Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Election (1999)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R
High school dramedy waarin strebertje Tracy (Reese Witherspoon) verkozen wil worden tot student body president, en in aanvaring komt met leraar John McAllister (Matthew Broderick).

Election is een persiflage van het Amerikaanse kiessysteem. Regisseur Alexander Payne heeft een scherp oog en transplanteert de geschiedenis treffend naar een high school setting. In de verschillende karakters kan je Hillary Clinton, Trump, Bush Jr., en Obama haarscherp terugzien, net als de schandalige vertoningen rondom de verkiezingen van 2000 en 2020.

Oh wacht. Election is gemaakt in 1999. Damn.

De eerste helft van Election is bijna een mindfuck te noemen met de kennis van nu. Het is eng zo dichtbij als de film bij de realiteit komt. Witherspoon is heerlijk vilein en uiterst irritant en je kan bijna begrip opbrengen voor Broderick's benadering van haar. Bijna, want hij speelt McAllister net akelig genoeg om de sympathie op het randje toch nog kwijt te raken. Het einde is net wat onbevredigend maar misschien is dat Payne's punt ook wel.
8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:31
Te fletse kleuren vaak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23
Hahaha!!! _/-\o_

Overigens geldt het niet voor iedereen. Vriend van me is niet veel jonger dan mij, en die lijkt dit niet te hebben.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Haay schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:19:
14 Peaks: Nothing Is Impossible (2021)[Afbeelding: 14 Peaks: Nothing Is Impossible (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Documentary, Adventure, Sport | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA
Dit is geen speelfilm maar een documentaire film op Netflix, met als focus de gedreven Nepalese sherpa Nirmal Purja die het idee heeft opgevat om alle 14 bergtoppen hoger dan 8000 meter te beklimmen in maximaal zeven maanden. Die 14 bergtoppen zijn wel eens eerder allemaal bedwongen door één persoon, maar dan werd daar veel langer over gedaan. Bijvoorbeel Reinhold Messner, de eerste persoon die al die 14 bergtoppen beklom, deed daar 16 jaar over. Spectaculaire en prachtige beelden van de Himalaya en de 14 beklimmingen worden afgewisseld met flashbacks naar eerdere momenten in het leven van Nirmal Purja, en scenes met zijn moeder in Nepal en met zijn vrouw in Engeland. Geweldige prestatie van deze beresterke (zowel fysiek als mentaal) Nepalees!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Nu nog even alpinist (prime) en free solo (Disney) kijken. Niet opzoeken waar het over gaat want meer weten dan dat het over bergbeklimmen gaat lijkt me niet nodig :). Ze scoren op IMDb trouwens beide rond de 8.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-06 10:45
The Covenant (2023)

Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R

Film stond best hoog aangeschreven en krijgt prima recenties, maar ik voelde hem niet. Vooral de "domme" taliban en de vrij laag budget cgi-vuurgevechten deden voor mij de das om. Ze gingen voor een "Lone Survivor" maar dat halen ze bij lange niet. een 7 ipv een 6 ivm waargebeurd verhaal

7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Stukfruit schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:28:
[...]

[YouTube: 1. Blue Swede - Hooked on a Feeling]
I can't stop this feeling...

...dat je in de generator per ongeluk het eerste deel hebt ingevuld ipv de derde ;)
Ik vond de muziek van deze film echt ontzettend matig. Zelfs als Beastie Boys fan vond ik de keuze van No Sleep Tiil Brooklyn bij die scene totaal niet passen. Fight for your right was daar een betere keuze geweest maar ook niet echt geweldig.

Zal ook wel komen omdat er bijna geen jaren 70 nummers in voorkomen. Toch de beste muzikale periode samen met de 90s. Zit wel allemaal jaren 80 en meuk van na 2000 bij. Het zijn ook een keur aan 'onbekende" nummers die niemand kent. Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen daar nostalgische gevoelens bij krijgen.

Verder vond ik het wel een leuke film hoor, maar wel de minste van de 3.

[Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 19-05-2023 10:39]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• X-DraGoN
Carlito's Way (1993)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R
Een film van 1993, Al Pacino in de hoofdrol en het gaat over de maffia? Dat is toch 'The Godfather'? Nee, dit is Carlito's way.
Is het dat een flauw afkooksel, nee, dat ook niet. Het speelt in hetzelfde thema, maar daar stoppen de parallellen eigenlijk wel.
Carlito (Al Pacino) word uit de gevangenis vrijgelaten en zweert niet meer in zijn oude gewoontes te vervallen. Hij probeert het ook écht, maar wordt door omstandigheden veel terug in die wereld gezogen en is op zoek naar een uitgang.
De droom die hij koestert is om op de Bahama's mee in te stappen in een autoverhuur bedrijf waarvoor hij 75.000$ voor nodig heeft en dan definitief kan 'ontsnappen' aan zijn vroeger leven.
Zijn advocaat, gespeeld door Sean Penn, geeft aan dat hij zich kan inkopen in een club en die dan kan uitbaten om zo zijn geld bij elkaar te krijgen, dit is het begin van de 2u en 24 minuten, die geen minuut te lang aanvoelen.
Er zit een tempo in deze film zodat het je nooit gaat vervelen, de karakters die worden neergezet zijn geloofwaardig.
Het enige vreemde aan deze film is dat Al Pacino hier neergezet wordt als een Puertoricaan terwijl hij helemaal de huidskleur er niet voor heeft. Er wordt in de film zelfs trouwens naar gerefereerd door een andere personage door te zeggen dat hij dacht dat het een italiaan was.
Ik heb een goed film gezien, maffia verhaal, goed in beeld gebracht door Brian De Palma
7 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:46
The Super Mario Bros. Movie (2023)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
The Super Mario Bros. Movie is een feest van herkenning, overal vind je verwijzingen naar (oude) games van Nintendo. Dit zorgt er helaas voor dat de niet-kenners vooral naar een generiek verhaal over ontvoering en het redden van een koninkrijk zitten te kijken. Ben je een fan van Nintendo? Dan is het zeker een vermakelijke film (het gemiddelde plot daargelaten). De stemmen, met uitzondering van Mario zelf, passen goed bij de karakters; zo gaat Jack Black helemaal los als Bowser, en dat zorgt voor veel hilarische momenten! De film duurt zo'n 90 minuten, net iets te kort om het verhaal goed uit te voeren. Het zou dan ook mooi zijn om een vervolg te zien, want als dit het begin is belooft dat veel goeds!
8 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sk313t0r
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Na jaren te hebben gewacht (en ondertussen veel D&D te hebben gespeeld) is er eindelijk een film die de tabletop RPG van bijna 50 oud jaar eer aandoet. Je kan merken dat schrijvers en acteurs affiniteit hebben met het spel. Zo kun je bijvoorbeeld duidelijk merken dat er goed gekeken is naar het bronmateriaal. Verder zijn er veel situaties die bijna iedere speler tijdens zijn of haar campaings voorbij hebben zien komen! Dit alles zorgt voor een vermakelijk avontuur dat zelfs voor niet-spelers te volgen is. Natuurlijk was het zien van
spoiler:
het team uit de oude tekenfilmserie
helemaal briljant bedacht!
9 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11
Parasite (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
De Koreaanse familie Kim woont in een soort kelder, waar ze de kost verdienen met het vouwen van pizzadozen. Dochter Ki-woo droomt ervan om te ontsnappen aan de armoede, en krijgt de kans als haar vriend Min haar aanbied om prive bijles te geven aan de dochter van de rijke familie Park. Ondanks dat ze geen specifieke opleiding heeft, lukt het Ki-woo de baan te krijgen. Ze komt er achter dat mevr. Park ook een leraar schilderkunst zoekt voor haar zoon, en weet haar vriendin Jessica voor te dragen. Vervolgens lukt het haar het complete personeel van de Familie Park stuk voor stuk te vervangen door haar eigen familie. Alleen de huishoudster heeft nog een verrassing in petto.

Niet een film die ik normaal zou kiezen, maar met een IMDB score van 8.5 besloot ik toch eens te kijken. Het is niet tegengevallen.
Te zien op HBO Max
9 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
Sniffels schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:10:
The Covenant (2023)

[Afbeelding: The Covenant (2023)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R

Film stond best hoog aangeschreven en krijgt prima recenties, maar ik voelde hem niet. Vooral de "domme" taliban en de vrij laag budget cgi-vuurgevechten deden voor mij de das om. Ze gingen voor een "Lone Survivor" maar dat halen ze bij lange niet. een 7 ipv een 6 ivm waargebeurd verhaal

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Het cijfer mag weer terug naar een 6 want dit is geen waargebeurd verhaal :)
De film laat wel een beetje zien hoe de verhoudingen tussen de soldaten en vertalers waren zodat je er een beeld bij kunt vormen. Ik ben het voor de rest wel eens met je review, had er zelf ook wat meer van verwacht. Een aantal momenten in de film ging wel heel gemakkelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sk313t0r
kzin schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:51:
Parasite (2019)[Afbeelding: Parasite (2019)]
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
De Koreaanse familie Kim woont in een soort kelder, waar ze de kost verdienen met het vouwen van pizzadozen. Dochter Ki-woo droomt ervan om te ontsnappen aan de armoede, en krijgt de kans als haar vriend Min haar aanbied om prive bijles te geven aan de dochter van de rijke familie Park. Ondanks dat ze geen specifieke opleiding heeft, lukt het Ki-woo de baan te krijgen. Ze komt er achter dat mevr. Park ook een leeraar schilderkunst zoekt voor haar zoon, en weet haar vriendin Jessica voor te dragen. Vervolgens lukt het haar het complete personeel van de Familie Park stuk voor stuk te vervangen door haar eigen familie. Alleen de huishoudster heeft nog een verassing in petto.

Niet een film die ik normaal zou kiezen, maar met een IMDB score van 8.5 besloot ik toch eens te kijken. Het is niet tegengevallen.
Te zien op HBO Max
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik heb spijt dat ik deze film niet veel eerder heb gekeken (was pas eind vorig jaar dat ik 'm eindelijk heb gezien). Zo enorm absurd, maar zo briljant in elkaar gestoken. Ook het acteerwerk was indrukwekkend!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
X-DraGoN schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:43:
Carlito's Way (1993)[Afbeelding: Carlito's Way (1993)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: R
Een film van 1993, Al Pacino in de hoofdrol en het gaat over de maffia? Dat is toch 'The Godfather'? Nee, dit is Carlito's way.
Is het dat een flauw afkooksel, nee, dat ook niet. Het speelt in hetzelfde thema, maar daar stoppen de parallellen eigenlijk wel.
Carlito (Al Pacino) word uit de gevangenis vrijgelaten en zweert niet meer in zijn oude gewoontes te vervallen. Hij probeert het ook écht, maar wordt door omstandigheden veel terug in die wereld gezogen en is op zoek naar een uitgang.
De droom die hij koestert is om op de Bahama's mee in te stappen in een autoverhuur bedrijf waarvoor hij 75.000$ voor nodig heeft en dan definitief kan 'ontsnappen' aan zijn vroeger leven.
Zijn advocaat, gespeeld door Sean Penn, geeft aan dat hij zich kan inkopen in een club en die dan kan uitbaten om zo zijn geld bij elkaar te krijgen, dit is het begin van de 2u en 24 minuten, die geen minuut te lang aanvoelen.
Er zit een tempo in deze film zodat het je nooit gaat vervelen, de karakters die worden neergezet zijn geloofwaardig.
Het enige vreemde aan deze film is dat Al Pacino hier neergezet wordt als een Puertoricaan terwijl hij helemaal de huidskleur er niet voor heeft. Er wordt in de film zelfs trouwens naar gerefereerd door een andere personage door te zeggen dat hij dacht dat het een italiaan was.
Ik heb een goed film gezien, maffia verhaal, goed in beeld gebracht door Brian De Palma
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Superlekkere soundtrack ook. Duikt relatief vaak op in 2nd hand markten, aanrader. Film zelf schopt ook kont inderdaad, ik zou zelf nog wat genereuzer met de sterren zijn. Zo eentje waar je elke keer dat je hem kijkt hoopt dat
spoiler:
het einde anders uitpakt
.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 21:06
Boiling Point (2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Aanrader van een maat van me, ook een aanrader voor één ieder hier! Wat een geweldige film. One take (zoals bij 1917 zonder trucage dit keer). Stephen Graham altijd een genot om naar te kijken. Kreeg een beetje een gevoel zoals bij Uncut Gems, het constant onder druk staan van het hoofdpersonage. Sfeervolle cinematography.
8.5 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-06 22:51
Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Tja, wat zal ik zeggen... Een rommelige film die veel te veel leunt op matige VFX. Nog meer dan anders bij Marvel had ik het idee dat ik naar een animatiefilm zat te kijken. Ook qua plot vond ik het niet om over naar huis te schrijven.het verhaal kan enkel plaatsvinden omdat Janet zonder goede redenen niets over de Quantum Realm vertelt. Kang is zogezegd super gevaarlijk en kan iedereen om zich heen zonder moeite uiteen laten spatten
spoiler:
maar heeft kennelijk moeite met Ant-Man, MODOK en een aantal mieren? Is er een reden dat zijn aanvallen ineens niet meer dodelijk waren als een main character werdt geraakt?

Overigens is Marvel ook nog eens vergeten om al hun cliches af te vinken. Er was enkel een gevecht tussen color-coded faceless armies en geen skybeam of same vs. same gevecht...
6 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• josh-hill
The Whale (2022)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Deze film niet in de bioscoop gezien omdat de trailer me niet aanstond. Maar omdat (bijna) iedereen lyrisch is over de film, hem nu toch maar gehuurd.

Tja, wat moet ik er van zeggen. Het is geen slechte film, maar bijzonder goed vond ik hem toch ook niet.

Het is vooral een over gedramatiseerde film. Het voelt aan als een toneelstuk. Nu lees ik (achteraf) dat de film gebaseerd is op een toneelstuk, dus dat verklaart dat aspect dan wel.

Ik had nooit echt het gevoel dat het 'echt' was en kwam daardoor niet in het verhaal. Iedereen doet extreem theatraal, en daar houd ik niet zo van. Ik heb ook liever improv dan nauwgezet een script volgen. Dat doe ik als ik plaatjes draai eigenlijk ook altijd (of nja, tegenwoordig mp3s). Al moet ik toegeven dat ik bij een paar leuke gigs in een ver verleden het eerst van te voren (toen wel improv) geoefend had. Dat doe ik verder eigenlijk alleen als ik een promomix opneem (of dan niet eens improv bij verzinnen, maar echt als een puzzel in elkaar zetten), wat ik eigenlijk ook in lange tijd al niet meer heb gedaan.

But I digress.

Niet echt een heel interessant verhaal, vol met clichés, een redelijk middelmatig verloop en overacterende acteurs. Je ziet de verschillende standpunten van de hoofdpersonages, maar ik had liever gezien dat daar wat meer mee gedaan werd i.p.v. ze zo karikaturaal neer te zetten.

Iets wat de film me verteld heeft, is dat het goed is om gewoon eerlijk te zeggen wat je van iets vindt. Dus bij deze.
6.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:47:
Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)[Afbeelding: Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)]
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
spoiler:
maar heeft kennelijk moeite met Ant-Man, MODOK en een aantal mieren? Is er een reden dat zijn aanvallen ineens niet meer dodelijk waren als een main character werdt geraakt?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
spoiler:
Ja, daar is een reden voor. Hij raakte personen met een unieke superkracht: hoofdrolspeler :+

Maar dat was inderdaad zeer teleurstellend.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik vond het wel een leuke film eigenlijk. Ik verwachtte vooraf een 5 ofzo maar vond het wel een 6.5je.

[Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 21-05-2023 06:38]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
We hebben het ongeveer 50 minuten volgehouden en daarna uit gezet. Waar gáát het over? En waar kijk ik naar? Echt alles is greenscreen. Zoveel CGI doet op een gegeven moment gewoon pijn aan de ogen. Alsof je naar een 2 uur durende intro van een videogame zit te kijken. De humor van Ant-Man vond ik ver te zoeken. Het is vooral piew-piew-lasers-aliens, maar dan een tsunami daarvan.
3 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Stelletje CGI haters zijn jullie! :+

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Dr. Strangelove
No Time to Die (2021)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13
De enige Bond die ik slechts één keer gezien heb is No Time To Die. Mijn vrouw vond dat we hem weer eens moesten kijken. Dus aan de bak dan maar.

No Time To Die is het slotstuk van Daniel's Craig periode als Bond, en moet daarmee de verhaallijnen die zijn films met elkaar verbinden allemaal bij elkaar brengen. En daar is het eerste probleem: Zo sterk zijn die rode draden niet en als kijker ben je daardoor weinig invested in wat er allemaal in het gevoelsleven van Bond omgaat. Iets met Vesper, iets met Madeleine, iets met Blofeld... tja.

Er wordt van de kijker nogal wat gevraagd aan het einde van deze film. En mogelijk had dat gewerkt, als de kijker meer betrokken was geweest bij de karakters. Voor mij is het nu gewoon een irritant einde wat niet past in de Bond-canon.

De film slaat de plank ook mis op de standaard Bond-ingrediënten. Lea Seydoux is een goede actrice maar haar Madeleine is zo saai... maar nog niet zo saai als Rami Malek's bad guy Safin. Wat een enorme slappe zak. Op afstand de slechtste Bond baddie.

De film heeft zeker positieve elementen. Ana de Armas’ veel te korte bijdrage als Paloma is nu al legendarisch. Vergeet niet het contrast van je TV omlaag te zetten als ze ten tonele verschijnt want ze is zo smoking hot dat je scherm inbrandt. En de actiescenes zijn ook prima, ik vermaakte me vooral met de Land Rover shish kebab in het Noorse bos. Een vriend van me werkt bij Jaguar Land Rover en vertelde me dat ze kostenloos 18 auto's ter beschikking van de film hadden gesteld om in de prak gereden te worden. Blijkbaar kan dat uit, PR-wise.

Dus, No Time To Die. Voorlopig No Time To Watch Again.
6 / 10

[Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-05-2023 22:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 20:56
[b]Dr. Strangelove schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:02: En de actiescenes zijn ook prima, ik vermaakte me vooral met de Land Rover shish kebab in het Noorse bos. Een vriend van me werkt bij Jaguar Land Rover en vertelde met dat ze kostenloos 18 auto's ter beschikking van de film hadden gesteld om in de prak gereden te worden. Blijkbaar kan dat uit, PR-wise.
offtopic:
If you want to go into the bush, take a Land Rover. If you want to get out of the bush, take a Land Cruiser.
:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:19:
Wanneer ik voor een film of serie betaal verwacht ik op zijn minst dat de achtergrond in het standaard gevecht tijdens de derde akte wat meer detail bevat dan "ALLESZSUPERBOKEH!!" :P

En ze doen het iedere keer weer hè? Zelfs bij een originelere serie zoals WandaVision: "deze serie is geweldig, ze doen eindelijk iets wat lekker vreemd is maar wel realistisch! :D".

spoiler:
Toen kwam de laatste scène. Nee, Marvel. Nee.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
Stukfruit schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Wanneer ik voor een film of serie betaal verwacht ik op zijn minst dat de achtergrond in het standaard gevecht tijdens de derde akte wat meer detail bevat dan "ALLESZSUPERBOKEH!!" :P

En ze doen het iedere keer weer hè? Zelfs bij een originelere serie zoals WandaVision: "deze serie is geweldig, ze doen eindelijk iets wat lekker vreemd is maar wel realistisch! :D".

spoiler:
Toen kwam de laatste scène. Nee, Marvel. Nee.
De reden van de slechte cgi is trouwens helemaal lachwekkend. Ze hadden meer budget naar Black Panther Wakanda Forever overgeheveld waardoor er voor Ant Man (te) weinig overbleef. Of de film beter geweest was met meer cgi budget betwijfel ik want het was inderdaad gewoon een slechte film. Maar goed, dat was Black Panther Wakanda Forever ook met dat grotere budget :)

https://fandomwire.com/an...l-rudds-panned-threequel/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
_jero_813 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:11:
[...]

De reden van de slechte cgi is trouwens helemaal lachwekkend. Ze hadden meer budget naar Black Panther Wakanda Forever overgeheveld waardoor er voor Ant Man (te) weinig overbleef. Of de film beter geweest was met meer cgi budget betwijfel ik want het was inderdaad gewoon een slechte film. Maar goed, dat was Black Panther Wakanda Forever ook met dat grotere budget :)

https://fandomwire.com/an...l-rudds-panned-threequel/
Managers die niet kunnen managen. Die hadden we nog niet voorbij zien komen :+

De schrijver van Quantumania is er trouwens misschien uitgegooid voor Avengers: Kang Dynasty, dus dat is wellicht nog interessant.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:01

H_H

'Tis but a scratch!

The Super Mario Bros. Movie (2023)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Ik ken natuurlijk Mario wel. Begin jaren 80 leren kennen bij Donky Kong II en recent Mario Odyssey gespeeld op de Switch. Maar ben van nature geen gamer en ook geen Mario-kenner. Zover de disclaimer. Ik vond deze film maar matig. Puur en alleen gemaakt voor Mario-fans. Weinig verhaal, weinig humor. Heb geloof ik één keer gegrinnikt bij een scene met Bowser. Wellicht ligt het aan mij, maar ik vond het eigenlijk mijn bioskoopkaartje niet waard. Ik vermoed zelfs dat de hoge cijfers niet gegeven worden vanwege de kwaliteit van de film, maar vanwege de herkenbaarheid van geluidjes en beelden. Maar goed. Dat zelfde gevoel had ik bij die remake van Top Gun en daar waren veel mensen het ook niet mee eens. Zal mijn leeftijd zijn...
3 / 10

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Dwarlorf schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:19:
CGI is wat mij betreft pas echt goed als je het niet eens echt door hebt dat de film vol met CGI zit. Zoals bij de films van David Fincher.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:23:
[...]

CGI is wat mij betreft pas echt goed als je het niet eens echt door hebt dat de film vol met CGI zit. Zoals bij de films van David Fincher.
Bedoel je dat al die lijken in Se7en niet echt waren? Bummer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Bedoel je dat al die lijken in Se7en niet echt waren? Bummer.
Haha. :)

Nee, het gaat om de minder goed zichtbare details. David Fincher gebruikt soms toch wel te opvallend CGI, maar nog meer gebruikt hij het juist heel onopvallend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

josh-hill schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Tja, ieder zijn voorkeuren natuurlijk voor mij maakt het over het algemeen niet zoveel uit. Ik wil gewoon vermaakt worden, de aanwezigheid van wel of geen, veel of weinig CGI heeft daar geen invloed op.

Enigzins algemeen gezegd: als de ene factor bijvoorbeeld het verhaal minder is dan kijk ik of andere factoren bijvoorbeeld stijl of dialoog dat compenseren. En als die dat niet doen dan vind ik het pas een kwalitatief uittermate teleurstellende film.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Piet_Piraat7 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:10:
Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)[Afbeelding: Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
We hebben het ongeveer 50 minuten volgehouden en daarna uit gezet. Waar gáát het over? En waar kijk ik naar? Echt alles is greenscreen. Zoveel CGI doet op een gegeven moment gewoon pijn aan de ogen. Alsof je naar een 2 uur durende intro van een videogame zit te kijken. De humor van Ant-Man vond ik ver te zoeken. Het is vooral piew-piew-lasers-aliens, maar dan een tsunami daarvan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Wat had je dan verwacht?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
MrVegeta schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:16:
[...]

Wat had je dan verwacht?
Een leuke superhelden film zoals de vorige delen. Dit is echt veel te veel CGI.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Piet_Piraat7 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Ja maar de film speelt zich af in het quantumrealm... Haha

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14
Sisu (2022)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Een film waarin de hoofdrolspeler geen woord zegt, Nazi’s afslacht en waarin je niet bang moet zijn voor een beetje bloed.

Een film van 90 minuten waarbij ik samen met twee vrienden enorm heb genoten, gelachen en gegruweld.

Mooie beelden, goede muziek en geweldige effecten.

Goed vermaak, maar wat mij betreft uiteindelijk wel iets te ver over the top. Daarom een 7.5 en niet hoger.
7.5 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sisu staat ook op mijn kijklijst. Benieuwd naar.

Wat betreft visuele effecten, Contact heeft er een paar die erg cool zijn; bijvoorbeeld het shot van de jonge Ellie die naar het medicijnkastje rent. Heel subtiel, je moet er even over nadenken voor je je realiseert dat dit CGI moet zijn.

[Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-05-2023 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:12:

Wat betreft visuele effecten, Contact heeft er een paar die erg cool zijn; bijvoorbeeld het shot van de jonge Ellie die naar het medicijnkastje rent. Heel subtiel, je moet er even over nadenken voor je je realiseert dat dit CGI moet zijn.

[YouTube: Cinematographer deconstructs THAT shot in 'Contact' | Don Burgess]
YouTube filmpje niet gekeken, maar dat is toch niet echt 'cgi'? Ze hebben gewoon twee shots over elkaar gelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Filmpje gekeken en het enige wat echt cgi is, is de reflectie in de spiegel wanneer de deur van het medicijnkastje dichtvalt, nadat Ellie de medicijnen van haar vader heeft gepakt. De rest is gewoon slimme cameratrucjes en ze hebben voor deze scene de hele set in spiegelbeeld nagebouwd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dr. Strangelove schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:12:

[YouTube: Cinematographer deconstructs THAT shot in 'Contact' | Don Burgess]
Corridor Crew FTW B)
Hun hadden een paar jaar geleden ook uitgelegd hoe dit gemaakt werd.

Heb het er even bijgezocht.

rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het punt van die scène is dat je CGI toepast in dienst van de film in plaats van andersom. Wat m.i. steeds meer het geval is.

Durf het ook wel te stellen dat het qua creativiteit 100x meer voorstelt dan alle FX shots in een gemiddelde blockbuster tegenwoordig, maar dat is persoonlijk. Er zijn meerdere filmpjes te vinden waarin mensen dit shot recreëren met huis tuin en keuken equipment. Technisch misschien niet moeilijk dus. Maar vraag je af waarom ze überhaupt die moeite nemen.

[Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-05-2023 23:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 14:58
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Ook ik heb deze dit weekend gezien omdat ik hem toevallig zag toen ik Disney+ opende. Ik heb weinig meer te zeggen dan de meeste medetweakers over deze film. Er is weinig meer over van de charme van de eerdere Ant-man films. Het plot draait volledig om het feit dat Janet geen woord heeft gezegd over wat ze in die 30 jaar in het quantum realm heeft meegemaakt. Enigszins ongeloofwaardig als haar echtgenoot volledig geobsedeerd is door die wereld.

De slechte CGI is mij niet eens echt opgevallen, maar ik was dan ook niet 100% gefocust op de film. Een zesje voor de moeite.
6 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PdeBie
@Dr. Strangelove je gaat je zeker vermaken met de film. Neem hem niet te serieus en dan komt het helemaal goed. Als je dan ook nog liefhebber bent van films à la Tarantino zit je helemaal goed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
Stukfruit schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:32:
The Mother (2023)[Afbeelding: The Mother (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Op Netflix opent deze film met de moeder der cliches, verblijft het in een omgeving waar iedereen elkaar zonder reden volledig naar de moeder schiet, en bevat het een script vol moede(r)loze logica.

Gemaakt om te dienen als vulling voor het B-menu op Netflix. Het enige passende moederlijke advies hier is het volgende: niet kijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Gisteravond toch heerlijk van genoten, soundbar aan en lekker genieten van de actie :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Paddington (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Beide Paddington films stonden al een tijd op mijn kijklijstje omdat ze ontzettend goede recensies hadden gehad. Back to back gekeken dus maar.

Paddington (Ben Wishaw) is een beer die vanuit Peru in London terecht komt en 'geadopteerd' wordt door de Brown family (o.a. Hugh Bonneville en Sally Hawkins). Hij wordt echter gestalked door een enge mevrouw die het slecht met hem voor heeft (Nicole Kidman).

Dit is een kinderfilm in de beste stijl, eentje die ook de ouders zal aanspreken. Paddington's CGI is mooi gedaan en integreert prima in de live action omgevingen, die er heelijk dromerig Brits uitzien. De supporting cast is ook erg amusant.
7.5 / 10

Paddington 2 (2017)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Ik was nog benieuwder naar deeltje 2, die overal aangehaald wordt als een modern classic. In dit deel verblijft Paddington nog steeds bij de Browns, maar gaat hij aan het werk om geld te verdienen voor een cadeau voor zijn tante. Dit keer is het Phoenix Buchanan (Hugh Grant) die hem in de weg staat.

Paddington 2 is zeker een goede film en een verbetering op deel één. Veel recensies schrijven over hoe zeer de film eerlijkheid, openheid, saamhorigheid en decency promoot en ik moet zeggen, I'm buying into the message. Mostly. Het is echt een leuke film en de balans tussen avontuur en humor is prima, en Paddington is echt een van de leukste en hartverwarmendste CGI characters ooit.

Wat me wel tegenstond, grappig misschien in het kader van de discussie hierboven, is hoeveel CGI er in de film zit. Uiteraard is Paddington zelf CGI, en dat werkt prima, maar vrijwel elke scene heeft daarnaast ook nog VFX shots en die zijn lang niet allemaal erg goed gedaan. Ik begrijp dat het makkelijker is om een CGI character met een CGI omgeving te laten interacteren maar het ziet er vaak fake uit.

Tot slot, de supporting cast is hier nog beter. Vooral Grant is een heerlijke bad guy. Doet hij goed de laatste paar jaar.
8 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

PdeBie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:55:
Sisu (2022)[Afbeelding: Sisu (2022)]
Een film waarin de hoofdrolspeler geen woord zegt, Nazi’s afslacht en waarin je niet bang moet zijn voor een beetje bloed.

Een film van 90 minuten waarbij ik samen met twee vrienden enorm heb genoten, gelachen en gegruweld.

Goed vermaak, maar wat mij betreft uiteindelijk wel iets te ver over the top. Daarom een 7.5 en niet hoger.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Waar heb je deze film gekeken?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PdeBie
Family Guy schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Waar heb je deze film gekeken?
Via een niet nader te noemen dienst in dit topic O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:11
PdeBie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:55:

Ik heb hem gisteren gekeken, na heel lang wachten! De film is in meerdere landen gewoon in de bios te zien, of zelfs alweer uit de bios. In NL moet je helaas wel het illegale circuit in om deze te kunnen zien.
Vermakelijke film, lekker over the top inderdaad!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jellybrah
Piet_Piraat7 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:50:
[...]

Het beste (tegenwoordig) is altijd een mix van fysieke sets, effecten en cgi dat als hulpmiddel dient. Ant man was 100% cgi en daardoor flopt de film gewoon volledig. Er is een reden dat praktische effecten vandaag de dag nog mee gaan (Aliens, oude star wars films, the thing).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
PdeBie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Via een niet nader te noemen dienst in dit topic O-)
Een private stream, zeker 😬

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

AvK

Ready Set Go

wokkelz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Ik heb hem gisteren gekeken, na heel lang wachten! De film is in meerdere landen gewoon in de bios te zien, of zelfs alweer uit de bios. In NL moet je helaas wel het illegale circuit in om deze te kunnen zien.
Vermakelijke film, lekker over the top inderdaad!
Gisteravond ook gekeken adhv de reacties hier.
Heerlijke Nazi Slasher film. Opvallend hoe mooi de locaties en sommige scenes in beeld zijn gebracht. Zeker voor zo'n slag film. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50

_Apache_

For life.

Heb een deel van Sisu gezien
Ben echt wel gecharmeerd van de langzame beelden en non-verbals die indrukwekkend overkomen. Op een mooie manier gefilmd.

Ook is de verhaallijn eenvoudig en helder.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Sisu (2022)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Een grimmige, zwijgzame veteraan die goud vindt in een net zo'n grimmig, desolaat Lapland, zijn koddige hond, Nazi's die zijn goud jatten en één voor één lekker afgeslacht worden en heel veel geweld.

Niet diep over nadenken, maar gewoon er van genieten.
8 / 10

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
John Wick: Chapter 4 (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Wat een orgie aan geweld :D ! Het verhaal stelt niet veel voor. Maar uiteraard gaat het om wraak. De gevechten zijn een lust om naar te kijken, en dat 2,5 uur lang.
8.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Boerenlater schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:57:
John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Wat een orgie aan geweld :D ! Het verhaal stelt niet veel voor. Maar uiteraard gaat het om wraak. De gevechten zijn een lust om naar te kijken, en dat 2,5 uur lang.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik vond 'm ook wel prima (voor wat het is), maar het werd wel wat repeterend allemaal. Geeft niet, valt ook niet mee om elke keer "nieuwe trucjes" verzinnen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 20:12
Crater (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Ik had niet door dat dit een kinderfilm was voordat ik er aan begon. Reviews op IMDB geven aan dat deze toch leuker voor volwassen is dan kinderen, die snel verveeld raken. Dat klopt wel een beetje: het zit er meer tussen in. Kinderlijk maar met volwassen problemen; zoals het echte leven dus.
Een jongen wordt wees, wordt verscheept naar een ver-weg planeet en raakt daardoor zijn vrienden kwijt. Voordat dit gebeurd gaan ze op ontdekkingstocht. Beetje als 'stand by me', maar dan een paar honderd jaar later.
Werd er niet door gegrepen, tot de laatste 10 minuten die bijzonder emotioneel waren. De hoofdpersoon slaapt 75 jaar onderweg naar de planeet en wordt niet ouder; zijn achtergelaten vrienden wel. Die laatste scene maakt veel goed.
7 / 10

Acties:
  • +8Henk 'm!

• jellybrah
Mag ik iemand hier nog een guilty pleasure film aanbevelen? IMDB: Kung Fury (Short 2015)

Complete c movie onzin, maar heerlijk dat het is!

Wie kijkt er mede uit naar the flash in juni? (Of ahem, de batman film waar the flash een cameo maakt ;) )

• jellybrah
knip

[Voor 98% gewijzigd door jellybrah op 24-05-2023 19:13]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• X-DraGoN
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
De nieuwste en tevens laatste (?) iteratie van John Wick.
Ik heb alle eerdere films gezien, maar was blijkbaar vergeten dat zijn 'kostuum' bullet proof was. Dus de eerste 15 minuten waren een beetje een vreemde ervaring tot ik terug door had dat dat een 'feature' was. Het wordt ook nergens niet uitgelegd of gezegd.
Over de actie denk ik dat we het allemaal eens kunnen zijn. Het ziet er allemaal goed uit, het gaat niet "Micheal Bay" snel, je kan rustig volgen wat je te zien krijgt op het scherm. De film wilt je het gevoel geven dat je met een beetje training, dit ook allemaal zou kunnen uitvoeren en ik moet zeggen dat dat aardig lukt ook. Ik weet nog als ik vroeger naar een superhelden film keek als ik véél jonger was, voelde ik me altijd het hoofdpersonage achteraf. Nu ben ik ouder en ... vooral ouder en nu heb ik dat gevoel weer gekregen en dat is wel leuk.
Het verhaal kunnen we behoorlijk kort over zijn denk ik. Het is een beetje standaard wraak verhaal, maar deze keer zonder hond (van hem). Maar geef toe, daarvoor ga je de film toch niet kijken, voor het uitgesponnen verhaal en de karakter ontwikkeling. Dat hoeft ook helemaal niet.
Dit is een recht-toe-recht-aan film, je weet op voorhand wat je gaat krijgen en nadat je de 2u en 49 minuten hebt uitgezeten, genoten hebt van de end-scene, na de credits, kan je met een voldaan gevoel van de zetel af.

Kijk deze als je de vorige gezien hebt zeker, je krijgt meer van het zelfde.
Kijk deze als je de vorige delen niet gezien hebt en je wilt een goed actie film zien!
8 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:43

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Malfunctions schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:45:
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Ook ik heb deze dit weekend gezien omdat ik hem toevallig zag toen ik Disney+ opende. Ik heb weinig meer te zeggen dan de meeste medetweakers over deze film. Er is weinig meer over van de charme van de eerdere Ant-man films. Het plot draait volledig om het feit dat Janet geen woord heeft gezegd over wat ze in die 30 jaar in het quantum realm heeft meegemaakt. Enigszins ongeloofwaardig als haar echtgenoot volledig geobsedeerd is door die wereld.

De slechte CGI is mij niet eens echt opgevallen, maar ik was dan ook niet 100% gefocust op de film. Een zesje voor de moeite.
ik vond hem ook best matig.

Het voorgaande deel vond ik leuker, Quantumania voelde meer als een "moetje" om AntMan zich niet minder te laten voelen dan de andere personages in het marvel-rijk.
Plotholes a plenty zoals inderdaad het complete zwijgen van moederes over die 30 jaar daar.

sidenote......dan ben je Evangaline Lilly...en wat doe je.......je gaat ineens kortpittig door het leven |:(

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Little Mermaid (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG
Lalalaaaah... laalalalalaaaah... laalaaalaaaaaaahhh...

* Stukfruit is een van de poor unfortunate souls die heeft betaald om deze remake van The Little Mermaid te mogen aanschouwen

Fin, laten we eerst eens beginnen met de goede kant van de staart:
  • Halle Bailey. Zingt als een malle en ís Ariël. Houden!
  • De chemie tussen de hoofdrolspelers.
  • Ontzettend cool om bepaalde delen van de film eindelijk als "live action" te zien.
  • De lichtgevende tentakels van Ursula zijn leuk bedacht.
  • Melissa McCarthy is sowieso een prima keuze voor Ursula.
  • Daveed Diggs als Sebastiaan ook.
  • De originele liedjes O+
  • Sommige iconische scénes zijn wel leuk nagemaakt.
...vervolgens stappen we met het verkeerde been de zee in:
  • Het leven onder de zee is nu zeer beperkt aanwezig.
  • Wezens in de zee zijn realistisch qua vorm, maar Sebastiaan en Botje... uh?
  • Ontzettend suf om bepaalde delen van de film eindelijk als "live action" te zien.
  • Alle emotie in de gezichten uit de tekenfilm is weg. Dit is nu zeer subtiel.
  • Extra liedjes zijn generieke en uitwisselbare musicalnummers.
  • De randjes tussen acteur en groen scherm zijn vaak zichtbaar.
  • Realisme, nee, tekenfilm. Nee, realisme. Nee, tekenfilm! Make up your mind.
spoiler: ALLE spoilers, dus niet lezen als je dat nog niet wil weten
  • Enge poliepen in grot van Ursula zijn nu karakterloze anemonen.
  • Visuele achtergrondstukje over hoe de poliepen ontstaan is verdwenen.
  • Ursula voegt iets toe aan de formule waardoor Ariël dingen vergeet.
  • Later in de film is men dit feit plotseling vergeten.
  • Ariël tekent geen contract. In plaats daarvan geeft ze een schub.
  • De sidderalen van Ursula dienen nu alleen nog als onderzeetelefoon.
  • Triton (en Ariël) wordt geen poliep.
  • Zodra Ariël benen krijgt is er geen transformatie te zien.
  • Jutter de zeemeeuw kan nu onder water praten.

Het probleem zal waarschijnlijk deels bij mij liggen, want ik heb de originele film vroeger minstens 100 keer gezien. Je gaat dan toch vergelijken.

Sommige scénes geven nog steeds een brok in de keel, maar het gebrek aan uiting van emotie is in deze film een serieus probleem. Na de zoveelste scéne waarin iemand op een heftige actie reageert alsof de meerpersoon in kwestie vooraf flink morfine heeft zitten spuiten krijg je de neiging om naar het scherm te rennen en de acteurs door elkaar te schudden.

Positief puntje is dat alle acteurs grotendeels emotieloos door het zeeleven gaan, dus de kans dat dit een bewuste keuze was is groot. Zonder dit soort problemen had ik de film waarschijnlijk richting een 7 of hoger gegegeven, omdat het toch een stukje nostalgie is.
5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:01

H_H

'Tis but a scratch!

jellybrah schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:03:
Mag ik iemand hier nog een guilty pleasure film aanbevelen? IMDB: Kung Fury (Short 2015)

Complete c movie onzin, maar heerlijk dat het is!

Wie kijkt er mede uit naar the flash in juni? (Of ahem, de batman film waar the flash een cameo maakt ;) )
Jesus H. Christ! Die trailer!!! d:)b

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 22:24

Elvhenk

/me hartje GO

Vrijdag schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:22:
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Een grimmige, zwijgzame veteraan die goud vindt in een net zo'n grimmig, desolaat Lapland, zijn koddige hond, Nazi's die zijn goud jatten en één voor één lekker afgeslacht worden en heel veel geweld.

Niet diep over nadenken, maar gewoon er van genieten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De hond gaat toch niet dood, hè? :+ Ik kan veel hebben, maar daar trek ik de grens. :X

Dit is een goeie film om te ondertitelen volgens mij... (ik krijg per runtime minute betaald 8) )

[Voor 3% gewijzigd door Elvhenk op 26-05-2023 22:19]

Armande.net.schrijft een l33t blog en doet Nederlandse ondertiteling!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 18:10
The Mother (2023)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
'The Mother' volgt een huurmoordenares (Jennifer Lopez) die voor haar criminele ex-vriend ondergoken zit en jaren eerder haar dochter al ter adoptie af heeft gestaan. Wanneer haar gewelddadige verleden haar echter inhaalt, wordt ze gedwongen samen te werken met een CIA-agent om haar dochter te kunnen redden.

Niet een bijster bijzondere film. Grote namen, qua acteurs, zeggen ook niet alles.
5 / 10

65 (2023)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Het verhaal speelt zich af voordat de mensen op aarde wonen. In de tijd van de dino’s. Toch is deze film zeker geen Jurassic Park aftreksel. Zeker niet.
Mills (Adam Driver) stort met zijn schip neer op aarde nadat het schip geraakt is door een meteoorregen. Hij vervoerd mensen in incubatie. Het lijkt er op dat alleen hij de crash heeft overleeft, maar later blijkt ook een passagier het gered te hebben. Samen proberen ze weg te komen, omdat de bekende meteoor die de dino’s heeft doen uitsterven onderweg is.

Leuke film met ook een goed verhaal.
De film is grappig op sommige momenten en ook spannend.
8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Elvhenk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:13:
[...]

De hond gaat toch niet dood, hè? :+ Ik kan veel hebben, maar daar trek ik de grens. :X

Dit is een goeie film om te ondertitelen volgens mij... (ik krijg per runtime minute betaald 8) )
Over de hond:
spoiler:
Nee, de film doet geen John Wick ;) Doggo blijft in orde

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:40
Vrijdag schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Over de hond:
spoiler:
Nee, de film doet geen John Wick ;) Doggo blijft in orde
Altijd lastig wanneer je het antwoord niet wilt weten, maar de spoiler niet kunt weerstaan…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik snap niet waarom Disney live action films blijft maken van goede animatiefilms. Het is elke keer net niet. Misschien komt het omdat ik ben opgegroeid met de animatiefilms. Maar het blijft vaak teleurstellend.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dr. Strangelove
alienfruit schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 06:41:
Ik snap niet waarom Disney live action films blijft maken van goede animatiefilms. Het is elke keer net niet. Misschien komt het omdat ik ben opgegroeid met de animatiefilms. Maar het blijft vaak teleurstellend.
Safe money. Is het enige wat tegenwoordig nog telt. Kijk naar wat die rommel oplevert bij de box office.

Nieuwe Indiana Jones heeft in Cannes matige review gekregen. De volgende franchise die Disney de grond in boort. Maar zolang het centen oplevert, who cares.

[Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2023 06:49]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Liefhebber, maar geen kenner van Queen reporting in. En ik hou van biopics. Een goede biopic is voor mij een film die je meezuigt je in een levensverhaal en je hints geeft over wat de drivers waren die een leven vormden.

De materie is voldoende aanwezig; Queen is een van de grootste, zo niet de grootste band die ooit heeft bestaan en Mercury's lot is natuurlijk tragisch genoeg voor een emotioneel verhaal. Helaas faalt de film voor mij twee uur lang volledig.

Dit is een van de zwakste biopics die ik gezien heb. De structuur voelt alsof een 8-jarige een bibliotheekboek over Queen heeft gelezen en een spreekbeurt houdt. Zonder enige echte emotie is het 'Queen komt bij elkaar', 'Queen treedt op', 'Queen schrijft Bohemian Rhapsody'. Alle scenes voelen clichématig aan en een echte emotionele rode draad is er niet. Malek won een Oscar voor zijn rol maar sorry, ik zie en hoor Freddie Mercury er niet in (voor een groot deel van de film. More on that later). Kijk naar deze clip van Mercury; Malek's stem komt niet in de buurt van Mercury en voelt net zo grating als in de irritante rol die hij speelde in No Time To Die die ik van de week keek.

Dus halverwege had ik de film afgeserveerd, na twee uur was ik er klaar mee en dan... Live Aid. Ik heb zelf de mazzel gehad om 20 jaar later bij Live8 te zijn geweest en dat gevoel... holy crap... combineer de geniaal fantastische muziek van Queen met de energie van Malek en in de your face cinematography van het podium en de crowd en wat krijg je? Kippevel. Echt kippevel. En het begrip na 44 jaar dat 'We Are the Champions' geen moer te maken heeft met winnen maar dat het voor veel meer dan dat staat. Het gaf me tranen in de ogen. Wat een fantastische muziek hebben deze mannen ons gegeven.

Dus. Bohemian Rhapsody. Een vier voor de eerste twee uur. En nog eens een vier voor het laatste kwartier.
8 / 10

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 06:48:
[...]

Safe money. Is het enige wat tegenwoordig nog telt. Kijk naar wat die rommel oplevert bij de box office.

Nieuwe Indiana Jones heeft in Cannes matige review gekregen. De volgende franchise die Disney de grond in boort. Maar zolang het centen oplevert, who cares.
Die was al de grond ingeboord met de laatste film.

• Dr. Strangelove
Ja, ik hoop dat hij in elk geval beter is dan Skull. Zal erom hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:02
Elvhenk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:13:
[...]

www.doesthedogdie.com

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 07:57:
Ja, ik hoop dat hij in elk geval beter is dan Skull. Zal erom hangen.
Mijn zoon verheugt zich enorm op de nieuwe IJ. Jammer om te lezen dat deze matig is ontvangen in Cannes.

The Crystal Skull was inderdaad een zware tegenvaller destijds.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Dr. Strangelove
Mja, het is Cannes dus de reviews zijn beperkt tot de ‘grote’ recensisten van de bekende media. De ‘rest’ volgt pas over een paar weken vlak voor de release. Ik heb (waarschijnlijk vergeefse) hoop dat die er anders naar kijken.

IJ is mijn favoriete filmkarakter dus ik hoop echt op een waardig afscheid voor Ford. Ook omdat er over een paar jaar ongetwijfeld weer een volkomen overbodige reboot komt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• josh-hill
Ghost in the Shell (1995)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 83 min | MPAA: TV-MA
GitS is natuurlijk een klassieker. Een van de bekendste animatiefilms allertijden, met een grote schare aan fans. De film is gebaseerd op een manga met dezelfde naam en heeft nog enkele vervolg films en series.

Nu heb ik de film al enkele malen gezien, en ik moet zeggen: de film wordt er zeker niet slechter op als je hem nog een keer kijkt. Wel heb ik weinig met de vervolgfilms, vanwege de 2d en 3d elementen die niet goed op elkaar sluiten. Dezelfde truc hebben ze bij wat 'oppoets' versies van de originele GitS film ook toegepast en het kijken van die versies zou ik dus zeker vermijden.

De film heeft een existentieel filosofisch karakter. En dat is denk ik ook meteen het sterkste punt van de film. Er worden goede punten gemaakt over wat het is om mens te zijn, wat het is om een ziel te hebben.

Maar verder heeft de film een toch wel erg hoog "tieten-schieten-helicopters" gehalte (letterlijk). Nu zal dat bij de manga ook zo zijn, maar dat verandert dit feit niet. Dit aspect van de film leidt wat mij betreft af van het verhaal. Conversaties die je invullen op het achtergrondverhaal zijn ook nog eens redelijk lastig te volgen, waar ik ook niet zo'n fan van ben.

Desalniettemin terecht een klassieker in het anime genre. Maar ik vind de film wel wat aan de korte kant. Daarom wat mij betreft net geen 8.
7.5 / 10

• Dr. Strangelove
Jaar of 20 terug ook gezien. Kon er weinig mee toen. Misschien ook eens een herkansing geven.

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:43:
Jaar of 20 terug ook gezien. Kon er weinig mee toen. Misschien ook eens een herkansing geven.
Staat op Amazon Prime (met NL ondertitels), mocht je een abonnement hebben. Die NL ondertitels maken het net even wat makkelijker te volgen voor mij, omdat de ondertitels soms wat snel voorbij schieten.

Heb de film ook op dvd en blu-ray, maar dat is dus met Engelse ondertitels.

[Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 27-05-2023 20:10]

• Dr. Strangelove
Ik kijk eigenlijk alleen maar met engelse subs omdat ik die taal ongeveer vloeiend spreek en me wild erger aan de vertaling vaak.

Maar met Japanse films is dat anders; daar kan je vaak kiezen tussen Japans met engelse subs en nagesynchroniseerd Engels. Punt is, je weet niet welke van de twee het meest accuraat is. Als je de film twee keer kijkt, een keer in het Japans en een keer met de English sync zie je vaak grote verschillen.

Toch maar ff Japans leren dus :P

• josh-hill
Ik kijk anime alleen met originele Japanse spraak en met Engelse ondertitels (ik denk dat ik alleen maar UK anime blu-rays heb). Engelse nasynchronisatie is over het algemeen tenenkrommend. Maar soms vind ik het dus wat lastig te volgen, zoals bij deze film.

Zijn nog niet zo heel veel Japanse uitdrukkingen die ik begrijp, maar je pikt wel het een en ander op.

offtopic:
Zit op het spel Shashingo te wachten om wat meer Japans te leren.

Edit: heb denk ik toch minimaal 1 anime blu-ray met NL ondertitels: The Tale of the Princess Kaguya. Moet ik eigenlijk ook weer eens opzetten. Nog maar één keer gezien.

[Voor 16% gewijzigd door josh-hill op 27-05-2023 21:40]

• Dr. Strangelove
Prachtige film, zowel qua art direction als verhaal. Kwam wel als een mokerslag bij mij binnen, zal hem niet snel opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
Sja, wat moet ik hier nu van zeggen… Dit is typisch weer zo’n film die niet had gehoeven. Het hele Marvel gebeuren wordt helemaal uitgemolken tot de laatste drup.
Ant-man komt nu met z’n dochter, The Wasp (en haar ouders) in het Quantum Realm terrecht. Daar moeten ze voorkomen dat Kang ontsnapt. Er lopen in het QR de meest vreemde wezens rond, waaronder ook ene Bill Murray. :)

De film kijkt wel lekker weg, maar is een echte lazy zondag film.
De filmpjes na de aftiteling vrezen mij dat we nog niet van Kang af zijn.
6 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

rimave schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:34:
Sja, wat moet ik hier nu van zeggen… Dit is typisch weer zo’n film die niet had gehoeven. Het hele Marvel gebeuren wordt helemaal uitgemolken tot de laatste drup.
Ant-man komt nu met z’n dochter, The Wasp (en haar ouders) in het Quantum Realm terrecht. Daar moeten ze voorkomen dat Kang ontsnapt. Er lopen in het QR de meest vreemde wezens rond, waaronder ook ene Bill Murray. :)

Grappig dat je dat zegt aangezien Jonathan Majors waarschijnlijk door MCU ontslagen wordt... wellicht dat Kang in andere vorm terugkomt, maar hoogstwaarschijnlijk niet met dezelfde acteur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Naast dat wat @MrVegeta zei: heb je Loki gezien? Daar is Kang juist interessant(er).

En de schrijver van Quantumania is waarschijnlijk ontslagen voor de Kang-films, dus het kan nog goedkomen.

Aangenomen dat de WGA het voor elkaar krijgt dat grote bedrijven voor hun werk gaan betalen en er een nieuwe acteur kan worden gevonden :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:25:
Ik kijk eigenlijk alleen maar met engelse subs omdat ik die taal ongeveer vloeiend spreek en me wild erger aan de vertaling vaak.
Ik spreek de taal vooral vloeiend als ik gedronken heb, maar met Engelse subs is inderdaad veel beter.

Dan hoef ik ook gelijk het geluid niet te hard te zetten :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Sisu (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Beste vriend minus vrouwen en kinderen plus sixpack Leffe Bruin plus twee zakken wokkels plus Sisu = win!

Finse ex-commando gaat op een killing spree tegen een stel nazi’s die zijn goud hebben gejat. Denk John Wick meets Inglorious Basterds, maar dan zonder al dat afleidende gepraat.

Sisu is 90 minuten lang balls to the wall nazi smashing mayhem. I approve.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laatst Sisu gezien (bovenstaande geldt hier ook, minus vrouw en kinderen dan). Inderdaad een 8 waard.

Ook John Wick 4 gezien. Die was het m.i. niet waard.
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
Beter dan de vorige, dat scheelt. Je weet sinds de vorige delen precies wat je kunt verwachten van een John Wick-film: goed gechoreografeerde schietpartijen en een verhaal er om heen bedacht. Dat is goed gelukt. Maar ik merkte dat ik al snel met mijn telefoon ging spelen bij weer een goed gechoreografeerde schietpartij (met ook wat andere wapens).
6 / 10

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
F_J_K schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:15:
Laatst Sisu gezien (bovenstaande geldt hier ook, minus vrouw en kinderen dan). Inderdaad een 8 waard.

Ook John Wick 4 gezien. Die was het m.i. niet waard.
John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
Beter dan de vorige, dat scheelt. Je weet sinds de vorige delen precies wat je kunt verwachten van een John Wick-film: goed gechoreografeerde schietpartijen en een verhaal er om heen bedacht. Dat is goed gelukt. Maar ik merkte dat ik al snel met mijn telefoon ging spelen bij weer een goed gechoreografeerde schietpartij (met ook wat andere wapens).
Ik vond hem ook niet echt denderend. Het is eigenlijk bijna 1 grote 2 uur durende schietpartij.
Gelukkig zat er wel weer een hond(je) in. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:36:
Ik kijk anime alleen met originele Japanse spraak en met Engelse ondertitels (ik denk dat ik alleen maar UK anime blu-rays heb). Engelse nasynchronisatie is over het algemeen tenenkrommend. Maar soms vind ik het dus wat lastig te volgen, zoals bij deze film.

Zijn nog niet zo heel veel Japanse uitdrukkingen die ik begrijp, maar je pikt wel het een en ander op.

offtopic:
Zit op het spel Shashingo te wachten om wat meer Japans te leren.

Edit: heb denk ik toch minimaal 1 anime blu-ray met NL ondertitels: The Tale of the Princess Kaguya. Moet ik eigenlijk ook weer eens opzetten. Nog maar één keer gezien.
Ik vind Takahata's in dezelfde stijl getekende film My Neighbours the Yamadas veel leuker.

Er is maar één anime voor mij waarbij de Engelse dub beter werkt dan de originele Japanse en dat is Osamu Tezuka's Metropolis. Dat heeft ook te maken met het feit dat de karakters er erg Westers uitzien.

[Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 28-05-2023 23:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
P-Rock schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:19:
[...]

Ik vind Takahata's in dezelfde stijl getekende film My Neighbours the Yamadas veel leuker.

Er is maar één anime voor mij waarbij de Engelse dub beter werkte dan de originele Japanse en dat is Osamu Tezuka's Metropolis. Dat heeft ook te maken met het feit dat de karakters er erg Westers uitzien.
My Neighbours the Yamadas is idd dezelfde stijl en een schitterende film. Wel weer heel anders qua verhaal. Allemaal fragmenten uit het dagelijks leven als ik het me goed herinner. Heb ze ver uit elkaar gezien, dus durf niet helemaal zeker te zeggen welke ik het beste vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:51

Ik snap de haat erop eigenlijk niet. Vond het echt een prima film die prima in de reeks van MCU zit. Ben altijd wel fan geweest van Kang en na deze film snap ik wel dat Kang een stuk sterke is dan Thanos.

Dit was voor mij ook wel een eye-opener: (spoilers) YouTube: QUANTUMANIA Final Scene: Scott's Timeline CHANGED?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
josh-hill schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:45:
[...]

My Neighbours the Yamadas is idd dezelfde stijl en een schitterende film. Wel weer heel anders qua verhaal. Allemaal fragmenten uit het dagelijks leven als ik het me goed herinner. Heb ze ver uit elkaar gezien, dus durf niet helemaal zeker te zeggen welke ik het beste vind.
Beiden goede films maar het is wel een beetje Schindler’s List met The Godfather vergelijken :P Beiden drama’s maar daar houdt de gelijkenis op.

Takahata heeft wel echt een eclectische stijl. Pom Poko is dan ook weer zo’n film die echt radicaal anders is. Benieuwd of hij met wat nieuws nog komt, Kaguya is jaren in ontwikkeling geweest en die is inmiddels ook alweer 10 jaar oud.

[Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-05-2023 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Beiden goede films maar het is wel een beetje Schindler’s List met The Godfather vergelijken :P Beiden drama’s maar daar houdt de gelijkenis op.

Takahata heeft wel echt een eclectische stijl. Pom Poko is dan ook weer zo’n film die echt radicaal anders is. Benieuwd of hij met wat nieuws nog komt, Kaguya is jaren in ontwikkeling geweest en die is inmiddels ook alweer 10 jaar oud.
Takahata is ondertussen alweer vijf jaar dood, dus dat wordt lastig. ;)

[Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 28-05-2023 21:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jellybrah
josh-hill schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:01:
Ghost in the Shell (1995)[Afbeelding: Ghost in the Shell (1995)]
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 83 min | MPAA: TV-MA
GitS is natuurlijk een klassieker. Een van de bekendste animatiefilms allertijden, met een grote schare aan fans. De film is gebaseerd op een manga met dezelfde naam en heeft nog enkele vervolg films en series.

Nu heb ik de film al enkele malen gezien, en ik moet zeggen: de film wordt er zeker niet slechter op als je hem nog een keer kijkt. Wel heb ik weinig met de vervolgfilms, vanwege de 2d en 3d elementen die niet goed op elkaar sluiten. Dezelfde truc hebben ze bij wat 'oppoets' versies van de originele GitS film ook toegepast en het kijken van die versies zou ik dus zeker vermijden.

De film heeft een existentieel filosofisch karakter. En dat is denk ik ook meteen het sterkste punt van de film. Er worden goede punten gemaakt over wat het is om mens te zijn, wat het is om een ziel te hebben.

Maar verder heeft de film een toch wel erg hoog "tieten-schieten-helicopters" gehalte (letterlijk). Nu zal dat bij de manga ook zo zijn, maar dat verandert dit feit niet. Dit aspect van de film leidt wat mij betreft af van het verhaal. Conversaties die je invullen op het achtergrondverhaal zijn ook nog eens redelijk lastig te volgen, waar ik ook niet zo'n fan van ben.

Desalniettemin terecht een klassieker in het anime genre. Maar ik vind de film wel wat aan de korte kant. Daarom wat mij betreft net geen 8.
Hmm ik vond hem niet heel bijzonder, het begon redelijk maar er zitten te weinig actiescenes in naar mijn smaak.
spoiler:
dat eindgevecht met die tank vond ik bijster slecht

Ik vind Akira dan vele malen leuker en toffer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
jellybrah schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Hmm ik vond hem niet heek bijzonder, het begon redelijk maar er zitten te weinig actiescenes is naae mijn smaak. [Spoiler]dat eindgevecht met die tank vond ik bijster slecht[spoiler/]

Misschien bevalt de live action versie je dan beter als je meer actie had verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jellybrah
P-Rock schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:52:
[...]

Misschien bevalt de live action versie je dan beter als je meer actie had verwacht.
Ik ben totaal geen fan van Scarlet Johansson en reviews zijn ook matig.. maar jij zou die aanraden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
jellybrah schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:56:
[...]

Ik ben totaal geen fan van Scarlet Johansson en reviews zijn ook matig.. maar jij zou die aanraden?
P-Rock in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
jellybrah schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:56:
[...]

Ik vond dat een goede film, maar ben wel Scarlett fan en heb het origineel van 1995 niet gezien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P-Rock
Krull (1983)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 121 min | MPAA: PG
De sci-fi fantasiefilm Krull laat zich nog het beste vergelijken als een kruising tussen Dune, Star Wars en Legend. De aanstaande bruid van prins Colwyn, Lyssa, wordt tijdens de huwelijksceremonie gekidnapt door een bende Slayers, buitenaardse indringers onder leiding van The Beast en die het land onveilig maken. Samen met zijn wijze raadgever Ynyr gaat hij op pad naar hun schuilplaats The Dark Fortress en om de Glaive te vinden, een magisch wapen dat The Beast voorgoed kan uitschakelen. De weg er naartoe kent echter vele gevaren. Gelukkig wordt hij bijgestaan door een bende rovers, een cycloop en een klunzige magiër. De film is een typisch jaren '80 produkt met een onevenwichtig verhaal en houterig acteerwerk. Grappig om nu grote namen als Liam Neeson en Robbie Coltrane in een bijrol te zien. De film was destijds een enorme flop, maar de special effects zijn best aardig en de diverse sets zien er mooi uit. Ook de soundtrack van James Horner doet zijn werk prima en zorgt voor een magische sfeer. Krull is aardig tijdverdrijf, maar een echte aanrader is het ook weer niet.
6 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
jellybrah schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Hmm ik vond hem niet heel bijzonder, het begon redelijk maar er zitten te weinig actiescenes in naar mijn smaak.
spoiler:
dat eindgevecht met die tank vond ik bijster slecht

The Matrix heeft anders juist die scene gekopieerd, dus zo slecht is deze toch niet, zou ik zeggen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• josh-hill
Tár (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Music | Runtime: 158 min | MPAA: R
Hm, volgens de generator is deze film hier nog niet beoordeeld. Niemand gezien?

Had hem eigenlijk in de bioscoop willen kijken, ook al had ik wat reserves. De film is nu ook al (schrikbarend) snel te streamen. Niet dat ik dat een probleem vind natuurlijk, want ik wilde wel zien wat ik gemist had.

De film is maar liefst 2 uur en 38 minuten lang. Normaal kijk ik films van 1.5 tot 2 uur, dus dat was een hele zit, zou je zeggen. Vreemd genoeg, voelde de film niet te lang. Sterker nog, het einde vond ik gehaast. Maar goed, ik snap de keuze wel om daar niet nog meer tijd aan te besteden, als je enkel naar een punt toe wilt werken.

Laten we bij het begin beginnen. Het begin van de film is wat vreemd. Het begint ook met titels van zo'n 5 minuten. Dát was zeker een lange zit. Er zit ook nog wat omheen en onder gemonteerd, maar dat is vooral vaag zonder context.

De film opent dan uiteindelijk (echt) met een interview. Ik ben een fan van spaarzaam gebruik van dialogen, dus ik vroeg me al snel af of dit wel een film voor mij was. Wat hier en later in de film gezegd wordt, is echter interessant. Het gaat over muziek, over componeren, over dirigeren, over de intentie van een muziekstuk, over eigen interpretatie, over wat muziek met je doet, etc.

Zo zit de film vol met wat het fictieve personage Lydia Tár en haar wereld draaiende houdt. En laat ik het maar gewoon zeggen, Cate Blanchett is zonder twijfel fenomenaal als Tár. Het duurt maar heel even voor je in haar wereld gezogen wordt, en alles zich heel natuurlijk ontvouwt.

Zoals gezegd, de film is lang. Er wordt dan ook de tijd genomen om deze wereld nauwgezet te schetsen. Verschillende aspecten komen aan bod. Tár als icoon, Tár als dirigent, Tár als partner, Tár als vader (zoals ze het zelf noemt), Tár als omhoog gevallen persoon, zowel de adoratie als het politieke moeras waar Tár mee te maken heeft.

Nu heb ik zelf eigenlijk helemaal niets met klassieke muziek. Toch wist deze film me van begin tot eind bijzonder te boeien. Niet alleen vanwege het drama dat zich ontvouwt, maar ook vanwege de ontleding van wat (klassieke) muziek is.

Maar een drama is het zeker. En wat voor één! Ik heb zelden zo'n grotesk en tegelijk natuurgetrouw verhaal mogen aanschouwen. Bovendien is het een bijzondere film, geen 13 in een dozijn verhaal. Combineer dit met de prachtige shots, het uitstekende acteerwerk, de interessante conversaties, en... tja, een wat afgeraffeld einde... dan wordt het toch net geen 10 vanwege dat laatste.
9 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die runtime had me tot nu toe weerhouden. Hij stond al even op mijn lijstje. Bijzonder om zo’n hoge score van jou te zien, zal hem binnenkort toch maar aanzetten dan.

Krull wil ik ook graag zien. Toch een beetje een cult classic.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Upgrade (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
De nabije toekomst. Grey Trace (Logan Marshall-Green) is een technophobe die niets heeft met de opmars van gadgets in de samenleving. Na verlamd te raken in een overval waarin ook zijn vrouw wordt vermoord, krijgt hij de kans om weer te kunnen bewegen met hulp van een implantaat. Dat tegen hem praat.

Upgrade leent het een en ander van films als Blade Runner en <insert your favorite revenge flick> maar de interacties met STEM, het implantaat, zijn humoristisch en tillen de film naar een wat hoger niveau.

Toch wel effectief sci-fi filmpje. Einde frustreert wat.
7.5 / 10

Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee