Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 192 ... 195 Laatste
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
PWM schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:17:
Er is toch een plot :?
  • Bowser is verliefd en wil Peach trouwen
  • Peach wil haar koninkrijk redden
  • Mario zoekt zijn broer en wil die redden
Weet niet wat je meer kan verwachten van dit type film?
Film niet gezien maar wel wat reviews gelezen, zit rond de 58% op Rotten Tomatoes. Mager plot is inderdaad het grootste punt van kritiek.

Ik denk dat de lat voor dergelijke animatiefilms gewoon een stuk hoger is komen liggen sinds Toy Story in 1995 uitkwam. Daar werd bewezen dat je kinderen én volwassen animatie in kon trekken door op meerdere niveau's een boodschap over te brengen. En ik denk dat een Mariofilm die potentie ook best heeft in handen van een paar creatieve geesten gezien het bronmateriaal én de culturele significantie. The Lego Movie deed dit steengoed bijvoorbeeld. Als je dan niet verder komt dan de plotelementen die je hierboven noemt, tja, dan begrijp ik dat er mensen zijn die het wat dunnetjes vinden.

Eerlijk is eerlijk, dat hoeft niet voor iedereen. Je kan ook een simpel verhaal gewoon goed vertellen, Disney bewijst dat met vallen en opstaan al krap een eeuw. Kan niet oordelen hoe Mario dat doet, want, ik heb hem niet gezien ;)
josh-hill schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:01:
Apocalypse Now (1979)[Afbeelding: Apocalypse Now (1979)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 147 min | MPAA: R

Zeker mijn favoriete film van Francis Ford Coppola. The Godfather reeks is niet echt mijn ding.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Het beste aan Apocalypse Now is The End :P

Ik kijk de openingsscene nog wel eens met een glas sterke drank aan het eind van een lange filmavond. Perfecte afsluiting.

[Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-04-2023 00:40]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 19:26
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:38:
[...]

Film niet gezien maar wel wat reviews gelezen, zit rond de 58% op Rotten Tomatoes. Mager plot is inderdaad het grootste punt van kritiek.

Ik denk dat de lat voor dergelijke animatiefilms gewoon een stuk hoger is komen liggen sinds Toy Story in 1995 uitkwam. Daar werd bewezen dat je kinderen én volwassen animatie in kon trekken door op meerdere niveau's een boodschap over te brengen. En ik denk dat een Mariofilm die potentie ook best heeft in handen van een paar creatieve geesten gezien het bronmateriaal én de culturele significantie. The Lego Movie deed dit steengoed bijvoorbeeld. Als je dan niet verder komt dan de plotelementen die je hierboven noemt, tja, dan begrijp ik dat er mensen zijn die het wat dunnetjes vinden.

Eerlijk is eerlijk, dat hoeft niet voor iedereen. Je kan ook een simpel verhaal gewoon goed vertellen, Disney bewijst dat met vallen en opstaan al krap een eeuw. Kan niet oordelen hoe Mario dat doet, want, ik heb hem niet gezien ;)
Diezelfde Rotten Tomatoes heeft bij Audience Score een score van 96%, en die film gaat geheid 1 miljard, als het geen 1,5 miljard is, omzetten (momenteel zit het al richting de 500 miljoen, en hij draait pas net).

Dus 'mager' verhaal of niet, blijkbaar valt het bij héél veel mensen in de smaak :P

The devil is in the details.

• Dr. Strangelove
Vrijwel elke box office hit krijgt hoge audience scores op RT. Je ziet hetzelfde beeld bij films als Uncharted en Sonic the Hedge Hog, en meer recent met de nieuwe Shazam.

In fact, je moet moeite doen om 'grote' films te vinden die een lage audience score hebben. The Last Jedi comes to mind, maar die discussie wil ik niet opstarten ;)

En natuurlijk zullen er altijd verschillen zijn tussen wat de h.h. critici en het hoi polloi van iets vinden. Who cares wat een ander vindt, als je maar lol hebt toch?

edit: doe ik het toch maar zie net dat The Rise of Skywalker ook rotten bij critics is en goed gewaardeerd werd door audiences. Go figure.

[Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-04-2023 07:07]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Amerauder schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:50:
[...]

Er is zeker een plot, het is alleen wat weinig en niet goed genoeg.

Zoals gezegd hebben films zoals The Lion King, en met name Wreck-It Ralph fantastische plots. Dat is toch geen oneerlijke vergelijking? Vooral omdat die laatste ook gewoon op het Mario-universum gebaseerd is en dus voor een groot deel met vergelijkbare limieten te maken heeft.

Ik vind dat ze iets te ver doorgeslagen zijn in het 'op safe' spelen, en ook in het focussen op easter eggs. Die zijn leuk als extra, maar hier worden ze bijna gepresenteerd als het hoofdmenu.

Daarover gesproken, wat ik erg geslaagd vond was de grap dat:

spoiler:
De wachter Mario probeerde wijs te maken dat "the princess is in another castle."
Ik vond het ook wel cool dat:

spoiler:
Normaal altijd peach ontvoerd is en de mannen haar gaan redden. Dat nu Luigi was ontvoerd en Peach eigenlijk wel een badass is ipv hulpeloze ontvoerde prinses.

Owja

spoiler:
Waar was Yoshi? Of bewaren ze die voor deel 2?

[Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 15-04-2023 08:31]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:26:

Owja

spoiler:
Waar was Yoshi? Of bewaren ze die voor deel 2?
Dan had je even moeten wachten tot na de aftiteling ;)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Poosje geleden Creed aangezet. Goed mee vermaakt!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:03:
Vrijwel elke box office hit krijgt hoge audience scores op RT. Je ziet hetzelfde beeld bij films als Uncharted en Sonic the Hedge Hog, en meer recent met de nieuwe Shazam.

In fact, je moet moeite doen om 'grote' films te vinden die een lage audience score hebben. The Last Jedi comes to mind, maar die discussie wil ik niet opstarten ;)

En natuurlijk zullen er altijd verschillen zijn tussen wat de h.h. critici en het hoi polloi van iets vinden. Who cares wat een ander vindt, als je maar lol hebt toch?

edit: doe ik het toch maar zie net dat The Rise of Skywalker ook rotten bij critics is en goed gewaardeerd werd door audiences. Go figure.
Het grote probleem van audience score is (wat mij betreft) tegenwoordig fanboyisme bij bepaalde films en series.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:15
Amerauder schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:21:
The Super Mario Bros. Movie (2023)[Afbeelding: The Super Mario Bros. Movie (2023)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Ik zie dat deze erg geliefd is! Noem me maar kieskeurig, maar voor mij was dit toch niet helemaal de bioscoopervaring waar ik op gehoopt had.

En er was ook erg veel ontzettend goed gedaan. Zo zit de film propvol met bijzonder goed uitgewerkte nostalgie-verwijzingen. Mario speelt het klassieke spel Kid Icarus op zijn NES, geweldig! Een bange Luigi zwaait in een donkere omgeving met zijn zaklamp, wat sterk doet denken aan Luigi’s Mansion, zonder dat dit uitgespeld hoeft te worden. De muziek is goed, alle klassieke Mario tunes zijn uitstekend in de film verweven, het beste voorbeeld daarvan is nog wel als Bowser er een speelt op zijn piano! Allerlei vijanden en power-ups komen niet alleen voor, maar spelen ook nog eens een belangrijke rol, waardoor ze goed tot hun recht komen als onderdeel van de wereld. Ook waren de referenties zorgvuldig gebalanceerd naar zowel oude als nieuwere elementen: voor elke leeftijdsgroep wat wils.

Dat hebben ze allemaal uitstekend gedaan, en op dit punt krijgt het ook gewoon een dikke 10. Maar het voelt wel een beetje alsof de makers een checklist zaten af te werken van elementen die in de film voor moesten komen, en dat ze toen dat eenmaal – heel goed – gedaan hadden, vergeten waren dat een film meer moet zijn dan dat, dat het ook nog ergens over moet gaan, dat een lange opsomming van nostalgische elementen op zichzelf nog geen film is.

Ach ja. Best aardig. Wreck-it Ralph is toch een stuk beter!

★★★☆☆

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Goede review, waar ik me grotendeels in kan vinden. Toch krijgt de film voor mij een 8, terwijl ik Wreck-it Ralph eerder een 7 gaf. Puur vanwege nostalgie, vermoed. En de bioscoopervaring wellicht. Feit is dat The Super Mario Bros. Movie precies deed wat ik ervan verwachtte. Het plot is inderdaad dun en Bowser gedraagt zich als de typische bad guy
spoiler:
inclusief: ik heb het ultieme wapen, maar dat gebruik ik niet zodat de held me op die manier kan verslaan
, maar de kijkervaring en het plezier dat ik aan de film ontleende is voor mij een dikke 8 waard. Mede ook trouwens, gezien de manier waarop Peach is neergezet (imo het meest geslaagde personage van deze film).

• Bor
  • Laatst online: 08:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Super Mario Bros. Movie (2023)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Super Mario, wie is er niet groot mee geworden. Een heerlijke film vol humor en bomvol verwijzingen naar in-game gebeurtenissen, monsters, power-ups en ga zo maar door. Vergeet de typische Mario muziek niet! O ja, het geheel ziet er ook nog eens mooi uit. Dit is precies zoals ik het mij had voorgesteld. Een dag later heb ik nog steeds een glimlach op mijn gezicht en vind ik het nog steeds jammer dat de film voorbij is. Heb je een warm hart voor Mario, Luigi of Nintendo in het algemeen? Zien! Een 8.5.
8.5 / 10

Tip: kijk niet te veel trailers, deze geven behoorlijk wat van het verhaal weg. Leuker is het om met een open blik het avontuur in te gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Bor op 15-04-2023 11:20]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Chupa (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Het leek mijn vriendin een leuke film om te kijken, ze had geen ongelijk ondanks de film een flinterdun verhaal heeft en waardoor je veel zag aankomen. Sommige scenes ergerde ik mij aan de acties van de personages die veel beter zouden kunnen handelen in bepaalde situaties, maargoed dat te hebben gezegd blijft het natuurlijk wel een kinderfilm dus dat verklaard wel een hele hoop.

Ik heb verder met weinig concentratie maar toch met plezier naar deze nieuwe film gekeken, keer weer wat vernieuwends.

6 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Mad God (2021)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Fantasy, Horror | Runtime: 83 min | MPAA: Unrated
Stop-motion animatie van Phil Tippett, vooral bekend van zijn werk voor films als Jurassic Park, Star Wars en Robocop. Mad God is een film waar hij kennelijk 30 jaar aan heeft gewerkt. Het ziet er allemaal erg mooi en vooral weird uit, en er worden verschillende animatie- en live action technieken gebruikt om het geheel tot leven te wekken. Het deed me denken aan een andere malle stop-motion film die ik jáááren geleden zag: The Secret Adventures of Tom Thumb. Dat was ook al zo'n maffe boel. De film kent een enorm wazig verhaal over een huurmoordenaar die door een desolaat landschap vol met gevaren reist, op zoek naar iets. Ten tijde van het kijken was ik een beetje moe, dus het kan zijn dat mijn vermoeidheid ook een rol speelde in het (niet) begrijpen van het verhaal. Wat me wel dikwijls opviel was de fijne, onheilspellende soundtrack van Dan Wool. Een aanrader als je zin hebt in een wazige stop-motion animatie fantasy horrorfilm en die eruit ziet als één grote LSD-trip.
7 / 10

• josh-hill
  • Laatst online: 23:23
I Am Not a Witch (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
I Am Not A Witch is een Zambiaanse film over een meisje waarvan beweerd wordt dat ze een heks is.

En wat doe je met heksen? Uitbuiten blijkbaar.

De 'heksen' worden allemaal aan het lijntje gehouden (letterlijk). Ze zijn ook allemaal redelijk oud. De jonge Shula is dus een uitzondering.

Een regeringsambtenaar ziet mogelijkheden...

(Soms) hilarische film die in het begin wel doet denken aan het werk van Ruben Östlund. Ook hier prachtig opgezette scenes met bizarre situaties die op een kalme manier prachtig in beeld worden gebracht.

De eerste helft van de film is geweldig. De ene na de andere rake klap wordt uitgedeeld. Ik zit te genieten. Gedurende de tweede helft van de film verliest het verhaal echter momentum en gaat het zo'n beetje alle kanten op. Ik raakte daardoor de draad een beetje kwijt van wat de film nu eigenlijk wil vertellen. Op het laatst zitten er nog wel wat rake klappen tussen, maar dat redt de film toch niet meer terug naar een gemiddelde van 8 of hoger.

Desalniettemin een leuke film.
7 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
The Last of the Mohicans (1992)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Vaak over gehoord maar tot voor kort nooit gezien. Dus eindelijk deze film met Daniel Day-Lewis maar eens opgezet. Interessante achtergrond met de oorlog tussen de Engelsen en Fransen om de controle over de Amerikaanse kolonies, waarbij beide partijen lokale indianen stammen gebruiken voor scouten en ander oorlogswerk. Daniel Day-Lewis (DDL) speelt een blanke die als kind z'n ouders verloor en vervolgens door de Mohikanen stam geadopteerd en grootgebracht werd. Eigenlijk willen ze zich afzijdig houden van de strijd tussen de Engelsen en Fransen maar natuurlijk worden ze er toch bij betrokken. Voornamelijk omdat een vijandige stam (de Hurons) namens de Fransen huishoudt tegen de Engelse soldaten en de Engelse kolonisten die zich daar proberen te vestigen. Een kenmerkend beeld van deze film bestaat uit vele scenes waarin DDL aan het rennen is. Dat beeld is zo kenmerkend dat het ook in de filmposter terugkomt. Best een kijkwaardige film van regisseur Michael Mann, maar niet zo goed als mijn favoriete Michael Mann film Heat van een paar jaar later.
7.5 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In de jaren negentig las je als computerfan computertijdschriften. PC Active en hun CD'tjes met UI gemaakt via Toolbook, Dr. Dobbs, de buitenlandse (Engelstalige) bladen, en nog veel meer. Dit is hoe je het nieuws binnenkreeg.

Toen ik op een dag in zo'n tijdschrift de eerste foto's zag van een monitor waarop een demo van Silicon Graphics Inc. draaide om de nieuwste mogelijkheden van een mysterieus systeem te demonstreren, benoemd als "Project Reality" en toen nog draaiende op een 250k kostende SGI Onyx, was ik er als Puberfruit stevig van onder de indruk.

Met de eerste demo's van Mario op het beginscherm van deze "Ultra 64" werd dan ook geschiedenis geschreven. Omg, dit was geweldig. Hij is echt 3d! En je kon zijn neus uittrekken tijdens het wachten! Woohoo!

Deze film is deels een liefdesbrief naar een combinatie van die periode en de wereld van Nintendo, welke behoorlijk populair was en dankzij de introductie van consumenten-GPU's letterlijk nieuwe vormen aannam.

Tegelijkertijd is het qua "verhaal" ook goed bijgeschaafd om in onze huidige tijd te passen, doordat de schrijvers een paar paddestoelen hebben gegeten en upgrades hebben doorgevoerd waarbij het verleden duidelijk in beeld blijft.

Dat beeld is waar je toen alleen van kon dromen. En nu? Now you're playing with power...

Als score geeft ik een zeven omdat het "verhaal" vooral bestaat uit een aaneenschakeling van scènes uit de spellen, Donkey Kong is veranderd in Seth Rogen en het niet heel spannend is. Daarnaast verwacht je iedere minuut dat er een minion om de hoek komt kijken.

Toch is dat geen groot probleem en is het moeilijk om hier negatief over te gaan zitten doen omdat het alles is wat ik vroeger wilde zien, wat gezien het verleden eigenlijk toch ook wel een stukje historie is ;)
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Duke (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 95 min | MPAA: R
Kempton Bunton (Jim Broadbent), een taxi chauffeur, wordt opgebracht voor het stelen van een schilderij van The Duke of Wellington uit de National Gallery. Zijn motivatie: Gratis TV-licenties voor ouderen.

The Duke is zo'n heerlijk komisch drama waar men in de UK een patent op heeft. Met support van Helen Mirren als Kempton's echtgenote, die zijn aparte gedrag moet weerstaan, en Fionn Whitehead als zijn zoon en een verdere uitstekende supporting cast zit je ook prima.

Het mooie van deze film is dat het zo'n onwaarschijnlijk verhaal is maar toch (in grote lijnen) volledig waar gebeurd is. De setting, Engeland in de vroege jaren '60, is sfeervol neergezet.

Dit is zo'n film waarvan je vooraf weet of hij je aanspreekt of niet denk ik. De golflengte waarop deze Britse producties uitzenden is heel herkenbaar, en hoewel er niks uitermate verrassends in zit steekt het altijd superdegelijk in elkaar. Ik hou ervan.
8 / 10

The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107 min | MPAA: R
Je moet het Nicolas Cage nageven, hij is niet voor één gat te vangen. Zijn loopbaan heeft heel wat ups en downs gehad, maar hij lijkt wat terug te zijn de laatste jaren na een hele rits van wat we vroeger direct to video noemden.

In TUWOMT (geen zin om het te moeten typen) speelt Nic Cage Nic Cage, en om het meteen maar te zeggen, ik hoop dat die eerste Nic Cage realistisch is neergezet want hij lijkt me een aardige gozer op basis van deze film. Maar daarvoor zullen we moeten wachten op een biopic denk ik, die misschien wel erg amusant kan worden. Het plot van de film is nogal dun; Cage zit om werk verlegen, en neemt een job aan om als guest of honor te verschijnen op een feestje van rijke fan Javi (Pedro Pascal). Op het eiland aangekomen blijkt Javi betrokken te zijn bij shady business die de aandacht heeft van de CIA.

Dit is echter allemaal niet terzake doende. TUWOMT moest vooraf voor mij twee dingen doen: Cage's loopbaan goed persifleren en een goede buddy movie zijn en op beide counts scoort de film voldoende. Ik ken de meeste van Cage's films en dan is het grotendeels een feest der herkenning. De interactie met Pascal is ook degelijk. Helaas missen heel wat grappen de roos ook en het 'plot' is zo ontzettend uitgekauwd dat het meer in de weg staat dan helpt. Ik kon vergelijkingen met Being John Malkovich niet weerstaan, die film is minder grappig ingestoken maar wel succesvoller in het matchen van karakters en plot.

Niettemin prima vermaak voor een avond, maar ik kan me niet voorstellen dat je de film erg interessant vindt als je niet al 30 jaar Nic Cage op je netvlies hebt staan.
7 / 10

[Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-04-2023 10:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

John Wick: Chapter 4 (2023)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R
De film begint sterk en heeft een aparte, kille sfeer. De personages zijn goed, John Wick is nog het beste personage, die blinde hadden ze er van mij uit mogen knippen. Het einde van de film is wel goed en past bij de film. De actiescenes interesseerden me niet, er worden ook heel veel kogels afgevuurd maar de kogels doen het niet zo goed dus er zijn er heel veel nodig. De scenes zonder actie zijn meestal wel goed. Het verhaal interesseerde me niet zo. Sowieso ben ik al geen John Wick fan. Ook was het geluid veel te hard, ik moest mijn oren dichthouden.
6 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 14:29
The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: TV-MA
Ik denk dat je echt wel de serie gezien moet hebben om deze film te begrijpen/leuk te vinden. Ik heb de serie niet gezien dus ik kwam met geen mogelijkheid in de film. In het begin wordt nog wel iets terug gekeken maar daarna komen er zoveel karakters bij elkaar en door elkaar heen dat het voor mij niet meer te volgen was. Wellicht had ik hem niet moeten kijken en daarom ook geen sterren
0 / 10

Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Deze gisteravond in de bios gezien en wat een fantastische film. Mijn zoontje van 10 zat te genieten. Vond het soms wel een beetje spannend maar zat soms met open mond te kijken. De film begin rustig in Brooklyn maar als Mario eenmaal in het Paddenstoelenrijk is gaan alle kleurenregisters open. Er is veel kritiek op het verhaal maar ik begrijp wel dat ze hier op safe gespeeld hebben. De Minions hebben ook weinig verhaal en blijven toch mateloos populair. De film krijgt van mij een 8 maar een extra puntjes vanwege de verwondering en het genieten van mijn zoon van deze film. (Wel blijven zitten na de film er zit nog een mid-credit stukje en een after credit stukje in. )
9 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• josh-hill
Return to Seoul (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Retour à Séoul begint met dat Frédérique Benoit (zeg maar Freddie) in Seoul incheckt.

Freddie is een 25-jarige Française, geboren uit Zuid-Koreaanse ouders en geadopteerd door een Frans echtpaar.

Wat doet Freddie eigenlijk in Seoul? Ze spreekt in ieder geval (bijna) geen woord Koreaans. Gelukkig ontmoet ze al meteen een paar mensen die Frans spreken (maakt het wel makkelijk voor de film natuurlijk, maar anders wordt het verhaal wel redelijk onmogelijk om te vertellen, dus dat accepteren we maar).

Freddie is vooral extreem impulsief. Van het type: leef in het nu, doe waar je zin in hebt, en negeer de gevoelens van anderen. Dit wordt al meteen geïllustreerd aan de hand van een voorbeeld, waar Freddie zichzelf drinken wil inschenken, een belediging volgens Koreaans gebruik.

De film is to-the-point. Er is niets te veel of te weinig om het verhaal goed te kunnen vertellen. Een belangrijk aspect van een goede film. De film beslaat een jaar of 8 uit het leven van Freddie, waarin (alleen) alle belangrijke momenten voor het verhaal voorbij komen.

We zien Freddie contact leggen met deze en gene, en net zo snel ook contacten weer verbreken. Vaak leiden ontmoetingen tot drastische wijzigingen in Freddie's leven. Remember, ze is extreem impulsief. En ze heeft ook vooral een hekel aan haar verjaardag.

Ondanks de stoomwals die Freddie is, is de film een prachtige karakterstudie en zoektocht naar identiteit met geweldige warme als ook vooral ongemakkelijke situaties. Ook rolden op een gegeven moment de tranen over mijn wangen.

Ja, dit is een schitterende film! Wellicht zou ik hem eigenlijk een 9 moeten geven. Ik vond hem in ieder geval beter dan bijvoorbeeld The Banshees of Inisherin.

Let wel, de film is blijkbaar niet voor iedereen, gezien de reviews op IMDb. Ook zaten er maar 4 mensen in de zaal. Maar mij hoor je niet klagen, ik was er pas net voor de film begon en kon gewoon een kaartje kopen voor de beste stoel in de zaal. Genoten heb ik!
8.5 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 16:15
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Gisteren de film in IMAX gekeken. Zelf speel ik D&D en vond de verwijzingen die in de film zitten leuk gedaan en het is een vermakelijke film, ook voor een D&D leek. Verder speelt het verhaal zich af in the Swordcoast en zo hebben ze meerdere locaties uit de bestaande lore leuk in het verhaal gevlochten. Net zoals de classes, rassen en spells uit het D&D universum. Met de cast zit het wel goed prima acteurs en een leuke dosis humor. Als je niks met D&D hebt maar wel van fantasy/avontuur houdt kan ik de film van harte aanbevelen :)
7.5 / 10

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-06 17:11
Air (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Prima film, die de sfeer van de jaren 80 goed neerzet. de eerste helft was voorbij voor ik het wist. Ook heerlijke rol van Matt Damon. Subtiel acteerwerk, maar de passie is duidelijk zichtbaar. Ik vind het heel knap hoe je een film maakt over het tot stand komen van de samenwerking tussen Nike en Michael Jordan, en hij nog geen 10 minuten in beeld is (archief materiaal niet meegerekend). Dit laat imo wel zien hoe groot de rol van zaakwaarnemers is, buiten het daadwerkelijke sporten om.

Ik heb de Mario film ook gekeken, maar waar jullie al die superlatieven vandaan halen is mij een raadsel. Ik heb de spellen vroeger ook gespeeld, maar de nostalgie kreeg me niet echt te pakken. Ik kom me geen moment aan het gevoel onttrekken dat het een kinderfilm was. Het zag er allemaal best goed uit, maar het deed me niks. Een 6 voor de moeite.
7.5 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
AcidBurn schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:56:
Ik heb de Mario film ook gekeken, maar waar jullie al die superlatieven vandaan halen is mij een raadsel. Ik heb de spellen vroeger ook gespeeld, maar de nostalgie kreeg me niet echt te pakken. Ik kom me geen moment aan het gevoel onttrekken dat het een kinderfilm was. Het zag er allemaal best goed uit, maar het deed me niks. Een 6 voor de moeite.
Daarom gaf ik het ook een zeventje en had ik het vooral over hoe graag ik zoiets in het verleden had willen zien :p

Maar als dit de nieuwe standaard wordt voor het maken van meer (game)films: dear got... /3

Dat zit wel Schnorr.

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 13:29
Amerauder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:10:
Babylon (2022)[Afbeelding: Babylon (2022)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 189 min | MPAA: R
Onlangs zag ik deze film bij de première in de grote zaal van Tuschinski. Wat een beleving!

Wat een film. Wat ik van tevoren nog niet wist, is dat dit de al even muzikale opvolger is van de musical La La Land, die ik eveneens zeer kon waarderen, van dezelfde regisseur: Damien Chazelle. De ene muziekscène volgt de andere, als een lange aaneenschakeling van videoclips, met nauwelijks momenten om tot rust te komen, want deze film gunt je geen rust.

Het is een muziekfilm, en het verhaal speelt zich af rondom een daarvoor geschikte setting: een extravagant feest in het Hollywood van de roaring twenties, met veel drugs en vrouwen, en twee extravagante sterren: Een oude bekende ster, tegen het einde van zijn carrière, gespeeld door Brad Pitt, en een nog opkomende ster die juist van plan is door te breken, gespeeld door de prachtige Margot Robbie, wiens aanblik alleen al genoeg reden is om deze film te zien. Ze zet de toon van de film al gelijk zet in haar introductiescène als haar karakter zegt:

"Honey, you don’t become a star: you either are one or aint. I am."

[Afbeelding]

Dat Brad Pitt en Margot Robbie een uitstekende combinatie vormen hebben we laatst nog kunnen zien in Once Upon a Time... in Hollywood. Wat dat betreft voelt dit ook wel een heel klein beetje als een vervolg op die film. Een klein beetje, want zo ontzettend verschillend als deze films zijn, ze gaan beide over showbizz en het maken van films, ze leveren commentaar op de industrie, het zijn beide hommages en liefdesbetogingen aan de kunstvorm, en hebben hier en daar wat interessante opmerkingen te maken omtrent de betekenis van het maken van films.

Wat direct opvalt zijn de scherpe dialogen en de prikkelende humor die deze film zo’n succes maken. Brad Pitt wordt geïntroduceerd als een slecht-Italiaans-sprekende Amerikaan, wat een knipoog lijkt te zijn naar de legendarische scène in Inglorious Bastards waarin de door Pitt gespeelde undercover agent erg gemakkelijk door de mand valt in zijn rol als Italiaan. (Bonjourno.)

Muziek, grappen en scherpe dialogen volgens elkaar in zeer hoog tempo en met zeer veel energie op – en dat is misschien nog wel de meest kenmerkende eigenschap van deze film: tegelijkertijd het grootste pluspunt als ook het grootste minpunt: het is een behoorlijke uitputtingsslag.

[Afbeelding]

"The things he would do for money!"

Als ik deze film een ‘lange aaneenschakeling van videoclips’ noem, dan ligt daarbij de nadruk op lang. De speeltijd van drie en een half uur is tegenwoordig geen uitzondering meer, maar hier lijkt deze lengte ook nog eens voor een specifiek doeleinde te worden gebruikt: om u als kijker moe te maken. Om u af te matten, en niet voor niets: want als gevolg van die afmatting is de film gemakkelijker in staat emoties op te wekken. De uitputting heeft de functie u ontvankelijker te maken voor de intense emoties waar deze film om draait.

Je moet er maar van houden: Met de ene intensieve scène na de andere zweept deze film je op waardoor je geen rust krijgt. Dit is geen intellectuele film maar een film die je meeneemt op avontuur door direct tot je lichaam te spreken. Dat wordt nog wel het meest treffend uitgedrukt in een scène waarin de actrice haar lichaam zodanig onder controle heeft dat ze op commando
spoiler:
tranen uit haar ogen kan laten komen.
Dat is wat deze film met de kijker doet: het laat je emoties voelen, op commando.

En dat is tegelijkertijd waarom dit geen perfecte film is. De denderende opwinding die je tijdens het kijken ervaart, die nu juist de essentie van deze film is, is niet de beste emotie die er is. Juist die rustige elementen die film in het algemeen zo’n goede kunstvorm maken, ontbreken hier volledig. Dit is één en al drukte, één en al intensief feest, één fantastische rollercoaster ride, met de voor- en nadelen van dien.

Gaat dat zien, maar zorg dat je genoeg energie meeneemt, of het zou je wel eens te veel kunnen worden.

★★★★☆

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Wel van zo een besprekingen kan ik echt genieten. Het geeft ook het gevoel dat ik had met deze film perfect weer. Ik ben zonder voorkennis gaan kijken naar deze film & het was een voorstelling waar in het midden een pauze was met een glaasje Cava & hapjes om in de fantastische sfeer te blijven van de Hollywood overvloed. Voor mij deed de film perfect wat hij moest doen: mij een mooie avond bezorgen met gelach, mooie decors, wat extra bij de film, enz :)

Hij krijgt van mij dan ook zeker een 8.5/10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:34

Tijntje

Hello?!

Salvatron schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:55:
Terminator Genisys (2015)[Afbeelding: Terminator Genisys (2015)]
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Deze film bevat scenes die regelrecht uit de 1e film zijn gekopieerd en ook uit een paar andere, en het verhaal komt terug op de 1e film wat de reden is dat ik deze film na de 1e terminatorfilm heb gekeken. Vooral de scenes uit de 1e film zijn best leuk gedaan.

Het verhaal begint goed en interessant met leuke robots maar de 2e helft van de film smaakt een beetje als een overjarige citroen. Ook het gezever met Genisys draagt bij aan de zure smaak.

Verder is Sarah Connor Sarah Connor niet. Ze wordt dit keer niet gespeeld door Linda Hamilton (de enige echte) maar door een vrouw die me doet denken aan mijn juf op de basisschool. Ze speelt het niet slecht maar ze is gewoon Sarah Connor niet.

Leuk bedacht maar vanwege de matige 2e helft misschien wel de minst goede film uit de melkkoe die Terminator heet.

Ik weet niet waar jij op de basisschool hebt gezeten, maar mijn juffen zagen er niet uit als Emilia Clarke :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Salvatron schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:14:
John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: R

De actiescenes interesseerden me niet,
De scenes zonder actie zijn meestal wel goed.
Het verhaal interesseerde me niet zo.
heb die laatst ook gezien, en van de ruim 2 uur, waren er denk ik 5 minuten waarin geen actie of verhaal zat. Dus waar je dan nog die 6 van daan haalt :?

Vond hem zelf wel aardig als "gedachte op 0. volg de achtbaan" film.
En daar was hij perfect voor. maar 5 min naderhad was ik alles al weer vergeten, en ik heb ook niet de behoefte hem nogmaals te zien. Dus wat dat betreft komt hij niet in de buurt van deel 1.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
Playlist (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 84 min | MPAA: N/A
Playlist is een Franse zwart-wit film die veel wegheeft van de Amerikaanse zwart-wit film Frances Ha.

En dan eigenlijk niet eens omdat het beiden zwart-wit films zijn. Nee, het gaat ook hier om een eind-twintiger die zoekende is in het leven en probeert haar droom na te jagen.

Sophie is een serveerster die zwanger is van een collega, waarop ze verliefd is. Ze zegt haar baan als serveerster op om bij een strip - sorry, graphic novel - uitgever te gaan werken. Ze schetst zelf namelijk al heel haar leven en wil eigenlijk niets liever dan striptekenaar worden. De baan waarop ze solliciteert is echter een PR functie, niet echt iets waar ze ervaring mee heeft.

De film is heerlijk quirky met een interessant genoeg verhaal en goede muziek. Ik heb wel een zwak voor dit soort films. Er is ook een voiceover die af en toe commentaar geeft, maar ondanks dat ik over het algemeen een hekel aan voiceovers heb, vond ik het hier een leuke toevoeging.

Richting het einde wordt de film wel wat minder, dus geen 8, maar toch net zo goed als Frances Ha. Wellicht had ik die film ook een 7.5 moeten geven. Frances Ha is me jaren bijgebleven als 'een hele leuke film'. Dat zal ik met deze film wel minder snel hebben, denk ik. Daar is het toch te veel een kopie van andere films voor.

---

Ok, ik lees nu dat Nine Antico inderdaad geïnspireerd was door Frances Ha bij het maken van deze film, dus dat verklaart het één en ander. Overigens is Nine ook striptekenaar.
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-06 19:08
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:38:

Juist. The Lego movie is ook een goed voorbeeld. Lekker simpel, vol met humor en nostalgie, en toch gewoon een uitstekend plot, met twists en alles en zelfs elementen die zich lenen voor interpretatie.
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:03:

Goed punt.

Er zijn ook genoeg voorbeelden van het tegendeel, de zogenaamde critici roepen vaak ook maar wat, maar wel goed om ook eens bij dit soort voorbeelden stil te staan inderdaad.

(Bij The Last Jedi is het weer precies omgedraaid bijvoorbeeld – grappig hoe dat werkt.)
mefjoew schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:19:

Goede review, waar ik me grotendeels in kan vinden. Toch krijgt de film voor mij een 8, terwijl ik Wreck-it Ralph eerder een 7 gaf. Puur vanwege nostalgie, vermoed. En de bioscoopervaring wellicht. Feit is dat The Super Mario Bros. Movie precies deed wat ik ervan verwachtte. Het plot is inderdaad dun
...
maar de kijkervaring en het plezier dat ik aan de film ontleende is voor mij een dikke 8 waard. Mede ook trouwens, gezien de manier waarop Peach is neergezet (imo het meest geslaagde personage van deze film).
Dank u! Peach was wel geslaagd inderdaad. Ze hebben daar goed de balans in weten te bewaren. Het is een beetje meewaaien met de heersende mode om van de vrouwelijke karakters superhelden te maken, de damsel in distress die Peach ooit was, dat kan natuurlijk niet meer, maar dat voelde verder niet geforceerd, zoals maar al te vaak het geval is. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze haar zweef-in-de-lucht-move zou doen maar dat was dan net de easter egg die uitbleef.
Shadow_J schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:37:

Wel van zo een besprekingen kan ik echt genieten. Het geeft ook het gevoel dat ik had met deze film perfect weer.
Dank u!

overstorm.nl

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 14:29
Amerauder schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:
[...]

Dank u! Peach was wel geslaagd inderdaad. Ze hebben daar goed de balans in weten te bewaren. Het is een beetje meewaaien met de heersende mode om van de vrouwelijke karakters superhelden te maken, de damsel in distress die Peach ooit was, dat kan natuurlijk niet meer, maar dat voelde verder niet geforceerd, zoals maar al te vaak het geval is. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze haar zweef-in-de-lucht-move zou doen maar dat was dan net de easter egg die uitbleef.

[...]
Die doet ze wel aan het einde van de trainingsbaan die ze in haar achtertuin heeft. :*)

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 20:12
Time Trap (2017)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated
Laatst voor de 2e keer gezien. Blijft een leuke film. Ben altijd benieuwd hoe filmmakers de toekomst zien. En al hoewel je dit niet specifiek erg goed ziet in deze film, zie je wel een glimps.
Deze uitwerking van "de pool van jeugd" vind ik ook erg leuk gevonden. Ipv dat je drinkt en jonger wordt, doet nu de grot iets ........[spoiler die ik niet ga zeggen]

Wordt vaak aangehaald dat de film goedkoop is en er slecht geacteerd wordt. Herken ik niet echt; het idee vind ik grandioos gevonden en 90% vd film heeft me geboeid.
8 / 10

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 20:12
The Good the Bad the Weird (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: R
Hele aparte film. Een Oosterse versie van "the good, the bad and the ugly (GBU)". Film duurt redelijk lang. De vergezichten zijn prachtig, een soort woestijn maar dan van grind en kouder. Origineel heet de film "Joheunnom nabbeunnom isanghannom"; alsjeblieft.
Je krijgt het idee dat er in dezelfde tijdperiode als GBU gespeeld wordt, maar er wordt veel op een zijspanmotor gereden, dus heb ik het even opgezocht en het speelt zich in 1941 af. Jammer dat er wat zichtbare fouten zijn (betonnen rails houders, volgens mij ook moderne offroad motoren). Ook worden de slechteriken neergeschoten en de hoofdpersonen net niet. Gewoon negeren, de film is het waard.

De 3 hoofdpersonen zijn grandioos. De BAD (Lee Byung-hun) loopt steeds in pak met leren handschoenen, de Weird (Song Kang-ho) is zo'n persoon waar je medelijden mee hebt en toch ontsnapt hij net steeds aan problemen. Jung Woo-sung als de Good is een getroubleerde cowboy. Schiet altijd raak en is te goedgelovig.

Ze vinden een schatkaart en gaan opzoek. Los van elkaar natuurlijk en komen op de schatlocatie bij elkaar. Tadaaa. Revolvers trekken en paffen maar. Waar heb ik dat eerder gezien (oh ja, de GBU).

Veel plezier; leuke film.

8 / 10

• josh-hill
ArnieNFW schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:44:
The Good the Bad the Weird (2008)[Afbeelding: The Good the Bad the Weird (2008)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: R
Hele aparte film. Een Oosterse versie van "the good, the bad and the ugly (GBU)". Film duurt redelijk lang. De vergezichten zijn prachtig, een soort woestijn maar dan van grind en kouder. Origineel heet de film "Joheunnom nabbeunnom isanghannom"; alsjeblieft.
Je krijgt het idee dat er in dezelfde tijdperiode als GBU gespeeld wordt, maar er wordt veel op een zijspanmotor gereden, dus heb ik het even opgezocht en het speelt zich in 1941 af. Jammer dat er wat zichtbare fouten zijn (betonnen rails houders, volgens mij ook moderne offroad motoren). Ook worden de slechteriken neergeschoten en de hoofdpersonen net niet. Gewoon negeren, de film is het waard.

De 3 hoofdpersonen zijn grandioos. De BAD (Lee Byung-hun) loopt steeds in pak met leren handschoenen, de Weird (Song Kang-ho) is zo'n persoon waar je medelijden mee hebt en toch ontsnapt hij net steeds aan problemen. Jung Woo-sung als de Good is een getroubleerde cowboy. Schiet altijd raak en is te goedgelovig.

Ze vinden een schatkaart en gaan opzoek. Los van elkaar natuurlijk en komen op de schatlocatie bij elkaar. Tadaaa. Revolvers trekken en paffen maar. Waar heb ik dat eerder gezien (oh ja, de GBU).

Veel plezier; leuke film.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Leuk. Nooit van gehoord. Wellicht dat ik hem nog ergens kan kijken.

Overigens is GBU nog veel langer (3 uur).

• P-Rock
josh-hill schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:10:
[...]

Leuk. Nooit van gehoord. Wellicht dat ik hem nog ergens kan kijken.

Overigens is GBU nog veel langer (3 uur).
Geregisseerd door Jee-woon Kim (A Tale of 2 Sisters, The Last Stand).

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 16:13

Baseman77

We move

Sunfalls schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:24:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: TV-MA
Ik denk dat je echt wel de serie gezien moet hebben om deze film te begrijpen/leuk te vinden. Ik heb de serie niet gezien dus ik kwam met geen mogelijkheid in de film. In het begin wordt nog wel iets terug gekeken maar daarna komen er zoveel karakters bij elkaar en door elkaar heen dat het voor mij niet meer te volgen was. Wellicht had ik hem niet moeten kijken en daarom ook geen sterren
Deze film is inderdaad het vervolg van de serie The Last Kingdom, die 5 seizoenen kent.
Zonder die serie gezien te hebben zal de film inderdaad lastig te volgen zijn.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Afgelopen Maandag hebben we deze film samen gekeken met wat lekkers op tafel, ten eerste wil ik wel even kwijt dat het prachtige film is voor een Oled televisie want wat een kleurrijke beelden in die Quantumania wereld. De film zelf was ook erg goed, zelfs beter dan we eerst hadden verwacht omdat wij beiden de vorige delen erg zwakjes vonden.

Wij hebben deel 1 wel helemaal gezien maar deel 2 nog nooit verder gekeken dan de eerste 50minuten, want het verhaal was zo dun dat wij onze concentratie er simpelweg niet bij konden houden en uiteindelijk maar afgehaakt zijn. Maar bij deel 3 vinden wij dit echt compleet anders, het verhaal begint goed en weet je mee te nemen in een geweldige achtbaanrit waarin van alles gebeurd. Waar we wel heel blij om zijn is dat dit niet weer een Multi-verse film is en dit in de Quantumnania afspeelt, aangezien we echt teveel films kregen met en over het Multi-verse.

Dan heb ik het nog geen eens gehad over Kang the Conqueror, want wat hebben ze hem toch machtig neergezet met zijn krachten. Helemaal na de Post-credits scene schrok ik behoorlijk, want dit beloofd niet veel goeds als er zoveel van hem zijn die zo machtig zijn.

7 / 10

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 14:58
Sunfalls schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:24:
The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)[Afbeelding: The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: TV-MA
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Wij zijn er gisteravond aan begonnen. Wij hebben de serie wel gezien, maar dat is ook alweer enige tijd geleden. Wij hadden ook erg veel moeite om ons te herinneren wie iedereen ook alweer was. Ik zal pas een eindoordeel geven als we hem af hebben gekeken, maar de film had best met een korte intro mogen beginnen wat ons betreft..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film in de bioscoop gekeken, in een zaal met zo'n 6-8 personen in totaal. Als luchtige stand-alone fantasy film werkt de film prima. Er zijn wat referenties naar de D&D roleplay wereld(en) maar voor wie totaal niet bekend is met D&D mis je daar niks. Op bepaalde punten wel wat formulaïsch in de zin van: groepje buitenbeentjes (misfits) met ieder zijn/haar eigen kwaliteiten komt bij elkaar om gezamenlijk een gedeeld doel te bereiken. Ook had ik tegen het eind ook een beetje het gevoel naar de eerste Avengers film te kijken, maar dan met een fantasy sausje. (Hulk smash Loki "Puny God" in The Avengers referentie ;) ). De primaire slechterik werd heerlijk schmierend gespeeld door Hugh Grant die zo te zien veel lol had aan deze rol. Geen film met veel diepgang maar ik heb me in ieder geval prima vermaakt gedurende de film.
7.5 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 18:10
Ghosted (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Een klant wordt verliefd op de winkeleigenaar, daar begint het mee. Het lijkt op een one night stand, want ze laat niets meer van zich horen. Totdat Cole (de winkeleigenaar) er via zijn Apple tracker (hey het is wel een Apple film, dus vol Apple hardware :)) erachter komt dat Sadie (de klant) in Londen is. Hij gaat er achteraan en dan komt hij erachter wat Sadie echt voor werk doet. Als geheim agent moet Sadie de wereld redden en trekt Cole daar onbedoeld in mee.

De film en het verhaal zitten op zich wel goed in elkaar, alleen heb ik me mateloos geërgerd aan de slechte green screen scenes. Je kon te duidelijk zien dat ze voor een green screen waren gefilmd. Bovendien kwam een scene op een verlaten weg in India totaal niet realistisch over. Het leek alsof men gewoon een paar kamelen en oude auto’s gefilmd hadden op een bergweg ergens in Amerika.

Met die kleine foutjes terzijde was het wel een leuke film om naar te kijken en hij is van de makers van Deadpool, dus er zit nog een leuke (totaal nutteloze, maar wel grappige) scene met Ryan Reynolds in.
7 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 21:06
Salvatron schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:14:
John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
De film begint sterk en heeft een aparte, kille sfeer. De personages zijn goed, John Wick is nog het beste personage, die blinde hadden ze er van mij uit mogen knippen. Het einde van de film is wel goed en past bij de film. De actiescenes interesseerden me niet, er worden ook heel veel kogels afgevuurd maar de kogels doen het niet zo goed dus er zijn er heel veel nodig. De scenes zonder actie zijn meestal wel goed. Het verhaal interesseerde me niet zo. Sowieso ben ik al geen John Wick fan. Ook was het geluid veel te hard, ik moest mijn oren dichthouden.
Ik vond Donnie Yen (die blinde) juist het hoogtepunt van de film ;). John Wick vond ik nu juist meer het dieptepunt van de film tov de eerste, geen karakter meer. Kogels doen het inderdaad niet zo goed op kogelwerende pakken :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Kwestie van geduld (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Romance | Runtime: 81 min | MPAA: N/A
Sla deze maar over. Niet charmant, niet grappig maar vooral een flauwe rechtlijnige film. Barbara Sloesen zet als hoofdrolspeler onbedoeld een personage zonder charisma neer. Geen flair, maar meer soms een soort manwijf. Genelva Krind zagen we eerder al in o.a. Adem In, Adem uit waar ze evenmin goed speelde. In de eerste minuut vermoed je al dat Rowwen Heze ergens in de film opduikt en dat gebeurt dan ook. Een krappe 5.
5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

65 (2023)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Kreeg de tip dat het een goede actie sf zonder al te veel poeha was, klopte wel maar daar buiten is het ook niet veel.
Weinig actie, geen goede cgi, weinig verhaal(bijna geen)
4 / 10

festina lente

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30
Shazam! Fury of the Gods (2023)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een stiefzuster met hele grote superkrachten en Lucy Liu die de halve film een Bad Dragon berijdt.
Ik ben heel benieuwd naar de Brazzers versie :9

Verder weet ik niet meer waar de film over gaat.
4 / 10

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zit nu in het eerste uur van Babylon. Wat een fantastische film. Ongelooflijk.

Tweede uur ook! Wat knap gemaakt.

En het einde was ook geslaagd.

Net als Avatar een lange film maar dit keer geen moment verveeld.

[Voor 49% gewijzigd door MrVegeta op 23-04-2023 15:58]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Devotion (2022)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13
Aardige film op Amazon Prime welke is gebaseerd op echte personen en gebeurtenissen begin jaren '50. Jesse Brown is de eerste zwarte US Navy piloot die vanwege zijn huidskleur enorm vaak last heeft van racisme en zich dubbel moet bewijzen ten opzichte van zijn blanke collega jachtpiloten. De film neemt uitgebreid de tijd om de twee hoofdpersonen, de zwarte piloot en zijn blanke 'wingman' en vriend te introduceren en hun onderlinge relaties te laten ontwikkelen. Eerst is er een mogelijke dreiging van de Soviet Unie in de Middellandse Zee, dus vinden er wat scenes in Cannes plaats waar het vliegdekschip ligt aangemeerd. Tot de Koreaanse oorlog uitbreekt en ze op stel en sprong richting Zuid Korea moeten gaan. Pas boven Korea vinden de actie-scenes plaats en die zijn wel mooi gefilmd. Maar voordat je daar gekomen bent heb je al zo'n drie kwart van de film erop zitten. De film is vooral een eerbetoon aan Jesse Brown.
6.5 / 10

• AcidBurn
Evil Dead Rise (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 97 min | MPAA: R
Het eerste uur van de film stelt niks voor, het laatste halfuur is wel een grappig gorefest. Alleen jammer dat hetgeen hier leuk aan is, compleet gejat is van Evil Dead: Dead by Dawn uit 1987. Incl kettingzaag. Wat ik me wel afvraag is waarom Bruce Campbell exec producer is. Van Sam Raimi kan ik het begrijpen, hij zal mogelijk het IP hebben omdat hij ook regisseur en producer van het origineel was. Wie niks kan hebben kan deze film kijken om wat horror ervaring op te doen. Wie wil zien hoe het beter kan: Ga het origineel uit 1981 maar kijken, of de remake/sequel uit 1987. Deze film is het niet waard op het jatwerk na (op IMDB staat het als hommage aangegeven).
5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:58
The Gray Man (2022)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Heerlijke actiefilm met een fijne hoofdrol voor Ryan Reynolds Gosling. Het draait allemaal om een geheime subafdeling van de CIA, en een andere subafdeling van diezelfde CIA die geleid wordt door een foute CIA-agent die ontmaskerd dreigt te worden door een misschien ook foute agent van die eerste geheime subafdeling en daarom alle agenten van die geheime subafdeling wil laten omleggen en daarvoor een ex-agent van weer een andere subafdeling inhuurt... in de film is het allemaal een stuk beter te volgen dan dat ik het hier noteer :)

Veel actie, mooi gechoreografeerde vechtscènes, fijne chemie tussen de hoofdpersonen, kortom: (binnen het genre) een aanrader.

8 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Whale (2022)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Veel Oscarmateriaal doet me niks (zo ook Everything Everywhere bijvoorbeeld), maar deze film vond ik boven verwachting goed. Goed acteerwerk, "mooie" fatsuit die er daadwerkelijk realistisch uitziet, een goede kijk op hoe je (ongeacht wat je verslaving is) van een normaal leven kan wegglijden in een vicieuze cirkel. Waar normaal mijn credo is "elk pondje gaat door het mondje" voelde ik uiteindelijk empathie voor de hoofdrol en is er zelfs een traan gevloeid.
8 / 10

[Voor 4% gewijzigd door pagani op 23-04-2023 22:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AcidBurn schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:06:
Evil Dead Rise (2023)[Afbeelding: Evil Dead Rise (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 97 min | MPAA: R
Het eerste uur van de film stelt niks voor, het laatste halfuur is wel een grappig gorefest. Alleen jammer dat hetgeen hier leuk aan is, compleet gejat is van Evil Dead: Dead by Dawn uit 1987. Incl kettingzaag. Wat ik me wel afvraag is waarom Bruce Campbell exec producer is. Van Sam Raimi kan ik het begrijpen, hij zal mogelijk het IP hebben omdat hij ook regisseur en producer van het origineel was. Wie niks kan hebben kan deze film kijken om wat horror ervaring op te doen. Wie wil zien hoe het beter kan: Ga het origineel uit 1981 maar kijken, of de remake/sequel uit 1987. Deze film is het niet waard op het jatwerk na (op IMDB staat het als hommage aangegeven).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Wat ik me wel afvraag is waarom Bruce Campbell exec producer is
Omdat Bruce de ster van de serie is? Zonder Bruce geen Evil Dead... Ik denk niet dat je de term "gejat" kan gebruiken want het is van zijn eigen serie, dan zou het wellicht een hommage kunnen zijn. Beetje aparte review tbh.

• X-DraGoN
Vrijdag schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:58:
Shazam! Fury of the Gods (2023)[Afbeelding: Shazam! Fury of the Gods (2023)]
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een stiefzuster met hele grote superkrachten en Lucy Liu die de halve film een Bad Dragon berijdt.
Ik ben heel benieuwd naar de Brazzers versie :9

Verder weet ik niet meer waar de film over gaat.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Exactly my feelings...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 14:58
The Last Kingdom: Seven Kings Must Die (2023)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: TV-MA
De film om het verhaal van Uthred mee af te sluiten. Ik ben een fan van de boekenreeks en heb deze dan ook allemaal in de kast staan. De eerste 2-3 seizoenen van de serie vond ik ook erg tof. De latere seizoenen begonnen behoorlijk af te wijken van de boeken. Op zich begrijpelijk omdat er anders te veel nieuwe personages geintroduceerd moeten worden en het voor de kijker lastig wordt om bij te houden wie wie is.

Helaas is dat exact waar de film ook moeite mee heeft. Naast enkele van de hoofdpersonages had ik ondanks het kijken van de serie namelijk geen idee wie de helft van de personages waren. De film deed ook geen enkele moeite om dit toe te lichten. Daarnaast blinkt het verhaal ook niet uit, en is de motivatie van sommige personages ook lachwekkend. Bijvoorbeeld de koning die de man die hem opgevoed heeft en altijd heeft beschermd ineens wantrouwt omdat zijn lover hem dat wijsmaakt. Ook wordt het ouder zijn van personages niet bepaald goed en consistent in beeld gebracht. Op sommige momenten heeft Uthred grijzend haar, op andere momenten weer niet.

Het is fijn dat het verhaal is afgesloten, maar de serie had meer verdiend dan dit.
5 / 10

Interceptor (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: TV-MA
En dan een film die als afleiding moest dienen van het was vouwen. Dit is Die Hard op een boorplatform (dat geen boorplatform is, maar een raketinstallatie). Maar dan met een vrouw in de hoofdrol. En een nauwelijks een plot. En een heel laag budget. Maar wel een cameo van Chris Hemsworth.

Doet de film iets goed? Ik vind Elsa Pataky een knappe verschijning en dat is dan ook de reden dat ik hem aan heb gezet. Kan zij een film dragen? Absoluut niet. Het wordt op een gegeven moment zelfs slapstick, als ze eenarmige monkeybar-swings gaat doen. Zo'n beetje het enige wat ze goed doen is haar zware Spaanse accent (toch enigszins vreemd voor een Amerikaanse soldate) in de film een verklaring geven.

Ik kan nog veel meer voorbeelden geven waarom deze film niet heel goed is, maar dat zou inhouden dat ik langer over deze film moet nadenken dan de makers zelf hebben gedaan.
4.5 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 13:29
Mindcage (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 96 min | MPAA: R
Dit weekend hadden we zin in een film dat wel een leuke plot had. Vooraf leek het scenario en de set up mogelijkheden te bieden tot iets moois zoals Hanibal / Seven en andere films van dit formaat. Helaas had de film een heel raar tempo. Alles leek te snel te gaan, je kreeg weinig informatie over personages en als deze kwam waren de scenes te vluchtig. Ik kon me niet vinden in deze manier dat dit uitgevoerd werd en aan de imdb rating te zien waren we niet alleen. De film duurt maar 1.5h en volgens mij was het veel beter geweest hier minstens 30min extra aan te geven en de tijd te geven aan verschillende scenes. Je komt nooit in de suspense dat een dergelijke film nodig heeft, je ontwikkeld geen band met een personage, ... Gelukkig zat John Malkovich in deze film en de scenes waar hij in zat waren wel van veel beter formaat. Pas de laatste 20-25 minuten gaat de film over naar een goed tempo, komt er een leuke plot twist & wordt de film voor mij nog net gered van een negatief resultaat voor mij. Helaas een gemiste kans want er zat zo veel meer in.
5 / 10

• AcidBurn
MrVegeta schreef op maandag 24 april 2023 @ 00:28:
[...]
Omdat Bruce de ster van de serie is? Zonder Bruce geen Evil Dead... Ik denk niet dat je de term "gejat" kan gebruiken want het is van zijn eigen serie, dan zou het wellicht een hommage kunnen zijn. Beetje aparte review tbh.
Bruce komt helemaal niet voor in dit deel. Ja, als voice cameo met 1 zinnetje op de recording van de Necronomicon, that's it. Dat lijkt mij wel heel mager om exec producer credits voor te krijgen.
Hij mag dan de ster van de serie zijn, hij heeft bij mijn weten geen rechten oid. Die kans acht ik bij Sam Raimi groter. Jij mag het uiteraard een aparte review vinden als je wilt.

Evil Dead: Dead by Dawn was min of meer een parodie op deel 1, door dezelfde makers. EDR neemt zichzelf daar veel te serieus voor, en dan vind ik het gewoon erg goedkoop om hele scenes van de eerdere versie te recyclen. En als dat dan ook nog het beste gedeelte is van de nieuwe film, is dat imo niet best.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AcidBurn schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:46:
[...]

Bruce komt helemaal niet voor in dit deel. Ja, als voice cameo met 1 zinnetje op de recording van de Necronomicon, that's it. Dat lijkt mij wel heel mager om exec producer credits voor te krijgen.
Hij mag dan de ster van de serie zijn, hij heeft bij mijn weten geen rechten oid. Die kans acht ik bij Sam Raimi groter. Jij mag het uiteraard een aparte review vinden als je wilt.
Daarom zei ik ook ster van de serie, niet van deze (en de vorige film). Exec producer is sowieso over het algemeen een aangeplakte titel. Ongetwijfeld dat Bruce een deel van de winst krijgt van _alles_ wat met Evil Dead te maken heeft.
Evil Dead: Dead by Dawn was min of meer een parodie op deel 1, door dezelfde makers. EDR neemt zichzelf daar veel te serieus voor, en dan vind ik het gewoon erg goedkoop om hele scenes van de eerdere versie te recyclen. En als dat dan ook nog het beste gedeelte is van de nieuwe film, is dat imo niet best.
Valide :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
Harmonium (2016)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 120 min | MPAA: Not Rated
Fuchi Ni Tatsu is een Japans drama dat wat weg heeft van een Griekse tragedie.

Het begint met een man en vrouw en hun dochter. De man lijkt steeds redelijk afwezig, dus de vrouw is eigenlijk vooral in haar eentje met de dochter bezig. De man is vooral met zijn werkplaats bezig.

Dan neemt de man zonder overleg met zijn vrouw iemand (tijdelijk) in dienst en gaat de bal rollen (of hij rolde al veel eerder).

De film zit vol met symboliek en (opgeblazen) verschillen tussen de verschillende persoonlijkheden, waar steeds (misschien eigenlijk wel iets te veel) de nadruk op wordt gelegd.

Het verhaal is eigenlijk goed te doen, maar het voelt toch wel wat geforceerd hier en daar. Zeker op het eind is dat het geval, en dat vind ik jammer. Want tot dan toe was het een prima film. De film scoort 100% op RT met een gemiddelde van 8.2, maar dat kan ik het niet geven, eigenlijk vooral omdat ik niet zo van Griekse tragedies hou.
7 / 10

Acties:
  • +7Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14
Beetlejuice (1988)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Heerlijke Tim Burton film die met de seconde gekker wordt :D

De rol van Beetlejuice perfect vertolkt door Michael Keaton. En ondanks de leeftijd kijkt de film nog steeds erg goed weg. Ik heb mij niet gestoord aan gedateerde zaken als het duidelijk opgehesen worden aan draadjes of make-up/poppen van die tijd.

Prima vermaak!

Een 7.5
7.5 / 10

• josh-hill
Welcome (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated
De 17-jarige Koerdische Irakees (of moet ik zeggen Iraakse Koerd, of gewoon Koerd?) Bilal is na 3 maanden reizen in Calais aangekomen. Zoals zovelen, wil hij naar Engeland. Het land van de onbegrensde mogelijkheden...

De film is alweer 14 jaar oud, maar je denkt toch, niet echt een vernieuwende film dit. Maar de schijn bedriegt. Niet veel later verplaatst de focus van het verhaal en wordt deze complexer.

De gelaagdheid voegt veel toe aan de film. Maakt het allemaal veel interessanter, menselijker. Het verhaal voelt realistisch, en dat komt wellicht ook door de manier waarop de personen gefilmd worden en hoe ze zich gedragen ten opzichte van elkaar als ook alleen. Voor deze film heeft Philippe Lioret veel onderzoek gedaan. Naast het gebruik van echt bestaande locaties, en de rauwe, realistische portrettering, is het verhaal verzonnen rondom anecdotes die hij te horen heeft gekregen tijdens zijn onderzoek.

Het is zeker geen vrolijke film, maar het is wel een hele goede en noodzakelijke film. Sterk einde ook.
8 / 10

• Dr. Strangelove
PdeBie schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:01:
Beetlejuice (1988)[Afbeelding: Beetlejuice (1988)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 92 min | MPAA: PG
Heerlijke Tim Burton film die met de seconde gekker wordt :D

De rol van Beetlejuice perfect vertolkt door Michael Keaton. En ondanks de leeftijd kijkt de film nog steeds erg goed weg. Ik heb mij niet gestoord aan gedateerde zaken als het duidelijk opgehesen worden aan draadjes of make-up/poppen van die tijd.

Prima vermaak!

Een 7.5
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Staat hoog op mijn lijstje van films die een vervolg verdienen maar het niet gekregen hebben (komt trouwens verandering in).

Kort lijstje trouwens.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Tetris (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 118 min | MPAA: R
We wouden deze film al een tijdje kijken alleen kwamen we steeds een andere leuke films tegen maar gisteravond hebben we dan toch deze film die over het ontstaan van Tetris gaat gekeken. Ben ik de enige die positief verrast werd door de film en het verhaal?

Vanaf begin tot eind trok deze film onze aandacht met een sterk maar gewaagd verhaal over hoe 3 mensen heel graag de licenties van Tetris willen om zo geld te verdienen aan het spel, maar Henk heeft niet alleen dat als doel voor ogen. Want hij wil naast het geld ook graag op een eerlijke manier de licentie in handen krijgen, omdat hij er niet tegen kan dat de andere twee spelers het allemaal via illegale wegen proberen en de licentie zelfs al gebruiken op een manier waar helemaal geen toestemming voor is.

Hiervoor gaat de hoofdpersonage Henk naar Rusland, omdat daar de bedenker van Tetris in onderdrukking leeft. Het stuk dat hij naar Rusland gaat heeft bij mij wel echt heel veel indruk achter gelaten, want ik kan mij bijna niet voorstellen dat het er zo aan toegaat in een land. Maar volgens mij is het alleen maar erger geworden sinds Poetin aan de macht is gekomen en aan de andere kant lijkt me het sterk dat het nog erger kan dan dat wat we in de film zagen.

Als je het ons vraagt is dit echt een aanrader om een keer te gaan kijken!

8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
AcidBurn schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:56:
Air (2023)[Afbeelding: Air (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Prima film, die de sfeer van de jaren 80 goed neerzet. de eerste helft was voorbij voor ik het wist. Ook heerlijke rol van Matt Damon. Subtiel acteerwerk, maar de passie is duidelijk zichtbaar. Ik vind het heel knap hoe je een film maakt over het tot stand komen van de samenwerking tussen Nike en Michael Jordan, en hij nog geen 10 minuten in beeld is (archief materiaal niet meegerekend). Dit laat imo wel zien hoe groot de rol van zaakwaarnemers is, buiten het daadwerkelijke sporten om.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Heb je bij Air niet het gevoel dat Matt Damon het trucje van Ford vs Ferrari (de Le Mans film) herhaalt? Ik heb Air nog niet gezien, maar bij de trailer kreeg ik dat gevoel wel in ieder geval. Ik ga Air nog wel kijken, want het lijkt mij wel een hele goede film.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

PdeBie schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:04:
[...]

Heb je bij Air niet het gevoel dat Matt Damon het trucje van Ford vs Ferrari (de Le Mans film) herhaalt? Ik heb Air nog niet gezien, maar bij de trailer kreeg ik dat gevoel wel in ieder geval. Ik ga Air nog wel kijken, want het lijkt mij wel een hele goede film.
Oeh Ford vs Ferrari was een geweldige film :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PdeBie
Zeker. Die heb ik in een Dolby Atmos zaal gekeken om vol van de ronkende cilinders te kunnen genieten. :D

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

PdeBie schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:10:
Zeker. Die heb ik in een Dolby Atmos zaal gekeken om vol van de ronkende cilinders te kunnen genieten. :D
Ja dit was inderdaad wel een film die de bioscoop waard zou zijn geweest. Wij ontdekten de film via Amazon Prime, maar hebben thuis gelukkig goed beeld (Sony Oled) en geluid ( Bose 500 Soundbar + Bass module). Dus die stonden lekker hard bij deze film :D

[Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 25-04-2023 10:09]

• P-Rock
Ik kan helemaal niks met die superserieuze Evil Dead reboots. Doe mij maar de drie films plus de serie.

• Atomsk
  • Laatst online: 08-06 19:45
Weird: The Al Yankovic Story (2022)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Comedy, Music | Runtime: 108 min | MPAA: TV-14
Het is een film voor de fans, maar het is wel een erg leuke film. Weird Al Yankovic is beroemd vanwege z'n parodieën op bekende popnummers en deze film is zelf ook weer een parodie. In het begin denk je nog even "zou het echt?", maar gaandeweg wordt het steeds absurder en hilarischer. Daniel Radcliffe weet hem goed neer te zetten en is duidelijk beter geworden als acteur. Vond hem vroeger noga stijfjes. Enfin, het mooie is dat de film zich ondanks de absurditeit zich redelijk in weet te houden en niet doorschiet in het flauw of melig doen.
8 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• josh-hill
@Atomsk Weird wil ik ook nog steeds zien.

Ken je de film UHF? Die vond ik vroeger echt hilarisch. Met o.a. Michael Richards (Kramer in Seinfeld) en Fran Drescher (The Nanny) en natuurlijk Weird Al zelf.

• P-Rock
josh-hill schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:00:

Ken je de film UHF? Die vond ik vroeger echt hilarisch. Met o.a. Michael Richards (Kramer in Seinfeld) en Fran Drescher (The Nanny) en natuurlijk Weird Al zelf.
Conan the Librarian _/-\o_

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Evil Dead Rise (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 97 min | MPAA: R
Horrorfilm die een hoop lelijks maar weinig zinnigs bevat. Het acteerwerk is goed en de acteurs hebben zich behoorlijk wat moeite getroost zoals ze onder het bloed zitten, maar het monster op het eind is stom en de gevaarlijke pipo's zien er niet alleen eng uit maar ook een beetje clownesk. Ook is er weinig spanningsopbouw in het begin van de film, beter zou het zijn om rustig te beginnen en het meeste aan de verbeelding over te laten want suggestie werkt wat mij betreft het best. Laat het brein van de kijker het meeste maar doen. Dit is weer een film die me eraan helpt te herinneren waarom ik nooit horrorfilms kijk, dit is dus niet mijn ding, onsmakelijk en onzinnig gedoe.
2 / 10

• PdeBie
Passengers (2016)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Goede sci-fi die van begin tot eind bleef boeien.

Paar opmerkingen:
- Gebruik van green screen viel bij sommige scènes helaas heel erg op.
spoiler:
- de gekozen acteur voor de bootsman (Laurence Fishburne) vond ik persoonlijk wat jammer. Het is een prima acteur, maar ik blijf hem in elke film als dezelfde persoon zien. The Matrix, John Wick 2 en nu ook Passengers…. Het blijft dezelfde man.

Maar verder was de film prima. Goede effecten, mooie sets, mooie actrice :9 , goed slot.

Of ik hem nog een keer ga kijken? Hmmmm dat weet ik niet. Daarom een 7 en niet hoger.
7 / 10

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 18:10
A Man Called Otto (2022)
Tweakers: 4.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Dit is de eerste keer dat ik echt geraakt wordt door een film. Dat had ik niet verwacht en gebeurt me niet vaak. Bijzonder verhaal wat heel mooi neergezet is door Tom Hanks.

Otto is een chagrijnige man die in een hofje woont. Zijn vrouw is net overleden en het liefste was hij met haar mee gegaan. Dat is ook wat hij probeert, maar dat wil niet echt lukken. Op een dag krijgt hij nieuwe buren. Dé perfecte buren, want de temperamentvolle buurvrouw kijkt wél naar hem om. Daar waar de rest van het hofje al lang de moed opgegeven heeft. Dit resulteert in een prachtig avontuur en Otto kruipt steeds meer uit zijn schulp.

Ondanks de zware lading van het verhaal is het wel een luchtige film die makkelijk wegkijkt en ook humor heeft.
Echt een aanrader!
10 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• P-Rock
rimave schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:14:
A Man Called Otto (2022)[Afbeelding: A Man Called Otto (2022)]
Tweakers: 4.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Dit is de eerste keer dat ik echt geraakt wordt door een film. Dat had ik niet verwacht en gebeurt me niet vaak. Bijzonder verhaal wat heel mooi neergezet is door Tom Hanks.

Otto is een chagrijnige man die in een hofje woont. Zijn vrouw is net overleden en het liefste was hij met haar mee gegaan. Dat is ook wat hij probeert, maar dat wil niet echt lukken. Op een dag krijgt hij nieuwe buren. Dé perfecte buren, want de temperamentvolle buurvrouw kijkt wél naar hem om. Daar waar de rest van het hofje al lang de moed opgegeven heeft. Dit resulteert in een prachtig avontuur en Otto kruipt steeds meer uit zijn schulp.

Ondanks de zware lading van het verhaal is het wel een luchtige film die makkelijk wegkijkt en ook humor heeft.
Echt een aanrader!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Het is een remake van deze film: IMDB: A Man Called Ove (2015)

• Bor

Bor

Salvatron schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:04:
Evil Dead Rise (2023)[Afbeelding: Evil Dead Rise (2023)]
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 97 min | MPAA: R
Horrorfilm die een hoop lelijks maar weinig zinnigs bevat. Het acteerwerk is goed en de acteurs hebben zich behoorlijk wat moeite getroost zoals ze onder het bloed zitten, maar het monster op het eind is stom en de gevaarlijke pipo's zien er niet alleen eng uit maar ook een beetje clownesk. Ook is er weinig spanningsopbouw in het begin van de film, beter zou het zijn om rustig te beginnen en het meeste aan de verbeelding over te laten want suggestie werkt wat mij betreft het best. Laat het brein van de kijker het meeste maar doen. Dit is weer een film die me eraan helpt te herinneren waarom ik nooit horrorfilms kijk, dit is dus niet mijn ding, onsmakelijk en onzinnig gedoe.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Heb je de vorige Evil Dead delen ook gezien?

• jellybrah
Conan the Barbarian (1982)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 129 min | MPAA: R
Dit moe(s)t een cult classic zijn, maar wat een slechte film vond ik dit. 4 puntjes voor Arnold zn charme en enkele andere acteurs. Elke scene word zo verschrikkelijk gerekt, de gevechten zooooo verschrikkelijk slecht (hoe het gefilmd is, ze raken elkaar niet, choreografie) en het verhaal.. mja saai.
4 / 10

• AcidBurn
Bor schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:18:
[...]
Gezien hoe hij over de gebeurtenissen in de film praat, en hoe hij de deadites noemt (plus dat hij zelf al zegt eigenlijk geen horrorfilms te kijken), denk ik niet dat hij bekend is met de rest van deze horror franchise.

• Atomsk
  • Laatst online: 08-06 19:45
josh-hill schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:00:

Ja, ik heb die nog ergens op DVD liggen. Was ook een leuke film.

_██_
(ಠ_ృ)

• Hahn
AcidBurn schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:41:
[...]

Gezien hoe hij over de gebeurtenissen in de film praat, en hoe hij de deadites noemt (plus dat hij zelf al zegt eigenlijk geen horrorfilms te kijken), denk ik niet dat hij bekend is met de rest van deze horror franchise.
Toch altijd goed om te weten dat als je horrorfilms niet leuk vindt, dat je deze horrorfilm ook niet leuk zult vinden... :')

* Hahn snapt soms mensen niet

Heel goed mee vermaakt! Veel actie (vrijwel de gehele film eigenlijk :P), humor waar ik vaak hardop om heb moeten lachen, en special effects waren best goed.

En ook al heb ik niet per se heel veel met de Dungeons & Dragons-lore, herkende ik wel veel namen zoals Baldur's Gate, Icewind Dale en Neverwinter van RPG-games die ik vroeger speelde. Dat maakte het extra leuk.

Al met al geen hoogstaande cinema, maar een vermakelijke actiefilm die zichzelf niet serieus neemt.
7.5 / 10

• AcidBurn
Hahn schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:05:
[...]
Toch altijd goed om te weten dat als je horrorfilms niet leuk vindt, dat je deze horrorfilm ook niet leuk zult vinden... :')
Ik snap je punt niet helemaal. Is het nou bedoelt als sneer naar Salvatron, of naar Bor en mij?
Ik zeg nergens dat hij een film niet mag kijken. Enkel dat aan de hand van hoe hij zaken benoemd, het vrij aannemelijk is dat hij de rest niet gezien heeft. Verder laat ik hem volledig vrij in zijn mening over de film. Want zelf vond ik hem niet veel beter, ondanks - of misschien wel vanwege - alle voorkennis.

• Hahn
AcidBurn schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:31:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. Is het nou bedoelt als sneer naar Salvatron, of naar Bor en mij?
Ik zeg nergens dat hij een film niet mag kijken. Enkel dat aan de hand van hoe hij zaken benoemd, het vrij aannemelijk is dat hij de rest niet gezien heeft. Verder laat ik hem volledig vrij in zijn mening over de film. Want zelf vond ik hem niet veel beter, ondanks - of misschien wel vanwege - alle voorkennis.
Ik heb het over een soort film kijken waarvan je weet dat je het niet leuk vindt, maar het toch gaat kijken, dus mijn reactie was een sarcastische opmerking richting Salvatron.

En ik ben het helemaal met je eens dat 'ie mag kijken wat 'ie wilt, maar er vervolgens over gaan klagen en een 2 geven vind ik wel een beetje stom.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Bor schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:18:
[...]

nee, die heb ik niet gezien.

• P-Rock
Volgens mij hoef je die ook helemaal niet gezien te hebben, aangezien het een losstaand verhaal is.

• josh-hill
Het verzwijgen (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Interessante documentaire van iemand die er achter is gekomen dat de familie "fout is geweest in de oorlog".

Gezien de cijfers, zullen het heel veel meer families zijn, en zeker ook heel veel meer dan die in het verzet zaten. Dat zet je toch wel tot het nadenken. Alleen, zo'n verleden wordt eigenlijk altijd verzwegen. Wie gaat er immers de vuile was buiten hangen, en wie vertelt zijn kinderen dat opa en oma NSBers of erger waren?

Verder is de documentaire wel redelijk n=1, maar dat mag de pret niet drukken. Het is een interessant onderwerp, en het verhaal van de moeder en het beeld van haar halfbroer op de familie is interessant, zeker in het licht van het einde van de documentaire.

Was gisteren op tv (NPO 2).
7 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kingsman: The Golden Circle (2017)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
Eggsy (Taron Egerton), agent bij het spionage agentschap Kingsman, staat er vrijwel alleen voor als zijn hoofkantoor en zowat al zijn collegae worden opgeblazen als onderdeel van een snood plan van Poppy Adams (Julianne Moore). Met hulp van zijn aan amnesia leidende mentor Galahad (Colin Firth) gaat hij uiteraard de strijd aan.

De eerste Kingsman had wat aardige twists op een genre dat redelijk uitgekauwd is. Visuele flair, een aardig script en goed enthousiast acteerwerk van topacteurs hielpen ook. Reden om dan toch de tweede ook maar eens op te zetten.

Mijn argwaan werd bij de start al gewekt toen ik rechtsonder spotte dat de film inklokte op 141 minuten. Dat is lang voor een film die uiteindelijk primair in de persiflagehoek zit. Helaas bleek de zorg terecht. The Golden Circle verrast op geen moment en lijkt al haar plotelementen van betere films gejat te hebben.

Om onverklaarbare redenen vond regisseur Matthew Vaughn het ook nodig om het eindeloos te rekken door een hoop niet terzake doende karakters en verhaallijnen op te zetten. Wat is bijvoorbeeld het punt van de henchman Angel? De man wordt met veel bombarie geïntroduceerd om vervolgens zonder enige bijdrage geleverd te hebben weer te verdwijnen. De hele plotlijn met de Zweedse prinses is ook totaal zinloos. Er is een slordige drie kwartier film teveel hier. En dan, wat er overblijft is nog steeds weinig bijzonders.

Kingsman: The Golden Circle heeft een fantastische cast met niet minder dan vier Best Actor / Actress winnaars plus een rits andere toppers. Wat een verspilling.
5 / 10

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36

GeeBee

Oddball

Deel 3 is qua film-opzet al niet veel beter. Gooi een zooi personages in een kom, gooi er een mystiek sausje overheen (Rasputin) en klaar.
Vermakelijk was het wel, maar deel 1 blijft verreweg de beste.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Dr. Strangelove
GeeBee schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:32:
Deel 3 is qua film-opzet al niet veel beter. Gooi een zooi personages in een kom, gooi er een mystiek sausje overheen (Rasputin) en klaar.
Vermakelijk was het wel, maar deel 1 blijft verreweg de beste.
Ga me niet aan deel drie wagen.

I dig your sig :) Kontschoppende film.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:45:
[...]

En dan te bedenken dat wij alle delen inmiddels 3 keer hebben gezien :X.

Het verhaal is inderdaad niet sterk, maar de humor maakt voor ons veel goed. Ondanks deel 2 en de 3 wel een veel beter verhaal hadden mogen hebben.

[Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2023 00:17]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• josh-hill
Pulp Fiction (1994)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 154 min | MPAA: R
Pulp Fiction, wie kent deze film niet? Serieus, wie kent hem niet? Die zal zich moeten schamen en de situatie gauw moeten veranderen. Waarom? Omdat dit een m*****f*****g goede film is natuurlijk.

Het was alweer een hele tijd geleden dat ik Pulp Fiction gezien had, en geen idee waarom. Misschien wilde ik de film nog wat meer laten rijpen voordat ik de blu-ray uit het cellofaan trok, misschien ben ik gewoon iemand die niet inzag dat je deze film elk jaar kunt kijken.

Het verhaal is in hoofdstukken opgedeeld, niet alles is chronologisch, veel dingen komen later terug. De film bevat het verhaal van een aantal criminelen (en de vrouw van de grootste van hen), tijdens een korte overlap. Hm, eigenlijk weinig nut om het plot te omschrijven, want wie heeft Pulp Fiction immers nog niet gezien?

Alles aan deze film is bijzonder. Pulp Fiction bevat de ene na de andere schitterend in elkaar gezette conversatie en/of situatie als een kunstig gerecht uit een 3 sterren restaurant, een eigenschap waar Quentin Tarantino om bekend staat. Deze conversaties en situaties zitten vol met details waar je van in je handen moet klappen (ik zat letterlijk in mijn handen te klappen tijden het kijken van de film), die het geheel naar het hoogste niveau brengen.

Alles aan het verhaal is ook origineel. Als je er van een afstand naar kijkt en het script leest, dan zal je wellicht denken... WTF is this shit. Wie verzint er nu zoiets? Maar, het werkt! Het is gewoonweg geniaal. Deze film kijken is alsof je voor het eerst een film kijkt. Hij zit vol verrassingen. Ok, je zult de film vaak genoeg gezien hebben dat je wel weet wat er komt, maar toch is het elke keer weer als een nieuwe ervaring. Of wellicht komt dat nu omdat ik de film al een tijdje niet meer gezien had.

Anyway. Is Pulp Fiction perfect? Wellicht. Er zitten geen overbodige dingen in de film. Sterker nog, vaak genoeg wordt een fade out gedaan op een scene die op zich nog wel even door zou kunnen gaan, al zou dat weinig toevoegen. Toch durf ik het geen 10 te geven, wellicht juist vanwege deze fade outs. Daar ben ik geen fan van. Ik heb liever dat een scene tot het oncomfortabele doorgaat, of gewoon BAM afgekapt wordt. Uitfaden is raar. Bij muziek vind ik dat ook al niets.

Maar goed. Zeker één van de beste en meest originele films aller tijden.
9.5 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Gothika (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
"Logic is overrated."

Halle Bailey... Nee, sorry, dat is The Little Mermaid.
We hebben het hier over Halle Berry. Zij werkt als psychologe in een gesticht en wordt na een korte les over hoe je jezelf vervormd in de spiegel kunt zien en een rit naar huis opeens wakker in hetzelfde gesticht waar ze werkt: totaal de weg kwijt.

Wat is er gebeurd? Wat heeft ze gedaan? Wat heeft het hiernamaals ermee te maken?

Zoals men in de film al aangeeft: logic is overrated.

Wel geinig om Halle Berry en Robert Downey Jr. met zo'n fris uiterlijk op het scherm voorbij te zien komen. En hoewel deze film 20 jaar oud is had men al flatscreen monitoren, laptops en internet. Misschien zat dat verhaal over een vervormd zelfbeeld niet eens zo ver van de waarheid.

Maar dat maakt van deze film niet per se een goede film.
5.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Bardo: False Chronicle of a Handful of Truths (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 159 min | MPAA: R
Poeh, waar moet ik beginnen?

Laten we de opening nemen; binnen de eerste vijf minuten van de film wordt duidelijk dat het geen standaard vehikel zal zijn met drie vaste aktes.

Na de opening is te zien hoe een baby wordt geboren en direct weer terug naar binnen wil.

Het is een metafoor voor één van de elementen in een redelijk existentiële film. Is het pretentieus? Vast, maar volgens regisseur Iñárritu is dat een onzinnige uitspraak.

De cinematografie zorgt er in ieder geval voor dat je de film op ieder moment kunt pauzeren en een screenshot zou kunnen nemen om deze vervolgens aan de muur op te hangen als een schilderij.

Ik had deze film lang op mijn kijklijst staan en stelde het kijken ervan steeds uit, maar toen ik ermee begon was de tijd snel voorbij dankzij o.a. de surrealistische elementen.

Niet voor iedereen. Wel voor fans van minder standaard werk.
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• jellybrah
PdeBie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:19:
Passengers (2016)[Afbeelding: Passengers (2016)]
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Goede sci-fi die van begin tot eind bleef boeien.

Paar opmerkingen:
- Gebruik van green screen viel bij sommige scènes helaas heel erg op.
spoiler:
- de gekozen acteur voor de bootsman (Laurence Fishburne) vond ik persoonlijk wat jammer. Het is een prima acteur, maar ik blijf hem in elke film als dezelfde persoon zien. The Matrix, John Wick 2 en nu ook Passengers…. Het blijft dezelfde man.

Maar verder was de film prima. Goede effecten, mooie sets, mooie actrice :9 , goed slot.

Of ik hem nog een keer ga kijken? Hmmmm dat weet ik niet. Daarom een 7 en niet hoger.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Getuigd vaak van een mindere/slechte acteur, al vond ik hem in the matrix wel een ander personage neerzetten dan in de rest. Iemand die mij bijvoorbeeld steeds verbaasd is Aaron taylor Johnsson. Ik herkende hem bijna niet in Nocturnal Animals.

• AcidBurn

De trailer heeft veel weg van de originele Hunger Games sfeer: I'm interested.
Het is alleen wel heel apart om nu het karakter te gaan volgen en "steunen" waar je in de eerdere films een gruwelijke hekel aan kreeg. Een beetje hetzelfde idee als Darth Vader in de StarWars prequels: Je weet dat het een tiran wordt, de vraag is vooral hoe het zover komt.

Ben nu het boek aan het lezen. Benieuwd of deze verfilming net zo trouw blijft aan het bron materiaal als dat de Katniss films deden. Want ja, er waren dingen aangepast maar over het algemeen waren ze behoorlijk trouw.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• josh-hill
Sir (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: N/A
Sir is een Indiase film over de band tussen een welgestelde Indiër en zijn bediende. Het laat op een relatief realistische wijze zien wat de kloof tussen arm en rijk in India betekent.

De film is behoorlijk traag en ongecompliceerd en het eerste uur is eigenlijk één grote set up voor het laatste half uur.

Als je dan nog niet in slaap bent gevallen, maakt dat laatste half uur het nog een beetje goed. Niet dat het zo spectaculair is, maar het is een goede afsluiting van het geheel en maakt duidelijk wat de film wil vertellen.

Ondanks het onderwerp, is het wat mij betreft een net wat te oppervlakkige film. Wellicht wel realistisch, maar op deze manier ook wat saai. Ik zou zeggen een 7-.
7 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Memoirs of a Geisha (2005)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13
Een semi-Japanse film met Michelle Yeoh en Ken Watanabe uit 2005? Als fan van Abroad in Japan moet je dat natuurlijk zien. Vreemd genoeg heb ik deze film van Rob Marshall tot dit weekend nooit eerder opgezet.

Met een verhaal dat draait om het opgroeien van een jong meisje dat vanuit een vissersmilieu voorbestemd is om een geisha te worden start de film rustig in haar jonge jaren. Misschien te rustig, want de film duurt op zich best lang.

Dit geeft je echter wel de gelegenheid om tussendoor op te zoeken hoeveel van dit verhaal echt heeft plaatsgevonden. En, surprise, de fictie komt van een auteur die Arthur Golden heet, dus het lijkt niet gebaseerd te zijn op origineel Japans werk. Iets wat ik voor het kijken van deze film wel verwachtte. Desondanks lijkt het gebaseerd te zijn op de interviews met echte geisha's, zoals Mineko Iwasaki, die niet heel vrolijk werd van het gebruik hiervan in het boek.

In de verfilming is weinig te zien van de tweede wereldoorlog die het tijdsbeeld vormt, waardoor het geheel een beetje aanvoelt als zomaar een soap opera. Wel een opera met mooie beelden.

Na de laatste minuten blijf je over met een vreemd gevoel omdat het qua ethiek niet per se matched, terwijl de film (en wellicht het boek) doet overkomen alsof het de beste uitkomst was. Deels klopt dit, deels is het vreemd door:
spoiler:
...het leeftijdsverschil en het feit dat hij haar al ontmoette en aardig tegen haar was in haar veel jongere jaren. Ja, het is haar eigen keuze, maar wel enigszins beïnvloed door o.a. de setting.
7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Altijd apart gevonden dat men zelfs in 2005 nog voor Japanse karakters twee Chinese actrices (ok, Yeoh is Maleis maar etnisch Chinees) kon casten. Star power denk ik; zou nu ondenkbaar zijn. Film kreeg hiervoor toen trouwens ook al backlash.

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:37:
Altijd apart gevonden dat men zelfs in 2005 nog voor Japanse karakters twee Chinese actrices (ok, Yeoh is Maleis maar etnisch Chinees) kon casten. Star power denk ik; zou nu ondenkbaar zijn. Film kreeg hiervoor toen trouwens ook al backlash.
Klopt, dat was inderdaad een beetje raar. Maar gelukkig is Watanabe er nog :Y

Vandaar ook de opmerking dat het niet echt een Japanse film is. Als ik het goed heb begrepen is het vooral Japans door de ogen van Amerikanen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• P-Rock
Copshop (2021)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Oplichter Teddy Murretto (een onherkenbare Frank Grillo) laat zich vrijwillig opsluiten in de cel van een stoffig politiebureau, om zo te kunnen ontsnappen aan huurmoordenaar Bob Viddick (Gerard Butler) die hem op de hielen zit. Waar hij echter geen rekening mee heeft gehouden is dat Viddick precies hetzelfde plan heeft. Voor hij het weet zitten ze tegenover elkaar in het cellencomplex. De situatie wordt nog nijpender als een tweede huurmoordenaar, de psychopatische Anthony Lamb (Toby Huss), het politiebureau weet binnen te dringen dankzij een corrupte agent. Copshop is een erg fijne actiethriller van Joe Carnahan, die genoeg ervaring heeft opgebouwd met het regisseren van soortgelijke films (Narc, Smoking Aces, Boss Level). Er wordt leuk in geacteerd en je kunt zien dat de acteurs er lol in hebben. Het verhaaltje is niks bijzonders en hebben we vaker gezien, maar dankzij de strakke regie van Carnahan is Copshop een aanrader voor de actiethriller liefhebbers onder ons.
7 / 10

Dead for a Dollar (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Thriller, Western | Runtime: 107 min | MPAA: R
Teleurstellende western van Walter Hill (48 Hours, Red Heat) over een premiejager (Christoph Waltz) die wordt ingehuurd om een ontvoerde vrouw terug naar haar rijke man te brengen. Wanneer hij haar en haar vermeende ontvoerder heeft gevonden blijkt de vork toch net even anders in de steel te zitten. Hij krijgt ook te maken met een kaartspeler (Willem Dafoe) die zint op wraak, nadat de premiejager hem 5 jaar eerder in de cel heeft gegooid, en een rijke landeigenaar (Benjamin Bratt). Ondanks de grote namen en het aardige acteerwerk doet de film erg amateuristisch aan en weet het slappe verhaal nauwelijks te boeien. De cinematografie is ook niks om over naar huis te schrijven en ik kan me al helemaal niks meer herinneren van de soundtrack. Er zijn zat betere westerns te vinden, dus Dead for a Dollar is vrij overbodig.
5 / 10

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:45:
[...]

Ik vond deel 3 wel beter dan deel 2, nam zich minder serieus dan deel 1 en 2.

festina lente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:37:
Qua realisme kun je sowieso beter de nieuwe serie The Makanai kijken (Netflix).

Vond het wel een aardige serie, maar ook weer niet heel interessant.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:21

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Last Breath (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Documentary | Runtime: 90 min | MPAA: TV-MA
Een saturatieduiker (zoek deze term even op voor je de film gaat kijken) is aan het werk op de bodem van de Noordzee. Tot het noodlot toe slaat en de 'navelstreng' breekt en hij alleen op de bodem van de zee achterblijft.

Waargebeurd verhaal, de film bestaat ook deels uit beelden van de echte personen wie het betrof. Spannende film (eigenlijk meer een documentaire), wel ietsje aan de lange kant voor het verhaal wat er te vertellen valt.
7.5 / 10

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• josh-hill
Living (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13
Ik moet toegeven dat ik van tevoren dacht dat deze film niet aan mij besteed zou zijn. Maar, hij staat nu op Prime, dus wilde de film toch een kans geven, na de prachtige, uitgebreide review van @Dr. Strangelove. Nu ben ik niet echt bekend met het werk van de Japanse schrijvers van het scenario. Ja, ik ken Kurosawa, maar ik heb van hem alleen Seven Samurai gezien, en was eerlijk gezegd niet echt onder de indruk, ondanks dat deze film door velen gezien wordt als een van de beste films van de afgelopen 100 jaar. Ik kwam niet verder dan een 6.5.

Ik ga het plot van Living niet uitleggen, @Dr. Strangelove heeft dat al vele malen beter gedaan dan ik ooit zou kunnen.

Waar bij mij de schoen wringt bij deze film, is dat het allemaal nogal gemaakt is. Ook de muziek. Het ligt er te dik op. Blijkbaar heb ik daar in de loop der jaren een soort van pantser voor opgebouwd, waardoor al de gewenste emoties afketsen. Ok, ik heb autisme, dus wellicht is het dat, maar er zijn ook genoeg films waarbij ik in tranen kan uitbarsten, dus het is denk ik iets anders.

Ook vond ik de structuur van de film niet heel erg handig. In de derde akte wordt het verhaal op een nogal rommelige manier verteld (vind ik dan). De een na de ander komt aan het woord, om een bepaalde boodschap uit te dragen. Het is weinig subtiel. Het voelt niet echt. En daardoor mist het bij mij elke uitwerking.

Nu vind ik Bill Nighy best een prima acteur, maar het zachte fluisteren in deze film is eerder vermoeiend dan doeltreffend. Vraag me af waarom daarvoor gekozen is. Wilden ze hem extra breekbaar maken?

Overigens begint de film mooi met beelden zoals deze in 50er jaren gemaakt zouden zijn. Hoopte stiekem dat de hele film zo was, maar dat zou toch wel wat te lage beeldkwaliteit zijn voor een moderne film. Gelukkig bleef de aspect ratio wel zo. Ook de stoomtrein, dubbeldekker bussen, hoeden, etc, brengen de 50s tot leven. Maar anders dan dat, kwam het verhaal bij mij niet tot leven.
6 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Altijd goed om een afwijkende mening te zien, leuk om wat discussie te hebben :P Kan me er wel wat bij voorstellen.

Veel van de stijl van de film is terug te voeren denk ik op het scenario van Ishiguro. Zijn stempel drukt zwaar op de film en als je daar niet in meegaat kan ik me voorstellen dat de film niet aanslaat. Zijn interpretatie van de stiff British upper lip in combinatie met een ‘ unreliable narrator’ stijlvorm vind ik in Living en The Remains of the Day erg goed werken. Maar het slaat ook de plank wel eens mis, zoals in Never Let Me Go, dat ik in zowel boek als film vorm ietwat vond tegenvallen.

[Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2023 09:06]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Air (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Film over hoe ze aan de Nike Air Jordan schoenen gekomen zijn. Het gaat over schoenen. Kun je hier een film over maken? Blijkbaar wel. Goed verhaal, goed gespeeld, algeheel boeiende film. Er wordt veel in gepraat, hierbij moet je dus opletten. Ik zat even niet op te letten en meteen miste ik cruciale informatie over waar het zinnetje 'just do it' vandaan kwam. Verder zien we dingen uit de tachtiger jaren voorbijkomen, ik zie een IBM XT met groen monochroom beeldscherm, ik zie cassettebandjes en een zwart wit televisie, ik zie supersterren uit de jaren 80.

Toevallig heb ik vorige week nog nieuwe Nike hardloopschoenen gekocht, dus je kunt je voorstellen hoe belangrijk deze film voor me is. Ik identificeer me er mee omdat ik zelf ook Nike schoenen aan mijn poten heb.
7 / 10

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:26
The Menu (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Een film die eerst de label 'horror' kreeg, daarna 'komedie' en nu 'dark comedy'. Het is ook best lastig te beschrijven, maar ik vond hem wel leuk. Vrijwel hetzelfde gefilmd als Chef's Table maar halverwege wordt het steeds raarder en duisterder. Het einde slaat nergens op maar boeiend, goed kijkplezier.
7.5 / 10

Black Panther: Wakanda Forever (2022)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13
Misschien ben ik een beetje superhelden moe, maar het wordt allemaal zo vreselijk generiek. Als er dan nog wat humor in zit vind ik het vaak nog wel leuk, maar dit is vooral een hele emotionele film door het real life verlies van de vorige Black Panther. Ik vond hem matig.
6 / 10

Ant-Man and the Wasp (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Een superhelden film met wat meer humor. Het hele vergroten-verkleinen is leuk gedaan en ik heb en paar keer moeten lachen. Prima film, geen hoogvlieger.
7 / 10

Black Widow (2021)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Ik was de draad echt totaal kwijt hier. Sowieso snap ik niet waarom ik deze opzet als ik al superhelden moe ben, maar het verhaal is erg vaag ook. Waarom is Black Widow eigenlijk een superheld/Avenger? Dit is toch qua kracht totaal niet vergelijkbaar met een Hulk of Thor?
5 / 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:42

Megatron

Intergalactic Planetary

Peter Pan & Wendy (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Live action remakes van Disney; soms geinig (Lion King, Alladin), meestal de moeite niet waard. Toch deze maar eens een kans gegeven, want mijn vriendin en ik zijn fan van zowel het verhaal als de animatieversie. Dat hadden we beter niet kunnen doen.

Het is ons niet helemaal duidelijk wat Disney hier nou mee wilde bereiken. Deze remake mist op alle gebieden de fantasie, magie, aantrekkingskracht en vooral de simpele lol van de Peter Pan-verhalen die we kenden. Wat we er voor terugkrijgen, is een zielloze en tergend saaie remake die maar voortkabbeld zonder duidelijke richting.

Nooitgedachtland is niet die kleurrijke plek die we kennen, maar een soort fantasieloos Iers eiland dat vooral uit kale grasvlaktes en natte grotten bestaat. Peter Pan zelf wordt geportretteerd als een vervelend en getroubleerd mannetje. Jude Law is als Captain Hook totaal miscast en met de andere personages kregen we überhaupt geen enkele binding. Dat is op zich een beste prestatie, maar niet een om trots op te zijn. Uiteraard kon Disney het niet laten er weer een flinke woke-saus overheen te gooien, maar echt storend was dat deze keer niet (op de introductie van de Lost tribe na).

Na een half uur interesseerde het ons gewoon niet meer wat er ging gebeuren en hebben we de zaak zuchtend afgezet. Op Wikipedia toch maar gelezen hoe het afliep, wat nogmaals bevestigde dat uitzetten de juiste keuze was.
4 / 10

Scranton! What? The electric city.

Pagina: 1 ... 192 ... 195 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee