Ik heb denk ik meer genoten van jouw review dan van de film an sighDr. Strangelove schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:20:
Genereer je eigen UBB code review
Oblivion (2013) [Afbeelding: Oblivion (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 Mijn vrouw houdt niet van sci-fi. Erg jammer, want sommige van mijn favoriete films zijn sci-fi. Gelukkig is daar Tom Cruise. Mijn vrouw vindt Tom Cruise leuk.
Niemand speelt Tom Cruise beter dan Tom Cruise. Die guitige lach, die volle bos haar, dat onkreukbare good guy character. Fantastisch gewoon.
In Oblivion speelt Tom Cruise Tom Cruise die op een verwoeste aarde is achtergebleven om als handyman drones te repareren. Na een zware dag batterijen uitwisselen keert hij terug naar een soort penthouse met een infinity pool waarin hij sex heeft met zijn communicatie-assistente. It's nice to be Tom Cruise.
De hele aarde is verwoest maar in Oblivion is de hele aarde niet groter dan Manhattan. Dit is best handig want een essentieel onderdeel van een Tom Cruise-film is op een motor rondraggen en dan wil je niet tienduizenden kilometers hoeven te rijden.
Als er een ruimteschip neerstort met Olga Kurylenko () erin moet Tom kiezen tussen haar en zijn communicatie-assistente. Tom maakt de goede keuze (it's called 'trading up') en ontmoet vervolgens ook nog Morgan Freeman en Jamie Lannister. Morgan Freeman is net zo goed in Morgan Freeman spelen als Tom Cruise is in de rol van Tom Cruise. Zeer sterk acteerwerk in deze film.
Oblivion is echt een hele mooie film visueel, en dan heb ik het niet alleen over Olga. De SFX zijn erg goed en de vergezichten zijn mooi. Helaas was er toen geen budget meer voor zaken als script en dialogen. Dus besloot regisseur / schrijver Willem Flapdrol (zo heet hij niet echt, but might as well) maar naar de sci-fi afdeling van de videotheek te gaan en daar een paar handenvol plotelementen uit andere sci-fi films te jatten. Ik ga ze niet noemen want na deze review vermoed ik dat iedereen meteen Oblivion gaat kijken vanavond, en ik denk dat het best een leuk drinking game is om een shot te nemen elke keer als je een andere film herkent. Je bent behoorlijk snel bezopen, I'm talking promises.
En mijn vrouw? Die houdt, gek genoeg, nog steeds niet van sci-fi. Damn you Tom Cruise.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
[...]
Doe maar even image search op 'Blake Lively The Shallows'
Festina lente