PolarBear schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:34:
[...]
Nee maar je had het ook niet kunnen laten zien. Dat je een (geheime) US Air Force basis zo op rijdt is echt ongeloofwaardig. In The Rock, om maar een actiefilm te noemen, kon de veel gedecoreerde genernaal Fancis X. Hummel ook niet zomaar doorrijden.
Hoezo niet? Hij kan toch bij de ingang zijn pasje hebben laten zien, vliegt ogenschijnlijk al maanden met dat ding, dus hoezo kan hij niet "zomaar" de basis oprijden?
Ah, maar de admiraal (in ieder geval degene die de stekker eruit zou trekken) was te vroeg, dus hij zou eigenlijk midden in de nacht de stekker er uit gaan trekken?
Het is helemaal niet midden in de nacht bij het opstijgen van de Darkstar, eerder ergens voor zonsondergang.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dR5gSsXtbIh8kxV4yPD51Dgd.jpg?f=user_large)
Anyway, als je wel eens in de woestijn geweest bent daar in de VS weet je dat die basissen immens zijn en niet zomaar de ingang onder de aanvliegroute van de start/landingsbaan maken.
Nee, laten we Top Gun inderdaad maar hyperrealistisch maken, net als het origineel.

Nou ja een hoop toeval en buiten de een film plot ook ongeloofwaardig. Waarom zou men overigens ook voor zo een missie naar Top Gun gaan en niet 4 piloten selecteren die Top Gun al met succes hebben afgerond? Snap dat je dan geen film hebt maar toch.
Zoals ze aangeven in de film, volgens mij in de barscene of later bij de introductie van Maverick als hun trainer, hebben ze de beste Top Gun afgestudeerden geselecteerd voor deze missie en om in een paar weken de training voor deze missie te doen bij Top Gun.
Het gaat dus niet om de beste piloten van een squadron, maar om de beste Top Gun afgestudeerden, zoals je al aangeeft. Maar zoals ook aangegeven in de film, vraagt de missie om meer dan alleen Top Gun school en iemand die ze traint met de ervaring en afwijkende werkwijze van Maverick.
Dus wat je zegt te willen, hebben ze gewoon gedaan en uitgelegd.
Ik ben heel erg op de hoogte van die missies en een Pete "Maverick" Mitchell zou daar echt als laatste voor in aanmerking komen. Geloof niet dat ze een onberekenbare piloot met meerdere waarschuwing voor inzetten.
Of vanwege de moeilijkheidsgraad en potentiele zelfmoord juist wel iemand met zijn afwijkingen?
Maar, vooruit, deze krijg je van me.

Dat er een paar dingen zijn in een film die ongeloofwaardig zijn prima, hoort er bij. Maar dit is ook een hoop lazy writing imho.
Enige echt ongeloofwaardige (voor mij) is het stelen van een F14 op een vijandelijke basis (al is dat nog enigszins te begrijpen vanwege de chaos) maar hem vervolgens nog van de grond weten te krijgen terwijl dat volgens de bombardementen niet meer zou kunnen, is wel een klein plotholetje was mij betreft.
Maar who cares, we geven James Bond toch ook geen 3 omdat het allemaal wel erg ongeloofwaardig is wat hij allemaal doet.
Verder zijn er wel wat afwijkende dingen of over de top zaken, maar als ik de verschillende reacties van piloten e.d. lees op de film, valt het eigenlijk allemaal wel mee met de ongeloofwaardigheid.