Ik neem aan dat je gebruikersnaam daar josh_hill is?josh-hill schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:18:
Ik ben nu in de app aan het proberen idd... tot nu toe 132 van mijn blu-rays verwerkt.
https://letterboxd.com/joshuajghill
Hop... app gecrasht
Hop... app gecrasht
[ Voor 44% gewijzigd door josh-hill op 07-10-2021 21:30 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
markdm schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:50:
Nu we bezig zijn met Letterboxd profielen te delen: https://letterboxd.com/markdm64/
Ik gebruik Letterboxd nu voor ongeveer een jaar, maar ik heb alle films die ik eerder gezien heb en me nog goed herinner toegevoegd.
Ik heb jullie toegevoegd.josh-hill schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:23:
https://letterboxd.com/joshuajghill
Hop... app gecrasht
@Mx. Alba @jmxd is het een idee een tabelletje met profielen aan het begin van het topic te plaatsen? Dat hebben we voor Last.fm bijvoorbeeld ook gedaan: Last.fm aka Audioscrobbler.com We rule deel 2!
Hier had uw reclame kunnen staan.
| No Time to Die (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Zonder te veel te spoilen: Goede film, maar naar m'n mening een totaal andere Bond film vergeleken met de laatste vier. Zeker een aanrader om te gaan kijken in de bios! | |
[ Voor 9% gewijzigd door RobinNL op 10-10-2021 00:40 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
| The Protégé (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Film waarvan het verhaal niet duidelijk is. Ook is het moeilijk om je in de karakters in te leven. Scharminkel Maggie Q rent als eenvrouwsleger schietend en meppend rond maar is veel te dun om te kunnen wat ze doet. In deze film wordt niet goed kenbaar gemaakt wat ze nou met z'n allen aan het doen zijn en waarom. Weinig inzichtelijk. Het is meer zo dat in deze film de acteurs hun personages spelen terwijl je daar als kijker afstandelijk naar zit te kijken zonder ooit echt de film in te worden gezogen wat het een weinig boeiende film maakt. Op amazon prime. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| Jumper (2008) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: PG-13 Film over een jongen die ontdekt dat hij naar alle plaatsen die hij heeft gezien kan teleporteren. Leuk en snel verhaal met veel potentie. Helaas nooit een vervolg op gekomen volgens mij. Daardoor blijven er voor mij een aantal vragen onbeantwoord. Hoe komen Jumpers bijvoorbeeld aan hun krachten? Al met al wel een prima film voor een popcorn avondje. Een 6.5 Geen 6, want de actie is erg leuk en goed gedaan. Geen 7, want er zijn onbeantwoorde vragen en spoiler: op het einde heeft zijn vlam er ineens geen problemen meer mee dat hij kan jumpen en leeft van diefstal??? | |
| Léon (1994) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: R Gisteren was Léon op televisie, en eindelijk had ik een keer tijd om de film te kunnen zien. Is dan wel met reclame (bleh), maar ik heb de film niet op blu-ray en hij staat om de een of andere reden volgens just watch ook nooit op een streaming dienst. De film begint redelijk cheesy, en dat was niet wat ik had verwacht. Dit is toch een meesterwerk? Maar de cheesy geluiden en actie veranderen aan gauw in een meer diepgaand drama met de actie meer als aankleding. Ik kreeg al helemaal een big smile op mijn mond toen de 'bad guy' zijn ding ging doen en daarbij meldde "I like these calm little moments before the storm". Dit is onder andere gesampled in de Dom & Roland track "The Storm". Een van mijn favoriete platen. Nooit geweten dat het van deze film was. Anyway, zoals gezegd wordt de film dus al snel meer een drama dan een 'domme' actiefilm. En dat is precies wat ik gehoopt had dat het zou zijn. Je ziet de worsteling van beide hoofdrolspelers, die de sterren van de hemel spelen. Blijkbaar was dit de eerste filmrol van Nathalie Portman, en ik kan wel zien dat deze hiermee is doorgebroken. Volgens mij heeft ze hierna ook niet meer zo'n goede film gemaakt. Wellicht Black Swan en V for Vendetta, maar dan heb je het wel gehad (geen fan van de Star Wars prequels). Maar eerlijk gezegd vind ik Perfect Blue beter dan Black Swan (is toch een beetje daarvan afgekeken). Zijn er dan geen dingen op aan te merken? Jawel, het verhaal is op sommige punten behoorlijk ongeloofwaardig, maar als je daar een beetje doorheen ziet heb je een uitstekende film! spoiler: Bijvoorbeeld: wanneer Mathilda terug gaat naar het appartement waar ze heeft gewoond en dat precies op dat moment de 'bad guy' daar zijn verhaal moet doen. Dat is wel heel erg toevallig. Net geen 9 vanwege het wat cheesy begin en het soms wat ongeloofwaardige plot. Maar, inderdaad een top film! | |
Ja dit is toch wel een van mijn all-time favoriete films. Die ga ik binnenkort weer een keer aanslingerenjosh-hill schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:17:
Genereer je eigen UBB code review
Léon (1994) [Afbeelding: Léon (1994)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: R Gisteren was Léon op televisie, en eindelijk had ik een keer tijd om de film te kunnen zien. Is dan wel met reclame (bleh), maar ik heb de film niet op blu-ray en hij staat om de een of andere reden volgens just watch ook nooit op een streaming dienst.
De film begint redelijk cheesy, en dat was niet wat ik had verwacht. Dit is toch een meesterwerk? Maar de cheesy geluiden en actie veranderen aan gauw in een meer diepgaand drama met de actie meer als aankleding.
Ik kreeg al helemaal een big smile op mijn mond toen de 'bad guy' zijn ding ging doen en daarbij meldde "I like these calm little moments before the storm". Dit is onder andere gesampled in de Dom & Roland track "The Storm". Een van mijn favoriete platen. Nooit geweten dat het van deze film was.
Anyway, zoals gezegd wordt de film dus al snel meer een drama dan een 'domme' actiefilm. En dat is precies wat ik gehoopt had dat het zou zijn. Je ziet de worsteling van beide hoofdrolspelers, die de sterren van de hemel spelen. Blijkbaar was dit de eerste filmrol van Nathalie Portman, en ik kan wel zien dat deze hiermee is doorgebroken. Volgens mij heeft ze hierna ook niet meer zo'n goede film gemaakt. Wellicht Black Swan en V for Vendetta, maar dan heb je het wel gehad (geen fan van de Star Wars prequels). Maar eerlijk gezegd vind ik Perfect Blue beter dan Black Swan (is toch een beetje daarvan afgekeken).
Zijn er dan geen dingen op aan te merken? Jawel, het verhaal is op sommige punten behoorlijk ongeloofwaardig, maar als je daar een beetje doorheen ziet heb je een uitstekende film!
spoiler:Bijvoorbeeld: wanneer Mathilda terug gaat naar het appartement waar ze heeft gewoond en dat precies op dat moment de 'bad guy' daar zijn verhaal moet doen. Dat is wel heel erg toevallig.
Net geen 9 vanwege het wat cheesy begin en het soms wat ongeloofwaardige plot. Maar, inderdaad een top film![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Bedankt voor de tip, lang geleden dat ik deze film heb gezien maar hij had een diepe indruk gemaakt.josh-hill schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:17:
Léon (1994) [Afbeelding: Léon (1994)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: R Gisteren was Léon op televisie, en eindelijk had ik een keer tijd om de film te kunnen zien. Is dan wel met reclame (bleh), maar ik heb de film niet op blu-ray en hij staat om de een of andere reden volgens just watch ook nooit op een streaming dienst.
De film begint redelijk cheesy, en dat was niet wat ik had verwacht. Dit is toch een meesterwerk? Maar de cheesy geluiden en actie veranderen aan gauw in een meer diepgaand drama met de actie meer als aankleding.
Ik kreeg al helemaal een big smile op mijn mond toen de 'bad guy' zijn ding ging doen en daarbij meldde "I like these calm little moments before the storm". Dit is onder andere gesampled in de Dom & Roland track "The Storm". Een van mijn favoriete platen. Nooit geweten dat het van deze film was.
Anyway, zoals gezegd wordt de film dus al snel meer een drama dan een 'domme' actiefilm. En dat is precies wat ik gehoopt had dat het zou zijn. Je ziet de worsteling van beide hoofdrolspelers, die de sterren van de hemel spelen. Blijkbaar was dit de eerste filmrol van Nathalie Portman, en ik kan wel zien dat deze hiermee is doorgebroken. Volgens mij heeft ze hierna ook niet meer zo'n goede film gemaakt. Wellicht Black Swan en V for Vendetta, maar dan heb je het wel gehad (geen fan van de Star Wars prequels). Maar eerlijk gezegd vind ik Perfect Blue beter dan Black Swan (is toch een beetje daarvan afgekeken).
Zijn er dan geen dingen op aan te merken? Jawel, het verhaal is op sommige punten behoorlijk ongeloofwaardig, maar als je daar een beetje doorheen ziet heb je een uitstekende film!
spoiler:Bijvoorbeeld: wanneer Mathilda terug gaat naar het appartement waar ze heeft gewoond en dat precies op dat moment de 'bad guy' daar zijn verhaal moet doen. Dat is wel heel erg toevallig.
Net geen 9 vanwege het wat cheesy begin en het soms wat ongeloofwaardige plot. Maar, inderdaad een top film![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik ga deze zeker weer kijken
Trouwens meesterlijk geacteerd door Jean Reno.
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Disclaimer: Dit is mijn eerste Bond-film dus ik heb geen referentiekader van James Bond (behalve de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Londen van 2012 Ook kan mijn cijfer veranderen zodra ik de andere Daniel Craig Bond-films heb gezien. Desondanks dat is No Time to Die een geweldige film die je direct in het verhaal zuigt. Het verhaal is spannend met onverwachte wendingen en de lange runtime is naar mijn mening gerechtvaardigd. Het voelde ook niet aan als 2 uur en 45 minuten maar niet alle momenten waren snel, er wordt op een aantal momenten rustig de tijd genomen. Ook was er wat comedy tussendoor wat altijd helpt. De actiescènes waren geweldig, vooral die in Italië. Verder gaven zowel Daniel Craig en Rami Malek steengoed acteerwerk. Een aanrader om in IMAX te zien | |
Youtube heeft nog een serie gemaakt die zich in hetzelfde universum afspeelt.PdeBie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:39:
Jumper (2008) [Afbeelding: Jumper (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: PG-13 Film over een jongen die ontdekt dat hij naar alle plaatsen die hij heeft gezien kan teleporteren.
Leuk en snel verhaal met veel potentie. Helaas nooit een vervolg op gekomen volgens mij. Daardoor blijven er voor mij een aantal vragen onbeantwoord.
Hoe komen Jumpers bijvoorbeeld aan hun krachten?
Al met al wel een prima film voor een popcorn avondje. Een 6.5
Geen 6, want de actie is erg leuk en goed gedaan.
Geen 7, want er zijn onbeantwoorde vragen en
spoiler:op het einde heeft zijn vlam er ineens geen problemen meer mee dat hij kan jumpen en leeft van diefstal???[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
YouTube: YouTube
Eerste aflevering Is gratis te bekijken. Hoewel het meer drama is, vond ik het een leuke en goede serie, maar zoals dat dan altijd gaat, gecancelled na twee seizoenen.
Ja dat cancelen is zo jammer. Voor mij geweldige series worden gewoon snel gecanceld en andere series gaan maar tot vervelends door.LA-384 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 06:57:
[...]
Youtube heeft nog een serie gemaakt die zich in hetzelfde universum afspeelt.
YouTube: YouTube
Eerste aflevering Is gratis te bekijken. Hoewel het meer drama is, vond ik het een leuke en goede serie, maar zoals dat dan altijd gaat, gecancelled na twee seizoenen.
| Dunkirk (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Gisteren Dunkirk gekeken. Collega van mij was er zeer enthousiast over, dus besloten de film ook maar eens te huren via Pathé thuis. Ik had gelezen dat het geluid van deze film top moest zijn en daarom de stereo installatie op standje “bij heftige explosie dochter van drie hopelijk niet wakker”. Het verhaal gaat over de geallieerden bij Duinkerken die wachten bij de zee om gered te worden. De Duitsers rukken op en het is wachten op de redding of finaal afgemaakt te worden door de Duitse grootmacht. Nu weet ik niet hoe het echt is gegaan, maar het gevoel van dreiging miste ik een beetje. Op wat gevaar van der Luftwaffe na was er niets te merken van het gevaar vanuit het land. Er had wat meer nadruk mogen liggen op de wijze waarop de laatste linies beschermd moesten worden. De rest van de film zijn eigenlijk maar een paar fragmenten die vanuit meerdere oogpunten opnieuw beleefd worden. Dat had ik in eerste instantie niet door, dus pas toen het mij opviel viel het kwartje en kwam ik meer in de film. Desalniettemin heb ik we genoten van de film en het geluid was inderdaad erg vet. Ook de constante spanning die gesimuleerd werd door gebruik te maken van de Shepards tone techniek werkte erg goed. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Al met al goed vermaakt en zeker het opnieuw kijken waard. Een 7.5. Geen 8, want het had wat dreigender vanuit het land mogen zijn. Geen 7, want de film heeft serieus spannende momenten. | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Als groot fan van de gehele Duin saga keek ik rijkhalzend uit naar deze verfilming. Anders dan bij de versie van Lynch uit 1984 zou deze film getrouwer zijn aan de boeken en de running time krijgen die het verhaal zou verdienen. De film is inderdaad grootst opgezet, maar zelfs voor mij als groot Duin fan voelde hij traag aan. Hoewel er geprobeerd wordt de karakters goed uit te lichten vond ik ze juist heel erg emotieloos en geen diepgang hebben. Het ontbrak ze echt gewoon aan sfeer. Ook waarom ze bepaalde keuzes maken was nauwelijks duidelijk. Dit was enorm duidelijk te merken met de interactie tussen Jessica en Leto, maar ook Paul ging erg gebukt onder dit manke. Dat deze verfilming trouwer moest zijn aan het boek is in mijn optiek grote flauwekul. Heel veel in mijn ogen belangrijke dingen zijn weggelaten of zijn genegeerd. Mentats worden niet uitgelegd, Feyd Rautha ontbreekt, de Butlerse Jihad wordt nergens genoemd waardoor je niet snapt waarom er in 10191 nauwelijks technologie wordt gebruikt, het vouwen van de ruimte wordt niet uitgelegd, de Bene Gesserit hebben behalve the voice en hun invloed in de politiek nauwelijks iets bijzonders, de rol van de navigator gilde ontbreekt, Irulan ontbreekt en ook Feyd Rautha schittert door afwezigheid,. Er zijn nog veel punten die afbreuk doen aan hoe de karakters neergezet zijn. Leeftijden die niet kloppen, een Baron die ipv sadistisch nu enkel raar is, Shadout die me deed denken aan een karakter uit de tv serie See en dan natuurlijk Liet Kynes. Vele dingen klopten niet en het verhaal is duidelijk aangepast om er een flow in te krijgen. Op zich wederom niet erg, maar die flow was er niet. Ik was met twee anderen naar de bios gegaan die nog nooit iets van Dune hadden gezien. De eerste zat na een half uur al met zijn ogen dicht en de andere vond het een redelijke film, maar snapte er geen biet van. Ik voelde me schuldig dat ik ze meegesleurd had. Ja, de film is een soort ruimte opera en het ziet er allemaal bombastisch uit. De film is echter traag, voelt gedwongen aan en ontbeert diepgang. De soundtrack van Hans Zimmer is daarnaast in mijn optiek ook een van zijn slechtste ooit gemaakt maar wel tekenend voor de mening van 1 van mijn gezellen: "het leek op een kruising tussen Star Wars en de Lion King" De versie van David Lynch uit 1984 komt daardoor veel dichter bij de emotie en diepgang uit de boeken ook al is deze vol van verzinsels door Lynch zelf en Toto wist toendertijd veel beter de sfeer door de muziek te laten gelden. Geef je echter echt om Duin dan is de beste versie nog steeds de miniseries uit 2000 van de SciFi channel. Dat deze versie nooit verder zal komen dan het eerste boek (als part2 uberhaubt het groene licht krijgt) is wel heel erg evident. De basis is gewoon te wankel. Al met al in mijn optiek een waardeloze verfilming. | |
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
@liberque goede review! Echter wat ik niet begrijp is dat je schrijft dat 'Baron' als raar overkomt? Dat is mijn indruk totaal niet. Baron was vanaf dat ie geïntroduceerd werd al duidelijk dat het een man is waar je geen ruzie mee wil.
spoiler:
De scene waarbij de Baron 'samen' met Leto aan tafel zit laat toch geen enkele twijfel dat Baron sadistisch is is? En dat ie kan 'vliegen' of heel groot word, ja dat kun je nog ergens wegwuiven als 'scifi'
Ik zet hem als raar weg omdat hij niet strookt met het karakter uit de boeken. Ja, je wilt er geen ruzie mee en ja de scene die je beschrijft toont dat hij sadisme niet vreemd is, maar de originele baron is sadistisch op een verknipte en perverse manier die deze baron ver overstijgt.Webgnome schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:47:
@liberque goede review! Echter wat ik niet begrijp is dat je schrijft dat 'Baron' als raar overkomt? Dat is mijn indruk totaal niet. Baron was vanaf dat ie geïntroduceerd werd al duidelijk dat het een man is waar je geen ruzie mee wil.
spoiler:
Het vliegen:
Het is een soort openbaar geheim in de boeken dat de Baron homosexueel is. Meermaals zijn er verwijzingen dat de Baron zich vergrijpt aan jonge jongens en ook de incest gelijkende interesse voor zijn neef Feyd wordt meermaals benoemd.
In de preludes leren we dat het van origine een knappe man was. De Bene Gesserit hadden een nakomeling van hem nodig voor hun teeltprogramma. Moeder overste wist uiteindelijk ondanks zijn homosexualiteit een kind van hem te krijgen door hem te chanteren. Echter dit kind voldeed niet en werd door de Bene Gesserit gedood en dus moest moeder overste hem weer zover krijgen. Echter de Baron erg rancuneus over de chantage was hier nu op voorbereid en nam de touwtjes in handen. Hij drogeerde en verkrachtte moeder overste op een zeer brute manier. Moeder overste nam hierop wraak door hem te besmetten met een ongeneeslijke ziekte die ervoor zou zorgen dat hij enorm vet werd. Aanvankelijk lukte het nog om met een stok te lopen, maar uiteindelijk kon hij alleen nog bewegen met suspensie generators (het vliegen). De baron bleef voor de buitenwereld volhouden dat dit kwam door "het goede leven" om zijn positie veilig te stellen. De dochter die hier uiteindelijk aan overbleef was trouwens Lady Jessica.
Het perverse sadisme:
Vanwege zijn geaardheid en het feit dat de Bene Gesserit zijn enige kind hadden (zonder zijn weten) waren er geen nakomelingen. Zijn neef Feyd Rautha was in de running als troonopvolger. Feyd duurde het allemaal te lang en beraamde een samenzwering. Deze mislukte en hij moest gestraft worden. De baron had echter een oogje op zijn neef en wilde hem voor zichzelf. Als straf bedacht hij daarom dat alle vrouwelijke vriendinnen van Feyd afgemaakt werden en in de toekomst afgemaakt zouden worden. Op deze manier had hij meer kans om zich aan zijn neef te vergrijpen.
Dat hij een zwak had voor Feyd was ook duidelijk te merken aan zijn keus om Rabban de leiding te geven over Dune. 'Het beest' Rabban moest Dune terroriseren zodat Feyd later als 'bevrijder' geliefd zou worden. Dat Paul deze plannen dwarsboomde is geschiedenis.
Het is een soort openbaar geheim in de boeken dat de Baron homosexueel is. Meermaals zijn er verwijzingen dat de Baron zich vergrijpt aan jonge jongens en ook de incest gelijkende interesse voor zijn neef Feyd wordt meermaals benoemd.
In de preludes leren we dat het van origine een knappe man was. De Bene Gesserit hadden een nakomeling van hem nodig voor hun teeltprogramma. Moeder overste wist uiteindelijk ondanks zijn homosexualiteit een kind van hem te krijgen door hem te chanteren. Echter dit kind voldeed niet en werd door de Bene Gesserit gedood en dus moest moeder overste hem weer zover krijgen. Echter de Baron erg rancuneus over de chantage was hier nu op voorbereid en nam de touwtjes in handen. Hij drogeerde en verkrachtte moeder overste op een zeer brute manier. Moeder overste nam hierop wraak door hem te besmetten met een ongeneeslijke ziekte die ervoor zou zorgen dat hij enorm vet werd. Aanvankelijk lukte het nog om met een stok te lopen, maar uiteindelijk kon hij alleen nog bewegen met suspensie generators (het vliegen). De baron bleef voor de buitenwereld volhouden dat dit kwam door "het goede leven" om zijn positie veilig te stellen. De dochter die hier uiteindelijk aan overbleef was trouwens Lady Jessica.
Het perverse sadisme:
Vanwege zijn geaardheid en het feit dat de Bene Gesserit zijn enige kind hadden (zonder zijn weten) waren er geen nakomelingen. Zijn neef Feyd Rautha was in de running als troonopvolger. Feyd duurde het allemaal te lang en beraamde een samenzwering. Deze mislukte en hij moest gestraft worden. De baron had echter een oogje op zijn neef en wilde hem voor zichzelf. Als straf bedacht hij daarom dat alle vrouwelijke vriendinnen van Feyd afgemaakt werden en in de toekomst afgemaakt zouden worden. Op deze manier had hij meer kans om zich aan zijn neef te vergrijpen.
Dat hij een zwak had voor Feyd was ook duidelijk te merken aan zijn keus om Rabban de leiding te geven over Dune. 'Het beest' Rabban moest Dune terroriseren zodat Feyd later als 'bevrijder' geliefd zou worden. Dat Paul deze plannen dwarsboomde is geschiedenis.
Niets daarvan zie je bij de baron in deze verfilming terug. Dat de Preludes niet meegerekend zijn kan ik nog wel begrijpen, maar zulke belangrijke karaktertrekken die in het eerste boek prominent aanwezig waren en je echt deden walgen van Vladmir negeren doet echt afbreuk aan het karakter. Rest een vadsige man die vliegt en waar je geen ruzie mee wilt. Zonder de diepgang die volgens sommige het meest walgelijke, perverse en sadistische karakter ooit beschreven in een boek juist Vladimir maken is hij niet meer dan 'raar'.
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Dat is waar. Maar een film van 2.5 uur is keuzes maken. Nu ben je 2.5 uur verder zonder deze (waardevolle) info, maar met deze info ben je zo 3 uur verder.liberque schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:01:
Niets daarvan zie je bij de baron in deze verfilming terug.
Dat is ook films maken, keuzes maken en dingen schrappen. Idem voor de Butlerse Jihad en de Bene Geseritt orde. Teveel en te abstract.
Er komt nog een tweede film (hoop ik) en dan kan je oa het Choam en ook de Baron nog verder uitlichten.
[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 10-10-2021 15:11 ]
In het Dune topic had ik reeds al aangestipt, Dune is simpel weg geen goed filmmateriaal in mijn opinie, het zou veel beter tot zn recht komen in een HBO-serie waar je minder gelimiteerd ben in tijd.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Tja en daar komt dan toch weer de vergelijking met Dune uit 1984. Daar heb je de scene dat de er een jonge Harkonnen de kamer binnen komt en een bloem moet moet plaatsen. Daarna zweeft de Baron naar hem toe, trekt zijn heartplug eruit en baad zich in het bloed van zijn slachtoffer en betast hem terwijl zijn 'offer' sterft. Je ziet Feyd met walging kijken maar een lach forceren als de Baron hem aankijkt en de Baron besluit de scene met een grimas dat hij dit ook van plan is met de hertog. Ook de reactie van Vladimir als Feyd uit de douchecontraptie stapt "beautifull Feyd" waarbij hij verlekkert kijkt en zich uiteindelijk herstelt en schreeuwt om zijn dokter.Delerium schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:10:
[...]
Dat is waar. Maar een film van 2.5 uur is keuzes maken. Nu ben je 2.5 uur verder zonder deze (waardevolle) info, maar met deze info ben je zo 3 uur verder.
Dat is ook films maken, keuzes maken en dingen schrappen. Idem voor de Butlerse Jihad en de Bene Geseritt orde. Teveel en te abstract.
Er komt nog een tweede film (hoop ik) en dan kan je oa het Choam en ook de Baron nog verder uitlichten.
Ook een stuk later komt de baron met een kat vastgebonden aan een muis en vertelt Hawatt dat hij het beestje moet 'melken' als tegengif voor wat ze hem toegediend hebben.
Twee vrij korte scenes maar waar je direct iets hebt van "WTF!" en voldoende om het perverse karakter van de baron te onderstrepen. Zeker geen half uur, maar dit soort dingen maakt dat Lynch toch het verhaal (hoe verknipt dan ook) beter vertelt.
Ik snap verder echt wel dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat het onmogelijk is om alles te verfilmen, maar maak dan wel de goede keuzes zodat de basis van het verhaal overeind blijft staan.
Als ik het zo lees dan lijdt Dune aan hetzelfde euvel als Blade Runner 2049: Te lang en te weinig diepgang.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Het is een behoorlijk "platte" film (weinig diepgang), hoe mooi ook.
P-Rock schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:39:
Als ik het zo lees dan lijdt Dune aan hetzelfde euvel als Blade Runner 2049: Te lang en te weinig diepgang.
Ik heb een vergelijkbare discussie ook op Reddit voorbij zien komen. Ben het er persoonlijk niet mee eens.josh-hill schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:19:
Daar ben ik het wel mee eens ja. Het is een behoorlijk "platte" film (weinig diepgang), hoe mooi ook.
Blade Runner 2049 had i.t.t. Dune voor mij een betere spanningsboog en bleef me boeien. Ik denk dat ik 'm een keer moet herzien om te bepalen of die conclusie nog altijd klopt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
| Spiderman 2 (2004) | |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 40 min | MPAA: N/A Inmiddels met mijn jongste zoon langzaamaan overgeschakeld naar Engelse films met Nederlandse ondertiteling. We zijn begonnen met de Spiderman reeks met Tobey Maguire, afgelopen zaterdag deel 2 gekeken. Wat een geweldige verfilming! Eigenlijk is dit toch de ultieme Spiderman film voor mij, hoe leuk en verfrissend ik Tom Holland ook vind. In dit deel zit echt een prima mix van humor en actie. Maguire speelt de klungelige Peter Parker uitstekend. JK Simmons is in deze delen ook werkelijk subliem in zijn rol. Heel veel camerashots zijn ook opgenomen met een kleine hoek om een comic feel te behouden. Het camerawerk is sowieso goed voor elkaar, ook wanneer het beeld kantelt (over een gebouw lopen of op de zijkant van de metro) blijft alles goed te volgen en ook de actie is bij te houden. Ik heb een hekel aan actiefilms waarin je geen idee hebt wat er precies gebeurd. Dat is hier niet aan de orde. De flinke dosis humor zie je bijvoorbeeld ook goed in deze korte maar imho lekkere liftscene. Ik vond de scene in het ziekenhuis met Dr Octopus ook gaaf, heeft gewoon een slashervibe. | |
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
| BAC Nord (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: TV-MA Zo nu en dan heb ik een maandje Netflix en deze film alleen al maakte het de moeite waard. Voor liefhebbers van misdaad en drama kan ik deze film van harte aanbevelen. Een welverdiende 8 en het is echt zo'n film waar je nog over blijft nadenken. | |
| Casino (1995) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 178 min | MPAA: R Lang lang geleden had ik deze mafia / Las Vegas film van Martin Scorsese wel eens gezien, maar kon me er weinig meer van herinneren. Toen een vriend langs kwam die deze film nog nooit gezien had vond ik een goede reden om de 4K UHD BluRay van deze film op te zetten. De hoofdpersoon in het verhaal is het personage gespeeld door Robert De Niro. Omdat hij een gouden hand heeft voor het eruit pikken van winnaars wordt hij door de mafia bazen naar Vegas gestuurd om daar een casino te runnen. Dit gaat heel goed, tot zijn goede vriend (gespeeld door Joe Pesci) ook naar Vegas komt om z'n eigen stekkie te veroveren. Wanneer hij dan ook nog eens stapelgek wordt op een animeerdame (gespeeld door Sharon Stone), en zonder veel enthousiasme van haar kant met haar trouwt, gaan de zaken bergafwaards. De film is gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen, zoals hier beschreven: https://www.casino.org/bl...casino-movie-is-based-on/ Hoewel ik de acteerprestaties zeker goed vond had ik toch af en toe even moeite om mijn aandacht bij het verhaal te houden. Toch best een goede mafia film / gangster film. | |
| Black Widow (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Het was even geduld hebben maar inmiddels is deze MCU film ook zonder extra kosten te bekijken op Disney+. Daar hebben we geduldig op gewacht en dus op een vrijdagavond met het gezin en pizza erbij maar eens lekker voor gaan zitten. Hoewel de film best aardig is vond ik dit toch wel een van de minste MCU films. Misschien ook wel omdat de film een beetje als mosterd na de maaltijd kwam. Binnen de grotere verhaallijn hoort deze film direct na Civil War te komen. Maar die film heb ik best alweer een tijd (5 jaar) geleden gezien dus details zitten niet meer vers in het geheugen. Aan de andere kant gaat de post-credits scene er weer van uit dat je Avengers: Endgame wel gezien hebt. Niet erg logisch dus. Verder ging het verhaal in de film voor mijn gevoel ook wel redelijk van de hak op de tak. Al met al voor mij dus net aan een voldoende. | |
[ Voor 31% gewijzigd door Haay op 12-10-2021 14:20 ]
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Deze film kwam in mijn vizier na het zien van de trailer bij een bezoek aan Tenet in 2020. Interessant verhaal van epische schaal geregisseerd door Denis Villeneuve, die een aantal sterke films op zijn kerfstok heeft (Sicario, Blade Runner 2049). Hierop gebaseerd ben ik met hoge verwachtingen de bios ingestapt zonder de boeken gelezen te hebben, vorige films te hebben gezien of games te hebben gespeeld. Van begin tot einde heb ik genoten van het verhaal, het universium en audiovisueel spektakel dat deze film bevat. Dit spektakel versterkt door IMAX en 3D, waarbij de 3D weggelaten mag worden. De eerste viewing dusdanig van de film genoten dat ik in de lokale bios ben geweest en hem 2D, zonder IMAX, nog een keer heb bekeken. Helaas is dit het eerste deel, waardoor je aan het eind van de film alleen maar wil weten hoe de rest van het verhaal loopt. Daarom hoop ik met smacht dat de film het goed genoeg doet in de box office zodat het tweede deel ook gefinancieerd kan worden. Deze film heb ik al aan meerdere mensen aangeraden. Hetzelfde zou ik ook tegen jullie zeggen, met de aanbeveling hem in IMAX 2D te bekijken. | |
| One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R Film uit 1975 die de 5 belangrijkste Oscars heeft gewonnen. Moet wel goed zijn, maar ik had hem nog niet gezien. De film heeft grote parallellen met Girl, Interrupted uit 1999 met als grote verschillen dat het in One Flew Over The Cuckoo's Nest mannelijke patiënten zijn en de zuster niet altijd het beste voor lijkt te hebben met deze patiënten. McMurphy is een crimineel die zich idioot gedroeg, waardoor ze hem naar een psychiatrische inrichting sturen om te kijken of hij wat mankeert. Dit lijkt niet echt het geval en dat geeft hij zelf ook aan, dus ze verdenken hem ervan dat hij het waarschijnlijk alleen maar deed om jailtime te ontlopen, maar toch... Schitterende film van begin tot eind. Het is het soort film dat tegenwoordig alleen nog maar als kleine arthouse film zou kunnen. Er zit veel diepgang in de verschillende personages en ze zijn ook allemaal heel verschillend. De film stelt ook de vraag over wat het verschil is tussen "normale" mensen en mensen "met een stoornis" en of je die anders moet behandelen. Meesterwerk! | |
| Horse Girl (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R Als we het dan toch over mensen "met een stoornis" hebben, dan is er ook de Netflix film Horse Girl. Sarah is een eenzame vrouw die het spoor steeds verder kwijt lijkt te zijn. Ik ga het plot verder maar niet verraden, maar je kan de film op meerdere manieren interpreteren. Ik neig zelf naar de verklaring dat veel dingen zich alleen maar in haar hoofd afspelen. Je moet er van houden, een film zonder een duidelijke verklaring, maar ik vond het een goeie film. Beetje David Lynch achtig. In ieder geval waren alle karakters wel overtuigend wat mij betreft. | |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Ik heb alle Bond films gezien en dus deze stond ook op mijn lijstje. Trouwens, In de bioscoop met irritante studenten achter je die bonken met hun poten op stoelen en er een teringbende van maken, werd het in het begin niet leuk kijken. Miste wat. De film vond ik goed maar ik vond hem wel redelijk voorspelbaar. Het is mi echt een standaard James Bond met achtervolgingen, een mooi vrouwtje, een geschifte tegenstander en situaties waarin uiteraard alleen Bond uit kan komen. Tel daar de emotionele momenten bij op waar ik dan denk, nu kan ik even naar het toilet, en ik kan concluderen dat ik op mijn 47e misschien teveel James Bond heb gezien. Ik was oa samen met mijn pa van bijna 80 die decennia lang niet in een bioscoop was geweest, laat staan überhaupt ooit een 3d film had gezien. Hij had enorm genoten Al met al wel een vermakelijke film, met een goede intro, en toch maakte Skyfall meer indruk op mij. | |
| Halloween Kills (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Het directe vervolg op Halloween uit 2018 en gaat ook precies verder waar het vorige deel eindigde. Halloween Kills is bruter, spannender, Michael gaat goed los met killen en er zijn super veel easter eggs met de eerste 3 delen van de oude films. Dit is hoe een horror film hoort te zijn naar mijn mening en John Carpenter verzorgt weer goede sfeer met zijn muziek voor de film. | |
Net ben ik klaar met Dune als mini serie uit 2000, minder plastisch dan wat je net beschrijft maar ook hier voel je hoe verknipt de Baron is door zijn acteer prestatie. Deze serie ken ik overigens aanraden, ondanks de gedateerde cgi wordt het verhaal mooi verteld.liberque schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:15:
[...]
Tja en daar komt dan toch weer de vergelijking met Dune uit 1984. Daar heb je de scene dat de er een jonge Harkonnen de kamer binnen komt en een bloem moet moet plaatsen. Daarna zweeft de Baron naar hem toe, trekt zijn heartplug eruit en baad zich in het bloed van zijn slachtoffer en betast hem terwijl zijn 'offer' sterft. Je ziet Feyd met walging kijken maar een lach forceren als de Baron hem aankijkt en de Baron besluit de scene met een grimas dat hij dit ook van plan is met de hertog. Ook de reactie van Vladimir als Feyd uit de douchecontraptie stapt "beautifull Feyd" waarbij hij verlekkert kijkt en zich uiteindelijk herstelt en schreeuwt om zijn dokter.
Ook een stuk later komt de baron met een kat vastgebonden aan een muis en vertelt Hawatt dat hij het beestje moet 'melken' als tegengif voor wat ze hem toegediend hebben.
Twee vrij korte scenes maar waar je direct iets hebt van "WTF!" en voldoende om het perverse karakter van de baron te onderstrepen. Zeker geen half uur, maar dit soort dingen maakt dat Lynch toch het verhaal (hoe verknipt dan ook) beter vertelt.
Ik snap verder echt wel dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat het onmogelijk is om alles te verfilmen, maar maak dan wel de goede keuzes zodat de basis van het verhaal overeind blijft staan.
Oh dat klinkt goed! Ik moet die uit 2018 trouwens nog kijken. Kan je deze twee eigenlijk zien zonder de originele te hebben gezien? Ik dacht dat ik die nog nooit gekeken had, maar misschien ben ik het alweer vergeten.s0kkie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:48:
Halloween Kills (2021) [Afbeelding: Halloween Kills (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Het directe vervolg op Halloween uit 2018 en gaat ook precies verder waar het vorige deel eindigde.
Halloween Kills is bruter, spannender, Michael gaat goed los met killen en er zijn super veel easter eggs met de eerste 3 delen van de oude films.
Dit is hoe een horror film hoort te zijn naar mijn mening en John Carpenter verzorgt weer goede sfeer met zijn muziek voor de film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik kan er helaas niet te veel over spoilen, maar er zitten in Halloween Kills een hoop verwijzingen naar het origineel uit 1978.Vrijdag schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
Oh dat klinkt goed! Ik moet die uit 2018 trouwens nog kijken. Kan je deze twee eigenlijk zien zonder de originele te hebben gezien? Ik dacht dat ik die nog nooit gekeken had, maar misschien ben ik het alweer vergeten.
En Kills gaat ook direct verder na de vorige film, op zich is het wel handig om eerst het origineel uit 1978 te kijken en dan 2018
Ah, dan ga ik eerst het origineel eens opsnorren, dan die van 2018 en dan ben ik voorbereid op de nieuwste.s0kkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Ik kan er helaas niet te veel over spoilen, maar er zitten in Halloween Kills een hoop verwijzingen naar het origineel uit 1978.
En Kills gaat ook direct verder na de vorige film, op zich is het wel handig om eerst het origineel uit 1978 te kijken en dan 2018
Of toch al die tussenliggende films ook maar kijken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Laat ik wel stellen dat ik Daniel Craig een van de mindere James Bond vind, ik mis altijd de humor en heb zelf het idee dat er in de films voor hem veel meer grapjes zaten. Maar de film kijkt lekker weg(het middenstuk vond ik iets te lang) maar de locaties zijn prachtig maar ook verschillend. Ben benieuwd wie de nieuwe James Bond moet worden en halverwege werd James Bond geholpen door een mooie schone die ik wel herkende maar niet meer wist waarvan. Grappige was dat zij ook in een uitstapje van Daniel Graig zat namelijk Knives Out. Gewoon een film zoals vele van James Bond, je krijgt wat je verwacht en met een grote cola en popcorn is het gewoon goed te doen, ik kijk al sinds ik wat groter ben iedere film in de bioscoop, waarvan de laatste 3 met de kids en vind het heerlijke traditie. | |
Festina lente
| Letters from Iwo Jima (2006) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 141 min | MPAA: R De strijd om Iwo Jima, van 19 februari tot 26 maart 1945, waarbij de Amerikanen in gruwelijke gevechten met veel slachtoffers (aan beide kanten) uiteindelijk het eiland veroverden is bekend als één van de zwaarste strijdtonelen in de Pacifische Oceaan. Meestal komt dan de kant van de Amerikanen, als uiteindelijke winnaars, naar voren. In deze film echter wordt nu eens de Japanse kant van de strijd belicht. Met onder andere de Japanse acteur Ken Watanabe in een belangrijke rol en respectvol geregisseerd door Clint Eastwood. Het is interessant om te zien hoe verschillend diverse Japanse soldaten reageren op de uitzichtloosheid van hun situatie. Het is een zelfmoordmissie waarbij van begin af duidelijk is dat ze hoe dan ook zullen verliezen. Hun enige doel is het zo lang mogelijk vol houden en zo veel mogelijk Amerikaanse soldaten mee te slepen in de dood. Toch zijn er ook Japanse soldaten die liever blijven leven, bijvoorbeeld omdat ze thuis een vrouw en kind hebben waar ze graag weer bij terug komen. Van de 21.000 Japanse soldaten die voorafgaand aan de strijd op het eiland waren hebben uiteindelijk ruim 200 de slag overleefd. De film is geframed in een raamwerk waarbij Japanse archeologen (?) in de huidige tijd een opgraving doen en een tas vol brieven van Japanse soldaten terugvinden. Die tas had het eiland niet meer op tijd kunnen verlaten voorafgaand aan de strijd en was begraven toen de strijd verloren was. De brieven leiden tot een flashback naar soldaten die destijds aan Japanse zijde op dat eiland waren. De film is boeiend en het verhaal is onderhoudend. Wel stoorde ik me enigszins aan het gebruikte beperkte kleurpallet wat sinds Saving Private Ryan blijkbaar de norm is geworden voor Tweede Wereldoorlog films. Net geen zwart wit maar zwaar verbleekte kleuren. | |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Ik ben opgegroeid met Pierce Brosnan als 007. Hierna volgde Daniel Craig en met deze film eindigt zijn rol van 007. It's just a number. Na een reeks aan James Bond uitzendingen op RTL7 was ik toe aan No Time to Die al kun je die door de covid 19 pandemie No Time to Publish/Launch noemen Ik heb na de Pierce Brosnan periode eerst alle James Bond films vanaf het begin bekeken met dr. No als startpunt. In No Time to Die vond ik het mooi hoe ze gebeurtenissen uit Casino Royale en Spectre weer samen brachten. De beginscene was een mooie entree. Ana de Armas haar rol als bondgirl was kort. Zonde want het leek alsof Craig meer chemistry had met Ana dan met Léa. In de stijl van James Bond is het verhaal recht toe recht aan. Toch beviel Casino Royale en Skyfall mij beter uit de Craig reeks. No Time to Die is een goede derde, Spectre als vierde en Quantum of Solace als minste van de vijf. Met 22min langere speelduur voelde het niet als uitgerekt aan. Kwam ook wellicht omdat ik de 25e James Bond film in Vue Amersfoort keek. Met ouderwets pauzemoment tussendoor. En een hele andere bioscoopbeleving. Niet zo zeer door afwezigheid van de atmos zaal. Maar wel omdat de Vue stoelen geschikt om met de benen languit film te kijken en een verschuifbaar bijzettafeltje kennen. Op super Tuesday goedkoop naar de film kunnen en een medium popcorn slechts €1.50 kost maakt dat ik Vue wellicht vaker verkies boven Pathé. | |
| Pig (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Nicolas Cage heeft een truffelvarken en dat wordt gestolen en die moet natuurlijk terug. Hierop volgt een combinatie van Fight Club en een aflevering van Chef’s Table. Dit alles met een bebloed hoofd en het vervoermiddel van dienst is een gele sportauto. Een film over verlies en materialisme. Één ster minder voor het overmatige gebruik van lens flare, dat effect kan ik namelijk niet uitstaan. | |
| 1917 (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.6 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R Vandaag voor de tweede keer 1917 gekeken. Stond toch op Netflix, dus ik dacht, ik geef het nog een kans. Maar oh oh... wat een saaie film is dit. Ok, spectaculair in zijn constructie. Maar dat is puur de technische kant. Het verhaal is totaal niet boeiend. In de film Victoria, die daadwerkelijk in 1 take (wel derde poging) is opgenomen, gebeurt ook niet gigantisch veel, maar daar werd ik echt vanaf het begin in het verhaal gezogen. Bij 1917 deed het me allemaal niet zo veel. Wellicht omdat de meeste conversaties nogal zakelijk zijn. Een van de hoofdpersonen probeert er nog wat van te maken, maar ja... you know. Had het net nog een 6.5 willen geven voor de moeite, maar ik denk dat ik het wel met sommige eerdere reviews eens ben, als het verhaal je niet boeit, verdient het eigenlijk geen 6. En dat terwijl deze film op imdb en dergelijke enorm hoog scoort. Een andere film van Sam Mendes over oorlog is Jarhead. Deze scoort weer niet zo best op imdb en dergelijke, maar die film vind ik dan weer wel zeer geslaagd. Die zou ik dan ook eerder aanraden om te kijken. | |
Eens. 1917 is een technisch hoogstandje, maar dat is dan ook wel alles. Jarhead, gebaseerd op de memoires van Anthony Swofford, laat de zin en onzin van oorlog voeren een stuk beter zien.
En een 7.0/10 is voor IMDb-begrippen best goed.
En een 7.0/10 is voor IMDb-begrippen best goed.
Dus... je raadt aan om voor het gemak deel 2 t/m 8 van deze films over te slaan?s0kkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:57:
[...]
Ik kan er helaas niet te veel over spoilen, maar er zitten in Halloween Kills een hoop verwijzingen naar het origineel uit 1978.
John Carpenter heeft zelf besloten om deze delen als niet bestaand te beschouwenikbenerniet schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Dus... je raadt aan om voor het gemak deel 2 t/m 8 van deze films over te slaan?
2018 is een direct vervolg op 1978 maar dan 40 jaar later en Kills (2021) is het tweede deel in de nieuwe trilogie (volgend jaar komt Halloween Ends).
2 is nog wel goed, 3 is eigenlijk het enige deel zonder Michael Myers en 4 tot en met 8 werd per deel steeds slechter
Maar in Halloween Kills zitten wel veel easter eggs van de oude deel 1 t/m 3.
[ Voor 18% gewijzigd door s0kkie op 14-10-2021 10:22 ]
| Halloween (1978) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R Naar aanleiding van de kijktip van @s0kkie ook deze maar eens opgezet. Het is natuurlijk een klassieker en ik kon me niet herinneren dat ik deze ooit heb gezien. Wel de originele Nightmare on Elmstreet trouwens. Dan deze film. 43 jaar oud inmiddels. Dat is aan veel dingen te zien en te merken. Het nepbloed, de muziek, de kleding, auto's etc. Eigenlijk is het wel een interessante kijk op hoe Smalltown USA er vroeger een beetje uitzag. Ook is de film vrij langzaam in opbouw en ontbreken de jumpscares (een HARD GELUID IS ENG) volledig. Deze film heeft er aan bijgedragen dat het genre "slasher" populair werd. In veel latere "tieners moeten ontkomen aan maniak" films kom je min of meer dezelfde formule tegen. Helaas moet ik concluderen dat ik de film zelf niet echt heel boeiend vond. Het is allemaal toch nét te oud en ik vond het domweg gewoon niet spannend. Dat ligt vooral aan mij, omdat ik al behoorlijk veel horrorfilms heb gezien. Daarnaast zijn er toch net wat teveel deus ex machina momenten waarbij ik met de beste wil van de wereld niet mijn suspension of disbelief kan aanhouden. Toch is de film niet slecht, maar wat mij betreft gewoon niet goed oud geworden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de eerste Jaws. Binnenkort maar de 2018 proberen. De andere films sla ik wel over of kijk ik later nog wel eens. | |
Dat is niet helemaal waar. Hij heeft deel 2 niet geregiseerd, maar wel geschreven en geproduceerd, en voor deel 3 de productie en muziek gedaan.s0kkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
John Carpenter heeft zelf besloten om deze delen als niet bestaand te beschouwen
De makers van de nieuwe serie hebben besloten om een alternatief vervolg te maken op deel 1. Carpenter doet hier alleen de muziek voor, maar heeft verder niks te maken met de productie of het script.
| The Suicide Squad (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R In tegenstelling tot de meeste Tweakers vond ik deze film helemaal geweldig. Ik snap oprecht de haat niet voor deze film, die karakters zijn echt geniaal. Het verhaal stelt geen reet voor maar daar moet je deze film ook niet voor kijken. | |
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik wil sinds lange tijd weer eens naar de bios met mijn zoon. Nu wordt
er online heel duidelijk gemaakt dat je 16+ moet zijn voor "Venom".
Een identificatie plicht, en een vinkje die je moet aanvinken om dat te bevestigen.
Hij is 14....naja, hoe lastig kan dit in werkelijkheid zijn ? Het gaat om Vue in Alkmaar.
Een identificatie plicht, en een vinkje die je moet aanvinken om dat te bevestigen.
Hij is 14....naja, hoe lastig kan dit in werkelijkheid zijn ? Het gaat om Vue in Alkmaar.
Vraag je nu hier hoe je de boel moet bedonderen om een oude film te zien?ppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:02:
Of lees ik het totaal verkeerd
Nee nou ja. De nieuwe Venom, niet de oudeArjantje72 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:06:
[...]
Vraag je nu hier hoe je de boel moet bedonderen om een oude film te zien?
Of lees ik het totaal verkeerd:)
Is het bedonderen....wellicht....als je het zo bekijkt
Wist niet dat er een nieuwe was. Bedankt voor deppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:09:
[...]
Nee nou ja. De nieuwe Venom, niet de oude
Is het bedonderen....wellicht....als je het zo bekijkt
Maar goed, het lijkt erop dat de regelgeving aangescherpt is ofzo. Tenminste ik hebArjantje72 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Wist niet dat er een nieuwe was. Bedankt voor de
dit niet eerder gezien dat er zo overduidelijk een 16+ melding naar boven komt. Meerdere keren.
Vraag mij af of je dus echt weggestuurd wordt.
Er is maar één manier om er achter te komen... ik zou wel vast een plan B maken voor die avond, in het geval dat er inderdaad gecontroleerd wordt.ppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
Maar goed, het lijkt erop dat de regelgeving aangescherpt is ofzo. Tenminste ik heb
dit niet eerder gezien dat er zo overduidelijk een 16+ melding naar boven komt. Meerdere keren.
Vraag mij af of je dus echt weggestuurd wordt.
En volgens mij checken ze nu sowieso je ID-bewijs ivm corona-vinkje.
Ja klopt, en daar komt ook je leeftijd bij te staan na de QR scan. Uhmm.migchiell schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:22:
[...]
Er is maar één manier om er achter te komen... ik zou wel vast een plan B maken voor die avond, in het geval dat er inderdaad gecontroleerd wordt.
En volgens mij checken ze nu sowieso je ID-bewijs ivm corona-vinkje.
Aan de kijkwijzerembleempjes te zien zou je dit eerder bij 12 categoriseren dan 16+. In het buitenland is deze wel gewoon PG-13.
Wat zijn we toch een preuts en truttig land geworden zeg. Toen ik rond de 14 was zag ik Alien 3 in de bios en niemand die er wat van zei. Nu moet alles strak worden gereguleerd want oh wee als er wat geweld of naakt in zit, terwijl de video games van tegenwoordig veel realistischer zijn qua geweld dan een film...
Wat zijn we toch een preuts en truttig land geworden zeg. Toen ik rond de 14 was zag ik Alien 3 in de bios en niemand die er wat van zei. Nu moet alles strak worden gereguleerd want oh wee als er wat geweld of naakt in zit, terwijl de video games van tegenwoordig veel realistischer zijn qua geweld dan een film...
[ Voor 41% gewijzigd door P-Rock op 15-10-2021 17:46 ]
Ja ik heb met dit beleid ook wel wat moeite. Tevens zou ik het heel vervelend vinden
om alsnog weg gestuurd te worden. Hij kijkt al lange tijd naar dit deel uit. Het eerste deel
heeft hij wel mogen kijken in de bios. En dat was toen al een sensatie op het witte doek.
Terwijl ik over een week of wat net zo simpel een vpn aan slinger en het op het oledje hier kwak.
Zonde.
om alsnog weg gestuurd te worden. Hij kijkt al lange tijd naar dit deel uit. Het eerste deel
heeft hij wel mogen kijken in de bios. En dat was toen al een sensatie op het witte doek.
Terwijl ik over een week of wat net zo simpel een vpn aan slinger en het op het oledje hier kwak.
Zonde.
Een collega is verleden week geweest (naar een andere film) en moest ook legitimatie tonen. Die had hij niet bij dus weer naar huis om het te halen. In de legitimatie staat sowieso al duidelijk de leeftijd.ppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:02:
Denk overigens niet dat ze daar naar zullen kijken, het is gewoon ter verificatie.
niet iedereen heeft een bierbuikje
| Halloween Kills (2021) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Dit was een positieve verrassing. Voor het eerst in 2 weken weer naar de bios (er draaide simpelweg niks dat me interesseerde). Michael maakt gewoon iedereen af die hij tegenkomt, plain and simpel. Hoe hij dat doet is is elke keer weer de vraag, hij is best handig met gereedschap Het acteerwerk zullen we het verder niet over hebben, het is en blijft een slasher. Maar als je je afvraagt hoe je een horror franchise na ruim 40 jaar nog in leven houdt dan vind ik dit best een geslaagde manier. Vraag me serieus af of Halloween nu de langstlopende horror franchise ooit is. | |
| De slag om de Schelde (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Een kwalitatief goede film met een zwakke invulling van het verhaal. spoiler: Zowel de Britse piloot als de Nederlandse die voor de Duitsers vecht dragen weinig bij aan het hele verhaal. Je volgt hun verhaal maar hun verhaal heeft geen enkele invloed op het afloop van de film. De verhaallijn van de film is dat er foto's door iemand van het verzet zijn gemaakt en een waterkaart via via via bij de Canadese terecht moeten komen zodat ze de Sloedam niet over hoeven. De Canadese denken dat dit niet kan omdat het water niet diep genoeg is voor hun amfibie voertuigen. De waterkaart en foto's bereiken de Canadese uiteindelijk waarna ze met roeiboten (die praktisch geen last hebben van ondiep water) toch het water weten over te steken. | |
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
In voorbereiding op No Time To Die heb ik de laatste vier Bond-films opnieuw gezien (alle Bond-films staan op Videoland), had ze allemaal al wel eens eerder gezien maar niet vlak achter elkaar. De films vormen samen een reboot van James Bond en bevatten een overkoepelend verhaal, maar kunnen ook prima los worden gezien.
| Casino Royale (2006) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 De reboot van James Bond is, wat mij betreft, een schot in de roos. Grimmiger, ruwer, harder en soberder dan eerdere films. Verschillende bekende ingrediënten als achtervolgingen en vechtpartijen zijn ook hier volop aanwezig, maar Q en de gadgets ontbreken. Ook zonder echte Bond-girls, althans in de zin van inwisselbare bimbo's; James lijkt hier zowaar echte, gelijkwaardige liefde te vinden. Een fijne schurk en een zeer gedenkwaardige martelscene maken het helemaal af. De eerste James Bond-film met Daniel Craig is, kortom, een zeer waardige aflevering. | |
| Quantum of Solace (2008) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Zo goed als de eerste film in de reboot was, zo slecht is de tweede. Achtervolgingen en actiescenes zijn heus spectaculair, maar door het warrige script vraag je je voortdurend af "wie achtervolgt ie eigenlijk, en waarom ook alweer?". Niet de moeite waard om lang bij stil te staan. | |
| Skyfall (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Na een zwakke film nu weer een hele goede aflevering. De film refereert vaak, heel vaak, heel erg vaak aan de ouderdom, vergankelijkheid en de overbodigheid van James Bond en zijn methoden. Toch, of juist daarom, wordt de grote showdown niet uitgevochten met moderne wapens maar met 19e-eeuwse jachtgeweren, staven dynamiet en zelfs met messen en bijlen. Een uitstekend verhaal, wederom een zeer gedenkwaardige schurk, en de introductie van zowel Q als Moneypenny zorgen voor een fijne film. | |
| Spectre (2015) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Gemengde gevoelens bij deze aflevering. Veel dingen kloppen, verhaallijnen uit de vorige delen worden voortgezet, aardig script, fijne schurk (hoewel vooral een reprise van andere rollen van de betreffende acteur)... maar de relatie met de Bondgirl en vooral de ontsnapping aan het eind zijn zeer ongeloofwaardig, en verpesten de film nogal. | |
| Dragoste 1: Câine (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama | Runtime: 103 min | MPAA: N/A In deze Roemeense film woont een man met een hond en een ezel in de bergen. Routinematig trekt hij er op uit met zijn geweer om het gat in zijn maag en wellicht ook in zijn ego te vullen. Op een dag vindt hij een jonge vrouw die is toegetakeld. De film is rustig en rauw. Alles is prachtig geschoten en soms heb je sfeervolle muziek. Er heerst een spanningsveld tussen de man en de vrouw en je zit te wachten op dat er iets gaat gebeuren. Als de film uiteindelijk voorbij is, krijg je toch een beetje de neiging om je af te vragen "was dit het?". Op zich logisch einde, maar het verhaal is net zo ruw als het beeld. Twijfel daarom tussen een 6.5 en een 7. Neemt niet weg dat het toch wel een aardige film is voor tussendoor, als je eens wat anders wilt zien dan het zoveelste Hollywood spektakelstuk. Staat op Netflix. | |
Ik vraag mij dus altijd af bij de laatste 4 Bond films of er een soort van plan was voor een doorlopende verhaallijn of het er bij de haren is bijgesleept en ik neig meestal naar dat tweede.migchiell schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:18:
Veel dingen kloppen, verhaallijnen uit de vorige delen worden voortgezet
Zeker bij Spectre had ik dat gevoel wel ja,PolarBear schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:33:
[...]
Ik vraag mij dus altijd af bij de laatste 4 Bond films of er een soort van plan was voor een doorlopende verhaallijn of het er bij de haren is bijgesleept en ik neig meestal naar dat tweede.
spoiler:
toen ineens alle schurken uit de drie voorafgaande films aangestuurd bleken te zijn door de superschurk Blofeld...
Verkeerde gequote
[ Voor 98% gewijzigd door Honesty op 16-10-2021 14:45 ]
Festina lente
Helaas zijn ze bij onze vue supersteng op leeftijd. Ze krijgen ook een hoge boete als er een kind doorglipt. Dus normaal al onmogelijk maar nu moet je ook je coronapas nog laten zien en daar staat ook je geboorte jaar in. Volgens mij vragen ze hij twijfel om je IDppeterr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:02:
Festina lente
We hebben ondertussen besloten er maar niet heen te gaan dan, en te wachten op een andere manierHonesty schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Helaas zijn ze bij onze vue supersteng op leeftijd. Ze krijgen ook een hoge boete als er een kind doorglipt. Dus normaal al onmogelijk maar nu moet je ook je coronapas nog laten zien en daar staat ook je geboorte jaar in. Volgens mij vragen ze hij twijfel om je ID
om hem te kijken. Wellicht dan maar naar 007
Ik moet nog een recensie plaatsen maar vondShang-Chi and the Legend of the Ten Rings ook wel leuk en is ook een superhelden film. Wij balen ook van venom 2 omdat we daardoor eigenlijk weer een vue moviepass hebben genomen. Je kan altijd ' per ongeluk' in een verkeerde zaal gaan zitten met het risico dat je er uitgegooid wordt.ppeterr schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
We hebben ondertussen besloten er maar niet heen te gaan dan, en te wachten op een andere manier
om hem te kijken. Wellicht dan maar naar 007Vast ook heel leuk.
| Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Had er niks van voorgesteld maar keek lekker weg, zit genoeg actie in en toch wel wat humor en weinig bekende acteurs. Maar film zit goed in elkaar en was een lekker tussendoortje. | |
[ Voor 59% gewijzigd door Honesty op 16-10-2021 15:10 ]
Festina lente
| Benedetta (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 131 min | MPAA: N/A Paul Verhoeven in de bocht, en dat is direct te merken. Simpelste beschrijving van Benedetta: Stigmata met lesbische softporn. Alles wat met Christelijk geloof te maken heeft wordt flink tegen de schenen geschopt. Een hele mooie opmerking over met 2 maten meten: De ene zuster was voorheen een hoer, maar daar zegt de leiding weinig van. De ander heeft een Jood als vader, en dat is een schande. Ok, getting your priorities straight.... Het tijdverloop was me ook niet heel duidelijk. Je kunt aan haar uiterlijk zien dat er op het laatst wel aardig wat jaren voorbij moet zijn gegaan, maar waar die tijd in gezeten heeft is me totaal niet duidelijk. Voor het gevoel is het tijdbestek vanaf de intrede van Bartolomea nog geen jaar maar dat zal een stuk langer zijn. Verwacht je een interessante historisch correcte film, sla deze dan lekker over. Kun je niet tegen godslastering, helemaal overslaan. Maakt bovenstaande je niks uit, dan kun je het een kans geven om te zien wat je er zelf van vind. Maar ik zal hem niet aanraden. spoiler: Wat ik me afvraag: Is Benedetta naar verloop van tijd psychisch zo ontspoort dat ze in haar eigen waanbeelden is gaan geloven, of bleef ze de boel bewust belazeren en besloot ze ermee door te gaan omdat ze niet meer wist wat ze anders moest doen. Overigens wel heel knap hoe ze die stem steeds om wist te gooien. Duurde even voor ik besefte dat ze daar waarschijnlijk gewoon een grunt (heavy metal zang/schreeuw) techniek voor gebruikt. Maar hoe wist ze dat... | |
Tja, Verhoeven is altijd al iemand geweest die op een zo goedkoop mogelijke manier tegen de heilige huisjes aan wil schoppen. Dat uit zich dan vooral in platte seks en/of geweldsuitspattingen.
historisch klopt het sowieso niet Benedetta
[ Voor 66% gewijzigd door bie100 op 16-10-2021 19:44 ]
| Paddington 2 (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Geen idee of ik deze al een keertje had gezien. Deel één zeker wel en die was aardig goed bevallen. Toen ik deze op Netflix tegen kwam was de keus dan ook snel gemaakt. Dit is de ultieme feel good movie. Een beer die alles goed wil doen, aardig voor iedereen wil zijn en eigenlijk daardoor in de problemen komt. Wil je een goed gevoel overhouden aan het eind van een film, kijk deze dan. (en als je deel 1 niet gezien hebt, die ook) | |
Late reactie. Heb hem net op Netflix gekeken. Vond hem echt matig. Qua beeld erg sterk maar verhaal is echt van de hak op de tak. Alsof ze hele stukken hebben gecut om tijd beetje acceptabel te krijgen.Schizo007nl schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:50:
[...]
Net terug van de bioscoop!
Ik vind het persoonlijk echt een goede film! Goede acteurs, sterk verhaal en een aantal mooie verhaallijnen.
Mag met recht een van de beste NL films genoemd worden.
Had dat ook al met De Oost
Denk dat beide beter tot hun recht waren gekomen als mini serie
En dan wil ik nog niet eens klagen over paar obvious mistakes. MG dat van rechts gevoerd wordt en later van links. En constant dat iconische M1 garand Ping geluid terwijl de Canadezen een ander wapen hadden
[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 16-10-2021 22:36 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
LordSinclair schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:55:
De slag om de Schelde (2020) [Afbeelding: De slag om de Schelde (2020)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Een kwalitatief goede film met een zwakke invulling van het verhaal.
spoiler:Zowel de Britse piloot als de Nederlandse die voor de Duitsers vecht dragen weinig bij aan het hele verhaal. Je volgt hun verhaal maar hun verhaal heeft geen enkele invloed op het afloop van de film.
De verhaallijn van de film is dat er foto's door iemand van het verzet zijn gemaakt en een waterkaart via via via bij de Canadese terecht moeten komen zodat ze de Sloedam niet over hoeven. De Canadese denken dat dit niet kan omdat het water niet diep genoeg is voor hun amfibie voertuigen. De waterkaart en foto's bereiken de Canadese uiteindelijk waarna ze met roeiboten (die praktisch geen last hebben van ondiep water) toch het water weten over te steken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
spoiler:
De Nederlandse die vecht voor de Duitsers heeft uiteindelijk wel één van de "hoofdpersonages" gered. Dus wat dat betreft had hij wel een rol, ook belangrijk in de scène waarin ze om vergiffenis vroegen. De Engelse piloot voegde weinig toe qua verhaal, maar de verhaallijn van die groep kwam natuurlijk wel samen bij de dam.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
MG ?Player1S schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:31:
[...]
Late reactie. Heb hem net op Netflix gekeken. Vond hem echt matig. Qua beeld erg sterk maar verhaal is echt van de hak op de tak. Alsof ze hele stukken hebben gecut om tijd beetje acceptabel te krijgen.
Had dat ook al met De Oost
Denk dat beide beter tot hun recht waren gekomen als mini serie
En dan wil ik nog niet eens klagen over paar obvious mistakes. MG dat van rechts gevoerd wordt en later van links. En constant dat iconische M1 garand Ping geluid terwijl de Canadezen een ander wapen hadden
| Black Widow (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Hele tijd toch aardig op zitten verheugen, maar door Corona nooit de kans gekregen om hem op het grote scherm te kijken. En achteraf gezien vind ik dat niet eens erg. Het is een redelijke film, maar geen Marvel Universe materiaal qua kwaliteit. Komt niet eens in de buurt van de rest. Zelfs Ant-man vond ik leuker….(en dat zegt heel wat!). Het verhaal zelf vult ook niets in bij wat we wisten van Black Widow. Ze was getraind door een geheime organisatie. Wisten we. We wisten ook dat die organisatie meerdere meisjes zo trainden. Sterker nog, ik heb alleen maar meer vragen nu. Waar in de rest van de films van de MCU zijn nu de geredde meisjes gebleven en die Stranger Things knakker in z’n midlife crisis outfit? Een cijfer…… afgekeken, maar geen herhaling waard. Dus een 5. Geen 4, want de actiescenes zaten wel weer goed in elkaar. Geen 6, want het is geen MCU titel waardig. | |
Paddington 2 is een tijdje een online meme geweest wegens de perfecte 100% Rotten Tomatoes score (heeft de film nu helaas niet meer), maar de film is vind ik zeker deze hype waard en ik ben het helemaal met je eens, het is echt inderdaad een geweldige feel good movie en een echte aanrader. Daarnaast was ik ook enorm positief verbaast over hoe veel aandacht er in de film zat. De film had echt niet zo veel moeite hoeven te steken in sommige van de (waarschijnlijk) dure effecten en gebruik van de camera, maar het doet het toch, en het is er zeker beter door.Webgnome schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:22:
Paddington 2 (2017) [Afbeelding: Paddington 2 (2017)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Geen idee of ik deze al een keertje had gezien. Deel één zeker wel en die was aardig goed bevallen. Toen ik deze op Netflix tegen kwam was de keus dan ook snel gemaakt. Dit is de ultieme feel good movie. Een beer die alles goed wil doen, aardig voor iedereen wil zijn en eigenlijk daardoor in de problemen komt.
Wil je een goed gevoel overhouden aan het eind van een film, kijk deze dan. (en als je deel 1 niet gezien hebt, die ook)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Tja, wat moet ik er van zeggen. Ik wil niet per se de zoveelste Nederlandse film de grond in boren, maar ik vond het een beetje een gemiste kans. Er wordt gedurende de hele film geschakeld tussen verschillende hoofdpersonen die soms zelfs helemaal aan de andere kant van Europa zitten. Ok, het komt uiteindelijk wel een beetje bij elkaar, maar ik vond het weinig toegevoegde waarde hebben. Wellicht hebben ze het gedaan omdat het verhaal anders te saai zou worden, want dat was het dus uiteindelijk wel. Saai. Er zitten zeker wat momenten in de film die er uit springen, maar het komt nooit echt op gang, onder andere door al dat op en neer schakelen. Als ze zich gelimiteerd hadden tot minder verschillende verhaallijnen, had het meer uitgediept kunnen worden, en was het wellicht nog wat geworden. Maar goed, het heeft in ieder geval meer diepgang dan 1917. | |
| Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Zeker niet de nieuwe zwartboek ofzo en ik vond het niet de beloofde film waarvoor je naar de bioscoop moest na corona. Wel on-Nederlands omdat er geen sex inzit en 2/3e van de film niet Nederlands wordt gesproken(Engels en Duits). Zat zeker meer in de film en jammer dat de slotscène voorafgegaan wordt van wat losse verhalen die niet echt tot leven komen. spoiler: die Engelse piloot had ik liever als Engelandvaarder gezien waarom niet gewoon die Henk uit Zeeland ipv de zoon van een hoge Engelse officier als hoofdpersoon. Die rol van dirk begint heel goed doordat die een steen per ongeluk gooit en blijkt later verzetsstrijder te zijn geweest, daarna fade hij uit als een kaars Dan vind ik er rol van de sser misschien nog het sterkste omdat die tot inkeer komt maar wordt ook meteen gestraft omdat hij met dat meisje praat terwijl er eigenlijk niets loos is. Had me hier op verheugd en het kan best zijn dat die op het grote doek iets beter zou zijn maar dan is het verhaal nog steeds mager en onzeggend. | |
Sonnyboy staat nu ook op Netflix wat ik een betere film vond maar heel anders, meer drama en bijna geen actie.
Festina lente
Helemaal eens met je review. Film is vermakelijk en ziet er prima uit voor een NL film, opnames in het vliegtuig zul je in een goeie hollywood productie niet vinden maar het oogt allemaal goed genoeg.Honesty schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:14:
De slag om de Schelde (2020) [Afbeelding: De slag om de Schelde (2020)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 124 min | MPAA: N/A Zeker niet de nieuwe zwartboek ofzo en ik vond het niet de beloofde film waarvoor je naar de bioscoop moest na corona. Wel on-Nederlands omdat er geen sex inzit en 2/3e van de film niet Nederlands wordt gesproken(Engels en Duits).
Zat zeker meer in de film en jammer dat de slotscène voorafgegaan wordt van wat losse verhalen die niet echt tot leven komen.
spoiler:die Engelse piloot had ik liever als Engelandvaarder gezien waarom niet gewoon die Henk uit Zeeland ipv de zoon van een hoge Engelse officier als hoofdpersoon.
Die rol van dirk begint heel goed doordat die een steen per ongeluk gooit en blijkt later verzetsstrijder te zijn geweest, daarna fade hij uit als een kaars
Dan vind ik er rol van de sser misschien nog het sterkste omdat die tot inkeer komt maar wordt ook meteen gestraft omdat hij met dat meisje praat terwijl er eigenlijk niets loos is.
Had me hier op verheugd en het kan best zijn dat die op het grote doek iets beter zou zijn maar dan is het verhaal nog steeds mager en onzeggend.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Sonnyboy staat nu ook op Netflix wat ik een betere film vond maar heel anders, meer drama en bijna geen actie.
Alleen het verhaal had wat sterker gemogen. Prima mee vermaakt verder. Film was beter dan ik verwacht had.
| Free Guy (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Ik heb me kostelijk vermaakt met deze film. Ryan Reynolds is Ryan Reynolds en dat past prima in deze film over een NPC die self-aware wordt. Leuke rol ook van Jodie Comer, kende haar niet, maar ze heeft een beetje de girl-next-door vibe, net zoals Emily Blunt dat heeft. De overige cast is prima vulling, maar verder niet zo interessant. | |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Beste Bond-film ever? Lastig vergelijken natuurlijk, met een filmreeks die zich uitstrekt over 60 jaar en met 6 verschillende acteurs in de titelrol. Toch staat No Time To Die, wat mij betreft, heel hoog in de ranglijst en is het een zeer waardig slotstuk van het tijdperk Daniel Craig. Uiteraard bevat de film spectaculaire achtervolgingen en actiescènes, zoals altijd. Maar er is meer: dit is de eerste Bondfilm die zowaar echt weet te ontroeren.... en ook de eerste waarin we Bond met een knuffelbeest zien lopen. Er zijn meer primeurs. Bond is niet meer 007 maar is vervangen door een andere agent, die niet voor hem onder doet. Alvast een voorproefje voor de opvolger van Daniel Craig? Het zou zeker kunnen, de acteur in kwestie heeft alles in huis om de komende jaren een prima 007 te spelen, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat spoiler: als 007 voor veel fans misschien nog een stap te ver is. een donkere vrouw Vaardig verteld en gefilmd, een plezier om naar te kijken. De film duurt lang maar heeft een goed tempo, en voelt daardoor niet té lang (behalve voor mijn blaas...). En over primeurs gesproken: de film heeft een zeer onverwacht einde, waardoor je je zelfs kunt afvragen of dit niet alleen de laatst Bondfilm is voor Daniel Craig, maar misschien zelfs wel de laatste Bondfilm ooit. Is er dan niets op aan te merken? Natuurlijk wel. Hoewel James Bond en zijn geliefde wel een achtergrond meekrijgen (over de afgelopen paar films) zijn andere karakters plat en eendimensionaal. De schurk die in de vorige film nog werd gepresenteerd als de überschurk, die we zeker nog meerdere films terug zouden kunnen zien, heeft hier een veel te kleine rol en spoiler: . De belangrijkste schurk in deze film valt nogal tegen. Maar dat zijn slechts kleine minpunten, wat mij betreft. sterft zelfs, dus keert niet meer terug Al met al een prima film, en een prima afsluiting van de reboot van James Bond. Ben heel benieuwd hoe de reeks nu verder gaat. | |
Het kan een prima film worden. Maar geen film in de James Bond reeks, meer een spinoff dus. Het is namelijk de James Bond reeks en niet de Janine Bond reeks. James Bond is een persoon, 007 is slechts een nummer.migchiell schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:55:
Er zijn meer primeurs. Bond is niet meer 007 maar is vervangen door een andere agent, die niet voor hem onder doet. Alvast een voorproefje voor de opvolger van Daniel Craig? Het zou zeker kunnen, de acteur in kwestie heeft alles in huis om de komende jaren een prima 007 te spelen, maar eerlijk gezegd verwacht ik datspoiler:als 007 voor veel fans misschien nog een stap te ver is.een donkere vrouw
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ah, het is weer de tijd om horrorfilms te kijken. Nuja, net als heel veel andere dingen die we hier cultural appropriated hebben van de andere kant van de grote plas dan.
| Ready or Not (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 95 min | MPAA: R Een pasgetrouwd stel moet volgens de traditie meedoen aan een nachtje gezelsschapspelletjes spelen. Het is niet Mens Erger Je niet, Galgje of Timber maar iets.... meer intenser. Is de film eng? Nee. Spannend dan? Ook niet. Origineel, enigszins wel, qua verhaal dan. Het thema niet echt. Is de film onderhoudend en leuk om te kijken? Dat absoluut. Het is vrij rechttoe, rechtaan en niet alle karakters hebben evenveel diepgang en ontwikkeling. Maar dat is ook helemaal niet nodig. De hoofdpersonen zijn leuk geschreven en de setting is ook erg gaaf. Niemand is onkwetsbaar en ze maken allemaal fouten of doen domme dingen. Dat maakt het wat "geloofwaardiger", zeg maar. Voor een horror zit er genoeg zichbaar bloedvergieten in, maar het blijft allemaal toch net even wat luchtig en minder serieus als veel andere slashers. Om de één of andere reden vind ik het wel een goede film om met een date te kijken als je nog een tiener/puber bent. Waarom weet ik niet, ik ben die leeftijd inmiddels al vér voorbij | |
| Nr. 10 (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Vrij absurde film, maar dat is geen verassing als je eerdere films van Alex van Warmerdam hebt gezien, zoals de laatste dagen van Emma Blank, Borgman en Schneider vs Bax. De film volgt het leven van acteur Günter die niet weet waar hij vandaan komt en als kind gevonden is in een bos. Verder is het lastig de film niet te beschrijven zonder al te veel weg te geven. Het is geen hele goede film, maar door alle onverwachte gebeurtenissen en humor toch wel een heel vermakelijke film. | |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 163 min | MPAA: PG-13 Na twee ijzersterke delen (Skyfall en Spectre) ging ik er vanuit dat ook No Time to Die als vanzelfsprekend goed zou zijn. Helaas was het ondanks veel potentie een dramatisch slechte Bondfilm en liep ik dit weekend heel onverwacht nogal teleurgesteld de bioscoop uit. Specifieke punten/voorbeelden van kritiek in de spoiler hieronder voor mensen die hem nog gaan zien, maar in het algemeen was de pacing van de film niet sterk. Het was daardoor onduidelijk wat de film nu eigenlijk wilde bereiken en achteraf kun je je van een groot aantal scenes afvragen waarom we die nu eigenlijk te zien kregen. De film was beter geweest als sommige delen eruit waren gehaald, of vervangen door andere zaken wat meer aandacht te geven. Daarnaast keek ik erg uit naar Rami Malek als Bond schurk. Een beetje als dat elke Nederlandse acteur van dienst toentertijd wel eens het lijk in Baantjer heeft gespeeld, zit er als Hollywood acteur toch een beetje een gat in je cv als je niet ooit Bond schurk bent geweest (of Bond zelf natuurlijk Lees de spoiler niet als je de film nog wil gaan zien. spoiler: - De toon werd al gezet in de eerste openingsscène, heel traag, geen spanning/dreiging en enorm voorspelbaar. Omdat Madeline al in Spectre zat wist je dat ze natuurlijk wel zou blijven leven en haar moeder niet. Er ging verder geen echte dreiging uit van Safin en de scene was eigenlijk totaal overbodig. Ook zonder die scene had Safin naar Madeline kunnen gaan om haar te chanteren. - Er zaten teveel dingen in waarvan je al weet dat het toch wel goed komt, ruzie met M, dat hij even niet meer 007 is etc. Heel irritant om naar dat soort scenes te kijken terwijl je weet dat hij toch wel weer voor M aan de slag gaat en 007 weer als codenaam krijgt. Wat (denk ik?) een monumentale scene moest zijn waarin hij weer 007 wordt, was meer een "Eindelijk van dat gedoe af." momentje voor mij. - Schijnbaar moesten we een tijdje écht denken dat Madeline een slechterik was? Kwam totaal niet over, en dat Bond uiteindelijk beseft dat Madeline hem toch niet verraden had was daardoor ook raar. - Doordat er 3 Bondgirls waren, kwamen ze allemaal niet echt uit de verf of werd er te weinig aandacht besteed aan character building (bij de nieuwe 007 bijvoorbeeld). De eerste (Ana de Amras) was eigenlijk de sterkste en als ze haar de rest van de film gewoon hadden gehouden was de film een stuk beter geweest. Nu is het enkel het deel in Cuba en daarna "Doei, succes!". - Er gaan allerlei bekende personages dood (Leiter, Blofeld, Bond) maar geen van drieën doet er toe qua dood. Of Leiter en Blofeld wel of niet doodgingen had geen enkele consequentie voor het verhaal en hoewel het dapper is om Bond te laten sterven, was ook zijn dood nutteloos. Hij had tijd genoeg om weg te komen, maar wilde niet leven zonder zijn vrouw en kind. Er wordt niet expliciet gesteld dat hij eigenlijk gewoon zelfmoord pleegt, maar in alle Bonds zijn er vaak genoeg situaties geweest waar een zelfopoffering logischer was geweest dan in deze film. | |
| Lamma shoftak (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated When I Saw You gaat over Palestijnse vluchtelingen in Jordanië na de 6 Daagse Oorlog in 1967. Het verhaal wordt verteld door de ogen van een Palestijnse jongen en zijn moeder, die in een vluchtelingenkamp zitten in Jordanië, gescheiden van de vader. Dit drama is absoluut prachtig geschoten en ook het verhaal wordt mooi verteld. Op twee plekken wordt het verhaal wellicht een beetje toevallig een kant op geduwd, maar het is allemaal nog best logisch en het komt het verhaal ten goede. De jongen laat zien hoe een vluchteling zich voelt en toont de moed van een onbezonnen kind die de situatie zoals hij is niet accepteert. Dit thema is nog steeds actueel met conflicten zoals in Syrië. Prachtige film. Staat op Netflix. | |
Ben ik de enige met problemen de spraak in Dune 2021 te verstaan?
All dat binnenmonds hese gefluister, heb alles al op 100% volume nu en BOOST audio aan. Kan het nog steeds niet verstaan. Vooral zijn moeder in de scenes in het begin.
Echt slecht.
All dat binnenmonds hese gefluister, heb alles al op 100% volume nu en BOOST audio aan. Kan het nog steeds niet verstaan. Vooral zijn moeder in de scenes in het begin.
Echt slecht.
★ What does that mean? ★
Hm, ik vond het nog wel meevallen, ondanks dat de ondertitels slecht te lezen waren (dus ik heb vooral geluisterd ipv gelezen).MrMonkE schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:38:
Echt slecht.
Maar het is alweer even geleden, dus wellicht herinner ik het me verkeerd.
Moet wel zeggen dat ik niet-Engelse films gewend ben en daarbij is het sowieso lastiger om het te volgen omdat ik de taal niet versta.
Die film hierboven heb ik daarom ook een paar keer even een paar seconden teruggespoeld omdat ik niet zeker was off ik het goed gelezen had. Had achteraf niet gehoeven, maar ik zat net niet goed genoeg op te letten.
Heb je No Time To Die al gezien?LordSinclair schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:05:
[...]
Het kan een prima film worden. Maar geen film in de James Bond reeks, meer een spinoff dus. Het is namelijk de James Bond reeks en niet de Janine Bond reeks. James Bond is een persoon, 007 is slechts een nummer.
Want
spoiler:
het einde van de film suggereert toch stevig dat de persoon James Bond niet meer terugkeert in een vervolg.
Betrapt, je bent niet blijven zitten bij de aftitelingmigchiell schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:22:
[...]
Heb je No Time To Die al gezien?
Wantspoiler:het einde van de film suggereert toch stevig dat de persoon James Bond niet meer terugkeert in een vervolg.
Want
spoiler:
"James Bond will return." Edit: lijkt me waarschijnlijk dat ze voor een spin-off serie of film gaan met deze dame als 006 ofzo, 007 was ook alweer terug gegeven aan James Bond tijdens de film.
[ Voor 16% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 20-10-2021 17:35 ]
Ha, dat klopt inderdaadAllesIsVoorbij schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:31:
[...]
Betrapt, je bent niet blijven zitten bij de aftiteling.
Wantspoiler:"James Bond will return."
spoiler:
Maar serieus, hoe dan? Want ik zou het echt wel heel erg flauw vinden als ze een "oh hij kon stiekem toch nog nét op het allerlaatste nippertje ontsnappen" zouden uithalen in de volgende film...
Of het zou een "de jonge jaren van..." kunnen worden, na de reboot nu de prequel? Dat alle volgende films zich in het verleden afspelen? Zou ergens ook wel interessant zijn, dan kun je allerlei oude rollen (Jaws! Grace Jones!) gewoon weer recyclen want "dit was vroeger".
Of het zou een "de jonge jaren van..." kunnen worden, na de reboot nu de prequel? Dat alle volgende films zich in het verleden afspelen? Zou ergens ook wel interessant zijn, dan kun je allerlei oude rollen (Jaws! Grace Jones!) gewoon weer recyclen want "dit was vroeger".
[ Voor 19% gewijzigd door migchiell op 20-10-2021 17:39 ]
Heb je de geluidsinstellingen van HBO Max wel goed staan?MrMonkE schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:38:
Echt slecht.
migchiell schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:37:
[...]
Ha, dat klopt inderdaadben nog een tijdje blijven zitten maar niet totdat het helemaal afgelopen was.
spoiler:Maar serieus, hoe dan? Want ik zou het echt wel heel erg flauw vinden als ze een "oh hij kon stiekem toch nog nét op het allerlaatste nippertje ontsnappen" zouden uithalen in de volgende film...
spoiler:
Er is ook nooit geprobeerd te verklaren hoe JB opeens van connery in moore veranderde. Er was een theorie dat JB een codenaam was, die hergebruikt werd door meerdere agenten. Al halen ze dat zelf onderuit door JB ook retired zijn naam aan te laten houden. Van wat ik ergens gelezen had, hebben ze dat vraagstuk zelf ook nog niet duidelijk, maar doorgeschoven naar de volgende schrijven
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
heuveltje schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:04:
[...]
spoiler:Er is ook nooit geprobeerd te verklaren hoe JB opeens van connery in moore veranderde. Er was een theorie dat JB een codenaam was, die hergebruikt werd door meerdere agenten. Al halen ze dat zelf onderuit door JB ook retired zijn naam aan te laten houden. Van wat ik ergens gelezen had, hebben ze dat vraagstuk zelf ook nog niet duidelijk, maar doorgeschoven naar de volgende schrijven
spoiler:
Mjah maar het blijft dan dezelfde figuur, die dan door verschillende acteurs gespeeld wordt. Maar nu is die figuur dood (althans, dat werd niet getoond maar toch wel zeer sterk gesuggereerd), dan kun je hem niet in de volgende film gewoon weer opvoeren alsof er nooit iets gebeurd is. Daar moet je dan toch iets mee, al is het maar iets flauws als een magische ontsnapping of een parallel universum of zoiets, of "haha gefopt, het was allemaal maar een droom"...
Wel een goede cliffhanger voor de volgende film
| Torpedo (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, History | Runtime: 102 min | MPAA: N/A Zelf ben ik redelijk fan van duikboot films. Geen idee waarom maar mogelijk heb ik in een vorig leven of zo me erg thuis gevoeld op zo'n boot. Heb er ook best veel gezien. Van super spannende tot super komische. Maar nu moeten we het over Torpedo hebben. Een Vlaamse film. België dus. Allereerst moet ik zeggen dat het er (ondanks het budget van slechts 3,5 miljoen) zeer goed uit ziet. Dat hebben ze knap gedaan. Het basis verhaal op zich is ook niet slecht. Eigenlijk best wel geloofwaardig. Toch is de uitvoering net wat te onsamenhangend. Er zijn te veel stijl vormen door elkaar heen gevlochten. Het begint met een soort van Inglourious Basterds scene die op zich best aardig geschoten is. We leren de karakters wat kennen enzo. Plotseling zitten ze op een onderzeeër met een speciale missie. Een onervaren bemanning moet een klus klaren en tegelijkertijd een duikboot besturen. Waar hebben we dat toch eerder gezien. Uiteraard worden ze getraind door een ervaren iemand en inderdaad ze gaan varen. Komen allerlei tegenslagen tegen maar die overwinnen ze natuurlijk allemaal. De bekende hele lange onderwater zwemtocht (om de rest te kunnen redden) zit er in. De persoon die verdronken is wordt na heel veel minuten toch nog gereanimeerd (ongeschonden). Bij een film uit België mag de neger ook niet ontbreken natuurlijk (hopelijk kent u uw geschiedenis). De boot ligt op de bodem maar gaat toch weer drijven. Kortom cliché na cliché. En dat is helemaal niet erg. Tenminste als het goed uitgevoerd is. Bij deze film voelt het allemaal net wat te kunstmatig. Op zich zitten er genoeg stoere mannen in de film. Stoer wijf ook (het geen me dan weer niet stoorde) maar dat zal hormonaal zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik heb me prima vermaakt. Biertje en pinda's en dan is het prima te kijken. Wou eigenlijk een 6 en een half geven maar toch een 6. Omdat het me toch een beetje tegen viel. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Satanic Panic heeft een zelfde soort sfeer als deze film.Vrijdag schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:32:
Ah, het is weer de tijd om horrorfilms te kijken. Nuja, net als heel veel andere dingen die we hier cultural appropriated hebben van de andere kant van de grote plas dan.
Ready or Not (2019) [Afbeelding: Ready or Not (2019)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 95 min | MPAA: R Een pasgetrouwd stel moet volgens de traditie meedoen aan een nachtje gezelsschapspelletjes spelen. Het is niet Mens Erger Je niet, Galgje of Timber maar iets.... meer intenser.
Is de film eng? Nee. Spannend dan? Ook niet. Origineel, enigszins wel, qua verhaal dan. Het thema niet echt. Is de film onderhoudend en leuk om te kijken? Dat absoluut. Het is vrij rechttoe, rechtaan en niet alle karakters hebben evenveel diepgang en ontwikkeling. Maar dat is ook helemaal niet nodig. De hoofdpersonen zijn leuk geschreven en de setting is ook erg gaaf. Niemand is onkwetsbaar en ze maken allemaal fouten of doen domme dingen. Dat maakt het wat "geloofwaardiger", zeg maar.
Voor een horror zit er genoeg zichbaar bloedvergieten in, maar het blijft allemaal toch net even wat luchtig en minder serieus als veel andere slashers. Om de één of andere reden vind ik het wel een goede film om met een date te kijken als je nog een tiener/puber bent. Waarom weet ik niet, ik ben die leeftijd inmiddels al vér voorbij[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| Krigen (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Een film van Tobias Lindholm, ook bekend van Jagten (The Hunt), Kapringen (A Hijacking) en Druk (Another Round). Nu heb ik deze laatste nog steeds niet gezien vanwege persoonlijke redenen (mijn vader was zwaar alcoholist en daarom kijk ik niet graag drank gerelateerde films), maar Kapringen en Jagten zijn echt steengoede films. Het verhaal van Krigen (A War) zit ook goed in elkaar. Het heeft iets weg van de manier van vertellen van Kapringen, en ook veel acteurs zitten in beide films. Dit laatste haalt wel iets weg van de 'magie van de film' omdat ik Kapringen al een aantal keren gezien heb. Maar dat is natuurlijk wel een beetje een slechte klacht, want bijna elke film bevat acteurs die je kent van andere films. Waar ik me wel aan stoorde was de handheld camera. Dat haalde me in dit geval de hele tijd uit het verhaal en is wat mij betreft 1 tot 1.5 punt aftrek. Maar, zoals gezegd, het verhaal zit goed in elkaar. Het gaat over een commandant in Afghanistan, zijn gezin, zijn collega's en de gevolgen van zijn beslissingen. Gebeurtenissen worden relatief realistisch weergegeven. Op patrouille communiceren de militairen op een normale manier met elkaar. Nu heb ik niet in het leger gezeten, maar het lijkt me minder opgeklopt als in Hollywood producties. Dus, als je wel tegen een beetje schokkerig camerawerk kan en de andere films van Lindholm kan waarderen, is dit wel een aanrader! | |
Pig gekeken.
Een film over liefde, dierbaren kwijtraken en het (gebrek aan) nut in je leven vinden.
Dit is zo'n film die eigenlijk onvoldoende of hoogstens middelmatig is, maar door de hoofdrolspeler naar een hoger niveau wordt gebracht (een andere film waarbij ik ook zo'n gevoel had is Joker)
Fantastisch acteerwerk van Cage. Normaal bekend van wat excentriekere rollen, maar hij levert hier prachtig werk met een ingetogen rol die het meer moet hebben van subtiel lichaamswerk dan energetische monologen.
De film zelf is interessant, introspectief, soms wat onduidelijk (of ik mis de metafoor), maar ondanks de traagheid toch onderhoudend.
De film zelf is een 6/10, maar dankzij Cage een 7.5/10
Een film over liefde, dierbaren kwijtraken en het (gebrek aan) nut in je leven vinden.
Dit is zo'n film die eigenlijk onvoldoende of hoogstens middelmatig is, maar door de hoofdrolspeler naar een hoger niveau wordt gebracht (een andere film waarbij ik ook zo'n gevoel had is Joker)
Fantastisch acteerwerk van Cage. Normaal bekend van wat excentriekere rollen, maar hij levert hier prachtig werk met een ingetogen rol die het meer moet hebben van subtiel lichaamswerk dan energetische monologen.
De film zelf is interessant, introspectief, soms wat onduidelijk (of ik mis de metafoor), maar ondanks de traagheid toch onderhoudend.
De film zelf is een 6/10, maar dankzij Cage een 7.5/10
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
migchiell schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:42:
[...]
spoiler:Mjah maar het blijft dan dezelfde figuur, die dan door verschillende acteurs gespeeld wordt. Maar nu is die figuur dood (althans, dat werd niet getoond maar toch wel zeer sterk gesuggereerd), dan kun je hem niet in de volgende film gewoon weer opvoeren alsof er nooit iets gebeurd is. Daar moet je dan toch iets mee, al is het maar iets flauws als een magische ontsnapping of een parallel universum of zoiets, of "haha gefopt, het was allemaal maar een droom"...
Wel een goede cliffhanger voor de volgende film
spoiler: James Bond
De films voor Craig lijken inderdaad opvolgend te zijn en te suggereren dat het altijd over dezelfde persoon gaat. Het beste bewijs daarvoor is dat Bond gespeeld door Roger Moore het graf bezoekt van zijn vrouw die enkele films daarvoor werd vermoord, meerbepaald in de film waar Lazenby Bond is.
De Craig-films daarentegen lijken eerder een soort van reboot. Deze zijn al geen direct vervolg op de voorgaande films. Met een beetje goede wil zou je ze nog wel ergens kunnen inpassen maar dan nog klopt het ergens niet. Al is een echte verklaring van hoe deze films zich verhouden tot de voorgaande er volgens mij niet?
Een nieuwe harde reboot zou dus best kunnen
Of op één of ander manier maken ze van 'James Bond' toch een codenaam.
De Craig-films daarentegen lijken eerder een soort van reboot. Deze zijn al geen direct vervolg op de voorgaande films. Met een beetje goede wil zou je ze nog wel ergens kunnen inpassen maar dan nog klopt het ergens niet. Al is een echte verklaring van hoe deze films zich verhouden tot de voorgaande er volgens mij niet?
Een nieuwe harde reboot zou dus best kunnen
Of op één of ander manier maken ze van 'James Bond' toch een codenaam.
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 20-10-2021 23:51 ]
ik had het niet beter kunnen verwoorden vooral het star wars gedeelteliberque schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:35:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.2 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Als groot fan van de gehele Duin saga keek ik rijkhalzend uit naar deze verfilming. Anders dan bij de versie van Lynch uit 1984 zou deze film getrouwer zijn aan de boeken en de running time krijgen die het verhaal zou verdienen.
De film is inderdaad grootst opgezet, maar zelfs voor mij als groot Duin fan voelde hij traag aan. Hoewel er geprobeerd wordt de karakters goed uit te lichten vond ik ze juist heel erg emotieloos en geen diepgang hebben. Het ontbrak ze echt gewoon aan sfeer. Ook waarom ze bepaalde keuzes maken was nauwelijks duidelijk. Dit was enorm duidelijk te merken met de interactie tussen Jessica en Leto, maar ook Paul ging erg gebukt onder dit manke.
Dat deze verfilming trouwer moest zijn aan het boek is in mijn optiek grote flauwekul. Heel veel in mijn ogen belangrijke dingen zijn weggelaten of zijn genegeerd. Mentats worden niet uitgelegd, Feyd Rautha ontbreekt, de Butlerse Jihad wordt nergens genoemd waardoor je niet snapt waarom er in 10191 nauwelijks technologie wordt gebruikt, het vouwen van de ruimte wordt niet uitgelegd, de Bene Gesserit hebben behalve the voice en hun invloed in de politiek nauwelijks iets bijzonders, de rol van de navigator gilde ontbreekt, Irulan ontbreekt en ook Feyd Rautha schittert door afwezigheid,.
Er zijn nog veel punten die afbreuk doen aan hoe de karakters neergezet zijn. Leeftijden die niet kloppen, een Baron die ipv sadistisch nu enkel raar is, Shadout die me deed denken aan een karakter uit de tv serie See en dan natuurlijk Liet Kynes.
Vele dingen klopten niet en het verhaal is duidelijk aangepast om er een flow in te krijgen. Op zich wederom niet erg, maar die flow was er niet. Ik was met twee anderen naar de bios gegaan die nog nooit iets van Dune hadden gezien. De eerste zat na een half uur al met zijn ogen dicht en de andere vond het een redelijke film, maar snapte er geen biet van. Ik voelde me schuldig dat ik ze meegesleurd had.
Ja, de film is een soort ruimte opera en het ziet er allemaal bombastisch uit. De film is echter traag, voelt gedwongen aan en ontbeert diepgang. De soundtrack van Hans Zimmer is daarnaast in mijn optiek ook een van zijn slechtste ooit gemaakt maar wel tekenend voor de mening van 1 van mijn gezellen: "het leek op een kruising tussen Star Wars en de Lion King" De versie van David Lynch uit 1984 komt daardoor veel dichter bij de emotie en diepgang uit de boeken ook al is deze vol van verzinsels door Lynch zelf en Toto wist toendertijd veel beter de sfeer door de muziek te laten gelden. Geef je echter echt om Duin dan is de beste versie nog steeds de miniseries uit 2000 van de SciFi channel.
Dat deze versie nooit verder zal komen dan het eerste boek (als part2 uberhaubt het groene licht krijgt) is wel heel erg evident. De basis is gewoon te wankel. Al met al in mijn optiek een waardeloze verfilming.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Haha jij hebt Hollywood schrijvers een stuk hoger zitten dan ik kennelijk.migchiell schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:42:
[...]
spoiler:Mjah maar het blijft dan dezelfde figuur, die dan door verschillende acteurs gespeeld wordt. Maar nu is die figuur dood (althans, dat werd niet getoond maar toch wel zeer sterk gesuggereerd), dan kun je hem niet in de volgende film gewoon weer opvoeren alsof er nooit iets gebeurd is.
spoiler:
En anders: It's Nanomachines, son. I ain't gotta explain shit!
Misschien dat dat virus je doodt met de builenpest, maar juist beschermt tegen raketaanvallenErikT738 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:36:
[...]
Haha jij hebt Hollywood schrijvers een stuk hoger zitten dan ik kennelijk.
spoiler:En anders: It's Nanomachines, son. I ain't gotta explain shit!
Geen film, maar de uncharted movie trailer gezien.
Wat vinden we er van? Ik had nog niet scherp dat Mark Wahlberg Sully zou spelen.... ongelukkig gecast voor die rol zeg. Ik kan beter zeggen, ongelukkig character design en make-up voor deze rol. Sully is een oude knar met snor.
Wat vinden we er van? Ik had nog niet scherp dat Mark Wahlberg Sully zou spelen.... ongelukkig gecast voor die rol zeg. Ik kan beter zeggen, ongelukkig character design en make-up voor deze rol. Sully is een oude knar met snor.
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 21-10-2021 16:28 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.