Er zijn toch nog wel genoeg lanceringen te zien die in druk maken. Neem bijvoorbeeld de test vluchten van SpaceX starship. Naar verwachting is er a.s. zondag weer een, te zien op: https://www.spacex.com/la...ssionId=starship-flight-5MotorBeast schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:37:
Genereer je eigen UBB code review
Apollo 13: Survival (2024) [Afbeelding: Apollo 13: Survival (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Het is een documentaire maar kijkt als een film. Ik ken natuurlijk ook de film IMDB: Apollo 13 (1995) maar moet zeggen dat ik deze docu beter vond om te kijken. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe men in die tijd tot dit soort prestaties kon komen zonder de techniek die we anno nu hebben. Als je alleen al het verschil in computerkracht in ogenschouw neemt is het toch reuzeknap hoe men dit voertuig terug op aarde heeft kunnen krijgen. Eigenlijk wel jammer dat ruimtevaart niet meer het gevoel geeft van destijds. Ik heb de tijd meegemaakt met de Spaceshuttles en ik was toen ook weer iedere keer onder de indruk als zo'n ding de lucht in ging en weer terug kwam. Iedereen die een stuk historie wil zien over deze periode kan ik deze docu/film aanraden. Staat op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Haha, nou ja, dan ga ik maar even de enorme betweter uithangen, sorry daarvoor, maar deze mensen weten dus duidelijk niet wat een antiheld is.
Michael Corleone, daar valt nog wel wat voor te zeggen. Beetje vreemd, maar oké, ik wil het wel op een verschil van mening gooien met diegenen die hem zo willen noemen. Akkoord. Maar Alex DeLarge uit A Clockwork Orange? Patrick Bateman uit American Psycho? Een antiheld? Sorry, maar dat is niet serieus te nemen. Dat is geen meningsverschil, dan begrijp je gewoon niet wat de term betekent, of heb je de films niet gezien. Dan ben je gewoon clickbait aan het produceren zonder na te denken over wat je eigenlijk zegt, zoals in je vierde link. Wat verder prima is, ieder zijn ding.
James Bond – dat is een antiheld.
The man with no name uit The Good, the Bad and the Ugly – dat is een antiheld.
Het zijn immorele helden. Ze doen dingen die absoluut niet kunnen, illegale en immorele dingen, maar toch vechten ze voor “het goede” en verdienen daarom desondanks onze steun. Prachtige figuren, ik hou van dit soort karakters, maar rolmodellen zijn het niet.
Als je wilt beweren dat Michael Corleone zo iemand is, ga je gang, mijn mening is dat niet. En zo zijn er heel veel twijfelgevallen, zoals Tyrion Lannister, waarvan ik het wel begrijp maar niet mee eens ben. Maar Alex DeLarge en Patrick Bateman? Nee, dat zijn geen twijfelgevallen, dan heb je gewoon een foutje gemaakt. Dat is iets anders.
En het lijkt er dus op dat sommigen diezelfde fout maken omtrent Arthur Fleck. Dat hij zielig is en dat je met hem meeleeft betekent nog niet dat hij daarom het goede vertegenwoordigt. Mensen die dat denken zijn misschien een beetje verward omtrent hun gevoelens van medelijden? – Je kunt ook medelijden hebben met de slechterik, dat is nu juist het punt van een film als Joker, maar daardoor wordt hij niet ineens goed. Die stap zetten is een vergissing, wat mij betreft. Dat je medelijden kunt hebben met de vijand betekent alleen maar dat je nog menselijk bent, niet dat hij de vijand niet meer is. En zo komen we op de diepere betekenis van dit alles.
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
Ik zeg niet dat al die mensen in die clickbait link antihelden zijn, dit ging over Michael Corleone en mijn punt was dat er genoeg mensen zijn die hem een anitheld vinden.
Ik ook. Ik vind het een fascinerend karakter en het draait allemaal om je definitie van wat een antiheld is.
Binnen die kaders vind ik dat karakters als Corleone en bijvoorbeeld ook Walter White, die ook door velen als een anti-held gezien wordt en overduidelijk geïnspireerd is door Michael Corleone, prima die titel mogen hebben.
Persoonlijk vind ik ze passen omdat het mensen zijn die complex in elkaar zitten, goede en slechte eigenschappen hebben en van beiden zeer effectief gebruik maken om zowel enorm bewonderenswaardige als in en in slechte dingen te doen. Dat maakt ze, op een perverse manier, mensen die je tegelijk alles gunt maar waar je tegelijk ook vrede mee hebt dat ze uiteindelijk tragisch eindigen - want dat is hun verdiende loon als je de balans opmaakt. Het zijn voor mij vaak enorm fascinerende karakters, mits goed geschreven en geacteerd.
Uiteindelijk is het maar een labeltje he
Het zegt niks inhoudelijks wat mij betreft 
Door deze discussie realiseer ik me trouwens dat het een van de aspecten is waarom de film me niet aanstond. Ik vind het geen interessant karakter. Hij is inderdaad zielig, en doet nare dingen, maar hij boeit me niet. Ik vond het een deprimerende film die misschien wel een zeker realisme draagt over mental illness maar het vertelde me eigenlijk weinig. Ik zag weinig diepere betekenis in het verhaal van Fleck.
Ik ook. Ik vind het een fascinerend karakter en het draait allemaal om je definitie van wat een antiheld is.
Wikipedia: AntiheroThe "Racinian" antihero, is defined by three factors. The first is that the antihero is doomed to fail before their adventure begins. The second constitutes the blame of that failure on everyone but themselves. Thirdly, they offer a critique of social morals and reality.
Binnen die kaders vind ik dat karakters als Corleone en bijvoorbeeld ook Walter White, die ook door velen als een anti-held gezien wordt en overduidelijk geïnspireerd is door Michael Corleone, prima die titel mogen hebben.
Persoonlijk vind ik ze passen omdat het mensen zijn die complex in elkaar zitten, goede en slechte eigenschappen hebben en van beiden zeer effectief gebruik maken om zowel enorm bewonderenswaardige als in en in slechte dingen te doen. Dat maakt ze, op een perverse manier, mensen die je tegelijk alles gunt maar waar je tegelijk ook vrede mee hebt dat ze uiteindelijk tragisch eindigen - want dat is hun verdiende loon als je de balans opmaakt. Het zijn voor mij vaak enorm fascinerende karakters, mits goed geschreven en geacteerd.
Uiteindelijk is het maar een labeltje he
Als je 'het goede vertegenwoordigen' als onderdeel van de definitie van anti-held ziet, dan ga ik met je mee ja. Maar het is geen onderdeel van ieders definitie van antiheld, dat lijkt me wel duidelijk nu.En het lijkt er dus op dat sommigen diezelfde fout maken omtrent Arthur Fleck. Dat hij zielig is en dat je met hem meeleeft betekent nog niet dat hij daarom het goede vertegenwoordigt. Mensen die dat denken zijn misschien een beetje verward omtrent hun gevoelens van medelijden? – Je kunt ook medelijden hebben met de slechterik, dat is nu juist het punt van een film als Joker, maar daardoor wordt hij niet ineens goed. Die stap zetten is een vergissing, wat mij betreft. Dat je medelijden kunt hebben met de vijand betekent alleen maar dat je nog menselijk bent, niet dat hij de vijand niet meer is. En zo komen we op de diepere betekenis van dit alles.
Door deze discussie realiseer ik me trouwens dat het een van de aspecten is waarom de film me niet aanstond. Ik vind het geen interessant karakter. Hij is inderdaad zielig, en doet nare dingen, maar hij boeit me niet. Ik vond het een deprimerende film die misschien wel een zeker realisme draagt over mental illness maar het vertelde me eigenlijk weinig. Ik zag weinig diepere betekenis in het verhaal van Fleck.
[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-10-2024 11:28 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Daar zijn we het over eens, de meningen verschillen uiteraard en zo hoort het ook. En het barst natuurlijk van de twijfel- en discutabele gevallen. Ik wou maar even aangeven dat je niet verder hoeft te zoeken dan je eigen link om mensen aan te treffen die geen enkel idee hebben wat de term betekent, en het gewoon als modewoord, clickbaitwoord gebruiken. Om het onderscheid te maken tussen dat en de meningsverschillen die er horen te zijn.Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:59:
Ik zeg niet dat al die mensen in die clickbait link antihelden zijn, dit ging over Michael Corleone en mijn punt was dat er genoeg mensen zijn die hem een anitheld vinden.
Tuurlijk, maar als mensen het labeltje totaal verkeerd gebruiken dan gaat dat ten koste van de betekenis. In dit geval is dat zonde, wat ik hou van de antiheld, ik hou van de Han Solo’s en de Jaime Lannisters van deze wereld, het zijn mijn favoriete karakters, en het zou sneu zijn als ze op deze manier worden ondergesneeuwd door onzin en onbegrip. Anderen zullen daar minder om rouwen.Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:59:
Uiteindelijk is het maar een labeltje heHet zegt niks inhoudelijks wat mij betreft
Misschien begrijp jij de film dan beter dan sommige fans. Dat zou me niet verbazen, gezien zijn enorme populariteit. Ik kan natuurlijk niet in de hoofden van al die mensen kijken, maar het lijkt me niet zo vreemd om te veronderstellen dat velen van hen evenmin interesse hebben in geestesziekte en dus de film voor iets anders zien dan het is.Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:59:
Tideland (2005) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 120 min | MPAA: R If I shut my eyes and try hard enough, maybe I'll wake inside your dream. Tideland werd in 2005 door regisseur Terry Gilliam gemaakt tijdens een dispuut met de gebroeders Weinstein over final cut bij The Brothers Grimm en hij - na het zoveelste incident met de broers - (tijdelijk) het bijltje erbij neer gooide. De film is gebaseerd op het boek van schrijver Mitch Cullin en gaat over een jong meisje genaamd Jeliza-Rose (Jodelle Ferland), die zich regelmatig verliest in haar fantasiewereld, omdat haar ouders twee hopeloze junkies zijn. Wanneer haar moeder (Jennifer Tilly) plots aan een overdosis overlijdt, vlucht ze met haar vader (Jeff Bridges) naar een verlaten, afgeleefd landhuis op het Texaanse platteland. Wanneer haar vader echter in een drugsroes blijft hangen, staat Jeliza-Rose er alleen voor en maakt ze kennis met hun excentrieke buren Dickens (Brendan Fletcher), een mentaal gehandicapte jongeman, en zijn moeder Dell (Janet McTeer), die ooit een relatie met haar vader had en nu een taxidermist is. Door het gemis van een normaal leven worden de gedachten van Jeliza-Rose echter steeds grimmiger… Tideland is – zoals bij meer films van Gilliam – een erg fantasierijk en eigenaardig werkje. Dankzij het uitstekende acteerwerk van alle acteurs en actrices (Jodelle Ferland en Brendan Fletcher in het bijzonder) worden we als kijker meegezogen in de vreemde wereld en duistere fantasieën van Jeliza-Rose. De film kent wat controversiële scenes die sommigen zal doen kokhalzen, maar die passend zijn voor het verloop van het verhaal. Als verstokte horrorfan ben ik wel wat gewend en had er niet zoveel moeite mee, maar voor andere mensen kan het wat minder plezant zijn. Gilliam’s vaste cinematograaf Nicola Pecorini is ook weer van de partij (nadat hij door de gebroeders Weinstein werd vervangen door Newton Thomas Sigel bij The Brothers Grimm) en hij zorgt voor de vrij hallucinante cinematografie. De gebroeders Jeff en Mychael Danna verzorgden de speelse, maar soms ietwat sombere muziek. Tideland werd door de pers omschreven als 'Een mix van Alice in Wonderland, The Wizard of Oz en Psycho', en ‘Alice in Wonderland voor volwassenen’ en daar is geen woord van gelogen. Voor alle fans van Terry Gilliam is de film een aanrader, maar wees er wel van bewust dat Tideland geen plezierige kijkervaring is, omdat we als het ware kijken naar de aftakeling van de mentale gesteldheid van een jong meisje. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ocean's Eleven (2001) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Ocean's Eleven, wellicht een remake van de gelijknamige film uit 1960, maar deze keer met George Clooney and Brad Pitt, i.p.v. Frank Sinatra en Dean Martin. Eerste keer dat ik een Ocean's film gezien heb. Nooit het idee gehad dat het iets voor mij was. Dit zou geloof ik de beste uit de serie moeten zijn. En ehm, lang verhaal kort, het is inderdaad niks voor mij. Er zitten maar een paar grappen in die mildly funny zijn, maar voor de rest is het gewoon niet grappig, voorspelbaar en saai. Op momenten is de cinematografie prachtig, vooral aan het begin. Maar dat geldt dus ook maar voor een gedeelte van de film. Ook probeert de film "slim" te doen, maar het is allemaal te voorspelbaar en het lijkt allemaal wat te veel op een Guy Ritchie film. Ik heb een enorme hekel aan Mark Wahlberg, en het doet mij dan ook pijn in het hart om te zeggen dat ik The Italian Job (remake) veel beter vind (more fun!). | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
The Deliverance (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R Weer een voorbeeldje van "WTF did i just watch". We beginnen bij een alleenstaande moeder met 3 kinderen die de nodige issues heeft. Het heeft vanaf hier dan enorm veel weg van een dramafilm en het gaat nog niet eens zo slecht. Dan komen langzaamaan de tekenen van 'het duister'. Daar begint de checklist van wtf, wtf, wtf. Het gaat van een redelijke opbouw dus naar erg stupide. Horror? Ja, het is een horror om dit te kijken. De 3 punten geef ik dan nog voor de eerste 20min. Volgens mij was de regisseur ook bezeten. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
hmmm, dan maar eens kijken welke andere films ie ook gemaakt heeftByteMe_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:32:
Volgens mij was de regisseur ook bezeten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat hebben ze eigenlijk met de wenkbrauwen van Glenn Close gedaan?
Joker: Folie à Deux (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Net als vrijwel iedereen was ik zeer sceptisch én teleurgesteld toen ik hoorde dat ze van het vervolg op één van de beste films die ooit gezien heb een musical gemaakt hebben; Kiwi houdt namelijk helemaal niet van musicals. Maar als je je wil mengen in de discussie moet je gaan of je mond houden, dus ben ik 'm zojuist gaan zien. In één woord: wauw. Laat ik voor wat betreft het musical aspect betreft maar gelijk met de deur in huis vallen: het werkt. Je komt er namelijk er al vrij snel achter dat de liedjes en bijhorende scenes zich afspelen in Arthur's hoofd en als je dat meeneemt in je beoordeling passen ze mijns inziens prima in de film. Het feit dat zowel Gaga als Phoenix een erg fijne zachte zangstem hebben helpt daar ook bij. Waarom zachte? Omdat vrijwel alle liedjes zachtjes, soms bijna mompelend gezongen worden. De muziek en het zangvolume past bij een dramatiche film als deze, je hoeft dus niet bang te zijn voor bombastisch musical gezang. Over de acteerprestaties van Joaquin Phoenix is na de eerste Joker al genoeg gezegd en geschreven, hij vertolkte de rol van Arthur Fleck op een dusdanig indrukwekkende manier dat het hem een meer dan terechte Oscar opleverde en in deze film herhaalt hij dat kunststukje nog eens. Hoe zit het dan met zijn tegenspeelster, Lady Gaga? Ook hier moet ik alle critici ongelijk geven want ook zij speelt haar rol met verve. Haar karakter is, zij het in iets mindere mate, net als Arthur behoorlijk mentaal en Gaga weet dit goed over te brengen op het witte doek. De chemie tussen de twee komt heel natuurgetrouw over waardoor je als kijker de band die ze met elkaar hebben bijna kan voelen. Het verhaal, dat is een ander verhaal.... In de vorige film hebben we het karakter Arthur Fleck al behoorlijk uitgediept zien worden en sindsdien weten we ook waarom hij zijn toevlucht zocht in de geschminkte grappenmaker met het kenmerkende rode pak. Ook weten we dat hij aan het eind van Joker opgepakt is, dus wat valt er verder nog te vertellen als ook deze film niet de anti- of superheld kant opgaat die men bij Joker zo gretig verwachtte? Welnu, het verhaal gaat constant op en neer en wel twee kanten op: spoiler: van Arkham Asylum naar de rechtbank en van de rechtbank weer naar Arkham Asylum. De bovenste laag van de film is niks meer dan een rechtbankdrama. Dat klinkt saaier dan het daadwerkelijk is want we moeten natuurlijk ook nog ergens kennis maken met Harley Quinn. En het is precies zíj die de film extra diepgang geeft. Het is namelijk voor het eerst sinds we het personage Arthur Fleck hebben leren kennen dat we hem daadwerkelijk gelukkig zien zijn. Het is zíj die de muziek in hem doet opleven en hem zijn treurige leventje doet vergeten. En in deze context begrijp ik de keuze voor de muzikale afslag die deze film genomen heeft volledig. Ook over het einde is al één en ander gezegd en ook daar kan ik het niet mee eens zijn. Ik vond dit wel een passend einde voor Arthur Fleck en wel hierom: spoiler: Ik ben van mening dat Arthur Fleck niet dé Joker is die we kennen uit de Batman films, wat dat betreft zijn we al tijdens de eerste film in het ootje genomen. Die film heette dan ook heel subtiel "Joker" en niet "The Joker" en dat is een heel belangrijk verschil. Het personage Joker werd door veel mensen aanbeden, zo ook door de jonge medegedetineerde in Arkham Asylum. Nadat Arthur tijdens zijn slotpleidooi aangaf dat het voor hem niks meer was dan een fantasie was deze jongen klaarblijkelijk zo teleurgesteld in Arthur dat hij bij zichzelf dacht "ik kan een veel betere Joker zijn" en om die reden Arthur het leven ontnam. Het feit dat hij tijdens Arthur's sterfscene wazig in achtergrond te zien blijft terwijl hij zichzelf al lachend de oh zo bekende Joker scars toebrengt onderstreept dat. Goed, dan de score. Nu had ik volgens mij in 2020 een review van Joker geschreven, die ik destijds beoordeelde als één van de beste films die ik ooit gezien heb, maar aangezien ik die niet kan vinden zal dat wel in mijn hoofd geweest zijn. Tijdens de aftiteling vanavond en op weg naar huis heb ik film nog eens geanalyseerd nagedacht over een passend cijfer en nu ik deze review aan het tikken ben kan ik niet anders dan er minimaal een 9 voor geven, ondanks het (als ik het zo mag noemen) gebrek aan een verhaal. Mijn korte slotpleidooi: Vergeet alles wat je gelezen hebt en ga hem zien; het is een zeer waardig opvolger van Joker. | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je bedoelt waarschijnlijk Matt Damon? Mark Wahlberg zit niet in Ocean's 11josh-hill schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:06:
Ocean's Eleven, wellicht een remake van de gelijknamige film uit 1960, maar deze keer met George Clooney and Brad Pitt, i.p.v. Frank Sinatra en Dean Martin.
[...]
Ik heb een enorme hekel aan Mark Wahlberg, en het doet mij pijn in het hart om te zeggen dat ik The Italian Job (remake) veel beter vind (more fun!)
Ook bij deze film blijkt maar weer dat smaken verschillen; ik vind hem erg vermakelijk.
The Guilty (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: R Een film geheel vanuit het perspectief van een politie agent die dienst doet als 112 medewerker en een oproep krijgt van een vrouw die ontvoert is. De film speelt zich hierdoor geheel af in 1 ruimte en het enigste wat je meekrijgt zijn de gesprekken. De hele film draait om het vermogen om het verhaal geheel vanuit het perspectief van de agent en de gesprekken te vertellen. De film slaagt hier in mijn ogen ruim voldoende in, de acteur speelt zijn rol goed. Ondanks dat de films in het Deens was kwamen de intenties en emoties in het taalgebruik goed naar voren voor mensen die de taal niet machtig zijn. Verhaal technisch is het niet origineel, maar juist door de manier waarop het plaats vind werkt het wel goed. De kijker ontrafelt de puzzelstukken geheel vanuit het perspectief van de agent, er is geen backstory of andere aanwijzingen die gegeven worden. Enige kritiek is dat de gekozen setting ook verhaal verloop bepaald en daardoor minder realistisch is, maar dat is voor mij maar een klein kritiekpunt. | |
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Mark Wahlberg zit natuurlijk wel in the Italian job. En da's net het punt😉Superkiwi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:31:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk Matt Damon? Mark Wahlberg zit niet in Ocean's 11
Ook bij deze film blijkt maar weer dat smaken verschillen; ik vind hem erg vermakelijk.
I Know What You Did Last Summer (1997) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 101 min | MPAA: R Film uit dezelfde tijd als Scream waarin wederom een stel tieners als "broodbeleg" worden beschouwd, dit keer door de man met de haak. Een paar personages zijn wat suf, waaronder Suffie de Vampire Slayer (Sarah Michelle Gellar) die duidelijk beter is in het afslachten van vampieren dan van mannen met haken. Een hoofdrol voor Jennifer Love Hewitt die vroeger wel eens op tv langsflitste maar nu niet meer. Een aantal goede schrikmomenten, een voor dit genre aanvaardbaar verhaal, en een film uit de jaren 90 waarin tieners een voor een worden afgeslacht zorgt natuurlijk voor je reinste nostalgie. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik vind Ocean's Eleven toch wel een beetje een modern classic. Mooie ensemble cast waar het plezier van afspat. Tuurlijk, het is enorm Hollywood maar wel met verve gemaakt en erg amusant in mijn ogen.
Dit in tegenstelling tot delen 2 en 3 en die spin-off met o.a. Sandra Bullock, duidelijk een serie die met één film de originaliteit wel heeft uitgeput. Wat ze overigens niet tegenhoudt met Ocean's 14 bezig te zijn las ik onlangs.
Edit: Bedenk me net dat Ocean's 12 een van de meeste tenenkrommende meta moments ever heeft, die scene met Bruce Willis en Julia Roberts. In feite dezelfde grap die heel Notting Hill moet dragen maar dan nog eens opnieuw afgespeeld op een manier die suggereert dat men de kijker aanziet voor een gelobotomiseerde fruitvlieg.
De vergelijking met Lock Stock... Die is uit 1998 toen Ocean's Eleven allang in productie was. En Ritchie is natuurlijk een beetje de Britse JJ Abrams, die heeft een carriere gebouwd uit het lenen van anderen. Zijn brand is een beetje fusion tussen Tarantino en de Britse gangster comedies/thrillers van de 70s.
Dit in tegenstelling tot delen 2 en 3 en die spin-off met o.a. Sandra Bullock, duidelijk een serie die met één film de originaliteit wel heeft uitgeput. Wat ze overigens niet tegenhoudt met Ocean's 14 bezig te zijn las ik onlangs.
Edit: Bedenk me net dat Ocean's 12 een van de meeste tenenkrommende meta moments ever heeft, die scene met Bruce Willis en Julia Roberts. In feite dezelfde grap die heel Notting Hill moet dragen maar dan nog eens opnieuw afgespeeld op een manier die suggereert dat men de kijker aanziet voor een gelobotomiseerde fruitvlieg.
De vergelijking met Lock Stock... Die is uit 1998 toen Ocean's Eleven allang in productie was. En Ritchie is natuurlijk een beetje de Britse JJ Abrams, die heeft een carriere gebouwd uit het lenen van anderen. Zijn brand is een beetje fusion tussen Tarantino en de Britse gangster comedies/thrillers van de 70s.
[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-10-2024 10:14 ]
Blue Ruin (2013) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Met dank aan @Dr. Strangelove voor deze aan te raden. Hij is blijkbaar al een paar keer voorbij gekomen in het topic maar hij is nooit blijven hangen tot deze keer. Ik had toevallig niet lang geleden ook Rebel Ridge gezien. Rebel Ridge vond ik leuk om naar te kijken omdat daar niet onnodig veel geweld werd gebruikt en op een niveau van vechten bleef wat nog aanvaardbaar was als realiteit. Maar "Blue Ruin" gaat daarin wel nog dat stapje verder. Het is zeker geen grote hollywood productie die zorgt voor Michael Bay explosies. Het realiteitsgevoel bij deze film ligt echt extreem hoog. Het zou zo je buurman kunnen zijn die dit meemaakte (als je in de VS woont uiteraard) met al die wapens). Toch is het net dat dat ik een beetje mis, ik zag Rebel Ridge echt graag en was écht aan het rooten voor de "good guy". Maar bij deze film was het precies als of je nieuwsfeiten die je normaal via het nieuws hoort, nu live kon meemaken. Langs de ene kant is dat "écht" en creëer je daar een band mee, maar langs de andere kant was het misschien niet 'cool' genoeg? Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Ik wou deze film héél goed vinden, maar het deed me niets. Ik had een 'standaard' gevoel bij het zien. Ik was niet blij als hij een familielid van de andere partij kon te pakken krijgen. Maar misschien is dat de hele bedoeling van de film, van je zo in de realiteit te steken om je te laten zien dat je met wapens niets oplost? Is het maatschappijkritisch op de typische amerikaan? Ik weet alleen dat ik het een 'ok' film vond, zonder specifieke hoogtes of laagtes, dus voor mij komt die op 3 van de 5 sterren of een 7 | |
gloeiende.........kunnen ze in Hollywood dan echt niks meer zelf verzinnen.defiant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 02:04:
The Guilty (2018) [Afbeelding: The Guilty (2018)] Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: R Een film geheel vanuit het perspectief van een politie agent die dienst doet als 112 medewerker en een oproep krijgt van een vrouw die ontvoert is. De film speelt zich hierdoor geheel af in 1 ruimte en het enigste wat je meekrijgt zijn de gesprekken.
De hele film draait om het vermogen om het verhaal geheel vanuit het perspectief van de agent en de gesprekken te vertellen. De film slaagt hier in mijn ogen ruim voldoende in, de acteur speelt zijn rol goed. Ondanks dat de films in het Deens was kwamen de intenties en emoties in het taalgebruik goed naar voren voor mensen die de taal niet machtig zijn.
Verhaal technisch is het niet origineel, maar juist door de manier waarop het plaats vind werkt het wel goed. De kijker ontrafelt de puzzelstukken geheel vanuit het perspectief van de agent, er is geen backstory of andere aanwijzingen die gegeven worden. Enige kritiek is dat de gekozen setting ook verhaal verloop bepaald en daardoor minder realistisch is, maar dat is voor mij maar een klein kritiekpunt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik heb een tijdje terug de versie met Jake Gyllenhaal zitten kijken namelijk.....uit 2021.
Had ik dit geweten dan had ik de DK versie eerst opgezet
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
@X-DraGoN Ik denk dat je als je er een maatschappijkritische boodschap in wil zien dat prima kan. Maar ik geloof niet dat dat de intentie van Saulnier was, zo heb ik de film zelf in elk geval niet ervaren. Ik zag een sobere fantasie van een normale man die op een impuls acteert die we misschien wel, misschien niet herkennen. Ik kon me wat voorstellen bij de intentie van Wade, al zou ik het niet tot uitvoering gebracht hebben. Toch? Maar dat is het mooie van Blue Ruin, de film laat me geloven dat áls ik in die situatie zou komen, dan zóu ik misschien diezelfde impuls hebben en dan zóu het zich zo kunnen uitspelen.
Het plot van de film lijkt volkomen logisch van scene naar scene, escalatie naar escalatie te lopen. Dat is natuurlijk van den gekke maar Saulnier verkoopt het, door de film weinig opsmuk mee te geven en een hoofdpersoon te gebruiken die je op kantoor tegenkomt en niet een halve Rambo.
En de film ziet er voor iets wat voor 10k geschoten is (serieus @autje ??) echt super uit. Vooral dat shot waarin Wade door het bos rijdt, kippevel bijna zo atmosferisch.
Het plot van de film lijkt volkomen logisch van scene naar scene, escalatie naar escalatie te lopen. Dat is natuurlijk van den gekke maar Saulnier verkoopt het, door de film weinig opsmuk mee te geven en een hoofdpersoon te gebruiken die je op kantoor tegenkomt en niet een halve Rambo.
En de film ziet er voor iets wat voor 10k geschoten is (serieus @autje ??) echt super uit. Vooral dat shot waarin Wade door het bos rijdt, kippevel bijna zo atmosferisch.
Dan gaat even langs mij heen wat die opmerking van @josh-hill onder een review van Ocean's 11 doetKheos schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 04:11:
[...]
Mark Wahlberg zit natuurlijk wel in the Italian job. En da's net het punt😉
*edit
@josh-hill Het ligt aan mijn interpretatieskills. Nu begrijp ik wat je bedoelt
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 11-10-2024 10:14 ]
Ik was de woorden "dan ook" vergeten in de zin. Nu toegevoegd en hopelijk wat duidelijker.Superkiwi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:10:
[...]
Dan gaat even langs mij heen wat die opmerking van @josh-hill onder een review van Ocean's 11 doet
Maar ik vergeleek de film met The Italian Job, omdat het hetzelfde subgenre is, van 2 jaar later. Alleen die vond ik dus veel vermakelijker.
[ Voor 18% gewijzigd door josh-hill op 11-10-2024 10:13 ]
Ze zijn er nog, de medestanders!Superkiwi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:27:
Vergeet alles wat je gelezen hebt en ga hem zien; het is een zeer waardig opvolger van Joker.
Wie weet, misschien groeit hij ooit nog wel uit tot een cult classic zoals de eerste Dune film!
Dat is wel wat destijds in de Q&A beweerd werd, maar als ik nu google dan lees ik 420k. Misschien dat daar promotie- en distributie in zit, maar over het algemeen zijn dat kosten voor de distributeur.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:44:
@X-DraGoN Ik denk dat je als je er een maatschappijkritische boodschap in wil zien dat prima kan. Maar ik geloof niet dat dat de intentie van Saulnier was, zo heb ik de film zelf in elk geval niet ervaren. Ik zag een sobere fantasie van een normale man die op een impuls acteert die we misschien wel, misschien niet herkennen. Ik kon me wat voorstellen bij de intentie van Wade, al zou ik het niet tot uitvoering gebracht hebben. Toch? Maar dat is het mooie van Blue Ruin, de film laat me geloven dat áls ik in die situatie zou komen, dan zóu ik misschien diezelfde impuls hebben en dan zóu het zich zo kunnen uitspelen.
Dus misschien je ambities toch maar even in de ijskast
ETA: fantastisch verhaal van Saulnier zelf over het hele proces van de totstandkoming van de film. Misschien herinner ik het mij verkeerd (het is ruim 11 jaar geleden...), en was 10k wat hij en zijn vrouw er aan het begin in hebben gestopt.
Goed leesvoer voor mensen die ook ooit een film willen maken, dan weet je wat er op je afkomt. Natuurlijk, grote Hollywood-films worden gemaakt in een omgeving waar de sky de limit is. Maar het gros van de films wordt gemaakt op basis van schrapen, schrappen, en sappelen. En dan te bedenken dat een hoop van dat soort projecten nooit ergens te zien zal zijn...
[ Voor 18% gewijzigd door autje op 11-10-2024 12:35 ]
Exec: "So ... what was this all for?"
Pitch: "Well we've successfully undone the first movie."
Exec: "You think fans will kinda think that's a slap in the face?"
Pitch: "Well I think that's kinda the point. It was dumb for them to be fans of that in the first place."
Exec: "We'd still like their money though."
@autje ik zal eens kijken wat er nog tussen de kussens van de bank zit
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-10-2024 13:02 ]
Voor als je een Ghibli film eens op een groter schem wil zien, heeft Filmhuis Den Haag deze maand een Ghibli thema: https://filmhuisdenhaag.nl/ghibli Vanavond Vanmiddag om twee uur is het Nausicaä: https://filmhuisdenhaag.n...-the-wind-glorious-ghibli Meer Ghibli films vandaag: https://filmhuisdenhaag.nl/agenda
Oh, en ze hebben ook Flopfest, met drie absolute B-movies: https://filmhuisdenhaag.nl/flopfest
Oh, en ze hebben ook Flopfest, met drie absolute B-movies: https://filmhuisdenhaag.nl/flopfest
[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 11-10-2024 13:12 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In Leiden heb je nu ook het LIFF.
Draaien alleen volgens mij maar 2 films die ik wil zien: The Outrun en Anora. Maar wellicht draaien er nog wel andere interessante films.
https://www.liff.nl
Draaien alleen volgens mij maar 2 films die ik wil zien: The Outrun en Anora. Maar wellicht draaien er nog wel andere interessante films.
[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 11-10-2024 13:32 ]
Armandjosh-hill schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:31:
In Leiden heb je nu ook het LIFF.
Familiar Touch
Flow
Good One
When the Light Breaks
Zijn wat mij betreft allemaal aanraders.
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 117 min | MPAA: PG Ik had eindelijk het uithoudingsvermogen om Spider-Man: Into the Spider-Verse in zijn geheel uit te zitten. Betekent dit dat ik 't een slechte film vind? Nee, zeker niet. De animatie, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende technieken, spat van het scherm en ook de soundtrack, die bol staat met vette hip-hop tracks, doet leuk mee. De stemacteurs passen goed bij hun personage en het is altijd een pluspunt wanneer je Nic Cage voor je film kunt strikken (ook al is het alleen een stemrol)! Het verhaal is echter zo cliché en voorspelbaar als wat: Miles, een tiener die een ietwat stroeve relatie met zijn politievader heeft, wordt op een avond - tijdens een potje graffiti spuiten met zijn coole oom Aaron - door een radio-actieve spin gebeten en ontwikkelt daardoor superkrachten. Door toedoen van een machine ontwikkeld door Doc Ock en Kingpin ontstaan er breuken in de tijd en worden diverse Spider-Mannen uit de multiverse naar die van Miles gehaald. Een usb-stick met data moet dit weer ongedaan maken, maar dan moet hij wel uit handen zien te blijven van Kingpin’s huurmoordenaar Prowler. Gelukkig helpen de diverse Spiderhelden hem een handje en leert Miles om te gaan met zijn nieuw verworven superkrachten, en krijgt hij ook nog een paar wijze lessen over verantwoordelijkheid, verlies en samenwerking. ![]() Jammer genoeg blijven de helden uit de Spider-Verse zo plat als een dubbeltje wanneer het op karakterontwikkeling aankomt. Zelfs de familie van Miles komt er bekaaid af; Zo komen we bv. nooit te weten wat de beweegredenen zijn van een bepaald familielid om zich op het criminele pad te begeven. De animatie is flink bejubeld door zowel pers als publiek, maar grensverleggend zou ik het niet willen noemen. Zet een willekeurige sci-fi/actie-anime op en je ziet hetzelfde op je netvlies. Akira, Dead Leaves, FLCL, Redline en Mind Game, om er maar eens een paar te noemen… De film leent dan ook flink wat elementen uit Japanse animatie en populaire sci-fi films, en heeft zelfs een anime heldin als bijpersonage. Naar mijn idee komt de film dus iets te geforceerd hip uit de hoek. Dat zal dan ook - samen met het suffe verhaal - de reden zijn dat ik altijd afhaakte tijdens het kijken van de film. Zoals ik al zei is Spider-Man: Into the Spider-Verse geen slechte film, maar wel flink overgewaardeerd en helemaal niet zo bijzonder als men graag voordoet. | |
Amen! Ik was ook niet onder de indrukP-Rock schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:11:
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) [Afbeelding: Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)] Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 117 min | MPAA: PG Ik had eindelijk het uithoudingsvermogen om Spider-Man: Into the Spider-Verse in zijn geheel uit te zitten. Betekent dit dat ik 't een slechte film vind? Nee, zeker niet.
De animatie, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende technieken, spat van het scherm en ook de soundtrack, die bol staat met vette hip-hop tracks, doet leuk mee. De stemacteurs passen goed bij hun personage en het is altijd een pluspunt wanneer je Nic Cage voor je film kunt strikken (ook al is het alleen een stemrol)!
Het verhaal is helaas zo cliché en voorspelbaar als wat:
Miles, een tiener die een ietwat stroeve relatie met zijn politievader heeft, wordt op een avond - tijdens een potje graffiti spuiten met zijn coole oom Aaron - door een radio-actieve spin gebeten en ontwikkelt daardoor superkrachten.
Door toedoen van een machine ontwikkeld door Doc Ock en Kingpin ontstaan er breuken in de tijd en worden diverse Spider-Mannen uit de multiverse naar die van Miles gehaald. Een usb-stick met data moet dit weer ongedaan maken, maar dan moet hij wel uit handen zien te blijven van Kingpin’s huurmoordenaar Prowler. Gelukkig helpen de diverse Spiderhelden hem een handje en leert Miles om te gaan met zijn nieuw verworven superkrachten, en krijgt hij ook nog een paar wijze lessen over verantwoordelijkheid, verlies en samenwerking.![]()
Jammer genoeg blijven de helden uit de Spider-Verse zo plat als een dubbeltje wanneer het op karakterontwikkeling aankomt. Zelfs de familie van Miles komt er bekaaid af; Zo komen we bv. nooit te weten wat de beweegredenen zijn van een bepaald familielid om zich op het criminele pad te begeven.
De animatie is flink bejubeld door zowel pers als publiek, maar grensverleggend zou ik het niet willen noemen. Zet een willekeurige sci-fi/actie-anime op en je ziet hetzelfde op je netvlies. Akira, Dead Leaves, FLCL, Redline en Mind Game, om er maar eens een paar te noemen… De film leent dan ook flink wat elementen uit Japanse animatie en populaire sci-fi films, en heeft zelfs een anime heldin als bijpersonage.
Naar mijn idee komt de film dus iets te geforceerd hip uit de hoek. Dat zal dan ook - samen met het suffe verhaal - de reden zijn dat ik altijd afhaakte tijdens het kijken van de film. Zoals ik al zei is Spider-Man: Into the Spider-Verse geen slechte film, maar wel flink overgewaardeerd en helemaal niet zo bijzonder als men graag voordoet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
@P-Rock je beschrijft precies het gevoel dat ik bij de trailer al kreeg.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Fourth
ook mijn mening
Als je deel 1 een 6.5 geeft, dan ben ik benieuwd wat je van het vervolg vindt. Want daar zijn de meningen pas echt over verdeeld 
zou zelf deel 1 wel rond een 8 geven
zou zelf deel 1 wel rond een 8 geven
Hellboy: The Crooked Man (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R Alsof je kijkt naar het opdrogen van modder. Jack Kesy is de relatief onbekende acteur die op een blauwe maandag eens een opvallende vampier in TV-serie "The Strain" (ironisch genoeg van Guillermo Del Toro) speelde, wiens zaakje door zombiewormen werd aangetast. In zijn nieuwe rol als Hellboy doet hij het niet eens zo slecht. De film gaat alleen niet echt over hem. Verder is dit een B-horrorfilm met hillbillies en zware accenten. Ik ken de comics niet en kan er niet over oordelen of dit goed is of niet, maar voor mij geldt dat ik geen fan ben van zulk werk. | |
Dat zit wel Schnorr.
Abigail (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Deze film was wel leuk om het weekend mee in te luiden. Een groep 'professionals' ontvoeren een wat zij denken onschuldig meisje. Maar al gauw blijkt dat er toch heel wat andere duistere zaken gebeuren rondom Abigail. De film bouwt wat langzaam op, het heeft wel erg voorspelbare karakters in 'het team', maar aan de andere kant zorgt het wel ook voor lekkere simpele flauwe humor. Ik had vooral veel lol om de 'hulk Musk' Kevin Durand. Ik zat me maar telkens voor te stellen dat het echt Elon was die flink heeft lopen bodybuilden en van technerd omgetoverd was tot domme reus die nekken breekt ![]() ![]() Het verhaal zelf is niet baanbrekend, maar de horrormomenten zijn prachtig in beeld gebracht, daar zijn geen nuances aan toegevoegd, ze hebben echt hun best gedaan om het lekker gore te maken en combineer daarbij de heerlijke flauwe donkere humor en je hebt echt een leuke film om naar te kijken. | |
Klopt, deze film is gebaseerd op de 2022 versie, met een Deens en een Nederlands gezin:ByteMe_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:34:
Speak No Evil (2024) [Afbeelding: Speak No Evil (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Wat was dit een lekker duistere film. In het begin heb je wel het idee waar de film heen zou moeten gaan (gezin gaat bij gezin die ze net hebben leren kennen op bezoek in afgelegen gebied, maar er klopt weer eens iets niet).
Veel echt awkward momenten die dan opeens omslaan en je ziet dat Paddy niet zo gezellig is als ie doet overkomen in het begin. Het begint wat langzaam, maar de heftigheid noemt wel steeds meer toe.
spoiler:Dat jongetje met die afgesneden tong is ook wel een fucked up detail als je er aan denkt.
James McAvoy heeft wel echt een sterke rol neergezet moet ik zeggen in z'n bizarre karakter.
spoiler:De film eindigt ook wel erg ironisch: Louise & Ben hebben de kans om een einde te maken aan Paddy, om toch een voorbeeld te stellen. Vervolgens komt Ant en doet het tegenovergestelde en heeft het hoofd van Paddy helemaal tot moes gestenigd. Soort van feel good & fout tegelijkertijd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik zag dat er ook een 2022 versie is en zelfs een origineel, die heb ik dan beiden gemist. Misschien dat ik die ook nog eens kijk.
IMDB: Speak No Evil (2022)
Prometheus (2012) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: R Gisteren nog eens Prometheus gekeken, dit is zeg maar The Beginning van de Alien serie aan films. Hoewel ik hem in het begin nog wel leuk vond, vond ik hem deze keer een heel stuk minder om te kijken. Weet niet waarom, maar misschien omdat het tegenover de oude Alien film minder spannend was, want deze is meer op verhaal gemaakt dan op echte spanning. Des ondanks was het zeker nog eens leuk om hem te zien. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Wolfs (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R We hebben tegenwoordig omroep Max met slow tv (We zijn er bijna, Denkend aan Holland) en blijkbaar zijn deze 2 topacteurs ook in die levensfase terecht gekomen. Wat is dit een trage film zonder enige vorm van spanning. Ik had echt moeite mijn aandacht erbij te houden en had meer het idee dat ik naar een tussen aflevering van een serie aan het kijken was dan een film (Breaking Bad had ook van dit soort afleveringen die een brug waren naar een volgend verhaaldeel). Ach ja, weer gezien maar deze zal ik niet onthouden als iets memorabels van deze mannen. | |
Django Unchained (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama, Western | Runtime: 165 min | MPAA: R Het was al weer veel te lang geleden dat ik deze heerlijke wraakfilm van Quentin Tarantino had gezien. Gisteravond deze film opgezet om hem samen met mijn zoon (18) te kijken. Net zoals bij Inglourious Basterds wordt de tijdsperiode alleen gebruikt als achtergrond en om de toon te zetten, terwijl het verhaal, de personages en de dialogen het belangrijkst zijn. En net als in Inglourious Basterds speelt Christoph Waltz weer een geweldige (bij) rol (Dr. King Schultz) waarbij hij in deze film juist aan de goede kant staat en alle sympathie van de kijkers krijgt. Jamie Foxx als Django speelt een redelijk rechttoe-rechtaan rol van onderdanige slaaf die bevrijd wordt en groeit in kracht, met de grote drijfveer om zijn als slavin verhandelde vrouw terug te krijgen. Daarnaast een heerlijk gemene Leonardo DiCaprio als plantage- en slaveneigenaar Calvin Candie en een achterbakse collaborerende Samuel L. Jackson als huisslaaf. Voor mij gewoon heerlijk genieten van de fijne dialogen, de mooie achtergronden, de een-op-een scenes tussen Django en Dr. King Schultz, en de wraak scenes waarin de slaven-misbruikers aan hun verdiende loon komen. Wat mij betreft wederom een geweldige Tarantino film. | |
Misschien moet ik eens een Tarantino inhaal marathon doen, ik heb deze en Hateful Eight nooit gezien.
Ben nu zijn boek Cinema Speculation aan het lezen.
Ben nu zijn boek Cinema Speculation aan het lezen.
Zo'n beetje de grootste filmmaniak op dit forum en dan deze twee fantastische films nooit gezien hebben. Daar val je toch even een paar tredes omlaag op mijn respectladder, barbaarDr. Strangelove schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:43:
Misschien moet ik eens een Tarantino inhaal marathon doen, ik heb deze en Hateful Eight nooit gezien.
Ik vond Django Unchained zeer goed, al heb ik die al heel lang niet meer gezien, dus geen idee hoe ik er nu in sta.
The Hateful Eight vond ik echter behoorlijk matig.
Zijn zonden zijn al een beetje vergeven door Breaking Bad en Better Call Saul eindelijk op te zettenSuperkiwi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Zo'n beetje de grootste filmmaniak op dit forum en dan deze twee fantastische films nooit gezien hebben. Daar val je toch even een paar tredes omlaag op mijn respectladder, barbaar
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 12-10-2024 18:45 ]
Dat zit wel Schnorr.
Voor The Hateful Eight gold hetzelfde als voor Joker (die uit 2020): men kreeg niet wat ze verwachtte. De film kwam uit na Inglorious Bastards en Django en dus was de verwachting dat we weer een soortgelijke Tarantino film te zien zouden krijgen. Als je dan een ietwat trage western voorgeschoteld krijgt die zich het merendeel van de tijd in dezelfde ruimte afspeelt snap ik dat het voelde als een koude douche.josh-hill schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:38:
@hieronder: dat kan natuurlijk ook
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 12-10-2024 18:54 ]
Ik verwachte helemaal niks. Vind het gewoon een film die niet weet te overtuigen in wat het probeert weer te geven.
Once Upon A Time In Hollywood vond ik overigens wel weer goed gemaakt.
Vraag me af of hij inderdaad nog een film gaat maken en wat, hoe en wanneer.
Vraag me af of hij inderdaad nog een film gaat maken en wat, hoe en wanneer.
Heel veel films ben ik al snel vergeten, maar o.a. QT films & de oude GR films blijven me bij. HF8 vond ik wel een lekkere grimmige stemming hebben. Ja, het is langzaam...Superkiwi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Zo'n beetje de grootste filmmaniak op dit forum en dan deze twee fantastische films nooit gezien hebben. Daar val je toch even een paar tredes omlaag op mijn respectladder, barbaar
V/H/S/Beyond (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror | Runtime: 114 min | MPAA: N/A Deze ook nog v/d week gekeken. Ik ben niet bekend met de eerdere delen. Het grote nadeel van dit soort films is dat je meer verhalen in 1x moet beoordelen. Dat is lastig. Zonder teveel spoileren gaat het grote geheel over alien verhalen en wordt hier ook 6 een eigen invullen hiervan getoond. De eerste 2 films waren best goed te doen, echt eist wat je verwacht van een horror, vooral de 2e film levert best een gruwelijke sfeer. spoiler: Die scene in de donkere hal vond ik wel de beste Maar daarna worden de films steeds bizarder spoiler: Mensen bijv. die als honden worden getraind in kooien? Misschien ook eens de oudere varianten bekijken of deze meer leveren. Het is jammer want de eerste 2 films beloofden toch wel een leuke start, maar alles bij elkaar opgeteld vind ik het niet de moeite waard. | |
Niet te vergeten met Don Johnsen "Miami Vice" als de slaveneigenaar, wat hij heel goed neerzet.Haay schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:46:
Django Unchained (2012) [Afbeelding: Django Unchained (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama, Western | Runtime: 165 min | MPAA: R Het was al weer veel te lang geleden dat ik deze heerlijke wraakfilm van Quentin Tarantino had gezien. Gisteravond deze film opgezet om hem samen met mijn zoon (18) te kijken. Net zoals bij Inglourious Basterds wordt de tijdsperiode alleen gebruikt als achtergrond en om de toon te zetten, terwijl het verhaal, de personages en de dialogen het belangrijkst zijn. En net als in Inglourious Basterds speelt Christoph Waltz weer een geweldige (bij) rol (Dr. King Schultz) waarbij hij in deze film juist aan de goede kant staat en alle sympathie van de kijkers krijgt. Jamie Foxx als Django speelt een redelijk rechttoe-rechtaan rol van onderdanige slaaf die bevrijd wordt en groeit in kracht, met de grote drijfveer om zijn als slavin verhandelde vrouw terug te krijgen. Daarnaast een heerlijk gemene Leonardo DiCaprio als plantage- en slaveneigenaar Calvin Candie en een achterbakse collaborerende Samuel L. Jackson als huisslaaf. Voor mij gewoon heerlijk genieten van de fijne dialogen, de mooie achtergronden, de een-op-een scenes tussen Django en Dr. King Schultz, en de wraak scenes waarin de slaven-misbruikers aan hun verdiende loon komen. Wat mij betreft wederom een geweldige Tarantino film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
En dan vind ik Ingloriuous Bastards juist weer minder.Superkiwi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:52:
[...]
Voor The Hateful Eight gold hetzelfde als voor Joker (die uit 2020): men kreeg niet wat ze verwachtte. De film kwam uit na Inglorious Bastards en Django en dus was de verwachting dat we weer een soortgelijke Tarantino film te zien zouden krijgen. Als je dan een ietwat trage western voorgeschoteld krijgt die zich het merendeel van de tijd in dezelfde ruimte afspeelt snap ik dat het voelde als een koude douche.
@hieronder: dat kan natuurlijk ook
Training Day (2001) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Training Day is een film uit (alweer) 2001 met Denzel Washington en Ethan Hawke in de hoofdrollen. Bij de eerste scene denk je, niks speciaals, daar gaan we weer, de zoveelste keer dat dit is gedaan. Maar schijn bedriegt. Dit is een uitstekend in elkaar gestoken film waarin het verhaal grotendeels op bijna sublieme wijze uit de doeken wordt gedaan. Alleen het einde is wat minder goed uitgewerkt. Je gaat je al gauw net zo ongemakkelijk voelen als "de rookie" en gaandeweg word je geconfronteerd met al zijn morele dilemmas. Nadat je de film al een aantal keren hebt gezien, weet je wel hoe het allemaal zal gaan, en dat maakt het natuurlijk wel minder spannend, maar het blijft staan als een huis. Je kunt wellicht zeggen dat sommige zaken wel erg worden overdreven, maar het werkt. Ok, je hebt een hele lading aan wannabe acteurs in deze film, maar de "echte" acteurs zorgen er voor dat er toch een overtuigend geheel over blijft. De wijze waarop alles in beeld wordt gebracht is ook duidelijk veel aandacht aan besteed. Dit is geen prutswerk, maar kun je vergelijken met een Se7en of een Fight Club. En dan heb ik het dus over films van rond de millenniumwisseling. Ik heb het gevoel dat films als deze niet meer worden gemaakt. Waar zijn ze? Iemand tips? Ook Antoine Fuqua (de regisseur) heeft verder eigenlijk alleen maar matig werk afgeleverd. Maar gelukkig hebben we dan in ieder geval dit juweeltje. | |
Brooklyn's Finest, Pride and Glory, Narc, Dark Blue, Street Kings, Harsh Times, Rampart, End of Watch, Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans en natuurlijk de film die Training Day drie jaar voorging: Cop Land.josh-hill schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:33:
Training Day (2001) [Afbeelding: Training Day (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Ik heb het gevoel dat films als deze niet meer worden gemaakt. Waar zijn ze? Iemand tips? Ook Antoine Fuqua (de regisseur) heeft verder eigenlijk alleen maar matig werk afgeleverd. Maar gelukkig hebben we dan in ieder geval dit juweeltje.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Je vergeet de originele Bad Lieutenant. En ik sneak stiekem 2 series in dit topic: The Shield en City On a Hill.P-Rock schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 04:24:
[...]
Brooklyn's Finest, Pride and Glory, Narc, Dark Blue, Street Kings, Harsh Times, Rampart, End of Watch, Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans en natuurlijk de film die Training Day drie jaar voorging: Cop Land.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Nee, want hij vroeg om films die na Training Day zijn gemaakt en Bad Lieutenant komt uit 1992.Dwarlorf schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 07:00:
[...]
Je vergeet de originele Bad Lieutenant. En ik sneak stiekem 2 series in dit topic: The Shield en City On a Hill.
Night of the Creeps (1986) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: R Thrill me! Buitenaardse bloedzuigers die in 1959 op aarde zijn beland en in 1986 uit een laboratorium weten te ontsnappen, houden huis onder de populatie van een klein stadje door zich in het brein te nestelen en de drager in een hersenloze zombie te veranderen. De enigen die de steeds groter wordende zombieplaag kunnen stoppen zijn een tiener, zijn crush en een sikkeneurige agent. Night of the Creeps is een erg vermakelijke b-horrorfilm van de hand van Fred Dekker (The Monster Squad, Robocop 3), die tjokvol referenties zit naar andere horrorfilms en regisseurs, zoals bv. Sam Raimi, John Carpenter en David Cronenberg. De cast heeft er zichtbaar plezier in en oude rot in het vak, Tom Atkins (The Fog, Maniac Cop, Halloween 3), heeft vaker met dit bijltje heeft gehakt en is altijd leuk om te zien. Daarnaast zien we ook David Paymer en Dick Miller nog even opdraven. Ondanks dat we tal van dit soort sci-fi horrorkomedies hebben en de film zeker niet uniek in soort is, springt Night of the Creeps er positief uit. | |
Canary Black (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R Korte samenvatting: Een redelijke poging tot de vrouwelijke Jason Bourne. Kate Beckinsale zal nooit een Oscar winnen, maar haar acteerwerk is prima voor wat ze moet doen. Alleen zonde van de botox. Ik snap niet waarom actrices zich daar nog aan wagen, er zijn zoveel voorbeelden waar het compleet verkeerd gaat en ze geen gezichts plooiing meer overhouden. De film zelf heeft een goede pacing, loopt lekker vlot door. De meeste twists zie je helaas al vrij snel aankomen, maar dat is denk ik bijna niet meer te voorkomen. Er zijn al zoveel spy / cia / geheime organisatie films geweest dat je alle mogelijke opties om de boel om te gooien al vaak genoeg gezien hebt om het snel op te merken. Het enige wat ik dan ook echt jammer vond, was de laatste 5 minuten, die halen de film echt omlaag. Ik snap dat je hiermee de deur open laat voor een deel 2, maar dit was echt lazy writing. Zonder die laatste scene had ik misschien nog wel een 7 gegeven. | |
Nietes!P-Rock schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:01:
[...]
Nee, want hij vroeg om films die na Training Day zijn gemaakt en Bad Lieutenant komt uit 1992.
Maar interessanter is eigenlijk de vraag die hij stelde. Maar durf er zo geen reden voor aan te geven.
josh-hill schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 00:33:
Training Day (2001) [Afbeelding: Training Day (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
En dan heb ik het dus over films van rond de millenniumwisseling. Ik heb het gevoel dat films als deze niet meer worden gemaakt. Waar zijn ze? Iemand tips? Ook Antoine Fuqua (de regisseur) heeft verder eigenlijk alleen maar matig werk afgeleverd. Maar gelukkig hebben we dan in ieder geval dit juweeltje.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Panda Bear in Africa (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 84 min | MPAA: N/A Vandaag wilden we eigenlijk naar buzzy de gelukskat, maar die was al begonnen. Uiteindelijk gekozen voor de Nederlandse versie van pandabeer in Afrika. Leuke grapjes, prima onderhoudend verhaal. En ook prima weg te kijken. Of je richting de bios hier voor moet, dat denk ik niet. Voor kinderen in ieder geval wel leuk. Worden wel wat verwijzingen gemaakt naar andere verhalen als grapje zijnde, maar dat is niet erg. | |
Ik ben weer eens niet duidelijk genoeg geweest. Sorry daarvoor.
Ik bedoelde dat ik de laatste 5-10 jaar niet echt meer films zie als Se7en, Fight Club en zoiets als Training Day. Films met volwassen kerels en iets van moraliteit en waar pas op het laatst duidelijk is hoe de vork in de steel zit.
Ze zijn er vast wel, maar ik weet niet zo goed wat dan.
Paar films die me zo te binnen schieten: Prisoners en Gone Girl. Maar die zijn van (meer dan) 10 jaar geleden.
Oh ja, Joker natuurlijk.
Ik bedoelde dat ik de laatste 5-10 jaar niet echt meer films zie als Se7en, Fight Club en zoiets als Training Day. Films met volwassen kerels en iets van moraliteit en waar pas op het laatst duidelijk is hoe de vork in de steel zit.
Ze zijn er vast wel, maar ik weet niet zo goed wat dan.
Paar films die me zo te binnen schieten: Prisoners en Gone Girl. Maar die zijn van (meer dan) 10 jaar geleden.
Oh ja, Joker natuurlijk.
[ Voor 52% gewijzigd door josh-hill op 13-10-2024 18:48 ]
Staat niet in de UBB generator, dus dan zo maar 
https://kinepolis.nl/movi...the-tour-to-end-all-tours
Wat een geweldige opname was het. Ik was er ook bij, maar nu met mijn neefje van 7 gekeken in Leidschendam.
Wat een geweldige opname was het. Ik was er ook bij, maar nu met mijn neefje van 7 gekeken in Leidschendam.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Staat er wel in hoor. Gewoon "tt32889090" invullen en het werkt. Zie topicwarning. Dat is het IMDb-nummer waar over gesproken wordt.corset schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:12:
Staat niet in de UBB generator, dus dan zo maar
spoiler:
Waar ik meer moeite voor heb moeten doen, want de site is hier geblokkeerd en via VPN zie ik alleen maar minutenlang een animerende rode ster 
Maar dit is geen film, toch? En waarom zou ik moeten kijken naast dat het geweldig is?
Dat zit wel Schnorr.
Ome Cor (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 88 min | MPAA: N/A Plot: Ome Cor, een Rotterdamse havenarbeider, komt in de problemen als hij fraudeert met zijn arbeidsongeschiktheidsuitkering. Uiteindelijk belandt hij zelfs in de gevangenis. Ook de relatie met zijn puberdochter Carola staat onder spanning, en verloopt maar moeizaam. Hij probeert zijn leven weer op de rit te krijgen. Oordeel: Een feel good movie met afwisselend wat drama en de nodige humor en bovenal een behoorlijke lijst aan bekende en minder bekende "BN-ers". Dat klinkt als een gimmick maar in deze film werkt het prima. Niet te lang en gewoon leuk. Een 6.5 | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Joker - Folie a deux
Vastbesloten om na het fantastische deel 1 ook deel 2 te gaan zien, een beetje gaan twijfelen na wat ongunstige verhalen toch maar besloten om zelf te gaan oordelen.
Daar heb ik geen spijt van. Ik heb een zeer bijzondere film gezien, maar ik begrijp ook dat anderen er helemaal niets in zien. Samen met mijn vriendin een film gezien die behoorlijk afwijkt van deel 1, maar na afloop keken we elkaar aan: waar hebben we naar gekeken en verschilden wij van mening over wat er was gebeurt. Op een positieve manier.
Ja het verhaal is in 1 zin na te vertellen en er zitten wat onduidelijkheden in (of ik heb e.e.a. gemist), maar het is zeker geen musical, de gezongen gedeeltes zijn niet storend (en voor mij als 50+-er allemaal jeugd herinneringen). Ik denk dat het geen film is voor bioscoopbezoekers die een simpele avond willen hebben, maar als het medium film je iets meer interesseert, ga dan alsjeblieft zelf oordelen.
Vastbesloten om na het fantastische deel 1 ook deel 2 te gaan zien, een beetje gaan twijfelen na wat ongunstige verhalen toch maar besloten om zelf te gaan oordelen.
Daar heb ik geen spijt van. Ik heb een zeer bijzondere film gezien, maar ik begrijp ook dat anderen er helemaal niets in zien. Samen met mijn vriendin een film gezien die behoorlijk afwijkt van deel 1, maar na afloop keken we elkaar aan: waar hebben we naar gekeken en verschilden wij van mening over wat er was gebeurt. Op een positieve manier.
Ja het verhaal is in 1 zin na te vertellen en er zitten wat onduidelijkheden in (of ik heb e.e.a. gemist), maar het is zeker geen musical, de gezongen gedeeltes zijn niet storend (en voor mij als 50+-er allemaal jeugd herinneringen). Ik denk dat het geen film is voor bioscoopbezoekers die een simpele avond willen hebben, maar als het medium film je iets meer interesseert, ga dan alsjeblieft zelf oordelen.
[ Voor 24% gewijzigd door bregweb op 14-10-2024 10:06 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Stukfruit schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:24:
[...]
Staat er wel in hoor. Gewoon "tt32889090" invullen en het werkt. Zie topicwarning. Dat is het IMDb-nummer waar over gesproken wordt.
spoiler:Waar ik meer moeite voor heb moeten doen, want de site is hier geblokkeerd en via VPN zie ik alleen maar minutenlang een animerende rode ster
Maar dit is geen film, toch? En waarom zou ik moeten kijken naast dat het geweldig is?
Sabaton: The Tour to End All Tours (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Music | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Een concert opgenomen in de Ziggo Dome. Deze film is gemaakt om de sabaton fans de kans te geven het concert "mee te maken" als ze er niet bij konden zijn. Als metal band die draait om geschiedenis is de live ervaring een hele belevenis. Een tank waar de drummer in zit, zingen met gasmaskers op en een hammond orgel waar de rode baron op speelt. Alles komt langs. Sabaton draait om oorlogs geschiedenis. Dus verwacht geen liefdes liedjes, geen "ik hou van jou blijf je trouw" etc. Maar wel over hoe dubbel de ontdekkingen van Fritz Haber & Carl Bosch waren. (de grondleggers van chemische oorlogsvoering terwijl ze naar andere dingen op zoek waren) en over project Overlord. Ook komt de strijd van Thermopylae langs met Soldier of Heaven en verschillende zweedse koningen en pagans. En een goede cover van een 1916 (cookie voor degene die de originele artiest kent zonder google te gebruiken!) Mijn neefje was vorig jaar helaas te jong om het concert live bij te wonen maar kon deze keer wel mee. En wat heeft hij zitten genieten. Dat maakte het allemaal nog beter. Aan alle opnames kon je zien dat de bandleden genoten van de hele situatie. De grijns was niet van hun gezicht te krijgen. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die laatste steekt er wat mij betreft wel met kop en schouders bovenuit. Wat mij betreft een zeer underrated film, met misschien wel de beste acteerprestatie die Stallone ooit heeft neergezet.P-Rock schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 04:24:
[...]
Brooklyn's Finest, Pride and Glory, Narc, Dark Blue, Street Kings, Harsh Times, Rampart, End of Watch, Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans en natuurlijk de film die Training Day drie jaar voorging: Cop Land.
End of watch vind ik trouwens ook een uitstekende film. De rest van het lijstje is min of meer van hetzelfde niveau.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Beetje valsspelen als frequente bezoeker in het metaltopic.....maar die is origineel van de hand vancorset schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:29:
En een goede cover van een 1916 (cookie voor degene die de originele artiest kent zonder google te gebruiken!)
spoiler:
.
Lemmy 
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Nu ben ik wel benieuwd naar jullie verschillende interpretatiesbregweb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:05:
Joker - Folie a deux
[...]
na afloop keken we elkaar aan: waar hebben we naar gekeken en verschilden wij van mening over wat er was gebeurt.
[...]
Is de schuld van Inglorious Basterds. Ik had echt moeite met die film toen en ik was behoorlijk klaar met Tarantino. Django daarom geskipt en The Hateful Eight had ook niet al te beste word of mouth. Toen kwam Once Upon a Time in Hollywood en ook dat vond ik een teleurstellende film.Superkiwi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Ik denk dat ik gewoon overnieuw moet beginnen, recent Reservoir Dogs en Pulp Fiction weer gezien en die blijven steengoed. De Kill Bills vind ik minder maar kan ik zeker waarderen. Eigenlijk gewoon met Jackie Brown starten, dan Basterds opnieuw bekijken en dan Django en Hateful Eight.
Het helpt om dat boek te lezen. Hij schrijft echt lekker en zijn inzicht in film is natuurlijk second to none.
BCS moet ik weer mee verderStukfruit schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:44:
[...]
Zijn zonden zijn al een beetje vergeven door Breaking Bad en Better Call Saul eindelijk op te zetten
Ik zit al sinds 1994 op een 'soortgelijke' Tarantino te wachten maar hij wil nietSuperkiwi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:52:
[...]
Voor The Hateful Eight gold hetzelfde als voor Joker (die uit 2020): men kreeg niet wat ze verwachtte. De film kwam uit na Inglorious Bastards en Django en dus was de verwachting dat we weer een soortgelijke Tarantino film te zien zouden krijgen. Als je dan een ietwat trage western voorgeschoteld krijgt die zich het merendeel van de tijd in dezelfde ruimte afspeelt snap ik dat het voelde als een koude douche.
[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2024 12:30 ]
Vergeet dan ook Death Proof niet, die tussen Kill Bill en Inglorious Basterds is uitgekomen. Of je daarna ook Planet Terror moet kijken, die weliswaar van een andere regisseur is maar wel een tweeluik vormt met de film, laat ik in het midden.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 14-10-2024 12:39 ]
De eerste keer dat ik Inglourious Basterds (in de bioscoop) zag had ik ook moeite met die film, omdat een film die een realistische setting (Tweede Wereldoorlog) heeft en vervolgens Hitler in een bioscoopzaal gevuld met Nazi bonzen in Frankrijk laat omkomen voor mij gewoon niet klopte. Tot ik jaren later de wijze woorden las: de film begint niet voor niets met "ONCE UPON A TIME IN... NAZI OCCUPIED FRANCE". De standaard woorden ("Er was eens ...") van een sprookje. Zie de film als een sprookje in een WO2 bezet Frankrijk, met overduidelijke goede en slechte mensen, waar uiteindelijk de goederikken de slechterikken verslaan. En geniet gewoon van de acteurs, de dialogen, de scenes en de spanningopbouw. Want dat is waar Tarantino zo goed in is.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:25:
Is de schuld van Inglorious Basterds. Ik had echt moeite met die film toen en ik was behoorlijk klaar met Tarantino. Django daarom geskipt en The Hateful Eight had ook niet al te beste word of mouth. Toen kwam Once Upon a Time in Hollywood en ook dat vond ik een teleurstellende film.
Verder vond ik The Hateful Eight wel een leuke film. Het gaat ook daar om de personages, de dialogen, de spanning van het onderlinge wantrouwen, en de uiteindelijke ontknoping. Voor mij persoonlijk heerlijk genieten.
@Superkiwi Death Proof vond ik dan wel weer amusant omdat hij zo simpel en onpretentieus was. Planet Terror niet gezien. Bij ons draaide die toen niet als onderdeel van die dubbel feature, andere bioscopen geloof ik wel. Van Robert Rodriguez trouwens.
@Haay Mijn probleem met die film zit in een scene waarin ze een Duitse patrouille oid vermoorden. Er staat me iets van bij dat er in die scene een punt gemaakt werd van het feit dat ze die Duitsers gingen doden omdat het Duitsers waren. Niet nazi's, of oorlogscriminelen, of omdat ze nare dingen hadden gedaan, maar specifiek 'gewoon' omdat het Duitsers waren.
Ik ben in die periode een paar keer in Normandië geweest en als je wat oorlogsmusea en kerkhoven daar bezocht hebt wordt de futiliteit van oorlog er flink ingeramd. En ook dat vechten voor veel soldaten niet ideologisch gemotiveerd hoeft te zijn. In dat licht is iedereen die overlijdt in een conflict, onafhankelijk van welke kant je voor strijdt, een slachtoffer. En daarom trok ik die scene en de rest van de film niet meer zo goed.
Naderhand heb ik me wel afgevraagd waarom ik dat Inglorious Basterds zo aanreken terwijl mijn favoriete film Raiders of the Lost Ark is. Ook niet een film waarin erg sensitief omgegaan wordt met het lot van die arme Wehrmacht knullen
Het heeft iets te maken met de toon van de film; Raiders neem ik geen seconde serieus en Basterds dus wel? Maar waarom? En dat raakt jouw opmerking over 'Once upon a time' wel. Het is gewoon een sprookje.
Dus, gewoon nog eens kijken ja
@Haay Mijn probleem met die film zit in een scene waarin ze een Duitse patrouille oid vermoorden. Er staat me iets van bij dat er in die scene een punt gemaakt werd van het feit dat ze die Duitsers gingen doden omdat het Duitsers waren. Niet nazi's, of oorlogscriminelen, of omdat ze nare dingen hadden gedaan, maar specifiek 'gewoon' omdat het Duitsers waren.
Ik ben in die periode een paar keer in Normandië geweest en als je wat oorlogsmusea en kerkhoven daar bezocht hebt wordt de futiliteit van oorlog er flink ingeramd. En ook dat vechten voor veel soldaten niet ideologisch gemotiveerd hoeft te zijn. In dat licht is iedereen die overlijdt in een conflict, onafhankelijk van welke kant je voor strijdt, een slachtoffer. En daarom trok ik die scene en de rest van de film niet meer zo goed.
Naderhand heb ik me wel afgevraagd waarom ik dat Inglorious Basterds zo aanreken terwijl mijn favoriete film Raiders of the Lost Ark is. Ook niet een film waarin erg sensitief omgegaan wordt met het lot van die arme Wehrmacht knullen
Dus, gewoon nog eens kijken ja
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2024 13:52 ]
The Predator (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.2 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R "Get to the choppers!" Een aardige knipoog naar de hoofdrolspeler van het eerste deel in deze reeks. Althans, ik ga er vanuit dat dat zo bedoeld was. Anyway, hij werd aardig gepushed op Netflix, en mijn interesse werd gewekt, door een scene in de 'trailer'. Of althans, bij Netflix speelt altijd een stukje van de film of serie automatisch af. Ook het feit dat ik goede herinneringen heb aan het eerste deel, deed me besluiten deze op te zetten. Het begint met (matige) CGI in de ruimte, waarbij een ruimteschip wordt achtervolgd door een ander. Beschadigd crashed de eerste op aarde, waarna blijkt dat het om een predator gaat. Een sniper is getuige, en weet weg te komen met de helm en een armband van de predator. Hij stuurt deze naar huis, als bewijs, waarna de spullen bij zijn jonge zoontje terecht komen, die vervolgens een keten van gebeurtenissen uitlokt. Gaandeweg de film, wordt duidelijk waarom de Predator op aarde is gecrashed en wordt ook een rol toebedeeld aan de overheid, die in alle geheimzinnigheid (alhoewel dat op die schaal onmogelijk lijkt) uit probeert te zoeken wat er aan de hand is. Als Predator film spelen de aliens in deze weliswaar een rol, maar de nadruk lijkt toch meer te liggen rondom de sniper en zijn groepje ongeregeld. Het concept van genetische manipulatie vond ik aardig bedacht. De rest van de film is niet geheel in lijn met de overige Predator films (met name de eerste twee delen). Het lijkt meer op een redelijk generieke scifi-actie-film. Weliswaar met aliens, die er hetzelfde uitzien als in die films, maar we krijgen eea voornamelijk te zien, vanuit het oogpunt van de sniper, en krijgen dan ook pas laat in de film mee, wat er nu precies aan de hand is. Was het dan een slechte film? Nee, dat nou ook weer niet. Maar zeker geen goede. Daarvoor zitten er teveel rare zaken in.. spoiler: - de alien-honden: het ene moment bezig de mens te vermoorden, een kwartier later is hij ineens onze beste vriend - een overheidsbasis in een dam? En dan kun je er heel eenvoudig in en uit? - een overheidsorganisatie die al jaren bezig is met onderzoek, en dan ineens een burger-wetenschapster erbij halen? - een jochie die ineens snapt hoe alien-tech werkt? - de grote predator die de mensen eerst een voorsprongetje geeft? - het geneuzel of het een roofdier of een jager is... zucht... etc Ik denk dat een 5 hier op zijn plek is: kijkbaar, maar niet voor mij. En als je fan bent van de oorspronkelijke film: sla deze gerust over. Mis je niks aan... | |
Alle QT films even uit de losse pols, voor wie er nog eentje gemist heeft:
★★★★☆ Reservoir Dogs
★★★★★ Pulp Fiction
★★★☆☆ Jackie Brown
★★★★☆ Kill Bill: Volume 1
★★★★★ Kill Bill: Volume 2
★★★★☆ Death Proof
★★★★★ Inglourious Basterds
★★★★☆ Django Unchained
★★★★☆ The Hateful Eight
★★★★★ Once Upon a Time in…
Voor de duidelijkheid: sommige van deze ★★★★☆ films zijn ten opzichte van andere films eigenlijk gewoon een ★★★★★. Aan een lijst vol met ★★★★★ films heb je echter ook niets – dus zijn ze ★★★★☆, enkel in verhouding tot de andere Tarantino films, die natuurlijk iets van een klasse apart vormen.
Evenzo met Kill Bill, ze horen natuurlijk gewoon bij elkaar en ze zijn samen een ★★★★★. Maar puur om het onderlinge verschil duidelijk te maken haal ik ze toch even uit elkaar.
Once Upon a Time is niet zo goed als de andere ★★★★★ films in de lijst, en Django weer een stuk beter dan de andere ★★★★☆ films, maar zo klopt het het beste denk ik. Django heeft “het” namelijk niet, dat ongeëvenaard magische dat je helemaal meeneemt naar een totaal andere wereld, dat Pulp Fiction, Kill Bill en Basterds allemaal hebben, en Once Upon a Time heeft het wel.
★★★★☆ Reservoir Dogs
★★★★★ Pulp Fiction
★★★☆☆ Jackie Brown
★★★★☆ Kill Bill: Volume 1
★★★★★ Kill Bill: Volume 2
★★★★☆ Death Proof
★★★★★ Inglourious Basterds
★★★★☆ Django Unchained
★★★★☆ The Hateful Eight
Voor de duidelijkheid: sommige van deze ★★★★☆ films zijn ten opzichte van andere films eigenlijk gewoon een ★★★★★. Aan een lijst vol met ★★★★★ films heb je echter ook niets – dus zijn ze ★★★★☆, enkel in verhouding tot de andere Tarantino films, die natuurlijk iets van een klasse apart vormen.
Evenzo met Kill Bill, ze horen natuurlijk gewoon bij elkaar en ze zijn samen een ★★★★★. Maar puur om het onderlinge verschil duidelijk te maken haal ik ze toch even uit elkaar.
Once Upon a Time is niet zo goed als de andere ★★★★★ films in de lijst, en Django weer een stuk beter dan de andere ★★★★☆ films, maar zo klopt het het beste denk ik. Django heeft “het” namelijk niet, dat ongeëvenaard magische dat je helemaal meeneemt naar een totaal andere wereld, dat Pulp Fiction, Kill Bill en Basterds allemaal hebben, en Once Upon a Time heeft het wel.
Wat ik dus niet snap, is dat die film zo goed is, terwijl het een clusterfuck is van storylines die niet eens ergens op slaan. Ik zou niet eens kunnen zeggen dat er een main plot is. Ja, die van DiCaprio komt in de buurt, maar dat is ook niet eens een hele storyline.Amerauder schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:12:
Staat desondanks wel in mijn top 20 films.
[ Voor 18% gewijzigd door RazorMaron op 14-10-2024 14:48 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Waarom is de film zo goed terwijl het plot zo slecht is? Eigenlijk beantwoord je je eigen vraag al: schijnbaar is het plot niet het meest belangrijke onderdeel van een film. Soms lijkt dat zo – maar het is dus niet zo.RazorMaron schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:47:
Wat ik dus niet snap, is dat die film zo goed is, terwijl het een clusterfuck is van storylines die niet eens ergens op slaan. Ik zou niet eens kunnen zeggen dat er een main plot is. Ja, die van DiCaprio komt in de buurt, maar dat is ook niet eens een hele storyline.
Stanley Kubrick heeft eens opgemerkt dat een film wat dat betreft meer op een muziekalbum lijkt dan op een roman. Het gaat meer om de sfeer die wordt opgewekt dan om de manier waarop het plot beweegt.
Maar dat was nu juist het punt van die scène, om aan te tonen hoe verschrikkelijk het is, onafhankelijk van de kant waaraan de slachtoffers staan.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:49:
In de intro crawl tekst van Revenge of the Sith staat: “There are heroes on both sides.” Toch laat die film dat niet bepaald zien – een gemiste kans.
Tarantino echter, die laat het zien. De Duitser die daar in die scène dramatisch geëxecuteerd wordt toont zich op dat moment duidelijk moreel superieur aan de basterds, ondanks dat hij natuurlijk aan de verkeerde kant staat.
Dát alleen al, dat zoiets mogelijk is – en het is natuurlijk alleen maar mogelijk goed verstopt achter een dikke laag ironie, zodat het niet al teveel opvalt – maakt de film tot een meesterwerk.
De basterds zijn in deze film ook echt basterds. Dit in groot contrast met de film waar dit een soort parodie op is, The Dirty Dozen, waarin het bruut vermoorden van onschuldige Duitsers (namelijk: niet alleen de Duitse officieren maar ook hun vrouwen) daadwerkelijk en onironisch verheerlijkt wordt als een soort “all’s well that ends well.”
QT doet het ironisch – juist om te laten zien hoe verschrikkelijk het is, en hoe fout die films die zoiets aldus verheerlijken eigenlijk zijn. Precies zoals in jouw sentiment dus.
Jawel man. Rodriquez (schrijf ik dit goed?Superkiwi schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:
Vergeet dan ook Death Proof niet, die tussen Kill Bill en Inglorious Basterds is uitgekomen. Of je daarna ook Planet Terror moet kijken, die weliswaar van een andere regisseur is maar wel een tweeluik vormt met de film, laat ik in het midden.
Daarom vond ik dat drieluik laatst ook wel leuk die ik noemde IMDB: MaXXXine (2024) Ook een beetje dat vreemde gedoe met maffe humor. Dat vind je leuk of je vindt het helemaal niets.
[ Voor 20% gewijzigd door MotorBeast op 14-10-2024 15:37 ]
Slechts 3 sterren voor Jackie Brown, wat is dit??
Helemaal eens, Jackie Brown is de film die er juist wat buiten valt en daarom unieker is, net zoals The Straight Story van David Lynch (al had hij dat verhaal als enige film niet zelf geschreven lees ik net op Wiki)P-Rock schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:07:
Klopt, het is gebaseerd op het boek Rum Punch van Elmore Leonard. Andere verhalen van zijn hand die zijn omgetoverd naar film zijn o.a. Get Shorty, 3:10 to Yuma en Out of Sight.franssie schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:15:
[...]
Helemaal eens, Jackie Brown is de film die er juist wat buiten valt en daarom unieker is, net zoals The Straight Story van David Lynch (al had hij dat verhaal als enige film niet zelf geschreven lees ik net op Wiki)
Jackie Brown is ook mijn favoriete Tarantino film, na Pulp Fiction.
Maar iedereen is anders. Op Letterboxd kan ik ook niemand vinden die precies dezelfde films goed vindt als ik.
Maar iedereen is anders. Op Letterboxd kan ik ook niemand vinden die precies dezelfde films goed vindt als ik.
Daddy's Head (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A Bizar, ik dacht echt dat ik de review voor deze film had gepost. Toch niet. Nieuwe poging: Daddy's head gaat over een een zwaar beladen onderwerp waarbij een gezin de vader verliest door een ongeluk. Ik vind de rollen van vrouw en zoon hierin best goed uitgevoerd, je hebt het eerste gedeelte echt het idee dat je in een voornamelijk drama film zit. Totdat er een mysterieuze entiteit komt die de gedaante van vader aanneemt. Het zoontje neemt deze gedaante steeds meer voor waar en de ellende begint steeds meer ten tonele te komen. Hoewel er veel herkenbaardheid voorbij komt en schrikmomenten, heeft de film ook nog wat nieuwe elementen. spoiler: Het wezen dat bijvoorbeeld begint te praten tegen het zoontje, dat is wel eens heel wat anders als een standaard geest die uit een hoekje komt drijven met een eng gezicht. Het geeft door de rare stem een creepy sfeer aan de film. Teld aarbij het nogal aparte gezicht op die voor 'vader' wordt aangezien. Niet heel bijzonder verder, maar wel een stapje vooruit als je naar vergelijkbare films kijkt. | |
Ik moet hem echt nog eens kijken wat dat heb ik er allemaal niet in gezien. Ik had je relaas beter kunnen plaatsen als het meer ambigu was geweest wie de protagonisten en antagonisten waren in de film. Dat had heel goed gekund maar, point taken, dan was het weer te serieus geworden en dat, was me wel opgevallen, was zeker niet Tarantino's doelstelling met deze filmAmerauder schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:56:
[...]
Maar dat was nu juist het punt van die scène, om aan te tonen hoe verschrikkelijk het is, onafhankelijk van de kant waaraan de slachtoffers staan.
In de intro crawl tekst van Revenge of the Sith staat: “There are heroes on both sides.” Toch laat die film dat niet bepaald zien – een gemiste kans.
Tarantino echter, die laat het zien. De Duitser die daar in die scène dramatisch geëxecuteerd wordt toont zich op dat moment duidelijk moreel superieur aan de basterds, ondanks dat hij natuurlijk aan de verkeerde kant staat.
Dát alleen al, dat zoiets mogelijk is – en het is natuurlijk alleen maar mogelijk goed verstopt achter een dikke laag ironie, zodat het niet al teveel opvalt – maakt de film tot een meesterwerk.
De basterds zijn in deze film ook echt basterds. Dit in groot contrast met de film waar dit een soort parodie op is, The Dirty Dozen, waarin het bruut vermoorden van onschuldige Duitsers (namelijk: niet alleen de Duitse officieren maar ook hun vrouwen) daadwerkelijk en onironisch verheerlijkt wordt als een soort “all’s well that ends well.”
QT doet het ironisch – juist om te laten zien hoe verschrikkelijk het is, en hoe fout die films die zoiets aldus verheerlijken eigenlijk zijn. Precies zoals in jouw sentiment dus.
Dus laten we het voor nu hierop houden, ik hoop snel in de lucht te kunnen komen met een 2nd viewing
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jKrqsZAcTyOeTnZX8kSkHtc5.jpg?f=user_large)
Ik weet nog dat toen Get Shorty uitkwam het werd gehailed als 'eindelijk een geslaagde Elmore Leonard verfilming'. Dat is sindsdien wel vaker geluktP-Rock schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:20:
[...]
Klopt, het is gebaseerd op het boek Rum Punch van Elmore Leonard. Andere verhalen van zijn hand die zijn omgetoverd naar film zijn o.a. Get Shorty, 3:10 to Yuma en Out of Sight.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-10-2024 20:15 ]
Ik zou het qua filmsmaak niet eens goed kunnen vinden met m'n 20 jaar jongere zelf...josh-hill schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:40:
Niets mis met The Flintstones en The Rock.
Ugh, die eerste is 30 jaar geleden. Ga weg, vervorming van mijn gevoel voor jaren!!
Dat zit wel Schnorr.
Het is een tijd geleden dat ik deze gezien heb, maar als ik het me goed kan herinneren:Makaja schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:52:
Daarvoor zitten er teveel rare zaken in..
spoiler:- de alien-honden: het ene moment bezig de mens te vermoorden, een kwartier later is hij ineens onze beste vriend
- een jochie die ineens snapt hoe alien-tech werkt?
spoiler:
- Was die hond niet in zijn hoofd geschoten, waardoor hij een hersenbeschadiging had?
- Dat joch was autistisch en daardoor (volgens de film) superieur aan alles en iedereen, de predators wilden zelfs zijn DNA om er beter van te worden. Behoorlijk dom concept
- Dat joch was autistisch en daardoor (volgens de film) superieur aan alles en iedereen, de predators wilden zelfs zijn DNA om er beter van te worden. Behoorlijk dom concept
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Damn. The Flintstones. Die heb ik ook in de bios gezien. Dat vond ik toen al een aanslag op mijn tere gestelStukfruit schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:24:
[...]
Ik zou het qua filmsmaak niet eens goed kunnen vinden met m'n 20 jaar jongere zelf...
Ugh, die eerste is 30 jaar geleden. Ga weg, vervorming van mijn gevoel voor jaren!!
Flintstones heeft een vrijwel perfecte cast en een ongelooflijk set design dat er nog steeds geweldig uitziet.Stukfruit schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:24:
[...]
Ik zou het qua filmsmaak niet eens goed kunnen vinden met m'n 20 jaar jongere zelf...
"21 jaar DSL!"
De poppen zijn inderdaad nog steeds wel leuk gedaanThe_Bird schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:49:
[...]
Flintstones heeft een vrijwel perfecte cast en een ongelooflijk set design dat er nog steeds geweldig uitziet.
Dat zit wel Schnorr.
Hier ook. De houten uitklapstoelen waren toen al een aanslag op de rug.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:48:
[...]
Damn. The Flintstones. Die heb ik ook in de bios gezien. Dat vond ik toen al een aanslag op mijn tere gestel
Maar het paste wel goed bij de sfeer van de film!
Dat zit wel Schnorr.
End of watch is inderdaad ook erg goed. Zelf vond ik Crown Vic ook sterk en ook wel in datzelfde rijtje passen. Zie dat niemand hem nog gereviewed heeft hier trouwens.Malfunctions schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:01:
[...]
Die laatste steekt er wat mij betreft wel met kop en schouders bovenuit. Wat mij betreft een zeer underrated film, met misschien wel de beste acteerprestatie die Stallone ooit heeft neergezet.
End of watch vind ik trouwens ook een uitstekende film. De rest van het lijstje is min of meer van hetzelfde niveau.
Zelden zo'n saaie film als Jacky Brown gezien, don't shoot meP-Rock schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:07:
Get Shorty was die overhypte film die meevloog op het succes van Tarantino en de hervonden populairiteit van Travolta. Is toch niet te vergelijken met de topfilm die Jackie Brown heet?
Ja mijn credits gaan toch al down the drain fast deze week dus... ik vond Get Shorty tien keer leuker om te kijken dan Jackie Brown. Maar die was nog veel meer dan anderen gekleurd door een verwachting van Pulp Fiction 2 en Tarantino deed ook daar wat heel anders. Dus die moet ik ook opnieuw kijken eens.
Maar ja, Get Shorty is een van mijn guilty pleasures al vraag ik me af of hij wel in die bak gegooid hoeft te worden. Ik vind het gewoon een erg vermakelijke en goede film met een lekker scherp satirisch scenario en een fantastische ensemble cast. Erg vergelijkbaar met Ocean's Eleven, waar we het vorige week over hadden.
Ben trouwens naar Jackie Brown geweest in de Sneak Preview
Meestal was het half vol maar die avond was het uitverkocht, Jackie Brown zou de week erop in premiere gaan dus de verwachting was dat dat de Sneak van die avond zou worden. Toen het Band Apart logo verscheen op het scherm steeg er een enorm gejuich op. Vervolgens liepen er een handvol bejaarden de zaal uit onder luid gelach
Maar ja, Get Shorty is een van mijn guilty pleasures al vraag ik me af of hij wel in die bak gegooid hoeft te worden. Ik vind het gewoon een erg vermakelijke en goede film met een lekker scherp satirisch scenario en een fantastische ensemble cast. Erg vergelijkbaar met Ocean's Eleven, waar we het vorige week over hadden.
Ben trouwens naar Jackie Brown geweest in de Sneak Preview
[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-10-2024 08:57 ]
Goebbels and the Führer (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 135 min | MPAA: N/A Wat een nare film. Ik wist op voorhand al dat dit geen doorsnee "ontspannen middag bioscoop" zou worden. Maar dat het zo erg zou zijn....... De film hebben we gezien in een klein zaaltje van de Lumiere. Het mag niet vreemd zijn dat het allemaal oudere bezoekers waren. Heel vaak gaan we niet naar de bioscoop. Soms naar een blockbuster maar ook regelmatig naar die andere films in de Lumiere. We kozen voor deze film omdat de titel ons aansprak en het ons een boeiende film leek. Aan een kant een boeiende film met inzichten in de oorlogsdaden. Aan de andere kant had ik het gevoel dat ik beter thuis had kunnen blijven. Dan was mijn middag leuker geweest. Het is lastig om te omschrijven. De film an sich was niet slecht, maar ik ging niet met een lekker en fijn gevoel naar buiten. Het was geen chill middag geweest en dat was het wel geweest als ik thuis op de bank was gebleven met een filmpje op tv en een zak snoep. De film draait om Joseph Goebbels, de Nazi propaganda minister van Hitler. Het is zijn taak om steun op te bouwen voor de holocaust en de oorlog die Hitler gaat voeren. Steun onder het volk. Door het geven van valse informatie. Door inzet van omgekochte mensen, informanten, een soort "undercover" soldaten. Alles om het voor het oog en voor Hitler goed te doen. En daar gaat hij heel ver in. Je ziet beelden waar Hitler in zijn jeep door straten aan het rijden is. Alles versierd met Nazi vlaggen. Overal rijen dik mensen langs de kant van de straat. Juichende mensen, pleinen vol. Allemaal blij en vrolijk terwijl ze in de oorlog gestort worden. En achter die rijen mensen gaat ontzettend veel leed schuil. Je ziet in de film hoe ze aan die rijen mensen komen. Wat er allemaal word achter gehouden en hoe alles anders verteld word. Wat Goebbels allemaal doet voor de lachende gezichten en hoe hij dat allemaal doet. Nu moet je eigenlijk al stil zijn in de bioscoop. Maar bij deze film was ik echt stil. Hoewel stil niet het juiste woord is. Meer onder de indruk, geschokt. Er worden echte beelden van toen gebruikt in de film. En sommige dialogen zijn nagenoeg identiek. Dat dit heeft kunnen gebeuren en de manier waarop, dat is echt heftig. Op sommige momenten heb ik niet gekeken. Toen ik naar buiten ging was dat met een gevoel dat ik blij was dat de film voorbij was. De sterren zijn voornamelijk voor de indruk die de film heeft achtergelaten. | |
Het is wellicht ongepast, maar op basis van de filmposter en de titel had ik eigenlijk een soort comedy verwacht. Dit klinkt als een veel interessantere film.Sparkiee schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:08:
Goebbels and the Führer (2024) [Afbeelding: Goebbels and the Führer (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 135 min | MPAA: N/A Wat een nare film. Ik wist op voorhand al dat dit geen doorsnee "ontspannen middag bioscoop" zou worden. Maar dat het zo erg zou zijn.......
De film hebben we gezien in een klein zaaltje van de Lumiere. Het mag niet vreemd zijn dat het allemaal oudere bezoekers waren.
Heel vaak gaan we niet naar de bioscoop. Soms naar een blockbuster maar ook regelmatig naar die andere films in de Lumiere. We kozen voor deze film omdat de titel ons aansprak en het ons een boeiende film leek. Aan een kant een boeiende film met inzichten in de oorlogsdaden. Aan de andere kant had ik het gevoel dat ik beter thuis had kunnen blijven. Dan was mijn middag leuker geweest. Het is lastig om te omschrijven. De film an sich was niet slecht, maar ik ging niet met een lekker en fijn gevoel naar buiten. Het was geen chill middag geweest en dat was het wel geweest als ik thuis op de bank was gebleven met een filmpje op tv en een zak snoep.
De film draait om Joseph Goebbels, de Nazi propaganda minister van Hitler. Het is zijn taak om steun op te bouwen voor de holocaust en de oorlog die Hitler gaat voeren. Steun onder het volk. Door het geven van valse informatie. Door inzet van omgekochte mensen, informanten, een soort "undercover" soldaten. Alles om het voor het oog en voor Hitler goed te doen. En daar gaat hij heel ver in.
Je ziet beelden waar Hitler in zijn jeep door straten aan het rijden is. Alles versierd met Nazi vlaggen. Overal rijen dik mensen langs de kant van de straat. Juichende mensen, pleinen vol. Allemaal blij en vrolijk terwijl ze in de oorlog gestort worden. En achter die rijen mensen gaat ontzettend veel leed schuil.
Je ziet in de film hoe ze aan die rijen mensen komen. Wat er allemaal word achter gehouden en hoe alles anders verteld word. Wat Goebbels allemaal doet voor de lachende gezichten en hoe hij dat allemaal doet.
Nu moet je eigenlijk al stil zijn in de bioscoop. Maar bij deze film was ik echt stil. Hoewel stil niet het juiste woord is. Meer onder de indruk, geschokt. Er worden echte beelden van toen gebruikt in de film. En sommige dialogen zijn nagenoeg identiek. Dat dit heeft kunnen gebeuren en de manier waarop, dat is echt heftig. Op sommige momenten heb ik niet gekeken.
Toen ik naar buiten ging was dat met een gevoel dat ik blij was dat de film voorbij was. De sterren zijn voornamelijk voor de indruk die de film heeft achtergelaten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
(ik weet, boek, cover, oordelen enzo)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Grappig BN de Stem volgt de discussie hier:
https://www.bndestem.nl/s...cht-krankzinnig~a278e473/
en
https://www.bndestem.nl/s...ard-en-komisch~acc42fa66/
Achter betaalmuur maar de Tweaker weet daar de wegen voor.....
https://www.bndestem.nl/s...cht-krankzinnig~a278e473/
en
https://www.bndestem.nl/s...ard-en-komisch~acc42fa66/
*knip* hiernaar vragen is niet de bedoeling, voor artikelen moet gewoon betaald wordenMotorBeast schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:11:
[ Voor 21% gewijzigd door Touchdomex op 15-10-2024 14:37 . Reden: Vragen naar betaalmuuromzeiling ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nu is het wel meer dan 15 jaar geleden, dus misschien moet ik hem nog eens een kans geven, maar deze maakte gewoon vele malen minder indruk op mij dan de andere QT films.P-Rock schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:07:
Het was allemaal zo gewoontjes en doorsnee, niet dat larger-than-life en ongelooflijke dat ik ben komen te verwachten van Tarantino. Hier vond ik niet die haarscherpe dialogen en onvoorspelbare situaties die zo ontzettend tot de verbeelding spreken en een hele nieuwe wereld voor je open doen gaan – want dat is wat Tarantino doet, hij verlegt grenzen van wat er met deze kunstvorm mogelijk is.
Integendeel, ik herinner me flauwe onderbroekenhumor zoals de grap dat de seks maar een paar minuten duurt? En twee losers, die een beetje op de bank zitten loser te zijn? Kom op jongens, dit is een beetje sitcomniveau, de lat is na Pulp Fiction hoger komen te liggen!
Ik moet zeggen dat ik toen nog niet wist wie Pam Grier was. Inmiddels heb ik Coffy gezien dus misschien zou ik sommige dingen beter kunnen plaatsen. Maar ook daarvan moet ik zeggen, leuke film enzo, maar ik val nou niet bepaald van mijn stoel af.
Dus misschien heb ik het punt wel gemist, het zou kunnen.
Precies, soms is dat zo, en het is alweer bijna 20 jaar geleden dus wie weet, misschien zou ik er nu wel iets heel anders in zien.Stukfruit schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:24:
Ik vermoed echter dat hij hoe dan ook onder zal moeten doen voor al die pareltjes die Tarantino heeft gemaakt, die nu eenmaal moeilijk te overtreffen zijn.
een comedy is het zeker niet. Ik denk dat er in het zaaltje een 30 tal personen zaten. Sommige waren voor het einde al weg. Toen de film echt was afgelopen was ook iedereen meteen weg. Uiteraard zal iedereen de film ander ervaren en beleven, maar ik vond het geen "chille" film.Vrijdag schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:39:
[...]
Het is wellicht ongepast, maar op basis van de filmposter en de titel had ik eigenlijk een soort comedy verwacht. Dit klinkt als een veel interessantere film.
(ik weet, boek, cover, oordelen enzo)
Het lijkt mij een bijzondere film. WO2 en de feiten erachter vind ik altijd enorm boeiend. Vooral ook om te snappen hoe het in hemelsnaam ooit zó ver heeft kunnen komen. De industriele manier, de schaal, de achtergronden, hoe krijg je een heel volk zover, etc. Dus als ik de kans krijg, ga ik deze zeker zien.Sparkiee schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:08:
Goebbels and the Führer (2024) [Afbeelding: Goebbels and the Führer (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 135 min | MPAA: N/A Wat een nare film. Ik wist op voorhand al dat dit geen doorsnee "ontspannen middag bioscoop" zou worden. Maar dat het zo erg zou zijn.......
Toen ik naar buiten ging was dat met een gevoel dat ik blij was dat de film voorbij was. De sterren zijn voornamelijk voor de indruk die de film heeft achtergelaten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Als je een film wil zien die de banaliteit van de bureaucratie achter de holocaust goed in beeld brengt kan ik je Conspiracy aanraden. Britse TV-film met een indrukwekkende cast bekende gezichten. Laat haarscherp zien hoe een dergelijk proces georganiseerd werd, hoe de politieke power struggles eromheen in elkaar zaten en hoe de moraliteit van de betrokkenen goedschiks of kwaadschiks in dienst van Hitler's plannen werd omgebogen.
Echt een topfilm. Zou hem een dikke 9 geven of the top of my head.
Edit: Toch even een quote van de scene die de film het beste samenvat...
Film is trouwens gebaseerd op de notulen van de Wannsee Konferenz. Stel je voor daar aan tafel gezeten te hebbenLange: I have the real feeling I "evacuated" 30,000 Jews already, by shooting them, at Riga. Is what I did "evacuation"? When they fell, were they "evacuated"? There are another 20,000, at least, waiting for similar "evacuation". - I just think it is helpful to know what words mean... with all respect.
[Kritzinger bangs the table in applause]
Adolf Eichmann: If I might, I think it's unnecessary to burden the record...
Heydrich: Yes! In my personal opinion, they are evacuated.
Kritzinger: Explain!
Heydrich: I have just done so.
Kritzinger: That is not - no, that is contrary to what the Chancellery has been told. I have directly been assured - I have - that - purge the Jews, yes, but to annihilate them - that we have undertaken to systematically annihilate all the Jews of Europe - that possibility has personally been denied, to me, by the Führer!
Heydrich: And it will continue to be.

[ Voor 49% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-10-2024 13:32 ]
Murder She Said (1961) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 87 min | MPAA: Approved Lach niet, maar gisteren echt letterlijk nog eens een oude Zwart Wit film uit 1961 gekeken. Ik moet zeggen ondanks dat deze film al zo oud is, dat hij nog altijd leuk weg kijkt. De film gaat over een oude vrouw genaamd Miss Jane Marple, zij ziet een moord in een trein geloven, maar de politie geloofd het niet. Ze besluit zelf op onderzoek uit te gaan en daar gaat de film ook over. Erg leuk voor z'n gouden ouwe film. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Meer van zulke films? Heb ooit een serie gezien op Netflix hoe hitler aan de macht kwam. Hij begon dan met “spreken” bij iemand in de woonkamer, die hem dan vervolgens zei dat hij in een bier schuur moest spreken. Heb de serie niet weer kunnen vinden..Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:27:
Als je een film wil zien die de banaliteit van de bureaucratie achter de holocaust goed in beeld brengt kan ik je Conspiracy aanraden. Britse TV-film met een indrukwekkende cast bekende gezichten. Laat haarscherp zien hoe een dergelijk proces georganiseerd werd, hoe de politieke power struggles eromheen in elkaar zaten en hoe de moraliteit van de betrokkenen goedschiks of kwaadschiks in dienst van Hitler's plannen werd omgebogen.
[...]
Film is trouwens gebaseerd op de notulen van de Wannsee Konferenz. Stel je voor daar aan tafel gezeten te hebben
Dat is IMDB: Hitler: The Rise of Evil (TV Mini Series 2003)Drials schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:10:
[...]
Meer van zulke films? Heb ooit een serie gezien op Netflix hoe hitler aan de macht kwam. Hij begon dan met “spreken” bij iemand in de woonkamer, die hem dan vervolgens zei dat hij in een bier schuur moest spreken. Heb de serie niet weer kunnen vinden..
Best een goede (mini) serie.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.