Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 288 Laatste
Acties:

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:44

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:02:
[...]

Maar 300 maakt het m.i. wel vrij duidelijk dat het niet pretendeert een eerlijke representatie te zijn van wat er bij Thermopylae gebeurd is ;)

[...]
Ja snap ik :) Ik bedoel meer de grote testoteron veldslagen in die films :P Lekker rossen en beuken met zwaarden en speren.

Braveheart is natuurlijk ook gewoon een soort fantasyfilm eigenlijk. Dan is het best om aan te zien.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:21
Sowieso te weinig goede swords & sandals pics tegenwoordig. Onlangs nog eens Troy gekeken in dat genre; heel erg campy maar wel vermakelijk. En Gladiator Part Deux schijnt te komen al zie ik niet helemaal hoe ze daar een vervolg van gaan breien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Na HP/LOTR /Star wars/MCU film series gekeken te hebben met de dochters was het de beurt aan X-men.

Punten volgens mijn dochters (15 & 18)in de volgorde dat we ze zagen :
  • X-Men: First Class (2011)
  • 8/10
  • X-Men Origins: Wolverine (2009)
  • 7/10
  • X-Men (2000)
  • 8.5/10
  • X2 (2003)
  • 8/10
  • X-Men: The Last Stand (2006)
  • 6/10
  • The Wolverine (2013)
  • 8.5/10
  • X-Men: Days of Future Past (2014)
  • 9/10
  • X-Men: Apocalypse (2016)
  • 8.5/10
  • Dark Phoenix (2019)
  • 7.5/10
  • Deadpool (2016)
  • 6/10
  • New Mutants (2021)
  • 7/10
  • Logan (2017)
  • 9/10
  • Deadpool 2 (2018)
  • 6.5/10

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 16:11
The White Tiger (2021)The White Tiger (2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 125 min | MPAA: R
Een jongen uit een arm gezin uit een dorp in India krijgt de kans om privéchauffeur te worden van een rijke familie. Hij ontwikkeld zich van arme sloeber tot ondernemer van een bloeiende onderneming in Delhi.

Fijne wegkijkfilm voor een doordeweekse avond. Goed en onderhoudend verhaal, film wordt nergens saai of langdradig.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• markdm
  • Laatst online: 07-11 19:09
Maar 300 maakt het m.i. wel vrij duidelijk dat het niet pretendeert een eerlijke representatie te zijn van wat er bij Thermopylae gebeurd is ;)
Helemaal mee eens. 300 probeert niet realistisch en eerlijk te zijn. Ik interpreteer het zelf een erg leuke weergave van de orale traditie.

300 (2006)300 (2006)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Stel je voor: je bent een Griekse boer in het jaar 150 BC. Vlak voordat je gaat slapen vertel je aan je kinderen een spannend verhaal die al voor generaties doorverteld is, namelijk de legende van de 300 dappere soldaten die jouw land beschermd hadden tegen de kwaadaardige vijanden vanuit het verre oosten. Deze vijanden had zo'n gigantisch grote legers dat je het einde van de kolom soldaten niet kan zien, het voelde eindeloos aan, daarnaast reden ze op verschrikkelijke grote monsters met speren als tanden. Blijkbaat heten die monsters "olifanten", maar jij als boer hebt daar nog nooit van gehoord, en hebt ze zeker nog nooit gezien. Natuurlijk vertel je het verhaal wat bombastisch en overdreven om je kinderen te vermaken. Per hervertelling worden de getallen wat groter, de soldaten en Sparta worden wat verder geïdealiseerd, en het hele verhaal wordt wat simpeler.

De film probeert niet de echte Slag bij Thermopylae weer te geven, realisme is niet belangrijk en daar is het ook volledig eerlijk in. De film vertaald de impressie die deze kinderen kregen van het verhaal. Het is allemaal expres zo wart-wit, en zo over de top. Hierin vind ik dat de film erg goed slaagt in wat het probeert te doen. Ik heb nog altijd wat kritiekpunten, zo is het verhaal soms erg Amerikaans in hoe het de thema's presenteert, en soms vind ik het wat veel in de herhaling blijven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Omdat Braveheart i.t.t. 300 wel pretendeert een accurate impressie te geven van Wallace, Longshanks en de gebeurtenissen in Schotland rond die tijd en een hoop cruciale elementen gewoon compleet fabriceert.

Ik kan het wel naast me neerleggen en van de film genieten, zoals ik al zei, mooi om te zien en naar te luisteren. Zie het als een sprookje. Maar er zijn echt niet veel films die zo hoog gewaardeerd worden die zo'n loopje met de werkelijkheid nemen als Braveheart.
Precies dit ja, maar zelfs als ik Braveheart als een pure fantasy beschouw zal ik de film nog steeds een onvoldoende geven. Om het maar met de geweldige Lord of the Rings triologie te vergelijken: misschien is het verhaal van LOTR wel heel zwart-wit, de personages in LOTR zijn nog steeds per stuk enorm interessant met diepte en ontwikkeling. Zelfs in een zwart-wit conflict kan je diepte geven hoe de wereld en personages hierop reageren. Dit mis ik ook in Braveheart.

steam: failsnail, Letterbox

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

300 is dan ook vrijwel een 1 op 1 verfilming van de comic, niet de daadwerkelijke slag. De dialogen en zowat zelfs alle plaatjes zijn bijna direct terug te vinden in de comic. Aleen hebben de Spartanen in de comic zelfs geen broekjes aan. Dat was denk ik net iets teveel van het goede voor een film :P

@Dr. Strangelove Conan, Gods of Egypt, Prince of Persia, Ben Hur zijn op zich voorbeelden van redelijke swords and sandals films van de laatste tien jaar. Er zijn er nog wel meer maar deze schieten me zo te binnen. Gods of Egypt was trouwens meer een hilarisch iets, volgens mij was er geen enkele acteur/trice in die film die zichzelf serieus nam :P

[ Voor 43% gewijzigd door Vrijdag op 08-04-2021 13:00 . Reden: linkje toegevoegd ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
Mijn persoonlijke herinnering aan 300: Ik zag de film in de bios in Maleisië. Ik had toen ik wat jonger was nog wel eens last van absence epilepsie, waarbij je een paar seconden even van de wereld bent - het is alsof je zintuigen allemaal werken maar je hersens doen er niks mee, je processed even niets. Tijdens de film had ik meerdere malen last van aanvallen; dat was erg zeldzaam voor me, meestal was het hooguit eens per maand. Ik stond er toen niet echt bij stil.

Een paar jaar later keek ik 300 thuis nog eens en ik realiseerde me dat het geen aanvallen waren geweest maar dat vanwege de strenge censuur in Maleisië ze gewoon forse stukken van de film hadden weggeknipt :P
Vrijdag schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:55:

@Dr. Strangelove Conan, Gods of Egypt, Prince of Persia, Ben Hur zijn op zich voorbeelden van redelijke swords and sandals films van de laatste tien jaar. Er zijn er nog wel meer maar deze schieten me zo te binnen. Gods of Egypt was trouwens meer een hilarisch iets, volgens mij was er geen enkele acteur/trice in die film die zichzelf serieus nam :P
Sorry ik zit er compleet naast, wat jij noemt zijn inderdaad swords and sandals films, meer fantasy-achtige films, ik bedoelde films die wat meer in de realiteit gegrond zijn. Kan me alleen Alexander bedenken, daar heb ik onlangs de Director's Cut van gekeken maar dat was toch geen grote verbetering op het origineel, ik loop niet warm voor die film. Farrell is echt compleet miscast, denk dat dat het grootste issue is, al is het ook een script met lode voeten.

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-04-2021 13:06 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

jodeltje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:02:
[...]

Het ging hierboven over films die tegenvielen een 2e keer jaren later. Dat had ik ook met The Matrix, maar 300 is er voor mij een perfect voorbeeld, en in mindere mate Sin City. Die waren als adolescent echt echt fantastisch. Als 30er, zeer matig.
Ik neem reviews die een 1, 2 of 2.5 geven niet zo serieus. Dan kijk ik alsnog de film om een eigen mening te kunnen vormen. Dit zal dan ook voornamelijk komen door imdb.com waar goede films zelf een 1 krijgen.

Zelf zal ik een film dan ook niet zo'n laag cijfer geven. De meeste films op imdb zitten bij mij toch rond de 6 t/m 10. Ga, ik info over een horrorfilm opzoeken op imdb dan weet ik bij voorbaat al dat deze een 3 of 4.5 krijgt en vaak nog veel lager terwijl de film juist wel vermakelijk is.

"When you grow up your heart dies"

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-12 16:14
Dr. Strangelove schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:59:
Sorry ik zit er compleet naast, wat jij noemt zijn inderdaad swords and sandals films, meer fantasy-achtige films, ik bedoelde films die wat meer in de realiteit gegrond zijn. Kan me alleen Alexander bedenken, daar heb ik onlangs de Director's Cut van gekeken maar dat was toch geen grote verbetering op het origineel, ik loop niet warm voor die film. Farrell is echt compleet miscast, denk dat dat het grootste issue is, al is het ook een script met lode voeten.
We hebben natuurlijk nog Kingdom of Heaven, Robin Hood, Exodus: Gods and Kings (toevallig allemaal geregisseerd door Ridley Scott), Centurion, Risen, de remake van Ben-Hur...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 19:12
Omdat Braveheart i.t.t. 300 wel pretendeert een accurate impressie te geven van Wallace, Longshanks en de gebeurtenissen in Schotland rond die tijd en een hoop cruciale elementen gewoon compleet fabriceert.

Ik kan het wel naast me neerleggen en van de film genieten, zoals ik al zei, mooi om te zien en naar te luisteren. Zie het als een sprookje. Maar er zijn echt niet veel films die zo hoog gewaardeerd worden die zo'n loopje met de werkelijkheid nemen als Braveheart.
Ik heb vorig jaar gekeken naar de Netflix film Outlaw King die min of meer over dezelfde gebeurtenissen gaat als Braveheart, hoewel dan voornamelijk nadat William Wallace is geëxecuteerd, en met Robert the Bruce als hoofdpersoon. Ik vond deze film een stuk geloofwaardiger dan Braveheart en heb er met veel plezier naar gekeken. :) In ieder geval wordt in deze film de historische persoon Robert the Bruce niet als achterbakse verrader neergezet, zoals in Braveheart, wat een complete verdraaiing van de werkelijkheid was.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 21:58
Dr. Strangelove schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:52:
En Gladiator Part Deux schijnt te komen al zie ik niet helemaal hoe ze daar een vervolg van gaan breien.
Ooit heb ik ergens gelezen dat het een idee was om Maximus te laten terugkeren uit het hiernamaals of zoiets. Meer richting fantasy dus :X Nu zou de sequel over de zoon van Maximus gaan. Wat ook maar vreemd is want zijn vrouw en zijn zoon had Maximus zelf begraven. Dus ofwel heeft hij een buitechtelijke zoon ofwel heeft de zoon het toch overleefd. Ik ben niet zo zeker of die film wel een sequel nodig heeft... ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Maximus die samen met 300 Spartanen tegen William Wallace op zijn zombie nazi t-rex genaamd Black Panther tijdens een episch gevecht op de top van Mount Doom op de planeet Naboo voor de poorten van kasteel Zweinstein. Begeleid door de schone klanken van The Clash - London Calling.

Dat zou episch zijn 8)

• Dr. Strangelove
Vrijdag schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:27:
Maximus die samen met 300 Spartanen tegen William Wallace op zijn zombie nazi t-rex genaamd Black Panther tijdens een episch gevecht op de top van Mount Doom op de planeet Naboo voor de poorten van kasteel Zweinstein. Begeleid door de schone klanken van The Clash - London Calling.

Dat zou episch zijn 8)
:P

“Netflix, you’re green-lit. Who am I speaking with?” - South Park

• Dr. Strangelove
Er zijn een hoop goede films on sale in de Itunes store; n.a.v. alle positieve press hier de afgelopen weken Lawrence of Arabia in 4K aangeschaft :) Nu nog een slordige vier uur vinden om hem te kijken.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03:43
A Hidden Life (2019)A Hidden Life (2019)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, Romance, War | Runtime: 174 min | MPAA: PG-13
Paar pagina’s terug werd deze getipt. Na wikken en wegen toch maar weer getracht een “nieuwe” van Malick te kijken.

Dat viel me alles mee! Verhaal gaat over een Oostenrijkse boer die opgeroepen wordt om te dienen in WOII maar dit weigert. Je kunt natuurlijk al op je klompen aanvoelen dat hier gedonder van komt. Qua Malick standaarden heeft deze film een vrij toegankelijk script gekregen en dat maakt het een stuk prettiger om te volgen. Het boerenleven is zeer getrouw in beeld gebracht, met de onder andere landbouwwerktuigen en kleding uit die tijd. Hier is echt veel zorg aan besteed. Maar dan de beelden. Wat zet Malick hier toch weer een fenomenale prestatie neer. Allemaal weer zo prachtig geschoten. Heerlijk die berglandschappen, beekjes en ruisend graan (Days of Heaven flasback!). Je waant je echt in de natuur. Ook is er zeer goed (en blijkbaar het grootste deel van de film) gebruik gemaakt van natuurlijk licht, wat het een heel naturel gevoel geeft.

Echter zijn er ook wat kritiekpunten. Er vinden wel wat dialogen plaats, maar eigenlijk zijn het merendeels weer van die zweverige gefluisterde monologen. En de dialogen die plaats vinden zijn op een aparte manier ge-edit zodat het toch niet echt lopende gesprekken zijn. Daarnaast is er ook behoorlijk wat gevogeld met Engels en Duits door elkaar wat de boel ook niet echt coherent maakt.

Al met al is dit toch echt een aanrader door het verfrissende camerawerk en de sfeer die zeer overtuigend is neergezet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:19
Red Sparrow (2018)Red Sparrow (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 140 min | MPAA: R
Pfoe, het was een lange zit en continu zat ik in twijfel aan welke kant wie nu stond. Ik had meer snelle actie verwacht, maar het was vooral hard.

Sommige acteurs doen het goed, sommige mwa. Jennifer Lawrence is wel een topper. Die kan alles spelen lijkt het wel op.

Zou ik de film aanraden? Als je van films houdt waarbij je continu moet opletten en geen 5 minuten mag missen, ja. Als je van snelle actie houdt en gerust een zak chips open kan trekken zonder dat je het plot mis? Nee.

Ik geef hem een 7.
Geen 8, want hij duurt te lang en is soms te complex.
Geen 6, want hij is boeiender dan de snelle actiefilms.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17
Godzilla vs. Kong (2021)Godzilla vs. Kong (2021)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Voor een samenhangend verhaal of realistisch concept moet je deze film niet bekijken. Twee reuzenmonsters die steden en mensen kapot maken is al de eerste hindernis, dus de rest moet je erbij pakken. Je kijkt om de twee titanen tegen elkaar te zien vechten en dat wordt wat verweven in een simplistisch verhaal maar eigenlijk is het een opeenvolging van verschillende gevechten.

De gevechten en CGI vallen wel mee. En het maakt voor entertainment waar je even de schakelaar kan af zetten. Ik merk ook dat de beelden beter tot hun recht zouden komen op het bioscoopscherm (de monsters met stip vooraan) maar dit is in de EU uiteraard nog niet mogelijk. Als onderdeel van de Monsterverse zie je wel een aantal personages terug komen en wat Kong in een eerdere film meemaakte wordt ook nog even aangeraakt. Ik zou de mensen "negeren" want die spelen maar een kleine bijrol en een fantastisch dialoog hoort daar niet bij, Kong en Godzilla gaan hun backstory ook niet uitleggen. Voor sommige kijkers zal het wel een lege doos lijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
The Glass Castle (2017)The Glass Castle (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Drama gebaseerd op het autobiografische boek van Jeanette Walls. De film begint eind jaren '80 wanneer de volwassen Jeanette [Brie Larson] verloofd is met de aardige, maar kleurloze accountant David [Max Greenfield]. Ze is geschokt wanneer ze in New York bij toeval haar vader [Woody Harrelson] en moeder [Naomi Watts] ziet struinen tussen het afval en intuïtief negeert ze haar ouders. Maar éénmaal thuis zit het voorval haar niet lekker en komen er allerlei herinneringen naar boven over haar ongebruikelijke jeugd als de tweede van in totaal 4 kinderen die opgroeien in een gezin dat het veilige kapitalistenbestaan heeft verruild voor een leven in vrijheid en armoede.

"The Glass Castle" valt verhaaltechnisch uitéén in twee delen waarvan de periode in het 'heden', met de volwassene Jeanette, minder interessant is. Net als Jeanettes leven is de film hierin namelijk weinig verrassend, maar daardoor is het ook dramatisch niet geheel overtuigend. "The Glass Castle" scoort wel hoge ogen in de flashbacks, vooral in enkele aangrijpende scènes waarin Woody Harrelson op zijn best is maar op alle fronten wordt geëvenaard door de 12-jarige Ella Anderson als de jonge Jeanette. Hoewel het scenario zich vooral richt op de vader-dochter-relatie weet de immer betrouwbare Naomi Watts toch haar stempel op deze film te drukken als de vrijgevochten kunstenares-moeder. Het camerawerk van Brett Pawlak in de scène waarin Harrelson en Watts een flinke ruzie hebben, is bovendien een cinematografisch huzarenstukje.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17
Wonder Woman 1984 (2020)Wonder Woman 1984 (2020)
Tweakers: 2.8 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13
Het is een doorsnee superhero film waarin de wereld moet gered worden van een cartoon villain. Als je op de hoofdlijn blijft is het verhaal eenvoudig te volgen en Gal Gadot vertolkt de rol bijzonder goed, met voldoende charisma en vlotheid. Het doet wel goed om een superheld te zien die noch sociaal onhandig noch arrogant is, gewoon aangenaam en vriendelijk.

Er zijn toch enkele minpunten op te merken:
- De setting in 1984 voegt weinig toe. Je ziet oude kostuums en auto's maar eigenlijk kon hetzelfde in 2020 plaats vinden.
- De slechterik heeft weinig om het lijf, het is wat aanvaarden dat die kwaadaardig is inclusief maniakale lach.
- De rivale Barbara geeft me het gevoel dat ze de tijd wat moest opvullen. Als je haar zou weglaten zou het weinig verschil maken.
- Zoals anderen vond ik Steve ook weinig toevoegen. Het Amerikaanse publiek vindt zulke reünies idd leuk maar het geeft eerder een "weet je nog" gevoel dan een meerwaarde.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• P-Rock
Shin Godzilla (2016)Shin Godzilla (2016)
Tweakers: 5.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: Not Rated
Shin Godzilla is een reboot geregisseerd door Shinji Higuchi en Hideaki Anno, een naam die vele anime liefhebbers bekend in de oren zal klinken, vanwege zijn betrokkenheid bij de indrukwekkende Neon Genesis Evangelion serie en films. Als je hier bekend mee bent dan weet je wat je kunt verwachten, want de film heeft qua verhaal, cinematografie en muziek nogal wat overeenkomsten. Wanneer Godzilla wordt ontdekt in de wateren bij Tokyo probeert de - vrij incapabele - regering het snel van de hand te doen als een onderzeese vulkaanuitbarsting. Echter zet het snel evoluerende beest al snel voet aan land en begint in Tokyo dood en verderf te zaaien, een spoor van vernieling achterlatend. De instanties zitten met de handen in het haar en lijken zich meer druk te maken om hun status en de economische gevolgen, dan het evacueren van de stad en een oplossing te zoeken. Er wordt een team van buitenbeentjes samengesteld, die samen een plan moeten zien te bedenken om de strijd aan te gaan met het gigantische monster. De film probeert een semi-realistische kijk te geven op hoe een incompetente regering een onvoorzien probleem probeert aan te pakken. Er wordt daarom veel tijd gespendeerd aan achterkamertjespolitiek en oeverloze discussies met verschillende instanties. Het design van Godzilla is voor deze film onder handen genomen en hij ziet er nu vrij angstaanjagend uit. De cgi is best goed en vooral de destructie van Tokyo maakt indruk. Ook de cinematografie mag er wezen en de scene waar Godzilla een nachtelijk Tokyo letterlijk in vuur en vlam zet ziet er verbluffend uit. Godzilla lijkt zelf een mix van CGI en practical effects (motion capture) te zijn. Het acteerwerk is prima en er komt een heel scala aan bekende Japanse acteurs opdraven. Anno's vaste componist Shiro Sagisu verzorgt de soundtrack en zijn score doet denken aan zijn werk voor Evangelion, al hoorde ik hier en daar ook wat variaties op de thema's uit de originele film uit 1954. Ondanks dat Godzilla niet veel te zien is en er veel tijd wordt besteed aan het anti-Godzilla team, voelt de film niet langzaam aan en de tijd wordt goed benut. Ik was in ieder geval geboeid tot aan het eind, maar misschien heeft mijn bekendheid met het oeuvre van de regisseur daar ook aan bijgedragen.

• PdeBie
Raw Deal (1986)Raw Deal (1986)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Een Arnold film die ik alleen van titel kende, maar nog nooit gezien had. Helaas ook een van zijn mindere en niet te vergelijken met de kaskrakers.

Slap verhaal, zwakke figuren in de film en duidelijk low budget.

Leuk om een Arnold film aan mijn lijstje toe te voegen, maar niet een om te herhalen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

• P-Rock
PdeBie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:58:
Raw Deal (1986)[Afbeelding: Raw Deal (1986)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Een Arnold film die ik alleen van titel kende, maar nog nooit gezien had. Helaas ook een van zijn mindere en niet te vergelijken met de kaskrakers.

Leuk om een Arnold film aan mijn lijstje toe te voegen, maar niet een om te herhalen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
In 1986 was $8,500,000 niet echt low budget.

• PdeBie
Vergeleken met andere films van Arnold wel. The running man had een budget van 27 miljoen en Predator 15 miljoen.

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
The Lincoln Lawyer (2011)The Lincoln Lawyer (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
Vond het wel een leuke film. Wel een redelijk verhaal. Maar ik heb wel beters gezien zeker nadat ik vorige a time to kill heb gezien
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
PdeBie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:58:
Raw Deal (1986)[Afbeelding: Raw Deal (1986)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Ik had hem gezien toen de film net uit was in de videotheek (ik word oud).
De titel ken ik nog dus is me wel bijgebleven.
Ik zal hem nog een keer kijken of hij echt zo slecht is :)

• Dr. Strangelove
Copycat (1995)Copycat (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
De jaren '90 waren de hoogtijdagen van de serial killer movies. Na Silence of the Lambs wilde iedereen op de gravy train springen en er kwamen er heel wat uit in dat decennium. In 1995 kwam één van de beste uit. Razend spannend, creepy as hell, en met een einde dat je compleet verslagen in je bioscoopstoel achterliet: Copycat.

Hang on, that's not right. Dat was Se7en.

Maar ok, een paar maanden na Se7en konden we opnieuw naar de bios voor ons shotje bloody mayhem, dit keer voor Copycat. Ik ben toen niet gegaan, maar Copycat bleef ergens in de kelder van mijn kijklijstje bungelen. Gisteravond hadden we zin in wat licht vermaak dus eindelijk maar eens gekeken.

Verhaal is eigenlijk een twee uur lange aflevering van CSI San Francisco (als dat bestaat? Mijn vrouw kijkt CSI, ik niet). Helen Hudson (Sigourney Weaver) is een agoraphobische shrink die haar apartement niet uitkomt uit angst voor een creep uit haar verleden en Mare Jane Monahan (Holly Hunter) is een cop die een serial killer zoekt die moorden van andere serial killers nadoet. Hudson gaat Monahan natuurlijk helpen. Verder is het allemaal zoals je verwacht. Het is vrij tam allemaal, geen Silence of the Lambs of Se7en vibes hier. Wel onderhoudend maar er is niks aan Copycat wat het bijzonder maakt. Hunter en Weaver zijn prima actrices die veel meer kunnen dan ze hier laten zien.

Het beste wat ik van Copycat kan zeggen is dat er niks slechts aan was. Er zijn veel slechtere thrillers dus als je iets zoekt met wat spanning en je er niet van houdt om je intelligentie al teveel beledigd te krijgen dan kan ik hem aanraden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:38

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Arjantje72 schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:45:,
[...]

Tja, Raw Deal. Als tiener in de jaren 80/90 was het natuurlijk een geweldige film om in alle jeugdige naiviteit uit de videotheek mee te nemen. Als je hem met een nostalgische bril terugkijkt en de foutheid neemt zoals het is is ie voor een keertje wel weer leuk. Op zich is de 'chemie' tussen Schwartzenegger en de main badguy nog steeds wel aardig. Arnold is daarin echt cocky eigenlijk zoals ie (toen) in het echt ook was. Kijk maar eens de documentaire Pumping Iron (aanrader, als je die nog niet gezien hebt). Ik vind hem daar een eikel vooral hoe ie Lou Ferigno behandeld.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• PdeBie
Arjantje72 schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:45:
[...]

Ik ken Arnold vooral van de kaskrakers als Predator, Commando, Terminator etc. oftewel de keiharde actieknallers. Deze film is gewoon een stuk minder spectaculair en daarom dat hij mij tegenviel.

Vooral de actie scenes lijken zo uit slechte actie series te komen. Vijanden vallen over-geacteerd dood neer en schieten hele magazijnen rondom Arnie leeg, terwijl Arnie met 1 hand met een machine geweer vanuit een rijdende auto een vijand op 50m afstand neerschiet.

De actie in Predator en Commando kwam gewoon vele malen geloofwaardiger over (voor zover het geloofwaardig kan zijn ;) )

• Dwarlorf

Dwarlorf

PdeBie schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:23:
[...]

Ik ken Arnold vooral van de kaskrakers als Predator, Commando, Terminator etc. oftewel de keiharde actieknallers. Deze film is gewoon een stuk minder spectaculair en daarom dat hij mij tegenviel.

Vooral de actie scenes lijken zo uit slechte actie series te komen. Vijanden vallen over-geacteerd dood neer en schieten hele magazijnen rondom Arnie leeg, terwijl Arnie met 1 hand met een machine geweer vanuit een rijdende auto een vijand op 50m afstand neerschiet.

De actie in Predator en Commando kwam gewoon vele malen geloofwaardiger over (voor zover het geloofwaardig kan zijn ;) )
Je hebt ook geen ongelijk (ik zou hem zelf een 5 geven oid)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• P-Rock
Godzilla: Final Wars (2004)Godzilla: Final Wars (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Ter gelegenheid van het 50-jarige bestaan van Godzilla, mocht enfant terrible Ryuhei Kitamura (Versus, Azumi, No One Lives) van Toho een film regisseren waarin Godzilla het opneemt tegen al zijn oude vrienden en vijanden, die door een stel op macht beluste aliens overal op aarde zijn neergezet. Ondertussen probeert een groepje mensen, die lid zijn van het Earth Defense Force, de aliens te verslaan. Onder hen bevinden zich soldaat Ozaki, de mooie biologe Miyuki en de Amerikaanse kapitein Douglas Gordon. Kitamura heeft uit respect (en waarschijnlijk ook budgettaire redenen) naar de oude films zo veel mogelijk gewerkt met mannen in pakken en miniatuursets. Een verademing na al dat cgi-geweld in de Amerikaanse Godzilla-reeks. Er zitten wel wat computer-gegeneerde effecten in de film, maar dat beperkt zich voornamelijk tot enkele ruimteschepen en special effects. En dat is maar goed ook, want de cgi is matig tot redelijk. Dat mag echter de pret niet drukken, want Final Wars is van begin tot einde een spektakel, vol met toffe gevechten tussen mens en beest. Ook laat Kitamura zien wat hij vindt van Roland Emmerich's Amerikaanse Godzilla, die in een lachwekkend snel gevecht wordt opgeblazen door onze anti-held. Het acteerwerk is vrij over the top, maar best aardig, hoewel het op sommige momenten enigszins op de lachspieren werkt. Maar goed, de film neemt zichzelf gelukkig ook niet echt serieus en de acteurs weten in wat voor soort film ze zitten. Grappig dat Jun Kunimura zowel in deze film als Shin Godzilla een rol speelt. Deze acteur kennen de meeste mensen als de yakuza die een kopje kleiner wordt gemaakt door O-Ren Ishii in Kill Bill. De film wordt bijgestaan door een pompende rock en elektronische soundtrack van Keith Emerson en Kitamura's vaste componist Nobuhiko Morino. Cinematografisch valt er ook veel lol te beleven en de regisseur trekt alle registers open om de film zo energiek mogelijk te filmen. Final Wars is een heerlijke film en een prima ode aan 50 jaar Godzilla.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Heat (1995)Heat (1995)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 170 min | MPAA: R
Allereerst moet ik aangeven dat ik me met deze film wel heb vermaakt. Maar dit is geen perfecte film.

Wat ik goed vond aan de film was de actie en het idee achter de film.
spoiler:
Daarmee bedoel ik, dat zowel de detective als de dief helemaal voor hun 'werk' leven, en dat ze daarmee geen serieuze relatie aan kunnen gaan.

Dit 'idee' wordt echter nogal uitgebreid (letterlijk en figuurlijk) verteld en herhaald, voor het geval je het niet meteen door had.
Tel daarbij op dat er allemaal subplots zijn die geen enkele toegevoegde waarde hebben voor het verhaal, dan kun je er niet omheen dat deze film een stuk beter had kunnen zijn als hij meer to-the-point en daarmee ook korter was geweest.
spoiler:
Zo heb je bijvoorbeeld een subplot met iemand die net uit de gevangenis is en ergens bij een grill restaurant gaat werken en daar redelijk slecht wordt behandeld door de leidinggevende. Dat wordt zo een aantal keren herhaald en uiteindelijk mag hij de vlucht auto besturen (oh, dus daarom zit hij in de film?), om dan als eerste (en enige) doodgeschoten te worden. Het is zo'n beetje als de 'redshirts' die in Star Trek vrijwel meteen na te zijn geïntroduceerd bij een bezoek aan een planeet als eerste (en enige) dood gaan.

En dan heb je Al Pacino die steeds even heel vlug uit de doeken doet wie wat moet doen (en graag nu meteen, en regelmatig schreeuwend) om daarna een beetje achterover te gaan leunen. Lijkt me niet heel erg realistisch. Maar goed, het is een film, zullen we maar zeggen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar omdat ik me toch wel heb vermaakt met deze film, laat ik het hierbij. Fijne film, met verbeterpunten.
spoiler:
Ik vond het koffieleuten van de twee hoofdpersonen een leuke toevoeging. Het einde vond ik dan weer lafjes.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12 14:39
Just Say Yes (2021)Just Say Yes (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
Ik kijk liever naar een vier uur durende TikTak marathon waarbij een peuter een banaan probeert te eten terwijl de snot over zijn kin druipt, dan dat ik ooit nog zo'n ongelofelijk slechte film moet zien. Weer een Nederlandse romcom op Netflix waar je beter met een grote boog omheen loopt. Holy crap wat een audiovisuele diarree tsunami was dit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.5.png1.5 / 10

• Dr. Strangelove
Tel daarbij op dat er allemaal subplots zijn die geen enkele toegevoegde waarde hebben voor het verhaal, dan kun je er niet omheen dat deze film een stuk beter had kunnen zijn als hij meer to-the-point en daarmee ook korter was geweest.
En dan was het een standaard actiefilm geworden en niet meer Heat ;)
Fijne film, met verbeterpunten.
Nah. Geen verbeterpunten mogelijk :)

Verder leuk om een ander beeld te lezen bij de film. Ik vind hem perfect, zeldzame tien.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-04-2021 19:53 ]

• josh-hill
Mijn favoriete films zijn ook niet perfect, als ik eerlijk moet zijn. Maar die doen bepaalde dingen precies op een manier die met mij resoneert. Dat had ik bij vlagen ook wel bij deze film, don't get me wrong, maar er waren dus ook dingen waar ik me aan stoorde, waardoor ik niet boven een 8 uit kom. Ik vond het moeilijk om een cijfer te geven. Voor mij is het anywhere tussen een 7 en een 8.5. Wat best hoog is, omdat ik tegenwoordig meer van de drama's ben.

Nu overigens net Tenet gekeken en dat is dus ECHT mijn type film niet. Hij zit vol met enorme plot holes, die ze op het laatst nog een beetje proberen weg te moffelen.
spoiler:
Met het feit dat de hoofdpersoon de hele operatie had opgezet in de toekomst

• PdeBie
Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Er zijn twee DC superhelden die ik kan waarderen.

De ene is eens rijkeluiszoon, heeft geen superkrachten en vecht tegen het kwaad op basis van allerlei vechttechnieken, handige gadgets en een arsenaal aan voertuigen waar het leger jaloers op is. De ander een rode cape.......Oké en die heeft wel superkrachten. :+

En de reden dat ik alleen deze twee DC helden kan waarderen, is omdat alleen deze twee goede films hebben.

Wonder Woman? Pffffffffff
Aquaman? Ha! Laat mij niet lachen.

Batman en Superman. Dat zijn DE superhelden van DC.

En man o man wat doet Superman het goed in deze film. De hele cast is super goed. Van Kevin Costner als de verstandige vader tot de Russel Crowe als Jor-El. Allen spelen een top rol.

Het verhaal is ook erg sterk met maar een paar kleine vraagtekens (zoals: waarom er nooit een haan naar heeft gekraaid dat een halfnaakte kerel een instortend olieboorplatform tegenhield).

De muziek van Hans Zimmer past uitermate goed en de CGI kan nog steeds mee met de tijd.

Al met al een ware topper. Een 8.5!

Geen 9, want er zitten een aantal onnodige vraagtekens in.
Geen 8, want deze film behoort tot de absolute toppers van de superhelden wereld.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• Dr. Strangelove
Out of Sight (1998)Out of Sight (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Romance, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Vanavond nog maar eentje van het lijstje 'films from the 90s I didn't get round to until now'. Out of Sight is een beetje een moderne klassieker als ik de reviews mag geloven dus al een tijd van plan om hem toch maar eens te kijken. Steven Soderbergh kan wel regisseren maar heeft ook wel wat missers op zijn conto. Ik hoopte op een Ocean's 11 maar ik kreeg helaas een Ocean's 12.

In Out of Sight ontsnapt bankrobber Jack Foley (George Clooney) uit de bak om een overval te plegen. Hij wordt achterna gezeten door US Marshall Karen Sisco (Jennifer Lopez), en het is liefde op het eerste gezicht.

De film stamt uit de periode dat Elmore Leonard flavour of the month was; hij schreef ook de boeken waarop Get Shorty en Jackie Brown gebaseerd zijn. De film is enerzijds heist flick, anderzijds romcom. Ik had nogal wat moeite met de combinatie en ik vond de toon nogal uneven. Het heist deel is traag en loopt niet lekker, het romcom deel mist vuur omdat de leads al meteen smitten zijn met elkaar en er daarom geen progressie in de relatie zit en de karakters zijn vrij plat allemaal. Clooney speelt een rol die hij eigenlijk in de Ocean's films ook doet. In all fairness was deze film eerder maar het verrast daarom niet. Hij is daarna gelukkig veel diverser geworden. Lopez is smoking hot, het mag best gezegd worden, maar kan gewoon niet veel meer dan erg knap zijn. Acteren is er niet echt bij. Out of Sight is zeker een sexy film en is daar ook bekend om geworden, maar, sorry, ik vind hem ook vrij saai.

Ik vond Out of Sight echt tegenvallen. Veel meer films in dit genre gezien die dit allemaal veel amusanter kunnen overbrengen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 11:38
zeroday schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:00:
Hier de gehele MCU series bekeken in chronologische volgorde

Was nodig omdat ik geen donder begreep van de TV Serie Wandavision.

Ik ben normaliter niet zo van de films, maar de MCU series was goed te doen !
Daar ben ik ook mee gestart. Alle films + series eens in de volgorde zoals ze horen.
Alle films had ik reeds eens gezien, maar nog niets van de series.

Welke site heb jij hiervoor gebruikt. Ik vond dit wel de meest geschikte om te zien wat waar hoort : https://www.techadvisor.c...-movies-in-order-3679732/
Daar de uitgebreide onderaan de pagina natuurlijk.

Ik ben nu juist klaar met Phase One :)

Uiteindelijk is er veel commentaar op de "Melk koe" dat MCU is maar in deze saaie tijd kan het mij meer dan voldoende vermaken :-p

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_J op 13-04-2021 16:28 ]

• Shadow_J
Pinocchio (2019)Pinocchio (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Toch even een kleine review over 1 van de beste films dat ik in maanden gezien heb. Waarom is heel eenvoudig, dit is een kindersprookje gebracht op een heel volwassen manier. Het eerste half uur voelde een beetje raar aan. Ik zal het even anders zeggen ik kreeg het gevoel van 'ok, dit wordt een topper' tegen over 'dit kan een flop worden'. Uiteindelijk werd het echt wel een topper. We hebben enkele keren over de grond gerold van het lachen van hoe gruwelijk sommige scenes in beeld werden gebracht. We hebben speciaal online gaan opzoeken welke leeftijd categorie er op deze film stond en dit was 9 jaar. Wel laat me zeggen dat er online stevige fora gevuld zijn met commentaren dat ouders dit echt niet aan hun kinderen wouden laten zien. A kids horror zeggen sommige ouders zelfs. Ik zou zeggen bekijk deze film in zijn originele Italiaanse versie (want dat hoort er bij) met de nodige ondertitels en geniet van de verschillende over de top scenes :-)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12 17:51
Shadow_J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]

Daar ben ik ook mee gestart. Alle films + series eens in de volgorde zoals ze horen.

Welke site heb jij hiervoor gebruikt. Ik vond dit wel de meest geschikte om te zien wat waar hoort : https://www.techadvisor.c...-movies-in-order-3679732/

Uiteindelijk is er veel commentaar op de "Melk koe" dat MCU is maar in deze saaie tijd kan het mij meer dan voldoende vermaken :-p
Waar kijk je al die one-shots dan die ze noemen? Ik ben ook bezig met een kleine MCU-marathon maar sla wel de series over (en de films die ik echt niet uit kan staan, zoals Thor 2). Voegen de series eigenlijk iets toe? Ik heb Agent Carter en Daredevil wel gezien maar die leken aardig los te staan van het geheel.

• Shadow_J
ErikT738 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:
[...]

Waar kijk je al die one-shots dan die ze noemen? Ik ben ook bezig met een kleine MCU-marathon maar sla wel de series over (en de films die ik echt niet uit kan staan, zoals Thor 2). Voegen de series eigenlijk iets toe? Ik heb Agent Carter en Daredevil wel gezien maar die leken aardig los te staan van het geheel.
Uiteindelijk geven de series wat extra diepgang van verschillende personages. Tot hiertoe heb ik juist Phase 1 afgewerkt en vond Agent Carter er wel mooi in passen. Ik hoop dat dit met de andere series ook zo zal zijn.

De Oneshots heb ik op een website gevonden :

The Consultant (released with Thor) : http://www.dailymotion.co..._shortfilms?search_algo=1

A Funny Thing Happened on the Way to Thor's Hammer (released with Captain America: The First Avenger) : http://www.dailymotion.co..._shortfilms?search_algo=1

Item 47 (released with The Avengers)

Agent Carter (released with Iron Man 3) http://www.dailymotion.co..._shortfilms?search_algo=1

All Hail the King awkward "skips" throughout, best quality I could find (released with Thor: The Dark World) : http://www.youtube.com/watch?v=yi1U250FHyk

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-12 17:51
@Shadow_J Thanks. Ik ga ook nog even zoeken of ze echt niet op Disney+ staan. Zou wel een aanfluiting zijn als het nergens officieel/legaal te kijken is.

• Shadow_J
ErikT738 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:06:
@Shadow_J Thanks. Ik ga ook nog even zoeken of ze echt niet op Disney+ staan. Zou wel een aanfluiting zijn als het nergens officieel/legaal te kijken is.
Enkel The Consultant en Agent Carter staan er zo te zien als extra's bij. De andere zijn enkel bij de DVD of Bluray dat je kan kopen. Hopelijk komt de rest hier ook beschikbaar aangezien we steeds meer leven in een tijd van streaming media :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_J op 13-04-2021 17:42 ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:01

zeroday

There is no alternative!

Shadow_J schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:04:
[...]

Oh man .. nee dat heb ik niet op deze manier gedaan, dat wordt wel een heel langdradig gedoe ;)

Ik heb gewoon even gegoogled om de films op volgorde te zien.

There are no secrets, only information you do not yet have

• Bor
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Two Distant Strangers (2020)Two Distant Strangers (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Short, Drama, Sci-Fi | Runtime: 32 min | MPAA: N/A
Wat slecht. Hoe dit aan een 6.8 komt op IMDB is mij echt een raadsel. Al bij de eerste "I can't breathe" scene weet je waar dit naar toe gaat. Nergens verrassend maar overal voorspelbaar met een mega duidelijk aanwezig statement. Een 2 voor de moeite is wellicht nog te hoog.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Primal (2019)Primal (2019)
Tweakers: 1.5 | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Een prima Cage popcorn actiefilm. Eigenlijk precies wat je verwacht maar dat is in dit genre niet erg. Prima te pruimen voor een verloren of regenachtige middag / avond. Ik kon het wel waarderen.

• Bor

Bor

Papillon (2017)Papillon (2017)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Biography, Crime, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Deze film wordt min of meer verpest door Charlie Hunnam die de hele film als een soort pretty boy rambo door het verhaal stampt. Charlie lijkt weinig verschil te zien tussen deze rol en zijn rol in Sons of Anarchy. Het wordt af en toe zo erg dat het verhaal er echt onder te lijden heeft. Zo staat hij stoer te praten over ontsnappen terwijl de bewapende bewakers voor hem langs lopen en heeft hij vrijwel de zelfde blik in elke scene. Wat een indringend verhaal had kunnen worden vervalt meer dan eens in een middelmatig stuk actie wat totaal niet meer geloofwaardig is. Erg jammer. De 7.5 op Tweakers welke deze film heeft is wat mij betreft echt veel te hoog. Dit had op een andere manier gebracht moeten worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• Bor

Bor

Rim of the World (2019)Rim of the World (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: TV-14
Matige tiener film over kinderen welke naar het 'rim of the world' zomerkamp gaan wanneer de wereld wordt aangevallen door Aliens. Dit had een leuke film kunnen worden echter wordt het af en toe verpest door de slechte grappen, de seksueel getinte opmerkingen welke niet bij de leeftijd passen en het toch wel heel voorspelbare verhaal. Nergens echt goed of verrassend. Een 5.5
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• Bor

Bor

The Great Hack (2019)The Great Hack (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 114 min | MPAA: TV-MA
Documentaire over het Cambridge Analytica schandaal. Voor elke gebruiker van Internet / social media wellicht verplichte kost. Prima in beeld gebracht en goed te volgen. Een 7.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The Vast of Night (2019)The Vast of Night (2019)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13
Film verveelt niet maar uiteindelijk valt hij gewoon tegen omdat er weinig bijzonders gebeurt. Het verhaal kabbelt door met ellenlange scenes die wel boeien maar nooit komt er een climax omdat het een echte b-film is met een laag budget. Daarnaast klopt de omschrijving niet: de omschrijving doet vermoeden dat er sprake is van tijdreizen maar dit is niet het geval. Je kunt je dan ook afvragen wie die omschrijving in 's hemelsnaam verzonnen heeft. Geen aanrader dit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• emil_406
  • Laatst online: 22-12 16:11
Ik wil The king of staten island reviewen, maar deze staat niet in de database.

Twintiger, woonachtig op staten island, heeft een lastige jeugd. Drugs, verkeerde vrienden, z'n vader op jonge leeftijd verloren, ADD enz. Hij woont bij zijn moeder, die op een dag een nieuwe vriend krijgt. Hij kan dit maar lastig accepteren met alle gevolgen van dien.

Precies dit soort films blijven me boeien. Drama, af en toe (zwarte) humor, icm met een goed verhaal.

Zeer de moeite waard. 8/10

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Godzilla vs. Kong (2021)Godzilla vs. Kong (2021)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Gisteravond deze film samen met mijn vader gekeken op zijn nieuwe Oled tv, wat een machtig mooie film waarin twee titanen het tegen elkaar opnemen.
Ik vind het verhaal helaas wel heel voorspelbaar, want toen eenmaal Mecha Godzilla in beeld kwam, kon je al voorspellen dat Godzilla en Kong samen zouden gaan werken om hem te stoppen. Maar ondanks dat ene voorspelbaar dingetje keek de film heerlijk ontspannen weg en vond het vooral mooi weggezet met dat dove meisje, die dan communiceert met Kong via gebarentaal. Dit geeft toch een extra dimensie aan de film!

Aanrader om te gaan kijken :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
emil_406 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:42:
Ik wil The king of staten island reviewen, maar deze staat niet in de database.
Tip:Je kunt dan wrs beter zoeken op tt nummer ipv titel.

Bijvoorbeeld The Gladiator imdb url is deze:
imdb.com/title/tt0172495/
Je moet in dit geval dan zoeken op
tt0172495

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 15-04-2021 09:32 ]

• Dr. Strangelove
Salvatron schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:06:
The Vast of Night (2019)[Afbeelding: The Vast of Night (2019)]
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13
Film verveelt niet maar uiteindelijk valt hij gewoon tegen omdat er weinig bijzonders gebeurt. Het verhaal kabbelt door met ellenlange scenes die wel boeien maar nooit komt er een climax omdat het een echte b-film is met een laag budget. Daarnaast klopt de omschrijving niet: de omschrijving doet vermoeden dat er sprake is van tijdreizen maar dit is niet het geval. Je kunt je dan ook afvragen wie die omschrijving in 's hemelsnaam verzonnen heeft. Geen aanrader dit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Deze kwam ik toevallig gisteravond tegen op RT. Staat voor het weekend op de kijklijst vanwege de hoge RT score. Jammer dat jij hem vond tegenvallen. Ben toch benieuwd ernaar.

• josh-hill
Palm Springs (2020)Palm Springs (2020)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: R
Een Groundhog Day kloon, met ook heel goeie humor.

Eerste paar minuten kwamen wat vreemd op mij over (omdat je het verhaal nog niet kent) en had ik er een hard hoofd in dat ik hem ging afkijken, maar na 15 minuten of zo stond ik er al heel anders in en kon ik de humor wel waarderen (dan is ook duidelijk waarom het in het begin zo was).

In deze film is het resetten van de dag een kruising tussen Groundhog Day en Edge Of Tomorrow. Daar wordt ook net als in die films ook mee geëxperimenteerd door de (meerdere) hoofdpersonen die dezelfde dag over en over beleven.

Script zit goed in elkaar. Slechts kleine haken en ogen
spoiler:
Zo praat Roy tijdens de aftiteling met Nyles, die van niks meer weet, maar de geit was na het experiment van Sarah verdwenen, dus waarom is Nyles dan niet verdwenen? Sowieso is het een beetje raar dat de geit verdwenen zou zijn, maar dat terzijde.
Zoals gezegd, de humor is goed, de pacing is goed (de film is dan ook niet nodeloos lang) en de film doet wat het moet doen goed en pretendeert niet meer te zijn dan dat. Prima vermaak.

• bloedboer
  • Laatst online: 18-12 09:48
G_Dragon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:15:
Godzilla vs. Kong (2021)[Afbeelding: Godzilla vs. Kong (2021)]
Gisteravond deze film samen met mijn vader gekeken op zijn nieuwe Oled tv, wat een machtig mooie film waarin twee titanen het tegen elkaar opnemen.
Ik vind het verhaal helaas wel heel voorspelbaar, want toen eenmaal Mecha Godzilla in beeld kwam, kon je al voorspellen dat Godzilla en Kong samen zouden gaan werken om hem te stoppen. Maar ondanks dat ene voorspelbaar dingetje keek de film heerlijk ontspannen weg en vond het vooral mooi weggezet met dat dove meisje, die dan communiceert met Kong via gebarentaal. Dit geeft toch een extra dimensie aan de film!

Aanrader om te gaan kijken :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Waar is deze film te kijken? Of is dat nog niet mogelijk

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Nobody (2021)Nobody (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
John Wick fans hier toevallig? Dan zal deze je ook zeker bevallen. Keiharde actiefilm met een zeer goede Bob Odenkirk (Saul van Better Call Saul).

Verhaal is erg vergelijkbaar met John Wick en het geweld ook. Meer hoeft er ook niet gezegd te worden. Behalve dat ik hem vermakelijker vond dan welke John Wick dan ook :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Tomorrow is not today!

• Dr. Strangelove
Erg benieuwd naar deze. Groot John Wick fan hier :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bloedboer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:48:
[...]

Waar is deze film te kijken? Of is dat nog niet mogelijk
In geheime, underground speakeasy bioscopen ;) Maar als je de geheime handgroet niet kent, kom je er niet in.

• PdeBie
Space Jam (1996)Space Jam (1996)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi, Sport | Runtime: 88 min | MPAA: PG
Gisteren was ik even bij mijn ouders en zat ik in de kast met dvd's van mijn moeder, die echt teveel dvd's heeft, te kijken. Daar zag ik ineens Space Jam staan. Ow wauw, dat is lang geleden dacht ik. Netjes aan mijn mama gevraagd of ik hem mocht lenen en gisteravond de film thuis opgezet.

Ik heb deze film toen hij uitkwam in de bioscoop gezien. Ik was toen 14 jaar oud en ik weet nog dat ik de film helemaal geweldig vond. De film was komisch, de Monstars waren cool en ik heb mij toen heel goed vermaakt met de film. Helaas moet ik nu mededelen dat de film de tand des tijds niet helemaal heeft overleefd.

Dat komt voornamelijk doordat ik hem vergelijk met een andere soortgelijke film waarbij echte acteurs met tekenfilms karakters worden ingezet, namelijk Who Framed Roger Rabbit. Op de een of andere manier zijn de animatie figuren daarin veel beter verwerkt waardoor het "echter" aanvoelt. Bij Space Jam valt helaas te vaak op dat het nep is. Hoe debiel dat ook klinkt natuurlijk, want ook in WFRR is het zo nep als maar zijn kan :P
Ik denk dat het vooral de CGI is in Space Jam die ervoor zorgt dat het zo oud lijkt, maar Who Framed Roger Rabbit wint het gewoon op dit vlak.

Verder is Space Jam nog steeds een prima film om met jeugdige kijkers te kijken. De humor is leuk, het verhaal lekker simpel en Jordan is alles behalve Oscar materiaal, maar slecht doet hij het ook niet voor een niet-acteur.

Dus leuk om hem weer een keer gezien te hebben. Nu wachten tot mijn dochter wat ouder is en ik de film met haar weer een keer kan kijken.

Een 5.5-je, oftewel na afronding net voldoende.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zilNb4vnqdl8CQeUQlckHsDRP00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/CFpPz5mzqrgMoRE465uZFmgA.gif?f=user_large

WFRR had natuurlijk ook Jessica O+ . Volgens mij is daar mijn voorliefde voor gingers ontstaan :$
I'm not bad. I'm just drawn that way.

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 16-04-2021 12:39 ]

• Dr. Strangelove
RED (2010)RED (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: PG-13
Frank Moses (Bruce Willis) is een retired CIA agent die zijn sneue leven interessant probeert te houden door over de telefoon te flirten met Sarah (Mary Louise Parker). Om nogal onduidelijke en voor dit type film ook volstrekt onbelangrijke redenen triggeren deze gesprekken een bezoek van een wet team dat Frank probeert te slopen maar aangezien Frank gespeeld wordt door Bruce Willis weten we van te voren dat dit niet goed gaat aflopen voor hen.

Cue een road movie-achtige trip door de VS waarbij Frank en Sarah ook nog Joe (Morgan Freeman), Marvin (John Malkovich), Ivan (Brian Cox) en Victoria (Helen Mirren) meenemen op sleeptouw, achterna gezeten door William (Karl Urban) en Alexander (Richard Dreyfuss). Lees je nog mee? Deze cast heeft 3 Oscars en 9 Golden Globes gewonnen en respectievelijk 9 en 29 nominaties voor die prijzen op zijn naam staan. Bijna meer accolades dan er kogels worden afgevuurd in de film.

Maar met credits creeër je geen entertainment. Gelukkig neemt Red zichzelf niet zo serieus als de Academy Awards dat doen en krijg je met deze film een krappe twee uur prima vermaak voorgeschoteld. Het is allemaal niet baanbrekend maar de cast heeft er duidelijk plezier in en er valt genoeg te lachen. Prima weekendfilmpje.

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Oh red en red2 die vond ik erg leuk gedaan met lekker veel sarcastische humor erin

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-12 16:39

SaN

Nobody (2021)Nobody (2021)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R
Hoe deze film aan een 7,8 op imdb komt snap ik niet. Hij begint goed, maar zodra het "plot" zich voordoet stort de film als een kaartenhuis in elkaar. Heel erg gemaakt, veel te snel, bad guys zijn wéér overacterende Russen en de rest van de karakters, op Odenkirk na, zijn zo plat als een dubbeltje. Deze film deed na de eerste 15 minuten helemaal niks meer voor mij.

Als ik hem moet vergelijken met John Wick vond ik die wereld vooral veel interessanter.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Waar kijken jullie Nobody al?
Op Google Play, YouTube en Prime is hij nog nog beschikbaar voor mijn Nederlandse account.

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-12 14:25
frickY schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:34:
Op Google Play, YouTube en Prime is hij nog nog beschikbaar voor mijn Nederlandse account.
Bekende minder legale sites is hij te vinden.

• Enforcer
  • Niet online
frickY schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:34:
Amazon Prime (non NL) - MS Store

• Dr. Strangelove
Locke (2013)Locke (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 85 min | MPAA: R
Ivan Locke (Tom Hardy) krijgt op weg naar huis een telefoontje dat zijn leven overhoop gooit. In de anderhalf uur die volgen probeert hij de boel op de rails te houden terwijl hij zich naar London haast.

Ik was nooit zo zeker van de acteertalenten van Tom Hardy maar na deze film zijn die twijfels weg. Een bijzonder diepe en gelaagde acteerprestatie in een film die in feite een one-man show is, hoewel een aantal andere goede acteurs als Olivia Colman en Andrew Scott ook op een bijzondere manier worden ingezet.

Ik wil weinig over de film kwijt omdat het er eentje is die je je moet laten overkomen. Ik vermoed ook dat het zeker niet ieders cup of tea is. Voor mij een van de beste die ik dit jaar gezien heb tot nu toe.

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Frankie (Scoot McNairy) en Russell (Ben Mendelsohn) zijn suffe smalltime crooks die een card game dat gerund wordt door Markie Trattman (Ray Liotta) overvallen. De powers that be, gerepresenteerd door een nameless suit (Richard Jenkins) vinden dit niet leuk en sturen enforcer Jackie (Brad Pitt) erop af om orde op zaken te stellen.

Killing Them Softly is een gangsterfilm met een politieke boodschap en die combi zag ik vooraf helemaal zitten. Helaas laat de uitvoering voor mij nogal te wensen over. De film is behoorlijk traag met lange, niet bijzonder interessante dialogen, vooral de scenes met James Gandolfini als hitman vond ik irritant langdradig. Het crimeverhaal is verder nogal dun en heeft gewoon weinig om het lijf; het wordt afgezet tegen de financiële crisis van 2008, waarbij het het idee is dat de manier waarop de crime bosses omgaan met de heist gespiegeld wordt door de maatregelen die Bush en Co. nemen tegen de meltdown. Het idee is aardig maar het leverde voor mij nou geen fantastische inzichten op.

Ondanks de korte speelduur een behoorlijk lange zit. Lijkt een gemiste kans. Punten die ik geef voor de paar dialogen tussen Pitt en Jenkins, die zijn het hoogtepunt van de film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.5.png3.5 / 10

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-04-2021 11:24 ]

• D-Three
Het wordt tijd dat ik wat meer Prime kijk aangezien ik er toch voor betaal ;) En er komt de laatste tijd wat leuk materiaal bij. Voor de liefhebbers; de tekenfilmseries Star Trek: Lower Decks en Invincible vind ik wel iets hebben :)

Joker stond ook al een tijdje op Prime, dus tijd om die eens te kijken!

Joker (2019)Joker (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Ik denk dat het verhaal van deze film bij velen wel gekend is, een alternatieve origin story van Batman's eeuwige rivaal Joker. Aangezien er wat 'buzz' rond deze film was, wou ik hem ook wel eens zien, alleen had ik er tot nu toe nog geen zin in gehad.

De eerste keer heb ik hem na minder dan 10 minuten af gezet. Het was 's avonds laat en ik was moe, dat zal wal een rol hebben gespeeld. Maar toen ik een paar avonden later verder keek, had ik ook moeite met de daarop volgende 10 minuten. Daarna begon ik de film wel interessanter te vinden en heb ik hem aandachtig (dit wil zeggen zonder op mijn smartphone te tokkelen :P) verder gekeken.

Maar na afloop weet ik niet zo goed waarom deze film zo'n hoge scores haalde. Ik vroeg me vooral af 'dit was alles?'. OK, Joaquin Phoenix speelt zijn rol niet slecht... Misschien vandaar de hoge score op imdb. En waarschijnlijk ook omdat dit een vreemde eend in de superheldenbijt is. Maar ikzelf heb het gevoel dat de film meer probeert te zijn dan hij in werkelijkheid is. Zoals ik bij bepaalde scènes het gevoel had dat ik Arthur Fleck zielig 'moest' vinden omdat er een zo'n treurig mogelijk muziekje op werd gezet. Waardoor ik op dat moment de muziek dan meer als storend ervaarde... Ik heb geen empatisch vermogen zegt mijn vriendin dus dat zal het probleem zijn ;)

Een beetje een moeilijke film om een score te geven. Ik vond het enerzijds een interessante film om te zien, ook omdat het niet zeker is of alles wat je gezien hebt wel klopt. :D Voor mij waren er toch een paar onduidelijkheden en een film mag dat best zijn, niet alles hoeft altijd een uitleg. Volgens mij heeft Joker ook geen vervolg nodig. Anderzijds vond ik de film net wat weinig verhaal hebben en over het algemeen een pak minder dan ik had verwacht...

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 19-04-2021 09:17 ]

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03:43
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:06:
Locke (2013)[Afbeelding: Locke (2013)]
Ivan Locke (Tom Hardy) krijgt op weg naar huis een telefoontje dat zijn leven overhoop gooit. In de anderhalf uur die volgen probeert hij de boel op de rails te houden terwijl hij zich naar London haast.

Ik was nooit zo zeker van de acteertalenten van Tom Hardy maar na deze film zijn die twijfels weg. Een bijzonder diepe en gelaagde acteerprestatie in een film die in feite een one-man show is, hoewel een aantal andere goede acteurs als Olivia Colman en Andrew Scott ook op een bijzondere manier worden ingezet.

Ik wil weinig over de film kwijt omdat het er eentje is die je je moet laten overkomen. Ik vermoed ook dat het zeker niet ieders cup of tea is. Voor mij een van de beste die ik dit jaar gezien heb tot nu toe.

Ik heb deze ooit gezien rond de release. De omschrijving trok me totaal niet aan, maar toch gaan kijken. Super verassend! Was echt positief verrast. Ook het feit dat de plek waar het zich afspeelt (jij probeert niet te spoileren dus gooi ik ook maar geen roet in het eten) vrij beperkt is, is het toch een zeer mooi dynamisch geheel, wat geen moment gaat vervelen. Mede door zoals jou al aangekaart, de acteerprestaties.

• josh-hill
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:06:
Locke (2013)[Afbeelding: Locke (2013)]

Killing Them Softly (2012)[Afbeelding: Killing Them Softly (2012)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Frankie (Scoot McNairy) en Russell (Ben Mendelsohn) zijn suffe smalltime crooks die een card game dat gerund wordt door Markie Trattman (Ray Liotta) overvallen. De powers that be, gerepresenteerd door een nameless suit (Richard Jenkins) vinden dit niet leuk en sturen enforcer Jackie (Brad Pitt) erop af om orde op zaken te stellen.

Killing Them Softly is een gangsterfilm met een politieke boodschap en die combi zag ik vooraf helemaal zitten. Helaas laat de uitvoering voor mij nogal te wensen over. De film is behoorlijk traag met lange, niet bijzonder interessante dialogen, vooral de scenes met James Gandolfini als hitman vond ik irritant langdradig. Het crimeverhaal is verder nogal dun en heeft gewoon weinig om het lijf; het wordt afgezet tegen de financiële crisis van 2008, waarbij het het idee is dat de manier waarop de crime bosses omgaan met de heist gespiegeld wordt door de maatregelen die Bush en Co. nemen tegen de meltdown. Het idee is aardig maar het leverde voor mij nou geen fantastische inzichten op.

Ondanks de korte speelduur een behoorlijk lange zit. Lijkt een gemiste kans. Punten die ik geef voor de paar dialogen tussen Pitt en Jenkins, die zijn het hoogtepunt van de film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
Locke is ook een van mijn favoriete films. Zit zeer goed in elkaar. Alweer lang geleden dat ik hem gezien heb, dus misschien binnenkort de blu-ray weer uit de kast trekken. :)

Een vergelijkbare film is Den Skyldige. Deze staat nu ook op Prime (heb hem zelf in de bioscoop gezien en nog de volle mep betaald voor de blu-ray toen hij uit kwam). Vraag me alleen af waarom ik de blu-ray gekocht heb, want ik ben een beetje bang dat hij lang niet zo goed is als je hem nog een keer kijkt. Normaal vergeet ik wel bepaalde gebeurtenissen in een film, waardoor ik hem weer fris kan kijken, maar bij deze film kan ik het me nog allemaal goed herinneren, en dat je niet zeker weet wat er gaat gebeuren maakt de film spannend.

Overigens vond ik Killing Them Softly ook enorm tegen vallen.

• FFW
  • Laatst online: 07:13

FFW

Volgens Greenland is een dubbellucht pickup truck het meest ideale vervoersmiddel om vallende asteroiden en files te ontwijken en op 1 tank naar Canada te rijden ! Bogota geraakt, Tampa geraakt..de asteroiden raken de steden met de precisie van een ICBM. De film laat zich het beste omschrijven als "gezin raakt elkaar steeds kwijt en komen gemene mensen tegen" veel kerken in beeld, want vast dezelfde sponsors als Ed Wood? Maar goed, de schuilkelder mag na de zondvloed weer open. man man man wat een Amerikaanse film weer :D

• P-Rock
Drop (2009)Drop (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 122 min | MPAA: TV-MA
Coming of age knokfilm waarin 15-jarige, rebelse scholieren met elkaar op de vuist gaan, om zo de tijd te verdrijven en de verveling tegen te gaan. Hiroshi is een goedlachse, sympathieke jongen die graag bij een gang wil horen en zorgt ervoor dat hij van zijn private school wordt getrapt, zodat hij hierna naar een public school kan. Hier maakt hij al snel kennis met een bende schorriemorrie, bestaande uit de coole Tatsuya, Hideo en Yuka en raakt verzeild in diverse knokpartijen tussen verschillende bendes. Gaandeweg leert hij ook om te gaan met volwassen worden, het nemen van verantwoordelijkheid en dat elke actie ook consequenties heeft. Over het algemeen wordt er prima geacteerd, al zijn de acteurs net iets te oud om voor 15-jarigen door te kunnen gaan. Drop deed me af en toe denken aan Crows Zero van Takashi Miike, ook een high school knokfilm, al heeft deze wat meer komedie. Wel grappig dat twee Miike regulars, Kenichi Endo en Sho Aikawa, een klein rolletje hebben. Als je van high school brawlers met een boodschap houdt, dan zul je Drop ook wel kunnen waarderen.

Lala Pipo: A Lot of People (2009)Lala Pipo: A Lot of People (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Comedy | Runtime: 120 min | MPAA: N/A
Ietwat gekke film over de Japanse seksindustrie, waarin we zes mensen volgen die elk hun eigen eigenaardigheden hebben, en die zonder het te weten allen met elkaar verbonden zijn. Al snel blijkt dat ze allemaal een vrij leeg en liefdeloos bestaan leiden en vooral op zoek zijn naar een beetje geluk en genegenheid. De film begint als een wacky komedie, compleet met gekke camera shots, felle kleuren en absurde humor, maar gaandeweg valt er steeds minder te lachen en maakt de komedie plaats voor drama. Niettemin wordt er sterk geacteerd en zijn de cinematografie en soundtrack prima. Ook grappig om twee acteurs te zien die ook in Drop (2009) zaten. Lala Pipo is een vreemde, boeiende film met een goede balans tussen wacky humor en serieus drama, maar die - ondanks alle absurditeiten - zijn personages wel serieus neemt.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12 18:56

snmght

imho dan he

D-Three schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:13:
Het wordt tijd dat ik wat meer Prime kijk aangezien ik er toch voor betaal ;) En er komt de laatste tijd wat leuk materiaal bij. Voor de liefhebbers; de tekenfilmseries Star Trek: Lower Decks en Invincible vind ik wel iets hebben :)

Joker stond ook al een tijdje op Prime, dus tijd om die eens te kijken!

Joker (2019)[Afbeelding: Joker (2019)]
Tweakers: 6.6 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Ik denk dat het verhaal van deze film bij velen wel gekend is, een alternatieve origin story van Batman's eeuwige rivaal Joker. Aangezien er wat 'buzz' rond deze film was, wou ik hem ook wel eens zien, alleen had ik er tot nu toe nog geen zin in gehad.

De eerste keer heb ik hem na minder dan 10 minuten af gezet. Het was 's avonds laat en ik was moe, dat zal wal een rol hebben gespeeld. Maar toen ik een paar avonden later verder keek, had ik ook moeite met de daarop volgende 10 minuten. Daarna begon ik de film wel interessanter te vinden en heb ik hem aandachtig (dit wil zeggen zonder op mijn smartphone te tokkelen :P) verder gekeken.

Maar na afloop weet ik niet zo goed waarom deze film zo'n hoge scores haalde. Ik vroeg me vooral af 'dit was alles?'. OK, Joaquin Phoenix speelt zijn rol niet slecht... Misschien vandaar de hoge score op imdb. En waarschijnlijk ook omdat dit een vreemde eend in de superheldenbijt is. Maar ikzelf heb het gevoel dat de film meer probeert te zijn dan hij in werkelijkheid is. Zoals ik bij bepaalde scènes het gevoel dat ik Arthur Fleck zielig 'moest' vinden omdat er een zo treurig mogelijk muziekje op werd gezet. Terwijl ik op dat moment de muziek eigenlijk meer als storend ervaarde... Ik heb geen empatisch vermogen zegt mijn vriendin dus dat zal het probleem zijn ;)

Een beetje een moeilijke film om een score te geven. Ik vond het enerzijds een interessante film om te zien, ook omdat het niet zeker is of alles wat je gezien hebt wel klopt. :) Voor mij waren er toch een paar onduidelijkheden en een film mag dat best zijn, niet alles hoeft altijd een uitleg. Volgens mij heeft Joker ook geen vervolg nodig. Anderzijds vond ik de film net wat weinig verhaal hebben en over het algemeen een pak minder dan ik had verwacht...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Grappig ik vond juist de audio van Joker subliem en een enorme toevoeging. Insteek is (zoals ik hem beleef dan) niet zo zeer dat je hem zielig moet vinden maar wel dat hij langzaam maar zeker verder verdrinkt in zijn waanzin. Ik vond het geluid dat gevoel juist wel ondersteunen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:03

Ankh

|true

snmght schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:49:
[...]

Grappig ik vond juist de audio van Joker subliem en een enorme toevoeging. Insteek is (zoals ik hem beleef dan) niet zo zeer dat je hem zielig moet vinden maar wel dat hij langzaam maar zeker verder verdrinkt in zijn waanzin. Ik vond het geluid dat gevoel juist wel ondersteunen.
Zeker, dat had ik dus ook met Joker.
Als tip (ben hem hier nog niet tegengekomen): IMDB: Falling Down (1993)
Past zeker in het straatje van Joker.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• D-Three
@snmght Het is niet dat ik alle muziek niet op zijn plaats vond hoor ;)
@Ankh Ik denk dat ik Falling Down dan beter vind al is het al vele jaren geleden dat ik die gezien heb. En in mijn herinneringen zou ik ze ook niet vergelijkbaar vinden. Misschien tijd om hem nog eens te kijken, bedankt voor de tip :)

• josh-hill
Atomic Blonde (2017)Atomic Blonde (2017)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Wat ik me van deze film herinnerde is dat ik hem beter vond dan John Wick. Staat nu op Netflix, dus heb hem nog een keer opgezet.

Allereerst de positieve punten: de muziek, de visuals, de vechtscene in het midden of iets voorbij het midden van de film. Dit is allemaal top. Toen Depeche Mode kwam, heb ik hem ook even nog wat harder gezet. Wel meer keren gedaan, maar de muziek stopte meestal al snel.

Anyway, dat zijn zo ongeveer de enige positieve punten van de film. Het verhaal is echt bar slecht. Nu is dat bij de gemiddelde James Bond film ook niet super speciaal, maar hier is het echt ver beneden niveau. Veel vecht scenes (op een paar na, zoals die ik al noemde) zijn ook behoorlijk nep. De muziek kan het gelukkig nog net boven een zesje tillen.
Adam (2019)Adam (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated
Mooi drama over een jonge zwangere vrouw zonder man in Casablanca, die overal werk probeert te vinden om te overleven en dan bij een alleenstaande vrouw met dochter en een kleine bakkerij belandt.

De film is interessant genoeg om te boeien en wordt mooi verteld. Ik ga er verder niet meer over vertellen, want het verhaal is op zich redelijk eenvoudig en dat wil ik dan niet verklappen, al valt er dus weinig te verklappen. De film doet verder niets nieuws, maar is onderhoudend, doet niets verkeerd en heeft een passend einde. Ik kom uit op een 7.5.

Oh ja, Adam deed me een beetje aan de Japanse film An (Sweet Bean) denken. Het verhaal is op zich wel anders, maar toch zijn er wel wat parallellen. Binnenkort ook maar weer eens opzetten.

• P-Rock
josh-hill schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:00:
Het verhaal is echt bar slecht. Nu is dat bij de gemiddelde James Bond film ook niet super speciaal, maar hier is het echt ver beneden niveau.
Wat maakt het verhaal zo slecht dan?

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Phone Booth (2002)Phone Booth (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: R
Hierboven ging het over Locke, wat een meeslepende topfilm is. Misschien is Phone Booth vergelijkbaar? Net gezien, nee.

Hosselende publicist neemt een telefoontje aan in een telefooncel wat zorgt voor een standoff tussen de publicist, de politie, en de mysterieuze beller. Hij moet snel denken om de boel op de rit te houden. Het is van begin tot eind niet echt spannend terwijl ik denk dat dat wel de bedoeling was, einde is iets beter.

Het razendsnelle tempo houdt je van begin tot eind wel bezig (afgeleid?). Een film waar je zeker niet te veel bij moet nadenken.

The Nest (2020)The Nest (2020)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 107 min | MPAA: R
Een stel met 2 kinderen, vader Brits, moeder Amerikaanse, verhuizen van een comfortabel leven in de VS naar het VK omdat de ambitieuze vader kansen ziet in de nieuwe dereguleringen van de Thatcher regering.
Aanpassen blijkt moeilijk en succes niet gegarandeerd.

Prima verhaal, goed geacteerd, prima eind. Het zit hem vooral in de subtiliteiten, terwijl ik hoopte op spektakel (zoals in bijvoorbeeld Revolutionary Road). Goede film, maar niet voor mij. Verdient waarschijnlijk een hoger cijfer.

[ Voor 32% gewijzigd door jodeltje op 19-04-2021 00:59 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12 14:02

Tijntje

Hello?!

The Karate Kid (1984)The Karate Kid (1984)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Family, Sport | Runtime: 126 min | MPAA: PG
En weer een klassieker aangezet om met onze zoon van 7,5 te kijken.
Laat ik zeggen dat wij de hele film werden getrakteerd op een zoon die natuurlijk alles wilde na doen :D
Het verhaal ligt redelijk voor de hand, hij riep ook al bij de introductie van mister Miyagi: "Die gaat hem karate leren!" maar dat maakte het niet minder leuk.
Onze zoon heeft er van genoten en ik moet zeggen dat ook wij het nog steeds wel kunnen waarderen, misschien heeft het ook met de nostalgie te maken.
Waar ik vroeger natuurlijk heilig overtuigd was dat mister Miyagi echt een karate-expert was zie je nu wel dat de acteur niet al te lenig en behendig was :)

Ook hier viel me weer op dat oudere films toch hier en daar een scherp randje hebben waarbij mijn vrouw en ik elkaar dan aankijken met het gevoel of het wel of niet oké is voor onze zoon.
Dat mis ik echt zo bij de films van tegenwoordig, alles is zo gladgestreken dat er nergens meer een weerborstel is te vinden. Dat vind ik echt jammer want juist scherpe randjes maken iets interessant en soms zelfs leerzaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 19-04-2021 08:52 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Dr. Strangelove
Ik vond Atomic Blonde wel geinig. Verhaal is bij zo'n film niet echt belangrijk, het gaat erom of je vermaakt wordt. Theron is daar doorgaans wel goed. Vond hem niet zo geslaagd als John Wick, waar je hem toch mee mag vergelijken al is het maar omdat de regisseur van Atomic Blonde co-director was van die film, maar wel ok.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Tijntje Maar om de één of andere reden moet ik nu mijn leeftijd bij goegel vaan verifiëren met een creditcard of ID

Deze werkt wel. Spoilers, uiteraard ;)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12 14:02

Tijntje

Hello?!

Vrijdag schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:56:
[YouTube: WTF Happened to PG-13?]

@Tijntje Maar om de één of andere reden moet ik nu mijn leeftijd bij goegel vaan verifiëren met een creditcard of ID

[YouTube: This Is How PG Movies Were Back Then]

Die van GoodBadFlicks had ik in het verleden wel eens gezien inderdaad

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

My Pet Dinosaur (2017)My Pet Dinosaur (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.9 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Afgelopen weekend samen met mijn zoontje (7) gekeken. Het thema in de klas in dinosauriërs (en dat vind papa natuurlijk geweldig :P ) Dinosaur, Walking with Dinosaurs en The Good Dinosaur hebben we al gezien, dus dan deze live action maar opgezet.

Tja, wat zal ik er van zeggen. Het is natuurlijk een heel simpel concept. Geheim militair programma, twee jongens die hun vader verloren hebben aan waarschijnlijk het programma, een "ongelukje" met biochemisch afval en de ontdekking van een raar beest dat een soort huisdier wordt. We kennen het allemaal en het heeft verder geen enkele verrassing of meer diepgang dan een contactlens. Omdat het de nagesynchroniseerde versie is, kan ik eigenlijk weinig zeggen over de acteerprestaties. CGI was ook nogal afwisselend tussen oké en nogal matig en en script kon ook niet echt bogen op Shakesperiaanse kwaliteiten.

Maar een film als dit is dan ook helemaal niet bedoeld voor de fijnbesnaarde connaisseur die enkel cinematografische hoogstandjes bekijkt die verder helemaal niemand kent, op de regisseur en zijn moeder na dan. Dit is gewoon een zaterdagmiddag film voor basisschoolkinderen uit de onderbouw en mijn zoontje vond het fantastisch. Zijn de kinderen groep achters, dan is de film misschien zelfs al te kinderachtig.

Gewoon een simpele kinder-creature-feature-vrienden-film net als Free Willy, Pete's Dragon, ET en The Waterhorse, maar dan wellicht van wat lagere kwaliteit.
Wel grappig dat er wat verwijzingen in zitten naar andere films, zoals Dinosaur Island, Jurassic Park en Harry Potter.

• PdeBie
Ik ben van 1982 en heb in mijn jeugd heel veel van deze films gezien. Heb er totaal geen trauma's aan overgehouden of wat dan ook. Behalve clowns..... stomme Tim Curry met zijn versie van Pennywise :+
(OK en de enge ogen man aan het einde van Who Framed Roger Rabbit)......

--edit-- sterker nog, ik kan mij zelfs herinneren dat wij op de basisschool op vrijdagmiddag nog wel eens zo'n film keken :P
Witches (op basis van het boek van Roald Dahl) bijvoorbeeld. Of Gremlins rond kerst.

[ Voor 16% gewijzigd door PdeBie op 19-04-2021 11:13 ]

• josh-hill
P-Rock schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:59:
[...]

Wat maakt het verhaal zo slecht dan?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar te beginnen. Laat ik het eens omdraaien. Wat was er dan wel geweldig aan het verhaal? Precies: helemaal niets. Gewoon wat random karakters die wat random dingen doen dat dan tot een random einde komt, zonder ergens verrassend of slim te zijn qua verhaal. Ik had nergens dat ik meeleefde met een personage of er dat ik een belangrijke gebeurtenis niet zag aankomen. Dat schakelen tussen de nabespreking achteraf en de actie voegde ook nauwelijks iets toe.

Maar als je dat allemaal vergeet, is het een prima film. :)

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 19-04-2021 13:04 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PdeBie schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:08:
[...]

Ik ben van 1982 en heb in mijn jeugd heel veel van deze films gezien. Heb er totaal geen trauma's aan overgehouden of wat dan ook. Behalve clowns..... stomme Tim Curry met zijn versie van Pennywise :+

--edit-- sterker nog, ik kan mij zelfs herinneren dat wij op de basisschool op vrijdagmiddag nog wel eens zo'n film keken :P
Witches (op basis van het boek van Roald Dahl) bijvoorbeeld. Of Gremlins rond kerst.
Nou, de eerste keer Gremlins heeft bij mij wel voor wat nachtlampjes gezorgd :$ :P

• josh-hill
Ad Astra (2019)Ad Astra (2019)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Deze film in IMAX gezien en vond hem toen enorm tegenvallen qua verhaal. Het zag er allemaal mooi uit, maar als het verhaal pet is, heb je daar weinig aan.

Nu staat deze film op Prime, dus heb hem een tweede kans gegeven. Vol goede moed aan begonnen en het begin ging nog wel (soort van), maar al redelijk snel wordt het toch behoorlijk onzinnig om dan richting het einde echt helemaal te ontsporen.

spoiler:
Dat je helemaal naar Mars moet om een beetje een privé gesprek met iemand bij Neptunus te hebben daar kan ik nog in mee, maar de manier waarop dat gaat... denk aan de piraten op de maan en het even stoppen voor een ruimte station ergens halverwege aarde en mars (sorry hoor, wat doet een ruimtestation halverwege twee planeten.. daar is helemaal niets, en het even stoppen voor zoiets daar zouden ze normaal de brandstof niet voor hebben enz)... om nog maar te zwijgen over alle onzin op en na mars.

Het enige punt dat de film probeerde te maken, kwam nogal geforceerd over en raakte me daarom niet echt. Als je kijkt naar al dat geld en mankracht dat er in gestoken is, dan is het toch wel jammer dat ze niet een fatsoenlijk scenario hebben geschreven. Gemiste kans!

Oh ja, en nog wel de grootste doodzonde van deze film is de constante voice over van Brad Pitt. Als je een verhaal niet kan vertellen zonder voice over, dan doe je toch iets fout. Het is een film, geen boek.

[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 20-04-2021 13:24 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Palm Springs (2020)Palm Springs (2020)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Mystery, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: R
Timeloop films, altijd leuk wanneer goed uitgevoerd. Toppers in dat genre kent iedereen wel, Groundhog Day, Edge of Tomorrow en Looper, als je die daar onder mag scharen, vond ik persoonlijk ook heel goed.

Palm Springs begint wat dat betreft ook heel goed. Nyles (Andy Samberg) zit zelf al vast in de timeloop en gedraagt zich wat verveeld op een bruiloft. Uiteindelijk papt ie aan met Sarah (Christin Milioti) en belooft het een leuke avond voor beide te worden. Het loopt echter niet zoals gepland, Andy moet vluchten en neemt in zijn vlucht per ongeluk Sarah mee in zijn timeloop. Dit zijn de eerste 15 minuten van de film, de snelheid zit er lekker in en het belooft veel goeds voor de rest van de film. Helaas valt het na verloop van tijd terug, en over de helft wordt het een beetje een romantische film en is het comedy stuk het raam uit gegooid.

Alle clichés komen wel voorbij. Van het doodgaan en de dag opnieuw beginnen tot het hele feest verpesten en de dag weer opnieuw beginnen. De film voelt daarom meer als een aaneenschakeling van ongemakkelijke gebeurtenissen en het creatief zijn met de timeloop, dan dat 't als een echte film met een goed verhaal voelt.

spoiler: Einde
Uiteindelijk gaat Sarah zich in kwantumfysica verdiepen en komt zo achter de oplossing om uit de tijdlus te komen. Meer dan een versneld afgespeeld fragment, met een muziekje eronder en wat wiskundige formules is 't niet. Het experiment met de geit is leuk bedacht, maar slaat ook nergens op, als even later in de aftiteling Nyles niet verdwenen is, maar de geit wel.

Eerste helft van de film is dikke prima, tweede helft is net onvoldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.7 / 10

• josh-hill
Ik vond de tweede helft eigenlijk ook nog wel goed. Wellicht minder sterk dan eerste helft, maar toch. Looper vond ik daarentegen echt geen topper. Ik ging met een slecht humeur de bioscoop uit.

spoiler:
Dat van die geit ben ik het trouwens helemaal mee eens. Dat is een redelijke plot hole.

• P-Rock
josh-hill schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:03:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet waar te beginnen. Laat ik het eens omdraaien. Wat was er dan wel geweldig aan het verhaal? Precies: helemaal niets. Gewoon wat random karakters die wat random dingen doen dat dan tot een random einde komt, zonder ergens verrassend of slim te zijn qua verhaal. Ik had nergens dat ik meeleefde met een personage of er dat ik een belangrijke gebeurtenis niet zag aankomen. Dat schakelen tussen de nabespreking achteraf en de actie voegde ook nauwelijks iets toe.

Maar als je dat allemaal vergeet, is het een prima film. :)
Te ingewikkeld misschien? Ik vind het verhaal zelf niet slechter dan bv een John Wick, Red Sparrow, Ava en Anna. Ze doen in ieder geval geen willekeurige dingen. Het leidt wel ergens naartoe.

• josh-hill
Blijkbaar te ingewikkeld inderdaad. En dan haak ik af. Als ik zo lees wat het plot zou moeten zijn, dan is het allemaal nogal ver gezocht.

En nee, ik vond het niet slechter dan John Wick.

[ Voor 103% gewijzigd door josh-hill op 19-04-2021 19:04 ]

Verwijderd

Love and Monsters (2020)Love and Monsters (2020)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Ja, dit is dan wel een leuke film op Netflix. Met een leuk verhaal, mooie apocalyptische wereld met veel, heel veel groen. Fantastische kleine en grote monsters, gevaarlijke maar ook hele lieve. Oh, en een bijdehante 9 jarige en een hond.

De acteurs zijn leuk om naar te kijken, doen het ook goed en hoewel hier en daar cliché is dit geen minpunt. De wereld is goed uitgedacht en biedt veel te kijken en je wilt er veel meer van zien De film verveelde geen moment en heeft een lekker tempo. Kan je prima met kinderen (9) kijken omdat het geweld sterk binnen de perken blijft. Kijk nu al uit naar een vervolg en hopelijk worden daar de karakters van Monnow en Clyde meer uitgediept.

Prima vermaak voor en luie dag.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Love and Monsters (2020)Love and Monsters (2020)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
We hebben afgelopen zaterdagavond deze film opgezet, had er wel een trailers / afbeeldingen van voorbij zien komen en werd daardoor nieuwsgierig naar de film zelf. In het begin van de film wisten we niet zo goed wat we ervan moesten vinden, maar we begonnen de film steeds leuker te vinden terwijl we verder in het verhaal kwamen.

Het verhaal gaat over Joel die heel graag zijn vriendinnetje weer wil zien. Sinds hun laatste ontmoeting is 90 procent van de wereldpopulatie bezweken onder een meteorietenregen en zijn alle insecten (en sommige zeedieren zoals krabben) gegroeid tot een mega formaat. Zijn vriendinnetje bezoeken doet hij dan ook niet zomaar en moet daarvoor een hele reis afleggen, en langs de monsters met slechte survival skills.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Dwarlorf

Dwarlorf

PdeBie schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:08:
[...]

Ik van '75 en ik vond ET zelfs eng. :$

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Doom: Annihilation (2019)Doom: Annihilation (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.6 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
Tja, wat zal ik hier nou eens van zeggen. Er zitten in elk geval wat verwijzingen in naar het spel (voornamelijk op het gebied van namen van karakters) maar verder is het niet veel soeps. Wel heel veel fucks en bloed, maar dat maakt een film niet meteen beter.

Ook had ik nogal last van het soap opera effect. Het beeld is te netjes, te scherp. Moeilijk uit te leggen maar het was alsof ik naar opnames gemaakt met een handycam aan het kijken was, of het journaal ofzo.

Waar de monsters vandaan kwamen was mij toch niet echt duidelijk. Het waren blijkbaar aliens, maar aan de andere kant ging het om een andere dimensie ofzo. En allemaal waren het imps, op één "aanvoerder" en de geïnfecteerde mensen na. Geen Revenants, pinky's, Spider demons etc. Nergens blijkt uit dat het een hele intelligente, vooruitziende levensvorm is terwijl dat wel zo wordt gesteld. Want hoe hadden ze anders de portals kunnen maken. Ook waarom sommige mensen niet worden gedood maar ingezet is niet duidelijk. Nergens echt uitleg, of hints naar lore.

De film met The Rock was ook niet best, maar die was tenminste nog een beetje onderhoudender.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

• Dr. Strangelove
Charlie Wilson's War (2007)Charlie Wilson's War (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Comedy, Drama, History | Runtime: 102 min | MPAA: R
Congressman Charlie Wilson (Tom Hanks) raakt onder de indruk van de verwoesting die door de Soviets wordt aangericht bij hun inval in Afghanistan begin jaren '80 en gaat met hulp van CIA agent Gust Avrakotos (Philip Seymour Hoffman) en socialite Joanne Herring (Julia Roberts) het Afghaanse verzet versterken door ze betere wapens te leveren.

Het was me vanaf het begin niet geheel duidelijk welke boodschap deze film nu wilde overbrengen en nadat de aftiteling begon was ik er nog steeds niet uit. De film focust zich voor 99% op de Amerikaanse bijdrage aan de Mujahaddeen en dat deze bijdrage het einde van de Sovjet-Unie zou hebben ingeleid, en maakt slechts helemaal tegen het einde een referentie aan het feit dat uit de puinhopen van die oorlog de oorsprong ligt van de Taliban, Al Qaeda en de 9/11 attacks. Als de film bedoeld is om duidelijk te maken dat dit de oorsprong van die gebeurtenissen is dan had daar wat mij betreft wat meer nadruk op mogen liggen; nu is het bijna allemaal 'look how we kicked Soviet ass'. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest van een liberale acteur als Hanks.

De film heeft een lichte toon en enige goede humoristische momenten, vooral met Hoffman, en dat maakt hem wel kijkbaar maar er is weinig drama. Alles speelt zich voorspelbaar af met weinig hiccups en setbacks. Ik heb begrepen dat er origineel een veel edgier screenplay lag met een sterkere referentie aan 9/11 op het einde en dat had denk ik tot een beter resultaat geleid.

• Shadow_J
Vrijdag schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:56:
[YouTube: WTF Happened to PG-13?]

[YouTube: This Is How PG Movies Were Back Then]

Van 2014 en er nog steeds niet beter op geworden. Zeker nu de macht van Disney steeds groter wordt zullen veel films de 'brave' versie worden. Gelukkig zijn er ook nog film makers dat zich houden aan creatieve vrijheid en gewoon de R rating willen _/-\o_

• josh-hill
Filmtip: vandaag en morgen een film van Asghar Farhadi op NPO2 (A Separation en The Salesman).

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12 15:19

Sharky

Skamn Dippy!

Mortal Kombat (2021)Mortal Kombat (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Dikke fanservice met easter eggs, grapjes, aardige casting maar geen hoogvlieger. Einde had wel stuk epischer gemogen. Ik heb de spellen veel gespeeld dus ik geef hem een 8, voor de niet ingewijden een 7- of iets dergelijks.

This too shall pass

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:13
Mortal Kombat (2021)Mortal Kombat (2021)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Zeer goed mee vermaakt. Zat meer humor dan verwacht in en dikke fanservice naar de game lore.
Wel jammer dat de film
spoiler:
eerder een prequel is naar het toernooi
maar was alsnog lekker vermaak! 👍
Had wel wat meer fatalities mogen bevatten, maar daar kan je er nooit teveel van hebben 😂
Acteurs hebben ook getekend voor vervolgen, dus kom maar op met deel 2 wat mij betreft.
Pagina: 1 ... 134 ... 288 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.