Nee, ik had een beetje hetzelfde, wel heel veel top/bekende acteurs maar ik kon er niet echt inkomen, voor mij een 6.max schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:27:
Genereer je eigen UBB code review
Black Mass (2015) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R Oef....gisteren Black Mass gekeken...... Ontzettend traag, weinig karakterontwikkeling, same old same old dat we al tig keer in andere "maffiafilms" gezien hebben. Johnny Depp doet eigenlijk niet speciaals behalve dik in de makeup zitten....
Ik kon mijn aandacht er niet bij houden. Zal vast aan mij liggen dus ik ga hem binnenkort nog een keer kijken. Vandaar dat ik er ook nog geen punt aan hang.
Vaag[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Gisteren een uur van The Ridiculous 6 gezien. Daar blijft het bij voor mij. 5
Your Friendly Neighborhood Moderator
Not Another Teen Movie (2001) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: R Vooral leuk als je de films kent die geparodiëerd worden: - She's all that - Ten things I hate about you - American Pie - Cruel Intentions Normaal gesproken hou ik niet zo van die vreselijk clichématige amerikaanse humorparodieën maar deze vond ik eigenlijk best leuk. Misschien ook omdat de films die op de hak werden genomen ook jaren 90 films zijn, miskend jeugdsentiment | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zojuist Sicario gezien. Mooie, spannende, stoere, ruige film, maar ergens ook onbevredigend. Toch is de indruk groter dan het onbevredigende gevoel, dit is een film die wat mij betreft wel uren mag duren.
Ik geef m een 8.5.
Ik geef m een 8.5.
Ik had me voorgenomen om hem nog eens te kijken, maar kan me er niet toe zetten. Ook een mager zesje.Afvalzak schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:26:
[...]
Nee, ik had een beetje hetzelfde, wel heel veel top/bekende acteurs maar ik kon er niet echt inkomen, voor mij een 6.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Was op zich wel oké... maar was beter geweest met 2 uur ipv 3 soms net te langdradig.lj_tree schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:09:
gisteren met de vrouw naar The Hatefull Eight geweest. Ik ben fan van tarantino en vermaak me kostelijk met al zijn films. Tot op heden nog geen enkele film van hem gezien die ik niet goed vond. Ook deze beviel me uitermate goed, maar achteraf wel minder dan de rest. De beelden zijn briljant. onwijs dramatisch en de muziek werkt daar uitermate goed aan mee. Ik vermaak me goed met de dialogen, maar begrijp alle kritiek in de reviews ook wel. Het voelde soms (zelfs voor een fan) wat geforceerd. En na de film had ik het idee dat een aantal stukken de film wat onnodig lang maakte. Dit heb ik nog nooit gehad met zijn films. Reservoir dogs is bv ongeveer dezelfde opzet. Veel in een ruimte geschoten. Hier had ik het idee dat alle dialogen klopte en daarom de film ook geen seconde te lang was.
Nogmaals: ik vind het een goede film, maar snap alle kritiek ook wel. Ik vind het wel een van zijn mindere films.
Yep, kan rustig een half uurtje uitgeknipt worden.calsonic schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:37:
[...]
Was op zich wel oké... maar was beter geweest met 2 uur ipv 3 soms net te langdradig.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Generator doet het hier niet.....
.
Everest gezien. Beeld en geluid dik in orde. Verhaal ook, zeker omdat het waargebeurd is.... Maar ik kwam er niet echt lekker in. Je weet veel te weinig over de groep mensen en daardoor krijg je geen sympathie en binding met deze groep.
7 / 10
Everest gezien. Beeld en geluid dik in orde. Verhaal ook, zeker omdat het waargebeurd is.... Maar ik kwam er niet echt lekker in. Je weet veel te weinig over de groep mensen en daardoor krijg je geen sympathie en binding met deze groep.
spoiler:
Erg jammer, want het heeft genoeg potentie.Ik vond het bij geen één dode dan ook erg zeg maar. Vaak wist ik met de naam amper wie ze bedoelde, totdat je het gezicht dan ziet.
7 / 10
Ik vond het ook een hele verassing, herken precies wat je zegt maar t sfeertje.... ja zo mogen er meer komen.deBennie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:36:
Zojuist Sicario gezien. Mooie, spannende, stoere, ruige film, maar ergens ook onbevredigend. Toch is de indruk groter dan het onbevredigende gevoel, dit is een film die wat mij betreft wel uren mag duren.
Ik geef m een 8.5.
Ik had eigenlijk precies dezelfde voors en tegens, maar voor mij is dat onbevredigende gevoel meer van invloed geweest. Ik had het idee dat er nog 1 of 2 lagen aan intrige achter zouden moeten zitten, waardoor de film me uiteindelijk een beetje tegenviel. De setting en sfeer zijn top, het acteerwerk ook en er zit best wat spanning in, maar ik miste iets en de laatste akte vond ik onbevredigend. Geef 'm zelf een 7.deBennie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:36:
Ik geef m een 8.5.
Dit herken ik ook precies: de film doet veel goed maar de karakters zijn niet interessant genoeg. Er wordt te weinig binding met ze opgebouwd, waardoor het allemaal vrij afstandelijk blijft. Toch een redelijk spannende film met prachtige beelden, maar niet in alle opzichten een topper. Ook deze een zeventje wat mij betreft.StealthyPeanut schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:45:
Generator doet het hier niet......
Everest gezien. Beeld en geluid dik in orde. Verhaal ook, zeker omdat het waargebeurd is.... Maar ik kwam er niet echt lekker in. Je weet veel te weinig over de groep mensen en daardoor krijg je geen sympathie en binding met deze groep.spoiler:Erg jammer, want het heeft genoeg potentie.Ik vond het bij geen één dode dan ook erg zeg maar. Vaak wist ik met de naam amper wie ze bedoelde, totdat je het gezicht dan ziet.
7 / 10
The Hateful Eight vond ik, ondanks de overdreven lengte, toch wel erg goed. Toffe karakters en dialogen en een mooi mysterie in de zin dat je constant twijfelt wie nu bij wie hoort en dergelijke. Krijgt van mij een 8.
Mooi, dank!Webgnome schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:50:
Zou opgelost moeten zijn.
Goosebumps (2015) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Erg leuk concept, erg jammer van de uitvoering. Monsters die een stadje overnemen is misschien niet nieuw, maar de achtergrond ervan voor mij wel. Wat erg jammer was: het kinderachtige stuk aan het verhaal. Met name die sidekick van de hoofdpersoon met flauwe grappen, onlogisch niets-durven. In een echte situatie zou je hem zo snel mogelijk willen lozen want het hebt niets aan hem. Maar het is wel die sidekick en wat andere kinderachtigheden die de film voor mij wat verpesten. Dit had echt heel leuk kunnen zijn, als de schrijvers wat meer hun best hadden gedaan. | |
Spectre (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Meh. Lage verwachtingen en dat bleek terecht. Ach, mooie auto's en soms wat gadgets, maar verder weinig verhaal en weinig logica. Het hield bij mij een beetje op toen spoiler: Bond vanuit het busje, geboeid en met zak over hoofd, naar buiten gesleept wordt door twee sterke bewapende mannen - en hij kans ziet eentje neer te schieten, de ander uit te schakelen, zak van z'n hoofd te halen en touwen even breekt. Maar goed, het spektakel weet wat aandacht vast te houden. Zesje dus. | |
Burnt (2015) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R Leuke verrassing deze film! Deed mij denken en is wat te vergelijken met "Chef" en "The Hundred-Foot Journey". Film laat zien hoe iemand probeer terug te komen na aan lager wal geraakt te zijn. Genoeg mensen die aan hem twijfelen of tegenwerken en waar 'ie dus tegenin moet gaan om zich te bewijzen. Vergeleken met "Chef": deze film is wat 'sneller, wat meer spanning en snelheid. "Chef" is als een warm bad om in uit te rusten, "Burnt" is als een stormbaan. Afgezien daarvan: als je "Chef" leuk vond, kan je deze wellicht ook wel waarderen. | |
Ook zojuist gezien. Ben het wel eens met die namen inderdaad. De film moest even op gang komen, maar daarna ging het goed los.StealthyPeanut schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:45:
Generator doet het hier niet......
Everest gezien. Beeld en geluid dik in orde. Verhaal ook, zeker omdat het waargebeurd is.... Maar ik kwam er niet echt lekker in. Je weet veel te weinig over de groep mensen en daardoor krijg je geen sympathie en binding met deze groep.spoiler:Erg jammer, want het heeft genoeg potentie.Ik vond het bij geen één dode dan ook erg zeg maar. Vaak wist ik met de naam amper wie ze bedoelde, totdat je het gezicht dan ziet.
7 / 10
spoiler:
De foto's van de echte personen aan het einde was een goede toevoeging.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
The Revenant (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Mooi geschoten film met een diepe sfeer door de bijbehorende muziek. De film loopt langzaam, maar ik heb van het begin tot het eind geboeid gekeken. spoiler: Enige minpunt vind ik de de ietwat makkelijk manier waarop Glass de rivier doordobbert en toch nog gewoon leeft terwijl hij al zwaargewond is. Die kerkbel snapte ik ook niet. Al met al een film die wel het 2,5 uur kijken waard is en super geacteerd door DiCaprio & Hardy. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Verwijderd
Wil ik dit weten als ik de film nog niet gezien heb? Nee dus!RonaldDesigns schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:18:
The Revenant (2015) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R
Spoiler is aangepast gelukkig.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 17:26 ]
Verwijderd
Teleurstellend filmweekendje. Zowel IMDB: Spectre (2015) als IMDB: Bridge of Spies (2015) vielen in mijn ogen zwaar tegen. Beide zijn films waar de media mee wegloopt maar wat zijn ze allebei oersaai, lees langdradig. Snel vergeten wat mij betreft. Jammer!
Die laatste wil ik ook nog zien!Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:29:
Teleurstellend filmweekendje. Zowel IMDB: Spectre (2015) als IMDB: Bridge of Spies (2015) vielen in mijn ogen zwaar tegen. Beide zijn films waar de media mee wegloopt maar wat zijn ze allebei oersaai, lees langdradig. Snel vergeten wat mij betreft. Jammer!
AangepastVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:25:
[...]
Wil ik dit weten als ik de film nog niet gezien heb? Nee dus!
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Gisteren de film 'Straight Outta Compton' gezien: wat een heerlijke film!
Ik ben van '88, dus heb N.W.A. niet bewust meegemaakt. Vroeger - en af en toe nog steeds - wel veel 2Pac, Dre en Snoop Dogg geluisterd. In mindere mate Ice Cube.
Verwachtte een film met toffe muziek, maar misschien niet al te professioneel, groots of goed uitgewerkt. Ook bij de lengte van de film had ik mijn twijfels, maar uiteindelijk heb ik me geen moment verveeld.
Ik zat er meteen in, waande me even in Compton. Erg goede sfeer, tof neergezet. Ook is er goed gecast imho en was het natuurlijk tof wat tracks te horen en de velen bekende namen voorbij te zien komen. Het zal vast ook wat aangedikt zijn incl. een stukje PR (Dre en Cube regisseerden mee) maar ik heb in ieder geval genoten
Ik ben van '88, dus heb N.W.A. niet bewust meegemaakt. Vroeger - en af en toe nog steeds - wel veel 2Pac, Dre en Snoop Dogg geluisterd. In mindere mate Ice Cube.
Verwachtte een film met toffe muziek, maar misschien niet al te professioneel, groots of goed uitgewerkt. Ook bij de lengte van de film had ik mijn twijfels, maar uiteindelijk heb ik me geen moment verveeld.
Ik zat er meteen in, waande me even in Compton. Erg goede sfeer, tof neergezet. Ook is er goed gecast imho en was het natuurlijk tof wat tracks te horen en de velen bekende namen voorbij te zien komen. Het zal vast ook wat aangedikt zijn incl. een stukje PR (Dre en Cube regisseerden mee) maar ik heb in ieder geval genoten
Je weet dat de film gebaseerd is op Goosebumps een griezelboek voor kinderen van R.L. Stine? Dan snap je meteen dat het niet te eng mag worden en dat het dus was kinderlijker blijft. Ik vond het in ieder geval wel een vermakelijke film.vanaalten schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:32:
[...]
Goosebumps (2015) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Erg leuk concept, erg jammer van de uitvoering. Monsters die een stadje overnemen is misschien niet nieuw, maar de achtergrond ervan voor mij wel.
Wat erg jammer was: het kinderachtige stuk aan het verhaal. Met name die sidekick van de hoofdpersoon met flauwe grappen, onlogisch niets-durven. In een echte situatie zou je hem zo snel mogelijk willen lozen want het hebt niets aan hem. Maar het is wel die sidekick en wat andere kinderachtigheden die de film voor mij wat verpesten. Dit had echt heel leuk kunnen zijn, als de schrijvers wat meer hun best hadden gedaan.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
"When you grow up your heart dies"
Chef (2014) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R![]() ![]() ![]() Lekkerste feelgood film van de laatste jaren als je het mij vraagt. | |
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Meen je dit nu serieus?vanaalten schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:32:
[...]
Mooi, dank!
Goosebumps (2015) [afbeelding] IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Erg leuk concept, erg jammer van de uitvoering. Monsters die een stadje overnemen is misschien niet nieuw, maar de achtergrond ervan voor mij wel.
Wat erg jammer was: het kinderachtige stuk aan het verhaal. Met name die sidekick van de hoofdpersoon met flauwe grappen, onlogisch niets-durven. In een echte situatie zou je hem zo snel mogelijk willen lozen want het hebt niets aan hem. Maar het is wel die sidekick en wat andere kinderachtigheden die de film voor mij wat verpesten. Dit had echt heel leuk kunnen zijn, als de schrijvers wat meer hun best hadden gedaan.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Wat informatie voor je:
Goosebumps
Het is een serie kinderboeken, obviously is het dan kinderachtig
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
sjaool schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:23:
[...]
Je weet dat de film gebaseerd is op Goosebumps een griezelboek voor kinderen van R.L. Stine? Dan snap je meteen dat het niet te eng mag worden en dat het dus was kinderlijker blijft.
Ah ja, maar het verandert mijn score niet. Ik zie een film voorbij komen, kijk de IMDB beschrijving en op basis daarvan kijk ik. Voor mij, als volwassene, was 'ie te kinderachtig. Geen punt, gewoon de verkeerde doelgroep - prima als anderen zich er beter in kunnen vinden.corset schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:30:
[...]
Meen je dit nu serieus?
Wat informatie voor je:
Goosebumps
Het is een serie kinderboeken, obviously is het dan kinderachtig
Dit weekend legend met Tom hardy gezien. Een totaal onzichtbare film / flop in de bioscoop? Best coole gsngsterfiln in elk geval! 7,5 hele leuke 60s muziek /soundtrack trouwens!
Daarnaast ook bridges of spies, die vond ik ook vermakelijk. 7,5
Daarnaast ook bridges of spies, die vond ik ook vermakelijk. 7,5
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Mooie landschappen, mooie productie, maar vraag me toch af waar de "buzz" voor nodig is. Ja ik gun Caprio zijn Oscar, doe maar hiervoor, Hardy ook sterk, maar van beide prestaties vind ik het geen onomstotelijke prijs. | |
Our Brand Is Crisis (2015) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: R Best een vermakelijke film. Helaas probeert de film er ook nog iets van moraal in te verwerken wat ik niet echt een succes vond. Bullock acteert weer prima maar de uitwerking van het feit dat ze nogal wat psychotische problemen heeft (gehad) vond ik niet sterk. Thorton doet het wel ok maar de wisselwerking tussen Bullock en Thorton vond ik vrij slapjes. | |
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Paar filmpjes gekeken laatste weken:
- Bridge of Spies: goeie film, boeiende geschiedenis die goed verteld werd. Opvallend weinig klassieke sentimentele Spielberg-momentjes (mogelijk omdat script medegeschreven is door de Coen brothers?) wat een plus is. 8.5
- The Revenant: knap gemaakte film, zonder enige twijfel. Maar kwa verhaal en concept niet zo bijzonder toen ik er een dag later (als de eerste indrukken wat gezakt zijn) over nadacht. Acteerwerk gewoon sterk degelijk vakwerk wat je van de uitstekende cast mag verwachten. Maar leadactor-Oscarwinstwaardig? Eigenlijk niet. Maar DiCaprio verdient dat beeldje wel een keer, dus waarom nu niet? 7.5
- Spectre: matige film. Wellicht niet eerlijk maar bij een Bond-film liggen mijn eisen wat hoger dan als ik ga zitten voor een doorsnee actiefilm. Craig en de rest van de cast doen het op zich prima, acteursregie was degelijk, maar het verhaal en ook hoe het meestal getoond werd - zeker de actie - was simpelweg saai, ondanks alle referenties naar de oude Bonde films. Omdat ik net niet in slaap viel een mager 6je.
- The Martian: topfilm. Trof heel goed de sfeer die ook het boek had en waardoor het boek werkte. Uiteraard kon de film minder (technische) details en hindernissen van Watney laten zien maar dat was zelden een probleem - enige minpuntje daarvan was dat mogelijk sommige kijkers bepaalde keuzes van Watney, de NASA en andere betrokken minder goed begrepen en mogelijk daardoor onzinnig of onrealistisch vonden terwijl het juist afgewogen of gedwongen keuzes waren. Ik heb wel detailkritiek, maar dat zijn de bekende #spijkersoplaagwater dus laat ik hier achterwege. 9.
- Bridge of Spies: goeie film, boeiende geschiedenis die goed verteld werd. Opvallend weinig klassieke sentimentele Spielberg-momentjes (mogelijk omdat script medegeschreven is door de Coen brothers?) wat een plus is. 8.5
- The Revenant: knap gemaakte film, zonder enige twijfel. Maar kwa verhaal en concept niet zo bijzonder toen ik er een dag later (als de eerste indrukken wat gezakt zijn) over nadacht. Acteerwerk gewoon sterk degelijk vakwerk wat je van de uitstekende cast mag verwachten. Maar leadactor-Oscarwinstwaardig? Eigenlijk niet. Maar DiCaprio verdient dat beeldje wel een keer, dus waarom nu niet? 7.5
- Spectre: matige film. Wellicht niet eerlijk maar bij een Bond-film liggen mijn eisen wat hoger dan als ik ga zitten voor een doorsnee actiefilm. Craig en de rest van de cast doen het op zich prima, acteursregie was degelijk, maar het verhaal en ook hoe het meestal getoond werd - zeker de actie - was simpelweg saai, ondanks alle referenties naar de oude Bonde films. Omdat ik net niet in slaap viel een mager 6je.
- The Martian: topfilm. Trof heel goed de sfeer die ook het boek had en waardoor het boek werkte. Uiteraard kon de film minder (technische) details en hindernissen van Watney laten zien maar dat was zelden een probleem - enige minpuntje daarvan was dat mogelijk sommige kijkers bepaalde keuzes van Watney, de NASA en andere betrokken minder goed begrepen en mogelijk daardoor onzinnig of onrealistisch vonden terwijl het juist afgewogen of gedwongen keuzes waren. Ik heb wel detailkritiek, maar dat zijn de bekende #spijkersoplaagwater dus laat ik hier achterwege. 9.
Ik ben het eens met jullie beide goede film maar je mist iets voelt niet compleet. Alsof er een laag mist of een paar in het verhaal.douwe.nl schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:52:
[...]
Ik vond het ook een hele verassing, herken precies wat je zegt maar t sfeertje.... ja zo mogen er meer komen.
Ik kan me goed vinden in de woorden van meerderen hier...Di Caprio is heel goed in The Revenant (evenals Hardy trouwens), maar ook ik gun hem vooral die eventuele Oscar. Qua acteerwerk heeft hij in vorige films wel eens nog meer indruk gemaakt. Wat dat betreft heeft hij altijd wat pech met geweldige concurrentie.
Hier ben ik het helemaal mee eens, heel treffend omschrevenvanaalten schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:32:
Leuke verrassing deze film!
Deed mij denken en is wat te vergelijken met "Chef" en "The Hundred-Foot Journey".
Film laat zien hoe iemand probeer terug te komen na aan lager wal geraakt te zijn. Genoeg mensen die aan hem twijfelen of tegenwerken en waar 'ie dus tegenin moet gaan om zich te bewijzen.
Vergeleken met "Chef": deze film is wat 'sneller, wat meer spanning en snelheid. "Chef" is als een warm bad om in uit te rusten, "Burnt" is als een stormbaan. Afgezien daarvan: als je "Chef" leuk vond, kan je deze wellicht ook wel waarderen.
Gisteren bridge of spies gezien. Een typische Spielberg film, nergens rauw maar volledig met een zacht glanzend spielberg sausje overgoten. Vond het een beetje een rare film, beetje hak-op-de-tak, zo worden mij de beweegredenen van de advocaat niet helemaal duidelijk en
Nee, ben niet onder de indruk van deze film, een 6.
spoiler:
snap ik niet waarom ze een duitse acteur nemen voor het karakter Vogel terwijl hij in de film totaal niet duits overkomt. Ik weet toevallig dat t om een duitser gaat, maar weet je t niet, dan zal je dat ook aan niets merken. Doe dan gewoon een amerikaan. En de overval van de bende vond ik wel heel erg gladjes.
Nee, ben niet onder de indruk van deze film, een 6.
De beweegreden van de advocaat is niets meer of minder dan dat het zo'n enorme goedzak is. Spielberg heeft zijn vertrouwen in de mensheid klaarblijkelijk nog niet verloren. Op het einde loopt Bridge of Spies over van het sentiment (he bah, moet dat nou!?) maar verder vond ik het een genietbare film. Jammer alleen van de overdreven sentimentele goedzakkerigheid.deBennie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:28:
Gisteren bridge of spies gezien. Een typische Spielberg film, nergens rauw maar volledig met een zacht glanzend spielberg sausje overgoten. Vond het een beetje een rare film, beetje hak-op-de-tak, zo worden mij de beweegredenen van de advocaat niet helemaal duidelijk en
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Had me voorgenomen om ook hier wat korte reviews van films te posten, en wat regelmatiger.. Ik post ze op andere sites, maar in batches om de maand, en dan ga ik niet uitgebreid in op de films. Ik denk dat de gemiddelde review toch wat korter wordt dan onderstaand, maar toch. Ben benieuwd of ik 't volhou!
En dank aan Webgnome voor de posters!
Even snel de andere films die ik deze maand gezien heb:
Joy ♥♥♥♥♥
Star Wars: the force awakens ♥♥♥♥♥ (repeat viewing)
The hateful eight ♥♥♥♥♥
The hunger games: Mockingjay part 2 ♥♥♥♥♥
En voor de geïnteresseerden, m'n favorieten van 2015:
Réalité / Laggies / Guns & talks / No men beyond this point / Frank / Still Alice / The imitation game / Song of the sea / Shaun the sheep movie / The guest / Turbo kid / Blade runner (the final cut) / The one I love / Inside out / The case of Hana & Alice / The Martian / Cop car / The lobster
En enkele van m'n bijna favorieten:
Magical girl / Phoenix / Sicario / Le tout nouveau testement / The final girls
En dank aan Webgnome voor de posters!
Even snel de andere films die ik deze maand gezien heb:
Joy ♥♥♥♥♥
Star Wars: the force awakens ♥♥♥♥♥ (repeat viewing)
The hateful eight ♥♥♥♥♥
The hunger games: Mockingjay part 2 ♥♥♥♥♥
En voor de geïnteresseerden, m'n favorieten van 2015:
Réalité / Laggies / Guns & talks / No men beyond this point / Frank / Still Alice / The imitation game / Song of the sea / Shaun the sheep movie / The guest / Turbo kid / Blade runner (the final cut) / The one I love / Inside out / The case of Hana & Alice / The Martian / Cop car / The lobster
En enkele van m'n bijna favorieten:
Magical girl / Phoenix / Sicario / Le tout nouveau testement / The final girls
The big short | ♥♥♥♥♥ | trailer | imdb | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Make lovecraft not warcraft.
The Last Witch Hunter (2015) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Een film met Vin Diesel, Frodo en Alfred. Vin Diesel reed steeds in een dikke auto rond en vocht met verrimpelde vrouwen. Meerdere keren ging het niet zoals het zou moeten gaan en zat ik te wachten tot Alfred Batman zou inschakelen of dat Gandalf keam om Frodo te waarschuwen. Het zou de film in ieder geval een stuk leuker hebben gemaakt. In tegenstelling tot dat ging Vin Diesel steeds min of meer naar het hiernamaals, zag zijn verloren vrouw en kind daar en kreeg te horen dat het zijn tijd nog niet was. Vin Diesel ging weer verder vechten met verrimpelde vrouwen. The end | |
Jouw review omschrijft precies wat ik van The Big Short vond. Gisteravond geweest en ook ik weet heel weinig van de financiële markten en daarom was de bijna Jip en Janneke-achtige uitleg (door bekende personen inderdaadSméagol schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:48:
...Review van The Big Short...
Of het nu echt een aanrader is..? Tja, je moet er wel een beetje voor open staan. Ondanks de humoristische ondertoon is het een vrij droog verhaal, maar ik heb er zeker van begin tot eind van genoten.
Ben het rijtje met Oscarnomitaties voor beste film en beste hoofdrollen zoveel mogelijk aan het afwerken. Gister daarom Bridge of Spies gezien van Steven Spielberg met Tom Hanks. Film was wel oké, mooie muziek en goede sfeer maar miste af en toe wat spanning. Ook leuk om te zien dat de Coen brothers hebben meegeschreven aan het script.
Creed (2015) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Creed is een film geregisseerd door Ryan Coogler. Met onder andere Michael B. Jordan, Sylvester Stallone en Tessa Thompson. Creed speelt zich af in het zelfde universum als de Rocky Franchise. Maar in plaats van Rocky volgen we Adonis, de zoon van bekend boxer Apollo Creed, als hij alles aan de kant schuift om te gaan boxen. Zijn reis brengt hem naar Philadelphia, waar hij opzoek gaat naar Rocky Balboa om te vragen of hij hem wil trainen. Nu kunnen we Fantastic 4 wel van Jordan zijn IMDB lijst afhalen, sorry alvast voor het ophalen van onderdrukte herinneringen, want deze film maakt alles weer goed. Adonis is een goed geschreven karakter, maar Michael B. Jordan levert ook een top prestatie. Het karakter word duidelijk opgezet een gaande weg leven we met hem mee, iedere stoot die hij uitdeelt maar ook weer vangt, wij zijn erbij. Adonis, een jongen met een moeilijke jeugd die het in de box wereld wil maken. Maar onder een andere naam, omdat hij bang is de titel ‘de Zoon van’ te krijgen. Getraind door aartsvijand, uitgegroeid tot beste vriend van Apollo, Rocky Balboa probeert hij zo goed mogelijk te worden. En staan we even gespannen als hem in de ring. Maar we hebben ook Sylvester Stallone nu niet in de ring maar erbuiten. En Holy Shit wat doet hij dat goed. Nu we hem de afgelopen jaren alleen maar als een ouwe vent hebben zien lopen in The Expendables, is het zeer verfrissend om te zien dat hij het nog echt in zich heeft. Hij weet zijn klassieke rol weer snel op te pakken, en een mentor/vader rol neer te zetten voor Creed. Ook is het niet zo dat hij alle spotlights van Jordan weg kaapt, hij weet wanneer het zijn moment is, maar laat ook genoeg ruimte over voor zijn tegenspeler. En als de mannen een motivatie voor beiden zijn en er wederzijdse respect is raken de twee al snel emotioneel gehecht aan elkaar. En dat is waar de film een hele andere snaar weet te raken, net als Rocky is het niet zomaar een sport film maar zit er ook wat emotionele waarde aan. Dat is dan ook wat de film extra spannend maakt maar ook de gevechten in de ring nog even dat extra zetje geven. We raken geïnvesteerd in het verhaal, en de karakters. De vechtscenes zijn daarbij ook een stukje magie apart. Het lijkt allemaal alsof het in een shot gefilmd is. Dat maakt alles nog intenser, maar geeft ons ook het gevoel dat we er daadwerkelijk bij zijn. Daardoor zitten we zwijgend te kijken als er klappen worden gevangen, maar juichen we extra hard als ze uitgedeeld worden. Verwacht niet een typisch ‘Box filmpje’ te kunnen kijken, lekker onderuit gezakt met je popcorn erbij, deze film zou je dan namelijk teleurstellen of verbazen. De film heeft de lagen die het nodig heeft, en weet je mooi en goed op ieder punt te raken. Een meesterlijke Stallone die alles geeft wat hij heeft op zijn ouwe dag, en een topper van een Jordan die steeds meer en meer aan je blijft kleven. Dit duo zet een fantastisch staaltje acteerwerk neer. En de crew erom heen laat alles uiteindelijk mooi op zijn plek vallen. Deze film zal het huilen je naderstaan dan het lachen, en zal op zijn eigen manier een litteken achterlaten. Wat mij betreft kom maar op met dat vervolg. | |
Revenant heb ik vandaag in de bios gezien. Tja , geen topfilm maar gewoon een goede degelijke film.arsimo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:51:
Paar filmpjes gekeken laatste weken:
Ik hoor dat het verhaal wat langzaam gaat maar daar ben ik het niet eens mee. Zeker niet voor een western.
Op zich gebeurt er genoeg, probleem is alleen dat (tenminste bij mij) het niet zo is dat je op het puntje van je stoel zit. Film is goed maar mist net datgene wat je moet raken om echt een topfilm te zijn.
Ook vond ik sommige dingen voorspelbaar. 7.5 was ook mijn cijfer
Voor mij was dit de samenvatting van de Revenant
Was wel benieuwd hoe de film zou aflopen, dus wel de 160 minuten vol gemaakt. Vond het alleen echt geen hoogvlieger.
Maar Birdman vond ik echt helemáál niks aan. Knap gemaakt als je het leest, maar de film/het verhaal vind ik niet echt boeiend. En toch heeft die film dé oscar gewonnen.
spoiler:

En dat herhaalt zich dan een paar keer.

En dat herhaalt zich dan een paar keer.
Was wel benieuwd hoe de film zou aflopen, dus wel de 160 minuten vol gemaakt. Vond het alleen echt geen hoogvlieger.
Maar Birdman vond ik echt helemáál niks aan. Knap gemaakt als je het leest, maar de film/het verhaal vind ik niet echt boeiend. En toch heeft die film dé oscar gewonnen.
Bij Birdman ben ik in slaap gevallen. Maar vond de rol van Leonardo toch wel erg goed, nu na een week terugkijkend.
Inside Out (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Fantastiche nieuwe Disney / Pixar film over de geest van een 11-jarig meisje. Voor de kleintjes is het een avonturenfilm met grappige poppetjes in leuke kleurtjes; voor volwassenen is het een mooi verhaal met diepere lagen en betekenissen. De verschillende delen van de geest vonden we erg leuk vormgegeven en we hebben dan ook ontzettend genoten van deze film. Joy en Sadness stelen de show, maar ook Bing Bong is een erg leuk personage. | |
The Martian (2015) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Ik heb het boek nog liggen en dat ga ik zeker een keer lezen. De film is werkelijk fantastisch. Prachtige beelden van Mars aangevuld met spannende pogingen om Watney te redden vanaf onze Aarde. Wat mij betreft zou Matt Damon een Oscar mogen krijgen voor zijn rol en zijn nominatie is dan ook meer dan terecht. Vergelijk ik deze film met de vorige 2 grote space-movies - Gravity en Interstellar - dan vind ik deze denk ik nog het beste. Wij hebben geregeld op het puntje van onze stoel gezeten. Klasse! | |
Even wat minder films van mijn kant de laatste tijd... Positieve veranderingen!
Ik heb wel weer zin in een filmreeks. Ik twijfel over Mission Impossible en nog wat andere dingen. Ga vanavond of morgen denk ik wel weer een keuze maken.
Gedaan!Webgnome schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:10:
Voor de posters van dit topic: Graag uw input
Over het algemeen trouwens erg tevreden over je ubbgenerator en de support die je erop verleent. Complimenten!
Vind zelf Interstellar net wat beter. Dat vind ik persoonlijk echt een mindfuck. Maar The Martian ook echt een geweldige film!Vergelijk ik deze film met de vorige 2 grote space-movies - Gravity en Interstellar - dan vind ik deze denk ik nog het beste.
Ik heb de film gisteren gezien en het is inderdaad een goede film maar het optreden van Damon vind ik niet echt Oscar waardig.Jorgen schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:25:
Wat mij betreft zou Matt Damon een Oscar mogen krijgen voor zijn rol en zijn nominatie is dan ook meer dan terecht.
Hij doet het wel goed maar ik krijg er een beetje een Matt Damon die Matt Damon speelt gevoel bij... zo gewoontjes.
Er zijn een aantal mensen die de nominatie eerder verdient hadden

Smiling as the shit comes down...
Ik vond de mindfuck juist het tegenvallende gedeelte, terwijl ik de rest echt heel gaaf vond.Grudgie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:50:
[...]
Vind zelf Interstellar net wat beter. Dat vind ik persoonlijk echt een mindfuck. Maar The Martian ook echt een geweldige film!
Ik heb The Revenant nog niet gezien, dus ik kan niet oordelen over de prestaties van Leonardo DiCaprio, maar ik vond Matt Damon echt ontzettend sterk en geloofwaardig acteren. Zijn emoties kwamen heel oprecht/echt over. Ik vond de film in elk geval prachtig en dat komt voor een groot deel op het conto van Damon.ScrooLoose schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:55:
[...]
Ik heb de film gisteren gezien en het is inderdaad een goede film maar het optreden van Damon vind ik niet echt Oscar waardig.
Hij doet het wel goed maar ik krijg er een beetje een Matt Damon die Matt Damon speelt gevoel bij... zo gewoontjes.
Er zijn een aantal mensen die de nominatie eerder verdient hadden
Ik vind The Martian vooral ook goed omdat het eens een keer gewoon een film met een main verhaal is, en er verder geen drama gezeik in voorkomt. Mensen die verliefd worden, ruzies, en van dat soort bla bla..
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Elite Squad (2007) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Het is weer zaterdag avond en dan is het eigenlijk altijd wel film avond bij ons. De opdracht was simpel: Kies een film uit de todo list van Netflix uit. Per toeval bij deze film uitgekomen. En wat een dijk van een film zeg. Als je een zwak hart hebt of niet tegen (politie)geweld kunt dan raad ik af om deze film te kijken. Het is geen geheim dat de politie in Brazilië nogal corrupt is en dat Rio bekend staat om zijn krottenwijken. Dat daar dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen mag ook geen verrassing zijn. De film verteld het verhaal over de kapitein van de elite eenheid in deze stad. Deze eenheid, bestaande uit 100 man, wordt ingezet op het moment dat de gewone politie het niet meer aan kan. En dat is, als we de film mogen geloven, ongeveer elke dag wel. Omdat de kapitein vader wordt en het werk zijn tol begint te eisen zoekt hij een vervanger en dat is nog lang niet zo makkelijk. Wat de film zo goed maakt is, naast het goede camera werk, dat er Portugees gesproken wordt en je stiekem toch erg goed moet opletten wie wie is en wat zijn / haar rol is in het verhaal. Het is een beetje een rommelig geheel. Ik denk dat dat komt door het cultuurverschil (zuid Amerika , temperament? ). Echter, dat maakt de film juist goed. Zoals het bij dit soort films wel vaker gebeurt beginnen we ook hier bij het einde van de film en werken we naar het begin. Dat gaat heel vaak niet goed maar bij deze is het zeer goed uitgewerkt. spoiler: In het begin van de film denk je namelijk nog dat de twee agenten die met een sniper rifle iemand neer schieten zo corrupt zijn als maar kan . Dat blijkt toch even iets anders in elkaar te steken. Wat ik wel jammer vond is: spoiler: De mentale problemen van Nascimento worden niet heel erg goed uitgewerkt. Heeft hij stress aanvallen? Paniek aanvallen? of iets anders. En wat is precies de oorzaak. Is dat de stress of is dat een lichamelijke kwaal? Als ook maar een 10% waar is van wat er in deze film allemaal gebeurt dan ben ik blij dat ik niet in Rio woon. | |
Direct ook maar deeltje 2 gaan kijken dan Webgnome. Die is gewoon nog beter!
Voor mij zijn Tropa de Elite 1 en 2 iig in de top lijstjes van foreign films.
Voor mij zijn Tropa de Elite 1 en 2 iig in de top lijstjes van foreign films.
Maar is dat niet wat een groot acteur groot maakt? Zoveel mogelijk bij zichzelf blijven waardoor het niet als acteren overkomt. Zoals Philip Seymour Hoffman.ScrooLoose schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:55:
[...]
Ik heb de film gisteren gezien en het is inderdaad een goede film maar het optreden van Damon vind ik niet echt Oscar waardig.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Star Wars: The Force Awakens (2015) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13 Minst beroerde episode van de star wars reeks. In tegenstelling tot de andere films is hier geen kinderachtig gedoe te bekennen. Het verhaal is flinterdun zoals verwacht, maar de graphics zijn mooi ook al had er nog meer met het 3D-effect mogen worden gespeeld. Darth Vader is wel een betere kerel dan de slapjanus die we hier zien. De film is van het begin tot het eind leuk, maar het snoepje wat ik tijdens de film at deed op een gegeven moment pijn aan mijn tong. Om het snoepje extra lekker te maken zitten er van die zure korrels op, helaas hebben die als neveneffect dat ze je smaakpapillen om zeep helpen. Regeneratie is dus gewenst, gelukkig duurt dit slechts een dag. Verder is deze film simpelweg wat de star trek films zijn van de zelfde figuur: een hoop fraaie computergraphics, een hoop spektakel, een hoop lawaai en een onzinnig verhaal. Prima film voor een avondje uit dus. | |
Is dit een analogie op de film die ik niet begrijp of had je inderdaad letterlijk last van je snoepje tijdens de film?De film is van het begin tot het eind leuk, maar het snoepje wat ik tijdens de film at deed op een gegeven moment pijn aan mijn tong. Om het snoepje extra lekker te maken zitten er van die zure korrels op, helaas hebben die als neveneffect dat ze je smaakpapillen om zeep helpen. Regeneratie is dus gewenst, gelukkig duurt dit slechts een dag.
Ik had echt last van het snoepje, ik maak geen grappen over dat soort serieuze dingen.Viccers schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:37:
[...]
Is dit een analogie op de film die ik niet begrijp of had je inderdaad letterlijk last van je snoepje tijdens de film?
Bridge of Spies (2015) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13 Mijn verwachtingen waren hoog voor deze film. De koude oorlog spreekt mij erg aan en ook Tom Hanks kan mij altijd erg boeien. Ik verwachtte een kat-en-muisspel-achtige thriller maar kreeg een saai verhaal. Voor mij was de film ongeveer zo: spoiler: Advocaat verdedigt spion goed onder het mom: we kunnen hem nog gebruiken! Gary Powers wordt gevangen genomen door de Soviets, Student wordt per ongeluk gevangen gezet in de DDR, USA denkt: 'Ha! Wij hebben een spion van de USSR, we gaan ruilen maar laten een burger onderhandelen', Advocaat wordt er op afgestuurd en krijgt over de student te horen dat die ook gevangen zit, Advocaat verliest z'n jas na een gladde overval: brrrr, koud! DDR zegt: je maakt een dubbele ruil! Mag niet! Grrr Advocaat zegt: ik houd m'n poot stijf! Grrr! DDR zegt: okeee, nou vooruit dan maar. Ruil vindt plaats. Einde. Spoiler maar even weggewerkt. Goed geacteerd, aardig waarheidsgetrouw maar er zat zó weinig spanningsopbouw in. Dat maakte het wel erg saai om naar te kijken. | |
[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2016 18:01 ]
If it aint fixed, it's broken.
@tjebakka, je review is één grote spoiler, maar of dat nou zo'n probleem is bij deze film? Het verhaal pas prima in een journaal bericht van 2:30.
Verwijderd
Black Mass (2015) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R Een ieder die last heeft om in de avond moeilijk in slaap te komen zeg ik, kijken! Ieder ander die een goede film wil zien, deze overslaan. Verhaal niet boeiend, acteurs (zelfs Depp) slecht (niveau B-film).en zoooooooo traag. Ik ging tijdens de film zelfs andere dingen doen. Totale verspilling van tijd, geld en moeite. Lang geleden dat ik zo'n slechte film heb gezien. | |
From Dusk Till Dawn (1996) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R Ah From Dusk Till Dawn. Heerlijk na Twilight vampieren en dat soort spul gewoon weer het oude monster van de films. Een heerlijke film, zoals meeste hem hier kennen, met karakters die zeker niet de gewoonste zijn. Bijna elke karacter heeft wel wat rare quirks. Om maar niet te beginnen met hoe de film begint met de twee broers en hun gijzelnemer. Even wat anders weer. Om daarna de family erbij de krijgen die een reis naar hell krijgen, of nu ja Mexico. En daar begint het natuurlijk pas bij de Titty Twister. Brilliant gewoon, lekker rauw en confronterend. En zowel een heerlijke actie film als een film met karakters die je niet vaak te zien krijgt. En de vampieren? Gewoon pure monsters! | |
There is no place like ::1
The Boy (2016) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Het eerste halfuur dacht ik: Weer zo'n standaard bezeten pop film. Daarna werd de film wat beter, en af en toe deed hij me zelfs even aan The Others denken qua spannings opbouw, maar dat gevoel was bij lange na niet constant aanwezig. Het laatste halfuur wil de film dan weer een soort mislukte slasher worden, wat niet al te best lukt. Het einde is veel te voorspelbaar. Was dit een goede horrorfilm? Nee, was verdomd weinig horror aan. Voor wat er in beeld komt had het een PG13 kunnen zijn. Bij vlagen is het wel een goede thriller, maar zoals gezegd probeert de film soms een slasher te lijken, wat niet werkt als er zo weinig slachtoffers vallen. Maar het was ook zeker niet de slechtste "horror"film die ik de afgelopen jaren gezien heb. Nu van de week eens zien of ik tijd kan vinden om Creed en 5th Wave te kijken. | |
The 5th Wave (2016) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 The 5th Wave is een verfilming van het gelijknamige boek geregisseerd door J.Blakeson. Met onder andere Chloë Grace Moretz, Nick Robinson en Liev Schreiber. Alweer een ander ‘jong volwassen’ apocalyptische film, waar we er tegenwoordig nog niet genoeg van hebben, met natuurlijk het speciale ingrediënt een boek. Deze keer zijn de aliens van Disctrict 9 hier met een missie, het uitroeien van de menselijke bevolking. En dat doen deze aliens oftewel ‘de andere’ genoemd, wedden dat ze daar lang over hebben moeten nadenken, met zogenaamde ‘waves’. De eerste wave zorgt ervoor dat alle elektriciteit ermee stopt auto’s doen het niet meer, vliegtuigen storten neer, geen stromend water en natuurlijk geen mobiele service en internet een typische zondag dus. Maar daarna komt wave 2 die voor de vernietiging zorgt en wat kan je daar beter voor gebruiken dan waar de aarde voor 70% uit bestaat, precies water, gigantische tsunami’s zorgen ervoor dat merendeels niet overeind blijft staan. Wave 3 zorgt voor een virus, een vogelvirus, in de film word er een intelligent rekensommetje bij bedacht maar om het makkelijk te houden je kan er veel slachtoffers mee maken. En Wave 4 is de invasie, de aliens hebben een manier gevonden waardoor ze het lichaam van een mens kunnen besturen, enige manier om hen uit te schakelen is door de host te doden. En dan komen we eindelijk uit op de 5th Wave waar de hele film omdraait dus hou ik dan ook lekker geheim. Dat is een behoorlijk lap om te lezen toch? Wanneer houd het ooit op. Oftewel ik heb je geld bespaard, want zo voel je jij je ook op het eind van deze film. Ten eerste ziet het er visueel zeer belabberd uit, heb je nou niet het budget om het er realistisch eruit te laten zien doe dan gewoon lekker makkelijk en laat het niet zien. Er zijn genoeg scenes die anders of helemaal niet gefilmd hoefde te worden om onder de kosten uit te komen. Maar het draait niet allemaal om het visuele, we willen ook een diep verhaal met wat leuke en interessante personages, die ga je hier niet vinden. De personages zijn totaal niet boeiend, wat bij sommige ook aan de performance ligt maar daar later meer over. Het verhaal geeft je niet te tijd om jezelf te binden aan een van de personages, omdat het zoveel wil doen in een korte tijd springen we van de een naar de andere scene. Waardoor er totaal geen besef van tijd is. Maar bij deze film had meer tijd ook niet uitgemaakt want alles word in het begin van de film zo snel afgeraffeld en daarna vertraagd de film alleen maar. De dialogen zijn vreselijk en de romantiek die ze er nog in proberen te gooien loopt uit in een fiasco. Maar daar hebben we haar dan weer Chloë Grace Moretz die al haar redelijk portie ups-and-downs heeft gehad, en is ook dit weer een downer voor haar. Dit is de hoofdrol van de film maar leven we totaal niet met haar personage mee en is ze ook totaal niet boeiend. Samen met meerdere van de acteurs en de actrices in deze film scoort ze ver onder de maat. En dat is voor haar, en de rest, best jammer. Maar we hebben niet alleen maar vreselijke performances in deze film, ook al hoeft er hier niet veel acteerwerk bij te komen kijken om beter te zijn dan de andere. Toch doen Robinson en Schreiber nog aardig hun best. Robinson die bekend is geworden door de sitcom Melissa and Joey, en we hem voor het eerste gezien hebben op het grote scherm in Jurassic World, waar hij niet heel goed in was. Zien we en horen we nu verassend veel van hem. Ook al is hij nog zoekend wat precies bij hem past. Is het toch wel de zeer bijdehand/sarcastische rollen die bij hem passen, en daardoor is hij de comic reliëf en het interessantste karakter door de film heen. Ook al staat Schreiber ver achter deze jongen probeert ook hij toch nog om alles een beetje bij elkaar te houden. Ook al is hij niet heel bijzonder stijgt hij toch samen met zijn jonge tegenspeler boven de andere uit. Deze film heeft weinige positiefs. De film is traag. Tijdens het kijken zal je 1000 manieren verzinnen hoe ze het hadden kunnen verbeteren. In het acteerwerk, regie en schrijfwerk zitten gewoon te veel schroefjes los waardoor het steeds meer in elkaar stort. Hopelijk ziet Hollywood eindelijk in dat het toch een eind is van een tijdperk en dit soort projecten geen groen licht meer geeft. Waardoor we weer kunnen gaan genieten van originele ideeën, en de boeken voor de lezers blijven en de film voor de kijkers. En dat deze werelden elkaar niet meer zo vaak hoeven kruizen. | |
Ik heb de film niet gezien dus mogelijk stel ik een domme vraag, maar wat bedoel je met "de aliens van District 9"? The 5th Wave lijkt mij geen enkele relatie te hebben met de film District 9. Niet de regissseur, niet de schrijvers, niet het (eventuele) bronmateriaal, niet de productiemaatschappijen. Lijken die aliens en hun schepen alleen wat op elkaar op zo? Of mis ik iets en bedoel je iets heel anders?yourmovieguy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:57:
The 5th Wave
The 5th Wave is een verfilming van het gelijknamige boek geregisseerd door J.Blakeson. Met onder andere Chloë Grace Moretz, Nick Robinson en Liev Schreiber.
Alweer een ander ‘jong volwassen’ apocalyptische film, waar we er tegenwoordig nog niet genoeg van hebben, met natuurlijk het speciale ingrediënt een boek. Deze keer zijn de aliens van Disctrict 9 hier met een missie, het uitroeien van de menselijke bevolking. (knip)
Ik was namelijk even bang dat de mensen achter District 9 nu een zepert hadden gemaakt, dus ik ging meteen checken maar het lijkt er op dat ik voor niets geschrokken ben? (al waren wellicht Elysium en Chappie ietsje minder dan District 9, dat zijn nog best heel aanvaardbare films)
Sorry dat ik je liet schrikken. Misschien had ik die opmerking iets beter moeten onderbouwen, maar ik bedoel er inderdaad mee dat de ruimteschepen erg veel leken op de schepen van District 9.arsimo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:06:
[...]
Ik heb de film niet gezien dus mogelijk stel ik een domme vraag, maar wat bedoel je met "de aliens van District 9"? The 5th Wave lijkt mij geen enkele relatie te hebben met de film District 9. Niet de regissseur, niet de schrijvers, niet het (eventuele) bronmateriaal, niet de productiemaatschappijen. Lijken die aliens en hun schepen alleen wat op elkaar op zo? Of mis ik iets en bedoel je iets heel anders?
Ik was namelijk even bang dat de mensen achter District 9 nu een zepert hadden gemaakt, dus ik ging meteen checken maar het lijkt er op dat ik voor niets geschrokken ben? (al waren wellicht Elysium en Chappie ietsje minder dan District 9, dat zijn nog best heel aanvaardbare films)
Dirty Grandpa (2016) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R Dirty Grandpa is een komedie geregisseerd door Dan Mazer. Met onder andere Robert De Niro, Zac Efron en Zoey Deutch. Precies voor zijn huwelijk en na de begrafenis van zijn oma, word Jason (Zac Efron) misleid door zijn opa Dick (Robert De Niro) om hem weg te brengen naar zijn oude vakantiehuis in Florida. Maar onderweg komt Jason erachter dat zijn opa niet precies is wie hij dacht dat hij was. Uiteindelijk eindigen ze daardoor ook op Daytona Beach tijdens Spring Break. Omdat zijn vrouw op haar sterfbed gezegd heeft dat hij zijn leven gewoon weer moet oppakken. Probeert hij er alles aan te doen om zichzelf weer jong te voelen en zijn kleinzoon wat losser te maken. Zoals de titel al een beetje aangeeft is het een smerige film, niet alleen de opa maar echt iedereen is ‘Dirty’ in deze film. De film heeft niet veel nieuws te brengen, wat oude grappen maar bovenal smerige grappen. De personages zijn een beetje vlak evenals het verhaal. Maar in een komedie is ook niet meer nodig zolang er maar wat te lachen valt. En hier valt dat vies tegen, alhoewel de film niet vreselijk is missen er gewoon een paar dingen. De film is gewoon makkelijk gezegd zeer duidelijk, en daardoor weet je vanaf minuut 1 al precies waar het naartoe gaat. Zac Efron en Robert De Niro zijn beide goede acteurs, en zijn daardoor ook niet het slechtste in deze film. Zac speelt in plaats van de ‘though guy’ eindelijk weer is een andere rol, de bink rol word nu overgelaten aan De Niro. Zac is de ongelukkige in deze film, zoals we in talloze andere films hebben gezien, beland hij dus telkens in de naarste situaties. Misschien is hij daardoor wel het leukste door de film. Zac is gewoon goed in het spelen van komische rollen en is dat ook hier weer te zien. Maar ook de drama in deze film gaat hem nog redelijk goed af. De Niro daar in tegen heeft de smerige opmerkingen gekregen, beledigend tegen iedereen die hij tegen komt behalve degene die hij in bed wil hebben. De andere zijn een beetje basic, niets bijzonders. Komedie is gewoon een lastig genre, vanwege de verschillende smaken, perfecte timing en noem maar op. Je zou geen buikpijn krijgen van het lachen maar ik heb me opzicht toch nog vermaakt met deze film. Ook al is alles een beetje standaard kunnen Robert en Zac wel goed met elkaar overweg. Robert was ergens nog wel leuk om als ouwe viezerik te zien, en Zac laat gewoon zien dat hij aardig overweg kan met komische rollen. Want door de 2 talenten die hier in spelen blijft de film nog een beetje interessant. Na het zien van deze film zou je er niet lang bij stil staan. Maar op een saaie avond of een lekker bankhang dagje zou deze film, samen met een drankje, vermakelijk genoeg zijn. | |
American Heist (2014) | ![]() |
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: R Matige film. Ik had gehoopt op wat makkelijke popcorn actie, maar deze film vond ik nogal saai. Hayden Christensen acteert emotieloos zoals vrijwel altijd en Adrien Brody lijkt hierdoor erg te overacten. Bij vlagen laat Brody wel zien dat hij echt kan acteren, maar dit is niet genoeg om deze erg matige film te redden. Mijn advies: kijk lekker wat anders | |
The East (2013) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Degelijke film met interessante real life cases die in deze film verwerkt zijn. De anarchistische beweging was behoorlijk geloofwaardig verwerkt en hun motieven waren goed uitgewerkt. De sfeer van de film vond ik uitstekend en over het algemeen vond ik deze film bovengemiddeld goed. | |
What We Do in the Shadows (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 86 min | MPAA: R What we do in the shadows is een mockumentary van Nieuw-Zeelandse afkomst. Het verhaal draait om 4 vampiers die flatmates zijn, met alle nadelen van dien. Ze gebruiken hier heerlijke flauwe en goedgevonden humor; ik heb in geen tijden zo gelachen. Het verhaal is vrij dun, maar de individuele grappen maken het meer dan goed. Jezelf hip verkleden zonder dat je een spiegelreflectie hebt is al lastig, en huisgenoten die de letterlijke "bloody dishes" niet schoonmaken; ik vond het goedgevonden grappen in het vampiersgenre. Het is dan ook hilarisch om te zien dat ze hun enige, nieuwe "mortal" vriend vereren, terwijl die een introverte IT-guy is die nergens zou opvallen. Ik kan iedereen die van vampierfilms én een beetje campy films houd deze film aanraden! | |
The Big Short (2015) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R Gezien mijn economische achtergrond moest ik deze film uiteraard zien. Vond de rol van Steven Carell en Christian Bale echt geniaal gespeeld, en hoe de film sommige dingen uitlegt (Margot Robbie!) is meesterlijk. Je moet wel van dit soort films houden, maar aangezien ik er van hou, vond ik The Big Short top! | |
En Selma's scene met dat prachtige lied van Tito & Tarantula.swampy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:05:
From Dusk Till Dawn (1996) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R Ah From Dusk Till Dawn. Heerlijk na Twilight vampieren en dat soort spul gewoon weer het oude monster van de films. Een heerlijke film, zoals meeste hem hier kennen, met karakters die zeker niet de gewoonste zijn. Bijna elke karacter heeft wel wat rare quirks. Om maar niet te beginnen met hoe de film begint met de twee broers en hun gijzelnemer. Even wat anders weer.
Om daarna de family erbij de krijgen die een reis naar hell krijgen, of nu ja Mexico. En daar begint het natuurlijk pas bij de Titty Twister. Brilliant gewoon, lekker rauw en confronterend.
En zowel een heerlijke actie film als een film met karakters die je niet vaak te zien krijgt.
En de vampieren? Gewoon pure monsters![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
Eat the bugs, live in a pod
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 119 min | MPAA: R Slechte film. Niet kijken. Verhaal waar je van in slaap valt, niet heel goed geacteerd, niet spannend, niet grappig, niet leuk, niet dramatisch. Film samen met 2 huisgenoten gekeken en we waren het erover eens dat het bagger was. Ik geef de film een 2 voor de moeite. Edit: het meest stoorde ik me bij birdman aan het feit dat: spoiler: .Het natuurlijk ongelofelijk onrealistisch is dat ze, iemand die zich net door zijn hoofd heeft proberen te schieten, op de 20 ste verdieping van een ziekenhuis leggen, waar de ramen wagenwijd open kunnen, zonder beveiliging, observatie of psychiaters o.i.d. Trouwens wel knap gefilmd, maar knap wil niet zeggen goed. Dit was knap, maar ook knap irritant, hopelijk gaan andere filmmakers dit niet ook doen. | |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Heb deze film samen met mijn vriendin in de bios gezien. Ik vond het een gave film, met zeer goed acteerwerk van Leo. Ik gun hem die oscar echt! Ongelofelijk hoe iemand het verhaal zo realistisch over kan brengen. De film was soms wat langdradig en redelijk voorspelbaar, als er wat meer spanning in had gezeten had de film zeker hoger gescoord! | |
Legend (2015) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: R Laatst heb ik deze film gekeken. Een waargebeurd verhaal gebaseerd op de gebroeders Kray. Twee gangsters in de jaren zestig. Ik vond het erg goed geacteerd door Tom Hardy, grappig om vaak de stem van Bane (The Dark Knight Rises - Batman) te horen! Vooral wanneer Tom Hardy de rol van Ronnie vertolkt hoor ik de stem van Bane vaak. Ik vond het een leuk verhaal en was de hele film erg geboeid! Zeker een aanrader. | |
Verder heb ik ook nog Everest en American Sniper beide films zijn gebaseerd op waargebeurde verhalen. Ik vond beide verhalen leuk en spannend, alhoewel ik American Sniper in het begin wat langdradig vond. Beide films zijn zeker aanraders!
[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 04-02-2016 20:29 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
@hierboven: dat Birdman Oscar heeft gekregen, heeft denk ik alles te maken, dat de jury meestal ook wel toneelschool zal hebben gedaan. Kijkend naar het publiek hadden ze die denk ik niet zo snel gekozen.
The 5th Wave (2016) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Ik ben het volledig met YourMovieGuy eens, wat een baggerfilm. Deze film is zo ongeloofwaardig en slecht geacteerd dat zelfs Kristen Stewart het beter had gekund en dat zegt veel. Een van de weinige interessante personages die nog enigzins geloofwaardig overkomt is Ben Parish (Zombie). Cassie zelf boeit eigenlijk helemaal niet, deels vanwege de totale ongeloofwaardigheid van het karakter, en dat de actrice het duidelijk speelt ipv in de huid te kruipen van het personage. | |
Birdman zit inderdaad precies in het straatje van de film- en toneelwereld, en is daarmee een beetje zelfbevlekking. Ook de parallel tussen de film en de hoofdrolspeler vonden de critici blijkbaar he-le-maal geweldig (Keaton die ook in het echt moeilijk z'n superheldenrol kon overtreffen en erdoor getekend werd). De Oscar voor beste film vond ik ook niet op z'n plaats, maar toch ben ik een stuk positiever over deze film dan miicker hierboven. Ik vond het acteerwerk wel sterk, net als de sfeer, de dialogen, de originaliteit en het camerawerk. Best een aardige speelfilm, maar naar mijn mening niet zo bijzonder voor wie niet zelf in de filmwereld zit. 7/10.Sjah schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:41:
@hierboven: dat Birdman Oscar heeft gekregen,heeft denk ik alles te maken, dat de jury meestal ook wel toneelschool zal hebben gedaan. Kijkend naar het publiek hadden ze die denk ik niet zo snel gekozen.
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Met de film vers in het geheugen, ik ben +- een uur geleden de bioscoop uit gelopen, plaats ik ook gelijk maar een recensie. De film begon fijn met een erg goede openingscene, en het filmwerk en geluid spatten er gelijk vanaf; de prachtige beelden die eigenlijk allemaal wel een mooie still zouden kunnen zijn smaken naar meer, en met zo'n heftige openingsscene zijn de verwachtingen voor de rest van het verhaal hooggespannen. Jammer genoeg maakt juist dit prachtige begin de rest van de matige film tot een grote deceptie. Het filmwerk en het geluid blijven uitmuntend gedurende de hele film - wat trouwens tegelijkertijd ook zorgt dat de film me juist niet kon bekoren, later meer hierover -, en ook het acteerwerk is sterk; zelfs Domhnall Gleeson die ik in de rol van kapitein weinig kans van slagen gaf, deed het uitstekend. Kanttekening; ik ken hem uit films als About Time en Ex Machina, waar hij rollen speelt die totaal niet lijken op deze; ook speelde hij in de laatste Star Wars waarin ik hem ook nogal misplaatst vond en hem ook niet overtuigend vond. Leonardo Dicaprio deed het ook goed; weinig dialoog maar hij bracht veel over met zijn mimiek en deed dit erg overtuigend. Echter vond ik het verhaal barslecht. Ik vond het ontzettend langdradig en enorm voorspelbaar, de setting en de eerste scene hadden me lekker gemaakt voor een goed verhaal, maar wat ze er mee hebben gedaan vond ik verschrikkelijk. De lange (doch mooie), soms nutteloze shots haalden de vaart er uit en deden het me een beetje lijken alsof de cameraregisseur de film enkel gebruikte om te laten zien hoe goed hij wel niet is. Ook werd ik het uitbundige en voortdurende gekreun en de geringe dialoog die Leonardo uitkraamde ronduit beu; niet dat een film per se een hele berg dialoog moet hebben, maar als de afwezigheid daarvan vervelend wordt dan gaat er iets fout. Naar mijn mening werd te hard geprobeerd een diepzinnig verhaal neer te zetten, maar zijn ze gefaald om de film interessant te houden en om veel binding met de karakters te ontwikkelen. Als ik die binding wel had gevoeld dan was de film denk ik een stuk interessanter geweest. Al met al maakt de film de hype zeker niet waar naar mijn mening. Hoewel het geluid, beeld en acteerwerk uitstekend is, laat het verhaal het afweten waardoor het een saai en langdradig geheel is geworden. | |
Room (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R Deze film heb ik afgelopen week op het IFFR gezien. Zonder de trailer te kijken, slechts op aanraden van een kennis die zei dat de film het kijken waard was. En dat was hij ook. Brie Larson zet echt een dijk van een prestatie neer als Ma, moeder van Jack. Ze zijn in een Fritzl achtige situatie beland, waarbij ze heel Jacks leven nog niet buiten Room geweest zijn. Vanuit het perspectief van de 5-jarige Jack wordt vervolgens een verhaal verteld waarvan je af en toe niet lekker wordt, maar waarbij de visie en instelling van een 5 jaar oud kind toch af en toe voor luchtige momenten zorgt. Zeker een terechte Oscar nominatie voor Larson, en een film waarvan je na afloop even stil bent. | |
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Kwam hem tegen op Netflix op zoek naar iets waardigs, en dit is zeker een aanrader. Eens met de review, maar ik geef hem een 8.Grecio schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:35:
Mr. Nobody (2009) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 141 min | MPAA: R Gekeken via Netflix: Dit is een film waar je geduld voor moet hebben. En dit is niet alleen omdat hij 2,5 uur duurt. Op het begin is het allemaal erg verwarrend, en ik kan me voorstellen dat sommige kijkers de film na 20 minuten afzetten. Als je hier even doorheen bijt kijk je een film waar je wel een beetje moet opletten maar die een heel mooi verhaal verteld. Het concept is erg leuk. Ondanks dat de film op sommige stukken een klein beetje langdradig is (en misschien vergezocht), heb ik erg genoten. Het meest heb ik genoten van sommige "artistieke" dingen tussendoor. Aanrader om er goed voor te gaan zitten, geen popcorn film.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Spotlight (2015) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 128 min | MPAA: R Zit goed tempo in, verveelde mij geen moment. Mark Ruffalo steelt de show. Voor wie vreest ontboezemingen te krijgen die hij/zij liever niet hoort, valt erg mee, op de details wordt niet zo ingegaan, gaat meer over hoe de krant op het verhaal jaagt. | |
Creed (2015) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Deze film kon me wel bekoren, stukken beter dan de film van gisteren. Ik snap wel waarom Stallone een Golden Globe won voor deze rol, voor zijn doen is het erg goed acteerwerk. De film verrast geen moment, de cliche's stapelen zich op, maar bij dit soort films is dat geen probleem. Het eindgevecht vond ik geloofwaardig genoeg gedaan, wat mij betreft is dit de beste film die ik deze week gezien heb. | |
The Hateful Eight (2015) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R Ik ben niet zo heel bekend met Tarantino's films, maar dit is echt een pareltje. Erg leuke humor en dialogen. Je moet wel tegen wat bloed kunnen. Samuel L. Jackson speelt een geweldige rol. | |
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Amy (2015) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary, Biography, Music | Runtime: 128 min | MPAA: R Oh man, wat was ik verdrietig toen destijds Amy van ons was heen gegaan. Kon deze docu zonder overdrijven op het laatst bijna niet meer kijken, maar dat komt natuurlijk omdat ik het nog steeds een drama vind. Deze docu geeft een goed beeld over haar korte leven en hoe meedogenloos uiteindelijk haar omgeving eraan meehielp dat ze het niet meer trok. Iedere echte fan die destijds niet lachtte om de misselijke grappen over haar moet deze kijken. Ik kijk op dit moment na de docu een concert van haar om haar in volle glorie en op haar sterkst te bekijken om de kater na de docu een beetje weg te krijgen. Weet het, klinkt klef, maar ik ben nu eenmaal een fan van haar. | |
Geluid vond ik ook niet echt heel denderend. Sommige scenes deden behoorlijk denken aan IMDB: Gladiator (2000). Dat Maximus door de velden loopt met op de achtergrond Hans Zimmer & Lisa Gerrard - Now We Are Free. Alleen had ik daar wel kippenvel en dat miste ik bij The Revenant.ThomasXIV schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:34:
Al met al maakt de film de hype zeker niet waar naar mijn mening. Hoewel het geluid, beeld en acteerwerk uitstekend is, laat het verhaal het afweten waardoor het een saai en langdradig geheel is geworden.
Waar een andere scene weer deed denken aan een bepaalde scene uit IMDB: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980).
Verder met je review eens, al die relatief nutteloze BBC Planet Earth-beelden hadden van mij ook achterwege mogen blijven.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
A Nightmare on Elm Street (1984) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Horror | Runtime: 91 min | MPAA: R Een of andere flierefluiter zit een stel tieners achterna in hun nachtmerries. Matig acteerwerk, de tieners ogen nogal sloom en slapen zich door de film heen. Verhaal is maar soso, Freddie Krueger zal ongetwijfeld indruk hebben gemaakt in de jaren 80 in pal-resolutie op een klein schermpje, maar in fullhd is het toch allemaal wat minder imponerend, daarnaast hebben we bergen van dit soort films gezien en is deze film dan ook niets anders dan het standaard 13-in-een-dozijn-horrorfilmpje van de veel te vroeg overleden Wes Craven. Echt eng is tie niet. | |
Je moet je ook echt even kunnen terug halen naar die Jaren 80 denk even niet na over full hd en grote schermen ... tracht je in te leven dat je ergens in een oude bioscoop zit met houterige stoelen en slechte popcorn .. denk dat je je daarna niet stoort aan bovenstaandeSalvatron schreef op maandag 08 februari 2016 @ 02:00:
A Nightmare on Elm Street (1984) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Horror | Runtime: 91 min | MPAA: R Een of andere flierefluiter zit een stel tieners achterna in hun nachtmerries. Matig acteerwerk, de tieners ogen nogal sloom en slapen zich door de film heen. Verhaal is maar soso, Freddie Krueger zal ongetwijfeld indruk hebben gemaakt in de jaren 80 in pal-resolutie op een klein schermpje, maar in fullhd is het toch allemaal wat minder imponerend, daarnaast hebben we bergen van dit soort films gezien en is deze film dan ook niets anders dan het standaard 13-in-een-dozijn-horrorfilmpje van de veel te vroeg overleden Wes Craven. Echt eng is tie niet.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Juist Nightmare, friday the 13th en Halloween zijn de trendsetters van de slasher flicks uit de jaren 80 .. heerlijk
maar uiteraard ieder zijn mening
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Gisteravond Spotlight gezien. Een indrukwekkende film met goed acteerwerk. Aanrader! 8/10
Hier kan ik me grotendeels wel in vinden. Ik heb overigens geen problemen met trage films waarin niet veel gebeurt. Een mooi voorbeeld vind ik Drive. Alleen, als er dan wat gebeurt in Drive, dan slaat het in als een bom. Dan is de actie opeens kneiterhard en een enorm contrast met de rest van de film. Dat miste ik juist in The Revenant, alles kabbelt rustig verder met mooie beelden, maar zonder spanning, en slechts spaarzaam "actie". Ik denk dat deze film beter wordt naarmate je je meer in kunt leven in het character van Leo, en dat lukte me juist totaal niet. En dan blijft er weinig over.ThomasXIV schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 00:34:
Al met al maakt de film de hype zeker niet waar naar mijn mening. Hoewel het geluid, beeld en acteerwerk uitstekend is, laat het verhaal het afweten waardoor het een saai en langdradig geheel is geworden.
spoiler:
Het gevecht met de beer vond ik echt zwaar tegenvallen. In plaats van een woeste aanval wordt ie een paar keer lafjes heen en weer gesleept en geaait door de beer. Nu snap ik dat Leo het moest overleven omdat de film anders afgelopen zou zijn, maar hier had denk ik een stuk meer ingezeten.
Gaius schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:30:
[...]
spoiler:Het gevecht met de beer vond ik echt zwaar tegenvallen. In plaats van een woeste aanval wordt ie een paar keer lafjes heen en weer gesleept en geaait door de beer. Nu snap ik dat Leo het moest overleven omdat de film anders afgelopen zou zijn, maar hier had denk ik een stuk meer ingezeten.
spoiler:
Dat had hij sowieso wel gedaan. CGI is hier het toverwoord. 
Steve Jobs (2015) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R Vond het een interessante film. Een leuk kijkje achter de schermen bij Steve Jobs. Vond het wel jammer dat er geen delen van presentaties in de film zaten. Na mijn mening zit het tussen een documentaire en een film in. | |
Gisteren ook gezien. Het gaf inderdaad een leuk kijkje achter de schermen bij productlanceringen (en al die persoonlijke problemen). Fassbender speelde ook goed (vandaar ook die Oscar-nominatie). Ik vond Jobs uit 2013 ook goed omdat daar de 'gehele' levensloop van Steve Jobs aan bod kwam.Sinus_rhythm schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:18:
Steve Jobs (2015) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R Vond het een interessante film. Een leuk kijkje achter de schermen bij Steve Jobs. Vond het wel jammer dat er geen delen van presentaties in de film zaten.
Na mijn mening zit het tussen een documentaire en een film in.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Oh, ik dacht dat het allemaal echt was.sjaool schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:09:
[...]
spoiler:Dat had hij sowieso wel gedaan. CGI is hier het toverwoord.

Gaius schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:30:
[...]
spoiler:Het gevecht met de beer vond ik echt zwaar tegenvallen. In plaats van een woeste aanval wordt ie een paar keer lafjes heen en weer gesleept en geaait door de beer. Nu snap ik dat Leo het moest overleven omdat de film anders afgelopen zou zijn, maar hier had denk ik een stuk meer ingezeten.
spoiler:
Grappig toch weer hoe men kan verschillen. Ik vond dat juist zo fraai realistisch gedaan. Niet over de top maar juist een natuurlijke weergave - althans zoals ik me voorstel op basis van natuurfilms met beren die ik ook gezien heb.
Voor de rest vond ik de film best goed maar ook niet bijzonder.
Voor de rest vond ik de film best goed maar ook niet bijzonder.
Yup. Trage films vind ik ook helemaal niet erg, maar The Revenant kon me echt niet pakken. Het eerste uur maken de beelden nog veel goed, het geluid vond ik ook fijn (goede componisten, was blij verrast om Alva Noto te zien staan), maarja, dat heb je op een gegeven moment ook wel gehad. Dit is 1 van de weinige films waarbij ik op een gegeven moment op m'n telefoon zat te kijken en dacht; "Zo lang nog?". Als ik deze film thuis had gekeken had ik 'm afgezet; het was dat ik samen met iemand was en ervoor had betaald dat ik bleef zitten.Gaius schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:30:
[...]
Hier kan ik me grotendeels wel in vinden. Ik heb overigens geen problemen met trage films waarin niet veel gebeurt. Een mooi voorbeeld vind ik Drive. Alleen, als er dan wat gebeurt in Drive, dan slaat het in als een bom. Dan is de actie opeens kneiterhard en een enorm contrast met de rest van de film. Dat miste ik juist in The Revenant, alles kabbelt rustig verder met mooie beelden, maar zonder spanning, en slechts spaarzaam "actie". Ik denk dat deze film beter wordt naarmate je je meer in kunt leven in het character van Leo, en dat lukte me juist totaal niet. En dan blijft er weinig over.
spoiler:
Vond die beer scene ook tamelijk debiel, ik weet dan wel niet heel veel van beren, maar ik vond het sowieso erg onrealistisch. Denk niet dat als je zo lang met een beer vecht je dat dan wint; het lijkt me bijzonder sterk dat, zoals in de film, een beer met een poot op je hoofd gaat staan en hem vervolgens niet platdrukt, en ik vond ook het deel met het mes ontzettend onrealistisch; van een paar steken met een kleine dolk gaat een beer echt niet direct dood, je raakt daar misschien wat spieren mee maar geen slagader (en zelfs dan kan zo'n beer echt nog wel een paar tikken uitdelen).
The Hateful Eight (2015) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R Viel mij eigenlijk tegen. Ik ben best fan van Tarantino, zijn "over the top" acties vind ik vaak geweldig en de dialogen zijn iedere keer weer genieten. Het acteerwerk was wel weer van uitzonderlijke klasse (Samuel L. Jackson: ik geloof dat dit voor mij zijn minste film was, maar hij blijft een geweldige acteur!). Maar op een of andere manier had ik meer verwacht van deze film. Ik had meer actie verwacht, vond de film op een of andere manier voorspelbaar. spoiler: de "uitleg" wat er die ochtend gebeurd was waardoor de hoofdrolspelers in de Haberdasy terecht kwamen kon je mijlenver aan zien komen, vraag was alleen hoeveel doden er bij zouden vallen. | |
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
The Good Dinosaur (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 93 min | MPAA: PG Ik bekijk een film (zeker een origineel) zo veel mogelijk zonder verwachting, al gaat dat met Pixar films lastig aangezien ze vrijwel altijd goed zijn. Behalve deze dan... Zwak verhaal; Zwakke personages; Zwakke muziek; Zwakke animatie. Tijdens het kijken had ik het idee dat ik naar een soort B-film spin-off van The Lion King zat te kijken. Alleen dan zonder de leuke muziek, personages, verhaal en spanning. Wat mij betreft is dit één van de slechtste films die Pixar heeft uitgebracht. | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Zwakke animatie? De omgevingen, de bomen, het water, de textures, het is bijna niet van echt te onderscheiden!
^^^
Eensch, ik probeerde nog uit te zoeken of de omgeving niet stiekem "echt" was, maar de filmlocatie was:
"Filming Locations: New York City Studio, New York City, New York, USA"
Dat vond ik echt ontzettend mooi gerenderd. Het verhaal zelf vond ik ook niet zo sterk, trouwens, maar de animaties, wow...
Eensch, ik probeerde nog uit te zoeken of de omgeving niet stiekem "echt" was, maar de filmlocatie was:
"Filming Locations: New York City Studio, New York City, New York, USA"
Dat vond ik echt ontzettend mooi gerenderd. Het verhaal zelf vond ik ook niet zo sterk, trouwens, maar de animaties, wow...
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R Gisteren The Revenant ook eindelijk gezien Er waren wel een aantal dingen die mij stoorden. Als eerste de framerate. Ik heb de film bekijken in de XD Atmos zaal in Hoogeveen. Het geluid was echt geweldig maar de framerate was ontzettend laag. Bij de (vele) shots die mooi ronddraaiden om Di Caprio haperde het beeld best wel. Verder was het heel duidelijk dat de spraak van de indianen nagesynchroniseerd was. De meer statische beelden waren wel echt mooi om te zien spoiler: Dat gevecht met die beer was ook wat liefjes inderdaad, maar ook ik heb geen verstand van beren. Waar ik veel meer moeite mee had is het feit dat het lijkt alsof hij z'n been gebroken heeft (het lijkt alsof ze hem zetten en alsof z'n enkel er scheef aan hangt) en een paar lagen later loopt hij (moeizaam en met stok) rond. Ik denk dat iedereen die ooit een ledemaat gebroken heeft kan beamen dat dat vrij onrealistisch is. Goed, door die puntjes heen kijkend was het een goede film met toch wel een goed verhaal. De punten die ik noemde verpestten voor mij niet de hele film. Ik geef de film een nette 7.5. | |
ThomasXIV schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:34:
[...]
spoiler:Vond die beer scene ook tamelijk debiel, ik weet dan wel niet heel veel van beren, maar ik vond het sowieso erg onrealistisch. Denk niet dat als je zo lang met een beer vecht je dat dan wint; het lijkt me bijzonder sterk dat, zoals in de film, een beer met een poot op je hoofd gaat staan en hem vervolgens niet platdrukt, en ik vond ook het deel met het mes ontzettend onrealistisch; van een paar steken met een kleine dolk gaat een beer echt niet direct dood, je raakt daar misschien wat spieren mee maar geen slagader (en zelfs dan kan zo'n beer echt nog wel een paar tikken uitdelen).
spoiler:
Er zijn genoeg mensen die een beeraanval hebben overleefd door dood te spelen. Dat doen dieren ook. Het stuk met het mes komt nadat de beer in zijn nek is geschoten dus die was al veel bloed kwijt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dragon Blade (2015) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: R Niet hele hoge verwachtingen van deze film, maar opzich aardige namen. Jackie Chan speelt gewoon een goede rol zoals meestal. Van John Cussack en van Adrien Brody vondt ik het enigsinds tegenvallen. Verder gewoon een "gebruikelijk" chinees history/kungfu verhaal. Prima weg te kijken en soms wat leuke humor. Wat mij betreft een prima film voor een avondje als je lekker wilt bankhangen | |
MrVegeta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:18:
[...]
spoiler:Er zijn genoeg mensen die een beeraanval hebben overleefd door dood te spelen. Dat doen dieren ook. Het stuk met het mes komt nadat de beer in zijn nek is geschoten dus die was al veel bloed kwijt.
spoiler:
Precies, door dood te spelen, iets wat Mr. Glass nou niet echt consequent doet. Ik denk ook dat 1 kogelwond zo'n dier ook niet laat doodbloeden, tenzij er een slagader is geraakt maar dat betwijfel ik. Zelfs dan geloof ik niet dat zo'n mesje in de nek de dood betekent. Het had nog veel onrealistischer gekund natuurlijk, maar het was wel wat waar ik me aan stoorde.
Jij denkt en betwijfeld wel een heleboel. Revenant is toch gebaseerd op een echt verhaal? Die kerel was toch echt door een beer aangevallen? Overigens lijkt het er op dat je een heleboel over beren weet.ThomasXIV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:36:
[...]
spoiler:Precies, door dood te spelen, iets wat Mr. Glass nou niet echt consequent doet. Ik denk ook dat 1 kogelwond zo'n dier ook niet laat doodbloeden, tenzij er een slagader is geraakt maar dat betwijfel ik. Zelfs dan geloof ik niet dat zo'n mesje in de nek de dood betekent. Het had nog veel onrealistischer gekund natuurlijk, maar het was wel wat waar ik me aan stoorde.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En jij gaat me vertellen dat dat niet dramatisch is overdrevenMrVegeta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:13:
[...]
Jij denkt en betwijfeld wel een heleboel. Revenant is toch gebaseerd op een echt verhaal? Die kerel was toch echt door een beer aangevallen? Overigens lijkt het er op dat je een heleboel over beren weet.
W.b.t. beren, die beesten zitten heel anders in elkaar dan mensen. Een slagader raak je niet zomaar, de spierlaag is al te dik voor zo'n kleine dolk en een kogel doet dat ook niet zomaar (zeker niet in de houding waarin de beer stond). De scène is gewoon ongeloofwaardig. Punt.
E: Als je de bronnen leest kom je er al snel achter dat de regisseur zich niet aan de "feiten" heeft gehouden.
[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 09-02-2016 17:08 ]
Een film, dramatisch overdreven? In wat voor wereld leven we! /s. Ik schuif het voor mijzelf wel af op suspension of disbelief Wikipedia: Suspension of disbelief
Och, fictie/aandikken heb ik geen problemen mee, maar in deze film vond ik het erg storend - dan doet de maker IMO toch iets fout.
En om niet in deze nutteloze discussie te blijven hangen en weer ter zake te komen;
En om niet in deze nutteloze discussie te blijven hangen en weer ter zake te komen;
Blue Mountain State: The Rise of Thadland (2016) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Sport | Runtime: N/A | MPAA: R Na de cultserie op Netflix te hebben gezien keek ik uit naar de film van Blue Mountain State. De film speelt zich af na de gebeurtenissen in de serie, het is dus aan te raden die eerst te kijken, ook omdat je dan weet of de film jouw type humor is. Ikzelf vond de serie in ieder geval heerlijk, de dynamiek tussen de stuk voor stuk absurde karakters werkte erg goed, en de gehele cast die de hoofdrolspelers vormt in de serie, komt ook terug in de film. Af en toe is wel te zien dat de cast wat ouder is geworden en het weer even geleden is dat ze deze rollen hebben gespeeld, maar gelukkig gebeurt dat niet al te vaak en is het niveau over het algemeen hetzelfde als in de serie. Ook film- en geluidtechnisch doet het niet af aan de serie; het voelt eigenlijk een beetje aan als een anderhalf uur durende special, niet beter dan de serie, maar dat maakt mij niet uit. Het verhaal is ook erg vermakelijk, en zou ook zomaar een lange special kunnen zijn, zij het dat er natuurlijk wat tijd is verstreken en Thad niet langer deel uitmaakt van het team. Het verhaal wil ik liever niet verklappen, maar elk karakter komt aan bod met hun eigenaardigheden zoals die ook in de serie voorkomen. Natuurlijk krijgt Thad, zoals de titel al doet vermoeden, net wat meer aandacht, maar gezien hij IMO ook het meest grappige personage is juich ik dat enkel toe. Natuurlijk gaat het hier wel om een film, dus verwacht een wat meer "over the top" verhaal dan in de serie. In ieder geval vind ik hem erg geslaagd. Al met al een leuke film, met wel als voorwaarde dat je de serie hebt gezien, de film is in feite ook gemaakt voor fans van de serie. Het doet niet af aan de serie en is dus een must-see voor alle fans. | |
[ Voor 92% gewijzigd door Thomas op 09-02-2016 19:00 ]
Ik denk niet dat het overdreven is, eerder gedramatiseerd. Een aanval van een beer overleef je niet zomaar. Neem bijvoorbeeld Timothy Treadwell en zijn vriendin die door een beer zijn verscheurd. Ik denk dat de werkelijkheid nog wel eens veel erger kan zijn geweest dan in de film is vertoont. Hugh Glass heeft gewoon ontzettend veel geluk gehad dat hij de aanval heeft overleefd.ThomasXIV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:04:
[...]
En jij gaat me vertellen dat dat niet dramatisch is overdreven? Naast dat de originele "vertelling" geschiedkundig al een ontzettend onbetrouwbare bron is, is het daarbovenop ongetwijfeld aangedikt door de regisseur.
W.b.t. beren, die beesten zitten heel anders in elkaar dan mensen. Een slagader raak je niet zomaar, de spierlaag is al te dik voor zo'n kleine dolk en een kogel doet dat ook niet zomaar (zeker niet in de houding waarin de beer stond). De scène is gewoon ongeloofwaardig. Punt.
E: Als je de bronnen leest kom je er al snel achter dat de regisseur zich niet aan de "feiten" heeft gehouden.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.