Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 229 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Salvatron schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Volgens mij staat skyshowtime er niet in, overigens heb ik misschien verkeerd gekeken, ik keek bij 'free' maar waar ik moest kijken is bij 'best price', geen enkele film die ik opzocht stond er in maar het kan dus zijn dat ik verkeerd keek.
Als ik op bijvoorbeeld Super Mario Bros The Movie zoek (niet dat ik die zou willen zien), dan staat op justwatch er gewoon SkyShowtime bij. Wellicht gaat het niet overal goed, maar de dienst ontbreekt er iig niet.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Volgens mij staat skyshowtime er niet in, overigens heb ik misschien verkeerd gekeken, ik keek bij 'free' maar waar ik moest kijken is bij 'best price', geen enkele film die ik opzocht stond er in maar het kan dus zijn dat ik verkeerd keek.
Voor zover ik me kan herinneren zijn de eigenaars van SkyShowtime in ieder geval zeker een aantal van de partijen die er een puinhoop van hebben gemaakt qua licenties, dus dat zou best kunnen :Y

Tussendoor nemen ze ook content aan die eigenlijk op HBO Max zou moeten staan.

Had ik al gezegd dat het een puinhoop is?

Maar dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Het staat er waarschijnlijk wel op, alleen niet onder de diensten die je verwacht. Zoiets.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Malfunctions schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:54:
[...]
Ik neem overigens aan dat als je in dit topic een review van een film achterlaat je dat doet met en bepaalde reden, zij het enthousiasmeren of waarschuwen of alles daartussenin. Aangeven hoe je die hebt gezien ligt behoorlijk in het verlengde daarvan naar mijn idee.

Als je de film toch een cijfer geeft, is het kanaal aangeven een kleine moeite.
Eerlijk gezegd is het voor mij meer een gewoonte geworden, een manier om mijn ei kwijt te kunnen over wat ik net gezien heb. Meestal ga ik alleen naar de bios, en dan heb je niemand om mee na te praten over wat je gezien hebt. Het is voor mij meer de ervaring van me af schrijven dan de bedoeling een ander te informeren ;)
Baggerfilms daargelaten, daar mag ik graag voor waarschuwen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
AcidBurn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:39:
Ik had ook nooit verwacht Russel Crowe en Karen Gillan in 1 film te zien. Wel belachelijk dat zij top billing krijgt op IMDB, Russel heeft toch heel wat meer (en betere) credits achter zijn naam.
https://help.imdb.com/art...29BJ?ref_=helpart_nav_22#
jodeltje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:15:
[...]

Om Kane uit Annihilation te quoten: “Are you me?”
Waarschijnlijk niet want Annihilation vond ik weinig aan eigenlijk :P
Wolfp4ck schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:00:
Mijn vrouw dacht dat Paul ging sterven en aangezien ze die nogal knap vond zegde ze me : als hij sterft kom ik niet naar deel 3 !!!
Waarom blijft iedereen eigenlijk deel 3 zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
@D-Three Omdat Denis Villeneuve al de hele tijd zegt dat hij drie Dune films wil maken. En dan heb je nog hoe Dune: Part Two eindigt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Fearless (1993)Fearless (1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Eerder deze maand kondigde de Australische regisseur Peter Weir aan dat hij met pensioen is. Zijn laatste film, The Way Back, dateerde alweer uit 2010 dus helemaal als een verrassing kwam het niet. Toch een beetje een triest moment; Weir is mijn favoriete regisseur op een zekere bebaarde en bebrilde Amerikaan na. ik heb geen top zoveel lijstje meer maar toen ik dat nog wel bijhield had hij er een paar die hoog scoorden. Eentje die dat zeker niet deed was Fearless. Ik heb de film eenmaal gezien een slordige 30 jaar terug en de film maakte toen weinig indruk. Tijd voor een frisse blik, een heel klein eerbetoon aan de prachtige carriere van Peter Weir.

Fearless begint met Max (Jeff Bridges), die met een baby op de arm en een jongen aan de hand stoïcijns door een maisveld loopt. Er is hen iets overkomen, maar het duurt even voordat de camera meer laat zien en we ons realiseren dat het drietal de overlevenden zijn van een vliegtuigramp. Max is rustig, te rustig en we leren al snel dat de ramp hem psychologisch geraakt heeft op een vreemde manier; hij is zijn capaciteit voor angst verloren. De hereniging met zijn familie loopt stroef; zijn vrouw Laura (Isabella Rosselini) probeert tot hem door te dringen maar Max heeft zijn focus op de alledaagse omstandigheden in zijn leven verloren. Alleen met zijn medeoverlevende Carla (Rosie Perez) lukt het hem een connectie te maken.

Dit is geen eenvoudige film; Weir kiest een setting, het overleven van een vliegramp, maar dat is slechts backdrop. Hij had elke andere near-death experience kunnen kiezen. Fearless is niet bezig met de gebeurtenissen of de klinische situatie waarin Max zich bevindt; het is een film die concepten verkent als dood, wedergeboorte, schuld, liefde. En angst, met name de angst voor de dood en het overwinnen daarvan. Maar de film biedt weinig directe, heldere inzichten. Daarvoor moet je zelf aan de slag. De eerste keer dat ik Fearless zag was ik een tiener en had ik het geduld noch de interesse daarvoor.

Wat ik toen, en nu, al wel zag is dat dit een weergaloos goed geacteerde film is. Jeff Bridges is een van mijn favoriete acteurs en dit is in een lange rij sterke films een van zijn beste. Hij combineert de rust, ergernis, angst en liefde die zijn karakter uitstraalt naadloos. Rosie Perez is niet minder sterk als Carla, de jonge moeder die zich schuldig voelt over het verlies van haar jonge zoon. Rosselini is een actrice die ik veel te weinig zie en die hier in een lastige rol heel sterk voor de dag komt als de echtgenote van een man die zichzelf en zij niet meer herkent. En dan krijg je ook nog Tom Hulce erbij voor het komische vermaak als de ambulance chasing lawyer die geld uit de situatie wil slaan, en John Turturro in een subtiele rol als de psycholoog die tot Carla en Max probeert door te dringen. Wat een cast. En geen moment geven ze je het gevoel naar een film te kijken; zoals in Weir's beste werk trekt hij uit zijn acteurs prestaties die ze zelden of nooit leverden. Wat een fantastische regisseur.

Dus wat vind ik van Fearless, 30 jaar later? Zoals gezegd, dit is geen simpele film. Het is er eentje die je je moet laten overkomen. De onderwerpen staan een stuk dichterbij mij dan zoveel jaren terug. Ik vind het een intrigerende, mooie film nu. Misschien dat ik het over 30 jaar, als er weer een andere levensfase is aangebroken, wel een van de beste ooit gemaakt vindt. Wie weet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Her (2013)Her (2013)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: R
Een film die destijds nog als sci-fi beschouwd werd, maar met alle AI mogelijkheden van tegenwoordig toch aardig dicht in de buurt zit te komen.

Her. Een film die verteld over het leven van Theodore (Joaquin Phoenix). Een eenzame schrijver die na het zien van een advertentie besluit om het nieuwste Operating System te kopen. "It's not just an operating system, it's a consciousness" zegt de advertentie. En dat blijktt ook zo. De AI van het operating system is geen ChatGPT waar Theodore tegenaan praat, maar een gevoelsmatig, volwaardig persoon. Zelfs zo'n goede AI dat ze een naam krijgt: Samantha (ingesproken door Scarlett Johansson).

En dan vervolgt de film zich in een waar liefdesverhaal tussen mens en machine met alle vraagtekens eromheen die je maar kan bedenken.

De scenes zijn mooi in beeld gebracht (Dank aan Hoyte) en de muziek is goed uitgekozen. Ik ben geen drama film liefhebber, maar deze film wist mij van begin tot eind te fascineren.

En ja... ik begon ook mijzelf af te vragen. Hoeveel jaar zijn we nog verwijderd dat we echt virtuele vrienden of zelfs liefdes kunnen hebben. En hoe zouden we daar als mens mee omgaan?

Briljante film. Een 8.5!

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
josh-hill schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:25:
@D-Three Omdat Denis Villeneuve al de hele tijd zegt dat hij drie Dune films wil maken.
Part Two eindigt ongeveer zoals het boek eindigt. Dus wat dat betreft is de film af, er is geen deel 3. Als Villeneuve de boeken volgt, zal de 3de film dan ook niet onmiddellijk volgen op Part Two zoals die dat deed op de eerste. En waarschijnlijk Messiah heten en niet Part Three.
En dan heb je nog hoe Dune: Part Two eindigt.
Heb je het gevoel dat de film niet af is? Want dat heb ik totaal niet eigenlijk. Dune eindigde inderdaad abrupt, Part Two is wat mij betreft dan de afsluiter.

[ Voor 38% gewijzigd door D-Three op 29-03-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
De derde film heet idd Dune: Messiah, voor zover ik weet.

Hm ok, nu lees ik weer dat ie die alleen wil maken als ie beter is dan Dune: Part Two.
https://geektyrant.com/ne...-its-better-than-part-two

Hij heeft dus blijkbaar nog niet echt een compleet script liggen.

[ Voor 79% gewijzigd door josh-hill op 29-03-2024 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als niet Dune kenner vond ik het einde van deel 2 absoluut niet aanvoelen als een proper ending. Van geen enkele hoofdpersoon is er sprake van een complete character arc. Maybe that’s just me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Deel 3 komt eraan ;) geen zorgen maken... En als DV de lat echt zo hoog wil leggen kan ik het alleen maar bejubbelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18-09 17:51
Poor Things (2023)Poor Things (2023)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
Mja… bijzondere film. Ik snap die Oscars soms echt niet. Birdman vond ik ook een vreselijke film. Ik heb hem niet eens afgekeken. Waarom moeten die Oscar winnende films altijd van die vage films zijn.

In Poor Things kan ik het snappen. Emma Stone acteert erg goed. De film zelf is weird. Een soort ‘Frankenstein 2.0. Een zwangere vrouw pleegt zelfmoord en een arts zet de hersenen van het ongeboren kind in het lichaam van de moeder. How creepy… De film volgt dan ook het verhaal van hoe de ‘baby’ opgroeit.
spoiler:
De arts zelf is niet vreemd van experimenteren, want hij heeft de hand ook al aan zichzelf geslagen en in z’n huis lopen vreemde beesten rond: varkenkippen en hondeenden.

Naarmate deze Frankenstein dochter, Belly, mentaal groeit wil ze ook steeds meer. Zoals op reis en ontdekt ze hoe ze zichzelf kan plezieren. Dat plezieren neemt nogal een lang stuk van de film in beslag. Helemaal omdat ze er achter komt dat ze er geld mee kan verdienen. Uiteindelijk keert ze weer huiswaarts na haar reis en is ze inmiddels een volwassen vrouw geworden. Qua lichaam was ze dat natuurlijk al, maar geestelijk is ze nu ook volledig bij.

Het is wel een grappige film om te zien. Omdat een volwassen vrouw met een baby brein allemaal dingen voor het eerst ontdekt. En het speelt in het oude Engeland van de vorige eeuw, dus het taalgebruik is soms ook erg komisch. De zwart/wit beelden waar de film mee begint zijn wat saai. De film komt pas echt tot bloei wanneer het overschakelt naar kleur. Dan komen de mooie decors beter tot hun recht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2024 11:07 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verkeerde Emma. En een paar stukjes zou ik zelf in spoiler tags gezet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Emma Roberts acteert erg goed. De film zelf is weird.
Wil je aub niet zo schelden?
Emma Roberts kan voor geen meter acteren, heeft enkel wat rollen gehad omdat haar vader en tante er wel wat van konden. Emma Stone daarintegen heeft de Oscar wel verdient met deze film ;)

Heb net Immaculate gezien. Korte samenvatting: Wat een kutfilm, lekker overslaan.
Iets langere versie: Dit moet een horrorfilm voorstellen, maar heeft de volgende gebreken.
Niet eng, wordt nooit spannend, De paar jumpscares die erin zitten zijn te slecht voor woorden en de regisseur mag terug naar school voor een opfris cursus spannings opbouw. Sydney Sweeney is niet verkeerd om naar te kijken, maar dat is ook het enige pluspunt aan deze baggerfilm. een 5 voor de moeite, want het acteerwerk is bij vlagen wel redelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door AcidBurn op 30-03-2024 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

AcidBurn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:14:
[...]

Emma Roberts kan voor geen meter acteren, heeft enkel wat rollen gehad omdat haar vader en tante er wel wat van konden.
Maar ze kan wel heel mooi zijn, zeg.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:02:
Als iet Dune kenner vond ik het einde van deel 2 absoluut niet aanvoelen als een proper ending. Van geen enkele hoofdpersoon is er sprake van een complete character arc. Maybe that’s just me.
Begrijp ik volledig. Omdat Dune hetzelfde is als Blade Runner 2049. Audiovisueel erg mooi. Meer kan je er ook niet van verwachten denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 30-03-2024 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vond het een fantastische film maar het voelde heel erg als een tweede deel van een trilogie. Vraag me heel erg af hoe het deze karakters verder vergaat.

Maar goed, The Godfather Part 3 liet ook een paar decennia op zich wachten. Om vervolgens tegen te vallen.

Edit: Speaking of Coppola, zijn langverwachte nieuwe film Megalopolis heeft zijn eerste screening gehad. Daar zit niet echt een representatief publiek met critici maar toch zijn de eerste reacties intrigerend.
One attendee reportedly said that the film is a mix of “Ayn Rand, Fritz Lang’s ‘Metropolis’ and Tinto Brass’ ‘Caligula'” and that it is “unflinching in how bats— crazy it is”.

One sequence toward the end involving Jon Voight and Aubrey Plaza’s characters is, according to several attendees, “one of the most baffling they’ve ever seen” and everyone agrees the film will be a “tough sell” as it has “zero commercial prospects”.

A tweet from the Beyond Fest account on social media says they saw the film and: “There’s never been, or ever will be, a director as crazy as Francis Ford Coppola. What a privilege to be on the same planet as him.”
Tijdje terug dat Coppola een hit had; ik vond Bram Stoker’s Dracula zijn laatste echt boeiende film, en dat was een campy curiosity. Misschien dat hij op zijn ouwe dag er nog een meesterwerk uit kan duwen?

[ Voor 68% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-03-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18-09 17:51
[...]

Emma Roberts kan voor geen meter acteren, heeft enkel wat rollen gehad omdat haar vader en tante er wel wat van konden. Emma Stone daarintegen heeft de Oscar wel verdient met deze film ;)

Heb net Immaculate gezien. Korte samenvatting: Wat een kutfilm, lekker overslaan.
Iets langere versie: Dit moet een horrorfilm voorstellen, maar heeft de volgende gebreken.
Niet eng, wordt nooit spannend, De paar jumpscares die erin zitten zijn te slecht voor woorden en de regisseur mag terug naar school voor een opfris cursus spannings opbouw. Sydney Sweeney is niet verkeerd om naar te kijken, maar dat is ook het enige pluspunt aan deze baggerfilm. een 5 voor de moeite, want het acteerwerk is bij vlagen wel redelijk.
Aangepast ;)
(Zit me nu diep te schamen in een hoekje van de kamer).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 18-09 11:48
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:02:
Als niet Dune kenner vond ik het einde van deel 2 absoluut niet aanvoelen als een proper ending. Van geen enkele hoofdpersoon is er sprake van een complete character arc. Maybe that’s just me.
Yup, voelde voor mij ook als een setup van een nieuwe film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47
[...]

En toch vond ik haar in we're the Millers best vermakelijk. Hoewel de film werd gedragen door de andere personages.

Maar in de "no ragrets" scene doet ze wat mij betreft een perfecte tiener impressie. :*)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
The Promised Land (2023)The Promised Land (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 127 min | MPAA: R
Bastarden (The Promised Land) is een Deense film over een veteraan die in de 18e eeuw in naam der koning een stuk heidegrond probeert te ontginnen om daar een nederzetting op te richten. Ze lachen hem natuurlijk allemaal uit (want heidegrond is onvruchtbaar) en de lokale omhoog gevallen edelman ziet hem liever verdwijnen.

De veteraan wordt gespeeld door Mads Mikkelsen en hij doet dat uiteraard met verve. Check.
Prachtige beelden van het heidegebied en enkele kastelen, met wat minder opzichtige pruiken dan in The Favourite. Check.
Mensen spreken hun eigen taal. Check.

Maar daar houdt het zo'n beetje op. Het verhaal is op papier wel aardig, maar het is vooral heel erg voorspelbaar. Ook heeft Kristine Kujath Thorp een flutrol en weet ze nergens te overtuigen. En ik heb haar wel hoog zitten, dus ze kan het wel. Het is denk ik ook gewoon niet echt een rol die bij haar past.

Dus ja, kan er niet veel meer van maken dan een 6.5. En dan vooral omdat de boodschap van de film wel een goede is.

spoiler:
Raak niet verblind door het ideaalbeeld waar je naar toe leeft, maar koester wat je nu hebt en zo maar zou kunnen verliezen als je het zou verwaarlozen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Father (2020)The Father (2020)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Normaal ben ik niet iemand die snel z'n film kijkt, maar ik moet zeggen ik vond het geen verkeerde film.

Mijn vrouw zag hem voorbij komen en gaf alleen aan dat het een film met Anthony Hopkins was, en zoals altijd zet die man een klasse rol neer. Je ziet in die film het leven van iemand die zwaar dement is, en dat vond ik ook wel apart aan de film. Zeker een aanrader als je eens iets anders wilt zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

The Zone of Interest (2023)The Zone of Interest (2023)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Vanavond deze film gezien. De trailer sprak me enorm aan, evenals de featurette over hoe het gefilmd is. Je bent als het ware een vlieg op de muur; een muur met aan de ene kant een paradijselijk oord, en aan de andere kant de hel. Zelf ben ik ook in Auschwitz geweest, wat echt zéér indrukwekkend was. Om dan een film te zien die de andere kant van de muur belicht is zeer apart.

Het hele vlieg-op-de-muur idee is echt heel tof gedaan. Je ziet min of meer het dagelijks leven van het huishouden, met tussendoor of op de achtergrond de gruwelijkheden van het vernietigingskamp. Soms is dat heel subtiel gedaan, andere keren wat minder subtiel. Het acteren komt ook heel erg natuurlijk en echt over, zowel van de volwassenen als de kinderen. Het geluid is ook sterk.

Wat ik persoonlijk echter minder vond waren de 'artsy' keuzes(?). De intro met de titel bizar lang in beeld, gevolgd door een bizar lang zwart beeld. Dat duurde dermate lang dat ik me afvroeg of er iets mis was. Er was wel geluid, maar dat was een soort onheilspellende 'drone'. Iets soortgelijks kwam nog een tweemaal voor in de film. Zaken die niet direct een doel dienen, dus vooral erin lijken te zitten om anders te zijn ofzo. Het kan zijn dat het zaken zijn die iedereen andere interpreteert, maar persoonlijk vond ik het vooral afbreuk doen aan het geheel.

spoiler:
Dat geld ook voor de warmtebeeldcamera-scenes. Althans, ik neem aan dat het warmtebeeld was. In eerste instantie dachten we dat het een droom was van de slaapwandelende(?) dochter, maar later ging zo'n scene over in een normale scene binnenshuis. Dat, in combinatie met de absurde achtergrondgeluiden vond ik nogal... niets toevoegen. Het doel was mij in ieder geval niet heel duidelijk, behalve weer anders zijn dan wat je verwacht ofzo? Dat soort vreemde/vage toevoegingen in een verder best realistisch/nuchter geheel haalden mij in ieder geval totaal uit de film. Het einde sloeg wat dat betreft ook alles. Höss die lijkt te braken, plots beelden van de schoonmaaksters in Auschwitz, en vervolgens plots weer Höss die een keer om zich heen kijkt. Einde. Het zal best een doel dienen, maar da's niet perse mijn stijl van film zeg maar.

Een cijfer geven vind ik knap lastig. Het idee en uitvoering zijn wat mij betreft ijzersterk, maar de gekke dingen tussendoor haalden mij er aardig uit. Ik had liever gezien dat de film wat minder afweek van het vlieg-op-de-muur concept op sommige momenten, en dat ie wat langer had geduurd met een wat ander einde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:50
Howls moving castle gezien.

Zag veel dingen die ik ook zag bij Spirited away. Zelfde studio, zelfde muziek composer. Een erg mooie film. Wel voor mij minder goed dan Spirited Away.

Sommige dingen moet ik maar eens Googln mbt het verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

Superkiwi

Hoi doei

Expend4bles (2023)Expend4bles (2023)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 4.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Het bekende recept: iets wordt gestolen, de wereld is in gevaar en the Expendables worden ingeschakeld om de boel te redden.
De cast is deels vernieuwd, zo zien we in deel oa Megan (wat is er met haar gezicht gebeurd?) Fox, 50 Cent (die al eerder met Stallone samenwerkte in Escape Plan) en Andy Garcia (niet echt overtuigend) hun opwachting maken.
Het ontbreekt aan leuke oneliners zoals die van Arnold, Bruce en Chuck, waardoor we het vooral moeten hebben van de chemie tussen Stallone en Statham maar ook die ontbreekt grotendeels.

Over acteerprestaties, het plot en geloofwaardigheid hoeven we het niet te hebben, daar kijk je dit soort films niet voor. De special effects zijn te vaak overduidelijk green screen en cgi. De vechtscenes daarentegen zijn wél tof gedaan, die stellen dan ook niet teleur en zijn het hoogtepunt van deze film. Zelfs de schietscenes zijn de moeite waard.

Dit 4e deel kijkt toch weer aardig weg, naar mijn mening iets beter dan de deel 3 met de bijdehandte, irritante kleuterklas die toen haar intrede deed. Al had deel 3 met Mel Gibson wel de betere bad guy.

Is het goed? Natuurlijk niet.
Is het vermakelijk? Zeker. Minder dan 1 en 2 maar leuker dan 3.
Met zijn anderhalf uur een prima lengte voor dit soort films; je kunt ca 10 minuten aan credits van de runtime aftrekken.
Een zesje, met een half puntje extra voor de vechtscenes.

*gezien op Netflix.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ga de Waxwork en Warlock films maar weer eens op mijn lijstje zetten. Even lekker terug naar de jaren '80 begin jaren '90 films. :D

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 31-03-2024 00:18 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
Deze zag ik vorig jaar al voorbijkomen, maar toen had ik nog even niet het lef om te gaan kijken.

Inmiddels heb ik daar wel spijt van omdat het een heerlijk gestoorde film is. Van gemixte dierenlichamen die vrij rondlopen in de woning van Willem Dafoe, tot Emma Stone die opvallend goed weet uit te beelden hoe een kind in een volwassen lichaam haar eerste stapjes zet met passende motoriek.

Waar karakters in de film bestaan uit verschillende lichaamsdelen, zit je als kijker met een denkbeeldig vissenoog te kijken naar hoe de net zo overdreven gestoorde omgeving de mentale voortgang van het hoofdkarakter toont. Het gaat alle kanten op: van een soort bubbelige nachtmerrie, naar een overgesatureerde omgeving vol wonderlijke attributen en kleuren. Alsof het een PornHub-versie is van La La Land.

Ondanks de functionele seks zitten er wel wat ongemakkelijke randjes aan. Want is het nou een heel erg feministische film? Of juist het tegenovergestelde?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
MetalSonic schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:12:
Howls moving castle gezien.

Zag veel dingen die ik ook zag bij Spirited away. Zelfde studio, zelfde muziek composer. Een erg mooie film. Wel voor mij minder goed dan Spirited Away.

Sommige dingen moet ik maar eens Googln mbt het verhaal.
Spirited Away is dan ook een meer samenhangende film tov Howl’s Moving Castle. Persoonlijk staan Spirited Away en Princess Mononoke bij mij op een gedeelde nr1.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op zondag 31 maart 2024 @ 01:28:
[...]

Spirited Away is dan ook een meer samenhangende film tov Howl’s Moving Castle. Persoonlijk staan Spirited Away en Princess Mononoke bij mij op een gedeelde nr1.
ik vind Spirited Away ook een fantastische film.
Maar mag ik vragen wat Prinses Mononoke nou zo leuk maakt? Iedereen raadt hem aan, maar ik heb me er echt doorheen moeten worstelen, ik vond hem saai, traag en simpel. Maar ik denk dat ik iets mis?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb hem recent gereviewed hier, misschien kan je er wat mee :)

Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Korte versie: Het is een film met veel thema’s, o.a. vooruitgang vs traditie en hoe geweldsconflicten zelden zwart/wit zijn. Een tijdloze film dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-03-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
Ik sluit me bij die reviews aan. ;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Wonka (2023)Wonka (2023)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 116 min | MPAA: PG
HBO abo i.v.m. True Detectives dus deze film op verzoek van mijn vrouw opgezet gisteren.

Voorop gesteld ik hou niet van musicals! Er is slechts één musical, voor zover ik me kan herinneren, die ik wel erg goed vind: The Blues Brothers. (Mag je This is Spinal Tap ook mee willen rekenen, dan twee leuke musicals.)

Wonka dus. Tja...
Het ziet er allemaal erg goed/leuk uit. Acteurs zijn prima, lekker camp. Leuke cameo's van Rowan Atkinson en Matt Lucas. Olivia Colman en Tom Davis konden lekker schmieren.
Hugh Grant had één van de leukste rollen in zijn carrière. Al vond hij het zelf maar niks, blijkbaar.
Het verhaaltje is meh. Liedjes zo zoet dat het glazuur van je tanden barst.
Zonder liedjes had het een puntje meer gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:48:
Ik heb hem recent gereviewed hier, misschien kan je er wat mee :)

Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Korte versie: Het is een film met veel thema’s, o.a. vooruitgang vs traditie en hoe geweldsconflicten zelden zwart/wit zijn. Een tijdloze film dus.
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik kijk juist graag de “Kiki’s en Totoro’s” om een kind doet avontuurtje in anderhalf uur te kijken, als ik me niet zo goed voel. Als je dan met die thema’s aan komt zetten ben ik waarschijnlijk mn focus verloren, en heb de hele boodschap gemist.

Ik ga hem eens kijken als ik voorbereid ben op iets zwaarders. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

@Punkrocker Als je de liedjes/optredens weghaalt uit de film blijft er echt maar bar weinig over :+ Wat dat betreft is het eigenlijk maar een heel oppervlakkige film die vooral scoort door het musical-gebeuren en de setdressing als je 't mij vraagt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ik heb Wonka ook gekeken, of eigenlijk als achtergrondbehang gebruikt. Ik kon mijn aandacht er niet bij houden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Punkrocker Ik heb Blues Brothers denk ik wel 300 maal gezien, of tenminste aangezet. Maar nooit het gevoel gehad dat het een musical zou kunnen zijn, en nu je dat zegt ben ik er over na gaan denken. Als Grease (die ik goed kan pruimen) het is dan BB ook.
Grappig en een goede reden deze film binnenkort weer eens aan te slingeren, wat een muzikale- en comedyhelden spelen er in die film.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

rimave schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:57:
Poor Things (2023)[Afbeelding: Poor Things (2023)]
Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
spoiler:
De arts zelf is niet vreemd van experimenteren, want hij heeft de hand ook al aan zichzelf geslagen
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
spoiler:
Ik had juist begrepen dat zijn eigen "afwijkingen" door zijn vader waren toegebracht.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wonka (2023)Wonka (2023)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 116 min | MPAA: PG
Vanavond met het gezin Wonka gezien, dit moet zeg maar een soort van voorloper van Charlie and the Chocolate Factory. De film gaat over de origin van Willy Wonka en hoe zijn bekende Chocolade fabriek gaat oprichten. De film is niet verkeerd en bied genoeg entertainment, echter voor mijn gevoel heeft de film ook iets te veel zang erin, want er word behoorlijk wat in gezongen. Echter een hele leuke film en voor de liefhebbers, hij staat nu op HBO MAX.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Retribution (2023)Retribution (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Een film met als titel Retribution én met Liam Neeson in de hoofdrol. Dat klinkt als de zoveelste Taken-kopie.
Maar dat is het niet. Matt Turner is een bankdirecteur die wordt bedreigd met een autobom die ontploft zodra hij niet meer doet wat zijn afperser van hem wil. Het mooie aan de film is dat alles zich afspeelt in zijn auto. Je raakt daar nooit helemaal uit en dat zorgt voor een beklemmende sfeer. Het verhaal is prima te verteren, op één groot plothole na dan.

spoiler:
Als de auto in de slotscène op z'n kant aan de brug hangt, zou je toch verwachten dat de druk wel van de stoel is en dat de bom wel af zou moeten gaan...

Neeson speelt zoals hij dat kan en zijn beide kinderen, Lilly Aspell (Wonder Woman) en Jack Champion (Avatar) spelen ook prima.
Op IMDB een 5,3, maar dat komt wellicht door het beperkte standaard-verhaal (Speed)? Ik heb me desondanks prima vermaakt (beklemmende sfeer) en geef 'm een welverdiende 7.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Miller's Girl (2024)Miller's Girl (2024)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Het acteerwerk in deze film is top-notch, maar dat is Jenna Ortega en Martin Freeman ook wel toe vertrouwd. Ook Gideon Adlon doet het prima. Waar de film mank gaat, is het onnodig continue gebruik van moeilijke en ouderwetse woorden onder de noemer poezie. Het levert een dusdanig pretentieus resultaat op, dat het mij gedurende de film steeds meer tegen ging staan. Ook was de omslag tussen verlangen/fantasie en fysiek contact mij veel te abrupt. Dat hadden ze beter rustig op kunnen bouwen. Het acteerwerk is het enige wat de film overeind houdt.

Arthur the King (2024)Arthur the King (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Adventure | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Leuker dan ik had verwacht. Mark Wahlberg zet weer eens een fatsoenlijke acteerprestatie neer, en het is ook wel leuk om Nathalie Emmanuel in een totaal andere rol te zien dan hacker in F&F. Hier valt weinig over te zeggen zonder veel te spoileren omdat de film zo voorspelbaar is als maar kan (op 1 punt na), maar het is een prima feelgood movie voor het hele gezin. Hondenliefhebbers zullen de film zeker kunnen waarderen, maar dat leek me bij voorbaat al wel logisch ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het was erg rustig op de nachtdienst, niet gek ook met Pasen, 2 films kunnen kijken. Laat ik beginnen met de eerste.

Predator 2 (1990)Predator 2 (1990)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R
Een tijdje geleden al deel 1 nog eens overnieuw gekeken, daar hoort natuurlijk ook deze bij. Ik ben heel eerlijk ik vind dit geen verkeerde film, hoewel de eerste het uniekst blijf. Danny Glover zet een hele sterke rol neer en de film zit vanaf het begin tot het einde vol met actie.

Ook in deze film is er een Alien aanwezig die op jacht komt, alleen deze keer in de de grote stad in plaats van de Jungle. In deze film zit de politie in oorlog met verschillende bendes, en de Predator bemoeit zich er ook nog even mee. Toffe film
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

En na het zien van de 2de Predator, had ik nog eens zien om deze te kijken.

Alien (1979)Alien (1979)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R
Alien is inmiddels een film waar al meerdere delen van uitgekomen zijn, en een echt meester werk gemaakt door Ridley Scott. Hoewel de film meer weg heeft van een Horror, is het toch voor een groot deel ook gewoon een Sci-fi film, met een cast aan goede acteurs, zoals Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm en Yaphet Kotto.

Alien speelt zich af in het jaar 2122. De U.S.C.S.S. Nostromo is een commercieel goederenruimteschip, deze op zijn terug weg is naar de Aarde met aan boord enkele miljoenen tonnen aan erts. Het schip wordt bemand door zeven personen en een geavanceerde computer, die door de bemanning "Moeder" wordt genoemd. Aan het begin van de film ontvangt Moeder een onbekend signaal van een nabijgelegen planeet. Moeder verandert daarop de koers omdat ze geprogrammeerd is om bij onbekend signaal op onderzoek uit te gaan. De bemanningsleden Dallas, Kane en Lambert verlaten het schip om de onbekende planeet te onderzoeken. Ze ontdekken er een gigantisch, oud en vreemd uitziend neergestort ruimteschip van onbekende afkomst. De groep treedt het schip binnen en ze vinden het gefossiliseerde lichaam van de piloot van het schip. Alleen is er iets raars met het lichaam aan de hand, het lijkt alsof er een granaat van binnenuit is ontploft want er zit een gat in het skelet waarvan de botten naar buiten zijn gebogen.

Het blijft een top film, en een echte klassieker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:19
The Three Musketeers - Part I: D'Artagnan (2023)The Three Musketeers - Part I: D'Artagnan (2023)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, History | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
D'Artagnan arrives in Paris trying to find his attackers after being left for dead, which leads him to a real war where the future of France is at stake. He aligns himself with Athos, Porthos and Aramis, three musketeers of the King.

Prima film, fijne afwisseling tussen actie en story. Naar wat ik begrijp de zoveelste verfilming, maar het is nog niet vaak voorgekomen dat het daadwerkelijk een Franse cast is geweest. Voor mij is het in ieder geval de eerste keer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik zag Roadhouse op amazon prime. Zag dat nog twee mensen deze film gerate heb.

Tis het invullen vd template niet waard. Waardeloze cgi omdat ze geen helicopter in kunnen huren of een stunt met een auto willen doen.

Jammer van Jake Gyllenhal die toch prima rollen heeft gespeeld in het verleden (the covenant bijv.)

En dat je dan zo’n lichaam helemaal aftrained voor zo’n waardeloze film met een doorgesnoven opgepompte Conor McGregor die echt niet kan acteren en alleen maar op dezelfde patserige manier rond kan lopen.

Gewoon jammer van de tijd, van mijzelf en de makers.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
loewie1984 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:09:
Ik zag Roadhouse op amazon prime. Zag dat nog twee mensen deze film gerate heb.
Tis het invullen vd template niet waard. Waardeloze cgi omdat ze geen helicopter in kunnen huren of een stunt met een auto willen doen.
Jammer van Jake Gyllenhal die toch prima rollen heeft gespeeld in het verleden (the covenant bijv.)
En dat je dan zo’n lichaam helemaal aftrained voor zo’n waardeloze film met een doorgesnoven opgepompte Conor McGregor die echt niet kan acteren en alleen maar op dezelfde patserige manier rond kan lopen.
Wat ik wel grappig vind aan deze reactie: Conor McGregor is niet eens opgepompt voor deze film, zo loopt die gozer er altijd bij. Hij is een nogal exentrieke, maar nog steeds actieve MMA vechter die ook aardig wat succes heeft gekend.

Covenant heb ik nog niet gezien (was het wel van plan, hij was simpelweg de bios al uit voor ik de kans kreeg), maar ik ken heel wat films waar hij beter om bekend staat: Brokeback Mountain, Donnie Darko, End of Watch, Jarhead, Nightcrawler, Prisoners, Stronger. Echt geen verkeerd lijstje.

Ik denk dat het voor Jake wel een interessante rol is geweest, weer eens wat anders. Financieel zal Roud House absoluut geen potten gaan breken, laat staan in de schaduw kunnen staan van de Patrick Swayze versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
Jake Gyllenhaal's recente carrièrepad is deels een bewuste keuze, en deels een gevolg dat hij de laatste jaren veel op Broadway heeft gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
AcidBurn schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:54:
[...]

Wat ik wel grappig vind aan deze reactie: Conor McGregor is niet eens opgepompt voor deze film, zo loopt die gozer er altijd bij. Hij is een nogal exentrieke, maar nog steeds actieve MMA vechter die ook aardig wat succes heeft gekend.

Covenant heb ik nog niet gezien (was het wel van plan, hij was simpelweg de bios al uit voor ik de kans kreeg), maar ik ken heel wat films waar hij beter om bekend staat: Brokeback Mountain, Donnie Darko, End of Watch, Jarhead, Nightcrawler, Prisoners, Stronger. Echt geen verkeerd lijstje.

Ik denk dat het voor Jake wel een interessante rol is geweest, weer eens wat anders. Financieel zal Roud House absoluut geen potten gaan breken, laat staan in de schaduw kunnen staan van de Patrick Swayze versie.
Eens met je lijstje aan mooie films. Ik zou er wel Demolition, Enemy, Nocturnal Animals, wellicht Wildlife en Zodiac aan toevoegen. Dus kijken, als je die nog niet gezien hebt.

De rest van zijn films zijn echter weer niet mijn ding. Maar vanwege deze toch wel imposante lijst aan kwaliteitsfilms, is hij toch al wel al langere tijd mijn favoriete acteur geweest.

The Covenant kan ik eerlijk gezegd ook niet echt een van zijn betere films noemen. Ok film, maar niet veel meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
josh-hill schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:18:
[...]
Eens met je lijstje aan mooie films. Ik zou er wel Demolition, Enemy, Nocturnal Animals, wellicht Wildlife en Zodiac aan toevoegen. Dus kijken, als je die nog niet gezien hebt.
Enemy, Nocturnal Animals en Zodiac kende ik wel, Demolition en Wildlife niet.
Trailers gekeken, vooral Demolition lijkt een interessante film. Naomi Watts kan me vaak ook wel bekoren.
Bedankt voor de suggesties, die gaan zeker op de watch list :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
Apocalypto (2006)Apocalypto (2006)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: R
Geen andere review mogelijk dan must see!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59

Thompson

Beeromaniac

The Iron Claw (2023)The Iron Claw (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 132 min | MPAA: R
Super acteerwerk en het is lang geleden dat een film zo'n indruk op me heeft gemaakt. Ja het is allemaal erg Amerikaans maar dat hoort ook wel echt bij de tijd/setting etc.
Het verhaal speelt zich een aantal decennia geleden af en gaat over de (schijnbaar beroemde) familie Von Erich in het Amerikaanse "fake" worstelen, een familie met een veeleisende vader en veel problemen. Waarschuwing; even deprimerend als indrukwekkend.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
AcidBurn schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:54:
[...]

Loewie heeft het over dat Jake Gyllenhaal afgetraind was voor deze film. Conor McGregor is altijd al afgetraind, dus dat is niet indrukwekkend meer :+
Ik vond Road House wel vermakelijk, maar goed is 'ie zeker niet. En het is absoluut één van de minste films waar Jake Gyllenhaal ooit in gespeeld heeft.

The Covenant staat overigens ook op Prime Video.
Qua financieel succes zit je er aardig naast, Amazon heeft net laten weten dat het een groot succes was voor Prime Video: https://screenrant.com/ro...ship-record-global-prime/

[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 01-04-2024 23:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:19
Thompson schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:39:
The Iron Claw (2023)[Afbeelding: The Iron Claw (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 132 min | MPAA: R
Super acteerwerk en het is lang geleden dat een film zo'n indruk op me heeft gemaakt. Ja het is allemaal erg Amerikaans maar dat hoort ook wel echt bij de tijd/setting etc.
Het verhaal speelt zich een aantal decennia geleden af en gaat over de (schijnbaar beroemde) familie Von Erich in het Amerikaanse "fake" worstelen, een familie met een veeleisende vader en veel problemen. Waarschuwing; even deprimerend als indrukwekkend.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Heb redelijk wat van de Von Erich’s gezien, de WCCW events waren wel vermakelijk. Ik wist inderdaad dat die familie best wel wat leden ‘te vroeg’ heeft verloren. Ik voeg hem toe aan mijn lijstje. Pro Wrestling is trouwens real. Ja het is scripted, maar alle moves en manoeuvres is niks fakes aan, het doet daadwerkelijk schade aan. Een extreem voorbeeld is de uit de WWE geschiedenis verwijderde Chris Benoit, maar elke Pro Wrestler moet het fysiek bekopen.

Dark Side of the Ring is misschien een aanrader als je de docu interessant vindt. Het is wel een serie. De eerste aflevering gaat toevallig over Chris Benoit: In 2007 wrestling superstar Chris Benoit murdered his wife Nancy and 7-year-old son Daniel, and then ended his own life. Those closest to tragedy never spoken openly, until now.

Dan het stukje potentiële impact op je fysiek: After the double-murder suicide, neuroscientist and retired professional wrestler Christopher Nowinski contacted Michael Benoit, Chris's father, suggesting that years of trauma to his son's brain may have led to his actions. Tests were conducted on Benoit's brain by Julian Bailes, the head of neurosurgery at West Virginia University, and results showed that "Benoit's brain was so severely damaged it resembled the brain of an 85-year-old Alzheimer's patient." He was reported to have had an advanced form of dementia, similar to the brains of four retired NFL players who had multiple concussions, sank into depression, and harmed themselves or others.

Bron: Wikipedia: Chris Benoit

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

autje schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:26:
Jake Gyllenhaal's recente carrièrepad is deels een bewuste keuze, en deels een gevolg dat hij de laatste jaren veel op Broadway heeft gestaan.
Prince of Persia: The Sands of Time met hem als de prins is in mijn ogen een beetje een ondergewaardeerde videogame verfilming. Ik vond deze namelijk zeer vermakelijk en beter dan de Assassin's Creed film. :)

Helaas was er weer een clubje dat moest zeuren over white washing wat de film geen goed heeft gedaan in de media. Maar dat hebben we vaker zien gebeuren, zo ook met de film The Golden Compass (vanwege het geloof etc.). Gelukkig werd die later gevolgd door een uitstekende televisieserie.

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 01-04-2024 23:59 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
Poor Things, de nieuwste film van Yorgos Lanthimos. Of nja, er is al een trailer van zijn volgende film, Kinds of Kindness.

De film is blijkbaar gebaseerd op een boek, en dat is dan wel een boek dat moeilijk verfilmbaar is. Maar Yorgos is dan ook all-in gegaan. Het is een unieke film, vooral qua aankleding (en uitkleding).

Deze Frankenstein-vertelling is op zich best interessant, mits je geduld hebt. Het begin is vooral erg simpel, maar later wordt de film een stuk diepzinniger. Het gaat o.a. over hoe wij zijn en wat wij doen en zet dat in perspectief.

Zoals al vaker aangehaald, er is veel bloot en seks in deze film. Toch zijn deze scenes niet zinnenprikkelend. Het zijn eigenlijk een soort van practical effects, ter ondersteuning van het verhaal.

Over practical effects gesproken. Yorgos heeft er bewust voor gekozen om CGI te vermijden. Nu ben ik ook geen liefhebber van CGI, maar er zit toch nog wel een vaak terugkerende CGI element in de film. Dit, samen met het veelvuldig gebruik van de practical effects (waaronder enorme 360 graden schermen), haalden me eigenlijk wel een beetje uit het verhaal. Maar ja, ik vermoed dat het boek allemaal zaken schetst die je anders niet kunt tonen.

Overigens wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van wide angle shots. Gelukkig niet alles, maar ben daar geen fan van.

Anyway het verhaal zelf is dus wel aardig, en Emma Stone speelt Bella Baxter met verve. De conversaties zijn regelmatig van hoog niveau. Veel van de aankleding, details en personages zijn fantasierijk en bizar.

Op het einde van de film zwelt de muziek aan. Maar daarbij vraag ik me meteen af: "wat heb ik gemist?" Wat is er zo fantastisch aan dit einde? Ja, het is een fantastische film (vooral in de zin van de fantasie de vrije loop laten gaan), maar ik heb niet het idee dat ik hem nog een keer zou willen zien. Ja, de film raakt uiteindelijk wat interessante thema's, maar meer als schampschot dan vol in de roos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Thompson schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:39:
The Iron Claw (2023)[Afbeelding: The Iron Claw (2023)]
Dat is interessant. Laatst een Podcast geluisterd precies over dit onderwerp.. Dat was volgens mij bij goeie ouwe.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-09 16:33
The Goonies (1985)The Goonies (1985)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 114 min | MPAA: PG
Hoewel ik een kind van de jaren '70/'80 ben en vrijwel alle bekende films uit die tijd wel gezien heb, ontbrak The Goonies nog altijd in dat rijtje. Om redenen die ik me niet meer kan herinneren had ik deze film destijds niet gezien toen die nog nieuw was, en daarna niet gekeken omdat ik het een kinderfilm beschouwde en er te oud voor was. Maar omdat deze film meermaals in dit topic genoemd is geweest heb ik die lacune in mijn filmgeschiedenis toch maar eens recht gezet.

Aan alles kun je zien dat dit een typische jaren '80 film is. Je ziet het aan de kleding, aan de kapsels, aan de regelmatig overdreven dialogen, aan de bijnamen die ze elkaar geven. Het is wel grappig dat je toch direct een verschil in stijlvorm ziet tussen een film die in de jaren '80 is gemaakt, en een moderne film die zich in de jaren '80 afspeelt! Over het verhaal hoef ik denk ik weinig te vertellen. Groepje kinderen vindt op zolder een schatkaart en gaat op zoek naar de schat, achterna gezeten door een ontzettende cliché familie van schurken. Een aantal bekende acteurs hadden hun eerste of tweede bekende filmrol in deze film: Josh Brolin als oudere broer, Sean Astin als jongere broer en Ke Huy Quan als Data. Die laatste hadden we eerder gezien als Short Round in Indiana Jones and the Temple of Doom, en meer recentelijk in de film Everything Everywhere All at Once en in de serie Loki. Sean Astin ken ik vooral als Sam uit The Lord of the Rings, dus grappig om hem hier als kind te zien. En Josh Brolin heeft zo'n rijke film carrière dat ik dat niet verder hoef uit te weiden. Ook grappig om hem als puber in deze film te zien. Als film vind ik The Goonies vermakelijk maar ook wat gedateerd. De kinderen schreeuwen zo vaak en zo veel dat het soms wat storend is. Zeker als ze door elkaar heen praten of schreeuwen is het soms lastig te verstaan wat ze nu eigenlijk zeggen. Gelukkig is er dan Engelse ondertiteling.

Lawrence of Arabia (1962)Lawrence of Arabia (1962)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 218 min | MPAA: Approved
Een van mijn lievelingsfilms is Lawrence of Arabia en die heb ik vorige week eindelijk betaalbaar kunnen krijgen op 4K UHD. En dus mocht ik opnieuw genieten van deze prachtige meeslepende film in een kwaliteit die alle vorige keren dat ik deze film zag verplettert! Volledig gerestaureerd vanaf de oorspronkelijke 70mm film en nu met Dolby Vision gradering toegepast ziet de film er mooier uit dan ik het ooit eerder gezien heb. En met een uitstekende Dolby Atmos soundtrack gevormd vanaf de oorspronkelijke 6-kanaals opname klinkt het ook nog eens geweldig. Dit is pure referentie kwaliteit en met stip de meest favoriete 4K UHD in mijn collectie.

Lawrence of Arabia is het verhaal van een Britse officier (T.E. Lawrence) die tijdens de Eerste Wereldoorlog opdracht krijgt de Arabische bedoeïenen stammen te motiveren tegen de Turkse overheersing te vechten. Omdat hij door de bedoeïenen geaccepteerd wordt krijgt hij acties voor elkaar die onmogelijk geacht werden en groeit zijn status en reputatie. Maar dit heeft ook negatieve gevolgen voor zijn psychische gezondheid.

Als dit verhaal niet gebaseerd was op ware gebeurtenissen en personen zou het een typisch "blanke redder leidt de lokale stammen naar de overwinning" verhaal zijn. Uiteindelijk bleek T.E. Lawrence ook maar een pion in het grotere geheel te zijn, en na zijn overwinningen op het slagveld neemt de politiek het over waarna 'Lawrence' naar de kant wordt gebonjourd. Wel boeiend om deze film weer te zien zo kort na het zien van de Dune films (part one en part two) van Villeneuve. Je ziet duidelijk overeenkomsten tussen beide films: de buitenstaander afkomstig uit een groen en welvarend land komt in een woestijnwereld en blijkt daar als een vis in het water tussen de lokale bewoners, waarna hij die lokale stammen inspireert boven hun status uit te stijgen. Frank Herbert heeft zeker inspiratie opgedaan voor zijn Dune epos uit de Lawrence of Arabia film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 02-04-2024 10:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Part 2, dus part 1 kun je maar beter gezien hebben. De film gaat verder waar de vorige eindigde, de wandeltocht naar en aansluiting bij de Freeman. Het verhaal is niet dik: grote overheersers die een belangrijke grondstoffen planeet dictatoriaal besturen middels een Baron met gewetenloze slachtingen. Uit de vorige film is deze Baron de wisseling van de wacht en de vorige bestuurders zijn bijna uitgeroeid. Een van de overlevenden gaat het gevecht aan (en ook zijn moeder is ontsnapt). Belangrijke side-plot dat een groep 'heksen' probeert de bestuurders te beïnvloeden.Zonder verder de verhaallijn te verklappen zijn dit de grote lijnen.

De Film heb ik bewonderd in Kinepolis, een paar euro's meer aan Atmos Dolby (en dat was het zeker waard). Imposant is het eerste woord dat in mij opkomt. De drie uur vlogen voorbij. Je krijgt de eerste 10 minuten goed de kans om weer aan te haken en ik moet bekennen dat ik daarna ook echt in het verhaal zat. Er zijn wel eens films waar ik het interieur vaker bewonder dan het doek maar dat was hier niet het geval. Goed acteerwerk, fijn camera werk (in overview shots en close-ups). De overview shots is veel CGI maar bijna perfect uitgevoerd (één scene kon ik zien dat de rendering het niet kon bijbenen).

Uiteindelijk een 8. Verhaal is niet al te complex, zeer goed in beeld en geluid gebracht. Het guild was bombastisch en past helemaal bij de film. Een paar scene's voegden niets toe (wapenarsenaal), hadden ook in woord afgekund. Tweede keer verbranden van soldaten, gelijk aan een eerdere scene, had niet gehoeven. De water-slurp scene's hadden ook iets minder gekund maar over de breedte een onderhoudende film. Ik ben wat ouder dus de focus op details kan ik waarderen, kan me indenken dat de jongere kijker daarom iets lager uitkomt en bepaalde scenes traag vindt. Op naar deel 3 (afsluiting van deze trilogie).

... gecensureerd ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
First Man (2018)First Man (2018)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
'Your dad's going to the moon' 'Okay. Can I go outside now?' Soms hebben kinderen de helderste blik op wat er nu echt belangrijk is in het leven. Zelfs monumentale prestaties moeten gerelativeerd kunnen worden.

Er zijn meerdere manieren om een verhaal te vertellen. Het verhaal van Neil Armstrong is iedereen ook wel bekend, en meestal krijgen we zijn verhaal op dezelfde manier voorgeschoteld. Armstrong, de bescheiden, kalme man die de eerste stappen op de maan zette, het uitroepteken achter deze exponent van de Amerikaanse can-do mentaliteit.

Damien Chazelle's First Man pakt het anders aan. De film laat kanten van Armstrong (Ryan Gosling) zien die in de NASA-approved versies van zijn prestaties niet aan bod komen. Een belangrijk element daarin is het verlies van zijn dochter Karen, die op jonge leeftijd aan kanker overleed. Armstrong, en zijn vrouw Jan (Claire Foy), zijn in First Man niet respectievelijk stoere held en supporting spouse. Ze zijn vader en moeder, en ze worstelen elk met het verlies. Maar ook met elkaar over hoe ze ermee omgaan.

Vrees echter niet, naast een karakterstudie laat First Man zeker ook het space program zien, en wel op een manier zoals niet eerder ervaren. In een raket zitten is in Chazelle's film een gestoorde achtbaanrit, een activiteit waar je niet alleen een held voor moet zijn maar ook een death wish voor moet hebben. Ik heb dikke spijt dat ik deze film niet in IMAX gezien heb want ik denk dat dat een hele ervaring moet zijn. De intensiteit van de scenes in de Gemini en Apollo capsules is niet eerder zo op film vastgelegd, zelfs op een klein scherm krijg je het gevoel door elkaar geschud te worden. De film won terecht een Oscar voor de VFX.

Gosling en Foy zijn spectaculair goed; in een eerlijke wereld zouden beiden overladen zijn met accolades. De scenes waarin Jan haar man tot de orde roept om zijn kinderen te vertellen dat hij mogelijk niet terugkomt van zijn reis naar de maan zijn adembenemend en hartverscheurend zonder dat de film zich in sentimenteel gewauwel verliest. Erg knap werk. Het is daarentegen ook een wat minder romantische kijk op een evenement dat voor veel Amerikanen een bron van trots is, en dat is misschien de reden dat de film veel weerstand opriep en faalde aan de box office.

Voor mij doet dat niet terzake. First Man is een ontzettend sterke film. Eentje die een eigen kijk geeft op de mens achter een buitengewone prestatie. Maar ook op impact van verlies op een leven, en de gevolgen van je keuzes over hoe daarmee om te gaan. Highly recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik her en der lees is dat waarschijnlijk of wellicht te wijten aan het feit dat de scene waarin de vlag wordt geplant niet in de film zit. Amerikanen (de oudere generaties) hebben een bijna communistische of dictatoriale band met de vlag en het planten ervan op de maan in het bijzonder.
Maar misschien willen zijn ook niet weten dat ook die helden gewoon mensen zijn (maar lezen wel alle roddelbladen, het land van de 'double standards' zoals Goerge Carlin dat mooi wist uit te leggen ooit.

edit: maar dank voor de tip, ik was er nog nooit aan toegekomen deze te kijken, staat op de lijst.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 02-04-2024 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik vond First Man ook een prachtige film, en ook ik heb spijt dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien.

Wat me eigenlijk nog wel het meest is bijgebleven is dat de film aanvoelt alsof deze in 1969 gemaakt is (even afgezien van de CGI en dat het dan een enorme propagandafilm zou zijn geworden). Het is net een verlengstuk van de documentaire Apollo 11. En dat is best knap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
franssie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:14:
Wat ik her en der lees is dat waarschijnlijk of wellicht te wijten aan het feit dat de scene waarin de vlag wordt geplant niet in de film zit. Amerikanen (de oudere generaties) hebben een bijna communistische of dictatoriale band met de vlag en het planten ervan op de maan in het bijzonder.
Maar misschien willen zijn ook niet weten dat ook die helden gewoon mensen zijn (maar lezen wel alle roddelbladen, het land van de 'double standards' zoals Goerge Carlin dat mooi wist uit te leggen ooit.

edit: maar dank voor de tip, ik was er nog nooit aan toegekomen deze te kijken, staat op de lijst.
Dat is het simpele focal point ja, maar de kritiek loopt dieper. Ik kan je aanraden de review van Armond White te lezen als je meer wil weten. White is een oddity in de wereld van filmreviews, een zwarte, gay, conservatieve filmcriticus ('minority three times over in his profession', zoals hij wel eens omschreven is). White is een enfant terrible voor velen, hij wijkt in meer dan 50% van zijn reviews af van de consensus op Rottentomatoes. Ik ben hem recent juist erg gaan waarderen omdat hij een tegendraads geluid geeft. Je kan het oneens zijn met hem maar hij is wel degelijk een relevante en welbespraakte criticus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Dr. Strangelove dat zijn leuke tips. Ik ga eerst de film kijken (wil er open in gaan) maar zal wellicht wel wat reviews van hem lezen van films die ik al wel gezien heb, kijken of dat aansluit bij mijn beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LawfulHamster
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 10:27

LawfulHamster

PSN - LawfulHamster

Linksquest schreef op maandag 1 april 2024 @ 04:24:
Het was erg rustig op de nachtdienst, niet gek ook met Pasen, 2 films kunnen kijken. Laat ik beginnen met de eerste.

Predator 2 (1990)[Afbeelding: Predator 2 (1990)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R
Een tijdje geleden al deel 1 nog eens overnieuw gekeken, daar hoort natuurlijk ook deze bij. Ik ben heel eerlijk ik vind dit geen verkeerde film, hoewel de eerste het uniekst blijf. Danny Glover zet een hele sterke rol neer en de film zit vanaf het begin tot het einde vol met actie.

Ook in deze film is er een Alien aanwezig die op jacht komt, alleen deze keer in de de grote stad in plaats van de Jungle. In deze film zit de politie in oorlog met verschillende bendes, en de Predator bemoeit zich er ook nog even mee. Toffe film
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10

En na het zien van de 2de Predator, had ik nog eens zien om deze te kijken.

Alien (1979)[Afbeelding: Alien (1979)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R
Alien is inmiddels een film waar al meerdere delen van uitgekomen zijn, en een echt meester werk gemaakt door Ridley Scott. Hoewel de film meer weg heeft van een Horror, is het toch voor een groot deel ook gewoon een Sci-fi film, met een cast aan goede acteurs, zoals Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm en Yaphet Kotto.

Alien speelt zich af in het jaar 2122. De U.S.C.S.S. Nostromo is een commercieel goederenruimteschip, deze op zijn terug weg is naar de Aarde met aan boord enkele miljoenen tonnen aan erts. Het schip wordt bemand door zeven personen en een geavanceerde computer, die door de bemanning "Moeder" wordt genoemd. Aan het begin van de film ontvangt Moeder een onbekend signaal van een nabijgelegen planeet. Moeder verandert daarop de koers omdat ze geprogrammeerd is om bij onbekend signaal op onderzoek uit te gaan. De bemanningsleden Dallas, Kane en Lambert verlaten het schip om de onbekende planeet te onderzoeken. Ze ontdekken er een gigantisch, oud en vreemd uitziend neergestort ruimteschip van onbekende afkomst. De groep treedt het schip binnen en ze vinden het gefossiliseerde lichaam van de piloot van het schip. Alleen is er iets raars met het lichaam aan de hand, het lijkt alsof er een granaat van binnenuit is ontploft want er zit een gat in het skelet waarvan de botten naar buiten zijn gebogen.

Het blijft een top film, en een echte klassieker.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Volgende film wordt Alien vs Predator? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
franssie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:06:
@Dr. Strangelove dat zijn leuke tips. Ik ga eerst de film kijken (wil er open in gaan) maar zal wellicht wel wat reviews van hem lezen van films die ik al wel gezien heb, kijken of dat aansluit bij mijn beleving.
Oh don't get me wrong - ik weet vrijwel zeker dat je het vaak oneens bent met hem. Hij is tegendraads zoals ik al zei en daarbij ook nog een conservative. Maar m.i. is het goed om zo nu en dan een ander geluid tot je te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:24:
[...]

Oh don't get me wrong - ik weet vrijwel zeker dat je het vaak oneens bent met hem. Hij is tegendraads zoals ik al zei en daarbij ook nog een conservative. Maar m.i. is het goed om dingen zo nu en dan een ander geluid tot je te nemen.
Komt goed, ik hou wel van discussie en dan is een andere mening altijd scherpend in je eigen observatie, hoe dan ook goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Eraser (1996)Eraser (1996)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Arnold Schwarzenegger doet een poging tot acteren in deze film over een complot om zware science fiction achtige wapens te verhandelen. En Arnold is niet de enige die beter moet acteren, er lopen er meer die dat zouden moeten doen. Daarnaast praat Arnold tegen de vrouw die hij moet redden alsof het een klein kind is dat beschermd moet worden. Het blijft toch verbazen dat het acteerwerk nog steeds niet op orde is na zware blockbusters als predator, terminator(2), etc. Sommige mensen leren het nooit. Desondanks blijft Arnold altijd leuk om naar te kijken. Zelden heeft het beeldscherm meer rechtschapen, eerlijke, rechtvaardige, sterke, onoverwinnelijke, fantastische personen uitgestraald als de types die worden gespeeld door Arnold Schwarzenegger. Zijn personages zijn zoals iedere vent wil zijn. Redelijk verhaal, vechten, explosies en duffe oneliners, alleen "I'll be back" ontbreekt.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 3 april 2024 @ 04:24:
Eraser (1996)[Afbeelding: Eraser (1996)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Arnold Schwarzegger doet een poging tot acteren in deze film over een complot om zware science fiction achtige wapens te verhandelen. En Arnold is niet de enige die beter moet acteren, er lopen er meer die dat zouden moeten doen. Daarnaast praat Arnold tegen de vrouw die hij moet redden alsof het een klein kind is dat beschermd moet worden. Het blijft toch verbazen dat het acteerwerk nog steeds niet op orde is na zware blockbusters als predator, terminator(2), etc. Sommige mensen leren het nooit. Desondanks blijft Arnold altijd leuk om naar te kijken. Zelden heeft het beeldscherm meer rechtschapen, eerlijke, rechtvaardige, sterke, onoverwinnelijke, fantastische personen uitgestraald als de types die worden gespeeld door Arnold Schwarzenegger. Zijn personages zijn zoals iedere vent wil zijn. Redelijk verhaal, vechten, explosies en duffe oneliners, alleen "I'll be back" ontbreekt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
grappig dat we tegelijk een 28 jaar oude film hebben bekeken :9 heb deze nog 2 dagen geleden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Wellicht omdat de film nu op Prime staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47
Road House (2024)Road House (2024)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Jake Gyllenhaal good, Connor McGregor bad.

Dat is min of meer wat me is bijgebleven van deze film. En ja, dat is op meerdere manieren van toepassing. Voor iets van een verhaal hoef je het verder niet te doen.

Ik vind McGregor in het echt een ontzettende randdebiel en deze film helpt niet om dat beeld te veranderen. Ik hoop van ganser harte dat dit voor hem niet de start is van een heuse acteercarrière. Want ik vind knokfilms doorgaans best vermakelijk. Maar ik trek hem heel slecht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

The Count of Monte Cristo (2002)The Count of Monte Cristo (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Een hele degelijke avonturenfilm. Met een Jim Caviezel, Guy Pearce, Richard Harris, Luis Guzman en een hele jonge Henry Cavill. Qua talent zit het dus wel goed. Het verhaal moge bekend zijn en wordt prima uitgevoerd.

Ik zapte erlangs toen hij al richting het einde zat, bleef even hangen en heb hem toen opgenomen om hem later in zijn geheel terug te kijken. Geen spijt van.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
josh-hill schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:29:
Wellicht omdat de film nu op Prime staat?
nee, op bluray.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Dukhtar (2014)Dukhtar (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated
In het Pakistaanse Dukhtar wordt een 10-jarige dochter uitgehuwelijkt om een einde te maken aan de oorlog tussen twee stammen.

Goed onderwerp, matige uitvoering.

Alle clichés worden er bijgehaald en het plot is redelijk voorspelbaar. Nee, award materiaal is het niet.

Maar ik ben in een gulle bui, en de beelden zijn op zich wel mooi, dus geef het net wat meer dan een 6je.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Road House (2024)Road House (2024)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Het Youtube-algoritme schotelde mijn vrouw onlangs een filmpje voor waarin het fitness-regime werd getoond waaraan Jake Gyllenhaal zich had onderworpen voor deze film. Dat zag er alleszins indrukwekkend uit, hij heeft zich een jaar lang laten afbeulen om klaar te zijn voor deze rol, en omdat ik altijd wel onder de indruk ben van dergelijke toewijding aan je vak besloten we om de film dan ook maar te kijken. Mijn vrouw had mogelijk ook andere motieven :)

Lang verhaal kort: wat ons betreft had hij zich de moeite kunnen besparen. Road House is een volledig platte, eendimensionale, bijna parodie op een jaren 80 knokfilm (ja, ik weet dat het een remake is van een jaren 80 knokfilm - daarover zo meteen meer). Het plot zal ik niet verklappen maar het heeft weinig om het lijf, en was wellicht nog over van the A-team (de serie uit de jaren 80), waar het was afgekeurd wegens té gemakzuchtig allemaal. Karakterontwikkeling, gelaagdheid, verrassingen, inzichten: je gaat het in deze film niet vinden.

Wat vind je dan wel? Nou, veel vechten, af en toe een klein glimlachje, wat fijne muziek en vooral veel vermoeid/laconiek kijkende Jake Gyllenhaal. Leukste onderdeel is dat ze Conor McGregor, de UFC-vechter, hebben ingehuurd om de maniakale eindbaas te spelen. Dat doet hij met veel plezier en met verve, maar zijn rol en zijn performance zijn zó eendimensionaal en over de top dat het weer een soort parodie wordt.

Was vroeger dan alles beter? We hebben direct er achteraan ook het origineel gekeken, met Patrick Swayze, en mwoah. Die film heeft voor mij wel de jaren 80 nostalgie-factor, maar is eigenlijk ook niet veel beter dan de remake. Wel opvallend: in de jaren 80 mochten vrouwen eigenlijk alleen nog met hun tieten schudden en werden vrijwel alle rollen gespeeld door mannen, dat is de in de remake anders. Vrouwen worden in de remake veel gelijkwaardiger neergezet dan in het origineel. Lijkt mij toch vooruitgang.

Al met al zou ik de remake alleen opzetten als je écht niets beters te doen hebt met je tijd, of als je een opgefokt jongetje van 10 bent. De remake kun je nog opzetten vanuit nostalgische overwegingen.

Een 2 voor de film, half puntje extra voor de muziek, kom ik op een 2,5
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.5.png2.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@migchiell “Lang verhaal kort…”. LoL
Maar herkenbaar hoor, heb ik zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:32:
Ik vond First Man ook een prachtige film, en ook ik heb spijt dat ik hem niet in de bioscoop heb gezien.

Wat me eigenlijk nog wel het meest is bijgebleven is dat de film aanvoelt alsof deze in 1969 gemaakt is (even afgezien van de CGI en dat het dan een enorme propagandafilm zou zijn geworden). Het is net een verlengstuk van de documentaire Apollo 11. En dat is best knap.
Thanks, die kende ik niet. Op de kijk lijst.

Gisteren voor het eerst begonnen met het met lof overladen docudrama From the Earth to the Moon. Dat viel me niet mee. Ik had altijd gehoord dat dit de definitieve versie was van het Apollo verhaal omdat het zo gedetailleerd was, maar het is heel erg hap snap. In een uur wordt het hele Mercury en Gemini programma erdoorheen gejaagd.

En heel traditioneel in het afbeelden van de karakters als stoere, onfeilbare helden. Yawn. Misschien wordt het beter, pas 1 aflevering gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Apollo 11 is een documentaire waarin originele beelden en geluid zijn gebruikt. Dus zonder een nieuw-ingesproken voice over of allemaal CGI. Daardoor is het stuk na de lancering wel wat kaal, maar het is wel authentiek en de opmaat naar de lancering is echt indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Lingui (2021)Lingui (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 87 min | MPAA: N/A
Lingui is een film uit Chad waarin alleenstaande moeder Amina te maken krijgt met dat haar dochter Maria zwanger blijkt.

Amina is een moslim en is al verstoten en verketterd vanwege haar alleenstaand moederschap. Nu valt haar dochter dus hetzelfde lot.

Mooi geschoten film, die wat losjes in elkaar is gedraaid voor het eerste uur. Het laatste half uur is echter een stuk beter.

Menselijke film, die niet gigantisch diep gaat, maar toch wel dieper dan de meeste films. Ook leuk detail: hun puppy en kitten. Ook is te zien hoe kleurrijk Afrika is en er zijn ook wel wat confronterende 'pittoreske' taferelen zoals allemaal loslopende geitjes op een vuilnisbelt. Maar je wordt vooral weer op de feiten gedrukt hoe onrechtvaardig tegenover vrouwen het patriarchaat is.

Was gisteravond op Canvas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
A Hundred Flowers (2022)A Hundred Flowers (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Hyakka is een Japans drama over niet kunnen stoppen met vergeten (Alzheimer) en niet kunnen starten met vergeten (van een traumatische ervaring).

Het is een poëtische film, waarin de trukendoos wordt geopend, vooral voor het weergeven van de verwarring van het leven met Alzheimer. Het is daarin een soort van The Father, al vond ik deze film eigenlijk beter, ook vanwege zijn meerdere dimensies.

Wellicht soms wel erg veel dimensies die kunnen afleiden van het eigenlijke verhaal, net als dat de hoofdrolspeelster gephotoshopt is voor scenes die zich zogenaamd in het verleden afspelen.

Al met al een mooie, maar soms wat wazige, film die uiteindelijk eindigt met een ontroerend slot akkoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gallipoli (1981)Gallipoli (1981)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 110 min | MPAA: PG
Peter Weir's Gallipoli is een film die al lang op mijn lijstje staat om eens te zien, temeer omdat dit een film is met een indrukwekkende lijst palmares.

Voorjaar 1915. Archy Hamilton (Mark Lee) en Frank Dunne (Mel Gibson) ontmoeten elkaar in de eindeloze wildernis van West-Australia tijdens een track meet. Ze zijn beiden sprinters, en besluiten net als veel leeftijdsgenoten aan de call to arms te voldoen en voor Groot-Brittannië en haar empire te vechten.

Gallipoli wordt een oorlogsdrama genoemd en dat is een meer accurate beschrijving dan ik van tevoren had gedacht. Driekwart van de film volgt Archy en Frank, en een aantal van hun landgenoten in het opbouwen van hun kameraderie, om pas in het laatste half uur aan te komen op de kusten van het beruchte Turkse schiereiland. Weir's focus is in essentie een deconstructie van de mythe dat oorlog een groot avontuur is. Iets dat we allemaal wel weten, maar misschien niet toen we zo oud waren als Frank en Archy. Zij, en vele andere jongelingen in die dagen vallen voor de wervende teksten die een beroep doen op eer, vaderlandsliefde en andere emotionele chantage.

Net als de gebeurtenissen bij Gallipoli zelf het begin waren van een eigen Australische identiteit, is de film een uitgesproken Australisch kunstwerk dat in dat land een bepaalde status heeft afgedwongen. Weir's film toont een o geromantiseerde liefde voor zijn land die, en we zien door de ogen van een volk dat helder en zonder nonsens de wereld inkijkt. Op weg naar Perth doorkruisen Archy en Frank de woestijn, en worden op het nippertje gered door een oude man. Die wil weten waarom ze soldaten wilen worden. 'We don't stop them there, they could end up here.' De schampere reactie is 'They're welcome to it.' De Australische mentaliteit doorweeft de film.

Ruim anderhalf uur lang krijgen we dus de tijd om Australië en haar zonen te leren kennen, en zelfs te lachen bij de absurdistische oefeningen die de soldaten moeten doen ter voorbereiding op hun vuurdoop. En als die vuurdoop dan eindelijk komt, dan nog is het voor hen, en de kijker, bijna een kermisshow, met de lichtjes van de landingsschepen voor de kust en het vuurwerk van incidentele artillerie. Maar net zoals de opperbevelhebbers van die jonge jongens geen medelijden hadden met hun ondergeschikten, zo heeft Peter Weir dat niet met ons. De laatste vijf minuten van Gallipoli zijn hard, hard, hard, eindigend met een verwoestend final shot dat op je netvlies gebrand wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Emily the Criminal (2022)Emily the Criminal (2022)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: R
Emily heeft schulden en komt in aanraking met ongure types die haar de creditcardfraudewereld inleiden. De film is wel ok. Het is niet heel spannend of spectaculair. Emily is een beetje een bitch. De criminelen zijn nare louche egoïstische randfiguren. Het gaat van kwaad tot erger, en Emily is een crimineeltje pur sang.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
The Killing Fields (1984)The Killing Fields (1984)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: R
Ik heb altijd wel een zwak voor goede oorlogfilms. Deze stond nog op mijn kijklijst. Niet een film die je snel zou kijken door het bij velen toch wel redelijk onbekende onderwerp (de oorlog in Vietnam is vele malen bekender dan die in Cambodja), maar ben een aantal jaren terug (2018) op rondreis door Vietnam en Cambodja geweest (prachtige landen en heerlijk eten overigens, aanrader) en diverse oorlog-gerelateerde plekken bezocht, dus de historie van beide landen zat nog goed in mijn geheugen.

De film beschrijft een indrukwekkend verhaal over een in Cambodja gestationeerde Amerikaanse journalist en zijn Cambodjaanse collega die van elkaar gescheiden worden als de Rode Khmer de macht overneemt in Cambodja. Ietwat gedateerd en de beeld-/audiokwaliteit van de DVD versie die ik keek waren ook mager, maar al met al een goede film. De gesprekken in het Khmer waren bij de versie die ik keek niet ondertiteld, dat was wel jammer.

De daadwerkelijke killing fields in Choeung Ek heb ik tijdens mijn reis in Cambodja ook bezocht en was zeer indrukwekkend, evenals de Tuol Sleng (S21) gevangenis in Phnom Penh. Wat voor gruweldaden zich op die plekken hebben afgespeeld houd je niet voor mogelijk ;(

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Yonix schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:34:
Zojuist ‘Poor Things’ gezien, wat een fantastische film! Heerlijk over the top, één al en verwondering, visueel een plaatje …

Fijn dat dit soort films er ook nog zijn. :)
En vanavond weer, maar dit keer met de missus. <3 d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkIIjR6lu73BuEuzXMNcYXsyuJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEz1sG7nLV0DfpEwnfnHHOlv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThinkPad
Jarhead (2005)Jarhead (2005)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 125 min | MPAA: R
En nog maar een topper van een oorlogsfilm gekeken.

Eindeloos hebben de mariniers getraind en dan is het eindelijk zo ver, ze worden uitgezonden op missie en hebben allemaal een mentaliteit van "Let's get em boys! >:) " wat er met de typische Amerikaanse oorlogs-bravoure lekker in is gedrilled. Totdat ze aankomen in het Midden-Oosten en het blijkt dat ze maandenlang niks gaan zitten doen en eindeloos moeten wachten tot er eens wat gebeurt. De verveling slaat al gauw toe en sommigen draaien compleet door van deze uitzichtloosheid.

Als je een keiharde actie-knaller zoekt is dit niet wat je moet hebben, dit is juist het tegenovergestelde en geeft een prima realistisch beeld van hoe het ook kan gaan in een oorlog.

De special effects waren ook tof, die brandende olievelden bij nacht waren echt gave scenes qua belichting e.d.
Goede soundtracks ook.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
The Killing Fields niet gezien (maar zeker interessant gezien ik niet zo bekend ben met het Cambodja verhaal).

Jarhead heb ik daarentegen wel vaker gezien. Misschien is dat ook wel mijn favoriete oorlogsfilm. Maar ik hou dan ook wel van realisme in een film. Veel oorlogsfilms zijn redelijk geromantiseerd of over-the-top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:48
Godzilla vs. Kong (2021)Godzilla vs. Kong (2021)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Na de vorige keren de voorgaande films (Godzilla 2014, Godzilla King of the Monsters) gezien te hebben en eigenlijk totaal gemist dat deze er ook tussen hoort, vandaag deze aangeslingerd. Ik heb me in ieder geval erg vermaakt. Grote kans dat ik nooit de Japanse films ga kijken.
Eigenlijk begonnen met Godzilla KotM naar aanleiding van Godzilla x Kong.

De film gaat enkele jaren later verder waar de vorige gebleven is. Voor mij had het in ieder geval dezelfde vibe en dat beviel wel.
Er komt ook nog wat bekends (van horen zeggen uit de originelen) in voor. Maar qua actie met grote wezens was het een prima film.

Nu ben ik bang dat ik eigenlijk dan nog de King Kong films moet gaan kijken. Maar dat ga ik nog uitzoeken, want er wordt wel naar wat anders verwezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Drive-Away Dolls (2024)Drive-Away Dolls (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R
Een roadtrip film waar ze iets vinden wat niet van hun is en dat leidt tot problemen. Niet een heel origineel plot zou ik zeggen, maar het is op zich leuk gedaan.

Deze film raakt een paar goede snaren bij mij. De beginscène zet gelijk de toon. De slechte bad guy met het (met opzet) slechte acteerwerk was leuk gedaan. De rest van de film doen ze het erg goed, vooral de hoofdrolspeelster zet een erg mooie prestatie neer. Het voelt heel authentiek. Het gaat niet op dezelfde voet verder, dat maakt het een leuk contrast.

De humor is een beetje cru en erg gefocused op sex, maar dat is redelijk de mode de laatste paar jaren, maar is niet het enige grappige aan de film. Sex staat sowieso redelijk centraal in de film. De tweede actrice heeft al jaren geen sex gehad - heel ernstig natuurlijk - en een doel is om dit te verhelpen. Het wordt niet op een irritante manier gedaan, zoals in andere films, dus het paste goed.

Het visuele van de film is het beste eraan. Het is mooi geschoten, goed camerawerk en een paar prachtige scènes. Tijdens een sexscène staat een glas champagne op het nachstandje en rond de climax is er een focus op het glas waar op dat moment de bubbels naar boven komen in een donker glas. Geweldig. Op dit soort momenten ben ik blij met een OLED TV.
De kleuren geven een bepaalde stijl en gevoel die perfect past bij de setting. Ze weten dat altijd mooi te combineren met de scène waar ze in zitten. Het visuele deel van de film verdient een dikke 10 van mij.

Overall heb ik genoten van de hele film, begin tot eind. Hij is niet te lang met 1 uur en 24 minuten en dat is goed gekozen. Het heeft een begin, midden stukken en een gesloten einde. Het boek is gesloten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Triangle of Sadness (2022)Triangle of Sadness (2022)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R
Langzame film, satire over rijke mensen & fotomodellen en hoe ze met elkaar omgaan. Dat is het wel in het kort. De nodige humor in de dialogen maar het duurt wel een flinke tijd voor je iets van een rode draad in de film weet te vinden.
Ergens op de helft van de film gaat het geheel behoorlijk 'over the top' met een scene die mogelijk inspiratie vond in de film "guesthouse paradiso" (kent iemand die hier nog?). Maar in deze film vond ik het overdreven en niet passend. Een beetje een gevoel van "nu weten we het wel, door met de film".

Wat de grote afknapper voor ons was: het einde. Want dat was er eigenlijk niet, de filmmaker had genoeg van de film dus startte de aftiteling in. Compleet teleurstellend. Genoeg om van een 6,5 terug te zakken naar een 5,5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik vond Triangle Of Sadness ook niet het meesterwerk dat het zogenaamd zou zijn. Integendeel.

En dat terwijl regisseur Ruben Östlund met de films Turist (Force Majeure) en The Square heeft laten zien dat hij weldegelijk wat subtielere en vooral heel scherpe satire kan maken. Hij weet heel kundig ongemakkelijke momenten uit te vergroten.

[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 07-04-2024 14:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08

SaN

Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Wat een film.. Al een paar weken mensen geprobeerd mee te krijgen naar deze film. Vrouw vond de eerste film te lang, vrienden geen interesse in sci-fi, enz. Ondertussen zag ik dat er steeds minder voorstellingen in de imax zaal vertoont werden, dus op de valreep een kaartje gekocht voor een ochtendvoorstelling op zondag. Mijn eerste solo bioscoopervaring, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.

Dit is een film waar bioscopen voor gemaakt zijn. Ik vond de eerste al goed en deze is inderdaad nog beter. Er is geen saai moment in de drie uur durende film te vinden. Visueel spektakel, geweldige costuums, meesterlijke soundtrack, degelijk verhaal waarin niks vergezocht lijkt. Soms gaat het snel, maar dat kan niet anders met zulke dikke boeken als bronmateriaal.

Als ik 1 minpuntje moet noemen zou ik de casting van
spoiler:
Anna Taylor Joy uitkiezen als ongeboren zus van Paul. Waarom precies weet ik niet, misschien te "herkenbaar". Hetzelfde gold voor mij eigenlijk ook voor Christopher Walken. Goede acteur, maar trok mij een beetje uit het verhaal door zijn herkenbare hoofd/maniertjes.

Ik zou hem graag nog een keer gaan zien in een Imax zaal, maar denk dat ik daar te laat voor ben. Wellicht nog eens voordat deel drie uitkomt. Ik kijk ernaar uit in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 17-09 21:48

hamsteg

Species 5618

...
@ThinkPad Waar heb je The Killing Fields gezien? Probeer deze al een poos te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door hamsteg op 08-04-2024 14:28 . Reden: Iets meer context :) ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
@hamsteg Wie? Wat? Staat het niet op justwatch.com?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Blast from the Past (1999)Blast from the Past (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Was bitd een van mijn favoriete films, wellicht om "everything what's wrong with the world today"
25 jaar oud maar meer relevant vandaag met Greta Thunberg en de golf van insanity uit de Covid era die ons nog in the wake heeft.

Feel good, slow burn, inclusion done right en funny.

Dikke 8, snap niet helemaal waarom de film zo "slecht" gerate wordt.

Dit soort naamverbasteringen mogen wel achterwege blijven

[ Voor 2% gewijzigd door Touchdomex op 09-04-2024 07:13 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AcidBurn
Ghostbusters: Frozen Empire (2024)Ghostbusters: Frozen Empire (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Flinke rehash van Ghostbusters 2, van a tot z voorspelbaar. Het eerste uur kabbelt maar voort, pas het laatste halfuur wordt het enigzins interessant. Sommige referenties zijn leuk, maar de meesten zijn echt te cringy voor woorden. Het is verder niet echt slecht ofzo, het is gewoon niet de moeite waard om voor naar de bios te gaan. Wacht een paar maanden, dan zal Frozen Empire vast wel bij een streamer te kijken zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Se7en (1995)Se7en (1995)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R
Zaterdag de film Se7en met de vrouw gezien, ik dacht dat ik hem ooit gezien had, echter was dit niet het geval. Hele goede film met Morgan Freeman en Bratt Pitt. Tijdens de film kreeg ik een raar onderbuik gevoel van het einde en dat bleek ook nog eens te kloppen. De film gaat over Rechercheur William Somerset die nog zeven dagen te gaan voor hij met pensioen mag. Hij en de enthousiaste David Mills achtervolgen een moordenaar die geobsedeerd is met de zeven zonden, David Mills is pas met zijn vrouw verhuist zodat David daar Rechercheur kon worden, dus in theorie nog jong achter de oren.

Het is een hele goede film, zeker een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Expend4bles (2023)Expend4bles (2023)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 4.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Ik ben best wel een fan va Sylvester Stallone, en zie ook Jason Statham graag spelen. De eerste 3 Expendables films vond ik zeer vermakelijk, waarom deel 2 toch de beste is. Toen ik de trailer van deel 4 zag leek het me weer gewoon z'n leuke film die zich lekker weg zou kijken, echter vond ik deel 4 toch een teleurstelling, ja het verhaal komt op het einde op zijn plaats, echter de opbouw is stukken minder. Ik mis bepaalde Crew members, zoals Terry Crews, maar ook Crew die net in deel 3 erbij gekomen zijn, zijn allemaal weer weg. In plaats daarvan krijgen we 50 Cent en Megan Fox, nu heb ik niks tegen deze personen, maar voor mij zijn The Expendables oudere bekendere acteurs die een dikke actie film willen neer zetten, iets wat de eerste 2 films perfect deden. Ik had liever andere acteurs gezien, als ik heel eerlijk ben. Het begin was nog leuk maar daarna zakte het op alle punten ook erg af. Jammer.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 18-09 16:33
No Hard Feelings (2023)No Hard Feelings (2023)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R
Jennifer Lawrence speelt in deze ondeugend bedoelde rom-com een flierefluitende opportunistische vrouw die financiële problemen heeft en haar huis dreigt te verliezen omdat ze haar rekeningen niet kan betalen. Dan krijgt ze het aanbod om een 19 jarige (autistische?) jongen uit z'n schulp te trekken en hem wat wereldwijzer te maken zodat hij beter voorbereid is om na de zomer naar Princeton universiteit te gaan. Ze doet het vooral voor de beloning (een tweedehands auto) maar natuurlijk ontwikkelt zich ook een vriendschap tussen die twee. Jennifer Lawrence speelt haar rol best leuk, en ze ziet er zoals altijd weer zeer aantrekkelijk uit. Maar het verhaal / plot stelt niet veel voor.
spoiler:
De veelbesproken (?) naaktscene op het strand na het 'skinny dipping' in de zee vond ik dan wel realistisch. Wanneer iemand aan je kleding en spullen (telefoon e.d.) zit dan denk je niet "oh shit, ik ben naakt" maar "fuckers, blijf van mijn spullen af!".
Al met al geen vervelende film om te kijken maar ook geen hoogvlieger. Een zesje van mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

A Man Called Otto (2022)A Man Called Otto (2022)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Stond op Netflix dus een kans gegeven. Tom Hanks kan ik sowieso goed hebben en hij paste perfect in deze film. Het is een soort van tragische comedy die (kwam ik achteraf achter) blijkbaar de Hollywoodversie is van een Zweedse film, die weer gebaseerd is op een boek.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:30
SaN schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:49:
Dune: Part Two (2024)[Afbeelding: Dune: Part Two (2024)]
Wat een film.. Al een paar weken mensen geprobeerd mee te krijgen naar deze film. Vrouw vond de eerste film te lang, vrienden geen interesse in sci-fi, enz. Ondertussen zag ik dat er steeds minder voorstellingen in de imax zaal vertoont werden, dus op de valreep een kaartje gekocht voor een ochtendvoorstelling op zondag. Mijn eerste solo bioscoopervaring, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.

Dit is een film waar bioscopen voor gemaakt zijn. Ik vond de eerste al goed en deze is inderdaad nog beter. Er is geen saai moment in de drie uur durende film te vinden. Visueel spektakel, geweldige costuums, meesterlijke soundtrack, degelijk verhaal waarin niks vergezocht lijkt. Soms gaat het snel, maar dat kan niet anders met zulke dikke boeken als bronmateriaal.

Als ik 1 minpuntje moet noemen zou ik de casting van
spoiler:
Anna Taylor Joy uitkiezen als ongeboren zus van Paul. Waarom precies weet ik niet, misschien te "herkenbaar". Hetzelfde gold voor mij eigenlijk ook voor Christopher Walken. Goede acteur, maar trok mij een beetje uit het verhaal door zijn herkenbare hoofd/maniertjes.

Ik zou hem graag nog een keer gaan zien in een Imax zaal, maar denk dat ik daar te laat voor ben. Wellicht nog eens voordat deel drie uitkomt. Ik kijk ernaar uit in ieder geval!
Lekker dat je de knoop hebt doorgehakt om alleen te gaan! De eerste keer is altijd het lastigste :). Zo heb ik ook vanwege dezelfde redenen Tenet, Dune en D&D alleen in de bios gekeken :+ gelukkig voor Dune 2 wel interesse gevonden in de Sci-Fi hoek dus die dan weer samen kunnen kijken. Alleen kijken bevalt ook prima, je gaat tenslotte voor de film.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Haay schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:14:
spoiler:
De veelbesproken (?) naaktscene op het strand na het 'skinny dipping' in de zee vond ik dan wel realistisch. Wanneer iemand aan je kleding en spullen (telefoon e.d.) zit dan denk je niet "oh shit, ik ben naakt" maar "fuckers, blijf van mijn spullen af!".
Niet dat ik de behoefte heb deze film te kijken, maar ik zou zoiets in een spoiler tag zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:07
Migration (2023)Migration (2023)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 83 min | MPAA: PG
Leuke vermakelijke familie film.
Samen met mn zoontje van 7 bekeken die vond m erg leuk, plot stelt niet heel veel voor maar ok.
Animaties zien er echt goed uit wat je ook mag verwachten van Illumination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
hamsteg schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:28:
[...]

@ThinkPad Waar heb je The Killing Fields gezien? Probeer deze al een poos te vinden.
offtopic:
De film stond op m'n HDD, geen idee hoe die daar terecht is gekomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Pierre

Van nature lui!

ThinkPad schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:51:
[...]

offtopic:
De film stond op m'n HDD, geen idee hoe die daar terecht is gekomen ;)
Das toevallig hier ook op de nas, blijft een mooie film, en ik krijg er toch weer kippenvel van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 229 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.