The Good Dinosaur (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG Wow wat een geweldige kwaliteit van rendering! Vooral de omgeving, water ect. Alleen de dino's vielen er buiten, dat lijkt me een keuze zodat het een kinderfilm blijft. Verder qua verhaal is het een echte Disney film, je weet precies wat er gaat gebeuren en dat alles weer goed komt. En daarbij een achtbaan van emoties door de film heen. spoiler: Mijn gevoel is dat er een The Good Dinosaur 2 omdat Arlo en Spot wel erg aan elkaar gehecht zijn. Dit was vooral op het einde te merken. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk de hele stijlAcidBurn schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:58:
Genereer je eigen UBB code review
The 5th Wave (2016) [afbeelding] IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Ik ben het volledig met YourMovieGuy eens, wat een baggerfilm.
Deze film is zo ongeloofwaardig en slecht geacteerd dat zelfs Kristen Stewart het beter had gekund en dat zegt veel.
Een van de weinige interessante personages die nog enigzins geloofwaardig overkomt is Ben Parish (Zombie).
Cassie zelf boeit eigenlijk helemaal niet, deels vanwege de totale ongeloofwaardigheid van het karakter, en dat de actrice het duidelijk speelt ipv in de huid te kruipen van het personage.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik vond het wel een vermakelijke film, the fifth wave, eigenlijk.
Niet erg hoogstand maar prima vermaak.
Dat slechte acteren vond ik ook erg meevallen.
Wel vond ik het eind erg slap, veel te veel gericht op een vervolg.
Matterhorn (2013) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 87 min | MPAA: N/A Vooral leuk dat ook dit soort films nog een kans krijgen hier in plaats van die puur commerciële NL films. Ik moest vooral aan van Warmerdam denken bij deze film, maar dat niveau wordt niet gehaald. Ik snap de gelaagdheid die ze hierin probeerden te stoppen, maar persoonlijk mist het net een beetje een bepaalde scherpte. Het kabbelt maar een beetje voort. Het bekrompen gehucht met bijhorende sfeer en tijdsbeeld vond ik wel sterk neergezet. En zitten aantal sterke scenes in, en mooi gespeeld door beide mannen. | |
TRON: Legacy (2010) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125 min | MPAA: PG Een mijns inziens nogal onterecht gehypete science fictionfilm. Hier en daar zag het er best mooi uit, zoals bijv. tijdens de race met de lichtmotors en de lichtauto, maar dat kon helaas niet verbloemen dat Tron Legacy een slap en oninteressant verhaal heeft; niet bijster interessant personages heeft en eigenlijk te weinig voorstelt. | |
R.I.P.D. (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 R.I.P.D. oftwel Rest in Peace Department is een soort Men in Black, maar met overledenen en Deado's (monsters, vermomd als mensen) i.p.v. buitenaardse wezens. Ondanks de andere setting doet de film op veel fronten denken aan de MIB-franchise. Jeff Bridges en Ryan Reynolds zijn een leuk duo dat goed samen past en samen speelt. Het lijkt er alleen wel erg op dat de schrijvers Tommy Lee Jones en Will Smith in gedachten hadden, want beide duo's zijn vrijwel volkomen uitwisselbaar. Op zich is dat geen probleem, want ze doen het leuk op het scherm. Het geeft je alleen wel het gevoel wat originaliteit te missen. Ik heb me vermaakt, maar als ik moet kiezen, vind ik MIB toch leuker. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het hangt er net een beetje van af hoe je er in gaat denk ik. Ik ben een enorm fan van Daft Punk, en zij hebben de OST van Tron gemaakt. Ik zie de film eigenlijk als 1 grote Daft Punk videoclip. De muziek vind ik echt geweldig in deze film en de beelden zijn prachtig en passen er perfect bij.Jorgen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
TRON: Legacy (2010) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125 min | MPAA: PG Een mijns inziens nogal onterecht gehypete science fictionfilm. Hier en daar zag het er best mooi uit, zoals bijv. tijdens de race met de lichtmotors en de lichtauto, maar dat kon helaas niet verbloemen dat Tron Legacy een slap en oninteressant verhaal heeft; niet bijster interessant personages heeft en eigenlijk te weinig voorstelt.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Het verhaal stelt inderdaad vrij weinig voor. Als je dat echter kunt accepteren kan dit een hele leuke film zijn.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Dank voor je toelichting. Dan kijk je er inderdaad heel anders naar.jooncheez schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:56:
[...]
Het hangt er net een beetje van af hoe je er in gaat denk ik. Ik ben een enorm fan van Daft Punk, en zij hebben de OST van Tron gemaakt. Ik zie de film eigenlijk als 1 grote Daft Punk videoclip. De muziek vind ik echt geweldig in deze film en de beelden zijn prachtig en passen er perfect bij.
Het verhaal stelt inderdaad vrij weinig voor. Als je dat echter kunt accepteren kan dit een hele leuke film zijn.
Wordt weer zo'n 3/4 films. Nu ja dat is natuurlijk de hoop van de schrijvers/verfilmers/studio.Daniel36 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:05:
Ik vond het wel een vermakelijke film, the fifth wave, eigenlijk.
Maar of dat nog wel lukt vraag ik me af. Een film moet behoorlijk goed populair zijn wil je een leuke serie eruit kunnen halen. Ach we zien het wel.
There is no place like ::1
Had je de 1e Tron film ook gezien, de enige echte Tron film en nog steeds een artistiek meesterwerk imho.Jorgen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
TRON: Legacy (2010) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125 min | MPAA: PG Een mijns inziens nogal onterecht gehypete science fictionfilm. Hier en daar zag het er best mooi uit, zoals bijv. tijdens de race met de lichtmotors en de lichtauto, maar dat kon helaas niet verbloemen dat Tron Legacy een slap en oninteressant verhaal heeft; niet bijster interessant personages heeft en eigenlijk te weinig voorstelt.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
In mijn beleving is het spel Tron 2.0 het enige echte vervolg op de film, met een soortgelijke sfeer en humor.
Styling is door Holywood altijd makkelijk te doen in een vervolg maar zovaak slaan ze de plank mbt sfeer, chemie, avontuur en spanning compleet mis, iets wat vroeger beter ging vind ik.
How do you save a random generator ?
Nee, die heb ik nooit gezien.enchion schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 04:04:
[...]
Had je de 1e Tron film ook gezien, de enige echte Tron film en nog steeds een artistiek meesterwerk imho.
In mijn beleving is het spel Tron 2.0 het enige echte vervolg op de film, met een soortgelijke sfeer en humor.
Styling is door Holywood altijd makkelijk te doen in een vervolg maar zovaak slaan ze de plank mbt sfeer, chemie, avontuur en spanning compleet mis, iets wat vroeger beter ging vind ik.
Deadpool (2016) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Erg leuke trailer gezien van deze film en de uiteindelijke film bevat helaas niet zo heel veel meer dan dat. Het verhaal is standaard en niet echt interessant genoeg om boeiend te houden. De film kent zijn leuke grappen en de actie zit goed in elkaar, maar het bevat geen enkele vorm van spanning. Een deeltje 2 hoeft van mij dan ook niet. Geen idee of er nog iets te zien was na de end credits, want zo lang ben ik niet blijven zitten. | |
Tomorrow is not today!
Stand Up Guys (2012) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Stond nog op m'n watchlist, waarschijnlijk naar aanleiding van een review hier. En ook nog eens beschikbaar op Netflix. Het deed mij nogal denken aan The Bucket List. Behoorlijke tijd geleden dat ik die gezien heb, maar in mijn herinnering is die wat sterker. Toch goed vermaakt met deze film, die voor een comedy toch maar af en toe grappig was. | |
Ik heb het juist omgekeerd gedaan: eerst het boek gelezen, daarna pas de film gekeken. Ik kon het boek simpelweg niet wegleggen, zo'n page turner is het. Het boek vond ik uiteindelijk dan ook stukken beter dan de film. Het verhaal is veel uitgebreider en zit dichter bij de wetenschap dan de film. En het (de originele Engelse versie) bevat ook veel meer humor dan de film.Jorgen schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:25:
Ik heb het boek nog liggen en dat ga ik zeker een keer lezen.
Volgens Mediastinger wel. Let wel kan spoiler gevoelig zijn.Spacey23 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:16
Geen idee of er nog iets te zien was na de end credits, want zo lang ben ik niet blijven zitten.
Ik snap de vergelijking : andere insteek in grofweg hetzelfde verhaalfrankivo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:22:
Stand Up Guys (2012) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Stond nog op m'n watchlist, waarschijnlijk naar aanleiding van een review hier. En ook nog eens beschikbaar op Netflix.
Het deed mij nogal denken aan The Bucket List. Behoorlijke tijd geleden dat ik die gezien heb, maar in mijn herinnering is die wat sterker.
Toch goed vermaakt met deze film, die voor een comedy toch maar af en toe grappig was.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
maar Bucket list is dan ook meer een luchtige feel good comedy dan een drama
ik denk dat het hier fout gaat : "voor een comedy toch maar af en toe grappig was."
Als comedy verdient hij niet eens een 5. Maar dit is geen comedy, maar een drama met humor
Als je hem met die insteek/verwachting kijkt verdient hij meer dan een 6.
Allemaal ernstig IMHO enzo
* heuveltje vond het iig een prima film
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat had ik eigenlijk ook willen doen, maar uiteindelijk trok de film toch te veel om nog te wachten.mustisen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:39:
[...]
Ik heb het juist omgekeerd gedaan: eerst het boek gelezen, daarna pas de film gekeken. Ik kon het boek simpelweg niet wegleggen, zo'n page turner is het. Het boek vond ik uiteindelijk dan ook stukken beter dan de film. Het verhaal is veel uitgebreider en zit dichter bij de wetenschap dan de film. En het (de originele Engelse versie) bevat ook veel meer humor dan de film.
Lamb (2015) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Een mooie film over twee totaal verschillende personen. Een 11 jarig meisje en een 40+ jarige man, beide op een dieptepunt in hun leven, treffen elkaar en gaan samen op een roadtrip. Een psychologisch avontuur voor beide karakters die zitten met (platonisch) verlangen en onvervulde levens. Over het algemeen mooi acteerwerk, soms wat overtrokken maar wel pakkend. Voor de liefhebber. | |
Afgelopen week "You're Next" gekeken stond toevallig op netflix.
Verhaal was erg mager, maar wat bij een horrorfilm echt een zware afknapper is na dik een uur donkere kamers en spanning het omgaat in halve comedy en er een hippe 90's techno nummer komt.
Maar goed zal er geen hele review aan besteden aankomende zondag naar deadpool!
Verhaal was erg mager, maar wat bij een horrorfilm echt een zware afknapper is na dik een uur donkere kamers en spanning het omgaat in halve comedy en er een hippe 90's techno nummer komt.
Maar goed zal er geen hele review aan besteden aankomende zondag naar deadpool!
Eigenlijk voor het movie trailers topic, maar ik vond dit wel een leuke voorbode voor 2016:
De film net ook gezien en had eigenlijk helemaal geen spanning verwacht, alleen pure actie en veel goedkope, maar goede, grappen. Dat was toch wel duidelijk uit de trailer dacht ik?Spacey23 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:16:
Deadpool (2016) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Erg leuke trailer gezien van deze film en de uiteindelijke film bevat helaas niet zo heel veel meer dan dat. Het verhaal is standaard en niet echt interessant genoeg om boeiend te houden. De film kent zijn leuke grappen en de actie zit goed in elkaar, maar het bevat geen enkele vorm van spanning. Een deeltje 2 hoeft van mij dan ook niet. Geen idee of er nog iets te zien was na de end credits, want zo lang ben ik niet blijven zitten.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Ik vond de film echt fantastisch. Een van de betere, of zelfs beste, film van de afgelopen jaren.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik kom ook net bij Deadpool vandaan en ik sluit me bij momania aan: fantastische film! Mijn nieuwe favoriete superhero! Geweldige grappen, en vanaf het beginscherm is duidelijk dat de film, de makers, de acteurs: niets en niemand neemt zichzelf serieus. Ik ga snel nog een keer!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
de hype/marketing er omheen is alleen zo overdreven (geforceerd grappig) dat ik bang ben dat ik er hetzelfde uit ga komen als spacey...momania schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:56:
[...]
De film net ook gezien en had eigenlijk helemaal geen spanning verwacht, alleen pure actie en veel goedkope, maar goede, grappen. Dat was toch wel duidelijk uit de trailer dacht ik?
Ik vond de film echt fantastisch. Een van de betere, of zelfs beste, film van de afgelopen jaren.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Yup Deadpool exact zoals verwacht, heb mijzelf kapot gelachen, zal zat ook vol met 'fans' zeg maar
Leuke Tie-ins met Marvel Cinematic univers en het Fox X-men universe
en uiteraard alle (80's) referenties 
De marketing eromheen klopt gewoon helemaal, het is allemaal Deadpool
Als je niet van Deadpool houdt of iig met hem bekend bent kan je er beter niet heengaan, of eerst een beetje inlezen wie en wat Deadpool is zeg maar.
Leuke Tie-ins met Marvel Cinematic univers en het Fox X-men universe

De marketing eromheen klopt gewoon helemaal, het is allemaal Deadpool
Als je niet van Deadpool houdt of iig met hem bekend bent kan je er beter niet heengaan, of eerst een beetje inlezen wie en wat Deadpool is zeg maar.
[ Voor 34% gewijzigd door Bokkie op 12-02-2016 08:41 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dat was wel duidelijk ja. Het probleem was dan ook dat het snel ging vervelen en dat het allemaal zo voorspelbaar was. Sommige grappen waren best goed hoor, daarom ook een voldoende. Herhaling van zetten en een voorspelbaar verhaal zorgden er bij mij voor dat het geen topper is geworden waar ik wel op hoopte.momania schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:56:
[...]
De film net ook gezien en had eigenlijk helemaal geen spanning verwacht, alleen pure actie en veel goedkope, maar goede, grappen. Dat was toch wel duidelijk uit de trailer dacht ik?
Tomorrow is not today!
Wat was er zo voorspelbaar dan?
Als het gaat om een plot van superheroes winnen uiteindelijk van de bad guys, dan zal je elke superheromovie wel voorspelbaar vinden. En dan vraag ik me eigenlijk af wat je van een gemiddelde superheromovie verwacht.
Heerlijk zo'n anti-held. En dat de film zichzelf niet serieus neemt. Het contrast met het overdreven moralistisch gelul van Colossus bijv.
Maar goed, smaken verschillen
Als het gaat om een plot van superheroes winnen uiteindelijk van de bad guys, dan zal je elke superheromovie wel voorspelbaar vinden. En dan vraag ik me eigenlijk af wat je van een gemiddelde superheromovie verwacht.
Heerlijk zo'n anti-held. En dat de film zichzelf niet serieus neemt. Het contrast met het overdreven moralistisch gelul van Colossus bijv.
Maar goed, smaken verschillen
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik doelde op de grappen. Na een tijdje snap je wel dat hij alles tegendraads doet, dus weet je van te voren al wat hij gaat zeggen of doen. Het verhaal is inderdaad dat van een standaard superheldenfilm, maar dat kon je ook verwachten. Het zou fijn zijn als ze hier echter een keer vanaf stappen en met iets origineels komen. Meer in de trend van The Dark Knight.
Tomorrow is not today!
Ik had dat totáál niet. Misschien zegt dat wat meer over mij dan over jou, dat kan natuurlijk. Maar de meeste grappen zijn nou niet zo alledaags dat ik ze had kunnen voorspellen. Ik heb dan ook echt zo veel in een deuk gelegen.
spoiler:
What's my name? - I'm gonna spell it out for you....
of het hoofd van Wolverine op het moment dat ie zijn masker afdoet... briljant!
Ik zie dat soort grappen niet aankomen hoor...
of het hoofd van Wolverine op het moment dat ie zijn masker afdoet... briljant!
Ik zie dat soort grappen niet aankomen hoor...
Haha, nee ik zag ook heus niet elke grap aankomen en sommige grappen waren zeker geslaagd. Het was voor mij alleen niet genoeg om mijn aandacht er constant bij te houden. Ik heb gewoon meer nodig dan alleen grappen en actie. Ik zie graag een goed verhaal, maar snap maar al te goed dat dat bij de meeste films niet het geval is en bij Marvel al zeer zeker niet. Ik heb ook wel eens overwogen om Marvel links te laten liggen, maar af en toe zit er wel iets goeds tussen en vind het dan jammer om dat te moeten missen. Guardians of the Galaxy vond ik dan weer erg geslaagd. Misschien dat de karakters me meer lagen. Avengers (deel 1) heb ik 2 keer proberen te kijken, maar ik kom niet verder dan zo'n 30 minuten en dan begin ik alweer aan wat anders te denken. 90% vond dat ook een geweldige film, maar ik zie het niet. Gewoon niet mijn ding dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Sydney08 op 12-02-2016 12:40 ]
Tomorrow is not today!
Gisteravond ook Deadpool gezien in Cinemagnus in Schagen. Wat een heerlijk verfrissende film. Erg grappig, brute actie en leuke karakters. Krijgt van mij een 8.5!
Stand Up Guys (2012)heuveltje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:43:
[...]
Ik snap de vergelijking : andere insteek in grofweg hetzelfde verhaal
maar Bucket list is dan ook meer een luchtige feel good comedy dan een drama
ik denk dat het hier fout gaat : "voor een comedy toch maar af en toe grappig was."
Als comedy verdient hij niet eens een 5. Maar dit is geen comedy, maar een drama met humor
Als je hem met die insteek/verwachting kijkt verdient hij meer dan een 6.
Allemaal ernstig IMHO enzo
* heuveltje vond het iig een prima film
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Vond het ook een prima film. Mooi om die oude koppen zo te zien werken.
Qua humor zit er van alles wat in. Soms te plat voor woorden, soms slimme grappen.
De 'We are out of gum' scene bracht me tot schateren toe. Minuten lang.
Een 7 verdient deze wel. IMHO.
[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 12-02-2016 13:44 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Deadpool is een Marvel film geregisseerd door Tim Miller. Met onder andere Ryan Reynolds, T.J. Miller en Morena Baccarin. ‘The merc with a mouth’ is de welverdiende titel voor Deadpool. De ex-Special Forces soldaat, die word geconstateerd met terminale kanker, verandert in een huurling nadat hij deelneemt aan het Weapon-X programma, voor de niet Die-hard Marvel fans dit is het zelfde programma waaraan Wolverine mee deed, en daardoor zijn superkrachten krijgt. Maar om zijn geliefde te redden en de man te pakken te krijgen die zijn leven kapot heeft gemaakt neemt hij de alter ego aan, genaamd Deadpool. Ten eerste de marketing voor deze film is fenomenaal, en hebben we tot nu toe nog niet eerder gezien. Door het publiek de draak te steken met onder andere maffe posters, speciale Valentijns trailers, onwijze goeie ‘normale’ trailers en leuke YouTube filmpjes. Vanaf hier kon er niks mis gaan. Maar toch kwamen hier de enthousiasme en de angst bij elkaar, zal het wel zo goed zijn, laten ze niet al te veel van de grappen zien enzovoort. Iedereen had zo zijn eigen ‘angst’. Maar waren we er wel over eens dat het karakter nu eindelijk zijn eervolle spotlight kreeg en dat niemand beter was voor de taak dan Ryan Reynolds. Het verhaal is niet heel bijzonders, maar tegenwoordig is dat met merendeels van de comic films. Alles is al gezien en bijna alles is al gedaan. Maar deze film had een heel eigen speelterrein. Een van de donkerste Marvel Anti-Heros tot zijn beschikking en vrij spel. En precies daar gebeurd het, wat zich onderscheid van andere. Het moet nu al behoorlijk duidelijk zijn dat Deadpool zich er van bewust is dat hij in een fictief wereldje leeft, door verschillende pop-verwijzing en het breken van de vierde muur. En bij dit laatste lag wel de meeste angst, alhoewel dit afkomt van het theater word het in genoeg boeken, films en natuurlijks strips gedaan. Maar blijft het iets gevaarlijks je kan met dit speeltje iets bouwen maar ook kapot maken. Ryan is bekend met dit fenomeen door het al vaker toegepast te hebben in verschillende films. Maar het is altijd, voor de gehele crew, moeilijk om uit te zoeken waar het kan en waar het niet kan. Maar door er delicaat mee om te gaan, hebben ze de juiste momenten gekozen om het toe te passen, waardoor het een toevoeging is aan de film. De inhoud is niet heel speciaal maar het zijn de karakters erom heen en het acteerwerk dat het zeer vermakelijk maakt. En dan komen we uit op de casting. Om er niet over op te houden, Ryan Reynolds is geboren voor deze rol. We hebben hem al eerder het karakter leven in zien blazen in het gefaalde X-Men Origins: Wolverine, maar dat was niet zijn schuld. Hij was dan misschien ook wel het beste uit de gehele film, voordat ze zijn mond dicht naaiden. En het was daarna ook erg moeilijk om een Stand-alone film van de grond te krijgen. Maar liefst 11 jaar hebben ze geprobeerd om een perfecte film neer te zetten, maar is er toch door 20th Century Fox een punt achter gezet. Totdat er 2 jaar geleden Test-Footage lekte en fans over de hele wereld massaal zeer enthousiast reageerde, en binnen 20 minuten hadden ze groen licht gegeven voor een Deadpool film. Dus als zeer groot Deadpool fans zijn Ryan en Tim meteen aan de slag gegaan, en is het vanaf seconde 1 te merken dat deze film gemaakt is door fans voor fans. Maar Ryan staat er natuurlijk niet alleen voor ook al is hij natuurlijk de grootste held in de film hebben we ook twee leden van X-Men, Colossus en Negasonic Teenage Warhead. En dat was een leuke toevoeging en geeft ons een klein voorproefje met wat je kan krijgen als je Deadpool samenvoegt met leden van de X-Men. De acteurs Stefan Kapicic en Brianna Hildebrand speelde de rollen dan ook heel goed. En dit alles smaakt alleen maar naar meer. Als een groot Marvel fan lijkt het wel alsof ik eeuwen op deze film gewacht heb. En door de enthousiasme en angst zat ik dan ook heel nerveus in de bioscoop. Maar toen de opening credits voor deze film eenmaal begon wist ik direct wat me te wachten stond, gewoon geniaal gedaan. Deze film heeft me zeker niet teleurgesteld. Er is voor iedereen wat te lachen en zal iedere fan zich vermaken met deze film. Het is anders dan de andere films en dat werkt alleen maar in zijn voordeel. Dit was dan ook wel de leukste actie film die ik sinds tijden gezien heb. Ik raad het ook sterk aan, ook al is het een Marvel film, om zich ook echt te houden aan het leeftijd limiet want deze film is zeker niet voor de kleintjes. Dit is een film die ons even laat ontsnappen aan de serieuzere comic films die dit jaar uitkomen en ons gewoon, met ons verstand op nul, mee neemt op dit gekke avontuur. Deadpool is geslaagd en ik hoop dat er vele cross-overs uit komen maar bovenal een Deadpool 2. | |
Volgens mij zijn daar zelfs al mee bezigyourmovieguy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:03:
Deadpool is geslaagd en ik hoop dat er vele cross-overs uit komen maar bovenal een Deadpool 2.
n.a.
Ja, een vervolg is al aangekondigd. De film is tot nu toe zeer geslaagd bij zowel het publiek als bij de critici. Alleen ik vond hem wat minder
Tomorrow is not today!
Wat zal jij een lolbroek op feestjes zijn zeg
Bedankt 
The Lobster (2015) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118 min | MPAA: R Mooie film over een man die single is en 45 dagen de tijd krijgt om een nieuwe vriendin te zoeken. Lukt het hem niet, dan verandert hij in een dier naar keuze. Apart verhaal met gifzwarte humor, maar zeker het kijken waard. Vanaf minuut 1 is het duidelijk dat het hier om een aparte film gaat en daar houd ik wel van. Aanrader dus voor mensen die iets nieuws zoeken. | |
Tomorrow is not today!
Dat heb ik ook gehoord maar ze zijn er nog niet helemaal uit waar ze precies met het karakter heen willen, en wat ze moeten doen. Dus ben nog steeds erg nieuwsgierig. Het idee van Fox was ook om Deadpool 2 de release datum van het vervolg van Fant4stic over te laten nemen. Maar de schrijvers zetten er geen haast achter sinds ze dan bang zijn om fouten te maken. En Fox ziet het geld toch sowieso wel rollen dus laat ze ook lekker hun gang haanarjen9551 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:29:
[...]
Volgens mij zijn daar zelfs al mee bezig
Ja ik had je review gelezen denk dat je meer een DC fan bent, het serieuze en een beetje het donkere en diepere verhaal. En ja als je met zo een mindset een Deadpool film ingaat kom je er inderdaad teleurgesteld uit. En iedereen zijn eigen smaak natuurlijk.Spacey23 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:30:
Ja, een vervolg is al aangekondigd. De film is tot nu toe zeer geslaagd bij zowel het publiek als bij de critici. Alleen ik vond hem wat minder
Ja en nee. Ik kijk inderdaad liever een film van DC, maar verwacht van Marvel zeker niet hetzelfde en ben er niet met een verkeerde mindset naartoe gegaan. De trailer sprak mij aan en ben aan de hand daarvan naar deze film gegaan. X-Men films vind ik trouwens ook geweldig, vooral de laatste 2. Het is dus niet zo dat dit universum mij niet ligt. Het is puur het karakter Deadpool wat steeds eenzelfde soort grappen maakt en dat begint uiteindelijk te vervelen. Dit samen met een standaard verhaal maakt dit voor mij niet meer dan een leuk filmpje. Een deel 2 hoeft van mij daarom ook niet.
Tomorrow is not today!
van wat ik gezien heb is het zonder meer een goede film, maar ik heb ondertussen drie keer geprobeerd de film te kijken en tot drie keer toe in slaap gevallen.Sjah schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:00:
Spotlight (2015) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 128 min | MPAA: R Zit goed tempo in, verveelde mij geen moment. Mark Ruffalo steelt de show. Voor wie vreest ontboezemingen te krijgen die hij/zij liever niet hoort, valt erg mee, op de details wordt niet zo ingegaan, gaat meer over hoe de krant op het verhaal jaagt.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Gisteren met collega's naar Deadpool geweest en het was een uitstekende keuze! Ik ben zelf gegaan op basis van de trailer en de marketing afbeeldingen, dat was gewoon briljant gebracht. Ik heb niks met Marvel en comics, ik wist ook niet van het bestaan van Deadpool af tot kort geleden. Voor mij was het meer qua idee een grapjas in een spidermanpak zonder dat hij van die spinnenwebben kan schieten maar guns en zwaarden gebruikt. Enfin, nu wat over de film, het is een standaard verhaaltje eigenlijk, goodguys versus badguys en een knappe dame er tussen in. Alleen de manier waarop Deadpool het vertelt is gewoon fuckin' briljant. De eerste helft van de film is non stop lachen en gieren geblazen. De tweede helft kent wat dat betreft een dipje maar richting het einde is het weer hetzelfde als de eerste helft. De humor zit er in elk geval vanaf de eerste scene erin, daar alles en iedereen zichzelf niet serieus neemt, ik vind het in elk geval zeer geslaagd! Ik ga er verder ook niets over zeggen, grappen navertellen lukt niet zo best. Na afloop van de film hadden mijn collega's en ik allen een beetje 'meh' gevoel, we vonden eigenlijk dat de film net wat te kort duurde. Wat mij betreft duurde Star Wars een half uur korter en Deadpool een half uur langer, dat had ik makkelijk vol gehouden! Dat is eigenlijk het enige puntje van kritiek, voor de rest een zeer geslaagde film avond! Ik kan iedereen die van flauwe humor houdt deze film domweg aanraden. ![]() 9/10! | |
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja je moet ervan houden misschien, ik ben gek op dit soort onderzoek-films. Kan mezelf dan weer minder zetten tot een film als Creed.YellowCube schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 06:40:
[...]
van wat ik gezien heb is het zonder meer een goede film, maar ik heb ondertussen drie keer geprobeerd de film te kijken en tot drie keer toe in slaap gevallen.
Aber natürlich...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=szR7rrFqAng]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=szR7rrFqAng]
Octopussy (1983) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG You know what they say about the fittest. Roger Moore in dit fijne james bond afleveringetje waarin hij een Faberge Ei achterna gaat. Roger Moore is imo een iets leukere Bond dan Sean Connery ook al is Sean Connery ook een prima vent. Nogal wat grappen en grollen in dit filmpje. Zo komt James Bond voorbij als Tarzan, trekt ie een apenpak aan, etc etc. Ja, doe deze film maar wel hoor. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Komt het Tarzangeluid in deze film ook voorbij, of is dat enkel in deze trailer erin gemonteerd?
Komt echt zo voorbij in de film.Jorgen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:56:
Komt het Tarzangeluid in deze film ook voorbij, of is dat enkel in deze trailer erin gemonteerd?
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Kon ik me niet meer herinneren. Grappig wel.
Afgelopen zaterdag Deadpool gezien met vrouwlief en mijn God, wat hebben we gelachen! Plot en verhaallijn zijn natuurlijk flinterdun maar de grappen waren ZO goed. Reynolds speelde de echt rol geniaal! Ik vrees dat deel 2 het origineel nooit meer kan overtreffen......
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Gisteren The Revenant gezien. Goede film met mooie scènes in de natuur. Zowel DiCaprio als Hardy spelen erg goed.
Lees net dat DiCaprio hiermee ook gisteren (zijn eerste) BAFTA voor Best Actor heeft gewonnen.
Lees net dat DiCaprio hiermee ook gisteren (zijn eerste) BAFTA voor Best Actor heeft gewonnen.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Macbeth (2015) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 113 min | MPAA: R Primeur, dit is de eerste film in jaren die ik uit heb gezet zonder dat die afgelopen was. Een complexere film kan ik normaal best volgen en ook oud-Engels is meestal goed te doen. Maar dit was echt drama en kreeg totaal de draad niet te pakken en na een halfuur hadden we er genoeg van. Verder qua beelden en filmwerk wat we wel gezien hebben ziet het er netjes uit. | |
Morgen Deadpool in IMAX en binnenkort de Harry Potter reeks maar eens opnieuw kijken
Is MacBeth eindelijk binnen te halen. Die trailer is zo goed. Ik ga er voor zitten.Sinus_rhythm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:09:
Macbeth (2015) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 113 min | MPAA: R Primeur, dit is de eerste film in jaren die ik uit heb gezet zonder dat die afgelopen was.
Een complexere film kan ik normaal best volgen en ook oud-Engels is meestal goed te doen. Maar dit was echt drama en kreeg totaal de draad niet te pakken en na een halfuur hadden we er genoeg van.
Verder qua beelden en filmwerk wat we wel gezien hebben ziet het er netjes uit.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
Morgen Deadpool in IMAX en binnenkort de Harry Potter reeks maar eens opnieuw kijken
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daddy's Home (2015) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Daddy’s Home is een comedy geregisseerd door Sean Anders. Met onder andere Will Ferrell, Mark Wahlberg en Linda Cardellini. Stiefvader, Brad Whitaker gespeeld door Will Ferrel, probeert er alles aan te doen om er voor te zorgen dat zijn stiefkinderen van hem gaan houden. Maar wanneer hij eindelijk op de goede weg is komt de biologische vader van de kinderen, Dusty Mayron gespeeld door Mark Wahlberg, om de hoek kijken en lopen al zijn plannen in de soep. Deze film is niet heel speciaal, het duidelijke vader versus stiefvader verhaal. De een super cool en de andere wat duffiger. Vanuit daar hoef je bij deze film dan ook zeker niet meer diepgang dan dat te verwachten. De grappen zijn bij het begin wat moeizaam, merendeels doordat het meeste al te zien is in de trailers. Tegen het eind aan, laatste 20 minuutjes, komt hier wel wat verandering in. Wat jammer is want als ze dat de gehele 90 minuten hadden vol gehouden was het misschien nog leuk geweest om naar te kijken. Buikpijn van het lachen zal je dan ook niet krijgen bij deze film. Ferrell is ook niet super speciaal in zijn acteren, speelt weer zijn typische karakter en probeert daar op verder te borduren, maar helaas scoren zijn grappen niet. Wahlberg speelt ook geen karakter maar gewoon zichzelf. En het ziet er dan ook naar uit dat dit gewoon een rol was voor het geld. Voor de rest hebben we ook niet super veel bijzonder performances in deze film. De enige die me nog een beetje verraste was Hannibal Buress als Griff. Een karakter dat niet al te veel screen-tijd had maar wel de grappen goed wist te laten overkomen. Kort om is dit niet een hele bijzondere film. Een standaard comedy met een standaard verhaal, grappen die we al duizenden keren gezien en gehoord hebben, en goede acteurs in een rampzalig zooitje. De film is niet eens een leuke tijddooier en zal je dan ook zeker niet bij blijven. | |
NeeSinus_rhythm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:09:
en ook oud-Engels is meestal goed te doen.
The Revenant (2015) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Zeggen dat deze film "style over substance" is is misschien wat aan de harde kant maar als je even heel kritisch naar het verhaal kijkt zie dat het eigenlijk best wel een flinterdun verhaal is en kijk je dan naar hoe het verhaal verpakt is klopt dat zinnetje toch nog wel aardig. De film is prachtig om te zien alhoewel men wel wat doorschiet soms in het laten zien van de natuur, vooral de zon-tussen-de-bomen shot komt veelvuldig voor. Acteer prestaties zijn prima, maar om Dicaprio nu hier een oscar voor te geven ?.... nee, die had hij voor Wolf of Wallstreet en The Aviator moeten krijgen of voor zijn kleinere rol in Django Unchained. Heb het idee dat hij nu hier waarschijnlijk zijn eerste beeldje gaat krijgen voornamelijk omdat heel Hollywood het een beetje zielig gaat vinden dat 1 van de beste acteurs van de afgelopen 20 jaar nog steeds geen gouden beeldje heeft, dat gepaard met de omstandigheden waarin deze film is opgenomen. Al met al echt geen slechte film hoor maar ik ben lichtelijk teleurgesteld. | |
Smiling as the shit comes down...
Echtwaar? Ik heb deze gisteravond gezien en was echt blown away. Kan niet zo goed begrijpen waarom, maar op 3/4e van de film die Mark Ruffalo een tirade en dat had op mij zo een enorme impact, kippenvel. Ik vond de hele film interessant, maar merkte dat ik af en toe een beetje met mn telefoon zat te spelen de eerste helft. De tweede helft maakt dat helemaal goed. Ik vond het echt een hele coole film.YellowCube schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 06:40:
[...]
van wat ik gezien heb is het zonder meer een goede film, maar ik heb ondertussen drie keer geprobeerd de film te kijken en tot drie keer toe in slaap gevallen.
Deed me een beetje denken aan het 2e of 3e seizoen van the wire (waarin een krant / de media een grote bijrol speelt. Ook omdat ze zo'n afgezonderd onderzoeksteam zijn
Ja deze film krijgt van mij een dikke 8+
Spotlight dus
IMDB: Spotlight (2015)
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 15-02-2016 21:04 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
A Faster Horse (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Documentary | Runtime: 85 min | MPAA: N/A Blijkbaar niet alles wat Gelb aanraakt verandert in goud. Jiro Dreams of Sushi is erg sterk en ook Chef's Table is een erg goede food documentaire serie. Bij deze Mustang documentaire ben ik niet overtuigd en de hoofdpersonen weten me ook niet echt goed mee te nemen in het hele proces van de totstandkoming van de Mustang 2015. Ook weet de regisseur eigenlijk niet waar hij heen wil met de docu. Hij heeft iets over de verre geschiedenis, iets over hoe groot Mustang is in de filmwereld, iets over enthousiastelingen, iets over vorige projectleiders en iets over het project Mustang 2015. Als je dit leest zou je haast denken dat een 7 nog te hoog is | |
Tomorrowland (2015) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 130 min | MPAA: PG Toen ik de trailer had gezien, was ik super enthousiast over deze film. Helaas maakt de film niks waar van mijn hoop. Het verhaal is één groot propagandafilmpje van Disney om kinderen te brainwashen om speldjes te verzamelen (zo kwam het op mij over). Ook de zwaar overdreven moralistische toon van de film was zeer irritant. George Clooney speelde George Clooney, zoals in al zijn films. De hoofdrolspeelster acteerde wel ok. Helaas was haar rol niet consistent of diepgaand geschreven. Ook de tweede hoofdrolspeelster speelde goed en kon goed een android met gevoel spelen. De special effect waren goed. Ik had er echt heel wat anders van verwacht. Iets meer groots en spectaculairder. Maar het verhaal was fantasieloos en niet uitgediept. | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Same here, na een half uur was ik er wel klaar mee.Sinus_rhythm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:09:
Macbeth (2015) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 113 min | MPAA: R Primeur, dit is de eerste film in jaren die ik uit heb gezet zonder dat die afgelopen was.
Een complexere film kan ik normaal best volgen en ook oud-Engels is meestal goed te doen. Maar dit was echt drama en kreeg totaal de draad niet te pakken en na een halfuur hadden we er genoeg van.
Verder qua beelden en filmwerk wat we wel gezien hebben ziet het er netjes uit.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
Ik dacht, eens kijken of deze film al gereviewed is. En ja, ten minste door 1 iemandSharky schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:49:
The Green Inferno (2013) [afbeelding] IMDb: 5.6 | Genre: Adventure, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R Eli Roth heb ik wel een zwak voor. Hij maakt B-films die toch goed te pruimen zijn. Deze film is een soort Cannibal Holocaust meets Apocalypto. Ik las later in de trivia op imdb dat Eli Roth zich ook flink heeft laten inspireren door de eerste film. Dat is ook wel goed te zien en ik vind het best cool hoe hij dat heeft gedaan.
Voor de rest is de film niet heel bijzonder of zo, maar voor een horrorfan wel een moetje.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Ik sluit me volledig bij deze review aan. Ik moest ook aan Cannibal Holocaust denken, maar deze film haalt dat niveau alleen niet. Maar alsnog een erg positieve verassing. 8/10
100% eens mee!ScrooLoose schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:00:
The Revenant (2015) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Zeggen dat deze film "style over substance" is is misschien wat aan de harde kant maar als je even heel kritisch naar het verhaal kijkt zie dat het eigenlijk best wel een flinterdun verhaal is en kijk je dan naar hoe het verhaal verpakt is klopt dat zinnetje toch nog wel aardig.
De film is prachtig om te zien alhoewel men wel wat doorschiet soms in het laten zien van de natuur, vooral de zon-tussen-de-bomen shot komt veelvuldig voor.
Acteer prestaties zijn prima, maar om Dicaprio nu hier een oscar voor te geven ?.... nee, die had hij voor Wolf of Wallstreet en The Aviator moeten krijgen of voor zijn kleinere rol in Django Unchained.
Heb het idee dat hij nu hier waarschijnlijk zijn eerste beeldje gaat krijgen voornamelijk omdat heel Hollywood het een beetje zielig gaat vinden dat 1 van de beste acteurs van de afgelopen 20 jaar nog steeds geen gouden beeldje heeft, dat gepaard met de omstandigheden waarin deze film is opgenomen.
Al met al echt geen slechte film hoor maar ik ben lichtelijk teleurgesteld.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Aardige film maar om daar nu zo opgewonden over te gaan doen...
Mooi gefilmd dat wel maar erg veel missen doe je niet aan deze film.
Veel tam tam omtrent deze film, het moest waarschijnlijk een niet te vergeten topper worden maar het ligt er weer net (Amerikaans) voorspelbaar en te dik boven op.
Een film als Into The Wild doet dat vele malen beter en unieker mi
En inderdaad, die oscar, die had hij beter voor Wolf of Wallstreet kunnen krijgen
The Good Dinosaur (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG Om te beginnen is het qua beeld een prachtige film. Kleuren en de omgevingen zijn werkelijk fantastisch om te zien. Wat betreft de film kun je, omdat het een ‘echte’ Disney is, prima voorspellen wat er gaat gebeuren. Des al niet te min leuke karakters en de aankleding is mooi gedaan. spoiler: Wel jammer van een iets te hoog Lion King gehalte ![]() | |
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Ik ging met vrij hoge verwachtingen naar de bioscoop voor deze film. Had al van diverse kanten gehoord en gelezen dat het een goede film zou zijn. Helaas viel hij me eigenlijk erg tegen. Het verhaal is traag en de overmatig veel natuur shots helpen daar ook niet bij. Die natuur scenes blijven ook nog eens seconden lang in beeld. Daarnaast ergerde ik me op een gegeven moment aan het geluid van een knisperend vuurtje, want die klonk echt overal hetzelfde. Erg jammer. Het acteerwerk was naar mijn mening erg goed en DiCaprio heeft het ook weer uitstekend gedaan. Maar Oscar waardig materiaal vindt ik het niet. Heb het meest genoten van spoiler: en de laatste 15 minuten van het verhaal. Wat mij betreft niet meer als een 7.de scene met de beer | |
Casino Royale (2006) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Zondag avond deze maar weer eens een keer gekeken. De film pakte mij meteen weer. Sterk begin en je zit meteen midden in de actie. De combinatie met actie en pokeren is daarnaast ook gewoon lekker afwisselend en er zit een goed verhaal in. Blijft voor mij toch wel 1 van mijn favoriete 007 films en zeker de beste met Daniel Craig wat mij betreft. Ook ondanks dat ik deze film al 2 keer eerder heb gezien bleef hij mij weer boeien | |
Tom Clancy's the Division: Agent Origins (2016) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Short, Action | Runtime: 31 min | MPAA: N/A Een 30 minuten live action film over de aankomende game The Division. Vat in een korte verhaallijn samen waarom het new york is zoals het nu is in de game. Mooi opgezet en vermakelijk om te kijken, zeker als je interesse in de game hebt. | |
4 maanden later nog gequote worden. Is dit topic toch nog ergens goed voorikbenerniet schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 00:11:
[...]
Ik dacht, eens kijken of deze film al gereviewed is. En ja, ten minste door 1 iemand![]()
Ik sluit me volledig bij deze review aan. Ik moest ook aan Cannibal Holocaust denken, maar deze film haalt dat niveau alleen niet. Maar alsnog een erg positieve verassing. 8/10
This too shall pass
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Deadpool komt binnen in mijn top 5 van beste superheldenfilms. Dit is precies wat een Deadpool-verfilming zou moeten zijn, zowel qua actie als qua humor. De grappen en popcultuurreferenties vliegen je met een noodgang om de oren en de film kijkt enorm lekker weg. Ryan Reynolds doet het erg goed en heeft de gek met alles en iedereen (binnen de film en daarbuiten). Ook de supporting cast doet het prima en de CGI is op de meeste plekken goed (hier en daar zie je het beperkte budget ietsje terug). Het plot is wat standaard, maar door alle andere aspecten stoorde mij dat niet. De enige voorwaarden om hiervan te kunnen genieten zijn dat je enige ervaring hebt met stripboekverfilmingen (vanwege de vele verwijzingen en grappen) en dat je niet vies moet zijn van geweld, zwarte, wat puberale humor en een quasi-psychopaat als hoofdkarakter. Ik scoor films op basis van wat ze proberen te bereiken in hun eigen segment, en wat dat betreft kun je het niet veel beter doen dan dit. | |
Helemaal mee eens! Wat een geweldige topfilm! Heb van het begin tot lang na de aftiteling over de grond liggen rollen van het lachen! Tranen over mijn wangen! Zelden zo hard gelachen om een film!geert1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:09:
Deadpool (2016) [afbeelding] IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Deadpool komt binnen in mijn top 5 van beste superheldenfilms. Dit is precies wat een Deadpool-verfilming zou moeten zijn, zowel qua actie als qua humor. De grappen en popcultuurreferenties vliegen je met een noodgang om de oren en de film kijkt enorm lekker weg. Ryan Reynolds doet het erg goed en heeft de gek met alles en iedereen (binnen de film en daarbuiten). Ook de supporting cast doet het prima en de CGI is op de meeste plekken goed (hier en daar zie je het beperkte budget ietsje terug). Het plot is wat standaard, maar door alle andere aspecten stoorde mij dat niet. De enige voorwaarden om hiervan te kunnen genieten zijn dat je enige ervaring hebt met stripboekverfilmingen (vanwege de vele verwijzingen en grappen) en dat je niet vies moet zijn van geweld, zwarte, wat puberale humor en een quasi-psychopaat als hoofdkarakter. Ik scoor films op basis van wat ze proberen te bereiken in hun eigen segment, en wat dat betreft kun je het niet veel beter doen dan dit.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
spoiler:
vooral dat gedeelte waar hij de naam Francis gaat spellen met zijn zojuist omgebrachte vijanden:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Ik kan me volledig aansluiten wat de meeste voor mij al beschreven hebben. Dit is echt een must-see Marvel film. De humor, de actie en de totaal niet preutsheid. Perfecte combinatie voor een antiherofilm! spoiler: Het stukje over de IKEA-meubels | |
spoiler:
Ik vond het stukje waarbij hij Francis door z'n kop schiet en Colossus moet overgeven wel tamelijk briljant 
This too shall pass
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R The Revenant is een Drama geregisseerd door Alejandro González Iñárritu. Met onder andere Leonardo DiCaprio, Tom Hardy en Domhnall Gleeson. Een sterke survival film. Wanneer Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) aangevallen word door een beer en voor dood word achtergelaten door zijn gezelschap. Begint zijn ultieme survival verhaal om wraak te nemen op de man die zijn zoon vermoorden. Een simpel plot dat prachtig is uitgewerkt. Met ongeveer 10 A4tjes aan tekst werkt deze film zich meer uit met beelden en muziek dan dialogen. Regisseur Alejandro González, winnaar van de Oscar beste film en regisseur van vorig jaar voor zijn film Birdman, laat ook weer nu zien dat hij meester is in het krijgen van het mooiste beeld. De 2 en een half durende film is gevuld met de mooiste shotjes de acteurs, als de natuur om hen heen word fenomenaal in beeld gebracht. En is dan ook een lust voor het oog. Visueel ziet de film er prachtig uit van het gevecht met de beer tot het getekende lichaam van DiCaprio, op ieder detail word gelet. En dat zijn we dan ook gewend van deze regisseur. Het verhaal dat lichtelijk gebaseerd is op het boek van Michael Punke en vertaald is naar het grote scherm door de regisseur met behulp van Mark Smith, komt goed tot zijn recht. Geen woord word verspilt en geen shot vergooit. Het ziet er dan allemaal soepel en prachtig uit. Ook het acteerwerk is weinig op aan te merken, hoewel de acteurs veel emotie moesten tonen door uitdrukking vanwege het gebrek aan dialoog, brengen ze het er allemaal wel goed van af. Daar komt dan ook de regisseur bij kijken om het beste van de acteurs naar boven te halen. DiCaprio is weer een eer om naar te kijken. De acteur weet zijn personage goed interessant te houden, door veel scenes alleen te hebben en zonder tekst. Laat hij ons iedere keer weer in trance naar hem kijken. Hardy en Gleeson, die meer beeld tijd hebben met tekst dan hun tegenspeler, zijn ook goed in hun personage gekropen. Hardy die het donkere personage voor zich heeft, is goed angstaanjagend en onvoorspelbaar, geen moment is duidelijk wat zijn volgende stap zal zijn. Gleeson ,de leider van het gezelschap, laat ook duidelijk merken dat het een acteur is waar we veel van zullen blijven horen. Door de groei van zijn personage, is hij een belangrijk element in het verhaal. Zelfs Will Poulter, onze wenkbrauw vriend, laat een duidelijk stempel achter. Deze jonge acteur laat niet met zich sollen en houd zich stand tussen de oudere en meer ervaren acteurs. Met de Oscars in zicht en de lading Emmy’s dat het gewonnen heeft is het moeilijk te pijlen of het ook op dit evenement in de prijzen zal vallen. Met maar liefst 12 nominaties ben ik er zeker van dat ze er genoeg binnen zullen halen. Beste film is een twijfelaar met sterke tegenstander als Spotlight en Room zal deze prijs doorgeschoven worden naar een ander. Maar DiCaprio heeft het misschien dit jaar wel meezitten met tegenstanders als Damon, Cranston, Redmayne en Fassbender, en vooral Redmayne die hem al vaker gewonnen heeft en Fassbender als echte waardige tegenstanders ben ik er wel zeker van dat de felbegeerde prijs dan eindelijk zijn kant op komt. Voor de andere nominaties is het nog te vroeg om een duidelijke winnaar aan te wijzen. Deze film weet goed de aandacht erbij te houden. Door de prachtige visuele shots, is er voor ieder zintuig iets moois om op te nemen. Is het niet de prachtig in beeld gebrachte natuur dan wel het ijzersterke acteerwerk of de muziek die uit de speakers gloeit. Na zijn klapper Birdman is hier duidelijk te zien dat Alejandro niet verzwakt en dat we nog mooie films van hem zullen zien. Door de omstandigheden zeer realistisch in beeld te brengen, komt er bijna een soort van schuld gevoel omhoog om dit te kijken als entertainment. Deze film zal nog een tijd blijven hangen. Voor mensen die opzoek zijn naar een cool revenge-verhaal zullen zich hier niet in vinden maar, mensen die de kunst van film maken kunnen waarderen en ervan houden om ieder aspect daarvan terug te zien zullen hier ongetwijfeld van genieten. En daardoor is de lof die het tot nu toe heeft ontvangen dan ook zeker niet misplaatst. | |
Zootopia (2016) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: N/A | MPAA: PG Nieuwe animatiefilm van Disney. Mijn vriendin wou hem erg graag zien, dus kochten we maar 2 kaartjes. De film gaat over een konijn die in een dierenwereld politieagente wil worden. Nog nooit is deze baan ingevuld door een konijn, dus erg serieus wordt zij niet genomen. Aangezien het hier een film van Disney betreft, kun je wel raden wat er gaat volgen. Dit neemt niet weg dat de film behoorlijk grappig is en weet te vermaken. En dit is het belangrijkste. Mijn vriendin (als fan van animatiefilms) zou deze film waarschijnlijk een 8,5 geven. | |
Tomorrow is not today!
Sharky schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:05:
spoiler:Ik vond het stukje waarbij hij Francis door z'n kop schiet en Colossus moet overgeven wel tamelijk briljant
spoiler:
~Ik vond alle verwijzingen door de 4de muur heen zo lekker gedaan: van het opblazen van het X-men huis, de inconsistentie in acteur Xavier, Ryan Reynolds, die Ryan Reynolds belachelijk maakt etc. Maar wat verwacht je van een film die zich vanaf de eerst seconde al lekker laat gaan: "Made by douchebags".
(pluspunten voor de Wham referentie helemaal op het einde!)
(pluspunten voor de Wham referentie helemaal op het einde!)
IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Zou ik het doen? Kan dit eigenlijk wel? Mag dit voor puberale humor en flauwe verwijzingen? Fuck it, we doen het gewoon. Een dikke vette 10 voor eindelijk weer een bioscoopfilm die zich niet voordoet als "hoogstaand, wetenschappelijk correct of meeslepend". We gaan gewoon lekker zitten, geen fancy 3D, en we worden getrakteerd op bijna 2 uur vol vermaak. Seks grappen voor tieners? Doen! Flauw refereren naar andere superhero films? Zit erin! Afgehakte ledematen en geknakte handjes? Check! Je eigen film en personage belachelijk maken? No problemo! Ik heb genoten, genoeg referenties gesnapt, en ook genoeg niet, gelachen om puberale humor, en nog meer genoten van eindelijk eens wat brute vechtscene's. Eigenlijk heeft iedere film de afgelopen jaren wel ergens een minpuntje. Nét die gemiste kans, die onlogische verklaring of die film die toch wel erg veel dingen jatte van voorgangers. Bij Deadpool wil ik niks veranderen. Ik wil hem nogmaals zien, EXACT zoals ie is! 10! | |
[ Voor 65% gewijzigd door Jeroenneman op 18-02-2016 14:14 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
The Expendables 3 (2014) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Deel 1 vond ik erg grappig. Leuke reunie / hersenloze actie film. Deel 2 vond ik te slap en te makkelijk. Dat trucje werkte niet nog eens. Dit deel wilde ik daarom eigenlijk niet kijken, maar ivm sociale druk toch gebeurt. En wat een teleurstelling zeg. Alles is gewoon nog meer een stapje minder. Niet alleen de dialogen en verhaallijn, maar ook de actiescenes waren duidelijk met laag budget gedaan om zoveel mogelijk centjes over te houden. Hier kon ik geen waardering meer voor opbrengen. | |
Maze Runner: The Scorch Trials (2015) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Deel 1 vond ik nog wel onderhoudend. Niet speciaal, maar vrouwlief vond 't erg leuk, dus deel 2 was geen ontkomen aan. Maar zoals zo vaak met sequels kon me deze ook niet echt bekoren. Paar tieners die rond rennen met een paar leuke actie scenes. Erg voorspelbaar en weinig verrassend. | |
Burnt (2015) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R Begon nog wel redelijk, maar verviel daarna vrij snel in teveel standaard cliche's. Er werden geen relaties opgebouwd of die kwamen niet aan. Emoties waren wat willekeurig of misplaatst. Ergste was nog de "chefie" dingen die dan zogenaamd verrassend en slim moesten zijn, maar die ik als simpele thuis kok zelfs weet. Nee, kon er weinig mee. | |
Bridge of Spies (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13 Onderhoudende film die een sfeervolle weergave geeft van de situatie tijdens de koude oorlog. Ik vond de vertelling prettig, met vlagen zelfs joviaal en luchtig, zonder dat het een flauwe film werd. Gewoon een sterke film. | |
Spectre (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Tja, het is James Bond. En helaas niet zo sterk als de vorige. Toch wel vermakelijk, maar bij vlagen verloor ik wel wat interesse. | |
Black Mass (2015) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: R Een film waar ik al even naar uitkeek. Bizar verhaal over deze man waar je best een hele goede film van kunt maken. Qua cast zaten ze er in ieder geval niet naast, want Johny Depp is echt weergaloos in deze rol, maar de rest van de film verdampt een beetje door gebrek aan uitdrukking. De helft van de tijd weet je eigenlijk niet waar je naar zit te kijken. Maar dankzij de prestaties van JD heb ik me toch prima vermaakt. | |
Ex Machina (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: R Zo nu en dan vind je dan weer zo'n pareltje waar je eigenlijk nooit echt veel over gehoord hebt, maar beter is dan de meeste films die 100x meer publiciteit krijgen. Een film die me van begin tot eind boeide en intrigeerde. Aanrader! | |
The Martian (2015) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Mooi geproduceerde film. Mankeert eigenlijk weinig aan. Heb me ook prima vermaakt. Ik vond alleen 't verhaal uiteindelijk een beetje ... mwoah. Er was wel wat meer mee te doen denk. Maar qua productie: top! | |
What We Do in the Shadows (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 86 min | MPAA: R Hilarische docu-com waarbij een aantal samenwonende vampieren gevolgd worden in aanloop naar het jaarlijkse Vampieren ball. Het is echt super droog en verrassend geslaagd! | |
Wild Tales (2014) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Misschien wel de beste film die ik de afgelopen 2 jaar gezien heb. Dit is zo knap gemaakte film. Het zijn korte verhalen die normaal beginnen, maar dan geleidelijk aan uit de hand lopen. Mooi geproduceerd en knappe balans tussen serieus, absurd en hilarisch welke soms allemaal in 1 moment worden gevangen. | |
[ Voor 200% gewijzigd door xs4me op 23-02-2016 15:27 ]
Sharky schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:05:
spoiler:Ik vond het stukje waarbij hij Francis door z'n kop schiet en Colossus moet overgeven wel tamelijk briljant
spoiler:
dat had ik op de brug wanneer hij Collossus aanvalt en hij z'n polsen en benen breekt. 

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Brooklyn (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Rustige, sfeervolle film. Vond hem niet heel bijzonder, maar behandelt goed dat de Liefde zonder meer een opportune kant heeft. | |
Paddington (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Family | Runtime: 95 min | MPAA: PG Film gemaakt naar aanleidin van gelijknamige Beer uit de engelse kinderliteratuur. We hebben de Nederlandse versie gekeken (omdat Google Play schijnbaar bepaald aan de hand van je locatie dat je misschien wel alleen maar Nederlandse versies wil kijken.). Om te beginnen heeft deze film een niet heel bijster origineel verhaal. Het begint zoals het zou moeten wanneer Paddington vlucht uit zijn geboorte land naar London. Hij wordt daar opgenomen in het gezien Brown. Tot zover klopt het nog wel. Echter blijkt er een persoon te zijn die hem heel graag zou willen opzetten. Dit niet al te goede verhaal wordt goed gemaakt door de vele grappige situaties van de beer zelf. Wat mij opviel was dat de CGI in deze film echt ontzettend goed is. De beer lijkt, afgezien van de menselijke trekjes, echt in de omgeving te staan en er zijn bijna geen momenten waarin je kunt zien dat er met een groene wand is gespeeld. Een leuke familiefilm voor op de zaterdag avond.. | |
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R Wat een leuke film dit, geweldig. Ik heb regelmatig in een deuk gelegen om de vele verwijzigingen en opmerkingen. Dit is inderdaad 1 van de betere superhero films, juist omdat het een complete anti-held betreft die zich ook geen haar beter voordoet dan hij is. Geen enkele twijfel om mensen af te maken als dat beter uitkomt of als hij gewoon pislink is. Maar wat het vooral zo'n goede film maakt is het feit dat hij zichzelf geen moment serieus neemt en alles en iedereen op de hak genomen wordt, inclusief de hoofdpersoon zelf, zonder dat de film een parodie wordt. | |
Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13 Oude wijn in nieuwe zakken. Maar wat een supertoffe nieuwe zakken zijn dat!!! En de wijn smaakte nog steeds net zo goed als vroeger. Het plezier begon al bij de eerste tonen van de muziek en de scrollende tekst. Ik zat er gelijk middenin. Het verhaal herkauwt een aantal plotpunten uit de oude films, maar dat vond ik niet erg. Het was alsof je een oude vriend weer tegenkomt na lange tijd. Het was tof om oude personages weer te zien. En de nieuwe waren sympathiek. Alleen jammer dat iedereen zo snel na elkaar te ontmoeten ineens beste maatjes zijn. En dat het verhaal van Finn niet veel achtergrond had (waarom doet hij wat hij doet). spoiler: Ook raar dat hij het zo erg vindt om Stormtrooper te zijn, omdat hij weg is gehaald bij zijn familie, maar dat hij even later zonder blikken of blozen zijn mede Stormtroopers vermoord, waarvan velen hetzelfde als hij mee hebben gemaakt. Jammer dat ze daar helemaal geen aandacht aan hebben besteed. En ook raar dat Rey zo snel haar Jedi krachten kan gebruiken terwijl ze nooit heeft geweten dat ze ze had. Mijn vrouw, die ook mee was (onze eerste date zonder de kinderen. Romantische date spoiler: Ze wist niet precies hoe alle relaties tussen de oude personages in elkaar zaten. En waarom Leia voelde dat er wat met Solo was gebeurt. Ben nu wel helemaal benieuwd naar de volgende delen. Voor de nostalgische en happy feelings geef ik een acht. Misschien als het plot van Finn wat dieper was geweest, had ik een punt extra gegeven. En misschien nog een extra punt als spoiler: Ren niet zo een broekie was geweest, die niet echt intimiderend overkomt zonder masker. Maar misschien is dat juist de bedoeling van de makers geweest | |
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R Na Star Wars VII, zijn we gelijk naar Deadpool gegaan, om onze romantische date voort te zetten. Dit is één van de beste films van 2016 (vind ik...). Vanaf de eerste seconde lag ik al in een deuk. Dit is mijn soort humor. Lekker hard en politiek incorrect. spoiler: Grappen over kanker en blinde mensen, maar niet smakeloos. Ik kreeg zelfs bijna een brokje in mijn keel bij "The worse part about cancer isn't what it does to you, but what it does to the ones you love." Het aantal fourth wall breaks was precies genoeg. Ik heb de strips nooit gelezen, dus weet niet hoe vaak ie het daar doet. Jammer dat er wat inconsistenties in scènes zaten maar ik ben een mierenneuker (of 1 n. Je kan toch maar 1 mier tegelijk neuken? Als je pielemans zo klein zou zijn dan) wat dat betreft, dus dat mag de pret niet drukken. | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Pride and Prejudice and Zombies (2016) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Horror, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Als redelijke 'fan' van Pride and Prejudice moest en zou ik naar deze film. Een 19e eeuwse romance gecombineerd met zombies? Oh yes! De film blijft behoorlijk trouw aan het bronmateriaal, maar weet op een toffe manier de zombies te integreren in het verhaal. Het acteerwerk is prima, verhaal is reeds bekend, maar ze nemen zichzelf gelukkig niet al te serieus. Wat mij en mijn vriend zeker een geslaagde combinatie. Ik heb alleen niet de illussie dat het een succesfilm gaat worden.. Jammer, want ik ben stiekem ook best benieuwd naar Sense and Sensibility and Sea monsters | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R Eindelijk weer een actiefilm die gewoon tof was aan alle kanten. Dikke actie gecombineerd met dikke humor. Flink aantal keren lag de hele zaal dubbel van de ongeloofelijke (domme) acties van Mr. Pool. Heb me elke seconde van de film uitstekend vermaakt. Hou je van actie en van humor met daarnaast een hoog aantal referenties naar x-men en dergelijke en een enorme dosis zelfspot, dan is dit de film die wil moet zien! | |
Deadpool heeft inmiddels genoeg votes om in de IMDB top250 te staan, op nummer 57 of zo
This too shall pass
Ben laatst ook bij Deadpool geweest, en ja het is een verfrissende wind door Hollywood heen. Maar ik snap niet zo goed hoe het een 10/10 is. Behalve Deadpool is het acteerwerk niet echt van hoog niveau te noemen, het verhaal is zelfs voor mij vrij mager, de actiescenes waren niet spannend om later nog aan terug te denken en de bad guy is zoals altijd een kloon van de de held. Ik kom dan ook niet echt hoger dan een 7.4
De humor is wel leuk, maar voelde voor mij soms wel wat geforceerd en ook soms op het randje van voorspelbaar.
De humor is wel leuk, maar voelde voor mij soms wel wat geforceerd en ook soms op het randje van voorspelbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 22-02-2016 10:06 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Sicario (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R Sicario is in mijn ogen echt een goede film. Ik heb genoten van de manier waarop de film in beeld is gebracht. Het script is van goede kwaliteit en de film is spannend, goed geacteerd en verzorgd. Wellicht vinden sommige mensen de film wat traag verteld worden, maar ik vind dit bij de film passen. Een heerlijke film! | |
Léon: The Professional (1994) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Erg indrukwekkende film! Deze stond al lang op mijn lijstje om nog te bekijken. Ik heb de geremasterde extended edition gekeken. Werkelijk geen scene was overbodig. De film doet in sommige scene's in rap tempo van alles met je gevoel, naast de nodige actie die je in een film over een huurmoordenaar verwacht. Het verhaal is werkelijk prachtig in beeld gebracht met oog voor detail. Top film, must see! | |
[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 22-02-2016 12:53 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Voor mij is het een 10/10, omdat het de eerste film in misschien wel 20 jaar is, waarbij ik de hele film door aan het lachen was. Het is precies mijn humor. Lekkere zelfspot en grenzen van taboe opzoeken (voor Amerikaanse grenzen dan. Die zijn snel beledigd). Het tempo was goed en de special effects waren ok (behalve als CGI personen gaan springen, dan ziet het er ineens heel nep uit. Dat hebben ze nog steeds niet onder de knie). Ook de vechtscenes waren goed geschoten met af en toe een slomo en zonder cameraman met epileptische aanval. Niet heel spectaculair, maar beter dan die houterige gevechten uit de meeste Hollywood films.MrVegeta schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:04:
Ben laatst ook bij Deadpool geweest, en ja het is een verfrissende wind door Hollywood heen. Maar ik snap niet zo goed hoe het een 10/10 is. Behalve Deadpool is het acteerwerk niet echt van hoog niveau te noemen, het verhaal is zelfs voor mij vrij mager, de actiescenes waren niet spannend om later nog aan terug te denken en de bad guy is zoals altijd een kloon van de de held. Ik kom dan ook niet echt hoger dan een 7.4
Tuurlijk is het voorspelbaar. Maar onvoorspelbare films zijn schaars, dus dat is voor mij geen standaard vereiste om het leuk te vinden.
Voor een voorspelbare film moet je eens Divergent en deel 2 daarvan kijken. Mijn vrouw en ik hadden bij elke grote scene alles goed geraden wat de hoofdpersoon zou doen. Ik had wel 1 ding fout, maar die had mijn vrouw wel weer goed
Gister ook de trailer van deel 3 gezien en ik weet al hoe dat gaat eindigen. Maar voor de volledigheid zal ik die ook gaan kijken.
Tja, Deadpool, gisteren gezien in IMAX, gelukkig geen 3D.MrVegeta schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:04:
Daar ga je niet heen voor de subtiele verhaallijn, etc., maar om anderhalf uur flink vermaakt te worden.
Mission accomplished!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat zeg ik toch ook niet? Maar het is gewoon apart om te zien dat iedereen over het verhaal van Mad Max viel, en hier worden er met tienen gegooid.Ramzzz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:05:
[...]
Tja, Deadpool, gisteren gezien in IMAX, gelukkig geen 3D.
Daar ga je niet heen voor de subtiele verhaallijn, etc., maar om anderhalf uur flink vermaakt te worden.
Mission accomplished!
Heb jouw fout hersteldRamzzz schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:05:
[...]
Tja, Deadpool, gisteren gezien in IMAX, gelukkig geen 3D.
Daar ga je niet heen voor de subtiele verhaallijn, etc., maar om anderhalf uur flink redelijk vermaakt te worden.
Mission accomplished!
Tomorrow is not today!
Ik spreek je niet tegen, en geef zo'n film dan ook geen 10.MrVegeta schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:23:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet? Maar het is gewoon apart om te zien dat iedereen over het verhaal van Mad Max viel, en hier worden er met tienen gegooid.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
The Blue Lagoon (1980) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 104 min | MPAA: R Aardige film, waarvan ik niet meer wist of ik hem ooit helemaal gezien had. Toch nog maar eens opgezet. Hier en daar zakt de film flink door het ijs, vooral als er nogal lang ingegaan wordt op de problemen en uitdagingen van de puberteit en de ontluikende liefde tussen Richard en Emmeline. Dat had in veel minder tijd verteld kunnen worden. Af en toe spannend; soms ongemakkelijk; hier en daar charmant; maar uiteindelijk nooit heel sterk. Ik kom niet veel hoger dan een 6. Na het kijken van al die complete franchises, twijfel ik of ik wel deel 2 (uit 1991) en deel 3 (uit 2012) ga kijken. | |
Mja, het was toch wel te verwachten dat Deadpool buiten de actie en humor verder geen hoogstaand verhaal is? Dat is uit alles af te leiden, dus om het dan een lagere rating te geven om die redenen is wmb hetzelfde als The Sound of Music een 5 geven omdat er geen goede actie of vecht scenes in zaten.MrVegeta schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:04:
Je moet natuurlijk een rating baseren op wat je van een film kan verwachten, niet op basis van persoonlijke algemene voorwaarden.
Dit is al de tweede keer dat ik wordt geqoute met de melding dat ik niet een hoogstaand verhaal moet verwachten. Graag zie ik dan ook een quote waarin staat dat ik dat verwachtte. Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat ik het frappant vond dat Deadpool 10/10 krijgt, maar wanneer het bij Mad Max het geval was iedereen er over viel.momania schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Mja, het was toch wel te verwachten dat Deadpool buiten de actie en humor verder geen hoogstaand verhaal is? Dat is uit alles af te leiden, dus om het dan een lagere rating te geven om die redenen is wmb hetzelfde als The Sound of Music een 5 geven omdat er geen goede actie of vecht scenes in zaten.
Je moet natuurlijk een rating baseren op wat je van een film kan verwachten, niet op basis van persoonlijke algemene voorwaarden.
En dit is "wat vond je" topic, dus dat lijkt me toch vrij persoonlijk
Je zou in jouw geval The Sound of Music een slechte rating kunnen geven als de liedjes saai zijn oid. Die metafoor gaat niet echt op.
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 22-02-2016 23:40 ]
'IJs' verkeerd schrijven maar een klassieke instinker als 'puberteit' wel goed schrijvenJorgen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:40:
The Blue Lagoon (1980) [afbeelding] IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 104 min | MPAA: R Aardige film, waarvan ik niet meer wist of ik hem ooit helemaal gezien had. Toch nog maar eens opgezet. Hier en daar zakt de film flink door het eis, vooral als er nogal lang ingegaan wordt op de problemen en uitdagingen van de puberteit en de ontluikende liefde tussen Richard en Emmeline. Dat had in veel minder tijd verteld kunnen worden. Af en toe spannend; soms ongemakkelijk; hier en daar charmant; maar uiteindelijk nooit heel sterk. Ik kom niet veel hoger dan een 6. Na het kijken van al die complete franchises, twijfel ik of ik wel deel 2 (uit 1991) en deel 3 (uit 2012) ga kijken.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Ik vind het trouwens een enorm gave film. Misschien is het ook wel een soort jeugdsentiment, geen idee.
This too shall pass
Haha, wat een rare vergissing. Het is absoluut geen spelfout, maar hoe ik wel tot die schrijfwijze kwam? Er niet meer met mijn gedachten bij zijn, waarschijnlijk.
Ik heb zowel Mad Max en Deadpool gekeken (en die laatste ook een 10 gegevenMrVegeta schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:39:
[...]
Dit is al de tweede keer dat ik wordt geqoute met de melding dat ik niet een hoogstaand verhaal moet verwachten. Graag zie ik dan ook een quote waarin staat dat ik dat verwachtte. Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat ik het frappant vond dat Deadpool 10/10 krijgt, maar wanneer het bij Mad Max het geval was iedereen er over viel.
En dit is "wat vond je" topic, dus dat lijkt me toch vrij persoonlijk
Je zou in jouw geval The Sound of Music een slechte rating kunnen geven als de liedjes saai zijn oid. Die metafoor gaat niet echt op.
Mad Max had veel minder directe humor, had een setting die veel minder aansprak (deadpool bevindt zich in de 'echte" wereld) en persoonlijk heb ik Mad Max gewoon halverwege afgezet, omdat er gewoon weinig van te maken viel. Ik vond deadpool in de achtergrond zeker een verhaal hebben, en de absurditeit paste gewoon beter, en werd ook actief ingezet als de "fourth wall" werd doorbroken.
Je kunt die twee films niet vergelijken door alleen te zeggen 'beide waren actiefilms"
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat beide films weinig verhaal hebben, maar dat bij Mad Max iedereen daar over viel en bij Deadpool maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik ben overigens erg benieuwd naar wat voor verhaal jij bij Deadpool op de achtergrond zietJeroenneman schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:40:
[...]
Je kunt die twee films niet vergelijken door alleen te zeggen 'beide waren actiefilms"
Iedereen?MrVegeta schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:43:
maar dat bij Mad Max iedereen daar over viel
Volgens mij was (en ben) jij helemaal lyrisch over Mad Max, zoals er sowieso veel zeer enthousiaste reacties waren hier...dus dat 'iedereen' is natuurlijk onzin.
Op IMdB staat Mad Max gemiddeld op 8,2, waar Deadpool momenteel op 8,6 staat.
Daarbij zal Deadpool normaal gesproken nog gaan zakken, dus beide films zullen elkaar weinig ontlopen qua rating.
PS: Een film met iets dat op een verhaal lijkt heeft al meer verhaal dan Mad Max
[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 23-02-2016 14:04 ]
Ik bedoelde iedereen die zich negatief over de film uitlietBaseman77 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:02:
[...]
Iedereen?
Volgens mij was (en ben) jij helemaal lyrisch over Mad Max, zoals er sowieso veel zeer enthousiaste reacties waren hier...dus dat 'iedereen' is natuurlijk onzin.
Op IMdB staat Mad Max gemiddeld op 8,2, waar Deadpool momenteel op 8,6 staat.
Daarbij zal Deadpool normaal gesproken nog gaan zakken, dus beide films zullen elkaar weinig ontlopen qua rating.
PS: Een film met iets dat op een verhaal lijkt heeft al meer verhaal dan Mad Max
[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 23-02-2016 14:07 ]
Volgens mij was de reactie op Mad Max anders ook behoorlijk positief hoor, over 't algemeen. Van zowel critici als het publiek. Het simpele verhaal kwam wel 's voorbij als minpunt, maar de meeste kijkers rekenden de film daar niet sterk op af.MrVegeta schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:43:
[...]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat beide films weinig verhaal hebben, maar dat bij Mad Max iedereen daar over viel en bij Deadpool maakt het allemaal niet zoveel uit. Ik ben overigens erg benieuwd naar wat voor verhaal jij bij Deadpool op de achtergrond ziet.
Deadpool heeft een klein en vrij traditioneel verhaal voor een stripboekverfilming, en maakt dat goed met veel humor, actie, snelheid, charme en een trouwheid aan het karakter. Mad Max heeft een nog simpeler verhaal (een achtervolging), maar maakt dat goed met geweldige beelden, mooie actie, veel sfeer en de over-the-top elementen van de Mad Max-franchise.
Van beide is goed te verdedigen dat er punten afgetrokken mogen worden vanwege de niet diepgaande verhaallijn en karakters die niet zo uitgebreid verkend worden, maar van beide is ook te bepleiten dat deze films niet zozeer een diep verhaal of complexe karakterisering nodig hebben.
Het feit dat beide films op verhaalgebied niet heel veel doen is objectief correct, maar hoezeer je daar een punt van maakt is subjectief. Bij beide stoorde het mij niet, maar dat verschilt gewoon per persoon.
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R Dit is gewoon een leuke en originele superhero movie die zich zeker onderscheid van de standaard Marvel meuk. Ik snap alleen de hype niet helemaal, want zo goed en leuk is die ook weer niet. Persoonlijk vond ik bijv. Kick Ass een klasse beter. De oneliners zijn soms net te flauw om bij mij een goede impact te geven of me aan 't dijen kletsen brengt. De actie scenes zijn verder ook niet echt bijzonder, vooral meer vermakelijk. Dus het is vooral de humor en opvatting die 'm leuk maakt. Vermakelijk, maar 1 van de beste films ooit? Nee, dat niet. | |
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Gister John Wick gekeken. Ook over iemand die wraak wil nemen. Deze heeft nog minder verhaal, dan Deadpool. Voor een film die gaat over een huurmoordenaar die wraak neemt op andere criminelen, is de bodycount zeer laag. Ook gebeurt er niet veel. Hij gaat achter iemand aan en onderweg wordt hij lastig gevallen door het voetvolk van degene waar hij achteraan zit. Eigenlijk gewoon Deadpool zonder humor 3 puntjes voor het gebruik van verschillende vechtstijlen met en zonder wapens (dichtbij en veraf). 2 puntjes voor het redelijk in beeld brengen van de actie. Leuk voor als je ondertussen ook andere dingen aan het doen bent (surfen op het interweb of zo). | |
[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 23-02-2016 14:32 ]
American Psycho (2000) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R Deze maar eens gekeken omdat ie voorbij kwam op Netflix. Vond hem vermakelijk, heb de film in één ruk uitgekeken, maar was totaal niet voldaan toen de credits voorbij kwamen. Ik vond het eigenlijk maar een vage film, vermakelijk en regelmatig grappig, maar de echte ontknoping kwam er in mijn ogen niet. Gemiste kans, wat mij betreft. | |
Black Mass (2015) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: R Ik zag de trailer een tijd terug en werd laaiend enthousiast, een ouderwetse gangsterfilm met Depp als Whitey Bulger, in de trailer zag het eruit alsof dit helemaal goed ging komen! Des te groter was de teleurstelling nadat ik de film had gezien.... Echt werkelijk waar geen enkele memorabele scene, een flinterdun plot en Depp bleek toch ook wel tegen te vallen als Bulger als je m wat langer aan het werk zag dan in die kleine 2 minuten trailer... Gemiste kans, zou er ooit nog een ouderwets gangster-epos a la Scarface, The Godfather e.d. worden gemaakt? Ik ben er bang voor.... | |
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Goodfellas, The Departed?!?
Tomorrow is not today!
Casino.Spacey23 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:48:
Goodfellas, The Departed?!?
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.