Dat zit wel Schnorr.
De eerste keer zette ik hem uit nadat
De tweede keer was na de
Deadpool & Wolverine (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Vanavond zijn we samen naar Deadpool & Wolverine geweest, de kaarten hadden wij al bijna een maand geleden gekocht bij de aller eerste kans die zich maar voordeed. We zaten in een volle zaal, wat ook niet zo verrassend is bij zo'n grote film. Een lekkere bak pop-corn op schoot met wat drinken en genieten maar.. ![]() Dit is tot nu toe wel echt de beste Deadpool film in de reeks, want van begin tot eind word je als kijker meegezogen in een avontuur met veel humor, actie en grote mindfuck. Zelfs letterlijke mindfuck momenten, waarover ik niet teveel ga zeggen! Heerlijk hoe ze gewoon lekker alles laten zien en niks weglaten wanneer er gevechten zijn, hier hou ik wel van. Cassandra Nova heeft een behoorlijke creepy ability die zeker niet mis zou staan in een goede horrorfilm, want wat waren dat aparte en sterke krachten! Wel even credits voor de gene die in: spoiler: de vechtscene in die auto bedacht heeft om kort een nummer van The Greatest Showman te laten horen wanneer ze elkaar op die radio tot moes slaan Er zit ontzettend veel humor en foute grappen richting Disney en Fox in deze Deadpool, ze worden zo nu en dan flink afgebrand door Deadpool in de film. Waarvan ik veel grappen wel kon waarderen en het zelfs eens ben over hoe Disney tegenwoordig alles kapot maakt met hun mindset om mee te willen gaan met al het gezeik in de wereld, dit was voor mij persoonlijk dus ook echt genieten dat ze dit durfden erin te zetten. Deze film is een echte aanrader voor de Marvel, X-men film fan want er komt echt van alles voorbij! (Tip: Blijf zitten tot na de credits) Bijna vergeten maar we hebben nog mooie sleutelhangers gekregen! ![]() | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 24-07-2024 22:41 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oslo, August 31st (2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 95 min | MPAA: Not Rated Oslo, 31. August is Joachim Trier's tweede film, 10 jaar voor zijn meesterwerk The Worst Person In The World. Wat de films gemeen hebben is een hoofdrol van Anders Danielsen Lie, in dit geval zelfs dé hoofdrol. De eerste 10 minuten van de film vond ik wat rommelig, ook als de film eigenlijk pas echt begint, heb ik het idee dat de shots niet goed in elkaar overlopen. Bovendien moet ik steeds aan het personage denken dat Anders Danielsen Lie in The Worst Person In The World speelde. Maar een half uur in de film is dat gevoel compleet weg. De film heeft mij in zijn greep en ik lijk te voelen wat Anders voelt (ja, het personage heet ook Anders). Zijn pessimistische of (zeker vanuit zijn oogpunt) realistische kijk op het leven grijpt aan. Anderen werpen tegen dat ze het ook niet makkelijk hebben. En zo is het. Even het uitgangspunt van de film: Anders is een drugs verslaafde die na behandeling in een afkick kliniek een dag Oslo in mag voor een sollicitatiegesprek. Hij gaat echter ook bij oude vrienden op bezoek. Een bijzondere scene in de film is waar Anders in een cafe(taria) zit en de banale gesprekken van andere mensen aanhoort, wat zijn eenzaamheid alleen maar versterkt. Uiteindelijk behoorlijk sterke film die er echt inhakt. Ik heb tot op heden nog maar drie films van Joachim Trier gezien, maar ik moet zeggen dat de films die je de zin van het leven doen overpeinzen bij hem goed uit de verf komen. Hij schrijft de scenarios samen met Eskil Vogt, wiens Blind ook een hele sterke film is. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En dat voor 9,50 per ticket?G_Dragon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
Genereer je eigen UBB code review
Deadpool & Wolverine (2024) [Afbeelding: Deadpool & Wolverine (2024)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Vanavond zijn we samen naar Deadpool & Wolverine geweest, de kaarten hadden wij al bijna een maand geleden gekocht bij de aller eerste kans die zich maar voordeed. We zaten in een volle zaal, wat ook niet zo verrassend is bij zo'n grote film. Een lekkere bak pop-corn op schoot met wat drinken en genieten maar..
[Afbeelding]
Dit is tot nu toe wel echt de beste Deadpool film in de reeks, want van begin tot eind word je als kijker meegezogen in een avontuur met veel humor, actie en grote mindfuck. Zelfs letterlijke mindfuck momenten, waarover ik niet teveel ga zeggen! Heerlijk hoe ze gewoon lekker alles laten zien en niks weglaten wanneer er gevechten zijn, hier hou ik wel van. Cassandra Nova heeft een behoorlijke creepy ability die zeker niet mis zou staan in een goede horrorfilm, want wat waren dat aparte en sterke krachten!
Wel even credits voor de gene die in:
spoiler:de vechtscene in die auto bedacht heeft om kort een nummer van The Greatest Showman te laten horen wanneer ze elkaar op die radio tot moes slaan
Er zit ontzettend veel humor en foute grappen richting Disney en Fox in deze Deadpool, ze worden zo nu en dan flink afgebrand door Deadpool in de film. Waarvan ik veel grappen wel kon waarderen en het zelfs eens ben over hoe Disney tegenwoordig alles kapot maakt met hun mindset om mee te willen gaan met al het gezeik in de wereld, dit was voor mij persoonlijk dus ook echt genieten dat ze dit durfden erin te zetten.
Deze film is een echte aanrader voor de Marvel, X-men film fan want er komt echt van alles voorbij! (Tip: Blijf zitten tot na de credits)
Bijna vergeten maar we hebben nog mooie sleutelhangers gekregen!
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dat zit wel Schnorr.

Mad Heidi is gewoon ontzettend lekker cheesyfranssie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:27:
Black Adam aangezet, en na 7 minuten gestopt met kijken, echt bizar slecht. Mad Heidi is nog beter om aan te zien.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Cameos, cameos everywhere!G_Dragon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
Vanavond zijn we samen naar Deadpool & Wolverine geweest, de kaarten hadden wij al bijna een maand geleden gekocht bij de aller eerste kans die zich maar voordeed. We zaten in een volle zaal, wat ook niet zo verrassend is bij zo'n grote film. Een lekkere bak pop-corn op schoot met wat drinken en genieten maar..
Ik ben gisteren geweest, vond 'm fantastisch. Het korte stukje na de openingsscene kakte een beetje in, maar daarna volle bak en het hield niet op tot zelfs na de credits. Dikke 9 wat mij betreft.
Wat mij betreft als absoluut hoogtepunt
Nomen nescio
Heel veel plezier, you are in for a hell of a ride!sig69 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 01:29:
@G_Dragon Goed om te horen allemaal, wij gaan woensdag
Yes!
HahaBra-Jo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:12:
[...]
Cameos, cameos everywhere!
Ik ben gisteren geweest, vond 'm fantastisch. Het korte stukje na de openingsscene kakte een beetje in, maar daarna volle bak en het hield niet op tot zelfs na de credits. Dikke 9 wat mij betreft.
Wat mij betreft als absoluut hoogtepuntspoiler:Heb lang niet zo moeten lachen in de bios.de "tweede reveal" van Chris Evans.

Ja dat moment die je beschrijft al hoogtepunt was zeker heel hard lachen, de hele zaal lag in de slappe lach
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Evil Toons (1992) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Animation, Comedy, Fantasy | Runtime: 90 min | MPAA: R Vier jonge vrouwen worden door Burt ingehuurd om een huis op te ruimen. Met het huis is het niet pluis, maar waar komt dit toch door? Dan vinden de dames een mysterieus boek, met een gezicht er op en het lijkt wel gemaakt van mensenhuid. In het boek staan allemaal vreemde tekeningen en bizarre spreuken... suspicious! Gelukkig is één van de dames intelligent, want ze heeft een bril. Dus roepen ze per ongeluk een demon op. Wie had dat toch verwacht? Tja, de film heeft (letterlijk) weinig om het lijf en is een samenraapsel van clichés, slechte grappen en vreselijk matige acteerprestaties. Het stelt allemaal echt niks voor, je weet na tien minuten al hoe het zal aflopen en het ademt alles van een goedkope B film. Op sommige momenten is de film ook heel erg meta en zelfbewust en wordt er impliciet een vierde muur doorbroken, dat is wel grappig eigenlijk. Daarentegen heeft de film wel tien hele stevige pluspunten. Aangezien alle vrouwen, inclusief de vrouw van Burt, op zijn minst topless gaan. Snowflakes zullen dat waarschijnlijk zien als denigrerend, maar zij hebben het fout. Het is namelijk helemaal oké om acteurs met ontbloot bovenlijf te laten zien. Kijk maar naar wat de laatste Disneyfilms ons hebben geleerd. Waar de vrouwen worden weggestopt in vormeloze uniformen die tot aan de nek dicht zitten. Terwijl hun mannelijke tegenspelers (Thor, Hulk, Dr. Strange, een random Jedi etc.) met ontbloot bovenlijf rondparaderen en hun abs, pecs en deltoids mogen showen. Dat in deze film het de vrouwen zijn die zichzelf eindelijk mogen laten zien, is niet meer dan eerlijk en terecht! Een morele overwinning! Maargoed, de film zal niet voor iedereen geschikt zijn. Dus mocht je deze film met kinderen kijken, skip dan snel van de blote borsten naar de steekpartijen. Dat is geweld, en dat is gelukkig niet erg voor de tere kinderziel. Vier punten er bij voor de genoemde pluspunten. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verschillende tijdlijnen? Damn, ik ga em nog een keer kijken.G_Dragon schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:26:
Horizon: An American Saga - Chapter 1 (2024) [Afbeelding: Horizon: An American Saga - Chapter 1 (2024)] Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Western | Runtime: 181 min | MPAA: R Wat een prachtig avontuur van begin tot eind, precies zoals ik had verwacht na het zien van de eerste trailer. De verschillende tijdlijnen moest ik wel even inkomen maar juist dat maakt de film ook erg sterk en hierdoor word je goed in het verhaal getrokken.
Ze hebben het ruige Wilde Westen prachtig in beeld gebracht met een rustig opbouwend verhaal die zeker zijn tijd neemt. Veel prachtige scenes van het Wilde Westen, want wat zag het er in die tijd toch mooi uit.
Voor wie hem nog gaat kijken of twijfelt is dit zeker een aanrader![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik zou het doen!
Ja? Wantrammes schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Verschillende tijdlijnen? Damn, ik ga em nog een keer kijken.
Million Dollar Baby (2004) | ![]() |
Tweakers: 3.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Tweakers 3.7, IMDB 8.1?? Ik zag de film op TV en herinner mij meteen de eerste indruk: Whow, wat een film! Tranen over de wangen, ja dwaze oude sentimentele zak heeft dat ook nog in zich. Hoe kan het dat Tweakers er zo naast zit? Werkelijk schitterende dialogen, super acteerwerk en een Amerikaanse film zonder happy end. Twee dinosauriërs, Clint Eastwood en Morgan Freeman met daarnaast Hilary Ann Swank (met een meer dan respectabele filmografie met o.a. Boys Don't Cry). Of de harde jeugd in het trailerpark haar deze rol fantastisch doet neerzetten of niet, een heerlijk actrice met zeer sterke rol. Het verhaal is niet complex, wel anders. Een oudere boxster die toch nog wil scoren. Alleen de scene waarin Clint (65+) tegen Hilary (31) zegt dat ze te oud is, om van haar af te komen, is ronduit schitterend zonder dat het op een of andere manier lachwekkend is. Alleen deze scène verdient al een 10. De film blinkt uit in scenes die er toe doen, geen scene is overbodig. Natuurlijk kun je het verhaal reduceren tot: een relatie vreemde coach Frankie en jonger en mooier uitziende en contact zoekende Maggie, èèn foute match en een moreel standpunt; dit morele standpunt is geen vraag voor de kijker, alleen maar een gegeven, aangevuld met complete loyaliteit in de film die twee kanten op gaat. Dan doe je de film echt tekort. De ondersteunende rol van Eddie, zo subtiel. "Some wounds are too deep, too close to the bone, some will never heel"; de knock-out in het sub-plot met Danger. Als acteur waren er duidelijke verschillen in films met Clint Eastwood, als regisseur / producer stijgt hij ver, mijlen ver, boven de middelmaat uit. Dank je wel voor deze mooie film! | |
... gecensureerd ...
Omdat er maar 2 reviews waren. Een 10, geregistreerd als een 0 en een 7,5. Dus er was iets mis met het rating systeem.hamsteg schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:40:
Million Dollar Baby (2004) [Afbeelding: Million Dollar Baby (2004)] Tweakers: 3.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Tweakers 3.7, IMDB 8.1?? Ik zag de film op TV en herinner mij meteen de eerste indruk: Whow, wat een film! Tranen over de wangen, ja dwaze oude sentimentele zak heeft dat ook nog in zich. Hoe kan het dat Tweakers er zo naast zit? Werkelijk schitterende dialogen, super acteerwerk en een Amerikaanse film zonder happy end. Twee dinosauriërs, Clint Eastwood en Morgan Freeman met daarnaast Hilary Ann Swank (met een meer dan respectabele filmografie met o.a. Boys Don't Cry). Of de harde jeugd in het trailerpark haar deze rol fantastisch doet neerzetten of niet, een heerlijk actrice met zeer sterke rol.
Het verhaal is niet complex, wel anders. Een oudere boxster die toch nog wil scoren. Alleen de scene waarin Clint (65+) tegen Hilary (31) zegt dat ze te oud is, om van haar af te komen, is ronduit schitterend zonder dat het op een of andere manier lachwekkend is. Alleen deze scène verdient al een 10. De film blinkt uit in scenes die er toe doen, geen scene is overbodig. Natuurlijk kun je het verhaal reduceren tot: een relatie vreemde coach Frankie en jonger en mooier uitziende en contact zoekende Maggie, èèn foute match en een moreel standpunt; dit morele standpunt is geen vraag voor de kijker, alleen maar een gegeven, aangevuld met complete loyaliteit in de film die twee kanten op gaat. Dan doe je de film echt tekort.
De ondersteunende rol van Eddie, zo subtiel. "Some wounds are too deep, too close to the bone, some will never heel". Als acteur waren er duidelijke verschillen in films met Clint Eastwood, als regisseur / producer stijgt hij ver, mijlen ver, boven de middelmaat uit. Dank je wel voor deze mooie film![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
A Family Affair (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Afgelopen maandag kwamen we op Netflix deze nieuwe film tegen, hij keek opzich lekker weg maar daarmee is ook alles gezegd. Want verder zit er als je mij het vraagt vrij weinig leuks in en is het verhaal ook niet echt intressant, waar ik natuurlijk niet teveel over wil vertellen voor de gene die hem nog wil gaan kijken. Maar what the f.... is er gebeurd met Zac Efron sinds hij botox in zijn gezicht heeft gespoten, want hij ziet er niet meer uit... Het is helaas niet meer de acteur die we bijvoorbeeld kennen van The Greatest Showman. | |
Venom (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Vanavond hebben we even weer genoten van de allereerste Venom film, die wij al een lange tijd niet meer hadden gezien. Het is een lekkere wegkijk film met actie en humor! Hoe de band die ontstaat tussen Venom en Eddy is ontzettend goed en creatief neergezet door de makers, dit zorgt voor veel humoristische en ongemakkelijke momenten. Zoals wanneer Eddy een restaurant binnen loopt om met zijn ex te praten, maar Venom besluit dat de levende kreeften die in een bak water zitten er wel erg lekker uitzien in en springt erin. Als gevolg dat Eddy in een bak water kreeften zit te eten! Binnenkort het tweede deel ook maar even weer gaan kijken.. | |
Twister (1996) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Gisteren nog eens deze film gezien, blijft een gouden ouwe als je het mij vraagt. Mijn vrouw wilt graag naar de nieuwe film gaan, en het was toch alweer wat jaren geleden dat we deze gezien hadden. De film opbouw blijft goed en het idee vind ik ook nog altijd goed. Wel zie je dat de effecten wat achterhaalt zijn inmiddels, maar de film over de tornado's blijft goed. Mocht je hem ook willen zien, hij staat momenteel op Skyshowtime. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dogs Don't Wear Pants (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: Not Rated Koirat Eivät Käytä Housuja (Dogs Don't Wear Pants) is een beetje een vreemde Finse film (hm, wellicht pleonasme). Een man verliest zijn vrouw en in de jaren erna voelt hij niets dan leegte, in het leven dat hij deelt met zijn dochter, en het werk dat hij doet als hartchirurg. Dan is daar opeens een dominatrix, en hij ziet een sprankje hoop. De film wordt gecategoriseerd als "drama, comedy" op Letterboxd. Echt heel grappig is de film echter niet en ook is het drama niet helemaal in detail uitgewerkt of super relatable. Ondanks de wat roestige start (moest er ff inkomen), is dit toch wel een bijzondere film. Zoals gezegd, worden zaken redelijk vaag gelaten, maar de dingen die wel getoond worden, zijn intens. Ook de camera shots en het kleurgebruik zijn top. De genoemde combinatie van milde zwarte humor en het vage drama werken eigenlijk best goed. Niet de beste film allertijden, maar memorabel o.a. omdat alles wat alien aanvoelt. Het is allemaal net wat anders dan in andere films. Ook zitten er wat dingen in de film zoals iets met een nagel (wat ik nu eigenlijk liever niet had willen zien, gezien ik nu na bijna een half jaar ellende een teennagel heb laten verwijderen). Dit heeft wellicht een wat diepere betekenis (ik kan wel raden, maar ben niet zeker of dat het is). Dus wel een aanrader als je eens wat anders wilt zien. | |
Serenity (2005) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13 De bemanning van ruimteschip Serenity moet zien te overleven in het gevaarlijke heelal. Het einde van de serie Firefly die je beter eerst gezien kunt hebben voor deze film te kijken. Goed verhaal, soms grappig, goede personages, wel moet je goed opletten waar het verhaal over gaat anders raak je de draad kwijt. Verder kun je zien dat de gevechten niet echt zijn en ze elkaar niet raken maar dit is bij heel veel films het geval en mag de pret niet drukken. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Saint Maud (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 84 min | MPAA: R Saint Maud is een fascinerende film die diep graaft in de psyche van een verontruste verpleegster. De film volgt Maud, een diep religieuze en toegewijde zuster, die na een traumatische gebeurtenis haar heil zoekt in het verzorgen van terminale patiënten. Al snel wordt duidelijk dat Maud niet alles op een rijtje heeft en haar groeiende obsessie met de redding van haar nieuwste patiënte leidt tot een onvermijdelijke en verontrustende climax. Wat deze film bijzonder maakt, is de manier waarop het verhaal zich ontvouwt. Aan de ene kant lijkt het tempo traag, wat de kijker de tijd geeft om volledig ondergedompeld te raken in Mauds wereld. Dit trage tempo werkt in het voordeel van de film, omdat het bijdraagt aan de beklemmende sfeer en de psychologische diepgang van het verhaal. Aan de andere kant is "Saint Maud" een emotionele rollercoaster die steeds intenser wordt, wat eindigt in een climax die zowel verrassend als onvermijdelijk aanvoelt. De cinematografie is goed gedaan, elke scène is met zorg in beeld gebracht, wat bijdraagt aan de dreigende en soms claustrofobische sfeer van de film. De muziek speelt een belangrijke rol in het versterken van de beelden en ondersteunt de emotionele ondertoon perfect. De casting is ook goed gedaan, met sterke prestaties van de acteurs die de complexiteit en de kwetsbaarheid van hun personages overtuigend weten over te brengen. Het einde van "Saint Maud" is bijzonder krachtig en blijft nog lang nazinderen. Het laatste shot is een meesterlijke afsluiting die perfect past in de belevingswereld van de hoofdpersoon en die de kijker met een schok achterlaat. Al met al is "Saint Maud" een meesterwerk in het psychologische horrorgenre dat een diepe indruk achterlaat. | |
Taken 2 (2012) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: PG-13 Plot: Voormalig CIA-agent Bryan Mills gaat met zijn gezin op vakantie in Istanbul. Eenmaal daar is de vader van een van de kidnappers, die Bryan vermoord heeft toen hij zijn dochter Kim probeerde te redden, uit op wraak. Hij neemt Bryan en zijn vrouw in gijzeling. In een poging om gered te worden doet Bryan een beroep op Kim. Met Bryans special forces technieken probeert hij zijn familie veilig thuis te krijgen en de kidnappers één voor één uit te schakelen. Oordeel: Vermakelijk maar een stuk minder sterk dan zijn voorganger. Dit is veel meer een one man army popcorn film, af en toe rommelig maar nergens dermate dat het storend wordt. Neeson is ook niet min of meer zijn standaard karakter. Verwacht geen bijzondere plotwendingen of andere verrassingen maar gewoon een redelijke actiefilm die her en der wat rommelig oogt. Het eind vond ik wat afgeraffeld. Jammer. Een 6.5 is echt meer dan genoeg. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Aniara (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: R Zweeds-Deense low budget sci-fi film gebaseerd op een Zweeds gedicht uit 1956. Een gigantisch ruimteschip met duizenden mensen aan boord is onderweg naar Mars, omdat de Aarde onbewoonbaar is geworden door een ecologische ramp. Het noodlot slaat echter toe: Het schip raakt door een botsing met ruimte-afval uit koers en stuurloos. Tot bovenmaat van ramp raakt ook de geadvanceerde AI MIMA, die de mensen nog een sprankje hoop gaf, behoorlijk van de kaart. Het schip en de populatie aan boord raken steeds verder in verval, met alle gevolgen van dien... Je mag Aniara gerust onder 'Hard Sci-Fi' plaatsen, naast films als Stalker en Gattaca. Het geeft een vrij realistische weergave van een ongeluk in de ruimte wat grote gevolgen heeft voor alle betrokkenen. Af en toe deed de film me onbedoeld denken aan die andere sci-fi film Passengers (2016), met Chris Pratt en Jennifer Lawrence, al is Aniara de depressieve, realistische versie daarvan. Het acteerwerk was prima en de film wordt begeleid door een puike elektronische ambient soundtrack. De spaarse cgi deed zijn werk goed en de cinematografie kon ermee door, al vond ik deze niet echt opvallend verder. Als je van realistische sci-fi films houdt dan is Aniara best wel een aanrader. | |
Taken 3 (2014) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Plot: De wereld van ex-CIA-agent Bryan Mills stort in, wanneer hij valselijk beschuldigd wordt van een moord, die in zijn huis wordt gepleegd. Hij wordt op de hielen gezeten door een snuggere rechercheur, maar Mills wendt zijn speciale vaardigheden aan om de echte moordenaar op te sporen en zijn unieke vorm van rechtvaardigheid te voltrekken. Oordeel: Anders dan Taken 1 en 2 is dit wat minder een kidnap film. Neeson speelt ook hier zijn min of meer standaard karakter. Typische one man army popcorn actie met her en der een bepaalde flair die je aan het eerste Taken deel doet denken. Nergens echt verrassend of bijzonder maar puur vermaak. Een 6.5. | |
The Goonies (1985) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 114 min | MPAA: PG Mama Fratelli — “The only thing we serve is tongue. You boys like tongue?” Een film van voor mijn tijd. Maar ik zag hem voorbij komen op HBO Max. Als je het samenvat als een Indiana Jones voor kinderen ben je meteen klaar. Als kiddo uit '87 heb ik de film nooit in de bioscoop gezien maar het heeft wel de echte jaren 80 vibe. Met wat grappen en grollen van de kids die in home alone niet zouden misstaan. Want ze zijn op zoek naar een schat terwijl ze moeten ontkomen aan de fratelli's. Denk dat ik dit ook prima met mij oudste neefje nog eens kan gaan zien. | |
Chip 'n Dale: Rescue Rangers (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 97 min | MPAA: PG Gisteren op vakantie toch nog even samen een film opgezet. Wat luchtigs wilden we hebben en gekozen voor deze film. Er staat vanaf 9 jaar, maar qua verwijzingen en grappen zitten het over grote deel in de range voor volwassenen. Qua geschiktheid voor die leeftijd is de film wel gewoon goed te doen. De film zelf kijkt prima weg en heeft een welbekend verhaal met karakters uit echt allerlei films. Ook met wat steken onderwater maar bepaalde andere films. We hebben goed kunnen lachen in ieder geval. | |
Suicide Kings (1997) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R Vijf rijkeluisjochies (Sean Patrick Flanery, Jay Mohr, Henry Thomas, Jeremy Sisto en Johnny Galecki) ontvoeren een gepensioneerde gangster (Christopher Walken) om garant te staan voor twee miljoen dollar, omdat de zus van één van hen (Laura Harris) is gekidnapt door twee kruimeldieven. De gangster heeft al snel door dat hij te maken heeft met een stel amateurs en - omdat hij vaker uit dit vaatje heeft getapt - weet ze al snel tegen elkaar uit te spelen. Ondertussen zijn zijn bodyguard (Denis Leary) en advocaat (Cliff DeYoung) ook naarstig naar hem op zoek. Walken is op dreef als ouwe gangster die dankzij zijn ervaring de touwtjes al snel in handen neemt. Sean Patrick Flanery, Jay Mohr, Henry Thomas en Jeremy Sisto doen het ook goed, waarbij vooral Mohr als paranoïde heethoofd opvalt. Johnny Galecki, die we kennen als Leonard uit The Big Bang Theory, is vooral irritant en overacteert. Stand-up komiek Denis Leary doet het ook leuk als bodyguard van Walken, en Brad Garrett (Everybody Loves Raymond) en Frank Medrano zijn grappig in hun korte rol als de twee kruimeldieven. De muziek en cinematografie doen hun ding, maar zijn verder niet opvallend. Suicide Kings is géén hoogvlieger, maar uiteindelijk best vermakelijk. | |
Anyone But You (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R In de categorie "taking one for the team" heb ik Anyone But You opgezet, een film die zichzelf volledig onderdompelt in toxic positivity en je aan het einde zo'n vies gevoel geeft dat je echt even moet douchen. Laten we beginnen bij de introductie: Bea, gespeeld door Sydney Sweeney, is een onhandig persoon. Ze haalt wat te drinken bij de lokale Starbucks en komt Ben van Glen Powell tegen. Om de kijker te introduceren zien we dat Bea een beetje klunzig is door water over haar broek te gooien in de WC, met als resultaat een hi-la-ri-sche scéne waarin ze met haar edele delen in alle mogelijke standen tegen de handdroger staat om de broek weer droog te krijgen. Dit om te voorkomen dat ze de WC uit moet lopen terwijl ze eruitziet alsof ze verkeerd geürineerd heeft en Ben, het karakter dat ze net heeft ontmoet en direct voor in katzwijm valt, vreemde dingen over haar zal denken. Een paar ongemakkelijkheden later loopt ze het beeld uit met WC-papier onder haar schoenen. Het beeld is gezet: relateerbaar aantrekkelijk persoon die ongemakkelijk is valt op hunkpersoon met lichaam waar je, ik moet het toegeven, je ogen absoluut wat langer overheen laat glijden. Als dat geen vuurwerk wordt... Maar oh no! Horror! Bea verlaat de ochtend na de intiem gespannen avond het bed van haar hunk zonder een briefje achter te laten! En nadat ze met spijt besluit om terug te keren hoort ze hem onbedoeld tegen zijn vriend zeggen dat ze eigenlijk maar een hork was, waardoor hij zelf ook een hork wordt haha hur hur Cue les intro: "anyone, but you". Je proeft het waarschijnlijk al een beetje: deze film is niet realistisch. Eigenlijk is er maar één onderdeel dat wel realistisch is en dat is het huwelijk tussen de twee dames (Hadley Robinson en Alexandra Shipp "maar Fruit...", hoor ik mensen nu al zeggen: waarom ben je nu zo met azijn aan het strooien? Nou, dat zal ik je vertellen. De film is namelijk vermakelijk genoeg en doet zo enorm veel aan een standaard B-formaat romcom uit de jaren '90 denken dat je soms per ongeluk met een te grote grijns als een domme banaan naar het scherm zit te staren. En tot overmaat van ramp zit je tijdens de escapades van de twee zeer knappe hoofdrolspelers een hele zak met 500 gram aan M&M's peanuts naar binnen te werken. Het vlees is zwakker dan de pinda, dus daarom geef ik geen vijf maar een zes. Een echt goede film is het niet, het is één grote herhaling met totaal irrelevante situationele omgeving, maar als je mij huilend van geluk op de bank weet te krijgen met een zak M&M's zodat ik de dag daarop huilend m'n workout doe om de pinda's er weer vanaf te trainen omdat ik het lichaam van de mannelijke hoofdrolspeler wil benaderen, dan doe je het op een manier toch goed. In een wereld met films die door- en door slecht zijn is dat geen peanuts. spoiler: Mocht iemand nu denken: maar Fruit, waar komt dat misogynistische gevoel voor humor vandaan? Tegen jullie zeg ik: kijk de film. Dit is het type humor dat in de film als bait wordt gebruikt door o.a. het karakter van Dermot Mulroney. Gelukkig zijn beide karakters in hun respectievelijke hoofdrollen ongemakkelijk, dus het wordt uitgebalanceerd. Maar tegen het einde van de film heb je nog steeds een teiltje nodig | |
Dat zit wel Schnorr.
The Nun (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Na het zien van de Insidious films, zijn we nu weer begonnen met de The Conjuring universum films, de eerste in de tijdlijn is The Nun en die hebben we gisteren weer eens gekeken. Ik vind het geen super film, maar ook geen slechte film. Het verhaal is leuk, vooral nu we ook weten waar The Nun, die we telkens in The Conjuring tegen komen, vandaan komt. Het enige jammere is, is dat de schrik momenten niet zo goed zijn in deze film, dat maakt het ook een stuk minder leuk dan hij zou moeten zijn. Maar goed, het blijft een leuke film. | |
Volgorde | Titel | Releasejaar | Jaar in tijdlijn |
1. | The Nun | 2018 | 1952 |
2. | Annabelle: Creation | 2017 | 1955 |
3. | The Nun 2 | 2023 | 1956 |
4. | Annabelle | 2014 | 1967 |
5. | The Conjuring | 2013 | 1971 |
6. | Annabelle Comes Home | 2019 | 1972 |
7. | The Curse of La Llorona | 2019 | 1973 |
8. | The Conjuring 2 | 2016 | 1977 |
9. | The Conjuring: The Devil Made Me Do It | 2021 | 1981 |
10. | The Conjuring: Last Rites | 2025 | onbekend |
Zag deze scene in een trailer voorbij komen en moest meteen aan Mr. Bean denken.Stukfruit schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 02:39:
Om de kijker te introduceren zien we dat Bea een beetje klunzig is door water over haar broek te gooien in de WC, met als resultaat een hi-la-ri-sche scéne waarin ze met haar edele delen in alle mogelijke standen tegen de handdroger staat om de broek weer droog te krijgen.
YouTube: Bean (4/12) Movie CLIP - Bathroom Mishap (1997) HD
The Fall Guy (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Plot: De stuntman Colt Seavers voelt zich depressief nadat zijn laatste stuntwerk op een filmset hem bijna fataal is geworden en stopt met zijn werk. De voormalige cameravrouw Jody Moreno, tevens de ex van Colt, staat op het punt door te breken als regisseuse van een sciencefictionfilm. Ze merkt dat Colt door een collega terug is gevraagd als de stuntman voor haar film, waar hij ook nog eens stiekem de verdwijning van de beroemde hoofdrolspeler op moet lossen waar Colt de stunts voor deed. Oordeel: Hier had ik wel zin in; stunts, actie en lachen. De verwachtingen waren redelijk hoog voor een film van dit genre. Op de meeste punten werd ik niet teleurgesteld. Een ding viel negatief op; onnodige en lange dialogen die geforceerd grappig moeten zijn en daarom de plank misslaan. Bij een film als dit verwacht ik snelle actiescene's, goede grappen. Weg met de langere awkward dialogen. Gelukkig komt het uiteindelijk allemaal toch nog goed en heb ik mij prima vermaakt. Een 6.5 lijkt mij voldoende. | |
Mr. Bean is natuurlijk legendarischRaem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:37:
[...]
Zag deze scene in een trailer voorbij komen en moest meteen aan Mr. Bean denken.
YouTube: Bean (4/12) Movie CLIP - Bathroom Mishap (1997) HD

De besproken clip staat trouwens ook gewoon op YouTube als onderdeel van de promotie:
Dat zit wel Schnorr.
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Het verhaal is heel kort door de bocht dat Deadpool's tijdslijn op het punt staat verwijderd te worden, omdat het hoofdkarakter van die tijdslijn dood is (Wolverine). Dus gaat Wade op zoek naar een Wolverine die in zijn tijdslijn past. Deadpool is deadpool. Met nog meer 4th wall breaks. Flink wat grappen die lekker meta zijn. Precies wat ik er van verwacht. De combinatie Wolverine en Deadpool werkt lekker. Hugh Jackman en Ryan Reynolds liggen elkaar goed, en dat is duidelijk te zien in de film. Lekkere over the top actie. Een bak aan cameo's. Marvel en Disney krijgen ook af en toe lekker onder uit de zak. Ik heb me prima vermaakt. Denk dat ik dit momenteel de leukste van de drie Deadpool films vind. | |
De titel doet vermoeden dat dit een vrouwenfilm is, of ben ik volledig op het verkeerde been gezet?Arunia schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:19:
Chip 'n Dale: Rescue Rangers (2022) [Afbeelding: Chip 'n Dale: Rescue Rangers (2022)] Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 97 min | MPAA: PG [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
*voor de jonge mensen in dit topic: De Chip 'n Dales waren een bende (langharige) gespierde mannelijke strippers die in de jaren '90 zalen vol gillende vrouwen een sappig avondje bezorgden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Dank voor de opheldering
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ze maken overigens wel een verwijzing in de film.Superkiwi schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:44:
Ah ja, de Rescue Rangers! Die ken ik nog wel.
Dank voor de opheldering
Maar inderdaad Knabbel en Babbel de Rescue Rangers.
[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 30-07-2024 21:07 ]
Inside Llewyn Davis (2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Music | Runtime: 104 min | MPAA: R Inside Llewyn Davis is een dramafilm over een Amerikaanse folkzanger met een komische noot. Deze film vaak voorbij zien komen in lijstjes en zo, maar dat folkzanger gebeuren schrikte me toch wel af. Leek me helemaal niks. Wat ik dus helemaal niet door had, en pas aan het einde van de film achter kwam (doh!), is dat dit een film is van de Coen brothers. Amai, toen viel alles op zijn plaats. De film is namelijk inderdaad heel erg des Coens en heeft dan allerlei parallellen met o.a. The Big Lebowski en O Brother Where Aret Thou. Toch is het wel duidelijk een op zichzelf staand verhaal. En dat verhaal staat als een huis. Ok, de eerste 5 minuten was ik niet helemaal overtuigd, maar al gauw raakte ik geïnteresseerd in de beslommeringen van deze redelijk arrogante zanger zonder geld of vaste verblijfplaats. De sterrencast is natuurlijk ook om te smullen. Nu interesseert het me geen bal of een film bekende acteurs bevat, als de film maar goed is, maar wellicht toch goed om te vermelden dat de hoofdrol vertolkt wordt door Oscar Isaac, maar dat er ook rollen zijn weggelegd voor Carey Mulligan, een bijna onherkenbare Justin Timberlake samen met Adam Driver, en natuurlijk John Goodman. Die laatste is natuurlijk weer hilarisch, ook al speelt hij een enorme arrogante klootzak, eigenlijk een weerspiegeling van Llewyn. Nu spiegelt er nog wel meer in deze film, maar omdat dat een kleine spoiler is, ga ik daar verder maar niet op in. Prachtige film! Oh ja, bijna vergeten het belangrijkste te vertellen. De film is bijna een musical in dat het bomvol met live muziek zit. Het lijkt daarin heel erg op The Broken Circle Breakdown. | |
Oh ja, staat net als Fargo nog 1 dag (t/m woensdag) op Amazon Prime. Staat ook op CineMember.
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 30-07-2024 23:29 ]
Dat ik deze in de jaren '90 nooit in de videotheek ben tegengekomen want dan had ik hem vast wel een keer meegenomen. Hij lijkt mij zo fout dat het wel leuk moet zijn.Vrijdag schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:29:
Evil Toons (1992) [Afbeelding: Evil Toons (1992)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Animation, Comedy, Fantasy | Runtime: 90 min | MPAA: R Vier jonge vrouwen worden door Burt ingehuurd om een huis op te ruimen. Met het huis is het niet pluis, maar waar komt dit toch door? Dan vinden de dames een mysterieus boek, met een gezicht er op en het lijkt wel gemaakt van mensenhuid. In het boek staan allemaal vreemde tekeningen en bizarre spreuken... suspicious! Gelukkig is één van de dames intelligent, want ze heeft een bril. Dus roepen ze per ongeluk een demon op. Wie had dat toch verwacht?
Tja, de film heeft (letterlijk) weinig om het lijf en is een samenraapsel van clichés, slechte grappen en vreselijk matige acteerprestaties. Het stelt allemaal echt niks voor, je weet na tien minuten al hoe het zal aflopen en het ademt alles van een goedkope B film. Op sommige momenten is de film ook heel erg meta en zelfbewust en wordt er impliciet een vierde muur doorbroken, dat is wel grappig eigenlijk.
Daarentegen heeft de film wel tien hele stevige pluspunten. Aangezien alle vrouwen, inclusief de vrouw van Burt, op zijn minst topless gaan. Snowflakes zullen dat waarschijnlijk zien als denigrerend, maar zij hebben het fout. Het is namelijk helemaal oké om acteurs met ontbloot bovenlijf te laten zien. Kijk maar naar wat de laatste Disneyfilms ons hebben geleerd. Waar de vrouwen worden weggestopt in vormeloze uniformen die tot aan de nek dicht zitten. Terwijl hun mannelijke tegenspelers (Thor, Hulk, Dr. Strange, een random Jedi etc.) met ontbloot bovenlijf rondparaderen en hun abs, pecs en deltoids mogen showen. Dat in deze film het de vrouwen zijn die zichzelf eindelijk mogen laten zien, is niet meer dan eerlijk en terecht! Een morele overwinning!
Maargoed, de film zal niet voor iedereen geschikt zijn. Dus mocht je deze film met kinderen kijken, skip dan snel van de blote borsten naar de steekpartijen. Dat is geweld, en dat is gelukkig niet erg voor de tere kinderziel.
Vier punten er bij voor de genoemde pluspunten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
"When you grow up your heart dies"
The Science of Sleep (2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: R Ja hoor, ik heb 'm gevonden! Dé film met een realistische verhaallijn! Vroeger droomde ik als kind dat mijn belevenissen in dromenland te "besturen" waren. De uitdaging in dit verhaal is dat ik me daar na de droom pas bewust van was. Dit hield mij echter niet tegen om te geloven in het gevoel dat je had bij het opstijgen van de grond om te gaan vliegen op eigen lichaamskracht en zo de monsters te ontwijken. In iedere donkere hoek van de slaapkamer zat er mogelijk één, dus supernuttig. Als dat gevoel uit die droom toch zo realistisch overkwam, dan zou het ook mogelijk moeten zijn om dat in het echt te reproduceren zodra er zo'n monster op mij af zou komen, toch? Nog niet begrijpend dat monsters metaforen uit de kinderhersenen zijn om chocola (deze keer zonder pinda's) te maken van de nieuwe indrukken die aan de lopende band worden opgedaan, bleef ik het proberen. Never grow up, manifest all the things en gedraag je alsof de wereld zelf gek is! ![]() Allez, na die kindertijd begin je langzaamaan te begrijpen dat je niet de groene Power Ranger kunt zijn. Je hebt geen speciale superkrachten en spaghettimonsters komen alleen nog op je bord voor. Zelfs de onzichtbare vriend ging uiteindelijk in rook op om plaats te maken voor de mokerslag die "reality" heet en waar al vele series over gemaakt zijn. De ontgoochelende desillusie vouwt zich als een pleonasme uit over de rest van je leven en met ongekende hoop probeer je de rand die voor de afgrond opdoemt met beide handen vast te grijpen voordat je ver de pubertijd in dondert als bliksemslag bij heldere hemel. ![]() Deze film van Michel Gondry, bekend van o.a. Eternal Sunshine of the Spotless Mind, met budget van 6 miljoen dollar over een jongen genaamd Stéphane (gespeeld door Gael García Bernal) beeldt dat uit. Gondry doet dit met flair, met rare sets, met stop-motion, met vage gedachtespinsels en attributen zoals een paar handen die bijna nog groter zijn dan het lichaam van de hoofdrolspeler. Ondanks een fruitige start van de film raakt Stéphane verstrikt in zijn dromen op volwassen leeftijd. Tussen een obsessie met intimiteit, kunst en zijn buurvrouw door begint hij de weg kwijt te raken en zijn het niet alleen typmachines met harige poten die voor hem typen waar hij last van heeft bij het waarnemen van de grens tussen droom en realiteit. Hij wil haar zó graag zijn wereld laten zien, maar verliest zijn grip op de wakkere wereld en raakt er zelfs van overtuigd dat hij vanuit zijn dromen kan werken. ![]() Als conclusie moet ik zeggen dat dit beter was dan de onthulling van Dr. Doom op de MCU-conference van afgelopen week. Toen ik nog in roze olifanten geloofde en Marco Borsato nog eerbaar "dromen zijn bedrog" kon zingen zou ik de film absoluut niet op waarde hebben kunnen inschatten. Tegenwoordig bewonder ik dit soort werk wel en daarom geef ik een solide acht voor dit stukje hersenproza uit de handen van dé filmconnoisseur uit het land van (arthouse)film, vliegtuigen en croissants. | |
Dat zit wel Schnorr.
Natuurlijk ook weer nergens te streamen en zo. Lijkt me wel een toffe film als ik zo wat stills zie, inderdaad.
[ Voor 33% gewijzigd door josh-hill op 31-07-2024 02:42 ]
josh-hill schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 02:30:
De film kan toch moeilijk beter zijn dan je review, maar allez, misschien moet ik hem eens op mijn watchlist zetten.
Om er een idee bij te geven: ik had 'm eerder al een paar keer opgezet en kon er steeds niet in komen. Het is een acquired taste door de creatieve situaties waar Gondry mee aankomt en omdat het soms wat lijkt op een studentenfilm. Maar uiteindelijk vond ik 'm toch wel leuk. Dromerige films hebben altijd wel iets.
En als je in Frankrijk zit dan ben je bijna verplicht om de omgeving een eer te bewijzen, dus dat heb ik bij dezen ook maar gedaan. Oui.
Dat zit wel Schnorr.
Na het zien van de trailer heb ik geen idee waar het over gaat dus dat is alvast een goed begin. Heb 'm op de lijst gezet. Thanks!josh-hill schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 02:44:
Beyond Sleep is ook wel een leuke dromerige film (wel heel anders natuurlijk). Of nja, ik vond hem iig wel goed. Over het algemeen is men wat minder positief.
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
Is de "humor" nog van hetzelfde niveau als Deathpool 1?Quicksilver schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:01:
Deadpool & Wolverine (2024) [Afbeelding: Deadpool & Wolverine (2024)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Het verhaal is heel kort door de bocht dat Deadpool's tijdslijn op het punt staat verwijderd te worden, omdat het hoofdkarakter van die tijdslijn dood is (Wolverine). Dus gaat Wade op zoek naar een Wolverine die in zijn tijdslijn past.
Deadpool is deadpool. Met nog meer 4th wall breaks. Flink wat grappen die lekker meta zijn. Precies wat ik er van verwacht. De combinatie Wolverine en Deadpool werkt lekker. Hugh Jackman en Ryan Reynolds liggen elkaar goed, en dat is duidelijk te zien in de film. Lekkere over the top actie. Een bak aan cameo's. Marvel en Disney krijgen ook af en toe lekker onder uit de zak.
Ik heb me prima vermaakt. Denk dat ik dit momenteel de leukste van de drie Deadpool films vind.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Het is nog steeds een oneindige stapel met plas- en poepgrappen.Arjantje72 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:05:
[...]
Is de "humor" nog van hetzelfde niveau als Deathpool 1?
Disney is nu met een R te schrijven.
Dat zit wel Schnorr.
Niet helemaal. De plas en poep grapjes zijn er nog. Maar minder. Veel seks grapjes. Niet helemaal mijn ding.Arjantje72 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:05:
[...]
Is de "humor" nog van hetzelfde niveau als Deathpool 1?
De meta humor is meer aanwezig (en leuker imho).
Ik heb een paar keer hardop gelachen; en dat was voornamelijk slapstick, of goed getimede meta grappen. Maar your mileage may vary natuurlijk.
Context
Maar minder? Volgens mij werden er ook genoeg zaken grafisch in beeld gebracht?
Dat zit wel Schnorr.
In the Land of Saints and Sinners (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Gisteren In the Land of Saints & Sinners gekeken op Netflix, dit was een film die ik in de Bioscoop had willen zien, maar toen helaas gemist had. Nu ik hem gezien heb, vond ik het minder erg dat ik hem niet in de Bioscoop heb gezien. Het is een leuke film met leuke momenten en een leuk verhaal, maar de film trekt zich soms ook wat lang. De actie momenten zijn matig, en ook de muziek was geen hoogstandje helaas. Het is zeker een leuke film is eens gezien te hebben, maar dit is geen film die ik op kort termijn nog eens zal kijken | |
Oh, er zijn een ontelbaar aantal films die ik nog niet gezien heb, hoor.Stukfruit schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 02:50:
Wel grappig trouwens dat jij (@josh-hill) The Science of Sleep nog niet gezien hebt. Met jouw ruime aandeel in deze topics had ik verwacht dat je die al lang had afgekruist
Echter is het nu ook meer een aaneenrijging van zulke zaken en is er niet echt een goed verhaal (laat staan tijd voor wat karakterontwikkeling van de hoofdpersonages). Dat kan prima, maar om een film 'fantastisch' te noemen heb ik toch meer nodig. Nu zou ik zeggen een 6 a 7/10 ofzo.
Tweakers: 5.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Ik had al geen hoge verwachtingen van deze feature maar zelfs die verwachtingen werden niet waargemaakt. Helaas zit er een ouderwetse Marvel macguffin in. Deze word eerst satirisch aangekondigd, maar uiteindelijk is het toch wel waar het verhaal om draait en dan is het toch een echte macguffin. één of andere multiverse poppetje zoekt een timeline verdediger en laat nou net Deadp.. oh laat ook maar! -Grappen gaan te lang door -Zelfs voor Marvel een reteslecht verhaal -Cameo's vallen tegen (of nouja de acteerprestaties) -Eindgevecht ook weer satirisch, maar dan word het alsnog cliché -Paar daadwerkelijk hilarische scenes -Hugh Jackman die toch weer een goede Wolvie neerzet na Logan -Cassandra Nova is een leuke villain met creepy powers maar krijgt gewoon te weinig te doen en heeft te weinig diepgang -Belachelijk veel fan service. Soms leuk, vaak valt het tegen. -De TVA of.. persoon krijgt teveel schermtijd en is vooral onleuk Een avondje met vrienden waard, verder weinig bijzonders | |
Als je de credits had gekeken had je het gewetenStukfruit schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:07:
Deadpool & Wolverine (2024) [Afbeelding: Deadpool & Wolverine (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R
spoiler:En strafpunten omdat ik nu nog steeds niet weet of Lady Deadpool nu wel of niet Blake Lively was[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hips don't lie, dus dat was te verwachtenAngeloonie schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:04:
[...]
Als je de credits had gekeken had je het geweten
spoiler:Blake dus

Tijdens de credits was ik te druk bezig met Googlen om te achterhalen hoeveel postcredit-scenes er zouden komen.
Dat zit wel Schnorr.
Credits. Zodra het licht aan staat. Niet de film zelf. Dan zou ik worden meegenomen door de GendarmerieWebgnome schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:45:
@Stukfruit waarom niet gewoon bekijken? Googlen tijdens een film?
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 01-08-2024 07:50 ]
Dat zit wel Schnorr.
Met zo'n blik ga ik niet 10 minuten naar een zwart scherm met witte letters kijken als ik weet dat er verder niets meer komt.
[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 01-08-2024 07:53 . Reden: Autocorrect :r ]
Dat zit wel Schnorr.
The Flight of the Phoenix (1965) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 142 min | MPAA: Approved Gisteravond deze gouwe ouwe klassieker aangezet. Is nog steeds een erg goede film met een sterrencast uit die tijd (1965). Het gaat over een groep mannen van verschillende statuur en afkomst, die met hun vliegtuig neerstorten in de woestijn. Ze moeten wat bedenken om gered te worden / weg te komen. De eerste 20 minuten weer even wennen aan de jaren 60 stijl van filmen en de bijbehorende filmmuziek. Als je daar doorheen kijkt zie je een karakter ontwikkeling tussen de mannen ontstaan die er mag zijn. Allemaal sterk geacteerd. Je voelt de wrijving, de wanhoop, het onderlinge wantrouwen. Maar ook mannen die een oplossing zoeken voor de problemen waar ze in verzeild zijn geraakt. Staat gewoon op YouTube. | |
[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 01-08-2024 10:45 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Annabelle: Creation (2017) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Gisteren de 2de film uit The Conjuring universum gekeken, dat niets minder dan Annabelle creation is. Verhaal is leuk, maar het duurt te lang voor er echt iets spannends gebeurd. Als er iets gebeurt, dan zie je ook al niet super veel, en dat is wel jammer. Er had voor mijn gevoel iets meer in gezeten, dat had de film zeker goed gedaan, maar ondanks dat is het een film die ik nu de 3de keer gezien heb, en vast ooit nog een 4de keer zal kijken. | |
Juno (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Vandaag de Juno blu-ray uit de kast getrokken. Zat een irritante "dit is een blu-ray" sticker op die nergens voor nodig was en waarvan ja na verwijderen nog goed kan zien dat deze er op gezeten heeft, maar goed... De film gaat over het tienermeisje Juno (Page) dat zwanger is. Ze is duidelijk te jong om een kind op te voeden, maar wat dan? Hoewel schijn bedriegt is Juno niet echt een pro-life of pro-choice film. De keuze komt natuurlijk wel ruim aan bod. De zwangere Juno geeft overal een absurd vrolijke draai aan met haar sarcasme. Bovendien is er vrolijke muziek en gaat het er allemaal relatief gemoedelijk aan toe. Ja, dit is duidelijk een feel-good movie. En dat is best knap, gezien het onderwerp. Op papier zou dit eigenlijk geen 8 moeten scoren, maar toch verdient de film het (of wellicht toch meer een 7?). | |
Het personage van Llewyn Davis is losjes gebaseerd op folkzanger Dave van Ronk:josh-hill schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:19:
Inside Llewyn Davis (2013) [Afbeelding: Inside Llewyn Davis (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Music | Runtime: 104 min | MPAA: R Inside Llewyn Davis is een dramafilm over een Amerikaanse folkzanger met een komische noot.
Deze film vaak voorbij zien komen in lijstjes en zo, maar dat folkzanger gebeuren schrikte me toch wel af. Leek me helemaal niks.
Wat ik dus helemaal niet door had, en pas aan het einde van de film achter kwam (doh!), is dat dit een film is van de Coen brothers. Amai, toen viel alles op zijn plaats. De film is namelijk inderdaad heel erg des Coens en heeft dan allerlei parallellen met o.a. The Big Lebowski en O Brother Where Aret Thou. Toch is het wel duidelijk een op zichzelf staand verhaal.
En dat verhaal staat als een huis. Ok, de eerste 5 minuten was ik niet helemaal overtuigd, maar al gauw raakte ik geïnteresseerd in de beslommeringen van deze redelijk arrogante zanger zonder geld of vaste verblijfplaats.
De sterrencast is natuurlijk ook om te smullen. Nu interesseert het me geen bal of een film bekende acteurs bevat, als de film maar goed is, maar wellicht toch goed om te vermelden dat de hoofdrol vertolkt wordt door Oscar Isaac, maar dat er ook rollen zijn weggelegd voor Carey Mulligan, een bijna onherkenbare Justin Timberlake samen met Adam Driver, en natuurlijk John Goodman. Die laatste is natuurlijk weer hilarisch, ook al speelt hij een enorme arrogante klootzak, eigenlijk een weerspiegeling van Llewyn.
Nu spiegelt er nog wel meer in deze film, maar omdat dat een kleine spoiler is, ga ik daar verder maar niet op in.
Prachtige film!
Oh ja, bijna vergeten het belangrijkste te vertellen. De film is bijna een musical in dat het bomvol met live muziek zit. Het lijkt daarin heel erg op The Broken Circle Breakdown.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Oh ja, staat net als Fargo nog 1 dag (t/m woensdag) op Amazon Prime. Staat ook op CineMember.

Bad Boys: Ride or Die (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R Ja, Will Smith en een Martin Lawrence die spirtueel grappig denkt te zijn. What you gonna do? Op zich wel met de nodige flair gemaakt door onze vriendelijke Vlaamse buren Adil El Arbi en Bilall Fallah, bekend van o.a. Ms. Marvel en Rebel. Eerlijkheidshalve vind ik het allemaal geen hoogvliegers. Wat de heren trouwens wel heel goed weten te doen is het kleurgebruik. Dat is in ieder werk van hen weer een feest voor het oog en in een Bad Boys-film is het niet heel erg dat een willekeurige avondscéne op straat overkomt alsof Sensation er net plaats heeft gevonden. Daar liepen ook wel wat bad boys rond die van snoepjes hielden en semi-spirituele ervaringen hadden. Maar of dit de vorm van nostalgie is die dit regisseurduo met deze film bij mij wilde oproepen daar twijfel ik een beetje aan | |
Dat zit wel Schnorr.
Aniara (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: R Binnenvarend als "Best International Science Fiction Film" vanuit het Trieste Science+Fiction Festival hebben we hier een Zwödse film aan boord met een schip dat voornamelijk door de ruimte vaart ipv door het water. De naam Trieste komt overigens van de gelijknamige stad in Italië, waar stoere zeebonken via het Suez-kanaal zich weer in de armen van hun moeders lieten sluiten na een moeizame tocht door de tranen van het verleden. Terug naar de film. Natuurlijk is de intro hierboven al een kleine gevoelsmatige indruk van wat je ongeveer kan verwachten: de mensheid gaat er in de toekomst weer eens collectief aan en met zichtbare brandwonden door de stervende aarde heeft men besloten naar Mars te gaan. In de veronderstelling dat het een relatief korte reis gaat worden laat men de vlammende aarde achter zich en vanzelfsprekend wordt de tandenborstel niet vergeten. Rolf X. Wouters zou de reis goedkeuren en alles lijkt van een leien dakje te gaan; er is een mystieke AI ("Mima") die droombeelden genereert middels een vaag "plafondscherm" om mensen positief te houden. Tevens zijn er wat subtiele hints naar functionele escapades zodat alle neologismes niet té vervreemdend aanvoelen voor de kijker, want seks. Verwar dit echter niet met stomende activiteiten waarin men liefdevol elkaars oren befluistert. Het is er om de wanhoop in de nabije toekomst verder vorm te geven. Zoals het in een nette rampenfilm behoort te gaan moet het enorme ruimtevaartuig al binnen de eerste week uitwijken voor ruimtepuin en verliezen ze de mogelijkheid om het schip te besturen of anderszins voort te stuwen dankzij het verlies van brandstof. Het zaadje voor verdere wanhoop wordt geplant zodra de kapitein te enthousiast zijn verhaal doet over de resterende duur van de reis. Om een lange reis kort te maken: verval, religie en chaos. De film is door het budget op veel punten wat matig, maar slaat in na de credits, waarna je jezelf afvraagt waarom je onderkaak op de vloer ligt. Het concept is goed, de uitwerking vond ik wat minder omdat de focus te vaak op langdradige onderlinge relaties ligt. Zonder bepaalde scénes was het op een goede dag een heel matig vijfje geweest. spoiler: En de filmverpestende vraag: waarom konden ze wel een zelfbewuste AI met existentiële crisis uitvinden en geen cryosleep? Dit is wat je krijgt als kapitalisme zichzelf probeert de redden van een stervende planeet. Op zich maakt de film dus wel een goed punt En was ik de enige die na het zien van de laatste scéne dacht aan ʻOumuamua? | |
Dat zit wel Schnorr.
Se7en (1995) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R "What's in the box??" De doorbraak van David Fincher, nadat hij bijna de moed had opgegeven na het fiasco dat Alien³ heet, tot hij het script van Se7en in zijn schoot kreeg geworpen. Groentje David Mills (Brad Pitt) en ouwe rot William Somerset (Morgan Freeman) komen op het spoor van een seriemoordenaar (Kevin Spacey), de de zeven hoofdzonden gebruikt voor zijn zieke en dodelijke spelletjes. De twee zijn ook aan aan elkaar gewaagd, want de energieke, praatzieke Mills is de tegenpool van de rustige, bedachtzame Somerset. Wanneer de moordenaar hen in het vizier krijgt wordt het een kat-en-muisspel op leven en dood, en heeft hij voor hen nog een aantal lugubere verrassingen in petto. Fincher brengt met Se7en twee filmgenres perfect samen: Die van de buddy cop movie en keiharde misdaadthriller. De film kent een aantal heftige scenes die tot op de dag vandaag nog steeds indruk maken, al is het niet zo bijzonder meer als in 1995, omdat het ondertussen veelvuldig door andere films en series is gekopieerd. Het acteerwerk is uitstekend, waarbij Kevin Spacey eruit springt als de gestoorde, perfectionistische seriemoordenaar. Verder zien we ook nog Gwyneth Paltrow als de depressieve vrouw van Mills, en R. Lee Ermey, Richard Roundtree, Mark Boone Jr. en Leland Orser in kleine bijrollen. Darius Khondji zorgt voor de donkere, onheilspellende beelden en Howard Shore voor de prima muzikale begeleiding. Vandaag de dag zal Se7en niet meer zoveel stof doen opwaaien, maar het blijft een dijk van een film! | |
Stukfruit schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 05:57:
spoiler:En de filmverpestende vraag: waarom konden ze wel een zelfbewuste AI met existentiële crisis uitvinden en geen cryosleep? Dit is wat je krijgt als kapitalisme zichzelf probeert de redden van een stervende planeet.
Daar heb je wel een punt. Het was vroegP-Rock schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:22:
[...]
spoiler:De reis zou eigenlijk maar 21 dagen duren, dus dat maakt cryosleep enigszins overbodig imo. Zal ook wel een duur geintje zijn om voor iederen een cryotube te maken.
Dat zit wel Schnorr.

The Passengers of the Night (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: N/A Les Passagers De La Nuit is een Franse film over... Ehm, ja... over wat? Wellicht (gezien het einde van de film) over hoe wij de wereld met elkaar delen en elkaar zullen herinneren in de dingen die we samen hebben meegemaakt? Veel meer kan ik er niet van maken. Ik vind het dan ook een niet echt bijzonder goede film. Ja, er wordt prima geacteerd, en niemand doet echt idiote dingen in het verhaal of zo. Maar wat ontbreekt is een focus. Ik heb nergens het idee gehad dat de film ergens over ging. Dit hoeft nu ook weer niet per se, er zijn zeker films die 'nergens' over gaan, die ik echt geweldig vind. Maar hier heb ik dat niet. Het is mij volslagen onduidelijk wat het doel van de film is. De film speelt zich af in de jaren 80, met ditto haar, kleding, auto's, films, e.d. (zag ik daar nu een poster van Paris, Texas?... die moet ik nog steeds een keer kijken!). Bovendien wordt er met wat archief materiaal van de jaren 80 en nep archief materiaal gegooid. Beetje rommelig allemaal. Toch nog een 6.5, omdat er dus prima in geacteerd wordt. | |
The Bone Collector (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 118 min | MPAA: R Slap verhaaltje waarin Angelina Jolie een politieagente speelt die op zoek gaat naar de een of andere lolbroek die op sadistische wijze in het wilde weg maar wat mensen het graf in helpt. Matige rol van Denzel Washington. Angelina Jolie is hier nog fris en fruitig en zat nog niet te zaniken met Brad Pitt. Hier heeft ze nog wel een ok-rol maar verder is de film minder dan indrukwekkend. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
MaXXXine (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: R Blijkt een vervolg te zijn op "X" en "Pearl" en volgt een jonge vrouw die er werkelijk alles voor wil doen om door te breken in Hollywood terwijl ze wordt lastiggevallen door moordenaars, maar met een twist. De jaren '80-sfeer is zeker goed gedaan. Mia Goth als Maxine doet het best goed en zij is de reden waarom je blijft kijken. Ze lijkt echt zo arrogant te zijn. Daarnaast moet het geweldige toupetje van Giancarlo Esposito natuurlijk ook een vermelding krijgen. En Kevin Bacon. En Elizabeth Debicki. Na een stukje Googelen om meer informatie over deze films bij elkaar te sprokkelen lijkt het erop dat dit derde deel anders overkomt voor een first-time kijker dan met alle achtergrondinfo uit vorige films. Op zich is dat niet erg omdat de film goed op zichzelf kan staan. Sappig detail is dat het iets te arrogante karakter dat Goth in de film speelt raakvlakken zou kunnen hebben met kwaliteiten uit het echte leven. Goth heeft een relatie met Shia "no no no" LaBeouf en bronnen geven aan dat ze een acteur die voor lijk in deze film speelde schijnbaar te hard tegen het hoofd heeft geschopt om dit vervolgens af te maken met rare opmerkingen, wat resulteerde in het ontslag van de acteur (die voor het lijk, niet Goth) op de dag die op het voorval volgde. Bitterzoete autobiografie in the making? Dankzij de acteerprestaties heeft ze nu een rol gekregen voor Blade in het MCU. Ooooh boy..... ![]() | |
Dat zit wel Schnorr.
Abigail (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R "I'm sorry about what's gonna happen to you." Een groepje criminelen die elkaar niet kennen ontvoert de jonge dochter van een rijke pief in de hoop miljoenen losgeld op te strijken. Hun uitvalsbasis blijkt een groot afgelegen landhuis, alwaar zij de opdracht krijgen om 24 uur te wachten totdat papalief over de brug komt met het geld. Ze komen er al snel achter dat haar vader een bijna mythische, uiterst gevaarlijke gangster betreft. Daarnaast blijkt dochterlief ook niet zo onschuldig te zijn als dat ze eruit ziet en al snel zijn de rollen omgedraaid, en moeten de zes criminelen vechten voor hun leven om het landhuis heelhuids te verlaten. Geregisseerd door Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett, het duo dat ook Devil's Due, Scream V, VI en Ready or Not heeft gemaakt, en dat is goed te zien. Abigail ademt een zelfde soort sfeer uit als laatsgenoemde en heeft ook dezelfde opzet. De cast, bestaande uit o.a. Melissa Barrera, Dan Stevens, Kevin Durand, Angus Cloud (die kort na de film overleed aan een overdosis antidepressiva), Giancarlo Esposito, Matthew Goode en Alisha Weir, doet het prima. Vooral Weir is uitstekend als de jonge ballerina die haar mannetje staat. Het verhaal zelf is weinig origineel, maar kent een leuke twist. Ook het camerawerk is prima en de muziek van Brian Tyler doet goed zijn werk. Een aanrader voor iedereen die zich heeft kunnen vermaken met Ready or Not. | |
Demolition Man (1993) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Gisteren nog eens deze gouden ouwe gekeken, mijn schoonmoeder kon hem nog niet, dus hoog tijd om haar deze eens te laten zien. Blijft een leuke film, met bepaalde humor erin. Het is zeker niet de beste film van Stalone en Snipes, maar zeker een gouden ouwe. Het verhaal gaat over een psychopaat en een politiesergeant, deze worden veroordeeld tot een levenslange gevangenschap in ijs. De psychopaat wordt vervroegd ontdooid en ontsnapt. De sergeant wordt ook ontdooid, omdat hij de enige is die hem kan vangen, want in het jaar 2032 weet de politie niet meer hoe zo moeten optreden, mede ook omdat ze geen geweld meer kennen. | |
The Bikeriders (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: R Film met zeer weinig verhaal en/of spanning. Personages zijn oppervlakkig en het kabbelt allemaal maar een beetje voort. Veel vroem, vroem van de motoren en dat is het dan wel. Geen aanrader. | |
Ik heb em een hele lange tijd geleden gekeken. Toen vond ik het Snipes in topvorm (zowel fysiek als in actie) en een totale badass. En ik weet na al die jaren nog steeds niet hoe de shells werken! Toch binnenkort maar weer eens op de lijst zetten.Linksquest schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:30:
Demolition Man (1993) [Afbeelding: Demolition Man (1993)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Gisteren nog eens deze gouden ouwe gekeken, mijn schoonmoeder kon hem nog niet, dus hoog tijd om haar deze eens te laten zien. Blijft een leuke film, met bepaalde humor erin. Het is zeker niet de beste film van Stalone en Snipes, maar zeker een gouden ouwe.
Het verhaal gaat over een psychopaat en een politiesergeant, deze worden veroordeeld tot een levenslange gevangenschap in ijs. De psychopaat wordt vervroegd ontdooid en ontsnapt. De sergeant wordt ook ontdooid, omdat hij de enige is die hem kan vangen, want in het jaar 2032 weet de politie niet meer hoe zo moeten optreden, mede ook omdat ze geen geweld meer kennen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik weet na al die jaren nog steeds niet welk restaurant ze eigenlijk naartoe hadden willen gaan in plaats van de Pizza Hut.woutur schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:12:
[...]
Ik heb em een hele lange tijd geleden gekeken. Toen vond ik het Snipes in topvorm (zowel fysiek als in actie) en een totale badass. En ik weet na al die jaren nog steeds niet hoe de shells werken! Toch binnenkort maar weer eens op de lijst zetten.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Taco BellSpongeRob schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:33:
[...]
Ik weet na al die jaren nog steeds niet welk restaurant ze eigenlijk naartoe hadden willen gaan in plaats van de Pizza Hut.
Bad Boys: Ride or Die (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R Weer een nieuwe Bad Boys films? Ja en daar werd ik wel blij van, want ik heb tot nu toe met veel plezier naar de Bad Boys films gekeken. Het vorige deel wist mij best te verrassen en dat heeft dit nieuwste deel ook weer gedaan, want van begin tot eind een verhaal vol met humor en een duidelijk verhaal. Overleden hoofdcommissaris Conrad Howard blijkt jarenlang met drugskartels te hebben samengewerkt, dus Mike en Marcus besluiten ze zijn naam te zuiveren. spoiler: Dat Marcus in het begin van de film doodgaat en weer terugkomt zorgt voor veel leuke momenten tussen Mike en hem, hij denkt namelijk dat hij onsterfelijk is en haalt daardoor veel gekke streken uit. Voor wie hem nog wil gaan kijken is dit zeker een film om een keer thuis te kijken, ik zou er persoonlijk niet snel voor naar de bioscoop zijn gegaan. | |
Tweakers: 4.9 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Ik heb genoten van Deadpool 1 en 2 maar dit is echt next level chaos en niet op een goede manier. Er zit geen enkele structuur in de film. Ja ik heb bij vlagen een beetje gegniffeld maar echt grappig werd het nooit. De "bad guy" vond ik ook maar matig. Het is beter te omschrijven als een 2 uur durende MTV fanservice muziekvideo dan een film. Ja ik bleef zitten tot na de credits maar die post-credit scene stelt niks voor. | |
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 120 min | MPAA: R Vanavond samen op Amazon Prime deze film gekeken, die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en gemaakt is door de makers van onder andere Top Gun: Maverick, Pirates of the Caribbean, National Treasure. Dus daardoor gingen we er al met veel hoge verwachtingen in en persoonlijk vonden wij beiden dat de film zeker niet tegenviel. want er zit veel actie, avontuur met veel droge humor in deze film. Daarom is het voor ons ook best wel een raadsel waarom IMDB deze film z'n laag cijfer geeft, want het zit van begin tot eind goed in elkaar en je weet precies waar het verhaal over gaat. Het verhaal speelt zich af tijdens de tweede wereldoorlog, waar het erop lijkt dat Hitler aan winnen is waardoor ze in Engeland ten einde raad zijn. Ze kiezen ervoor om iemand genaamd Gus uit de gevangenis in te huren om onder de radar een geheime missie uit te voeren om zo een belangrijke boot te vernietigen die de U boten bevoorraad, dit zou de routes op zee weer kunnen bevrijden om zo samen met Amerika tegen Hitler te kunnen vechten. Maar Gus wil zijn eigen crew en wil daar niet van afwijken, hier hadden ze al rekening neergehouden dus heel moeilijk word er niet gedaan. Zijn team zorgt voor veel droge humor tijdens de vele actie scenes en ook voor een vermakelijk verhaal! Mocht je twijfelen over deze film en het niet willen zien vanwege het cijfer, dan denken wij dat deze film wel zeker de moeite waard is om een keer te kijken. Helemaal omdat het allemaal een waargebeurd verhaal is vinden wij het erg bijzonder dat dit allemaal zo is gegaan, maar blijkbaar is zo wel de aller eerste geheime service ontstaan. | |
Deze opmerking snap ik niet helemaal. Het is toch een Guy Ritchie film? Bedoel je dan de producers? (die boeien me normaal gesproken niet bij een film, wellicht zou ik dat wel moeten doen, maar ik kijk meestal naar de regisseur, scenarioschrijver, cinematograaf, acteurs)G_Dragon schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:37:
Vanavond samen op Amazon Prime deze film gekeken, die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en gemaakt is door de makers van onder andere Top Gun: Maverick, Pirates of the Caribbean, National Treasure.
[ Voor 64% gewijzigd door josh-hill op 04-08-2024 22:59 ]
Oh dan zullen smaken vast verschillen, want vind hem zelfs beter dan de film Fury. Die ze een Star Wars feeling hebben gegeven door die lichtgevende kogelsjosh-hill schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:43:
Hm, ik had de film deze week een kans gegeven, maar na 10 minuten of zo heb ik hem maar uitgezet. Want ik vond het echt heel erg slecht. En met Cash Truck / Wrath of Man had ik me eigenlijk best goed vermaakt. Meer dan met The Covenant en The Gentlemen.
[...]
Deze opmerking snap ik niet helemaal. Het is toch een Guy Ritchie film? Bedoel je dan de producers? (die boeien me normaal gesproken niet bij een film)
Antwoord op je vraag is dat je gelijk hebt, want de producer Jerry Bruckheimer is de gene van de genoemde films in mijn review. Klein foutje
Directed and co-written for the screen by Guy Ritchie (Sherlock Holmes, The Gentlemen, Wrath of Man), and produced by Jerry Bruckheimer (Top Gun: Maverick, Pirates of the Caribbean, National Treasure), THE MINISTRY OF UNGENTLEMANLY WARFARE stars Henry Cavill (Man of Steel, Mission: Impossible – Fallout), Eiza González (Baby Driver), Alan Ritchson (TV’s Reacher), Alex Pettyfer (In Time), Hero Fiennes Tiffin (After series), Babs Olusamokun (Dune), Henrique Zaga (Beyond the Universe), Til Schweiger (Inglourious Basterds), with Henry Golding (Crazy Rich Asians) and Cary Elwes (The Princess Bride).
The Nun II (2023) | ![]() |
Tweakers: 2.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Gisteren The Nun II gezien, ik had hem al in de bioscoop gezien, maar aangezien we de hele Conjuring met en met nog eens gaan kijken, hoort deze er natuurlijk ook bij. Ik vond deze wat beter dan de eerste Nun, en hij past goed in de tijdlijn. Het verhaal gaat om een Demon die zich als een Non vermont, het kwaad verspreidt zich in 1956 in Frankrijk wanneer een priester wordt vermoord. Zuster Irene, de overlevende van deel 1, wordt opnieuw geconfronteerd met duivelse krachten als ze opnieuw oog in oog komt te staan met Valak, de demonische non. Ook deze keer heeft ze weer een katholiek reliek nodig om Valak tegen te houden. | |
Infinity Pool (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.0 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 117 min | MPAA: R Tortureporn van Brandon Cronenberg, Alexander Skarsgård, de natuurlijke vormen van Mia Goth en een zelfkastijdingsritueel dat te letterlijk wordt genomen. Dat laatste wordt in de film ook redelijk lang gedaan en gezien het kleurpalet is het waarschijnlijk aan te raden om deze scénes tot je te nemen met een pilletje op. | |
Dat zit wel Schnorr.
Van de ene kant wil ik deze film al een tijdje zien, omdat ik positief verrast werd door Possessor (Final Cut), maar na het zien van de trailer van Infinity Pool was die zin al heel snel vervlogen.Stukfruit schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:14:
Infinity Pool (2023) [Afbeelding: Infinity Pool (2023)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.0 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 117 min | MPAA: R Tortureporn van Brandon Cronenberg, Alexander Skarsgård, de natuurlijke vormen van Mia Goth en een zelfkastijdingsritueel dat te letterlijk wordt genomen. Dat laatste wordt in de film ook redelijk lang gedaan en gezien het kleurpalet is het waarschijnlijk aan te raden om deze scénes tot je te nemen met een pilletje op.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Door de maskers?josh-hill schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:15:
[...]
Van de ene kant wil ik deze film al een tijdje zien, omdat ik positief verrast werd door Possessor (Final Cut), maar na het zien van de trailer van Infinity Pool was die zin al heel snel vervlogen.
Als Possessor net zo is dan moet ik waarschijnlijk even een maand wachten voordat ik weer in de mood ben voor zo'n film!
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 93% gewijzigd door josh-hill op 05-08-2024 21:51 ]
Alleen de eerste paar seconden van de trailer een paar keer gezien, maar zag al meteen dat het om uiterlijk ging i.p.v. innerlijk, en dan verwacht ik een redelijk lege huls van een film. Nu de gehele trailer bekeken, maar weet niet wat ik er van moet denken. Zag niet echt iets dat me interesseerde.Stukfruit schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:04:
[...]
Door de maskers?
Als Possessor net zo is dan moet ik waarschijnlijk even een maand wachten voordat ik weer in de mood ben voor zo'n film!
Possessor is gewoon een verrassend goeie science fiction film met practical effects. Zeker niet perfect, maar het heeft wat unieke ingrediënten.
josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
(overigens had ik het einde van Possessor toch verkeerd geïnterpreteerd, maar je mag bij een film je eigen visie hebben)
[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 05-08-2024 21:49 ]
Ricky Stanicky (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 113 min | MPAA: R Afgelopen weekend Ricky Stanicky gekeken, heerlijke humor en eerlijk gezegd beter dan verwacht! Het is even door de openingsscene heen bijten, daarna komen al snel (buiten Zac Efron) John Cena en William H Macy in beeld. Kreeg van deze film weer een beetje de oude komedie vibe à la American Pie/EuroTrip maar dan in een nieuwe jasje. | |
Annabelle (2014) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Gisteren Annabelle gekeken, dit is zeg maar de 4de film in de Conjuring universum. Ik moet zeggen ik vond deze nu ik hem nog eens gezien heb niet meer zo heel spannend als toen ik hem de eerste keer zag, waarom geen idee. Blijft een leuke film, goed begin, maar de schrik effecten zijn wat minder. Toch vind ik het nog altijd leuk om deze film te zien. Kort samen gevat verhaal, John Form heeft het perfecte geschenk voor zijn zwangere vrouw, een oude pop genaamd Mia. Maar dan dringt een duivelse cult hun huis binnen en voorziet de pop van demonische krachten, mensen die Annabelle Creation hebben gezien weten dat die pop al eerder bezeten was, tenminste dit type pop. | |
Trap (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Oke. M. Night Shyamalan's nieuwe thriller. Had de trailer perongeluk al gezien toen ik met mijn neefje naar Inside Out 2 ging (ook bijzonder overigens). Dus ik had al een idee hoe de film ging lopen. Kort door de bocht: vader en dochter gaan naar een concert van een popster (heel toevallig de dochter van M Night, die een muziek carriere heeft), maar de arena lijkt goed beveiligd te worden omdat de FBI op zoek is naar een seriemoordenaar in het concert. Dus wat volgt is een concert registratie, ontzettende vreemde en onwaarschijnlijke karakterbeslissingen en een uitgerekt einde van een niet spannend verhaal. Josh Hartnett en Alison Pill zijn de enige mensen in de film die kunnen acteren. Ik snap niet hoe deze film nog aanvoelt alsof dit iemands eerste kennismaking is met film maken. M. Night doet dit al 32 jaar. Heb ik me verbeeld dat Signs, Unbreakable en The SIxth Sense goed waren? Glass was niet eens zo heel slecht, maar eigenlijk ook best ruk. Misschien is het gewoon echt klaar nu. Ik wilde een 5 geven, omdat er een of twee stukjes waren die ik niet volledig door had, die me wel bevielen. Maar nee. 4 sterren. Ruk. | |
Ik vond unbreakable ook onkijkbaar tbhQuicksilver schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:55:
Trap (2024) [Afbeelding: Trap (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Oke. M. Night Shyamalan's nieuwe thriller. Had de trailer perongeluk al gezien toen ik met mijn neefje naar Inside Out 2 ging (ook bijzonder overigens). Dus ik had al een idee hoe de film ging lopen. Kort door de bocht: vader en dochter gaan naar een concert van een popster (heel toevallig de dochter van M Night, die een muziek carriere heeft), maar de arena lijkt goed beveiligd te worden omdat de FBI op zoek is naar een seriemoordenaar in het concert.
Dus wat volgt is een concert registratie, ontzettende vreemde en onwaarschijnlijke karakterbeslissingen en een uitgerekt einde van een niet spannend verhaal. Josh Hartnett en Alison Pill zijn de enige mensen in de film die kunnen acteren. Ik snap niet hoe deze film nog aanvoelt alsof dit iemands eerste kennismaking is met film maken. M. Night doet dit al 32 jaar. Heb ik me verbeeld dat Signs, Unbreakable en The SIxth Sense goed waren? Glass was niet eens zo heel slecht, maar eigenlijk ook best ruk. Misschien is het gewoon echt klaar nu.
Ik wilde een 5 geven, omdat er een of twee stukjes waren die ik niet volledig door had, die me wel bevielen. Maar nee. 4 sterren. Ruk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Pulp Fiction (1994) | ![]() |
Tweakers: 9.6 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 154 min | MPAA: R In 1994 liep ik al even rond en heb ik de grootst mogelijke fout gemaakt waar ik soms nog steeds nachtmerries van heb: ik heb in dat jaar geen Pulp Fiction gekeken. De poster met Uma Thurman in haar herkenbare outfit en houding was op genoeg locaties te zien. Het lag niet aan Tarantino, het lag aan mij. Ik had nog geen idee dat de herontdekker van Hans Bouwens op internationale schaal zojuist iets bij de lokale bioscoop had gedropt. Nee, geen klein groen zakje - de dollars moet je tenslotte zelf inleveren - maar een film waar mensen opvallend enthousiast over waren. Maar hé, wie was ik. Op dat moment was ik nog in de ban van Jurassic Park 1 en Schindler's List. George Baker kende ik echter zeker wel, want wiens moeder was er geen fan van deze Nederlandse zanger met jaren '70 borsthaar? Maar life... uh, finds a way. Dat gebeurde bij ondergetekende. Eind 2001 begon het nieuwe TV-seizoen en werd de stap gezet naar series zoals we die nu kennen, met 2 jaar later het bekende Lost. Wat heeft dit in hemelsnaam met Pulp Fiction en de jaren negentig te maken? Bear with me, daar kom ik zometeen op terug, want het was ook het tijdperk dat betere beeldkwaliteit inluidde. En beter geluidswerk. En natuurlijk Carl Lumby en Jennifer Garner. Speciaal voor Samuel L. Jackson werd een karakter geschreven: Met de wereldwijde erkenning voor Jackson kwam tegelijkertijd de rol van Travolta in beeld die al even internationaal bekend maar buiten beeld was na zijn rollen in o.a. Grease: Tarantino was met zijn intertekstuele script zo vooruitziend dat hij al voordat het gebeurde wist dat Travolta een extra lading aan de film zou geven door zijn verleden; de ster die uit de gratie is gevallen en met deze backstory een twist geeft aan het karakter. Ha! Om de losse eindjes met elkaar te verbinden: Alias werd zo tof gevonden door Quentin Tarantino dat hij er zelf een bijrol in kreeg als "McKenas Cole" en door fans over de wereld eindelijk eeuwige erkenning kreeg: klik (de rol van Tarantino was zo episch dat het forum de clip niet kan bevatten als embedded video). Dat was het moment waarop ik het werk van Tarantino leerde kennen. Omdat ik fan was van de serie dacht ik: niet geschoten is er altijd naast, dus toch maar eens kijken. Het was een wonder dat ik niet eerder met het werk van Tarantino ben begonnen. Hoe kon een open liefdesbrief aan Hollywood zó langs mij heen vliegen? Laat ik het daarom maar eens goedmaken door een tien te geven. Leuke film, coole (maar enigszins puberale) grappen en qua verhaal staat het als een huis. Tijdens Jurassic Park 1 had ik beter moeten letten op aanstormend talent in plaats van dinosaurussen. Dan had ik Jackson misschien al eerder kunnen waarderen en was Pulp Fiction sneller als VHS-videoband op mijn boekenplank terechtgekomen. Het bewijs: | |
Dat zit wel Schnorr.
Top Gun: Maverick (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Met vette jet scenes besprenkelde leger-drama film. Er zit een redelijk cliché verhaal in met een helaas niet genoemde vijand. Wat ik erg goed vond is dat Maverick (Cruise) geen verslagen oude man hoeft te spelen zoals in vele Disney affaires het geval was. Hij is echt een goede leermeester/voorbeeld die zijn studenten wil trainen tot het "when the student becomes the master" moment. De film had in mijn boek hoger kunnen scoren als het team van karakters meer diepgang had mogen krijgen, ze blijven helaas tweedimensionaal behalve Maverick en Rooster. Beetje cliché vriendinnetje-achter-de-bar romance (en denken ze echt dat zo'n vrouw haar leven lang een barvrouw zou willen zijn Actiescenes waren echt van het hoogste niveau. Beetje hetzelfde gevoel als de scenes en kwaliteit van Ford vs Ferrari. | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.