| Top Gun (1986) | ![]() |
| Tweakers: 5.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: PG Typische jaren 80 actie/roman film met een hele jonge Tom Cruise en Val Kilmer. Beide heren worden opgeleid tot Top Gun. De elite van de Amerikaanse luchtmacht. Tijdens deze training zijn beide heren enorm aan elkaar gewaagd. Val Kilmer speelt Iceman. Een koelbloedige piloot die gezien wordt als het voorbeeld hoe het moet. Tom Cruise speelt Maverick. Een super goede piloot, maar die bekend staat als cowboy/stuntpiloot die enkel om zichzelf denkt. Deze film heb ik al meerdere malen gekeken en het is prima avond vulling waar je niet de hele tijd je kop bij hoeft te houden. Zit wel vol met clichés, maar die hadden alle jaren 80 actie/roman films. Dus ik geef de film een 6. Geen 5, want de clichés zijn ook weer niet zo slecht dat ik de film daardoor slecht vind. Geen 7, want het is ook geen hoogvlieger (see what I did there? | |
Haha, ik had Top Gun gisteravond ook opgezet (vanwege Tom Cruise zijn aanwezigheid bij de Britse Grand Prix). In mijn hoofd was het wel een leuke film. Maar ik zat op de middelbare school toen hij uitkwam.
Ondanks dat het intro wel mooie beelden van het dek van een vliegdekschip had, stoorde ik me echter al meteen aan de totale onzin van de "dogfight" meteen daarna. Ik kon het gewoon niet aanzien en heb hem maar weer afgezet.
Vraag me af of Maverick wel een beetje realistisch gaat wezen of dat het alleen maar meer van hetzelfde is.
Ondanks dat het intro wel mooie beelden van het dek van een vliegdekschip had, stoorde ik me echter al meteen aan de totale onzin van de "dogfight" meteen daarna. Ik kon het gewoon niet aanzien en heb hem maar weer afgezet.
Vraag me af of Maverick wel een beetje realistisch gaat wezen of dat het alleen maar meer van hetzelfde is.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Wat kon je dan niet aanzien bij het gevecht?
Zelf heb ik geen verstand van vliegen, dus alles komt enigszins geloofwaardig op mij over
Zelf heb ik geen verstand van vliegen, dus alles komt enigszins geloofwaardig op mij over
Ze hadden toen nog geen beschikking over CGI voor zoiets en de Sovjet Unie zou wel gek zijn om ze uit te lenen, dus het is ze vergeven, maar die Migs zijn dus helemaal geen Migs. Ook vliegen ze duidelijk op hele lage snelheid en zitten te dicht op elkaar voor een echte dogfight. En dan, als kers op de taart: Maverick gaat zogenaamd op zijn kop op een halve meter boven de vijand hangen. As if...
Zelf heb ik jaren geleden Song of the Sea (2014) gekeken. Idd pracht van een film, maar ik had geen idee dat hier meerdere films van waren. De andere 2 zeker eens opzoeken om deze ook te kijken. De stijl & het verhaal zijn echt wel topDr. Strangelove schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:19:
Cartoon Saloon is een Ierse animatiestudio die in 1999 werd opgericht door Tomm Moore. Na wat kleinere projecten kwamen ze in 2009 met hun eerste feature film, The Secret of Kells. Een paar jaar later volgde Song of the Sea, en vorig jaar kwam Cartoon Saloon met Wolfwalkers. Hiermee voltooide Moore zijn trilogie van op Ierse folkore gebaseerde verhalen. Een paar maanden terug zag ik Wolfwalkers en het leek me leuk om Secret of Kells en Song of the Sea weer eens te kijken en een review te schrijven van deze trilogie.
Genereer je eigen UBB code review
The Secret of Kells (2009) [Afbeelding: The Secret of Kells (2009)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 75 min | MPAA: Not Rated The Secret of Kells vertelt over Brendan (Evan McGuire), een jongen die woont in het stadje Kells. Zijn oom (Brendan Gleeson) is de abt van Kells en geobsedeerd met het bouwen van een muur rond de stad om de mensen te beschermen tegen de overal om zich heen grijpende Viking raids. Als Brother Aidan arriveert in Kells, een beroemd illuminator van manuscripten en Brendan’s hulp inroept om zijn meesterwerk af te maken, gaat Brendan het bos in om materialen te verzamelen. Hij ontmoet daar Aisling, een faerie. Hun werelden botsen maar zij helpt hem toch.
Wat onmiddellijk opvalt aan deze film is de animatiestijl. In tegenstelling tot de 3D CGI die we gewend zijn de laatste 20 jaar gebruikt Cartoon Saloon een zeer plat canvas met sterke, strakke lijnen en layers die over elkaar bewegen. Dit is niet een Pixar film waar je je verbaast over hoe realistisch alles er uit ziet maar een levend schilderij met prachtige details, waar je ook kijkt. Het is werkelijk kunst en het heeft een heel eigen, unieke stijl.
De voice acting is ook heerlijk om naar te luisteren met al die heerlijke Ierse stemmen, toch wel het mooiste accent in de Engelse taalMaar het is ook effectief en met de sfeer van de film voel je je getransporteerd naar een middeleeuws Ierland. Ook de muziek van Bruno Coulais is genieten; mystiek, melodieus, mysterieus. Prachtig.
Het beste aan Kells is echter de basis van elke goede film, het verhaal. Brendan representeert de toekomst van Ierland, dat door het verspreiden van het geloof zich losmaakt van de natuur, gepersonificeerd door Aisling. Hun interactie is daardoor bitterzoet maar des te mooier.
Ik vond en vind The Secret of Kells een schitterende film. Hoeveel? Het had niet veel gescheeld of mijn dochter had Aisling geheten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Song of the Sea (2014) [Afbeelding: Song of the Sea (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 93 min | MPAA: PG Na het succes van The Secret of Kells stonden de grote studio’s in de rij om Cartoon Saloon op te kopen. Moore en zijn collega’s weigerden en hielden een paar jaar lang met moeite het hoofd boven water om hun volgende film te maken.
Song of the Sea speelt zich dit keer in het heden af. Ben (David Rawle) woont met zijn vader (Brendan Gleeson) en zusje Saoirse (Lucy O’ Connell) in een vuurtoren op een eilandje. Zijn moeder is verdwenen na Saoirse’s geboorte en Ben is daarom niet erg aardig voor zijn zusje. Zijn vader is door het verlies van zijn vrouw mentaal geknakt en verwaarloosd zijn kinderen enigszins. Saoirse heeft echter magische krachten van haar moeder georven. Als ze een jas van haar moeder vindt en ermee in zee gaat zwemmen is de maat voor hun oma (Fionnuala Flanagan) vol en ze neemt de kinderen mee naar de stad.
Song of the Sea laat een evolutie in de art style zijn die in Kells werd geïntroduceerd. De animatie is nog steeds 2D maar de stijl is herkenbaar maar anders, met zachtere demarcaties. Het geeft de film het gevoel dat je naar een waterverfschilderij kijkt. De vormgeving en details zijn eindeloos mooi om naar te kijken en zeker van een hoger niveau nog dan in Kells. De folkloristische elementen in een moderne samenleving plaatsen levert mooie scenes op zoals de electriciteitsmasten in een verder eeuwenoud landschap, of de faeries in hun hide-out in de stad. Dit is animatie verheven tot kunst.
Maar opnieuw is het het verhaal hier dat je meesleept. Een van de thema’s lijkt op dat van Kells, het verlies van de mythische elementen in onze wereld door de vooruitgang, maar Song of the Sea biedt maar dan dat; dit is een film over hoe we met verlies omgaan en hoe we dat samen met elkaar doen. Moore lijkt zich geïnspireerd gevoeld te hebben door de grandmaster of animation, Hayao Miyazaki, want Song of the Sea heeft elementen uit een aantal van zijn beste films. Liefhebbers van zijn werk moeten deze film echt zien.
Song of the Sea is zo mogelijk nog mooier dan The Secret of Kells. De film voelt persoonlijker en dichterbij door de hedendaagse setting en de karakters; ik had soms het gevoel mijn eigen kinderen door de eeuwenoude Ierse heuvels te zien lopen, begeleid door de prachtige muziek van Bruno Coulais. Ik kan niet bedenken hoe deze film beter zou kunnen zijn. Dus maar één cijfer mogelijk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Wolfwalkers (2020) [Afbeelding: Wolfwalkers (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Het derde deel van Moore’s trilogie keert weer terug naar het verleden. Wolfwalkers speelt zich af in de 17de eeuw tijdens de bezetting van Ierland door Engelse soldaten onder leiding van Cromwell. Robyn (Honor Kneafsey) komt met haar vader (Sean Bean) aan in Ierland. Haar vader is een jager die door Cromwell wordt opgedragen het laatste wolf pack uit te moorden. Robyn wordt vrienden met de leider van de wolf tribe, de mysterieuze Mebh (Eva Whittaker), die ‘s nachts in een wolf verandert.
Ook voor Wolfwalkers heeft Cartoon Saloon gepoogd een eigen look te creeëren en daarin zijn ze geslaagd. Wolfwalkers is harder, dynamischer en wat hoekiger dan de eerdere films en dat past goed bij de wat donkerdere sfeer van de film. Van de drie is Wolfwalkers denk ik ook de minst geschikte voor heel jonge kinderen.
Net als de eerdere films heeft Wolfwalkers het thema van de clash tussen natuur, traditie en vooruitgang, maar ook net als Kells en Song of the Sea is er meer. De strijd tegen verdrukking en kolonialisme komt naar voren, maar ook het persoonlijke verhaal van Robyn, die haar eigen stem heeft en daarmee clashed met haar vader, en Cromwell – die de verwachtingen van de samenleving ten opzichte van de traditionele rolverdelingen personificeert.
Wolfwalkers spreekt mij net wat minder aan dan de eerdere films; de wat hardere, donkerdere stijl is iets minder makkelijk om bij weg te dromen en het voelt alsof Moore ook enigszins in herhaling vervalt hier en daar. Niettemin is het nog steeds een prachtige film om te zien en een waardige afsluiting van deze prachtige trilogie. Het is een beetje het standaard scoreverloop van de beste trilogieën maar het geldt hier ook. Als je minste film Wolfwalkers is, dan doe je iets goed. Cartoon Saloon, you rock. Keep up the good work.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
P.S. Cartoon Saloon heeft in 2017 ook nog The Breadwinner uitgebracht. Deze is niet van Moore en heeft een heel ander onderwerp, de onderdrukking van vrouwen door de Taliban in Afghanistan. Mooie film ook, zeer volwassen content echter.
Ik vond The Breadwinner wel een mooie film. Alleen een beetje een simpel verhaal. Het is toch meer voor tieners bedoeld.
Het is ook meer een Days-Of-Thunder maar dan met straaljagers.josh-hill schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:31:
Ze hadden toen nog geen beschikking over CGI voor zoiets en de Sovjet Unie zou wel gek zijn om ze uit te lenen, dus het is ze vergeven, maar die Migs zijn dus helemaal geen Migs. Ook vliegen ze duidelijk op hele lage snelheid en zitten te dicht op elkaar voor een echte dogfight. En dan, als kers op de taart: Maverick gaat zogenaamd op zijn kop op een halve meter boven de vijand hangen. As if...
Je moet hem meer kijken alsof twee jonge "kinderen" met airfix vliegtuigjes aan het spelen zijn en er een verhaaltje omheen verzinnen, en dat dat verhaal verfilmd is.
Of als een comicboek.
De film is bewust/expres over de top.
How do you save a random generator ?
Klopt, en dat vond ik vroeger ook prima, maar ik kan dat tegenwoordig niet meer aan zien. Ik kijk liever naar een echte race dan naar zoiets als Days Of Thunder. Al zou ik me nu waarschijnlijk beter voelen als ik gisteren Days Of Thunder had gekeken.
Niet aan het feit dat opeens alle stoomkatapulten stuk zijn?josh-hill schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
Haha, ik had Top Gun gisteravond ook opgezet (vanwege Tom Cruise zijn aanwezigheid bij de Britse Grand Prix). In mijn hoofd was het wel een leuke film. Maar ik zat op de middelbare school toen hij uitkwam.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee, want dat moet later in de film zijn. Ik had hem al afgezet toen ie zogenaamd ondersteboven vlak boven die niet-MiG hing op een afstand dat o.a. de staarten in de weg zouden moeten zitten.MeNTaL_TO schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:20:
[...]
Niet aan het feit dat opeens alle stoomkatapulten stuk zijn?
Ik kan iedereen die Top Gun over-the-top vindt, van harte aanbevelen om “Hot Shots!” te kijken.
You can thank me later.
You can thank me later.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
"I'm in a plane, what can happen to me!?!"Heroic_Nonsense schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:04:
Ik kan iedereen die Top Gun over-the-top vindt, van harte aanbevelen om “Hot Shots!” te kijken.
You can thank me later.
[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2021 20:10 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Classic!!! 1 en 2Heroic_Nonsense schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:04:
You can thank me later.
1 vond ik geweldig, maar 2 kon ik niet aanzien. De marteling die ze bij de arme Rowan hadden aangedaan daar kon de horror en bloederigheid van de Saw films niet tegen op.
Chappy!!!P-Rock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:40:
En Iron Eagle!
De scène dat Saddam samensmelt met z'n hondAlbinoraptor schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:45:
[...]
1 vond ik geweldig, maar 2 kon ik niet aanzien. De marteling die ze bij de arme Rowan hadden aangedaan daar kon de horror en bloederigheid van de Saw films niet tegen op.![]()
[ Voor 56% gewijzigd door DeBaroN op 19-07-2021 22:19 ]
| 21 Grams (2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Kun je een verhaal zo vertellen dat je al vrij snel weet hoe de grote lijnen zijn en toch een hele boeiende film hebben? Ja, dat kan. 21 Grams is net als Memento niet chronologisch. Echter, in tegenstelling tot Memento is het niet in reverse. Nee, ogenschijnlijk at random krijg je stukjes van het verhaal voorgeschoteld. Hierdoor heb je eigenlijk al heel snel in de gaten hoe of wat, en toch... het verveelt geen ogenblik. Je wilt elk detail van het verhaal zien. Het is een film zoals films horen te zijn. Top acteerwerk. Gedragen door een passende soundtrack. Met Sean Penn, Benicio del Torro en Naomi Watts in de hoofdrol. Wat wil je nog meer? Al met al een uitstekende film die de gigantische impact van 1 gebeurtenis op de levens van drie mensen toont. Ik denk overigens dat als de film chronologisch was geweest het lang niet zo'n impact had gehad. Je kunt zeggen dat het dus door een gimmick gedragen wordt. maar ik denk van niet, gezien het uitstekende acteerwerk. Geen idee wat de reden precies was van de manier van vertellen, maar in deze film werkt het, net als in Memento. | |
Gummiberen of hazelnoten. Dat is de vraag des levens 🤔Albinoraptor schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:45:
[...]
1 vond ik geweldig, maar 2 kon ik niet aanzien. De marteling die ze bij de arme Rowan hadden aangedaan daar kon de horror en bloederigheid van de Saw films niet tegen op.![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dank voor deze review! Deze film stond hier al jaren op een lijstje, maar was hem eigenlijk vergeten. Een grote fout blijkt. Deze film heeft bijna alles wel wat mij aantrekt; Italië, existentiële vragen en prachtig geschoten beelden. In principe staat alles al beschreven in bovenstaande review. Behalve één ding, elke scene een nieuw gesneden maatpak voor de hoofdrolspelerMegatron schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:37:
La grande bellezza (2013) [Afbeelding: La grande bellezza (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 141 min | MPAA: Not Rated Films die feitelijk liefdesbrieven zijn aan een bepaalde plek; het is een insteek waar ik enorm van houd. Het absolute schoolvoorbeeld van zo'n film, wat mij betreft, is deze oogstrelende film van Italiaanse makelij. De stad in kwestie: Rome, toneel van romantiek, intriges, hedonisme, geschiedenis en temperament.
De film volgt Jep Gambardella, een vermaard journalist van in de 60 die ooit een besteller schreef, en zich sindsdien onderdompelt in het Romeinse nachtleven. Een overkoepelend plot heeft deze film niet echt. Het is eigenlijk een verzameling beschouwingen, gesprekken, introspecties en ontmoetingen die los van elkaar lijken te staan, maar heel subtiel met elkaar samenvallen. Het trage tempo, de werkelijk prachtig geschoten beelden van Rome en de fantastisch uitgevoerde scenes zijn een lust voor het oog, raken de ziel en bespelen de emotie. De simpele maar o zo mooie scene met het zoenende stelletje op de campus... get me every time.
Gaandeweg worden diverse thema's behandeld; existentialisme, de maatschappij, pretenties, kunst, ambitie, liefde, leven, dood, verlangen, vasthouden maar ook het loslaten van oude gewoontes en vertrouwde plekken, en de wil om het leven een andere draai te geven, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Dat klinkt erg zwaar, maar La Grande Belezza is allesbehalve dat. Sterker, de thema's worden met een bijzonder soort luchtigheid en bij vlagen komisch benaderd, niet in de laatste plaats door Jep zelf, die zich laconiek door de film beweegt. Het maakt van La Grande Belezza een film die je niet gauw vergeet.
Deze review is misschien wat abstract, maar ik vind het moeilijk om de uitzonderlijke schoonheid van deze film in concrete bewoordingen te vatten. Liefhebbers van Italië (en dan met name het swingende Rome), maar ook van beschouwende arthouse-films halen met deze film een pareltje in huis. Ik kijk hem minstens eenmaal per jaar en zal dat nog lang blijven doen :-)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Voor mij is deze film een 9* waard, gaat dat zien.
Zoals als gezegd kende ik het genre allee nvan naam maar vond ik toch dat ik eens een voorbeeld van moest zien. Ik ben niet de meeste "horrorkijkende" filmliefhebber, maar na er zoveel over gehood (en de bovenstaande reminder) te hebben vond ik toch dat ik het eens moest zien.P-Rock schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:52:
Tenebre (1982) [Afbeelding: Tenebre (1982)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 101 min | MPAA: R Alleraardigst murder mystery van grootmeester Dario Argento, toen hij nog wist hoe 'ie een goede film moest maken. Een Amerikaanse schrijver die in Rome is ter promotie van zijn nieuwste boek Tenebre, krijgt te maken met een moordenaar die zijn verhaal iets te serieus neemt. Iedereen waar hij mee in aanraking komt wordt vermoord door een onbekende killer, die na elke moord een brief met tekst uit Tenebre bij de schrijver bezorgt. Voor deze film keert Argento weer terug naar zijn geliefde Giallo, een genre waar hij bekend mee is geworden, voordat hij zich - met wisselend succes - begon te richten op heksen en ander bovennatuurlijk gespuis. Het verhaal zit prima in elkaar en geeft zijn geheimen pas tegen het einde prijs. Het acteerwerk is over het algemeen redelijk tot goed, met enkele Argento regulars en een leuke bijrol voor John Saxon. Ook de cinematografie van Luciano Tovoli (Suspiria) mag er wezen en de Italo Disco soundtrack van Claudio Simonetti, Fabio Pignatelli en Massimo Morante was zijn tijd ver vooruit. Het deed me af en toe zelfs denken aan Daft Punk! Als je van eerdere Argento giallo's hebt genoten, dan is ook Tenebre een prima aanrader![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Tegen dit soort horror heb ik niets, dit kan ik gerust kijken, maar het liet me allemaal een beetje koud precies. Ik werd er geen moment enthousiast van. Het was precies alsof ik al wist wat er ging gebeuren voor dat het gebeurde, maar uiteraard wist ik niets. Er zat voor mij helemaal geen spanning in. De twist op het einde was goed, daar niet van maar er was verder voor mij, niet veel aan.
Ik had het persoonlijk beter willen vinden, maar ik denk niet dat ik er nog ga kijken.
Haha, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden in de review! Prachtig inderdaad!doomtech schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:26:
[...]
Dank voor deze review! Deze film stond hier al jaren op een lijstje, maar was hem eigenlijk vergeten. Een grote fout blijkt. Deze film heeft bijna alles wel wat mij aantrekt; Italië, existentiële vragen en prachtig geschoten beelden. In principe staat alles al beschreven in bovenstaande review. Behalve één ding, elke scene een nieuw gesneden maatpak voor de hoofdrolspeler![]()
Voor mij is deze film een 9* waard, gaat dat zien.
Scranton! What? The electric city.
Wil je mooie beelden van straaljagers in filmformaat, dan moet je Le Chevaliers du Ciel kijken .https://www.imdb.com/title/tt0421974/josh-hill schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:35:
De film zelf is geen reet aan, maar wat zijn de beelden van de mirages prachtig.
Mbt Top Gun 2 kijk ik dus vooral uit naar wat ze gemaak hebben van de scenes waarin een IMAX camera gemonteerd zit in een F18. Dat moet wel smullen worden.
@josh-hill je verwacht teveel van de film denk ik. Top Gun is nooit bedoeld om een realistisch verhaal neer te zetten over een piloot, maar gewoon een lekkere actie film.
Top Gun viel me vies tegen de laatste keer dat ik hem zag.
Beiden zijn een karikatuur van de jachtvliegerij maar Hot Shots is in elk geval een stuk vermakelaar en neemt zichzelf niet serieus. Weet wel waar ik de voorkeur aan geef.
Beiden zijn een karikatuur van de jachtvliegerij maar Hot Shots is in elk geval een stuk vermakelaar en neemt zichzelf niet serieus. Weet wel waar ik de voorkeur aan geef.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-07-2021 11:20 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
There, I Fixed It for YouPdeBie schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:16:
@josh-hill je verwacht teveel van de film denk ik. Top Gun is nooit bedoeld om een realistisch verhaal neer te zetten over een piloot, maar gewoon een lekkere actie film. door de US navy betaalde promotie-film.
Maar als we toch foute vliegfilms gaan promoten :

Nog steeds een van mij guilty pleasures, verhaal is onzinnig, special effects zijn discutabel.
Maar het kijkt heerlijk weg met een geweldige sound track
Ow, blijkbaar was iemand mij al voor geweestP-Rock schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:40:
En Iron Eagle!
[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 20-07-2021 12:27 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Laten we het er op houden dat Giallo, net zoals Blaxploitation en Bollywood, een 'acquired taste' is.X-DraGoN schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:38:
[...]
Zoals als gezegd kende ik het genre allee nvan naam maar vond ik toch dat ik eens een voorbeeld van moest zien. Ik ben niet de meeste "horrorkijkende" filmliefhebber, maar na er zoveel over gehood (en de bovenstaande reminder) te hebben vond ik toch dat ik het eens moest zien.
Tegen dit soort horror heb ik niets, dit kan ik gerust kijken, maar het liet me allemaal een beetje koud precies. Ik werd er geen moment enthousiast van. Het was precies alsof ik al wist wat er ging gebeuren voor dat het gebeurde, maar uiteraard wist ik niets. Er zat voor mij helemaal geen spanning in. De twist op het einde was goed, daar niet van maar er was verder voor mij, niet veel aan.
Ik had het persoonlijk beter willen vinden, maar ik denk niet dat ik er nog ga kijken.
Tja, Blaxploitation. De films zijn (meestal) waardeloos maar de soundtracks insane.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik was vroeger, als 10 jarige, helemaal fan van F16's en dus ook groot Iron Eagle liefhebber. Wat heb ik die film vaak gekeken!heuveltje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:20:
[...]
There, I Fixed It for You
Maar als we toch foute vliegfilms gaan promoten :
[Afbeelding]
Nog steeds een van mij guilty pleasures, verhaal is onzinnig, special effects zijn discutabel.
Maar het kijkt heerlijk weg met een geweldige sound track
[...]
Ow, blijkbaar was iemand mij al voor geweest
Is ie eigenlijk in HD-kwaliteit? Want dan ga ik 'm zeker nog een keer kijken binnenkort.
Trouwens jammer dat de vervolgens echt waardeloos waren en de "vibe" van deel 1 niet konden evenaren. Deel 2 was een soort "algemene" militaire film (met best weinig actie in de lucht) en deel 3 was een soort goedkope Rambo 3.
[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 21-07-2021 07:39 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Nu je het zegt, ik moet Black Dynamite nog steeds eens helemaal kijken. Ben daar ooit eens in begonnen maar niet afgezien.Dwarlorf schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:28:
Tja, Blaxploitation. De films zijn (meestal) waardeloos maar de soundtracks insane.
| Space Jam: A New Legacy (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.5 | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi, Sport | Runtime: N/A | MPAA: PG Deze film gekeken omdat ik nieuwsgierig was wat ze ervan hadden gemaakt, ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen waardige Space Jam film vind. Het verhaal is heel mager en speelt zich veel in een digitale wereld af met wel veel goede humor, ze hadden een veel beter vervolg kunnen maken op de eerste film. Le Bron James is de beste NBA speler die samen met zijn zoon in een digitale wereld word getrokken omdat de persoon daar een Basketbal team wil samen stellen, wanneer James weigert om hieraan mee te werken word zijn zoon gevangen genomen en moet hij gedwongen voor zijn zoon spelen. Het spel waarin hij terecht komt is ontwikkeld door zijn zoon zelf en heeft andere regels dan een standaard potje basketballen, zijn zoon word om gepraat en over gehaald naar de slechte kant terwijl James de wereld van de Looney Tunes verkend. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
| Inception (2010) | ![]() |
| Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Nou, toch weer een kans gegeven.. en jezus, ik verwachtte toch dat ik iets had gemist. Dat ik weg geblazen zou worden door hoe geniaal deze film is. Dat ik het niet snapte. Maar niks van dat alles. Ik kreeg spontaan zin om de zolder uit te zoeken, de ramen te wassen en mijn belasting te gaan doen, en die van iedereen in de straat. Wat een voorspelbaar, saaie, prut film. Het hele "Dream within a dream within a dream within a dream" gebeuren is geinig, maar het werkt voor mij niet. Beetje hetzelfde als Avatar. het moet het hebben van het unieke concept, en daarbuiten hebben ze alles maar laten varen. Als je je echt een keer goed wil vervelen, en dan gewoon echt goed. Probeer hem! Geef mij maar films als: Clockwork Orange Johnny Got his Gun Twilight Zone (TV serie) etc | |
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik hoor regelmatig mensen zeggen dat Inception zo ingewikkeld en slim is, en daar ben ik het zelf ook niet echt mee eens. Inception besteed een uur om het concept van de dromen uit te leggen, en gaat dan niet echt diep in op de psyche van de personages (wat bijvoorbeeld wel het geval is met Paprika van Satoshi Kon). Eigenlijk blijft dit concept gewoon een mooi jasje voor spectaculaire actie en mooie effecten, en niet iets diepzinnigs wat je aan het denken zet.corset schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:45:
ik verwachtte toch dat ik iets had gemist. Dat ik weg geblazen zou worden door hoe geniaal deze film is. Dat ik het niet snapte. Maar niks van dat alles.
[...]
Beetje hetzelfde als Avatar. het moet het hebben van het unieke concept, en daarbuiten hebben ze alles maar laten varen.
Maar deze spectaculaire actie en special effects vind ik echter wel enorm vermakelijk. Als ik de film als een normale actiefilm benaderd die ik puur en alleen voor het spectacle kijkt wordt het wel leuk. Hierin is het voor mij ook erg vergelijkbaar aan Avatar.
Vreemde recensie, die niet echt ingaat op wat er dan allemaal zo slecht aan zou moeten zijn.
Nolan probeert zijn films vaak intelligenter te doen lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn, maar bij Inception blijft er genoeg over om van te genieten, zoals het acteerwerk, de special effects, de actie en de cinematografie.
Nolan's trucje kan dus een beetje pretentieus overkomen, maar ik persoonlijk vind het verder een prima film.
Nolan probeert zijn films vaak intelligenter te doen lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn, maar bij Inception blijft er genoeg over om van te genieten, zoals het acteerwerk, de special effects, de actie en de cinematografie.
Nolan's trucje kan dus een beetje pretentieus overkomen, maar ik persoonlijk vind het verder een prima film.
Sja als je er ingaat dat het een grote diepgelaagde mindfuck/brainbreaker moet zijn, dan kom je inderdaad met die film bedrogen uit.P-Rock schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:19:
Vreemde recensie, die niet echt ingaat op wat er dan allemaal zo slecht aan zou moeten zijn.
Het is gewoon een goede actie film met een enigzins gecompliceerde maar prima te volgen gimmick/twist.
en in tegenstelling tot tenet is deze iets beter bestand tegen fridge-logic achteraf
Te lang geleden gezien om een goede review neer te pennen, maar inderdaad absoluut een prima film in mijn boek.
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 21-07-2021 15:28 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Enige probleem wat ik bij Inception destijds had was het nadenken op welk “niveau” we zaten. Verder gewoon vermakelijke film, maar niet meer dam dat. Tenet heb ik laatst ook gezien, daar moest ik echt mijn kop bij houden.
Wat mij aan Inception eigenlijk het meest stoorde was dat Leonardo DiCaprio weer een niet al te sympathiek figuur speelde. Dat heb ik wel bij meer films met hem in de hoofdrol. Dan kan ik me niet zo inleven in het personage en wordt de film voor mij niet boeiend genoeg.
Ben ik de enige die uitkijkt daar deel 2?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:19:
Top Gun viel me vies tegen de laatste keer dat ik hem zag.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zeker niet. Top Gun is niks voor niks een klassieker. Die film kijk ik elk jaar wel een keer en geniet er keer op keer van. Deeltje 2 mag van mij zeker wel komen, maar zal waarschijnlijk niet tippen aan deel 1.
Tomorrow is not today!
| Go! (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.9 | Genre: Family, Sport | Runtime: 102 min | MPAA: N/A We wisten gisteravond niet zo goed wat we moesten kijken en kwamen vervolgens de film Go Karts tegen op Netflix, het verhaal over karten trok onze aandacht en we zijn de film op de gok gaan kijken. Wij vonden de film zo'n vergeten pareltje met een feel good verhaal en hebben ontzettend genoten van het verhaal. Het verhaal gaat over Jack die in een nieuwe buurt komt wonen met zijn moeder en een uitnodiging krijgt voor karten, zijn eerste reactie hierop is dat karten voor kinderen is. Toch besluit hij om te gaan kijken bij de kartbaan en zelfs om te gaan rijden, waardoor hij de smaak van racen proeft en er ook verslaafd aan raakt. Vrij direct krijgt Patrick hem in het oog en ziet zijn jonge zelf op de baan rijden totdat Jack een fout maakt en via de buitenbocht inhaalt waardoor hij spint, maar Jack laat het hier niet bij en klopt bij Patrick aan voor werk tegen rondjes rijden. De 2 bouwen hierdoor langzaam een band op tot het moment dat hij besluit om Patrick te vragen of hij zijn coach wil worden, Mandy het zusje van de nummer 1 ( zijn rivaal ) helpt Jack bij het bouwen van zijn Kart als ingenieur met het doel om mee te strijden voor de titel en haar broer te verslaan. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
| Pig (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Gewoon best een gave film, ook zonder Nicolas Cage was hij goed geweest. Beetje traag dus als je daar niet van houdt moet je hem overslaan. Verhaal is redelijk origineel en niet al te voorspelbaar. Cage is laatste tijd goed bezig! | |
This too shall pass
Waar kun je deze film ergens zien? Klinkt interessant. De scores op Rotten Tomatoes zijn ook heel goed (zowel % positieve reviews als gemiddelde rating).Sharky schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:22:
Pig (2021) [Afbeelding: Pig (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Gewoon best een gave film, ook zonder Nicolas Cage was hij goed geweest. Beetje traag dus als je daar niet van houdt moet je hem overslaan. Verhaal is redelijk origineel en niet al te voorspelbaar. Cage is laatste tijd goed bezig![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Geen idee. Hij stond niet op de streaming services waar ik lid van ben dus ik heb hem 'lokaal gekeken'.josh-hill schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:48:
[...]
Waar kun je deze film ergens zien? Klinkt interessant. De scores op Rotten Tomatoes zijn ook heel goed (zowel % positieve reviews als gemiddelde rating).
This too shall pass
Ik vond dit 3x niks helaas. Een B film blijft een B film. Vooral het acteer- en filmwerk waren zeer ondermaats. De traagheid vond ik niet erg, maar de uitvoering was van een heel laag niveau en dat haalde mij er steeds uit.Sharky schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:22:
Pig (2021) [Afbeelding: Pig (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Gewoon best een gave film, ook zonder Nicolas Cage was hij goed geweest. Beetje traag dus als je daar niet van houdt moet je hem overslaan. Verhaal is redelijk origineel en niet al te voorspelbaar. Cage is laatste tijd goed bezig![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Tomorrow is not today!
My friend is Nicolas Cage.Sharky schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:22:
Pig (2021) [Afbeelding: Pig (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
[...]
ook zonder Nicolas Cage was hij goed geweest.
[...]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Voorzichtig zijn nu, vriend.
Zeer leuke film.
Precies wat we hier nodig hadden.
Rustig, maar boeiend genoeg. Leuk verhaal. Origineel, in sommige aspecten.
Dank voor de aanrader.
Wij hebben 'em ook thuis gekeken.
Acteerwerk slecht? Die snap ik niet. Cage doet het prima, veel anderen zijn er niet.Sydney08 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:21:
[...]
Ik vond dit 3x niks helaas. Een B film blijft een B film. Vooral het acteer- en filmwerk waren zeer ondermaats. De traagheid vond ik niet erg, maar de uitvoering was van een heel laag niveau en dat haalde mij er steeds uit.
Filmwerk prima, sfeermuziek ook.
Als B-film bestempelen mag, maar dan graag wat uitleg.
[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 22-07-2021 18:35 ]
Eat the bugs, live in a pod
Nicolas Cage vond ik ook niet slecht. Kon je ook moeilijk beoordelen met zo'n baardHMC schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:32:
[...]
My friend is Nicolas Cage.
Zeer leuke film.
Precies wat we hier nodig hadden.
Rustig, maar boeiend genoeg. Leuk verhaal. Origineel, in sommige aspecten.
Dank voor de aanrader.
Wij hebben 'em ook thuis gekeken.
[...]
Acteerwerk slecht? Die snap ik niet. Cage doet het prima, veel anderen zijn er niet.
Filmwerk prima, sfeermuziek ook.
Als B-film bestempelen mag, maar dan graag wat uitleg.
De medespelers, die paar die er al waren vond ik echter heel matig. Daaraan kon je echt merken dat ze goedkope mensen hadden ingehuurd.
Het filmwerk was echt 3x niks, je zag vaak trillingen. Noem het een vorm van shaky cam, alleen dan niet zo bedoeld.
Ben zelf dol op Arthouse films, dus de wat kleinere films. Echter stralen deze vaak nog kwaliteit uit, wat hier nergens te vinden was. Misschien op de muziek na. Daar was niks op aan te merken.
Vond de uitvoering echt heel matig. Het verhaal was te pruimen en snap dan sommige positieve recensies wel. In totaliteit scoort hij bij mij in ieder geval zeker geen voldoende.
Tomorrow is not today!
Je kan vinden wat je vindt, maar je staat wel erg klaar met je stempeltjes.
Nu is het weer een Arthouse film.
Misschien een voorbeeld nemen aan Robin Feld, en niet altijd zeggen waar je aan denkt.
Ik kan me wel vinden in je kritiek over trillingen, soms, maar dat lijkt meer een modern iets te zijn, dan iets specifiek aan deze film.
Ah, well, als mijn betere helft het zelfs ook leuk vond, dan is het gewoon een leuke film. Klaar.
En zij heeft niets met "trage" films als deze, normaal gesproken.
Misschien een voorbeeld nemen aan Robin Feld, en niet altijd zeggen waar je aan denkt.
Ik kan me wel vinden in je kritiek over trillingen, soms, maar dat lijkt meer een modern iets te zijn, dan iets specifiek aan deze film.
Ah, well, als mijn betere helft het zelfs ook leuk vond, dan is het gewoon een leuke film. Klaar.
Nee, ik schaar Pig niet onder een Arthouse film. Ik zie het meer als een film die een Arthouse film wil zijn, maar in de uitvoering het laat liggen.HMC schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:46:
Je kan vinden wat je vindt, maar je staat wel erg klaar met je stempeltjes.
Misschien niet duidelijk omschreven. Zit ook te eten en typen tegelijk
En trage films hou ik normaal zeker van. Terrence Malick all the way. Of een In the Mood for Love om maar wat te noemen. Toppers met ook een goede uitvoering
[ Voor 8% gewijzigd door Sydney08 op 22-07-2021 18:51 ]
Tomorrow is not today!
Het was juist een compliment, een goeie film die door Cage nog beter werd. Maar de film vond ik zo goed dat hij zelfs zonder Cage te pruimen zou zijnHMC schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:32:
[...]
My friend is Nicolas Cage.
This too shall pass
Ja, was slechts een quote uit de film en als grapje bedoeld. Als in, hoe iedereen onder de indruk is als zijn naam genoemd wordt (Robin Feld).Sharky schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:56:
[...]
Het was juist een compliment, een goeie film die door Cage nog beter werd. Maar de film vond ik zo goed dat hij zelfs zonder Cage te pruimen zou zijn
Ik kan Cage wel waarderen.
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 22-07-2021 19:15 ]
| The Hitman's Wife's Bodyguard (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Het verhaal van dit vervolg slaat echt helemaal nergens op, en lijkt verzonnen te zijn om de meest idiote situaties aan elkaar te kunnen plakken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gezeur van Ryan's karakter in de eerste helft al zat begon te worden. Samuel L Jackson doet gewoon wat hij eigenlijk altijd doet. Salma Hayek was wel weer leuk, al vond ik haar soms iets te geforceerd overkomen. Vond je deel 1 erg leuk dan zal dit vervolg je waarschijnlijk ook wel kunnen bekoren. Ik vond deel 1 best leuk, maar deze toch wat minder vanwege de vele totaal idiote situaties. Een voldoende, maar ook niet meer. | |
Akkoord, vond er ook niet zoveel aan.AcidBurn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:12:
The Hitman's Wife's Bodyguard (2021) [Afbeelding: The Hitman's Wife's Bodyguard (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Het verhaal van dit vervolg slaat echt helemaal nergens op, en lijkt verzonnen te zijn om de meest idiote situaties aan elkaar te kunnen plakken.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gezeur van Ryan's karakter in de eerste helft al zat begon te worden.
Samuel L Jackson doet gewoon wat hij eigenlijk altijd doet. Salma Hayek was wel weer leuk, al vond ik haar soms iets te geforceerd overkomen.
Vond je deel 1 erg leuk dan zal dit vervolg je waarschijnlijk ook wel kunnen bekoren. Ik vond deel 1 best leuk, maar deze toch wat minder vanwege de vele totaal idiote situaties. Een voldoende, maar ook niet meer.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Salma Hayek haar performance was net iets te geforceerd, Ryan's gezeur inderdaad.
Ik wist wel niet dat dit een 2de deel was, de andere zijn trailer zal ik eens gaan zoeken dan.
| The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Ik heb alle 3 de films toen de tijd bij release in de Bioscoop gezien en zou er zo weer heen gaan, maar mijn vriendin had er nog geen enkele film van gezien en vond de The Lord Of The Rings saai en sloom. We zijn afgehaakt bij The Lord And The Rings And The Two Towers omdat de hele film bijna alleen maar bestond uit vechten en ze dat echt te saai vond worden, heb me best gedaan om hem wel met haar af te kijken maar helaas.. Toen ik zag dat The Hobbit op Netflix stond ben ik me best gaan doen om haar over te halen omdat dit toch meer een groot avontuur is en er veel meer gebeurd / meer humor, waarop we zijn beginnen met The Hobbit en ik na de film mijn gelijk kreeg over de inhoud van de films Het verhaal kent iedereen nu wel toch? Het gaat over Bilbo Baggins die alleen leeft in de Gauw, zijn leven krijgt al vrij snel een onverwachte draai nadat Gandalf langs is geweest. Want al vrij na Gandalf zijn bezoek belt de een na de andere bij Bilbo aan en komen er steeds meer dwergen binnen, dit kan natuurlijk geen toeval zijn. Wanneer de leider van de groep Thorin Eikenschild verschijnt en hem verteld dat ze een dief nodig hebben wil Bilbo er eerst niks van weten omdat hij zijn veilige leventje niet los wil laten, maar de volgende ochtend krijgt hij toch zijn bedenkingen en gaat toch mee op avontuur. | |
| The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161 min | MPAA: PG-13 Nadat we deel 1 hadden gezien wou me vriendin ook het volgende deel van The Hobbit zien, deze hebben we vervolgens de avond erop samen gekeken. Hier gaat het verhaal verder en bereiken ze de berg waar Thorin Eikenschild zijn koningrijk wil terugnemen en de Arkensteen wil vinden, dit is de opdracht die ze voor Bilbo in gedachten hadden omdat hij ongezien kan bewegen langs de draak omdat hij zo licht beweegt. Helaas valt dit plan in het water omdat het toch per ongeluk de draak ontwaakt waardoor er een vervelende situatie ontwikkeld en ze nu moeten vechten tegen de draak. | |
| The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Een waardig einde van deze 3 films met een mooi eind gevecht, het gevecht tegen het grote leger van Orcs die de berg aan willen vallen op het moment dat verschillende rassen tegenover elkaar staan om dezelfde reden. | |
Mee eens, er gebeurde echt teveel achter elkaar in deze film.AcidBurn schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:12:
The Hitman's Wife's Bodyguard (2021) [Afbeelding: The Hitman's Wife's Bodyguard (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Het verhaal van dit vervolg slaat echt helemaal nergens op, en lijkt verzonnen te zijn om de meest idiote situaties aan elkaar te kunnen plakken.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gezeur van Ryan's karakter in de eerste helft al zat begon te worden.
Samuel L Jackson doet gewoon wat hij eigenlijk altijd doet. Salma Hayek was wel weer leuk, al vond ik haar soms iets te geforceerd overkomen.
Vond je deel 1 erg leuk dan zal dit vervolg je waarschijnlijk ook wel kunnen bekoren. Ik vond deel 1 best leuk, maar deze toch wat minder vanwege de vele totaal idiote situaties. Een voldoende, maar ook niet meer.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Veel te druk allemaal en geen sterk verhaal, wij gaan deze ook niet weer kijken
| The Tomorrow War (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.8 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Man man man... In het begin lijkt het nog op het zwakzinnige neefje van wat sci-fi films van Tom Cruise, maar dan wordt het snel slechter en al gauw ga je kijken of "Battleship" ook op Netflix staat, of Transformers deel 17 ofzo. Het verhaal is nog wel intrigerend, en zodra je verhaal draait om tijdreizen ontkom je niet aan wat paradoxen hier en daar, maar het is hier zó slecht uitgewerkt dat je voortdurend gefrustreerd uitroept "huh? Nee maar dat klopt niet!". Terwijl bekende films als Terminator, Back to the future of Interstellar hebben laten zien dat je het ook best goed kunt brengen, of in ieder geval geloofwaardig genoeg dat je het pikt tijdens het kijken. Een lui script, vol met enorme plotholes die volledig worden genegeerd, het acteerwerk houdt ook niet over, de actiescènes en de monsters heb je allemaal ook al eerder en veel beter gezien... En net als je denkt, wat een butfilm is dit zeg, dan kom je bij het laatste half uur van de film en wordt het allemaal nog erger en daalt de film echt af naar Sharknado-niveau, maar dan zonder de pretentieloosheid en de lol daarvan. Ik heb hem uitgezet. Als ik me wil laten beledigen dan bel ik mijn ex wel. | |
| IO (2019) | ![]() |
| Tweakers: 3.6 | IMDb: 4.7 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: TV-14 Een niet super origineel concept, maar wel met veel potentie. Helaas was de uitwerking langzaam, niet super bijzonder en het was te duidelijk waar CGI werd toegepast. Er had zoveel meer in kunnen zitten! De actrice vond ik prima gekozen voor de film, maar Anthony Mackie had beter vervangen kunnen worden. Ik zie hem de laatste tijd in steeds meer films/series opkomen. Maar of dat nou is vanwege zijn succes in The Avengers of omdat hij zo goed kan acteren? Ik vind hem meer passen in een actie/komedie film. Dit is niet zijn genre. Dus veel meer ga ik niet wijden aan deze film, tijd voor een cijfer. Ik geef de film vanwege de gemiste kans gezien de potentie een 4. | |
| S.W.A.T.: Under Siege (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R SWAT team wordt opgeroepen voor een vermoedde drugsvangst. Aangekomen op de plek worden ze door een gewapende bende aangevallen en stuiten op een door de bende gevangen man. Die nemen ze mee en dan breekt de pleuris uit. Nogal dertien in een dozijn verhaaltje. We hebben het eerder gezien met bijvoorbeeld 16 Blocks, Exit Wounds en Assault on precinct 13. Doelgroep van deze film is overduidelijk Amerikaanse puberjongens. Veel geweld en veel focus op de prominent zichtbare boezem van de politiebaas en de bad girl. Pluspunt voor Spawn Michael Jai White maar verder eigenlijk niet de moeite waard. Voordeel is wel dat het spastische camerawerk van deel twee ditmaal gelukkig achterwege blijft. | |
| Happy Death Day (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror, Mystery | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Arrogante college bitch komt in een Groundhogday loop te zitten waarin ze elke keer wordt vermoord. Gaandeweg accepteert ze het en probeert haar moordenaar te pakken te krijgen, want elke keer doodgaan laat namelijk wel fysieke schade aan haar lichaam achter. Ik vond dit toch best een verrassend leuke film. Vooral het deel van de "hero's journey". Tree is in het begin gewoon een kutwijf maar groeit naarmate de film vordert. De film is lang niet altijd even logisch en een aantal karakters zijn meer setpieces. maar verder is dit een prima doordeweekslasher. Gewoon niet te veel bij nadenken. | |
Het vervolg is ook best leuk, al is deze meer sci-fi dan slasher.Vrijdag schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:31:
Happy Death Day (2017) [Afbeelding: Happy Death Day (2017)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror, Mystery | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Arrogante college bitch komt in een Groundhogday loop te zitten waarin ze elke keer wordt vermoord. Gaandeweg accepteert ze het en probeert haar moordenaar te pakken te krijgen, want elke keer doodgaan laat namelijk wel fysieke schade aan haar lichaam achter.
Ik vond dit toch best een verrassend leuke film. Vooral het deel van de "hero's journey". Tree is in het begin gewoon een kutwijf maar groeit naarmate de film vordert. De film is lang niet altijd even logisch en een aantal karakters zijn meer setpieces. maar verder is dit een prima doordeweekslasher. Gewoon niet te veel bij nadenken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| Old (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Een aantal families wordt uitgenodigd voor een bezoek aan een exclusief en prachtig tropisch strand. Met het zand nog fris tussen de tenen komt men er echter binnen korte tijd al achter dat schoonheid snel kan vergaan en ze aan het begin staan van een reis die zij hun leven lang niet meer zullen vergeten. Terwijl de minuten van deze film als korrels door een zandloper heen vallen denk je als kijker maar aan 1 ding: zal er een verzanding van het plot plaatsvinden? Maar helaas, dit kan ik niet zeggen zonder te spoilen. Een ding is zeker: de handen van M. Night Shyamalan zijn absoluut weer zeer duidelijk aanwezig. In het kort: er zijn verbeterpunten, maar tijdloos vermaak is het wel te noemen. En hoe je het ook wendt of keert; na het kijken van deze film ben je absoluut ouder geworden. | |
Dat zit wel Schnorr.
| Old (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Zo positief als de vorige poster ben ik niet over deze film. Het enige goede eraan is het acteerwerk van een aantal personages, en de makeup is uitstekend gedaan. Maar daar houdt het wel op. Thriler? Geen moment. Drama en mistery is het wel, tot het laatste kwartier, dan is ook het mistery gedeelte weg. Ze hadden hier zoveel kanten mee op gekunt, maar waar ze uiteindelijk voor kiezen is naar mijn idee de easy way out. Ik vond zelfs The Hitman's Wife's Bodyguard beter dan deze film, en die vond ik al niet denderend. M. Night Shymalan is bij mij echt hit or miss. Unbreakable, The 6th Sense en Split vond ik uitstekend. Al zijn andere werk (incl Glass en deze film) vind ik matig tot slecht. Wel grappig detail: Ik dacht dat het meisje in de trailer van Last Night in Soho me bekend voorkwam. Blijkt ze ook in deze film te spelen Stukfruit: Beide series nooit gekeken (ook geen interesse in) dus dat is me logischerwijs niet opgevallen. | |
@AcidBurn Miles uit Lost zat er ook in
En John Smith uit The Man in the High Castle!
Dat zit wel Schnorr.
| The Map of Tiny Perfect Things (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13 Dit leek me een gevalletje Ferris Bueller's Day Off meets Groundhog Day, maar dan in de huidige tijd. De enige reden dat ik de film ging kijken is vanwege de hoofdrolspeelster, Kathryn Newton. Die is mij zeer goed bevallen in The Society. Ook knap dat iemand die zelf zo luchtig en spontaan is, erg sterk is in intense rollen. (datzelfde talent heeft Jennifer Lawrence ook). De eerste helft van de film is vooral veel jeugdige ongein, totdat ze de situatie wat serieuzer in gaan zien. Zodra de echte reden duidelijk wordt, waarom ze steeds dezelfde dag herbeleven, valt een aantal van Margaret's eerdere acties ook op zijn plaats. De reactie van Mark daarop is ook erg mooi gedaan. Waar ik de verklaring bij Old echt een enorm laffe cop-out vond, is het hier op een mooie symbolische wijze gedaan. | |
| Life (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Kwam deze film per toeval tegen. Ben fan van ruimte (-reis) films in het algemeen. Veel is eigenlijk al wel gedaan in dit genre. Visueel best sterke film. Maar ondanks de bekende namen vond ik alle acteurs vrij inwisselbaar. Echt heel spannend wordt het nooit. Voelt beetje voorspelbaar en weinig binding verder met de karakters. Het mooiste aan de film zijn eigenlijk nog de volgshots door het ISS heen en hoe onder en boven een beetje door elkaar loopt. Mooi dat er nergens zwaartekracht is. En Ryan Reynolds hadden ze beter uit deze film kunnen laten. | |
| Pig (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Beetje lastig te vatten film. Film zelf is vrij simpel eigenlijk, maar ben benieuwd wat de maker ons nou precies probeert te vertellen. Vond de traagheid en sfeer sterk. Cage acteert precies goed naar mijn idee in deze film. Maar film is wisselend. Zitten bepaalde scenes in die heel sterk zijn en spreken. Zoals die in dat restaurant, maar bijvoorbeeld het einde gaat veel te lang door naar mijn gevoel. Ik weet niet of de leegte in de film ook staat voor de leegte die Cage in de film ervaart. Maar het was ook beetje die leegte die soms een onbevredigend gevoel gaf. spoiler: Het verhaal dat die man droomde van een pub, maar nooit werkelijkheid was geworden, voelt ook beetje metafoor voor deze film. Er zitten wel mooie dingen en ideeën in, maar het blijft beetje in nevelen gehuld. | |
| Official Secrets (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R Het is 2003, en de amerikaanse regering doet hard zijn best om landen mee te krijgen in de 2e oorlog tegen irak. Een memo naar de britse geheime dienst laat zien hoe ver ze daar in willen gaan Blijkbaar gebasseerd op een waargebeurd verhaal, waarvan het me verbaast dat ik er toendertijd nooit iets van gehoord heb. Ik heb nog steeds moeite matt smith niet als DE dokter te zien, maar acteer werk overal was zeker prima. De film is eigenlijk 90 minuten compleet gevuld met dialoog en verhaal, zonder gemaakt drama of sensatiezucht. Geen idee hoe ik er via netflix op uit kwam, maar blij dat het gebeurd. Het heeft me toch de volledige tijd geboeid. | |
| Locke (2013) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 85 min | MPAA: R Bedankt voor het aanraden van deze film, die had ik waarschijnlijk toen afgedaan als 'een drama is niks voor mij'. Maar is duidelijk verschil in. Er zijn toch echt wel drama's die goed zijn waar dit zeker een van is. Ik heb het eerder inb dit topic ook zien vergeleken worden met Phonebooth en ik vind dat dat wel opgaat. Ik vond inderdtijd Phonebooth ook goed en deze was qua setting een beetje te vergelijken. Je zit als kijker ook vast op 1 plaats en verder heb je geen omgeving buiten de autostrade. Tom Hardy speelt dit echt meesterlijk, je ziet hem echt geloven dat alles nog goed gaat komen, maar als kijker heb je al langer het gevoel dat dit niet kan goed komen. De coversatie met zijn pa leek me wel een beetje vreemd in beeld gebracht, alsof hij op de achterbank zou zitten. Nu, ik heb ook geen idee hoe dat hze dat anders hadden kunnen aanpakken, maar dit was zeker als de eerste keer deze conversatie werd gevoerd, was ik echt op zoek in het beeld of ik daar iets moest zien, maar na een 30 sec ben je dan mee. Het einde had ik ook liever anders gezien, ik had persoonlijk het einde gemaakt terwijl hij de ziekenhuisparking op rijdt zodat je echt weet dat hij daar is. Nu lijkt dat nog zo wat een open einde. Top film en mocht hem op je lijstje staan, zeker eens doen! | |
Ik moet wel lachen (of eerder huilen) om "er zijn toch echt wel drama's die goed zijn". Volgens mij bedoel je: "er zijn toch echt wel drama's die me kunnen boeien" of zoiets. Net als dat er in alle categorieën goede en slechte films zijn, geldt dat ook voor drama's. Eerlijk gezegd is het overgrote deel van de films die ik tegenwoordig goed vind een drama. Vroeger was dat inderdaad anders, maar toen was ik nog jong en zo.
Maar Locke is een topfilm inderdaad. Wellicht binnenkort de blu-ray ook maar weer eens uit de kast trekken.
Indien je Den Skyldige nog niet gezien hebt, zou je die ook kunnen kijken. Vergelijkbare film. Tenzij je alleen Engelstalige films kijkt, dan kun je beter op de remake The Guilty met Jake Gyllenhaal wachten. Netflix heeft de rechten gekocht, dus het zal daar wel op verschijnen.
edit:
Realiseer me dat ik Locke waarschijnlijk had aangeraden, dus ik ben mezelf aan het herhalen, geloof ik. Oeps. Sorry about that. In ieder geval leuk om te horen dat je Locke is bevallen.
Maar Locke is een topfilm inderdaad. Wellicht binnenkort de blu-ray ook maar weer eens uit de kast trekken.
Indien je Den Skyldige nog niet gezien hebt, zou je die ook kunnen kijken. Vergelijkbare film. Tenzij je alleen Engelstalige films kijkt, dan kun je beter op de remake The Guilty met Jake Gyllenhaal wachten. Netflix heeft de rechten gekocht, dus het zal daar wel op verschijnen.
edit:
Realiseer me dat ik Locke waarschijnlijk had aangeraden, dus ik ben mezelf aan het herhalen, geloof ik. Oeps. Sorry about that. In ieder geval leuk om te horen dat je Locke is bevallen.
[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 25-07-2021 02:48 ]
Kan toch gewoon zijn dat ie meestal iets anders kijkt, en nu positief verrast is. Ik keek vroeger alleen Actie Films, nu vooral Drama.josh-hill schreef op zondag 25 juli 2021 @ 02:44:
Ik moet wel lachen (of eerder huilen) om "er zijn toch echt wel drama's die goed zijn". Volgens mij bedoel je: "er zijn toch echt wel drama's die me kunnen boeien" of zoiets. Net als dat er in alle categorieën goede en slechte films zijn, geldt dat ook voor drama's. Eerlijk gezegd is het overgrote deel van de films die ik tegenwoordig goed vind een drama. Vroeger was dat inderdaad anders, maar toen was ik nog jong en zo.
edit:
Maar bedankt voor de tip, ga morgen "Den Skyldige" kijken
| Mayor (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: N/A In The Major wordt een majoor van de politie vader en sjeest hij in zijn auto naar het ziekenhuis waar zijn vrouw ligt te bevallen. Waarom hij thuis in bed lag i.p.v. bij zijn vrouw in het ziekenhuis was, is me een raadsel, maar wellicht is dat in Rusland normaal? Anyway, onderweg naar het ziekenhuis rijdt hij behoorlijk roekeloos en dat op besneeuwde ijzige wegen. En ja hoor, ergens steekt een vrouw en kind over bij een bushalte en bam hij rijdt het kind overhoop. Zo, ik heb de hele film verklapt. Nee hoor, dit was allemaal in de eerste minuten van de film. Wat volgt is een opeenvolging van pijnlijke beslissingen van een corrupt politiecorps dat van het ene drama tot het andere drama leidt. De film is wat wisselend van kwaliteit. Regelmatig heb je hele lange shots waar op zowel voor als achtergrond wat gebeurt. Een beetje zoals in Jaws, zullen we maar zeggen. Met wisselend succes. Alles is redelijk rauw en zo ook de dialogen. Het verhaal is op zich prima, beetje typisch voor wat ik van niet-propaganda Russische films gewend ben. Niet zo luchtig als in veel Westerse films. De regisseur heeft ook een grote rol in de film. Hij speelt namelijk de agent die alles wel even denkt te fixen. Toen ik de film voor de eerste keer zag (lang geleden), vond ik hem behoorlijk goed. Maar nu, bij tweede viewing, vond ik het allemaal wat gemaakt ogen, dus kom nu niet hoger dan een 6.5 a 7. | |
| Frantz (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, History, Romance | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Dit (oh jee, daar heb je dat woord weer) drama speelt zich af vlak na de eerste wereldoorlog. Een Duits echtpaar heeft hun zoon verloren aan het front en zijn verloofde woont bij hen. De verloofde bezoekt elke dag het graf om bloemen te leggen maar ziet daar plots een Fransoos die er ook bloemen legt. Ze vraagt zich af wat die daar doet en gaat dat proberen te achterhalen. Als je de film kijkt dan krijg je al meteen een paar theorieën in je hoofd van wat de relatie tussen de Fransoos en de gesneuvelde Frantz was. Ik had er zelf twee en de eerste die bij me opkwam bleek de juiste. Er zijn echter genoeg hints in het verhaal die je doen denken dat de andere theorie de juiste zou zijn, waardoor ik niet zeker was. Ik kan verder niet echt iets zeggen over de thema's van de film, omdat ik dan wellicht het plot toch te veel ga verraden, dus dat doen ik dan ook maar niet. De film is grotendeels zwart-wit met op enkele momenten kleur. Ik vond de keuze voor zwart-wit daarom een beetje een gimmick. Het was waarschijnlijk expres (met in kleur de happy life dat had kunnen zijn), maar toch. Verder wel ok drama, prima geacteerd, maar het verhaal raakte me niet genoeg om echt te boeien. Ik had iets vergelijkbaars met Cold War. | |
| Shazam! (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Superheldenfilm voor (wat mij betreft) tieners met humor en actie, vol van clichés en voorzien van een rechtlijnig plot. Nergens blinkt de film uit maar het is allemaal ook niet dermate slecht dat het irritatie opwekt. Voor volwassenen waarschijnlijk te tam en voorspelbaar. Ik had meer verwacht. Een 6 | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Jolt (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.3 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: R Wat een rare film, het verhaal raakt nog kant noch wal, het einde is een puinhoop en slaat nergens op, en de geforceerde poging om een vervolg mogelijk te maken wordt op een onzinnige manier gebracht. Je zou toch denken dat een doorgewinterde actie held als Kate Beckinsale, het goed zou doen, maar laat duidelijk blijken dat een goede verhaallijn en regie zeer belangrijk is. het kwam allemaal zeer amateuristisch over, slechte "special effects" een van de slechtst gemonteerde auto achtervolgingen ooit, het leek alsof ze alleen die dure auto mocht gebruiken als ze 100% zeker zijn dat deze niet beschadigt tijdens het filmen !! Dus geen popcorn film, want je krijgt niet de mogelijkheid om een hap popcorn te nemen, omdat je steeds maar staart naar je scherm en HUH...WAT roept. dus nog net een 5 omdat Kate Beckinsale | |
[ Voor 255% gewijzigd door absrnd op 25-07-2021 13:41 ]
| Thor: Ragnarok (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Ik ben geen grote fan van de MCU, maar wel van de Nieuw Zeelandse regisseur Taika Waititi. Ik heb de vorige twee Thor films niet gezien, maar volgens mij heb ik niet echt veel gemist. Deze film was ook prima te begrijpen zonder alle Marvel films te hebben gezien, al zal ik ongetwijfeld wat grappen hebben gemist. Thor en zijn slechte broer Loki moeten het opnemen tegen hun nog veel slechtere zus Hela, die hun thuisbasis Asgard wil onderwerpen aan haar gezag. Zij was daar opgesloten door hun vader Odin omdat ze te machtig werd. Tijdens een gevecht worden ze beiden de ruimte ingeslingerd en komen terecht op de planeet Sakaar, waar The Grandmaster de scepter zwaait. Thor wordt uitgedaagd om het in de arena op te nemen tegen hun kampioen, die een oude bekende van hem blijkt. De film is visueel erg kleurrijk en zit vol met die typische Waititi-humor die hij ook al liet zien in What We Do In The Shadows en Hunt For The Wilderpeople. Leuk dat enkele acteurs uit die films (Sam Neill, Rachel House) ook een rolletje hebben gekregen. Het acteerwerk is prima en Thor is deze keer geen saaie, serieuze superheld, maar een stuntelaar die op de juiste momenten wel zijn mannetje staat. Jeff Goldblum deed het ook leuk als Grandmaster en Tessa Thompson was redelijk als Scrapper 142, die Thor gevangen neemt en bewaakt. Hela, gespeeld door Cate Blanchett, hult zich in een strak, zwart leren pakje en dat is altijd +1. De film zit verder tjokvol met bekende acteurs in een bijrol die te weinig tijd krijgen om echt te schitteren. Met de cgi zit het bij dit soort multi-million dollarfilms wel snor en zoals gezegd is de film erg kleurrijk. Ook de muziek heeft zo'n typisch Eighties electro smaakje en past wonderwel bij al het (audio)visuele geweld wat van je beeldscherm spat. Waititi heeft me wederom niet teleurgesteld, al heeft hij me ook niet weten te overtuigen om gelijk naar de bioscoop te rennen voor de laatste Marvel film 'Black Widow'. Wie weet gebeurt dat alsnog met zijn vervolg: Thor: Love and Thunder. | |
| Chernobyl (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 136 min | MPAA: N/A Positieve punten:
| |
@G_Dragon Ik heb gisteren The Hobbit 1 en 2 gezien en ze zijn wel wat beter dan dat ik me kan herinneren van bij de bioscoop release. Misschien komt dat omdat ik dit keer wist wat ik zou krijgen en geen LotR kwaliteit verwachtte. Ik kan alleen nog steeds niet begrijpen waarom de laatste tien minuten van de tweede film aan het begin van de derde zijn geplakt... Wat een ongelofelijk vreemde keuze.
| The Tomorrow War (2021) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Standaard alien actiefilm. | |
| John Carter (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Onlangs was deze nog eens op TV en ik vind het geen straf om hem nogmaals te kijken. De slechte recensies begrijp ik niet zo goed. Het is inderdaad geen perfecte film en verwacht geen grote verrassingen of plottwist. Het is gewoon wat het is, een leuke en mooie film vol actie en avontuur. Een sequel had ik wel kunnen waarderen | |
[ Voor 37% gewijzigd door D-Three op 26-07-2021 11:27 ]
| The Ugly Truth (2009) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: R Standaard romcom over twee tegenpolen die elkaar toch heel leuk gaan vinden. Met de gebruikelijke beschamende situaties en gekibbel niets nieuws onder de zon. Ik vond deze film niet eens zo slecht, hoewel de twee hoofdpersonen voornamelijk clichématig en stereotyp zijn. Het schijnt dat er enkele scènes geschrapt zijn en wat ik daar van heb gelezen zouden juist díe scènes wat meer diepgang geven aan de karakters. Wat me meer opviel aan deze film dat het een product van zijn tijd is. In het huidige #MeToo-klimaat zouden een flink aantal grappen en opmerkingen absoluut niet meer kunnen uit angst voor de twitterwokebrigade. Of dat iets goeds is moet iedereen maar voor zichzelf bedenken. Verder is het een gebruikt recept. Twee mensen die elkaar eerst niet kunnen luchten of zien krijgen gaandeweg meer begrip voor elkaar, om uiteindelijk voor elkaar te vallen. Beiden leren wat van elkaar, er is nog een competetief element en er gaan wat dingen mis die dan toch nog goedkomen. Het is wel een romcom met een iets volwassener publiek, omdat er aardig wat sexgrappen en opmerkingen in zitten waar de Amerikaanse jeugd natuurlijk enorm beschadigd van kan raken. De film is verder vrij plat en voorspelbaar. Maar goed, je moet dit soort films dan ook zien als de romantische tegenhanger van een Fast & the Furious film: Totaal onrealistisch en niet representatief voor het echte leven. Ik vond de romcom "About Time" veel leuker en beter. | |
@D-Three dan is Prince of Persia misschien ook wel een leuke film voor jou
@Vrijdag
About Time is wel grappig ja. Maar ik vond bijvoorbeeld Man Up een stuk beter. Dat is in feite ook een beetje een standaard romcom, maar op de een of andere manier vond ik die heel leuk. Het zal wel aan de acteurs en het sarcasme liggen.
About Time is wel grappig ja. Maar ik vond bijvoorbeeld Man Up een stuk beter. Dat is in feite ook een beetje een standaard romcom, maar op de een of andere manier vond ik die heel leuk. Het zal wel aan de acteurs en het sarcasme liggen.
Met de film is niks mis, wat ik online heb gelezen is dit een flop geworden grotendeels omdat Disney van de promotie een puinhoop van had gemaakt.D-Three schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:57:
John Carter (2012) [Afbeelding: John Carter (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Onlangs was deze nog eens op TV en ik vind het geen straf om hem nogmaals te kijken. De slechte recensies begrijp ik niet zo goed. Het is inderdaad geen perfecte film en verwacht geen grote verrassingen of plottwist. Het is gewoon wat het is, een leuke en mooie film vol actie en avontuur. Een sequel had ik wel kunnen waarderen[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
https://www.giantfreakinr...er-failed-box-office.html
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 136 min | MPAA: N/A Filmdrama rondom de gebeurtenissen in Tsjernobyl in 1986. Het verhaal verloopt chronologisch geheel volgens de gebeurtenissen in de centrale destijds. Men heeft daaraan een fictief verhaal rondom een brandweerman en zijn jeugliefde aan toegevoegd. De film geeft redelijk de sfeer van het oostblok uit die tijd weer, en hoe de destijds inwoners van Prypiat en Tsjernobyl aankeken tegen de Russische centrale. Het fictieve verhaal rondom de gebeurtenissen is echter magertjes en flinterdun. Ook is het verhaal hier en daar ongeloofwaardig. Nee, dit was voor mij een behoorlijke tegenvaller. | |
| Zebra Girl (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 79 min | MPAA: N/A Door een vreselijk trauma uit haar jeugd is een jonge vrouw er toe gekomen om haar man te vermoorden. Nu moet ze van het lijk af. Gisteravond deze film op de gok gekeken en was positief verrast. Het is een beetje een wrange humor horror film, hoewel het met de horror wel mee valt. De gekte van de jonge vrouw wordt erg goed gespeeld. Complimenten daarvoor. De hele tijd zit je te kijken zo van: Je Ziet Toch Wel Dat Ze Helemaal Wappie Is!!!!! Of ben je blind? De film is ook lekker kort, dat is ook wel eens fijn. Muziek is ook prima. De combinatie van de wrange humor met horror zal niet iedereen bekoren of mogelijk binnen komen. Gisteravond was ik in de goede mood. Geen topper geen flopper. Dacht aan een 6,5 maar toch een 7 omdat ik me prima vermaakt heb. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
| The Hunter (2011) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Hier kan ik kort over zijn. Deze film 10 jaar geleden of zo gezien en had hem (net) 4 (uit 5) sterren gegeven. Had ik dat maar niet gedaan. Had daarom een aantal jaar geleden de blu-ray gekocht. Vandaag deze gekeken en tjongejonge wat is het een middelmatige film. Beetje een onzin verhaal met daar doorheen nog een onzin verhaal. Verder zit de film vol met continuiteitsfouten. Maar goed, het landschap is op zich nog wel mooi om te zien, al is het wel veel van hetzelfde. Wellicht had ik hem nog (net) 4 sterren gegeven, vanwege de moraal van het verhaal, maar daar word je tegenwoordig mee doodgegooid. Waste of time. | |
Zag deze film ook voorbij komen en dacht nog, 'hoe kunnen ze hier nou een comedy van maken?!'emil_406 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:29:
Chernobyl (2021) [Afbeelding: Chernobyl (2021)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 136 min | MPAA: N/A Filmdrama rondom de gebeurtenissen in Tsjernobyl in 1986. Het verhaal verloopt chronologisch geheel volgens de gebeurtenissen in de centrale destijds. Men heeft daaraan een fictief verhaal rondom een brandweerman en zijn jeugliefde aan toegevoegd. De film geeft redelijk de sfeer van het oostblok uit die tijd weer, en hoe de destijds inwoners van Prypiat en Tsjernobyl aankeken tegen de Russische centrale.
Het fictieve verhaal rondom de gebeurtenissen is echter magertjes en flinterdun. Ook is het verhaal hier en daar ongeloofwaardig. Nee, dit was voor mij een behoorlijke tegenvaller.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Verwijderd
| Blood Red Sky (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: TV-MA Gewoon niet. Onsamenhangend verhaal, cgi is niet best, plot flinterdun, voorspelbaar, veel te lange speelduur. Popcorn en cola en gewoon niet nadenken. Dan red je het einde van de film wel. | |
Ik vond Locke echt top maar Den Skyldige is nog beter, holy shit wat een film.josh-hill schreef op zondag 25 juli 2021 @ 02:44:
Indien je Den Skyldige nog niet gezien hebt, zou je die ook kunnen kijken. Vergelijkbare film.
Bedankt voor de tip
Ik snap het niet, waarom geef je hem dan 5.5 sterren?josh-hill schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:05:
The Hunter (2011) [Afbeelding: The Hunter (2011)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Hier kan ik kort over zijn.
Deze film 10 jaar geleden of zo gezien en had hem (net) 4 sterren gegeven.
Had ik dat maar niet gedaan. Had daarom een aantal jaar geleden de blu-ray gekocht. Vandaag deze gekeken en tjongejonge wat is het een middelmatige film. Beetje een onzin verhaal met daar doorheen nog een onzin verhaal. Verder zit de film vol met continuiteitsfouten.
Maar goed, het landschap is op zich nog wel mooi om te zien, al is het wel veel van hetzelfde. Wellicht had ik hem nog (net) 4 sterren gegeven, vanwege de moraal van het verhaal, maar daar word je tegenwoordig mee doodgegooid. Waste of time.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
| The Man from Nowhere (2010) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller, Action | Runtime: 120 min | MPAA: N/A Ik heb hem hier in het topic al een paar keer zien voorbij komen en aangeraden worden, ik heb 'the man from Nowhere' gezien. Zuid-Koreaanse actie/thriller film waarbij bloed niet gespaard word. Enkele momenten denk je even naar een Tarantino film te kijken, maar dat ebt vlug weg. We kijken hier naar een goed uitgedachte actiefilm, je hebt duidelijk meerdere lagen in de film en die worden ook duidelijk belicht. Je ziet het hoofdpersonage ook groeien doorheen de film. Zowel het meisje als de hoofdrolspeler doen het hier uitstekend. Verder vind ik niet dat de taal een probleem is, ik heb het engelse ondertitels gekeken, wat ik sowieso bijna altijd doe en heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Waarschijnlijk de iets fijnere taalgrapjes of nuances heb je niet mee, maar ik denk niet dat er persoonlijk veel in deze film zaten Anyway, ik heb een goede film gezien, bedankt voor het aanraden en voor wie hem nog niet gezien zou hebben, kan inderdaad een goede introductie zijn voor nog meer zuid-koreaanse films te zien. | |
|
| |
Die had ik al gezien, maar inderdaad, die film draait echt compleet anders uit als je verwacht!jodeltje schreef op zondag 25 juli 2021 @ 03:04:
[...]
Kan toch gewoon zijn dat ie meestal iets anders kijkt, en nu positief verrast is. Ik keek vroeger alleen Actie Films, nu vooral Drama.
Maar bedankt voor de tip, ga morgen "Den Skyldige" kijken
Het is in ieder geval geen voldoende. Maar blijkbaar vond ik hem eerst wel goed, en het is niet zo dat de mensen totaal niet kunnen acteren (al heb ik wel veel beter acteerwerk gezien). Het is gewoon een middelmatige film. Het is nu ook weer niet zo slecht als Son of the Mask bijvoorbeeld.anandus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:41:
[...]
Ik snap het niet, waarom geef je hem dan 5.5 sterren?
Nee, ik bedoel, waarom eerst 4 sterren en nu 5.5 sterren terwijl je hem, als ik de recensie begrijp, juist minder vindt?josh-hill schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:12:
[...]
Het is in ieder geval geen voldoende. Maar blijkbaar vond ik hem eerst wel goed, en het is niet zo dat de mensen totaal niet kunnen acteren (al heb ik wel veel beter acteerwerk gezien). Het is gewoon een middelmatige film. Het is nu ook weer niet zo slecht als Son of the Mask bijvoorbeeld.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Oh, shit. Ik snap de verwarring.anandus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:15:
[...]
Nee, ik bedoel, waarom eerst 4 sterren en nu 5.5 sterren terwijl je hem, als ik de recensie begrijp, juist minder vindt?
Ik gebruik zelf een 5 sterren systeem, zoals veel film sites. Dus 4 sterren = 7-9 sterren hier (of bij imdb). In dit geval een 7 (want nipt).
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 27-07-2021 09:18 ]
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama, History | Runtime: 136 min | MPAA: N/A Het verhaal blijft altijd intrigerend. De serie was gaaf en de docu's ook. Deze film kon ons vanaf het begin niet boeien. We beseften ons dat we tijdens de film vaak op ons mobiel zaten. We hebben hem zelfs uitgezet om hem de volgende dag verder te kijken. Die dag kwam pas dagen later en toch vonden we het niet zo... Matige film die ons niet kon boeien. Verhaal was flinterdun vaak | |
Het is ook nergens grappigLA-384 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:37:
[...]
Zag deze film ook voorbij komen en dacht nog, 'hoe kunnen ze hier nou een comedy van maken?!'
[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 27-07-2021 09:20 ]
Eerder om te janken als ik de recensies hier zo lees
| Pulp Fiction (1994) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 154 min | MPAA: R Iedereen en zijn moeder heeft de film ondertussen wel een keertje gezien, dus ik hou het kort. Na al die jaren nog steeds een dijk van een film. Een geniaal script, fantastich acteerwerk, puik camerawerk en een magnifieke soundtrack maken Pulp Fiction tot een waar meesterwerk. Bovendien bevat de film een aantal iconische scenes die vandaag de dag nog worden aangehaald in films, series en cartoons. De hamburger monoloog, Ezekiel 25:17, de danswedstrijd, de adrenalineshot, de Gimp, Winston Wolf... En dan hebben we het nog niet eens over alle quotes gehad. De film diende niet alleen als inspiratie voor talloze regisseurs (Guy Ritchie, Robert Rodriguez, Doug Liman en Troy Duffy, om er maar eens een paar te noemen), maar blies ook de carriere van John Travolta, Uma Thurman, Bruce Willis en Samuel L. Jackson (nieuw) leven in. Pulp Fiction mag zich met recht één van de beste films van de jaren '90 noemen. | |
| Jolt (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.7 | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: R Wat had je verwacht? Een hoogstaande actie thriller met een knappe vrouw in de hoofdrol? Wel een deel van je verwachtingen gaan alleszins ingelost worden, het is een actie thriller, er doet absoluut een knappe vrouw in mee, maar ik vrees dat ik je moet eleurstellen bij 'hoogstaand'. Hij heeft zeker niet de diepgang die je van een Tarantino verwacht, maar is absoluut goed te kijken. Er zit een twist in die je niet direct ziet aankomen en dat is me eigenlijk mee gevallen. Beter als ik verwacht had. Of had ik er met andere verwachtingen in moeten gaan en zou ik dan telleurgesteld zijn? Ik weet het niet, het was nu zeker niet extreem slecht vond ik. Het enige stukje dat er aboluut niet in had gemoeten was de laatste scene, dit krijgt van mij een 6.5 | |
Er komen best veel films dit jaar die ik wil zien
en door corona komen ze allemaal in de bioscoop. Klein nadeeltje. Veel toppers zijn niet meer direct te zien op streaming diensten.
Webgnome schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:15:
offtopic:
blijft leuk om te zien dat dit topic nog steeds erg druk bezocht wordt, en dus de ubb generator ook
offtopic:
Heb je statistieken per maand/jaar?
Heb je statistieken per maand/jaar?
| Chang-gwol (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 121 min | MPAA: Not Rated Van de 'makers' van de Koreaanse zombie hit Train to Busan. Ietwat misleidend, want het betreft hier de studio en niet de regisseur of producer(s) van die film. In het oude Korea, ten tijde van de Joseondynastie, brengt een Nederlands handelsschip een plaag met zich mee, en voor iedereen er erg in heeft wordt het koninkrijk van koning Lee Jo overspoeld met zombies. Tijd voor de verbannen, arrogante prins Lee Cheung om terug te keren en een opstand te leiden met een klein rebellenleger. Lee Jo's oorlogsminister wil de zombieplaag echter gebruiken om een staatsgreep te plegen. Waar Rampant in uitblinkt zijn de prima gechoreografeerde actiemomenten. Ook de cinematografie en de soundtrack zijn prima, en het acteerwerk was over het algemeen ook best aardig. Toch laat de film aardig wat kansen liggen door het verhaal en bepaalde karakters niet echt uit te diepen. Ook schommelt het tempo nogal en lijken de makers niet zo goed te weten hoe ze een historisch drama moeten combineren met snelle zombie actie. Toch heb ik me best vermaakt en is het einde een waar actiespektakel. | |
| Doomsday (2008) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Het begin was, juist in de huidige Corona tijd, wel relevant en bijna een feest van herkenning. Later in de film stoor ik me vooral aan het onrustige camerawerk en het tekort aan verhaallijn. Ook het regelrechte kopieer werk van het Mad Max genre kon ik niet echt waarderen (heb zelfs stukken 'feest' geskipped) om nog maar te zwijgen over het middeleeuws gedeelte. Nee het verhaal had veel potentie maar weet uiteindelijk niet te boeien. | |
*sowieso
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.