| The Virtuoso (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R ja, wat te denken van een film waarin Anthony Hopkins speelt. Je geeft die niet meer als een 6,5? Je moet het écht niet leuk gevonden hebben toch? Het was een leuk verhaal, iets te voorspelbaar in het begin, maar verder leuk genoeg. Op het einde een mooie twist, dus goed toch? Maar het hoofdpersonage had mijn inziens helemaal geen charisma. Ze wouden hem duidelijk neer zetten als koele killer, maar die vibe kreeg ik helemaal niet. Meer naar het einde is het de bedoeling dat je dan begint mee te voelen met onze man, maar dat gebeurt bij mij ook niet. Het liet me precies een beetje koud. Spijtig, want er zat wel voldoende potentieel in! | |
| Cinema Paradiso (1988) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 155 min | MPAA: R Aardig verhaal over een jongen die opgroeit in een tijd dat de bioscoop het enige luik op de buitenwereld is. Het verhaal is niet echt spannend en kabbelt maar een beetje voort. Het idee achter de film is sentiment opwekken voor een bepaalde tijd en films en dat lukt ten dele. De vriendschap tussen de hoofdpersonage is mooi in beeld gebracht en daar leunt deze film het meest op. Hoewel ik best voortkabbelende films kan hebben moet het wel ergens naar toe gaan maar hier zit niet echt een spanningsboog in. | |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
| The Meg (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.1 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Ah, ik stort mij deze avond weer eens in het diepe, en het wordt een haaienfilm. The Meg, de afkorting voor Megalodon, oftewel de grootste haaiensoort ter wereld die feitelijk allang niet meer leeft maar toch wel in de diepe oceaan leeft. de film begint al lekker spannend met een duikboot die diep op de bodem van de Marianentrog op z'n 11 kilometer diepte gestrand raakt, waarna er een reddingsactie wordt opgezet.... Het verhaal vind ik niet echt filmwaardig, maar meer iets voor een serie. Na een uur had ik het idee van: "Zo, was dit de film?" De scenes zijn erg snel afgeraffeld en door de vele verschillende verhaallijnen die elkaar opvolgen is er geen echte goede spanningsopbouw. Niet bepaald een soort 'puntje van je stoel' film, want steeds als je denkt dat het steeds spannender wordt vergis je, de spanning is er even en daalt daarna weer behoorlijk. Het kijkt niet echt lekker op deze manier, waardoor het meer waarde heeft als een serie van drie afleveringen. Verder zijn de animaties van de haai wel goed gemaakt, maar zijn veel scenes erg snel voorspelbaar. Ook opmerkelijk dat als er twee keer iemand door een ongelukkige samenloop van omstandigheden iemand overboord valt, dat ze nog steeds niet aan een lifeline denken Leuke film om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het wel bij. | |
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
| Antebellum (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Deze film gekeken op aanraden van iemand in het Prime Video topic. Ik had van tevoren geen trailers of zo bekeken, dus ik had geen idee waar het over ging en dat is bij een goede film meestal de juiste voorbereiding. Nu ik de film gezien heb, kan ik zeggen dat het wat mij betreft net zo'n meesterwerk is als Get Out. Ook hier wordt op een hele originele manier het slavenverleden belicht. En ook hier is het camera- en acteerwerk top. De film is best beklemmend maar dat hoort ook aangezien het onderwerp. Ik kan me de slechte recensies op imdb op zich wel voorstellen, maar ik ben het daar totaal mee oneens. Dit is geen slechte film, integendeel. Nu begin ik me af te vragen of ik niet ook Us moet gaan kijken. Die heb ik nog niet gezien. Geen idee waar die over gaat, maar nu krijg ik wel een vermoeden. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
De film vond ik ik erg tegenvallen en is overduidelijk gericht op Chinees publiek. Het boek/de boeken zijn, hoewel niet echt literaire hoogstandjes, wel een stuk spannender.AW_Bos schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:16:
Genereer je eigen UBB code review
The Meg (2018) [Afbeelding: The Meg (2018)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Ah, ik stort mij deze avond weer eens in het diepe, en het wordt een haaienfilm.
The Meg, de afkorting voor Megalodon, oftewel de grootste haaiensoort ter wereld die feitelijk allang niet meer leeft maar toch wel in de diepe oceaan leeft.
de film begint al lekker spannend met een duikboot die diep op de bodem van de Marianentrog op z'n 11 kilometer diepte gestrand raakt, waarna er een reddingsactie wordt opgezet....
Het verhaal vind ik niet echt filmwaardig, maar meer iets voor een serie. Na een uur had ik het idee van: "Zo, was dit de film?" De scenes zijn erg snel afgeraffeld en door de vele verschillende verhaallijnen die elkaar opvolgen is er geen echte goede spanningsopbouw. Niet bepaald een soort 'puntje van je stoel' film, want steeds als je denkt dat het steeds spannender wordt vergis je, de spanning is er even en daalt daarna weer behoorlijk. Het kijkt niet echt lekker op deze manier, waardoor het meer waarde heeft als een serie van drie afleveringen.
Verder zijn de animaties van de haai wel goed gemaakt, maar zijn veel scenes erg snel voorspelbaar. Ook opmerkelijk dat als er twee keer iemand door een ongelukkige samenloop van omstandigheden iemand overboord valt, dat ze nog steeds niet aan een lifeline denken.
Leuke film om een keer gezien te hebben, maar daar blijft het wel bij.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik had een Jaws van de 21ste eeuw verwacht, maar helaas bleek het toch vrij tam.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is net alsof ze het "Coen Brothers" (Fargo) effect probeerde na te doen, ipv zelf een deugdelijk verhaal te schrijven.X-DraGoN schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:54:
The Virtuoso (2021) [Afbeelding: The Virtuoso (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R ja, wat te denken van een film waarin Anthony Hopkins speelt. Je geeft die niet meer als een 6,5? Je moet het écht niet leuk gevonden hebben toch?
Het was een leuk verhaal, iets te voorspelbaar in het begin, maar verder leuk genoeg. Op het einde een mooie twist, dus goed toch?
Maar het hoofdpersonage had mijn inziens helemaal geen charisma. Ze wouden hem duidelijk neer zetten als koele killer, maar die vibe kreeg ik helemaal niet. Meer naar het einde is het de bedoeling dat je dan begint mee te voelen met onze man, maar dat gebeurt bij mij ook niet. Het liet me precies een beetje koud.
Spijtig, want er zat wel voldoende potentieel in![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
5.5 tot 6.5 klopt imho daarin wel. Visueel prima maar verhaal te kort door de bocht.
How do you save a random generator ?
Wat maakt dat je de slechte recensies snapt? Je denkt er zelf immers totaal anders over?josh-hill schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:12:
Antebellum (2020) [Afbeelding: Antebellum (2020)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R
Nu ik de film gezien heb, kan ik zeggen dat het wat mij betreft net zo'n meesterwerk is als Get Out. Ook hier wordt op een hele originele manier het slavenverleden belicht. En ook hier is het camera- en acteerwerk top. De film is best beklemmend maar dat hoort ook aangezien het onderwerp.
Ik kan me de slechte recensies op imdb op zich wel voorstellen, maar ik ben het daar totaal mee oneens. Dit is geen slechte film, integendeel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Us vond ik trouwens, net als Get Out inderdaad, een prima film.
Waarom is het gericht op Chinees publiek volgens jou?Vrijdag schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 01:33:
[...]
De film vond ik ik erg tegenvallen en is overduidelijk gericht op Chinees publiek. Het boek/de boeken zijn, hoewel niet echt literaire hoogstandjes, wel een stuk spannender.
Ik had een Jaws van de 21ste eeuw verwacht, maar helaas bleek het toch vrij tam.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De grote Chinese firma die het onderzoeks platform opgezet hebben, uiteindelijk voor de kust van China de climax? En het is ook logisch, de film is gefinancierd door een grote Chinese investeerder.Ramon schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:42:
[...]
Waarom is het gericht op Chinees publiek volgens jou?
Ik ben het overigens met de review eens, tamme film maar heb me ook weer niet al te erg verveelt. Prima 6je film
Anthony Hopkins kiest soms voor de makkelijke weg en neemt gewoon lekker het geld. Zijn goed recht! The Virtuoso is gewoon een B film en moet je niet teveel achter gaan zoeken.X-DraGoN schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:54:
The Virtuoso (2021) [Afbeelding: The Virtuoso (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R ja, wat te denken van een film waarin Anthony Hopkins speelt. Je geeft die niet meer als een 6,5? Je moet het écht niet leuk gevonden hebben toch?
Het was een leuk verhaal, iets te voorspelbaar in het begin, maar verder leuk genoeg. Op het einde een mooie twist, dus goed toch?
Maar het hoofdpersonage had mijn inziens helemaal geen charisma. Ze wouden hem duidelijk neer zetten als koele killer, maar die vibe kreeg ik helemaal niet. Meer naar het einde is het de bedoeling dat je dan begint mee te voelen met onze man, maar dat gebeurt bij mij ook niet. Het liet me precies een beetje koud.
Spijtig, want er zat wel voldoende potentieel in![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Tomorrow is not today!
| Hudson Hawk (1991) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R Guilty pleasure time, als in een film die objectief gezien rotzooi is maar die je toch leuk blijft vinden. Berucht cat burglar Hudson Hawk (Bruce Willis) en zijn maatje Tommy Five Tone (Danny Aiello) worden door de steenrijke Mayflowers (Richard E. Grant en Sandra Bernhard) en een rogue CIA team onder leiding van Kaplan (James Coburn) geronseld om een aantal objecten van Leonard DaVinci te jatten. De Mayflowers willen hiermee een machine maken die lood in goud verandert zodat zij de goudprijs kunnen laten dalen en de wereld kunnen veroveren (hoe dit exact macro-economisch werkt wordt niet duidelijk maar is ook niet het punt van de film vermoed ik). Hawk wordt geholpen door dottore Anna Baragli van het Vaticaan, gespeeld door everybody's early 90s darling, Andie McDowell. Naar ik begrepen heb is Hudson Hawk een soort labor of love geweest voor Willis, en het is de enige film in zijn hele carriëre waarvoor hij screenwriting credits heeft. It shows. Het plot zit houterig en onlogisch in elkaar, met echt ontzettende vreemde editing cuts, zoals het moment vroeg in de film dat Willis en Aiello samen van een wolkenkrabber springen en Willis in zijn eentje in een leunstoel landt in een apartement. Ik begrijp wat de regisseur wilde doen hier (denk ik) maar het is gewoon zeer amateuristisch gebracht. Wat echter dan ook weer opvalt is dat de enscenering van de film best goed is; veel enigszins campy maar leuk ontworpen sets. De film had een enorm budget voor een comedy in die tijd, 65mln USD, en het is duidelijk dat Willis en regisseur Lehmann geen idee hadden hoe ze dit effectief moesten gebruiken. Willis en Co. vuren continu grappen af en zoals verwacht met een dergelijke shotgun approach zijn er een hoop die missen maar ook altijd wel een paar die de bulls eye raken, geholpen door het feit dat er in de bijrollen mensen rondlopen die zeker kunnen acteren en zich boven de ellende van het script kunnen uitworstelen. Grant en Bernhard hebben veel lol in hun rollen en ook Coburn is lekker droog. Hudson Hawk kijken is als een specifiek radiostation in de auto zien te vinden; Als je de juist golflengte vindt kan je je er best mee vermaken. Lukt dat niet, dan is het bagger van de onderste plank. Mij lukt het na 30 jaar nog steeds (geholpen door een goed glas wijn) om die golflengte te vinden en daar is mijn score dan ook op gebaseerd. Your mileage may vary. | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Net als met The Great Wall. In de kern chinese (culturele) achtergrond en van die typische chinese cinematografie zodat het vooral aanslaat bij het chinese publiek. En dan gooien we er een paar aanlokkelijke bekende westerse acteurs bij zodat we er hier ook in trappen.kezzza schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:58:
[...]
De grote Chinese firma die het onderzoeks platform opgezet hebben, uiteindelijk voor de kust van China de climax? En het is ook logisch, de film is gefinancierd door een grote Chinese investeerder.
Ik ben het overigens met de review eens, tamme film maar heb me ook weer niet al te erg verveelt. Prima 6je film
/cynische modus uit
Ik vond the Meg nog best wel vermakelijk, trouwens
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
mefjoew schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:36:
[...]
Wat maakt dat je de slechte recensies snapt? Je denkt er zelf immers totaal anders over?
Us vond ik trouwens, net als Get Out inderdaad, een prima film.
spoiler:
Alhoewel de twist klopt en op allerlei manieren onderbouwd wordt, is het wel iets waar je op kan afknappen. De twist zorgt er echter ook voor dat het niet een of andere standaard 12 Years A Slave kloon is, maar dat je het na-ebben van het slavenverleden in de huidige maatschappij ook voelt. Dat ligt er natuurlijk nogal dik op, en daar kun je ook op afknappen, maar ik vond dat prima, omdat dat duidelijk de boodschap is van de film. Zo vond ik de scene met het standbeeld goed gedaan.
Een ander punt van kritiek is dat mensen een of andere (standaard) horror film verwachtten, en dat is het inderdaad niet. Het is meer in lijn met bijvoorbeeld Get Out. Vervwacht geen jump scares of iets dergelijks.
En: kijk vooral de trailer niet! Maar dat is eigenlijk wel een advies dat voor de meeste films geldt. De trailer vertelt het verhaal ook in chronologische volgorde en dat is veel minder sterk.
Een ander punt van kritiek is dat mensen een of andere (standaard) horror film verwachtten, en dat is het inderdaad niet. Het is meer in lijn met bijvoorbeeld Get Out. Vervwacht geen jump scares of iets dergelijks.
En: kijk vooral de trailer niet! Maar dat is eigenlijk wel een advies dat voor de meeste films geldt. De trailer vertelt het verhaal ook in chronologische volgorde en dat is veel minder sterk.
Kortom: als je de film nog niet gezoen hebt: gewoon kijken (en vooral de trailer niet kijken). Achteraf kun je dan wel zeggen of je het met me eens bent of niet.
[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 13-05-2021 11:43 ]
| Paddington 2 (2017) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG Paddington 2 is een sterke verbetering van de eerste Paddington-film (en die film was al erg goed). Erg grappig, beetje voorspelbaar maar met (pun intended) beregoede transities, visuals en Hugh Grant in één van zijn beste rollen in zijn carrière. Ook al is het een kinderfilm, als student heb ik erg genoten en gehuild van de film. Enige nadeel is dat de film net te kort was, de tijd ging veel te snel tijdens de film. | |
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 "Don't try to understand it, feel it." Dit is het beste advies dat een wetenschapper vroeg in de film geeft over inversie, de enorm pretentieuze macguffin van Nolan. Hij maakt de film nodeloos ingewikkeld met allerlei subplots die eigenlijk helemaal niet ter zake doen. Het hoofdplot is namelijk vrij simpel: Onze protagonist moet een Russische wapenhandelaar zien te stoppen die een deal met zijn toekomst-ik heeft gesloten om het einde van de wereld in te luiden, door middel van een inversiebom. Hiervoor krijgt hij hulp van de mysterieuze Neil en de mooie vrouw van de wapenhandelaar, die ook van hem af wil. Tot op ongeveer de helft van de film vond ik het allemaal redelijk goed te volgen, maar na de autoachtervolging raakte ik de draad volledig kwijt wat betreft het inversieplot. Alles wat daarna kwam zag er spectaculair uit, maar het deed me niks meer. Tenet is een film die pretendeert een enorm ingenieus plot te hebben, maar dit zo slecht uitlegt aan de kijker en de regels bij elke nieuwe ontwikkeling lijkt te veranderen, dat het je op een gegeven moment niks meer kan schelen hoe de vork in de steel zit. Het acteerwerk is degelijk, al blijven de personages van bordkarton en ontbeert John David Washington het charisma van zijn beroemde vader Denzel. Robert Pattinson was prima als sidekick Neil en Kenneth Branagh deed het ook leuk als gemene Rus. Elizabeth Debicki is de love interest van onze protagonist en deed dit niet onaardig. Michael Caine komt ook nog 2 minuten opdraven voor wat onnodige expositie. Hoyte van Hoytema zorgt weer voor prachtige, spectaculaire beelden en Ludwig Göransson vervangt componist Hans Zimmer. De meningen over de muziek zijn verdeeld, maar ik vond het een prima soundtrack, die liefhebbers van elektronische muziek zeker zouden moeten kunnen waarderen. Ik hoop echter ten zeerste dat Nolan voor zijn volgende project zijn hoofd uit zijn kont haalt, want het gekonkel met onbegrijpelijke verhaallijnen doet enorm afbreuk aan zijn films en uiteindelijk ook het kijkplezier. | |
Volledig mee eens. Tenet wil slimmer zijn dan hij is.
Dit weekend in mijn eentje tijd om wat films te kijken die mijn vrouw gevetoed heeft. Ik heb tijd voor drie of vier, wie kan me helpen te kiezen?
Ad Astra
Wolf Walkers
The Debt
The Grey
Ex Machina
All the Way
BlackKKlansman
Prisoners
The Lookout
A Most Wanted Man
Side Effects
Black Sea
The Mauritanian
Green Book
The Lady in the Van
Maar eigenlijk denk ik tijd voor twee max... Ed Wood staat op het lijstje - nooit gezien tot mijn schaamte
Dit weekend in mijn eentje tijd om wat films te kijken die mijn vrouw gevetoed heeft. Ik heb tijd voor drie of vier, wie kan me helpen te kiezen?
Ad Astra
Wolf Walkers
The Debt
The Grey
Ex Machina
All the Way
BlackKKlansman
Prisoners
The Lookout
A Most Wanted Man
Side Effects
Black Sea
The Mauritanian
Green Book
The Lady in the Van
Maar eigenlijk denk ik tijd voor twee max... Ed Wood staat op het lijstje - nooit gezien tot mijn schaamte
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-05-2021 17:51 ]
Ik zou zelf gaan voor Ad Astra, Ex Machina, Prisoners en BlackKKlansman, hoewel ik ook wel genoten heb van The Grey en Side Effects. Ligt er een beetje aan waar je zin in hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door P-Rock op 14-05-2021 17:53 ]
A Most Wanted Man de laatste rol van Philip Seymour Hoffman geweldige film.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ad astra zou ik overslaan, ex machina was volgens mij wel ok
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Van dat lijstje zijn dit mijn vier favorieten:
BlackKKlansman
Prisoners
Green Book
The Lady In The Van
Of wellicht Ex Machina ipv BlackKKlansman
Maar ik heb ze niet allemaal gezien van je lijstje.
The Lady In The Van is de enige die ik op blu-ray heb.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik Ad Astra en The Grey niet bepaald goed vond.
BlackKKlansman
Prisoners
Green Book
The Lady In The Van
Of wellicht Ex Machina ipv BlackKKlansman
Maar ik heb ze niet allemaal gezien van je lijstje.
The Lady In The Van is de enige die ik op blu-ray heb.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik Ad Astra en The Grey niet bepaald goed vond.
[ Voor 38% gewijzigd door josh-hill op 14-05-2021 18:22 ]
Ik zou in iedergeval Blakkklansman en Green Book kijken.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:50:
Ad Astra
Wolf Walkers
The Debt
The Grey
Ex Machina
All the Way
BlackKKlansman
Prisoners
The Lookout
A Most Wanted Man
Side Effects
Black Sea
The Mauritanian
Green Book
The Lady in the Van
Daar ben ik het wel mee eens,
Ik vond Ex Machina zelf niet zo heel bijzonder.
Gisteren Seven Samurai blu-ray besteld. Ben benieuwd of die zo goed is als iedereen roept. Nog nooit gezien.
Ik moet ook nog Tokyo Story ergens vandaan toveren. Schijnt ook heel bijzonder te zijn.
Ik vond Ex Machina zelf niet zo heel bijzonder.
Gisteren Seven Samurai blu-ray besteld. Ben benieuwd of die zo goed is als iedereen roept. Nog nooit gezien.
Ik moet ook nog Tokyo Story ergens vandaan toveren. Schijnt ook heel bijzonder te zijn.
Onlangs een hele rits films voorgesteld aan mevrouw doomtech en toen werd alles afgeschoten. Enige film waar ze zelf op kon komen na drie kwartier “verzin jij dan eens wat?!” was Green Book. En die staat bij jou op de veto lijst. Vrouwen ik zal ze nooit begrijpen 
Edit; ik zou Prisoners, A Most Wanted Man en Ex Machina doen.
Edit; ik zou Prisoners, A Most Wanted Man en Ex Machina doen.
[ Voor 10% gewijzigd door doomtech op 14-05-2021 19:04 ]
Ik wilde Green Book origineel ook niet kijken. maar ben toch blij dat ik hem gehuurd heb. Is wat mij betreft de beste film van het lijstje.
Als je van standaard verhaaltjes over racisme en acceptie houdt dan moet je idd Green Book kijken.
Dank voor de tips, vanavond gaat het in elk geval Ex Machina worden dan, daarna A Most Wanted Man of Green Book. Of toch Ed Wood. Kweenie.
Prisoners is dik 2,5 uur en gaat op de lange baan even, dat redt ik niet als ik twee films per avond wil kijken.
Of misschien dat ik toch Wolf Walkers erin schuif later op de avond, wat lichter vermaak, het zijn wel stuk voor stuk vrij 'zware' films volgens mij.
Prisoners is dik 2,5 uur en gaat op de lange baan even, dat redt ik niet als ik twee films per avond wil kijken.
Of misschien dat ik toch Wolf Walkers erin schuif later op de avond, wat lichter vermaak, het zijn wel stuk voor stuk vrij 'zware' films volgens mij.
Prisoners sowieso! Maar top film om samen te kijken.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:50:
Ad Astra
Wolf Walkers
The Debt
The Grey
Ex Machina
All the Way
BlackKKlansman
Prisoners
The Lookout
A Most Wanted Man
Side Effects
Black Sea
The Mauritanian
Green Book
The Lady in the Van
Waarom heeft je vrouw Greenbook gevetoed? Das nou juist de film uit de hele genoemde reeks die zij ook leuk gaat vinden. Geloof me maar.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ed Wood is wel een topfilm, maar wellicht dat moeder de vrouw die wat minder zal waarderen, aangezien het over een excentrieke regisseur gaat die vrouwenkleding draagt en het hele low budget filmwereldje.
Dat dacht ik van tevoren ook en volgens mij was het verhaal inderdaad niet super origineel. Ik weet niet meer wat het zo goed maakte. De humor of zo. Moet hem nog maar eens kijken dan. Wellicht valt hij dan tegen.P-Rock schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:56:
Als je van standaard verhaaltjes over racisme en acceptie houdt dan moet je idd Green Book kijken.
Zal niet de eerste keer zijn dat een film me de tweede keer minder boeit.
Er wordt prima in geacteerd, maar het verhaal is zo standaard als The Bold and The Beautiful. Er zijn veel betere en originelere films gemaakt over racisme. Naar het schijnt is het gebaseerd op ware gebeurtenissen, al zullen ze het - getuige de film - flink hebben aangedikt.josh-hill schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:19:
[...]
Dat dacht ik van tevoren ook en volgens mij was het verhaal inderdaad niet super origineel. Ik weet niet meer wat het zo goed maakte. De humor of zo. Moet hem nog maar eens kijken dan. Wellicht valt hij dan tegen.
Zal niet de eerste keer zijn dat een film me de tweede keer minder boeit.
Wel grappig dat Peter Farrelly (van o.a. Dumb & Dumber, There's Something About Mary en Shallow Hal) en de film heeft geregisseerd.
[ Voor 19% gewijzigd door P-Rock op 14-05-2021 20:28 ]
Lang verhaal maar ze heeft op moment het liefst wat lichter materiaal en/of films die ze al eens gezien heeft; kan ze wat relaxter kijken. Maar ik begrijp dat Green Book toch wel onder lichter geschaard kan worden misschien, dus die zal ik nog eens voordragen bij de commissie.AvK schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:04:
Waarom heeft je vrouw Greenbook gevetoed? Das nou juist de film uit de hele genoemde reeks die zij ook leuk gaat vinden. Geloof me maar.
Ex Machina uit. En de volgende wordt...
Toch maar Ed Wood dan
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-05-2021 22:05 ]
| The East (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: N/A Op zich goed verhaal, maar het wordt wat rommelig verteld. Vooral de eerste helft van de film zijn het vooral losse flodders zonder goede samenhang. Dit is waarschijnlijk omdat het eigenlijk alleen maar een opmaat is naar de tweede helft van de film, een beschrijving van de achtergrond. Wat mij betreft had daar wat meer structuur in kunnen zitten. Veel dingen tegelijk vertellen is niet altijd de beste manier. In de tweede helft zit wat meer cohesie en is een bevestiging van de eerste helft. Het werkt toe naar een passend slot en een duidelijke boodschap. Deze tweede helft vond ik daarmee een stuk sterker en tilt de film wat mij betreft op naar een 7 (of 7.5). Vanwege de (naar mijn mening) rommelige eerste helft, maak ik er toch maar een 7 van. | |
Oh ja, de film maakt zich ook schuldig aan het veelvuldig switchen tussen scenes die wat minder goed op elkaar aansluiten en de tijd in de Republiek Indonesië en daarna terug in Nederland. Dat is een van de dingen die het wat mij betreft rommelig maakt. Dat vooraf schakelen naar fragmenten in Nederland helpt echter wel bij de context omschrijven en het werken naar het slot, dus ik snap de keuze wel.
[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 14-05-2021 23:09 ]
| Ex Machina (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R In mijn Spielberg serie recent weer A.I. Artificial Intelligence gekeken en ik struggle nogal met de review daarvan. Ik hoopte dat Ex Machina me misschien wat meer perspectief zou geven. In elk geval een film die erg goede recensies heeft gehad en ook veel positieve reviews hier. Tot slot was ik erg onder de indruk van regisseur Alex Garland's latere film Annihilation, dus ik keek erg uit naar Ex Machina. Caleb (Domhnall Gleeson) werkt voor Google, sorry, Blue Book, een groot search engine software bedrijf, dat geleid wordt door kluizenaar en überprogrammeur Nathan (Oscar Isaacs). Caleb wordt random geselecteerd als prijswinnaar om voor een week naar zijn afgelegen huis / research facility te komen. Daar gearriveerd blijkt dat Nathan een opdracht voor Caleb heeft, het afnemen van een Turing test op een revolutionaire robot genaamd AVA (Alicia Vikander). Caleb raakt geïntrigeerd door AVA maar niet alles is zoals het in eerste instantie is voorgespiegeld door Nathan. Ex Machina is zeker een film van ideeën en niet een van actie. Net als in A.I. worden er vragen gesteld over wat de definitie van mens zijn is, en wat de verantwoordelijkheden van een mens richting een AI zijn. Maar ook wat de gevolgen zijn als een AI inderdaad bewustzijn heeft en dat bewustzijn gaat gebruiken om haar eigen voortbestaan te garanderen. Ex Machina kiest zeker voor een wat donkerdere aanpak en deed me eigenlijk veel meer denken aan 2001: A Space Odyssey. AVA en HAL vinden zich in vergelijkbare situaties. En there's the rub dan ook: Ik vond Ex Machine niet veel toevoegen aan het scala van goede (en slechte) films over robots en AIs die haar voorgegaan zijn. De film is sterk geacteerd en ziet er visueel ontzettend mooi uit; de kleine cast is uitstekend maar het script is wat mij betreft gatenkaas, en dat was nou juist vooraf volgens de word of mouth het sterke punt van de film. De gehele sequence of events is behoorlijk onwaarschijnlijk en bevat nogal wat plotholes. Maar de ergste zonde van Ex Machina is wat mij betreft het einde; om spoilers te vermijden hou ik het vaag maar het laatste kwartier treed er een shift in POV op in de film die nogal problematisch is voor mij; ik las in een interview dat Garland van de kijker verwacht dat deze die shift accepteert maar dat gebeurde bij mij niet en daardoor vond ik het einde niet bevredigend. En zelfs als ik mijzelf in de positie plaats dat ik het accepteer, dan nog staan een aantal van de plotholes in de weg van een nette manier van closure brengen. Ex Machina is een aardige film die zeker een woordje meespreekt over de ontwikkeling van artificial intelligence. Maar Stanley Kubrick heeft bijna een halve eeuw eerder het gras voor Alex Garland's voeten weggemaaid. Blijft over een goed uitziende, interessante maar niet extreem geloofwaardige film met knap acteerwerk. | |
| Ed Wood (1994) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: R Deze film past in het lijstje van 90s films die door de mazen van het net geglipt zijn in wat toch het vormende decennium voor mijn filmliefde is. Gisteravond dus eindelijk deze lacune in mijn filmkennis ingevuld. Ed Wood is een biopic over de carriëre van de slechtste regisseur uit de geschiedenis. Wood (Johnny Depp) regisseert nooit een take die hij niet fantastisch vindt, never mind hoe slecht geacteerd het is of hoeveel touwtjes en microfoons er in beeld hangen. Met hulp van de horrorlegende Bela Lugosi (Martin Landau), die verslaafd en berooid in de nadagen van zijn eigen carriere zit, en een scala aan karakters dat weggelopen is van de cover van Mad Magazine maakt Wood vol enthousiasme zijn films. Een dergelijk project is op het lijf geschreven van Tim Burton. Ik was een enorme fan van Burton's werk tot een jaar of 15 terug; sindsdien vind ik hem niet meer zo'n topper maar Ed Wood deed me eraan herinneren waarom ik de man zo hoog had zitten, hij is hier op het summum van zijn krachten. De sfeer van de film is heerlijk camp en amusant, maar onder de maffe gebeurtenissen en idiote karakters klopt een heel groot hart. De relatie tussen Wood en Lugosi is het middelpunt en Depp en Landau zijn bijna schattig om te zien samen. Landau won volledig terecht een Oscar voor zijn rol. Ook het acteerwerk om hen heen is van de bovenste plank, met de gefrustreerde Sarah Jessica Parker, vertederende Bill Murray en bijna hilarische Burton-oudgediende Jeffrey Jones voorop. Ed Wood laat ons lachen om de 'so bad it's good' filmstijl van Wood maar is tegelijk vriendelijk en vol sympathie voor hem. Burton vermijdt echter overdreven sentiment wat razend knap is. Het is een zeer onderhoudende biopic over twee mensen die elkaar hielpen om onsterfelijk te worden op nogal unorthodoxe wijze. Een film die je continu met een glimlach op je gezicht zit te kijken. | |
[ Voor 28% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-05-2021 15:59 ]
| Tom Clancy's Without Remorse (2021) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Thriller, War | Runtime: N/A | MPAA: R Gisteravond had ik zin in een “verstand op nul” film. Maar mijn god, wat een slap verhaal. Had meer verwacht van een Tom Clancy. Genoeg actie, maar een erg dunne verhaallijn. | |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
| Ferry (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: TV-MA Eindelijk kwam die uit, undercover vond ik een heerlijke serie met actie en humor en ik verheugde me dan ook op de prequeel van de serie. Ik denk dat het een redelijke film is met zoals de dominee, goede acteurs, actie, beetje humor maar wel minder dan de serie en het enige ik had denk ik de film beter gevonden met een jongere versie van de jumbo man. Waar raymond thiry wel goed uit de verf komt als 15 jaar jongere versie van hen zelf en elise schaap sowieso jong er uitziet(dat type vrouw kan 20 tot 40 zijn) mis ik dat met Frank lammers. Geen hoogvlieger maar leuk vermaak en ik vond de rol van Rico(die acteur die ramses shaffy ook speelde) het sterkste personage de rest leefde niet echt. | |
Festina lente
Voor iemand die de serie Undercover nog niet heeft gekeken, maar dat nog wel van plan is: is het leuk om de film eerst te kijken, aangezien Ferry een prequel is van Undercover?Honesty schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:55:
Ferry (2021) [Afbeelding: Ferry (2021)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: TV-MA Eindelijk kwam die uit, undercover vond ik een heerlijke serie met actie en humor en ik verheugde me dan ook op de prequeel van de serie.
Ik denk dat het een redelijke film is met zoals de dominee, goede acteurs, actie, beetje humor maar wel minder dan de serie en het enige ik had denk ik de film beter gevonden met een jongere versie van de jumbo man. Waar raymond thiry wel goed uit de verf komt als 15 jaar jongere versie van hen zelf en elise schaap sowieso jong er uitziet(dat type vrouw kan 20 tot 40 zijn) mis ik dat met Frank lammers.
Geen hoogvlieger maar leuk vermaak en ik vond de rol van Rico(die acteur die ramses shaffy ook speelde) het sterkste personage de rest leefde niet echt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Zal ik denk ik niet doen omdat de serie veel breder is en de karakters veel dieper daar in zijn maar ik kan natuurlijk nooit Ferry meer zien zonder de kennis van undercover. Ik denk zelf dat er een kans is dat je na ferry geen zin meer hebt in undercover omdat die serie toch een andere sfeer uitstraalt terwijl eerst undercover en dan Ferry beter past.P1nGu1n schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Voor iemand die de serie Undercover nog niet heeft gekeken, maar dat nog wel van plan is: is het leuk om de film eerst te kijken, aangezien Ferry een prequel is van Undercover?
Festina lente
Ik ben toch wel benieuwd over welke plotholes je het hebt.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:59:
De gehele sequence of events is behoorlijk onwaarschijnlijk en bevat nogal wat plotholes.
| Ad Astra (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Ad Astra (vertaald: To The Stars) vertelt het verhaal van Roy McBride, een astronaut in de nabije toekomst, die gebukt gaat onder het feit dat zijn vader 16 jaar geleden spoorloos verdween tijdens een missie om buitenaards leven te ontdekken. Bij een geheime meeting wordt hem verteld dat zijn vader misschien nog leeft en verantwoordelijk zou zijn voor de enorme stroomstoten die sindsdien de aarde teisteren. Hij vertrekt naar een ondergrondse basis op Mars, die nog niet getroffen is door de stroomuitval, om daar een audioboodschap te verzenden en die hem hopelijk in contact zal brengen met zijn vader. Ad Astra is geen normale sci-fi film, maar een karakterstudie van een emotioneel onderdrukte man met een vadercomplex. Het beheerst zijn hele leven, waardoor hij geen normale relaties kan aangaan en zijn leven volgens bepaalde regels leeft. Dit maakt hem ontzettend goed in zijn werk, maar ook een emotieloze autist. Tijdens zijn reis op zoek naar de waarheid wordt het steeds lastiger voor hem om deze emoties te onderdrukken en wordt hij gedwongen om zichzelf te confronteren met zijn gebreken en mentale gesteldheid. De meningen zijn verdeeld over deze film, getuige de vele slechte kritieken. Waarom weet ik eigenlijk niet, want ik vond het een prachtige film. Okee, hier en daar zitten er wel wat dingetjes in die niet echt worden uitgelegd (maanpiraten) of die ze wellicht beter uit de film hadden kunnen laten (ruimtebavianen), maar over het algemeen heeft de film een goed doordacht verhaal die ook meerdere lagen bevat. Echt langzaam kan ik de film ook niet noemen, want er zitten genoeg actiemomenten in. Naar mijn idee misschien zelfs wel te veel. Kennelijk is het echte 'love it or hate it'-film en ik zit duidelijk in het eerste kamp. Wellicht dat het filmkijkend publiek vandaag de dag ook geen geduld meer heeft voor films met een wat langzamer tempo. De film draait dus om Brad Pitt en hij acteert de pannen van het dak. Onbegrijpelijk dat hij wel een Oscar kreeg voor Once Upon A Time In Hollywood, maar niet voor deze film. Zeker omdat Hollywood altijd dol lijkt te zijn op mensen met fysieke en mentale gebreken, en Pitt ging ook niet 'full retard'. Dan hebben we ook nog Donald Sutherland, die Pitt begeleidt op zijn reis naar Mars en Tommy Lee Jones, die papa McBride speelt. Ook zij zijn prima in hun geringe speeltijd. Liv Tyler speelt de vervreemde vrouw van Roy, maar haar rol beperkt zich tot enkele scenes. De cinematografie is verbluffend mooi, met dank aan DP Hoyte van Hoytema. Ik zou zelfs willen beweren dat het er beter uitziet dan Interstellar, die ook door hem is geschoten. Ook de muziek van Max Richter (met hulp van Lorne Balfe en Nils Frahm) is fenomenaal, zeker als je van minimale, klassieke (film)muziek met wat elektronische begeleiding houdt. Ad Astra is wat mij betreft beter dan bejubelde films als Moon en Interstellar, omdat deze niet schuwt om echt diep te gaan en de andere twee emotioneel veilig aan de oppervlakte blijven, zonder je echt uit te dagen. De film laat zich meer vergelijken met 2010: The Year We Make Contact en Stalker, met een vleugje Sunshine. | |
Verwijderd
Ik raad aan als eerste de serie te kijken. Het karakter Ferry is daar vele malen sterker naar mijn mening. Lammers en Waes spelen sterk en vullen elkaar goed aan. De film "Ferry" kun je los kijken van de serie. Wat mij betreft een zwak goedmakertje voor de bijrol van Ferry in de tweede serie van Undercover.P1nGu1n schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Voor iemand die de serie Undercover nog niet heeft gekeken, maar dat nog wel van plan is: is het leuk om de film eerst te kijken, aangezien Ferry een prequel is van Undercover?
Hoewel ik de film helemaal niet zo goed vond (ik heb hem nu 2 keer gezien) en dus op een heel ander eindcijfer uitkom, ben ik het wel eens met je analyse. Als je de ruimtepiraten, aap in ruimtestation ergens tussen de maan en mars (huh wat, wat doet dat daar?) en andere fysisch redelijk onwaarschijnlijke gebeurtenissen vergeet, dan is het inderdaad een prima karakterstudie. Wellicht kan ik dat een derde keer meer waarderen. Dat had ik bij Interstellar ook. Moon vond ik de tweede keer juist minder.P-Rock schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:02:
Ad Astra (2019) [Afbeelding: Ad Astra (2019)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Ad Astra (vertaald: To The Stars) vertelt het verhaal van Roy McBride, een astronaut in de nabije toekomst, die gebukt gaat onder het feit dat zijn vader 16 jaar geleden spoorloos verdween tijdens een missie om buitenaards leven te ontdekken. Bij een geheime meeting wordt hem verteld dat zijn vader misschien nog leeft en verantwoordelijk zou zijn voor de enorme stroomstoten die sindsdien de aarde teisteren. Hij vertrekt naar een ondergrondse basis op Mars, die nog niet getroffen is door de stroomuitval, om daar een audioboodschap te verzenden en die hem hopelijk in contact zal brengen met zijn vader. Ad Astra is geen normale sci-fi film, maar een karakterstudie van een emotioneel onderdrukte man met een vadercomplex. Het beheerst zijn hele leven, waardoor hij geen normale relaties kan aangaan en zijn leven volgens bepaalde regels leeft. Dit maakt hem ontzettend goed in zijn werk, maar ook een emotieloze autist. Tijdens zijn reis op zoek naar de waarheid wordt het steeds lastiger voor hem om deze emoties te onderdrukken en wordt hij gedwongen om zichzelf te confronteren met zijn gebreken en mentale gesteldheid.
De meningen zijn verdeeld over deze film, getuige de vele slechte kritieken. Waarom weet ik eigenlijk niet, want ik vond het een prachtige film. Okee, hier en daar zitten er wel wat dingetjes in die niet echt worden uitgelegd (maanpiraten) of die ze wellicht beter uit de film hadden kunnen laten (ruimtebavianen), maar over het algemeen heeft de film een goed doordacht verhaal die ook meerdere lagen bevat. Echt langzaam kan ik de film ook niet noemen, want er zitten genoeg actiemomenten in. Naar mijn idee misschien zelfs wel te veel. Kennelijk is het echte 'love it or hate it'-film en ik zit duidelijk in het eerste kamp. Wellicht dat het filmkijkend publiek vandaag de dag ook geen geduld meer heeft voor films met een wat langzamer tempo.
De film draait dus om Brad Pitt en hij acteert de pannen van het dak. Onbegrijpelijk dat hij wel een Oscar kreeg voor Once Upon A Time In Hollywood, maar niet voor deze film. Zeker omdat Hollywood altijd dol lijkt te zijn op mensen met fysieke en mentale gebreken, en Pitt ging ook niet 'full retard'. Dan hebben we ook nog Donald Sutherland, die Pitt begeleidt op zijn reis naar Mars en Tommy Lee Jones, die papa McBride speelt. Ook zij zijn prima in hun geringe speeltijd. Liv Tyler speelt de vervreemde vrouw van Roy, maar haar rol beperkt zich tot enkele scenes. De cinematografie is verbluffend mooi, met dank aan DP Hoyte van Hoytema. Ik zou zelfs willen beweren dat het er beter uitziet dan Interstellar, die ook door hem is geschoten. Ook de muziek van Max Richter (met hulp van Lorne Balfe en Nils Frahm) is fenomenaal, zeker als je van minimale, klassieke (film)muziek met wat elektronische begeleiding houdt.
Ad Astra is wat mij betreft beter dan bejubelde films als Moon en Interstellar, omdat deze niet schuwt om echt diep te gaan en de andere twee emotioneel veilig aan de oppervlakte blijven, zonder je echt uit te dagen. De film laat zich meer vergelijken met 2010: The Year We Make Contact en Stalker, met een vleugje Sunshine.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Overigens heb ik blijkbaar niet goed opgelet (of wel?). Ik dacht dat hij naar Mars ging om een bericht naar zijn vader te sturen omdat voorbij Mars niemand zal kunnen meeluisteren, niet omdat de apparatuur dichter bij huis kapot is.
P-Rock schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Ik ben toch wel benieuwd over welke plotholes je het hebt.
spoiler:
Voor een übercoder met een supersecret research facility is het best suf dat Nathan geen two-factor ID heeft en Caleb in een half uur door alleen zijn keycard te jatten het hele systeem kan omkatten. Er zaten meer van dat soort momenten in.
Belangrijker vond ik echter de focus op AVA in het laatste kwartier. Het wordt een beetje een femme fatale / slasher movie einde en ik vond dat niet passen. Maar da’s persoonlijk natuurlijk.
Belangrijker vond ik echter de focus op AVA in het laatste kwartier. Het wordt een beetje een femme fatale / slasher movie einde en ik vond dat niet passen. Maar da’s persoonlijk natuurlijk.
Klopt (ook). De ondergrondse basis op Mars is de enige plek die onaangetast is door de power surges en waar hij zijn bericht veilig kan verzenden. De antenne op Aarde (dat enorme ding in het begin van de film) is hierdoor kapot gegaan.josh-hill schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:03:
Overigens heb ik blijkbaar niet goed opgelet (of wel?). Ik dacht dat hij naar Mars ging om een bericht naar zijn vader te sturen omdat voorbij Mars niemand zal kunnen meeluisteren, niet omdat de apparatuur dichter bij huis kapot is.
Lol wut?P-Rock schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:02:
Ad Astra is wat mij betreft beter dan bejubelde films als Interstellar,
Nou ben ik ook benieuwd, Ad Astra is de eerste van vanavond
| Ferry (2021) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: TV-MA Gisteren deze film eens aangezet, maar dat was dan ook gelijk het meest spannende. De film was vermakelijk en leuk, de serie undercover is mij onbekend, maar de film pakt je geen moment. Wat me echt tegen viel was de muziek, ze konden daar al zoveel mee goedmaken, maar het is bij de simpele "spannende" deuntjes gebleven. spoiler: Helaas was de rest gewoon te standaard en vooral te voorspelbaar.Toen er een pilletje inging kwam er wel een leuke scene tevoorschijn. spoiler: Dat de broer van het meisje een van de overvallers zou zijn, kwam al een kilometer van tevoren aan, dat hij het dan weer overleefde kon je ook gelijk ontdekken toen er geen bloed voorbij kwam. En hij kan alles doen en laten zonder vragen (?recherche/politie?). Zitten ook wat leuke scènes tussen, maar ik zal hem niet opnieuw aanzetten, dat is hij de moeite niet waard. | |
Halverwege, Apocalypse Now in Space?
Meer Heart of Darkness, maar Apocalypse Now kan ook wel.
| Looper (2012) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Een actiefilm waarbij tijdreizen centraal staat. De snelheid zit er goed in, waardoor je als kijker niet echt stil kunt staan bij het plot. En dat is maar goed ook, want er zitten meer gaten in het plot dan kogelgaten in de muren. Daarnaast ook zeker niet de beste performance van Gordon-Levitt en Willis. | |
Mee eens. Looper was de enige film waarbij ik bijna de bioscoop uit gelopen ben.
| Dunkirk (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Een prachtig perspectief vanuit land, water en lucht over de evacuatie van 400.000 soldaten van het Britse expeditieleger uit Duinkerken in 1940. Veel aandacht aan historisch acurate details. Ook prachtige soundtrack van Hans Zimmer | |
Goede score ja maar niet Zimmer credit geven voor die adaptatie van Elgar’s Nimrod he 
Moet die film weer eens kijken.
Ad Astra gezien. Interessante film, ik denk dat echter dat ik hem een tweede keer moet zien om er een goede mening over te vormen omdat ik er toch een beetje met de verkeerde insteek naar gekeken heb. De film is daar echter ook mede debet aan. Het is (opnieuw dit weekend) een film die me deed denken aan 2001: A Space Odyssey, dit keer in termen van de evolutie van de mens.
De titel suggereert dat het een film is over space exploration en met die insteek keek ik er ook naar. Maar Ad Astra gaat niet over wat er in de ruimte te ontdekken is maar stelt dat we meer naar onszelf moeten kijken. Ik moet de film een tweede keer zien om te bevatten hoe goed ik die boodschap verpakt vindt als dat ergens op slaat
Wel vind ik dat Ad Astra je meerdere keren op het verkeerde been zet met enigszins aparte actiescenes, zoals door @P-Rock en @josh-hill ook al aangehaald.
Wel fantastisch acteerwerk van Pitt inderdaad. Echt een van de beste rollen van 2019.
En ik realiseer me dus dat ik 2001 weer eens moet aanzetten. Wat een ontzettende powerhouse van een film is dat toch.
Moet die film weer eens kijken.
Ad Astra gezien. Interessante film, ik denk dat echter dat ik hem een tweede keer moet zien om er een goede mening over te vormen omdat ik er toch een beetje met de verkeerde insteek naar gekeken heb. De film is daar echter ook mede debet aan. Het is (opnieuw dit weekend) een film die me deed denken aan 2001: A Space Odyssey, dit keer in termen van de evolutie van de mens.
De titel suggereert dat het een film is over space exploration en met die insteek keek ik er ook naar. Maar Ad Astra gaat niet over wat er in de ruimte te ontdekken is maar stelt dat we meer naar onszelf moeten kijken. Ik moet de film een tweede keer zien om te bevatten hoe goed ik die boodschap verpakt vindt als dat ergens op slaat
Wel fantastisch acteerwerk van Pitt inderdaad. Echt een van de beste rollen van 2019.
En ik realiseer me dus dat ik 2001 weer eens moet aanzetten. Wat een ontzettende powerhouse van een film is dat toch.
[ Voor 117% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-05-2021 08:40 ]
| Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: N/A Na de eerste beelden met historische fouten was ik bang dat dit één grote anti-campagne zou worden tegen de Nederlandse acties in Indië. Gelukkig, dat werd het niet, integendeel, het laat zien hoe complex de situatie was en aan beide kanten onnodige oorlog slachtoffers vallen. De set en het tijdperk waar het zich in afspeelt is goed neergezet. De Nederlandse jongens praten hier en daar ook nog braaf en ouderwets. Vooral het idee dat we meekijken met wat deze jongens daar toen der tijd hebben meegemaakt is interessant om te volgen. Helaas kwam er voor mij telkens geen hoogtepunt maar bleef het lang oppervlakkig. Naar mijn idee slaat het verhaal op een gegeven moment wel erg om naar fictie, en is de serieuze setting voor mij een beetje afgedaan. Het had een soort Jarhead (2005) kunnen worden, maar dat werd het niet. | |
waar / hoe heb je deze gezien?Westland1940 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:18:
The East (2020) [Afbeelding: The East (2020)] Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: N/A Na de eerste beelden met historische fouten was ik bang dat dit één grote anti-campagne zou worden tegen de Nederlandse acties in Indië. Gelukkig, dat werd het niet, integendeel, het laat zien hoe complex de situatie was en aan beide kanten onnodige oorlog slachtoffers vallen.
De set en het tijdperk waar het zich in afspeelt is goed neergezet. De Nederlandse jongens praten hier en daar ook nog braaf en ouderwets. Vooral het idee dat we meekijken met wat deze jongens daar toen der tijd hebben meegemaakt is interessant om te volgen. Helaas kwam er voor mij telkens geen hoogtepunt maar bleef het lang oppervlakkig. Naar mijn idee slaat het verhaal op een gegeven moment wel erg om naar fictie, en is de serieuze setting voor mij een beetje afgedaan.
Het had een soort Jarhead (2005) kunnen worden, maar dat werd het niet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
@Webgnome Amazon Prime. Heb de 1-maand gratis even aangeschaft (was 0,01 cent geloof) speciaal voor deze film.
| Believe Me: The Abduction of Lisa McVey (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 87 min | MPAA: TV-14 Bij vlagen ongemakkelijk om naar te kijken, maar een dijk van een film wat mij betreft. Hoewel in deze context een beetje raar, hoofdrolspeelster is een 10/10. | |
Netflix
Zeker een powerhouse, alleen skip ik altijd de eerst 3 kwartier (of hoe lang het ook precies duurde) met die apenDr. Strangelove schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:00:
Uiteraard de opening wel helemaal gezien. Alleen een 2e of 3e keer die opening kijken is niet helemaal mijn ding.
[ Voor 14% gewijzigd door Sydney08 op 16-05-2021 11:23 ]
Tomorrow is not today!
De eerste helft vond ik nog wel gaan, maar toen ze full X-Men gingen in de tweede helft raakte de film me kwijt.Skyaero schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:47:
Looper (2012) [Afbeelding: Looper (2012)] Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Een actiefilm waarbij tijdreizen centraal staat. De snelheid zit er goed in, waardoor je als kijker niet echt stil kunt staan bij het plot. En dat is maar goed ook, want er zitten meer gaten in het plot dan kogelgaten in de muren. Daarnaast ook zeker niet de beste performance van Gordon-Levitt en Willis.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
| Cure (1997) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: Not Rated Volgens Joon-ho Bong (Snowpiercer, Parasite) is Cure één van de beste films ooit gemaakt. Nou wil ik zo ver niet gaan, want de film speelt aardig leentjebuur bij zowel Se7en als Silence of the Lambs, maar een intrigerende film is het zeker. Een detective is met een reeks moorden bezig die gepleegd zijn door mensen die beweren geen actieve herinnering ervan te hebben. Gaandeweg komt hij erachter dat voor de moord er altijd een kort gesprek plaatsvond met een mysterieuze jongeman. Vanwege zijn thuissituatie en het feit dat er te weinig bewijs is raakt hij steeds meer gefrustreerd, wat de zaak geen goed doet. Cure is een film die rustig de tijd neemt om de spanning op te bouwen. Het camerawerk is vrij statisch en de muziek spaarzaam. Er wordt veel focus gelegd op geluidseffecten, welke een doel hebben voor het verhaal. De steeds meer gefrustreerde detective wordt prima gespeeld door Kōji Yakusho (kennelijk de Richard Gere van Japan) en Masato Hagiwara doet het ook goed als de aan geheugenverlies lijdende, mysterieuze jongeman. De cinematografie is niet bijzonder, maar Tokyo wordt wel in een grijs, grauw en depressief daglicht gezet. Het duurt even voordat het verhaal op stoom komt, maar als je er eenmaal in zit dan is het een beklemmende film. | |
Niet teveel gore? Silence zit voor mij aan de goede kant van de lijn, Se7en gaat er voor mij overheen op een paar momenten.
Er zitten twee vlugge scenes in die redelijk smerig zijn, maar voor de rest is er eigenlijk niks te zien. Se7en is wat dat betreft nog een tandje heftiger.Dr. Strangelove schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:15:
Niet teveel gore? Silence zit voor mij aan de goede kant van de lijn, Se7en gaat er voor mij overheen op een paar momenten.
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Prima actiefilm waar je door de verschillende tijdspaden wel even goed je aandacht bij moet houden. Daardoor is de film niet voor iedereen geschikt denk ik. De actie is mooi in beeld gebracht en het acteerwerk wat mij betreft prima. Door het bijzondere verhaal ga ik deze niet zo snel vergeten. Een 7.5 lijkt mij een goed cijfer. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Jackie Brown (1997) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R Zoek al een tijdje een blu-ray van Jackie Brown. Heb de film lang geleden een keer gezien en kon me vaag herinneren dat ik hem wel goed vond, maar niet exact waarom. Vanavond gehuurd bij Pathé Thuis (stond niet op justwatch.com maar ze hebben hem wel) en 2.5 uur genoten! Deze film is zeker net zo goed als Pulp Fiction. HIj is lekker traag, heerlijke dialogen, goed uitgewerkte karakters en het plot zit vol met semi-voorspelbare twists (geen absurde twists zoals je wel vaker ziet). Ik kan eigenlijk geen fout ontdekken. Alles heeft een functie en toch word je nergens onhandig met info gevoed. Het is allemaal heel organisch. En dan de soundtrack. Zoals altijd bij een Tarantino film is deze geweldig en brengt het de film naar een nog hoger niveau. Topfilm! Ik snap niet dat Kill Bill Vol 1 en 2 hogere scores op imdb krijgen. Zelfs The Hateful Eight krijgt meer waardering. Bizar. | |
Inderdaad een goede film over vreselijke gebeurtenis!spokje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:51:
Believe Me: The Abduction of Lisa McVey (2018) [Afbeelding: Believe Me: The Abduction of Lisa McVey (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 87 min | MPAA: TV-14 Bij vlagen ongemakkelijk om naar te kijken, maar een dijk van een film wat mij betreft. Hoewel in deze context een beetje raar, hoofdrolspeelster is een 10/10.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Netflix
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
| 2010: The Year We Make Contact (1984) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG 2010 is het vervolg op het meesterlijke 2001: A Space Odyssey van Stanley Kubrick en gebaseerd op het boek van Arthur C. Clarke, die - net zoals bij Kubrick's film - nauw betrokken was bij de productie. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Nee, de film is niet zo goed als 2001: ASO, maar probeert deze ook niet te kopiëren. Regisseur Peter Hyams (Outland, End of Days) geeft er een geheel eigen draai aan. Zo wordt er in deze film veel meer gepraat, zijn de acteurs net zo belangrijk als de visuals en is de verhaalstructuur veel rechtlijniger en minder filosofisch. Dat zullen fans van Kubrick's film wellicht minder kunnen waarderen, maar wat ik ervan heb gelezen blijft de film dichtbij het boek van Clarke. Een Russisch ruimteschip met ook drie Amerikanen aan boord wordt naar Jupiter gestuurd, om uit te vinden wat er gebeurd is met de Discovery One en HAL, de AI die op hol sloeg. Terwijl de Russische en Amerikaanse crew aan het werk zijn, breekt er op aarde een conflict uit tussen Rusland en Amerika, wat ook de missie in gevaar brengt. Daarnaast gebeuren er ook aantal onverklaarbare dingen in de ruimte. Het acteerwerk van o.a. Roy Scheider, John Lithgow, Bob Balaban en Helen Mirren is prima en ook de special effects mogen er wezen. Deze keer hebben we ook een echte soundtrack ipv klassieke werken, eentje die geheel elektronisch is en nog het meest doet denken aan een kruising tussen Wendy Carlos en John Carpenter. Zoals gezegd is de film een stuk minder filosofisch als 2001, maar dat zorgt er ook voor dat het tempo er goed in wordt gehouden (al zou dat vandaag de dag als langzaam worden beschouwd). Het grote probleem met 2010 is dat de film alles wil uitleggen wat er 9 jaar geleden is gebeurd en daardoor niks aan de fantasie overlaat. Kubrick's versie was wellicht iets te vaag voor sommigen, maar deze film is dan weer het tegenovergestelde. Ook de voice over van Scheider die - in gesproken dagboekvorm - alles nog een keer uitlegt aan zijn vrouw op aarde had van mij niet gehoeven. Niettemin is dit een zeer degelijk vervolg, zolang je niet al te hoge verwachtingen hebt. | |
Documentaire: 'What drives us' (2021)
Dit is een documentaire gemaakt door Dave Grohl (Foo Fighters) en laat zien hoe ze hun tijd 'in a van' beleefd hebben. Maar daar stopt het niet, dat is wel de rode draad door de hele film.
Je ziet bekende muziekanten geintervieuwd worden zoals: 'The Edge', 'Ben Harper', 'Flea', 'Lars Ulrich', 'Steven Tyler', 'Brian Johnson', ... en zo veel meer.
Als je geïntereseerd bent in het leven van de artiesten in een vroeg stadium van hun carrières en hun kijk op die periode, kijken maar!
@Webgnome Ik kan die wel vinden op de site, maar kan hem niet aanklikken
Dit is een documentaire gemaakt door Dave Grohl (Foo Fighters) en laat zien hoe ze hun tijd 'in a van' beleefd hebben. Maar daar stopt het niet, dat is wel de rode draad door de hele film.
Je ziet bekende muziekanten geintervieuwd worden zoals: 'The Edge', 'Ben Harper', 'Flea', 'Lars Ulrich', 'Steven Tyler', 'Brian Johnson', ... en zo veel meer.
Als je geïntereseerd bent in het leven van de artiesten in een vroeg stadium van hun carrières en hun kijk op die periode, kijken maar!
@Webgnome Ik kan die wel vinden op de site, maar kan hem niet aanklikken
Misschien moet ik hem nog eens kijken, is zeker 25 jaar terug, maar ik vond hem enorm tegenvallen na Pulp Fiction, en dat heb ik in meer of minder mate met alle Tarantinofilms sindsdien. Ze missen op een of andere manier dat 'je ne sais quoi' dat Pulp Fiction en in iets mindere mate ook Reservoir Dogs zo sterk maakten.josh-hill schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:45:
Jackie Brown (1997) [Afbeelding: Jackie Brown (1997)] Tweakers: 0.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R Zoek al een tijdje een blu-ray van Jackie Brown. Heb de film lang geleden een keer gezien en kon me vaag herinneren dat ik hem wel goed vond, maar niet exact waarom.
Vanavond gehuurd bij Pathé Thuis (stond niet op justwatch.com maar ze hebben hem wel) en 2.5 uur genoten!
Deze film is zeker net zo goed als Pulp Fiction. HIj is lekker traag, heerlijke dialogen, goed uitgewerkte karakters en het plot zit vol met semi-voorspelbare twists (geen absurde twists zoals je wel vaker ziet). Ik kan eigenlijk geen fout ontdekken. Alles heeft een functie en toch word je nergens onhandig met info gevoed. Het is allemaal heel organisch. En dan de soundtrack. Zoals altijd bij een Tarantino film is deze geweldig en brengt het de film naar een nog hoger niveau.
Topfilm! Ik snap niet dat Kill Bill Vol 1 en 2 hogere scores op imdb krijgen. Zelfs The Hateful Eight krijgt meer waardering. Bizar.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Het komt wellicht ook omdat ik drama's steeds meer ben gaan waarderen en dit is echt een drama op zijn Tarantino's. Waar Pulp Fiction (en nog meer de films er na, vooral Kill Bill Vol 1 + 2) een soort van cartoon zijn met opgeblazen karakters en handelingen, is deze film juist heel realistisch qua opzet. Ik vond het ook prettig dat de film lekker langzaam is en vond de 2.5 uur zeker niet te lang. Daar zal echter niet iedereen het mee eens zijn.Dr. Strangelove schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Misschien moet ik hem nog eens kijken, is zeker 25 jaar terug, maar ik vond hem enorm tegenvallen na Pulp Fiction, en dat heb ik in meer of minder mate met alle Tarantinofilms sindsdien. Ze missen op een of andere manier dat 'je ne sais quoi' dat Pulp Fiction en in iets mindere mate ook Reservoir Dogs zo sterk maakten.
Overigens vond ik Once Upon A Time In Hollywood ook weer een hele goede Tarantino film. Ik ben wellicht niet de enige die deze film zijn beste werk sinds Jackie Brown vindt.
Mijn vriendin en ik vonden de film dusdanig afstandelijk en klinisch dat we hem halverwege hebben stopgezet. Geen moment interesseerde het ons wat er met de hoofdrolspelers gebeurde en we vonden het plotgegeven wel leuk, maar het verhaal eromheen was erg mager.Bor schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:30:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Prima actiefilm waar je door de verschillende tijdspaden wel even goed je aandacht bij moet houden. Daardoor is de film niet voor iedereen geschikt denk ik. De actie is mooi in beeld gebracht en het acteerwerk wat mij betreft prima. Door het bijzondere verhaal ga ik deze niet zo snel vergeten. Een 7.5 lijkt mij een goed cijfer.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Dit dus.
Misschien ben je geen fan van Elmore Leonard? Out of Sight vond je ook niks, toch?Dr. Strangelove schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Misschien moet ik hem nog eens kijken, is zeker 25 jaar terug, maar ik vond hem enorm tegenvallen na Pulp Fiction, en dat heb ik in meer of minder mate met alle Tarantinofilms sindsdien. Ze missen op een of andere manier dat 'je ne sais quoi' dat Pulp Fiction en in iets mindere mate ook Reservoir Dogs zo sterk maakten.
Michael Keaton speelt in beide films trouwens hetzelfde personage.
Het is inderdaad gebaseerd op een boek van Elmore Leonard. Wist ik overigens niet tot een half uur geleden.
Robert Forster en Pam Grier spelen wel de rollen van hun leven. Jammer dat Grier's carriere geen nieuwe boost heeft gehad zoals bv die van John Travolta en Bruce Willis wel kregen.
| The Little Things (2021) | ![]() |
| Tweakers: 3.7 | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: R niet de minste acteurs, redelijk onduidelijk plot en verhaal (duurt even voordat op gang komt, en compleet irrelevante zaken duidelijk worden). langzaam wordt de spanning opgebouwd, maar ... omfg wat een kut einde weer van een film. Film heeft een gigantisch open einde; opzich niet slecht wanneer dat is, maar zo onafgewerkt als hier al even neit meer gezien. Mag graag een film kijken; beetje ontspannend ontsnappen aan de dagelijkse (corona)sleur. Maar denk dat tijd wordt voor ander vermaak. Afgelopen paar jaar eigenlijk geen benoemswaardige film meer gezien. Enige die nog beetje is blijven hangen is die '3 billboards'. Begrijp oprecht niet waar dit aan ligt. Ben ik nu zo veel kritischer geworden? denk het niet. Maar ik kan me geen periode herinneren waarin ik langer dan een jaar geen 'goeie' film heb gezien, en al helemaal niet eentje die ik twee keer wilde kijken. | |
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2021 13:28 ]
| What Drives Us (2021) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Documentary | Runtime: 88 min | MPAA: PG-13 Een documentaire van Dave Grohl, frontman van Foo Fighters en voormalig drummer van Nirvana, maar dat is hopelijk wel bekend. Na Sound City uit 2013 en de mini-serie Sonic Highways weer iets nieuws van zijn hand. Doel van de docu is om te vertellen over de eerste dagen van een band, aan de hand van verhalen van bekende artiesten (the Edge van U2, Lars Ulrich van Metallica, Tony Kanal van No Doubt en nog veel meer). Maar ook nieuwe artiesten vertellen hun verhaal. Rode draad is het busje waarin iedere beginnende band wel in verzeild raakt. Al tourend door de VS, met z'n allen op elkaar, de emoties die daarbij komen en wat het gezamenlijke doel was. Allemaal natuurlijk prima ondersteund door muziek. Voor mijn gevoel wijkt de film wel flink af van het doel, het busjes-verhaal en wordt het een flinke nostalgie trip. Zo bekent Lars Ulrich al meteen dat ie nooit in zo'n busje heeft getourd. Maar toch komt hij regelmatig weer in beeld om anekdotes te vertellen. Als ik deze dan afzet tegen Sound City en Sonic Highways, dan is deze docu toch beduidend minder. Er mist focus, het is een groot nostalgiefeestje, waarin ze elkaar schouderklopjes geven. Zo vertellen Dave en Lars elkaar doodleuk dat er de afgelopen 20 jaar geen grote stadionbands bij zijn gekomen en dat dat podium nog steeds onveranderd is. Daarbij vergeten ze in mijn ogen toch wel een paar bands (inderdaad niet veel) en dat muziek veel veranderd is de afgelopen decennia. Alles bij elkaar is 't een prima docu, zeker als je van gitaarmuziek houdt, maar haalt bij lange na niet het niveau van eerdergenoemde. | |
Ik vind het vrij trage films inderdaad.P-Rock schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:10:
[...]
Misschien ben je geen fan van Elmore Leonard? Out of Sight vond je ook niks, toch?
Michael Keaton speelt in beide films trouwens hetzelfde personage.
Get Shorty is echter ook van Leonard en dat vond ik een heerlijke film.
| Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 137 min | MPAA: N/A Samen met mijn vrouw gekeken op een regenachtige zondagmiddag. Redelijk interessante film over een onderbelicht stukje Nederlandse geschiedenis. Juist daarom wel de moeite waard om te kijken, hoewel het niet de impact heeft van een film als Platoon (bv). De schaal is ook allemaal wat kleiner en eenvoudiger. De manier hoe de Nederlandse soldaten (jongens nog) praten over de Indonesiërs, met hun neerbuigende discriminatie en superioriteitsgevoel, laat de tijdsgeest duidelijk zien. Opvallend hoe Europa op dat moment nog maar net uit de Tweede Wereldoorlog is gekomen, en gezien heeft waar dat soort superioriteitsdenken toe kan leiden, en dan doen de Nederlanders het daar net zo. Het is gemakkelijk je met de hoofdpersoon te identificeren en te zien hoe hij vanuit de wens een verschil te maken en met goede idealen, toch op de verkeerde plek terecht komt. De echt bestaand hebbende Raymond Westerling werd ook interessant neergezet. Aan de ene kant zie je dat hij al vroeg begrijpt dat een onafhankelijk Indonesië een feit is, maar aan de andere kant glijdt hij wel af naar moreel onacceptabele methoden en handelingen. Teveel macht zonder controle corrumpeert. Geen geweldige film, maar toch boeiend genoeg om te kijken. | |
Dat heeft dan wellicht meer met Barry Sonnenfeld en de lichtvoetige inhoud te maken.Dr. Strangelove schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:42:
[...]
Ik vind het vrij trage films inderdaad.
Get Shorty is echter ook van Leonard en dat vond ik een heerlijke film.
Ik was toevallig vorige week bij iemand op bezoek en daar kwam iemand langs die een zwarte jongeman in een YouTube filmpje ook letterlijk als "aap" kwalificeerde. Mijn oren stonden de klapperen...Haay schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:13:
...
De manier hoe de Nederlandse soldaten (jongens nog) praten over de Indonesiërs, met hun neerbuigende discriminatie en superioriteitsgevoel, laat de tijdsgeest duidelijk zien. Opvallend hoe Europa op dat moment nog maar net uit de Tweede Wereldoorlog is gekomen, en gezien heeft waar dat soort superioriteitsdenken toe kan leiden, en dan doen de Nederlanders het daar net zo.
...
Het verhaal ontvouwt zich gedurende de film. Ik denk niet dat je een goed oordeel kunt vellen wanneer je een film niet uitkijkt als ik eerlijk ben.FunkyTrip schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Mijn vriendin en ik vonden de film dusdanig afstandelijk en klinisch dat we hem halverwege hebben stopgezet. Geen moment interesseerde het ons wat er met de hoofdrolspelers gebeurde en we vonden het plotgegeven wel leuk, maar het verhaal eromheen was erg mager.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vind Get Shorty een regelrechte Pulp Fiction rip-off maar wel een goede. Sonnenfeld toen hij nog goede films maakte.P-Rock schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:23:
[...]
Dat heeft dan wellicht meer met Barry Sonnenfeld en de lichtvoetige inhoud te maken.
Sowieso lijken die 'diepe' gangsterfilms bij mij niet aan te slaan. Ik had het recent met iemand over No Country For Old Men, dat vond ik ook nogal een snooze fest. Hoewel ik die, net als Jackie Brown, best eens een tweede kans mag geven.
Gangsters moeten bij mij geserveerd worden door Coppola, DePalma of Scorsese
Tja, Once Upon a Time vond ik dus ook niet echt een succes. Zeer traag, weinig plot. Het zijn stuk voor stuk zesjes of zevens voor mij omdat ik ook echt wel kan zien dat het goed in elkaar zit en meestal top geacteerd is, maar het pakt me gewoon niet.josh-hill schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Het komt wellicht ook omdat ik drama's steeds meer ben gaan waarderen en dit is echt een drama op zijn Tarantino's. Waar Pulp Fiction (en nog meer de films er na, vooral Kill Bill Vol 1 + 2) een soort van cartoon zijn met opgeblazen karakters en handelingen, is deze film juist heel realistisch qua opzet. Ik vond het ook prettig dat de film lekker langzaam is en vond de 2.5 uur zeker niet te lang. Daar zal echter niet iedereen het mee eens zijn.
Overigens vond ik Once Upon A Time In Hollywood ook weer een hele goede Tarantino film. Ik ben wellicht niet de enige die deze film zijn beste werk sinds Jackie Brown vindt.
Het ligt aan mij, ik weet het, die films krijgen top reviews, maar het is een genre dat me gewoon niet ligt. Nu moet je als Tarantino ook niet Pulp Fiction willen blijven maken en je moet hem na geven dat hij heerlijk zijn eigen ding doet altijd; maar die explosie van vernieuwing en energie die zijn eerste twee films brachten heeft hij nooit meer kunnen evenaren.
Het heeft ook te maken met wanneer je een film en een regisseur of acteur leert kennen; ik was 16 en voor Pulp Fiction was de meest volwassen film die ik gezien had The Fugitive. Als je dan Pumpkin en Honeybunny de tafel op ziet klimmen maakt dat wel indruk op een jochie
[ Voor 69% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-05-2021 21:11 ]
Ik heb 'm later in mijn eentje afgekekenBor schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:28:
[...]
Het verhaal ontvouwt zich gedurende de film. Ik denk niet dat je een goed oordeel kunt vellen wanneer je een film niet uitkijkt als ik eerlijk ben.
Dit dus.
Smaken verschillen inderdaad. Je hebt een connectie met een film of je hebt die niet. En zo heb je al gauw dat je films van een bepaalde regisseur fantastisch vindt (in mijn geval vooral Hirokazu Koreeda en Andrey Zvyagintsev) of een bepaald genre of manier van vertellen. En dan kun je films die daar niet aan voldoen helemaal niets vinden, hoe fantastisch ze volgens de rest van de wereld ook zijn.Dr. Strangelove schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:02:
[...]
Tja, Once Upon a Time vond ik dus ook niet echt een succes. Zeer traag, weinig plot. Het zijn stuk voor stuk zesjes of zevens voor mij omdat ik ook echt wel kan zien dat het goed in elkaar zit en meestal top geacteerd is, maar het pakt me gewoon niet.
Het ligt aan mij, ik weet het, die films krijgen top reviews, maar het is een genre dat me gewoon niet ligt. Nu moet je als Tarantino ook niet Pulp Fiction willen blijven maken en je moet hem na geven dat hij heerlijk zijn eigen ding doet altijd; maar die explosie van vernieuwing en energie die zijn eerste twee films brachten heeft hij nooit meer kunnen evenaren.
Het heeft ook te maken met wanneer je een film en een regisseur of acteur leert kennen; ik was 16 en voor Pulp Fiction was de meest volwassen film die ik gezien had The Fugitive. Als je dan Pumpkin en Honeybunny de tafel op ziet klimmen maakt dat wel indruk op een jochie
Zo heb ik zelf helemaal niks met Amerikaanse mafia films, sorry. Apocalypse Now van Coppola vind ik steengoed, maar voor Coppola's Amerikaanse mafia films hoef je me niet wakker te maken. Maar dat geldt voor alle Amerikaanse mafia films. Volgens mij is er geen een waar ik me niet bij verveelde. Ze worden vaak op dezelfde manier verteld, wellicht omdat dit bij een bepaald publiek het goed doet en dat ze dat trucje dan gaan herhalen.
De Italiaanse film Gomorrah uit 2008 is ook een mafia film, maar deze zit heel anders in elkaar en vond ik juist fantastisch.
Een andere 'mafia' film die ik echt geweldig vind is de Koreaanse film Nameless Gangster. Mijn favoriete Koreaanse film.
Maar om op de genoemde films terug te komen. Als je Once Upon A Time In Hollywood ook slaapverwekkend vond, dan denk ik dat je Jackie Brown ook beter geen tweede kans kunt geven. Dan ga je je waarschijnlijk ook vervelen. Zonde van je tijd.
Over zonde van de tijd gesproken, net de film Oxygene op Netflix gekeken. Hij is passable maar meer dan een 6je wordt het niet. Van te voren niks over de film gelezen/gezien maar het was eigenlijk al meteen duidelijk hoe de vork in de steel zit (misschien toevallig gewoon goed gegokt?). Als je de hoofdrolspeelster in een goede film wilt zien, kun je beter Inglourious Bastards opzetten (een Tarantino film die bij mij echt moest rijpen, de eerste keer vond ik er niet zo veel aan).
[ Voor 29% gewijzigd door josh-hill op 17-05-2021 22:59 ]
Wellicht vernieuwend bij het grote publiek (waar ik destijds ook bij hoorde), maar een liefhebber van de Aziatische actiefilms zal snel zien dat het verhaal en de beste scenes van Reservoir Dogs regelrecht zijn overgenomen van de Chinese film City on Fire (1987). Wat dat betreft was Pulp Fiction unieker, zeker vanwege meerdere verhaallijnen die door elkaar lopen, al heeft die ook veel dingen die je terugziet in smoezelige grindhouse films uit de jaren '70/'80 (die je maar net gezien moet hebben wil je een link kunnen leggen). Het zal zeker ook hebben geholpen dat Roger Avary heeft meegeschreven aan het script.
Het verschil tussen deze films en Jackie Brown is dat in de laatste het verhaal voorop staat, in tegenstelling tot malle situaties en explosief geweld. Wat dat betreft heeft Tarantino zich erg ingehouden dat er bijna geen bloed en geweld in zit. Dat geldt ook voor Once Upon a Time. Je moet ervan houden. Wat betreft de vergelijking: Ik denk dat Coppola en Scorsese op zo'n beetje dezelfde golflengte als Tarantino zitten qua tempo.
Het verschil tussen deze films en Jackie Brown is dat in de laatste het verhaal voorop staat, in tegenstelling tot malle situaties en explosief geweld. Wat dat betreft heeft Tarantino zich erg ingehouden dat er bijna geen bloed en geweld in zit. Dat geldt ook voor Once Upon a Time. Je moet ervan houden. Wat betreft de vergelijking: Ik denk dat Coppola en Scorsese op zo'n beetje dezelfde golflengte als Tarantino zitten qua tempo.
[ Voor 47% gewijzigd door P-Rock op 17-05-2021 23:15 ]
Dat is ook de kracht van Tarantino, hij zegt nooit zelf van orgineel te zijn, hij combineert het beste van verschillende genres in 1 en dat maken zijn films anders als anders.P-Rock schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:02:
Wellicht vernieuwend bij het grote publiek (waar ik destijds ook bij hoorde), maar een liefhebber van de Aziatische actiefilms zal snel zien dat het verhaal en de beste scenes van Reservoir Dogs regelrecht zijn overgenomen van de Chinese film City on Fire (1987). ....
| Young Guns II (1990) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Western | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Mooi vervolg op de vorige film, je ziet deze keer hoe het allemaal eindigt voor 'Billy The Kid', terwijl de eerste film juist het ontstaan ervan belichtte. Mooie prestaties door Emilio Estevez, Christian Slater, Kiefer Sutherland en nog een paar bekenden. Het verhaal begint waar de vorige gestopt is, je ziet Billy 'volwassener' worden, maar nooit laat hij het 'crazy' helemaal achter. Hij wordt opgejaagd door vooral Pat Garret, die voorheen in zijn eigen gang zat en hij moet zijn gewoontes dus aanpassen, maar daar heeft hij het duidelijk zeer moeilijk mee. Mocht je het verhaaal van Billy the Kid niet kennen, raad ik deze wel aan, steek je wat van op, mocht je het wel al kennen denk ik niet dat je veel bijleert. | |
Hierbij een opsomming van de laatste films die ik heb gezien...
| Parasite (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Een vermakelijke film, maar een beetje chaotisch qua plot. Er zitten erg veel elementen in als comedy, drama, thriller en ook nog een maatschappelijke boodschap willen overbrengen, waardoor het verhaal als geheel mij niet overtuigde. | |
| Apollo 11 (2019) | ![]() |
| Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, History | Runtime: 93 min | MPAA: G Een documentaire enkel bestaande uit originele opnames van deze missie. Klinkt erg simpel en misschien een tikkie saai, maar dat is het niet. Door de knap verbeterde beelden en geluid, het weglaten van een voice-over en de toevoeging van perfect passende electro muziek kom je in een bepaalde sfeer en is het alsof je terug in de tijd gaat. Onvoorstelbaar dat dit alweer een halve eeuw geleden heeft plaatsgevonden. | |
| Bad Times at the El Royale (2018) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: R Wist niet echt wat ik moest verwachten bij deze film. De opbouw was erg goed met de verschillende personages met elk hun eigen verhaal en ook de onthullingen in het hotel zelf. Het einde bevatte wat meer cultische (religieuze) elementen en vond ik wat minder geslaagd. De cinematografie en muziek was top. | |
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Een nieuwe creatie van Nolan. Heel kort kan je deze film omschrijven als Inception 2.0. Echter lijkt het alsof bij deze film er vooral geprobeerd wordt je in de war te brengen puur door het ontbreken van chronologie. De film is vrij lang en voelde eigenlijk nog langer, mede doordat het acteerwerk me niet overtuigde. Bij de aftiteling vroeg ik me echt af waar ik naar gekeken had. | |
| Your Name. (2016) | ![]() |
| Tweakers: 9.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: PG Een welkome afwisseling tussen alle Hollywood films. Het verhaal doet romantisch aan, maar de hoofdpersonen zijn niet direct op die manier aan elkaar gelinkt. Het is vrij apart en gaat bijna richting fantasy. Daarmee is het ook erg onvoorspelbaar, waardoor het wel blijft boeien. Voor mij maken de Japanse tekenstijl en animaties het op zichzelf al de moeite waard. | |
| La Belle Époque (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 115 min | MPAA: R Ooit de trailer gezien die me wel aansprak. Het idee waar de film om draait is dat een bedrijf je een bepaalde herinnering opnieuw kan laten beleven. Dit is wel leuk gevonden, maar voor mijn gevoel had er meer in gezeten. Het is een vrij romantische film met een vleugje humor. Misschien omdat het dan bepaalde Franse humor was, deed het me niet zoveel. | |
| Onward (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: PG Als echte Pixar fan was ik weer erg benieuwd naar hun laatste creatie. De film heeft me niet teleurgesteld, maar ook niet weggeblazen. Voornaamste reden is dat ik me niet echt verbonden voelde met de 2 broers. Het is niet het beste wat Pixar heeft gemaakt, maar nog steeds wel het kijken waard. | |
| The Life Ahead (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Deze film gaat over een wees die op het verkeerde pad is gekomen en bij een Joodse holocaust overlevende die op kinderen van sekswerkers past wordt geplaatst. Met deze Joodse gaat het echter ook niet helemaal goed meer in de bovenkamer. Een van de sekswerkers is een transgender, die regelmatig over de vloer komt. Zoals je wellicht al begrijpt, probeert deze film veel te veel dingen tegelijk te doen. Met als gevolg dat niets echt genoeg diepgang heeft om tot een echt goede film te komen. Er wordt zeker wel goed geacteerd in de film, en de camera shots zijn prima in orde, maar ja... het verhaal is dus wat te oppervlakkig. Het wordt in de tweede helft wel beter, maar er had meer in gezeten, door minder dingen tegelijk te willen doen. | |
| Riders of Justice (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: Not Rated Een beetje een vreemde film. Er zit wat behoorlijk expliciet geweld in, maar ook comedy, drama en een snufje buddy movie en coming of age. En een plottwist. Ik vond het absurdistische best leuk en het is weer eens totaal anders dan de doorgaans ééndimensionele wraakfilms. Er zitten een aantal (sub)plots en verhaallijnen in die niet echt worden uitgediept, hooguit kort aangestipt als verklaring voor gedrag. De karakters hebben wel een interessante interactie met elkaar, zo stellen ze elkaar nogal eens vragen over de zin van het leven, of lezen ze elkaar de les zonder teveel te moraliseren. De film is met bijna twee uur ook best lang maar dat gaat snel voorbij. Verwacht geen Taken of Reservoir Dogs, maar onderhoudend is de film zeker. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Tijdje terug deze film op mijn lijstje gezet. Maar via welke weg is deze film te kijken? Zie 'm niet op Netflix, Pathé online of Amazon staan.
Ik zie net op de frontpage dit: nieuws: Steamingdienst Viaplay komt in 2022 met Nederlandse series, F1 en Bun...JanW schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:51:
Tijdje terug deze film op mijn lijstje gezet. Maar via welke weg is deze film te kijken? Zie 'm niet op Netflix, Pathé online of Amazon staan.
Misschien dat daar ook deze film wel te zien is? Ik had de Twillight/Crazybytes versie gekeken trouwens
RIP Charles Grodin 
Als eerbetoon mijn review van Midnight Run van een slordige tien jaar terug. I stand by my verdict.
Als eerbetoon mijn review van Midnight Run van een slordige tien jaar terug. I stand by my verdict.
| Midnight Run (1988) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Mijn vriendin had zin in wat licht entertainment, dus ik heb zaterdag een van mijn favorieten weer eens tevoorschijn gehaald. Ik vind dat ik hem eens onder de aandacht moet brengen omdat het een film is die erg onbekend is, en zeer onterecht. Midnight Run is voor mij de blue print van het action comedy genre. De film is gemaakt door Martin Brest, die ook verantwoordelijk was voor Beverly Hills Cop. Midnight Run is echter vele malen beter, en dat is voor het overgrote deel te danken aan de twee leads. Robert DeNiro speelt Jack Walsh, ex-cop en nu bounty hunter. Charles Grodin speelt Jonathan 'The Duke' Mardukas, zijn prooi. De twee heren zijn het schoolvoorbeeld van on-screen chemistry. Ze delen vrijwel alle scenes met elkaar en het is een genot om naar ze te kijken. Het cynisme van Walsh combineert perfect met het sullige en irritante van The Duke. Hij slaagt er keer op keer in Walsh op de kast te jagen, en de mimiek van zowel Grodin als DeNiro in deze scenes is prachtig. Naarmate de film vordert groeien de twee naar elkaar toe, zoals verwacht - Midnight Run heeft een lekker lopend verhaal, maar erg veel plot twists zitten er niet in. Dat hoeft ook niet - de dialogen en het acteerwerk maken de film. Mijn favoriete scene is de 'litmus configuration', het smoelwerk van Grodin hierin is absoluut hilarisch. De supporting cast is ook erg goed, met voor kijkers die bekend zijn met de 80s en 90s veel bekende gezichten: Joe Pantoliano, Dennis Farina, Philip Baker Hall, Yaphet Kotto. De muziek van Danny Elfman is vrolijk en past perfect bij de sfeer van de film. Midnight Run is voor mij een voorbeeld van de perfecte film. Poten omhoog en genieten van de eerste tot de laatste minuut! | |
RIP
Ik weet niet meer waar de film over gaat, maar ik zie op IMDb dat ik hem een 6 gegeven had, dus het zal wel een Amerikaanse maffia film zijn. Dat is niet echt mijn ding.
Vandaag ook nog een film gezien...
Ik weet niet meer waar de film over gaat, maar ik zie op IMDb dat ik hem een 6 gegeven had, dus het zal wel een Amerikaanse maffia film zijn. Dat is niet echt mijn ding.
Vandaag ook nog een film gezien...
| I'm Your Woman (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R Originele variant van het crime drama genre. Normaal volgen we de crimineel in zijn gevecht met de concurrentie, maar in dit geval gaat het helemaal om zijn vrouw, die tijdens zo'n situatie moet onderduiken. Helaas weet dit niet echt te boeien. Er wordt prima in geacteerd en richting het einde wordt het wel beter, maar het is niet echt een film die je nog een keer wilt zien. Maar, goed geprobeerd. | |
Mee eens, Midnight Run krijgt van mij een dikke welverdiende 10. Meesterlijk in elkaar gezette film, meeslepend van begin tot eind. Een van mijn favoriete films.Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:49:
RIP Charles Grodin
Midnight Run (1988) [Afbeelding: Midnight Run (1988)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Mijn vriendin had zin in wat licht entertainment, dus ik heb zaterdag een van mijn favorieten weer eens tevoorschijn gehaald. Ik vind dat ik hem eens onder de aandacht moet brengen omdat het een film is die erg onbekend is, en zeer onterecht.
Midnight Run is voor mij de blue print van het action comedy genre. De film is gemaakt door Martin Brest, die ook verantwoordelijk was voor Beverly Hills Cop. Midnight Run is echter vele malen beter, en dat is voor het overgrote deel te danken aan de twee leads. Robert DeNiro speelt Jack Walsh, ex-cop en nu bounty hunter. Charles Grodin speelt Jonathan 'The Duke' Mardukas, zijn prooi. De twee heren zijn het schoolvoorbeeld van on-screen chemistry. Ze delen vrijwel alle scenes met elkaar en het is een genot om naar ze te kijken. Het cynisme van Walsh combineert perfect met het sullige en irritante van The Duke. Hij slaagt er keer op keer in Walsh op de kast te jagen, en de mimiek van zowel Grodin als DeNiro in deze scenes is prachtig. Naarmate de film vordert groeien de twee naar elkaar toe, zoals verwacht - Midnight Run heeft een lekker lopend verhaal, maar erg veel plot twists zitten er niet in. Dat hoeft ook niet - de dialogen en het acteerwerk maken de film. Mijn favoriete scene is de 'litmus configuration', het smoelwerk van Grodin hierin is absoluut hilarisch.
De supporting cast is ook erg goed, met voor kijkers die bekend zijn met de 80s en 90s veel bekende gezichten: Joe Pantoliano, Dennis Farina, Philip Baker Hall, Yaphet Kotto. De muziek van Danny Elfman is vrolijk en past perfect bij de sfeer van de film.
Midnight Run is voor mij een voorbeeld van de perfecte film. Poten omhoog en genieten van de eerste tot de laatste minuut![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| Promising Young Woman (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R In het begin snap je niet helemaal waar de hoofdpersoon mee bezig is, maar dat wordt snel duidelijk. De hoofdpersoon neemt wraak op iets wat in het verledenn is gebeurt en niemand zal die dans ontspringen. Ze gaat daarbij heerlijk gluiperig ye werk, wat de film aan één kant ook wel komisch maakt. Gedurende de film hoop je dat ze slaagt in haar plannetje want dat wat er in het verleden is gebeurt mag niet zomaar vergeten worden. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Vond het ook een leuke film. Alleen… als ze het komische element maar vooral het einde achterwege hadden gelaten was het wat mij betreft een veel (donkerder en) betere film geweest.rimave schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:33:
Promising Young Woman (2020) [Afbeelding: Promising Young Woman (2020)] Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R In het begin snap je niet helemaal waar de hoofdpersoon mee bezig is, maar dat wordt snel duidelijk. De hoofdpersoon neemt wraak op iets wat in het verledenn is gebeurt en niemand zal die dans ontspringen. Ze gaat daarbij heerlijk gluiperig ye werk, wat de film aan één kant ook wel komisch maakt. Gedurende de film hoop je dat ze slaagt in haar plannetje want dat wat er in het verleden is gebeurt mag niet zomaar vergeten worden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Oh.. is Charles Grodin overleden joh?Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:49:
RIP Charles Grodin
Midnight Run (1988) [Afbeelding: Midnight Run (1988)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Mijn vriendin had zin in wat licht entertainment, dus ik heb zaterdag een van mijn favorieten weer eens tevoorschijn gehaald. Ik vind dat ik hem eens onder de aandacht moet brengen omdat het een film is die erg onbekend is, en zeer onterecht.
Midnight Run is voor mij de blue print van het action comedy genre. De film is gemaakt door Martin Brest, die ook verantwoordelijk was voor Beverly Hills Cop. Midnight Run is echter vele malen beter, en dat is voor het overgrote deel te danken aan de twee leads. Robert DeNiro speelt Jack Walsh, ex-cop en nu bounty hunter. Charles Grodin speelt Jonathan 'The Duke' Mardukas, zijn prooi. De twee heren zijn het schoolvoorbeeld van on-screen chemistry. Ze delen vrijwel alle scenes met elkaar en het is een genot om naar ze te kijken. Het cynisme van Walsh combineert perfect met het sullige en irritante van The Duke. Hij slaagt er keer op keer in Walsh op de kast te jagen, en de mimiek van zowel Grodin als DeNiro in deze scenes is prachtig. Naarmate de film vordert groeien de twee naar elkaar toe, zoals verwacht - Midnight Run heeft een lekker lopend verhaal, maar erg veel plot twists zitten er niet in. Dat hoeft ook niet - de dialogen en het acteerwerk maken de film. Mijn favoriete scene is de 'litmus configuration', het smoelwerk van Grodin hierin is absoluut hilarisch.
De supporting cast is ook erg goed, met voor kijkers die bekend zijn met de 80s en 90s veel bekende gezichten: Joe Pantoliano, Dennis Farina, Philip Baker Hall, Yaphet Kotto. De muziek van Danny Elfman is vrolijk en past perfect bij de sfeer van de film.
Midnight Run is voor mij een voorbeeld van de perfecte film. Poten omhoog en genieten van de eerste tot de laatste minuut![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Dit heb ik helemaal niet meegekregen, ik was grote fan van de Beethoven films.
We hebben uiteindelijk zelfs een Sint Bernard in huis gehad 9 jaar lang door de films
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik probeer de hele tijd voor de geest te halen welke film met Charles Grodin me het meest is bijgebleven (meerdere keren heb gezien). Volgens mij is het Filofax (1990), maar ik weet het niet zeker.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.