Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 01:41
Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Ik heb Side Effects gezien na het lezen van een paar reviews op verschillende websites. Alhoewel deze film relatief gezien hoog scoort valt deze film tegen. Het verhaal komt erg langzaam op gang en het acteerwerk op bepaalde momenten is slecht. Het eerste stukje is daardoor ook eentonig en later wordt het wel leuker. De belangrijke momenten in deze film komen niet goed naar voren. Ik zou deze film links laten liggen en een andere thriller kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
Jorgen schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:08:
Een nieuwe Bourne-film? Met Matt Damon? Dat is wel heel tof nieuws! :)
Mijn drie favoriete spionnen zijn toch wel James Bond, Jason Bourne en Ethan Hunt. In 2 jaar tijd van alle 3 een nieuwe film, is wel erg leuk.
Ja dat lijkt me ook zeker vet en heb dan ook alle Bourne films in mijn Blu-ray collectie. En hopelijk word ook dit een mooie toevoeging daaraan. Ben benieuwd wat ze van plan zijn qua verhaal enzo, de actie zal namelijk wel weer goed zitten. Dus dat word even geduldig wachten tot augustus.

[ Voor 4% gewijzigd door yourmovieguy op 06-01-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:41
Once Upon a Time in the West (1968)Once Upon a Time in the West (1968)
IMDb: 8.6 | Genre: Western | Runtime: 175 min | MPAA: PG-13
Wat vind ik dit soort films toch mooi. Ok, het gaat soms wat langzaam maar dat hoort ook bij deze stoere cowboys zo. Dit is echt een ouderwetse western met mannen van weinig woorden. De muziek van Ennio Morricone is magisch bij deze beelden.

Eigenlijk klopt alles aan deze film. Ondanks de langzame scenes gaat het verhaal toch op een aangenaam tempo aan je voorbij en is nergens echt voorspelbaar.

Uiteraard is de filmtechniek iets gedateerd maar ik vind dat wel wat hebben.

Het enige maar toch wel aardige flater is dat de jongere versie van de hoofdpersoon in de flashback niet echt op hem lijkt. Dat lijkt wel een of andere Chinees die de hoofdpersoon toch echt niet is. Heel erg jammer in een verder dijk van een film. Toch niet iets om er punten aftrek voor te geven, zou ik deze film echt te kort mee doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:31
Leuk stukje televisie met fantastische regisseurs _/-\o_ https://www.youtube.com/watch?v=SQ7qKKQrSBY

The year's most notable directors join for The Hollywood Reporter's Writer Oscar Roundtable. The directors include Quentin Tarantino (The Hateful Eight), Tom Hooper (The Danish Girl), Alejandro G. Inarritu (The Revenant), Ridley Scott (The Martian), Danny Boyle (Steve Jobs) and David O. Russell (Joy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Grote Smurf schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:49:
Leuk stukje televisie met fantastische regisseurs _/-\o_ https://www.youtube.com/watch?v=SQ7qKKQrSBY

The year's most notable directors join for The Hollywood Reporter's Writer Oscar Roundtable. The directors include Quentin Tarantino (The Hateful Eight), Tom Hooper (The Danish Girl), Alejandro G. Inarritu (The Revenant), Ridley Scott (The Martian), Danny Boyle (Steve Jobs) and David O. Russell (Joy).
Leuk inderdaad :Y
Vind Ridley Scott wel vreselijk arrogant overkomen hier, ben wel fan van zijn films over het algemeen maar niet van de persoon.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik zit het ook te kijken nu inderdaad. Ik vind ze allemaal erg arrogant overkomen. "Luister naar mijn view op hoe het moet." Scott wist zelfs de naam van de film die hij gisteravond had gezien niet meer. Ze lullen allemaal mooi, maar het lijkt meer op een reclameclip. Propaganda bijna. :P Ja, ze maken mooie films, en ja het zijn allemaal kunstenaars, maar ze zijn wel heel erg blij met zichzelf.

Edit: En Boyle krijgt amper spreektijd en lijkt het wel best te vinden, en het lijkt allemaal geregiseerd te zijn. Dat zie je aan de teksten die er in beeld verschijnen "right on time" en hoe vragen gevraagd worden en een bepaald iemand erop reageert.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 06-01-2016 20:29 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

HMC schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:25:
...en het lijkt allemaal geregiseerd te zijn. Dat zie je aan de teksten die er in beeld verschijnen "right on time" en hoe vragen gevraagd worden en een bepaald iemand erop reageert.
Tja, als het opgenomen is kun je natuurlijk gemakkelijk facts en meer informatie toevoegen.
Sowieso zijn alle programma's in Amerika gescript. De gespreksleider zal in ieder geval een lijst met vragen hebben om het gesprek vorm te geven en op gang te houden.

Ik vind het trouwens wel meevallen met de "arrogantie", ik merk er namelijk helemaal niks van.
Als je een stel kunstkenners bij elkaar zet en over kunst laat praten dan krijg je exact hetzelfde effect.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 11:17

Baseman77

We move

deBennie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:31:
Vond 'm tegenvallen. Wat me er bijvoorbeeld aan stoorde is dat bijna elk karakter er een zelfde soort dialoog-vorm op na hield. En verder vond ik 1 karakter in deze film sterk lijken op een karakter uit Django. Dan is het net of die acteur een 2de keuze is; dat Tarantino liever die acteur uit Django weer wilde maar niet kon.
Vond 'm verder wel onderhoudend. Ik zou 'm een 7 geven :)
Ik ben het hier helemaal mee eens!
Op zich een prima film die zeker een 7 verdient, maar ik had meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

The Intern (2015)The Intern (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Na de grote blockbusters als Spectre en de nieuwe Star Wars film gezien te hebben, vond ik het gisteravond wel lekker om gewoon weer even een "rustige" film te kunnen kijken.

Toevallig kwam ik The Intern tegen, en het concept van de film stond me wel aan. De Niro is bijna altijd goed, en het idee van een 70-jarige stagiair sprak me wel aan. Wat volgde was een verhaal waarin de Niro uitstekend in zijn rol kruipt, Hathaway te verdragen is, en misschien zelfs op haar plek, en goede bijrollen van de mede-stagiaires/ co-workers binnen het bedrijf.

Er zit humor in, voelt niet geforceerd aan en het gaat zeker niet alleen over stage lopen binnen een bedrijf. Het contrast tussen jong en oud wordt goed in beeld gebracht, er zitten veel karakters in, die allemaal hun eigen plekje krijgen, en dat leidt uiteindelijk tot gewoon een "feel good" film. Er zitten geen theatrale muziekstukken in, geen kippenvel momenten en geen enorme special effect scenes.

Kont op de bank, voeten op de salontafel, "play" en genieten.

PS: Ook een geschikte film voor samen met de vriendin/vrouw.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20

On_E

Housemusic

The Hateful Eight (2015)The Hateful Eight (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 168 min | MPAA: R
Gisteravond naar de 70mm premiere geweest in EYE A'dam. Na de voor mij zeer teleurstellende Django Unchained had ik niet zulke hoge verwachtingen. Maar met The Hateful Eight is Tarantino wat mij betreft weer helemaal terug. Het prachtige camerawerk, de messcherpe dialogen, de muziek, de karakters, het uiteindelijke geweld, alles ademde weer QT!

De 70mm versie duurde maar liefst 187 minuten maar ik heb mij geen seconde verveeld.

Aanrader!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Net de hatefull eight gezien in the eye in Amsterdam in 70 mm panavision op het breedste bioscoop scherm dat ik ooit gezien heb. In het begin leek het scherm heel klein en opeens ging de filmslide weg en lieten ze het scherm om volle grote zien. Ik dacht: véééét.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1SqQmqrTKBstbsM1ozt4bRP/thumb.jpg
Ik dacht dat de première vandaag was maar aan bovenstaande post te zien was die dus gister avond. Ik post vanavond een review van de film en ook van de laatste star wars. Nu loop ik nog op het eye rond en zit op mijn eyephone dit te typen. Maar om nu zo een hele review te te doen is wat te veel werk.

Edit: at hier boven die beweert dat hij de film gisteren in het eye heeft gezien. Ik heb hier even rondgevraagd maar de vertoning van 11 uur net waar ik in zit is echt de eerste vertoning voor het publiek. Maandag avond was de pers voorstelling hier. <knip>

Zeg, doe 'es aardig of zo? Er is wellicht meer dan jij weet?

[ Voor 32% gewijzigd door Ramzzz op 10-01-2016 00:45 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 08:25
Kain_niaK schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:30:
Edit: at hier boven die beweert dat hij de film gisteren in het eye heeft gezien. Ik heb hier even rondgevraagd maar de vertoning van 11 uur net waar ik in zit is echt de eerste vertoning voor het publiek. Maandag avond was de pers voorstelling hier. Dus volgens mij zit je te liegen.
Ik kom niet vaak in Adam (en dat wil ik graag zo houden :9 ) maar het zou zomaar kunnen dat een vd medewerkers niet op de hoogte was hier van?

Verder weet ik wel dat de JT afgelopen zaterdagavond al een voorpremière toonde van deze film dus onmogelijk is het zeker niet ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Net de hatefull eight gezien in the eye in Amsterdam in 70 mm panavision op het breedste bioscoop scherm dat ik ooit gezien heb. In het begin leek het scherm heel klein en opeens ging de filmslide weg en lieten ze het scherm om volle grote zien. Ik dacht: véééét.

[afbeelding]
Ik dacht dat de première vandaag was maar aan bovenstaande post te zien was die dus gister avond. Ik post vanavond een review van de film en ook van de laatste star wars. Nu loop ik nog op het eye rond en zit op mijn eyephone dit te typen. Maar om nu zo een hele review te te doen is wat te veel werk.

Edit: at hier boven die beweert dat hij de film gisteren in het eye heeft gezien. Ik heb hier even rondgevraagd maar de vertoning van 11 uur net waar ik in zit is echt de eerste vertoning voor het publiek. Maandag avond was de pers voorstelling hier. Dus volgens mij zit je te liegen.
Waarom zou de poster boven je niet toevallig uitgenodigd zijn bij de persvoorstelling? Of een VIP zijn, die hem al eerder mag zien.

Heck, misschien is het wel de directeur van de bioscoop zelf, weet jij veel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb met iemand van het eye gesproken die maandag de film heeft gezien tijdens de pers voorstelling. Hij vertelde me dat vandaag de eerste voorstelling voor publiek was. Dat staat ook online dat de release in Nederland op 7 januari was en niet 6. Op de website van het eye stond ook niks over een voorstelling van 6 januari. Meer weet ik ook niet, maar On_e zegt dat hij hem gister avond heeft gezien.
On_e verklaar je nader, of werk je bij het eye als film technicus of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 07-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:14:
Once Upon a Time in the West (1968)[afbeelding]
IMDb: 8.6 | Genre: Western | Runtime: 175 min | MPAA: PG-13
Wat vind ik dit soort films toch mooi. Ok, het gaat soms wat langzaam maar dat hoort ook bij deze stoere cowboys zo. Dit is echt een ouderwetse western met mannen van weinig woorden. De muziek van Ennio Morricone is magisch bij deze beelden.

Eigenlijk klopt alles aan deze film. Ondanks de langzame scenes gaat het verhaal toch op een aangenaam tempo aan je voorbij en is nergens echt voorspelbaar.

Uiteraard is de filmtechniek iets gedateerd maar ik vind dat wel wat hebben.

Het enige maar toch wel aardige flater is dat de jongere versie van de hoofdpersoon in de flashback niet echt op hem lijkt. Dat lijkt wel een of andere Chinees die de hoofdpersoon toch echt niet is. Heel erg jammer in een verder dijk van een film. Toch niet iets om er punten aftrek voor te geven, zou ik deze film echt te kort mee doen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Daar is juist niks gedateerd aan is mijn mening, deden ze tegenwoordig maar nog filmen zoals ze toen deden. Tarantino probeert het enigzins te kopieeren, maarja dat is t net allemaal niet. Over the top allemaal.

Nee de Westerns zoals in de jaren 60 en de iets meer gewelddadige begin jaren 70 zijn nooit meer geevenaard, heb er denk een dikke 50 in mijn collectie. Kijk ze regelmatig, tegen irritaties van mn vriendin. Die vind er geen bal aan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
yourmovieguy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:38:
Southpaw (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 124 min | MPAA: R
Southpaw is een Aktie/Drama geregisseerd door Antoine Fuqua met onder andere Jake Gyllenhaal, Forest Whitaker, Rachel McAdams, Curtis ’50 Cent’ Jackson en Oona Laurence.
Wanneer boxer-champ Billy Hope (Jake Gyllenhaal) zijn vrouw Maureen Hope (Rachel McAdams) verliest in tragisch ongeval en zijn dochter Leila (Oona Laurence) aan de kinderbescherming staat zijn wereld op zijn kop en leert hij zijn echt vrienden kennen die hem samen met zijn nieuwe trainer Tick Wills (Forest Whitaker) zijn leven weer terug op de rails proberen te krijgen.

Deze film is simpel weg niet makkelijk uit te drukken niet veel makkelijker dan ‘Holy Shit’. Want je maakt jezelf klaar voor een achtbaan ritje van emoties want als je denkt dat het niet slechter kan voor Jake Gyllenhaal’s personage Billy Hope zou je dat snel moeten herdenken want 5 minuten later kom je erachter dat het wel kan. Deze film laat je heel goed van verschillende kanten het verhaal zien terwijl de camera eigenlijk alleen maar op Gyllenhaal gericht is. Je leeft mee met ieder personage omdat ze allemaal van binnen gebroken zijn en allemaal een emotioneel parcours afgaan. En waar ik het blijst om ben is dat ze je niet te veel voor Billy Hope laten juichen maar soms ook de partij van de tegenstander laat kiezen, zoals dat hij zijn dochter niet mag zien en dat je dan eerder hun kant kiest dan dat van hem en dat is een vrij sterke eigenschap van deze film.

Laten we meteen beginnen met natuurlijk de ster van de film Jake Gyllenhaal (Donnie Darko, Nightcrawler) sinds Donnie Darko hou ik mij oog al een beetje op de acteur omdat dat op zichzelf al een hele goeie performance was voor opdat moment jonge acteur. Maar dankzij vorige jaar Nightcrawler staat ie ondertussen wel bij iedereen op de radar en was dat ook een hele snob van de Oscars om hem niet eens te nomineren voor Beste Acteur. Maar laten we niet over het verleden praten maar over zijn rol als Billy Hope en om het uit te drukken in een typisch Amerikaans gezegde “He knocks it right out the park”. Jake Gyllenhaal verdrinkt niet alleen lichamelijk in zijn karakter ik bedoel heb je zijn lichaam gezien heilige aardappelen wat is dat een verschil met hoe hij er 9 maanden daarvoor nog uitzag in Nightcrawler, maar ook mentaal sleept ie ons helemaal mee. Alles lijkt zo natuurlijk te komen het emotionele maar ook de techniek als boxer dat het eerder lijkt dat je een documentaire zit te kijken dan naar een geschreven verhaal zit te kijken. Hij draagt deze film op zijn handen en doet hij dan ook perfect van gelukkige huisman tot gebroken vent hij laat het ons voelen en sleept ons mee door zijn moeilijke tijd. Je gelooft hem en begint na een tijdje ook in hem te geloven dat hij er sterker uit zal komen. Is deze rol alsnog een Oscar Nominatie waardig? Ja. Als ik alleen deze rol dan van hem neem jazeker want je kijkt naar hem en ziet alleen maar Billy Hope. Verdient hij hem ook? Nou nu met de Oscar waardige films in aankomst weet ik niet wat voor zoets daartussen ziet dus dat word gewoon afwachten. Maar Jake is niet de enigste held in de film want iedere film heeft een held en heldin nodig en natuurlijk is Rachel McAdams (Midnight in Paris, The Notebook) een fantastische actrice en heeft ze ook weer haar tanden in deze rol gezet, maar ik denk eerlijk gezegd dat deze titel toch naar de jonge Oona Laurence gaat. Van de trailer kreeg ik eerder ‘ow weer zo’n irritant kind dat iedere keer weer op niks af loopt te janken’ gevoel maar ze greep me meteen vast en liet heel goed de kant van een kind in deze chaos zien. We kennen haar niet van veel maar ze heeft zich met deze rol laten zien en zal zich nog in veel geheugens weten te printen. Haar performance was spot on en je kon goed de chemie tussen haar en tegenspeler Gyllenhaal zien en dat is voor zo’n kleine smurf een hele prestatie. Voor de rest zet ook Forest Whitaker(Platoon, Lee Daniels’ The Butler) een top prestatie neer hij is natuurlijk de trainer en coach voor Billy in de ring maar ook in het echte leven waar hij Billy nog niet zo lang kent maar wel snel wat in hem ziet en zijn uiterste best doet om hem te helpen. En zelfs 50 cent zet een goeie rol neer de rapper weet zijn personage meteen vanaf het begin al heel unlikeable te maken en dat helpt hem alleen maar verder als het verhaal zich langzaam uitvouwt.

Maar deze prachtige performances waren natuurlijk niet mogelijk door de visie van Antione Fuqua die we hiervoor kenden van The Equalizer en Training Day. Hij weet zowel de sfeer in de ring als buiten de ring mooi over te brengen en ons tijdens de gevechten echt het gevoel te geven dat we er bij zijn. Hij weet de box matches goed in beeld te brengen en ze samen met stunt coördinator John Cenatiempo die al aardig wat ervaring had in grote gevecht scenes dankzij Lights Out, Fighting en Bourne zo realistisch mogelijk te houden.

Ook wat bij deze film natuurlijk niet kan missen is een ode aan de helaas pas overleden James Horner die speciaal voor zijn dood toch nog het muziek in elkaar heb gezet voor deze film en dat loont achteraf. James kennen wij natuurlijk van zijn scores voor Star Trek II&III, Cocoon, Aliens, The Land Before Time, Glory, Field of Dreams, Avatar en vele vele andere. En ook weet hij dan weer met deze zijn carrière fantastisch af te sluiten.

En om alles dan weer mooi af te ronden is deze film super dankzij het fantastische gevoel dat de mensen op het scherm als achter de schermen weten over te brengen. Dat ieder puzzelstukje precies aansluit op het geheel en het plaatje gewoon klopt. Deze film is voor de rest niet heel baan brekend het plot en uitloop van de film heb je vast al tig keer gezien en zal je vast niet achter over blazen maar het is het verhaal erom heen en de uitgewerkte personages die je vast zullen houden om te blijven kijken. Dus is dit zeker een film die nog een tijdje blijft hangen en vaker gekeken zal worden. Deze film laat je ademloos achter en je vinger op de Play knop zodat je nog een keer de ring in kan stappen. KNOCK-OUT!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Ik heb de film zojuist gekeken. In een woord: wow.
Wat een ongelofelijke film zeg. Ik heb zelden het gevoel dat ik het jammer vind dat ik een film gekeken heb, maar deze film gaf me dat gevoel wel. En dan niet jammer omdat het een k*t film was, maar jammer omdat hij de tweede keer altijd minder goed zal zijn.

Dit is zeker een aanrader! Ik zou de film beoordelen met een 9,5/10!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook de avonturen van Indiana Jones zijn ondertussen bekeken en besproken. Ik heb erg veel plezier aan de 4 films beleefd. Wie ze nog niet gezien heeft, zou ik aanraden om deze donkere dagen eens lekker voor de televisie te kruipen en te genieten van Indiana Jones.

Na de opmerking van yourmovieguy dat er ook een 5e Bournefilm komt in 2016, heb ik besloten om de Bournemarathon nog even uit te stellen tot richting de release van die film.

Ik ga daarom verder met de Worricker-trilogie. Dit wordt meteen ook de eerste filmmarathon waarbij ik nog geen een van de films ken. Ik ben benieuwd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Jorgen, wat heb jij er een tempo opliggen..! Eet en slaap je wel goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Sjah schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:51:
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sleeping with Other People (2015)Sleeping with Other People (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: R
Had meer verwacht, vond hem relatief flauw en nooit echt tot stand komen, terwijl de mogelijkheden er wel waren. Te weinig echt grappige momenten, meer moralistisch dan echt humoristisch. Vrij slap, een vijf.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sjah schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:51:
Ik probeer gewoon te eten en te slapen.

Ik zit momenteel in niet zo'n fijne periode in mijn leven en dit leidt me 's avonds goed af. Vroeger keek ik veel minder tv (zeg maar totaal 1,5 uur per week ongeveer), maar nu is het wel prettig om de gedachten te verzetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 08-01-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, bedankt voor je open antwoord, succes met je dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt! En geen probleem. Nu heb ik gewoon tijd over, zeg maar. Iemand anders gaat dan wandelen / schilderen / gedichten schrijven / squashen / willekeurige andere hobby doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

[afbeelding]

Ziet er niet uit als een groot scherm. De Dolby Cinema zaal in Eindhoven heeft volgens mij een scherm dat 3 keer zo groot is, tenminste, zo lijkt het op jouw foto.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb niet groot gezegd maar breed. Panavision is een heel breed scherm formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik werk bij de distributeur. 8)7

Woensdagavond was de première voor pers en VIPS, en daar was ik dus bij ja.

http://www.telegraaf.nl/t...nhandig_op_eiland___.html

[ Voor 16% gewijzigd door On_E op 08-01-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, gisteren heb ik hem ook gezien. Laten we voorop stellen dat niet alle Tarantino films mij kunnen bekoren. Jackie Brown vind ik ronduit geniaal, Reservoir Dogs is best goed, maar Django en al die Grindhouse zooi vind ik echt waardeloos. Bij Kill Bill ben ik elke keer nog in slaap gevallen, dus die moet ik in etappes afkijken.

Zo ook bij The Hateful Eight. Bijna 3 uur mag de film duren, en naar mijn mening is dat minimaal 45 minuten tot een uur te lang. Uiteraard zitten er Tarantino's wideshots met $matchingmusic in, die an sich al voor een aardig stukje tijdsopvulling zorgen. Daarnaast zijn er andere de scenes die voornamelijk bestaan uit dialogen. En juist op die dialogen gaat het wat mij betreft bij The Hateful Eight mis. Ik ben de eerste keer dus ook in slaap gevallen, en dat was niet omdat ik moe was.

Jackson doet zijn dingetje zoals hij altijd doet, de badass uithangen en op zijn eigen manier teksten uitspugen. Kurt Russell......heeft een dikke vette snor en probeert Jackson na te doen. Tim Roth heeft naar mijn mening veel te weinig spreektijd en zijn character krijgt dan ook niet genoeg diepgang mee, jammer. Goggins, tja, ik vind hem geniaal. Ook in deze rol weer. Jennifer Jason Leigh hangt de hateful bitch uit en doet dat goed. De andere acteurs doen hun dingetje, maar ook niet meer dan dat.

Zoë Bell wilde eens een keer cowboylaarzen kunnen aan doen voor een film. Channing Tatum wilde zijn cowboylaarzen eens een keer kunnen aanhouden. En Michael Madsen had waarschijnlijk geld nodig en dacht laat ik gewoon hetzelfde doen als ik in elke (Tarantino) film doe.

De rest van de cast (de rest van The Hateful Eight) waren niet echt onderdeel van die 8. Ze waren er om het getal 8 te kunnen gebruiken, maar voegden niet echt iets toe. The Hateful 5 (of 6 als je Madsen mee telt) was wat mij betreft accurater geweest. Al valt er te twisten over of The Hateful Eight slaat op het aantal mensen in die schuur, of het feit dat er mensen opgehangen worden in Tarantino's achste film en dat dat ophangen een hateful iets is. Al had de titel dan The Hateful Eighth moeten zijn......

Stel je eens voor dat je naar exact dezelfde film had gekeken, die niet door Tarantino geregisseerd was, waarin niet Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Tim Roth, Walton Goggins en Jennifer Jason Leigh acteerden, maar een stel random andere acteurs? Zou de film dan net zo goed(/slecht) zijn? Zou je dan met hetzelfde "HappyHappyJoyJoy-een-Taranino-film"-gevoel naar de film kijken? I think not.

Onder de streep is het best een ok film, die gemakkelijk een uur korter had kunnen duren zonder iets te moeten inleveren. Verder is het wat mij betreft heel simpel: ben je een Tarantino liefhebber, dan vind je hem goed/geweldig/fantastisch. Ben je niet specifiek een Tarantino fan dan zul je hem ok vinden, maar waarschijnlijk ook niet meer dan dat.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Let the reviewbashing begin! ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bashing? Ieder zijn mening toch? :D

Overigens is mijn review op persoonlijke basis, niet omdat ik toevallig werk bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

On_E schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:34:
Bashing? Ieder zijn mening toch? :D
Uiteraard, maar sommigen hier denken daar anders over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
max schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:
The Hateful Eight (2015)[afbeelding]

Stel je eens voor dat je naar exact dezelfde film had gekeken, die niet door Tarantino geregisseerd was, waarin niet Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Tim Roth, Walton Goggins en Jennifer Jason Leigh acteerden, maar een stel random andere acteurs? Zou de film dan net zo goed(/slecht) zijn? Zou je dan met hetzelfde "HappyHappyJoyJoy-een-Taranino-film"-gevoel naar de film kijken? I think not.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10

Let the reviewbashing begin! ;)
Ik heb hem gister gezien (nadat ik woensdagavond al IB en DU had gekeken tijdens de Tarantino Marathon in de Pathe. Ik heb even enkel dit stukje gefiltert, aangezien ik daar op wil reageren.

Voor mijn gevoel was het een echte Tarantino film met strakke dialogen, mooie shots en uitstekende cinematography. Zou ik hem zien met een andere regisseur als Tarantino en andere acteurs, dan zou ik hem alsnog goed vinden, maar wel het idee hebben dat de regisseur met zijn film Tarantino probeert te immiteren.

Ik had echter 1 echt minpuntje en dat was dat ik het wat lang vond duren voor hij echt goed op gang kwam, en de dialogen nog net iets strakker hadden gekund naar mijn mening (als ik hem vergelijk met IB en DU). Maar dat is wat mij betreft nitpikken om maar iets te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ooit wat over de Worricker-trilogie gelezen, maar nooit de tijd genomen om de films te kijken. Aangezien de suggestie voorbij kwam om deze eens te bekijken en ik verder verrast wilde worden, heb ik de films gekeken zonder me in het plot te verdiepen.

Page Eight (2011)Page Eight (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: NOT RATED
Spionage thriller over Johnny Worricker (Bill Nighy) die door zijn vriend en leidinggevende ongewild hoofdpersoon wordt in een hoop politiek gekonkel waarbij zijn baan (en mogelijk zijn leven) en de baan van de prime minister van Engeland op het spel kunnen komen te staan.

De film is onderhoudend, heeft een aantal zeer goede dialogen, maar is verder ook erg "langzaam", zeker als je bij spion meteen denkt aan James, Jason of Ethan. Als dat is wat je wilt zien, kan je deze film beter overslaan. Als je geïnteresseerd bent in de andere kanten van het werk bij een inlichtingendienst en het politieke spel dat daarbij van invloed is, dan is dit een heel aardige film. Je merkt wel dat deze film deel uitmaakt van een groter verhaal, want het verhaal wordt in deze film niet afgerond.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Turks & Caicos (2014)Turks & Caicos (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
In eerste instantie leek het erop dat de 2e film los staat van de eerste, aangezien Worricker verstrikt leek te raken in een web rond witwassen en 5-sterrenhotels op Turks & Caicos, maar na ruim een half uur kwam het oude dossier ineens ter sprake en werden alle lijnen een stuk duidelijker. Deze film komt naar mijn gevoel eigenlijk te traag op gang en het was pas toen me duidelijk werd dat er er veel meer speelt tussen deze 2 verhalen dat de film echt interessant werd. Je zult dus wel even moeten doorbijten.

Worricker, gespeeld door Nighy, blijft een interessant personage dat wordt neergezet door een prima acteur. De acteurs eromheen zijn ook prima gekozen. Zo zien we Helena Bonham Carter, Ralph Fiennes en Christopher Walken. Toch geef ik de film, vanwege de trage start, een iets lager cijfer.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Salting the Battlefield (2014)Salting the Battlefield (2014)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
In Salting the Battlefield komen alle lijnen en praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen samen. Er wordt van verschillende kanten jacht gemaakt op Worricker en hij moet er dan ook alles aan doen om te kunnen vasthouden aan waar hij voor staat en de mensen om hem heen te beschermen. Het is eigenlijk niet mogelijk om deze films los van elkaar te zien. Daarom heb ik uiteindelijk mijn beoordeling ook moeten herzien. Net als bij Page Eight neemt Worricker je mee door het web van alle intriges en zie je hoe zijn tegenspelers over elkaar rollen en van tijd tot tijd van kant wisselen. Loyaliteit blijkt ver te zoeken bij de meesten.

De Worrickertrilogie is geen reeks van snelle films, maar neemt de tijd om het verhaal neer te zetten en dat vind ik achteraf bezien goed gedaan. Het enige echt zwakke moment uit de serie is het begin van de 2e film, waarbij er mijns inziens meer gedaan het mogen worden om duidelijk te maken dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Een andere invalshoek is natuurlijk dat je als kijker ook niet alles verteld hoeft te worden en je ook je eigen speurwerk mag doen. Dat is ook prima, maar had dan iets sneller gemogen.

Salting the Battlefield is, denk ik, de sterkste film uit de trilogie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Jeroenneman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:20:
The Intern (2015)[afbeelding]
Na de grote blockbusters als Spectre en de nieuwe Star Wars film gezien te hebben, vond ik het gisteravond wel lekker om gewoon weer even een "rustige" film te kunnen kijken.

Toevallig kwam ik The Intern tegen, en het concept van de film stond me wel aan. De Niro is bijna altijd goed, en het idee van een 70-jarige stagiair sprak me wel aan. Wat volgde was een verhaal waarin de Niro uitstekend in zijn rol kruipt, Hathaway te verdragen is, en misschien zelfs op haar plek, en goede bijrollen van de mede-stagiaires/ co-workers binnen het bedrijf.

Er zit humor in, voelt niet geforceerd aan en het gaat zeker niet alleen over stage lopen binnen een bedrijf. Het contrast tussen jong en oud wordt goed in beeld gebracht, er zitten veel karakters in, die allemaal hun eigen plekje krijgen, en dat leidt uiteindelijk tot gewoon een "feel good" film. Er zitten geen theatrale muziekstukken in, geen kippenvel momenten en geen enorme special effect scenes.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Helemaal mee eens. En Anne Hathaway is altijd een goede reden om naar de film te gaan.
On_E schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:17:
The Hateful Eight (2015)[afbeelding]
Gisteravond naar de 70mm premiere geweest in EYE A'dam. Na de voor mij zeer teleurstellende Django Unchained had ik niet zulke hoge verwachtingen. Maar met The Hateful Eight is Tarantino wat mij betreft weer helemaal terug. Het prachtige camerawerk, de messcherpe dialogen, de muziek, de karakters, het uiteindelijke geweld, alles ademde weer QT!

De 70mm versie duurde maar liefst 187 minuten maar ik heb mij geen seconde verveeld.

Aanrader!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Deze wil ik ook zo snel mogelijk zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
...
Natuurlijk zou het dan een andere film zijn, geen 1 acteur acteert hetzelfde en geen 1 regisseur regisseert hetzelfde. De film zou hoe dan ook heel verschillend zijn. Er zijn vast mensen die er blind naar kijken en het al hemels vinden omdat alleen Tarantino zijn naam er al op staat. Maar als je de film in handen van andere legt kijk je natuurlijk altijd naar een andere film, en dat betekend natuurlijk dat de film beter of slechter had kunnen wezen.

[ Voor 27% gewijzigd door yourmovieguy op 08-01-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

yourmovieguy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Natuurlijk zou het dan een andere film zijn, geen 1 acteur acteert hetzelfde en geen 1 regisseur regisseert hetzelfde. De film zou hoe dan ook heel verschillend zijn. Er zijn vast mensen die er blind naar kijken en het al hemels vinden omdat alleen Tarantino zijn naam er al op staat. Maar als je de film in handen van andere legt kijk je natuurlijk altijd naar een andere film, en dat betekend natuurlijk dat de film beter of slechter had kunnen wezen.
Mijn punt is dat het een door Tarantino geregisseerde film met bijbehorende acteurs is die het waarschijnlijk voor velen een 'goede film' maakt. En niet de regie of het acteren zelf wat daar voor zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
Woodlawn (2015)Woodlawn (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 123 min | MPAA: PG
Wat krijg je als je een matige kopie van 'Remember the Titans' en een televangelist samenvoegt? Deze film. Het christelijke aspect werd er, wat mij betreft, te hard doorgedrukt in deze film en daardoor verloor de rest van het verhaal iets.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:37

Sorbo

Uw hulp in huis!

Kain_niaK schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:18:
Ik heb met iemand van het eye gesproken die maandag de film heeft gezien tijdens de pers voorstelling. Hij vertelde me dat vandaag de eerste voorstelling voor publiek was. Dat staat ook online dat de release in Nederland op 7 januari was en niet 6. Op de website van het eye stond ook niks over een voorstelling van 6 januari. Meer weet ik ook niet, maar On_e zegt dat hij hem gister avond heeft gezien.
On_e verklaar je nader, of werk je bij het eye als film technicus of zo?
Mag ik even overtreffen? Heb de film op 1 januari om 13.15 gezien in Pathe Zaandam. Sneak preview die (voor zover ik weet) in alle Pathe bioscopen gedraaid werd. Ik had de film graag in EYE gezien, maar Pathe was de enige die mij qua tijd uitkwam. Ik kan niks zinnigs zeggen over 't EYE-gedeelte van t verhaal, maar dat wou ik even melden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Spooksel

Spooksel!

Ik kom net bij The Hateful Eight vandaan en in ben echt nog steeds completely blown away... echt ongelooflijk wat een dijk van een film zet Tarantino hier weer neer zeg. Ik zat een een zaal waar nog wel een pauze in de film zat, maar dat was wel prima... kon in tenslotte nog ff pissen en nieuw bier halen halverwege :P Maar die pauze begon en ik had echt zoiets van... wtf, NU AL 1.5 uur weg? Hooooly shit en toen moest het nog los gaan!

Ik heb me echt werkelijk GEEN SECONDE verveeld of gedacht zo van 'get on with it'... onwerkelijk. Ik was nu met mijn pa geweest, maar als volgende week mijn beste maat weer in het land is en die vraagt wanneer en of ik mee ga zeg ik: ASAP :D

Paar losse opmerkingen/observaties mijnerzijds:
Madsen had wel iets meer inbreng mogen hebben van mij en Roth... ik kreeg toch echt (zeker in de eerste helft v/d film) het idee dat Tarantino zijn rol liever in de handen van Christoph Waltz had gezien en dat Roth een beetje in zijn stijl (zoals Waltz met name in Django speelde) probeerde te immiteren. Hadden jullie dat ook?

Maargoed, verder voor wat mij betreft krijgt deze film een DIKKE 10!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:27
Tomorrowland (2015)Tomorrowland (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 130 min | MPAA: PG
Leuke film. Wel een beetje te Disney voor mijn smaak (icm de kindvriendelijke toevalligheden en neutrale werelddenkbeeld). Maar dat mag de pret niet drukken, want er is een groot spektakel van gemaakt.

beetje offtopic:
spoiler:
Wel flauw dat deze film is gesponsord door Coca Cola, en niet door Dr. Pepper.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Valhalla Rising (2009)Valhalla Rising (2009)
IMDb: 6.0 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 93 min | MPAA: NOT RATED
Mocht je de film IMDB: Crank (2006) kennen, nou dit is het tegenovergestelde. Niet de meest snelle film dus.

Deze film speelt zich in een tijdzone af die je niet vaak in films ziet, de atmosfeer is er ook echt goed naar gemaakt. Het zit bomvol symboliek en is een aanrader voor Art House liefhebbers.
Het is alleen totaal niet wat ik er van verwacht had, en ik hoef hem geen tweede keer te kijken. Niet mijn type film.

Natural Born Killers (1994)Natural Born Killers (1994)
IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Wauw, wat is dit een steengoede film. Met het script van Quentin Tarantino als basis heeft Oliver Stone hier hele unieke film neergezet. De aparte manier waarop deze film bewerkt is zorgde ervoor dat ik er even aan moest wennen, maar dit effect zorgde er ook voor dat ik de film werd ingezogen. Met name het laatste uur vloog voorbij.

De film scheen destijds voor een hoop controverse gezorgd te hebben door het geweld die erin voor komt. Maar dat past precies bij de film, maakt de karakters geloofwaardig en hun perspectief begrijpelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Naar aanleiding van NBK heb ik maar een hoop andere films van Oliver Stone op mijn watchlist gezet, zo te zien heeft hij nog aan meer goede films gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Straight Outta Compton (2015)Straight Outta Compton (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 147 min | MPAA: R
Film die rap-fans heel veel zegt, lijkt me, ben dat zelf niet, maar dan nog een mooi document om te kijken, vermakelijk genoeg. En ja Dr Dre en Ice Cube kende ik wel, maar N.W.A, nooit van gehoord. Boyz n the Hood kende ik dan weer wel, en Eminem en 2pac uiteraard. Deze film zet het beetje in perspectief, maar om achter de story van rap te komen zal ik een boek moeten kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:27
Hoe meningen kunnen verschillen.....ik heb em ook net gezien, maar vond hem niet zo sterk.
Het was vanaf het eerste shot al duidelijk dat de film een hommage aan de jaren 60 western is, en in dat opzicht is het Tarantino helemaal gelukt. Het tempo, sfeer, dialogen, alles ademt die stijl voor zover ik me dat kan indenken.
Erg mooie beelden, en de film neemt rustig de tijd om karakters uit te diepen voor zover dat nodig is.
Enige karakter waar ik me zwaar aan ergerde, was de Sherriff, en dan vooral zijn extreme zuidelijke accent en manier van doen dat te geforceerd en over-acted op me overkwam.

Het laatste halfuur kreeg ik wel een heel erg dejavu gevoel met een eerdere Tarantino film. Ik wil niet spoilen, maar iedereen die H8 al gezien heeft, zal direct begrijpen welke film ik bedoel.

Goede sfeer en typische Tarantino dialogen, maar het is imo bepaald niet zijn beste film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:04
ikbenerniet schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:58:

Naar aanleiding van NBK heb ik maar een hoop andere films van Oliver Stone op mijn watchlist gezet, zo te zien heeft hij nog aan meer goede films gewerkt.
U-turn is ook een erg vermakelijke film, een aanrader! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

deBennie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 07:39:
[...]

U-turn is ook een erg vermakelijke film, een aanrader! d:)b
U-Turn is episch.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:41
Gisteren weer eens Pirates of the Caribean gezien op SBS 6. Toch wel vermakelijke film hoewel ik wel chagrijnig wordt van die heldhaftige muziek de hele tijd..

Maar ik kijk niet weer een film op sbs6. Zeker 8x reclame en ook nog Hart van Nederland/Shownieuws er een half uur doorheen. Wat een baggerzender eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
Point Break (2015)Point Break (2015)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Crime, Sport | Runtime: 113 min | MPAA: N/A
Point Break is een actie film geregisseerd door Ericson Core. Met onder andere Luke Bracey, Edgar Ramirez en Ray Winstone.

Utah staat bekent als een ware waaghals, hij kent geen angst. Maar wanneer hij zich aanmeld bij de FBI word hij meteen op een zeer speciale zaak gezet. Hij moet achter een paar extreme sport atleten aan, die naast levensgevaarlijke stunts, ook nog crimineel blijken te zijn.

Point Break (2015) is geïnspireerd door Point Break (1991). Dat je geïnspireerd raakt door een andere film en met dat idee aan de slag gaat is niks mee, Hollywood kennende word dat wel vaker gedaan. Maar alsjeblieft zorg er dan voor dat je een goed idee hebt. Ten eerste wees een beetje creatief en verzin überhaupt andere namen, en een andere titel zodat mensen niet meteen alles aan het origineel gaan koppelen. Maar nee we nemen gewoon stukjes van het plot, de namen, en alles mee uit het vorige deel. En als kers op de taart gaan we het nog slechter doen. Begrijp me niet vergeet Point Break is ook een van mij favoriete films uit de 90s. Maar deze film komt in het niet eens dichtbij het origineel.

Kunstmatig

Het verhaal is makkelijk gezegd zo plat als een dubbeltje. Er zitten totaal geen lagen aan de personages waardoor je niet eens met ze meeleeft, daardoor zijn de ‘spannende’ acties scenes nog saaier. Er zit totaal geen chemie tussen de acteurs waardoor er totaal niks interessant is tijdens het kijken. De dialogen zijn slaapwekkend , en daardoor vraag je jezelf nog meer af wat je aan het doen bent. Het verhaal springt alle kanten op waardoor je totaal geen tijd hebt om jezelf te verdiepen in een karakter. De acties scenes hebben ook de spanning daardoor niet, wat het doet je totaal niks als er eentje mag verongelukken.

Computer stunts

En daarmee zijn we beland aan de stunt scenes. Ten eerste zijn er hele mooie locaties uitgekozen, moet ik eerlijk toegeven. Maar wat zijn die scenes slecht uitgewerkt. Ze zijn te lang waardoor het kan zijn dat je tijdens het kijken een beetje afdwaalt, en je opeens zit te bedenken was je de rest van de week zal gaan eten. De film maakte ook best veel reclame met dat ze veel ‘practical’ zouden doen dus veel stuntmannen zouden gaan gebruiken, waarom is dan alsnog zoveel met de computer gedaan. Soms is er natuurlijk geen andere keuze, moet je dingen aan de computer overlaten omdat het te gevaarlijk is. Als het daar op aan komt breng het dan nog mooi in beeld. Maar als er 4 man van een berg afspringt hoef ik geen close-ups te zien hoor, geef mij maar lekker wide-shots en een paar go-pros en dan weet ik me wel te vermaken. En de muziek is ook een aspect dat je vaker uit de scene haalt, soms wist ik niet wat de muziek ons wou laten voelen verbazing, spanning? En dat is wat muziek feilloos zou moeten kunnen doen, de scene gewoon onderbouwen maar dat sloeg hier compleet, iedere keer, de plank mis.

Onwetende crew

Qua acteer werk en regie is precies hetzelfde te zeggen. Ook al waren er een paar bekende acteurs aanwezig er spatten totaal niks van het scherm. Het leek wel of iedereen dacht bij iedere actie, bij ieder woordje, wat doe ik hier. De regisseur was denk ik ook bij iedere shot er nog niet helemaal over uit wat hij nou precies wou. En daardoor word het eindproduct nog een grotere fiasco. En wat is er aan de hand met iedere personage een tattoo te geven, niet eens 1 maar wel 20. De meeste tattoos lijken niet eens wat extra diepgang te geven. Net als in origineel moet het groepje hier zich ook voordoen als Stoners. En ze alleen een jointje laten roken maakt ze niet meteen Stoners dus laat ze zich ook een beetje geloofwaardig gedragen als eentje.

Its not fun…

Deze film doet de naam Point Break ten schande, er is dan ook niks bijzonders aan de film. De stunt scenes lijken op een Red Bull reclame. De karakters zijn zo kunstmatig als maar kan. Ook raad ik mensen aan om deze film ten alle tijden te vermijden, want uiteindelijk zal je willen dat je je geld/tijd terug zou kunnen vragen. De film doet zoveel fout dat het in de film al perfect verwoord word ‘Its not always fun, its boring’. Deze film zal je dan ook niet langer bij blijven dan een dag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06

Pierre

Van nature lui!

Harribo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:16:
Gisteren weer eens Pirates of the Caribean gezien op SBS 6. Toch wel vermakelijke film hoewel ik wel chagrijnig wordt van die heldhaftige muziek de hele tijd..

Maar ik kijk niet weer een film op sbs6. Zeker 8x reclame en ook nog Hart van Nederland/Shownieuws er een half uur doorheen. Wat een baggerzender eigenlijk.
Helemaal mee eens, wij kijken never films op dat soort zenders. Knetter gek wordt je van al die reclame bah

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
The Maze Runner (2014)The Maze Runner (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Thomas wordt wakker in een lift die hem naar een subtropische omgeving brengt waar een groep jongens heeft leren overleven door zelf voedsel te verbouwen. Hij is net als alle anderen alles vergeten behalve zijn naam. Het terrein wordt omgeven door 'the maze', een doolhof van hoge stenen muren dat elke nacht sluit, het doolhof doet veranderen en overdag weer opengaat. In het doolhof leven vleesetende wezens die 's nachts tevoorschijn komen. Niemand heeft ooit een nacht in het doolhof overleefd. Ontsnappen lijkt dus onmogelijk.
Er is alleen een selecte groep (de runners) die probeert overdag het doolhof in kaart te brengen. Thomas brengt verandering in de strikte regels.

De film heeft genoeg spanning om het interessant te houden, ondanks dat je momenten tegenkomt waarbij je denkt: dit is niet logisch. Er zit een duidelijke verhaallijn in. De gevechten met de vleesetende wezens vinden niet plaats in het volledig duister, en het feit dat de muren van het doolhof kunnen verschuiven houdt ook de spanning er in.

Dit is deel 1 van een trilogie, maar niet zo dat je perse deel twee moet zien. Er zijn trouwens al wel recenties van deel twee aanwezig. Ik heb deel 1 op een filmkanaal gezien. Deel 2 is uit 2015, en deel 3 staat op IMDB voor 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zojuist The Hateful Eight gezien in Pathé Spui, Den Haag.

Een verademing om weer eens een film te zien waar het ging om een goed plot, goede (allbeit Tarentinoëske) teksten, de basis-ingrediënten van een goede film (noir), zoals ellenlange 'establishing shots', McGuffins, en dergelijke. Lekker rauwe humor, grof geweld, etc.

Geen 3D-ongein, geen (althans geen waarneembare) CGI, en lekker rauw.

Heerlijk verrast worden, waarvan je op voorhand wist dat het ging komen. De nodige gewelddadigheden, en waarschijnlijk het grootste aantal synoniemen voor 'neger' en 'foute vrouw' van elke film tot op heden.

Dikke, vette, over the top blood & gore, en allerminst storend.

Een solide 8,5 wat mij betreft. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 10-01-2016 00:37 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:35

FeaR

In GoT we trust

AcidBurn schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:56:
Het laatste halfuur kreeg ik wel een heel erg dejavu gevoel met een eerdere Tarantino film. Ik wil niet spoilen, maar iedereen die H8 al gezien heeft, zal direct begrijpen welke film ik bedoel.
Ik heb de film zojuist gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct zou weten welke film je hier bedoelt.

Wat ik van de film zelf vond ben ik ook nog niet echt over uit. Het begin was mijn inziens echt te traag, zelfs voor een Tarantino. Het deel na de pauze was dan weer een relatieve achtbaanrit. Verder was het wat je van hem mag verwachten qua muziek, camerashots en blood and gore. Al was de soundtrack van Django Unchained wel beter. Het was mijn inziens zeker niet de slechtste film van hem, maar een voorgaande Django Unchained en Inglourious Basterds heeft deze film niet kunnen toppen. Misschien ben ik meer van de films die niet voornamelijk op één plek afspelen. Al klopt het dan weer niet helemaal aangezien ik SAW 1 ook best tof vond.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Django Unchained was idd stukken beter naar mijn idee. Maar de film die ik bedoelde:
spoiler:
de complete shootout op het einde deed mij echt direct aan Reservoir Dogs denken.

Pulp Fiction en Reservoir Dogs zijn niet echt beter, maar zijn wel cult klassiekers geworden. Ik denk niet Django en H8 dat ooit zullen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:33
FeaR schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:02:
[...]

Ik heb de film zojuist gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet direct zou weten welke film je hier bedoelt.

Wat ik van de film zelf vond ben ik ook nog niet echt over uit. Het begin was mijn inziens echt te traag, zelfs voor een Tarantino. Het deel na de pauze was dan weer een relatieve achtbaanrit. Verder was het wat je van hem mag verwachten qua muziek, camerashots en blood and gore. Al was de soundtrack van Django Unchained wel beter. Het was mijn inziens zeker niet de slechtste film van hem, maar een voorgaande Django Unchained en Inglourious Basterds heeft deze film niet kunnen toppen. Misschien ben ik meer van de films die niet voornamelijk op één plek afspelen. Al klopt het dan weer niet helemaal aangezien ik SAW 1 ook best tof vond.
Ik heb Hatefull Eight vrijdag gezien, en het is een prima film echter het tempo in het gedeelte voor de pauze is idd bijzonder traag, zeker als je nagaat dat de film 3 uur duurt.

De bioscoop liet overigens minder dan 5m reclame zien voordat de film begon, terwijl ik meestal 15/20m zie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001

YellowCube

Wait...what?

Straight Outta Compton (2015)Straight Outta Compton (2015)
Ik heb de albums van N.W.A. toen ze uitkwamen echt totaal grijs gedraaid (vanaf cassette, op m'n Sony Walkman, fietsend naar school) dus ik moest deze film eigenlijk wel gaan kijken.
Ik vond het ergens een klein beetje tegenvallen. Het verhaal van N.W.A. als pioniers van de gangsta rap en wat er volgt is indrukwekkend genoeg, maar in de film komt het niet heel erg uit de verf. Twee en half uur is misschien gewoon te lang en ik had een aantal momenten dat ik moeite had om m'n aandacht er bij te houden. Vooral het eind van de film met het contractengedoe maakt 'm beetje traag. Iemand die niks met NWA heeft zal de film ws. niet uit kunnen kijken (dat lijkt logisch, maar een goede film weet iedereen te boeien)
Het acteerwerk van Ice Cube (O'Shea Jackson Jr., zoon van...) en Eazy-E (Jason Mitchell) vond ik bijzonder sterk. Dat maakte het juist weer een genot om naar te kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21
Nothing to Lose (2008)Nothing to Lose (2008)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Gisteren was het weer tijd om mijn netflix lijst door te spitten en ik had wel zin in een thrillertje. Normaal heb ik het niet zo op Theo Maassen maar in deze film is het de geschikte acteur. De film verteld het verhaal van een ontsnapte TBS patient. Hij, Theo Maassen, is ontsnapt om zijn moeder op te gaan zoeken die volgens hem er voor kan zorgen dat hij vrij komt.

Wat mij in deze film opviel was de twijfel die er steeds was of dat de TBS'er nou wel of niet schuldig was. Aan de ene kant zou zeggen dat hij schuldig is omdat hij al een aantal jaren verblijft en naar de longstay moet maar aan de andere kant is een juridische misser ook wel op zijn plek.

Dit gevoel wordt nog eens verstrekt door de muziek die er in diverse scene's onder gemonteerd is. Echter gedurende de film maakt deze twijfel steeds meer plaats voor zekerheid. De zekerheid dat de hoofdrolspeler niet is wie hij zegt dat hij is. Dit komt mede door de verschillende gekozen shots
spoiler:
Zoals wanneer de hoofdrolspeler naar de oma gaat. In het begin lijkt er nog niets aan de hand je weet alleen dat de Oma zich totaal niet op haar gemak voelt. Vervolgens wordt het gesprek steeds grimmiger en door de focus op het vorkje te leggen weet je wat er gaat gebeuren.

Als vervolgens de scene komt dat de hoofdrolspeler naar de auto loopt en er lang op het huis van de oma wordt gefocussed weet je als het goed is al hoe laat het is.

De tegenspeelster van Theo doet haar werk ook erg goed en overtuigend en dat maakt dat vooral het einde inslaat als een bom. Althans bij mij.
Er is echter één detail wat mij ontzettend stoorde in de film en dat is:

spoiler:
De ontzettende domheid van de politie. Wat mij namelijk opviel is hoe makkelijk de politie de twee TBS'ers in het begin van de film laten gaan. En verder zijn de achtervolgingen niet heel geloofwaardig.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

YellowCube schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:21:
Straight Outta Compton (2015)[afbeelding]
Ik heb de albums van N.W.A. toen ze uitkwamen echt totaal grijs gedraaid (vanaf cassette, op m'n Sony Walkman, fietsend naar school) dus ik moest deze film eigenlijk wel gaan kijken.
Ik vond het ergens een klein beetje tegenvallen. Het verhaal van N.W.A. als pioniers van de gangsta rap en wat er volgt is indrukwekkend genoeg, maar in de film komt het niet heel erg uit de verf. Twee en half uur is misschien gewoon te lang en ik had een aantal momenten dat ik moeite had om m'n aandacht er bij te houden. Vooral het eind van de film met het contractengedoe maakt 'm beetje traag. Iemand die niks met NWA heeft zal de film ws. niet uit kunnen kijken (dat lijkt logisch, maar een goede film weet iedereen te boeien)
Het acteerwerk van Ice Cube (O'Shea Jackson Jr., zoon van...) en Eazy-E (Jason Mitchell) vond ik bijzonder sterk. Dat maakte het juist weer een genot om naar te kijken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Ik sta qua muzieksmaak waarschijnlijk totaal aan de andere kant van het spectrum (metal rock etc.), maar ik vond hem erg indrukwekkend. Dat hele contracten gedoe was wel een beetje vervelend soms, maar verder eigenlijk niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 17:35

FeaR

In GoT we trust

Bossie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:49:
[...]

De bioscoop liet overigens minder dan 5m reclame zien voordat de film begon, terwijl ik meestal 15/20m zie.
Dat was hier ook. Één reclame voor een goed doel en meer niet. Niet eens trailers voor aankomende films.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
FeaR schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Dat was hier ook. Één reclame voor een goed doel en meer niet. Niet eens trailers voor aankomende films.
Trailers mag een bioscoop zelf bepalen, en die zullen ze vanwege de lengte van de film er waarschijnlijk niet voor hebben gedaan. Reclame krijgt een bioscoop aangeleverd en dat kunnen ze dus niet zelf bepalen en dit verschilt ook per week. Meestal is dat zo tussen de 5-13 minuten (bij kinderfilms altijd korter dan volwassen films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:33
Bartske schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Trailers mag een bioscoop zelf bepalen, en die zullen ze vanwege de lengte van de film er waarschijnlijk niet voor hebben gedaan. Reclame krijgt een bioscoop aangeleverd en dat kunnen ze dus niet zelf bepalen en dit verschilt ook per week. Meestal is dat zo tussen de 5-13 minuten (bij kinderfilms altijd korter dan volwassen films).
Ik heb bij Star Wars 45m reclame gezien, omdat ze de verkeerde film hadden gestart en we vervolgens voor een tweede maal reclame konden gaan kijken.

Toch vaak minimaal 15 minuten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Spooksel

Spooksel!

Harribo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:16:

Haha, die reclames zijn nog wel te doen... maar als ik weet dat het een dusdanig lange film is dat er idd zo'n HvNL/Shownieuws/Pietjuh doorheen gaan komen dan is het gelijk /zap. Echt te kansloos om op zo'n manier films uit te zenden :S

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Bossie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Ik heb bij Star Wars 45m reclame gezien, omdat ze de verkeerde film hadden gestart en we vervolgens voor een tweede maal reclame konden gaan kijken.

Toch vaak minimaal 15 minuten.
Zo was het iig in de bioscoop waar ik werkte, maar toen ik laatst in JT hilversum in die dolby cinema zaal zat voor star wars was er inderdaad ook vrij lange reclame.

En dat ze voor de 2e keer die reclame niet even kunnen doorspoelen zeg..

In Engeland maken ze het trouwens helemaal bond, toen ik daar een film zag was er gewoon een dik half uur afwisselend reclame en trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:20:
The Intern (2015)[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Helemaal mee eens! Ik heb hem zelfs een 8,5 gegeven. Ik had van tevoren niet echt hoge verwachtingen vanwege het lage aanbod tegenwoordig van "goede" films in dit genre. maar eens in de zoveel tijd komt er weer eens eentje voorbij. :)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21
Aladdin (1992)Aladdin (1992)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: G
Een gouwe ouwe onder de Disney films. Alles zit er in. Vrolijke muziek, een geestige sidekick en de nodige levensles. Wat deze animatie zo goed maakt, volgens mij, is dat alle belangrijke karakters genoeg screentime krijgen om tot hun recht te komen en is er niet één karakter dat teveel screentime krijgt waardoor het irritant of vervelend gaat worden.

Als je de vervolgen bekijkt zul je zien dat Disney duidelijk heeft gezien dat de geest het karakter is dat het publiek het leukst vind en daar dan ook extra veel screentime aan geeft. Dat is echter juist wat er in de vervolgen mis ging. Gelukkig deze film is dat nog niet het geval. Ook de Bad guy krijgt genoeg zijn kans om uit de doeken te doen wat hij precies wil en hoe hij het aanpakt. Het gevecht tussen Aladdin en Jafar is daarom dan ook erg vermakelijk om naar te kijken.

Er zitten volgens mij wel een paar rare dingen in.
spoiler:
Zo kreeg ik het idee dat Jasmine al vrij snel door had dat prins 'Ababwa' eigenlijk Aladin was maar even later lijkt ze dat weer compleet vergeten te zijn?
Wat mij ook wel aantrok was de stijl waarin het getekend is. Er zijn stukken duidelijk met computer animaties gedaan zoals de verschijning van de grot en de vlucht scene uit diezelfde grot op het vliegend tapijt maar verder is er niet te zien of en waar computerwerk is gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

CB4

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vond m tof. Ik stapte iets later in, vooral The Chronic draaide ik grijs en daarna was ik een groot Snoop fan.
Ik wist altijd wel dat het ergens met bepaalde leden van N.W.A was misgegaan en dat Ice Cube en Dr.Dre gezeur hadden, maar heb nooit geweten wat precies en heb me er verder ook nooit in verdiept. Deze film gaf me een goed beeld van hoe t van begin tot eind is verlopen.

Vond de acteur van Suge erg lijken op Primo van de film Five Star (erg goede film overigens), moest na de film nog even imdb checken om er zeker van te zijn dat t niet dezelfde acteur was (Primo is geen acteur ;) )
Ook tof dat de zoon van Andre Young (naast de zoon van Ice Cube) in de film spelen. Lijkt me een unicum, 2 zonen spelen de vaders.

Ik geef Straight outta Compton een 8, ook vanwege sentimentele redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Joy (2015)Joy (2015)
IMDb: N/A | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Eerste helft is erg langzaam, veel drama en voornamelijk karakters voorstellen en onderlinge relaties verduidelijken.
De film lijkt alle kanten op te stuiteren, en de rol van haar moeder slaat echt nergens op al snap ik het element wel.
Maar als je de volslagen idiote thuis situatie kan accepteren, dan is de rest ook relatief makkelijk te vatten.

De tweede helft is echt een powerhouse van wisselende karakter trekken en emoties. Jennifer laat goed zien hoe je met enkel lichaamstaal het verschil kan uitbeelden tussen onzekerheid en daadkracht.
Wat er allemaal gebeurd, wat de personages doen en de wisselende loyaliteit gaat soms echt belachelijk makkelijk en snel, maar dat heeft vooral te maken met keuzes van regie en editting volgens mij.

Aan het einde van de eerste helft had ik geen idee of ik de film nou goed of slecht vond.
Maar de tweede helft vind ik zo goed dat hij de hele film finaal over de streep trekt :)
DeNiro doet het prima, Virginia Madsen heeft bar weinig te doen, Bradley Cooper doet het ook prima.
Maar het is absoluut Jennifer Lawrence die de kar trekt, en dat uitstekend doet.
De eerste helft krijgt van mij een magere 6, maar door de uitstekende tweede helft kom ik toch op een 8 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Woman in Gold (2015)Woman in Gold (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Tussen de complete filmreeksen door wordt er natuurlijk ook nog wel eens wat anders gekeken. Vanavond heb ik bij vrienden het voor mij totaal onbekende Woman in Gold gezien. De film gaat over het waargebeurde verhaal van Maria Altmann; nichtje van Adèle Bloch-Bauer, een Oostenrijkse uit een Joodse familie. Gustav Klimt legt het portret van Adèle vast in een schilderij: "Woman in Gold". Datzelfde schilderij heet eigenlijk "Portret van Adèle Bloch-Bauer I", maar door de Nazi's geroofd van de familie en van een andere naam voorzien. Uiteindelijk belandt het beroemde schilderij in Österreichische Galerie Belvedere in Wenen, gevestigd in Wien Schloss Belvedere. De film vertelt over de strijd die Maria Altmann (Helen Mirren) voert samen met een bevriende advocaat (Ryan Reynolds) om als erfgenaam het schilderij terug in haar bezit te krijgen van het museum. Deze strijd voert haar langs Oostenrijkse rechtbanken, tot aan het Amerikaanse Hooggerechtshof.

Helen Mirren en Ryan Reynolds zetten allebei zeer overtuigend hun personages neer. Van Helen Mirren wist ik al dat ze een erg goede actrice is. Ryan Reynolds kende ik vooral uit de actie- en komediefilms - die an sich natuurlijk ook heel veel kwaliteit kunnen hebben - maar ik had hem nog niet eerder in zo'n serieuze rol gezien. Hij doet dat zeer verdienstelijk en bewijst hiermee dat hij ook dit soort karakterrollen prima aankan. Het verhaal sprak me in eerste instantie niet zo aan, maar binnen 5 minuten werd ik door het verhaal gegrepen en heb ik geregeld op het puntje van mijn stoel gezeten. Niet alleen de spannende scènes die terugvoerden naar het Oostenrijk ten tijde van de Jodenvervolging en de aanloop naar WO2, maar ook de rechtbankscènes en de interpersoonlijke relaties hielden de aandacht goed vast.

Wat mij bijblijft na het zien van deze film is het onrecht en de onrechtvaardigheid die over zoveel families is gekomen en die 60, 70 jaar later nog steeds niet voorbij is, wanneer het gaat om het verkrijgen van gerechtigheid. Voor sommige musea geldt dat zij zulk cultureel erfgoed niet graag op willen geven, voor andere instellingen of personen geldt dat zij "vinden dat zij recht hebben" op deze kunst en het leed dat deze mensen is overkomen liever verloochenen, dan toegeven dat het bezit van deze kunst gewoonweg fout is. De lange adem die je als "kleine man" moet hebben in het gevecht tegen grote instellingen, komt hier goed tot uitbeelding. Zelf weet ik wat de rechtsgang van je kan vragen als je weet en voelt dat je in je recht staat, maar het niet zomaar krijgt. Deze film laat mijns inziens goed zien welke emoties er spelen en hoe wanhopig je kunt worden van zoveel tegenwerking. Het doet dan ook erg veel genoegen om te mogen ervaren dat er een kleine of grote stap richting gerechtigheid gezet kan worden.

Hoe trouw de film aan het originele verhaal gebleven is, weet ik niet, maar het komt mij in elk geval zeer reëel en zeer actueel over. Ik vond "Woman in Gold" een zeer intrigerende en goede film, die mij geraakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 11:17

Baseman77

We move

Sicario (2015)Sicario (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Een prima film, al vond ik de hoofdpersoon niet sterk genoeg.

Dat lag overigens zeker niet aan de actrice (Emily Blunt), maar aan de rol die ze moet spelen. Ze heeft te weinig power en te veel naïviteit voor iemand die zo'n rol heeft binnen de FBI, hoop ik tenminste voor de FBI...
Ook was Benicio Del Toro wel heel erg 'badass', hij doet in zijn rol niets onder voor zwaargetrainde special ops leden. Een beetje vergezocht voor een voormalig officier van justitie, al is hij wel erg cool.

Zoals opgemerkt door anderen is dit meer een thriller dan actie, waarbij de actiemomenten sterk zijn.
Een aardig verhaal, goede acteurs en passende muziek, van mij krijgt de film een dikke 7.
jooncheez schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:49:
spoiler:
Daarnaast kan ik me herinneren dat Alejandro's kind(eren) veel gruwelijker is vermoord?
spoiler:
Zijn enige kind (dochter) was in een vat zuur gegooid, al werd niet duidelijk gemaakt of ze toen nog leefde.

The Revenant (2015)The Revenant (2015)
IMDb: 8.4 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 156 min | MPAA: R
Een sterke film, met uitstekende acteurs.

Qua acteerwerk en cinematografie is dit echt een geweldige film, maar er had wel wat meer tempo in mogen zitten. Wat dat betreft lijken "The Hateful Eight" en "The Revenant" op elkaar. Al vind ik "The Revenant" de betere film.

De scène met de beeraanval is trouwens ontzettend knap en realistisch gemaakt, indrukwekkend. Al geldt dat eigenlijk ook voor de overige actiemomenten.
Naast het tragere tempo vond ik de ijldromen met zijn vrouw wat onnodig, met name het gedeelte met de kerk. Het einde bevat enkele onlogische momenten en Di Caprio is wat Superman-achtig gezien wat hij allemaal meemaakt.
Desalniettemin een dikverdiende 8.

PS: Gezien het (voor zover bekende) echte verhaal is het onvoorstelbaar wat Hugh Glass toentertijd heeft doorgemaakt...wat een kerel zeg!

[ Voor 31% gewijzigd door Baseman77 op 11-01-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het lijkt erop dat er niet alleen een nieuwe Bourne-film met Matt Damon in de pijplijn zit, maar dat er ook een met Jeremy Renner gepland staat. Volgens IMDB zou de Damon-film in 2016 in de bioscoop te zien moeten zijn. Voor de release van de Renner-film geeft IMDB nog geen datum/jaar aan. Wellicht komen de twee elkaar nog eens tegen in de films.

Untitled Matt Damon/Bourne Sequel (2016)
Untitled Jeremy Renner/Bourne Sequel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:43

Sharky

Skamn Dippy!

The Gift (2015)The Gift (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Een film waar je niet te veel kunt vertellen zonder spoilers. De omschrijving op imdb zegt voldoende denk ik. Het is vooral een psychologische thriller met een paar jump scares. Ik moest er even inkomen maar na een tijdje begint de film best te boeien. Jason Bateman kende ik alleen van Horrible Bosses maar een film als dit kan hij ook prima.
Ik vond het in ieder geval een prima film en achteraf sloeg ik me voor m'n kop dat ik de plottwist niet zag aankomen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vandaag verplicht The Prestige (2006) Kijken.

Erg jammer dat hij maar in weinig films gespeeld heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben nu deze aan kijken IMDB: Beasts of No Nation (2015) - Release Info

Snap iets niet, is dit een Netflix, ja dus, maar betekent dat dat die niet in filmhuizen of wat dan ook is geweest?

Beasts of No Nation (2015)Beasts of No Nation (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 137 min | MPAA: NOT RATED
Gaat over een jong kereltje dat mee moet doen met een bataljon, noodgedwongen. Speelt zich af in Afrika, en is een Ghanese film. Ziedaar al de ingedrienten die mij het interessant deed lijken. Maar de film kon me niet bij de keel pakken, helaas, al blijft het gegeven natuurlijk interessant.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.7 / 10

[ Voor 76% gewijzigd door Sjah op 12-01-2016 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sjah schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 02:36:
Ben nu deze aan kijken IMDB: Beasts of No Nation (2015) - Release Info

Snap iets niet, is dit een Netflix, ja dus, maar betekent dat dat die niet in filmhuizen of wat dan ook is geweest?
Het is van oorsprong niet van Netflix, maar die hebben wel de exclusieve rechten aangekocht. In een paar landen is hij ook in de bioscoop vertoond, vooral om te voldoen aan de regels van diverse awards (zoals de Oscars).

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 11:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

The Big Short (2015)The Big Short (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Gezien als sneak preview @ Pathe Eindhoven. Wat een topfilm! Complexe onderwerpen op een simpele manier beschrijven is zeer leuk gedaan in deze film. Had voor mij als economie student nog wat meer diepgang mogen hebben. Raar dat je echt meeleeft met de personages en hoopt dat ze het voor mekaar krijgen.. ook al betekend dat het begin van de grootste crisis ooit.. ga deze film vooral zien mensen!! Mocht je goed aan de film willen beginnen kijk dan eerst deze docu: IMDB: Inside Job (2010)

Gaat zsm callopties water kopen })

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 13-01-2016 00:16 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
enchion schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:15:
Vandaag verplicht The Prestige (2006) Kijken.

Erg jammer dat hij maar in weinig films gespeeld heeft.
Ik dacht even hoezo, verplicht? Wist niet dat hij er in zat, toch even terugzoeken binnenkort. Heb zelf vandaag Labyrinth gekeken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widodepido
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
naar aanleiding van Straight outta compton een Hip hop gansta rap marathon gestart.
van beat streat tot friday en van house party tot get rich or die tryin.
Ik gebruik deze lijst. http://uk.complex.com/music/2014/10/best-hip-hop-movies/
Vooral de eerste 4 zijn super klassiekers met oldschool hiphop waar graffiti en b-boys ipv dope nog deel waren van de hiphop cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Black Mass (2015)Black Mass (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R
Oef....gisteren Black Mass gekeken...... Ontzettend traag, weinig karakterontwikkeling, same old same old dat we al tig keer in andere "maffiafilms" gezien hebben. Johnny Depp doet eigenlijk niet speciaals behalve dik in de makeup zitten....

Ik kon mijn aandacht er niet bij houden. Zal vast aan mij liggen dus ik ga hem binnenkort nog een keer kijken. Vandaar dat ik er ook nog geen punt aan hang.

Vaag :/
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: http://www.filmhoek.nl/wp-content/uploads/2015/08/lethal-weapon-521a2f83b6d41.jpg

I'm too old for this shit!

Lethal Weapon (1987)Lethal Weapon (1987)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Lethal Weapon is een stoere en soms harde actiefilm met Mel Gibson (in de rol van Martin Riggs) en Danny Glover (in de rol van Roger Murtaugh) in de hoofdrol. De personages zijn goed geschreven en de acteurs zelf zijn erg goed gecast. Gibson doet het goed als suïcidale agent en Glover past uitstekend als bijna gepensioneerd agent en huisvader. Ik vond de tegenstanders in deze film zelf niet zo erg leuk (zeker in verhouding met de latere films), maar het verhaal is spannend genoeg en kijkt uiteindelijk goed weg. Naast de actie is de humor het sterke punt van deze filmserie. Zoals gezegd werken Gibson en Glover prima samen op het witte doek en zit je gewoon te wachten op het volgende moment van actie of comedy in hun haat-liefdeverhouding.

Lethal Weapon 2 (1989)Lethal Weapon 2 (1989)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
In deel 2 zien we Riggs (Gibson) en Murtaugh (Glover) terug in hun succesrollen uit Lethal Weapon. Nu ze aan min of meer aan elkaar gewend zijn en een steeds beter (komisch) politieduo vormen, worden de problemen die ze tegenkomen ook steeds groter en de tegenstanders gevaarlijker. Deze film geeft naast meer van hetzelfde (wat een goed ding is!) ook de personages wat meer inhoud. Goede toevoeging aan de 2 is dat Joe Pesci een rol krijgt (als Leo Getz: "What you want, Leo Getz") en wiens personage naast irritant ook erg leuk is. De buddies krijgen er ongewild een buddy bij en dat verstoord de chemie niet, maar komt hem ten goede.

Lethal Weapon 3 (1992)Lethal Weapon 3 (1992)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
Martin, Roger en Leo gaan opnieuw ten strijde tegen de misdaad in hun stad. De humor neemt het in het derde deel wat meer over ten opzichte van de actie, maar ook daarvan hebben we genoeg in Lethal Weapon 3. Sterk aan de serie is naast de actie en de humor ook de casting van de personages en de continuïteit daarvan. We zien dus niet alleen Mel Gibson en Danny Glover terug, samen met Joe Pesci, maar ook alle andere grotere en kleinere rollen worden door dezelfde acteurs gespeeld. Nieuw als hoofdpersoon is Rene Russo als Lorna van Internal Affairs. Eerst een blok aan het been, zoals ook Leo dat was, later een ijzersterke partner in het team. Ik heb me met dit deel kostelijk vermaakt en verschillende keren hard gelachen.

Lethal Weapon 4 (1998)Lethal Weapon 4 (1998)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Lethal Weapon 4 is een ontzettend leuke film. Helaas is het ook het laatste deel uit de serie. Er is sprake geweest van een 5e film of een reboot, maar daar is nog niets concreets uitgekomen. Ook in deel 4 worden we getrakteerd op keiharde actie, een onderhoudend verhaal en grandioze humor. Waar ik bij deel 3 al vaak heel hard moest lachen, brak deel 4 voor mij records... ;) De interactie tussen Mel Gibson en Danny Glover is ongeëvenaard wat betreft buddy-cop-movies en met de toevoeging van Pesci en Russo is het team bijna perfect. Chris Rock komt daar nog eens bij en ook hij laat zien een goede aanvulling te zijn. Het is eigenlijk gewoon jammer dat de film afgelopen is, want je zit te wachten op nog meer kogels, achtervolgingen, cynisme en avontuur. Het einde van de film is goed gedaan en daarmee zul je met een voldaan gevoel afscheid nemen van Martin Riggs en Roger Murtaugh.

Loaded Weapon 1 (1993)Loaded Weapon 1 (1993)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 84 min | MPAA: PG-13
National Lampoon's Loaded Weapon 1 - met Emilio Estevez en Samuel L. Jackson in de hoofdrollen - is een parodie op de Lethal Weaponfilms en daarnaast nog een heleboel andere films. Als je fan bent van de Lethal Weaponfilms met Mel Gibson en Danny Glover dan is het erg leuk om veel bekende scènes en situaties op een absurde manier te zien terugkomen. Anderzijds heeft de film zeer weinig om het lijf en zijn er evenveel sterke als zwakke grappen. Aangezien ik Lethal Weapon 1 tot en met 4 net gezien had, was het wel leuk om deze ook nog eens te zien, maar ik zou hem niet zo snel in zijn eentje kijken. De "1" in de titel is trouwens echt bedoeld. Er stond een tweede film gepland en ook en de hoofdpersonen zien uit naar een "sequel", maar die kwam er nooit. Leuk als tussendoortje, maar alleen als je in de stemming bent of Lethal Weapon net gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:38
Jorgen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:17:

Loaded Weapon 1 (1993)[afbeelding]
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 84 min | MPAA: PG-13
National Lampoon's Loaded Weapon 1 - met Emilio Estevez en Samuel L. Jackson in de hoofdrollen - is een parodie op de Lethal Weaponfilms en daarnaast nog een heleboel andere films. Als je fan bent van de Lethal Weaponfilms met Mel Gibson en Danny Glover dan is het erg leuk om veel bekende scènes en situaties op een absurde manier te zien terugkomen. Anderzijds heeft de film zeer weinig om het lijf en zijn er evenveel sterke als zwakke grappen. Aangezien ik Lethal Weapon 1 tot en met 4 net gezien had, was het wel leuk om deze ook nog eens te zien, maar ik zou hem niet zo snel in zijn eentje kijken. De "1" in de titel is trouwens echt bedoeld. Er stond een tweede film gepland en ook en de hoofdpersonen zien uit naar een "sequel", maar die kwam er nooit. Leuk als tussendoortje, maar alleen als je in de stemming bent of Lethal Weapon net gezien hebt.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Helemaal vergeten bij de "Welke filmserie moet ik gaan kijken"- vraag van een paar posts geleden:

De Naked Gun serie. Hilarisch. De beste serie in dit genre (jaren 80, onzin comedy).
En natuurlijk Airplane 1 en 2.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:16
Xyphoid schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:12:
[...]

Helemaal vergeten bij de "Welke filmserie moet ik gaan kijken"- vraag van een paar posts geleden:

De Naked Gun serie. Hilarisch. De beste serie in dit genre (jaren 80, onzin comedy).
En natuurlijk Airplane 1 en 2.
Pak dan deze er ook gelijk bij, is wel geen serie maar past wel in her rijtje :)

Attack of the Killer Tomatoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ram0n schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:40:
[...]

Het is van oorsprong niet van Netflix, maar die hebben wel de exclusieve rechten aangekocht. In een paar landen is hij ook in de bioscoop vertoond, vooral om te voldoen aan de regels van diverse awards (zoals de Oscars).
Heeft niks gevangen bij de nominaties.

Sicario komt er ook niet heel goed vanaf. Straight outta Compton zelfde riedeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Last Witch Hunter (2015)The Last Witch Hunter (2015)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Helaas een keer een film opgezet die ik helemaal niks vond. Na ruim een uur doorbijten toch maar uitgezet. (En dat voor iemand die zonder al te veel problemen 7 x Police Academy gezien heeft...) Pluspunten voor de casting van Vin Diesel, Elijah Wood en Michael Caine. Voor de rest niks aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Revenent gezien net... vond hem niet heel bijzonder, lijkt me stug ook dat ie hiermee zo'n beeldje in de wacht gaat slepen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
Ride Along 2 (2016)Ride Along 2 (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Ride Along 2 is een comedy geregisseerd door Tim Story. Met onder andere Kevin Hart, Ice Cube en Ken Jeong.

Na 2 jaar zijn Kevin en Ice weer terug op het grote scherm. Nu met Ben (Kevin Hart) huwelijks in aantocht wil hij opnieuw aan James (Ice Cube) bewijzen dat hij net zo goeie detective is als hij. Dus reizen ze samen af naar Miami om een Drug Dealer te stoppen.

Het verhaal is net zoals in deel 1 niet heel bijzonder, het gene wat deze film ook een beetje doet uitsteken is de uitvoering ervan. Ben wil zich weer opnieuw bewijzen en probeert daar zo goed mogelijk zijn best voor te doen, wat uit eindelijk voor nog meer ellende zorgt. En James is daar dan weer om dat flink in te wrijven en hem vooral niet te complimenteren als hij was goed doet. De setting mag dan wel verhuisd zijn van Atlanta naar Miami maar de basic plotpoints, zoals we vaker in komedies zien, verandert niks aan. Wat nieuwe personages in de mix een paar nieuwe grappen, maar niks groots.

Kevin Hart en Ice Cube lieten in deel 1 al zien dat zij een goeie chemie met elkaar hadden, ook in deel 2 zetten ze dat voort. Wat ook niet moeilijk is sinds ik tijdens de première heb gezien dat ze die chemie ook in het echt hebben, door de wederzijdse respect zoals Ice Cube dat zo mooi verwoorde. Door Kevin zijn improvisatie en zijn komische timing is iedere grap weer goed op zijn plaats. En Ice Cube die dat nu duidelijk gewent is weet daar goed op in te spelen. Ook hebben we de perfecte ‘aanhang’. Ken Jeong, die we kennen van de Hangover, laat hier ook weer weten dat hij van de partij is en is dan ook samen met Kevin het grappige stel van deze film. Ook hebben we voor Ice Cube iemand die perfect bij hem past, Olivia Munn die net zo gedreven is als Cube, irriteert zich ook aan iedereen die anders denkt. Ook dit vormt dan een perfect koppel met zijn 2e. Ook hebben we de serieuze Benjamin Bratt die misschien ietsjes achter raakt vanwege de komische karakters om hem heen. Maar door het eentonige verhaal komt het door het acteerwerk van deze getalenteerde mensen wat de film nog een beetje op de rails houd.

Ook komt Tim Story weer terug aan de leiding. En is ook hier duidelijk te merken dat hij gewend is aan de werkstijl van Hart en Cube. De film is op die gebied dan ook voor uit gegaan. Hij weet de oude garde goed te begeleiden, maar ook de nieuwe koppen makkelijk hun plaats te geven.

De film is niet beter dan zijn voorganger, maar door Kevin Hart en Ice Cube komt de film vast goed terecht. Soms valt de film wel wat weg, en mist er soms wat tempo. Veel van de grappige momenten krijg je al te zien in de trailer maar doet dat de film niet te kort. Hart is goed voor de komedie en Cube weet dan weer de film met beide benen op de grond te zetten. Het is een gouden duo met zijn 2e, alleen het verhaal zorgt ervoor dat merendeels bekend voor zal komen. De film is grappig en heeft genoeg actie in hem om ieder te vermaken, alleen had een origineel verhaal deze filmt misschien de lift gegeven die het nodig had. Het is dan ook een leuke Buddy Cop film, en zal je vast vermaken als je een Hart fan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In the Heart of the Sea (2015)In the Heart of the Sea (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Achtergrond bij de film -- Dit is dus het "waargebeurde" verhaal naar aanleiding waarvan het welbekende boek Moby Dick (Melville) is geschreven.

Ik schrijf waargebeurd expliciet met aanhalingstekens want hier en daar wordt diezelfde waarheid met voeten getreden door de film of worden details gewoon volledig weggelaten, voor een meer volledig plaatje van de werkelijke ramp, zie Wikipedia: Essex (whaleship) en ook Wikipedia: Moby-Dick

Enfin, inhoudelijke review -- de film is geen onverdienstelijke poging het verhaal van de Essex te vertellen maar soms komt de film wat gehaast over en soms ook juist wat te langdradig. Alsof er te weinig tijd was om meer van het werkelijke verhaal van de Essex te vertellen maar er wel tijd moest worden opgevuld om de film nog enige lengte mee te geven. Desalniettemin goed geacteerd, goed geregisseerd, met special effects die niet bijzonder zijn maar zeker niet slecht.

Zondermeer het kijken waard maar om het aan te schaffen voor in je BluRay/DVD kast? Nee, zou ik persoonlijk niet doen.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Heerlijke film. Het begint rustig opbouwend met dialogen en wat treffers (op een zeker persoon) waarbij het tweede gedeelte het wantrouwen toeneemt. Lekker grof geweld, schunnige taal en sterke dialogen in het verhaal. Warren(Jackson) was ook echt een prachtkarakter in die film _/-\o_ De film duurde wel erg lang met bijna 3 uur.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
steveman schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:47:
Revenent gezien net... vond hem niet heel bijzonder, lijkt me stug ook dat ie hiermee zo'n beeldje in de wacht gaat slepen :+
Ga er maar vanuit dat deze film veel beeldjes wint. Ik denk ook die van beste film van het jaar. Vond 2015 niet zo heel geweldig, maar deze film en Mad Max staken er wel bovenuit. Beide brachten alles indrukwekkend in beeld, dus die verdienen het wat mij betreft. Aangezien The Revenant een indrukwekkender verhaal heeft, denk ik dat deze wint.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Spacey23 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 02:06:
[...]

Ga er maar vanuit dat deze film veel beeldjes wint. Ik denk ook die van beste film van het jaar. Vond 2015 niet zo heel geweldig, maar deze film en Mad Max staken er wel bovenuit. Beide brachten alles indrukwekkend in beeld, dus die verdienen het wat mij betreft. Aangezien The Revenant een indrukwekkender verhaal heeft, denk ik dat deze wint.
Maar wat maakt de performance van dicaprio dan zo bijzonder dat hij dat beeldje gaat winnen? Dat hijnuit een ijskoude rivier stapt? Dat hij in een dood paard gaat slapen?
Ik vond de rol van Hardy er meer uitspringen dan die van dicaprio.
Nee, ik ben totaal niet onder de indruk van the Revenant. Maar goed, thats me en ben dan ook erg benieuwd naar de mensen die er verstand van hebben (ik bedoel dan de vakjury, kenners etc etc ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
deBennie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:13:
[...]

Maar wat maakt de performance van dicaprio dan zo bijzonder dat hij dat beeldje gaat winnen? Dat hijnuit een ijskoude rivier stapt? Dat hij in een dood paard gaat slapen?
Ik vond de rol van Hardy er meer uitspringen dan die van dicaprio.
Nee, ik ben totaal niet onder de indruk van the Revenant. Maar goed, thats me en ben dan ook erg benieuwd naar de mensen die er verstand van hebben (ik bedoel dan de vakjury, kenners etc etc ;) )
Ik las het verkeerd. Ik dacht dat het over de film ging in plaats van Di Caprio. Zelf verwacht ik dat hij wel kan gaan winnen, maar meer door een gebrek aan goede concurrentie dit jaar. Tevens is hij al vaker genomineerd, dus wie weet is de Academy lief voor hem ;)

Hoop zelf trouwens dat Fassbender de Oscar voor beste acteur wint.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

The Man from U.N.C.L.E. (2015)The Man from U.N.C.L.E. (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Gisteren deze film gezien, na 45 toch maar weer uitgezet zonde van mijn tijd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:57
Pierre schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:44:
The Man from U.N.C.L.E. (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Gisteren deze film gezien, na 45 toch maar weer uitgezet zonde van mijn tijd.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5 / 10
Dat is dan nog meer zonde van die 45 minuten ;)

Ik vond het een vermakelijke film, voor 's avonds op de bank. Ben normaal niet zo van de actiekomedies en de humor in deze film was wel een beetje flauw. Maar ik vond hem veel leuker dan bijvoorbeeld Kingsman: The Secret Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, het is hier voor films, maar wil deze serie IMDB: Mr. Robot (TV Series 2015– ) toch hier even onder de aandacht brengen.

De echte tweaker hier zal deze serie echt geweldig vinden. Hacken, het wereldje van grote IT multinationals, de macht die ze hebben, dit in combinatie met mindfucks en spanning maakt dat je deze serie echt even moet kijken ten koste van film kijken. Diegene die helemaal geen kennis hebben van IT/techniek zullen zelfs moeite hebben deze serie te kunnen volgen.

Deze serie vind ik misschien wel beter dan veel films die de laatste tijd uitkomen. Maar die ontwikkeling is al langer aan de gang. Vroeger wilde "echte" acteurs niet in series, tegenwoordig lijkt er wel een omgekeerde ontwikkeling bezig.

Nogmaals, geen film maar een serie, maar echt de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Spacey23 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:17:
[...]

Ik las het verkeerd. Ik dacht dat het over de film ging in plaats van Di Caprio. Zelf verwacht ik dat hij wel kan gaan winnen, maar meer door een gebrek aan goede concurrentie dit jaar. Tevens is hij al vaker genomineerd, dus wie weet is de Academy lief voor hem ;)

Hoop zelf trouwens dat Fassbender de Oscar voor beste acteur wint.
Ik hoop dat DiCaprio wint, heb The Revenant nog niet gezien, maar ben een enorme liefhebber van het acteerwerk van Leonardo DiCaprio en gun hem dan ook (eindelijk) die Oscar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:36
Niku schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:18:
[...]

Ik hoop dat DiCaprio wint, heb The Revenant nog niet gezien, maar ben een enorme liefhebber van het acteerwerk van Leonardo DiCaprio en gun hem dan ook (eindelijk) die Oscar.
Ik ook, maar Leo is in elk geval geen zekerheid tussen de andere nominaties. Ik vond The Revenant een prachtfilm, en Leo's acteerwerk is zoals altijd weer erg sterk, maar z'n emotionele bereik in de film is klein. Het is vooral verbetenheid, woede, pijn en stilte dat hij hier laat zien. Nu is dat natuurlijk precies waar de rol om vroeg, maar het is een stuk nauwer dan bijvoorbeeld Matt Damon in The Martian (hij droeg die hele film met alles van humor en charme tot droevigheid, tot doorzettingsvermogen, enz) of de andere genomineerden.

DiCaprio verdient al lang een Oscar, maar in alle jaren waarin hij niet won waren de andere genomineerden ook erg goed en dus snap ik 't wel. De Oscars zijn nu eenmaal niet het platform waar elke goede acteur mee geëerd kan worden. De uitreiking gaat niet uit van wie er het meest één verdient, maar van wat de Academy-leden kiezen in al hun subjectiviteit op basis van alleen het huidige jaar. Naast Leo zijn er ook nog veel meer acteurs die er één verdienen, zoals Edward Norton, Johnny Depp, Liam Neeson, Ralph Fiennes en Jake Gyllenhaal. We moeten de Oscars dus volgens mij niet zien als een logisch gevolg van goed acteerwerk; er is een flinke dosis geluk voor nodig.

Al met al denk ik dat The Revenant wel een aantal beeldjes mee naar huis gaat nemen, waarschijnlijk voor de regie en voor de bijrol van Tom Hardy. Maar of Leo 'm ook wint is nog sterk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bridge of Spies (2015)Bridge of Spies (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Vandaag deze prachtige film gezien, hij geeft een goed beeld weer van hoe de verhoudingen lagen tussen de USSR en de USA (koude oorlog). Tom Hanks werkt weer samen met Steven Spielberg die 2 blijven mooie dingen maken.
Ik geef hem een dikke 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:06:
Ik weet het, het is hier voor films, maar wil deze serie IMDB: Mr. Robot (TV Series 2015– ) toch hier even onder de aandacht brengen.

De echte tweaker hier zal deze serie echt geweldig vinden. Hacken, het wereldje van grote IT multinationals, de macht die ze hebben, dit in combinatie met mindfucks en spanning maakt dat je deze serie echt even moet kijken ten koste van film kijken. Diegene die helemaal geen kennis hebben van IT/techniek zullen zelfs moeite hebben deze serie te kunnen volgen.

Deze serie vind ik misschien wel beter dan veel films die de laatste tijd uitkomen. Maar die ontwikkeling is al langer aan de gang. Vroeger wilde "echte" acteurs niet in series, tegenwoordig lijkt er wel een omgekeerde ontwikkeling bezig.

Nogmaals, geen film maar een serie, maar echt de moeite waard!
Volledig mee eens. Zie ook: [Serie] Mr. Robot

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Niku schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:18:
[...]

Ik hoop dat DiCaprio wint, heb The Revenant nog niet gezien, maar ben een enorme liefhebber van het achterwerk van Leonardo DiCaprio en gun hem dan ook (eindelijk) die Oscar.
En dat was wat ik, vluchtig scrollend, las. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist niet dat er een forum was maar ..................... niet lezen mannen. Forum verklapt teveel. Gewoon kijken en je eigen oordeel vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Salvatron schreef op woensdag 23 december 2015 @ 01:05:
Spectre (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Een tegenvaller dit. Film begint goed, maar het verhaal is redelijk onzinnig. Op zich wel leuk dat ze spectre erbij hebben gehaald maar wat mij betreft had het ook een actuelere terroristische organisatie mogen zijn waardoor het realistischer zou zijn. Ook is Spectre en de bijbehorende topcrimineel nogal gedateerd, Spectre en Blofeld komen uit de vroege bondfilms (jaren 60) toen er nog geen internet etc was, maar dit keer heeft men er een modern tintje aan gegeven, maar wordt dit gemixt met elementen van vroeger zoals oude auto's. Je kunt je afvragen waar dit op slaat. Ook het karakter Ernst Stavro Blofeld is niet erg overtuigend, ja hij heeft een poes en een oog, maar is te jong en ziet er anders uit. Daniel Craig is imo een zeer goede James Bond en er valt genoeg plezier te beleven aan deze film, desondanks is dit zeker niet de beste Bond-film ooit. Wel leuk om te kijken, daar niet van.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10

Wikipedia: Ernst Stavro Blofeld

[afbeelding]
Ik heb Spectre nog een keer gezien in de bios. Ik moet toch nog aan mijn eerdere review toevoegen dat hij me deze 2e keer een stuk beter beviel. Nog steeds is het absurd dat een jaren 60 schurk in een moderne film speelt waarin alles übertechnisch is. Dit past gewoon niet. Ook is die blonde bondgirl wat mij betreft maar een slap trientje. Ook het nanotechnologische traceergedoe is ver gezocht. Maar als je door het belachelijke gedoe van science fiction en jaren 60 heen kunt prikken is het een vermakelijke actiefilm die zeker in de eerste helft sterk is. Mooi gemaakt hoe die criminelen van Spectre een vergadering houden. Ook een sterk muziekstuk in het begin, mooi gemaakt. Toch een film die boeiend blijft van het begin tot het eind. Wat dat betreft is het een beetje zoals met de films van Pierce Brosnan, zeker de laatste van Brosnan is over the top science fiction, maar na gewend te zijn blijkt het toch een sterke film. Cijfer 7 blijft echter staan omdat er wat mij betreft een punt afgaat voor de rare mix van jaren 60 en hypermoderne tijd.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
The Little Prince

Wauw! Het verhaal, de beelden, de animaties. Gewoon wauw!
Dit kan ik geen cijfer geven, dit is gewoon genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bridge of Spies (2015)Bridge of Spies (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Spielberg/Hanks is succes gegarandeerd bijna, nu ook weer, ach ja waarom ook niet doen waar je sterk in bent. 1e helft kon me minder boeien, 2e helft was goed. Eigenlijk vond ik het een 7.5, maar de musical score..... wauw, die ik tip voor de Oscar, en maakt het voor mij een dikke 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
gisteren met de vrouw naar The Hatefull Eight geweest. Ik ben fan van tarantino en vermaak me kostelijk met al zijn films. Tot op heden nog geen enkele film van hem gezien die ik niet goed vond. Ook deze beviel me uitermate goed, maar achteraf wel minder dan de rest. De beelden zijn briljant. onwijs dramatisch en de muziek werkt daar uitermate goed aan mee. Ik vermaak me goed met de dialogen, maar begrijp alle kritiek in de reviews ook wel. Het voelde soms (zelfs voor een fan) wat geforceerd. En na de film had ik het idee dat een aantal stukken de film wat onnodig lang maakte. Dit heb ik nog nooit gehad met zijn films. Reservoir dogs is bv ongeveer dezelfde opzet. Veel in een ruimte geschoten. Hier had ik het idee dat alle dialogen klopte en daarom de film ook geen seconde te lang was.

Nogmaals: ik vind het een goede film, maar snap alle kritiek ook wel. Ik vind het wel een van zijn mindere films.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Altijd mooi om te zien dat de dag nadat films beschikbaar zijn op nieuwsgroepen hier de reviews verschijnen :-)
Pagina: 1 ... 14 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.