Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 180 ... 274 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Twhomp schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:04:
[...]

Nou quote ik jou, maar ik zie dit argument best vaak in dit topic langskomen.

Ik ben toch niet de enige die alleen hele goede films wellicht nog een keer kijkt?

Of anders gezegd: 99% van de films die ik kijk, hoef ik niet nog een keer te zien. Dus als waardeoordeel is dat dan toch niet handig?
Of kijkt men juist wel altijd films minstens 2x?

(en hoe zit het met guilty pleasures? "Slechte" films die je toch vaker kijkt. Of films die je door omstandigheden nogmaals ziet, maakt dat de film dan automatisch goed?)
OT maar:

Ik kijk sommige films 2 of meerdere keren. Maar dan moeten dat echt films zijn die ik echt leuk vind en dat kunnen echt uiteenlopende titels zijn......van The Big Lebowski, Papilon, I am Legend, The Bourne-films tot aan American Psycho.

Zelfde gaat op voor series.......Band of Brothers zo'n 4 x gekeken inmiddels en The Punisher gaat binnenkort voor de 3de keer aan.

Er kunnen gerust jaren tussen re-runs zitten en de redenen zijn zeer divers waarom ik iets weer aanzet, van genieten van cinegraphische hoogstandjes, mijn stemming of genieten van het optelsommetje van redenen waarom uberhaupt mensen een film kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 07-12-2022 10:46 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 20:11

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb Dune 2021 nu al 6x gezien. Binnenkort nog een keer met de partner, die voor het eerst haha.

Kijk best veel films opnieuw, hoeven niet perse hele goeie te zijn, soms ben ik ergens voor in de stemming. Een beetje zoals muziek albums. Laatst weer eens Falling Down gezien. Ook al vaak gezien.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 07-12-2022 11:02 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 16:34
Bor schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:06:
[...]

Ik kijk vrijwel nooit een film voor de 2e keer, hoe goed ik hem ook vind. Er zijn een paar uitzonderingen geweest maar die zijn op twee handen te tellen en daarbij zat er jaren en jaren tussen.
Voor mij ook helemaal akkoord, ik kijk vrijwel geen enkele film meerdere keren.
Er zijn nog zoveel films te ontdekken dat ik geen 2de keer kijk naar een film die ik al gezien heb. (tenzij dat die ergens op TV komt of zo) maar zelf bewust diezelfde film nog eens opzetten, doe ik ook bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 23:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MrVegeta schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:01:
Ik heb Dune 2021 nu al 6x gezien. Binnenkort nog een keer met de partner, die voor het eerst haha.

Kijk best veel films opnieuw, hoeven niet perse hele goeie te zijn, soms ben ik ergens voor in de stemming. Een beetje zoals muziek albums. Laatst weer eens Falling Down gezien. Ook al vaak gezien.
Same here, Dune is idd een perfect recent voorbeeld maar bv The God Father, Star Wars 4-5-6, Indiana Jones 1/2, Back to The Future trilogie en mijn guilty pleasure Army of Dead heb ik al vele malen gezien.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:45

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik ben toch niet de enige die alleen hele goede films wellicht nog een keer kijkt?

Of anders gezegd: 99% van de films die ik kijk, hoef ik niet nog een keer te zien. Dus als waardeoordeel is dat dan toch niet handig?

(en hoe zit het met guilty pleasures? "Slechte" films die je toch vaker kijkt. Of films die je door omstandigheden nogmaals ziet, maakt dat de film dan automatisch goed?)
Sommige films heb ik echt al heel vaak gezien. Dat zijn dan vooral films uit mijn jeugd (eind jaren '80 t/m grofweg 2002). daar zit een groot deel jeugsentiment bij. Daarnaast vind ik dat een hoop actiefilms uit die tijd beter zijn dan nu. Oké, op het gebied van CGI is wel het één en ander aan te merken.

Het kan ook dat ik gewoon eens een film op zet omdat ik specifiek ergens zin in heb en weet wat ik kan verwachten. En dan pak ik toch best vaak films die ik al heb gezien maar inmiddels al zowat 20 jaar oud zijn, of die ik een jaar of vier/vijf voor het laatst gezien heb.

De afgelopen paar weken heb ik een aantal films herkeken uit de jaren 90 (reviews volgen nog). Hoewel ik alles al wist, was het gewoon leuk om ze weer eens te zien.
En films als The Matrix, The Rock, Con Air, Romeo & Juliet, Lord of the Rings trilogie, diverse James Bonds, Indiana Jones, Braveheart, 5th Element, Heat, Saving Private Ryan, Schindler' List, Gladiator, Titanic etc. zijn wat mij betreft ook tijdloos.

Oh, en het is voor mij ook gewoon leuk om films te kijken met anderen die de film nog niet gezien hebben.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 12:08
[...]

Ligt er een beetje aan, de Nolanfilms als Inception en TeNeT vond ik pas na een 2e keer kijken beter te begrijpen en hele fijne films. Verder heb ik nog wel een stapeltje “go-to” films als ik even geen idee heb wat te kijken, meestal zijn dat de nieuwere James Bond films, ook de Dark Knight Trilogie of een goede Sci-fi/WOII film zet ik graag nog een keer op.

Qua quilty pleasures kijken we elke kerstperiode in elk geval Die Hard 1 en 2. Soort traditie.
Nu met de kinderen is Home Alone en -geen film- de Mr Beans Christmas erbij gekomen.

En ik hou er wel van een “slechte” comedy als American Pie, The Hangover, Project X of Superbad weer op te zetten. Gegarandeerd elke keer toch wel lachen (althans, als het je humor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 01:32
[...]

Klopt. Ik kijk eigenlijk heel vaak films opnieuw. Als een film geen 7 haalt dan heb ik die neiging minder.

Ik vond Aubrey Plaza in deze film heel goed acteren, dus qua dat betreft zou ik hem best nog een keer willen zien, maar het plot is zo standaard in elkaar gezet dat hij net die 7 niet haalt, wat ik dan benadrukte met dat ik hem niet nog een keer hoef te zien. Op zich had ik dat inderdaad kunnen weglaten, omdat ik al aangaf dat het niet boeiend genoeg was.

Aanvulling:
Overigens kijk ik ook wel eens een film met een eigen beoordeling van 6 opnieuw, maar daar heb ik eigenlijk altijd spijt van.

[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 07-12-2022 13:43 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Prosac schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:09:
[...]

Ligt er een beetje aan, de Nolanfilms als Inception en TeNeT vond ik pas na een 2e keer kijken beter te begrijpen en hele fijne films. Verder heb ik nog wel een stapeltje “go-to” films als ik even geen idee heb wat te kijken, meestal zijn dat de nieuwere James Bond films, ook de Dark Knight Trilogie of een goede Sci-fi/WOII film zet ik graag nog een keer op.

Qua quilty pleasures kijken we elke kerstperiode in elk geval Die Hard 1 en 2. Soort traditie.
Nu met de kinderen is Home Alone en -geen film- de Mr Beans Christmas erbij gekomen.

En ik hou er wel van een “slechte” comedy als American Pie, The Hangover, Project X of Superbad weer op te zetten. Gegarandeerd elke keer toch wel lachen (althans, als het je humor is).
Die "slechte" comedies zijn soms ook wel een aardige weergave van de tijdsgeest. Waar je grappen over 'mag' maken verandert met de tijd. Een groot aantal grappen in American Pie zouden nu echt absoluut niet meer kunnen. Andere grappen zijn dan weer heel erg belegen of refereren naar pop-culture die tegenwoordig zowat vergeten zijn. Police Academy, Naked Gun, Airplane, Hot Shots etc. Ik vond ze als kind echt hilarisch. Nu krijg ik er hooguit een flauwe glimlach van.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 12:08
Vrijdag schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:11:
[...]

Die "slechte" comedies zijn soms ook wel een aardige weergave van de tijdsgeest. Waar je grappen over 'mag' maken verandert met de tijd. Een groot aantal grappen in American Pie zouden nu echt absoluut niet meer kunnen. Andere grappen zijn dan weer heel erg belegen of refereren naar pop-culture die tegenwoordig zowat vergeten zijn. Police Academy, Naked Gun, Airplane, Hot Shots etc. Ik vond ze als kind echt hilarisch. Nu krijg ik er hooguit een flauwe glimlach van.
Haha, dat is wel herkenbaar inderdaad. De door jou genoemde films vond ik als kind echt geniaal. Maar nu grinnik ik om de meeste grappen niet meer. Erg belegen en flauw. Misschien denk ik over 10 of 20 jaar hetzelfde over American Pie en Superbad.
misschien ook het verschil in leeftijd inderdaad, Naked Gun e.d. is van mijn pre-puber periode en American Pie van tijdens en erna.
Hoewel je ook in de American Pie serie de delen hebt die gewoon té over de top zijn (met name die zonder de basis-acteurs).

Wat betreft humor is het wel grappig om te constanteren dat mijn kinderen (5 en 7) Mr Bean óók grappig vinden, maar andere dingen die ik als kind hilarisch vond (kan zo ff geen voorbeeld bedenken :+ ) dan weer niks aan. Dat tekent misschien ook wel hoe sterk juist die humor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-07 20:52
Ik ben er ook zoeen, die regelmatig dezelfde films nog een keer kijkt. Om verschillende redenen.
Scream 1 heb ik echt het meest gezien van alles. Simpelweg omdat dat destijds de enige film was die ik op videoband had :D

Veel films die we vaak kijken, komen inderdaad door jeugdsentiment.
Jurassic Park 1, Ninja Turtles 1 en 2, Mortal Kombat 1 en 2, Bad Boys 1 en 2, Die Hard 1 2 en 3.
De quotes uit die films worden nog zeer regelmatig aangehaald in mijn vriendenkring.
Al deze films kun je bij ons ten allen tijde opzetten. We kunnen de teksten dromen, en toch blijft het leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik kan mij daar echt helemaal niets bij voorstellen. Na 1x heb ik het echt wel gezien en kijk ik liever iets nieuws dan dat ik het verhaal waarvan ik al weet hoe het eindigt nog een keer door moet. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 07-12-2022 16:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Bor schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:56:
Ik kan mij daar echt helemaal niets bij voorstellen. Na 1x heb ik het echt wel gezien en kijk ik liever iets nieuws dan dat ik het verhaal waarvan ik al weet hoe het eindigt nog een keer door moet. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur :)
Dan ga ik er gemakshalve maar vanuit dat jij ook geen enkele dvd/blueray in de kast hebt staan, en geen enkele film op je harde schijf? Eenmaal gezien heb je het toch niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AcidBurn schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:59:
[...]

Dan ga ik er gemakshalve maar vanuit dat jij ook geen enkele dvd/blueray in de kast hebt staan, en geen enkele film op je harde schijf? Eenmaal gezien heb je het toch niet meer nodig.
Ik heb inderdaad vrij weinig tot geen dvd's / blue ray's in het bezit. Ik zou die ook echt niet snel kopen. Een muziek concert is denk ik een uitzondering; daar kan ik wel vaker naar kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:22
Er zijn films die gewoon goed blijven, hoe vaak je ze ook kijkt. Films zoals Blade Runner, Aliens, The Shining, Stalker, Fear and Loathing in Las Vegas en My Neighbour Totoro kan ik gewoon om de zoveel tijd opzetten en dan ben ik nog steeds net zo geboeid als toen ik deze films voor de eerste keer keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-07 14:50
Eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 07:41
Voor mij zijn dat de historische actie/dramafilms van met name Ridley Scott die ik regelmatig opnieuw kan kijken. Robin Hood (directors cut), Gladiator, Kingdom of Heaven (directors cut) etc. Heerlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

BCC

Ik herkijk alien zeker 1x per jaar. Maar verder geen andere :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Irishman (2019)The Irishman (2019)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 209 min | MPAA: R
Martin Scorsese komt met een nieuwe film? Daar moet je als filmfan een keer uitgebreid voor gaan zitten.

Al in 2019 gereleased, heb ik 'm drie jaar op mijn kijklijst laten staan. Hier heb ik ondertussen wel spijt van gekregen.

Frank is het karakter waar het voornamelijk over gaat. Je ziet hem en zijn contacten hun hele leven in beeld doorbrengen, met knappe fysieke en digitale makeup.

In deze lange maar zeker niet saaie film ontdekt hij dat een crimineel leven niet goed te combineren is met een familie.

Aan het einde van de rit wordt de film niet afgesloten met een wonderlijk (het is Scorsese, geen Marvel) gevecht, maar blijft de deur openstaan voor een gezond stukje zelfreflectie rondom grotendeels prachtig filmwerk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 18:23
The Swimmers (2022)The Swimmers (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Verhaal gaat over twee zusjes die vluchten uit Syrië naar Duitsland. In hun thuisland zijn ze professionele zwemmers en druk bezig met hun doel: de olympische spelen. Wanneer tijdens een zwemwedstrijd het zwembad onder vuur genomen wordt nemen ze het besluit naar Duitsland te vluchten, samen met hun neef.

Het grootste deel van deze film gaat over de vlucht zelf. Hoe ze van een bijna gezonken rubberboot naar een rit achterin een vrachtwagen gaan. Het geeft soms een aangrijpend beeld van wat een vluchteling allemaal tegenkomt en hoe sommige mensen niet te vertrouwen zijn, ondanks hun mooie blauwe ogen. Door de opbouw van de film verdwijnt het zwemmen wat naar de achtergrond en wordt dat in de laatste 20-30 minuten weer opgepakt. Dat maakt het einde wat raar.

Verder een goede, waar gebeurde, film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-07 13:21
The Batman (2022)The Batman (2022)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 176 min | MPAA: PG-13
Te lang, met een Emo-batman. Slechte dialogen, geforceerde liefde. Antagonist was ook maar matig. Leek vooral een jab naar ‘de blanke witte man’.
Slechtste batman film die ik tot nu toe heb gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MagniArtistique schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:33:
Slechtste batman film die ik tot nu toe heb gekeken.
Heb je Batman Forever al gezien?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-07 13:21
Stukfruit schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:48:
[...]

Goed punt. Slechtste batman van de afgelopen 25 jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Guardians of the Galaxy Holiday Special (2022)The Guardians of the Galaxy Holiday Special (2022)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 41 min | MPAA: TV-14
Peter Quill ziet het allemaal even niet meer zitten nu zijn geliefde Gamora er niet meer is. De rest van de Guardians ontdekt dat het op aarde binnenkort Kerstmis is. Om Peter op te vrolijken gaan ze daarheen om het perfecte cadeau voor hem te vinden: 'Footloose'-ster Kevin Bacon.

Jammer dat deze Holiday Special maar 45 minuten was, want wat hebben wij gelachen om deze special. Wat zijn die Drax en Mantis toch een geweldige combinatie om zo samen op pad te sturen, want wat maken die veel gekkigheid mee op aarde! Zeker een aanrader om te kijken mensen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 00:38

Superkiwi

Hoi doei

Grappig hoe de meningen verschillen over het vaker kijken van dezelfde film.
Ik heb hier een redelijke verzameling aan blu-rays (sinds ik twee jaar geleden begon met de streamingdiensten geen nieuwe meer aangeschaft trouwens) en heb alles in mijn collectie minstens twee keer gezien. Als een film mij vermaakt (films zijn immers entertainment) vind ik het geen probleem om 'm later nog eens een keer te kijken.
Films als TAXI! (de Franse, niet die Queen Latifa meuk), Pirates of the Caribbean, The Fast & The Furious, Bad Boys, Die Hard, The Dark Knight en Ghostbusters, om er maar een paar te noemen zijn de 15 keer al ruim gepasseerd en ze vervelen nooit.
Films die in mijn all-time top 5 staan daarentegen (Joker, Black Swan, Three Billboards Outside Ebbing Missouri) heb ik tot nu toe slechts één keer gezien, best apart eigenlijk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 11:07

Robtimus

me Robtimus no like you

Stukfruit schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:48:
[...]

Vond je die slechter dan Batman & Robin? Forever was in ieder geval nog niet zo slecht dat de filmreeks stopte en een reboot nodig was.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Robtimus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:54:
[...]

Vond je die slechter dan Batman & Robin? Forever was in ieder geval nog niet zo slecht dat de filmreeks stopte en een reboot nodig was.
Ik vond ze beiden even slecht, maar Forever blijft beter hangen door Seal ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Batman & Robin staat mij meer bij. Maar dat was vooral vanwege Batgirl en Poison Ivy O+ ( * Vrijdag heeft een obsessie voor roodharige vrouwen O+ )

...oké, en de oneliners van Mr. Freeze. "Ok everybody, chill!" 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 09-12-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-07 19:31
De vaak te kijken films zijn hier toch wel de reeksen van Lord of the Rings en Harry Potter. Fast and Furious 1 en 2 heb ik ook mega vaak gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:48

franssie

Save the albatross

Stukfruit schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 01:48:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Nope (2022)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Nope (2022)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R
[justify]<>
En is dat slecht? Nope!
Prima review en wat een film - iets lang maar dat komt mijns inzien voornamelijk door de wat lange proloog. Deze ga ik nog een paar maal kijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 07:14

Honesty

kattenneus!

Vrijdag schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:26:
Batman & Robin staat mij meer bij. Maar dat was vooral vanwege Batgirl en Poison Ivy O+ ( * Vrijdag heeft een obsessie voor roodharige vrouwen O+ )

...oké, en de oneliners van Mr. Freeze. "Ok everybody, chill!" 8)
hoe vaak per week kijk je dan wel niet aquaman voor amber heard?

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:48

franssie

Save the albatross

Honesty schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:40:
[...]

Dank voor de tip (al is dat niet het echte rode haar) :>

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Laatst gekeken naar de Godfather I. Je merkt aan het tempo en de manier van filmen dat het niet eentje van de laatste tijd is. Maar ik snap waarom het een klassieker is voor het genre. Ik geef de film een 8,5/10. Goede opbouw, cast dik in orde, muziek past erg goed bij de scènes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Guillermo del Toro's Pinocchio (2022)Guillermo del Toro's Pinocchio (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Drama, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG
Na de "my boy..."-versie van Disney, met een script dat niet eens goed genoeg was om als brandhout te dienen, was het vanavond de beurt aan die van Guillermo del Toro.

Interessant genoeg is deze versie ook een musical en zingen de karakters er vrolijk op los. Opvallend, want de achtergrond waartegen het zich afspeelt is verre van prettig.

Gevolgd door een wat langere introductie dan je in eerste instantie denkt te gaan zien, is er een onverwacht moment dat zich de rest van de film vasthout (sorry :+). Het is niet de enige wijziging ten opzichte van de zoete Disneyversie die deze variant interessanter maakt.

Met een klein minpuntje voor hyper-ADHD Pinokkio, lijkt de zoethoutsmaak van del Toro wel een succesje op te leveren voor Netflix en uit het juiste hout gesneden te zijn. Hier is weinig aan gelogen.

Daarnaast is de film niet te kort of te lang dus je zal er geen houten kont van krijgen!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lady Chatterley's Lover (2022)Lady Chatterley's Lover (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126 min | MPAA: R
Verveelde vrouw met verwaande doch rijke en invalide vent verliest zichzelf in een seksrelatie met de jachtopziener en zijn hond Fluffy.

De film werd gepresenteerd als opvallend vanwege de hoeveelheid seks. Missionairis, doggystijl, schildpadje en de "shit ik krijg zometeen kramp in m'n voeten als ik nog langer door moet gaan" passeren allemaal de revue.

Verder niet bijzonder. Het is vooral een excuus voor het maken van porna en dat is prima gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 16:37

4POX

Everybody is wired

Stukfruit schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 05:11:
Lady Chatterley's Lover (2022)[Afbeelding: Lady Chatterley's Lover (2022)]
Verveelde vrouw met verwaande doch rijke en invalide vent verliest zichzelf in een seksrelatie met de jachtopziener en zijn hond Fluffy.

De film werd gepresenteerd als opvallend vanwege de vele hoeveelheden met seks. Missionairis, doggystijl, schildpadje en de "shit ik krijg zometeen kramp in m'n voeten als ik nog langer door moet gaan" passeren allemaal de revue.

Verder niet bijzonder. Het is vooral een excuus voor het maken van porna en dat is prima gelukt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Mijn moeder zat aan het scherm vast gekluisterd. Ik zat van verveling op IMDB en liet vallen van. "he dat is Diane van the crown". Voor mams kon die film niet meer stuk. De jager leek heel bekend. Ja. Hij zat in 1 van de beste (cowboy) serie die ik in jaren heb gezien.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Noel Diary (2022)The Noel Diary (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: N/A
Kerstfilms zijn niet altijd even goed. Dat bewijs The Noel Diary ook weer. Ongeloofwaardige scene's, soms low budget ogende shots alsof ze achteraf nog in de film geplakt zijn en een eind waarbij is dacht dat de stream onderbroken werd. De besneeuwde landschappen maken het een beetje goed maar over het algemeen weet deze film nergens te overtuigen. Een 5 is echt de max.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Belle (2021)Belle (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG
Belle, de laatste film van Mamoru Hosoda (Wolf Children, Mirai), is een kruising tussen Belle en het Beest, Ready Player One, Paprika en zijn eerdere film Summer Wars. Suzu, een muurbloempje die op jonge leeftijd haar moeder door een noodlottig ongeluk is kwijtgeraakt, ontpopt zich in de virtuele wereld als de immens populaire zangeres Bell(e). Hiermee trekt ze de aandacht van The Dragon, die constant op de hielen wordt gezeten door Justin en The Justices, een soort van internetpolitie. Geïntrigeerd probeert ze achter zijn identiteit te komen en komt meer te weten dan ze eigenlijk zou willen. Zoals elke film van Hosada is de animatie fantastisch en wordt voorzien van een enorm catchy soundtrack. Tot zo ver het goede nieuws, want verhaaltechnisch is Belle een regelrecht rommeltje. Het plot springt alle kanten op en veel personages worden er aan de haren bijgesleept, zonder enige karakterontwikkeling. Er wordt bijna niks uitgelegd over hoe de virtuele wereld 'U' werkt en daardoor leidt het zijplotje over een belangrijk thema (kindermishandeling) ook tot niks. Ik heb Hosoda hoog zitten, maar met Belle laat hij toch een paar flinke steken vallen. Ondanks de prachtige animatie en soundtrack is dit voor mij echt te weinig om er een voldoende voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De film werd gepresenteerd als opvallend vanwege de hoeveelheid seks. Missionairis, doggystijl, schildpadje en de "shit ik krijg zometeen kramp in m'n voeten als ik nog langer door moet gaan" passeren allemaal de revue.

Hoe verhoudt de film zich met het origineel? Dat was voor die tijd best wel een stomende film. Maar ik denk nu wel een beetje gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:54:
[...]

Hoe verhoudt de film zich met het origineel? Dat was voor die tijd best wel een stomende film. Maar ik denk nu wel een beetje gedateerd.
Welk origineel? Film of serie? Volgens Google zijn er meerdere :Y

Die heb ik niet gezien, maar als ik de trailers mag geloven dan is er weinig verschil.

Hoewel de film wel een poging doet om er iets van een achtergrondverhaal omheen te hangen is het niet echt gemaakt om serieus de klasseverschillen te belichten. Het gaat om gevoel, niet om de oorzaak van dat gevoel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Lady Chatterley's Lover (2022)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Lady Chatterley's Lover (2022)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 126 min | MPAA: R
[justify]Verveelde vrouw met verwaande doch rijke en invalide vent verliest zichzelf in een seksrelatie met de jachtopziener en zijn hond Fluffy.
De vrouw verliest zich in een seksrelatie met de jachtopziener EN zijn hond Fluffy :?
Ik weet niet of ik deze film wel wil zien... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:49:
[...]

De vrouw verliest zich in een seksrelatie met de jachtopziener EN zijn hond Fluffy :?
Ik weet niet of ik deze film wel wil zien... 8)7
offtopic:
Fluffy ligt er waarschijnlijk vooral naar te kijken terwijl ie zich afvraagt waarom mensen zo raar zijn ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is dus een remake van de film Lady Chatterley's Lover uit 1981 met Siliva Kristel in de hoofdrol zoals tegenwoordig wel vaker gebeurt.

IMDB: Lady Chatterley's Lover (1981)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:55:
[...]

Het is dus een remake van de film Lady Chatterley's Lover uit 1981 met Siliva Kristel in de hoofdrol zoals tegenwoordig wel vaker gebeurt.

Remake van die uit 1981? Of uit 1993 (serie met Sean Bean die niet dood ging :+)? Of uit 2006? Misschien uit 2015 anders? 1977 misschien?

Afgaande op de trailers lijken ze allemaal één ding gemeen te hebben: ze gaan niet erg diep in op de achtergrond van een klassemaatschappij of de (psychische) machtsstrijd om daaraan te ontsnappen. Het is vooral zwijmelwerk.

Ook niet mis mee trouwens. Lady Chatterley lijkt alleen wel vaker opnieuw verfilmd te zijn dan Batman :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
sjaool schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:55:

Beide films zijn verfilmingen van het boek Lady Chatterly's Lover, uit 1928. Dat boek was tot 1960 zelfs verboden in Engeland vanwege de expliciete beschrijvingen van de seks, en het klasseverschil tussen de adelijke dame en de jachtopziener uit de werkende klasse wat voor die tijd echt ongehoord was.

Ik heb als hitsige tiener in de jaren '80 nog wel eens door een Nederlandse vertaling van dat boek gebladerd om de seks beschrijvingen met rode oortjes te lezen. Met dank aan mijn ouders die dat boek in hun boekenkast hadden staan! :D

Eens kijken of mijn vrouw voor deze film te porren is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Precies! En met een boek dat zo vaak verfilmd is vraag ik me eigenlijk wel af waarom er nog geen vrouwelijke Christopher Nolan (Lisa Joy? :)) is opgestaan om het eens goed aan te pakken. Net zoals toen met Batman.

Want het verhaal zou absoluut interessant kunnen zijn, maar tot nu toe lijkt het nog niet de gemiddelde roman te ontstijgen. Wel jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 10-12-2022 20:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

Everything Everywhere All at Once (2022)Everything Everywhere All at Once (2022)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 139 min | MPAA: R
Een frisse draai aan het multiversum concept. Bijzonder, hectisch, inventief, overtuigend, precies genoeg humor zonder flauw te worden en over het algemeen prima acteerprestaties zorgen voor een film die ik niet snel weer zal vergeten. Ik vermoed dat het een like it or hate it film is voor velen. Zonder al te veel weg te willen geven: kijken!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Perfect Blue (1997)Perfect Blue (1997)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Crime, Drama | Runtime: 81 min | MPAA: TV-14
Psychologische thriller anime, waarin een popidool een carrière switch maakt naar actrice. Dat gaat niet helemaal zonder slag of stoot en ze wordt daarbij gevraagd dingen doem die ze logischerwijs liever niet doet. Ze twijfelt dan ook continu of ze wel de juiste beslissing gemaakt heeft, maar praat zichzelf dan toch weer moed in.

In de film is er geen duidelijke scheiding tussen werkelijkheid en fantasie, wat de film niet altijd even makkelijk te volgen maakt. Het doet me qua dat betreft een beetje denken aan Enemy van Denis Villeneuve.

Als je online kijkt, kun je wel verklaringen vinden voor de film, maar ik moet zeggen dat ik zelf toch wel enigszins twijfel aan de validiteit van zo'n verklaring. Ik denk dat de film zo gemaakt is dat je niet echt 1 verklaring hebt waarbij dan meteen alles klopt.

Het is een hele goede film, maar het einde vond ik niet helemaal 100% overtuigend qua verklaring van alles wat er aan vooraf gaat (al hangt dat ook wel een beetje af van je interpretatie van de film).

@Superkiwi Black Swan (en ook wat andere films) lijken geïnspireerd te zijn door Perfect Blue. Dit wordt wel door regisseurs ontkent, maar je kunt er niet om heen dat er veel parallellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:13:
Perfect Blue (1997)[Afbeelding: Perfect Blue (1997)]
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Crime, Drama | Runtime: 81 min | MPAA: TV-14
Psychologische thriller anime, waarin een popidool een carrière switch maakt naar actrice. Dat gaat niet helemaal zonder slag of stoot en ze wordt daarbij gevraagd dingen doem die ze logischerwijs liever niet doet. Ze twijfelt dan ook continu of ze wel de juiste beslissing gemaakt heeft, maar praat zichzelf dan toch weer moed in.

In de film is er geen duidelijke scheiding tussen werkelijkheid en fantasie, wat de film niet altijd even makkelijk te volgen maakt. Het doet me qua dat betreft een beetje denken aan Enemy van Denis Villeneuve.

Als je online kijkt, kun je wel verklaringen vinden voor de film, maar ik moet zeggen dat ik zelf toch wel enigszins twijfel aan de validiteit van zo'n verklaring. Ik denk dat de film zo gemaakt is dat je niet echt 1 verklaring hebt waarbij dan meteen alles klopt.

Het is een hele goede film, maar het einde vond ik niet helemaal 100% overtuigend qua verklaring van alles wat er aan vooraf gaat (al hangt dat ook wel een beetje af van je interpretatie van de film).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10

@Superkiwi Black Swan (en ook wat andere films) lijken geïnspireerd te zijn door Perfect Blue. Dit wordt wel door regisseurs ontkent, maar je kunt er niet om heen dat er veel parallellen zijn.
Zo moeilijk was t verhaal toch niet? Het wordt bewust vrij vaag gehouden, maar het einde gaf toch wel een duidelijk antwoord hoe de vork in de steel zit.

spoiler:
Mima's vriendin Rumi die niet kon verkroppen dat ze een carriereswitch had gemaakt en zodanig in de war ervan raakte dat ze dacht dat ze Mima zelf was (meervoudige persoonlijkheidsstoornis), en dus ook Mima's online dagboek vol schreef, al die foto's maakte en moorden pleegde.

Darren Aronosky is een fan van de film, dus niet zo vreemd dat Black Swan gelijkenissen vertoont met Perfect Blue. Hij heeft zelfs de badkuipscene één op één gekopieerd in Requiem for a Dream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

josh-hill schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:13:
Perfect Blue heb ik nooit gezien. Ik ga eens kijken of ik 'm kan vinden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19-07 13:33
No Strings Attached (2011)No Strings Attached (2011)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R
Leuke feelgoodmovie mijns inziens. Zitten wel wat goede grappen in waardoor de film bij tijd en wijlen vermakelijk is. Verhaal verveelt niet en het einde is natuurlijk wat je kunt verwachten.

Fargo (1996)Fargo (1996)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Weer iets van de Coen brothers, vorige films van hun die ik keek vond ik niet zo. Maar deze vond ik eigenlijk wel vermakelijk. Briljant acteerwerk van Frances McDormand. Film is lekker droog en plot is simpel en wordt vrij snel in de film duidelijk. De film heeft ook een concreter einde dan de andere films van hun die ik heb gezien.

A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019)A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 86 min | MPAA: G
Ik zag hierboven discussie of je een film één of meerdere keren bekijkt maar ik kan verklappen dat met jonge kinderen het niet bij één keer blijft als ze een film leuk vinden. En dit is een geniale film. Sowieso is Shaun the Sheep een uitstekende animatieserie en deze film is ook top. Origineel verhaal met leuke momenten en met trieste momenten. Precies de goede balans en dat zonder spraak.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Taxi Driver (1976)Taxi Driver (1976)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Mwah, ik had er meer van verwacht. Grappig gefilmd met vooral de shots die het taxirijden afwisselen (verkeerslichten), maar vond het verhaal wat rommelig.
spoiler:
Zo snap ik niet zo goed waarom hij nou die senator wil omleggen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
P-Rock schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:05:
[...]

Zo moeilijk was t verhaal toch niet? Het wordt bewust vrij vaag gehouden, maar het einde gaf toch wel een duidelijk antwoord hoe de vork in de steel zit.

spoiler:
Mima's vriendin Rumi die niet kon verkroppen dat ze een carriereswitch had gemaakt en zodanig in de war ervan raakte dat ze dacht dat ze Mina zelf was (meervoudige persoonlijkheidsstoornis), en dus ook Mima's online dagboek vol schreef en al die foto's maakte.

Darren Aronosky is een fan van de film, dus niet zo vreemd dat Black Swan gelijkenissen vertoont met Perfect Blue. Hij heeft zelfs de badkuipscene één op één gekopieerd in Requiem for a Dream.

[YouTube: "Requiem for a Dream" and "Perfect Blue" bathtub scene]
Dat "duidelijke antwoord hoe de vork in de steel zit" moet je volgens mij niet letterlijk nemen, want het verklaart niet in 1 keer de rest van het verhaal. Zoals ik al zei vond ik het daarom een onbevredigende verklaring.

Ik heb nu nog even specifiek een zoekopdracht gedaan op dat er verschillende interpretaties van de film zijn en mijn interpretatie stemt eigenlijk grotendeels overeen met https://www.theotherfolk.blog/dissections/perfect-blue

spoiler:
De standaard interpretaties negeren sommige zaken die daar niet mee overeenstemmen en is daarmee wat mij betreft te kort door de bocht. Bovendien zit de film vol met hints over fantasie en werkelijkheid. De film lijkt meer een visualisatie van belangrijke thema's (zoals de gevaren van verafgoding) dan dat alle scenes door het einde letterlijk te verklaren zijn. Veel zaken in de film zijn (bewust) onlogisch.

Ceci n'est pas une pipe.

(dit laatste schreef ik overigens voor ik het in het genoemde artikel las)

En inderdaad, ik was iets te snel met melden dan regisseurs leentje-buur bij Perfect Blue ontkennen. Maar de regisseur van Black Swan ontkent het in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
@Dennis Taxi Driver wil ik ook weer opnieuw kijken (nu hij op Prime staat), want de eerste keer dat ik hem huurde, werd ik ook niet bepaald weggeblazen, maar omdat de film zo'n hoog aanzien heeft wil ik hem nog wel een tweede kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mensen zoeken graag dingen die er niet zijn. Zie bijvoorbeeld de documentaire 'Room 237' en datzelfde gevoel kreeg ik bij dat schrijfsel waar je naar linkt. Het wordt moeilijker gemaakt dan dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik bedoel alleen maar dat er meer dan 1 verklaring te verzinnen is. Niet iedereen ziet hetzelfde in de film. Er zijn nog meer theorieën.

[ Voor 17% gewijzigd door josh-hill op 11-12-2022 02:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Irreversible (2002)Irreversible (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated
Vannacht was deze op Film1 dus maar eens tijd voor vrijgemaakt.
Hoewel de film goed geacteerd is moet de film het vooral hebben van de controverse, de manier van filmen en de wijze waarop het verhaal verteld wordt. Het verhaal an sich stelt namelijk niet zo veel voor.

Het camerawerk tijdens de scène waarin ze op zoek zijn de 'Lintworm' in club Rectum is vrij donker en chaotisch maar wel passend bij de razende, blinde woede van Marcus' karakter. Dat het afsluitende brandblussermoment vrij rustig en pontificaal in beeld gebracht wordt laat volgens mij zien dat Pierre, die tot dan toe Marcus juist tot kalmte probeerde te bedaren, zijn woede 'gecontroleerd' tot uiting laat komen. Waar die woede bij beide heren vandaan komt komen we later pas achter.

De meest controversiële scene uit de film bestaat uit één shot waarbij de camera stil op de vloer ligt waardoor je als kijker niets anders kunt dan machteloos toekijken, heel sterk gedaan.
Het was een tijd geleden dat ik deze film gezien had en in mijn beleving duurde die scene toen een stuk langer dan de 9 minuten die ze in beslag neemt.

De laatste scene (waarin Monica Bellucci in het gras ligt) is er een waar ik de meerwaarde niet van inzie, die heeft geen enkele relatie tov de rest van het verhaal. Wat mij betreft is deze dan ook overbodig.

De 'terugspoelmomenten' (ronddraaiende camera) zijn soms wat aan de lange kant, waarschijnlijk om de kijker even de tijd te geven om de voorafgaande scenes in de juiste volgorde te plaatsen. Of dat echt nodig is vraag ik me af; zoveel scenes zijn het alles bij elkaar nu ook weer niet en om de gebeurtenis in de ene scene te koppelen aan het gevolg in de andere scene hoef je echt geen geleerde te zijn.

Wel interessant is dat Alex (Monica Belluci) ergens halverwege de film tussen neus en lippen door vertelt dat ze een boek aan het lezen is over dat alles wat gaat gebeuren al vaststaat en onze dromen daar een glimp van laten zien. Later, dus eerder in de tijdlijn, vertelt ze tegen Marcus na het wakker worden dat ze droomde dat ze in een rode tunnel liep die daarna in tweeën brak en instortte. Toeval wil dat de verkrachtingsscène zich in een rode tunnel afspeelt.

Al met al een krappe voldoende.
Goed geacteerd, simpel verhaal, bijzonder in beeld gebracht.
Als je niet zo goed bent in knip- en plakwerk heeft de film nog een happy end ook! Al zou in dat geval de quote "time destroys everything" nergens op slaan.

Redelijk afgestompt door alles wat ik al allemaal voorbij heb zien komen is het schockeffect bij dit soort films (helaas) gereduceerd tot vrijwel nul* en maakt de film geen indruk meer, wat wel afdoet aan de beleving van de film.
*niet dat Kiwi helemaal gevoelloos is geworden hoor; tijdens de serie Afterlife bijvoorbeeld zit ik met een brok in mijn keel te kijken. Emotionele films/series weten de nog snaar wel te raken, in tegenstelling tot visueel verontrustende.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 11-12-2022 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

@Stukfruit @Haay Ik weet dat het boekverfilmingen zijn. Ik noemde eigenlijk alleen de film met Silvia Kristel omdat er in die tijd dus behoorlijk veel om te doen is geweest. Nu waren dat ook de vrijere jaren qua bloot in films etc. En aangezien Silvia ook in de softpornofilm Emanuelle gespeeld heeft deed dit natuurlijk wat meer stof opwaaien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Honesty schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:40:
[...]

Nog maar één keer gekeken. De scène dat Jessica Rabbit optreedt, een stukje vaker 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:15:
[...]

Welk origineel? Film of serie? Volgens Google zijn er meerdere :Y

Die heb ik niet gezien, maar als ik de trailers mag geloven dan is er weinig verschil.

Hoewel de film wel een poging doet om er iets van een achtergrondverhaal omheen te hangen is het niet echt gemaakt om serieus de klasseverschillen te belichten. Het gaat om gevoel, niet om de oorzaak van dat gevoel.
De versie met Silvia Kristel inderdaad, die @sjaool noemt. Dat was in mijn jeugd zo'n film waar wij als pubers van wisten maar nooit gezien hadden. Dat kwam later pas :P

Maar in mijn herinnering is het denk ik interessanter dan dat het echt is. Beetje net als die erofilms op RTL+ vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:43:
[...]

De versie met Silvia Kristel inderdaad, die @sjaool noemt. Dat was in mijn jeugd zo'n film waar wij als pubers van wisten maar nooit gezien hadden. Dat kwam later pas :P

Maar in mijn herinnering is het denk ik interessanter dan dat het echt is. Beetje net als die erofilms op RTL+ vroeger.
offtopic:
Was Erotic Dreams op Veronica tussen 1997 en 2000 niet interessanter en "echter"? Na de Wehkamp was dat volgens mij één van de eerste keren dat er echt iets te zien was bij de "grotere media" :p (buiten RTL+ / Duitsland)

Ik heb trouwens eigenlijk geen idee of deze film echt was. Zal wel niet.

In verschillende interviews wordt gesproken over de aanwezigheid van een "intimicy coordinator" die ook bij Sex Education heeft gewerkt, dus de kans dat het dan echt (en dus controversieel voor een "mainstream" film) is, is klein.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
@Superkiwi Irreversible heeft bij mijn weten een tijdlang op de verboden films lijst (banned movies) gestaan in meerdere landen, ivm die beruchte scene. Ik werd eigenlijk een stuk beroerder van het continue draaiende camerawerk in het begin, dan daarvan. Maar er zitten Inderdaad heel sterk gefilmde scenes in de film.

Ik heb een tijdje de hobby gehad om "verboden films" te sparen, dus Irriversible, Baise Moi, Cannibal Holocaust, Salo e.d. staan hier allemaal in de kast.
Al is de reden waarom ze verboden zijn (geweest) soms wel vreemd te noemen.
Er worden meer films om politieke of religieuze redenen verboden, dan omwille van schokkende zaken.

Zo wordt eigenlijk elke film van Gal Gadot verboden in Libanon en Koeweit, simpelweg omdat zij van Israelische afkomst is en haar dienstplicht in dat leger heeft gediend.
En in meerdere Oosterse landen wordt elke film met duidelijke homo relaties verboden.

Ik ga volgende week met familie naar Avatar 2: Way of Water.
Probleempje: Ik kom niet door het eerste deel heen. Wat een middelmatige avonturenfilm is dat zeg.
Het enige onderscheidende punt is het 3d element, waar de film min of meer 1 grote reclame spot voor is.
Maar buiten dat stelt het helemaal niks voor. Ben nu met 2x onderbreken tot 1 uur gekomen, met dus nog anderhalf uur te gaan. Vraag me af of ik hem helemaal uit ga zitten, en of deel 1 echt van belang is om deel 2 te kunnen volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door AcidBurn op 11-12-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Hm, niet het hele verhaal gelezen, maar wordt het dan beter dan dat stuk aan het begin? Vanwege al dat gedraai aan het begin heb ik hem steeds afgezet bij een poging wagen om deze film te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
josh-hill schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:14:
Hm, niet het hele verhaal gelezen, maar wordt het dan beter dan dat stuk aan het begin? Vanwege al dat gedraai aan het begin heb ik hem steeds afgezet bij een poging wagen om deze film te kijken.
Het camerawerk is wat dat betreft wel een dingetje bij deze film, maar het begin is verreweg het extreemste.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat dat bewust gedaan is, om de kijker te dis-oriënteren.
Het is zowieso geen film voor mensen met een zwakke maag, maar wat mij betreft het wel waard om verder te kijken. Baise Moi is net zo goed een geval apart, maar dat draait uiteindelijk uit op een gewelddadiger versie van Thelma & Louise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:14:
Serieus overgewaardeerde film. Naast die twee beruchte scenes en de vertelstijl (van einde naar begin) heeft de film vrijwel niks te melden. Maar goed, ik vind Gaspar Noé dan ook een pretentieus mannetje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Los renglones torcidos de Dios (2022)Los renglones torcidos de Dios (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Mystery | Runtime: 154 min | MPAA: N/A
Een vrouwelijke detective laat zichzelf met een smoes inchecken bij een gesticht om een moord te onderzoeken, maar lijkt het slachtoffer te worden van mensen bij het instituut die haar weinig goeds toewensen.

Wel één van de onverwacht betere releases op Netflix dit jaar. Je moet erbij nadenken en het "who dunnit"-onderdeel zit door de hele film heen. De regisseur doet zijn best om je als kijker op het verkeerde been te zetten. Met mooie shots en een goede hoofdrolspeelster die het overtuigend weet te brengen.

Waar sommigen de film een teleurstelling vinden, kan ik de gedane poging (ondanks wat fouten en onduidelijkheden, maar misschien moet ik de film daarvoor nog een keer kijken) wel waarderen. Ook al is het niet per se nieuw.

spoiler: Dikke spoiler
Shutter Island is ook zo'n soort film.

Het is een Spaanstalige film van dezelfde regisseur als Durante la Tormenta (Engels: "Mirage"), welke op Netflix te vinden is als "God's Crooked Lines". De lijntjes zijn zeker crooked in deze film. Op verschillende vlakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 12-12-2022 03:28 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again (2022)Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again (2022)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG
Dit keer kwamen ze met een geanimeerde versie van The Night At The Museum, sinds vorige week te bekijken op Disney+ dus afgelopen Zaterdag na het uit eten hebben we deze film maar eens aangezet om te kijken wat ze ervan hebben gemaakt. Want het is natuurlijk wel een gok om van realistische films naar een geanimeerde te gaan, persoonlijk vind ik dat dit deel ontspannen wegkijkt met goede humor maar mijn voorkeur gaat toch naar de realistische films :)

De film gaat over een middelbare scholier Nick Daley die een vakantiejob krijgt in het museum want daar vervangt hij tijdelijk zijn vader die verlof heeft, Nick is de enige die zijn vader kan vervangen omdat hij ook het geheim van het museum kent.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dragon Ball Super: Super Hero (2022)Dragon Ball Super: Super Hero (2022)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Gisteravond toen we terug waren van de verjaardag van mijn Oma deze top film opnieuw gekeken op de Ipad, heb er al een keer een uitgebreide review over geplaatst dus hou deze iets korter.

Het verhaal:
De Red Ribbon Army is zichzelf opnieuw aan het opbouwen en probeert met hun nieuwe creaties de wereld over te nemen. Met Goku en Vegeta uit het vizier, kunnen alleen Piccolo en Gohan de Aarde redden.

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 12-12-2022 09:46 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Old (2021)Old (2021)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Een interessant concept maar helaas niet zo goed uitgewerkt. Matige tot slechte acteerprestaties waarbij enkele karakters bij mij vooral irritatie opwekten (met Vicky Krieps en Rufus Sewell) als dieptepunt. Sommige "verrassingen" zie je van mijlen ver aankomen. Het punt waar het om draait; extreem snel ouder worden is niet consistent en soms gewoon niet goed uitgevoerd waardoor de illusie al snel verbroken wordt. De film is vermakelijk maar niet meer dan dat. Een 5.5. Houd je van realistisch of geloofwaardig, trek dat rustig 4 punten van deze score af.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

AcidBurn schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:33:Ik ga volgende week met familie naar Avatar 2: Way of Water.
Probleempje: Ik kom niet door het eerste deel heen. Wat een middelmatige avonturenfilm is dat zeg.
Het enige onderscheidende punt is het 3d element, waar de film min of meer 1 grote reclame spot voor is.
Maar buiten dat stelt het helemaal niks voor. Ben nu met 2x onderbreken tot 1 uur gekomen, met dus nog anderhalf uur te gaan. Vraag me af of ik hem helemaal uit ga zitten, en of deel 1 echt van belang is om deel 2 te kunnen volgen.
Ja, Avatar 1 moet je eigenlijk alleen in de bioscoop kijken. Als je nu een uur hebt gezien dan heb je volgens mij genoeg gezien. De rest van het plot kun je dan wel invullen als je vroeger Dances WIth Wolves of Pocahontas hebt gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

AcidBurn schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:33:
Oh meen je, dan zeg ik niks want ik heb die eerste film al zo'n 20 keer gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Superkiwi Irreversible heeft bij mijn weten een tijdlang op de verboden films lijst (banned movies) gestaan in meerdere landen, ivm die beruchte scene. Ik werd eigenlijk een stuk beroerder van het continue draaiende camerawerk in het begin, dan daarvan. Maar er zitten Inderdaad heel sterk gefilmde scenes in de film.

Ik heb een tijdje de hobby gehad om "verboden films" te sparen, dus Irriversible, Baise Moi, Cannibal Holocaust, Salo e.d. staan hier allemaal in de kast.
Salo, da's inderdaad wel een aparte film. Maar gezien het boek waar het op gebaseerd is ook wel begrijpelijk. Het boek werd naarmate het vorderde ook niet meer dan een opsomming van nare dingen die mensen elkaar aan kunnen doen.
Avatar 1 is niet veel anders dan Pocahontas qua plot. Of wellicht Dances with Wolves, maar dan simpeler.
Als je Avatar 2 gaat bekijken, hou dan dit in gedachte:

"The sea is always right!"

:+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 01:57
Vrijdag schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:23:
Als je Avatar 2 gaat bekijken, hou dan dit in gedachte:

"I'm blue, da ba dee da ba di"
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

En bedankt, die zit nu de komende drie dagen in mijn hoofd :'( _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 01:57
Vrijdag schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:45:
[...]

En bedankt, die zit nu de komende drie dagen in mijn hoofd :'( _O-
*O*

Je moet af en toe toch terug kijken naar de grote muzikanten uit het verleden en er optimaal van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39

Volgens mij kun je, ter voorbereiding op Avatar 2, het beste die aflevering van South Park nog eens kijken :)

https://www.southparkstud...th-smurfs-season-13-ep-13

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Gremlins (1984)Gremlins (1984)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Afgelopen weekend maar eens deze 'gouwe ouwe' aan mijn dochter van 13 laten zien. Je kunt zien dat het wel wat gedateerd is, maar desondanks nog steeds een leuke film met een combinatie van horror en humor die je tegenwoordig nog maar zelden ziet. Grappig om het centrale dorpsplein te zien (in winterse sneeuw bedekking) en te realiseren dat het exact hetzelfde plein is als in Back to the Future. In ieder geval vond mijn dochter het wel een leuke film, en daar ging het om. :)

Blackout (2022)Blackout (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: TV-MA
Wat een vage actiefilm is dit zeg! Beetje een combinatie van Bourne Identity, John Wick en Die Hard en dan door de blender gegooid. Flink wat geweld, onduidelijk wie nu goed en slecht is, door ventilatieschachten kruipen, via liftkabels naar andere verdiepingen klimmen, flinke knokpartijen, en een einde waarbij ik mijn vrouw aankeek met HUH?
De gevechtschoreografie was cool, hoewel de held wel een soort plot armour leek te hebben wanneer de slechterikken op hem schoten. Best aardige film, maar het einde vond ik zo vaag dat het een punt aftrek van mij krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:52
No Country for Old Men (2007)No Country for Old Men (2007)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Goede acteerprestaties, perfect sfeertje, mooie shots. En toch had ik aan het einde van de film het gevoel dat er weinig was gebeurd.
Black Mass (2015)Black Mass (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: R
Misschien minder mooi gemaakt dan No Country for Old Men maar toch kon Black Mass mij iets beter bekoren. Johnny Depp is top, al waren zijn gekleurde contactlenzen af en toe afleidend.
Three Amigos! (1986)Three Amigos! (1986)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Western | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Drie cowboy helden van het witte doek (Steve Martin, Chevy Chase en Martin Short) worden ontslagen en accepteren dan maar de uitnodiging van een Mexicaans dorpje om daar een performance te geven. Te laat hebben ze echter door dat de bandieten echt zijn.

Een komedie die ik ooit al eens in mijn jeugd had gezien maar me nog weinig van kon herinneren. Hier en daar heb ik misschien een klein beetje kunnen glimlachen met de onnozele humor maar dat maakt nog geen grappige film. De hoofdrolspelers zijn ook weinig sympathiek, veel leuker dan waren de bad guys El Guapo en Jefe die uitstekend werden gespeeld.
Nobody (2021)Nobody (2021)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Van dezelfde schrijver als John Wick en dat is er aan te zien. Weeral Russen, weinig verhaal maar vooral een heerlijke verstand-op-nul-keiharde-actiefilm.
Eternals (2021)Eternals (2021)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 156 min | MPAA: PG-13
De film begon wel goed met een mooi plaatje van de aarde, de zon en een ruimteschip. Het leek eens iets anders maar uiteindelijk wordt het toch weer de zoveelste superheldenfilm. De film duurt redelijk lang maar dat mag/moet ook wel met de introductie van zoveel nieuwe personages. Het is duidelijk dat deze film er vooral is als aanzet voor een nieuwe reeks superhelden en -films.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
D-Three schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:46:
No Country for Old Men (2007)[Afbeelding: No Country for Old Men (2007)]
Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Goede acteerprestaties, perfect sfeertje, mooie shots. En toch had ik aan het einde van de film het gevoel dat er weinig was gebeurd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Dat is volgens mij exact de bedoeling van die film. Dit is typisch een film die je maar 1x kunt zien omdat je anders exact weet wat er gaat gebeuren .Dat haalt vervolgens een deel van de spanning weg

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:52
Webgnome schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:00:
[...]

Dat is volgens mij exact de bedoeling van die film. Dit is typisch een film die je maar 1x kunt zien omdat je anders exact weet wat er gaat gebeuren .Dat haalt vervolgens een deel van de spanning weg
Is dat niet bij alles wat je al hebt gezien zo? :P

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 12-12-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@D-Three Team open deur :+. Ja, bedoel dus eigenlijk te zeggen dat het bij deze film juist killing is als je het al weet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mr. Harrigan's Phone (2022)Mr. Harrigan's Phone (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
De zoveelste in een reeks verfilmingen op basis van Stephen King's werk, welke nergens bovenuit durft te steken.

Hopelijk blijft deze film rustig op het kerkhof liggen zonder bovennatuurlijke verschijnselen te vertonen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Black Panther: Wakanda Forever (2022)Black Panther: Wakanda Forever (2022)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13
Wij zijn vanavond spontaan naar de bioscoop gegaan toen mijn vriendin met het idee kwam en daar hebben we beiden geen spijt van, wat is dit een geweldige mooie film!

Een prachtig eerbetoon aan Chadwick Boseman waarbij je bij sommige momenten even moet slikken, want dit is echt goed gedaan! Het verhaal van de film introduceert een nieuwe vijand die vanuit de diepte van de oceaan komt, compleet onbekend voor de mensen van Wakanda wat zorgt voor een mooi verhaal.

Ik had niet verwacht dat ik deze film zo goed zou vinden, ben daarom ook echt compleet verast.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• josh-hill
Ik moet toegeven dat ik No Country For Old Men elke keer ietsje minder vind, maar toch wil hem vaker kijken, vanwege de briljante villain neergezet door Javier Bardem.

Black Swan (2010)Black Swan (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Vandaag was Black Swan op TV. Ik had expres Perfect Blue een paar dagen geleden gekeken, omdat ik deze film daarmee wilde vergelijken.

En, inderdaad. De gelijkenissen zijn er veelal. Niet alleen in het verhaal, maar ook in de details. Ok, de set up is anders (geen pop sterretje die actrice wil worden, maar een ballerina die een prestigieuze hoofdrol wil spelen). Maar ook hier verliest ze door de druk het contact met de realiteit.

Sterke film, waarin Natalie Portman echt één wordt met het karakter. Ik snap wel waarom ze daar beste actrice Oscar voor heeft gekregen. Het is niet helemaal duidelijk hoeveel van het dansen ze zelf heeft gedaan (de genoemde cijfers lopen uiteen van 5 tot 80%), maar je kunt wel zien dat ze er hard voor heeft geoefend.

De conclusion van deze film vond ik sterker dan bij Perfect Blue, waardoor hij wat mij betreft ook net wat hoger scoort.

Ook leuk om Vincent Cassel weer te zien. Al zal La Haine toch wel zijn beste rol blijven. Wellicht binnenkort Mesrine Part 1 + 2 weer eens kijken. Irreversible heb ik maar opgegeven.

Overigens vond ik de eerste keer dat ik Perfect Blue en Black Swan had gekeken in beide gevallen geen klap aan. Bijzonder. Soms moet je films wel degelijk vaker kijken, ook al vond je het eigenlijk maar niks.

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 14-12-2022 00:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RRR (2022)RRR (2022)
Tweakers: 2.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama | Runtime: 187 min | MPAA: Not Rated
Een geweldige maar onwaarschijnlijke bromance, een club met moordlustige Britten als karikaturen en gevechten met opvallend veel zichtbaar geweld voor het terugkrijgen van vrijheid. Dat is deze film in een notendop.

Als je een bepaald beeld hebt van Indiase films dan ken je ze waarschijnlijk voornamelijk uit Bollywood. Deze film komt uit Tollywood; een andere filmindustrie in een groot deel van India waar men voornamelijk Teleglu zou spreken.

Het is een beetje wennen, maar het is een coole film :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The American (2010)The American (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R
Karakterstudie van een specialist die eigen wapens en kogels maakt voor gebruik door huurmoordenaars.

Hoewel George Clooney eigenlijk te sympathiek is om een stoïcijnse man te spelen, komt het op zich prima over.

Het is een film van Anton Corbijn, dus verwacht wat Nederlandse tintjes, langzame actie en seks met mooie lichamen vol in beeld. Met de cinematografie zit het daardoor ook wel goed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 11:20

Quicksilver

Catch these hands

The Banshees of Inisherin (2022)The Banshees of Inisherin (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Ik ging deze film alleen kijken omdat het Brandon Gleeson en Colin Farrell met regisseur/schrijver Martin McDonagh (oa. In Bruges, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri )herenigd, en niet omdat het plot me zo aansprak. Want het plot is eigenlijk simpel; Het is 1923 op een klein eiland in Ierland. Twee vrienden krijgen gedoe omdat er eenzijdig besloten is dat deze vriendschap niet meer werkt.

De film werkt super, en als je andere films hebt gezien van deze schrijver/regisseur dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Donkere humor, absurdistische scherpe dialogen, en mooie beelden/muziek. Helpt ook dat iedereen helemaal top bezig is, vooral Farrell die de rol van simpele goedzak neerzet waardoor je toch sympathie krijgt.

Bijzondere film, zie je er niet veel van. Moet je wel liggen denk ik, maar ik vond het top, en zat er meteen helemaal in.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

The Menu (2022)The Menu (2022)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Van de week ook naar deze film geweest. Ook niet echt een typische film. Mijn vriendin kan enkel een woord zeggen als het over deze film gaat: raar. Het verhaal gaat dat we een stel gasten volgen die gaan eten bij het meest exclusieve restaurant ter wereld.

Een donkere komedie die steeds donkerder wordt (en grappiger). Ik stel me een absurde satire voor van de consumptiemaatschappij. Naast de foodporn en de goed gekozen muziek is het acteerwerk ook helemaal fantastisch. Leuk debuut ook van Mylod, die ik enkel kende van Game of Thrones en Succession. Ralph Fiennes zet gepijnigde meesterchef super goed neer. Erg van genoten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Avatar: The Way of Water (2022)Avatar: The Way of Water (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 192 min | MPAA: PG-13
Alsof je terugkomt van een dagje naar het pretpark met veel glijbanen en waterpret, maar dan zonder een zwembroek. Zo voelt het nadat je Avatar: The Way of Water hebt gezien op het grote doek. Je bent even in een andere wereld geweest.

Qua verhaal is het niet echt alsof er een vis uit het water springt. De 3D FULL ATMOS IMAX SUPER HIRES HFR versie is echter zonder twijfel weer een hele ervaring te noemen. Omdat er veel gebeurt is het niet zoals bij een normale film. Het is vooral een reis met de familie.

Dat is dan ook de boodschap van de film: je kent het wel; familie is belangrijk en daar moet je voor vechten. Gelukkig heeft men daarvoor Jake Sulley nog, welke deze keer alleen in zijn Avatarlichaam te bewonderen is en hier nog prima toe in staat blijkt.

Je moet wel wennen aan het feit dat er per scène wordt afgewisseld tussen een normale en dubbele framerate. Naarmate de tijd verstrijkt wordt dit effect minder onaangenaam en bij de onderwaterscènes past het heel goed.

Deze film kijk je dan ook niet voor het verhaal. Je kijkt hem om mensen met je mee de bioscoop in te trekken en hem daar te zien met alle technische snufjes erop en eraan.

Thuis zou ik 'm een zesje geven. In de bioscoop een 8 omdat het weer een kunstwerk is om naar te kijken.

Een tien haalt hij niet. Deels door het simpele verhaal dat technisch gezien wel goed is uitgewerkt, samen met de insteek wat betreft de toekomstige films.

Anderszins omdat het ondanks alle pracht en praal nog steeds te zien is dat de wereld niet echt is. Mensen die samen met de Na'vi door het beeld lopen vallen op door hoe zulke scènes worden opgenomen. Wat er staat is netjes gedaan, maar ik had na zo'n productieperiode (13 jaar voorwerk + in 2017 begonnen met filmen) en budget (350 - 400 dollar) meer verwacht op dat gebied.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Atlantics (2019)Atlantics (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: TV-14
Atlantique is een Senegalese film.

Arme jongeman Soleiman, die aan een groot bouwproject werkt, heeft al maanden geen salaris gehad. Zijn liefje Ada gaat binnenkort trouwen met rijke stinker Omar, waar ze helemaal niets mee heeft.

In de film komen een aantal thema's samen, zoals klassenverhoudingen, de vlucht naar Europa in de hoop op een betere toekomst, het leven van de vrouwen die achterblijven, het uithuwelijken van dochters, etc.

De film is lekker traag en heeft prachtige beelden. Ook is het allemaal niet zo vanzelfsprekend wat er precies gaande is, wat de film boeiend houdt.

spoiler:
De film is overigens magisch realistisch.

Leuke film als je net even wat anders wilt zien. Het was wat mij betreft net wat te gemaakt voor een 8 of 9, maar zeker geen slechte film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op woensdag 14 december 2022 @ 00:39:
Ik moet toegeven dat ik No Country For Old Men elke keer ietsje minder vind, maar toch wil hem vaker kijken, vanwege de briljante villain neergezet door Javier Bardem.

Black Swan (2010)[Afbeelding: Black Swan (2010)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Vandaag was Black Swan op TV. Ik had expres Perfect Blue een paar dagen geleden gekeken, omdat ik deze film daarmee wilde vergelijken.

En, inderdaad. De gelijkenissen zijn er veelal. Niet alleen in het verhaal, maar ook in de details. Ok, de set up is anders (geen pop sterretje die actrice wil worden, maar een ballerina die een prestigieuze hoofdrol wil spelen). Maar ook hier verliest ze door de druk het contact met de realiteit.

Sterke film, waarin Natalie Portman echt één wordt met het karakter. Ik snap wel waarom ze daar beste actrice Oscar voor heeft gekregen. Het is niet helemaal duidelijk hoeveel van het dansen ze zelf heeft gedaan (de genoemde cijfers lopen uiteen van 5 tot 80%), maar je kunt wel zien dat ze er hard voor heeft geoefend.

De conclusion van deze film vond ik sterker dan bij Perfect Blue, waardoor hij wat mij betreft ook net wat hoger scoort.

Ook leuk om Vincent Cassel weer te zien. Al zal La Haine toch wel zijn beste rol blijven. Wellicht binnenkort Mesrine Part 1 + 2 weer eens kijken. Irreversible heb ik maar opgegeven.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10

Overigens vond ik de eerste keer dat ik Perfect Blue en Black Swan had gekeken in beide gevallen geen klap aan. Bijzonder. Soms moet je films wel degelijk vaker kijken, ook al vond je het eigenlijk maar niks.
Cassel heeft naast La Haine toch wel een hoop leuke rollen gespeeld hoor: Dobermann, Les Rivières Pourpres, Le Pacte des Loups, Eastern Promises, Trance en inderdaad ook Mesrine.

• josh-hill
P-Rock schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:09:
[...]

Cassel heeft naast La Haine toch wel een hoop leuke rollen gespeeld hoor: Dobermann, Les Rivières Pourpres, Le Pacte des Loups, Eastern Promises, Trance en inderdaad ook Mesrine.
Ja, maar La Haine en Mesrine zijn zijn beste rollen (aldus imdb).

Binnenkort maar weer Eastern Promises kijken, want kan me niet eens meer herinneren dat hij daar in zat.

[ Voor 12% gewijzigd door josh-hill op 15-12-2022 19:11 ]

• P-Rock
josh-hill schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:10:
[...]

Ja, maar La Haine en Mesrine zijn zijn beste rollen (aldus imdb).

Binnenkort maar weer Eastern Promises kijken, want kan me niet eens meer herinneren dat hij daar in zat.
Oh, ik hecht nooit zoveel waarde aan wat IMDb te zeggen heeft over een film.

• josh-hill
P-Rock schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:11:
[...]

Oh, ik hecht nooit zoveel waarde aan wat IMDb te zeggen heeft over een film.
La Haine, Mesrine en Eastern Promises zijn de enige films met hem die ik op blu-ray heb.

Wellicht dat je dan begrijpt dat ik die noem. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 07:14

Honesty

kattenneus!

Webgnome schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:00:
[...]

No country en fargo kijk ik juist vaak opnieuw, voor de dialogen en juist omdat het langzaam gaat. Je ziet wel soms weer nieuwe dingen ondat je het verloop vande film weet.

Festina lente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 19-07 18:23
Emily the Criminal (2022)Emily the Criminal (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
De titel zegt het al. Emily is een crimineel. Niet bewust. Ze rolt er eigenlijk in door een tip van een collega. Maar geholpen door een studieschuld van 70k en het feit dat ze moeilijk een baan krijgt, omdat ze als tiener een straf heeft uitgezeten, maakt dat Emilydeeasy way out kiest. En die is niet heel moeilijk. Gewoon een aankoop doen met een vervalste creditcard. Dat gaat lange tijd goed. Totdat Emily de regels van het spel vergeet…

Spannende film met een goede manier van filmen. De spanningsboog blijft hoog en houd je als kijker geboeid.
Wel jammer dat Emily van al dat geld geen bh kan kopen (die opmerking vroeg er gewoon om om hemaakt te worden en heeft het eindcijfer geenszins beïnvloed).

Ticket to Paradise (2022)Ticket to Paradise (2022)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Ach ja, zo lekkere feel good movie. En maar een 3 op Tweakers?! Why. Ik vond hem best te pruimen.

Het verhaal gaat dus over de dochter van Clooney en Roberts die na 1 blik gewisseld te hebben met een Balinees er gelijk mee wil trouwen. De ouders zijn beide gescheiden en hebben dus ervaring met het huwelijk en willen voorkomen dat hun dochter hetzelfde gaatgebeuren. En dus saboteren ze de bruiloft. Althans, dat proberen ze.

Het is geen diepgaand verhaal, maar een prima komische film voor tussendoor.
Ik heb wel moeten lachen af en toe.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Quicksilver schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:44:
The Banshees of Inisherin (2022)[Afbeelding: The Banshees of Inisherin (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Ik ging deze film alleen kijken omdat het Brandon Gleeson en Colin Farrell met regisseur/schrijver Martin McDonagh (oa. In Bruges, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri )herenigd, en niet omdat het plot me zo aansprak. Want het plot is eigenlijk simpel; Het is 1923 op een klein eiland in Ierland. Twee vrienden krijgen gedoe omdat er eenzijdig besloten is dat deze vriendschap niet meer werkt.

De film werkt super, en als je andere films hebt gezien van deze schrijver/regisseur dan weet je ongeveer wat je kan verwachten. Donkere humor, absurdistische scherpe dialogen, en mooie beelden/muziek. Helpt ook dat iedereen helemaal top bezig is, vooral Farrell die de rol van simpele goedzak neerzet waardoor je toch sympathie krijgt.

Bijzondere film, zie je er niet veel van. Moet je wel liggen denk ik, maar ik vond het top, en zat er meteen helemaal in.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Waar en hoe heb je Banshee gekeken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-07 14:50
MrVegeta schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:28:
[...]

Tsja, kon je dat maar aangeven in de plugin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

MrVegeta schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:28:
[...]

Thuis. Via via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

deBennie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:07:
[...]

Tsja, kon je dat maar aangeven in de plugin ;)
Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lol is die al gelekt? Pas in februari bij de Pathé dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 19:55
High Treason (1929)High Treason (1929)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
In 1940/50, world peace is threatened when the "United States of Europe" comes into conflict with the "Empire of the Atlantic States". The former comprises Europe, India, the Middle East, Canada, Africa, and Australasia. The latter is a combination of the United States and South America.

Deze film was vrij slecht. Het heeft me dan ook een maand geduurd om enige zin op te bouwen om deze 'review' te schrijven. Wat ik ook ga laten bij enkele zinnen.

Ten eerste is het vrij ironisch dat de film gaat over een tweede wereldoorlog in de jaren 40/50.

Ten tweede zat er nog wel een aardige quote in: ''Cold soup is worse than any war''.

Door naar de volgende film uit 1929.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-07 19:55
Coquette (1929)Coquette (1929)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 76 min | MPAA: Unrated
Norma is a flirtatious Southern Belle from a respectable family who's seeing a boy from the wrong side of the tracks, much to the chagrin of her traditionally-minded father.

Er gebeurde vrij weinig in deze film. Een dame die met verschillende mannen aanpapt en uiteindelijk toch voor een man gevoelens krijgt. De rest van de film is vrij spoilerish maar ik denk dat dat al genoeg zegt over hoe weinig er gebeurde. De laatste twintig/dertig minuten was wel vermakelijk aangezien daar toch echt wel de spanningsboog zat met een tragisch einde. Deze minuten maakten de film nog enigszins te pruimen.

Interessant om te weten is dat Marry Pickford, die Norma speelde, door Coquette een Oscar 'Best Actress in a Leading Role' heeft gewonnen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Pagina: 1 ... 180 ... 274 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.