| The Reckoning (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Neil Marshall (The Descent, Hellboy) zet de dalende lijn voort met The Reckoning. Een jonge weduwe wordt valselijk beschuldigd door haar huisbaas van hekserij, ten tijde van de pestepidemie in Londen (1665), omdat ze niet in ging op zijn agressieve avances. Hij roept de hulp in van de meedogenloze heksenjager Moorcroft, om Grace zo te breken en haar de zijne te maken. Ondanks alle vreselijke martelingen die volgen is ze vastbesloten om haar onschuld te bewijzen. Het acteerwerk van de twee hoofdpersonen, Grace en Moorcroft, is aardig. Vooral Sean Pertwee als Moorcroft weet er nog iets van te maken. Charlotte Kirk als Grace begon matig, maar naarmate de film vorderde werd haar acteerwerk beter. De bijrollen worden redelijk tot slecht ingevuld, maar doen ook niet echt ter zake. Met de gore zit het wel goed en er zitten enkele redelijk smerige taferelen in, al zijn de martelingen waar Grace aan wordt onderworpen door Moorcroft nog vrij tam van aard. Het camerawerk was best aardig, met hier en daar een paar mooie shots van pestmeesters en brandende gebouwen, en ook de muziek was niet vervelend. Het grootste gebrek van de film is dat het verhaal zo vlak en inspiratieloos wordt verteld. The Reckoning zou beter zijn geweest als deze wat meer focus had gelegd op de psychologische afbraak van Grace, in plaats van goedkope schrikeffecten. The Reckoning kijkt best aardig weg, maar hoogstaand is het allemaal niet en Neil Marshall heeft in het verleden bewezen dat hij ook veel beter werk kan afleveren. | |
| Welkkeom tu Dongmakgol (2005) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 133 min | MPAA: Not Rated Welcome to Dongmakgol (ook wel bekend onder de naam Battle Ground 625) speelt zich af ten tijde van de Koreaanse Oorlog (1950-1953), waar een bloederige oorlog gaande was tussen het communistische Noord-Korea en pro-Westerse Zuid-Korea. De laatste kreeg hulp van diverse VN-landen, waaronder de Verenigde Staten. De film gaat over een klein groepje Noord en Zuid-Koreaanse soldaten, en een gecrashte Amerikaanse piloot, die allen verzeild raken in het kleine dorpje Dongmakgol hoog in de bergen. De mensen die hier wonen hebben er totaal geen weet van dat er een oorlog gaande is (velen hebben zelfs nog nooit moderne wapens gezien), totdat de soldaten van beide kanten ten tonele verschijnen en een hoop stennis gaan lopen trappen. Ze komen er echter langzaam maar zeker achter dat ze niet zoveel van elkaar verschillen en dat ze moeten samenwerken om te overleven. Welcome to Dongmakgol is een prachtige film met een surrealistisch verhaal dat zowel spannend, dramatisch, vertederend en grappig is. Componist Joe Hisaishi, bekend van zijn muziek voor films van Hayao Miyazaki en Takeshi Kitano, zorgt voor de mooie muzikale begeleiding en dit is ook gelijk zijn eerste samenwerking voor een Koreaanse film. Debuterend regisseur Park Kwang-hyun was een enorme fan van Hishaishi en stuurde hem een persoonlijke brief, of hij de muziek voor zijn film wilde componeren. De cinematografie is over het algemeen prima, waar vooral een zeer apart gefilmde jachtscene in slow motion eruit springt. Er wordt wel iets teveel gebruik gemaakt van camerawerk uit de losse pols, wat af en toe een beetje storend is. De cgi is matig, maar er wordt gelukkig maar sporadisch gebruik van gemaakt. Sommige recensenten zijn van mening dat als Hayao Miyazaki een live action film zou maken, dat het zoiets als Welcome to Dongmakgol zou zijn. | |
| Reminiscence (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Nu op HBO Max en deze week in de bioscoop (op de meeste locaties vanaf donderdag). Soort Inception met de beeldschone Rebecca Ferguson en Hugh Jackman. En vooruit, ook laatstgenoemde ziet er nog altijd goed uit met zijn 52 jaar. Geregisseerd door Lisa Joy, een van de makers van de TV-serie Westworld, en getrouwd met Jonathan Nolan. Yes, de broer van de bekende andere Nolan. Het is duidelijk te zien dat ze haar ervaring met Westworld heeft meegenomen, samen een aantal van de daaruit bekende actrices, zoals Thandiwe Newton en Angela Sarafyan. De omgevingen zien er, ondanks het budget, meestal redelijk sfeervol uit en het verhaal heeft natuurlijk alle elementen die bekend zijn uit de hoek van de Nolans. Wel jammer is dat het geheel soms redelijk snel van de hak op de tak springt. Je mag tussendoor niet met je telefoon spelen, want de kans is redelijk groot dat je daarna denkt: "huh, maar waarom is Jackman nu in een andere omgeving te zien en hoe is dit verbonden met wat ik daarnet zag?". Ik noem dit graag het Zack Snyder-syndroom, die hier in zijn Batman- en Superman-films ook aan doet. Als kijker ga je op zulke momenten denken of je bv. niet te slaperig was op zulke momenten, want het is een soortgelijke ervaring als op de bank zitten en wegzakken na een lange dag werken. Ook is het niet echt scifi. Het is meer een film noir. Een romantische detective met wat mysterieuze kanten, waarbij het scifi-onderdeel vooral dient als plotmechanisme. Joy heeft duidelijk nog wat extra oefening nodig voordat ze op hetzelfde niveau als Christopher Nolan zit, maar omdat ik de poging (en sowieso dit soort films) wel kan waarderen: toch een sterretje extra. | |
Dat zit wel Schnorr.
| The Fundamentals of Caring (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: TV-MA Samen met mijn vrouw gekeken naar deze fijne feel-good buddy-comedy film. Leuk, niet al te voorspelbaar verhaal, humor die me hardop deed lachen, menselijke personages en een goed einde. Gewoon een leuke film. | |
| Terminator 2: Judgment Day (1991) | ![]() |
| Tweakers: 6.9 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R Na met mijn zoon eerder naar The Terminator gekeken te hebben volgde nu Terminator 2: Judgement Day. Destijds, in 1991, heb ik deze geweldige sci-fi actie film in de bioscoop gezien en dat maakte toen een onuitwisbare indruk op mij. En ook nu nog staat deze film recht overeind als een solide vervolg op de eerste Terminator film die op alle fronten het origineel overtreft. Ook mijn zoon (15) heeft van het begin tot het eind van de film genoten en we waren het volledig eens over de beoordeling van de film: 8½. | |
| Shazam! (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Had deze film al een tijdje op mijn Netflix lijst staan om te kijken omdat ik er toch wat positieve recenties over gelezen had. In eerste instantie had ik de film, over een jongen die in het lichaam van een volwassene komt en superkrachten krijgt, afgedaan als 'flauw' maar ik wilde het toch een kans geven. Op deze regenachtige zondag maar eens opgezet om met m'n gezin naar te kijken. Voor een DC film vind ik het een geslaagde film met de juiste toon van humor en superhelden geweld. Ook mijn vrouw en kinderen hebben de film met plezier uitgekeken. Geen hoogdravende film maar prima popcorn vermaak voor het hele gezin. | |
Die is echt nog goed, ook tegenwoordig nog.spokje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:10:
[...]
Hmm nog nooit gezien, kom zelf uit 1984, ga 'm vanavond denk ik ff aan slingeren, dank voor de tip
Universeel thema, goede uitwerking, top film!
| The Ice Road (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.0 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Geloofwaardig is het allemaal niet echt, zeker gezien de fouten die de zogenaamde beroepschauffeurs maken, maar ik vond het toch een best aardige film. Moet zeggen dat ik het nog best mee vond vallen met de sfx, heb het slechter gezien. Het is een beetje het niveau van de gemiddelde Steven Segal film uit de jaren 90, en die kwamen ook weleens in de bioscoop btw, @Stukfruit "Je mag tussendoor niet met je telefoon spelen" dat is zowieso niet de bedoeling als je een film kijkt. Betekend dat de film niet boeiend genoeg is, of dat je misschien iets aan je aandachts spanne moet doen | |
Vet! T2 met m'n zoon kijken staat op mijn wishlist, moet helaas nog wat jaartjes wachten nu die morgen begint met groep 3 🤡
Hehe, net gezien. Lekkere feel goodX-DraGoN schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:09:
[...]
Die is echt nog goed, ook tegenwoordig nog.
Universeel thema, goede uitwerking, top film!
Hier ook. Krijgt een 10 hier en op imdb een 7.penjon schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Ik was ook enthousiast n.a.v. de trailer. Gisteravond gezien, ik vond de film zwaar tegenvallen.
Ik vond het niet eens een 5.
2 x gedacht:”nu zet ik hem af”
The Green Knight viel inderdaad erg tegen. Zeer traag en werkelijk nauwelijks actie die de moeite waard was.ApC_IcE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Hier ook. Krijgt een 10 hier en op imdb een 7.
Ik vond het niet eens een 5.
2 x gedacht:”nu zet ik hem af”
Toegegeven, er zaten best een paar mooie filmische beelden bij. Maar het verhaal wist niet goed wat te vertellen. Is het een sprookje, een standaard ridderfilm, een ghost story? Een beetje van alles. Op het eind begreep ik er al helemaal niks meer van. Zal aan mij liggen. En inderdaad een keer of 3 gedacht dat ik em uit zou zetten. Maar heb de film wel uit gekeken omdat ik toch verder niks om handen had. Een 4,5 zou ik zeggen.
Edit: Waar ik me ook aan 'ergerde' is de totaal onlogische beslissing om na de roofoverval een kostbaar zwaard te laten liggen. Zowel de wandelaars als de hoofdpersoon. Wie laat nu zijn wapens liggen. Er waren meer van dat soort rare momenten.
[ Voor 13% gewijzigd door AvK op 23-08-2021 13:32 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben het niet vaak met iemand zo eens.AvK schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:34:
[...]
The Green Knight viel inderdaad erg tegen. Zeer traag en werkelijk nauwelijks actie die de moeite waard was.
Toegegeven, er zaten best een paar mooie filmische beelden bij. Maar het verhaal wist niet goed wat te vertellen. Is het een sprookje, een standaard ridderfilm, een ghost story? Een beetje van alles. Op het eind begreep ik er al helemaal niks meer van. Zal aan mij liggen. En inderdaad een keer of 3 gedacht dat ik em uit zou zetten. Maar heb de film wel uit gekeken omdat ik toch verder niks om handen had. Een 4,5 zou ik zeggen.
Erg mooi verfilmd. Goed geacteerd. Maar je moet inderdaad geen actie verwachten.
Er zitten een paar vage dingen in (zonder spoiler: bv. die wandelaars). Maar het verhaal is verder toch vrij duidelijk vond ik - maar alleen met al kennis van de legendes rond Arthur etc.
Ik kom wel bij een 6 vanwege de looks, sfeer etc. Niet meer, te traag.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Omdat de tijdlijn van deze serie erg vreemd loopt heb ik ze op datum van release gekeken en dus begonnen met The Conjuring 1.
| The Conjuring (2013) | ![]() |
| Tweakers: 2.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R Het verhaal: "The Conjuring vertelt het gruwelijke verhaal van de wereldberoemde paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren. Wanneer hun hulp wordt ingeroepen door een gezin dat door een duistere aanwezigheid in hun afgelegen boerderij geterroriseerd wordt, worden ze geconfronteerd met een machtige duivelse entiteit en raken ze betrokken bij de meest angstaanjagende zaak van hun leven." Ik had deze blijkbaar al een keer gezien want herkende heel veel van deze film. Er zitten leuke schrikmomenten in en het verhaal is goed in elkaar gezet. Het begint vrij rustig totdat de "geesten" zich laten zien en dan gaat het van kwaad tot erger. Omdat ik deze review schrijf na ze allemaal gezien te hebben vindt ik dit wel 1 van de betere in de serie. | |
| Annabelle (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Deze film is in 2014 gemaakt dus komt na de Conjuring. Omdat in de andere film de pop al voorbij komt is dit eigenlijk de voorloper van the Conjuring. Het verhaal: "John Form heeft het perfecte cadeau gevonden voor zijn zwangere vrouw Mia; een prachtige vintage pop in een witte bruidsjurk. Heel lang zal ze echter niet kunnen genieten van de pop, die de naam Annabelle draagt. Op een avond worden de buren van John en Mia overvallen door leden van een satanische sekte, waarbij vergoten bloed en terreur niet het enige is dat ze achterlaten. De sekteleden hebben namelijk een demonische entiteit opgeroepen die zich nu verschuilt in de pop Annabelle." Deze vond ik maar matig. Er had veel meer met de pop gedaan kunnen worden maar ik heb het idee dat ze het verplaatsen van de pop terwijl je dat misschien niet zou verwachten als eng wilden wegzetten. Het is wel aardig om het verhaal nu te kennen van de pop. Had absoluut meer mee gedaan kunnen worden. | |
| The Conjuring 2 (2016) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R Daarna kwam deel 2 van the Conjuring. Dit verhaal speelt zich af in 1977 en is weer 1 van de verhalen van Ed en Lorraine. Het verhaal: "The next true story from the case files of Ed and Lorraine Warren." De paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren (Patrick Wilson en Vera Farmiga) reizen in 1977 af naar Engeland om de alleenstaande moeder Peggy Hodgson en haar vier kinderen bij te staan, in het bijzonder haar dochter Janet die bezeten lijkt. Er bevinden zich ook allerlei paranormale verschijnselen in het huis van de Hodgsons. Hier zien we ook voor het eerst "The Nun" omdat het 1 van de geesten is die in het huis waant. Deze vond ik iets minder dan The Conjuring maar was toch verrassend spannend. Ik hou wel van de schrikmomenten in een film daarom een 6,5 | |
| Annabelle: Creation (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R En vervolgens kwam Annabelle: Creation. Het verhaal: "You don't know the real story" "Het is enkele jaren geleden dat de dochter van een poppenmaker en zijn vrouw op tragische wijze om het leven is gekomen. Inmiddels verwelkomen ze een non en enkele meisjes uit een gesloten weeshuis in hun huis. Al snel worden zij het doelwit van de bezeten creatie van de poppenmaker, Annabelle." Eigenlijk is dit deel dus voor Annabelle deel 1 terwijl het ook weer voor The Conjuring is. De tijdverloop is deze serie komt de films niet ten goede maar goed. Dit verhaal vond ik maar matig. Het enige wat je ziet is een meisje dat door Annebelle bezeten wordt. Ze zat eerst in een rolstoel en kon ineens lopen. Wel weer wat schrikmomenten die me lieten schrikken en dat is toch wel het doel van de film. Een klein 6je. | |
| The Nun (2018) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R Eigenlijk hebben alle films wel iets met elkaar te maken maar zijn het toch vooral op zichzelfde staande films. Zo ook deze die blijkbaar weer voor alle andere films komt. Het verhaal: "In 1952 vindt er een onderzoek plaats bij het Cârța klooster in Roemenië. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een priester, Father Burke, die hulp krijgt van een aspirant non. Samen zijn ze erop uit om de mysterieuze dood van een non uit te zoeken." Ik vond deze eigenlijk wel verassend leuk. Vooral de set was echt ideaal. Het blijkt dat ze hiervoor ook echt een klooster/kasteel in Roemenië gebruikt hebben wat de film zeker ten goede komt. Het enige wat jammer was is dat het een te "hollywood sausje" heeft. Vooral het einde is vreselijk over te top. Daarnaast is het vreemd dat ze geen nonnen meer achterlaten om in de gaten te houden of het gat wel gesloten blijft en zijn er meer verhaal lijnen die niet logisch zijn in verhouding met de rest van de films. Voor de locatie een 8, het verhaal een 5. Ik geef het een 6je. | |
| Annabelle Comes Home (2019) | ![]() |
| Tweakers: 3.0 | IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Daarna kwam deze... Het blijkt wel dat het verhaal een beetje op is... Het verhaal: "Om Annabelle ervan te weerhouden nog meer schade aan te richten, plaatsen de paranormale onderzoekers Ed en Lorraine Warren de bezeten pop binnen de afgesloten artefactenruimte in hun huis. Het gaat echter mis als Ed en Lorraine een dag van huis gaan en Mary Ellen op hun dochter Judy laten passen. Een vriendin van Mary Ellen komt langs en gaat de gevaarlijke kamer in, waarna ze de beruchte pop bevrijdt. Met als gevolg dat Annabelle alle boze geesten in de kamer wakker maakt." Deze is eigenlijk na het verhaal van The Conjuring omdat ze daar de pop in de glazen kast hebben staan. Ik vond deze echt een stuk minder. In de andere films was het verhaal gebaseerd op een verhaal van Ed en Lorraine Warren. Dit verhaal week daar totaal vanaf en ineens was het een tienerhorror met toevallig de dochter van Ed en Lorraine. Het verhaal was erg makkelijk in elkaar gezet en bestond ook uit teveel toevalligheden... Waarom laat je je sleutels thuis van een kamer die je afgesloten wil houden.? Waarom laten de oppasser en het kind die vriendin alleen thuis terwijl ze weten hoe nieuwsgierig ze net nog was? Hoezo weet die vriendin precies welke sleutel op welk slot past? Wat heeft die "Bob got balls" met de hele film te doen? Waarom wordt het aan het eind zo zoetsappig en vergeeft de dochter direct haar grootste pester en is alles weer goed? Nee, het is dat deze onderdeel is van de serie maar het was eenmalig. | |
| The Curse of La Llorona (2019) | ![]() |
| Tweakers: 3.6 | IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Vervolgens kwam deze... Het verhaal: "Een sociaal werkster poogt in 1973 in Los Angeles haar twee kinderen op te voeden. Na verloop van tijd bemerkt ze verontrustende overeenkomsten tussen een zaak waaraan ze werkt en bovennatuurlijke verschijnselen die haar familie teisteren. Ze begint een onderzoek naar het verhaal van een Mexicaanse folklore figuur die bekendstaat als 'La Llorona'. Deze zou ooit haar kinderen hebben verloren en brengt nu, waar ze ook gaat, ongeluk met zich mee." Nee, ik heb hier wel spijt van dat ik deze gekeken heb. Het heeft niets met de serie te maken behalve een pastoor die verteld over een pop en je ziet een stukje van Annabelle. Het verhaal was ook niet spannend. Ik geef het hetzelfde cijfer als op IMDB… een 3. | |
| The Conjuring: The Devil Made Me Do It (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R En de (voorlopig) laatste. Het verhaal: "Ed en Lorraine Warren keren terug om een opmerkelijke zaak te onderzoeken. Het is een van de meest sensationele zaken uit hun carrière. De strijd om de ziel van een jonge jongen dwingt hen om tot het uiterste te gaan en leidt er uiteindelijk toe dat voor het eerst in de Amerikaanse geschiedenis een moordverdachte beweert door de duivel bezeten te zijn geweest." "Het is 1 van de meeste sensationele zaken uit hun carrière..." Deze had bijvoorbeeld wel meer verhaal dan La Llorona en the nun maar echt horror vond ik deze niet. Wel leuk om te kijken. 6je. | |
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W5zCASEMye7zlwzC1PKGuYBS.jpg?f=user_large)
Prachtfilm, ook echt een film die iedereen gekeken zou moeten hebben. De film is ondertussen 55 jaar oud maar wegens de restauratie in 2016 is de film nog prima weg te kijken en lijkt deze een stuk jonger.
De film staat ook bekend om het feit dat hij heel nauwkeurig en realistisch het beeld schetst over de ijzeren hand van het wrede Frankrijk in de jaren 50. De film is zo realistisch dat deze werd en wordt gebruikt door militaire machten om de slag in Algiers te analyseren. De meeste acteurs zijn dan ook niet professioneel en hebben de slag om Algiers zelf ook meegemaakt, bijvoorbeeld Saadi Yacef(tegenwoordig senator), een van de leiders van het voormalige nationale Algerijnse vrijheidsfront. Niet gek, want Algerije was pas in 1962 onafhankelijk. Een perspectief wat in Europa als het ware werd verzwegen. De film mocht dan ook niet in de eerste 5 jaar na release draaien in Frankrijk. Dit werd pas in 1971 gedoogd.
De film heeft een gouden leeuw gewonnen op het Venice Film Festival in 1966. Director was Gillo Pontecorvo.
It occupies the 48th place on the Critics' Top 250 Films of the 2012 Sight & Sound poll, as well as 120th place on Empire magazine's list of the "500 greatest movies of all time". It was selected to enter the list of the "100 Italian films to be saved".
Wat ben ik blij dat ik deze film ben tegengekomen. Echt een parel. Een van de weinige films die emoties losmaakte, deels woede, deels verdriet. Dit is denk ik de eerste film die ik een 10/10 geef.
Leuk weetje: Frankrijk ontkent vandaag de dag de Algerijnse genocide van 1945. Iets wat Algerije beweert. Een massamoord van 6.000 tot 30.000 Algerijnse demonstranten die demonstreerde voor onafhankelijkheid. 102 kolonisten kwamen om het leven.
Moet wel zeggen dat ik me echt heb verdiept in deze kwestie naar aanleiding van deze film en het is rete interessant. Hier in Nederland krijgen we een beetje oppervlakkig Indonesië mee en dat is het ook wel.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
probeer de imdb code eens in de generator: tt0058946RazorMaron schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:07:
The Battle of Algiers gekeken uit 1966. Een film wat zich dus afspeelt in de hoofdstad van Algerije in de tijd van het Franse kolonialisme. Helaas niet in de UBB-generator te vinden, alleen wat documentaires of behind the scenes over de film zelf.
[Afbeelding]
Prachtfilm, ook echt een film die iedereen gekeken zou moeten hebben. De film is ondertussen 55 jaar oud maar wegens de restauratie in 2016 is de film nog prima weg te kijken en lijkt deze een stuk jonger.
De film staat ook bekend om het feit dat hij heel nauwkeurig en realistisch het beeld schetst over de ijzeren hand van het wrede Frankrijk in de jaren 50. De film is zo realistisch dat deze werd en wordt gebruikt door militaire machten om de slag in Algiers te analyseren. De meeste acteurs zijn dan ook niet professioneel en hebben de slag om Algiers zelf ook meegemaakt, bijvoorbeeld Saadi Yacef(tegenwoordig senator), een van de leiders van het voormalige nationale Algerijnse vrijheidsfront. Niet gek, want Algerije was pas in 1962 onafhankelijk. Een perspectief wat in Europa als het ware werd verzwegen. De film mocht dan ook niet in de eerste 5 jaar na release draaien in Frankrijk. Dit werd pas in 1971 gedoogd.
De film heeft een gouden leeuw gewonnen op het Venice Film Festival in 1966. Director was Gillo Pontecorvo.
It occupies the 48th place on the Critics' Top 250 Films of the 2012 Sight & Sound poll, as well as 120th place on Empire magazine's list of the "500 greatest movies of all time". It was selected to enter the list of the "100 Italian films to be saved".
Wat ben ik blij dat ik deze film ben tegengekomen. Echt een parel. Een van de weinige films die emoties losmaakte, deels woede, deels verdriet. Dit is denk ik de eerste film die ik een 10/10 geef.
Leuk weetje: Frankrijk ontkent vandaag de dag de Algerijnse genocide van 1945. Iets wat Algerije beweert. Een massamoord van 6.000 tot 30.000 Algerijnse demonstranten die demonstreerde voor onafhankelijkheid. 102 kolonisten kwamen om het leven.
Moet wel zeggen dat ik me echt heb verdiept in deze kwestie naar aanleiding van deze film en het is rete interessant. Hier in Nederland krijgen we een beetje oppervlakkig Indonesië mee en dat is het ook wel.
| La battaglia di Algeri (1966) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 121 min | MPAA: Not Rated The Battle of Algiers gekeken uit 1966. Een film wat zich dus afspeelt in de hoofdstad van Algerije in de tijd van het Franse kolonialisme. Prachtfilm, ook echt een film die iedereen gekeken zou moeten hebben. De film is ondertussen 55 jaar oud maar wegens de restauratie in 2016 is de film nog prima weg te kijken en lijkt deze een stuk jonger. De film staat ook bekend om het feit dat hij heel nauwkeurig en realistisch het beeld schetst over de ijzeren hand van het wrede Frankrijk in de jaren 50. De film is zo realistisch dat deze werd en wordt gebruikt door militaire machten om de slag in Algiers te analyseren. De meeste acteurs zijn dan ook niet professioneel en hebben de slag om Algiers zelf ook meegemaakt, bijvoorbeeld Saadi Yacef(tegenwoordig senator), een van de leiders van het voormalige nationale Algerijnse vrijheidsfront. Niet gek, want Algerije was pas in 1962 onafhankelijk. Een perspectief wat in Europa als het ware werd verzwegen. De film mocht dan ook niet in de eerste 5 jaar na release draaien in Frankrijk. Dit werd pas in 1971 gedoogd. De film heeft een gouden leeuw gewonnen op het Venice Film Festival in 1966. Director was Gillo Pontecorvo. It occupies the 48th place on the Critics' Top 250 Films of the 2012 Sight & Sound poll, as well as 120th place on Empire magazine's list of the "500 greatest movies of all time". It was selected to enter the list of the "100 Italian films to be saved". Wat ben ik blij dat ik deze film ben tegengekomen. Echt een parel. Een van de weinige films die emoties losmaakte, deels woede, deels verdriet. Dit is denk ik de eerste film die ik een 10/10 geef. Leuk weetje: Frankrijk ontkent vandaag de dag de Algerijnse genocide van 1945. Iets wat Algerije beweert. Een massamoord van 6.000 tot 30.000 Algerijnse demonstranten die demonstreerde voor onafhankelijkheid. 102 kolonisten kwamen om het leven. Moet wel zeggen dat ik me echt heb verdiept in deze kwestie naar aanleiding van deze film en het is rete interessant. Hier in Nederland krijgen we een beetje oppervlakkig Indonesië mee en dat is het ook wel. De film is Frans/Arabisch maar staat op YouTube met Engelse ondertiteling, evt via via kan je het zien met NL ondertiteling. | |
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Evenals het Russische "Come And See".
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Heeft Liam Neeson een gokverslaving ofzo dat hij alleen nog maar dit soort matige films maakt?AcidBurn schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:07:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Ice Road (2021)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]
Helemaal mee eens! Ik heb de film laatst ook met een 9/10 beoordeeld in dit topic. De film heeft ook gigantisch invloed gehad. Ten eerste was de manier van eerlijk, kritisch op het westen, en haast documentair het conflict presenteren erg invloedrijk. Daarnaast was de film vaker als inspiratie en educatief middel gebruikt door verschillende groepen in de wereld vanwege de realistische weergave, om maar wikipedia te quoten:RazorMaron schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:40:
During 2003, the press reported that United States Department of Defense (the Pentagon) offered a screening of the movie on August 27. The Directorate for Special Operations and Low-Intensity Conflict regarded it as useful for commanders and troops facing similar issues in occupied Iraq.
the tactics of urban guerrilla warfare and terrorism in the movie supposedly were copied by the Black Panthers, the Provisional Irish Republican Army, the Palestinian Liberation Organization and the Jammu Kashmir Liberation Front.
Wellicht had ik naar Engeland moeten verhuizen.
De helft van mijn blu-ray collectie komt ook uit het VK, omdat er in Nederland hooguit een DVD release was. Dat is wel een nadeel als je in een relatief klein land woont.
Sowieso snap ik niet dat mensen liever een DVD dan een Blu-ray kopen. Het is niet om aan te gluren en veel mensen hebben een 4K TV (waarschijnlijk niet dezelfde mensen, overigens).
[ Voor 22% gewijzigd door josh-hill op 24-08-2021 20:36 ]
YouTube heeft de film ook gewoon, for free!josh-hill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:34:
Net als meer films die ik wil zien staat Battle of Algiers op Prime Video... in het VK.
Wellicht had ik naar Engeland moeten verhuizen.
De helft van mijn blu-ray collectie komt ook uit het VK, omdat er in Nederland hooguit een DVD release was. Dat is wel een nadeel als je in een relatief klein land woont.
Sowieso snap ik niet dat mensen liever een DVD dan een Blu-ray kopen. Het is niet om aan te gluren en veel mensen hebben een 4K TV (waarschijnlijk niet dezelfde mensen, overigens).
Oh ja, dat zei je al. Leek me niet legaal, maar wellicht wel dan.RazorMaron schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:36:
[...]
YouTube heeft de film ook gewoon, for free!
| West Side Story (1961) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 153 min | MPAA: Approved Laat me allereerst al zeggen dat ik absoluut geen fan ben van musicals. Toch wist ik bij het begin van deze film dat het een musical ging zijn en nog wel eentje van 2.5u! Toch lijkt er geen minuut te veel in te zitten. De dans choreografiën zijn écht af, soms wel bij de haren getrokken om het verhaal of de gevoelens duidelijk te maken, maar allemaal top uitgevoerd. Iedereen kent toch wel het liedje 'in America' (YouTube: West Side Story (4/10) Movie CLIP - America (1961) HD), komt ook van deze film, nog een reden om hem eens gezien te hebben. Het begint bij de intro al, die kleuren, en die volgen feitelijk doorheen heel de film. Er is altijd een twee strijd aan de gang op het scherm, of wel in het verhaal of wel in het kleurenpallet op de achtergrond. Dit zijn van die dingen die me anders nooit zouden opvallen maar dat deden ze nu toch om een of andere reden. Je ziet continue contrasterende kleuren op de achtergrond, Rood en blauw of geel en heel donker blauw. De hoofdrol speelster 'Maria', krijg is ook een heel sterke 'Sound of Music' vibe van. De hoogte van de zangstem, de manier waarop gezonden wordt, alles deed mij er aan denken. En dat terwijl ik niet eens graag musicals kijk! Veder op, in de film, is er een ook nog een subplot dat een beetje op 'Romeo en Julliet' lijkt, opnieuw ben ik absoluut geen kenner, maar ik kreeg dat gevoel tijdens dat stukje. Nog een vreemde ervaring, in de film zit een pauze ingelast. Er komt letterlijk 'intermission' op het scherm. en dan een paar minuten alleen muziek en dan gaat de film verder, zeer bizar om te zien in de huidige tijd. Algemene conclusie, dit is een goede film en het is leuk om het orgineel eens gezien te hebben, maar ik heb voorlopig weer genoeg musical gezien voor 10 jaar. | |
| La battaglia di Algeri (1966) | ![]() |
| Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 121 min | MPAA: Not Rated Met dank aan tip van RazorMan deze film ook gezien. Het is een heel indrukwekkende film inderdaad. Het is allemaal net echt en met grote groepen mensen, realistische meetings en ditto ontploffingen. De situatie wordt duidelijk uitgelegd en alle kanten van het conflict worden belicht, zonder partij te kiezen. Dat vond ik wel goed gedaan. Wat ik wat minder vond is dat alle karakters nogal van bordkarton zijn. Er wordt nergens diep ingegaan op de beweegredenen of wat dan ook van de verschillende hoofdpersonen. Dat vind ik toch altijd wel een belangrijk ingrediënt van een film. Ik geef nooit 10-en en vanwege de hierboven genoemde reden kom ik ook niet tot een 9, maar zeker een hele bijzondere film. | |
edit:
Oh ja, ook dank aan markdm! Dankzij zijn review stond deze film al op mijn lijstje.
| Taxi Driver (1976) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Ik weet nog dat ik de film voor het eerst zag toen ik jaar een of 13 was, en er vrij weinig aan vond. Vervolgens nog is gekeken op mijn 19e en wat een verschil. Was bijna bezeten door de hele setting, de sfeer van New York City in de jaren 70, bizar! Lijkt wel een andere wereld. 7 jaar later weer is gekeken en nog steeds erg goed. Ik denk niet dat ik hier hoef uit te leggen waar de film overgaat. Wat mij greep is dus de fantastische setting NYC van de 70s. De hoofdpersonage rijdt 's nachts rond als taxi chauffeur door de duistere en ruige straten van NYC. Tegenwoordig zouden zulke scenes één complete set zijn met honderden acteurs, dat is hier niet het geval. Deze beelden in combinatie met de geniale soundtrack is werkelijk fantastisch. Het verhaal is voor mij persoonlijk niet eens het sterkste van de film. Ik vind vooral de 1e helft het leukst als Travis (Robert de Niro) nog opzoek is naar een doel om naar te leven, en lange nachten maakt als chauffeur. Vervolgens ontstaan er meerdere 'targets' voor Travis en werkt zich daar naar toe. Het taxi gedeelte vervalt dan wat helaas (in mijn geval). Echt een geweldig klassieker met scenes die ik duizenden keren kan blijven kijken. | |
| The Suicide Squad (2021) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R Ik heb deze film gezien met mijn twee zonen en in tegendeel van de meeste op tweakers en imdb was ik niet zo negatief verrast(waarom komt later in deze review) Het verhaal is simpel, veel helden, veel acteurs en nog meer budget. Weinig diepgang en nog minder verhaal. | |
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Suicide Squad (2016)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]
[/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 3.6 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13[justify]Helaas kwam ik er halverwege achter dat ik deze al had gezien, en na een bak chips wil je eigenlijk ook niet meer iets anders opzetten, dus maar afgekeken.
Veel blijft er niet over op superhelden, groot budget en een beetje humor.
Ik vond de 21 versie eigenlijk iets beter maar omdat ik deze 2 keer alleen heb gezien zonder kinderen denk ik dat ik de film te serieus nam en daardoor een minder cijfer.
Voor de moeite krijgen ze allebei een 8
| Predators (2010) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R Toen ik hem de eerste keer zag vond ik hem goed, nu alleen een beetje popcorn film met een einde wat je aan ziet komen, wel volgens mij veel redelijke acteurs voor een b film. Maar waarschijnlijk was predator 1 ook een b of c film maar is die door swarzenegger groot geworden, | |
Festina lente
Het is een serie die lijkt te balanceren tussen drama en ('zwarte') komedie. De serie laat je lachen, huilen en zet (aan) tot denken. De cast is fenomenaal, met een uitblinkende rol voor Jude Law; fan-tas-tisch!
Cinematografisch oogverblindend en tevens muzikaal dik in orde; het kijkt soms weg als een theatervoorstelling. Snelle shots die, op het oog, niets met elkaar lijken te maken, maar toch onderbouwend zijn.
Je lees het: ik ben maar al te positief over de serie, so color me prejudice.
PS Geen gebruik gemaakt van de UBB-site i.v.m. onbeveiligde verbinding.
Hoort natuurlijk meer in het TV serie topic maar was inderdaad heel gaaf.Yonix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 01:03:
Vanavond de laatste aflevering van The Young Pope (2016) gezien. Wat een geweldige serie!![]()
Het is een serie die lijkt te balanceren tussen drama en ('zwarte') komedie. De serie laat je lachen, huilen en zet (aan) tot denken. De cast is fenomenaal, met een uitblinkende rol voor Jude Law; fan-tas-tisch!![]()
Cinematografisch oogverblindend en tevens muzikaal dik in orde; het kijkt soms weg als een theatervoorstelling. Snelle shots die, op het oog, niets met elkaar lijken te maken, maar toch onderbouwend zijn.
Je lees het: ik ben maar al te positief over de serie, so color me prejudice.Nu op naar The New Pope (2019).
![]()
PS Geen gebruik gemaakt van de UBB-site i.v.m. onbeveiligde verbinding.
De soundtrack is heerlijk zeker met een goede setup.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
| Amores perros (2000) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R Love’s a Bitch als je een geschikte vertaling wilt geven aan de titel. Deze film is in een woord: rauw. In Mexico Stad volgen we een aantal verhaallijnen die uiteindelijk Babel-style (hey zelfde regisseur, González Iñárritu!) weer samen komen. Centraal thema is de hond, die komt in elke lijn voor. Deze film zou ik wel links laten liggen als je niet tegen dierengeweld kunt, want dat komt nog wel eens voorbij. De film zelf vind ik zelf super goed gemaakt, je zit heel dicht op de actie en proeft echt de armoe. De ene verhaallijn vind ik echter wel geslaagder dan de ander. Één lijn met Gael García Bernal spreekt me het meest aan, mede doordat het een van mijn favoriete acteurs is. Deze film betekende ook zijn doorbraak bij het grote publiek. | |
21 Grams en Babel vind ik echt meesterwerken, al vond ik The Revenant en Birdman weer niks aan eigenlijk. Biutiful is denk ik weer wel een film die ik zal waarderen.
Wellicht is zijn werk vooral goed als het meerdere verhaallijnen heeft, maar dat is maar een gok.
Net als dat ik bij Hirokazu Kore-eda al zijn films die over familie gaan geniaal vind.
[ Voor 30% gewijzigd door josh-hill op 26-08-2021 20:35 ]
| Free Guy (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Hopelijk ga ik nog 1 keer in de bios een film vinden zonder superkrachten, Maar ik ben toch aangenaam verrast door deze film. De thema's opzich zijn allemaal in andere film's/series beter uitgediept. Maar in deze aktie/komedie voelen ze toch redelijk vers aan. Ryan reynolds doet Ryan Reynolds, maar dat past precies in dit verhaal. Er zijn tonnen visuele grappen en referenties die je als game of film liefhebber oppikt. Maar het voelt als logisch gevolg voor het plot. niet als artificele referenties zoals " ready player one". Al met al is het een film die snel weer vergeet, maar ik heb me er voor nu prima mee vermaakt in de bios. | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Toch niet dezelfde "humor" als in Deadpool?heuveltje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:53:
Genereer je eigen UBB code review
Free Guy (2021) [Afbeelding: Free Guy (2021)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Hopelijk ga ik nog 1 keer in de bios een film vinden zonder superkrachten,
Maar ik ben toch aangenaam verrast door deze film.
De thema's opzich zijn allemaal in andere film's/series beter uitgediept.
Maar in deze aktie/komedie voelen ze toch redelijk vers aan.
Ryan reynolds doet Ryan Reynolds, maar dat past precies in dit verhaal. Er zijn tonnen visuele grappen en referenties die je als game of film liefhebber oppikt.
Maar het voelt als logisch gevolg voor het plot. niet als artificele referenties zoals " ready player one".
Al met al is het een film die snel weer vergeet, maar ik heb me er voor nu prima mee vermaakt in de bios.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
| Zack Snyder's Justice League (2021) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 242 min | MPAA: R Ik heb het 2017 deel niet gezien dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar wat een lekkere duistere film. spoiler: Dat stuk van superman vs de rest alleen al. Eigenlijk was de 4 uur nog best snel voorbij, het geeft een mooie opbouw. spoiler: Alleen die posta-apocalyptische cliffhanger op het einde Een topper als je genoeg tijd hebt. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
| The Wrong Missy (2020) | ![]() |
| Tweakers: 2.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: TV-MA Gewoon een leuke romcom met sommige goede grappen. Leuk om Ron sneider weer eens in een film te zien en klein rolletje voor vanilla ice | |
Festina lente
https://dcextendeduniverse.fandom.com/wiki/KnightmareByteMe_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:05:
Zack Snyder's Justice League (2021) [Afbeelding: Zack Snyder's Justice League (2021)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 242 min | MPAA: R
Ik heb het 2017 deel niet gezien dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar wat een lekkere duistere film.
spoiler:Dat stuk van Batman vs de rest alleen al.
Eigenlijk was de 4 uur nog best snel voorbij, het geeft een mooie opbouw.
spoiler:Alleen die posta-apocalyptische cliffhanger op het eindeNu wil ik meer weten: wie heeft wat gedaan met Lois? Ik vind het wel jammer dat het eigenlijk (nog) niet onder de regie van Snyder valt.
Een topper als je genoeg tijd hebt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Zou juist absoluut niet erg zijn, ik zit met smart op Deadpool 3 te wachtenArjantje72 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:55:
[...]
Toch niet dezelfde "humor" als in Deadpool?
Smaken verschillen gelukkigWildfire schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:08:
[...]
Zou juist absoluut niet erg zijn, ik zit met smart op Deadpool 3 te wachten
Kon de eerste film niet afkijken en dat is één van de weinige films. Mijn vriendin vond het nog erger
Nee, daar speelt reynolds deadpool (en dat doet hij ook goedArjantje72 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:55:
[...]
Toch niet dezelfde "humor" als in Deadpool?
Ze hebben weining met elkaar te maken. Zeker niet dezelfde vibe/humor.
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 27-08-2021 08:46 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Honesty schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:06:
The Wrong Missy (2020) [Afbeelding: The Wrong Missy (2020)] Tweakers: 2.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: TV-MA en klein rolletje voor vanilla ice
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/hNl9KrbOaKbX56r1mwlQOEAc.gif?f=user_large)
De beste uitspraak. Ooit. 👌😎
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Ghost in the Shell (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik dacht dat ik al eerder een review had geschreven van deze film, maar het lijkt toch van niet. Gisteren de film gekeken, dus dan hierbij maar een review De eerste keer dat ik deze film zag was (jawel) in 2017 in het vliegtuig van Londen naar New York op een 6 inch schermpje in de stoel van de persoon voor mij met mijn AKG NC koptelefoon. Jawel dit is DE manier om deze film te beleven...... not. Desalniettemin heb ik geen moment opzij gekeken en waren mijn ogen de volledige 107 minuten gericht op het kleine schermpje voor mij. Ik heb de orginele anime wel tig keer gezien en ik was dus heel benieuwd hoe Scarlet het er vanaf zou brengen. Komen we aan bij gisteren. Gisteravond had ik zin om een film te kijken, maar ik wist niet echt welke. Tot ik deze film in mijn aankopen lijstje zag staan op iTunes en besloot de film aan te slingeren op mijn 55" OLED tv met m'n losse receiver en speakers. Dit levert, in vergelijking met de Boeing 777, een iets betere ervaring op kan ik je zeggen. De film is een waar visueel spektakel. De blade runner-achtige omgevingen, de Geisha robots (wat overigens echte poppen zijn in plaats van CGI!), de hemelse soundtrack (die overigens NOOIT officieel is uitgebracht Het verhaal gaat over Major. Een getrainde special agent waarbij het brein in een robotlichaam is geplaatst om zo een perfect wapen te ontwikkelen. De intuitie van een persoon en de kracht en mogelijkheden van een robotlichaam. Het had zo perfect kunnen zijn. Helaas blijkt het brein krachtiger en zich zaken te herinnerin waardoor Major gaat twijfelen over haar bestaan en langzaamaan achter de waarheid komt. Waar de orginele anime iets mysterieuzer blijft en meer denkwerk vereist, is deze film toch iets meer for the mass gemaakt. Referenties naar de originele anime zijn er gelukkig genoeg en voor de fans goed herkenbaar. Scarlet speelt de rol erg goed vind ik en ook Michael Pitt (Kuze) zet een goede mens/robot neer. De enige rol die zwaar ondergewaardeerd is in de film t.o.v. de anime is die van Togusa (Chin Han) de enige niet-gemodificeerde persoon in de film en daar in de anime ook veel meer aandacht voor kreeg. Maar dat is vooral in vergelijking met de anime. Het doet deze film geen afbreuk. Al met al werd ik gisteren weer volledig in het scherm gezogen en blijft dit toch wel een echte topfilm voor mij, die wat mij betreft prima naast de anime staande blijft. Een 9 | |
-edit-
De soundtrack is deels wel door de maker op YouTube gezet in een playlist:
YouTube: YouTube
| Stillwater (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 139 min | MPAA: R Matt Damon in een drama, crime rol? Ja zeker, dat kan hij duidelijk ook aan. Hij is een 'roughneck' uit de States die naar zijn dochter in Frankrijk reist omdat zij dat vast zit in de gevangenis op verdenking van moord. Ze zit daar al 5 jaar en zou er nog 4 moeten doen. De achtergrond van Matt wordt mooi opgebouwd en je krijgt al heel snel door dat hij eigenlijk een 'fuckup' is, iets wat een paar keer letterlijk voorkomt in de film. Het verhaal is leuk genoeg om te volgen en je ziet de parallellen met 'Taken' wel online gemaakt worden, maar dit vind ik daar toch los van staan. Ja er komen dezelfde thema's aanbod, maar dit is duidelijk toch geen all-out Revenge film. Het drama voert hier veel meer de boventoon. Al bij al genoten van de film, al is de looptijd vrij lang mijn inziens met zijn meer als 2u en 10 min. Een paar kleine twists die, afhankelijk van hoeve l films je kijkt, je aan ziet komen of niet, maken alles wel tot een leuke film. 7 voor mij! | |
Leuke review.PdeBie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:05:
Ghost in the Shell (2017) [Afbeelding: Ghost in the Shell (2017)] Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik dacht dat ik al eerder een review had geschreven van deze film, maar het lijkt toch van niet. Gisteren de film gekeken, dus dan hierbij maar een review
De eerste keer dat ik deze film zag was (jawel) in 2017 in het vliegtuig van Londen naar New York op een 6 inch schermpje in de stoel van de persoon voor mij met mijn AKG NC koptelefoon. Jawel dit is DE manier om deze film te beleven...... not.
Desalniettemin heb ik geen moment opzij gekeken en waren mijn ogen de volledige 107 minuten gericht op het kleine schermpje voor mij.
Ik heb de orginele anime wel tig keer gezien en ik was dus heel benieuwd hoe Scarlet het er vanaf zou brengen.
Komen we aan bij gisteren. Gisteravond had ik zin om een film te kijken, maar ik wist niet echt welke. Tot ik deze film in mijn aankopen lijstje zag staan op iTunes en besloot de film aan te slingeren op mijn 55" OLED tv met m'n losse receiver en speakers. Dit levert, in vergelijking met de Boeing 777, een iets betere ervaring op kan ik je zeggen.
De film is een waar visueel spektakel. De blade runner-achtige omgevingen, de Geisha robots (wat overigens echte poppen zijn in plaats van CGI!), de hemelse soundtrack (die overigens NOOIT officieel is uitgebracht)..... ik kan wel even doorgaan.
Het verhaal gaat over Major. Een getrainde special agent waarbij het brein in een robotlichaam is geplaatst om zo een perfect wapen te ontwikkelen. De intuitie van een persoon en de kracht en mogelijkheden van een robotlichaam. Het had zo perfect kunnen zijn. Helaas blijkt het brein krachtiger en zich zaken te herinnerin waardoor Major gaat twijfelen over haar bestaan en langzaamaan achter de waarheid komt.
Waar de orginele anime iets mysterieuzer blijft en meer denkwerk vereist, is deze film toch iets meer for the mass gemaakt. Referenties naar de originele anime zijn er gelukkig genoeg en voor de fans goed herkenbaar.
Scarlet speelt de rol erg goed vind ik en ook Michael Pitt (Kuze) zet een goede mens/robot neer. De enige rol die zwaar ondergewaardeerd is in de film t.o.v. de anime is die van Togusa (Chin Han) de enige niet-gemodificeerde persoon in de film en daar in de anime ook veel meer aandacht voor kreeg. Maar dat is vooral in vergelijking met de anime. Het doet deze film geen afbreuk.
Al met al werd ik gisteren weer volledig in het scherm gezogen en blijft dit toch wel een echte topfilm voor mij, die wat mij betreft prima naast de anime staande blijft.
Een 9[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
-edit-
De soundtrack is deels wel door de maker op YouTube gezet in een playlist:
YouTube: YouTube
Ik heb deze film toen overgeslagen, juist omdat ik zo verliefd ben op de originele anime.
Daar is overigens wel de soundtrack van uitgebracht.
Veel productiewerk van Bono (U2), als ik het me goed herinner, en de "end credits" is van Passengers (Brian Eno/U2).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel benieuwd ben naar deze film.
Dat betekent dat je review puik werk is.
Eat the bugs, live in a pod
Ik zou er alleen maar niet meteen van uit gaan dat je hem ook heel goed gaat vinden, want ik vond de live action versie een grote tegenvaller. Veel dingen gebeuren in de film zo maar zonder duidelijke reden, terwijl die er in de anime wel was. Maar wellicht herinner ik me dat verkeerd. In ieder geval ben ik niet de enige die hem snel weer vergeten is (zie bijvoorbeeld de reviews op imdb).HMC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Leuke review.
Ik heb deze film toen overgeslagen, juist omdat ik zo verliefd ben op de originele anime.
Veel productiewerk van Bono (U2), als ik het me goed herinner, en de "end credits" is van Passengers (Brian Eno/U2).
Ook een reden dat ik het het gewoon niet waard vond om de ervaring die het origineel is te bederven middels een duffe live action film.
Maar een fan van de anime die deze ook wel tof vindt...
--edit--
Op IMDB wordt de film overigens ook alleen al keihard afgekraakt omdat Scarlet Johansson de rol heeft in plaats van een Japanse actrice, dus de hoeveelheid negatieve reviews komt ook voort uit een groot fanboy-gehalte. De film an sich is lang niet zo slecht als mensen doen geloven op IMDB.
[ Voor 44% gewijzigd door PdeBie op 27-08-2021 14:18 ]
Maar dat wil niet zeggen dat je de film niet geweldig kunt vinden natuurlijk.
Overigens ben ik zelf meer fan van bijvoorbeeld Akira en Perfect Blue dan Ghost In The Shell. Ik heb de anime wel op blu-ray, maar ik vond de vervolgfilms niet zo heel veel aan en van de series heb ik eigenlijk nauwelijks iets gezien.
SAC 2045 op Netflix vond ik niet om aan te gluren en had 0 interessant verhaal (in ieder geval de eerste aflevering).
[ Voor 58% gewijzigd door josh-hill op 27-08-2021 14:38 ]
Maar de 2017 film versie vond ik ook prima.
Nadeel vond ik wel dat ze de twee anime films in de 2017 versie hebben gepropt.
Te weten, Ghost in the Shell (1995) en Inosensu: Innocence (2004)
https://www.imdb.com/title/tt0347246/?ref_=fn_al_tt_1
apollo13
De soundtrack van de anime is gemaakt door Mamoru Oshii's vaste componist Kenji Kawai. Het nummer van Passengers speelt bij de end credits op de Engelse release. Bono en Eno hebben verder niks met de soundtrack te maken gehad.HMC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Leuke review.
Ik denk dat je doelt op het Passengers album, waar deze track (One Minute Warning) op staat. Slechts 3 tracks op dit album zijn voor echte films gemaakt en de rest zijn verzonnen projecten.
Haha. Als (voormalig) U2 fan (met meer dan 50 CDs en daarnaast nog een hoop VHS, DVD en concertopnamen, drukwerk en t-shirts) ging ik er toen eigenlijk van uit dat het allemaal verzonnen projecten waren. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik de GITS anime keek en de end credits voorbij kwamen. Nooit echt in verdiept, maar ik begon toen te denken dat het wellicht allemaal echte films waren. Blijkbaar niet dus.P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
De soundtrack van de anime is gemaakt door Mamoru Oshii's vaste componist Kenji Kawai. Het nummer van Passengers speelt bij de end credits op de Engelse release. Bono en Eno hebben verder niks met de soundtrack te maken gehad.
Ik denk dat je doelt op het Passengers album, waar deze track (One Minute Warning) op staat. Slechts 3 tracks op dit album zijn voor echte films gemaakt en de rest zijn verzonnen projecten.
Alleen Ghost in the Shell, Miss Sarajevo en Beyond the Clouds zijn echt; De rest niet.josh-hill schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:54:
[...]
Haha. Als (voormalig) U2 fan (met meer dan 50 CDs en daarnaast nog een hoop VHS, DVD en concertopnamen, drukwerk en t-shirts) ging ik er toen eigenlijk van uit dat het allemaal verzonnen projecten waren. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik de GITS anime keek en de end credits voorbij kwamen. Nooit echt in verdiept, maar ik begon toen te denken dat het wellicht allemaal echte films waren. Blijkbaar niet dus.
Trip Hop artiest Tricky had ook nog een rolletje in de film, maar die hebben ze eruit geknipt.
[ Voor 19% gewijzigd door P-Rock op 27-08-2021 17:17 ]
Nou, dat neem ik dan allemaal snel maar weer terug, voordat je echt boos wordt.P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
De soundtrack van de anime is gemaakt door Mamoru Oshii's vaste componist Kenji Kawai. Het nummer van Passengers speelt bij de end credits op de Engelse release. Bono en Eno hebben verder niks met de soundtrack te maken gehad.
Ik zal wel in de war zijn met een andere film, waar ik uiteraard niet op kan komen.
(Nee, niet The Million Dollar Hotel
Heb een hele zooi films gekeken de laatste tijd. Teveel om op te noemen.
Zooi "Swords 'n' Sandals", zooi horror, zooi actie.
Meeste niet echt noemenswaardig, maar toch...eentje wel.
Andere:
Drive (2011) 7/10 Toffe retro-muziek en scenes die in het hoofd blijven plakken.
Electric Dragon 80000V (2001) 5/10 Niet de Sci-Fi waar ik op hoopte. Wel af te kijken.
13th warrior (1999) 6/10 Via Critical Drinker. Goed te kijken.
Outlander (2008) 6/10 Een "recommended" via IMDB, naar aanleiding van 13th warrior. Ook leuk.
Zebra Girl (2021) 6/10 Gaap, maar toch uit kunnen kijken. Niet mijn ding, al kan ik "dit soort film" normaal gesproken prima aan. Mischien was ik te moe.
The Warriors (1979) 9/10 Vaste prik eens in de zoveel tijd. Prachtige film met tijdloze quotes en natuurlijk de DJ. Can you dig it?
Noemenswaardig:
Brotherhood of the wolf (2001) UBB vindt 'em niet.
Wow!
Franse film. Actie. Drama. Gothische, historische setting. Vrij mooi camerawerk. Boeit gehele 2 uur, al begint het een beetje langzaam.
8/10
Drive (2011) vind ik geweldig! Het verhaal is 13 in een dozijn, maar hoe het gefilmd is, zo mooi!
Ik neem overigens aan dat je niet Captive bedoelt. Een of andere oude film waar ik de soundtrack van heb. Deze is helemaal gedaan door The Edge (van U2). Geen Bono echter. Wel Sinead O Connor. Mooi album. Film overigens nooit gezien.
https://m.imdb.com/title/tt0237534/ le pact des loups?HMC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:05:
[...]
Nou, dat neem ik dan allemaal snel maar weer terug, voordat je echt boos wordt.
Ik zal wel in de war zijn met een andere film, waar ik uiteraard niet op kan komen.
(Nee, niet The Million Dollar Hotel)
Andere:
Drive (2011) 7/10 Toffe retro-muziek en scenes die in het hoofd blijven plakken.
Electric Dragon 80000V (2001) 5/10 Niet de Sci-Fi waar ik op hoopte. Wel af te kijken.
Outlander (2008) 6/10 Een "recommended" via IMDB, naar aanleiding van 13th warrior. Ook leuk.
Zebra Girl (2021) 6/10 Gaap, maar toch uit kunnen kijken. Niet mijn ding, al kan ik "dit soort film" normaal gesproken prima aan. Mischien was ik te moe.
The Warriors (1979) 9/10 Vaste prik eens in de zoveel tijd. Prachtige film met tijdloze quotes en natuurlijk de DJ. Can you dig it?
Noemenswaardig:
Wow!
Franse film. Actie. Drama. Gothische, historische setting. Vrij mooi camerawerk. Boeit gehele 2 uur, al begint het een beetje langzaam.
8/10
Vond ik in de tijd wel een goede film, inderdaad
Ik zie dat je niet vies bent van Franse films, Fransen hebben paar steengoede horrors: martyrs, ils, Haute tension, a l'interieur.HMC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:05:
[...]
Nou, dat neem ik dan allemaal snel maar weer terug, voordat je echt boos wordt.
(Nee, niet The Million Dollar Hotel)
Andere:
Noemenswaardig:
Wow!
8/10
Niet horror maar ook Frans en goed (imho): vidocq, c'est arrivez pres de chez vous (Belgisch), spoorloos, la haine, ...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Martyrs is echt het grootste voorbeeld waar ik totaal onverwacht stil was van een film na afloopSadisticPanda schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:17:
[...]
Ik zie dat je niet vies bent van Franse films, Fransen hebben paar steengoede horrors: martyrs, ils, Haute tension, a l'interieur.
Niet horror maar ook Frans en goed (imho): vidocq, c'est arrivez pres de chez vous (Belgisch), spoorloos, la haine, ...
Eigenlijk wel.SadisticPanda schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:17:
[...]
Ik zie dat je niet vies bent van Franse films,
Klopt. En ik zie ook vaak dezelfde acteurs/actrices in de films. Zal de tijd ook zijn, maar in "Brotherhood of the wolf" zagen we uiteraard "de bekenden".Fransen hebben paar steengoede horrors: martyrs, ils, Haute tension, a l'interieur.
La Haine ken ik volgens mij, zal ik opzoeken.Niet horror maar ook Frans en goed (imho): vidocq, c'est arrivez pres de chez vous (Belgisch), spoorloos, la haine, ...
De rest ga ik zeker opzoeken.
Dank.
Enkele toppers in mijn blu-ray verzameling:
La Haine (die dan wel)
Grave (Raw)
De Rouile et D'Os (Rust and Bone)
Amour
La Vie d'Adele (Blue is the Warmest Colour)
Intouchables (The Untouchables)
Bande de Filles (Girlhood)
Alleluia
Noces (A Wedding)
Mesrine Part 1 + 2 (ok, deze is wat minder, maar was vrij goedkoop voor 2 films)
En nog een paar die ik nog niet heb:
Un Prophete (A Prophet)
Incendies
Battle Of Algiers
Deux Jours, Une Nuit (Two Days, One Night)
La Haine draait nu overigens weer in de bioscoop!
[ Voor 11% gewijzigd door josh-hill op 27-08-2021 23:03 ]
Die film is me altijd nog bijgebleven vanwege die indruk die hij maakte en is dus imho zeker een aanrader inderdaad. Tijd om hem op de lijst te zetten voor een rewatchHMC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:05:
Noemenswaardig:
Wow!
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec.
Is geïnspireerd op de gelijknamige stripboeken. Volgens mij heb ik jaren geleden hier op Tweakers eens een review geschreven.
Trailer:
Gemaakt door een van mijn favoriete regisseurs: Luc Besson
Fifht Element, Leon, Lucy, Nikita etc.
[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 28-08-2021 00:58 ]
apollo13
Subway en Angel-A zijn ook fijne filmpjes van Besson.
Is daar niet ook een serie van gemaakt onlangs? Ik heb de film nog niet gezien trouwens, staat wel op mijn watchlist.P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:39:
Vergeet The Crimson Rivers (Les Rivières Pourpres) niet, met Jean Reno en Vincent Cassel. Het tweede deel kun je trouwens overslaan, want die is heel matig en zonder Cassel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Seungriho (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 136 min | MPAA: TV-MA Space Sweepers is een Koreaanse sci-fi actiefilm en speelt zich af in 2092. De aarde is bijna onbewoonbaar door giftige stoffen, die alle planten en bomen heeft uitgeroeid. Uitvinder James Sullivan heeft daarom een enorm ruimtestation gebouwd waar slechts een selecte groep mensen mag wonen. De rest moet het op aarde zien te rooien. De crew van het ruimteschip The Victory, die ruimte-afval opruimt en verkoopt, stuit op een dag tussen de rommel op een klein meisje genaamd Dorothy. Ze blijkt gezocht te worden door Sullivan omdat ze een levensgevaarlijke robot zou zijn. Als ze haar terugbrengen naar hem kunnen ze twee miljoen dollar verdienen. Al snel blijkt dat de vork toch anders in de steel zit en voor ze het weten zitten ze diep in de penarie. Wat meteen opvalt is dat de film - ondanks het 'geringe' budget van 21 miljoen dollar - er fantastisch en erg fantasierijk uitziet. Deze film geeft een hoop dure Hollywoodproducties het nakijken wanneer het op cgi en special effects aankomt. Daarnaast worden er meerdere talen gebezigd in de film; Zo hoorde ik personages Koreaans, Engels, Spaans, Russisch en Japans spreken. Dat is zeker in het begin even wennen, maar naarmate de film vordert stoort het niet meer. Het is ook niet de eerste Aziatische film die meerdere talen in een film stopt. Ondanks het vrij rommelige begin, waarbij ik het eerste kwartier echt geen idee had waar ik nou naar zat te kijken en wat er allemaal op het scherm gebeurde, is dit toch wel een fijn filmpje gebleken. Het doet nog het meest denken aan een kruising tussen Cowboy Bebop, Star Wars en The Fifth Element. Het verhaal moest even op stoom komen, is weinig origineel en af en toe vrij chaotisch. Snelle actie wordt afgewisseld met flauwe humor, grof geweld en enkele melodramatische scenes. Het acteerwerk van onze vier helden is prima en Thorin Oakenshield, eh: Richard Armitage zet een leuke bad guy neer, die - zoals veel personages in de film - maar weinig karakterontwikkeling krijgt. Zoals gezegd ziet de film er fantastisch uit, met goede cgi en camerawerk, en ook de soundtrack deed zijn werk naar behoren. De film heeft overal een vrij laag gemiddelde en scoort op filmsite MovieMeter zelfs een onvoldoende, maar ik heb me prima vermaakt! Als je de bovengenoemde sci-fi films (en serie) leuk vindt dan zou ik Space Sweepers zeker een kans geven. | |
Ik had hem opgezet omdat het over gasten ging die ruimteafval opruimen en dat deed me aan de geweldige anime Planetes denken. Die overigens ook een begin heeft waar je even doorheem moet zien te komen. Dat had ik toen van te voren gelezen, anders was ik daarbij ook zeker afgehaakt, haha.
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
https://www.imdb.com/title/tt0211915/?ref_=nv_sr_srsg_0
| Flodder in Amerika! (1992) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Family | Runtime: 120 min | MPAA: N/A Flodder in Amerika. Na de 478e keer deze tweede film uit de Flodder trilogie gekeken te hebben, want je moet toch wat op de zaterdagavond, blijft het een hartstikke leuke film. Persoonlijk houd ik meer van de films die in Zonnedael afspelen, maar het uitstapje naar New York is ook erg grappig. Zeker de subtiele verwijzingen naar deel een/kopie van deel 1 zijn ergens best heel goed bedacht. De Flodders zijn 'uitverkozen' om aan een uitwisselingprogramma mee te doen. Daarna gaat het op zijn flodderiaans helemaal los, inclusief achtervolging door hartje New York. Het beproefde concept dus, maar wel met betere grappen dan in deel 1. Een Flodder zou vandaag de dag noooit meer gemaakt worden, want we leven nu in politiek correcte tijden. Flodder had daar toen al lak aan en gaat soms lekker los. Blote tieten, Sjakie die ontmant wordt in een ziekenhuis, terwijl transgenders nog onbekend waren, donkere mensen die White als achternaam hebben met een blanke vrouw die Black heet, van dat soort zaken. Teveel om allemaal op te noemen. Dick Maas heeft met de Floddertrilogie een paar gave films in elkaar getimmerd. Voor de mensen die de Flodders niet kennen: Gewoon een keer kijken. Ze komen op zeker 3x per jaar op de TV voorbij, en ze zijn alle drie gewoon erg lachen. Ook na de 644e keer. | |
| Unforgiven (1992) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 130 min | MPAA: R Al weer bijna 30 jaar geleden dat deze film uitkwam, en ook al weer bijna 20 jaar geleden dat ik deze Western met mijn vrouw had gekeken. Destijds nog vanaf DVD op een 720p Plasma-TV. Inmiddels heb ik al weer een paar jaar een mooie 55 inch 4K OLED TV staan, en wilde ik Unforgiven wel eens in de nieuwe geremasterde 4K met HDR versie zien. Op Amazon Prime voor €8 aangeschaft en er eens lekker voor gaan zitten. En wow, wat ziet deze geweldige (Revisionistische) Western er nu prachtig uit! Ik denk dat het beeld er zelfs in de bioscoop destijds, in 1992, niet zo scherp en helder uit zag! Wat de film zelf betreft, dit is voor elke Western liefhebber een pareltje. Mooie beelden van het uitgestrekte kale landschap, een boeiend verhaal met geweldige personages gespeeld door klasse acteurs: Clint Eastwood, Gene Hackman en Morgan Freeman. Voor mij een prachtige film die een mooie 9 verdient! | |
| SAS: Red Notice (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Een groep terroristen kaapt een trein in de kanaaltunnel een soldaat van de Britse SAS die al achter de terroristen aanzat en toevallig ook in de trein zit moet dit zien op te lossen. Klinkt als een standaard film en dat is het ook. Zeer matig verhaal, zeer matige uitvoering met veel Hollywood clichés. Dit ondanks de toch best wel goede cast (Tom Wilkinson, Andy Serkis, Tom Hopper) Hoe de SAS ook neergezet wordt in deze film is echt een lachertje. Een van de eerste, bekendste meest succesvolle anti-tereur eenheden die als voorbeeld dient en heeft gediend voor vele andere eenheden wereld wijd. In de film lijken het net een stel amateurs die voor de eerste keer een wapen vasthouden en totaal geen verstand hebben van tactieken, room clearing, door breaching etc. Het aantal plotholes is zo ruim aanwezig en groot dat je er een trein door kan laten rijden. Meest vreemde aan deze hele film vind ik toch wel dat Andy McNab, die daadwerkelijk sergeant was bij de SAS en tijdens de 1e golfoorlog in Irak is gevangengenomen en gemarteld (verfilmd als Bravo Two Zero met Sean Bean, wel kijken waard) bij de film betrokken is. Film is gebaseerd op zijn novel en hij was betrokken als producer. Dat iemand met SAS training zich laat lenen voor zo iets beroerds als dit kan ik met mijn verstand niet bij. Misschien dat het boek een stuk beter het verhaal verteld dan de film. Zoals ze in militaire terminologie zouden zeggen. Film is een grote clusterfuck Een 2 voor de moeite. | |
| Lean on Pete (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 121 min | MPAA: R De zoon van een alleenstaande vader vindt een zomerbaantje bij een gast met race paarden en raakt verknocht aan een van deze paarden. Deze film is lekker rustig en het avontuur bestaat in feite uit drie aansluitende delen. Ondanks het rustige tempo gebeurt er toch genoeg. Steve Buscemi speelt the usual. Dat is misschien het enige minpunt van de film. Én dat je er niet echt vrolijk van wordt. Maar wat een schitterende film. Zeer goede performances, goed verhaal en mooie beelden. Wat wil je nog meer? Ik had al gauw dat ik helemaal ging meeleven met de hoofdpersoon. Ik ging me daar vaak wat ongemakkelijk bij voelen. Het is dus zeker geen feel-good film. Maar dat hoeft ook niet. Als het maar een goede film is, en dat is het! Nu alleen nog even iets zoeken om me weer op te vrolijken. Haha. | |
| The Tomorrow War (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Grafisch geweld maakt nog geen goede film. Dat gaat ook op voor The Tomorrow War. De clichés vliegen je om de oren en worden aangevuld met wel heel ongeloofwaardige actie momenten. Ik heb de film met moeite uitgekeken. Na ongeveer de helft zat ik al in de "het zal wel" modus wat ik niet heel snel heb. Deze film blinkt nergens in uit. Een 5 voor de slappe uitwerking van een verhaal waar echt wel meer in had gezeten. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ook de trailer van The Night House gezien en dat lijkt me een ook alvast een pareltje.
[ Voor 16% gewijzigd door snmght op 29-08-2021 01:25 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
In dat kleine zaaltje zijn ook steeds maar een paar stoelen gereserveerd. The Father draait vast in een grote zaal en die is continu uitverkocht (gaat natuurlijk ook wel veel sneller vanwege de afstandsregels ivm corona).
[ Voor 22% gewijzigd door josh-hill op 29-08-2021 12:43 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
1 oktober is de release in de VS. In Nederland was het 26 augustus.HereIsTom schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:32:
@josh-hill Ik zie dat Titane officieel pas 1 oktober uitkomt, dus misschien dat je ‘m dan op meer plekken kunt zien. De trailer zegt mij ook nog niet veel.
[YouTube: TITANE (2021) - Cannes Palme d'Or Winner 2021 - Julia Ducournau - HD Trailer - English Subtitles]
| See You Yesterday (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 84 min | MPAA: TV-MA Tja, wat moet ik hier nou van vinden. Twee blijkbaar super intelligente Highschool tieners wonend in de Bronx vinden een tijdmachine uit voor hun school project. In eerste instantie aarzelen ze om het te gebruiken vanwege de risico's volgend uit het veranderen van gebeurtenissen in het verleden en daarmee het heden veranderen. spoiler: Slechtste einde van een film dat ik me kan herinneren ooit gezien te hebben!Maar dan wordt de oudere broer van het meisje door politie agenten onterecht doodgeschoten. Directe verwijzing naar politiegeweld tegen zwarte Amerikanen in de VS. De tieners besluiten hun tijdmachine te gebruiken om de broer te waarschuwen, wat tot gevolg heeft dat de broer blijft leven maar de jongen van de twee tieners overlijdt. En om dat weer te repareren komen ze opnieuw in het verleden in een "I can't breathe" situatie terecht (directe verwijzing naar George Floyd). Wanneer het meisje besluit om wederom terug te gaan naar het verleden om DAT op te lossen eindigt plotseling de film. WTF ? Voor nu in spoiler gezet, maar het verhaal vertellen en dan zeggen dat het waardeloos is, is niet echt een onderbouwde post. Puntje erbij vanwege leuke cameo van Michael J. Fox als science-docent met referentie naar zijn Back to the Future film ("Great Scott!" quote). Verder best een aardige poging om een tijdreisfilm te maken, maar leek meer op een eindexamen film van een film-academie student dan een 'echte' film. Bittere nasmaak door waardeloos einde. | |
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 29-08-2021 15:12 ]
[ Voor 14% gewijzigd door josh-hill op 29-08-2021 14:37 ]
Ik hoef de film nu niet meer te zien, aangezien je het hele verhaal inclusief einde al hebt verklapt...
[ Voor 27% gewijzigd door P-Rock op 29-08-2021 14:54 ]
Ja, best een vermakelijke film. Gaat over 3 leraren die constant aan de alcohol zitten, dit omdat ze gelezen hebben dat een mens standaard te weinig in zijn bloed heeft zitten en dat je beter functioneert wanneer het promillage iets hoger ligt. Dus ook tijdens het lesgeven gebruiken ze alcohol.
[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 29-08-2021 21:02 ]
Tomorrow is not today!
| 20,000 Leagues Under the Sea (1954) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 127 min | MPAA: G We hadden weer eens zin om samen een filmpje te kijken. Na een kwartier door de huidige 'moderne' aanbod van Disney+ te hebben gescrolled kwam ik deze ineens tegen. Nu heb ik jaren geleden toen ik nog klein was het boek gelezen dus wist een klein beetje waar de film over moest gaan. Of dat deze film het boek eer aan doet weet ik echt niet meer maar wat is dit een pareltje zeg. Het is een typische 50's film (zover ik daar verstand van heb) dus je hebt een vrij duidelijk verhaal, je weet eigenlijk al meteen wie er wel en wie er niet de schurk zal zijn maar toch heeft deze film iets. Tel daarbij op dat het eigenlijk helemaal geen mooi verhaal is maar zelfs een beetje zielig en je hebt een leuke film avond. | |
Ik heb een kaartje voor morgenmiddagHereIsTom schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:32:
@josh-hill Ik zie dat Titane officieel pas 1 oktober uitkomt, dus misschien dat je ‘m dan op meer plekken kunt zien. De trailer zegt mij ook nog niet veel.
[YouTube: TITANE (2021) - Cannes Palme d'Or Winner 2021 - Julia Ducournau - HD Trailer - English Subtitles]
Groot fan van Ducournau's eerste film (het genoemde Grave), dus ik ben hoopvol.
| Sweet Girl (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Verrassend genoeg, was ik verrast. En ik wed ervoor dat je ook niet zal zien aankomen. Daarenboven stoppen ze niet eens na de twist en loopt de film gewoon door mét nog enkele hoogtepunten. Ik weet niet waarom deze film op IMDB en RT zo slecht scoort. Opnieuw is het niet het meest orginele verhaal aangezien dat het over wraak gaat, maar het is goed in beeld gebracht. De protagonisten zijn niet 'overpowered' tegenover de antagonist. Ze zijn instaat effectief gewond te raken en last te hebben van wondes. Het is uiteindelijk film, dus er wordt natuurlijk een loopje genomen met de echte wereld en fysica, maar dit is toch aanneembaar allemaal. Ik heb een leuke film gezien en dat is alles wat telt denk ik! 8! | |
thanx dit bespaart mij weer wat tijd. Ben altijd wel te porrer voor dit soort films maar de trailer zag er al heel slecht uit en die actrice heeft op 1 of andere manier een verschrikkelijke uitstraling.Toet3r schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:10:
SAS: Red Notice (2021) [Afbeelding: SAS: Red Notice (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Een groep terroristen kaapt een trein in de kanaaltunnel een soldaat van de Britse SAS die al achter de terroristen aanzat en toevallig ook in de trein zit moet dit zien op te lossen. Klinkt als een standaard film en dat is het ook. Zeer matig verhaal, zeer matige uitvoering met veel Hollywood clichés. Dit ondanks de toch best wel goede cast (Tom Wilkinson, Andy Serkis, Tom Hopper)
Hoe de SAS ook neergezet wordt in deze film is echt een lachertje. Een van de eerste, bekendste meest succesvolle anti-tereur eenheden die als voorbeeld dient en heeft gediend voor vele andere eenheden wereld wijd. In de film lijken het net een stel amateurs die voor de eerste keer een wapen vasthouden en totaal geen verstand hebben van tactieken, room clearing, door breaching etc.
Het aantal plotholes is zo ruim aanwezig en groot dat je er een trein door kan laten rijden.
Meest vreemde aan deze hele film vind ik toch wel dat Andy McNab, die daadwerkelijk sergeant was bij de SAS en tijdens de 1e golfoorlog in Irak is gevangengenomen en gemarteld (verfilmd als Bravo Two Zero met Sean Bean, wel kijken waard) bij de film betrokken is. Film is gebaseerd op zijn novel en hij was betrokken als producer. Dat iemand met SAS training zich laat lenen voor zo iets beroerds als dit kan ik met mijn verstand niet bij. Misschien dat het boek een stuk beter het verhaal verteld dan de film.
Zoals ze in militaire terminologie zouden zeggen. Film is een grote clusterfuck
Een 2 voor de moeite.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
| Jurassic Hunt (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R Laat ik het kort houden: de 2,3 op IMDB is volkomen terecht. Het verhaal is best aardig, maar wordt volkomen verknald door slechte acteerprestaties en magere special effects. Doe jezelf een plezier, en sla deze over. | |
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
--------------------------
| Blade Runner 2049 (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 164 min | MPAA: R Na afgelopen week Ghost in the Shell te hebben gekeken, zat ik zo lekker in deze stijl qua film dat ik Blade Runner 2049 ook nog maar eens opgezet heb. Het verhaal hoef ik denk ik niet uitgebreid uit te leggen. Naast echte mensen wonen er ook replica's op de wereld en op de oude modellen wordt gejaagd door de zogeheten Blade Runners. Ryan Gosling, meneer de acteur die verrassend goed uitzichtloos kan staren in films, speelt K.. K. is een blade runner die tijdens een missie een ontdekking doet. Er is namelijk een kind geboren. An sich niet zo vreemd, ware het niet dat de moeder van het kind een replica is. Afijn... ik ga verder niets vertellen over de film, want dit is gewoon een must-see. Visueel een waar spektakel, ontzettend goed geacteerd (zelfs Jared Leto vond ik goed), een top soundtrack en een ijzersterk verhaal met fijne plottwists. Wat mij betreft een keiharde 9,5. Ik heb moeite om hem een 10 te geven, maar kan nog niet de vinger op de zere plek leggen waar dat aan ligt. | |
Zojuist de trailer gekeken op IMDb, volgens mij heb ik daarmee ook de hele film wel gezienpven schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:28:
Jurassic Hunt (2021) [Afbeelding: Jurassic Hunt (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R Laat ik het kort houden: de 2,3 op IMDB is volkomen terecht. Het verhaal is best aardig, maar wordt volkomen verknald door slechte acteerprestaties en magere special effects. Doe jezelf een plezier, en sla deze over.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Volkomen mee eens! Wat een film, en een buitengewoon waardige opvolger van het origineel. Ik kan deze echt keer op keer kijken, meer ik. Als audioliefhebber vind ik het een leuke meerwaarde dat de film vol zit met samplewaardige quotes ;-)PdeBie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:29:
@X-DraGoN Ik zat laatst nog te twijfelen of ik die film wilde kijken, maar hij leek mij zo 13 in een dozijn. Fijn om te lezen dat dit toch niet helemaal het geval is.
Blade Runner 2049 (2017) [Afbeelding: Blade Runner 2049 (2017)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 164 min | MPAA: R Na afgelopen week Ghost in the Shell te hebben gekeken, zat ik zo lekker in deze stijl qua film dat ik Blade Runner 2049 ook nog maar eens opgezet heb.
Het verhaal hoef ik denk ik niet uitgebreid uit te leggen. Naast echte mensen wonen er ook replica's op de wereld en op de oude modellen wordt gejaagd door de zogeheten Blade Runners. Ryan Gosling, meneer de acteur die verrassend goed uitzichtloos kan staren in films, speelt K..
K. is een blade runner die tijdens een missie een ontdekking doet. Er is namelijk een kind geboren. An sich niet zo vreemd, ware het niet dat de moeder van het kind een replica is.
Afijn... ik ga verder niets vertellen over de film, want dit is gewoon een must-see. Visueel een waar spektakel, ontzettend goed geacteerd (zelfs Jared Leto vond ik goed), een top soundtrack en een ijzersterk verhaal met fijne plottwists.
Wat mij betreft een keiharde 9,5. Ik heb moeite om hem een 10 te geven, maar kan nog niet de vinger op de zere plek leggen waar dat aan ligt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
[ Voor 86% gewijzigd door Megatron op 30-08-2021 13:36 ]
Scranton! What? The electric city.
Fantastische Western!Haay schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:00:
Unforgiven (1992) [Afbeelding: Unforgiven (1992)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 130 min | MPAA: R Al weer bijna 30 jaar geleden dat deze film uitkwam, en ook al weer bijna 20 jaar geleden dat ik deze Western met mijn vrouw had gekeken. Destijds nog vanaf DVD op een 720p Plasma-TV. Inmiddels heb ik al weer een paar jaar een mooie 55 inch 4K OLED TV staan, en wilde ik Unforgiven wel eens in de nieuwe geremasterde 4K met HDR versie zien. Op Amazon Prime voor €8 aangeschaft en er eens lekker voor gaan zitten.
En wow, wat ziet deze geweldige (Revisionistische) Western er nu prachtig uit! Ik denk dat het beeld er zelfs in de bioscoop destijds, in 1992, niet zo scherp en helder uit zag! Wat de film zelf betreft, dit is voor elke Western liefhebber een pareltje. Mooie beelden van het uitgestrekte kale landschap, een boeiend verhaal met geweldige personages gespeeld door klasse acteurs: Clint Eastwood, Gene Hackman en Morgan Freeman. Voor mij een prachtige film die een mooie 9 verdient![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Poah dikke Massey.
Omdat het niet zo goed is als het eerste deel.PdeBie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:29:
@X-DraGoN Ik zat laatst nog te twijfelen of ik die film wilde kijken, maar hij leek mij zo 13 in een dozijn. Fijn om te lezen dat dit toch niet helemaal het geval is.
Blade Runner 2049 (2017) [Afbeelding: Blade Runner 2049 (2017)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: 164 min | MPAA: R Na afgelopen week Ghost in the Shell te hebben gekeken, zat ik zo lekker in deze stijl qua film dat ik Blade Runner 2049 ook nog maar eens opgezet heb.
Het verhaal hoef ik denk ik niet uitgebreid uit te leggen. Naast echte mensen wonen er ook replica's op de wereld en op de oude modellen wordt gejaagd door de zogeheten Blade Runners. Ryan Gosling, meneer de acteur die verrassend goed uitzichtloos kan staren in films, speelt K..
K. is een blade runner die tijdens een missie een ontdekking doet. Er is namelijk een kind geboren. An sich niet zo vreemd, ware het niet dat de moeder van het kind een replica is.
Afijn... ik ga verder niets vertellen over de film, want dit is gewoon een must-see. Visueel een waar spektakel, ontzettend goed geacteerd (zelfs Jared Leto vond ik goed), een top soundtrack en een ijzersterk verhaal met fijne plottwists.
Wat mij betreft een keiharde 9,5. Ik heb moeite om hem een 10 te geven, maar kan nog niet de vinger op de zere plek leggen waar dat aan ligt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Dat van
Ik vond deze dus ook echt onwijs tof. Sowieso heb ik een zwak voor wraakfilms, vind ik echt fantastisch.X-DraGoN schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:33:
Sweet Girl (2021) [Afbeelding: Sweet Girl (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Verrassend genoeg, was ik verrast. En ik wed ervoor dat je ook niet zal zien aankomen. Daarenboven stoppen ze niet eens na de twist en loopt de film gewoon door mét nog enkele hoogtepunten.
Ik weet niet waarom deze film op IMDB en RT zo slecht scoort. Opnieuw is het niet het meest orginele verhaal aangezien dat het over wraak gaat, maar het is goed in beeld gebracht. De protagonisten zijn niet 'overpowered' tegenover de antagonist. Ze zijn instaat effectief gewond te raken en last te hebben van wondes. Het is uiteindelijk film, dus er wordt natuurlijk een loopje genomen met de echte wereld en fysica, maar dit is toch aanmeenbaar allemaal.
Ik heb een leuke film gezien en dat is alles wat telt denk ik! 8![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Begrijp echt niet dat mensen de film uitspugen omdat het een wraakfilm is, dat weet je van te voren en dan ga je er anders in. Jason Momoa acteert top en het hele geheel kijkt gewoon lekker weg.
Vind de laatste tijd nogal dat mensen films beoordelen op wat ze NIET zijn. Fast and the Furious Family part 2300 is over the top... joh, echt?? Ik kijk die film voor de overdreven dingen en dan is het gewoon echt een prima actiefilm...
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
| Children of Men (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R Briljant mooi in beeld gebrachte film. Welke er heel erg duister uitziet. Op een of andere manier vind ik Clive Owen (bijna altijd) lekker wegkijken. (ook in Inside Man bijvoorbeeld). Maar de rest van de kast doet het ook lekker. De lange one take shots zijn om te smullen. En sowieso hoe de wereld neergezet is, is heel goed gedaan. Ik had hem niet zo duister verwacht, maar uiteindelijk past het heel goed bij het verhaal wat ze willen vertellen. | |
Volgens mij spoil jij het nu door bijna het exacte moment te benoemen.P-Rock schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:44:
[...]
Omdat het niet zo goed is als het eerste deel.
Dat vanspoiler:is wel een beetje een spoiler, omdat je daarmee het mysterie van de kist onder de boom weggeeft.de baby
| Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: R Niet zo scherp als het eerste deel en eigenlijk blijven de echte schandalen ondanks provocerend gedrag wel uit. Toch kon ik af en toe een lach niet onderdrukken. Het blijft knap hoe Borat wordt neergezet. Soms iets te voorspelbaar en flauw maar toch voldoende. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.