Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 293 Laatste
Acties:

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:02

Honesty

kattenneus!

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:20:
Oblivion (2013)[Afbeelding: Oblivion (2013)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Mijn vrouw houdt niet van sci-fi. Erg jammer, want sommige van mijn favoriete films zijn sci-fi. Gelukkig is daar Tom Cruise. Mijn vrouw vindt Tom Cruise leuk.

Niemand speelt Tom Cruise beter dan Tom Cruise. Die guitige lach, die volle bos haar, dat onkreukbare good guy character. Fantastisch gewoon.

In Oblivion speelt Tom Cruise Tom Cruise die op een verwoeste aarde is achtergebleven om als handyman drones te repareren. Na een zware dag batterijen uitwisselen keert hij terug naar een soort penthouse met een infinity pool waarin hij sex heeft met zijn communicatie-assistente. It's nice to be Tom Cruise.

De hele aarde is verwoest maar in Oblivion is de hele aarde niet groter dan Manhattan. Dit is best handig want een essentieel onderdeel van een Tom Cruise-film is op een motor rondraggen en dan wil je niet tienduizenden kilometers hoeven te rijden.

Als er een ruimteschip neerstort met Olga Kurylenko ( <3 ) erin moet Tom kiezen tussen haar en zijn communicatie-assistente. Tom maakt de goede keuze (it's called 'trading up') en ontmoet vervolgens ook nog Morgan Freeman en Jamie Lannister. Morgan Freeman is net zo goed in Morgan Freeman spelen als Tom Cruise is in de rol van Tom Cruise. Zeer sterk acteerwerk in deze film.

Oblivion is echt een hele mooie film visueel, en dan heb ik het niet alleen over Olga. De SFX zijn erg goed en de vergezichten zijn mooi. Helaas was er toen geen budget meer voor zaken als script en dialogen. Dus besloot regisseur / schrijver Willem Flapdrol (zo heet hij niet echt, but might as well) maar naar de sci-fi afdeling van de videotheek te gaan en daar een paar handenvol plotelementen uit andere sci-fi films te jatten. Ik ga ze niet noemen want na deze review vermoed ik dat iedereen meteen Oblivion gaat kijken vanavond, en ik denk dat het best een leuk drinking game is om een shot te nemen elke keer als je een andere film herkent. Je bent behoorlijk snel bezopen, I'm talking promises.

En mijn vrouw? Die houdt, gek genoeg, nog steeds niet van sci-fi. Damn you Tom Cruise.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[...]

Doe maar even image search op 'Blake Lively The Shallows' ;)
Ik heb denk ik meer genoten van jouw review dan van de film an sigh

Festina lente

• Honesty
  • Laatst online: 16:02

Honesty

kattenneus!

Honesty schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Ik heb denk ik meer genoten van jouw review dan van de film an sich

Festina lente

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 13:26
Vrijdag schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Ik heb het vermoeden dat je liever ziet dat deze film in de vergetelheid raakt 🤔
I see what you did there ;)
Honesty schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Ik heb denk ik meer genoten van jouw review dan van de film an sigh
Graag gedaan :p

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2021 09:52 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:32
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:20:
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Mijn vrouw houdt niet van sci-fi. Erg jammer, want sommige van mijn favoriete films zijn sci-fi. Gelukkig is daar Tom Cruise. Mijn vrouw vindt Tom Cruise leuk.

Niemand speelt Tom Cruise beter dan Tom Cruise. Die guitige lach, die volle bos haar, dat onkreukbare good guy character. Fantastisch gewoon.

[…]

En mijn vrouw? Die houdt, gek genoeg, nog steeds niet van sci-fi. Damn you Tom Cruise.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Ik heb echt een totaal omgekeerd beeld van Oblivion. Het plot zag ik totaal niet aankomen
spoiler:
behalve dat Morgan Freeman good guy was
en heb mij over de gehele film goed vermaakt.

Fun fact: een van de nummers van de soundtrack heb ik op Spotify in mijn “relax muziek” playlist staan. Dat was dus de zwembad scene kwam ik later achter :+

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 21:41
Oblivion zou ik persoonlijk veel meer geven dan een twee. Gewoon voor de mooie beelden. Maar na de film overheerst inderdaad een dit-heb-ik-reeds-gezien-gevoel. Vooral het einde is erg inspiratieloos. Maar dat maakt hem nog niet helemaal slecht. Je haat gewoon Tom Cruise! :( ;)

Maar tegenwoordig heb ik dit gevoel met veel films. Te netjes, te afgeborsteld, te voorzichtig, ... Ik ben een kind van de jaren '80 en '90. En misschien wordt ik gewoon oud. :P Maar ik mis soms de warmte en het ietwat ongepolijste van films uit die periode. Het is niet dat die films zoveel beter waren. Maar het lijkt nu allemaal net iets te netjes. Zelfs de films die een poging doen dit niet te zijn :p Zou het technisch kunnen zijn? Ja, meer cgi en alles is meer voorbereid en ingestudeerd. Maar ook gewoon betere camera's waardoor het er te goed uit ziet? :?

Nu wil het toeval wel dat ik deze week enkele films uit de nineties op TV heb gezien. ;)

Murder at 1600 (1997)Murder at 1600 (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
In het Witte Huis wordt het lijk gevonden van een mooie jonge vrouw. Een politie-inspecteur gaat op zoek naar de dader. Maar het lijkt er op dat de geheime dienst iets te verbergen heeft...

Typisch jaren '90 thriller. Alhoewel thriller een groot woord is, de film is weinig spannend en op momenten vrij luchtig. Ook best onbedoeld grappig want cheesy en foute kledij naar de huidige maatstaven, plotholes en soms absurd. Zoals de politie die aan het begin van de film een man heeft omsingeld en dreigt hem neer te schieten als hij zijn wapen niet neer legt. Alleen bedreigt de beste man niemand anders dan zichzelf, hij wil namelijk zelfmoord plegen door zichzelf neer te schieten. Dus schiet jezelf niet neer of wij schieten jou neer... Uhm... Ja... Gelukkig is daar reddende engel Wesley Snipes.

Naast Wesley Snipes is er ook een hoofdrol voor Diane Lane. Beide spelen hun rol goed en redden daarmee misschien de film. De verassing was voor mij toch Snipes, hij toont dat hij meer kan zijn dan enkel een badass actieheld. Jammer dat hij niet meer zo'n rollen in betere films heeft gedaan.

Behoorlijk vergeetbare film. Al wordt dit type film naar mijn gevoel niet meer gemaakt. Nu zou het een actiefilm zijn. Of een erg serieuze film... Vooral rustiger camerawerk. Enkel kijken als je houdt van Snipes of dit type films.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Milk Money (1994)Milk Money (1994)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Drie tienerjongens uit een saai rustig dorpje willen wel eens een blote vrouw. In een tijd zonder internet en waar kinderen nog buiten speelden, kan dit een film opleveren. Daarom trekken ze op hun fiets naar de stad waar ze de prostituee V ontmoeten. Door omstandigheden belandt zij in het dorpje. Door andere omstandigheden wordt ze gevolg door een type met minder goede bedoelingen.

Luchtige romantische film. Dit zou ik niet snel zelf opzetten en uit kijken. Het voordeel van traditionele TV, je hebt minder te kiezen ;) Toch kon de film op een kleine glimlach rekenen. Zeker bij de misverstanden tussen Melanie Griffith (V) en een papa gespeeld door de altijd leuke Ed Harris.

Bekijk je de film met een kritische bril op, dan zal je veel zien waarmee je de film kan afbreken. En ja, naar het einde toe wordt het heel wat minder. Maar ik zag het als een leuk, warm en naïef filmpje uit een meer andere tijd. En vooral, zou het tegenwoordig nog kunnen dat Griffith haar borsten toont aan kinderen? ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6.0 / 10

Ok, misschien waren niet alle films uit de '90s goed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 01-05-2021 12:34 ]

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik vond Oblivion stiekem best leuk. Ik weet het, het is een beetje een guilty pleasure, want ik heb ook wel door dat de film niet zo goed is. Maar heb hem al een aantal keren gekeken. Toch ga ik hem niet aan mijn blu ray collectie toevoegen. Daar is hij niet goed genoeg voor, maar ik kom nog net op een voldoende uit.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik heb het over jou, Ad Astra.

[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 01-05-2021 11:54 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Dr. Strangelove
Ik heb niet zo’n probleem met Tom Cruise an sich. Hij speelt erg vaak hetzelfde type karakter maar als de film eromheen goed is stoor ik me daar niet aan (M:I, Minority Report, Edge of Tomorrow).

@PdeBie De film leent van een hele reeks SF films maar het key plot element is rechtstreeks en zonder enige schaamte gejat van
spoiler:
Moon.
Als je die niet gezien hebt, echt een aanrader.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:45:
Ik heb niet zo’n probleem met Tom Cruise an sich. Hij speelt erg vaak hetzelfde type karakter maar als de film eromheen goed is stoor ik me daar niet aan (M:I, Minority Report, Edge of Tomorrow).

@PdeBie De film leent van een hele reeks SF films maar het key plot element is rechtstreeks en zonder enige schaamte gejat van
spoiler:
Moon.
Haha. Eerst spoiler en dan met je laatste zin het eigenlijk onmogelijk maken om niet op de spoiler te klikken :+

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:45:

spoiler:
Moon.
Dat had ik de eerste keer inderdaad ook. Moest meteen aan die film denken en die doet het een stuk beter (of origineler iig) en zit wel in mijn blu ray collectie.

Tweede keer alleen niet aan gestoord, eerlijk gezegd.

• D-Three
Hahaha, inderdaad :) Die film is zeker een aanrader al is hij er ook niet helemaal uniek in, dacht ik? Maar Oblivion leunt er inderdaad wel heel erg dicht tegen aan.

• Dr. Strangelove
Ja sorry wist ook ff niet hoe ik het anders moest doen ;)

Anyway, is een SF topper naar mijn mening. Veel mensen die hem niet kennen helaas.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:03
De grote twist in Oblivion deed me juist heel erg denken aan die van
spoiler:
Dark City (en ook Moon)

De regisseur heeft ook Tron: Legacy gemaakt, die erg binnen de lijntjes kleurt, maar verder best aardig was.

[ Voor 56% gewijzigd door P-Rock op 01-05-2021 13:34 ]

• josh-hill
Ik ben sowieso een beetje murw geslagen door de CGI tegenwoordig. Een film met de beste CGI kan me nog niet boeien. Ik wil minimaal een beetje een origineel (of iig dan toch een interessant) verhaal. Zodoende zijn er nauwelijks nog sci-fi films die me kunnen boeien. Dan vond ik Stowaway ondanks de tekortkomingen toch nog het interessants van de laatste paar jaar. Van daarvoor Apollo 11 en First Man maar dat is beiden geen sci-fi. Apollo 11 is een documentaire en First Man een biografie.

• P-Rock
josh-hill schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:32:
Ik ben sowieso een beetje murw geslagen door de CGI tegenwoordig. Een film met de beste CGI kan me nog niet boeien. Ik wil minimaal een beetje een origineel (of iig dan toch een interessant) verhaal. Zodoende zijn er nauwelijks nog sci-fi films die me kunnen boeien. Dan vond ik Stowaway ondanks de tekortkomingen toch nog het interessants van de laatste paar jaar. Van daarvoor Apollo 11 en First Man maar dat is beiden geen sci-fi. Apollo 11 is een documentaire en First Man een biografie.
Er zijn genoeg interessante sci-fi films uitgebracht, maar je moet het niet bij grote blockbusters zoeken.

• josh-hill
P-Rock schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:24:
De grote twist in Oblivion deed me juist heel erg denken aan die van
spoiler:
Dark City (en ook Moon)

De regisseur heeft ook Tron: Legacy gemaakt, die erg binnen de lijntjes kleurt, maar verder best aardig was.
Ik kan me de twist niet zo goed herinneren van die film. Then again, om de een of andere reden raakte die film me ook niet zo. Ik weet het, het is een klassieker.
P-Rock schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:36:
[...]

Er zijn genoeg interessante sci-fi films uitgebracht, maar je moet het niet bij grote blockbusters zoeken.
Tips? :)

• P-Rock
Annihilation
Aniara
Automata
Cargo ('09)
Freaks
Predestination
Prospect
Sputnik
Synchronic
The Platform

• josh-hill
P-Rock schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Annihilation
Aniara
Automata
Cargo ('09)
Freaks
Predestination
Prospect
Sputnik
Synchronic
The Platform
Bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of er enkele ergens te zien zijn. Annihilation, Predestination en The Platform wel gezien. Alleen Predestination vond ik wel aardig, al weet ik ook niet meer hoe goed ik die nu precies vond. Alleen dat het best wel een zieke film is (en dat maakt hem wellicht alleen maar beter).

Anon was ook nog wel aardig. Hm, of toch niet. Heb het niet opgeschreven en de trailer ziet er zeer beroerd uit...

The Lobster en Under The Skin en Her zijn wel goede sci-fi films imho.

[ Voor 13% gewijzigd door josh-hill op 01-05-2021 14:04 ]

• D-Three
Ex Machina
Upgrade

• josh-hill
Upgrade moet ik nog steeds zien. Iets zegt me dat het niet iets voor mij is, maar iedereen is er lyrisch over, dus zal zeker goed zijn.

• Dr. Strangelove
Arrival. Beste SF in decades voor mij. Zowel wat SF elementen als drama zeer sterk.

@P-Rock ik vond het niet zo zeer een slimme film als eentje die een behoorlijke emotionele punch heeft. Ik weet niet of je kinderen hebt maar als nieuwbakken vader kwam hij flink bij me binnen.

[ Voor 91% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-05-2021 15:55 ]

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:36:
Arrival. Beste SF in decades voor mij. Zowel wat SF elementen als drama zeer sterk.
Die vond ik dan weer enigszins teleurstellend en lang niet zo 'slim' als dat de film zich voordoet.

• josh-hill
Dat had ik idd ook.

Denis Villeneuve zijn science fiction films zijn niet zijn beste films imho.

[ Voor 68% gewijzigd door josh-hill op 01-05-2021 16:30 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dune kijk ik wel enorm naar uit. Arrival vond ik ook erg gaaf en mooi in beeld gebracht. Die Villeneuve kan wel mooie films maken vind ik.

Sicario ga ik binnenkort voor een 2e keer kijken.

Tomorrow is not today!

• PdeBie
Moon ken ik niet. Zal die eens opzoeken.
Arrival is echt een topper inderdaad. Daarover heb ik al eerder een review geplaatst in dit topic. PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

• D-Three
josh-hill schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:15:
Upgrade moet ik nog steeds zien. Iets zegt me dat het niet iets voor mij is, maar iedereen is er lyrisch over, dus zal zeker goed zijn.
Het is niet omdat anderen het goed vinden dat jij het daarom goed zal vinden ;) Het is een film over een man die wraak wil nemen. Vergelijk het met John Wick als je wil. Maar met een lager budget, bruter, geen gun-fu en een vleugje SF :P Spreekt dat je niet aan, dan zal het inderdaad niet voor jou zijn.
Sydney08 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:56:
Dune kijk ik wel enorm naar uit. Arrival vond ik ook erg gaaf en mooi in beeld gebracht. Die Villeneuve kan wel mooie films maken vind ik.

Sicario ga ik binnenkort voor een 2e keer kijken.
Ik kijk ook wel uit naar Dune. Maar tegelijkertijd twijfel ik ook. De kritiek op Arrival begrijp ik wel, het was ook niet mijn type film. En ook met zijn andere films heb ik regelmatig een net-niet-gevoel. Blade Runner 2049 bijvoorbeeld, prachtige film, mooi in beeld gebracht, bombastische muziek (maar geen Vangelis). Ik vind het best een goede film maar toch mis ik ergens nog iets om een topper te zijn.

Wel jammer de voorziene sequel op Dune er waarschijnlijk niet zal komen. De film zal namelijk niet het volledige eerste boek behandelen.
PdeBie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:11:
Moon ken ik niet. Zal die eens opzoeken.
Arrival is echt een topper inderdaad. Daarover ik al eerder een review geplaatst in dit topic. PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Niet over lezen! :)

[ Voor 54% gewijzigd door D-Three op 01-05-2021 17:56 ]

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:21

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Arrival én Interstellar wat mij betreft. Interstellar deed me echt denken aan oude SF films van weleer.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• PdeBie
Interstellar moet ik ook nog eens een tweede keer kijken. Eerste keer vond ik hem helemaal top. Benieuwd of dat een tweede keer nog steeds zo is.

De Blade Runner films vind ik beiden ook helemaal geweldig. Mits je de juiste versie van de eerste kijkt.

• josh-hill
D-Three schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Het is niet omdat anderen het goed vinden dat jij het daarom goed zal vinden ;) Het is een film over een man die wraak wil nemen. Vergelijk het met John Wick als je wil. Maar met een lager budget, bruter, geen gun-fu en een vleugje SF :P Spreekt dat je niet aan, dan zal het inderdaad niet voor jou zijn.

[...]

Ik kijk ook wel uit naar Dune. Maar tegelijkertijd twijfel ik ook. De kritiek op Arrival begrijp ik wel, het was ook niet mijn type film. En ook met zijn andere films heb ik regelmatig een net-niet-gevoel. Blade Runner 2049 bijvoorbeeld, prachtige film, mooi in beeld gebracht, bombastische muziek (maar geen Vangelis). Ik vind het best een goede film maar toch mis ik ergens nog iets om een topper te zijn.

Wel jammer de voorziene sequel op Dune er waarschijnlijk niet zal komen. De film zal namelijk niet het volledige eerste boek behandelen.

[...]

Niet over lezen! :)
Hm, ik heb niks met John Wick, dus ik vermoed dat het idd niks voor mij is.

Dune ga ik zeker zien, ook al heb ik er een beetje een twijfels over hoe hij zal zijn. Maar ik probeer alle publicaties, trailers e.d. te vermijden. Ik wil er blind in gaan. Ja, ik ken de oude film en ik heb de boeken gelezen, maar dat is ook allemaal alweer 25 jaar geleden of zo.

• P-Rock
Azumi (2003)Azumi (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: Not Rated
Een stel wezen worden getraind tot kille moordmachines door een oude samurai, zodat ze hoge functionarissen en leiders kunnen executeren om zo oorlogen tussen diverse clans te voorkomen. Azumi is een mooi, jong meisje die langzaam twijfels begint te krijgen of hun missie echt wel zo nobel is. Zoals we van Ryuhei Kitamura mogen verwachten, zien de zwaardgevechten er goed uit, met zijn kenmerkende cameratrucjes en visuele stijl. Waar de film echter flink faalt is wanneer er emotie en drama getoond moet worden. Aya Ueto is een mooie meid, maar helaas niet zo'n goede actrice en overtuigt geen moment als emotionele huurmoordenaar. Ook haar partners in crime hangen er maar wat bij en hebben niet echt een rol van betekenis. Vanwege het schommelde tempo kakt de film in het midden flink in, om tegen het einde weer flink los te gaan met een gigantische veldslag. Eigenlijk zijn de bad guys veel leuker, zoals bv. het personage van Kenichi Endo, de aapman Tobizaru en de nichterige psychopaat Bijomaru. Zoals gezegd valt er visueel niet veel te klagen en ook de soundtrack doet wat het moet doen. Ondanks het matige acteren van de hoofdpersoon en het schommelende tempo is Azumi nog best een vermakelijke film geworden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Azumi 2: Death or Love (2005)Azumi 2: Death or Love (2005)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action | Runtime: 108 min | MPAA: Not Rated
Dit vervolg gaat verder waar deel 1 ophield. Azumi en Nagara gaan verder met hun missie om oorlog te voorkomen en moeten daarvoor Masayuki Sanada uit zien te schakelen. Hij wordt echter beschermd door een gevaarlijke clan en en enorm leger. Azumi's gevoelens worden ook danig op de proef gesteld wanneer ze iemand ontmoet die als twee druppels water lijkt op haar gestorven jeugdvriend. Oguri Shun en Kenichi Endo keren voor dit vervolg weer terug, maar in andere rollen. Een beetje vreemd is het wel, maar beiden brengen genoeg diversiteit dat je het snel alweer bent vergeten. Endo speelt deze keer een good guy en doet dit weer super. Wat meteen opvalt is dat het visueel allemaal wat minder is. Het acteerwerk is nog steeds niks om over naar huis te schrijven en ook de de soundtrack maakt deze keer geen indruk. Het verhaal is wel wat gelaagder dan in deel 1, maar de uitwerking ervan laat flink te wensen over. Aya Ueto lijkt wel iets gegroeid te zijn in haar rol en heeft deze keer ook meer te zeggen, al blijft het een matige actrice. Ook de bad guys vallen tegen deze keer. De reus Roppa (duidelijk geïnspireerd door Tessai uit de anime Ninja Scroll) maakt de meeste indruk met zijn gigantische wapen, die hij als een boemerang hanteert en hiermee diverse mensen halveert. Het origineel van Kitamura liet al flink wat steken vallen, maar bracht nog wel wat van zijn klasse. Azumi 2 is echter een middelmatige film die niets nieuws brengt en bovendien ook een onbevredigend einde heeft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Splice (2009)Splice (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: R
Film over een stel wetenschappers die een lelijk monster uitvinden. De eerste helft is niet hoogstaand maar gaat nog wel, tot het punt dat er gedanst moet worden waarna het erger wordt, hoewel er daarna iets grappigs gebeurt en de film weer wat beter wordt. Grootste minpunt is het vervelende monster. De vrouw die het monster speelt heeft haar hoofd kaalgeschoren voor deze film, dat had niet gehoeven. Echt een b-film dit, ergste film die ik dit jaar gezien heb.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 02-05-2021 15:12 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De soundtrack is ook fe-no-me-naal goed, wat een geluid _/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:17
PdeBie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:46:
Interstellar moet ik ook nog eens een tweede keer kijken. Eerste keer vond ik hem helemaal top. Benieuwd of dat een tweede keer nog steeds zo is.
Interstellar al vier keer gekeken top film :)

• P-Rock
ik vond het niet zo zeer een slimme film als eentje die een behoorlijke emotionele punch heeft. Ik weet niet of je kinderen hebt maar als nieuwbakken vader kwam hij flink bij me binnen.
Ja, de twist is leuk bedacht, maar ik vond het allemaal zo standaard en netjes binnen de lijntjes verteld.

• PdeBie
Annihilation (2018)Annihilation (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Een LSD trip waar geen touw aan vast te knopen is. Zo kan ik deze film alleen maar omschrijven.

De film verteld het verhaal van een glinstering die wereldwijd geheim is en onderzocht wordt door een niet bekende organisatie. Natalie Portman, ex-soldaat en nu docent aan een universiteit, komt in aanraking met deze organisatie doordat haar man, die net thuiskomt van een missie ineens ziek wordt. Ze besluit mee te gaan op missie naar de bron van de glinstering.

Wat er dan volgt is een grafisch spektakel, maar een langzaam, correctie traaaaaaag, verhaal. Het wordt nooit echt spannend en het geheel is zo ontzettend onlogisch. Het acteerwerk is belabberd. Alleen Natalie Portman weet een soort van geloofwaardige rol neer te zetten.

Ow ja, terugkomend op het grafische speltakel, er zitten een aantal hele gave scenes tussen qua grafische effecten en decors. Maar de lens flares, OMG de lens flares! Die waren zo immens aanwezig dat ze meer afleidde dan voor fraai beeld zorgden.

En dan het slot. Het wat, het waarom, het hoe…… niks, maar dan ook niks wordt beantwoord.

Dus een cijfer. Grafisch spectaculair, maar dat is het. Een 3.
Niet hoger, want de film is traag en sluit met teveel vragen af. Niet lager, want de decors en de special effects zijn heel mooi.

Heel jammer, want had veel van deze film verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

• P-Rock
Ik vond de scene met de beer toch behoorlijk spannend.

Moet een film altijd een afgerond verhaal hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door P-Rock op 02-05-2021 22:25 ]

• PdeBie
P-Rock schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:24:
Ik vond de scene met de beer toch behoorlijk spannend.

Moet een film altijd een afgerond verhaal hebben?
Mwa, die was heel erg 13 in een dozijn vond ik.
spoiler:
het effect dat de beer met menselijke stem “help me” riep, vond ik wel een leuke twist
.

En een film hoeft niet persé een afgerond verhaal te hebben, maar deze film zat vol met plotholes en “wtf dit slaat nergens op” momenten.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 16:21

Tijntje

Hello?!

PdeBie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:54:
Annihilation (2018)[Afbeelding: Annihilation (2018)]
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Een LSD trip waar geen touw aan vast te knopen is. Zo kan ik deze film alleen maar omschrijven.

De film verteld het verhaal van een glinstering die wereldwijd geheim is en onderzocht wordt door een niet bekende organisatie. Natalie Portman, ex-soldaat en nu docent aan een universiteit, komt in aanraking met deze organisatie doordat haar man, die net thuiskomt van een missie ineens ziek wordt. Ze besluit mee te gaan op missie naar de bron van de glinstering.

Wat er dan volgt is een grafisch spektakel, maar een langzaam, correctie traaaaaaag, verhaal. Het wordt nooit echt spannend en het geheel is zo ontzettend onlogisch. Het acteerwerk is belabberd. Alleen Natalie Portman weet een soort van geloofwaardige rol neer te zetten.

Ow ja, terugkomend op het grafische speltakel, er zitten een aantal hele gave scenes tussen qua grafische effecten en decors. Maar de lens flares, OMG de lens flares! Die waren zo immens aanwezig dat ze meer afleidde dan voor fraai beeld zorgden.

En dan het slot. Het wat, het waarom, het hoe…… niks, maar dan ook niks wordt beantwoord.

Dus een cijfer. Grafisch spectaculair, maar dat is het. Een 3.
Niet hoger, want de film is traag en sluit met teveel vragen af. Niet lager, want de decors en de special effects zijn heel mooi.

Heel jammer, want had veel van deze film verwacht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Ik denk dat je de film te letterlijk hebt genomen (wat ik ook had gedaan in eerste instantie)
Na het lezen van deze review viel de film voor mij een stuk meer op zijn plaatst en kon ik hem een stuk meer waarderen.
Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Om te zeggen dat Annihilation open voor interpretatie is, dat is namelijk een understatement. Ik heb na afloop van de film heel wat theorieën gelezen over alle mogelijk aspecten van de film. Zelden heb ik een film gezien die zoveel vragen oproept over zoveel verschillende elementen. Maar de crux is, op alle vragen kan je zelf een antwoord verzinnen en Annihilation, in tegenstelling tot Tenet, geeft je het gevoel dat jouw interpretatie de jouwe is en past in het verhaal. Persoonlijk vond ik deze analyse erg treffend, ook al was die niet direct obvious voor mij. Zelfs na twee uur en twintig artikelen over de film gelezen te hebben ben ik er niet eentje tegengekomen die alles waterdicht laat aansluiten. En eigenlijk vind ik dat wel prettig.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 11:42
Je moet gewoon de 3 boeken lezen, dan snap je alles van die film ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ford v Ferrari (2019)Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Een waargebeurd verhaal over hoe Ford het opneemt tegen Ferrari in de 24 uur Le Mans, ze nemen hier een auto ontwerper Carroll Shelby in dienst. Hij ontwikkeld een auto die het vervolgens op moet gaan nemen tegen Ferrari, alleen missen ze in dit verhaal nog de juiste Coureur. Want elke Coureur die ze in de auto zetten gaat niet op de juiste manier om met deze nieuwe Ford, dit leer je doordat je Ken Miles bij een radio ziet zitten en hij op het geluid van de motor verteld wat ze Coureur fout doet. Ken Miles is de monteur waarmee Shelby samen de auto heeft ontwikkeld voor Ford, Shelby heeft sinds zijn baan bij Ford veel invloed gehad op autosport en -ontwerp gedurende de laatste vijftig jaar. Ondanks dat de film meer dan 2 uur duurt, was de tijd om voordat je het doorhad. Want de film kijkt erg ontspannen weg door het ijzersterke verhaal, met mooie actie scenes.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Mortal Kombat (2021)Mortal Kombat (2021)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Een lekkere wegkijk film waarbij je niet constant hoeft op te letten met veel actie en verhaal van de games, meer was het ook niet. Het verhaal speelt zich af voor het toernooi zelf, het gaat meer over de weg naar het toernooi en hoe ze hun vechters vinden om mee te mogen doen.

Heb er eerlijk gezegd niet meer over te zeggen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• X-DraGoN
  • Laatst online: 16:05
Op jouw aangeven heb ik Upgrade gezien.
Wat een feest! Voor iedere tech / SF liefhebber, serieus de moeite!
Goed verhaal, goed geacteerd, goede effecten, goede twist, de eerste 'meer als 4 sterren' van het jaar!

Dank daarvoor!

Upgrade (2018)Upgrade (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Goed verhaal, goed geacteerd, goede effecten, goede twist, de eerste 'meer als 4 sterren' van het jaar!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 67% gewijzigd door X-DraGoN op 03-05-2021 15:27 ]

• josh-hill
Never Rarely Sometimes Always (2020)Never Rarely Sometimes Always (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
Deze indie film gaat over een tienermeisje dat erachter komt dat ze zwanger is en in een staat woont waar je zonder toestemming van je ouders geen abortus mag laten plegen. Ze heeft al niet zo'n beste relatie met haar ouders en besluit daarom om (samen met haar nichtje) naar New York te gaan om het daar te regelen.

Wat mij opviel aan deze indie film is dat hij heel natuurlijk oogt, zoals een indie film betaamd. Je kruipt echt in de schoenen van de hoofdpersoon. Er worden niet al te veel dingen omheen verzonnen om het verhaal heel smeuïg te maken. De situatie wordt omschreven zoals deze in het echt zou zijn. De film gaat ook niet in op de jongen die haar zwanger zou hebben gemaakt. De film laat wel goed zien hoe de instanties een meisje in zo'n geval begeleiden. Vooral de vragen waarop ze never, rarely, sometimes, of always moet antwoorden zijn heftig.

Goede film!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01 14:18
Soul (2020)Soul (2020)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Music | Runtime: 100 min | MPAA: PG
Een absoluut genot. Deze film maakt dat je het leven wilt vieren en koesteren. Het zit vol met humor die ook op volwassenen goed werkt. De personages zijn geweldig mogen we even stilstaan bij het feit dat Pixar zichzelf elke keer overtreft. Soms kun je visueel niet eens meer het verschil zien tussen werkelijkheid en animatie. Prachtig gedaan!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56
Vanwege de mei vakantie de recente(re) Planet of the Apes trilogie maar eens met m'n vrouw en kinderen (15 en 12 jaar) gekeken. Alleen ik had deze films al gezien toen ze 'vers' waren, maar mijn vrouw en kinderen kenden de films nog niet.

Omdat het eerste deel niet op Disney+ staat (maar op Videoland, geloof ik, en die service hebben we niet) hebben we het eerste deel vanaf Blu-Ray gekeken. Deel 2 en deel 3 staan wel op Disney+ (in 4K HDR) dus die hebben we gestreamed gekeken.

Rise of the Planet of the Apes (2011)Rise of the Planet of the Apes (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
In de eerste film leren we de hoofdpersoon van de trilogie kennen: Ceasar, de chimpansee die dankzij genetische modificatie menselijke intelligentie ontwikkelt. Dit gebeurt via een gemodificeerd virus wat in een geneesmiddelen laboratorium ontwikkeld wordt als potentieel Alzheimer geneesmiddel. Ceasar's moeder krijgt het experimentele geneesmiddel toegediend en dit werkt door op de foetus die in haar buik zat: Ceasar. Die ontwikkelt zich tot een hoog-intelligente chimp bij de hoofdonderzoeker thuis. Uiteindelijk kan hij daar niet blijven en wordt hij overgeplaatst naar een mensapen opvangplaats. Door de slechte behandeling die hij daar krijgt ontwikkelt zijn drang naar vrijheid. Uiteindelijk vindt hij een manier om het experimentele geneesmiddel aan z'n mede mensapen toe te dienen zodat ook zij hogere intelligentie ontwikkelen. Intussen blijk het virus dat de mensapen intelligenter maakt voor mensen die eraan blootgesteld zijn juist dodelijk te zijn. En terwijl Ceasar en zijn groep ontsnappen en de natuur buiten San Francisco invluchten ontsnapt het virus en reist het via de luchtvaart de hele wereld over.

De film heeft een goede tempo dat je aandacht er voortdurend bij houdt. Je gaat echt meeleven met Ceasar en zijn groep mensapen. Mooie special effects en CGI die er over het algemeen realistisch uitziet. De mensapen blijven mensapen maar kunnen met beperkte mimiek toch goed hun emoties overbrengen. Dit werkt beter in deze film, vind ik, dan in de Disney remake van The Lion King. De meeste dierengezichten lenen zich simpelweg niet voor het weergeven van menselijke emoties, waar dat prima gaat in getekende animatiefilms. Maar bij mensapen, juist omdat ze toch dicht bij ons mensen staan, is dit wel goed te doen. Mooie onderhoudende film die niet verveelt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dawn of the Planet of the Apes (2014)Dawn of the Planet of the Apes (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
In het vervolg dat zich 10 jaar na de eerste film afspeelt blijkt het virus de menselijke beschaving vrijwel te hebben vernietigd. Steden zijn vervallen en overwoekerd en er is weinig meer over van onze huidige maatschappij. Intussen gaat het prima met de groep van Ceasar. Ze hebben in de bossen en bergen een thuis opgebouwd waar ze prima gedijen. Ook is de groep aangevuld met nog veel meer mensapen, met naast veel chimpansees ook gorilla's en orang-oetans. Dan blijken er toch nog mensen te leven, die blijkbaar immuun waren voor het virus. Ze zijn bijna door hun fossiele brandstof heen en willen de waterdam weer activiteren om elektriciteit te krijgen. Probleem: die dam ligt in het gebied van mensapen. Een confrontatie tussen mensen en mensapen hangt in de lucht. Hoewel er zowel aan de kant van de mensen als aan de kant van de mensapen individuën zijn die een vreedzame oplossing willen, zijn er aan beide kanten uiteraard ook diverse personen die de andere kant totaal niet vertrouwen en graag hun suprematie via gewapende strijd willen aantonen. Via een typische 'false flag' aanval op Ceasar vanuit een met haat voor mensen vervulde chimpansee barst de strijd los.

Het is boeiend te zien in de film hoe individuen aan beide kanten van de strijd zoeken naar begrip voor elkaar en vertrouwen, en moeten opboksen tegen wantrouwen, haat en onbegrip voor de ander. Een terugkerend thema waar groepen mensen andere groepen tegenkomen of mee moeten samen leven. Minder realistisch in deze film is dat machine geweren door beide partijen gebruikt vrijwel onbeperkt kogels lijken te hebben (hoezo herladen na een flink salvo?) en dat die ook 10 jaar na de val van de beschaving nog in grote hoeveelheden beschikbaar zijn. Ook hebben fossiele brandstoffen (benzine, diesel) een zeer beperkte houdbaarheid. Na de genoemde 10 jaar zou er echt geen enkele auto nog kunnen rijden, simpelweg omdat er geen brandstof meer voor bestaat. Idem voor diesel aggregaten die na hooguit 1 jaar geen brandstof meer hebben. Maar als je je daar overheen zet is het een prima film met een spannend verhaal.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

War for the Planet of the Apes (2017)War for the Planet of the Apes (2017)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
In het laatste en afsluitende deel van de trilogie, welke dit keer 5 jaar na de vorige film afspeelt, is de colonie van Caesar onder aanval door een groep soldaten onder leiding van de Colonel (Woody Harrelson) die maar één doel heeft: het voortbestaan van de mensheid zeker stellen door de mensapen uit te roeien. Na een infiltratie aanval op de colonie en het doden van de vrouw van Caesar heeft Caesar wraak op de Colonel voor ogen. Wanneer de meesten van de colonie gevangen genomen worden en middels slavenarbeid moeten helpen een verdedigingsfort te bouwen blijkt dat er een andere groep soldaten onder weg is om de Colonel aan te vallen. Wanneer de mensapen kunnen ontsnappen komt het andere leger aan en ontbrandt de strijd tussen de twee groepen mensen. De film eindigt met een eind goed al goed wanneer de colonie mensapen hun 'beloofde land' bereiken waar ze in vrijheid en vrede kunnen leven. En dan overlijdt Caesar als een moderne Moses wanneer ze hun doel bereikt hebben.

Ook deze film vertelt weer een spannend stuk in de saga van Caesar. De onrealistische zaken van de vorige film (brandstof, eindeloos schieten zonder herladen) zijn ook hier weer aanwezig. Maar dat zie je in vrijwel alle apocalyptische films terug dus dat is een vrij standaard gegeven. De spanning en ook wat humor is in deze film weer prima gedoseerd aanwezig. Prima afsluiter van deze mooie trilogie.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Mannen van Mars (2018)Mannen van Mars (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 91 min | MPAA: N/A
Een mannenfilm, of toch niet ? Een komedie over mannen. 40tigers die denken dat 40 het nieuwe 20 is want oudere mannen zijn knapper en woest aantrekkelijk. De vrienden zijn allemaal ouder en waar de een een compleet ander leven heeft is de rest stil blijven staan in de jeugd. Ze besluiten een reünie aan te grijpen om eerst eens lekker de beest uit te gaan hangen en weer als vanouds op stap te gaan. Maar ja, je bent ondertussen 40 en al lang geen 20 meer. Tijdens het stappen en het verblijf in het hotel gaat natuurlijk wel een en ander niet zoals gepland. En uiteraard komen ze op de bewuste avond de liefdes van hun tienerleven weer tegen. En ja, die zijn ook ouder geworden.

Deze film heb ik gekeken met mijn vriendin. Ik vond het wel een leuke film met wel wat humor. Ook flauwe (mannen) humor. Iets met waxen, potjes. Maar om nou te zeggen dat dit de meest briljante film ooit was, nee dat echt niet. Mijn vriendin heeft mee zitten te kijken maar er waren zat momenten waarop de aandacht niet naar de film ging. Naar mijn mening een vermakelijke film voor als je eens een avondje niks hebt om te kijken. Geen hoogvlieger, niks wat niet eerder gezien is. Maar gewoon een leuke film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03
Gek van Geluk (2017)Gek van Geluk (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Na een avond met "mannen van mars" hebben we ook samen naar deze "Gek van geluk" gekeken.
Lena is een alleenstaande moeder en verdient de kost als songwriter. Lena schrijft liedjes voor Valerie, maar heeft last van writers block. Valerie, een zeer goede vriendin, zit te wachten op de liedjes en wil Lena helpen. Daarvoor neemt ze iemand in dienst om Lena weer wat andere gedachte te bezorgen .En dat schijnt goed te werken. Te goed. Lena heeft geen zin en tijd meer om te schrijven en stort zich op haar nieuwe liefde. Valerie neemt een groot risico en vertelt Lena hoe het echt zit met de hoop dat ze dan weer gaat schijven. Uiteraard gaat dat anders dan verwacht. Maar het is een feel good film en het einde is dan ook niet heel verrassend.
Valerie gespeeld door Carly Wijs is weer een lekker typje in deze film. Helaas vonden wij beide de hoofdrolspeelster Lena niet zo een geweldig type. We vonden haar niet echt bij de rol passen, het was niet echt zo grappig als het had kunnen zijn. Ook dit is zo een film die je kijkt als je ff niks hebt of eens wat anders wil dan een thriller.

• Dr. Strangelove
Tijntje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Ik denk dat je de film te letterlijk hebt genomen (wat ik ook had gedaan in eerste instantie)
Na het lezen van deze review viel de film voor mij een stuk meer op zijn plaatst en kon ik hem een stuk meer waarderen.
Dr. Strangelove in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

[...]
Ik weet niet of ik het goed onder woorden kan brengen maar films met een allegorisch thema vallen of staan voor mij of ze erin slagen intern consistent met zichzelf te blijven, een interessant doel of boodschap hebben en je het gevoel te geven dat je beloond wordt voor je aandacht. Annihilation deed dat erg goed voor mij; Tenet, die ik datzelfde weekend keek, absoluut niet.. Van de week A.I. Artificial Intelligence weer eens gezien en ook die zet een interessante wereld neer en een boodschap die, als je je er bewust van maakt, fascinerend is om je je door mee te laten voeren.

Ik heb het niet zo op 'deeper meanings' over het algemeen omdat de schrijver or regisseur vaak zelf sloppy is met de details (waar stopt de allegorie of hoever gaat hij?) en me kwijtraakt. Maar sommige films doen dit met verve en dan is het echt genieten.

• P-Rock
Impostor (2001)Impostor (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Aardige science fiction actiefilm, gebaseerd op een kort verhaal van Philip K. Dick, die ook verantwoordelijk was voor o.a. Blade Runner, Total Recall en A Scanner Darkly. Gary Sinise is Spencer Olham, een wetenschapper die wapens maakt die gebruikt worden in de strijd met een buitenaards ras. Na een week vakantie te hebben gehad met zijn vrouwtje (Madeleine Stowe) gaat hij weer aan het werk en wordt prompt gearresteerd door Hathaway (Vincent D'Onofrio) en wordt ervan beschuldigd een buitenaardse spion te zijn die een aanslag wil plegen. Hij weet op het nippertje te ontsnappen en wordt het middelpunt van een grote klopjacht. Gary Sinise deed het prima als man die niet weet wat hem overkomt, maar de relatie met zijn vrouw komt ietwat geforceerd over. Haar rol is dan ook vrij beperkt. Mekhi Phifer was ook wel okee, al krijgt ook hij niet echt veel te doen en Tony Shalhoub's rol was meer een cameo. De enige die - naast Sinise - wist te overtuigen was scenery chewer Vincent D'Onofrio, die wel raad weet met dit soort rollen. Het deed me enigszins denken aan zijn rol in de politieserie Law & Order. Voor de rest bestaat de film grotendeels uit veel rennen en verstoppertje spelen in donkere hoeken, met hier en daar wat korte actiemomenten. Naar mijn idee hebben ze teveel geprobeerd om het originele, vrij korte verhaal op te rekken naar speelfimduur, waardoor het vrij duidelijk is dat het niet heel veel om het lijf heeft. Echter maakt het vrij onverwachte einde wel iets goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Mitchells vs. the Machines (2021)The Mitchells vs. the Machines (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG
Deze film is net nieuw op Netflix en na het zien van de trailer wouden we deze graag zien, waarop we de film gisterenavond hebben opgezet.

Het verhaal gaat over een gezin die een tour gaat maken na een ruzie tussen vader en dochter omdat hun dochter wil gaan studeren, hij wil het goedmaken en zijn dochter met een familie roadtrip naar haar nieuwe school brengen. Maar terwijl ze onderweg zijn gebeurd er iets vreselijks, de nieuwe aangekondigde robots nemen de wereld over.

Er zit erg goede humor in de film, we hebben op sommige momenten echt hard gelachen hierom. Als je de film hebt gezien ga je echt anders kijken naar je Robot Stofzuiger of als je een Furby hebt, ik zeg er verder niks over want het moet wel een verrassing blijven voor de kijker. Geloof ons het is geweldig neergezet en we zouden hem zo nogmaals op kunnen zetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Oblivion (2013)Oblivion (2013)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Tom Cruise speelt een gast die samen met de een of andere vrouw de planeet aarde moet beschermen tegen buitenaardse wezens.

Her en der een verrassende wending en een verhaal wat weet te boeien. Het einde was een beetje van 'het zal wel'. Vooral de 1e driekwart van de film zijn interessant. In eerste instantie dacht ik dat die vrouw een slechte computeranimatie was, echt matigheid troef, ik snapte niet waarom ze geen echte actrice hadden gebruikt. Waarom CGI in plaats van een echte vrouw? Pas later daagde het me dat de vrouw wel echt was, maar dat ze er uitziet als een slechte computeranimatie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33

Vrijdag

De Zwarte

Salvatron schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:06:
Tweakers: 2.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Tom Cruise speelt een gast die samen met de een of andere vrouw de planeet aarde moet beschermen tegen buitenaardse wezens.

Her en der een verrassende wending en een verhaal wat weet te boeien. Het einde was een beetje van 'het zal wel'. Vooral de 1e driekwart van de film zijn interessant. In eerste instantie dacht ik dat die vrouw een slechte computeranimatie was, echt matigheid troef, ik snapte niet waarom ze geen echte actrice hadden gebruikt. Waarom CGI in plaats van een echte vrouw? Pas later daagde het me dat de vrouw wel echt was, maar dat ze er uitziet als een slechte computeranimatie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Krijgt die film werkelijk een 2.0 gemiddeld hier op Tweakers? :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Hahn
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:32:
[...]

In dit topic heeft Oblivion zo te zien een 8, een 2 en een 7 gekregen. Blijkbaar heeft het review-tooltje alleen de 2 geregistreerd :P

The devil is in the details.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:34
Vrijdag schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Zal wel iemand verkeerd uit bed gestapt zijn ofzo. Ik vond Oblivion ook een prima scifi film, vooral de atmosfeer was goed neergezet. De film is bij lange na niet goed genoeg voor awards ofzo. Een 2 klinkt ronduit onlogisch, dat is meer voor slechte B en C films als je het mij vraagt.

Mijn YouTube

• josh-hill
The King of Staten Island (2020)The King of Staten Island (2020)
Tweakers: 2.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 136 min | MPAA: R
De hoofdpersoon van deze film is een 24-jarige jongeman die veel wiet rookt en zijn vrienden onder tatoeëert. Hij wil op zich wel meer met zijn leven, maar ziet het allemaal niet zo zitten vanwege zijn ADD en Crohn's.

Zijn moeder heeft het er mee te doen, zeker nadat zijn jongere zus gaat studeren en ze nog met hem zit opgescheept.

De film heeft redelijk wat humor, al voelt het soms wat geforceerd (niet alleen de humor voelt wat geforceerd). Toch kijkt de film prima weg en heb ik me niet verveeld, ondanks dat de film vrij lang is voor dit soort film.

PS: het is best apart om Bill Burr in een film te zien, haha.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

PS, wie post er allemaal van die lage ratings? Deze ook al 2.5 op tweakers. En ik vind Oblivion ook een prima film. Geen hoogvlieger, maar vind het stiekem best een leuke film.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
josh-hill schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:53:

PS, wie post er allemaal van die lage ratings? Deze ook al 2.5 op tweakers. En ik vind Oblivion ook een prima film. Geen hoogvlieger, maar vind het stiekem best een leuke film.
Tja dat zijn mensen die bijv. niet van SF houden maar dan wel gaan kijken en dus dan ook nog een lage rating gaan geven.
Ik hou niet van comedy, maar kijk ze dus ook meestal niet en ga er al helmaal geen mening over geven.
Ik neem ratings ook meestal met een korrel zout, bij lage ratings vind ik ze vaak geweldig en bij hoge ratings denk hoe kan met dat nou goed vinden 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Hahn
  • Nu online
josh-hill schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:53:

Niemand, die rating moet je gewoon negeren. Er heeft letterlijk 1 iemand de film voor jou via die tool een rating gegeven in dit topic, en toen kreeg 'ie een 5. Waarschijnlijk heeft 'ie een andere keer een 0 gekregen (als in, geen rating), waardoor die 5 door 2 gedeeld is, en dan kom je op een 2,5.

Die tool is ooit, jaaaaren geleden in een korte tijd door een Tweaker gebouwd, en heeft dus wat bugjes, waaronder de Tweakers-rating die heel vaak ratings mist of fout telt.

• Dr. Strangelove
Oblivion een 2? Belachelijk. Topfilm.

HereIsTom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Tja dat zijn mensen die bijv. niet van SF houden maar dan wel gaan kijken en dus dan ook nog een lage rating gaan geven.
Ik hou niet van comedy, maar kijk ze dus ook meestal niet en ga er al helmaal geen mening over geven.
Ik neem ratings ook meestal met een korrel zout, bij lage ratings vind ik ze vaak geweldig en bij hoge ratings denk hoe kan met dat nou goed vinden 8)7
Of ze houden best van SF maar vinden een bepaalde specifieke film gewoon ontzettend ruk en onderbouwen dat ook :P

[ Voor 89% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-05-2021 21:35 ]

• HereIsTom
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:33:
Oblivion een 2? Belachelijk. Topfilm.

[...]

Of ze houden best van SF maar vinden een bepaalde specifieke film gewoon ontzettend ruk en onderbouwen dat ook :P
Ja en daarom heb je dus niks aan die ratings!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• X-DraGoN
Wind River (2017)Wind River (2017)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
De juiste sfeer doet alles in een film, als je de juiste sfeer weet neer te zetten met een goed en overtuigend verhaal, meer heb je toch niet nodig?
Ik vond deze film daar perfect aan beantwoorden. Een jager vind een lijk van een meisje in een afgelegen stuk ijzig landschap en belt de FBI op. Ze zitten op een indianen reservaat en daar draait ook wel de hele film om. Dat zie je duidelijk naar voor komen bij de aftiteling. Het is een film met een boodschap, maar die boodschap overheerst niet en doet ook niet af aan het verhaal. Jonge, onervaren FBI agent komt aan in het dorpje / reservaat en leert snel dat ze zal moeten overleven.

Goed geacteerd, overtuigende rollen, niets wereldschokkends maar toch onderhoudend, 7.5!

• josh-hill
Ik vond Wind River tegenvallen (in de bioscoop gezien en daarna nog een keer op tv geloof ik... wellicht te hoge verwachtingen?). Verhaal en acteerwerk op zich goed, maar het was me allemaal net wat te voorspelbaar. Maar geen slechte film nee. :)

[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 07-05-2021 12:58 ]

• HereIsTom
Wij vonden Wind River juist een mooie film 😁

• X-DraGoN
Tom Clancy's Without Remorse (2021)Tom Clancy's Without Remorse (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller, War | Runtime: N/A | MPAA: R
Er hangt al direct verwachting in de lucht als je de naam Tom Clancy laat vallen. Voor mij toch alleszins en ik ken het alleen van de spelletjes vroeger.
Het is niet de meest hoogdravende film die er in dit genre is, maar toch zeer onderhoudend. Niet al te rechtlijnig en soms zijn er zelfs een paar verrassingen tussen.

Heb je een avondje niets te doen en kijk je graag naar actie, dit is je film!

• josh-hill
The Levelling (2016)The Levelling (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama | Runtime: 83 min | MPAA: R
Tijd voor een onbekendere film die ik ooit op blu-ray heb gekocht.

Een boerendochter en veearts in opleiding komt terug op de boerderij nadat ze te horen heeft gekregen dat haar broer is omgekomen.

Ze heeft geen al te beste relatie met haar vader en ze probeert er achter te komen wat haar broer ertoe heeft gezet zelfmoord te plegen (ze denkt dat hij zelfmoord heeft gepleegd). Daarbij ontstaat steeds weer veel wrijving tussen haar en haar vader.

Trage film met op zich best goed verhaal en ook redelijk kort. Helaas wist de film me niet zoveel te boeien als de eerste keer (alweer een aantal jaren geleden). Op zich wel aardig om een keer gezien te hebben, maar is dus blijkbaar één van die films waar je het beter bij 1 keer kan laten.

• D-Three
Species III (2004)Species III (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.3 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: R
Tja... Na deel 1 en 2 kon ik 3 toch niet laten liggen? Al had ik dat beter wel gedaan. Ik heb de film 'gekeken' in 3 stukken. Het eerste deel heb ik nog min of meer gevolgd en daarna uit gezet. De laatste 2 stukken heb ik op 2 avonden dan maar op gezet als 'achtergrondgeluid' terwijl ik wat aan het browsen was... Het geeft al aan hoe goed ik mijn aandacht er bij kon houden ;)

De openingsscène zet al de toon: een voice-over en een wiebelende camera en acteurs om een rijdende truck te simuleren. Het verwonderde mij Natasha Henstridge te zien want ze staat niet op de poster en niet bij de hoofdrollen. Voor haar hoef je echter niet te kijken, haar rol is heel erg snel weer voorbij. Volgens wikipedia was het een contractuele verplichting.

Misschien toch een pluspunt van de film op noemen: volgens mij is er 'meer verhaal' dan deel 2. Minpunten: dat verhaal slaat nergens op, de acteerprestaties, de film duurt te lang, de acteerprestaties, slechte special effects, de acteerprestaties en de hoofdrolspeelster die als sexy alien de uitstraling van een bezemsteel heeft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.5.png2.5 / 10

Darkest Hour (2017)Darkest Hour (2017)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Een film die ikzelf niet snel op zou zetten maar ik toevallig tegen kwam op TV. De eerste minuten heb ik gemist maar de film wist onmiddellijk mijn aandacht te trekken en vast te houden. Gary Oldman is bijna onherkenbaar en speelt zijn rol fantastisch. Al vond ik het soms wel op het randje, ik vraag me af of Churchill echt zo was? Het heeft mij er wel toe aangezet om wat info te lezen over de beste man. Om eerlijk te zijn, hebben de film en wikipedia Churchill doen dalen in mijn achting :P Ook vond ik de film redelijk abrupt eindigen, het had best nog iets verder mogen gaan. Toch erg interessante film om te kijken, zeker omdat we een paar maanden geleden Dunkirk hebben gezien, deze film sluit er erg mooi op aan.
Black Box (2020)Black Box (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: Not Rated
Nolan kampt met geheugenverlies sinds een ongeval waarbij zijn vrouw is om gekomen. Hij woont samen met zijn jonge dochtertje Ava die voor hem zorgt omdat hij simpelweg dagdagelijkse zaken vergeet. Nolan krijgt zijn oude job niet meer terug, is bang om zijn dochter te verliezen en besluit een experimentele behandeling te ondergaan bij dokter Lillian ('Clair Huxtable' voor degenen onder ons die de Bill Cosby Show uit de jaren '80 nog kennen). Maar dan komen er onverwachte herinneringen naar boven...

Black Box is niet vernieuwend of verrassend. Want hoewel ik even op een zijspoor zat, had ik halverwege wel door hoe de vork in de steel zat. En dan zakt de film een klein beetje in.

En toch... De film liet mij achter met een vreemd gevoel... Een ietwat wrange nasmaak... Een ethisch dilemma... En dat bedoel ik positief.

Ook de chemie tussen de hoofdrolspelers die ik wat miste... Na de film vroeg ik mij af of dit niet gewoon goed geacteerd en geregisseerd was...

Pas achteraf heb ik gezien dat Black Box wordt bestempeld als een horror. Dat is het volgens mij niet! Maar een drama of actiefilm kan je het ook niet noemen. ;) Laten we het dan maar een thriller met een paar lichte horror elementen noemen?

Prima film, nog even getwijfeld of ik niet een iets hogere score zou geven. Net na het kijken zou ik hem een hogere score gegeven hebben. Maar het nu ook niet echt een must-see. Alhoewel ook geen film waarvan je achteraf spijt zal hebben, denk ik :) Te bekijken via Prime.

• D-Three
@X-DraGoN Tijd om The Hunt for Red October, Patriot Games en Clear and Present Danger eens te kijken! ;) Al zijn die in mijn herinneringen misschien beter dan ze zijn :P

• Dr. Strangelove
The Hunt for Red October en Clear and Present Danger zijn m.i. nog steeds steengoede films die al het goede van de novels meenemen en de (best grote hoeveelheid) crap weggooien. Ik kijk ze nog steeds regelmatig.

Patriot Games was ik altijd iets minder van gecharmeerd en die heb ik ook al zo'n 20 jaar niet meer gezien.

• D-Three
The Hunt for Red October heb ik een tijd terug nog gezien. Iets trager dan de meeste films van tegenwoordig. Maar daar krijg je een goed verhaal voor terug. Al was het zonder Sean Connery volgens mij een minder goede film geweest. Maar dat is misschien een vooroordeel, ik ben een fan van zijn accent :P Al past het inderdaad niet @anandus ;)

En om één of andere reden is in mijn hoofd Jack Ryan altijd Harrison Ford. Ik verwacht echt waar steeds opnieuw een film met Sean Connery en Harrison Ford te zien :P Baldwin doet het uiteraard ook goed en past misschien beter in deze film dan Ford.

Jammer dat je Patriot Games de mindere vond want enkel die staat op Prime :'( Maar ik ga hem toch nog eens kijken.

[ Voor 204% gewijzigd door D-Three op 08-05-2021 09:05 ]

• anandus
  • Niet online
En toch vond ik Sean Connery maf gecast in the Hunt for Red October.
Als kapitein van een sjoviet sjubmarine :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Impostor (2001)Impostor (2001)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Een man wordt ervan beschuldigd om een impostor te zijn, een persoon die net doet alsof hij iemand anders is.

Redelijk verhaal, simpel filmpje, gewoon wat wegrennen voor de politie waarvan de baas een schreeuwer is. De hele tijd zit je je af te vragen of de kwibus in kwestie nou een impostor is of niet. Daarnaast kun je je afvragen of het einde wel helemaal strookt met de rest van het verhaal, maar ja, op een gegeven moment moet er toch een einde komen want je kunt niet eeuwig voor de televisie blijven zitten. De film kan de aandacht vasthouden maar een hoogvlieger zou ik het niet willen noemen. Het verhaal is een beetje te simpel eigenlijk.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Totaal off topic, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom je vóór de televisie maar áchter de computer zit 🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:45
Vrijdag schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:03:
Totaal off topic, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom je vóór de televisie maar áchter de computer zit 🤔
https://onzetaal.nl/taaladvies/voor-achter-het-beeldscherm/

Staat hier heel mooi uitgelegd.

• Dr. Strangelove
D-Three schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:42:
The Hunt for Red October heb ik een tijd terug nog gezien. Iets trager dan de meeste films van tegenwoordig. Maar daar krijg je een goed verhaal voor terug. Al was het zonder Sean Connery volgens mij een minder goede film geweest. Maar dat is misschien een vooroordeel, ik ben een fan van zijn accent :P Al past het inderdaad niet @anandus ;)

En om één of andere reden is in mijn hoofd Jack Ryan altijd Harrison Ford. Ik verwacht echt waar steeds opnieuw een film met Sean Connery en Harrison Ford te zien :P Baldwin doet het uiteraard ook goed en past misschien beter in deze film dan Ford.

Jammer dat je Patriot Games de mindere vond want enkel die staat op Prime :'( Maar ik ga hem toch nog eens kijken.
Hij is niet slecht ofzo, gewoon minder dan CaPD en HfRO en zoals gezegd, dat is gebaseerd op een vage herinnering van 20 jaar terug.

Zou denk ik Patriot Games een 7 geven, CaPD een 8 en HfRO misschien wel een 9. Ik vind HfRO niet traag, integendeel, echt een lekker lopende actiethriller met ook nog een enigszins plausibel verhaal. Hij is nog beter als je niet van tevoren weet dat Ramius
spoiler:
echt van plan is om over te lopen en niet een nuclear attack wil uitvoeren. Toen ik hem met mijn vader keek was hij van dat laatste overtuigd, was erg leuk om naast te zitten :P
.

Vrij ongerelateerd maar geinig verhaal: Ford en Baldwin speelden samen in Working Girl uit 1988 (een fantastische romcom trouwens als je daar van houdt). Baldwin zou de hoofdrol krijgen maar Ford kreeg zijn rol en Baldwin werd verdrongen naar een bijrol. Hij was daar vrij sportief over, maar toen hij een paar jaar later de rol van Ryan ook verloor aan Ford schijnt hij minder gecharmeerd geweest te zijn van de situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-05-2021 11:23 ]

• X-DraGoN
@D-Three volgens mij heb ik die reeds allemaal gezien. Zeker The Hunt fort the red October is me altijd bij gebleven als goede film, maar ik heb dan ook een zwak voor Sean Connery. patriot games heb ik zeker ook gezien maar weet ik precies niet veel meer van. Clear and present danger zal ik eens opzoeken, ik herken alleen de titel, voor de rest niks. Wist niet dat die allemaal met de naam Tom Clancy te maken hadden, blijkbaar toch al langer bekend in de filmwereld als ik dacht. Het zal dan eerder andersom zijn geweest. Hij zal van film naar games gegaan zijn, in plaats van in de omgekeerde richting.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

X-DraGoN schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:32:
@D-Three volgens mij heb ik die reeds allemaal gezien. Zeker The Hunt fort the red October is me altijd bij gebleven als goede film, maar ik heb dan ook een zwak voor Sean Connery. patriot games heb ik zeker ook gezien maar weet ik precies niet veel meer van. Clear and present danger zal ik eens opzoeken, ik herken alleen de titel, voor de rest niks. Wist niet dat die allemaal met de naam Tom Clancy te maken hadden, blijkbaar toch al langer bekend in de filmwereld als ik dacht. Het zal dan eerder andersom zijn geweest. Hij zal van film naar games gegaan zijn, in plaats van in de omgekeerde richting.
offtopic:
Heel populaire boeken. Daarna idd films en later games.

Nou ja, bij een game eind jaren ‘80 kreeg je er al een verhaal van Clancy bij (Harpoon). Dus wat dat betreft was een game weer net eerder.

De recente Without Remorse die nu op Prime wordt geplugged kan je erg overslaan. Slecht verhaal. Veel slecht geacteerd. OK actie, dat wel. Heeft behalve de namen sowieso niets van doen met het boek. 4 vd 10 omdat de actie OK was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• josh-hill
Clear and Present Danger staat nu ook op Netflix overigens.

Onlangs the Hunt for Red October nog gezien. Zal CaPD en Patriot Games eens opzetten dan, dan heb ik ze alle drie weer eens gezien. :)

• D-Three
We hebben ook nog The Sum of All Fears met Ben Affleck als Jack Ryan. En Jack Ryan: Shadow Recruit met Chris Pine. :)

• P-Rock
Tokyo Zombie (2005)Tokyo Zombie (2005)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: Not Rated
Uitermate geflipt filmpje met Tadanobu Asano en Sho Aikawa als twee nietsnutten die liever Jiu-Jitsu oefenen dan werken. Als er plots een zombie apocalypse uitbreekt dan komen hun skills nog van pas. Ze bedenken het plan om naar Rusland te verkassen, omdat daar echte mannen zouden zitten die hen zouden kunnen trainen. De film heeft vrij aparte humor, wat nog het meest weg heeft van een kruising tussen Monty Python en Dumb and Dumber. Asano en Aikawa zien er belachelijk uit met hun afro en kale kop, maar hebben duidelijk lol. Het tempo ligt vrij laag, de cinematografie is niks om over naar huis te schrijven en de cgi is slecht. Toch bleef ik geboeid kijken, al was de tweede helft minder leuk dan de eerste. Ik kan dit soort rare filmpjes wel waarderen, maar gezien de aparte en absurde humor zal niet iedereen dat kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Samurai Zombie (2008)Samurai Zombie (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Horror | Runtime: 91 min | MPAA: N/A
Een (op het eerste gezicht normale) familie die op vakantie is, wordt gekidnapt door twee bankrovers die een ongeluk hebben gehad met hun vluchtwagen. Ze worden op de hielen gezeten door twee praatzieke politieagenten en een handlanger, die ze hebben verraden. Ze ontsnappen naar een klein gehucht diep in het bos waar een vloek op zou heersen, en voor ze weten worden ze belaagd door oude, uit de dood herrezen samurai krijgers. Tak Sakaguchi, de antiheld uit de film Versus, neemt de regie op zich en het verhaal is geschreven door Ryuhei Kitamura (Versus, Azumi, No One Lives). Er wordt aardig in geacteerd en ook de elektronische soundtrack is prima. De cgi is vrij slecht en ook de cinematografie is niks om over naar huis te schrijven. Ook is de film gehuld in een blauwe waas, wat ongetwijfeld een stijloefening zal zijn. Samurai Zombie is een vermakelijke, low budget splatter horror geworden met een - op het eerste gezicht - simpel verhaal, maar waar toch wat meer achter zit. Toch had er meer ingezeten, maar Sakaguchi heeft duidelijk minder creativiteit en skills dan zijn leraar Kitamura. Niettemin houdt hij het tempo er goed in en wordt het nooit saai.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sorry We Missed You (2019)Sorry We Missed You (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Film van Ken Loach over hoe moeilijk het leven kan zijn onderaan de maatschappelijke ladder van de Britse samenleving.

De film gaat over een vader die zijn familie uit de armoede probeert te trekken door wat risico te nemen en als schijnzelfstandige te gaan werken voor een grote pakketbezorger. Hij werkt lang en hard maar wordt uitgeknepen, ondanks alle tegenslagen die hij te verduren krijgt moet hij koste wat kost doorwerken.

Een simpel, somber en ontroerend verhaal. Wat een stress moeten deze mensen hebben, door je werk steeds verder in de schuld raken met maar één uitweg, nóg meer werken. Schrijnend verhaal wat steeds vaker voor lijkt te komen, ook in Nederland.

I, Daniel Blake (2016)I, Daniel Blake (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R
Film van Ken Loach over hoe moeilijk het leven kan zijn onderaan de maatschappelijke ladder van de Britse samenleving.

Daniel Blake komt door een hartaanval zonder baan te zitten en meld zich bij de overheidsinstanties om hem van een uitkering te voorzien. In zo’n instantie komt hij Katie en haar 2 kinderen tegen en samen gaan zij de strijd aan met armoede en bureaucratie.

Een verhaal met meer kleur dan bovenstaande, er zijn meer personages, meer karakterontwikkeling, en er gebeurt meer. Ondanks dat Daniel vastloopt in de bikkelharde bureaucratie zit er toch leven in hem, hij helpt en wordt geholpen binnen zijn kleine sociale cirkel en blijft vechten met de instanties. Daniel is een baas van een kerel.

Weer een sterke film over gewone Britse mensen die worstelen met armoede. Het verhaal van Daniel is frustrerend en had zich waarschijnlijk ook in Nederland kunnen afspelen, uit de hand gelopen bureaucratie zit tenslotte overal. Dat van Katie is triester, hoe ver een moeder kan gaan voor haar kinderen, verschrikkelijk.

• josh-hill
I, Daniel Blake is inderdaad een geweldig goede film.

Sorry We Missed You ook maar een keer huren dan.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Riders of Justice (2020)Riders of Justice (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated
Sowieso een liefhebber van Scandinavische films en series.. en hier kwam weer een mooi (en nieuw) exemplaar voorbij. De regisseur, Anders Thomas Jensen, houdt blijkbaar van het samenwerken met Mads Mikkelsen, na bijvoorbeeld Adam's Apples en The Salvation, is dit weer een film van beiden.. Een combinatie van een drama en dark comedy, met daarnaast ook de nodige geweldsexplosies. In het kort: de hoofdpersoon is een Deense soldaat op missie in een ver buitenland, maar moet halsoverkop terug naar Denemarken na een ongeval in de metro, waarbij zijn vrouw komt te overlijden. Met de nodige humor van de plotse verscheidenheid aan karakters die in de film langskomen, terwijl zij op zoek zijn naar de oorzaak van de metrocrash, is deze film zeker een aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• jodeltje
  • Niet online
Pusher II (2004)Pusher II (2004)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: Not Rated
Frank (Kim Bodnia) was de hoofdpersoon in Pusher, ditmaal richt de film zich volledig op Tonny (Mads Mikkelsen). De vorige film ging echt alleen over drugsdealers (pushers), deze film gaat over de iets beter georganiseerde criminaliteit. Kleine en grotere jongens, maar zeker geen grote jongens.

Tonny is een echte mislukking, zelfs als crimineel, een impulsieve idioot die maar wat aan kloot.

De film begint met Tonny die uit de gevangenis komt en zijn leven wil beteren, hij wil gaan werken voor zijn vader “The Duke”, een bekende crimineel met een malafide auto garage die op bestelling auto’s steelt. Zelfs zijn vader ziet samenwerken met Tonny niet zitten, maar gaat toch akkoord, hij mag auto’s gaan stelen voor zijn vader.
Al snel komt een oude bekende zijn hulp vragen bij een deal, hij wil ‘groot’ inkopen en heeft backup nodig. Tonny gaat akkoord en natuurlijk gaat het volledig mis. Nu hebben ze geen drugs en wél schuld bij de geldschieter. Zijn vriend verdwijnt en Tonny erft zijn schuld, in een wanhoopspoging probeert hij te redden wat er te redden valt.

Mikkelsen zet Tonny goed neer, als hij (weer eens) kritiek krijgt staat daar een zeer overtuigende malloot. Het opportunisme, de grote plannen, de onkunde, is goed gedaan.

• Dr. Strangelove
Ik moet wat meer Mads Mikkelsen kijken geloof ik ;)

Hij is ook gecast in de nieuwe Indiana Jones film van James Mangold. Samen met Phoebe Waller-Bridge (Fleabag) en naar verluid Brad Pitt. Goede cast in elk geval, maar zoals Crystal Skull aantoonde geen garantie voor succes nog.

• josh-hill
Jagten is zijn beste film. Arctic vond ik echt veel minder.

Pusher en Pusher II nog niet gezien. Aanraders dus? :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

In tegenstelling tot IMDB vond ik Polar ook wel een vermakelijke film met Mads. Beetje een John Wick ripoff, maar wel een prima doordeweeks filmpje als je zin hebt in veel actie en weinig denkwerk.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The Truman Show (1998)The Truman Show (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Dat viel niet mee. De Truman show zit als geweldige film in mijn hoofd. Ik denk ook dat als je hem voor het eerste ziet, dat nog steeds is. Het is allemaal, nog steeds, erg actueel. Nu je echter het grote verhaal wel kent en hem nog eens doorloopt, mis je wel wat verdieping.

Marlon is de beste vriend van Truman, al sinds school. Hij liegt echter continu recht in zijn gezicht, ook bij zware onderwerpen zoals de vader die terugkeert. Is er dan geen enkele empathie? Als Truman vermist gaat hij ook op zoek als een SS-er om hem te vinden. Je zou toch zeggen dat er wel iets gegroeid is?

Zijn "vrouw" hetzelfde laken een pak. Zij heeft een seksuele relatie met hem, zoveel is wel duidelijk. Dan zou je toch na een paar jaar wel iets moeten voelen voor iemand. Of juist moeten verafschuwen, maar die emoties zie je nergens.

Ik had graag een extra half uurtje gehad met wat de mensen om Truman heen nou bezield. Waarom doen ze het? Zijn ze gevoelloos? Is Truman zo'n lul dat het ze niet boeit? Nee, viel me toch wat tegen.

• jodeltje
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:17:
Ik moet wat meer Mads Mikkelsen kijken geloof ik ;)
Zeker
josh-hill schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:51:
Jagten is zijn beste film. Arctic vond ik echt veel minder.

Pusher en Pusher II nog niet gezien. Aanraders dus? :)
Niet van het kaliber Jagten, maar zeker leuke films

• Dr. Strangelove
PWM schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:04:
The Truman Show (1998)[Afbeelding: The Truman Show (1998)]
Dat viel niet mee. De Truman show zit als geweldige film in mijn hoofd. Ik denk ook dat als je hem voor het eerste ziet, dat nog steeds is. Het is allemaal, nog steeds, erg actueel. Nu je echter het grote verhaal wel kent en hem nog eens doorloopt, mis je wel wat verdieping.

Marlon is de beste vriend van Truman, al sinds school. Hij liegt echter continu recht in zijn gezicht, ook bij zware onderwerpen zoals de vader die terugkeert. Is er dan geen enkele empathie? Als Truman vermist gaat hij ook op zoek als een SS-er om hem te vinden. Je zou toch zeggen dat er wel iets gegroeid is?

Zijn "vrouw" hetzelfde laken een pak. Zij heeft een seksuele relatie met hem, zoveel is wel duidelijk. Dan zou je toch na een paar jaar wel iets moeten voelen voor iemand. Of juist moeten verafschuwen, maar die emoties zie je nergens.

Ik had graag een extra half uurtje gehad met wat de mensen om Truman heen nou bezield. Waarom doen ze het? Zijn ze gevoelloos? Is Truman zo'n lul dat het ze niet boeit? Nee, viel me toch wat tegen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Onlangs nog eens gezien, ik vind het nog steeds wel een sterke film. Op zich heb je natuurlijk gelijk dat je stevige vraagtekens kan zetten bij de motivatie van de acteurs om Truman heen; echter wat mij betreft past dat perfect in het thema van de film; het gaat (voor mij elk geval) over hoe graag wij in onze samenleving steeds meer focussen op het leven van ons leven via anderen en daarbij geen seconde nadenken over wat dat met ons en de personen op wie we ons fixeren doet.

Dat thema is wat mij betreft actueler dan ooit; Mijn kinderen zaten van de week naar een stel vloggende kinderen te loeren op youtube en ik moest meteen aan deze film denken. Dergelijke mensen zetten zichzelf natuurlijk bewust op de camera maar flikkeren wel hun leven op straat, wat in feite niet anders is dan wat Truman zonder zijn kennis overkomt. Ik heb er eigenlijk best moeite mee dat mijn kinderen naar het leven van een ander zitten te kijken op zo'n manier: Het is commercieel gedreven voyeurisme dat m.i. nadelig is voor zowel mijn kinderen als voor de vloggende kinderen, die in feite gevlogd worden door hun ouders zonder dat ze daar op enige verantwoorde manier toestemming voor kunnen geven gezien hun leeftijd (8 ofzo). Lijkt toch wel heel sterk op de situatie van Truman toch?

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:02
PWM schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:04:
The Truman Show (1998)[Afbeelding: The Truman Show (1998)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Dit is naar mijn idee wel een geval waar de realiteit de fictie ingehaald heeft. The Truman Show komt uit 1998, het eerste seizoen van Big Brother is uit 1999. Toen de film uitkwam bestonden realityshows waarbij mensen 24/7 bekeken konden worden dus nog (bijna) niet, maar voor ons is het inmiddels al 22 jaar 'normaal'.

Daarnaast heb je ook programma's waar stelletjes apart op een tropisch eiland gaan zitten en het doel van de acteurs is om te zorgen dat deze mensen vreemd gaan. Dus hoewel het natuurlijk fictie is en een heel leven opbouwen wel wat anders is dan een paar weken(?) op een eiland is het zo gek nog niet.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het verschil met die voyeuristische programma's zoals Big Brother, De Bus (:P ) en de huidige zut is dat al die mensen bewust hebben gekozen om mee te doen/zich te etaleren.

In de Truman Show
spoiler:
is hij het zich niet bewust, alleen de mensen om hem heen weten het.
Een dergelijke show zou in de realiteit niet kunnen plaatsvinden, omdat het wel enige ethische en morele vragen oproept. Of tenminste, nog niet. Zeg nooit nooit :P

Voor de zekerheid toch maar tussen spoilertags gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 10-05-2021 14:53 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Elysium (2013)Elysium (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Film over de eeuwenoude kwestie van een ongelijke verdeling van welvaart, in een science fiction jasje.

Film boeit. Goed verhaal, Jodie Foster is suboptimaal als kreng maar nog wel ok, Matt Damon is wel goed maar bang om dood te gaan. De antagonist heeft een vervelend accent. Er zit wel wat veel actie in waardoor het verhaal een beetje ondergesneeuwd raakt, vooral in het einde van de film.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:45
Je zou aan je review niet aflezen dat 't om een 8 gaat.

Liar Liar (1997)Liar Liar (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 86 min | MPAA: PG-13
Fletcher is een advocaat, die hard werkt en zo snel mogelijk omhoog wil, maar daarbij zijn familie uit het oog verliest. Hij komt afspraken niet na, met als toppunt dat ie niet komt opdagen voor de verjaardag van zijn zoontje. Tijdens het uitblazen van de kaarsjes wenst Max dat zijn vader niet kan liegen.

Een mooi, luchtig verhaal, perfect geschikt voor Jim Carrey om zich in uit te leven. En dat is dan ook wat er gebeurt. De hele film hangt aan elkaar van de grappen en grollen van Jim Carrey. Je moet er van houden, maar zo op een avond als je snel iets luchtigs op Netflix zoekt perfect weg te kijken. Soms een beetje overdreven sentimenteel, veel "magische" muziekjes en een voorspelbaar eind.

• Dr. Strangelove
Vrijdag schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:51:
Het verschil met die voyeuristische programma's zoals Big Brother, De Bus (:P ) en de huidige zut is dat al die mensen bewust hebben gekozen om mee te doen/zich te etaleren.
Voor dramatisch effect in de film is dat verschil natuurlijk belangrijk maar voor de boodschap van de film veel minder. Ik ben met Thy.. eens dat de realiteit inmiddels veel vreemder is in veel opzichten dan de Truman Show ooit voorstelde. Weinig films die zo profetisch en correct werden bewezen in zo'n korte periode.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-05-2021 17:00 ]

• josh-hill
Salvatron schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:38:
Elysium (2013)[Afbeelding: Elysium (2013)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Film over de eeuwenoude kwestie van een ongelijke verdeling van welvaart, in een science fiction jasje.

Film boeit. Goed verhaal, Jodie Foster is suboptimaal als kreng maar nog wel ok, Matt Damon is wel goed maar bang om dood te gaan. De antagonist heeft een vervelend accent. Er zit wel wat veel actie in waardoor het verhaal een beetje ondergesneeuwd raakt, vooral in het einde van de film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik vind dat Zuid-Afrikaans accent juist altijd geweldig. Smaken verschillen, I guess.

Overigens vond ik het een beetje een middelmatige film. District 9 was echt veel beter (en met hetzelfde vervelende accent :+).

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

josh-hill schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Ik vind dat Zuid-Afrikaans accent juist altijd geweldig. Smaken verschillen, I guess.

Overigens vond ik het een beetje een middelmatige film. District 9 was echt veel beter (en met hetzelfde vervelende accent :+).
oh is dat een zuid afrikaans accent, ik dacht dat die gewoon uit zichzelf zo praatte

• Dr. Strangelove
District 9 schopte kont, die moet ik weer eens aanzetten. Jammer dat die Neill Blommkamp vooralsnog een one-hit wonder lijkt te zijn.

• Hahn
  • Nu online
Salvatron schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:44:
[...]

oh is dat een zuid afrikaans accent, ik dacht dat die gewoon uit zichzelf zo praatte
Ja, dat doet 'ie ook... want hij is Zuid-Afrikaans ;)

• P-Rock
Electric Dragon 80.000 V (2001)Electric Dragon 80.000 V (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 55 min | MPAA: N/A
Hyperkinetische low budget superheldenfilm van Sogo Ishii, stijlvol in zwart-wit geschoten en met een raggende hard rock/metal/noise soundtrack. Dragon Eye Morrison is een agressief mannetje die als kind teveel elektroshocktherapie heeft gehad en hierdoor elektriciteit door zijn lijf heeft vloeien. De enige manier om zijn agressie kwijt te raken is door op zijn elektrische gitaar te raggen. Elders in de stad waart Thunderbolt Buddah, een ex-tv monteur die dezelfde krachten heeft als Morrison, op zoek naar gangsters om te slopen. Wanneer hij achter het bestaan van Morrison komt, doet hij er alles aan om hem uit te dagen voor een flinke knokpartij. Electric Dragon 80.000V is een knotsgek, chaotisch filmpje van amper een uur. Langer had het ook niet moeten duren, want ondanks dat de film knap in elkaar steekt, is het ook allemaal vrij vermoeiend. Er wordt niet echt gas teruggenomen en het verhaal wordt bewust vaag gehouden. Ook zit er bijna geen tekst in. Het eerste half uur had ik dan ook geen flauw idee waar de film nou precies over ging. Niettemin bleef ik geboeid kijken naar alle audiovisuele chaos, maar ik was ook wel blij toen de aftiteling in beeld kwam.

Aragami (2003)Aragami (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 78 min | MPAA: N/A
Aragami maakt deel uit van het Duel Project, wat onstaan is uit een avondje flink drinken tussen de regisseurs Ryuhei Kitamura, Yukihiko Tsutsumi en producer Shinya Kawai. De uitdaging was om binnen een week een film te maken op één locatie en met twee hoofdrolspelers die een gevecht met elkaar aangaan. Kitamura maakte deze film en Tsutsumi 2LDK, die met één stem verschil won. Tijdens een stormachtige nacht vallen twee zwaargewonde samurai een tempel binnen. Wanneer één van de samurai een paar dagen later wakker wordt zijn zijn wonden op miraculeuze wijze genezen. Hij raakt in gesprek met de bewoner van de tempel, die hem vertelt dat hij een 'aragami' is; Een zogenaamde oorlogsgod. Hij vraagt de samurai om hem te doden, omdat hij het menselijke leven zat is. Hij zal zich echter eerst moeten bewijzen... Aragami is een erg sfeervol filmpje die rustig de tijd neemt om de personages te introduceren, voordat het gevecht tussen de twee begint. Dan trekt Kitamura alle registers open en laat hij zien waarom hij zo goed is in het filmen van aktie. Je moet er alleen wel 50 minuten op wachten, wat voor sommige mensen wellicht iets lang duurt. Er wordt prima in geacteerd en ook de soundtrack van Kitamura's vaste componist Nobuhiko Morino draagt bij aan de sfeer. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt!

• josh-hill
Patriot Games (1992)Patriot Games (1992)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R
Kan aan mij liggen, maar deze film is nergens spannend, nergens interessant, nergens memorabel. Ik zat me echt te vervelen en te wachten tot hij afgelopen was. Er gebeurt wel van alles, maar er had net zo goed niks kunnen gebeuren. Volgens mij hebben ze de plank flink mis geslagen bij het schrijven van het script.

In mijn ogen verdient het geen voldoende.

Clear and Present Danger (1994)Clear and Present Danger (1994)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Dezelfde regisseur, een van de scenario schrijvers van Patriot Games, deels dezelfde acteurs, dan kan het niet veel beter zijn, toch?

Wrong!

Niet alleen zitten er nog een hele hoop meer kopstukken in deze film, hij zit gewoon goed in elkaar. Hij houdt je in zijn greep en halverwege denk je dat er al 2.5 uur voorbij is, omdat er zo veel gebeurt. De film is spannend en zit vol met briljante en geestige momenten, zoals het moment dat Ryan vraagt wat de borg is voor een proefvlucht in een heli. Op veel momenten wist ik wel wat er ging gebeuren omdat ik het me nog kon herinneren van de vorige keren dat ik de film gezien heb. Maar dat komt dan ook omdat de film zo memorabel is. Bijna elke scene is raak.

Top film!

• Dr. Strangelove
Do you take a company cheque? _/-\o_

Klopt wel ongeveer met mijn herinneringen ervan ja, Patriot Games is me weinig van bij gebleven hoewel ik hem vroeger toch wel een paar keer gezien heb.

En CaPD blijft kont schoppen ja. Mijn favoriete scene:

"The chicken is in the pot." "Cook it." :P

Eerlijk is eerlijk, de boeken zijn wel in lijn hiermee. Het is jammer dat ze The Sum of All Fears niet hebben verfilmd met Ford, dat was een steengoed boek en de latere verfilming was echt een slap aftreksel ervan. Daarna werden de boeken ook steeds minder.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-05-2021 22:40 ]

• jodeltje
  • Niet online
Men & Chicken (2015)Men & Chicken (2015)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: Not Rated
Deense film met wederom Mads Mikkelsen in de hoofdrol:
2 uit elkaar gegroeide broers komen er na het overlijden van hun vader achter dat hun eigenlijke ouders andere mensen zijn dan ze altijd hebben gedacht, samen gaan ze op zoek naar hun overgebleven familie.
Op het eiland Ork vinden ze een huis waar hun vader en broers verblijven, maar die zijn niet geïnteresseerd in bemoeienis van buitenstaanders.
Na wat weerszijdig geweld komen ze eindelijk in gesprek. De broers trekken in bij hun excentrieke familieleden en komen langzaamaan te weten dat de familierelatie nog vreemder is dan ze ooit hadden kunnen dromen.

Het is moeilijk meer te zeggen zonder dingen te verklappen, maar als je van absurde films houdt, deze film schroeft het absurde tot 11 uit 10.

• X-DraGoN
josh-hill schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:23:
Patriot Games (1992)[Afbeelding: Patriot Games (1992)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R
Kan aan mij liggen, maar deze film is nergens spannend, nergens interessant, nergens memorabel. Ik zat me echt te vervelen en te wachten tot hij afgelopen was. Er gebeurt wel van alles, maar er had net zo goed niks kunnen gebeuren. Volgens mij hebben ze de plank flink mis geslagen bij het schrijven van het script.

In mijn ogen verdient het geen voldoende.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10

Clear and Present Danger (1994)[Afbeelding: Clear and Present Danger (1994)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Dezelfde regisseur, een van de scenario schrijvers van Patriot Games, deels dezelfde acteurs, dan kan het niet veel beter zijn, toch?

Wrong!

Niet alleen zitten er nog een hele hoop meer kopstukken in deze film, hij zit gewoon goed in elkaar. Hij houdt je in zijn greep en halverwege denk je dat er al 2.5 uur voorbij is, omdat er zo veel gebeurt. De film is spannend en zit vol met briljante en geestige momenten, zoals het moment dat Ryan vraagt wat de borg is voor een proefvlucht in een heli. Op veel momenten wist ik wel wat er ging gebeuren omdat ik het me nog kon herinneren van de vorige keren dat ik de film gezien heb. Maar dat komt dan ook omdat de film zo memorabel is. Bijna elke scene is raak.

Top film!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik heb dan ook maar Clear and present danger gezien, ik dacht een review achter te laten, maar als ik die van jou lees denk ik dat ik daar weinig aan toe te voegen heb.
Ik krijg bij sommige momenten zo een beetje A-Team gevoel en dat vond ik wel leuk!

Bedankt voor de aanrader!
Pagina: 1 ... 136 ... 293 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.