Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 206 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:03
G_Dragon schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:13:
[...]

Ik ben sowieso voorstander van een verbod op mobiele telefoons in de bioscoop of een signaal blokker zodat mensen er niet op kunnen want het is en blijft ontzettend irritant dat mensen tijdens de film dat ding erbij pakken |:(
Vooral omdat je meteen dat licht ziet als er iemand voor je zit met zo'n ding.

Daarom ga ik nog nauwelijks naar de bios. Je betaalt je scheel aan een kaartje + snacks, en dan heb je er altijd lieden tussen zitten die of op hun gsm gaan zitten loeren, of hele conversaties gaan houden met degene naast hun, of nog erger: op hun gsm! Daarbij zijn er nog maar weinig films die ik per sé in de bios wil zien.

[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 11-09-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

P-Rock schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:04:
[...]

Daarom ga ik nog nauwelijks naar de bios. Je betaalt je scheel aan een kaartje en drank/snacks, en dan heb je er altijd lieden tussen zitten die idd of op hun gsm gaan zitten loeren, of hele conversaties gaan zitten houden met degene naast hun, of nog erger: op hun gsm!
Helemaal mee eens ! Maar toch wil ik sommige films graag in de bioscoop zien, dus dan maar even mensen aanspreken want ik koop geen kaartje om mij te irriteren aan anderen :F

Ik ben ook lid van die Kinepolis MovieClub voor €10,50 p.m. en merk wel dat dit al best veel scheelt per film en eten/drinken, ook al neem ik vaak gewoon 2 blikjes mee in de jas/tas >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
P-Rock schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:04:

Daarom ga ik nog nauwelijks naar de bios. Je betaalt je scheel aan een kaartje + snacks, en dan heb je er altijd lieden tussen zitten die of op hun gsm gaan zitten loeren, of hele conversaties gaan houden met degene naast hun, of nog erger: op hun gsm! Daarbij zijn er nog maar weinig films die ik per sé in de bios wil zien.
Wat al een hoop scheelt is om films aan het einde van hun release window in de bioscoop te gaan kijken. Dan heb je meestal een grotendeels lege zaal met alleen nog wat die-hard liefhebbers in de zaal. :)

Happy Ending (2023)Happy Ending (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Voor de afwisseling eens naar deze Nederlandse RomCom op Netflix gekeken. We zien een jong Nederlands stel dat zojuist viert dat ze een jaar samen zijn en erg gelukkig met elkaar zijn. Alleen... de vrouw blijkt al sinds het begin van de relatie te faken dat ze een orgasme krijgt tijdens de seks omdat ze hem niet wil teleurstellen. Via een trio met een andere dame lukt het haar wel maar wanneer dat uitkomt leidt dat tot een vertrouwensbreuk met haar partner. Uiteindelijk blijkt dat open zijn en eerlijk praten over wat je wil in bed de enige weg te zijn. De acteurs spelen hun rollen speels en geloofwaardig. De emoties, zowel positieve als negatieve, komen goed en realistisch over. Prima script ook en mooi gefilmd.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 59% gewijzigd door Haay op 11-09-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:45

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Haay schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]

Wat al een hoop scheelt is om films aan het einde van hun release window in de bioscoop te gaan kijken. Dan heb je meestal een grotendeels lege zaal met alleen nog wat die-hard liefhebbers in de zaal. :)

Happy Ending (2023)[Afbeelding: Happy Ending (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Voor de afwisseling eens naar deze Nederlandse RomCom op Netflix gekeken. We zien een jong Nederlands stel dat zojuist viert dat ze een jaar samen zijn en erg gelukkig met elkaar zijn. Alleen... de vrouw blijkt al sinds het begin van de relatie te faken dat ze een orgasme krijgt tijdens de seks omdat ze hem niet wil teleurstellen. Via een trio met een andere dame lukt het haar wel maar wanneer dat uitkomt leidt dat tot een vertrouwensbreuk met haar partner. Uiteindelijk blijkt dat open zijn en eerlijk praten over wat je wil in bed de enige weg te zijn. De acteurs spelen hun rollen speels en geloofwaardig. De emoties, zowel positieve als negatieve, komen goed en realistisch over. Prima script ook en mooi gefilmd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Of in de ochtend gaan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04

Vrijdag

De Zwarte

Haay schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]

Aan het eind van de run, in de ochtend door de week als dat kan of op zondag.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34
Dinsdagochtend om 1100 mijn tweede viewing van The Dark Knight gedaan. Alleen in de bios. Projecteur/M&M verkoper vroeg hoe lang ik nodig had om naar het toilet te gaan en de film begon weer zo gauw ik ging zitten :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:28

Ankh

|true

Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Tja, waar zal ik mee gaan beginnen...

Dat Harrison Ford mee doet, maakt het een (beetje) Indiana Jones film en een paar scenes onderbouwen dit. Maar voor de rest mist de film gewoon "iets", sommige reviewers mist deze film de Steven Spielberg "Joie de vivre" en ik denk dat dat het is. Merendeel van de film komt over als "meh".
- De Disney verjongings- uh CGItechniek lijkt wat te missen.
- De tegenspeelster is mega irritant en kan amper emotie tonen (behalve spontaan aan het einde).
- Het hulpje van de tegenspeelster moet als ShortRound fungeren, maar is het ook niet.

En dan heb ik het nog niet eens over de bizarre plot"twist". De vorige film (Skull) werd becritiseerd door de futuristische aard, wat niet pastte bij een Indiana Jones. Maar nu ineens hadden ze het idee om
spoiler:
(ver) terug in de tijd te gaan. Waarbij ik nog het idee had dat ze het horloge gingen fixen, maar helaas lijkt die scene te zijn gesneuveld in de cutting room (behalve een zeer korte scene van Archimedes van een horloge in z'n hand die hem weer teruggeeft). Daarnaast creeert de film een time-travel paradox, Indiana Jones die achter wilt blijven (hoe dan?!? als archeoloog) en vertellen ze dat wormhole maar 1 minuut open zou blijven (maar uit eindelijk een scene van +/-5min oplevert)..

Door het gevoel van een Indiana Jones geef ik de film een iets hoger cijfer. Maar als ze het zover krijgen dat ik het idee had, dat ik naar een (soort van) Sharknado film aan het kijken was, dan is dat best knap.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• P-Rock
Alien³ (1992)Alien³ (1992)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: R
Bekeken versie: Assembly Cut

In 1992 mocht de toen nog onbekende David Fincher plaatsnemen in de regiestoel om het vervolg op de kaskraker Aliens te regisseren. Fincher had destijds alleen een paar goed ontvangen muziekvideo’s en commercials op zijn naam staan, maar hij had een duidelijke visie. Hij wilde terug naar de horror van deel 1 met slechts één Alien.

De film kreeg groen licht op basis van een script van Vincent Ward, waarbij Ripley terecht zou komen op een smalle planeet die volledig gemaakt zou zijn van hout en bewoond werd door monniken. Echter werd dit idee door Fincher afgeketst en Ward trok zich daarna terug. Producers Walter Hill en David Giler besloten om dan maar zelf een script te schrijven, wat een mengelmoes werd van het verhaal van Ward en eerder afgekeurde scripts van o.a. William Gibson, Eric Red en David Twohy.

Wat volgde was een ware hel voor Fincher, die constant aanpassingen moest doen en continue werd tegengewerkt door managers van 20th Century Fox. Tijdens het editen van de film zat het constante gezeur en gedoe hem zo hoog dat hij van de set is weggelopen, om nooit meer terug te komen. Tot op de dag van vandaag wil hij niks met de film te maken hebben en wilde ook geen medewerking verlenen aan het herstellen van zijn visie voor de Quadrilogy box-set release op dvd. De langere versie, de Assembly cut, is dan ook samengesteld door Charles de Lauzirika, de producer van de box-set, op basis van een workprint van Fincher en editor Terry Rawlings.

Het verhaal gaat verder waar Aliens eindigde: De shuttle met daarin Ripley, Hicks en Newt crasht op Fury 161, een kale, woeste planeet die onderkomen biedt aan een ertsrafinaderij en een gevangenis waar alleen ‘dubbel y-chromosomen’ zitten, oftewel: mannen. Jammer genoeg is er ook een Alien meegereist met de reddingscapsule, en binnen de kortste keren moet Ripley niet alleen moordenaars, psychopaten en verkrachters van zich af zien te slaan, maar ook het bloeddorstige ruimtemonster. Ze zal echter haar krachten en kennis met het tuig van de richel moeten bundelen om te kunnen overleven. Maar dan doet ze een schokkende ontdekking…

Alien³ is verhaaltechnisch een regelrecht rommeltje, wat vooral te wijten is aan de constante studiobemoeienis en te grote, botsende ego’s op de set. Dat Fincher er toch nog een enigszins coherente film uit heeft weten te persen is lovenswaardig te noemen, ondanks dat hij vroegtijdig het hazenpad heeft gekozen.

Aan het acteerwerk ligt het in ieder geval niet. Fincher heeft een topcast weten samen te stellen, met acteurs als Sigourney Weaver, Charles Dance, Charles S. Dutton, Brian Glover, Pete Postlethwaite, Ralph Brown, Paul McGann en wederom Lance Henriksen. Weaver geeft weer haar alles en ook Charles S. Dutton doet het prima als leider van het bonte stel. Een ander die opvalt is Paul McGann als de doorgedraaide Golic.

De cinematografie van Alex Thomson (die al na twee weken Jordan Cronenweth moest vervangen, omdat deze de ziekte van Parkinson had) is uitstekend. Ik denk zelfs dat hij voor de mooiste, meest sfeervolle beelden zorgt van alle vier films. Sowieso is Fincher, net als Ridley Scott, een erg visueel ingestelde regisseur en met Thomson erbij, die films als Legend en Labyrinth op zijn naam heeft staan, heeft het zeker zijn vruchten afgeworpen. Ook de soundtrack van Elliot Goldenthal mag er zijn, geschreven tijdens de Los Angeles rellen, wat zeker heeft bijgedragen aan de naargeestige sfeer. Hij had er ook ruim de tijd voor, in vergelijking met zijn voorganger James Horner.

Het grootste mankement is dat Alien³ een herhalingsoefening is van Alien, maar dan met personages waar we geen moer om geven. Je bouwt niet echt een band op met een stel ongemanierde moordenaars en verkrachters die elkaar constant backstabben. Bovendien is de film af en toe zelfs saai te noemen. De hele achtervolgingsscene met de Alien in de catacomben van de gevangenis bv. duurt echt veel te lang en is ook nog eens vrij spanningsloos. Ook het lot van twee personages uit de vorige film is schokkend te noemen en een enorme klap in het gezicht van Aliens. Om maar te zwijgen over de herkomst van dat ei op de Sulaco…

Ondanks alle strubbelingen is Alien³ geen slechte film, maar er had zoveel meer ingezeten. Wat we nu hebben is een vrij slappe herhalingsoefening van een veel sterkere film en met bovendien een aantal flinke hiaten in de logica.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:22
Rogue One: A Star Wars Story (2016)Rogue One: A Star Wars Story (2016)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Ik ben weer eens bezig met mijn Star Wars run. Inmiddels zitten we al aan 8 films. Althans, als je de nieuwe trilogie niet mee telt. Op het moment van schrijven heb ik deze film dus weer voor de 2e (of misschien 3e) keer gezien. Was toch even vergeten hoe goed deze film eigenlijk is. Het verhaal vult een gat tussen SW:TCW en SW:ANH. Hoe wisten de Rebellen dat er een fout in het ontwerp van de Death Star zat?

De zoektocht en het gevecht om de plannen van de originele death star zijn hier dan ook het hoofdonderwerp. De gevechten zijn goed uitgewerkt, de comic relief ligt er niet al te dik op. En het mooiste vind ik toch wel dat ze subtiele hints naar de originele films brengen zodat het naadloos over loopt in de eerst volgende film in de reeks.

De kritiek die bij uitkomen van deze film ontstond rondom de CGI van Tarkin kan ik, 7 jaar later, nog steeds begrijpen maar moet zeggen dat ze het toch erg goed hebben gedaan. Het valt op maar is zeker niet storend genoeg om dan maar niet naar de film te kijken. Het kijken meer dan waard wat mij betreft
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Van dezelfde regisseur komt eind deze maand The Creator. Roque One is dé reden waarom ik daar voor nu nog even vertrouwen in heb :Y

The Creator lijkt een soort Animatrix met een twist te worden. Meestal loopt zoiets uit op Michael Bay-stijl pulp, maar voor zover ik me kan herinneren ging Monsters van dezelfde regisseur ook niet echt over naar meuk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14
@P-Rock hm, van die lijst acteurs ken ik eigenlijk alleen Sigourney en Pete. Rest zegt me niet zoveel.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:30:
@P-Rock hm, van die lijst acteurs ken ik eigenlijk alleen Sigourney en Pete. Rest zegt me niet zoveel.
Het zijn voornamelijk Engelse acteurs waarbij sommigen - net zoals Pete Postlethwaite - toch al een behoorlijke staat van dienst hebben, en Lance Henriksen zat natuurlijk ook al in Aliens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Charles Dance ken je ook als je GoT hebt gekeken, daarin speelt hij nml. Tywin Lannister.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P-Rock
Alien: Resurrection (1997)Alien: Resurrection (1997)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Bekeken versie: Extended Cut

Alweer het vierde deel in de ‘Alien’ reeks, deze keer geregisseerd door de Franse Jean-Pierre Jeunet, bekend van artistieke pareltjes als Delicatessen, La Cité des Enfants Perdus en natuurlijk publiekslieveling Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain.

200 jaar na de gebeurtenissen in Alien³ gebruiken wetenschappers Ripley’s DNA die ze op Fury 161 hebben gevonden en weten haar succesvol te klonen, om zo de Alien Queen de ze bij zich draagt te gebruiken voor de bio-wapenindustrie. Hiervoor gebruiken ze illegaal verkregen menselijke lichamen die in cryogene stasis verkeren, geleverd door een bende huurlingen van het ruimteschip de Betty.

Eén lid van de crew heeft echter een dubbele agenda en gaat op zoek naar Ripley 8 om haar te vermoorden. Ripley is echter niet de oude en heeft nu Alien DNA door haar bloed stromen, wat haar enkele eigenschappen van de xenomorf geeft. Uiteraard laten ook de Aliens zich niet zomaar temmen en voor iedereen het doorheeft moeten ze vechten voor hun leven. Gelukkig krijgen ze hulp uit onverwachte hoek…

Alien: Resurrection wordt beschouwd als de slechtste film in de reeks, maar dat is mijns inziens niet terecht. Okee, de film benadert in de verste verte niet de genialiteit van Alien of Aliens, maar ik vind deze wel een stuk vermakelijker dan Alien³, wat een slappe herhalingsoefening is van het eerste deel. Nou wil ik niet zeggen dat deze film nou zo origineel is, want het verhaal, geschreven door Joss Whedon, vertoont wel enige overeenkomsten met Aliens. Daarbij lijkt Resurrection ook een blauwdruk te zijn geweest voor Whedon’s eigen 'Firefly' serie en dan met name de Betty crew.

Iedereen die een film van Jean-Pierre Jeunet heeft gezien weet dat de man vrij artistiek is aangelegd en Alien: Resurrection is geen uitzondering. Daarom is het ook beetje het buitenbeentje in de serie, omdat de stijl zo afwijkt van wat de meeste filmkijkers gewend zijn. Die rare, Franse kwast heeft het deze keer heel anders aangepakt en een film gemaakt die vrij normaal begint, maar gaandeweg steeds vreemder wordt, met als hoogtepunt de geboorte van de Newborn. Ik ben denk ik één van de weinigen die geen problemen heeft met deze malle kruising tussen mens en xenomorf.

Het acteerwerk is redelijk. Sigourney Weaver is wederom prima als kloon Ripley 8, die zowel herinneringen van de originele Ripley heeft, maar ook een Alien-instinct.

De Betty crew is een mixed bunch, waarbij Michael Wincott (Elgyn) veel te snel uit beeld verdwijnt en Ron Perlman (Johner) de lachers op zijn onschofte hand mag krijgen. Dan hebben we ook nog Dominque Pinon als Vriess, die af en toe wat moeite lijkt te hebben met de Engelse taal. Ook Winona Ryder (Call) valt op, maar in negatieve zin. Ze lijkt in de verkeerde film te zijn beland en haar acteren is ondermaats.

De rest van de crew (Kim Flowers, Gary Dourdan en Raymond Cruz) krijgt niet echt karakterontwikkeling mee en hangt er maar wat bij, al zijn ze verder niet vervelend en heeft mevrouw Flowers twee welgevormde billen. Het oog wil tenslotte ook wat.

Dan hebben we ook nog Brad Dourif, die net zoals Michael Wincott veel te kort in beeld is. J.E. Freeman speelt Dr. Wren, die verantwoordelijk is voor de hele pleuriszooi en is heerlijk gemeen. Dan Hedaya schmiert erop los in zijn rol als General Perez en is vooral irritant. Leland Orser speelt Purvis, één van de mensen die in cryogene stasis verkeerde en nu een xenomorf in zich draagt. Hoe hij aan zijn einde komt is hilarisch, over the top en uitermate bizar. Dit heb je nog niet eerder gezien.

Darius Khondji zorgt voor de strakke cinematografie en gebruikt daarbij - zoals standaard bij een Jean-Pierre Jeunet-film - allerlei vreemde invalshoeken. Het deed me denken aan de stijl van Terry Gilliam’s vaste cinematograaf Nicola Pecorini. De soundtrack van de mij onbekende John Frizzell is ook uitstekend en kan zich prima meten met de muziek van Jerry Goldsmith, James Horner en Elliot Goldenthal.

Alien: Resurrection is dankzij de eigenaardigheden van regisseur Jeunet een gekke boel geworden die zeker niet iedereen zal waarderen. Het is een vrij over the top film met personages die zo uit een stripverhaal lijken te zijn weggelopen. Joss Whedon was niet al te blij met het resultaat, maar ik vind het een prima popcornfilm.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Webgnome schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:20:
Rogue One: A Star Wars Story (2016)[Afbeelding: Rogue One: A Star Wars Story (2016)]
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Ik ben weer eens bezig met mijn Star Wars run. Inmiddels zitten we al aan 8 films. Althans, als je de nieuwe trilogie niet mee telt. Op het moment van schrijven heb ik deze film dus weer voor de 2e (of misschien 3e) keer gezien. Was toch even vergeten hoe goed deze film eigenlijk is. Het verhaal vult een gat tussen SW:TCW en SW:ANH. Hoe wisten de Rebellen dat er een fout in het ontwerp van de Death Star zat?

De zoektocht en het gevecht om de plannen van de originele death star zijn hier dan ook het hoofdonderwerp. De gevechten zijn goed uitgewerkt, de comic relief ligt er niet al te dik op. En het mooiste vind ik toch wel dat ze subtiele hints naar de originele films brengen zodat het naadloos over loopt in de eerst volgende film in de reeks.

De kritiek die bij uitkomen van deze film ontstond rondom de CGI van Tarkin kan ik, 7 jaar later, nog steeds begrijpen maar moet zeggen dat ze het toch erg goed hebben gedaan. Het valt op maar is zeker niet storend genoeg om dan maar niet naar de film te kijken. Het kijken meer dan waard wat mij betreft
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Nog steeds de beste SW film sinds TESB wat mij betreft. Mijlenver boven alle recente films en m.i. ook een paar stapjes beter dan RotJ want geen Ewoks :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
The Equalizer 3 (2023)The Equalizer 3 (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Om met de deur in huis te vallen: enigzins een tegenvaller. De beelden zijn mooi maar het verhaal voelt afgeraffeld aan. Het kost McCall geen enkele moeite om de slechterikken om te leggen. De "romantische" relatie met een lokale cafehoudster voegt niets toe, de enige relatie die enigzins echt voelde was tussen McCall en de arts. Jammer, dit deel maakt de franchise echt niet beter.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:30:
Van dezelfde regisseur komt eind deze maand The Creator. Roque One is dé reden waarom ik daar voor nu nog even vertrouwen in heb :Y

The Creator lijkt een soort Animatrix met een twist te worden. Meestal loopt zoiets uit op Michael Bay-stijl pulp, maar voor zover ik me kan herinneren ging Monsters van dezelfde regisseur ook niet echt over naar meuk.
Kleine correctie: deze film werd later opgepakt door Tony Gilroy. Was ik vergeten. Er is daardoor een kans dat het toch een simpele popcornfilm wordt.

Monsters was echter prima en daar heeft Gareth Edwards ook (in tegenstelling tot Roque One) zelf het schrijf- en regisseerwerk voor gedaan. Dus misschien komt het voor The Creator nog goed :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
In May 2016, reports emerged the film would undergo five weeks of reshoots with Tony Gilroy writing additional scenes, as well as acting as a second-unit director under Edwards.With input from Edwards, Gilroy oversaw the edit and additional photography of the film which tackled several issues, including the ending. In August, Gilroy was given screenplay credit alongside Weitz and was paid $5 million for his work on the film. Additionally, Christopher McQuarrie, Scott Z. Burns, and Michael Arndt all contributed to the script at various stages in development.
Wat ik destijds erover heb gelezen is dat Edwards door de bomen het bos niet meer zag en er behoorlijk overspannen van raakte. Tony Gilroy werd er toen bij geroepen om orde in de chaos te creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankh schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:50:
Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)[Afbeelding: Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)]
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Tja, waar zal ik mee gaan beginnen...

Dat Harrison Ford mee doet, maakt het een (beetje) Indiana Jones film en een paar scenes onderbouwen dit. Maar voor de rest mist de film gewoon "iets", sommige reviewers mist deze film de Steven Spielberg "Joie de vivre" en ik denk dat dat het is. Merendeel van de film komt over als "meh".
- De Disney verjongings- uh CGItechniek lijkt wat te missen.
- De tegenspeelster is mega irritant en kan amper emotie tonen (behalve spontaan aan het einde).
- Het hulpje van de tegenspeelster moet als ShortRound fungeren, maar is het ook niet.

En dan heb ik het nog niet eens over de bizarre plot"twist". De vorige film (Skull) werd becritiseerd door de futuristische aard, wat niet pastte bij een Indiana Jones. Maar nu ineens hadden ze het idee om
spoiler:
(ver) terug in de tijd te gaan. Waarbij ik nog het idee had dat ze het horloge gingen fixen, maar helaas lijkt die scene te zijn gesneuveld in de cutting room (behalve een zeer korte scene van Archimedes van een horloge in z'n hand die hem weer teruggeeft). Daarnaast creeert de film een time-travel paradox, Indiana Jones die achter wilt blijven (hoe dan?!? als archeoloog) en vertellen ze dat wormhole maar 1 minuut open zou blijven (maar uit eindelijk een scene van +/-5min oplevert)..

Door het gevoel van een Indiana Jones geef ik de film een iets hoger cijfer. Maar als ze het zover krijgen dat ik het idee had, dat ik naar een (soort van) Sharknado film aan het kijken was, dan is dat best knap.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Ik vond hem wel leuk. Nazi's en het bovennatuurlijke hebben altijd onderdeel uitgemaakt van de Indiana Jones films. Wat het mij bij Kingdom of the Crystal Skull deed was dat het Russen waren en Indiana's zoon. Die waren het gewoon niet. De aliens vond ik tot daar aan toe.

De verjonging is echt heel goed gedaan. Soms komt het ook omdat je het weet. Weet je het niet dan zie je het niet. Je gaat onbewust toch zoeken naar dingen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:23:
[...]

Wat ik destijds erover heb gelezen is dat Edwards door de bomen het bos niet meer zag en er behoorlijk overspannen van raakte. Tony Gilroy werd er toen bij geroepen om orde in de chaos te creëren.
Dat klinkt op zich wel logisch. De druk van de studio, de werknemers en het budget in zulke omgevingen is gigantisch.

Maar goed, laten we de film even afwachten :P Ik heb er dankzij Monsters (deel 1, niet dat verschrikkelijke deel 2) sowieso nog vertrouwen in.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Oppenheimer (2023)Oppenheimer (2023)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 180 min | MPAA: R
Eerste 1,5 uur ok, maar de laatste 1,5 uur voor mij onbegrijpelijke trage Amerikaanse politieke intriges. Toen we de bios uitliepen zeiden de jongens voor mij - we hadden toch beter naar Barbie kunnen gaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 13-09-2023 23:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

P-Rock schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:55:
[...]

Het zijn voornamelijk Engelse acteurs waarbij sommigen - net zoals Pete Postlethwaite - toch al een behoorlijke staat van dienst hebben, en Lance Henriksen zat natuurlijk ook al in Aliens.
Lance Hendriksen zat ook in de tv-serie Millennium

Of laat ik nu zien hoe oud ik ben.... :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

After Everything (2023)After Everything (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: R
Gisteren mijn vriendin als verrassing mee uit eten genomen en daarna na de bioscoop geweest omdat ik wist dat deze film zou draaien, ze heeft alle boeken gelezen en mij aangestoken met de films toen de boeken verfilmt werden. Ik moet zeggen dat de films best goed zijn, zelfs beter dan ik eerst had verwacht en dit vierde deel is ook zeker weer erg goed.

Het verhaal over Hardin en Tessa gaat verder, maar nu na hun breuk is Hardin zichzelf kwijt en moet opzoek om zichzelf weer te vinden. Daarnaast hangt er een grote druk op zijn schouders want na het succes van zijn eerste boek, heeft hij beloofd om er nog een te schrijven maar er komt niks op het scherm door het verlies van Tess.

Het was een mooie film waarin van alles gebeurde, vond hem ergens zelfs beter dan het derde deel. Voor wie nog niet bekend is met de After films, geef het een kans!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Strays (2023)Strays (2023)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: R

In eerste instantie dacht ik dat dit een soort feel-good familie film was. Maar al snel merkten we dat het een ENORME verzameling is van seks/poep/pies grappen.

Het is wat moeilijk te boordelen en het is zeker geen film voor iedereen. Er zit min of meer een verhaallijn in "boze honden pakken oud baasje terug" in een erg fout jasje.

spoiler:
Met die konijnen en die roofvogel had ik het niet meer, dat was gewoon te fout _O-

Hoewel er hoogtepunten waren, wordt het aan de andere kant ook saai, veel grappen blijven herhaald worden. Ik hou het op een 7.

The Last Voyage of the Demeter (2023)The Last Voyage of the Demeter (2023)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 118 min | MPAA: R

De film begon wat langzaam opbouwend met een standaard verhaal van een crew die spullen vervoert met het schip Demeter. Hoewel het langzaam begint, staat het wezen al erg snel in beeld, wat de spanning van mysterie / onwetendheid al snel wegvaagt.

Al snel wordt een standaard kat-en-muis spel waarbij het wezen uiteraard een voor een iemand pakt.

spoiler:
Het stuk waar Joseph in de boot wegvlucht snap ik niet echt. Abrams is neergeslagen door hem en in principe heeft Dracula een makkie om zich mee te voeden, hij heeft tenslotte maar 1 persoon nodig voor zijn 'rantsoen'. Maar toch gaat ie achter hem aan. Want aan het eind had hij ook niet iedereen nodig hiervoor.

Ik zou het niet aanbevelen als je echt op zoek bent naar een sterke film.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Meg 2: The Trench (2023)Meg 2: The Trench (2023)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13

Ik was aan de ene kant benieuwd naar deel 2, maar uiteindelijk toch wel spijt van gekregen, het was het gewoon allemaal niet. Er gebeurt aan de ene kant genoeg met spannende momenten, maar toch wordt het teveel SF met de wezens, dan bedoel ik met name het laatste half uur. :F

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Halloween Ends (2022)Halloween Ends (2022)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: R

Bij deze film kan je absoluut niet zeggen dat je niet weet wat er gaat komen. Toch verloopt het eerste deel van de film anders en bouwt het langzaam op ipv moord na moord zoals je gewend bent. Hierdoor wil ik de film toch wat hogere punten geven voor de poging er iets van te maken. Maar voor de rest hoop ik van harte dat de reeks "Ends", dit was met recht een van de minste.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

The Boogeyman (2023)The Boogeyman (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren of ik de oude films van Boogeyman heb gezien. Qua horrorgenre "iemand terroriseren in een huis snachts" is het natuurlijk niet erg vernieuwend, ik vond er wel genoeg spannende momenten in zitten.

Maar qua verhaal zelf was het rommelig en ging het van hot naar her.

spoiler:
En de vader die psycholoog is kan niet eens met z'n dochter praten over het overlijden van haar moeder, maar wel doodleuk doorwerken met patienten alsof er niets aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Girl, Interrupted (1999)Girl, Interrupted (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: R
"Crazy isn't being broken or swallowing a dark secret. It's you or me amplified."
Susanna is een jonge vrouw, gebaseerd op het verhaal van een schrijfster die een soortgelijke situatie zou hebben meegemaakt, die een poging heeft gedaan om zichzelf van het leven te beroven en moet hierdoor naar een kliniek voor mensen die hun weg in deze wereld niet kunnen vinden.

Tijdens haar verblijf in de kliniek ontmoet ze kleurrijke types die ieder hun eigen uitdagingen hebben.

Het is opvallend hoeveel bekende acteurs er in deze film interactie met elkaar hebben. Angelina Jolie die hier terecht een Oscar voor heeft ontvangen, Winona Ryder, Elizabeth Moss, Whoopie Goldberg en zelfs een jonge Jared Leto die een paar jaar voor het debuutalbum van Thirty Seconds to Mars al bezig was met acteren.

Ik ben er een voorstander van om 113 op te doeken en mensen in plaats daarvan deze film te tonen. Met zelfmoordneigingen ga je niet naar 113 bellen om goed advies te krijgen bij het in leven blijven, terwijl deze film je eventueel nog van gedachten kan doen veranderen. Ondanks de melodramatische toevoegingen is dat waarschijnlijk beter dan het horen van de valse belofte dat alles wel goed komt.

Mocht het eventueel niet helpen, dan heb je er alsnog een betere muzieksmaak aan overgehouden met "Downtown" van Petula Clark:

Just listen to the music rythm en deze film van James Mangold uit 1999. Nu te vinden op Netflix.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• josh-hill
Zoveelste poging gewaagd om Everything Everywhere All At Once te kijken, maar ik vind er echt geen ene *piep* aan. Dus toen maar een andere film opgezet die ik al een aantal keren heb geprobeerd te kijken, en dat is...

Whiplash (2014)Whiplash (2014)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: R
Whiplash is een jazz versie van de wereld draait door.

Een aspirant jazz drummer wil de beste in zijn vak worden en probeert zich in de kijker te werken bij de Matthijs van Nieuwkerk van de jazz op het conservatorium.

Hij laat zich zowel tot grote hoogten brengen als tot diepe dalen.

Maar waar ligt de grens? Hoort grensoverschrijdend gedrag echt bij het naar bovenhalen van het beste uit mensen? Zeg het maar.

In de kern een sterke film, met enkele zeer krachtige momenten, zoals de momenten waarop de jonge drummer zijn plek of eigenlijk zichzelf dreigt te verliezen.

Helaas is niet alles aan deze film helemaal top. Het love interest gedeelte heeft wel een functie, I guess, maar is toch eigenlijk maar een vreemde eend in de bijt. Maar most of all, ik hou helemaal niet van jazz, en vooral de drum solos vind ik stront vervelend om aan te horen. Haha.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
josh-hill schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:26:Maar most of all, ik hou helemaal niet van jazz, en vooral de drum solos vind ik stront vervelend om aan te horen.
En dan ga ik daarna naar nieuwe drum & bass releases luisteren, welke toevalligerwijs voor een grote mate bestaan uit jazzy drum solos omlijst met andere instrumenten.

Maar goed, dat trek ik toch echt 100x beter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben toch ook wel benieuwd naar Whiplash, nog steeds niet gezien.

En EEAAO is gewoon overrrated IMHO. Heb er drie sittings voor nodig gehad om mezelf er doorheen te worstelen. De film gaf me het Tenet gevoel, probeert gewoon veel slimmer te lijken dan het materiaal daadwerkelijk is.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 06:16:

En EEAAO is gewoon overrrated IMHO. Heb er drie sittings voor nodig gehad om mezelf er doorheen te worstelen. De film gaf me het Tenet gevoel, probeert gewoon veel slimmer te lijken dan het materiaal daadwerkelijk is.
ik begreep echt niet wat de ophef was over die film destijds.
6-7 of zo. Echt niet meer. Ik had zelf 2 starts nodig.

★ What does that mean? ★

• Stukfruit
  • Niet online
EEAAO was ook knap vanwege het budget van $14.3 miljoen en de 38 dagen om het te schieten.
Ook al zegt het niets over postproductie.

Bovendien verwachtte ik er weinig van. Dat kan ook meespelen in wat ik er van vond.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zoveel mensen zoveel meningen ;) Ik heb van begin tot eind genoten van EEAAO:

Tomba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Mortal Engines (2018)Mortal Engines (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Bagger verhaal. Meer wil ik er niet over kwijt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

A Haunting in Venice (2023)A Haunting in Venice (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Een groep mensen is in een gebouw waar een moord is gepleegd en ze kunnen niet weg. Agatha Christie heeft wel meer verhalen als deze geschreven en de vraag is natuurlijk altijd 'whodunnit?'.
De beroemde Vlaamse detective Hercule Poirot is met pensioen en neemt geen zaken meer aan. Maar een bevriende schrijfster verleidt hem toch om 's te komen kijken naar een medium. De schrijfster gelooft niet zo in mediums maar is bij deze niet in staat om uit te vinden welke truc ze gebruikt om het allemaal echt te laten lijken. Uiteraard weet Poirot al snel hoe het zit maar ondertussen is er wel een moord gepleegd. En Poirot moet deze proberen op te lossen. Het verhaal speelt in het Venetië van 1947 en hoewel het huis waar alles zich afspeelt via het water is te bereiken is het water te onstuimig om te bevaren en dus hoeft alleen de straat-ingang bewaakt te worden door Poirot's bodyguard totdat Poirot hopelijk de oplossing vindt.
Het verhaal volgt het boek aardig. Er zijn wel overdreven veel special effects en schrikmomenten die wat afleiden van het verhaal dat gewoon goed is. Kenneth Branagh zet Poirot op goede wijze neer, hij is wat minder bezig is met z'n snor en grijze cellen maar dat geeft niet.
Mijn moeder was groot fan van Agatha Christie en ik heb alle boeken van haar geërfd. Ik vermoed dat zij deze Poirot niet goed zou vinden omdat hij frivoler is dan in de boeken, maar voor het huidige publiek is dit gewoon goed.
De cast deed het leuk, de enige die mij iets tegenviel was de vrouw des huizes, Tina Fey die Ariadne Oliver speelt, ik vond haar acteerwerk wat zwakjes vergeleken met de rest.
Gewoon een verhaal dat leuk is om te kijken en je af te vragen wie het heeft gedaan. Uiteraard is iedereen verdacht, dus Poirot heeft weer er weer een flinke kluif aan.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 10:18

Honesty

kattenneus!

Strays (2023)Strays (2023)
Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: R
Gelachen in de bioscoop. Ik vind het jammer dat we sinds the hangover bijna geen leuke komedies zijn uitgekomen en dit viel een beetje in mijn straatje. Het is een roadmovie maar dan met pratende honden. Zitten was grapjes in die je niet ziet aankomen en keek lekker weg. Niet te lang en niet te kort

Festina lente

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Alien (1979)Alien (1979)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R
Na de discussie laatst in dit topic, was ik toch wel weer benieuwd naar deze film en zijn opvolger. Ooit wel eens gezien, maar te lang geleden om mij er ook maar 1 scène uit te herinneren.

Vandaag was deel 1 aan de beurt. Een film uit 1979, nog voordat ik geboren was (1982).
Als je mij zou vertellen dat hij uit begin jaren 90 kwam, had ik het ook geloofd. Op enkele shots van het ruimteschip aan de buitenkant na ziet het er allemaal nog super uit. De alien is ook erg geloofwaardig gebouwd. Daar kan geen CGI tegenop.

Het verhaal ga ik niet uitleggen, maar het is een hele goede voorloper in het genre. De film is spannend van begin tot het einde.

Op naar deel 2 binnenkort.

Dit deel scoort in ieder geval een 8.5
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

PdeBie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:45:
Alien (1979)[Afbeelding: Alien (1979)]
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R
Na de discussie laatst in dit topic, was ik toch wel weer benieuwd naar deze film en zijn opvolger. Ooit wel eens gezien, maar te lang geleden om mij er ook maar 1 scène uit te herinneren.

Vandaag was deel 1 aan de beurt. Een film uit 1979, nog voordat ik geboren was (1982).
Als je mij zou vertellen dat hij uit begin jaren 90 kwam, had ik het ook geloofd. Op enkele shots van het ruimteschip aan de buitenkant na ziet het er allemaal nog super uit. De alien is ook erg geloofwaardig gebouwd. Daar kan geen CGI tegenop.

Het verhaal ga ik niet uitleggen, maar het is een hele goede voorloper in het genre. De film is spannend van begin tot het einde.

Op naar deel 2 binnenkort.

Dit deel scoort in ieder geval een 8.5
Het monster uit Alien staat bij mij misschien wel bovenaan het lijstje met de beste monsters aller tijden in speelfilms. Geiger heeft een geweldig stuk vakwerk afgeleverd en de man in het pak heeft het geweldig goed gespeeld. Helaas mocht Bolaji Badejo niet ouder worden dan 39 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe41nqjNNlcKmAn2r5xQeh63yh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hLkpS1T6lJewJARWJkOKpzJw.webp?f=user_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sterven aan sikkelcelziekte nadat je een onsterfelijke alien hebt gespeeld...

Dat is best triest :/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:30:
EEAAO was ook knap vanwege het budget van $14.3 miljoen en de 38 dagen om het te schieten.
Ook al zegt het niets over postproductie.

Bovendien verwachtte ik er weinig van. Dat kan ook meespelen in wat ik er van vond.
Dat soort dingen helpen wel. Ik had dat omgekeerd met The Sixth Sense indertijd. Niet in de bios gezien maar iedereen had me verteld hoe geniaal die film wel niet was. Toen ik hem uiteindelijk zag was de clou me al halverwege duidelijk en vond ik er weinig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:16
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 06:16:

EEAAO??

IMHO =in my humble opinion
Weet ik toevallig :)

Ik wil maar zeggen... Probeer afkortingen te voorkomen op dit forum. Onder andere voor mij is het soms moeilijk te lezen en te achterhalen wat ze betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
.. Indiana Jones gezien, slechte film, totaal geen originaliteit, geen vernieuwingen, en afgezien van Harrison Ford, matige acteurs. Teveel achtervolgingen,te voorspelbaar.
Leuk tijdverdrijf misschien als je van dit soort films houdt, maar qua cijfer krijgt het een 5 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Harribo schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:00:
[...]

EEAAO??

Ik wil maar zeggen... Probeer afkortingen te voorkomen op dit forum. Oa voor mij is het soms moeilijk te lezen en te achterhalen wat ze betekenen.
Tomba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Je kunt het ook in je favoriete zoekmachine invullen, dat is minder werk dan hier klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:19:
[...]

Dat soort dingen helpen wel. Ik had dat omgekeerd met The Sixth Sense indertijd. Niet in de bios gezien maar iedereen had me verteld hoe geniaal die film wel niet was. Toen ik hem uiteindelijk zag was de clou me al halverwege duidelijk en vond ik er weinig aan.
Klopt, dat is ook waarom de films van Shyamalan nu sowieso tegenvallen. Je verwacht altijd die twist en het is nooit meer zoals die eerste keer :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:00:
[...]

EEAAO??

Ik wil maar zeggen... Probeer afkortingen te voorkomen op dit forum. Oa voor mij is het soms moeilijk te lezen en te achterhalen wat ze betekenen.
Maar door de context weet je alvast dat het om een film gaat, het stond een reactie erboven voluit geschreven en Google geeft inderdaad het antwoord als eerste resultaat :)

* Stukfruit moest ook even nadenken maar heeft er geen probleem mee om het te selecteren en "Web search" te kiezen tenzij het afko's zijn waarvoor je echt moet zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 17-09-2023 11:22 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
hcQd schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:12:
[...]

Je kunt het ook in je favoriete zoekmachine invullen, dat is minder werk dan hier klagen.
Nog minder werk als mensen het gewoon niet doen.
Hier klagen kan ook structureel iets oplossen, dan is het uiteindelijk nog minder werk.
Het wordt trouwens door verschillende mods op topics ook verzocht. En met reden.
<End offtopic>

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 17-09-2023 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Harribo schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:23:
[...]

Nog minder werk als mensen het gewoon niet doen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf:
Oa-->Onder andere
Btw-->By the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
marcelmg2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:28:
[...]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf:
Oa-->Onder andere
Btw-->By the way
Oa is een standaard afkorting in de Nederlandse taal.
Maar btw ... je hebt gelijk dan, mijn excuses. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
The Terror (1963)The Terror (1963)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: TV-PG
Low budget horror mystery van Roger Corman (en een uncredited Francis Ford Coppola) die bekend is geworden vanwege de korte opnameperiode en het feit dat er zoveel mensen aan hebben meegewerkt die later een mooie filmcarriëre kregen. André Duvalier (Jack Nicholson), een jonge Franse soldaat, loopt een mysterieuze jongedame tegen het lijf. Hij wil meer van haar te weten komen en beland bij het kasteel van Baron von Leppe (Boris Karloff). Hij leert dat de jongedame de geest is van de overleden vrouw van Von Leppe en haar tragische einde. Echter lijken Von Leppe en zijn trouwe butler Stefan (Dick Miller) niet alles te vertellen... Voor een film geschoten in slecht vijf dagen ziet deze er verrassend mooi uit met mooie, fantasierijke sets, goeie special effects en een puike soundtrack. Het acteerwerk van met name Nicholson is nog wat houterig en onnatuurlijk, maar Karloff en Miller doen het best aardig met het weinige materiaal dat ze hadden. Het grootste mankement is namelijk het lusteloze en vrij onlogische script dat maar niet spannend wil worden. Leuk om een keer gezien te hebben vanwege al het talent dat deze film heeft voortgebracht.

Don't Be Afraid of the Dark (2010)Don't Be Afraid of the Dark (2010)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.5 | Genre: Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Don't Be Afraid of the Dark is een fantasiehorror geschreven en geproduceerd door Guillermo del Toro (Mimic, Hellboy, Pan's Labyrinth) en een remake van de gelijknamige tv-film uit 1973. Een jong meisje (Bailee Madison) gaat samen met haar afwezige vader (Guy Pearce) en nieuwe, jonge vriendin (Katie Holmes) in een gigantisch huis wonen, wat voorheen het onderkomen was van Lord Blackwood, een beroemde 19e eeuwse schilder die samen met zijn zoontje spoorloos is verdwenen. Al snel begint ze stemmen te horen uit de afgesloten open haard in de goed verborgen kelder. Verveeld en nieuwsgierig dat ze is weet ze deze uiteindelijk te openen, wat het begin is van een hele hoop ellende. De haard is namelijk een toegang tot het huis voor kleine, aggressieve wezentjes die het hebben voorzien op verse kindertanden. Het is vreemd dat Del Toro de film niet zelf heeft geregisseerd en de regie aan de mij verder onbekende Troy Nixey heeft gegeven. Deze doet het niet onaardig en de film bevat mooie sets, redelijk acteerwerk, aardige special effects en een goede, fantasierijke soundtrack van Marco Beltrami, die me enigszins aan het werk van Danny Elfman deed denken. Echter is te merken dat Nixey weinig ervaring heeft met het regisseren van films (hiervoor had hij alleen nog een short op zijn naam) en wil de film nooit echt speciaal worden, zoals bijvoorbeeld een Pan's Labyrinth en Crimson Peak. Niettemin is Don't Be Afraid of the Dark geen slechte film en best vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
The Duke (2020)The Duke (2020)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 95 min | MPAA: R
In 1961 kocht het Nationaal Gallery in London het schilderij "The Duke" voor £140,000, ca 3 miljoen in huidige valuta. De 60 jarige Kempton Bunton heeft ruzie over een TV-licentie (die men nodig heeft om de BBC te kunnen kijken), en besluit het schilderij te stelen, en een losgeldbrief te sturen dat ze het terug krijgen als de regering afziet van TV-licenties voor ouderen en oorlogsveteranen.

Aardige film om te zien, maar het wordt pas echt leuk als hij in de rechtbank antwoorden gaat geven, en in discussie gaat met de rechter en de advocaat van de tegenpartij.
Is trouwens gebaseerd op ware gebeurtenissen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P-Rock
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:11:
Mortal Engines (2018)[Afbeelding: Mortal Engines (2018)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Bagger verhaal. Meer wil ik er niet over kwijt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Bagger recensie. Meer wil ik er niet over kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Oh, ik heb er geen problemen mee om dingen voluit te schrijven hoor :)

Ik zit gewoon al zolang en zo diep in films dat sommige titels gewoon bijna altijd afgekort langskomen in mijn omgeving (van de week ook TESB en RotJ gebruikt ;) ). Maar ik wijk daar graag van af als dat voor sommigen hier de leesbaarheid ten goede komt.

Wel leuk idee voor een film quiz heb ik nu gekregen trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
josh-hill schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:26:
Zoveelste poging gewaagd om Everything Everywhere All At Once te kijken, maar ik vind er echt geen ene *piep* aan. Dus toen maar een andere film opgezet die ik al een aantal keren heb geprobeerd te kijken, en dat is...

Whiplash (2014)[Afbeelding: Whiplash (2014)]
Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: R
Whiplash is een jazz versie van de wereld draait door.

Een aspirant jazz drummer wil de beste in zijn vak worden en probeert zich in de kijker te werken bij de Matthijs van Nieuwkerk van de jazz op het conservatorium.

Hij laat zich zowel tot grote hoogten brengen als tot diepe dalen.

Maar waar ligt de grens? Hoort grensoverschrijdend gedrag echt bij het naar bovenhalen van het beste uit mensen? Zeg het maar.

In de kern een sterke film, met enkele zeer krachtige momenten, zoals de momenten waarop de jonge drummer zijn plek of eigenlijk zichzelf dreigt te verliezen.

Helaas is niet alles aan deze film helemaal top. Het love interest gedeelte heeft wel een functie, I guess, maar is toch eigenlijk maar een vreemde eend in de bijt. Maar most of all, ik hou helemaal niet van jazz, en vooral de drum solos vind ik stront vervelend om aan te horen. Haha.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik vond het heerlijk, heb het einde een keer of 8 teruggespoeld :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Once Upon a Crime (2023)Once Upon a Crime (2023)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Ik heb genoten van deze Japanse versie van Roodkapje visits Assepoester comedy met lichte murder mystery elementen op Netflix. Uiteraard de Japans gesproken versie gekeken met ondertitels erbij. Als je van anime houd zal je de humor van deze film ook zeker kunnen waarderen.

Het verhaal begint met hoe roodkapje haar naam kreeg en op reis gaat, waarna ze al spoedig het verhaal van assepoester in wandelt. Het plot volgt in grote lijnen het sprookje van assepoester maar wijzigd veel kleinere elementen. De muis die na z'n betovering naar koetsier geen volledig mens wordt maar in een anthropomorphisme vorm blijft steken. Een moord oplossen in plaats van de hele avond dansen in de balzaal? Roodkapje die glazen muiltjes draagt? Een belangrijk moment onderbreken als 'een olifant op z'n tenen'. Heerlijk gewoon.

De stijl, de costuums en aankleding van het alles zijn echt P.R.A.C.H.T.I.G, alsof je de oude disneyvertolking neemt, die extra oppoetst en deze cast er in loslaat. Het is duidelijk te zien dat er in deze productie veel moeite en liefde is gestoken.

Deze film bewijst maar weer eens dat er veel betere studio's en landen & culturen zijn dan hollywood als je een goede productie wil hebben. Als je deze film ondanks dit alles niet kan waarderen, dan kan ik niet anders concluderen dan een gebrek aan smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deze film bewijst maar weer eens dat er veel betere studio's en landen & culturen zijn dan hollywood als je een goede productie wil hebben. Als je deze film ondanks dit alles niet kan waarderen, dan kan ik niet anders concluderen dan een gebrek aan smaak.
Want Hollywood maakt zulke slechte films? Vind ik nogal een statement. Van de 1600 films die er in de VS gemaakt worden elk jaar (overigens lang niet allemaal 'Hollywood' producties) zit er genoeg kijkbaar spul tussen. En veel meer bagger natuurlijk.

Maar om te stellen dat het in andere delen van de wereld beter is, tja. Wie weet, dat is persoonlijk. Lijkt me lastig te onderbouwen met harde data, maar be my guest. De gemiddelde IMDB score van alle films uit een land is een leuk startpunt.

Wel durf ik te gokken dat er tussen de 634 Japanse films die vorig jaar gemaakt zijn ook een hoop bagger zat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Gezien de trailer is deze film al gemaakt voor een select publiek die zeker niet door iedereen gewaardeerd zal worden, dus om dat maar op een gebrek aan smaak te gooien vind ik nogal een boude uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ach. Van de acht films die ik een 9.5 heb gegeven is er maar 1 uit Hollywood en alle 8 komen uit een ander land en zijn in een andere taal (al bevat een Duitse film ook veel Engels). Dus output qua aantal films zegt wat mij betreft ook niet alles. Bovendien vind ik het niet verkeerd om verder te kijken dan alleen Hollywood of alleen Engelstalige films. In mijn leven veel meer Hollywood films gezien dan films uit andere landen, maar ben blij dat ik mijn horizon heb verbreed.

Maar idd, geen enkel land is altijd superieur qua films. Er komen goede en slechte films uit alle landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De definitie 'Hollywoodfilm' is ook een stuk diffuser geworden sinds de opkomst van de indie-scene, zeker in de laatste 30 jaar. Als je specifiek kijkt naar films van de grote traditionele studio's demarkeer je het wat beter, en die films zijn over het algemeen 'safer' dan indies. Maar ja, veel van die indies zijn al hele lange tijd eigendom van de grote studio's, zodat deze een graantje mee kunnen pikken van die markt zonder hun eigen label te associëren met gewaagder materiaal. Zo was Miramax lange tijd onderdeel van Disney (en nu Paramount).

En 'safer', nou ja, ik heb genoeg goede film van de grote studio's gezien en ook veel van de indie studio's. En veel goede Japanse films. En Europese. En er zijn grote markten waar ik weinig tot niks van gezien heb, zoals China en India.

Bottom line, lekker veel om van te genieten en altijd wat nieuws te ontdekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:01:
[...]
Want Hollywood maakt zulke slechte films? Vind ik nogal een statement. Van de 1600 films die er in de VS gemaakt worden elk jaar (overigens lang niet allemaal 'Hollywood' producties) zit er genoeg kijkbaar spul tussen. En veel meer bagger natuurlijk.

Wel durf ik te gokken dat er tussen de 634 Japanse films die vorig jaar gemaakt zijn ook een hoop bagger zat :P
Uiteraard, ik wil ook niet stellen dat alles wat uit Azië komt puur goud is, zeker niet zelfs. Maar wel dat Hollywood wat mij betreft hard op weg is om het afvalputje in te duiken omdat ze op een aantal punten gewoon blijven hangen en op andere punten een totaal verkeerde aanpak kiezen.

Zo stoor ik me er erg aan dat waar op de wereld ze ook zijn, toevallig iedereen engels praat. Dat doen ze bij europese producties bijvoorbeeld veel beter. Ik meen dat het Michiel de Ruyter was. Maar het overleg van de Fransen was gewoon in het Frans. De Engelsen, in het Engels, etc. Dat geeft toch een veel betere immersie.

Verder irriteert de manier waarop ze identiteitspolitiek in beeld brengen, bijzonder opdringerig en scheeuwend als je het mij vraagt. Als ik dan even een mexicaanse serie als voorbeeld neem waar ze dat veel beter doen: Control Z. Daar pakken ze de worstelingen, gevoelens en ervaringen van
spoiler:
Gerry
veel beter in beeld, zonder het extra uit te moeten schreeuwen of even extra hardop te benoemen, alsof we zelf geen ogen hebben.

Dit is wat hollywood van hetzelfde scenario maakt. Je karakter is zo niks meer dan een token om je publiek te paaien. En dan haak ik gelijk af.
Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/7-11-2016/WsjXp2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Lanfear89 schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:41:
Verder irriteert de manier waarop ze identiteitspolitiek in beeld brengen, bijzonder opdringerig en scheeuwend als je het mij vraagt. Als ik dan even een mexicaanse serie als voorbeeld neem waar ze dat veel beter doen: Control Z. Daar pakken ze de worstelingen, gevoelens en ervaringen van
spoiler:
Gerry
veel beter in beeld, zonder het extra uit te moeten schreeuwen of even extra hardop te benoemen, alsof we zelf geen ogen hebben.

Dit is wat hollywood van hetzelfde scenario maakt.
[Afbeelding]
Ik weet of je wel eens een Aziatische serie hebt gezien, maar alles daar is een overdrijving. Daar zijn Amerikanen normaal bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn zusje kijkt veel Zuid-Koreaanse TV. Interesting. Subtiel is niet een van de bijvoeglijk naamwoorden die me daarbij te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Zuid-Koreaanse films en series zijn gemiddeld genomen weinig subtiel inderdaad.

Maar dat maakt het niet meteen een invalide punt.

Films uit Bollywood zijn ook meestal behoorlijk schreeuwerig in alles, en kan ik daardoor niet kijken. Paar uitzonderingen daargelaten (die dan ook niet schreeuwerig zijn).

Ben dit weekend mainstream Franse films aan het kijken, en dat is ook allemaal enorm overdreven. Niet echt mijn ding (zal de blu-ray maar op marktplaats zetten of zo). Gelukkig komt er naast een hoop prut ook een redelijke hoeveelheid meesterwerken uit dat land.

[ Voor 95% gewijzigd door josh-hill op 17-09-2023 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb uit nieuwsgierigheid Once Upon a Crime opgezet - maar binnen 10 minuten afgezet. Looks, schrijven en acteren was voor mij van niveau Power Rangers maar dan wat moderner met CGI. Smaken verschillen, denk ik dan maar. En ga wat anders zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Mesrine: Killer Instinct (2008)Mesrine: Killer Instinct (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Biography, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Jacques Mesrine was een Franse gangster die zich bezig hield met banken overvallen en mensen kidnappen en (na gesnapt te worden) uit streng bewaakte gevangenissen ontsnappen.

Zijn nogal flamboyante stijl, zijn Robin Hood reputatie (ook al hield hij het geld voor zichzelf) en zijn vermommingskunst spreken tot de verbeelding.

Deze film vertelt het verhaal van Jacques Mesrine gedurende zijn gangster jaren in Frankrijk, Canada en de VS die hem uiteindelijk de reputatie van "Public Enemy No. 1" in Frankrijk opleveren. Iets waar hij nogal trots op leek te zijn.

Deze film, en de vervolgfilm, zijn dus op het gangster leven van de echte Jacques Mesrine gebaseerd. Mesrine wordt gespeeld door Vincent Cassel.

Zoals wel vaker bij een film als deze, is het allemaal nogal een hak op de tak (en toen en toen) verhaal, bestaande uit al dan niet feitelijke en geromantiseerde momenten uit het leven van Mesrine, en is er eigenlijk vooral een groot gebrek aan diepgang. En dat is jammer. Er is in 1984 al eerder een film over de man geweest, maar toen hadden ze zelfs alles in 1 film gevrot. Geen idee of die film zo uitgebreid is als dit tweeluik uit 2008, maar ik denk dat ze er beter een serie over hadden gemaakt.

Mesrine: Public Enemy No. 1 (2008)Mesrine: Public Enemy No. 1 (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Biography, Crime | Runtime: 133 min | MPAA: R
Deze film begint waar de vorige eindigde en eindigt waar de vorige begon. True story.

Zoals gezegd heeft het gangster leven van Jacques Mesrine hem de reputatie van "Public Enemy No. 1" opgeleverd in Frankrijk.

Jacques leek nogal narcistisch (iig zo wordt hij in de films geportretteerd). Zijn reputatie is hem dan ook alles. Misschien nog belangrijker dan zijn verslaving aan geld verzamelen door banken en casinos te overvallen en mensen te kidnappen.

Zijn verlangen om zijn reputatie vorm te geven, lijken ook de reden van enkele besluiten die hij (volgens de films) heeft gemaakt tijdens zijn overvallen e.d.

Hij is dan ook in alle staten als de berichtgeving over hem omslaat en hij niet meer als een Robin Hood wordt afgeschilderd. Hij wil kostte wat kost zijn reputatie weer de "goede kant" op sturen en besluit een boek over zichzelf te schrijven.

Als de media later hem toch weer in hem (volgens hem) kwaad daglicht stellen, is hij razend. Hij wil gezien worden als een revolutionair.

Op Rotten Tomatoes lees ik dat deze tweede film focus mist die de eerste film niet had. Ik zou eerder het tegenovergestelde durven beweren.

Deze film heeft meer diepgang en geeft een kleine kijk in de ziel van de man.

Maar goed, het blijft een beetje een hak op de tak verhaal, zoals de eerste film, dus ik blijf er bij dat het beter had gewerkt als een serie, of als de films meer focus en meer diepgang hadden (verzonnen of niet).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Extraction (2020)Extraction (2020)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Extraction is een soms wat rommelige rechtlijnige actiefilm. De kwaliteit van o.a. de stunts is niet altijd even consistent en meermaals is duidelijk te zien dat mensen die worden neergeschoten dit spelen; overtuiging mist en er is een te duidelijke choreografie zichtbaar. Dat gaat al vrij snel in het begin fout. Hierdoor wordt je soms een beetje uit de beleving getrokken. Geloofwaardig is de film nergens. We volgen als het ware 2 rambo's die massa's mensen met hun aan wapens raken maar zelf vaak op bovennatuurlijke wijze de dans ontspringen. Blijkbaar was het toch een redelijke hit want er is ook een deel 2. Ik vind een 6 een passende score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

El Conde (2023)El Conde (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Fantasy, History | Runtime: 110 min | MPAA: R
Hoe slecht moet je zijn om 1 van de meest moorddadige dictators van de afgelopen decennia een podium te geven...... HEEEEL SLECHT. Maar oh oh oh wat een heerlijke film. De satire, de scherts, de komedie, de... hoe kan ik zoveel mogelijk onzin in een film verkopen zodat die toch leuk is. Pinochet als vampier. Hoe verzin je het. Het heeft denk ik ook te maken met dat er in Chili momenteel niet meer zo slecht over Pinochet wordt gedacht. Dat er bewegingen zijn dat het allemaal niet zo erg was. Dat er structuur was. Maar dat heeft met deze film verder niet zoveel te maken.
De film heeft elementen van 'Er ist wieder da'. Maar de misdaden komen volop aan het licht. Er wordt niet om heen gedraaid. Dat is best knap. Voor de rest is het allemaal flauwekul in een mooi jasje gestoken. Een vampieren film met een 'historische' vreselijke achtergrond. Leuk om te kijken. Met muziek van Vivaldi (4 jaargetijden). Mooie beelden. En vooral heel grappig. Zelfs als je de vreselijke geschiedenis van Chili onder Pinochet kent. Moet je wel wat ouder zijn of ff wiki raadplegen. Staat gewoon op Netflix.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
A Separation (2011)A Separation (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) is een Iraans drama van de grootmeester Asghar Farhadi. Hiervoor had hij al o.a. het geweldige Darbareye Elly (About Elly) gemaakt, maar met deze film won hij nog veel meer prijzen, waaronder Oscar voor beste buitenlandse film.

En terecht.

Nader en Simin zijn een modern Iraans echtpaar en hebben besloten om met hun dochter het land te verlaten. Maar als Nader zich bedenkt, omdat hij zijn aan Alzheimer lijdende vader niet in de steek wil laten, vraagt Simin een echtscheiding aan.

Dit gegeven leidt uiteindelijk via allerlei kronkels tot een drama dat niet onderdoet voor menig thriller. Dat het plot zoals wel vaker ook wel wat soap achtige trekken heeft, is hem vergeven.

Nader en Simin, maar ook andere personages in de film, tonen een grote mate van koppigheid. En als dat gepaard gaat met "leugentjes om bestwil" dan leidt dat al gauw tot ongewenste resultaten.

Vanwege de soap achtige elementen durf ik de films van Asghar Farhadi nooit een 9.5 te geven, maar een 8.5 is deze toch zeker wel. Het acteerwerk, het verhaal, het is allemaal van de bovenste plank en het is niet een film die je meteen weer vergeten bent.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
A Million Miles Away (2023)A Million Miles Away (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG
Compleet blanco deze film beginnen kijken. De eerste film Alejandra Marquez Abella die ik gezien heb, en ben ik van mening dat ik deze avond een film heb gezien van een uiterst getalenteerde director.
Voor mij is dit een coming of age verhaal over een jonge Mexicaanse immigrant die reikt naar de sterren.
Ik kan me niet ontdoen van de vergelijking die ik maak met Oppenheimer met deze film.
Beide gaan over een ontplooing van een karakter (op waargebeurde feiten) en daar waar Oppenheimer het doet met klinische feiten en weinig persoonlijkheid krijgen we in A Million Miles Away net het tegenovergestelde. Zonder veel spoilers te verklappen kan ik stellen dat hij het op een zilveren plateau heeft aangeboden gekregen. (maar dan vooral van de mensen die hem graag zien)
Michael Pena(José) en vooral(!!) Rosa Salazar (Adela) hebben een diepe indruk nagelaten en Rosa zal ik zeker verder opvolgen in het verdere verloop van haar carriëre.

Het feit dat ik deze film een stuk beter vind dan Oppenheimer heeft wellicht ook te maken met het verwachtingspatroon dat ik had voor Oppenheimer.
Soms wou ik dat de hypes achterwege bleven en dat we zonder voornemens naar een film konden zien.
Doch dit is een utopie.
Ratings op IMDB
Ratings op Tweaker
Ratings die je in televisieprogrammatie boekjes ziet
Telkens heb je bepaalde verwachtingen en zelden (uitzondering bestaan (Dune, Joker, ...)) worden deze ingelost.

Gelukkig heb ik deze gekeken zonder te bestuderen of ik mijn tijd zou verdoen :)
2 uurtjes very well Spend!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Jules (2023)Jules (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: PG-13
Een film over een alien die op aarde crasht, in een tuin van een dementerende man (gespeeld door Ben Kingsley). Deze man vertelt anderen in zijn dorp van de crash, maar niemand neemt hem serieus.

Leuke, grappige en warme film die wat traag op gang kwam. Kijkt verder prettig weg en zou ik als een leuk tussendoortje beschouwen. Met zijn speelduur van 1,5 uur is hij ook zo afgelopen namelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
The Hundred-Foot Journey (2014)The Hundred-Foot Journey (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: PG
Vrolijke film over de familie Kadam dat India verlaat om in Frankrijk een restaurant te openen. De zoon Hassan is een getalenteerde kok. Hun auto begeeft het vlak bij een plek waar een oud gebouw voor een restaurant staat, en ze besluiten daar te blijven om een Indiaas restaurant te openen. Dat valt in slechte aarde bij Madamme Mallory die aan de overkant een haute cuisine restaurant heeft. Hassan kan het goed vinden met Marguerite, de sous-chef van het andere restaurant.

Leuke film om te kijken die ook leuk blijft door de ontwikkelingen gedurende de film.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

First Blood (1982)First Blood (1982)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
De film is nu 40 jaar oud.... 40 Jaar.... En nog steeds toon aangevend. De film duurt ook maar nog geen anderhalf uur. Staat op Netflix. Jongeren die alleen maar Marvel kijken of andere cgi shit... Ja dit is zogenaamd ouderwets. Ga deze kijken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Blue Beetle (2023)Blue Beetle (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Onder de noemer "ik kijk het, zodat jullie het niet hoeven te doen" presenteer ik jullie dit stukje tekst over Blue Beetle.

Deze blauwe kever is een symbiotische tech-kever die ergens uit de ruimte komt en bezit neemt van zijn gastheer, in dit geval een Latijns-Amerikaanse jongen, en hem een upgrade geeft tot superheld met kevertentakels op zijn rug voor een laatste poging om uit het DCEU te kruipen. Wat de kever is, hoe het werkt en waarom het ding is wordt nooit uitgelegd behalve met veel pseudowetenschap waar je haren recht van op gaan staan.

Na jaren van teloorgang van het DCEU krijgen we nu van James Gunn zijn eigen DCU, waarbij veel oude karakters en acteurs vervangen zullen worden of wegblijven. Blue Beetle is door hem bevestigd als het eerste DCU-karakter.

Hij en Zack Snyder waren hyped over deze film. Uiteraard neem ik zulke uitspraken per definitie met een zack korrel zout, maar het resultaat belooft niet veel goeds voor het nieuwe DCU (zonder de E van Extended). De film staat namelijk bol van de standaard tropes en Susan Sarandon's karakter is net niet gemaakt van bordkarton.

Wat je met deze film te zien krijgt is een combinatie van Shang-Chi, Iron Man, Spider-Man, Power Rangers en (gezien de grafische resultaten waardoor je enorm duidelijk ziet dat er geen bus maar lucht voor een groen scherm doormidden wordt gesneden) het budget van The Flash. Het budget van de TV-serie en niet dat van de film. Dat laatste is niet vreemd omdat de film in eerste instantie gemaakt werd voor HBO Max en bij mijn weten niet was gepland als "flagship"-serie of film.

Is dit dan helemaal geen leuke film? Dat ligt aan je perspectief. Als je nog een tiener of begin-twintiger bent zal dit zeker leuk zijn. Hersenloze bad guys die zoals altijd hetzelfde kunnen als de hoofdpersoon zijn een tweede reden. De gun(n)factor is een derde: het is een Latijns-Amerikaanse superheld in het DCU en dat moet gevierd worden. Maar als ik zelf een Latijns-Amerikaanse achtergrond had gehad dan zou ik me inmiddels wel een beetje gaan schamen voor het feit dat dit type film inhoudelijk niet erg diep gaat of echt goede sfx bevat. Kom eens met iets wat waardig is voor deze cultuur. Er zitten zoveel mooie en interessante elementen in die veel beter en slimmer uit te werken zijn, maar je komt met een standaard script dat een belediging is voor de hersencellen...

Het is treurig dat DC begon met de beste superheldenfilms (Batman Begins, enz) uit deze tijd en nu is afgezakt tot dit soort materiaal. Maar goed, gezien de puberale grapjes ben ik wellicht ook geen onderdeel van de jongere doelgroep.

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:04

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 05:38:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Blue Beetle (2023)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Blue Beetle (2023)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
[justify]Onder de noemer "ik kijk het, zodat jullie het niet hoeven te doen" presenteer ik jullie dit stukje tekst over Blue Beetle.
Let's just not taco bout it. :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Tijntje

Hello?!

Blue Beetle (2023)[Afbeelding: Blue Beetle (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
De gun(n)factor is een derde: het is een Latijns-Amerikaanse superheld in het DCU en dat moet gevierd worden. Maar als ik zelf een Latijns-Amerikaanse achtergrond had gehad dan zou ik me inmiddels wel een beetje gaan schamen voor het feit dat dit type film inhoudelijk niet erg diep gaat of echt goede sfx bevat. Kom eens met iets wat waardig is voor deze cultuur. Er zitten zoveel mooie en interessante elementen in die veel beter en slimmer uit te werken zijn, maar je komt met een standaard script dat een belediging is voor de hersencellen...
Is dit er ook niet geprobeerd op te plakken in de marketing afdeling om het Black Panther effect te creëren?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Onder de noemer "ik kijk het, zodat jullie het niet hoeven te doen" presenteer ik jullie dit stukje tekst over Blue Beetle.

Life’s too short voor dit soort films wat mij betreft. Vorige week de trailer moeten zien in de bios, dat gaf me al het gevoel van ‘twee minuten die ik nooit meer terug krijg’.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Grappig dat na mijn post over een klassieke film die iedereen gezien moet hebben..... en een kleine rant op die cgi films..... er direct een mooi voorbeeld langskomt van zo'n sh!t film..... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Other People (2016)Other People (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: Unrated

"Other People" is een hartverwarmende en ontroerende film die het verhaal vertelt van David, een schrijver die terugkeert naar zijn geboorteplaats om voor zijn moeder te zorgen die aan kanker lijdt. De film neemt de kijker mee op een emotionele reis terwijl David zijn eigen persoonlijke uitdagingen en familiedynamiek onder ogen ziet.

Ik vond "Other People" echt een geweldige film. Het verhaal is aangrijpend en authentiek, en de acteerprestaties zijn fenomenaal, vooral die van Jesse Plemons en Molly Shannon. De film slaagt erin om humor en verdriet op een mooie manier te combineren en laat zien hoe mensen met moeilijke tijden omgaan.

Voor mij is "Other People" de perfecte keuze voor een doordeweekse avond. Het biedt een meeslepend verhaal dat je aan het denken zet, maar het is ook licht genoeg om te genieten na een lange dag. De film raakt een emotionele snaar zonder te zwaar op de hand te zijn en zal je zeker laten lachen en huilen. Kortom, een aanrader voor een gezellige avond thuis voor de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:16:
[...]

Let's just not taco bout it. :P
Deze is op het randje, maar ik moest er stiekem om lachen :P

Uit ervaring weet ik dat oud-collega's met die roots hier ook om zouden lachen dus het is veilig :+

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
AvK schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:40:
Grappig dat na mijn post over een klassieke film die iedereen gezien moet hebben..... en een kleine rant op die cgi films..... er direct een mooi voorbeeld langskomt van zo'n sh!t film..... ;)
Imho is het niet per se CGI wat het probleem is. De aanpak en het aannemen van een regisseur die weinig ervaring heeft met het afleveren van prima werk vind ik daarentegen wel een probleem.

Dat ze nieuw talent een kans willen geven is prachtig maar doe dat dan eerst met kleiner werk. Dat hebben we uiteindelijk allemaal moeten doen in alle vakken (tenzij je zo rijk bent dat passie en ervaring er niet toe doen). En hoewel Blue Beetle in principe als "kleinere" film bedoeld was is dat er niet aan af te zien met een budget van 120 miljoen USD.

Had er een Alejandro González Iñárritu op gezet of zo. Die man heeft dubbel en dik bewezen dat hij enorm goed is en de kans is groot dat hij met z'n achtergrond het superheldengenre een coole nieuwe impuls had kunnen geven. Naar alle waarschijnlijkheid met een lager budget. Dan had WB nu zelfs winst kunnen maken.

Maar nee, er lag nog een script in de kast dat met een handvol aanpassingen opnieuw kon worden gebruikt. Tja, dan krijg je van mij vanaf nu een lage score.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tijntje schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:22:
[...]

Is dit er ook niet geprobeerd op te plakken in de marketing afdeling om het Black Panther effect te creëren?
Die kans is groot. Maar nogmaals, daarom zeg ik dat het eigenlijk een beetje jammer is voor de mensen en cultuur die hier door de marketingafdeling zijn misbruikt.

Geen idee trouwens of ik hier als persoon die zo'n beetje van kaas gemaakt is iets van mag zeggen :P Ik probeer me er vooral iets bij voor te stellen. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen blij worden van dit soort werk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Budget van 120 miljoen dollar???

Damn, dat verklaart dat een vriend van me een maand geleden of zo raar opkeek toen ik hem vroeg wat dan precies "Blue Beetle" was waar hij naartoe ging.

Maar goed, ik was al meteen weer vergeten waar hij het over had toen hij zei dat het de nieuwste superhelden film van DC was. :P

Overigens ben ik van de mening dat Iñárritu een waste of talent is als je hem op een film als deze zou zetten. Maar dat is dus precies dat, alleen maar mijn menig. Ik heb liever dat hij zich bezig houdt met een meesterwerk als 21 Grams of Babel. Maar goed, alles na Babel wat ik gezien heb was ook niet echt mijn ding.

[ Voor 34% gewijzigd door josh-hill op 21-09-2023 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21-09 16:31

Deze blauwe kever is een symbiotische tech-kever die ergens uit de ruimte komt en bezit neemt van zijn gastheer, in dit geval een Latijns-Amerikaanse jongen, en hem een upgrade geeft tot superheld met kevertentakels op zijn rug voor een laatste poging om uit het DCEU te kruipen. Wat de kever is, hoe het werkt en waarom het ding is wordt nooit uitgelegd behalve met veel pseudowetenschap waar je haren recht van op gaan staan.

Na jaren van teloorgang van het DCEU krijgen we nu van James Gunn zijn eigen DCU, waarbij veel oude karakters en acteurs vervangen zullen worden of wegblijven. Blue Beetle is door hem bevestigd als het eerste DCU-karakter.

Hij en Zack Snyder waren hyped over deze film. Uiteraard neem ik zulke uitspraken per definitie met een zack korrel zout, maar het resultaat belooft niet veel goeds voor het nieuwe DCU (zonder de E van Extended). De film staat namelijk bol van de standaard tropes en Susan Sarandon's karakter is net niet gemaakt van bordkarton.

Wat je met deze film te zien krijgt is een combinatie van Shang-Chi, Iron Man, Spider-Man, Power Rangers en (gezien de grafische resultaten waardoor je enorm duidelijk ziet dat er geen bus maar lucht voor een groen scherm doormidden wordt gesneden) het budget van The Flash. Het budget van de TV-serie en niet dat van de film. Dat laatste is niet vreemd omdat de film in eerste instantie gemaakt werd voor HBO Max en bij mijn weten niet was gepland als "flagship"-serie of film.

Is dit dan helemaal geen leuke film? Dat ligt aan je perspectief. Als je nog een tiener of begin-twintiger bent zal dit zeker leuk zijn. Hersenloze bad guys die zoals altijd hetzelfde kunnen als de hoofdpersoon zijn een tweede reden. De gun(n)factor is een derde: het is een Latijns-Amerikaanse superheld in het DCU en dat moet gevierd worden. Maar als ik zelf een Latijns-Amerikaanse achtergrond had gehad dan zou ik me inmiddels wel een beetje gaan schamen voor het feit dat dit type film inhoudelijk niet erg diep gaat of echt goede sfx bevat. Kom eens met iets wat waardig is voor deze cultuur. Er zitten zoveel mooie en interessante elementen in die veel beter en slimmer uit te werken zijn, maar je komt met een standaard script dat een belediging is voor de hersencellen...

Het is treurig dat DC begon met de beste superheldenfilms (Batman Begins, enz) uit deze tijd en nu is afgezakt tot dit soort materiaal. Maar goed, gezien de puberale grapjes ben ik wellicht ook geen onderdeel van de jongere doelgroep.
Bedankt om me te redden van deze nest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21-09 16:31
even een shout-out naar 21 grams, die was zalig!

• Stukfruit
  • Niet online
21 Grams staat hier inderdaad ook nog op de lijst. Maar daar wil ik de tijd voor nemen :Y

Voor de film. Niet voordat ik 'm start.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Oppenheimer (2023)Oppenheimer (2023)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 180 min | MPAA: R
Ik moet gewoon nog even mijn ervaring delen na het zien van "Oppenheimer" in de bioscoop vorige week zondag, en ik kan met trots zeggen dat mijn 13-jarige zoon en ik niet alleen onder de indruk waren, maar ook volledig geboeid gedurende de hele drie uur - en dat zonder zijn telefoon aan te raken, wat een prestatie op zich is! Christopher Nolan heeft zichzelf weer overtroffen, en ik, als een langdurige Nolan-fan, ben nog dieper in zijn meeslepende wereld gezogen.

Ik moet zeggen dat ik speciaal naar de bioscoop ging om deze film te zien, en ik had hoge verwachtingen, die volledig werden ingelost. Vanaf het moment dat de eerste beelden op het scherm verschenen, wist ik dat ik getuige was van iets bijzonders. Nolan's meesterschap in storytelling en cinematografie blijft ongeëvenaard.

"Oppenheimer" neemt je mee op een meeslepende reis door een cruciaal stukje geschiedenis. Het verhaal van J. Robert Oppenheimer en zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van de atoombom is zowel fascinerend als angstaanjagend. Nolan heeft een manier om complexe historische gebeurtenissen om te zetten in emotionele en menselijke verhalen, en dat is hier niet anders. De personages worden zo diep uitgewerkt dat je echt met hen meeleeft, en de spanning is voelbaar van begin tot eind.

Visueel is "Oppenheimer" adembenemend. De schaal van de film, de prachtige cinematografie en de verbluffende setstukken zijn een lust voor het oog. Nolan's gebruik van IMAX en 70mm filmtechnologie zorgt voor een meeslepende ervaring die je gewoonweg niet kunt krijgen op een televisiescherm.

De cast is ook fenomenaal. Cillian Murphy schittert in de rol van Oppenheimer en brengt diepgang en complexiteit in zijn personage. Het is duidelijk dat hij zich volledig heeft toegewijd aan deze rol. De ondersteunende cast, waaronder Emily Blunt en Tom Hardy, levert eveneens uitstekend werk.

"Oppenheimer" is een film die je aan het denken zet en je nog lang bij zal blijven. Het is een meesterwerk van Christopher Nolan en bevestigt nogmaals waarom hij een van de grootste regisseurs van onze tijd is. Dus als je een fan bent van Nolan, geschiedenis, of gewoon van indrukwekkende cinema houdt, mag je deze film absoluut niet missen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Het begint hier steeds meer op Letterboxd te lijken, waar one liners en grappig bedoelde 'reviews' de meeste likes krijgen. Een vrij zorgelijke ontwikkelijk imo en één van de redenen dat ik daar niet vaak kom.

[ Voor 26% gewijzigd door P-Rock op 21-09-2023 16:52 ]

• Stukfruit
  • Niet online
P-Rock schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:51:
Het begint hier steeds meer op Letterboxd te lijken, waar one liners en grappig bedoelde 'reviews' de meeste likes krijgen. Een vrij zorgelijke ontwikkelijk imo en één van de redenen dat ik daar niet vaak kom.
Heb je voorbeelden van wat zoal kan worden verbeterd?

Met mijn gedicht van een paar pagina's terug probeerde ik nog steeds te omschrijven wat de film moest voorstellen en wat mijn mening was :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Stukfruit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:23:
[...]

Heb je voorbeelden van wat zoal kan worden verbeterd?
Nou ja, bij de meningen die vaak uit 1 a 2 zinnen bestaan zou ik toch graag wat onderbouwing zien wat de film nou zo goed of slecht maakt. Met bv. een mening als 'Baggerfilm, meer wil ik er niet over kwijt' kan ik persoonlijk als lezer niet zoveel en daarmee sla je ook gelijk elke mogelijke discussie over de film dood.

Gelukkig zijn de meeste recensies nog altijd prima hier, maar het viel me op dat deze meningsuitingen zich steeds vaker laten zien en redelijk wat likes binnenharken, wat me meteen aan Letterboxd deed denken, aangezien dit soort grappig bedoelde onzinreacties veelvuldig voorkomen daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Op zich eens; ik maak me er zelf ook wel aan schuldig echter. Het blijft een forum en een plek van sociale interactie en daarom is het soms verleidelijk om kort te reageren in plaats van zelf de moeite te nemen om een review te plaatsen. In het geval van Blue Beetle zou ik dat laatste niet kunnen omdat ik de film niet gezien heb. Waarvan je zou kunnen beargumenteren dat ik dan gewoon mijn kaken op elkaar moet houden (wat ik meestal ook doe in zo’n geval, maarreh, MCU, tja, ik heb daar een Mening met een capital M over ;) ).

Je zou het topic kunnen beperken tot posts met alleen maar ‘officiële’ reviews maar om eerlijk te zijn, dat zou saai worden denk ik.

Edit: Ik zie dat je voorbeeld een ‘officiële’ review was :D dus dat idee van mij kan de prullenbak in :')

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-09-2023 20:54 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Into the Wild (2007)Into the Wild (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R
Waargebeurd verhaal over Christopher McCandless. Een intelligente jonge man die besluit zijn leven met materialistische en liefdeloze ouder achter te laten en een zwervend bestaan te gaan leiden. Zijn ultieme doel is om af te reizen naar Alaska om daar in de wildernis te leven. Om dit te bereiken lift hij van stad naar stad en van baan naar baan. Onderweg ontmoet hij allerlei interessante personen en probeert hij zijn gelukt te vinden in de kleine dingen die het leven juist groots maken.

Into the Wild is een film die na het kijken nog een aantal dagen in mijn hoofd bleef zitten. Voor mij het teken dat deze film mij geraakt heeft. Dit zijn de parels waarbij film enkel de vermaak overstijgt tot kunst.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Ik vind het moeilijk om een goed onderbouwde mening te geven, omdat ik dan het gevoel heb dat ik te veel van het plot of het hele idee achter de film prijs moet geven.

Van de ene kant krijg je dan natuurlijk veel betere reviews (vooral die van de filmkrant vind ik echt bijna altijd spot on), maar die lees ik om die reden altijd pas nadat ik de film gezien heb. Beetje om een bevestiging van mijn interpretatie of mening van een film te zoeken. Heel vaak wijken reviews behoorlijk af van mijn ervaring met een film, maar om de een of andere reden zit ik meestal wel op een lijn met de filmkrant.

Om de genoemde reden lees ik lange reviews in dit topic eigenlijk bijna nooit echt van begin tot eind als ik de film nog niet gezien heb. Ik probeer met een vluchtige blik te achterhalen of het wellicht iets voor mij is en ga de film dan eerst kijken. :)

• josh-hill
@MaltheseFalcon Into The Wild is inderdaad een topfilm!

Ik kan IMDB: Tracks (2013) ook wel aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
josh-hill schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:46:
@MaltheseFalcon Into The Wild is inderdaad een topfilm!

Ik kan IMDB: Tracks (2013) ook wel aanraden.
Dank je wel voor de tip. Deze had ik nog niet op mijn radar.

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
AvK schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:52:
First Blood (1982)[Afbeelding: First Blood (1982)]
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
De film is nu 40 jaar oud.... 40 Jaar.... En nog steeds toon aangevend. De film duurt ook maar nog geen anderhalf uur. Staat op Netflix. Jongeren die alleen maar Marvel kijken of andere cgi shit... Ja dit is zogenaamd ouderwets. Ga deze kijken.
Ook weer eens gekeken, totaal vergeten. Dacht dat het Vietnam was maar dat is deel 2 blijkbaar. Hij gaat lekker los :). Deze was nog met een onderliggende boodschap, daarna werden het gewoon lompe actiefilms. Nou ja, na deel 2 eigenlijk. Daar zat ook nog wel iets in.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 22-09-2023 01:21 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
P-Rock schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:36:
[...]

Nou ja, bij de meningen die vaak uit 1 a 2 zinnen bestaan zou ik toch graag wat onderbouwing zien wat de film nou zo goed of slecht maakt. Met bv. een mening als 'Baggerfilm, meer wil ik er niet over kwijt' kan ik persoonlijk als lezer niet zoveel en daarmee sla je ook gelijk elke mogelijke discussie over de film dood.

Gelukkig zijn de meeste recensies nog altijd prima hier, maar het viel me op dat deze meningsuitingen zich steeds vaker laten zien en redelijk wat likes binnenharken, wat me meteen aan Letterboxd deed denken, aangezien dit soort grappig bedoelde onzinreacties veelvuldig voorkomen daar.
Die ene mening zag ik naderhand inderdaad ook.

Qua onderbouwing ben ik het wel met je eens. Als je inhoud verwacht van een film dan is het inderdaad een beetje vreemd om zelf een review neer te gooien zonder inhoud :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:47:
Je zou het topic kunnen beperken tot posts met alleen maar ‘officiële’ reviews maar om eerlijk te zijn, dat zou saai worden denk ik.
Wat je ook zou kunnen doen is likes bij reacties alleen mogelijk maken als er genoeg inhoud is. Dus "computer says no" als je klikt terwijl een reactie maar een paar regels bevat.

Dan zou het kunnen worden doorgevoerd als generieke feature op het hele forum.

Enige uitdaging is dat er dan een lange discussie gaat komen over wat onder inhoud zou moeten vallen :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Of gewoon niet zo moeilijk doen. Het is het "welke film heb je gezien en wat vond je" topic, niet het "plaats hier je uitgebreide film recensie topic". Dus in theorie is "blue beetle, wat kut" genoeg (kort door de bocht), of de topic titel moet aangepast worden.
Je kan de oneliners ook gewoon negeren.

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 22-09-2023 01:43 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
misschien moet er ook een thumbs down komen ?
kan je je ongenoegen zo tonen (zoals bij de reviews / artikelen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 21:22
Don't Breathe 2 (2021)Don't Breathe 2 (2021)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 98 min | MPAA: R
Ik heb deze afgelopen week zitten kijken omdat deeltje 1 toch wel goed was. Naarmate je verder kijkt is deeltje 2 niet zo speciaal als deel 1.
Het verhaal is te simpel, niet echt goed uitgevoerd. De gore momenten zijn net niet goed uitgevoerd. En had het gevoel bij deel 1 dat het echt meer een horror was-is in dat huis dan deel 2. In deel 1 had je voor mij gevoel meer gangetjes, en muren etc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Wolfp4ck schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:33:
misschien moet er ook een thumbs down komen ?
kan je je ongenoegen zo tonen (zoals bij de reviews / artikelen)
Mja, dan krijg je hier van die Reddit praktijken en eeuwige discussies over up- en downvotes, en dat wil je ook niet. Het werkt op zich prima zoals het nu is (alleen likes geven als het naar jouw mening een goede recensie is), maar ik wil mensen alleen aansporen om wat serieuzer te zijn en meer dan een enkele zin te schrijven, ter bevordering van de discussie over betreffende film(s) en het vermijden van 'storend' gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfp4ck
P-Rock schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:11:
[...]

Mja, dan krijg je hier van die Reddit praktijken en eeuwige discussies over up- en downvotes, en dat wil je ook niet. Het werkt op zich prima zoals het nu is (alleen likes geven als het naar jouw mening een goede recensie is), maar ik wil mensen alleen aansporen om wat serieuzer te zijn en meer dan een enkele zin te schrijven, ter bevordering van de discussie over betreffende film(s) en het vermijden van 'storend' gedrag.
Ik geef je daar volkomen gelijk in :)
Pagina: 1 ... 206 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.