@Dr. Strangelove Wat vond je tussen de interactie tussen Bobcat Goldthwait (Zed) en Tim Kazurinsky (Sweetchuck)
Dat zijn de zuinige hoogtepuntjes van de film. Niet voor niks dat dat duo in de latere films aan elkaar gekoppeld blijft.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:07:
Voor de rest maar een quote van een andere grappige politie-agent: 'Move along people, nothing to see here.'
Nu krijg ik zin om die trilogie weer aan te zetten!
Green Card (1990) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Brontë (Andie MacDowell) is hovenier in New York en heeft haar zinnen gezet op een appartement met een bijzondere plantenkas. Probleem – het appartement wordt alleen verhuurd aan een getrouwd stel. Gelukkig is daar Georges (Gerard Depardieu), Fransman en in hoge nood om een verblijfsvergunning, de green card uit de titel, te krijgen. Green Card is een film van Peter Weir en dat belooft doorgaans veel. Het is ook een romantic comedy, wat zijn eigen verwachtingen meebrengt. Je hoopt dan op een mooie combinatie maar helaas is Green Card een ietwat lauwe entry in het genre. Als je While You Were Sleeping of Bridget Jones verwacht hier kleun je mis. Weir’s film is net wat edgier maar ook minder grappig en boeit daarom gewoon niet zoveel als ik had gehoopt. De film mist ook de emotie en introspective die de betere Weir films kenmerkt. Positieve punten zijn de leads; MacDowell is hier op haar innemendst, ik vind haar hier beter dan in Four Weddings and a Funeral. Meer down to earth, meer ‘echt’. Depardieu is charmant en scherp. Ik ken hem eigenlijk niet zo goed maar ben best benieuwd naar zijn andere werk geworden door deze film. Geen slechte film, maar ook geen topper in het genre. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Insidious: The Last Key (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Vandaag het 4de deel van de Insidious films gezien, ook wel bekend als The Last Key. Deze film heeft met het verleden van Elise te maken, waarin ook haar jeugd goed naar voren komt. Hoewel dit de 4de film is, is deze de 2de in de tijdlijn, hij speelt zich tussen deel 3 en 1 af. Het is een zeer goed en pakkend verhaal, echter niet zo spannend als de vorige delen, persoonlijk zat hier ook iets meer humor in voor mijn gevoel en minder goede schrik momenten, toch is het een hele leuk film. | |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Inside Out 2 (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG Gisteren met het gezin deze film in Engelse taal gezien en hebben ons zeker vermaakt. Het kleine meisje wordt groot en tiener. Plus wat daar bij hoort qua eigenschappen. Aardig traantje weggepinkt, maar wij zijn dan ook emotie mensen zullen we maar zeggen. Het is niet perse een hoogvlieger, maar had wel wat gevatte grappen. Daarnaast hebben ze het leuk neer weten te zetten wat er veranderd wanneer je een tiener wordt en dus de pubertijd in gaat. | |
The Worst Person in the World (2021) | ![]() |
Tweakers: 4.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 128 min | MPAA: R Al de hele dag een film willen kijken en het een en ander opgezet, maar het was allemaal niks. Zo was ik weer aan The Man With No Name trilogie begonnen, maar uch, ik heb er niks (meer) mee. Zo nep allemaal. En zo ook met wat andere films. Dus, besloten om The Worst Person In The World weer te kijken. Mijn favoriete film van 2021. En damn, ik werd wederom omver geblazen door het verhaal, de performances, de cinematografie en alles. Wel viel me op dat het middelste deel (zo rond 1 uur in de film) eigenlijk best wel matig is. Er wordt daarin van een voice over gebruik gemaakt om alles duidelijk te maken. Dit zit nog wel op een paar andere plekken in de film, maar dat haalde me eigenlijk compleet uit het verhaal, dat verder zo puur en realistisch verteld wordt dat het net is alsof je het echt meemaakt. Bovendien maakt dit pure, realistische verhaal heel veel sterke punten wat je stil doet staan bij hoe wij mensen zijn en hoe de wereld (in de laatste decennia veranderd) is. Daarom, middelste stuk een 6, de rest een 11. Overigens opvallend dat dit naast Playlist en Ninjababy een derde sterke internationale film uit 2021 is met een vrouw in de hoofdrol en geanimeerde cartoons omdat een hoofdrolspeler cartoonist is. | |
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 15-07-2024 22:56 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Batman begins 9/10
Neem aan voor de meesten geen introductie. Blijft goed. Alhoewel ik hem meer dan eens heb gezien, bouwt het nog steeds voort op alledaagse thema’s.
Bale als uitmuntende Batman. Die hiervan een feestje maakt. Al heb ik niks met de strips, de combinatie actie en verhaallijn zijn wel Nice opgezet.
@Arunia really, een film die je laat huilen en samen bent wezen kijken met het gezin. En dan een 6,5 oké fair enough misschien niet je genre. Ik moet hem nog kijken, maar denk nu al dat het een feestje wordt 🥳
Neem aan voor de meesten geen introductie. Blijft goed. Alhoewel ik hem meer dan eens heb gezien, bouwt het nog steeds voort op alledaagse thema’s.
Bale als uitmuntende Batman. Die hiervan een feestje maakt. Al heb ik niks met de strips, de combinatie actie en verhaallijn zijn wel Nice opgezet.
@Arunia really, een film die je laat huilen en samen bent wezen kijken met het gezin. En dan een 6,5 oké fair enough misschien niet je genre. Ik moet hem nog kijken, maar denk nu al dat het een feestje wordt 🥳
To Your Last Death (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 91 min | MPAA: TV-MA Groundhog Day, gemixt met een slasher, familiedrama, teentje Ready or Not, snufje Saw en een vleugje verveelde-goden-gebruiken-de-mens-als-speelgoed-thema. Een vrouw komt terecht in een soort tijdslus/vacuüm waarbij ze haar broers en zus moet redden van haar moordlustige vader en zijn handlangers. De Gamemaster geeft aan dat ze louter vermaak zijn. De enige opdracht die de vrouw meekrijgt is "wees vermakelijk". Een bijzondere film qua animatie. Het is nog het meeste te vergelijken met een geanimeerde comic. Ik kan zo gauw even geen goed voorbeeld bedenken van gelijkwaardige films. Het is vooral heel erg 2d en lijkt nog het meeste op een soort schaduwpoppenkast qua animatie. Wel is het origineel. Ondanks dat het verhaal wel tof is, is het verder niet heel erg opzienbarend, op de presentatie na dus. Omdat het een vrij hakkerige manier van bewegen is, kwam de "binding" niet echt tot zijn recht bij mij. Hoewel er liters bloed werden vergoten en er een aantal flink expliciete scènes tussen zitten, deed het me net zo veel als het bloedvergieten in, ik noem maar wat, Spawn, Jennifer Blood of een willekeurige cover van de oudere albums van Cannibal Corpse (die ga je maar lekker zelf opzoeken Desondanks vind ik het lovenswaardig dat een dergelijke film is uitgebracht en het is weer eens wat anders. De cast vond ik wel tof trouwens. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha, doe ik toch al snel. Tranen that is. Het was geen slechte film, maar ook geen topper wat dat betreft.ksi schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:52:
Batman begins 9/10
The Second Mother (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R Zoals de Filmkrant zegt is Que Horas Ela Volta? een mooie Braziliaans film over tweede kansen, tweede moeders en de tweede klasse. Val woont in bij de familie waarvoor ze werkt. Dan is daar plots het nieuws dat haar dochter (die ze al tien jaar niet meer gezien heeft) naar haar toe komt omdat ze in São Paulo wil studeren. Binnen het huis heerst een duidelijke scheiding tussen de verschillende klassen, maar doet Val's dochter Jessica daar wel aan mee? Op humoristische wijze legt de film deze klassenstrijd bloot en zet het in een nieuw perspectief. De film doet daarmee wel wat denken aan de film Parasite, al is die wat meer over-the-top. Anyway, ik vond het een schitterend drama, met over het algemeen overtuigende en realistische karakters, ondanks dat deze natuurlijk toch wel enigszins karikaturen zijn. | |
Atlas (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Jennifer Lopez in een science fiction film door een director die nog niet al te veel bewezen heeft in zijn carriere... Het was met lage verwachtingen dat ik erin sprong. En hoewel het geen hoogstaand entertainment was vermaakte ik me meer dan met de Disney AI equivalent "The creator" die om 1 of andere reden beter scoort dan Atlas. Wat dit verhaal zo goed maakt is eigenlijk de band die Atlas (Lopez) begint te vormen met Smith (AI). Hier is voldoende tijd voor uitgetrokken in de 2 uur durende film dat je echt kon spreken van een emotionele band. Lopez vertolkt de rol geloofwaardig. Degelijke AI film met welke enkele plotholes en deus ex machina's Visuals zijn zeer degelijk. 7/10 | |
Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:34:
Terence Malick maakt altijd bijzondere films. Ik vond The New World, Tree of Life en The Thin Red Line allemaal erg mooi. Badlands nooit gezien echter.
The Thin Red Line (1998) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 170 min | MPAA: R Hoe moet je deze nu gaan samenvatten? Wil je graag de nutteloosheid van oorlog zien? Wil je voelen hoe een soldaat zich voelt als die een heuvel wordt opgestuurd waar die bijna 100% niet meer van naar beneden komt? Wil je voelen hoe het is om kogels naast je horen te horen vliegen in de totale mist en in paniek te slaan? Wil je graag met 3 man tegenover een heel detachement staan? Dan ben je bij deze film aan het juiste adres. Deze film laat niets aan de verbeelding over. De mentale moeheid van de soldaten, de fysieke terging die een oorlog moet zijn. Je zou bijna zeggen dat dit verplicht kijkvoer is voor de opgroeiende jeugd zodat ze een beeld krijgen van oorlog en wat dat dus écht betekent, niet alleen "Counterstrike GO" of "Call of Duty". We zien een hoop bekenden optreden waaronder, en hou je vast, het is een hele lijst: Sean Penn, Adrien Brody, Jim Caviezel, Ben Chaplin, George Clooney (weliswaar zéér kort), John Cusack, Woody Harrelson, Elias Koteas, Nick Nolte, John C. Reilly, John Travolta. Ze hebben in deze 3u durende film allemaal tijd voor screentime en hun eigen verhaal (buiten Clooney). Verwacht erge beelden, verwacht explosies maar dan niet van een Bay-niveau, verwacht meerdere verhalen die door elkaar heen gaan. Kortom, als je een beetje van dit genre houdt, moet je die wel eens gezien hebben, ook al duurt die 3u. | |
FirePuma142 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:30:
[...]
De derde was voor mij geen bruid:
Genereer je eigen UBB code review
Ballerina (2023) [Afbeelding: Ballerina (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: TV-MA De derde in de rij tieten-schieten-helikopters zoals Jensen dit noemde toen hij nog shockjock was en voordat hij de Troon der Opperwappen besteeg. Verdraaid goed geluid tijdens de actiescenes was het eerste dat me opviel. Pluspunt, want daar hou ik van. Geen Nolanesque wharrgarbl soundstage in ieder geval. Redelijk standaard wraakverhaal op mooie locaties. Gevechten doen haast zeer als je er naar kijkt en luistert. Jammer genoeg kwam ik er net niet in. Het tempo buiten de actiescenes is een tikje of wat te traag, een paar flashbacks te veel. Het voelt ook een beetje als try-hard om een wat desolaat sfeertje in het midden tussen Drive en John Wick 1 op te roepen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ballerina (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: TV-MA Ik was doorheen het film topic aan het scrollen, naar ideeën op zoek om te kijken. Meestal moet de titel of poster me aanspreken voor ik verder naar de tag line of korte inhoud ga kijken. En bij deze was het niet anders, de poster sprak me aan, daarbij de korte bespreking door @FirePuma142 en de vernoeming in de lijst van @Dr. Strangelove was genoeg om deze te gaan kijken. Dat het een koreaanse film is en dus alles in het Koreaans is gesproken, is in deze niet echt een probleem omdat het overwegend actie is. Over het verhaal kan je vrij kort zijn, dit is een wraak film van formaat zoals 'I spit on your grave' en 'Taken' maar dan in het Koreaans en met vrouwen in de hoofdrol. Als je van het genre houdt is dit leuk om te zien, de actie scenes zijn goed neergezet en ze vliegt rond je oren. De flashbacks deden voor mij niets af aan het verhaal, zo werd het duidelijk van waar de relatie tussen de vriendinnen kwam. | |
Godzilla Minus One (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Godzilla is terug. Hij was nooit echt weg maar met zijn eigen MonsterVerse om zich heen is hij weer een box office succes. En toch, ondanks zijn statuur, heb ik hem grotendeels over het hoofd gezien tot nu toe. Wat ik van hem zag was niet indrukwekkend. Kan Minus One daar wat aan veranderen? Koichi Shikishima (Ryunosuke Kamiki) is een kamikaze piloot; onderweg op zijn laatste missie ooit krijgt hij echter de zenuwen en landt zijn toestel op een kleine eilandbasis onder het mom van technische problemen. De basis wordt kort daarna met de grond gelijk gemaakt door Godzilla. Shikishima keert terug naar Japan, overmand door schaamte over zijn lafheid. Godzilla volgt hem echter. Godzilla Minus One probeert iets wat eigenlijk elke actiefilm poogt: De menselijkheid te tonen tussen de CGI explosies en effecten. De meesten zijn zo verstandig om niet teveel daarop in te zetten omdat het meestal tot weinig overtuigende schmaltz leidt. Zo niet Minus One. Dit moge een Godzilla film zijn, het is primair het verhaal over een man die de fouten die hij gemaakt heeft zijn leven laat domineren, en daar uiteindelijk mee probeert af te rekenen. Het is indrukwekkend hoe regisseur Takashi Yamazaki dit menselijke verhaal combineert met een uitstekende rampenfilm. Shikishima’s verhaal sluit naadloos aan op de indrukwekkende CGI scenes die Godzilla en zijn activiteiten verbeelden. De film won een Academy Award voor beste SFX met een budget van minder dan 15mln dollar. Eat that, Disney. Dit is gewoon een voortreffelijke film in elk opzicht. Als ik moet zeuren dan is het dat de reveals op het einde wel erg ingeseind worden, maar dat drukt de pret niet. Prima acteerwerk, indrukwekkende effecten en een emotioneel gedreven verhaal maken dit tot een van de beste films die ik gezien heb in de laatste paar jaar. Zelden kom je iets tegen dat je laat huilen terwijl je de popcorn met handen vol naar binnen propt. Godzilla Minus One is gigantisch goed. | |
Dangerous Liaisons (1988) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: R De Marquise de Mertueil (Glenn Close) en de Vicomte de Valmont (John Malkovich) zijn perfect voor elkaar. Als voormalige geliefden delen ze een cynisme over de liefde dat ze de perfect partners in crime maakt om te vernielen bij anderen wat ze zelf niet langer kunnen voelen. Ze sluiten een verbond om hun verdorvenheid te botvieren op twee onschuldige mensen: De jonge verloofde dame Cécile de Volanges (Uma Thurman) en de virtueuze Madame de Tourvel (Michelle Pfeiffer). Dangerous Liaisons is een film van Stephen Frears, gebaseerd op een toneelstuk dat op zijn beurt inspiratie haalt uit een berucht 18de eeuws boek. Het speelt zich af in de moreel bankroete aristocratische kringen van pre-revolutionair Frankrijk. De film kreeg bij release veel lovende kritieken en stond al heel lang op mijn watch list. Close en Malkovich voelen zich duideijk uitstekend thuis hier en vreten de indrukwekkende scenery helemaal op. De rest van de cast moet volgen, niet alleen qua acteerwerk maar ook qua narrative. Valmont en Mertueil zijn de enigen die weten wat er precies omgaat in het plot, de andere karakters zijn slechts voer voor hun manipulaties. Het maakt die rollen niet alleen vrij saai maar ook regelmatig frustrerend om naar te kijken; de methodes van Mertueil en Valmont zijn nogal transparent en je verwacht niet anders dan dat daar doorheen geprikt wordt. Naarmate dat langer op zich laat wachten vervliegt de hoop langzaam dat Dangerous Liaisons nog naar een hogere versnelling kan schakelen. En als dat dan eindelijk gebeurt gaat het opeens allemaal veel te haastig. Het maakt Dangerous Liaisons een knap geacteerde film maar niet eentje die je met veel plezier kijkt. De karakters zijn erg naar, of erg dom. Er is geen tussenweg. Ik had meer van deze bewierrookte classic verwacht. | |
Is dit verhaal later ook niet uitgebracht als Cruel Intentions met o.a. Sarah Michelle Gellar?Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:28:
Dangerous Liaisons (1988)
:strip_exif()/f/image/Jo97npb4UY4GQycVDvv6LmlG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat klopt, Cruel Intentions is er een remake van.Radko schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:07:
[...]
Is dit verhaal later ook niet uitgebracht als Cruel Intentions met o.a. Sarah Michelle Gellar?
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Top, ik wist dat er een remake was, maar kon toch maar niet op de naam komenRadko schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:07:
[...]
Is dit verhaal later ook niet uitgebracht als Cruel Intentions met o.a. Sarah Michelle Gellar?
[Afbeelding]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Buffy die zegt:franssie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:30:
[...]
Top, ik wist dat er een remake was, maar kon toch maar niet op de naam komen
spoiler:
"You can put it anywhere"
Nou, mijn tienerhormonen gingen door het dak
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 18-07-2024 14:51 ]
Visions (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: N/A Bijzondere film, Frans, dus je moet er van houden. Het is niet altijd een even duidelijk verhaal en je moet goed op de details letten. Kruger schitterd als ijskoningin die langzaamaan de controle over haar leven kwijt raakt. Heel langzaam dringt het tot de kijker door dat we met een onbetrouwbare verteller hebben te maken en vallen er steeds meer dingen op die niet lijken te kloppen. Droom en werkelijkheid worden op een mooie manier met elkaar verweven en je kunt eenvoudigweg je eigen ogen niet meer vertrouwen. Ik vond het een mooie slow-burner met een prachtig gevonden einde. Aan te raden als je van psycho thrillers houdt. | |
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Vrijdag schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:51:
[...]
Buffy die zegt:
spoiler:"You can put it anywhere"
Nou, mijn tienerhormonen gingen door het dak
spoiler:
"Kathryn: Oh, Sebastian? That little wager of yours? Count me in.
Sebastian: What are the terms?
Kathryn: If I win, then that hot little car of yours is mine.
Sebastian: And if I win?
Kathryn: [Takes off her jacket to reveal a skimpy-looking tank top] I'll give you something you've been obsessing about ever since our parents got married.
Sebastian: Be more specific.
Kathryn: In English? I'll fuck your brains out."
Kathryn: [Takes off her jacket to reveal a skimpy-looking tank top] I'll give you something you've been obsessing about ever since our parents got married.
Nog steeds een van mijn favoriete films. Sarah Michelle Gellar en Ryan Philippe op hun best, en mijn introductie met Reese Witherspoon. Echt knap hoe Ryan zowel als arrogante kwal, en in de breekbare scenes, zo overtuigend over weet te komen.Radko schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:51:
[...]
spoiler:"Kathryn: Oh, Sebastian? That little wager of yours? Count me in.
For a Few Dollars More (1965) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 132 min | MPAA: R The Man With No Name trilogie van Sergio Leone met Clint Eastwood is natuurlijk legendarisch. For A Few Dollars More is het tweede deel in de trilogie. Het Lucky Luke gehalte is hoog in deze film(s). Voor realisme ben je aan het verkeerde adres. Nu hou ik tegenwoordig wel van realistische films, dus ik moet toch minpunten geven voor het neerschieten van tegenstanders terwijl het pistool echt compleet een andere richting in wijst. Ok, het hoeft natuurlijk ook weer niet als Alec Baldwin (too soon?) maar toch. De sfeer van de film(s) is echter prima. En dat is waarschijnlijk ook het sterke punt van de reeks. Shoot outs waar de spanning wordt opgebouwd met goede muziek en goed gekozen shots, de aankleding en al de backstabbing. De film heeft het allemaal in overvloed. Wel zijn er wat losse eindjes aan het verhaal, waarvan je dan denkt: waarom wordt hier niets mee gedaan? Wellicht omdat de film al lang genoeg was. Maar entertainment waarde heeft de film zeker. Beetje zoals de Bud Spencer en Terrence Hill reeks. Met ditto geluid (dat is dan wel weer een minpunt). | |
Godzilla x Kong: The New Empire (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Gisteren Godzilla x Kong: The New Empire gezien, en ik moet zeggen dat ik hem best teleurstellend vond. De effecten waren goed, maar het verhaal vond ik niet heel pakkend, de gevechten vond ik ook erg mager en nergens in de film had ik het idee van, yes dit is leuk. Er zaten zeker wel wat grappige momenten in, maar daar heb je het dan ook mee gehad. Sommige gevechten waren zo kort, dat ze niet eens noemenswaardig waren, waardoor Godzilla meer een bijrol had. Persoonlijk vond ik Godzilla VS Kong beter. | |
Misschien kan Valmont (1989) je beter bekoren? Beide films zijn gebaseerd op hetzelfde verhaal en werden kort na elkaar uitgebracht.Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:28:
Dangerous Liaisons (1988) [Afbeelding: Dangerous Liaisons (1988)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: R De Marquise de Mertueil (Glenn Close) en de Vicomte de Valmont (John Malkovich) zijn perfect voor elkaar. Als voormalige geliefden delen ze een cynisme over de liefde dat ze de perfect partners in crime maakt om te vernielen bij anderen wat ze zelf niet langer kunnen voelen. Ze sluiten een verbond om hun verdorvenheid te botvieren op twee onschuldige mensen: De jonge verloofde dame Cécile de Volanges (Uma Thurman) en de virtueuze Madame de Tourvel (Michelle Pfeiffer).
Dangerous Liaisons is een film van Stephen Frears, gebaseerd op een toneelstuk dat op zijn beurt inspiratie haalt uit een berucht 18de eeuws boek. Het speelt zich af in de moreel bankroete aristocratische kringen van pre-revolutionair Frankrijk. De film kreeg bij release veel lovende kritieken en stond al heel lang op mijn watch list.
Close en Malkovich voelen zich duideijk uitstekend thuis hier en vreten de indrukwekkende scenery helemaal op. De rest van de cast moet volgen, niet alleen qua acteerwerk maar ook qua narrative. Valmont en Mertueil zijn de enigen die weten wat er precies omgaat in het plot, de andere karakters zijn slechts voer voor hun manipulaties. Het maakt die rollen niet alleen vrij saai maar ook regelmatig frustrerend om naar te kijken; de methodes van Mertueil en Valmont zijn nogal transparent en je verwacht niet anders dan dat daar doorheen geprikt wordt. Naarmate dat langer op zich laat wachten vervliegt de hoop langzaam dat Dangerous Liaisons nog naar een hogere versnelling kan schakelen. En als dat dan eindelijk gebeurt gaat het opeens allemaal veel te haastig.
Het maakt Dangerous Liaisons een knap geacteerde film maar niet eentje die je met veel plezier kijkt. De karakters zijn erg naar, of erg dom. Er is geen tussenweg. Ik had meer van deze bewierrookte classic verwacht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Cruel Intentions is absolute trash in de beste zinVrijdag schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:18:
[...]
Dat klopt, Cruel Intentions is er een remake van.
Veel amusantere film dan Dangerous Liaisons.
@P-Rock ken ik niet, dank voor de tip
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2024 17:54 ]
Is ook een vervolg film op dat ook best nog leuk was. Ik zou deze toch ook eens moeten herbekijken. Ik was toen 18 en vondt dit toch wel een topper, eens benieuwd wat ik er 25 jaar later van vindtRadko schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:07:
[...]
[Afbeelding]
Homeward Bound: The Incredible Journey (1993) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 84 min | MPAA: G Deze klassieker heb ik laatst met het gezin gekeken. Voor de kinderen is het echt een oude film, want die zijn in moderne live-action series met pratende dieren gewend dat de monden geanimeerd worden zodat ze 'echt' lijken te praten. Dat is bij deze film niet het geval. Desondanks vonden ze het een erg leuke en op het moment supreme zielige film. En ja, die ene scène aan het eind zorgt ook 30 jaar later voor een klein beetje vochtige ogen, ook al heb ik die al 10x eerder gezien. | |
Upgrade (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Een film met een Tom Hardy lookalike. Het verhaal is vrij voorspelbaar, maar de actie is redelijk uitgevoerd. Prima om te kijken tijdens het vouwen van de was. | |
The Outpost (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: R Een aardige oorlogsfilm over de zinloosheid van sommige aspecten van oorlog. De Amerikanen hadden een basis ergens in een uithoek van Afghanistan om het smokkelen van wapens te verhinderen. Iedereen en z'n grootmoeder ziet dat die basis totaal nutteloos en onverdedigbaar is, maar toch is hij er. De film gaat over het onvermijdelijke moment dat de basis wordt aangevallen. Ik vond deze film best ok, ook omdat er weinig America first emotie in zit. De soldaten zitten in een klotesituatie en proberen te overleven. Meer is het niet echt. Het is een beetje vergelijkbaar met Black Hawk Down. | |
Heart of Stone (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.9 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Wat een ontzettend slechte film is dit. Het plot, de actie het slaat allemaal helemaal nergens op. Het is een soort kruising tussen James Bond, Mission Impossible en Person of Interest, maar dan slecht. Beste voorbeeld, je probeert je te verbergen voor een alleskunnende AI. Waar ga je dan niet zitten? In een ondergrondse kluis waar de toegang en de ventilatiesystemen door een computer worden aangestuurd, toch? In deze film dus wel. En dan verbaasd zijn dat je wordt opgesloten en afgesloten. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 | |
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13 | |
The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144 min | MPAA: R | |
Wauw, gewoon wauw. Heb deze trilogie volgens mij al een a twee keer gezien. Dit is de echter de eerste keer dat ik de extended versies kijk, tevens in 4K Blu-Ray. Ik keek er in het begin best wel tegenop, aangezien ik het me als een vrij middelmatige prequel kon herinneren op LoTR. Ik ben daar op teruggekomen en ik twijfel nu eigenlijk welke van de twee trilogieën ik beter vind.
Ik vind deze extended versies echt heel top. Brengt zoveel meer diepte en geeft een completer plaatje. Heb mezelf helemaal niet betrapt op het kijken hoe lang de films nog duurde, dit terwijl ze toch dik tegen de 3 uur per film aan zitten. Zoveel extra characters of character development van characters die weinig screen-time hebben gekregen.
Straks maar eens beginnen aan de Lord of the Rings extended versies, kan me daar weinig van herinneren.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Despicable Me 4 (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Je moet op je hoogtepunt stoppen. Dit was er na.. | |
De missus en ik zitten nu ‘Furiosa’ te kijken en waar ik ‘Mad Max: Fury Road’ een fantastische film vind, is ‘Furiosa’ één van de slechtste films die ik ooit heb gezien.
Slechte CGI - wat ontzettend jammer is, omdat ‘Fury Road’ juist bekend staat om zijn practical effects, slecht acteerwerk - Hemsworth is / speelt een karikatuur en dan nog het verhaal: all over the place en gevuld met ‘plotholes’.
Mijn advies is: kijk ‘Fury Road’ en skip deze.
Oh, en what’s with the editing en camera shots? Lijkt wel of er gebruik is gemaakt van AI. We kijken via AppleTV+ in 4K, maar het oogt soms onwijs onnatuurlijk.
Slechte CGI - wat ontzettend jammer is, omdat ‘Fury Road’ juist bekend staat om zijn practical effects, slecht acteerwerk - Hemsworth is / speelt een karikatuur en dan nog het verhaal: all over the place en gevuld met ‘plotholes’.
Oh, en what’s with the editing en camera shots? Lijkt wel of er gebruik is gemaakt van AI. We kijken via AppleTV+ in 4K, maar het oogt soms onwijs onnatuurlijk.
Asterix and Obelix vs. Caesar (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 109 min | MPAA: Not Rated Vandaag deze ouwe film nog eens gezien, de eerste echte Asterix and Obelix film, met echte bedoel ik met echte mensen. Ik was 14 toen ik die film in de bioscoop kwam, en per toeval dat ik het met mijn vrouw over deze film had. Was alweer zeker 5 jaar geleden dat ik deze voor het laatst met me dochter gekeken had, en ik moet zeggen hij blijft grappig. Ja hij is oud en je ziet de oude technieken, en de Nederlandse vertaling is wel oké. Voor mij blijft deze film een jeugd sentiment. | |
Kan niet anders zeggen als compleet mee eens. Deze zojuist gekeken en was heel saai, heel veel scenes waren bizar droog als in geen muziek en saaie actie.Yonix schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:22:
De missus en ik zitten nu ‘Furiosa’ te kijken en waar ik ‘Mad Max: Fury Road’ een fantastische film vind, is ‘Furiosa’ één van de slechtste films die ik ooit heb gezien.
Cgi viel ons ook veel op in negatieve manier.
Wij gaan fury road binnenkort weer eens aanzetten want die was echt tig keer beter!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Twisters (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Prima film om 2 uur tijd te doden. Uiteraard erg voorspelbaar, zeker als je het origineel met Bill Paxton en Helen Hunt nog kunt herinneren. Wat me regelmatig opviel was dat de actrice die Kate speelt, zeer duidelijk van Britse komaf is terwijl het personage in de omgeving van Oklahoma opgroeide. Zorg dat de actrice het accent beter onder de knie heeft, of verander de verhaallijn gewoon dat haar familie daarheen is verhuist toen ze nog jong was ofzo. Maakt voor het verloop van de film niks uit, maar scheelt wel in geloofwaardigheid. Ik heb me prima vermaakt, dus in ieder geval een voldoende. Maar geen 7 vanwege de enorme voorspelbaarheid, en het reeds genoemde accent puntje. Meen me te herinneren dat ik het origineel destijds wel een ruime 7 gunde | |
Twister eergister nog eens teruggekeken omdat wij naar Twisters willen.
Die film is alleen leuk voor de effecten en bij terugkijken viel ie ons eigenlijk behoorlijk tegen, tegen de verwachting in.
Voor Twisters zitten we dus te denken om een 4DX (of hoe dat heet) theater te gebruiken, zou dat het verschil maken tussen nu kijken en afwachten tot ie op streaming komt?
Wij kijken meestal films in Pathe Haarlem vanwege de relax stoelen en hebben eigenlijk een heken aan 3D
Die film is alleen leuk voor de effecten en bij terugkijken viel ie ons eigenlijk behoorlijk tegen, tegen de verwachting in.
Voor Twisters zitten we dus te denken om een 4DX (of hoe dat heet) theater te gebruiken, zou dat het verschil maken tussen nu kijken en afwachten tot ie op streaming komt?
Wij kijken meestal films in Pathe Haarlem vanwege de relax stoelen en hebben eigenlijk een heken aan 3D
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vond het een heel vermakelijke film, maar inderdaad thuis op DVD of Blu Ray had het ook gekund. Niet echt een bioscoopwaardige film. Zoals ik eerder ook al schreef dacht ik, een te lange miniWebgnome schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:01:
Despicable Me 4 (2024) [Afbeelding: Despicable Me 4 (2024)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Je moet op je hoogtepunt stoppen. Dit was er na..[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
A Dark Song (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: Unrated Horror film over een gevaarlijk ritueel wat een vrouw wil ondernemen om iets te bereiken binnen het hiernamaals (vage beschrijving zonder spoiler | |
Waarom zou 4DX (dus ook de wind en de regen "voelen") een meerwaarde hebben, als je het 3D element al niks vind? Besides: Om Twisters te kunnen volgen hoef je het origineel zowieso niet gezien te hebben. Het is een remake, geen sequel. Meerdere scenes die bijna 1 op 1 gekopieerd zijn.franssie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 01:03:
Twister eergister nog eens teruggekeken omdat wij naar Twisters willen.
Omdat de wind en regen voelen (niet 'voelen', je voelt echt wind of druppels waterAcidBurn schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:04:
[...]
Waarom zou 4DX (dus ook de wind en de regen "voelen") een meerwaarde hebben, als je het 3D element al niks vind?
Als er één film is waar 4DX voor gemaakt is, dan lijkt me dat wel Twisters.
[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 21-07-2024 10:05 ]
The devil is in the details.
Under the Silver Lake (2018) | ![]() |
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 139 min | MPAA: R Een werkloze jongeman, Sam (Andrew Garfield), beleeft een onverwacht leuke nacht met zijn bloedmooie, mysterieuze buurmeisje Sarah (Riley Keough). Ze spreken af elkaar de volgende dag weer te ontmoeten. Wanneer hij die dag bij haar aanbelt blijkt ze echter in allerijl verhuisd te zijn. Hij vermoed dat er iets niet pluis is, spreekt zijn innerlijke Columbo aan en besluit om naar haar op zoek te gaan. In zijn speurtocht naar haar plotselinge verdwijning stuit hij op een bont gezelschap van acteurs, muzikanten, performance artists, prostituees, zwervers, stinkdieren, complotgekkies en zelfs een geheimzinnige sekte. Under the Silver Lake is een uitermate wazig filmpje die nog het beste valt te vergelijken met films als Inherent Vice, Southland Tales, The Nice Guys en Mulholland Drive. De rode draad die door de film loopt is echter vrij duidelijk, maar er gebeuren genoeg vreemde dingen rondom Sam waar nooit een antwoord op wordt gegeven. Niettemin bleef ik gefascineerd kijken dankzij het uitstekende acteerwerk, de hallucinante cinematografie en de fijne soundtrack van Disasterpeace. Under the Silver Lake is voor mij in ieder geval een stuk interessanter gebleken dan David Robert Mitchell’s vorige film, het naar mijn idee flink overgewaardeerde It Follows. | |
Beverly Hills Cop II (1987) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 100 min | MPAA: R Zoals ik in mijn review over het eerste deel al aangaf, zouden wij het tweede deel ook gaan kijken en die hebben wij inmiddels alweer een week geleden gekeken. Het verhaal van Foley gaat weer verder, hij keert terug naar Beverly Hills omdat politie chef Bogomil word neergeschoten door slechteriken. Dit zorgt wederom voor weer veel leuke, gekke en ongehoorzame situaties, maar dankzij zijn manier van werken weet hij de zaak wel op te lossen. Sterk acteerwerk van Eddy Murphy in deze films! | |
Beverly Hills Cop III (1994) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 104 min | MPAA: R Na het zien van het tweede deel zijn we een paar dagen later ook direct begonnen aan het vervolg, waarin Foley bezig is met een eigen team en denkt wel even een gebouwd binnen te kunnen vallen zonder back-up. Helaas heeft Foley het fout en ontdekt hij iets groters, alleen word deze eigenwijze actie van Foley wel zijn baas doodgeschoten. Wat leidt tot een boze Foley die op onderzoek uitgaat, nog ongehoorzamer dan hij ooit van te voren was in de vorige films! Dit keer zitten de slechteriken in een pretpark volgens hem, Van begint tot eind een mooie avontuurlijke film met veel humor en gekke momenten, ben blij dat ik nu alle drie de oude films heb gezien. Want hoe kan ik ze ooit hebben gemist als groot film kijker? | |
The Garfield Movie (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG We zijn hier afgelopen vrijdag aan begonnen en hebben de film niet afgekeken, want de film kon onze aandacht er niet bijhouden. Misschien is het wel een leuke film voor kinderen, maar voor volwassenen is het hem net niet. Het verhaal gaat zoals je al verwacht over Garfield die zijn luxe lijdt en niks te klagen heeft, totdat hij ontvoerd word en in een hele andere situatie terecht komt. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
omdat het kan, en ik het nog nooit 'ervaren' heb leek me dit wel de film ervoorAcidBurn schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:04:
[...]
Waarom zou 4DX (dus ook de wind en de regen "voelen") een meerwaarde hebben, als je het 3D element al niks vind? Besides: Om Twisters te kunnen volgen hoef je het origineel zowieso niet gezien te hebben. Het is een remake, geen sequel. Meerdere scenes die bijna 1 op 1 gekopieerd zijn.
Tof dat je deze gezien hebt. Film is werkelijk waar een “fever dream”, mits goed uitgevoerd een van mijn favoriete stijlen. En goed uitgevoerd it is!P-Rock schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:54:
Under the Silver Lake (2018) [Afbeelding: Under the Silver Lake (2018)] Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 139 min | MPAA: R Een werkloze jongeman, Sam (Andrew Garfield), beleeft een onverwacht leuke nacht met zijn bloedmooie, mysterieuze buurmeisje Sarah (Riley Keough). Ze spreken af elkaar de volgende dag weer te ontmoeten. Wanneer hij die dag bij haar aanbelt blijkt ze echter in allerijl vertrokken te zijn. Hij vermoed dat er iets niet pluis is, spreekt zijn innerlijke Columbo aan en besluit om naar haar op zoek te gaan. In zijn speurtocht naar haar plotselinge verdwijning stuit hij op een bont gezelschap van acteurs, muzikanten, performance artists, prostituees, zwervers, stinkdieren, complotgekkies en zelfs een geheimzinnige sekte. Under the Silver Lake is een uitermate wazig filmpje die nog het beste valt te vergelijken met films als Inherent Vice, Southland Tales, The Nice Guys en Mulholland Drive. De rode draad die door de film loopt is echter vrij duidelijk, maar er gebeuren genoeg vreemde dingen rondom Sam waar nooit een antwoord op wordt gegeven. Niettemin bleef ik gefascineerd kijken dankzij het uitstekende acteerwerk, de hallucinante fotografie en de fijne soundtrack van Disasterpeace. Under the Silver Lake is voor mij in ieder geval een stuk interessanter gebleken dan David Robert Mitchell’s vorige film, het naar mijn idee flink overgewaardeerde It Follows.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Check ook nog even de Reddit: https://www.reddit.com/r/underthesilverlake/ waar een groep mensen alle allegorieën en codetaal in de film tracht te ontcijferen. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de film meerdere keren heb gezien, iets wat ik niet vaak doe
Ghostbusters: Frozen Empire (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.1 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Ik ben wel een beetje fan van de ghostbusters reeks. Geen topfilms maar leuke avondvulling. De eerste blijft de beste mi maar de remake van een paar jaar geleden vond ik ook vermakelijk. Nu dus deze. Eigenlijk stoorde ik mij al vanaf het begin: een gezin die dan ghostbusters zijn? Waarom? Om meer vrouwelijke kijkers te trekken met zoetsappige happy family teksten? Bijdehante kids mochten dan hierbij natuurlijk ook niet ontbreken. De film valt dan echt onder de noemer 50 in een dozijn Amerikaanse pulp. Vreselijk. Verder, een aardig vermakelijk verhaal, dat weer wel. Dus ik heb hem ook uitgekeken. Ik vond de spook baas van de film ook goed gedaan. Toch, het blijft allemaal wat voorspelbaar en bevat voor mij veel te veel zoetsappige clichés . Jammer, er zijn betere ghostbusters films. | |
In a Violent Nature (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: Not Rated Een moderne slasher film. Het is een typische slasher dus als je dat niks vindt, dan kan je deze beter links later liggen. Het mooiste aan deze film is het camerawerk. Veel lange shots, wat goed paste in de film, en shots die met de moordenaar meegaan. Het wordt grootendeels vanuit de moordenaar gefilmt i.p.v. vanuit de slachtoffers, wat ik leuk gedaan vond. Ik kan zo snel niet bedenken welke andere slasher dit deden. Het maakte de film wel wat langzaam, maar niet in een negatieve manier. Het mindere aan de film was het acteerwerk. De manier van acteren en het brengen van de "lines" was niet hoogstaand. Het geeft een beetje een campy gevoel en ik weet niet of dat met opzet was. Je weet het nooit met dit soort films. Ook slasher typisch zijn de practical effects. Soms zagen de lichamen er rubberig uit, maar wat kan je verwachten. | |
Killers of the Flower Moon (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 206 min | MPAA: R Met volle moed deze film aangezet. De meeste films van Scorsese vind ik geweldig. The irishman was aan de lange kant maar had genoeg inhoud (zeker richting het einde had er wat gecut mogen worden) Deze film? Ik vond het ronduit slecht. Zonder al teveel in detail zitten er veel saaie en vooral onnodige scenes in. Die scenes helpen het verhaal niet verder en zijn vaak een 100% herhaling van wat er al is laten zien. Dicaprio begint aardig in zijn rol maar na het eerste uur is de omgekeerde grimas niet meer om aan te zien en lijkt hij er zelf moeite mee te hebben die kop aan te moeten houden. Er zit in 2 uur film een repeterende soundtrack onder dat het allemaal nog slaapverwekkender maakt. In mijn geval ergerde ik mij ook dood aan "simple Jack" Dicaprio. Het hoort uiteraard bij het verhaal maar er is dan ook niemand voor wie je kan rooten, geen protagonist om het maar zo te zeggen. Zelfs Lilly Gladstone kan de film niet redden. Ook haar karakter begint aardig maar ligt de helft van de film op bed te jammeren en blijft een tweedimensionaal karakter. Leuke sets, leuke kostuums, een paar goeie scenes maar dat was het. Een magere 4 | |
Serieus zo slecht? Deze film stond op mijn kijklijstje voor mijn vakantie. Misschien dat ik 'm dan maar een keer opzet als "tussendoortje" terwijl ik wat aan het surfen of gamen ben. Dan pik ik het meeste nog wel mee op zonder dat ik er echt helemaal voor ben gaan zitten.Yonix schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:22:
Ben het (helaas) eens met die beschrijving.Wildfire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Serieus zo slecht? Deze film stond op mijn kijklijstje voor mijn vakantie. Misschien dat ik 'm dan maar een keer opzet als "tussendoortje" terwijl ik wat aan het surfen of gamen ben. Dan pik ik het meeste nog wel mee op zonder dat ik er echt helemaal voor ben gaan zitten.
Ik snap ook niet dat het lijkt alsof een andere regisseur de film heeft gemaakt.
Ik vond het anders wel een gave film. Tweemaal gezien, in de bioscoop en thuis. De film mag zeker in de schaduw staan van Fury Road. Als de film zo slecht als hier wordt gesuggereerd zou je dit ook terugzien in de imdb score en die is prima.Wildfire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Serieus zo slecht? Deze film stond op mijn kijklijstje voor mijn vakantie. Misschien dat ik 'm dan maar een keer opzet als "tussendoortje" terwijl ik wat aan het surfen of gamen ben. Dan pik ik het meeste nog wel mee op zonder dat ik er echt helemaal voor ben gaan zitten.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
De film krijgt gemiddeld overal erg goede kritieken, behalve hier op Tweakers.Millert schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:24:
[...]
Ik vond het anders wel een gave film. Tweemaal gezien, in de bioscoop en thuis. De film mag zeker in de schaduw staan van Fury Road. Als de film zo slecht als hier wordt gesuggereerd zou je dit ook terugzien in de imdb score en die is prima.
Ik vind het zeker een aanrader, ook al is hij net iets minder dan het vorige deel.
Tja, smaken zullen verschillen natuurlijk, maar ik vond het echt een ‘domme film’. Wat mij betreft prima te doen als achtergrond vulling.Wildfire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Nee hoor er is overal wel een trend te zien dat verreweg de meesten Furiosa vermakelijk en tof vonden maar veel dieper gaan die kritieken vaak niet. Er is echter ook een veel kleinere groep die soms ietsje meer vraagt van een film, en Fury Road was voor veel van die mensen gewoon een zeldzame en ijzersterke film, écht bijzonder. En dat is Furiosa helaas niet, exact zelfde setting, totaal andere kwaliteit. Maar ik zie vaak genoeg reacties van mensen die dan vragen waar je het in vredesnaam over hebt, welk verschil? Tja, je moet het wel kunnen en willen zien, alhoewel onwetendheid ook zalig kan zijn om een andere actieklassieker te quoten. Wat meer onwetendheid kon ik iig wel gebruiken, heb me niet zo verveeld én geërgerd in de bioscoop sinds Die Hard 5Dingdong schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:05:
[...]
De film krijgt gemiddeld overal erg goede kritieken, behalve hier op Tweakers.![]()
Ik vind het zeker een aanrader, ook al is hij net iets minder dan het vorige deel.

Love Lies Bleeding (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 104 min | MPAA: R Love Lies Bleeding is een beetje een vreemde film. En dat is eigenlijk het positieve aan de film. Er is een zekere vibe, de muziek, het licht, het 80er jaren haar. De soms wat vreemde gebeurtenissen die je niet letterlijk moet nemen. Maar het plot is verder niet zo speciaal en zit vol met onwaarschijnlijkheden. Then again, dat maakt het wel weer net wat onvoorspelbaarder. Ik zeg: leuke film om een keer gezien te hebben, maar dat is het dan ook. Kristen Stewart heeft in ieder geval weer dezelfde mimiek als altijd, dus niet echt interessant. Kan die ook iets anders spelen? Saint Maud (ook van Rose Glass) vond ik volgens mij iets beter. | |
Je hebt slecht en je hebt slecht. Voor een avondje vermaak is het prima, maar het is echt een veel minder goede film dan Fury Road. De CGI in Furiosa is echt aanzienlijk slechter, er zitten regelmatig een soort versnelde shots in wat nogal vreemd oogde en ik vond de film te lang duren met een pacing die niet echt lekker was. Het meeste van de film ben ik ook alweer vergeten, omdat het gewoon zelden echt indruk maakt.Wildfire schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Furiosa voelt een beetje als een mix van de oude Mad Max-films en Fury Road, maar het eindproduct is niet echt lekker gelukt. Fury Road vind ik wel echt een toffe film en die heb ik al meermaals gezien. Inhoudelijk is ie niet ijzersterk, maar alles werkt gewoon en het kijkt heerlijk weg.
[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 21-07-2024 23:11 ]
The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13 Normaal doe ik dit niet, maar deze film in twee etappes gekeken. Gelukkig is de film in drie duidelijke onderdelen geknipt, wat dit wat makkelijker maakt. In deel 1 en 2 krijg je wat worldbuilding te zien over hoe het er in het Capitol aan toe ging tijdens (of net na) de grote oorlog die de setting gemaakt heeft tot wat het is, gevolgd door de 10e Hunger Games, die door tegenvallende kijkcijfers onder druk staan en misschien zullen verdwijnen. Hier wordt best een aardige film neergezet. Echt hoogstaand wordt het niet, en de verwijzingen naar de eerdere films voelen vaak geforceerd, maar ik heb er in ieder geval met plezier naar gekeken. In deel 3 wordt vervolgens getoond hoe President Snow aan de macht komt. Of nou ja, dat is het idee geloof ik? Het plot in het derde deel is slecht te volgen en op sommige momenten compleet onlogisch. Daarnaast voelt het gewoon compleet onnodig. Naar mijn idee hadden ze beter van deel 1 en 2 één film kunnen maken en het script van deel 3 terug naar de schrijvers kunnen sturen. Wellicht zit er een interessant verhaal in, maar momenteel komt dat niet tot uiting. | |
Presumed Innocent (1990) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R Presumed innocent, deze film is uitgekomen toen is een jaar of 10 was en die heb ik dus niet gezien in de cinema. Maar dat had ik misschien wel graag gewild. Ik ben deze opnieuw tegen gekomen met door de lijsten van films te gaan die gepost worden in dit topic en daarbij viel me ten eerste "Harrison Ford" op (wat meestal garant staat voor goede acteer prestaties) en genre "Thriller" wat ik wel graag zie. Dus, deze maar eens opgezet en dit is een pareltje wat mij betreft. Ik ben misschien de enige die niet van het bestaan van deze film af wist, maar er zouden meer mensen van af moeten weten wat mij betreft. We zien dus Harrison Ford, met in de vrouwelijke hoofdrol Bonnie Bedelia (ken je misschien als de vrouw van McClane uit Die Hard) met daarbij Brian Dennehy (speelde ook mee in Rambo enz...) die een advocaat speelt waarvan een mede advocaat vermoord wordt waar hij doorheen de film precies toch meer mee te maken had als je in het begin zou denken. Ik ga het verhaal verder niet uit de doeken doen, laat vooral je fantasie het werk doen en wacht tot de laatste 5 minuten van de film, geweldig! | |
De film heb ik nog niet gezien echter ik ben wel de serie aan het kijken van Apple gebaseerd op het boek.X-DraGoN schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:01:
Presumed Innocent (1990) [Afbeelding: Presumed Innocent (1990)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R Presumed innocent, deze film is uitgekomen toen is een jaar of 10 was en die heb ik dus niet gezien in de cinema. Maar dat had ik misschien wel graag gewild. Ik ben deze opnieuw tegen gekomen met door de lijsten van films te gaan die gepost worden in dit topic en daarbij viel me ten eerste "Harrison Ford" op (wat meestal garant staat voor goede acteer prestaties) en genre "Thriller" wat ik wel graag zie. Dus, deze maar eens opgezet en dit is een pareltje wat mij betreft.
Ik ben misschien de enige die niet van het bestaan van deze film af wist, maar er zouden meer mensen van af moeten weten wat mij betreft.
We zien dus Harrison Ford, met in de vrouwelijke hoofdrol Bonnie Bedelia (ken je misschien als de vrouw van McClane uit Die Hard) met daarbij Brian Dennehy (speelde ook mee in Rambo enz...) die een advocaat speelt waarvan een mede advocaat vermoord wordt waar hij doorheen de film precies toch meer mee te maken had als je in het begin zou denken. Ik ga het verhaal verder niet uit de doeken doen, laat vooral je fantasie het werk doen en wacht tot de laatste 5 minuten van de film, geweldig!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Er zijn 8 afleveringen en de serie is paar weken geleden gestart.
https://www.imdb.com/title/tt17677860/
Voor de liefhebbers vanavond For a Few Dollars More op tv om 20:37 uur op RTL7. Helaas wel met een flinke bak reclame vrees ik.
https://www.moviemeter.nl...e-zien-op-televisie-15108
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 22-07-2024 19:40 ]
"When you grow up your heart dies"
En gisteren blijkbaar Fisful of Dollars en morgen The Good, The Bad & The Ugly.sjaool schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:39:
Voor de liefhebbers vanavond For a Few Dollars More op tv om 20:37 uur op RTL7. Helaas wel met een flinke bak reclame vrees ik.
Dank voor de tips.sjaool schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:39:
Toch is een film op tv kijken niet meer te doen, je kijkt een derde van de tijd naar reclame
For a Few Dollars More en The Good, The Bad & The Ugly staan ook op Prime, zonder reclame.
A Fistful of Dollars (1964) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 99 min | MPAA: R A Fistful of Dollars, het eerste deel van The Man With No Name trilogie van Sergio Leone. Against popular opinion, vind ik dit toch wel de beste film van de drie. De film is niet alleen baanbrekend, maar heeft ook een beter (lopend) verhaal, zonder echt zwakke momenten en is en voelt niet te lang. Dit laatste probleem ervaar ik wel bij de andere twee delen. Clint speelt zijn rol goed, je hebt wat good en wat bad guys en nog een subplot, maar geen details die nergens toe doen, het zit gewoon goed in elkaar. Ook vind ik de shoot outs net iets minder onrealistisch dan bij For A Few Dollars More (nog steeds redelijk slapstick natuurlijk), dus al-in-all is het wat mij betreft de betere film. Gezien mijn hang naar realisme, durf ik hem echter geen 8 of hoger te geven. | |
Wellicht moet ik Yojimbo eens een keer zien.
Horizon: An American Saga - Chapter 1 (2024) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Western | Runtime: 181 min | MPAA: R Wat een prachtig avontuur van begin tot eind, precies zoals ik had verwacht na het zien van de eerste trailer. De verschillende tijdlijnen moest ik wel even inkomen maar juist dat maakt de film ook erg sterk en hierdoor word je goed in het verhaal getrokken. Ze hebben het ruige Wilde Westen prachtig in beeld gebracht met een rustig opbouwend verhaal die zeker zijn tijd neemt. Veel prachtige scenes van het Wilde Westen, want wat zag het er in die tijd toch mooi uit. Voor wie hem nog gaat kijken of twijfelt is dit zeker een aanrader! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk ik ga eens even lezen hier wat de meningen zijn van Tweakers en het verbaast me echt dat er mensen zijn die dit een goede film vinden. Jouw mening is precies de mijne.Makaja schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:06:
Beverly Hills Cop: Axel F (2024) [Afbeelding: Beverly Hills Cop: Axel F (2024)] Tweakers: 7.1 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 115 min | MPAA: R Geeuw.![]()
Clichématige film, met matige humor, matige actie en die een half uur korter had gekund.
In theorie klonk het leuk: Axel F is weer terug! Helaas blijkt in de praktijk dat het een film oplevert, met weliswaar de bekende melodie van Harold Faltermeyer (wat nog steeds een heel lekker en herkenbaar deuntje is), maar ook een die wat vermoeid overkomt. De verhaallijn is simpel en zoals gezegd erg cliché: corrupte rechergeur, getroubleerde relatie tussen vader en dochter, en een agent die geen zeggenschap heeft, die toch overal mee wegkomt. Tja, ik had moeite om de 2 uur door te komen.
De film ademt jaren '80, en gevoelsmatig past hij niet meer in deze tijd: hij is wat traag, de grappen zijn matig en ik heb niet echt kunnen lachen, zelfs een glimlach had er moeite mee. De actie is spaarzaam en voorspelbaar en ook de terugkeer van wat bekende acteurs voelt wat geforceerd en overbodig, want voegt weinig toe aan het verhaal. Ik begrijp de hoge score voor deze film dan ook niet helemaal, maar wellicht wordt er gestemd vanuit een ander perspectief.Ooit heb ik genoten van de eerste delen in deze franchise, maar toen was ik ook een stuk jonger, dus wie weet zou ik die nu ook anders beoordelen. Voor nu geef ik deze echter een onvoldoende..
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Kleine nuance: ik kán nog net zo goed dansen als toen, maar dat zegt meer over hoe ik toen danste.MotorBeast schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:23:
[...]
Deze film kijken is net zoiets als gaan dansen op eighties muziek en denken dat je nog 18 bent en het nog kan net als toen.
Dat zit wel Schnorr.
Furiosa staat 16 augustus op HBO MaxMillert schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:24:
[...]
Ik vond het anders wel een gave film. Tweemaal gezien, in de bioscoop en thuis. De film mag zeker in de schaduw staan van Fury Road. Als de film zo slecht als hier wordt gesuggereerd zou je dit ook terugzien in de imdb score en die is prima.
Thanks, al heel lang geen cowboys opgezet.....na de serie The Outer Range schoot me dat ineens te binnen en zocht nog een paar leuke tipsjosh-hill schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:25:
For a Few Dollars More en The Good, The Bad & The Ugly staan ook op Prime, zonder reclame.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Digitaal aangeschaft bij Apple
[ Voor 26% gewijzigd door Millert op 23-07-2024 12:05 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Zou mooi zijn, want het blijven erg vermakelijke films die gelukkig niet standaard zijn.Millert schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:03:
[...]
Digitaal aangeschaft bij Apple. Zal ik nog wel een paar keer opzetten. Hopelijk brengt de film buiten de bioscoop nog genoeg geld op om een derde deel mogelijk te maken.
Volgens mij is die genadeloos geflopt in de bioscoop, was ook niet druk toen ik er was in de release week. Staat nu op 172 miljoen wereldwijd.Dingdong schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Zou mooi zijn, want het blijven erg vermakelijke films die gelukkig niet standaard zijn.
Correct, maar zoals Millert hierboven ook aangeeft is het te hopen dat hij via het streamen nog veel binnenhaalt. Hetzelfde geldt voor Horizon van Kevin Costner, die heeft ook weinig in het laadje gebracht en is recent snel online uitgebracht.Deezers schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Volgens mij is die genadeloos geflopt in de bioscoop, was ook niet druk toen ik er was in de release week. Staat nu op 172 miljoen wereldwijd.
Dit lag niet zozeer aan de film zelf. Van wat ik gelezen heb is er een algemene tendens dat mensen minder snel de weg naar de bioscoop vinden. Heeft ook te maken met het feit dat, sinds corona, films vrij snel via andere kanalen te kijken zijn (streaming).Deezers schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Volgens mij is die genadeloos geflopt in de bioscoop, was ook niet druk toen ik er was in de release week. Staat nu op 172 miljoen wereldwijd.
Inside out 2 en Twisters bewijzen het tegendeel. Mensen zijn wel kieskeuriger geworden, dus titels die niet direct aanspreken of slecht in de markt worden gezet winnen het dan niet.Millert schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:10:
[...]
Dit lag niet zozeer aan de film zelf. Van wat ik gelezen heb is er een algemene tendens dat mensen minder snel de weg naar de bioscoop vinden. Heeft ook te maken met het feit dat, sinds corona, films vrij snel via andere kanalen te kijken zijn (streaming).
Zo hoop ik ooit nog eens een vervolg op Alita Battle Angel te mogen zien.Dingdong schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:55:
[...]
Correct, maar zoals Millert hierboven ook aangeeft is het te hopen dat hij via het streamen nog veel binnenhaalt. Hetzelfde geldt voor Horizon van Kevin Costner, die heeft ook weinig in het laadje gebracht en is recent snel online uitgebracht.
Met 2 films kun je niet direct het tegendeel bewijzen. Beter pak je de volledige statistieken en die tonen aan dat het tijdens corona (uiteraard) is ingestort en dat het nog steeds aan het opkrabbelen is. Echter was het daarvoor ook al aan het dalen. Het is dus niet meer zoals het is geweest, maar misschien gaan we daar ooit nog weer naartoe.Deezers schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:05:
[...]
Inside out 2 en Twisters bewijzen het tegendeel. Mensen zijn wel kieskeuriger geworden, dus titels die niet direct aanspreken of slecht in de markt worden gezet winnen het dan niet.
/f/image/bLXmg15Osn550ifk9Xyh6IXF.png?f=fotoalbum_large)
Die kans acht ik kleinsjaool schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Zo hoop ik ooit nog eens een vervolg op Alita Battle Angle te mogen zien.
Klein, maar ik houd hoop. Er wordt al iets over 2026 gemompeld.
Alita 2 gets a promising update from director Robert Rodriguez
Ik heb ook, maar dit is wellicht smaakgevoelig, het idee dat er de afgelopen paar jaar niet heel veel films zijn uitgebracht waar je echt voor naar de bioscoop móest. Prequels, remakes of films waarbij expliciet werd gezegd dat "deze film niet voor mij bestemd is". Nou oké, primaDingdong schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:17:
[...]
Met 2 films kun je niet direct het tegendeel bewijzen. Beter pak je de volledige statistieken en die tonen aan dat het tijdens corona (uiteraard) is ingestort en dat het nog steeds aan het opkrabbelen is. Echter was het daarvoor ook al aan het dalen. Het is dus niet meer zoals het is geweest, maar misschien gaan we daar ooit nog weer naartoe.
[Afbeelding]
Daarbij komen films steeds sneller op streamingdiensten. En dan geef ik de voorkeur aan ze lekker thuis te kijken op de beamer. Zonder vervelend volk om me heen of exorbitante prijzen voor consumpties
Amai, dat is niet al te best.Dingdong schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:17:
Met 2 films kun je niet direct het tegendeel bewijzen. Beter pak je de volledige statistieken en die tonen aan dat het tijdens corona (uiteraard) is ingestort en dat het nog steeds aan het opkrabbelen is. Echter was het daarvoor ook al aan het dalen. Het is dus niet meer zoals het is geweest, maar misschien gaan we daar ooit nog weer naartoe.
[Afbeelding]
Ik heb eigenlijk ook het idee dat er in 2024 niet echt veel goede films zijn uitgekomen nog, Heb er een drietal in de bioscoop gezien en die waren wel goed, maar dat waren ook zo ongeveer de enige films waarvan ik dacht "ja, dat lijken me wel goede films".
Hopelijk wordt het tweede helft 2024 nog wat, maar ik zou niet weten welke films dat dan zouden moeten zijn.
Ook vreemd dat de winnaar van de Gouden Palm (voorlopig) niet in Nederland lijkt uit te komen.
Ze maken het er ook niet aantrekkelijker op. Veel vervolgen en de tarieven voor de tickets rijzen de pan uit. Hier in Frankrijk betaal ik morgen bij de Pathé dik 25 euro voor een kaartje zonder popcorn of VIP-stoelen.josh-hill schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:51:
[...]
Amai, dat is niet al te best.
Ik heb eigenlijk ook het idee dat er in 2024 niet echt veel goede films zijn uitgekomen nog, Heb er een drietal in de bioscoop gezien en die waren wel goed, maar dat waren ook zo ongeveer de enige films waarvan ik dacht "ja, dat lijken me wel goede films".
Hopelijk wordt het tweede helft 2024 nog wat, maar ik zou niet weten welke films dat dan zouden moeten zijn.
Ook vreemd dat de winnaar van de Gouden Palm (voorlopig) niet in Nederland lijkt uit te komen.
De zalen zijn wel mooi, maar sorry, dat is echt te veel om alleen maar 2 uur op een stoel vooruit te mogen staren.
Dat zit wel Schnorr.
25 euro!?
En toch vind ik het ook een 'uitje' en dat is mij ook wat waard. Al is het aanbod de laatste tijd zeker karig en zijn de prijzen fors. Vooral als je er langs nog wat wilt eten en drinken.Vrijdag schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:21:
[...]
Daarbij komen films steeds sneller op streamingdiensten. En dan geef ik de voorkeur aan ze lekker thuis te kijken op de beamer. Zonder vervelend volk om me heen of exorbitante prijzen voor consumpties
[ Voor 13% gewijzigd door Family Guy op 23-07-2024 15:58 ]
Steam ID = Ackerfiets
Hm ja, wellicht was ik ook wel naar nog een handvol andere films geweest als ik niet al bijna een half jaar met een probleem aan mijn rechtervoet zit. Maar toch, ik word niet bepaald enthousiast als ik elke week kijk wat er draait.
Unforgiven al gezien?Fraggert schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Thanks, al heel lang geen cowboys opgezet.....na de serie The Outer Range schoot me dat ineens te binnen en zocht nog een paar leuke tips
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dan moet je zeker Open Range kijken, prachtige film dikke aanrader.Fraggert schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:43:
[...]
Thanks, al heel lang geen cowboys opgezet.....na de serie The Outer Range schoot me dat ineens te binnen en zocht nog een paar leuke tips
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Naast de overbodige remakes (Twister zal nooit hetzelfde zijn als de eerste keer toen het houten dak van de bioscoop écht meetrilde en het indrukwekkend was), vervolgen (Inside Out 2?) en de standaard goedkope formulefilms (Longlegs?) wordt dat imho nog erger gemaakt door de recente (afgelopen 5 jaar?) introductie van steeds meer lokale films.josh-hill schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:00:
Hm ja, wellicht was ik ook wel naar nog een handvol andere films geweest als ik niet al bijna een half jaar met een probleem aan mijn rechtervoet zit. Maar toch, ik word niet bepaald enthousiast als ik elke week kijk wat er draait.
Je ziet het in alle landen: films die exact hetzelfde doen als de originele versies (onafhankelijk van de taal) en getoond worden als alternatief voor het buitenlandse werk omdat het "beter" is of omdat "de lokale industrie gesteund moet worden". In Bangkok zag je dit fenomeen en drukte het de externe films, waarvan sommigen welzeker van hogere kwaliteit waren, weg. In Nederland draait bij Vue op dit moment de volgende lijst:
- Expeditie Cupido
- Superkrachten voor je Hoofd
- De Bellinga's
- Dikkie Dik en de Verdwenen Knuffel
- Laatste Ronde
- Bed & Breakfast
- Het Feest van Tante Rita 2 - De Chocobom
Wel jammer trouwens. In Nederland loopt zeker talent rond, waarvan de besten nu nog grotendeels uitwijken naar de grote studio's in Engeland en de VS.
Dat zit wel Schnorr.
Wat ze eveneens steeds vaker doen in bioscopen over de hele wereld is het vertonen van oude films. Ja, dan kun je nog een "classic" op het grote doek kijken. Maar inmiddels zijn het al geen echte classics meer en is het voornamelijk een verdienmodel dat nieuw werk aan het verdringen is.
Dat zit wel Schnorr.
In the Land of Saints and Sinners (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R In the Land of Saints and Sinners is een film met Liam Neeson. Nou dan weten we het zo langzamere hand wel. Of toch niet? Deze stond tot mijn verbazing gewoon in HD op YouTube. Het is een rustige vertelling in het Ierland toen de IRA (Terreurgroep) zich van Engeland wilde afscheiden. In de jaren 70 en 80. Prachtige beelden van de landschappen. Een ietwat voorspelbaar verhaal maar dat maakt het soms ook leuk. Alles is goed uitgewerkt en de karakters krijgen de aandacht. Mooie koppen, goed gekozen acteurs die spelen. Dat is op zich al een compliment. Met name die politie inspecteur. Zou graag zo'n buurman willen hebben. Dommig doen maar oh zo slim. Prima film. Voor mij een dikke 7. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Minority Report (2002) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13 Minority Report is een science-fiction film van Steven Spielberg. Nu ben ik niet echt een fan van Spielberg, al vind ik Jaws wel een goede film (vooral het camerawerk). Minority Report is de eerste blu-ray die ik ooit gekocht heb, maar o.a. vanwege de wat langere speelduur had ik de film nog niet vanaf blu-ray gekeken. Het was dus al behoorlijk lang geleden dat ik de film had gezien. De kern van het verhaal is wel aardig, maar het plot volgt verder eigenlijk de bekende paden en doet nergens verrassen. De science-fiction setting is wel grappig, maar de CGI heeft de tand des tijds absoluut niet doorstaan en voelt een stap terug t.o.v. The Matrix. Wat over blijft is een op zich wel onderhoudende film die bij het tonen van de credits helaas behoorlijk leeg aanvoelt. | |
Wellicht had ik nog wat pluspunten moeten geven voor het feit dat de 2.5 uur omvlogen. Nergens het idee gehad dat de film lang was of gerekt werd. Dit laatste heb ik tegenwoordig wel bij heel veel films. Daar staat tegenover dat het wat afgeraffeld aanvoelde, dus wellicht weer evenveel minpunten.
[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 23-07-2024 23:37 ]
Taken (2008) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Achtergrond: Bryan (Liam Neeson) is een overbezorgde vader, die gescheiden is van zijn vrouw (Famke Janssen). Als zijn dochter naar Parijs wil staat hij dit met tegenzin toe. Als ze dan in handen komt van vrouwenhandelaren, reist hij naar Parijs af om haar te zoeken, waarbij zijn bij de Geheime Dienst opgedane ervaring goed van pas komt... Oordeel: Prima actiefilm, op sommige momenten (voor de tijd) wat rauw maar dat lijkt goed te werken. Een film die voor veel mensen een soort klassieker aan het worden is en waar bij andere "kidnap" films soms naar verwezen wordt. Uiteindelijk kwamen er 3 delen waarbij dit deel, het eerste, toch echt de beste is. Spannend, actie en een prima passende Neeson (die soms toch wel weer zijn "standaard" karakter speelt lijkt het). Een 7.5 vind ik een mooi passende score. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Lights Out (2016) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 81 min | MPAA: PG-13 Vrij standaard "waar komt het enge wezen vandaan en wat kunnen we er tegen doen" film. Niet echt opzienbarend, thema is al zo vaak voorbij gekomen dat je alles al mijlenver aan ziet komen. Verder vooral jumpscares. Of tenminste, poging tot. Want als je bekend bent met dit thema kan je ze zelf ook wel voorspellen. Deze film zal beter werken als je wat jonger bent en nog niet zo veel ervaring met horror hebt. Wat dat betreft wel een goede datefilm voor tieners. Ander positief punt: De film is echt bijzonder kort met krap 80 minuten. Maar weet daarbinnen wél een compleet verhaal te vertellen | |
Elevator Game (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: N/A Een groepje tieners runnen een youtube(?) kanaal waarbij ze allerlei legendes, mythes etc. proberen te debunken. Helaas hebben ze niet heel veel geld meer achter de hand, dus moeten ze met wat moois komen. Dan neemt Ryan contact met ze op, om de urban legend "elevator game" (https://www.wikihow.com/The-Elevator-Game) te onderzoeken. Wat hij er niet bij vermeld, is dat hij op zoek is naar zijn zus, omdat zij is verdwenen tijdens het spelen van het spel. Maar natuurlijk gaat het niet helemaal zoals verwacht. De eerste helft van de film is zowel chaotisch als traag. Er is heel veel tienerdrama en gedoe, maar het duurt maar en het duurt maar. Als het spel daarna daadwerkelijk begint, is er wat meer consistentie qua tempo en sfeer. Maar dan nog, het voelt verder best "onvolwassen". Het idee heeft best potentie, en het is ook wel aardig dat er gebruik wordt gemaakt van hedendaagse social media. De uitwerking is helaas teleurstellend. Urban myths zijn aan de andere kant wel een leuke bron voor dit soort films wat mij betreft. Het is weer wat anders dan het zoveelste sprookje. Als je deze nog niet hebt gezien, mis je in elk geval helemaal niks. Half puntje erbij voor de bij tijd en wijle best prima practical effects voor dit budget. | |
Deadpool & Wolverine (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: R Na twee eerdere delen is het nu de beurt aan de binnentreding in het MCU. Dat zal Reynolds je ook direct vanaf het begin laten weten en hij noemt de gehele afspeeltijd iedereen bij hun echte naam. De naam van de acteurs. De film is zo enorm meta dat Carlo Boszhard er bijna een cameo in had moeten krijgen om het compleet te maken. Wat overblijft is een film die overduidelijk gebaseerd is op de beginsels van het oude Marvel Fox-universum, de serie Loki, het MCU zelf, uiteraard Deadpool en Mad Max. Men heeft hun best gedaan om niet all-out te gaan qua budget en daarom zal niet alles gebeuren wat online al in spoilers naar buiten kwam. Ondanks een paar teleurstellingen blijven er desondanks genoeg situaties over voor de verstokte fan die al sinds het jaar 2000 op bepaalde momenten heeft gewacht. De makers zijn zich bewust van de verwachtingen en die worden op een leuke manier ingelost. Qua Disney-esque humor is Deadpool zonder twijfel gewoon Deadpool gebleven. Misschien hebben ze er zelfs een schepje bovenop gedaan, want het aantal grappen over seks en geslachtsdelen liep naarmate de film vorderde behoorlijk op. De f*cks vliegen je om de oren en ook een paar nette shots van Hugh's waanzinnige lichaam gaan niet voorbij zonder kijkers die bijna flauwvallen door het aanzien van de enorme bulten en het pak van Deadpool windt geen doekjes om de adelijke ruimte daar beneden, om het er maar netjes uit te drukken. Tevens heeft de main bad person uit de film wel een creepy ability die niet mis zou staan in een goede horrorfilm. De vraag is nu: slaat deze film een nieuw pad in voor het MCU? Daar kan ik kort over zijn: nee. Absoluut niet. Hoewel de film druipt van ongegeneerde fanservice is het in dit geval wel leuk te noemen. Denk aan het gevoel dat Spider-Man: No Way Home teweegbracht. Verhaaltechnisch is het helaas toch weer een opeenstapeling van "dit willen fans zien" en "dat willen fans zien" terwijl het heel erg aan de oppervlakte blijft. De rode lijn die het meest potentie had om naar iets intelligents te leiden lijkt met deze film officieel de kop in gedrukt te zijn. Wat dat betreft is het wel passend dat dit met een film over Deadpool wordt gedaan; de rode superheld lijkt de rode lijn uit te gummen. Een zeven omdat ik me uitstekend vermaakt heb, een viertje als Reynolds en Jackman er niet in zouden zitten. spoiler: En strafpunten omdat ik nu nog steeds niet weet of Lady Deadpool nu wel of niet Blake Lively was | |
Dat zit wel Schnorr.
Overigens, @josh-hill: mijn ticket was niet alleen meer dan 25 euro. De stoelen van de Dolby Cinema-zaal waren volledig afgeragd 
Als je in Nederland naar de Pathé gaat dan verwacht je nog een kwaliteitsniveau. In Frankrijk, het land waar ze vandaan komen, hebben ze die kwaliteitseisen duidelijk afgeworpen. Wat was dat slecht zeg.
Om een voorzichtige indruk te geven: het ging om deze zaal. Ziet er nog redelijk uit, toch?

Een blik dichterbij op de stoelen (foto van iemand anders - vandaar het Google-logo - deze komt uit 2023, de stoelen zijn exact hetzelfde):
Als je in Nederland naar de Pathé gaat dan verwacht je nog een kwaliteitsniveau. In Frankrijk, het land waar ze vandaan komen, hebben ze die kwaliteitseisen duidelijk afgeworpen. Wat was dat slecht zeg.
Om een voorzichtige indruk te geven: het ging om deze zaal. Ziet er nog redelijk uit, toch?

Een blik dichterbij op de stoelen (foto van iemand anders - vandaar het Google-logo - deze komt uit 2023, de stoelen zijn exact hetzelfde):
:fill(white):strip_exif()/f/image/v0YKoPhqNWo7OsQvg0sPs3Ua.png)
Dat zit wel Schnorr.
Jemig, dat is toch wel armoedig zo.
Er zijn filmpjes met een zwarte bank waar de bank an sich allerminst er afgeragd uitziet.
Die stoelen hebben ze ook in Haarlem, heerlijk! Maar dit ziet er niet uit. In Haarlem zijn ze gelukkig nog versStukfruit schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:16:
Overigens, @josh-hill: mijn ticket was niet alleen meer dan 25 euro. De stoelen van de Dolby Cinema-zaal waren volledig afgeragd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is ook niet dat ze helemaal niet lekker zaten, maar als ik met goud moet betalen dan verwacht ik ook op een gouden troon plaats te nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 24-07-2024 19:24 ]
Dat zit wel Schnorr.
Amai, dat ziet er niet uit. Zo te zien wel dezelfde stoelen als hier, maar hier zijn ze nog kraakvers.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.