The Rock (1996) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 136 min | MPAA: R ‘Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom Queen.’ ‘Carla wás the prom queen.’ In 1996, de langste zomervakantie van mijn leven, ben ik drie keer naar The Rock geweest. Niet dat ik het een fantastische film vond, maar laten we zeggen, I was entertained. Tijd voor een update. General Francis Hummel (Ed Harris) ontvreemdt een stapel raketten met gifgas uit een arsenaal om het Pentagon te dwingen zijn overleden manschappen recht te doen. De FBI zet agent Stanley Goodspeed (Nic Cage) in om de boel te redden. Hij krijgt hulp van de Britse spion James Bond John Mason (Sean Connery). The Rock is wat mij betreft Michael Bay’s finest hour. Al zijn bombastische, kinetische nonsense komt hier op een amusante manier bij elkaar. De film zit boordevol ongeloofwaardige maar toch tot tevredenheid stellende actiescènes en veel rake humor. Ik vind de film inmiddels wel erg gedateerd. Het militaristische gewauwel over eer is irritant en een aantal grappen kunnen nu niet meer. Het verhaal is te stupide voor woorden. Blijft over de chemie tussen Cage en Connery en verdomd, die twee trekken de film voor mij nog steeds boven de middelmaat uit als het gaat om de traditionele actie blockbuster. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
These are my principles. If you don't like them, I have others.