Gisteren zowel het laatste half uur van Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 afgekeken en tevens ook Part 2 gekeken, laat ik ze maar meteen samen behandelen.
Genereer je eigen UBB code review
Genereer je eigen UBB code review
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2010) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 146 min | MPAA: PG-13 Harry Potter and the Deathly Hallows is in het algemeen een van de donkere films in deze serie, logisch ook want we gaan natuurlijk richting het einde van het verhaal. Inmiddels is er wel een 8ste boek, maar deze is (nog) niet verfilmd. Het verhaal begint meteen duister en met probeert Harry op een veilige manier te verplaatsen, echter wacht Voldemort hem op en sterven 2 grote personages, waaronder Harry's uil, tijdens de transport. Eenmaal veilig krijgen Harry en zijn vrienden een erfenis van Albus Dumbledore, deze namelijk op het einde van deel 6 sterft. De film heeft daarna een groot gedeelte met zoeken naar items die belangrijk zijn voor Voldemort, en ook op het einde van Part 1 komt een belangrijk personage aan zijn einde. Tevens heeft de film een open einde, logisch ook want part 2 gaat daar op verder. Ik weet wel nog goed dat ik me toen in de Bioscoop zo iets had van, DAM, een jaar wachten, z'n goed open einde had het. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 gaat natuurlijk verder waar part 1 ophield. Je merkt ook dat we richting het eind gevecht gaan en dit heeft natuurlijk ook het doel met een einde van een lang verhaal. Hoewel we de bekende school in part 1 helemaal niet gezien hebben, komt deze nu gelukkig weer veel naar voren. Heel veel onduidelijk heden, vooral rondom Sneep komt nu aan het licht, en dat is zeker een mooie Twist. Echt het aller laatste gevecht tussen Harry en Voldermort vond ik wat aan de zwakkere kant, hier had voor mijn gevoel iets meer in mogen zitten. En ja, helaas ook in deze film gaan grote personages, goed en slecht, dood. De films in het algemeen zijn allemaal stuk voor stuk uniek, waarvan deel 5 de minste is voor mij en deel 4 de beste, maar des ondanks blijft de 1ste film het uniekst, tenminste voor mij. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Every Game has A Story, Only One is A Legend.