Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:12
Mee eens wat betreft Slalom. Goede film inderdaad, maar voelt toch alsof er net wat meer in had gezeten. De ski beelden zijn fantastisch gedaan. Had hem ooit op blu-ray willen kopen, maar dat zou dan een Poolse versie worden of zo, haha. Daar vind ik hem dan toch weer net niet goed genoeg voor, maar toch is dit een goede fictie over (misstanden in de) topsport.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

@Dennis Leuk dat je wat Cinemember films plaatst, ik neem zo nu en dan een abbo omdat ik per sé een film wil zien en hier zitten een paar leuke tips tussen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
josh-hill schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:12:
Ohhhh, hoe kan ik die nu vergeten...

Gravity is de laatste science fiction film die ik ECHT heel erg goed vond. Wat een rollercoaster was dat. En niet te lang.
Gravity (2013)Gravity (2013)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13
Vond is het juiste woord. Toen ik deze film in oktober 2013 in de bioscoop in IMAX 3D zag, werd ik (haast letterlijk) weggeblazen door de visuals.

Maar veel meer dan dat is de film eigenlijk niet, als ik heel eerlijk mag zijn, nu ik de film zoveel jaar later vanaf blu-ray zit te kijken. Zoals @Skyaero in zijn review van Ad Astra aangaf, moet je die en deze film eigenlijk alleen kijken voor de visuals, want verder stelt het niet zo veel voor.

En tja, ik vond de film in 2013 vreemd genoeg nog best realistisch (ok, het geluid is best goed gedaan voor een science fiction film), maar hemeltje, de film zit echt helemaal vol met compleet onrealistische zaken. Hoe heb ik dat ooit door de vingers kunnen zien?

Mijn filmsmaak is duidelijk veranderd in die 10+ jaren, maar dat is het toch niet alleen. De film zit gewoon barstensvol met cliche trucjes om extra drama te creëren, zoals het precies goed in beeld zijn van een familiekiekje van een astronaut. Dat soort dingen doen mij toch wel de ogen rollen.

Gelukkig duurt de film niet al te lang, dus je gaat je je er toch ook weer niet enorm aan ergeren en de visuals zijn idd fantastisch.

Maar ja, veel meer dan een 6je voor de moeite van die visuals kan ik het niet geven, na al die jaren. En dan doe ik dat eigenlijk alleen maar omdat ik de film meer dan 10 jaar geleden fantastisch vond.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

@josh-hill waarschijnlijk heb je de film dan in 3D gezien, beste 3D film ooit wellicht. Staat om die reden bij mij dacht ik op een 8.
Verhaal is vloeidun inderdaad, en wat ongeloofwaardig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
3D inderdaad. Enige film die ik in 3D echt beter vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik denk dat het vooral een film is die je eigenlijk maar 1 keer kan kijken. Als je niet weet wat er gaat gebeuren is het echt een rollercoaster. Als je het al weet, ga je je al gauw aan al de onzin ergeren.

Zo heb ik laatst Den Skyldige opnieuw gekeken, en die kun je eigenlijk ook niet zo heel goed een tweede keer kijken (ok, dit was de 3e keer dat ik Gravity zag, geloof ik). Bij Den Skydlige hielp het niet dat de blu-ray verkeerd geproduceerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@Dennis Bedankt voor de tip voor Only You. Die stond al lang op mijn lijstje bij CineMember, maar nog steeds niet gekeken. Laia Costa zit natuurlijk ook in de fantastische film Victoria. Jammer dat Lullaby in Nederland niet uitgekomen is. Die scoort ook best goed op Letterboxd.

[ Voor 19% gewijzigd door josh-hill op 26-04-2024 23:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Sphere (1998)Sphere (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Sphere, een film gemaakt in 1998
Directed door oscar winnaar Barry Levinson (Rain Man)
Geschreven door Michael Crichton

Met in de hoofdrollen
Meervoudig oscar winnaar Dustin Hoffman (Kramer vs Kramer & Rain Man) als Norman
Oscar nominated Samuel L. Jackson als Harry
Oscar nominated Sharon Stone as Beth
Daarboven op hebben we nog Liev Schreiber als Ted en Peter Coyote als Barnes
Muziek gecomponeerd door Oscar winnaar Elliot Goldenthal (Doe jezelf een plezier en luister naar The Gift van Elliot Goldenthal)

Een rating op IMDB van 6.1 een Tomatometer van 13(!!!!!)% en Audience Score van 38%

"Critics Consensus
Sphere features an A-level cast working with B-grade material, with a story seen previously in superior science-fiction films."

Hoe is het zo fout kunnen lopen ?

Wel ik heb daarnet deze film nogmaals bekeken (de eerste keer in 20 jaar wellicht) nadat ik gemerkt had hoe erg deze film rated is op Rottentomatoes
En met een erg Kritrische blik moet ik zeggen dat ik van deze film hou, eigenlijk van zowat alles in deze film.
De toon, de sfeer, de muziek, de acteer prestaties (de minste prestatie kwam op naam van Peter Coyote)
Wetenschappelijk zijn we natuurlijk al bijna 30 jaar verder en is ons begrip van tijd vloeibaarder geworden.
Toch is het voor mij geloofwaardig, misschien ben ik wel een type van : I want to believe :)

Harry / Ted / Beth en Norman worden naar een plek in het midden van de oceaan gebracht omdat Norman ooit eens halfhartig een TL;DR geschreven heeft over hoe er moet omgegaan worden met een ontmoeting met aliens voor de Bush administratie.
Norman die het eigenlijk half voor de grap heeft opgevat beseft stilaan dat de kwestie terug aan het komen is voor in zijn kont te bijten :)
Hij verteld dit aan Harry die zweert zijn geheim voor zich te houden.
Het team dat door Norman samengesteld is uit een patiente van hem die toevallig bioloog is en waar hij toen een romatische relatie mee had, de zoon van een goede vriend, en een goede vriend zelf.
Er wordt besloten om af te dalen naar de zeebodem waar het schip onder 300 jaar oude koraal is begraven. (gecrasht ? )

Ik begrijp de negatieve reviews niet echt, misschien kijk ik ernaar met een te roze bril :)
Echter krijgt deze film van mij een 9/10

Deed mij denken aan Event Horizon en The Abyss (deze is wel nog wat beter dan Sphere :) )

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
josh-hill schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:51:
@Dennis Bedankt voor de tip voor Only You. Die stond al lang op mijn lijstje bij CineMember, maar nog steeds niet gekeken. Laia Costa zit natuurlijk ook in de fantastische film Victoria. Jammer dat Lullaby in Nederland niet uitgekomen is. Die scoort ook best goed op Letterboxd.
Graag gedaan en ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik zal Victoria eens opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:45
Gravity was erg sterk in 3D maar ik vind het in het algemeen meer een gimmick dan dat het echt wat toevoegt.

Mijn favoriete 3D film is een documentaire, Cave of Forgotten Dreams van Werner Herzog. De film gaat over de Chauvet grot in Frankrijk waar muurschilderingen van prehistorische mensen zijn aangetroffen. Die schilderingen zijn op de wanden van de grot aangebracht en de makers hebben het natuurlijk onregelmatige oppervlak gebruikt in hun tekeningen, waardoor de schilderingen een diepte effect hebben. Het is een prachtige prestatie die herdefinieert hoe oud kunst nu werkelijk is en laat zien dat onze verre voorouders daar al mee bezig waren.

Herzog maakt gebruik van 3D om dit in beeld te brengen zoals een gewone 2D film nooit zou kunnen. Het is een adembenemend mooie film en de enige reden dat het me spijt dat ik geen 3D capable systeem heb. Ik hoop dat de film ooit nog eens in een bioscoop langskomt.

Edit: dat was een van mijn eerste reviews hier :) grappig om te zien dat ik vrijwel hetzelfde 13 jaar terug erover schreef :)

Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 21]"

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2024 12:24 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
Alien (1979)Alien (1979)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R
Deze gister gezien in de bios (45th anniversary).
Lang geleden dat ik hem voor het laatst gezien had, 5 jaar?

Het sfeertje blijft echt top, goede horror en de scenes met Ash blijven voor mij de beste, niet eens de Alien zelf. Sets zien er sterk uit muv wat sketchy scenes hier en daar (obv lasers en ouderwetse lichtjes overal)

Wat mij wel opviel is dat veel karakters domme keuzes maken. Eigenlijk net zo dom als de crew van Prometheus, terwijl Prometheus daarom werd afgebrand. Dit zal natuurlijk ook met de leeftijd van de film te maken hebben. Niet dat dat een excuus is overigens, maar het maakt het minder tijdloos. "Mother" zou het vandaag de dag niet eens winnen van onze ChatGPT :p
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Wolfp4ck schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 02:03:
Sphere (1998)[Afbeelding: Sphere (1998)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Sphere, een film gemaakt in 1998
Directed door oscar winnaar Barry Levinson (Rain Man)
Geschreven door Michael Crichton

Met in de hoofdrollen
Meervoudig oscar winnaar Dustin Hoffman (Kramer vs Kramer & Rain Man) als Norman
Oscar nominated Samuel L. Jackson als Harry
Oscar nominated Sharon Stone as Beth
Daarboven op hebben we nog Liev Schreiber als Ted en Peter Coyote als Barnes
Muziek gecomponeerd door Oscar winnaar Elliot Goldenthal (Doe jezelf een plezier en luister naar The Gift van Elliot Goldenthal)

Een rating op IMDB van 6.1 een Tomatometer van 13(!!!!!)% en Audience Score van 38%

"Critics Consensus
Sphere features an A-level cast working with B-grade material, with a story seen previously in superior science-fiction films."

Hoe is het zo fout kunnen lopen ?

Wel ik heb daarnet deze film nogmaals bekeken (de eerste keer in 20 jaar wellicht) nadat ik gemerkt had hoe erg deze film rated is op Rottentomatoes
En met een erg Kritrische blik moet ik zeggen dat ik van deze film hou, eigenlijk van zowat alles in deze film.
De toon, de sfeer, de muziek, de acteer prestaties (de minste prestatie kwam op naam van Peter Coyote)
Wetenschappelijk zijn we natuurlijk al bijna 30 jaar verder en is ons begrip van tijd vloeibaarder geworden.
Toch is het voor mij geloofwaardig, misschien ben ik wel een type van : I want to believe :)

Harry / Ted / Beth en Norman worden naar een plek in het midden van de oceaan gebracht omdat Norman ooit eens halfhartig een TL;DR geschreven heeft over hoe er moet omgegaan worden met een ontmoeting met aliens voor de Bush administratie.
Norman die het eigenlijk half voor de grap heeft opgevat beseft stilaan dat de kwestie terug aan het komen is voor in zijn kont te bijten :)
Hij verteld dit aan Harry die zweert zijn geheim voor zich te houden.
Het team dat door Norman samengesteld is uit een patiente van hem die toevallig bioloog is en waar hij toen een romatische relatie mee had, de zoon van een goede vriend, en een goede vriend zelf.
Er wordt besloten om af te dalen naar de zeebodem waar het schip onder 300 jaar oude koraal is begraven. (gecrasht ? )

Ik begrijp de negatieve reviews niet echt, misschien kijk ik ernaar met een te roze bril :)
Echter krijgt deze film van mij een 9/10

Deed mij denken aan Event Horizon en The Abyss (deze is wel nog wat beter dan Sphere :) )

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Event Horizon is echt één van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Brrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Probleem met Sphere is het algemene probleem met Michael Crichton, nl. dat hij goed is in het bedenken van een mystery maar dat de pay off altijd zwak is. Als ik zijn boeken uitlas had ik altijd een teleurgesteld gevoel aan het eind, behalve misschien JP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
jellybrah schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:16:
Alien (1979)[Afbeelding: Alien (1979)]
Deze gister gezien in de bios (45th anniversary).
Lang geleden dat ik hem voor het laatst gezien had, 5 jaar?

Het sfeertje blijft echt top, goede horror en de scenes met Ash blijven voor mij de beste, niet eens de Alien zelf. Sets zien er sterk uit muv wat sketchy scenes hier en daar (obv lasers en ouderwetse lichtjes overal)

Wat mij wel opviel is dat veel karakters domme keuzes maken. Eigenlijk net zo dom als de crew van Prometheus, terwijl Prometheus daarom werd afgebrand. Dit zal natuurlijk ook met de leeftijd van de film te maken hebben. Niet dat dat een excuus is overigens, maar het maakt het minder tijdloos. "Mother" zou het vandaag de dag niet eens winnen van onze ChatGPT :p
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Blijft een goede film heb het gekeken in 1979 ( ja ben oud :'( ) pas nog terug gezien in huiselijke sfeer daarna werd het bagger op deel twee na dan in mijn ogen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
bie100 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:33:
[...]

Blijft een goede film heb het gekeken in 1979 ( ja ben oud :'( ) pas nog terug gezien in huiselijke sfeer daarna werd het bagger op deel twee na dan in mijn ogen
Deel 2 is nog steeds mijn favoriet ( en zal zo blijven kijkend naar Romulus trailers..)

Zoveel story archs die er prachtig in worden verwerkt; Bishop, Hicks, Hudson, Gorman en natuurlijk de belangrijkse: Ripley. Iedereen groeit als karakter.

Daarnaast behouden ze het mysterie net zo goed als deel 1. Het is nog steeds onduidelijk waar het schip vandaan komt, wie de spacejockey is etc etc. Dat is de kracht van mysterie en ontbreekt in zoveel huidige films..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Laatst online: 15:41
jellybrah schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:45:
[...]

Deel 2 is nog steeds mijn favoriet ( en zal zo blijven kijkend naar Romulus trailers..)

Zoveel story archs die er prachtig in worden verwerkt; Bishop, Hicks, Hudson, Gorman en natuurlijk de belangrijkse: Ripley. Iedereen groeit als karakter.

Daarnaast behouden ze het mysterie net zo goed als deel 1. Het is nog steeds onduidelijk waar het schip vandaan komt, wie de spacejockey is etc etc. Dat is de kracht van mysterie en ontbreekt in zoveel huidige films..
Ze hadden het verhaal zo mooi uit kunnen leggen kijkend naar Prometheus en de daarop volgend deel eigenlijk jammer dat ze het zo afgeragd hebben gedaan

Al vond ik Michael Fassbender wel goed in zijn rol alleen de verhaallijn was niet goed zeg maar slecht :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:32
The Suicide Squad (2021)The Suicide Squad (2021)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R
Na het geflopte en afgebrande Suicide Squad (2016), en de spin off van Harley Quinn Birds of Prey (2020), is daar nu James Gunn's The Suicide Squad. Of dat een betere film heeft opgeleverd vraag ik mij echter ten zeerste af. Een handjevol 'superhelden', bestaande uit illustere namen als Bloodsport, Peacemaker, Rick Flag, Ratcatcher 2, King Shark en Polka-dot Man, worden gerekruteerd door de corrupte overheidsagente Amanda Waller om de kwade genius Gaius Grieves te stoppen, die zich verborgen houdt op een afgelegen eiland. De kliek kan echter totaal niet met elkaar overweg en vechten elkaar liever de tent uit dan de schurken. Al snel blijkt de spreekwoordelijke vork toch anders in de steel te zitten dan dat hun is voorgehouden. Het verhaal springt van de hak op de tak, verliest constant de focus en voelt erg rommelig aan. Iets waar andere films uit Gunn's oeuvre ook last van hebben, maar het lijkt steeds erger te worden. Gunn is - net zoals Zack Snyder - duidelijk teveel in zichzelf gaan geloven. De film zit ook vol met extreem gewelddadige beelden en kinderachtige, groffe grappen die de helft van de tijd niet aankomen. Wat dat betreft houdt Gunn zich niet in zoals veel andere superheldenfilms dat wel doen, maar misschien zou het wel beter zijn geweest als er iemand was die hem in het gareel had gehouden. Het acteerwerk is echter prima, waarbij vooral Idris Elba (Bloodsport) en pro-worstelaar John Cena (Peacemaker) opvallen. Sylvester Stallone is ook grappig in zijn stemrol voor de digitale creatie King Shark. De cinematografie van James Gunn regular Henry Braham is prima en de film heeft een goede soundtrack van John Murphy. De vele cgi is best aardig, al zie je hier en daar wel iets te goed dat het uit de computer is komen rollen. Vooral de eindbaas ziet er erg fake uit. The Suicide Squad is alleen een aanrader als je fan bent van superheldenfilms met keiharde actie, domme humor en/of James Gunn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dennis schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:55:
[...]

Graag gedaan en ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik zal Victoria eens opzoeken.
Staat volgens mij ook op CineMember (al heb ik de blu-ray). :)

Verhaal is niet zo bijzonder, maar toch een geweldige film. Vooral niets vooraf over lezen!
Zelf kijk ik deze film altijd zonder ondertitels en dat is zowat de enige film waarbij ik dat doe.

Overigens gaat het dus om Victoria uit 2015. Victoria uit 2013 is iets totaal anders. :)
jellybrah schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:21:
[...]

Event Horizon is echt één van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Brrr
Helemaal mee eens. Maar het is tevens de favoriete film van een vriend van mij, dus tja, smaken verschillen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door josh-hill op 27-04-2024 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Event Horizon is een guilty pleasure. Het is een bij elkaar gejat zooitje van betere films (The Shining, Hellraiser, Alien), maar de film ziet er goed uit, heeft een puike soundtrack van Michael Kamen en danceband Orbital, een R rating en het acteerwerk is ook prima (behalve van die Eddie Murphy kloon). De film was ook origineel een stuk langer, maar regisseur Paul W.S. Anderson werd door de studio verplicht om er een half uur aan scenes uit te knippen. Daarbij blijft het een interessant gegeven dat het ruimteschip zelf leeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik hou absoluut niet van dit genre maar EH resoneert bij me op een manier die ik niet kan plaatsen. Een paar echt skin crawling moments vooral, zoals die audio recording die ze ontcijferen. Creepy as hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:26:
Ik hou absoluut niet van dit genre maar EH resoneert bij me op een manier die ik niet kan plaatsen. Een paar echt skin crawling moments vooral, zoals die audio recording die ze ontcijferen. Creepy as hell.
libera te tutemet (ex inferis) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Vandaag The Banshees of Inisherin met mijn moeder gekeken.

Ze vond de film niet grappig!?

Ok, hij is niet 'haha'-grappig, maar daar vind ik meestal ook geen kloot aan. Beetje zwarte humor en awkward situations zijn toch wel meer mijn ding. :)

Op de hoes staat overigens "une fable drôle, émouvante et cruelle". Dat dekt de lading inderdaad wel.

Overigens gebeurt er eigenlijk maar weinig in de film, dus ik heb mijn beoordeling wat naar beneden bijgesteld naar een 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vond Banshees vooral in de eerste helft erg geestig maar de tweede helft wat minder. En ik begrijp dat er hele volksstammen zijn die er niks aan vinden.

De grappigste film van de 21ste eeuw is wat mij betreft In the Loop. Ik lag structureel dubbel bij die film, echt geniaal. Maar ik ken niemand die die mening ook maar enigszins deelt. Maar goed, vrijwel niemand heeft hem ook gezien. Shame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
P-Rock schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:56:
[...]

libera te tutemet (ex inferis) >:)
Ja dat ja. Creepiest scene ever. Ok, tied met Linda Blair die de trap afkomt in The Exorcist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Brrrrr ik heb echt een haat/liefde verhouding met dat soort films. Ik kan ze op het moment zelf waarderen, maar ik slaap er serieus dagen onrustig door. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

josh-hill schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:37:
Vandaag The Banshees of Inisherin met mijn moeder gekeken.

Ze vond de film niet grappig!?

Ok, hij is niet 'haha'-grappig, maar daar vind ik meestal ook geen kloot aan. Beetje zwarte humor en awkward situations zijn toch wel meer mijn ding. :)

Op de hoes staat overigens "une fable drôle, émouvante et cruelle". Dat dekt de lading inderdaad wel.

Overigens gebeurt er eigenlijk maar weinig in de film, dus ik heb mijn beoordeling wat naar beneden bijgesteld naar een 7.5.
Deze film vond ik echt briljant. Tuurlijk in de tijdgeest van een jaar of wat geleden. Er zitten zo veel levenswijsheden in. En vooral dat de meeste mensen maskers dragen. Niet echt zijn. Niet zichzelf zijn. Niet zichzelf durven zijn. Dat kom ik elke dag tegen. Die film onthuld dat buitengewoon goed. De hoofdrolspeler was buiten zijn zus en die gemarkeerde zoon van de politie agent de enigen die zich zelf waren. De rest was een karikatuur van zichzelf. Dragen maskers. Dat de hoofdrolspeler uit gekost wordt komt omdat hij geen masker draagt. De film hangt ook letterlijk vol maskers. Kijk maar eens goed. En inderdaad een fabel. Fabels vertellen waarheden over generaties heen. Over eeuwen heen. Daar zijn fabels voor. Deze film deed dat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
AvK schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:51:
[...]

Deze film vond ik echt briljant. Tuurlijk in de tijdgeest van een jaar of wat geleden. Er zitten zo veel levenswijsheden in. En vooral dat de meeste mensen maskers dragen. Niet echt zijn. Niet zichzelf zijn. Niet zichzelf durven zijn. Dat kom ik elke dag tegen. Die film onthuld dat buitengewoon goed. De hoofdrolspeler was buiten zijn zus en die gemarkeerde zoon van de politie agent de enigen die zich zelf waren. De rest was een karikatuur van zichzelf. Dragen maskers. Dat de hoofdrolspeler uit gekost wordt komt omdat hij geen masker draagt. De film hangt ook letterlijk vol maskers. Kijk maar eens goed. En inderdaad een fabel. Fabels vertellen waarheden over generaties heen. Over eeuwen heen. Daar zijn fabels voor. Deze film deed dat.
Dat kun je er inderdaad in zien. Eens.

Als je 10 uitgebreide analyses van de film leest, zul je een hele hoop verschillende uitleggen van waar de film nu echt over gaat zien, wellicht zelfs 10.

Zelf heb ik ook een afwijkende blik op heel het verhaal. Ik zag een parallel met de burgeroorlog op de achtergrond, welke ook om vrij idiote redenen uitgevochten wordt met vijanden die voorheen vrienden waren en uiteindelijk escaleert tot iedereen denkt "ok, nu is het eigenlijk wel genoeg, want wat hebben we hier nu mee bereikt?"

Dat je zoveel verschillende interpretaties van de film kan hebben, is wellicht de kracht van de film, of ook een zwakte, zo je wilt. Maar kunst leeft pas echt in de geest van de observator, dus ik hou het bij het eerste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Samaritan (2022)Samaritan (2022)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13
Plot:

"In de film vermoedt de dertienjarige Sam Cleary dat zijn mysterieuze en teruggetrokken buurman Mr. Smith eigenlijk een legende is die zich in het volle zicht verbergt. Twintig jaar geleden werd de lokale superheld van Granite City, Samaritan, dood verklaard na een gevecht met zijn rivaal, Nemesis."

Oordeel:

Redelijke actiefilm. Acteerwerk is van Stalone op de automatische piloot. Een beetje zoals hij in bijna al zijn films doet. Verhaal is niet origineel en al vaker gedaan, en is gewoon standaard superheldenverhaal. Niet verrassend en over de top. Niet heel slecht of heel goed. Ik geef een krappe 6.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
The Fall Guy (2024)The Fall Guy (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Ik heb doorgaans helemaal niks met Ryan Gosling, maar in deze film doet hij het uitstekend. Ook erg knap gedaan hoeveel Ryan en Aaron Taylor-Johnson in deze film op elkaar lijken. Ik dacht heel even dat het een dubbelrol was van Gosling, totdat Aaron zijn mond open deed ;) Voor Emily Blunt is dit niks nieuws, die zou dit slaapwandelend nog af kunnen. Het meta element gaf een interessante twist en de stunts gag reel tijdens de aftiteling was ook een leuke toevoeging . Niet zoals bij oude Jackie Chan films dat alle bloopers langs komen, maar ze lieten zien hoe alle stunts gedaan zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Sting (2024)Sting (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Na het zien van deze rip-off moet ik concuderen dat de vorige versie (ik weet niet of dat het origineel is, of slechts een eerdere remake), Arachnophobia uit 1990, een stuk beter was. Die wist wat het voorstelde en nam zichzelf niet zo serieus. Het verhaal is ditmaal nog slechter, en het acteerwerk houdt ook niet over. De jonge hoofdrolspeelster is redelijk, de rest is matig tot slecht. Ik twijfelde tussen deze kijken, of nog een keer naar Abigail. Achteraf had ik beter de tweede optie kunnen kiezen, die is leuker :)
Misschien wordt ik horror moe, maar de laatste jaren lukt het maar weinig films in dit genre om me te overtuigen van hun meerwaarde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

[ Voor 33% gewijzigd door AcidBurn op 28-04-2024 23:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• josh-hill
Sisu (2022)Sisu (2022)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Sisu is 1.5 uur aan B-film achtige over-the-top actie in het Finse Lapland.

Sommige aspecten aan de film doen me een beetje denken aan Mad Max en Quentin Tarantino.

Wat echt goed aan de film is, is de cinematografie. Niet alleen prachtige beelden van Lapland, maar ook veel goed gekozen shots, waar vaak eigenlijk niet zo heel veel in gebeurt, maar die wel een zekere lading hebben of prachtige belichting. Of waar wel wat in gebeurt, maar dat dat dan met veel precisie wordt weergegeven.

Ook de actie is prima, al is deze over het algemeen nogal - ik wou onwaarschijnlijk zeggen, maar dat dekt de lading niet - onmogelijk. Toch is deze, zeker vooral zeg het eerste uur, zeer entertaining.

Maar dan het verhaal. Man man, wat een enorme onzin. En het laatste half uur is zó over-the-top dat het niet leuk meer is. Gaandeweg de film ging mijn waardering voor de film eigenlijk best omhoog, maar in het laatste half uur ging deze weer in een vrije val.

Maar wellicht nog mijn grootste ergernis: de Nazis spreken Engels in deze film. En dat terwijl de Finnen wel degelijk Fins spreken (uiteindelijk dan).

Maar goed, heb me toch wel vermaakt, dus een voldoende is het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
The Fugitive (1993)The Fugitive (1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een arts (Harrison Ford) wordt er van verdacht dat hij z'n vrouw heeft vermoord en krijgt hier levenslang voor opgelegd. Op de vlucht voor U.S Marshal (Tommy Lee Jones) probeert hij gaandeweg zijn onschuld te bewijzen.

Best een spannende film en prima vermaakt, maar sommige scenes gaat het hem wel iets te gemakkelijk af.
Speelt ook een Nederlander in mee, namelijk Jeroen Krabbé :)

Qua spannende thrillers vind ik "Heat" (1995) (ThinkPad in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]") nog steeds één van de betere die ik recent heb gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

jellybrah schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:16:
Wat mij wel opviel is dat veel karakters domme keuzes maken. Eigenlijk net zo dom als de crew van Prometheus, terwijl Prometheus daarom werd afgebrand.
De crew in Alien betreffen salvagers/truckers. Het zijn geen professionals, en je mag daar wat meer domme acties van verwachten. In Prometheus betrof het (o.a.) archeologen en wetenschappers op een expliciete missie, waar je wat meer van mag verwachten m.b.t. het maken van slimme, voorzichtige, afgewogen keuzes.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2024 10:49 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Alien 1: Alien vs truckers
Alien 2: Alien vs marines
Alien 3: Alien vs convicts
Alien 4: Alien vs pirates
Alien 5: Alien vs Among us
Alien 6: Alien vs couples on the beach
Alien 7: Alien vs Kolonisten van Catan

Alien 8: Alien vs Transformers? Barbie? Mrs. Marvel? Top Gun? El Mariachi? Vampiers? The Toxic Fandom? Of toch maar gewoon weer eens vs Predator én Terminator?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/69/AvPvtT.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:58
Memories of Murder (2003)Memories of Murder (2003)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 132 min | MPAA: Not Rated
Aangezien deze film (in Nederland) nergens te streamen is en ik deze al jaren op mijn watchlist had staan, heb ik deze vorige week aangeschaft op blu-ray en afgelopen weekend eindelijk mogen aanschouwen.

Plot:
Memories of Murder (2003) is een Zuid-Koreaanse film geregisseerd door Bong Joon-ho (bekend van o.a. Parasite). De film is gebaseerd op een reeks (waargebeurde) moorden in Zuid-Korea in de jaren '80. Het verhaal volgt twee detectives uit een klein dorpje die worstelen met hun beperkte middelen en gebrek aan ervaring terwijl ze proberen een reeks brutale moorden op jonge vrouwen op te lossen.

Review:
Ik ging er, o.a. gezien de goede beoordelingen, vergelijkingen met klassiekers als Zodiac, Se7en en True Detective (S1) én het overige werk van Bong Joon-ho, helaas met veel te hoge verwachtingen in. Ik werd daardoor uiteindelijk enigszins teleurgesteld door de film.

Laten we voorop stellen dat de film qua sfeer, setting en cinematografie wél bovengemiddeld goed is, wat je ook kan verwachten van Bong Joon-ho. Maar ik irriteerde mij oprecht aan de aparte en m.i. onnodige 'humor' (of dat nou een cultuurding is, dat weet ik niet) en de onhandigheid/domheid van detectives, dit in combinatie met het tekort aan echte spanning/thriller-elementen was het voor mij niet de topper die ik verwacht had.

Het einde en de prachtige shots maken wat dit betreft veel goed en zo kom ik op net aan een 7, maar deze film mag, wat mij betreft, de veters van de hierboven genoemde klassiekers niet strikken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
The Zep Man schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:41:
[...]

De crew in Alien betreffen salvagers/truckers. Het zijn geen professionals, en je mag daar wat meer domme acties van verwachten. In Prometheus betrof het (o.a.) archeologen en wetenschappers op een expliciete missie, waar je wat meer van mag verwachten m.b.t. het maken van slimme, voorzichtige, afgewogen keuzes.
De domste acties kwamen van de senior officer. Daarnaast niet echt een argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:06:
De grappigste film van de 21ste eeuw is wat mij betreft In the Loop. Ik lag structureel dubbel bij die film, echt geniaal. Maar ik ken niemand die die mening ook maar enigszins deelt. Maar goed, vrijwel niemand heeft hem ook gezien. Shame.
Ik! Eén van mijn favoriete komedies aller tijden. "I will marshall all the media forces from hell to haunt you to an assisted suicide.". Tja, dat zijn wel dingen waar je om moet kunnen lachen. Malcolm Tucker is een geweldig karakter.

Kijk ook The Thick of It, de serie waar de film een voortvloeisel van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
josh-hill schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:52:
Playlist (2021)[Afbeelding: Playlist (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 84 min | MPAA: N/A
Playlist is een Franse zwart-wit film die veel wegheeft van de Amerikaanse zwart-wit film Frances Ha.

En dan eigenlijk niet eens omdat het beiden zwart-wit films zijn. Nee, het gaat ook hier om een eind-twintiger die zoekende is in het leven en probeert haar droom na te jagen.

Sophie is een serveerster die zwanger is van een collega, waarop ze verliefd is. Ze zegt haar baan als serveerster op om bij een strip - sorry, graphic novel - uitgever te gaan werken. Ze schetst zelf namelijk al heel haar leven en wil eigenlijk niets liever dan striptekenaar worden. De baan waarop ze solliciteert is echter een PR functie, niet echt iets waar ze ervaring mee heeft.

De film is heerlijk quirky met een interessant genoeg verhaal en goede muziek. Ik heb wel een zwak voor dit soort films. Er is ook een voiceover die af en toe commentaar geeft, maar ondanks dat ik over het algemeen een hekel aan voiceovers heb, vond ik het hier een leuke toevoeging.

Richting het einde wordt de film wel wat minder, dus geen 8, maar toch net zo goed als Frances Ha. Wellicht had ik die film ook een 7.5 moeten geven. Frances Ha is me jaren bijgebleven als 'een hele leuke film'. Dat zal ik met deze film wel minder snel hebben, denk ik. Daar is het toch te veel een kopie van andere films voor.

---

Ok, ik lees nu dat Nine Antico inderdaad geïnspireerd was door Frances Ha bij het maken van deze film, dus dat verklaart het één en ander. Overigens is Nine ook striptekenaar.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Vanavond de ene na de andere film opgezet, en het was allemaal niks.

Toen kwam ik deze weer tegen, niet al te lang, en oh boy, wat heb ik me vermaakt. Het is dan wel een Frances Ha kloon, maar ik zou zeggen een 8+, al is het einde wat abrupt. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AcidBurn
Alien (1979)Alien (1979)
Gisteravond deze klassieker voor het eerst op groot scherm gezien. Punt 1: 45 jaar na dato weet deze film nog steeds goed de spanning op te bouwen, en doet dat beter dan het gros van de horrorfilms/thrillers van nu. Punt 2: Op technologisch en film-technisch gebied is Alien inmiddels helaas wel zeer gedateerd. De monitoren en ontelbaar aantal lampjes in de computer ruimte van deze film geeft de tijdgeest wel heel erg weg en de baby alien is wel heel erg nep ;) Maar die punten daargelaten, blijft de film verder uitstekend overeind, ik snap wel waarom deze film het predikaat klassieker heeft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ghostbusters: Frozen Empire (2024)Ghostbusters: Frozen Empire (2024)
Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Gisteren met het gezin naar Ghostbusters: Frozen Empire in de bioscoop geweest, geen verkeerde film, maar wel een van de mindere als je het mij vraagt. Ja die reboot met die vrouwen was vele malen slechter, en staat eigenlijk los van deze. Ghostbusters: Frozen Empire is het vervolg op Afterlife die ik een heel stuk leuker vond, en in theorie ook het echte 3de deel was.

Nu ben ik heel eerlijk de Ghostbusters films zijn altijd al films geweest die je een beetje met een korreltje zout moest nemen, maar die was velen malen geloofwaardiger dan deze, ik vond de film een beetje te fantastisch en dat merkte je toch wel de hele film. Jammer want zoals ik al zij was Afterlife een hele mooie come back film, helaas is Ghostbusters: Frozen Empire een stuk minder.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:43

TTLCrazy

Listen to Frankie

Nobody (2021)Nobody (2021)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Lekker wegkijkende film uit het genre Equalizer. Ja daar zijn er wel meer van, maar deze verraste mij positief. Niet teveel nadenken, wat lekkers te kanen erbij en prima vertier :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TTLCrazy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:39:
Nobody (2021)[Afbeelding: Nobody (2021)]
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Lekker wegkijkende film uit het genre Equalizer. Ja daar zijn er wel meer van, maar deze verraste mij positief. Niet teveel nadenken, wat lekkers te kanen erbij en prima vertier :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Eensch!

Ik vond Odenkirk in Better Call Saul zoveel beter uit de verf komen dan in zijn rol in Breaking Bad en ook hier laat hij weer zien dat hij echt goed kan acteren. d:)b

Als je dit genre...gevalletje "Falling Down" leuk vind dan (ik heb hem vaker geplugged hier) Death Sentence opzetten met Kevin Bacon...gaat net een tandje ruiger _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 01-05-2024 13:53 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Fraggert schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Eensch!

Ik vond Odenkirk in Better Call Saul zoveel beter uit de verf komen dan in zijn rol in Breaking Bad en ook hier laat hij weer zien dat hij echt goed kan acteren. d:)b

Als je dit genre...gevalletje "Falling Down" leuk vind dan (ik heb hem vaker geplugged hier) Death Sentence opzetten met Kevin Bacon...gaat net een tandje ruiger _/-\o_
En wat denk je dan van Law Abiding Citizen??? Ook een redelijk bizarre film. Zonder humor..... :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hypnotic (2023)Hypnotic (2023)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 93 min | MPAA: R
Plot:

'Hypnotic' volgt een detective in een lopend onderzoek naar een reeks onverklaarbare misdaden. Tevens is hij op zoek naar zijn dochter die vermist is. Tijdens zijn zoektocht ontdekt hij dat haar verdwijning verband houdt met een geheim overheidsprogramma.

Oordeel:

Mja, als je de plot twist niet al van verre ziet aankomen is dit misschien een aardige film. Voor alle anderen is het vooral een nogal ongeloofwaardige middenmoter die niet echt van de grond lijkt te komen. Hier had meer uitgehaald kunnen worden. Wat op zich spannend begint vervalt al snel in een popcorn film die zichzelf vooral te serieus lijkt te nemen. Dit is typisch zo'n film waarvan ik over een tijdje vergeten ben dat ik hem heb gezien. Ik had na een week al moeite om weer op de titel te komen.

Een 5.5 is echt de max.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AvK schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:03:
[...]

En wat denk je dan van Law Abiding Citizen??? Ook een redelijk bizarre film. Zonder humor..... :X
Die vond ik echt heel leuk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

Heerlijke film!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:43

TTLCrazy

Listen to Frankie

[...]

Lekkere film ook
spoiler:
alleen jammer dat de man aan het eind onschuldige burgers gaat doodmaken
maar dat hoort erbij denk ik :)

Death sentence ken ik nog niet, eens opzoeken...

[ Voor 6% gewijzigd door TTLCrazy op 01-05-2024 14:33 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
autje schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:51:
[...]

Ik! Eén van mijn favoriete komedies aller tijden. "I will marshall all the media forces from hell to haunt you to an assisted suicide.". Tja, dat zijn wel dingen waar je om moet kunnen lachen. Malcolm Tucker is een geweldig karakter.

Kijk ook The Thick of It, de serie waar de film een voortvloeisel van is.
Haha The Thick of It is geniaal :) Ben ik meteen gaan kijken nadat ik In the Loop zag. Alle afleveringen inmiddels een keer of tien gekeken.

Tucker is gewoon een fantastisch karakter inderdaad. 'Today, you have laid your first big fat egg of solid f*ck. You took the data loss media strategy and you ate it with a lump of E.coli. And then you sprayed it out of your arse at 300 mph.'

Maar al die andere karakters net zo goed. Echt een waanzinnig hilarische ensemble cast is het. Misschien dat er ooit nog een vervolg komt maar ik denk het niet, Ianucci zei een aantal jaar terug dat satire ingehaald is door de realiteit en ik denk dat hij gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:58:
[...]

Haha The Thick of It is geniaal :) Ben ik meteen gaan kijken nadat ik In the Loop zag. Alle afleveringen inmiddels een keer of tien gekeken.

Tucker is gewoon een fantastisch karakter inderdaad. 'Today, you have laid your first big fat egg of solid f*ck. You took the data loss media strategy and you ate it with a lump of E.coli. And then you sprayed it out of your arse at 300 mph.'

Maar al die andere karakters net zo goed. Echt een waanzinnig hilarische ensemble cast is het. Misschien dat er ooit nog een vervolg komt maar ik denk het niet, Ianucci zei een aantal jaar terug dat satire ingehaald is door de realiteit en ik denk dat hij gelijk heeft.
Als ik naar de Amerikaanse politiek kijk dan denk ik dat Veep een stuk dichter bij de waarheid komt dan bijv. The West Wing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Veep heb ik één seizoen van gezien maar ik merkte dat ik voor mijn shot politieke humor liever maar weer TTOI aanzette. Of Yes Minister, dat volgens goed ingelichte bronnen ook niet ver van de waarheid af ligt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Late Night with the Devil (2023)Late Night with the Devil (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Jack Delroy (David Dastmalchian) is de host van een late night talk show in de roerige 70s. Zijn ratings zijn aan het wegzakken en Jack nodigt een paar gasten uit die hopelijk voor een ommekeer kunnen zorgen: Een meisje dat aan een cult ontsnapt is en haar psychologe.

Late Night with the Devil is een aardig gevonden medley van Network, The King of Comedy en The Exorcist. Ik hou dus niet van horror maar de film trok mijn aandacht door de 97% rating op Rottentomatoes. Net als Ready or Not, dat ik om dezelfde reden zag een paar weken terug, is Late NIght with the Devil een horror film met een stevige dosis humor, al is de spanning en de gore hier wel sterker gedoseerd.

Gek genoeg is het ook een vrij trage film en de hele eerste helft is meer dramedy dan anything else. Dastmalchian is een sterke acteur en de supporting cast, met vooral de James Randi persiflerende Ian Bliss, is niet minder goed. Maar Late Night with the Devil is een beetje losjes met haar narrative, het meandert allemaal wat teveel het eerste uur. Gelukkig is de pay-off goed; ik denk dat horror fans wel blij worden van de laatste acte. Zelf vond ik vooral het einde sterk gevonden, en het is die vondst die de film net boven de middelmaat uittilt voor me.

Coda: Interessant tweakersaspect van deze film is dat er nogal wat ophef is geweest over het gebruik van AI bij het maken van de film. Dit ligt natuurlijk gevoelig in de filmindustrie en de film wordt hierom vanuit veel hoeken enorm bekritiseerd. Ik was benieuwd wat de AI toepassingen dan waren en het kostte me wat moeite om dit uit te vinden.
spoiler:
Het bleek uiteindelijk om een aantal title cards te gaan die tijdens de 'commercial breaks' van de show te zien zijn.
Persoonlijk vind ik het nogal onschuldig, zeker als je nagaat dat het hier een low-budget indie film betreft maar het is natuurlijk een 'thin end of the wedge' discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-05-2024 12:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bor

Bor

Challengers (2024)Challengers (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 131 min | MPAA: R
Plot:

Tashi Duncan is een een voormalige talentvolle tennisster die coach is geworden. Tashi is een sterke vrouw die zowel op als buiten de tennisbaan haar mannetje staat en getrouwd is met een tenniskampioen die bezig is aan een wat mindere periode. Tashi’s pogingen haar man er weer bovenop te krijgen nemen een verrassende wending wanneer hij het moet opnemen tegen de uitgerangeerde Patrick, zijn voormalige beste vriend en de ex van Tashi. Als zaken uit hun verleden er dan toe leiden dat de spanningen hoog oplopen, wordt Tashi gedwongen zich af te vragen welke prijs er voor de winst zal moeten worden betaald. Als zaken uit hun verleden er toe leiden dat de spanningen hoog oplopen, wordt iedereen gedwongen zich af te vragen welke prijs er voor de winst zal moeten worden betaald.

Oordeel:

Afgelopen week in de Sneak Preview gezien en blij verrast. Deze film steekt goed in elkaar! De spanning tijdens de tennis matches maar eigenlijk nog meer daar buiten is intens en bijna voelbaar. Het verhaal is prima en de (vele) tennis scene's zijn er goed in beeld gebracht. De film draait om tennis in zijn pure vorm maar vooral ook om de driehoek tussen de hoofdrolspelers waarbij het e.e.a. indrukwekkend in beeld is gebracht. Wat betreft acteerwerk; prima in orde. De 131 minuten vlogen voorbij.

De ondersteunende (veelal elektronische) muziek tilt sommige scènes echt naar een hoger niveau. Kijken in de bios wordt geadviseerd. Een ruime 8 van mij.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:56:
Late Night with the Devil (2023)[Afbeelding: Late Night with the Devil (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Jack Delroy (David Dastmalchian) is de host van een late night talk show in de roerige 70s. Zijn ratings zijn aan het wegzakken en Jack nodigt een paar gasten uit die hopelijk voor een ommekeer kunnen zorgen: Een meisje dat aan een cult ontsnapt is en haar psychologe.

Late Night with the Devil is een aardig gevonden medley van Network, The King of Comedy en The Exorcist. Ik hou dus niet van horror maar de film trok mijn aandacht door de 97% rating op Rottentomatoes. Net als Ready or Not, dat ik om dezelfde reden zag een paar weken terug, is Late NIght with the Devil een horror film met een stevige dosis humor, al is de spanning en de gore hier wel sterker gedoseerd.

Gek genoeg is het ook een vrij trage film en de hele eerste helft is meer dramedy dan anything else. Dastmalchian is een sterke acteur en de supporting cast, met vooral de James Randi persiflerende Ian Bliss, is niet minder goed. Maar Late Night with the Devil is een beetje losjes met haar narrative, het meandert allemaal wat teveel het eerste uur. Gelukkig is de pay-off goed; ik denk dat horror fans wel blij worden van de laatste acte. Zelf vond ik vooral het einde sterk gevonden, en het is die vondst die de film net boven de middelmaat uittilt voor me.

Coda: Interessant tweakersaspect van deze film is dat er nogal wat ophef is geweest over het gebruik van AI bij het maken van de film. Dit ligt natuurlijk gevoelig in de filmindustrie en de film wordt hierom vanuit veel hoeken enorm bekritiseerd. Ik was benieuwd wat de AI toepassingen dan waren en het kostte me wat moeite om dit uit te vinden.
spoiler:
Het bleek uiteindelijk om een aantal title cards te gaan die tijdens de 'commercial breaks' van de show te zien zijn.
Persoonlijk vind ik het nogal onschuldig, zeker als je nagaat dat het hier een low-budget indie film betreft maar het is natuurlijk een 'thin end of the wedge' discussie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik heb hem ook gekeken en vond hem voor het grootste gedeelte entertaining. De build up was goed,
spoiler:
maar uiteindelijk piekt hij nooit echt en dat vond ik jammer
En wat ik echt super storend vond:
spoiler:
het wordt gepresenteerd als een soort 'found footage' concept. Alleen tijdens de commercial breaks werkt dat natuurlijk niet, dus switchen ze naar black & white om dit duidelijk te maken. Maar in de laatste acte breken ze hun eigen regels en gaan we mee met een soort hallucinatie van Jack en dat past helemaal niet meer in het concept.
Het is misschien een beetje muggenziften, maar als je niet van plan bent om de regels te volgen die je jezelf oplegt dan what's the point? Conclusie voor mij: film had potentie en is goed op weg, maar de nasmaak is een beetje teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Iemand Hellhouse LLC wel eens gezien? Dat vond ik wel zo'n top (horror)film als we het toch over found footage hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
The Diary of a Teenage Girl (2015)The Diary of a Teenage Girl (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 102 min | MPAA: R
The diary of a Teenage Girl is een coming-of-age film met een nogal gewaagd plot.

Of nja gewaagd, dit thema wordt wel vaker in films gebruikt, en er zijn genoeg voorbeelden waar dit is geslaagd, maar als je het niet heel eerlijk brengt, dan ben je nogal verkeerd bezig.

Hoofdpersoon Minnie is namelijk (zogenaamd) 15 jaar (eigenlijk 22 of 23 of zo) en begint een affaire met de enorm veel oudere vriend van haar moeder. Dit is natuurlijk nogal fout op meerdere vlakken.

Toch is dit geen onsmakelijk opgezette film. Minnie doet verslag van haar innerlijke gevoelens mbv een cassetterecorder. Ook deelt ze alles met haar hartsvriendin.

Minnie tekent ook graag, en niet alleen gaat de film vaak over haar wens om cartoonist te worden, de film zit ook vol met geanimeerde tekeningen. Dit werkt bijzonder goed, net als in bijvoorbeeld Playlist en Ninjababy.

Het einde is net als bij Playlist ook niet zo sterk, maar verder is het een zeer geslaagde en best wel vrolijke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
jellybrah schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:31:
Iemand Hellhouse LLC wel eens gezien? Dat vond ik wel zo'n top (horror)film als we het toch over found footage hebben.
Groot fan van found footage, maar Hellhouse LLC vond ik vrij weinig aan. De saaie interviews met slechte acteurs haalden mij steeds uit de sfeer en spanning. Idem voor the Poughkeepsie Tapes die mensen blijkbaar heel spannend vinden, die ik redelijk saai vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Orangelights23 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 06:17:
[...]

Groot fan van found footage, maar Hellhouse LLC vond ik vrij weinig aan. De saaie interviews met slechte acteurs haalden mij steeds uit de sfeer en spanning. Idem voor the Poughkeepsie Tapes die mensen blijkbaar heel spannend vinden, die ik redelijk saai vond.
Probeer Megan is Missing (2011) eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 18-09 11:48
Bandit (2022)Bandit (2022)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R
"Bandit" is een misdaadfilm die potentie heeft, maar uiteindelijk een beetje tegenvalt. Josh Duhamel speelt de rol van de charmante crimineel Gilbert Galvan Jr., en hij weet zijn personage overtuigend neer te zetten. Zijn optreden is energiek en onderhoudend, en het is duidelijk dat Duhamel plezier heeft in zijn rol. Mel Gibson, in de rol van Tommy Kay, voegt een zekere charisma en gravitas toe aan de film. Zijn ervaring en aanwezigheid zorgen ervoor dat hij een solide bijdrage levert aan de film.

Toch zijn er elementen in "Bandit" die de film verhinderen om echt uit te blinken. Het verhaal voelt soms onsamenhangend en mist een sterke rode draad. Dit maakt het moeilijk om echt mee te leven met de personages en hun motivaties. Daarnaast ontbreekt het de film aan spanning en diepgang, wat het geheel wat oppervlakkig doet aanvoelen.

Elisha Cuthbert speelt de rol van Andrea, de vriendin van Gilbert Galvan Jr. Hoewel Cuthbert ongetwijfeld een aantrekkelijke aanwezigheid op het scherm is, voegt haar personage niet veel toe aan het plot. Haar karakter blijft vrij vlak, en er wordt weinig gedaan om haar verder uit te diepen.

Kortom, "Bandit" biedt solide acteerprestaties van Josh Duhamel en Mel Gibson, maar mist de diepgang en consistentie om echt een impact te maken. Het is vermakelijk voor een keer, maar niet een film die lang bijblijft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• X-DraGoN
Gallipoli (1981)Gallipoli (1981)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 110 min | MPAA: PG
"Gallipoli" is een ontroerend en krachtig oorlogsdrama uit 1981, geregisseerd door Peter Weir. De film volgt de reis van twee jonge Australische vrienden, Archy (gespeeld door Mark Lee) en Frank (Mel Gibson), die in 1915 in Gallipoli aan de slag gaan als soldaten. Wat begint als een onschuldige en avontuurlijke reis verandert al snel in een aangrijpend verhaal over de verschrikkingen van oorlog.

De film is prachtig geschoten, met indrukwekkende beelden van zowel het Australische platteland als de ruige kusten van Turkije. De eerste helft van de film brengt een vleugje humor en een gevoel van kameraadschap tussen de twee vrienden, wat hun onschuld en vastberadenheid benadrukt. Naarmate de film vordert, neemt de toon een sombere wending, die de realiteit van de oorlog voelbaar maakt.

Het einde van "Gallipoli" is een van de meest aangrijpende aspecten van de film. Zonder spoilers te geven, is het afsluitende deel van het verhaal hartverscheurend en zet het de gruwelijkheid en de zinloosheid van oorlog in het volle daglicht. De regie van Weir en de acteerprestaties van Gibson en Lee zorgen ervoor dat de emoties van de kijker tot een hoogtepunt komen. Het einde van de film is niet alleen schokkend en emotioneel geladen, maar laat ook een blijvende impact achter, wat "Gallipoli" een onvergetelijke kijkervaring maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-DraGoN
Rebel Moon - Part One: A Child of Fire (2023)Rebel Moon - Part One: A Child of Fire (2023)
Tweakers: 3.3 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
"Rebel Moon" is een ambitieuze sciencefictionfilm geregisseerd door Zack Snyder, die zich afspeelt in een ver afgelegen galactisch rijk. Het verhaal volgt een jonge vrouw die een vreedzame kolonistenaarde moet verdedigen tegen een opkomend tiranniek machtsblok. Ze neemt de zware taak op zich om krijgers van andere planeten te rekruteren om haar thuiswereld te beschermen.

Zack Snyder staat bekend om zijn visuele stijl en zijn gebruik van "slo-mo", en dat is ook in "Rebel Moon" duidelijk aanwezig. Deze techniek draagt bij aan de kenmerkende esthetiek van de film, maar soms voelt het alsof het de natuurlijke flow van het verhaal vertraagt. Ondanks deze artistieke keuzes, is de film een visueel spektakel met indrukwekkende beelden en cinematografie.

Snyder probeert in "Rebel Moon" een nieuw, origineel sciencefictionuniversum te creëren dat doet denken aan de grandeur van Star Wars. Zijn ambitie is duidelijk, en de film bevat epische elementen en karakterontwikkeling die overeenkomen met de ruimteopera-stijl. Toch blijft het een open vraag of hij erin is geslaagd een geheel nieuwe wereld te bouwen die echt op zichzelf staat. Sommige aspecten van het verhaal voelen misschien wat bekend aan, en het kan zijn dat de film niet volledig de impact heeft van de klassieke Star Wars-franchise.

Ondanks deze onzekerheden blijft "Rebel Moon" een opvallende toevoeging aan het sciencefictiongenre, en liefhebbers van epische ruimteavonturen zullen waarschijnlijk genieten van de actie en wereldopbouw die Snyder presenteert."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X-DraGoN
Rebel Moon - Part Two: The Scargiver (2024)Rebel Moon - Part Two: The Scargiver (2024)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Rebel moon, Deel II dan ook maar zeker? Ik heb deel I gezien.Het kan zowel een voordeel als een nadeel zijn als een film duidelijk ontworpen is als onderdeel van een trilogie.

Een voordeel van deze aanpak is dat het de kans biedt voor een uitgebreider en meer complex verhaal, met meer ruimte voor karakterontwikkeling en verhaallijnen die zich geleidelijk ontvouwen. Dit kan leiden tot een diepere betrokkenheid van het publiek bij de personages en de wereld van de film.

Aan de andere kant kan het gevoel dat een film deel uitmaakt van een groter geheel ook een nadeel zijn, vooral als de afzonderlijke delen niet genoeg zelfstandige elementen bevatten. Als het verhaal zich te veel richt op het opzetten van toekomstige gebeurtenissen in plaats van het afronden van de huidige verhaallijnen, kan dat frustrerend zijn voor kijkers die op zoek zijn naar meer directe voldoening.

Het is een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen het creëren van een opwindend en bevredigend verhaal in het moment, en het leggen van de basis voor toekomstige delen.

Ik vond het tweede niet bevredigend eindigen, ze werken duidelijk toe naar dat derde deel en blijft er dan nog genoeg substantie over? Ik weet het eigenlijk niet.
De films zijn me niet bijgebleven zoals Star Wars dat wel gedaan heeft desalniettemin zal ik deel 3 toch zien.

Er zou blijkbaar wel een Snyder cut komen van beide films waar meer gore in zit in de gevechten als nu is uitgebracht om het PG-13 te houden. Misschien zijn die beter, maar ik weet niet of ik dezelfde films nog eens wil zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
Poltergeist (1982)Poltergeist (1982)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG
Een doodgewone familie wordt in hun huis belaagd door agressieve geesten. Vooral hun jongste dochter lijkt vatbaar te zijn voor de demonische taferelen die zich in en rondom het huis afspelen. Het gaat van kwaad tot erger en wanneer dochterlief spoorloos verdwijnt, roepen de ouders de hulp in van een medium en haar team. Een inmiddels klassieke spookhuisfilm van Tobe Hooper (The Texas Chainsaw Massacre) en geproduceerd door Steven Spielberg (Jaws, E.T., Indiana Jones). Er gaan geruchten rond op het internet dat Spielberg en Hooper totaal niet met elkaar overweg konden en dat hij zelf de regie op zich zou hebben genomen, maar beide regisseurs spreken dat tegen. Toch heeft de film veel weg van een film van Spielbergs hand, dus hij heeft zeker een vinger in de pap gehad. Poltergeist is vandaag de dag totaal niet spannend of eng meer, maar wel vermakelijk en vakkundig gemaakt. Het acteerwerk is prima en ook de vele special effects zijn goed gedaan. De film wordt begeleidt door een prima soundtrack van Jerry Golsmith. Poltergeist kreeg nog twee vervolgen en recentelijk een remake, die - gezien de IMDb-score - niet zo goed ontvangen werd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Ice Road (2021)The Ice Road (2021)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Plot:

Nadat een afgelegen diamantmijn in het verre noorden van Canada is ingestort, leidt Ice Road Trucker Mike (Liam Neeson) een onmogelijke reddingsmissie over een bevroren oceaan om het leven van de gevangen mijnwerkers te redden, ondanks het ontdooiende water en een dreiging die ze nooit hebben zien aankomen...

Oordeel:

Nee, dit is het niet. Inconsistent, ongeloofwaardig en vechtscene's à la The A Team waarbij alle klappen ofwel net buiten beeld gebeuren of gewoon mis geslagen lijken (terwijl ze in de film getuige de reactie en het geluid wel aankomen). Het acteerwerk is te dun. Typische TV film die je prima kan overslaan. Next!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Top Gun (1986)Top Gun (1986)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG
Gisteren nog eens deze gouden ouwe gezien met mijn gezin, de dochter had hem nog niet gezien. Ja de film voelt op sommige stukken wat verouderd aan, maar op veel stukken blijft het ook een klassieker en blijft hij leuk om te zien.

Het verhaal gaat om Pete 'Maverick' Mitchell, gespeeld door Tom Cruse. Hij heeft een ego en meent onverslaanbaar te zijn. Hij word naar naar Top Gun gestuurd, een keiharde opleiding voor toppiloten, om de beste vliegenier van zijn lichting te worden. Ondertussen valt zijn oog op de beeldschone vlieginstructeur Charlie Backwood. Het verhaal kent genoeg diepgang en het verhaal is best goed van deze film.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wish (2023)Wish (2023)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Moeders van huis voor een paar dagen, papa is dan vaak wat losser richting de kinderen. Wat willen jullie eten? Lasagna uit een pakje. Jullie willen TV onder het eten? Prima, maar geen youtube. Kies maar iets van Disney+ wat we nog niet gezien hebben.

Verhaal? Iets met een meisje dat zingend door een koninkrijk met een boze tovenaar loopt en geholpen wordt door pratende dieren. What are you gonna do, it's Disney.

Disney vierde vorig jaar haar honderdste verjaardag en Wish is daarom tjokvol met referenties aan het oeuvre van de studio. Voor fans is het misschien leuk om die allemaal te spotten, van de zeven vrienden van de hoofdpersoon die wel erg lijken op de zeven dwergen tot de spiegel aan de muur van de tovenaar en de appel op zijn tafel. Voor mensen met een meer casual interest of de types die het helemaal koud laat wat the House of the Mouse allemaal geproduceerd heeft is dat weinig boeiend. Ik val in die eerste categorie dus beoordeel ik de film hier toch maar op zijn eigen merites.

Of which there are few. Wish is bog standard animation fare met een enorm voorspelbaar verhaal. De film mist de magie van de betere Disney films ook vanwege de saaie karakters die we allemaal in enige vorm al zo vaak gezien hebben. Wat mogelijk niet hielp is dat ik de film in het Nederlands moest kijken; veel van de songteksten voelden erg lost in translation aan en waren bijna onnavolgbaar vaag. Maar het kan ook dat het originele Engels al niet best was. De melodieën waren ook niet al te memorabel.

Hoogtepunt van de avond was de Knorr lasagna, daar waren we het alledrie over eens.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Arthur the King (2024)Arthur the King (2024)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Gisteravond samen met de schoonouders deze film bij ons thuis gekeken, mijn schoonmoeder gaf een tijdje geleden aan dat haar dit een leuke film leek en hem graag samen met ons zou willen kijken. Ik wist zelf niet wat ik ervan moest verwachten dus ging er in zonder verwachtingen, maar ik vond het een leuke film met hier en daar wat goed geplaatste humor.

spoiler:
Michael Light een Amerikaanse hardloper gaat na een onderbreking van drie jaar in zijn carrière, weer een poging wagen aan een vijfdaagse race die voornamelijk door bergachtig junglegebied gaat. Maar hier komt hij toch voor een onverwachtse verrassing te staan, die zal ik dan ook niet verklappen in mijn review!

De film is een waargebeurd verhaal en wist mij van begin tot eind vast te houden omdat het goed in elkaar is gezet, wel vind ik op de een of andere manier de films waarin Mark Wahlberg speelt een beetje chaotisch. Geen idee of dit aan hem zelf ligt? Maar valt me de laatste paar films met hem erin echt op.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Suicide Squad (2016)Suicide Squad (2016)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Gisteren nog eens Suicide Squad gekeken, blijf opzicht wel een grappige film, hoewel het geen super sterke film is. Waar de meeste Marvel en DC films over de helden gaat, gaat deze film over de slechteriken. Hoewel het idee zeker leuk is, vind ik niet elke acteur even sterk. Zo vind het de o.a. de Joker niet sterk neer gezet worden, en ook de korte scenes van Batman vond ik matig. Will Smith en Margot Robbie zijn misschien voor mijn gevoel de 2 leukste personages die ook goed neergezet worden, de rest was matig.

Zeker leuk om nog eens te zien en binnenkort maar eens het vervolg kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
The Zone of Interest (2023)The Zone of Interest (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
The Zone of Interest is zo'n film waarvan ik dacht dat het eigenlijk vooral een idee is. Het idee om een film op een bepaalde manier weer te geven, en dat het daarnaast eigenlijk niet veel meer is.

En, hoewel ik na het zien van The Zone of Interest nog steeds denk dat de film heel erg op dit idee leunt, moet ik zeggen dat het (maar dan eigenlijk vooral via het onderbewuste) ook wel echt een verhaal heeft.

De film focust op Rudolf Höss en zijn gezin. Deze kampcommandant van concentratiekamp Auschwitz wist het vermoorden van Joden tot een hogere kunst te verheffen. Dit is nogal een zin, ik weet het, en het is vooral nogal morbide en om te kotsen, maar zo zag hij het zelf, denk ik.

Waar anderen niet zo mee gingen met Adolf Hitler's plannen om alle Joden uit te roeien, zag hij daar blijkbaar niet zo'n probleem in. Sterker nog, hij zette alles op alles om dit te bespoedigen. Ik ben blij dat ik nog aan mijn lunch moet beginnen, want mijn maag draait om bij het typen van deze zinnen.

Toch is dit niet wat de film expliciet laat zien. Nee, the zone of interest ligt bij de alledaagse onbenulligheden van dit gezin. Maar dan met deze enorme donkere donderswolk er boven hangend.

Nu weet ik niet precies wat het doel van de film is, maar ik kan me zo voorstellen dat we met de neus op de feiten gedrukt worden dat we vooral eigenlijk altijd met onze kleine eigen dingetjes bezig zijn, en daarbij vergeten wat er allemaal aan ellende aan hangt. Zoals bijvoorbeeld kinderarbeid/slavernij bij chocola, om maar wat te noemen.

Anyway, de film is haast perfect in zijn uitvoering van zijn idee. Alles wordt zeer droog, realistisch, zonder dramatische opsmuk getoond. (Bijna) iedereen in het gezin doet waar deze zin in heeft en ergert zich enkel aan iets wat hun direct raken. Wat er aan de andere kant van de muur gebeurt, interesseert ze geen barst. Alleen Rudolf zelf natuurlijk, al krijgen we dat eigenlijk amper te zien. Ook de focus van zijn aanwezigheid ligt op zijn communicatie met het gezin en eventueel wat andere leidinggevenden.

En dan alle details, waaronder de rokende en brandende schoorstenen, de treinen die arriveren, de geweerschoten, hondengeblaf, etc. Het is allemaal nogal veel, maar vertelt ons waar we nu echt mee te maken hebben.

spoiler:
Ook zijn er nog wat subplots die vaag worden weergegeven en niet uitgelegd worden, maar die wel duidelijk maken dat niet iedereen zich er niets van aantrekt.

Ik weet niet hoe dit ooit beter weergegeven had kunnen worden. Al waren een paar dingen mij niet 100% duidelijk of ik ze goed interpreteer. Een 8+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik worstelde zelf het meest met het einde en de ‘night vision’ beelden. Mijn simpele interpretatie van die laatste is dat het inverse in beeld gebracht wordt om het contrast weer te geven tussen de moraliteit van dat meisje vs die van Höss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

Linksquest schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:58:
Suicide Squad (2016)[Afbeelding: Suicide Squad (2016)]
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Gisteren nog eens Suicide Squad gekeken, blijf opzicht wel een grappige film, hoewel het geen super sterke film is. Waar de meeste Marvel en DC films over de helden gaat, gaat deze film over de slechteriken. Hoewel het idee zeker leuk is, vind ik niet elke acteur even sterk. Zo vind het de o.a. de Joker niet sterk neer gezet worden, en ook de korte scenes van Batman vond ik matig. Will Smith en Margot Robbie zijn misschien voor mijn gevoel de 2 leukste personages die ook goed neergezet worden, de rest was matig.

Zeker leuk om nog eens te zien en binnenkort maar eens het vervolg kijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Waar ik deel 1 ook een 5 zal geven vond ik de 2e veel leuker en beter gelukt, laatst eerst deel 2 gezien daarna deel 1 om weer te weten waarom deel 1 zo slecht was, volgens kenners ook de slechtste joker allertijde.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:25:
Ik worstelde zelf het meest met het einde en de ‘night vision’ beelden. Mijn simpele interpretatie van die laatste is dat het inverse in beeld gebracht wordt om het contrast weer te geven tussen de moraliteit van dat meisje vs die van Höss.
Precies dat inderdaad. Die interpretatie van waarom night vision beelden daarvoor zijn gebruikt, was ik alleen nog niet op gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het einde vind ik lastiger, vooral ook omdat me niet duidelijk is of
spoiler:
de hedendaagse beelden van het kamp die langskomen ook zichtbaar zijn voor Höss. Je ziet hem omkijken richting de camera maar het is voor mij niet helder of hij zag wat wij zagen.

My best guess is dat het een contrast moet vormen tussen het alledaagse harde werken van Höss in naam van het kwaad en het alledaagse harde werken van de schoonmaaksters in naam van het eren van de herinnering aan de slachtoffers van Höss' activiteiten.

En als hij dan afdaalt in het donker, dat is misschien wel erg simpele beeldspraak en daarom misschien ook niet wat het op het eerste gezicht lijkt. Zeker een film die tot multiple viewings uitnodigt.

Edit: @josh-hill hieronder: Ja dat element was ik alweer vergeten. Belangrijk punt waar ik niet aan had gedacht om die scene goed te kunnen plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-05-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik ben er ook niet helemaal uit.
spoiler:
Ik vroeg me af waarom hij liep te spugen. Ik kan me zo voorstellen dat hij eindelijk inziet waar hij in hemelsnaam mee bezig is, of het is de stress die er na al het harde werk nu uitkomt. In ieder geval had ik de vage interpretatie dat de beelden uit het nu aangeven waar zijn werk toe leidt, en dat hij dan uiteindelijk besluit daar toch mee verder gaan, en dus afdaalt in de donkere catacomben van het kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Laatst online: 15-09 12:08
The Moon & Back (2022)The Moon & Back (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy | Runtime: 74 min | MPAA: PG-13
Niet kijken. Het lijkt op een schoolproject in een schoolproject. Vol met alle chiches die je maar kunt verzinnen en met 1 uur en 14 minuten nog te lang.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10

Godzilla Minus One (2023)Godzilla Minus One (2023)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Deze kijkt wel goed weg. Mooi gemaakt en een goed verhaal. Niet het zoetsappige van Hollywood maar gewoon een bruut beest dat de stad aan valt.

Prima voor een zaterdagavond met popcorn

The Idea of You (2024)The Idea of You (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 115 min | MPAA: R
Prima romantische film. Anne Hathaway geef ik absoluut geen 41. Dit blijft een mooie vrouw.

Prima als je in bent voor een zoetsappig verhaal op de zondagavond. Anders lekker links laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:14:
Ik ben er ook niet helemaal uit.
spoiler:
Ik vroeg me af waarom hij liep te spugen. Ik kan me zo voorstellen dat hij eindelijk inziet waar hij in hemelsnaam mee bezig is, of het is de stress die er na al het harde werk nu uitkomt. In ieder geval had ik de vage interpretatie dat de beelden uit het nu aangeven waar zijn werk toe leidt, en dat hij dan uiteindelijk besluit daar toch mee verder gaan, en dus afdaalt in de donkere catacomben van het kwaad.
Het is een referentie naar het einde van The Act of Killing, waar de hoofdpersoon een soortgelijke reactie heeft. Glazer heeft dit ook bevestigd in een Q&A. Kennelijk is het een reactie van het lichaam op de disassociatie van de geest. Het was me duidelijk dat Höss letterlijk afdaalt naar het absolute kwaad. Het deed me ook enigszins denken aan zowel het einde van The House That Jack Built en Angel Heart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 131 min | MPAA: R
Op zich prima film, maar wat vind ik Tashi moreel fucked up. Nou heeft Zendaya wel gekkere dingen gedaan in Euphoria, dus het zal voor haar geen probleem zijn. Het teken dat Patrick aan Art geeft zie je ook van mijlenver aankomen, ik zat er zelfs op te wachten wanneer dat zou gebeuren. Acteerwerk is goed, maar die constante flashbacks om het verhaal van de nodige voorkennis te voorzien zijn echt niet mijn ding. Het ging me op het einde echt irriteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Manhattan (1979)Manhattan (1979)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: R
Manhattan is een dramady van Woody Allen uit 1979.

Naast dat het echt een Woody Allen verhaal is met zijn typische kenmerken, valt me de cinematografie van Gordon Willis eigenlijk nog het meeste op. Willis heeft samen met Woody Allen wel meer klassiekers gemaakt, zoals Annie Hall, en daarnaast natuurlijk The Godfather films, maar... ik weet het niet. Hier is het pas echt betoverend, in zwart-wit.

De film is donker, heel donker. Personages zitten verscholen in de schaduwen. Je zou je er normaal enorm aan ergeren, maar het werkt. Er zal heel wat geëxperimenteer aan vooraf zijn gegaan om tot dit resultaat te komen, maar vele shots uit deze film, of eigenlijk gewoon hoe de gehele film geschoten is, is indrukwekkend. Het shot van de poster alleen al. Amai.

En dan zijn er ook nog al de lange takes, waarin de personages prachtig begeleid worden door de camera, alsof je er bij bent. Zoals veel later bijvoorbeeld ook in de Before trilogie is gedaan. Ook de conversaties tijdens deze long takes werden daarin dunnetjes overgedaan.

Centraal in de film is de schrijver Isaac (Ike) Davis en zijn liefdesleven. Je kent het wel, the typical Woody Allen story.

De film doorbreekt gelukkig niet de fourth wall, wat in Annie Hall wel het geval is. Nee, dit is een meer klassieke film, prachtig geschoten, goed verhaal, sterk geacteerd, grappig, droevig, intelligent. Of nja, intelligent, het is een Woody Allen film, dus het gaat wel heel vaak over seks, maar dan zonder de seks scenes.

Laatst had ik Annie Hall weer opgezet, maar kon er niet echt in komen, misschien vanwege het doorbreken van de fourth wall, ik weet het niet meer. Maar deze film zoog me echt vrijwel meteen in zijn wereld waar ik van begin tot eind van heb kunnen genieten. Zwakste moment is wellicht nog het gezever van de schrijver tijdens de opening van de film. Dus laat je je daar niet door afschrikken.

Ik zeg: topfilm!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 06-05-2024 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
LaRoy, Texas (2023)LaRoy, Texas (2023)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: N/A
Ray (John Magaro) heeft het lastig met zijn vrouw Stacey-Lynn (Megan Stevenson). Ze is nogal gefrustreerd door zijn lage amibities. Als Ray verward wordt met een hitman (Dylan Baker) en zijn oude jeugdvriend turned private detective Skip (Steve Zahn) ontmoet zet dat een bloedige train of events af.

Regisseur / schrijver Shane Atkinson is overduidelijk een liefhebber van het werk van de Coen Brothers. LaRoy, Texas is zijn feature debuut en voelt als een homage aan No Country For Old Men en Fargo, en de vele karakters die in de Coen films leven op de rand van respectabiliteit. Mannen die hun geloof in de wereld en de mensen om hun heen dreigen te verliezen.

LaRoy mist echter de sterke plotting en logica die de Coen films zo goed maakt. Ray doet bijvoorbeeld zo nu en dan zulke ondoordachte dingen dat het de geloofwaardigheid aantast. In een straight comedy zou je daarmee weg kunnen komen maar in een film als deze hoop je op meer. Ook maakt het plot hier en daar rare leaps en bounds.

Toch is dit zeker een goede en ook amusante film. Magaro en Zahn hebben goede chemistry met elkaar en Dylan Baker, die we vooral kennen als bumbling idiot of suffe bureaucraat doet een goede Anton Chigurh-interpretatie. Bij gebrek aan nieuwe Coen-samenwerkingen is dit geen slecht alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:25:
Voor mij zit de kern daarvan in @josh-hill review:
Maar dan met deze enorme donkere donderswolk er boven hangend.
Dit zie je als het ware letterlijk.

spoiler:
Zowel alle scènes van Höss en/of zijn gezin zijn buiten het kamp, en de scènes van het meisje ook. Bij Höss/Hedwig? Niets aan de hand, stralend weer, vogeltjes die fluiten etc. Maar bij het meisje is het alsof de tumor die het kamp is ook de omliggende organen heeft aangetast, als een donkere deken die over de omliggende wereld ligt. Voor degenen die Lord of the Rings hebben gelezen, ik moest denken aan dit soort teksten:
[quote]
At length even the stout-hearted would fling themselves to the ground as the hidden menace passed over them, or they would stand, letting their weapons fall from nerveless hands while into their minds a blackness came, and they thought no more of war; but only of hiding and of crawling, and of death.
[/quote]
De enige veilige die nog niet is aangetast is het huis waar het meisje woont, dat vond ik erg sterk gedaan. Met name omdat je dan meteen het stukje Jiddische tekst/piano krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Honesty schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Waar ik deel 1 ook een 5 zal geven vond ik de 2e veel leuker en beter gelukt, laatst eerst deel 2 gezien daarna deel 1 om weer te weten waarom deel 1 zo slecht was, volgens kenners ook de slechtste joker allertijde.
Bedankt voor de tip, dan ga ik binnenkort toch deel 2 maar eens kijken ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Drama, Romance, Sport | Runtime: 131 min | MPAA: R
Art (Mike Faist) en Patrick (John O’Connor) zijn jeugdvrienden en tennispartners. Tijdens een juniorentoernooi raken ze in de ban van supertalent Tashi Duncan (Zendaya). Het is het begin van een complexe driehoeksrelatie die zich over hun tenniscarrières ontwikkelt.

Challengers presenteert ons drie interessante karakters die allemaal hun eigen drijfveren hebben, waar we ruim twee uur lang onze vinger achter proberen te krijgen. Art heeft met Tashi’s hulp veel bereikt maar twijfelt over zichzelf, Patrick heeft zijn talent te grabbel gegooid en is op zoek naar een laatste kans en Tashi? Zendaya laat ons raden wat zij precies wil maar helemaal daarachter komen doen we niet. Of misschien wel, afhankelijk van hoe je het einde van de film wil interpreteren.

Challengers is een film die zich niet zo simpel in een genre laat drukken. Het is een sportfilm, eentje die je met de ene na de andere volley voortsleurt. Het is een drama en een comedy in de wijze waarop de karakters elkaar manipuleren. En Challengers is ook nog eens een van de meest erotische films is die ik ooit gezien heb. In een tijd waarin het soms lijkt of niks meer mag is het verfrissend om drie acteurs te zien die zo comfortabel met hun eigen sexualiteit zijn. Zonder dat je daadwerkelijk wat ziet trouwens.

Nou ja, niks te zien? Behalve een strak verhaal met een erg lekker wegkijkende flashback structuur. Regisseur Luca Guadagnino gebruikt die structuur slim om de stakes steeds verder op te bouwen door de verschuivingen in de relatie tussen Tashi, Art en Patrick te laten zien. En met een werkelijk fenomenale cast met Zendaya, van wie ik al wist dat ze kon acteren, en Faist en O’Connor, die beiden niet zo bekend voor me zijn, is er enorm veel te genieten hier. Voeg een gruwelijk lekkere electropop score toe van Trent ‘NIN’ Reznor en Atticus Ross, die zodirect meteen de duinen in gaat op mijn evening run, and the package is complete.

Beste film van 2024 tot nu toe en ik ben benieuwd wat er overheen kan komen. Laatste aanbeveling: Kijk hem in de bios! Sowieso voor de ervaring maar ook om dit soort films te steunen. Gedurfd, spannend, sexy. More please :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Mummy (1999)The Mummy (1999)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Het is moeilijk voor te stellen voor de oudjes hier misschien maar The Mummy viert deze week zijn 25ste verjaardag (net als Star Wars Episode 1 trouwens).

Stephen Sommer's film is een remake van een horror klassieker uit 1932, geupdate voor de (toen) moderne tijd door meer dan een vleugje Indiana Jones in de mix te gooien. Het resultaat was in mijn herinnering een uitstekende avonturenfilm in een te dun gezaaid genre.

Evelyn Carnahan (Rachel Weisz) is bibliothecaresse en komt op het spoor van de dodenstad Hamunaptra, waar legende heeft het fabelachtige rijkdommen liggen. Met de hulp van avonturier RIck O'Connell (Brandon Fraser) gaat ze de stad zoeken. In Hamunaptra ligt echter ook de vervloekte mummie van Imhotep (Arnold Vosloo) te wachten op zijn herrijzenis.

The Mummy is, nog steeds, een ontzettend stupide maar ook zeer amusante avonturenfilm. Sommer neemt het niet erg nauw met logica of consistentie (het hele concept van een man straffen door hem in een mummie met superpowers te veranderen is nogal apart, en dat is niet het enige onzinnige element van de film). Maar dat is het punt ook niet. Dit is een film die draait om dwaze actie en de chemistry tussen de main characters en dat is prima. Fraser is de beste Indiana Jones clone ever en Weisz is charmant en grappig. Comedy veteraan John Hannah doet goed werk als Evelyn's broer Jonathan.

Ook is het een film van zijn tijd en hoewel 1999 erg recent voelt zijn de cultural insensitivities van de film nu ondenkbaar, of in elk geval niet voor te stellen zonder enorme kritiek. De locale bevolking wordt op het karakter van Ardeth (Oded Fehr) na niet erg sympathiek in beeld gebracht. Het is niveautje Mickey Rooney in Breakfast at Tiffany's. Ik stoor me er niet aan, kan het in zijn tijd plaatsen, maar jongere kijkers misschien niet.

The Mummy blijft mij vermaken. Een prima avonturenfilm, een genre dat wat mij betreft meer aandacht mag hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG
Gisteravond met mijn vader naar Star Wars: Episode I - The Phantom Menace geweest in de bios, een kans die ik heel graag wou aangrijpen aangezien dit mijn allereerste volwassen film in de bioscoop was toen ik 8 jaar was. Dat er nu na 25 jaar een mogelijk ontstond om hem weer in de bioscoop te kunnen zien wou ik voor geen goud missen, dus heb ik direct mijn vader gebeld om te overleggen en al vrij snel hadden we kaartjes gekocht voor deze voorstelling. Ik vergeet nooit meer dat wij toen in 1999 de verkeerde zaal waren binnengelopen en daar pas na een kwartier achterkwamen waardoor de film al in het moeras stuk was met Jar Jar. Ik had voordat ik naar dit deel ging wel al deel 4,5 en 6 thuis gezien op tv samen met mijn vader...

Het verhaal zal bij velen onder ons wel lang en breed bekend zijn, dus ik denk niet dat dit onder spoilertags hoeft: De Trade Federation is van plan om de vredige planeet Naboo te veroveren, dit moet de Jedi-strijder Qui-Gon Jinn samen met zijn leerling Obi-Wan Kenobi proberen dit te voorkomen. Zij krijgen vervolgens hulp van de jonge Koningin Amidala en de Gungan Jar Jar Binks die ze ontmoeten op de planeet Naboo. Tijdens hun avontuur komen ze terecht op de planeet Tatooine, waar ze de jonge Anakin Skywalker tegenkomen. Qui-Gon en Obi-Wan zien in hem een mogelijk Jedi en willen 'm gaan trainen.

Toen we aankwamen bij het moment van de Podrace was het helemaal optimaal genieten met het geluid van de bioscoop, dit is voor mij nog steeds een van de mooiste momenten uit de film en heeft bij mij als kind veel indruk gemaakt. Het eind gevecht tussen de 3 heren was een geweldige ervaring om weer mee te maken in de bioscoop, want dat klink zo intens!

Je kan wel zeggen dat het wederom een prachtige belevenis was om dit weer in de bioscoop te mogen herbeleven samen met mijn vader, die mij deze herinneringen heeft gegeven toen ik 8 was!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
You can’t buy memories like that :) Leuk dat je dit hebt gedaan met je vader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:12:
You can’t buy memories like that :) Leuk dat je dit hebt gedaan met je vader :)
Yes dat zeg je heel mooi, want ik durf niet te zeggen of deze film ooit nog weer in de bioscoop gaat komen en hij is nu 62 jaar. Dus deze kans wou ik gewoon met beide handen aanpakken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gelijk heb je. Mijn vader is vijf jaar terug overleden en elke herinnering is goud. Dus maak er zoveel mogelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sunshine (2007)Sunshine (2007)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Here we go…..na The Martian weer eens gekeken te hebben bleef ik zin hebben in wat SF.

Op Prime werd Sunshine voorgeschoteld en na even de omschrijving gechecked te hebben en ik de namen Murphy, Evans, Wong en Sanada zag staan aangeslingerd.

Niet geheel onvoorspelbaar en ook niet echt origineel qua verhaal, maar de film keek prima weg.

Recap : Armageddon meets Event : Horizon :P

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik vraag me af of Alex Garland zich heeft laten inspireren door Event Horizon. Zodra het tweede schip wordt geïntroduceerd vervalt de film al snel in een letterlijke kopie van Paul W.S. Anderson's film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
The Water Diviner (2014)The Water Diviner (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 111 min | MPAA: R
Speelt zich af tijdens en rond de Slag om Gallipoli of de Slag om Çanakkale.

Een vader (Crowe) die opzoek gaat naar zijn zoons.
Het verteld een meeslepend verhaal welke zich afspeelt in een bekende en gruwelijke periode.
De film heeft niet de focus op het tonen van oorlogsbeelden; maar ze zitten goed verworven door het verhaal heen. (Verwacht hier geen Im Westen nichts Neues).

Tijdens de film passeren de Britten, Turken Australiërs en Grieken.

Sterk rustig en respectvol op het scherm gebracht.
Ik vond het mooi.. de gevoelens als je zelf een zoon of zoons hebt.. zorgen voor veel momenten die emotie met zich mee brengen. Mocht je neigen naar een ww1 periode film die emotie toe laat.. zeker een aanrader.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:03:
Sunshine (2007)[Afbeelding: Sunshine (2007)]
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Here we go…..na The Martian weer eens gekeken te hebben bleef ik zin hebben in wat SF.

Op Prime werd Sunshine voorgeschoteld en na even de omschrijving gechecked te hebben en ik de namen Murphy, Evans, Wong en Sanada zag staan aangeslingerd.

Niet geheel onvoorspelbaar en ook niet echt origineel qua verhaal, maar de film keek prima weg.

Recap : Armageddon meets Event : Horizon :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding] / 10
Met een van de beste soundtracks gecomponeerd door John Murphy, en een rock/metallic interpretatie door Underworld van het daarna veel toegepaste Adagio in D minor.
Ondergewaardeerde film wat mij betreft. Met name de scène waarin Kaneda buiten blijft… “What can you see?” De enorme obsessie voor de zon die Sealre (gespeeld door Cliff Curtis) heeft, uitstekend in beeld gebracht door verbrandingen in het gezicht gedurende de film en later zelfs fataal wordt.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:04:
Ik vraag me af of Alex Garland zich heeft laten inspireren door Event Horizon. Zodra het tweede schip wordt geïntroduceerd vervalt de film al snel in een letterlijke kopie van Paul W.S. Anderson's film.
Beste nieuws is dat Garland en Boyle weer samenkomen in de productie van 28 years later. Kan niet wachten.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
wimpie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:26:
[...]

Met een van de beste soundtracks gecomponeerd door John Murphy, en een rock/metallic interpretatie door Underworld van het daarna veel toegepaste Adagio in D minor.
Dat nummer is gewoon geheel door Murphy gecomponeerd, of je moet een ander nummer bedoelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Laatst online: 15-09 12:08
Mother of the Bride (2024)Mother of the Bride (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Tja, weer een standaard Netflix Romcom. Er gaat weer eens iemand trouwen op een mooie locatie en de moeder van de bruid kent blijkbaar de vader van de bruidegom. Hilarisch natuurlijk... Vol met de standaard cliche's zoals een homo stel, ruzie halverwege de film tussen dochter en moeder. Een auto die niet wil starten op een afgelegen strand... Allemaal wel eens gezien. Een duidelijk 6je.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AcidBurn
Tarot (2024)Tarot (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Ik wil niet zeggen dat het een directe rip-off is, maar deze film leent wel heel veel elementen van Final Destination. En om maar met de deur in huis te vallen: Die laatste was een stuk beter in het opbouwen van de spanning en de creatieve kills. Het is me een raadsel wat Jacob Batalon hierin doet, want het enige wat ik zie is Ned Leeds uit Spiderman. "wrong movie dude". Het acteerwerk kan er over het algemeen mee door, de beslissingen die sommige karakters maken zijn te dom voor woorden.
spoiler:
mooiste voorbeeld: Je bent op de vlucht voor de magier, en je verstopt je in een kist backstage. Serieus? Nog zo'n gigantisch dom voorbeeld: de fluister stem van je vriendin volgen, terwijl die de totaal andere kant op gaat als waar jullie heen gingen. Misschien even bellen?
Het pg13 element van de film helpt ook niet echt mee, want daardoor weet je al dat er geen bloedvergieten zijn, er gaat niemand open gereten worden.
Deze kids-friendly horror zal wel weer een groot succes worden, terwijl een leuke film als Abigail binnen 2 weken weer de bios uit is.....

Knox Goes Away (2023)Knox Goes Away (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
Prima acteerwerk van Michael Keaton, die blijkbaar ook de regie en een deel van de productie voor zijn rekening nam. De rest van de cast doet het niet zo goed, maar nog altijd voldoende. Al Pacino zit duidelijk in zijn laatste levensfase. De beste man is 80+ en boeit het echt niet meer hoe hij eruit ziet. Zolang het uitkomt met het personage maakt het mij het ook niet uit. Charisma heeft hij nog steeds.

[ Voor 27% gewijzigd door AcidBurn op 09-05-2024 23:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• josh-hill
The Raid: Redemption (2011)The Raid: Redemption (2011)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Serbuan Maut, beter bekend als The Raid: Redemption of simpelweg The Raid, is een Indonesische actiefilm uit 2011.

Voor een goed verhaal hoef je hem niet te kijken, want dat is echt dertien in een dozijn en oninteressant. Ook het decor is redelijk primitief. En plotholes zijn er eigenlijk ook wel.

Maar daar draait het ook allemaal niet om. Het gaat om bikkelharde actie met uitstekende choreografie, je kent het wel van John Wick. Of nja, John Wick is natuurlijk juist afgekeken van deze film (of films als deze).

De vechtscenes zijn dan ook fenomenaal. Ok, niet alles is top, maar heel veel wel. En deze worden afgewisseld met wat rustig geneuzel, want je wilt ook weer geen hartaanval. De actie in beeld is namelijk best wel hectisch.

Ik vind het moeilijk om deze film te beoordelen. Zoals gezegd is alles behalve de actie eigenlijk zwaar onvoldoende. Maar de actie maakt dus veel goed. Het is daarmee toch wel wat meer dan een voldoende. Ik zeg, een 7-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

AcidBurn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:11:
Tarot (2024)[Afbeelding: Tarot (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Ik wil niet zeggen dat het een directe rip-off is, maar deze film leent wel heel veel elementen van Final Destination. En om maar met de deur in huis te vallen: Die laatste was een stuk beter in het opbouwen van de spanning en de creatieve kills. Het is me een raadsel wat Jacob Batalon hierin doet, want het enige wat ik zie is Ned Leeds uit Spiderman. "wrong movie dude". Het acteerwerk kan er over het algemeen mee door, de beslissingen die sommige karakters maken zijn te dom voor woorden.
spoiler:
mooiste voorbeeld: Je bent op de vlucht voor de magier, en je verstopt je in een kist backstage. Serieus? Nog zo'n gigantisch dom voorbeeld: de fluister stem van je vriendin volgen, terwijl die de totaal andere kant op gaat als waar jullie heen gingen. Misschien even bellen?
Het pg13 element van de film helpt ook niet echt mee, want daardoor weet je al dat er geen bloedvergieten zijn, er gaat niemand open gereten worden.
Deze kids-friendly horror zal wel weer een groot succes worden, terwijl een leuke film als Abigail binnen 2 weken weer de bios uit is.....
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
PG-13 rubbertegel "horror"films. Waarbij de hele film één grote safe space is :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Sunfalls schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:12:
Mother of the Bride (2024)[Afbeelding: Mother of the Bride (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Tja, weer een standaard Netflix Romcom. Er gaat weer eens iemand trouwen op een mooie locatie en de moeder van de bruid kent blijkbaar de vader van de bruidegom. Hilarisch natuurlijk... Vol met de standaard cliche's zoals een homo stel, ruzie halverwege de film tussen dochter en moeder. Een auto die niet wil starten op een afgelegen strand... Allemaal wel eens gezien. Een duidelijk 6je.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Sluit mij hierbij aan. Samen met mijn vrouw gekeken en je ziet alles van ver aankomen maar prima vermaak voor een avond.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

The Martian (2015)The Martian (2015)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Soms vraag ik het me wel eens af, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik een film vanaf dag 1 in de bioscoop wil zien, en 9 jaar later hem pas eens op Netflix kijk, bij The Martian was dit het geval. Ik hou van ruimte films en deze leek me zo leuk, maar ik had in de periode van de bioscoop geen tijd om te gaan en daarna helaas de film ook een beetje uit het oog verloren.

Maar goed, gisteren dan eindelijk deze film gezien, en Matt Damon zet een klasse rol neer. Het verhaal in het kort, het gaat om Astronaut Mark Watney, deze wordt tijdens een Marsexpeditie na een zandstorm voor dood achtergelaten, echter is hij niet dood en gezien de situatie kun je het de collega's ook niet kwalijk nemen. Gestrand op een vijandige planeet moet hij al zijn survivalkennis aanspreken om in leven te blijven tot er hulp opdaagt. Enorm genoten van deze film
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josh-hill
The Raid 2 (2014)The Raid 2 (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: R
Serbuan Maut 2: Berandal, beter bekend als The Raid 2, is het vervolg op het eerste deel (goh).

Je kunt duidelijk zien dat de eerste film een succes was, want bij deze tweede film zijn kosten nog moeite gespaard. Alles is bigger, better, more. Meer verhaal, meer locaties, meer runtime (bijna een uur langer!).

Als ik zeg vervolg, dan bedoel ik in dit geval ook vervolg. De film pakt het verhaal op meteen na waar deel een afgelopen was. Zoals gezegd, is het verhaal uitgebreider en beter aangekleed in deze film. Het is niet meer puur actie met een suf kapstok verhaal, nee ze hebben er wat moeite voor gedaan.

Waar de eerste film zich vrijwel helemaal afspeelde in en rond een flatgebouw, zijn er nu vele locaties, als ook een achtervolgingsscene (en een goeie, ook nog!). Je zou je dus minder snel moeten kunnen gaan vervelen door herhaling van de achtergrond en gevechten.

Alles ziet er ook veel gelikter uit. Het is zeer mooi geschoten en niet allemaal in een verrot gebouw, maar op interessante locaties, denk aan John Wick, welke ongeveer een half jaar later uitkwam.

Dus, net als de John Wick franchise, moet het steeds gekker. Of nja, gekker, meer als James Bond eigenlijk, niet als Fast & Furious.

Ok, dan komen we bij het probleem met deze film. Ja, het is een veel beter verhaal, ja het ziet er nog mooier uit, maar het is en blijft een actiefilm waar het voornamelijk om de schitterend uitgevoerde gevechtsscenes gaat. En door er dan meer verhaal omheen te zeveren (dat nog steeds niet super interessant is, en vooral ook redelijk vaag, vond ik, en met gekke sprongen in de tijd, om dingen duidelijk te maken), slaat het de plank een beetje mis. Ja, het is fijn dat je ff rust hebt na elke actie scene, maar die rust duurt dan zo lang, dat je afgeleid raakt of half in slaap valt, op je telefoon wilt gaan kijken, enz. Met andere woorden, de film is gewoon veel te lang. Had hij gewoon weer 1 uur en 40 minuten geduurd, maar dan met deze productiewaarden, dan was het (wat mij betreft) een betere film geweest.

Maar wellicht heb alleen ik dat, want iedereen schijnt dit deel duidelijk veel beter te vinden dan het eerste deel. Ik kom echter wederom op een 7- uit.

Vlak na deel een is ook de Koreaanse film Nameless Gangster uitgekomen. Deze is redelijk zoals deel twee, maar dan interessanter en net wat korter (nog steeds vrij lang). Ik denk dat ik die film eigenlijk beter vind (vooral beter verhaal ook), al heb ik die de laatste keer dat ik hem zag ook maar een 7 gegeven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Kingdom of the Planet of the Apes (2024)Kingdom of the Planet of the Apes (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13
Vanavond samen met mijn vrouw en beste maatje naar deze film in de bioscoop geweest, ben zelf grote fan van de 3 vorige films die het verhaal van Caesar vertellen en hoe hij zijn leven geeft om zijn volk te redden.

Wat ik zelf niet had verwacht is dat deze film direct verder gaat na het einde van deel 3,

spoiler:
Waar er een groot eerbetoon word gehouden aan Caesar, daarna springen we meerdere generaties vooruit, generaties die vergeten wat Caesar zijn wens was voor zijn volk. Waardoor clans elkaar aanvallen en elkaar niet meer respecteren,

Wat ook vergeten is door deze generatie is dat apen en mens ooit samen leefden in deze wereld en ze zien de mensheid nu als hun vijand, maar wanneer Noa op reis gaat om zijn clan te redden uit handen van een koning die zichzelf Proximus Caesar noemt en de naam Caesar misbruikt om voor elkaar te krijgen wat hij wil.. Ontmoet Noa een andere Orang-oetans genaamd Raka, die hem verteld wie Caesar echt was en wat zijn levensdoel was voordat hij stierf.

Er zitten wel twee kleine schoonheidsfoutjes in de film:

1. Op het moment dat Mea, Noa en twee anderen bezig zijn op de dam met het voorbereiden van een plan. Sturen ze de twee andere apen op een missie en vlak nadat ze weglopen komt Trevathan aanlopen om ze tegen te houden maar opeens staan ze er weer met ze vieren? Huh nog geen paar seconden hiervoor liepen ze toch weg

2. Waar blijft het geweer die Mea aan het eind tegen haar jurk aanhoudt wanneer ze de ketting pakt? Die lijkt namelijk magisch te zijn verdwenen :p

Het was een sterkte maar ook een hele rustige film, die rustig begint en langzaam opbouwt naar het plot en gen hoge snelle actie. Heerlijk zo'n film die het slow paced doet, zeker een aanrader voor de mensen die de vorige delen hebben gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
Kingdom of the Planet of the Apes (2024)Kingdom of the Planet of the Apes (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13
Een redelijke film maar het voelt aan als een herhaling van de vorige trilogie. Er zitten her en der toffe stukken tussen en het einde vond ik zelf erg vermakelijk. Freya dat een sterk karakter neerzet met een eigen agenda waardoor je tot het einde aan toe moet gissen naar haar motivaties. (en donders heeft zij de genenloterij gewonnen)

Richting het midden van de film komen we wat saaie en langdradige scenes tegen. Soundtrack valt vies tegen en klinkt af en toe alsof ze een openbaar copyright-free nummer gebruikt hebben.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Pagina: 1 ... 232 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.