Een verloofd stelletje dat op hetzelfde kantoor op Wall Street als data-analist werkt moet omwille van het bedrijfsbeleid hun relatie geheim houden. Wanneer de portfoliomanager ontslagen wordt gaat het gerucht gaat dat de man een promotie tot PM te wachten staat, maar wat er dan gebeurt zal je verbazen

Spoiler alert die absoluut niemand ziet aankomen: de vrouw krijgt totaal onverwacht de promotie.
Wat zich in de anderhalf uur daarna ontvouwt is een bijzonder scenario.
We zien een man die zichtbaar moeite heeft zich te schikken naar de nieuwe rol van zijn verloofde, nu zijn baas, en tegelijkertijd zichzelf steeds meer probeert te bewijzen tegenover de grote baas, daarbij juist het tegenovergestelde effect bereikend.
Aan de andere kant zien we een vrouw zich probeert staande te houden in een mannenwereld. Het lijkt haar makkelijker af te gaan dan hem maar dat is schijn, daar ze als (enige) vrouw te maken krijgt met verwijten en vooroordelen.
Deze wisseling van de traditionele rolverdeling levert in toenemende mate de nodige spanning op in hun relatie en dat is eigenlijk waar deze film om draait. En dat gaat, uiteraard, van kwaad tot erger. Naar het einde toe wordt het steeds heftiger en in de laatste tien minuten loopt het compleet uit de hand.
spoiler:Eerst misbruikt hij zijn fysieke kracht en verkracht hij haar waardoor hij elke vorm van sympathie verliest en vervolgens verspeelt zij al het medeleven dat ze gedurende de film heeft opgebouwd door hem, met de geloofwaardigheid die haar als privilege is toegedicht, valselijk te beschuldigen van stalking, puur om haar baan te redden.
Hoewel ze op het einde wat mij betreft beiden door de stront kunnen zakken geeft de laatste scene toch een bevredigend 'you go girl' gevoel wanneer ze eindelijk, zoals hij wilde,
spoiler:niet over zich heen laat lopen en hij in verbazing achterblijft.
De film zou zomaar op waarheid gebaseerd kunnen zijn. Ik kan me goed voorstellen dat het er op de werkvloer zo aan toe gaat, alle vooroordelen jegens mannen en vrouwen incluis en dat een niet-klassieke rolverdeling waarbij de vrouw onverwacht boven de man komt te staan tot de nodige spanning in een relatie kan leiden.
Beide hoofdrolspelers zetten hun karakters met overtuiging neer en kweken, tot aan de laatste minuten, de nodige sympathie en begrip voor hun situatie.
Hoewel de meningen hier op Tweakers verdeeld zijn betreffende deze film sluit ik me aan bij de mensen die de film
wel goed vonden.