Welke versie van Godfather 3 heb je gekeken? De studio versie of Coda?X-DraGoN schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:24:
Genereer je eigen UBB code review
The Godfather (1972) [Afbeelding: The Godfather (1972)] Tweakers: 4.3 | IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 175 min | MPAA: R Je moet weten dat ik net in Palermo ben geweest en daar kwam deze reeks ter sprake, want hoe kan het ook anders?
Tja, wat moet je hier van zeggen, ik had de films ook wel eens ooit gezien. Maar dat was duidelijk héél lang geleden en dus was het tijd om deze nog eens opnieuw op te zetten.
Deze keer trouwens alle drie achter elkaar. Daar moet je wel even tijd voor nemen, want ze duren stuk voor stuk vrij lang. Nu , dat is nooit geen probleem wat de films voelen nooit traag aan.
De eerste film gaat over de oude 'Don Corleone' die eigenlijk opvolging zoekt en voorziet dat Sonny zijn taken gaat overnemen. Maar Sonny is te roekeloos en wordt uiteindelijk neergeschoten en dus is het aan Micheal om te familie te gaan leiden.
Wil je het hete verhaal lezen, kijk dan even op Wikipedia: The Godfather
Marlon Brando zet hier een prachtige rol neer, maar dat is niets nieuws natuurlijk. Al Pacino zet hier zijn beste beentje voor als de jongste zoon en James Caan (voor mij altijd verbonden met Las Vegas' Ed Deline) is Sonny.
Mocht je de films nog niet gezien hebben, doe het zeker. Ze hebben de tand des tijds zeker overleefd en zijn het waard om gezien te hebben.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
The Godfather Part II (1974) [Afbeelding: The Godfather Part II (1974)] Tweakers: N/A | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 202 min | MPAA: R Deze is meer van hetzelfde, alleen is Michael nu de 'Don Corleone' en gaat het verhaal verder waar het vorige stopte. Ook het eerdere leven van Vito wordt belicht en daardoor wordt er meer diepgang gegeven aan de film.
Je ziet zowel op opkomst van Vito (de oude Don) als de uitbreiding van de huidige Don zijn invloed op zijn misdaad imperium.
Al Pacino doet het hier nog beter als in de vorige film en wordt bijgestaan door andere sterren van uit die tijd als: Robert Duval, Diane Keaton, ... die uiteraard ook allemaal in de eerste zaten.
Als je maar tijd hebt om 1tje uit de reeks te zien, moet je wel deze kiezen. Sterke aanrader![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
The Godfather Part III (1990) [Afbeelding: The Godfather Part III (1990)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 162 min | MPAA: R Dit is dan het minste deel in de reeks, maar dat wil zeker niet zeggen dat hij slecht is. Verre van zelfs. In vergelijking met de vorige films is hij iets minder, maar als je de reeks aan het kijken bent, mag deze zeker niet ontbreken.
We zien nu de oudere Michael Corleone die ook opzoek is om zijn imperium door te geven aan iemand die hij kan vertrouwen. Deze zoektocht lijkt niet voor de hand te liggen want zijn zoon en dochter lijken geen van de twee in de wieg gelegd voor de 'family business' over te nemen.
Kijk, je hebt beslist om tot hier mee te lezen en dus ben je geïnteresseerd in de film reeks. Kijk hem gewoon, dan kan je hem schrappen van de 'to-see' lijst en kan je de volgende keer meepraten over de hele reeks.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Coda CutTomba schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
[...]
Welke versie van Godfather 3 heb je gekeken? De studio versie of Coda?
Mmm nog steeds matige nieuwe films in dit jaar 2022 als ik hier zo rond kijk.
Nog steeds dus post corona niveau helaas
Ja, het valt mij ook op dat de bioscoop releases in 2022 H2 erg mager zijn! Hopelijk wordt Avatar 2 nog wat. Eerst de reviews even afwachten.Harribo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:08:
Mmm nog steeds matige nieuwe films in dit jaar 2022 als ik hier zo rond kijk.
The Godfather trilogie kon me niet echt boeien, maar deel 3 werd voor mij gered door de verschijning van Sofia Coppola...
(daar schijnt niemand het mee eens te zijn, maar toch).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik ken hem verder niet, maar door zijn acteerwerk heeft de film precies de juiste sfeer. Misschien had ik de film een 7.5 moeten geven.Fraggert schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
Thanks, He Never Died vond ik echt heel goed. Werdt voornamelijk geholpen doordat ik "de hoofdrolspeler" Henry Rollins beter ken als leadzanger van Black Flag en Rollins Band![]()
Hij acteert in wel nog wat meer films en hij doet nog wel eens een spoken-word dingetje.
She Never Died ga ik maar wel nog even proberen.
Ik ben bang voor je dat She Never Died gaat tegenvallen voor je. De sfeer daar is echt anders (is weg) en het is meer een actiefilm geworden.
Dan pak ik er wel een extra grote bak zelfgemaakte popcorn bij, heeft me al door menig baggerproductie heen gesleeptTheBrut3 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:55:
[...]
Ik ken hem verder niet, maar door zijn acteerwerk heeft de film precies de juiste sfeer. Misschien had ik de film een 7.5 moeten geven.
Ik ben bang voor je dat She Never Died gaat tegenvallen voor je. De sfeer daar is echt anders (is weg) en het is meer een actiefilm geworden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Slaat nergens op deze 'review'. Dit is een documentaire, geen film. Misschien in de war met Lamborghini: The Man Behind the Legend?sig69 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:58:
Lamborghini - The Man & His Machines (2020) [Afbeelding: Lamborghini - The Man & His Machines (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography | Runtime: 60 min | MPAA: N/A Ik had gehoopt op een Ford vs Ferrari film, maar nee. Er wordt niet hard gereden, geen race, er gebeurt eigenlijk niks. Kutfilm.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
| The Menu (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Op welk punt deze film een comedy element moet hebben is mij een raadsel. Ik snap dat John Leguizamo als funny man bedoeld is, maar dat komt imo totaal niet over. Maar horror kan ik het ook niet noemen. Thriller ja, daar heeft het wel wat van weg. Maar niet genoeg, want ondanks dat het verhaal zich best apart ontvouwt, en er wat dingen gebeuren die je niet echt verwacht, kon ik de film geen moment spannend noemen. Het karakter dat Ralph Fiennes neerzet, kwam teveel op mij over als een slap aftreksel van een zeer ingetogen Lord Voldemort. Op sommige momenten verwachtte ik half dat hij er op nonchalante wijze een Avada Kadavra uit zou gooien Nicholas Hoult deed het prima, Anya Taylor-Joy heeft weleens betere rollen gespeelt. Niet slecht, maar ook echt niet memorabel. Uiteindelijk vond ik het vooral een erg pretentieuze film. waar je niks aan mist als je hem overslaat. Misschien dat ik morgen nog naar Prey for the Devil ga. Vrijdag is Harry Potter and the Chamber of Secrets aan de beurt. Eenmalig terug bij Vue ivm 20 Anniversary. | |
| Prey for the Devil (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13 Deze film is in ieder geval onderhoudender dan The Menu. Ik vind dat men tegenwoordig overigens wel heel scheutig is om films het label "horror" te geven. Want ook deze film kan ik dat in geen velden of wegen noemen. Dat The Exorcist destijds onder horror viel, kan ik nog begrijpen. Maar heden ten dage noem ik dit thriller at best. Hier en daar helaas een goedkope jumpscare, en een "plot twist" die zelfs Stevie Wonder nog aan ziet komen. Maar verder heb ik me eigenlijk anderhalf uur prima vermaakt. Ik vroeg me de hele tijd af waar ik de hoofdrolspeelster van ken. Blijkt ze in Salvation gespeelt te hebben, en Netflix serie van 5 jaar geleden.... | |
| Good Night Oppy (2022) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 105 min | MPAA: PG Word je snel emotioneel van een film dan is dit een heerlijke tranentrekker: Op 24 januari 2004 keek een team van NASA wetenschappers en ingenieurs angstig toe hoe de Mars Exploration Rover Opportunity landde voor een missie van negentig dagen. De robot, ook wel bekend als "Oppy", stond jarenlang voor vindingrijkheid, teamwerk en nieuwsgierigheid. Na negentig dagen gebeurde er iets vreemds op het oppervlak van een planeet miljoenen kilometers verderop: Oppy overtrof elke verwachting, een onvergetelijke reis van Oppy en een onbeschrijfelijke band die ontstond toen de rover op zoek ging naar leven op Mars. | |
Ik zou het doen!
| Three Thousand Years of Longing (2022) | ![]() |
| Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R Ik vond het een leuke film, een beetje een sprookje waarbij veel gepraat werd en weinig actie maar denk wel een Hit or miss, ik keek met mijn twee zoontjes(15 en 13) die van 15 vond hem net als ik vermakend en die andere vond het mew. Enige jammere vind ik dat het is opgenomen in corona tijd en dat het heel erg die sfeer uitademt van mondkapjes enzo. | |
Festina lente
| Medieval (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 126 min | MPAA: R Eindelijk weer een middeleeuwse film, yes dacht ik! Ook nog eens over de opkomst van Jan Žižka, yes dacht ik! De film begon goed; wat actie, bloed en doden, yes dacht ik! Op naar een 8! Maar toen kwam er een vrouw in het spel... Absolute afgang voor mij, dat wil ik helemaal niet. Terug naar een 7 en ook nog een 0.5 straf omdat ze de tijd beter hadden kunnen gebruiken. Ik had veel liever meer actie gezien, meer strijd, meer strategie. Geen spijt dat ik de film heb gekeken, maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen. Degene die de Wikipedia over deze man lezen zien vast ook de potentie voor één of meerdere geweldige films. Wikipedia: Jan Žižka | |
Wat een leuke tip! Deze ga ik zeker kijkenrammes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:56:
Good Night Oppy (2022) [Afbeelding: Good Night Oppy (2022)] Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 105 min | MPAA: PG Word je snel emotioneel van een film dan is dit een heerlijke tranentrekker:
Op 24 januari 2004 keek een team van NASA wetenschappers en ingenieurs angstig toe hoe de Mars Exploration Rover Opportunity landde voor een missie van negentig dagen. De robot, ook wel bekend als "Oppy", stond jarenlang voor vindingrijkheid, teamwerk en nieuwsgierigheid. Na negentig dagen gebeurde er iets vreemds op het oppervlak van een planeet miljoenen kilometers verderop: Oppy overtrof elke verwachting, een onvergetelijke reis van Oppy en een onbeschrijfelijke band die ontstond toen de rover op zoek ging naar leven op Mars.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Ik blijf wel vaker even wakker om de livestreams te bekijken van zo'n landing.
Sojouner was in '97 de eerste mars-rover en nu rijd Perseverance rond met aan boord Ingenuity (een klein helicoptertje/UAV).
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
| Primer (2004) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 77 min | MPAA: PG-13 Primer had ik al lang op mijn lijstje staan in mijn blu-ray wensenlijst, en vanwege de aandacht die de film onlangs in dit topic kreeg, had ik nu eindelijk toch maar eens de Primer/Upstream Color blu-ray aangeschaft. De film moet het vooral hebben van zijn geniale plot. De beelden zijn niet bijzonder. Sterker nog, het is allemaal nogal lo-fi, met veel ruis en onscherpe beelden. Als je daar doorheen ziet, hou je een sterk science fiction verhaal over waarin een paar gasten in een garage aan het klooien zijn aan een project, en dan toevalligerwijs op een fenomeen stuiten dat gebruikt kan worden om terug in de tijd te reizen. De film gaat in op de zin en onzin van tijdreizen en de soms paradoxale gevolgen daarvan. Je moet goed opletten en het kan geen kwaad om na de film gezien te hebben er wat over te lezen en hem nog een keer te kijken. Zo vallen sommige op het eerste gezegd rare of niet echt opmerkelijke momenten in de film allemaal op zijn plaats en wordt duidelijk hoe de vork in de steel zit. Ja, er zijn wel plotholes, maar toch wel minder dan in een big-budget tijdreis film. Nee, hier is met aandacht een goed verhaal in elkaar gedraaid. De film is wel vrij kort, en dat hij low-budget is, zie je er dus wel aan af. Daar moet ik toch wel minpunten voor geven. | |
| Upstream Color (2013) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated Vandaag voor de eerste keer Upstream Color gekeken. Deze film is nog vager dan Primer, en het is me nog niet helemaal duidelijk of je dingen letterlijk moet nemen of juist figuurlijk. Wellicht is dit met opzet in het midden gelaten. Als je het allemaal letterlijk moet nemen, met de levenscyclus van een of ander organisme, dan vind ik de film eerlijk gezegd niet goed uitgewerkt. Want veel dingen zijn daarvoor eigenlijk te vaag gelaten. Ik vermoed daarom dat dit meer als kapstok is gebruikt, en wellicht is het idee dat je zelf het verhaal er bij moet verzinnen, maar ik zal denk ik de film nog een paar keer meer moeten zien om hier een goed oordeel over te kunnen vellen. Voorlopig ben ik in ieder geval nog niet overtuigd. De film heeft wel iets weg van een andere sci-fi film uit 2013 van vrijwel gelijke lengte, Under The Skin. Die film is wellicht nog vager dan deze, maar vond ik toch wel meeslepender. Vooral de scene waar Scarlett een man met een vergroeid gezicht oppikt. Bij Upstream Color had ik meer het gevoel dat ik naar acteurs voor een camera zit te kijken. | |
Vorige week zaterdag hadden we Black Saturday met eerst Black Adam en daarna Black Panther. Met beide wel vermaakt.
| Black Adam (2022) | ![]() |
| Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Bij DC heb ik altijd een beetje de moeite dat het echt losse films zijn. Bij Marvel lijken dingen toch beter op elkaar aan te sluiten. Natuurlijk hoeft DC geen Marvel te zijn maar ook deze komt weer heel random tevoorschijn. Natuurlijk hangen er wat posters van Batman en andere DC figuren maar een film waarin Black Adam dan samen met de andere helden gaat vechten lijkt erg ver weg. Keek aardig weg. Verhaal is matig. Leuk voor een zaterdagmiddag. | |
| Black Panther: Wakanda Forever (2022) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13 Veel al over geschreven. Het is redelijk duidelijk wie er de black panter gaat worden. Je moet wel een lading fantasie en inleving mee nemen voor deze film. | |
| Weird: The Al Yankovic Story (2022) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Comedy, Music | Runtime: 108 min | MPAA: N/A Het verhaal van Weird al Yankovic die in Nederland (althans voor mij) vooral bekend staat op zijn grappige teksten die hij gemaakt heeft op bestaande liedjes. Ik was hem al helemaal vergeten totdat ik deze film ineens zag. De film is mede gemaakt door Weird al zelf en is (zoals zijn liedjes) een persiflage op andere films over het leven van bekende artiesten. In het begin van het verhaal lijkt het nog wel redelijk op te gaan met de werkelijkheid, halverwege gaat het echt over op teveel fantasie. Zo heeft hij een relatie met madonna die gekidnapt wordt door een drugsbaron omdat hij Weird al op zijn verjaardag wilt. Het eerste deel een 8 omdat het echt geloofwaardig overkomt. Het 2e deel krijgt een 5 omdat het too much was. Gemiddeld een 6,5 | |
| Black Adam (2022) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 Een superhelden film waarin de hoofdrolspeler géén superheld is. Omdat de gemiddelde kijker blijkbaar de aandachtspanne van een goudvis heeft, moet dit punt elke tien minuten herhaald worden. Lest we forget. Ik zal wel superheldenfilm moe zijn, maar ook deze film (net als alle andere superheldenfilms, Marvel of DC) eindigt met een Ome Henk situatie: "Iedereen staat te rossen, tot buiten in de steeg." Heeft me drie avonden gekost, want ik kon mijn aandacht er niet bij houden en heb het maar verdeeld in enigszins behapbare brokken. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sunfalls schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:25:
Vorige week zaterdag hadden we Black Saturday met eerst Black Adam en daarna Black Panther. Met beide wel vermaakt.
Je bent deze vergeten
Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jij snapt Primer?josh-hill schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:04:
en wordt duidelijk hoe de vork in de steel zit.
This too shall pass
Ruwweg. Niet alle tijdlijnen tot in detail, want ik weet niet of dat wel met 100% zekerheid uit de film te bepalen is. Het is bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk uit welke tijdlijn de gasten op het vliegveld precies komen. Dat kunnen volgens mij meerdere tijdlijnen zijn.
Ik ben ook niet zo oplettend dat ik het zelf allemaal er uit gehaald heb. Daarvoor heb ik toch wel ook over de film moeten lezen.
edit:
Ik zie dat iemand een accuratere timelines chart heeft gemaakt dan die kriebel in dat plaatje.
https://www.reddit.com/r/...s/8v521b/primer_timeline/
Opmerking @ 36:00 had ik trouwens niet door (had ik even niet bij nagedacht dat dat natuurlijk daar door komt). Dat is wel weer een mooi detail! Zo zit de film vol met allerlei details die op zijn plaats vallen als je de hele tijdlijnen hebt uitgepluisd.
[ Voor 24% gewijzigd door josh-hill op 25-11-2022 12:04 ]
I see what you did there...Vrijdag schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:34:
Black Adam (2022) [Afbeelding: Black Adam (2022)] Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 ... Omdat de gemiddelde kijker blijkbaar de aandachtsspanne van een goudvis heeft, moet dit punt elke tien minuten herhaald worden. Lest we forget....
.....
Heeft me drie avonden gekost, want ik kon mijn aandacht er niet bij houden en heb het maar verdeeld in enigszins behapbare brokken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ik heb hier geen actieve herinnering aan
| Don't Look Up (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 138 min | MPAA: R Twee astronauten ontdekken dat een grote komeet op ramkoers ligt met aarde... Het zou een komedie moeten zijn maar ik heb er weinig mee kunnen lachen. Op enkele personages na zijn de meeste irritant. En hoe verder in de film, hoe ongemakkelijker ik het soms vond. Kort samengevat, wat mij betreft een zeer realistische rampenfilm. | |
| Hanna (2011) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Out of the wilds in to the world of het hedendaagse leven. En dan zo goed kunnen adapteren ondanks zoveel training van papa in het onherbergzame gebied. Ik heb hem afgekeken. Muziek was op bepaalde delen heel goed maar op bepaalde delen meer van het zelfde. Ik vond het gaaf om te zien dat er een jonge dame is gebruikt voor de actie. meer zeg ik niet. Uiteindelijk is het voorspelbaar maar toch kijk je uit naar het eind. | |
Kill Bill part 1 gezien. Hele goeie film. Nog steeds even goed als toen ik um in de bios zag, misschien wel beter.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
| Antichrist (2009) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated Antichrist is een film van Lars von Trier. Geschreven toen hij in een zware depressie zat. Nu heb ik niet zo veel met films van Lars, en ben ik na een paar films wel wat gewend, dus ik keek niet echt op van wat ik te zien kreeg. Toch veroorzaakte deze film een flinke rel en wordt hij door velen afgedaan als onnodig provocerend en kwetsend en wat dies meer zij. Anyway, de film gaat over een echtpaar waarvan het kind uit het raam valt terwijl ze seks hebben (dit is de openingsscene). De vrouw is ontroostbaar en haar man is een therapeut en probeert haar "irrationele reactie" te bevechten met "rationaliteit". Met alle gevolgen van dien. Film viel me eigenlijk niet tegen. Ben zoals gezegd geen fan van het werk van Lars en deze film is geen uitzondering. Vooral de pratende wolf was voor mij een afknapper, maar verder zat het eigenlijk toch best ok in elkaar. Het is in ieder geval weer eens wat anders. Of nja, anders. Het kan door Dafoe komen, maar de film deed me wel wat denken aan The Lighthouse. Die heeft ook een beetje zo'n stijl en heeft ook een paar van die dingen (aan het eind) die ik afbreuk vind doen aan de film, maar over het geheel gezien was die film beter. Alleen het zingen al, haha. Maar ik dwaal af. Geen hoogvlieger dit, maar vond het nog wel te pruimen. | |
Ik vind het wel mooi dat Lars zijn films nogal out there zijn. Het zijn voor mij niet hele goeie films met wel memorabel. Poosje geleden eindelijk eens Melancolía gezien. Ook zoiets.josh-hill schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:31:
Antichrist (2009) [Afbeelding: Antichrist (2009)] Tweakers: 4.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated Antichrist is een film van Lars von Trier. Geschreven toen hij in een zware depressie zat.
Nu heb ik niet zo veel met films van Lars, en ben ik na een paar films wel wat gewend, dus ik keek niet echt op van wat ik te zien kreeg.
Toch veroorzaakte deze film een flinke rel en wordt hij door velen afgedaan als onnodig provocerend en kwetsend en wat dies meer zij.
Anyway, de film gaat over een echtpaar waarvan het kind uit het raam valt terwijl ze seks hebben (dit is de openingsscene). De vrouw is ontroostbaar en haar man is een therapeut en probeert haar "irrationele reactie" te bevechten met "rationaliteit". Met alle gevolgen van dien.
Film viel me eigenlijk niet tegen. Ben zoals gezegd geen fan van het werk van Lars en deze film is geen uitzondering. Vooral de pratende wolf was voor mij een afknapper, maar verder zat het eigenlijk toch best ok in elkaar. Het is in ieder geval weer eens wat anders. Of nja, anders. Het kan door Dafoe komen, maar de film deed me wel wat denken aan The Lighthouse. Die heeft ook een beetje zo'n stijl en heeft ook een paar van die dingen (aan het eind) die ik afbreuk vind doen aan de film, maar over het geheel gezien was die film beter. Alleen het zingen al, haha. Maar ik dwaal af. Geen hoogvlieger dit, maar vond het nog wel te pruimen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Met zingen bedoel je Lighthouse toch? Vond dat wel leuk. Sowieso erg onder de indruk van die film.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Die heb ik een paar keer opgezet maar kwam nog niet verder dan de 2e minuut of zo.MrVegeta schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:34:
[...]
Ik vind het wel mooi dat Lars zijn films nogal out there zijn. Het zijn voor mij niet hele goeie films met wel memorabel. Poosje geleden eindelijk eens Melancolía gezien. Ook zoiets.
Met zingen bedoel je Lighthouse toch? Vond dat wel leuk. Sowieso erg onder de indruk van die film.
Met zingen bedoel ik inderdaad The Lighthouse. Schitterend!
[ Voor 17% gewijzigd door josh-hill op 26-11-2022 00:40 ]
Kan je niet herinneren dat er iets aparts gebeurde in die eerste paar minuten.josh-hill schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 00:35:
[...]
Die heb ik een paar keer opgezet maar kwam nog niet verder dan de 2e minuut of zo.
De stijl sprak me gewoon niet aan (manier van filmen).
Wellicht waag ik binnenkort nog een poging.
Wellicht waag ik binnenkort nog een poging.
[ Voor 31% gewijzigd door josh-hill op 26-11-2022 00:37 ]
| Disenchanted (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG Vervolg op Enchanted, met een zingende Amy Adams, Patrick Dempsey, Maya Rudolph en Adele Dazeem. Na de eerste digitale effecten is direct duidelijk dat dit niet een high-budget film is. Hoewel op zich leuk om naar te kijken en redelijk afgewerkt, is het niet meer dan wat men vroeger als Direct-to-Video film zou beschouwen. Het script laat te wensen over en je blijft achter met het betoverende gevoel dat dit beter gedaan had kunnen worden als men wat vaker met een toverstaf (ook bekend als een pen) had rondgezwaaid. Als ik een wens zou mogen doen, dan zou ik wensen dat dit soort Disney+ originals wat beter worden. Een regisseur die niet bekendstaat om het maken van tweede delen die een slap aftreksel vormen van de eerste film zou een goed begin zijn. Wel is het leuk om te zien dat er weer wat vaker 2d animatie wordt gebruikt in Disneyfilms. Voegt toch dat ene beetje, hoe zal ik het zeggen, magie toe | |
Dat zit wel Schnorr.
Gisteravond Harry Potter and the Chamber of Secrets na 20 jaar weer in de bios gekeken. Dit vind ik echt de slechtste film uit de hele serie. Ik kijk best af en toe nog weer een HP film, maar eigenlijk nooit de eerste 2 omdat ik die veel te kinderachtig vind. Wat mij beteft begint het pas echt bij Prisoner of Azkaban.
Maar een vriendin wilde er heel graag heen maar niet in haar eentje. Dus kan mij het schelen, ik ga wel mee.
Wat me nu het meeste opviel: Het enorme over-acten dat Emma Watson hier deed. In Philosopher's Stone deed ze dat ook wel een beetje, maar niet zo erg als hier. Maar het is natuurlijk ook de vraag wiens fout dat is: Kon Emma destijds nog niet beter, of vond regisseur Chris Colombus het wel best.
Pas in Prisoner of Azkaban werd ze veel natuurlijker in de rol van Hermione.
Wat toch eigenlijk wel een onbedoelt grappig moment is:
Als Vue doorgaat met deze traditie komt Prisoner of Azkaban over 2 jaar ook weer terug in de bios
Maar een vriendin wilde er heel graag heen maar niet in haar eentje. Dus kan mij het schelen, ik ga wel mee.
Wat me nu het meeste opviel: Het enorme over-acten dat Emma Watson hier deed. In Philosopher's Stone deed ze dat ook wel een beetje, maar niet zo erg als hier. Maar het is natuurlijk ook de vraag wiens fout dat is: Kon Emma destijds nog niet beter, of vond regisseur Chris Colombus het wel best.
Pas in Prisoner of Azkaban werd ze veel natuurlijker in de rol van Hermione.
Wat toch eigenlijk wel een onbedoelt grappig moment is:
spoiler:
Als Dobby bekent dat hij die Quidditch bal betovert had... ding sloopt alles in zijn baan, daar had Dobby niet echt over nagedacht 
"Where you trying to kill me? No HP sir. Not kill, only maim, to protect you."
"Where you trying to kill me? No HP sir. Not kill, only maim, to protect you."
Als Vue doorgaat met deze traditie komt Prisoner of Azkaban over 2 jaar ook weer terug in de bios
| Triangle of Sadness (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R Had deze film al een tijdje op mijn radar staan. Goede reviews en de winnaar van de Palm D'or (Gouden Palm) 2022. Om maar direct duidelijk te maken wat voor film het is, aangezien deze zeker niet voor iedereen is gemaakt; het is een trage film met enorm veel dialoog en je moet wel een sterke maag hebben. Gelukkig zijn de gesprekken ontzettend interessant, ook al weet je soms wel waar het naartoe gaat. De film gaat over een stelletje die dankzij haar werk op een luxueuze boot terechtkomen. Op deze boot gaat vanalles mis en de scène spoiler: Heb soms echt flink zitten lachen, ook al is het niet je standaard comedy.waarin iedereen over zijn nek gaat is echt geweldig gefilmd en lijkt wel een 15 min te duren en wordt heel gaaf en ook smerig in beeld gebracht. | |
Tomorrow is not today!
Bedankt voor de tip. Zo te zien in Nederland pas vanaf 15 december in meerdere bioscopen te zien. The Square en Turist waren fenomenaal, dus ik ben wel benieuwd naar deze film.Sydney08 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:36:
Triangle of Sadness (2022) [Afbeelding: Triangle of Sadness (2022)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 147 min | MPAA: R Had deze film al een tijdje op mijn radar staan. Goede reviews en de winnaar van de Palm D'or (Gouden Palm) 2022.
Om maar direct duidelijk te maken wat voor film het is, aangezien deze zeker niet voor iedereen is gemaakt; het is een trage film met enorm veel dialoog en je moet wel een sterke maag hebben. Gelukkig zijn de gesprekken ontzettend interessant, ook al weet je soms wel waar het naartoe gaat.
De film gaat over een stelletje die dankzij haar werk op een luxueuze boot terechtkomen. Op deze boot gaat vanalles mis en de scènespoiler:Heb soms echt flink zitten lachen, ook al is het niet je standaard comedy.waarin iedereen over zijn nek gaat is echt geweldig gefilmd en lijkt wel een 15 min te duren en wordt heel gaaf en ook smerig in beeld gebracht.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| The Third Murder (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 124 min | MPAA: Not Rated Kwam hiervan een blu ray tegen op Marktplaats en verhaal leek me wel interessant dus even opgezocht en zag dat hij op CineMember te kijken was. Weer eens wat anders dan de doorsnee Europese film. Mooi verhaal waarin de Japanse cultuur ook goed naar voren komt. De film geeft ook een mooi inkijkje in het Japanse juridisch systeem. Wat de film aangenaam maakt om te kijken is het beperkte aantal karakters, waardoor je volledig op het verhaal kan focussen en niet ondertussen hoeft na te denken over de karakters. Eigenlijk blijft dat ook de hele film zo. Kōji Yakusho won wat prijzen voor beste bijrol en dat kan ik wel begrijpen: hij máákt eigenlijk deze film. | |
| The Land Before Time (1988) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 69 min | MPAA: G Het voordeel van jonge kinderen is dat je af en toe ook overdag mee mag kijken met films. En deze ken ik nog uit mijn eigen jeugd. Kon hem toen minder waarderen omdat ik liever Disney wilde kijken maar weet inmiddels dat dit echt een pareltje is. Helaas is deze film nergens goed te kijken dus moest toevlucht zoeken in een DVD en 4:3. Verhaal duurt eigenlijk best wel kort met een paar mooie momenten maar voor jonge kinderen moet het natuurlijk ook geen drie uur duren. Het verhaal is op zich wel aardig, maar vooral het kleurgebruik blinkt mijns inziens echt uit. Karakters zijn ook goed weggezet in de film, terwijl het tegelijkertijd niet over de top is. En natuurlijk achteraf genieten van Diana Ross. | |
| The Lives of Others (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: R Stond al een tijdje op mijn lijstje om te gaan kijken. Vooraf natuurlijk gelezen waar het ongeveer over ging en moet zeggen dat ik de film verrassend snel van start vond gaan (deurbelincidentje). Hij verveelt geen moment en je blijft geboeid kijken, de volle 2,5 uur. Spanning en ongeloof wisselen elkaar af, af en toe een vleugje humor. Het veranderende karakter is mooi realistisch in beeld gebracht door Ulrich Mühe. Vond wel jammer dat de ontmoeting uitbleef maar dat maakt het einde eigenlijk nog beter. spoiler: Misschien nog wel het beste acteermoment is de tweede inval bij Dreyman, waarna de drempel wordt opgelicht. Je ziet de spanning op zijn gezicht omdat hij weet dat dit moment alles gaat veranderen, maar wat zal hij hebben gedacht toen die typmachine daar dus niet (meer) lag. | |
@Dennis The Third Murder vind ik toch wel de zwakste film van Hirokazu Koreeda die ik heb gezien. Hij heeft zoveel veel betere films gemaakt.
Mijn favorieten (in chronologische orde):
Maborosi
Nobody Knows
Still Walking
Like Father, Like Son
Our Little Sister
After The Storm
Shoplifters
Voor Shoplifters heeft hij de Gouden Palm gekregen, maar wat mij betreft is Nobody Knows zijn grootste meesterwerk.
Mijn favorieten (in chronologische orde):
Maborosi
Nobody Knows
Still Walking
Like Father, Like Son
Our Little Sister
After The Storm
Shoplifters
Voor Shoplifters heeft hij de Gouden Palm gekregen, maar wat mij betreft is Nobody Knows zijn grootste meesterwerk.
[ Voor 16% gewijzigd door josh-hill op 26-11-2022 23:38 ]
Dank voor de tips @josh-hill, vrijwel alle films die jij noemt staan óók op CineMember en had in ieder geval Shoplifters al op mijn verlanglijstje staan. Nobody Knows is er helaas niet te zien.
Het kan zijn dat ik Nobody Knows het beste vind, omdat dat de eerste film van Koreeda is die ik gezien heb. Heb al de genoemde films ooit op blu-ray gekocht (UK import).Dennis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:41:
Dank voor de tips @josh-hill, vrijwel alle films die jij noemt staan óók op CineMember en had in ieder geval Shoplifters al op mijn verlanglijstje staan. Nobody Knows is er helaas niet te zien.
Life Father, Like Son is overigens ook echt geniaal. Al vaak op tv geweest.
Als kind heb ik in de kerstvakantie met familie The land before time gezien, op de BBC in het engels. Denk dat ik een jaar of 9/10 oud was. Dat vond ik een hele mooie film. Andere kinderen hadden het soms over Platvoet en z'n vriendjes en dat vond ik altijd maar kinderachtig klinken. Pas sinds kort weet ik dat dit dezelfde film is. Heb altijd al zonde gevonden dat films die naar het nederlands zijn vertaald zo veel minder leuk zijn, zeker in de jaren 80/90 was het op z'n ergst. Gelukkig gaat het nu wel beter, oudere films vind ik tenenkrommend om nederlands te kijken. Bedankt voor deze reminder, wellicht dat ik rond de kerst deze film ook weer eens opzet.Dennis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:24:
The Land Before Time (1988) [Afbeelding: The Land Before Time (1988)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 69 min | MPAA: G Het voordeel van jonge kinderen is dat je af en toe ook overdag mee mag kijken met films. En deze ken ik nog uit mijn eigen jeugd. Kon hem toen minder waarderen omdat ik liever Disney wilde kijken maar weet inmiddels dat dit echt een pareltje is.
Helaas is deze film nergens goed te kijken dus moest toevlucht zoeken in een DVD en 4:3. Verhaal duurt eigenlijk best wel kort met een paar mooie momenten maar voor jonge kinderen moet het natuurlijk ook geen drie uur duren.
Het verhaal is op zich wel aardig, maar vooral het kleurgebruik blinkt mijns inziens echt uit. Karakters zijn ook goed weggezet in de film, terwijl het tegelijkertijd niet over de top is. En natuurlijk achteraf genieten van Diana Ross.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| Slumberland (2022) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG Leuke, feed good kinderfilm met prima special effects en een leuk verhaal. Nothing special maar zeker waard om eens te kijken. Ik kon het wel waarderen. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat een prachtige documentaire, zoals die wetenschappers over de robot praten daar krijg je toch kippenvel van. Bedankt voor de tip.rammes schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:56:
Good Night Oppy (2022) [Afbeelding: Good Night Oppy (2022)] Tweakers: 0.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 105 min | MPAA: PG Word je snel emotioneel van een film dan is dit een heerlijke tranentrekker:
Op 24 januari 2004 keek een team van NASA wetenschappers en ingenieurs angstig toe hoe de Mars Exploration Rover Opportunity landde voor een missie van negentig dagen. De robot, ook wel bekend als "Oppy", stond jarenlang voor vindingrijkheid, teamwerk en nieuwsgierigheid. Na negentig dagen gebeurde er iets vreemds op het oppervlak van een planeet miljoenen kilometers verderop: Oppy overtrof elke verwachting, een onvergetelijke reis van Oppy en een onbeschrijfelijke band die ontstond toen de rover op zoek ging naar leven op Mars.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[tagn=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]
[/td][/tr][tr][td valign=top][b]Tweakers:[/ble bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Causeway (2022)[/td][td alib] N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R

6.5 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
[/td][/tr][tr][td valign=top][b]Tweakers:[/ble bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Causeway (2022)[/td][td alib] N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: RBlij dat Jennifer Lawrence weer terug is, en terugkeert naar waar ze begon. De actie en spectakel van Hunger Games en X-Men mogen haar dan veel geld opgeleverd hebben, en Silver Lining Playbook de Oscar, maar het zijn de kleine films Winter's Bone en Poker House waar ze echt liet zien wat ze kan. Ook nu een zeer ingetogen rol met een sterke karakter acteur als tegenspeler. Ik kende Brian Tyree Henry totaal niet, maar hij houdt zich moeiteloos staande naast Jennifer. Halverwege verloor ik mijn interesse een beetje (kan goed merken dat mijn aandachts spanne echt achteruit gegaan is) maar de laatste 20 minuten is weer sterk. [spoiler] Het enige wat echt totaal nergens op sloeg in de film imo:
[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right]spoiler:
Flinke fout in het script imo. Buiten dat om, is deze film een aanrader voor character driven film-liefhebbers. Heb je liever fast-paced actie, dan lekker links laten liggen.dat ze hem zoent in het zwembad. Het omhelzen en knuffelen kon ik nog in komen, trying to comfort. Maar gezien de eerdere bar scene is ze overtuigd lesbienne, dus op die manier een man zoenen gebeurt gewoon niet. Was hij de initiator geweest was het nog te accepteren, maar zij begint.
| The Menu (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R Vanmiddag in de bios gezien, en gesmuld! Fijne film, een snufje Midsommar, een vleugje Se7en, en een fijne rol van Ralph Fiennes. Karakters blijven nogal aan de oppervlakte, maar dat gebrek aan diepgang en achtergrond wordt gecompenseerd door een toenemende spanning en goed tempo. De film weet, ondanks het verloop, ook de smaakpapillen nog aardig te beroeren, zowel met de meest exquise gerechten die voorbij komen maar toch ook vooral met een pretentieloze cheeseburger. Aanrader! | |
| Do the Right Thing (1989) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R Fight the power! Do The Right Thing is na 33 jaar nog steeds een actuele film, aangezien het racisme tussen blank en zwart er niet minder om is geworden in Amerika. De film gaat over een snikhete dag in een overwegend zwarte wijk in Brooklyn, en een pizzeria die gerund wordt door Sal en zijn twee zoons Pino en Vito. De jonge Mookie is een vrij luie pizzabezorger die tevens als een soort van bliksemafleider fungeert tussen de Italianen en de zwarte gemeenschap. Hij krijgt het vooral te verduren van Pino, een enorme racist die met iedereen ruzie zoekt en liever vertrekt uit de wijk. Verder maken we kennis met een bont gezelschap die de wijk rijk is, zoals zuiplap Da Mayor, de recalcitrante Buggin' Out, Radio Raheem met zijn enorme ghettoblaster, radio DJ Senor Love Daddy en de geestelijk gehandicapte Smiley. De hitte begint iedereen langzaam naar het hoofd te stijgen en zal al snel tot een gewelddadige uitbarsting leiden. De film begint als een komedie, maar naarmate het verhaal vordert worden er steeds meer drama elementen geïntroduceerd. Regisseur Spike Lee neemt de rol van de luie Mookie op zich en dit doet hij niet eens zo slecht. Danny Aiello en John Turturro spelen vader en zoon en laten een sterk staaltje acteren zien. Er valt sowieso weinig te klagen over het acteerwerk. De cinematografie en soundtrack zijn ook prima. Do The Right Thing is nog steeds één van de belangrijkste films die de rassenhaat tussen verschillende culturen in Amerika blootlegt. | |
| Men (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R Men, de nieuwe folk horrorfilm van Alex Garland (Ex-Machina, Annihilation) en het is me weer een malle boel geworden. Harper, een jongedame, reist af naar het platteland om daar - na een traumatische gebeurtenis - tot rust te komen. Helaas komt ze er al snel achter dat ze door iemand in de gaten wordt gehouden en de overwegend mannelijke dorpsbewoners - die allemaal op elkaar lijken - helpen ook niet echt mee voor de gemoedsrust. Lijdt ze aan PTSD of is er echt meer aan de hand? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is een mysterieus verhaal die je op het puntje van je stoel houdt, maar Garland breit er zo'n wazig laatste kwartier aan, die mijns inziens afbreuk doet aan de tot dan goed opgebouwde sfeer. Het deed me denken aan de knotsgekke Japanse film 'Gozu' van Takashi Miike. Na de film heb ik wat reviews gelezen en kennelijk zit er een diepere betekenis achter, maar naar mijn idee doet de film geen enkele poging om dit aan de kijker uit te leggen. Een beetje hetzelfde euvel als waar Annihilation aan lijdt. Het acteerwerk van Jessie Buckley en Rory Kinnear is echter uitstekend en ook de cinematografie van Rob Hardy, die ook de vorige films van Garland heeft geschoten, is oogstrelend. De muziek van Geoff Barrow en Benjamin Salisbury mag er ook wezen. Verhaaltechnisch valt er dus genoeg op te merken aan 'Men', maar toch ik heb ik me tot aan het laatste kwartier goed vermaakt. | |
Ah, zo'n fijne film uit mijn jeugdDennis schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:24:
The Land Before Time (1988) [Afbeelding: The Land Before Time (1988)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 69 min | MPAA: G Het voordeel van jonge kinderen is dat je af en toe ook overdag mee mag kijken met films. En deze ken ik nog uit mijn eigen jeugd. Kon hem toen minder waarderen omdat ik liever Disney wilde kijken maar weet inmiddels dat dit echt een pareltje is.
Helaas is deze film nergens goed te kijken dus moest toevlucht zoeken in een DVD en 4:3. Verhaal duurt eigenlijk best wel kort met een paar mooie momenten maar voor jonge kinderen moet het natuurlijk ook geen drie uur duren.
Het verhaal is op zich wel aardig, maar vooral het kleurgebruik blinkt mijns inziens echt uit. Karakters zijn ook goed weggezet in de film, terwijl het tegelijkertijd niet over de top is. En natuurlijk achteraf genieten van Diana Ross.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Hoewel Disney jaren later met Dinosaur kwam die er visueel veel mooier uit zag en min of meer hetzelfde thema en setting had, bleef die film bij mij veel minder hangen dan Land before time.
| The Guardians of the Galaxy Holiday Special (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A "The perfect present is a galaxy away." Peter Quill ziet het allemaal even niet meer zitten nu zijn geliefde Gamora er niet meer is. De rest van de Guardians ontdekt dat het op aarde binnenkort Kerstmis is. Om Peter op te vrolijken gaan ze daarheen om het perfecte cadeau voor hem te vinden: 'Footloose'-ster Kevin Bacon. Dit is zo'n tussenspecial van 45 minuten waar Disney+ natuurlijk geschikt voor is. Het verhaal was wel grappig. Vooral toen Kevin Bacon erbij kwam. In mijn opzicht jammer dat het maar 45 minuten was. Had van mij wel anderhalf uur mogen duren. Leuk opwarmertjes voor phase 5 | |
Oh wow, die film maakte destijds heel veel indruk. Radio RaheemP-Rock schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:38:
Do the Right Thing (1989) [Afbeelding: Do the Right Thing (1989)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R Fight the power! Do The Right Thing is na 33 jaar nog steeds een actuele film, aangezien het racisme tussen blank en zwart er niet minder om is geworden in Amerika. De film gaat over een snikhete dag in een overwegend zwarte wijk in Brooklyn, en een pizzeria die gerund wordt door Sal en zijn twee zoons Pino en Vito. De jonge Mookie is een vrij luie pizzabezorger die tevens als een soort van bliksemafleider fungeert tussen de Italianen en de zwarte gemeenschap. Hij krijgt het vooral te verduren van Pino, een enorme racist die met iedereen ruzie zoekt en liever vertrekt uit de wijk. Verder maken we kennis met een bont gezelschap die de wijk rijk is, zoals zuiplap Da Mayor, de recalcitrante Buggin' Out, Radio Raheem met zijn enorme ghettoblaster, radio DJ Senor Love Daddy en de geestelijk gehandicapte Smiley. De hitte begint iedereen langzaam naar het hoofd te stijgen en zal al snel tot een gewelddadige uitbarsting leiden. De film begint als een komedie, maar naarmate het verhaal vordert worden er steeds meer drama elementen geïntroduceerd. Regisseur Spike Lee neemt de rol van de luie Mookie op zich en dit doet hij niet eens zo slecht. Danny Aiello en John Turturro spelen vader en zoon en laten een sterk staaltje acteren zien. Er valt sowieso weinig te klagen over het acteerwerk. De cinematografie en soundtrack zijn ook prima. Do The Right Thing is nog steeds één van de belangrijkste films die de rassenhaat tussen verschillende culturen in Amerika blootlegt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Hoeveel batterijen gingen er ook alweer in zijn ghettoblaster?sig69 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:15:
[...]
Oh wow, die film maakte destijds heel veel indruk. Radio Raheem. Was de naam kwijt, ga 'm zeker weer kijken, thanks!
Arjantje72 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:37:
[...]
Hoeveel batterijen gingen er ook alweer in zijn ghettoblaster?
Vanavond Im Westen nichts Neues gekeken. Helaas kent de review generator de film niet, maar wat een goede oorlogsfilm! Zou hem een 9 geven.
Laat de nutteloosheid zien van oorlog op een lekker bloederige manier. Kan men zichzelf een beetje indenken hoe de Oekraïners en Russen het nu hebben.
Laat de nutteloosheid zien van oorlog op een lekker bloederige manier. Kan men zichzelf een beetje indenken hoe de Oekraïners en Russen het nu hebben.
Dat is dus All Quiet on the Western Front ( IMDB: Im Westen nichts Neues (2022) ), je kunt altijd zoeken op IMDB-nummer in de generator (zie ook de topic warning).TheBrut3 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:00:
Vanavond Im Westen nichts Neues gekeken. Helaas kent de review generator de film niet, maar wat een goede oorlogsfilm! Zou hem een 9 geven.
There's no place like 127.0.0.1
Ik heb 'm hier toch een aantal keer voorbij zien komen. Misschien de Engelse titel eens proberen, of de IMDb code (tt1016150)?TheBrut3 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:00:
| Three Thousand Years of Longing (2022) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R IMDB: Three Thousand Years of Longing (2022) Soms stel ik de film voor, soms de vriendin. En bijna altijd pakt het goed uit. Heerlijke film. Een soort raamvertelling door de ogen van de bezitster van een 'lamp' en een mooie vertelling van hun beider levensverhalen, zijn leven was (en wordt) wat langer dan haar menselijke leven dus zijn kant krijgt terecht de meeste aandacht. Zeer goed gefilmd, indrukwekkend maar niet te overdadig (gezien in 2D). Een heel andere (kant van) Alladin zeg maar, Engelse sfeer ipv Amerikaans voor wat betreft het 'nu' - over de vroegere tijden kan ik niet oordelen want ik was er niet bij ;-) maar zeer mooi neergezet. | |
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
TheBrut3 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:00:
offtopic:
Jawel hoor, de film staat er wel in. Je kunt op naam of imdb nummer zoeken
MatHack schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:10:
Dat is dus All Quiet on the Western Front ( IMDB: Im Westen nichts Neues (2022) ), je kunt altijd zoeken op IMDB-nummer in de generator (zie ook de topic warning).
P-Rock schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:24:
Ik heb 'm hier toch een aantal keer voorbij zien komen. Misschien de Engelse titel eens proberen, of de IMDb code (tt1016150)?
Ik zie het. Dan is dan voor een volgende keer, heb geen zin om het alsnog te doen.Webgnome schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:21:
offtopic:
Helemaal eens, goede beschrijving. Ik zou hem alleen een 8.5 geven. Aanrader!franssie schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:49:
Three Thousand Years of Longing (2022) [Afbeelding: Three Thousand Years of Longing (2022)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R IMDB: Three Thousand Years of Longing (2022)
Soms stel ik de film voor, soms de vriendin. En bijna altijd pakt het goed uit.
Heerlijke film. Een soort raamvertelling door de ogen van de bezitster van een 'lamp' en een mooie vertelling van hun beider levensverhalen, zijn leven was (en wordt) wat langer dan haar menselijke leven dus zijn kant krijgt terecht de meeste aandacht.
Zeer goed gefilmd, indrukwekkend maar niet te overdadig (gezien in 2D).
Een heel andere (kant van) Alladin zeg maar, Engelse sfeer ipv Amerikaans voor wat betreft het 'nu' - over de vroegere tijden kan ik niet oordelen want ik was er niet bij ;-) maar zeer mooi neergezet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
| A Prayer Before Dawn (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Biography, Crime | Runtime: 116 min | MPAA: R Heb je al altijd willen weten hoe het voelt om als buitenlander (je spreekt / begrijpt de taal niet) om in een thaise gevangenis te zitten, dan moet je naar deze film kijken. We zitten met onze neus recht in de actie, je zou er zelfs een beetje claustrofobisch van worden, zo kort bij zitten we. Tijdens de gevechten wordt er héél kort bij gefilmd waardoor je net de nek en gezicht ziet, maar weinig meer. Dat doet verder weinig ter zake, je ziet het waargebeurde verhaal van 'Billy Moore' die door drugsfeiten in een thaise gevangenis geraakt en zich daar moet zien staande te houden. Er is geen vertaling voor de thaise taal beschikbaar voor de kijker wat er toe bijdraagt dat je je helemaal geïsoleerd voelt, samen met onze hoofdrolspeler. Ook nog even de allerlaatste scène benoemen spoiler: Dat hij daar oog in oog staat met wat je verwacht dat zijn vader is, maar wat uiteindelijk blijkt de echte Billy Moore' te zijn is wel cool. Kijk deze film als je een beetje van thaiboksen houdt, maar als je daar totaal geen affiniteit mee hebt is dat ook geen probleem want is er nog zoveel meer in de film als alleen dat. De korte inhoud zoals die beschreven wordt is een beetje te kort door de bocht en niet helemaal juist, dus laat je daar zeker niet door afleiden. | |
Nog bedankt aan @Vrijdag voor hem te tippen!
| Knives Out (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Gisteren toegevoegd op Netflix. Een soort Cluedo film, erg vermakelijk, kwam er goed doorheen en was eigenlijk zo afgelopen. Niet heel erg onvoorspelbaar door de hints die in de film zaten, maar dat is volgens mij het hele idee van de film. | |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Best een vermakelijke film, met een belachelijk accent van mr. James Bond Inderdaad voorspelbaar, maar je blijft toch kijken. spoiler: En omdat men ProtonMail gebruikt krijgt de film een half puntje extra. Interessant feit: de film is deze week toegevoegd op Netflix. Én HBO Max. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Troll (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Wie had gedacht dat Transformers, King Kong en Tomb Raider de basis voor een film zouden kunnen vormen? Ik niet, maar Troll is ongeveer wat het resultaat zou zijn. Pøpcørnvermaåk in het Nøors, van Roar Uthaug. Toffe beelden, soms een beetje duidelijk voor een groen scherm geschoten. Niet meer dan dat. En als je goed luistert, dan kun je als Nederlander de trollen horen fluisteren horen dat Noors soms een beetje lijkt op Nederlands dat wordt uitgesproken door een Japanse Koreaan. Sommige woorden tot zinnen zijn met moeite een beetje te verstaan. | |
Dat zit wel Schnorr.
Grappig... mijn dochter zei net dat er een nieuwe Troll Hunter film op Netflix staat.
Dus binnenkort maar even kijken.
En inderdaad, als je in Noorwegen op vakantie bent dan kan je bordjes en verkeers aanwijzingen goed begrijpen. Ook de menu's zijn redelijk begrijpelijk in restaurants.
Troll Hunter is trouwens ook een hele leuke film als dit genre je aan staat.
IMDB: Trollhunter (2010)
Dus binnenkort maar even kijken.
En inderdaad, als je in Noorwegen op vakantie bent dan kan je bordjes en verkeers aanwijzingen goed begrijpen. Ook de menu's zijn redelijk begrijpelijk in restaurants.
Troll Hunter is trouwens ook een hele leuke film als dit genre je aan staat.
IMDB: Trollhunter (2010)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
@Stukfruit Die ben ik nu aan het downloaden. Kijken of het wat is. Toen ik de poster zag, dacht ik dat het een nieuwe King Kong film was.
| Earwig and the Witch (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 82 min | MPAA: PG En daar was opeens een nieuwe film van Studio Ghibli, de beroemde Japanse animatiestudio die verantwoordelijk is voor anime klassiekers als Princess Mononoke, Grave of the Fireflies en My Neighbour Totoro! Wie had dat gedacht, nadat ze er in 2014 de brui aan gaven omdat Hayao Miyazaki voor de 10e keer met pensioen ging. Earwig and the Witch is gebaseerd op een verhaal van schrijfster Diana Wynne Jones, die kort daarna overleed en toevallig ook verantwoordelijk was voor het verhaal van die andere Ghibli-film; Howl's Moving Castle. De film gaat over Earwig/Erica die als baby bij een weeshuis terechtkomt en daar opgroeit tot een jonge brutale meid. Op een dag wordt ze opgenomen door een 'pleeggezin', maar al snel blijkt dat de vrouw een heks is die een hulpje nodig heeft bij het bereiden van haar brouwsels. Earwig wil niets liever dan zelf ook een heks worden en beraamd een plan om haar strenge pleegmoeder in te laten zien dat ze wel degelijk meer in haar mars heeft. Wat meteen opvalt is dat dit de eerste film van Ghibli is die volledig 3D is en ik moet zeggen dat het goed is gedaan. Ghibli is juist bekend van de dikwijls prachtige, handgetekende 2D animaties, dus dit is iets nieuws (al hebben ze wel eerder gebruik gemaakt van CGI met films als My Neighbours The Yamadas en The Tale of the Princess Kaguya). Goro Miyazaki neemt de honneurs waar en lijkt de juiste man hiervoor, omdat hij al eerder heeft gewerkt met 3D animatie (Ronja the Robber's Daughter). Het resultaat is echter wisselend. Ondanks dat het verhaal raakvlakken heeft met andere Ghibli's heb ik me zeker vermaakt en me niet gestoord aan de overgang van tradionele 2D naar 3D animatie. Het blijft uiteindelijk een echte Ghibli-film en daar verandert de 3D animatie niets aan. Helaas bevat het verhaal nogal wat gaten en wordt er weinig uitgelegd. Ook is het einde nogal abrupt. Ik heb begrepen dat de film redelijk getrouw is aan het verhaal, maar hier hadden ze zichzelf wel wat meer vrijheid in mogen gunnen om er een mooi afgerond geheel van te maken. De muziek is opvallend en rockt de pan uit. Earwig is prima vermaak voor groot en klein, maar het is verre van een meesterwerk en ik zou deze eerder scharen bij mindere Ghibli's, zoals: The Cat Returns, Tales from Earthsea en Ocean Waves. | |
| Winter on Fire: Ukraine's Fight for Freedom (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Documentary | Runtime: 102 min | MPAA: Not Rated Documentatie over de revolutie in Oekraïne in 2013/2014. Een heel indrukwekkende docu over de protesten in Kyiv bijna tien jaar geleden. De documentaire is goed opgebouwd en wordt afgewisseld met beelden van de protesten, interviews tijdens de protesten en mensen die terugblikken naar de gebeurtenissen. Ze hebben toen al hard gestreden om los te komen uit de Russische greep. Bizar wat de, toen Russische overheid, heeft ingezet tegen de demonstranten. Tot aan Molotov cocktails en sluipschutters toe. Was diep onder de indruk. Helaas is het weer erg actueel door de oorlog in Oekraïne en vechten ze wéér voor hun vrijheid. En niet alleen Oekraïne. In Iran is de bevolking in opstand gekomen en daar wordt het veel harder neergeslagen dan destijds in Kyiv. Als je dan al kijkt hoe intens het in Kyiv was 9 jaar geleden. Niet te bevatten hoe de mensen in Iran zich nu moeten voelen. Hopelijk hebben we over een jaar weer 2 nieuwe documentaires. Over de vrijheid in Oekraïne en in Iran. | |
| Troll (2022) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: N/A Ik ben wel een fan van dit soort films. Godzilla, King Kong, dus keek er wel naar uit. De trailers waren mooi om te zien. Maar de werkelijkheid valt wat tegen. Er is eea gejat uit andere films: de voetafdruk van Godzilla (die met Jean Reno), de achtervolging met de truck/brug uit dezelfde film en de trillende vloeistof-in-beker van Jurassic Parc. En het verhaal zit wat mij betreft iets te slap in elkaar. Er wordt wel heel erg gemakkelijk besloten om heel Oslo van de kaart te vegen of een militair die met een paar toetsaanslagen vanaf het hoofdkantoor de communicatie naar een gevechtsstraaljager hackt. Da's pas een Tweakert! Briljant vind ik het oog vd Troll die opengaat op de achtergrond als ze op een heuvelrug staan (zie trailer). Maar die scene duurt maar een minuutje. Hij haalt het dus niet bij de andere films als Godzilla, King Kong, Jurassic parc. Gewoon licht vermaak voor een winter avondje. Had meer verwacht (gehoopt). | |
| Slumberland (2022) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG Gisteravond mocht mijn vriendin een film uitzoeken om samen te gaan kijken terwijl ik nootjes en chips ging pakken, toen ik ging zitten werd mij alleen de titel van de film verteld en verder liet ik mij verrassen. Dit is een film die ontspannen weg kijkt met hier en daar wat aparte momenten, ik vond wel dat de rol van Flip soms iets te kinderachtig werd neergezet. Maar overall is dit een leuke film om een keer te kijken, want ik denk niet dat ik hem snel een tweede keer ga kijken. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Militairen en paranormale dingen. Een goede mix voor in films, dacht ik zo.
Gelukkig is daar IMDB om je in een "circle jerk" te houden.
Zo heb ik deze 3 pareltjes op een avondje gekeken.
Als je van dit soort films houdt, kan je ze alle drie vast wel luchten, maar Below was overduidelijk het sterkst.
| The Bunker (2001) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 88 min | MPAA: R Een groepje soldaten moet dekking zoeken. Dit doen ze in een bunker in de Ardennen. Maar ze zijn niet alleen. Geen goede film. Het kon mijn aandacht niet langer dan een half uur echt vasthouden. Met moeite uitgekeken. Dikke +1 voor de Mega RTCW-vibe. (kennen we dat spel nog?) | |
| Deathwatch (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Horror, War | Runtime: 94 min | MPAA: R Een groepje soldaten moet dekking zoeken. Dit doen ze in een van de loopgraven die we wel kennen uit WO1. Maar...ze zijn niet alleen. Deze film kon mijn aandacht wel vasthouden, maar toen er meer bekend en tentoongesteld werd, werd het minder leuk. Betere film dan The Bunker, maar niets spectaculairs. | |
| Below (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: R Een groepje soldaten...werkt op hun submarine. Dit vond ik wel een aardige film. Een goede en beklemmende sfeer (niet alleen omdat het op een sub is) en een leuk "mysterie". Geen jumpscares (uiteraard niet, die mijd ik als de pest) maar wel aardig creepy. Het kijken waard als je van paranormale dingen in films houdt. | |
Als je van dit soort films houdt, kan je ze alle drie vast wel luchten, maar Below was overduidelijk het sterkst.
Eat the bugs, live in a pod
Misschien is Dog Soldiers ook wel wat voor je. Of meer recenter, Overlord.HMC schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:04:
Militairen en paranormale dingen. Een goede mix voor in films, dacht ik zo.
The Bunker (2001) [Afbeelding: The Bunker (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 88 min | MPAA: R Een groepje soldaten moet dekking zoeken. Dit doen ze in een bunker in de Ardennen.
Maar ze zijn niet alleen.
Geen goede film. Het kon mijn aandacht niet langer dan een half uur echt vasthouden.
Met moeite uitgekeken.
Dikke +1 voor de Mega RTCW-vibe. (kennen we dat spel nog?)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Deathwatch (2002) [Afbeelding: Deathwatch (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Horror, War | Runtime: 94 min | MPAA: R Een groepje soldaten moet dekking zoeken. Dit doen ze in een van de loopgraven die we wel kennen uit WO1. Maar...ze zijn niet alleen.
Deze film kon mijn aandacht wel vasthouden, maar toen er meer bekend en tentoongesteld werd, werd het minder leuk.
Betere film dan The Bunker, maar niets spectaculairs.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Below (2002) [Afbeelding: Below (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: R Een groepje soldaten...werkt op hun submarine.Maar...ze zijn niet alleen.
Dit vond ik wel een aardige film. Een goede en beklemmende sfeer (niet alleen omdat het op een sub is) en een leuk "mysterie".
Geen jumpscares (uiteraard niet, die mijd ik als de pest) maar wel aardig creepy.
Het kijken waard als je van paranormale dingen in films houdt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
| The Trip (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 113 min | MPAA: TV-MA Het zal wel aan mij liggen maar het is lang geleden dat is met een film nog zo gelachen heb. Op de duur wordt het allemaal zo belachelijk dat het gewoon grappig is. Je ziet bloed vliegen, ingewanden er uit hangen en mensen op de draaiende messen van een grasmaaier geduwd worden, maar op een of andere manier moet je er altijd mee lachen. De situaties waarin ze terecht komen, de manieren waarop er mensen aan hun einde komen is soms echt goed gevonden, maar meestal echt grappig. spoiler: alleen de laatste was iets minder Het is een leuke film die een beetje 'gore' niet schuwt maar overdreven is het nergens. Actie en komedie hebben duidelijk de bovenhand in deze film. Ga deze film ook niet na op continuïteitsfouten want zo aten er ook zeker een paar in, maar de film doet voor de rest zoveel dingen goed dat ik niet val over een paar kleinigheden. Hou je wel van actie, kan je ook tegen bloed? Kijken dan zou ik zeggen! Deze mag zeker een 7.5 hebben van mij! | |
Ik had hem op Letterboxd zien voorbijkomen van @josh-hill , dus bedankt voor de tip
Volgens mij is het ook redelijk nadrukkelijk een kinderfilm. Ik heb hem in ieder geval met mijn kinderen van 7 en 9 gekeken en die vonden hem fantastisch.G_Dragon schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:32:
Slumberland (2022) [Afbeelding: Slumberland (2022)] Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG ik vond wel dat de rol van Flip soms iets te kinderachtig werd neergezet..[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
This too shall pass
Wellicht vind je In Order Of Disappearance ook wel grappig dan - IMDB: Kraftidioten (2014)X-DraGoN schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:54:
The Trip (2021) [Afbeelding: The Trip (2021)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 113 min | MPAA: TV-MA Het zal wel aan mij liggen maar het is lang geleden dat is met een film nog zo gelachen heb. Op de duur wordt het allemaal zo belachelijk dat het gewoon grappig is.
Je ziet bloed vliegen, ingewanden er uit hangen en mensen op de draaiende messen van een grasmaaier geduwd worden, maar op een of andere manier moet je er altijd mee lachen. De situaties waarin ze terecht komen, de manieren waarop er mensen aan hun einde komen is soms echt goed gevonden, maar meestal echt grappig.
spoiler:alleen de laatste was iets minder
Het is een leuke film die een beetje 'gore' niet schuwt maar overdreven is het nergens. Actie en komedie hebben duidelijk de bovenhand in deze film.
Ga deze film ook niet na op continuïteitsfouten want zo aten er ook zeker een paar in, maar de film doet voor de rest zoveel dingen goed dat ik niet val over een paar kleinigheden.
Hou je wel van actie, kan je ook tegen bloed? Kijken dan zou ik zeggen!
Deze mag zeker een 7.5 hebben van mij![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik had hem op Letterboxd zien voorbijkomen van @josh-hill , dus bedankt voor de tip
Subtieler maar echt heel goed zijn
- Turist (aka Force Majeure) - IMDB: Force Majeure (2014)
- The Square - IMDB: The Square (2017)
| The Fallout (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: R Ik ken de hoofdrolspeelster (Jenna Ortega) van 2 totaal verschillende rollen, in de films Scream 5 en X. In deze film zet ze weer een totaal ander karakter neer, met zeer uiteenlopend gedrag. Als ik dit zo zie, staat met Jenna Ortega, Florence Pugh, Thomasin McKenzie en Anya Taylor-Joy de volgende generatie vrouwelijke acteerkanonnen op. The Fallout laat zien wat een traumatische ervaring met je kan doen. Er is geen goede of verkeerde manier, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Ook mooi om te zien hoe de ouders niet weten hoe ze met de situatie om moeten gaan, en hoe machteloos ze zich voelen. Het einde is ook slim gedaan. Trauma laat zich niet keurig oplossen. | |
Nadat ik bijna 3 jaar geleden The Square op Netflix had gekeken en weggeblazen werd, had ik meteen de blu-ray aangeschaft.josh-hill schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:14:
The Square (2017) [Afbeelding: The Square (2017)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 151 min | MPAA: R De poster van deze film had me op het verkeerde been gezet. Zag van afstand alleen een man met ontbloot lichaam, dus moest aan een martial arts film denken of zo.
Van de week deze film toch eens opgezet (staat op Netflix) en verdorie, dit is wel echt een pareltje. Van de maker van Turist (aka Force Majeure), ook een favoriet van mij, dus ik had het moeten weten. Net als in Turist werkt de hoofdpersoon zich door voor hem wellicht logische keuzes in de nesten op verschillende fronten. En net als in Turist levert dit dolkomische situaties op zonder dat dat er echt grappen worden gemaakt. Ook zit er een goede spanningsboog in het verhaal. Ben benieuwd of de volgende film van Ruben Östlund ook weer zo sterk zal zijn.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Het was nu wel weer lang genoeg geleden om hem weer op te zetten. En, wat een film! Ik zou hem nu zelfs een dikke 9 geven!
Net als Turist (Force Majeure) is dit een zeer menselijke film die paden bewandeld die ik in geen andere films eerder heb gezien. Ruben Östlund weet duidelijk waar hij mee bezig is. Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar zijn nieuwste project, Triangle of Sadness.
In de film The Square worden allerlei thema's aangesneden, zoals vertrouwen, in al zijn facetten. En, wat zou je doen in een situatie, en wat zou eigenlijk het juiste zijn om te doen? En, wat is eigenlijk belangrijk in het leven, waar zouden de prioriteiten moeten liggen? Etc.
Dit wordt allemaal heel subtiel (en soms ook weinig subtiel) behandeld en dat maakt de film wat mij betreft een meesterwerk. Zeker ook omdat de film tegelijk maatschappijkritisch als ook hilarisch is. En dan bedoel ik niet zoals Idiocracy, maar heel subtiel, met situaties die levensecht gespeeld worden, maar die ondanks de bedroevenis er van ook geniaal grappig zijn. Dat zet je aan het denken.
P.S.: deze film heeft ongemakkelijke stiltes/momenten tot kunst verheven.
Mede door je tip deze film ook gekeken, en het is inderdaad een goed onderhoudende film, met ook een lieve ondertoon over famillie maar bovenal een fantastische boventoon over dromen (ik ga morgen nog een even stills maken van de liftknopjes)G_Dragon schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:32:
Slumberland (2022) [Afbeelding: Slumberland (2022)] Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 117 min | MPAA: PG Gisteravond mocht mijn vriendin een film uitzoeken om samen te gaan kijken terwijl ik nootjes en chips ging pakken, toen ik ging zitten werd mij alleen de titel van de film verteld en verder liet ik mij verrassen. Dit is een film die ontspannen weg kijkt met hier en daar wat aparte momenten, ik vond wel dat de rol van Flip soms iets te kinderachtig werd neergezet. Maar overall is dit een leuke film om een keer te kijken, want ik denk niet dat ik hem snel een tweede keer ga kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
| The Marksman (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Drama | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Liam Neeson is in deze film de alleenstaande weduwnaar die nog weinig heeft om voor te leven. Hij woont nog op z'n ranch aan de rand van de grens met Mexico, maar door financiële problemen zal hij die ranch ook verliezen. Dan komen een moeder en haar zoontje vanaf de Mexicaanse grens illegaal de grens over, op de vlucht voor een drugs cartel dat hen wil vermoorden. De rancher komt toevallig net langs en wanneer de moeder dodelijk getroffen wordt neemt hij het zoontje onder z'n hoede, als laatste wens van de moeder. Terwijl de cartel moordenaars hen op de hielen zitten rijdt hij met het jongetje naar Chicago waar nog familie van het jongetje woont. Liam Neeson speelt het type dat hij in meer recente films gespeeld heeft: de man met een militair verleden die erg goed met wapens om kan gaan en die tegen z'n zin in een hoek geduwd wordt waar hij alleen uit kan komen door zijn vaardigheden te gebruiken. Niet erg origineel, maar in deze film vermakelijk uitgewerkt. Prima voor een vrijdagavond film. | |
Liam Neeson speelt tegenwoordig altijd dezelfde soort rollen in actiefilms. Jammer, want hij heeft bewezen dat hij zoveel meer kan dan dit.
| Falling for Christmas (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: TV-PG Volgens Netflix momenteel een van de meest bekeken films. Dit keer zien we Lindsay Lohan in een soms toch wel heel erg corny verhaal waarbij werkelijk niets aan jouw fantasie wordt overgelaten. Het plot is dun en de irritante partner wordt op een soort overdreven slapstick achtige manier neergezet. De sneeuw en kerstdecoratie weten nog iets van het geheel te redden. Een 5.5 lijkt mij het maximaal haalbare. | |
| Violent Night (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 101 min | MPAA: R Een stel boeven breekt in bij een superrijke vrouw die een kluis heeft met 300 miljoen dollar erin maar hebben niet op de kerstman gerekend. 'Another fucking Christmas' Actiekomedie waarvan vooral de eerste helft van de film grappig is, en daarna meer in een slachtfestijn verzandt. Jatwerk uit die hard en home alone. De kerstman vind ik niet zo'n sympathieke vent hier; hij drinkt teveel en laat teveel boeren. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| Daddy's Home 2 (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13 Getipt door een kennis als prima film om met je partner te kijken in de dagen voor kerst. Met Will Ferrell, Mark Wahlberg en Mel Gibson in de hoofdrol verwacht ik wel wat. Misschien is het niet mijn soort humor of komt het doordat ik deel 1 niet heb gezien maar het geheel was redelijk 'meh'. Soms slechte grappen, aan het begin onduidelijkheid hoe het geheel nu precies in elkaar steekt en vaak net niet grappig of hartverwarmend genoeg. Een 5.5. Laat deel 3 maar zitten. | |
| Wednesday (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Crime, Family | Runtime: 8x45 min | Netflix: Not Rated Aanrader als je van Tim Burton houdt - Qua muziek en sfeer beelden dus ook erg goed. Eerste helft erg sterk, daarna wordt het verhaal iets dunner. Gelukkig niet teveel fan service naar de oude slapstick Adams Family. Veel tienerdrama, maar niet op een vervelende manier. Al met al erg vermakelijk imho! Een 8! | |
[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 03-12-2022 17:58 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat is geen film maar een serie toch?BCC schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:46:
Wednesday (2022) [Afbeelding: Wednesday (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Crime, Family | Runtime: 8x45 min | Netflix: Not Rated Aanrader als je van Tim Burton houdt - Qua muziek en sfeer beelden dus ook erg goed. Eerste helft erg sterk, daarna wordt het verhaal iets dunner. Gelukkig niet teveel fan service naar de oude slapstick Adams Family. Veel tienerdrama, maar niet op een vervelende manier. Al met al erg vermakelijk imho! Een 8![Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Oh sorry, dat wist ik niet - ik heb m daar ook gepost
- Dan zal ik hier een film posten:
| Enola Holmes 2 (2022) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Meer van hetzelfde is soms ook best ok | |
[ Voor 94% gewijzigd door BCC op 03-12-2022 21:25 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Eh ja. Die stukken met AJ zijn komisch. Hij vindt een sekskelder en denkt... Meer grond om te verkopen! Kassa!Salvatron schreef op woensdag 9 november 2022 @ 05:11:
Barbarian (2022) [Afbeelding: Barbarian (2022)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R De eerste helft van de film, zolang de vrouw de hoofdrol speelt, is spannend en eng, ja, zelfs claustrofobisch, maar zodra die frivole kerel in beeld komt is het een stuk minder spannend. Tijdens die frivole kerel zaten er een hoop mensen te lachen. Was de film echt zo grappig of waren die mensen opgelucht omdat de film in dat deel een stuk minder eng was en ze even opgelucht adem konden halen?
claustrofobisch, want mensen lopen rond in een donker gangenstelsel. Vies, want het monster is vies en lelijk. Horror is echt niet mijn ding, ik kijk er vrijwel nooit naar en het is allemaal veel te eng voor mij. Ik kan er niet goed tegen en knijp mijn ogen dicht. Jumpscares? Bij mij werken ze nagenoeg altijd. Toch vond ik deze film uiteindelijk niet zo eng en zeker de 2e keer (want ik ben er zo eentje met een moviepas) vond ik het niet erg eng.
Eerste helft van de film is goed, 2e helft een stuk minder.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik heb net ook de film gezien en was er niet van onder de indruk. Voorspelbaar, nergens bijzonder.
The Menu vond ik leuker.
| Violent Night (2022) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 101 min | MPAA: R de discussie over "is die hard een kerstfilm" loopt al even. Dus iemand dacht een graantje mee te pikken onder de pitch "wat nu als we die hard mixen met bad santa" ? en tussendoor doen we nog snel even een hommage aan wat andere kerstfilms. Het resultaat is een actie comedy die regelmatig te kort komt op beide vlakken, en dat probeert te verbergen met veel Bloed en gore. De main bad guy,santa, en het kleine meisje zijn vermakelijk om naar te kijken Maar de meeste bijrollen zijn slecht geschreven, en desbetreffende acteurs doen ook absoluut niks om dat te verbeteren. Je weet al dat het crap is, maar ik had een bios abbo, en die avond toch niks beters te doen. En blijkbaar heb ik af en toe het humor niveau van een kind heb, want ik bleek me toch prima te kunnen vermaken met een slow-mo bloodfest op vrolijke kerstmuziek. | |
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 04-12-2022 09:27 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
| The Great Gatsby (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Wat is liefde, behalve het gevoel om iets achterna te moeten jagen wat enkel en alleen bestaat in je fantasie? Meer is volgens mij niet nodig om deze film te omschrijven. | |
Dat zit wel Schnorr.
| A Quiet Place (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Ik hou niet van horror, vandaar dat ik deze film vanmiddag gezien heb (ipv een avond). Horror zit er niet in, sci-fi een klein beetje. Het is vooral saaie drama. We volgen een gezin in een wereld waarin geluid maken je dood betekent, omdat de wereld is bezaaid met blinde wezens die enkel op geluid reageren en erg vijandig zijn; elk geluidje moet kapot of dood. Dat maakt vooral een saaie film door gebrek aan conversatie. Het gebrek aan geluid betekent echter niet een gebrek aan domme keuzes. Kennelijk vond het gezin het nodig om een baby ter wereld te brengen. Nou als iets niet samengaat is het wel stilte en een baby. Daar draait vervolgens de halve film om en ik ben er niet eens rouwig om dat hun keuze, dergelijke vervelende gevolgen heeft. Medeleven met de karakters zat er voor mij niet in. Ik had zelfs moeite om wakker te blijven. De film eindigd vrij abrupt, alsof deel twee al een zekerheid was. Uit filmpjes denk ik dat deel twee iets meer achtergrond info geeft en laten we hopen dat er ook wat spanning in zit. | |
| Huda's Salon (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Huda's Salon is niet de beste Palestijnse film aller tijden. Het verhaal draait om vrouwen die afgeperst worden om te spioneren voor de Israëlische geheime dienst. Hoewel het idee goed is, wordt het allemaal niet heel erg overtuigend in beeld gebracht. Ook voelde het naakt (ondanks dat het verhaal daar deels op leunt) een onnodige toevoeging. Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar ik had veel minder met deze film dan met alle andere Palestijnse films die ik tot nu toe gezien heb. Daarom zou ik ook adviseren eerder die te kijken. Bijvoorbeeld: "Omar" of "When I Saw You". | |
| My King (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 124 min | MPAA: Unrated In de film Mon Roi hebben we te maken met een vrouw genaamd Tony die een ski ongeluk heeft gehad en eindeloos moet herstellen in een redelijk hip revalidatie centrum. Maar daar gaat de film helemaal niet over. De film gaat over een relatie die de vrouw (gehad) heeft met de charismatische man Georgio. Ja, daar loopt het een beetje spaak bij deze film. Er wordt steeds op en neer geschakeld tussen het revalidatie centrum en de historie van Tony + Georgio. Is het daarmee een slechte film? Nee, in tegendeel. Beide acteurs spelen de sterren van de hemel, en ondanks dat veel details van de geschiedenis overgelaten worden aan je fantasie, is het allemaal erg overtuigend en leef je helemaal mee. De rollercoaster relatie pakt je in zijn greep en ik heb echt met een naar gevoel zitten kijken bij de dieptepunten van de relatie. Ik zou er wel meer over willen zeggen, maar dan komen we in spoiler city, en daar houd ik niet zo van. Maar liefde maakt blind. Georgio wordt overigens gespeeld door Vincent Cassel, bekend van La Haine en Mesrine Part 1 + 2. | |
| Run (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Psychologische thriller over een moeder die haar dochter met diverse medische problemen, zeer beschermend opvoed, feitelijk zit dochterlief aan huis gekluisterd. Gaandeweg komt ze er achter dat haar situatie niet is wat het lijkt. Het is een vrij spannende film, maar niet zo erg dat je op het puntje van je stoel zit. Het einde geeft je een voldaan gevoel. | |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Leuk, een keer wat anders. Ik was positief verrast. Prima detective rond een familie met excentrieke karakters in een excentrieke omgeving. Lang geleden dat ik een film als dit heb gekeken. Enige nadeel vond ik het accent wat Daniel Craig zich probeert aan te meten. Wat mij betreft volgen er meer in deze lijn. | |
23 december wordt dan een mooie dag voor je:Bor schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:05:
Wat mij betreft volgen er meer in deze lijn.
IMDB: Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022)
Met nu al goede beoordelingen omdat de (Netflix)film eerst even in de bioscoop heeft gedraaid.
Dat zit wel Schnorr.
| Emily the Criminal (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Dit is op zich een leuke indie film. En met Aubrey Plaza in de hoofdrol, ook geen straf. Helaas dwaalt de film al gauw af naar een opeenvolging van clichés. Daarom is de film niet echt boeiend genoeg. Er zit geen uniek gegeven in de film waardoor hij boven het maaiveld zou kunnen uitsteken. Kan daarom niet zeggen dat ik hem nog een keer hoef te zien. | |
| Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Zag dat deze animatiefilm laatst is toegevoegd aan Netflix. Als ik het goed begrijp is de film een prologue naar het spel Final Fantasy XV. Best een commitment om een film als prologue van een spel te maken. Het gaat over de oorlog tussen het kleine koninkrijk Lucis en het grote keizerrijk Niflheim. Ik vond de animatie erg mooi gedaan, vooral de karakters sprongen er uit. Verhaal was ook boeiend genoem om iemand die nooit een FF spel heeft gespeeld zoet te houden. | |
Is al weer een tijd geleden dat ik die heb gezien.
Misschien ook iets voor je: @TheBrut3
Final Fantasy the Spirts within https://www.imdb.com/title/tt0173840/?ref_=ttls_li_tt
En: Final Fantasy VII: Advent Children https://www.imdb.com/title/tt0385700/?ref_=ttls_li_tt
Beide, naar mijn mening, prima films.
Misschien ook iets voor je: @TheBrut3
Final Fantasy the Spirts within https://www.imdb.com/title/tt0173840/?ref_=ttls_li_tt
En: Final Fantasy VII: Advent Children https://www.imdb.com/title/tt0385700/?ref_=ttls_li_tt
Beide, naar mijn mening, prima films.
TheBrut3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:45:
Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016) [Afbeelding: Kingsglaive: Final Fantasy XV (2016)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Zag dat deze animatiefilm laatst is toegevoegd aan Netflix. Als ik het goed begrijp is de film een prologue naar het spel Final Fantasy XV. Best een commitment om een film als prologue van een spel te maken. Het gaat over de oorlog tussen het kleine koninkrijk Lucis en het grote keizerrijk Niflheim. Ik vond de animatie erg mooi gedaan, vooral de karakters sprongen er uit. Verhaal was ook boeiend genoem om iemand die nooit een FF spel heeft gespeeld zoet te houden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
apollo13
| Mr. Harrigan's Phone (2022) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Onderhoudende film gebaseerd op een short story van Stephen King. Het genre wordt aangegeven als horror maar dat is het echt niet. Mystery / drama / teen drama komt beter in de buurt. Het concept is erg leuk bedacht. De uitwerking is prima maar niet meer dan dat. Verwacht je geen heel grote verrassingen dan zit je goed. Een 6.5 lijkt mij te volstaan. | |
Nou quote ik jou, maar ik zie dit argument best vaak in dit topic langskomen.josh-hill schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:10:
Kan daarom niet zeggen dat ik hem nog een keer hoef te zien.
Ik ben toch niet de enige die alleen hele goede films wellicht nog een keer kijkt?
Of anders gezegd: 99% van de films die ik kijk, hoef ik niet nog een keer te zien. Dus als waardeoordeel is dat dan toch niet handig?
Of kijkt men juist wel altijd films minstens 2x?
(en hoe zit het met guilty pleasures? "Slechte" films die je toch vaker kijkt. Of films die je door omstandigheden nogmaals ziet, maakt dat de film dan automatisch goed?)
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik kijk vrijwel nooit een film voor de 2e keer, hoe goed ik hem ook vind. Er zijn een paar uitzonderingen geweest maar die zijn op twee handen te tellen en daarbij zat er jaren en jaren tussen.Twhomp schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:04:
[...]
Nou quote ik jou, maar ik zie dit argument best vaak in dit topic langskomen.
Ik ben toch niet de enige die alleen hele goede films wellicht nog een keer kijkt?
Of anders gezegd: 99% van de films die ik kijk, hoef ik niet nog een keer te zien. Dus als waardeoordeel is dat dan toch niet handig?
Of kijkt men juist wel altijd films minstens 2x?
(en hoe zit het met guilty pleasures? "Slechte" films die je toch vaker kijkt. Of films die je door omstandigheden nogmaals ziet, maakt dat de film dan automatisch goed?)
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.