| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Van te voren had ik een hard hoofd in deze film, gezien de gigantische flop Alien vs Predator (versus films zijn nooit goed imo), de negatieve reviews en het matte Man of Steel. Batman vs Superman... dit kan nooit goed gaan. Blij verrast was ik dan ook dat het meer de batman dan de superman richting opging vanaf het begin van de film. De laatste batman films zijn nu eenmaal een stuk beter dan de supermanfilms, dus dit is een prima keuze van de makers. Ben Affleck is uitstekend als batman, hoewel dat pak wat ie aan heeft wel erg dik is. Hier wordt batman de superman film ingeslingerd en dit verhoogt de kwaliteit van de film. De eerste helft van de film is uitstekend, met een sterk verhaal. Gelukkig is de CGI hierbij op de achtergrond. De film ziet er grafisch uitstekend uit, wel is er een sterke ghosting te zien, dit was ook bij de aftiteling zo dus wellicht was de apparatuur niet helemaal lekker oid. De 2e helft is helaas een stuk minder, het verhaal gaat naar de achtergrond en uiteindelijk zakt de film af tot een smorgasbord van CGI waar imo weinig plezier aan te beleven is. De 2e helft van de film is dan ook meer supermanachtig wat de film niet ten goede komt. Gelukkig duurt het CGI deel van de film niet al te lang waardoor niet de hele film ten onder gaat aan CGI. Het acteerwerk is acceptabel, en zo'n gevecht maakt ook wel onderdeel uit van dit soort superheldenfilms. Als een superheld niet vecht, waarom is het dan een superheld? Juist. Wel heb ik me de hele tijd zitten ergeren aan de superhelden, dit komt natuurlijk door jaloezie. Zelf zou ik ook wel dat soort dingen willen kunnen, zoals schieten uit mijn ogen, zware dingen optillen, en ga zo maar door. Als ik dan de spierballen van die superhelden bekijk denk ik dat ik zelf misschien maar eens beter mijn best zou moeten doen tijdens het squatten en deadliften en zo, als ik dan nog een cape omdoe dan lijkt het net echt. Ja, niet dan? Vanwege de sterke eerste helft een stuk beter dan Man of Steel maar wel minder dan de laatste batmanfilms. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 29-03-2016 10:36 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Trailer van de volgende Star Trek al gezien?defiant schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:04:
[...]
Star Trek heeft een creatieve injectie en duidelijke visie nodig na een lange periode van mismanagement en creatieve armoede. De Abrams films waren het tegenovergestelde van dat, ze misten creativiteit, diepgang en achtergrond. Abrams heeft Star Trek imho als genre en franchise niet vooruitgeholpen maar juist dieper in de put geduwd. Niemand zal naar de films kijken en denken: dit was het keerpunt.
Maar goed, er zijn ook hopen mensen die vinden dat je de franchise juist 'levend' houdt met dit soort films. Wie weet, ik ben iig niet overtuigd.
Ik had "reviews" gelezen en met de gedachte dat ik naar To Star To Trekkiest (Fast and the Furious stijl) mijn verwachting was ik na het zien van de trailer erg teleurgesteld... heb hem met pijn en moeite afgekeken... En dan zitten in de Trailers tegenwoordig de "beste" stukjes?
Iets verteld mij dat we Abrams heel hard gaan missen

Ik kon wel genieten van de laatste 2 van de reboot overigens. Ik had mij dan ook vooral geen illusies gemaakt dat hij zou gaan lijken op de oude series/films. Simpel: Ze willen zowel nieuw als oud publiek tevreden stellen. Iets dat gewoon onmogelijk is omdat de "oude fans" voor 75% never en nooit tevreden zullen zijn. De overige 25% zoals mijzelf is gewoon blij dat er überhaupt nog Sci-Fi films gemaakt worden.
Als film welke voor beide partijen geschikt moet zijn vind ik ze persoonlijk niet verkeerd (lees: Had ze VEEL slechter verwacht).
Net als Star Wars een hoop reviews voorbij zien komen over dat hij veel te snel gaat voor "Star Wars". Ik heb hem eergisteren op mijn projector voor het eerst gezien (130"). Voor mijn gevoel ging hij, voor een hedendaagse film, erg traag...
En voor de liefhebbers van "trage Sci-Fi" met verhaal: -> Interstellar
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Een gigantisch rommelige film waar veel potentieel in zat. Heel veel dingen in het verhaal kloppen gewoon niet, en technisch gezien is het ook rommelig, slechte editing, geluid is niet altijd even goed. Het script is gewoon bar slecht. Heel veel ideeën samengeperst en uiteindelijk is het resultaat gewoon matig. Lex is Joker met een snufje riddler. Veel te veel dingen voor Justice league alvast zeer lomp in deze film er tussen gepropt. Doomsday is trouwens enorm slecht gemaakt op het einde. Ziet er gewoon niet. Ze hadden met wat meer tijd en liefde hier echt wel iets van kunnen maken. Zelfs de grootste "fouten" in het verhaal hadden met wat beter schrijfwerk voorkomen kunnen worden door dingen beter van te voren op te zetten (Martha). Oh en 3 "damsel in distress" scenes? Zo lame. Wat de film redt, is dat Batman zelf erg goed gedaan is (als je even zijn moordneigingen wegdenkt) en visueel de actie erg goed in beeld is gebracht (meestal dan) | |
[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 29-03-2016 11:10 ]
This space is occupied
Verwijderd
The 5th Wave (2016) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Ik vond het verhaal van de film erg goed, maar op het moment dat er kinderen gerekruteerd gaan worden om de Aliens te bestrijden, wordt het wel voorspelbaar. Het is eigenlijk meer een rampenfilm dan een scifi. Er zitten wel erg goede special effects in. | |
Waanzinnig vond ik dat juist. Echt 1 van de sterkste punten van de film
Overigens had zijn opa ook interne strijd zat natuurlijk, van begin tot zijn einde
Mijn theorie:PWM schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:24:
[quote]RonaldDesigns schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:52:
spoiler:Ik vond hem in het begin van de film sterk opkomen, maar later werd het lachwekkend, zijn masker ging af en het duistere achter hem verdween grotendeels, er kwam vooral een gefrusteerde tiener naar voren.
Waanzinnig vond ik dat juist. Echt 1 van de sterkste punten van de film
spoiler:Juist dat hij een (jong) mens was met een enorme interne strijd, maakt zijn figuur zo interessant. Hij heeft zijn verleden nog niet achtergelaten, voelt een enorme druk door de nalatenschap van zijn opa en is dus ook nog eens giga force sensitive. 1 of andere bad-ass onder het masker was makkelijk geweest.
Overigens had zijn opa ook interne strijd zat natuurlijk, van begin tot zijn einde
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Opvallend veel verschillen in de reacties op deze film, op zich leuk en waarschijnlijk goed voor de box-office omdat je de film dus zelf moet zien om er een oordeel over te kunnen vellen. Voor mij komt het eindcijfer rond de 5,5 te liggen. De sfeer was lekker donker, zowel Superman als Batman zagen er visueel goed uit en de combinatie van Zack Snyder's actie-scenes en de muziek werkten goed (CGI was wel stevig aanwezig, maar niet storend voor mij). Het acteren was overall prima, alleen vond ik Affleck als Bruce Wayne minder geslaagd (als Batman hoef je gelukkig een stuk minder goed te kunnen acteren), en begrijp ik de mensen die Eisenberg irritant vonden. Er is echter zoveel mis met het verhaal dat de hele film wel onvoldoende moet scoren. (waarschuwing: spoilers onder het spoiler: gedeelte!)zwarte De titel had het eerste gedeelte weg moeten laten, al had dat minder fans aangetrokken wellicht. De reden van "het gevecht" is voor mij namelijk totaal ongeloofwaardig, zowel de motivatie van Batman als van Superman klopt niet, tenzij je ervanuit gaat dat deze volwassen superhelden een gedachtegang van een 12-jarige hebben. spoiler: Batman vind het namelijk erg gevaarlijk dat mensen gered maar ook gedood kunnen worden door iemand die met uitzonderlijke krachten zijn gang kan gaan. Ook al blijkt dat Superman van nature goede dingen doet. Ook al blijkt dat Batman ook op een zelfde wijze acteert. Spiegels bestaan niet in huize Wayne? Superman's motivatie is begrijpelijk, namelijk het redden van zijn moeder uit de handen van Lex Luthor. Alleen snap ik dan niet dat hij Batman niet gewoon van een afstand doodt, en zn hoofd naar Luthor brengt. Uiteindelijk blijkt dus dat zelfs Batman de huurlingen van Lex kan verslaan, wat voor Superman een peulenschil zou moeten zijn. De overgang van vijand naar vriend was ronduit slecht, letterlijk een zucht-momentje in de bios. Het feit dat beide moeders Martha heetten was genoeg voor Batman om maar te vergeten wat zijn "reden" was om Super dood te willen hebben? Blijkbaar toch niet zo'n hele sterke gevoelens die daaraan ten grondslag lagen. Verder vond ik de droomscènes soms tenenkrommend en vaag. Nu ben ik niet goed op de hoogte van de Justice League comics, maar ik snap totaal niet wat de droomscène van Wayne tijdens het decrypten van Luthor's drive betekende, een tijdreiziger die zegt dat ie te vroeg is en dat Lois de key is? En vervolgens gebeurt er niks met Wayne en Lois. In zijn droom vecht hij ook tegen badguys die hem bedonderen tijdens het stelen van de de groene rots. Zeker in je droom lijkt het me dat je de badguys capabel maakt om te vechten maar tijdens die vechtscene waren velen vergeten dat ze een automatisch geweer hadden en bleven wachten tot ze door Batman neergehoekt werden. Dan was de vechtscene tijdens de Martha bevrijdingsactie een stuk beter! Nog een verhaal-miskleun: Batman die Doomsday richting de stad kite omdat daar het wapen ligt om hem te verslaan. Terwijl zowel Superman als Batman bekend staan om hun wil om onschuldige mensen die willen behoeden voor Het Kwaad. Waarom niet snel heen en weer en op het platteland het gevecht aangaan? Zeker als je niet precies weet waar het wapen is gebleven, en je er dus even om moet zoeken. Zelf als WW vraagt waarom Batman dat deed houdt hij vol dat het volkomen logisch was om te doen. Wat uiteindelijk overblijft van het verhaal is voor mij een Superman film met het minst originele verhaal ooit: Luthor creëert een Alien die onverslaanbaar is, Superman offert zich op om de wereld te redden. En hey, er komen sequels dus wellicht moeten we superman niet dood laten gaan. Voor mij had dit een goed begin kunnen zijn voor een Justice League serie, de 2 bekendste superhelden in 1 donkere film die maatschappelijke thema's van veiligheid en democratie verwerken in een heerlijk actie-spektakel als tegenhanger van het Marvel Universum. Voor een neutrale bioscoopganger was dat een welkom begin geweest van een wellicht succesvolle reeks. Afgaande op de box-office berichten komen er meer films die misschien ook een kans verdienen. Het begin is wat mij betreft niet gelukt. | |
Alleen snap ik dan niet dat hij Batman niet gewoon van een afstand doodt, en zn hoofd naar Luthor brengt. Uiteindelijk blijkt dus dat zelfs Batman de huurlingen van Lex kan verslaan, wat voor Superman een peulenschil zou moeten zijn. De overgang van vijand naar vriend was ronduit slecht, letterlijk een zucht-momentje in de bios. Het feit dat beide moeders Martha heetten was genoeg voor Batman om maar te vergeten wat zijn "reden" was om Super dood te willen hebben? Blijkbaar toch niet zo'n hele sterke gevoelens die daaraan ten grondslag lagen. [/quote]
Kijk. Batman sympathiseert met superman omdat batman zijn eigen moeder heeft verloren door een crimineel. Dus hij kan zich goed indenken hoe het is wanneer een crimineel je moeder te grazen neemt. Logischerwijs worden batman en superman vanaf dat moment vrienden.
En dat batman superman niet vertrouwt is logisch na 20 jaar in Gotham te zijn geweest: alle goeien zijn slechten geworden, dus als superman zoveel kracht heeft, o la la, dan kan hij erg gevaarlijk worden.
Dat superman batman niet doodt is ook logisch: superman is een goeie vent, hij gaat niet zomaar eventjes batman's kop eraf laseren, in plaats daarvan probeert hij vriendjes te worden.
Ik vind die punten allemaal erg logisch in elkaar zitten, en een mooi onderdeel van het verhaal.
Verwijderd
Sowieso "tig" meningen over deze film zijn niet boeiend. We weten nu echt wel dat hij draait en dat het gewoon weer een middelmatige blockbuster is. Ik zoek juist altijd pareltjes tussen dit soort films heen. Dit soort films weet iedereen wel te vinden en het verhaal kan je bijna van tevoren al voorspellen, maar met al die spoilers maak ik zeker geen haast meer om te kijken.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:24:
Jongens, ik hoef de film al niet meer te kijken om te weten wat er gebeurt. Gebruik a.u.b. eens die spoilertags.
Voor de mensen die willen weten hoe het komt dat Batman en Superman elkaar het licht niet in de ogen gunnen...
[afbeelding]
Zeker mee eens, dit is net zoals de Marvel meuk, leuk voor op de achtergrond terwijl je met andere dingen bezig bent, niet om je aandacht bij te houden. (Vooral bij Age of Ultron, wat een gedrocht was dat achteraf gezien).Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:10:
[...]
Sowieso "tig" meningen over deze film zijn niet boeiend. We weten nu echt wel dat hij draait en dat het gewoon weer een middelmatige blockbuster is. Ik zoek juist altijd pareltjes tussen dit soort films heen. Dit soort films weet iedereen wel te vinden en het verhaal kan je bijna van tevoren al voorspellen, maar met al die spoilers maak ik zeker geen haast meer om te kijken.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Let's agree to disagree.
Sorry voor het niet plaatsen van spoiler tags. Zal er voortaan aan denken in deze topic!
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Django Unchained (2012) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Western | Runtime: 165 min | MPAA: R Omdat The Hatefull Eight toch niet helemaal de goede smaak achterliet, heb ik Django opgezet. Die blijft toch geweldig ! Enrico mag dan wel een oscar hebben gekregen, de muziek in Django vind ik toch veel meer toevoegen. En ondanks de vele lange dialogen heb ik nergens het gevoel dat ze te lang zijn, itt TH8. En de actie scenes zijn dan ook weer heerlijk over de top | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Inside Out (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Awesome film. Gewoon lekker niveau 0 genieten van de mooie CGI en humor. Fear en Anger zijn toch wel awesome. | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat hij daadwerkelijk achter Superman aangaat in deze film maakt hem een badguy in plaats van een held. Ik weet dat hij beide kan zijn maar dit is voor mij een brug te ver. De discussie over onbeheersbare krachten met een eigen moraal kompas vind ik vaak lekker in deze films, maar hier lijkt Batman vergeten te zijn dat hij zelf ook als Superman in elkaar zit. "Het volk" is vaak verdeeld over de noodzaak / wenselijkheid van deze krachten, ik dacht altijd dat Batman een goed moraal kompas van mensen kon herkennen. Hijzelf heeft dus al 20 jaar geacteerd bij de gratie van anderen die dat wel kunnen.
Ik snap inderdaad dat Superman een prima gozer is, maar waarom dan überhaupt naar Batman toe gaan? Die privé huurlingen van Luthor bleek Batman ook best aan te kunnen, en snel vliegen + goed gehoor is bijna garantie voor een snelle locatie. Uiteindelijk bedankt Superman ook nog voor de reddingsactie en vertrouwd hij zijn nieuwe vriend toe met het leven van zijn moeder. Voor mij waren dit echt zaken die de film ongeloofwaardig maakten.
[ Voor 23% gewijzigd door JohnnieWbl op 31-03-2016 12:06 . Reden: spoiler tags kapot ]
Ik snap naar welk gevoel ze toe willen, maar kan dat totaal niet serieus nemen als ik ervan uitga dat Batman geen emotionele tiener is die meewaait met de emotie die op dat moment het sterkst is. Als je bewust besluit het tegen de Man van Staal op te nemen mag je er hopelijk even over hebben nagedacht en niet laat afleiden door alleen het noemen van een naam.[/uote]
Het gaat niet om het noemen van de naam, maar om het feit dat batman begrijpt dat hij en superman in hetzelfde schuitje zitten waardoor hij met superman sympathiseert. Het noemen van de naam zal ook wel gedaan zijn om de kijkertjes beter te laten begrijpen wat er aan de hand is.
[quote]Ik snap inderdaad dat Superman een prima gozer is, maar waarom dan überhaupt naar Batman toe gaan? Die privé huurlingen van Luthor bleek Batman ook best aan te kunnen, en snel vliegen + goed gehoor is bijna garantie voor een snelle locatie. Uiteindelijk bedankt Superman ook nog voor de reddingsactie en vertrouwd hij zijn nieuwe vriend toe met het leven van zijn moeder. Voor mij waren dit echt zaken die de film ongeloofwaardig maakten.[/quote]
Hij gaat naar batman om samen te werken met hem, hij weet de locatie van zijn moeder niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 30-03-2016 14:44 ]

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Popoz (2015) | ![]() |
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A Geinig, maar niet meer dan dat... | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit dus inderdaad.max schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:26:
Maak anders gewoon een "Discussieer hier over BvS"-topic aan ofzo. Leest voor de anderen wat makkelijker zonder hele pagina's met zwarte vlakken.
Tomorrow is not today!
[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 31-03-2016 09:01 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Terechte opmerking en aangepast (quotes meenemen hielp ook niet echt om de pagina leesbaar te houden). Excuus voor de CIA tekst, persoonlijk zie ik af en toe graag een uitzondering op de regel (zeker in het geval verhaal BvS) maar snap dat dit tot excessen kan leiden.Spacey23 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 04:27:
Die zwarte vlakken zijn inderdaad irritant. Zet boven het spoilervak in ieder geval over welke film het gaat, dan hoef ik het niet aan te klikken en ben ik ook niet bang dat ik misschien een spoiler van een verkeerde film aanklik.
Voor mensen die de film nog niet gezien hebben is dit uiteraard niet interessant (pareltjes tussen de blockbusters vinden is natuurlijk prima!), maar er komen hier ook mensen die benieuwd zijn op welke punten hun mening over een film verschilt van een ander, en willen graag argumenten aandragen. Een wolk om de inhoud heen breien lijkt me ook niet wenselijk.
The Hunt (2012) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Originele titel : Jagten. Wat een goede film! Echt, zit van alles in maar het mooiste zijn nog de emoties hierin en hoe die goed uitgebeeld worden. Deze Deense film is echt verademing tov al die Amerikaanse (actie) pulp zg 13-in-een-dozijn films. Ik leefde in de film heel erg mee met de hoofdpersoon en wat voor onrecht hem werd aangedaan. Heel knap zoals hij er mee omgaat, ik was al lang wezen flippen denk ik. Ook een heel goed einde waarin je nog vragen blijft oproepen. (ps jammer dat de titel weer ver-Amerikaniseerd wordt, zeker weer voor de domme massa denk ik dan...) | |
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 31-03-2016 13:10 ]
Spectre (2015) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Afgelopen weekend Spectre gekeken. Nee, dit is niet mijn Bond-film. De actie was in orde, beeld en geluid maakte de film nog redelijk om te bekijken. Maar de hele verhaallijn, karakters en de locaties voelden erg rommelig en geforceerd aan. Met stip de slechtste bond tot nu toe voor mij. | |
<knip>Harribo schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:08:
Genereer je eigen UBB code review
The Hunt (2012) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Originele titel : Jagten.
Wat een goede film! Echt, zit van alles in maar het mooiste zijn nog de emoties hierin en hoe die goed uitgebeeld worden.
Deze Deense film is echt verademing tov al die Amerikaanse (actie) pulp zg 13-in-een-dozijn films.
Ik leefde in de film heel erg mee met de hoofdpersoon en wat voor onrecht hem werd aangedaan. Heel knap zoals hij er mee omgaat, ik was al lang wezen flippen denk ik. Ook een heel goed einde waarin je nog vragen blijft oproepen.
(ps jammer dat de titel weer ver-Amerikaniseerd wordt, zeker weer voor de domme massa denk ik dan...)[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.8 / 10

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2016 15:43 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2016 15:43 ]
Buiten of het Genre je trekt ben ik van mening dat iedereen deze film gezien zou moeten hebben. Vooral de types die van het "waar rook is moet vuur zijn" zijn! Wanneer je de film gezien hebt zal je dat wel begrijpen denk ik zo.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Aangezien er al pagina's vol geschreven zijn ga ik deze review kort houden. Ik ging met een gevoel van "het is een gratis ticket en maakt niet uit dat de film door critics niet als heel denderend wordt beschouwd" maar ik vind persoonlijk dat er héél hard met kritiek wordt gesmeten terwijl de film eigenlijk niet zo heel slecht is. Het is een film die aanvoelt als een comic: Sommige acties/gebeurtenissen duren gevoelsmatig traag terwijl andere beslissingen als heel snel aanvoelen. Precies wat je kan verwachten van een comic. Als je echt een clash of the titans verwacht na het lezen van de titel, dan ben je inderdaad verkeerd, maar als je gewoon aanvaard dat de titel niet echt overeen komt met wat je had verwacht, zie ik er geen graten in. Persoonlijk hou ik van de lange introductie en opbouw in het eerste deel van de film en ik denk dat iedereen er wel mee eens kan zijn dat alles in de derde act nogal opgejaagd en snel aanvoelt. spoiler: Superman vliegt met Doomsday naar de ruimte, binnen de 5 seconden is er een nucleaire bom afgevuurd. Doomsday is net terug op aarde gevallen en ze weten al dat hij energie absorbeert en trekken onmiddellijk conclusies. Dit voelde voor mij als een hele rush maar ik neem dit voor lief zodat er veel ruimte was om backstory op te bouwen. Er wordt veel verteld over flashbacks en deze vond ik niet storend. Ik vond dat dit nodig was om begrip op te bouwen voor de eerder verbitterde en oudere batman, ten opzichte van Nolan trilogie. Waar in The Dark Knight Returns het nogal "surreëel" aanvoelt dat Bruce plots zo oud is en volledig versleten is, voelt het hier met Ben Affleck een stuk natuurlijker aan en visueel ziet hij er ook gewoon uit als een oudere Bruce Wayne/Batman. Al bij al was ik positief verrast en vond het een leuke film. Goede donkere sfeer en ik kijk al uit naar de Wonder Woman film en de Justice League films. spoiler: Hoe ze de herrijzenis van Clark Kent gaan doen heb ik geen idee. Dat Superman kan herrijzen is nu nog niet al te moeilijk maar Clark Kent? Of is dit bv. al in de comics voorgekomen? | |
Zo denk ik niet. Dat denk jij. Maakt niet uit. Ik erger me meer aan de mensen die ver-Amerikaniseren. Net alsof dat de standaard is terwijl ik het vaak een lege standaard vind.Smultie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Voelt het goed om je zo verheven te voelen?
Maar ff om ontopic te blijven : er zijn enorm goede Amerikaanse films maar vergeet niet hoeveel rommel-films ze ook maken. Veel lijkt helaas op elkaar. Ze denken vaak in succes en massa, geld en niet in smaak of kwaliteit.
Generalisatie, maar het gebeurt mij teveel. Des te jammer dat wij die leegheid soms overnemen. Daarom hou ik van culturele uniciteit.
Enfin, dis geen discussie topic
Wat betreft degene die zijn vrouw stopte met het kijken naar Jagten : ik had die neiging ook. Je voelt je zo naar en machteloos. Heel knap dat een film je zo kan raken.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 01-04-2016 09:19 ]
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar mijn vriendin wel: Room (2015) lijkt wel te passen in het rijtje amerikaanse film met een goed verhaal (dat je raakt). Ben erg benieuwd.Harribo schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:14:
[...]
Zo denk ik niet. Dat denk jij. Maakt niet uit. Ik erger me meer aan de mensen die ver-Amerikaniseren. Net alsof dat de standaard is terwijl ik het vaak een lege standaard vind.
Maar ff om ontopic te blijven : er zijn enorm goede Amerikaanse films maar vergeet niet hoeveel rommel-films ze ook maken. Veel lijkt helaas op elkaar. Ze denken vaak in succes en massa, geld en niet in smaak of kwaliteit.
Generalisatie, maar het gebeurt mij teveel. Des te jammer dat wij die leegheid soms overnemen. Daarom hou ik van culturele uniciteit.
Enfin, dis geen discussie topic
Wat betreft degene die zijn vrouw stopte met het kijken naar Jagten : ik had die neiging ook. Je voelt je zo naar en machteloos. Heel knap dat een film je zo kan raken.
Room,raakte mij echt heel erg,zoals Brie Larson en dat kleine jongetje acteren.Jelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:28:
[...]
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar mijn vriendin wel: Room (2015) lijkt wel te passen in het rijtje amerikaanse film met een goed verhaal (dat je raakt). Ben erg benieuwd.
Plus hoe het gefilmd is, het verhaal.
Voor mij klopte alles in de film
En ga je er echt aan twijfelen tijdens het kijken of het niet echt gebeurd is, wat niet het geval is namelijk.
Voor mij een absolute aanrader
Ok bedankt!Jelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:28:
[...]
Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar mijn vriendin wel: Room (2015) lijkt wel te passen in het rijtje amerikaanse film met een goed verhaal (dat je raakt). Ben erg benieuwd.
Maar ook een beetje voor mannen? Omschrijving moeder met kind klinkt voor mij wat saai. Maar wie weet
Nou ben ik 't op zich met je eens dat de Amerikaanse standaard vaak behoorlijk leeg en nietszeggend is.Harribo schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:14:
[...]
Alleen je generaliseert nu net zo hard als dat je anderen verwijt ("domme massa"?). Een buitenlandse film een internationale / engelse titel geven is natuurlijk niet iets "typisch" Amerikaans. Kijk maar naar Duitsland of Frankrijk bijv. Die geven de film niet alleen een titel in hun taal, maar bovendien worden die ook nog 's nagesynchroniseerd.
Sterker nog, de film Jagten heeft zelfs een alternatieve titel in 30 talen:
IMDB: Jagten (2012) - Release Info
Waarom dat dan "Amerikanisering" is ontgaat me dus compleet.
Verder vond ik Jagten inderdaad ook een super film. Heel goed gemaakt. Je voelt echt de beklemmende situatie van de hoofdpersoon. Akelig gewoon.
The Lego Batman Movie | ![]() |
IMDb: 8,1 | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 94 min | MPAA: R Na al het geweld over Superman VS Batman hier tijd voor wat luchtigs: Batman in een ander daglicht Goede cast, best aardig verhaal, leuke humor (vind ik) en goed geanimeerd. Tof hoe ze, net zoals bij The Lego Movie, de stopmotion-feel hebben gecreëerd. Misschien is deze film nog wel leukers voor volwassenen en Adult Fans Of Lego dan voor kinderen. | |
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Euh? Deze komt pas in 2017 uit? Hoe kun je deze al gezien hebben?Twan V schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:59:
The Lego Batman Movie [afbeelding] IMDb: 8,1 | Genre: Animation, Action, Comedy | Runtime: 94 min | MPAA: R Na al het geweld over Superman VS Batman hier tijd voor wat luchtigs: Batman in een ander daglicht
Goede cast, best aardig verhaal, leuke humor (vind ik) en goed geanimeerd. Tof hoe ze, net zoals bij The Lego Movie, de stopmotion-feel hebben gecreëerd. Misschien is deze film nog wel leukers voor volwassenen en Adult Fans Of Lego dan voor kinderen.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Da's een andere Lego Batman MovieJelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:11:
[...]
Euh? Deze komt pas in 2017 uit? Hoe kun je deze al gezien hebben?
Hij bedoelt waarschijnlijk een andere (deze?).
[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 01-04-2016 12:23 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het was zo te zien een spinoff van een Lego game (om het nog onduidelijker te makenJelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:20:
Lekker duidelijke titels en sortering van spinoffs dan...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Welke dag is het vandaag?
Ik werd een beetje moe van de zware discussies en grote spoilerblokken in dit topic, ik hoopte het topic weer een beetje op te fleuren
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Ja. Tenminste, als je vent genoeg bent om je emoties niet te verdringenHarribo schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:39:
[...]
Ok bedankt!
Maar ook een beetje voor mannen? Omschrijving moeder met kind klinkt voor mij wat saai. Maar wie weet
Victoria (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 138 min | MPAA: N/A Een echte one take. Het plot is best aardig (een 7), maar lees je vooral niet in, dan wordt het erg voorspelbaar waarschijnlijk. De sfeer had nog wat beklemmender mogen zijn misschien. Door de single shot verliest het wat scherpe kantjes heb ik het idee. De film is goed genoeg om niet alleen voor het technische hoogstandje (bonuspunt) te kijken. Dit in tegenstelling tot bijv. IMDB: Russkiy kovcheg (2002) en IMDB: Timecode (2000). Beetje jammer dat ze niet zo goed piano kan spelen | |
Of deze want daar speelt batman ook de grootste rol in en is afaik de bekenste lego filmanandus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:19:
[...]
Da's een andere Lego Batman Movie
Hij bedoelt waarschijnlijk een andere (deze?).
IMDB: The Lego Movie (2014)
Your Friendly Neighborhood Moderator
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Batman v Superman: Dawn of Justice is een DC comics film geregisseerd door Zack Snyder. Met onder andere Ben Affleck, Henry Cavill en Amy Adams. Als hij vreest voor wat Superman allemaal kan en doet, neemt Batman het heft in eigen handen en gaat hij de strijd aan met Superman, terwijl de wereld zich bezig houd met de vraag wat voor held zij nodig hebben. Het is een jaar dat de superhelden met elkaar lopen te knokken en de Bad-guys het prima met elkaar kunnen vinden. En het is aan Batman en Superman om dit seizoen af te trappen. De film die de wereld de afgelopen maanden in zijn greep heeft gehouden en sinds zijn release een enorme feedback heeft gekregen van enthousiaste fans, en om het lichtelijke te verwoorden de wat mindere enthousiaste. De film begon sterk, waarop ik begon te twijfelen waar mensen zo om liepen te zeuren, maar als de film zich verder begint uit te vouwen zag ik hier en daar wel wat gaatjes ontstaan. En dat had allemaal verholpen kunnen worden door 1 klein simpel dingetje, door niet alles zo te haasten. Want wat probeert deze film veel te zijn een vervolg op Man of Steel, Batman stand-alone, Wonder Woman introductie, de introductie van de Justice League en een Batman v Superman film. Dit zijn geen kleine personages die je maar even in een film kan proppen. Ook al zijn dit bekende karakters, moet je ze alsnog de tijd geven om ze op te bouwen, hun mythologie neer te zetten, maar het belangrijkste van allemaal om ons persoonlijk in de karakters te laten investeren. We krijgen een goede smaak van onze helden op het scherm maar iets in mij had toch wel een beetje meer gewild. Batman zijn standpunt word duidelijk weer geven op het scherm terwijl Superman een beetje zijn ding op de achtergrond doet. En als het dan eindelijk erop aan komt, om een kant te kiezen, valt de gehele sfeer weg. Waardoor het eigenlijk vrij weinig boeit wat er gebeurt. Er had gewoon qua schrijfwerk, als regie, wat puntjes verbetert kunnen worden. En dan komen we uit bij onze grote vriend, Snyder. Visueel is dit een fantastische regisseur dat heeft hij ons vaak genoeg bewezen. 300,Watchmen, Sucker Punch visueel zien deze films er prachtig uit maar er is een ding dat mist in deze films, precies, diepgang in de karakters en een goed opgebouwd verhaal. En dat is precies de fout die hier word gemaakt net zoals in Man of Steel. En, vooral van Zack Snyder, had ik toch wel verwacht dat het er soms wat beter uitzag. Snyder is gewoon een regisseur die goed weet wat voor magie je kan maken met computers maar als het gaat om diepgaande emoties en je kijker daadwerkelijk te raken schiet hij er toch vaak naast. Van het geweld dat je het liefst loopt te juichen voor je favoriete superheld, loop je merendeels te zuchten voor de gaten die in het verhaal zitten en omdat je jezelf niet verbonden voelt met de personages op het scherm. Ik ben dan ook blij dat de volgende stand-alone films geregisseerd worden door andere regisseurs en hoop ik dat er bij Snyder tijdens het maken van Justice League toch over zijn schouder word mee gekeken. Ik hoop dat Affleck hier genoeg van heeft opgestoken dat hij het stokje gaande weg kan overnemen van Snyder, en dat de Affleck’s Batman stand-alone behoorlijk in de smaak gaat vallen. Maar deze film heeft ook positieve dingen, na een goede opbouw zijn er ook hier wat pareltjes te vinden op het scherm. Om te beginnen bij de Man of Steel, Henry Cavill, na een ongelukkige Man of Steel en een iets betere 2de ronde. Ben ik er nog steeds verzekerd van dat Cavill een goede keuze is voor Superman. En ook in deze film levert hij goed werk af met de middelen die hij heeft. Na wat andere bekende koppen terug te zien, Amy Adams, Diana Lane en Laurence Fishburne die zich redelijk weten te camoufleren in deze film, wat erg jammer is. Hebben we als een van de nieuwkomers Jeremy Irons als de geliefde butler Alfred. Na zijn voice-over werk in de trailer had ik al een goed gevoel bij hem en laat hij ons dan ook zeker niet vallen tijdens de film. Voor de korte tijd dat hij erin te zien is weet hij een goede indruk achter te laten waardoor ik nog meer van hem wil zien. Ook Gal Gadot is een pracht om naar te kijken en dat geld voor twee redenen, ten eerste zet ze een wonderbaarlijk goede Wonder Woman neer, en ten tweede als zij op het scherm is kijk je nergens anders meer naar. Maar er is een casting keuze die tijdens de film nogal storend is, Jesse Eisenberg als Lex Luthor, wat was hij irritant als hij op het scherm verscheen. En in plaats van een beetje acteerwerk te verrichten speelde hij eerder een irritante Eisenberg dan een slim gevreesde Luthor. Maar in deze Superhero-flick was er zeker een echte held aanwezig, Ben Affleck als onze nieuwe Bruce Wayne oftewel Spoiler-Alert Batman. Want wat red hij deze film van een totale afgang. Affleck speelt als geen ander een duister oudere Wayne die al wat strijd jaren erop heeft zitten. Alleen een blik van deze man zegt de gehele film al meer dan duizend woorden. Er was maar een moment dat ik even achteruit deinsde van nee dit is Batman niet maar dat was meer schrijfwerk. Ieder seconde dat Affleck op het scherm was, was een eer om naar te kijken. Nu is het nog geen moment om hem te vergelijken met de vorige Batman’s maar daar ben je gedurende de film dan ook niet mee bezig, want zo goed weet hij jouw aandacht erbij te houden. Ik ben super benieuwd wat hij in de Batman film gaat stoppen, als Batman zelf en als baas achter de schermen. Deze film heeft zijn ups en downs. En kan ik ook nog niet kiezen aan welke kant ik sta omdat ik de film slecht vond maar me er ook nog wel vermaakt heb. Door de trailers had ik wel verwacht alles te kunnen voorspellen, maar worden er hier en daar toch nog leuke verrassingen naar je toe gegooid. Gelukkig stijgt deze film wel boven zijn voorganger uit, en hadden er hier en daar wat dingen veranderd kunnen worden om alles toch soepeler te laten lopen. Moet Marvel al beginnen met zweten? Nee, nog lang niet. Maar ik denk dat als DC nu gewoon, net als wat bij Marvel gebeurd maar de boel wel draaiende en verfrissend houd, gewoon wat meer verschillende gezichten en breinen hun ding laten doen, komen ze een heel eind. Want DC heeft een voorsprong dat hun wel alle filmrechten hebben tot al hun personages. En zodra ze dat goed gaan gebruiken en wat frisse gezichten op de set neerzetten zal DC de laatste zijn die lacht. | |
The Hateful Eight (2015) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R Film duurt veel te lang (veel te veel onzinnige scènes imho). Hetzelfde had in 90' verteld kunnen worden. Persoonlijk een van de minste Tarantino's, maar een échte fan ben ik dan ook niet. Acteerwerk van SLJ is dikke prima, enige lichtpuntje. | |
Er komt een Wonder Woman film uit, gepland voor de release van de justice league films. Om eerlijk te zijn, denk ik dat ze Wonder Woman er (gehaast) hebben in gestoken om de reacties te polsen of ze de goede weg op gaan en zo eventueel nog aanpassingen te maken. Maar ik vind het leuk dat DC duidelijk de meer donkere kant opzoekt en een eigen weg inslaat tov Marvel.yourmovieguy schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:34:
Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) [afbeelding] IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Batman v Superman: Dawn of Justice is een DC comics film geregisseerd door Zack Snyder. Met onder andere Ben Affleck, Henry Cavill en Amy Adams.
Als hij vreest voor wat Superman allemaal kan en doet, neemt Batman het heft in eigen handen en gaat hij de strijd aan met Superman, terwijl de wereld zich bezig houd met de vraag wat voor held zij nodig hebben.
Het is een jaar dat de superhelden met elkaar lopen te knokken en de Bad-guys het prima met elkaar kunnen vinden. En het is aan Batman en Superman om dit seizoen af te trappen. De film die de wereld de afgelopen maanden in zijn greep heeft gehouden en sinds zijn release een enorme feedback heeft gekregen van enthousiaste fans, en om het lichtelijke te verwoorden de wat mindere enthousiaste. De film begon sterk, waarop ik begon te twijfelen waar mensen zo om liepen te zeuren, maar als de film zich verder begint uit te vouwen zag ik hier en daar wel wat gaatjes ontstaan. En dat had allemaal verholpen kunnen worden door 1 klein simpel dingetje, door niet alles zo te haasten. Want wat probeert deze film veel te zijn een vervolg op Man of Steel, Batman stand-alone, Wonder Woman introductie, de introductie van de Justice League en een Batman v Superman film. Dit zijn geen kleine personages die je maar even in een film kan proppen. Ook al zijn dit bekende karakters, moet je ze alsnog de tijd geven om ze op te bouwen, hun mythologie neer te zetten, maar het belangrijkste van allemaal om ons persoonlijk in de karakters te laten investeren. We krijgen een goede smaak van onze helden op het scherm maar iets in mij had toch wel een beetje meer gewild. Batman zijn standpunt word duidelijk weer geven op het scherm terwijl Superman een beetje zijn ding op de achtergrond doet. En als het dan eindelijk erop aan komt, om een kant te kiezen, valt de gehele sfeer weg. Waardoor het eigenlijk vrij weinig boeit wat er gebeurt. Er had gewoon qua schrijfwerk, als regie, wat puntjes verbetert kunnen worden.
En dan komen we uit bij onze grote vriend, Snyder. Visueel is dit een fantastische regisseur dat heeft hij ons vaak genoeg bewezen. 300,Watchmen, Sucker Punch visueel zien deze films er prachtig uit maar er is een ding dat mist in deze films, precies, diepgang in de karakters en een goed opgebouwd verhaal. En dat is precies de fout die hier word gemaakt net zoals in Man of Steel. En, vooral van Zack Snyder, had ik toch wel verwacht dat het er soms wat beter uitzag. Snyder is gewoon een regisseur die goed weet wat voor magie je kan maken met computers maar als het gaat om diepgaande emoties en je kijker daadwerkelijk te raken schiet hij er toch vaak naast. Van het geweld dat je het liefst loopt te juichen voor je favoriete superheld, loop je merendeels te zuchten voor de gaten die in het verhaal zitten en omdat je jezelf niet verbonden voelt met de personages op het scherm. Ik ben dan ook blij dat de volgende stand-alone films geregisseerd worden door andere regisseurs en hoop ik dat er bij Snyder tijdens het maken van Justice League toch over zijn schouder word mee gekeken. Ik hoop dat Affleck hier genoeg van heeft opgestoken dat hij het stokje gaande weg kan overnemen van Snyder, en dat de Affleck’s Batman stand-alone behoorlijk in de smaak gaat vallen.
Maar deze film heeft ook positieve dingen, na een goede opbouw zijn er ook hier wat pareltjes te vinden op het scherm. Om te beginnen bij de Man of Steel, Henry Cavill, na een ongelukkige Man of Steel en een iets betere 2de ronde. Ben ik er nog steeds verzekerd van dat Cavill een goede keuze is voor Superman. En ook in deze film levert hij goed werk af met de middelen die hij heeft. Na wat andere bekende koppen terug te zien, Amy Adams, Diana Lane en Laurence Fishburne die zich redelijk weten te camoufleren in deze film, wat erg jammer is. Hebben we als een van de nieuwkomers Jeremy Irons als de geliefde butler Alfred. Na zijn voice-over werk in de trailer had ik al een goed gevoel bij hem en laat hij ons dan ook zeker niet vallen tijdens de film. Voor de korte tijd dat hij erin te zien is weet hij een goede indruk achter te laten waardoor ik nog meer van hem wil zien. Ook Gal Gadot is een pracht om naar te kijken en dat geld voor twee redenen, ten eerste zet ze een wonderbaarlijk goede Wonder Woman neer, en ten tweede als zij op het scherm is kijk je nergens anders meer naar. Maar er is een casting keuze die tijdens de film nogal storend is, Jesse Eisenberg als Lex Luthor, wat was hij irritant als hij op het scherm verscheen. En in plaats van een beetje acteerwerk te verrichten speelde hij eerder een irritante Eisenberg dan een slim gevreesde Luthor. Maar in deze Superhero-flick was er zeker een echte held aanwezig, Ben Affleck als onze nieuwe Bruce Wayne oftewel Spoiler-Alert Batman. Want wat red hij deze film van een totale afgang. Affleck speelt als geen ander een duister oudere Wayne die al wat strijd jaren erop heeft zitten. Alleen een blik van deze man zegt de gehele film al meer dan duizend woorden. Er was maar een moment dat ik even achteruit deinsde van nee dit is Batman niet maar dat was meer schrijfwerk. Ieder seconde dat Affleck op het scherm was, was een eer om naar te kijken. Nu is het nog geen moment om hem te vergelijken met de vorige Batman’s maar daar ben je gedurende de film dan ook niet mee bezig, want zo goed weet hij jouw aandacht erbij te houden. Ik ben super benieuwd wat hij in de Batman film gaat stoppen, als Batman zelf en als baas achter de schermen.
Deze film heeft zijn ups en downs. En kan ik ook nog niet kiezen aan welke kant ik sta omdat ik de film slecht vond maar me er ook nog wel vermaakt heb. Door de trailers had ik wel verwacht alles te kunnen voorspellen, maar worden er hier en daar toch nog leuke verrassingen naar je toe gegooid. Gelukkig stijgt deze film wel boven zijn voorganger uit, en hadden er hier en daar wat dingen veranderd kunnen worden om alles toch soepeler te laten lopen. Moet Marvel al beginnen met zweten? Nee, nog lang niet. Maar ik denk dat als DC nu gewoon, net als wat bij Marvel gebeurd maar de boel wel draaiende en verfrissend houd, gewoon wat meer verschillende gezichten en breinen hun ding laten doen, komen ze een heel eind. Want DC heeft een voorsprong dat hun wel alle filmrechten hebben tot al hun personages. En zodra ze dat goed gaan gebruiken en wat frisse gezichten op de set neerzetten zal DC de laatste zijn die lacht.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
En ja, Ben Affleck als Batman was een van de beste dingen uit heel de film. Van mij mag er zelfs een film enkel en alleen over Batman gemaakt worden met Ben Affleck.
Room (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R Ik heb deze film laatst gekeken samen met m'n vriendin. Echt een aanrader als je een leuke avond wil hebben. Vond het een sterke film die goed geacteerd was! Ik raad je aan de film gewoon te kijken zonder eerst het plot te gaan lezen. Als je toch iets wil weten hou het dan hierbij: Een jongen van 4-5 jaar oud heeft zijn hele leven in één kamer gewoond en denkt dat dit de enige echt bestaande dingen zijn, zijn moeder heeft hem verteld dat alles wat hij op tv ziet nep is. Als hij 5 is besluit zijn moeder hem te vertellen dat er veel meer is buiten de muren van de kamer (room). Het verhaal is heel geloofwaardig en ik had geen moment echt het idee dat er iets onrealistisch aan zou zijn. Voor een iets gedetailleerdere omschrijving kun je hierop klikken: spoiler: Uitgebreid plot met spoilers Moeder en zoon zitten al ruim 4 jaar samen in een kamer. De moeder en zoon hebben een ongelofelijk hechte band (ze zijn nog nooit ook maar 1 minuut niet in dezelfde ruimte geweest). De jongen gelooft dat alles wat in de kamer is de enige echt bestaande dingen zijn, zijn moeder verteld hem dat alles wat er op tv is, nep is en dat de tv een soort magische box is. Iedere zondag is een soort cadeautjes zondag dan krijgen ze namelijk eten en dergelijke van een man die voor hun zorgt. Jack weet echter niet of de man wel echt is, als hij komt moet hij namelijk altijd in de kast slapen, de man blijft dan ook vaak slapen. Als Jack 5 is besluit zijn moeder hem de waarheid te vertellen en verteld ze hem dat ze (ik geloof op haar 18e) ontvoerd is door de man die hun op zondag eten brengt. De man heeft haar opgesloten in de kamer. Die zelfde man is de vader van Jack. Jack gelooft haar in eerste instantie niet, maar ziet later in dat het de waarheid is. De moeder verzint een plan om te ontsnappen waarna Jack voor het eerst in aanraking komt met de buitenwereld. Zeker een aanrader dus! Deze film heeft niet voor niets een oscar gewonnen. | |
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Begin was inderdaad even wennen, maar na een kwartier of zo had de film me wel te pakken, de overige tijd ging dan ook heel snel voorbij!Sjah schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:10:
Hmm, tis de enige film van alle Oscar-nominaties (die ik allemaal keek) die ik na 5 minuten uitzette. Krijg nu het idee dat het misschien wel de beste van allemaal is, maarja ik dacht dat de volle 2 uur in die "Room" zou afspelen, dat trek ik niet.
Sjah schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:10:
ik dacht dat de volle 2 uur in die "Room" zou afspelen, dat trek ik niet.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
FeaR schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:35:
[...]
spoiler:Was dat maar zo. Halverwege de film was voor mij de pret en spanning er wel af.
...wut?miicker schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:48:
Ik heb deze film laatst gekeken samen met m'n vriendin. Echt een aanrader als je een leuke avond wil hebben.
Mijn vriendin kijkt liever Love Actually ipv een film over een ontvoerde vrouw met een kind van haar verkrachter om een leuke avond te hebben maar een ieder zijn ding uiteraard.
[ Voor 28% gewijzigd door pelt op 03-04-2016 00:43 ]
Helaas, ze willen toch meer de richting op van Marvel...Death1ord schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:51:
[...]
Maar ik vind het leuk dat DC duidelijk de meer donkere kant opzoekt en een eigen weg inslaat tov Marvel.
http://www.nu.nl/film/4240113/heropnames-suicide-squad-film-grappiger-maken.html
pelt schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:41:
[...]
...wut?
Mijn vriendin kijkt liever Love Actually ipv een film over een ontvoerde vrouw met een kind van haar verkrachter om een leuke avond te hebben maar een ieder zijn ding uiteraard.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Verwijderd
Volgens heeft Taratino het "trucje" van IMDB: Reservoir Dogs (1992) nog een keer opnieuw willen doen, maar dan in Western style. Deze film is wat je zegt veel te langdradig. Met name het eerste uur is bijna geen doorkomen aan. Ik vind dit echt de slechtste van Tarantino.ScSi schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:26:
Ik sluit me helemaal bij Dinictus208 aan wat betreft The Hateful Eight
The Hateful Eight (2015) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R Film duurt veel te lang (veel te veel onzinnige scènes imho). Hetzelfde had in 90' verteld kunnen worden.
Persoonlijk een van de minste Tarantino's, maar een échte fan ben ik dan ook niet.
Acteerwerk van SLJ is dikke prima, enige lichtpuntje.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Ik heb deze film laatst bekeken in de Pathe (2D). Na het zien dat de film hier vaak slecht beoordeeld werd ging ik naar de bios met de instelling dat het niet echt een goede film zou zijn. Ik was (samen met de 2 personen die erbij waren) positief verrast door de film. De film kan zeer zeker niet tippen aan de filmreeks van Christophar Nolan, maar daar moet je deze film ook eigenlijk niet mee vergelijken. Zelf hou ik meestal iets minder van films/series vol met magische of bovennatuurlijke elementen, maar ik vond het in deze film wel leuk. spoiler: Dingen die ik minder goed vond: - Batmans nieuwe outfit (lijkt wel een of andere fat-ass), maarja dat is puur persoonlijk. - Het feit dat Batman en Superman ineens BFF's zijn nadat Batman erachter komt dat zijn moeder ook Martha heet. - Ik vond het monster op het einde niet zo goed. Dingen die ik wel goed vond: - Ik vond de acteur van superman de rol zeer goed neerzetten - Het verhaal sprak me aan - Na het lezen van de slechte reviews viel de film me erg mee! Al met al zou ik de film niet als "bios-waardig" bestempelen, maar wel leuk als je een avondje niet zo veel te doen hebt | |
Ja dat gevoel heb ik dus ook bij Wonder Woman. En door het het succes van Batman in deze film en de enthousiaste reactie op Ben Affleck, wordt er nu ruimte gemaakt voor 3 solo Batman films inplaats van 1. En waarvan de eerste sowieso ook geregisseerd zal worden door Affleck zelf.Death1ord schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:51:
[...]
Er komt een Wonder Woman film uit, gepland voor de release van de justice league films. Om eerlijk te zijn, denk ik dat ze Wonder Woman er (gehaast) hebben in gestoken om de reacties te polsen of ze de goede weg op gaan en zo eventueel nog aanpassingen te maken. Maar ik vind het leuk dat DC duidelijk de meer donkere kant opzoekt en een eigen weg inslaat tov Marvel.
En ja, Ben Affleck als Batman was een van de beste dingen uit heel de film. Van mij mag er zelfs een film enkel en alleen over Batman gemaakt worden met Ben Affleck.
En ja natuurlijk moet DC de donkere kant op dat is wat hun losmaakt van Marvel. En ook waar ze super goed in zijn maar ik denk dat ze ook erg bang zijn dat als ze dat doen dat ze merendeels van boxoffice mislopen. Terwijl als een R-rated Deadpool film al goed scoort zal een duistere Batman film ook vast goed scoren.
Maar dit gaat over de Suicide Squad dat is de DC film die wel luchtig moet zijn met dat zooitje ongeregeld op het scherm. Maar ik denk dat het alsnog in die film, van wat ik ervan hoor dan, wel goed in balans is. Voor de aantal grappen die we te zien en te horen krijgen, krijgen we vast ook wel wat Duistere momenten terug.Floris-K schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:14:
[...]
Helaas, ze willen toch meer de richting op van Marvel...
http://www.nu.nl/film/4240113/heropnames-suicide-squad-film-grappiger-maken.html
Visueel idd behoorlijk goed, maar het verhaal sloeg helemaal nergens op.
Ben Affleck speelde het prima, maar Batman was gewoon out-of-character.
Jesse Eisenberg vond ik ook niet goed, kwam meer over als een klein verwend kind dan een gestoorde gek.
Ik geef de film een 5 voor de moeite, that's it.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Rabat (2011) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Leuke film waarbij drie vrienden op "road trip" gaan. Onderhoudend verhaal met een aantal goede grappen inclusief mooie en minder mooie kanten van de Marokkaanse cultuur. | |
En dat zou maar zo kunnen gebeuren dat pa Lex het stokje overneemt na de slechte recenties van Batman v Superman. Op zich een slimme zet, Lex Jr. inzetten, totaal ander type karakter proberen en kijken of het aanslaat bij het publiek. Zo niet, komt oude vertrouwde pa Lex hem vervangen (You fucked it up son, let me show you how its done.).NitroX infinity schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:23:
Jullie weten dat de Lex in deze film een Lex Jr. is? Hij zegt zelf in de film dat het bedrijf naar z'n pa is vernoemd. Dus de Lex waar wij bekend mee zijn kan nog opduiken.
Batman v Superman is geen echt slechte film, als je gewoon hersenen op nul vermaak wilt en je niet stoort aan het slechte/zwakke verhaal, zwakke motivaties en duidelijk een wanhoopspoging is om Marvel bij te houden.
DC moet hun eigen weg uitstippelen en de tijd nemen, want wat ze nu doen werkt niet.
Eerst had Man of Steel 2 uit moeten komen, net als een Batman, Flash en/of wonder woman solo film. Als je deze karakters uitwerkt in een (of meerdere) solofilms komen bepaalde motivaties en krachten veel beter tot hun recht dan nu het geval is met Batman, of Flash.
Na deze solofilms een Dawn of Justice film (dus hoe Justice League ontstaat en niet deze Batman v Superman) en dan kan je Man of Steel 3 gebruiken voor het verhaal dat nu in Batman v Superman gebruikt wordt.
Hierna kan je door met Injustice, iets waar ze duidelijk naartoe opbouwen in Batman v Superman. En Injustice verhaal kan niet zo vroeg komen als je een Cinematic Universe wilt opbouwen. DC moet hun eigen weg volgen en niet koste wat kost Marvel in willen halen want dat lukt niet!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
The House Bunny (2008) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 In een dronken bui deze film eens opgezet (ogen dicht en een random film aanklikken op Netflix | |
The 33 (2015) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Zoals ik de meeste 'te kijken' films verzamel, ben ik deze tegengekomen op IMDB als trailer wat er wel interessant uit zag. Ergens vaag herinnerde ik het nieuws bericht over het Mijnongeval in Copiapó. Altijd een verrassing welke weg zo'n film gaat bewandelen. Maar deze keer vind ik dat het de juiste is. Er is veel afwisseling qua emoties zowel boven als in de mijn. Juiste dosis humor. Wat ik alleen een kleine verrassing en minpuntje vond was dat acteurs bijna alleen maar Engels spreken. Als je kijkt naar de serie Narcos zie je dat het best in een niet-Engelse taal kan. | |
Maar dit was een totaal andere Batman, een Batman die ook nog wel is terug gekomen in de strips. Batman is nu een stuk ouder en heeft genoeg ervaring op gedaan, op de basis van de geschiedenis die opgebouwt word in Batman v Superman kan ik ergens wel begrijpen waarom hij zich nu niet zoveel van die regel aantrekt.miicker schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:19:
Batman was inderdaad out of character. Zijn enige regel is het niet vermoorden van mensen, maar hij vermoord m.i. toch meerdere mensen door auto's op te blazen en zo.
Verwijderd
Crimson Peak (2015) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 119 min | MPAA: R Acteurs spelen niet overtuigend, decors zijn te nep en het verhaal is flinterdun. Op geen enkel moment wist deze film mij te pakken. Gewoon overslaan is mijn advies. | |
volgens mij vergeet je het deel waar hij aangeeft al 20 jaar actief te zijn en alle goede mensen doet heeft zien gaan ( robin) of slecht worden. dus hij is het gewoon zat.miicker schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:19:
Batman was inderdaad out of character. Zijn enige regel is het niet vermoorden van mensen, maar hij vermoord m.i. toch meerdere mensen door auto's op te blazen en zo.
Lol.Dreanor schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:07:
[...]
Batman v Superman is geen echt slechte film, als je gewoon hersenen op nul vermaak wilt en je niet stoort aan het slechte/zwakke verhaal, zwakke motivatiess en duidelijk een wanhoopspoging is om Marvel bij te houden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heerlijke film,ik heb ook genotenSalvatron schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 04:25:
London Has Fallen (2016) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Een leuk actiefilmpje, helaas niet erg diepgaand en op de automatische piloot gemaakt. Op zich wel een redelijk goed verhaal want in het echt zullen terroristen ook wel zoiets proberen. De graphics waren niet altijd 100% overtuigend. Ook is de president van de VS weer zo'n overdreven goedzak, man hou toch op. Best leuk voor een keertje maar duidelijk geen topfilm. Oh ja, in het begin zag ik een andere trailer voor de film Batman vs. Superman dan die normaal gedraaid wordt. Jammer, want ik vind het zo leuk als die vent zegt: "The red capes are coming... the red capes are coming!" En dat is juist niet in de nieuwe trailer te vinden. De vorige trailer was beter.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
[video]
Ik vind het zo leuk als die vent dat zegt: The red capes are coming. Dat hoop ik wel ja, ik ben van de partij.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Self/less (2015) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Ik had vanavond niet zo veel te doen en deze film stond al een hele tijd op de planning. Een huisgenoot had de film al gekeken en had me verteld dat hij de film niet erg goed vond, dus ging er met niet al te veel verwachting naar kijken. Nu was het geen top film, maar ik vond hem absoluut niet tegenvallen! De film gaat over een man die stervende is aan kanker en dan de optie krijgt om verder te leven in een nieuw lichaam, als hij dat gedaan heeft krijgt hij echter vreemde flashbacks en wil hij uitzoeken wat ze betekenen. Ik vond het verhaal leuk in elkaar steken, maar het verhaal was soms wel wat voorspelbaar. Verder vond ik de film goed geacteerd en zeker het bekijken waard! Iets wat ik echter minder goed vond: spoiler: De vrouw van Mark accepteerd enorm snel dat haar man schijnbaar niet dood is en vervolgens accepteerd ze enorm snel dat er nu een ander in zijn lichaam zit. | |
[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 05-04-2016 22:32 ]
The Revenant (2015) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Wat een enorm tegenvallende film zeg! Zeer saai verhaal, had echt moeite om mijn aandacht erbij te houden. De natuurbeelden en het acteerwerk is dan wel weer erg goed maar ik kan er geen voldoende voor geven, Verhaal -3 Dialogen-4 Beelden -10 Acteerwerk -8 Spanning- 2 Romantiek/ Sex - 2 | |
Spring Breakers (2012) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Dit was dan weer een heel andere film! Het lijkt een simpele film over bikini meisjes maar ik vond dit juist weer een grote meevaller! Origineel verhaal en een paar leuke wendingen. Wel acteren de meisjes wel erg 1 dimensionaal en zit er weinig verklaring in voor hun gedrag | |
Nog een inhoudelijke reactie? Of blijft het hierbij. Hij heeft wel gelijk, dc en marvel films hebben gewoon een totaal gebrek aan diepgang. Maar dat ia ook logisch, ze zijn gemaakt als verstand op 0 films en genieten maar. Verhalen zijn flinterdun en voorspelbaar, maar waarom zouden ze het niet doen? Het verkoopt toch wel.
Het 1 dimensionale gedrag zonder enige verklaring is precies wat de film wil laten zien. De hele film is namelijk een aanklacht tegen de "MTV maatschappij" en daarmee indirect de huidige tiener generatie die zich daarmee identificeert. Vandaar ook de over stylistische approach.Bigfoot schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:15:
Spring Breakers (2012) [afbeelding] IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Dit was dan weer een heel andere film! Het lijkt een simpele film over bikini meisjes maar ik vond dit juist weer een grote meevaller! Origineel verhaal en een paar leuke wendingen.
Wel acteren de meisjes wel erg 1 dimensionaal en zit er weinig verklaring in voor hun gedragVoor de film zou ik een zes en een half geven maar toch nog een bonuspunt vanwege lesbo/ trio actie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Voor mij stond hij iig op plekje 2 van beste film van dat jaar (vlak gevolgd achter Stoker als ik me niet vergis)
Nogal tegenstrijdig om een film met slechts dialogen en verhaal een goede film is om te kijken.corset schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:07:
[...]
Nog een inhoudelijke reactie? Of blijft het hierbij. Hij heeft wel gelijk, dc en marvel films hebben gewoon een totaal gebrek aan diepgang. Maar dat ia ook logisch, ze zijn gemaakt als verstand op 0 films en genieten maar. Verhalen zijn flinterdun en voorspelbaar, maar waarom zouden ze het niet doen? Het verkoopt toch wel.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Totaal niet, een film kan goed zijn vanwege verschillende redenen. Fantasia is een goede film, 0 dialoog. The Great Dictator is buiten de speech een goede film etc.MrVegeta schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:07:
[...]
Nogal tegenstrijdig om een film met slechts dialogen en verhaal een goede film is om te kijken.
Je gaat niet naar een marvel/dc film omdat je goede dialogen wil, je wil hersenloze "USA is the greatest evar!" niveau films wil kijken. Daarin slagen ze gewoon.
Als je dialogen wil zijn er veel betere films (ook buiten Tarantino om, maar dan zit je al snel in wat oudere films zoals: In the name of the Rose, Godfather 1, Johnny Got His Gun, Clockwork Orange etc)
Sorry voor de mensen als ik jullie God Tarantino aanval, het is gewoon wat.. one trick pony geworden voor mij
Iedereen kijkt naar films om andere redenen, ik wil erbij na kunnen denken en niet gelijk al doorhebben hoe alles zit, of achteraf zo iets hebben van "dat was echt een b/s excuus om alles te verklaren" (zoals de standaard trend paar jaar geleden "it was all a dream"). Daarom grijp ik snel terug naar de wat meer aparte films die een ander wereld beeld tonen en meer laten zien van "zo is het op deze manier".
Andere mensen willen gewoon verstand op 0 een film kijken, en dan is Marvel/DC awesome.
[ Voor 29% gewijzigd door corset op 06-04-2016 09:16 ]
Okay.corset schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:11:
[...]
Totaal niet, een film kan goed zijn vanwege verschillende redenen. Fantasia is een goede film, 0 dialoog. The Great Dictator is buiten de speech een goede film etc.
Je gaat niet naar een marvel/dc film omdat je goede dialogen wil, je wil hersenloze "USA is the greatest evar!" niveau films wil kijken. Daarin slagen ze gewoon.
Als je dialogen wil zijn er veel betere films (ook buiten Tarantino om, maar dan zit je al snel in wat oudere films zoals: In the name of the Rose, Godfather 1, Johnny Got His Gun, Clockwork Orange etc)
Mad Max: Fury Road (2015) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R Gisteren deze film lekker op gezet. Verwachtende dat de trailer alles zou hebben vertelt. Maar in mijn ogen was mijn verwachting erg laag vanwege de in mijn ogen achteraf slechte trailer. Er zit meer in de film dan alleen maar rijden en achtervolging door de woestijn. Nu snap ik ook de positieve reviews over deze film. Ik heb iig erg genoten van de film en kreeg ook het Mad Max gevoel. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen film 2 en 3 heb gezien (even kort deeltje 1 gezien op tv na de film afgelopen was). | |
Chocolat (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: N/A Chocolat is een Franse drama film gebaseerd op een waargebeurd verhaal geregisseerd door Roschdy Zem. Met onder andere Omar Sy, James Thierée en Clotilde Hesme. Deze film verteld het verhaal over de clown Chocolat, die de eerste zwarte circus artiest was in Frankrijk, en een groot succes was in het late 19de eeuw. Een film die nogmaals probeert te onderdrukken hoe er vroeger naar onze zwarte medemens werd omgekeken, en hoe ze behandelt werden. Hoewel deze films meestal een diepe indruk achter laten en ons toch dubbel achter de oren laat krabben hoe mensen vroeger zo tegen elkaar hadden kunnen zijn, doet deze film dat niet. De setting van de film kwam goed over het zag er allemaal natuurlijk uit en het deed ons toch nog ergens geloven dat we daadwerkelijk in de 19de eeuw beland zijn. Het is dan hier ook meer het matige verhaal dat ons laat vallen . De personen die we op het scherm zien zijn nogal oppervlakkig, het verhaal is voorspelbaar, maar boven al voelt de vriendschap en de frustratie die we op het scherm zien kunstmatig aan. Laten we het over het positieve hebben ook al geeft Omar Sy hier geen fantastische performance, doet hij toch zijn best met de middelen die hij heeft. Maar door het slordige schrijfwerk laten zijn motivaties het meer over aan onze fantasie, wat in een waargebeurd verhaal al helemaal niet hoort. De zogenaamde vriendschap die hij op het scherm moet hebben met zijn tegenspeler James Thierée is ook niet te vinden. Hier komt het dan ook door het slappe acteerwerk van James, die blijkbaar de handdoek in deze film al snel in de ring gooit. Voor de rest zijn er van de andere acteurs ook geen goede performances, meer gemiddeld. De film neemt je gewoon niet mee op de emotionele toer die deze man doorgaat en het boeit dan ook vrij weinig wat er zal gebeuren. Ook al draait deze film over het circus leven, krijgen we vrij weinig van achter de schermen te zien. En word er soms even het woord ‘neger’ tussendoor gegooid om blijkbaar te proberen om het publiek emotioneel te laten verbinden aan deze man. Er is niet veel over deze film te zeggen. De indruk waar de makers na streefde laat deze film simpel weg niet achter. Evenals de boodschap die achter deze film zou moeten zitten vliegt dan ook compleet voorbij. Door het slappe tempo dat, helaas, in deze film zit ben je dan ook meer met de tijd bezig dan de ontwikkeling van het verhaal. Hierdoor zal deze film zich niet in je geheugen branden zoals de meest waargebeurde verhalen. De film had veel kunnen wezen maar slaat helaas op ieder moment de plank mis. | |
Ik vond hem wel aardig soms maar snap wat je bedoelt. De film is zelden spannend en je zit hem inderdaad wat uit.Bigfoot schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:15:
The Revenant (2015) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Wat een enorm tegenvallende film zeg! Zeer saai verhaal, had echt moeite om mijn aandacht erbij te houden. De natuurbeelden en het acteerwerk is dan wel weer erg goed maar ik kan er geen voldoende voor geven,
Verhaal -3
Dialogen-4
Beelden -10
Acteerwerk -8
Spanning- 2
Romantiek/ Sex - 2[afbeelding] [afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Hoop tamtam gemaakt rondom deze film maar valt tegen. Snap ook niet dat die een 8.2 krijgt
Op zich hadden ze er nog best een spannend verhaal van kunnen maken door er goede dialogen ala Tarantino in te schrijven. Of een romantisch iets of sexscenes met indiase vrouwenHarribo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:11:
[...]
Ik vond hem wel aardig soms maar snap wat je bedoelt. De film is zelden spannend en je zit hem inderdaad wat uit.
Hoop tamtam gemaakt rondom deze film maar valt tegen. Snap ook niet dat die een 8.2 krijgt
Speelt het zich af in India? Heb hem nog niet gezien.Bigfoot schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:59:
[...]
Of een romantisch iets of sexscenes met indiase vrouwen
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik denk het dat hij Indiaanse vrouwen bedoeld.Xyphoid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:41:
[...]
Speelt het zich af in India? Heb hem nog niet gezien.
Ik geloof niet dat jij het juiste publiek bent voor die filmBigfoot schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:59:
[...]
Op zich hadden ze er nog best een spannend verhaal van kunnen maken door er goede dialogen ala Tarantino in te schrijven. Of een romantisch iets of sexscenes met indiase vrouwen
This too shall pass
Verwijderd
Sinds wanneer wordt iedere film gemaakt om spannend te zijn?Harribo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:11:
[...]
Ik vond hem wel aardig soms maar snap wat je bedoelt. De film is zelden spannend en je zit hem inderdaad wat uit.
Noem eens een lijstje op van, 5, ok 3 mag ook, van films die je weinig spannend vond, die je toch een dikke 8 vond..Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:38:
[...]
Sinds wanneer wordt iedere film gemaakt om spannend te zijn?
Mogen komedies ook?Sjah schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:14:
[...]
Noem eens een lijstje op van, 5, ok 3 mag ook, van films die je weinig spannend vond, die je toch een dikke 8 vond..
tJa wat wou ik ook alweer zeggen..

IMDB: Juno (2007)Sjah schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:14:
[...]
Noem eens een lijstje op van, 5, ok 3 mag ook, van films die je weinig spannend vond, die je toch een dikke 8 vond..
IMDB: Silver Linings Playbook (2012)
IMDB: The Perks of Being a Wallflower (2012)
Alle 3 niet wat ik onder een spannende film zou scharen, maar zeker toch wel een 8+ van mij krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door Puc van S. op 07-04-2016 16:46 ]
Verwijderd
Lees eens wat recensies terug zou ik zeggen. Genoeg mooie dramafilms die niet spannend zijn. IMDB: The Notebook (2004) bijvoorbeeld. Niets spannends aan. Of IMDB: Hachi: A Dog's Tale (2009) Of IMDB: The Perks of Being a Wallflower (2012)Sjah schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:14:
[...]
Beetje tienerniveau als je alleen spannende films een 8 kan geven. Mijn kinderen denken er ook zo over.
The Perks of being a Wallflower
Now is Good
Silver Linings Playbook
Donnie Darko
Southpaw
Hahn: Wat is er spannend te noemen aan Donnie Darko en Southpaw?
Bij Donnie weet je eigenlijk al vanaf het begin hoe het gaat eindigen.
De vraag is alleen hoe je daar terecht komt, en dat is goed gedaan. Maar imo echt niet spannend.
Bij Southpaw is ook elke "twist" in het verhaal van mijlenver aan te zien komen, dus ook niks spannends aan.
Goede film, erg goed gespeeld door Jake Gyllenhaal. De wedstrijd elementen zijn ook mooi in beeld gebracht, maar de ontknoping zal niemand verbazen.
[ Voor 58% gewijzigd door AcidBurn op 08-04-2016 00:08 ]
Donnie Darko en Southpaw vond ik op sommige momenten toch wel spannend te noemenAcidBurn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:03:
5 goede films die niet spannend zijn, die lijst is zonder enige moeite te halen:
The Perks of being a Wallflower
Now is Good
Silver Linings Playbook
Donnie Darko
Southpaw
The devil is in the details.
The Rack Pack (2016) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 87 min | MPAA: N/A Snooker! Of pool, of biljart, hoe je het ook wil noemen. Leuk om te zien en een zeer goede soundtrack om naar te luisteren. | |
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.