Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 145 ... 289 Laatste
Acties:

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
The Skulls (2000)The Skulls (2000)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Natuurlijk kennen jullie Paul Walker, Joshua Jackson (Dawson's Creek) en William Petersen (CSI) . De mannelijke deel van de Tweakers community gaat zeker Leslie Bibb kennen. Stop deze allemaal samen in een film en hang er een 'ok' verhaal aan en je hebt een goede film.
Er bestaat een verborgen soort studentenclub waar je alleen voor uitgenodigd kan worden: "The Skulls". Caleb (Paul Walker) is geboren om erbij te horen (zijn vader is de leider van The Skulls) en daarentegen Lucas (Joshua Jackson) is dat duidelijk niet. Hij heeft studentenleningen lopen, heeft verschillende jobs en komt dan nog niet toe om zijn studies te betalen. Tot hij uitgenodigd wordt om deel te worden van "The Skulls". Vanaf daar loopt alles anders als dat hij zich had voorgesteld.
Paul Walker laat hier zien dat hij veel in zijn mars heeft. Dit is de laatste film die hij opgenomen heeft voor dat hij bekend werd bij het bredere publiek als Brian O'Connor in "The Fast and the Furious" Alle hoofdacteurs laten trouwens zien dat ze meer aankunnen en dat ze aan het begin stonden van hun carrière.

Als je nog eens wilt terug gaan naar de begin jaren 2000... leuke film!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12 08:57

AcoLyte!

*evil grin*

Haay schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Mijn zoon is 15. Helaas is hij niet zo'n film-gek als ik zelf al sinds mijn jeugd was. Heb sinds z'n geboorte gewacht tot hij oud genoeg zou zijn om samen met mij de wat meer volwassen films (lees: 16+) te mogen kijken. Helaas, hij houdt zich voornamelijk bezig met gamen. Jeugd van tegenwoordig! 7(8)7
Zeg, ga je mond spoelen :>
Mijn zoon, ook 15, en ikzelf kijken alle klassiekers vanaf de jaren 80. Terminator reeks al gehad, nu bezig met Mission Impossible nadat we de Bourne reeks hebben doorgespit. Dit gaat overigens van horror (Freddy en Jason zijn favoriet bij hem) tot aan Goonies en Indiana Jones. Kortom; ik klaag niet 8)

don't mistake lack of talent for genius.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Mijn zoon is 15. Helaas is hij niet zo'n film-gek als ik zelf al sinds mijn jeugd was. Heb sinds z'n geboorte gewacht tot hij oud genoeg zou zijn om samen met mij de wat meer volwassen films (lees: 16+) te mogen kijken. Helaas, hij houdt zich voornamelijk bezig met gamen. Jeugd van tegenwoordig! 7(8)7
hmm... ben ik nou een slechte vader dat ik al die films al met mijn zoons van 10 en 12 heb gezien :? ....
Complete Marvel en DC reeks ook, zelfs IT....

Uiteraard rustig begonnen toen ze jonger waren en opletten of ze er last van hadden... maar sta ervan te kijken als ik dit zo lees :D

Vanavond staat The Suicide Squad op t programma!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:57

Vrijdag

De Zwarte

X-DraGoN schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:56:
The Skulls (2000)[Afbeelding: The Skulls (2000)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Natuurlijk kennen jullie Paul Walker, Joshua Jackson (Dawson's Creek) en William Petersen (CSI) . De mannelijke deel van de Tweakers community gaat zeker Leslie Bibb kennen. Stop deze allemaal samen in een film en hang er een 'ok' verhaal aan en je hebt een goede film.
Er bestaat een verborgen soort studentenclub waar je alleen voor uitgenodigd kan worden: "The Skulls". Caleb (Paul Walker) is geboren om erbij te horen (zijn vader is de leider van The Skulls) en daarentegen Lucas (Joshua Jackson) is dat duidelijk niet. Hij heeft studentenleningen lopen, heeft verschillende jobs en komt dan nog niet toe om zijn studies te betalen. Tot hij uitgenodigd wordt om deel te worden van "The Skulls". Vanaf daar loopt alles anders als dat hij zich had voorgesteld.
Paul Walker laat hier zien dat hij veel in zijn mars heeft. Dit is de laatste film die hij opgenomen heeft voor dat hij beend werd bij het bredere publiek als Brian O'Connor in "The Fast and the Furious" Alle hoofdacteurs laten trouwens zien dat ze meer aankunnen en dat ze aan het begin stonden van hun carrière.

Als je nog eens wilt terug gaan naar de begin jaren 2000... leuke film!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
In Running Scared vond ik hem ook erg goed. Was ook best een spannende film trouwens :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

Haha mijn vader nam mij op mijn 10e ( Jaar 2001 ) mee naar de Bioscoop om daar The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring samen te kijken :), natuurlijk was mijn moeder het er niet helemaal mee eens! Maar hierdoor wel fan van de films geworden. En ik weet nog wel toen Star Wars: Episode I: The Phantom Menace in 1999 in de bioscoop kwam dat we in de verkeerde zaal zaten, dus het begin van de film hadden gemist ( was toen 8 )

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47
G_Dragon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:16:
Haha mijn vader nam mij op mijn 10e ( Jaar 2001 ) mee naar de Bioscoop om daar The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring samen te kijken :), natuurlijk was mijn moeder het er niet helemaal mee eens! Maar hierdoor wel fan van de films geworden. En ik weet nog wel toen Star Wars: Episode I: The Phantom Menace in 1999 in de bioscoop kwam dat we in de verkeerde zaal zaten, dus het begin van de film hadden gemist ( was toen 8 )
Lord of the Rings films worden 'rated' op 12 jaar en ouder. Die klassificatie betekent dat kinderen van 12 en ouder die film zonder begeleiding mogen zien, en beneden de 12 onder begeleiding van een volwasse. Dus dat je als 10 jarige met je vader die film keek is prima volgens de richtlijnen. :) Idem voor de Star Wars films.

Films die een 16 of ouder rating hebben mogen in de bioscoop in ieder geval niet door kinderen jonger dan 16 gekeken worden. Daar moet wel een leeftijdscontrole op zitten. Nou kan een ouder wel beoordelen of een kind van 14 of 15 thuis en onder begeleiding een film van 16+ kan kijken, maar ik zou niet snel een 16+ film aan een kind van 10 of 12 laten zien.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Haay schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Lord of the Rings films worden 'rated' op 12 jaar en ouder. Die klassificatie betekent dat kinderen van 12 en ouder die film zonder begeleiding mogen zien, en beneden de 12 onder begeleiding van een volwasse. Dus dat je als 10 jarige met je vader die film keek is prima volgens de richtlijnen. :) Idem voor de Star Wars films.

Films die een 16 of ouder rating hebben mogen in de bioscoop in ieder geval niet door kinderen jonger dan 16 gekeken worden. Daar moet wel een leeftijdscontrole op zitten. Nou kan een ouder wel beoordelen of een kind van 14 of 15 thuis en onder begeleiding een film van 16+ kan kijken, maar ik zou niet snel een 16+ film aan een kind van 10 of 12 laten zien.
Oh daar vertel je me iets nieuws, want ik dacht altijd de Lord Of The Rings een film van 16+ was oeps :P.

Precies wat je zegt, als ouder kan je het zelf prima inschatten wat je eigen kind wel of niet kan. Daar hoeft een extern factor zich niet mee te bemoeien, maar ik zou zelf inderdaad niet snel naar een 16+ film gaan met een kind van 10 of 12 jaar. Dan wachten ze nog maar even een paar jaar :P, thuis op een blu-ray disc en Oled heb je ook nog eens betere beeldkwaliteit O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Haay
G_Dragon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:34:
[Oh daar vertel je me iets nieuws, want ik dacht altijd de Lord Of The Rings een film van 16+ was oeps :P.

Precies wat je zegt, als ouder kan je het zelf prima inschatten wat je eigen kind wel of niet kan. Daar hoeft een extern factor zich niet mee te bemoeien, maar ik zou zelf inderdaad niet snel naar een 16+ film gaan met een kind van 10 of 12 jaar. Dan wachten ze nog maar even een paar jaar :P, thuis op een blu-ray disc en Oled heb je ook nog eens betere beeldkwaliteit O-)
Wat 16 en ouder films betreft: bioscopen zijn verplicht de leeftijd te controleren, dus een groepje klasgenoten waarbij enkelen 16 zijn en enkelen nog 15 kunnen dan niet gezamenlijk naar een bioscoopfilm die een 16 of ouder klassificatie heeft. Praktijk case waar mijn zoon (15) tegenaan liep toen ze ter afsluiting van afgelopen schooljaar met een groepje vrienden naar de bioscoop wilden voor, ik geloof "A Quiet Place Part II" welke voor 16+ is...

Voor ouders is dit ook wel een handige site: https://www.commonsensemedia.org/reviews
Hier kun je per film of serie opzoeken wat de officiële minimum leeftijd is, maar ook wat andere ouders, en wat kinderen zelf er van vinden.

Bv. bij The Terminator zie je dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4tHp4di4E0gZMNIyp9nlTqTyqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dwzRtrWSLrrgBFQENJzggA7j.png?f=fotoalbum_large

Amerikaanse rating: "R" (in Nederland: 16)
Common sense zegt zelf: 15+
Ouders zeggen: 14+ en kinderen zelf zeggen gemiddeld: 13+

Jongere kinderen zullen denk ik vooral vallen over de sex. Beneden de puberleeftijd vinden kinderen sex maar 'vies'. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 10-08-2021 11:55 ]

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
Er is 'gewoon' wetgeving:

Onder de 16 jaar, geen toegang
Artikel 240a is door de overheid verbonden aan de leeftijd van 16 jaar. Op basis van dit artikel krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16 of 18. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
Bij films met de overige leeftijdsgrenzen (6, 9, 12 en 14) worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:36
Death Proof (2007)Death Proof (2007)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: TV-MA
Death Proof is geïnspireerd door het Grindhouse genre en maakt samen met Planet Terror (van Robert Rodriguez) deel uit van de film Grindhouse. Deze versie is zo'n tien minuten korter dan de op zichzelf staande release, die bijna twee uur duurt. Naast Reservoir Dogs de kortste film van Tarantino.

De film gaat over twee groepen jonge vrouwen die worden lastig gevallen door Stuntman Mike, een gevaarlijke gek die zijn pikzwarte, opgevoerde stuntauto gebruikt om dodelijke ongelukken te veroorzaken. Hij komt er zelf altijd met wat kleerscheuren en lichte verwondingen vanaf, omdat zijn auto 'death proof' is.

Dit is toch wel de minste film van Tarantino, al kun je het niet echt slecht noemen. Hier en daar sijpelt de genialiteit die we uit zijn eerdere films kennen door en in de film zitten ook diverse referenties naar Pulp Fiction en Kill Bill. Vooral de eerste helft is dodelijk saai, want voordat er eindelijk iets spannends gebeurt zit je toch bijna een uur naar een groepje grofgebekte meiden te kijken die het voornamelijk over 'boy talk' hebben. Een lapdance later op de avond helpt dan ook niet echt meer.

Voor de tweede helft heeft Stuntman Mike weer een groepje meiden in het vizier en voor ze er erg in hebben is de jacht weer geopend. Dit deel is een stuk beter, omdat het tempo flink omhoog gaat en er minder ruimte is voor vervelende conversaties over oninteressante dingen. Zo is de achtervolging erg leuk en is het einde hilarisch.

Kurt Russell doet het prima als de gestoorde Stuntman Mike en hij is ook de enige acteur van formaat. De dames doen het aardig, maar zijn voornamelijk irritant. Vooral bij het eerste groepje begon ik de gedachtengang van Stuntman Mike beter te begrijpen en ik kon niet wachten totdat hij ze tot moes zou rijden in zijn bolide. Ik moet wel zeggen dat de dames en al hun rondingen goed in beeld worden gebracht en Mary Elizabeth Winstead in een strak cheerleaderpakje is altijd fijn.

Deze keer heeft Tarantino ook zelf de cinematografie voor zijn rekening genomen en dat heeft prima uitgepakt, zowel bij het in beeld brengen van de dames als de actiescenes. De eerste helft van de film ziet er ook uit alsof ze het van een stokoude print hebben gehaald, compleet met haperingen, krassen en vuiligheid. Vreemd om dit dan niet voor de tweede helft te doen. Ook de soundtrack en muziekkeuze is - zoals we ondertussen gewend zijn van hem - weer van een hoog niveau.

Jammer van de saaie eerste helft, maar de tweede helft maakt veel goed. Wellicht dat de kortere versie me wat beter bevalt, dus die binnenkort maar eens kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

Honesty

kattenneus!

marcelmg2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:50:
Er is 'gewoon' wetgeving:

Onder de 16 jaar, geen toegang
Artikel 240a is door de overheid verbonden aan de leeftijd van 16 jaar. Op basis van dit artikel krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16 of 18. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd.
Bij films met de overige leeftijdsgrenzen (6, 9, 12 en 14) worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten.
Precies, mijn kinderen zien thuis de meeste 16+ films wel omdat ze ze willen zien en omdat ik denk dat ze het ook aankunnen(seksgrappen snappen ze niet, geweld doet ze niks) maar sommige films vinden ze ook niks aan, zoals Joker en Parasite die ze wel heel graag wilden zien.
Ik twijfel er niet aan om ze mee te nemen naar de bioscoop voor 16+ films omdat ze herkend worden op hun pass maar ook omdat er blijkbaar zo'n sterke controle is dat als kinderen onder de 18 lijken ze moeten laten zien dat ze wel 16 zijn. Personeel geeft ook aan dat als een 16-kind betrapt wordt bij een 16+ film de bioscoop een hoge boete krijgt.

De rating snap ik eigenlijk zelf nooit, ik vond dealpool vermakelijk en mijn kinderen van 12 en 14 ook maar venom leek me veel spannender enger en misschien zelfs meer gore maar inderdaad geen seksgrappen.
suicide squad moeten ze straks via streamingdienst kijken,.

Ik ben zelf als kind bijna nooit in de bioscoop geweest, hooguit 1 keer per jaar ofzo dus ik vind het zelf wel mooi om met mijn kinderen zoveel films in de bioscoop te zien(uiteraard met popcorn en cola) en ik weet zeker als ze straks 16 zijn zien we alle films met zijn drieën.

Festina lente

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Batman Begins (2005)Batman Begins (2005)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Voor mij is dit de beste Batman film trilogie ooit gemaakt, maar mijn vriendin had geen enkele film gezien en had nooit veel met Batman. Toch op advies van mij wou ze de films wel gaan kijken, waardoor we weer zijn begonnen aan de trilogie. Deel 1 gaat over het leven van Bruce Wayne en hoe hij Batman word, in het begin van de film valt jonge Bruce Wayne in een put waar allemaal vleermuizen zitten die om hem heen beginnen te vliegen en hier houdt hij een trauma / angst over aan vleermuizen.

Als ze iets later in de film halverwege een operavoorstelling het theater verlaten omdat de jonge Bruce bang wordt door de als vleermuizen verklede acteurs, worden zijn ouders neergeschoten door een zwerver. Bruce wordt op het politiebureau opgevangen door agent Jim Gordon. Daar vertellen ze hem dat de zwerver, Joe Chill, is opgepakt. Butler Alfred Pennyworth neemt de jongen mee naar huis en zorgt voor hem. Zolang Bruce nog te jong is, zal het werk van zijn vader worden voortgezet door de medewerkers van diens bedrijf, onder leiding van William Earle.

Helaas is Jonge Wayne niks anders uit dan op wraak, wat hem op het verkeerde pad trekt. Bruce Wayne besluit dus te vertrekken uit Gotham City, en hij wordt tijdens zijn reizen opgepikt door een lid van The League of Shadows, een groep ninja's, onder leiding van Ra's al Ghul, die hem leert hoe onzichtbaar en onoverwinnelijk te zijn. Als hij zijn training voltooit, blijkt het genootschap echter van een soort te zijn dat beschavingen die ten dode opgeschreven zijn ten onder doet gaan. Het door misdaad bedorven Gotham City is hun volgende doel. Bruce weigert mee te werken en ontsnapt na een gevecht waarbij Ra's al Ghul gedood wordt. Dit is natuurlijk niet alles maar dat hoeft ook niet, anders lees je het hele verhaal hier :).

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

The Dark Knight (2008)The Dark Knight (2008)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Een aantal dagen later zijn we begonnen aan deel 2,

De film begint met een bende met clownsmaskers, die in opdracht van de Joker een bank beroven en vervolgens elkaar een voor een vermoorden. De laatste overlevende intussen is Luitenant James Gordon vastberaden om samen met de nieuwe officier van justitie, Harvey Dent, vrijwel de hele georganiseerde misdaad uit Gotham voor de rechter te dagen. Batman en Gordon overwegen de mogelijkheid dat Dent zo de held wordt die Batman niet kan zijn. Tegelijkertijd concurreert Batmans alter ego Bruce Wayne met Harvey voor de liefde van Rachel Dawes. Noch Dent, noch Gordon zijn echter op de hoogte van het feit dat Batman en Wayne dezelfde persoon zijn.

Van The Joker kan ik deze film zo ontzettend genieten want zijn rol is zo ontzettend goed ingevuld, zoals The Joker moet zijn en zoals ik hem herinner van de strips. Helemaal genieten is de scene waarbij hij een ziekenhuis opblaast en dan zo geniaal rustig en dansend wegloopt maar zich dan opeens omdraait en teleurgesteld omdraait en kijkt naar de ontsteker en die knop nog een aantal keer indruk alsof er iets niet helemaal goed is gegaan, als er na 6 keer op die knop drukken niks gebeurd draait hij zich met een teleurgesteld gezicht om en loopt door waarop de rest toch afgaat en er weer een grote glimlach op zijn gezicht verschijnt voordat hij die bus instapt. 1 woord PRACHTIG!

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/5-20-2015/CIwyyE.gif

In deze review vertel ik bewust iets minder van het verhaal, want bij deel 1 vertelde ik wel erg veel en dan blijft het voor de meesten geen verrassing meer. Deze film staat op mijn tweede plek van favoriete Batman films, want niks kan Bane tippen en heb er nu alweer zin in om die heerlijke zware stem te horen over de sub.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

The Dark Knight Rises (2012)The Dark Knight Rises (2012)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 164 min | MPAA: PG-13
8 jaar na The Dark Knight film staat Gotham City er beter voor dan ooit; de criminaliteit is laag en de stad bloeit weer op. Dit alles dankzij een wet ter ere van Harvey Dent en zijn strijd tegen de georganiseerde misdaad. Batman lijkt niet langer nodig en heeft zich daarom al lange tijd niet meer vertoond. Er word nog altijd gejaagd op Batman omdat hij de schuld van Harvey Dents dood en al diens misdaden als Two-Face op zich genomen heeft. Ook in het dagelijks leven heeft Bruce zich teruggetrokken, en leidt nu een kluizenaarsbestaan. Zijn bedrijf is nog maar een schaduw van wat het was sinds Bruce de stekker trok uit een duur project om schone energie op te wekken. De fusiereactie die hierbij nodig was kon volgens hem namelijk ook misbruikt worden als een bom.

In dit deel krijgen we te maken met een nieuwe schurk genaamd Bane die de nieuwe leider is van League of Shadows sinds de dood van Ra's al Ghul, Bane is eentje die mensen niet snel zullen vergeten. Zijn stem zorgt voor een onwijs zware bass wat hem echt machtig laat overkomen, dat is me altijd bij gebleven en nu over de Bose 500 met Subwoofer klonk het wederom prachtig. Sorry buurtjes

Ik ben erg blij dat mijn vriendin ervoor open stond om deze trilogie samen te gaan kijken en dat ze het dan uiteindelijk ook nog leuk vond is helemaal mooi meegenomen, helemaal voor iemand die nooit iets met Batman had en zo heb ik de films na jaren weer opnieuw kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Skyaero
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:29:
Helemaal genieten is de scene waarbij hij een ziekenhuis opblaast en dan zo geniaal rustig en dansend wegloopt maar zich dan opeens omdraait en teleurgesteld omdraait en kijkt naar de ontsteker en die knop nog een aantal keer indruk alsof er iets niet helemaal goed is gegaan, als er na 6 keer op die knop drukken niks gebeurd draait hij zich met een teleurgesteld gezicht om en loopt door waarop de rest toch afgaat en er weer een grote glimlach op zijn gezicht verschijnt voordat hij die bus instapt. 1 woord PRACHTIG!
Dit is trouwens een stuk improvisatie van Heath Ledger die niet op de hoogte was dat er een vertraging in de explosies zouden zijn.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Skyaero schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Dit is trouwens een stuk improvisatie van Heath Ledger die niet op de hoogte was dat er een vertraging in de explosies zouden zijn.
Oh meen je, geniaal!! _/-\o_

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Skyaero schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Strava | AP | IP | AW

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Een briljant acteur. Ik mis hem echt.

Ik heb gisteren ook een nogal obscure film gekeken:

The Four Minute Mile (1988)The Four Minute Mile (1988)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Brits/Australische TV-film uit 1988 in twee delen van 90 minuten per stuk. De film vertelt het waargebeurde (maar sterk gedramatiseerde) verhaal rond de pogingen om de mijl in minder dan vier minuten te rennen. Ik heb de film bekeken omdat Michael O'Reilly een (extreem) klein rolletje heeft; hij speelt ook in de serie die het onderwerp is van mijn site (zie onderschrift). Verder speelt Michael York (Logan in Logan's Run; Basil Exposition in Austin Powers) ook nog een kleine rol.

Het is een boeiende film over een onderwerp waar ik anders niet snel een film op zou uitzoeken, maar wel wat langdradig. Je volgt de pogingen van Britse, Australische, Finse en Amerikaanse atleten om de mijl in minder dan vier minuten te rennen. De ups- en downs en vooral de manier waarop er in de jaren '50 en '60 tegen atletiek werd aangekeken zijn opmerkelijk goed in beeld gebracht; niets van de trainingsfaciliteiten waar de sporters tegenwoordig gebruik van kunnen maken, maar allemaal heel basic. De Olympisch Spelen in Helsinki in 1952 komen ook even in beeld; dat kun je al helemaal niet vergelijken met hoe het er nu aan toe gaat.

Acteerwerk is prima, hoewel de Australische "rengoeroe" wat overdreven overkomt (maar goed; wellicht was hij in het echt ook zo flamboyant; ik heb geen idee).

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• P-Rock
The Shining (1980)The Shining (1980)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 146 min | MPAA: R
Hééééére's Johnny!

The Shining, naar een verhaal van horrorschrijver Stephen King, heeft 41 jaar later nog niks aan kracht ingeboet en is vandaag de dag nog steeds van invloed op veel film(maker)s. Zo is de meest bekende scene talloze malen gekopieerd in films en series, en heeft Kubrick's manier van filmen ook zijn sporen achtergelaten.

Stephen King zelf is echter niet echt te spreken over de film, omdat het veel elementen weglaat die hem dierbaar zijn, zoals bv. de gevaren van alcoholisme. Iets waar King ook mee te kampen had toen hij het boek schreef. Kubrick heeft zijn verhaal als het ware tot het bot gestript en alleen de voor hem interessante elementen gebruikt.

Jack Torrance, zijn vrouw Wendy en hun jonge zoontje Danny reizen af naar The Overlook, een afgelegen hotel in de bergen. Jack is aangenomen als huismeester voor het winterseizoen en hij wil die tijd gebruiken om te werken aan een boek. Danny heeft al snel door dat er in het hotel verschrikkelijke krachten huizen en wanneer deze de pijlen op zijn vader, een herstellende alcoholist, richt zijn de rapen helemaal gaar.

Het grootste verschil met het boek is dat deze Jack, heerlijk gespeeld door Jack Nicholson, al vanaf het begin een beetje een eikel met een kort lontje is. In het boek is Wendy een sterke, onafhankelijke vrouw, maar dat zou niet passen in deze film. Kubrick maakte van haar een sloofje, die alleen goed is voor huishoudelijke taken en op Danny passen, terwijl ze constant op eieren moet lopen om Jack niet boos te maken.

Veel mensen hebben iets tegen hoe Shelley Duvall haar rol vertolkt, maar wat mij betreft is ook zij uitstekend als vrouw die dicht tegen een zenuwinzinking aan zit. Veel kindacteurs weten een film vakkundig te verpesten, maar Danny Lloyd deed het prima als onschuldig jongetje die zijn wereld ziet instorten. Ook Scatman Crothers als chef van The Overlook deed het goed in zijn korte speeltijd.

De film ziet er fantastisch uit, met mooie tracking shots van o.a. de omgeving, het hotel en de ingenieuze camerastandpunten. De duistere soundtrack van Wendy Carlos draagt veel bij aan de onderhuidse spanning in de film. Ik heb The Shining al zo vaak gezien, maar toch zit ik elke keer weer op het puntje van mijn stoel, al kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat gevoel heeft. De film is vrij traag en richt zich vooral op de psychologische afbraak van de personages en hoe ze hier mee omgaan.

Er zijn twee cuts in de omloop: De International Cut en de US (Extended) Cut. Kubrick heeft zelf de kortere versie gemaakt, omdat hij van mening was dat Europeanen slimmer zijn dan Amerikanen en niet alles uitgespeld hoeven te hebben. Hij heeft er zo'n twintig minuten uitgeknipt, maar je mist niet echt veel: Een doktersbezoekje en een paar langere scenes. Ikzelf prefereer de International Cut.

Als boekverfilming kun je The Shining beschouwen als een mislukking, maar als een op zichzelf staande psychologische horrorfilm is het een waar meesterwerk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
P-Rock schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:00:
[...]

Fear and Loathing in Las Vegas, Groundhog Day, Mystic River, Requiem for a Dream, Interstellar, Inception, The Witch, In the Mouth of Madness, Suspiria, Birdman, Enter The Void, The Shining, The Thing, Tusk, The Mist, Videodrome, The Lighthouse, The Truman Show, 2001: A Space Odyssey, Pan's Labyrinth, The Fall, Paprika, The Fountain, Event Horizon, Cube, Moon, American Psycho, Annihilation, Waking Life, The End of Evangelion, Splice, Stalker, Sunshine, The Cell, The Matrix, Timecrimes, Under The Skin...

Weird: (In de meeste gevallen) Ja. Mindfuck: Nee.

The Sixth Sense, Unbreakable, The Village, Memento, Following, Jacob's Ladder, The Game, Basic, A Tale of Two Sisters, Shutter Island, Vanilla Sky, Triangle, The Prestige, The Illusionist, Perfect Blue, The Machinist... dat zijn in mijn ogen Mindfucks. Films waarbij je constant op het verkeerde been wordt gezet, waardoor het einde als een totale verrassing komt.
Dat is een beste lijst. Ik heb de helft gezien, allen erg goed, dus ik ga de komende tijd de andere helft zien.

Bedankt voor de opsomming :)

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ah, die naam hoor je niet vaak en ik moet toegeven dat ik niet wist dat hij in The Shining speelt.

Ik ben een verzamelaar van Transformers (G1) en als fan daarvan ken ik hem natuurlijk heel goed (hij is de stem van de Autobot Jazz in de G1-tekenfilmserie; voor diegenen die zich nu afvragen waar ik het over heb).

Nu ga ik natuurlijk binnenkort The Shining kijken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-08-2021 07:34 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12 15:47
jodeltje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 03:53:
[...]

Dat is een beste lijst. Ik heb de helft gezien, allen erg goed, dus ik ga de komende tijd de andere helft zien.

Bedankt voor de opsomming :)
Lol ff commenten op een comment van vorig jaar :P

Wel een erg mooi lijstje trouwens. Staan veel van mijn favorieten tussen en een aantal die ik nog niet gezien heb! Add to watchlist 8)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik Shutter Island in zo'n lijstje zie staan vraag ik me af of we het over dezelfde film hebben altijd. Shutter Island uit 2010 van Scorsese is m.i. een film die toch wel vrij vroeg gaat hinten naar een twist. En als je met enige regelmaat films kijkt dan weet je dat er maar één twist is die het kan zijn. Op zich een prima film verder, alleen het voorspelbare einde stelde me toch wat teleur.

Tenminste, als het over die Shutter Island gaat. Of is dit een remake oid?

• P-Rock
Gaius schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:48:
Als ik Shutter Island in zo'n lijstje zie staan vraag ik me af of we het over dezelfde film hebben altijd. Shutter Island uit 2010 van Scorsese is m.i. een film die toch wel vrij vroeg gaat hinten naar een twist. En als je met enige regelmaat films kijkt dan weet je dat er maar één twist is die het kan zijn. Op zich een prima film verder, alleen het voorspelbare einde stelde me toch wat teleur.

Tenminste, als het over die Shutter Island gaat. Of is dit een remake oid?
Het mooie van die film is dat, zodra je weet hoe de vork in de steel zit, je 'm nogmaals kunt kijken en alle hints kunt oppikken die eigenlijk al vanaf het begin merkbaar zijn. Bovendien snappen veel mensen het einde niet, en dan bedoel ik niet de twist.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:13
P-Rock schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Bovendien snappen veel mensen het einde niet, en dan bedoel ik niet de twist.
Vertel, ben benieuwd of ik hem snap :) in spoiler tag uiteraard.

• P-Rock
vinom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:45:
[...]

Vertel, ben benieuwd of ik hem snap :) in spoiler tag uiteraard.
Sommige mensen snappen niet dat hij
spoiler:
er zelf voor kiest om een lobotomie te krijgen, door te faken dat hij weer terug is gevallen in zijn fantasiewereld. Dan hoeft hij in ieder geval niet met de last te leven dat zijn vrouw zijn kinderen heeft vermoord en hij haar. Dat wordt vooral duidelijk door de vraag die hij stelt aan zijn voormalige partner 'Chuck'; 'What would be worse: To live as a monster, or to die as a free man?'

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Free Guy (2021)Free Guy (2021)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Soort combinatie van Ready Player One en de Truman Show, dus niet echt origineel. Echter het is goed uitgevoerd en erg leuk om naar te kijken. Ryan Reynolds is al van ouds, Jodie Comer (Killing Eve) doet leuk mee. Taika Waititi vond ik een beetje over the top. En oh, er is een cameo van een Marvel held.

Zeker een 8 waard, want het verveeld geen moment.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• josh-hill
  • Nu online
Deze week 2 films gezien die op imdb een 7.8 scoren.

De eerste film was El Fierno en staat op Netflix. Het gaat over een Mexicaan die na 20 jaar verblijf in de VS terug keert en na een korte inventarisatie als enige broodwinning het slechte pad ziet. Deze zwarte komedie is op zich wel een onderhoudende film, maar ik vond het toch allemaal net niet. Er zijn vergelijkbare films die beter zijn. Wellicht alleen geen Mexicaanse. Ik weet verder niet meer precies wat ik er van vond, dus geen cijfer (6.5 of wellicht toch een 7?).

Under sandet (2015)Under sandet (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 100 min | MPAA: R
Direct na de tweede wereld oorlog zitten de Denen met een gigantische berg landmijnen langs de kustlijn die opgeruimd moeten worden. Hiervoor worden Duitse soldaten ingezet onder het motto "laat ze zelf maar risico lopen voor het opruimen van hun eigen troep". Heel logisch.

Een Deense sergeant heeft zo de leiding over een klein groepje jonge Duitse soldaten die op een strand de landmijnen moeten opruimen. Allereerst zal het hem worst wezen als ze zichzelf opblazen, maar gaandeweg ontstaat er toch een band.

De film laat heel mooi zien hoe mensen in zo'n situatie door een heel scala van emoties gaan: haat, begrip, zorg, etc. En dat allemaal prachtig gefilmd. Als ik imdb mag geloven is dit veruit de beste film van deze regisseur en deze cameravrouw. Je zou verwachten dat ze na deze film nog wel meer pareltjes hadden gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• P-Rock
Lucky Day (2019)Lucky Day (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99 min | MPAA: R
Lucky Day van Roger Avary (Killing Zoe, The Rules of Attraction) is een spirituele sequel op Killing Zoe. We volgen nu alleen niet Zed en Zoe, maar Red en Chloe.

Red (Luke Bracey) is een kluizenkraker die net uit de gevangenis is ontslagen, na twee jaar vast te hebben gezeten voor een mislukte kraak. Chloe (Nina Dobrev), zijn mooie vrouw, is een kunstenares die hun jonge dochter heeft opgevoed tijdens zijn verblijf in de lik. Helaas kan Red niet echt genieten van zijn vrijheid, want Luc Chaltiel (Crispin Glover), een psychopatische huurmoordenaar, heeft nog een appeltje met hem te schillen en zit hem op de hielen. Het zal een lange, gewelddadige nacht worden...

Dit is de comebackfilm van Avary, die in 2008 een jaar de cel in moest vanwege het veroorzaken van een auto-ongeluk met dodelijke afloop. Daarna bleef het lang stil. Lucky Day voelt als een film die eigenlijk in de jaren '90 gemaakt had moeten worden en niet in 2019. Het is nog steeds dezelfde mix van actie, humor en explosief geweld. Niettemin is het allemaal nog best vermakelijk en Avary weet wat hij doet.

De voornaamste reden om deze film op te zetten is de rol van Crispin Glover als geflipte huurmoordenaar. Hij legt het er zo dik bovenop dat hij zo uit een slechte cartoon lijkt te zijn weggelopen. Zo is de scene met de lowrider en de twee politieagenten hilarisch over de top, en is de scene in de kunstgallerie - waar elitaire kunstkenners door Luc naar de andere wereld worden geholpen - genieten geblazen. Zou Avary hier soms meer mee bedoelen, aangezien de kritieken op zijn films nooit echt mals waren?

Luke Bracey deed me denken aan een tweederangs Tom Hardy, maar over het algemeen was het acteerwerk best okee. De soundtrack van duo Tomandandy is prima en ook over de cinematografie heb ik niks te klagen. Voor mensen die bekend zijn met Killing Zoe zal een bepaald camerashot ze bekend voorkomen.

Lucky Day is niks om over naar huis te schrijven, maar iedereen die de films van Avary een beetje kent weet wat ze kunnen verwachten. Vooral het kijken waard voor de hilarische rol van weirdo Crispin Glover, die hem op het lijf is geschreven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Monster Hunter (2020)Monster Hunter (2020)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Ik dacht: een lekkere simpele actie adventure film voor op de zondag avond. Lekker.

Ben niet bekend met de game serie, dus ik ging er blanco in. De hoofdactrice is vooral bekend van de Resident Evil reeks en natuurlijk the Fifth element en in dat genre past ze goed. In deze film…..mwa.

En zo denk ik over de hele film. Mwa.

Heb meerdere malen tijdens de film op mijn mobiel gekeken naar andere zaken (waaronder zelfs werk voor de maandagochtend) en nog steeds mistte ik niets.

Al met al een zeer matige film.

Een 3.

Geen twee, want ik heb hem warempel afgekeken (al komt dat wellicht doordat ik toch niks te doen had).

Geen hoger cijfer, want daar is hij te simpel voor. Er zijn betere action adventures.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

PdeBie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:33:
Monster Hunter (2020)[Afbeelding: Monster Hunter (2020)]
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Ik dacht: een lekkere simpele actie adventure film voor op de zondag avond. Lekker.

Ben niet bekend met de game serie, dus ik ging er blanco in. De hoofdactrice is vooral bekend van de Resident Evil reeks en natuurlijk the Fifth element en in dat genre past ze goed. In deze film…..mwa.

Heb meerdere malen tijdens de film op mijn mobiel gekeken naar andere zaken (waaronder zelfs werk voor de maandagochtend) en nog steeds mistte ik niets.

Een 3.

Geen twee, want ik heb hem warempel afgekeken (al komt dat wellicht doordat ik toch niks te doen had).

Geen hoger cijfer, want daar is hij te simpel voor. Er zijn betere action adventures.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Films zoals? Voor films van dit caliber vond ik hem wel nog redelijk entertained. Super niet maar als brainless entertainment vond ik het nog redelijk. Als je betere action adventures, Ben ik wel in the mood voor

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• PdeBie
  • Nu online
@SadisticPanda bijvoorbeeld het door mij eerder gereviewde Love and Monsters.

Hoewel zeker minder "actie film" dan Monster Hunter, wel degelijk een action adventure, maar zoveel beter.

Of Ready Player One. Ook veel beter dan Monster Hunter.

• anandus
  • Niet online
Ik vond Love and Monsters verbazingwekkend goed.
Verbazingwekkend omdat op papier alles middelmatig lijkt. Het verhaal, de setting, de karakters, etc.
Maar om een of andere reden is de film beter dan je zou mogen verwachten :D

Je zou denken aan een 6je, maar het is een dikke 7, aanhikkend tegen de 8

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

The Suicide Squad (2021)The Suicide Squad (2021)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R
Het is een film met een splinterdun verhaal die je echt goed moet volgen, want je raakt hem heel snel kwijt in de chaos en het geswitch tussen de twee verschillende teams. Dit is wel weer een typische Suicide Squad film met humor en veel vaagheid, vooral die Weasel just what the f.... is dat?! :P

Ze worden in de film naar een eiland gestuurd om daar een gevaarlijke search-and-destroymissie uit te voeren op het eiland Corto Maltese. In ruil voor lichtere straffen krijgen ze de opdracht om het nazi-laboratorium Jötunheim te vernietigen, dat een geheim experiment bevat dat bekend staat als "Project Starfish".

De film is leuk om een keer te kijken maar daar is ook alles mee gezegd, want dan heb je alles ook wel gezien.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
La famille Bélier (2014)La famille Bélier (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Een prachtige film met evenzo prachtige muziek. Ontroerend maar bovenal humoristisch. Ook een film waar het Frans verstaan veel toevoegt, maar met ondertiteling is hij ook zeker een acht waard. En het acteerwerk van vooral de ouders is fenomenaal. Heerlijke Franse humor die wat grenzen overgaat die we in Nederland niet (meer) aandurven, laat staan in Hollywood.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 16-08-2021 08:28 ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:06
pagani schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:27:
La famille Bélier (2014)[Afbeelding: La famille Bélier (2014)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Een prachtige film met evenzo prachtige muziek. Ontroerend maar bovenal humoristisch. Ook een film waar het Frans verstaan veel toevoegt, maar met ondertiteling is hij ook zeker een acht waard. En het acteerwerk van vooral de ouders is fenomenaal. Heerlijke Franse humor die wat grenzen overgaat die we in Nederland niet (meer) aandurven, laat staan in Hollywood.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Helemaal eens. Ik kreeg zelf best wel kippenvel van die zingscène op het eind.

• PdeBie
  • Nu online
@anandus inderdaad. Heb hem zelf ook een 7 gegeven destijds. Wil hem binnenkort eigenlijk nog wel een keer zien. Dat heb ik niet vaak dat ik een film zo snel nog een keer wil zien, dus neig al meer naar een 7.5 of zelfs 8.

• Bor
  • Laatst online: 14:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Alita: Battle Angel (2019)Alita: Battle Angel (2019)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Grafisch dik in orde. Puur popcorn vermaak wat mij betreft maar af en toe wat te "kiddie" voor mijn smaak. Het niet helemaal bevredigende einde doet wat mij betreft een beetje afbreuk. Al met al kijken voor de actie en CGI, niet voor het ijzersterke verhaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• X-DraGoN
P-Rock schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:43:
[...]

Het mooie van die film is dat, zodra je weet hoe de vork in de steel zit, je 'm nogmaals kunt kijken en alle hints kunt oppikken die eigenlijk al vanaf het begin merkbaar zijn. Bovendien snappen veel mensen het einde niet, en dan bedoel ik niet de twist.
Bedankt, ik heb weer een goede film gezien!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 07:08
P-Rock schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:09:
[...]

Sommige mensen snappen niet dat hij
spoiler:
er zelf voor kiest om een lobotomie te krijgen, door te faken dat hij weer terug is gevallen in zijn fantasiewereld. Dan hoeft hij in ieder geval niet met de last te leven dat zijn vrouw zijn kinderen heeft vermoord en hij haar. Dat wordt vooral duidelijk door de vraag die hij stelt aan zijn voormalige partner 'Chuck'; 'What would be worse: To live as a monster, or to die as a free man?'
spoiler: shutter island
Zo denk ik er ook over. Maar het wordt niet bevestigd dus eigenlijk kan je geen 100% zeker zijn. Vergelijkbaar met het einde van Inception.

• P-Rock
D-Three schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:37:
[...]

spoiler: shutter island
Zo denk ik er ook over. Maar het wordt niet bevestigd dus eigenlijk kan je geen 100% zeker zijn. Vergelijkbaar met het einde van Inception.
Mwa, het was (mij) duidelijk zat nav die laatste conversatie. Het einde van Inception is wat geniepiger.

[ Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 17-08-2021 02:07 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Strings (2015)Strings (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R
Gisteravond deze film opgezet via Videoland, we hebben ons voorgenomen dat we af en toe een niet zo bekende film opzetten om zo verborgen pareltjes te ontdekken. Dit hebben we ook gedaan bij de film GO Karts, nu moet ik zeggen dat dit erg goed werkt want beide films waren een succes! Appart dat de film op IMDB Strings heet, want op Videoland heet de film namelijk Bravetown.

Het verhaal gaat over een jonge vent die samen woont met zijn moeder, hij zegt telkens dat hij over moest werken maar ondertussen is hij een actieve dj in een nachtclub. Hij denkt dat hij goede vrienden heeft, maar het zijn geen goede vrienden want ze stoppen hem steeds drugs toe die hij vervolgens onder een beetje groepsdruk inneemt. Zijn laatste pilletje word zijn lichaam teveel en hij raakt buiten westen en word later wakker in het ziekenhuis, omdat dit zijn zoveelste overtreding is moet hij verplicht van de rechter naar zijn vader toe zodat hij geen gevangenisstraf krijgt.

• Bor

Bor

Herrie in Huize Gerri (2021)

Het review script pakt deze film niet op, waarschijnlijk omdat de info op IMDB niet compleet is. Anyway:

Na het redelijk geslaagde "Groeten van Gerri (2020)" hier een volslagen mislukking;

- Slecht acteerwerk
- Een mega slap verhaal
- Overduidelijke product placement voor o.a. Bavaria, de Jumbo en andere merken
- Geen feel good momenten
- Compleet oninteressante en chaotische "teams" gesprekken tussendoor
- Een einde wat totaal niet bij de film past

Na het zien van deze film bleef hier iedereen achter met een "wtf, waar heb ik naar gekeken en vooral waarom" gevoel bij het zien van het einde. Wat slecht...

Cijfer 1.5

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-12 11:34
Bor schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:52:
Alita: Battle Angel (2019)[Afbeelding: Alita: Battle Angel (2019)]
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Grafisch dik in orde. Puur popcorn vermaak wat mij betreft maar af en toe wat te "kiddie" voor mijn smaak. Het niet helemaal bevredigende einde doet wat mij betreft een beetje afbreuk. Al met al kijken voor de actie en CGI, niet voor het ijzersterke verhaal.
Het einde is 100% sequel-bait. Alleen een beetje jammer dat er nog geen enkele indicatie is dat er een vervolg komt, zeker omdat er in de oorspronkelijke manga nog genoeg tof bronmateriaal te vinden is.

• Bor

Bor

ErikT738 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Het einde is 100% sequel-bait. Alleen een beetje jammer dat er nog geen enkele indicatie is dat er een vervolg komt, zeker omdat er in de oorspronkelijke manga nog genoeg tof bronmateriaal te vinden is.
Klopt maar wanneer je het bronmateriaal niet kent is het einde in de huidige vorm een beetje een dooddoener vind ik.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:33:
Monster Hunter (2020)[Afbeelding: Monster Hunter (2020)]

Een 3.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Gisteren geprobeerd te kijken maar was er na een half uur echt helemaal klaar mee. Het is heel zeldzaam dat ik films niet afkijk, maar dit was echt zonde van mijn tijd/avond om verder te kijken 8)7

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

G_Dragon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:18:
The Suicide Squad (2021)[Afbeelding: The Suicide Squad (2021)]
Tweakers: 4.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R
Het is een film met een splinterdun verhaal die je echt goed moet volgen, want je raakt hem heel snel kwijt in de chaos en het geswitch tussen de twee verschillende teams. Dit is wel weer een typische Suicide Squad film met humor en veel vaagheid, vooral die Weasel just what the f.... is dat?! :P

Ze worden in de film naar een eiland gestuurd om daar een gevaarlijke search-and-destroymissie uit te voeren op het eiland Corto Maltese. In ruil voor lichtere straffen krijgen ze de opdracht om het nazi-laboratorium Jötunheim te vernietigen, dat een geheim experiment bevat dat bekend staat als "Project Starfish".

De film is leuk om een keer te kijken maar daar is ook alles mee gezegd, want dan heb je alles ook wel gezien.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Gisteren met mijn dochter van 17 hier naar toegeweest, en we zaten met totaal 5 man in de zaal. Blijkbaar met een reden, wat een flutfilm zeg.. Wij gaven hem echt maar 1 ster (pun intended). Uiteraard is alles in deze film compleet in het ridicule getrokken, maar is het nu ook niet echt humoristisch. Het waren 2 moeizame uurtjes...

• Webgnome
No Country for Old Men (2007)No Country for Old Men (2007)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Vanavond een filmpje gezocht op Netflix met Christof Waltz, maar Netflix dacht dat ik deze film bedoelde. Natuurlijk heel Chrisoph Waltz niet gezien maar wat een verrekte goede film. Deze film riep bij mij hetzelfde gevoel achteraf op als 2001 a space odyssey. Het zijn compleet andere films maar de traagheid en het anders dan anders verhaal stak er gewoon zo boven uit. Zit nu nog (kwartiertje nadat ik hem heb gezien) te denken waar deze film nou over ging? Er zijn zoveel vragen en toch ook weer niet . Want als je die vragen zou beantwoorden dan haal je de sfeer van de film weg.

En het einde van de film? Magistraal gevonden. Echt chapeau voor de Coen Brothers.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

• P-Rock
Jammer dat ze 'uit elkaar' zijn. Ethan Coen had geen zin meer in films regisseren en gaat zich voorlopig richten op (het schrijven van) toneelstukken.

[ Voor 32% gewijzigd door P-Rock op 17-08-2021 21:44 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Suicide Squad (2021)The Suicide Squad (2021)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: R
nope, just nope.
Totaal niet mijn humor. irritante karaktervormen. en waar ik geen enkel probleem heb om bij de MCU mijn "suspension of belief" wat op te schuiven.
Lukt dat bij deze film totaal niet, en irriteer ik me aan alle stompzinnige dingen. (en dat zijn er nogal wat)
en de helft van de scenes voelt geforceerd., 2 uur, voelde als 4
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 18-08-2021 13:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• D-Three
Sin City: A Dame to Kill For (2014)Sin City: A Dame to Kill For (2014)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R
In 2005 ben ik als jonge twintiger Sin City gaan kijken in de bioscoop. Fantastische film, ik had nog nooit zoiets gezien en zat minstens de helft van de film met een grijns op mijn gezicht. De 'sequel' is dus deze A Dame to Kill For en om één of andere reden had ik in 2014 niet echt de behoefte om de film te gaan zien. Nu dus wel.

Tijdens het kijken viel het mij op dat ik blijkbaar veel van de eerste Sin City ben vergeten waardoor ik ongetwijfeld wat verwijzingen naar de eerste film heb gemist. Ondanks mijn vage herinneringen vond ik A Dame to Kill For toch minder. Ligt het aan mij, intussen veel ouder met ook andere voorkeuren? Waarschijnlijk wel ;) Maar ongetwijfeld ligt het ook aan de film.

Een voorbeeld is dat A Dame to Kill For het trucje met de verschillende verhalen herhaalt. Geen probleem want dit was één van de sterke punten van de eerste film. Echter waar deze in de eerste Sin City min of meer gelijkwaardig zijn, heb je hier 1 hoofdverhaal en enkele kleinere verhalen die er wat aangekleefd lijken. Zeker het Nancy/Hartigan verhaal is echt geen goede aanvulling op de eerste film.

Gelukkig hadden we nog Eva Green! :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Kin (2018)Kin (2018)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13
Een tiener vindt een futuristisch wapen in een verlaten gebouw en neemt het mee. Zijn oudere broer komt thuis na een gevangenisverblijf maar wordt door hun vader aan de deur gezet. De oudere broer geraakt snel terug in de problemen waardoor beide broers op de vlucht moeten.

Eerst en vooral, hoe moet ik deze film omschrijven? Een soort familiedrama met SF elementen zal de beste benadering zijn. Bij deze film werkt die combinatie niet. Nochtans vond ik de wisselwerking tussen beide broers wel OK. Ook het SF deel leek in eerste instantie erg interessant maar blijkt aan het einde van de film een compleet onuitgewerkt aanhangsel te zijn. En wat mij toch ook een beetje een onbehaaglijk gevoel gaf, was alsof het leek dat het wapen de oplossing is voor al hun problemen. Dat lijkt mij een rare boodschap.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Maze Runner: The Death Cure (2018)Maze Runner: The Death Cure (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Het derde en laatste deel in de reeks over een doolhof-renner. Of neen, toch niet, enkel het behoorlijk leuke eerste deel was voornamelijk met een doolhof. De tweede was een stuk minder en had bijna geen doolhof. En de derde film zonder doolhof zet helaas de dalende trend verder. Blijkbaar maakt een doolhof een film leuker ;)

De CGI, de actie en de ontploffingen kunnen met de bijhorende muziek en slow motion effect niet verbergen dat het een flinterdun verhaal is. Ook opvallend waren de bad guys die duidelijk schietles hadden gevolgd bij Storm Troopers en de vele last minute reddingen.

Halverwege de film begon ik mij ook steeds meer af te vragen wat het nut is geweest van de gebeurtenissen in de 2 voorgaande films. Het einde is meh. En volgens mij waren de 'good guys' eigenlijk ook maar een bende egoïsten. Veel meer kan ik niet zeggen zonder voorbeelden te geven. Wat dan weer spoilers zouden zijn.

Enkel kijken met wat popcorn of chips, verstand een tandje lager en indien je de eerste 2 delen hebt gezien
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Bor schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:52:
Alita: Battle Angel (2019)[Afbeelding: Alita: Battle Angel (2019)]
Tja, er wordt al tijden om een deel 2 gevraagd door de fans maar iets met filmmaatschappijen etc.

Ik vond het erg gave film met ook goede muziek van Tom Holkenborg...

"When you grow up your heart dies"

• Bor

Bor

D-Three schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 01:36:
Maze Runner: The Death Cure (2018)[Afbeelding: Maze Runner: The Death Cure (2018)]
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Het derde en laatste deel in de reeks over een doolhof-renner. Of neen, toch niet, enkel het behoorlijk leuke eerste deel was voornamelijk met een doolhof. De tweede was een stuk minder en had bijna geen doolhof. En de derde film zonder doolhof zet helaas de dalende trend verder. Blijkbaar maakt een doolhof een film leuker ;)

De CGI, de actie en de ontploffingen kunnen met de bijhorende muziek en slow motion effect niet verbergen dat het een flinterdun verhaal is. Ook opvallend waren de bad guys die duidelijk schietles hadden gevolgd bij Storm Troopers en de vele last minute reddingen.

Halverwege de film begon ik mij ook steeds meer af te vragen wat het nut is geweest van de gebeurtenissen in de 2 voorgaande films. Het einde is meh. En volgens mij waren de 'good guys' eigenlijk ook maar een bende egoïsten.

Veel meer kan ik niet zeggen zonder voorbeelden te geven. Wat dan weer spoilers zouden zijn. Enkel kijken met wat popcorn of chips, verstand een tandje lager en indien je de eerste 2 delen hebt gezien
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Hmm, dat belooft niet veel goeds. Deze staat bij mij ook nog op de watchlist. Het eerste deel was prima, het tweede deel al een stuk minder maar als deze daar nog weer onderdoor schiet...

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:46
sjaool schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 02:38:
Ik vond het erg gave film met ook goede muziek van Tom Holkenborg...
Toch wel apart, ik ken hem nog als Junkie XL en verwachtte eigenlijk een hele reeks aan bekende muziek, maar eigenlijk is hij alleen met die remix van Elvis Presley bekend geworden. Wel mooi hoe hij nu een vrij belangrijke speler is in de filmmuziek. Het zijn niet de minste films waar hij muziek voor gemaakt heeft.

Ik lees op Wikipedia dat hij ooit gevraagd is om een hele mix cd te maken van muziek van Elvis Presley en een nummer van The Beatles remixen, maar dat heeft afgeslagen omdat geld de belangrijkste drijfveer voor deze verzoeken bleek. Dat is dan wel weer stijl.

• X-DraGoN
The Adventures of Tintin (2011)The Adventures of Tintin (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Je kent toch Indiana Jones? Wel, dit is de geanimeerde versie daar zo een beetje van, ik kreeg écht dat gevoel en uiteraard hoeft dat niet te verbazen want ook hier stond Steven Spielberg aan het roer.

Ken je de strips van Kuifje? Dan ga je een aantal elementen herkennen zoals Biance Castafiore en dergelijke, maar ik stoorde me een beetje aan het feit dat het hondje niet meer Bobby heette, maar 'Snowy'. Nu dit is gemaakt voor een engelstalig publiek en zal dus nooit de orginele nederlandstalige namen krijgen zoals 'Hergé' ze bedacht had, maar goed, daar zetten we ons nog wel over.

Verder is de film vrij kort in duur od dat dacht ik toch, maar het was voor mijn gevoel precies heel snel gedaan, dat moet betekend hebben dat ik het wel aangenaam vond om naar te kijken en weinig afgeleid was. De animaties waren ook erg goed vond ik, zeker aangezien dit al een 10 jaar oude film is ondertussen.
Stemmen en acties zijn perfect op elkaar afgestemd en het is een mooi geheel.

Voor mij, een 7.5

[ Voor 0% gewijzigd door X-DraGoN op 18-08-2021 09:25 . Reden: Danku Webgnome ]

• Webgnome
X-DraGoN schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:00:
The Adventures of Tintin (2011)[Afbeelding: The Adventures of Tintin (2011)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Je kent toch Indiana Jones? Wel, dit is de geanimeerde versie daar zo een beetje van, ik kreeg écht dat gevoel en uiteraard hoeft dat niet te verbazen want ook hier stond Steven Spielberg aan het roer.

Ken je de strips van Kuifje? Dan ga je een aantal elementen herkennen zoals Biance Castafiore en dergelijke, maar ik stoorde me een beetje aan het feit dat het hondje niet meer Bobby heette, maar 'Snowy'. Nu dit is gemaakt voor een engelstalig publiek en zal dus nooit de orginele nederlandstalige namen krijgen zoals 'Hergé' ze bedacht had, maar goed, daar zetten we ons nog wel over.

Verder is de film vrij kort in duur od dat dacht ik toch, maar het was voor mijn gevoel precies heel snel gedaan, dat moet betekend hebben dat ik het wel aangenaam vond om naar te kijken en weinig afgeleid was. De animaties waren ook erg goed vond ik, zeker aangezien dit al een 10 jaar oude film is ondertussen.

Voor mij, een 7.5
offtopic:
Volgens mij was Herge kneiter fransstalig

Strava | AP | IP | AW

• X-DraGoN
Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

offtopic:
Volgens mij was Herge kneiter fransstalig
Zeker!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
X-DraGoN schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:00:
The Adventures of Tintin (2011)[Afbeelding: The Adventures of Tintin (2011)]

Voor mij, een 7.5
Geweldige film! Wacht nog altijd op een vervolg!!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:04

sjaool

Every life should have 9 cats

LA-384 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:53:
[...]

Toch wel apart, ik ken hem nog als Junkie XL en verwachtte eigenlijk een hele reeks aan bekende muziek, maar eigenlijk is hij alleen met die remix van Elvis Presley bekend geworden. Wel mooi hoe hij nu een vrij belangrijke speler is in de filmmuziek. Het zijn niet de minste films waar hij muziek voor gemaakt heeft.

Ik lees op Wikipedia dat hij ooit gevraagd is om een hele mix cd te maken van muziek van Elvis Presley en een nummer van The Beatles remixen, maar dat heeft afgeslagen omdat geld de belangrijkste drijfveer voor deze verzoeken bleek. Dat is dan wel weer stijl.
Als je nog meer wilt weten over Tom dan is zijn YouTube-kanaal zeer de moeite waard. :D

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 18-08-2021 11:21 ]

"When you grow up your heart dies"

• Haay
Geen film beoordeling dit keer, maar iets over films. Ik ben recentelijk begonnen aan de Netflix documentaire serie "The Movies That Made Us" en vind het ERG boeiend om de betrokken personen (script schrijvers, regisseurs, acteurs, etc) te horen praten over de specifieke film die in die aflevering behandeld wordt. Heb inmiddels gekeken naar de afleveringen over Ghostbusters, Die Hard, Jurassic Park en Forrest Gump. Veel interessante achtergrond informatie op een behapbare manier gebracht. Wat mij betreft wel een aanrader voor fans van de behandelde films!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Dinner in America (2020)Dinner in America (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Dit is typische een film die ik vroeger op een filmfestival kon verwachten. Jij en 20 andere filmliefhebber in een donker zaaltje van een filmclub. Deze film zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Gezien de meeste pulp van afgelopen jaren vond ik het zeker een toppertje. Er zijn vandaag de dag gewoon te veel films waarbij je steeds de telefoon pakt. Maar deze film hield mijn concentratie vast. Door de muziek had je soms het idee dat het een Mr Oizo film was.

Een junkie verdient een kleine hoeveelheid geld om terug te keren naar zijn stad. Daar beschermt een rebels meisje uit een over-beschermd gezin hem uit de handen van de politie. Hij heeft meerdere lagen die je ontdekt in de film en hij bevrijdt haar van haar dagelijkse leven.

AKA Rinkel weblog

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:52:
Geen film beoordeling dit keer, maar iets over films. Ik ben recentelijk begonnen aan de Netflix documentaire serie "The Movies That Made Us" en vind het ERG boeiend om de betrokken personen (script schrijvers, regisseurs, acteurs, etc) te horen praten over de specifieke film die in die aflevering behandeld wordt. Heb inmiddels gekeken naar de afleveringen over Ghostbusters, Die Hard, Jurassic Park en Forrest Gump. Veel interessante achtergrond informatie op een behapbare manier gebracht. Wat mij betreft wel een aanrader voor fans van de behandelde films!
Zeker, maar de leukste was mijn inziens die van Back to the Future. Hoe graag ze Michael J. Fox wilden hebben en wat hij er allemaal voor moest doen om in die film te spelen naast Family Ties.

Tomorrow is not today!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:52:
offtopic:
Dezelfde makers hebben ook The toys that made us gemaakt voor Netflix; dezelfde opzet, maar dan over speelgoed dat een blijvende indruk heeft achtergelaten. Denk Transformers, He-man, Barbie, My Little Pony etc.

Erg leuke serie ook!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sydney08 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Zeker, maar de leukste was mijn inziens die van Back to the Future. Hoe graag ze Michael J. Fox wilden hebben en wat hij er allemaal voor moest doen om in die film te spelen naast Family Ties.
offtopic:
Op de BluRay-versie van Back to the Future staat een feature hierover. Hij moest bepaald scenes van BTTF 's-nachts opnemen omdat hij overdag op de set van Family Ties moest staan. Ze vlogen hem zelfs op en neer.

Maar nog leuker, is dat er nog steeds scenes met de "oude" Marty McFly (Eric Stoltz) in de film zitten, maar die vallen niet op. Je ziet de acteur in die scenes alleen van de achterkant namelijk.

• Sydney08
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

offtopic:
Op de BluRay-versie van Back to the Future staat een feature hierover. Hij moest bepaald scenes van BTTF 's-nachts opnemen omdat hij overdag op de set van Family Ties moest staan. Ze vlogen hem zelfs op en neer.

Maar nog leuker, is dat er nog steeds scenes met de "oude" Marty McFly (Eric Stoltz) in de film zitten, maar die vallen niet op. Je ziet de acteur in die scenes alleen van de achterkant namelijk.
Klopt, precies deze 2 zaken zie je daar ook terug. Erg leuk om te zien!

Tomorrow is not today!

• P-Rock
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

offtopic:

Net zoals in Aliens, waar James Remar vervangen werd door Michael Biehn. Die zit ook nog in de film, maar alleen zijn achterkant.

• josh-hill
  • Nu online
Saint Maud (2019)Saint Maud (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 84 min | MPAA: R
In deze psychologische thriller/horror film zorgt een religieuze (bekeerde) verpleegster voor een patiënt op haar sterfbed. Ze wordt geconfronteerd met "zonden" en raakt geobsedeerd om de ziel van haar patiënt te redden.

De film is niet enorm lang en in die tijd wordt de (interne) strijd van de verpleegster voldoende belicht om tot een bevredigend slot te komen.

Alles is prachtig geschoten en iedereen doet goed zijn best. Soms heb je wel wat vreemd bewerkte gelaatsuitdrukkingen en dergelijke, maar dat hoort er allemaal bij.

Ik vond het in ieder geval een geslaagde film (het verhaal sloeg nergens echt te veel een bepaalde kant op), waarbij ze gelukkig de laatste seconde niet hebben weggelaten.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-12 14:30

Sharky

Skamn Dippy!

The Princess Bride (1987)The Princess Bride (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Er zijn een aantal films die vrijwel iedereen leuk vindt en die doorsnee hoge waarderingen krijgen, maar die ik geen ene biet aan vind. Dit is daar één van. Ik snap niet waarom dit zo'n bijzondere film is. Er zijn zoveel sprookjesachtige films die veel meer sfeer en verhaal bieden. Bijna de hele film is kraak noch smaak.

This too shall pass

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
@Sharky een film kan na bijna 35 jaar wel een beetje van zijn magie verloren zijn.
Moet zeggen dat ik me die film eigenlijk niet herinner dus, als ik die gezien heb, heeft ie in ieder geval geen grote indruk gemaakt

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• D-Three
Bor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

Hmm, dat belooft niet veel goeds. Deze staat bij mij ook nog op de watchlist. Het eerste deel was prima, het tweede deel al een stuk minder maar als deze daar nog weer onderdoor schiet...
Ah, de film is kijkbaar. Maar verwacht niks spectaculair. De editing van de film vond ik af en toe ook vreemd.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Kenhas schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:28:
@Sharky een film kan na bijna 35 jaar wel een beetje van zijn magie verloren zijn.
Moet zeggen dat ik me die film eigenlijk niet herinner dus, als ik die gezien heb, heeft ie in ieder geval geen grote indruk gemaakt
Ik zag hem voor het eerst (ben nu 39). Dit genre ben ik wel fan van, films als The neverending story, The Goonies en The Dark Crystal zijn wat mij betreft tijdloos en verliezen geen magie. Deze film heeft mij gewoon niet zoveel te bieden.

This too shall pass

• X-DraGoN
Sharky schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Ik zag hem voor het eerst (ben nu 39). Dit genre ben ik wel fan van, films als The neverending story, The Goonies en The Dark Crystal zijn wat mij betreft tijdloos en verliezen geen magie. Deze film heeft mij gewoon niet zoveel te bieden.
2 van mijn favorieten van vroeger, the never ending story en the goonies.
Memories....
Trouwens zéker the Neverending story niet opnieuw kijken, als je die sinds je jeugd niet opnieuw gezien hebt. Ik heb de eerste 20 min opgezet gehad en heb hem erna afgezet omdat het in mijn geheugen beter was...

[ Voor 19% gewijzigd door X-DraGoN op 18-08-2021 20:39 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Monster Hunter (2020)Monster Hunter (2020)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
In het begin van de film is er veel chaos en gebeurd er erg veel tussen twee werelden, het gaf goede hoop voor de kijker. Maar als Artemis eenmaal alleen in de andere wereld is en moet overleven duurt dit bijna een uur en gaat het allemaal wat traag, dat had gerust in een half uur gekund en het laatste half uur van de film waar ik zelf erg over te spreken ben had best een uur mogen duren.

Het is geen slechte film om op te zetten, maar dat trage uurtje haalt voor mij het cijfer hard naar beneden. Ben zelf niet bekend met de games dus kan niks zeggen over hoe goed alles is nagemaakt!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vanilla Sky (2001)Vanilla Sky (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Na het hersenloze debacle van gister, tijd voor een wat meer verhaal-gebasseerd film.
Had deze 14 jaar geleden een keer gezien, en onthouden dat het een goede film was.

En daar sta ik nog steeds achter.
Tom cruise zet zijn karakter sterk neer. En ook alle ondersteunende rollen zijn zeer ondersteunend.
het verhaal neemt genoeg wendingen om je aan het geboeid en onzeker te houden, zonder compleet te ontsporen in deus exima's. Verder redelijk wat humor, een beetje rom-com, en een hoop vraagtekens.

Lichte mindfuck, maar de 2 uur vlogen deze keer om :P

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-12 09:34
The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Na een bezoek aan Gent en het meesterwerk "De aanbidding van het Lam Gods" deze film maar eens aangezet, omdat een gids ons vertelde dat George Clooney een film over Gent en dit schilderij had gemaakt terwijl hij nooit in Gent is geweest.

Leuke onderhoudende film met een reeks grote namen (George Clooney, Matt Damon, John Goodman, Bill Murray). Verwacht geen hoogstandje, maar de film is vermakelijk genoeg om de hele 2 uur uit te zitten.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
Sharky schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Je noemt er nu eentje die ook in mijn jeugdherinneringen zit maar dan ga ik mee met volgende quote
X-DraGoN schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Trouwens zéker the Neverending story niet opnieuw kijken, als je die sinds je jeugd niet opnieuw gezien hebt...
Ik heb die toch nog uitgekeken maar heb het me beklaagd. Heeft de herinnering wel beetje om zeep geholpen, jammer genoeg

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Haay
Kenhas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Je noemt er nu eentje die ook in mijn jeugdherinneringen zit maar dan ga ik mee met volgende quote

Ik heb die toch nog uitgekeken maar heb het me beklaagd. Heeft de herinnering wel beetje om zeep geholpen, jammer genoeg
Als kind (of tiener) kijk je nu eenmaal anders naar films dan als volwassene. De mind-set is anders, je levenservaring is nog lager, je kennis van de wereld en hoe dingen in elkaar zitten is lager, begrip van psychologie en sociale relaties is nog minder... Dat heeft allemaal invloed op hoe je een film ervaart.

Ik heb een tijd geleden The Princess Bride met vrouw en kinderen gekeken. Vond het nog steeds wel een leuke film, vooral de humor in de dialogen. Maar ik geloof niet dat m'n kinderen het een erg leuke film vonden. En mijn vrouw, die het vroeger nooit gezien had en het dus voor het eerst zag, was ook niet erg onder de indruk.

Geldt ook voor The Never Ending Storym en nog meer van dat soort films uit je jeugd. In je herinnering is die film mooier dan wanneer je die nu weer terug ziet.

• P-Rock
Sharky schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:59:
The Princess Bride (1987)[Afbeelding: The Princess Bride (1987)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Er zijn een aantal films die vrijwel iedereen leuk vindt en die doorsnee hoge waarderingen krijgen, maar die ik geen ene biet aan vind. Dit is daar één van. Ik snap niet waarom dit zo'n bijzondere film is. Er zijn zoveel sprookjesachtige films die veel meer sfeer en verhaal bieden. Bijna de hele film is kraak noch smaak.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
INCONCEIVABLE!!!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:13
Beetje offtopic hier, maar een heel nieuw topic openen voor deze vraag vond ik ook niet nodig.

In de VS draait nu eventjes Batman 89 in de bios. Die zou ik graag in NL ook nog eens zo willen zien.
In het Tuschinski draaien soms wat oudere films zag ik op Pathé.nl. Maar is er een site die dit bijhoudt voor alle bioscopen in Nederland?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• X-DraGoN
Snake Eyes: G.I. Joe Origins (2021)Snake Eyes: G.I. Joe Origins (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Ik heb met deze mznnekes gespeeld toen ik klein was, uit pure notalgie heb ik deze dus gezien.
Ik wist op voorhand dat ik er niet te veel van moest verwachten en dat het allemaal met een flinke korrel zout moest genomen worden.

Met die gedachten ben ik aan de film begonnen en dus is me hem eigenlijk niet héél erg tegen gevallen. Let wel, dit is geen hoogstaande, 5 op 5 film, maar als je een beetje alleiding wil en je hebt je nostalgie petje op en je kijkt anders ook wel graag naat dit soort actiefilms, kan deze zeker meedoen.

Het verhaal gaat in op het verhaal rond 'Snake Eyes' en hoe dat hij geworden is hoe hij nu is. Een typische origin story met bijbehorend trauma op jonge leeftijd en wraak waar op sinds lang gezind wordt. Vergeet daarbij ook niet de 'verkeerde keuzes' onderweg te maken en je hebt 80% van het verhaal mee gehad.

Maar geef toe, je kijkt dit soort film niet om de verhaallijn, toch?

• Kesasar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 16:57
heuveltje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:00:
Na het hersenloze debacle van gister, tijd voor een wat meer verhaal-gebasseerd film.
Had deze 14 jaar geleden een keer gezien, en onthouden dat het een goede film was.

En daar sta ik nog steeds achter.
Tom cruise zet zijn karakter sterk neer. En ook alle ondersteunende rollen zijn zeer ondersteunend.
het verhaal neemt genoeg wendingen om je aan het geboeid en onzeker te houden, zonder compleet te ontsporen in deus exima's. Verder redelijk wat humor, een beetje rom-com, en een hoop vraagtekens.

Lichte mindfuck, maar de 2 uur vlogen deze keer om :P
Heb je ook het origineel gezien? Toevallig ook met (een jongere) Penélope Cruz :)

• P-Rock
Cobb schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:07:
Beetje offtopic hier, maar een heel nieuw topic openen voor deze vraag vond ik ook niet nodig.

In de VS draait nu eventjes Batman 89 in de bios. Die zou ik graag in NL ook nog eens zo willen zien.
In het Tuschinski draaien soms wat oudere films zag ik op Pathé.nl. Maar is er een site die dit bijhoudt voor alle bioscopen in Nederland?
https://www.filmladder.nl/

• josh-hill
  • Nu online
Dogman (2018)Dogman (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: Not Rated
Dit schitterende Italiaanse drama was vanavond op TV (Canvas).

De film is heel rauw en daar hou ik wel van. Ook speelt iedereen overtuigend. Je ziet niemand dingen doen die je niet zou verwachten van dat personage zonder dat het saai wordt door de voorspelbaarheid.

De omgeving (vervallen buitenwijk of zo) geeft het een extra dimensie. Dat wordt ook allemaal heel mooi in beeld gebracht met lange shots. De sfeer druipt er van af.

En dan het verhaal. Geen saai 13 in een dozijn verhaal. Ook niet een over the top verhaal. Ook geen saai verhaal. Maar wel een indringende karakter studie. Geweldig van begin tot eind.

Het had wel iets weg van de film Gomorra uit 2008. Blijkbaar van dezelfde regisseur dus dat is dan ook wel logisch, I guess.

(ook al zo'n) Topfilm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Free Guy (2021)Free Guy (2021)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Toen deze vorig jaar uit zou komen wilde ik 'm al zien. Want Ryan Reynolds, die gast heeft gewoon humor.

Hele film draait om een NPC van de game Free City, welke verliefd wordt op een speler die deze game speelt. En natuurlijk volgt daar wat uit. Niet heel origineel verhaal natuurlijk, je ziet aan alle kanten aankomen hoe het gaat lopen. Maar aan de andere kant gewoon wel humor, goede CGI, en lekker tempo in de film. Ook een scene met wat leuke referenties naar verschillende andere games.

Taika Waititi vond ikzelf een iets te, maar de rest van de cast paste lekker bij de film en deden het goed. En natuurlijk Dude, die was nice.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:50

Spooksel

Spooksel!

@majoh FRIENDLY GESTURE!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26
Stillwater (2021)Stillwater (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 139 min | MPAA: R
Prima acteerwerk van Matt Damon, zowel in de rol van typische Amerikaan in het buitenland, als vader van een vervreemd kind. Abigail Breslin kon me minder overtuigen als de betreffende dochter in gevangenschap, maar die heb ik ook nooit echt denderend gevonden. De vrouw die hem hulp biedt (Virginie) vind ik eigenlijk het beste karakter in de film. Omdat ze voor haar principes blijft staan, ongeacht de gevolgen. De film is gebaseerd op een ware gebeurtenis, maar het verhaal is dusdanig aangepast/veranderd dat ze zelfs niet melden dat het daarop gebaseerd is. Daarnaast heeft de persoon die het overkomen is, aangegeven dat niemand van de filmcrew er met haar over gesproken heeft. Je kunt dus ten zeerste afvragen hoeveel van het verhaal echt is, en wat erbij verzonnen is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-12 10:59
AcidBurn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:53:
dat ze zelfs niet melden dat het daarop gebaseerd is.
mwahh

• AcidBurn
Ik heb niet alle media erop nagezocht.

Wat ik daarmee bedoelde, is dat het niet bij de film zelf wordt vermeldt.
Als een film gebaseerd is op waargebeurde zaken, dan wordt dat meestal bij de opening-credits of de end-credits gemeldt. In dat geval werd zelfs niet eens gemeldt wat er verder met de personages gebeurd is, wat ook vrij normaal is bij "based on" films. Zonder te weten hoe de film precies in elkaar is gezet, deed mij dat beseffen dat er waarschijnlijk hele grote vrijheid is genomen met het verhaal. Wat dus ook blijkt te kloppen.
Al denk ik dat ze iets te creatief zijn geweest, want de laatste 20 minuten slaat nergens op en levert imo echt een fucked up einde op.

• AcidBurn
Don't Breathe 2 (2021)Don't Breathe 2 (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Deze film slaat echt helemaal nergens op. De plotholes zijn zo groot dat zelfs Stevie Wonder ze nog zou kunnen zien. Maar het grootste probleem is het verhaal. Ik heb heel wat films met zieke verhaallijnen gezien (incl A Serbian Film. Maar die kun je zowieso niet serieus nemen), maar deze gaat me echt te ver. Qua geweld en gore is het geen probleem, i've seen worse. Maar de uiteindelijke reden waarom het kind ontvoerd wordt gaat alle perken te buiten.
Je krijgt zoveel zogenaamde twists and turns voorgeschotelt dat je denkt: Waar slaat dit nog op?

• deBennie
AcidBurn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Ik heb niet alle media erop nagezocht.

Wat ik daarmee bedoelde, is dat het niet bij de film zelf wordt vermeldt.
Als een film gebaseerd is op waargebeurde zaken, dan wordt dat meestal bij de opening-credits of de end-credits gemeldt. In dat geval werd zelfs niet eens gemeldt wat er verder met de personages gebeurd is, wat ook vrij normaal is bij "based on" films. Zonder te weten hoe de film precies in elkaar is gezet, deed mij dat beseffen dat er waarschijnlijk hele grote vrijheid is genomen met het verhaal. Wat dus ook blijkt te kloppen.
Al denk ik dat ze iets te creatief zijn geweest, want de laatste 20 minuten slaat nergens op en levert imo echt een fucked up einde op.
Ah duidelijk! (y)

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:09
horizon1978 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:48:
The Green Knight (2021)[Afbeelding: The Green Knight (2021)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: R
Toen ik de trailer, alweer twee jaar geleden denk ik, zag waren mijn verwachtingen eigenlijk al hooggespannen.

En nu blijkt the Green Knight deze ook nog eens te overtreffen. Wat een pracht van een vertelling. Sommige beelden en scènes zijn om in te lijsten zo mooi. Tel daarbij de sfeer versterkende muziek en de beleving is perfect.

Tijdje geleden alweer dat ik tien sterren aan een film gaf. The Green Knight heeft ze dik verdiend.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Ik was ook enthousiast n.a.v. de trailer. Gisteravond gezien, ik vond de film zwaar tegenvallen.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
penjon schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Ik was ook enthousiast n.a.v. de trailer. Gisteravond gezien, ik vond de film zwaar tegenvallen.
Kan gebeuren.

• Cobb
Mooi als het ook zou werken. Ik zoek op Blade Runner (die straks even draait in enkele Pathé bioscopen) maar dan krijg je helaas geen hit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• deBennie
Cobb schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Mooi als het ook zou werken. Ik zoek op Blade Runner (die straks even draait in enkele Pathé bioscopen) maar dan krijg je helaas geen hit.
Waar kan ik lezen dat Blade Runner even gaat draaien?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Nicap

Tsssk....

Haay schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Als kind (of tiener) kijk je nu eenmaal anders naar films dan als volwassene. De mind-set is anders, je levenservaring is nog lager, je kennis van de wereld en hoe dingen in elkaar zitten is lager, begrip van psychologie en sociale relaties is nog minder... Dat heeft allemaal invloed op hoe je een film ervaart.

Ik heb een tijd geleden The Princess Bride met vrouw en kinderen gekeken. Vond het nog steeds wel een leuke film, vooral de humor in de dialogen. Maar ik geloof niet dat m'n kinderen het een erg leuke film vonden. En mijn vrouw, die het vroeger nooit gezien had en het dus voor het eerst zag, was ook niet erg onder de indruk.

Geldt ook voor The Never Ending Storym en nog meer van dat soort films uit je jeugd. In je herinnering is die film mooier dan wanneer je die nu weer terug ziet.
Eens. Heb dit gevoel niet bij alle films trouwens. Heb The breakfast club een paar jaar geleden aangeraden aan mn dochter. Toendertijd 15 of 16. Die heeft de tand des tijds nog wel doorstaan. Ik vroeg of ze in kon schatten hoe oud de film was. Ze gokte een jaar of 5 >:)
Ik gaf aan dat hij al zo’n 35 jaar oud was.
Ze gaf wel aan dat op nickelodeon een soortgelijk iets was en dat dat waarschijnlijk geinspireerd was op deze film.
Ze vond hem wel mooi trouwens. Heerlijke tijd was dat Goonies idd, en Molly Ringwald :9~

• josh-hill
  • Nu online
deBennie schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

Als je op een bepaalde film die in de bioscoop draait zoekt op Google geeft hij meestal de dichtstbijzijnde bioscopen en tijden aan.

Hm, maar bij Blade Runner heeft hij hier niks.

Volgens de Pathé app 18 September. Zo ver van te voren heb je dan meestal nog geen tijden.

[ Voor 18% gewijzigd door josh-hill op 21-08-2021 22:57 ]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-12 10:30
Homefront (2013)Homefront (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Ik vindt de meeste films van Jason Statham erg goed, zijn actie daar houdt ik wel van. En dit was er ook eentje met romantiek, beetje fun en natuurlijk actie. Iets minder actie dan bij andere, maar prima om naar te kijken. Verhaaltechnisch is het een goede film on naar te kijken en kan dus mensen dit ook aanbevelen.
James Franco als de Bad guy is ook erg goed gedaan, als de redneck onder de mensen. Het einde is eigenlijk een blik op een vervolg, helaas na 8 jaar is er nog geen enkele blik voorbij gekomen voor een Homefront 2 wat erg jammer is.

• Sydney08
penjon schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Heb hem ook geprobeerd te kijken, maar vond het ook 3x niks. Zo speciaal waren de beelden en muziek niet. Tevens deed het verhaal mij niks, dus dan houdt het al snel op.

Tomorrow is not today!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00
Nicap schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Eens. Heb dit gevoel niet bij alle films trouwens. Heb The breakfast club een paar jaar geleden aangeraden aan mn dochter. Toendertijd 15 of 16. Die heeft de tand des tijds nog wel doorstaan. Ik vroeg of ze in kon schatten hoe oud de film was. Ze gokte een jaar of 5 >:)
Ik gaf aan dat hij al zo’n 35 jaar oud was.
Ze gaf wel aan dat op nickelodeon een soortgelijk iets was en dat dat waarschijnlijk geinspireerd was op deze film.
Ze vond hem wel mooi trouwens. Heerlijke tijd was dat Goonies idd, en Molly Ringwald :9~
Hmm nog nooit gezien, kom zelf uit 1984, ga 'm vanavond denk ik ff aan slingeren, dank voor de tip :)

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-11 08:54
heuveltje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 01:11:
nope, just nope.
Totaal niet mijn humor. irritante karaktervormen. en waar ik geen enkel probleem heb om bij de MCU mijn "suspension of belief" wat op te schuiven.
Lukt dat bij deze film totaal niet, en irriteer ik me aan alle stompzinnige dingen. (en dat zijn er nogal wat)
en de helft van de scenes voelt geforceerd., 2 uur, voelde als 4
[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Ik heb deze film ook gezien. En ben het helemaal met je eens. Het verhaal kwam ook nog eens rommelig over door het heen en weer springen tussen de characters en de heden en toekomst. De grappen waren niet grappig. waar ik me ook aan ergerde is het slechte geluid maar dat ligt aan de streaming service zelf. En dan te bedenken dat deze regisseur ook alle guardians of the galaxy films heeft geregisseerd. En die films waren wel goed en leuk om naar te kijken. Tenminste dat vond ik. Echt jammer weer een WB super helden film mislukt. Het lijkt wel of er een vloek op rust.

• Cobb
deBennie schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:54:
[...]

https://www.pathe.nl/classics

Pagina: 1 ... 145 ... 289 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.