Kan het niet beter verwoorden. Dus dat ga ik dan ook maar niet proberen.P-Rock schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:22:
Genereer je eigen UBB code review
Mirai (2018) [Afbeelding: Mirai (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: PG Een film van Mamoru Hosoda (Summer Wars, Wolf Children) is altijd iets om naar uit te kijken, al vond ik zijn laatste wapenfeit 'Belle' niet echt geslaagd. Mirai gaat over een kleuter genaamd Kun die er een zusje bij krijgt (Mirai) en opeens niet meer het middelpunt van de aandacht is, wat niet in goede aarde valt bij hem. Door middel van een magische tuin waarmee hij door te tijd kan reizen, leert hij het één en ander over zijn familiegeschiedenis en hoe om te gaan met de plotselinge veranderingen. Zoals altijd zit het met de animatie wel snor en ziet de film er prachtig uit, en ook de muziek mag er wezen. Ondanks dat de film dikwijls grappige en tedere momenten kent biedt het script weinig verrassingen en lijkt Hosoda op de automatische piloot te werken. De stemacteurs doen hun best, maar de stem van Kun klinkt te oud voor die van een kleuter. Mirai is vermakelijk en is prima geanimeerd, maar het ietwat gezapige script zorgt ervoor dat de film nauwelijks boven de middelmaat uitstijgt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik kom uit op een 6+.
edit:
Oh ja, nog een ding dan toch: er zitten wat 3D elementen in de film en een aantal shots die regelmatig herhaald worden. Ik kan me voorstellen dat die shots een hoop werk zijn geweest, maar door ze te herhalen verliezen ze veel aan kracht en worden eerder vervelend. Voor de rest prachtig geanimeerd.
[Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 22-03-2023 22:28]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio