Fast 9.. ik wist dat het 9e deel geen topper zou worden omdat ze te lang doorgaan met de films, toen ik Han in de film trailer voor zag komen was ik helemaal verbaast. We hebben gisteren deze film samen gekeken en al vrij snel werden onze vermoedens bevestigd, want niet alleen was het verhaal matig maar ook het gebruik van de greenscreen was erg matig.
Scenes die er erg slecht uitzagen en waar je overduidelijk kon zien dat ze gebruik maakten van greenscreen, normaal zie je dit bij deze films niet zo duidelijk en worden ze beter uitgewerkt. Dan heb je de nu al bekende bar scene waar een glas met drank is gevuld maar op de achtergrond alle flessen drank leeg zijn, deze scene gaat over heel 9GAG al heen vanwege de grote fout van die lege flessen drank.
De vechtscenes zijn ook vrijwel erg slecht uitgewerkt want je ziet 20 man misschieten en dan schieten de hoofdrolspelers met 1 kogel raak, wat natuurlijk wel vaker in films voorkomt. Maar hier zie je helaas iets te overduidelijk dat ze expres misschieten en dat vind ik persoonlijk wel een stomme fout die er niet in mag zitten, want dezelfde fout hebben ze gemaakt bij een andere scene waar ze inschoppen op een bepaald persoon en zonder dat je er op hoeft te letten zie je dat ze allemaal nep schoppen. Sommige stoppen heel duidelijk boven het lichaam of zie je afwijken zodat ze naast het lichaam trappen, het is best erg dat ze er zoveel fouten in hebben zitten.
Er waren zo nog wel een aantal scenes waarbij we elkaar aankeken en zeiden wauw zijn ze zover van de realisme afgestapt?
spoiler:De scene met de magneet, waarbij ze door de stad rijden bijvoorbeeld ook:
Ramsus gaat rijden, ze doet een paar keer het magneet aan waarbij overal auto's zijn om de vrachtauto. Geen auto word aangetrokken op de fietsen, telefoons en andere spullen na, maar als Ramsus even later het magneet aan doet om een auto van de badguys aan te trekken worden opeens alle andere auto's wel getrikkerd? Wauw..
Dan heb je nog het stuk over Han, dit is voor mij de de grootste mindfuck van de film.
spoiler:In Tokyo Drift zie je hem over de kop slaan en in uhm Fast 6? Zie je Jason Statham bij het vrak weglopen met Han op de achtergrond in de brandende auto die vervolgens explodeert en nu zat hij er opeens niet meer in omdat Mr. Nobody hem eruit heeft weten te halen, wanneer dan? na de Explosie? want anders klopt het niet meer met Fast 6..
Ze hebben hier voor mij echt de grootste fout ooit mee gemaakt en heel simpel geprobeerd op te lossen waarbij ze waren vergeten dat ze in Fast 6 de scene met Jason Statham hadden geschoten. Denk dat ze veel te graag Han terug wouden halen in de films en daarbij zelfs hun eigen logica en verhaal zijn vergeten....
Dan als laatste in mijn hele negatieve mening over deze film is hoever ze van het realitische zijn afgestapt, een goed voorbeeld hiervan is dat ze
spoiler:Dat ze met een auto in de ruimte gaan is maar een van de vele onrealitische momenten
.
Vraag me serieus af of het geld op was of dat er een andere reden was voor de makers waarom deze film zo ontzettend slecht is in kwaliteit en scenes.