| Reminiscence (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.9 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Ik laat me nogal eens dikwijls leiden door de titel van een film. Ik heb daar al parels mee ontdekt met die methode, maar dat is waarschijnlijk al evenveel slecht uitgedraaid. Dit was een van de titels die me wel aansprak, al was het maar later als ik ook de cast zag. De hoofdrol word vertolkt door Hugh Jackman Het is een leuk verhaal met een paar wendingen in die je niet *altijd* ziet aankomen. Het was entertainment genoeg voor een luie zaterdag avond en soms is er niet meer nodig. | |
| Ad Astra (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Prachtige, verstilde, contemplatieve sci fi: ik hou ervan. In alle opzichten een prima sci fi, met ruimtestations, maanbases, astronauten, ruimtelift, alles erop en eraan. Volop actie en spanning, mooi en geloofwaardig in beeld gebracht. Naast actie ook veel stilte en rust, contemplatie, vervreemding. Toch is de sci fi-setting niet meer dan een jasje om een veel dieper, ouder verhaal over opvoeding, vader/zoon-relaties, de menselijke natuur, eenzaamheid, zoektochten naar antwoorden op de diepe levensvragen. Zo bekeken had het ook een western kunnen zijn, of een verhaal over ontdekkingsreizen, of een Griekse tragedie van duizenden jaren oud. Het is geen actiefilm, wil ik maar zeggen. Maar goed, natuurlijk alsnog wel in Hollywood gemaakt; het is ook weer geen Europese of Japanse arthouse. Voor mij precies de juiste mix van Hollywood en arthouse, maar ik kan me ook voorstellen dat de film, puur vanuit een van die twee standpunten bekeken, voor sommigen ook wel teleurstelt. | |
Ken de spellen, en de oude Dune film, echter niet het verhaal/boek erachter. Zie wel dat er een saga (zes boeken) van is. Maar welke ligt ten grondslag aan deze (twee films)?AequitasII schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:48:
Genereer je eigen UBB code review
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Ook ik heb gisteren Dune gekeken. Ik ben met weinig verwachtingen naar de bios gegaan, maar wat een film zeg! Het geluid en de special effects zijn spectaculair. Als liefhebber van de boeken en Dune2000 ben ik echt goed vermaakt. Het verhaal was genoeg aangedikt om er als leek ook wat van te begrijpen.
Als kritiekpunt vind ik dat een aantal scènes wel geschrapt hadden mogen worden. Die voegden weinig toe aan het verhaal of waren slecht geacteerd.spoiler:Ook de heroactie van Duncan vond ik overdreven en leverde mij niet een emotioneel gevoel op, in tegenstelling tot Boromira vergelijkbare actie bijvoorbeeld. Had beter gekund.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Er is al veel gezegd over de mooiheid van deel 1 (allemaal mee eens), al vind ik wel dat het niet aanvoelt als een losse complete film (zoals the Matrix, of LOTR)
Met een aantal acteurs had ik direct het idee alsof ze zo uit een andere film, waar ze in speelden, zo hier in de film zijn geplakt. Met name door het rollenspel. Maar dat kan aan mij liggen.
Wel een indrukwekkende cast!
Al met al een leuke film, waar je echt even lekker in kunt duiken, maar daardoor is het teleurstellend dat het einde geen voldoening biedt.
Dat kan kloppen. Het einde is geen einde, maar pas de eerste helft van het boek.HyperTrophy schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:37:
[...]
Ken de spellen, en de oude Dune film, echter niet het verhaal/boek erachter. Zie wel dat er een saga (zes boeken) van is. Maar welke ligt ten grondslag aan deze (twee films)?
Er is al veel gezegd over de mooiheid van deel 1 (allemaal mee eens), al vind ik wel dat het niet aanvoelt als een losse complete film (zoals the Matrix, of LOTR)
Met een aantal acteurs had ik direct het idee alsof ze zo uit een andere film, waar ze in speelden, zo hier in de film zijn geplakt. Met name door het rollenspel. Maar dat kan aan mij liggen.
Wel een indrukwekkende cast!
Al met al een leuke film, waar je echt even lekker in kunt duiken, maar daardoor is het teleurstellend dat het einde geen voldoening biedt.
apollo13
| The Outpost (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 123 min | MPAA: R Goedw film, goede acteurs. Laat ook goed de fouten van de amerikanen zien en wat een verschil in kaptein kan doen. Ik vond hem erg goed | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Vrijdagavond was eindelijk de dag waar ik zo lang naar had uitgekeken: samen met mijn gezin (vrouw en twee kinderen van 15 en 12) naar Dune in de bioscoop. En ik had door de trailers en voornamelijk erg positieve reviews hoge verwachtingen. En die zijn met deze film helemaal uitgekomen! Wow, wat een geweldige en overweldigende film en bioscoopervaring! Prachtige beelden, uitstekend ondersteund door de muziekale omlijsting en geluidseffecten. Hun rollen met gravitas gespeeld door de acteurs die mij het mij bekende verhaal inzogen. Ik heb ooit, heel lang geleden, de eerste paar boeken in de Dune saga gelezen. En heb ook heel wat uren besteed aan het allereerste RTS spel: Dune II. En dan is het zo genieten wanneer de beelden in de film herinneringen oproepen aan dat spel, en aan de boeken. De spice harvesters, de zandwormen, de Ornithopers, de Fremen... Het liet mij zo genieten van de film, van begin tot het eind! En dan, helaas, stopt de film wanneer het verhaal eigenlijk pas echt begint. Dus ik hoop ontzettend dat Denis Villeneuve snel groen licht krijgt om het volgende deel in deze saga te verfilmen. Kan niet wachten om deel 2 in de bioscoop te kunnen zien! | |

Vanmiddag Blade Runner gekeken in Tivoli in Leeuwarden. Natuurlijk al tig keer op video/dvd/hd gezien, maar een kans om m in de bioscoop te zien laat ik niet aan me voorbij gaan.
Toevallig vorige week nog Blade Runner 2049 thuis bekeken. Waar 2049 vooral een erg mooie film is met vooral veel mooie beelden, is de originele Blade Runner een film met bakken vol sfeer en emotie. Vooral de muziek van Vangelis zorgt ervoor dat Blade Runner niet te evenaarden is.
Ik geef de totale ervaring van het zien van Blade Runner in de bioscoop een 9.5.
| Beats (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated De inhoud van deze film beschrijven is niet zo moeilijk: het gaat over 2 jongens, duidelijk in andere 'lagen' van de bevolking, gaan samen naar een illegaal georganiseerde rave en hebben daar de tijd van hun leven. We spreken over het jaar 1994, ik zelf was toen net nog niet aan het raven, maar luisterede wel al naar dat soort muziek toen. En dit is zo herkenbaar op sommige momenten. Dat doet de film heel goed, je het gevoel geven dat je er zelf bij staat. Is het de algemene ambiance of de (voor mij) onbekende acteurs of de herkenbare songs die in de film steken, alles doet je denken aan dat ene dansfeest waar jij bent geweest waar je de tijd van je leven had. Je voelt de energie van het volk dat aanwezig is, maar evengoed voel je het drama op voorhand als ze de beslissing nemen om te gaan naar dat feest. 'Spanner' (Lorn Macdonald) en Johnno (Cristian Ortega) staan op het punt om volwassen te moeten worden en verantwoordelijk te moeten zijn, maar kunnen nog 1 keer (vooral omdat Johnno gaat verhuizen) de boel op stelten zetten, daar gaat het om! De actuers hebben allemaal een zwaar schots accent, dus raad ik je aan met ondertitels te kijken. Wees ook niet verrast, de film is volledig in zwart/wit gedraaid en dat voegt enorm toe aan het gevoel van deze film. Katapulteer jezelf terug naar de tijd dat je alleen maar weg ging in het weekend en niet moest nadenken over morgen, deze film is 1u en 41 minuten dat gevoel vast houden! | |
Zaterdag Dune voor de tweede keer gezien, maar voor de eerste keer met Nederlands ondertitels. Wat een gruwel is dat zag.
Ik stoorde mij ook enorm aan de ondertiteling. Fremen hebben niets te maken met Freeman toch? Dune was goeie film, helaas in 3d moeten zien. Laten we hopen voor een deel 2.autje schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
Zaterdag Dune voor de tweede keer gezien, maar voor de eerste keer met Nederlands ondertitels. Wat een gruwel is dat zag.
Er is al veel gezegd over de positieve punten, maar als boek lezen toch paar dingetjes.
Baron is indrukwekkend, maar de kwaadaardigheid komt niet helemaal over. Geen interactie met Piter de Vries. Geen Batlerian oorlog. Het gevaar van de woestijn kwam er behalve de wormen niet helemaal goed uit. De Sardokar waren niet zo heel imposant. Niet alle karakters kwamen helemaal uit de verf, maar ja dat krijg je nu eenmaal met een verfilming. Ergens moeten keuzes worden gemaakt. De essentie van Dune kwam er aardig door. Bene Gesserits die millennia lang de boel sturen, Paul die tegen de regels in wordt geboren en visioenen heeft van de jihad.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat miste ik inderdaad ook, een referentie naar de Butlerian Jihad waardoor geavanceerde computers verboden zijn. En de woestijn van Arrakis komt meer over als een woestijn op Aarde, in plaats van de verzengende dodelijke woestijn zoals in de boeken omschreven. Maar afgezien daarvan heb ik echt van de film genoten en kijk er naar uit de film een volgende keer opnieuw te zien.MrVegeta schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:53:
Ik stoorde mij ook enorm aan de ondertiteling. Fremen hebben niets te maken met Freeman toch? Dune was goeie film, helaas in 3d moeten zien. Laten we hopen voor een deel 2.
Er is al veel gezegd over de positieve punten, maar als boek lezen toch paar dingetjes.
Baron is indrukwekkend, maar de kwaadaardigheid komt niet helemaal over. Geen interactie met Piter de Vries. Geen Batlerian oorlog. Het gevaar van de woestijn kwam er behalve de wormen niet helemaal goed uit. De Sardokar waren niet zo heel imposant. Niet alle karakters kwamen helemaal uit de verf, maar ja dat krijg je nu eenmaal met een verfilming. Ergens moeten keuzes worden gemaakt. De essentie van Dune kwam er aardig door. Bene Gesserits die millennia lang de boel sturen, Paul die tegen de regels in wordt geboren en visioenen heeft van de jihad.
Vraagje:
Is de film Dune ook te genieten als je de boeken niet hebt gelezen, vorige film niet hebt gezien en de game niet hebt gespeeld ?
( Ik lees dat iedereen erg positief is, maar dan ook wel voorkennis heeft ? )
Is de film Dune ook te genieten als je de boeken niet hebt gelezen, vorige film niet hebt gezien en de game niet hebt gespeeld ?
[ Voor 4% gewijzigd door Flabergasted op 20-09-2021 12:43 ]
Vriend die ook mee was weet ik niets van Dune vond het prima te volgen allemaal. Gaat soms wat snel maar er is weinig dat je niet begrijpt als je de boeken niet kent.Flabergasted schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:42:
Vraagje:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De film doet, in mijn optiek, een goede introductie van de wereld en de belangen die er spelen zodat je het verhaal redelijk snel snapt. De vriendin van een maat van mij had de boeken niet gelezen en kon prima meekomen. Het is in mijn optiek ook niet het moeilijkste verhaal ooit, maar diende in 1965 vooral ook als grondwerk voor latere werken (Star Wars, Blade Runner, Alien, etc).Flabergasted schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:42:
Vraagje:
Veel plezier!
Ja. De concepten worden allemaal kort en bondig duidelijk uitgelegd. Ik vond het van de betere aspecten van de film. Ik miste 1 uitleg maar op zich kan de film zonder.Flabergasted schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:42:
Vraagje:
spoiler:
Wat niet wordt uitgelegd is waarom ze messen en zwaarden gebruiken en geen lasers. Lasgun vs personal shield = atoomexplosie
Ja afschuwelijk. Vooral hoe spice is vertaald naar specie. Alsof ze allemaal mortel aan het happen zijn.autje schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
[ Voor 20% gewijzigd door Dwarlorf op 20-09-2021 15:37 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Hier nog een korte review van de overige 3 films die ik 3 weken terug op het film festival van Venetië heb gezien.
| The Card Counter (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Deze film is geregiseerd en geschreven door Paul Schrader. Dit merk je wel als je doorhebt wat de genre van de film is: een so-called character study. In de hoofdrol speelt Oscar Isaac: Willaim Tell, een ex-militair die in de gevangenis heeft gezeten voor extreme en onmenselijke ondervragingstechnieken. Doordat hij 10 jaar tijd had in de gevangenis heeft hij geleerd om kaarten te tellen en dus goed poker te kunnen spelen. Door de film heen ontmoet hij een jongen gespeeld door Tye Sheridan, Cirk. Cirk wilt namelijk wraak nemen op de militaire leider die niet in de gevangenis heeft gezeten voor deze ondervragingstechnieken (Willem Dafoe). William trekt samen met Cirk en La Linda (een kennis van hem in de poker wereld, gespeeld door Tiffany Haddish) op om poker te spelen en hierdoor natuurlijk geld te verdienen. De film is erg goed geacteerd, vooral door Oscar Isaac. Het camerawerk is in orde. Daarbij is het verhaal onderhouden en goed te volgen. Echter, was het voor mij niks bijzonders. Paul Schrader heeft al vaker van deze films geschreven (bv. Taxi Driver), en geregiseerd (bv. First Reformed) die zelfs beter zijn. Als je zelf erg van dit genre houdt kan ik het je aanraden maar ik was geen gigantische fan. Ik vond vooral het gebruik van de muziek in de film erg storend. Ik had het een 5 gegeven, maar door een paar scenes die uitmuntend acteerwerk en camerawerk hadden geef ik het een 6. | |
| The Lost Daughter (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R Deze film is geschreven en geregisseerd door Maggie Gyllenhaal. Het is haar eerste film als schrijver en regisseur. Het verhaal volgt Leda, gespeeld door Olivia Colman. Ze is op vakantie in Zuid-Italië in een klein plaatsje aan de zee. Door verschillende gebeurtenissen op deze vakantie moet ze terugdenken aan haar vroege tijd als moeder. Je ziet in de film dus vaak flashbacks van een jongere versie van haar gespeeld door Jessie Buckley (geweldig geacteerd overigeens, beter dan Colman vind ik). Het acteerwerk is prima van iedereen in deze film. Dakato Johnson, die een moeder speelt op die vakantie is ook in orde. Deze film was helaas compleet niks voor mij. Dit had ik van tevoren al kunnen voorspellen, echter heb ik het toch geprobeerd aangezien ik op een film festival was. Het grootste probleem voor mij was dat er niet genoeg gebeurde. Omdat ze vaak terugblikt in de film haalt het je een beetje uit het verhaal dat ze op vakantie is. Ik was hierdoor niet vermaakt door de film. Toch moet ik zeggen dat het zeker competent gemaakt is dus voor mensen die dit soort genre leuk vinden dan kan ik hem aanraden. Mijn broer vond hem overigens geweldig. | |
| Last Night in Soho (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: N/A Deze film is geschreven en geregisseerd door Edgar Wright, waar ik een fan van ben (wie niet tegenwoordig De film volgt Eloise (Thomasin McKenzie) die verhuist naar Londen om een fashion designer te worden. In Londen, komt ze bij een studentencomplex terecht waar ze al snel weg gaat doordat het niks voor haar is. Ze huurt hierdoor een zolderkamer in een huis van een oude vrouw. In deze zolderkamer krijgt ze 's nachts visioenen van Sandy, een meisje in de jaren 60 gespeeld door Anya Taylor-Joy. Deze visoenen worden steeds enger en langzaam gaat de film van een vrolijke toon naar een echte horror film. Ik wil niet te veel weggeven van deze film en het verhaal, maar ik raad je sterk aan om deze film te gaan kijken in de bioscoop. Het is een erg unieke horror film die prachtig verfilmd is. Hoe de film speelt met het licht en de set van Londen is geweldig gedaan. Het is vooral ook een erg andere film voor Edgar Wright dus verwacht geen stijl zoals "Hot Fuzz" of "Shaun of the Dead". Mckenzie is geweldig in de hoofdrol en Joy is een echte Joy. Het grote minpunt wat ik aan deze film kan geven is het einde. Het verandert een beetje in een cliché film, terwijl vooral het midden erg uniek gedaan is. Toch is het lastig om te zeggen hoe ze het anders hadden moeten doen. | |
Grappig, ik vond juist The Card Counter en Last Night in Soho erg matig, en The Lost Daughter behoorlijk sterk (alhoewel een ongemakkelijke film om te kijken).
Ook naar het filmfestival geweest? Leuk!autje schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:41:
Grappig, ik vond juist The Card Counter en Last Night in Soho erg matig, en The Lost Daughter behoorlijk sterk (alhoewel een ongemakkelijke film om te kijken).
Haha grappig inderdaad, zo zie je maar dat het totaal anders kan zijn voor iemand
Ik was samen met mijn vrouw en twee (tiener) kinderen, waarbij alleen ik Dune ken van het boek. Maar ook mijn vrouw en kinderen hebben genoten van de film en waren er erg positief over. De setting wordt in de film voldoende uitgelegd voor wie geen enkele achtergrond informatie heeft. Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die beter op hun plek vallen als je het boek wel gelezen hebt, maar ook zonder die kennis is de film prima te volgen.Flabergasted schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:42:
Vraagje:
| Portrait de la jeune fille en feu (2019) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 122 min | MPAA: R Gewoon opgezet omdat het een film is uit de 1000 films die je moet zien. En dan weet je regelmatig niet wat je voor je neus krijgt. Één ding weet je wel, dat het een kwaliteitsfilm is. Dus deze film opgezet. Het begint met een rij meisjes in kostuumjurken met een vrouw ervoor, vermoedelijk de schilderlerares. Niet interessant, totdat er een portret voorbij komt van een vrouw met een jurk die in brand staat. Daarna wordt je het verhaal in getrokken door allerlei schilderachtige plaatjes. Helemaal volgens de toen geldende portretnormen. Mooie stillevens op een eettafel en alle dames zijn helemaal in stijl. Ja, dames. Er zitten welgeteld 3 mannen in die een paar zinnen zeggen, maar die doen er compleet niet toe. De lerares krijgt de opdracht om een portret te schilderen van een jonkvrouw die daar eigenlijk geen zin in heeft. Ze weet dan ook niet dat haar moeder deze vrouwelijke schilder heeft ingeroepen. Het spel van proberen een portret te maken van iemand, die dat niet mag weten is niet gemakkelijk. het ontaard dan ook in iets moois. En daar hou ik het bij | |
Inderdaad geweest (pers-accreditatie). Ben nog aan het bijkomenJerryy schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:07:
[...]
Ook naar het filmfestival geweest? Leuk!
Haha grappig inderdaad, zo zie je maar dat het totaal anders kan zijn voor iemand
| La grande bellezza (2013) | ![]() |
| Tweakers: 4.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 141 min | MPAA: Not Rated Nog een film uit die top 1000 die je moet kijken. Het begint met een soort rave op het dak van een pand in Rome. En die scène duurt best lang en introduceert alle karakters. En dat zijn nogal vreemde gasten. En dat blijven het. Het draait uiteindelijk om Jep die eigenlijk maar één succes heeft gehad vroeg in zijn leven en leeft sindsdien van nachtfeest naar nachtfeest. En ja de beelden zijn prachtig maar het oeverloos gelul (in het Italiaans, dus extra vermoeiend als het niet je moerstaal is) is al snel erg vermoeiend. Deze raad ik dan alleen aan, aan de mensen die houden van mooie beelden (want dat zijn het) en het Italiaans gewouwel aan kunnen. | |
"Vrijmans" komt uit de oude Nederlandse vertaling. Het is tenenkrommend. Er zaten verder ook gewoon heel vele fouten in. Barslecht.autje schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
Film was zelf verder 9/10. Ga vrijdag weer
https://niels.nu
Leuk om iemand anders ook positief over deze film te zien. Het verhaal is niet super bijzonder, maar de sfeer maakt de hele film. En het is eindelijk een film die het effect van xtc op een geloofwaardige (ok herkenbareX-DraGoN schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:03:
Beats (2019) [Afbeelding: Beats (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated De inhoud van deze film beschrijven is niet zo moeilijk: het gaat over 2 jongens, duidelijk in andere 'lagen' van de bevolking, gaan samen naar een illegaal georganiseerde rave en hebben daar de tijd van hun leven.
We spreken over het jaar 1994, ik zelf was toen net nog niet aan het raven, maar luisterede wel al naar dat soort muziek toen. En dit is zo herkenbaar op sommige momenten. Dat doet de film heel goed, je het gevoel geven dat je er zelf bij staat. Is het de algemene ambiance of de (voor mij) onbekende acteurs of de herkenbare songs die in de film steken, alles doet je denken aan dat ene dansfeest waar jij bent geweest waar je de tijd van je leven had. Je voelt de energie van het volk dat aanwezig is, maar evengoed voel je het drama op voorhand als ze de beslissing nemen om te gaan naar dat feest. 'Spanner' (Lorn Macdonald) en Johnno (Cristian Ortega) staan op het punt om volwassen te moeten worden en verantwoordelijk te moeten zijn, maar kunnen nog 1 keer (vooral omdat Johnno gaat verhuizen) de boel op stelten zetten, daar gaat het om!
De actuers hebben allemaal een zwaar schots accent, dus raad ik je aan met ondertitels te kijken. Wees ook niet verrast, de film is volledig in zwart/wit gedraaid en dat voegt enorm toe aan het gevoel van deze film.
Katapulteer jezelf terug naar de tijd dat je alleen maar weg ging in het weekend en niet moest nadenken over morgen, deze film is 1u en 41 minuten dat gevoel vast houden![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Knowledge reigns supreme over nearly anything
| Jumanji (1995) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 104 min | MPAA: PG We waren vandaag aan het scrollen door films en kwamen de Jumanji remake tegen. Mijn vrouw had echter het origineel uit '95 nog nooit gezien. Op mijn aanraden deze maar weer aangezet. Wat is en blijft dit toch een goede film. Ik had hem al een hele tijd niet meer gezien en toch wist ik er nog best veel van. Mijn vrouw heeft dubbel gelegen van het lachen. spoiler: . vooral bij de scenes met de apen In deze film geen complexe CGI of hele scenes waar het CGI vanaf spat maar vooral veel pratical effects. Maakt dat de film gedateerd? Ja, eigenlijk wel maar het voegt ook erg veel toe aan nostalgie factor (voor mij dan) en het realisme. Het blijft een topfilm | |
| Till Death (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 88 min | MPAA: R Dit kun je echt geen horror of thriller noemen. De beste beschrijving is imo nog wel zwartgallige comedy, maar dan zonder echte humor. Megan Fox overtuigt me werkelijk geen moment, en krijgt het zelfs voor elkaar een film van 90 minuten (te) lang aan te doen voelen. | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Zal ik dan het gemiddelde cijfer maar even flink laten kelderen? Want alle superlatieven die hier langs komen, zijn aan mij totaal niet besteed. Visueel is het allemaal dik in orde, en het acteerwerk is doorgaans ook niks mis mee. Maar het tempo was vooral in de eerste helft vaak zo tergend traag dat ik echt moeite had mijn aandacht erbij te houden. Dat werd in de tweede helft wel beter, maar daar had ik soms juist het gevoel dat het ineens weer heel erg van de hak op de tak ging. Om mezelf in het laatste halfuur regelmatig op het "is het nou nog niet afgelopen?" gevoel te betrappen. Deze film komt op mij een beetje hetzelfde over als StarWars: The Phantom Menace: Het ziet er allemaal geweldig uit, maar ik werd er gewoon niet in gezogen. Dune is blijkbaar niet mijn ding. Ik kan dan ook zonder moeite zeggen dat als er een deel 2 komt (wat gezien het eindpunt toch wel de bedoeling zal zijn), ik die aan mij voorbij laat gaan. | |
Ik heb net Dune in 4Dx gezien. Dat was best een toffe toevoeging. Vooral de wind en het vliegen was fantastisch. Aanrader als je m een tweede keer wil zien
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Aangezien er veel lovende recensies hier verschenen deze film ook maar eens bekeken. Om te beginnen mijn herinnering aan Dune zijn de games (dune 2 en later) en heb de boeken zelf nooit gelezen. Aangezien Dune 2 alweer uit 1992 komt had ik niet alles helemaal scherp maar ik wist wel de verschillende facties. spoiler: . Hierdoor miste ik de gehele film dan ook een factie, Ordos. Later dus uitgevonden dat deze helemaal niet canon zijn Wat ik goed aan deze film vind is de wisselwerking tussen de verschillende facties. De Harkonen zijn duidelijk de agressor en de Artreidis zijn de tegenpool (of zijn goed in doen alsof? ) dat zet al meteen de toon. Daarnaast zijn natuurlijk de beelden van de woestijn erg goed gedaan en geeft het een duidelijk beeld van dat het een plek is waar je niet wil zijn. spoiler: maar het mantra dat je er dood gaat overdag is dus zo blijkt een fabeltje Wat ik minder vond is de muziek. Er is een soort van 2001: A Space Odyssee sfeer gecreëerd (althans geprobeerd) en dat vond ik in deze film echt soms veel te overdone. Misschien dat ik hem nog een keer ga kijken maar van mij krijgt ie op dit moment een 7. | |
| The Suicide Squad (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R Tja, wat zal ik eens zeggen? Wat een saaie bedoening. Grapjes waren té geforceerd, de actie van een niveautje '13 in een dozijn' en de personages konden mij echt he-le-maal niets interesseren (m.u.v. King Shark, want die was lief Dikke skip, imho. | |
Vind je dit genre normaal gezien wel leuk? Ik vond de vorige versie namelijk ook een heel stuk minder dan de concurrentie zoals Marvel.Yonix schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:05:
The Suicide Squad (2021) [Afbeelding: The Suicide Squad (2021)] Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R Tja, wat zal ik eens zeggen? Wat een saaie bedoening. Grapjes waren té geforceerd, de actie van een niveautje '13 in een dozijn' en de personages konden mij echt he-le-maal niets interesseren (m.u.v. King Shark, want die was lief).
Dikke skip, imho.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Jazeker! Groot liefhebber van het superhelden-genre hier, maar deze film was echt een teleurstelling. De meest recente Marvel-films slaan de plank ook aardig mis, naar mijn mening.monaldo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:36:
[...]
Vind je dit genre normaal gezien wel leuk? Ik vond de vorige versie namelijk ook een heel stuk minder dan de concurrentie zoals Marvel.
Laatste superheldenfilm waar ik echt van heb genoten was de #SnyderCut van 'Justice League'.
Is dit een remake van de film uit 2016 met Will Smith?Yonix schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:05:
The Suicide Squad (2021) [Afbeelding: The Suicide Squad (2021)] Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R Tja, wat zal ik eens zeggen? Wat een saaie bedoening. Grapjes waren té geforceerd, de actie van een niveautje '13 in een dozijn' en de personages konden mij echt he-le-maal niets interesseren (m.u.v. King Shark, want die was lief).
Dikke skip, imho.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je kan het denk ik eerder vergelijken met een reboot, zoals bijvoorbeeld de laatste Tomb Raider die losstaat van de films met Angelina Jolie.Marzman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:10:
[...]
Is dit een remake van de film uit 2016 met Will Smith?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Poeh. Lang geleden dat ik zo in een verhaal gezogen werd. De prachtige cinematografie en muziek van Hans Zimmer hadden daar zeker debet aan. Dat rechtvaardigt voor mij een 10. Aanrader om op het grote doek te gaan zien als je een beetje van sci-fi houdt. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten op deel 2. | |
| The Night House (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R Een low-budget thriller die iets te lang op twee benen blijft hinkelen om te bepalen welke kant het nou opgaat. Maar eigenlijk gewoon een symbolisch verhaal over het los moeten laten van een verloren dierbare, en wat dat met je kan doen. Verder kan ik er niet echt iets over zeggen zonder te spoilen, Aparte film, maar niks om over naar huis te schrijven. | |
| Outside the Wire (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 114 min | MPAA: R Was op zoek naar een UltraHD film op Netflix en kwam op deze uit. Het is een standaard verhaal over een soldaat die rogue gaat en waar natuurlijk het e.e.a. aan gedaan moet worden. Ook hier is de VS de goodguy en Rusland zijn weer de bad guy. Verder niets heel speciaals onder de zon al zitten er we een paar leuke plotwists in de film. Omdat het mij wel heeft kunnen vermaken geef ik het een krappje voldoende. | |
Ik sluit me hier bij aan maar geef een halve punt hoger omdat het er allemaal zo prachtig uitziet. Ik vind echter dat de film vaak te veel leunde op de muziek. Ik vond het overbrengen van de mystiek niet matchen met de beelden. Ik vind het mystieke element al met al niet goed uitgewerkt. En omdat de film als opmaat naar deel 2 niet een afgerond geheel is, het heeft overduidelijk deel 2 nodig, vind ik niet dat ik het een hoger cijfer dan een 7,5 kan geven.Webgnome schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:06:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Aangezien er veel lovende recensies hier verschenen deze film ook maar eens bekeken. Om te beginnen mijn herinnering aan Dune zijn de games (dune 2 en later) en heb de boeken zelf nooit gelezen. Aangezien Dune 2 alweer uit 1992 komt had ik niet alles helemaal scherp maar ik wist wel de verschillende facties.spoiler:.Hierdoor miste ik de gehele film dan ook een factie, Ordos. Later dus uitgevonden dat deze helemaal niet canon zijn
Wat ik goed aan deze film vind is de wisselwerking tussen de verschillende facties. De Harkonen zijn duidelijk de agressor en de Artreidis zijn de tegenpool (of zijn goed in doen alsof? ) dat zet al meteen de toon. Daarnaast zijn natuurlijk de beelden van de woestijn erg goed gedaan en geeft het een duidelijk beeld van dat het een plek is waar je niet wil zijn.spoiler:maar het mantra dat je er dood gaat overdag is dus zo blijkt een fabeltje
Wat ik minder vond is de muziek. Er is een soort van 2001: A Space Odyssee sfeer gecreëerd (althans geprobeerd) en dat vond ik in deze film echt soms veel te overdone. Misschien dat ik hem nog een keer ga kijken maar van mij krijgt ie op dit moment een 7.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik ben wel een beetje bang dat deel 2 mss te snel door de rest v/h verhaal gaat lopen. Of er komt een deel 3 of hij maakt een hybride tussen de 2e helft van het boek en het 2e boek.
Als dit het geval is dan liever een 3e deel.
spoiler:
Dit lijkt me aannemelijk gezien het visioen over de Crusade (Jihad) waar je Paul en Chani op een andere planeet (Caladan?) ziet staan. De verovering van het keizerrijk speelt zich in boek 2 af en niet in boek 1.
Als dit het geval is dan liever een 3e deel.
spoiler:
Over het woord crusade gesproken. Is het woord Crusade ipv Jihad dat in de trailer voorkomt eigenlijk wel in de film voorgekomen? Ik kan het me niet herinneren.
[ Voor 200% gewijzigd door Dwarlorf op 24-09-2021 08:35 ]
Gisteren Oasis Knebworth 1996 gezien in de VUE, mooi concert / documentaire en in de tijd van pré internet
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Zit er ook iemand zand in je ogen te gooien voor die echte woestijn ervaring?BCC schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:36:
Ik heb net Dune in 4Dx gezien. Dat was best een toffe toevoeging. Vooral de wind en het vliegen was fantastisch. Aanrader als je m een tweede keer wil zien
Nee, volgens mij niet .Denk dat ze dat niet aandurfden?Dwarlorf schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:18:
spoiler:Over het woord crusade gesproken. Is het woord Crusade ipv Jihad dat in de trailer voorkomt eigenlijk wel in de film voorgekomen? Ik kan het me niet herinneren.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik krijg de indruk na het lezen van de reviews dat Dune vooral excelleert in de beleving op het grote doek en het geluid.Dwarlorf schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:16:
[...]
Ik sluit me hier bij aan maar geef een halve punt hoger omdat het er allemaal zo prachtig uitziet. Ik vind echter dat de film vaak te veel leunde op de muziek. Ik vond het overbrengen van de mystiek niet matchen met de beelden. Ik vind het mystieke element al met al niet goed uitgewerkt. En omdat de film als opmaat naar deel 2 niet een afgerond geheel is, het heeft overduidelijk deel 2 nodig, vind ik niet dat ik het een hoger cijfer dan een 7,5 kan geven.
Maar waar blijft het verhaal etc?
Ik bedoel voor prachtige 3d beelden met geluid kun je toch beter naar een Omniversum in Den Haag? (bestaat die nog?)
Een film ga je toch heen voor het verhaal? Ik ga niet alleen naar een film voor de beelden of de muziek.
Een goede film vind ik een film die ook goed is thuis op je kleine scherm.
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Gisteren dan eindelijk ook naar Dune geweest. In Vlissingen de CCXL zaal met Dolby Atmos: De cinematografie, het geluid en de muziek waren geweldig! Over de muziek gesproken: De doedelzak bij de Atreides en Mongoolse gezang bij de Sardaukar! Ik heb er geen probleem mee dat de film “traag” begint. Zorgt wel meteen voor een mooie vibe met ondergrondse spanningen. Het boek wordt aardig gevolgd. Een boek volledig verfilmen is haast onmogelijk. spoiler: Het weglaten van Feyd-Rautha, bijvoorbeeld, is geen gemis. Hij speelt nu geen rol in het verhaal en zal in deel 2 wel opduiken. Voor iemand die het boek niet gelezen heeft was het goed te volgen. Wel moest ik even uitleggen wat een Mentat was en waarom er niet met lasers wordt geschoten. Art direction was super. Ik had zelf de ‘thopters meer als een kolibrie voorgesteld, leken nu meer libellen maar waren wel erg gaaf! Kostuums waren mooi, de Sardaukar zagen er supercool uit! spoiler: Ook al hadden ze eigenlijk in het imperial uniform moeten meevechten. Hun ceremonie waar ze een bloederige stip op hun voorhoofd kregen zag er indrukwekkend uit. Bloed van mensen die op een helling geketend lagen leeg te bloeden. (Was een kort shot maar ik zag dat erin...) De seks change van Dr Kynes i.v.m. het boek was geen probleem. Duncan Idaho had ik me niet voorgesteld als een beer van een vent maar deze versie is ook prima. Deel 2 meer Stilgard! Kom maar op met deel 2 en daarna Messiah! @Harribo Verhaal is al bekend dus vandaar dat er hier, denk ik, niet veel over wordt gezegd. Film volgt het boek, verhaal wordt goed gebracht en ik ga zeker de film kopen om thuis nog eens keer (of meerdere keren) te bekijken. | |
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 24-09-2021 10:21 . Reden: typefoutjes ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Ik ben benieuwd, ik ga er maandag naar toe (3D)Punkrocker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:20:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.8 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Gisteren dan eindelijk ook naar Dune geweest.
In Vlissingen de CCXL zaal met Dolby Atmos:
De cinematografie, het geluid en de muziek waren geweldig!
Over de muziek gesproken:
De doedelzak bij de Atreides en Mongoolse gezang bij de Sardaukar!![]()
Ik heb er geen probleem mee dat de film “traag” begint. Zorgt wel meteen voor een mooie vibe met ondergrondse spanningen.
Het boek wordt aardig gevolgd. Een boek volledig verfilmen is haast onmogelijk.
spoiler:Het weglaten van Feyd-Rautha, bijvoorbeeld, is geen gemis. Hij speelt nu geen rol in het verhaal en zal in deel 2 wel opduiken.
Voor iemand die het boek niet gelezen heeft was het goed te volgen. Wel moest ik even uitleggen wat een Mentat was en waarom er niet met lasers wordt geschoten.
Art direction was super. Ik had zelf de ‘thopters meer als een kolibrie voorgesteld, leken nu meer libellen maar waren wel erg gaaf!
Kostuums waren mooi, de Sardaukar zagen er supercool uit!![]()
spoiler:Ook al hadden ze eigenlijk in het imperial uniform moeten meevechten.
Hun ceremonie waar ze een bloederige stip op hun voorhoofd kregen zag er indrukwekkend uit. Bloed van mensen die op een helling geketend lagen leeg te bloeden. (Was een kort shot maar ik zag dat erin...)
De seks change van Dr Kynes i.v.m. het boek was geen probleem. Duncan Idaho had ik me niet voorgesteld als een beer van een vent maar deze versie is ook prima.
Deel 2 meer Stilgard!
Kom maar op met deel 2 en daarna Messiah!
@Harribo
Verhaal is al bekend dus vandaar dat er hier, denk ik, niet veel over wordt gezegd.
Film volgt het boek, verhaal wordt goed gebracht en ik ga zeker de film kopen om thuis nog eens keer (of meerdere keren) te bekijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ja en nee.Marzman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:10:
[...]
Is dit een remake van de film uit 2016 met Will Smith?
Het is eenzelfde setting, met veel van dezelfde acteurs en de hoofdrolspeler vertoont ook veel gelijkenissen (een stoïcijnse scherpschutter met af en toe grappige opmerkingen), maar het is een wat ander verhaal.
Ik vond het zelf een stuk beter dan die uit 2016 (maarja, dat was ook niet moeilijk
Het is een rebootmakequel
Prima popcornfilm, hersenloze actie, flauwe grapjes.
Verwacht er niet teveel van (of nouja, verwacht een hersenloze actiefilm met flauwe grapjes
Ik weet niet wat ik het gegeven heb, een 6½ denk ik?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
| Free Guy (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Gisteren deze film samen gekeken We zijn beide positief verrast door deze film, want we wisten niet helemaal wat we ervan moesten verwachten na de vage trailers. Maar de film is stukken beter dan je zou denken, het heeft een leuk verhaal over een wereld die zich afspeelt in een spel. Daar leeft iemand genaamd Guy die een vast ritme heeft zoals opstaan, goedemorgen zeggen tegen zijn goudvis, ontbijten, koffie halen, werken, overval op zijn werk, naar huis, slapen en repeat. Door een ontmoeting met een vrouwelijke personage veranderd Guy langzaam in zijn code en begint steeds meer af te wijken van dagelijkse ritme en dit zorgt voor een mooi verhaal, op de achtergrond gebeurd ook constant veel en dit willen wij de nieuwe kijkers als tip meegeven om daar op te letten. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ah ok. Dank.Punkrocker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:20:
@Harribo
Verhaal is al bekend dus vandaar dat er hier, denk ik, niet veel over wordt gezegd.
Film volgt het boek, verhaal wordt goed gebracht en ik ga zeker de film kopen om thuis nog eens keer (of meerdere keren) te bekijken.
Zag de trailer, grappig dat ze op het einde muziek van Pink Floyd gebruiken.
Geloof niet dat dit geweld en fantasie mijn ding is, hoe mooi ook weergegeven. Word ouder he.
Dwarlorf schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:06:
[...]
Ja. De concepten worden allemaal kort en bondig duidelijk uitgelegd. Ik vond het van de betere aspecten van de film. Ik miste 1 uitleg maar op zich kan de film zonder.
spoiler:Wat niet wordt uitgelegd is waarom ze messen en zwaarden gebruiken en geen lasers. Lasgun vs personal shield = atoomexplosie
[...]
Ja afschuwelijk. Vooral hoe spice is vertaald naar specie. Alsof ze allemaal mortel aan het happen zijn.
spoiler:
En toch gebruikten de Sardaukar lasers bij het binnenvallen van het weerstation.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
| The Protégé (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Het is wel een hot topic, films over bad-ass huurmoordenaars/aressen de laatste tijd. De film deed een beetje aan Kate denken. Vrouw, als kind opgeleid tot huurmoordenaar, plottwist enzo. Hoog John Wick gehalte. Ik vond deze echter leuker om te kijken dan Kate. Zat naar mijn idee wat meer vaart in en ook wat humor. Gelukkig niet zoiets vreselijks als comic relief. Zo vond ik het wel grappig dat (milde spoiler) spoiler: er op een gegeven moment met Micheal Keaton's karakter werd gesproken over een Boy Wonder. Wel een leuke pun naar zijn Batman rol. Het verhaal is nogal dertien in dozijn maar het wordt wel tof gebracht. Een prima doordeweek actiefilm, maar net even te formuleachtig voor een ruime voldoende. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is het uberhaupt mogelijk om een film in de bioscoop te kijken zonder Nederlandse ondertitels? Serieuze vraag, ik stoor me er namelijk ook aan maar ik dacht dat dit gewoon standaard is bij alle films.autje schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:08:
DGTL_Magician schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:43:
[...]
spoiler:En toch gebruikten de Sardaukar lasers bij het binnenvallen van het weerstation.
spoiler:
Klopt, ideaal om de deur open te krijgen. Ik ga er van uit dat hun targets belangrijk genoeg waren om het te riskeren. Sowieso dienen de Sardaukar gewoon uit te voeren wat de keizer wil. Mocht het tot een atoomexplosie komen dan hebben ze in ieder geval hun missie uitgevoerd. Maar je merkt ook de paniek van Jessica, Paul en Liet wannneer die straal door de deur heen komt. Dus wat mij betreft op zich wel te verklaren waarom de lasgun werd ingezet. Op zich kan het drietal natuurlijk ook hun shield uitzetten. Kan ook nog zijn dat ze geen shield meer hadden aangezien ze in de woestijn rondbanjeren (maar ik kan me dat niet meer zo goed voor de geest halen.) Maar ja dat kunnen die Sardaukar dan weer niet weten bij het inzetten vd lasgun. Ik denk dan toch een gevalletje bevel is bevel.
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Vandaag voor de tweede keer gezien, deze keer Imax 4DX in plaats van Imax 3D. Ik ben als sinds de spelletjes Dune fan en heb het eerste boek de eerste keer gelezen in 1996 ofzo. Toen ik hoorde dat Villeneuve bezig was met een Dune verfilming, sprong ik danook een gat in de lucht. Hoge verwachtigen aan de ene kant, aan de andere kant was de 'bar' wel laag t.o.v. de '84 versie (die ik nog steeds leuk vind). Kort door de bocht; fantastisch. Ik had in een eerder post al een 9/10 gegeven maar ga 'em gewoon ophogen naar 10/10. Is het foutloos? Nee. Zou ik een andere film snel een hoger cijfer geven? Ook niet. Het verhaal volgt het boek eigenlijk vrij exact. Natuurlijk zijn er zaken weggelaten, maar geen dingen die echt storen. Verder vind ik zowel de casting, de muziek als vooral de beelden gewoon echt fantastisch. De 'thopters die er als libellen uitzien. De enorme schaal van de Heighliners. Hoe de schilden weergegeven worden. De verschillen tussen de facties/groepen (Fremen, Harkonnen, Sardaukar) die extra aangestipt worden door middel van de fantastische muziek. Hoe gaaf "the voice" weergegeven wordt. Had me niet meer kunnen wensen. Kleine P.s.: voor het eerst naar 4DX geweest omdat iemand zei dat 't goed werkte bij Dune. Nou; nooit weer. Wat een domme gimmick. Maar dat heeft verder niks met de film te maken. Ga 'em gewoon op 't grootste Imax scherm kijken, de 3D is prima bij Dune. 4DX voegt niks toe IMO. | |
DGTL_Magician schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:43:
spoiler:En toch gebruikten de Sardaukar lasers bij het binnenvallen van het weerstation.
spoiler:
Klopt; het is een risco dat ze nemen omdat ze anders niet door de deur komen. In de grote battle gebruiken ze de lasgun (zo heten ze) op het schip ook pas op 't laatste moment als ze eigenlijk al weten dat er geen mensen e.d. met schilden meer rondlopen.
In het boek verstopt Duncan een shield generator waar door de Harkonnen op geschoten wordt, wat inderdaad tot een grote explosie leidt.
In het boek verstopt Duncan een shield generator waar door de Harkonnen op geschoten wordt, wat inderdaad tot een grote explosie leidt.
| Cry Macho (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller, Western | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Cry Macho is een film die als je een Clint Eastwood fan bent (zoals ik) het beste kan ontwijken. Dat gezegd hebbend zal ik proberen om eea te duiden. De meeste films die Eastwood gemaakt heeft op zijn oude dag zijn prima. The Mule vond ik erg mooi. Gran Torino zelfs behoorlijk goed. In vergelijking met deze twee is Cry Macho een hele grote teleurstelling. Het enige wat goed is aan de film is de cinematografie, het is mooi gefilmd. Maar het acteerwerk is tenenkrommend. Clint moet een jongeman zoeken en redden uit Mexico omdat zijn vader hem terug wil. De acteur die de jongen speelt doet zijn best maar kan echt voor geen meter acteren. De andere bijkomende acteurs falen ook om maar enig gevoel te berde te brengen. Daarbij is het wisselen van de auto's (moet je de film voor kijken) wel heel erg onrealistisch zo gemakkelijk als dat gaat. Ook de schurken zijn cliché karakters zonder inhoud. Dat Clint ook nog een soort wonder paardenfluisteraar is past op zich wel bij zijn rol. Dat hij uiteindelijk een soort wonder dierenarts blijkt te zijn slaat werkelijk helemaal nergens op. Overigens wordt daar nog wel een grapje over gemaakt in de film. Het is jammer dat deze film (waarschijnlijk een van zijn laatste) dusdanig slecht is. Ik had me de regisseur Clint graag herinnerd als maker van prima films op zijn oude dag. Hij had eerder moeten stoppen vrees ik. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Parasite vorige week nog een keer gezien en ik vond hem beter dan de eerste keer: toen een 7, nu een 8.
Ook nog een paar andere films gezien.
Ook nog een paar andere films gezien.
| At Eternity's Gate (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13 Deze film gaat over Vincent van Gogh gedurende zijn laatste jaren in Frankrijk. Hoogtepunt van de film was denk ik het gesprek tussen Vincent en de pastoor (Mads Mikkelsen) die erover ging of hij uit het ziekenhuis zou worden ontslagen. Daar kun je nog wel een leuke quote uit halen. Verder niet zo'n heel erg bijzondere film, al doet Willem Dafoe goed zijn best en heeft hij ook nog best een gelijkenis met Vincent van Gogh. Wat wel goed uit de verf komt (pun not entirely intended) is dat Vincent een beetje zijn eigen ding doet en zich niet laat leiden door de rest van het 'schildersgilde'. Hij heeft zo zijn eigen visie op wat schilderkunst hoort te zijn. Zijn broer Theo en Paul Gauguin bezoeken hem wel eens en vooral aan deze laatste is hij erg gehecht. Onder de schedelpan loopt het echter niet allemaal op rolletjes en zo komt Vincent regelmatig in het krankzinnigengesticht terecht. | |
| Chung Hing sam lam (1994) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13 Chungking Express wordt veelal gezien als een meesterwerk van de Hong Kong cinema, uit de jaren 90. De film gaat over twee politieagenten die een beetje een eigenaardig liefdesleven hebben. De eerste zit met een relatie die is afgelopen al heeft hij hem voor zichzelf nog niet helemaal afgesloten. Als hij eindelijk zo ver is, besluit hij op de eerste de beste vrouw verliefd te worden. Beetje vreemd verhaal dit. Vooral alles wat je te zien krijgt over die vrouw. Vroeg me af of je het moet zien als iets wat hij er allemaal bij verzonnen heeft, na het korte contact met deze vrouw, of dat je het letterlijk moet nemen. In het laatste geval vond ik het een totaal nutteloze toevoeging. De tweede zit een beetje in dezelfde situatie, maar is extra besluiteloos. Hij heeft zo zijn dagelijkse gewoontes en gaat steeds op dezelfde plek een bekertje koffie en een salade halen. De verkoper probeert hem er toe te porren om vrouwen uit te vragen. Het loopt allemaal wat anders. Dit verhaal is een stuk beter uitgewerkt dan het eerste en zit vol met grappige maar ook ontroerende momenten. Ook bij dit verhaal vraag ik me af of je het letterlijk moet nemen of dat het zich allemaal in de fantasie van de hoofdpersonen afspeelt. Toen ik de film net gekeken had, vond ik hem niet zo sterk (een 7), maar het blijft toch wat hangen en ik vermoed dat als ik hem nog een (paar) keer zie, dat het wellicht beter op zijn plek komt. Er zijn ook mensen die deze film al ontelbaar keren gezien hebben en steeds weer nieuwe dingen ontdekken. | |
| Just Mercy (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13 Een advocaat zet heel zijn ziel en zaligheid in om kansloze ter dood veroordeelden toch nog een kans te geven om de doodstraf te ontlopen, zeker als ze volgens hem onschuldig zijn. Mooie film, maar doet volgens mij niets wat niet al eerder gedaan is. Geen straf om te zien, maar voegt dus ook weinig toe. | |
| Killa (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: Not Rated Het verhaal van een 11 jarige jongen uit India die vanwege het overplaatsen van zijn moeder steeds opnieuw vrienden moet zien te maken. Zijn vader is onlangs overleden en daar heeft hij (en zijn moeder) het extra moeilijk mee. Mooi coming of age verhaal, welke vooral ontzettend mooi geschoten is. Het vertelt op de juiste toon hoe het leven is, maar toch was het verhaal net niet bijzonder genoeg om er meer dan een 8 aan te geven. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Definieer een goed verhaal. Is nog niet zo makkelijk.Harribo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:13:
[...]
Ik krijg de indruk na het lezen van de reviews dat Dune vooral excelleert in de beleving op het grote doek en het geluid.
Maar waar blijft het verhaal etc?
Ik bedoel voor prachtige 3d beelden met geluid kun je toch beter naar een Omniversum in Den Haag? (bestaat die nog?)
Een film ga je toch heen voor het verhaal? Ik ga niet alleen naar een film voor de beelden of de muziek.
Een goede film vind ik een film die ook goed is thuis op je kleine scherm.
Ik snap ook echt niet waarom je 4DX zou willen, of ScreenX of zelfs 3D. Al die dingen lijden alleen maar af van de filmervaring. 4DX lijkt me enkel de moeite waard als je niet 5 minuten kan stilzitten om een film te genieten.Hydra schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:37:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.7 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Vandaag voor de tweede keer gezien, deze keer Imax 4DX in plaats van Imax 3D.
Ik ben als sinds de spelletjes Dune fan en heb het eerste boek de eerste keer gelezen in 1996 ofzo. Toen ik hoorde dat Villeneuve bezig was met een Dune verfilming, sprong ik danook een gat in de lucht. Hoge verwachtigen aan de ene kant, aan de andere kant was de 'bar' wel laag t.o.v. de '84 versie (die ik nog steeds leuk vind).
Kort door de bocht; fantastisch. Ik had in een eerder post al een 9/10 gegeven maar ga 'em gewoon ophogen naar 10/10. Is het foutloos? Nee. Zou ik een andere film snel een hoger cijfer geven? Ook niet.
Het verhaal volgt het boek eigenlijk vrij exact. Natuurlijk zijn er zaken weggelaten, maar geen dingen die echt storen. Verder vind ik zowel de casting, de muziek als vooral de beelden gewoon echt fantastisch. De 'thopters die er als libellen uitzien. De enorme schaal van de Heighliners. Hoe de schilden weergegeven worden. De verschillen tussen de facties/groepen (Fremen, Harkonnen, Sardaukar) die extra aangestipt worden door middel van de fantastische muziek. Hoe gaaf "the voice" weergegeven wordt. Had me niet meer kunnen wensen.
Kleine P.s.: voor het eerst naar 4DX geweest omdat iemand zei dat 't goed werkte bij Dune. Nou; nooit weer. Wat een domme gimmick. Maar dat heeft verder niks met de film te maken. Ga 'em gewoon op 't grootste Imax scherm kijken, de 3D is prima bij Dune. 4DX voegt niks toe IMO.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
An sich mee eens, alleen vond ik de 3D niet storend bij Dune. Het is daar m.i. wel goed toegepast. Maar ik vind het ook weinig toevoegen in het beste geval, en enorm afleiden in het slechtste.MrVegeta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:15:
Ik snap ook echt niet waarom je 4DX zou willen, of ScreenX of zelfs 3D. Al die dingen lijden alleen maar af van de filmervaring. 4DX lijkt me enkel de moeite waard als je niet 5 minuten kan stilzitten om een film te genieten.
Bij Dune zou ik gewoon voor 't grootste Imax scherm gaan, en da's meestal 3D.
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.8 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Wanneer is een film een 10 waard? Nou, nu Ik denk dat de bios setting wel meespeelt, misschien had ik een iets lagere score gegeven als ik hem thuis had gekeken. Deze film leent zich wat mij betreft voor een tripje naar de bios. Zelfs 3D stoorde me bij deze film nauwelijks. Bepaalde scenes zagen er vanwege 3D erg fraai uit! Dune neemt rustig de tijd je in te leiden in het verhaal. Ik was net (opnieuw, na bijna 30 jaar) begonnen in het eerste boek. Je merkt dat de film en het boek niet gek veel van elkaar verschillen, best bijzonder. Meestal lijken dit soort films in de verte niet op het boek. Je hoeft voor Dune de boeken zeker niet gelezen te hebben. Vriendin was mee die helemaal niets met het genre heeft, maar heeft zich prima vermaakt! | |
Ik heb Dune in 3d moeten zien in Dolby Cinema Scheveningen. Één van mijn grootste 3d klachten was dat de brilletjes alles donkerder maken, daar had ik gelukkig geen last van. Ik had nog lenzen meegenomen want een bril op een bril is helemaal ellende. De brilletjes zaten behoorlijk strak, had ook last van de oren na de film.Hydra schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:27:
[...]
An sich mee eens, alleen vond ik de 3D niet storend bij Dune. Het is daar m.i. wel goed toegepast. Maar ik vind het ook weinig toevoegen in het beste geval, en enorm afleiden in het slechtste.
Bij Dune zou ik gewoon voor 't grootste Imax scherm gaan, en da's meestal 3D.
3d werkt prima in wide shots. De scènes dat ze door de woestijn lopen, de scènes dat de schepen op Arrakis aankomen etc. Maar wanneer het om close up gaat krijg ik heel erg het kijkdoos effect wat super irritant is.
Helaas heeft Pathé het blijkbaar niet helemaal zelf in de hand welke voorstelling ze waar tonen. Ik zou heel graag Dune in 2d in Dolby Cinema zien, heeft mijn voorkeur over IMAX. IMAX is teveel van het goeie, daar ga je gewoon met oorpijn weg...
Ik vond dune de eerste film waar de 4DX echt meerwaarde had. Was erg tof gedaan. De pacing van de film paste misschien er toevallig ook goed bij maar de uitvoering was ook gewoon prima - niet te veel en niet te weinigMrVegeta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:15:
[...]
Ik snap ook echt niet waarom je 4DX zou willen, of ScreenX of zelfs 3D. Al die dingen lijden alleen maar af van de filmervaring. 4DX lijkt me enkel de moeite waard als je niet 5 minuten kan stilzitten om een film te genieten.
[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 26-09-2021 00:09 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Als ik naar een film in IMAX ga doe ik altijd oordopjes in die ik ook gebruik als ik naar een concert ga 😅MrVegeta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 23:22:
[...]
IMAX is teveel van het goeie, daar ga je gewoon met oorpijn weg...
| Wrath of Man (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Jason Statham in een Guy Ritchie movie. There, I said it all. Nee, maar ff serieus. Dit is best een ok film. Vooral de eerste act vond ik wel goed gedaan. Liep allemaal vlotjes, typische Guy Ritchie dialogen (hij heeft er een handje van om het net iets té te doen imho, maar vond het hier prima werken). Leuke actie, leuke interacties. Dan de second act. Zonder al te veel te verklappen is dit eigenlijk een opmaat naar de first en third act. Hier verliest de film zijn momentum en wordt het allemaal een beetje een wirwar van een verhaal. Normaal zou dit aan het begin van de film gezeten hebben, maar ik denk dat menigeen dan al in slaap was gevallen. De third act. Hier moet het allemaal weer goed gemaakt worden. Je verwacht actie en die zul je krijgen ook. Voor als het nog niet helemaal duidelijk was, nu komen de kaarten op tafel. Helaas komen er ook plot holes mee, maar daar moet je maar een beetje doorheen kijken en het is niet al te erg. Ik zou hem meer dan een 7 gegeven hebben, ware het niet dat ik het einde redelijk onbevredigend vind. Ja, ik ben wel een sucker voor dit soort films (en dan bedoel ik niet actiefilms, maar wat het eigenlijk is naast een actiefilm, maar dat verklap ik nu liever niet). Helaas is het verhaal gewoon net te ongeloofwaardig, en dan bedoel ik specifiek de achtergrond van de hoofdpersoon. Anyway, zeker vermaakt, maar de nasmaak is dus niet helemaal je van het. Ben het vast zo ook weer vergeten. Beetje het tegenovergestelde van Chungking Express. Die film boeide me niet ontzettend tijdens het kijken maar blijft al heel de week in mijn hoofd hangen. | |
@ Dune in IMAX... het was wel wat hard ja... ik heb al flinke gehoorschade, dus zat daar niet echt op te wachten
| Rocketman (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 121 min | MPAA: R Deze vind ik lastig. Ik ben geen fan van musicals waarbij iedereen op de set opeens vrolijk meezingt en danst waardoor je uit het verhaal wordt getrokken. Vooral aan het begin van de film kom je dit soort scene's met enige regelmaat tegen waardoor ik meerdere keren getwijfeld heb om te stoppen met kijken. Wanneer je hier doorheen kijkt heb je eigenlijk een prima gedramatiseerde bio te pakken waarin veel van Elton's bekende werk in naar voren komt. Mijn verwachting van een film ala Bohemian Rhapsody. Als je die verwachting hebt kom je bedrogen uit. Toch is Rocketman zeker niet slecht. Het acteerwerk van Taron Egerton is prima. Ik denk al met al dat een 7.5 of een 7 voor mij een goede score is rekening houdend met het feit dat musicals niet echt mijn ding zijn. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Meh. Ik snap er dus niks van. De geur; die was iedere keer hetzelfde maar was vrij chemisch en komt sowieso niet overeen met het verhaal (spice ruikt naar kaneel). Dus iedere keer als er een zandworm kwam, rook je die geur. Maar ook weer op hele andere momenten. Oh en die geur hing na de film nog in m'n neus. Yuck.BCC schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:01:
Ik vond dune de eerste film waar de 4DX echt meerwaarde had.
De wind/water effecten: tja. Dat stuk op Caladan met regen enzo waaide het inderdaad flink en kwam er wat water naar beneden. Mij haalde het uit de film want het werd serieus koud. Heb ook de watereffecten meteen uitgezet met de knop op de stoel want het bleef allemaal op de 3D bril zitten.
Maar op Arrakis had je dezelfde wind effecten. Dus op een hete woestijnplaneet heb je weer koude wind. Oookay...
Er zitten lucht jets naast je hoofd om dingen als kogels te simuleren, maar het lijkt op geen enkel manier op kogels. Ze klinken naar wat ze zijn; perslucht. Haalt je weer uit de film.
Dat de stoelen bewegen; tja. Okay. Maar het matcht de film ook weer gewoon vaak niet. In een thopter werkte het wel soort van, maar op veel andere momenten had ik zo iets van "waarom bewegen we uberhaupt".
En dan nog de haptic feedback in de stoel. Er zit onderin je stoel een soort rumbler die meer geluid geeft dan trilling. En dan heb je nog een soort bobbels die je in je rug kunnen porren. Maar waarom krijg IK een por als iemand op het scherm neergestoken wordt?
Voor de film begint krijg je een soort 4DX 'demo' waarin ze alle effecten afgaan en ik had meteen zo iets van "oh nee, dit was een fout". Gelukkig was het niet zo debiel als in de demo, maar nog haalde het me er enorm uit. Ieder z'n ding natuurlijk, maar als ik in een achtbaan wil, ga ik wel naar Sixflags.
Raad mensen dus echt af om voor de eerste viewing voor 4DX te gaan. De schermen zijn VEEL kleiner en voor de eerste keer zou ik echt voor het grootst mogelijke Imax (of equivalent) scherm gaan.
Dat klinkt als een nachtmerrie... misschien leuk om met je kinderen te doen als je naar "How to train your dragon" gaat ofzo.Hydra schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:14:
[...]
Meh. Ik snap er dus niks van. De geur; die was iedere keer hetzelfde maar was vrij chemisch en komt sowieso niet overeen met het verhaal (spice ruikt naar kaneel). Dus iedere keer als er een zandworm kwam, rook je die geur. Maar ook weer op hele andere momenten. Oh en die geur hing na de film nog in m'n neus. Yuck.
De wind/water effecten: tja. Dat stuk op Caladan met regen enzo waaide het inderdaad flink en kwam er wat water naar beneden. Mij haalde het uit de film want het werd serieus koud. Heb ook de watereffecten meteen uitgezet met de knop op de stoel want het bleef allemaal op de 3D bril zitten.
Maar op Arrakis had je dezelfde wind effecten. Dus op een hete woestijnplaneet heb je weer koude wind. Oookay...
Er zitten lucht jets naast je hoofd om dingen als kogels te simuleren, maar het lijkt op geen enkel manier op kogels. Ze klinken naar wat ze zijn; perslucht. Haalt je weer uit de film.
Dat de stoelen bewegen; tja. Okay. Maar het matcht de film ook weer gewoon vaak niet. In een thopter werkte het wel soort van, maar op veel andere momenten had ik zo iets van "waarom bewegen we uberhaupt".
En dan nog de haptic feedback in de stoel. Er zit onderin je stoel een soort rumbler die meer geluid geeft dan trilling. En dan heb je nog een soort bobbels die je in je rug kunnen porren. Maar waarom krijg IK een por als iemand op het scherm neergestoken wordt?
Voor de film begint krijg je een soort 4DX 'demo' waarin ze alle effecten afgaan en ik had meteen zo iets van "oh nee, dit was een fout". Gelukkig was het niet zo debiel als in de demo, maar nog haalde het me er enorm uit. Ieder z'n ding natuurlijk, maar als ik in een achtbaan wil, ga ik wel naar Sixflags.
Raad mensen dus echt af om voor de eerste viewing voor 4DX te gaan. De schermen zijn VEEL kleiner en voor de eerste keer zou ik echt voor het grootst mogelijke Imax (of equivalent) scherm gaan.
Het leek me al niks, maar na dit verhaal al helemaal niet meer. Maar goed, je doet me ook totaal geen plezier met een bezoek aan de Efteling. Ik ben duidelijk niet de doelgroep.
Gisteravond gekeken. Vind het idee leuk, uitvoering mwoah. De film werd op een bepaald moment gewoon langdradig, kan het niet echt uitleggen. Ik heb het laatste half uur eigenlijk met tegenzin gekeken. Normaal is dit genre wel voor mij weggelegd, maar dit keer blijkbaar niet. Komt ook omdat Ryan Reynolds weer Ryan Reynolds is, iets anders lijkt hij niet echt te kunnen.G_Dragon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:51:
Free Guy (2021) [Afbeelding: Free Guy (2021)] Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Gisteren deze film samen gekeken
We zijn beide positief verrast door deze film, want we wisten niet helemaal wat we ervan moesten verwachten na de vage trailers. Maar de film is stukken beter dan je zou denken, het heeft een leuk verhaal over een wereld die zich afspeelt in een spel. Daar leeft iemand genaamd Guy die een vast ritme heeft zoals opstaan, goedemorgen zeggen tegen zijn goudvis, ontbijten, koffie halen, werken, overval op zijn werk, naar huis, slapen en repeat. Door een ontmoeting met een vrouwelijke personage veranderd Guy langzaam in zijn code en begint steeds meer af te wijken van dagelijkse ritme en dit zorgt voor een mooi verhaal, op de achtergrond gebeurd ook constant veel en dit willen wij de nieuwe kijkers als tip meegeven om daar op te letten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.7 / 10
This too shall pass
Mijn ervaring was anders dan @Hydra
Je krijgt idd een voorfilmpje te zien waar even snel alle features van de stoel langsdenderen: Bewegen, lucht naast je oor, water in je gezicht, schop in je rug en dat in 30 seconden. Toen dacht ik - ok dit wordt rampzalig, want dit is veel te intensief en de stoel zit ook niet echt relaxed.
Maar doordat de film best wel goede pacing had (gevecht, sfeer beelden, dialoog, repeat) was de 4D experience best gaaf. Ik zal het per feature even toelichten:
- Bewegen van de bank -> Dit was bij de ruimte- en vliegscenes vet prima. Je voelde je hierdoor soms echt gewichtloos.
- Rumble in je stoel -> Tja, wormen, Thumpers en brakke ornithopters, vet mooi.
- Water in je gezicht -> Dit is in de film niet gebruikt volgens mij.
- Regen in de zaal -> Tja, als er legers staan opgesteld regent het. Dit gebeurde 3x in de film - de derde keer was de scene echt lang en werd je ook echt nat. Wel leuk
Er zat ook bliksem bij.
- Wind -> Dit had ik niet verwacht, maar was echt top. Als je de deur van een ornithopter opentrekt voel je direct de wind van Dune om je oren.
- Lucht bij je oren -> Dit is denk ik voor rondvliegende kogels, maar het is Dune, dus alleen messen. 1x gebruikt als grapje dus ook niet storend.
- Stoten in je rug -> Aan het einde van een vechtscene een dolk in je rug krijgen is best verrassend. Niet te vaak gebruikt, dus ook top.
- Slaan tegen je schoenen -> 2x gebruikt in de film, beide keren grappig.
- Rook -> Werd soms ingezet tijdens de zandstormen. Niet zo boeiend.
- Stank -> Werd 2x gebruikt en voegde echt wat toe aan de scene.
Doordat de pacing van de film goed was en ook de pacing van de effecten, was het een leuke combi. Het voegt echt iets toe, want de ritjes met de Ornithopters zijn fantastisch. Je kan echer NIET onderuitgezakt film kijken, dus dat vond ik wel een minpunt.
Ik denk dat een actiefilm met 4D minder tof is dan zoiets als Dune. Ik ga niet elke film nu in 4D kijken, maar ik zou Dune wel aanraden in 4D.
Je krijgt idd een voorfilmpje te zien waar even snel alle features van de stoel langsdenderen: Bewegen, lucht naast je oor, water in je gezicht, schop in je rug en dat in 30 seconden. Toen dacht ik - ok dit wordt rampzalig, want dit is veel te intensief en de stoel zit ook niet echt relaxed.
Maar doordat de film best wel goede pacing had (gevecht, sfeer beelden, dialoog, repeat) was de 4D experience best gaaf. Ik zal het per feature even toelichten:
- Bewegen van de bank -> Dit was bij de ruimte- en vliegscenes vet prima. Je voelde je hierdoor soms echt gewichtloos.
- Rumble in je stoel -> Tja, wormen, Thumpers en brakke ornithopters, vet mooi.
- Water in je gezicht -> Dit is in de film niet gebruikt volgens mij.
- Regen in de zaal -> Tja, als er legers staan opgesteld regent het. Dit gebeurde 3x in de film - de derde keer was de scene echt lang en werd je ook echt nat. Wel leuk
- Wind -> Dit had ik niet verwacht, maar was echt top. Als je de deur van een ornithopter opentrekt voel je direct de wind van Dune om je oren.
- Lucht bij je oren -> Dit is denk ik voor rondvliegende kogels, maar het is Dune, dus alleen messen. 1x gebruikt als grapje dus ook niet storend.
- Stoten in je rug -> Aan het einde van een vechtscene een dolk in je rug krijgen is best verrassend. Niet te vaak gebruikt, dus ook top.
- Slaan tegen je schoenen -> 2x gebruikt in de film, beide keren grappig.
- Rook -> Werd soms ingezet tijdens de zandstormen. Niet zo boeiend.
- Stank -> Werd 2x gebruikt en voegde echt wat toe aan de scene.
Doordat de pacing van de film goed was en ook de pacing van de effecten, was het een leuke combi. Het voegt echt iets toe, want de ritjes met de Ornithopters zijn fantastisch. Je kan echer NIET onderuitgezakt film kijken, dus dat vond ik wel een minpunt.
Ik denk dat een actiefilm met 4D minder tof is dan zoiets als Dune. Ik ga niet elke film nu in 4D kijken, maar ik zou Dune wel aanraden in 4D.
| Apocalypse Now (1979) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 147 min | MPAA: R Ooit, heel lang geleden, heb ik deze klassieker wel eens gezien. Omdat ik deze film recentelijk op 4K UHD BluRay disk had gekocht maar eens opgezet om met een andere blik te bekijken. De versie die ik heb gekeken is overigens de Final Cut. Het verhaal is neem ik aan wel redelijk bekend. Marlon Brando speelt een flink gedecoreerde kolonel die er alternatieve methodes op na houdt en zich niet meer kan vinden in de beslissingen van het Amerikaanse leger in de Vietnam oorlog. Hij gaat dus 'rogue' en trekt zich met een groep volgelingen terug in het grensgebied tussen Vietnam en Cambodja. Martin Sheen, also black ops commando die duidelijk ook met PTSS symptomen rondloopt, krijgt de opdracht om af te reizen naar het gebied waar de kolonel zich ophoudt, en hem te liquideren. Op zijn reis naar dat afgelegen gebied ontmoet hij diverse personages die allemaal hun eigen eigenaardigheden hebben. Zo ontmoet hij onder andere luitenant Bill Killgore (bekend van de uitspraak "I love the smell of napalm in the morning"), gespeeld door Robert Duvall, die een Vietnamees dorpje aan zee aanvalt om daar in de branding te kunnen surfen. Ook komen ze langs de rivier bij een Franse plantage waar de Fransozen vastbesloten zijn hun plantage tegen de Vietcong te verdedigen. En er is een scene waar een aantal Playboy Bunnies (modellen) worden ingevlogen om de soldaten te vermaken, wat compleet uit de hand loopt. De film is een typisch product van de jaren '70 met psychedelische tonen en bevreemdende dialogen. Wel mooi gefilmd en met aansprekende bekende muziek uit die tijd. En bekeken op 4K UHD op een 4K OLED scherm best genieten. | |
| News of the World (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Gisteravond op Netflix gekeken naar deze aardige wat afwijkende Western film. Tom Hanks speelt een veteraan uit de Amerikaanse Burgeroorlog (van de verslagen Zuidelijke kant) die probeert in z'n levensonderhoud te voorzien door tussen nederzettingen in Texas te reizen en een nieuwsselectie uit diverse kranten voor te lezen. Dit klinkt droog, maar hij kiest de interessantere onderwerpen uit de kranten en maakt er een verhaal van in interactie met z'n publiek dat daardoor een leuke avond heeft. Onderweg van het ene naar het volgende gehucht komt hij langs een gelynchte donkere man en vindt daar een blank meisje dat blijkbaar jarenlang door Kiowa indianen is opgevoed. Dat meisje spreekt alleen Kiowa, hoewel ze ook nog wat Duitse woorden herinnert van voordat ze door de Kiowa meegenomen was. De nieuwslezer neemt haar mee om haar bij de beschaafde wereld af te zetten, maar daar wil niemand de last van hem overnemen, behalve een stel bandieten die in het meisje een bron van inkomsten als prostituee zien. Als je wilt weten hoe de film, ondanks de omzwervingen en typische gevaren van het Wilde Westen, een eind goed al goed krijgt, en als je van wat langzamere Westerns houdt, dan is deze film goed te pruimen. Geen hoogvlieger maar een vermakelijke film binnen dit genre. | |
| The Marksman (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Het verhaal is rechtlijnig, veel bepalende shots zitten al in de trailer en nergens vind je echt een verrassing. Toch is het niet allemaal kommer en kwel. Deze film is namelijk prima te kijken wanneer je je verwachtingen iets bijstelt. Mooie "rural America" beelden aangevuld met actie en een soms wat traag verlopend verhaal maken voor mij een 6.5 | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja, als ik met de meiden (7 en 9) naar de film ga zou ik het ook zeker doen. Voor hen is het gewoon wel een hele beleving. Maar voor mezelf ga ik dus never nooit niet weer naar een 4DX film.MrVegeta schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:48:
Dat klinkt als een nachtmerrie... misschien leuk om met je kinderen te doen als je naar "How to train your dragon" gaat ofzo.
Sowieso is het een scherm met een 'gewone' groote en aspect ratio en heb je dus voor meer geld minder film.
Waar heb jij 'em gezien dan? Ik Pathe Arena en sowieso komt het niet overeen, ook kwa aantallen niet enzo.
Bijvoorbeeld die geur werd echt veel vaker gebruikt dan 2 keer; sowieso bij elke sandworm en daarnaast nog een paar keer.
Anywho; ik heb 'em zowel in 3D Imax als 4DX gezien en in verhouding vond ik zelf de eerste heel veel beter (zoals ik zei; het haalde me erg uit de film). Maar ieder z'n ding natuurlijk, ik kan alleen mensen aanraden de eerste keer niet 4DX te doen maar gewoon voor 't grootste scherm te gaan.
Pathé Zwolle. Misschien ligt het ook aan waar je in de zaal zit. Er was alleen geur bij de vergiftiging scène en nog zo iets. En ik zou mensen zeker aanraden 2x te gaan 😀Hydra schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:59:
[...]
Waar heb jij 'em gezien dan? Ik Pathe Arena en sowieso komt het niet overeen, ook kwa aantallen niet enzo.
Bijvoorbeeld die geur werd echt veel vaker gebruikt dan 2 keer; sowieso bij elke sandworm en daarnaast nog een paar keer.
Anywho; ik heb 'em zowel in 3D Imax als 4DX gezien en in verhouding vond ik zelf de eerste heel veel beter (zoals ik zei; het haalde me erg uit de film). Maar ieder z'n ding natuurlijk, ik kan alleen mensen aanraden de eerste keer niet 4DX te doen maar gewoon voor 't grootste scherm te gaan.
| Cruella (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Erg leuke film, duidelijk met veel plezier gemaakt en gespeeld, en een plezier om naar te kijken, zeker ook voor volwassenen! Deed me denken aan Roald Dahl meets The Devil wears Prada De film geeft een achtergrondverhaal en ontstaansgeschiedenis van Cruella de Vil, de gemene dame uit de 101 Dalmatiër-films. Die films heb ik niet gezien (was te jong voor de tekenfilm en te oud voor de versie met Glenn Close) dus daar kan ik verder niets over zeggen, maar hier leren we dat het allemaal wat genuanceerder ligt, met Cruella. Eea. speelt zich af in het Londen van de jaren 60 en die sfeer is goed getroffen, ook al door de vele muziekfragmenten uit die tijd. Verder, ja het blijft natuurlijk wel een Disneyfilm. Verwacht dus geen diepe overpeinzingen of artistiek baanbrekend werk, maar gewoon een leuke, goed gemaakte film, met lekker veel vaart en humor verteld, leuk voor mensen tussen de 10 en de 100 (officiële rating is 12, dacht ik). | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Als hetzelfde verhaal meerdere keren wordt verfilmd ontkom je niet aan vergelijkingen tussen die verfilmingen. Tenminste, ik niet. Als eerste had je natuurlijk de film uit 1984. Prachtige sfeer, en voor mij zat David Lynch precies goed. Alleen volgde hij het boek niet zo goed en kan ik me voorstellen dat je, als je het boek niet van te voren gelezen hebt, het lastig vind om te volgen. Maar goed, David Lynch heeft het dan ook in 2 uur en 17 minuten weten te proppen. En de soundtrack van Toto is fantastisch. Goed, dan komen we bij de miniserie uit 2000. Volgde het boek perfect. Maar qua sfeer was het kaal en oogde het goedkoop. Had 4 uur en 25 minuten nodig om het verhaal te vertellen. En dan komen bij Dune van Denis Villeneuve. De cinematografie is fenomenaal, hoewel de zandwormen erg cgi overkwamen en daardoor niet echt geloofwaardig zijn. De soundtrack van Hans Zimmer is gemaakt met CAPSLOCK CONSTANT AAN, GEWOON HEEL ERG LUID. IS DAT HOE ZIMMER TEGENWOORDIG Z'N WERK DOET? NA IEDERE REVIEW GEWOON HET GELUID EEN TANDJE HARDER TOT ZE ZEGGEN DAT HET GOED IS? Viel me ook al op bij Interstellar en Dunkirk. Hoewel de cinematografie fantastisch is, mist er toch iets aan de sfeer. Je hebt het over grote huizen, keizers, baronnen, hertogen, maar qua interieur konden ze niets meer betalen dan een tafel en wat stoelen per ruimte. Het is mij iets te spartaans allemaal. Ik denk dat de palmbomen op Dune nog het meest extravagante waren. De cast is overall prima, al vond ik Jason Momoa als Duncan Idaho wat minder. Dan het verhaal. Het verhaal wordt in tweeën geknipt en deze film duurt 2 uur en 35 minuten. Qua tijd kom je dan dus voor het geheel rond de 5 uur, wat het mogelijk maakt het boek goed te volgen. Enerzijds is er aan het begin veel toegevoegd op Caladan, anderzijds is er tussen het aankomen op Dune en dat het losbarst veel weggelaten. Jammer, en ik vind dat een vreemde keuze. De kern van het verhaal is wel intact gebleven denk ik. Maar als je het verhaal dan toch al in tweeën knipt omdat het niet in één film past, zou ik niet onnodige trage opvulling aan het begin toevoegen om vervolgens worldbuilding op Dune dan weer weg te laten. Grappig vond ik de keuze om de term Jihad niet te gebruiken trouwens. Anyway, ondanks de kritiek (ik ben een zeikerd, ik weet het) heb ik wel genoten van de film en overall heeft Villeneuve iets moois neergezet. Geen meesterwerk, maar zeker indrukwekkend. Ik hoop dan ook dat deel 2 er komt en liefst een beetje vlot. In de tussentijd zie ik het wel gebeuren dat ik de miniserie weer 's ga kijken en de boeken nog een keer ga lezen. | |
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Tja, Dune.. Waar te beginnen.. Vriendin was helemaal lovend en zou en moest deze film in de bioscoop in 3d kijken. Nu ben ik sowieso al geen supergrote fan van sci-fi, en 3d is ook niet echt aan mij besteed (ik ben brildragend). De boeken heb ik nooit gelezen en de games heb ik nooit gespeeld, dus ik ging er zo blanco in als het maar zijn kon. Heb alleen de laatste 2 pagina's van dit topic teruggelezen qua recensies, dus kans dat ik dingen dubbel zeg/vind is aanwezig. Na in de inleiding de tekst "Part one" gezien te hebben moest het wel zo zijn dat er te veel details waren om in 1 film te proppen, ik was al voorbereid op een tergend trage film. Tot de pauze werd dit inderdaad bevestigd, voor mijn gevoel waren er scenes die veel te lang duurden en gerust korter hadden gekund. Pas net voor de pauze kwam het tempo er lekker in. De uitleg / aankleding (figuurlijk) van de karakters was goed uitgewerkt, misschien wel in teveel detail voor mijn doen, voor mij voegde het weinig toe. Naarmate de film vorderde in de 2e helft was het tempo een stuk beter, en ook spannend, iets dat ik in het eerste uur van de film echt mistte. Soms wordt je direct in een film gezogen, maar hier kwam dat pas echt later in de film, dik over de helft. Omdat ik wist dat er een 2e deel aan zou komen had ik ook minder verwachtingen bij het einde, maar had wel een stevigere "cliffhanger" verwacht. Deze was niet zo supersterk eigenlijk. Beeld/geluidtechnisch is het allemaal wel in orde, maar had wel het idee dat het laatste half uur wat grauwig oogde. Heel weinig kleurgebruik, en soms leek het of ik minuten naar een zwart-wit film zat te kijken Conclusie: Voor mij niet veel anders dan een doorsnee film, maar wel 1 van de sci-fi films waar ik met mijn gedachten soort van bij kon blijven. | |
Twitch: Phyloni1
wat je hier schrijft over de muziek kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Of dat dit alleen door Hans Zimmer komt? Ik denk eerder door IMAX. Ik vond namelijk het geluid van de hele film echt heel erg hard staan met de muziek als uitschieter. Zouden ze dat tegenwoordig doen om het gekraak etc van je medefilmkijkers niet meer te horen? Daar zijn betere oplossingen voor natuurlijkGaius schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:57:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Als hetzelfde verhaal meerdere keren wordt verfilmd ontkom je niet aan vergelijkingen tussen die verfilmingen. Tenminste, ik niet. Als eerste had je natuurlijk de film uit 1984. Prachtige sfeer, en voor mij zat David Lynch precies goed. Alleen volgde hij het boek niet zo goed en kan ik me voorstellen dat je, als je het boek niet van te voren gelezen hebt, het lastig vind om te volgen. Maar goed, David Lynch heeft het dan ook in 2 uur en 17 minuten weten te proppen. En de soundtrack van Toto is fantastisch.
Goed, dan komen we bij de miniserie uit 2000. Volgde het boek perfect. Maar qua sfeer was het kaal en oogde het goedkoop. Had 4 uur en 25 minuten nodig om het verhaal te vertellen.
En dan komen bij Dune van Denis Villeneuve. De cinematografie is fenomenaal, hoewel de zandwormen erg cgi overkwamen en daardoor niet echt geloofwaardig zijn. De soundtrack van Hans Zimmer is gemaakt met CAPSLOCK CONSTANT AAN, GEWOON HEEL ERG LUID. IS DAT HOE ZIMMER TEGENWOORDIG Z'N WERK DOET? NA IEDERE REVIEW GEWOON HET GELUID EEN TANDJE HARDER TOT ZE ZEGGEN DAT HET GOED IS? Viel me ook al op bij Interstellar en Dunkirk. Hoewel de cinematografie fantastisch is, mist er toch iets aan de sfeer. Je hebt het over grote huizen, keizers, baronnen, hertogen, maar qua interieur konden ze niets meer betalen dan een tafel en wat stoelen per ruimte. Het is mij iets te spartaans allemaal. Ik denk dat de palmbomen op Dune nog het meest extravagante waren. De cast is overall prima, al vond ik Jason Momoa als Duncan Idaho wat minder.
Dan het verhaal. Het verhaal wordt in tweeën geknipt en deze film duurt 2 uur en 35 minuten. Qua tijd kom je dan dus voor het geheel rond de 5 uur, wat het mogelijk maakt het boek goed te volgen. Enerzijds is er aan het begin veel toegevoegd op Caladan, anderzijds is er tussen het aankomen op Dune en dat het losbarst veel weggelaten. Jammer, en ik vind dat een vreemde keuze. De kern van het verhaal is wel intact gebleven denk ik. Maar als je het verhaal dan toch al in tweeën knipt omdat het niet in één film past, zou ik niet onnodige trage opvulling aan het begin toevoegen om vervolgens worldbuilding op Dune dan weer weg te laten.
Grappig vond ik de keuze om de term Jihad niet te gebruiken trouwens. Anyway, ondanks de kritiek (ik ben een zeikerd, ik weet het) heb ik wel genoten van de film en overall heeft Villeneuve iets moois neergezet. Geen meesterwerk, maar zeker indrukwekkend. Ik hoop dan ook dat deel 2 er komt en liefst een beetje vlot. In de tussentijd zie ik het wel gebeuren dat ik de miniserie weer 's ga kijken en de boeken nog een keer ga lezen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Het geluid stond ook echt , écht hard in de non-IMAX Kinepolis.Webgnome schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:45:
[...]
wat je hier schrijft over de muziek kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Of dat dit alleen door Hans Zimmer komt? Ik denk eerder door IMAX. Ik vond namelijk het geluid van de hele film echt heel erg hard staan met de muziek als uitschieter. Zouden ze dat tegenwoordig doen om het gekraak etc van je medefilmkijkers niet meer te horen? Daar zijn betere oplossingen voor natuurlijk
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Zoals ik in mijn review ook al aanhaalde vond ik dat de muziek te veel gebruikt (of misbruikt eigenlijk) werd om dingen spannend te maken. En dan ook nog eens kneiterhard inderdaad. Ik vond dit toch wel een goedkope oplossing. Heb onlangs een aantal films gezien die helemaal zonder muziek ontzettend spannend waren. Dat is pas knap!
Ik vind sowieso dat het geluid in bioscopen vaak onprettig hard staat.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-09-2021 12:12 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hier ook non IMAX Kinepolis. Vond niet eens perse het geluid te hard, maar puurde muziek zoals die er in kwam, veel te hard en overheersend.
Deel 1 van 2
Een tijd terug heb ik besloten om alle films in het MCU (Marvel Cinematic Universe) opnieuw te gaan bekijken. Alle films had ik al een keer eerder gezien, maar zeker met de komst van series als The Falcon and the Winter Soldier, WandaVision en Loki kwam ik erachter dat ik toch een hoop zaken vergeten was. Ik heb alle films in chronologische volgorde bekeken, dus niet op volgorde van uitkomen, maar op volgorde waarop het verhaal zich in de tijdlijn afspeelt. Per review heb ik zoveel mogelijk de spoilers in spoilertags gezien. Dus ook als je nog geen enkele film hebt gezien kun je de reviews lezen.
Een tijd terug heb ik besloten om alle films in het MCU (Marvel Cinematic Universe) opnieuw te gaan bekijken. Alle films had ik al een keer eerder gezien, maar zeker met de komst van series als The Falcon and the Winter Soldier, WandaVision en Loki kwam ik erachter dat ik toch een hoop zaken vergeten was. Ik heb alle films in chronologische volgorde bekeken, dus niet op volgorde van uitkomen, maar op volgorde waarop het verhaal zich in de tijdlijn afspeelt. Per review heb ik zoveel mogelijk de spoilers in spoilertags gezien. Dus ook als je nog geen enkele film hebt gezien kun je de reviews lezen.
| Captain America: The First Avenger (2011) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Als je middels chronologische volgorde kijkt dan begint de reeks bij Captain America: The First Avenger. Een film die zich voornamelijk afspeelt tijdens de tweede wereldoorlog. Al krijg je daar niet bijzonder veel van mee. Het gaat over Steve Rogers die Captain America wordt. Eigenlijk geeft de film voornamelijk achtergrond info over Captain America, de morele standaarden van hem en wat hem drijft. Prima film om mee te beginnen, al vond ik het geen echte top film. | |
| Captain Marvel (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 De tweede film in de Marvel reeks gaat over Captain Marvel. Een vrouw die eigenlijk niet precies weet wie ze is. Ze is namelijk een groot deel van haar herinnering kwijt. Ze vecht met haar soort (Kree) tegen de Skrulls. De skrulls zijn wezens die van gedaante kunnen wisselen en zo anderen kunnen manipuleren. De film zit op veel vlakken goed in elkaar en is vermakelijk en onderhoudend. Het leuke vind ik dat deze film eigenlijk uit 2019 komt, maar wanneer je de reeks op chronologische volgorde bekijkt, het de 2e film is. Toen ik de film in 2019/2020 gezien heb vond ik het een stuk minder interessant. Terwijl ik het in deze volgorde veel beter vond passen. Af en toe waren er wel wat zaken waar ik me aan kon storen zoals bijvoorbeeld: spoiler: .dat de vriendin van Carol wel even de piloten rol op zich neemt ondanks dat ze een dochter heef en dat de dochter degene is die wil dat ze dat doet. Erg Amerikaans en onrealistisch. | |
| Iron Man (2008) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Iron Man was de eerste film die werd uitgebracht in de reeks die velen nu kennen als MCU. Iron Man was ook meteen een zeer sterke film. In de film wordt mooi duidelijk hoe briljant Tony Stark is en hoe Tony zich transformeert van arrogante gast die vooral met zichzelf bezig is naar een arrogante gast die ook met anderen bezig is Ik zou de film an zich hoger waarderen als ik niet wist hoe goed sommige andere films van Marvel zijn (denk vooral aan de Avengers films). Als ik de film bekijk in het spectrum van alle Marvel films dan vind ik zeker dat hij bij de beste helft behoort, vandaar dat een 8 een mooi cijfer is. | |
| Iron Man 2 (2010) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 De tweede Iron Man doet niet veel onder voor de eerste en is een goede opvolger. Al vind ik zelf de villain (Ivan Vanko) niet zo boeiend, ook zijn beweegredenen vind ik niet ijzer sterk. Vandaar de iets lagere waardering dan de eerste Iron Man. | |
| The Incredible Hulk (2008) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Dit vind ik een van de mindere, misschien wel de minste, film uit het MCU. Je krijgt niet echt heel veel achtergrond info en info over Bruce Banner, de man die de Hulk is/wordt. Er wordt weinig info gegeven in het hoe, wat en waarom ze bezig waren met de "bio-wapens" waardoor Bruce de Hulk wordt. Het verhaal is dunnetjes en er zijn een hoop vragen die onbeantwoord blijven in de film, dat zorgt ervoor dat de film afsluit met een onbevredigd gevoel. Voorbeeld (einde van de film): spoiler: Hij heeft de andere Hulk (bad Hulk, of hoe hij ook mag heten) niet vermoord. Die leeft nog, en ligt nog bij te komen op de grond. Wat doen ze daarmee? Als hij na 10 minuten weer hersteld is kan die verder gaan met z'n rampage. | |
| Thor (2011) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Thor is een erg vermakelijke film. De film begint ruim duizend jaar geleden. Waarbij je de jonge Odin in actie ziet. Je krijgt dan een kort inkijkje in de jeugd van Thor (en Loki). De film geeft helaas niet heel veel achtergrond info over zowel Thor als Loki. De film gaat over het punt dat Thor benoemd zal worden tot koning, op dat moment is er een oude vijand van de Asgardians aanwezig. Odin komt erachter dat Thor nog niet klaar is om koning van Asgard te worden. Hij verbant Thor. Thor beland op aarde en moet zich daar zien te redden. Loki heeft daarentegen hele andere plannen. Deze film had ik lang geleden gezien en na het zien van de serie Loki heb ik toch anders naar deze film gekeken: spoiler: Loki is hier toch echt een soort bad guy die telkens het randje opzoekt en daar ook vaak net overheen gaat. Mooi om te zien hoe veel character development hij heeft doorgemaakt in de verschillende films en zijn eigen serie | |
| The Avengers (2012) | ![]() |
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Ik geef deze film, net als Iron Man, een 8. De films zijn natuurlijk lastig te vergelijken. Iron Man is een gave film met veel achtergrond info. Dit is een film waar de eerder geïntroduceerde superhelden samenkomen. De helden komen natuurlijk niet zonder reden samen. Er is namelijk een bedreiging van buitenaf die het voortbestaan van de aarde in gevaar brengt. Een film met lekker wat actie, goede CGI, veel gave en ook humoristische momenten. | |
| Iron Man Three (2013) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 De derde Iron Man film vind ik een stuk minder sterk dan de eerste twee. Het is allemaal wat minder realistisch. Veel gebeurtenissen die slecht kunnen aflopen komen goed door een samenloop van toevalligheden. Dat doet mijn inziens wat afbreuk aan het geheel. Verder is het wel een vermakelijke film en zeker de moeite waard. | |
| Thor: The Dark World (2013) | ![]() |
| Tweakers: 3.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Thor: The Dark World is op zich een prima film. Het verhaal is wat dunnetjes en kon een stuk beter. Toch zijn er een hoop gebeurtenissen die later van invloed zijn op verhalen in andere films en bijv. in de serie Loki. Dit maakt het opnieuw kijken van de film toch een stukje prettiger. Ook omdat ik al redelijk wat zaken uit de film vergeten was. De film zit qua niveau een beetje tussen The Incredible Hulk en Iron Man 3 in. Vandaar het cijfer 6,5. | |
| Captain America: The Winter Soldier (2014) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Captain America: The Winter Soldier is in vergelijking met de voorgaande 2 films (Iron Man 3 en Thor: The Dark World toch wel weer van een hoger niveau. Het verhaal zit beter in elkaar en de film weet zo hier en daar wel wat te verrassen. De film heeft toch wel één minpunt in mijn ogen m.b.t. tot de 'bad guy': spoiler: The Winter Soldier (Bucky Barnes) herinnert zich wel erg makkelijk dat hij Steve ergens van kent. Dit vind ik voor iemand die al zoveel jaar actief is als een of ander moordwapen toch wat onrealistisch. Aan de andere kant kan het ook aantonen hoe sterk de band tussen Bucky en Steve is. | |
| Guardians of the Galaxy (2014) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13 Ondanks dat ik deze film hetzelfde cijfer geef als Iron Man, vind ik deze toch net iets beter (ook al is het een lastige vergelijking). De film zit goed in elkaar met allemaal interessante en leuke karakters. De film is het begin van een nieuw team, met de naam "The Guardians of the Galaxy". In het begin van de film is het nog geen team, maar gaandeweg laat de film mooi zien hoe de verschillende personages naar elkaar toe groeien en bevriend met elkaar raken. Samen gaan ze het gevecht aan tegen Ronan. Een villain die al eerder, of eigenlijk later, (in Captain Marvel, die later werd uitgebracht maar zich eerder afspeelt in de reeks Marvel Films) geïntroduceerd werd/wordt. | |
| Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Guardians of the Galaxy 2 is de opvolger van het eerste deel. Alhoewel dit deel een aantal jaar na het eerste deel is uitgebracht (en er verschillende MCU films in de tussentijd zijn uitgekomen) speelt het tweede deel zich meteen na het eerste deel af en pakt de draad dan ook weer op waar deel 1 gebleven is. Toen ik deel 2 voor het eerst zag had ik deel 1 dus jaren eerder gezien. Het is dan ook erg leuk om dit deel meteen na deel 1 te kijken. In dit deel worden een aantal belangrijke zaken behandeld en op een aantal belangrijke vragen komt een antwoord: spoiler: Waarom kon Peter de infinity stone vasthouden? Wie is zijn vader? Daarnaast een aantal belangrijke gebeurtenissen: de verzoening tussen Nebula en Gamora. De beweegredenen van Nebula en waarom ze achter Thanos aan wil gaan. Ook wordt mooi duidelijk gemaakt waarom Gamora Thanos lievelingsdochter is/was. Ik vind deel 2 zeker zo goed als deel 1, misschien zelfs een tikkeltje beter. Aangezien je alleen hele en halve punten kan geven krijgt deze toch een 8. | |
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Deel 2 van 2
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings heb ik nog niet gezien. Er gaan wel geruchten dat Shang-Chi ook deel gaat uitmaken van het MCU. Die ga ik dus zeker binnenkort ook nog kijken.
Als je de films op deze manier, in chronologische volgorde hebt bekeken kun je daarna verder met de series:
- The Falcon and the Winter Soldier (serie over The Falcon (Sam) en the Winter Soldier (Bucky Barnes), de serie volgt het duo. De serie speelt zich af na Avengers: Endgame) Zeker het kijken waard.
- WandaVision (De serie is een heerlijke mindfuck over het leven van Wanda en Vision).
- Loki (Een van de beste series die ik ooit gezien heb (al is dat nog moeilijk te zeggen aangezien alleen seizoen 1 uit is), de serie gaat over (hoe kan het ook anders) Loki. Ik ga verder niets zeggen over het plot, gewoon kijken!)
| Avengers: Age of Ultron (2015) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Avengers: Age of Ultron is een redelijke film. Zeker niet een van de betere avengers films als je het mij vraagt. Het verhaal is niet bijster sterk. Er zitten echter wel leuke en grappige momenten in. Ook zijn er een aantal belangrijke gebeurtenissen voor de toekomst die aan bod komen. Wat me tegenvalt aan deze film is dat de film het vooral moet hebben van de enorme hoeveelheid actie en CGI. Op zich prima natuurlijk, maar voor mij voelt het bij deze film toch aardig uit balans. spoiler: Een aantal van de belangrijke momenten: - De dood van de broer van Wanda. Dit voelde tevens een beetje aan als "Oh ja, we moeten nog een belangrijk (maar niet heel erg belangrijk) personage dood laten gaan". - De verdere uitleg over infinity stones. Al blijft het een beetje vaag waar Thor die kennis vandaan haalt (een of ander vaag bad). - Op het eind zie je Thanos en kun je wel bedenken dat hij met dat harnas om z'n hand iets van plan is met de infinity stones | |
| Ant-Man (2015) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Ant-Man vond ik een leuke film. Na alle actiefilms die vooraf gingen waar het niet groter kon is Ant-Man juist wel een verfrissing. De nadruk lag in de film iets minder op actie. Helaas heeft de film toch wel een groot aantal plot holes die afbreuk doen aan het geheel: spoiler: Wanneer Scott voor de eerste keer krimpt en hij valt op een badkamertegel gaat de badkamer tegel kapot, wat logisch is, want de moleculen staan dichter op elkaar. Dat zou betekenen dat het gewicht niet afneemt. Echter kan Scott wel op mieren rijden, op tafels springen, en wordt meegesleurd door een laagje water. | |
| Captain America: Civil War (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Opnieuw een film in de reeks Marvel films die naar mijn smaak iets te veel leunt op actie en iets minder op een goed verhaal. Al zijn de gebeurtenissen in deze film wel zeer belangrijk voor de rest van de MCU films. Deze film had eigenlijk beter Avengers: Civil War kunnen heten. De hoofdrolspeler is weliswaar Steve Rogers, maar een groot deel van de avengers heeft een aanzienlijke rol in de film. De film gaat er om dat er een verdrag getekend moet worden door de avengers, teken je niet, dan betekend het eigenlijk dat je je krachten niet meer mag gebruiken. Door het verdrag ontstaat er enige onenigheid tussen de Avengers. In deze film worden verder twee nieuwe belangrijke personages geïntroduceerd: Spider-Man en Black Panther. De introductie van Spider-Man vind ik toch wat gehaast en komt verder uit de lucht vallen. | |
| Black Widow (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Even opletten mocht je de MCU films in chronologische volgorde kijken. Dan hoort deze film uit 2021 dus gekeken te worden na Captain America: Cival War. Let er dan op dat je bij het kijken niet de after credits scene bekijkt (mits je voor de eerste keer de MCU films kijkt). Daar zit namelijk een grote spoiler in: spoiler: Je komt erachter dat Natasha dood is. De film op zich is niet ijzersterk. Wat ik wel erg kon waarderen aan de film is de achtergrond info die je over Natasha krijgt. Je ziet hoe ze getraind is en wat voor bizarre jeugd ze heeft gehad. Ik vond de opbouw dan ook erg goed, de tweede helft van de film is wat mij betreft een stuk minder vanwege wat plot holes en het dikke plot armor van de hoofdpersonages. Al met al, toch het kijken waard. | |
| Spider-Man: Homecoming (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Spider-Man: Homecoming is een film die je voor het grotere plaatje eigenlijk net zo goed kan overslaan. Het is een vermakelijke film, dat zeker, maar er zijn niet echt veel belangrijke gebeurtenissen. Het is geen origin story, je ziet niet hoe Peter Parker Spider-Man geworden is. Er wordt alleen even aangehaald dat dit door een spin is gekomen en dat de betreffende spin dood is. De film is vermakelijk ondanks dat het in mijn ogen niet echt een noemenswaardige villain heeft. | |
| Doctor Strange (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Doctor Strange is niet bepaald mijn type film. Ik vind superhelden films leuk, maar de dingen die ze kunnen en de zaken die er gebeuren moeten mijn inziens enigszins verklaarbaar zijn om het verhaal interessant te houden. De film heeft op zich een interessant verhaal, maar wanneer iemand straten kan draaien en de zwaartekracht kan aanpassen dan wordt het voor mij iets te vaag allemaal en haak ik af (alhoewel ik het in Inception wel erg kon waarderen). Het is lastig om deze film objectief te beoordelen. Aan de ene kant is het verhaal op zich prima en is het acteerwerk goed. Ook is het een belangrijke film in het totale MCU plaatje, aangezien Doctor Strange daar een belangrijke rol in speelt. Aan de andere kant vind ik de vage magie etc. iets te ver gaan waardoor ik uitkom op een cijfer dat lager is dan bijv. Iron Man 3 en Black Widow. De film vind ik wel beter dan The Incredible Hulk. Daarmee kom ik uit op een 6,5. | |
| Black Panther (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Black Panther gaat over het land Wakanda. Een land dat voor de rest van de wereld bekend staat als een enorm arm land dat bestaat uit vrijwel enkel boeren. In het geheim is Wakanda een van de meest technologisch geavanceerde landen ter wereld. Dit heeft er mee te maken dat ze als enige land beschikken over een grote hoeveelheid vibranium (het sterkste materiaal op aarde/in het universum). De film gaat verder op het moment dat de vader van T'Challa is vermoord. De film is vooral interessant om de oorsprong van vibranium en bepaalde technologie die uit Wakanda komt te kennen. Het verhaal is een beetje mager, maar er zit wel leuke actie in de film. En: RIP spoiler: Chadwick Boseman (T'Challa) | |
| Thor: Ragnarok (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Na vier iets mindere films (alhoewel zeker niet slecht) is Thor: Ragnarok weer een stap omhoog. Het is een voorproefje van al het goeds wat nog komt. Thor: Ragnarok gaat over de onbekende en door Odin verzwegen zus van Thor: Hela. Hela is het eerste kind van Odin en is de God of Death. Er ontstaat uiteraard een gevecht tussen beide. De film zit vol met goede actie. Het verhaal is goed, maar ook weer niet geweldig, maar wel zeker vermakelijk genoeg om de kijker geboeid te houden. De film zit vol met goede humor waar ik meerdere keren om heb kunnen lachen. Ik twijfel erg tussen een 7,5 en een 8. Met alle goede films die nog komen gaan vind ik een 8 afbreuk doen aan de cijfers van de hierop volgende films, vandaar dat ik uiteindelijk voor een 7,5 heb gekozen. Echter als ik de film vergelijk met Captain America: Civil War, dan vind ik Thor: Ragnarok beter. | |
| Avengers: Infinity War (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Avengers: Infinity War is een film waar vrijwel alles samen komt. Alle andere films hebben hebben opgebouwd naar dit moment (de ene film wat meer dan de andere natuurlijk). Het moment dat de avengers het moeten opnemen tot het meest krachtige wezen in het universum, namelijk Thanos. Een villain die niet wordt weggezet als standaard villain. Thanos heeft namelijk niet het doel de wereld te vernietigen, of alles en iedereen uit te roeien zoals de meeste villains. Het doel van Thanos is om de helft van alle levende wezen in het universum uit te roeien. Hiervoor heeft hij alle 6 de infinity stones nodig. De Avengers, inclusief the Guardians of the Galaxy, gaan er natuurlijk alles aan doen om dat de voorkomen. De film zit vol actie, maar ik vind de actie in de film zeer goed uitgebalanceerd met humor, dialogen etc. De deze film is in mijn optiek de beste in de hele MCU reeks. Zeker niet de standaard superhelden film. Zeker niet omdat: spoiler: ze verliezen. Daardoor heb je wel een ander gevoel na het kijken van deze film. Weliswaar minder euforisch, maar wel meer onder de indruk. Zeker toen ik de film voor de eerste keer heb gezien. De film zet je aan het denken doordat je je gaat afvragen hoe ze dit ooit terug gaan kunnen draaien. | |
| Ant-Man and the Wasp (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 De tweede film over Ant-Man vond ik zelf iets minder dan de eerste. Ik vind de film grappiger dan het eerste deel, maar het verhaal en alles er omheen vind ik iets minder. Deel 2 speelt zich hoofdzakelijk af voor Avengers: Infinity War. Pas na het eerste deel van de credits zie je een gedeelte dat zich afspeelt na Avengers: Infinity War. De film gaat wederom over Scott Lang. Scott heeft tijdens Captain America: Civil War gevochten aan de kant van Captain America, daarmee heeft hij het Sokovia Accord verbroken en heeft hij 2 jaar huisarrest. Als hij zich daar niet aan houdt dan moet hij minimaal 20 jaar de cel in. Hem is er dus alles aan gelegen om zich te houden aan het huisarrest. Vlak voor het arrest eindigt gebeuren er echter zaken in het leven van Hope en Hank waar Scott mee moet helpen. Zeker het kijken waard, maar ga er niet met al te hoge verwachtingen in. Oh en over het stuk na de aftiteling: spoiler: Scott gaat het quantum realm in om daar info te verzamelen. Hij moet na een paar seconden teruggehaald worden door Hope en Hank. Precies op dat moment laat Thanos 50% van al het leven ophouden te bestaan. Daaronder vallen ook Hope, Hank en de moeder van Hope. | |
| Avengers: Endgame (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Hier is hij dan, de langverwachte Avengers: Endgame. Het verhaal speelt zich af na de gebeurtenissen in Avengers: Infinity War: spoiler: .Thanos heeft de helft van al het leven laten ophouden te bestaan. De Avengers die over zijn willen de helft die verdwenen is weer terughalen. Ik vond het zelf een hele gave film met toch een aantal tekortkomingen. Een aantal plus punten: spoiler: .- Leuke interpretatie van tijdreizen. Goed uitgewerkt. - Eindelijk zien we, voornamelijk aan het eind, echt alle superhelden samen vechten. Zelfs Captain Marvel. - Bepaalde zaken lijken nu echt consequenties te hebben. Niet iedere superheld beschikt nog over genoeg plot armor om deze film te overleven. De film heeft ook een aantal zaken die ik minder goed vind. Deze zaken zorgen ervoor dat ik de film minder hoog waardeer dan Avengers: Infinity War: spoiler: - Eigenlijk is de hele toevoeging van Captain Marvel nutteloos. Ze is veel te OP. Ze is er bij geen enkel voorgaand gevecht bij geweest. Het lijkt een beetje alsof de schrijvers haar vergeten waren er er nog maar een beetje bij hebben gedaan. Daarbij komt ze door het schip van Thanos gevlogen, die vernietigd ze in één klap (had ze dat niet kunnen doen toen iedereen nog in dat schip zat?). Ondanks haar enorme krachten is ze eenmaal in het slagveld niet sterker of krachtiger dan een gemiddelde Avenger. - Ik vond het einde, waarin Tony in zijn vingers knip om Thanos en zijn leger te vernietigen, een beetje slap. Wat mij betreft was het beter geweest om ze Thanos in het gevecht te laten verslaan. Of tijdens het gevecht met de infinity stones door de time portal te gaan waardoor Thanos terug zou keren bijvoorbeeld. Als ze Tony echt hadden willen laten sterven had hij ook zijn leven kunnen geven bij het vermoorden van Thanos bijvoorbeeld. En een minpunt die buiten spoiler tags kan vallen: - Met zo veel helden (en personages) is het lastig om iedereen screentime te geven. Op sommige momenten voelde het, ondanks dat de film 3 uur duurde, wat gehaast. Oh en nog iets wat wel grappig is om over na te denken: spoiler: Thanos is dus vanuit een andere realiteit de Avengers achterna gegaan en in die tijdlijn is hij uitgewist en bestaat hij niet meer. Hij is dus nooit terug kunnen keren naar zijn eigen tijdlijn. Er is dus een tijdlijn waar Thanos nooit zijn plan heeft kunnen uitvoeren. | |
| Spider-Man: Far from Home (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Spider-Man: Far From Home speelt zich af na de gebeurtenissen van Avengers: Endgame. De film volgt opnieuw Peter Parker, die ineens heel snel over het vertrek van zijn vorige vlam heen is en meteen zijn zinnen heeft gezet op een nieuw meisje: MJ. MJ was ook al aanwezig in de eerste Spider-Man film en er werd toen al vaker op haar gehint. De film zelf is niet geweldig. Ik vond hem op veel vlakken voorspelbaar en er zat mijn inziens iets te veel drama in. Verder zorgt de film er wel voor dat ik erg benieuwd ben naar het komende deel. spoiler: Met name omdat nu iedereen weet wie Spider-Man is. En het grote publiek zal hem wellicht even zien als villain. | |
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings heb ik nog niet gezien. Er gaan wel geruchten dat Shang-Chi ook deel gaat uitmaken van het MCU. Die ga ik dus zeker binnenkort ook nog kijken.
Als je de films op deze manier, in chronologische volgorde hebt bekeken kun je daarna verder met de series:
- The Falcon and the Winter Soldier (serie over The Falcon (Sam) en the Winter Soldier (Bucky Barnes), de serie volgt het duo. De serie speelt zich af na Avengers: Endgame) Zeker het kijken waard.
- WandaVision (De serie is een heerlijke mindfuck over het leven van Wanda en Vision).
- Loki (Een van de beste series die ik ooit gezien heb (al is dat nog moeilijk te zeggen aangezien alleen seizoen 1 uit is), de serie gaat over (hoe kan het ook anders) Loki. Ik ga verder niets zeggen over het plot, gewoon kijken!)
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Raar. Ik vond de muziek fantastisch en vond het ook niet te hard. Misschien verschilt het per bios? Of ik word met m'n 41 jaren gewoon doof natuurlijk, kan ookWebgnome schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:45:
wat je hier schrijft over de muziek kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Of dat dit alleen door Hans Zimmer komt? Ik denk eerder door IMAX. Ik vond namelijk het geluid van de hele film echt heel erg hard staan met de muziek als uitschieter. Zouden ze dat tegenwoordig doen om het gekraak etc van je medefilmkijkers niet meer te horen? Daar zijn betere oplossingen voor natuurlijk
Ik heb hem halverwege uitgezet, ik trek musicals ook slecht en ik vond de stukken tussen de liedjes in eigenlijk ook niksBor schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:21:
Rocketman (2019) [Afbeelding: Rocketman (2019)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 121 min | MPAA: R Deze vind ik lastig. Ik ben geen fan van musicals waarbij iedereen op de set opeens vrolijk meezingt en danst waardoor je uit het verhaal wordt getrokken. Vooral aan het begin van de film kom je dit soort scene's met enige regelmaat tegen waardoor ik meerdere keren getwijfeld heb om te stoppen met kijken. Wanneer je hier doorheen kijkt heb je eigenlijk een prima gedramatiseerde bio te pakken waarin veel van Elton's bekende werk in naar voren komt. Mijn verwachting van een film ala Bohemian Rhapsody. Als je die verwachting hebt kom je bedrogen uit. Toch is Rocketman zeker niet slecht. Het acteerwerk van Taron Egerton is prima. Ik denk al met al dat een 7.5 of een 7 voor mij een goede score is rekening houdend met het feit dat musicals niet echt mijn ding zijn.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Pauze? Zijn er nog bioscopen die pauzes in de film stoppen? Dat heb ik al jaren niet meer gezien, en als eigenaar van een zwakke blaas zou ik dat heel graag weer eens meemaken (mits op een beetje logisch moment in de film geplaatst uiteraard...)enira schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:03:
Dune (2021) [Afbeelding: Dune (2021)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Tja, Dune.. Waar te beginnen..
Vriendin was helemaal lovend en zou en moest deze film in de bioscoop in 3d kijken. Nu ben ik sowieso al geen supergrote fan van sci-fi, en 3d is ook niet echt aan mij besteed (ik ben brildragend). De boeken heb ik nooit gelezen en de games heb ik nooit gespeeld, dus ik ging er zo blanco in als het maar zijn kon. Heb alleen de laatste 2 pagina's van dit topic teruggelezen qua recensies, dus kans dat ik dingen dubbel zeg/vind is aanwezig.
Na in de inleiding de tekst "Part one" gezien te hebben moest het wel zo zijn dat er te veel details waren om in 1 film te proppen, ik was al voorbereid op een tergend trage film. Tot de pauze werd dit inderdaad bevestigd, voor mijn gevoel waren er scenes die veel te lang duurden en gerust korter hadden gekund. Pas net voor de pauze kwam het tempo er lekker in. De uitleg / aankleding (figuurlijk) van de karakters was goed uitgewerkt, misschien wel in teveel detail voor mijn doen, voor mij voegde het weinig toe.
Naarmate de film vorderde in de 2e helft was het tempo een stuk beter, en ook spannend, iets dat ik in het eerste uur van de film echt mistte. Soms wordt je direct in een film gezogen, maar hier kwam dat pas echt later in de film, dik over de helft.
Omdat ik wist dat er een 2e deel aan zou komen had ik ook minder verwachtingen bij het einde, maar had wel een stevigere "cliffhanger" verwacht. Deze was niet zo supersterk eigenlijk.
Beeld/geluidtechnisch is het allemaal wel in orde, maar had wel het idee dat het laatste half uur wat grauwig oogde. Heel weinig kleurgebruik, en soms leek het of ik minuten naar een zwart-wit film zat te kijken, zelfs bij het afzetten van mijn 3d bril waren de kleuren heel donker.. Ook mistte ik het 3d volledig. Dit komt waarschijnlijk door mijn bril, maar de 3d effecten die ik gezien heb waren op 1 hand te tellen. Iemand die wat kan toelichten hierover? Wat zou sterk 3d geweest moeten zijn wat ik gemist heb? En voegt het wat toe?
Conclusie: Voor mij niet veel anders dan een doorsnee film, maar wel 1 van de sci-fi films waar ik met mijn gedachten soort van bij kon blijven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Welke bioscoop heb je hem gezien?
[ Voor 46% gewijzigd door migchiell op 27-09-2021 14:21 ]
@migchiell Kinepolis doet, in elk geval hier in het noorden, nog aan pauzes.
Hmm, zit ook in Leidschendam zie ik. Ik woon in Den Haag, dus afreizen naar het noorden is wat onhandig (voor een film), maar Leidschendam is wel te doenMinneyar schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:51:
@migchiell Kinepolis doet, in elk geval hier in het noorden, nog aan pauzes.
In Kinepolis Almere zat ook een pauze in de film van Dune. Maar een week eerder heb ik in dezelfde bioscoop gekeken naar Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, en daar zat geen pauze in. Heeft dus puur te maken met de lengte van de film.migchiell schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:16:
Pauze? Zijn er nog bioscopen die pauzes in de film stoppen? Dat heb ik al jaren niet meer gezien, en als eigenaar van een zwakke blaas zou ik dat heel graag weer eens meemaken (mits op een beetje logisch moment in de film geplaatst uiteraard...)
Welke bioscoop heb je hem gezien?
@migchiell volgens mij ook in alle VUE bioscopen is er een pauze tenzij anders aan gegeven bij de specifieke film.
Klopt, VUE bioscopen hebben altijd pauze in de film tenzij anders vermeld is.
De enige film die ik me kan herinneren overdag zonder pauze gezien te hebben is A Beautiful Mind. En dat waren specifieke eisen van de distributeur, anders mochten ze de film niet draaien.
Het moment van de pauze is alleen niet altijd even logisch. Dat wordt namelijk niet per film bepaald, maar gebeurd op een vaste tijd, waardoor het ook al op 1/3 van een film kan zijn.
De enige film die ik me kan herinneren overdag zonder pauze gezien te hebben is A Beautiful Mind. En dat waren specifieke eisen van de distributeur, anders mochten ze de film niet draaien.
Het moment van de pauze is alleen niet altijd even logisch. Dat wordt namelijk niet per film bepaald, maar gebeurd op een vaste tijd, waardoor het ook al op 1/3 van een film kan zijn.
En midden in een sceneAcidBurn schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:43:
Pauze is prima, fijn voor een pitstop, maar dan wel tussen twee scenes in.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb zelf een hekel aan pauzes in een film omdat het vaak ook erg slecht getimed is. De extended films van o.a The Lord of the rings of Das Boot is geen probleem om uit te kijken zonder pauzes. Als ik naar de bios ga dan is het eigenlijk altijd Pathé....maar die stoelen van VUE zitten zo veel lekkerder, die mogen ze ook wel bij pathé gaan plaatsen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sithlord76 op 27-09-2021 19:45 ]
Daar was ik het tot voor kort mee eens!Sithlord76 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:05:
.maar die stoelen van VUE zitten zo veel lekkerder, die mogen ze ook wel bij pathé gaan plaatsen.
in Eindhoven hebben ze in de verplciht gesloten corona periode de stoelen gigantisch aangepakt en je hebt nu enkel en alleen "relax seats" die elektrisch verstelbaar zijn, royale zit met uitklapbare beensteun & tafeltje dat je over jezelf heen kan schuiven om je popcorn en drankjes op te zetten, en dat voor de normale ticket prijs. Echt onwijs genieten en daarmee ook meteen mijn favo bioscoop van Eindhoven (daarvoor ook VUE).
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik geloof dat het altijd na 1 uur is, ongedacht de duur van de film. Ik ben zelf heel blij met pauzes bij de Vue (ff benen strekken, toilet, wat snacks/drinken halen). Maar ze zijn inderdaad wel altijd gewoon bam, midden in de scene.AcidBurn schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:43:
Klopt, VUE bioscopen hebben altijd pauze in de film tenzij anders vermeld is.
This space is occupied
| Dune (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Gehoord dat het een lange film was, dat klopt spoiler: Er komt nog een tweede deel aan? Ik heb verder de 3D versie gezien en vond het geen toevoeging, alleen bij 1 scene. Verder een toffe film. | |
Firefox Browser
KINKpuntnl
@Slayer Dat hoef je niet binnen een spoiler tag te zetten want de film begint meteen met "Part One" in beeld. Als ik het goed begrijp wil Villeneuve nog een deel 2 en 3 maken (deel 1 beslaat slechts de eerste heflt van het eerste boek), maar hij heeft van Warner Bros nog niet de goedkeuring gehad. Dat hangt allemaal af van de box office en vooral van wat het doet op HBO Max.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.