"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Het is alweer even geleden dat ik de film gezien heb, maar werd er niet gesuggereerd dat de tesseract gemaakt was door de mensen van de toekomst? Het is dan zo'n paradox waarbij er een oneindige tijdloop ontstaat; die tesseract was nodig om de vergaarde informatie over antizwaartekracht door te geven aan Murph, zodat de mensheid de ruimte kon koloniseren ipv uit te sterven op aarde. Ik weet even niet meer of die antizwaartekracht informatie nou ontdekt was door de ruimtereizigers Matthew Mc-moeilijkenaam, of doorgegeven was door de makers van de tesseract (de mensen uit de toekomst die zonder het doorgeven van die kennis niet zouden bestaan).Salvatron schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:13:
Het einde is wat dubieus maar past goed in het verhaal en kan er net mee door omdat het mogelijk is dat andere wezens over supertechnologie kunnen beschikken en zoiets kunnen maken.
| Barry Lyndon (1975) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, History, War | Runtime: 185 min | MPAA: PG Barry Lyndon gaat over een Ierse man die in de 18e eeuw bij niets begint en zich in het leven omhoog werkt, eerst in de oorlog, daarna in de aristocratische samenleving. Met drie uur is de film niet bepaald kort en het weet ook een groots verhaal te vertellen met een zeer historisch realistisch tijdsbeeld. Samen met de regie van Kubrick is dit al genoeg reden om de film te kijken. Om maar een leuk feitje te noemen: Kubrick gebruikte lenzen die bedoelt waren voor de maanlanding zodat hij scenes op kon nemen die puur belicht zijn met kaarslicht, technisch revolutionair voor de tijd. Dit gevoel van aandacht valt te zien. Het verhaal zelf is niet zeer episch maar wel groots, verwacht geen constante actie van iemand die razendsnel door het leven raced als in Catch Me if You Can, Barry's diverse leven wordt op een gepast tempo verteld. Soms lijkt het toch wel snel te gaan, bijvoorbeeld in het begin met zijn tijd in het leger, maar dat wordt ook wel gecompenseerd met de langzamere pacing op andere momenten die we van Kubrick gewend zijn. Deze snelheid zorgt er ook wel voor alles echt aanvoelt. Dit "grounded" gevoel is ook te zien in de regie, geluid en meer. Het voelt redelijk echt aan, alsof Kubrick een tijdmachine gemaakt heeft om naar de 18e eeuw terug te reizen en Kubrick kennende is dat geeneens zo onwaarschijnlijk. Als voorbeeld is dit ook te zien in scene met een duel een duel waar je spanning ook echt voelt. Niet op dezelfde manier van Ennio Morricone "The Trio" in de achtergrond, maar meer dat je het gevoel hebt dat de aankomende kogel een echte gevaarlijke kogel is. Hierin helpt het ook dat alle characters ook realistisch zijn met fouten, ze zijn niet bepaald "likable", maar dat hoeft ook helemaal niet in zo'n film. Barry is bepaald geen perfect persoon, hij heeft geen uitgebreide monologen of gesprekken over zijn gedachtes (beter gezegd, eigenlijk geen) maar toch begrijp je hem. Een opvallend detail voor mij was wel de proza waarin gepraat wordt. De woordkeuze en zinsbouw lijkt soms uit een hoogdravend boek te komen in plaats van iets wat iemand echt zou zeggen. Echter kwam dit raar genoeg niet onnatuurlijk over, het paste in het totale beeld. Als ik toch nog wat kritiek moet geven komt het toch nog op de pacing neer, het begin gaat erg snel en het einde traag. | |
Je eerste gedachte was correct:Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:34:
[...]
Ik dacht heel ff dat Matrix weer in de bios draaide of zo maar snap nu wat je bedoelde. Ik las ergens dat er een Matrix 4 in de maak is, daar verheug ik mij heel erg op aangezien ik van de 1e 3 genoten heb (behalve dan het eind van deel 3 die ik niet wil spoileren).
Ik heb The Matrix deel 1 en The Breakfast Club daadwerkelijk afgelopen week in de bioscoop gekeken.
Zijn beiden tijdelijk terug in de bios, als VUE Classics. Net zoals Shawshank Redemption vorige maand en Terminator 2 en Jurassic Park vorig jaar.
Ik probeer m'n verwachtingen altijd laag te houden maar bij dune is dat wel heel lastig. Jammer dat de originele film zoveel miscasts heeft maar dan kan de nieuwe alleen maar meevallen.-Moondust- schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:01:
[...]
Ik ook, eindelijk een echte goede Dune film? De regisseur belooft iig veel goeds.
[ Voor 6% gewijzigd door Dwarlorf op 29-08-2020 02:10 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
| Ema (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Music | Runtime: 107 min | MPAA: R Ema was een film die in de bioscoop draaide toen die weer voorzichtig open ging. Was geïntrigeerd door de trailer en wilde hem eigenlijk in de bioscoop zien, maar... te lang gewacht en al weer snel van de agenda verdwenen. Het plot is wellicht niet heel bijzonder. De uitvoering wel. De film gaat namelijk net zoveel over de reggeaton cultuur als over het verhaal waarin een stel (danseres Ema en haar regisseur) een kind geadopteerd heeft gehad maar daarna vanwege omstandigheden weer heeft moeten(?) afstaan. Terwijl alles als een kaartenhuis ineen stort, geeft Ema vol gas. Vooral tijdens de eerste helft van de film is het wat vreemd om steeds stukken dans en muziek te hebben en dan weer een stuk drama dat bij het verhaal hoort, maar dat lijkt beter in elkaar over te vloeien later in de film (of wellicht raakte ik er aan gewend). De film zit vol met deze aparte muziek, zwoele dans, overspel, en een vlammenwerper... genoeg voor een toffe filmavond. En ondanks dat het plot niet super bijzonder is, zit het prima in elkaar en werkt de film toe naar een passend einde. | |
| Weathering with You (2019) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Drama, Family, Fantasy, Romance | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Deze film is van (voorheen) mijn favoriete anime regisseur, Makoto Shinkai. Ik zeg voorheen, want ondanks dat iedereen met Your Name wegliep, vond ik die wat tegenvallen en deze film gaat nog verder de verkeerde kant op naar mijn mening. Ik ben duidelijk niet de doelgroep (had ik ook niet gedacht, maar ik dacht... ik geef het toch een kans). De animatie ziet er uiteraard prima uit, zoals we van Shinkai gewend zijn, maar het verhaal heeft veel minder diepgang dan zijn vroegere werk (of ik begrijp de film gewoon niet). En het einde is gewoon meh. Ik hoef hem iig niet nog een keer te zien. | |
| Swallow (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Nog een gekke film. Ik hoorde dat het moeilijk was om te kijken en het idee leek me wel spannend. Op zich zit het verhaal van de film ook wel goed in elkaar, maar oh oh, wat wordt er houterig geacteerd en wat is alles klinisch. Dat is de woning van de zwangere vrouw die van alles begint door te slikken overigens ook, dus wellicht is dat expres gedaan, maar het is gewoon jammer. Het had veel meer kunnen zijn. Waar de film overigens pas echt op zijn muil valt is in het slot. Maar misschien ben ik gewoon niet vrijgevochten genoeg om dat te waarderen. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik zou hem ook een 6 of 7 geven. Ik vindt het verhaal meer een gimmick een niet echt een heel interessant verhaal. Verder natuurlijk erg mooi gemaakt. Maar de hoofdlijn vind ik wel een beetje voorspelbaar.VirinR schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
Genereer je eigen UBB code review
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 7.1 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Juist vanwege de rommelige verhaallijn is het een 7 voor mij. Ik vond het erg lastig te volgen en voor mijn gevoel ging het net te snel. John David Washington en Robert Pattinson waren wel erg goed in de filmspoiler:En zoals @AcidBurn al zegt, is Branagh een eendimensionale bad guy.maar andere personages waren in een blink weer weg waaronder Michael Caine.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik geen enkele andere film van Nolan heb gezien dus wellicht ben ik niet gewend aan zijn manier van 'filmmaking'. Ik was wel onder de indruk van de VFX en de landschappen in de film. Ik heb de film gezien bij Pathé Schouwburgplein in IMAX.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Voor mij blijft de beste Nolan film denk toch wel Memento, die geef ik wel een 9.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik schaar me bij deze meningen wat betreft Tenet. Ontzettend knap gemaakte film en zeer onderhoudend. Misschien is Nolan deze keer net te ver gegaan met zijn tijd gimmicks maar er plakte voor mij een Matrix Reloaded randje aan, interessant doen om het interessant doen.Woy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:57:
[...]
Ik zou hem ook een 6 of 7 geven. Ik vindt het verhaal meer een gimmick een niet echt een heel interessant verhaal. Verder natuurlijk erg mooi gemaakt. Maar de hoofdlijn vind ik wel een beetje voorspelbaar.
Voor mij blijft de beste Nolan film denk toch wel Memento, die geef ik wel een 9.
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Gisteren Tennet gezien in de Pathé Zwolle. Draait ook in 4DX, maar omdat ik begreep dat al die effecten nogal kunnen afleiden van het verhaal (en de ervaringen sowieso niet unaniem positief zijn) toch maar gekozen voor de 'reguliere' 2D-versie. Vanwege de reviews die schrijven over een lastige eerste kijkervaring, vanaf het begin geprobeerd alles goed te volgen en echt in me op te nemen welk verhaal er wordt verteld. Dat maakt dat ik sommige dingen spoiler: mijlenver zag aankomen en het geheel prima te begrijpen was. Het laatste half uur echter vond ik minder hoofdpersoon vecht met zichzelf en is degene die achter de schermen alles aanstuurt) spoiler: en ook niet alle drijfveren van de hoofdpersoon vond ik even sterk te veel een 'kom, we laten zien hoeveel we met elkaar kunnen laten samenvallen en maken het voor de kijker zo indrukwekkend mogelijk'-gehalte spoiler: hoezo direct die fascinatie voor die vrouw? Al met al heb ik me goed vermaakt en denk ik dat deze film zeker de moeite waard is. Helemaal in de bios, want Nolan heeft er wel weer een spektakel van gemaakt. Zie mezelf deze film niet nogmaals kijken, hoewel anderen daardoor zeggen te zijn opgeschoven van een 6/7 naar een 10. Ik houd het echter voor nu in elk geval bij deze 7. | |
Ik neig toch naar dat dit een erg goede film is.. En ik ga mee met daar je hem wellicht 2x moet kijken. Verhaal is met vlagen inderdaad rommelig wat wellicht na een 2e keer beter gaat.
Als je vervolgens beseft dat er praktisch geen CGI gebruikt is...acteurs achteruit hebben moeten leren praten op sommige momenten en ziet hoe de film verder gemaakt is.. Ja... Dat is toch wel heel sterk.
Mijn review bewaar ik dus voor tot ik hem een tweede keer gekeken heb.
https://wren.co/join/Devian
een paradox jaLA-384 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:55:
[...]
Het is alweer even geleden dat ik de film gezien heb, maar werd er niet gesuggereerd dat de tesseract gemaakt was door de mensen van de toekomst? Het is dan zo'n paradox waarbij er een oneindige tijdloop ontstaat; die tesseract was nodig om de vergaarde informatie over antizwaartekracht door te geven aan Murph, zodat de mensheid de ruimte kon koloniseren ipv uit te sterven op aarde. Ik weet even niet meer of die antizwaartekracht informatie nou ontdekt was door de ruimtereizigers Matthew Mc-moeilijkenaam, of doorgegeven was door de makers van de tesseract (de mensen uit de toekomst die zonder het doorgeven van die kennis niet zouden bestaan).
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
| The Blind Side (2009) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Een film die je doet lachen en tegelijk bij vlagen een traantje laat weg pinken. De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Michael Oher wordt op een knappe manier gespeeld want je ziet z'n personage veranderen. In de manier waarop hij contact legt met andere personen. Een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft en zeker geschikt om met de familie te kijken of op een romantisch avondje voor 2 | |
| The Accountant (2016) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: R Ik verwachtte eigenlijk een soort hitman-film maar dit was veel beter dan verwacht! Prima verhaal voor dit soort film, een stuk beter dan gemiddeld. Ook leuk dat niet echt alles volledig wordt uitgelegd. En er is een goede afwisseling tussen de flashbacks, de tragere scènes en de actie. Enkel toen Kendrick op het scherm verscheen en het even leek alsof ze weer de standaard huppeltrien ging spelen, had ik even een 'oh neen' gevoel. Maar gelukkig dit ging snel over. En alhoewel zo'n zaken mij dikwijls wel opvallen (de vriendin haat het als ik het einde van een film goed gok | |
Sommige actie scènes waren wel heel gaaf, en de opening, je bent meteen vertrokken!
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 30-08-2020 01:19 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb hem gisteren ook gezien. Het is echt een audiovisueel spektakel.mefjoew schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:16:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Gisteren Tennet gezien in de Pathé Zwolle. Draait ook in 4DX, maar omdat ik begreep dat al die effecten nogal kunnen afleiden van het verhaal (en de ervaringen sowieso niet unaniem positief zijn) toch maar gekozen voor de 'reguliere' 2D-versie. Vanwege de reviews die schrijven over een lastige eerste kijkervaring, vanaf het begin geprobeerd alles goed te volgen en echt in me op te nemen welk verhaal er wordt verteld. Dat maakt dat ik sommige dingenspoiler:mijlenver zag aankomen en het geheel prima te begrijpen was. Het laatste half uur echter vond ik minderhoofdpersoon vecht met zichzelf en is degene die achter de schermen alles aanstuurt)spoiler:en ook niet alle drijfveren van de hoofdpersoon vond ik even sterkte veel een 'kom, we laten zien hoeveel we met elkaar kunnen laten samenvallen en maken het voor de kijker zo indrukwekkend mogelijk'-gehaltespoiler:hoezo direct die fascinatie voor die vrouw?
Al met al heb ik me goed vermaakt en denk ik dat deze film zeker de moeite waard is. Helemaal in de bios, want Nolan heeft er wel weer een spektakel van gemaakt. Zie mezelf deze film niet nogmaals kijken, hoewel anderen daardoor zeggen te zijn opgeschoven van een 6/7 naar een 10. Ik houd het echter voor nu in elk geval bij deze 7.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het verhaal en de personages.
Ook zie je inderdaad aankomen dat hij met zichzelf aan het vechten was in die ene scene. Dat komt ook omdat je inmiddels weet hoe Nolans films in elkaar zitten.
Al met al wel een film die een bezoek aan de bioscoop waard is. Al zouden oordopjes niet misstaan, wat een herrie af en toe
| Terminator 2: Judgment Day (1991) | ![]() |
| Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik weet nog goed hoe de marketingmachine voor Terminator 2 op volle toeren liep in 1991. Toen je nog speciaal voor de buis ging zitten om een 'making of' te kijken waarbij op ons hart werd gedrukt dat we Terminator 2: Judgement Day ook gewoon T2 mochten noemen. Uiteraard de film toen ook op het grote doek gekeken en toen ik zag dat deze weer in de bioscoop werd vertoond, nogmaals in het filmtheater gekeken. Terminator 2 wordt beschouwd als een van de beste actiefilms die zijn gemaakt en het grappige is dat de actie zo 'low key' is. Een boel auto ongelukken, veel explosies en echte stunts op echte locaties. Geen green screens, overdreven fratsen met bussen die salto's maken in slowmotion of vliegtuigen die botsen wat alleen met CGI kan. Ondanks dat alles op het scherm science fiction is, voelt de actie heel echt aan. Terminator 2 is de blauwdruk geworden voor drie van de vier vervolgen, maar wat die films allemaal missen in het hart van deze film. Nadat Sarah Conner is gered verdwijnt de T-1000 een flinke poos uit de film, waarin de band tussen John en de Terminator wordt opgebouwd en zelfs Sarah begint te realiseren dat de Terminator hun beste kans is. Hierdoor is het extra sneu als de Terminator op het einde zichzelf opoffert. De vervolgen kiezen in plaats van karakters uit te diepen voor het overtreffen van actie scenes. Een mooi voorbeeld van hoe groot het verschil is tussen T2 en T3 zijn de scenes waarin de twee terminators het tegen elkaar opnemen: [YouTube: TERMINATOR 2 3D T800 VS T1000 2017 4K Scene, T2 Hallway Movie Clip HD] In deze video is er volop emotie te zien bij de twee robots. Robert Patrick kijkt boos en ik interpreteerde het moment waarop de T-1000 de T-101 weerhoud om zijn geweer te herladen altijd als verbazing bij de laatste. Dat hij als brede kleerkast wordt tegen gehouden door iemand van normaal postuur. Verder blijft het bij wat duwen en gooien. En dan is er dit gedrocht. Het is eigenlijk bedroevend wat hier gebeurd. Het gevecht is kolderiek en beide karakters proberen zo stoer te kijken dat het eerder overkomt als verveeld. Vooral Kristanna Loken is zo over de top stoïcijns dat het een parodie lijkt. Hoe anders heeft James Cameron Robert Patrick geregisseerd als T-1000 die, als hij een bewaker vermoord, met morbide nieuwsgierig kijkt hoe het mensenwezen sterft. Sowieso mooi hoe Cameron van een oorspronkelijke lowbudget scifi film een knallende actie franchise heeft gemaakt. Ik kan weinig minpunten vinden, tenzij ik ga nitpicken over montage foutjes en dergelijke. Tegen het einde aan heeft Arnold Schwarzenegger een duidelijk opgeplakt oog en het grapje "I need a vacation" is wat raar. Over het einde kan je twisten of John Connor nu zijn eigen geboorte heeft tegengehouden of dat Judgement Day alleen is uitgesteld (iets waar Terminator 3 heel mooi antwoord op geeft). Tot slot verbaas ik me dat de storing van de T-1000 in de climax is weggeknipt uit de bioscoopversie. Uiteindelijk is dat de reden waarom John op het einde weet wie zijn moeder is. Een hoog punt voor deze film, ongetwijfeld ook vanwege nostalgie. | |
| A Star Is Born (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R Keuze van de vrouw eergisteren. Op zich een sterke film, maar voor mij persoonlijk iets te melodramatisch, vooral naar het einde toe. Lady Gaga kan een aardig potje zingen, dat is duidelijk. | |
Niet alleen voor nostalgie. Wat mij betreft zijn Terminator 2, Alien 1 en 2 en Predator voorbeelden van actiefilms die naast veel schietwerk en lompe actie ook voorbeeldig zijn qua karakter ontwikkeling, pacing en acteerwerk.Droefsnoet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:47:
Een hoog punt voor deze film, ongetwijfeld ook vanwege nostalgie.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Vandaag en gisteren naar Tenet geweest, zodat ik weer met een gerust hart dit topic kan lezen De film begint wat mij betreft erg rommelig, Christopher Nolan houdt de kijker niet aan het handje vast, waardoor dingen maar half of niet worden uitgelegd. Voor karakters in de film zijn dingen vanzelfsprekend, maar voor de kijker niet. Ook na twee keer kijken is het mij niet duidelijk wat het doel was van de aanval in het operagebouw en is de missie van de protagonist daarna erg vaag. Verder verschijnen er een heleboel personages ten tonele die ondanks dat ze elkaar pas leren kennen met elkaar praten alsof ze al lang bekenden van elkaar zijn. Het duurde even voordat ik grip kreeg op het plot. Het punt is dat het plot helemaal niet zo complex is, maar het wordt erg complex verteld. Wat dat betreft is het een beetje zoals Inception (2010), dat in de basis een 'heist movie' is, maar vanwege een droom in een droom in een droom moeilijker wordt gemaakt dan het is. spoiler: In dit geval leven mensen simultaan vooruit en achteruit. Tegen het einde aan wordt het plot wat ingewikkeld, met een fysiek algoritme dat zowel begraven als uitgevoerd moet worden en personen die tegelijkertijd leven. De scene in het hypocentrum waar het algoritme begraven wordt is erg onduidelijk. Nou begrijp ik dat de bijdrage van Neill opzettelijk verborgen gehouden moest worden, maar ook de rest is wat vaag. Waarom is dat rode draadje zo belangrijk waar op wordt gefocust? Het opdelen van een MacGuffin (in dit geval het algoritme), zodat het niet in handen valt van een stel onverlaten is een groot cliché en staat in schril contrast met de originele manier waarop Nolan een draai geeft aan tijdreizen. Als je wil dat iemand iets niet gebruikt maak je het toch kapot lijkt me. Desalniettemin zijn de scenes waarin normale en 'omgekeerde' mensen met elkaar interactie hebben ontzettend tof om te zien. De tweede keer dat je het gevecht in Oslo ziet, maar dan vanuit een ander perspectief, valt het goed op dat de tegenstander alles omgekeerd doet. In het eindgevecht viel het me de tweede keer kijken op dat een gebouw tegelijkertijd werd recht geschoten als kapot geschoten. De film is weer een typische Nolan in de zin van originaliteit. De beste man weet toch elke keer weer een leuke draai te geven aan een genre film. Hopelijk weet Tenet in deze tijden toch een publiek te vinden, want hij is het zeker waard om te zien. Mijn score is wat behoudend, omdat het naar mijn gevoel wat steken laat vallen. | |
Ik houd best van een film die je laat nadenken maar het is wel handig om de kans te krijgen alles te bevatten. Dat lukte hier niet zo.
This too shall pass
https://wren.co/join/Devian
Droefsnoet schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:16:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Vandaag en gisteren naar Tenet geweest, zodat ik weer met een gerust hart dit topic kan lezen
De film begint wat mij betreft erg rommelig, Christopher Nolan houdt de kijker niet aan het handje vast, waardoor dingen maar half of niet worden uitgelegd. Voor karakters in de film zijn dingen vanzelfsprekend, maar voor de kijker niet. Ook na twee keer kijken is het mij niet duidelijk wat het doel was van de aanval in het operagebouw en is de missie van de protagonist daarna erg vaag. Verder verschijnen er een heleboel personages ten tonele die ondanks dat ze elkaar pas leren kennen met elkaar praten alsof ze al lang bekenden van elkaar zijn. Het duurde even voordat ik grip kreeg op het plot.
Het punt is dat het plot helemaal niet zo complex is, maar het wordt erg complex verteld. Wat dat betreft is het een beetje zoals Inception (2010), dat in de basis een 'heist movie' is, maar vanwege een droom in een droom in een droom moeilijker wordt gemaakt dan het is.
spoiler:In dit geval leven mensen simultaan vooruit en achteruit. Tegen het einde aan wordt het plot wat ingewikkeld, met een fysiek algoritme dat zowel begraven als uitgevoerd moet worden en personen die tegelijkertijd leven. De scene in het hypocentrum waar het algoritme begraven wordt is erg onduidelijk. Nou begrijp ik dat de bijdrage van Neill opzettelijk verborgen gehouden moest worden, maar ook de rest is wat vaag. Waarom is dat rode draadje zo belangrijk waar op wordt gefocust?
Het opdelen van een MacGuffin (in dit geval het algoritme), zodat het niet in handen valt van een stel onverlaten is een groot cliché en staat in schril contrast met de originele manier waarop Nolan een draai geeft aan tijdreizen. Als je wil dat iemand iets niet gebruikt maak je het toch kapot lijkt me.
Desalniettemin zijn de scenes waarin normale en 'omgekeerde' mensen met elkaar interactie hebben ontzettend tof om te zien. De tweede keer dat je het gevecht in Oslo ziet, maar dan vanuit een ander perspectief, valt het goed op dat de tegenstander alles omgekeerd doet. In het eindgevecht viel het me de tweede keer kijken op dat een gebouw tegelijkertijd werd recht geschoten als kapot geschoten.
De film is weer een typische Nolan in de zin van originaliteit. De beste man weet toch elke keer weer een leuke draai te geven aan een genre film. Hopelijk weet Tenet in deze tijden toch een publiek te vinden, want hij is het zeker waard om te zien. Mijn score is wat behoudend, omdat het naar mijn gevoel wat steken laat vallen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Theebag schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
spoiler:De persoon die het rode draadje draagt is Ives. Na het teruggeven van zijn stuk algoritme moet hij terug door de draaideur om het slot te openen. Dat is ook de reden waarom hij zo beladen afscheid neemt, hij zal sterven.
This too shall pass
Theebag schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:49:
[...]
spoiler:De persoon die het rode draadje draagt is Ives. Na het teruggeven van zijn stuk algoritme moet hij terug door de draaideur om het slot te openen. Dat is ook de reden waarom hij zo beladen afscheid neemt, hij zal sterven.
Wie opent een Tenet topic?
| Spectre (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Het was gisteren echt weer om maar eens de beamer aan te slingeren en een film te kijken die ik nog niet gezien had. Dat is dus de laatste James Bond: Spectre geworden. Het is weer een echte James Bond. Spektalel, actie, een megalomane schurk/organisatie, een onstuitbare huurmoordenaar die niks zegt, onderkoelde humor, snelle wagens, gadgets en een paar mooie vrouwen. Qua verhaal is het ook niks nieuws, dit hebben we al vaker gezien. Ook kwamen een aantal dingen nogal gerecycled over, de auto achtervolging, het gevecht in de trein, het refereren naar een eerdere liefde van Bond, verplicht verlof voor Bond... Had ook wel het idee dat het een verzameling setpieces was, er werden grote stappen genomen in het script. Bond gaat de hele wereld over zonder problemen. Dat is wat vreemd als hij tegen een organisatie vecht die letterlijk overal ogen heeft en hem vrijwel altijd kan zien. Natuurlijk is hij een spion maar het komt zeker in het digitale tijdperk toch wat ongeloofwaardig over. Al met al is het een vermakelijke film, maar toch miste ik her en der wat dingen. Ook de chemie tussen Bond en de twee vrouwen vond ik een stuk minder. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
| The Lighthouse (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R Had deze film willen zien in de bioscoop, maar toen ging de boel dicht vanwege de pandemie. Nu uiteindelijk na lang treuzelen de film gehuurd (had ondertussen The VVitch gezien en vond die nogal tegenvallen). Allereerst, deze film is naar mijn mening beter dan The VVitch. Hij laat echter ook wel een beetje dezelfde steken vallen. Er wordt wat met symboliek gegooid zonder dat dat heel duidelijk het verhaal vooruit helpt, maar wellicht zit ik gewoon niet goed op te letten. Het acteerwerk en camerawerk is in ieder geval prima! Het middelste stuk van de film is ook prima, maar het slot vond ik wat rommelig. Het laatste shot vond ik bijvoorbeeld niets toevoegen. Maar goed, de film is zeker onderhoudend, dus ik heb me wel vermaakt. Het gezang van (vooral) Dafoe zit nu nog in mijn hoofd. Omdat het verhaal mijns inziens dus wat steken laat vallen (in vergelijking met - ik noem maar wat - een Enemy of een Ida) kom ik niet verder dan een 7. Desalniettemin een film die de moeite waard is om nog eens te zien. | |
| Hannibal (2001) | ![]() |
| Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R Hopkins zet een goede Hannibal neer met zijn trucje van snel praten en dan weer langzaam aan het eind van de zin. Ook neemt Hopkins zijn rol als Hannibal serieus waardoor hij vrij eng overkomt. Verder zit er veel engs in deze film. De lelijkerd is eng maar ook lelijk en dat maakt het een vervelende verschijning waar ik liever niet naar kijk. Ik zie liever een normaal gezicht en geen gedrocht. Julianne Moore is een acceptabele vervanging voor Jodie Foster in haar rol als Clarice. Als geheel vind ik het verhaal echter niet je van het. De film is misschien ook een tikkeltje te vunzig. Vies doen om het vies doen. | |
| 12 Angry Men (1957) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: Approved In het topic De 1001 beste films allertijden op basis van diverse bronnen kwam 12 Angry Men voorbij en daarom de film toch eens opgezet. Niet dat ik helemaal niet bekend was met de film. Het is een klassieker die iedereen wel zal kennen, al was het alleen maar omdat de opzet zo vaak is herhaald. 12 Angry Men is een film waarin alleen wordt gepraat. Dat klinkt vermoeiender dan het is. De film heeft namelijk een aardig tempo en het meeste wat wordt gezegd doet er toe. Het is leuk om te zien hoe iemand die in principe alleen even wil praten over een veroordeling een hele groep weet te overtuigen om hun mening te veranderen. Dit gebeurt door de getuigenissen die zijn gedaan te weerleggen. De deducties die daarbij worden gedaan zijn echter inmiddels zo vaak herhaald dat het voor de geoefende kijker geen verrassing is hoe de beweringen worden ontkracht. Hoe beoordeel je een film als deze. De film doet niets fout , maar is na ruim 60 jaar toch wat minder krachtig. Het zoeken naar inconsistenties in de verklaringen heeft een hoog Columbo/Matlock gehalte (en schijnt ook helemaal niet de bedoeling te zijn dat een jury dit doet). Ik vind het moeilijk. Het is een klassieker, maar ik zou het toch niet de beste film ooit willen noemen. | |
| Time Trap (2017) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated Gisteravond deze film opgezet met mijn vriendin, de film begint met een goed en interessant verhaal. Na 1 uur begint de film toch een aparte wending te krijgen waarbij wij zoiets hadden wat ontzettend jammer van de film, dit einde had beter en anders gekund. Kan er verder ook niet veel meer over zeggen dan dat een goed begin een slecht eind kreeg. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een klassieker hoeft natuurlijk niet de beste film ooit te zijn, er zijn veel klassiekers gemaakt. De reden waarom het een klassieker is is omdat de film jaren later nog steeds relevant isDroefsnoet schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:25:
12 Angry Men (1957) [Afbeelding: 12 Angry Men (1957)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: Approved In het topic De 1001 beste films allertijden op basis van diverse bronnen kwam 12 Angry Men voorbij en daarom de film toch eens opgezet. Niet dat ik helemaal niet bekend was met de film. Het is een klassieker die iedereen wel zal kennen, al was het alleen maar omdat de opzet zo vaak is herhaald.
12 Angry Men is een film waarin alleen wordt gepraat. Dat klinkt vermoeiender dan het is. De film heeft namelijk een aardig tempo en het meeste wat wordt gezegd doet er toe. Het is leuk om te zien hoe iemand die in principe alleen even wil praten over een veroordeling een hele groep weet te overtuigen om hun mening te veranderen. Dit gebeurt door de getuigenissen die zijn gedaan te weerleggen. De deducties die daarbij worden gedaan zijn echter inmiddels zo vaak herhaald dat het voor de geoefende kijker geen verrassing is hoe de beweringen worden ontkracht.
Hoe beoordeel je een film als deze. De film doet niets fout , maar is na ruim 60 jaar toch wat minder krachtig. Het zoeken naar inconsistenties in de verklaringen heeft een hoog Columbo/Matlock gehalte (en schijnt ook helemaal niet de bedoeling te zijn dat een jury dit doet). Ik vind het moeilijk. Het is een klassieker, maar ik zou het toch niet de beste film ooit willen noemen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vond de film enorm tegenvallen vergeleken met het boek. Met name het einde is compleet vernaggeld.Salvatron schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 03:15:
Hannibal (2001) [Afbeelding: Hannibal (2001)] Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ben wel met je eens dat de gore en nastiness in Hannibal nog een stapje verder gaat dan in Silence, maar hij houdt het in het boek in elk geval nog net binnen boord. Recent zijn nieuwste boek Cari Mora gelezen en dat is echt off the wall in terms of creepiness.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Gave film vond ik dat. Ben het met je eens dat de toon en stijl aan het begin nogal verschilt van het einde, maar dat vond ik wel een pluspunt.G_Dragon schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:49:
Time Trap (2017) [Afbeelding: Time Trap (2017)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated Gisteravond deze film opgezet met mijn vriendin, de film begint met een goed en interessant verhaal. Na 1 uur begint de film toch een aparte wending te krijgen waarbij wij zoiets hadden wat ontzettend jammer van de film, dit einde had beter en anders gekund. Kan er verder ook niet veel meer over zeggen dan dat een goed begin een slecht eind kreeg.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
This too shall pass
| Peninsula (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: N/A Na vorige week Train to Busan te hebben gezien ook wel benieuwd naar dit deel. Wat ik jammer vond is dat het niet echt een vervolg was, kwam er later pas achter dat het een Sequel is. Vermakelijk om een keer te kijken, maar wel wat voorspelbaar. spoiler: Ik vond het bijzonder dat alleen Zuid-Korea zombies heeft en de rest van de wereld niet. | |
Noord Korea zit ertussen om de rest van de wereld te beschermenAldaugha schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:59:
Peninsula (2020) [Afbeelding: Peninsula (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: N/A Na vorige week Train to Busan te hebben gezien ook wel benieuwd naar dit deel.
Wat ik jammer vond is dat het niet echt een vervolg was, kwam er later pas achter dat het een Sequel is.
Vermakelijk om een keer te kijken, maar wel wat voorspelbaar.
spoiler:Ik vond het bijzonder dat alleen Zuid-Korea zombies heeft en de rest van de wereld niet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
| The New Mutants (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 De eerste helft gebeurd er eigenlijk niks, pas het laatste halfuur wordt de film interessant. Ik vraag me af of de script schrijver uberhaupt heeft gekeken naar de comics, want er klopt niet veel van. 3 Jaar vertraging en veel reshoots, en dat is goed te merken. Dit zou een horrorfilm moeten zijn, maar dat is het totaal niet. Het heeft een wat donkerder sfeer dan de meeste Marvel films, maar daar is ook alles mee gezegd. Acteerwerk is niet om over naar huis te schrijven, en de accenten van de acteurs die Illiyana en Sam spelen slaan nergens op. De een vergeet haar Russische accent te vaak, de ander gooit er zo'n overdreven Southern klank in dat het direct duidelijk is dat hij daar niet vandaan komt Zeer teleurstellende film als X-Men fan zijnde. | |
Verwijderd
Deel 1 was zeker beter. Maar dit was toch wel vermakelijk ja.Aldaugha schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:59:
Peninsula (2020) [Afbeelding: Peninsula (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: N/A Na vorige week Train to Busan te hebben gezien ook wel benieuwd naar dit deel.
Wat ik jammer vond is dat het niet echt een vervolg was, kwam er later pas achter dat het een Sequel is.
spoiler:Ik vond het bijzonder dat alleen Zuid-Korea zombies heeft en de rest van de wereld niet.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Vond die legerbasis behoorlijk gejat van Apocalypse now.
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 De eerste film in jaren waar ik wou dat er een pauze in zat. Alleen zodat mijn hersenen ff kunnen inhalen wtf er nu eigenlijk net gebeurd is. 2 uur genoten......... | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
dat kun je op de website van de bios zien (als Dolby Cinema een website heeft, anders pathe of vue), daar staat het beschreven en zie je ruimte tussen de stoelen.jodeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:44:
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar hoe werken die Corona maatregelen in de bios. Ik zit hier op steenworp afstand van een Dolby Cinema, en kijk al een tijd uit naar Tenet. Hoe werkt dat in een bioscoop? Ruimte tussen de stoelen? Geen rijen bij de kassa?
Ja dat is Vue, maar in de ‘Corona regels staat niets over hoeveel mensen er naast elkaar zitten? ‘Kom niet te vroeg en kom niet met teveel mensen zegt mij niet zoveel’..Salvatron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:46:
[...]
dat kun je op de website van de bios zien (als Dolby Cinema een website heeft, anders pathe of vue), daar staat het beschreven en zie je ruimte tussen de stoelen.
Ik wil gewoon naar de bios terwijl ik niet naast iemand zit, maar die informatie staat nergens
Edit: ‘in de zaal zorgen we dat er altijd 1,5 meter tussen gasten zit’. My bad, Ben een domme lul, had hier overheen gelezen
[ Voor 12% gewijzigd door jodeltje op 04-09-2020 01:13 ]
| Law Abiding Citizen (2009) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Positief punt van de film is dat erin voorkomt hoe onrechtvaardig het rechtssysteem is. Negatief punt is dat die kerel zwaar overdreven tekeer gaat. Redelijk acteerwerk in een aanvaardbare film. Steekt echter nergens boven de middenmoot uit. | |
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Wat een geweldige film, zoals al eerder gezegd, ook ik zou er wel even een pauze in gewild hebben. Ook de manier waarop "tijdreizen" is verwerkt vond ik heel origineel. Juist het bekijken in de bios was extra gaaf omdat het geluid heel goed tot zijn recht kwam. spoiler: Enige wat ik niet helemaal snap is waar de beginscene bij het Opera gebouw belangrijk is Ik vind het een aanrader! | |
Ik heb hem gister ook gezien. Het is gewoon een matige tienerfilm. Ik gaf het een 6 maar jouw 5 is eigenlijk meer op z'n plaats. Hier had heel veel meer mee gedaan kunnen worden.AcidBurn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:12:
The New Mutants (2020) [Afbeelding: The New Mutants (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 De eerste helft gebeurd er eigenlijk niks, pas het laatste halfuur wordt de film interessant. Ik vraag me af of de script schrijver uberhaupt heeft gekeken naar de comics, want er klopt niet veel van.
3 Jaar vertraging en veel reshoots, en dat is goed te merken. Dit zou een horrorfilm moeten zijn, maar dat is het totaal niet. Het heeft een wat donkerder sfeer dan de meeste Marvel films, maar daar is ook alles mee gezegd. Acteerwerk is niet om over naar huis te schrijven, en de accenten van de acteurs die Illiyana en Sam spelen slaan nergens op. De een vergeet haar Russische accent te vaak, de ander gooit er zo'n overdreven Southern klank in dat het direct duidelijk is dat hij daar niet vandaan komt
Zeer teleurstellende film als X-Men fan zijnde.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Aldaugha schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:17:
[...]
spoiler:Enige wat ik niet helemaal snap is waar de beginscene bij het Opera gebouw belangrijk is
[...]
hij was een engineer, kon alles maken. Maar goed ik vindt dat juist de kracht van de film. Het zou maar saai zijn als het alleen maar gebrabbel is in deze zin.Salvatron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 03:51:
Law Abiding Citizen (2009) [Afbeelding: Law Abiding Citizen (2009)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Positief punt van de film is dat erin voorkomt hoe onrechtvaardig het rechtssysteem is. Negatief punt is dat die kerel zwaar overdreven tekeer gaat. Redelijk acteerwerk in een aanvaardbare film. Steekt echter nergens boven de middenmoot uit.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| Logan Lucky (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 | |
Ben sinds de "heropening" keer of 5 in de bios geweest.jodeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:44:
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar hoe werken die Corona maatregelen in de bios. Ik zit hier op steenworp afstand van een Dolby Cinema, en kijk al een tijd uit naar Tenet. Hoe werkt dat in een bioscoop? Ruimte tussen de stoelen? Geen rijen bij de kassa?
van te voren reserveren is verplicht, en de film zalen starten gestaggerd.
dus ik heb hoogstens 1 wachtende voor me aan de kassa gezien.
Verder is iig in onze bios, ruim 2/3 van de stoelen niet in gebruik.
Dus er zit elke keer minimaal een lege rij en een 4 legen stoelen tussen jouw en de volgende rij.
Dus ik voel me er "pretty safe"
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Daar was ik al bang voor nadat ik de trailer gezien had. Leek meer op een doorsnee zombie film, terwijl ik Train to Busan echt een goede film vond (voor zijn genre). Ga hem binnenkort toch ook maar even aanzetten.Aldaugha schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:59:
En juist hierover lees ik online dat wij in Nederland eigenlijk heel veel geluk hebben dat we gewend zijn aan films met ondertiteling, omdat er in Engelstalige landen behoorlijk geklaagd wordt dat de dialogen in Tenet heel vaak gewoon niet te verstaan zijn door alle geluiden die tegelijk de kijker bombarderen!Aldaugha schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:17:
Juist het bekijken in de bios was extra gaaf omdat het geluid heel goed tot zijn recht kwam.
https://www.nme.com/en_as...mpossible-to-hear-2742916
https://www.rereleasenews...about-inaudible-dialogue/
https://we-love-cinema.co...dialogue-sound-six-issue/
https://screencrush.com/w...logue-hard-to-understand/
Dankzij onze ondertiteling kunnen we toch begrijpen wat de acteurs tegen elkaar zeggen.
Wij gaan volgende maand ook naar de bios toe en wij kregen bij het reserveren de melding laat zoveel stoelen tussen de andere al bezette plekken, ook was het plattegrond erop aangepastjodeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:44:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je kunt beter vragen waar hij niet in speelt.Sniffels schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:11:
Na StarWars ben ik even gaan zoeken waar Adam Driver nog meer in speelde, aangezien Marrige Story en Paterson ik ook steengoed vond.:
Logan Lucky (2017) [Afbeelding: Logan Lucky (2017)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik zat vandaag met in totaal 4 anderen in de zaal om Tenet te kijken in Kinepolis. 3 daarvan waren voortijdig vertrokken, de 4e was mijn vriendin. Heb me de laatste maanden zelden zo veilig gevoeldjodeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:44:
| The Incident (2014) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Een arthouse sci-fi film / psychologische thriller met twee verschillende verhalen die lange tijd niks met elkaar te maken lijken hebben. Pas op het einde wordt het verband duidelijk. Het ene verhaal gaat over 2 broers en een rechercheur die vast komen te zitten in een trappenhuis dat in een eindeloze loop zit. Alle deuren zijn dicht en de 6e verdieping gaat naar de begane grond enzovoorts. Het andere gaat over een familie die vast komen te zitten op recht doorgaande weg die zich eindeloos herhaald (en wanneer je links of rechts de woestijn inloopt, kom je ook weer op hetzelfde punt uit). Dan zou je denken "nou oké, dan gaat iedereen dood na 2 weken", maar zo loopt het niet. Vond het een intrigerende film je bijblijft. Het is geen horror in de zin dat het eng is, maar meer verontrustend. Het gaat uiteindelijk, symbolisch, over vast zitten in jezelf. Niet in staat zijn te veranderen. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Toevallig recent voor de 2e keer bekeken. En eigenlijk vind ik hem ondergewaardeerd.. Redneck Ocean's 11 dit.Sniffels schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:11:
Na StarWars ben ik even gaan zoeken waar Adam Driver nog meer in speelde, aangezien Marrige Story en Paterson ik ook steengoed vond.:
Logan Lucky (2017) [Afbeelding: Logan Lucky (2017)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
I served in a company of heroes.
| Antebellum (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Ik dacht dat het niet slechter kon dan The New Mutants. I was wrong, wat een schijtfilm. Ik had regelmatig moeite om wakker te blijven, er is geen enkele vorm van spanning te bekennen in deze film. Het racisme element ligt er zo duimen dik bovenop dat het ronduit irritant wordt. En dat zeg ik als groot voorstander van gelijkheid en vrije mening. Het acteerwerk is prima, maar voor de rest slaat het nergens op. Het mag dan van een van de producers van Get Out en Us af komen, maar Antebellum komt geen moment bij die films in de buurt. | |
| Mulan (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 2.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 In een woord: Meh. Ik wist dat dit geen een-op-een verfilming is van de animatieversie, zoals bij de vorige live-action films van Disney wel het geval was, dus ik was niet teleurgesteld op dat vlak. Filmtechnisch is er weinig mis met deze film, maar het verhaal is niet echt boeiend. Vermakelijk genoeg om de hele film een keer te zien, maar als ik een goede verfilming van het verhaal van Mulan wil zien kijk ik de Chinese film Hua Mulan nog wel een keer. | |
There's no place like 127.0.0.1
Bij twijfel kan je ook op een doordeweekse dag smiddags gaan, dat zat je voor corona ook negen van de tien keer alleen of met handje vol mensen in de zaal.jodeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:44:
Voel me nu veiliger in de zaal van de bios dan bij de supermarkt.
Festina lente
Heb je hem alleen gekeken en er 22 euro voor betaald?MatHack schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 06:57:
Mulan (2020) [Afbeelding: Mulan (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 2.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 In een woord: Meh.![]()
Ik wist dat dit geen een-op-een verfilming is van de animatieversie, zoals bij de vorige live-action films van Disney wel het geval was, dus ik was niet teleurgesteld op dat vlak. Filmtechnisch is er weinig mis met deze film, maar het verhaal is niet echt boeiend. Vermakelijk genoeg om de hele film een keer te zien, maar als ik een goede verfilming van het verhaal van Mulan wil zien kijk ik de Chinese film Hua Mulan nog wel een keer.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Of net als ik via een andere weg en mijn geld gelukkig in mijn portemonnee gelaten?
Ik heb gelukkig het geld in mijn portemonnee gelaten. Meer dan een 5 was het niet maar dat was te verwachten..Starbucks schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:05:
[...]
Heb je hem alleen gekeken en er 22 euro voor betaald?![]()
Of net als ik via een andere weg en mijn geld gelukkig in mijn portemonnee gelaten?
| Mulan (2020) | ![]() |
| Tweakers: 0.0 | IMDb: 2.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Een mooie film van Disney, vond hem alleen al stukken beter en meer volwassen dan Aladin. Het enige grote minpunt is dat het draakje niet in de film zit, dit is toch wel de slechtste beslissing van de film! | |
Dat klinkt interessant. Waar heb je deze gekeken?Atomsk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:51:
The Incident (2014) [Afbeelding: The Incident (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Een arthouse sci-fi film / psychologische thriller met twee verschillende verhalen die lange tijd niks met elkaar te maken lijken hebben. Pas op het einde wordt het verband duidelijk. Het ene verhaal gaat over 2 broers en een rechercheur die vast komen te zitten in een trappenhuis dat in een eindeloze loop zit. Alle deuren zijn dicht en de 6e verdieping gaat naar de begane grond enzovoorts. Het andere gaat over een familie die vast komen te zitten op recht doorgaande weg die zich eindeloos herhaald (en wanneer je links of rechts de woestijn inloopt, kom je ook weer op hetzelfde punt uit). Dan zou je denken "nou oké, dan gaat iedereen dood na 2 weken", maar zo loopt het niet.
Vond het een intrigerende film je bijblijft. Het is geen horror in de zin dat het eng is, maar meer verontrustend. Het gaat uiteindelijk, symbolisch, over vast zitten in jezelf. Niet in staat zijn te veranderen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.8 / 10
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Time Trap (2017) | ![]() |
| Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated Timetrap geeft een interessante draai aan het gegeven van de 'fountain of youth'. In een grot beweegt de tijd veel langzamer dan daarbuiten. Daar komen vijf jongeren achter die op zoek zijn naar hun vermiste leraar die op zijn beurt weer opzoek was naar een vermist gezin. De onbekende cast verraadt al dat er niet veel budget was voor deze film. De antagonisten die halverwege de film opduiken deden me dan ook denken aan films uit de jaren 60 van de vorige eeuw. Het geheel voelt wat goedkoop aan en is daardoor niet spannend. Het gegeven is best leuk gevonden, maar de uitwerking laat te wensen over. Het is sowieso de vraag of er meer mee gedaan had kunnen worden. Pluspunt is de korte speelduur: een krappe 87 minuten. | |
Netflix USA (via VPN). Ik weet echter niet of deze daar nog te zien is. Was een paar weken terug dat ik deze gekeken heb.Bor schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:42:
[...]
Dat klinkt interessant. Waar heb je deze gekeken?
_██_
(ಠ_ృ)
| The New Mutants (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Tja, het is geen wonder dat New Mutants twee jaar op de plank is blijven liggen. Het is namelijk geen goede film. Het werkt niet als horrorfilm, niet als superhelden film en niet als horrorsuperhelden film. Het verhaal is verder zo 13 in dozijn als maar kan. Een handjevol tieners zit in een inrichting en het enige wat ze doen is af en toe in een kring zitten. Dani is de nieuwkomer, terwijl de anderen er al langer zitten, maar de enige dokter en medewerker die er werkt, is nog steeds niet verder dan de tieners laten vertellen over hun eerste keer. Wat de bedoeling is van de inrichting, wat 'het programma' inhoudt, waarom er maar één medewerker is en hoe de tieners er überhaupt terecht zijn gekomen wordt allemaal niet uitgelegd. Het is dat ik enkele karakters ken van de comics, anders is het een compleet raadsel wat hun krachten zijn. Zo weet ik de kracht van Cannonball, excuus ik bedoel Sam Guthrie, omdat ik hem nog ken vanuit zijn X-Force dagen. In de film wordt maar halfbakken uitgelegd wat hij kan. In de comics is hij overigens onkwetsbaar als hij zijn kracht gebruikt, terwijl in de film hij met een gebroken arm rondloopt. Illyana ken ik dan vooral als zusje van Colossus, maar blijkbaar heeft zij de kracht om ladders uit panty's te doen verdwijnen. De horror is vrijwel niet aanwezig en is van het type hallucinaties die wel of niet echt zijn. Heb je ooit een Blumhouse productie gezien dan ben je bekend met het fenomeen. De enige lichtpuntjes zijn Anya Taylor-Joy als eerdergenoemde Illyana en de romance tussen Dani en Rahne. Deze film kan je overslaan in de bioscoop, je kan beter Tenet kijken. Indien je die al hebt gezien: nog een keer Tenet kijken. | |
| Ad Astra (2019) | ![]() |
| Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Dit is geen standaard sci-fi film. Eerder een soort psychologisch drama verpakt in een sci-fi schil. Alhoewel... Deze film weet niet echt wat van de twee hij wil zijn... De beelden zijn zeer mooi, de acteerprestaties ook wel OK... Alleen kon ik niet echt hout touw vast knopen aan het verhaal, het kwam bij mij eerder over als een aaneenschakeling van scenes. Prachtige scenes dus, dat wel. Maar bij sommige vroeg ik mij af wat ze nu eigenlijk toe voegden aan het verhaal. Naar het einde van de film waren ze mij al even kwijt, ik heb de laatste stukken maar in flarden gezien omdat mijn smartphone interessanter was. Niet mijn soort film. Een 5 voor de leuke beelden. | |
Ik vond hem zelf vrij rechtlijnig. Wat snap je niet aan het verhaal?D-Three schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:13:
Ad Astra (2019) [Afbeelding: Ad Astra (2019)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Dit is geen standaard sci-fi film. Eerder een soort psychologisch drama verpakt in een sci-fi schil. Alhoewel... Deze film weet niet echt wat van de twee hij wil zijn... De beelden zijn zeer mooi, de acteerprestaties ook wel OK... Alleen kon ik niet echt hout vast knopen aan het verhaal, het kwam bij mij eerder over als een aaneenschakeling van scenes. Prachtige scenes dus, dat wel. Maar bij sommige vroeg ik mij af wat ze nu eigenlijk toe voegden aan het verhaal. Naar het einde van de film waren ze mij al even kwijt, ik heb de laatste stukken maar in flarden gezien omdat mijn smartphone interessanter was. Niet mijn soort film. Een 5 voor de leuke beelden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
| Seven Samurai (1954) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 207 min | MPAA: Not Rated In mijn quest om de top van IMDb te kijken is deze film natuurlijk een echte must om te kijken, dus hierbij heb ik hem gisteren voor het eerst gezien. Ik was eerst van plan deze film tijdelijk over te slaan aangezien ik bang was dat hij met een leeftijd van 66 jaar wel erg verouderd zou zijn, daarnaast was ik ook bang dat hij met zijn duur van 3,5 uur wel erg langzaam zou zijn. Echter heeft een vriend mij overtuigt hem toch te kijken en ik kan zeggen, deze twee angsten bleken gelukkig complete onzin. Ten eerste blijft de snelheid er erg goed inzitten, de pacing is geweldig en je hebt nauwelijks echt door dat je zo'n lange film kijkt. Het verhaal zelf lijkt niet zo heel groots maar toch heeft het elke minuut nodig. Daarnaast merkte ik er ook echt helemaal niks van dat de film al zo oud is. Het is inderdaad zwart-wit met een 4:3 aspectratio, maar ik stond er echt versteld van dat er echt helemaal niks ouds aan voelt. Het verhaal is extreem simpel: een klein boerendorp weet dat het over een korte tijd aangevallen gaat worden door bandieten en wilt daarom samurai inschakelen om hun te verdedigen. Dit verhaal zelf is dus niet complex, echter de uitwerking wel. De film gaat echter op heel veel dingen in zonder ooit langdradig aan te voelen. De wanhoop van de boeren tijdens het zoeken naar samurai, de verschillende persoonlijkheden van de samurai en waarom ze vechten voor het dorp, het trainen van de boeren, zulke soort stappen zijn allemaal goed doorlopen. De voornaamste kracht zit hem toch wel in de personages en thematische behandeling van het conflict. Zo is het duidelijk dat de boeren initieel bang en schuw zijn maar een enorme haat woekeren tegen de bandieten, dit ontwikkelt zich natuurlijk door het verhaal. Deze ontwikkeling is niet erg groots maar subtiel en breed. Dit is voornamelijk te zien in de dorpelingen, waarin zowel mijn grootste kritiek als pluspunt van de film zit. Ten eerste kritiek zijn er erg veel momenten waarin ze weergeven worden als haast een uniforme massa. Ze reageren vaak allemaal tegelijkertijd en op dezelfde manier. Dit haalt erg de individualiteit van de dorpelingen weg. Echter zijn er toch wel genoeg kleinere momenten die hier juist precies tegenin gaan. De dorpelingen moeten ineens omgaan met dood, oorlog, vechten in groepen, hierin zijn allemaal kleine en menselijke reacties en ontwikkelingen zichtbaar van individuen. Een dorpeling die eerst bang is maar daarna vooral woede toont, of iemand anders die langzaam leert als groep te functioneren, of iemand anders die in angst tijdens een gevecht wegvalt. Dit is erg subtiel en erg mooi weergeven. Deze twee kanten van de dorpsbewoners voelt een beetje paradoxaal aan, maar misschien was dat juist de bedoeling van de regisseur. Een laatste groot krachtpunt zit hem er in hoe realistisch de film aanvoelt. Een goed voorbeeld hiervan zijn de gevechten. De zwaardvechten in films zoals Kill Bill zijn super vloeiend, geweldig gecoördineerd en haast mooi, verwacht dit hier niet. De gevechten zijn kort, onduidelijk en erg "messy". Er is niks moois of romantisch aan het conflict, wat ik zelf ook vind horen. Als conclusie een geweldige film en een echte aanrader. | |
[ Voor 11% gewijzigd door markdm op 06-09-2020 18:09 ]
Het verhaal is inderdaad redelijk rechtlijnig, mijn uitspraak dat er geen hout touw aan vast te knopen is, is verkeerd.P-Rock schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:58:
[...]
Ik vond hem zelf vrij rechtlijnig. Wat snap je niet aan het verhaal?
- Even een raket in de laatste seconden handmatig landen op Mars en dan nog precies op de plek waar hij moest landen, yeah right...
- Even door een ondergronds meer zwemmen (op Mars) om dan in de laatste seconden aan boord van een lancerende raket kruipen... Tuurlijk...
- Die ruimtepiraten voegden totaal niks toe aan het verhaal... Ik snap het wel, het toont dat de mens ook de ruimte verkloot, net als de 'ruimtehaven' op de maan met shops. Tevens zal het ook geweest zijn om nogmaals te tonen het personage van Pitt altijd zijn zelfbeheersing behoudt. Maar toch vond ik dat het beter kon uitgewerkt worden, nu lijkt het voor mij op een scene die er wat bij hangt
- De aap... Wat was dat... Nogmaals om te tonen dat Pitt's personage altijd cool is waarschijnlijk? Maar voegde ook weinig toe.
- Even surfen op de schokgolf van een kernexplosie. Leuk voor een actiefilm, hier past dit niet.
| Star Trek: Generations (1994) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: PG In mijn Quest om alle series en films van de star trek franchise te kijken is het nu de beurt aan 'generations'. Eerst alle afleveringen The next generation opnieuw te hebben bekeken meteen deze film aangezet. Eigenlijk is het voor star trek begrippen een erg leuke film om te kijken? Het is dezelfde opbouw als een tng episode. Oftewel ARC 1 we gaan iets doen.. er gaat wat mis , ARC 2 diverse verhaallijnen worden uit de doeken gedaan en weer afgesloten om in ARC 3 naar het originele probleem te gaan en het op te lossen. Het zit natuurlijk iets gecompliceerder maar het stramien blijft hetzelfde. Zoals gezegd een leuke film om te kijken met Picard als de grote hoofdrol. Waar ik bij deze film moeite mee heb is dat er iets teveel losse verhalen worden opgeworpen die vervolgens niet heel goed worden afgesloten. Het komt wat warrig over allemaal. De vraag die ik eigenlijk nog meer heb is waarom men de oude garde weer heeft opgetrommeld? De start van de film begrijp ik het nog ergens echter de scenes met Kirk en Picard samen voegen eigenlijk niet heel veel toe? Wat mij verder opviel het leek net of dat de verlichting op de Enterprise gedurende de gehele film stuk was? Ondanks dit alles toch een dikke voldoende. | |
| I'm Thinking of Ending Things (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R Deze verscheen als tip in Netflix, even IMDB gechecked en deze kreeg een hoge score. Het is vrij uitzonderlijk dat er films met bovengemiddelde rating op Netflix verschijnen die ik nog niet heb gezien, dus dacht ik deze maar meteen te kjken. Zonder echt te weten waarover deze gaat of wat ik zou moeten verwachten. Blijkbaar is dit de langverwachte verfilming van een boek. Het verhaal begon als een vrij normale, 'intellectuele' film. Een pril koppel in de auto op weg naar zijn ouders. Op dit moment vond ik het een beetje te hoogdravend overkomen, maargoed ik dacht ik geef het toch een kans. Stilaan beginnen de situaties vreemder te worden, en tijdens het diner met de ouders wordt duidelijk dat er iets niet klopt. Ik blijf hier bewust zeer vaag om spoilers te vermijden. Ik verwachtte ergens een plotse plottwist, maar eigenlijk werd de twist heel geleidelijk uitgesponnen, er zaten geen verassingen in, wat toch een deel van de kracht van het verhaal wegnam. Achteraf meteen wat reviews gelezen, en daarin werd duidelijk dat het verhaal in het boek zich anders ontvouwt. Daarin zit wel die plottwist, wat volgens sommige lezers van het originele boek de kracht van het verhaal is. Al blijven de reviews toch nog overwegend positief, gezien de hoge score op IMDB. Samengevat: een bevreemdend, triest verhaal, maar op geen enkel vlak écht sterk. | |
| Mulan (2020) | ![]() |
| Tweakers: 3.5 | IMDb: 2.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Mooie verfilming van de eerdere animatie welke deze niet op de voet volgt. Erg mooi in beeld gebracht met indrukwekkende locaties en muziek. Wat mij betreft prima en goed voor een avond vermaak. Het acteerwerk was prima. Een 7.5 lijkt mij een welverdiende score. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Prachtige review voor prachtige film! Leuk dat deze hier langskomt, ik had hem zelf heel lang uitgesteld ondanks dat ik Kurbick fan ben, want kostuumdrama. Maar ik was er wild enthousiast over.markdm schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:41:
Gebaseerd op deze reactie in het Netflix topic besloot ik de hoogst beoordeelde film te kijken die ik nog niet gezien had, en dat was dus Barry Lyndon.
Barry Lyndon (1975) [Afbeelding: Barry Lyndon (1975)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Drama, History, War | Runtime: 185 min | MPAA: PG Barry Lyndon gaat over een Ierse man die in de 18e eeuw bij niets begint en zich in het leven omhoog werkt, eerst in de oorlog, daarna in de aristocratische samenleving.
Met drie uur is de film niet bepaald kort en het weet ook een groots verhaal te vertellen met een zeer historisch realistisch tijdsbeeld. Samen met de regie van Kubrick is dit al genoeg reden om de film te kijken. Om maar een leuk feitje te noemen: Kubrick gebruikte lenzen die bedoelt waren voor de maanlanding zodat hij scenes op kon nemen die puur belicht zijn met kaarslicht, technisch revolutionair voor de tijd. Dit gevoel van aandacht valt te zien.
Het verhaal zelf is niet zeer episch maar wel groots, verwacht geen constante actie van iemand die razendsnel door het leven raced als in Catch Me if You Can, Barry's diverse leven wordt op een gepast tempo verteld. Soms lijkt het toch wel snel te gaan, bijvoorbeeld in het begin met zijn tijd in het leger, maar dat wordt ook wel gecompenseerd met de langzamere pacing op andere momenten die we van Kubrick gewend zijn. Deze snelheid zorgt er ook wel voor alles echt aanvoelt. Dit "grounded" gevoel is ook te zien in de regie, geluid en meer. Het voelt redelijk echt aan, alsof Kubrick een tijdmachine gemaakt heeft om naar de 18e eeuw terug te reizen en Kubrick kennende is dat geeneens zo onwaarschijnlijk. Als voorbeeld is dit ook te zien in scene met een duel een duel waar je spanning ook echt voelt. Niet op dezelfde manier van Ennio Morricone "The Trio" in de achtergrond, maar meer dat je het gevoel hebt dat de aankomende kogel een echte gevaarlijke kogel is.
Hierin helpt het ook dat alle characters ook realistisch zijn met fouten, ze zijn niet bepaald "likable", maar dat hoeft ook helemaal niet in zo'n film. Barry is bepaald geen perfect persoon, hij heeft geen uitgebreide monologen of gesprekken over zijn gedachtes (beter gezegd, eigenlijk geen) maar toch begrijp je hem.
Een opvallend detail voor mij was wel de proza waarin gepraat wordt. De woordkeuze en zinsbouw lijkt soms uit een hoogdravend boek te komen in plaats van iets wat iemand echt zou zeggen. Echter kwam dit raar genoeg niet onnatuurlijk over, het paste in het totale beeld.
Als ik toch nog wat kritiek moet geven komt het toch nog op de pacing neer, het begin gaat erg snel en het einde traag.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Het is alsof je naar een verzameling schilderijen zit te kijken!
Thanks! Helemaal mee eens, echt elk shot lijkt weer een prachtig schilderij te zijn.Jag schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:42:
[...]
Prachtige review voor prachtige film! Leuk dat deze hier langskomt, ik had hem zelf heel lang uitgesteld ondanks dat ik Kurbick fan ben, want kostuumdrama. Maar ik was er wild enthousiast over.
Het is alsof je naar een verzameling schilderijen zit te kijken!
[Afbeelding]
Om maar weer een andere film te reviewen, die ik op aanraden van een internetvriend gekeken heb:
| Good Morning (1959) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 94 min | MPAA: Not Rated Op het eerste gezicht gebeurt er echt helemaal niks in deze film. In een groepje huizen roddelen wat vrouwen, en twee jongens gaan op stille staking omdat ze een TV willen, dat is letterlijk het hele plot. Hierdoor kan de film ook wel traag en nietszeggend aanvoelen. Alleen deze film gaat niet om het plot maar om de interacties tussen de mensen. Het speelt zich af in de 50e jaren in Japan. Qua cultuur moet je dit zien als relatief hiërarchisch, streng en formeel. Waar huisvrouwen in Nederland lekker direct roddelen en hun woorden niet verzachten wordt in Japan alles verzacht, en willen mensen niet echt directe beschuldigingen maken bijvoorbeeld. Zo is het een redelijk geregelde samenleving, hierdoor is small-talk "goede morgen, mooi weer he, tot ziens" enorm van belang, een keertje niet 's ochtends goedemorgen zeggen zorgt er al voor dat iemand gaat twijfelen en gaat roddelen. Grappig genoeg voelt hierdoor het acteerwerk heel geforceerd aan, de volwassenen praten en lachen enorm geforceerd. Maar dit is juist precies de bedoeling van de film, het is subtiel maar iedereen handelt net op een iets andere geforceerde manier tegenover andere mensen. Bijna elk gesprek in de film is ook nietszeggende small-talk, maar de toon, intonatie en framing zijn belangrijk. Hierin is ook de reden dat de twee jongens op stille staking gaan ironisch: hun ouders vonden dat ze te veel zeurde en praatte over dat ze een tv wouden. Hiernaast is de visuele framing ook erg markant, elk shot is statisch met de camera liggend op de grond. In de context van de Japanese post-war huizen zorgt dit echter voor een heel geaarde en down-to-earth vertelling. Het laat op een leuke manier de sociale cultuur zien in een alledaagse Japanse omgeving uit de jaren 50. Hierdoor is dit zeker geen film voor iedereen, maar zelf vind ik hem erg leuk en hij gat een leuk inzicht in de tijdsgeest en cultuur. Het is een leuke kritiek/inzicht in de cultuur van de geforceerde small-talk, wat ook niet uniek is tot Japan. | |
| Cypher (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R De film gaat van start met het ietwat sullige hoofdpersonage Morgan Sullivan die solliciteert bij Digicorp voor een job als bedrijfsspion. De brave man moet onder andere een test met een leugendetector doorstaan om er zeker van te zijn dat hij geen banden heeft met een concurrerend bedrijf genaamd Sunway Systems. Hij krijgt de job, die vreemd genoeg begint met het van de ene naar de andere slaapverwekkende conventie te reizen om presentaties bij te wonen. Deze moet hij opnemen en doorsturen naar zijn werkgever. Intussen probeert hij zichzelf een avontuurlijker persoonlijkheid aan te meten en vervreemd hij van zijn vrouw die hij wijsmaakt consulting opdrachten uit te voeren. Wanneer hij echter in een bar een mysterieuze vrouw (Lucy Liu) ontmoet, blijkt dat niet alles is wat het lijkt... Cypher (van dezelfde regisseur als Cube) is een ietwat vreemde film die je niet echt serieus moet nemen en heeft een film noir stijl die me wat deed denken aan Dark City. Al kan ik er ook naast zitten, het erg lang geleden dat ik die laatste heb gezien | |
[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 07-09-2020 23:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 06-09-2020 23:54 ]
kan als je met het hele gezin kijkt, dan is het maar een paar euro per persoon...P-Rock schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:53:
Zijn er hier nu echt mensen die €20,- lappen om een film (Mulan) op Disney+ te mogen zien?
Dat verandert niets aan het feit dat je 20 euro hebt betaald om een film te mogen streamen...Salvatron schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:55:
[...]
kan als je met het hele gezin kijkt, dan is het maar een paar euro per persoon...
in vergelijking met de bios is dat dus goedkoopP-Rock schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:59:
[...]
Dat verandert niets aan het feit dat je 20 euro hebt betaald om een film te mogen streamen...
Ik weet niet naar welke bios jij gaat, maar ik heb nog nooit 20 euro voor een kaartje hoeven te betalen.Salvatron schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:25:
[...]
in vergelijking met de bios is dat dus goedkoop
het hele gezin natuurlijkP-Rock schreef op maandag 7 september 2020 @ 01:16:
[...]
Ik weet niet naar welke bios jij gaat, maar ik heb nog nooit 20 euro voor een kaartje hoeven te betalen.
NeeP-Rock schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:53:
Zijn er hier nu echt mensen die €20,- lappen om een film (Mulan) op Disney+ te mogen zien?
Sinds de verbouwing nu al 5 maanden verder door problemen etc.
Wat is in de tussentijd een goede actie film? hoeft niet meer in de bioscoop te zijn. Maar iets met veel harde actie. Want heb niet gevolgd namelijk.
Er vanuit gaande dat je beschikt over Netflix: Extraction (2020)theduke1989 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:03:
Wat is in de tussentijd een goede actie film? hoeft niet meer in de bioscoop te zijn. Maar iets met veel harde actie. Want heb niet gevolgd namelijk.
Een moderne harde actiefilm met Chris Hemsworth die in Bangladesh een ontvoeringszaak moet regelen, en natuurlijk gaan dingen finaal mis.
[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 07-09-2020 09:48 ]
| Collateral (2004) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Collateral kwam in 2004 uit en ik weet nog dat ik er reikhalzend naar uitkeek. Tom Cruise en Jamie Foxx als kat en muis en een terugkeer naar de stadswestern setting van Heat. Opnieuw zijn de uitgestrekte, onpersoonlijke maar prachtig door Mann in beeld gebrachte gezichten van Los Angeles het decor. Cruise is een hitman die een rijtje klanten gaat bezoeken en Foxx als taxichauffeur is zijn unwilling assistant. Er zijn veel analyses gemaakt van Collateral en de onderliggende thema’s van de film en de drijfveren van de karakters gespeeld door Foxx en Cruise, evenals vergelijkingen met het karakter van Travis Bickle uit Taxi Driver. Om eerlijk te zijn vond ik ze allemaal een beetje hoogdravend en kijk ik liever naar films vanuit het verhaal dat ze me vertellen en het gevoel dat ik daarbij krijg. En hier valt Collateral helaas, nog steeds, door de mand. Het verhaal is simpelweg ongeloofwaardig vanaf het moment dat Cruise Foxx ‘recruteert’, en de episodische opbouw ervan maakt dat gevoel sterker met elke hit die Cruise uitvoert. De beweegredenen van de heren zijn nogal dun uitgewerkt waardoor je eigenlijk voor beide karakters weinig sympathie kan opbrengen. Visueel is Collateral zeker een aantrekkelijke film, bij vlagen. Het is niet het visuele spektakel van Heat maar het camerawerk is zeker het hoogtepunt van de film en als dat iets is wat je interesseert dan is het zeker een film om eens te kijken. Echter in de basis is het een vrij standaard thriller met weinig om het lijf. | |
| Miami Vice (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Twee jaar na Collateral kwam Mann met een update van ‘zijn’ Miami Vice. Crockett en Tubbs worden in de film gespeeld door Colin Farrell en (daar is hij weer) Jamie Foxx en uiteraard is Miami nadrukkelijk aanwezig als het canvas voor wat in essentie een lange aflevering van de TV-serie is waarbij onze helden undercover gaan binnen een drugsorganisatie om de kingpin te grazen te nemen. Helaas lijdt Miami Vice aan dezelfde problemen als Collateral, in nog wel sterkere mate. Het verhaal is echt zeer standaard en de love angle tussen Farrell en de aantrekkelijke assistent van de drug boss, gespeeld door Gong Li, is ongeloofwaardig in het extreme. Als het plot dan ook nog eens hierdoor gedreven wordt dan wordt het verhaal wel erg implausibel. Li is een uitstekende actrice maar Farrell is in deze film echt een houten klaas (wel vaker een probleem bij hem naar mijn mening). Foxx heeft bijna niks te doen in de film en er is op geen enkel moment enige chemie tussen deze drie hoofdrollen. Het buddy aspect mist volledig en hoewel ik hier geen Lethal Weapon-achtige wisecracks verwacht had er wel iets meer interactie tussen de leads mogen zijn. Miami Vice laat maar heel weinig zien van wat Michael Mann in zijn mars heeft. En toch, als je het afzet tegen de gemiddelde actiethriller is het zeker geen rampzalige film. Misschien leg ik de lat gewoon wat te hoog. | |
Bottom line: Ik heb mijn mening na respectievelijk 16 en 14 jaar niet echt hoeven bij te stellen. Mann heeft sindsdien alleen nog Public Enemies gemaakt, die in mijn herinnering ook niet veel indruk heeft gemaakt, en Black Hat, die ik niet gezien heb omdat de reviews abominabel waren. Misschien dat ik die op termijn ook nog eens ga kijken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Je zou eens de John Wick films kunnen proberen. Prima actie films met Keanu Reeves in de hoofdrol.theduke1989 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:03:
een vraag tussen door.
Sinds de verbouwing nu al 5 maanden verder door problemen etc.
Deel 1 en 3 staan op Netflix, zou wel proberen ze in volgorde te kijken, dus deel 2 ergens anders vandaan halen.
Ik keek JW3 niet op Netflix, alleen deeltje 1 en 2 waren als het goed is, kan me niet meer herinneren.
Kortom niet echt meer harde actie films voorbij gekomen, dan niet veel gemist voor mijn Genre.
wachten op nieuwe, een nieuwe JW wat logisch is als je het einde kent, weet je dat er een nieuwe deel komt met daarin dat JW boos is omdat er op hem geschoten werd ''fake''
| The Babysitter (2017) | ![]() |
| Tweakers: 5.2 | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 85 min | MPAA: TV-MA Omdat deze week het vervolg uitkomt, nogmaals deze film gekeken. The Babysitter is een komische horrorfilm die verrassend bloederig is. Het verhaal stelt niks voor, Cole is een 12 jarige bangerik die nog een babysitter heeft. Niet dat hij dat erg vindt, want de babysitter is een mooie blondine met exact dezelfde interesses als hem. Helaas blijkt ze toch niet zo'n lieverdje te zijn als hij haar betrapt op het uitvoeren van een satanisch ritueel met haar vrienden die het vervolgens op hem gemunt hebben. De uitvoering van The Babysitter is goed gedaan, de film neemt zichzelf niet serieus en de gore is lekker over the top. Robbie Amell vond ik ook erg leuk in zijn rol als knappe Max. Ik ben benieuwd naar het vervolg. | |
| Ouija: Origin of Evil (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13 Deze film had ik al eens tijdens een horrornacht gezien. Aangezien ik niet kon slapen nogmaals opgezet. Het blijkt dat deze film beter is dan het origineel. Dat verbaast mij, aangezien dit toch een vrij saaie film is. Je zou bij dit soort bovennatuurlijke horror veel jumpscares verwachten, maar dat is in deze film ook niet eens. Je houdt dan een film over die rustig voortkabbelt en nergens spannend of eng wordt. De perikelen van de moeder en haar dochters zijn het lichtpuntje van deze film. De karakters zijn allemaal sympathiek en zorgen ervoor dat de film niet vervelend is om naar te kijken. Ik verwacht dat dit de verbetering is ten opzichte van het eerste deel. De film had echter wel wat meer pit mogen bevatten, want het is een vrij tandeloze horror met een finale die er wat mij betreft niet goed bij past. | |
Ja zeker, ik heb de film Mulan gisteren gezien via Disney+ en het is een erg goede film, Liu Yifei acteerde ook goed en hoop op Mulan 2.P-Rock schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:53:
Het irriteert me echt ontiegelijk dat mensen constant blijven doorgaan over het bedrag. Maar met simpele berekeningen is het niet eens zo'n raar bedrag.
Het enige is, dat het niet meer van jou is als je geen geldig abonnement hebt op D+.
En de lifeaction versies zijn niet allemaal slecht. Zitten echt wel goede verfilmingen tussen. Je moet vaak alleen loslaten dat er al een tekenfilm van is.
De laatste films die ik gezien heb waren Kissingbooth en Kissingbooth 2.
Waren prima te kijken, maar wel redelijk duidelijk welke kant het op gaat. Deeltje 3 komt er ook nog aan ergens volgend jaar.
Als je het over de 20 euro op D+ hebt. Als ik 12 euro of wat het is tegenwoordig in de bioscoop uitgeef dan is de film ook nog steeds niet van mij. Dus wat dat betreft vind ik de prijs niet eens zo heel erg slecht. Meestal geef je in de bioscoop ook bakken geld uit aan etenswaren ( en nu komen er natuurlijk een paar wijsneuzen die zeggen dat nooit te doen...Arunia schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:50:
@Enchantress En dat is volledig je goedrecht. Ben zelf ook wel benieuwd, maar ga er niet voor betalen. Dat komt later in het jaar wel.
Het irriteert me echt ontiegelijk dat mensen constant blijven doorgaan over het bedrag. Maar met simpele berekeningen is het niet eens zo'n raar bedrag.
Het enige is, dat het niet meer van jou is als je geen geldig abonnement hebt op D+.
En de lifeaction versies zijn niet allemaal slecht. Zitten echt wel goede verfilmingen tussen. Je moet vaak alleen loslaten dat er al een tekenfilm van is.
De laatste films die ik gezien heb waren Kissingbooth en Kissingbooth 2.![]()
Waren prima te kijken, maar wel redelijk duidelijk welke kant het op gaat. Deeltje 3 komt er ook nog aan ergens volgend jaar.
Punt is ook meer het gezeur over dat bedrag wat Disney vraagt voor Mulan. Als iemand het uit wil geven, lekker doen en als iemand dat niet wil, dan gewoon niet doen en wachten tot het einde van het jaar om hem in je abo te kijken. Maar, ga niet zeuren over het feit dat er een bedrag voor gevraagd wordt.
| Sicario: Day of the Soldado (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Gisteren Sicario 2 gekeken, omdat ik toch wel benieuwd was of deze echt heel veel slechter was dan Sicario. En tja, het is inderdaad geen hoogvlieger, maar het ging er mee door. Net een voldoende. Verder niet meer woorden aan vuil maken. Het einde hint wel op een SIcario 3 (hoop het eigenlijk van niet). | |
[ Voor 80% gewijzigd door josh-hill op 08-09-2020 19:10 ]
[ Voor 30% gewijzigd door P-Rock op 08-09-2020 19:01 ]
Ben ik blij dat ik sowieso geen Disney, Marvel. Pixar, Star Wars films kijk. Heb dan ook geen behoefte aan Disney+. Al kan ik me voorstellen dat het National Geographic materiaal wel interessant is. Maar om alleen daar voor Disney+ te nemen...
</offtopic>
edit:
Even opgezocht wat voor NG materiaal er op staat en het is flut.
[ Voor 12% gewijzigd door josh-hill op 08-09-2020 19:03 ]
Ze doen maar? Zolang je niet voor alle content nog eens extra mag betalen en die zelfde content later goedkoper/gratis beschikbaar komt zie ik het probleem niet. Dan maar iets later dezelfde content kijken. Dit gaat gewoon in op het gevoel van ik moet dit nu kijken. En daar moeten mensen maar mee leren dealen ben ik dan weer van mening.P-Rock schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:57:
Jullie staan er niet bij stil dat als dit geintje aanslaat je je binnen de kortste keren scheel moet betalen om nieuwe content te mogen bekijken, iets waarvoor je eigenlijk al een abo hebt afgesloten. Je hoeft toch ook niet extra te betalen om Netflix Originals te mogen zien? En het blijft natuurlijk niet bij één film he. Dit is Disney's manier om de wateren te testen hoe ver ze kunnen gaan en hoeveel mensen erin tuinen.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.