Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Peter Pan & Wendy (2023)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Letterlijke kinderfilm met een budget van 170 125 miljoen Amerikaanse dollar.

Hopend dat het zou meevallen zette ik de film met enig enthousiasme op, maar net als hierboven bleek binnen een half uur al dat het niet de moeite waard is. De gevechtsscenes met Peter Pan zeggen al genoeg; zodra je hem ergens in de film om Hook heen ziet zweven is pijnlijk zichtbaar dat hij aan een harnas met uitgegumde kabels hangt. Men lijkt er weinig moeite voor gedaan te hebben om er enig "realisme" in te krijgen, waar de visuele look van de film dit juist wel probeert uit te dragen.

Hoe die 170 125 miljoen dollar is besteed is mij dan ook niet direct duidelijk. Het is gefilmd in een land dat bekendstaat om goedkopere filmlocaties / taxcuts / enz. (Canada ey :P) en de karakters strooien met goedkope After Effects ipv fairy dust, boven rotsen van een eiland dat ook echt alleen maar een eiland ergens rond het VK lijkt te zijn.

Er zit wat ironie in een film die wat mist qua magie.
4.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 03-05-2023 07:21. Reden: Canadees geld ey!]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Angular, Cordova & Swift

Savage Salvation (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Gisteren in de bios gezien.
Redelijke film maar wel wat voorspelbaar hier en daar. En ik miste even wat precies de reden was dat Robert de Niro het kind zag waar hij voor remde.
Man en vrouw willen stoppen met de drugs, trouwen en krijgen dat aardig voor elkaar. Maar door omstandigheden moet manlief alle bad guys afmaken. Twistje aan het einde maar deed niet zo heel veel.
Leukste acteerwerk kwam wel van de hoofdpersoon Jack Huston, en bad guy Swen Temmel gaf de beste performance wat mij betreft. Bekendste acteurs zijn Robert de Niro en John Malkovich en die... tja... waren in de film.
'Wraakneem' film, en ik geef het een rating van 'aardig'. Maar je hoeft hem niet in de bios te zien.
5.5 / 10

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb daarnet trouwens ontdekt dat de Canadese dollar ook een dollarteken zou gebruiken, dus het kan zijn dat mijn review niet volledig klopt.

Het zou dan om 125 miljoen (Amerikaanse) dollar gaan voor Peter Pan & Wendy.

Dan begrijp ik het alsnog niet omdat het eruitziet als een serie van The CW, maar dit maakt het wel een klein beetje minder merkwaardig.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Gisteravond hebben we deze film opgezet zonder verwachtingen, want we hadden alleen maar een trailer gezien en kennen het bordspel zelf alleen van de serie Stranger Things. We vonden het beiden een vermakelijke film met veel goede humor, maar het verhaal was zoals je zou verwachten voorspelbaar.

We waren na het zien van de film wel blij dat we deze niet in de bioscoop hadden gezien, want dat vonden we ons het kaartje niet waard. Ja wij gaan heel selectief naar de bioscoop :D

Voor de mensen die de film hebben gezien: "Hello? Can Someone ask me a Question?"
7 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Peter Pan & Wendy (2023)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Wij zijn afgelopen weekend ondanks onze lage verwachtingen toch maar begonnen aan deze film en zijn na 50 minuten gestopt met kijken.. man man man wat slecht..

Ja waar te beginnen.. ik denk met de vraag: Waar is Disney mee bezig? Want willen ze van alle mooie films een live-action maken en dan de bestaande karakters en verhaaltechnische stukken aanpassen? Ik hoop echt dat hiermee gaan stoppen, want je leest alleen maar negativiteit. De verloren jongens die opeens iedereen moeten accepteren, waardoor er nu vrouwen bij zitten (heb er niks op tegen als het originele verhaal zo was, dus begrijp me niet verkeerd).

Deze live-action remake mist alle fantasie / magie / aantrekkingskracht en vooral de simpele humor die we kennen van de Peter Pan-verhalen die we kenden als kind en puber. Wat hebben ze met Nooitgedachtland gedaan, het land wat altijd zo kleurrijk was is omgetoverd tot een soort fantasieloos eiland dat vooral uit kale grasvlaktes en natte grotten bestaat.

Wil je deze film gaan kijken? Wij raden het af, maar die keus kunnen wij voor niemand maken.
3 / 10

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 14:58
Clueless (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Een jaren '90 highschool-comedy kijken als bijna 40-jarige man? As if..

Clueless is misschien wel mijn favoriete guilty pleasure film aller tijden. Hij klopt gewoon helemaal. De toonzetting, de first-world problemen waar Cher mee te maken krijgt, het Valley-girl taaltje. Heerlijk. Wat ook bijdraagt is dat Alicia Silverstone in deze film absoluut niet vervelend is om naar te kijken, en daar wordt ook gretig gebruik van gemaakt met haar outfits.

Het verhaal is gebaseerd op 'Emma' van Jane Austen, al moet ik bekennen dat ik die niet heb gelezen. Wat je krijgt is het verhaal van Cher die als rijk en populair meisje de problemen moet overwinnen die haar school en sociale leven opwerpen. De belangrijkste daarvan is uiteraard de zoektocht naar een geschikt vriendje. Dit verloopt natuurlijk niet zonder slag of stoot, maar loopt wel goed af.

Deze film kijk ik periodiek terug en heeft me nog nooit teleur gesteld. De invloed die deze film destijds heeft gehad op de jongerencultuur is ook zeker niet te onderschatten. De film is eindeloos te quoten, en dat gebeurde destijds dan ook rijkelijk. Met bijrollen voor Brittany Murphy, Donald Faison en Paul Rudd is de film ook een springplank geweest voor een aantal carrières.

Goed, i'm outtie.
9 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23
G_Dragon schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:21:
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)[Afbeelding: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Gisteravond hebben we deze film opgezet zonder verwachtingen, want we hadden alleen maar een trailer gezien en kennen het bordspel zelf alleen van de serie Stranger Things. We vonden het beiden een vermakelijke film met veel goede humor, maar het verhaal was zoals je zou verwachten voorspelbaar.

We waren na het zien van de film wel blij dat we deze niet in de bioscoop hadden gezien, want dat vonden we ons het kaartje niet waard. Ja wij gaan heel selectief naar de bioscoop :D

Voor de mensen die de film hebben gezien: "Hello? Can Someone ask me a Question?"
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik kijk nooit geen trailers of weet meestal niets van de film voor dat ik hem kijk. Bij deze zat er in mijn hoofd dat het een soort van LOTR-achtig avontuur ging zijn. Het had ook alle elementen daarvoor, maar er werd totaal geen gebruik van gemaakt.
Ik zie graag een film waarin gekke beesten en magie gebruikt wordt, dus dit had een feest voor mij moeten zijn. Maar dus constante undercuts met humor om de 'serieux' uit de film te halen werd me teveel. Ik heb de film zeker uit gekeken, maar ik vond dat er écht meer mee gedaan had kunnen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Renfield (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Pure pulp in de preview:

Dracula en zijn hulpje Renfield, die de genoemde graaf des Doods na iedere bijna-levensvernietigende situatie weer bij elkaar moet vegen, zitten in een "abusive relationship".

Op zich wel een leuke insteek van een oud verhaal, met veel gore op het niveau van The Boys.

Niet heel speciaal, maar met twee Nick's als hoofdrolspelers kun je weinig verkeerd doen. Alleen kijken als je in de stemming bent om veel lichamen en ledematen overdreven uit elkaar te zien spatten.
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 13:29
Infinity Pool (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 117 min | MPAA: R
Ik zetten deze film gisteren op zonder te weten waar over hij ging. Ik check wel eens een trailer, maar eigenlijk ga ik liefst blind in de film. Zelfs de bespreking was ik vergeten lezen. En wat een leuke verrassing werd me dit :-)

Een film dat effectief de 3 genres dat opgenoemd worden, kan waarmaken en nog op een goede manier ook. De film geeft een twist aan enkele concepten waar je ziet dat rijken echt wel ver kunnen gaan als ze merken dat alles kan. Er zitten scenes in dat lekker over the top gaan en het is geen typische suspense of jump scare horror. Het verhaal kon me echt wel boeien en alles zit mooi in elkaar. Ik geef hem een mooie 7.5/10
7.5 / 10

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Na een korte openingsscène en het Marvel logo wordt direct de sfeer voor de rest van de film neergezet, gevolgd door een aantal opvolgende "establishing" shots en scènes. De muziek begint, James Gunn is officieel niet meer gecancelled en de rollercoaster staat in de startblokken.

Gevolgd door Endgame raakte het MCU het spoor bijster en was het voornamelijk een handvol TV-series dat de verstokte MCU-fan enige, maar vaak alsnog redelijk oppervlakkige, verlichting kon geven.

Met deze film gaat dit niet veranderen.

De seventies- en eighties-vibe met technische snufjes die hun tijd ver vooruit zijn, maar eigenlijk afhangen van vage en lompe constructies, zijn geweldig en hebben een grafische uitwerking die weliswaar nog steeds niet altijd optimaal overkomt maar je op momenten wel even met een zwaar gevoel terug zal laten denken naar Quantumania.

Als emotioneel zwaar beladen film doet GotG 3 zijn werk goed. Op een paar karakters na is niemand echt slecht. En dit is waar het voor mij bleef steken, want hierin valt de film volledig terug op het standaard playbook van Marvel: emotie, yes, maar echt uitwerken op inhoud? Niet echt. Het is de digitale variant van "pluk de dag en wees lief voor jezelf", als spreuk op een Delfts tegeltje.

Is het een leuke film? Ja. Is het een te lange film? Eigenlijk wel. Is het meer van hetzelfde? Natuurlijk. Is het een goede afsluiter? Zeker.
7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stukfruit schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 04:21:
Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)[Afbeelding: Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Na een korte openingsscène en het Marvel logo wordt direct de sfeer voor de rest van de film neergezet, gevolgd door een aantal opvolgende "establishing" shots en scènes. De muziek begint, James Gunn is officieel niet meer gecancelled en de rollercoaster staat in de startblokken.

Gevolgd door Endgame raakte het MCU het spoor bijster en was het voornamelijk een handvol TV-series dat de verstokte MCU-fan enige, maar vaak alsnog redelijk oppervlakkige, verlichting kon geven.

Met deze film gaat dit niet veranderen.

De seventies- en eighties-vibe met technische snufjes die hun tijd ver vooruit zijn, maar eigenlijk afhangen van vage en lompe constructies, zijn geweldig en hebben een grafische uitwerking die weliswaar nog steeds niet altijd optimaal overkomt maar je op momenten wel even met een zwaar gevoel terug zal laten denken naar Quantumania.

Als emotioneel zwaar beladen film doet GotG 3 zijn werk goed. Op een paar karakters na is niemand echt slecht. En dit is waar het voor mij bleef steken, want hierin valt de film volledig terug op het standaard playbook van Marvel: emotie, yes, maar echt uitwerken op inhoud? Niet echt. Het is de digitale variant van "pluk de dag en wees lief voor jezelf", als spreuk op een Delfts tegeltje.

Is het een leuke film? Ja. Is het een te lange film? Eigenlijk wel. Is het meer van hetzelfde? Natuurlijk. Is het een goede afsluiter? Zeker.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik ben net terug van deze film. Ben het eens met wat je schrijft. Iets te lang maar verder weer een heerlijke actie videoclip op werderom een goede soundtrack (deel één wat wat dat betreft onverslaanbaar).
Enne, Rocket Rackoon - viel me nu pas op gek genoeg dat dat wel een verwijzing moet zijn naar Rocky Raccoon van the Beatles.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:35
franssie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Ik ben net terug van deze film. Ben het eens met wat je schrijft. Iets te lang maar verder weer een heerlijke actie videoclip op werderom een goede soundtrack (deel één wat wat dat betreft onverslaanbaar).
Gisteren heb ik de film ook gezien, en het verhaal had prima in 1,5 uur gepast. Dat er wat actie bij komt kijken is dan wel leuk, maar een uur rekken is wel wat extreem. Voor een GtoG vond ik het best een vermakelijke film, maar een goede film ga ik het niet noemen :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:39:
[...]

Enne, Rocket Rackoon - viel me nu pas op gek genoeg dat dat wel een verwijzing moet zijn naar Rocky Raccoon van the Beatles.
Nadat ik deze pagina las en deze test zag vermoed ik dat je gelijk hebt :Y

Vooral die laatste link is ehm, subtiel? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: R
Het einde van deel 2 was spannend en daardoor was ik heel benieuwd naar deel 3.

Helaas weet deel 3 voor mij het gevoel van de grote organisatie achter alle huurmoordenaars en de macht die ze hebben niet voor te zetten.

De arbiter lijkt heel stoer en meedogenloos, maar komt uiteindelijk niet heel machtig over. De andere bijzondere personen zoals de eigenaresse van de Marokkaanse versie van The Continental (verkeerde actrice gekozen ook nog, waarom geen mooie, echte Marokkaanse?), de “muntenmaker” en de “woestijnkoning” zijn maar losse opvulling.

Gevechten zijn er genoeg en sommige moorden zijn erg luguber te noemen, maar de rij van actie scènes zijn er puur om het zwakke verhaal te maskeren.

Al met al kan ik deze film dan ook geen voldoende geven en twijfel ik heel erg of ik deel 4 nog wel wil zien.

Een 5-je.
5 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 21:06
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Eindelijk weer een ouderwetse standalone film zonder tie-in (of veredelde trailer) voor andere mcu films. Super goofy scenes met wat meer praktische effecten. Voor de verandering geen woke of PC onzin, James Gunn mag er meer maken ;). Bad guy was redelijk irritant en slecht uitgewerkt en Rocket' backstory was niet heel bijzonder.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36

GeeBee

Oddball

The Good Liar (2019)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R
Een prettige film met twee top-acteurs: Helen Mirren en Ian McKellen.
Het begint het een simultaan schrijven van twee profielen op een datingsite resulterend in een ontmoeting in een café. Van oplichter Roy zien we eerst twee verhaal-lijnen, van slachtoffer Betty één. Daarna verloopt het verhaal redelijk via de te verwachten lijnen, met een paar goede twists aan het eind. Ondertussen kun je volop genieten van de beide karakters.

De film kijkt lekker weg!
7.5 / 10

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 07:21

Superkiwi

Hoi doei

Everything Everywhere All at Once (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 139 min | MPAA: R
Na 5 minuten wilde ik hem afzetten. Na een kwartier wilde ik hem serieus afzetten. Een half uur in de film dacht ik "de avond is nog jong en als ik nog een andere film wil beginnen is het nu of nooit". Het werd nooit en ik heb de film uitgezeten.
Het eerste uur was heel chaotisch waarin ik vooral probeerde te bevatten wat er allemaal gebeurde. Na ongeveer een uur werd het me duidelijk, ongeveer gelijk met het moment dat de hoofdrolspeelster het ook door had. Dat was ook gelijk het leukste stukje van de film
spoiler:
waar ze verschillende vechtkunsten meenam uit ervaringen in andere universums om zo een groep vijanden te verslaan

vergezeld door opzwepende muziek, met mooi camerawerk en opvallende choreografie inclusief een aantal zeer aparte voorwerpen.

Nu is een review bedoeld om te vertellen wat ik van de film vond en daar zit nu juist het probleem: ik weet het niet. Ik weet niet of ik de film nu goed vond, of juist slecht, of ergens daar tussenin. Wat ik wél weet: op een schaal van 1 tot wtf scoort deze film een 10+, zonder enige twijfel. Zelfs Mother was niet zo van het padje af als deze film. Om die reden onthou ik me van het geven van een cijfer.

Ik wist dat de film twee uur en een kwartier zou duren maar toen de (echte) aftiteling eenmaal over het scherm rolde had ik zoiets van "nu al?". Er gebeurt echt zó veel dat de tijd vliegt, het voelde bijna alsof ik een uurtje terug in de tijd was gereisd tijdens het kijken naar de film.
/ 10

[Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 07-05-2023 10:45]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Hm, dus wellicht had ik hem wel gewoon af moeten kijken. Ik heb hem al 3 of 4 keer afgezet na 15 min.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Babylon (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 189 min | MPAA: R
Knallend uit de startblokken en uit als een nachtkaars. Een film vol extremen en losbandigheid, more is more. Een ode aan de permanente ontwikkeling van de filmkunst. So far so good

Maar helaas, een magere voldoende. De enige voldoening die ik uit de film haal is dat het slecht afloopt met de meeste sterren. Misschien als de film anders geknipt was en het een rollercoaster van 2 uur was geweest je nog met een wauw gevoel zou achterblijven, nu ben ik vooral blij dat het erop zit.

Als je zoveel potentie ziet is het extra zuur dat het resultaat maar gewoon oké is. Dit had een klassieker kunnen zijn, de Bohemian Rhapsody onder de films als dat ergens op slaat, waarschijnlijk niet. Anyway, 6.5
6.5 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 20:12
Good Will Hunting (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126 min | MPAA: R
Sommige films heb ik in de bioscoop gezien, heb ik thuis een versie van (DVD, Blu-ray) en als hij op de tv komt kijk ik die toch nog (met al die ^&%$*()^@# reclames er tussen door).
Het is een super film. Robin Williams en Matt Damon spelen geweldig, maar ook de anderen: Ben Affleck, Stellan Skarsgård en Minnie Driver zijn goed. Verhaal blijft interessant, een weesjongen die extreem intelligent is op het gebied van Wiskunde, maar door zijn verleden erg complex in elkaar zit. De balans tussen gepusht worden om wat met de wiskunde (commercie) te doen, of "mens te worden" is heel leuk uitgewerkt. Net als de spanning tussen Robin en Stellan.
Mocht je hem gemist hebben, de film is zeker de moeite waard.
9 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:49
Een mooi voorbeeld hoe fout een trailer er uit kan zien, met de foute 80s vibe, dat je bijna deze film gaat kijken.

Wie durft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Aardige Kung Fury vibe :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 18:00
I Am Legend (2007)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
Lang geleden had ik deze film al eens gezien, maar voor mijn dochter (bijna 14) was het een film die ze nog niet kende. En het is een film die wel in haar straatje past, dus lekker opgezet om samen te kijken. Prima kijkbare film uit de tijd dat Will Smith nog helemaal 'hot' was in Hollywood overigens. Na alle post-apocalyptische films en series tegenwoordig over de wereld na een virus (of schimmel) uitbraak die de mensheid heeft gedecimeerd is deze film niet zo bijzonder (meer) maar de uitwerking is best goed gedaan. Will Smith leeft in een verlaten New York terwijl hij nog steeds een vaccin of anti-virus probeert te vinden tegen het gemodificeerde mazelen anti-kanker virus dat blijkbaar nogal ongewenste neveneffecten had. Mijn dochter vond het in ieder geval een vermakelijke film en voor mij was het ook geen straf deze film weer opnieuw te zien.
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Alleen is Kung Fury maar 30 minuten, deze film is 1 uur en 30 minuten. Tevens heb ik het gevoel dat Transmutators zichzelf als serieus ziet, waar Kung Fury duidelijk wist wat voor film het was. Ben wel benieuwd of Kung Fury 2 net zo leuk wordt als de eerste film, hopelijk zien we het later dit jaar.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Jeetje alweer een maand sinds de vorige post!

Force Majeure (2014)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Goede film van Östlund. De grap is eigenlijk dat het incident heel klein begint en dan steeds verder wordt uitgediept. Ook de zijstapjes worden goed weergegeven, zoals het zoontje dat bang is dat zijn ouders gaan scheiden. Dat had van mij nog iets diepgaander gemogen.

Hoogtepunt vind ik de vriend die als psycholoog probeert de boel te lijmen. Waarna zijn 20 jaar jongere vriendinnetje een heeeeeel domme opmerking maakt en ook niet begrijpt waarom dat zo'n domme opmerking is.

Het einde is echt een dikke teleurstelling en had veel beter gemogen én gemoeten. Zag in de reviews op moviemeter dat ik daar niet de enige in ben. Misschien had ik wel een hele punt hoger gegeven als dit beter was gedaan.
7.5 / 10

Triangle of Sadness (2022)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R
Had er veel meer van verwacht na alle lovende recensies. Uiteindelijk beetje vlak verhaal, maar past op zich wel bij Ruben Östlund. Het mooist is toch wel de bezopen kapitein en natuurlijk het captains dinner.

De boodschap van de film is natuurlijk wel sterk en het einde daarom des te meer. In ieder geval heeft dat leeghoofd het dus helemaal niet begrepen gelet op haar laatste woorden.
6.5 / 10

Everything Everywhere All at Once (2022)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 139 min | MPAA: R
Review van @Superkiwi is zeer accuraat wat mij betreft. Wij hebben hem gisteren ook gekeken. Duurde lang voor ik er in kwam, maar stukje waarin hoofdrolspeelster het door had is inderdaad het beste stukje van de film.

Qua beschrijving past denk ik het beste: moeder is rot tegen haar dochter en wordt daarom gestraft door het multiversum. En dan inderdaad met een heleboel wtf.

Ik geef het een 7 voor het originele idee, maar op sommige punten had het wel iets meer uitgelegd mogen worden mijns inziens. Het is in ieder geval wel iets waar geen vergelijkbare films van zijn.
7 / 10

Acties:
  • +11Henk 'm!

• josh-hill
The Hurt Locker (2008)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 131 min | MPAA: R
Ik kom er steeds vaker achter dat films die ik zoveel jaar geleden goed vond ik nu geen klap meer aan vindt.

Neem nu The Hurt Locker. Deze film scoorde maar liefst 9 uit 10 op mijn scorekaart.

Alweer lang geleden dat ik deze gezien had en was vandaag wel in de mood.

Kwam er al snel achter dat het niet echt gefilmd was zoals ik het graag zie. Het is namelijk een shaky cam film: camera vanuit de hand, veel en onregelmatig bewegen en hard in- en uitzoomen. En als ik ergens niet tegen kan bij het kijken van een film, dan is het dat wel. Ok, er zijn wel meer dingen, cliché verhaal is denk ik 1, maar dit is dan nummer 2.

Het acteerwerk is prima, en het verhaal is op zich ook prima. Allerlei facetten van oorlog komen aan bod, evenals allerlei karakters en hoe die er verschillend mee om gaan. Dat is zeker sterk gedaan.

Maar toch, het is allemaal een beetje oppervlakkig. Ja, Will krijgt een soort van band met een Iraaks jongetje en dat heeft wat interessante consequenties later in de film, maar verder is het toch wel erg voorspelbaar. Wellicht komt dit omdat ik de film al eerder heb gezien, maar de manier waarop iets geschoten en getimed is, verraadt eigenlijk meestal wel wat er gaat gebeuren.

Is het daarmee een slechte film? Nee, dat niet. De film heeft zeker wat te zeggen, al is het een beetje all over the place. Er is geen focus op één (of een paar) belangrijke boodschap(pen).

Maar ik kan deze viewing dus op geen enkele manier weer richting die 9 redeneren. Sterker nog, je ziet allerlei dingen in de film gebeuren waarbij je je vooral afvraagt hoe realistisch het is. Niet, lijkt me. Veel zaken zijn echt te idioot voor woorden. Veteranen geven dan ook flink af op deze film.

De film heeft echter een stortvloed aan prijzen gewonnen, waaronder 6 Oscars, inclusief die voor beste film, en blijkbaar zat ik in dat kamp toen ik de film voor de eerste keer zag. Maar ik ben bekeerd. Nee, ik denk dat ik Jarhead beter vindt.

Richting het einde wordt de film nog wel beter, maar zeker vanwege de shaky cam, kom ik nu niet verder dan een 7.
7 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:34
Evil Dead Rise (2023)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror | Runtime: 96 min | MPAA: R
Tja.... lastig.
Dit is een film die ik graag leuker had geconden, maar er mankeert gewoon teveel aan.

De oude films vind ik leuk, maar grotendeels overgewaardeerd.
Het is met name de humor, het stukje 'over the top' en Bruce Campbell die ervoor zorgden dat ze iets speciaals hadden.
De serie 'Ash vs Evil Dead'' combineerde alles wat ik goed en leuk vond aan de films en gooide daar een aantal flinke scheppen bovenop.
Fantastisch, wat kon ik daar van genieten.

Na het zien van de trailer had ik goede hoop dat Evil Dead Rise in deze lijn verder zou gaan.
Dus naar de bios..... (sidenote: Kinepolis Antwerpen is belachelijk duur geworden).

De film begint goed. De toon wordt snel gezet en het belooft een leuk avondje te worden.
Na de intro worden we meegenomen naar de hoofdlocatie; een crack-ass pand dat genomineerd is voor de sloop en waar de hoofdrolspelers nog een laatse maandje bicakeren voor ze weg moeten. Met de kinderen begint de eerste irritatie. Over the top irritant gemaakt, maar nog geen probleem, want horro dus mogelijk goede cannon fodder.

Hoe de Necronomicon (boek van de doden) wordt gevonden en het onheil wordt aangeroepen vond ik eigenlijk wel leuk gedaan. So far so good.
Onheil begint lekker op gang te komen. Check. Shit hits the fan. Check.Tot dit punt nog steeds goed.

Vervolgens lijkt de regisseur ontslagen te zijn en mag het special effects team de film afmaken.
En dan gaat het voor mij mis.

Ik hou van gore en dat mag flink overdreven, maar de uitwerkingen zijn nogal wisselend.
Grootste probleem is dat er ondertussen geen plot, verhaal of logica meer te bekennen is.
Het gaat alleen nog maar om overleven, waarbij de rest van de film een aaneenschakeling is van de special effects. Ook dit zou prima kunnen volstaan voor een gory horror, maar op de één of andere manier werkte het niet voor me.
Was het het slechte acteerwerk? Goed mogelijk.
Geforceerde pogingen te shockeren? Geen empathie voor de karakters. Misschien.
Het interesseerde me op een gegeven moment niet meer hoe de film verder zou verlopen en volgens mij dacht de regisseur daar net zo over.

Op een gegeven moment werd het zo slecht en belachelijk dat ik hard in de lach schoot.
En eerlijk gezegd had ik meer op dat soort momenten gehoopt.
6.3 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Haay schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:53:
I Am Legend (2007)[Afbeelding: I Am Legend (2007)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
Lang geleden had ik deze film al eens gezien, maar voor mijn dochter (bijna 14) was het een film die ze nog niet kende. En het is een film die wel in haar straatje past, dus lekker opgezet om samen te kijken. Prima kijkbare film uit de tijd dat Will Smith nog helemaal 'hot' was in Hollywood overigens. Na alle post-apocalyptische films en series tegenwoordig over de wereld na een virus (of schimmel) uitbraak die de mensheid heeft gedecimeerd is deze film niet zo bijzonder (meer) maar de uitwerking is best goed gedaan. Will Smith leeft in een verlaten New York terwijl hij nog steeds een vaccin of anti-virus probeert te vinden tegen het gemodificeerde mazelen anti-kanker virus dat blijkbaar nogal ongewenste neveneffecten had. Mijn dochter vond het in ieder geval een vermakelijke film en voor mij was het ook geen straf deze film weer opnieuw te zien.
Jammer genoeg faalt deze film behoorlijk als boekverfilming.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Fatal Attraction (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Een gouwe ouwe met Michael Douglas die vreemdgaat met een psycho. De vraag is waarom de psycho zich zo gedraagt, ze is pas 36 en kan best een andere man krijgen dus moeilijk te geloven dat ze zich zo gedraagt omdat ze wanhopig aan de man wil. Is ze gewoon knettergek? Het lijkt er wel op. Ze gedraagt zich zonder reden als een psycho.

Algeheel goed verhaal uit een tijd dat films nog films waren. Boeiend. Leuk.
8 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:51
Haay schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:53:
I Am Legend (2007)[Afbeelding: I Am Legend (2007)]
Heb je 'm gezien met het originele of alternatieve einde? Dat maakte voor mij wel een verschil namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
ErikT738 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:12:
Heb je 'm gezien met het originele of alternatieve einde? Dat maakte voor mij wel een verschil namelijk.
Helaas staat op HBO Max de "Theatrical" versie, en niet met het einde dat dichter bij het boek staat. Ik heb wel gelezen hoe dat einde gaat en als filmliefhebber en als sci-fi / fantasy boeken liefhebber, heb ik persoonlijk voorkeur voor dat einde.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 00:40
RoboCop (1987)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R
In een dystopisch door misdaad geteisterd Detroit is Alex Murphy agent bij de door Omni Consumer Products geprivatiseerde politie. Wanneer Murphy tijdens zijn dienst gruwelijk wordt afgeknald, gebruikt OCP zijn lichaam om een krachtige cyborg te bouwen: RoboCop.

Na 36 jaar is de eerste Amerikaanse film van Paul Verhoeven nog steeds een dijk van een film.

Wat op het eerste zicht misschien een typische gewelddadige jaren '80 actiefilm lijkt, is net een satire op dat soort films. En de kritiek op megabedrijven, media, massaconsumptie, ... maakt dat RoboCop nog steeds relevant is. De reclame en nieuwsberichten die de film onderbreken, helpen hierbij en zorgen tegelijk voor een licht humoristische noot. Iets wat Verhoeven later nog eens min of meer herhaalt in Starship Troopers.

Verder klopt het totaalplaatje van de film zo goed als helemaal. Peter Weller zet door zijn bewegingen in het iconische pak meesterlijk de rol van RoboCop neer. De onvergetelijke theme song wordt perfect doorheen een groot stuk van de film gebruikt. Het gebruik van protheses, practical effects en motion stop technieken maakt dat de film realistisch en niet volledig gedateerd aanvoelt. En de oneliners maken het uiteraard helemaal af.

Puntje van kritiek is misschien dat er net iets teveel in de beperkte tijd wordt geduwd.

Deze heb ik op TV gezien, enkele dagen later gevolgd door RoboCop 2. Dat is echter meer een actiefilm en slaat (net als de remake uit 2014) de bal volledig mis qua stijl en toon. Verhoeven stond niet meer aan het roer van deel 2 en deel 3 maar maakte Total Recall en Basic Instinct, wat zonder twijfel de betere keuze was.
8 / 10

[Voor 3% gewijzigd door D-Three op 11-05-2023 07:14]

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 20:12
D-Three schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:26:
RoboCop (1987)[Afbeelding: RoboCop (1987)]
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R
In een dystopisch door misdaad geteisterd Detroit is Alex Murphy agent bij de door Omni Consumer Products geprivatiseerde politie. Wanneer Murphy tijdens zijn dienst gruwelijk wordt afgeknald, gebruikt OCP zijn lichaam om een krachtige cyborg te bouwen: RoboCop.
.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik ben in '87 de bioscoop uitgelopen, toen de politieagent helemaal aan gort geschoten werd. Ik kan mn portie geweld echt hebben, genoeg oorlogs, SF of slasher films die ik bekijk. Thuis of in de bios. Die scene ( kon ik niet hebben, werd er onpasselijk van. En eigenlijk heb ik die scene daarna nooit meer gezien/bekeken.

• josh-hill
Klassieker inderdaad!

Please put down your weapon. You have 20 seconds to comply.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 15:51
Robocop 1987 van onze Paul Verhoeven.
Klassieker indd.

Death or alive, you coming with me.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ah, the good ol'days. Ik had dit nummer op tape.

YouTube: Silver Bullet - 20 Seconds To Comply (1989)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
ArnieNFW schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Ik ben in '87 de bioscoop uitgelopen, toen de politieagent helemaal aan gort geschoten werd. Ik kan mn portie geweld echt hebben, genoeg oorlogs, SF of slasher films die ik bekijk. Thuis of in de bios. Die scene ( kon ik niet hebben, werd er onpasselijk van. En eigenlijk heb ik die scene daarna nooit meer gezien/bekeken.
Heb je de film nooit meer gezien dan? Ik was te jong om de film in de bios te zien. Maar ik herinner mij wel toen ik de film enkele jaren later op het kleine scherm zag, ik het ook best een heftige scene vond. Ondanks dat er ongetwijfeld bloederiger films zijn, is er inderdaad iets ruw aan die scènes. Maar tegelijkertijd is het ook gewoon zo over the top dat het lachwekkend is. Indien je er nog niet tegen kan, dan kijk je best niet de director's cut ;)

Wat betreft de quotes, vergeet ook deze niet:
YouTube: I'd buy that for a dollar!

Eigenlijk was het best een leuke tijd, die jaren zonder internet, streaming, digitale tv, ... Door het beperkte aantal zender keken we bijna allen naar hetzelfde en stonden we de dag nadien oneliners te citeren op school. Wat waren we jong en onschuldig :D

Na de reboot uit 2014, die ik trouwens niet zo slecht vond maar geen waardige RoboCop, is er trouwens even gewerkt aan een direct vervolg op de eerste film, waarbij de andere films dus werden genegeerd.

De vraag is echter of je er wel een waardig vervolg aan kan breien, dit lijkt zo'n film die je maar éénmaal kan maken. Bij een sequel of reboot kan je wel proberen meer van hetzelfde doen maar de verrassing heb je niet meer.

YouTube: The Making of «ROBOCOP» (1987) Behind The Scenes

[Voor 3% gewijzigd door D-Three op 18-05-2023 13:10]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:35
Qua geslaagde reboot van een kazige actiefilm vond ik DREDD wel sterk, trouwens.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik vond de nieuwe Total Recall nog wel aardig.
Vrijdag schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 01:30:
Qua geslaagde reboot van een kazige actiefilm vond ik DREDD wel sterk, trouwens.
Ja, die was niet onaardig. Totdat je The Raid ziet. :o

[Voor 9% gewijzigd door Dwarlorf op 12-05-2023 06:47]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:36
Dwarlorf schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:46:
Ik vond de nieuwe Total Recall nog wel aardig.

[...]

Ja, die was niet onaardig. Totdat je The Raid ziet. :o
Nou, dat is grappig.

Ik heb The Raid net aangezet, had de film van een lijstje met top actiefilms gehaald. Wist er verder niks van. Na een paar minuten bekroop het deja vu gevoel me: Dit is gewoon Dredd.

Wat nou leuk is is dat ik en ik vermoed velen met mij dachten dat Dredd gebaseerd is op The Raid, maar dit is dus niet zo. Beiden zijn min of meer tegelijk door hun productie cyclus gegaan, in elk geval hebben de mensen die Dredd maakten niks van The Raid gezien. De verklaring hier is dat er in de filmwereld vaker scripts circuleren die ‘lenen’ van elkaar en door verschillende producers besproken worden. Het is dus ook weer geen 100% toeval dat er twee gelijksoortige films binnen een korte periode van elkaar uitkomen die niks met elkaar te maken hebben. Zie bijvoorbeeld Deep Impact en Armageddon en ID4 en Mars Attacks!.

Anyway, The Raid nog niet afgekeken, beetje moe gisteren. Dredd? Heerlijke film, zeker een beste actiefilms van de laatste tien jaar.

@josh-hill goede evaluatie van The Hurt Locker denk ik. Ik vond het toen al een zeven, nooit begrepen wat deze film zo speciaal maakte. Vond Zero Dark Thirty een betere film van Bigelow.

[Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-05-2023 07:55]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:51:
@josh-hill goede evaluatie van The Hurt Locker denk ik. Ik vond het toen al een zeven, nooit begrepen wat deze film zo speciaal maakte. Vond Zero Dark Thirty een betere film van Bigelow.
Ah, is Zero Dark Thirty van dezelfde regisseur? Die heb ik ook al op blu-ray. Misschien maar eens vergelijken inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 14:58
Vrijdag schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 01:30:
Dredd is een fantastische comicverfilming. Echt een schande dat daar geen vervolg op is gekomen.

"Choke on that"

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:16
IMDB: Baahubali: The Beginning (2015)
Ik kan sinds RRR Indiaase films wel waarderen. Super creatief in vecht scènes, met natuurkunde wordt een loopje genomen. Woke bestaat niet. Randje seksistisch soms. Het kan ook binnen een film van goed naar super kneuzig gaan binnen een minuut en daarna weer terug. Kleuren spatten wel van je scherm af. En het zijn meestal halve musicals, hoop muziek en dansen. Maar dat vind ik eigenlijk ook wel leuk. Geluid hard, lekker trommelen. Deel 2 staat klaar maar daar is het te laat voor helaas.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 08-06 18:10
Air (2023)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 111 min | MPAA: R
Zag hem gister staan op Amazon en was wel benieuwd. Het is gebaseerd op het waargebeurde verhaal hoe Nike in de jaren 80 een nog vrij onbekende Michael Jordan probeert te strikken. Converse en Adidas wilden ook beide dat Jordan hun schoenen ging dragen. Matt Damon, in de rol van Sonny, is bij Nike de man die de onbekende basketballers in het Nike team probeert te krijgen. Maar ja, wil je dat je product goed verkoopt, omdat een bekende sporter het draagt dan moet het ook wel een goede sporter zijn. Bij Jordan heeft hij een goed gevoel, dus hij probeert de CEO van Nike (Ben Affleck) ervan te overtuigen het hele sponsorbudget aan Jordan uit te geven in plaats van het te spreiden over 3 redelijke basketballers.

Iedereen kent natuurlijk wel de Jordan Air schoenen van Nike, dus je weet wel hoe het afloopt. De film as sich is leuk gedaan. Prachtige jaren 80 vibe en muziek.
7 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:34
Zag hem gister staan op Amazon...
Ik heb prime en het is dat je t nu zegt, anders had ik nooit op prime gekeken of Air daar te zien was.
Dus daarom: wanneer wordt die filmreviewtemplate nou eens uitgebreidt met een 'heb deze film gezien op'-functionaliteit?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 08-06 19:26
deBennie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Ik heb prime en het is dat je t nu zegt, anders had ik nooit op prime gekeken of Air daar te zien was.
Dus daarom: wanneer wordt die filmreviewtemplate nou eens uitgebreidt met een 'heb deze film gezien op'-functionaliteit?
Misschien als je het iets minder gepikeerd voorstelt aan @Webgnome, kan 'ie er wel wat mee ;)

The devil is in the details.

• deBennie
Hahn schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Misschien als je het iets minder gepikeerd voorstelt aan @Webgnome, kan 'ie er wel wat mee ;)
deBennie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
:9

• Hahn
Iets minder gepikeerd 'm vragen of er nog aan gewerkt wordt, dan ;) Het is een gratis tool die hij in z'n eigen tijd maakt, dus een beetje lief zijn mag wel.

• deBennie
Je leest t als gepikeerd en ik snap het is een forum maar hij was niet als gepikeerd bedoelt.
Misschien had ik eern glimlach-smiley moeten toevoegen, achteraf gezien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
X-DraGoN schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Ik kijk nooit geen trailers of weet meestal niets van de film voor dat ik hem kijk. Bij deze zat er in mijn hoofd dat het een soort van LOTR-achtig avontuur ging zijn. Het had ook alle elementen daarvoor, maar er werd totaal geen gebruik van gemaakt.
Ik zie graag een film waarin gekke beesten en magie gebruikt wordt, dus dit had een feest voor mij moeten zijn. Maar dus constante undercuts met humor om de 'serieux' uit de film te halen werd me teveel. Ik heb de film zeker uit gekeken, maar ik vond dat er écht meer mee gedaan had kunnen worden.
Klinkt eigenlijk wel als een correcte ode aan Dungeons en Dragons :+

• rimave
  • Laatst online: 08-06 18:10
deBennie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Er is een app genaamd Justwatch. Daarop kun je makkelijk zien waar een film te vinden is. Soms komen ze namelijk ook niet naar voren op de hoofdpagina van een Netflix, Amazon, Skyshowtime, HBO, AppleTV of Pathé Thuis.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deBennie
rimave schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:30:
[...]

Er is een app genaamd Justwatch. Daarop kun je makkelijk zien waar een film te vinden is. Soms komen ze namelijk ook niet naar voren op de hoofdpagina van een Netflix, Amazon, Skyshowtime, HBO, AppleTV of Pathé Thuis.
deBennie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

;)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:51
Voor de mensen die vragen om een kopje " ik heb dit gezien via" toe te voegen. Daar zijn een paar mogelijkheden.

1: een tekstje in de review. Dit is makkelijkst want je kunt het zelf invullen
2: een extra veldje dat je moet in vullen. Hier ben ik zelf geen voorstander van aangezien het een hel is om dat te ondersteunen.

En dan heb ik er een beetje mijn bedenkingen bij. Want als ik nu zeg dat ik via Netflix kijk hoeft dat morgen niet meer te kloppen. Lees: het staat niet meer op netflix Heb er op dit moment niet veel tijd voor maar het staat op mijn radar iig

[Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 14-05-2023 07:10]

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

deBennie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:24:
Je leest t als gepikeerd en ik snap het is een forum maar hij was niet als gepikeerd bedoelt.
Misschien had ik eern glimlach-smiley moeten toevoegen, achteraf gezien.
Bovenaan de post staat een Wijzig-mogelijkheid. ;)

[Voor 1% gewijzigd door GeeBee op 14-05-2023 08:50. Reden: Smiley toegevoegd.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:35
Wij zijn toch tweakers? Wij kijken films op internet 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
Webgnome schreef op zondag 14 mei 2023 @ 05:39:
Voor de mensen die vragen om een kopje " ik heb dit gezien via" toe te voegen. Daar zijn een paar mogelijkheden.

2: een extra veldje dat je moet in vullen. Hier ben ik zelf geen voorstander van aangezien het een hel is om dat te ondersteunen.

En dan heb ik er een beetje mijn bedenkingen bij. Want als ik nu zeg dat ik via Netflix kijk hoeft dat morgen niet meer te kloppen. Lees: het staat niet meer op netflix Heb er op dit moment niet veel tijd voor maar het staat op mijn radar iig
Uiteraard kan het altijd gebeuren dat een film niet meer op de genoemde streamingdienst staat, net zoals 'ie mogelijk niet meer in de bioscoop draait wanneer je het weken/maanden/jaren later leest :P

Maar dat maakt niet uit, toch? De kans is aanzienlijk dat een film alsnog beschikbaar is, en anders weet je dat 'ie op X gestaan heeft. Of dat iemand het op DVD gezien heeft bijvoorbeeld. En het geeft ook een beetje context, want een dikke actiefilm in de bioscoop zien is toch een andere ervaring dan thuis op je smartphone of 13" laptop.

Zolang het niet in de UBB Generator zit kunnen mensen het zelf invullen, maar dat gaat geheid vergeten worden door veel mensen. Dus als het als open veldje in de UBB Generator toegevoegd kan worden, zou dat heel nice zijn :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

JustWatch lijkt intern ondersteuning te hebben voor het ID van IMDb (zie alternate id).

Misschien lukt het om hen lief aan te kijken (het is mogelijk om een aanvraag te doen) zodat je met wat geluk JW-urls kan toevoegen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Vrijdag schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:35:
Wij zijn toch tweakers? Wij kijken films op internet 8)
Ik voornamelijk van de NAS;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• P-Rock
U Turn (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R
Malle film van Oliver Stone over een loser met gokschulden (Sean Penn) die vast komt te zitten in een stoffig gehucht in Arizona, waarbij de inwoners allemaal knettergek lijken te zijn. Hij maakt kennis met de verleidelijke Grace (Jennifer Lopez) en voor hij het weet wordt hij door haar jaloerse man (NIck Nolte) betrokken bij een moordcomplot. U Turn heeft veel overeenkomsten met de film Red Rock West (1993), maar dan gefilmd in de stijl van Natural Born Killers. U Turn is totaal niet serieus te nemen en er valt flink wat te lachen bij de absurde situaties waarin onze antiheld allemaal verzeild raakt. De cast is prima en we zien ook Joaquin Phoenix, Claire Danes, Billy Bob Thornton, Powers Boothe en Jon Voight in grappige bijrolletjes. Zoals ik al zei doet het camerawerk denken aan Stone's eerdere film Natural Born Killers, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende lenzen en snelle editing om zo een vervreemdend effect te creëren. Grootheid Ennio Morricone verzorgde de soundtrack en deze doet denken aan zijn bijdragen aan de Spaghetti Westerns, zoals de Dollars trilogie. Stone had specifiek om deze muzikale stijl gevraagd, zag ik in de documtaire 'Ennio (2021)'. Topfilm!
8 / 10

[Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 14-05-2023 21:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

P-Rock schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:47:
U Turn (1997)[Afbeelding: U Turn (1997)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R
Malle film van Oliver Stone over een loser met gokschulden (Sean Penn) die vast komt te zitten in een stoffig gehucht in Arizona, waarbij de inwoners allemaal knettergek lijken te zijn. Hij maakt kennis met de verleidelijke Grace (Jennifer Lopez) en voor hij het weet wordt hij door haar jaloerse man (NIck Nolte) betrokken bij een moordcomplot. U Turn heeft veel overeenkomsten met de film Red Rock West (1993), maar dan gefilmd in de stijl van Natural Born Killers. U Turn is totaal niet serieus te nemen en er valt flink wat te lachen bij de absurde situaties waarin onze antiheld allemaal verzeild raakt. De cast is prima en we zien ook Joaquin Phoenix, Claire Danes, Powers Boothe en Jon Voight in grappige bijrolletjes. Zoals ik al zei doet het camerawerk denken aan Stone's eerdere film Natural Born Killers, waarbij gebruik wordt gemaakt van verschillende lenzen en snelle editing om zo een vervreemdend effect te creëren. Grootheid Ennio Morricone verzorgt de soundtrack en deze doet denken aan zijn werk voor spaghetti westerns zoals For A Few Dollars More en Once Upon a Time in the West. Ik zag in de documentaire 'Ennio' dat Stone hier ook specifiek om had gevraagd. Topfilm!
Oewh, dat klinkt als een goeie filmtip, thanks :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:15

dbzfan

Nee.

Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar ik zoek meer films zoals 21 Grams, Seven, Traffic en Prisoners... dus zware thrillers of drama films.. iemand tips?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dbzfan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:55:
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is maar ik zoek meer films zoals 21 Grams, Seven, Traffic en Prisoners... dus zware thrillers of drama films.. iemand tips?
The Game en Shutter Island zijn wat mij betreft echt neusje van de zalm thrillers.

Edit: The Machinist, The Prestige, Memento

[Voor 10% gewijzigd door jodeltje op 14-05-2023 20:41]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jordi.k
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 20:47
The Departed, Shutter Island, The Usual Suspects, Zodiac, Wind River, The Negotiator, Mystic River, Gone Girl, Gone Baby Gone.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 08:22

AvK

Ready Set Go

Fargo.
The house that Jack built.
No country for old man.
Runaway Train.
Three billboards outside ebbing missouri.
One Flew Over the Cuckoo's Nest.
The World According to Garp.
The Batman.

Wat bedoel je met zware thrillers of drama. Moet het allemaal zwart zijn of mag er ook humor inzitten bijvoorbeeld.

[Voor 162% gewijzigd door AvK op 14-05-2023 20:56]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

U vergeet Billy Bob Thornton die een nogal vreemde automonteur speelt _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Superkiwi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:23:
[...]

U vergeet Billy Bob Thornton die een nogal vreemde automonteur speelt _O-
Inderdaad, hoe kon ik die nou vergeten? Hilarische rol!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• P-Rock
8MM
A History of Violence
Babel
Eastern Promises
Gone Girl
Kalifornia
Kiss The Girls
Murder by Numbers
Nightcrawler
Panic Room
Red Dragon
Resurrection (1999)
The Bone Collector
The Little Things

Veel plezier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• josh-hill
Omar (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Romance | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated
Omar is een Palestijnse film die qua verhaal zo'n beetje tussen Paradise Now en Huda's Salon in zit.

De film begint met dat Omar één van de vele hoge muren over klautert om zijn vriendin op te zoeken. Dat zet meteen de wereld waarin hij leeft goed weer.

Net als in Paradise Now wil Omar met zijn jeugdvrienden zich tegen de onderdrukking verzetten door een aanslag te plegen.

Deze intentie heeft natuurlijk de nodige gevolgen.

De film is mooi geschoten en ook het verhaal is goed. Je zit regelmatig mensen in te schatten aan welke kant ze eigenlijk staan. De film heeft hier en daar kleine verrassingen die je wellicht al geraden had, in het geval je dan dus beloond wordt voor je scherpe observatie.

Wellicht is het net even wat te gelikt geschoten en net niet diepgaand genoeg voor een hoger cijfer, maar dit is wat mij betreft een zeer geslaagde film met het Israëlisch-Palestijns conflict als achtergrond (of voorgrond) en net wat beter dan Paradise Now en Huda's Salon. Het verhaal van Omar gaat ook over meer dan alleen het conflict, en dat maakt het ook net wat interessanter.
7.5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
Omar overigens gezien op CineMember (al heb ik deze ook op blu-ray).

Twee andere films die ik de afgelopen dagen op CineMember nogmaals gekeken heb zijn Welcome To The Rileys en The Golden Dream (La Jaula De Oro). Ik zou deze nu beiden een 8.5 geven. Hoog, ik weet het. Maar ik vond ze echt heel sterk. Welcome To The Rileys qua menselijkheid en The Golden Dream qua harde realiteit voor de mensen die de puinhoop ontvluchten voor een beter leven in een utopia dat (voor hen) meestal niet bestaat.

Links naar mijn reviews van deze films:
josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
josh-hill in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Deze drie films juist nu gekeken, omdat ze 18/19 mei van de dienst verdwijnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:24

Yonix

RJ Gaming 🎮

Gisteravond 'The Whale' gezien; menselijk ontroerend mooi. :)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

The Super Mario Bros. Movie (2023)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Zaterdagavond na een middagje karten, zijn we thuis met de broertjes van mijn vriendin en vrienden deze film gaan kijken. Wij hadden de film al een keer gezien in de bioscoop maar toen helaas in het Nederlands en waren natuurlijk nu heel nieuwsgierig naar de Engelse versie, die toch wel een stuk fijner is om te kijken.

Net zoals in mijn vorige review vond ik het een prachtige film, je kan echt zien dat de makers er flink wat tijd in hebben gestoken. Mijn favoriete personage is toch wel die heerlijke positieve blauwe ster genaamd Lumalee die je ziet tijdens de scene met die hangende cellen, wat hebben ze die geweldig neergezet. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je het ras van Yoshi maar een keer ziet in de film, terwijl Yoshi best wel een grote personage is in de Mario wereld.

Deze film is een groot avontuur om te kijken met vrienden, familie of je kinderen!
8.5 / 10

Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Zondagmiddag met vrienden naar deze laatste Guardians Of The Galaxy film geweest, de afsluiter van de reeks als ik de berichten mag geloven. Maar wat een emotionele rollercoaster is deze film zeg, dit zagen we echt niet aankomen. Je krijgt het schokkende verleden van Rocket te zien en dat is best wel heftig, deze film is wederom een groot avontuur maar dan heftiger dan zijn voorgangers. Gelukkig wel weer zoals de vorige films zit er voldoende goede muziek en humor in, met een geweldig eind en afscheid van de cast. Ze hadden het in onze ogen niet beter kunnen doen dan dit, want het is nu ook gewoon afgerond en klaar.
8 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• josh-hill
The Five Devils (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: N/A
Les Cinq Diables is een Franse film over existentiële vragen in de vorm van een verhaal met bovennatuurlijke elementen.

Vicky zit in een vastgelopen leven met haar moeder, Joanne, waarin ze elke dag precies hetzelfde doen.

Op een gegeven moment komt de zus van haar vader op bezoek ook al zegt haar moeder dat ze dat niet trekt.

Tegelijkertijd komt Vicky via een bovennatuurlijke gave steeds meer te weten over het verleden van haar moeder.

In het begin van de film dacht ik, dit wordt niks. En ook het cijfer op iMDB is niet bijzonder hoog. Toch vond ik de film gaandeweg steeds beter worden. Hoewel het ondanks de fantasie elementen redelijk voorspelbaar is, zit het verhaal ook best goed in elkaar.

Nu ben ik niet echt een groot liefhebber van bovennatuurlijke films (The Shining vond ik ook niet het meesterwerk dat het zou moeten zijn), maar ik heb me er best mee vermaakt.

spoiler:
Stiekem is het gewoon een soort Back To The Future.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:58

Totaal niet gehinderd door technische kennis: zou het niet mogelijk zijn om info over waar de film te kijken is op te halen uit Justwatch (of van waar Justwatch het vandaan haalt)? Zoals er ook info over de films wordt opgehaald uit imdb?

Blijft idd wel het probleem dat content nog wel eens "zomaar" verdwijnt bij een aanbieder, of overstapt naar een andere aanbieder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

migchiell schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:11:
[...]

Totaal niet gehinderd door technische kennis: zou het niet mogelijk zijn om info over waar de film te kijken is op te halen uit Justwatch (of van waar Justwatch het vandaan haalt)? Zoals er ook info over de films wordt opgehaald uit imdb?

Blijft idd wel het probleem dat content nog wel eens "zomaar" verdwijnt bij een aanbieder, of overstapt naar een andere aanbieder.
een link naar de film op justwatch zou het probleem oplossen dat de info veroudert, je klikt dan immers op de link naar justwatch waar het allemaal staat

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Freaky (2020)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
Deze film stond op Amazon Prime in het lijstje gaat de dienst verlaten in zoveel dagen en de trailer die op de achtergrond begon te spelen trok onze aandacht, dus wij zijn de film gaan kijken vorige week (Was gisteren vergeten om een review te schrijven). Het verhaal gaat over een studente genaamd Millie die niet word gezien in school en een beetje een eenzaam leven leid met haar kleine vriendengroep, maar Millie slachtoffer wordt van de 'Butcher', een beruchte seriemoordenaar tijdens een schoolfeest wanneer hij moeder niet komt opdagen. Alleen wat de seriemoordenaar eerst niet in de gaten heeft is dat het mes was hij gebruikt ervoor zorgt dat Millie en hij van lichaam verwisselen wanneer de moord mislukt, dit zorgt voor een vermakelijke film met een leuk verhaal.

Wij vonden het persoonlijk geen slechte film.
6.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:26:
The Super Mario Bros. Movie (2023)[Afbeelding: The Super Mario Bros. Movie (2023)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je het ras van Yoshi maar een keer ziet in de film, terwijl Yoshi best wel een grote personage is in de Mario wereld.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Maar dat lijken ze express gedaan te hebben, aangezien je na de aftiteling toch een aardige spoiler krijgt over de volgende film. Kan niet wachten op de volgende, maar dat zal wel 3 jaar duren.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Mother (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Op Netflix opent deze film met de moeder der cliches, verblijft het in een omgeving waar iedereen elkaar zonder reden volledig naar de moeder schiet, en bevat het een script vol moede(r)loze logica.

Gemaakt om te dienen als vulling voor het B-menu op Netflix. Het enige passende moederlijke advies hier is het volgende: niet kijken.
3 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 06:09

Honesty

kattenneus!

The Covenant (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Guy ritchy en jake gyllenhaal samen moet een topfilm zijn maar.... Deel 1 is de actie die je in jarhead mist en in deel twee wordt het mijn inziens allemaal iets te langdradig. Al met al wel een aardige a typische ritchy film maar had er zelf meer van verwacht. Gyllenhaal speelt de sterren van het doek maar is in deze film bijna de enige die echt leeft.
7 / 10

festina lente

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Time Trap (2017)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Hoewel het een film is met niet de beste acteurs en het plot niet bijster spannend is, heeft het wel een geweldig, origineel en interessant concept. Als sci-fi liefhebber heb ik genoten, vooral het laatste stuk. Ik denk niet dat hier meer uitgehaald had kunnen worden en vind de film goed zoals hij is.

Het plot is dat een docent in een grot op zoek gaat naar een vermist koppel en raakt zelf vermist. Vervolgens gaan enkele van zijn studenten op zoek naar hem. Hoewel de film zich vooral in de grot afspeelt, is dat slechts afleiding en bijzaak.
spoiler:
Het interessante is namelijk wat er buiten de grot gebeurt.
8 / 10

[Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 17-05-2023 23:18]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Artifice Girl (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
The Artifice Girl begint met software ontwikkelaar Gareth (regisseur Franklin Ritch) die in een kelder verhoord wordt door government agents Deena (Sinda Nichols) en Amos (David Girard). Gareth blijkt de ontwikkelaar te zijn van Cherry, een A.I. (Tatum Matthews). Cherry's programmering is specifiek en interessant voor Deena en Amos en ze willen Gareth overtuigen voor hen te komen werken. Over drie extended scenes worden de morele dilemma's die Deena, Gareth en Amos meedragen ten opzichte van Cherry sterker.

Dit is zeker niet de eerste keer dat ik een film zie met dit thema. 2001: A Space Odyssey, A.I. Artificial Intelligence en Ex Machina hebben al heel wat duiten in dit zakje gedaan dus ik was blij verrast dat een low-budget film als deze fier naast dit trio mag gaan staan. The Artifice Girl is een sobere, kleine maar vooral ook intellectueel uitdagende film die veel dichter bij actuele dilemma's rondom A.I. staat dan de films van Kubrick, Spielberg en Garland.

De film is behoorlijk talky al zullen tweakers weinig moeite en misschien zelfs plezier hebben met de grote hoeveelheid techno-babble in de eerste helft van de film; de tweede helft is waar je echter aan het denken wordt gezet en deze laat ook zien dat de voor mij onbekende actrice Tatum Matthews een grote belofte is. Mooie, subtiele, menselijke film over een belangrijk onderwerp.
8 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:06:
Time Trap (2017)[Afbeelding: Time Trap (2017)]
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Hoewel het een film is met niet de beste acteurs en het plot niet bijster spannend is, heeft het wel een geweldig, origineel en interessant concept. Als sci-fi liefhebber heb ik genoten, vooral het laatste stuk. Ik denk niet dat hier meer uitgehaald had kunnen worden en vind de film goed zoals hij is.

Het plot is dat een docent in een grot op zoek gaat naar een vermist koppel en raakt zelf vermist. Vervolgens gaan enkele van zijn studenten op zoek naar hem. Hoewel de film zich vooral in de grot afspeelt, is dat slechts afleiding en bijzaak.
spoiler:
Het interessante is namelijk wat er buiten de grot gebeurt.
Deze heb ik een flinke tijd geleden ook gezien. Ik weet nog dat ik het erg jammer vond dat er geen Wally Pfister of Hoyte Van Hoytema mee aan de slag is gegaan.

Heck, bel gelijk even Christopher Nolan op als je dan toch al bezig bent :+

Dat (en een iets hoger budget) had de film veel goeds kunnen doen, want het concept is inderdaad wel interessant.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Artifice Girl (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
Debuutfilm van Franklin Ritch, die naast schrijfwerk en regie ook de hoofdrol op zich neemt als vfx artist / ontwikkelaar wiens werk een revolutionair stuk software heeft opgeleverd.

Volgens interviews heeft hij al verhalen klaarstaan voor opvolgende films, welke volgens hem thematisch gezien bij deze zullen passen.

Wie gaat deze man een echt budget geven? Niet voor nutteloze actiescènes, maar voor het uitwerken van de technobabble.

De rest is al perfect omschreven door @Dr. Strangelove. Bedankt voor de tip!

TL;DR: wat als ChatGPT een EQ zou hebben?
Pluspunt: Nederlandse roots.
spoiler:
Het verhaal waar in deze film over wordt gesproken heeft echt plaatsgevonden.
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Fast X (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Gisteren naar de beer & blockbusters avond geweest in de Kinepolis en Fast X gezien.
Vooral uit nostalgische reden gekeken. Vroeger vond ik de Fast & Furious films geweldig maar heb de meest recente niet meer gezien.

Fast X is eigenlijk precies wat je zou verwachten. Over de top actie met af en toe wat dialoog voor verhaal.

Het verhaal is vrij basic. In een van de voorgaande films heeft Dom Toretto en zijn crew een bad guy vermoord. De zoon van deze bad guy komt in deze film wraak nemen. En daar heeft hij een oneindig groot leger aan mensen, autos, explosieven en helicopters voor tot zijn beschikking.

De film is een grote achtbaan van achtervolgingen en actiescenes die soms zo ontzettend over de top zijn dat het bijna een parodie van zichzelf is geworden. Het eindigt helaas met een cliffhanger, want blijkbaar is dit een trilogie. Er komen nog 2 delen meer aan in de toekomst.

Prima vermaak maar ga hem wel met de juiste verwachtingen kijken. Een echt diepgaand verhaal zit er niet in.
7 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• D-Three
@WernerL Dus Fast X wordt een Triple X? :+

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 17:11
Het eindigt helaas met een cliffhanger, want blijkbaar is dit een trilogie. Er komen nog 2 delen meer aan in de toekomst.
WTF? Ik dacht dat het doel was om 10 delen te maken.
Toen begreep ik dat de finale een 2 parter zou worden (10 en 11 dus).
En nu zeg je dat de finale zelfs een trilogie wordt, en we dus zelfs nog een deel 12 krijgen...
WTF, hoe dan :o en nog erger: Wie zegt niet dat ze daarna alsnog denken: Er valt nog meer geld te halen, we gaan gewoon James Bond style door en kijken wel wanneer de geldstroom ophoudt?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
AcidBurn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:38:
[...]

En nu zeg je dat de finale zelfs een trilogie wordt, en we dus zelfs nog een deel 12 krijgen...
WTF, hoe dan :o en nog erger: Wie zegt niet dat ze daarna alsnog denken: Er valt nog meer geld te halen, we gaan gewoon James Bond style door en kijken wel wanneer de geldstroom ophoudt?
Nouja, in ieder geval een deel 2. Een trilogy is vooral nog een gerucht. :P https://nl.ign.com/fast-x...t-op-trilogie-voor-finale

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Stukfruit schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:42:
Deze heb ik een flinke tijd geleden ook gezien. Ik weet nog dat ik het erg jammer vond dat er geen Wally Pfister of Hoyte Van Hoytema mee aan de slag is gegaan.

Heck, bel gelijk even Christopher Nolan op als je dan toch al bezig bent :+

Dat (en een iets hoger budget) had de film veel goeds kunnen doen, want het concept is inderdaad wel interessant.
Zoals de film nu is, was er volgens mij gewoon een idee van dat concept en daar hebben ze een verhaaltje bij verzonnen. Dat idee van dat concept is wat de film voor mij interessant maakt. Daar kun je dan een beter verhaal bij verzinnen, met betere acteurs, betere cinematografie en geliktere special effects, maar feitelijk is dat allemaal bijzaak en leidt het wellicht zelfs af van het interessante concept.

Het concept had wel beter en logischer uitgewerkt kunnen worden, dat wel.
spoiler:
Zo is het niet logisch dat de mens onherkenbaar is geëvolueerd, maar nog steeds datzelfde millennia oude, driehoekige ruimtestation bewoond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Honesty schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 05:31:
The Covenant (2023)[Afbeelding: The Covenant (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Guy ritchy en jake gyllenhaal samen moet een topfilm zijn maar.... Deel 1 is de actie die je in jarhead mist en in deel twee wordt het mijn inziens allemaal iets te langdradig. Al met al wel een aardige a typische ritchy film maar had er zelf meer van verwacht. Gyllenhaal speelt de sterren van het doek maar is in deze film bijna de enige die echt leeft.
Jarhead is ook helemaal niet bedoeld als actiefilm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

WernerL schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:54:
Fast X (2023)[Afbeelding: Fast X (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Gisteren naar de beer & blockbusters avond geweest in de Kinepolis en Fast X gezien.
Vooral uit nostalgische reden gekeken. Vroeger vond ik de Fast & Furious films geweldig maar heb de meest recente niet meer gezien.

Fast X is eigenlijk precies wat je zou verwachten. Over de top actie met af en toe wat dialoog voor verhaal.

Het verhaal is vrij basic. In een van de voorgaande films heeft Dom Toretto en zijn crew een bad guy vermoord. De zoon van deze bad guy komt in deze film wraak nemen. En daar heeft hij een oneindig groot leger aan mensen, autos, explosieven en helicopters voor tot zijn beschikking.

De film is een grote achtbaan van achtervolgingen en actiescenes die soms zo ontzettend over de top zijn dat het bijna een parodie van zichzelf is geworden. Het eindigt helaas met een cliffhanger, want blijkbaar is dit een trilogie. Er komen nog 2 delen meer aan in de toekomst.

Prima vermaak maar ga hem wel met de juiste verwachtingen kijken. Een echt diepgaand verhaal zit er niet in.
Wij willen de film thuis een keer kijken, maar hoopten wel dat dit laatste zou zijn. Helaas lees ik dat dit het geval niet is, maar ben wel blij om te lezen dat de film beter is dan Fast 9. Want dat was echt de slechte film in de reeks..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Still: A Michael J. Fox Movie (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 95 min | MPAA: R
Had een uurtje over, en bedacht mij dat ik wel een docu over mijn soort van film jeugd-held wilde zien. Dus aangezet en rustig afgekeken. Hoewel de gehele film mij redelijk geboeid heeft, en het toch enigzins een zwaar beladen onderwerp is viel hij mij een beetje tegen. Dit wellicht omdat ik er een heel ander beeld van heb hoe ik hem in een film zou willen zien, en dit natuurlijk over zijn verloop gaat met zijn ziekte. Veel beelden van zijn eerdere films zitten erin die goed passen bij het verhaal van deze docu. Dat maakt een en ander goed.

Oke, het verteld dus zijn vervelende verhaal wel mooi, en dat is het dan ook.
6 / 10

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +6Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:55

hamsteg

Species 5618

Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Zeer leuke film. De film draait puur om de Guardians en dat is fijn. De Avenger gerelateerde films zijn, in mijn ogen, ondertussen wel heel complex. Heel eerlijk draait de film om Rocket en zijn huidige familie en die verhaallijn is goed uitgewerkt. Het verleden van Rocket is geen mooi plaatje en legt een morele zenuw bloot.

De film is een volwassen kinderfilm. Heerlijke muziek, lekker knokken in een fantasierijke scifi-wereld. Het zwakste deel van de film is eigenlijk het verzamelen van de data voor de lock-code. De organische wereld is een beetje lachwekkend, Nathan Fillion is niet juist gecast en komt clowneske op mij over. Misschien is dit bewust gedaan om het pittige onderwerp van een luchtige tegenhanger te voorzien.

Ik ging met een 5-je de pauze in. Daarna wordt het in mijn ogen echt beter, het GotG gevoel is er weer, gevechten zijn de bijzondere contradictie van stevige klappen met een vleugje humor. Op zich is de verhaallijn bekend en lekker visueel goed uitgevoerd. Deze derde film is heerlijk ontspanning met een ondertoontje, zeker het kijken waard.

Oh, blijf zitten totdat "The boss" klaar is met zingen, de beruchte after scenes van Marvel.
7.5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 18-05-2023 17:38. Reden: Moest derde film zijn]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Haay
14 Peaks: Nothing Is Impossible (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Documentary, Adventure, Sport | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA
Dit is geen speelfilm maar een documentaire film op Netflix, met als focus de gedreven Nepalese sherpa Nirmal Purja die het idee heeft opgevat om alle 14 bergtoppen hoger dan 8000 meter te beklimmen in maximaal zeven maanden. Die 14 bergtoppen zijn wel eens eerder allemaal bedwongen door één persoon, maar dan werd daar veel langer over gedaan. Bijvoorbeel Reinhold Messner, de eerste persoon die al die 14 bergtoppen beklom, deed daar 16 jaar over. Spectaculaire en prachtige beelden van de Himalaya en de 14 beklimmingen worden afgewisseld met flashbacks naar eerdere momenten in het leven van Nirmal Purja, en scenes met zijn moeder in Nepal en met zijn vrouw in Engeland. Geweldige prestatie van deze beresterke (zowel fysiek als mentaal) Nepalees!
8 / 10

• Stukfruit
  • Niet online

I can't stop this feeling...

...dat je in de generator per ongeluk het eerste deel hebt ingevuld ipv de derde ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Voor mijn gevoel was er vroegah meer afwisseling in de bios, zeker tijdens summer blockbuster season. Ik zag in elk geval meer en het meeste vermaakte me, ook al zat er de nodige troep bij. Ik word oud denk ik.

In Dungeons & Dragons gaan de dieven Edgin (Chris Pine) en Holga (Michelle Rodriguez) op zoek naar een magische McGuffin. Ze worden bijgestaan door een traditionele set met party members en moeten het opnemen tegen Forge (een heerlijk glibberige Hugh Grant) en zijn magical mystery woman Sofina (Daisy Head).

Dungeons & Dragons doet zoveel goed dat het me geen zier kon schelen wat het fout deed. De film is trouw aan het onderwerp en staat daarom bol van de tropes maar doet tegelijk hard zijn best om diezelfde tropes op de kop te zetten en dat werkt grotendeels. De balans tussen humor, spanning en pathos is goed geslaagd.

Eindelijk weer eens een zomerfilm die niet voelt als 'het laatste restje dat uit een tube tandpasta gewrongen is' (analogie gelezen op Rottentomatoes, ik vond hem erg raak). Fris, avontuurlijk, grappig en eens niet zo'n irritante 'don't miss the next one or you'll feel left out' post-credits scene die het vervolg aankondigt en om je geld bedelt. Ook deze film zal natuurlijk weer tot een franchise leiden maar nu voelt het even als de zomer van 2008 bij Iron Man: Gewoon genieten van iets goeds.
8 / 10

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 02:44:
The Artifice Girl (2022)[Afbeelding: The Artifice Girl (2022)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: N/A

De rest is al perfect omschreven door @Dr. Strangelove. Bedankt voor de tip!
.
[/justify][/td][/tr]
Wow, dat je hem meteen achter me aan gekeken hebt :P Zitten we in dezelfde timezone?

[Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-05-2023 17:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:32:
[...]

Wow, dat je hem meteen achter me aan gekeken hebt :P Zitten we in dezelfde timezone?
Geen idee, ik zit in de timezone van de gemiddelde developer :+

Maar je plaatste je review exact op het moment dat ik op zoek was naar iets om op te zetten en niets interessants kon vinden, dus dat was zeker goed getimed _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:55

hamsteg

Species 5618

Het enige passende moederlijke advies hier is het volgende: niet kijken.
Ik ga zeker niet beweren dat deze film goed is. Hangt inderdaad van clichés aan elkaar en laat veel mogelijkheden tot verdieping compleet onbenut. Omgekeerd is de film ansich voldoende om te kijken. De beelden zijn goed, soepel en met snelheid gemonteerd. Grootste manco is volgens mij dat het acteerwerk charisma mist en non-verbale interactie daardoor voelen de clichés als too much. Ik zou een 5je willen geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
hamsteg schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:20:
[...]
Ik ga zeker niet beweren dat deze film goed is. Hangt inderdaad van clichés aan elkaar en laat veel mogelijkheden tot verdieping compleet onbenut. Omgekeerd is de film ansich voldoende om te kijken. De beelden zijn goed, soepel en met snelheid gemonteerd. Grootste manco is volgens mij dat het acteerwerk charisma mist en non-verbale interactie daardoor voelen de clichés als too much. Ik zou een 5je willen geven.
Ik trek het gewoon steeds minder als ik de zoveelste generieke shit moet zien. Volgens mij ligt voor mij daar ook een deel van het probleem.

Dat krijg je als je oud wordt :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• josh-hill
Kan ik alleen maar beamen.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
AcidBurn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Heb zelfs een keer een uitspraak gehoord dat ze er meer dan james bond wilden maken :P
Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee