Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 230 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Closely Watched Trains (1966)Closely Watched Trains (1966)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: Not Rated
Ik was laatst de lijst met Oscars voor beste Buitenlandse film aan het doorlopen en kwam toen bij deze film uit.

Ostre sledované vlaky (of Closely Watched Trains, of Closely Observed Trains, net aan welke kant je je van de Atlantische oceaan bevindt) is een enigszins absurd komische film over de nieuwe aanwinst van een klein stationnetje en alles er omheen, in Tsjecho-Slowakije gedurende de Tweede Wereldoorlog.

Iedereen in de film is vooral hard bezig met niet al te hard werken en de aandacht te verleggen op romances.

Niet al te lange film waar ik helaas geen klik mee had, ondanks de wel fraaie beelden. Ja, het is wel tragikomisch, maar ik moest er toch weer niet echt om lachen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Yonix schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:59:
[...]

En vanavond weer, maar dit keer met de missus. <3 d:)b

[Afbeelding]
Leuk dat die film je beviel :)
ik had meer dar 1 pintje bier nodig om die film door te komen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baswillems1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:05
Monkey Man (2024)Monkey Man (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Heerlijke actiefilm, fijn tempo erin 2 uur vlogen voorbij. De link met John Wick leggen ze zelf nog in de film, dus ze schamen zich er niet voor. Toppertje wat mij betreft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Reservoir Dogs (1992)Reservoir Dogs (1992)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
'Did you kill anybody?' 'A few cops.' 'No real people?' 'Just cops.'

Ik heb geen idee welke film je voor Pulp Fiction zag. Maar dikke kans dat de film die je erna keek Reservoir Dogs was. Quentin Tarantino's debuut maakte in de toen nog kleine wereld van indiefilms al een impressie in 1992 maar het was pas na zijn doorbraak twee jaar later dat het grote publiek Reservoir Dogs ontdekte.

Een crew van geharde criminelen doet een diamantroof maar het loopt zuur af. De overlevenden van de heist ontmoeten elkaar in een safe house en proberen erachter te komen wat er mis is gegaan en wie van hen de snitch is.

Reservoir Dogs is een klassieker geworden en een van de films die indies een groter podium gegeven hebben. Tarantino's stijl, die tot uiting komt in het (verbale) geweld en de non-lineaire structuur, is eindeloos gecopieerd daarna. Daarmee is Reservoir Dogs denk ik een van de meest invloedrijke films aller tijden geworden, misschien nog wel meer dan Pulp Fiction. Zonder Reservoir Dogs geen Pulp Fiction, en zonder die twee had de filmwereld er anders uitgezien.

Maar hoe goed is Reservoir Dogs op zichzelf nu? Ik vroeg het me af toen ik de soundtrack van de week weer eens opzette, een CD die ik grijs gedraaid heb in de nineties. Het was zeker 20 jaar geleden dat ik hem voor het laatst zag.

The answer - pretty well. Maar niet op de manier die ik me herinnerde. Wat ik net gezien heb is een film met een weinig origineel verhaal. Qua narrative is er weinig over te zeggen dat veel eerdere films al niet beter deden. Reservoir Dogs is in een hoop opzichten ook weinig vernieuwend; Tarantino is altijd open geweest over zijn inspiratiebronnen en hij leent hier vrij uit het werk van Akira Kurosawa, Stanley Kubrick en William Friedkin, maar als je even zoekt kan je letterlijk tientallen referenties uit bekende en minder bekende films traceren in Reservoir Dogs.

Wat maakt de film dan zo goed? Tarantino's flair voor dialoog, humor, geweld en boeiend camerawerk maken Reservoir Dogs voor mij nog steeds ontzettend kijkbaar. De film is verre van perfect op al die gebieden; Pulp Fiction en veel van zijn latere werk laten een duidelijke evolutie hiervan zien maar in Reservoir Dogs voelt non-perfectie juist authentiek aan. De film is ruw, ruig en direct en ondanks het dunne verhaal door de korte runtime nooit saai. En het 'commode' verhaal van Mr Orange is een van Tarantino's meest virtuoze momenten.

Reservoir Dogs blijft een mijlpaal in de filmgeschiedenis. En zo quotable. Heerlijk.

'Either he's alive... or he's dead. Or the cops got him... or they don't.'

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Het mooie van zijn films is vaak inderdaad de soundtrack. Krijg wel eens het idee dat hij die eerder af heeft dan het script zelf. Zoals bijvoorbeeld Jackie Brown

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat me dit keer opviel, en wat nu een stuk makkelijker te checken is dan 20 jaar terug, is dat de film ook een aantal songs refereert die niet gespeeld worden en dus ook niet op de OST staan. The Night the Lights Went Out in Georgia is een fantastisch nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gebeurt vaker, ook dat ze wel in de film zitten maar niet op het album (Zoals blind van k0rn in Charlies Angels, omdat Diaz fan was, en het intro van dat nummer werkt ook waanzinnig goed bij het begin van de film in het vliegtuig)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik bedoel dat ze genoemd worden maar niet gespeeld. Tarantino is natuurlijk een pop culture referencer pur sang; het nummer hierboven wordt genoemd in de openingsdialoog (waarin Madonna's Like a Virgin natuurlijk uitgebreid behandeld wordt door Tarantino / Mr Brown).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ah op die fiets. Hoe dan ook zijn zijn films met muziek gelardeerd, al dan niet gespeeld. Als muziekfan (meer dan films) kan ik erg van zijn films genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:56:
Reservoir Dogs (1992)[Afbeelding: Reservoir Dogs (1992)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
'Did you kill anybody?' 'A few cops.' 'No real people?' 'Just cops.'

Ik heb geen idee welke film je voor Pulp Fiction zag. Maar dikke kans dat de film die je erna keek Reservoir Dogs was. Quentin Tarantino's debuut maakte in de toen nog kleine wereld van indiefilms al een impressie in 1992 maar het was pas na zijn doorbraak twee jaar later dat het grote publiek Reservoir Dogs ontdekte.

Een crew van geharde criminelen doet een diamantroof maar het loopt zuur af. De overlevenden van de heist ontmoeten elkaar in een safe house en proberen erachter te komen wat er mis is gegaan en wie van hen de snitch is.

Reservoir Dogs is een klassieker geworden en een van de films die indies een groter podium gegeven hebben. Tarantino's stijl, die tot uiting komt in het (verbale) geweld en de non-lineaire structuur, is eindeloos gecopieerd daarna. Daarmee is Reservoir Dogs denk ik een van de meest invloedrijke films aller tijden geworden, misschien nog wel meer dan Pulp Fiction. Zonder Reservoir Dogs geen Pulp Fiction, en zonder die twee had de filmwereld er anders uitgezien.

Maar hoe goed is Reservoir Dogs op zichzelf nu? Ik vroeg het me af toen ik de soundtrack van de week weer eens opzette, een CD die ik grijs gedraaid heb in de nineties. Het was zeker 20 jaar geleden dat ik hem voor het laatst zag.

The answer - pretty well. Maar niet op de manier die ik me herinnerde. Wat ik net gezien heb is een film met een weinig origineel verhaal. Qua narrative is er weinig over te zeggen dat veel eerdere films al niet beter deden. Reservoir Dogs is in een hoop opzichten ook weinig vernieuwend; Tarantino is altijd open geweest over zijn inspiratiebronnen en hij leent hier vrij uit het werk van Akira Kurosawa, Stanley Kubrick en William Friedkin, maar als je even zoekt kan je letterlijk tientallen referenties uit bekende en minder bekende films traceren in Reservoir Dogs.

Wat maakt de film dan zo goed? Tarantino's flair voor dialoog, humor, geweld en boeiend camerawerk maken Reservoir Dogs voor mij nog steeds ontzettend kijkbaar. De film is verre van perfect op al die gebieden; Pulp Fiction en veel van zijn latere werk laten een duidelijke evolutie hiervan zien maar in Reservoir Dogs voelt non-perfectie juist authentiek aan. De film is ruw, ruig en direct en ondanks het dunne verhaal door de korte runtime nooit saai. En het 'commode' verhaal van Mr Orange is een van Tarantino's meest virtuoze momenten.

Reservoir Dogs blijft een mijlpaal in de filmgeschiedenis. En zo quotable. Heerlijk.

'Either he's alive... or he's dead. Or the cops got him... or they don't.'

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Weet niet hoor.
Jij hebt de neiging om hier zo nu en dan de boel op te schudden. En dat mag.
De dag dat ik deze film voor het eerst zag staat in mij geheugen gegrift.
Heb em daarna nog vele malen gekeken en nooit enige twijfel gehad.

Wat jij wil.
Alleen al die ballonnen die steeds in beeld komen.
Hoe geweldig wil je het hebben?

Soms heb je geen gelijk.
Vandaag is zo'n dag.

:P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

AvK schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:40:
[...]
Soms heb je geen gelijk.
Vandaag is zo'n dag.
DrStrangeLove waardeert de film met een 9 en uit jouw reactie maak ik op dat jij 'm ook geweldig vindt. Waarin verschillen jullie dan van mening?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Superkiwi schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:49:
[...]

DrStrangeLove waardeert de film met een 9 en uit jouw reactie maak ik op dat jij 'm ook geweldig vindt. Waarin verschillen jullie dan van mening?
Ik kan eerlijk gezegd helemaal niks opmaken uit zijn post. Ballonnen :?

Maar goed, AvK geeft in dit topic vaker zijn mening over mijn posts dan over films, daar ben ik inmiddels al wel aan gewend :P
franssie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:54:
ah op die fiets. Hoe dan ook zijn zijn films met muziek gelardeerd, al dan niet gespeeld. Als muziekfan (meer dan films) kan ik erg van zijn films genieten.
Absoluut. Je vraagt je af waar hij al die fantastische tracks vandaan haalt soms. Hij zal veel geluisterd hebben naar K-Billy's Super Sounds from the Seventies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die kan ik ook niet plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
SaN schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:49:
Dune: Part Two (2024)[Afbeelding: Dune: Part Two (2024)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Wat een film.. Al een paar weken mensen geprobeerd mee te krijgen naar deze film. Vrouw vond de eerste film te lang, vrienden geen interesse in sci-fi, enz. Ondertussen zag ik dat er steeds minder voorstellingen in de imax zaal vertoont werden, dus op de valreep een kaartje gekocht voor een ochtendvoorstelling op zondag. Mijn eerste solo bioscoopervaring, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.
Alleen naar de bios gaan went heel snel :) Ik heb heel wat avonden alleen tijdens business trips in bioscopen doorgebracht. Prima manier om de avond door te komen. Het heeft ook voordelen; 100% focus op de film en niemand die in je zak met noten zit te graaien om je M&Ms mee te hoeven delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05:01
Linksquest schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:00:
Se7en (1995)[Afbeelding: Se7en (1995)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R
Zaterdag de film Se7en met de vrouw gezien, ik dacht dat ik hem ooit gezien had, echter was dit niet het geval. Hele goede film met Morgan Freeman en Bratt Pitt. Tijdens de film kreeg ik een raar onderbuik gevoel van het einde en dat bleek ook nog eens te kloppen. De film gaat over Rechercheur William Somerset die nog zeven dagen te gaan voor hij met pensioen mag. Hij en de enthousiaste David Mills achtervolgen een moordenaar die geobsedeerd is met de zeven zonden, David Mills is pas met zijn vrouw verhuist zodat David daar Rechercheur kon worden, dus in theorie nog jong achter de oren.

Het is een hele goede film, zeker een aanrader.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Het is zeker een aanrader, maar ik vind jouw timing helemaal verkeerd. Gezien de sfeersetting en atmosfeer in film is dit er een voor een natte, grauwe, donkere dag of avond. Jij kijkt em op de warmste 6 april ooit gemeten, een dag die ook nog eens zeer zonnig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-09 16:33
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:56:
Klopt helemaal, in mijn geval. Nooit van QT gehoord, tot ik de (toen) nieuwe film Pulp Fiction in de bioscoop zag en volledig werd weggeblazen. Daarna op aanraden van een vriend die al wel bekend was met Reservoir Dogs die film ook gekeken. Hoewel ik Pulp Fiction toch de betere film vind (eerste liefde blijft toch altijd speciaal he ;) ) heeft Reservoir Dogs ook die kenmerkende QT magie waardoor de film na langere tijd opnieuw bekijken ook weer opnieuw genieten is.

En wat bepaalde personen ook mogen zeggen, ik kan altijd erg genieten van jouw uitgebreide en gedetailleerde filmbeoordelingen, @Dr. Strangelove !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

flyingdutchboy schreef op woensdag 10 april 2024 @ 04:07:
[...]

Het is zeker een aanrader, maar ik vind jouw timing helemaal verkeerd. Gezien de sfeersetting en atmosfeer in film is dit er een voor een natte, grauwe, donkere dag of avond. Jij kijkt em op de warmste 6 april ooit gemeten, een dag die ook nog eens zeer zonnig was.
Ben ik met je eens, maar vertel dat eens aan mijn vrouw 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
AvK schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:40:
[...]

Weet niet hoor.
Jij hebt de neiging om hier zo nu en dan de boel op te schudden. En dat mag.
De dag dat ik deze film voor het eerst zag staat in mij geheugen gegrift.
Heb em daarna nog vele malen gekeken en nooit enige twijfel gehad.

Wat jij wil.
Alleen al die ballonnen die steeds in beeld komen.
Hoe geweldig wil je het hebben?

Soms heb je geen gelijk.
Vandaag is zo'n dag.

Haha nouuuu, kort gezegd vind ik die film overrated. Ik heb hem destijds ook niet gezien want te jong. Pulp fiction vind ik dan wel heel tof. Om recentere films te vergelijken: Inglorious basterds = pulp fiction en tof. Once upon a time in hollywood is reservoir dogs en vrij saai (al zitten er toffe scenes tussen zoals bij de ranch en het einde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

jellybrah schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:26:
[...]

Haha nouuuu, kort gezegd vind ik die film overrated. Ik heb hem destijds ook niet gezien want te jong. Pulp fiction vind ik dan wel heel tof. Om recentere films te vergelijken: Inglorious basterds = pulp fiction en tof. Once upon a time in hollywood is reservoir dogs en vrij saai (al zitten er toffe scenes tussen zoals bij de ranch en het einde).
Reservoir Dogs staat bij mij toch nog altijd wel redelijk hoog op mijn lijst van topfilms, maar ik vond Once Upon a Time in Hollywood verschrikkelijk saai. Daarnaast duurt Reservoir Dogs 99 minuten en OUATIH 160. Hoe vind jij de films te vergelijken? Wellicht moet ik hem toch nog eens kijken als QT fan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Reservoir Dogs is, net als Hateful 8 en Death Proof, meer een 'praatfilm' dan een actiefilm. Als je bij Tarantino alleen maar Kill Bill of Inglorious Bastards achtige films verwacht kom je van een koude Kermis thuis.
OUATIH vond ik ook tegenvallen overigens, al zie ik wel de hommage aan de jaren '60 erin terug en in dat opzicht begrijp ik de film wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Om eerlijk te zijn vond ik dat Tarantino met Pulp Fiction zijn finest moment had. Alles wat ik daarna van hem gezien heb borduurt daarop voort maar voelde nooit meer zo fris als zijn eerste twee films. Once Upon a Time vond ik zelfs een snooze fest.

Kanttekening daarbij dat ik The Hateful Eight en Django Unchained niet gezien heb. Een van de twee gaat zaterdagavond aan. Ik denk Django, dan kan ik eindelijk die Leo DiCaprio meme eens plaatsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Pulp Fiction vond ik echt geen zak aan, reservoir dogs vond ik dan wel weer sterk.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:18:
Om eerlijk te zijn vond ik dat Tarantino met Pulp Fiction zijn finest moment had. Alles wat ik daarna van hem gezien heb borduurt daarop voort maar voelde nooit meer zo fris als zijn eerste twee films. Once Upon a Time vond ik zelfs een snooze fest.

Kanttekening daarbij dat ik The Hateful Eight en Django Unchained niet gezien heb. Een van de twee gaat zaterdagavond aan. Ik denk Django, dan kan ik eindelijk die Leo DiCaprio meme eens plaatsen :P
Django vond ik geweldig. Ben benieuwd wat je ervan vindt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
The Hateful EIght is wat mij betreft zijn slechtste film. Voorspelbaar en saai. Kill Bill (1 + 2) vond ik ook al niet zoveel aan.

Pulp Fiction is echter magistraal. Eerlijk gezegd vond ik Jackie Brown en Once Upon A Time In Hollywood ook erg goed. Naast Reservoir Dogs en de nu net genoemde films heb ik ook Django Unchained op blu-ray.

Inglourious Basterds heb ik een beetje een haat-liefde verhouding mee. Er zitten enorm sterke scenes in, maar ook wat dingen die mij irriteren. Begin me er wel steeds minder aan te irriteren, dus die had ik misschien ook op blu-ray moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:18:
Kanttekening daarbij dat ik The Hateful Eight en Django Unchained niet gezien heb.
Wat? Barbaar! :+

Leuk om al die verschillende meningen te lezen hier, het bewijst maar weer eens dat films echt een kwestie van smaak zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Superkiwi schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:35:
[...]

Wat? Barbaar! :+

Leuk om al die verschillende meningen te lezen hier, het bewijst maar weer eens dat films echt een kwestie van smaak zijn.
Inderdaad smaak. Ik vind Kill Bill 1 en 2 echt geweldig en op Pulp Fiction na de beste van QT. Once upon a time in Hollywood was ook geweldig en vond de samenwerking tussen Brad Pitt en Leonardo DiCaprio echt heel goed. Dat ze beste maten waren van elkaar kwam heel goed over en het voelde voor mij alsof ik steeds bij hun 2 in de auto zat ;)

Django is ook erg mooi en kijkt heel makkelijk weg. Inglorious Basterds en Death Proof vond ik beide minder geslaagd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Fast and the Furious (2001)The Fast and the Furious (2001)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Weer opnieuw begonnen aan The Fast and the Furious reeks, had er alweer een lange tijd zin in maar telkens geen tijd of er kwam wat tussen. Maar afgelopen Zondag toen ik me niet lekker voelde door koorts heb ik de film maar opgezet,

Het verhaal gaat zoals we allemaal kennen over een undercover agent die moet zien te achterhalen wie de overvallen plegen op de vrachtauto's, dit moet Brain O'Conner gaan doen. Hij leert Dom kennen en wint al vrij snel zijn vertrouwen omdat hij in tegenstelling van zijn huidige crew wel terugkomt voor Dom wanneer de politie dichtbij is, door deze actie groeien de twee vrij snel naar elkaar toe en ontdekt Brian na een tijdje wie er achter de overvallen zitten.

Nadat Dom ontdekt dat Brian een undercover agent is flipt hij hem helemaal de pan uit, wat uiteindelijk ervoor zorgt dat ze een roekeloze straatrace gaan houden in de auto waar Dom zo bang voor is richting het eind van de film.
spoiler:
Na het ontwijken van een trein en vol in adrenaline kijkt Don niet goed uit en rijdt vol tegen een vrachtauto op waardoor hij met zijn auto crashed.

Brian besluit om Dom te laten gaan, door zijn eigen auto af te staan. Deze actie komt Brian wel duur te staan, want hij verliest hierdoor zijn baan als agent..

Ik vind dit een heerlijke klassieker die ik toen in 2001 nog in de bioscoop heb gezien, hier begin het mooie verhaal van Dom, Brian en zoveel andere nu bekende personages. Een familie die van straatracers naar overvallers gaan en vervolgens nog hoger de ranglijst opklimmen tot meest gezochte criminelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

2 Fast 2 Furious (2003)2 Fast 2 Furious (2003)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Gisteren toen mijn vrouw op bed ging, ben ik deeltje 2 gaan kijken.

Het verhaal is dit keer iets anders, Brian is inmiddels zijn baan als agent kwijt door zijn actie in deel 1 en heeft de focus volledig op het illegaal straatracen gezet. Dat valt ook zeker wel te zien aan zijn mooie Nissan Skyline waarin hij rijdt,

In het begin van de film word Brian wakker gebeld omdat er te weinig races zijn op komen dagen voor de race, waardoor Brian de kans krijgt om mee te doen ALS hij er binnen zoveel minuten kan zijn.

Na deze straatrace wordt hij opgepakt, want niemand heeft op tijd de waarschuwing afgegeven over dat de politie dichtbij is. Hij word vervolgens gedwongen om mee te werken en ziet zijn oude werkgever weer, hun willen een grote crimineel genaamd Verone betrappen op zijn illegale praktijken en daarbij moet Brian ze gaan helpen.

Eerst wil Brian zijn oude vriend Roman Pierce gaan bezoeken die niet zo blij is om hem te zien, want hij is in het verleden opgepakt door Brian. Dit speelde zich af tussen film 1 en 2..
spoiler:
Samen besluiten ze om de politie te helpen als hun er dan voor zorgen dat ze daarna vrij zijn van alle overtredingen die ze ooit hebben gemaakt, zo gezegd en zo gedaan.

Even door skippen richting het eind van de film, waar er nog een klein gevecht komt en Verone opgepakt word door de politie en Brian en Roman weglopen, maar Brian vrij snel zegt dat Roman zijn zakken niet leeg zijn en daar had Brian het goed. Want wanneer Roman zijn shirt omhoog doet heeft hij veel geld onder zijn shirt, voor een nieuwe start.

Van begon tot eind een leuke film met veel humor en racen!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 12-04-2024 07:28 . Reden: Toch een paar spoilers gezet, om niet alles te verklappen. ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Basterds irriteerde mij mateloos. De blinde haat in die film jegens alles wat Duits is, zelfs de gewone soldaten, kon ik niet plaatsen. Ik weet dat het een persiflage moet zijn op nazi revenge flicks maar wat is het punt daarvan in een tijd waarin we allemaal beter horen te weten? Zal wel aan mij liggen. Ik wil de film een tweede kans geven, er zitten zeker ook sublieme scènes in.

Maar dat is het een beetje met Tarantino post-PF; een mixed bag, wat werkt in die films is fantastisch en buitensporig geniaal, maar er zitten eindeloze scènes die mij niet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:41:
[...]

Ik kan eerlijk gezegd helemaal niks opmaken uit zijn post. Ballonnen :?

Maar goed, AvK geeft in dit topic vaker zijn mening over mijn posts dan over films, daar ben ik inmiddels al wel aan gewend :P

[...]

Absoluut. Je vraagt je af waar hij al die fantastische tracks vandaan haalt soms. Hij zal veel geluisterd hebben naar K-Billy's Super Sounds from the Seventies 8)
Denk dat ik gisteren toch een beetje op het verkeerde been stond. Ik las jou recensie als zijnde licht negatief. Zonder het cijfer te zien............ Kan gebeuren. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee joh wereld film :)

No worries mate, kan het wel hebben hoor. Sfeertje in dit topic bevalt me wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@AvK nu we je toch aan de lijn hebben, wat bedoelde je met "balonnen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@G_Dragon ik denk dat er nog maar weinigen zijn die de films niét gezien hebben maar zowat jouw hele post, beiden samengepakt, kan in een spoilertag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb ze niet gezien (en ga ze ook niet zien), maar dit is inderdaad meer een Wikipedia-achtige samenvatting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Superkiwi schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:24:
@G_Dragon ik denk dat er nog maar weinigen zijn die de films niét gezien hebben maar zowat jouw hele post, beiden samengepakt, kan in een spoilertag ;)
Ik vind het persoonlijk wel een beetje ver gaan om zulke oude films nu nog in spoiler tags te gaan zetten, er is genoeg kans voor iedereen geweest ze te kijken lijkt me? :)

Maar als meerdere het met je eens zullen zijn in reacties wil ik het gerust aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 10-04-2024 21:55 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@G_Dragon ik ben het met je eens, aan de andere kant wordt dit topic denk ik veel gebruikt (ook door lurkers) om weer eens inspiratie op te doen, dat haal ik zelf ook veel uit dit topic. Dan kan een spoiler-tag wel handig zijn. Maar doe dus waar je je goed bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

franssie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:57:
@G_Dragon ik ben het met je eens, aan de andere kant wordt dit topic denk ik veel gebruikt (ook door lurkers) om weer eens inspiratie op te doen, dat haal ik zelf ook veel uit dit topic. Dan kan een spoiler-tag wel handig zijn. Maar doe dus waar je je goed bij voelt.
Ik luister naar wat de community wil, want dat gaat voor een persoonlijke mening :). Daarom dat ik vraag hoe de rest erover denkt, want ik heb het hele verhaal helemaal zelf uitgetypt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het grappige is dat ik de films wel gezien heb maar zelf met je spoilers er eigenlijk weinig van onthouden lijk te hebben, zal de FF's ook weer eens aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik vind ze allemaal tof! Zo.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
End of Watch (2012)End of Watch (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R
End of Watch is een redelijk geslaagde film over politieagenten.

Waarom geslaagd? Omdat de agenten (op wat karikaturale trekjes na) neergezet worden als gewone mensen, als mensen van vlees en bloed, en niet van beton en gietijzer.

Om er een beetje een documentaire gevoel bij te geven, wordt er gedaan alsof veel met een eigen camera is vastgelegd. Dit is echter meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegt. Zeker de helft van de beelden kunnen namelijk niet met die camera(s) zijn gemaakt.
spoiler:
Behalve er af en toe naar te refereren e.d. wordt er ook niet bijzonder veel mee gedaan. Gemiste kans?

De film is vooral een verzameling van fucked up shit waar LAPD agenten mee te maken kunnen krijgen. Geen idee hoe realistisch. Wellicht wat realistischer zijn de beelden van de agenten als mens in hun vrije tijd.

The 'bad guys and girls' worden helaas wel weer typisch 1-dimensionaal neergezet. Dit, samen met de vervelende shaky cam beelden, zorgen er voor dat de film toch ook weer niet echt het meesterwerk is dat het had kunnen zijn. Het is meer een paar afleveringen uit een poltieserie. Een 7+.
spoiler:
Oh ja, waarom moet de blanke agent het op het laatst opeens wel overleven? Alleen om "He was my brother" te kunnen zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Beter is eigenlijk de Netflix serie Flint Town. Wel een aanrader qua Amerikaanse politie documentaire serie imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-09 16:33
Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:03:
Basterds irriteerde mij mateloos. De blinde haat in die film jegens alles wat Duits is, zelfs de gewone soldaten, kon ik niet plaatsen. Ik weet dat het een persiflage moet zijn op nazi revenge flicks maar wat is het punt daarvan in een tijd waarin we allemaal beter horen te weten? Zal wel aan mij liggen. Ik wil de film een tweede kans geven, er zitten zeker ook sublieme scènes in.

Maar dat is het een beetje met Tarantino post-PF; een mixed bag, wat werkt in die films is fantastisch en buitensporig geniaal, maar er zitten eindeloze scènes die mij niet aanspreken.
Ik had destijds Inglourious Basterds in de bioscoop gezien (zoals ik elke QT film sinds Pulp Fiction in de bioscoop gezien heb :) ) en ik kan me herinneren dat ik er na afloop niet erg enthousiast over was. Vooral dankzij de volledig over de top finale in de bioscoop, en andere bepaald niet waarheidsgetrouwe scenes.

Recentelijk de film nog eens opgezet om samen een van mijn kinderen te kijken, en dankzij het "Once Upon A Time ... in Nazi-Occupied France" begin er met de mindset ingegaan dat het een QT sprookje is. Het is geen documentaire, biopic of op waarheid gebaseerd verhaal maar een QT verzonnen verhaal dat zich afspeelt tegen de achtergrond van een historische omgeving. Zoals in sprookjes de slechteriken vrijwel altijd lelijk zijn, zwarte kleren dragen, en ongenuanceerd gemeen zijn, zo zijn de Nazi's in deze film ook zwart-wit slecht. En als je met die mindset kijkt dan is de film veel beter te genieten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Superkiwi schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:21:
@AvK nu we je toch aan de lijn hebben, wat bedoelde je met "balonnen"?
YouTube: I Gotcha Reservoir Dogs Scene

Op ongeveer 38 seconden.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

josh-hill schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:59:
End of Watch (2012)[Afbeelding: End of Watch (2012)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R
End of Watch is een redelijk geslaagde film over politieagenten.

Waarom geslaagd? Omdat de agenten (op wat karikaturale trekjes na) neergezet worden als gewone mensen, als mensen van vlees en bloed, en niet van beton en gietijzer.

Om er een beetje een documentaire gevoel bij te geven, wordt er gedaan alsof veel met een eigen camera is vastgelegd. Dit is echter meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegt. Zeker de helft van de beelden kunnen namelijk niet met die camera(s) zijn gemaakt.
spoiler:
Behalve er af en toe naar te refereren e.d. wordt er ook niet bijzonder veel mee gedaan. Gemiste kans?

De film is vooral een verzameling van fucked up shit waar LAPD agenten mee te maken kunnen krijgen. Geen idee hoe realistisch. Wellicht wat realistischer zijn de beelden van de agenten als mens in hun vrije tijd.

The 'bad guys and girls' worden helaas wel weer typisch 1-dimensionaal neergezet. Dit, samen met de vervelende shaky cam beelden, zorgen er voor dat de film toch ook weer niet echt het meesterwerk is dat het had kunnen zijn. Het is meer een paar afleveringen uit een poltieserie. Een 7+.
spoiler:
Oh ja, waarom moet de blanke agent het op het laatst opeens wel overleven? Alleen om "He was my brother" te kunnen zeggen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Dit was er één die ik had kunnen opnemen in het rijtje werk van Gyllenhaal dat nog steeds met kop en schouders boven RoadHouse uit steekt :)
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:38:
Zonde van Gyllenhaal want die kan zoveel meer....en nee..ik roep niet meteen Donnie Darko...of zelfs Brokeback Mountain maar meer Zodiac, Source Code en Nightcrawler.
End of Watch mag hier dus gerust bij, ik vond dat een leuke film, eens met de JoshHill zijn reviewtje, ik vond vooral goed hij zijn neerwaartse spiraal neerzet.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Fast & Furious (2009)Fast & Furious (2009)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Gisteravond deel 4 opgezet, dit deel hoort officieel ook na het tweede deel te komen verhaal technisch.

Dit keer zien we Brian O'Connor weer werken voor de FBI na zijn goede zaak in 2 Fast 2 Furious, alleen dit keer is zijn doel een ander hoog gezochte crimineel genaamd Braga. Wat Brian niet weet is dat ook Dom opzoek is naar deze persoon, want Braga zou verantwoordelijk zijn voor de dood van Letty.

Door hun gezamelijke vijand worden ze bijna wel verplicht om samen te gana werken, wat voor veel leuke iconische momenten zorgt tussen beide vrienden maar ook rivalen.
spoiler:
Dom besluit aan het eind van de film om zich over te geven en niet meer op de vlucht te slaan, dit deedt hij hiervoor namelijk telkens wel. Met als gevolg dat Dom word aangehouden en een gevangenisstraf krijgt, alleen tijdens de rit naar de gevangenis krijgen we al een kleine spoiler te zien dat hij niet lang in die bus zal zitten.

Het sterke verhaal van Brian en Dom gaat zo rustig verder en langzaam leren we met elke film weer nieuwe personages kennen die later een vaste groep gaat vormen.

Ik blijf de films ontzettend waarderen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 12-04-2024 07:30 . Reden: Idem spoiler om net niet teveel te verklappen ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dr. Strangelove schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:03:

Ik vond Basterds juist geweldig. 3x in de Bioscoop gezien, De vele filmstijlen die magnifiek in beeld werden gebracht, de sterke cast, de humor
spoiler:
Bart Pitts Buon Giorno is een standaard begroeting geworden in onze vriendengroep
en ook het over de top violence dat ik zo mooi vind contrasteren met de rustigere stukjes
spoiler:
De begin ode aan de spagetti western met de enorme wide shot, het film noir stukje
hebben er voor gezorgd dat het na Pulp Fiction mijn favo Quintin T film is.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 15:48
offtopic:
een van de cdn's die ik gebruik bij de generator is down. Kan er helaas nu niets aan veranderen zit komende dagen in een huisje in Gulpen :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2024 14:23 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
De eerste Dune heb ik destijds in IMAX gezien, en ik heb vooral heel lekker gedut in de bioscoop, af en toe gewekt wordend door het geknal :z Niet dat de film saai was overigens, ik was toen blijkbaar vooral heel erg moe, en de bioscoopstoelen waren perfect om in te dutten.

Vorige week met een vriendin Dune opnieuw een kans gegeven via HBO Max, en toen niet gedut! Vond het wel een goede film, maar niet per se een topper. Zou 'm denk ik een 7 geven.

Maar, nu dan Dune 2: holy shit! Deze pakte me een stuk meer dan deel 1. Zelden dat ik letterlijk bijna 3 uur lang m'n aandacht er zo goed bij kan houden. Het voelde ook niet eens als ~3 uur.

Vooral de prachtige beelden heb ik hard van zitten genieten. De kleuren, het licht, de leegtes, de composities, het is zo duidelijk dat over elke frame na is gedacht. Briljant.

Het acteerwerk en het geluid en de muziek zijn ook van topniveau. Het enige wat ik iets lastiger vond waren alle namen en bijnamen. Ik ben vrij slecht in namen onthouden, zeker als het complexe of ongewone namen zijn, en soms was ik dus even de draad kwijt over wie het nou ging (zoals de hoofdrolspeler die op 4 manieren geadresseerd werd) :+ Maar dat was meestal gelukkig wel uit de context te halen.

Ik kijk nu al uit naar deel 3 :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Webgnome schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:05:
offtopic:
een van de cdn's die ik gebruik bij de generator is down. Kan er helaas nu niets aan veranderen zit komende dagen in een huisje in Gulpen :'(
Hij doet het weer! ;)

----------------------------

Ghostbusters: Frozen Empire (2024)Ghostbusters: Frozen Empire (2024)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
TL:DR;
Vermakelijk in 43DX, maar verder niet meer dan een popcornfilm door de vele clichés.

Langere versie
Gisteren samen met een vriend van mij naar Pathé Leidsche Rijn geweest om Ghostbusters: Frozen Empire in 4DX te kijken.
Uiteindelijk bleek het 3DX, want we hadden geen 3D brilletje nodig waardoor er 1 dimensie van het pakket wegvalt (later hierover meer).

De film gaat verder op het verhaal van Ghostbusters Afterlife. De nieuwe Ghostbusters zijn druk met spoken vangen in de stad en er dreigt uiteraard ook weer het gevaar van een mega-spook die de wereld dreigt te vernietigen. Het verhaal is prima (niet meer dan dat) en de grappen zijn prima aanwezig.
De meeste acteurs spelen hun rol prima op uitzondering van Finn Wolfhard (Trevor Spengler) na. Die gozer kan echt maar 1 typetje spelen heb ik het idee en dat begint mij nu wel te vervelen. Hij voegde naar mijn idee ook niks toe aan de film behalve "beeldvulling" en een komische noot (al vond ik hem niet echt grappig).
De overige humor en spanning is prima te noemen en het verhaal is, ondanks de standaard clichés, vermakelijk.

4DX
Dan wil ik nog de 4DX ervaring benoemen bij deze film. Voor degenen die het concept niet kennen. Bij een 4DX film zit je in een speciale zaal waarbij de bankjes mee bewegen, er stootkussens in de stoelen zitten, er heftige ventilatoren aan de muur en stoelen hangen en er water in je gezicht gesproeid kan worden door de stoel voor je (het laatst genoemde kan je ook uitschakelen). Dit in combinatie met een 3D bril maakt dat je nog meer in de film moet zitten.
En dat werkte GOED bij deze film! Het voegde serieus wat toe aan de ervaring.
Bij Super Mario zat ik ook in de 4DX zaal, maar daar vond ik het eerder irritant en onnodig. Bij Ghostbusters: Frozen Empire maakte het van de popcornfilm een veel leukere ervaring.

Wanneer de Ecto-1 door de stad scheurde, vloog je heen en weer met de banken, wanneer het opperspook betrokken was bij de scenes werd het ijskoud in de zaal (serieus, ik zat te rillen) en als Slimer op je afvloog werd je "beslijmd" door de sproeiers. Geweldig toegepast bij deze film.

Conclusie
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de film in 4DX kijken. Dan stijgt de film boven de popcorn status uit. Anders blijft het een vermakelijke, maar niet memorabele film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Aloha (2015)Aloha (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Mijn vrouw kwam gisteren met het idee om samen een film te gaan kijken en zonder trailer of voorkennis hebben we de film Aloha opgezet, we werden zeker niet teleurgesteld.

Het verhaal gaat over een soldaat die niet meer in dienst is na een groot ongeval tijdens zijn dienstjaren, hierdoor heeft hij ander werk moeten zoeken en dat heeft hij. Hij komt naar het eiland van Hawai toe om een ritueel uit te voeren en met de bevolking te onderhandelen, dit loopt echter wel iets anders dan gepland. Hierover ga ik niet teveel verklappen :)

Het was van begin tot eind een mooie film met een goed verhaal, dus voor wie hem nog niet heeft gezien en wat leuks zoekt is het een aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Fast Five (2011)Fast Five (2011)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
De film begint waar deel 4 eindigde, met daarin de bus met Dom die word tegengehouden door Brian en Mia. Wat hun nog niet weten is dat deze actie hun van Straatracers, Undercover agent en gezochte criminelen naar de meest gezochte criminelen brengt, wat voor mij persoonlijk een logische reactie is op gewaagde actie.

Mia ontdekt vrij vroeg in de film dat ze zwanger is van Brian en daarom besluiten ze om nog een laatste grote klus te gaan doen, zodat ze hun vrijheid kunnen kopen en met pensioen kunnen gaan. Maar dat gaat helaas nog niet zo simpel..

Wat ervoor zorgt dat iedereen die ze in de vorige films hebben ontmoet weer bij elkaar komen om zo het perfecte team te vormen voor de onmogelijk klus.

Dit vind ik nu nog zo sterk aan het verhaal van The Fast And The Furious, later word het draadje helaas wel dunner..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• josh-hill
Million Dollar Baby (2004)Million Dollar Baby (2004)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Million Dollar Baby is een film van en met Clint Eastwood. Andere hoofdrollen zijn weggelegd voor Hillary Swank en Morgan Freeman.

Die laatste doet daarbij ook een voice over. Hoewel de stem van Morgan Freeman natuurlijk uniek en prettig is, geeft een voice over bij mij toch wel minpunten. Ok, ze hebben het verhaal zo geconstrueerd dat de voice over logisch is, maar dat is slechts een goedkoop excuus. Net als dat Morgan Freeman's karakter zogenaamd vaak op cruciale momenten ergens in een hoekje staat om te observeren zodat hij zijn verhaal kan doen.

Vooral het begin van de film is nogal cliche en is een opeenvolging van scenes met veel niet echt ter zake doende plotlijnen, met allemaal zijfiguren. Dit is niet veel meer dan opbouw van het framework van het verhaal in een standaard sausje.

Maar, na zo'n 45 minuten is de focus verlegt op vooral Frankie (Clint) en Maggie (Hillary) en komt de film pas echt goed los. En dan wordt hij goed, heel goed. Weg is de enorme brij aan cliches. Nee, het is opeens een interessant verhaal.

Dit verhaal gaat over een oude bokstrainer die te maken krijgt met een vrouw die door hem getraind wil worden om zo de top te bereiken. Hij ziet dat alleen niet zo zitten. Klinkt op papier niet echt heel erg diepgaand, maar dit weet zich op het witte doek toch wel te ontwikkelen tot een heel interessant en uniek verhaal.

Ik ga maar niet verklappen wat dit verhaal allemaal uniek maakt, maar op het eind heb je het gevoel dat je toch wel een hele sterke film gezien hebt. Helaas komt er dan ook nog een cliche epiloog aan het verhaal waardoor ik er weer op gewezen wordt dat helaas niet heel de film zo ijzersterk is, dus daarom net geen 8.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kan me weinig van die film herinneren behalve dat het voor die tijd, voor Amerika en zeker ook voor GOP-er Clint Eastwood een einde had dat gewaagd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Klopt. De film heeft daarmee ook (afgezien van wat details) een heel sterk einde.

In mijn herinnering is het een ijzersterke film, en dat komt dan vooral door dat einde. Toen ik de film gisteren na lange tijd weer keek (staat nu op Amazon Prime), was ik wat teleurgesteld dat grote delen van de film eigenlijk best wel cliche zijn. Maar de meat of it is zeker top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja ik vond dat einde dus wat zwak juist toen. Misschien omdat ik het met mijn Nederlandse blik niet zo shockerend vond als de gemiddelde Amerikaan. Film had ook een hoog Oscar bait gehalte.

Misschien nog eens kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-04-2024 12:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bad Boys (1995)Bad Boys (1995)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R
Deze film nog een keer gekeken, zeker nu deel 4 eraan komt, mijn dochter had hem nog niet gezien, dus leek ons wel leuk om deze eens samen te kijken. De film zit vol met humor en actie, iets dat je van Will Smith en Martin Lawrence wel mag verwachten. Het verhaal gaat over drugs, maar de film gaat natuurlijk een stuk dieper. blijft een leuke film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Bad Boys II (2003)Bad Boys II (2003)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 147 min | MPAA: R
Na het succes van deel 2, kon een deel 2 niet uitblijven, en ik moet eerlijk zeggen, van alle 3 de delen vind ik deze de beste en leukste. Net als de eerste film zit ook deze vol met humor en actie, iets dat je van Will Smith en Martin Lawrence wel mag verwachten, zeker na de eerste film. Ook in deze film gaat het verhaal over drugs, maar deze gaat het wel een stuk dieper en word het zelfs persoonlijker. Dikke aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Ik keek erg uit naar deze film, het hele stijltje stond mij wel aan eigenlijk. Helaas viel het toch sterk tegen.
Waar het hem in zat? Een super traag verhaal met compleet onnodige scenes en veel plotlines die opgezet worden maar nergens heengaan of zelfs helemaal niet meer terugkomen. Er zitten wel een paar hele vette actiescenes tussen met idem soundtrack en sfeermuziek. Goed geacteerd werk en her en der wat mooie cinematografie.
Hier had veel meer ingezeten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Civil War (2024)Civil War (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action | Runtime: 109 min | MPAA: R
Het begint als een enorm cliche., 3 generaties oorlog verslaggevers gaan samen op pad om de president te interviewen voordat hij zich over gaat geven of gedood wordt,
Wat volgt is heel voorspelbaar, maar het wordt steeds beter neergezet. Sterke rollen van Kirsten Dunst en Wagner Moura als "been there, done that" fotografen die groentje Jessie op sleeptouw nemen. Waar deze film zijn waarde toont, is hoe de personages omgaan met wat ze meemaken.
spoiler:
het enige wat ik nergens op vind slaan, is Lee's einde. Ik snap dat het een zeer abrupt geval van "passing the torch" moet voorstellen, na haar meltdown. Maar dat had echt beter gekund imo

Hadden ze het einde anders aangepakt, had ik waarschijnlijk een 7 gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Gabriel and the Mountain (2017)Gabriel and the Mountain (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: Not Rated
Gabriel e a Montanha is een Braziliaans(-Franse) hybride drama-documentaire over de overleden vriend van de regisseur.

Gabriel Buchmann is een Braziliaans(-Franse) jongeman die voordat hij aan de UCLA gaat studeren nog een jaar de wereld wil zien. Hij komt echter tijdens de staart van zijn reis tragisch aan zijn einde in Malawi.

In de film, wordt zijn tocht door Afrika van Kenia via Tanzania en Zambia naar Malawi nagespeeld door een acteur die dezelfde plekken bezoekt en dezelfde mensen ontmoet als de echte Gabriel. Nu wist ik van tevoren niet dat dit het geval was, maar het was wel meteen duidelijk dat de film een hoog documentaire gehalte heeft.

De film laat tevens zien hoe Gabriel in het leven stond. Tijdens zijn tocht wilde hij zich uit principe niet als toerist laten behandelen of gedragen. Je ziet hem (of de stand-in dan) daar duidelijk mee worstelen. Al helemaal als zijn vriendin (ook gespeeld door een actrice) hem komt opzoeken. Zijn gedrag zorgt dan ook voor de nodige ongemakkelijke momenten, wat naar mijn mening (in tegenstelling tot velen, blijkbaar) de film nog een stuk interessanter maakt.

Dit is duidelijk een film die mij wel ligt. Een documentaire-achtige schets van delen van het continent en de ontmoetingen tussen Gabriel en enkele Afrikanen. En natuurlijk die typische dingen die (hij zal zich wellicht omdraaien in zijn graf) toeristen doen.

Op dit moment draait er een soortgelijke film in de bioscoop: Four Daughters. Ook dit is een hybride drama-documentaire waarin van 4 dochters er 2 gespeeld worden door actrices, daar de echte 2 dochters zijn verdwenen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ford v Ferrari (2019)Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Gisteren de film Ford v Ferrari gezien, deze staat ook bekend als Le Mans '66. Deze films is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van auto-ontwerper Carroll Shelby (Matt Damon) en autocoureur Ken Miles (Christian Bale). Samen bouwden zij een raceauto voor de Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966. Carroll Shelby gespeeld door Matt Damon en Ken Miles gespeeld door Christian Bale zetten alle 2 een hele goede rol neer Ik ben zo wie zo wel een liefhebber van films wat gebaseerd is op een echte gebeurtenis, en deze film heeft me van begin tot einde de aandacht weten te stelen, dikke aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Linksquest schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:43:
Ford v Ferrari (2019)[Afbeelding: Ford v Ferrari (2019)]
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Gisteren de film Ford v Ferrari gezien, deze staat ook bekend als Le Mans '66. Deze films is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van auto-ontwerper Carroll Shelby (Matt Damon) en autocoureur Ken Miles (Christian Bale). Samen bouwden zij een raceauto voor de Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966. Carroll Shelby gespeeld door Matt Damon en Ken Miles gespeeld door Christian Bale zetten alle 2 een hele goede rol neer Ik ben zo wie zo wel een liefhebber van films wat gebaseerd is op een echte gebeurtenis, en deze film heeft me van begin tot einde de aandacht weten te stelen, dikke aanrader.
Ja dit is zeker een dikke vette aanrader, de eerste keer dat wij hem gingen kijken wisten wij nog helemaal niks van de film af. Ook geen trailers of wat dan maar ook, dus was een grote gok voor ons :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Linksquest schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:43:
Ford v Ferrari (2019)[Afbeelding: Ford v Ferrari (2019)]
Zeker goede film! Zelf in de bios in een Dolby Atmos zaal gezien. Het geluid is echt heerlijk als de wagens volle bak aan het racen zijn.
(Mijn review destijds: PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Tweakers: 6.1 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Ik ben het behoorlijk eens met Jellybrah wat deze film betreft: De actie scenes zijn goed te pruimen, het is duidelijk geinspireerd door John Wick. Dusdanig dat die zelfs bij naam genoemd wordt. Waar het fout gaat is het achtergrond verhaal en de opbouw. Dat gaat op sommige vlakken wel heel snel en op andere punten baggertraag. Voor mijn gevoel had er makkelijk een halfuur af gemogen. Maar dat kan ook te maken hebben met dat ik niks met geloofs zaken heb, laat staan de Indiaase. Gevalletje met de hakken over de sloot, imo.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Source Code (2011)Source Code (2011)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Een film met een plot zo absurd als Inception, een script vol met plotholes, beroerde CGI, en een niet-nader-verklaard fenomeen dat met wat random fysica termen aannemelijk moet worden gemaakt.

Wat hou je dan over?

Niets.

Zelfs Jake Gyllenhaal kan deze film niet redden.

De vraag is dan ook: waarom heb ik deze dan nu weer gekeken, terwijl ik al bijna de bioscoop was uitgelopen en na hernieuwd kijken toch ook niet verder dan een 4 kwam?

Ok. Heel eerlijk: ik wilde de film vandaag bijna een 6je geven. Tot ik die oude rating zag, en het daar eigenlijk niet mee oneens kon zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Tremors (1990)Tremors (1990)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Tremors heeft altijd al een speciale plek gehad in mijn beleving.
Een film die zichzelf nooit heel serieus genomen heeft en eigenlijk zorgt voor een 90-tal minuten ontspannen kijken :)

Kevin Bacon als McKee, Fred Ward (RIP) als Basset en natuurljk Michael Gross als Gummer (die we trouwens in de gehele Tremor franchise zien terugkomen)

2 klusjesmannen (McKee en Basset) vinden tijdens hun werk lichamen van mensen.
Na te proberen het dorpje Perfection te verlaten,
begrijpen ze dat ze de strijd moeten aangaan met slangachtige ondergrondse wezens.

Gummer is trouwens zalig als de survivalist die niets half doet :)

De tijd was niet zodanig vriendelijk voor deze film maar toch blijf ik ook bij latere sequels het gebruik van CGI en Puppets / Robotica enorm apprecieren en geeft het een gevoel van echtheid in de film.

Het is een typische jaren 90 film die nu wellicht zou verdwijnen in een very low budget CGI spectacle dat niet meer dan 2.5/10 haalt bij IMDB.
Zeer vermakelijke 8/10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjSpXmOEg0uI-nhKkyGQdXRcbcg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eBCcKw33kQP9ogcIDs6Uj1Cr.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfp4ck op 16-04-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wolfp4ck schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:55:
Tremors (1990)[Afbeelding: Tremors (1990)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Tremors heeft altijd al een speciale plek gehad in mijn beleving.
Een film die zichzelf nooit heel serieus genomen heeft en eigenlijk zorgt voor een 90-tal minuten ontspannen kijken :)

Kevin Bacon als McKee, Fred Ward (RIP) als Basset en natuurljk Michael Gross als Gummer (die we trouwens in de gehele Tremor franchise zien terugkomen)

2 klusjesmannen (McKee en Basset) vinden tijdens hun werk lichamen van mensen.
Na te proberen het dorpje Perfection te verlaten,
begrijpen ze dat ze de strijd moeten aangaan met slangachtige ondergrondse wezens.

Gummer is trouwens zalig als de survivalist die niets half doet :)

De tijd was niet zodanig vriendelijk voor deze film maar toch blijf ik ook bij latere sequels het gebruik van CGI en Puppets / Robotica enorm apprecieren en geeft het een gevoel van echtheid in de film.

Het is een typische jaren 90 film die nu wellicht zou verdwijnen in een very low budget CGI spectacle dat niet meer dan 2.5/10 haalt bij IMDB.
Zeer vermakelijke 8/10

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10

[Afbeelding]
Dit is echt een gouden ouwe, en persoonlijk blijft hier deel 1 de beste in, ik heb tot deel 4 gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Best of the Best II (1993)Best of the Best II (1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R
De eerste Best of the Best film ging over een vecht Toernooi tussen Zuid Korea en Amerika, deel 2 wijkt daar extreem van af. Het verhaal gaat over dat 3 leden van het voormalige Amerikaanse team een karate school openen, maar echter een van de 3 ook meedoet aan illegale ondergrond gevechten waar geen regels zijn. Die persoon sterft en de andere 2 willen wraak, maar vooral ook de waarheid. Tijdens dat worden ze gedwongen om te vluchten en word een van de personages gevangen genomen, om uit eindelijk te moeten vechten in het ondergrondse Colosseum.

Film is niet verkeerd, en het past nog redelijk in het Best of the Best idee. Het was zeker leuk om deze na al die jaren nog eens te zien, hij staat momenteel op Prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
@Linksquest ik zit inmiddels aan Ass-Blasters ;) (dus moet de 4e nog zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kung Fu Panda 4 (2024)Kung Fu Panda 4 (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 94 min | MPAA: PG
Gisteravond samen deze film gekeken, we waren beide moe en toe aan ontspanning. Dit vierde deel van Kung Fu panda zit van begin tot eind weer goed in elkaar met veel actie en humor, waar je soms echt heel verbaast over bent hoe ze makers dit nou weer hebben bedacht. Een heerlijke film om op te zetten!

spoiler:
In dit vierde deel moet Po van zijn meester op zoek naar een nieuwe opvolger als de Dragon Warrior want het is nu zijn taak om de nieuwe Spiritueel leider van de Vredesvallei te gaan worden, maar dit wil Po natuurlijk niet want wie wil nou wel zijn roem opgeven. Gelukkig hoeft Po ook niet lang te wachten want er is een nieuwe schurk bezig en daar gaat vrij snel de focus heen, een kans om te bewijzen dat hij de enigste Dragon Warrior is denkt hij. Maar daar helaas gaat dat niet op en moet hij uiteindelijk wel iemand anders uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wolfp4ck schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:27:
@Linksquest ik zit inmiddels aan Ass-Blasters ;) (dus moet de 4e nog zien)
Deel 3 is dat als ik me goed herinner :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
G_Dragon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:45:
Kung Fu Panda 4 (2024)[Afbeelding: Kung Fu Panda 4 (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 94 min | MPAA: PG
Gisteravond samen deze film gekeken, we waren beide moe en toe aan ontspanning. Dit vierde deel van Kung Fu panda zit van begin tot eind weer goed in elkaar met veel actie en humor, waar je soms echt heel verbaast over bent hoe ze makers dit nou weer hebben bedacht. Een heerlijke film om op te zetten!

spoiler:
In dit vierde deel moet Po van zijn meester op zoek naar een nieuwe opvolger als de Dragon Warrior want het is nu zijn taak om de nieuwe Spiritueel leider van de Vredesvallei te gaan worden, maar dit wil Po natuurlijk niet want wie wil nou wel zijn roem opgeven. Gelukkig hoeft Po ook niet lang te wachten want er is een nieuwe schurk bezig en daar gaat vrij snel de focus heen, een kans om te bewijzen dat hij de enigste Dragon Warrior is denkt hij. Maar daar helaas gaat dat niet op en moet hij uiteindelijk wel iemand anders uitzoeken..

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Compleet eens met het cijfer, een 6.5 zou ik ook geven. Enkel "Een heerlijke film om op te zetten" zou ik zelf vervangen door "ach, wel geinig vermaak". Denk dat de kinderen, die hem voornamelijk wilden zien, hem ook niet veel hoger zouden geven want ik heb niet het idee dat de film is blijven hangen bij ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Rocks (2019)Rocks (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: TV-MA
Rocks is een Engelse film die zo'n beetje een mengelmoes is van 2 van mijn favoriete films: het Japanse Nobody Knows en het Franse Bande de Filles.

De film draait om de tiener "Rocks" die het samen met haar broertje een tijdlang alleen moet zien te rooien.

Het realisme spat er vanaf in deze film, dat zie je in alle details. Ook is de energie en vrolijkheid van Rocks' vriendinnen een genot om te kijken. En al helemaal (alle opmerkingen van) het pientere broertje van Rocks.

Wat me o.a. opviel tijdens het kijken van de film was dat (extra dramatische) muziek ontbrak tijdens een key moment van het verhaal. Je hoorde juist enkel alle omgevingsgeluiden, en dat vond ik echt heel goed werken. Daardoor werd de indringendheid van het moment juist versterkt. Veel filmmakers zouden natuurlijk voor die dramatische muziek hebben gekozen.

Ik zou de film nu een 8.5 geven, al is het wat lastig beoordelen, omdat er in 2019 heel veel goede films waren die ik met een 8 beoordeeld heb, waaronder deze. Maar deze heeft denk ik net een streepje voor, vooral omdat de film gewoon echt goed in elkaar zit. Nja, behalve misschien het begin en het laatste shot. Dat deed me toch wel twijfelen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ready or Not (2019)Ready or Not (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 95 min | MPAA: R
Jonge vrouw (Samara Weaving, tweelingzus van Margot Robbie?) trouwt met een rijke vent, maar zijn familie is een stel satanistische gestoordelingen die haar als offer willen brengen om hun eigen hachje te redden.

Wat een geinige film. Ik liep er toevallig tegenaan via een nieuwsberichtje over een mogelijk vervolg. Sterke cast met o.a. Henry Czerny en Andie McDowell. IMDB zegt actie, comedy, horror, en dat is wel ongeveer de volgorde. Het verhaal heeft weinig om het lijf maar het plezier straalt er vanaf bij de hele cast. Lekker ranzig op een grappige manier, hoog tempo en veel droge humor. Prima avondje onpretentieus vermaak. En Samara Weaving? Mogen we daar meer van zien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Beekeeper (2024)The Beekeeper (2024)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Ik had nog een Pathé huur bon die ik bij mijn Samsung S22 Ultra had gekregen nog liggen, en deze ging deze week verlopen. Bij het kijken wat bij hun nieuw binnen was, want met al die streamingsdiensten kijk ik nooit bij Pathé en zeker niet bij huren, kwam ik The Beekeeper tegen. Deze film had ik helaas niet in de Bioscoop kunnen kijken, dus daarom deze maar gisteren gehuurd.

Man o man wat is de beest van een film, van begin tot het einde zit deze film zo goed in elkaar, en gebaseerd op iets dat gewoon voor super veel mensen een groot probleem is. 9 van de 10 Jason Stathan films zijn geweldig, en deze is een ook een dikke aanrader. Adam Clay (Jason Stathan) is een voormalig staatsagent die vroeger werkte voor de "Beekeepers", een machtige clandestiene organisatie. Nu brengt hij zijn dagen in alle rust door als imker. Eloise Parker, een gepensioneerde lerares, die voor hem zorgt, wordt op een dag het slachtoffer van een phishing-zwendel en pleegt zelfmoord. Clay contacteert de "Beekeepers" om de verantwoordelijken te lokaliseren met de bedoeling hen te laten boeten. Tijdens dat onderzoek zie je hoe diep deze zwendel daadwerkelijk is, en hoeveel machte mensen, ook in de overheid, ze onder zich hebben, en het leuke nog ervan, hun vinden het ook nog de normaal om mensen te bestelen, sterker nog, ze maken er een hele show van.

Hoe dan ook, met deze film zit je goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:58
Linksquest schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:23:
The Beekeeper (2024)[Afbeelding: The Beekeeper (2024)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Ik had nog een Pathé huur bon die ik bij mijn Samsung S22 Ultra had gekregen nog liggen, en deze ging deze week verlopen. Bij het kijken wat bij hun nieuw binnen was, want met al die streamingsdiensten kijk ik nooit bij Pathé en zeker niet bij huren, kwam ik The Beekeeper tegen. Deze film had ik helaas niet in de Bioscoop kunnen kijken, dus daarom deze maar gisteren gehuurd.

Man o man wat is de beest van een film, van begin tot het einde zit deze film zo goed in elkaar, en gebaseerd op iets dat gewoon voor super veel mensen een groot probleem is. 9 van de 10 Jason Stathan films zijn geweldig, en deze is een ook een dikke aanrader. Adam Clay (Jason Stathan) is een voormalig staatsagent die vroeger werkte voor de "Beekeepers", een machtige clandestiene organisatie. Nu brengt hij zijn dagen in alle rust door als imker. Eloise Parker, een gepensioneerde lerares, die voor hem zorgt, wordt op een dag het slachtoffer van een phishing-zwendel en pleegt zelfmoord. Clay contacteert de "Beekeepers" om de verantwoordelijken te lokaliseren met de bedoeling hen te laten boeten. Tijdens dat onderzoek zie je hoe diep deze zwendel daadwerkelijk is, en hoeveel machte mensen, ook in de overheid, ze onder zich hebben, en het leuke nog ervan, hun vinden het ook nog de normaal om mensen te bestelen, sterker nog, ze maken er een hele show van.

Hoe dan ook, met deze film zit je goed.
OK film, net aan een 6-je.

Maar even serieus: deze B(-film)eekeper krijgt van jou maar liefst een 9.0/10 en bijv. Se7en en Kill Bill maar een 8.0/10? Iedereen zijn mening, maar hoe dan?! Hoe werkt bij jou de schaalverdeling van 1 tot 10? (serieuze vraag) 8)7

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Jeroenvde89 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:50:
[...]

Maar even serieus: deze B(-film)eekeper krijgt van jou maar liefst een 9.0/10 en bijv. Se7en en Kill Bill maar een 8.0/10? Iedereen zijn mening, maar hoe dan?! Hoe werkt bij jou de schaalverdeling van 1 tot 10? (serieuze vraag) 8)7
Duits schoolcijfer systeem? 1 is het beste, 10 slecht?

Maar ieder zijn mening toch? Ik haat musicals, maar anderen willen niets liever. Dat geldt ook voor films. De een zijn favoriet is de ander zijn grootste ramp.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 17-04-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jeroenvde89 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:50:
[...]

Dat mag, ik kijk naar het verhaal, maar ook de acteurs, de muziek en hoe hij mij vermaakt. En ja soms is het ook een beetje een gevoel. Hij had eigenlijk een 8.5 moeten zijn, maar denk dat ik het sterretje verkeerd gezet heb. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:32
Dit is een leuk topic waar ieders mening telt en serieus wordt genomen. Laten we onszelf alsjeblieft niet verlagen tot het kinderachtige discussieniveau van sites zoals MovieMeter en Fok!.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

P-Rock schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:19:
Dit is een leuk topic waar ieders mening telt en serieus wordt genomen. Laten we onszelf alsjeblieft niet verlagen tot het kinderachtige discussieniveau van sites zoals MovieMeter en Fok!.
Blijkbaar zijn er toch grenzen, want als ik vertel dat ik The Big Lebowski een overgewaardeerde flutfilm vind krijg ik meerdere DM's met verwensingen :P

edit:
Vriendschappelijke verwensingen!

[ Voor 4% gewijzigd door Sharky op 17-04-2024 16:50 ]

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Sharky schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:30:
[...]

Blijkbaar zijn er toch grenzen, want als ik vertel dat ik The Big Lebowski een overgewaardeerde flutfilm vind krijg ik meerdere DM's met verwensingen :P
DM's met verwensingen?! Wtf. Die heb je toch gemeld bij de moderators neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Sharky wow, ik vind het ook een overgewaardeerde film overigens, niet helemaal flut maar die mening mag iemand zeker hebben. Bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

DeBaroN schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:39:
[...]

DM's met verwensingen?! Wtf. Die heb je toch gemeld bij de moderators neem ik aan?!
franssie schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:43:
@Sharky wow, ik vind het ook een overgewaardeerde film overigens, niet helemaal flut maar die mening mag iemand zeker hebben. Bizar.
Sorry, ik dacht de smiley wel liet zien dat ik overdrijf. Het waren geen verwensingen, maar er werd me wel op humoristische wijze duidelijk gemaakt dat mijn mening niet in orde is. Het was zeker niet vijandig :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sharky op 17-04-2024 16:51 ]

This too shall pass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 april 2024 @ 00:24:
En Samara Weaving? Mogen we daar meer van zien?
Check IMDB: The Babysitter (2017) en IMDB: The Babysitter: Killer Queen (2020). Beetje hetzelfde soort film, ook vermakelijk genoeg.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sharky schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:30:
[...]
Schandalig! Dat mag zeker in dit geval gewoon publiekelijk. Barbaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Iedereen die The Big Lebowski niet minimaal een 9 geeft is een ****ing amateur ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• josh-hill
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Well, it’s a complicated case. Lotta ins, lotta outs, lotta what have yous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:47:
Iedereen die The Big Lebowski niet minimaal een 9 geeft is een ****ing amateur ;)
Forget it Dr. Strangelove, you're out of your element!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
Beautiful Beings (2022)Beautiful Beings (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 123 min | MPAA: Unrated
Berdreymi (Beautiful Beings) is een enigszins verwarrende, brute, maar ook ontroerende, film.

De IJslandse en internationale titel hadden niet verder uit elkaar kunnen liggen dan dit, want Berdreymi betekent eigenlijk "een nachtmerrie" (volgens Google Translate).

Toch dekken beide titels de lading.

In de film is er een veel gepeste jongen (Balli) uit een probleemgezin. Een jongen uit zijn klas (Addi) ontfermd zich over hem, en introduceert hem bij zijn vrienden (Konni en Siggi), welke ook allemaal uit probleemgezinnen komen.

Probleemgezinnen kweken probleemgezinnen, wil de film eigenlijk zeggen. Vooral de vaders en hun vele problemen en afwezigheid zijn de schuld. Je kent het wel.

Nee, de jeugd spookt van alles uit in deze film. Vooral Konni en gelijkgestemden kunnen er wat van. "Het kwaad" is lastig te beteugelen.

Over "het kwaad" gesproken. De moeder van Addi is zogenaamd helderziend en hijzelf ziet ook allemaal dingen. Het is allemaal redelijk vaag en ik wist niet precies wat ik er mee moest.

Maar, ondanks de wat ruwe randjes, en dat het verhaal eigenlijk een grote nachtmerrie is, is het toch ook wel best een mooie film over de vriendschap van deze tieners, en dan kom je weer meer bij de internationale titel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Cult Killer (2024)Cult Killer (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Adventure, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Dit is een type film die ik graag kijk. Boeven, politie en over het algemeen verliest de "dark side" meestal. Het verhaal is wat ongeloofwaardig; hoe kan een private-eye zo maar eventjes aangenomen worden als rechercheur? Even inbreken in een huis om bewijsmateriaal te bekijken... Het zorgt ervoor dat ik dan de rest van het verhaal niet meer logisch vind.
De sfeer is prima, de acteurs doen hun best. Antonio heeft een korte rol, maar komt in flashbacks terug.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png6 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P-Rock
The Creator (2023)The Creator (2023)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Voorspelbare, doch vermakelijke sci-fi actiefilm van Gareth Edwards. Ex-soldaat Joshua Taylor moet een mysterieus jong meisje beschermen tegen het Amerikaanse leger, nadat een AI een nucleaire kernbom af liet gaan in Los Angeles en kunstmatige mensen tot ongewenst zijn verklaard. Hiervoor gebruiken ze NOMAD, een ruimtestation dat kunstmatige personen vanuit de ruimte kan opsporen en aanvallen. Taylor komt erachter dat ze wellicht de sleutel is voor het voortbestaan van AI en het stoppen van de oorlog. Kolonel Howell, die Taylor in eerste instantie had ingehuurd om het meisje te vinden, wil haar gebruiken om Nimata op te sporen, een super-AI dat verantwoordelijk wordt gehouden voor het grote drama. Na Rogue One bleef het lang stil, maar na 7 jaar is dan daar dan toch een nieuwe film van Edwards. Over het acteerwerk heb ik niks te klagen en ook de cgi en sfx zijn dik in orde. De soundtrack van Hans Zimmer mag er ook wezen, al kreeg ik hier en daar de indruk de muziek al eens eerder te hebben gehoord. Het grote euvel van de film is het suffe, onoriginele script, neergepend door Edwards en Chris Weitz. Nergens zorgt het voor verrassingen en de gevorderde filmkijker weet al snel hoe de vork in de steel zit. Ondanks de voorspelbaarheid heb ik me toch goed vermaakt en met 133 minuten is de film ook niet te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
@P-Rock ik kreeg die niet uitgekeken ... suf is inderdaad een goede opmerking van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De soundtrack van Hans Zimmer mag er ook wezen, al kreeg ik hier en daar de indruk de muziek al eens eerder te hebben gehoord.
@P-Rock ik zal hem geen 1-trick pony noemen, maar zijn stijl herken je heel snel. Wellicht dat het daarin zit. Plus dat hij de laatste jaren zóveel films gedaan heeft.

Ben overigens twee keer naar een concert van hem geweest en dan hoor je ook duidelijk een bepaalde sound / flow in zijn muziek over verschillende films.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Het melodietje van Gladiator - The Barbarian Horde kwam daarna in zowat alle blockbusters met muziek van Zimmer terug. Met als bekendste voorbeeld Pirates of the Caribbean.

Maar goed, hetzelfde kan je zeggen van al die trailermuziek. Die zogenaamd "episch" moet zijn. En continu hetzelfde stramien volgt:
Slow-motion vrouwenzang van een bekend nummer uit de jaren 80/90 -> Eén-twee-drie drumroll -> aanzwellend strijkorkerst -> Drum -> Nog meer aanzwellende strijkers -> A capella zang -> Drum-Drum -> Strijkorkest aangevuld met koperblazers -> Zangeres haalt flink uit -> Drum-Drum-Hoorn -> (bonus) Whoosh geluid

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
PdeBie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:13:
[...]

@P-Rock ik zal hem geen 1-trick pony noemen, maar zijn stijl herken je heel snel. Wellicht dat het daarin zit. Plus dat hij de laatste jaren zóveel films gedaan heeft.

Ben overigens twee keer naar een concert van hem geweest en dan hoor je ook duidelijk een bepaalde sound / flow in zijn muziek over verschillende films.
Zo'n beetje alle (grote) componisten lenen wel eens wat uit eigen werk. James Horner stond erom bekend inspiratie op te doen uit eerder materiaal en ook John Williams en Michael Kamen zijn er niet vies van. Hans Zimmer heeft ondertussen ook een enorm oeuvre opgebouwd en heeft een bepaalde stijl, dus het is mijns inziens niet vreemd dat sommige muzikale cues lijken op eerder geschreven muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Welke artiest heeft dat niet? Ik ben opgegroeid met klassieke muziek in huis. Dan hoor je ook snel waar je mee te maken hebt. We speelden wel eens raad de plaat en zelfs als je het stuk niet kende hoorde je aan de stijl van wie het was. Doet m.i. niet af aan de kwaliteit in principe. Tenzij je jezelf wel heel erg gaat herhalen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vrijdag schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:28:
Het melodietje van Gladiator - The Barbarian Horde kwam daarna in zowat alle blockbusters met muziek van Zimmer terug. Met als bekendste voorbeeld Pirates of the Caribbean.

Maar goed, hetzelfde kan je zeggen van al die trailermuziek. Die zogenaamd "episch" moet zijn. En continu hetzelfde stramien volgt:
Slow-motion vrouwenzang van een bekend nummer uit de jaren 80/90 -> Eén-twee-drie drumroll -> aanzwellend strijkorkerst -> Drum -> Nog meer aanzwellende strijkers -> A capella zang -> Drum-Drum -> Strijkorkest aangevuld met koperblazers -> Zangeres haalt flink uit -> Drum-Drum-Hoorn -> (bonus) Whoosh geluid
Pijnlijk accurate beschrijving van zo'n beetje elke trailer op dit moment inderdaad. Vooral die eerste.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:52:
Welke artiest heeft dat niet? Ik ben opgegroeid met klassieke muziek in huis. Dan hoor je ook snel waar je mee te maken hebt. We speelden wel eens raad de plaat en zelfs als je het stuk niet kende hoorde je aan de stijl van wie het was. Doet m.i. niet af aan de kwaliteit in principe. Tenzij je jezelf wel heel erg gaat herhalen natuurlijk.
James Horner maakte het op het einde van zijn carriere wel heel erg bont door gewoon complete stukken opnieuw te gebruiken. Zimmer heb ik daar nog niet op kunnen betrappen, en het lijkt me verdomde lastig om met elke nieuwe compositie vernieuwend te blijven. Ik als amateur producer leen ook wel eens wat van anderen en ook van mijzelf, dus ik begrijp de trend wel enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bij Horner was de inspiratie wel op ja. En ik ben groot fan van John Williams maar diens beste composities liggen ook al heel wat jaren achter hem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
Barbie (2023)Barbie (2023)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Enorm overhypte film wat mij betreft. Slecht? Nee, niet per sé, maar waar al die heisa nou om te doen was? Er zijn zat films gemaakt met een betere, feministische ondertoon. De film gaat over Barbie en haar vriendinnen die een perfect leventje leiden in Barbie Land. En dan is er ook nog Ken, die zichzelf wegcijfert voor de aandacht van Barbie. Maar opeens gaat alles in Barbies perfecte leventje mis en dat heeft te maken met iets wat er in de echte wereld gebeurt. Barbie en Ken vertrekken dus naar de echte wereld om uit te vinden wat er precies aan de hand is. Ze komen er al snel achter dat deze wereld toch iets anders werkt dan Barbie Land. Mattel, de uitgever van de Barbie-poppen, zit ook niet te springen om een levende Barbie en Ken. Het verhaal slaat nergens op en zit vol met plotgaten, maar er wordt enthousiast geacteerd door Margot Robbie, Ryan Gosling, Michael Cera, Simu Liu en zelfs Will Ferrell is te pruimen. Hier en daar wat geslaagde grapjes en de parodie op 2001: A Space Odyssey is goud. Ryan Gosling steelt de show als Ken, die langzaam een eigen wil begint te krijgen en Barbie Land om wil toveren tot Ken Land. Ook de aankleding is prima en de soundtrack is speels. Maar om nou te beweren dat dit een geweldige film is die op gelijke hoogte staat met Oppenheimer? Nee, dat is toch echt iets te positief gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Begrijp die hele Barbenheimer gein ook niet. Wat is de link in vredesnaam behalve dat het twee succesvolle zomerfilms waren?

Pagina: 1 ... 230 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.