Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
The Talented Mr. Ripley (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 139 min | MPAA: R Matt Damon kan alles: aardappelen planten om te overleven, mensen imiteren en de vriendin van Jimmy Kimmel plezieren. Deze bijzondere loopbaan begon met Good Will Hunting en Saving Private Ryan, maar vooral met The Talented Mr. Ripley, waarmee hij zichzelf verder op de kaart zette. In combinatie met het werk van regisseur Anthony Minghella, dat is inderdaad de vader van Max die in The Handmaid's Tale een hoofdrol heeft, levert dat een erg nette thriller op over een jongeman die enorm in zijn nepidentiteit opgaat en met veel weg kan komen tijdens het misleiden van de mensen om hem heen. Dit gaat samen met oplichting en verleiding. Ook al is de film erg langzaam; het is een aanrader als je het betere oplichtingswerk kan waarderen. Andere rollen zijn weggelegd voor Jude Law, Cate Blanchett en een jonge Gwynneth Paltrow, die later yoni-eieren is gaan verkopen in een poging om Mr. Ripley voorbij te streven in het verwerven van faam op een manier die niet door iedereen zal worden erkend. Het leven kan soms vreemd lopen. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat zit wel Schnorr.
Gran Turismo (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Gisteravond hebben we deze film samen gekeken, wou hem al sinds de eerste trailer graag zien maar we kwamen er telkens maar niet aan toe door een volle planning. Maar het was uiteindelijk wel het wachten waard want wat is dit een sterke film die je direct van begin tot eind weet vast te pakken, er zit gelukkig geen over te top drukke Hollywood actie in de film want alles bouwt langzaam op. Het acteerwerk is ook heel sterk met een aantal bekende gezichten zoals David Harbour (Stranger Things), Orlando Bloom (Pirates of the Caribbean / Lord Of The Rings ) en de races waren heel gaaf in beeld gebracht, soms maakte je als kijker de switch tussen realiteit en computer. ![]() De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een jongen genaamd Jann die droomt van circuit racen maar het geld er niet voor heeft. In het begin van de film wordt de familie getoond waarvan vader wat negatief is tegenover het vele computerracen van zijn zoon, hij ziet hem liever voetballen of iets anders doen met zijn toekomst. Jann kan ontzettend goed racen in het spel Gran turismo en durft waar nodig een andere lijn te rijden, waardoor Jann vaak sneller de bocht uitkomt en makkelijk plekken weet te winnen. Jann krijgt door zijn hoge plaatsing in het klassement een uitnodiging van Nissan en ook de kans via het spel om daadwerkelijk een professioneel racer te worden. spoiler: De crash leek ons eerst niet een waargebeurd incident maar het blijk dus wel echt gebeurd te zijn als je even op Google zoekt. Verder ergerde ik mij soms aan die verwende rijkelui kinderen genaamd de Goldies, want die kwamen overal ongestraft mee weg terwijl je in het spel voor zulke acties wel straf zou hebben gekregen. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik deze film heb gekeken, want dit is er een om vaker te kijken | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Topfilm dit. Beheerst geacteerd door een sterke cast, prachtig geregisseerd door Minghella, en zo mooi in beeld gebracht allemaal. Krijg er zin van een vacantie naar Italië te boeken als ik alleen al denk aan deze film. Veel en veel beter dan The English Patient waarvoor hij een Oscar kreeg.Stukfruit schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 03:24:
Genereer je eigen UBB code review
The Talented Mr. Ripley (1999) [Afbeelding: The Talented Mr. Ripley (1999)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 139 min | MPAA: R Matt Damon kan alles: aardappelen planten om te overleven, mensen imiteren en de vriendin van Jimmy Kimmel plezieren. Deze bijzondere loopbaan begon met Good Will Hunting en Saving Private Ryan, maar vooral met The Talented Mr. Ripley, waarmee hij zichzelf verder op de kaart zette.
In combinatie met het werk van regisseur Anthony Minghella, dat is inderdaad de vader van Max die in The Handmaid's Tale een hoofdrol heeft, levert dat een erg nette thriller op over een jongeman die enorm in zijn nepidentiteit opgaat en met veel weg kan komen tijdens het misleiden van de mensen om hem heen. Dit gaat samen met oplichting en verleiding.
Ook al is de film erg langzaam; het is een aanrader als je het betere oplichtingswerk kan waarderen.
Andere rollen zijn weggelegd voor Jude Law, Cate Blanchett en een jonge Gwynneth Paltrow, die later yoni-eieren is gaan verkopen in een poging om Mr. Ripley voorbij te streven in het verwerven van faam op een manier die niet door iedereen zal worden erkend. Het leven kan soms vreemd lopen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Gisteravond naar de bios geweest, was best aardige film als je het genre leuk vind.P-Rock schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:22:
Wel benieuwd naar The Creator. De laatste film van Edwards, Rogue One, is toch alweer 7 jaar oud. Of ik m daarvoor speciaal in de bios ga zien is echter nog maar de vraag.
Grappig ik heb deze film meerdere keren gezien, maar kon me niet herinderen dat het in zwart wit was.ThinkPad schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:04:
The Longest Day (1962) [Afbeelding: The Longest Day (1962)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 178 min | MPAA: G "Two clicks. I heard two clicks!..."
De film is in zwart-wit, dat was het eerste kwartier even wennen, maar daarna vergeet je het eigenlijk. De film vertelt volgens mij op een goede chronologische manier hoe de invasie bij Normandië verlopen is.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Carlito's Way (1993) [Afbeelding: Carlito's Way (1993)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R Lekkere old-skool crime/onderwereld film met Al Pacino als hoofdrolspeler 'Carlito Brigante'. Hij komt na 5 jaar gevangenisstraf weer op vrije voeten dankzij z'n bevriende advocaat David en is vastbesloten om op het rechte pad te blijven. Maar David heeft nog één laatste klus voor hem...
Lekkere 70s vibe, keek prima weg. GTA Vice City is ook deels gebaseerd op deze film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Blijkbaar is er ook een "ingekleurde versie"
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=788529
Nu vraag ik me af of ik de zwart/wit versie gewoon nooit gezien heb, of zo opgenomen was in het verhaal dat ik het gewoon niet belangrijk genoeg vond om te onthouden
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het zet Italië zeker goed neerDr. Strangelove schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:56:
[...]
Topfilm dit. Beheerst geacteerd door een sterke cast, prachtig geregisseerd door Minghella, en zo mooi in beeld gebracht allemaal. Krijg er zin van een vacantie naar Italië te boeken als ik alleen al denk aan deze film. Veel en veel beter dan The English Patient waarvoor hij een Oscar kreeg.

Nu ik de tekst teruglees lijkt het trouwens alsof ik het heel vrouwonvriendelijk bedoel, dus voor mensen die de referentie naar Matt Damon en Jimmy Kimmel's vriendin (die zelf met de volgende song aankwam) niet begrijpen:
Dat zit wel Schnorr.
Op tv werd, zeker in Nederland, vrijwel altijd de ingekleurde versie vertoont.heuveltje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:54:
[...]
Grappig ik heb deze film meerdere keren gezien, maar kon me niet herinderen dat het in zwart wit was.
Blijkbaar is er ook een "ingekleurde versie"
https://www.movie-censorship.com/report.php?ID=788529
Nu vraag ik me af of ik de zwart/wit versie gewoon nooit gezien heb, of zo opgenomen was in het verhaal dat ik het gewoon niet belangrijk genoeg vond om te onthouden
Reptile (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 134 min | MPAA: R Benicio del Toro, Alicia Silverstone en Justin Timberlake spelen in deze thriller waarin iedereen verdacht is van een moord die aan het begin van de rit wordt gepleegd. Om direct to the point te komen: er had prima twee uur uitgesneden kunnen worden om functioneel gezien dezelfde film over te houden. De rest is vulling die voor aanhoudende spanning zou moeten zorgen, maar vooral slaperige buien veroorzaakt. Hoewel de regisseur die tot nu toe voornamelijk bekend was van muziekvideo's (the Weeknd, Sam Smith, Skrillex) weliswaar een redelijk (met wat ruwe randen) stabiel stuk werk heeft afgeleverd voor dit regiedebuut dat soms licht doet denken aan het werk van David Fincher, kan ik voor nu na zo'n lange zittijd mijn gezicht even niet meer voelen. | |
Dat zit wel Schnorr.
Nowhere (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: N/A Een jonge zwangere vrouw moet overleven in/op een zeecontainer nadat ze samen met haar vriend is gevlucht uit een Spaanstalig land met autoritair regime dat full-Gilead is gegaan. Heeft helaas wel wat plotgaten die net zo groot zijn als de gaten in de zeecontainer, maar het ziet er op zich prima uit en probeert je vooral op het emotionele vlak over te halen om uien te snijden. In de basis verschilt het weinig met films zoals Buried, 127 Hours en Phone Booth. Enige echte verschil is dat deze film niet Amerikaans is en daarom wat minder preuts in het tonen van dingen waarvan je jezelf afvraagt of je het wel had willen zien. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik moest het googlen want kende Gilead alleen van The Dark Tower, zo te zien is dit dan een verwijzing naar The Handmaids Tale? (Nooit gezien of gelezen dus tis even een aanname)
SorryTomba schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:56:
[...]
Ik moest het googlen want kende Gilead alleen van The Dark Tower, zo te zien is dit dan een verwijzing naar The Handmaids Tale? (Nooit gezien of gelezen dus tis even een aanname)
Nu moet ik zeggen dat het in The Handmaid's Tale eigenlijk nog veel erger is, dus misschien was het niet de beste vergelijking.
Maar als je de serie nog niet hebt gezien dan zou ik zeker beginnen met kijken. Je mist wat!
Ik dacht eerst dat het een soort Game of Thrones voor religie was maar het is veel "beter" omdat het uitgangspunt de transitie vanuit een normale maatschappij is die we hier in het westen allemaal kennen.
Dat zit wel Schnorr.
Samba (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118 min | MPAA: R Samba is een Franse film van de makers van de geweldige feel-good film Intouchables. Ook in deze film speelt Omar Sy weer een hoofdrol. Verder ook een hoofdrol voor Charlotte Gainsbourg en in mindere mate Tahar Rahim (bekend van o.a. Un Prophète en Le Passé). Het verhaal gaat over de Senegalese Samba die al 10 jaar in Frankrijk leeft en werkt, maar die nog steeds illegaal in het land verblijft. Wanneer hij gearresteerd wordt, wordt hij ondersteund door een vrijwilliger die helpt bij het in goede banen leiden van zijn zaak bij de rechtbank. De film houdt het beetje het midden tussen een arthouse film en een mainstream film en zoals IMDb terecht aangeeft, is het een mix van comedy, drama en romance. Net als Intouchables is dit een feel-good movie. Al valt het niet altijd allemaal om te lachen, is er toch genoeg humor door heel de film. Ook de wat ongemakkelijke relatie tussen de hoofdpersonen wordt goed in beeld gebracht. Wel is het allemaal niets nieuws (er zijn al redelijk wat films met soortgelijke plots gemaakt), maar toch is het een leuke film om te kijken. De eerste helft van de film is duidelijk het sterkst. Niet zo goed als Intouchables, maar het is een goed lopend geheel, er zijn leuke ongemakkelijke momenten, die het allemaal menselijk maken. Gedurende de tweede helft van de film wordt het wel een stuk minder, om dan richting het einde een beetje een rommeltje te worden. Alsof ze dachten: oh ja, er moet natuurlijk nog een soort van einde aan de film, hoe zullen we dat doen? Dat is toch wel jammer. Maar, ondanks de niet al te hoge cijfers op IMDb en Rotten Tomatoes, heb ik me er toch wel mee vermaakt. Een 7-. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
The Creator (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Als sci fi fan keek ik enorm uit naar deze film. Hoewel een technisch en visueel hoogstandje is de rest om te huilen. Een matig AI verhaal, cliché karakters, cliché plot en "twist" die je mijlenver aan ziet komen en ongelofelijk slechte dialogen. Bij vlagen slaapverwekkend. Slecht geplaatste humor etc etc. | |
Mijn favo films zijn pre 1990nickko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 02:58:
[...]
^ Eensch! En nog wel een paar:
- Braveheart
- Pulp Fiction
- Waterworld (ja ik vind die film erg goed)
- Rush (2013 relatief jong )
- The Lion King (1994)
- Blade Runner
- Wall-E
- Black Hawk Down
- The Patriot
- Apocalypse Now
- Schindler’s List
- Intouchables
- Blood Diamond
- American Beauty
- No country for old Men
- Terminator 2 ( anyone?)
- Predator (1987 )
Alien
Aliens
The thing (favo horror!)
Predator
Terminator 2 (ok 1991)
Godfather 1 en 2
Bladerunner vond ik dan weer helemaal niks
Klopt, Jann Mardenborough.G_Dragon schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:28:
De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een jongen genaamd Jann die droomt van circuit racen maar het geld er niet voor heeft.
Heb hem mogen ontmoeten bij Le Mans 2015 waar hij in de gedrocht van een Nissan LMP1 reed
Heel aardig persoon, en vooral hoe hij in het autoracen is gekomen is zo mooi!
Nope (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: R Oef wat had deze film een hoop potentie. Begin tot midden van de film had een hoop spanning, misschien zelfs wat thriller/horror. Maar het einde voelde als een vage actie film ofzo? Geen idee. Het matched niet met de eerste helft. Jammer, want in het begin zat ik er heerlijk in. Mijn buik kriebelde van de spanning en was heel benieuwd wat er nog ging komen. Maar helaas verdwenen die kriebels en werd het niet echt spannend meer. Ik geef de film een 6. | |
Birth/Rebirth (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Dit is weer een film die prachtig in het WTF-hoekje valt. Alleen was uitwerking wat minder. Een moeder raakt haar dochter kwijt, maar wordt in leven gehouden door foetussen. Het was een soort van Frankenstein film, maar zat toch nogal los in elkaar. spoiler: Je dochter is dood, blijkt opeens toch nog te leven als bizar experimenteel project door iemand die je niet kent: "Ah, ik doe toch wel mee, ik ga zelfs bij haar wonen om samen aan dit project te werken!". Dat vond ik nog zelfs een hogere WTF dan het hele project zelf Het heeft wat smerige scenes, maar dit is geen typische jump-scare horror met enge monsters. De monsters zijn de hoofdpersonen zelf. Als het verhaal wat beter in elkaar stak dan zou het voor dit genre nog kunnen werken. | |
Home for Rent (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Dit was toch wel een mooie Thaise parel over een vrouw die graag met haar gezin hun grote huis willen verhuren, maar de bewoners inet helemaal pluis zijn. Even geen Amerikaanse huizen-horror, maar vooral een duistere/sinistere verhaallijn, die je toch blijft verrassen door de film heen. Zonder te veel te moeten spoilen is dit een aanrader als je van het occulte houdt. Het enige jammere was spoiler: dat de geest van het kind al te snel in beeld kwam. Het onbekende houdt je juist in spanning. Vaak geeft het beeld van een spook/geest/demon toch weer een teleurstelling. Aanvankelijk leek het een lange film met 2 uur, maar dat komt door het vertellen van de verhalen vanuit de diverse hoofdpersonen waardoor juist de film interessanter wordt en de vreemde plotholes duidelijker worden. | |
[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 01-10-2023 19:40 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Man wat een gemiste kansen in die film zeg.. De hele titel van die film had anders moeten zijn en ze hadden het hele "65 miljoen jaar geleden op aarde" tot het einde "geheim" moeten houden. Dan was het nog een soort van "WTF?!?" momentje geweest, maar nu was het letterlijk na 5 minuten al duidelijk.
En dan het einde..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Expend4bles (2023) | ![]() |
Tweakers: 2.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Om maar met de deur in huis te vallen: Wie dit script geschreven heeft, mag weer verder gaan met kinderfilms schrijven. En degene die hier groen licht voor gegeven heeft, mag ontslagen worden. Jezus wat een slecht verhaal. Voorheen had je dan nog alle actie helden van weleer om dat te maskeren (Schwarzenegger, Stallone, Chuck Norris, JC van Damme), maar wat hebben een 50 Cent en Megan Fox gedaan (behalve obvious eye-candy) om zich hierbij aan te mogen sluiten? Om over de andere aanvullingen maar te zwijgen want die zeggen me helemaal niks. De tweede helft is dan nog wel aardig met typisch jaren 80 schiet maar raak voor een knaak scenes. Maar verder is deze film absoluut niet de moeite van het kijken waard. | |
The Silence of the Lambs (1991) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Deze klassieker had ik in mijn hele leven nog niet gezien (ok, hij kwam 20 jaar na mijn geboorte uit, dus daarvoor was een beetje moeilijk, natuurlijk). De film is alweer 32 jaar oud, dus het werd wel tijd. Blijkbaar van MGM, en staat daarom nu op Prime. De film gaat over een seriemoordenaar. Of, eigenlijk, over twee seriemoordenaars. Dat maakt het toch wel een unieke film. Er zijn al genoeg films over seriemoordenaars gemaakt, maar over twee? De film lijkt te zeggen: "it takes one to catch one". En dat is ook wel één van de pijnpunten die ik heb bij deze film. Iedereen lijkt enorm gefocust op "het verlossende woord" van de opgesloten seriemoordenaar om die andere seriemoordenaar te kunnen vangen. What happened to good old detective work? Maar goed, de opgesloten seriemoordenaar is een psychiater en heeft (naast een hele zieke geest) een oog voor details. En wellicht kent hij de dader ook gewoon. Maar ja, de naam van de dader zonder tegenprestatie op een presenteerblaadje brengen, daar heeft hij natuurlijk geen zin in. De film is vanuit de angle van een FBI trainee die de opdracht krijgt de opgesloten seriemoordenaar te interviewen. Dat gaat uiteraard van een leien dakje... De film is zoals gezegd 32 jaar oud, en dat merk je ook wel aan de stijl. De film bevat redelijk wat goede close ups, maar zit ook vol met cliché shots en een ditto soundtrack. Over de soundtrack gesproken, soms begint er opeens muziek te spelen, terwijl er al hele andere muziek bezig was. Daar stoor ik me meestal nogal aan, dus ook hier. Bovendien wordt er een beetje abrupt geschakeld tussen scenes, zonder dat die overgang echt werkt. Duidelijk geen The Matrix. Anyway, mooie film, maar ik heb er te veel op aan te merken om er een 8 voor te kunnen geven. Er zitten zeker goede momenten in, maar de spanning is nou ook weer niet te snijden, en het einde is om je schouders bij op te halen. Nee, dan deed Fincher het 4 jaar later vele malen beter, met Se7en. Wat een meesterwerk is dat! | |
Doctor Strange (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Gisteren samen deze film even weer opnieuw gekeken, dit blijft toch echt wel een behoorlijke trip die ook goed kan zijn voor mensen die al wat op hebben. Want al die draaiende scenes en de momenten door het multi verse heen kunnen best heftig aan de ogen zijn, maar naast dat is dit een sterke film met een duidelijk verhaal over Strange die na een ongeval zijn handen weer wil herstellen en opzoek gaat naar een oplossing in het buitenland. Hier vind hij alleen veel meer dan hij had durven dromen en zou verwachten, wat hem in een nieuwe wereld en onbekende oorlog brengt. Het was een goede keus om deze film een keer opnieuw te kijken, want die oudere Marvel films blijven gewoon erg goed. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heart of Stone (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.1 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Geheim agente Stone, codenaam 'Harten negen' moet Mission Impossible-stijl een gestolen supercomputer vinden en terugbrengen. Mix wat Bond, Bourne en Mission Impossible door elkaar en je komt tot deze film. Al lijkt de uitwerking lijkt meer op een Tripple X film en dat is niet erg positief. Zelfs Gal Gadot kan de film niet redden. | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb hier laminaat dat beter kan acteren dan Gal Gadot, dus dat verbaast me niet
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat is wel een hot take hoorjosh-hill schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:30:
The Silence of the Lambs (1991) [Afbeelding: The Silence of the Lambs (1991)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Deze klassieker had ik in mijn hele leven nog niet gezien (ok, hij kwam 20 jaar na mijn geboorte uit, dus daarvoor was een beetje moeilijk, natuurlijk). De film is alweer 32 jaar oud, dus het werd wel tijd. Blijkbaar van MGM, en staat daarom nu op Prime.
De film gaat over een seriemoordenaar. Of, eigenlijk, over twee seriemoordenaars. Dat maakt het toch wel een unieke film. Er zijn al genoeg films over seriemoordenaars gemaakt, maar over twee?
De film lijkt te zeggen: "it takes one to catch one". En dat is ook wel één van de pijnpunten die ik heb bij deze film. Iedereen lijkt enorm gefocust op "het verlossende woord" van de opgesloten seriemoordenaar om die andere seriemoordenaar te kunnen vangen. What happened to good old detective work?
Maar goed, de opgesloten seriemoordenaar is een psychiater en heeft (naast een hele zieke geest) een oog voor details. En wellicht kent hij de dader ook gewoon. Maar ja, de naam van de dader zonder tegenprestatie op een presenteerblaadje brengen, daar heeft hij natuurlijk geen zin in.
De film is vanuit de angle van een FBI trainee die de opdracht krijgt de opgesloten seriemoordenaar te interviewen. Dat gaat uiteraard van een leien dakje...
De film is zoals gezegd 32 jaar oud, en dat merk je ook wel aan de stijl. De film bevat redelijk wat goede close ups, maar zit ook vol met cliché shots en een ditto soundtrack. Over de soundtrack gesproken, soms begint er opeens muziek te spelen, terwijl er al hele andere muziek bezig was. Daar stoor ik me meestal nogal aan, dus ook hier. Bovendien wordt er een beetje abrupt geschakeld tussen scenes, zonder dat die overgang echt werkt. Duidelijk geen The Matrix.
Anyway, mooie film, maar ik heb er te veel op aan te merken om er een 8 voor te kunnen geven. Er zitten zeker goede momenten in, maar de spanning is nou ook weer niet te snijden, en het einde is om je schouders bij op te halen. Nee, dan deed Fincher het 4 jaar later vele malen beter, met Se7en. Wat een meesterwerk is dat![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Je opmerking over clichés bracht wel een glimlach op mijn gezicht, komende van iemand die de film nu voor het eerst ziet. Waar denk je dat die clichés hun oorsprong vinden? Ik denk dat het geen understatement is om te stellen dat Silence nogal een impact had op de filmwereld. De karakterisering van zowel Starling als Lecter zijn talloze malen gecopieerd. De hele stijl van de film is eindeloos gecopieerd. Se7en, ook een fantastische film trouwens, leent zwaar van Silence naar mijn mening.
Ruby Gillman, Teenage Kraken (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.7 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 91 min | MPAA: PG Een film over een tienermeisje die "anders" is. Mja, het verhaal hebben inmiddels al talloze malen gezien. Het overbekende rare tiener die ineens "totally awesome" en de held van de school wordt verhaal. De film doet ook niks nieuws qua verhaallijn en volgt braaf het stramien van de onbegrepen tiener die zich losworstelt uit haar beschermende familie. Maar dan toch weer niet, want het blijft een product uit de hamburgercultuur, waar familie alles is. En waar stiefzusters altijd klem komen te zitten, maar dat terzijde. Er zitten wat grapjes in en wat verwijzingen naar de huidige wereld. En niet álles zullen kinderen begrijpen (mijn zoontje snapte niet alle grapjes) maar zo scherp als Shrek zijn ze nooit. Wat ook vermoeiend was, was dat het echt gemaakt lijkt te zijn voor tiktokkers. Als in, mensen met de aandachtspanne van hooguit vijf seconden. Heel veel ADHD geschreeuw en meer jumpcuts dan de gemiddelde Discovery Channel reality soap. (maar dan zonder het "woosh" geluidje) Oké, ik vond de Disney zeemeermin wel geinig edgy, maar de Wednesday persiflage was een beetje duf. Net aan een voldoende omdat de film mooi in anderhalf uur is afgerond. Dat is tegenwoordig ook wel wat waard. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Elemental (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Een hele veilige Pixar/Disneyfilm over een jonge Ember die haar eigen weg probeert te vinden in Element City. Nergens verassend (haha) of aangelengd (hihi). En het zal wel aan mij liggen, maar ik zat de hele film eigenlijk te denken aan het album van Suske en Wiske "De Koperen Knullen". | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat je noemt zijn nu net niet de dingen die ik cliché aan de film vind. Het gaat om dingen als de typische muziek van films uit die tijd. Maar daar kun je de film natuurlijk niet echt op afstraffen. Wel op het algemeen plaatje van de film.Dr. Strangelove schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:19:
[...]
Dat is wel een hot take hoorKon het niet meer oneens met je zijn maar in het kader van de discussie vorige week, I respect your opinion
Je opmerking over clichés bracht wel een glimlach op mijn gezicht, komende van iemand die de film nu voor het eerst ziet. Waar denk je dat die clichés hun oorsprong vinden? Ik denk dat het geen understatement is om te stellen dat Silence nogal een impact had op de filmwereld. De karakterisering van zowel Starling als Lecter zijn talloze malen gecopieerd. De hele stijl van de film is eindeloos gecopieerd. Se7en, ook een fantastische film trouwens, leent zwaar van Silence naar mijn mening.
Wat ik juist wel heel sterk aan de film vond, is o.a. het gevecht van het hoofdpersonage als vrouw in toch beetje een mannenwereld. Het is nogal pijnlijk om te zien hoe ze benaderd wordt, maar dat is inderdaad een beetje zoals d(i)e wereld is. Op een gegeven moment wordt daar niet verder meer op ingegaan, maar dat vond ik dus een sterk punt.
Ook het punt dat de Lecter niet op dezelfde manier geportreteerd wordt als een 'standaard' serial killer (waar dat voor de andere dan overigens wel is).
En zo zijn er nog wel een paar dingen, zoals dat sommigen vooral voor zichzelf bezig zijn, ipv voor het grote geheel.
Nu ben ik niet bekend met de 'lore' of de boeken, dus voor mij is dit allemaal nieuw en als ik dan moet oordelen op wat ik te zien krijg, dan kan ik niet anders concluderen dan dat er eigenlijk bijna totaal niet ingegaan wordt op het detective werk, anders dan 'even bij Lecter polsen' en dat vind ik jammer.
Maar mijn grootste bezwaar is nog wel dat ik de film 'te braaf' vind. Ja, er wordt dus nogal egoïstisch te werk gegaan door een enkeling, maar je hebt nou ook weer nergens echt een confrontatie waar je u tegen zegt, anders dan de dialogen met Lecter. Maar daar ligt natuurlijk ook wel de focus van de film.
[ Voor 9% gewijzigd door josh-hill op 02-10-2023 11:40 ]
Se7en (1995) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R Recentelijk is deze inmiddels al weer wat oudere film (1995) meermaals genoemd en toen ik hem destijds zag maakte de film een goede indruk op mij. Dus wel tijd om deze film eens aan een nieuwe generatie (mijn dochter van 14 die van horror films houdt) te laten zien. In het thriller genre met een seriemoordenaar is Se7en wel één van de klassiekers. Sterke rollen van Brad Pitt als de nog jonge 'rookie' rechercheur en Morgan Freeman als de tegen z'n pensioen aan leunende oude rechercheur die ondanks hun verschillen moeten samenwerken om de seriemoordenaar te pakken te krijgen. spoiler: Mijn dochter heeft de film met aandacht tot het einde gekeken, dus ook voor de jonge generatie is dit nog steeds een goede film. Mooie plottwist aan het eind wanneer de moordenaar, in een overtuigende creepy rol van Kevin Spacey, zichzelf aan de politie overgeeft wat dan weer onderdeel is van zijn plan om de serie van 7 doodzonden compleet te krijgen. | |
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 04-10-2023 08:31 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ik keek hem op een donkere herfstavond in de grote zaal van de Centrum Bioscoop in Nijmegen. Die zaal was massive, en ik zat er met drie anderen. We zaten allemaal alleen. Eenzame kerels zonder leven die inspiratie aan het opdoen waren voor het weekend ofzo denk ik. En ik natuurlijk.
Die vent die Sloth moest uitbeelden... ik zat tegen het plafond.
Ik woonde nog thuis maar de rest van de familie was er niet dat weekend dus ik kwam in een leeg huis thuis. Freaky. Ik verwachte half een half ontbonden lijk in de garage te vinden. Dat viel mee, maar ik durfde niet naar bed. Ik besloot een andere film te kijken om mijn gedachten te verzetten: Dumb & Dumber. Dit hielp enigszins, maar ik ben toch met het licht aan naar bed gegaan
Dit. 100% dit.Dr. Strangelove schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:40:
Een van heftigste filmkijkervaringen van mijn leven
Die vent die Sloth moest uitbeelden... ik zat tegen het plafond.
Ik kan het nogsteeds niet geloven, maar ik heb de film dus toen ik 10 was gezien met groep 7 vd basisschool... OP SCHOOL!

Ideetje van één van de stoere meiden uit de klas, ook geen docent die erbij bleef ofzo

De reden? Brad Pitt had zo'n mooie kaaklijn

Anyway, that left a mark. Kan de film ook vandaag de dag niet echt aanzien, brr
oeps! I stand corrected @davidovdavidov schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Ideetje van één van de stoere meiden uit de klas
[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2023 19:54 ]
En hoe hebben jullie de student bij de ingang omgekocht om op die leeftijd een 16+ film in te komen?davidov schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Dit. 100% dit.
Ik kan het nogsteeds niet geloven, maar ik heb de film dus toen ik 10 was gezien met groep 7 vd basisschool... OP SCHOOL!![]()
Ideetje van één van de stoere meiden uit de klas, ook geen docent die erbij bleef ofzo![]()
De reden? Brad Pitt had zo'n mooie kaaklijn![]()
Anyway, that left a mark. Kan de film ook vandaag de dag niet echt aanzien, brr
DIT! wat een film joh.Superkiwi schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:36:
Heart of Stone (2023) [Afbeelding: Heart of Stone (2023)] Tweakers: 5.1 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Geheim agente Stone, codenaam 'Harten negen' moet Mission Impossible-stijl een gestolen supercomputer vinden en terugbrengen.
Mix wat Bond, Bourne en Mission Impossible door elkaar en je komt tot deze film. Al lijkt de uitwerking lijkt meer op een Tripple X film en dat is niet erg positief.
Zelfs Gal Gadot kan de film niet redden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Haha... uhm...nou... het zou nog een paar jaar duren voordat ik merkte dat ik iets anders was en in totaal 11 jaar voordat ik uit de kast kwam, dus neeVrijdag schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
En inmiddels hebben jullie drie kinderen en is de hypotheek bijna afbetaald?
Nee nog erger; het was met de gehele 5e klas (groep 7) gewoon op school, in de videoruimte vd bibliotheek, recht voor de lerarenkamer (dus elke leraar die langs kwam moet het gezien hebben). Docent zette de video op en liep na 5 minuten weg. (ok, bedenk nu; als de film op videoband uit was, was het misschien al 1996 en was ik 11....maar dat maakt het niet minder bizar mijn inziens). En nee, geen pauperschool, eerder een hele normale basisschool in hartje kakkersbuurt Amsterdam.Dr. Strangelove schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
En hoe hebben jullie de student bij de ingang omgekocht om op die leeftijd een 16+ film in te komen?
Ach, ergens vind ik het ook wel tof dat dat vroeger nog gewoon kon. Geen boze ouders, geen huilende kinderen, geen klachten, niks. Hooguit een paar gefronste wenkbrouwen. I love the 80's/90's
[ Voor 98% gewijzigd door Pierre op 02-10-2023 18:24 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oeps, excuus!davidov schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
Haha... uhm...nou... het zou nog een paar jaar duren voordat ik merkte dat ik iets anders was en in totaal 11 jaar voordat ik uit de kast kwam, dus nee
Mooie tijd inderdaadNee nog erger; het was met de gehele 5e klas (groep 7) gewoon op school, in de videoruimte vd bibliotheek, recht voor de lerarenkamer (dus elke leraar die langs kwam moet het gezien hebben). Docent zette de video op en liep na 5 minuten weg. (ok, bedenk nu; als de film op videoband uit was, was het misschien al 1996 en was ik 11....maar dat maakt het niet minder bizar mijn inziens). En nee, geen pauperschool, eerder een hele normale basisschool in hartje kakkersbuurt Amsterdam.
Ach, ergens vind ik het ook wel tof dat dat vroeger nog gewoon kon. Geen boze ouders, geen huilende kinderen, geen klachten, niks. Hooguit een paar gefronste wenkbrouwen. I love the 80's/90's
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Vanmiddag eindelijk eens tijd gemaakt om deze te kijken, maar achteraf was ik teleurgesteld. Na anderhalf uur had ik al het "hoe lang moet hij nog?" gevoel, en vernieuwend is ook anders. Zelfs de mid-credits scene zag ik al aankomen; ik zei nog tegen mijn vrouw spoiler: . Laat dat nou de enige niet-teleurstelling zijn...zometeen komt nog een scene dat die dooie vent nog op zijn vijfde vraag zit te wachten | |
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ah... dat verklaart deel 1 t/m 3 opeens op de tv ook weer......Expend4bles...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dumb Money (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R Ik vond hem leuk ondanks dat ik de gamestop/Robin hood al had gezien op Netflix. Ik hou van dit soort films (zoals the wolf off wall street en the big short) Mijn zoontje vond hem ook wel oké maar iets minder dan ik maar ook minder intresse in de financiele wereld. | |
Festina lente
Kelly's Heroes (1970) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, War | Runtime: 144 min | MPAA: GP Na mijn review van Scarface kwam een andere film waar ik conflicterende gedachtes over heb naar voren in mijn hoofd. Eentje die minder bekend is maar zeker de moeite waard, in elk geval voor fans van oorlogsfilms. Juli 1944, Frankrijk. De titelheld van de film, Pvt. Kelly (Clint Eastwood), komt aan informatie dat in een bank in een dorpje achter de Duitse linies een enorme berg goud voor het grijpen ligt. Hij slaagt erin de rest van zijn squad lekker te maken voor een wild plan om het goud te stelen. Zijn commanding officer, Big Joe (Telly Savalas), vindt het een slecht idee maar geeft zijn akkoord en met hulp van Sherman tank commandant Oddball (Donald Sutherland) gaan ze los. Kelly's Heroes voelt het eerste uur aan als een standaard oorlogsfilm-lite. War is fun, let's shoot nazis and blow stuff up. Maar halverwege de significante running time van 2,5 uur vindt regisseur Brian Hutton het nodig om ook te laten zien dat ook de good guys dood kunnen en de film gaat hier op een nogal nonchalante manier mee om. Alsof het een tick-the-box element is dat en passant meegenomen moet worden. Daarna gaan we gewoon weer verder met de bank beroven. Het creeërt een nogal ambivalent moraal vacuum in de film: Een stel dieven dat mensen overhoop schiet en weinig stilstaat bij wat dat kost. Maar misschien maak ik daar teveel van, want ook al is de film lang, het is zeker niet saai. Kelly en zijn squad hangen aan elkaar van stereotypen maar ze worden door een sterke cast goed neergezet. Eastwood is zijn grommige zelf, Savalas geeft de nodige emotionele verdieping en Sutherland is hilarisch anachronistisch als een hippie avant la lettre. De actie is gedateerd maar loopt lekker en de climax, met een verdienstelijk gemodificeerde T-34 als Tiger tank, is goed uitgevoerd. Kelly's Heroes is meer action/comedy dan oorlogsfilm, laten we het daar op houden. Met die insteek heb je hier een leuke avond aan. | |
No negative fibes here about Kelly's Heroes.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:41:
Kelly's Heroes (1970) [Afbeelding: Kelly's Heroes (1970)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, War | Runtime: 144 min | MPAA: GP Na mijn review van Scarface kwam een andere film waar ik conflicterende gedachtes over heb naar voren in mijn hoofd. Eentje die minder bekend is maar zeker de moeite waard, in elk geval voor fans van oorlogsfilms.
Juli 1944, Frankrijk. De titelheld van de film, Pvt. Kelly (Clint Eastwood), komt aan informatie dat in een bank in een dorpje achter de Duitse linies een enorme berg goud voor het grijpen ligt. Hij slaagt de rest van zijn squad lekker te maken voor een wild plan om het goud te stelen. Zijn commanding officer, Big Joe (Telly Savalas), vind het een slecht idee maar geeft zijn akkoord en met hulp van Sherman tank commandant Oddball (Donald Sutherland) gaan ze los.
Kelly's Heroes voelt het eerste uur aan als een standaard oorlogsfilm-lite. War is fun, let's shoot nazis and blow stuff up. Maar halverwege de significante running time van 2,5 uur vindt regisseur Brian Hutton het nodig om ook te laten zien dat ook de good guys dood kunnen en de film gaat hier op een nogal nonchalante manier mee om. Alsof het een tick-the-box element is dat en passant meegenomen moet worden. Daarna gaan we gewoon weer verder met de bank beroven. Het creeërt een nogal ambivalent moraal vacuum in de film: Een stel dieven dat mensen overhoop schiet en weinig stilstaat bij wat dat kost.
Maar misschien maak ik daar teveel van, want ook al is de film lang, het is zeker niet saai. Kelly en zijn squad hangen aan elkaar van stereotypen maar ze worden door een sterke cast goed neergezet. Eastwood is zijn grommige zelf, Savalas geeft de nodige emotionele verdieping en Sutherland is hilarisch anachronistisch als een hippie avant la lettre. De actie is gedateerd maar loopt lekker en de climax, met een verdienstelijk gemodificeerde T-34 als Tiger tank, is goed uitgevoerd.
Kelly's Heroes is meer action/comedy dan oorlogsfilm, laten we het daar op houden. Met die insteek heb je hier een leuke avond aan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
You've peaked my interest, dear sir.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:41:
Kelly's Heroes (1970) [Afbeelding: Kelly's Heroes (1970)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, War | Runtime: 144 min | MPAA: GP Na mijn review van Scarface kwam een andere film waar ik conflicterende gedachtes over heb naar voren in mijn hoofd. Eentje die minder bekend is maar zeker de moeite waard, in elk geval voor fans van oorlogsfilms.
Juli 1944, Frankrijk. De titelheld van de film, Pvt. Kelly (Clint Eastwood), komt aan informatie dat in een bank in een dorpje achter de Duitse linies een enorme berg goud voor het grijpen ligt. Hij slaagt de rest van zijn squad lekker te maken voor een wild plan om het goud te stelen. Zijn commanding officer, Big Joe (Telly Savalas), vind het een slecht idee maar geeft zijn akkoord en met hulp van Sherman tank commandant Oddball (Donald Sutherland) gaan ze los.
Kelly's Heroes voelt het eerste uur aan als een standaard oorlogsfilm-lite. War is fun, let's shoot nazis and blow stuff up. Maar halverwege de significante running time van 2,5 uur vindt regisseur Brian Hutton het nodig om ook te laten zien dat ook de good guys dood kunnen en de film gaat hier op een nogal nonchalante manier mee om. Alsof het een tick-the-box element is dat en passant meegenomen moet worden. Daarna gaan we gewoon weer verder met de bank beroven. Het creeërt een nogal ambivalent moraal vacuum in de film: Een stel dieven dat mensen overhoop schiet en weinig stilstaat bij wat dat kost.
Maar misschien maak ik daar teveel van, want ook al is de film lang, het is zeker niet saai. Kelly en zijn squad hangen aan elkaar van stereotypen maar ze worden door een sterke cast goed neergezet. Eastwood is zijn grommige zelf, Savalas geeft de nodige emotionele verdieping en Sutherland is hilarisch anachronistisch als een hippie avant la lettre. De actie is gedateerd maar loopt lekker en de climax, met een verdienstelijk gemodificeerde T-34 als Tiger tank, is goed uitgevoerd.
Kelly's Heroes is meer action/comedy dan oorlogsfilm, laten we het daar op houden. Met die insteek heb je hier een leuke avond aan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
The Wonderful Story of Henry Sugar (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Short, Adventure, Comedy | Runtime: 37 min | MPAA: PG Als Roald Dahl en Wes Anderson-liefhebber was deze korte film een no-brainer om te kijken voor me. En het viel niet tegen. De film is een raamvertelling waarin Dahl (Ralph Fiennes) het verhaal van Henry Sugar (Benedict Cumberbatch) vertelt, een rijke kerel die leert te zien zonder zijn ogen. Het is een simpel verhaal met een ingenieuze gelaagde structuur met niet minder dan zes narrators. Naast Cumberbatch en Fiennes maken ook Ben Kingsley, Dev Patel en Richard Aoyade hun opwachting en het acteerwerk zit dus wel snor. De vertellingen en dialogen, grotendeels woord voor woord gelift vanuit Dahl's werk, lopen lekker en zijn leuk aan elkaar ge-edit maar het staccato waarin alles wordt afgeleverd vermoeide me wel een beetje tegen het einde. De decors zijn op en top Anderson. Dit is een kleine film met beperkte middelen gemaakt door een groep mensen die hun vak als geen ander verstaat. Mooi om te zien. | |

Tijd om daar eens goed voor te gaan zitten, en beleven hoe al dat 4k HdR+++ Super vibrant color geweld om je oren vliegt.
Hoe ik dan vervolgens op een film uit 1985 uitkom, die grotendeels in de nacht is opgenomen lijkt te zijn*, zal altijd 1 van die mysteries van mijn hersenkronkels blijven.
Young Sherlock Holmes (1985) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Fantasy, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Het begin van de film is nog wel aardig. Het jaar is 1860 en John watson komt op een nieuwe Jongensschool terecht, waar hij kennis maakt Met Dhr. Holmes. en hoewel er gaadeweg wel "holmse" karakterrekken worden geintroduceerd , begint het verhaal en de setting al steeds meer Harry Potter Trekjes te krijgen. Om vervolgens halverwege alle Holmes verwijzing los te laten en te veranderen in "indiana Holmes en de Pyramid of Doom". Het was vermakelijk genoeg om af te kijken, Maar als geheel is het geen beste combi, zeker de 2e helft is gewoon een slechte imitatie van indiana Jones. Wel opmerkelijk waren de SFX van 1 scene waarvan het me verbaasde dat dat in 85 al kon, blijkt dat het eerste CGI karakter in een film ooit te zijn, gemaakt door pixar nog wel | |
*nog niet zeker of dit nu wel of geen issue van mijn pc/tv combinatie is
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Happiness for Beginners (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: TV-14 Soms heb je geen zin in harde actie, intelligente drama of enge horror, maar wil je gewoon ontspannen op de bank naar een luchtige rom-com met een "eind goed al goed" slot kijken. En laat Happiness for Beginners nou typisch zo'n film op Netflix zijn. | |
Voor wie dit ook mooi vindt: in de dagen nadat deze film online kwam zijn er nog 3 online gezet.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
The Wonderful Story of Henry Sugar (2023) [Afbeelding: The Wonderful Story of Henry Sugar (2023)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Short, Adventure, Comedy | Runtime: 37 min | MPAA: PG Als Roald Dahl en Wes Anderson-liefhebber was deze korte film een no-brainer om te kijken voor me. En het viel niet tegen.
De film is een raamvertelling waarin Dahl (Ralph Fiennes) het verhaal van Henry Sugar (Benedict Cumberbatch) vertelt, een rijke kerel die leert te zien zonder zijn ogen.
Het is een simpel verhaal met een ingenieuze gelaagde structuur met niet minder dan zes narrators. Naast Cumberbatch en Fiennes maken ook Ben Kingsley, Dev Patel en Richard Aoyade hun opwachting en het acteerwerk zit dus wel snor.
De vertellingen en dialogen, grotendeels woord voor woord gelift vanuit Dahl's werk, lopen lekker en zijn leuk aan elkaar ge-edit maar het staccato waarin alles wordt afgeleverd vermoeide me wel een beetje tegen het einde. De decors zijn op en top Anderson.
Dit is een kleine film met beperkte middelen gemaakt door een groep mensen die hun vak als geen ander verstaan. Mooi om te zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Poison, The Swan en The Rat Catcher

Allemaal op Netflix. In tegenstelling tot The Wonderful Story of Henry Sugar zijn de genoemde shorts rond de 17 minuten per stuk.
Dat zit wel Schnorr.
Barbie (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Afgezien van "Hi Barbie!" heb ik niks leuks aan deze film kunnen ontdekken. Margot Robbie is redelijk in haar element als Barbie maar de karakters zijn oninteressant, het acteerwerk is beroerd, de gesprekken boeien niet en dan hebben we ook nog het beroerde verhaaltje. Het is dan ook vooral propaganda voor Mattel. Daarnaast is de doelgroep niet duidelijk, het is ten dele een kinderfilm en niet bedoeld voor coole gasten zoals mij. Barbie is een meisjesding - ik speel niet met barbiepoppen - dus het voelde voor mij 'gay' om erheen te gaan en ik was bang voor wat de mensen er wel niet van zouden denken. Toch is het een populaire film en daarom heb ik me uiteindelijk bij m'n ballen gegrepen en mezelf naar de bioscoop gesleurd, en gelukkig waren er niet teveel mensen in de zaal zodat weinig mensen me hebben gezien. Maar ik had beter thuis kunnen blijven. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
The Curse of Bridge Hollow (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 89 min | MPAA: TV-14 Na een drukke dag zijn we 's avonds een film gaan kijken en het is uiteindelijk deze geworden, geen idee wat te verwachten. Maar als ik eerlijk ben viel de film reuze mee, ondanks het geen hoogstandje was! Het verhaal gaat over een gezin dat verhuist en in een stad komt die helemaal in de ban is van Halloween, maar Howard is totaal geen fan van Halloween. Zijn dochter Sydney juist wel en ontdekt een geheime ruimte in de muren op zolder, deze ontdekking zorgt voor een leuke verrassing. Er zitten veel grappige momenten in de film, met hier en daar wat actie. Wij hebben dankzij deze film een ontspannen en leuke film avond hebben gehad. | |
Dat is er zeker wel, echter is het allemaal erg "on the nose". Patriarchy bad, matriarchy good.josh-hill schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:54:
@Salvatron Ik had eigenlijk verwacht dat Greta Gerwig onder de plastic-poppen façade stiekem een best wel interessante film had gestopt die eigenlijk over ons gaat i.p.v. over die plastic poppen. Uit je verslag begrijp ik dat dat niet het geval is?
Er wordt wel geprobeerd om Barby land (matriarchy) te spiegelen als de tegenoverstelling van de echte wereld (patriarchy), maar wat ik daar dan van weg haal is dat matriarchy lang zo erg niet is als patriarchy al dus de film.
Barby land moet wel wat aanpassen aan het einde van de film zodat ze de Ken's wat meer rechten geven maar zeker niet te veel en in kleine stapjes.
Vond het wel een vermakelijke film.
[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 05-10-2023 11:35 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
diegene die de film verzonnen heeft heeft een poging gedaan met rolpatronen tussen mannen en vrouwen, nu je het zegt, ja, dat klopt, daar heb je gelijk in, echter vond ik het overdreven, het is de subjectieve visie van de verzinner en komt niet helemaal overeen met de werkelijkheid hier in nederland, de rolpatronen boeiden me niet zojosh-hill schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:54:
@Salvatron Ik had eigenlijk verwacht dat Greta Gerwig onder de plastic-poppen façade stiekem een best wel interessante film had gestopt die eigenlijk over ons gaat i.p.v. over die plastic poppen. Uit je verslag begrijp ik dat dat niet het geval is?
Populariteit is ook steeds minder een maatstaf voor kwaliteitSalvatron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:43:
Barbie (2023) [Afbeelding: Barbie (2023)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Toch is het een populaire film en daarom heb ik me uiteindelijk bij m'n ballen gegrepen en mezelf naar de bioscoop gesleurd,[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Een 1 vind ik wat harsh maar ik had zelf ook op iets meer gehoopt dan waar Gerwig mee kwam en dat kan inderdaad te maken hebben met een Mattel-mandated-make-more-merchandising-money approach die niet al teveel zere benen raakt.josh-hill schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:54:
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-10-2023 15:31 ]
John Wick: Chapter 4 (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R Pief! Paf! Beng! Boem! Swoosh! Blammo! Er zou een fan edit moeten komen met Batman geluidseffecten. De film zit stampvol met zoveel vermakelijke nonsens en cartoon violence & physics dat ik het idee had dat ik naar een live action versie van Ren & Stimpy zat te kijken. Ook is er weer een grote rol weggelegd (zoals zovaak in actie- en spionage films) voor de welbekende vliegmaatschappij "Off-Screen Airlines". Dat, of de almachtige High Table schijt daadwerkelijk peulen voor de directie van vlieghavens wereldwijd. De film duurt bijna drie uur, maar omdat er letterlijk veel vaart in zit valt dat niet zo op. Het voelt ook een stuk "cleaner" aan. Ondanks de talloze schot-, steek- en snijwonden is het verbazingwekkend licht in écht bloedvergieten. Zeker in vergelijking met de eerste (paar) films. Maakt verder ook niet zoveel uit, maar het viel me op. Ook wel fascinerend dat we inmiddels vier films verder zijn, allemaal vanwege een inbraak en een doodgeschoten hond. In deze film zat naar dat laatste punt nog een referentie. Ook wel leuk was de referentie naar The Warriors en het spel Hong Kong Massacre. Hoewel vermakelijk, vond ik dit toch niet echt een hele goede film. Maar toch een voldoende. | |
Brownian Movement (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated Behoorlijk minimalistische film over een fucked up situatie, waarin een vrouw een appartement huurt om seks te hebben met mannen die in de verste verte niet in de buurt komen van de man waarmee ze getrouwd is en waarmee ze een kind heeft. De film is opgedeeld in drie duidelijk gescheiden delen. Kan moeilijk zeggen wat de delen inhouden zonder veel van het plot te spoilen, maar het zijn in ieder geval zeer logische delen van het vrij realistische (maar ook wel absurde) verhaal. Bij het maken van de film is er duidelijk veel werk gestoken in het weglaten. Er is zelfs zoveel weggelaten, dat je alle grote acties en confrontaties allemaal in je hoofd er bij moet verzinnen. Dit is een interessante aanpak. Het is niet voor iedereen, en het heeft wel zijn nadelen, maar ik vond het op zich wel werken. Het voelt wel wat kaal, maar je fantasie weet toch wel heel goed het verhaal af te maken en is daar waarschijnlijk ook beter in dan bij het daadwerkelijk tonen van deze belangrijke stukken in het verhaal. Het is dus eigenlijk een verzameling van broodkruimels die samen met je fantasie een geheel vormen. Wat je te zien krijgt zijn vooral lange shots met een zeer nauwgezette compositie, waarin verder niet al te veel gebeurt, waardoor je uit datgene dat dan wel gebeurt extra veel haalt. Er is ook niet echt veel dialoog, wat je de tijd geeft om over alles na te denken. Ik vond het een goede film. Als je de opzet accepteert, dan is de rest van het verhaal allemaal een heel logisch gevolg. Ik vroeg me ook steeds af of er een uitweg is uit de ontstane situatie (en nee, ik denk het eigenlijk niet). Nu ook weer geen meesterwerk, maar zeker veel meer dan wat je verwacht van de cijfers op IMDb en RT. | |
65 (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Adam Driver als astronaut die crashed op de aarde ten tijde van de dino's? Ok, waarschijnlijk geen oscar-materiaal maar count me in! Zal op zijn minst vermakelijk zijn, mogelijk iets met tijdreizen, wellicht zelfs gewoon een fijne echt goede spannende scifi? Ik heb hem halverwege uitgezet, en toen was ik de aandacht al een tijdje verloren want allejezus, wat een saaie, clichématige en slechte film is dit. Platgeslagen karakters, uitgekauwd (wat zeg ik, verteerd, uitgescheten, tot compost vergaan) plot, de dino's zijn niet heel slecht maar zeker niet beter dan 30 jaar geleden (!!!) in Jurassic Park (toch het ijkpunt van alle dino-films), het lijkt wel alsof Chat GPT nu ook films kan maken zonder enige menselijke inbreng. | |
Meg 2: The Trench (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Een tijdje terug keek ik The Meg nog eens terug en was ik onaangenaam verrast over hoe slecht die eigenlijk was. In al mijn optimisme, en vastberadenheid een leuk leven te hebben, had ik me daarvan alleen de spaarzame aardige momenten herinnerd. Maar jeetje, wat een beroerde film was dat zeg. Nu dan deel 2. Ik had er geen bioscoopkaartje voor over maar tot mijn verbazing staat ie al online, dus ja. En ja, waar het vaak zo is dat een vervolgfilm minder goed is dan het origineel is dat hier geenzins het geval; The Meg2 is eigenlijk precies even slecht als deel 1. Kortom: wederom een B-film, gemaakt voor de Chinese pubermarkt. | |
The Little Mermaid (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG Na alle ophef over lichtgetinte sprookjesfiguren was ik blij dat de kleine zeemeermin al te streamen is, en ik heb me uitstekend vermaakt. Imho een echte Disneyfilm, met wat spanning, wat humor, wat muziek, wat levenslessen hier en daar... goed gemaakt! Ik verwachtte een echte kinderfilm, maar voor jongere kinderen zal deze film nog best wel eng zijn af en toe. De rol van Ursula de gemene zeeheks wordt lekker dik aangezet, grappige bijrollen van Sebastiaan de Krab en hoe heet die meeuw ook alweer, hoofdrollen ook, ja, gewoon goed. Disney-formule perfect uitgevoerd, een genot om naar te kijken! | |
[ Voor 52% gewijzigd door migchiell op 05-10-2023 21:35 ]
Elemental (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Onze dochter had deze film samen met mama al in de bios gezien, maar wilde deze graag tijdens het eten (soms doen we dat nog wel eens) met zijn allen bekijken. Nu is het bij onze dochter zo dat ze het fantastisch vind om te bekijken wanneer we (vooral mij) een traantje laten tijdens een film. Maakt niet uit waar. Uiteindelijk heeft zij "verloren". Maar richting het einde kwam er toch een traan. (Ben sowieso wel emotioneel van mezelf, dus de gemiddelde film komt er wel een traan. Het is een leuke film, wat uiteindelijk wel te raden valt hoe deze eindigt. Soort Romeo en Juliette verhaal. | |
No Hard Feelings (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Nu ben ik erg fan van Jennifer Lawrence. Beetje girl next door. Maar goed, deze film heeft zo zijn grappige punten, maar veelal ook erg overdreven gebeurtenissen. We zien JL naakt. Maar buiten dat ik fan van haar ben, had dat voor mij weer niet gehoeven. Heb me er erg mee vermaakt, maar was wel redelijk voorspelbaar qua doen en laten. | |
Hm, No Hard Feelings dus?We zien JL naakt. Maar buiten dat ik fan van haar ben, had dat voor mij weer niet gehoeven.
Sorry, ik kon het niet laten
Not really no. Ze is leuk om te zien, maar sommige dingen zijn toch beter in je eigen gedachten.Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:32:
[...]
Hm, No Hard Feelings dus?![]()
Sorry, ik kon het niet laten
Vond ook per scene ze er slecht en dan weer leuk uit zien. Aan de andere kant kan het prima zo zijn dat het per scene zo bedoeld was. Wel/geen make-up als bedoeling.
[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-10-2023 08:49 ]
En dat is waarom ik haar ook zo waardeer.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:49:
Dat klinkt alsof ze er uit zag als een normaal echt mens. Schandalig. Waar moet het heen met de mensheid als we gaan doen alsof Hollywood actrices net als wij zijn.
Excuses als het anders over kwam.
Bedoelde het niet als iets negatiefs. Vind het helemaal goed om geen naakt in films te hebben. Vooral niet als het niet functioneel is. Hier was het een beetje in het midden. Soms wel, soms niet.
Toch even gekeken omdat ik nieuwsgierig was.Arunia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:40:
[...]
Not really no. Ze is leuk om te zien, maar sommige dingen zijn toch beter in je eigen gedachten.
Vond ook per scene ze er slecht en dan weer leuk uit zien. Aan de andere kant kan het prima zo zijn dat het per scene zo bedoeld was. Wel/geen make-up als bedoeling.
Als de datums op o.a. Wikipedia kloppen dan heeft ze iets langer dan een half jaar voor de opnames een kind gekregen.
Maar ik las ook dat het aanmoedigen van seks en objectificatie niet het doel was van deze film, dus ik vermoed dat dat je opmerking dan een beetje aan het punt van de film voorbijgaat.
(ook niet zo negatief bedoeld als het overkomt)
Dat zit wel Schnorr.
Oh het kwam bij mij niet negatief over hoorArunia schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
En dat is waarom ik haar ook zo waardeer.
Excuses als het anders over kwam.
Bedoelde het niet als iets negatiefs. Vind het helemaal goed om geen naakt in films te hebben. Vooral niet als het niet functioneel is. Hier was het een beetje in het midden. Soms wel, soms niet.
Ik heb de relevante scene even bekeken
Film dus niet gezien maar een dergelijke scene past daar volgens mij heel goed bij: Ze draagt geen kleren omdat dat onderdeel is van haar karakter en het in het verhaal past. Niet om eye candy te zijn.spokje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:14:
Het zou juist goed zijn om wat meer naakt in films te zien. Wordt het wellicht weer wat normaler ipv dat we met z'n allen er zo spastisch over doen.
Overigens gaan we hier nog steeds erg ambigu en hypocriet mee om vind ik. Kan me herinneren dat er wat gerommel was over een scene in Star Trek Into Darkness waarbij Alice Eve opeens in haar ondergoed te zien was, de schrijver heeft daar toen excuses voor gemaakt. Maar goed, als je die scene ziet en dan even kijkt naar hoe dames doorgaans gekleed gaan in zo'n beetje alle DC en MCU films (en heel veel andere films), dan vraag ik me werkelijk af waarom die scene nou zo verschrikkelijk was maar het perfectly ok is als Scarlett Johannson 12 films lang in een leren cat suit rondwandelt.
[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-10-2023 09:49 ]
En dan de mannen nog. Of denken mensen echt dat we er allemaal uitzien als Duke Nukem?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:41:
[...]
Oh het kwam bij mij niet negatief over hoor![]()
Ik heb de relevante scene even bekekenIk vind het een positieve ontwikkeling dat er langzaamaan een wat realistischer beeld komt in de media van hoe mensen er echt uit zien. Jennifer Lawrence is naar alle maatstaven een erg mooie dame. Laat de photoshop en de cgi en de make-up weg en misschien wordt dan voor een hoop mensen meer duidelijk dat ze zich zelf ook wat makkelijker kunnen accepteren. Kudos voor Lawrence dat zij daar aan bijdraagt.
Dat zit wel Schnorr.
Vooral als je ziet waar we vandaan komenspokje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:14:
Het zou juist goed zijn om wat meer naakt in films te zien. Wordt het wellicht weer wat normaler ipv dat we met z'n allen er zo spastisch over doen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Speak for yourself, puny manStukfruit schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:45:
[...]
En dan de mannen nog. Of denken mensen echt dat we er allemaal uitzien als Duke Nukem?

Vraag me af wat het percentage is als je alleen naar Europese films kijkt.
Dat vond ik dan wel weer fijn aan de film Elemental die ik laatst heb gezien:Stukfruit schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:45:
[...]
En dan de mannen nog. Of denken mensen echt dat we er allemaal uitzien als Duke Nukem?
:fill(white):strip_exif()/f/image/XKi0unylxoMRJEDtfBbwrFYD.png?f=user_large)
Ik voelde me, als out-of-shape verlepte veertiger met een kantoorbaan eindelijk ook "represented"
Dan is het 1.21% waar géén naakt in zitjosh-hill schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:17:
1.21%?
Vraag me af wat het percentage is als je alleen naar Europese films kijkt.
In een film waar Jennifer wordt ingehuurd door de ouders van een schuchtere jongen om hem "keihard te daten"...Stukfruit schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Maar ik las ook dat het aanmoedigen van seks en objectificatie niet het doel was van deze film (...)
Nu heb ik alleen de trailer gezien dus misschien heb ik het verkeerd maar ik kreeg ik de indruk dat de film juist draait om verleiding en daarmee het aanmoedigen van objectificatie en seks.
Dat viel op zich wel mee. Behalve de enorme cleavage was het niet veel anders als de superhelden pakjes sinds de jaren negentig. Die bestonden ook allemaal uit strak leer of spandex (insert X-Men grap hierover zelfsDr. Strangelove schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:41:
[...]
Maar goed, als je die scene ziet en dan even kijkt naar hoe dames doorgaans gekleed gaan in zo'n beetje alle DC en MCU films (en heel veel andere films), dan vraag ik me werkelijk af waarom die scene nou zo verschrikkelijk was maar het perfectly ok is als Scarlett Johannson 12 films lang in een leren cat suit rondwandelt.
Vond juist dat de outfits, juist voor vrouwen, de laatste twee decennia veel minder "sexy" en meer praktisch zijn geworden. Voor heel veel superhelden eigenlijk. Een "armourkini" zoals die van Roodhaar of Vampirella of Angela (uit Spawn) zie je al lang niet meer. Maar wat je dan wel weer hebt zijn meer "de mannelijke held trekt zijn shirt uit" momenten.
The Equalizer 3 (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Robert McCall is een soort omgekeerde John Wick. Waar John shit opzoekt, is Robert een shit magnet. Beiden zijn ze echter zeer bedreven in het enigszins voortijdig permanent laten sluiten van de ogen van diverse nare personen. En dat komt ze goed van pas. McCall is in Zuid Italië beland omdat hij "iets moest terughalen". Natuurlijk loopt hij daar de lokale maffia tegen het lijf. Omdat hij zich steeds meer thuis voelt in het dorpje besluit hij er wat aan te doen. McCall stijl. Ondanks dat John Wick 4 en Equalizer 3 heel veel overeenkomsten hebben, vond ik deze toch de betere. Het is lekker kleinschalig en bijna kneuterig. Hoewel er er ook een klein internationaal element in zit is dat niet echt de focus, meer een manier om het plot te laten gebeuren. Waarbij JW4 een haast alternatieve wereld laat zien waarbij doodseskaders deel uitmaken van het leven, is E3 (iets) meer grounded in het hier en nu. Het is daarom ook minder "style over substance" en cartoony. Wel grappig is dat ze beiden net zo lang lopen. En hoewel ik op dit moment niet zoveel meer heb met metaverses, zou ik het op zich geinig vinden als in een eventueel vervolg John Wick een kleine cameo in deze serie zou hebben, en vice versa. Al met al toch hetzelfde cijfer als JW4 | |
Heb je ook Deel 1 en 2 gezien? En zo ja wat vond je van deze film met de vorige delen in het achterhoofd?Vrijdag schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:11:
The Equalizer 3 (2023) [Afbeelding: The Equalizer 3 (2023)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Robert McCall is een soort omgekeerde John Wick. Waar John shit opzoekt, is Robert een shit magnet. Beiden zijn ze echter zeer bedreven in het enigszins voortijdig permanent laten sluiten van de ogen van diverse nare personen. En dat komt ze goed van pas.
McCall is in Zuid Italië beland omdat hij "iets moest terughalen". Natuurlijk loopt hij daar de lokale maffia tegen het lijf. Omdat hij zich steeds meer thuis voelt in het dorpje besluit hij er wat aan te doen. McCall stijl.
Ondanks dat John Wick 4 en Equalizer 3 heel veel overeenkomsten hebben, vond ik deze toch de betere. Het is lekker kleinschalig en bijna kneuterig. Hoewel er er ook een klein internationaal element in zit is dat niet echt de focus, meer een manier om het plot te laten gebeuren. Waarbij JW4 een haast alternatieve wereld laat zien waarbij doodseskaders deel uitmaken van het leven, is E3 (iets) meer grounded in het hier en nu. Het is daarom ook minder "style over substance" en cartoony.
Wel grappig is dat ze beiden net zo lang lopen. En hoewel ik op dit moment niet zoveel meer heb met metaverses, zou ik het op zich geinig vinden als in een eventueel vervolg John Wick een kleine cameo in deze serie zou hebben, en vice versa.
Al met al toch hetzelfde cijfer als JW4[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik verspreid alleen het woord van Wikipedia & coSuperkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:33:
[...]
In een film waar Jennifer wordt ingehuurd door de ouders van een schuchtere jongen om hem "keihard te daten"...
Nu heb ik alleen de trailer gezien dus misschien heb ik het verkeerd maar ik zag kreeg ik de indruk dat de film juist draait om verleiding en daarmee het aanmoedigen van objectificatie en seks.
Dat zit wel Schnorr.
Dat is een goede vraag. Het is inmiddels alweer een flinke tijd geleden dat ik de eerdere delen heb gezien. Ik ga ze binnenkort maar eens opnieuw kijken.Webgnome schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:15:
[...]
Heb je ook Deel 1 en 2 gezien? En zo ja wat vond je van deze film met de vorige delen in het achterhoofd?
Wat ik er nog van weet, is dat ik het in elk geval wel vermakelijke pulp-actiefilms vind. Zeg maar de Death Wish reeks van deze tijd.
Dit derde deel doet ook niets nieuws. Het is gewoon weer "lone wolf met a particular set of skills ziet nare dingen en neemt het recht in (grotendeels) eigen handen en aan het einde is iedereen blij en zijn de nare mensen naar doodgegaan". McCall is een low-key actieheld die zonder bombarie en eigenbelang het onrecht dat hij ziet bestrijd en de hele film is zo voorspelbaar als wat. Ik kan de drie films dan ook niet echt als "goed" bestempelen, maar wel als vermakelijk als je hier wel van houdt. Deel één was wel verfrissend, hoewel we Denzel natuurlijk eigenlijk precies dezelfde rol zagen spelen als in Man on Fire. Deel twee en drie zijn gewoon een herhaling van zetten. Fun fact, zowel Denzel Washington als Dakota Fanning speelden in Man on Fire en Equalizer 3. Daarbij zijn beide films ook nog eens remakes.
Liever niet. Het leidt vaker af van het verhaal dan dat het iets toevoegt.spokje schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:14:
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor film het is.Dwarlorf schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Liever niet. Het leidt vaker af van het verhaal dan dat het iets toevoegt.
Zeker, maar erger me altijd aan die verplichte sex scenes in films. Vooral in actiefilms haalt het de vaart er uit. Of in films waar het totaal niet nodig is. Die sex scene in Oppenheimer bijvoorbeeld ging helemaal nergens over. Was ook niet nodig om haar getergde ziel verder mee uit te diepen want het was al een hele goede acteerprestatie van Florence Pugh. Ik vind haar rol daardoor zelfs in kracht inboeten, maakte haar hele karakter in 1 slag ééndimensionaal. Als ik haar was had ik de rol geweigerd.P-Rock schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:53:
[...]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor film het is.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Braveheart (1995) | ![]() |
Tweakers: 2.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 178 min | MPAA: R In de eerste plaats, hoe kan in hemelsnaam Braveheart een 2.0 hier op Tweakers hebben? En dan nu mijn mening over deze niet helemaal historisch correcte historische biopic over de Schotse rebel William Wallace. De film begint al meteen met de disclaimer dat de geschiedenis geschreven wordt door de overwinnaars en dat dit dan het 'ware' verhaal zou zijn over William Wallace. Kanttekening hierbij is dat het verhaal/script/scenario waar deze film op is gebaseerd is geschreven door een nazaat van William Wallace genaamd Randall Wallace. Hierdoor wordt William Wallace erg geromantiseerd, terwijl Robert the Bruce juist als opportunist en zwakke leider wordt neergezet. (notitie: in Outlaw King uit 2018 wordt Robert the Bruce sympathieker weergegeven.) Maar als je de historische foutjes negeert krijg je er wel een hele mooie film over een spannende periode in de Schotse onafhankelijkheidsstrijd begin 14e eeuw voor terug. Je leeft mee met de Schotten die zich als halve Vikingen gedragen, veracht de Engelse koning "Longshanks" om zijn wreedheid, en geniet van de ruige Schotse natuur in mooie beelden tussendoor. Mel Gibson speelt de hoofdpersoon op een aanstekelijke manier waarbij je niet anders kunt dan William Wallace sympathiek en een held te vinden. De gevechten tussen de Engelsen en de Schotten worden groots weergegeven waarbij bloederige effecten zoals afgehakte benen niet gespaard worden. Dit alles maakt dat het een film is die je van begin tot eind geboeid kijkt. | |
markdm in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Ik kan @markdm geen ongelijk geven. Ik vind het absoluut geen goede film, en Ready Player One inderdaad ook niet.
Overigens stoorde ik me niet zozeer aan historische incorrectheid, maar gewoon aan de film zelf.
[ Voor 32% gewijzigd door josh-hill op 07-10-2023 13:15 ]
The Exorcist: Believer (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 121 min | MPAA: R Wil je een goede Exorcist film zien, ga dan het origineel nog maar eens kijken. Wat is dit een slap aftreksel, niet de moeite van het kijken waard. | |
Transcendence (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13 Een kunstmatige intelligentie probeert de wereld over te nemen. Klinkt goed maar het is meer een drama-sciencefictionfilm dan een keiharde actiefilm. De film komt al uit 2014 maar het onderwerp is zo actueel als maar kan: wie heeft er nog niet gehoord over de gevaren van kunstmatige intelligentie? Yep, de singulariteit wordt hier de transcendentie genoemd. Maar de film gaat te langzaam. De film is kijkbaar maar er had meer ingezeten gezien het interessante en actuele onderwerp. Ik krijg trouwens ineens zin in een potje chatgpt. | |
Southland Tales (2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 145 min | MPAA: R Enorm wazige film van Richard Kelly, bekend van de culthit Donnie Darko. Het verhaal draait om Boxer Santaros (Dwayne Johnson), een actiester met geheugenverlies die - samen met de pornoster Krysta Now (Sarah Michelle Gellar) - een screenplay heeft geschreven die het einde van de wereld voorspelt en nu de meest gezochte man ter wereld is. In de nabije toekomst is Amerika nl. aangevallen door terroristen en verkeert het land in grote chaos. Dankzij de Patriot Act heeft de overheid goedkeuring gekregen om de bevolking nauwlettend in de gaten te houden en zelfs het internet wordt gecensureerd. Er is ook een brandstofcrisis gaande, dat wordt opgelost door het Duitse bedrijf Treer, die een machine heeft ontwikkeld dat oceaangolven omzet in energie (Fluid Karma). Dit heeft echter tot gevolg dat de rotatie van de aarde wordt afgeremd, wat weer zorgt voor tijdscheuren. Politieagent Roland Taverner (Sean William Scott), een mol voor een ondergrondse, neo-Marxistische verzetsbeweging, is ondertussen op zoek naar zijn tweelingbroer. Volgt u het allemaal nog? Southland Tales was voor Kelly een enorm ambitieus project en waarbij hij de vrije hand lijkt te hebben gehad, maar wat een hopeloze mislukking is gebleken die zijn carriëre als filmmaker geen goed heeft gedaan. Dat komt doordat de film - vanwege alle verhaallijnen - van de hak op de tak springt, er te weinig aan de kijker (duidelijk) wordt uitgelegd wat er nou precies allemaal aan de hand is en het vrij matige acteerwerk van allerhande b-sterren uit voornamelijk het komedie circuit. Het is nl. alsof we middenin het verhaal vallen en deze film deel uitmaakt van een groter geheel. Ik keek de Cannes Cut, die meer zou moeten uitleggen, maar behalve dat deze een kwartier langer duurt was de film nog net zo onnavolgbaar als de bioscoopversie. Wat ook opvalt is de aparte soundtrack die gemaakt werd door dance artiest Moby en de stijlvolle cinematografie. Southland Tales is géén goede film, maar wel een uitermate interessante mislukking. | |
The Creator (2023) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gareth Edwards gaf met Rogue One de beste toevoeging aan Star Wars sinds 2005. Met the Creator brengt hij nu een zelfgeschreven verhaal, hoewel de originaliteit uiteindelijk wat tegenvalt. De film doet wel veel goed. Het 'nieuw-Azië' waar de film zich voornamelijk afspeelt voelt echt en verfrissend aan. Het Amerikaanse ruimtetoestel en superwapen 'Nomad' maakt op beeld en gehoor indruk (die laser ziet er gewoon vet uit), en geeft een mooi contrast tegen het uiteindelijk kwetsbare wapen waar de AI zijn hoop op gevestigd heeft. De acteerprestaties zijn meer dan voldoende, de chemie tussen John David Washington en de jonge Madeleine Yuna Voyles werkt goed. De film wordt nooit saai, de setpieces zijn met veel en zijn indrukwekkend. Al komt daar ook een duidelijk minpunt van de film naar voren, er worden soms flink wat verhaaltechnische sprongen genomen waar je makkelijk gaten in kan schieten. Dat karakters zomaar overal kunnen komen en opeens een octopusmonster is om tegen te strijden moeten we voor lief nemen, maar ja, het ziet er wel vet uit, dus we slikken het. Links en rechts wordt er ook een flardje dialoog besteedt om het geheel wat diepgang te geven, maar dat gaat zo snel voorbij dat de film op dat vlak weinig nieuws weet aan te brengen. Uiteindelijk dus zeker een zeer vermakelijke film, en de wereld die neergezet wordt nodigt uit om verder ontdekt te worden. Hopelijk kan dan meer diepgang gebracht worden, dan zou het misschien wel het begin van een succesvolle nieuwe franchise kunnen zijn. | |
PAW Patrol: The Mighty Movie (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 92 min | MPAA: PG Vandaag voor het eerst met mijn dochter (5jr) naar de bioscoop geweest. De film? Paw Patrol: The Mighty Movie. Dochterlief heeft alle afleveringen op Netflix wel 100x gezien en de vorige film kreeg ze van Sinterklaas op Blu-ray. De perfecte film dus voor een eerste bioscoop ervaring. Pathé Ede verzorgt een zogenaamde kleuterbios waarbij de zaal niet volledig donker wordt en het geluid niet volle bak aangaat. Leek mij een goede voor de eerste keer. Dan de film zelf. De film verteld het verhaal over hoe de Paw Patrol nieuwe krachten hebben gekregen door een meteoriet die in de stad is geland. Uiteraard is er ook een slechterik die dezelfde krachten wil hebben. Wat volgt is een spannend verhaal met coole reddingsacties, Skye die zichzelf te klein vind en wil bewijzen dat ze erbij hoort en Rubble die de clown uithangt. Spanning en dolle pret ten top. De film is van begin tot eind een genot om naar te kijken. Grafisch erg goed en het verhaal is voor de kleintjes spannend genoeg. Ik vind het een waardige opvolger van de eerste film en geef de film dan ook een dikke 8! Topfilm voor de kleintjes (en papa vond de film eigenlijk ook gewoon heel tof). Ow en mijn dochter? Die wil vaker met papa naar de bioscoop! | |
Eyes Wide Shut (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 159 min | MPAA: TV-MA Film van Stanley Kubrick, met Tom Cruise in de hoofdrol en Nicole Kidman in een bijrol. De film gaat over een dokter, gespeeld door Tom Cruise, die een oud klasgenoot tegenkomt. Deze oud klasgenoot speelt de piano op feestjes waar iedereen een masker draagt. De dokter wil graag naar dit feestje toe, maar wordt hem afgeraden. Tegen beter weten in gaat hij alsnog. Heerlijke film met lange en goed geacteerde scènes. Veel naakt, een mysterieus verhaal en een Tom Cruise die eens een keer niet rent | |
Herkenbare mooie herinneringen zijn dat! Zo ben ik met mijn jongste zoon ook voor het eerst naar de bioscoop geweest maar dan naar het eerste deel van Paw Patrol, dus ken het gevoelPdeBie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:33:
PAW Patrol: The Mighty Movie (2023) [Afbeelding: PAW Patrol: The Mighty Movie (2023)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 92 min | MPAA: PG Vandaag voor het eerst met mijn dochter (5jr) naar de bioscoop geweest. De film? Paw Patrol: The Mighty Movie.
Dochterlief heeft alle afleveringen op Netflix wel 100x gezien en de vorige film kreeg ze van Sinterklaas op Blu-ray. De perfecte film dus voor een eerste bioscoop ervaring.
Pathé Ede verzorgt een zogenaamde kleuterbios waarbij de zaal niet volledig donker wordt en het geluid niet volle bak aangaat. Leek mij een goede voor de eerste keer.
Dan de film zelf. De film verteld het verhaal over hoe de Paw Patrol nieuwe krachten hebben gekregen door een meteoriet die in de stad is geland. Uiteraard is er ook een slechterik die dezelfde krachten wil hebben.
Wat volgt is een spannend verhaal met coole reddingsacties, Skye die zichzelf te klein vind en wil bewijzen dat ze erbij hoort en Rubble die de clown uithangt. Spanning en dolle pret ten top.
De film is van begin tot eind een genot om naar te kijken. Grafisch erg goed en het verhaal is voor de kleintjes spannend genoeg.
Ik vind het een waardige opvolger van de eerste film en geef de film dan ook een dikke 8! Topfilm voor de kleintjes (en papa vond de film eigenlijk ook gewoon heel tof).
Ow en mijn dochter? Die wil vaker met papa naar de bioscoop![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
PSN: Von_Smallhausn
Wat een boutfilm was 65 inderdaad. The Creator past overigens ook in dat straatje (ok de visuals zijn een stuk beter) maar net zo saai, voorspelbaar, clichématig en stereotypisch.migchiell schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:20:
65 (2023) [Afbeelding: 65 (2023)] Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Adam Driver als astronaut die crashed op de aarde ten tijde van de dino's? Ok, waarschijnlijk geen oscar-materiaal maar count me in! Zal op zijn minst vermakelijk zijn, mogelijk iets met tijdreizen, wellicht zelfs gewoon een fijne echt goede spannende scifi?
Ik heb hem halverwege uitgezet, en toen was ik de aandacht al een tijdje verloren want allejezus, wat een saaie, clichématige en slechte film is dit. Platgeslagen karakters, uitgekauwd (wat zeg ik, verteerd, uitgescheten, tot compost vergaan) plot, de dino's zijn niet heel slecht maar zeker niet beter dan 30 jaar geleden (!!!) in Jurassic Park (toch het ijkpunt van alle dino-films), het lijkt wel alsof Chat GPT nu ook films kan maken zonder enige menselijke inbreng.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Meg 2: The Trench (2023) [Afbeelding: Meg 2: The Trench (2023)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Een tijdje terug keek ik The Meg nog eens terug en was ik onaangenaam verrast over hoe slecht die eigenlijk was. In al mijn optimisme, en vastberadenheid een leuk leven te hebben, had ik me daarvan alleen de spaarzame aardige momenten herinnerd. Maar jeetje, wat een beroerde film was dat zeg.
Nu dan deel 2. Ik had er geen bioscoopkaartje voor over maar tot mijn verbazing staat ie al online, dus ja. En ja, waar het vaak zo is dat een vervolgfilm minder goed is dan het origineel is dat hier geenzins het geval; The Meg2 is eigenlijk precies even slecht als deel 1.
Kortom: wederom een B-film, gemaakt voor de Chinese pubermarkt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
The Little Mermaid (2023) [Afbeelding: The Little Mermaid (2023)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG Na alle ophef over lichtgetinte sprookjesfiguren was ik blij dat de kleine zeemeermin al te streamen is, en ik heb me uitstekend vermaakt. Imho een echte Disneyfilm, met wat spanning, wat humor, wat muziek, wat levenslessen hier en daar... goed gemaakt! Ik verwachtte een echte kinderfilm, maar voor jongere kinderen zal deze film nog best wel eng zijn af en toe. De rol van Ursula de gemene zeeheks wordt lekker dik aangezet, grappige bijrollen van Sebastiaan de Krab en hoe heet die meeuw ook alweer, hoofdrollen ook, ja, gewoon goed.
Disney-formule perfect uitgevoerd, een genot om naar te kijken!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ja het was een hele leuke ervaring voor ons allebei.Mon0lith schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Herkenbare mooie herinneringen zijn dat! Zo ben ik met mijn jongste zoon ook voor het eerst naar de bioscoop geweest maar dan naar het eerste deel van Paw Patrol, dus ken het gevoel
Het kleuterbios format van Pathé was een goede keuze denk ik wel. De film was al spannend genoeg zo. Eens kijken wat er komende tijd aan films voor de allerkleinsten uitkomt in dit format.
Misschien ga ik die vanavond wel voor de helft kijkenjellybrah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Wat een boutfilm was 65 inderdaad. The Creator past overigens ook in dat straatje (ok de visuals zijn een stuk beter) maar net zo saai, voorspelbaar, clichématig en stereotypisch.
De goede helft of de slechte helft?migchiell schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:22:
[...]
Misschien ga ik die vanavond wel voor de helft kijken
Dat zit wel Schnorr.
Ome Cor (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 88 min | MPAA: N/A Geinig filmpje van het typische Nederlandse filmniveau, leuk voor op een zaterdagavond met een zak chips en een biertje. Bekende Rotterdammer en paradijsvogel 'Ome Cor' heeft gefraudeerd met z'n arbeidsongeschiktheidsuitkering, het UWV komt hierachter waardoor z'n inkomsten wegvallen en hij aan lager wal raakt. Best een vermakelijk verhaal, als je 'De Marathon' leuk vond dan is dit ook wel wat, maar verwacht geen hoogvlieger Interessant detail is dat er 45 BN'ers meespelen in deze film. De film is opgenomen in de corona periode omdat men toen geen klussen had. De film is met weinig/nul budget gemaakt. De opbrengsten gaan deels naar het goede doel. Zie ook https://www.omecor.nl/geweldige-samenwerking/ Einde is wel vrij abrupt voor m'n gevoel, dat had wat meer vorm kunnen worden gegeven. | |
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2023 11:01 ]
Waar / hoe heb je deze gekeken?ThinkPad schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:18:
Ome Cor (2022) [Afbeelding: Ome Cor (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 88 min | MPAA: N/A Geinig filmpje van het typische Nederlandse niveau, leuk voor op een zaterdagavond met een zak chips en een biertje.
Bekende Rotterdammer en paradijsvogel 'Ome Cor' heeft gefraudeerd met z'n arbeidsongeschiktheidsuitkering, het UWV komt hierachter waardoor z'n inkomsten wegvallen en hij aan lager wal raakt. Best een vermakelijk verhaal, als je 'De Marathon' leuk vond dan is dit ook wel wat, maar verwacht geen hoogvlieger
Interessant detail is dat er 45 BN'ers meespelen in deze film. De film is opgenomen in de corona periode omdat men toen geen klussen had. De film is met weinig/nul budget gemaakt. De opbrengsten gaan deels naar het goede doel. Zie ook https://www.omecor.nl/geweldige-samenwerking/
Einde is wel vrij abrupt voor m'n gevoel, dat had wat meer vorm kunnen worden gegeven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Polar (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: TV-MA Waar Netflix meestal automatisch een trailer afspeelt was dat bij deze film niet het geval, het enige wat ik zag was een foto van Mads Mikkelsen en de beschrijving dat een bijna gepensioneerde huurmoordenaar het doelwit is van zijn eigen werkgever. Wie heeft er dan nog een trailer nodig? Toen de film begin heb ik tot twee keer toe gecheckt of ik wel de juiste film zat te kijken; het laatste wat ik verwachtte was Johnny Knoxville, dansend in een tijgerboxershort aan de rand van een zwembad, vergezeld door een dame die niet zou misstaan in Temptation Island. Waar ben ik naar aan het kijken? Al vrij snel wordt duidelijk dat dit een film is met twee gezichten die als een soort yin en yang prima één geheel vormen. Aan de ene kant heb je de koelbloedige (bijna ex-)huurmoordenaar Mikkelsen, die in deze film helemaal John Wick gaat. Het verschil met meneer Wick is dat Mads zijn eigen hond vermoord maar dat terzijde, het doet er voor het verhaal verder ook niet toe. Hij zorgt voor de serieuze noot. Aan de andere kant heb je een soort van hit squad die vrij Kick-ass achtig aan doet. Zij zorgen voor de speelse/amusante noot. Vooral Matt "I'm the only gay in the village" Lucas is een zeer opvallend karakter. Katheryn Winnick is zijn rechterhand en eveneens zijn serieuze tegenhanger. Hoe bizar deze mix van John Wick en Kick-ass ook klinkt, het werkt. Het serieuze versus het absurde blijft prima gescheiden en samen zorgt het voor een vermakelijk geheel. Het verhaal heeft niet al te veel om het lijf, daar hoef je de film niet voor te kijken. Het mooie 6,5 vind ik hier op zijn plaats. | |
Pathé Thuis
[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2023 11:02 ]
Gisteravond de film nog een keer gekeken en hij blijft leuk voor af en toe. De 7 blijft staan.PdeBie schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:06:
Love and Monsters (2020) [Afbeelding: Love and Monsters (2020)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Love and Monsters werd flink gepromoot op Netflix. Na een hele tijd het gevoel te hebben van mêh, toch maar eens besloten om de film te kijken. De mêh is veranderd in een wauw.
De aarde is veranderd in een wereld vol gigantische wezens en de mensheid is verbannen naar schuilkelders. De hoofdpersoon is een ingetogen jongeman die nog steeds verliefd is op zijn jeugdliefde. Na een spannende situatie besluit hij naar haar toe te gaan.
Wat volgt is een komische film met geweldige filmsets, een prima (soms beetje cliché) verhaal en top CGI! De CGI is zo goed dat ik verwacht dat het over 5 of 10 jaar er nog steeds geloofwaardig uit ziet. Hier is duidelijk genoeg tijd in gestoken.
Al met al dus zeer verrast door deze titel en daarom geef ik hem een 7!
Geen 8, omdat het verhaal ook weer niet super bijzonder is.
Geen 6, omdat de film mij positief verrast heeft en de CGI is top![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Beau Is Afraid (2023) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 179 min | MPAA: R Gisteren eens de tijd genomen om deze film te zien, want is is geen korte trip, de film duurt dan ook 3 uur. Daarnaast was ik ook compleet vergeten waarover deze film ging, maw ik ging er vrij blind in en liet me verrassen. Het duurde wel even voor ik er in kwam en zelfs door had wat voor een film ik aan het bekijken was, maar na een goed uurtje was ik helemaal mee in de manier waar alles naar mij werd geslingerd Het vorige werk van Ari Aster sprak me wel aan & sinds The Joker weet ik dat Joaquin Phoenix echt wel een topper is om dit soort rollen neer te zetten. Bij momenten ging het traag / andere momenten even heel snel en het was even wennen aan de stijl. Maar het kon mij allemaal wel boeien. Zeker op het einde krijgen we een 'donkere' ontknoping en daar was ik wel blij om. Soms eindigen dit soort films open en daar ben ik dan weer minder fan van. Stukfruit verwees naar een artikel op deze website: https://www.latimes.com/e...quin-phoenix-patti-lupone Persoonlijk denk ik dat er wat een mix is tussen de verschillende theorieën. Alles is voor mij een mix tussen realiteit / zijn eigen gedachten / zijn moeder dat alles stuurt / enz. Ik denk dat ik deze film binnen enkele jaren nog eens ga zien en waarschijnlijk zal het voelen alsof ik deze terug voor de eerste keer zie. Het is vrijwel onmogelijk van zo een film veel te onthouden. Ik was niet zeker of ik de film nu een 7 (enkele delen dat ik minder begreep of iets te lang duurden voor mij) of een 8 (sommige over the top scenes dat me goed lieten lachen of het horror gedeelte bij momenten) op 10 zou geven, dus ik hou het bij een 7.5 | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.