Inmiddels wel ja.FirePuma142 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:13:
Karl Urban en Rosamund Pike hebben best een aardige carriere.
Ten tijde van Doom nog niet zo...
Verwijderd
Inmiddels wel ja.FirePuma142 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:13:
Karl Urban en Rosamund Pike hebben best een aardige carriere.
Meestal vind ik een duimpje omhoog voldoende als een recensie me aanspreekt, maar nu toch even aparte complimenten voor deze schitterende review(s). Je liefde voor de film spat ervan af. Verheug me nu al op recensies van films die je met een negen of zelfs tien beoordeeltAmerauder schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:58:
Drietal uitgebreide reviews over de eerste drie 'Jurassic Park'-films.
Jurassic Park (1993) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Geen idee waarom maar ik had na het lezen van dit topic ineens zin om deze film te kijken. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedankt, inspirerend bericht! Fijn dat mijn werk gewaardeerd wordt, nu krijg ik zin om er meer te schrijven.mefjoew schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:34:
Meestal vind ik een duimpje omhoog voldoende als een recensie me aanspreekt, maar nu toch even aparte complimenten voor deze schitterende review(s). Je liefde voor de film spat ervan af. Verheug me nu al op recensies van films die je met een negen of zelfs tien beoordeelt
Wat goed!walletje-w schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:00:
Geen idee waarom maar ik had na het lezen van dit topic ineens zin om deze film te kijken.
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
How to Blow Up a Pipeline (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Gisteren in filmhuis Alkmaar gekeken. Van begin tot eind een duistere vibe. Uiteindelijk toch redelijk feel-good (als je mee gaat in het sentiment dat de big bad olie maatschappijen en de politie een hak gezet worden) | |
[ Voor 90% gewijzigd door michielRB op 17-08-2023 16:48 ]
Paddington 2 (2017) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 103 min | MPAA: PG Wat een leuke, grappige, fijne, aandoenlijke film. Het karakter van Paddington als beer voelt gewoon aan als een echt karakter, erg aangenaam. Ik snap Pedro Pascals karakter in The Unbearable Weight of Massive Talent wel. Top film. | |
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
The Siege of Jadotville (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 108 min | MPAA: TV-MA Dit is een Netflix film, maar wat mij betreft mag die iets meer geapprecieerd worden als standaard film. Hij heeft ook een paar kleinere prijzen gewonnen, onder andere voor "best director". Het verhaal gaat over een VN missie in 1961, dus eigenlijk pas de 'eerste' missie van de VN na de oprichting er van. Er liep duidelijk nog wel dingen mis in die tijd, waaronder de communicatie. Er wordt een iers bataljon uitgevaardigd om de vrede in stand te houden in Jadotville. Deze mannen hebben nog nooit échte oorlog gezien en hebben allemaal hun twijfels bij het begin. Hun commandant heeft ook nog geen ervaring in oorlogsvoering maar weert zich zo goed als hij kan. Ze kampen met voedseltekorten, munitietekorten. Het enige wat ze genoeg hebben is de wil om Jadotville te verdedigen. Dit is een goed gemaakte film. Je voelt mee met de commandant zijn innerlijke strijd om 'zijn jongens' veilig te houden en zijn twijfel naar zijn eigen kunnen. Jamie Dornan speelt hier Pat Quinlan en overtuigd duidelijk. Alle supporting actors doen het ook uitstekend. Verder was dit voor mij een blinde vlek in de geschiedenis en vond ik het dus de moeite om het eens te zien. | |
Sorcerer (1977) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: PG In de dagen ervoor heb ik dan ook "Sorcerer" gezien. Laat je niet in de war brengen met de titel, dit is geen fantasy film, dit is een avonturenfilm van 1977. En laat me direct duidelijk zijn, de film bestaat voor mij uit 2 delen. Het eerste deel, waar ik bijna in slaap viel. Het zijn 3 à 4 verhalen die je uiteindelijk ziet samenlopen in een zuid amerikaans land. Het wordt trouwens nergens volledig duidelijk in welk land dat ze nu precies zijn, het kan colombia zijn, Nicaragua of nog iets anders. Dan komt er deel 2 in aantocht, wanneer ze effectief met hun tocht beginnen, dan wordt de film pas echt leuk (voor mij alleszins). Je ziet vrachtwagens door de jungle rijden en allerlei obstakels moeten overwinnen. Ik ga er hier geen opnoemen, die moet je zelf maar zien. Je ziet een, voor mij althans een bekend gezicht, jonge Roy Scheider (Jaws, The French Connection). De rest was voor mij minder bekend. Goede voor een avondje plezier als je van avonturenfilm houdt, maar alleen als je het eerste deel kan overleven. | |
Glass Onion (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13 Gisteravond samen deze film gekeken, we hadden hem al een tijdje in ons lijstje staan bij Netflix. Deze film doet ons heel erg denken aan het bekende bordspel Cluedo, een huis vol mensen waar een moord word gepleegd en ze moeten uitzoeken wie het heeft gedaan. Er zitten een aantal bekende acteurs in de film zoals Madelyn Cline (Bekend van Outerbanks), Daniel Craig (Bekend van James Bond), Dave Bautista (Bekend van Guardians of the Galaxy) en zo waren en nog wel een aantal bekende acteurs. Ondanks het verhaal leuk en vermakelijk is, vind ik een 6 als cijfer het hoogste wat ik hem kan geven. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hebben we vandeweek zitten kijken. Heerlijk simpele en zwaar over the top film
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het was wel een vermakelijke film, maar persoonlijk vond ik deel 1 leuker.G_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:07:
Genereer je eigen UBB code review
Glass Onion (2022) [Afbeelding: Glass Onion (2022)] Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13 Gisteravond samen deze film gekeken, we hadden hem al een tijdje in ons lijstje staan bij Netflix.
Deze film doet ons heel erg denken aan het bekende bordspel Cluedo, een huis vol mensen waar een moord word gepleegd en ze moeten uitzoeken wie het heeft gedaan. Er zitten een aantal bekende acteurs in de film zoals Madelyn Cline (Bekend van Outerbanks), Daniel Craig (Bekend van James Bond), Dave Bautista (Bekend van
Guardians of the Galaxy) en zo waren en nog wel een aantal bekende acteurs.
Ondanks het verhaal leuk en vermakelijk is, vind ik een 6 als cijfer het hoogste wat ik hem kan geven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Huh? Is dit een deel 2 danWoy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Het was wel een vermakelijke film, maar persoonlijk vond ik deel 1 leuker.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
ja, zelfde karakter word neergezet door Daniel Craig in Knives Out
Klopt. En die zat ook een stuk minder dom in elkaar dan Glass Onion.Woy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Het was wel een vermakelijke film, maar persoonlijk vond ik deel 1 leuker.
Let It Be Morning (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Vayehi Boker is een verrassend leuke satire over de toch wel pijnlijke situatie in het Israëlisch-Palestijnse conflict. De film is niet extreem overdreven en toch ook weer wel. D.w.z., de humor is nog redelijk subtiel. Het verhaal gaat over een in Jerusalem woonachtig Israëlisch-Palestijns gezin dat in een Arabisch dorp in Israël bij het huwelijksfeest van een (schoon)broer aanwezig is en bij het weer verlaten van het dorp opeens met een blokkade van het Israëlische leger te maken krijgt. Niet alleen de onderlinge verhoudingen tussen de Arabieren en Joden maar vooral ook de interne verhoudingen bij de Arabieren, in het algemeen en bij zo'n conflict situatie in het bijzonder, zorgen voor veel humoristische situaties, ondanks dat het natuurlijk eigenlijk helemaal niets is om vrolijk van te worden. Deze luchtige aanpak zorgt voor een zeer onderhoudend drama die ondanks de humor toch het een en ander bloot legt over hoe de verschillende bevolkingsgroepen en generaties tegen het een en ander aankijken, ondanks dat het natuurlijk wat overdreven wordt. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
The Sunlit Night (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: N/A The Sunlit Night is een beetje een flauwe film die toch nog wel hoopgevend begon. Dat wil zeggen, ik kon de humor wel hebben. Een schilderes is niet echt in de prime van haar kunst en komt net uit een relatie, terwijl haar zus net gaat trouwen. Ze besluit New York te ontvluchten voor een schilder klus in Noorwegen. Eerste helft van de film vond ik goed te doen, maar daarna werd het een beetje een random zever verhaal met een halfbakken romance en zonder enige visie, waardoor het een beetje als een kaartenhuis in elkaar stort. Jammer. | |
Calm with Horses (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Calm With Horses is een Iers drama, waarin een ex-boxer voor een criminele familie werkt en er maar half is voor zijn autistische zoon die bij zijn ex woont. Hij verkeert zich na zijn foute keuzes in het verleden (en heden) in een eindeloze spiraal van geweld en misère, maar probeert daaruit te ontsnappen. Dit wordt hem echter niet gemakkelijk gemaakt. Een grimmig verhaal, op zich wel vaker verteld, maar zeker mooi gebracht en goed geacteerd. | |
Men (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R Men is een Britse film waarin een jonge vrouw haar verdriet probeert te ontvluchten door een vakantie in een kast van een huis op het platteland te houden. De rust die ze daar zoekt, blijkt echter een brug te ver. Daarvoor in de plaats wordt ze door demonen bezocht. Nu ben ik al geen fan van horror, maar vond de eerste helft van de film goed te doen en nog best interessant. Richting het einde ontspoort de film wat mij betreft echter volledig en vond ik hem eerder vervelend om af te kijken. Ook was mij niet duidelijk wat de film nu eigenlijk wilde vertellen, als deze al iets wilde vertellen. Niet mijn soort film dus. | |
All of Us (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Drama | Runtime: 112 min | MPAA: N/A All Of Us is een Vlaamse film die met veel humor een zeer beladen onderwerp behandeld: terminale kanker. De film draait om een praatgroep waarin 4 patiënten worden begeleid door een de ex van de behandelend arts, die in een grijs verleden wel een studie voor zoiets gedaan heeft, maar eigenlijk niet echt gekwalificeerd is voor therapeut. Het camera werk is uitstekend en de zwarte humor is ook goed te doen. Op een gegeven moment lijkt het kruit echter verschoten en verzandt de film in een wat doorkabbelend verhaal die op het laatst als een nachtkaars uitdooft. D.w.z., de derde acte is behoorlijk matig. Film overigens al eerder gezien, maar weet niet meer waar. Stond ook niet in mijn lijstje van films die ik al gezien had (houd ik niet altijd netjes bij). | |
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
The Super Mario Bros. Movie (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG In het vliegtuig vond ik deze film tussen de recente toevoegingen en leek het me wel een aardige film om tijdens de vlucht te kijken. Voor wie bekend is met de Mario Bros en Donkey Kong games zie je constant details die je kent uit de games, en dat gevoel van herkenning is erg leuk gedaan. Het verhaal is verder vrij simpel: Bowser wil met Princess Peach trouwen en probeert dat met geweld en dreigementen af te dwingen. Mario en Luigi komen per ongeluk vanuit de mensenwereld in de wereld van Peach en Bowser en Donkey Kong en alle bekende figuren uit de games terecht, en helpen de prinses om uiteindelijk Bowser te verslaan. Geen hoogvlieger van een film maar een vermakelijk tussendoortje. | |
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Hoewel ik inmiddels wel aardig ben afgeknapt op de Marvel superhelden films zag ik deze film ook beschikbaar staan in het vliegtuig, en heb die dan ook maar bekeken. Lange vlucht van Azië naar Nederland, dus je moet wat he... Nu weet je al sinds de eerste Guardians of the Galaxy dat je deze films niet al te serieus moet nemen en dat het vooral gaat om de snedige opmerkingen en grappige actie scenes. Die vind je dan ook veelvuldig in dit derde deel van de reeks. In deze film maken we kennis met een soort goddelijke persoon die blijkbaar teleurgesteld was in onze Aarde en hoe wij mensen er een potje van maken, en die besluit een alternatieve Aarde te maken met geforceerd geëvolueerde dieren. Daar blijkt ook de oorsprong van Rocket te liggen zodat hij deze film een hoofdrol heeft. We zien in flashbacks hoe hij als wasbeer geforceerd geëvolueerd is en dat zijn intelligentie erg belangrijk is voor die goddelijke persoon. Uiteindelijk komt dan de eindstrijd tussen de Guardians en hun medestanders en die goddelijke persoon, en overwinnen onze helden uiteraard de strijd. We hadden niet anders verwacht tenslotte. Als je Guardians of the Galaxy deel 1 en deel 2 leuk vond dan zul je deel 3 ook vermakelijk vinden. Het was geen film die me lang zal bijblijven, maar ik heb me er toch een paar uurtjes in het vliegtuig mee vermaakt. | |
mefjoew schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:59:
Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023) [Afbeelding: Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG Waar ik bij de 'live action'-Spiderman altijd moeite heb als wordt afgeweken van de 'traditionele' versie (de tekenfilm van midden jaren negentig met Peter Parker, Mary-Jane en J. Jonah Jameson), is dit tweede deel van de 'Spider-Verse'-serie me opnieuw goed bevallen. Prachtige vormgeving met steeds weer verrassende elementen, de typische Spiderman-humor en gewoon leuke personages met wie je al snel meeleeft. Twee minpunten: te weinig echt grappige Spiderman-varianten (in het vorige deel deden ze dat beter vond ik) enspoiler:Een 8 dus.het veeeeeel te open einde.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
RRR (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama | Runtime: 187 min | MPAA: Not Rated De gesproken taal is even wennen, maar niet storend. Er zitten ook stukken Engels tussen wat wel prettig is voor de afwisseling. Het verhaal speelt zich af in een door Engelsen bezet India en gaat eigenlijk over het bevrijden van een ontvoert meisje waar 2 tegenpolen elkaars beste vrienden worden. Het verhaal is voor westerse begrippen nogal ongewoon en simplistisch vormgegeven. Ik vond zelf dat het leek alsof een middelbare scholier het script geschreven had, of dat men een avond met wat alcoholische versnaperingen rond de tafel is gaan zitten en is gaan brainstormen over wat ze allemaal in de film wilden hebben. Er zit niet echt een rode draad in en gaat vaak van A naar C, waardoor het wat amateuristisch overkomt. Het is bijzonder om te zien wat allemaal de revu passeert. We krijgen een achtervolging op leven en dood met een grote wolf en een nog grotere tijger, een arrestatie waarin 1 persoon het opneemt tegen 100 anderen, een dance off, rijdende motoren die uit de lucht gegrepen worden en als wapen worden gebruikt, veel explosies, vrolijke zang en dans, brute marteling, wilde, agressieve dieren die ingezet worden voor een overval, een beetje romcom, verraad, een intense bromance en heel veel slow-motion. De film duurt zo'n 3 uur en dat had best wat korter gekund. Ik vond het met momenten wat saai, vooral ook door het matige script en de overdaad aan slowmotion/cool. Dat laatste komt dan weer vaker voor bij films uit India. Geen idee waarom, het voelt erg puberaal. | |
Gisteren hebben we deel 1 en 2 direct na elkaar gekeken. Verrassend goed en deel 2 is inderdaad minstens zo goed als het eersteAnnie1980 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:25:
A Quiet Place Part II (2020) [Afbeelding: A Quiet Place Part II (2020)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Vergeleken met film 1 vond ik deze anders. Meer spanningsopbouw. Meer psychologisch. Verder vond ik het een goede film. Geen horror. Ik zou het eerder scharen onder psychologische spanning oid.
De blinde man vond ik ook deze film weer goed. En ik vond de setting ook goed gekozen.
Al bij al beter dan ik had verwacht sommige sequels kunnen zo hopeloos tegenvallen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG Gisteravond film gekeken met ze drieën, hadden dit al een tijdje gepland en ik keek ook al sinds de release uit naar deze film omdat het vorige deel zo ontzettend goed was. Maar helaas kan ik dat niet zeggen over dit vervolg.. Weet het niet zo goed, want er is zoveel chaos en zoveel losse momenten die in chaos door elkaar gaan en hierdoor is het soms echt heel moeilijk om de film te volgen. Ik zal het eerder nog storend en rommelig noemen.. En dan nog al die verschillende Spider-mans in spiderhub, van dik naar dun in alle afkomsten tot aan een dinosaurus en een kat Spider-Man? Sorry maar slaan ze niet een beetje door of ligt het aan mij. Daarover gesproken, waarom mocht Miles niet bij de Spider-man club maar Gwen wel? Er was wel een voldoende dosis aan humor aanwezig in de film, we lagen er vaak dubbel om. Erg leuk om de slechterrik The Spot te zien in de film, kende hem nog uit de oude stripboeken die ik als kind heb gelezen. We hebben een leuke en gezellige film avond gehad en ergens ook wel genoten maar niet zoals ik had verwacht. | |
Ragnarok (2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13 Een jonge, geobsedeerde archeoloog gelooft dat een inscriptie op een eeuwenoud Vikingenschip verband houdt met de legende van Ragnarok. Wanneer een collega een stuk steen vindt met een soortgelijke inscriptie gaat hij met zijn twee kids en twee collega's op expeditie in Finnmark, niet wetende dat hij hiermee de rust van een eeuwenoud mythologisch wezen verstoort... Ragnarok is een film die niet helemaal uit de verf wil komen en af en toe meer op een kinderfilm lijkt. Het verhaal is voorspelbaar, staat bol van de clichés en het acteerwerk is ook niks om over naar huis te schrijven. Enkele actiescenes zijn echter best aardig en ze houden het matige cgi-monster gelukkig redelijk uit het zicht, wat ongetwijfeld ook budgettaire redenen heeft. De cinematografie is redelijk en de film bevat een aantal mooie shots van donkere grotten en het Noorse landschap. De soundtrack was naar mijn idee iets te aanwezig en te bombastisch. Aardig tijdverdrijf voor een regenachtige zondagmiddag. | |
Nomen nescio
Helemaal eens. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Even wat loze feitjes er tegenaan gooien was het toch? Ik weet nog dat ik als reactie gaf "Jezus wat slecht"Bra-Jo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
Gisteren ben ik met mijn vrouw eindelijk naar Oppenheimer geweest. Aan de film zelf hoef ik weinig woorden vuil te maken, het is hier allemaal wel gezegd; niet Nolan's beste, maar zeker top 3 wat mij betreft, uitstekende film.
Wat ik eigenlijk kwijt wil: ik ben al een tijdje niet in de bios geweest. Gisteren bij Pathe kwam er voor de film een of andere jojo wat "leuke feitjes" over de film vertellen (filmpje, niet iemand fysiek in de zaal). Ik vond het vooral bijzonder irritant dat ze op zo'n popi-jopi manier de film even "leuk" willen introduceren. Is dat tegenwoordig normaal bij Pathe? Zou voor mij weer een extra reden zijn om niet naar de bios te gaan, buiten de ploppende Grolschjes, pratende tokkies, te dure kaartjes en telefoonverslaafde pubers.
[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 20-08-2023 13:40 ]
Ik ga altijd naar Pathé (in Delft), en ik heb dat nog nooit meegemaakt, ook niet bij Oppenheimer.Bra-Jo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
Gisteren ben ik met mijn vrouw eindelijk naar Oppenheimer geweest. Aan de film zelf hoef ik weinig woorden vuil te maken, het is hier allemaal wel gezegd; niet Nolan's beste, maar zeker top 3 wat mij betreft, uitstekende film.
Wat ik eigenlijk kwijt wil: ik ben al een tijdje niet in de bios geweest. Gisteren bij Pathe kwam er voor de film een of andere jojo wat "leuke feitjes" over de film vertellen (filmpje, niet iemand fysiek in de zaal). Ik vond het vooral bijzonder irritant dat ze op zo'n popi-jopi manier de film even "leuk" willen introduceren. Is dat tegenwoordig normaal bij Pathe? Zou voor mij weer een extra reden zijn om niet naar de bios te gaan, buiten de ploppende Grolschjes, pratende tokkies, te dure kaartjes en telefoonverslaafde pubers.
The devil is in the details.
Bij Mission Impossible hadden ze ook zo'n filmpje. Dat was de eerste keer dat ik dat zag.Bra-Jo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
Gran Turismo (2023) | ![]() |
Seen: in cinema | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13 De enkele reviews die ik hierover had gezien/gelezen waren best positief, maar ik ging erheen met weinig verwachtingen. En ik moet zeggen dat ik zeer blij verrast was. Het eerste uur vond ik niet heel hoogstaand, vrij standaard 'protagonist moet zich bewijzen en het lukt eigenlijk niet, maar op het laatste moment toch net wel'. Het tweede uur heb ik echt zitten genieten. Het acteerwerk vond ik heel sterk, uiteindelijk was er ook nog best wel wat drama dat me aangreep en de races vond ik heel vet in beeld gebracht. Als de film alleen het tweede uur was geweest, dan had ik 'm zeker nog een tweede keer gaan kijken | |
The devil is in the details.
Voor een of andere obscure filmhuisfilm lijkt me dat best prima inderdaad, kan een film wat "persoonlijker" maken denk ik. Maar een blockbuster als Oppenheimer, daar voegt het echt niks toe.Jovatov schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Bij Mission Impossible hadden ze ook zo'n filmpje. Dat was de eerste keer dat ik dat zag.
Hoeft van mij ook niet inderdaad, al is t maar omdat je met reclames en trailers je überhaupt alweer een dik kwartier verder bent.
Het idee van iemand die voor de film wat komt te vertellen vind ik verder prima. In filmhuizen gebeurt dat geregeld en in de Cinemec (waar nu Pathé in huist in Ede) deden ze dat vroeger ook altijd. Er bestaat volgens mij ook een mooie vakterm voor zo iemand maar daar kom ik even niet op.
Wanneer er wat fijne achtergrondinfo wordt vertelt over het maken van de film, of regisseur, of bv iets waar je op kan letten heeft zo'n persoonlijke intro wel toegevoegde waarde en kan ik dat ook waarderen.
De invulling zoals Pathé die nu geet zo vlugvlugvlug nietszeggende feitjes, nadat je al kwartier hebt moeten wachten is wel wat onnodig.
Nomen nescio
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 99 min | MPAA: PG Deze is nog niet gereviewed hier, dus doe ik het maar. Reden is ook vooral omdat ik mijn wenkbrauwen optrek bij de argumenten die mensen bij mindere reviews neerzetten online. De origine klopt niet helemaal, sommige karakters zijn anders dan vroeger in gedrag en uiterlijk, veel 2023 grapjes (Tiktok/Insta achtig) en de Turtles onderlinge verhouding is iets veranderd. Wat je dan dus leest, zijn 40-ers (zoals ik) en 50-ers die naar een film gingen kijken uit nostalgie en zich niet begrepen voelden Daar is de film dus niet voor bedoelt. De film is bedoelt voor de huidige jonge generatie. En daarvoor is hij zeer geschikt. De stijl is echt heel mooi en spat van het doek. Er zit meer dan voldoende humor in en bijzonder weinig momenten dat er niets gebeurt. Ik heb mij er zeer mee vermaakt, maar de kinderen zeker. Kinderfilms reviews zijn imho altijd veel te streng. Enige minpunt voor mij is dat de laatste mutant wel erg over de top was, maar verder prima vermaak. | |
Renfield (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R Lollige horrorkomedie waarin Renfield (Nicholas Hoult), het hulpje van Graaf Dracula (Nicolas Cage), centraal staat. Renfield droomt van een leven zonder Dracula en al het geweld en bloedvergieten dat daarbij komt kijken. Hij heeft zich zelfs bij een praatgroep aangesloten om over zijn toxische relatie met Dracula te praten. Zijn problemen worden nog groter wanneer hij Rebecca (Awkwafina) ontmoet, de enige oncorrumpeerbare agent in de stad die zich de woede van de gewelddadige Lobo-clan op de hals heeft gehaald. Nicolas Cage is hilarisch als Dracula en acteert iedereen van het scherm in zijn bijrol. Nicholas Hoult deed het ook wel aardig en Awkwafina speelt voor de verandering eens niet de comic relief, maar een vrij serieuze rol. Een echt acteerkanon is ze niet, maar was verder ook niet vervelend. Het bloed vloeit rijkelijk en de afgerukte ledematen vliegen je om de oren. Het moment dat twee afgerukte armen door Renfield als slagwapens worden gebruikt is een hoogtepunt in de film. De cgi is redelijk, al is wel goed te zien dat het meeste bloed uit de computer is komen rollen. De kleurrijke cinematografie is prima en ook over de soundtrack heb ik niks te klagen. Renfield is een vermakelijke onzinfilm waar je vooral niet teveel van moet verwachten. | |
Excuus voor de late reactie. Ik kreeg geen notificatie van de quote. Maar iedere bezoeker van de film mocht kijken.enigmafan schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:15:
[...]
Aanstaande vrijdag ga ik deze ook in Kino bekijken, ik ben wel heel benieuwd aangezien ik hem ook al in imax heb gezien, of ik het verschil zie.
Vraagje, was dat een uitnodiging die altijd geldt, dat je de projectorkamer mag zien of heb je dat gevraagd? Ik vermoed dat mijn dochter wel interessant zal vinden (en ik stiekem ook wel).
Terminator 2: Judgment Day (1991) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: RTerminator 2 heeft het allemaal. Een actiescène die niet met een cliche suckerpunch afloopt, geen standaard spierbundel als stoere actieheld (op Arnie na De speciale effecten zijn soms van lage kwaliteit, maar we hebben het over een film uit 1991. Tegenwoordig kun je metaballs in realtime op je scherm toveren terwijl dat toen meer tijd kostte en er weinig mogelijkheden waren om de effecten zo naadloos te integreren. En Stan Winston was gewoon een sfx-held. RIP. Het belangrijkste is dat het niet alleen maar een film is over vechtende robots zonder (logische) motivatie, zoals in de meeste scifi-films uit onze huidige tijd. spoiler: Het draait om John Connor die in de T-800 een vaderfiguur vindt. Op 11 juli 2029 ga ik de film weer kijken ![]() | |
Dat zit wel Schnorr.
Miles Morales werd gebeten door een spin die niet in zijn universum hoorde, daarom wordt hij als een anomalie gezien. Juist het extreme was leuk qua variants. Veel multiverse ideeën blijven nog redelijk tam. Ik vond de film erg goed.G_Dragon schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:30:
Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023) [Afbeelding: Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG Gisteravond film gekeken met ze drieéen, hadden dit al een tijdje gepland en ik keek ook al sinds de release uit naar deze film omdat het vorige deel zo ontzettend goed was. Maar helaas kan ik dat niet zeggen over dit vervolg..
Weet het niet zo goed, want er is zoveel chaos en zoveel losse momenten die in chaos door elkaar gaan en hierdoor is het soms echt heel moeilijk om de film te volgen. Ik zal het eerder nog storend en rommelig noemen..
En dan nog al die verschillende Spider-mans in spiderhub, van dik naar dun in alle afkomsten tot aan een dinosaurus en een kat Spider-Man? Sorry maar slaan ze niet een beetje door of ligt het aan mij. Daarover gesproken, waarom mocht Miles niet bij de Spider-man club maar Gwen wel?
Er was wel een voldoende dosis aan humor aanwezig in de film, we lagen er vaak dubbel om. Erg leuk om de slechterrik The Spot te zien in de film, kende hem nog uit de oude stripboeken die ik als kind heb gelezen.
We hebben een leuke en gezellige film avond gehad en ergens ook wel genoten maar niet zoals ik had verwacht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja klopt maar dat kan toch serieus niet de enige reden zijn?MrVegeta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:54:
[...]
Als je had opgelet had je gezien dat Miles Morales werd gebeten door een spin die niet in zijn universum hoorde, daarom wordt hij als een anomalie gezien. Juist het extreme was leuk qua variants. Veel multiverse ideeën blijven nog redelijk tam. Ik vond de film erg goed.
Nou ja, dat hij door de verkeerde spin werd gebeten had nogal wat implicaties, daar weet ik zo de details niet meer van. Maar er is een scène waarin dat allemaal wordt uitgelegd. Ik weet niet precies wat je verwacht van een spiderman film, ik vond het wel leuk om te zien hoe Miles moest letten omgaan met de nieuwe situatie, een crush kreeg, onzekerheid etc. Allemaal dingen die de meeste pubers ook wel doorheen gaan. Naar mijn idee is dat spiderman in een notendop.G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
Ja klopt maar dat kan toch serieus niet de enige reden zijn?![]()
Want ik was ook de enigste van ons drieën die het einde goed voorspelde:
spoiler:Dat hij na het scannen van zijn DNA in het verkeerde universum zou komen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik had er een veel sterkere film van verwacht, omdat het vorige deel ook veel sterker was en minder chaotisch. Want dit was echt een groot chaos, waardoor het verhaal soms heel moeilijk te volgen was. Maar ben heel wel heel blij om te lezen dat jij hem een stuk beter vond dan onsMrVegeta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:00:
[...]
Nou ja, dat hij door de verkeerde spin werd gebeten had nogal wat implicaties, daar weet ik zo de details niet meer van. Maar er is een scène waarin dat allemaal wordt uitgelegd. Ik weet niet precies wat je verwacht van een spiderman film, ik vond het wel leuk om te zien hoe Miles moest letten omgaan met de nieuwe situatie, een crush kreeg, onzekerheid etc. Allemaal dingen die de meeste pubers ook wel doorheen gaan. Naar mijn idee is dat spiderman in een notendop.
No Hard Feelings (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Gisteravond samen deze film gekeken, we hadden er nog geen trailer van gezien om er blanco in te gaan. De film heeft een leuk maar voorspelbaar verhaal zoals de meeste romcoms hebben, maar dat mag de pret niet bederven. Maddie kan haar rekeningen niet betalen en dreigt haar huis te verliezen, ze reageert op een advertentie waarin twee overbezorgde ouders vragen om hun introverte zoon uit zijn schulp te helpen. Een ogenschijnlijk makkelijk klusje, maar dat blijkt toch anders uit te pakken. Dit is echt weer zo'n een ouderwets comedy waarin genoeg te beleven valt met Jennifer Lawrence die in een hoop gestoorde situaties terecht komt en de humor mag er zeker zijn, hoewel het er soms te dik bovenop ligt. Lawrence draagt met gemak de film; zowel de fysieke humor als de gevatte dialogen gaan haar moeiteloos af. Wel verbaast tot hoever Jennifer Lawrence zichzelf bloot gaf in de vechtscène op het strand want die was simpel weg gewoon briljant. Jennifer Lawrence die het gewoon even doet, want zover heb ik haar nog nooit zien gaan want zij geeft zich figuurlijk en vooral letterlijk erg bloot in deze film. Een ballsy move van haar.. Een prima film voor een ontspannen avondje film kijken en deze rol past haar wel, hoop haar vaker in zulke rollen te zien. | |
No worries
Inmiddels ben ik geweest en het klopt, iedereen mag komen kijken. Dat was best wel druk. Wij zaten op de rij naast de projectorkamer (tip voor de volgende keer, ga lager zitten, je hoort de projector namelijk best wel).Weet niet of ze dit altijd doen, was mijn eerste keer in Kino. Maar het feit dat het een filmtheater is en geen bioscoop als Pathé doet mij vermoeden dat er echte liefhebbers van film werken en dit juist graag delen met de bezoekers (in plaats van dat je als een kudde de zaal in- en uitgeleid wordt).
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Ik heb dat 3 keer gehad nu, 'Oppenheimer', 'Mission Impossible' en 'Gran Turismo'. Die laatste was waarschijnlijk alleen bij de sneak-preview omdat er werd gezegd dat ik een van de eersten was die hem nu al ging zien.Bra-Jo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Effecten van lage kwaliteit? T2 wordt juist geroemd vanwege de vooruitstrevende cgi (destijds) en de practical effects.Stukfruit schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 01:47:
Terminator 2: Judgment Day (1991) [Afbeelding: Terminator 2: Judgment Day (1991)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R
[...]
Terminator 2 heeft het allemaal. Een actiescène die niet met een cliche suckerpunch afloopt, geen standaard spierbundel als stoere actieheld (op Arnie na), normale achtergrondmuziek tijdens die actie, stoere killer robots uit de toekomst en worldbuilding met een beklemmende sfeer. Helaas ook een aantal flaws, maar als je zoveel goed doet is het moeilijk hier over te klagen.
De speciale effecten zijn soms van lage kwaliteit, maar we hebben het over een film uit 1991. Tegenwoordig kun je metaballs in realtime op je scherm toveren terwijl dat toen meer tijd kostte en er weinig mogelijkheden waren om de effecten zo naadloos te integreren. En Stan Winston was gewoon een sfx-held. RIP.
Het belangrijkste is dat het niet alleen maar een film is over vechtende robots zonder (logische) motivatie, zoals in de meeste scifi-films uit deze tijd.
spoiler:Het draait om John Connor die in de T-800 een vaderfiguur vindt.
Op 11 juli 2029 ga ik de film weer kijken[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Was echt een niemanddalletje van een film inderdaad. Alle goodwill die deze film bij mij heeft komt vanuit de draagkracht van Jennifer Lawrence. En die vechtscene in haar blootje was (zo ver ik me kan herinneren) ook redelijk uniek. Smakelijk om gelachen.G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:18:
No Hard Feelings (2023) [Afbeelding: No Hard Feelings (2023)] Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Gisteravond samen deze film gekeken, we hadden er nog geen trailer van gezien om er blanco in te gaan. De film heeft een leuk maar voorspelbaar verhaal zoals de meeste romcoms hebben, maar dat mag de pret niet bederven.
Maddie kan haar rekeningen niet betalen en dreigt haar huis te verliezen, ze reageert op een advertentie waarin twee overbezorgde ouders vragen om hun introverte zoon uit zijn schulp te helpen. Een ogenschijnlijk makkelijk klusje, maar dat blijkt toch anders uit te pakken. Dit is echt weer zo'n een ouderwets comedy waarin genoeg te beleven valt met Jennifer Lawrence die in een hoop gestoorde situaties terecht komt en de humor mag er zeker zijn, hoewel het er soms te dik bovenop ligt. Lawrence draagt met gemak de film; zowel de fysieke humor als de gevatte dialogen gaan haar moeiteloos af.
Wel verbaast tot hoever Jennifer Lawrence zichzelf bloot gaf in de vechtscène op het strand want die was simpel weg gewoon briljant. Jennifer Lawrence die het gewoon even doet, want zover heb ik haar nog nooit zien gaan want zij geeft zich figuurlijk en vooral letterlijk erg bloot in deze film. Een ballsy move van haar..
Een prima film voor een ontspannen avondje film kijken en deze rol past haar wel, hoop haar vaker in zulke rollen te zien.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Inderdaad vrij chaotische film, denk dat ie ook beter werkt alles je beide delen snel na elkaar kan zien. Maar juist het chaotische kon ik waarderen, omdat dat voor veel pubers, mij ook 20 jaar geleden haha, ook wel zo was.G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:04:
[...]
Ik had er een veel sterkere film van verwacht, omdat het vorige deel ook veel sterker was en minder chaotisch. Want dit was echt een groot chaos, waardoor het verhaal soms heel moeilijk te volgen was. Maar ben heel wel heel blij om te lezen dat jij hem een stuk beter vond dan ons
Mja dit viel mij ook heel erg op, vond het verhaal van deel 2 dan ook best brak. Het heeft allemaal vrij weinig om het lijf en lijkt meer vulling/setup voor de 3e film te zijn.MrVegeta schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:15:
[...]
Wel vond ik dat Spot het wat te weinig tijd had, in het midden van de film is die eigenlijk gewoon weg omdat ze in de Spiderhub zitten terwijl Spot een leukere bad guy was dan uh die boze spiderman...
Prospect (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: R Een paar space-zwervers (vader dochter) komen terecht op een planeet waar wat merkwaardig gevormde edelstenen voorkomen (denk aan oesters maar dan op het droge) die de nodige skills vereisen om te verkrijgen (McGuffin!!!). Natuurlijk gaat er wat mis. Tja, er valt niet heel veel over deze film te vertellen en ik werd er ook niet heel enthousiast van. Ik vermoed wel dat het knap is wat ze hebben neergezet met waarschijnlijk een klein budget. Het is een plothole galore en er wordt heel weinig uitgelegd. Karakters worden niet echt uitgediept. Het loopt na enkele niet heel spannende scenes, goed af. Joh?! 5.5 Omdat ik em heb afgekeken. | |
Coherence (2013) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated Best een aardige film met een interessant gegeven. Ik laat even in het midden wat dat is. Het doet een beetje denken aan een toneelstuk of een film als 'Twelve Angry Men' en 'The Man from Earth' . Er wordt spanning opgebouwd met een gegeven en daar slaagt de film best goed in. De film roept ook enkele malen een 'wat zou je doen als..' vraag op en die vragen zijn eigenlijk ook wel interessant. Dat personages op die vragen soms echt totaal irrealistische antwoorden hebben en bijbehorend gedrag vertonen doet weer een beetje afbreuk aan de film. Zo ook de rommelige manier van filmen (is expres, maar niet aangenaam) en dat de dialogen van de acteurs door elkaar gaan. Het is nou eenmaal een filmwet dat als één iemand praat, de ander zijn smoel houdt. Het aanhoudelijk breken van deze filmwet werd irritant. Desalniettemin is de film interessant genoeg om af te kijken en het einde is OK. | |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Laatst een interview gezien van de schrijver van het Terminator verhaal. Zij geeft ook de matrix geschreven en vertelde dat het dezelfde verhaallijn is.Stukfruit schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 01:47:
Terminator 2: Judgment Day (1991) [Afbeelding: Terminator 2: Judgment Day (1991)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R
[...]
Terminator 2 heeft het allemaal. Een actiescène die niet met een cliche suckerpunch afloopt, geen standaard spierbundel als stoere actieheld (op Arnie na), normale achtergrondmuziek tijdens die actie, stoere killer robots uit de toekomst en worldbuilding met een beklemmende sfeer. Helaas ook een aantal flaws, maar als je zoveel goed doet is het moeilijk hier over te klagen.
De speciale effecten zijn soms van lage kwaliteit, maar we hebben het over een film uit 1991. Tegenwoordig kun je metaballs in realtime op je scherm toveren terwijl dat toen meer tijd kostte en er weinig mogelijkheden waren om de effecten zo naadloos te integreren. En Stan Winston was gewoon een sfx-held. RIP.
Het belangrijkste is dat het niet alleen maar een film is over vechtende robots zonder (logische) motivatie, zoals in de meeste scifi-films uit deze tijd.
spoiler:Het draait om John Connor die in de T-800 een vaderfiguur vindt.
Op 11 juli 2029 ga ik de film weer kijken[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-08-2023 18:12 ]
Haunted Mansion (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 De trailer gezien en hij leek me wel leuk, de kinderen wilde niet mee dus toen mijn vrouw gisteren ging hardlopen en we toch een moviepass hebben dacht ik kijk hem wel even, maar het is echt een kinderachtige film, de leuke stukjes zitten alleen in de trailer dus ondanks dat er veel bekende acteurs aan meedoen en disney er achterzit slaat de film nergens op. | |
Festina lente
Holy shit!AndereKoekoek schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:
[...]
Laatst een interview gezien van de schrijver van het Terminator verhaal. Zij geeft ook de matrix geschreven en vertelde dat het dezelfde verhaallijn is.
John Connor (+JC = Jesus Chris )= Neo
In de toekomst gaan ze dus terug om Neo in zijn jongere jaren uit te schakelen en komen dan in de Terminator verhaallijn terecht.
Toen ik dat interview zag *insert exploding head emoticon*
Nog even een bron erbij opgezocht:
https://relevantmagazine....e-connected-and-biblical/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In een film over Oppenheimerspokje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Helemaal eens. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Even wat loze feitjes er tegenaan gooien was het toch? Ik weet nog dat ik als reactie gaf "Jezus wat slecht"
Naast dat was mijn grootste irritatie dat tijdensspoiler:Haalt je toch ff uit het moment.de grote explosie precies op dat moment iemand met z'n Grolsch flesje moest ploppen. Alleen z'n vrienden vonden het gelukkig grappig.
Complete bullshit en fake as hell. Sowieso is The Matrix echt zonder twijfel het geesteskind van de Wachowski's zelf. Die "schrijfster" is gewoon een fraud, dit spookverhaal gaat al sinds 2004 rond en duikt telkens weer opnieuw op. Mede ook door een vergissing met een gepubliceerd artikel, net zoals wel eens bij vaccinaties is gebeurd; als de correctie komt dan is het allang viral gegaan en blijkt het onmogelijk om het konijn terug id hoed te krijgen.AndereKoekoek schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:
[...]
Laatst een interview gezien van de schrijver van het Terminator verhaal. Zij geeft ook de matrix geschreven en vertelde dat het dezelfde verhaallijn is.
In de toekomst gaan ze dus terug om Neo in zijn jongere jaren uit te schakelen en komen dan in de Terminator verhaallijn terecht.
The article was later found to be full of errors, with the student reporter mistaking Stewart’s successful counter of an early dismissal motion as her winning the case. The Globe issued a correction:
"In reference to the recent article entitled ‘Mother of the Matrix Victorious,’ some information has been deemed misleading. Ms. Sophia Stewart has not yet won her case against Joel Silver, Time Warner and the Wachowski Bros. The decision on October 4th enabled Ms. Stewart to proceed with her case, as all attempts to have it dismissed were unsuccessful. Ms. Stewart’s case will proceed through the Central District Court of California."
By then the story had already been picked up by other websites, and continues to be shared.
spokje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Naast dat was mijn grootste irritatie dat tijdensspoiler:Haalt je toch ff uit het moment.de grote explosie precies op dat moment iemand met z'n Grolsch flesje moest ploppen. Alleen z'n vrienden vonden het gelukkig grappig.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
"soms van lage kwaliteit" + in deze tijdP-Rock schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:37:
[...]
Effecten van lage kwaliteit? T2 wordt juist geroemd vanwege de vooruitstrevende cgi (destijds) en de practical effects.
Dat zit wel Schnorr.
Hoewel dit niet klopt (zie @davidov's reactie) zou ik best een crossover willen zienAndereKoekoek schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:
[...]
Dat zit wel Schnorr.
Daarbij is het overduidelijk dat de Wachowskis vooral geïnspireerd waren door de schrijfsels van Philip K. Dick en William Gibson, en animatiefilms zoals Ghost in the Shell.davidov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:48:
[...]
Complete bullshit en fake as hell. Sowieso is The Matrix echt zonder twijfel het geesteskind van de Wachowski's zelf. Die "schrijfster" is gewoon een fraud, dit spookverhaal gaat al sinds 2004 rond en duikt telkens weer opnieuw op. Mede ook door een vergissing met een gepubliceerd artikel, net zoals wel eens bij vaccinaties is gebeurd; als de correctie komt dan is het allang viral gegaan en blijkt het onmogelijk om het konijn terug id hoed te krijgen.
Ook maar even een bron erbij opgezocht: https://www.politifact.co...ion-matrix-lawsuit-over-/
[...]
EO (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 88 min | MPAA: Not Rated Deze Poolse arthouse film wordt alom geprezen en daarom had ik hem ondanks de weinig overtuigende trailer gehuurd. Zoals gezegd, gelden al mijn opmerkingen voor de vierde Matrix film ook voor EO: Het verhaal rammelt aan alle kanten. Is er eigenlijk wel een verhaal? Het is een knip en plakwerk van wat random shit. Het acteerwerk is bedroevend. Ja, er gebeurt wat on camera, maar vraag me niet af waarom. Het helpt het verhaal niet echt verder of zo. Men probeert ook regelmatig geforceerd iets grappig te maken, maar ik kan er niet om lachen. De special effects zijn niet overtuigend. En dan, zonder ook maar enige logica, is de film ten einde. Ik verwacht niet veel beter bij The Matrix Resurrections. | |
The Terminator (1984) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R Druk eerst even op afspelen voor de sfeer en zet je speakers zo luid mogelijk: In 1984 maakte de wereld kennis met de "eerste" speelfilm van James Cameron, waarin een jonge Linda Hamilton, Michael Biehn en Arnold Schwarzenegger het publiek kennis lieten maken met de moordlustige robot vanuit de toekomst. Hoewel Judgement Day de betere film is als je de effecten meetelt, had The Terminator een budget dat vele malen lager lag. Waar de eerste (wat dus eigenlijk juist de tweede is Naast de horror doet het constante hopeloze gevoel dat de film verbeeldt een goede duit in het zakje. Omdat de Terminator niet kapot te krijgen is blijft hij doorgaan tot aan het punt waarop de achtervolging omslaat in een einde dat niet te ontwijken lijkt te zijn. Hoe kun je een onverslaanbaar mechanisch object dat zich bewust is van de omgeving stoppen? Als ik moet kiezen vind ik deel 2 voorzichtig beter en lijkt het eerste deel daarom wat meer een kopie te zijn, maar de oneindigheid van de achtervolgingsnachtmerrie is in deel 1 beter uitgewerkt. En waarom ik 1 een kopie van 2 noem? Nou, wibbly wobbly, timey wimey stuff hé? Het gaat over een film waarin men kan tijdreizen en dit lukt alleen als de wezens in kwestie naakt zijn. Accepteer het gewoon. Je hebt vreemdere dingen gelezen | |
Dat zit wel Schnorr.
I came for this spoiler.spokje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Helemaal eens. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Even wat loze feitjes er tegenaan gooien was het toch? Ik weet nog dat ik als reactie gaf "Jezus wat slecht"
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bedankt voor je review. Ik zou hem ook heel graag willen zien, puur uit nostalgie.PWM schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:12:
Wat je dan dus leest, zijn 40-ers (zoals ik) en 50-ers die naar een film gingen kijken uit nostalgie en zich niet begrepen voelden
Daar is de film dus niet voor bedoelt.
Wow! En ik al die jaren maar denken dat die effecten allemaal computer generated waren. Zo werd het in mijn herinnering toen ook gebracht.Stukfruit schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
"soms van lage kwaliteit" + in deze tijd
De praktische effecten zijn natuurlijk geweldig en daarom noemde ik Stan Winston (en zijn team) ook.
[YouTube: Creating the T-1000 Effects for TERMINATOR 2: JUDGMENT DAY]
Het digitale deel is alleen echt niet meer goed te noemen. In die tijd "viel het niet op" omdat er weinig beters te vinden was en het je voorstellingsvermogen sowieso te boven ging dat het op een dag nog veel beter zou kunnen worden, maar als je de film nu kijkt dan is het jammer genoeg een beetje afleidend.
En daar kunnen de makers van de film natuurlijk niets aan doen. Dat begrijp ik
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
da's een explicateurJovatov schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Het idee van iemand die voor de film wat komt te vertellen
Mooi hè?Dwarlorf schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
Wow! En ik al die jaren maar denken dat die effecten allemaal computer generated waren. Zo werd het in mijn herinnering toen ook gebracht.
Dat zit wel Schnorr.
Tja, ik kan me voorstellen dat het qua kosten nu andersom is. Computer generated goedkoper, handmatige effecten duurder.Stukfruit schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:12:
[...]
Mooi hè?
Dacht ik ook altijd totdat ik mezelf meer ging bezighouden met digitale effecten (zie m'n Blender-tag).
Het is wel jammer dat het tegenwoordig minder vaak op die manier wordt gedaan. Iedere keer dat ik een "purple flare!"-alien of bv. verbuiging van materiaal zie dat duidelijk uit de computer komt rollen moet ik van binnen een beetje overgeven. Je blijft toch zien dat het nep is omdat ze het "te perfect" maken en belichting (ondanks software die het tegenwoordig wel kan) niet de werkelijkheid volgt
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Climax (2018) | ![]() |
Tweakers: 4.2 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Music | Runtime: 97 min | MPAA: R Volgens mij zat er iets in mijn Sangria. Ik zou zweren dat ik de aftiteling eerst voorbij zag komen... Film van Gaspar Noé, dus als je een beetje een filmkenner bent dan is wel duidelijk hoe laat het is. Zet je vrije logica in de koelkast, sluit een infuus aan op de drank en zet de paddestoelen maar klaar zodat je nog ergens op kunt zitten zodra je naast de bank bent gevallen door wat je te zien krijgt. We spreken hier over een regisseur die graag shockeert en dat doet hij hier uiteraard ook weer. Deze keer met het doel om te benadrukken hoe ver mensen willen gaan om bepaalde doelen (in dit geval het beste dansen) te halen. Het leven is één grote competitie! Technisch is deze film met een "long take" van 42 minuten ongetwijfeld knap uitgevoerd. En dat is het wel een beetje. Meer is er niet echt. Heb ik onverhoopt iets gemist? Dat zou mogelijk kunnen zijn. Met weinig verhaal en alleen een shockeerfactor vond ik Enter the Void, ook ontsproten uit het brein van Noé, beter en vreemder. Omdat hij probeert iets anders te doen geef ik toch een puntje extra. | |
Dat zit wel Schnorr.
Dat lijkt me een slecht idee gezien het nachtelijke bezoek van de politie afgelopen zaterdag..Stukfruit schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 03:36:
Druk eerst even op afspelen voor de sfeer en zet je speakers zo luid mogelijk:
Wat is er gebeurd?sig69 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 01:39:
[...]
Dat lijkt me een slecht idee gezien het nachtelijke bezoek van de politie afgelopen zaterdag..
Casa Coco (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 88 min | MPAA: N/A Vrouwlief wilde samen film kijken en had Casa Coco uitgezocht. Ik ga het kort houden. Nederlandse films van dit kaliber (of eerder het gebrek aan) zijn niet aan mij besteed. Een 4 | |
Aquarela (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Documentary | Runtime: 90 min | MPAA: PG Als je Aquarela op zet (staat als het goed is nog een paar dagen op Prime), moet je geen verhaal verwachten. Het is een documentaire, waarbij de beelden voor zich spreken en waarin nauwelijks gesproken wordt. De film focust zich op water in zijn vaste en vloeibare vorm 'in het wild'. De genoemde beelden zijn regelmatig adembenemend en dat is dan ook de kracht van de film. De film is niet perfect, een paar passages duurden me net wat te lang en de muziek keuze is niet altijd on point, maar voor de rest is de film van hypnotiserende schoonheid en heeft hij ook wel iets weg van 4 Elements. Een 8-. | |
Jemig wat zwak dat ze direct de politie bellen, durven mensen tegenwoordig niet zelf meer aan de deur te komen? Als mij dit was overkomen, zou ik de volgende dag echt met de buren om tafel zijn gegaan van hallo waarom komen jullie niet zelf aan de deur?sig69 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:10:
[...]
Het stond iets te hard vond iemand in de buurt blijkbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2023 11:35 ]
Volgende keer toch maar muziek van The Terminator, Interstellar en Brazil opzetten. Of was dat het en bleek de buur geen filmfan te zijn?sig69 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:53:
Welnee, het stond ook gewoon (eerlijk is eerlijk: té) hard. Tsja en dan meteen de politie bellen is een keuze.
Dat zit wel Schnorr.
Gelukkig zijn er ook nog regisseurs die kiezen voor een combinatie van practical en CGI. En dan heb je ook nog regisseurs die gek zijn van het gebruik van bigatures met hele mooie resultaten. Neem The Lord of the Rings waarbij heel veel practical was. Met The Hobbit ging het juist de andere kant op, en dat is helaas te zien.Stukfruit schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:12:
[...]
Mooi hè?
Dacht ik ook altijd totdat ik mezelf meer ging bezighouden met digitale effecten (zie m'n Blender-tag).
Het is wel jammer dat het tegenwoordig minder vaak op die manier wordt gedaan. Iedere keer dat ik een "purple flare!"-alien of bv. verbuiging van materiaal zie dat duidelijk uit de computer komt rollen moet ik van binnen een beetje overgeven. Je blijft toch zien dat het nep is omdat ze het "te perfect" maken en belichting (ondanks software die het tegenwoordig wel kan) niet de werkelijkheid volgt
"When you grow up your heart dies"
A Man Called Otto (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Gebaseerd op "Een man die Ove heet", produceert en acteert Tom Hanks (in) de Amerikaanse versie van dit verhaal. Otto is een nare man die alles correct wil hebben. Het hekje moet dicht, de parkeerkaart moet recht achter het raam en waag het niet om iets aardigs tegen hem te zeggen. De rest is heel voorspelbaar. Laten we zeggen dat de makers van de film het spel niet eerlijk spelen door alles uit de kast te trekken. Van zielige muziek tot het besprenkelen van jou als kijker met stukjes pasgesneden ui. Naast alle uisnippers gooit Hanks al zijn charme in de strijd. Wat kun je anders verwachten van een acteur die 23 jaar geleden al massaal mensen liet wenen na het verlies van een volleybal? Leuk detail is dat de jongere versie van Hanks' karakter wordt gespeeld door Truman Hanks: zijn zoon. | |
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 18% gewijzigd door Cheezborger op 24-08-2023 18:15 ]
[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 24-08-2023 21:29 ]
Fire at Sea (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Documentary | Runtime: 114 min | MPAA: N/A Fuocoammare is een Italiaanse film waarin op een vrij bijzondere wijze de migranten crisis rond het eiland Lampedusa wordt getoond. Je krijgt de horror van de vele doden en half levenden op de vele volgeladen vluchtelingenboten te zien, alsook een kort relaas van een arts die daar dagelijks mee te maken heeft. Ter schril contrast, gaat de andere helft van de film over eiland bewoners, een jongetje met zijn katapult en zijn familie, en een man van de lokale radio die verzoeknummertjes draait. Deze opzet zal vast meerdere redenen hebben, maar ik vond het verhaal van het jongetje e.d. te veel afleiden van de enorm grote humanitaire crisis waarvan sprake is. Maar niettemin een indrukwekkende documentaire: een 7+. | |
Missing (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Missing is een film met letterlijk vele lagen en bunnycake310. Het is als het ware een found footage film die geüpdatet is voor het moderne tijdperk. Twintig jaar geleden werd zo'n concept opgepakt met beeldmateriaal uit een camera. Nu met een collage van apps waarvan je de gebruikersinterface (voor de film in elkaar gezet op basis van de echte UI's) voorbij ziet komen. Dit betekent dat de gehele film zich afspeelt binnen WhatsApp, YouTube, Snapchat, Twitter, Ring, Google Search, Google Maps, Gmail, TikTok, QuickTime Player, Apple Watch en een hoop andere herkenbare diensten. De makers hebben kleine momenten aan de film toegevoegd die bij de gemiddelde gebruiker wel een glimlach zouden moeten opwekken, zoals het klikken op de tegels van een CAPTCHA en bij de laatste tegel even twijfelen of deze echt bij "een auto" hoort. Details in het mysterie dat zich tijdens de fragmenten langzaam begint te ontrafelen omvat allerlei hints, zoals: spoiler: ...bijvoorbeeld een andere leeftijd in een datingapp, wat een hint lijkt te zijn naar wat er gaande is omdat een kwartier eerder nog de geboortedatum van diezelfde persoon voorbijkwam als onderdeel van een emailadres. Na een half uur begint de gimmicky mix van appschermen wel een beetje irritant te worden. Waarschijnlijk hadden de makers hetzelfde idee omdat ze even later beginnen te spelen met de presentatievorm. Waar je tegen moet kunnen is dat het duidelijk is gemaakt voor jongeren. Veertigers en ouder worden op de hak genomen in een film die op zich redelijk slim in elkaar is gezet... ...maar helaas niet genoeg ervaring heeft om te begrijpen dat het juist de ouders van de huidige veertigers en vijftigers zijn die op de getoonde manier met computers omgaan Zolang er niet meer films komen die het op deze manier aanpakken is het leuk om eens te zien. Daarom ga ik Searching, de onafhankelijk kijkbare voorganger van Missing, waarschijnlijk niet opzetten. | |
Dat zit wel Schnorr.
The Descent: Part 2 (2009) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Nadat de groep vrouwen van het eerste deel niet meer terugkomen wordt de politie erbij gehaald en gaat een agent met een groepje de grotten weer in om de vrouwen te zoeken. De karakters zijn net even wat minder sterk dan in het eerste deel. Ook is de film een beetje te licht waardoor je teveel ziet en zijn de kleuren normaal, het eerste deel was wat donkerder en roder. Meer van hetzelfde en dat is geen slechte zaak. Ietsje minder dan het eerste deel maar nog steeds sterk. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Terminus (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 94 min | MPAA: R Gisteren avond tijdens het onweer en bliksem dacht ik waarom niet eens naar deze film kijken die al jaren klaar ligt maar er nooit van gekomen is. : Een weduwenaar in financiële problemen denkt zijn problemen (kan educatie van zijn dochter niet meer betalen, en raakt vrouw kwijt nadat hij zijn nier had afgestaan om haar te redden) op te gaan lossen door een fles drank te gaan halen.Australische film, met een Australische cast waar de bekendste uit de hoop wellicht Bren Foster (The Last Ship) is. [underline]Synopsis Op de terugweg wordt hij opgeschrikt door een "asteroide" vuurbol aan de hemel en raakt hij de controle over het stuur kwijt. Zwaargewond sleept hij zich uit de wagen en ziet verder in het bos een licht en een silhouette van zijn vrouw(?) iets later wordt hij wakker in het ziekenhuis nadat zijn dochter hem gevonden heeft. Hij lijkt geen schram te hebben en vreemder is dat er van de transplantatie van de nier niets meer te zien is. Het lijkt alsof de nier nooit verwijderd is geweest. Het is een intrigerend verhaal, zeker voor een scifi fanaat zoals ik. Leuke film en zeker waard om eens te zien[/justify][/td][/tr] | |
Ik vond 'm echt een stuk slechter dan de eerste en de twist op het einde sloeg nergens op.Salvatron schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 04:23:
The Descent: Part 2 (2009) [Afbeelding: The Descent: Part 2 (2009)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Nadat de groep vrouwen van het eerste deel niet meer terugkomen wordt de politie erbij gehaald en gaat een agent met een groepje de grotten weer in om de vrouwen te zoeken. De karakters zijn net even wat minder sterk dan in het eerste deel. Ook is de film een beetje te licht waardoor je teveel ziet en zijn de kleuren normaal, het eerste deel was wat donkerder en roder. Meer van hetzelfde en dat is geen slechte zaak. Ietsje minder dan het eerste deel maar nog steeds sterk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Is het meer drama omtrent de vage gebeurtenis en hoe daarmee te dealen, of komt er meer sci-fi in voor dan die ene encounter aan het begin?Wolfp4ck schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:54:
Terminus (2015) [Afbeelding: Terminus (2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 94 min | MPAA: R
Het eerste deel heeft ook een twist op het einde die nergens op slaat.P-Rock schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:58:
[...]
Ik vond 'm echt een stuk slechter dan de eerste en de twist op het einde sloeg nergens op.
Niet echt.Salvatron schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:42:
[...]
Het eerste deel heeft ook een twist op het einde die nergens op slaat.
[ Voor 28% gewijzigd door P-Rock op 25-08-2023 19:53 ]
Ik had zelf geen zin om te googlen maar had al zo'n vermoeden, vond het wel een beetje een creepy personage de jongere Otto. Ik vond het juist geen nare man maar een leuke oude man met een verhaal maar ik heb ook veel met bejaarden.Stukfruit schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 06:12:
A Man Called Otto (2022) [Afbeelding: A Man Called Otto (2022)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Gebaseerd op "Een man die Ove heet", produceert en acteert Tom Hanks (in) de Amerikaanse versie van dit verhaal.
Otto is een nare man die alles correct wil hebben. Het hekje moet dicht, de parkeerkaart moet recht achter het raam en waag het niet om iets aardigs tegen hem te zeggen.
De rest is heel voorspelbaar. Laten we zeggen dat de makers van de film het spel niet eerlijk spelen door alles uit de kast te trekken. Van zielige muziek tot het besprenkelen van jou als kijker met stukjes pasgesneden ui.
Naast alle uisnippers gooit Hanks al zijn charme in de strijd. Wat kun je anders verwachten van een acteur die 23 jaar geleden al massaal mensen liet wenen na het verlies van een volleybal?
Leuk detail is dat de jongere versie van Hanks' karakter wordt gespeeld door Truman Hanks: zijn zoon.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Festina lente
Het was natuurlijk ook wel Tom Hanks. Die is sowieso moeilijk te zien als nare manHonesty schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:59:
[...]
Ik had zelf geen zin om te googlen maar had al zo'n vermoeden, vond het wel een beetje een creepy personage de jongere Otto. Ik vond het juist geen nare man maar een leuke oude man met een verhaal maar ik heb ook veel met bejaarden.
Dat zit wel Schnorr.
Helemaal mee eens, maar ik kijk altijd naar het personage ipv de acteur, niemand hier gaat dat geloven maar ik herken nooit bekende acteurs, ik dacht tot mijn zoon buiten vertelde dat de 2e rol bij oppenheimer niet al pacino was maar een andere bekende acteur. ik google bijna iedere film de cast omdat ik ze ergens herkenStukfruit schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:33:
[...]
Het was natuurlijk ook wel Tom Hanks. Die is sowieso moeilijk te zien als nare man
Festina lente
Het einde van deel 2 vind ik vrij logisch.P-Rock schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:45:
[...]
Niet echt.
spoiler:Ze valt in een gat en raakt bewusteloos. Alles wat daarna gebeurt is een droom/hallucinatie. Wanneer ze wakker wordt blijkt ze nog gewoon in de grot te zitten.
Vraag me af waarom dit nergens op slaat?
Nee, dan het einde van deel 2:
spoiler:Onze heldin uit deel 1 offert zichzelf op zodat de andere dame kan ontsnappen. Ze klautert uit de grot, wordt uit het niets bewusteloos geslagen door die ouwe mijnbewaker en terug in de grot gegooid, want... redenen?
Komt echt volledig uit de lucht vallen en slaat nergens op, mijns inziens.
Dit is echt een voorbeeld van een film waarbij deel 1 fantastisch is en dat de filmstudio dan denkt “we moeten een deel twee maken want dat levert geld op!”Salvatron schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 04:23:
The Descent: Part 2 (2009) [Afbeelding: The Descent: Part 2 (2009)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Nadat de groep vrouwen van het eerste deel niet meer terugkomen wordt de politie erbij gehaald en gaat een agent met een groepje de grotten weer in om de vrouwen te zoeken. De karakters zijn net even wat minder sterk dan in het eerste deel. Ook is de film een beetje te licht waardoor je teveel ziet en zijn de kleuren normaal, het eerste deel was wat donkerder en roder. Meer van hetzelfde en dat is geen slechte zaak. Ietsje minder dan het eerste deel maar nog steeds sterk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
[ Voor 99% gewijzigd door sig69 op 25-08-2023 21:52 ]
Bullitt (1968) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: M/PG Film met Steve McQueen in de hoofdrol als Frank Bullitt, een politieagent in San Francisco. Hij krijgt de opdracht om een getuige te beschermen voor een senaatscommissie die onderzoek doet naar de georganiseerde misdaad. Als de getuige onder vreemde omstandigheden wordt vermoord volgt deze detective het spoor om de waarheid boven tafel te krijgen. Wederom een aanrader voor fans van neo-noir detective verhalen (Chinatown!). De film wordt begeleid door een jazz soundtrack die de film erg sfeervol maakt. Ook valt mij op dat Steve McQueen niet alleen een stoere bink is, maar ook een begaafd acteur. Het is fantastisch om Frank in deze film via zijn ogen te zien nadenken terwijl politici onrust om het heen veroorzaken. | |
The stuff that dreams are made of
De soundtrack is inderdaad echt ontzettend goed. Het is mijn favoriete soundtrack. Ook als luisteralbum zeer de moeite waard.MaltheseFalcon schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:06:
Bullitt (1968) [Afbeelding: Bullitt (1968)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: M/PG Film met Steve McQueen in de hoofdrol als Frank Bullitt, een politieagent in San Francisco. Hij krijgt de opdracht om een getuige te beschermen voor een senaatscommissie die onderzoek doet naar de georganiseerde misdaad. Als de getuige onder vreemde omstandigheden wordt vermoord volgt deze detective het spoor om de waarheid boven tafel te krijgen.
Wederom een aanrader voor fans van neo-noir detective verhalen (Chinatown!). De film wordt begeleid door een jazz soundtrack die de film erg sfeervol maakt. Ook valt mij op dat Steve McQueen niet alleen een stoere bink is, maar ook een begaafd acteur. Het is fantastisch om Frank in deze film via zijn ogen te zien nadenken terwijl politici onrust om het heen veroorzaken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
[ Voor 93% gewijzigd door Dwarlorf op 25-08-2023 23:19 ]
Elemental (2023) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Hoewel ik een vurig verlangen had om deze film af te branden vanwege het standaard verhaal is het te makkelijk om dit te doen. Ja, het is heel stereotype, maar het zit ook vol met zieke burns en grapjes die voor water in je ogen zorgen. Natuurlijk zorgt Pixar voor de standaard warme gevoelens tijdens het meeleven met de karakters, die opvallend veel doen denken aan het echte leven waarin families van ver komen en proberen te integreren in een nieuw land waar het "beter" zou moeten zijn, maar waar ze vooral een koude douche krijgen. De onmogelijke liefde is een metafoor voor die uitdaging; om in dezelfde wereld met elkaar en met een eigen cultuur om te leren gaan, waar met genoeg goede wil iets moois en positieve verandering uit kan komen waar iedereen wel bij zal varen. Helaas werkt het echte leven meestal niet zo, maar ernaar streven blijft mooi ![]() Een mager doch warm zeventje omdat de metafoor in kwestie behoorlijk nat gaat op herhaling. | |
Dat zit wel Schnorr.
A Quiet Place Part II (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Met de deur in huis; Part I kon ik een stuk beter waarderen. Part II is vrij rechtlijnig, kent eigenlijk geen echte verrassingen en de punten die als verrassing zijn bedoelt zie je van mijlen ver aankomen. Het zou zo maar een aflevering of twee uit een lang lopende, al een beetje op zijn retour zijnde, serie kunnen zijn. Een echt duidelijk doel vond ik ontbreken en doordat je de aliens / monsters zeer vaak in beeld ziet is de spanning snel weg. Wat overblijft is een herhaling van zetten. Doordat er een aantal jaar tussen Part I en Part II zit had ik wat moeite om direct in het verhaal te komen. Jammer. Dit had zo veel meer kunnen zijn. Wat mij betreft hadden ze part II overgeslagen. Een zesje. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Leuk geschreven!Stukfruit schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 01:25:
Elemental (2023) [Afbeelding: Elemental (2023)] Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Hoewel ik een vurig verlangen had om deze film af te branden vanwege het standaard verhaal is het te makkelijk om dit te doen.
Ja, het is heel stereotype, maar het zit ook vol met zieke burns en grapjes die voor water in je ogen zorgen.
Natuurlijk zorgt Pixar voor de standaard warme gevoelens tijdens het meeleven met de karakters, die opvallend veel doen denken aan het echte leven waarin families van ver komen en proberen te integreren in een nieuw land waar het "beter" zou moeten zijn, maar waar ze vooral een koude douche krijgen.
De onmogelijke liefde is een metafoor voor die uitdaging; om in dezelfde wereld met elkaar en met een eigen cultuur om te leren gaan, waar met genoeg goede wil iets moois en positieve verandering uit kan komen waar iedereen wel bij zal varen.
Helaas werkt het echte leven meestal niet zo, maar ernaar streven blijft mooiIn de realiteit valt de gemiddelde persoon namelijk niet op iemand die aan één stuk door huilt
![]()
Een mager doch warm zeventje omdat de metafoor in kwestie behoorlijk nat gaat op herhaling.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq