Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/84364MrVegeta schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:55:
@josh-hill Ik heb tot nu toe altijd gelezen dat 'ie 2 delen wil maken.
Voor de bioscoopgangers, voorkeur qua bios Spui of Buitenhof in Den Haag? In Scheveningen draait alleen 3D in Dolby Cinema, geen zin in.
Hij wil eigenlijk een trilogie maken, maar het staat er idd niet zo hard dat hij dat dan ook zal doen als hij dat mag.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
| Sin-gwa ham-kke: Jwi-wa beol (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Fantasy | Runtime: 139 min | MPAA: Not Rated Wat een geweldige film is dit zeg, menig traantje gepinkt. | |
Spui als het even kan. Buitenhof is behoorlijk verouderd en de zalen in Spui, zeker de Imax, zijn stukken beter.MrVegeta schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:55:
Voor de bioscoopgangers, voorkeur qua bios Spui of Buitenhof in Den Haag? In Scheveningen draait alleen 3D in Dolby Cinema, geen zin in.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dune in 2 delen ja, Dune Messiah (2e boek) is een stuk dunner en past dan in de 3e.MrVegeta schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:55:
https://niels.nu
| Pig (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.6 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Nicolas Cage speelt Rob die in de bossen in Oregon woont, ver van alle moderne gemakken. Samen met zijn truffelvarken spoort hij de beste truffels op voor Amir die in ruil hem van boodschappen e.d. voorziet. Totdat het scheef loopt en zijn geliefde truffelvarkentje gestolen wordt. Vond het een (verrassende) toffe film. Cage acteert gewoon top. Sfeer was goed, muziek, beelden, klopte allemaal. spoiler: Denk dat het ook meespeelt dat ik een enorme foodie ben. En altijd wel een beetje te porren ben voor mythische chef's en pretentieus eten enzo. Dat aspect beviel me ook enorm in het verhaal. | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 De film vertolkt de duinsfeer goed, ook zitten er leuke wormen in de film die je niet in je achtertuin wil hebben. Het verhaal is tamelijk oninteressant, dit is eigenlijk een soort Game of Thrones in de ruimte in het jaar 10000 maar dan zonder de naakte lichamen. Het doet ook een beetje aan star wars denken met De Stem en het zweefwerk. De hoofdpersoon is wat dunnetjes, er wordt zelfs van hem gesuggereerd dat hij geen spieren heeft. De karakters zijn verder redelijk, van de hoofdpersoon tot de onsmakelijke dikke kerel die je niet als buurman wil hebben. | |
In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.
| Free Guy (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Heb je al die referenties mee, die in die film zaten? Ik dacht dat ik er al een groot deel herkend had (portal gun, Avengers, Lightsaber, Pac-Mac, ...), tot dat ik dat eens ging opzoeken, ik heb er toch nog een hoop gemist ook wel precies. Dat maakt naar de film kijken een beetje leuker als je wat achtergrond hebt in pop-culture (nerd-culture?) Ik vind dat precies nog steeds een negatieve conotatie hebben: nerd-culture. Anyway, het verhaal is al genoeg over gezegd, als je dat wilt lezen scroll je maar een paar pagina's terug, daar staat het uitvoerig beschreven. Ik wou het eerder hebben over hoe ze de, en dat is nog een herkenningspunt, Youtube streamers geïntegreerd hebben in het geheel. Ik vond dat wel goed gedaan zonder heel fout over te komen. Ik heb naar een keurige film gekeken zonder dat ik dacht van 'waaaauw', dit is een film die je gezien hebt en daarna weer snel vergeet. Het houdt je niet vast of stemt je niet tot nadenken. Dat hoeft niet per sé slecht te zijn, maar dat betekent wel voor mij dat het geen extreem hoge score kan krijgen. 7/10 | |
Geek culture, om het correcte woord te gebruiken. Nerds zijn wiskunde bollebozen en computer programmeurs. Geeks zijn fans van bepaalde pop-culture takken. (Star Wars geeks, Star Trek geeks 'Trekkies', Manga geeks, enz, enz.)X-DraGoN schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:53:
Dat maakt naar de film kijken een beetje leuker als je wat achtergrond hebt in pop-culture (nerd-culture?)
De review waar we allemaal op zaten te wachten is er dan eindelijk. Bedankt, heb weer even smakelijk gegrinnikt.Salvatron schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:19:
Genereer je eigen UBB code review
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 De film vertolkt de duinsfeer goed, ook zitten er leuke wormen in de film die je niet in je achtertuin wil hebben. Het verhaal is tamelijk oninteressant, dit is eigenlijk een soort Game of Thrones in de ruimte in het jaar 10000 maar dan zonder de naakte lichamen. Het doet ook een beetje aan star wars denken met De Stem en het zweefwerk. De hoofdpersoon is wat dunnetjes, er wordt zelfs van hem gesuggereerd dat hij geen spieren heeft. De karakters zijn verder redelijk, van de hoofdpersoon tot de onsmakelijke dikke kerel die je niet als buurman wil hebben.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het feit dat het aan Star Wars doet denken is niet zo raar. Waar denk je dat George Lucas zijn idee voor Tatooine vandaan heeft?Salvatron schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:19:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 De film vertolkt de duinsfeer goed, ook zitten er leuke wormen in de film die je niet in je achtertuin wil hebben. Het verhaal is tamelijk oninteressant, dit is eigenlijk een soort Game of Thrones in de ruimte in het jaar 10000 maar dan zonder de naakte lichamen. Het doet ook een beetje aan star wars denken met De Stem en het zweefwerk. De hoofdpersoon is wat dunnetjes, er wordt zelfs van hem gesuggereerd dat hij geen spieren heeft. De karakters zijn verder redelijk, van de hoofdpersoon tot de onsmakelijke dikke kerel die je niet als buurman wil hebben.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Het verraad van Ned Stark in GoT is gebaseerd op het verraad van Leto Atreides in Duneautje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:16:
Het feit dat het aan Star Wars doet denken is niet zo raar. Waar denk je dat George Lucas zijn idee voor Tatooine vandaan heeft?
https://niels.nu
Dat wist ik niet! Als een groot fan van GoT (nou ja, ASoIaF dan) is dit interessant en cool om te weten.Hydra schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:44:
[...]
Het verraad van Ned Stark in GoT is gebaseerd op het verraad van Leto Atreides in Dune
Artist impression:

Lijkt erg veel op de open bek van een sandworm.
Nu ik erover nadenk, er zit in Star Wars, the Empire Strikes Back, ook een sandworm.
Die in de asteroïde waarin de Millenium Falcon geparkeerd stond.
[ Voor 33% gewijzigd door apollo13 op 30-09-2021 20:37 ]
apollo13
Source?Hydra schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:44:
[...]
Het verraad van Ned Stark in GoT is gebaseerd op het verraad van Leto Atreides in Dune
| The Guilty (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Ik heb zojuist The Guilty 2021 gezien. De Amerikaanse remake van de Deense film uit 2018, Den Skyldige. Ik zou iedereen aanraden de Deense versie te kijken, dit is precies wat je verwacht van een slappe remake. Waar de Deense hoofdpersoon een stoïcijnse arrogante man was, is Gyllenhaal een lichtontvlambare klootzak, die sowieso wat over the top speelt. De Ex van de ontvoerde vrouw kwam in de nieuwe gek genoeg wat nep en gespeeld op me over. Maar wat echt tegenviel was dat waar de Deense versie meer ingetogen is en leunt op de verbeelding, de Amerikaanse extra drama details toegevoegd, en het einde veramerikaniseerd. Op zich is het geen slechte film, maar het is niet zo simpel en meeslepend als het origineel. | |
[ Voor 50% gewijzigd door jodeltje op 01-10-2021 20:30 ]
Zal ongetwijfeld met dat verlopen Let's Encrypt-certificaat te maken hebben...
Ik zie ze ook niet inderdaadP-Rock schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:27:
Meer mensen die de filmposters naast de reviews niet meer zien?
Zal ongetwijfeld met dat verlopen Let's Encrypt-certificaat te maken hebben...
Ik had in de planning om eindelijk eens Den Skyldige op blu-ray te kijken als deze remake uit kwam. Verwacht dan ook niet echt veel van de remake. Het origineel is iig briljant.jodeltje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:22:
The Guilty (2021) [Afbeelding: The Guilty (2021)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Ik heb zojuist The Guilty 2021 gezien. De Amerikaanse remake van de Deense film uit 2018, Den Skyldige.
Ik zou iedereen aanraden de Deense versie te kijken, dit is precies wat je verwacht van een slappe remake.
Waar de Deense hoofdpersoon een stoïcijnse arrogante man was, is Gyllenhaal een lichtontvlambare klootzak, die sowieso wat over the top speelt. De Ex van de ontvoerde vrouw kwam in de nieuwe gek genoeg wat nep en gespeeld op me over. Maar wat echt tegenviel was dat waar de Deense versie meer ingetogen is en leunt op de verbeelding, de Amerikaanse extra drama details toegevoegd, en het einde veramerikaniseerd.
Op zich is het geen slechte film, maar het is niet zo simpel en meeslepend als het origineel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
| Candyman (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R Een sequel/reboot/remake/te-lui-om-zelf-wat-te-verzinnen film van de (semi)cultfilm van de jaren 90. Een zwarte kunstenaar ontdekt de legende van Candyman en verwerkt het in zijn werk. Dat gaat natuurlijk helemaal mis. Mja, ik vond er eigenlijk niks aan. Niet dat het origineel nou zo sterk was, maar daar heb ik nog nostalgische gevoelens bij. Dit deed het allemaal niet voor mij. Er was geen spanning, de karakters vond ik irritant en het had natuurlijk het bekende prekerige Peele sausje waar ik me ook al zo aan ergerde in Twillight Zone en in iets mindere mate Lovecraft Country. Ik zal wel niet tot de doelgroep behoren denk ik. Nu moet ik zeggen dat ik ook al wel teleurgesteld was in de remake van Books of Blood, dus tja. Slaat dat vooral overrrrrr. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Old (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Ik keek er best naar uit om deze film te zien. Op basis van de trailers vond ik het een interessant verhaal met een boeiend mysterie. Maar ja, van deze regisseur kun je helaas cinematografische diarree verwachten. Nergens wordt het verhaal diep of echt mysterieus, nergens zit je op het puntje van je stoel om er achter te komen wat zich nou afspeelt op dat strand. Je volgt een groep mensen. Een hoop geschreeuw, gegil en doden. En op het einde denk je 'oke'. Jammer, je had met dit verhaal zo veel meer kunnen doen. | |
Veel daarvan is te herleiden tot Jodorowsky's Dune: https://m.imdb.com/title/tt1935156/. Heeft veel invloed gehad visueel op o.a. Star Wars & Alien.apollo13 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:30:
Over Star Wars met sommige gelijkenissen uit Dune, ...
Tis natuurlijk sinds gister weer The Spooky Season. Zijn er nog mensen met goede tips om het seizoen nog extra elan te geven? Voor vanavond staat Candyman van dit jaar op de planning. De rest ligt nog helemaal open
Candyman vond ik echt niks aan Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"doomtech schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:19:
Als ik het zo lees ben ik een van de weinigen die Dune nog niet gezien heeft hier. Moet echt z.s.m. met een paar maten die bios date eens concreet maken.
Tis natuurlijk sinds gister weer The Spooky Season. Zijn er nog mensen met goede tips om het seizoen nog extra elan te geven? Voor vanavond staat Candyman van dit jaar op de planning. De rest ligt nog helemaal open
Ik weet natuurlijk niet wat je al gezien hebt, maar in de geest van de tijd:
- Helloween serie (
- Drag me to hell
- Evil Dead serie (inclusief remake en de serie)
- Cabin in the woods
- Hellraiser deel 1-3
- Nightmare before Christmas
- Addams Family (die animaties zijn wel geinig)
- Dellamorte Dellamore
- Underwater
- The VVitch
- Hansel & Gretel: Witch Hunters
- Abraham Lincoln Vampire Hunter (oké, deze is een beetje corny)
- Dog Soldiers
- The Skeleton Key
- Tales from the Crypt: Demon Knight & Bordello of Blood
- Event Horizon
- Angel Heart
- Jacob's Ladder
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2021 20:20 ]
Net gezien en zou hem eerder een 6,5 geven. Ja, Megan Fox is niet wat, zeker niet met zo'n plastic gezicht. Echter de film is redelijk vermakelijk en de schrijver heeft duidelijk gekeken naar David Fincher zijn Panic Room. Bijna een kopie, alleen dan meer buiten ipv binnen en een iets andere opening.AcidBurn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:33:
Till Death (2021) [Afbeelding: Till Death (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: R Dit kun je echt geen horror of thriller noemen. De beste beschrijving is imo nog wel zwartgallige comedy, maar dan zonder echte humor.
Megan Fox overtuigt me werkelijk geen moment, en krijgt het zelfs voor elkaar een film van 90 minuten (te) lang aan te doen voelen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Tomorrow is not today!
Ah, een typische Shyalamananan-film dus.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 06:50:
Old (2021) [Afbeelding: Old (2021)] Tweakers: 5.3 | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Nergens wordt het verhaal diep of echt mysterieus, nergens zit je op het puntje van je stoel om er achter te komen wat zich nou afspeelt op dat strand. Je volgt een groep mensen. Een hoop geschreeuw, gegil en doden. En op het einde denk je 'oke'.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
This too shall pass
| Hotel Mumbai (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: R Hoewel ik dit een heftige film vond, ik vond sommige stukken juist heel heel sterk de kijkers weten wel waarom. Maar qua verhaal vond ik de film tegenvallen. Het is gewoon een standaard gijzelingfilm, Zeker een goede film maar die andere hotel film is een stuk beter. | |
| My Best Friend Anne Frank (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 103 min | MPAA: N/A Ik herlees het dagboek van Anne Frank eigenlijk ieder jaar rond dodenherdenking weer sinds mijn 10e . Daarna heb ik veel zo niet alle boeken over de Holocaust(zonder aanhalingstekens) gelezen maar toch kwam deze niet binnen. Het kan zijn dat ik te veel kennis had over het verhaal van anne frank en het daarom niets vond maar ik denk persoonlijk dat er zoveel meer te vertellen was over dit verhaal. | |
Sinds deze week weer een moviepass met de jongens dus dune en bond komen snel weer, net als alle fims.
Festina lente
| Alita: Battle Angel (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Vermakelijke film met soms wat zwakke momenten. Grafisch wel helemaal top. Een 7. | |
| Hereditary (2018) | ![]() |
| Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R Hereditery. Een prima filmpje om op een donkere avond te kijken. De film begint met een miniatuur, en ontrolt het zich vrij klassiek volgens de horrorlijnen. Op een gegeven moment komt de duivel, maar dan verhult in het verhaal. (Dus geen South Park duivel.) Tegerlijkertijd ga je twijjfelen aan de psychische gezondheid van de hoofdpersonen. Het kan namelijk ook een soort hallucinatie zijn, en dan denk ik dat de verwijzing naar die miniaturen om de hoek komen kijken. Zeker als je het handboek van de psychiatrie erbij neemt, herken je minimaal 5 serieus beschreven afwijkingen/gekkigheden. spoiler: Maar goed. Het eindigt wel heel leuk. De duivel wint het in dit verhaal. Dat is ook wel weer eens interessant, voor de verandering. Is het een kunststukje? Ligt eraan hoe je de film bekijkt. Het wint geen oscar of dat soort prijzen. Het is ook niet echt een klassieke horrorfilm, maar overlapt wat verschillende genres. Daar moet je dus wel van houden, anders kan je deze film beter laten voor wat het is, maar het is geen prulwerk. . | |
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 03-10-2021 08:08 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ik hoef de film niet meer te kijken, aangezien je het eind al hebt verklapt.mavaros schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:53:
Hereditary (2018) [Afbeelding: Hereditary (2018)] Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R Hereditery.
Een prima filmpje om op een donkere avond te kijken.
De film begint met een miniatuur, en ontrolt het zich vrij klassiek volgens de horrorlijnen. Op een gegeven moment komt de duivel, maar dan verhult in het verhaal. (Dus geen South Park duivel.) Tegerlijkertijd ga je twijjfelen aan de psychische gezondheid van de hoofdpersonen. Het kan namelijk ook een soort hallucinatie zijn, en dan denk ik dat de verwijzing naar die miniaturen om de hoek komen kijken. Zeker als je het handboek van de psychiatrie erbij neemt, herken je minimaal 5 serieus beschreven afwijkingen/gekkigheden.
spoiler:Maar goed. Het eindigt wel heel leuk. De duivel wint het in dit verhaal. Dat is ook wel weer eens interessant, voor de verandering.
Is het een kunststukje? Ligt eraan hoe je de film bekijkt. Het wint geen oscar of dat soort prijzen. Het is ook niet echt een klassieke horrorfilm, maar overlapt wat verschillende genres. Daar moet je dus wel van houden, anders kan je deze film beter laten voor wat het is, maar het is geen prulwerk.
.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 03-10-2021 09:27 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
Ah leuk, nu heeft de originele poster zn reactie aangepast door t toeveogen van spoilers maar lees ik het hele verhaal in jouw quote. Klasse!P-Rock schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 02:53:
[...]
Ik hoef de film niet meer te kijken, aangezien je het eind al hebt verklapt.
| No Time to Die: Official Title Reveal of Bond 25 (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Short | Runtime: 1 min | MPAA: N/A Een eind van het tijdperk Daniël Craig. Een James Bond waar ik aan moest wennen maar die toch langzaam het respect verdiende met de manier waarop hij James Bond vertolkt heeft. Een tijdperk waarvan de rode lijn door de films heen nog nooit zo groot is geweest. Een James Bond die steeds meer gevoelens en emoties kreeg en ook steeds meer op de praatstoel ging zitten, mede een oorzaak waarom deze film zo lang duurde, er waren flinke dialogen aanwezig die wat mij betreft soms wel wat korter hadden mogen duren. Een film waar ook nog steeds plaats is voor mooie actie scenes maar niet van actiescenes aan elkaar geregen is. Heerlijke scenes met agentes die met een cursus van 3 weken ( spoiler: De film heeft een paar wendingen die je zonder voorkennis niet zo snel verwacht had tegen te komen in een James Bond film, dat er een kind een rol meespeelt en deze dochter van James Bond blijkt te zijn en het niet zo'n happy end. Het eindelijke laat voor mij weinig aan de verbeelding over terwijl andere over een enorme clifhanger spreken. Voor mij is het een verhaallijn die nu tot einde komt. Maar nog nooit is een James Bond zo tot zijn einde gekomen en dat doet je afvragen hoe een nieuwe James Bond (want een naam, een persoon, is meer dan een nummertje) zijn intrede gaat doen. Want een 007 vervangen is heel makkelijk, maar James Bond vervangen niet. | |
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:04
Dat was ik, alleen de quote gemist. Aangepast en weer door allemaaldeBennie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:59:
[...]
Ah leuk, nu heeft de originele poster zn reactie aangepast door t toeveogen van spoilers maar lees ik het hele verhaal in jouw quote. Klasse!
| No Time to Die: Official Title Reveal of Bond 25 (2019) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Short | Runtime: 1 min | MPAA: N/A We hebben er even op moeten wachten maar gisteren was het eindelijk zover! Al met al 3 uurtjes prima genoten. Mooie balans tussen actie en dialoog. De onverwachte diepgang die ze James Bond hebben gegeven kon ik prima waarderen. Deze film is geëindigd zoals een Bond film nooit eerder is geëindigd. Net als bij Spectre blijf ik het jammer vinden dat Christoph Waltz (als Blofeld) niet zo lekker uit de verf komt, vergeleken met de rollen die hij in Tarantino-films speelt. Dat zal wel komen omdat die rollen duidelijk groter zijn (meer screentime). spoiler: Dingen die ik niet zo goed kan plaatsen: Madeleine Swann kreeg koude voeten vlak voordat zij en James met Blofeld gingen praten en vertrok. Waarom? Zij was de enige waarmee Blofeld wilde praten en kwam (denk ik) regelmatig bij hem langs. Als James haar niet had aangeraakt en daarmee Heracles niet aan z'n handen kreeg, zou Blofeld nog leven. IMHO leek het voor het verhaal verder niet uit te maken of Blofeld nog zou leven of niet. In de scene waarin zij Safin ontmoet dreigde hij haar met het vermoorden van alles wat ze lief zou hebben, op dat moment was dat James getuige de flashback. Safin wist nog niet van het bestaan van haar dochter af. Het leek haar ook niet veel te doen toen James haar vertelde dat Blofeld dood was. Waarom moest James voor deze film dood? Anders dan dat het vanwege Daniel Craig's laatste keer als James Bond is kan ik niet verzinnen. Voor het verhaal zelf vond ik het niet zo logisch. James riep op tot een rakketaanval op het eiland, maar dat kon prima afwachten totdat iedereen daar weg was. Het enige wat leek te gebeuren is dat er kopers voor Heracles naar het eiland kwamen, maar dat opzich was geen directe bedreiging voor uitbraak van Heracles. Grappig vond ik wel dat James' horloge alle electronica in de directe omgeving onklaar maakt, behalve de oortjes die hij en die andere 007 in hadden. Ik kan dat vergeven. Als laatste vraag ik me af hoe de franchise nu verder moet nu James Bond dood is. Ik zie het alleen gebeuren door een "reboot" waar de complete cast ook vernieuwd wordt. | |
Een moderator heeft mijn reactie bewerkt.deBennie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:59:
[...]
Ah leuk, nu heeft de originele poster zn reactie aangepast door t toeveogen van spoilers maar lees ik het hele verhaal in jouw quote. Klasse!
Volledig terecht overigens. Ik had mijn reactie nog even moeten herbekijken, en bepaalde info eruit moeten laten.
Overigens blijft het voor liefhebbers van horrorfilms een prima film om te kijken.
Geen zak aan dat Candyman inderdaad. Kan me redelijk vinden in jouw review en cijfer. Karakters zijn totaal niet likeable, de film is feitelijk te kort om het verhaal op een redelijke manier uiteen te zetten en dat hele geforceerde BLM thema is ook vrij cringe. Camerawerk, muziek en cinematografie zijn echter wel goed op orde!Vrijdag schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Candyman vond ik echt niks aan Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Ik weet natuurlijk niet wat je al gezien hebt, maar in de geest van de tijd:
- Helloween serie ()
- Drag me to hell
- Evil Dead serie (inclusief remake en de serie)
- Cabin in the woods
- Hellraiser deel 1-3
- Nightmare before Christmas
- Addams Family (die animaties zijn wel geinig)
- Dellamorte Dellamore
- Underwater
- The VVitch
- Hansel & Gretel: Witch Hunters
- Abraham Lincoln Vampire Hunter (oké, deze is een beetje corny)
- Dog Soldiers
- The Skeleton Key
- Tales from the Crypt: Demon Knight & Bordello of Blood
- Event Horizon
- Angel Heart
- Jacob's Ladder
Dank voor het lijstje, een aantal al gezien maar hier kan ik mee verder.
dreester schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:25:.
spoiler:Waarom moest James voor deze film dood? Anders dan dat het vanwege Daniel Craig's laatste keer als James Bond is kan ik niet verzinnen. Voor het verhaal zelf vond ik het niet zo logisch.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 03-10-2021 14:03 . Reden: Spoiler tag toegevoegd ]
[ Voor 25% gewijzigd door josh-hill op 03-10-2021 13:06 ]
Verwijderd
Maak de volgende keer een tr aan aub.
[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 03-10-2021 14:04 ]
Oh my, sorry, dat was absoluut niet het plan.josh-hill schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:05:
@LordSinclair Hm, leuke spoiler (de quote) zonder spoiler tag...
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Terwijl Free Guy nog in de bioscoop draait heeft Disney de film deze week al vrijgegeven op Disney+. Dus zaterdagavond lekker op de bank met m'n gezin deze film gekeken. Uit de trailer krijg je al een redelijk idee waar de film over gaat, maar er zit gelukkig nog wel wat meer in dan je uit de trailer mee krijgt. Door de wisselingen tussen de virtuele (game) wereld en de werkelijke wereld moest ik af en toe ook wel denken aan de film Ready Player One, terwijl het Free Guy personage met z'n vrolijke optimisme en vaste ochtend ritueel juist deed denken aan Emmet Brickowski uit The Lego Movie. Het einde is dan weer een typisch Disney "eind goed al goed". Niet teveel over nadenken maar gewoon met snacks en drankje erbij kijken en je laten meeslepen. | |
Welke andere hotel film bedoel je dan?Honesty schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:08:
Het is gewoon een standaard gijzelingfilm, Zeker een goede film maar die andere hotel film is een stuk beter.
| The Many Saints of Newark (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R | |
film speelt zich af voor de The Sopranos
in de film zie je de jonge tony soprano en de bekende personages de jongere versies dan
de film zelf vond ik tegenvallen komt langzaam op gang maar voor de liefhebbers van The Sopranos misschien wel leuk om naar te kijken
| Forever Rich (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 89 min | MPAA: N/A De eerste Nederlandse netflix original en ik vond het een goede film. Zit een beetje spanning in en veel drama en kijkt lekker weg. Is ook niet al te lang en ze snijden een belangrijk punt aan. | |
Festina lente
| Jungle Cruise (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Leuke avonturenfilm met dito sfeer maar met ook een typische Disney saus. De film doet op sommige momenten ergens een beetje denken aan Pirates of the Caribbean maar weet dat succes absoluut niet te benaderen. Het verhaal is absoluut niet het belangrijkste element in de deze film. Popcorn erbij en kijken. Voor volwassenen is het misschien allemaal net iets te tam en rechtlijnig. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Don't Breathe 2 (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R Als je de eerste hebt gezien, vraag je je tot halverwege de film af voor wie je nu eigenlijk moeten supporteren en wie nu eigenlijk 'the bad guy' is. Ze hebben een hele andere aanpak in deze film ten opzichte van de vorige en dat vond ik er wel leuk aan. We gaan hetzelfde verhaal niet nog eens op een andere manier bekijken maar we zijn nu 8 jaar verder en onze hoofdrolspeler heeft een meisje in huis genomen die hij opvoed als zijn eigen dochter. De rest van het verhaal kan ik niet uit de doeken doen zonder snel te veel te zeggen, dus daar ga ik me niet aan wagen. We zien dezelfde acties als in de vorige film, maar op een andere manier. Wat ik in het begin zei, dat je niet weet voor wie je nu uiteidelijk moet supporteren, is ook wat de film goed maakt voor mij. Het is geen platte horror, thriller elementen zitten er ook genoeg in. Het is niet alleen hack & slash werk. Geslaagde opvolder voor mij! Ga dat zien als je de vorige gezien hebt, en als bovenstaande review je iets zegt anders kijk je toch iets anders? | |
| Candyman (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R Vooreest moet ik zeggen dat ik de 'orginele' Candyman nooit gezien heb, dus ik heb geen vergelijkingspunten. Ik heb wel de reviews van de anderen hier gelezen en toch dacht ik deze nog een kans te geven. Ik had het beter moeten weten natuurlijk, het verhaal gaat maar kabbelend vooruit. De broer van 'Bri' steekt me echt tegen, dat vind ik absoluut geen leuke rol. Het ontwikkelen Candyman op zich is ook vrij mager uitgevoerd. spoiler: Ik weet dat ze de mentale breakdown en descent into madness in beeld willen brengen van ons hoofdkarakter Anthony, maar dit gaat veel te langzaam voor mij. Zelfs het einde van de film trekt op niet veel Laat het zo als je niet per sé fan ben... | |
| Tweakers: 5.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Typische Ryan Reynolds film. Als je Deadpool leuk vond ga je deze ook wel leuk vinden. | |
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik raad Hotel Rwanda niet af, maar geef de voorkeur aan: Sometimes in April.
Vrijwel hetzelfde verhaal, maar dan zonder hollywoodsausje. Het is dus rauwer, en dat past veel beter binnen de context van de gebeurtenissen in Rwanda in 1994.
Je komt terecht in een gruwelijk verhaal, zonder de bloederigheid te zien. En het is dus geen horrorfilm, maar een echt gebeurd verhaal, zoals Hotel Rwanda ook is. Je moet ervan houden, maar het is zeker een blik waardig.
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Wacht je nog op Dead Pool 3? En duurt dat wachten te lang? Dan heeft Reynolds de oplossing voor je in de vorm van een romatische commedy. Verwacht hier niet teveel van maar in ieder geval de foute humor van Reynolds (maar dan wel minder grof/geweldadig) een zoetsappig verhaaltje met een doos vol stereotyperingen en vooral geen op waarheid gebaseerde programmeurs of iets in die richting. Gewoon verstand op 0 en genieten maar. | |
| Cold Pursuit (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.4 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R Wanneer de zoon van een sneeuwruimer (Liam Neeson) overlijdt in verdachte omstandigheden, gaat zijn vader op zoek naar de waarheid. De zoektocht wordt heel snel een wraaktocht en lokt zelfs een bendeoorlog uit. Afgaand op deze omschrijving zou je waarschijnlijk, net als ik, de zoveelste wraakfilm van Neeson verwachten. Deze film pretendeert echter iets anders te zijn, een soort zwarte komedie. Echter komt dit totaal niet uit de verf. Misschien omdat ik steeds dacht naar een actiefilm te kijken wanneer Neeson in beeld kwam. De bad guy gespeeld door Tom Bateman speelt wel lekker over-the-top. Dat was zowat het enige wat ik enigszins leuk vond aan de film. | |
| Gemini Man (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.1 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Een huurmoordenaar (Will Smith) wil zich terug trekken uit de business en genieten van zijn oude dag. Hij wordt echter al snel het doelwit van een andere huurmoordenaar (Will Smith). Vergeetbare actiefilm. Soms er wat over maar nooit zo over-the-top als pakweg een John Wick of Mission Impossible. De cgi kon hier en daar wel wat beter maar best wel prima gemaakt, de technologie staat niet stil. Maar dat is het dan ook wat, de film is nergens verrassend of spannend. Binnen een week ben ik het meeste weer vergeten. | |
Ik heb nog altijd zoiets in mijn hoofd die Liam Neeson gelijksteld aan een absolute ras acteur. Weet niet waarom. Resultaat is eigenlijk dat ik meestal redelijk teleurgesteld ben. Onlangs Ice Road bekeken en had weer het gevoel van "Komaan, Liam, waarom??". Er zullen ongetwijfeld wel goede films in zijn repertoire zitten maar vooral de laatste jaren vind ik het toch maar magertjesD-Three schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:00:
Het voorbije weekend heb ik de onderstaande films gezien op TV en het blijkt dat ik niet in de mood was voor dit soort films.
Cold Pursuit (2019) [Afbeelding: Cold Pursuit (2019)] Tweakers: 5.4 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R Wanneer de zoon van een sneeuwruimer (Liam Neeson) overlijdt in verdachte omstandigheden, gaat zijn vader op zoek naar de waarheid. De zoektocht wordt heel snel een wraaktocht en lokt zelfs een bendeoorlog uit.
Afgaand op deze omschrijving zou je waarschijnlijk, net als ik, de zoveelste wraakfilm van Neeson verwachten. Deze film pretendeert echter iets anders te zijn, een soort zwarte komedie. Echter komt dit totaal niet uit de verf. Misschien omdat ik steeds dacht naar een actiefilm te kijken wanneer Neeson in beeld kwam. De bad guy gespeeld door Tom Bateman speelt wel lekker over-the-top. Dat was zowat het enige wat ik enigszins leuk vond aan de film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Vond deze eigenlijk niet slecht maar om de verkeerde redenen. De film en het verhaal zijn niet echt denderend. Maar soms waren de beelde wel spectaculair. Heb de 4K BluRay versie eens getest op mijn (toen recente) 4K tv en was onder de indruk door de beelden. Als er nu iemand zich afvraagt waarom 4K eigenlijk nodig is, toon ik bepaalde stukken uit die film en dan begrijpen ze het welGenereer je eigen UBB code review
Gemini Man (2019) [Afbeelding: Gemini Man (2019)] Tweakers: 4.1 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Een huurmoordenaar (Will Smith) wil zich terug trekken uit de business en genieten van zijn oude dag. Hij wordt echter al snel het doelwit van een andere huurmoordenaar (Will Smith).
Vergeetbare actiefilm. Soms er wat over maar nooit zo over-the-top als pakweg een John Wick of Mission Impossible. De cgi kon hier en daar wel wat beter maar best wel prima gemaakt, de technologie staat niet stil. Maar dat is het dan ook wat, de film is nergens verrassend of spannend. Binnen een week ben ik het meeste weer vergeten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Ook onbegrijpelijk dat iemand die Schindlers List heeft gedaan (in 1993!) nu niet verder komt dan actiefilms op een niveau ergens tussen Jason Statham en Steven Seagal. Ik heb mij al eens eerder afgevraagd of hij gewoon geld te kort komt.Kenhas schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Ik heb nog altijd zoiets in mijn hoofd die Liam Neeson gelijksteld aan een absolute ras acteur. Weet niet waarom. Resultaat is eigenlijk dat ik meestal redelijk teleurgesteld ben. Onlangs Ice Road bekeken en had weer het gevoel van "Komaan, Liam, waarom??". Er zullen ongetwijfeld wel goede films in zijn repertoire zitten maar vooral de laatste jaren vind ik het toch maar magertjes
"In Order Of Disappearance" aka "Kraftidioten" (2014)
Alleen al de bad guy, haha.
Geen idee of ze het alleen doen om alimentatie te betalen ofzo, maar ook niet vergeten dat acteren ook wel hun passie is. En zolang je het nog kan en gevraagd wordt, waarom zou je daar mee stoppen.
Neeson vind ik trouwens wel een hele fijne stem hebben om naar te luisteren. Net als Freeman heeft hij een prettige bas, die het erg goed doet als voice over.
Een beetje zoals Rutger Hauer het altijd deed: een hoop pulp voor de centen en de fun, en af en toe kwaliteit ertussen.
A Monster Calls moet ik binnenkort trouwens nog eens kijken, die trailer ziet er wel veelbelovend (en een beetje zwaarmoedig) uit in elk geval
Nee, maar dat is pas 2 jaar geleden.autje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:57:
Dit heeft zijn carrière waarschijnlijk ook geen goed gedaan.
Neeson heeft toch meer in zich dan Taken 1/2/3 (daar was de eerste dan wel aardig overigens), Non-Stop, the Commuter, The Ice Road, The Marksman etc. Ik vind het zonde.Vrijdag schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:21:
Neeson vind ik trouwens wel een hele fijne stem hebben om naar te luisteren. Net als Freeman heeft hij een prettige bas, die het erg goed doet als voice over.
In 'A Monster Calls' doet Liam Neeson alleen de stem van de boom.Vrijdag schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:39:
Oh, ik schrijf hem ook niet af, het is meer dat ik zijn laatste, redelijk bekende, films behoorlijk formule materiaal en ook niet echt heel erg sterk vond.
A Monster Calls moet ik binnenkort trouwens nog eens kijken, die trailer ziet er wel veelbelovend (en een beetje zwaarmoedig) uit in elk geval
Wel een prachtige film trouwens dus zeker gaan kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Behalve dan dat Rutger Hauer helemaal niet zo goed kon acteren.autje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:28:
Neeson doet af en toe ook nog wel een kwaliteitsfilm hoor. De afgelopen vijf jaar toch in films van Scorsese, gebroeders Coen, en Steve McQueen meegedaan.
Een beetje zoals Rutger Hauer het altijd deed: een hoop pulp voor de centen en de fun, en af en toe kwaliteit ertussen.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Daar doe je zijn oudere werk wat mij betreft toch mee te kort. Bijvoorbeeld Schindler's list, Rob Roy en nog wat rollen voor Taken. De man kan wel wat. Sinds Taken is het idd wel veel van hetzelfde.josh-hill schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:26:
Wat mij betreft is Neeson toch vooral een one-trick pony. Ik weet niet of je het dan na zoveel films nog wel echt acteren kan noemen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Toch waren de Taken films ook goed in hun soort. De vergelijkbare films van hem daarna waren wel van minder niveau hoewel ik Honest Thief zeker niet onaardig vond.Malfunctions schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
Daar doe je zijn oudere werk wat mij betreft toch mee te kort. Bijvoorbeeld Schindler's list, Rob Roy en nog wat rollen voor Taken. De man kan wel wat. Sinds Taken is het idd wel veel van hetzelfde.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Pardon?Dwarlorf schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Behalve dan dat Rutger Hauer helemaal niet zo goed kon acteren.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hij was goed in Bladerunner en daar is alles zo ongeveer mee gezegd.
Of kijk anders een aantal van die films die goede kritieken kregen zoals de Heineken ontvoering. Of die film over die zuid afrikaanse schrijver, Black butterflies. Waar die overgewaardeerde Carice van Houten ook in speelt. Echt matig geacteerd allemaal.
Kijk maar eens naar zijn lijst van films, het merendeel zegt niemand wat. En die je wel wat zeggen, Flesh and blood, Blind fury, om maar een paar 'toppers' uit de jaren 80 te pakken, zijn ook niet geweldig.
[ Voor 18% gewijzigd door Dwarlorf op 05-10-2021 17:32 ]
Dat de meeste mensen die hausse aan films niet kennen is natuurlijk geen argument. En nee heb er geen zin in een polemiek te starten.
Wat is dit voor heligschennis?Dwarlorf schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Behalve dan dat Rutger Hauer helemaal niet zo goed kon acteren.
[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 05-10-2021 20:05 ]
Jan-Kloot deed het helemaal niet slecht in JCVD, een film waar 'ie in liet zien toch wel enigszins te kunnen acteren. Hij zou meer van dat soort rollen moeten doen, ipv de zoveelste vechtfilm.D-Three schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:45:
Wat jullie mening ook mag zijn, laat het er ons op houden dat Rutger Hauer sowieso beter kan acteren dan 'onze Belgische trots' JCVD
| The Fountain (2006) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Ik moet bekennen dat de trailer me enigszins op het verkeerde been zette. Het leek een film te zijn over twee onsterfelijke of constant reincarnerende geliefden. Of een soort tijdreisfilm zoals The time travellers wife, About Time of Age of Adaline. Poeh, ik kon er niet verder naast zitten. Het draait om een wetenschapper die geobsedeerd is om een medicijn te vinden welke de dood tegen gaat. De dood is volgens hem gewoon een ziekte, en een ziekte kan bestreden worden. Zijn obsessie komt vanwege zijn vrouw, die terminale kanker heeft en hij wil haar natuurlijk redden. Parallel aan dit verhaal lopen nog twee andere zijlijnen, deze spelen zich in een andere tijd af. Meer zal ik er niet over zeggen. De film zelf dan. Ik vond het, net als What dreams may come Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]" een mooie ode aan de liefde en dat je er alles voor over kan hebben. Het is een langzame film. Er zit wel wat actie in, maar het meerendeel is dialoog, beelden en muziek. Eigenlijk vond ik het voor een groot deel ook een beleving en niet echt een film die je kijkt. Het is ongetwijfeld niet aan iedereen besteed en het springen tussen diverse tijdslijnen kan wat verwarrend zijn. Dat was het in elk geval voor mij, totdat ik er achter kwam waarom die sprongen waren. Als je eens wat anders wil dan een standaard romcom/drama kan ik deze film aanraden. De muziek is ook prachtig trouwens. | |
Het is alweer lang geleden Aranofsky een goeie film heeft gemaakt..Vrijdag schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:52:
The Fountain (2006) [Afbeelding: The Fountain (2006)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Ik moet bekennen dat de trailer me enigszins op het verkeerde been zette. Het leek een film te zijn over twee onsterfelijke of constant reincarnerende geliefden. Of een soort tijdreisfilm zoals The time travellers wife, About Time of Age of Adaline.
Poeh, ik kon er niet verder naast zitten.
Het draait om een wetenschapper die geobsedeerd is om een medicijn te vinden welke de dood tegen gaat. De dood is volgens hem gewoon een ziekte, en een ziekte kan bestreden worden. Zijn obsessie komt vanwege zijn vrouw, die terminale kanker heeft en hij wil haar natuurlijk redden. Parallel aan dit verhaal lopen nog twee andere zijlijnen, deze spelen zich in een andere tijd af. Meer zal ik er niet over zeggen.
De film zelf dan. Ik vond het, net als What dreams may come Vrijdag in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]" een mooie ode aan de liefde en dat je er alles voor over kan hebben. Het is een langzame film. Er zit wel wat actie in, maar het meerendeel is dialoog, beelden en muziek. Eigenlijk vond ik het voor een groot deel ook een beleving en niet echt een film die je kijkt.
Het is ongetwijfeld niet aan iedereen besteed en het springen tussen diverse tijdslijnen kan wat verwarrend zijn. Dat was het in elk geval voor mij, totdat ik er achter kwam waarom die sprongen waren.
Als je eens wat anders wil dan een standaard romcom/drama kan ik deze film aanraden. De muziek is ook prachtig trouwens.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Hier had uw reclame kunnen staan.
Och, een paar wokies die weer eens verontwaardigd waren, what's new?autje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:57:
Dit heeft zijn carrière waarschijnlijk ook geen goed gedaan.
Aangezien de man nog steeds rollen krijgt aangeboden valt dat dus wel mee.
Dit is toch ook een bizarre uitspraak en actie van hem? Heel terecht dat hij hiervoor beoordeeld word door mensen.P-Rock schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Och, een paar wokies die weer eens verontwaardigd waren, what's new?
Aangezien de man nog steeds rollen krijgt aangeboden valt dat dus wel mee.
En nee niet erg genoeg blijkbaar om definitief met hem af te rekenen. Als zelfs mensen als Kevin Spacey gewoon weer aan de bak komen na een paar jaar.
This space is occupied
Er is nogal een verschil tussen iets zeggen (Neeson) en het daadwerkelijk doen (Spacey).Collaborator schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Dit is toch ook een bizarre uitspraak en actie van hem? Heel terecht dat hij hiervoor beoordeeld word door mensen.
En nee niet erg genoeg blijkbaar om definitief met hem af te rekenen. Als zelfs mensen als Kevin Spacey gewoon weer aan de bak komen na een paar jaar.
Nou ik vond Swarzenegger en paar jaar verbazend goed in:Vrijdag schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:21:
Neeson, Willis, Schwarzenegger, Stallone (hoewel hij het op zich nog wel oké doet) zijn een beetje de categorie acteurs die nog wel eens een kunstje doen maar weinig indruk meer achterlaten.
Geen idee of ze het alleen doen om alimentatie te betalen ofzo, maar ook niet vergeten dat acteren ook wel hun passie is. En zolang je het nog kan en gevraagd wordt, waarom zou je daar mee stoppen.
https://www.imdb.com/title/tt1881002/?ref_=ttls_li_tt
Die film is ouder dan ik dacht
Ja, ik ben daar actief, maar alleen met het loggen van welke films ik sinds begin 2019 gezien heb.Eiríkr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:55:
Zijn er meer Tweakers actief op Letterboxd? Wellicht interessant om een lijstje op te stellen en elkaar toe te voegen?
User: 'steven1'
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Ik log alles sinds dat ik mijn account heb aangemaakt en dat is heel recent.X-DraGoN schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Ja, ik ben daar actief, maar alleen met het loggen van welke films ik sinds begin 2019 gezien heb.
User: 'steven1'
Ik voeg je toe.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Helaas geen goede export vanuit icheckmovies (behalve als je pro betaald). Maar een simpel python script trekt zo alle imdbid's van die site en die kun je weer importeren bij letterboxd. Dus dat heb ik gedaan.
net als hier jeltel als username.
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Afgelopen week gezien met de Kids(12 en 14) en ik vond het zelf een sterke opening en verwacht veel van de volgende delen. Deze was redelijk langdradig maar is ook normaal als je zoveel rassen en personages moet introduceren. Leuke was ook dat tijdens het kijken ook weer dingen van het spel(Dune 2) naar boven kwamen. Van rassen tot voertuigen. Grappige was dat zoon van 14 hem echt te lang vond duren en zoon van 12 zag meer in het verhaal. Ik zat er een beetje tussenin denk niet dat ik hem zoals end game of starwars twee keer wil zien in de bioscoop. | |
| De Veroordeling (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: N/A Hoewel ik het jammer vind dat er bij een Nederlandse film bijna altijd meteen naar fedja van de huet wordt gegrepen maar nu speelt hij bas haan en doet het echt geweldig. Hij heeft de houding, de intonatie, de woordkeuzes het is net alsof je naar een persiflage kijkt zonder satire. Hij had iets voller mogen zijn maar dat is maar een klein puntje. Het verhaal was bekend bij mij maar toch kijkt de film goed weg, mijn zoontje wist van niks en ging op het laatste moment toch mee naar de bios en die was echt onder de indruk. Het is een bizar verhaal en verrassend goed verteld in we film met maar één klein minpuntje. spoiler: de klusjesman wordt in de film weggezet als beetje vreemde man en in de eerste helft van de film ligt de verdachtmaking erg op de klusjesman | |
Festina lente
Is letterboxd beter dan JustWatch?Eiríkr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:55:
Zijn er meer Tweakers actief op Letterboxd? Wellicht interessant om een lijstje op te stellen en elkaar toe te voegen?
JustWatch is toch alleen maar voor streaming? In dat opzicht is Letterboxd breder, omdat daar alle films worden besproken.
Ik persoonlijk vind Letterboxd maar een saaie bedoening. Het ziet er gelikt uit, maar omdat het zo'n drukbezochte, vooral bij jongeren populaire site is raken je reviews al snel ondergesneeuwd. Om over de kwaliteit van sommige populaire reviews nog maar te zwijgen...
Het werkt echter prima als je alleen je stemmen wil bijhouden.
The Exorcist (1973)
Us (2019)
Bac Nord (2020)
Indien iemand een echte review wil, roep maar. Al zitten ze niet heel vers meer in het geheugen, omdat het dus niet zeer bijzondere films zijn.
| Tata muta muntii (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: TV-MA The Father Who Moves Mountains. Een Roemeense film die nu op Netflix staat. Deze film gaat over een vader die te horen krijgt dat diens zoon en nieuwe vriendin vermist zijn in de bergen in de winter (in de Kerstvakantie). Hij gaat direct naar het gebied toe en is wanhopig in zijn verzoek dat zijn zoon gered wordt. Bij deze film is er blijkbaar een "Netflix-effect" want de audience ratings op zowel imdb als Rotten Tomatoes zijn om te huilen. Maar ik vermoed dat dit vooral komt omdat de meeste mensen een film verwachten/willen zien zoals Liam Neeson die vaak maakt. Deze film is niets van dit alles. Het is een uitstekende karakter studie, waarin je de vader de voor hem logische beslissingen ziet maken en hoe andere mensen hierop reageren en hem proberen te helpen of beïnvloeden. Ik vond de gehele film top in elkaar zitten en hoewel veel mensen klagen over het einde, vond ik deze ook prima. Er zit niet zo'n gekunsteld einde aan zoals bijvoorbeeld bij Promising Young Woman. Ik kan werkelijkwaar geen enkele fout in deze film ontdekken, op een kleinigheidje na. spoiler: Wanneer een reddingswerker een hut betreedt, meldt hij direct aan de basis welke personen daar aanwezig zijn, maar je zou verwachten dat dat toch iets langer zou moeten duren omdat hij eerst de namen aan die personen moet vragen. Als je bijvoorbeeld Loveless en Turist / Force Majeure hele goede films vindt, dan moet je deze ook vooral kijken (let op, Turist / Force Majeure heeft wel meer humor dan de andere twee films). Vind je de genoemde films helemaal niks, sla deze dan ook lekker over. | |
https://letterboxd.com/emil406/P-Rock schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:53:
[...]
JustWatch is toch alleen maar voor streaming? In dat opzicht is Letterboxd breder, omdat daar alle films worden besproken.
Ik persoonlijk vind Letterboxd maar een saaie bedoening. Het ziet er gelikt uit, maar omdat het zo'n drukbezochte, vooral bij jongeren populaire site is raken je reviews al snel ondergesneeuwd. Om over de kwaliteit van sommige populaire reviews nog maar te zwijgen...
| Druk (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: Not Rated Wat een film Ik moet er wel bij zeggen dat wij vake naar Scandinavische series en films kijken en we enkele spelers kennen uit een serie of film. Toen de film begon dachten we even dat het niks zou zijn. Maar als je even door blijft kijken word het al snel duidelijk. 4 mannen, allemaal leraar. Tijdens een verjaardag hebben ze het over een filosoof. Die zei dat we bij de geboorte een tekort van 0,5% alcohol in het bloed hebben. En als je dat promillage in je bloed zou hebben je beter zou functioneren. Dus dat gaan ze uitproberen. Met alle gevolgen die daar dan uit voort komen. Zonder spoilers vrij te geven, de film laat mooi zien hoe het verloopt. Het is in onze ogen niet de beste comedy of het grootste drama. Maar we waren wel aangenaam verrast door de film. Er zitten wel wat leuke momenten in. En het is een wat heel anders dan al het over te top geweld in andere films. | |
Zonder imdb:josh-hill schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:15:
Ik heb Fedja van Huêt werkelijkwaar nog nooit in een film of zo gezien. Of wellicht in Lucia B, maar dat kan ik me dan niet meer herinneren.
Daglicht
Slag om de schelde
Karakter
Soof
Hmmm veel verder kom ik ook niet misschien omdat die wel in veel series zit.
Festina lente
Ik gebruik Letterboxd nu voor ongeveer een jaar, maar ik heb alle films die ik eerder gezien heb en me nog goed herinner toegevoegd.
Ik dacht ik maak ook een account aan, maar het is vrijwel onmogelijk om je lijst in te vullen omdat je een ad in beeld krijgt die je eerst weg moet klikken.
Ik ben bezig met een soortgelijke app, natuurlijk op veel kleinere schaal. Voornamelijk voor zelfstudie, mocht je interesse hebben om eens mee te denken kan ik je wel een linkje sturen.P-Rock schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:53:
[...]
Op de app zelf zie ik bijna geen adds en op de desktop site blocks ik zejosh-hill schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:29:
Pff, laat maar.
Ik dacht ik maak ook een account aan, maar het is vrijwel onmogelijk om je lijst in te vullen omdat je een ad in beeld krijgt die je eerst weg moet klikken.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.