Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 235 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:32
La La Land vond ik erg leuk. Geinige liedjes, twee goede leads met sterke chemistry en een onverwacht einde dat stof tot nadenken geeft over de keuzes die we maken en de prioriteiten die we stellen in ons leven. Mooie film.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:01
josh-hill schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:07:
Hehe. Lala Land kon ik echt niet aanzien. Al vele malen een poging gewaagd. Niet mijn ding.

Idem met Everything Everywhere All at Once.
Idem voor mij. La La Land kon mij niet bekoren. Mensen die spontaan in zang en dans uitbarsten in een normale omgeving, en daarna weer doorgaan of er niks gebeurd is trekt mij niet. Wanneer het zingen past in het verhaal kan ik het overigens prima hebben. Voorbeeld: Sound of Music. Of wanneer het zingen en dansen de basis van de film is. Voorbeeld: Jesus Christ Superstar.

Everything Everywhere All at Once geprobeerd te kijken samen met mij vrouw, maar die haakte compleet af. Daarna geen tweede poging meer gewaagd. Nog zoveel ander moois op mijn to-watch lijst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

k995 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:05:
Civil War (2024)[Afbeelding: Civil War (2024)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Dystopische nabije toekomst waar een redelijk duidelijke trump alike politicus in zijn 3e termijn als president van de VS een burgeroorlog ontketend.
Het verloop en einde hiervan volg je door de ogen van enkele oorlogs journalisten en hoe die daar mee omgaan.

Zit goed in elkaar visueel ziet alles er geloofwaardig uit en hoe de journalisten zich gedragen en de verschillende soorten die er zijn en hoe ze omgaan met de toch wel zware omstandighedne ze zich bevinden maakt het een goede film .

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Vond deze ook wel erg goed eigenlijk. Niet altijd even realistisch maar het pakte me wel enorm.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-08 11:01
HaterFrame schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Vond deze ook wel erg goed eigenlijk. Niet altijd even realistisch maar het pakte me wel enorm.
waar is deze te vinden? Kan geen streamingdienst vinden via justwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
LA-384 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Bedankt voor de reminder. Het is voor mij ook lang geleden dat ik deze heb gezien en ik heb er eigenlijk ook maar bar weinig herinneringen aan. Nu ik jouw beschrijving van het plot lees, herken ik er eigenlijk niets van. Reden genoeg om die eens op te duikelen in de archieven.
Goeie reminder inderdaad! Ik kan me het plot nog wel herinneren, maar heb de film nog steeds niet gekeken zo lang als dat ik de blu-ray heb, en dat is toch alweer heel wat jaartjes. Zonde.

[ Voor 51% gewijzigd door josh-hill op 30-05-2024 22:08 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Demolition (2015)Demolition (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R
Demolition is een door vele critici verguisde film.

Toch is dit wat mij betreft een ijzersterke film.

De film verdient zeker meer liefde, die gelukkig - aldus eerdere recensies in dit topic - hier op Tweakers wel gevonden wordt.

Het is een best wel fantasierijk verhaal waarin een man na het verlies van zijn vrouw op innerlijke zoektocht gaat en het contact met de wereld probeert terug te vinden. Deze was hij al lange tijd kwijt, o.a. door zijn baan als bankier, waar vele miljoenen en alle fysieke zaken en mensenlevens die daardoor beïnvloed worden slechts door enkele virtuele bitjes worden gerepresenteerd.

Ondanks dat er zeker wel standaard zaken in de film zitten, weet deze toch regelmatig te verrassen door niet voor de cliché oplossing te gaan. Er zitten dan ook redelijk wat absurde zaken in het verhaal, die het drama net de juiste dosis humor geven. Het is een kunst om dat precies goed te doen, en wellicht was het meer geluk dan wijsheid, maar het resultaat is er niet minder om.

Sommige scenes met Naomi Watts, vooral in het begin van de film, voelen behoorlijk fake en daarom wat punten aftrek, maar verder vond ik de film ondanks zijn idiote en onwaarschijnlijke plot eigenlijk best plausibel, zoals ze bij Mythbusters zouden zeggen (ok, er zijn wel scenes dat ik dacht.. ja, doei.. dat zou iemand nooit doen!). Jake Gyllenhaal weet heel goed Davis neer te zetten, en er is goede chemistry met het zoontje, en de muziek is top. Dus wat wil je nog meer?!

Oh ja, dat het einde (ondanks dat het wat afgeraffeld wordt en misschien ietwat cliché is) gewoon goed is. En dat is het!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:59

Punkrocker

Mostly harmless

Chief_GG schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:40:
[...]

Nog nergens denk ik.
Draait nog steeds in de bioscopen / filmhuizen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
k995 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 01:05:
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Dystopische nabije toekomst waar een redelijk duidelijke trump alike politicus in zijn 3e termijn als president van de VS een burgeroorlog ontketend.
Het verloop en einde hiervan volg je door de ogen van enkele oorlogs journalisten en hoe die daar mee omgaan.

Zit goed in elkaar visueel ziet alles er geloofwaardig uit en hoe de journalisten zich gedragen en de verschillende soorten die er zijn en hoe ze omgaan met de toch wel zware omstandighedne ze zich bevinden maakt het een goede film .

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik was eigenlijk enorm teleurgesteld. Alleen het begin en eind waren boeiend, de rest voelde als een saaie road trip. Daarnaast wordt er niets, maar dan ook helemaal niets uitgelegd, wat het ook heel oppervlakkig deed voelen. 5/10

Furiosa viel me juist heel erg mee, minder spectaculair dan de vorige, maar wel het probleem van het “wat was nou eigenlijk het plot?” heel goed opgelost. Wél in de Dolby Cinema kijken zo’n film. 8/10

En Akira, tja, al sinds de eerste keer dat ik hem zag 25? jaar geleden mijn favoriete film. 9,5/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Chief_GG schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:40:
[...]

"Internet". De bron is Amazon, dus daar zal ie binnenkort wel op komen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tomba schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Preach brother!

Vandaar ook de vergelijking. Dat was voor mij dé film waar ik niet van begreep hoe iemand die aan kon zien.
Ik vind La La Land dus echt fantastisch. Ben met mijn vrouw samen ook naar het concert geweest. Nu vind ik filmmusicals een leuk genre, maar het is niet iedereens cup of tea.

Hoe dan ook, wij hebben nu dikke beef :o

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

jodeltje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:54:
[...]

Ik was eigenlijk enorm teleurgesteld. Alleen het begin en eind waren boeiend, de rest voelde als een saaie road trip. Daarnaast wordt er niets, maar dan ook helemaal niets uitgelegd, wat het ook heel oppervlakkig deed voelen. 5/10
Ik vond het wel onderhoudend maar erg enerverend was het inderdaad niet. Ik denk dat je het moet zien als een soort moderne vietnam film dat bedoeld is om de verschrikkelijkheden van oorlog bloot te leggen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

FirePuma142 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:43:
[...]

Ik vind La La Land dus echt fantastisch. Ben met mijn vrouw samen ook naar het concert geweest. Nu vind ik filmmusicals een leuk genre, maar het is niet iedereens cup of tea.

Hoe dan ook, wij hebben nu dikke beef :o
Ik hou van musicals, Jezus Christ Superstar, Mamma Mia, Sound of Music, West Side Story, A Star is Born. Oprecht genieten. Maar Lala Land was 1 grote irritatie voor mij op de een of andere manier. Het was voor mij denk ik té Hollywood en té manisch, kan er de vinger niet precies opleggen. Als ik niet met gezelschap was geweest had ik voor het eerst in mijn leven de bioscoop vroegtijdig verlaten.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tomba schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Ik hou van musicals, Jezus Christ Superstar, Mamma Mia, Sound of Music, West Side Story, A Star is Born. Oprecht genieten. Maar Lala Land was 1 grote irritatie voor mij op de een of andere manier. Het was voor mij denk ik té Hollywood en té manisch, kan er de vinger niet precies opleggen. Als ik niet met gezelschap was geweest had ik voor het eerst in mijn leven de bioscoop vroegtijdig verlaten.
Ik denk dat de openingsscene veel mensen op het verkeerde been heeft gezet, en dan kom je daar ook niet meer uit de rest van de film. Ik vind de opening ook maar zo zo, la la. The Greatest Showman (ook naar het concert geweest) is hier overigens favoriet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jodeltje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:54:
[...]

Eens, ik ook enorm. Ik had een compleet andere film verwacht. De film is vooral leuk voor mensen die van fotografie houden. Maar verder zat er weinig inhoud in, je wist eigenlijk niet waarom de burgeroorlog begonnen is. Texas en Californië die Amerika bevrijden vond ik ook al enorm onwaarschijnlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Ik hou van musicals, Jezus Christ Superstar, Mamma Mia, Sound of Music, West Side Story, A Star is Born. Oprecht genieten.
Wellicht geheel off topic, maar Billy Elliot the Musical wat voor je.? Heb deze zelf een paar keer mogen zien in London..Topper!Als musical fan zou die moeten hebben gezien.. :) Te koop op Blu Ray en te zien op DailyMotion

[ Voor 4% gewijzigd door RCBL op 31-05-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
offtopic:
A Star Is Born is overigens geen musical, toch? Ze zingen omdat ze in het verhaal optreden als artiesten.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Beste musical is natuurlijk Team America: World Police 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-05-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

josh-hill schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:32:
offtopic:
A Star Is Born is overigens geen musical, toch? Ze zingen omdat ze in het verhaal optreden als artiesten.
offtopic:
Ja eigenlijk heb je wel gelijk, de muziek is integraal aan de film ipv een medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RCBL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Wellicht geheel off topic, maar Billy Elliot the Musical wat voor je.? Heb deze zelf een paar keer mogen zien in London..Topper!Als musical fan zou die moeten hebben gezien.. :) Te koop op Blu Ray en te zien op DailyMotion
Die ga ik eens bekijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar dan wel de R rated versie inclusief natuurscene natuurlijk.

I know, fout, maar deze film blijft een van mijn all time favorites.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 31-05-2024 22:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Atlas (2024)Atlas (2024)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
De reviews die ik las waren slecht, maar ik heb me prima vermaakt met deze film. De interactie van Atlas (J.Lo) met de robot (Smith) is wel grappig.
Atlas gaat op een missie om een op hol geslagen AI robot te vernietigen. Gedurende de missie groeien Atlas en Smith meer naar elkaar toe.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
pagani schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:28:
[...]

Maar dan wel de R rated versie inclusief natuurscene natuurlijk.

I know, fout, maar deze film blijft een van mijn all time favorites.
Ik wist niet dat er iets anders was dan de R-Rated versie. Kan me niet voorstellen hoe die eruit ziet.

Stone en Parker mogen wat mij betreft vaker films maken. South Park Bigger, Longer and Uncut is ook echt een fantastische film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:10:
[...]

Ik wist niet dat er iets anders was dan de R-Rated versie. Kan me niet voorstellen hoe die eruit ziet.

Stone en Parker mogen wat mij betreft vaker films maken. South Park Bigger, Longer and Uncut is ook echt een fantastische film.
Het enige verschil was de seksscene, die ontbrak in de theatrical release in veel landen. Er is ook nog een Unrated versie waar die scene nog wat uitgebreider is.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 31-05-2024 23:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

G_Dragon schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:12:
Rebel Moon - Part Two: The Scargiver (2024)[Afbeelding: Rebel Moon - Part Two: The Scargiver (2024)]
Tweakers: 5.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Het verhaal van Kora gaat verder het dit tweede deel van Rebel Moon, we waren heel nieuwschierig naar dit deel omdat wij het eerste deel ook erg intressant vonden en het vervolg stelt ons zeker niet teleur. Schrik wederom weer van het lage cijfer dat ook dit tweede deel krijgt op het internet, zal wel een persoonlijke mening zijn..

Er zitten net zoals in het eerste deel weer veel leuke slow motion scenes in die echt prachtig zijn, maar ook de muziek tijdens bepaalde momenten in de film is echt heel sterk. Je komt daardoor helemaal in de film en ervaart als kijker hoe hecht ze zijn als boeren die ook alles doen om te overleven. Kreeg wel kippevel toen Titus zo ging staan en begon te zingen, echt een geweldige scene!

Dat er nog een derde deel komt is wel overduidelijk, ondanks ik er toch echt vanuit ging dat we maar twee delen kregen. Grafisch is dit twee deel erg goed met een sterk verhaal en veel leuke actie scenes in slow motion, van begin tot eind genoten!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Wow, jij hebt blijkbaar een compleet andere film gezien dan ik. Zolang iets science fiction is ben ik normaliter al snel een tevreden kijker, maar de Rebel Moon films wisten mij echt niet te "pakken". Al bij de eerste film zat ik al regelmatig op mijn telefoon wat te surfen, iets wat ik normaal gesproken echt *nooit* doe.

Deel twee heb ik dan ook enkel gekeken omdat ik het eerste deel had gezien en dan toch maar wel het verhaal verder wilde afronden --- voor zover er een verhaal was, de hele film was praktisch eendimensionaal. Hoezo "een sterk verhaal", als er iets is wat deze film niet heeft dan is het een sterk verhaal...

Ik twijfel serieus dat als er een vervolg komt ik die dan ook nog zal kijken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
The Dive (2023)The Dive (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.5 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: N/A
Soms helpt het als een film totaal de grond in wordt geboord. Je gaat er niet al te veel van verwachten.

The Dive is zo'n film. Het genre ligt me op zich wel en zo lang het niet over the top is, kan ik me er goed mee amuseren.

Twee zussen gaan duiken en het loopt niet helemaal zoals gehoopt. Goh, what's new?

Verwacht er dus niet te veel van, maar op wat rommelige stukjes na, vond ik deze best te pruimen. Niet kijken als je spektakel wil of alles moet kloppen, maar geef het een kans als je bijvoorbeeld Fall leuk vond.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:43

Elvhenk

/me hartje GO

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 120 min | MPAA: R
Mooie actiefilm met fijn veel dooie nazi's :+. Ik hou normaal gesproken nooit zo van films over de tweede wereldoorlog, maar deze was leuk. Ook nog enigszins informatief omdat het losjes gebaseerd is op echte gebeurtenissen, in elk geval mensen die echt bestaan hebben. Het plot draait om het saboteren van de Duitse onderzeeëropratie vanuit Afrika. Dat stukje van WO II is voor mij sowieso een zwart gat in mijn kennis over die tijd. Allemaal wel erg gestyleerd natuurlijk, met veel bevredigende explosies, en omdat Guy Ritchie hem gemaakt heeft, was het prima vermaak.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:07:
[...]

Ik vind het soms juist dapper maar dat het ook beloond moet worden als je niet met de standaard meegaat en durft af te wijken, dit zorgt juist voor nieuwe unieke films of dingen in het leven. Denk dat we er dan gewoon net een andere mening over hebben in hoe we de film vonden, daar is natuurlijk niks mis mee :)
Je hebt het steeds over een mening, maar ik probeer aan te geven dat het objectief net zo slecht is als subjectief. In dat laatste geval geldt dit inderdaad duidelijk wel voor mij en niet voor jou.

Er zijn genoeg slechte(re) films waar ik met plezier naar kijk. Maar in dit geval komt de film van een maker die niet iets nieuws probeert en juist all-in gaat op standaard uitgekauwde tropes en daar nóg meer andere standaard dingen (waaronder de effecten) aan toevoegt. Snyder doet bijna zijn best om zoveel mogelijk standaard te doen. Dat is geen mening, dat is wat je gewoon kunt zien als je naar de film kijkt en al veel andere films hebt gezien in het verleden.

Zie Rebel Moon als een McDonald's: je weet dat het objectief gezien matig is omdat je er niet gezonder van gaat worden, maar toch zijn er mensen die kartonnen Franse friet die niet uit Frankrijk komt en bovendien eigenlijk sowieso patat zou moeten heten toch lekker vinden of hen weinig boeit omdat ze vooral op zoek zijn naar vulling tegen het hongergevoel. Dat kan en daar zal ik niemand op aanvallen, maar zeg alsjeblieft niet dat het mijn mening is dat mensen ongezonder worden door steeds daar te eten. Dat is niet hoe overmatige consumptie van te vet en te zout voedsel werkt :p

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 02-06-2024 05:19 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Troll Hunter (2010)Troll Hunter (2010)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Lollige found footage mockumentary van André Øvredal die het verhaal vertelt van een groep Noorse studenten die een documentaire willen maken over Hans, een zonderling die 's nachts illegaal op beren zou jagen en steeds een spoor van vernieling achter zich laat. Al snel neemt hun interesse in Hans een verrassende, maar levensgevaarlijke wending wanneer ze op een heus trollencomplot stuiten. Troll Hunter is een kruising tussen de The Blair Witch Project en Cloverfield, maar de nadruk ligt veel meer op fantasy en humor, en haalt tevens inspiratie op uit de Noorse cultuur en folklore. Voor een low budgetfilm ziet de cgi er verrassend goed uit en is het acteerwerk best aardig, vooral van trollenjager Hans. Ook houdt de film de vaart er goed in en wordt nooit saai. Het einde zal niet iedereen kunnen bekoren, maar als je al eerder found footage films hebt gezien, dan weet je ondertussen wel wat je kunt verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
Candyman (1992)Candyman (1992)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Gebaseerd op het korte verhaal 'The Forbidden' van schrijver Clive Barker. Twee vrouwelijke studentes zijn bezig aan een scriptie over Urban Legends en al snel komen ze in aanraking met de legende van Candyman, een verschijning met een haak op de plaats waar ooit zijn hand zat en ontelbaar veel bijen die in zijn lichaam huizen. Zeg zijn naam 5 keer en je bent ten dode opgeschreven. Gefascineerd gaan ze op onderzoek naar de oorsprong van de legende en raken steeds dieper verwikkeld in zijn geschiedenis. Wanneer er doden beginnen te vallen wordt één van hen de hoofdverdachte. Je kunt Candyman het beste omschrijven als een psychologische slasher. Het is een film waarin de hoofdpersoon langzaam haar verstand lijkt te verliezen: Is zij echt verantwoordelijk voor de gruwelijke moorden of zit Candyman erachter? Virginia Madsen is goed op dreef als de studente die langzaam gek begint te worden en Tony Todd is fantastisch als Candyman. Er wordt goed gebruik gemaakt van de desolate locaties (het speelt zich vnl. af in The Projects) en de muziek van Philip Glass zorgt voor een ongemakkelijk gevoel. Jammer dat Candyman nooit zo bekend is geworden als andere horroriconen Freddy Krueger, Jason Voorhees, Michael Myers, Jigsaw en Pinhead, want hij is toch ook wel een iconische verschijning. De film kreeg twee (mindere) vervolgen en een reboot met Jordan Peele als producer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Departures (2008)Departures (2008)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Departures is een Japans drama over een cellist die in zijn nieuwe baan mensen gaat begeleiden op hun laatste reis.

Ik heb deze film een aantal jaren geleden gekeken met mijn moeder en die vond hem erg mooi. Het was geloof ik een tip van haar broer in Zwitserland (mijn peetoom). Zelf was ik niet heel erg onder de indruk.

Vandaag een beetje in de juiste stemming, en de film nog een keer gekeken, met op de achtergrond de vraag of ik hem nu wel heel goed vond.

Nou, nee. Deze film wordt gezien als een meesterwerk, maar ik werd toch wat minder geraakt dan bij de meeste films van mijn favoriete regisseur Hirokazu Kore-eda.

Zoals ik wel gewend ben van goede Japanse films, is het verhaal redelijk uniek, bevat het veel drama alsook humor. In Japanse films is het drama vaak een beetje extra aangezet, en ook hier is dat het geval. Het is lastig om daar de juiste balans in te vinden dat het toch nog geloofwaardig blijft. Op zich is dat hier ook wel gelukt, ware het niet dat alles zo ontzettend 'perfect' verloopt. Het verhaal is daarmee behoorlijk voorspelbaar, loopt te gemakkelijk op rolletjes, en bevat dus geen verrassingen of rauwe randjes. En dat is jammer. Niemand is perfect, en ondanks dat het verhaal zeker wel onvolkomenheden aanstipt, is dat allemaal nogal basaal en volslagen logisch, waardoor je dus die diepere laag mist, welke naar mijn mening een film naar een hoger plan tilt.

M.a.w., waar we hiermee te maken hebben is eigenlijk een soort Oscar-bait, zonder echt een diepere laag. Ja, de film is zeker mooi, het verhaal is op zich wel ok, maar vind ik gewoon te gemakkelijk.

Imdb geeft bij deze film bij "more like this" de volgende tips:
- Nobody Knows
- Like Father, Like Son
- Shoplifters
- Still Walking

Stuk voor stuk uitstekende films van, je raadt het al, Hirokazu Kore-eda. Ik weet niet wat het is, maar die films liggen me over het algemeen beter (al waren The Third Murder en La Verité echt niks, en Broker vergelijkbaar met Departures).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:11
Atlas (2024)Atlas (2024)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Deze kwam al een paar keer voorbij hier, en gisteren was ik toch nieuwsgierig: zou het wat zijn?

Ja, het was zeker wat! Allereerst dient vermeld te worden, dat zo ongeveer 90% van de film uit de computer komt. Het is CGI alom. Van landschappen, tot ruimteschepen, werkelijk zelden zoveel gegenereerde beelden gezien. Daarnaast valt op dat Jennifer Lopez toch werkelijk de genetische loterij heeft gewonnen. Wat een mooie vrouw is dat nog steeds! En ook haar acteerwerk is zeker niet onverdienstelijk. Doet ze gewoon goed.

Het verhaal past een beetje in deze tijd, met als centrale thema kunstmatige intelligentie. Het neigde wat naar een soort boodschap van "je kunt AI heus vertrouwen". Een beetje een reclame-boodschap ten faveure van AI. Dat wordt dan wel op een dusdanige manier gebracht, dat het ook wel weer een best boeiend verhaal wordt. De interactie tussen Atlas en Smith is goed gedaan, en werkt. Detail: er wordt nog even verwezen naar Isaac Asimov's regels rondom robotica, en dat die ook moeten gelden voor AI. Als in "Gij zult de mens geen kwaad doen". Tja, of het ooit zover gaat komen met AI? Vast, maar daar zijn we nog lang niet.

Qua beeld en geluid is deze film dikke prima. Al valt wel op, dat voor wat betreft dat beeld, er veel gebruik wordt gemaakt van de welbekende geel/blauw-combinatie, waar men in Hollywood graag gebruik van maakt. Die colourgrading zie je in vrijwel elke scene terug. Het verhaal loopt op zich ook wel, en zeker de actiescenes pakken goed uit. De 2 uur die de film duurden, gingen verrassend snel voorbij moet ik zeggen. Minpuntje is dat we wat weinig verteld krijgen over hoe AI op aarde gebruikt wordt, en hoe de droids daar integreren. In plaats daarvan speelt het grootste deel van het verhaal zich af, op een planeet buiten de aarde. En zoals gezegd, draait het met name om Atlas en weinig anderen.

Persoonlijk denk ik dat de film slechtere kritieken krijgt, dan verdiend. Goed, het is geen Aliens, maar als sciencefiction/actie-film is het echt geen flop. Ik vond het een prima zondagavond.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:41

Pierre

Van nature lui!

Makaja schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:04:
Atlas (2024)[Afbeelding: Atlas (2024)]
Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Deze kwam al een paar keer voorbij hier, en gisteren was ik toch nieuwsgierig: zou het wat zijn?

Daarnaast valt op dat Jennifer Lopez toch werkelijk de genetische loterij heeft gewonnen. Wat een mooie vrouw is dat nog steeds! En ook haar acteerwerk is zeker niet onverdienstelijk. Doet ze gewoon goed.
.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Denk dat haar schoonheid komt uit een Botox spuitje :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:54

Flabergasted

Prepare to die !

Elvhenk schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:41:
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)[Afbeelding: The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)]
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 120 min | MPAA: R
Mooie actiefilm met fijn veel dooie nazi's :+. Ik hou normaal gesproken nooit zo van films over de tweede wereldoorlog, maar deze was leuk. Ook nog enigszins informatief omdat het losjes gebaseerd is op echte gebeurtenissen, in elk geval mensen die echt bestaan hebben. Het plot draait om het saboteren van de Duitse onderzeeëropratie vanuit Afrika. Dat stukje van WO II is voor mij sowieso een zwart gat in mijn kennis over die tijd. Allemaal wel erg gestyleerd natuurlijk, met veel bevredigende explosies, en omdat Guy Ritchie hem gemaakt heeft, was het prima vermaak.
Inderdaad een actie film.
Waarbij ze aan de Duitse zijde als bosjes vallen en de Good Guys geen scrammetje oplopen.
En dan vermelden dat dit is gebasseerd op ware gebeurtenissen...
Dit is gewoon WOII neetzetten als een aktiegame.

Zeker niks mis met een aktie film, maar met deze zwart-wit weergave heb ik persoonlijk niets meer.
( Een beetje als in Inglourious Basterds )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:43

Elvhenk

/me hartje GO

Flabergasted schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Inderdaad een actie film.
Waarbij ze aan de Duitse zijde als bosjes vallen en de Good Guys geen scrammetje oplopen.
En dan vermelden dat dit is gebasseerd op ware gebeurtenissen...
Dit is gewoon WOII neetzetten als een aktiegame.

Zeker niks mis met een aktie film, maar met deze zwart-wit weergave heb ik persoonlijk niets meer.
( Een beetje als in Inglourious Basterds )
Het ligt eraan wat je van te voren verwacht en mijn verwachtigen kwamen uit toen ik zag dat Guy Ritchie het gemaakt had. :+

spoiler:
Al blijft het toch een huzarenstukje dat de heldin op het moment supreme een pistooltje uit haar doos (?) weet te toveren. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:54

Flabergasted

Prepare to die !

Elvhenk schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Het ligt eraan wat je van te voren verwacht en mijn verwachtigen kwamen uit toen ik zag dat Guy Ritchie het gemaakt had. :+
Ah, maar o.a. Snatch en Two Smoking Barrels vindt ik echt goeie fims.
Maar de combi Guy Ritchie + ware gebeurtenissen + WOII is blijkbaar niets voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Eens, ik ook enorm. Ik had een compleet andere film verwacht. De film is vooral leuk voor mensen die van fotografie houden. Maar verder zat er weinig inhoud in, je wist eigenlijk niet waarom de burgeroorlog begonnen is. Texas en Californië die Amerika bevrijden vond ik ook al enorm onwaarschijnlijk....
Californië herbergt de meeste soldaten en Texas staat op plek 3. In dat opzicht is het niet echt onwaarschijnlijk. Ideologisch staan ze wel ver uit elkaar (Californië liberal, Texas conversative). Verder miste er wel veel context ja.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Bor schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Ik kan op geen enkele manier begrijpen hoe je hier een 1 voor geeft. 8)7
Niet jouw type film, dat is duidelijk maar...

" Een beetje getennist op een veld en wat half geflikflooi op bed." 8)7
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt een goede film vond. OK, niet een 1, meer een 5.

Ik vond het heel irritant dat het verhaal 13 jaar terug ging en 2 maanden vooruit en 3 weken terug en 8 jaar vooruit en 3 jaar vooruit en... Kijk, Pulp Fiction doet dat ook maar daar vind ik het niet storend en wél wat toevoegen terwijl ik het in deze film vooral heel onnodig vond en vooral gedaan omdat het kek is. Wat was nou de toegevoegde waarde van die tijdsverspringingen? Het was niet dat je nieuwsgierig werd of dat je een voorspelling kreeg voor een later moment of dat je af zou vragen waarom iets nu gebeurt dat dan later in 'eerder moment' scene te zien is.

De muziek vond ik wel goed, maar ook heel overheersend en soms ook op momenten dat het geen toegevoegde waarde had.

Dat tegen het einde de 'tweede' jongen dat gebaar maakt met/bij z'n tennisracket zat er zo dik aan te komen dat dat niet echt een verrassing was.

Aan het einde was wel een heel goede scene waarin op een gegeven moment de camerapositie de tennisbal was, en ook nog wat andere cameratrucjes in combinatie met tennis maar dat maakte voor mij geen goede film.

Uiteindelijk vond ik het een matig verhaal met af en toe een beetje spanning en/of mooie beelden. De acteurs deden ook hun best maar uiteindelijk was ook dat matigjes.

[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 03-06-2024 17:25 . Reden: Zinsopbouw beter ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Makaja
Godzilla Minus One (2023)Godzilla Minus One (2023)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Een Japanse film. Dat was al even geleden. De laatste was denk ik Ringu of misschien wel Battle Royale. Niet bewust, maar gewoon omdat ze niet zo vaak in mijn feed voorbij komen. Bij deze was ik wel geïntrigeerd. Kreeg ook best goeie recensies, dus maar eens proberen. Waar het 'minus one' op slaat snap ik niet helemaal. Wellicht is dit een soort prequel? Waarbij je deel 1-2-3 hebt, en dit de voorloper is, en dus de -1? Geen idee, maar het klinkt wel stoer.

Zonder ondertiteling hoef je dit als Nederlander overigens niet te proberen. Dat leidt in zoverre niet af, aangezien er genoeg actie in de film zit, waarbij subs niet nodig zijn. Want man, wat dendert dit door de woonkamer!

De film speelt zich af, vlak na de 2e wereldoorlog, in een verwoest Japan. De hoofdrolspeler, een kamikaze-piloot die het nut van die kamikaze niet inzag, in de laatste dagen van de oorlog, landt met zijn vliegtuig op een klein eiland. Daar is de eerste ontmoeting met Godzilla. En dat hakt er meteen goed in. Van daar uit ontvouwt zich het verdere verhaal.

De effecten zijn echt goed gedaan: de verwoestende impact die Godzilla heeft is indrukwekkend. Zoals gezegd knalt dat van het scherm én de luidsprekers! Groots, gedetailleerd, en haast bombastisch. Deed me soms denken aan de Roland Emmerich-films als 2012. Vrij contrasterend zijn dan de scenes met menselijke interacties: die zijn juist klein en ingetogen. Zo groots als de actiescenes zijn, zo klein zijn dus de beelden die vertellen over de mensen achter de actie. Bijzonder blijft dat er momenten zijn, waarop tijdens een gewoon gesprek, mensen ineens gaan schreeuwen, maar wellicht is dat iets Japans? Geen idee, maar het verbaasde me gewoon dan iemand van 0 naar 100 gaat, om eigenlijk niets. Wat daarbij ook opvalt, is de afwezigheid van muziek. Die is er amper. Beetje sfeer-geluid, af en toe. Maar niet aan klassieke sound-track, zoals we die vanuit Hollywood vaak krijgen.

De sfeer en looks van het geheel vond ik erg goed gedaan. Mooie beelden, authentieke sfeer en ook al komt hier wederom veel uit de digitale koker van de makers, stoort dat niet. Godzilla zelf is ook erg indrukwekkend, en de blauwe 'toevoeging' vond ik erg goed gevonden. De film is soms wat langzaam, maar blijft toch boeien. Vooral de scenes met Godzilla zetten je gewoon even op scherp en denderen door. Ja, erg goed.

Aan het eind, toch beetje 'feel good' en een mooi afgerond verhaal. Alhoewel, afgerond? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Arcadian (2024)Arcadian (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Nicolas Cage (Paul) staat niet echt bekend voor hoogstaande entertainment maar in deze film vond ik hem geloofwaardig en goed acterend

bijkomend zien we in de hoofdrollen een
Maxwell Jenkins die we wel kennen uit Reacher, maar ik vooral uit Lost in Space.
Hij speelt de zoon van Paul die tezamen met zijn broer Jaeden Martell (Joseph) die ik deze keer voor het eerst zag presteren.
Maxwell kan acteren en dat toont hij ook, echter gaat voor mij de Oscar voor acteer prestaties naar zijn broer Jaeden.
Deze kerel zet een puike prestatie neer.

Cinematografisch is het een rommeltje, en buiten een 10 seconde uitleg zal je ook nooit te weten komen wat er eigenlijk voorafgaat aan deze film en hoe ze op dat punt gekomen zijn.
CGI "monster" is echt wel angstaanjagend en het verhaal zit wel goed in elkaar.
Camerawerk is bedroevend, alsof de cineast niet echt goed wist of hij een Blair Witch project achtige film wou of niet.
Ik denk ook dat daarom deze film veel van zijn immersion verliest.

Toch krijgt deze film al gauw een 7.5 van mij.

Uiteindelijk weet je niets extra van de wezens, wat er aan de hand is en hoe het nu verder moet, maar kan dit echt kwaad?

90 minuten Nicolas Cage :) er zijn ergere dingen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Players (2024)Players (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: TV-MA
Geen geweldige film maar meer een simpele wegkijk film voor een avond als je moe bent en verder geen zin hebt om een film te moeten volgen, dat was voor ons ook de reden om Players op te zetten.

Het verhaal gaat over een groep vrienden die elkaar helpen in het verleiden van andere vrouwen of mannen tijdens het uitgaan, hun slagen hier op wonderbaarlijke wijze echt elke keer weer (is natuurlijk een film). Totdat een van hun (Mack) iemand ontmoet die volgens haar te hoog gegrepen zou zijn, maar toch nemen ze de gok en bedenken ze een heel plan om hem op haar te laten vallen voor een one night stand. Alleen had niemand verwacht dat zij verliefd op hem zou worden en dat ontvouwt zich tot een film met drama en humor!

Het was wel heel gek om opeens Tom Ellis in een andere rol te zien als je hem alleen maar kent van de hitserie Lucifer, want ik kon hem alleen maar zien als de duivel. Ondanks dat is het een prettige acteur die we toch wel graag in meerdere rollen zien!

Mocht je de film nog niet hebben gezien? Dan is het zeker voor een keer kijken de moeite waard als je moe bent na werk of een lekkere wegkijk film wil d:)b
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Garfield Movie (2024)The Garfield Movie (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG
Gisteren met het gezin naar The Garfield Movie geweest, de film was leuk om te zien, maar geen echt hoog standje. De film had leuke momenten en easter eggs naar o.a Tom Cruise en zijn Top Gun / Mission Impossible.

Het verhaal gaat voornamelijk over de relatie tussen Garfield en zijn vader Vic, en die Twist vond ik leuk gedaan. Ik zou deze film alleen aanraden als je een echte fan bent of als je een leuke film met het gezin wilt kijken. En anders zou ik gewoon wachten totdat hij op Netflix ofzo verschijnt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
The Beekeeper (2024)The Beekeeper (2024)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Ik had veel stukjes gezien op TikTok, en op basis daarvan maar echt gaan kijken.
De intro was gewoon normaal, maar als je in de film komt wordt het echt spannend, de wraak die hij heeft is natuurlijk normaal.
Natuurlijk Eén man vs hele leger. Dat moet je weten. Dit is een beetje zoals John Wick natuurlijk een heel stel klootzakken afmaakt.

Het cliche zit hem natuurlijk in de FBI agent die hem wel weet te pakken.

Leuke film om te bekijken !!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Absolutely Anything (2015)Absolutely Anything (2015)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 85 min | MPAA: R
In deze vrij middelmatige Terry Jones film uit 2015 krijgt een sullige middelbare school leraar als random 'slachtoffer' voor 24 uur de superkracht om alles wat hij wenst uit te laten komen. Dit is een experiment uitgevoerd door hoog-geavanceerde aliens (met stemmen van de Monty Python leden John Cleese, Terry Gilliam, Michael Palin, Eric Idle en Terry Jones), als test om te bepalen of de Aarde vernietigd moet worden of mag blijven bestaan. Simon Pegg speelt Neil (de docent), en Kate Beckinsale is de mooie buurvrouw Catherine waar Neil stiekem verliefd op is. Robin Williams mocht als stemacteur opdraven om de hond van Neil te laten praten maar heeft vanuit het script weinig aan de rol toe te voegen. Ondanks de medewerking van de Monty Python leden en Robin Williams was er weinig humor in de film te bespeuren. Het verhaal kabbelt wat voort met kleine verwikkelingen, wensen die anders geïnterpreteerd worden dan wat Neil eigenlijk bedoelt, en een eind-goed-al-goed zodat de Aarde mag blijven bestaan. Matig zesje wat mij betreft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wolfp4ck schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:25:
Arcadian (2024)[Afbeelding: Arcadian (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Nicolas Cage (Paul) staat niet echt bekend voor hoogstaande entertainment maar in deze film vond ik hem geloofwaardig en goed acterend

Misschien ben ik dan van de oudere generatie hier maar voor mij is Cage nog steeds een topacteur. Heeft wat financiële domme dingen gedaan in het verleden, en dat opgelost door alles en anything te doen jarenlang om maar brood op de plank te brengen, maar dat vind ik alleen maar lovenswaardig. Hij had ook in de goot kunnen eindigen. En de laatste jaren heeft hij heel wat sterke rollen neergezet. Sterker nog, ik denk dat hij de laatste paar jaar meer dan enig ander acteur van zijn generatie veel goed werk aflevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
M.F.A. (2017)M.F.A. (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: Not Rated
M.F.A. is een female revenge movie, niks mis mee.

Een behoorlijk knappe student (gespeeld door Francesca Eastwood, dochter van Clint) leeft redelijk teruggetrokken (wellicht niet heel erg geloofwaardig) en wordt dan uitgenodigd voor een feestje.

Op dat feestje loopt het helemaal verkeerd en helemaal getraumatiseerd komt ze weer thuis.

Wanneer er daarna iets gebeurt, gaat de knop helemaal om.

Op zich wel goed idee qua verhaal, maar de uitwerking is redelijk matig en ondanks het feit dat veel vrouwen op deze wereld te maken hebben met dit soort achterlijke praktijken, is het plot verder niet heel erg geloofwaardig.

Promising Young Woman heeft veel weg van deze film, maar die vond ik echt 10x beter in elkaar zitten, behalve het einde dan, dat was echt bedroevend slecht. Al was het einde van deze film eigenlijk ook niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Misschien ben ik dan van de oudere generatie hier maar voor mij is Cage nog steeds een topacteur. Heeft wat financiële domme dingen gedaan in het verleden, en dat opgelost door alles en anything te doen jarenlang om maar brood op de plank te brengen, maar dat vind ik alleen maar lovenswaardig. Hij had ook in de goot kunnen eindigen. En de laatste jaren heeft hij heel wat sterke rollen neergezet. Sterker nog, ik denk dat hij de laatste paar jaar meer dan enig ander acteur van zijn generatie veel goed werk aflevert.
Ik vind hem altijd dezelfde uitdrukking hebben, net als Steven Seagal. Ik kan dat niet aanzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lo17IAy7gBMuQ55-mqBxgScK7EI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aEavpETKTqp0dvwIkPBaJpzH.gif?f=user_large

Sorry kon het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
@Dr. Strangelove Ik vond hem goed in Arcadian ;) maar wellicht wat teveel van de rommel gezien die voor mij hem bestempelden als mediocre ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Civil War (2024)Civil War (2024)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Als als een jaarlijkse prijsuitreiking zou zijn voor "meest misleidende trailer" dan zou Civil War een grote kanshebber zijn...

Wat een enorm teleurstellende film! Het idee achter Civil War; dat er een burgeroorlog is in de USA, zou normaliter een goede basis kunnen vormen voor een film. Als ik vervolgens kijk hoe met dat concept wordt omgegaan en wat voor enorme kansen men laat liggen dan vind ik dit echt onbegrijpelijk. Het "waarom" wordt volledig buitenschot gelaten waardoor het meest interessante aspect geen enkele aandacht krijgt. Er worden een aantal oorlogsfotografen gevolgd die, bijna op een ongeloofwaardige manier, "tussen" de actiescenes zitten. Deze actiescenes zijn, afgezien van die aan het einde, behoorlijk "underwhelming" en voelen meer aan als een toneelspel dan daadwerkelijk een land dat in oorlog is.

Maar wat voor impact maken al deze scenes als je niet eens de "waarom" weet. Er is geen world building en minimale character development waardoor alles wat ik zag me eigenlijk niets deed. Wat ook niet hielp was het gezicht/uitdrukking van Kirsten Dunst. Heeft ze iets aan haar gezicht laten doen waardoor er nauwelijks emotie en/of mimiek te zien is? Het overgrote deel van de film kijkt ze verveeld en alsof ze er allemaal geen zin in heeft...

Samengevat blijft er een film over die de plank volledig misslaat. Alsof er ergens een goed uitgewerkte serie bestaat met daarin de uitleg over de "waarom", een goede world building en personages met voldoende character development en men 2 uur aan fragmenten heeft gepakt en daar maar een film van heeft proberen te maken maar ondertussen de belangrijkste aspecten is vergeten. Wat overblijft was een teleurstellend en saai geheel dat simpelweg zonde van mijn tijd was!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
The Beekeeper (2024)The Beekeeper (2024)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Tja, wat moet je hier nog over zeggen? Het is een Jason Statham film, met Jason Statham in de hoofdrol en geproduceerd door Jason Statham. Dan weet je al wat je kunt verwachten: een actiefilm, met vechtscenes, schieten en in dit geval verrassend genoeg geen auto-achtervolgingen.
Het is een niet heel opvallend verhaal: iemand gaat dood, iemand neemt wraak, en alles is goed.

Is alles goed? Nee, want er zitten ook een hoop gaten in het verhaal. Zo wordt niets verteld over wie die 'beekeepers' zijn, is de hele oplichting-situatie weliswaar vrij actueel, maar behoorlijk ongeloofwaardig in elkaar gezet, en is ook de situatie van de slechterik in relatie tot de positie van zijn ouder eentje die in werkelijkheid natuurlijk nooit zal kunnen voorkomen.

Verder loopt het verhaal zoals je het verwacht, en is het een beetje voorspelbaar, en daardoor kon het mijn aandacht ook niet altijd goed vasthouden. je weet waar het naartoe gaat, en hoe het zal gaan. De actie op zich was goed gedaan, al blijft het natuurlijk een ouderwetse actiefilm, waarbij de hoofdrolspeler met gemak 25 man uit de weg weet te ruimen, waarbij dat in werkelijkheid nooit zal lukken. Wat dat betreft is Statham een beetje de opvolger van Stallone en Schwarzenegger: spierballen en kogels.

Al met al: niets slecht, maar haalt niet het niveau van bijvoorbeeld The Transporter of Crank. Die vond ik een stuk beter. Maar ach, voor een avondje met een bak popcorn, goed te pruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The Mother (2023)The Mother (2023)
Tweakers: 4.6 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Een vermakelijke film met een goed verhaal over een vrouw die zwanger is van haar dochter en op de vlucht is voor gevaarlijke mensen, ze zit op een veilige FBI locatie om vragen te beantwoorden. Alleen zo veilig zoals de FBI denkt is ze helemaal niet, zelfs wanneer ze de FBI meerdere malen waarschuwt willen ze niet luisteren en daar krijgen ze snel spijt van. Hierover zal ik verder niet teveel vertellen, want ik kan me niet voorstellen dat iedereen deze nieuwe film al heeft gezien.

Van begin tot eind hebben we met plezier naar The Mother gekeken en hebben ze heel mooi de band tussen moeder en dochter neergezet wanneer ze uiteindelijk weer haar dochter ontmoet. Zeker aan te raden om een keer te kijken als je hem nog niet hebt gezien!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:03

Vrijdag

De Zwarte

Civil War (2024)Civil War (2024)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Dude, where's my car? Maar dan zonder tieten. Of grappen. Wel met schieten en helicopters.

Een vrij saaie roadtrip film waar we wat persmuskieten volgen die sensationele plaatjes willen schieten. Onderweg gebeuren er dingen en aan het eind ook.

Dit was mijn spreekbeurt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 10:06
Arjantje72 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Ik vind hem altijd dezelfde uitdrukking hebben, net als Steven Seagal. Ik kan dat niet aanzien.
Er zijn wel meer acteurs waarvoor dit geldt. Kuanu Reeves heeft ook weinig gezichtsexpressie. Sergio Leone zei ooit van Clint Eastwood dat hij twee gezichtuitdukkingen had: Met hoed en zonder hoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

MazeWing schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:43:
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Als als een jaarlijkse prijsuitreiking zou zijn voor "meest misleidende trailer" dan zou Civil War een grote kanshebber zijn...

Wat een enorm teleurstellende film! Het idee achter Civil War; dat er een burgeroorlog is in de USA, zou normaliter een goede basis kunnen vormen voor een film. Als ik vervolgens kijk hoe met dat concept wordt omgegaan en wat voor enorme kansen men laat liggen dan vind ik dit echt onbegrijpelijk. Het "waarom" wordt volledig buitenschot gelaten waardoor het meest interessante aspect geen enkele aandacht krijgt. Er worden een aantal oorlogsfotografen gevolgd die, bijna op een ongeloofwaardige manier, "tussen" de actiescenes zitten. Deze actiescenes zijn, afgezien van die aan het einde, behoorlijk "underwhelming" en voelen meer aan als een toneelspel dan daadwerkelijk een land dat in oorlog is.

Maar wat voor impact maken al deze scenes als je niet eens de "waarom" weet. Er is geen world building en minimale character development waardoor alles wat ik zag me eigenlijk niets deed. Wat ook niet hielp was het gezicht/uitdrukking van Kirsten Dunst. Heeft ze iets aan haar gezicht laten doen waardoor er nauwelijks emotie en/of mimiek te zien is? Het overgrote deel van de film kijkt ze verveeld en alsof ze er allemaal geen zin in heeft...

Samengevat blijft er een film over die de plank volledig misslaat. Alsof er ergens een goed uitgewerkte serie bestaat met daarin de uitleg over de "waarom", een goede world building en personages met voldoende character development en men 2 uur aan fragmenten heeft gepakt en daar maar een film van heeft proberen te maken maar ondertussen de belangrijkste aspecten is vergeten. Wat overblijft was een teleurstellend en saai geheel dat simpelweg zonde van mijn tijd was!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Mja dat is ook mijn ervaring. Als ik de trailer niet had gezien, was het alsnog een probleem omdat de rest van de marketing en de titel van de film gewoon anders suggereren.

Op zich is het verhaal niet heel verkeerd als je je maar niet zou afvragen wat er verder nog gebeurd. Ze lijken eigenlijk constant de actie te willen vermijden.

spoiler:
Aan het einde is er nog wel wat actie, maar bevat gewoon een anti-climax.

Ik hoop dat iemand in Hollywood het idee van een moderne Amerikaanse burgeroorlog oppakt en er wel een goede film van maakt, want het heeft wel potentie. Dat ze nu al niet uitleggen hoe de neuk Texas en Californië samenwerken, maakt dat het gewoon nergens antwoorden wil geven waar dat wel normaal zou zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
All of Us Strangers (2023)All of Us Strangers (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: R
Adam (Andrew Scott) lijdt een eenzaam bestaan in een vrijwel lege torenflat. Zijn enige medebewoner is Harry (Paul Mescal), die hem opzoekt en met hem flirt. Adam is hier echter niet klaar voor; het verlies van zijn ouders (Jamie Bell en Claire Foy) op jonge leeftijd zit hem dwars bij het aangaan van relaties.

All Of Us Strangers is een film van Andrew Haigh naar een boek van de Japanse schrijver Taichi Yamada en gaat over de verwerking van verlies en het weer leren aangaan van verbinding. Het is misschien nog het best omschreven als een romantisch spookverhaal. Scott is erg sterk in de hoofdrol, en Mescal is niet minder. Ook Bell en Foy zijn prachtig om naar te kijken.

De film heeft enorm veel lovende kritieken gekregen en de subject matter zou mij aan hebben kunnen spreken maar de film liet me helaas toch vrij koud. Scott is echt een begenadigd acteur en de conversaties die hij heeft met zijn ouders zijn mooi geschreven en geacteerd; ik heb zelf niet heel lang terug mijn vader verloren en kan me goed in deze mind set verplaatsen. Tissues bij de hand zou je denken, en gezien de kritieken geldt dat ook voor velen maar het kwam bij mij toch niet binnen. Ik kan niet helemaal plaatsen waarom, maar het kwam allemaal wat te voor de hand liggend over. Te makkelijk. Ik weet niet hoe ik met mijn overleden vader zou praten, maar niet zo. Maar misschien ligt dat ook aan de focus die de film legt op Adam's sexuele geaardheid; we hebben allemaal onze eigen specifieke demonen waar we met de doden over zouden willen converseren.

Toch is dat wel een punt denk ik van deze film; als de emotionele core je niet aanspreekt blijft er een vrij langzaam verhaal over dat weinig enerverend en verrassend overkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-06-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:40:
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Dude, where's my car? Maar dan zonder tieten. Of grappen. Wel met schieten en helicopters.

Een vrij saaie roadtrip film waar we wat persmuskieten volgen die sensationele plaatjes willen schieten. Onderweg gebeuren er dingen en aan het eind ook.

Dit was mijn spreekbeurt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Ik ben groot fan van het werk van Alex Garland en hier heeft hij imho de bal laten rollen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kingdom of the Planet of the Apes (2024)Kingdom of the Planet of the Apes (2024)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13
Qua worldbuilding zeker leuk. Het is soms mooier dan Avatar en soms beduidend minder mooi omdat het werk waarschijnlijk in de laatste uren nog in elkaar is geknutseld.

Toch ontbreekt er het nodige aan deze film. Ook al is het vermakelijk en wel cool om oude scenes uit oude films schijnbaar terug te zien komen in een modernere jas; men houdt verdorie toch weer vast aan een te veilig script. Het wordt pas wat interessanter zodra de aftiteling al bijna over het theaterdoek naar beneden rolt.

Wat mij betreft wordt de focus te erg op de pratende apen en de herhaalfactor gelegd. Is het mooi om te zien? Ja hoor, maar na een uur met apen die zich hetzelfde gedragen als mensen begin je jezelf af te vragen waarom de makers niet meer ingaan op de evolutie van hun gedrag of woonstructuren die sprongen vooruit hebben gemaakt, of hoe ze werkelijk omgaan met de rare domme mensen die soms als een bang hert langs komen rennen in plaats van dat de nodige cliches met de grote boze anti-leider weer eens uit de kast worden gehaald.

Omdat tradities soms best behouden mogen blijven geef ik, net als de andere filmliefhebbers in dit topic (op @G_Dragon na die weer wat hoger zit ;)), een mooie 6.5 als score. Niet te slecht omdat het wel vermakelijk was. Niet te goed omdat het niet interessant genoeg is.

De actrice die Ciri speelt in The Witcher heeft overigens een hoofdrol als Nova / Mae in deze film. Mocht haar gezicht je bekend voorkomen: that's why :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:11
Jullie hebben er duidelijk niks van begrepen. Wat juist zo goed is aan die film is dat het GEEN links vs rechts culturewars achtige film is geworden. Het gaat niet om een 'interessante' waarom, en dat Texas en California niet samen zouden kunnen want: het huidige echte politieke klimaat daar blablabla. Het gaat om de ethiek van oorlogsjournalistiek en dat oorlog hoe dan ook verschrikkelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

wauturr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:12:
Jullie hebben er duidelijk niks van begrepen. Wat juist zo goed is aan die film is dat het GEEN links vs rechts culturewars achtige film is geworden. Het gaat niet om een 'interessante' waarom, en dat Texas en California niet samen zouden kunnen want: het huidige echte politieke klimaat daar blablabla. Het gaat om de ethiek van oorlogsjournalistiek en dat oorlog hoe dan ook verschrikkelijk is.
Over welke film heb je het als ik vragen mag? :X (voordat ik ervan uit ga dat je het over Kingdom of the Planet of the Apes hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Over welke film heb je het als ik vragen mag? :X (voordat ik ervan uit ga dat je het over Kingdom of the Planet of the Apes hebt)
Civil War

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Oké, dank je! Die moet ik nog zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
wauturr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:12:
En dat laatste was niet de moeite waard na dagelijks te worden neergeslagen met hetzelfde in het echte leven. Voor iemand die een serie zoals Devs heeft gemaakt was dit niet genoeg.

Niet direct aannemen dat mensen iets niet begrijpen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oh, ik heb de film wel begrepen. Maar ik vond er gewoon niks aan.

Dat (burger)oorlog verschrikkelijk is, die boodschap heb ik in andere films beter terug zien komen. Tears of the Sun, Black Hawk Down, Savior, Behind Enemy Lines, Saving Private Ryan etc.
En qua journalistieke ethiek, er werd voor zover ik het me kan herinneren welgeteld één zinnetje aan besteed:
spoiler:
wij laten de plaatjes zien, anderen mogen er over oordelen/praten
. Vond ik niet echt een heel erg diepgaand ethische discussie. Ja, het karakter van Dunst was afgestompt en zag diezelfde desinteresse in menselijk leed ook terug bij de jonge fotografe. Nu zal ik wel een botte hark zijn, maar de beelden van stapels lijken en kapotgeschoten gebouwen deden me ook gewoon niks in deze film.

Het hoeft van mij heus niet allemaal te worden uitgelegd of stampvol spektakel te zitten om de boodschap over te brengen. Deze film werkte gewoon niet voor mij.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Godzilla x Kong: The New Empire (2024)Godzilla x Kong: The New Empire (2024)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Kong jumping the Titan-sized shark. Happy days...

Okay, de film opent met Kong in zijn komische element. In sneltreinvaart gaan we door een landschap heen dat duidelijk niet het onze is. Beetje nep, beetje cool, paarse tinten. Sure. Maar wacht, wat is dat? Kong heeft kiespijn! Daarom kruipt hij door het gat vanuit het binnenste der aarde om in het land van de mensen aan te komen zodat Dan Stevens als de coolste tandarts ooit met een helikopter de wegrottende hoektand kan vervangen door ander materiaal.

Wat als een grap mag klinken is de eerlijke waarheid zelf: dit is hoe de film wordt ingestart.

De rest van de film geeft meer van hetzelfde in de vorm van apen die elkaar als menselijke superhelden bevechten. Niemand weet waarom, maar het heeft paarse tinten dus het is cool. Niet zeuren. Daarnaast heeft Kong fittie met Godzilla.

Waarom, geen idee, het is cool. Niet zeuren.

Voor de fans die een echte verbinding met vorige films verwachten: niet zeuren. It's not there. Voor de fans die de Monarch-serie op Apple TV+ wel okay vonden: this is not the Zilla you're looking for. Minus One? Mwah, maak er maar minus ten van.

Rebecca Hall en Dan Stevens stonden duidelijk in het krijt bij Adam Wingard om een vriendendienst te leveren. Het is een regisseur die tot nu toe voornamelijk vijfjes en magere zesjes heeft geleverd. Ik begrijp niet wat men met deze film wilde bereiken. In principe is de film voornamelijk animatie en geen live action, een komedie en een superheldenfilm in één, maar nergens wordt het echt duidelijk. Epic is het wel, want paars.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Prince was zijn tijd ver vooruit 8)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:16

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

p.s. staat niet op die ubb generator website dus doe het even met de hand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-CRlSb9awGmjnp4QKN-t-BZDx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V4WczgX8e79vdEM2NvEVevgI.png?f=user_large

Review van Her

Her is een fascinerende film die ik heb gekeken, en ik moet zeggen, ik vond het echt een goeie! De film, die in (NL) in 2014 al uitkwam, vertelt het verhaal van Theodore die verliefd wordt op zijn geavanceerde AI-besturingssysteem, Samantha.

Wat we toen eigenlijk niet konden voorstellen, is nu eigenlijk niet eens meer zo ver van de realiteit. :P Technologie heeft zulke enorme sprongen gemaakt dat de interacties tussen mensen en AI die de film zo goed vastlegt, steeds herkenbaarder worden tot op zekere hoogte.

De cinematografie is mooi, en Joaquin Phoenix levert een indrukwekkende prestatie als Theodore. De manier waarop de film de emoties en de menselijke kant van technologie onderzoekt, is zowel ontroerend als verontrustend. Ze hebben iets unieks gecreëerd dat je aan het denken kan zetten over de toekomst van relaties en de rol van technologie in ons leven. :P

Kortom, Her is niet alleen een goed gemaakte film, maar ook een kleine interessante reflectie op hoe snel onze wereld verandert. Zeker een aanrader!

Rating: 8 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 08-06-2024 01:53 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je kan Her wel vinden via de IMDb code uit de url, begint met ‘tt’ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The First Omen (2024)The First Omen (2024)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror | Runtime: 119 min | MPAA: R
Gister avond The First Omen gezien, begin had ik even zo iets van wat the hell ben ik het kijken, maar later in de film werd hij wel beter. The First Omen is zeg maar de voorloper van The Omen, die oorspronkelijk in 1976 uitgekomen is en in 2006 een remake heeft gekregen.

Het verhaal gaat over een jonge Amerikaanse vrouw, deze wordt naar Rome gestuurd om een leven in dienst van de kerk te beginnen. Echter stuit ze daar op een donker kwaad dat haar doet twijfelen aan haar eigen geloof. Leuke film en deze staat momenteel op Disney Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Linksquest schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 07:39:
The First Omen (2024)[Afbeelding: The First Omen (2024)]
Tweakers: 2.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror | Runtime: 119 min | MPAA: R
Gister avond The First Omen gezien, begin had ik even zo iets van wat the hell ben ik het kijken, maar later in de film werd hij wel beter. The First Omen is zeg maar de voorloper van The Omen, die oorspronkelijk in 1976 uitgekomen is en in 2006 een remake heeft gekregen.

Het verhaal gaat over een jonge Amerikaanse vrouw, deze wordt naar Rome gestuurd om een leven in dienst van de kerk te beginnen. Echter stuit ze daar op een donker kwaad dat haar doet twijfelen aan haar eigen geloof. Leuke film en deze staat momenteel op Disney Plus.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Interessant, ik vond de oude The Omen heel goed.
"this is for you Daniel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Arjantje72 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:23:
[...]

Interessant, ik vond de oude The Omen heel goed.
"this is for you Daniel"
Ik heb die uit 1976 ooit gezien, kan hem alleen niet meer herinneren, de remake heb ik nog niet gezien, gaat wel komen. Review van mij is dan ook alleen op de The First Omen bedoeld :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Stukfruit schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:38:
Godzilla x Kong: The New Empire (2024)[Afbeelding: Godzilla x Kong: The New Empire (2024)]
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Kong jumping the Titan-sized shark. Happy days...

Okay, de film opent met Kong in zijn komische element. In sneltreinvaart gaan we door een landschap heen dat duidelijk niet het onze is. Beetje nep, beetje cool, paarse tinten. Sure. Maar wacht, wat is dat? Kong heeft kiespijn! Daarom kruipt hij door het gat vanuit het binnenste der aarde om in het land van de mensen aan te komen zodat Dan Stevens als de coolste tandarts ooit met een helikopter de wegrottende hoektand kan vervangen door ander materiaal.

Wat als een grap mag klinken is de eerlijke waarheid zelf: dit is hoe de film wordt ingestart.

De rest van de film geeft meer van hetzelfde in de vorm van apen die elkaar als menselijke superhelden bevechten. Niemand weet waarom, maar het heeft paarse tinten dus het is cool. Niet zeuren. Daarnaast heeft Kong fittie met Godzilla.

Waarom, geen idee, het is cool. Niet zeuren.

Voor de fans die een echte verbinding met vorige films verwachten: niet zeuren. It's not there. Voor de fans die de Monarch-serie op Apple TV+ wel okay vonden: this is not the Zilla you're looking for. Minus One? Mwah, maak er maar minus ten van.

Rebecca Hall en Dan Stevens stonden duidelijk in het krijt bij Adam Wingard om een vriendendienst te leveren. Het is een regisseur die tot nu toe voornamelijk vijfjes en magere zesjes heeft geleverd. Ik begrijp niet wat men met deze film wilde bereiken. In principe is de film voornamelijk animatie en geen live action, een komedie en een superheldenfilm in één, maar nergens wordt het echt duidelijk. Epic is het wel, want paars.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Ik vond deze film erg vermakelijk. De mensen hebben een bijrol en alles zit een beetje in een zweverige Avatar sfeer. Het enige waar ik mij aan stoorde was de uncanny valley kleine aap.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 01:31:
[...]

Prince was zijn tijd ver vooruit 8)
Vroeger was alles paars. Zelfs bij de overheid dachten ze: let's make it paars.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:33:
[...]

Ik vond deze film erg vermakelijk. De mensen hebben een bijrol en alles zit een beetje in een zweverige Avatar sfeer. Het enige waar ik mij aan stoorde was de uncanny valley kleine aap.
Uncanny valley houdt in dat karakters net realistisch genoeg zijn om voor "echt" door te gaan terwijl er iets onrealistisch in zit waar je je vinger niet direct op kan leggen hé? :)

De kleine aap was meer ugly Sonic een cartoon dan een realistisch ogend dier. Zeker na Kingdom of the Planet of the Apes vind ik dat dit beessie en de rest van de omgeving redelijk onflatteus zijn aangepakt.

* Stukfruit is sowieso een beetje zoals Pa Kong geworden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Stukfruit schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:21:
[...]
Zelfs bij de overheid dachten ze: let's make it paars.
Het is wachten op tandartsen in Chinooks :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Het is wachten op tandartsen in Chinooks :P
Als dat betekent dat ik rijk genoeg ben om zo'n tandarts langs te laten komen en een eigen eiland met toegang tot middle earth heb: sign me up!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Stukfruit schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Uncanny valley houdt in dat karakters net realistisch genoeg zijn om voor "echt" door te gaan terwijl er iets onrealistisch in zit waar je je vinger niet direct op kan leggen hé? :)

De kleine aap was meer ugly Sonic een cartoon dan een realistisch ogend dier. Zeker na Kingdom of the Planet of the Apes vind ik dat dit beessie en de rest van de omgeving redelijk onflatteus zijn aangepakt.

* Stukfruit is sowieso een beetje zoals Pa Kong geworden...
Ik weet dat uncanny valley meer opgaat voor mensen maar die aap was inderdaad meer cartoon en dat stoorde mij. De rest van de apen zag er naar mijn mening prima uit. Nu is deze film dan ook meer fantasy adventure dan realistisch dus ik kon het verder prima hebben.

Kingdom of the Planet of the Apes moet ik nog kijken maar wat ik er van gezien heb ziet er goed uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
Superdeep (2020)Superdeep (2020)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 4.9 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: N/A
Low budget sci-fi horrorfilm van Russische makelij, geïnspireerd door de Kola Superdeep Borehole. Epidemioloog Anna wordt door haar werkgever gevraagd om mee te reizen naar het Kola boorgat, omdat er vreemde geluiden zijn waargenomen diep beneden het aardoppervlak, waar ook een geheim laboratorium is gehuisvest. Eenmaal in het lab aangekomen blijkt er meer mis te zijn dan ze is voorgehouden en wordt het al snel een strijd op leven en dood tussen Anna en een mysterieuze vijand. Het verhaal van Superdeep heeft weinig om het lijf en is een kruising tussen Doom ('05) en The Thing ('11). Het acteerwerk is redelijk, al wordt een goed oordeel geven wel enigszins bemoeilijkt doordat de film om de één of andere reden alleen met Engelse nasynchronisatie te zien is. De dub is echter niet heel storend en de meeste stemmen passen bij de personages. Ook de duistere, elektronische soundtrack mag er wezen en draagt bij aan de onheilspellende sfeer. De special effects zijn prima en er wordt voornamelijk gebruik gemaakt van practical effects, die hier en daar worden opgeleukt met wat cgi. De film wint zeker geen originaliteitsprijs, maar is uiteindelijk nog best vermakelijk, al verkies ik zowel Doom als The Thing boven Superdeep.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Haay
Godzilla Minus One (2023)Godzilla Minus One (2023)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, wanneer de Japanse zaak al zo goed als verloren is, kiest een Kamikaze piloot die geen zin heeft om te sterven voor een verloren zaak ervoor om onder het mom van mechanisch defect aan zijn vliegtuig op een klein eilandje te landen. Daar blijkt ook Godzilla te buurten, en dat komt de Japanse bezetting op het eilandje duur te staan. In deze Japanse Godzilla film gaat er niet eerst een halve film voorbij voordat je het monster pas voor het eerst te zien krijgt maar meteen al in de openingsscene raast Godzilla in vol ornaat over het eilandje. De Kamikaze piloot keert uiteindelijk na de oorlog terug in een verwoest Tokyo en moet dan zonder zijn ouders die overleden zijn, maar wel met een eveneens verweesde jonge vrouw en een vondeling baby, een nieuw bestaan opbouwen. Al snel duikt Godzilla weer op, ditmaal versterkt door de nucleaire straling van de Amerikaanse kernproeven, en vormt het monster een bedreiging voor Tokyo zelf. De aanvallen van Godzilla, zowel in het water op marine schepen als op het land tegen gebouwen, zien er spectaculair uit. De Oscar voor beste visual effects zijn dan ook zeker verdiend! Verder is het verhaal van de Kamikaze piloot die worstelt met schuldgevoelens en hoe om te gaan met de nieuwe mensen in z'n leven ook interessant genoeg. Nu ben ik geen kenner van Godzilla films en de Hollywood versies vermijd ik over het algemeen, maar deze Japanse film heeft mij prima vermaakt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ghostbusters: Frozen Empire (2024)Ghostbusters: Frozen Empire (2024)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Nadat Afterlife in 2021 de befaamde sfeer uit de jaren '80 terugbracht en een poging deed om het materiaal enigszins te vernieuwen, zo is dat met deze film samen met de spoken even snel weer om zeep geholpen.

De grappen zijn niet meer geestig, het plot sijpelt als slijm vanaf het begin al door de scheuren van het script heen en de passie voor het bronmateriaal volgt nu een kopie van ieder willekeurig generiek script.

Terwijl ik rond middernacht naar deze film zat te kijken bleek de buurvrouw betere geluiden te produceren dan het standaard eindspook. Zij had duidelijk een firemaster in huis die niet hoefde te leunen op magie ipv pseudowetenschap en paranormale activiteiten, zoals deze film het nu doet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zij had duidelijk een firemaster in huis die niet hoefde te leunen op magie ipv pseudowetenschap en paranormale activiteiten [...]
"He slimed me" krijgt opeens een hele andere lading :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Superkiwi schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Dat is de parodie. Ghostlusters. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 09-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Vorig weekend begonnen met deeltje 2, maar moesten om redenen stoppen met kijken met nog een uur te gaan.
Gisteren eindelijk de tijd gehad om het restant te kijken.
Grafisch erg goed in elkaar gezet. Qua verhaal merk je de bron best oud is. Niet dat het slecht is, maar eerder verwijzingen en bepaalde manieren. Het is eigenlijk heel spiritueel opgezet.
Het geheel is soms erg verwarrend, weet ook niet of het met de oude film beter is. Maar het einde omdat er nog wel een deel 3 aan komt, was vrij abrupt. Maar wellicht omdat we ondertussen de Lego rozen in elkaar aan het zetten waren. :+

We hebben ons overigens absoluut vermaakt met de film. En eerlijkheidshalve denk ik dat een 7,5 wel zeker een goede score is.

De eerste film zal zeker voor mij wel op het lijstje staan om eens te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Ik probeerde het netjes te houden O-)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Meer Ghostlutsers :p

De regie is nu ongemerkt ook niet meer in handen van een Reitman. Een schrijver van de vorige film heeft het nu beiden (schrijven en regie) gedaan.

Met een staat van dienst die aangeeft dat hij vooral tot de onderkant van de middenmoot behoort is het dus niet vreemd dat er niet veel bijzonders uit is gekomen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
@Arunia De stijl van Villeneuve is dat het visuele aspect van de film voor zichzelf te laten spreken met zo weinig mogelijk dialoog. Wat voor bepaalde delen van de film prima werkt, maar op sommige momenten niet werkt en Villeneuve toch blijft vasthouden zijn visuele stijl. Daarnaast zijn deze Dune films in mijn opinie vrij losjes gebaseerd op de boeken, waar de originele film en de latere mini-serie dichterbij de boeken blijven.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vrijdag schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:43:
[...]

"Don't cross the streams!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Fires of Kuwait (1992)Fires of Kuwait (1992)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, Short | Runtime: 36 min | MPAA: N/A
Fires of Kuwait is een korte IMAX documentaire die beelden toont van het doven van de enorme branden van de olievelden in Koeweit, die waren aangestoken door het zich terugtrekkende leger van Saddam Hussein in 1991.

De beelden zijn indrukwekkend. De cijfers ook.

Midden op de dag keek je nog steeds tegen een pikzwarte lucht aan, vanwege de rook van al die brandende olievelden.

Het blussen van een brandend olieveld is een behoorlijk specialistische klus en met zo'n gigantische hoeveelheid aan branden, was het een monsterklus om ze te doven. Teams van over de hele wereld waren overgevlogen om de klus te klaren, en ieder team had zo zijn eigen technieken, en elke brand had zo zijn eigenaardigheden, die net een wat andere aanpak vereist.

De voiceover maakt het net wat minder indringend, maar "mooie" documentaire dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Samuel in the Clouds (2016)Samuel in the Clouds (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: 70 min | MPAA: N/A
Welkom bij een nieuwe aflevering van Vergane Glorie, met in dit deel een portret van een man van de berg.

Een (voormalige) skilift bediener leeft (net als de rest van ons) in een tijd dat de aarde hard opwarmt. Hij heeft dat in zijn 50 jaar op de berg van dichtbij meegemaakt. De gletsjer die het leven voedde is al lang verdwenen en hoewel er vroeger heel het jaar door geskied kon worden, is de sneeuw nu een soort van wazige herinnering aan een tijd waarin alles beter was. En ja, die skilift, ik denk niet dat die het nog doet. ;)

Wel mooi gefilmde documentaire die (zoals tegenwoordig in is) enigszins gestuurd wordt door de maker. Halverwege heb je eigenlijk alles wel gezien, dus ondanks dat de documentaire niet enorm lang is, voelt het een stuk langer. Het is dan ook een stuk minder sterke film dan bijvoorbeeld Honeyland. Maar ik kan dit soort documentaires, waarin de impact op zowel het individu als de gehele planeet wordt behandeld, wel waarderen. Daarbij is vooral het ontbreken van een voiceover is belangrijk, vind ik. Een voiceover creëert een grotere afstand tussen de kijker en de materie.

Ik dacht een 7.5, maar gezien ik Honeyland uiteindelijk een 8 heb gegeven (volgens mij bij eerste viewing een 9), heb ik het wat naar beneden bijgesteld naar een ruime 7.

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 09-06-2024 17:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Bad Boys: Ride or Die (2024)Bad Boys: Ride or Die (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 110 min | MPAA: N/A
De eerste helft is zwak, en wat heb ik me kapot ge-ergerd aan Marcus. In deel 2 en 3 ook wel een beetje, maar jezus wat liep hij deze keer te zeveren. Mike heeft door de filmserie heen wel een langzame, maar duidelijke ontwikkeling doorgemaakt. Bij Marcus lijkt het meer op "wat kunnen deze keer weer voor mafheid voor hem bedenken". De tweede helft worden de registers opengetrokken en is het weer een ouderwets Bad Boys spectakel. Werd Reggie in deel 2 en 3 puur gebruikt als lijdend voorwerp voor een paar goede grappen (interrogating Reggie is en blijft de beste scene uit de hele filmserie, hands down), in deze film heeft hij zelf een geweldige scene :D Ik weet dat er kans bestaat op nog een vijfde deel, maar wat mij betreft mogen ze het hierbij laten. Tenzij de hoofdrollen over worden gedragen naar Dorn, Kelly Armando en Reggie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Garfield Movie (2024)The Garfield Movie (2024)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG
Kris Pret heeft lol als de stem voor Garfield. Het moet in zijn woning een dolle boel zijn met al die katten, Nintendo-games, dinosaurussen en artefacten uit de jaren '80.

Hoewel de visuele kant on point is heeft het verhaal weinig om het lijf. Zoals eerder werd geschreven: leuk om een keer te kijken als ie per ongeluk eens voorbijkomt op Netflix en je de skip-knop niet meer kunt vinden op je afstandsbediening.

Voor kinderen die van de zaterdagochtendcartoons houden, zoals ooit gedefinieerd door Irene Moors met Telekids, is dit waarschijnlijk wel een leuke film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Boy Kills World (2023)Boy Kills World (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Met LSD op is dit volgens mij wel een leuke film. Ik stapte in zonder te weten waar dit over ging, maar zag Bill Skarsgård en dacht: okay.

Het gaat over een dove jongen genaamd "Boy", die niet kan spreken en wiens voiceover-stem gebaseerd is op dat van een spelhalkarakter omdat het cool klinkt. Samen met zijn denkbeeldige zusje wordt hij getraind om te gaan vechten tegen Hilda van der Koy, gespeeld door Famke Janssen.

Sharlto Copley komt nog even langs als Glen van der Koy en het geheel doet bij elkaar denken aan iets wat zijn inspiratie zoekt in o.a. het werk van Tarantino en Matthew Vaughn, maar dan dus door een Duitser uit Frankfurt die bekendstaat onder de naam Moritz Mohr. Dit is zijn regiedebuut.

Wil ik mohr? Nee, daar was de film te lang voor. Er zou enige potentie kunnen zijn als het wat korter was en er meer verhaal in zou zitten.

Een zesje. Als men meer achtergrondonderzoek had gedaan dan zouden de makers moeten weten dat persoonsnamen zoals Hilda van der Koy niet geschreven dienen te worden als "Hilda Van Der Koy".

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:35:

Voor kinderen die van de zaterdagochtendcartoons houden, zoals ooit gedefinieerd door Irene Moors met Telekids, is dit waarschijnlijk wel een leuke film.
Andy, met Snoot en Crocker. En Linda met DJ Cat natuurlijk 8)

[ Voor 64% gewijzigd door Vrijdag op 10-06-2024 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 10 juni 2024 @ 00:01:
[...]

Andy, met Snoot en Crocker. En Linda met DJ Cat natuurlijk 8)
Sky Channel O+

Zonder Fun Factory was ik later niet alle films in het Engels gaan kijken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Qua verhaal merk je de bron best oud is. Niet dat het slecht is, maar eerder verwijzingen en bepaalde manieren. Het is eigenlijk heel spiritueel opgezet.
Ik vind het juist actueel: er word nog steeds gevochten vanwege geloof en de film laat zien hoe kractig geloof kan zijn in dat opzicht.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Makaja
Terminator Salvation (2009)Terminator Salvation (2009)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Het is zaterdagavond, en ik had nog even 2 uurtjes voor mijn bedtijd. Ik besefte me dat ik deze nog niet gezien had. Best vreemd, want Terminator is natuurlijk wel een beetje 'legend'. En ach, Christian Bale vind ik meestal erg goed, dus deze maar eens geprobeerd.

De film speelt zich af in een dystopische toekomst, waarin Skynet heeft besloten dat de mens de grootste bedreiging van de aarde is, en dus uitgeroeid moet worden. Er is echter een groep verzetsstrijders, die probeert dit te voorkomen. John Connor is een van deze strijders. Hij is in bezit van cassettebandjes (wie kent ze nog!) van zijn moeder, waaruit blijkt dat zijn vader, Kyle Reese, ten koste van alles gered moet worden. Een onverwachte samenwerking moet hem daarbij helpen.

De gehele film is in het teken van het welbekende oranje-blauwe kleurenpalet. Het valt op een gegeven moment echt op en eerlijk is eerlijk: als je het eenmaal gezien hebt, gaat het ook storen. Wat echter ook opvalt, is dat het geheel eigenlijk best goed in elkaar zit: de actiescenes werken, en ook de special effects zijn goed gedaan. Uiteraard een boel CGI, met een toch licht verrassende gastrol ergens op 3/4e van de film. Zelfs het haast iconische 'I'll be back' en een kleine throwback naar Guns'N'Roses ontbreken niet.

Ik vond de opbouw goed en zeker visueel stelt de film niet teleur. Het einde is wat sentimenteel, en had niet zo gemoeten, maar dat neemt niet weg, dat dit een best aardige actiefilm is, die prima past in de Terminator-lineup. Ja, er zitten wat gaten in het plot (Kyle Reese was toch geboren in het verzet en getraind als soldaat? Dat spreekt deze film toch enigzins tegen..) en hier en daar doet het me ook wel denken aan een Michael Bay film, maar ik heb me prima vermaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
Sniper: Ultimate Kill (2017)Sniper: Ultimate Kill (2017)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
De eerste Sniper vond ik super: Tom Berenger die zich in de bosjes schuil hield, en dan vanuit het niets een baddie omlegde. Deze kende ik nog niet, en kwam ik tegen op Netflix.

Het verhaal: sluipschutter wordt door zijn baas ingezet, om een Colombiaanse drugsbaas neer te halen. Deze heeft echter ook zijn eigen 'sniper', met de naam 'El Diablo'. U raadt al waar dit heen gaat.

Het verhaal speelt zich af in Bogotá, en wordt prettig in beeld gebracht. Prima camerawerk, mooie sfeerbeelden, en visueel erg aantrekkelijk. Het verhaal daarentegen is niet zo mooi: het is wat plat en simpel, met wat voorspelbare momenten, die je van mijlenver ziet aankomen.

Wat ook opvalt: Danay Garcia (Kate Estrada in de film) kent blijkbaar maar één gezichtsuitdrukking, dat is boos kijken. In praktisch elke scene die ze speelt,zie je de gefronste wenkbrauwen weer verschijnen. Chad Michael Collins (Brandon Becket) doet het wat dat betreft een stuk beter, en acteert wat meer ingetogen. Sowieso valt op, dat er door een aantal acteurs aardig aan 'over-acting' wordt gedaan.

Uiteindelijk blijft een vrij matige film over, die visueel dus weet te overtuigen, maar verder voorspelbaar is, en eindigt zoals je verwacht. Als je niks beters te doen hebt, is het geschikt als tijdverdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Chief schreef op maandag 10 juni 2024 @ 03:45:
[...]

Ik vind het juist actueel: er word nog steeds gevochten vanwege geloof en de film laat zien hoe kractig geloof kan zijn in dat opzicht.
Waarom knip je de 'titel'/postersnaam* van de quote af? Want nou kan ik niet de post terugvinden die jij quote en ik heb geen idee waar je het over hebt. Welke film?

* = ik bedoel dit stukje:
Thanks d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Twhomp op 10-06-2024 15:33 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Twhomp schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Waarom knip je de 'titel'/postersnaam* van de quote af? Want nou kan ik niet de post terugvinden die jij quote en ik heb geen idee waar je het over hebt. Welke film?

* = ik bedoel dit stukje:
sorry, Dune 2

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jackass: The Movie (2002)Jackass: The Movie (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Documentary, Action, Comedy | Runtime: 85 min | MPAA: R
Gisteren deze film nog eens gekeken, was toch alweer heel wat jaren geleden. Vroeger vond ik ze heel leuk, maar om een of andere manier vond ik hem nu niet eer zo leuk, ja er blijven gouden momenten aanwezig, maar ook mindere momenten. Hoe dan ook was het nog eens leuk om naar deze Jackazen te kijken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Spooksel

Spooksel!

Under Paris (2024)Under Paris (2024)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA
Under Paris, of 'Sous la Seine' als je het gewoon bij zijn originele titel wil zoeken. Tja, een haaienfilm. Een niet zo heel beste haaienfilm ook nog eens!

Een film waarvan de makers misschien dachten 'Hey, Jaws is alweer zo lang geleden, dat weet vast niemand meer... laten we dat eens nadoen in Parijs!'

En toen was er blijkbaar een producent die dacht 'Shut up and take my money!'

Hoe dan ook, een flinterdun verhaal dat bol staat van de cliche's, karakters die spontaan hun hersens uitschakelen zodra er wat logica om de hoek komt kijken en de voorspelbaarheid van wat er gaat gebeuren is enorm. Omdat het zo dom was dat het wel weer een soort van grappig is een 4 voor de moeite.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Pagina: 1 ... 235 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.