Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Als je die film leuk vond en realistisch dan kan ik je deze aanbevelen:RazorMaron schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:01:
Genereer je eigen UBB code review
Flight (1929) [Afbeelding: Flight (1929)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: Passed A Marine flyer and his flight school mentor fall for the same beautiful nurse.
Een van de eerdere films van de Oscar-winnende Frank Capra. Deze film speelt zich af rond 1925 toen de VS zich (wederom) bemoeide met een andere staat, in dit geval Nicaragua. Deze film heeft net zoals Coquette een best standaard verhaallijn. Twee mannen die op een dame vallen en ruzie krijgen.
De shots vond ik dan wel erg mooi voor het tijdperk waarin de film werd opgenomen. De meeste shots die in of vanuit de vliegtuigen waren gemaakt, waren ook daadwerkelijk in of vanuit de vliegtuigen gemaakt. Er werd weinig gebruik gemaakt van 'trick photography'. Alleen bij de vliegtuigcrashes is er gebruik gemaakt van miniatuurmodellen en zelfs dat zag er realistisch uit.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Hell's Angels (1930) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 127 min | MPAA: Passed | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Toevallig heb ik die ook op m’n watchlist staan, maar er zijn nog een aantal films die ik eerst ga kijken. Wel goed om te horen dat het in ieder geval een film is die men kan aanraden!AvK schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:03:
[...]
Als je die film leuk vond en realistisch dan kan ik je deze aanbevelen:
Hell's Angels (1930) [Afbeelding: Hell's Angels (1930)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 127 min | MPAA: Passed [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Wheel of Fortune and Fantasy (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 121 min | MPAA: N/A Van de regisseur van Drive My Car, uit hetzelfde jaar. Drie verhalen die gekoppeld zijn aan een thema (de titel van de film). Op zich is het wel goed geacteerd en zijn de ideeën achter de verhalen wel ok, maar eigenlijk vond ik alleen de eerste goed werken. Ok, de derde ging op zich ook nog wel. Maar, net als Drive My Car, was het wat mij betreft niet een film die je bijblijft of waar je verder nog iets mee kan. Ook hier kom ik dan ook niet verder dan een 6.5. Blijkbaar is het werk van Ryûsuke Hamaguchi niet aan mij besteed. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Hell's Angels staat trouwens gewoon op YouTube in een behoorlijk goede kwaliteit beeld. Ben erg benieuwd wat je er van vind.RazorMaron schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 13:47:
[...]
Toevallig heb ik die ook op m’n watchlist staan, maar er zijn nog een aantal films die ik eerst ga kijken. Wel goed om te horen dat het in ieder geval een film is die men kan aanraden!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja ik quote me zelf nog even.... sorry hoor....AvK schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:52:
[...]
Hell's Angels staat trouwens gewoon op YouTube in een behoorlijk goede kwaliteit beeld. Ben erg benieuwd wat je er van vind.
Heb Hell's Angels net nog weer even terug gekeken. Op YouTube ja. Het is natuurlijk een jaren 30 film. Dus sowieso zwart wit maar deze versie is deels ingekleurd. Het liefdes verhaal (twee totaal verschillende broers verliefd op hetzelfde niet zo nette meisje) is standaard. Wat niet standaard is zijn de werkelijk geweldige actie scenes. Vrijwel alles is echt. Geen trucage. Hoe hebben ze het kunnen filmen ruim 90 jaar geleden. Cinema heet dat. Er is zelfs een scene waarbij de stunt piloten deze niet wilden uitvoeren. Toen heeft de regisseur (zelf een erg ervaren vlieger deze maar uitgevoerd) en inderdaad.... crashte het vliegtuig. De aanval op het munitie depot is ook echt. Die brokstukken vliegen echt letterlijk om de camera heen. Er zitten ook een aantal goede dialogen in. De rant van de wat slimmere broer tegen de oorlog komt nu nog steeds goed over. En de scene met de te zware Zeppelin blijft ook heftig om te zien. Ik vind het prachtig!
The Mighty (1929) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama | Runtime: 75 min | MPAA: N/A A gangster's henchman becomes a hero after he is drafted to serve in the Great War. Ik snapte vrij weinig van deze film en er was ook vrij weinig over bekend op wikipedia of imdb.. Buiten dat waren de shots wederom erg mooi gedaan, vooral van het slagveld. | |
Ik ben klaar met de films uit 1929! Flight en The Canary Murder Case waren de beste met een rating van 6/10. Achteraf gezien, zo'n maand later, vond ik The Letter toch niet zo slecht als ik hem toentertijd had beoordeeld. Deze drie films maken wel de top 3 van dit jaar.
@AvK Nu heb je echt m'n interesse gewekt! Ik moet nog een stuk of 6 films en dan kom ik aan bij Hell's Angels!
Is dit Avatar-moeheid of zitten mensen niet te wachten op een dik 3 uur (te lang?) durende documentaire over alienzeewezens?
Dat zit wel Schnorr.
Laatste die ik in de bioscoop zag was Dune en dat was een hele ervaring, maar achteraf gezien een niet al te beste film.
Sowieso is het verhaal van Avatar niet bijster bijzonder, zo ook van deel twee hoor ik, en dan hoeft het van mij niet meer. Dat was ook mijn probleem met Dune. Kun je beter de boeken lezen. Ik zat me vandaag af te vragen of ik Dune Part 2 wel in de bioscoop wil zien. Ja, vanwege de ervaring, nee, want ik wil films met een slap verhaal niet sponsoren.
Maar goed, ik ben ook niet echt een fan van James Cameron. Ja, Aliens en Terminator 2 waren goed. Maar na zoveel jaren vind ik de eerste films toch wel beter, en met de rest van zijn werk heb ik niks.
Denis Villeneuve heeft in ieder geval nog een aantal inhoudelijk hele goede films gemaakt voordat hij aan zijn grootse sci-fi films begon.
</zuurpruim modus>
Je vergeet The Abyss van James Cameron. Topfilm.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Avatar 1 was voornamelijk een 3D spektakel met een flinterdun verhaal. Men ging voor deze 3D ervaring naar de bioscoop. Laat dat zelfde 3d spektakel nu geheel over zijn hoogtepunt heen zijn...Stukfruit schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:55:
Interessant dat weinig mensen Avatar 2 kijken.
Is dit Avatar-moeheid of zitten mensen niet te wachten op een dik 3 uur (te lang?) durende documentaire over alienzeewezens?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Black Adam (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Combineer the Rocks gevoel voor humor, the CGI van 300 en the schrijfstijl van Shamylan en je krijgt Black Adam. Wat.Een.Boutfilm. Slechte dialogen, nog slechtere acteerprestaties. Geen character opbouw, verhaal opbouw ook niet. CGI is voor het huidige tijdperk onder de maat. Onnodige, bijna cartooneske slowlotion sequences. We bemerkten dat we zelfs soms in de lach schoten omdat de film almaar slechter en slechter werd. | |
Vind ik geen reactie van een zuurpruim hoor. Je hebt gewoon gelijk
Hoger budget, meer mensen die er hun plasje over willen doen, minder inhoud. Dat is inderdaad heel jammer.
Ik vroeg het me af omdat ik ook steeds meer artikelen voorbij zie komen met negatieve berichtgeving over de verwachtingen en opbrengsten. Dat is wel "nieuws", maar toch
@Bor:
Ik kan het nog erger maken: het grootste deel van de tijd kun je ook bij deze film gewoon je bril af houden omdat het 3D effect maar minimaal aanwezig is.
Soms spat er bv. water naar je toe, of steekt er een speer uit. Dat is wel een leuk effect. Maar verder was vooral de ondertiteling "3D" (dubbel in beeld).
Door de combi van dat + HFR wel meer het idee dat je door een "raam" hebt zitten kijken, maar het zou nog beter moeten kunnen.
Dat zit wel Schnorr.
Anna Christie (1930) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 85 min | MPAA: TV-PG A young woman reunites with her estranged father and falls in love with a sailor, but struggles to tell them about her dark past. Een best vermakelijke film. Een jonge knappe vrouw die na jaren herenigd is met haar oude vader die tevens matroos was en tegenwoordig alcoholist is. Zij leert daarbij ook een matroos kennen waar ze op verliefd raakt en moet vervolgens kiezen tussen de twee zonder dat zij haar verwerpelijke verleden kennen. Net zoals bij de meeste talkies van dit tijdperk werd er vooral gepraat en was er weinig actie. Dit had echter geen invloed op hoe amuserend deze film is. Er was net genoeg variatie tussen de cast en de omgeving om dit leuk te houden. De film werd genomineerd voor drie oscars, maar won er geen. De film is nog alleen in zijn Duitse variant te kijken op YouTube. Ik vind het raar dat hier geen recentere versie van is, dat zou denk ik een goede film kunnen zijn. | |
Ik ga niet verklappen hoe ik hem kijk, maar na 1/3 van de film gezien te hebben ben ik nog niet heel erg onder de indruk. De onderwater animaties mbv mocap zijn indrukwekkend, naar nisschien ben ik veel verwend door bv de laatste HZD game.Stukfruit schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:55:
Goeie film, maar nog niet weg geblazen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Idd respect! Vooral voor de films uit 192x/193x met een 6+ op IMDB waarvan dan inderdaad wordt bevestigd dat het niet echt top was.wokkelz schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:10:
Respect dat je al die oude films kijkt, ik kan er geen seconde naar kijken als ik eerlijk ben.
En hij is ook nog niet echt gereleaset natuurlijk. Volgens mij alleen in de bios op het moment, maar nog niet online.Stukfruit schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:55:
Zodra hij op Disney+ of Rarbg staat zullen er genoeg reviews komen vermoed ik.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Avatar: The Way of Water (2022) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13 Visueel natuurlijk prachtig, vooral de scenes waar de Skypeople aankomen met hun raketten was indrukwekkend. Maar het verhaal is flinterdun, saai, voorspelbaar en het taalgebruik van de jongeren is gewoon zeer storend en past totaal niet bij de setting van de film. Elke zin van de kinderen van Jake begint met "Bro", doodvermoeiend was het. Het leek wel of ik Wakanda in het blauw aan het kijken was. Geen idee waar die tombola aan accenten ineens vandaan moet komen. Het zal wel een diversiteitsdingetje zijn, evenals de gebarentaal, lekker inclusief natuurlijk. Gelukkig was dat nog het minst storend. Pluspunten waren de visuals, de laatste scenes/gevechten waren wel gaaf maar verder duurde het veel te lang. Derde en volgende deel gaan we zeker niet meer kijken. Het was gewoon niet genoeg en te veel storende minpunten. Net aan een voldoende vanwege hoe het eruit ziet. | |
Vreemd om Dune vergeleken te zien worden met Avatar (aka Pocahontas in Space) Ik kijk enorm uit naar Dune deel 2 en zal voorgaand aan de release deel 1 zeker nog een keer kijken.josh-hill schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:19:
@Stukfruit Ik ben redelijk klaar met films die grotendeels uit een computer komen.
Laatste die ik in de bioscoop zag was Dune en dat was een hele ervaring, maar achteraf gezien een niet al te beste film.
Sowieso is het verhaal van Avatar niet bijster bijzonder, zo ook van deel twee hoor ik, en dan hoeft het van mij niet meer. Dat was ook mijn probleem met Dune. Kun je beter de boeken lezen. Ik zat me vandaag af te vragen of ik Dune Part 2 wel in de bioscoop wil zien. Ja, vanwege de ervaring, nee, want ik wil films met een slap verhaal niet sponsoren.
Maar goed, ik ben ook niet echt een fan van James Cameron. Ja, Aliens en Terminator 2 waren goed. Maar na zoveel jaren vind ik de eerste films toch wel beter, en met de rest van zijn werk heb ik niks.
Denis Villeneuve heeft in ieder geval nog een aantal inhoudelijk hele goede films gemaakt voordat hij aan zijn grootse sci-fi films begon.
</zuurpruim modus>
Het is een film van Disney, dus dan kun je er zeker vanuit gaan dat ze weer één of andere agenda proberen door te drukken. Avatar ga ik ook zeker niet kijken. Niet alleen vanwege de woke cultuur van Disney, maar ook vanwege het feit dat een film met alleen maar green screen beelden doodvermoeiend is. Als ik de reviews lees, dan heeft het nieuwe deel ook geen inhoud, dus om 3 uur lang naar goedkope beelden te kijken zonder diepgang, dat trek ik echt niet.Justevo schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:39:
Avatar: The Way of Water (2022) [Afbeelding: Avatar: The Way of Water (2022)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13 Visueel natuurlijk prachtig, vooral de scenes waar de Skypeople aankomen met hun raketten was indrukwekkend. Maar het verhaal is flinterdun, saai, voorspelbaar en het taalgebruik van de jongeren is gewoon zeer storend en past totaal niet bij de setting van de film. Elke zin van de kinderen van Jake begint met "Bro", doodvermoeiend was het. Het leek wel of ik Wakanda in het blauw aan het kijken was. Geen idee waar die tombola aan accenten ineens vandaan moet komen. Het zal wel een diversiteitsdingetje zijn, evenals de gebarentaal, lekker inclusief natuurlijk. Gelukkig was dat nog het minst storend.
Pluspunten waren de visuals, de laatste scenes/gevechten waren wel gaaf maar verder duurde het veel te lang.
Derde en volgende deel gaan we zeker niet meer kijken. Het was gewoon niet genoeg en te veel storende minpunten. Net aan een voldoende vanwege hoe het eruit ziet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Tomorrow is not today!
Zoveelste slechte film dit jaar.Justevo schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:39:
Avatar: The Way of Water (2022) [Afbeelding: Avatar: The Way of Water (2022)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13 Visueel natuurlijk prachtig, vooral de scenes waar de Skypeople aankomen met hun raketten was indrukwekkend. Maar het verhaal is flinterdun, saai, voorspelbaar en het taalgebruik van de jongeren is gewoon zeer storend en past totaal niet bij de setting van de film. Elke zin van de kinderen van Jake begint met "Bro", doodvermoeiend was het. Het leek wel of ik Wakanda in het blauw aan het kijken was. Geen idee waar die tombola aan accenten ineens vandaan moet komen. Het zal wel een diversiteitsdingetje zijn, evenals de gebarentaal, lekker inclusief natuurlijk. Gelukkig was dat nog het minst storend.
Pluspunten waren de visuals, de laatste scenes/gevechten waren wel gaaf maar verder duurde het veel te lang.
Derde en volgende deel gaan we zeker niet meer kijken. Het was gewoon niet genoeg en te veel storende minpunten. Net aan een voldoende vanwege hoe het eruit ziet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Waarschijnlijk is dit vnl leuk voor kinderen, zien ze wat 3d kan doen etc maar zodra je er bij na gaat denken als volwassene, ga je je ergeren vermoed ik. Dan vergt het uithoudingsvermogen.
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 18-12-2022 12:09 ]
Hij is sinds 14 december met veel voorstellingen per dag in Nederland te zienanandus schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:37:
[...]
En hij is ook nog niet echt gereleaset natuurlijk. Volgens mij alleen in de bios op het moment, maar nog niet online.
De mensen die 'm via die wegen gaan kijken zullen 'm sowieso standaard slecht(er) vinden, vrees ikZodra hij op Disney+ of Rarbg staat zullen er genoeg reviews komen vermoed ik.
Dat zit wel Schnorr.
Grappig dat je het zo benoemd. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel behoefte die te zien, vanwege dat het wel weer een slap verhaal met wat blauwe indianen zou zijn waar ik me dan aan zou ergeren. Maar ik vind die uitgebreide en vreemde planeet zelf super fascinerend, en roep al vanaf avatar 1 dat ik dolgraag een documentaire over de planeet zelf en al het leven daarop zou zien. Denk "David Attenborough presents : Pandora a strange new world" of iets in die trend.Stukfruit schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:55:
Over slappe verhalen gesproken :
Wrath of Man (2021) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Beter bekend als cashtruck op amazon. Ik ging er van uit dat dit het soort "run of the mill" jason statham action house cliche was. Dus ik had hem overgeslagen toen hij in eerste instantie uitkwam. Totdat ik laatst toevallig "the Gentleman" weer eens keek (een van de beste films van de afgelopen 3 jaar). En daar werd vermeld dat Guy Ritchie ook cash-truck geregiseerd had. Statham en Richie in een film, "Had ik per ongeluk een nieuwe lock,stock of snatch genegeerd" ?? ! Vol verwachting opgezet, maar die waren helaas niet waargemaakt. Het is een solide actie film, met wat goede scenes maar niet meer dan dat. Blijkbaar heeft hij het script verfilmd, maar niet geschreven, en dat is te merken : De dialogen zijn geen van allen briljant, en vaak zelf niet goed. Het verhaal is slap, en word tegen het einde steeds stommer. De actie scenes zijn cool, maar in een poging zich zelf elke keer te overdoen, word de laatste scene die eigenlijk de film zou moeten stelen, meer een videogame met wat bullet sponges. Het was een redelijke film voor een donderdagavond de strijk bij te doen, maar ik had op zo veel meer gehoopt | |
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 19-12-2022 04:44 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
The Green Knight (2021) | ![]() |
Tweakers: 3.7 | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: R Gebaseerd op het middeleeuwse gedicht Sir Gawain and the Green Knight, waarvan de schrijver onbekend is en door de eeuwen heen o.a. vertaald is door grote namen zoals J.R.R. Tolkien. Naar ik heb begrepen blijft de film dichtbij het gedicht, al is het einde wel anders. Sir Gawain, een losbandige jongeman en de neef van Koning Arthur (die van de ronde tafel), wil zichzelf bewijzen door een gevecht aan te gaan met de Green Knight, een boomachtig wezen die de ridders van Arthur op kerstavond uitdaagt voor een duel. Als iemand hem een klap weet te verkopen, dan zal rijkdom en faam hem toekomen, maar dan moet hij wel een jaar later afreizen naar de Green Chapel om daar hetzelfde lot te ondergaan. De film gaat voornamelijk over de barre tocht die onze (anti?)held maakt op weg naar zijn eindbestemming en alle gevaren die hij tegenkomt. Het acteerwerk is prima, de cinematografie prachtig en ook de soundtrack - een mix van tradionele en elektronische instrumenten - is prima. Het tempo ligt echter laag, actie is nagenoeg afwezig en als je niet bekend bent met het originele gedicht kan het verhaal nogal dromerig en surreëel overkomen. Als je een spektakel als Gladiator en King Arthur verwacht dan kun je The Green Knight beter links laten liggen, want de film heeft vooral een filosofische insteek over de innerlijke groei van Sir Gawain. | |
Journey's End (1930) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 120 min | MPAA: Passed On the eve of a battle in 1918, a new officer, Second Lieutenant Raleigh (David Manners), joins Captain Stanhope's (Colin Clive) company in the British trench lines in France. The two men knew each other at school: the younger Raleigh hero-worshipping Stanhope, while Stanhope has come to love Raleigh's sister. But the Stanhope whom Raleigh encounters now is a changed man who, after three years at the front, has turned to drink and seems close to a breakdown. Stanhope is terrified that Raleigh will betray his decline to his sister, whom he hopes to marry after the war. Een erg goede film, ik kon hier erg van genieten. Het was zeer realistisch, het is namelijk een verfilming van een toneelstuk dat is ontwikkeld door een veteraan uit de Eerste Wereldoorlog. De hele film speelt zich dan ook af in de loopgraven en maakt het niet rooskleuriger dan het is. Het gaat om mannen die langzaam maar zeker de hoop verliezen naarmate de oorlog vordert. Niet gek ook, men dacht in eerste instantie dat het een kwestie was van dagen voordat de oorlog voorbij was, maar dat bleken jaren te zijn. Vandaar de quote: ''the war will be over by Christmas''. Colin Clive speelt de hoofdrol en speelde later Henry Frankenstein in, je raadt het al, de verfilming van het boek Frankenstein (1931). De beste man leed aan een chronische alcoholverslaving, sliep daardoor af en toe op de set en moest zo nu en dan overeind worden gehouden tijdens het filmen. Hij overleed dan ook in 1937 aan tuberculose en werd 37 jaar. De film werd geregisseerd door James Whale, die in eerste instantie ook de dialogen schreef voor Hell's Angels. James Whale heeft verder Frankenstein (1931) en Waterloo Bridge (1931) geregisseerd. | |
Whiplash (2014) | ![]() |
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: R Deze stond al een tijdje op mijn watch-list en is nu op een streaming-abo (HBO) te bekijken. Sterke film die geen moment verveeld. Redelijk voorspelbaar, maar dat is niet erg. De karakters zijn sterk neergezet, waarbij ook de drumskills van Miles Teller bewonderenswaardig zijn! De duur van de film is daarnaast perfect, niet te lang. Echt een aanrader, ook als je zoals ik niks met jazzmuziek hebt. | |
Met die insteek ga ik dinsdag naar Avatarheuveltje schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:35:
[...]
Grappig, ik heb eigenlijk niet zo heel veel behoefte die te zien, vanwege dat het wel weer een slap verhaal met wat blauwe indianen zou zijn waar ik me dan aan zou ergeren. Maar ik vind die uitgebreide en vreemde planeet zelf super fascinerend, en roep al vanaf avatar 1 dat ik dolgraag een documentaire over de planeet zelf en al het leven daarop zou zien. Denk "David Attenborough presents : Pandora a strange new world" of iets in die trend.
Heb deel 1 ooit een stukje gekeken op een telefoon, maar dan valt dus alle visuele pracht weg en blijft alleen het slappe verhaaltje over. Nu ga ik naar de Imax 3d HFR voorstelling, eigenlijk alleen voor die visuele pracht. Ben benieuwd.
Disney+ pas over 45 dagen... meestal, maar als dit een succes wordt zullen het ongetwijfeld uitmelken om er maximale winst uit te persen.anandus schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:37:
[...]
En hij is ook nog niet echt gereleaset natuurlijk. Volgens mij alleen in de bios op het moment, maar nog niet online.
Zodra hij op Disney+ of Rarbg staat zullen er genoeg reviews komen vermoed ik.
Foei... rarbg
Ik heb even zitten zoeken, maar Disney zal niet blij zijn.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Avatar is niet Disney. Avatar is Cameron. Dat was hetzelfde geweest bij elke andere distributeur.Sydney08 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:03:
[...]
Het is een film van Disney, dus dan kun je er zeker vanuit gaan dat ze weer één of andere agenda proberen door te drukken. Avatar ga ik ook zeker niet kijken. Niet alleen vanwege de woke cultuur van Disney, maar ook vanwege het feit dat een film met alleen maar green screen beelden doodvermoeiend is. Als ik de reviews lees, dan heeft het nieuwe deel ook geen inhoud, dus om 3 uur lang naar goedkope beelden te kijken zonder diepgang, dat trek ik echt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 18-12-2022 16:00 ]
Avatar is van 20th Century Studios en die vallen weer onder The Walt Disney CompanyPolarBear schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:59:
[...]
Avatar is niet Disney. Avatar is Cameron. Dat was hetzelfde geweest bij elke andere distributeur.
The devil is in the details.
Cameron z'n eerste Avatar was al een Pocahontas en dat was in 2009. Buiten de toen vrij indrukwekkende 3D beelden was het verhaal flinterdun en lag de moraal er duimendik bovenop Toen had Disney er niets mee te maken en was Cameron al bezig met de volgende x Avatar films.Hahn schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:04:
[...]
Avatar is van 20th Century Studios en die vallen weer onder The Walt Disney CompanyDus indirect is het wel Disney. Of dat veel invloed zal hebben gehad op de film, kunnen we niet zomaar aannemen dan wel ontkrachten.
Zou zomaar kunnen dat dat na Avatar 6 nog eens komt, wanneer Sir David Attenborough al lang de pijp aan Maarten heeft gegeven. Geheel in stijl van de films, wordt het commentaar dan gegenereerd door AI.heuveltje schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:35:
Maar ik vind die uitgebreide en vreemde planeet zelf super fascinerend, en roep al vanaf avatar 1 dat ik dolgraag een documentaire over de planeet zelf en al het leven daarop zou zien. Denk "David Attenborough presents : Pandora a strange new world" of iets in die trend.
The Banshees of Inisherin (2022) | ![]() |
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Ik was eigenlijk op zoek naar goede films uit 2022 en kwam uit bij deze film. Toen ik zag dat het van Martin McDonagh was (had Three Billboards Outside Ebbing, Missouri al eens gezien) en de film goede cijfers kreeg vond ik het wel de moeite waard om de film samen met mijn vriendin te kijken. Het plot is vrij simpel. Ik haat spoilers, kijk zelfs niet eens trailers of een beschrijving van een film, dus ik ga er niets over zeggen om het niet voor anderen te spoilen. De beschrijving op imdb zegt eigenlijk alles over de film. Het is niet veel ingewikkelder dan dat. Puik acteerwerk, mooie filmlocatie, maar het hele verhaal is niet zo ontzettend boeiend voor mij. Op het einde zat ik een beetje met een: "meh, is dit het nu?"-gevoel. Ik kan niet meegaan in de hoge cijfers die voor de film worden gegeven. Films zoals deze moeten je echt liggen denk ik. Het is een beetje hate it or love it. Zulke films kan ik niet goed op waarde schatten, een beetje zoals wat abstracte kunst is voor mij. De donkere en absurde humor en gebeurtenissen vond ik dan wel weer vermakelijk, maar het ontbreekt aan diepgang voor mij. | |
Misschien dat dat ook zo geldt voor Jurassic Park uit de jaren '90 en Jurassic World. Voor mij is in ieder geval het 'wow'-gevoel bij alle drie de franchises (Avatar, Transformers & Jurassic) een stuk minder geworden. Waarbij de CGI in Transformers in mijn ogen juist achteruit is gegaan sinds de reboot.
Zack Snyder's Justice League (2021) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 242 min | MPAA: R Een hele tijd tegen aan zitten hikken omdat het een film van dik vier uur is, maar van het weekend toch maar eens opgezet. Ik heb de theatrical cut (aka 'Josstice League') nooit gezien, want nav allerlei berichten en artikelen online was het me al duidelijk geworden dat die versie niks te maken heeft met Snyder's visie. Na het falen van Joss Whedon mocht Snyder dan toch eindelijk van HBO zijn versie (af)maken. De film gaat verder waar Batman vs Superman ophield: Supes is dood en begraven, maar Batman voelt dat er iets vreselijks aan zit te komen. Hij reist de wereld rond om een team van superhelden samen te stellen, bestaande uit Aquaman, Wonder Woman, Cyborg en The Flash. Samen moeten ze de alien Steppenwolf zien tegen te houden, die naar Aarde is gekomen om drie Mother Boxes te vinden, die - zodra ze synchroniseren - het einde van de planeet betekent. De Justice League komt er al snel achter dat ze Superman weer tot leven moeten zien te wekken om de aarde van de ondergang te behoeden. Ik heb heb me - ondanks de lengte - goed vermaakt met Zack Snyder's Justice League. Elke superheld krijgt voldoende karakterontwikkeling (iets wat kennelijk miste in de originele versie), al krijgt Superman's liefje Loïs Lane betrekkelijk weinig te doen deze keer en komt onze Kryptonische held pas het laatste uur in actie. De film heeft prima camerawerk, redelijk tot goede cgi en een pompende soundtrack van Junkie XL. Wat ook opvalt is dat de film een aspect ratio van 4:3 heeft. Of dit een voor- of nadeel is weet ik niet; Ik heb me er iig niet aan gestoord. De film is vrij serieus van aard, al is er hier en daar wel ruimte voor een paar droge grappen. Het is gelukkig geen Avengers geworden, waar elk personage om de minuut een grappige opmerking moet maken. Wat voor mij niet had gehoeven was de 'after credits' scene, die Snyder voor het gemak maar even heeft verplaatst naar het einde van de film, al was het best leuk om een oude bekende te zien. Wederom een vermakelijke superheldenfilm van Zack Snyder, al blijft zijn beste werk nog altijd (de director's cut van) Watchmen. | |
Devotion (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13 Op ware gebeurtenissen gebaseerd, maar zal ongetwijfeld een beste draai aan gegeven zijn. Ik snap dat Jesse veel gezeik zal hebben gehad als eerste zwarte man in de US Navy, maar kolere wat kan die gozer zelf ook lopen zeiken zeg. spoiler: Het acteerwerk is verder prima, en de actie scenes zijn ook goed te pruimen.Hij loopt tegen Tom te zeuren over die aantekening betreffende "insubordination", dat hij daardoor nooit promotie zal krijgen. Je _bent_ toch ook tegen directe orders in gegaan? Dat is keiharde insubordination, ongeacht de positieve gevolgen. | |
The Offering (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: N/A Dit is weer zo'n typisch geval van "been there, done that." maar dat het dus al beter is gedaan. Het hele idee lijkt zo gejat te zijn van The Curse of La Coruna. Het wil ook nergens eng worden, omdat de karakters niet interesseren en het - mij in ieder geval - echt niet boeit wie eraan gaat. De film zit bovendien weer eens stampvol met voorspelbare jumpscares. Hoop echt dat dit geen vervolg krijgt. | |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Een film van de maker van 'three billboards outside....' - die ik erg goed vond, en 'In Bruges' - die ik na een kwartier of zo af zette omdat ik er niet doorheen kon komen. En een hoge IMDb score, dus deze maar opgezet zonder al teveel verwachtingen. Mooie film, mooie landschappen, geloofwaardige karakters, goed geacteerd (voor zover ik zo iets kan beoordelen). Verhaal is origineel en leuke balans tussen drama en humor. Het gaat allemaal wel langzaam, maar blijft wel boeien. Richting het einde spoiler: vanaf dat de waarzegster de een a twee doden voorspelling doet voelt het alsof dingen in een stroomversnelling komen, dan weet de film nog net wat meer de kijker vast te grijpen. Maar: het einde. Voor mij zeer onbevredigend. Alsof de filmmaker een verhaal wilde vertellen, maar geen einde kon bedenken dus het stuk wat 'ie wel kon verzinnen maar heeft verfilmd. De maker had een vrolijk einde aan de film kunnen maken - wat wellicht wat te makkelijk was geweest en de film geen recht had gedaan - of een triest einde, maar nu gewoon geen eind. En dat maakt het erg jammer. Dus ik ga mee met de score van @benchMarc. (overigens is de filmlocatie, Aran Islands, wel een aanrader als vakantiebestemming... is mooi daar...) | |
Black Adam (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Deze film was vanaf Vrijdag te zien op HBO Max, ik was al een tijdje nieuwsgierig naar de film omdat ik niet wist wat je ervan kon verwachten. Het kon namelijk ook een hele slechte film zijn, maar de film was uiteindelijk niet zo slecht als ik me had voorgesteld. Het was natuurlijk geen hoogwaardige film zoals we gewend zijn met een sterk verhaal, maar de actie en het verhaal keek wel leuk weg. Het verhaal gaat over een god genaamd Black Adam die bijna 5000 jaar geleden buitengewone krachten kreeg van de oude goden, waarna hij al vrij snel werd opgesloten in een tombe maar nu is hij weer vrij en klaar om zijn eigen vorm van gerechtigheid los te laten op de moderne wereld. | |
I Believe in Santa (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: N/A Een simpele feel-good film over een vrouw genaamd Lisa die haar dochter afzet voor een optreden en vervolgens met een vriendin samen op pad gaat, maar als dan de juffrouw haar dochter uit het oog verliest. Word haar dochter opgevangen door een onbekende man die ziet dat het meisje zoekende is, al vrij snel ziet Lisa haar dochter bij een onbekende man zitten en loopt er kwaad heen. Maar dat moment zorgt voor een soort magie die overslaat en Lisa word verliefd, met als gevolg een leuke rom-com. Het is een film die je zo even opzet en die simpel wegkijkt | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Een prachtige tragikomedie over vriendschap en de zoektocht naar een waardevol bestaan. Ik kijk graag trage drama’s om even tot rust te komen en uit de dagelijkse sleur te stappen, ik denk dat ik nog nooit zo’n perfecte aansluiting op die behoefte gevonden heb. Het was prachtig, kalmerend, grappig en gevuld met personages die worstelen met hun leven. Je moet er van houden, maar precies wat ik zocht perfect uitgevoerd, mijn eerste 10. | |
het woke geneuzel vond ik er niet heel dik bovenop liggen (subtiel)Sydney08 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:03:
[...]
Het is een film van Disney, dus dan kun je er zeker vanuit gaan dat ze weer één of andere agenda proberen door te drukken. Avatar ga ik ook zeker niet kijken. Niet alleen vanwege de woke cultuur van Disney, maar ook vanwege het feit dat een film met alleen maar green screen beelden doodvermoeiend is. Als ik de reviews lees, dan heeft het nieuwe deel ook geen inhoud, dus om 3 uur lang naar goedkope beelden te kijken zonder diepgang, dat trek ik echt niet.
qua look en feel (als je dat zo mag noemen) imax, vond ik een su-per ervaring, erg visueel prikkelend.
maar holy crap ... 3 uur [..] na 2uur vond ik het wel mooi geweest; dat dachten er meer, diverse mensen vertrokken de zaal.
de film, inhoudelijk; mweh, veel onnodig en niets toevoegende visuals of dialogen. qua plot allemaal wat oppervlakkig en matig. deel 1 vond ik veel beter in elkaar zitten dan deze versie.
dat gezegd hebben; puur voor de imax beleving vond ik het wel aan te raden, maar of dat nu echt 3uur moet duren ...
//edit wat @Justevo al schreef; dat continue bro en verschillende dialecten vond ik wel irritant/storend worden na tijdje. Dacht dat aan mij lag, maar gezien jij dit ook ervaarde [..]
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 19-12-2022 11:11 ]
Klinkt niet goed, maar ik laat me volgende week verrassenJustevo schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:39:
Het word mij na elke review wel steeds meer duidelijk dat ze het succes van deel 1 niet gehaald hebben.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ben erg benieuwd naar deze, dank voor de reviewbenchMarc schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:38:
The Banshees of Inisherin (2022) [Afbeelding: The Banshees of Inisherin (2022)] Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Ik was eigenlijk op zoek naar goede films uit 2022 en kwam uit bij deze film. Toen ik zag dat het van Martin McDonagh was (had Three Billboards Outside Ebbing, Missouri al eens gezien) en de film goede cijfers kreeg vond ik het wel de moeite waard om de film samen met mijn vriendin te kijken.
Het plot is vrij simpel. Ik haat spoilers, kijk zelfs niet eens trailers of een beschrijving van een film, dus ik ga er niets over zeggen om het niet voor anderen te spoilen. De beschrijving op imdb zegt eigenlijk alles over de film. Het is niet veel ingewikkelder dan dat.
Puik acteerwerk, mooie filmlocatie, maar het hele verhaal is niet zo ontzettend boeiend voor mij. Op het einde zat ik een beetje met een: "meh, is dit het nu?"-gevoel. Ik kan niet meegaan in de hoge cijfers die voor de film worden gegeven.
Films zoals deze moeten je echt liggen denk ik. Het is een beetje hate it or love it. Zulke films kan ik niet goed op waarde schatten, een beetje zoals wat abstracte kunst is voor mij. De donkere en absurde humor en gebeurtenissen vond ik dan wel weer vermakelijk, maar het ontbreekt aan diepgang voor mij.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat vind ik eigenlijk best wel ernstighimlims_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:59:
[...]
maar holy crap ... 3 uur [..] na 2uur vond ik het wel mooi geweest; dat dachten er meer, diverse mensen vertrokken de zaal.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
er had minstens een uur uit de film gehaald kunnen worden wat in mijn optiek niets toevoegde aan verloop/verhaal.Vrijdag schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:30:
[...]
Dat vind ik eigenlijk best wel ernstigWas er dan zoveel filler in de film? En mis je niet heel veel als je zeker de laatste drie kwartier niet hebt gezien? Lijkt me dan je dan beter later binnen kan komen dan eerder vertrekken
ik kijk graag films die wat langer duren; dna is er vaak ruimte voor opbouw/introductie karakters, wat achtergrond verhaal balblalbal
maar ook ik had na ~2uur wel zo iets van [..]

//edit; was voor mij eerste 3d film in jaren (ik draag een bril, en bril over bril, schittering vna beeld heb ik na 10min. hoofdpijn. Zo te zien was de technologische ontwikkeling verder dan aantal jaar geleden. Dit is dan ook de eerste keer dat ik een 3d film heb gezien tot het einde) qua GFX echt een must see (vond ik)
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 19-12-2022 11:47 ]
Emancipation (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Als Will Smith tijdens de vorige Oscars uitreiking geen klap aan Chris Rock had gegeven zou deze nieuwe film van Will Smith (exclusief te zien op Apple TV+) vast wel weer minimaal een Oscar nominatie krijgen bij de volgende ronde van de Oscars uitreiking. Het onderwerp van de rechtvaardige man die bakken met onrecht over zich heen krijgt maar niet opgeeft en door blijft gaan tot z'n uiteindelijke verlossing is tenslotte een dankbaar onderwerp voor het prestigieuze beeldje. Maar zijn klap heeft zijn kansen daarop wel de nek omgedraaid neem ik aan. In deze film speelt Will Smith de slaaf Peter die met z'n vrouw en kinderen op een katoenplantage werkt, ten tijde van de Amerikaanse burgeroorlog. Dan wordt hij verkocht aan het Zuidelijke leger dat sterke slaven nodig heeft om een spoorlijn aan te leggen. Wanneer de slaven horen dat de Noordelijke president Lincoln alle slaven vrijheid belooft komt er een uitbraak en slaat Peter als 'Runner' op de vlucht, achternagezeten door jagers die Runners terug moeten halen. Het kat & muis spel tussen Runner en jagers, met de moerassen, aligators, muggen, jachthonden, en moeilijke omstandigheden voor Peter, vormt het grootste deel van de film. De film is gefilmd in vrijwel zwart/wit met heel lichte kleuraccenten. Ik kan geen andere reden bedenken waarom daarvoor gekozen is, behalve als poging het meer artistiek over te laten komen. Denk aan Schindler's List in zwart/wit met een paar keer wat kleur in beeld. Als film over slavernij in het Amerika van de 19e eeuw heeft het niet de impact die "12 Years a Slave" heeft. Het acteren door Will Smith vond ik overigens wel goed en geloofwaardig. | |
Een stuk in de film lijkt het alsof James Cameron ineens bedenkt dat ie liever gewoon een documentaire had willen maken over Pandora. Een voice-over van David Attenborough had bijna een uur lang niet misstaan. Dan wordt er ineens weer aan het verhaal gedacht en gaat de film verder. WeirdVrijdag schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:30:
[...]
Dat vind ik eigenlijk best wel ernstigWas er dan zoveel filler in de film? En mis je niet heel veel als je zeker de laatste drie kwartier niet hebt gezien? Lijkt me dan je dan beter later binnen kan komen dan eerder vertrekken
als ik bril over bril doe gaat het 3d-effect een beetje verloren, als in dat een film meer 2d wordt, een 3d-film lijkt een diepere 3d te hebben zonder brilhimlims_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:46:
//edit; was voor mij eerste 3d film in jaren (ik draag een bril, en bril over bril, schittering vna beeld heb ik na 10min. hoofdpijn. Zo te zien was de technologische ontwikkeling verder dan aantal jaar geleden. Dit is dan ook de eerste keer dat ik een 3d film heb gezien tot het einde) qua GFX echt een must see (vond ik)
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Echt niet te doen zo slecht. Waarom zit er nooit humor in de films van DC? Alles wat Marvel zo leuk maakt, dialogen, kleurrijke beelden en mooie aankleding het ontbreekt telkens weer. Zonde van mijn tijd was mijn conclusie.MagniArtistique schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:01:
Black Adam (2022) [Afbeelding: Black Adam (2022)] Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Combineer the Rocks gevoel voor humor, the CGI van 300 en the schrijfstijl van Shamylan en je krijgt Black Adam. Wat.Een.Boutfilm.
Slechte dialogen, nog slechtere acteerprestaties. Geen character opbouw, verhaal opbouw ook niet. CGI is voor het huidige tijdperk onder de maat. Onnodige, bijna cartooneske slowlotion sequences. We bemerkten dat we zelfs soms in de lach schoten omdat de film almaar slechter en slechter werd.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
4dx voegt dan juist wat extra's toe waar het verhaal dat juist niet doet.
diskeltische lurker
Want nadenken doe je niet bij iets wat wel kleurrijk en gevat is? Dan was triangle of sadness dus ook een niemendalletje gisteren.P-Rock schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:01:
Omdat DC toch voornamelijk een volwassenere uitstraling heeft en Marvel vooral bedoeld is voor knulletjes die niet teveel willen nadenken bij een film.
Wat snap je niet aan mijn zin? Ik heb het duidelijk over DC en Marvel...Fisico schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:59:
[...]
Want nadenken doe je niet bij iets wat wel kleurrijk en gevat is? Dan was triangle of sadness dus ook een niemendalletje gisteren.
Zo'n beetje alles. Want ik heb het over kleurrijke en geestige superheldenfilms en dan kom jij met volwassenheid aan. Wat ik echt niet snap om je toch moeilijk kan stellen dat Black Adam meer diepgang heeft dan Spiderman. Zowel DC als Marvel is oppervlakkig vermaak, alleen bij de ene dat wel mooi en geestig gedaan en bij de andere zijn ze vaak vergeten ook het licht aan te zetten is mijn beleving.P-Rock schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:12:
[...]
Wat snap je niet aan mijn zin? Ik heb het duidelijk over DC en Marvel...
Verder probeer ik uit te leggen dat somber geschoten zonder puntige dialogen echt niet nodig is om je aan het denken te zetten.
Ligt zeker niet aan jou. Op een gegeven moment waren er bij mij (inclusief ondergetekende) verschillende mensen die zich afvroegen waarom blauwe aliens (toegeven: met menselijke achtergrond) zo enorm vaak "shit!" riepen.himlims_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:59:
[...]
//edit wat @Justevo al schreef; dat continue bro en verschillende dialecten vond ik wel irritant/storend worden na tijdje. Dacht dat aan mij lag, maar gezien jij dit ook ervaarde [..]
Na de zoveelste shit begon dat wel een beetje te jeuken.
Mer Jake als enige ex-mens heeft die kerel een behoorlijk typische culturele invloed gehad op zijn kinderen, zullen we maar zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 19-12-2022 19:55 ]
Dat zit wel Schnorr.
Journeyman (2017) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Op zich best goede film over een bokser die achteraf toch wel net iets te goed geraakt was tijdens zijn laatste titelgevecht. Wat de film voor mij echter verpest, is de cheesy muziek die je gevoel moet dicteren. Ik vond dat totaal niet werken. Er zijn vast films waarbij het werkt, maar dit soort muziekprogrammering krijg ik echt jeuk van. Ook was het verhaal enorm voorspelbaar, dus ook daar viel niet veel te halen. Wat was er wel goed? Er wordt af en toe best goed geacteerd, al was het op het randje, en het idee achter de film was niet verkeerd, dus hop nog net een voldoende. | |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13 13 jaar na het zien van de Premiere van Avatar had ik toch wel een hele hoge verwachting van deze film. De film is visueel gezien een pracht maar het plot is dun en daar had veel meer mee gedaan kunnen worden. Het verhaal begint veel belovend maar verzand al snel in een soort klassiek verhaal van boef zit achter held aan, held verstopt zich etc. De film is prima te behappen als je gewoon je verstand op 0 zet en een vermakelijke actiefilm wilt zien maar verwacht niet het "wow" effect van de eerste film. Nu weet ik wat Cameron zijn standpunt is maar ik vind dat de film meer een "protest" is dan een echte film. Zeker als je op de hoogte bent van of je iets meer verdiept hebt in wat o.a. Seashepard doet, Ghost Diving of zelf actief bent met de oceanen en het welzijn hiervan, prik je hier razendsnel doorheen. Je zou bijna zeggen het verhaal veranderd halverwege de film in een soort promotie affiche hiervoor. En dat is wat voor mij de overhand had en zoals ik al zei als je daarmee bekent ben kan het je haast niet ontgaan gedurende de film om constant connecties te leggen naar verschillende situaties. | |
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Closer (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 104 min | MPAA: R Hoe moet je dit omschrijven? Complex liefdesverhaal van 4 personen? Hm, nou nee. Het is eigenlijk gewoon pulp met veel vuilbekkerij. Gebaseerd op een toneelstuk met dezelfde naam. Er wordt redelijk vaak een sprong in de tijd gemaakt in de film, maar dat was niet echt storend. De vuilbekkerij vond ik echter wel storend, omdat deze behoorlijk geforceerd is, en niet echt natuurlijk overkomt. Gelukkig wordt er nog wel ok in geacteerd. Maar de personages zijn niet sympathiek. Niet dat dat per se moet in een film, maar het maakt het er niet makkelijker op om een film te waarderen. | |
De DC films zijn over het algemeen een stuk duisterder (zowel letterlijk als figuurlijk) dan de Marvel films. Vrolijke, lichte, verzadigde kleuren passen totaal niet in de sombere wereld van DC, evenals de Marvel-humor; Gotham zou Gotham niet zijn als het dezelfde (audio-)visuele stijl had als de Marvel films.Fisico schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:09:
[...]
Zowel DC als Marvel is oppervlakkig vermaak, alleen bij de ene dat wel mooi en geestig gedaan en bij de andere zijn ze vaak vergeten ook het licht aan te zetten is mijn beleving.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Een goed voorbeeld is denk ik beide Justice League versies. Joss Whedon heeft geprobeerd er een Marvel film van te maken, terwijl Zack Snyder een veel duistere film voor ogen had. De Marvel aanpak van Whedon werkte totaal niet voor (het verhaal van) Justice League.Superkiwi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:49:
[...]
De DC films zijn over het algemeen een stuk duisterder (zowel letterlijk als figuurlijk) dan de Marvel films. Vrolijke, lichte, verzadigde kleuren passen totaal niet in de sombere wereld van DC, evenals de Marvel-humor; Gotham zou Gotham niet zijn als het dezelfde (audio-)visuele stijl had als de Marvel films.
De snorloze versie (de Snydercut) was een soort helse trip waar ik weinig mee kon.
Dat het er ook nog uitziet alsof er een berg grijze modder tegen je beeldscherm wordt gegooid helpt daar ook niet bij.
* Stukfruit drukt z'n snor en scheert zich weg nadat hij er zo'n controversiële mening uit heeft gegooid
Dat zit wel Schnorr.
Tweakers: 6.6 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13 Het was even wachten maar daar is 'ie dan. Het origineel was nog altijd de enige film die ik écht de moeite waard vond om in 3D te zien in de bioscoop en die ervaring deel ik in dit vervolg. Door het continu spelen met diepte en de geweldige achtergronden blijf ik het 3D-effect waarderen gedurende de hele film in plaats van bij de zoveelste Marvel in 3D waarbij het toch vooral als extra omzet genereren voelt. De HFR vind ik dan weer weinig toevoegen, het komt versneld op me over (waar het de gewone snelheid is) en daar wen ik maar slecht aan. De CGI zelf blijft wel fantastisch. De film neemt ruim de tijd in de onderwaterwerelden en dat is helemaal niet erg. Ook de actie zit wel snor. De laatste driekwartier is één grote actiescène en dat wordt geweldig in beeld gebracht. Hierbij viel me vooral ook op hoeveel praktische effecten er gebruikt werden. Hoe veel geld je ook tegen CGI aangooit, praktische shots met vollopende boten en dergelijke maken de ervaring wel nog beter. Qua verhaal en dialogen is het allemaal wat mager. Niet dat het heel slecht of niet-kloppend is, maar toch vooral weinig baanbrekend. Eigenlijk is er maar één karakter (de jongste zoon) waar enige karakterontwikkeling plaatsvindt, maar ook dat gebeurt maar vlakjes. De interessantste karakters (Kiri/Spider) wordt te weinig mee gedaan, en vooral neergezet als opzetje voor de onvermijdelijke vervolgen. Af en toe ligt het politieke/duurzaamheidspraatje er inderdaad wel wat dikker bovenop, maar ik vond dat zelf niet storend. Uiteindelijk dus iets minder dan het eerste deel. De plaatjes minder baanbrekend, het verhaal nog wat vlakker. Maar ik kijk wel zeker uit om het derde deel weer in de bios te gaan zien | |
En de tweede film heeft nog minder verhaal.Bor schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:59:
[...]
Avatar 1 was voornamelijk een 3D spektakel met een flinterdun verhaal. Men ging voor deze 3D ervaring naar de bioscoop. Laat dat zelfde 3d spektakel nu geheel over zijn hoogtepunt heen zijn...
Ben net terug van Avatar: Way of Water, en het enige wat ik te zeggen heb:
Je mist David Attenborough, of de film kan een uur korter. Want al die beelden van de kinderen die rondzwemmen met dieren zijn mooi, maar je hebt er geen moer aan.
Deel 1 kon ik niet doorheen komen, deel 2 is bijna meer filler/docu dan film. De rest sla ik wel over.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ergens kunnen we beter duimen dat het gigantisch flopt, dan kunnen ze deel 3, 4 en 5 ook schrappen.AcidBurn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 00:32:
Ik ga er niet eens een volwaardige review aan wijden.
Je mist David Attenborough, of de film kan een uur korter. Want al die beelden van de kinderen die rondzwemmen met dieren zijn mooi, maar je hebt er geen moer aan.
Deel 1 kon ik niet doorheen komen, deel 2 is bijna meer filler/docu dan film. De rest sla ik wel over.
Ik dacht eerst de film eens te gaan zien op een grijze zondagmiddag, maar gezien de reviews lijkt zelfs dat zonde van de tijd.
Welke reviews precies? Meeste zijn gewoon positief hoor.LA-384 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:14:
[...]
Ergens kunnen we beter duimen dat het gigantisch flopt, dan kunnen ze deel 3, 4 en 5 ook schrappen.
Ik dacht eerst de film eens te gaan zien op een grijze zondagmiddag, maar gezien de reviews lijkt zelfs dat zonde van de tijd.
Ik heb me in elk geval goed vermaakt in de bios.
Ja, en als de eerste film je al niet kon boeien, dan gaat dit tweede deel niet opeens de wereld veranderen. Het is meer van hetzelfde.
[ Voor 12% gewijzigd door Jovatov op 21-12-2022 10:54 ]
Waarom dan? waarom zou je films ontnemen voor mensen die 1 en 2 wel leuk vonden? Jij moet er toch niet naar gaan kijken? Het is nu ook niet als die geschrapt worden er automatisch 3 films in de plaats komen die jij wel goed vindt, toch?LA-384 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:14:
[...]
Ergens kunnen we beter duimen dat het gigantisch flopt, dan kunnen ze deel 3, 4 en 5 ook schrappen.
Volgens mij zijn er de laatste tijd heel wat films en series waar de director gecut had moeten wordenDwarlorf schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:40:
Klinkt alsof die film een cut the director nodig heeft.
Laten we wel even nuchter blijven. Je gaat niet naar films zoals Avatar voor een oscar waardig verhaal. Er zijn naar mijn mening bijna geen blockbuster films die een stevig verhaal hebben. Deze films zijn gemaakt voor verstand op nul en kijken naar de mooie special effects en acties die honderden miljoenen dollars hebben gekost. Bij avatar moet je genieten van het zeer gedetailleerde fantasie wereldje van een buitenaardse planeet dat in de film geschetst wordt. En daar heeft de regisseur James cameron voor ingezet. om de het wereldje nog realistischer te maken heeft hij en zijn team nieuwe computer technieken voor moeten ontwikkelen. James cameron staat bekend om zijn blockbuster films zoals Terminator 2, Titanic, True lies, the abyss en Aliens.
Afwachten op een directors cut is in de praktijk niet verstandig tenzij je de biscoop film wel al leuk vond. Want bij een directors cut wordt in de meeste gevallen meerdere scenes aan de film toegevoegd. Dat is zeker het geval bij james cameron.
We hadden het niet over the directors cut maar over cut the director.victor1701 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:43:
@XWB @AcidBurn @Dwarlorf @LA-384
Laten we wel even nuchter blijven. Je gaat niet naar films zoals Avatar voor een oscar waardig verhaal. Er zijn naar mijn mening bijna geen blockbuster films die een stevig verhaal hebben. Deze films zijn gemaakt voor verstand op nul en kijken naar de mooie special effects en acties die honderden miljoenen dollars hebben gekost. Bij avatar moet je genieten van het zeer gedetailleerde fantasie wereldje van een buitenaardse planeet dat in de film geschetst wordt. En daar heeft de regisseur James cameron voor ingezet. om de het wereldje nog realistischer te maken heeft hij en zijn team nieuwe computer technieken voor moeten ontwikkelen. James cameron staat bekend om zijn blockbuster films zoals Terminator 2, Titanic, True lies, the abyss en Aliens.
Afwachten op een directors cut is in de praktijk niet verstandig tenzij je de biscoop film wel al leuk vond. Want bij een directors cut wordt in de meeste gevallen meerdere scenes aan de film toegevoegd. Dat is zeker het geval bij james cameron.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik moet helemaal niks. Ik begrijp heel goed dat er genoeg volk is dat het wel allemaal prachtig vind.victor1701 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:43:
Maar ik heb zoiets van: Als ik naar natuurbeelden wil kijken, zet ik National Geographic of Discovery wel op. Als een film het puur en alleen van het visuele geweld moet hebben, en de rest maar bijzaak is, dan kan ik daar weinig mee. En als je dan serieus meer dan 1/4 van de film alleen maar mooie beelden laat zien, die verder niks toevoegen wat niet in een montage van 5 minuten had gekunt, dan haak ik af ja.
Het hoeft bij mij echt niet alleen maar actie of geweld te zijn. Ik kan zeker genieten van een zwaarder verhaal als dat goed gebracht wordt. 1 van de beste punten van T2 (omdat je die toevallig aanhaalt) vind ik bijvoorbeeld juist de ontwikkeling dat de T-800 een soort surrogate vader voor John wordt. Avatar is gewoon niet mijn ding, en ik heb ook bewust geen volledige review gedaan omdat dat gewoon niet eerlijk zou zijn. Maar ga mij niet zeggen dat ik ergens van "moet genieten".
Nee je hebt gelijk. Ik projecteer m'n eigen gevoel op de rest.Kheos schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:09:
[...]
Waarom dan? waarom zou je films ontnemen voor mensen die 1 en 2 wel leuk vonden? Jij moet er toch niet naar gaan kijken? Het is nu ook niet als die geschrapt worden er automatisch 3 films in de plaats komen die jij wel goed vindt, toch?
The Quietude (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R La Quietud is net zo erg als Closer. Wat zeg ik, nog erger! En toch wist deze film mij wel te boeien door het prachtige acteerwerk (vooral de pijnlijke relatie tussen de moeder en één van de dochters) en de veelal prachtige lange (tracking) shots. De zedenloosheid en moraalloosheid straalt er echter van af. En dat bij een familie die het maar al te goed heeft, met dank aan het militaire regime in Argentinië. Het verhaal begint met dat de vader van het gezin een beroerte krijgt en er een gezinshereniging is wanneer één van de dochters vanuit Parijs terug komt. De situatie wordt er dan alleen niet eenvoudiger of beter op in deze drama soap. | |
Deel 2 heeft tot nu toe nog .3 punten hoger, wat rond plaats 100 zou worden...
Oh wacht, dat is een lijstje van gewoon een willekeurig persoon
[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 21-12-2022 16:51 ]
Had handig geweest als je direct even erbij had gezet dat het over Avatar gingsewer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:46:
Heb deel 2 nog niet gezien, maar deel 1 staat op IMDB op plaats 141 aller tijden (bron https://www.imdb.com/list...st_dt=&mode=detail&page=2).
Deel 2 heeft tot nu toe nog .3 punten hoger, wat rond plaats 100 zou worden...
Avatar: The Way of Water heeft pas ~80k votes, dus die score gaat gegarandeerd veranderen. (En last but not least: IMDb-scores zeggen he-le-maal niks
Die discussie is er niet echt, één iemand heeft weinig met Avatar en draafde z'n mening een beetje door tot het hopen dat deel 3 t/m 5 niet plaatsvinden als deel 2 flopt.Deel 1 heeft op imdb een 7.8 en deel 2 een 8.1 (tot nu toe), niet echt lage cijfers, dus een beetje vreemde discussie dat deze reeks het best gecancelled moet wordenDat zou ik eerder bij sharknado of zo verwachten
[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 21-12-2022 17:03 ]
The devil is in the details.
Ik heb deel 2 nog niet gezien van Avatar maar het verhaal van Sharknado vond ik vermakelijker.sewer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:46:
<>:P Dat zou ik eerder bij sharknado of zo verwachten
Ik hoop op een Sharknado met de CGI van Avatar
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het gaat er natuurlijk niet om dat het persé een stevig verhaal moet zijn maar een gebrek aan diepgaand verhaal betekent niet dat het nodig is om (naar wat ik begrijp vd reviews hier) er een uur aan niet relevante beelden aan toe te voegen.victor1701 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:43:
In Bruges (2008) | ![]() |
Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: R Twee huurmoordenaars worden naar "shithole" Brugge gestuurd in afwachting van een opdracht. Meer kan ik er niet over zeggen want dan verklap ik al teveel. Heerlijke cast, heerlijke dialogen, heerlijke humor, heerlijk gefilmd, een heerlijk acterende Colin Farell en een heerlijk einde. Waarom heb ik deze niet eerder ontdekt? | |
Pearl (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 82 min | MPAA: N/A Vaag verhaal over een bodybuildster die meedoet aan een wedstrijd. Beetje rondlopen in het hotel waar de competitie plaatsvindt en wat voorbereiden op de wedstrijd en de wedstrijd zelf. Ook al gaat zowat elke minuut over de wedstrijd, gaat de film daar eigenlijk helemaal niet over. Waar de film wel over gaat is me ook niet helemaal duidelijk. Als je de film onverhoopt wilt kijken, dan zou ik niet de summary op imdb lezen, want daar geven ze al het een en ander weg. Maar dat onderdeel van de film vond ik helaas ook niet echt overtuigend. Beetje een losse flodder dit. | |
Staat overigens op Cinemember. Ik dacht, ik geeft het een kans, omdat de film lekker kort is en dat kwam goed uit.
Btw, Brendan Gleeson is natuurlijk ook heel goed in In Bruges. Al is hij helemaal meesterlijk in Calvary. Als ik de (wel heel erg vroege) reviews (meer dan een maand voor de release) in dit topic mag geloven is de nieuwe film met Colin Farrell en Brendan Gleeson wel eentje die ik wil zien.
[ Voor 28% gewijzigd door josh-hill op 21-12-2022 22:34 ]
Dit is het enig waar ik problemen mee heb.Stukfruit schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 01:32:
* Stukfruit drukt z'n snor en scheert zich weg nadat hij er zo'n controversiële mening uit heeft gegooid
Het is gewoon jouw mening en daar is niks mis mee. Als anderen er moeite mee hebben, is dat hun goed recht, maar niet een reden om jou niet welkom te laten voelen.
Maar dat ligt misschien omdat ik het wel gedeeltelijk met je eens ben. Voor de rest kan ik het wel begrijpen. De eerste versie heb ik volgens mij voor uit spoelend niet eens afgekeken, want ik kon het mij niet meer herinneren hoe het afliep. De Snyders cut kwam ik er met een lekker biertje wel doorheen, maar ik ben dan ook zeer goed om mijn gedachte op 0 te zetten.
All Quiet on the Western Front (1930) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 152 min | MPAA: Passed A German youth eagerly enters World War I, but his enthusiasm wanes as he gets a firsthand view of the horror. Wauw, wat een mooie film. Ik waardeer ook het narratief die in deze film wordt verteld. Men kweekt hier toch wel (terechte) sympathie voor de Duitse soldaat in kwestie. Wat begint als een sprookje en heroïsme, eindigt met verlies en depressie. Oorlog verdient geen verheerlijking, men kent er alleen maar verliezers. Ik heb de verfilming uit de jaren '70 en de verfilming van dit jaar niet gezien, maar ik denk dat het lastig wordt om aan deze te toppen. Wat ik wel lastig vond is dat men een Engelse cast had, maar het wel over de Duitsers ging. Hierdoor had je af en toe Duitse termen of korte zinnen die echt gewoon 'gebutcherd' werden door het Engelse/Amerikaanse accent. Dit stuk is gebaseerd op het gelijknamige boek die uitkwam in 1929. De film heeft twee oscars gewonnen, en was voor twee andere oscars genomineerd. Ik moet zeggen dat 1930 mij echt niet teleurstelt tot nu toe. Quote: When it comes to dying for your country, it's better not to die at all! | |
Violent Night (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 112 min | MPAA: R Eindelijk weer eens een leuke kerstfilm! Alhoewel natuurlijk met een forse twist gezien de hoeveelheid (gewelddadige) actie van de Kerstman. Ik heb me prima vermaakt met deze film. Zo mogen ze er meer maken! | |
The Beasts (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: N/A Deze film gaat over een Frans stel van middelbare leeftijd dat emigreert naar een klein Spaans dorpje. Ze hebben moeite om te aarden bij de jaloerse & vijandige locals, mede gevoed doordat het Franse stel tegen de komst van windmolens had gestemd. De locals zagen dit als een way out naar een beter leven. De Fransoos is in het begin ook wat koppig/eigenwijs, maar door bepaalde gebeurtenissen heeft hij steeds minder opties en komt steeds meer klem te zitten. Op het moment dat hij andere keuzes wil maken is het feitelijk te laat. De film was op momenten onaangenaam, onrechtvaardig, ongemakkelijk. Maar ik vind het wel prettig om mezelf een beetje te 'kwellen' met een film, dat het punt bereikt wordt waarop je bijna niet verder kunt/wilt kijken. Dat betekent tenslotte dat de film je iets doet. Het acteerwerk vond ik zeer overtuigend. Het einde was niet helemaal bevredigend. En de rol van de dochter vond ik ook niet heel veel toevoegen aan het verhaal, alhoewel zij ook uitstekend acteerde. | |
Transporter 3 (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Bij mijn ouders op bezoek, en deze stond op. Goede herindering aan hoe bloedirritant reclames in films zijn ! Deel 1 was nog best een leuke film, Deel 3 is niet meer een slap aftreksel daarvan, een echt stompzinnig verhaal, en statham rijd wat, mept wat, and gets the girl. Het enige interessante aan de film waren de car stunts, die zijn zo te zien allemaal met echte auto's gedaan ,wat opzich cool zou moeten zijn. Maar om 1 of andere reden word het dan 2-3 keer versneld in de film, wat alles er zo fake en saai laat uitzien, dat ik echt niet snap wat de regiseur precies dacht toen hij dit erin monteerde... | |
See How They Run (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Mystery | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13 een agathie cristie whodunnit, welkze zich afspeelt rondom een agathie christie whodunnit in het theater. Het verhaal is opzich leuk gevonden, er zit een hoge "verhaal binnen het verhaal" cycles en hints in, de karakters zijn allemaal vermakelijk. Maar het klikt allemaal net niet voor me. Toch een 7 voor de orignaliteit, en de eerste 20 minuten, die me iets te enthousiast maakte voor de rest | |
[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 22-12-2022 12:47 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Who Killed Santa? A Murderville Murder Mystery (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A Geinig concept, zet twee acteurs zonder script in een film en laat ze een moord oplossen. Leuk concept en ook goed uitgevoerd. Jason Bateman en Maya Rudolph zijn de acteurs zonder script. Will Arnett moet 't een beetje in goede banen coördineren als rechercheur. Het verhaal is flinterdun. De kerstman is vermoord, wie van de aanwezigen op het kerstfeest heeft het gedaan. Ik heb me prima vermaakt met de film, al was ik vooraf niet op de hoogte van de opzet. Dat was even schakelen. Daarna kijkt 't prima weg. Duurt maar een uurtje. Grootste minpunt is dat 't nogal op Amerika is georiënteerd. Qua cast en soms ook de grappen. Verder prima vermaak en het is leuk om zelf ook even op te letten tijdens alle ondervragingen en de hints die je tussendoor krijgt, om te kijken of je zelf de juiste moordenaar hebt gevonden. | |
Is de kerstspecial van de serie Murderville (IMDB: Murderville (TV Series 2022– )). Deze staat op Netflix.JanW schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:29:
Who Killed Santa? A Murderville Murder Mystery (2022) [Afbeelding: Who Killed Santa? A Murderville Murder Mystery (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A Geinig concept, zet twee acteurs zonder script in een film en laat ze een moord oplossen. Leuk concept en ook goed uitgevoerd. Jason Bateman en Maya Rudolph zijn de acteurs zonder script. Will Arnett moet 't een beetje in goede banen coördineren als rechercheur. Het verhaal is flinterdun. De kerstman is vermoord, wie van de aanwezigen op het kerstfeest heeft het gedaan.
Ik heb me prima vermaakt met de film, al was ik vooraf niet op de hoogte van de opzet. Dat was even schakelen. Daarna kijkt 't prima weg. Duurt maar een uurtje. Grootste minpunt is dat 't nogal op Amerika is georiënteerd. Qua cast en soms ook de grappen. Verder prima vermaak en het is leuk om zelf ook even op te letten tijdens alle ondervragingen en de hints die je tussendoor krijgt, om te kijken of je zelf de juiste moordenaar hebt gevonden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
The Wolf of Snow Hollow (2020) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Horror, Mystery | Runtime: 85 min | MPAA: R Een Fargo-achtige horrorkomedie die niet helemaal uit de verf komt. Een klein, besneeuwd bergdorpje wordt in de greep gehouden door een aantal brute moorden die alleen gepleegd worden bij volle maan. Men denkt al gauw aan een weerwolf, maar de lokale sheriff wil daar niks van weten en gaat op onderzoek uit. Het lijkt alsof regisseur (en hoofdrolspeler) Cummings een duidelijk door de Coen Brothers geïnspireerde film wilde maken, maar hierin is hij niet echt geslaagd. Dat komt met name door Cummings zelf, die erg matig acteert. Zijn voortdurende geschreeuw begint flink op de zenuwen te werken na een tijdje. De enige die er nog wat van weet te maken is Robert Forster (Jackie Brown), die zijn vader met gezondheidsproblemen speelt. Echt grappig of absurd - zoals bij een Coen Brothers film - wordt het nooit. De cinematografie is niks bijzonders en van de muziek kan ik me ook niks herinneren. Als Cummings een acteur zoals Casey Affleck had weten te strikken voor de hoofdrol (ik moest nl. de hele tijd aan hem denken bij het zien van Cummings' poging tot acteren) dan was de film wellicht wat beter geweest. The Wolf of Snow Hollow is 't nu allemaal net niet. | |
Everything Everywhere All at Once (2022) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 139 min | MPAA: R Een beetje een dubbel gevoel. Leuke invalshoek voor een multiverse, ook wel eens fijn zonder superhelden. Tegelijkertijd is de film naar mijn idee wel een 20 á 30 minuten te lang en is de humor af en toe wel heel erg platvloers. Naarmate de film vordert wordt het voor mij te absurd en ook wat hak-op-de-takkerig. Het laatste half uur was voor mij de koek wel op en moest ik moeite doen om de aandacht er bij te houden. Meer van verwacht, maar dat heb je wel eens. | |
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Deze was geinig inderdaad, een keer wat anders dan dat zoetsappige gedoe. Fatman vond ik ook leuk daarom.Wildfire schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:32:
Violent Night (2022) [Afbeelding: Violent Night (2022)] Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 112 min | MPAA: R Eindelijk weer eens een leuke kerstfilm! Alhoewel natuurlijk met een forse twist gezien de hoeveelheid (gewelddadige) actie van de Kerstman.
Ik heb me prima vermaakt met deze film. Zo mogen ze er meer maken![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ja.. precies dit. Het leek soms verdorie wel een natuurdocumentaire en een promotiefilm van het WNF. Wat op zich een prima tijdsvermaak is maar daar ga ik niet voor naar een bioscoop.AcidBurn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 00:32:
Ik ga er niet eens een volwaardige review aan wijden.
Dat had écht een uur korter gekund en met ruim 3 uur speeltijd verwacht je dan dat er een goede karakterontwikkeling is maar ik voelde geen sympathie voor welk karakter dan ook.
Er waren dan ook best wat mensen die na 1.5 uur de zaal verlieten. De popcorn was het hoogtepunt van de avond.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
I Believe in Santa (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: N/A Zure single mom is een film lang zuur; houdt niet van kerst en is nog wat extra zuur. Catch is dat ze een man ontmoet welke oprecht in het bestaan van de kerstman gelooft. Halverwege de film is de vrouw nog steeds zuur en dat houdt aan tot het einde dat mega voorspelbaar is. Vul dit aan met erg knullig en slecht uitgevoerd green screen werk, een physics defying kartonnen slede race en nog wat extra grumpy zuurheid. Thank's a lot Lisa. Dit is een don't watch. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
S.W.A.T.: Firefight (2011) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Ik had deze laatst aangezet als achtergrond bij de was, maar het is echt lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. Er zitten best wat aardige acteurs in, en hun prestaties zijn ook niet per se slecht, maar het verhaal.. Het is om te huilen zo slecht en clunky geschreven. Er worden continue stappen overgeslagen die de gebeurtenissen 'logisch' zouden moeten maken en de keuzes die personages maken zijn lachwekkend zo dom. Ik denk dat zelfs mijn dochter die vandaag 6 is geworden een soepeler lopend verhaal had kunnen verzinnen. Geen pijn aan m'n ogen, maar m'n hersenen protesteren. ![]() | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Pleasure (2021) | ![]() |
Tweakers: 6.4 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R Een 19-jarig Zweeds meisje vertrekt naar Los Angeles om het te gaan maken in de porno-industrie. Ze komt er al snel achter dat niet alles rozengeur en manenschijn is en ze er op meerdere vlakken meer voor moet opofferen dan ze gedacht had. De film is redelijk expliciet, niet kijken als je onzeker of bang voor grote piemels bent. Het geeft vooral een beeld van hoe het er achter de schermen aan toe gaat, wat dat betreft heeft het wat weg van een documentaire. Qua verhaal heeft het vrij weinig om het lijf. De drive van de hoofdrolspeelster om een zogenaamd Spieglermodel (een A-listing pornoster) te worden is bewonderingswaardig en tegelijk pijnlijk om te zien. Ze acteert overigens prima en met overtuiging. Gezien op Prime. | |
Beter dus om gewoon Boogie Nights nog een keer op te zetten.Superkiwi schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:56:
Pleasure (2021) [Afbeelding: Pleasure (2021)] Tweakers: 6.4 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R Een 19-jarig Zweeds meisje vertrekt naar Los Angeles om het te gaan maken in de porno-industrie. Ze komt er al snel achter dat niet alles rozengeur en manenschijn is en ze er op meerdere vlakken meer voor moet opofferen dan ze gedacht had.
De film is redelijk expliciet, niet kijken als je onzeker of bang voor grote piemels bent. Het geeft vooral een beeld van hoe het er achter de schermen aan toe gaat, wat dat betreft heeft het wat weg van een documentaire.
Qua verhaal heeft het vrij weinig om het lijf. De drive van de hoofdrolspeelster om een zogenaamd Spieglermodel (een A-listing pornoster) te worden is bewonderingswaardig en tegelijk pijnlijk om te zien.
Ze acteert overigens prima en met overtuiging.
Gezien op Prime.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Without Remorse (2021) | ![]() |
Tweakers: 3.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller, War | Runtime: 109 min | MPAA: R Gisteravond deze film gekeken, had hem al een tijdje op mijn lijstje staan maar ben positief verrast door de film. Er is geen moment dat de film verveelt en het verhaal pakt je gelijk vanaf het begin, want deze is sterk en duidelijk. Ik zie dat de film een 3.5 als beoordeling op Tweakers heeft gekregen, daar kan ik mij helemaal niet in vinden want dan zijn er wel andere films die een veel minder goed verhaal hebben dan deze film. | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.