Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 171 ... 287 Laatste
Acties:

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-12 17:36
The_Bird schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:14:
Mighty Morphin Power Rangers: The Movie (1995)[Afbeelding: Mighty Morphin Power Rangers: The Movie (1995)]
Tweakers: 0.0 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 95 min | MPAA: PG
1995. De sfeer hangt al een tijdje in de lucht? Zou het? Zijn de geruchten echt waar? De vragen die legio’s tieners hadden werden uiteindelijk beantwoord. Ja, er komt een speelfilm van Mighty Morphin’ Power Rangers. 30 Juni was de dag waarop bioscopen het succes van de extreem populaire serie mochten vieren. Maar met de hoge standaarden van de serie is het lastig om dat op het grote scherm te evenaren, laat staan te ontstijgen. Mighty Morphin’ Power Rangers: The Movie had een zware taak voor zich.

De twijfels worden echter al snel weggenomen wanneer we binnen enkele minuten de rangers zien skydiven terwijl Higher Ground van de Red Hot Chili Peppers door de speakers brandt. Ja, dit is de film waar we op gewacht hebben.

Veel series hebben de overstap naar het witte doek gemaakt, met wisselende resultaten. Begrijpelijk, want een programma met een format wat voor 20-30 minuten gemaakt is is niet altijd om te zetten naar een avondvullende film. Niet alleen moet er aan de verhaalstructuur gesleuteld worden, ook dient er een bepaalde urgentie in het verhaal te zitten. Wanneer je immers een serie “gratis” kan kijken dient de klant gelokt te worden om te betalen voor de filmversie.
Hoe pakt MMPR:TM dit aan? Door alles op een nog grotere schaal aan te pakken. De belangen zijn groter, de actie flitsender en nieuwe karakters voegen nét genoeg toe om alles fris maar vertrouwd te maken.

Tour de Force
Een nieuw gevaar wordt al snel ontaardt in de film wanneer Ivan Ooze ten tonele verschijnt. Ivan Ooze is lang opgesloten geweest en is uit op wraak. Wraak op Zordon, de leider van de Power Rangers, die hem 6.000 jaar geleden op wist te sluiten. De Rangers proberen het gevaar in de kiem te smoren maar falen hier helaas in, met ernstige gevolgen. Het hoofdkwartier wordt aangevallen en Zordon…is stervende. De Rangers moeten nu alles op alles zetten om nieuwe krachten te winnen, Ivan te stoppen en Zordon proberen te redden. En daar begint de reis.
En wat een reis is het. De rest van de film is het beste te beschouwen als een mix tussen the Wizard of Oz en de betere Bruce Lee films. Juist dit element van het nieuwe land wat ze moeten ontdekken, onbekend, zonder hun krachten, is wat deze film doet uitstijgen boven de serie en vergelijkbare films. De formule van de serie wordt helemaal ondersteboven gegooid en de Rangers moeten op hun eigen kracht vertrouwen. Interacties met nieuwe karakters en omgevingen geven zowel de Rangers als hun tegenstanders diepe, nieuwe lagen in hun karakter.
De film is het beste van alles. Een tour-de-force van verhaal schrijven. Avontuur, liefde, drama, spanning, humor. Deze film bevat de beste elementen van de klassieke films en is daardoor zelf een klassieker geworden, zonder als een copycat gezien te worden.

Acteer Masterclass
Gelukkig voor ons worden de Rangers gespeeld door dezelfde acteurs als de serie, al is hen slechts “acteurs” noemen een tekortdoening van hun talenten. Onverslagen MMA-vechter, zeer succesvol karate-dojo eigenaar en legendarische ranger Jason David Frank speelt bijvoorbeeld Tommy Oliver, de Witte Ranger. Ja, hij is acteur maar je ziet duidelijk zijn martial arts skills. Het talent spat van het scherm af. Hetzelfde is te zeggen voor Amy Jo Johnson, profilerend actrice uit de jaren ‘90 die recent de stap naar regisseren heeft gezet. Anime fans herkennen Johnny Yong Bosch, die een van de meest populaire stemacteurs in dit genre is. Zij, tesamen met hun andere acteurs laten een masterclass in zowel acteren als martial arts zien, die inspireert tot de dag van vandaag.

Ik hoor het je denken: “Met zoveel talent aan de kant van het goede dient er ook behoorlijk talent aan de slechte kant te zitten.” En dat is waar. Voor de rol van Ivan Ooze heeft Saban niemand minder dan Paul Freeman aangetrokken. “Een van de beste Britse acteurs.” aldus de LA Times. Maar zijn resume spreekt voor zichzelf. Rene Belloq in Raiders of the Lost Ark, een uitgebreide Shakespeariaanse carriere aan de top van het Britse toneel en in 1995 dan de rol van Ivan Ooze. Een rol die zijn Shakespear-werk overstijgt.
Een rol waar hij op het eerste gezicht lastig te herkennen is door de extensieve en prachtige make-up die hij draagt gedurende de film. Deze make-up verbergt veel maar gelukkig niet zijn talent en het plezier wat hij heeft met de rol. Van grappige kwinkslagen naar de Brady Bunch tot een serieuze toon wanneer hij Zordon confronteert na 6.000 jaar, Paul laat zien waarom hij een van de beste acteurs van zijn generatie is. Hij heeft duidelijk veel plezier in zijn rol en dat slaat over op de kijkers.

Er werd al eerder een verwijzing naar Wizard of Oz gemaakt en dit zet zich ook door naar de prachtige kostuums en sets die ingericht zijn. Ivan ziet er zoals gezegd spectaculair uit maar de andere acteurs doen absoluut niet onder qua kostuum. Van de spiksplinternieuwe Ranger-unformen tot de ninja-outfits die de Rangers krijgen, hier is duidelijk immens veel aandacht aan besteedt. Dat is ook zeker terug te zien in de kostuums van Goldar, die glimt als nooit tevoren, en Zordon, die we eindelijk als compleet persoon te zien krijgen. Helaas onder tragische omstandigheden maar zijn kostumering en acteerwerk zijn zo aangrijpend dat het lastig is om de ogen droog te houden in zijn scenes. Het is makkelijk om te zeggen dat dit een lange, duurdere, aflevering van de serie is. Dat doet de filmmakers en kostuumafdeling tekort. Iedere acteur straalt en de prachtige kostuums en diverse sets leveren hier een geweldig aandeel in. Motiverend, inspirerend, aangrijpend.

Tijdcapsule
De film is geweldig, maar het is ook tegelijk een fascinerende tijdscapsule van de tijd waarin het gemaakt is, waardoor het naar mijn mening het label “film” ontstijgt. Van de muziek (Red Hot Chili Peppers, Buckethead, Van Halen) tot het taalgebruik en kleding. De film zegt veel, heel veel, in 96 minuten. Met name interessant is dat deze film in het middelpunt ligt van de migratie van praktische naar digitale effecten. Beiden worden gebruikt. Van het praktische skelet monster op de planeet Phaedos (en uiteraard de moves van de Rangers die ook praktisch zijn) tot de vroege CGI-effecten in de finale. Het is extreem boeiend en mag als filmfan niet gemist worden. Ja, de CGI-effecten zijn niet perfect maar dat maakt het juist boeiend om te bestuderen. De evolutie van CGI. Het is sowieso heel bewonderenswaardig dat de makers de moed hadden om dit te proberen in plaats van dezelfde pakken als in de serie te gebruiken.

Wanneer je kijkt naar vergelijkbare, alhoewel mindere, spektakelfilms van rond die tijd, zoals bijvoorbeeld Jurassic Park, dan merk je toch het verschil. Het is gladjes. Het is té gladjes in de speeltuin van Spielberg. Daardoor verslapt de aandacht. De geliktheid werkt bij die film in het begin maar de fascinatie zakt snel in. Steeds weer hetzelfde. Een val waar veel films helaas in trappen, zelfs nu.
Juist door de mix van elementen, praktisch en vroege CGI weet je bij MMPR:TM nooit wat de film zal brengen en zal je op het puntje van je stoel blijven zitten. Het is niet continue hetzelfde. Het is een reis langs vele mooie, unieke elementen en weerspiegelt op die manier het leven zelf, iets wat weinig films durven en kunnen bereiken.

Conclusie
Mighty Morphin’ Power Rangers: The Movie is meer dan een film alleen. Het is een tijdscapsule, een voorbeeld van een script schrijven op een globaal niveau. Het is aktie, het is passie…en tegelijk waait er een air van bescheidenheid over de film heen. De film weet precies de goede toon aan te nemen qua serieusheid en drama, iets waar Marvel extreem veel moeite mee heeft. Ja, het team en de casting is divers maar daar pronken ze niet mee. Ze weten wat ze doen, ze weten dat ze inspireren. Ze zijn…de Mighty Morpin’ Power Rangers!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Ik was een van die tieners, en heb deze film in de bios gezien met m'n oma (die mij altijd liet kiezen wat ik wilde zien. God wat heeft dat mens moeten afzien in die tijden..). Ik was een jaar ervoor naar het WK in de VS gegaan, en had daar Power Rangers ontdekt voordat het in NL op tv was. Als 10-jarige is alles wat ninja/karate/kung fu is natuurlijk te gek, dus ik was gelijk hooked.

Ik kon me in de film ook goed verplaatsen in de ranger die als dier de kikker krijgt en dan ietwat teleurgesteld is. De dino's waren veel toffer. :P
Stukfruit schreef op maandag 18 juli 2022 @ 03:31:
Night Teeth (2021)[Afbeelding: Night Teeth (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: TV-14
Geschreven door Matt... sorry, Brent Dillon, komt een verhaal over een mysterieuze onderwereld. Vampiers leven hier om alle dingen te doen die het daglicht niet kunnen verdragen. Het is dan ook de bedoeling dat deze twee werelden niet met elkaar in aanraking komen. Maar hoe doe je dat als taxichauffeur van twee bloedmooie dames?

Met hoofdrolspelers als Matt... sorry, Debby Ryan en Stephen... sorry, Lucy Fry, komt het verhaal al snel op gang. Jonge mensen leggen uit hoe de wereld werkt en komen hierin echt geweldig realistisch over. Als kijker roep je al snel bijna "take my money!!" en "take my blood!!".

Gelukkig is Daniel Day-... sorry, CG Lewis er om de stad te redden van de ondergang. Samen met Stephen... sorry, Nandy Martin. En zelfs Andy... sorry, Jacob Garcia heeft een rol!

Terwijl je als kijker steeds meer het gevoel krijgt dat je in een bloeddorstige val bent gelokt met bekende acteurs zie je plotseling een teken van echte herkenbaarheid: Megan Fox!

Met al dat vrouwelijke schoon, paarse belichting en een Bacardi Cola erbij ziet de film er leuk uit, maar desondanks zijn er toch wel betere films te vinden om 's nachts je tanden in te zetten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Ik vond deze stiekem best leuk. :$

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
heuveltje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:52:
Was een film aan het uitzoeken, en kwa, tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk nog amper goede actie films uitkomen. En dat ik daarom maar moet beginnen, met gewoon goede oude films (nogmaals) te gaan kijken. In die theorie kwam ik een lijst van de 140 beste actiefilms tegen.
Mooi lijstje, heb de meeste wel gezien maar heb er wat inspiratie uit kunnen halen. Als bij Ip Man bent en je vond dat wat: het is een serie. Vier films en nog een spinoff geloof ik.
Zelfde met Ong-Bak, die hoofdrolspeler heeft nog wat meer mooie knokfilms gemaakt. Maar daar kom je wel uit denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 18-07-2022 20:32 ]

Roomba E5 te koop

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-12 16:23
Uncharted (2022)Uncharted (2022)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Afgelopen weekend samen met mijn vrouw gekeken. Zelf heb ik de games gespeeld en dat werkte voor mij in mijn nadeel.

De film varieert leuk tussen avontuur, actie en comedy. Het wordt nooit echt spannend en de rode draad van de doorloop is redelijk eenvoudig te volgen. Audio visueel redelijk in orde.

Voor mij werkt Tom Holland, waar hij in de laatste spidermans erg leuk speelt niet als Nathan Drake. Mark Wahlberg komt redelijk weg als “Sully” maar is het ook net niet.

Zitten zeker een paar leuke stukken in de film die zo uit de game(s) komen. Mijn vrouw vond het “Gewoon een leuke film” en had minder moeite met beide acteurs :+ ..
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In the Shadow of the Moon (2019)In the Shadow of the Moon (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: TV-MA
Thriller op een budget, zonder astronauten. Begint wel goed, springt na 51 minuten over een haai heen en bevat een verhaal waar de heer Manoj Nelliyattu Shyamalan trots op zou zijn.

Wel jammer dat al redelijk vroeg in de film duidelijk wordt wat er aan de hand is zodra alle ontbrekende stukjes verhaal beginnen op te vallen, dus verwacht ondanks de aanwezigheid van door Interstellar geïnspireerde muziek niet per se een Nolan-esque script.

Verwacht ondanks de titel ook geen astronauten. Die zijn er in principe niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:44
Pig (2021)Pig (2021)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 92 min | MPAA: R
John Wick maar dan zonder actie.
Nicolas Cage woont achteraf in de wildernis samen met zijn truffelvarken, totdat dit varken wordt gestolen.
Mooi rustige film waarin Nic een goeie acteerprestatie neerzet, het verhaal is dunnetjes maar heeft ook niet meer nodig.
Wel had ik graag iets meer schermtijd tussen Nic en het varken gezien.

spoiler:
Mooi ook dat het film geen clichy happy end heeft waarin het varken wordt teruggevonden, enige minpunt is dat Nic snel genoegen neemt met het antwoord van de kidnapper waarin wordt verteld dat het varken overleden is bij de ontvoering.

Goeie film om op een doordeweekse regenachtige avond te kijken, niet te lang.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00

Superkiwi

Hoi doei

Ik zit nu de nieuwe Ghostbusters te kijken en ik merk een foutje op. Tijdens het telefoongesprek vertelt Ray dat de oude garage is opgekocht en er nu een Starbucks zit. Dat klopt niet; ik ben er 3 jaar geleden nog geweest en de garage is gewoon in gebruik als brandweerkazerne. De Ghostbusters logo's op de grond en gevel zijn nog aanwezig.
Zeker de moeite waard voor degenen die nog eens naar New York gaan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12 17:17
Superkiwi schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:48:
Ik zit nu de nieuwe Ghostbusters te kijken en ik merk een foutje op. Tijdens het telefoongesprek vertelt Ray dat de oude garage is opgekocht en er nu een Starbucks zit. Dat klopt niet; ik ben er 3 jaar geleden nog geweest en de garage is gewoon in gebruik als brandweerkazerne. De Ghostbusters logo's op de grond en gevel zijn nog aanwezig.
@Superkiwi Ik gok dat de film Ghostbusters: Afterlife gesponsord word door Starbucks. Vandaar dat het werd vernoemd.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• G_Dragon
  • Laatst online: 16:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Lightyear (2022)Lightyear (2022)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 5.2 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 100 min | MPAA: PG
Gisteravond deze film gekeken met ze tweetjes. Wij vonden dit een vermakelijke film met een goed verhaal, misschien komt het omdat we totaal geen verwachtingen bij de film hadden. Over het verhaal zal ik niks verklappen want waarover het verhaal gaat spreekt ook wel al een beetje voor zichzelf in de titel van de film :).

Verder heb ik eerlijk gezegd niet veel meer over de film te vertellen naast dat het een vermakelijke en goede film is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ghostbusters: Afterlife (2021)Ghostbusters: Afterlife (2021)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13

Een alleenstaande moeder die nauwelijks rond kan komen en de dingen niet al te serieus neemt wordt met haar twee kinderen haar huis uitgezet. Tegelijkertijd hoort ze dat haar vader, waar ze al jaren geen contact meer mee heeft, is overleden en dat ze zijn huis erven. Het blijkt een vervallen krot in het stoffige stadje Summerville in Oklahoma te zijn, waar de -voor deze familie veel te slimme dochter- er al snel achter komt dat er iets niet helemaal pluis is.

Er zitten nauwelijks verrassingen in de film omdat je alles al mijlenver van tevoren ziet aankomen. Iets wat overigens helemaal niet erg is want wat een heerlijke nostalgische trip down memory lane is dit zeg! De muziek, de gadgets, de geluidjes, de spoken, de personages, de manier van filmen... van begin tot eind heb ik me geen moment verveeld, ondanks dat je al weet wat er in zowat elke scene gaat gebeuren. Drukt het de pret? Absoluut niet. Ghostbusters Afterlife is een ware ode aan de originele film zonder de essentie van die eerste film uit het oog te verliezen. De twee uur dat deze film duurt waren voorbij voordat ik er erg in had.
'Nieuwe' kijkers zullen elke referentie missen, al blijft er dan alsnog een leuke film over.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39

Vrijdag

De Zwarte

Mad God (2021)Mad God (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Fantasy, Horror | Runtime: 83 min | MPAA: N/A
Is het horror? Is het fantasy? Is het een nachtmerrie? En wat zat er in vredesnaam in mijn thee?

De film opent in een nachtmerrielandschap dat een beetje aandoet als een WO1/WO2 setting. Hoge muren, luchtafweergeschut, zoeklichten, prikkeldraad en een duister landschap vol ellende. Dan zie je een ouderwetse duikbel met daarin een soldaat in een soort Britse WO1 outfit. Deze duikbel daalt dieper en dieper af in het landschap.
Eénmaal op de bodem aangekomen stapt de soldaat (Assassin genoemd) uit en begint met behulp van een wegrottende landkaart aan zijn tocht om een koffer met een bom te plaatsen. Het landschap wordt hoe langer hoe vreemder. Bizarre monsters, vreemde wezens en overal gevaar. Zo ook voor deze Assassin. maar hij dient een hoger doel.

Meer er over zeggen zou het teveel spoilen.

De film is bijna volledig stop motion geschoten en heeft slechts enkele échte acteurs. Het is met recht een nachtmerrie setting. Veel bizarre wezens, hele naargeestige sfeer en genoeg "hè jakkie"-substanties die in beeld worden gebracht. Ik heb werkelijk waar geen enkel vergelijkingsmateriaal qua films. Hoewel de kerkers van Labyrinth, Nightmare before Christmas en Hellraiser wellicht in de buurt komen qua design. Als je de strips kent, heeft het af en toe ook wel wat weg van de helse steden en landschappen van 666, Requiem de Vampierridder en Storm.

Omdat er nauwelijks/geen dialoog in de film zit, leunt het narratief uitsluitend op de beelden. Vaak is het prima te volgen maar soms is het ook wat lastig of (bewust?) vaag waar de film nu heen wil. De setting is een mix van verschillende ingrediënten. Horror, fantasy, thriller, animatronics, stop-motion, verleden, toekomst, middeleeuwen...
Ik vond de film ook meer kunst dan film en ik denk dat het ook lang niet is weggelegd voor een groot publiek. Daarvoor is het te vaag en te bizar. Hou je echter wel van "iets anders" op zijn tijd en spreekt het donkere en naargeestige van deze wereld je wel aan, gaat dat zien!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Stukfruit
  • Niet online
Phil Tippett is een grote naam, maar ik weet niet of ik deze film wel 's avonds voor het slapen in het halfdonker wil zien :p

Dat zit wel Schnorr.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Vrijdag schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:53:
Mad God (2021)[Afbeelding: Mad God (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Fantasy, Horror | Runtime: 83 min | MPAA: N/A
Is het horror? Is het fantasy? Is het een nachtmerrie? En wat zat er in vredesnaam in mijn thee?

De film opent in en nachtmerrielandschap dat een beetje aandoet als een WO1/WO2 setting. Hoge muren, luchtafweergeschut, zoeklichten, prikkeldraad en een duister landschap vol ellende. Dan zie je een ouderwetse duikbel met daarin een soldaat in een soort Britse WO1 outfit. Deze duikbel daalt dieper en dieper af in het landschap.
Eénmaal op de bodem aangekomen stapt de soldaat (Assassin genoemd) uit en begint met behulp van een wegrottende landkaart aan zijn tocht om een koffer met een bom te plaatsen. Het landschap wordt hoe langer hoe vreemder. Bizarre monsters, vreemde wezens en overal gevaar. Zo ook voor deze Assassin. maar hij dient een hoger doel.

Meer er over zeggen zou het teveel spoilen.

De film is bijna volledig stop motion geschoten en heeft slechts enkele échte acteurs. Het is met recht een nachtmerrie setting. Veel bizarre wezens, hele naargeestige sfeer en genoeg "hè jakkie"-substanties die in beeld worden gebracht. Ik heb werkelijk waar geen enkel vergelijkingsmateriaal qua films. Hoewel de kerkers van Labyrinth, Nightmare before Christmas en Hellraiser wellicht in de buurt komen qua design. Als je de strips kent, heeft het af en toe ook wel wat weg van de helse steden en landschappen van 666, Requiem de Vampierridder en Storm.

Omdat er nauwelijks/geen dialoog in de film zit, leunt het narratief uitsluitend op de beelden. Vaak is het prima te volgen maar soms is het ook wat lastig of (bewust?) vaag waar de film nu heen wil. De setting is een mix van verschillende ingrediënten. Horror, fantasy, thriller, animatronics, stop-motion, verleden, toekomst, middeleeuwen...
Ik vond de film ook meer kunst dan film en ik denk dat het ook lang niet is weggelegd voor een groot publiek. Daarvoor is het te vaag en te bizar. Hou je echter wel van "iets anders" op zijn tijd en spreekt het donkere en naargeestige van deze wereld je wel aan, gaat dat zien!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10

[YouTube: Mad God - Official Trailer [HD] | A Shudder Original]
Ik heb hem ook gezien. Zeer aparte film. Sowieso niet verkeerd om te gaan kijken al was het inderdaad maar om een keer iets minder conventioneels te zien. Maar ik geloof dat ik hem uiteindelijk niet helemaal heb uitgekeken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31

Sharky

Skamn Dippy!

Superkiwi schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:48:
Ik denk dat er wel meer zaken in de film in het echt anders zijn.

This too shall pass

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sharky schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Ik denk dat er wel meer zaken in de film in het echt anders zijn.
Dat durf ik te betwijfelen; alles wat je op het scherm ziet is tenslotte gefilmd :P

• Stukfruit
  • Niet online
The Gray Man (2022)The Gray Man (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Al vanaf het eerste begin na het openen van de titelcredits is duidelijk dat je hier met een bijzondere film te maken hebt. Het ziet er prachtig uit, de grapjes zijn met een zelfbewuste insteek in het script geschreven en de klanken van de muziek beginnen direct op te bouwen naar iets moois. Je neuriet voorzichtig mee richting de Mission Impossible themesong die duidelijk hoorbaar is ingezet.

Bijna... bijna... dum-dum... dum-dum... dum-dummm...

...maar net voordat het die kant opgaat wordt het afgekapt. Nee, dit is zeker geen Mission Impossible. En Ryan Gos(h!)ling lijkt niet op Tom Cruise, terwijl Chris Evans zijn Captain America-look overboord heeft gegooid en Ana de Armas met haar aanwezigheid zoals wel vaker meer levert dan alleen een erg prettig voorkomen.

Deze film gaat over een CIA "operative" waar geen identiteit van bekend is. Gezien de grapjes die in de film worden gemaakt twijfel ik ernstig of dit nou een meta-verwijzing is naar de vergelijkingen die absoluut gemaakt zullen worden tussen The Gray Man en een kruising tussen Mission Impossible en de Jason Bourne films, of dat het per ongeluk is ontstaan doordat men alle vinkjes wilde afgaan om te voldoen aan de Netflix blockbuster volgens vaste actieformule.

Ik heb vanwege dat laatste mijn best gedaan om deze film daarom zo negatief mogelijk te bekijken. Je mag de eenheidsworsten die tegenwoordig aan de lopende band worden geproduceerd op een snelheid waar de HEMA nog jaloers van zou worden tenslotte niet belonen met een goede score.

Na het zien van de film kan ik daarom maar 2 conclusies trekken: of Netflix heeft de algoritmes zodanig geperfectioneerd dat er nu bijna perfecte worsten uitkomen, of de aanwezigheid van Ryan Gos(h!)ling heeft ervoor gezorgd dat ik deze film, waarvan ik eerst steeds "The Gay Man" dacht te lezen in de titel, mijn mening zodoende heeft beïnvloed.

Maar wat wil je dan ook met zo'n lichaam. Je zou er spontaan door gaan twijfelen aan je identiteit. Net als deze film dus, want het lijkt erop dat de Netflix blockbusterformule eindelijk iets kan opleveren waarvan je bij de aftiteling denkt: "goh, ik heb helemaal niet naar m'n telefoon gekeken".

Blijkbaar geen mission impossible. Letterlijk, figuurlijk. Well done, Netflix en Russo-broers. Well done.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:45
Approaching the Unknown (2016)Approaching the Unknown (2016)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Een space survival film met Mark Strong in de hoofdrol. Astronaut Bill Stanaforth heeft een apparaat ontwikkeld waarmee je water uit aarde kunt halen. Hiermee wil hij een kolonie stichten op Mars en kijken of de rode planeet vruchtbaar is. Helaas voor hem gaat er op zijn éénmansvlucht van alles mis, wat zijn missie serieus in gevaar brengt. Approaching the Unknown is vergelijkbaar met survival films als The Martian, Gravity, All is Lost en Arctic, waarbij één individu het moet opnemen tegen de elementen. Mark Strong doet het prima, al ben ik geen fan van de voice over. Dat verpest m.i. een beetje het mysterie van de reis. Luke Wilson en Sanaa Lathan vertolken kleine rolletjes, maar zijn eigenlijk vrij onbeduidend. Deze acteurs zien we ook alleen maar op een klein schermpje. Omdat alles zich voornamelijk in één ruimte afspeelt (uitgezonderd wat flashbacks van Stanaforth in de woestijn waar hij zijn uitvinding test) kan ik weinig over de cinematografie zeggen, al zijn de shots vanuit de ruimte best mysterieus. De componist ken ik niet, maar ook de soundtrack was best okee. Wat de film de nek omdraait is het enorm wazige einde, waar geen duidelijke verklaring voor wordt gegeven. Het deed me denken aan films zoals Berberian Sound Studio en 400 Days, die zich ook voornamelijk in één ruimte afspelen en een draai van 180 graden maken op het eind, waar geen touw aan vast te knopen is. Een klein zesje, want dankzij de performance van Strong heb ik me toch wel vermaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Sja… deze film is een soort James Bond op steroids. Het is dat Michael Bay niet aan het roer stond, maar het had zomaar een film van zijn hand kunnen zijn.
Veel actie dus. Het verhaal van de film is me min of meer al weer ontschoten. Hij is wel leuk voor de zaterdagavond.

The Princess (2022)The Princess (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: R
Ik zag hem op mijn Android TV als tip staan. De film zelf staat op Disney+. Zowaar voor 16 jaar en ouder… dat belooft wat.
In het begin dacht ik naar een remake van Doornroosje te kijken, maar de film is wel aardig. Een bad-ass princess die wel even haar familie gaat reden van een coupe pleger.
De rol van coupe pleger wordt vervuld door Dominic Cooper, bekend van de serie Preacher.
De film zelf en het verhaal zijn wel leuk en er gaat geen minuut voorbij dat er niet gevochten wordt, alleen zijn de vecht scenes wel matig/ slecht geacteerd.
Gezien de hoeveelheid bloed die er vloeit snap ik dat de film 16+ rated is.
Snap ook wel waarom de film op Disney staat: En ze leefden nog lang en gelukkig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Stukfruit
  • Niet online
After Yang (2021)After Yang (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: PG
Als film een theeblaadje zou zijn, wat zou het theeblaadje dan vertellen?

Ondanks de aanwezigheid van Clifton Collins Jr. is After Yang geen Westworld. Waar laatstgenoemde langzaamaan het einde van de mensheid inluidt doet After Yang het wat rustiger aan. Met veel rustige kleurtinten, autoritten met geluidloze omgeving en een tekort aan robotonderdelen op AliExpress, wordt de toon gezet om anderhalf uur lang heel zen uit te lichten wat menselijkheid inhoudt.

Beetje pretentieus, maar goed bedoeld. Wel heel langzaam en niet geschikt als je de nacht ervoor weinig hebt geslapen.

Dat zit wel Schnorr.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Stukfruit schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:40:
The Gray Man (2022)[Afbeelding: The Gray Man (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Al vanaf het eerste begin na het openen van de titelcredits is duidelijk dat je hier met een bijzondere film te maken hebt. Het ziet er prachtig uit, de grapjes zijn met een zelfbewuste insteek in het script geschreven en de klanken van de muziek beginnen direct op te bouwen naar iets moois. Je neuriet voorzichtig mee richting de Mission Impossible themesong die duidelijk hoorbaar is ingezet.

Bijna... bijna... dum-dum... dum-dum... dum-dummm...

...maar net voordat het die kant opgaat wordt het afgekapt. Nee, dit is zeker geen Mission Impossible. En Ryan Gos(h!)ling lijkt niet op Tom Cruise, terwijl Chris Evans zijn Captain America-look overboord heeft gegooid en Ana de Armas met haar aanwezigheid zoals wel vaker meer levert dan alleen een erg prettig voorkomen.

Deze film gaat over een CIA "operative" waar geen identiteit van bekend is. Gezien de grapjes die in de film worden gemaakt twijfel ik ernstig of dit nou een meta-verwijzing is naar de vergelijkingen die absoluut gemaakt zullen worden tussen The Gray Man en een kruising tussen Mission Impossible en de Jason Bourne films, of dat het per ongeluk is ontstaan doordat men alle vinkjes wilde afgaan om te voldoen aan de Netflix blockbuster volgens vaste actieformule.

Ik heb vanwege dat laatste mijn best gedaan om deze film daarom zo negatief mogelijk te bekijken. Je mag de eenheidsworsten die tegenwoordig aan de lopende band worden geproduceerd op een snelheid waar de HEMA nog jaloers van zou worden tenslotte niet belonen met een goede score.

Na het zien van de film kan ik daarom maar 2 conclusies trekken: of Netflix heeft de algoritmes zodanig geperfectioneerd dat er nu bijna perfecte worsten uitkomen, of de aanwezigheid van Ryan Gos(h!)ling heeft ervoor gezorgd dat ik deze film, waarvan ik eerst steeds "The Gay Man" dacht te lezen in de titel, mijn mening zodoende heeft beïnvloed.

Maar wat wil je dan ook met zo'n lichaam. Je zou er spontaan door gaan twijfelen aan je identiteit. Net als deze film dus, want het lijkt erop dat de Netflix blockbusterformule eindelijk iets kan opleveren waarvan je bij de aftiteling denkt: "goh, ik heb helemaal niet naar m'n telefoon gekeken".

Blijkbaar geen mission impossible. Letterlijk, figuurlijk. Well done, Netflix en Russo-broers. Well done.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Leuke review van deze film, maar mijn mening is helemaal het omgekeerde 🙄

Als je het als regisseurs voor elkaar krijgt dat Ryan Gosling geen charisma heeft, dan weet je dat je gefaald hebt. Nu staan Netflix films er ook niet om bekend een hart te hebben en zijn de meeste films van hun compleet leeg en het kijken niet waard. Denk hierbij ook aan een The man from Toronto of een Spiderhead. 2 films die geen hart hebben en je alweer vergeten bent voordat het überhaupt afgelopen is. Ik noem er nu 2, maar de lijst is oneindig.

Het algoritme van Netflix is mijn inziens echt een belediging voor de kijker. Snel een film uitpoepen en geld binnenharken, dat lijkt het motto te zijn. Netflix heeft veel kijkers verloren door concurrentie, maar zal ook veel kijkers verliezen door een gebrek aan kwaliteitsfilms. De echte kwaliteitsfilms gaan terug naar waar ze horen, dus de bibliotheek van Netflix zal erg matig zijn in de toekomst. Werk aan de winkel dus!

Tomorrow is not today!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:45
Wanneer het op Gosling's serieuze rollen aankomt is het een beetje een 'one note actor'. Wanneer hij comedy doet laat hij zien wel degelijk over acteertalent te beschikken. Zo was hij hilarisch in The Nice Guys.

• Stukfruit
  • Niet online
Sydney08 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Leuke review van deze film, maar mijn mening is helemaal het omgekeerde 🙄

Als je het als regisseurs voor elkaar krijgt dat Ryan Gosling geen charisma heeft, dan weet je dat je gefaald hebt. Nu staan Netflix films er ook niet om bekend een hart te hebben en zijn de meeste films van hun compleet leeg en het kijken niet waard. Denk hierbij ook aan een The man from Toronto of een Spiderhead. 2 films die geen hart hebben en je alweer vergeten bent voordat het überhaupt afgelopen is. Ik noem er nu 2, maar de lijst is oneindig.

Het algoritme van Netflix is mijn inziens echt een belediging voor de kijker. Snel een film uitpoepen en geld binnenharken, dat lijkt het motto te zijn. Netflix heeft veel kijkers verloren door concurrentie, maar zal ook veel kijkers verliezen door een gebrek aan kwaliteitsfilms. De echte kwaliteitsfilms gaan terug naar waar ze horen, dus de bibliotheek van Netflix zal erg matig zijn in de toekomst. Werk aan de winkel dus!
Ik ben het helemaal met je eens hoor :Y

Maar op een of andere manier wist deze bij mij toch de juiste snaar te raken. Misschien heeft het ook nog te maken met de mate van vermoeidheid. Anders kan ik het ook niet verklaren.

Het is ook waarom ik een beetje activistisch reageer op de merger tussen HBO en Discovery. Want managers kennende gaat daar in de toekomst hetzelfde gebeuren als nu op Netflix...

Dat zit wel Schnorr.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:12
P-Rock schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:12:
Wanneer het op Gosling's serieuze rollen aankomt is het een beetje een 'one note actor'.
In "Lars and the real girl" vond ik hem toch anders wel goed. En hoewel het verhaal wellicht dat idee geeft was dat absoluut geen comedy.

Dat is een briljante en onderschatte film overigens.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Blue Bayou (2021)Blue Bayou (2021)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Amerikaans drama dat nergens echt vernieuwend is en zelfs een beetje rommelig is in zijn verhaal.

Is het daarmee meteen een slechte film? Nee, zeker niet.

Wat de film wel brengt zijn geweldige performances van (regisseur / scenarioschrijver / acteur) Justin Chon en Alicia Vikander.

Bovendien is het geheel op een zeer prettige manier gefilmd. Echt een genot om te kijken. Ik had hiervoor een paar andere (hoger gewaardeerde) films op gezet, maar die vond ik niet om aan te gluren (de hele tijd met de camera de lucht in gaan en nogal opvallende set up van het verhaal en zo). Nee, deze film is juist heel organisch, natuurlijk, menselijk.

Het verhaal gaat over een man die bijna heel zijn leven in de VS gewoond heeft, maar in Korea geboren is en toen hij drie was is geadopteerd door een Amerikaans gezin. Net als die gevallen die we hier in Nederland ook al veel te vaak hebben gehad, krijgt hij te maken met de snoeiharde immigratieregels. En dat terwijl hij met een Amerikaanse is getrouwd, met een kleintje op komst.

Tegen het einde wat rommelige film, maar verder vond ik het een topper.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
The Gray Man (2022)

Zonde van mijn 2 uur vrije tijd op de zondag....
Wat ze proberen is ene mix van: james bond, bourne identity en mission impossible sausje en actie. Maar allemaal net niet.

En dan die snor...... Zelfs dat probeerde ze te kopieren leek het wel ("mission impossible fallout")

En wat is het met die geforceerde drone shots?? Is dat ineens hip om te hebben en verplicht? Die voegde echt 0 toe :P Had die tijd gestoken in het oppoetsen van de CGI want ook die was van slecht niveau.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Thor: Love and Thunder (2022)Thor: Love and Thunder (2022)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Dit is een luchtige film met luchtig acteerwerk, een luchtig verhaal, en luchtige gesprekken, wat betekent dat het je niet in tranen naar huis zal sturen na het bioscoopbezoek. 'Lucht' is het toverwoord waar deze film op gebaseerd is. De film is grote flauwekul natuurlijk, het gaat over een stel griekse goden zoals Zeus. Christian Bale is goed als de engerd, kleine kinderen kijken beter niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weer een recap van de afgelopen maanden:
Cruella (2021)Cruella (2021)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Een vermakelijke film en overduidelijk een Disney-productie. Hoewel ik fan ben van Emma Stone, was zij misschien niet de juiste keuze. De gespleten persoonlijkheid van Estella/Cruella vind ik niet heel goed overkomen. De donkere kant botst een beetje met haar slimme uitstraling.

Qua muziek: Bij elke nieuwe scene komt weer een ander popliedje voorbij, waardoor het soms een beetje te uitbundig wordt. Verder is het geheel gewoon smaakvol in elkaar gezet en kijkt het lekker weg.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Ghostbusters: Afterlife (2021)Ghostbusters: Afterlife (2021)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Eigenlijk was ik niet zo bekend met deze franchise, enkel dat het iets was met het jagen op spoken. De trailer zag er leuk uit, dus ik wilde het wel een kans geven. Voor iemand zonder achtergrondkennis is het een vermakelijke film, maar het heeft me ook geen aanzet gegeven om me meer te verdiepen in de oudere film(s). Dit is denk ik ook persoonlijke smaak. Er zitten veel elementen in die niet op zichzelf staan en dan mis je bepaalde verwijzingen.

Spider-Man: No Way Home (2021)Spider-Man: No Way Home (2021)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Een wat naive/onbezonne versie van Spider-Man in deze laatste film. Het idee van de multiverse en daardoor eindeloze mogelijkheden in het verhaal is een leuke variatie. Daar zit voor mij ook gelijk het pijnpunt van deze film. Het gaat over het terugdraaien van een magische spreuk die mislukt was, met daarbij een poging om de ingeleide schurken te helpen met hun kwaaltjes. Het voelde wat onzinnig en als je jezelf zoveel vrijheid geeft in het bedenken van een plot, dan vond ik dit toch wat zwak.

The Kite Runner (2007)The Kite Runner (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Nadat ik het boek gelezen had, heb ik direct deze film bekeken. Ik vond het boek geweldig, maar de film haalt niet hetzelfde niveau. De cast is wel goed gekozen, zeker de jongere acteurs. De makers volgen nauwgezet het verloop uit het boek (op een paar details na), maar daardoor voelt het wat gehaast en oppervlakkig. Het is een verhaal over een verstoorde vriendschap, schuldgevoelens en uiteindelijke verlossing. "Er is een manier om het weer goed te maken". Ze hadden beter wat meer nadruk kunnen leggen op deze elementen en wat minder rechtlijnig het boek moeten volgen.

Luca (2021)Luca (2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Schitterende vormgeving en animaties, zoals we van Pixar gewend zijn. Ze weten ook altijd heel overtuigend een bepaalde sfeer neer te zetten. In dit geval rondom de Italiaanse Rivièra. Het is een feel-good verhaal met een paar leuke elementen. Heel simpel gezegd een variatie op de Kleine Zeemeermin. Helaas is het verhaal ook wel erg generiek en niks wat er echt uit springt bij deze film.

Bohemian Rhapsody (2018)Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Deze stond nog steeds op de watchlist en nu eindelijk eens gekeken. Ik ben geen echte Queen fan, maar kan de muziek wel waarderen en ik was ook wel benieuwd naar het ontstaan van de band. Het is duidelijk geen documentaire, maar meer een mooi verfilmd drama afgeleid van de werkelijkheid. Het acteerwerk was erg overtuigend, maar ik kan niet goed beoordelen in hoeverre het overeen komt met die werkelijkheid. Doordat er veel sprongen in tijd zijn, mist er soms wat diepgang. Het Live Aid concert is erg mooi in beeld gebracht, maar ook wel met het nodige filmwerk zoals droneshots en color grading. Dus niet zoals je een concert zelf beleefd zou hebben.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

What Lies Beneath (2000)What Lies Beneath (2000)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Film over een spook. Goed geacteerd door zowel Harrison als Michelle. De film zit goed in elkaar en is eng. Het spook komt tevoorschijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

VantageR schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:45:
Ghostbusters Afterlife Voor iemand zonder achtergrondkennis is het een vermakelijke film, maar het heeft me ook geen aanzet gegeven om me meer te verdiepen in de oudere film(s)
Ik snap de lauwwarme reacie op deze film. Om eerlijk te zijn had het ook meer een stranger things vibe dan GB., Ik kan je toch echt aanraden om ghostBusters (1) toch een keer te kijken, die staat niet voor niets in zon beetje elke lijst van beste films :)
VantageR schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:45:
Bohemian Rhapsodymaar ik kan niet goed beoordelen in hoeverre het overeen komt met die werkelijkheid.
Hoe We will rock you door Brian may verzonnen werd klopt redelijk. dat was ook zon beetje het enigste accurate aan heel die film :X

Equilibrium (2002)Equilibrium (2002)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R
Deze stond als volgende film in mijn 140 film project.
En ik was er eigenlijk echt naar aan het uitkijken, want ik kan me herinderen dat ik de eerste keer in de bios zwaar onder de indruk was.

Maar hij viel zo tegen. de special effects zijn het net niet, ik was me continu aan het afvragen waarom er een vliegveld trekker door een swat team word gebruikt. en de "gun KATA" zien er niet uit alsof het in het echt iets zou doen. Daarnaast was het verhaal me nu net te onlogisch/te veel inconstitenties.

Waarschijnlijk waren het voornamelijk de omstandigheden (het was 35 graden, en ik zat ziek thuis met rugklachten en licht misselijk), maar ik kon er dus totaal niet inkomen deze keer. Daarom geen echte beoordeling, maar als ik het nu een cijfer zou moeten werd het een dik onvoldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/0.png0 / 10

Roadhouse
Volgende film in de lijst is Roadhouse. Blijkbaar een jaren 80 film met patrick swayze als bad-ass :? Ik zal dirty dancing en ghost wel te veel gezien hebben, Want ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen. Maar ik laat me wel verrassen :P

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 26-07-2022 13:48 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sydney08
Salvatron schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
What Lies Beneath (2000)[Afbeelding: What Lies Beneath (2000)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Het spook komt tevoorschijn.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dan kijk ik hem niet ;)
Vond dit ook een mooi film, echter al erg lang geleden dat ik hem heb gezien.

Tomorrow is not today!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12 08:55
heuveltje schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Roadhouse
Volgende film in de lijst is Roadhouse. Blijkbaar een jaren 80 film met patrick swayze als bad-ass :? Ik zal dirty dancing en ghost wel te veel gezien hebben, Want ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen. Maar ik laat me wel verrassen :P
Als mijn geheugen me niet in de steek laat was dat een prima actiefilm :)

To dare is to do

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Afgelopen weekend The Gray Men gezien op Netflix, maar dat is ook echt een topper! Ik kan zeker aanraden om deze film ook te bekijken!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Roadhouse
Is een toffe film, als 80's actiefilm met bootladingen cheese jouw ding zijn 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:37
Roadhouse
Patrick Swayze is NOT the bad ass in Road House, nog gezien in de bioskoop toen hij uit kwam.. :P

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Devil Wears Prada (2006)The Devil Wears Prada (2006)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13

Film over een griet die luistert naar de naam Andy Sachs die voor modeblad Runway wil werken en daar een veeleisende baas Miranda Priestly (Meryl Streep) krijgt. De bedoeling van de film is om Miranda Priestly over te laten komen als een verschrikkelijke en onmenselijke bazin die extreem veel eist van haar werknemers en waar iedereen bang voor is. Maar zoveel indruk maakt ze niet want ik heb ze in de praktijk veel erger meegemaakt.

Het is geen zwaar slechte film maar toch gericht op vrouwen en niet op stoere kerels als mij. De film maakt dan ook weinig indruk op me (daar ben ik te stoer voor) en de outfits mogen duur zijn maar maken geen indruk.

Schijnen dure outfits te zijn geweest:

THE most coveted, up-to-the-second wardrobe of any film – and nearly the most expensive – belongs to “The Devil Wears Prada,” a spectacle of $12,000 handbags and $40,000 fur coats.

“It has to be over 100 designers,” says film stylist Patricia Field, who previously dressed the women of “Sex and the City.” “We must have used at least $1 million worth of clothing.”

Not that filmmakers spent that much. Field had a costume budget of a mere $100,000

https://nypost.com/2006/0...of-the-devil-wears-prada/

Voor de mensen die zich net als ik al jaren afvragen wat in vredesnaam Prada is: dit is dus blijkbaar een heel duur kledingmerk. Ik heb de naam van de film al zo vaak voorbij zien komen en nooit had ik een flauw benul van wat Prada in vredesnaam was. Prada, prada, en nog eens prada.

Hier zien we personage Andy Sachs paraderen in haar dure over the top kleren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrdbRis-gzJJ7WyzYBtXELPshPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kgYNnFKBHH9eqtVJykLUo5bO.jpg?f=user_large

Haar bleke huidje steekt schraal af tegen het zwarte vest waar haar handen nog net onderuit durven te komen. Leren broeklaarzen om haar benen in te verbergen in dezelfde kleur als haar haar. En dan die geweldige groene tas erbij om de outfit helemaal af te maken. Buitengewoon modieus! Het is de tas die het 'm doet.

• Malfunctions
Salvatron schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 03:37:
The Devil Wears Prada (2006)[Afbeelding: The Devil Wears Prada (2006)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13

Film over een griet die luistert naar de naam Andy Sachs die voor modeblad Runway wil werken en daar een veeleisende baas Miranda Priestly (Meryl Streep) krijgt. De bedoeling van de film is om Miranda Priestly over te laten komen als een verschrikkelijke en onmenselijke bazin die extreem veel eist van haar werknemers en waar iedereen bang voor is. Maar zoveel indruk maakt ze niet want ik heb ze in de praktijk veel erger meegemaakt.

Het is geen zwaar slechte film maar toch gericht op vrouwen en niet op stoere kerels als mij. De film maakt dan ook weinig indruk op me (daar ben ik te stoer voor) en de outfits mogen duur zijn maar maken geen indruk.

Schijnen dure outfits te zijn geweest:

THE most coveted, up-to-the-second wardrobe of any film – and nearly the most expensive – belongs to “The Devil Wears Prada,” a spectacle of $12,000 handbags and $40,000 fur coats.

“It has to be over 100 designers,” says film stylist Patricia Field, who previously dressed the women of “Sex and the City.” “We must have used at least $1 million worth of clothing.”

Not that filmmakers spent that much. Field had a costume budget of a mere $100,000

https://nypost.com/2006/0...of-the-devil-wears-prada/

Voor de mensen die zich net als ik al jaren afvragen wat in vredesnaam Prada is: dit is dus blijkbaar een heel duur kledingmerk. Ik heb de naam van de film al zo vaak voorbij zien komen en nooit had ik een flauw benul van wat Prada in vredesnaam was. Prada, prada, en nog eens prada.

Hier zien we personage Andy Sachs paraderen in haar dure over the top kleren:

[Afbeelding]

Haar bleke huidje steekt schraal af tegen het zwarte vest waar haar handen nog net onderuit durven te komen. Leren broeklaarzen om haar benen in te verbergen in dezelfde kleur als haar haar. En dan die geweldige groene tas erbij om de outfit helemaal af te maken. Buitengewoon modieus! Het is de tas die het 'm doet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Wat mij betreft is het toch enigszins vreemd als je als volwassene nooit van het merk Prada hebt gehoord. Ik ben bepaald geen modekenner, maar dat lijkt mij toch gewoon algemene kennis?

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw werkervaringen, want Miranda is uiteraard lekker overdreven neergezet om te benadrukken dat ze onmogelijk is om voor te werken.

Ik vind de film geen oscarkandidaat, maar Meryl Streep zet Miranda heerlijk vilein neer, en alleen dat al maakt het een prima wegkijkfilm naar mijn smaak. Anne Hathaway is ook niet vervelend om naar te kijken, zeker in al die designer outfits. Stanley Tucci erbij als valse nicht, en ik kan me er goed mee vermaken. Al doet jouw review een lager cijfer verwachten dan de 6 die je uiteindelijk geeft.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Malfunctions schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Wat mij betreft is het toch enigszins vreemd als je als volwassene nooit van het merk Prada hebt gehoord. Ik ben bepaald geen modekenner, maar dat lijkt mij toch gewoon algemene kennis?
Ik zie het merk Prada nooit voorbijkomen.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw werkervaringen, want Miranda is uiteraard lekker overdreven neergezet om te benadrukken dat ze onmogelijk is om voor te werken.
bollen pellen. Was ook zo'n afgrijselijke oude vrouw die daar de baas was en het geld uitdeelde. Wel al bijna 30 jaar geleden.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26
Heb je toch wat algemene kennis opgedaan nav het zien van een film ;) win win

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Malfunctions schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Ik vind de film geen oscarkandidaat, maar Meryl Streep zet Miranda heerlijk vilein neer, en alleen dat al maakt het een prima wegkijkfilm naar mijn smaak. Anne Hathaway is ook niet vervelend om naar te kijken, zeker in al die designer outfits. Stanley Tucci erbij als valse nicht, en ik kan me er goed mee vermaken. Al doet jouw review een lager cijfer verwachten dan de 6 die je uiteindelijk geeft.
Ik heb echt nog nooit van het merk gehoord :?

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Arjantje72 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:20:
[...]

De LG Prada, de eerste echte capacitive full touchscreen telefoon van vóór de iPhone.

Ken je klassiekers Tweakers :+

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:20:
[...]

offtopic:
Dan spendeer je te weinig tijd op het Viva forum ;)

Dat zit wel Schnorr.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sydney08 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Dan kijk ik hem niet ;)
Vond dit ook een mooi film, echter al erg lang geleden dat ik hem heb gezien.
Was het een spook of iets ingebeelds? Ik vond het een heerlijke thriller, juist suspense en geen horror. Wordt te weinig gemaakt helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sydney08
franssie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Was het een spook of iets ingebeelds? Ik vond het een heerlijke thriller, juist suspense en geen horror. Wordt te weinig gemaakt helaas.
Het was niet ingebeeld, het ging om een spook wat je zag :*)
En met jou eens, ik vond What Lies Beneath ook een heerlijke thriller zonder horror elementen. Kijkt gewoon erg lekker weg!

Tomorrow is not today!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sydney08 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Het was niet ingebeeld, het ging om een spook wat je zag :*)
En met jou eens, ik vond What Lies Beneath ook een heerlijke thriller zonder horror elementen. Kijkt gewoon erg lekker weg!
Ik interpreteerde het de eerste keer als Flash back oid, zal de film weer eens aanzetten, weer lang genoeg geleden om weer te verrassen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Solaris (2002)Solaris (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Langzaam relatiedrama met een vaag verhaal dat zich in de ruimte afspeelt. Uiteindelijk vrij saai. Uiteindelijk niet echt interessante karakters. De film kan de aandacht nog wel vasthouden maar daar is ook alles mee gezegd. Soms denk je dat er straks iets gaat gebeuren, maar uiteindelijk gebeurt er niet zoveel.

• josh-hill
Salvatron schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 06:31:
Solaris (2002)[Afbeelding: Solaris (2002)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Langzaam relatiedrama met een vaag verhaal dat zich in de ruimte afspeelt. Uiteindelijk vrij saai. Uiteindelijk niet echt interessante karakters. De film kan de aandacht nog wel vasthouden maar daar is ook alles mee gezegd. Soms denk je dat er straks iets gaat gebeuren, maar uiteindelijk gebeurt er niet zoveel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Je hebt de verkeerde film te pakken. Je had het origineel uit 1972 van Andrei Tarkovsky moeten kijken. Blijft een traag vaag drama, maar is wel meesterlijk (ok, bij tweede viewing vond ik hem zelf toch wat minder).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Top Gun (1986)Top Gun (1986)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: PG
Ik kon me niet herinneren dat ik deze film al eerder had gezien, of simpelweg gewoon nog niet.

Echt een jaren 80 actiefilm, vol bravoure, clichés, synthesizer deuntjes en min of meer het begin van de bekende military-porn waarin Michael Bay later in grossierde. De film is wel vermakelijk, met indrukwekkende shots van straaljagers. Daarnaast nog wat kleine plotlijntjes: liefdesverhaaltje, "je-bent-de-zoon-van"-lijn en wat persoonlijke ontwikkeling/hero's journey. Voor een actiefilm zitten er, zeker vergeleken met de 90's en de huidige cgi demo-reels actiefilms eigenlijk maar weinig explosies in, wat ik niet per sé heel verkeerd vind omdat het vaak meer afleiding is.

De film is met net geen twee uur niet al te lang maar ook niet te kort, wat dus ruimte overlaat voor de meer menselijke kant van de karakters. Behalve Maverick en Gooseman en een beetje Iceman, hebben de overige personages niet zoveel ontwikkeling maar zijn het meer de gebruikelijke archetypes.
Ik vond het wel een aardige film, maar wellicht vanwege de leeftijd of de verkeerde verwachtingen/nostalgie was 'ie toch minder interessant dan gedacht. Ben wel benieuwd naar Top Gun Maverick trouwens.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:46
Elvis (2022)Elvis (2022)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 159 min | MPAA: PG-13
Vooropgesteld, ik houd van Elvis zijn muziek en luister het regelmatig in de auto. Maar ik had nog geen beeld over het leven van Elvis zelf, behalve dat ie jong is overleden en dat ie voornamelijk covers zong. Deze film leek mij dan ook een goede manier om er meer over hem te weten te komen. En ik ben niet teleurgesteld op dat vlak.

Verder heb ik ervaring met het werk van Baz Luhrman dus ik wist van te voren dat het een langdurige en flamboyante film zou worden. The Great Gatsby vond ik behoorlijk moeizaam om doorheen te komen maar dit was puur genieten. Het eerste uur is een doldwaze achtbaanrit en ik was even bang dat er nauwelijks scenes in voor zouden komen waarin je gesproken dialogen zag, maar dat kwam gelukkig wel goed.

Diverse fases uit het leven van Elvis zijn uitgelicht en mooi verteld vanuit het perspectief van zijn manager. Echt wat je kan verwachten van Luhrman, lekker extravagant. Butler speelt Elvis fantastisch, hij heeft er echt een mens van gemaakt. Paar keer kippenvel van gekregen en dan ben ik niet eens een die-hard fan van Elvis.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
D. Ninjai schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:35:
Elvis (2022)[Afbeelding: Elvis (2022)]
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 159 min | MPAA: PG-13
Vooropgesteld, ik houd van Elvis zijn muziek en luister het regelmatig in de auto. Maar ik had nog geen beeld over het leven van Elvis zelf, behalve dat ie jong is overleden en dat ie voornamelijk covers zong. Deze film leek mij dan ook een goede manier om er meer over hem te weten te komen. En ik ben niet teleurgesteld op dat vlak.

Verder heb ik ervaring met het werk van Baz Luhrman dus ik wist van te voren dat het een langdurige en flamboyante film zou worden. The Great Gatsby vond ik behoorlijk moeizaam om doorheen te komen maar dit was puur genieten. Het eerste uur is een doldwaze achtbaanrit en ik was even bang dat er nauwelijks scenes in voor zouden komen waarin je gesproken dialogen zag, maar dat kwam gelukkig wel goed.

Diverse fases uit het leven van Elvis zijn uitgelicht en mooi verteld vanuit het perspectief van zijn manager. Echt wat je kan verwachten van Luhrman, lekker extravagant. Butler speelt Elvis fantastisch, hij heeft er echt een mens van gemaakt. Paar keer kippenvel van gekregen en dan ben ik niet eens een die-hard fan van Elvis.
Ik was 5 jaar toen Elvis overleed, mijn vader had er lp's van dus ik ben er wel mee opgegroeid :)
Ik luister veel soorten muziek maar Elvis luister ik altijd eens in de zoveel jaren weer.
Mijn vriendin (die echt niks met Elvis heeft) had mij uitgenodigd om de film te zien.
Ik verwachte niet veel van,,,Maar wat een film zeg, ik was echt positief verbaasd en nu vind zelfs mijn vriendin de muziek goed..Ik geef de film een 8 en ik vind dat Tom Hanks en Butler het heel goed doen.
De film is met veel respect gemaakt, dat kan ik goed waarderen.

• josh-hill
josh-hill schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:42:
Hm ja, zo wil ik al lange tijd Frances Ha weer een keer kijken, maar die kun je nergens huren of kopen. Is wel ooit op blu-ray uitgebracht, maar die is al jaren uitverkocht. Kan me niet voorstellen dat geen enkele aanbieder (Pathe Thuis, Rakuten, Google, Amazon, Netflix, etc) deze film in het assortiment wil.
Pathé Thuis heeft nu Frances Ha in het assortiment, dus heb de film daar gekocht.

Frances Ha (2012)Frances Ha (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 86 min | MPAA: R
Frances Ha is een leuke slice of life film, waarin de 27-jarige Frances in New York probeert te overleven en een carrière in de danswereld probeert op te bouwen.

In de film zie je Frances worstelen met overeind te blijven en verkast ze noodgedwongen van het ene naar het andere adres. Ze doet niet altijd de slimste dingen (of vaak niet eigenlijk) en is een echte sloddervos, maar ze is echt en vrolijk en dat is haar kracht.

Het einde is wat abrupt, maar het is een mooie vlotte film over het echte leven van iemand die eigenlijk niet volwassen wil worden. Overigens is dat abrupte einde op zich wel logisch in het verhaal.

• Stukfruit
  • Niet online
Sorry to Bother You (2018)Sorry to Bother You (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 112 min | MPAA: R
Sorry, what?

Niet zo uniek als Titane, wel een verdiende 2e plek qua vreemde films die ik dit jaar heb mogen zien. Tevens een stevige klacht richting kapitalisme en Armie Hammer.

Dat zit wel Schnorr.

• josh-hill
Gomorrah (2008)Gomorrah (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: Not Rated
Film over de Camorra uit 2008, gebaseerd op het boek Gomorra, waar later ook de welbekende televisieserie op was gebaseerd.

De film is veel minder aangedikt en geromantiseerd dan de serie. Nee, de film is nog rauwer en laat op minder spectaculaire wijze zien hoe de levens van verschillende mensen beïnvloed wordt alsook wat voor (handels)praktijken de Camorra uithalen.

Ik had de film lang geleden voor het eerst gezien, nog voor de serie. Als ik moet vergelijken welke het beste is, kan ik moeilijk kiezen. De serie heeft een geweldige atmosfeer en de muziek is fantastisch. Maar op een gegeven moment begint het toch wel wat in herhaling te vallen en is het ook redelijk over de top. De film is kleiner van opzet en bijna als een documentaire. Zeker een goede film als je van arthouse houdt, al vond ik het 10 jaar recentere Dogman beter.

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Climax (2018)Climax (2018)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Music | Runtime: 97 min | MPAA: R
Vandaag ook een rare film gekeken. Ik vond hem geweldig. De choreografie samen met de muziek was goed gedaan door de hele film heen en het camerawerk was zeer sterk. Je krijgt het gevoel alsof je echt meegenomen wordt met de mensen.

Het voorstelrondje in het begin was grootendeels nutteloos, behalve dat er één detail naar voren komt die later belangrijk is. Daarna begint er een mooie dansvoorstelling met een feest als afsluiting. Op dit feest gebeurt dus wat je in de synopsis kunt lezen. Je proeft hoe de mensen zijn en hoe ze langzaam veranderen naarmate de drugs effect krijgen. De originele persoonlijk zie je er vaak in terug. Sommigen worden relaxt, anderen agressief, anderen geil.

Een aanrader als je van rare arthouse houdt.
Stukfruit schreef op zondag 31 juli 2022 @ 02:10:
Sorry to Bother You (2018)[Afbeelding: Sorry to Bother You (2018)]
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 112 min | MPAA: R
Sorry, what?

Niet zo uniek als Titane, wel een verdiende 2e plek qua vreemde films die ik dit jaar heb mogen zien. Tevens een stevige klacht richting kapitalisme en Armie Hammer.
Dezelfde regisseur van Titane heeft ook Raw gemaakt, welke ook een goede rare film is. Wellicht mijn favoriete franse film.

Ik ga Sorry to Bother You binnenkort maar eens kijken.

• josh-hill
Raw is echt geweldig inderdaad. Veel beter dan Titane.

Bedankt voor de tip. Binnenkort maar Climax kijken dan.

[ Voor 35% gewijzigd door josh-hill op 31-07-2022 23:25 ]

• josh-hill
The Lesson (2014)The Lesson (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: Unrated
Bulgaarse film waarin een lerares Engels op meerdere manieren te maken krijgt met geld issues.

Het is wat mij betreft mooi gefilmd en de interacties tussen de personages zijn realistisch.

Maar dan het verhaal zelf. Dat is toch wel net ff wat te voorspelbaar en onrealistisch op momenten. Ook lijkt het als twee druppels water op verschillende andere films die ik onlangs gezien heb (The Class, Crimson Gold, Graduation, The Insult, 200 Meters).

Maar ik vond het toch een leuke film om te kijken.

• josh-hill
Climax (2018)Climax (2018)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Music | Runtime: 97 min | MPAA: R
Lol, wtf.

Eerlijk gezegd had ik van de review van @devices alleen gelezen dat het een rare arthouse film is, én hij staat op CineMember, dus dat is ook mooi. Die moet ik zien, dacht ik.

Waar moet ik beginnen?

Wellicht is dat ook een vraag die de maker van de film zich bedacht, want de film begint met een aftiteling.

Verder is de film voor het grootste gedeelte eigenlijk een soort XL versie van een The Prodigy muziekvideo. Een freestyle dansgezelschap dat zich aan het begin introduceert, reperteert voor hun "verovering" van Amerika. Ze zullen die Amerikanen wel een poepie laten ruiken. Na de repetitie is het tijd voor een aansluitend feest. Iedereen is aan het zeveren over hun seksuele behoeftes/capaciteiten. Etc.

De film is vooral een ervaring. Qua verhaal is het niet sterk, maar qua camerawerk en beleving maakt het dit wel goed, en dan continu de muziek in de achtergrond. Op een gegeven moment was ik alleen wel een beetje klaar met het eindeloze gedoe (net als in bijvoorbeeld The Revenant en Ayka).

Unieke film van Gaspar Noé, die nog veel meer unieke films heeft gemaakt. Wellicht ook maar eens kijken dan.

• josh-hill
American Psycho (2000)American Psycho (2000)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 102 min | MPAA: R
En ik maar denken dat Climax een gekke film is... American Psycho is eigenlijk nog gekker!

Het is net alsof je naar Starship Troopers zit te kijken, maar dan op Wall Street en met een seriemoordenaar er tussen.

De film is te absurd, te banaal voor woorden. Echt wtf, dacht ik, wat zit ik in hemelsnaam te kijken. Al die gladgelikte koppen bij elkaar met hun banale praat was too much for me. En iedereen doet maar of al die onzin doodnormaal is. Zoals de wie-heeft-de-mooiste-visitekaart competitie. Ik wilde hem eigenlijk al snel weer afzetten, maar heb hem toch nog afgekeken.

Mooiste van de film is wat mij betreft overigens de inner voice op het einde. Die zit ook in een van mijn favoriete drum & bass nummers.

Oh, had ik al gezegd dat de film overmatig gebruik maakt van inner voice?

Wellicht heeft het allemaal een dubbele betekenis, zoals dat de mensen op Wall Street alle contact met de realiteit verloren hebben of zo, maar dat ontging me dan. Er zit niks menselijks in heel de film, behalve dan de "normale mensen" buiten deze Wall Street kliek.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:38
Boyhood (2014)Boyhood (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 165 min | MPAA: R
Coming of age film maar dan over 12 jaar opgenomen, leuk om te zien hoe de characters ook echt ouder worden in de film.
In hoeverre dit nou echt erg belangrijk is voor de film, nee. Maar ik vond wel iets aparts hebben zonder dat je dat in eerste instantie in de gaten hebt.
Om te zeggen dat je daarvoor speciaal de film moet gaan kijken gaat ook weer te ver.

Later op de IMDB pagina nog gekeken en zag dat Arquette hier een Oscar mee gewonnen heeft, vreemd want persoonlijk vond ik Ethan Hawke's rol vele malen sterker en beter geacteerd.
Niet dat Arquette een slechte rol neerzette maar het is exact zoals ze in elke film speelt en daar is in principe niets mis mee is want ik vindt haar altijd wel een fijne actrice om te zien in films.

Film is moeilijk te beschrijven, hij is langzaam en niet te langzaam. Er gebeurd weinig en toch genoeg. Hij is erg lang (en dat valt op) maar zeker niet te lang. Hij is oppervlakkig en heeft toch diepgang.
Ondanks dat de film 2u en 45m duurt zitten er toch wel dingen in die niet uitgediept worden.
spoiler:
Haar derde man heeft op een gegeven moment 's avonds een discussie/ruzie met de hoofdpersoon en is dan in de volgende scene (1 goed jaar later) opeens weg.
Vond ik heel vreemd en gaf dat deel van het verhaal een stuk minder diepgang.

Ook het traject van de moeder wat betreft haar educatie/werk en hoe ze daar succes in heeft wordt weinig belicht terwijl aan het einde ze het gevoel had nadat iedereen het huis verliet het gevoel te geven dat ze niets had gepresteerd en haar leven leeg was.

Toch een dikke 8, en ondanks er toen hij uitkwam in 2014? er veel aandacht aan gegeven is, (wat mij verder geheel ontgaan was) is hij niet voor iedereen.
Als je alle heisa die er toen aan de film is gegeven zou je denken dat iedereen het een fantastische film vond, maar kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die er echt geen ruk aan zullen vinden.

Denk dat Mid90's in dezelfde categorie valt en iets toegankelijker is, zonder voor mij beter of slechter te zijn.
Aan de andere kant wtf weet ik van films.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• X-DraGoN
  • Laatst online: 07:33
josh-hill schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 01:25:
American Psycho (2000)[Afbeelding: American Psycho (2000)]
Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 102 min | MPAA: R
En ik maar denken dat Climax een gekke film is... American Psycho is eigenlijk nog gekker!

Het is net alsof je naar Starship Troopers zit te kijken, maar dan op Wall Street en met een seriemoordenaar er tussen.

De film is te absurd, te banaal voor woorden. Echt wtf, dacht ik, wat zit ik in hemelsnaam te kijken. Al die gladgelikte koppen bij elkaar met hun banale praat was too much for me. En iedereen doet maar of al die onzin doodnormaal is. Zoals de wie-heeft-de-mooiste-visitekaart competitie. Ik wilde hem eigenlijk al snel weer afzetten, maar heb hem toch nog afgekeken.

Mooiste van de film is wat mij betreft overigens de inner voice op het einde. Die zit ook in een van mijn favoriete drum & bass nummers.

Wellicht heeft het allemaal een dubbele betekenis, zoals dat de mensen op Wall Street alle contact met de realiteit verloren hebben of zo, maar dat ontging me dan. Er zit niks menselijks in heel de film, behalve dan de "normale mensen" buiten deze Wall Street kliek.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik begreep dat Climax totaal absurd was, en ik heb recent ook American Psycho gezien en ik vond die nog mee vallen. Misschien moet ik Climax dan ook maar een kans geven.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Genre: Crime, Drama, Horror

Op moviemeter zeggen ze dat het een comedie is?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Norbert78 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:25:
Afgelopen weekend The Gray Men gezien op Netflix, maar dat is ook echt een topper! Ik kan zeker aanraden om deze film ook te bekijken!
Totaal andere mening. Nog een knok en schiet film die niets toevoegt aan het reeds bestaande aanbod.
spoiler:
Geheim agent wordt getraind om schurken te doden.
Geheim agent vindt bewijs dat zijn opdrachtgever een schurk is.
Klein meisje wordt ontvoerd om geheim agent onder druk te zetten.
99 explosies en 98 gevecht scenes verder is alles in orde.

Hattrick: Thorgal Eagles

• josh-hill
X-DraGoN schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Ik begreep dat Climax totaal absurd was, en ik heb recent ook American Psycho gezien en ik vond die nog mee vallen. Misschien moet ik Climax dan ook maar een kans geven.
Ik bedoel eigenlijk meer dat American Psycho nog onrealistischer is. Misschien verwoordde ik het verkeerd.

Climax is totaal overdreven, maar vond ik op zich nog wel aan te zien in hoe uitvergroot het is. Bij American Psycho is dat wat mij betreft nog een tandje erger.

Qua film is Climax natuurlijk eigenlijk absurder, maar ik vond het verhaal van American Psycho nog absurder.
Marzman schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:01:

Ik denk dat je er inderdaad al die labels op kan plakken. Al is het eigenlijk alle vier ook helemaal niet. Het is geen echte crime film, drama is ook nep, het is totaal niet eng en het is wel grappig, maar op een hele rare manier.

[ Voor 23% gewijzigd door josh-hill op 03-08-2022 10:18 ]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57

Honesty

kattenneus!

Ik heb hem destijds in de bioscoop gezien toen het een hype was en vond het een redelijke film maar in de tijdsgeest niet bijzonder(denk dan aan memento en donny darko) volgens mij is het wel een dubbele boodschapfilm en zit er wel een extra verhaal in waar je doorheen moet kijken. Ik kon dat toen ook niet maar mijn 15 jarige zoontje heeft hem onlangs op amazon gezien en die vond hem wel heel sterk. Bij mij staat die op de lijst om te herkijken. Het feit dat ik dat nog niet hem gedaan geeft aan dat ik het toen ook geen hoogvlieger vind.

Festina lente

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12 14:57
josh-hill schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Je hebt de verkeerde film te pakken. Je had het origineel uit 1972 van Andrei Tarkovsky moeten kijken. Blijft een traag vaag drama, maar is wel meesterlijk (ok, bij tweede viewing vond ik hem zelf toch wat minder).
Grappig, ik dacht dat de review op die versie van toepassing was en was het er alsnog mee eens. Een intrigerende film, vooral omdat je heel erg aan het puzzelen bent wat er aan de hand is, zoekt naar dubbele bodems en wacht op een reveal of wending.
spoiler: onderdeel plot
Als ik het me goed herinner komt die er niet of nauwelijks.
Daardoor wel boeiend voor de geduldige kijker, maar spannend is zeker niet het goede woord.
Ik ben hem gaan kijken omdat ik hoopte op iets vergelijkbaars met Stalker (1979), maar die vond ik beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Me_Giant op 03-08-2022 11:12 ]

• Malfunctions

Het is lang geleden dat ik deze heb gezien, maar volgens mij is de boodschap idd dat de wallstreet mensen idd de binding met de realiteit enigszins verloren zijn. En de hoofdrolspeler heeft nogal wat psychologische issues waardoor het niet duidelijk is of alles nou echt is, of dat het zich in zijn fantasie afspeelt.

• josh-hill
Malfunctions schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Het is lang geleden dat ik deze heb gezien, maar volgens mij is de boodschap idd dat de wallstreet mensen idd de binding met de realiteit enigszins verloren zijn.
spoiler:
En de hoofdrolspeler heeft nogal wat psychologische issues waardoor het niet duidelijk is of alles nou echt is, of dat het zich in zijn fantasie afspeelt.
American Psycho
spoiler:
Ik vroeg me inderdaad meerdere keren af, zeker gezien hoe bepaalde scenes (achter elkaar) opgebouwd waren of het zich niet gewoon allemaal in zijn hoofd afspeelt. Bijvoorbeeld als hij het kantoorgebouw binnen loopt en een paar man neerknalt en dan opnieuw kantoorgebouw binnen loopt. Die kantoren lijken wel op elkaar, maar ik vroeg me af of dat niet gewoon een aanduiding was van dat hij het gefantaseerd had. Net als heel dat plot rondom Paul Allen, waar op het laatst iemand aangeeft dat hij een paar keer met hem geluncht heeft in Londen.

[ Voor 22% gewijzigd door josh-hill op 03-08-2022 14:24 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

josh-hill schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

spoiler:
Ik vroeg me inderdaad meerdere keren af, zeker gezien hoe bepaalde scenes (achter elkaar) opgebouwd waren of het zich niet gewoon allemaal in zijn hoofd afspeelt. Bijvoorbeeld als hij het kantoorgebouw binnen loopt en een paar man neerknalt en dan opnieuw kantoorgebouw binnen loopt. Die kantoren lijken wel op elkaar, maar ik vroeg me af of dat niet gewoon een aanduiding was van dat hij het gefantaseerd had. Net als heel dat plot rondom Paul Allen, waar op het laatst iemand aangeeft dat hij een paar keer met hem geluncht heeft in Londen.
American Psycho
spoiler:
Ik meen te herinneren dat hij zelf ook niet zeker weet of het echt is gebeurd. Zoals inderdaad blijkt uit die Paul-discussie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• josh-hill
The Kid with a Bike (2011)The Kid with a Bike (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 87 min | MPAA: PG-13
Le Gamin Au Vélo is een klein Waals drama waarin een jongen in een opvanghuis woont omdat zijn vader niet meer voor hem kan zorgen. De jongen wil eigenlijk terug naar zijn vader, maar een kapster wil hem wel in huis halen gedurende de weekenden.

Pure film met echte emoties waarin je de jongen vooral met de fiets op pad ziet gaan (altijd een plus wat mij betreft!). Je ziet de jongen, de kapster, de vader en anderen zwoegen om er een succes van te maken. Wanneer je alleen je vader nog hebt en die je in de steek laat, dan gaat je dat niet in de kouwe kleren zitten natuurlijk.

Mooie niet al te lange film!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-12 20:04

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Marzman schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:01:

American psycho is hilarisch.

Ik ben trouwens laatst naar Thor geweest. Prima film, stukje met Russel Crow vond ik wel een hoogtepunt. Gorr te weinig in beeld, maar je weet onderhand wat je van Marvel kan verwachten dus geen verassingen maar prima 2 uur vermaakt.

Top Gun: Maverick was zeker de moeite waard om in de Dolby Cinema te kijken. Erg gaaf, tijd vloog (ha!) voorbij. Geen enkele verassing maar een enorm goeie actiefilm.

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2022 10:15 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Where the Crawdads Sing (2022)Where the Crawdads Sing (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
De eerste helft van de film is algeheel saai. De 2e helft wordt beter en het verhaal wordt interessanter. Maar de personages zijn saai, het acteerwerk niet super, de film is niet heel dramatisch. Het einde is wel goed maar pakt niet zo omdat de film maar zo zo is. Een crawdad is een rivierkreeft, net als deze film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
The Platform (2019)The Platform (2019)
Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA
Bah. Bah.

Bah. Bah. Bah.

Bah.

Maar wel een paar mooie metaforen om over na te denken.

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Prey (2022)Prey (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: R
Pocahontas Skywalker probeert heel hard haar stam te overtuigen dat ze echt helemaal klaar is voor haar eerste jacht/rite of passage. Natuurlijk geloven ze haar niet. En natuurlijk zullen ze dat bekopen. Net als de Predator, vergist die zich even flink in dat frêle poppetje. Dit is een kick-ass warrior woman, een koningin van de jacht, een Comanche shield maiden! Kijkend naar deze film begrijp je waarom de Indianen in Amerika gecanceld zijn. Ze hebben namelijk een giftige mannen probleem.
Terwijl Naru druk bezig is te bewijzen hoe stunning and brave ze wel niet is, neemt ze het ook nog op tegen die andere apex predator: De blanke man.

Dat is het verhaal in een notendop. De film zelf dan. Er zitten erg veel verwijzingen (waaronder een fan-favourite) in naar de eerste twee films, en dan vooral de eerste. Letterlijk enkele dezelfde scènes en quotes komen terug. Ik ben er nog niet over uit of dat nu goedkoop scoren is, of een hommage.
Met anderhalf uur is het ook geen lange film. Helaas komt dit de opbouw niet ten goede. Waar de originele film een goede spanningsopbouw had, is hier al veel te snel het onbekende, dreigende element weg. Ook vond ik de personages allemaal ééndimensionaal en niet memorabel. De film heeft wel wat gore. Er sneuvelen wat personen op onprettige manieren, er worden enkele dieren uit elkaar getrokken en het effect van puntige voorwerpen in zacht vlees is vrij duidelijk. Maar dat voelt allemaal ook vrij betekenisloos, meer edgy om het edgy zijn.

Het idee is zeker gaaf. Een primitieve stam met niet veel meer dan een pijl en boog en speren tegen een ver doorgeëvolueerde buitenaardse jager. Het had zo tof kunnen zijn. Helaas verzand het is suf acteerwerk, teveel herhaling, "the message" en net even teveel deus ex machina's.

Pluspunten zijn er voor het design van de Predator, zijn wapens, de prachtige omgeving en de toffe hont.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb ‘em toevallig ook net gezien. SFW of het een man, vrouw, robot, whatever is. Prima actiefilm, mooi geschoten, de acteurs kunnen zowaar acteren. Bij een Predator-sequel weet je waar je aan toe bent, ik verwacht geen Shakespeare. Voor een actiefilm 8/10.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik had begrepen dat Prey een serie zou zijn, maar ik begrijp dus dat het een film is op disney

Verwijderd

Grappig.
Hier rolt op dit moment de aftiteling van Prey :)

Ik vond hem wel tof.
Mooie setting en prima verhaal. Dat laatste moet je natuurlijk in perspectief zien. Het is en blijft een vervolgfilm. Het origineel kun je toch niet evenaren.
Na de eerste 10 minuten weet je ook wel voor 90% hoe het gaat aflopen, maar dat geeft niet.

Zoals hierboven al gezegd... Een paar koppelingen met de eerste twee delen.
spoiler:
Al is nog niet duidelijk hoe het pistool wat we aan het einde van deel 2 zagen in handen is gekomen van de Predators. Het moet haast wel of er komt nog een film.

Als fan van de franchise prima vermaakt met deze film.
7/10 :)

spoiler:
"If it bleeds, we can kill it".

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:01

SomerenV

It's something!

Bullet Train (2022)Bullet Train (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: R
Voor vanavond had ik een filmavondje gepland met m'n vriendin, maar begin deze week kreeg ik het idee dat het wel leuk zou zijn naar de bios te gaan als verrassing. Zo gezegd zo gedaan, gekeken wat er draaide en ik kwam op Bullet Train uit. Ik kende heel eerlijk gezegd heel die film niet, maar regisseur van Deadpool 2, een paar goede acteurs erin, vette trailer dus kaartjes gekocht.

Het verhaal lijkt in eerste instantie flinterdun (ook afgaande op de trailer) maar weet toch wel wat te verrassen. Niet dat het een diepgaand plot is, maar ook niet zo straightforward als in de meeste actiefilms. Verder is het wel gewoon vrijwel nonstop actie met hier en daar wat, in mijn ogen, goed geslaagde humor. De actie is overigens zeer gelikt en regelmatig behoorlijk grof, maar dat kun je ook wel verwachten van een regisseur die betrokken was bij onder andere John Wick, Deadpool 2, Atomic Blonde en Nobody _/-\o_ Qua actie en realisme neigt Bullet Train overigens een stuk meer naar Deadpool dan naar zijn andere wat meer realistische films. Bullet Trainer is met regelmaat best over the top zeg maar :+

De soundtrack vond ik overigens ook echt heel geslaagd. Al met al een zeer geslaagde actiefilm als je 't mij vraagt :) De enige 'maar' die ik zo kan bedenken is dat de film net ietsje te lang duurde naar mijn mening, maar dat gevoel kan er ook zijn doordat m'n stoel echt voor geen meter zat.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 06-08-2022 00:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• anandus
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:33:
Where the Crawdads Sing (2022)[Afbeelding: Where the Crawdads Sing (2022)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
De eerste helft van de film is algeheel saai. De 2e helft wordt beter en het verhaal wordt interessanter. Maar de personages zijn saai, het acteerwerk niet super, de film is niet heel dramatisch. Het einde is wel goed maar pakt niet zo omdat de film maar zo zo is. Een crawdad is een rivierkreeft, net als deze film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Heb je het boek gelezen? Hoe is het in vergelijking daarmee?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

anandus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:18:
[...]
Heb je het boek gelezen? Hoe is het in vergelijking daarmee?
nee, ik heb het boek niet gelezen

Verwijderd

migchiell schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:40:
Ik ben oud genoeg om me nog goed te herinneren wat een enorme indruk de eerste Jurassic Park-film maakte. Verwondering over de levensechte dino's, intense spanning, een goed verteld verhaal... gewoon een hele goede avonturenfilm, ook nu nog.

En dan zijn we bijna 20 jaar verder, inmiddels aangeland bij deel 6 uit de reeks.....
*kuch*.. bijna 30 jaar... :X

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

AvK

Ready Set Go

Ja JP 1 is nog steeds een hele goede film. Revolutionair voor die tijd.
Toen hadden ze nog regen nodig om de computer animaties iets te verhullen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:08:
Grappig.
Hier rolt op dit moment de aftiteling van Prey :)

Ik vond hem wel tof.
Mooie setting en prima verhaal. Dat laatste moet je natuurlijk in perspectief zien. Het is en blijft een vervolgfilm. Het origineel kun je toch niet evenaren.
Na de eerste 10 minuten weet je ook wel voor 90% hoe het gaat aflopen, maar dat geeft niet.

Zoals hierboven al gezegd... Een paar koppelingen met de eerste twee delen.
spoiler:
Al is nog niet duidelijk hoe het pistool wat we aan het einde van deel 2 zagen in handen is gekomen van de Predators. Het moet haast wel of er komt nog een film.

Als fan van de franchise prima vermaakt met deze film.
7/10 :)

spoiler:
"If it bleeds, we can kill it".
Ik heb me ook prima vermaakt met deze film, voor mij was het een mooie hommage aan het orgineel. De film zit inderdaad vol met verwijzingen en vanuit mijn perspectief was het een eerbetoon. Ik had mijn reservering aan het begin, hoe gaat een meisje met stokken en stenen nu een predator verslaan, maar dat komt helemaal goed :)
Heb vandaag gelijk eens het origineel aangezet en voor een film van 35 (!) jaar oud kan die nog prima mee, zelfs de special effects storen niet..... "Get to tha Choppa" _/-\o_

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• anandus
  • Niet online
AvK schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 01:08:
Het was andersom: De computeranimaties waren nodig omdat de regen de pop had vernaggeld :P
Door de regen op de set zoog de pop water op en werd zwaarder, waardoor de animatronics niet meer (goed) konden werken.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 07-08-2022 15:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Haay
  • Laatst online: 16:19
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Vermakelijke, flink over-the-top actiefilm waarbij de hoofdperso(o)n(en) een flinke dosis plot-armour hebben om alles te overleven dat hun kant op komt. De plot komt min of meer neer op: CIA gebruikt ex-moordenaars uit de gevangenis om doelwitten op een min of meer illegale manier (grijs gebied, dus: The Gray Man) te elimineren. Hoofdpersoon (Ryan Gosling) met codenaam Sierra Six wordt ingezet om een doelwit te elimineren, maar komt er achter dat er een vuil spelletje gespeeld wordt. Vervolgens wordt hijzelf doelwit en moet hij alles op alles zetten om de ene na de andere aanslag op hem te overleven en de waarheid boven tafel te krijgen. Ryan Gosling wordt geassisteerd door de mooie Ana de Armas en zijn grote tegenstander wordt flink schmierend neergezet door Chris Evans. Mijn vrouw en ik hebben ons wel vermaakt met deze film die verder geen hoogvlieger is maar met z'n 200 miljoen dollar groot budget er prachtig uitziet.

Carter (2022)Carter (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: N/A | Runtime: 132 min | MPAA: N/A
Als je denkt dat The Gray Man al over-the-top is, dan is de nieuwe Koreaanse Netflix film Carter dat helemaal! Met waanzinnige camerabewegingen die regelmatig om de actie heen draait, met scenes die als een "one-shot-take" achter elkaar geplakt zijn krijg je een flink adrenaline pompend effect. De hoofdpersoon wordt wakker in een hotelkamer, zonder geheugen, maar wel met draadloze ontvanger in z'n oor waarmee hij instructies krijgt. Hij moet een meisje redden dat een vaccin in haar bloed heeft, en haar naar Noord Korea begeleiden waar een onderzoekslab met dat vaccin een besmettelijk virus kan bestrijden. Het verhaal is verder nauwelijks interessant en het gaat puur om de actie, actie, actie. Je kunt deze film ook wel een beetje vergelijken met de Russische film Hardcore Henry (2015), en met first-person-shooter games waarbij jij als speler ook onoverwinnelijk bent en massa's vijanden neermaait in waanzinnige actie scenes. Kijk deze Koreaanse actiefilm voor een achtbaanrit van ruim twee uur met flink over-the-top actie en indrukwekkende camera bewegingen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Foreigner (2017)The Foreigner (2017)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Jackie in een serieuze rol, wat hem best ok af gaat. Af en toe de nodige kriebels door het over the top aangezette accent van Pierce Brosnan. Leuk om het vriendinnetje van Harry Potter weer even terug te zien
spoiler:
tot ze een minuut later wordt opgeblazen
.

Maar dan de grootste plothole:
spoiler:
Liam weet (ondanks opdrachtgeven) daadwerkelijk niet wie de bommenplaatsers zijn. Het hele achter Liam aanzitten voelt dan ook voor een groot deel wat gechargeerd, tot Quan daadwerkelijk weet dat hij opdrachtgever was

Al met al kijkbaar, een zeven.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
AvK schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 01:08:
Als je meer wil zien over hoe de effecten gemaakt werden in JP1 en bv Star Wars is er op Disney+ een mooie documentaire over Industrial Light & Magic.

http://www.avfoto.nl

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:30

sjaool

Every life should have 9 cats

anandus schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:17:
[...]
Het was andersom: De computeranimaties waren nodig omdat de regen de pop had vernaggeld :P
Door de regen op de set zoog de pop water op en werd zwaarder, waardoor de animatronics niet meer (goed) konden werken.

"When you grow up your heart dies"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Nu ik toch YouTube video's aan het delen ben. De documentaire Men in Suits is ook zeer het bekijken waard. De regisseur heeft deze in 2018 op YouTube gezet om door iedereen gezien te worden.

Er komen een aantal grote mensen uit de industrie aan het woord en natuurlijk ook vooral de Men in Suits zoals Doug Jones, Brian Steele en meer.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 08-08-2022 21:34 ]

"When you grow up your heart dies"

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wild Things (1998)Wild Things (1998)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: R
Film met zoveel ongeloofwaardigheden dat het qua absurditeit niet binnen de perken blijft. Het beste is dan ook om deze film maar op te vatten als een serieus bedoelde komedie. Het acteerwerk is in het algemeen aanvaardbaar, vooral Neve Campbell doet het goed met haar huilerige gedoe, en Denise Richards in het personage Kelly is ook niet voor de poes. De personages zijn goed en de film blijft leuk. Neve en Denise toen ze nog jong en fris waren.

En lekker... behoorlijk lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UzZNl0C1BEY-bmgMJhXpa_4jnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d2YGU7imLRsSfUSBDuNcTjFD.jpg?f=user_large

• josh-hill
Love (2015)Love (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: TV-MA
Love is een film van Gaspar Noé, waar ik een week eerder Climax van heb gezien.

Ook dit is een bijzondere film. Had niks vooraf gelezen over de film en was dan ook verrast dat ik meteen full frontal nudity voorgeschoteld kreeg. En dan bedoel ik niet gewoon een naakt scene, maar met seksuele handelingen. En dit was niet alleen bij de begin scene het geval, de hele film zit vol met expliciete seks scenes. Niet echt een film om met je moeder te kijken dus (normaal gesproken).

In other words: NSFW

Het verhaal is op zich niet zo heel bijzonder. Het verhaal dat zich lijkt te ontvouwen vanaf het begin is slechts een kapstok en wordt helemaal niets mee gedaan. Het is allemaal eigenlijk vooral een groot verlangen naar vervlogen tijden van de hoofdrolspeler.

Vraag die daarbij rijst is vooral "is it love, or is it lust". De Amerikaanse hoofdrolspeler ziet het zelf echt als liefde, maar hij is toch wel heel erg gefocust op de seks en niet bepaald monogaam. Bovendien gedraagt hij zich vooral als een junkie op de momenten dat hij geen toegang heeft tot "zijn grote liefde". Nu is het moeilijk als je dan nog verliefd bent, maar ik had toch het idee dat het in zijn geval een toxische vermenging van de twee is. Zoals in de film wordt uitgesproken is er niks mooier als liefde en seks die hand in hand gaan, maar bij hem lijkt dit toch wel enigszins te ontsporen.

Ondanks de veelvoud aan seks scenes en het oppervlakkige verhaal, waarbij de inner voice nog wel het meest opvallend is (geen fan van), vond ik de film toch wel een geslaagde inkijk in de (zieke) geest van de Amerikaan in Parijs.

Overigens is de film echt met grote aandacht geschoten. Ook bijzonder: de 30 min aan seks scenes zijn blijkbaar in 3D, zodat je wel erg letterlijk wordt meegenomen in het hoogtepunt. Misschien iets te veel informatie, maar ik meld het toch maar even.

• Malfunctions
Salvatron schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:12:
Wild Things (1998)[Afbeelding: Wild Things (1998)]
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: R
Film met zoveel ongeloofwaardigheden dat het qua absurditeit niet binnen de perken blijft. Het beste is dan ook om deze film maar op te vatten als een serieus bedoelde komedie. Het acteerwerk is in het algemeen aanvaardbaar, vooral Neve Campbell doet het goed met haar huilerige gedoe, en Denise Richards in het personage Kelly is ook niet voor de poes. De personages zijn goed en de film blijft leuk. Neve en Denise toen ze nog jong en fris waren.

En lekker... behoorlijk lekker.

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Oehh, guilty pleasure. Deze heb ik destijds als 16-jarige in de bioscoop gekeken, en een vriend die mee was had precies het "beste" stuk gemist omdat hij naar de wc moest. Daar was hij wel enigszins verdrietig over toen. :+

Heb hem laatst nog een keer teruggekeken, maar het plot hangt idd met flarden aan elkaar. Maar dat mag zeker in het eerste deel van de film de pret niet drukken. O-)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-12 20:04

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door MrVegeta op 10-08-2022 16:30 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 23:36
The Boat (2018)The Boat (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Een visser, op zee in een klein motorbootje, komt in een mistbank een verlaten jacht tegen. Hij neemt een kijkje aan boord maar wanneer hij terug van boord wil gaan, blijkt zijn bootje verdwenen. En dat is nog maar het begin van zijn problemen.

Deze film was een heel eind terug op TV en ik wist er op voorhand niks over. The Boat heeft slechts 1 acteur en is weinig spannend, ondanks de wanhoop van de visser. Toch wou ik de afloop weten dus dat doet de film wel goed, het wordt nergens echt saai. Helaas vond ik de film naar het einde toe minder interessant omdat het duidelijk wordt dat er meer aan de hand is. Ik zeg helaas omdat een onverwacht iets soms goed kan uit pakken maar in dit geval was het einde voor mij te wazig. Anderen zullen het misschien wel leuk vinden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

The Green Knight (2021)The Green Knight (2021)
Tweakers: 2.7 | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: R
Gawain, de zoon van koning Arthur's zuster Morgan, vult zijn dagen met drinken en het bezoeken van zijn favoriete prostituee. Op kerstdag krijgt hij toevallig de kans om naast koning Arthur plaats te nemen in de feestzaal. Totdat plots de geheimzinnige Green Knight binnen valt en het feest komt verstoren met een uitdaging waar geen enkele ridder op in gaat. Gawain neemt de uitdaging wel aan in de hoop ooit een ridder te worden.

Deze film stond al een tijdje in mijn favorieten op Prime maar had ik tot nu toe nog niet bekeken. Deels omdat ik niet helemaal overtuigd was door de trailer maar ook vanwege enkel negatieve reviews. Dit bleek helemaal onterecht! Ja, het is een trage film waarin weinig gebeurt met weinig tot geen actie. En neen, het is geen heroïsche 'ridderfilm' of LotR-achtige fantasy.

Het was echter een mooie film om naar te kijken, zoals het contrast van fletse en opvallende kleuren en de algemene sfeer die me deed denken aan oudere films. Het gaf de film een soort van realisme. Zoals het schijnbaar desolaat en verlaten landschap waar dan plots een herder met kudde schapen door passeert. Het was onverwacht en ik vond het prachtig :P

Wat betreft het verhaal zijn veel zaken open voor interpretatie. Zo gaat de film primair over de letterlijke maar ook figuurlijke reis van Gawain (waarvan de naam grappig genoeg door verschillende personages anders wordt uitgesproken). Maar de zieke Arthur en de monoloog van The Lady kan je ook zien als een aanklacht.

Verder waren de acteerprestaties erg goed, niet enkel van Dev Patel als Gawain maar ook de dubbelrol van Alicia Vikander en Sean Harris als de zieke maar warme koning Arthur. Duidelijk een film die met liefde is gemaakt, met een veel groter budget zou dit waarschijnlijk een veel mindere film hebben opgeleverd.

Toch zal ik helaas de film niet snel aanbevelen aan mijn onmiddellijke omgeving omdat deze duidelijk niet door iedereen gesmaakt zal worden. En ik begrijp waarom. Echter is mijn nieuwsgierigheid naar ander werk van regisseur/editor David Lowery wel gewekt.

Experimenter (2015)Experimenter (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13
In de jaren '60 voert psycholoog Stanley Milgram controversiële experimenten uit om de gehoorzaamheid van mensen te testen.

Ook een film die ik heb gevonden op Prime Video en ook dit was weer een ander soort film dan ik had verwacht. Ik dacht eerder dat het een klassieke biografie of zelfs thriller zou zijn waarin naar voren kwam waarom de experimenten controversieel waren. Maar dan zou het ongetwijfeld meer gedramatiseerd zijn terwijl de realiteit dikwijls een pak saaier is. En dat is precies ook het gevoel dat ik over hield na de film: ietwat saai en monotoon.

Toch vind ik het moeilijk om de film hiervoor een slechte score te geven want eigenlijk is hij wel erg leuk gemaakt. De performance van Peter Sarsgaard was steengoed, het breken van de 4de muur (4th wall) had ik echt niet verwacht en af en toe het gebruik van green screen scènes met opvallende stilstaande achtergronden, geven deze film zijn geheel eigen smoel. Jammer dat ik na de film op mijn honger bleef zitten.

Voyagers (2021)Voyagers (2021)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
De aarde is om zeep, de toekomst van de mensheid hangt aan een zijden draadje en de laatste hoop voor de mensheid is een verre planeet. Een groep van 30 speciaal voor deze missie gekweekte en in afzondering opgevoede jonge mannen en vrouwen worden samen met een begeleider op een generatieschip gezet voor een 86-jarige reis. Het zijn hun kleinkinderen die planeet zullen moeten koloniseren. Wanneer echter vroeg in de reis enkelen van de crew ontdekken dat niet alles is wat het lijkt, ontaard de reis snel in chaos en ontstaat er een strijd om de macht over het schip.

Klinkt interessant, de uitvoering is het niet. Weinig meer te zien dan een bende losgeslagen jongvolwassenen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 11-08-2022 09:07 ]

• G_Dragon
  • Laatst online: 16:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Minions: The Rise of Gru (2022)Minions: The Rise of Gru (2022)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87 min | MPAA: PG
We hebben het broertje van mijn vriendin bij ons uitgenodigd om met ze drieën deze film te kijken, natuurlijk wel met een grote bak popcorn op tafel. Vervolgens rustig achterover leunen en genieten!

Het verhaal gaat over het ontstaan van onze bekende schurk Gru, want in de film is hij nog geen super schurk omdat hij zich wil aansluiten bij een groep super schurken. Maar dit verloopt toch anders dan gepland, er zit wederom weer genoeg humor in de films.

Luck (2022)Luck (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 97 min | MPAA: G
In onze vakantie hebben we op de gok deze film gekeken zonder dat we er een trailer van hebben gezien en wauw wat is dit een ontzettend goede film die je goed weet te verrassen. De animatiestijl van deze film is ook zo ontzettend sterk bij deze film, echt een groot pluspunt samen met het verhaal die echt heel vermakelijk is!

Het verhaal gaat over Sam Greenfield die nooit eens geluk heeft in haar leven, tot op een dag wanneer ze een cat ontmoet die na hun ontmoeting een muntje laat vallen. Vanaf dat moment is het ongeluk opeens uit Sam haar leven verdwenen, maar toch slaat het ongeluk nog een keer toe waardoor ze het muntje door de wc spoelt en weer op zoek gaat naar de kat die het muntje liet vallen. Maar dan gaat er opeens veel mis en is ze ineens in het nooit eerder gevonden Land van het Geluk, waar ze samen moet werken met de magische wezens die er wonen om haar geluk te vinden.

"Sometimes all you need is for everything to go wrong."

Purple Hearts (2022)Purple Hearts (2022)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 122 min | MPAA: TV-14
Mijn vriendin wou deze film graag zien en ik dacht *zucht* niet een romantische film, maar gelukkig bleek dit een veel leukere film te zijn dan ik eerst dacht! Naast het sterke verhaal moet ik erbij zeggen dat het geen straf is om naar Sofia Carson te mogen kijken op het grote scherm!

Het verhaal gaat over Sam die moeilijk kan rondkomen vanwege haar suikerziekte omdat ze geen verzekering kan betalen, want wanneer ze ook maar iets van geld heeft om te besteden moet ze al de keus maken tussen haar huur of medicatie. Maar ze kan natuurlijk niet zonder beide, wat het allemaal erg moeilijk maakt om een beetje positief in het leven te staan. Sam heeft de passie voor muziek dus daarom treed ze op in een lokaal café om zo een beetje geld te verdienen, in dit café ontmoet ze de marinier Luke. Sam heeft een hekel aan soldaten maar toch besluit ze om Luke die bijna op uitzending moet te vragen voor een nep huwelijk om zo geld en een verzekering te krijgen, dit is natuurlijk verboden waardoor er een leuk verhaal ontstaat..

Mortal Engines (2018)Mortal Engines (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Een nieuwe film op Netflix, niet in de gaten dat deze film al uit 2018 kwam. Dit ontdekten we pas halverwege de film toen we een acteur dachten te herkennen en even op IMDB keken, maar wat ons toen ook erg verbaasde was dat op Google stond dat deze film een flop was? Nou sorry dat vinden wij echt totaal niet, het verhaal over Hester Shaw is namelijk goed in elkaar gezet.

"Some scars never heal"

Vele eeuwen na de Zestig-Minutenoorlog is de aarde onvruchtbaar en zijn er geen natuurlijke brandstoffen meer. De steden zijn zelfstandige stadstaten geworden en zwerven rond op zoek naar brandstoffen die ze van andere steden afnemen. De jonge Tom Natsworthy zal het pad kruisen van de mysterieuze vrouw Hester Shaw, waarmee hij voorgoed de wereld zal veranderen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
Nightmare Alley (2021)Nightmare Alley (2021)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: R
Blind er in gegaan, afgegaan op de cast en had eigenlijk iets compleet anders verwacht dan wat ik kreeg voorgeschoteld. Is dat jammer? Ja, ergens wel. Ik had gehoopt op een film met iets meer tempo. De nachten zijn hier na de geboorte van de tweede niet altijd even fijn (gebroken, verder slaapt ze goed), dus iets meer tempo had ik wel behoefte aan.

Buiten dat de film dus traag is, vond ik 'm wel boeiend genoeg om te blijven kijken. Je maakt kennis met Stanton, een man die voor de kijker een grote onbekende eigenlijk is en waarover langzaam aan tijdens de film meer duidelijk wordt. Hoe zijn karakter evolueert door de film heen is wel heel erg goed gedaan. Je ziet 'm van semi onzekere man groeien naar een zelfverzekerde mentalist.

De acteerprestaties zijn heel goed, maar ze hoeven ook geen gekke trucs uit de kast te halen. Willem Dafoe speelt bijvoorbeeld gewoon zijn typische rol. Bradley Cooper zet een overtuigende prestatie neer, maar ook zijn rol is niet bijzonder.

Het is gewoon een goede film, die als ik 'm op een ander moment had gekeken, vast een punt erbij had gekregen, maar nu vind ik een 6,5 prima. Ook omdat 't einde van 't verhaal zich wel laat raden gaandeweg de eerste helft van de film. Als je dan 2,5 uur moet kijken om inderdaad dat einde te krijgen wat je had verwacht, dan is dat een kleine teleurstelling.

• Stukfruit
  • Niet online
Nope (2022)Nope (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R
Jordan Peele's nieuwste film ziet eruit als een film van Cristopher Nolan. Na een blik op de credits is dat niet vreemd te noemen. Hoyte van Hoytema, de onder de filmfans vast wel bekende DP met Nederlandse/Zweedse/Zwitserse roots die veel met Nolan samenwerkt, was namelijk deel van de duidelijk vakkundige crew bij deze film. En dat is te zien, yep!

Over de rest van de film kan ik weinig vertellen zonder spoilers te schrijven. Het is een beetje trage film. Maar door net genoeg horror, mysterie en sci-fi op de juiste momenten denk je toch: "nope, het hoeft nog niet te stoppen".

Mijn enige punt van kritiek is dat de film soms wat ongepolijst aanvoelt. Maar dat neemt niet weg dat de film "anders" is, zoals de trailer al liet zien.

En is dat slecht? Nope!

Dat zit wel Schnorr.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
Malfunctions schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Oehh, guilty pleasure. Deze heb ik destijds als 16-jarige in de bioscoop gekeken, en een vriend die mee was had precies het "beste" stuk gemist omdat hij naar de wc moest. Daar was hij wel enigszins verdrietig over toen. :+

Heb hem laatst nog een keer teruggekeken, maar het plot hangt idd met flarden aan elkaar. Maar dat mag zeker in het eerste deel van de film de pret niet drukken. O-)
Hup meteen Cruel Intentions er achteraan, 90's hormoon films compleet :9~

Roomba E5 te koop

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tweakers: 8.5 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: R
Komedie met veel geweld, dooien en bloed, en zonder een echt verhaal - want waar gaat het in vredesnaam over? Ze moeten een koffer afleveren bij een maffiabaas of zo. De hele film zitten ze in een japanse bullet trein waar alles gebeurt. Ondanks de afwezigheid van een relevant verhaal blijft de film wel boeien. Sandra Bullock op het eind overtuigt niet. Brad Pitt dan weer wel. De film is wel grappig maar niet relevant.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sig69 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 02:15:
[...]

Hup meteen Cruel Intentions er achteraan, 90's hormoon films compleet :9~
"Oh Sebastian, you can put it anywhere..."

:9 8)

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:24
Vrijdag schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

"Oh Sebastian, you can put it anywhere..."

:9 8)
"Down boy"

"You can f*ck my brains out"

• Haay
  • Laatst online: 16:19
Tweakers: 7.2 | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: R
Tijdens de hittegolf lekker met de vrouw naar de airconditioned bioscoop. En dan geen ingewikkelde film maar een lekker over de top actie comedy die realisme niet al te serieus neemt maar waar het plezier van af straalt. Het verhaal begint simpel: dief (Brad Pitt) wordt ingehuurd om een koffer te stelen uit de Japanse Bullet Train die rijdt van Tokyo naar Kyoto. Maar hij blijkt niet de enige te zijn die achter die koffer aan zit en gaandeweg komen er meer en meer complicaties bij. Flink aantal wendingen die ik niet zag aankomen, grappige scenes die ons hardop deed lachen of juist besmuikt deed grinniken. Geen film waar je nog dagen lang over na hoeft te denken maar prima zaterdagmiddag bioscoop vermaak. :)

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Prey (2022)Prey (2022)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: R
Film met het bedenkelijke verhaal over een meisje uit een indianenstam die het samen met de rest van de indianen aan de stok krijgt met een Predator - een buitenaardse jager die er plezier in schept om levende wezens te villen. Disney-adaptatie van Arnold Schwarzenegger's The Predator.

Hoe bedenkelijk en ongeloofwaardig het verhaal ook is, het wordt op een vrij geloofwaardige manier gebracht. Het is natuurlijk raar dat in de eerste film spierbundels zoals Arnold Schwarzenegger de grootste moeite hadden om de gemene Predator te verslaan, en dat in deze Disney-film een jong meisje hetzelfde presteert, maar het jonge meisje is dan ook wel heel slim. Algeheel boeiende film, zeker de 2e helft van de film is goed. Personages zijn goed en het meisje doet goed haar best. Bij lange na niet het niveau van de 1e Predatorfilm met Schwarzenegger, maar absoluut geen slechte film.

Pagina: 1 ... 171 ... 287 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.