Moon (2009) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R Heb je deze al gezien? Nee? Dan moet je je die eens zien! Ik had nog niet van deze film gehoord totdat ik deze tegenkwam in een lijstje met 'vergeten parels'. Nu, parel is misschien wat overdreven uitgedrukt, maar ik heb er toch van genoten. Het verhaal is feitelijk simpel: Er wordt iemand aangenomen die voor 3 jaar een opdracht op de maan gaat uitvoeren omdat daar "He-3" gevonden is en dat voorziet nu in de energiebehoefte van de aarde. Je ontdekt langzamerhand, samen met het hoofdpersonage (Sam) gespeelde door Sam Rockwell, meer en meer hoe de vork precies in de steel zit. De film begint met Sam (hij heeft dezelfde voornaam in de film) die bijna het einde van zijn driejarige contract op de maanbasis nadert en psychologische spanningen ervaart door het geïsoleerde leven. Terwijl hij zijn werk voortzet, begint hij echter merkwaardige dingen op te merken, zoals visioenen en vreemde gebeurtenissen "Moon" is een intrigerende en beklemmende film die diepgaande vragen stelt over identiteit, eenzaamheid en de ethische dilemma's van geavanceerde technologie. Het is een karakter gedreven verhaal dat Sam Rockwell de kans geeft om zijn veelzijdige acteertalent te tonen. De film combineert op boeiende wijze wetenschap en menselijk drama en biedt kijkers een meeslepende ervaring die hen nog lang zal bijblijven. Het is een echte aanrader voor liefhebbers van intelligente en existentiële sciencefiction. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Voor liefhebbers van filmmuziek, de openingstrack van Clint Mansell’s score voor Moon (‘Welcome to Lunar Industries) schopt echt kont.
Edit: schoot me te binnen dat in het (veel te dun gezaaide) intelligente SF genre Europa Report ook een aanrader is. Nogal ondergewaardeerd filmpje.
Edit: schoot me te binnen dat in het (veel te dun gezaaide) intelligente SF genre Europa Report ook een aanrader is. Nogal ondergewaardeerd filmpje.
[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-10-2023 21:58 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
The White Ribbon (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R Das Weisse Band heeft zowel de Gouden Palm als Golden Globe voor beste buitenlandse film gewonnen. De film is van de alom geprezen filmmaker Michael Haneke die bij zijn volgende film (Amour) ook een Gouden Palm in de wacht sleepte. Nu is Amour één van mijn favoriete films, dus je zou zeggen dat Das Weisse Band dan ook wel heel hoog in mijn lijstjes zou moeten eindigen. De film is in zwart-wit. Niks mis mee. De film bestaat voor een groot deel uit shots die steeds vanuit een enkele camera positie zijn geschoten, met soms een shot vanuit tegenovergestelde richting. Geen fan van druk camerawerk, dus dit krijgt ook een grote duim van mij. De film gaat over een Noord-Duits dorp in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog, dat plots geraakt wordt door allemaal vreemde voorvallen. Het is niet duidelijk wie achter de terreur zit. Wat ik mooi aan de film vind, is de weergave van de tijdsgeest, waarin de streng gelovige gemeenschap met harde hand de jeugd in het gareel probeert te houden. Het zijn bijna allemaal grote gezinnen, behalve dan bij de baron, die zich vooral bezig houdt met het onder de duim houden van het plebs. Een moeilijk te kijken scene in de film is het moment waarop de dokter van het dorp zijn maîtresse voor rotte vis uitmaakt. Dat gebeurt op zo'n minachtende wijze, het is om te kokhalzen. Maar ja, dan het verhaal. Ik vind het maar niks. Het is zo'n beetje opgebouwd dat het ergens naartoe moet leiden, maar dat doet het niet echt. Ja, er wordt beweerd dat getoond wordt hoe de mensen die het nazi-regime hebben laten gebeuren gekweekt zijn, maar ik weet het niet. Dat vind ik er niet heel erg sterk uit komen. Als de focus op de tijdsgeest alleen had gelegen, dan had ik het een veel betere film gevonden. Maar op deze manier, met al die voorvallen, dan verwacht ik dat daar meer mee gedaan wordt. Dus tja, toch niet een film die hoog op mijn lijstjes is geëindigd. Sterker nog, ik vind het zelfs net geen 7 waard. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Pulp Fiction (1994) | ![]() |
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 154 min | MPAA: R ‘Ga je mee naar Pulp Fiction?’ Het is december 1994 en mijn klasgenoot Paul slingert met deze woorden de meest invloedrijke filmkijkervaring van mijn leven aan. Ik kijk geen art house films. Eigenlijk niet eens 16+ films. Ik ben naar Schindler’s List geweest en vond dat erg stoer van mezelf. Maar ik ga toch mee. De film begint nogal vreemd. Slap geouwehoer in een diner tussen twee smoezelige types. Opeens springen ze op, zwaaien met pistolen en de vrouw uit de meest profane taal die ik ooit in mijn jonge leven gehoord heb. Dick Dale's Misirlou knalt door het theater en in de dik twee uur die daarop volgen word ik overrompeld door absurde dialogen, extreem geweld en een meeslepend verhaal. Ik kom stuiterend uit het theater en mijn definitie van wat film kan oproepen bij me is oneindig veel breder geworden. Pulp Fiction is eigenlijk meer een verzameling verhalen die tegen elkaar aanbotsen dan een strak geheel. De belangrijkste rode draad is de klus die criminelen Vincent (John Travolta) en Jules (Samuel L. Jackson) moeten uitvoeren voor hun baas Marcellus (Ving Rhames). Hier doorheen loopt het verhaal van Butch (Bruce Willis), een bokser die met de laatste match van zijn carriere het maximale eruit wil halen, en de 'date' van Vincent met Mia (Uma Thurman), de vrouw van Marcellus. Tarantino speelt met tijd en plaats waardoor de film verrassend blijft maar niet complex, en kan eindigen op een bevredigende manier, ondanks al het bloedvergieten. Met een supporting cast om je vingers van af te likken (o.a. Christoper Walken en Harvey Keitel maken hun opwachting in key parts) is het ook een feest der herkenning. Zowat heel indie Hollywood uit de jaren '90 komt verder langs. Naar mijn bescheiden mening is er nooit meer iets geweest in de afgelopen drie decennia dat dezelfde impact heeft gehad als Pulp Fiction. Niet van Tarantino, niet van iemand anders. De film is voor mij als een meteoor aan een donkere hemel die je gefascineerd nastaart; zo nu en dan reflecteert het licht ervan in iets op de grond en herken je de signatuur, maar als je dan weer je blik omhoog richt zie je dat het allemaal verbleekt bij het origineel. | |
Psies! Het enige cijfer wat je Pulp Fiction kan geven
The Haunted Mansion (2003) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 88 min | MPAA: PG Met wat lekkers op tafel zijn we afgelopen Maandagavond begonnen aan deze nieuwe film op Disney+ zonder dat we een trailer of iets hadden gezien, normaal kijk ik geen films met geesten maar omdat er werd aangegeven dat dit ook een humor film zou moeten zijn durfde ik het wel aan (lang verhaal). spoiler: Het verhaal gaat over een huis de overgenomen is door spoken die je zelfs volgen naar huis als je ook maar met een voet over de drempel bent gegaan en je dwingen om weer terug te gaan naar dat huis. In het begin leer je Ben kennen die geen goed leven leid en rondleidingen geeft, natuurlijk schept hij op over dat hij in spookhuizen heeft geslapen en er niks is gebeurd. Totdat een alleen staande moeder genaamd Gabbie hem vraagt om in haar spookhuis te komen om haar te helpen, wat zijn leven voorgoed veranderd. Wij vonden het leuke film met goede humor en een duidelijk verhaal, de reden van sommige dingen werd pas over de helft van de film duidelijk waardoor je de concentratie gelukkig niet verloor en bleef kijken. Ik denk persoonlijk dat een 5.1 op IMDB te laag is voor deze film, want hij verdiend wel een voldoende! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij staat op Prime Video (als betaalde titel).
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
When Harry Met Sally... (1989) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 95 min | MPAA: R When Harry Met Sally kijken is als een warm bad. Vroeger vaak genoeg op TV geweest dat je wel weet wat er gaat gebeuren. Grote verschil is dat het nu allemaal in HD is. Het was dan ook al heel erg lang geleden dat ik de film op TV gezien had, en het viel me nu pas op dat de film enorm aan Woody Allen's werk doet denken (ik was toen nog niet zo bekend met Woody Allen's werk). Sterker nog, ik vroeg me serieus af of ik onder een steen had gelegen en dat deze film toch van zijn hand was. Nee, dat is hij niet. En Rob Reiner (de daadwerkelijke regisseur van deze film) beweert zelf doodleuk dat het geen Woody Alleen kloon is. Yeah right. Kloon of niet, de film is een feest om te kijken, juist door de Woody Allen achtige dialogen. Er wordt er op los gefilosofeerd over relaties en dat is ook hier een genot. Natuurlijk is de scene in het restaurant hetgene wat de meeste mensen is bijgebleven, maar het is zeker niet het beste punt van de film. Wellicht wel het artificiële hoogtepunt (pun intended). Zoals @Dr. Strangelove eerder heeft opgemerkt, kun je niet naar deze film kijken, zonder aan Annie Hall te denken (wat toch wel de betere film is). Dat When Harry Met Sally naast buurtje leen bij Woody Allen's werk vol zit met clichés betekent echter niet dat het een slechte film is. Integendeel, het is een mooie verzameling van goede ideeën uit cinema. Helaas is het einde redelijk matig en dat geeft daarom uiteindelijk wel punten aftrek. Dat geeft dus wel een beetje een wrange nasmaak, maar het gros was om te smullen. Een van de betere romcoms. | |
Dark City (1998) | ![]() |
Tweakers: 4.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Fantasy, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R Recentelijk deze weer eens gekeken na een heel lange tijd. Blijft een interessante film. Een stad waar het altijd nacht is, een man verdacht van moord zonder geheugen die rare karakters ziet, een vreemde arts die helpt maar er een eigen agenda op na lijkt te houden. Onterecht ondergesneeuwd door The Matrix. | |
Tevens een film die een inspiratiebron was voor vele regisseurs die (het succes van) de film probeerden te kopiëren. De bekendste daarvan is ongetwijfeld Guy Ritchie.Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:42:
Genereer je eigen UBB code review
Pulp Fiction (1994) [Afbeelding: Pulp Fiction (1994)] Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 154 min | MPAA: R ‘Ga je mee naar Pulp Fiction?’ Het is december 1994 en mijn klasgenoot Paul slingert met deze woorden de meest invloedrijke filmkijkervaring van mijn leven aan. Ik kijk geen art house films. Eigenlijk niet eens 16+ films. Ik ben naar Schindler’s List geweest en vond dat erg stoer van mezelf. Maar ik ga toch mee.
De film begint nogal vreemd. Slap geouwehoer in een diner tussen twee smoezelige types. Opeens springen ze op, zwaaien met pistolen en de vrouw uit de meest profane taal die ik ooit in mijn jonge leven gehoord heb. Dick Dale's Misirlou knalt door het theater en in de dik twee uur die daarop volgen word ik overrompeld door absurde dialogen, extreem geweld en een meeslepend verhaal. Ik kom stuiterend uit het theater en mijn definitie van wat film kan oproepen bij me is oneindig veel breder geworden.
Pulp Fiction is eigenlijk meer een verzameling verhalen die tegen elkaar aanbotsen dan een strak geheel. De belangrijkste rode draad is de klus die criminelen Vincent (John Travolta) en Jules (Samuel L. Jackson) moeten uitvoeren voor hun baas Marcellus (Ving Rhames). Hier doorheen loopt het verhaal van Butch (Bruce Willis), een bokser die met de laatste match van zijn carriere het maximale eruit wil halen, en de 'date' van Vincent met Mia (Uma Thurman), de vrouw van Marcellus. Tarantino speelt met tijd en plaats waardoor de film verrassend blijft maar niet complex, en kan eindigen op een bevredigende manier, ondanks al het bloedvergieten. Met een supporting cast om je vingers van af te likken (o.a. Christoper Walken en Harvey Keitel maken hun opwachting in key parts) is het ook een feest der herkenning. Zowat heel indie Hollywood uit de jaren '90 komt verder langs.
Naar mijn bescheiden mening is er nooit meer iets geweest in de afgelopen drie decennia dat dezelfde impact heeft gehad als Pulp Fiction. Niet van Tarantino, niet van iemand anders. De film is voor mij als een meteoor aan een donkere hemel die je gefascineerd nastaart; zo nu en dan reflecteert het licht ervan in iets op de grond en herken je de signatuur, maar als je dan weer je blik omhoog richt zie je dat het allemaal verbleekt bij het origineel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Incendies (2010) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 131 min | MPAA: R Deze film stond nog op mijn lijstje. Mijn lijstje die ik oa op basis van dit topic heb gecreëerd, dus allen dank daarvoor. Deze film, wat een typische filmhuis is mi, gaat over een broer en een zus die een opdracht mee krijgen van hun overleden moeder. Ze moeten nl twee brieven afleveren, een voor een broer en een voor hun vader. Twee mensen die ze niet kennen en dus moeten ze zien op te sporen. Tijdens die speurtocht komen ze veel onverwachte dingen te weten over hun moeder die bleek te zijn opgegroeid in het midden oosten. Het eerste uur van de film vond ik saai en heb daarom deze film in 4 etappes gezien. Net toen ik dacht, ik geef het nog een kans, brak het tweede uur aan waarin de film mi een stuk beter en spannender werd. Toen heb ik hem ook meteen uit gekeken. Na afloop kan ik voor mijzelf constateren dat dit een goede film is met een gruwelijk, bijzonder en goed in elkaar gezet verhaal. Wat mij ook boeide was de cultuur daar in het midden oosten en de locaties en de manier waarop dit gefilmd werd. Een aanrader maar wel een waar je, zeker in het begin, geduld voor moet hebben. | |
PAW Patrol: The Mighty Movie (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 92 min | MPAA: PG Papa heeft de kinderen getrakteerd. Moraal is dat alles goed komt als je je superpowers maar op tijd terugkrijgt. Denk ik. De kinderen vonden het leuk, en daar ging het om. Verder is dit een animatie die iedereen boven de 8 weinig nuttigs te vertellen heeft. | |
Ok, even iets heel anders…….
Wie ervaart er de laatste jaren met films ook dat het filmgeluid van muziek en/of special effects steeds harder wordt afgespeeld ten opzichte van het geluid bij conversaties tussen acteurs/actrices.
Gisteravond The Lost City (vooruit, even kort….popcornvermaak, redelijk grappig maar voorspelbaar, 6.5 uit 10) en ik bleef maar het geluid zachter en weer harder zetten.
TVgeluid via de interne speakers, Apple 4k TV op een KDL-65W855c.
Met youtube of andere films nergens last van.
Gruwelijk irritant……..meer hier last van?
Wie ervaart er de laatste jaren met films ook dat het filmgeluid van muziek en/of special effects steeds harder wordt afgespeeld ten opzichte van het geluid bij conversaties tussen acteurs/actrices.
Gisteravond The Lost City (vooruit, even kort….popcornvermaak, redelijk grappig maar voorspelbaar, 6.5 uit 10) en ik bleef maar het geluid zachter en weer harder zetten.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Je bent niet de enige, is een bekend en complex probleem.
Ik kijk zelf ook alles met subtitles. Mijn Engels is vloeiend, ik heb in de VS gestudeerd, 15 jaar in het VK gewerkt, ik lees alleen maar Engelse literatuur en lectuur, en toch kan ik Amerikaanse films en series vaak niet goed volgen. Als ik in het VK naar de bioscoop ga merk ik dat ik daar vermoeid van word omdat ik dan veel actiever moet luisteren dan wanneer ik subs ter beschikking heb. Ik heb er minder last van wanneer ik Britse programma's en films kijk, daar spelen veel van de issues die in de link genoemd worden ook minder.
https://www.slashfilm.com...and-three-ways-to-fix-it/I used to be able to understand 99% of the dialogue in Hollywood films. But over the past 10 years or so, I've noticed that percentage has dropped significantly — and it's not due to hearing loss on my end. It's gotten to the point where I find myself occasionally not being able to parse entire lines of dialogue when I see a movie in a theater, and when I watch things at home, I've defaulted to turning the subtitles on to make sure I don't miss anything crucial to the plot.
Ik kijk zelf ook alles met subtitles. Mijn Engels is vloeiend, ik heb in de VS gestudeerd, 15 jaar in het VK gewerkt, ik lees alleen maar Engelse literatuur en lectuur, en toch kan ik Amerikaanse films en series vaak niet goed volgen. Als ik in het VK naar de bioscoop ga merk ik dat ik daar vermoeid van word omdat ik dan veel actiever moet luisteren dan wanneer ik subs ter beschikking heb. Ik heb er minder last van wanneer ik Britse programma's en films kijk, daar spelen veel van de issues die in de link genoemd worden ook minder.
[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-10-2023 16:51 ]
A Haunting in Venice (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Een Poirot film die losjes gebaseerd is op een boek van Agatha (De versierde bezemsteel / Hallowe'en Party) en deze film is best goed gemaakt. Het is een 'whodunit' maar dan wel in oktober/halloween sferen, dus een ouderwets moordmysterie, plus geesten (of niet?) met daardoor een vleugje 'What lies beneath' en 6th Sense. Het plot kon wat strakker, maar ik heb me er zeer goed mee vermaakt met daarnaast voldoende suspense en thrill momenten om goed wakker te blijven in een moordmysterie. Wat mij betreft een zeer geslaagde mix van genres. | |
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Same.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:43:
Je bent niet de enige, is een bekend en complex probleem.
[...]
https://www.slashfilm.com...and-three-ways-to-fix-it/
Ik kijk zelf ook alles met subtitles. Mijn Engels is vloeiend, ik heb in de VS gestudeerd, 15 jaar in het VK gewerkt, ik lees alleen maar Engelse literatuur en lectuur, en toch kan ik Amerikaanse films en series vaak niet goed volgen. Als ik in het VK naar de bioscoop ga merk ik dat ik daar vermoeid van wordt omdat ik dan veel actiever moet luisteren dan wanneer ik subs ter beschikking heb. Ik heb er minder last van wanneer ik Britse programma's en films kijk, daar spelen veel van de issues die in de link genoemd worden ook minder.
Nu spreek ik nou ook weer niet 'vloeiend' Engels I guess, maar ik lees altijd alles in het Engels en gebruik altijd subs (NL of EN).
Ik kan Nederlandse films meestal ook niet volgen zonder subs, dus dat is een reden dat ik ze niet zo vaak kijk.
@Fraggert , @josh-hill en @Dr. Strangelove Kijken/luisteren jullie op stereo speakers, dus 2.0?
Heb hier een 5.1. set staan, allemaal full-range, en herken het probleem niet?
De stemmen komen grotendeels via mijn centerspeaker en gedeeltelijk via de tweeters van de front speakers.
Als jullie wel een 5.1 set hebben staan, dan misschien eens de settings gaan nalopen?
De stemmen komen grotendeels via mijn centerspeaker en gedeeltelijk via de tweeters van de front speakers.
Als jullie wel een 5.1 set hebben staan, dan misschien eens de settings gaan nalopen?
apollo13
2.0 ja. Of nja, koptelefoon zelfs.
Aha, dat kan een hoop verklaren. Kijk eens in je mediaspeler of je iets kan vinden dat heet: downmix. Met die functie kan je een 5.1, DTS etc. omzetten naar stereo. Met een beetje mazzel klinken de stemmen nu duidelijker, c.q. wordt het niet een soep van geluid.josh-hill schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:30:
2.0 ja. Of nja, koptelefoon zelfs.
apollo13
Ik weet niet of dat op mijn blu-ray speler of op de chromecast of tv kan.
Blu-rays hebben wel vaak een 5.1 of 2.0 optie, maar ik kijk vaker een film via CineMember, Amazon Prime of Pathé Thuis.
In die bioscoop kijk ik nooit Nederlandse films, dus daar heb ik in ieder geval altijd ondertiteling.
Maar goed, zeker 50% van de gevallen kijk ik een film die niet in een taal is die ik beheers, dus dan kan ik het sowieso niet zonder ondertiteling volgen.
Blu-rays hebben wel vaak een 5.1 of 2.0 optie, maar ik kijk vaker een film via CineMember, Amazon Prime of Pathé Thuis.
In die bioscoop kijk ik nooit Nederlandse films, dus daar heb ik in ieder geval altijd ondertiteling.
Maar goed, zeker 50% van de gevallen kijk ik een film die niet in een taal is die ik beheers, dus dan kan ik het sowieso niet zonder ondertiteling volgen.
[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 14-10-2023 21:02 ]
Lees het artikel, dan zie je dat daar het issue niet ligt. En ook de oplossing niet omdat je als je gaat knoeien met je levels elke film de mix overhoop gooit en blijft bijstellen.apollo13 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:29:
@Fraggert , @josh-hill en @Dr. Strangelove Kijken/luisteren jullie op stereo speakers, dus 2.0?
Ik heb een HT gehad met CDM7NTs en een CNT en nu eentje met KEF eitjes en een sub, aangestuurd met een Denon AVR 3805. Daar ligt het issue echt niet
Geluid gaat gewoon via de tv speakers, geen surround gedoe whatso-ever hier in huis.apollo13 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:29:
Total Recall (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 De wereld is grotendeels onleefbaar geworden en enkel twee delen op de wereld op weerszijden van de planeet is leven mogelijk. Een deel is rijk en luxueus, de ander “de kolonie” is het lagere deel van deze dystopische setting. Beide delen staan in verbinding met elkaar via een speciale futuristische “metro” die vlak langs de kern van de aarde heen en weer reist. Zo de wereld uitgelegd. Het verhaal nog niet. Belangrijk om te weten dat het niets te maken heeft met de film met Arnold Schwarzenegger, maar volledig op zichzelf staat. Het is een andere invulling op het oorspronkelijke verhaal van Philip K. Dick’s. Douglas Quaid is een fabrieksarbeider met een stabiele baan en een liefhebbende vrouw, maar wanneer hij ontdekt dat een bedrijf genaamd Rekall hem de herinneringen van het ultieme spionageavontuur kan geven, besluit hij een virtuele vakantie te nemen. Midden in het implanteren van de nieuwe herinneringen gaat er iets mis. Hij wordt bestempeld als een spion, de autoriteiten zitten hem op de hielen, en hij vlucht snel voor zijn leven. Wat volgt is een spannende actiefilm waarin Quaid meer en meer leert over wat er daadwerkelijk speelt in de wereld en wie hijzelf eigenlijk is. De film is redelijk tot goed geacteerd en de actiescènes zijn prima. De wereld zelf vind ik persoonlijk niet echt overtuigend. Ik heb betere uitwerkingen van dystopische werelden gezien. Denk aan Blade Runner of Ghost in the Shell. Het idee van de “dwars door de aarde metrolijn” vind ik dan wel weer goed bedacht en uitgewerkt. Lekker futuristisch. Het plot van de film is prima voor wat het is, maar geen hoogvlieger. Al met al een prima film voor een avondje op de bank, maar niet meer dan dat. De film krijgt van mij een 6,5 voor het geheel. Een 6 voor de styling/uitwerking van de wereld, maar een half puntje extra voor de metrolijn. | |
Ah, nooit geweten dat het geen remake was. Alleen vaak genoeg gehoord dat het niet zo'n beste film is.
Volgens mij bedoelt @PdeBie meer dat het wel een remake is (als in: ongeveer hetzelfde verhaal opnieuw verteld), en geen vervolg op het origineel waar Arnold Schwarzenegger in zat.josh-hill schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:14:
Ah, nooit geweten dat het geen remake was. Alleen vaak genoeg gehoord dat het niet zo'n beste film is.
The devil is in the details.
Oh ja, dat kan natuurlijk ook, haha.
Het is geen remake van de film van Arnold. Het is een nieuwe verfilming van het boek.
Er zitten zeker zaken in die overeenkomen tussen de twee films, maar dat komt dus omdat ze op hetzelfde boek zijn gebaseerd.
Er zitten zeker zaken in die overeenkomen tussen de twee films, maar dat komt dus omdat ze op hetzelfde boek zijn gebaseerd.
Daarom dat ik expres zei 'ongeveer hetzelfde verhaal opnieuw verteld'. In mijn ogen is dat een remake.PdeBie schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:32:
Het is geen remake van de film van Arnold. Het is een nieuwe verfilming van het boek.
IMDb zegt het zelfs letterlijk overigens, want 'Total Recall' is niet een boek, het boek(je) waar het op gebaseerd is heet 'We Can Remember It For You Wholesale':
Total Recall is a remake of Total Recall (1990) (1990), which was loosely based on the short story "We Can Remember It For You Wholesale" by Philip K. Dick.
The devil is in the details.
Expend4bles (2023) | ![]() |
Tweakers: 3.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
| |
Gisteravond Mission Impossible: Dead Reckoning (Part One) gekeken. Hoewel ik mij onwijs heb vermaakt met de voorgaande delen (Ghost Protocol, Rogue Nation en Fallout) en enorm uitkeek naar dit deel, ben ik onwijs teleurgesteld.
Wat viel mij tegen?
• Het verhaal: sense of urgency en ‘the high stakes’ ontbraken. Het kon mij helemaal niets interesseren wat er nu met de hoofdpersonages gebeurde; ik voelde mij als kijker niet geïnvesteerd.
• Muziek: ongeïnspireerd, saai en vlak.
• De actie: groots en bij tijden tof, maar het gebruik van CGI stoorde mij enorm en dit was de eerste keer dat ik dacht: ‘Tom wordt oud.’
• Het (over)acteren: looking at you Cary Elwes en Henry Czerny. En serieus, hoeveel shots kun je hebben van acteurs die elkaar aankijken / een blik uitwisselen / knikken naar elkaar?
• Editing: soms heel vage shots / overgangen. Bijv. de scène waar Ethan de missie uitgelegd krijgt en daarbij het shot van de foto van Ilsa heel vaak wordt (her)gebruikt. Why? Daarnaast stoorde ik mij aan de vele ‘Dutch angles’.
• Runtime: Met 2 uur en 45 minuten moet het toch wel lukken om een verhaal te vertellen? Nou, blijkbaar niet dus … It drags on. Sowieso een valkuil van de laatste tijd: langere runtime maakt geen betere film.
Wat was goed?
• De openingsscène.
• Hayley Atwell
Uiteindelijk ben ik maar onderuitgezakt in slaap gevallen, mijn vrouw heeft de film wel af kunnen kijken.
Oordeel? 5 / 10
Wat viel mij tegen?
• Het verhaal: sense of urgency en ‘the high stakes’ ontbraken. Het kon mij helemaal niets interesseren wat er nu met de hoofdpersonages gebeurde; ik voelde mij als kijker niet geïnvesteerd.
• Muziek: ongeïnspireerd, saai en vlak.
• De actie: groots en bij tijden tof, maar het gebruik van CGI stoorde mij enorm en dit was de eerste keer dat ik dacht: ‘Tom wordt oud.’
• Het (over)acteren: looking at you Cary Elwes en Henry Czerny. En serieus, hoeveel shots kun je hebben van acteurs die elkaar aankijken / een blik uitwisselen / knikken naar elkaar?
• Editing: soms heel vage shots / overgangen. Bijv. de scène waar Ethan de missie uitgelegd krijgt en daarbij het shot van de foto van Ilsa heel vaak wordt (her)gebruikt. Why? Daarnaast stoorde ik mij aan de vele ‘Dutch angles’.
• Runtime: Met 2 uur en 45 minuten moet het toch wel lukken om een verhaal te vertellen? Nou, blijkbaar niet dus … It drags on. Sowieso een valkuil van de laatste tijd: langere runtime maakt geen betere film.
Wat was goed?
• De openingsscène.
• Hayley Atwell
Uiteindelijk ben ik maar onderuitgezakt in slaap gevallen, mijn vrouw heeft de film wel af kunnen kijken.
Oordeel? 5 / 10
@Webgnome
Tegenstanders waar Stormtroopers nog schepschutters bij genoemd kunnen worden
Dit kostte mij bijna mijn ontbijt.
Afspelen via 2.0 helpt inderdaad niet maar het schijnt wel een trent te zijn dat het lastiger te volgen is.Fraggert schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:37:
YouTube: Why we all need subtitles now
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ja, het geluidsniveau in films is in de jaren dat ik naar de bioscoop ga ( en dat is nu al een jaartje of 30 ) er niet minder op geworden. Gisteren voor het eerst, bij wijze van proef, oordoppen in gedaan die ik normaal bij concerten als Rammstein gebruik. Mijn bevindingenFraggert schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:37:
- Het geluid is een stuk beter
- Gesprekken zijn nog net zo goed te volgen
- Explosies etc komen gewoon goed door maar niet niveautje oorsuizen
Zeker, die kanttekening plaatste ik ook bij mijn recente review van Lock Stock, al leent die film ook zwaar van Britse gangster movies uit de jaren 70. Ik ben geen fan van Ritchie, ik vind hem net als JJ Abrams een regisseur die een eigen signatuur mist en dat compenseert door het beste van echt goede regisseurs na te maken.P-Rock schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:39:
[...]
Tevens een film die een inspiratiebron was voor vele regisseurs die (het succes van) de film probeerden te kopiëren. De bekendste daarvan is ongetwijfeld Guy Ritchie.
Kill Boksoon (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: TV-MA In deze Koreaanse actiefilm is de hoofdpersoon een top-huurmoordenaar, maar tegelijkertijd ook alleenstaande moeder van een tiener dochter. Die dochter weet niks van het werk van haar moeder en heeft zo haar eigen typische tiener problemen zoals een lesbische verliefdheid, irritante medescholieren en onzekerheid. De moeder moet hierdoor laveren tussen enerzijds haar werk, en anderzijds haar dochter. Flinke martial arts scenes dus, afgewisseld met tiener drama. Geen hoogvlieger van een film, maar als je van Koreaanse films houdt is dit wel het kijken waard. | |
The Wind that Shakes the Barley (2006) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 127 min | MPAA: Not Rated Deze inmiddels al weer wat oudere film met een wat jongere Cillian Murphy nog had ik nog nooit gezien dus was het tijd om daar verandering in te brengen. Cillian Murphy gooide recent hoge ogen in de Christopher Nolan film Oppenheimer, maar we kennen hem natuurlijk ook van zijn hoofdrol in de serie Peaky Blinders, en zijn rol als de Scarecrow in The Dark Knight en The Dark Knight Rises films. In The Wind that Shakes the Barley uit 2006 is Cillian Murphy nog wat jonger (30) en speelt hij een Ierse dokter (Damien) die in 1920 in Ierland de rebellie tegen de Britse overheersing wordt ingetrokken. Met zijn broer Teddy en jeugdvrienden voeren ze als een IRA cel een lokale guerrilla oorlog tegen de Engelse bezetters die in wreedheden nauwelijks onderdoen voor de Nazi's tijdens de Duitse bezetting van Nederland. Deze film belicht een stukje Ierse geschiedenis die ik nog niet kende en het gaf me een goed beeld van de wreedheden die over en weer gedaan werden. De acteurs waren overtuigend, de cinematografie laat het desolate Ierse landschap goed zien, en afgezien van een wat inzakkend tempo op drie kwart van de film loopt de film goed door. | |
Dat is voor mij 1 van de reden dat ik eigenlijk niet meer naar de bios ga, Ik wacht wel tot het te streamen id of op een schijf uitkomt.Webgnome schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Ja, het geluidsniveau in films is in de jaren dat ik naar de bioscoop ga ( en dat is nu al een jaartje of 30 ) er niet minder op geworden. Gisteren voor het eerst, bij wijze van proef, oordoppen in gedaan die ik normaal bij concerten als Rammstein gebruik. Mijn bevindingenJammer dat dit blijkbaar nodig is tegenwoordig.
- Het geluid is een stuk beter
- Gesprekken zijn nog net zo goed te volgen
- Explosies etc komen gewoon goed door maar niet niveautje oorsuizen
De laatste film die keek in de bios was James Bond en zat daar letterlijk met mijn vingers in de oren om het harde geluid te dempen. Het extreme harde geluid maakt de beleving van een film echt niet beter.
Een van mijn gewaardeerde genres. Om het risico te minimaliseren dat ik een parel mis, welke staan bij jullie hoog in het vaandel?
Divide and conquer.
Persoonlijk vond ik Rise of the Footsoldier erg indrukwekkend. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en erg naargeestig en gritty. Bepaalde scènes bleven me nog lang bij, zal ik maar zeggen 😃wimpie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Een van mijn gewaardeerde genres. Om het risico te minimaliseren dat ik een parel mis, welke staan bij jullie hoog in het vaandel?
Scranton! What? The electric city.
The Nun II (2023) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Dit past wel in het straatje van deel 1, eigenlijk geen achteruitgang die je bij veel opvolgende delen van films ziet, de film heeft spannende momenten, maar tegelijkertijd weet je wat er gaat gebeuren. Geen hoogvlieger, maar als je van horrors houdt kan het de moeite waard zijn. | |
The Equalizer 3 (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Ik vond de eerdere delen een genot om te kijken, bij dit deel was het toch wat minder, het was een stuk rustiger. Ik vond het eerste stuk van de film daarentegen wel weer een mooie andere kijk geven op McCall, namelijk een kwetsbare kant die we natuurlijk niet kennen. De opbouw was soms wel wat traag, maar gelukkig ook genoeg porties van de oude bekende actie want dat willen we ook zien. | |
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Wat is mooi aan de film, het verhaal, de visuals of harde actie? Voor mij maakt alles van dit de film interessant, maar wat ik toch ook echt fantastisch vindt is Tom Cruise die gewoon zijn eigen stunts blijft doen, hij wordt een dagje ouder, maar gaat gewoon lekker door. spoiler: Die motor van die berg, hoe verzin je het En dat allemaal zonder overdreven CGI meuk. Die heeft deze film gewoon niet nodig. Wat ik wel erg jammer vond van de film: spoiler: Waarom ie moest aflopen midden in het verhaal ![]() | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Afgelopen dagen allerlei films geprobeerd te kijken, maar het was allemaal niks.
Tot ik vandaag deze zag:
Tot ik vandaag deze zag:
Inch'Allah (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R Inch'Allah is een Canadese film over het Israelisch-Palestijnse conflict vanuit het oogpunt van een buitenstaander. De film krijgt niet veel liefde als je zo de reviews overal ziet. Toch is dat niet terecht, imho. Ok, de film is niet super gefocust. Het verhaal wordt grotendeels verteld in flarden, maar de weggelaten fragmenten laten zich gemakkelijk raden. En, ondanks het weglaten van al dat alles, en de toch niet enorm lange runtime van de film, voelt de film helemaal niet kort. Wat de film vooral goed doet is dat het de vicieuze cirkel van het conflict en het daarbij horende leed in het grote geheel weet te beschrijven of verklaren aan de hand van persoonlijk leed. Het verhaal is simpel. Een Canadese dokter is naar Israel gekomen om daar als vroedvrouw in de Palestijnse gebieden te werken. Ze raakt bevriend met mensen aan beide kanten en wordt door wat ze meemaakt emotioneel meegezogen in het conflict. De strijd in haar hoofd is wellicht het sterkste punt van de film. Het einde is niet zo goed uitgewerkt, maar door alles wat ervoor komt, geef ik de film zeker een 8. | |
The Long Good Friday, Get Carter, The Italian Job…wimpie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
The Italian Job is echt een leuke film inderdaad. Loopt op rolletjes (@Dr. Strangelove bedoel je de remake of het origineel?).
Moet ook weer eens een keer Snatch kijken. Kijken of ik die nog zo goed vind als voorheen.
Moet ook weer eens een keer Snatch kijken. Kijken of ik die nog zo goed vind als voorheen.
[ Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 15-10-2023 22:32 ]
Origineel natuurlijk, die remake is niet echt een Britse gangster film meer te noemen 
Snatch is zeker grappig maar eigenlijk meer een remake van Lock Stock.
Ja precies. Ik heb zowel Lock Stock als Snatch op blu-ray en de laatste keer dat ik Lock Stock keek vond ik er eigenlijk niet veel meer aan, dus ik hou mijn hart vast.Dr. Strangelove schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:42:
Origineel natuurlijk, die remake is niet echt een Britse gangster film meer te noemen
The Creator (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Ik kon er niet echt inkomen, kreeg gewoon niet genoeg sympathie voor Joshua. Ook het feit dat je elke twist in het verhaal van mijlenver aan ziet komen, maakt het geheel niet beter. Voor het acteerwerk hoef je dit ook niet te kijken, middelmatig / acceptabel at best. Het idee is prima, uitwerking had een stuk beter gekunt. Ik kan hem geen voldoende geven, heb tevaak op mijn horloge zitten kijken hoelang het nog moest duren. | |
Strays (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: R Gisteravond met de schoonouders en broertjes van mijn vriendin de film Doggy Style bij ons thuis gekeken, sorry ik blijf de film zo noemen want dit was de originele naam die ze later hebben aangepast naar Strays. Wat een film... heerlijk dat er geen grenzen waren en je als kijker echt stomverbaasd zit te kijken en denkt what the f... Deze film kan je opzetten zonder concentratie en je laten meesleuren in het verhaal met veel grofheid en onverwachte momenten, belangrijk om nog wel te vermelden is dat het zeker geen kinderfilm is! Het verhaal gaat over een hond genaamd Reggie die denkt dat zijn baasje hem mag en daardoor ook denkt dat hij en zijn baasje een spel spelen, wat niet zo is. Op een dag rijdt zijn baas 3 uur ver weg van huis en zet Reggie af, Reggie denkt dat hij de bal weer terug moet brengen maar verdwaalt waardoor hij andere honden ontmoet wat leidt tot geweldige humor en grove momenten. spoiler: De scene met de konijnen waren wel op het randje maar eerst wel heel subtiel neergezet, want als je het bij die knuffels niet door hebt dan kom je als kijker wel voor een hele grote verrassing te staan. Dan heb je nog die scene dat Hunter die sleutels moet pakken en dit probeert te doen door zijn penis te laten groeien, echt what the f... We hebben veel gelachen en iedereen heeft genoten van deze film, toch een 5,5 omdat het niet tegen sommige andere films op kan die ik wel een 6 heb gegeven. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
The Equalizer 3 (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Gisteren met een date naar de bioscoop geweest voor deze film. We hebben ons erg vermaakt! Beide hebben we vrij recent (kwamen we achter) de delen 1 en 2 nog eens gekeken, dus was de keuze voor deel 3 snel gemaakt. De film opent lekker en hoewel je eerst denkt dat je na de openingsscene een 'A month earlier...' title card in je gezicht krijgt blijkt dit niet zo. We zien een Robert McCall die naar Sicilië is getrokken om wat onrecht recht te zetten en daarna blijft hangen terwijl hij hersteld van een verwonding. Terwijl hij in een pitoresk dorpje verblijft en de locals te vriend maakt, ziet hij het gebeuren dat de lokale maffia andere plannen heeft met het dorpje. Al snel neemt hij het op zich om hier namens de locals wat aan te doen en wat volgt is een serie vrij typische Equalizer confrontaties, zij het met 'mate'. De kracht hierin, voor mij, ligt in het feit dat het een stuk minder extreem weergegeven wordt als dat we zagen in de eerdere delen. Dit toont voor mij eigenlijk perfect hoe Denzel (en dus McCall) wat ouder worden en het daardoor steeds meer moet hebben van slim & ongezien vechten, versus het gebruik van brute kracht. Het voegt voor mij eerder iets realistisch toe aan de actie dan dat het er afbreuk aan doet. Persoonlijk vond ik de hele sub-plot met Dakota Fanning niet heel erg veel toevoegen, meer alsof ze toch nog iets moesten doen om de film wat meer body te geven. Niet zo goed als deel 1, niet zo rauw als deel 2, maar zeker goed voor een kleine 2 uurtjes vermaak. | |
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
The Expendables (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Na het kijken van deeltje 4 moest ik natuurlijk wel een rerun gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. De film waar het allemaal mee begon. Een ware ode aan de oude jaren 80/90 actiefilms. Een flinterdun verhaal, veel te veel wapens en veel te veel explosies. Ik herrinerende mij deze film vooral door de scene van Terry Crews spoiler: . Die met een veel te grote automatische shotgun even de show komt stelen Gewoon een kleine twee uurtjes ontzettend genieten van hersenloze actie. | |
Expendables 1 was heel goed te doen. Erg vermakelijk. Met die cameo van Arnold...... "What's his problem?" "He wants to be president."Webgnome schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:56:
The Expendables (2010) [Afbeelding: The Expendables (2010)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Na het kijken van deeltje 4 moest ik natuurlijk wel een rerun gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. De film waar het allemaal mee begon. Een ware ode aan de oude jaren 80/90 actiefilms. Een flinterdun verhaal, veel te veel wapens en veel te veel explosies. Ik herrinerende mij deze film vooral door de scene van Terry Crewsspoiler:.Die met een veel te grote automatische shotgun even de show komt stelen
Gewoon een kleine twee uurtjes ontzettend genieten van hersenloze actie.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
The Expendables 2 (2012) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Met "The Expendables" uit 2010 werd een bepaalde toon gezet. Een film die een ode brengt aan alle 'goede' actiefilms uit de jaren 80 / 90. Deze film doet daar nog een schepje boven op. Ik durf bijna te stellen dat deel 2 beter is als deel 1. Maar ja is dat heel gek met deze cast?
I've heard another rumor, that you were bitten by a king cobra? | |
Expend4bles (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.8 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Na werk even wat kaas en worst opgehaald voor bij een film, we hebben uiteindelijk gekozen voor de Expendables 4. Eentje die nog op ons lijstje stond om te kijken, ben achteraf wel blij dat we deze niet in de bioscoop hebben gezien Ik wist dat dit net zoals de vorige films een film zou zijn met veel mannen humor en lekker veel actie met hier en daar wat humor tussendoor, dit vierde deel is ook precies zoals ik net omschrijf. Alleen zie je in dit vierde deel toch wel heel veel slechte green screen momenten waardoor je toch gaat twijfelen of er wel gemoeg geld was voor de film.. Want er zitten een stuk minder grote bekende acteurs in dit deel dan in de vorige films, had echt wel meer bekende gezichten verwacht van de oude crew. Nu moesten we het doen met Jason Statham, Sylverster Stalone, Dolph Lundgren, 50 cent, Megan Fox (what happend to her?) en een paar anderen die ik nog niet zo goed kende.. Voor een avond samen relaxen met droge humor ben je bij deze film aan het juiste adres, maar dan moet je wel langs de slechte green screen scene's kunnen kijken. | |
Die scène dat Crews met die shotgun door die tunnels heen blaast. Toen ik dat voor het eerst zag in de bios ging ik echt helemaal stuk van het lachen. Wat een pareltje was dat zeg
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Exact. Dat was de gaafste scène van deel 1. En dan het droge commentaar dat dat ding wel heel veel herrie maaktSpooksel schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 00:16:
Die scène dat Crews met die shotgun door die tunnels heen blaast. Toen ik dat voor het eerst zag in de bios ging ik echt helemaal stuk van het lachen. Wat een pareltje was dat zeg
Vanavond deeltje 3 kijken!
Wat mij tot nu toe opvalt t.o.v. deel 4 is dat de vorige delen veel bloederig zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 17-10-2023 07:00 ]
The Covenant (2023) | ![]() |
Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R Iemand enig idee waarom deze film zo mega hoog scoort op Rotten Tomatoes? https://www.rottentomatoes.com/m/guy_ritchies_the_covenant Zeer mediocre film. Niet bijzonder, ook niet perse heel slecht. Studentenvoldoende | |
Free Firewimpie schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Gangster No.1
In Bruges
Sexy Beast
The Guard
The Lost City (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.2 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Zondagmiddag gezellig weer eens met de familie dus volgens Netflix was dit een match. Dus ... niet Net niet grappig genoeg, net niet serieus genoeg; alles slaat net de plank mis behalve bij de Brad Pitt scenes kom je gewoon niet in het verhaal (3 punten voor Brad). Ik wilde halverwege afschakelen maar goed, de rest van de familie wilde de film afkijken. Ik ben echt niet vies van flauwe humor maar voer het dan wel met verve uit zoals de Kingsman of American Pie. Breek me de mond al helemaal niet open over de bad guy, Daniel Radcliffe; kom op zeg, zo'n kabouter is toch niet eens leuk op deze manier? Enige compliment dat ik door de gehele film moet geven is dat Sandera Bullock er voor een 50+-er echt nog goed uitziet en daardoor de film niet nog slechter wordt beoordeeld dus nog 1 puntje erbij maak 4. Mocht je zaterdagavond laat thuis komen in een dronken bui; kun je dit rustig kijken, in alle andere gevallen mis je niets en kun je de film beter links laten liggen. | |
... gecensureerd ...
Ik heb deze voor een week of 2 geleden ook gekeken, was een prima verhaal. Heb ook de versie uit (even uit m'n hoofd) van 2003 met Eddie Murphy gezien, al kon ik me daar weinig tot niks meer van herinneren. Wel hebben beide films (nagenoeg) hetzelfde plot.Wij vonden het leuke film met goede humor en een duidelijk verhaal, de reden van sommige dingen werd pas over de helft van de film duidelijk waardoor je de concentratie gelukkig niet verloor en bleef kijken. Ik denk persoonlijk dat een 5.1 op IMDB te laag is voor deze film, want hij verdiend wel een voldoende!
Ik vond deze film erg solide en zou hem zelf hoger scoren. Goede acteurs, juiste diepte, film is duidelijk opgedeeld in 2 stukken. Laatste stuk levert goed. Locaties zijn uitmuntend. ik heb ervan genoten.baswillems1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:57:
The Covenant (2023) [Afbeelding: The Covenant (2023)] Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R Iemand enig idee waarom deze film zo mega hoog scoort op Rotten Tomatoes?
https://www.rottentomatoes.com/m/guy_ritchies_the_covenant
Zeer mediocre film. Niet bijzonder, ook niet perse heel slecht. Studentenvoldoende[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Helemaal mee eens! Gewoon een hele degelijke film.Dinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:46:
[...]
Ik vond deze film erg solide en zou hem zelf hoger scoren. Goede acteurs, juiste diepte, film is duidelijk opgedeeld in 2 stukken. Laatste stuk levert goed. Locaties zijn uitmuntend. ik heb ervan genoten.
Nee, als je deze mediocre noemt dan zou je voor de grap Kandahar (2023) eens moeten proberen; praktisch hetzelfde idee/onderwerp (tolken etc) kwam ook praktisch tegelijk uit, maar een wereld van verschil… dat is pas een matige film

https://m.imdb.com/title/tt5761544/
Black Lotus (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A Dit is een serieus slechte film, niveau Steven Seagal alles na The siege. spoiler: "onze" Rico is een veteraan waarvan z'n buddy doodgaat. Vrouw van zijn buddy gaat inmiddels met een nieuwe man die zaken doet met de bad guy. De bad guy target dan uiteraard de familie van de vrouw die Rico ziet als zijn eigen vlees en bloed en dus moet Rico het heft in eigen handen nemen!!! Werkelijk alles in deze film is gejat van andere films. Het script leent vooral van alle Steven Seagal films en taken 2. Daarnaast zijn er ook vele verplichte shots zoals Rico met ontbloot bovenlijf, Rico met z'n eerste actie van waaruit moet blijken dat hij MEGA sterk is en er alleen 1 trigger nodig is bij hem om hem aan te zetten, het dochtertje van de vrouw die Rico ziet als haar nieuwe vader o.i.d. Het Engels is om te janken. Waarom dit soort films toch gemaakt worden is mij een raadsel. Ik heb hem op 3/4 uitgezet, na 5 keer opnieuw aanvangen, omdat het mij echt zo niet meer boeide. Meestal kijk ik alles uit maar dit was gewoon niet te doen. | |
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
En toen je Rico verhoeven in de cast zag staan had je nog de hoop dat dat niet zo zou zijn?Dinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:59:
Dit is een serieus slechte film, niveau Steven Seagal alles na The siege.
Hey, iemand moet het toch kijken om hier een review te gevenWebgnome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:23:
[...]
En toen je Rico verhoeven in de cast zag staan had je nog de hoop dat dat niet zo zou zijn?
Hoe meningen toch kunnen verschillen.. Ik heb The Creator nu 2 keer in de bioscoop gezien en ik vind het een heerlijke film. Eindelijk weer eens wat nieuws (geen remake of deeltje zoveel), mooi gemaakt, innovatief gefilmd (met de Sony FX3) en ik vond het acteerwerk eigenlijk meer dan prima. Knap ook dat iemand een grote productie durft te draaien die niet perse een happy end heeft. Nu moet ik zeggen dat het thema van A.I. en een artificieel bewustzijn (danwel een backup van je eigen bewustzijn) mij erg aanspreekt. Zowel de techniek als het emotionele en ethische aspect kan je lekker over filosoferen.AcidBurn schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:31:
The Creator (2023) [Afbeelding: The Creator (2023)] Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Ik kon er niet echt inkomen, kreeg gewoon niet genoeg sympathie voor Joshua. Ook het feit dat je elke twist in het verhaal van mijlenver aan ziet komen, maakt het geheel niet beter. Voor het acteerwerk hoef je dit ook niet te kijken, middelmatig / acceptabel at best. Het idee is prima, uitwerking had een stuk beter gekunt. Ik kan hem geen voldoende geven, heb tevaak op mijn horloge zitten kijken hoelang het nog moest duren.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
8/10
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Bij The Matrix kon dat.Major_ton schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
... ethische aspect kan je lekker over filosoferen.
Bij deze film gaat zoiets moeilijk omdat ieder moment met "dit zou een interessante invalshoek kunnen worden" uitloopt in een open deur die ze daarna ook voor de kijker intrappen om te voorkomen dat kijker het niet begrijpt.
Dat zit wel Schnorr.
Wat filosoferen betreft had ik het over het onderwerp/thema, niet de film zelf. Iets wat voor The Matrix trouwens net zo goed geldt.Stukfruit schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:16:
[...]
Bij The Matrix kon dat.
Bij deze film gaat zoiets moeilijk omdat ieder moment met "dit zou een interessante invalshoek kunnen worden" uitloopt in een open deur die ze daarna ook voor de kijker intrappen om te voorkomen dat kijker het niet begrijpt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
You took one for the team.Dinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Hey, iemand moet het toch kijken om hier een review te geven
The Expendables 3 (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Zo goed als het tweede deel was, zo slecht was dit deel. Ze hebben hier geprobeerd om de nieuwe crew te introduceren. Dat is op zich best goed gelukt. Alles doet wat het moet doen, de actie, de ietwat flauwe grappen en de vele geweren/explosies. Echter heb ik de hele film het gevoel gehad dat er iets miste. Waren het de flauwe oneliners? Een verhaal? Of misschien toch iets anders. Helaas deze film is het niet helemaal. Niet slecht, voor die genre, maar deze haalt het gewoon niet bij het tweede deel | |
Ik heb Black Lotus ook gezien, en volgens mij zelfs nog een review van geplaatst... Zal zeker geen voldoende geweest zijnDinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Hey, iemand moet het toch kijken om hier een review te geven
@Major_ton Idd, smaken verschillen. Ik zou voor geen goud nog een keer naar The Creator gaan.
Het concept met
spoiler:
heb ik een paar jaar geleden zelfs nog in de tv serie The 100 gezien. Ik vond dat een hele leuke serie, maar je keek daar echt niet naar voor kwaliteit en originaliteit. Dan kan ik deze film daar al helemaal geen punten voor geven (sim) kaarten om iemands persoonlijkheid en/of data op te slaan/over te zetten,
Expendables 3 is PG-13. Zodat groep achters er ook naar kunnen kijkenWebgnome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:25:
[...]
Echter heb ik de hele film het gevoel gehad dat er iets miste. Waren het de flauwe oneliners? Een verhaal? Of misschien toch iets anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 17-10-2023 22:53 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vraag me altijd het volgende altijd af als ik weer eens een review van een B-film lees. Er worden per jaar zoveel B-films gemaakt, als ze nou eens contact met elkaar opnemen en al dat geld op een hoop gooien dan kunnen ze ook een aantal goede films maken.Dinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:59:
Black Lotus (2023) [Afbeelding: Black Lotus (2023)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A Dit is een serieus slechte film, niveau Steven Seagal alles na The siege.
spoiler:"onze" Rico is een veteraan waarvan z'n buddy doodgaat. Vrouw van zijn buddy gaat inmiddels met een nieuwe man die zaken doet met de bad guy. De bad guy target dan uiteraard de familie van de vrouw die Rico ziet als zijn eigen vlees en bloed en dus moet Rico het heft in eigen handen nemen!!!
Werkelijk alles in deze film is gejat van andere films. Het script leent vooral van alle Steven Seagal films en taken 2. Daarnaast zijn er ook vele verplichte shots zoals Rico met ontbloot bovenlijf, Rico met z'n eerste actie van waaruit moet blijken dat hij MEGA sterk is en er alleen 1 trigger nodig is bij hem om hem aan te zetten, het dochtertje van de vrouw die Rico ziet als haar nieuwe vader o.i.d.
Het Engels is om te janken. Waarom dit soort films toch gemaakt worden is mij een vraagstuk. Ik heb hem op 3/4 uitgezet, na 5 keer opnieuw aanvangen, omdat het mij echt zo niet meer boeide. Meestal kijk ik alles uit maar dit was gewoon niet te doen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Of waarom hij zo idiote laag scoort op tweakers? Prima film volgens mij.baswillems1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:57:
The Covenant (2023) [Afbeelding: The Covenant (2023)] Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R Iemand enig idee waarom deze film zo mega hoog scoort op Rotten Tomatoes?
Zeer mediocre film. Niet bijzonder, ook niet perse heel slecht. Studentenvoldoende[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Omdat deze film te ver af staat van de originele alien films. Ik vond hem knettergoed maar sommige fans willen alleen aliens door luchtbuizen in klein ruimteschip zien.
Ik vond die eerste Expendables nog wel aardig als throwback naar 80s action flicks. Deel 2 en 3 hebben we hier thuis gekeken omdat mijn vrouw ze wel amusant vond (go figure) maar persoonlijk vond ik die alleen interessant voor de cameo's. Heel erg rinse and repeat filmserie, maar dat geldt in zijn algemeenheid voor het actiegenre natuurlijk.
Dat is dan weer een andere filmDinictus208 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:46:
Omdat deze film te ver af staat van de originele alien films. Ik vond hem knettergoed maar sommige fans willen alleen aliens door luchtbuizen in klein ruimteschip zien.
IMDB: Alien: Covenant (2017)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
8 minuten........en toen pakte keken mijn vrouw en ik elkaar aan en riepen "dit is echt niet te kijken".Dinictus208 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:59:
Black Lotus (2023) [Afbeelding: Black Lotus (2023)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A Dit is een serieus slechte film, niveau Steven Seagal alles na The siege.
spoiler:"onze" Rico is een veteraan waarvan z'n buddy doodgaat. Vrouw van zijn buddy gaat inmiddels met een nieuwe man die zaken doet met de bad guy. De bad guy target dan uiteraard de familie van de vrouw die Rico ziet als zijn eigen vlees en bloed en dus moet Rico het heft in eigen handen nemen!!!
Werkelijk alles in deze film is gejat van andere films. Het script leent vooral van alle Steven Seagal films en taken 2. Daarnaast zijn er ook vele verplichte shots zoals Rico met ontbloot bovenlijf, Rico met z'n eerste actie van waaruit moet blijken dat hij MEGA sterk is en er alleen 1 trigger nodig is bij hem om hem aan te zetten, het dochtertje van de vrouw die Rico ziet als haar nieuwe vader o.i.d.
Het Engels is om te janken. Waarom dit soort films toch gemaakt worden is mij een vraagstuk. Ik heb hem op 3/4 uitgezet, na 5 keer opnieuw aanvangen, omdat het mij echt zo niet meer boeide. Meestal kijk ik alles uit maar dit was gewoon niet te doen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
wat een drol van productie.
0 sterren.
[kuch[Die hard[/kuch]Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:47:
Ik vond die eerste Expendables nog wel aardig als throwback naar 80s action flicks. Deel 2 en 3 hebben we hier thuis gekeken omdat mijn vrouw ze wel amusant vond (go figure) maar persoonlijk vond ik die alleen interessant voor de cameo's. Heel erg rinse and repeat filmserie, maar dat geldt in zijn algemeenheid voor het actiegenre natuurlijk.
Dat verklaard wel een hoop inderdaad. Toch jammer van deze franchise. Binnenkort nogmaals deeltje 4 kijken om even een goede mening te vormen of ik deel 3 of deel 4 de slechtste vindVrijdag schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:53:
[...]
Expendables 3 is PG-13. Zodat groep achters er ook naar kunnen kijken
Je weet hoe de scores van Rotten Tomatoes werken toch? Als iedereen hem zoals jij een 6 zou geven zou hij 100% scoren.baswillems1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:57:
Een hoge score betekent daar niets meer dan dat de meerderheid er postief over is, niet dat het automatisch een meesterwerk is.
Haha, same. Bij die openingsscene in dat theater bekroop mij ook het gevoel van "dit is sleeeeecht!!!!!"Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:07:
[...]
8 minuten........en toen pakte keken mijn vrouw en ik elkaar aan en riepen "dit is echt niet te kijken".
wat een drol van productie.
0 sterren.
Rico schijnt zelf ook betrokken geweest te zijn bij de productie en heeft meebetaald aan de film. Nou dat is terug te zien.
ik was nog niet wakker mbt Covenant en Alien covenant.... haal dingen door elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Dinictus208 op 18-10-2023 10:51 ]
Heb zelf black lotus nog niet gezien, maar die reviews op IMDB zijn allemaal een 2 tot 4, totdat er opeens 3 tienen komen van mensen die precies 1 review hebben gegeven en 2 van de 3 ook net daarvoor (in mei) geregistereerd hebben
IMDB is een fantastische site maar die review scores zijn m.i. niet een accurate reflectie van filmkwaliteit. Er zit een hele ingewikkelde berekening achter maar bottom line is dat het gewoon een populariteitspoll is met een zeer zware anglo-saxon bias (eerste niet-Engelstalige film op de 21ste plaats
).
Shawshank Redemption op 1... laat me niet lachen. Fantastische film, daar niet van, ik zou hem ook hoog scoren, maar beste film aller tijden? Neuh.
Shawshank Redemption op 1... laat me niet lachen. Fantastische film, daar niet van, ik zou hem ook hoog scoren, maar beste film aller tijden? Neuh.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-10-2023 11:47 ]
Misschien de familie Verhoeven?sewer schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:18:
Heb zelf black lotus nog niet gezien, maar die reviews op IMDB zijn allemaal een 2 tot 4, totdat er opeens 3 tienen komen van mensen die precies 1 review hebben gegeven en 2 van de 3 ook net daarvoor (in mei) geregistereerd hebben
Films zijn natuurlijk persoonlijke smaak ik heb een vriend die een totaal andere smaak van films heeft dan ik, we raten gemiddeld denk ik twee punten van elkaar af waarbij ik de pulp fictions iets hoger rate en hij de notebooks weer wat hoger. Heb ook ooit Donny Darko aan mijn zus en haar man aangeraden was ook geen succes.
Festina lente
Deels. Als een film objectief gezien slecht om elkaar zit dan zit hij slecht in elkaar.
Ik ook, maar welk nut heeft een film over zo'n onderwerp als je er sowieso al zelf over moet nadenken en er niets nieuws in de schaal wordt gelegd?Major_ton schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:22:
[...]
Wat filosoferen betreft had ik het over het onderwerp/thema, niet de film zelf. Iets wat voor The Matrix trouwens net zo goed geldt.
Wat mij betreft is dat ook prima hoor, maar dan heeft de film geen toegevoegde waarde meer en is het vooral bedoeld om de popcornverkoop te stimuleren. En dat is gewoon jammer.
Met andere woorden: ik wil nieuwe dingen zien en niet allemaal open deuren waar ik zelf ook op kan komen. En dat laatste kan ik bewijzen want volgens mij was er iemand bij The Creator die niet zo blij met mij was
Het is de reden waarom The Matrix 1 goed werd ontvangen en delen 2, 3 en 4 totaal niet. Deel 1 gaf je nieuwe stof om over na te denken. De schrijvers hadden er duidelijk over nagedacht en probeerden om bepaald gedachtengoed te combineren waardoor er iets interessants uitkwam. Dit proces staat ook wel bekend als creatief zijn (
Dat zit wel Schnorr.
The Dive (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: N/A Misschien wordt ik te kritisch na zoveel films gezien te hebben, maar wederom een "horror/thriller"" die maar niet eng of spannend wil worden. In dit geval komt dat volledig door het gebrek aan binding met de karakters. Het kon me echt geen moer schelen of ze de film zouden overleven of niet. Sterker nog, de halve tijd hoopte ik dat de hallucinaties betekenden dat ze allang dood waren. Zou niet de eerste film zijn die dat trucje misbruikt. Als je er zodanig niet in zit, is 95 minuten lang.... | |
El Camino: A Breaking Bad Movie (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: TV-MA Gisteren Breaking Bad afgekeken. Late to the party, maar wat een fantastische ervaring was dat. Dus meteen maar doorpakken met El Camino. Goes without saying dat je deze film alleen moet kijken als je Breaking Bad al gezien hebt. El Camino: A Breaking Bad Movie is een coda voor Breaking Bad. De film begint exact op het punt waarop Breaking Bad eindigt en laat ons zien hoe het Jesse Pinkman (Aaron Paul) vergaat na afloop van de serie. Pinkman is een van de meest tragische karakters die ik ooit gezien heb, maar waar je in Breaking Bad heen en weer getrokken wordt tussen Walter en Jesse (althans, dat gebeurde mij) is het hier heel simpel. Hup Jesse. El Camino heeft de stijl van Breaking Bad, maar vooral de latere seizoenen, waar de balans van donkere humor en Shakespeariaanse tragedie doorslaat naar het laatste. Dat maakt het lichtjes zwaar op de hand bij wijlen maar gelukkig loopt het verhaal lekker door en Paul doet opnieuw fantastisch werk, zes jaar na dato. Een waardig en bevredigend einde voor een serie die sowieso al netjes afgesloten was. Noem het een lekker toetje. | |
The Rat Catcher (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl. Plot: In een Engels dorp luisteren een verslaggever en een monteur naar een rattenvanger die zijn slimme plan uitlegt om zijn prooi te slim af te zijn. Oordeel; Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Deze short is zo'n film. Daar moet ik dan maar even doorheen kijken. The Rat Catcher is vermakelijk, excentriek en bijzonder. Het verhaal op zich stelt niet veel voor maar toch blijf je geboeid kijken naar de ontwikkelingen. De scene's zijn allemaal een beetje ongemakkelijk wat het verhaal een bepaald randje geeft. Deze kon ik wel waarderen. Net lang genoeg om interessant te zijn en kort genoeg om niet af te haken. Een 7 lijkt mij een prima score. | |
Die ik prima te pruimen vond, overigens, net als PrometheusTijntje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:55:
[...]
Dat is dan weer een andere film![]()
IMDB: Alien: Covenant (2017)
Maar heeft inderdaad niets te maken met deze film, behalve de titel.
Lees vooral mee in dit topic.
Maar is het een idee om in het template toe te voegen waar de film is te zien of is bekeken? Bijvoorbeeld Netflix, DVD/Blueray, Bioscoop etc.
Maar is het een idee om in het template toe te voegen waar de film is te zien of is bekeken? Bijvoorbeeld Netflix, DVD/Blueray, Bioscoop etc.
Verfilming van een kort verhaal van Roald Dahl, er zijn er nog drie meer verfilmd op deze manier, ook op Netflix.Bor schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:25:
The Rat Catcher (2023) [Afbeelding: The Rat Catcher (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl.
Plot:
In een Engels dorp luisteren een verslaggever en een monteur naar een rattenvanger die zijn slimme plan uitlegt om zijn prooi te slim af te zijn.
Oordeel;
Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Deze short is zo'n film. Daar moet ik dan maar even doorheen kijken. The Rat Catcher is vermakelijk, excentriek en bijzonder. Het verhaal op zich stelt niet veel voor maar toch blijf je geboeid kijken naar de ontwikkelingen. De scene's zijn allemaal een beetje ongemakkelijk wat het verhaal een bepaald randje geeft. Deze kon ik wel waarderen. Net lang genoeg om interessant te zijn en kort genoeg om niet af te haken. Een 7 lijkt mij een prima score.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik vond de manier van vertellen juist heel fijn; de dialogen worden gespeeld maar de beschrijvingen uit het boek worden verteld, dat levert een bijzondere manier van filmen op. Je moet ervan houden, net als van de zeer typische stijl van Wes Anderson.
Het levert zeker een bijzondere manier van filmen op maar op een gegeven moment vind ik het irritant worden. Alle drie de shorts in deze serie hanteren dit concept en je ziet het bij meer films. Voor mij zorgt het er meestal voor dat ik niet in het verhaal getrokken wordt. Omdat The Rat Catcher maar kort duurt vond ik het hier minder storend dan bij een full length film.migchiell schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:33:
[...]
Verfilming van een kort verhaal van Roald Dahl, er zijn er nog drie meer verfilmd op deze manier, ook op Netflix.
Ik vond de manier van vertellen juist heel fijn; de dialogen worden gespeeld maar de beschrijvingen uit het boek worden verteld, dat levert een bijzondere manier van filmen op. Je moet ervan houden, net als van de zeer typische stijl van Wes Anderson.
Dat staat op de lijst... maar moet nog een keer tijd vinden om dat ook daadwerkelijk toe te voegen.Millie-ano schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:33:
Om te kijken of die op 1 van je streamingsdienst staat gebruik ik altijd de app JustWatch. Die geeft het dan mooi aan waar ik naartoe moet.Millie-ano schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:33:
Lastige is dat het bij streamingdiensten nog wel eens wisselt waar wat te zien is...Webgnome schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Dat staat op de lijst... maar moet nog een keer tijd vinden om dat ook daadwerkelijk toe te voegen.
Poison (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl. Plot: Harry Pope ligt bewegingsloos, zwetend en paniekerig in bed. Hij vertelt zijn vriend dat er onder de dekens een giftige slang op zijn buik is gekropen. Oordeel: Zoals bij de vorige short uit deze serie; Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Ook deze short is zo'n film. Ik vond het in dit geval minder goed werken en meer storend. Het verhaal pakte mij minder dan The Rat Catcher. Het verhaal zelf is dun maar toch weet Wes een goede spanning op te bouwen. Met 17 minuten is het voorbij, heb ik mij vermaakt maar vermoed ik ook dat ik deze toch weer snel vergeten zal zijn. Minder memorabel en excentriek dan de andere 2 delen wat mij betreft. | |
The Guest (2014) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Ik had The Guest op Amazon Prime gekocht in SD. Op zich een prima film, maar niet echt zoals vele op facebook of TikTok zeer positief te spreken zijn. De barn fight was OK, maar het einde was een drama. En er komt een tweede deel uit. | |
Klopt, maar in de periode van het lezen van dit topic en de interesse om die film ook te kijken en het ook gaan kijken zal (bij mij) niet heel lang tussen zitten.migchiell schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
Lastige is dat het bij streamingdiensten nog wel eens wisselt waar wat te zien is...
Bij de eerste woorden van het plot kreeg net zo ik kippenvel als toen ik het boek las.Bor schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
Poison (2023) [Afbeelding: Poison (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl.
Plot:
Harry Pope ligt bewegingsloos, zwetend en paniekerig in bed. Hij vertelt zijn vriend dat er onder de dekens een giftige slang op zijn buik is gekropen.
Oordeel:
Zoals bij de vorige short uit deze serie; Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Ook deze short is zo'n film. Ik vond het in dit geval minder goed werken en meer storend. Het verhaal pakte mij minder dan The Rat Catcher. Het verhaal zelf is dun maar toch weet Wes een goede spanning op te bouwen. Met 17 minuten is het voorbij, heb ik mij vermaakt maar vermoed ik ook dat ik deze toch weer snel vergeten zal zijn. Minder memorabel en excentriek dan de andere 2 delen wat mij betreft.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Denk dat dit er 1 is die n de categorie valt...het boek was beter
In de jaren 80 had je een hele serie shorts van Roald Dahl verhalen. 'Roald Dahl's Tales of the Unexpected' Mocht je liefhebber zijn: YouTube staat er vol mee.Bor schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
Poison (2023) [Afbeelding: Poison (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl.
Plot:
Harry Pope ligt bewegingsloos, zwetend en paniekerig in bed. Hij vertelt zijn vriend dat er onder de dekens een giftige slang op zijn buik is gekropen.
Oordeel:
Zoals bij de vorige short uit deze serie; Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Ook deze short is zo'n film. Ik vond het in dit geval minder goed werken en meer storend. Het verhaal pakte mij minder dan The Rat Catcher. Het verhaal zelf is dun maar toch weet Wes een goede spanning op te bouwen. Met 17 minuten is het voorbij, heb ik mij vermaakt maar vermoed ik ook dat ik deze toch weer snel vergeten zal zijn. Minder memorabel en excentriek dan de andere 2 delen wat mij betreft.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Technisch gezien drie, op Netflix gezien vierBor schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:13:
Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl.
Henry Sugar, Poison, The Rat Catcher en The Swan.
Dat zit wel Schnorr.
The Swan (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Short, Comedy | Runtime: 17 min | MPAA: PG Een short uit een serie van drie door Wes Anderson naar een verhaal van Roald Dahl. Plot: Peter Watson is een kleine en briljante jongen die graag naar vogels kijkt. Hij wordt gepest door twee jongens die in zijn buurt wonen. Een van de jongens heeft een geweer gekregen voor zijn verjaardag en wil zien wat hij ermee kan aanrichten. Oordeel: Zoals bij de vorige short uit deze serie; Als ik ergens weinig mee heb zijn het films waarbij de karakters tegen de kijker praten of waarbij ze in beeld een verhaal vertellen wat uitgebeeld wordt. Ook deze short is zo'n film. In dit geval vond ik het beter uitpakken dan bij "Poison". Het verhaal is wederom excentriek, de manier hoe het eea in beeld wordt gebracht doet denken aan een toneelstuk en past goed bij de excentrieke aanpak. Het verhaal is fantasierijk en plaatst je in een andere wereld die toch merkwaardig bekend voorkomt. Net als The Rat Cather deel ik hier een 7 uit. Nu ben ik wel even weer klaar met de "vertellende" spelers in een film. | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.