Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 190 ... 195 Laatste
Acties:

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
P-Rock schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:22:
Mirai (2018)[Afbeelding: Mirai (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Een film van Mamoru Hosoda (Summer Wars, Wolf Children) is altijd iets om naar uit te kijken, al vond ik zijn laatste wapenfeit 'Belle' niet echt geslaagd. Mirai gaat over een kleuter genaamd Kun die er een zusje bij krijgt (Mirai) en opeens niet meer het middelpunt van de aandacht is, wat niet in goede aarde valt bij hem. Door middel van een magische tuin waarmee hij door te tijd kan reizen, leert hij het één en ander over zijn familiegeschiedenis en hoe om te gaan met de plotselinge veranderingen. Zoals altijd zit het met de animatie wel snor en ziet de film er prachtig uit, en ook de muziek mag er wezen. Ondanks dat de film dikwijls grappige en tedere momenten kent biedt het script weinig verrassingen en lijkt Hosoda op de automatische piloot te werken. De stemacteurs doen hun best, maar de stem van Kun klinkt te oud voor die van een kleuter. Mirai is vermakelijk en is prima geanimeerd, maar het ietwat gezapige script zorgt ervoor dat de film nauwelijks boven de middelmaat uitstijgt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Kan het niet beter verwoorden. Dus dat ga ik dan ook maar niet proberen.

Ik kom uit op een 6+.

edit:
Oh ja, nog een ding dan toch: er zitten wat 3D elementen in de film en een aantal shots die regelmatig herhaald worden. Ik kan me voorstellen dat die shots een hoop werk zijn geweest, maar door ze te herhalen verliezen ze veel aan kracht en worden eerder vervelend. Voor de rest prachtig geanimeerd.

[Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 22-03-2023 22:28]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Shazam! Fury of the Gods (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
In deze domme film gaan een paar godinnen achter Shazam en zijn makkers aan. Uiteraard valt te verwachten dat het verhaal van een film als dit ontzettend dom is. De eerste helft van deze domme film is niet echt boeiend maar wel ok, de 2e helft is nog minder boeiend en niet echt ok. De altijd irritante Lucy Liu valt hier wel mee. Echt opletten hoefde ik niet, ik kon het verhaal ook prima volgen zonder op te letten. Het is een algeheel slap gedoe maar ik had er vantevoren ook niet veel van verwacht. Ik ben namelijk geen domme jongen en ik weet dan ook best dat ik van een film als dit niet veel hoef te verwachten.
5 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 19:55
Alice, Darling (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Wat moet je hier nou van zeggen. Vast zitten in een ongezonde relatie is nooit goed. Maar door zo passief te zijn en totaal niet te reageren op je omgeving weet de ander ook niet wat je nou wilt. Bij mij kwam de vraag een beetje naar boven of haar passieve reactie het gevolg is van de verstikkende relatie, of dat haar vriend de overhand kon krijgen omdat zij dat al in zich had. De verschillende stadia van haar omgang met de 2 meiden gedurende het verblijf geeft wel blijk van een lang lopende vriendschap. De film eindigd ook vrij abrupt, en toch lijkt de film erg lang te duren ondanks een runtime van slechts 90 minuten. Het onderwerp is iets waar veel meer aandacht voor mag komen, maar ik denk niet dat deze film dat voor elkaar gaat krijgen. Met de hakken over de sloot wat mij betreft.
5.5 / 10

• josh-hill
AcidBurn schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:48:
Alice, Darling (2022)[Afbeelding: Alice, Darling (2022)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Wat moet je hier nou van zeggen. Vast zitten in een ongezonde relatie is nooit goed. Maar door zo passief te zijn en totaal niet te reageren op je omgeving weet de ander ook niet wat je nou wilt. Bij mij kwam de vraag een beetje naar boven of haar passieve reactie het gevolg is van de verstikkende relatie, of dat haar vriend de overhand kon krijgen omdat zij dat al in zich had. De verschillende stadia van haar omgang met de 2 meiden gedurende het verblijf geeft wel blijk van een lang lopende vriendschap. De film eindigd ook vrij abrupt, en toch lijkt de film erg lang te duren ondanks een runtime van slechts 90 minuten. Het onderwerp is iets waar veel meer aandacht voor mag komen, maar ik denk niet dat deze film dat voor elkaar gaat krijgen. Met de hakken over de sloot wat mij betreft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Hm, jammer. Ik had gehoopt dat dit wel een goede film zou zijn. Een beetje zoals Kom Hier Dat Ik U Kus of Mon Roi, al had ik ook weer niet verwacht dat het helemaal van hetzelfde niveau zou zijn.

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
The Silence of the Lambs (1991)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
'A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice chianti.'

Het klinkt misschien wat apart maar The Silence of the Lambs kijken voelt voor mij als een warm bad. Genieten van de eerste tot de laatste minuut van absolute perfectie in plot, spanningsopbouw, acteerwerk, en natuurlijk een script om je vingers bij af te likken - excuse the pun.

Clarice Starling (Jodie Foster) is FBI trainee en wordt door haar baas Jack Crawford (Scott Glenn) gevraagd om te helpen bij het onderzoek naar een seriemoordenaar genaamd Buffalo Bill. Crawford vraagt haar om Hannibal Lecter (Anthony Hopkins), een kannibalistische seriemoordenaar, te overtuigen de FBI te helpen met het onderzoek.

The Silence of the Lambs is gebaseerd op een boek van Thomas Harris en wat mij betreft een van de meeste geslaagde boekverfilmingen ooit. Jonathan Demme's film is eng, gedurfd, trouw aan het verhaal, en maakt de juiste keuzes om de pacing hoog te houden, waarbij de claustrofobische sfeer van het boek continu gehandhaafd blijft. Veel van het verhaal speelt zich af in donkere, benauwde ruimtes die er doorleeft en bijna 19de eeuws uitzien. Wat Silence echter uitstekend doet is vanaf de eerste minuut een omgeving scheppen die realistisch, creepy maar ook herkenbaar aanvoelt.

Er zijn twee elementen die The Silence of the Lambs aan de absolute filmtop zetten voor mij. De meest voor de hand liggende is de perfectie van acteerwerk en regie, die Oscars opleverden voor Hopkins, Foster en Demme. Foster, altijd goed, levert hier een career best performance en Hopkins zet de ultieme movie villain neer, een karakter dat een begrip is geworden ver buiten de filmwereld. Hun scenes samen zijn vuurwerk van de bovenste plank. En vergeet Scott Glenn niet – zijn Crawford houdt ons grounded in de weerzinwekkende wereld waar we in getrokken worden.

Wat The Silence of the Lambs dan echt buitenklasse maakt voor mij zijn de vele aspecten van het verhaal. Gender roles, sexualiteit in de workplace, de positie van transgenders (hoewel daar forse kritiek vanuit de LGBTQ+ community zelf op was), het geeft het plot enorm veel diepte. Hannibal the Cannibal is een trope geworden, maar Clarice Starling is verantwoordelijk voor het veel sterker neerzetten van vrouwelijke rollen in de afgelopen 30 jaar. Waar vrouwen op de werkvloer vooral als comedy element werden behandeld voor Silence, kwam er ruimte voor een meer realistische en eerlijke benadering. Dit resulteerde bijvoorbeeld in het karakter van Dana Sculley in de X-Files, direct geïnspireerd door Starling.

En nu moet ik ophouden. I’m having an old friend for dinner.
10 / 10

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:19:
The Silence of the Lambs (1991)[Afbeelding: The Silence of the Lambs (1991)]
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
'A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice chianti.'

Het klinkt misschien wat apart maar The Silence of the Lambs kijken voelt voor mij als een warm bad. Genieten van de eerste tot de laatste minuut van absolute perfectie in plot, spanningsopbouw, acteerwerk, en natuurlijk een script om je vingers bij af te likken - excuse the pun.

Clarice Starling (Jodie Foster) is FBI trainee en wordt door haar baas Jack Crawford (Scott Glenn) gevraagd om te helpen bij het onderzoek naar een seriemoordenaar genaamd Buffalo Bill. Crawford vraagt haar om Hannibal Lecter (Anthony Hopkins), een kannibalistische seriemoordenaar, te overtuigen de FBI te helpen met het onderzoek.

The Silence of the Lambs is gebaseerd op een boek van Thomas Harris en wat mij betreft een van de meeste geslaagde boekverfilmingen ooit. Jonathan Demme's film is eng, gedurfd, trouw aan het verhaal, en maakt de juiste keuzes om de pacing hoog te houden, waarbij de claustrofobische sfeer van het boek continu gehandhaafd blijft. Veel van het verhaal speelt zich af in donkere, benauwde ruimtes die er doorleeft en bijna 19de eeuws uitzien. Wat Silence echter uitstekend doet is vanaf de eerste minuut een omgeving scheppen die realistisch, creepy maar ook herkenbaar aanvoelt.

Er zijn twee elementen die The Silence of the Lambs aan de absolute filmtop zetten voor mij. De meest voor de hand liggende is de perfectie van acteerwerk en regie, die Oscars opleverden voor Hopkins, Foster en Demme. Foster, altijd goed, levert hier een career best performance en Hopkins zet de ultieme movie villain neer, een karakter dat een begrip is geworden ver buiten de filmwereld. Hun scenes samen zijn vuurwerk van de bovenste plank. En vergeet Scott Glenn niet – zijn Crawford houdt ons grounded in de weerzinwekkende wereld waar we in getrokken worden.

Wat The Silence of the Lambs dan echt buitenklasse maakt voor mij zijn de vele aspecten van het verhaal. Gender roles, sexualiteit in de workplace, de positie van transgenders (hoewel daar forse kritiek vanuit de LGBTQ+ community zelf op was), het geeft het plot enorm veel diepte. Hannibal the Cannibal is een trope geworden, maar Clarice Starling is verantwoordelijk voor het veel sterker neerzetten van vrouwelijke rollen in de afgelopen 30 jaar. Waar vrouwen op de werkvloer vooral als comedy element werden behandeld voor Silence, kwam er ruimte voor een meer realistische en eerlijke benadering. Dit resulteerde bijvoorbeeld in het karakter van Dana Sculley in de X-Files, direct geïnspireerd door Starling.

En nu moet ik ophouden. I’m having an old friend for dinner.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Mooi is om de verfilming van de boeken in de juiste volgorde te zien. Van jonge Hannibal naar oude Hannibal. Meen dat onderstaand de juiste volgorde is. [ zoniet verbeter mij dan] De films zijn trouwens allemaal de moeite waard.. :)

Hannibal Lecter

1:Rode draak - Red dragon
2:De schreeuw van het lam - The silence of the lambs
3:Hannibal - Hannibal
4:Hannibal ontwaakt - Hannibal rising

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
RCBL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Mooi is om de verfilming van de boeken in de juiste volgorde te zien. Van jonge Hannibal naar oude Hannibal. Meen dat onderstaand de juiste volgorde is. [ zoniet verbeter mij dan] De films zijn trouwens allemaal de moeite waard.. :)

Hannibal Lecter

1:Rode draak - Red dragon
2:De schreeuw van het lam - The silence of the lambs
3:Hannibal - Hannibal
4:Hannibal ontwaakt - Hannibal rising
Puur op basis van de omschrijving op IMDb ("After the death of his parents during World War II, young Hannibal Lecter moves in with his beautiful aunt and begins plotting revenge on the barbarians responsible for his sister's death.") zou ik gokken dat Hannibal Rising de eerste van de vier moet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
@RCBL Chronologisch zit Hannibal Rising vooraan. Jouw volgorde is de publicatievolgorde.

Ik ben om eerlijk te zijn geen fan van de andere films. Red Dragon is niet slecht maar ik geef de voorkeur aan de Michael Mann versie, Manhunter, die uitkwam voor SIlence.

Hannibal is een goed boek maar de verfilming gooit het waanzinnig coole einde van het boek weg waarmee alle bite uit het verhaal gehaald wordt.

[Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-03-2023 13:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25
kraanwagen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:21:
Sunshine (2007)[Afbeelding: Sunshine (2007)]
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Ik had deze film 10 jaar geleden ook gezien en er goede herinneringen bij. Sciencefiction, reis naar de zon om de aarde te redden. Goed acteerwerk, mooie effecten en best geloofwaardig verhaal.

Echter, op een gegeven moment blijkt er iemand in leven te zijn (ik ben bewust vaag om niet te spoilen), en vanaf dan wordt het verhaal ongeloofwaardiger en daalt wat mij betreft de score van de film van boven de 8 naar een ruime 7. Vreemd dat de regisseur dit aan de film afbreuk doende element heeft toegevoegd. Volgens mij was de film goed af te maken zonder deze wending in geloofwaardigheid.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.3 / 10
Oh deze ga ik ook herkijken dit weekend - Sciencefiction Horror blijft mijn favorite genre. De muziek is ook erg mooi IMHO.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

John Wick: Chapter 4 (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Gisteren deeltje 4 gezien. Wat begon als relatief realistisch (zeker voor actiefilm-begrippen) is uiteindelijk ontaard in balls to the wall pedal to the metal achtbaanrit in Chapter 4. Zoveel dingen die echt zwáár over de top zijn en waarbij alle realiteit zo naar buiten geknikkerd wordt, maar holy shit wat een rit! Het is het vierde deel uit de serie, dus als je de overige drie delen hebt gezien weet je wat je kunt verwachten: stijlvolle decors, vette muziek, actie met een dosis choreografie waar je u tegen zegt, interessante personages waar je meer van wil zien ondanks de ogenschijnlijk flinterdunne diepgang en veel scenes waarbij licht en kleur de hoofdrol spelen. Dat, drie uur lang, regelmatig in de hoogste versnelling en dat in het kwadraat :7

Ik hoop oprecht dat er een soort John Wick universe komt met films (of een serie?) over andere personages. Er zit zoveel potentie in!

spoiler:
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ze het verhaal van Wick afgerond hebben. Dat was nu ook wel goed geweest en nóg een overtreffende trap had zijn personage en de franchise geen goed gedaan denk ik. Dit was wel een beetje het maximale aan 'dat overleeft ie nooit' momenten. Als het nog wat verder opgerekt was dan was het misschien lachwekkend geworden ofzo. Maar ondanks het verder flinterdunne verhaal, want dat is het gewoon, is de worldbuilding wel ijzersterk. Er is een soort mythische schaduwwereld van huurmoordenaars getoond met een hoop interessante personages waar je echt nog een hoop uren mee zou kunnen vullen. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat het John Wick-universum nu stopt want het smaakt gewoon naar meer.

Maar Chapter 4 is een waardig einde. Vol gas, geen genade en met keiharde actie tot het bitterende en bevredigende einde.

_/-\o_
9 / 10

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UberNazgul
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 18:05
SomerenV schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:59:
John Wick: Chapter 4 (2023)[Afbeelding: John Wick: Chapter 4 (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Gisteren deeltje 4 gezien. Wat begon als relatief realistisch (zeker voor actiefilm-begrippen) is uiteindelijk ontaard in balls to the wall pedal to the metal achtbaanrit in Chapter 4. Zoveel dingen die echt zwáár over de top zijn en waarbij alle realiteit zo naar buiten geknikkerd wordt, maar holy shit wat een rit! Het is het vierde deel uit de serie, dus als je de overige drie delen hebt gezien weet je wat je kunt verwachten: stijlvolle decors, vette muziek, actie met een dosis choreografie waar je u tegen zegt, interessante personages waar je meer van wil zien ondanks de ogenschijnlijk flinterdunne diepgang en veel scenes waarbij licht en kleur de hoofdrol spelen. Dat, drie uur lang, regelmatig in de hoogste versnelling en dat in het kwadraat :7

Ik hoop oprecht dat er een soort John Wick universe komt met films (of een serie?) over andere personages. Er zit zoveel potentie in!

spoiler:
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ze het verhaal van Wick afgerond hebben. Dat was nu ook wel goed geweest en nóg een overtreffende trap had zijn personage en de franchise geen goed gedaan denk ik. Dit was wel een beetje het maximale aan 'dat overleeft ie nooit' momenten. Als het nog wat verder opgerekt was dan was het misschien lachwekkend geworden ofzo. Maar ondanks het verder flinterdunne verhaal, want dat is het gewoon, is de worldbuilding wel ijzersterk. Er is een soort mythische schaduwwereld van huurmoordenaars getoond met een hoop interessante personages waar je echt nog een hoop uren mee zou kunnen vullen. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat het John Wick-universum nu stopt want het smaakt gewoon naar meer.

Maar Chapter 4 is een waardig einde. Vol gas, geen genade en met keiharde actie tot het bitterende en bevredigende einde.

_/-\o_
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ballerina

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ana de Armas <3

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:03
@SomerenV
John Wick 3 vond ik er eigenlijk al over. :)
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:33:
@RCBL Chronologisch zit Hannibal Rising vooraan. Jouw volgorde is de publicatievolgorde.

Ik ben om eerlijk te zijn geen fan van de andere films. Red Dragon is niet slecht maar ik geef de voorkeur aan de Michael Mann versie, Manhunter, die uitkwam voor SIlence.

Hannibal is een goed boek maar de verfilming gooit het waanzinnig coole einde van het boek weg waarmee alle bite uit het verhaal gehaald wordt.
Van de boeken heb ik eerst Silence of The Lambs gelezen en daarna Red Dragon. Voor boekbesprekingen in school, dat moet dus ruim 25 jaar geleden zijn. Ik herinner er mij nog bitter weinig van maar wat ik wel nog weet is dat ik Red Dragon veel beter vond dan Silence of The Lambs. En dat het mij toen een moeilijk verfilmbaar boek leek. Ik was dan ook erg benieuwd toen het enkele jaren later toch werd verfilmd. Helaas bleek dat een teleurstelling. Manhunter staat nog op mijn lijstje van films om eens te bekijken. De boeken eens herlezen zou wel interessant kunnen zijn, echter een boekenwurm ben ik niet meer. :)

[Voor 7% gewijzigd door D-Three op 24-03-2023 23:03]

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 22:00
@SomerenV Er zijn voor John Wick 4 wel leuke doku's qua wapengebruik.
YouTube: All GUNS from John Wick Chapter 4 REVEALED | John Wick 2023!

Enjoy :)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:04
Een groot storend element van deel 3 was voor mij de herhaling van zetten binnen dezelfde film;
spoiler:
100x die honden die van buiten beeld het beeld in rennen en de badguy bijten. 100x Wick die door glazen panelen heen valt. Elke hoek van de straat 3 als burger verkleedde assassins, gedurende de hele film.

Hoe zit dat bij dit deel? Met dat laatste kan ik nog enigszins leven, maar de eerste twee waren voor mij gewoon vulling/rekken van scenes, wat het enorm saai maakte.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

LA-384 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Een groot storend element van deel 3 was voor mij de herhaling van zetten binnen dezelfde film;
spoiler:
100x die honden die van buiten beeld het beeld in rennen en de badguy bijten. 100x Wick die door glazen panelen heen valt. Elke hoek van de straat 3 als burger verkleedde assassins, gedurende de hele film.

Hoe zit dat bij dit deel? Met dat laatste kan ik nog enigszins leven, maar de eerste twee waren voor mij gewoon vulling/rekken van scenes, wat het enorm saai maakte.
Een beetje hetzelfde, maar ik heb me er niet aan gestoord. Dat is wel wat ik bedoelde met dat het op het randje zat, in ieder geval in sommige gevallen. Er zit in dit deel naar mijn mening wel iets meer variatie in bepaalde soorten actie.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:17
Paradise Trips (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Touringcarchauffeur Mario is net met pensioen, maar gaat nog 1 klus doen. Na jarenlang met gepensioneerden naar de Spaanse kust op en neer gereden te hebben gaat hij nu met een groep hippies naar een festival in Kroatië. En dat loopt anders dan dat hij gewend is.

Onderhoudende typische Filmhuis film met een origineel verhaal dat nergens verveeld. Prima voor de zaterdagavond.

Dit soort filmhuisfilms trekken me meer dan grote blockbusters. Ik nijg ook naar een abonementje op bijvoorbeeld Cinemember.
8 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• josh-hill
Phantom Thread (2017)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 130 min | MPAA: R
Phantom Thread vaak genoeg voorbij zien komen en steeds gemist om te kijken. Leek me eigenlijk ook niet helemaal mijn type film (period drama).

De film begint redelijk cliché qua muziek en presentatie voor een period drama. Toch kwam ik er al snel achter dat dit een bijzondere film is.

Daniel Day-Lewis is ijzersterk in zijn (voorlopig?) laatste rol, en heeft hiervoor wederom een andere stem. Hij speelt een gerenommeerde ontwerper van jurken waarbij alles ondergeschikt is aan zijn vak en routine. Zelfs de vrouw in zijn leven. Of is er eigenlijk wel plaats voor een vrouw in zijn leven? Zijn zus twijfelt hardop.

Zoals gezegd, een bijzondere film met een apart verhaal. Iedereen in deze film zet zijn of haar personage met veel overtuiging neer. Je wordt dan ook echt in de film gezogen.

Toch had ik mijn twijfels bij wat de film nu eigenlijk wilde zeggen. Het is me nu nog steeds niet duidelijk en ik weet ook niet of er wel een punt is. Er zitten bepaalde dingen in de film waarbij je denkt: ah, daar gaan ze iets mee doen, en ja, daar wordt inderdaad iets mee gedaan, maar het blijft uiteindelijk allemaal redelijk vaag en raar. Hierdoor miste ik toch wel wat diepgang en is het verhaal wat mij betreft uiteindelijk net niet interessant genoeg.
7.5 / 10

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:02

Martinspire

Awesomeness

spoiler:

_/-\o_
Ik vind het jammer dat ze het realisme er volledig uit hebben gehaald. Dat rauwe was juist 1 van de leuke dingen aan de eerste film. Dat maakte het echter, geloofwaardiger. Nu moet ik deel 4 nog zien, maar ik vind het jammer dat het weer eenheidsworst aan het worden is. John Wick was juist weer terug naar waar actiefilms mee begonnen en het is jammer dat het weer wordt afgestraft om de massa wat meer aan te spreken.

Ik ga hem waarschijnlijk wel zien, maar weet nog niet of de bios een meerwaarde is ten opzichte van thuis op de bank. Heb het idee dat het toch meer een popcornfilm is en niet perse in de bios bekeken hoeft te worden. Of heb je een andere mening

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +9Henk 'm!

• AcidBurn
Tweakers: 9.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Deel 1 was nog enigzins geloofwaardig, deel 2 deed er een schepje bovenop en deel 3 ging al over het randje. Bij deel 4 kun je realisme gewoon uit het raam gooien.Het enige wat nog af en toe aan realisme doet denken is het regelmatig herladen waar het eerste deel furore mee maakte. Maar waar het daar merendeel nog wel kon kloppen, is het inmiddels een running joke. De choreografie van de gevechten is wel erg goed, daar zal heel wat uren in gezeten hebben om te oefenen.

Wil je een redelijk realistische actiefilm zoals John Wick 1, dan kan ik je enkel adviseren om die nog eens op te zetten. Heb je zin in een avondje verstand op nul actiefilm waarbij ze eigenlijk niet eens meer de moeite doen om te verhullen dat het verhaal puur een kapstok voor de actie scenes is (die uiteraard ruimschoots aanwezig zijn), dan kan ik je JW 4 prima aanbevelen. Uiteindelijk heb ik me wel weer vermaakt, maar ik was toch meer fan van het eerdere realisme.
7 / 10

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Een beetje hetzelfde, maar ik heb me er niet aan gestoord. Dat is wel wat ik bedoelde met dat het op het randje zat, in ieder geval in sommige gevallen. Er zit in dit deel naar mijn mening wel iets meer variatie in bepaalde soorten actie.
Een beetje? Zeg maar gewoon continu. En alsof ze ze in groepjes van 2 om de hoek lieten wachten tot hun voorgangers neergeknald waren.
Ik heb op een uurtje deel 1 na niks van deze films gezien voordat ik gister naar de bios ging en nee, ik zou ook zeker niet naar een eventueel deel 5 gaan. Dit was voor mij meer komedie dan wat anders.

• Prosac
  • Laatst online: 10:07

spoiler:

_/-\o_
Ik kan me hier prima in vinden.

Ik heb gisteren dankbaar gebruik gemaakt van de praatscenes in de film om even bij de te komen van de soms 20/25? minuten durende vechtscenes. Met name die in Japan en bij de Arc de Triomphe waren geweldig. Over de top, komische noten erin en vooral bijna ballet qua vechten. Nee, erg realistisch is het allemaal niet meer, maar het was John Wick.
En keihard lachen toen Sven Marquardt in beeld kwam, de uitsmijter van Berghain. _O_
De schurken waren bijna klassiek James Bond-esque (denk aan de Jaren 60/70 Bonds), zeker die in Berlijn.

Het was een geweldige rit van bijna 3 uur. Was het hoogstaand? Nee, maar het was allemaal een lust voor het oog. De gevechten, de locaties.
Eigenlijk vond ik maar 1 ding echt lachwekkend.
spoiler:
Die scene op de trappen van de Sacré Coeur, dat hij naar beneden rolt, daar had hij prima nog eens op zo'n bordesje stil kunnen liggen, hoe overdreven de andere scenes ook, hier was het echt bijna een voetballer zoveel als hij doorrolde :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Prosac schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:29:
spoiler:
Die scene op de trappen van de Sacré Coeur, dat hij naar beneden rolt, daar had hij prima nog eens op zo'n bordesje stil kunnen liggen, hoe overdreven de andere scenes ook, hier was het echt bijna een voetballer zoveel als hij doorrolde :+
spoiler:
en toen lag ie weer beneden, had ie nog 2-3 minuten om boven te komen, en dan krijg je een scène van 5+ minuten waarin ze zich weer naar boven vechten en toch nog op tijd zijn...

Nee, al met al niet mijn smaak.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hellraiser (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
Voor de meesten hier nostalgie, voor mij totaal nieuw. Pinhead ken ik nog uit mijn hardcoretijd en hoewel ik wist dat hij van de Hellraiser films was heb ik ze nog nooit gezien. Vanmiddag tijdens het bladeren op Prima kwam ik ze tegen en dacht "ik zit hier nu toch, laten we deze eens opzetten".

Voor een film van 36 jaar oud kijkt ie nog best goed weg. In tegenstelling tot de meeste horrors van tegenwoordig leunt Hellraiser voornamelijk op gore en niet op (goedkope) jumpscares. De vunzigheid ziet er nu misschien wat lachwekkend uit maar ik kan me goed voorstellen dat dit in de late jaren 80 als behoorlijk realistisch werd beschouwd, vooral de
spoiler:
wederopbouw van Frank
vind ik best netjes gedaan.
Weinig op de film aan te merken eigenlijk, het is gewoon een heerlijk absurde gore horror zoals er vroeger meer waren. Vanavond maar eens gaan zitten voor deeltje 2!
7 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

AvK

Ready Set Go

Superkiwi schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:12:
Hellraiser (1987)[Afbeelding: Hellraiser (1987)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R
Voor de meesten hier nostalgie, voor mij totaal nieuw. Pinhead ken ik nog uit mijn hardcoretijd en hoewel ik wist dat hij van de Hellraiser films was heb ik ze nog nooit gezien. Vanmiddag tijdens het bladeren op Prima kwam ik ze tegen en dacht "ik zit hier nu toch, laten we deze eens opzetten".

Voor een film van 36 jaar oud kijkt ie nog best goed weg. In tegenstelling tot de meeste horrors van tegenwoordig leunt Hellraiser voornamelijk op gore en niet op (goedkope) jumpscares. De vunzigheid ziet er nu misschien wat lachwekkend uit maar ik kan me goed voorstellen dat dit in de late jaren 80 als behoorlijk realistisch werd beschouwd, vooral de
spoiler:
wederopbouw van Frank
vind ik best netjes gedaan.
Weinig op de film aan te merken eigenlijk, het is gewoon een heerlijk absurde gore horror zoals er vroeger meer waren. Vanavond maar eens gaan zitten voor deeltje 2!
Hellbound gaat nog wel (deel 2 dus). Hoewel de verbeelding van de Hel als een stoffig doolhof wel een tegenvaller was voor mij destijds. De andere vervolgen kan je rustig laten liggen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 19:49

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

John wick 4 gezien het. Dit is een echt popcorn film. Meestal vind ik het argument, niet nadenken, een enorme dooddoener maar deze film verdient het. Zo knap gemaakt, maar zodra je 2 hersencellen gebruikt stort de boel in. Heeft in dat opzicht erg veel weg van Mad Max, welke ik ook fantastisch vond. John wick is wel lang, maar verveelt niet, al zijn de actieacenes some zo lang dat het wat diminishing returns heeft.

De lore van de film kan ik eigenlijk alleen maar om lachen, weet niet of dat de bedoeling is want het lijkt zichzelf vrij serieus te nemen maar het doet mij soms wat denken aan Naked Gun waar Leslie Nielson alles heel straight speelt.

Verder vond ik het wel jammer dat de Aziatische karakters veel Engels spraken maar dat zal komen omdat Amerikanen geen ondertiteling willen. Al met al valt de film gelukkig niets tegen waar ik wel wat bang voor was.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AcidBurn
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Film nummer 3 in 4 dagen tijd, we zijn lekker bezig deze week. Dit is nou echt het soort film waar ik nooit een kaartje voor zou kopen, maar wel een kans geef omdat het me niks kost. Fantasy is niet echt mijn ding, ik heb meestal best wat moeite om me mee te laten voeren in dit soort belevingen en de bijbehorende regels van de lore. Maar goed, ik verveelde me dus waarom ook niet. En dat is deze keer prima bevallen. Dat de film zichzelf vaak niet te serieus neemt helpt ook wel, veel tongue-in-cheek humor.

Het acteerwerk kunnen we kort over zijn: Het is acceptabel voor het soort film, en that's it. Alleen Hugh Grant was af en toe irritant, maar dat zal waarschijnlijk bewust zijn gedaan ivm het personage. Zodra alle karakters geintroduceerd zijn, zit het met de pace wel goed, het kakte - tegen mijn verwachting in - na de pauze eigenlijk niet in.
Eerlijk gezegd heb ik me verrassend genoeg met deze film beter vermaakt dan John Wick. Dit was een prima zondag avondje filmpje kijken :)
7.5 / 10

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
AvK schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:16:
[...]

Hellbound gaat nog wel (deel 2 dus). Hoewel de verbeelding van de Hel als een stoffig doolhof wel een tegenvaller was voor mij destijds. De andere vervolgen kan je rustig laten liggen.
Mwoah.
Zou toch zeker deel 3 en 4 ook willen aanbevelen. Die laatste zeker, omdat daarin de origine van de kubus wordt uitgelegd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• josh-hill
The Guard (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
The Guard begint redelijk flauw en veel humor in de film is dat ook zeker.

Toch ontstijgt de film de flauwekul wel degelijk. Het plot is niet bijster interessant, dus daar ligt het niet aan. Maar de botte opmerkingen van sergeant Gerry Boyle (Brendan Gleeson) zijn vaak niet alleen lomp en grappig, ook zijn ze meestal enorm scherp en heeft hij vaak wel in de gaten hoe het allemaal zit. Hij is al een stap verder en daarom niet echt meer zo geïnteresseerd in wat anderen te zeggen hebben.

Gerry Boyle houdt zich ook bezig met wat twijfelachtige zaken, maar in de kern is hij een rasechte politieagent. Ondanks de wat roestige start met een FBI agent, kunnen de twee het wel met elkaar vinden.

Het is een leuke film om te kijken. Zeker als je van de humor van de films van McDonaghs broers houdt (The Guard is van de hand van de oudste broer John Michael). Heb er na het nogal flauwe begin redelijk smakelijk om kunnen lachen. Het verhaal is alleen behoorlijk standaard en verloopt dan ook voorspelbaar. Daarom kan ik het geen 8 of hoger geven. Geen idee waarom ik de film ooit een 9 had gegeven, maar dat zal vooral komen omdat smaak en eisen aan verandering onderhevig zijn.
7.5 / 10

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
Korte vraag voor de mensen die JW4 hebben gezien. Die wil ik ook gaan bekijken.
Alleen moet nog kijken, ik woon in Duitsland, dus moet even kijken hoever de eerst volgende cinema is waar ze hem ook in het Engels afspelen. Ik kijk dit soort films vaak na werktijd in Luxembourg, maar nu kon ik het niet.

Lance Riddick is nog vaak genoeg in de film te zien? Aangezien hij overleden is, maar toch wel een van de betere acteurs samen met Babbajega in de film is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
Living (2022)
Tweakers: 10.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13
Opvallend dat overheden in ander landen en tijden niet veel zijn verandert (kastje, muur).
Ik vond de film, beetje een slow paced drama, wel erg goed geacteerd, en was overtuigend.
Deed mij wel echt jaren 50' voorkomen. (roken op kantoor,kleding)

7.5 / 10

The Silent Forest (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Een donkere, mysterieuze misdaad film.
Goed geacteerd en mooie shots van Bavaria, Duitsland.
Het einde vond ik wel wat onbevredigend en te snel afgekapt.
7.5 / 10

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

theduke1989 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:41:
Lance Riddick is nog vaak genoeg in de film te zien? Aangezien hij overleden is, maar toch wel een van de betere acteurs samen met Babbajega in de film is.
Lance heeft een beperkte bijrol. Ja hij speelt mee, maar niet zo prominent als in deel 3 bijvoorbeeld. (En het is Baba Yaga 8) )

No drama

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29
Forgotten (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: TV-MA
Goede thriller/myserie!

Forgotten gaat ogenschijnlijk over de 20-jarige Jin-Seok en zijn oudere broer Yoo-Seok. Yoo-Seok wordt op een dag ontvoerd en komt 19 dagen later thuis, maar is niet dezelfde persoon als eerst. Dit zou het begin kunnen zijn van een voorspelbare film (bv. oudere broer gaat zich steeds gekker gedragen om onverklaarbare redenen), maar dat was het gelukkig niet; dit was slechts de eerste laag in een goed doordachte film met meerdere dimensies.

De film zet de kijker een paar keer op het verkeerde been door een onverwachtse afslag te nemen of dimensie toe te voegen, op een gegeven moment is niets meer wat het lijkt en bekruipt je als kijker het ongemakkelijke gevoel dat je niet weet wie je kunt vertrouwen. Doordat je alles vanuit de ogen van de jongere broer bekijkt raak je de draad echter niet kwijt, maar begin je samen met hem aan de zoektocht naar de waarheid. Maar de waarheid is een grijs gebied in deze film, bijvoorbeeld omdat de jongere broer op een gegeven moment z'n medicatie vergeet in te nemen. Je wordt er behoorlijk paranoia van.

Met name het eerste uur is sterk, daarna is het plot helder en wordt het uitgewerkt. Daar verliest de film wel een deel van z'n kracht. Gepaard met prachtige sfeerbeelden van regenachtige Zuid-Koreaanse straten en goed acteerwerk, wel een aanrader.

8.5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door Hbeez op 27-03-2023 08:52]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Journey to the Center of the Earth (2008)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Wij vinden dat deze film ondergewaardeerd word want het is zeker wel een vermakelijke film met een goed verhaal, die verteld hoe iemand hard op zoek is naar zijn verloren neef die zomaar van de aardbodem verdween. Door deze zoektocht ontdekken ze wel iets heel bijzonders, namelijk een compleet andere/nieuwe wereld verborgen in de aarde.

Vind het persoonlijk heel jammer dat ze bij deel 2 wat meer humor in de film hebben gestopt, want ik vind dat het niveau in Journey 2: The Mysterious Island daardoor gedaald is en het juist goed was zoals ze het in deel 1 hadden gedaan. Ook erg jammer dat er nooit een deel 3 is uitgekomen als je mij het vraagt..
7 / 10

Magic Mike's Last Dance (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Mijn vriendin was hier toen heen geweest met haar moeder bij een lady's night in de bioscoop en toen ze daarna thuiskwam kreeg ik te horen dat ik ook deze laatste Magic Mike ook maar moest zien wanneer de kans zich voordoet, ergens vorige week hebben wij deze film dan ook samen gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat de film mij niet tegenviel maar dat ik de vorige delen leuker vond en ja ik heb ze allemaal gezien haha.

De film is verder wel leuk en kijkt ontspannen weg, maar het is geen technisch hoogstandje!
5.5 / 10

Dragon Ball Super: Super Hero (2022)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Afgelopen Zaterdag voor de derde keer deze film gekeken, maar dit keer de Engelse versie. Want in de Bioscoop en thuis had ik eerst alleen maar de beschikking over de Japanse versie, maar nu was dan ook eindelijk de Engelse versie daar. Wij hebben het broertje van mijn vriendin ook uitgenodigd om mee te kijken, want ik was toen ook samen met hem naar de bioscoop geweest bij deze film.

Het was zoals ik al zei de derde keer dat ik hem zag dus wist precies wat er ging komen natuurlijk, een film met een vermakelijk verhaal met hier en daar humor en wederom zoals altijd in de serie verzint iemand wel weer iets nieuws om de goeden aan te vallen. De nieuwe anime stijl is wel erg wennen en het lijkt soms echt net alsof je naar een spel zit te kijken, maar het is niet storend als je er eenmaal aan gewend bent.
8 / 10

Kingsman: The Secret Service (2014)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 129 min | MPAA: R
Gisteravond zijn wij met de broertjes van mijn vriendin deze film gaan kijken, omdat we er vorige week achterkwamen dat het jongste broertje van mijn vriendin deze films niet kende. Dus was dat een mooie reden om deze leuke film weer opnieuw te kijken, want het blijft een vermakelijke film. Die het verhaal verteld over een jongen waarvan de vader om komt en hij daardoor in een verwaarloost thuis opgroeit en al vrij snel nog dieper in de problemen komt en daardoor uit eindelijk bij The Kingsman komt. Waar ze Eggy trainen tot een sterke Kingsman, met zware opdrachten die zelfs dodelijk lijken te zijn.

Het broertje van mijn vriendin had er spijt van dat hij de film niet eerder had gezien, want hij vond het zeker een leuke film! Wij trouwens ook, ondanks wij de film al meerdere malen hebben gezien. Het eind stuk met al dat vuurwerk blijft natuurlijk te droog gedaan om zo bloederige scenes te voorkomen, daar gaan we nog steeds helemaal stuk om.
8 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 09:55
X-DraGoN schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:14:
Force Majeure (2014)[Afbeelding: Force Majeure (2014)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Op de laatste dag van 2022 op het nippertje, heb ik nog een film gezien die me ook aangeraden was hier in het topic. "Force Majeur"
De film staat als Comedy / Drama te boek, maar dat vind ik niet echt de juiste insteek. Ik was net even na de film Wikipedia aan het lezen en daar vond ik de volgende goede quote om de film te beschrijven: "Force Majeure is a relationship drama that's hard to watch — and just as difficult to ignore".
En in die commentaar kan ik me wel vinden, ik voelde me ook continue ongemakkelijk.
Je kijkt naar een normale familie die op ski vakantie zijn en in het begin van hun reis een gecontroleerde lawine meemaken van op het terras van een restaurant.
De vrouw pakt de kinderen vast en beschermd die, maar de man zet het feitelijk op een lopen en zo begint het drama.

Het is geen film die ik zo zou opzetten omdat de korte inhoud me iets zei, ook al niet met de 'black comedy' beschrijving, maar eens als je kan loslaten dat het niet in een vakje moet passen, valt het eigenlijk allemaal goed mee.
Goede acteurs, prachtige vergezichten, een film die je ongemakkelijk doet voelen en dat lukt ook aardig.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Nadat Triangle Sadness ons redelijk beviel (zesje voor de absurde humor en de op zich prima neergezette thematiek ten opzichte van een weinig omvattend verhaal en een dramatisch einde) gisteren deze film met mijn vriendin gekeken. Mede omdat in dit topic meermaals naar deze (en The Square) werd verwezen als het betere werk van Östlund.

Nou, dat mag voor veel mensen dan zo zijn; wij vonden het drie keer niks. Na afloop het gevoel 'waar hebben we nou twee uur naar gekeken?' Thematiek was duidelijk, maar het verhaal eromheen voor ons totaal oninteressant. Op één of twee glimlachmomentjes na ook geen humor gespot. Wel veel ongemakkelijke situaties, maar daarbij bekroop ons vooral het gevoel van 'wat een gezeik'.

Afijn, niet voor ons dus. Een 4 voor de moeite.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:56:
Journey to the Center of the Earth (2008)[Afbeelding: Journey to the Center of the Earth (2008)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Wij vinden dat deze film ondergewaardeerd word want het is zeker wel een vermakelijke film met een goed verhaal, die verteld hoe iemand hard op zoek is naar zijn verloren neef die zomaar van de aardbodem verdween. Door deze zoektocht ontdekken ze wel iets heel bijzonders, namelijk een compleet andere/nieuwe wereld verborgen in de aarde.

Vind het persoonlijk heel jammer dat ze bij deel 2 wat meer humor in de film hebben gestopt, want ik vind dat het niveau in Journey 2: The Mysterious Island daardoor gedaald is en het juist goed was zoals ze het in deel 1 hadden gedaan. Ook erg jammer dat er nooit een deel 3 is uitgekomen als je mij het vraagt..
Beide films zijn (héééél losjes) gebaseerd op boeken van Jules Verne natuurlijk; misschien was de creativiteit op nadat het source material uitgeput was. Misschien nog een prequel in de zin dat Kapitein Nemo natuurlijk geïntroduceerd werd in 20,000 Mijlen Onder Zee, waar trouwens al jaren geruchten over gaan dat Disney met een remake bezig is. Volledig overbodig m.i., de film uit 1954 is nog steeds een topper.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 10:04
Guillermo del Toro's Pinocchio (2022)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG
Deze stop-motion geanimeerde versie van Pinocchio is toch wel behoorlijk anders dan wat ik kende van de Disney animatie. Rauwer, volwassener, interessanter. De stop-motion animatie ziet er erg mooi uit vind ik. Heel tastbaar. Hoewel het boek over Pinocchio uit 1883 komt situeert deze film het verhaal in Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog, met facisme (Mussolini) en luchtaanvallen door geallieerden. Het verhaal gaat ook dieper in op menselijke emoties zoals ergens bij willen horen, verlies van geliefden en het verwerken daarvan. Al met al een prima versie van het Pinocchio verhaal en zeker het kijken waard!
7.5 / 10

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Bullet Train (2022)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
De perfecte mix tussen actie en komedie, vergezeld door scherpe, grappige dialogen; wat hou ik van dit soort films. Wat dat betreft past Bullet Train prima in een rijtje met oa Spencer Confidential en 2 Guns (één van de leukste films van de laatste jaren imo).
Brad Pitt trekt zijn komische Oceans karakter weer uit de kast en doet er nog een schepje bovenop. Waar in de twee andere films die ik noemde een duo centraal staat gaan de conversaties nu over veel meer karakters en het werkt warempel ook nog. De verschillende karakters hebben allemaal iets toe te voegen en voelen daardoor geen van allen als opvulling.

De muziek, die vaak de actiescènes vergezeld, is heel tof. Wat positief opvalt is dat het geluid van de actie niet overstemd wordt door de muziek, een hele fijne keuze van de regie.

Het verhaal blijft net als de meeste karakters vrij oppervlakkig maar verdere uitdieping is wat mij betreft niet nodig. Onder de streep blijft een hele leuke film over die geen moment verveelt. Graag meer van dit!
9 / 10

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Eigenlijk heeft @SomerenV het al goed verwoord. Deze film borduurt voort op het "no plot, just vibes" gezegde zoals de vorige delen ook. De absurd goeie choreografiën die de basis vormen van de gevechten zijn hier in overvloed te vinden. Hoewel ik van te voren wist dat het "een herhaling van zetten" werd, werkte het gewoon weer opnieuw. De waanzinnig goeie vechtscenes waren een genot om naar te kijken, en waren overigens ook makkelijk te volgen in het donker, mede door het fantastische camerawerk. Ik zat van begin tot eind op het puntje van de stoel en met een smile in de bioscoop omdat het zo'n bevredigende film en ook einde was, en nóg weten ze het zo neer te zetten alsof je zo weer een nieuw deel kunt maken die ik zeker weten weer zou willen zien.
Er komt een punt in de film waarbij het kader geschetst wordt voor het eindgevecht en ik was in de veronderstelling dat dat vrij snel zou gebeuren, maar toen kwamen nog de waanzinnigste gevechten bij Arc de Triompf en die lange trappen. Ook de muziek, de psychedelic beats die me aan Blade lieten denken, waren perfect ondersteunend voor de settings. Deze film moet het, zoals eerder gezegd, niet van de diepzinnige verhaallijnen hebben, maar de dialogen die er waren, waren gewoon intens. Daarnaast is het sentiment waar het allemaal mee begon voor iedereen te begrijpen: if you mess with pets, you die.

Ik hou er wel van als films zichzelf niet te serieus nemen en doen alsof ze een realistische actiefilm neergezet hebben, en het gewoon te omarmen wat het is: een zeer bevredigende actiefilm met uitstekend uitgevoerde, gechoreografeerde maai- en vechtscenes die zich opvolgen in iconische settings, gevisualiseerd door subliem camerawerk, waarbij je geen vragen moet stellen over ethiek en de fysieke gesteldheid/uithoudingsvermogen van John Wick ;) Ik zou zeggen, go big or go home, and they went big...again!

Ik geef films niet snel een superhoog cijfer, en dat is dan nu ook puur gebaseerd op dat ik overweldigd was door de spectaculaire vechtscenes en superbevredigd de bioscoop uitliep, en dat heb ik een hele tijd niet gevoeld.
9 / 10

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• AcidBurn
theduke1989 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:41:
Korte vraag voor de mensen die JW4 hebben gezien. Die wil ik ook gaan bekijken.
Alleen moet nog kijken, ik woon in Duitsland, dus moet even kijken hoever de eerst volgende cinema is waar ze hem ook in het Engels afspelen. Ik kijk dit soort films vaak na werktijd in Luxembourg, maar nu kon ik het niet.

spoiler:
Nee, in JW4 heeft hij een zeer beperkte bijrol. Volgens mij nog geen 5 minuten screentime.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:28
There Will Be Blood (2007)
Tweakers: 9.2 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 158 min | MPAA: R
Deze stond nog op mijn lijstje.

De film komt uit 2007 maar de manier van filmen doet mij meer denken aan een oude Western. Lijkt wel gefilmd met een oude camera. Niet dat de kwaliteit slecht is overigens.

Ook het geluid doet denken aan een Western. Sommige scènes zijn ook heel creatief gefilmd. Vooral het spel met donker en licht.

Deze film gaat over een man die in de begin jaren van de twintigste eeuw in Amerika olie boort. Hij wordt er heel rijk mee.

Ik miste een beetje een verhaallijn in deze film. Het is een ontwikkeling met daarbij interactie met dorpsgenoten en hun kerk.

Toch blijft de film wel steeds de spanning vast houden. Het is wat onheilspellend.
Zowel de hoofdpersoon als de dominee van de plaatselijke kerk zijn bijzondere mensen.

Dat maakt de film ook bijzonder.
Weet nog niet helemaal wat ik van deze film moest denken, het is voor mij een unieke film maar dat ik nu zeg een klassieker? Nee
7 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• copyer
Lullaby (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Horror | Runtime: 89 min | MPAA: N/A
Ik vond m wel spannend, ja, schrik momenten met geluid enzo.
Effecten zagen er goed uit en beste geloofwaardig geacteerd.
spoiler:
Een van de weinige die niet goed eindigt (geen Happy end).
7.5 / 10

Belzebuth (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Horror | Runtime: 114 min | MPAA: Not Rated
Heb me met deez ook goed vermaakt.
Effecten zijn uitstekend, het acteren ook.
Tobin Bell, lekker op dreef..
7.5 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

65 (2023)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Lang geleden, toen mannen nog mannen waren, gingen buitenaardse wezens op pad in hun ruimteschip en als een donderslag bij heldere hemel gebeurt er een ongeluk waardoor ze op aarde terechtkomen.

Een redelijke film met als grootste euvel dat de buitenaardse wezens er exact als mensen uitzien. Misschien dat de makers dachten dat wij kijkers het verschil tussen een buitenaards wezen en een mens niet zien? Fout gedacht, wij zien het verschil wel en die figuren in deze film zien er duidelijk niet uit als buitenaardse wezens. De hele film lang heb ik me daaraan zitten storen. Maar verder was het best een tamelijk boeiende film. Uiteindelijk komt het erop neer dat buitenaardse mensen een beetje achtervolgt worden door dinosauriërs en dat is dat.
7 / 10

• Haay
Salvatron schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 01:25:
Lang geleden, toen mannen nog mannen waren, gingen buitenaardse wezens op pad in hun ruimteschip en als een donderslag bij heldere hemel gebeurt er een ongeluk waardoor ze op aarde terechtkomen.
Tja, als je mensen op een prehistorische aarde met dino's wilt laten stoeien heb je drie opties:
- Tijdreizende mensen van nu gaan 65 miljoen jaar terug in de tijd en lopen rond op de Aarde met dino's, waarbij tijdreizen gezien alle mogelijke consequenties erg onwaarschijnlijk is;
- Sterrenreizende mensen van nu vinden een aarde-achtige planeet bij een andere ster waarop de evolutie van dino's exact gelijk is gelopen met onze Aarde miljoenen jaren geleden wat compleet onwaarschijnlijk is;
- Buitenaardse wezens die zich op hun planeet evolutionair exact hetzelfde ontwikkeld hebben als mensen op Aarde maar dan meer dan 65 miljoen jaar eerder bezoeken onze prehistorische Aarde en ontmoeten dino's.

En ook die laatste optie is compleet onwaarschijnlijk. Dus al met al, laat je verstand buiten en laat je maar mee voeren.

Nou heb ik geen moeite met het principe van "Suspension of Disbelief", maar de interne logica van een verhaal moet wel kloppen en basis natuurwetten moeten niet overboord gegooid worden. Films als '65' en 'Moonfall' zijn daarom dan ook niet aan mij besteed. 8)7

The Banshees of Inisherin (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Een klein eilandje ten westen van de Ierse kust. Het jaar is 1923, wanneer de Ierse burgeroorlog wordt uitgevochten na afloop van de Ierse onafhankelijkheidsoorlog. Maar op dit eilandje waar niks gebeurt en 's middags in de enige pub een 'pint' drinken de enige uitlaatklep is, merken ze weinig van die burgeroorlog. Hier leven twee levenslange vrienden waarvan de ene man zonder duidelijke reden plotseling z'n vriendschap met de ander verbreekt. Hoe die ander hier mee omgaat, probeert uit te vinden wat de reden is, en of hij het nog goed kan maken, maakt grotendeels het plot van de film. Maar de invulling is prachtig uitgevoerd en heel sterk geacteerd. De stugge mannen met hun aparte gevoel voor humor, de bijfiguren met hun eigen sores en meningen, de prachtige beelden van de natuur, geven de film diepte en trekken je als kijker mee in het verhaal. We moesten meermalen hardop lachen om absurdistische dialogen en scenes. Een bijzondere film voor filmliefhebbers!
8 / 10

• copyer
The Advent Calendar (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Heb genoten van deze film, zit best goed in elkaar, vind ik.
Effecten zijn goed te noemen, het einde is dan weer wat magertjes, (lees kijker moet zelf bedenken wat de uitkomst was)
Klein achtje..
7.5 / 10

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: N/A
Leuke avonturenfilm met een vleugje D&D eroverheen. Het vleugje D&D is mijns inziens de juiste hoeveelheid, niet te veel zodat het stoort. Maar ook niet te weinig, zodat het D&D-fans tegen de schenen schopt. Visuele effecten zijn prima (2D versie gezien), muziek ook. Stoorde me alleen we af en toe aan rare geluiden tijdens scenes (vooral merkbaar bij rustigere scenes), maar heb er geen punten voor afgetrokken, omdat ik niet kan beoordelen of het aan de film of aan de bioscoop lag. Acteurs/personages waren ook prima en brachten me ook niet uit het verhaal.
Al met al een leuke vermakelijke film.
7.5 / 10

There's no place like 127.0.0.1

• josh-hill
Paradise Trips (2015)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
D'n Mario is een gepensioneerde touringcar chauffeur en krijgt (met spoed) een nieuwe klus. Hij had zijn vrouw beloofd de bus te verkopen en er geen reizen meer mee te maken, maar ja...

Op zich best een onderhoudende film. Genoeg drama, genoeg humor. De muziek vond ik alleen behoorlijk vervelend en het verhaal is echt nergens origineel. Daarom toch maar een 6+.
6 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Nobody (2021)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
De film begint goed maar eindigt in een gewelddadige kakofonie van overdrevenheden. Grappig maar té. De hoofdrolspeler lijkt eerst een mietje te zijn maar daarna wordt hij juist mijn grote voorbeeld.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Babylon (2022)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 189 min | MPAA: R
Een film waar ik in eerste instantie geen cijfer aan wou geven: Babylon. Aan de ene kant onderhoudend, zag er ook wel mooi uit. Aan de andere kant had ik achteraf zoiets van waar gaat de film eigenlijk over, wat is de gedachte achter deze film? Misschien geef ik de film toch maar het voordeel van de twijfel en maak ik er een 7 van. Een cijfer dat ik meestal geef aan films die niet slecht zijn maar ook niet net even dat speciale hebben om er een hoger cijfer van te maken. Maar misschien is een 6.5 beter op zijn plaats.
7 / 10

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fall (2022)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Plot:

Voor de beste vriendinnen Becky en Hunter draait het leven om het overwinnen van angsten en het verleggen van grenzen. Ze besluiten een afgelegen en verlaten radiotoren van 600 meter hoog te beklimmen om de as van Becky's overleden echtgenoot te verstrooien. Wanneer delen van de gammele ladder afbreken, komen de vriendinnen vast te zitten. Hun klimvaardigheden, evenals hun vriendschap, wordt nu op de proef gesteld in een wanhopige strijd om de elementen, een gebrek aan voorraden en duizelingwekkende hoogtes te overleven.

Oordeel:

Na een paar negatieve reviews te hebben gelezen lagen e verwachtingen niet heel erg hoor. Het viel heel erg mee. Verwacht geen mega doordacht plot maar gewoon een spannend verhaal in een (zeer) beperkte setting met af en toe een cliche of ongeloofwaardige gebeurtenis. Wanneer je daar doorheen kan kijken en een natuurlijk respect voor hoogtes hebt kan je je prima vermaken met Fall. Ik had verwacht dat het een groot green screen feest zou zijn maar dat blijkt niet waar (zie "leuk feitje" hieronder). Het acteerwerk vond ik voor een film als dit prima. Popcorn, een groot scherm en gaan!

Leuk feitje:

The filmmakers had considered green screen or digital sets, but ultimately opted for the real thing. They decided to build the upper portion of the tower on top of a mountain so that the actors would really appear to be thousands of feet in the air, even though in real life they were never more than a 100 feet (30 meters) off the ground.
6.5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:08
Bor schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:44:
Fall (2022)[Afbeelding: Fall (2022)]
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Plot:

Voor de beste vriendinnen Becky en Hunter draait het leven om het overwinnen van angsten en het verleggen van grenzen. Ze besluiten een afgelegen en verlaten radiotoren van 600 meter hoog te beklimmen om de as van Becky's overleden echtgenoot te verstrooien. Wanneer delen van de gammele ladder afbreken, komen de vriendinnen vast te zitten. Hun klimvaardigheden, evenals hun vriendschap, wordt nu op de proef gesteld in een wanhopige strijd om de elementen, een gebrek aan voorraden en duizelingwekkende hoogtes te overleven.

Oordeel:

Na een paar negatieve reviews te hebben gelezen lagen e verwachtingen niet heel erg hoor. Het viel heel erg mee. Verwacht geen mega doordacht plot maar gewoon een spannend verhaal in een (zeer) beperkte setting met af en toe een cliche of ongeloofwaardige gebeurtenis. Wanneer je daar doorheen kan kijken en een natuurlijk respect voor hoogtes hebt kan je je prima vermaken met Fall. Ik had verwacht dat het een groot green screen feest zou zijn maar dat blijkt niet waar (zie "leuk feitje" hieronder). Het acteerwerk vond ik voor een film als dit prima. Popcorn, een groot scherm en gaan!

Leuk feitje:

The filmmakers had considered green screen or digital sets, but ultimately opted for the real thing. They decided to build the upper portion of the tower on top of a mountain so that the actors would really appear to be thousands of feet in the air, even though in real life they were never more than a 100 feet (30 meters) off the ground.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik had toch af en toe wel sterk het gevoel dat er een green screen aan te pas was gekomen :)

spoiler:
Volgens mij gebeurt het een paar keer dat ze nog aan één handje, of slechts aan vingertoppen, aan dat platform bungelen... en dan is 30 meter alsnog best wel hoog, denk ik :o

Maar niet storend verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

migchiell schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Ik had toch af en toe wel sterk het gevoel dat er een green screen aan te pas was gekomen :)

spoiler:
Volgens mij gebeurt het een paar keer dat ze nog aan één handje, of slechts aan vingertoppen, aan dat platform bungelen... en dan is 30 meter alsnog best wel hoog, denk ik :o

Maar niet storend verder.
spoiler:
Dat idee had ik ook maar je kan voor dergelijke shots natuurlijk de top ook lager plaatsen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Harribo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:56:
There Will Be Blood (2007)[Afbeelding: There Will Be Blood (2007)]
Tweakers: 9.2 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 158 min | MPAA: R
Deze stond nog op mijn lijstje.

De film komt uit 2007 maar de manier van filmen doet mij meer denken aan een oude Western. Lijkt wel gefilmd met een oude camera. Niet dat de kwaliteit slecht is overigens.

Ook het geluid doet denken aan een Western. Sommige scènes zijn ook heel creatief gefilmd. Vooral het spel met donker en licht.

Deze film gaat over een man die in de begin jaren van de twintigste eeuw in Amerika olie boort. Hij wordt er heel rijk mee.

Ik miste een beetje een verhaallijn in deze film. Het is een ontwikkeling met daarbij interactie met dorpsgenoten en hun kerk.

Toch blijft de film wel steeds de spanning vast houden. Het is wat onheilspellend.
Zowel de hoofdpersoon als de dominee van de plaatselijke kerk zijn bijzondere mensen.

Dat maakt de film ook bijzonder.
Weet nog niet helemaal wat ik van deze film moest denken, het is voor mij een unieke film maar dat ik nu zeg een klassieker? Nee
Uhhh. Triggered. There will be Blood is de beste film van dit millennium. Waar moet ik beginnen? Daniel Day Lewis in zijn beste rol, dat zegt wat. Een geweldige soundtrack van Johnny Greenwood een waanzinnig script. Zoveel memorabele scènes. I drink your milkshake. I've abandoned my boy! De vuurgeiser. Just a bastard in a basket! You see I'm an oil man. En het is zo ongelofelijk knap gemaakt, de sets, de costumen

Man man man. Geen verhaallijn? Het is een fantastisch verhaal over iemand zijn ambitie die alles overstijgt. Die inherent misschien niet een slecht persoon is, discutabel, maar door zijn ambitie wordt gedreven tot hele slechte dingen. En dan heb ik het nog niets eens gehad over Paul Dano zijn rol. I cast you out!

Weet je wat? Ik ga de film dit weekend weer zien. 10\10 niets aan te verbeteren.

Enkel 2001 heeft zoveel indruk op mij gemaakt als deze film. Het feit dat dit ook een film is, net zoals Jack & Jill maakt mij klinisch depressief.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 16:03

Baseman77

We move

There will be Blood vond ik vooral een snoozefest.
De acteurs zijn inderdaad geweldig en alles ziet er prachtig uit, maar voor mijn gevoel duurde de film eerder 5 uur dan 2,5 uur. Het kabbelt allemaal maar een beetje voort. Ik heb op zich geen moeite met een trager verhaal, maar dit ging mij echt te traag.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:38
Wild Things (1998)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: R
Film uit de 90's die ik destijds niet gezien heb. Nu op Amazon Prime. Begint wel aardig met halverwege een plottwist. Daarna stort het verhaal qua geloofwaardigheid echter nogal in elkaar.
spoiler:
Iedereen wil iedereen vermoorden en neemt daarvoor moeiteloos krankzinnige risico's.
Op het einde heb je dus zoiets van oké het zal wel. Denise Richards ziet er echter wel goed uit. 8)
4.5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Haay
The Pale Blue Eye (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 128 min | MPAA: R
Christian Bale speelt in deze film een detective in 1830 die door de leiding van de militaire academy West Point gevraagd wordt de dood van een van de cadetten te onderzoeken. Die cadet was bungelend aan een touw aan een boom gevonden, maar al snel is duidelijk dat het geen zelfmoord was maar moord. De detective schakelt bij zijn onderzoek de hulp in van een jonge Edgar Allen Poe, die als dichter met weinig aantrekkelijke gelaatstrekken een buitenbeentje op de academy is. Uiteindelijk vinden ze samen een verborgen groepje dat zich met occulte dingen bezig houdt en hiervoor harten uit lijken snijdt. Dan blijkt na de climax dat het verhaal toch anders in elkaar zit dan je in eerste instantie dacht... Ik vond het een onderhoudende film. Niet briljant, maar prima voor een avond. De plottwist aan het eind zag ik niet aankomen en vond ik wel een mooie wending.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07

hamsteg

Species 5618

... detective schakelt bij zijn onderzoek de hulp in van een jonge Edgar Allen Poe ... Niet briljant, maar prima voor een avond. De plottwist aan het eind zag ik niet aankomen en vond ik wel een mooie wending.
Klopt, heel lang leek het een enkele laag film, de twist heeft ineens een enorme verdieping en maakt mij achteraf toch afvragen wat ik allemaal gemist heb. Er zaten al wat elementen in waarbij ik dacht 'waarom'? Ik hoop de film nog eens te zien met de plottwist in mind, eerst zou ik 6.5 gegeven hebben (acteerwerk boven gemiddeld vond filmwerk wat onrustig) maar nu ik jouw review lees besef ik dat de film goed is blijven hangen ... 7.5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Baseman77 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:39:
There will be Blood vond ik vooral een snoozefest.
De acteurs zijn inderdaad geweldig en alles ziet er prachtig uit, maar voor mijn gevoel duurde de film eerder 5 uur dan 2,5 uur. Het kabbelt allemaal maar een beetje voort. Ik heb op zich geen moeite met een trager verhaal, maar dit ging mij echt te traag.
Ik vond het absoluut geen slechte film maar de aangehaalde 10/10 kan ik er echt niet in zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk ;) Bij een film kijk ik erg veel naar hoe iets is gemaakt, hoeveel werk er een bepaalde scene heeft gezeten. Paul Thomas Anderson is daar een meester in, alles wordt tot in de puntjes verzorgd.

Toevallig van de week weer Inherent Vice gezien, is het een goeie film? Nee niet echt, qua verhaal is het erg moeilijk om te volgen en lijkt het nergens over te gaan, maar de muziek, acteerwerk, sets etc zijn fantastisch en dat maakt het gebrek aan een duidelijk narratieve voor mij meer dan goed.

There Will Be Blood zit voor mij gewoon niets in wat ik niet leuk vind. Elke scene, elke dialoog, elke set etc is voor mij allemaal perfect.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• AcidBurn
First Blood (1982)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: 18+
Deze cult classic is meer dan 40 jaar oud, ik kon hem vanavond eenmalig weer in de bios kijken :) Natuurlijk is de film nu zwaar gedateerd, en zit hij vol stereotypes. Maar in tegenstelling tot de vervolgen zat First Blood nog best goed in elkaar. Ex commando met PTSS wordt getriggerd door de foute behandeling van een plaatselijke sheriff en zijn hulpjes. Wat volgt is een totale escalatie van heb ik jou daar. Dit had zo makkelijk opgelost kunnen worden als een van beide partijen gewoon zegt: Genoeg is genoeg, we kappen ermee. Maar uiteraard: De sherrif is in zijn trots gekrenkt en zal en moet "die leger eikel" te pakken krijgen. En bij de soldaat is de oorlogs knop omgegaan dus die stopt niet voor hij gerechtigheid heeft of tussen 6 plankjes ligt.

Het acteerwerk houdt niet over, maar kudos voor Stallone's poging tot acteren. Het hele punt van de film is wel een goede: Oorlog kent alleen maar verliezers. Je kan het overleven, maar het blijft je achtervolgen.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
Code Blue (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 81 min | MPAA: TV-MA
Code Blue is een Nederlandstalige film, met nauwelijks dialoog.

Het is een kille als ook grafische film waarin een middelbare verpleegster centraal staat die worstelt met eenzaamheid en duidelijk de weg kwijt is.

Op zich had de film wel wat. Mooi geschoten en sterk geacteerd door de hoofdrolspeelster.

Toch was het voor mij het nét niet, vooral omdat het verhaal wat te artsy in mineur verknipt was. Niet dat ik niet tegen treurige films kan, maar duidelijk niet voor tere zieltjes.
6.5 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Easter egg:
spoiler:
Gezien je tweakers registratie uit 2001 zou je oud genoeg kunnen zijn. Ik weet niet of je in de jaren 80 de tekenfilm van Dungeon and Dragons hebt gezien, maar als ze in de arena bij de kooi met andere figuren komen, zijn dat de hoofdrol spelers van die tekenfilm. Ik heb de film net gezien en mij overigens prima vermaakt. Ik vond dat wel een leuke knipoog naar die serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:22
Divorce Bait (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
Lekker dom nietszeggend romkommetje. Wordt nergens echt heel grappig, af en toe wel een beetje kunnen lachen. Soms wel een beetje herkenbaar, maar dat is persoonlijk. Vannessa Vasquez dus +1. Simpel tussendoortje.
6 / 10

De ubb generator vindt 'm niet: IMDB: Champions (2023)
Feelgood movie met Woody Harrilson die voor straf een verstandelijk gehandicapt basketbalteam moet gaan coachen. Uit deze zin weet je compleet al hoe de film gaat, en toch is het leuk om naar te kijken. 7 sterren.
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13
Mooi gemaakt, maar kon me geen enkel moment boeien. Had ik met deel 1 ook al. Het verhaal is vrij dun en het moet het een beetje van de mooie plaatjes hebben.
6 / 10
Cocaine Bear (2023)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Wat een gemiste kans! Hier hadden ze echt veel meer mee kunnen doen. In het begin zitten wat leuke scenes maar daarna verzandt het in een vrij saaie film eigenlijk. Jammer.
5 / 10
Winnie the Pooh: Blood and Honey (2023)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 3.9 | Genre: Horror | Runtime: 84 min | MPAA: N/A
Wat slecht zeg. Afgezet.
2 / 10
Blood and Bone (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Al wat ouder, kwam ik hier tegen volgens mij. Degelijke knokfilm van Jean Claude genre: verhaal is niet echt uitgebreid maar de knokpartijen zijn ok. Leuk om Eamonn Walker James zo te zien, die ken ik voornamelijk als goedzak in Chicago Fire.
6 / 10
Jerry Maguire (1996)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 139 min | MPAA: R
SHOW ME THE MONEY! Ik ben af en toe wat oudere films aan het terugkijken en deze blijft toch leuk.
8 / 10
Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Ik ben geen Houston fan maar ik kan het wel waarderen. Stukje achtergrond over d'r leven (hoeveel het op waarheid berust weet ik niet) vond ik wel interessant. En af en toe het geluid lekker hard bij de zang momentjes 😁
7 / 10
Creed III (2023)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Twee zwarte mensen gaan in de ring om wat uit te vechten. Er wordt van alles gecanceled maar dit kan wel blijkbaar. Stereotype zwarte man die net uit de gevangenis komt. Het kon me daarna niet meer interesseren.
2 / 10

[Voor 114% gewijzigd door sig69 op 01-04-2023 01:21]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

....maar kudos voor Stallone's poging tot acteren....
Okay, geen film, maar ik heb pas een paar afleveringen gezien van Tulsa King... En imho spatte daar het plezier van het scherm, Stallone (inderdaad niet een van de beste acteurs) die gewoon lol moet hebben gehad bij het spelen van die rol... Ja, kudos... Overigens tijdje geleden ook deze film gezien. Ja, gedateerd, maar inderdaad nog steeds niet slecht.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AcidBurn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:37:
First Blood (1982)[Afbeelding: First Blood (1982)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: 18+
Deze cult classic is meer dan 40 jaar oud, ik kon hem vanavond eenmalig weer in de bios kijken :) Natuurlijk is de film nu zwaar gedateerd, en zit hij vol stereotypes. Maar in tegenstelling tot de vervolgen zat First Blood nog best goed in elkaar. Ex commando met PTSS wordt getriggerd door de foute behandeling van een plaatselijke sheriff en zijn hulpjes. Wat volgt is een totale escalatie van heb ik jou daar. Dit had zo makkelijk opgelost kunnen worden als een van beide partijen gewoon zegt: Genoeg is genoeg, we kappen ermee. Maar uiteraard: De sherrif is in zijn trots gekrenkt en zal en moet "die leger eikel" te pakken krijgen. En bij de soldaat is de oorlogs knop omgegaan dus die stopt niet voor hij gerechtigheid heeft of tussen 6 plankjes ligt.

Het acteerwerk houdt niet over, maar kudos voor Stallone's poging tot acteren. Het hele punt van de film is wel een goede: Oorlog kent alleen maar verliezers. Je kan het overleven, maar het blijft je achtervolgen.
First blood is om heel veel redenen een goede film. Viel perfect in de tijdgeest. Precies goed met betrekking tot de Eenzame Loner tegenover de Stugge Sheriff. Ook kwa wapen realisme vond ik destijds dit al een heel goede film. De geweren klinken echt als geweren. En niet als vet aangedikte geluiden die geweren niet maken. En natuurlijk zitten er veel te veel patronen in zo'n geweer.... Ze blijven maar schieten. Maar ondanks dat is het voor mij altijd een beetje een film geweest van...... Ja dat krijg je er van als je de verkeerde persoon (die op zich goede bedoelingen heeft) in een hoek drukt. Recht hebben en recht krijgen... Daar zit verschil tussen.

Wat lul ik hier eigenlijk.....

Vind het nog steeds een goede film. :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 22:00
@Stormtrooper SOD Tulsa d:)b het is wel een serie die hij echt leuk vindt gezien de screenplay.

[Voor 35% gewijzigd door Sluissie op 01-04-2023 20:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• copyer
Tigers Are Not Afraid (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 83 min | MPAA: Not Rated
Verrassend goede film.
Word goed geacteerd, de effecten zijn simpel, maar niet storend.
Het is schokkend om te zien dat de film, niet ver afstaat met de werkelijkheid.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcidBurn
AvK schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:10:
[...]
Ook kwa wapen realisme vond ik destijds dit al een heel goede film. De geweren klinken echt als geweren. En niet als vet aangedikte geluiden die geweren niet maken. En natuurlijk zitten er veel te veel patronen in zo'n geweer.... Ze blijven maar schieten.
Dat vond ik dus zo goed aan de eerste John Wick: Ook in het eerste deel kon John al belachelijk veel klappen hebben, maar het realisme van aantal kogels per wapen, en geen kogels meer hebben en moeten herladen. Dat was echt verfrissend. Om dat realisme vervolgens per vervolg verder verkloot te zien worden, zonde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:47
John Wick: Chapter 2 (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Meer John Wick, meer kogels, meer actie, meer mysterie van de wereld waarin hij leeft.

Gewoon lekker :)

Een 7.5
7.5 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:43

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
The Railway Man (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: R
Prachtige film over een waargebeurd verhaal, die zo goed laat zien dat een oorlog alleen maar verliezers kent ;( Tijdens de film gingen m'n gedachten even naar de oorlog tussen Rusland en Oekraine en dacht ik: waar zijn we toch mee bezig op deze wereld...

Verhaallijn is ietwat aan de trage kant, maar de film bleef boeien tot het einde. Minpuntje vond ik de ietwat zwakke vertolking van Nagase sr. De rol van Kidman vond ik ook niet uitblinken en kwam wat 'gezapig' over, ten opzichte van de uitstekende acteerkunsten van Firth. Maar al met al zeker de moeite waard om te kijken.

8.5 / 10

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Tetris (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R
Ik kende het verhaal achter Tetris niet. Wel dat het door een Rus uitgevonden was. Dit verhaal gaat over wie de rechten voor Tetris het eerst te pakken krijgt. Aangezien de game door een Rus is uitgevonden en die Rus bij de overheid werkt is dat nog wel een dingetje. Helemaal omdat Rusland toen nog communistisch was. Mooi verhaal en (naar ik aanneem) goed verteld naar de werkelijkheid.
8 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

rimave schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:04:
Tetris (2023)[Afbeelding: Tetris (2023)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R
Ik kende het verhaal achter Tetris niet. Wel dat het door een Rus uitgevonden was. Dit verhaal gaat over wie de rechten voor Tetris het eerst te pakken krijgt. Aangezien de game door een Rus is uitgevonden en die Rus bij de overheid werkt is dat nog wel een dingetje. Helemaal omdat Rusland toen nog communistisch was. Mooi verhaal en (naar ik aanneem) goed verteld naar de werkelijkheid.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Deze film ook gezien, heb me er zeker mee vermaakt. De film is zeker op de waarheid gebaseerd, maar er zit wel een flinke Hollywood-saus overheen (zeker act 3). Een goede documentaire over Tetris: YouTube: The Story of Tetris | Gaming Historian

Al met al vond ik de film een 7,5 waard.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Black Bear (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R
Voor de liefhebbers van experimenteel werk: Aubrey Plaza in een vreemde film.

Het plot draait om een jonge vrouw (Plaza) die aan het begin van de film op een steiger aan de rand van een mistig meer zit en vervolgens naar een huisje in het bos vertrekt om als schrijver van een film haar werk te doen. So far, so good.

Hierna beginnen deel 1 en even later deel 2 van de film. Het is moeilijk om dit te omschrijven zonder spoilers, dus laat ik het houden op diepe doch pretentieuze gesprekken, escapades, een verkeerd gevallen tilapia en een beer, temidden van sociaal commentaar met een hoofdpijngevende vraag over hoe de rollen gedraaid worden, gepresenteerd door middel van puzzelstukken die redelijk meta zijn en zo uit de pen van Shane Carruth (Primer, Upstream Color) hadden kunnen rollen.

Desalniettemin is het mooi om weer eens iets nieuws te zien. En Aubrey Plaza? Dit is één van haar hoogtepunten.

Eigenlijk een 6.5 omdat je wel ziet aankomen hoe de vork mogelijk ongeveer in de steel zou kunnen zitten en omdat de film teveel leunt op pratende mensen. Maar toch een 7 door mevrouw Plaza.
7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
sig69 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:34:
Twee zwarte mensen gaan in de ring om wat uit te vechten. Er wordt van alles gecanceled maar dit kan wel blijkbaar. Stereotype zwarte man die net uit de gevangenis komt. Het kon me daarna niet meer interesseren.
[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Wat hebben twee boksers die willen vechten in de ring met “cancel culture” te maken?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Malignant (2021)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 111 min | MPAA: R
Niet in oude huizen wonen. Probleem opgelost.
4 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
Murder Mystery 2 (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Deel 1 is voor een mij een verrassing geweest! Heb me goed vermaakt, maar het was geen hoogvlieger. Lekker luchtig en laagdrempelig. Helaas geldt dit niet voor deel 2. Misschien had ik een te hoge verwachting na het zien van deel 1, maar deel 2 had wat mij betreft niet gemaakt hoeven te worden.

De film is kort (90 minuten inclusief 10 minuten aftiteling) en kwam pas na een kwartier op gang. De humor is hetzelfde als deel 1, maar op de één of andere manier voelde de humor heel geforceerd. Er is hooguit een handvol aan momenten waar ik bij een kleine lach op mijn gezicht had. De overige momenten voelde gewoon dom aan.

De film heet "murder" en "mystery", maar beide aspecten van de film trokken mij niet. Ik gaf niks om de moord en de mystery erachter was ook niet echt een succes. De mystery voelde ook gewoon heel cheap aan. Één voorbeeld:

spoiler:
Badguy gaat halverwege de film "dood". Komt op het einde terug met de reden "ik verborg me in een ruimte die tegen een ontploffing kon.

Het is een beetje de trend van deze tijd en daar past de film goed in. Streamingdiensten voeden met matige vervolgen, zodat de kijker maar blijft kijken. Dit is daar dus één van.

Het is ook niet zo dat ik gisteren een vervelende dag heb gehad en daardoor verkeerd de film in ging. Het was gewoon niks en het trok mij totaal niet...
3 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05
AlexMurphy schreef op zondag 2 april 2023 @ 01:04:
[...]

Wat hebben twee boksers die willen vechten in de ring met “cancel culture” te maken?
Die ene is in het echt zo goed als gecanceld geloof ik.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:01:
[...]

Door sommige partijen, maar nog niet overal. De andere partij lijkt ook niet helemaal stabiel te zijn als je het volgende leest:

https://edition.cnn.com/2...-text-evidence/index.html

Het is nog even afwachten op wat er uit gaat komen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12:49
Dat is volgens mij totaal sig69 z'n punt niet, maar die opmerking is sowieso op het trollerige af, dus lekker laten zitten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
Vrijdag schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:01:
[...]

Snap ik, maar zoals @Hahn aangeeft heeft @sig69 het over de twee boksers binnen de context van de film zelf, dan alsnog snap ik niet zozeer wat er verkeerd aan is; zelfs ten tijde van de "cancel culture."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05
AlexMurphy schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:34:
[...]

Snap ik, maar zoals @Hahn aangeeft heeft @sig69 het over de twee boksers binnen de context van de film zelf, dan alsnog snap ik niet zozeer wat er verkeerd aan is; zelfs ten tijde van de "cancel culture."
Oh dan begreep ik het verkeerd, ik dacht vanwege het nieuws wat @Stukfruit hierboven zei.

Dan heb ik niks gezegd :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:24
MatHack schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:49:
[...]

Deze film ook gezien, heb me er zeker mee vermaakt. De film is zeker op de waarheid gebaseerd, maar er zit wel een flinke Hollywood-saus overheen (zeker act 3). Een goede documentaire over Tetris: YouTube: The Story of Tetris | Gaming Historian

Al met al vond ik de film een 7,5 waard.
Mee eens, maar voor mij een 8, vanwege de nostalgie factor. Beetje cringy (jeuk) toen dat prototype van een of andere handheld uit Japan getoond werd…. :'(

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Smoking Causes Coughing (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 80 min | MPAA: N/A
Gekeken op basis van uitstekende reviews en een hele korte speelduur. Een team van superheroes genaamd de 'Tobacco Force' moet van hun baas op retraite om de cohesie in het team te versterken.

Smoking Causes Coughing, or Fumer Fait Tousser zoals deze Franse film eigenlijk heet, is gemaakt door Quentin Dupieux. De kenners, waar ik zeker niet bij hoor, weten dan wat ze kunnen verwachten: Een absurd surrealistisch gebeuren met vrijwel geen plot. Telkens wanneer de film dreigt ergens heen te gaan gooit Dupieux het over een andere boeg, middels amusante dialogen en verhalen binnen verhalen. Het heeft zo nu en dan wat weg van Godzilla meets Power Rangers geregisseerd door die andere Quentin die we allemaal zeker wel kennen.

Ik kon Smoking Causes Coughing gedurende de amper een uur en een kwartier die de film duurt wel waarderen.
7 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• migchiell
Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Een biopic over Whitney Houston. Mensen die niet van Whitney Houston houden hebben geen reden om deze film te kijken, en mensen die wel van Whitney Houston houden kunnen in de tijd die de film duurt beter haar Greatest Hits opzetten.

Want het houdt allemaal niet over, zeg. De hoofdrolspeelster maakt er nog het beste van, maar de film zelf is ronduit saai. Verteld op de manier waarop een kleuter een verhaal vertelt (nou en toen dit, nou en toen dat, nou en toen weer wat anders...), scenes volgen elkaar op zonder samenhang, worden afgeraffeld, en het geheel weet gewoon totaal niet te boeien of te raken.

Over het leven van Whitney Houston moet toch zeker genoeg interessants te melden zijn, maar hier wordt het allemaal zo vlakjes, spanningsloos, emotieloos, kritiekloos verteld dat je eigenlijk alleen nog maar oplet tijdens de muziekscenes. Maar goed: dan kun je dus beter gewoon haar muziek luisteren zonder die flauwe film er omheen.

Hetzelfde gevoel had ik trouwens bij andere biopics van muzikanten, zoals Bohemian Rhapsody (van dezelfde scriptschrijver) en Rocketman, je zou dus kunnen denken dat dit genre me gewoon niet zo ligt, maar ik heb dan weer wel enorm genoten van films als The Doors, The Dirt (aanrader!) en Straight outta Compton.

Grappig detail: de hoofdrolspeler lijkt als twee druppels water op "onze eigen" Joy Delima (uit de geweldige serie Dirty Lines).
3.5 / 10

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tetris (2023)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R
Een (half) Nederlander redt in de jaren tachtig de wereld van het communisme door op eigen houtje naar Moskou te trekken om de rechten op Tetris voor een nieuwe handheld spelcomputer(tje ;)) van Nintendo veilig te stellen, onder begeleiding van geweldige muziek.

Als je in de jaren tachtig bent opgegroeid en bewust hebt meegemaakt hoe waanzinnig populair de Gameboy met het "gratis" meegeleverde Tetris was, mede doordat je zelf jarenlang bij je ouders hebt gezeurd om datzelfde apparaat, dan kun je deze film niet lager beoordelen dan met een 8(0).

Aanrader voor als je ook voorbij level 8 komt. Vergeet niet om mee te zingen met Europe zodra je de hogere levels oppakt: it's the final countdown...
8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
Stukfruit schreef op maandag 3 april 2023 @ 01:34:
Tetris (2023)[Afbeelding: Tetris (2023)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R
Een (half) Nederlander redt in de jaren tachtig de wereld van het communisme door op eigen houtje naar Moskou te trekken om de rechten op Tetris voor een nieuwe handheld spelcomputer(tje ;)) van Nintendo veilig te stellen, onder begeleiding van geweldige muziek.

Als je in de jaren tachtig bent opgegroeid en bewust hebt meegemaakt hoe waanzinnig populair de Gameboy met het "gratis" meegeleverde Tetris was, mede doordat je zelf jarenlang bij je ouders hebt gezeurd om datzelfde apparaat, dan kun je deze film niet lager beoordelen dan met een 8(0).

Aanrader voor als je ook voorbij level 8 komt. Vergeet niet om mee te zingen met Europe zodra je de hogere levels oppakt: it's the final countdown...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ha, ik ben opgegroeid in de jaren 80 en ik kan me nog heel erg goed herinneren dat ik met mijn krantenwijkje eindelijk genoeg geld bij elkaar had gespaard om een gameboy te kopen :)

Ga deze film dan misschien toch maar kijken.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Weekje vakantie, dus de nodige films gezien

Knives Out (2019)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een Agatha Christie stijl detective film met Daniel Craig in de hoofdrol als prive-detective (met Frans accent) en veel bekende acteurs en actrices. Acteerwerk is daardoor sterk en de film kijkt lekker weg. Het verhaal is wat rommelig en de plottwist is te voorspelbaar.
7 / 10

Glass Onion (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13
Tweede deel in de Knives out series. Een volledig nieuwe (zware) cast, met uitzondering van de detective (gespeeld door Daniel Craig). Acteurs, met name Craig, hebben er lol in gehad en dat straalt duidelijk af op het doek. Verhaallijn is gemoderniseerd en steekt de draak met de moderne influencers. Daarnaast wordt de kijker als 'getuige' geregeld op het verkeerde spoor gezet.

spoiler:
Ik heb terug moeten spoelen of het 'wisselen' van de glazen niet opzettelijk verkeerd was gefilmt, maar dat is niet het geval. De film laat je denken dat je het anders (net zoals de getuigen in de film) hebt gezien dan dat het was, waardoor je op een verkeerd spoor wordt gezet. Leuke knipoog naar de wetenschap van criminologie over betrouwbaarheid van getuigenverklaringen.

Daardoor is de plottwist, die er dik bovenop zit, best wel leuk. Beter dan het eerste deel.
8 / 10

Nope (2022)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: R
Film over een broer en zus op een ranch die een UFO proberen te fotograferen. De film is met ruim 2 uur veel te lang. De eerste 40 minuten zijn volledig onzinnig en frustrerend. De zus is onnodig irritant en Steven Yeun stelt, als ondersteunend karakter, zeer teleur in zijn performance. Tweede helft van de film is cliche en rommelig.

Deze film is een 'nope'
2 / 10

The Gray Man (2022)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Vermakelijke over-the-top actiefilm met cliche verhaallijn. De emotieloze Ryan Gosling past hier prima in zijn rol, want je kijkt toch alleen voor de actie. Hier en daar probeert de film serieus te zijn en faalt daarin hard.

Goed te doen met popcorn en een pilsje.
7 / 10

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Megatron

Intergalactic Planetary

The Whale (2022)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Dit weekend eindelijk The Whale kunnen zien, een film die (net als bij velen) al lang op het verlanglijstje stond. Expres gekozen voor de intimiteit van het filmhuis. De verwachtingen waren hooggespannen, en dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen, toch?

Niet dus. Sterker, mijn verwachtingen werden ver overtroffen. Wat. een. meesterwerk is dit. Over de acteerprestaties van Brendan Fraser kan ik kort zijn; alle lof die de man reeds is toebedeeld is volledig terecht. Datzelfde geldt overigens ook voor de overige, zeer kleinschalige cast. Ook het feit dat deze film zich bijna geheel afspeelt in Charlie's appartement benadrukt de beperkingen van de hoofdpersoon, en versterkt de emotionele impact en band met de personages in het algemeen.

Dan het verhaal, dat an sich niet heel bijzonder is. Dat maakt ook niet uit. Het is de manier waaróp het verhaal in beeld wordt gebracht. Het greep me ontzettend aan; je ziet Charlie worstelen met bijna alle dagelijkse taken en zichzelf continu verontschuldigen voor zijn hulpeloosheid en falen. Je voelt zijn eenzaamheid, ziet de pijn als hij zich voor de zoveelste keer vergrijpt aan slecht voedsel als troost. Die blik in zijn ogen als hij zijn oude slaapkamer inkijkt, vanuit zijn rolstoel die niet door de deur past... :'( Het verlies van zijn partner, de omgang met zijn dochter. De verzoening met haar en zichzelf, dat onbereikbaar lijkt. Het komt zó verschrikkelijk binnen. De gehele film heb ik met tranen in mijn ogen en ademloos gekeken, ook op momenten waarop andere bezoekers grinnikten (een interessante beleving!). Ook ik ben iemand die best een traantje weg kan pinken bij een film, maar dit was wel even andere koek.

Waren er ook minpunten? Het middenstuk had iets meer vaart mogen hebben, en het reageren van Charlies' dochter vond ik af toe iets te harteloos. Maar een kniesoor die daarover zeurt.

Normaal zijn mijn teksten wat samenhangender, maar ik merk dat de film twee dagen na het kijken nog erg in mijn hoofd zit. Dat maakt het lastig de juiste woorden te vinden. Voor mij persoonlijk is dit de meest indrukwekkende film die ik in de afgelopen drie jaar heb gezien.

9 / 10

[Voor 2% gewijzigd door Megatron op 04-04-2023 11:02. Reden: spelfoutjes]

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

A Man Called Otto (2022)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Tom Hanks speelt een vervelende oude man die er geen zin meer in heeft. Het verhaal is niet realistisch want in werkelijkheid gaan mensen echt niet zo aardig tegen je zijn als in deze film. Die flash backs de hele tijd irriteerden me. Verder doet Tom Hanks het wel goed in zijn rol als de oude man maar de vraag is of je wel een hele film lang naar een norse kerel wil kijken. En het antwoord is: nee.
6 / 10

Acties:
  • +6Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Salvatron "...maar de vraag is of je wel een hele film lang naar een norse kerel wil kijken. En het antwoord is: nee."

Uitgezonderd dan wel natuurlijk Jack Nicholson in "About Schmidt", dan is het zeer geslaagd.
IMDB: About Schmidt (2002)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RoRoNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:37:
@Salvatron "...maar de vraag is of je wel een hele film lang naar een norse kerel wil kijken. En het antwoord is: nee."

Uitgezonderd dan wel natuurlijk Jack Nicholson in "About Schmidt", dan is het zeer geslaagd.
IMDB: About Schmidt (2002)
En het origineel van de film die @Salvatron net gezien heeft:
IMDB: Een man die Ove heet (2015)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• josh-hill
About Schmidt is inderdaad een goeie film. Zoek hem al jaren op blu-ray. Als ie nou ergens te streamen was, zou ik hem daar wel kopen/huren. Maar nee, alleen bij Microsoft en dat werkt niet.

edit:
Ik zie dat ie nu wel ergens te vinden is. :)

[Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 03-04-2023 17:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

The Gentlemen (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Een film van Guy Ritchie, dat behoeft geen verdere uitleg denk ik.
Het begin is wat langzaam maar zodra het treintje eenmaal op gang komt krijgt wordt de film alsmaar interessanter.
De verschillende personages komen goed uit de verf en worden door de (top)acteurs stuk voor stuk goed neergezet.
Een film die ik zeker nog een keer ga kijken!

Eén ding wat opviel:
spoiler:
de dikke Waygu steak die uit de vriezer gehaald werd was in de daaropvolgende scene opeens helemaal ontdooid. Kleine misser van Ritchie.

8.5 / 10

• AvK

AvK

Ready Set Go

josh-hill schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:20:
About Schmidt is inderdaad een goeie film. Zoek hem al jaren op blu-ray. Als ie nou ergens te streamen was, zou ik hem daar wel kopen/huren. Maar nee, alleen bij Microsoft en dat werkt niet.

edit:
Ik zie dat ie nu wel ergens te vinden is. :)
Weet nog goed dat ik heel erg verdrietig werd van die film. Ze dachten een komedie te maken maar de sfeer in die film is erg deprimerend. Zo heb ik het tenminste ervaren.
Er schijnt ook ergens een quote van Jack Nicholson te staan waarop hij werd aangesproken op de deprimerende sfeer van die film. Hij reageert dan met zoiets als: I thought we made a comedy!

Dat jullie het weten.... :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vond About Schmidt wel degelijk erg grappig en zeker niet deprimerend. Einde is toch prachtig? Kom op, met een naakte Kathy Bates in de hot tub. Als dat niet amusant is.

'Dear Ndugu' is een aanhef die in mijn vriendenkring nog steeds stevig op de lachspieren werkt.

Dammit, ik ga hem weer eens kijken.

Alexander Payne is sowieso één van mijn favoriete regisseurs, wel jammer dat hij met About Schmidt en een paar jaar later met het nog betere Sideways voorlopig zijn top bereikt heeft. Misschien zit er nog meer in het vat.

Edit: Realiseer me nu dat ik Nebraska niet gezien heb. En die schijnt wel kont te schoppen. Op de lijst ermee.

[Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-04-2023 19:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:09
Tweakers: 8.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Ongelofelijk vette film! Hands down de beste John Wick sinds de eerste. Wat een passende soundtrack ook teweeg kan brengen zoals Le castle vania of Gesaffelstein > club en Arc de triomph scene. Lang geleden dat ik een tweede keer overweeg :D. Visueel festijn.
9 / 10

• josh-hill
@Dr. Strangelove Nebraska is wel een grappige film. Ik vond hem wel goed. Alleen het gekke is dat elke keer dat ik hem voor de tweede keer wil kijken, kan ik er niet in komen en zet ik hem weer uit. Alsof ik de film maar 1 keer kan kijken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• josh-hill
Moonage Daydream (2022)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
Deze documentaire (of hoe je het eigenlijk wilt noemen) had ik eigenlijk in de bioscoop willen zien, maar het kwam er niet van. Ben ook niet echt een uitgesproken Bowie fan en wat de trailer me liet zien, gaf me niet echt het gevoel dat het iets voor me zou zijn.

Moe en hoofdpijn en kon eerste half uur er niet echt in komen. Zat continu te gapen, en ook al zaten er hele mooie fragmenten in, zat ik duidelijk niet in de film.

Daarna werd het echter steeds beter en werd ik wel degelijk het verhaal in gezogen. De muziek, beelden en Bowie's filosofische commentaar creëren een unieke ervaring.

De film bevat eigenlijk alleen maar materiaal van Bowie (niet gek natuurlijk), maar daarmee bedoel ik dat er geen voice over is die het verhaal van Bowie vertelt. Nee, Bowie zelf verzorgt zoals gezegd het commentaar. Ja, dat is wel eens met een interview waarbij degene die het interview leidt ook aan het woord is. Maar, vaak genoeg is het alleen Bowie die zijn filosofie over het leven, over zijn werk, over de mens, over zijn dierbaren, e.d. formuleert. Hij probeert steeds nieuwe dingen, want life is short en stilstand is achteruitgang.

Dit alles, omlijst met beelden van Bowie in de meest extreme outfits, kleuren, omgevingen, al dan niet op het podium.

Ook wordt stil gestaan bij zijn schilderwerk. Daar zitten zeker ook hele goede werken tussen.

De film is redelijk lang (2 uur 15 min) en omdat er alleen werk van of met Bowie wordt gebruikt en het vaak genoeg niet hem op het podium is, wordt er redelijk wat materiaal hergebruikt, maar dat is niet echt storend.

Zeker één van de meest originele documentaires (of hoe je het eigenlijk wilt noemen). Niet voor mensen met epilepsie overigens. Over aandoeningen gesproken, Bowie heeft het ook over zijn halfbroer die aan schizofrenie leidt en hoe hij met zijn werk een soort van positieve uitlaatklep voor schizofrenie probeert te creëeren. Ook is te zien dat de pupil van zijn linkeroog altijd in zijn grootste stand staat en dus niet kan reageren op lichtinval. Maar dat terzijde.

Goeie film!
7.5 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
Tweakers: 8.4 | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: N/A
Afgelopen weekend JW4 gekeken in de Vue. Heerlijk onderuit gelegen :+.
Gruwelijke film! Zat prima in elkaar en lekker veel nerdy dingetjes die langs komen. De actiescenes zitten erg mooi in elkaar gevlochten en er passeren weer veel verschillende vechtstijlen. Het verhaal… oh wacht :) het balaton aan acteurs zetten ieder een goede prestatie neer met hun eigen belangen en doelen. Zodra het kan ga ik de film thuis nog zeker een tweede keer kijken.
8.5 / 10

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Goodfellas (1990)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 8.7 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 145 min | MPAA: R
‘As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.’

Goodfellas kwam een paar langs mentaal bij me de laatste weken. Tijd voor een herevaluatie. Er zijn wat mij betreft twee kandidaten voor de titel ‘best crime movie’. Die ene met Al Pacino en Marlon Brando, en Goodfellas. Maar lijstjes maken probeer ik niet meer te doen en Goodfellas weer eens kijken onderstreept dat deze films vergelijken zinloos is en prima samen fier boven de rest van het pack kunnen staan. Oh, nou doe ik het weer.

Henry Hill (Ray Liotta) groeit op tussen de gangsters; samen met de keiharde dief Jimmy (Robert DeNiro) en de licht ontvlambare Tommy (Joe Pesci) weet hij het gangsterleven zich eigen te maken en het is alles wat hij ervan verwachtte.

Martin Scorsese, die zelf opgroeide tussen de gangsters in Little Italy en net als Henry Hill vanuit het raam van zijn appartement naar hen keek als klein jochie, levert met Goodfellas een kijk op het gangsterleven die realistisch, gewelddadig, grappig en inzichtvol is. In de openingsscene rekenen de drie hoofdpersonen zonder scrupules af met een slachtoffer, en Scorses freeze framed het gezicht van Hill, met daarop een blik die moeilijk te lezen is: Twijfel, angst, acceptatie?

Maar Goodfellas is niet The Godfather. Dit is geen film over mannen die tegen wil en dank dingen moeten doen om zichzelf of hun familie te beschermen. Hill en zijn maten, en de gangsters om hem heen, en ook zijn echtgenote Karen (Lorraine Bracco), stappen met open ogen in dit leven. Ze willen niet anders. Kunnen niet eens denken aan iets anders. Dit is een verhaal over carriërecriminelen en daarin is geen plaats voor sentiment of redemption.

Scorses filmt met een razend tempo. De film duurt dik 2,5 uur maar voelt aan als de helft; de ene na de andere fantastische scene met heerlijke dialogen vliegt langs, aan elkaar gepraat door de voiceovers van Henry en Karen, en beetje bij beetje worden de vele karakters die we tegenkomen opgebouwd en diepte gegeven. Technisch is Goodfellas een hoogtepunt in de filmgeschiedenis; de Copacabana scene, waarin Karen en Henry een club binnen gaan en ons wordt getoond wat het betekent om respect en macht te hebben in de gangsterwereld, is een single cut. Heerlijk om te zien. En naar het einde toe worden we getracteerd op een geniaal gemonteerde sequence waarin Henry in een dag echtgenoot, echtbreker, gun runner, broer en drug dealer moet zijn en alles naadloos op elkaar laat aansluiten. Ik ken geen enkele andere sequence in de filmgeschiedenis waarin zoveel ogenschijnlijk ongerelateerde zaken zo perfect aan elkaar geschakeld worden.

Goodfellas is dus goed. Echt goed, en als je hem niet gezien hebt doe je jezelf tekort. Perfectie? Daar moeten we voorzichtig mee zijn. Misschien toch The Godfather weer eens aanzetten?
9.5 / 10

Pagina: 1 ... 190 ... 195 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee