Barbie (2023) | ![]() |
Tweakers: 6.4 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Wat een richtingloze film. Tegelijkertijd een maatschappelijk kritiekstuk, commercial, avonturenfilm en musical, met het grootse probleem dat de humor voor mij en mijn mede bioscoopgangers gewoon niet werkte. De pacing is wat mij betreft, zeker in het tweede stuk niet echt prettig. We waren dan ook blij dat de film uiteindelijk een einde had. Wat jammer is want er zitten ook wel echt goede elementen in - Set design is top - Goede cast, Ryan Gosling as Ken is echt super - Aardige musicalnummers en choreography En nee, ik vond hem niet beroerd omdat de film feministisch of woke (wat is dat?) zou zijn. Sterker nog, daar vloeien de betere grappen uit. Het begin start aardig, zeker 't 2001 intro is goed gevonden, het gedeelte in de menselijke wereld gaat te snel, het moeder en dochter plot slecht uitgewerkt en gehaast, daarna weer snel terug naar barbieland en daar weer comedy. Uiteindelijk zit er aan het eind ineens 15 minuten een heel serieus segment dat volledig haaks staat op de humoristische toon van eventjes eerder en vrij diep en langdradig ingaat op zaken als identiteit, wat in de rest van de film eigenlijk onvoldoende terugkomt. Daarna een lange college van 8mm home-video's waar wat kinderen spelen met barbies. Toen had ik het wel een beetje gehad. Ik snap ook niet wie de doelgroep moet zijn. Het is een vrij beroerde kinderfilm, dus die hoeven niet te gaan. We waren echt verbaasd dat deze film zo hoog gewaardeerd wordt door de gemiddelde internetrecensie. "A love letter to cinema", ik verveelde mij enorm | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door silverball op 31-07-2023 11:34 ]
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89