Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

AcidBurn schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:52:

Leonardo DiCaprio en Tom Hardy spelen hun rollen sterk, die nominatie en oscar hebben ze verdiend.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik Leo zijn beeldje eigenlijk nog meer gunde voor Wolf of Wallstreet dan voor deze film....
Voor deze film heeft Leonardo in de kou moeten werken, en in rivieren waar ie nat werd, etc. Dit heeft wellicht ook een rol gespeeld bij die oscar.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Leonardo DiCaprio had helemaal geen oscar moeten krijgen, want wat moet het internet nu zonder meme's zoals Leonardo NoOscardio? :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Salvatron schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:48:
[...]

Voor deze film heeft Leonardo in de kou moeten werken, en in rivieren waar ie nat werd, etc. Dit heeft wellicht ook een rol gespeeld bij die oscar.
En hij heeft in een beer moeten kruipen en het werd tijd dat hij eens een oscar ging krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Marzman schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:00:
[...]

En hij heeft in een beer moeten kruipen en het werd tijd dat hij eens een oscar ging krijgen.
Sorry hoor, maar het was toch echt een paard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Salvatron schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Sorry hoor, maar het was toch echt een paard.
Oh, nee dan moet hij die oscar maar teruggeven. Ik dacht dat het een beer was :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:14:
[...]

Oh, nee dan moet hij die oscar maar teruggeven. Ik dacht dat het een beer was :P
Ik denk eerder dat je een brilletje nodig hebt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien had het wel een beer moeten zijn en hebben ze een paard voor niets geslacht! :o

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het beste zou zijn dat wanneer iemand zegt.
Ik heb Transfomers 3 gezien, 8,5/10 beste movie 2013.
Dat iemand kan zeggen
Michael Bay is een hack! Transfomers zijn verschrikkelijk!
En dat die tweede persoon niet wordt uitgemaakt voor troll, flamer, etc. Maar ja, zodra je iemand tegen de haren in strijkt worden zij defensief en daar gaan de reports.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 17:20
MrVegeta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:31:

[...]

Dat iemand kan zeggen

[...]

En dat die tweede persoon niet wordt uitgemaakt voor troll, flamer, etc. Maar ja, zodra je iemand tegen de haren in strijkt worden zij defensief en daar gaan de reports.
Nee, het beste zou zijn als er alleen in dit topic wordt gepost als je waarde toevoegt voor mede-lezers. Een mening op zich heeft geen waarde zonder sterke argumenten, onderbouwing en inzichten. Ik kan wel roepen dat ik op de VVD stem, of het CDA of de PVV, maar als ik daar geen argumenten bij geef heeft letterlijk niemand er iets aan. Een goede review is voor anderen interessant om te lezen en helpt bij de beslissing of je een film wilt zien of niet. Je kunt je eigen mening bijschaven en verfijnen door argumenten te lezen van anderen. Dus, als je iets gaat posten, denk dan simpelweg even: "Is dit voor andere lezers interessant en van waarde?". Zo niet, dan klik je op het kruisje rechtsboven.

Maar goed, aan de berichten boven mij zie ik al dat het geen enkele zin heeft dit. Misschien kan ik dit topic beter laten voor wat het is, want hooguit 10% is interessant ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MrVegeta schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:31:

[...]

Dat iemand kan zeggen

[...]

Waarom zou je op zo'n manier überhaupt reageren op een review/post van iemand? Dat voegt totaal niets toe en lokt twee monologen uit. Als je al reageert kun je ook melden dat jij hem niet zo geweldig vond, punt. PUNT!

Als je dan toch willens en wetens de discussie opzoekt/aanzwengelt moet je er rekening mee houden dat er mensen zijn die helemaal geen zin in een discussie hebben of niet vatbaar zijn voor argumenten. En dat mag! Daarmee eindigt de discussie dan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotlight (2015)Spotlight (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 128 min | MPAA: R
Nou, ik heb hem gezien. De beste films volgens de Oscar jury. Als dit de beste film is dan moet de rest wel erg slecht zijn (niet dus want andere nominatie heb ik er ook al een aantal gezien), want ik vond het niet meer dan een doorsnee, langzaam door kabbelend verhaal over een redactie van een krant, die een verhaal uitdiepen. Totaal geen uitwerking van de personages, geen verdieping van het verhaal en emotieloos. De jury van de Oscars bestaat volgens mij uit een club oude mannetjes die niet te veel vermoeid willen worden van een film want ik kon mijn aandacht hier niet bijhouden. Zware tegenvaller!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
105.000 mensen hebben gestemd en het gemiddelde is een 8,2, dus om het nou alleen op de jury te gooien ;) Vond de film zelf ook niet speciaal en ook langdradig. Met zo'n verhaal zat er veel meer in. David Fincher heeft ooit met Zodiac (2007) laten zien dat een film die zich veelal in een nieuwskamer afspeelt echt wel kan boeien. Toevallig ook met Mark Ruffalo.

[ Voor 12% gewijzigd door Sydney08 op 06-03-2016 13:40 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Nina Forever (2015)Nina Forever (2015)
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Horror, Romance | Runtime: 98 min | MPAA: R
Wtf heb ik nou gekeken..... Nina Forever werd gepromoot als een horrorfilm, maar dat is het absoluut niet. Het beste wat ik kan verzinnen is een bizarre morbide romkom, maar ook dat klopt niet.
De film is erg traag en voor het merendeel zeer ongemakkelijk, maar toch bleef ik kijken. Tot 3/4 dacht ik te kunnen voorspellen hoe hij zou eindigden, maar niks bleek minder waar te zijn. Een typische Britse arthouse film, met een aantal scenes die beginnen met het eindpunt van de beteffende scene. Met een flashback systeem tijdens de scene zie je hoe ze op dat punt gekomen zijn, waarna het weer normaal verder gaat.

Wie van aparte, trage films houdt die een hoog morbide gehalte hebben en een ongemakkelijke sfeer, kan deze film zeker een kans geven. Omdat ik nu nog steeds niet weet wat ik er nou eigenlijk van vond, maar wel genoeg geboeid bleef om hem af te kijken en het einde niet al halverwege te voorspellen was, geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:48
Spacey23 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:35:
105.000 mensen hebben gestemd en het gemiddelde is een 8,2, dus om het nou alleen op de jury te gooien ;) Vond de film zelf ook niet speciaal en ook langdradig. Met zo'n verhaal zat er veel meer in. David Fincher heeft ooit met Zodiac (2007) laten zien dat een film die zich veelal in een nieuwskamer afspeelt echt wel kan boeien. Toevallig ook met Mark Ruffalo.
Ik vond Ruffalo in Zodiac enorm goed spelen. Spotlight vond ik een erg goede film. Het verhaal opzich is natuurlijk al bizar. In Spotlight vond ik Liev Schreiber erg goed. Topfilm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
Room (2015)Room (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Wat een gave Film. Op de helft dacht ik dat de film z'n hoogte punt had bereikt en het afgelopen was. Maar na een wiebel met de muis zag ik dat er nog een 45 minuten nodig waren om tot de aftiteling te komen. Was erg benieuwd wat de film na dat punt nog ging laten zien omdat de meeste films daar stoppen.

Verhaal was spannend en interessant om naar te kijken. Genoeg emoties in de film verwerkt. Vind 'm echt een aanrader. Brie Larson heeft die oscar zeker verdient.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Room (2015)Room (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Wat een geweldige film. Van te voren zo min mogelijk verdiepen in deze film en gewoon kijken. Je word meegezogen in het verhaal en bij de hand genomen in dit geweldig vertelde drama. Deze had voor mij een Oscar mogen winnen voor beste film, vergeleken met de rest.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:39
yourmovieguy schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:46:
Als de eerste minister van London overlijd komen alle wereldleiders bij een voor de begrafenis. Maar als de stad verandert in een oorlogsgebied door verschillende terroristische aanslagen, doet Mike ,gespeeld door Gerard Butler, er alles aan om de President te beschermen.
In het nederlands noemen we dat gewoon de premier van Groot-Brittannië. ;)

Even puur uit nieuwsgierigheid, is nederlands je moedertaal?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Pas op daarmee, als je pech hebt is een Belg, en is het doodnormaal in het Vlaamsch, en heb je hier een interland NL-Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Malfunctions schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:49:
[...]

In het Vlaams zeggen we de Britse premier :P
Ps het is premier van het Verenigd Koninkrijk :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Sjah schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:52:
Pas op daarmee, als je pech hebt is een Belg, en is het doodnormaal in het Vlaamsch, en heb je hier een interland NL-Belgie.
Ik vind Belgen lief, dus dat is geen probleem. ;)
azz_kikr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:59:
[...]

In het Vlaams zeggen we de Britse premier :P
Ps het is premier van het Verenigd Koninkrijk :+
Touché :+
Ik ging de fout in door door het vertalen van British prime-minister naar Britse premier -> premier van Groot-Brittannië. Lastig gedoe ook altijd daar op dat eilandje, VK, GB, ENG, SCHT, WLS, N-IRL. Wel Europa, geen Europa. Ze weten het zelf ook niet volgens mij.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
[...]

Haha ja nederlands is mijn moedertaal. En nu jij het zo zegt valt het me pas op. Ik lees het zelf nog vaak na maar deze was mij ontschoten. Maar toch leuk om te zien dat mensen het zo goed lezen dat ze dat soort foutjes eruit pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
yourmovieguy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Haha ja nederlands is mijn moedertaal. En nu jij het zo zegt valt het me pas op. Ik lees het zelf nog vaak na maar deze was mij ontschoten. Maar toch leuk om te zien dat mensen het zo goed lezen dat ze dat soort foutjes eruit pikken.
Dat ie een afwijking van me waar ik min of meer m'n werk van heb gemaakt. Kan het niet uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Spotlight (2015)Spotlight (2015)
Ja, weer eentje waar ik van heb zitten genieten! Ietwat aan de trage kant, maar dat stoorde me geen moment. Thema is erg zwaar en dat merkte ik ook echt terug in de film. Daarbij wisten de acteurs me op sommige momenten echt te raken, dus dat is altijd een goed teken. Casting an sich kwamen ook goed tot hun recht vond ik.

Al met al zeker een aanrader van mijn kant. Maar het is niet een film die je even tussendoor kijkt. Hij maakte op mij best een impact, zeker op het einde. Ik heb er nog best wat keer aan terug gedacht de dagen erna. Daar komt nog bij dat de film op waarheid is gebaseerd en dat geeft voor mij altijd een extra lading mee aan de film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Malfunctions schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Dat ie een afwijking van me waar ik min of meer m'n werk van heb gemaakt. Kan het niet uitzetten. :)
Behalve als het dan om hoofdletters gaat... Muphry's law...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
LuNaTiC schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Behalve als het dan om hoofdletters gaat... Muphry's law...
Die volg ik even niet.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik denk dit;
[...]

In het nederlands = Nederlands...... O-)

[ Voor 41% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-03-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Dat zou technisch gezien onder een kennelijke verschrijving kunnen vallen. O-)

Net als:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sorry, je schrijft 'Nederlands' tot twee keer toe consequent met een kleine letter. Als je dan toch iemand verbetert... ;) (en Muphry's law moet je dan maar even op Wikipedia opzoeken, wat dat inhoudt)

Maar goed, ik wil niet teveel offtopic gaan natuurlijk.

Dit weekend zowel Spotlight als Room gezien. Allebei hele sterke films en wat mij betreft de Oscars ook dubbel en dwars waard. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Malfunctions schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:27:
Dat zou technisch gezien onder een kennelijke verschrijving kunnen vallen. O-)

Net als:

[...]

:+
Had je het toch beter op kunnen zoeken....

Wikipedia: Muphry's law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
LuNaTiC schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Had je het toch beter op kunnen zoeken....

Wikipedia: Muphry's law
:$

Nooit van gehoord..

Ontopic:
Dit weekend Deadpool gezien. Erg toffe film. Als comiclezer vielen me wel een aantal leuke verwijzingen, maar ook een aantal foutjes op. Budgetissues en hollywoodaanpassingen die je dan maar voor lief moet nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Malfunctions op 08-03-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
Malfunctions schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Huh nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat je doet voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Sorry, je schrijft 'Nederlands' tot twee keer toe consequent met een kleine letter. Als je dan toch iemand verbetert... ;) (en Muphry's law moet je dan maar even op Wikipedia opzoeken, wat dat inhoudt)

Maar goed, ik wil niet teveel offtopic gaan natuurlijk.

Dit weekend zowel Spotlight als Room gezien. Allebei hele sterke films en wat mij betreft de Oscars ook dubbel en dwars waard. :)
En "offtopic" is tegenwoordig ook Nederlandse taal? :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:27:
Spotlight (2015)[afbeelding]
Ja, weer eentje waar ik van heb zitten genieten! Ietwat aan de trage kant, maar dat stoorde me geen moment. Thema is erg zwaar en dat merkte ik ook echt terug in de film. Daarbij wisten de acteurs me op sommige momenten echt te raken, dus dat is altijd een goed teken. Casting an sich kwamen ook goed tot hun recht vond ik.

Al met al zeker een aanrader van mijn kant. Maar het is niet een film die je even tussendoor kijkt. Hij maakte op mij best een impact, zeker op het einde. Ik heb er nog best wat keer aan terug gedacht de dagen erna. Daar komt nog bij dat de film op waarheid is gebaseerd en dat geeft voor mij altijd een extra lading mee aan de film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Toch vreemd dat deze film mij echt helemaal niets deed. Ook mijn vrouw vond hem helemaal niets, terwijl wij juist normaal gesproken echt wel van drama houden. Het kwam bij ons gewoon niet binnen en vonden juist de acteurs heel erg oppervlakkig spelen. Ik zal hem over 5 jaar nog eens kijken. Misschien stond onze pet niet juist die avond, maar voorlopig heb ik een andere mening over de film. Sterker, ik kan me nu al eigenlijk niet meer scherp voor de geest halen hoe hij precies ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:20:
[...]

En "offtopic" is tegenwoordig ook Nederlandse taal? :+ :*)
http://woordenlijst.org/#/?q=offtopic

edit: maar laten we het voor de mods niet moeilijker maken dan nodig, mijn punt was volgens mij al gemaakt (had er eigenlijk al niet op moeten reageren. Dus ik kap verder met deze onnodige discussie... )

Ik ga maar een filmpje opzetten zodat ik daar misschien nog eens wat nuttigs over kan zeggen hier ;)

[ Voor 40% gewijzigd door LuNaTiC op 08-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 15:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Mwah dat viel tegen, Ik had gehoopt iets alla zombieland te krijgen. Maar dit is een stuk meer een "standaard" zombie film met wat extra humor. Maar de zombies zijn niet eng, en de humor is maar bij vlagen leuk. Veel kinderachtige scenes. Eigenlijk zijn de eerste en laatste 10 minuten de moeite waard, en de rest is Mehh.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The Divergent Series: Allegiant (2016)The Divergent Series: Allegiant (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Om maar met de deur in huis te vallen: film liefhebbers die de boeken niet gelezen hebben, zijn absoluut in het voordeel bij het derde deel van de Divergent reeks. Klopte er bij Insurgent al niet veel meer van het verhaal, in Allegiant hebben ze het puur als kapstok gebruikt om een leuk si-fi verhaaltje in elkaar te draaien dat toevallig voortborduurt op Insurgent.

Ik weet eigenlijk niet wat me meer stoorde: Het belachelijke kleuren pallet, de - mijns inziens - belabberd slecht overkomende cgi of het totaal verkloten van de verhaallijn. Shailene vond ik deze keer ook niet denderend spelen, dat deed ze in Insurgent stukken beter. Nee, deze hoef ik echt niet nog een keer in de bios te zien voordat het laatste deel uitkomt.
Vraag me wel ten zeerste af wat ze nou met Ascendant gaan doen, want volgens mij hebben ze met deze film minstens 3/4 van het boek meegepakt. Ondanks al deze kritiek zal ik volgend jaar vast ook Ascendant nog wel gaan kijken, alleen al om te weten wat voor einde ze er nou aan breien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 139 min | MPAA: PG-13
Een dame sluit zich aan bij de padvinderij en ontdekt een complot. Een aardig filmpje met een leuke sfeer, helaas wel soms wat aan de langdradige kant, en niet erg origineel want soortgelijke verhalen hebben jij en ik al eerder gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
The Forest (2016)The Forest (2016)
IMDb: 5.0 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
The Forest is een Horror geregisseerd door Jason Zada. Met onder andere Natalie Dormer, Taylor Kinney en Eoin Macken.

Wanneer Sara een naar gevoel krijgt als ze niks hoort van haar tweelingzus Jess besluit ze op onderzoek uit te gaan. En krijgt ze al snel te horen dat haar zus voor het laatst gezien is toen ze van het pad afliep in het Aokigahara bos, of beter bekent als Suicide Forest. Als ze van plan is om haar zus daar te gaan zoeken maakt ze als snel kennis met de duistere kant van dit woud.

Na tijden geleden een documentaire gezien te hebben over dit bekende bos was het me al snel duidelijk dat dit een zeer goeie ondergrond kon wezen voor een degelijke horror film. Vanwege de aangrijpelijke documentaire en vele verhalen gelezen te hebben over dit bos werd ik dan ook vrij enthousiast over deze film. Maar het plot van deze film is niet bijzonder hoewel dit de eerste film is die ik zie die dit onderwerp aanpakt, vond ik na wat research dat andere film dit ook al hebben gedaan. Dat neemt niet weg dat deze film dan ook voorspelbaar is. De film heeft nog wat goed twisten hier en daar, die goed passen in het verhaal. Die het kijken nog waard blijven en zich nog goed blijven binden aan de oorsprong van het verhaal. Waar Hollywood zich soms nog wel in verhalen gebaseerd op de waarheid wil overdrijven blijft het hier toch wel echt tot het minimum.

De karakters in het verhaal zijn dan niet erg speciaal een beetje het standaard horror-karakters. De bekendste naam is dan wel die van Natalie, die je kent van haar rollen of van de media. Het acteerwerk is niet slecht. Het is te zien dat de acteurs goede research hebben gedaan naar hun rollen waardoor ze geloofwaardig overkomen, voor een horror film. Door hun worden de twisten dan ook stukken interessanter en het verhaal aantrekkelijker.

Maar ik denk dat de meeste lof van deze film toch wel behoort aan de schrijvers en regisseur van de film. Die bijna allemaal nieuw zijn in het maken van full-length feature films. Jason Zada die hiervoor maar 3 shorts heeft gemaakt weet in deze film heel goed het griezelige sfeer van het bos naar voren te brengen. En ook door hoe hij alles mooi en slim in beeld brengt, begint soms zelfs nog de twijfeling bij het publiek op te borrelen. Dan hebben we de schrijvers Nick, Ben en Sarah ook al is alles voorspelbaar geschreven, voelen de karakters kunstmatige aan. Is het toch het gebruik van het bos en het psychologisch spelletje wat de film aantrekkelijk maakt. Zada is dan ook vooral een naam die we vast en zeker nog wel op toekomstige projecten zullen zien staan.

De film brengt niets nieuws aan tafel. Je zal geen slapeloze nachten krijgen en daarna vol vertrouwen de hond kunnen uitlaten. Er word spanning opgebouwd voor teleurstellende jumpscares. Maar de film houd je wel aan het kijken en zal genoeg entertainment geven voor de horror fan. Al raad ik de documentaire meer aan vanwege de echte mensen die je ziet en waargebeurde verhalen die je hoort. Zal dit alsnog een vermakelijke date-film zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
AcidBurn schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:44:
The Divergent Series: Allegiant (2016)[afbeelding]
Om maar met de deur in huis te vallen: film liefhebbers die de boeken niet gelezen hebben, zijn absoluut in het voordeel bij het derde deel van de Divergent reeks. Klopte er bij Insurgent al niet veel meer van het verhaal, in Allegiant hebben ze het puur als kapstok gebruikt om een leuk si-fi verhaaltje in elkaar te draaien dat toevallig voortborduurt op Insurgent.

Ik weet eigenlijk niet wat me meer stoorde: Het belachelijke kleuren pallet, de - mijns inziens - belabberd slecht overkomende cgi of het totaal verkloten van de verhaallijn. Shailene vond ik deze keer ook niet denderend spelen, dat deed ze in Insurgent stukken beter. Nee, deze hoef ik echt niet nog een keer in de bios te zien voordat het laatste deel uitkomt.
Vraag me wel ten zeerste af wat ze nou met Ascendant gaan doen, want volgens mij hebben ze met deze film minstens 3/4 van het boek meegepakt. Ondanks al deze kritiek zal ik volgend jaar vast ook Ascendant nog wel gaan kijken, alleen al om te weten wat voor einde ze er nou aan breien.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Vanavond ga ik er ook heen, zondag nog 1 en 2 gekeken, wel heerlijke sfeer in de film.
Ben benieuwd vanavond...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:06

Niku

Alagaesii

Blue Mountain State: The Rise of Thadland (2016)Blue Mountain State: The Rise of Thadland (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: 90 min | MPAA: R
Ik heb me enorm vermaakt met de serie, en kon het dan ook niet laten de film te kijken toen deze op Netflix verscheen. Vrijwel alle hoofdrolspelers uit de serie zitten ook in de film, dus ik verwachtte wel een geestige en vermakelijke film.

Dat viel even tegen. De film weet nergens de humor en de kwaliteit van de serie te benaderen en het verhaal is belachelijk. Ik heb de film wel afgekeken omdat ik toch ergens de hoop had dat de goede toon nog wel ergens geraakt zou worden, maar helaas. Overigens mogen de mensen die de film kijken zonder de serie te hebben gezien nog rustig een punt van het cijfer aftrekken, volgens mij wordt het dan helemaal bizar.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Insurgent (2015)Insurgent (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
De padvinders uit het eerste deel beleven opnieuw doldwaze avonturen terwijl ze het opnemen tegen een stel communisten die een stad in hun greep hebben die omringd is door een ijzeren gordijn. Helaas niet zo'n denderende film dit, voornamelijk vanwege de matte hoofdrolspelers en het vrij onzinnige verhaaltje. Ach ja, wat doe je eraan?

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 10-03-2016 04:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourmovieguy
Gods of Egypt (2016)Gods of Egypt (2016)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Gods of Egypt is actie avontuur geregisseerd door Alex Proyas. Met onder andere Brenton Thwaites, Nikolaj Coster-Waldau en Gerard Butler.

De sterfelijke Bek werkt samen met de god Horus om gezamelijk de god Set te verslaan, die de troon van Egypte heeft opgeëist. En het eens zo vredige koninkrijk verandert in chaos en oorlog.

In plaats van de Griekse goden zijn de Egyptische nu een keer aan de beurt. En als iemand met weinig verstand van deze talloze goden, worden de bekendste gebruikt en niet al te verwarrend gemaakt. Alleen wat jammer dat deze rijke mythologie in zo een saai verhaal word verwerkt. Het plot is niet alleen langdradig maar er zitten ook genoeg gaten in. Ook al focust deze film zich op de menselijke Bek, die ook niet heel goed is uitgewerkt, zijn de goden ook niet echt heel indrukwekkend. Naast hun transformatie zijn ze in hun menselijke vorm misschien wel groter maar laten niet echt een goddelijke indruk achter.

Hoewel het schrijfwerk rommelig is komen de acteurs ook wel kijken. Ik hoopte dat Butler zich met deze film een beetje kon herstellen van London Has Fallen, maar tevergeefs. In de stukken van de trailer, waar ik hem in zag, deed het me erg denken aan zijn rol in 300. Maar de energie die hij in die film had was hier ver te zoeken. Verder ken ik Brenton en Nikolaj alleen maar van horror films. Dus was het wel verfrissend om ze in een fantasy film te zien maar sta ik niet op hun volgende rol te springen. Alle laten niet een indruk achter en nemen je dan ook niet gemakkelijk mee op dit avontuur.

Visueel ziet deze film er ook niet uit. De goden en hun transformatie zien er nog wel leuk uit. Maar de wide-shots van Egypte en andere magische plaatsen zien er veel beroerder uit. Het gebruik van green-screen valt te veel op en leid, door het slappe verhaal, dan ook teveel af. Actie scènes zitten ook vol gepompt met CGI en maakte het dan ook minder spannend. Ondanks dat zit het met de 3D in deze film wel goed. Het is dan geen Avatar, maar dat neemt niet weg dat de scènes met vliegende goden of gigantische wezens er nog wel enjoyable uitzagen in 3D.

Met het idee dat deze film een soort van Clash of the Titans Egyptische versie zou worden, stelde het me erg teleur. De film in zijn geheel is te slaapwekkend om je gedachte er bij te houden. En wil je constant kijken hoelang deze gruwelijke daad nog duurt. Ik wacht met smart af tot dat er wat mensen komen die deze goden eer doen door een eervolle film te maken. Want ook deze film verdient zijn plekje onderaan de lijst van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Pride and Prejudice and Zombies (2016)Pride and Prejudice and Zombies (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Horror, Romance | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Slap filmpje. Om het saaie kostuumdrama Pride And Prejudice wat op te leuken heeft men besloten om er wat zombies op los te laten. Helaas heeft dit een vreemde film tot gevolg gehad waarin er een poging wordt gedaan wat zombies te laten zien tussen de romantiek. Dom gedoe, wel af en toe een goed schrik moment. Film was weer snel uit de bioscoop verdwenen want er kwamen niet zoveel mensen naartoe. Daar is een reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
10 Cloverfield Lane (2016)10 Cloverfield Lane (2016)
IMDb: N/A | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Best aardige film, er zaten wel een paar scenes in dat je spanning voelt. Interessant om John Goodman eens een heel andere rol te zien spelen dan je van hem gewend bent. De eerste 3/4 is lang niet slecht, maar ga alsjeblieft een kwartier voor het einde de zaal uit, want het laatste stuk slaat echt nergens op. Voor de eerste 3/4 van de film geef ik hem een 7, het laatste kwartier een 3. Afgerond krijgt ie een 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:59

allstarted1

WTRFTS

Niku schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:36:
Blue Mountain State: The Rise of Thadland (2016)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: 90 min | MPAA: R
Ik heb me enorm vermaakt met de serie, en kon het dan ook niet laten de film te kijken toen deze op Netflix verscheen. Vrijwel alle hoofdrolspelers uit de serie zitten ook in de film, dus ik verwachtte wel een geestige en vermakelijke film.

Dat viel even tegen. De film weet nergens de humor en de kwaliteit van de serie te benaderen en het verhaal is belachelijk. Ik heb de film wel afgekeken omdat ik toch ergens de hoop had dat de goede toon nog wel ergens geraakt zou worden, maar helaas. Overigens mogen de mensen die de film kijken zonder de serie te hebben gezien nog rustig een punt van het cijfer aftrekken, volgens mij wordt het dan helemaal bizar.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Amen to that. Heb hem twee weken geleden ook gekeken en hoopte iedere minuut dat er nog een sprankje van de originele serie in zou komen. Helaas volledig mislukt en een stuk van mijn leven gedurende de film verknald. :P Ik hoopte juist dat er nog iets wat betreft de sport in zou komen, net als in de serie, maar daar komt helemaal niets van terecht. Gelukkig blijft de herinnering van de serie bij, haha.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Divergent Series: Allegiant (2016)The Divergent Series: Allegiant (2016)
Onze padvinders willen nou eindelijk wel eens door die fucking muur. En in die fucking muur zit een grote vette deur waar mensen doorheen kunnen, maar ze mogen er alleen legaal doorheen. En dat is het hele probleem want de leiders van de stad vertikken het om die deur open te zetten. De film ziet er best goed uit qua graphics, jammer alleen dat de meeste karakters worden gespeeld door b-acteurs wat resulteert in platte, matte karakters met wie het moeilijk mee te leven is. Beter dan het vrij onzinnige Insurgent maar wederom geen hoogvlieger. Ook is in dit soort series de eerste film nieuw maar in de daarop volgende films wordt het vechten geblazen tegen de gevestigde orde wat resulteert in mindere films.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

AcidBurn schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:53:
10 Cloverfield Lane (2016)[afbeelding]
Best aardige film, er zaten wel een paar scenes in dat je spanning voelt. Interessant om John Goodman eens een heel andere rol te zien spelen dan je van hem gewend bent. De eerste 3/4 is lang niet slecht, maar ga alsjeblieft een kwartier voor het einde de zaal uit, want het laatste stuk slaat echt nergens op. Voor de eerste 3/4 van de film geef ik hem een 7, het laatste kwartier een 3. Afgerond krijgt ie een 6.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
spoiler:
Even simpele vraag ken jij de film cloverfield ?
Dit vraag ik ivm wat je zegt over laatste kwartier.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
spoiler:
Nee, ik heb Cloverfield niet gezien maar weet wel waar het over ging.
Ik las dat 10 Cloverfield Lane enkel een verwant was, en er geen directe links tussen de films zijn.
Ik vind het gewoon totale onzin dat de eerste 3/4 een kidnap film is met de vraag of Howard zwaar paranoia is of dat hij gewoon echt ziekelijk gestoord is, waarbij de spanning af en toe wel voelbaar is.
vervolgens komt het laatste kwartier dat ineens alle suspense wegneemt en doodleuk laat zien wat er buiten speelt. Naar mijn mening was de film veel sterker geweest als het was ge-eindigd als ze ontsnapt, in de auto springt en hard wegrijdt met de onbekende dreiging op de hielen ipv zoals het nu ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:39
AcidBurn schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:53:
10 Cloverfield Lane (2016)[afbeelding]
Is dit het vervolg van cloverfield?? 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Daddy's Home (2015)Daddy's Home (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Ik verwachtte niet heel veel van deze film. Ik kan niet iedere film van Will Ferrell waarderen. Deze viel in ieder opzicht mee. Beide acteurs doen waar ze goed in zijn. Verder zaten er vele leuke momenten en het einde van de film buikpijn van het lachen. Aanrader als je een verstand op 0 komediefilm wilt kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Hateful Eight (2015)The Hateful Eight (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R
Besloten om hem toch maar in de bios te zien nu het nog kon :)

Tarantino films, Ze kunnen goed of slecht zijn, maar het zijn altijd duidelijk tarantino films. Dit is geen uitzondering, lange dialogen, movie hommages, en veel over de top geweld. Toch was deze het voor mij net niet. Het heeft het goede idee, interestante karakters, en spanningsopbouw. Maar te veel scenes die te weinig toevoegde, of gewoon net te lang duurden voor wat het was. en veel Deus Ex Machina verassingen. Het helpt ook niet dat het in dezelfde setting, en relatief net na Jango kwam. Die film vond ik gewoon veel leuker.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Salvatron schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:47:
The Divergent Series: Allegiant (2016)[afbeelding]
Onze padvinders willen nou eindelijk wel eens door die fucking muur. En in die fucking muur zit een grote vette deur waar mensen doorheen kunnen, maar ze mogen er alleen legaal doorheen. En dat is het hele probleem want de leiders van de stad vertikken het om die deur open te zetten. De film ziet er best goed uit qua graphics, jammer alleen dat de meeste karakters worden gespeeld door b-acteurs wat resulteert in platte, matte karakters met wie het moeilijk mee te leven is. Beter dan het vrij onzinnige Insurgent maar wederom geen hoogvlieger. Ook is in dit soort series de eerste film nieuw maar in de daarop volgende films wordt het vechten geblazen tegen de gevestigde orde wat resulteert in mindere films.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Ik had er meer van verwacht.
In het rijtje met hunger games, the maze runner

vind ik de serie toch nummer 3

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Joostje123 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:05:
[...]
Is dit het vervolg van cloverfield?? 2
Volgens de regisseur zelf is het een verwant, geen direct vervolg.
Er komt geen enkel personage uit de eerste film voor in dit deel.

Mars18: Hunger Games staat voor mij op eenzame hoogte, ver boven Divergent en Maze Runner.
In eerste instantie vond ik de Divergent serie beter dan Maze Runner, maar MR: Scorch Trials vond ik stukken beter dan Insurgent. En na het rampenplan dat Allegiant is, kan MR: The Death Cure alleen maar beter zijn.
Helaas zie ik net dat TDC pas volgend jaar uitkomt, vlak voor het laatste deel van Divergent.
Dat is een gemiste kans imo...

[ Voor 42% gewijzigd door AcidBurn op 11-03-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Deadpool (2016)Deadpool (2016)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R
Redelijk blank deze film in gegaan, ik vond de trailer wel interessant. Het begon al met de intro credits, toen had ik al zoiets van dit wordt een leuke film! Echt helemaal mijn humor, veel zelfspot en verwijzingen naar andere films. Een aanradertje.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
AcidBurn schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Volgens de regisseur zelf is het een verwant, geen direct vervolg.
Er komt geen enkel personage uit de eerste film voor in dit deel.

Mars18: Hunger Games staat voor mij op eenzame hoogte, ver boven Divergent en Maze Runner.
In eerste instantie vond ik de Divergent serie beter dan Maze Runner, maar MR: Scorch Trials vond ik stukken beter dan Insurgent. En na het rampenplan dat Allegiant is, kan MR: The Death Cure alleen maar beter zijn.
Helaas zie ik net dat TDC pas volgend jaar uitkomt, vlak voor het laatste deel van Divergent.
Dat is een gemiste kans imo...
Eens Eens,

Al vraag ik mij wel af hoe is de wereld zo geworden in divergent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mars18 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Eens Eens,

Al vraag ik mij wel af hoe is de wereld zo geworden in divergent...
Hoe de wereld zo geworden is wordt uitgelegd in de 3e film Allegiant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Salvatron schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Hoe de wereld zo geworden is wordt uitgelegd in de 3e film Allegiant.
Dan heb ik lopen slapen woensdag :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mars18 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Dan heb ik lopen slapen woensdag :O
spoiler:
Het menselijk genoom was ontrafelt, daarna werden kinderen geboren die genetisch verbeterd werden, daarna ontstond er een oorlog, en er kwamen facties omdat die mensen genetisch defect waren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Salvatron schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:23:
[...]

spoiler:
Het menselijk genoom was ontrafelt, daarna werden kinderen geboren die genetisch verbeterd werden, daarna ontstond er een oorlog, en er kwamen facties omdat die mensen genetisch defect waren oid.
Ja oke.

spoiler:
Maar waarom is het gebied naast de stad rood.
En hoe is het nu in europa bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Na lang wachten was het gisteren eindelijk zover...... Na de verschillende reacties was ik een beetje huiverig, maar ik ging er toch redelijk blanco in. En ik kan zelf zeggen: Yeah! Echt mijn type film. Binnenkort gaat hij nog een keer gekeken worden.

Dialogen, muziek, spanning, karakters, visueel, verhaal, locaties etc.... Allemaal was het in mijn beleving dik in orde en ik heb echt zitten genieten. Ik geef niet vaak een 10, maar als ik terugdenk hoe ik tijdens de film zat te genieten dan kan ik maar 1 cijfer geven.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:30:
The Hateful Eight (2015)[afbeelding]
Besloten om hem toch maar in de bios te zien nu het nog kon :)

Tarantino films, Ze kunnen goed of slecht zijn, maar het zijn altijd duidelijk tarantino films. Dit is geen uitzondering, lange dialogen, movie hommages, en veel over de top geweld. Toch was deze het voor mij net niet. Het heeft het goede idee, interestante karakters, en spanningsopbouw. Maar te veel scenes die te weinig toevoegde, of gewoon net te lang duurden voor wat het was. en veel Deus Ex Machina verassingen. Het helpt ook niet dat het in dezelfde setting, en relatief net na Jango kwam. Die film vond ik gewoon veel leuker.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Eens, alles is goed gemaakt aan de film, maar toch weet je wel wat voor iets er gaat komen.

Niks verrast echt, alle characters zijn echt des Tarantino`s en hebben zelfs al vaak in andere Tarantino films gespeeld, en spelen ongeveer dan ook dezelfde type rollen met dezelfde type dialogen.

Juist met nieuwe acteurs, en met wat nieuwe ideeen was dit wel voor mij een kandidaat geweest om hoog in de punten te vallen.

Imho moet Quentin eens wat experimentele films maken (stuk of 2-3) om weer wat nieuwe concepten uit te proberen, voordat hij met z`n volgende grote film begint, om te voorkomen dat hij verzand in repetitie.

Wat ik al zeg "er is niks mis met de film", behalve dat de regissuer een beetje voorspelbaar begint te worden.
Het laatste wat je wil is dat hij een "reputatie-probleem" krijgt net als M. Night Shyamalan, is nl moeilijk om vanaf te komen, en ik vind QT films meestal wel leuk om te kijken vandaar. (Pulp Fiction bv al 10x gezien)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 17:20

amas

Law of Nature: Chaos

Mars18 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:37:
[...]

Ja oke.

spoiler:
Maar waarom is het gebied naast de stad rood.
En hoe is het nu in europa bijvoorbeeld?
spoiler:
Europa? What's that? In Amerikaanse films/blockbusters is alleen de USA van belang. Of een west-Aziatisch land in het geval van terrorisme.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
Ook The Hateful Eight net gekeken en vond het weer een vette Tarantino-film. Hoorde vooraf regelmatig dat hij "te lang" duurde; ik vond hem zelf geen seconde te lang.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

Conscience NL schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:44:
Ook The Hateful Eight net gekeken en vond het weer een vette Tarantino-film. Hoorde vooraf regelmatig dat hij "te lang" duurde; ik vond hem zelf geen seconde te lang.
Vond ik ook, steeds wanneer je begint te denken "hmm, duurt lang..." gebeurt er wel weer iets :)

Ik vond hem alleen lang duren omdat het zo verschrikkelijk heet was in de bios, wtf tuschinski?!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Salvatron schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:58:
Pride and Prejudice and Zombies (2016)

Slap filmpje. Om het saaie kostuumdrama Pride And Prejudice wat op te leuken heeft men besloten om er wat zombies op los te laten. (..)
In tegenstelling tot Salvatron vind ik, en velen gelukkig met mij, Pride and Prejudice (P&P) helemaal geen saai kostuumdrama. Sterker nog, het is een van de knapste en meest bediscussieerde en geanalyseerde verhalen uit de wereldliteratuur. In enkele gevallen is het adekwaat en incidenteel zelfs bijzonder goed verfilmd ook. Ook bestaan zowel in boek- als film/tv-serie-vorm diverse bewerkingen en vervolgen of heeft men het orginele verhaal of een van de verfilimingen gebruikt om er een nieuw boek of film/tv-serie van te maken. De beroemdste zijn de Bridget Jones verhalen, maar er zijn er meer en daaronder ook beteren. Heel veel en meer slechteren ook trouwens.

Pride and Prejudice and Zombies is dus ook zo'n variant op P&P. Oorspronkelijk een boek [niet gelezen] en nu ook een film. Serieus moet je de film uiteraard niet nemen, het is typisch een variant - net als de meeste anderen trouwens - die eigenlijk alleen te waarderen is als je het oorspronkelijke werk goed kent. Ik vond hem wel vermakelijk en het zombieverhaal is best leuk vermengd in het verhaal. Jammer is wel dat juist het knappe van het oorspronkelijke werk er grotendeels door verloren is gegaan - van het complexe en meergelaagde "trots en vooroordeel" aspect die de romance zo boeiend maakt is weinig over. Misschien is dat in het boek beter gegaan maar in de anderhalve uur van de film is dat duidelijk opgeofferd. Desondanks is het wel leuk vermaak voor de P&P-fan. Grappige referenties - waaronder uiteraard ook, en overduidelijk, naar de BBC-serie uit 1995 waar elke P&P-adaptie (terecht) aan afgemeten wordt - en ook wat subtiele en minder subtiele aanpassingen in het verhaal en de personages.

Voor een zombiefan die met P&P niets heeft zou ik het niet aanraden - het merendeel wat P&P&Z de moeite waard maakt zal hem of haar begrijpelijk ontgaan en niet boeien. Voor de wel P&P fan en die de film niet in de bioscoop heeft kunnen zien is investeren in een DVD/BR/download en een avondje op de bank achter de breedbeeld tv best de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
The Good Dinosaur (2015)The Good Dinosaur (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Deze film afgelopen weekend gekeken met mijn vrouw.
Qua omgeving ziet het er echt (in onze ogen) super realistisch uit. De tegenhanger zijn uiteraard de Dinosaurussen en mensen, maar dat is juist de bedoeling en ook erg leuk. Kreeg een beetje het The Lion King gevoel.
Wij vonden het op de komische stukken en grappen na best wel een zware hap qua verhaal. Maar we hebben iig erg hard kunnen lachen om de film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:01
Arunia schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:34:
The Good Dinosaur (2015)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Deze film afgelopen weekend gekeken met mijn vrouw.
Qua omgeving ziet het er echt (in onze ogen) super realistisch uit. De tegenhanger zijn uiteraard de Dinosaurussen en mensen, maar dat is juist de bedoeling en ook erg leuk. Kreeg een beetje het The Lion King gevoel.
Wij vonden het op de komische stukken en grappen na best wel een zware hap qua verhaal. Maar we hebben iig erg hard kunnen lachen om de film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10
Ik vond de trailer erg overkomen als een kinderfilm. Is het voor volwassenen ook leuk? Dat zeg ik niet omdat het een animatie is hoor, zijn genoeg animaties waar ik van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is voor volwassenen in mijn ogen best goed te pruimen met eigen grappen. Er is veel te zien en er zit een aardig verhaal in. Maar wel een redelijk standaard verhaal. Vandaar ook mijn verwijzing naar.
Ik heb hem iig een erg hoge kwaliteit gezien en daar leent de film zich goed voor.

In het begin wanneer je nog niets van characters ziet, denk je dat het echt is. Mooi geanimeerd water e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 18:26

Tijntje

Hello?!

Arunia schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:07:
Het is voor volwassenen in mijn ogen best goed te pruimen met eigen grappen. Er is veel te zien en er zit een aardig verhaal in. Maar wel een redelijk standaard verhaal. Vandaar ook mijn verwijzing naar.
Ik heb hem iig een erg hoge kwaliteit gezien en daar leent de film zich goed voor.

In het begin wanneer je nog niets van characters ziet, denk je dat het echt is. Mooi geanimeerd water e.d.
Mijn mond viel ook open over de animatie inderdaad. Op een of andere manier vond ik de karakters wat uit de toon vallen, niet heel storend maar wat vreemd.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:55
Tijntje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Mijn mond viel ook open over de animatie inderdaad. Op een of andere manier vond ik de karakters wat uit de toon vallen, niet heel storend maar wat vreemd.
Wat mij/ons opviel was dat de omgevingen super realistisch waren en de personages juist heel erg "cartoony" (wat een woord, maar het idee is helder :+).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Kan me prima aansluiten met de meeste recensies. Soms is het naar mijn mening een tikkeltje traag, maar dat wordt goedgemaakt door het verhaal. Soms een apart camerashot en niet de standaard Hollywooddialogen die vaker te zien zijn bij films, dit maakt de film een uitdagend en verassend om te zien.
Het verhaal was niet ijzersterk maar de rest maakt het meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

arsimo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:29:
[...]

In tegenstelling tot Salvatron vind ik, en velen gelukkig met mij, Pride and Prejudice (P&P) helemaal geen saai kostuumdrama. Sterker nog, het is een van de knapste en meest bediscussieerde en geanalyseerde verhalen uit de wereldliteratuur.
Ik had het over de film met Keira Knightly, niet over het oorspronkelijke werk van Jane Austen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Salvatron schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:20:
[...]
Ik had het over de film met Keira Knightly, niet over het oorspronkelijke werk van Jane Austen...
Dat moet je er dan wel bij zeggen dan. Overigens was die film niet eens zo heel slecht, al kan die absoluut niet in de schaduw staan van de BBC mini-serie uit 1995. Niet dat het alles zegt maar een 20 jaar oude serie die een 9.1 op IMDb heeft moet iets goed gedaan hebben. Vraag me af of je die ook saai vindt (of zou vinden als je 'm niet gezien hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

arsimo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:34:
[...]

Dat moet je er dan wel bij zeggen dan.
Als je bekend bent met Jane Austen denk je er misschien aan omdat er bij te zeggen maar als je die hele Jane Austen niet kent ligt dat wat minder voor de hand. ;) Overigens is de term kostuumdrama imo van toepassing op films, niet op boeken, dus eigenlijk zei ik het er indirect al bij.
Overigens was die film niet eens zo heel slecht, al kan die absoluut niet in de schaduw staan van de BBC mini-serie uit 1995. Niet dat het alles zegt maar een 20 jaar oude serie die een 9.1 op IMDb heeft moet iets goed gedaan hebben. Vraag me af of je die ook saai vindt (of zou vinden als je 'm niet gezien hebt).
Dan zal ik die BBC serie misschien eens moeten kijken, is goed voor m'n engels en dan heb ik wat te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Salvatron op 14-03-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

London Has Fallen (2016)London Has Fallen (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: N/A
Een leuk actiefilmpje, helaas niet erg diepgaand en op de automatische piloot gemaakt. Op zich wel een redelijk goed verhaal want in het echt zullen terroristen ook wel zoiets proberen. De graphics waren niet altijd 100% overtuigend. Ook is de president van de VS weer zo'n overdreven goedzak, man hou toch op. Best leuk voor een keertje maar duidelijk geen topfilm. Oh ja, in het begin zag ik een andere trailer voor de film Batman vs. Superman dan die normaal gedraaid wordt. Jammer, want ik vind het zo leuk als die vent zegt: "The red capes are coming... the red capes are coming!" En dat is juist niet in de nieuwe trailer te vinden. De vorige trailer was beter.

Ik vind het zo leuk als die vent dat zegt: The red capes are coming. Dat hoop ik wel ja, ik ben van de partij.

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 15-03-2016 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Young Frankenstein (1974)Young Frankenstein (1974)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Even een oudere comedy erin. Dagje relaxen met wat oude films. En als onderdeel een van de Mel Brooks serie films. In deze wordt de film Frankenstein komisch behandelt. Dus ja je weet wat je er van mag van verwachten. Maar het perfect acteer werk voor een comedy. En een liefde van de spelers van het originele materiaal is het een leuke middag of avond. Natuurlijk is het uit 1974 dus je moet er wel even de tijd voor nemen. Zeker de moeite waard om te kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

There is no place like ::1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourmovieguy
10 Cloverfield Lane is een Thriller van regisseur Dan Trachtenberg. Met onder andere John Goodman, Mary Elizabeth Winstead en John Gallagher Jr.

Na een auto ongeluk word Michelle (Mary Winstead) wakker in een bunker. Waar 2 mannen ( Goodman en Gallagher) beweren dat de buiten wereld is getroffen door een chemische aanval.

Pas een paar maanden geleden werd er bekent gemaakt dat deze film uit zou komen. De trailers laten dan ook alles over aan onze fantasie om te bedenken wat we te zien krijgen. Maar waar het meest over gespeculeerd werd was of dit een vervolg zou zijn van Cloverfield uit 2008. En tot nu toe zijn regisseur Trachtenberg als producer J.J. Abrahms, die ook producent was van Cloverfield, daar redelijk geheimzinnig over geweest en het zijn dan ook meer bloedverwanten van elkaar dan een direct vervolg. Daardoor is deze film makkelijk te kijken zonder het ‘vorige’ deel gezien te hebben zijn er hier er daar wat kleine verwijzingen die men ook kan verwachten bij een degelijke Marvel film. Een kenner zou het leuk vinden en een niet kenner zou er niet naar om kijken.

Maar laten we bij het begin beginnen over het verhaal wil ik zo weinig mogelijk zeggen. Omdat tot nu toe alles stil is gebleven en het zonde is als je bepaalde plotpunten al weet. Zal ik de verhaallijn maar in het kort beschrijven als ‘spannend’. Deze film weet het prima op te bouwen en je telkens te verassen waardoor je op het puntje van je stoel zit. En daar komt de regisseur, die geen ervaring heeft met het maken van een Hollywood film, wat laat hij een mooi stukje film zien. Hij weet de spannende sfeer goed beet te pakken en de gehele film niet los te laten. Als nieuwkommer en het feit dat hij deze film voor hoelang heeft moeten geheimhouden zal ik er dan ook niet verbaast zijn als we meer van hem zullen zien. Ook al is het duidelijk te zien dat J.J. ook een inspraak had, weet hij het alsnog zichzelf te maken.

Acteerwerk is ook niet verkeerd, omdat de camera continu op de 3 hoofdrolspelers gericht is weten ze hun karakters interessant genoeg te maken zodat we onze aandacht erbij houden. Winstead doet een goede taak om haar karakter paniekerig te maken maar niet irritant zoals helaas vaker gebeurd. Ook Gallagher, die voor mij de onbekendste was van de 3, vond ik ook goed onderbouwt en kon ik geen minpuntje over vinden. Maar Goodman is toch wel de kers op de taart. Nu Goodman in de afgelopen jaren natuurlijk nog veel gedaan heeft kon ik me niet meer een echte top rol bedenken, de enige die me dan snel te binnenschoot was die van Argo uit 2012. Maar als er een karakter boven de ander uitsteekt is het toch wel die van hem, wat zet hij een ongelooflijke goede rol neer. De film is alleen al het kijken waard vanwege zijn performance.

Hoewel beide films verschillende stijlen hebben is deze film net zo vermakelijk als Cloverfield uit 2008. De makers wilden dan ook een soort van Twilight zone sfeer creëren en dat is ze hier dan ook goed gelukt. Vanwege de grote onbekendheid van Cloverfield zijn mensen die hebben genoten van deze film er toch naar opzoek gegaan, wat ik persoonlijk volkomen terecht vind. Ik had wel gehoopt wat antwoorden te krijgen maar eindigt ook deze film weer met meer vragen. Maar dat is dan ook weer wat beide film interessant maakt. Ook al zitten er hier en daar wat kleine foutjes heb ik alsnog erg genoten van deze film. Dit is dan zeker een aanrader voor de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Sterk verhaal, fatsoenlijke setting, redelijke personages hoewel de hoofdrolspeler wel wat meer emotie zou kunnen tonen en wat verbaasder zou kunnen reageren soms. Intrigerende film, van het begin tot het eind erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The Forest (2016)The Forest (2016)
IMDb: 5.0 | Genre: Horror | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13
Een film die maar anderhalf uur duurt, en het toch voor elkaar krijgt om een doodsaaie eerste helft af te leveren....
De tweede helft was beter, met een paar goede momenten. Een bijzonder voorspelbare horrorfilm die je probeert te doen schrikken door een aantal jump-scare die je van ver af aan ziet komen. 2x ben ik wel geschrokken, terwijl ik ze wel aan zag komen. Dat kwam puur door de "in-your-face" manier waarop ze gebracht werden.
Ik vroeg me af wat Natalie Dormer nog meer te bieden had, na haar werk in HG: Mockingjay. Dit komt daar niet bij in de buurt, ondanks dat ze een dubbelrol speelt. De eerste helft geef ik een 3, de tweede helft een 7. Dat brengt me in totaal op een 5, want de tweede helft is niet goed genoeg om de zeer slechte eerste helft te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik snap niet dat mensen tijd spenderen aan films die een onvoldoende op imdb scoren.
Je weet bijna 100% zeker dat je niet geniet van zo'n film omdat hij dan te slecht is.
Kan je toch beter wat anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Harribo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:55:
Ik snap niet dat mensen tijd spenderen aan films die een onvoldoende op imdb scoren.
Je weet bijna 100% zeker dat je niet geniet van zo'n film omdat hij dan te slecht is.
Ik snap dat ook niet zo goed. Enige wat ik mij kan bedenken is dat het misschien iemands genre is en dat diegene daarom die film opzet. Er voor betalen zou ik echter niet doen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:55:
En toch zegt de IMDB rating niet alles. Er zijn films genoeg die ik een voldoende geef die op diverse review sites echt heel laag scoren. Een lage score op IMDB is niet per direct een draak van een film

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

IMDB is voor mij zeker geen "authoriteit". Ik maak zelf wel uit wat ik leuk vind. Ik lees dit topic om wat hints te vinden naar leuke films en er af en toe een toe te voegen. IMDB laat me koud.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Webgnome schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:43:
[...]
Een lage score op IMDB is niet per direct een draak van een film
Mwoah, dat geldt misschien voor de 5+ films, maar films met een score onder de 4, die zijn echt niet te pruimen.

Zo verbaast het me soms enorm dat mensen Asylum films kijken. En die scoren op iMDB ook nauwelijks boven de 4.

Maar blijkbaar is er een markt voor slechte films :'(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik heb een movie pass, dus behalve tijd kost het me niks extra, hoeveel films ik ook kijk. Dan wordt je een stuk makkelijker in films een kans geven. Horror/thriller is inderdaad mijn favo genre (vooral psychological mindfucks) en soms kom je onverwachts juweeltjes tegen. Daarnaast ben ik het lang niet altijd eens met imdb, en vorm ik graag mijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Als je van te voren dat je je tijd gaat verdoen, onafhankelijk of het iets kost, vind ik ook zonde.
Zeker als je semi zit te ergeren aan de slechtheid van zo'n film. Daar is het leven niet voor.

Ik ga zelf half af op imdb. Ook omdat, in mijn beleving, populaire films overrated worden.
Maar een film van 5 of lager oid, dat is 95% vragen, in mijn ervaring, om een slechte film.
Heeft bij mij niets te maken met een eigen mening. Die heb ik wel, zoals de meesten hier. Maar ik heb nog nooit een film gezien die ik goed vond en dan een onvoldoende kreeg op imdb.

Ik zeg dit omdat ik sommigen hier films met een onvoldoende op imdb zie kijken en dat ze vervolgens tot de conclusie komen dat het een slechte film was. Dan denk ik....heb een zekere mate van masochisme dat je dat dan doet? Niet veroordelend bedoeld, het kan een eigenschap zijn.

Enfin tis is natuurlijk wat offtopic. In elk geval stof tot nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 17:20
Harribo schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:12:
Als je van te voren dat je je tijd gaat verdoen, onafhankelijk of het iets kost, vind ik ook zonde.
Zeker als je semi zit te ergeren aan de slechtheid van zo'n film. Daar is het leven niet voor.

Ik ga zelf half af op imdb. Ook omdat, in mijn beleving, populaire films overrated worden.
Maar een film van 5 of lager oid, dat is 95% vragen, in mijn ervaring, om een slechte film.
Heeft bij mij niets te maken met een eigen mening. Die heb ik wel, zoals de meesten hier. Maar ik heb nog nooit een film gezien die ik goed vond en dan een onvoldoende kreeg op imdb.

Ik zeg dit omdat ik sommigen hier films met een onvoldoende op imdb zie kijken en dat ze vervolgens tot de conclusie komen dat het een slechte film was. Dan denk ik....heb een zekere mate van masochisme dat je dat dan doet? Niet veroordelend bedoeld, het kan een eigenschap zijn.

Enfin tis is natuurlijk wat offtopic. In elk geval stof tot nadenken
Voor veel mensen klopt jouw verhaal helemaal, ook voor mij: films die een 5-6 scoren zijn in heel specifieke gevallen nog wel 's interessant maar onder de 5 is de kans 95% dat ik het niks vindt. Maar bedenk je wel dat niet iedereen hetzelfde perspectief heeft. Niet iedereen is even streng in het beoordelen van films. Zaken als slecht acteerwerk of een cliché plot zijn voor de ene kijker veel opvallender dan voor de ander. Dit hangt af van o.a. hoeveel films je gezien hebt, je leeftijd, tot in hoeverre je bereid bent je ongeloof opzij te zetten, je verwachtingen, hoe diep je in een film zit (kijk je met volle aandacht of heel oppervlakkig), of je alleen kijkt of met een jolige groep vrienden, je smaak, je voorliefde voor een specifieke acteur / actrice / genre, enz. En je alcohol- / THC-promillage :P

De IMDb-score is dus niet voor iedereen even veelzeggend.
Twhomp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:18:
Zo verbaast het me soms enorm dat mensen Asylum films kijken. En die scoren op iMDB ook nauwelijks boven de 4.

Maar blijkbaar is er een markt voor slechte films :'(
Dat is puur een kwestie van leedvermaak; sommige filmkijkers kunnen daar enorm van genieten. Ik denk dat er heel, heel weinig mensen zijn die bijvoorbeeld de Asylum-films daadwerkelijk goed vinden (Sharknado enz). Deze films worden gekeken als komedies, en zo worden ze ook gemaakt. Persoonlijk zet ik een film af zodra mijn tenen beginnen te krommen, maar anderen zien daar juist een bron van vermaak in. Voor mij kwam House of 1000 Corpses (2003) daar het dichtst bij in de buurt: een slechte film die ik enorm kon waarderen. Die krijgt nog wel een 6 op IMDb overigens, maar een 31/100 op Metacritic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:51
Ik heb voor de gein even door mijn IMDB ratings gescrolled. Er zijn maar een paar films met een cijfer rond de onvoldoende die ik hoger beoordeel (vaak met een 6je). Meestal heeft dat te maken met het genre (ik hou van "einde van de wereld" films), of met acteurs (zo kon ik Sex Tape zelfs waarderen door Jason Segel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

IMDB heeft voor mij het omslagpunt rond de 5.5 liggen, onder de 5.5 vind ik het meestal een slechte film, vanaf circa 5.5 wordt het acceptabel. Echter, niet iedereen kijkt naar IMDB. Laatst heb ik een heuse asylumfilm gekeken, ik had nog nooit gehoord van asylum en de film niet gechecked op IMDB, ik zag pas later dat ie een 1.7 scoorde anders had ik hem nooit opgezet. Maar ik had de film van iemand gekregen dus ik dacht dat het wel ok zou zijn. Ik ga er niet vanuit dat degene van wie ik films leen mij opzadelt met de meest beroerde films die je voor mogelijk houdt. Dus waarom kijkt iemand een asylumfilm? Omdat ie niet van te voren weet dat het een slechte film is. Misschien moet ik nog even een hartig woordje spreken met degene die mij die film heeft uitgeleend. ;)
Overigens is imo bij IMDB niet alleen het cijfer van belang maar ook de mediaan (of hoe dat heet), dus wat de meeste mensen de film voor een cijfer geven:

Bij de forest met een gemiddelde van 4.9:
IMDB: The Forest (2016/I) - User ratings

Ligt de mediaan op 5, maar als 2e cijfer wordt een 6 gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
In mijn ratings op IMDB heb ik ook maar eens naar uitzonderingen onder de 5,5 opgezocht.
IMDB: The Final Destination (2009) scoort een 5,2 maar had ik een 7 gegeven (genre/setting spreekt mij aan)
IMDB: Resident Evil: Retribution (2012) idem
IMDB: The Final (2010) zelfde verhaal

Ja, toch vooral de genre/setting waarbij een laaggewaarde film toch wel een positieve verassing kan zijn.

Nog een bijzondere uitzondering vind ik IMDB: Srpski film (2010) met een rating van 5,2
Ik vind dat die wel meer verdient, maar omdat het een film is die voor een hele hoop mensen toch te ver gaat (wat het doel van de film lijkt te zijn) is die wel laag gewaardeerd. Ik ken trouwens ook weinig films waarbij de ratings zo verdeeld zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
http://www.moviemeter.nl/film/104263

Deze film laatst gezien en vond hem super. Weet iemand nog zo'n film met dezelfde (harde) humor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Gisteren eindelijk er voor gaan zitten en... het viel een beetje tegen :'(

Het ziet er allemaal mooi uit en klonk goed (hoewel er wel een paar storende foutjes/anachronismen in de film zitten). De film zit goed in elkaar en goeie acteurs. Zoals gewoonlijk met een Tarantino, zit het allemaal wel snor.

Maar, misschien door het simpele en voorspelbare verhaal, ik vond het gewoonweg niet spannend. En er is relatief weinig actie. Leuk dat het bloederig is, maar het blijft weinig.

En dan is het een lange film opeens. Ik had zin in een lange spannende western (ik kon kiezen tussen deze film en Slow West), zeker na goeie ervaring de laatste jaren met bijvoorbeeld True Grit, 3:10 to Yuma en Django Unchained (hoewel dat meer een actiefilm is in Western setting). En dan vliegt de tijd en is bijna 3 uur zeker niet te lang. Maar een Western moet spannend zijn, daar is het een Western voor.

Maar helaas pakte deze film me dus niet. Jammer. Pech voor mij :(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op zondag 20 maart 2016 @ 07:03:
The Hateful Eight (2015)[afbeelding]

Gisteren eindelijk er voor gaan zitten en... het viel een beetje tegen :'(

Het ziet er allemaal mooi uit en klonk goed (hoewel er wel een paar storende foutjes/anachronismen in de film zitten). De film zit goed in elkaar en goeie acteurs. Zoals gewoonlijk met een Tarantino, zit het allemaal wel snor.

Maar, misschien door het simpele en voorspelbare verhaal, ik vond het gewoonweg niet spannend. En er is relatief weinig actie. Leuk dat het bloederig is, maar het blijft weinig.

En dan is het een lange film opeens. Ik had zin in een lange spannende western (ik kon kiezen tussen deze film en Slow West), zeker na goeie ervaring de laatste jaren met bijvoorbeeld True Grit, 3:10 to Yuma en Django Unchained (hoewel dat meer een actiefilm is in Western setting). En dan vliegt de tijd en is bijna 3 uur zeker niet te lang. Maar een Western moet spannend zijn, daar is het een Western voor.

Maar helaas pakte deze film me dus niet. Jammer. Pech voor mij :(

Ik vind de beste westerns aller tijden, IMDB: Once Upon a Time in the West (1968) en IMDB: Il buono, il brutto, il cattivo (1966), helemaal niet spannend en toch steengoed. En duren toch ook niet echt kort, dus dat argument gaat in mijn ogen niet op.

Tevens gister IMDB: The Revenant (2015) gezien en die staat ook niet bol van de spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 18:40
Ik keek hier gek genoeg niet zo heel erg naar uit. Vroeger fan van Tarantino, maar de laatste paar vond ik, op Inglorious Bastards na, wat tegenvallen. Dat verwachte ik bij deze ook, maar dat zul je dan net zien, dan valt die mee. Ik vond 't zelfs een hele vermakelijke film die me van begin tot einde geboeid heeft. Het is niet z'n beste film, maar een subtopper is 't voor mij toch wel. En een subtopper van Tarantino is dan altijd nog ver bovengemiddeld. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
The Lobster (2015)The Lobster (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118 min | MPAA: R
Begon nog wel leuk en lekker vaag, maar ergens halverwege raakte ze mij kwijt. Ik kon er vrij weinig mee. Normaal wel liefhebber van aparte films, maar deze kwam op mij toch wat pretentieus en slap over.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10
Creed (2015)Creed (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Groot fan van de 1e rocky films. En dit is eigenlijk wel een vermakelijk vervolg. Op zich weinig mis mee, maar snijdt ook niks boeiends aan. Leuke onderhoudende film.
In the Heart of the Sea (2015)In the Heart of the Sea (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ron Howard heb ik als regisseur hoog zitten, maar dit was toch wel 1 van z'n minste werken. Suffe kleur filters om 't een fantasie tintje te geven, voorspelbaar acteer werk, ongeïnspireerde SFX en een plot die geen zoden aan de dijk zet. Er zat te weinig in om 't epos te worden wat Ron vast voor ogen had.
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Vooral gekeken voor vrouwlief. Niet m'n favoriete serie, maar vond dit toch wel 1 van de minst boeiende.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10
The Big Short (2015)The Big Short (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Originele film die op een bijna "Wolf on wallsteet" achtige manier duidelijk proberen te maken wat voor boeven er achter de financiele crisis zaten. De vertelling is origineel door de ogen van bank lui die zich gaandeweg net zo verbazen over deze feiten als wij dat doen en daar handig op inspringen. Het is soms wat lastig te volgen, al lag dat er meer aan dat wij geen NL ondertiteling hadden. Voor mensen die een wat duidelijk beeld willen krijgen over wat er nou mis ging voor de financiele crisis adviseer ik de documentaire "Inside Job" te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Third Man (1949)The Third Man (1949)
IMDb: 8.3 | Genre: Film-Noir, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: NOT RATED
Weet niet precies hoe deze in mijn verzameling kwam. Maar thriller en film noir zijn goede genre's imho, en een veel van 1949 klonk intressant. Viel wat tegen, verhaal hield minder in dan ik verwachte. Wel interessant hoe modern dit eigenlijk nog aanvoelt, apart van de zwart-wit beelden. En ik had nooit geweten dat wenen ook in 4en gedeeld was, dus nog wat geleerd ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Point Break (2015)Point Break (2015)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Sport | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Soms probeer ik het wel, een film die een onvoldoende (<5,5) heeft op IMDB. Soms kan het een, naar mijn mening, ondergewaardeerde film zijn maar soms is het terecht.
Point Break is een film wat een terechte onvoldoende is. De posters en trailers zijn beter dan de hele film bij elkaar. Hoewel de eerste 15 minuten nog wel aardig waren was de rest echt drama. Totaal geen verhaal, diepgang of emotie in de film.

Omdat er toch een aantal leuke extreme-sports scenes in zitten krijgt de film van mij een vijfje. De originele film die volgens de user reviews op IMDB veel beter was ken ik niet, dus daar heb ik een voordeeltje aan.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Nadeel van veel films kijken in het jaar is dat niet alle films heel erg goed blijven hangen. Vooral film reeksen zoals de Hunger Games, Divergent en The Maze Runner waarbij het verhaal doorloopt door de verschillende films heen.

Dus voordat de film gestart werd eerst een recap gekeken op YouTube. Tijdens de 5-6 minuten durende recap werd het verhaal weer opgefrist en wisten we weer wie wie is en waarom het allemaal gebeurde.

Ook een kleine toevoeging aan mij kan is dat ik de boeken niet lees waardoor alles in de film een verrassing is en ook niks mis wat wel in de boeken staat maar niet verfilmt is.

Begin van de film is enig sinds traag maar zorgt er wel voor dat bepaalde emoties worden overgebracht. Het gevoel komt naar voren dat er iets niet helemaal pluis is. Nadat Katniss ervoor kiest om naar de Capitol te reizen wordt het verhaal spannend.
spoiler:
De Capitol heeft door de gehele stad pods (een soort wapen die geactiveerd wordt als iemand in de buurt komt) geplaats die niet zichtbaar zijn. Met behulp van een Holo (die over verouderde gegevens beschikt) zijn de (bekende) pods wel zichtbaar.
Na heel wat heen en weer geren en verstoppertje gespeeld te hebben wordt het tijd om tot de climax te komen. Daarna zakt de film een paar meter de grond in en wordt het erg saai, als je alleen het einde zou zien denk je dat het een echte Disney klassieker is.
spoiler:
"They lived happily ever after"

De hele reeks zou ik echt aanraden vind 'm veel beter dan de twee die ik eerder heb genoemd, ook al zijn die nog niet afgelopen. Wel raad ik aan om ze allemaal achter (kort) elkaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Point Break (2015)Point Break (2015)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Sport | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Mooie beelden, maar qua verhaal nogal teleurstellend. Hoog bromance gehalte met zwaar getatoeëerde mannen die zichzelf en/of een hoger doel zoeken en elkaar daarbij af en toe diep in de ogen kijken. :P Vooral die scene waarbij de hoofdpersoon even Bad Boys style in de lucht moest schieten, was lachwekkend. Kortom, slap verhaaltje, maar de actiescenes maken het nog wel kijkbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Maze Runner (2014)The Maze Runner (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Tja, ik heb de boeken gelezen. De boeken zelf grepen me eigenlijk net zoals The Hungergames. De reeks in een aantal weken volledig uitgelezen.
Voor iemand die het boek gelezen heeft, valt de film tegen. Gewoon omdat je je irriteert aan volgorde, hoe snel alles achter elkaar gaat en hoe dingen vertelt worden terwijl ze in de boeken nog niet vertelt worden
spoiler:
Het einde bijvoorbeeld wordt al heel veel vertelt terwijl in de boeken dat pas gedurende boek 2 naar voren komt
.
Mijn vrouw vond de film erg verwarrend wat ik me ook wel voor kan stellen.
Is het een hele slechte film? Nee, dat niet. Heb me wel vermaakt, maar moest me heel erg inhouden om niet overal te roepen dat dat in de boeken helemaal niet zo gaat. Dan is The Hungergames vele malen beter verfilmd.
Uiteraard moet je voor films dingen veranderen voor het verloop. Maar sommige dingen hadden ze echt wel anders kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Sicario (2015)Sicario (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Trump of Clinton Promofilmpje? Uiteraard allemaal perfect in elkaar gezet, maar USA is good guy and almighty en de "war on drugs" is een goed iets. USA is sterk en civilized en Mexico is maar een land met pauperwijken, etc. Ik zie de "diepere" laag wel, hoor, maar dit is tenenkrommend. Oh, wat heeft dat vrouwtje gewetensproblemen. En oh, wat zijn sommige mannen in de USA ééndimensionaal, maar ze krijgen wel "the job done". Propaganda dus, plain n simple. 9 voor hoe het in elkaar gezet is (want het is wel mooi en onderhoudend), 6 voor verhaal, 2 voor agit.

Eat the bugs, live in a pod

Pagina: 1 ... 18 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.