Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
Wil ik de zomergasten aflevering met hem bekijken, is deze wegens verlopen rechten niet meer beschikbaar. :'(

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

franssie

Save the albatross

PjotrStroganov schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:29:
[...]

Wil ik de zomergasten aflevering met hem bekijken, is deze wegens verlopen rechten niet meer beschikbaar. :'(
Staat wel up YT - dus die zullen de rechten dan wel hebben (gezien studios daar echt wel een afdeling voor hebben)
YouTube: Hoyte van Hoytema - Interview - Zomergasten 2023 - ENG SUBS

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39
josh-hill schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:12:
[...]

Zoals verwacht inderdaad. :)
Ja het was niet echt spannend. Voor ik Poor Things zag geloofde ik nog in de kansen van Lily Gladstone maar Emma Stone really knocked it out of the park.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
franssie schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Staat wel up YT - dus die zullen de rechten dan wel hebben (gezien studios daar echt wel een afdeling voor hebben)
YouTube: Hoyte van Hoytema - Interview - Zomergasten 2023 - ENG SUBS
Jammer genoeg zonder filmfragmenten, maar beter dan niets.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39
The Killing of a Sacred Deer (2017)The Killing of a Sacred Deer (2017)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 121 min | MPAA: R
"The Killing of a Sacred Deer," geregisseerd door Yorgos Lanthimos, is een film die ik persoonlijk als een teleurstellende ervaring beschouw. Ondanks de lof die het heeft ontvangen voor zijn unieke benadering en stijl, vond ik dat de film tekortschoot op verschillende cruciale gebieden, wat resulteerde in een kijkervaring die verre van bevredigend was.

Ten eerste, het verhaal van de film miste naar mijn mening een duidelijke richting en doel. Terwijl de film poogt een diepere, metaforische betekenis te verkennen over schuld, verantwoordelijkheid, en de menselijke natuur, voelde de uitvoering ongecoördineerd en onsamenhangend. Het resultaat is een plot dat moeilijk te volgen is en waarvan de betekenis vaak verloren gaat in de eigenzinnige stijl en dialoog van de film.

Daarnaast vond ik de premisse van de film niet bijzonder interessant of origineel. Hoewel het concept van een bovennatuurlijke wraak die een gezin teistert potentieel intrigerend zou kunnen zijn, werd het in "The Killing of a Sacred Deer" op zo'n manier gepresenteerd dat het eerder vermoeiend dan fascinerend was. Het gebrek aan een diepgaande exploratie van de karakters of hun motieven droeg bij aan een algemeen gevoel van desinteresse in hun lot.

Verder vond ik de film saai, wat voornamelijk te wijten is aan het trage tempo en de repetitieve aard van veel scènes. Hoewel sommige kijkers de minimalistische benadering en de nadruk op stilte en subtiele uitdrukkingen als artistiek kunnen beschouwen, voelde het voor mij aan alsof de film te hard probeerde om onconventioneel te zijn, ten koste van daadwerkelijk boeiend of vermakelijk te zijn.

In conclusie, "The Killing of a Sacred Deer" slaagde er niet in om mij als kijker te boeien of te overtuigen van zijn artistieke merites. Ondanks de pogingen om diepe thema's aan te snijden en een unieke visuele en narratieve stijl te hanteren, voelde de film aan als een langdradige oefening in stijl over substantie, zonder een duidelijk verhaal of interessante premisse om het te ondersteunen.

(deels chatGPT generated)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
josh-hill schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:25:
Heb zo geen link bij de hand, maar Denis Villeneuve heeft in interviews al te kennen gegeven dat hij nog een Dune Messiah gaat maken en dat hij dan met Dune stopt.
Ik heb dit stuk in de interview met Denis Villeneuve ook gezien, hij geeft aan dat hij inderdaad Dune Messiah nog wil maken maar hij geeft niet aan dat hij daarna stopt met Dune. Als hij na Dune Messiah nog steeds de inner fire heeft om verder te gaan met Dune kan het best zo zijn dat hij er wel mee verder gaat. Maar we moeten er denk ik maar niets van verwachten, na +/- 10 jaar Dune films maken is het ook wel tijd voor wat anders, en de boeken die hierna komen zijn ook wel wat lastiger te verfilmen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
en volgende week maandag een laatste (4e) keer naar Dune part two gaan kijken :)
Imax opnieuw :)

spoiler:
Alia had inderdaad wel geboren moeten zijn en had al rond de 3 jaar moeten zijn tijdens het laatste gevecht, er werd geopteerd om ipv 3 jaar te laten passeren, er maar 6 maand te laten overgaan. Wat opzich heel kort is om zo een affiniteit te ontlokken van een idolerende Stilgar...
Stilgar die de comic relief is, klopt, maar meestal is het de onvoorwaardelijke adoratie van een "messiah" die je tegenwoordig in gelovige kringen ook nog te zien krijgt. Ze overdrijven een beetje, maar ik vind het nog steeds vrij realistic. (Ik ken enkele gelovige mensen die tot net hetzelfde in staat zouden zijn)

Ik begrijp wel sommige opmerkingen betreffende de film, en perfect is hij niet (zo is er ook geen enkele film die volledig zonder fouten is) trouwens... ivm de vechtscene die te snel was?
Hoeveel keer heeft de vilain de held al in zijn macht en kon hem op elk moment doden? Maar nee, nog een monoloog van 10 minuten die onze held de kans geeft om te ontsnappen... Gurney zal die filmen gezien hebben en gedacht hebben zo snel mogeljk klaar mee !!!

Vraagje, weten jullie waar ik movie posters van Dune part one en Dune part two kan kopen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfp4ck op 12-03-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wolfp4ck schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:36:
en volgende week maandag een laatste (4e) keer naar Dune part two gaan kijken :)

spoiler:
Alia had inderdaad wel geboren moeten zijn en had al rond de 3 jaar moeten zijn tijdens het laatste gevecht, er werd geopteerd om ipv 3 jaar te laten passeren, er maar 6 maand te laten overgaan. Wat opzich heel kort is om zo een affiniteit te ontlokken van een idolerende Stilgar...
Stilgar die de comic relief is, klopt, maar meestal is het de onvoorwaardelijke adoratie van een "messiah" die je tegenwoordig in gelovige kringen ook nog te zien krijgt. Ze overdrijven een beetje, maar ik vind het nog steeds vrij realistic. (Ik ken enkele gelovige mensen die tot net hetzelfde in staat zouden zijn)

Ik begrijp wel sommige opmerkingen betreffende de film, en perfect is hij niet (zo is er ook geen enkele film die volledig zonder fouten is) trouwens... ivm de vechtscene die te snel was?
Hoeveel keer heeft de vilain de held al in zijn macht en kon hem op elk moment doden? Maar nee, nog een monoloog van 10 minuten die onze held de kans geeft om te ontsnappen... Gurney zal die filmen gezien hebben en gedacht hebben zo snel mogeljk klaar mee !!!

Vraagje, weten jullie waar ik movie posters van Dune part one en Dune part two kan kopen ?
spoiler:
Gelukkig was Alia nog niet geboren. Het is veel beter voor de film om geen baby/peuter te hebben die praat als een volwassene. Als ik had mogen kiezen, had ik liever de Spice guild gezien, maar ik begrijp ook wel dat de film daarmee echt te lang zou gaan worden.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:35:
Ik heb dit stuk in de interview met Denis Villeneuve ook gezien, hij geeft aan dat hij inderdaad Dune Messiah nog wil maken maar hij geeft niet aan dat hij daarna stopt met Dune. Als hij na Dune Messiah nog steeds de inner fire heeft om verder te gaan met Dune kan het best zo zijn dat hij er wel mee verder gaat. Maar we moeten er denk ik maar niets van verwachten, na +/- 10 jaar Dune films maken is het ook wel tijd voor wat anders, en de boeken die hierna komen zijn ook wel wat lastiger te verfilmen.
https://time.com/6589871/...-dune-part-two-interview/
Still, how many Dune movies might be too many? Herbert wrote six Dune books, with increasingly gonzo plots. Villeneuve’s two films, plus that sequel, Dune Messiah, which has not been officially greenlighted, might constitute a just-right mini-franchise. (“Dune Messiah should be the last Dune movie for me,” he confirms.) Going beyond that, even if other directors take over, could be IP overkill. But right now, there are other types of movies Villeneuve wants to make, including an adaptation of Stacy Schiff’s Cleopatra, currently being written by Krysty Wilson-Cairns (1917), and a version of Arthur C. Clarke’s futuristic classic Rendezvous With Rama.
Hier geeft hij aan dat Dune Messiah waarschijnlijk zijn laatste Dune film is. Uiteraard kan hij daar natuurlijk nog op terugkomen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Wolfp4ck schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:36:

spoiler:

spoiler:
is natuurlijk niet alleen vanwege die scene. Maar ik vind het raar dat een man met een dergelijke reputatie, die door de meeste mensen gevreesd wordt en het beest wordt genoemd meteen dood is. Je zou uiteraard kunnen beargumenteren dat ie die angst voorkomt vanuit zijn positie en niet door eigen merits maar dan nog. Die reputatie moet op de een of andere manier waar gemaakt zijn anders had ie al lang zijn positie verloren aangezien de harkonnen zwakte niet tolereren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:10:
[...]

spoiler:
is natuurlijk niet alleen vanwege die scene. Maar ik vind het raar dat een man met een dergelijke reputatie, die door de meeste mensen gevreesd wordt en het beest wordt genoemd meteen dood is. Je zou uiteraard kunnen beargumenteren dat ie die angst voorkomt vanuit zijn positie en niet door eigen merits maar dan nog. Die reputatie moet op de een of andere manier waar gemaakt zijn anders had ie al lang zijn positie verloren aangezien de harkonnen zwakte niet tolereren.
Het Beest / Butcher / Slachter was zijn bijnaam, in een scene zien we hem zonder wroeging een heleboel mensen onthoofden alsof het een dagelijkse bezigheid is...
Denk dat je voor zoiets te kunnen wel een beest moet zijn, maar of dat je enorm veel vechtskills geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Wolfp4ck schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Het Beest / Butcher / Slachter was zijn bijnaam, in een scene zien we hem zonder wroeging een heleboel mensen onthoofden alsof het een dagelijkse bezigheid is...
Denk dat je voor zoiets te kunnen wel een beest moet zijn, maar of dat je enorm veel vechtskills geven ?
Mee eens maar dan hadden ze zijn karakter wel wat beter kunnen uitdiepen in de eerste film en meer in de 2e.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 12-03-2024 14:19 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 11:17
Arrival (2016)Arrival (2016)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Arrival is een science fiction film van Denis Villeneuve.

Heb deze al een paar keer eerder gezien maar had steeds zo mijn bedenkingen bij de film en omdat ik twijfelde had ik nergens een rating gelogd.

Sterke punten van de film zijn de scenes in het ruimteschip en de emotionele lading van fragmenten waar de hoofdpersoon alleen dingen ziet en voelt. Ik had soms echt kippenvel of pinkte een traantje weg.

Echter, de film heeft toch ook wel een heel aantal zwakheden. Zo is er het enorm stereotype gedrag van de militairen. Daar had ik echt veel meer van verwacht. Ook zijn er genoeg onlogische dingen aan het begin van de film. Helaas worden de sessies in het ruimteschip steeds veel te vroeg afgekapt, waardoor je in feite eigenlijk nauwelijks iets van het proces meekrijgt en je maar voor zoete koek moet aannemen dat er vooruitgang wordt geboekt met kundig werk van de hoofdpersonen. Wellicht had Villeneuve geen idee hoe hij dit overtuigend zou kunnen weergeven, maar om het dan maar niet te tonen is wel echt een zwaktebod. Verder ontging mij het punt dat de film probeerde maken, en wat de aliens nu precies hebben gebracht, blijft eigenlijk ook maar in het midden. Op dat ene overduidelijke punt na, waarvan mij dan wel weer ontgaat wat daar precies de bedoeling mee is. Meer dan het feit dat dit zo is (hoe of wat dat tot stand is gekomen, is ook onduidelijk) en de reden van hun komst wordt niet duidelijk gemaakt.

Dit alles haalt het cijfer voor mij toch wel een heel stuk naar beneden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Je moet 'm een 2de keer kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Zoals ik al aan gaf had ik hem al meerdere keren gezien. Dit was zeker de derde keer. ;)

(ik zie nu dat de laatste zin van mijn genoemde zwakheden op twee manieren kan worden gelezen... ik bedoel dus dat wel duidelijk wordt gemaakt waarom de aliens naar de aarde zijn gekomen, maar niet wat er met wat ze gebracht hebben moet worden gedaan).

[ Voor 59% gewijzigd door josh-hill op 12-03-2024 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Beste film die ik de laatste tien jaar gezien heb. Zal hem binnenkort ook nog eens kijken om te zien of ik dat nog steeds vind :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Pitch Black (2000)Pitch Black (2000)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Prima sci-fi horrorfilm met de toen nog redelijk onbekende Vin Diesel in de rol van Riddick, een levensgevaarlijke crimineel die uit allerlei zwaarbewaakte gevangenissen is ontsnapt. Het kleine ruimteschip waarin hij wordt vervoerd crasht op een onbekende planeet, met slechts een handjevol overlevenden. Ze komen er al snel achter dat Riddick wellicht niet het gevaarlijkste wezen op de planeet is en moeten alles op alles zetten om in leven te blijven. Als dan ook nog eens blijkt dat er een zonsverduistering op komst is, hebben ze Riddick’s verborgen talenten hard nodig. Door een operatie aan zijn ogen is hij namelijk in staat om in het donker te kunnen zien. Pitch Black wint zeker niet de originaliteitsprijs en speelt vooral leentjebuur bij andere sci-fi films zoals Alien(s), maar is een door David Twohy vakkundig geregisseerde film met goed acteerwerk van Vin Diesel, Radha Mitchell, Keith David en Cole Hauser, puike cinematografie, redelijke cgi en een enerverende soundtrack van Graeme Revell.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

The Chronicles of Riddick: Dark Fury (2004)The Chronicles of Riddick: Dark Fury (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Short, Action, Sci-Fi | Runtime: 35 min | MPAA: Not Rated
De tekenfilm Dark Fury slaat een brug tussen Pitch Black en The Chronicles of Riddick en laat zien waarom Riddick de overlevenden op New Mecca heeft afgezet en daarna is ondergedoken. Het ruimteschip, waarmee ze de planeet uit Pitch Black hebben weten te verlaten, wordt gekaapt door een bende huurlingen onder leiding van Antonia Chillingsworth. Zij verzamelt beruchte criminelen en houdt ze in een staat van schijndood om ze als kunstwerken tentoon te stellen. Riddick is echter geen persoon die zich zomaar laat opzetten. De korte film werd geregisseerd door Peter Chung, die we kennen van Aeon Flux en The Animatrix. Hij heeft aparte tekenstijl waarbij hij gebruik maakt van personages met vervormde en uitgerekte ledematen, waardoor een film van zijn hand makkelijk te herkennen is. Of ik het mooi vind is een tweede… Het niveau ontstijgt een zaterdagochtend cartoon nauwelijks. Het verhaaltje is daarbij weinig enerverend, cliche en volstrekt overbodig. Een pluspunt is dat verschillende acteurs uit zowel Pitch Black als Chronicles terugkeren om hun personage van een stem te voorzien. Leuk om eens gezien te hebben, maar je mist niks.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

The Chronicles of Riddick (2004)The Chronicles of Riddick (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: R
The Chronicles of Riddick verruilt de horror van Pitch Black voor keiharde actie, maar is zonder dit element nog steeds een erg vermakelijk ruimtespektakel. Vin Diesel kruipt weer in de huid van antiheld Riddick en moet deze keer een heel ruimteleger zien te stoppen, dat - onder leiding van Lord Marshall – dood en verderf zaait op elke planeet die ze veroveren. Daarnaast komt hij meer te weten over zijn mysterieuze verleden, ontmoet hij (tegen wil en dank) enkele oude bekenden en wordt daarbij ook nog eens opgejaagd door Toombs, een vasthoudende premiejager. Regisseur David Twohy gooit het deze keer over een andere boeg, omdat hij geen herhaling van Pitch Black wilde maken. Hij had deze keer ook groter budget tot zijn beschikking, want aan alles kun je merken dat hij een sci-fi epos voor ogen had. Zo wist hij grote(re) acteurs als Judi Dench, Karl Urban, Colm Feore en Thandie Newton te strikken voor een rol. De Nederlandse acteur Yorick van Wageningen heeft ook bijrolletje. Het acteerwerk is over het algemeen prima, hoewel hier en daar enigszins overdreven. Zo schmiert Colm Feore erop los als de mysterieuze overheerser Lord Marshall. De cinematografie van Hugh Johnson is prima en Graeme Revell zorgt weer voor spannende muziek. De cgi is ietwat onevenwichtig, maar over het algemeen best okee. De meningen over deze sequel zijn verdeeld, maar ik heb me wederom prima vermaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Riddick (2013)Riddick (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: R
Dit vervolg gaat terug naar de basis die door Pitch Black werd gelegd. Riddick wordt voor dood achtergelaten op een onbekende, vijandige planeet en hij moet al zijn survival skills aanspreken om hier te kunnen overleven. Hij ontdekt bij toeval een verlaten station en gebruikt deze om premiejagers naar zijn locatie te lokken. Een van hen is echter op een persoonlijke missie en heeft nog een flinke appel met hem te schillen. Wat ze niet weten is dat Riddick zich niet geliefd heeft gemaakt bij de lokale dierenpopulatie en voor ze het weten moeten ze de krachten bundelen, om heelhuids van de planeet te ontsnappen. Klinkt bekend? Dat komt omdat het grootste gedeelte van de film een herhalingsoefening is van Pitch Black. Dat is jammer, want de eerste helft – waarin Riddick als een soort Rambo allerlei onbekende gevaren moet trotseren – is uitstekend. Wanneer de premiejagers echter in beeld komen zakt de film een beetje in, omdat we dit al eens eerder (en beter) hebben gezien. Voor dit deel mocht Twohy gebruik maken van de talenten van Dave Bautista, Jordi Molla, Katee Sackhoff, Matt Nable, Bokeem Woodbine en wederom Karl Urban. De acteurs hebben zichbaar plezier in hun rol en er is dus weinig aan te merken op hun acteerwerk. David Eggby keert terug als cinematograaf, nadat hij eerder Pitch Black filmde, en ook componist Graeme Revell is weer van de partij. Net zoals de voorgaande delen wordt er veel gebruik gemaakt van cgi en varieert van uitstekend tot ‘kan er net mee door’. Jammer dat Twohy voor dit derde deel wel in herhaling is gevallen, maar een slechte film is het zeker niet, al hoop ik dat bij deel 4 het seksime achterwege wordt gelaten. Dat is niet meer van deze tijd en geeft Riddick een onaangename bijsmaak.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
josh-hill schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:52:
Arrival (2016)[Afbeelding: Arrival (2016)]
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Verder ontging mij het punt dat de film probeerde maken, en wat de aliens nu precies hebben gebracht, blijft eigenlijk ook maar in het midden. Op dat ene overduidelijke punt na, waarvan mij dan wel weer ontgaat wat daar precies de bedoeling mee is. Meer dan het feit dat dit zo is (hoe of wat dat tot stand is gekomen, is ook onduidelijk) en de reden van hun komst wordt niet duidelijk gemaakt.

Dit alles haalt het cijfer voor mij toch wel een heel stuk naar beneden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Het is al wat jaren geleden dat ik deze film gezien heb, maar volgens mij was er niet echt een punt dat de film probeerde te maken. Het was een uniek plot,
spoiler:
gericht op het leren van de taal en de effecten die dat met zich meebracht. Als ik het me goed herinner, zorgde de taal van de aliens ervoor dat je tijd niet meer als lineair ervaart. Ik weet niet meer of de aliens de uitvinder van die taal waren, of het ook geleerd hadden. Ik dacht wel dat de aliens door die taal wisten dat de mens belangrijk was voor hun voortbestaan, maar dat ze daarvoor wel die taal aan de mens moesten leren.

Ik heb er kort na het zien van de film enkele posts aan gewijd. Ik kan ze zelf niet echt meer plaatsen, maar misschien dat ze wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Ze staan iig in dit topic. Als je dan de discussie volgt vanaf mijn eerste post, zie je ook andere bijdragen die de film mogelijk verduidelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:24
deBennie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:48:
Je moet 'm een 2de keer kijken ;)
Klopt, bij de 2e keer vielen de puzzelstukjes in elkaar. Wat de aliens kwamen doen, en wat het
met de taalkundige deed en hoe meer ze hun taal snapte, die kennis gebruikte om een oplossing te vinden. Na de 2e keer kijken is deze bij mij op 1 gekomen in mn topfilmlijst waardoor Interstellar naar 2 zakt. En die ga ik binnekort ook maar weer eens kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Damned United (2009)The Damned United (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 98 min | MPAA: R
Gedachtenexperimentje: Als er één film is die je jezelf zou zien maken, welke is dat? Welke film zou jou als persoon definiëren?

Hoog op de shortlist bij mij staat The Damned United. Er zijn weinig goede voetbalfilms, maar op het korte lijstje staat zeker deze verfilming van het gelijknamige boek van David Peace.

The Damned United vertelt het verhaal van manager Brian Clough (Michael Sheen), en zijn zeer korte tenuur bij Leeds United in 1974, waar hij na 44 dagen het veld moest ruimen. Clough had zich samen met zijn partner Peter Taylor (Timothy Spall) bewezen door in een paar jaar Derby County van de onderste regionen in de tweede divisie naar het landskampioenschap te coachen. In die periode bouwde hij een sterke rivaliteit op met de lang zittende coach van Leeds, Don Revie (Colm Meaney). Als Revie coach van Engeland wordt, is Clough zijn verrassende opvolger.

Brian Clough is in veel opzichten de Britse Johan Cruyff. Getalenteerd tot in zijn tenen en een grote mond die hem nogal eens in de problemen bracht. Tom Hooper’s regie en Michael Sheen’s acteerwerk creeëren een fantastisch beeld van een markant persoon. Johan zou zo’n portrayal eigenlijk ook wel verdienen inmiddels lijkt me.

Ik kan deze film back to back kijken. Het verhaal en de tijdsstructuur zitten zo sterk in elkaar dat je van scene naar scene gezogen wordt. Het script van de film (en het boek) nemen het niet zo nauw met de realiteit en The Damned United moet zeker niet gezien worden als accurate geschiedschrijving. Er wordt gerotzooid met tijdlijnen en natuurlijk worden er veel vrijheden genomen als het gaat om de relaties en gesprekken tussen mensen.

Maar Hooper doet dit met een reden en dat is wat The Damned United zo goed maakt: Storytelling van de bovenste plank. Dit is een fantastisch amusant verhaal met prachtige karakters en als je een verhaal vertelt moet je de details je niet in de weg laten staan!

Ik kan me niet voorstellen ooit Schindler’s List te maken, of The Godfather. Maar als ik filmregisseur was, dan zou ik wensen dat ik zo goed en zo humoristisch een verhaal kon vertellen als Tom Hooper doet in The Damned United.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cloud Atlas (2012)Cloud Atlas (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172 min | MPAA: R
verschillende verhalen lopen door elkaar, van science fiction tot oud gedoe. Het enige interessante verhaal vond ik de science fiction over de aziatische robotvrouw die bij zinnen kwam, de rest was matig tot algeheel oninteressant. Vooral het verhaal met die oude kerel was niks, en ook het verhaal met Tom Hanks en Halle Berry was natuurlijk simpelweg gewoon drie keer helemaal niks.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
ReVision. schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:02:
[...]

https://time.com/6589871/...-dune-part-two-interview/

[...]

Hier geeft hij aan dat Dune Messiah waarschijnlijk zijn laatste Dune film is. Uiteraard kan hij daar natuurlijk nog op terugkomen.
Was even zoeken maar hier is het interview (shorts) :)
YouTube: Denis Villeneuve on Dune 3 and beyond #duneparttwo

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Prospect (2018)Prospect (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R
Prospect is een low-budget science fiction film uit 2018 die nu op Amazon Prime staat. Leuk dat ze zoiets er op zetten.

Het idee achter Prospect is eigenlijk best aardig. Als je alleen naar de grote lijnen van het verhaal kijkt, zit het wel goed in elkaar. Ook alle eigenaardigheden van deze geschetste wereld (of laten we zeggen, mensheid, want er zijn vele werelden) zijn grappig verzonnen. Ook ziet de wereld waarop de film zich afspeelt er wel mooi uit (gewoon op aarde natuurlijk, met klein beetje spelen met de kleuren en dergelijke).

Helaas ontstijgt het verhaal verder het niveau van een B-film niet. En dat is jammer. Nee, dit is duidelijk geen Moon. Het wil wel een klein verhaal groots vertellen, of een groots verhaal klein, maar het is vooral een opeenvolging van nietszeggende mano a mano confrontaties, aaneengeregen met een stuk interessantere zelfreflectie.

Dus tja, ik zag al gauw dat het geen super film ging worden, maar had nog best een tijdje de hoop dat het beter werd, maar dat werd het niet. Het werd eerder steeds onwaarschijnlijker. En daar knap ik toch wel op af. Een 5-.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd (2003)Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.4 | Genre: Comedy | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13
Toen het broertje van mijn vriendin ons weer naar huis bracht vroeg hij of we misschien nog een leuke film hadden om te gaan kijken. Waarop wij direct zeiden Dumb and Dumberer? Toen kregen we de vraag of ik ook deze film had en zo ja die had ik zo gevonden.

Zelf had ik dit deel van de films nog nooit gezien, geen idee hoe ik dit deel ooit heb kunnen missen. Maar ik ben blij dat we hem vanavond hebben gekeken want net zoals de andere films is dit van begin tot eind een film vol humor en ongemakkelijke situaties!

Dikke pluim voor hun acteerwerk want het is heel knap om zo'n domme rol te spelen, dat kan niet zomaar iedereen :).

Zeker een aanrader voor een leuke avond!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:44
Ik heb niet de behoefte om een complete reviews te schrijven, dus ik doe het maar zo: wat is Dune een verbluffend goede en mooie film. Lang geleden dat ik zo gegrepen ben door een film. Eén van de beste films ooit gemaakt mijn inziens. In ieder geval de beste die ik in het science-fiction genre heb gezien, De beelden, verhaal, muziek, sfeer, kostuums, acteerwerk: echt ongeëvenaard. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Fuujii schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:13:
Ik heb niet de behoefte om een complete reviews te schrijven, dus ik doe het maar zo: wat is Dune een verbluffend goede en mooie film. Lang geleden dat ik zo gegrepen ben door een film. Eén van de beste films ooit gemaakt mijn inziens. In ieder geval de beste die ik in het science-fiction genre heb gezien, De beelden, verhaal, muziek, sfeer, kostuums, acteerwerk: echt ongeëvenaard. _/-\o_
Ik kom er ook net vandaan en laat hem nog even bezinken inderdaad. Wat een film _/-\o_ Deel 1 vond ik ook heerlijk.

Afgelopen zomer bij het Hans Zimmer live in Ahoy concert geweest en daar begon het met de muziek van Dune.. Hier lijkt ie er nog even overheen te gaan _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
LA-384 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Het is al wat jaren geleden dat ik deze film gezien heb, maar volgens mij was er niet echt een punt dat de film probeerde te maken. Het was een uniek plot,
spoiler:
gericht op het leren van de taal en de effecten die dat met zich meebracht. Als ik het me goed herinner, zorgde de taal van de aliens ervoor dat je tijd niet meer als lineair ervaart. Ik weet niet meer of de aliens de uitvinder van die taal waren, of het ook geleerd hadden. Ik dacht wel dat de aliens door die taal wisten dat de mens belangrijk was voor hun voortbestaan, maar dat ze daarvoor wel die taal aan de mens moesten leren.

Ik heb er kort na het zien van de film enkele posts aan gewijd. Ik kan ze zelf niet echt meer plaatsen, maar misschien dat ze wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Ze staan iig in dit topic. Als je dan de discussie volgt vanaf mijn eerste post, zie je ook andere bijdragen die de film mogelijk verduidelijken.
Dankzij die opvatting van niet lineaire tijd was het ook heel ontroerend te zien dat reeds wetende wat komen gaat je toch kiest voor een bepaalde pad in het leven.
Ik heb de film onlangs voor de 2e of 3e keer gekeken en hij grijpt me aan van zodra ik ook maar de eerste tonen van "On the nature of daylight" hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

josh-hill schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:52:

Arrival

Sterke punten van de film zijn ..........
ik vond vooral de soundeffect FENOMENAAL goed bij deze film. Die donkere dreunen _/-\o_

[ Voor 106% gewijzigd door Fraggert op 14-03-2024 10:01 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dark City (1998)Dark City (1998)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Fantasy, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R
Ik kwam deze een tijdje geleden weer tegen in mijn verzameling en zelfs mijn echtgenote, die helemaal niet van hard-core sci-fi houdt vindt dit een prachtige film.
Alleen al de interpretatie van 'Sway' door Jennifer Connelly in de opening van de film is een 8 waard.
Ik heb de film destijds voor het eerst gezien gehuurd vanuit de videotheek en ben hem eigenlijk nooit vergeten. Was een van de eerste DVD's, samen met Bladerunner, toegevoegd aan mijn verzameling. Prachtige creepy rollen voor Richardson (o.a. originele House of Cards) en Sutherland.
The Strangers zijn later nog fantastisch neergezet in een van de episodes van Buffy the Vampire Slayer. Ook is de stijl goed terug te vinden in The Matrix.
Het verhaal is niet het sterkste punt, maar voor mij persoonlijk, is de gedachte erachter, de vraag in hoeverre wij gevormd worden door onze herinneringen, wel een mooi filosofisch thema.
Met recht een cult-classic.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Gisterenavond gezien.
Geweldige film weer! Art direction is prachtig. Filmmuziek mooi.

Alle scenes met de Harkonnen waren super! Feyd-Rautha is een gestoorde psychopaat. (Sting kan bij lange na niet aan tippen aan Austin Butler) _/-\o_

Minpuntjes:
Teveel Chani
Emperor was een watje. In het boek geen beest maar toch...

spoiler:
De make-up van Jessica als Reverend Mother is cool met al die teksten op haar gezicht. (moet dit in spoiler-tags? Dat Jessica Reverend Mother wordt?)

Inkorten van de tijd: Alia was nog niet eens geboren in de film terwijl in het boek ze al drie jaar is...
Wat ze nu met Chani en Ali hebben uitgehaald in deze film maakt het script voor Messiah wel lastiger.

En nu kan Alia de titel Saint Alia of the Knife niet meer krijgen?
:?

Stilgar blijft een baas.

Was samen met een paar vrienden die het boek niet hadden gelezen maar ze hadden wel door dat Paul zo bezig is een Messias te worden.
"Dit gaat op voor alle religies." "Oh ja, zo krijg je wel volgelingen." "Zo kan je je eigen religie creëren."

Op nar Dune Messiah!!
Al vrees ik daar weer een paar jaar op te mloeten wachten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Mja.... dat was toch vanaf het begin al wel duidelijk, welke kant Paul op zou gaan?
Ik heb de boeken nooit gelezen, dus ging blanko de films in. Deel 1 vond ik redelijk, soms wat saai. De opbouw van werelden en karakters werd flink de tijd voor genomen, imo soms teveel. Deel 2 heeft daar een stuk minder last van en duikt vlot in de actie. Alleen op 2/3de zat er even een flinke dip in de film voor mijn gevoel, kwamen iets teveel mooie plaatjes langs waarvan ik me afvroeg wat het nut was.

Ik moet wel toegeven dat dat niet per se aan de film hoeft te liggen. Dune 2 duurt 3 uur, en de pauze kwam er na een uur al in. Dan heb je nog 2 uur te gaan :o

Afgelopen weekend ook de film Imaginary gezien. Laatste halfuur is aardig, de rest kun je overslaan. Niet de moeite waard. It's been done before, and a lot better than this shit.

Ik wil proberen No Way Up en Poor Things nog mee te pakken dit weekend.
Poor Things om te zien of Emma Stone's Oscar gerechtvaardigd is.
No Way Up om te kijken hoe idioot/belachelijk dit is, niveau Sharknado of erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:42

franssie

Save the albatross

@AcidBurn No way up - wist niet an het bestaan van deze film. Ben erg benieuwd naar je ervaring, al denk ik niet dat ik 'm in de bioscoop zal gaan kijken. Ik ben wel een fan van het Sharknado genre op de bank thuis.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb in dat genre van de week geprobeerd Snakes on a Plane te kijken. Na een half uur uitgezet, volgende week een poging doen om het einde te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik heb vooral het idee dat No Way Up het antwoord is op de vraag: Hoe kun je op de meest belachelijke manier nog een vervolg maken op 47 Meters Down en 47 Meters Down: Uncaged?
Dat waren overgens al belachelijk slechte films. Ik snap echt niet dat 47MD (nog) een vervolg kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 11:39
Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:59:
Ik heb in dat genre van de week geprobeerd Snakes on a Plane te kijken. Na een half uur uitgezet, volgende week een poging doen om het einde te halen.
Agreed, dat was 'em éCHT niet, nadien ook nooit meer zulke films gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
G_Dragon schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:04:
Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd (2003)[Afbeelding: Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd (2003)]
Tweakers: N/A | IMDb: 3.4 | Genre: Comedy | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13
Toen het broertje van mijn vriendin ons weer naar huis bracht vroeg hij of we misschien nog een leuke film hadden om te gaan kijken. Waarop wij direct zeiden Dumb and Dumberer? Toen kregen we de vraag of ik ook deze film had en zo ja die had ik zo gevonden.

Zelf had ik dit deel van de films nog nooit gezien, geen idee hoe ik dit deel ooit heb kunnen missen. Maar ik ben blij dat we hem vanavond hebben gekeken want net zoals de andere films is dit van begin tot eind een film vol humor en ongemakkelijke situaties!

Dikke pluim voor hun acteerwerk want het is heel knap om zo'n domme rol te spelen, dat kan niet zomaar iedereen :).

Zeker een aanrader voor een leuke avond!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
En dan toch maar een zesje? Je review leest alsof de film een hoger cijfer verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die eerste Dumb & Dumber heeft een van de beste punch lines van een grap ever, op het einde. Die opmerking van Lloyd tegen die dames in de bus…

‘The town is THAT way.’

_O-

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-03-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

P-Rock schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:20:
[...]

En dan toch maar een zesje? Je review leest alsof de film een hoger cijfer verdient.
Ik vond een zesje wel een mooi cijfer!
Ben erg positief over de humor in de film, maar hogere cijfers gaan toch voor mij naar films van een ander niveau :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Wolfp4ck schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:18:
Dankzij die opvatting van niet lineaire tijd was het ook heel ontroerend te zien dat reeds wetende wat komen gaat je toch kiest voor een bepaalde pad in het leven.
Niet dat iemand daar in deze film een keuze in heeft, maar er valt wel wat voor te zeggen om het beste uit een situatie te halen en de gemaakte mooie herinneringen te koesteren ipv te blijven hangen in het negatieve.
spoiler:
Stel dat de hoofdrolspeelster in een depressie raakte, wetende dat haar dochter op jonge leeftijd zou sterven. Wat voor leven zou ze haar dochter dan geven? Ze kiest ervoor om haar dochter een mooi leven te geven, waarbij ze zelf mooie herinneringen overhoud die ze de rest van haar eigen leven bij zich zal dragen. Heel anders was het wanneer haar dochter al bij 6 maanden zou sterven. Maar door haar "herinneringen" aan de toekomst, wist ze dat ze een aantal jaren samen hadden. Vergeet ook niet dat ze die jaren met haar dochter feitelijk altijd bij haar zal dragen alsof het live gebeurt. Voor haar verloopt tijd tenslotte niet meer lineair, maar vindt alles tegelijkertijd plaats.

Wellicht dat ik de film nog eens een tweede keer ga bekijken. Ik ben alleen bang dat het het niet haalt bij de ervaring van de eerste keer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn vrouw en dochter hebben me zo gek gemaakt dat we ook maar weer 1 jaar Dinsney Plus hebben genomen, gister avond dan ook maar meteen een gouden ouwe gekeken :D

Armageddon (1998)Armageddon (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13
Armageddon is een film dat gaat over een komeet die dreigt in de slaan op aarde, en als dat gebeurt dan zou de hele mensheid uitgestorven zijn. De enige manier dat men nog weet is door een gat in de komeet te boren en daar een bom in te plaatsen. Om dit te doen word de beste olie zoeker ingezet, deze gespeeld word door niemand minder dan Bruce Willes.

Het is een hele sterke film met heel veel grote namen, zoals Liv Tyler, Ben Affleck, Steve Buscemi, Owen Wislon, Will Patton en Michael Clarke Duncan, om er een even paar op te noemen. De film kijkt heerlijk weg, heeft prachtige muziek en heeft ook wel hele leuke stukken erin. Ik ben eerlijk, de Little Richard scene in het begin van de film blijft gewoon leuk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Linksquest Ik vond het toen ook al een erg goede film. Enige puntje is wel de keuze aan het einde. Geen idee of de spoiler nog nodig is, maar goed.
spoiler:
Dat Bruce Willis daar achter blijft om de bom tot ontploffing te brengen en niet de nutcase die dat eigenlijk graag wil doen omdat hij op aarde schulden heeft gemaakt en weet ik wat. Natuurlijk zorgt de keuze voor traantrekken, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Arunia schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:49:
@Linksquest Ik vond het toen ook al een erg goede film. Enige puntje is wel de keuze aan het einde. Geen idee of de spoiler nog nodig is, maar goed.
spoiler:
Dat Bruce Willis daar achter blijft om de bom tot ontploffing te brengen en niet de nutcase die dat eigenlijk graag wil doen omdat hij op aarde schulden heeft gemaakt en weet ik wat. Natuurlijk zorgt de keuze voor traantrekken, maar toch.
ik zet het antwoord voor de zekerheid even onder spoiler

spoiler:
Zou je het hem nog toevertrouwen met zijn space gekte? Bedoel hij shoot niet voor niets met een Gun om zich heen 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
One Hour Photo (2002)One Hour Photo (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
Een werknemer (Robin Williams) van de foto-ontwikkelafdeling van een supermarkt raakt geobsedeerd door één van z'n vaste klanten, een jong gezin.
Hij fantaseert over een band met het gezin en probeert met ze in contact te komen.

Interessant verhaal, Robin Williams speelt het creepy personage goed. Maar pakte mij net niet genoeg, geen bloedstollende thriller die mij op het puntje van de bank deed zitten. Het plot is mij net wat te voorspelbaar en in de 1,5u dat de film duurt gebeurt er ook gewoon niet echt zo heel erg veel eigenlijk, weinig dialoog ook. Ik had er meer van verwacht toen ik zag dat Robin Williams er in speelde.

Nooit geweten trouwens dat er ook een sedan versie (Toyota Echo) was van de Toyota Yaris P1 die ik heb gehad :D
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 15-03-2024 08:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The Creator (2023)The Creator (2023)
Tweakers: 5.4 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film samen gekeken via Disney+, films staan gelukkig vaak in mooie en hoge kwaliteit op deze streamingdienst! Ik had maanden geleden wel een trailer gezien maar vond het nooit echt een film waarvoor ik naar de bioscoop zou moeten gaan, dus netjes gewacht tot hij op een streamingdienst kwam of waar dan maar ook.

Het verhaal is na mijn mening sterk en meeslepend, het gaat over een stel die samen leeft in een wereld waar AI en de mensheid oorlog voeren. Zij is zwanger van hem en ze worden bijna direct in het begin van de film aangevallen door een groep militairen die zorgen voor chaos, hierdoor verliest hij zijn vrouw en kind en ontstaat er een verhaal die erg goed is en je meeneemt in een nieuwe wereld.

Het was de lange zit ook meer dan waard, want je merkt gewoon dat de makers elke detail wouden vertellen aan de kijker en er geen snel verhaal van wouden maken. Wat ik zelf als prettig ervaarde, want het bouwt heel langzaam op en er word steeds meer duidelijk.. hier ga ik natuurlijk niks over verklappen voor de mensen die de film nog gaan kijken.

Dit is een avontuurlijke film met een diepgaand verhaal voor een serieuze film avond.
Misschien was dit achteraf wel een film geweest voor in de bioscoop :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:41:
The Creator (2023)[Afbeelding: The Creator (2023)]
Tweakers: 5.4 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13

Dit is een avontuurlijke film met een diepgaand verhaal
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Kun je dit uitleggen? Als er iets is waar deze film niet om bekend staat dan is het wel een diepgaand verhaal, dus ik ben erg nieuwsgierig hoe jij dat er dan wel in ziet :)

Het zag er heel mooi uit, maar een diepgaand verhaal...

Wellicht heb ik een deel van het verhaal gemist door alle mooie visuals?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:55:
[...]

ik zet het antwoord voor de zekerheid even onder spoiler

spoiler:
Zou je het hem nog toevertrouwen met zijn space gekte? Bedoel hij shoot niet voor niets met een Gun om zich heen 8)7
Dat was inderdaad ook de enige reden die ik me kan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 20:36
Linksquest schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 07:25:
Mijn vrouw en dochter hebben me zo gek gemaakt dat we ook maar weer 1 jaar Dinsney Plus hebben genomen, gister avond dan ook maar meteen een gouden ouwe gekeken :D

Armageddon (1998)[Afbeelding: Armageddon (1998)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13
Armageddon is een film dat gaat over een komeet die dreigt in de slaan op aarde, en als dat gebeurt dan zou de hele mensheid uitgestorven zijn. De enige manier dat men nog weet is door een gat in de komeet te boren en daar een bom in te plaatsen. Om dit te doen word de beste olie zoeker ingezet, deze gespeeld word door niemand minder dan Bruce Willes.

Het is een hele sterke film met heel veel grote namen, zoals Liv Tyler, Ben Affleck, Steve Buscemi, Owen Wislon, Will Patton en Michael Clarke Duncan, om er een even paar op te noemen. De film kijkt heerlijk weg, heeft prachtige muziek en heeft ook wel hele leuke stukken erin. Ik ben eerlijk, de Little Richard scene in het begin van de film blijft gewoon leuk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Geweldige film, absolute nostalgie voor mij. Wij hadden deze film op dvd thuis.

Getriggerd om deze zeer binnenkort weer eens te gaan kijken! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Stukfruit schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:00:
[...]

Kun je dit uitleggen? Als er iets is waar deze film niet om bekend staat dan is het wel een diepgaand verhaal, dus ik ben erg nieuwsgierig hoe jij dat er dan wel in ziet :)

Het zag er heel mooi uit, maar een diepgaand verhaal...

Wellicht heb ik een deel van het verhaal gemist door alle mooie visuals?
Dat wil ik zeker uitleggen, want ik denk dat ik het dan compleet anders heb ervaren dan de meesten.
spoiler:
Het verhaal verteld hoe een wereld tussen AI en mensheid door een fout compleet in oorlog veranderd, blijkt achteraf een programmeerfout van de mens zelf te zijn.

In het begin van de film zie je hoe ze samen leven en dat ze elkaar abrupt verliezen door een aanval van de mensheid terwijl hij juist undercover zit om een grote baas te ontmaskeren, maar doordat de mensheid besluit om aan te vallen verliest hij zijn vrouw en kind. Door het verhaal heen blijkt zijn verloren kind te zijn omgezet in een robot en zijn vrouw ligt al 5 jaar in coma te liggen die hij met veel pijn en moeite moet laten sterven en alleen achter blijft met zijn dochter in de strijd tussen de mensheid en robots.

Door alle gebeurtenissen en het leven met de AI veranderd zijn gedachten over de mensen en ziet hij in wat de echte slechteriken zijn in deze oorlog, waardoor hij besluit om de AI te helpen en Nomad te vernietigen.

Dit is in mijn ogen een diepgaand en meeslepend verhaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

smaiden schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Geweldige film, absolute nostalgie voor mij. Wij hadden deze film op dvd thuis.

Getriggerd om deze zeer binnenkort weer eens te gaan kijken! :*)
Heb ook nog altijd de DVD thuis liggen, maarja aangezien we toch Disney hadden, dan maar meteen in hogere kwaliteit gekeken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:28:
Die eerste Dumb & Dumber heeft een van de beste punch lines van een grap ever, op het einde. Die opmerking van Lloyd tegen die dames in de bus…

‘The town is THAT way.’

_O-
ff uit mijn hoofd.....was dat het Zweedse dames hockeyteam? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Hawaiian Tropic promotieteam geloof ik.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sharky schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:56:
[...]

Hawaiian Tropic promotieteam geloof ik.
ik denk dat ik de gemeenschappelijke deler in elk geval al wel scherp had :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

This post is useless without pics :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8rwSma.png

Ik wist alleen niet dat het een echt bestaand iets was voor een reclame campagne voor bier.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijntje op 15-03-2024 11:34 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Fraggert schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Nee het waren dames in bikini die rond aan het touren waren en mannen nodig hadden om zich te laten insmeren met olie.

Waarom dames in een bikini rond touren is de vraag :?
En wss waren ze er snel uit bus getrapt met hun most annoying sound of the world. :+
Je leert toch elke dag weer wat bij, nooit geweten dat het op iets 'echts' was gebaseerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Albinoraptor op 15-03-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Tijntje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]

Ik wist alleen niet dat het een echt bestaand iets was voor een reclame campagne voor bier.
Dit is toch van Dumb and Dumber en inderdaad van een Bikini wedstrijd wat @Albinoraptor is goed omschreven had _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:55
[...]

[Afbeelding]

Zien er ook echt blond Zweeds uit :)

Btw ik vond Snakes on a plane heel matig maar wel vermakelijk 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[Afbeelding]

Had de film Road Trip niet ook "We are hot babes from outer space"? Die heel goed ijsjes konden hanteren? Of was dat een andere film?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:06
You Hurt My Feelings (2023)You Hurt My Feelings (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Comedy/drama en het verhaal leek mij wel leuk: schrijfster die bezig is haar nieuwe boek gepubliceerd te krijgen en dan hoort ze per ongeluk haar man tegen iemand vertellen wat hij echt van het boek vindt, in plaats van wat hij al die tijd direct tegen haar heeft verteld.

Maar, viel mij tegen. Een saaie kabbelaar: het wordt nooit echt grappig, nooit echt spannend, het drama is vooral aanstellerij en het verhaal blijft qua tempo de hele film lang wat sloom - het kabbelt door tot je bij het einde bent. Halverwege stond ik op het punt om hem uit te zetten, maar niet gedaan omdat ik geen betere plannen voor m'n tijd had.

Verder heeft het uitgangspunt van de film te weinig om het lijf om de anderhalf uur goed te kunnen vullen, dus worden er allerlei zij-verhalen opgetuigd over de zus van de hoofdpersoon, de diverse klanten van de man van de hoofdpersoon en de studenten aan wie de hoofdpersoon les geeft. Maar geen van die zij-verhalen zijn echt interessant, vullen de tijd maar meer ook niet.

Echt slecht is de film niet. Maar zeker ook niet grappig of interessant of spannend. Een vijf als score.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• P-Rock
Dune: Part Two (2024)Dune: Part Two (2024)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 166 min | MPAA: PG-13
Ik was na het redelijke, maar ietwat teleurstellende eerste deel toch best benieuwd naar dit vervolg. Jammer genoeg weet Villeneuve de verwachtingen wederom niet geheel waar te maken. Zoals ik bij mijn review van Dune al zei heb ik de boeken nooit gelezen, dus weet ik niet hoe de film zich verhoudt met de verhalen van Frank Herbert.

Dit deel gaat verder waar deel 1 ophield: Paul en zijn moeder worden opgenomen in de Fremen, een woestijnvolk dat zich één voelt met Arrakis en zich schuilhoudt voor de Harkonnen in de uitgestrekte woestenij. Paul is een leergierige knaap en leert binnen no-time hun taal en gewoontes, scoort een vriendinnetje en vecht mee tegen de Harkonnen die spice proberen te oogsten. Wanneer de Harkonnen de psychopatische Feyd-Rautha inzetten om korte metten te maken met de opstandige Fremen, realiseert Paul zich dat het tijd is om naar voren te treden als de nieuwe messias.

Om positief te beginnen: De film is visueel weer een regelrecht pareltje, met epische beelden en uitstekende cgi. Zoiets kun je wel aan Villeneuve overlaten, getuige de eerste film en rest van zijn oeuvre. De muziek van Hans Zimmer mag er wezen en past perfect bij wat er zich allemaal op het scherm afspeelt.

Ook het acteerwerk van acteurs als Javier Bardem, Josh Brolin, Rebecca Ferguson, Stellan Skarsgård en Dave Bautista is prima, al werd mijn gevoel dat onze held Timothée Chamalet als Paul ‘Muad'Dib’ Altreides een miscast is, alleen maar versterkt. Als zachtaardige en leergierige jongeman was hij in het eerste deel nog wel te pruimen, maar wanneer hij de ommezwaai moet maken naar sterke, onverschrokken leider schiet hij duidelijk tekort en komt hij mijns inziens nogal ongeloofwaardig over.

Zendaya als Paul's love interest Chani overtuigt ook niet en ze heeft – afgezien van één moment - nauwelijks een rol van betekenis. Haar acteerwerk laat ook te wensen over, al ligt dat niet alleen aan haar, maar óók aan het matige script. De opbloeiende romance tussen haar en Paul is tenenkrommend en deed me denken aan de ongeloofwaardige, houterige romance van Padmé en Anakin Skywalker in de Star Wars prequels...

Verder zien we nog Christopher Walken, Florence Pugh, Lea Seydoux en Charlotte Rampling die het best aardig deden in hun zeer beperkte rolletjes. Austin Butler is opvallend goed als het neefje van Baron Harkonnen, de psychopatische Feyd-Rautha. Erg jammer dat we niet meer van hem hebben mogen genieten.

Ik kreeg gaandeweg steeds meer het idee dat Villeneuve veel te veel verhaal in één film heeft geprobeerd te proppen. Alles gebeurde in een sneltreinvaart en er wordt weinig uitgelegd. Voor de boekenlezers zal het ongetwijfeld wel bekend voorkomen, maar ik als Dune-leek had toch op sommige momenten graag wat meer visuele uitleg gekregen over bepaalde zaken. Zo vond ik Paul’s training tot woestijnvechter en de overgang van zachtaardige jongeman naar kille messias veel te abrupt, en miste ik ook de nodige informatie bij een scene waarbij de tranen van Chani nodig waren.

Net zoals bij Dune is dit vervolg helemaal geen slechte film en heb ik me best vermaakt, maar is het ook niet het meesterwerk waar zo’n beetje iedereen het over heeft. Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat veel mensen die uitermate positief zijn over de film – net zoals bij Blade Runner 2049 – overrompeld zijn door de epische beelden en muziek, maar daarbij de matige uitwerking van het verhaal uit het oog zijn verloren. Mijn verwachtingen voor het laatste deel zijn in ieder geval flink getemperd.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Madame Web (2024)Madame Web (2024)
Tweakers: 0.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Niet-interessant verhaal. Ik had nul interesse in de eendimensionale hoofdrolspelers, al helemaal niet in de bad guy.

De actie was meh. Acteren soms OK. Dat maakt dat de score niet lager is.

Gister de fout gemaakt deze film te gaan kijken. Ik heb er nog spijt van. Ik had beter de tijd kunnen besteden aan m'n belastingaangifte of zo.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vraag me wel een beetje af wat je dan verwacht had. Madame Web heeft zeldzaam slechte reviews gehad en die zijn ook breed uitgemeten in de pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@P-Rock Helemaal mee eens. Wellicht dat het ook komt omdat ik films meestal voor het verhaal of het gevoel kijk, en niet voor het spektakel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:10:
@P-Rock Helemaal mee eens. Wellicht dat het ook komt omdat ik films meestal voor het verhaal of het gevoel kijk, en niet voor het spektakel.
Ik heb wat gegoogled en naar het schijnt wijkt de film op sommige punten toch wel behoorlijk af van het boek. Het is mij iig duidelijk dat Villeneuve - net zoals Ridley Scott - vooral een visueel ingestelde regisseur is en weinig kaas heeft gegeten van het schrijven/verfilmen van een goed en sluitend script. Dat pakt soms goed uit (Incendies, Prisoners), maar vaak ook wat minder (Arrival, Blade Runner 2049, Dune).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
woutur schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:33:

The Way Way Back (2013)[Afbeelding: The Way Way Back (2013)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Mooie en enigszins droevige coming-of-age film. De film laat mooi de dynamiek rond een relatie tussen ouders zien en hoe kinderen daarin meegezogen worden. De hoofdpersoon, Duncan, is in eerste instantie niet erg likeable. Gaandeweg in de film wordt dit een stuk beter. De film gaat ook niet over de top met de transformatie van Duncan. De locatie en het verhaal neemt je mee naar je eigen jeugd en wat er zulke zomers allemaal gebeuren kan. Heerlijk om naar te kijken en liet me enigszins melancholisch achter.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Deze film wil ik ook nog wel even pluggen. Hij staat hier in onze dvd-kast (tussen honderden andere films overigens) en is echt zo'n film die we er meer dan één keer uit hebben gepakt. Het is een film waar we, ondanks de problemen waar de hoofdpersoon in den beginne ook mee kampt, blij van worden. Met name als het waterpark-deel aanbreekt. Ik heb Duncan overigens geen moment onsympathiek gevonden, ook in den beginne niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vrijdag schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Had de film Road Trip niet ook "We are hot babes from outer space"? Die heel goed ijsjes konden hanteren? Of was dat een andere film?
Die komen natuurlijk uit Dude, where's my car?!?.

"We are hot chicks". Ze waren op zoek naar de 'continuum transfunctioner', net als het groepje Scandinavische mannen in hun leren giletjes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2024 14:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Superkiwi schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Die komen natuurlijk uit Dude, where's my car?!?.

"We are hot chicks". Ze waren op zoek naar de 'continuum transfunctioner', net als het groepje Scandinavische mannen in hun leren giletjes ;)
Dude!

_/-\o_

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Sweet!

Sorry, kon het niet laten.

65 (2023)65 (2023)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Mijn vrouw was er niet en aangezien mijn dochter redelijk op tijd op bed lag, wilde ik een film gaan kijken. Uiteraard niet al te lang, dus deze viel daar prima in.
Andere wellicht betere optie Damsel wilde mijn vrouw ook zien, dus daar ben ik dan weer te lief voor.

Op zich een aardige film. Zonder eigenlijk veel te spoileren.
Ziet er netjes uit grafisch. Vond wel dat er veel jump scares in zaten, maar ook wel spannende stukken.
Eigenlijk voor de tijd die ze het in gestopt hebben, valt het tegen. Was maar 1,5 uur totaal en kwam niet helemaal lekker uit de verf.
Er zit wel meer in dan wat de trailers al weggeven. Dat is dan wel weer leuk.

Ik heb me wel vermaakt, maar kan me ook absoluut voorstellen waarom mensen het eigenlijk niet zo'n goede film hebben gevonden. Het had meer kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 95% gewijzigd door Arunia op 16-03-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Deze film wil ik ook nog wel even pluggen. Hij staat hier in onze dvd-kast (tussen honderden andere films overigens) en is echt zo'n film die we er meer dan één keer uit hebben gepakt. Het is een film waar we, ondanks de problemen waar de hoofdpersoon in den beginne ook mee kampt, blij van worden. Met name als het waterpark-deel aanbreekt. Ik heb Duncan overigens geen moment onsympathiek gevonden, ook in den beginne niet.
Ook recent gekeken, echt een prima film. Zo eentje die te weinig aandacht krijgt.

Mijlen beter dan b.v. Coda, die overladen werd met roem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:57:
[...]

Mijlen beter dan b.v. Coda, die overladen werd met roem.
Die staat nog op onze lijst (voor als we Apple tv+ weer eens een paar maandjes nemen). Maar dat valt dus tegen?

Wij houden hier overigens allebei van dit soort "coming of age" films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
CODA heb ik nog nooit gezien, maar altijd wel een beetje het gevoel bij gehad dat het waarschijnlijk Oscar bait is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nog even teruggelezen wat ik er indertijd over schreef, dat was voor de film de Oscars won. Mijn mening erover is niet veranderd.

Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Korte versie, niet slecht, niet bijzonder ook. Ik hou niet zo van die 'special kid finds out he/she is special' verhalen. Ik vind mezelf geen cynicus maar dat genre ben ik wel ontgroeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
LA-384 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:51:
Wellicht dat ik de film Arrival nog eens een tweede keer ga bekijken. Ik ben alleen bang dat het het niet haalt bij de ervaring van de eerste keer.
Nou, zojuist nogmaals gezien, maar helaas zoals verwacht vind ik dit geen film om meermaals te zien. Net als bij The Usual Suspects, is de film zoveel beter wanneer je de clue nog niet weet. Het blijft evengoed een mooie film om te zien en te horen, maar het verhaal heeft veel minder impact. Ik heb ook niets nieuws gezien wat ik de eerste keer gemist zou hebben. Eigenlijk is de film ook helemaal niet zo ingewikkeld en heeft het verhaal an sich ook niet zoveel om handen. De manier waarop het verteld wordt is wél mooi en de eerste keer best spectaculair.

Mijn interpretatie blijft staan zoals ik die eerder in spoilers heb beschreven. toch niet zo Kort samengevat denk ik dat
spoiler:
in deze film alle gebeurtenissen vast staan, niemand heeft daar een keuze in. Dat kan eigenlijk ook niet, omdat het leren van de taal als bij effect heeft dat tijd voor jou niet meer lineair verloopt, maar dat alles feitelijk tegelijk gebeurt. Tijdens het leerproces krijg je visoenen/herinneringen van wat nog komen gaat, tegelijkertijd krijgt je toekomstige zelf nieuwe herinneringen uit het verleden. Dit werd duidelijk tijdens het telefoongesprek met general Chang en de ontmoeting met hem in de toekomst. Pas tijdens het verloop van beide gebeurtenissen kwam de noodzakelijke kennis tot de hoofdrolspeelster. Ze wist pas dat ze Chang moest bellen nadat hij in de toekomst vertelde dat ze hem gebeld had, ze wist pas wat ze moest zeggen, nadat hij in de toekomst vertelde wat ze gezegd had. Tegelijkertijd herinnerde ze zich in de toekomst pas het telefoongesprek, nadat het in het heden had plaatsgevonden. Die herinneringen/visioenen kwamen op dat moment pas tot haar, zowel in het heden als in de toekomst was het voor haar nieuwe informatie. Dit kwam naar mijn idee omdat ze de taal nog niet volledig beheerste. Dat kwam pas later toen ze de taal ook daadwerkelijk ging doceren en er een boek over had geschreven. Vanaf dat moment verwacht ik dat je tijd niet langer als losse momenten waarneemt, maar alles tegelijkertijd als ware het doctor Manhattan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik blijf het een paradoxale benadering vinden.

spoiler:
Wel erg gemakkelijk als je iets kan doen omdat het je in de toekomst wordt uitgelegd, waarbij die ontmoeting in de toekomst alleen kan plaatsvinden als je met die kennis van dan nu iets kan doen.

Dan is dat bij Primer met tijdreizen toch veel en veel beter uitgewerkt. En daar zie je wel steeds weer nieuwe dingen bij herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:24
Volgens mij ben ik al 5x gestart met Primer, maar haak steeds af. Hoe kom ik door die eerste 15-20 minuten?
Bij Arrival kon ik de 2e keer meer genieten van de kennis en vaardigheden die Louise opdeed. Dat wat ze wist door de taal heeft haar keuzes niet beïnvloed. Zelfde als Abbott. Misschien zat er ook een soort onvermijdelijkheid in. Ik denk dat dat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb Arrival ook vanavond een 2e keer gezien. Dat het allemaal niet helemaal klopt heb ik nooit zo’n moeite mee. Wat ik wel jammer vindt dat de film op een gegeven moment behoorlijk spacey sci-fi is (dat ze in die pod stapt, en wat daar gebeurt, fantastisch), maar dan opeens een draai maakt naar een sentimentele/romantische film. Ik ging van ‘wow hoezo vond ik deze film helemaal niet zo goed’? Naar ‘oja, daarom’. Jammer. Geef hem een 7 want aliens, maar onlogisch en te sentimenteel.

Edit: ik heb daarna direct Annihilation opgezet. Wat een meesterwerk is dat toch. Goed verhaal, leuke ideeën, prachtig beeld en geluid, lekker vreemd, en een goed eind. 9 uit 10.

[ Voor 16% gewijzigd door jodeltje op 17-03-2024 00:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Poltergeist (1982)Poltergeist (1982)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG
Sommige klassiekers blijven gewoon goud, en Poltergeist is een van zulke films die ik nog wel eens regelmatig op zet, zoals deze nachtdienst :P

Poltergeist draait om een normaal gezin waarvan opeens de jongste dochter verdwijnt, vlak ervoor is een soort van Poltergeist vanuit de TV binnen gekomen. De jongste Dochter Caroline, 5 jaar oud, sprak daarvoor al met hun via de ruis op de TV. Opeens gebeurt er wat en Caroline verdwijnt ook naar een soort andere universum, waar normaal alleen de doden komen. Het is uiteindelijk de bedoeling dat Caroline terug gehaald word en daarom schakelen de ouders hulp in. De film is misschien voor nieuwe kijkers verouderd, maar zoals gezegd blijft dit een klassieker.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jodeltje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:01:
Ik heb Arrival ook vanavond een 2e keer gezien. Dat het allemaal niet helemaal klopt heb ik nooit zo’n moeite mee. Wat ik wel jammer vindt dat de film op een gegeven moment behoorlijk spacey sci-fi is (dat ze in die pod stapt, en wat daar gebeurt, fantastisch), maar dan opeens een draai maakt naar een sentimentele/romantische film. Ik ging van ‘wow hoezo vond ik deze film helemaal niet zo goed’? Naar ‘oja, daarom’. Jammer. Geef hem een 7 want aliens, maar onlogisch en te sentimenteel.

Edit: ik heb daarna direct Annihilation opgezet. Wat een meesterwerk is dat toch. Goed verhaal, leuke ideeën, prachtig beeld en geluid, lekker vreemd, en een goed eind. 9 uit 10.
Zeker ook es ANNIHILATION - NOITALIHINNA bekijken, vind het best wel vette fan edit.

Panda is momenteel verslingerd aan fanedits. Zitten echt wel meesterstukjes tussen..

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Zeker ook es ANNIHILATION - NOITALIHINNA bekijken, vind het best wel vette fan edit.

Panda is momenteel verslingerd aan fanedits. Zitten echt wel meesterstukjes tussen..
Ik heb veel kunnen vinden maar behalve een trailer en een teaser, is zo’n fan edit ook daadwerkelijk gemaakt? (Dat zou namelijk fantastisch zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Heb nog wat ongeziene blu-rays liggen, maar de afgelopen dagen toch weer wat (eigenlijk nog best recente) films herzien:

El Buen Patrón (8/10) - josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
The Killing Of A Sacred Deer (7.5/10) - josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Competencia Oficial (8/10) - josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Heb me weer goed vermaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

jodeltje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Ik heb veel kunnen vinden maar behalve een trailer en een teaser, is zo’n fan edit ook daadwerkelijk gemaakt? (Dat zou namelijk fantastisch zijn)
https://ifdb.fanedit.org/annihilation-noitalihinna/

Deze is nog beperkt. Zijn er 100en net alle resident evil gezien (alle films in 1), avp alle 2 de filmen in 1 film gegoten. Volgende op het programma, alle saw films in 1 langspeel film..

Kan gaan tot van wat scenes schrappen tot volledige scenes toevoegen van verschillende releases. Opschonen, andere muziek, ...

https://www.reddit.com/r/...2_2004_2007_the_sensical/

Dit was bv avp. Fanedit.org staat vol info...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AcidBurn
Poor Things (2023)Poor Things (2023)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
Poor Things gezien. Alleen kijken als je van arthouse films houdt, of als je Emma Stone zo nodig naakt wilt zien dat de rest van de film je niet uitmaakt ;)
Ik snap het hele idee achter de film wel, maar imo sloegen ze af en toe een beetje door met de verhaallijn. Het is op een boek gebaseerd, maar wat in een boek werkt omdat het vooral de fantasie van de lezer triggert, werkt in een film niet altijd even goed. De Oscar voor Emma is wel verdient, in de zin dat het motorisch gestoorde bewegen consistent neerzetten - maar wel met enige progressie - me heel lastig acteren lijkt. Moeilijker dan agressie of verdriet denk ik. Het acteerwerk is goed, maar deze film hoef ik geen tweede keer te zien. Dinsdag maar eens zien of ik No Way Up nog meepak :) Een 6 voor de film zelf, het acteerwerk verdient eigenlijk een hoger cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:54:
[...]

https://ifdb.fanedit.org/annihilation-noitalihinna/

Deze is nog beperkt. Zijn er 100en net alle resident evil gezien (alle films in 1), avp alle 2 de filmen in 1 film gegoten. Volgende op het programma, alle saw films in 1 langspeel film..

Kan gaan tot van wat scenes schrappen tot volledige scenes toevoegen van verschillende releases. Opschonen, andere muziek, ...

https://www.reddit.com/r/...2_2004_2007_the_sensical/

Dit was bv avp. Fanedit.org staat vol info...
Dit had ik al gevonden. Het lijkt alsof ze echt de film aan het editen zijn, en 'that it's out there'

maar waar? niet op de bekende piraten baaien.

ik had nooit stilgestaan bij het concept, je kan natuurlijk een film met wat knipwerk een hele andere richting op duwen, wat een absoluut fantastisch idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sister Act (1992)Sister Act (1992)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Family, Music | Runtime: 100 min | MPAA: PG
Een film die ik als kind vaker met me moeder gezien had, is Sister Act. Toevallig stond hij net bij Disney Plus op de voorpagina, dus had zo iets van, ach waarom ook niet.

Sister Act is een comedy film over een donkere vrouw, gespeeld door Whoopi Goldberg. Zij heeft een lat relatie met casino baas waar zij tevens ook voor werkt. Ze is van beroep zangeres maar is niet echt gelukkig. Ze ziet een moord gebeuren en moet daarom onderduiken in een klooster. Daar komt ze op een geven moment bij het koor en gaat zo proberen het klooster redden.

Het is een hele leuke film voor jong en oud, zeker een aanrader.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P-Rock
The SpongeBob SquarePants Movie (2004)The SpongeBob SquarePants Movie (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87 min | MPAA: PG
Gebaseerd op de populaire tekenfilmserie van Nickelodeon.

Dankzij 'Plan Z' van de gemene Plankton, die uit is op het krabburger recept, wordt Meneer Krabs vals beschuldigd van het stelen van de kroon van Koning Neptunus. SpongeBob moet samen met zijn boezemvriend Patrick binnen zes dagen de kroon zien terug te vinden in het alom gevreesde Shell City, anders wordt Meneer Krabs geëxecuteerd. Ze moeten vele gevaren trotseren, waaronder zeemonsters, een cycloop en Dennis, een ruige huurling die is ingehuurd door Plankton. Gelukkig krijgen ze hulp van zeemeermin Mindy, de schattige en leergierige dochter van Neptunus.

Naast de simpele, flauwe humor die de kleintjes zal vermaken zitten er ook verrassend veel volwassen en absurde grappen in, die me af en toe aan Monty Python deden denken. Zo heeft een bekende acteur/zanger uit de populaire jaren '90 strandserie 'Baywatch' een cameo, wordt er een variatie van Twisted Sister's 'I Wanna Rock' ten gehore gebracht (inclusief psychedelische effecten en intermezzo van Scatman 'Ski-bi-dibby-dib' John) en worden SpongeBob en Patrick dronken van teveel 'Triple Gooberberry Sunrise' ijsjes. Welk kind kent dat nou?? En zo zitten er nog wel meer grappen in die de jongsten zullen ontgaan, maar de ouderen zeker niet.

De animatie is kleurrijk, traditioneel met de hand geanimeerd en het loopt net allemaal wat vloeiender dan de tv-serie. De vaste stemacteurs zoals Tom Kenny (SpongeBob), Bill Fagerbakke (Patrick), Rodger Bumpass (Octo), Clancy Brown (Meneer Krabs) en Mr. Lawrence (Plankton) worden leuk aangevuld door bekende Hollywood-acteurs Jeffrey Tambor (Koning Neptunus), Scarlett Johansson (Mindy) en Alec Baldwin (Dennis). Ook de soundtrack is prima, met liedjes speciaal voor de film geschreven door o.a. The Flaming Lips, Motörhead, Ween, Wilco en The Shins.

The SpongeBob SquarePants Movie is niet alleen een aanrader voor fans van de tv-serie, maar ook voor filmkijkers die de jaren '80 en '90 hebben meegemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:06
Poor Things (2023)Poor Things (2023)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R
Eh... tja, het is wel een aparte film, dat wel.

Positief:
Acteerwerk, zeker door Emma Stone die je behoorlijk geloofwaardig een ontwikkeling ziet doormaken.
Muziek vond ik wel erg goed gedaan, de juiste sfeer neerzetten bij belangrijke scenes.
Filmwerk: fish-eye lens, zwart/wit, pastte mooi bij de film. Al heb ik nog niet helemaal door waarom een scene zwart/wit is, of waarom een scene fish-eye geschoten is. Zal vast een artistieke reden achter zitten.

Negatief:
Het verhaal en dan de snelheid daarvan. Zeker het eerste stuk d.u.u.r.t. lang. Maar ook daarna... er gebeurd gewoon weinig behalve dat je Bella ziet groeien, zelfstandig ziet worden - maar duurt lang en ik zat lang te wachten op het einde.
Ook de aller-laatste scene in de tuin had wat mij betreft weggelaten mogen worden - die maakte het een flauw einde. Ik had het passender gevonden als de aftiteling gestart was na de
spoiler:
scene van Bella, Godwin en Max samen in bed wanneer Godwin sterft

Dus: bijzondere en aparte film, goed geacteerd, af en toe leuke humor, mooi gefilmd. Kunststukje. Maar als ik een film kijk en zit te wachten op het einde, als het mij te lang duurt, als het saai en slaapverwekkend wordt - dan zit bij mij een voldoende er niet in.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
jodeltje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:29:
[...]

Dit had ik al gevonden. Het lijkt alsof ze echt de film aan het editen zijn, en 'that it's out there'

maar waar? niet op de bekende piraten baaien.

ik had nooit stilgestaan bij het concept, je kan natuurlijk een film met wat knipwerk een hele andere richting op duwen, wat een absoluut fantastisch idee.
Vraag me af of er dan ook een fan edit is van Passengers. Was iemand op YouTube die in een video uitlegde dat als je de volgorde van scenes grotendeels omdraaide, de film 10x beter is. Volgens mij was het deze:

[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 18-03-2024 08:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Unthinkable (2010)Unthinkable (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Totaal blind ingegaan, n.a.v. een korte scene op youtube gezien te hebben.
Gezien Samuel Jackson en Carrie-Anne Moss er in mee deden, had ik toch wel iets richting een hollywood blockbuster verwacht. En vond het al vreemd dat ik het niet kende.

Maar de scene die ik gezien had bleek uiteindelijk eigenlijk niks met het eigenlijke verhaal/setting te maken te hebben :X , en blijkbaar was dit ondanks de cast toch een straight to dvd release wat het imho ook wel waard was..

Het verhaal vraagt eigenlijk dezelfde vraag als IMDB: Prisoners (2013) of IMDB: Rendition (2007) . In hoeverre is Martelen als ondervraag techniek ethisch verantwoord of effectief. Maar brengt dit in een veel minder interessante vorm dan de overige 2. En neemt er verder ook geen stelling in, want het blijft heel de film flip floppen daarin.

Hij was het waard om af te kijken omdat ik hem toch op had staan, maar daar houd het wat mij betreft ook wel mee op.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 23:31

Punkrocker

Mostly harmless

Barbie (2023)Barbie (2023)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Mijn vrouw, groot Barbie-fan, wou deze film graag zien. Dit weekend HBO dus maar eens aan geslingerd.

Concept/idee is leuk. Uitwerking met al die Barbie auto's en huizen in het groot is ook leuk gedaan.
De boodschap van de film snap ik en sta ik achter. Maar dat had ook in een half uurtje gepast allemaal. Na een kwartiertje had ik het wel gehad allemaal.
Wel de film uitgekeken hoor.

Volkomen terecht dat dit geen belangrijke Oscars of andere filmprijzen wist te winnen. Ook de Barbie-fan naast mij op de bank was het daarmee eens.
Alleen had zij wel een iets hoger cijfer gegeven....
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
heuveltje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:22:
Unthinkable (2010)[Afbeelding: Unthinkable (2010)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Totaal blind ingegaan, n.a.v. een korte scene op youtube gezien te hebben.
Gezien Samuel Jackson en Carrie-Anne Moss er in mee deden, had ik toch wel iets richting een hollywood blockbuster verwacht. En vond het al vreemd dat ik het niet kende.

Maar de scene die ik gezien had bleek uiteindelijk eigenlijk niks met het eigenlijke verhaal/setting te maken te hebben :X , en blijkbaar was dit ondanks de cast toch een straight to dvd release wat het imho ook wel waard was..

Het verhaal vraagt eigenlijk dezelfde vraag als IMDB: Prisoners (2013) of IMDB: Rendition (2007) . In hoeverre is Martelen als ondervraag techniek ethisch verantwoord of effectief. Maar brengt dit in een veel minder interessante vorm dan de overige 2. En neemt er verder ook geen stelling in, want het blijft heel de film flip floppen daarin.

Hij was het waard om af te kijken omdat ik hem toch op had staan, maar daar houd het wat mij betreft ook wel mee op.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Dit had inderdaad een interessant onderwerp kunnen zijn, ware het niet dat de film steeds ongeloofwaardiger wordt. Toen Samuel L. Jackson
spoiler:
de vrouw van de vermeende terrorist voor zijn ogen executeerde en daarna zijn kinderen wilde martelen
was ik er wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

P-Rock schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Dit had inderdaad een interessant onderwerp kunnen zijn, ware het niet dat de film steeds ongeloofwaardiger wordt. Toen Samuel L. Jackson
spoiler:
de vrouw van de vermeende terrorist voor zijn ogen executeerde en daarna zijn kinderen wilde martelen
was ik er wel klaar mee.
Mijn probleem met die film is zo'n beetje alles rondom het karakter van SLJ
Het voelt een beetje alsof ze de rol voor een compleet andere acteur geschreven hebben, SLJ gecast werd en ze toen maar even de "koele badass" knop naar standje 11 gedraaid hebben.

spoiler:
lekker toevallig dat ze per ongeluk zijn gegevens naar die fbi afdeling sturen
Waarom heel die scene met die 2 vastgebonden fbi agenten. die opeens gevangen worden, alleen omdat ze aanbellen. Dat andere stel FBI wat dan weer wel met getrokken geweer binnen komt. maar waar hij weer niks tegen doet. Waarom wouden ze hem perse baddass laten lijken, dat was totaal niet nodig voor deze film. ?

Waarom heeft hij geen assistent meer, en waarom moet moss die daar geen behoefte aan heeft, en ook geen tijd voor (want ze zat niet voor niets in dat taskforce) dat dan worden.

Waarom mept hij meteen die ondervrager neer, en probeert zichzelf zo snel mogelijk zo gehaat mogelijk te maken bij iedereen met wie hij moet samenwerken?

Ze doen de moeite om te laten zien dat SLJ eigenlijk ook gewoon een huisvader is, met een vrouw en kinderen. Een soort interessante tegenstrijdigheid, om die 5 min later terug te draaien als ze zijn vrouw nog meer gestoord laten lijken dan hijzelf.

Waarom die vrouw vermoorden. het heeft geen zin als ze meteen dood is, heb je daar al niets meer mee om te dreigen.

Idd die kinderen.

Dat en een "slachtoffer" wat meteen zo onsympathiek mogelijk word neergezet. maakt deze film voor mij echt vrij waardeloos. zeker in vergelijking met die andere 2 die ik noemde, die het een stuk realistischer neerzetten en waarbij er veel meer een genuanceerd dilemma is.

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 18-03-2024 14:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

josh-hill schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Vraag me af of er dan ook een fan edit is van Passengers. Was iemand op YouTube die in een video uitlegde dat als je de volgorde van scenes grotendeels omdraaide, de film 10x beter is. Volgens mij was het deze:

[YouTube: Passengers, Rearranged]
Yup, die is er idd 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gran Turismo (2023)Gran Turismo (2023)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Ik ga geen hele diepe review doen over acteerwerk etc. Maar ik heb deze film aangezet omdat ik een race liefhebber ben en ik had eigenlijk geen verwachtingen toen ik hem aan zette. Deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en dat kan of heel cheesy zijn of juist heel over de top.
Er zitten een flink aantal onbekende acteurs in en dat is altijd een risico. De acteurs die ik ken (vooral David Harbour en Djimon Hounsou) heb ik hoog zitten.

Maar ik moet zeggen dat ik enorm genoten heb van de film, aardig wat persoonlijke ontwikkeling van de karakters en prima diepgang. Het is een feel-good story en dat geeft de film goed weer zonder echt overdreven te zijn.

Als je van auto's/racen houdt kan ik deze film zeker aanraden voor een avondje.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sister Act 2: Back in the Habit (1993)Sister Act 2: Back in the Habit (1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Family, Music | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Na het kijken van deel 1 wilde het gezin ook graag deel 2 zien, dus die hebben we gisteren gekeken. Hoewel het een heel ander concept is, en ook wel iets dat in de realiteit ook waar is, vooral in Amerika, vind ik dit geen verkeerde film en de basis met zingen nog altijd aanwezig.

Persoonlijk vind ik de eerste film beter, maar ook deze is zeker een aanrader en kent genoeg leuke momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
No Way Up is geen volledige review waard. Het zit net boven het niveau van Sharknado in de zin dat het zichzelf serieus neemt. Maar wat er in de film gebeurd, is totaal niet serieus te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Man in the Hat (2020)The Man in the Hat (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
Een man met een hoed zit op een terrasje ergens in Zuid-Frankrijk. Het is stil en de man lijkt nogal down. Opeens komt er een Citroën aangereden, en een aantal mannen stapt uit. Ze dumpen een object dat er uitziet als een lijk in het water. Dan zie ze de man met de hoed. Deze besluit dat dit niet langer een goede plek is om te verblijven en gaat er vandoor in zijn Fiat 500.

Het lijkt het begin van een thriller, maar The Man in the Hat is dat zeker niet. Wat het wel is, moet je zelf ervaren want dit is zo'n film die zich niet makkelijk laat definiëren. Ik kan niet claimen dat ik alles wat er in de relatief korte runtime gebeurt een logisch plekje kan geven. De film heeft geen traditioneel narrative, daarvoor gebeuren er teveel aparte dingen met teveel curieuze karakters. Maar dat deert niet, want ik vroeg me bij elke bocht die de Fiat 500 nam af wat er nu weer ging gebeuren.

Een groot deel van de aantrekkingskracht mag op het conto van Ciaran Hinds komen, de Noord-Ierse acteur die meestal bijrollen mag invullen maar hier met zijn expressieve gezicht center stage krijgt. Hinds spreekt exact twee woorden in de hele film; op een paar korte monologen na is de hele film gevrijwaard van dialoog. Maar ook dat hindert niet, want elk shot is een plaatje, haast een schilderij zo mooi. Ik heb enorme zin nu om naar Occitanie op vakantie te gaan. En de muziek, een eclectische combinatie van jazzy instrumentaal, franse chansons, italiaanse opera, engels singer-songwriting en amerikaanse soul maakt de prettige sfeer helemaal af.

The Man in the Hat kijken is een erg persoonlijke ervaring, het is zeker een film die je moet liggen. Ik werd er diep door geraakt, denk ik. Ik zag een film over een man die een last met zich meedraagt en toch de moed opbrengt de connectie te zoeken met zijn medemensen. En hoe zijn omgeving die moed beloont. Dat zijn dingen waar ik van tijd tot tijd best aan herinnerd wil worden, en zeker op zo'n prettige manier.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josh-hill
American Fiction (2023)American Fiction (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
American Fiction is een Amerikaanse film gebaseerd op een boek.

Een schrijver van literatuur heeft moeite met zijn werk verkocht te krijgen. Het is niet "zwart" genoeg (hij is zelf "zwart"). Belachelijk natuurlijk en dat geeft hij duidelijk te kennen. Met "zwart" bedoelen de uitgevers dat een boek moet gaan over arme stakkers die met drugs en geweld te maken hebben en die zo hun eigen taaltje hebben. Wanneer hij iemand uit zo'n werk hoort citeren, moet hij bijna kotsen.

Dan is er nog zo een heel kapstok verhaal met de familie en love interest van de schrijver.

Wat de film sterk doet, is ons met de neus op de feiten drukken dat (zeker in het verleden) media inderdaad vol zaten met zulke stereotype karakters. Er waren wel uitzonderingen, maar dan schuurde het stiekem toch weer aan die stereotypen (bijvoorbeeld: Fresh Prince of Bel-Air). Nee, niet heel de zwarte gemeenschap bestaat uit arme mensen met een lage opleiding en met de genoemde vooroordelen. Ja, dat bestaat inderdaad wel, maar er bestaan natuurlijk ook arme witte mensen, en er zijn ook veel mensen die hoger opgeleid zijn, een goede baan hebben, etc.

Hoe hard de film ook zijn best doet deze stereotypen te doorbreken met welbespraakte zwarte mensen die dezelfde dingen doen als wat "normaal" (verkeerd woord in dit geval) witte mensen in media doen, zit de film toch nog vol met stereotypen. Zo is de broer van de hoofdpersoon gay, en loopt hij half naakt door het huis, drugs snuivend, met steeds weer nieuwe minnaars. Zo zijn er nog wel wat van dat soort dingen.

Anyway, de schrijver is het allemaal beu en besluit voor de grap een heel erg slecht boek te schrijven dat precies doet wat de witte uitgevers vragen. Helaas, vinden die het geweldig en bieden hem een astronomisch bedrag voor het boek. Dit zet hem voor het blok. Hij heeft hard geld nodig (zie kapstok verhaal) en moet dus kiezen tussen geen geld, maar morele superioriteit, en geen geldzorgen, maar zich verlagen tot alles waarvan hij walgt.

All in all, een leuke, onderhoudende film, waarvan het verhaal op een gegeven moment wel wat begint te zwalken, waar ik me toch wel wat stoorde aan de stereotypen die toch nog in het verhaal zitten, en waarvan het einde in de context wellicht wel te pruimen is, maar waarvan ik dacht: doe dan geen einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Ook niet vergeten dat hij in de film geconfronteerd wordt met een andere zwarte auteur die wel dat soort boeken schrijft. En hem, geprivilegieerd auteur uit een gegoede familie, dus ook met zijn neus op het feit drukt dat die achtergronden ook bestaan in de zwarte gemeenschap, en dat hij dat niet moet negeren omdat hij het toevallig beter heeft. Ik vond de satire in de film erg sterk, het familie-verhaal een stuk minder. Wel leuk dat de familie toch een Mammy karakter in hun midden had. In feite steekt de film de draak met zowel witte mensen die alles geweldig vinden zodra het maar 'zwart' is, maar ook met (vaak) witte mensen die neerkijken op mensen aan de zelfkant van het leven.

En een sterke rol van Jeffrey Wright.

Het gaat nu over het schrijverswereldje, maar als we de discussie verplaatsen naar de filmwereld dan is het natuurlijk niet anders. Wat zijn de 'zwarte' verhalen die we horen? Slavernij en racisme. Dat zijn over het algemeen de enige films waarin zwarte acteurs een hoofdrol kunnen bemachtigen, een Denzel of Michael B. Jordan uitgezonderd. Er zijn zoveel films waarin de hoofdrol net zo goed door een zwarte acteur gespeeld zou kunnen worden, maar Hollywood wil er maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:32
D-e-n schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:52:
[...]

Elk jaar vind ik dit een heerlijke film om aan het begin van de zomer op te zetten. Word er zo blij van! oOo
Sam Rockwell is er geniaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
autje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:42:
Ook niet vergeten dat hij in de film geconfronteerd wordt met een andere zwarte auteur die wel dat soort boeken schrijft. En hem, geprivilegieerd auteur uit een gegoede familie, dus ook met zijn neus op het feit drukt dat die achtergronden ook bestaan in de zwarte gemeenschap, en dat hij dat niet moet negeren omdat hij het toevallig beter heeft. Ik vond de satire in de film erg sterk, het familie-verhaal een stuk minder. Wel leuk dat de familie toch een Mammy karakter in hun midden had. In feite steekt de film de draak met zowel witte mensen die alles geweldig vinden zodra het maar 'zwart' is, maar ook met (vaak) witte mensen die neerkijken op mensen aan de zelfkant van het leven.

En een sterke rol van Jeffrey Wright.
Ik vond die zwarte auteur een beetje een zwak punt van de film. Dat karakter was echt een plot device om een punt te maken dat de film zelf al subtiel genoeg bracht naar mijn mening. Kwam niet over als een persoon.
Het gaat nu over het schrijverswereldje, maar als we de discussie verplaatsen naar de filmwereld dan is het natuurlijk niet anders. Wat zijn de 'zwarte' verhalen die we horen? Slavernij en racisme. Dat zijn over het algemeen de enige films waarin zwarte acteurs een hoofdrol kunnen bemachtigen, een Denzel of Michael B. Jordan uitgezonderd. Er zijn zoveel films waarin de hoofdrol net zo goed door een zwarte acteur gespeeld zou kunnen worden, maar Hollywood wil er maar niet aan.
Klopt. Goed onderbouwd hier in dit artikel van McKinsey. Gelikt vormgegeven ook, zoals je van hen mag verwachten :P

https://www.mckinsey.com/...t-of-increasing-diversity

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-03-2024 16:28 ]

Pagina: 1 ... 227 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.