Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
edit: Hoe verwijder ik mijn eigen post, mensen hebben toch schijt aan de regels
[ Voor 22% gewijzigd door kevz op 08-09-2020 20:48 ]
kevz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:43:
Disney verdient genoeg, als je eens wist waar Disney eigenaar van was... Maar laten we weer on topic gaan babbelen anders worden de mods boos
Dat is toch compleet irrelevant? Het is geen publieke non profit organisatie als je dat soms dacht.
| I'm Thinking of Ending Things (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R Zojuist deze op Nelflix gezien. Begon wat langzaam, maar stilistisch en wel grappig. Halverwege toch interessant en horror-y. Helaas was het laatste deel voor mij niet boeiend genoeg en het einde overdreven artistiek. Het verhaal was een mysterie maar niet interessant genoeg. Ook een beetje horror maar niet eng of creepy genoeg. | |
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:33
| Project Power (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R De trailer van Project Power trok mijn aandacht. Ik ben altijd fan geweest van Jamie Foxx, ijzersterke acteur die meermaals heeft bewezen dat ie het vak goed verstaat, het was daarom ook een makkelijke keuze om de film aan te zetten met een bakje popcorn op schoot. Dat Joseph Gordon Levitt meedeed was ook een bonus want vrouwlief kijkt dan graag mee Het concept van project power was naar mijn idee een unieke. Kortdurige superkrachten verkrijgen door een pilletje te slikken was in ieder geval een een concept die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Een van de weinige Netflix blockbusters die een prima entertainmentwaarde heeft maar niet denderend goed is. Het voldeed in ieder geval aan mijn 'verstand op nul en gaan met die banaan' behoefte. | |
| Mignonnes / Cuties (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.5 | IMDb: N/A | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/A Deze film is 'op internet' in opspraak geraakt omdat in de trailer twerkende kinderen van 11 jaar te zien zijn. Ik zal er geen doekjes om winden dat is ook te zien in de film. Op een film van 1,5 uur gaat het om hoogstens een minuut of vijf in totaal. Tot zover. De film zelf gaat over Amy. Een 11 jarige franse van senegaleze afkomst die zich in een spagaat bevindt tussen de relgieuse familie en de 'vrije' wereld. Amy heeft het moeilijk in haar gezien waarbij haar moeder heel veel van huis is (werk?) en ze daardoor vaak voor haar broertjes moet zorgen. Op school komt ze in aanraking met 'dropouts' . Kinderen die het allemaal niet zo nou nemen met de regels, slechte cijfers halen op school en vooral doen waar ze zelf zin in hebben. Oftewel de verkeerde vriendinnen. Deze vriendinnen zijn aan het repeteren voor een dans wedstrijd en daar komen dan ook de bewuste scene's uit de trailer uit. Verder zie je wat er gebeurt als je met de verkeerde vrienden om gaat. Het gaat van kwaad tot erger. Het begint heel 'onschuldig'. Hoe het afloopt zal ik niet verklappen. Wat ik wel kan vertellen. De film is eigenlijk best goed. En zeker de opschudding die er nu veroorzaakt wordt (mede dankzij de cancelcultuur) richt zich op compleet de verkeerde dingen | |
die trailer van Dune...
...kippenvel. Bring it on
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zo, in de filmgeschiedenis van pretentieuze film moet deze toch op 1 eindigen, wat een verschrikkelijk gedrocht. Goed geacteerd? Ja. Mooi geschoten? Ja. Maar mijn god wat een kwelling om te zien. Het is dat vrouwlief hem af wilde kijken en ik bleef hopen op beterschap maar dit is pure tijdverspilling. Ik heb Charlie Kaufman best hoog zitten en Eternal Sunshine of the Spotless Mind vind ik geweldig maar dit was i.m.o. echt pure zelfverheerlijking van Kaufman.. Afrader tot en met.jodeltje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:48:
Genereer je eigen UBB code review
I'm Thinking of Ending Things (2020) [Afbeelding: I'm Thinking of Ending Things (2020)] Tweakers: 5.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R Zojuist deze op Nelflix gezien.
Begon wat langzaam, maar stilistisch en wel grappig. Halverwege toch interessant en horror-y. Helaas was het laatste deel voor mij niet boeiend genoeg en het einde overdreven artistiek.
Het verhaal was een mysterie maar niet interessant genoeg. Ook een beetje horror maar niet eng of creepy genoeg.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Om bij te komen ga ik nu maar 10 afleveringen Familie Guy kijken om te compenseren
| Fisherman's Friends (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Family, Music | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Voorspelbaar duizend in een dozijn verhaal, matig acteerwerk. Maar wel een ultieme feelgood film voor de doordeweekse avond. Een groep vissers die samen ook in een shantykoor zingen worden gescout door een talentscout uit Londen. Vriendschap, broederliefde, humor. Kortom, ondanks het matige acteerwerk een must-see. | |
Hahaha hele grappige reactie dit. Ik ga die film toch kijken oigens, maar krijg ook spontaan weer zin in family guyGrindtegel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:37:
[...]
Zo, in de filmgeschiedenis van pretentieuze film moet deze toch op 1 eindigen, wat een verschrikkelijk gedrocht. Goed geacteerd? Ja. Mooi geschoten? Ja. Maar mijn god wat een kwelling om te zien. Het is dat vrouwlief hem af wilde kijken en ik bleef hopen op beterschap maar dit is pure tijdverspilling. Ik heb Charlie Kaufman best hoog zitten en Eternal Sunshine of the Spotless Mind vind ik geweldig maar dit was i.m.o. echt pure zelfverheerlijking van Kaufman.. Afrader tot en met.
Om bij te komen ga ik nu maar 10 afleveringen Familie Guy kijken om te compenseren
Is er een specifieke reden waarom je voor Family Guy kiest?Grindtegel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:37:
[ Voor 58% gewijzigd door teaser op 11-09-2020 13:23 ]
| Brimstone (2016) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R Heb laatst Brimstone gezien. Las wat positieve reacties her en der maar hoezeer ik had gewild de film te waarderen dat lukte niet. Mooi geschoten goede acteurs/actrices maar man wat een onsamenhangend geheel. Kon er geen soep van maken en vond de film heel traag (uitgesmeerd) Heb toch heel wat films gezien. Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? | |
[ Voor 66% gewijzigd door pizzacabonara op 11-09-2020 13:38 ]
Poah dikke Massey.
Ik niet. Ik vond het de beste film van dat jaar op de voet gevolgd door Arrival en Neon Demon.pizzacabonara schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:34:
Brimstone (2016) [Afbeelding: Brimstone (2016)] Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R Heb laatst Brimstone gezien. Las wat positieve reacties her en der maar hoezeer ik had gewild de film te waarderen dat lukte niet. Mooi geschoten goede acteurs/actrices maar man wat een onsamenhangend geheel. Kon er geen soep van maken en vond de film heel traag (uitgesmeerd) Heb toch heel wat films gezien. Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen?[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Brimstone en Neon Demon waren wel naargeestig waarbij de laatste ook nogal vaag was. Ik kan me voorstellen dat dat niet iedereen aanspreektDr. Strangelove schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:55:
Interessante combi. Arrival kan ik beamen maar die andere twee... hebben ook nogal wat met elkaar gemeen zie ik. Heb ze niet gezien maar op basis van de reviews en subject matter hoeft dat ook niet.
Ik vond vooral de stijl/sfeer van neon demon zeer intrigerend. Maar ik zou hem eigenlijk nog eens thuis (ipv de bios) willen kijken om te zien of het me nog steeds aanspreekt.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
| A Fish Called Wanda (1988) | ![]() |
| Tweakers: 10.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 108 min | MPAA: R Al weer 22 32 jaar geleden draaide deze film in de bioscoop. Destijds niet gezien, en daarna ook nooit gezien. Tot recentelijk dus. Samen met mijn vrouw, die deze film ook nog nooit gezien had, lekker thuis comfortabel op de bank gekeken. De film is een typische klucht met overdreven typetjes, rare onverwachte situaties, en herkenbare humor uit de Monty Python stal. Vier criminelen stelen kostbaarheden via een succesvolle bankoverval en zijn vervolgens voortdurend in de weer elkaar achter de rug om te liegen en te bedriegen om die kostbaarheden zichzelf toe te eigenen. Je ziet het plezier dat ze hebben gehad tijdens het maken van de film van de acteurs afstralen. Verder zie je ook wel heel duidelijk de tijdsgeest aan de film af: erg jaren '80. Al met al hebben mijn vrouw en ik ons prima vermaakt tijdens de film. | |
Ik snap je punt, en ik ben het er ook mee eens, ik ben niet van plan om voor een film thuis net zoveel te betalen als een bioscoopbezoek voor een heel gezin. Dus laat deze onzin niet de standaard worden.P-Rock schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:57:
Jullie staan er niet bij stil dat als dit geintje aanslaat je je binnen de kortste keren scheel moet betalen om nieuwe content te mogen bekijken, iets waarvoor je eigenlijk al een abo hebt afgesloten. Je hoeft toch ook niet extra te betalen om Netflix Originals te mogen zien? En het blijft natuurlijk niet bij één film he. Dit is Disney's manier om de wateren te testen hoe ver ze kunnen gaan en hoeveel mensen erin tuinen.
Wat ik ook snap, is dat Disney, nu de bioscopen in de VS gesloten zijn, niet een nieuwe dure film in het standaard Disney+ abonnement stoppen. Dat je hier in het begin, zeg maar in de bioscoopperiode, (minstens) een tientje voor moet betalen is begrijpelijk.
Maar dat je zowel een abonnement van €7 moet hebben als €22 moet neerleggen om de film te mogen zien, dat is teveel. Voor dat geld zou ik gewoon 3 maanden wachten. Als het €10 zou zijn, dan zou de kans dat ik het meteen zou gaan kijken een stuk groter zijn.
Haay schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:24:
[...] Al weer 22 jaar geleden draaide deze film in de bioscoop. [...]
32
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heerlijke onzin die zichzelf alles behalve serieus neemt, beetje net als ik zeg maarteaser schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:22:
De score op IMDB is intussen gedaald van 8.5 naar 6.9. Volgens mij is er nog ruimte om te dalen.
[...]
Is er een specifieke reden waarom je voor Family Guy kiest?
En die was nou ook niet heel erg de moeite waard. Had je beter The Hot Spot of Mulholland Falls kunnen kijkenDroefsnoet schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:19:
Ik heb Requiem for a Dream ooit eens gekeken specifiek voor de ass to ass scene
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-09-2020 18:42 ]
Je bent zeker niet de enige die deze film teleurstellend vindt neepizzacabonara schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:34:
Brimstone (2016) [Afbeelding: Brimstone (2016)] Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R Heb laatst Brimstone gezien. Las wat positieve reacties her en der maar hoezeer ik had gewild de film te waarderen dat lukte niet. Mooi geschoten goede acteurs/actrices maar man wat een onsamenhangend geheel. Kon er geen soep van maken en vond de film heel traag (uitgesmeerd) Heb toch heel wat films gezien. Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen?[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Tomba in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Die heb ik toevallig laatst ook gekeken, omdat de misses m nog nooit gezien had, ik blijf m geweldig vindenHaay schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:24:
A Fish Called Wanda (1988) [Afbeelding: A Fish Called Wanda (1988)] Tweakers: 10.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 108 min | MPAA: R Al weer 22 32 jaar geleden draaide deze film in de bioscoop. Destijds niet gezien, en daarna ook nooit gezien. Tot recentelijk dus. Samen met mijn vrouw, die deze film ook nog nooit gezien had, lekker thuis comfortabel op de bank gekeken.
De film is een typische klucht met overdreven typetjes, rare onverwachte situaties, en herkenbare humor uit de Monty Python stal. Vier criminelen stelen kostbaarheden via een succesvolle bankoverval en zijn vervolgens voortdurend in de weer elkaar achter de rug om te liegen en te bedriegen om die kostbaarheden zichzelf toe te eigenen.
Je ziet het plezier dat ze hebben gehad tijdens het maken van de film van de acteurs afstralen. Verder zie je ook wel heel duidelijk de tijdsgeest aan de film af: erg jaren '80. Al met al hebben mijn vrouw en ik ons prima vermaakt tijdens de film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[ Voor 38% gewijzigd door Tomba op 11-09-2020 18:56 ]
Straks wordt alle nieuwe content de eerste 3 maanden tegen extra betaling en daarna 'gratis bij je abonnement'. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, de maandelijkse kosten van Netflix of Disney+ stellen natuurlijk niks voor met wat je ervoor krijgt!Webgnome schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:42:
[...]
Ze doen maar? Zolang je niet voor alle content nog eens extra mag betalen en die zelfde content later goedkoper/gratis beschikbaar komt zie ik het probleem niet. Dan maar iets later dezelfde content kijken. Dit gaat gewoon in op het gevoel van ik moet dit nu kijken. En daar moeten mensen maar mee leren dealen ben ik dan weer van mening.
Aan de andere kant betaal ik 30 euro voor mijn tv per maand en daarvoor kan ik theoretisch een gigantische hoeveelheid zenders tegelijkertijd kijken! Los van Ziggo kaartje natuurlijk
| Journal 64 (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: Not Rated Het laatste deel uit de filmserie rond bureau Q. Prima uitgewerkt als verhaal met een spanningscurve gelijk aan de vorige delen maar toch voelt het niet als slot. Je zou het volgende deel, ondanks het redelijk gesloten einde van deze zaak, er zo achteraan kunnen plakken. Acteerwerk is prima, het plot idem. Een 7.5 lijkt mij een goede score. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Archive (2020) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: N/A | |
Laatst deze gezien, vond hem eerlijk gezegd maar niks. Ze konden hem zoveel beter maken, maar in mijn gevoel te weinig actie. Wel een goed einde!
| Mulan (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Absoluut een grote misser van Disney. Waar te beginnen? De film heeft geen “gevoel” er is 0 binding met de verschillende personages, acteerwerk is ook erg houterig/emotieloos. Net alsof iedereen er geen zin in had en maar hun zinnetjes opdreunde. Verhaal wordt erg gerushed en zitten hele rare cuts/scene jumps in. CGI voelt erg nep allemaal en haalt je telkens uit de beleving (zover die er is). Kortom het voelt niet als een high budget Disney film, meer een Aziatische oppervlakkige B action flick die snel in elkaar is gedraaid. In China (mijn vrouw is Chinees) is er ook best wel wat “haat” gekomen na de release van deze film. Er wordt namelijk zeer los omgegaan met Chinese cultuur en historie, en het reflecteert totaal niet het originele Chinese verhaal noch de eerdere Disney animatie. De film begint al in gebouwen van een compleet ander tijdperk van de verkeerde bevolkingsgroep. Het wordt daar ook gezien als een typisch westerse ridder/middeleeuwen film waar men een Aziatisch tintje aan probeerde te geven. In ieder geval geen extra geld waard op Disney+ om hem te kijken, daarnaast raad ik hem sowieso niet aan behalve als achtergrond geluid. | |
| Annihilation (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Mainstream SF is altijd een lastig genre, d.w.z. hoe krijg je SF qua verhaal in iets minder 2 uur overbracht. Annihilation gaat hier echter niet al te diep op in en focust vooral op het creëren van spanning, beleving en een sporadisch horror element. De film maakt hierdoor eigenlijk geen keuze, de schaarse horror elementen maakt het geen echte horror, qua SF gaat het niet echt diep genoeg om het concept en de consequenties ervan centraal te stellen. De film had imho kunnen profiteren van of meer horror of juist meer SF. Het draait hierdoor vooral om de beleving en dat is iets wat de film wel goed heeft gedaan. Vooral dat laatste krikt het cijfer nog wat op voor mij, anders was het toch meer een zesje. | |
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Goed omschreven review en ben het er ook mee eens. Ik had constant het gevoel alsof de tekst in de studio was ingesproken ofzo, of dat iemand de Engelse taal er overheen had geplakt.Flight777 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:14:
Mulan (2020) [Afbeelding: Mulan (2020)] Tweakers: 4.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Absoluut een grote misser van Disney. Waar te beginnen?
De film heeft geen “gevoel” er is 0 binding met de verschillende personages, acteerwerk is ook erg houterig/emotieloos. Net alsof iedereen er geen zin in had en maar hun zinnetjes opdreunde. Verhaal wordt erg gerushed en zitten hele rare cuts/scene jumps in. CGI voelt erg nep allemaal en haalt je telkens uit de beleving (zover die er is).
Kortom het voelt niet als een high budget Disney film, meer een Aziatische oppervlakkige B action flick die snel in elkaar is gedraaid.
In China (mijn vrouw is Chinees) is er ook best wel wat “haat” gekomen na de release van deze film. Er wordt namelijk zeer los omgegaan met Chinese cultuur en historie, en het reflecteert totaal niet het originele Chinese verhaal noch de eerdere Disney animatie. De film begint al in gebouwen van een compleet ander tijdperk van de verkeerde bevolkingsgroep. Het wordt daar ook gezien als een typisch westerse ridder/middeleeuwen film waar men een Aziatisch tintje aan probeerde te geven.
In ieder geval geen extra geld waard op Disney+ om hem te kijken, daarnaast raad ik hem sowieso niet aan behalve als achtergrond geluid.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Heb de film niet af kunnen kijken, was erg kinderlijk, slecht geacteerd, slechte CGI etc.
Jammer, maar gelukkig geen stuiver voor uitgegeven.
"Grappig" dat zo'n film verschillende reacties oproept.Flight777 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:14:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Mulan (2020)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Mulan (2020)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 4.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Family | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
[justify]
...
In China (mijn vrouw is Chinees) is er ook best wel wat “haat” gekomen na de release van deze film. Er wordt namelijk zeer los omgegaan met Chinese cultuur en historie, en het reflecteert totaal niet het originele Chinese verhaal noch de eerdere Disney animatie. De film begint al in gebouwen van een compleet ander tijdperk van de verkeerde bevolkingsgroep. Het wordt daar ook gezien als een typisch westerse ridder/middeleeuwen film waar men een Aziatisch tintje aan probeerde te geven.
...
In China haat maar ook buiten China haat vanwege de Hongkongse Actrice die zich achter de harde Chinese lijn opstelt inzake het inlijven van Hongkong...
Back on topic: Film niet gezien (ook de getekende versie niet). Geen behoeft aan ook maar ik denk wel dat ik het wel met jou review eens kan zijn . Voor zover je dat in trailers e.d. kan afzien.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vond dat de trailer er best goed uitzag en uitnodigde om de film te zien, maar blijkbaar uit de comments een serieuze tegenvaller helaas...Voor zover je dat in trailers e.d. kan afzien.
| Nocturnal Animals (2016) | ![]() |
| Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R | |
[ Voor 162% gewijzigd door pizzacabonara op 13-09-2020 20:20 ]
Poah dikke Massey.
| A Quiet Place (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Op aanraden van een collega heb ik deze gisteravond gekeken. Veel verwacht maar minder gekregen. Op de een of andere manier kwam de spanning niet echt op mij over. Onlogische keuzes en soms ongeloofwaardige beslissingen of gebeurtenissen doen afbreuk aan de ervaring. De film is gecategoriseerd als drama, horror, sci-fi en juist met het horror gedeelte valt het reuze mee. Een deel van de betovering wordt al snel verbroken doordat je de monsters vrij vroeg in het verhaal al ziet en veel spannende delen al in de trailer zijn verwerkt. Een 6.5 lijkt mij prima. | |
Waar in de film zie je slecht acteerwerk? Denk wel ; dit een film is met een PG-13 rating; ook geschikt voor de wat jongere kinderen. Met de audio in de film is ook niets mis volgens mij. De ondersteunende muziek is erg mooi. De film is wat mij betreft goed in lijn met de trailer maar veel mensen lijken te vergeten dat het hier niet om een film voor volwassenen gaat (hoewel die hem ook met veel plezier kunnen kijken).Starbucks schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:12:
[...]
Goed omschreven review en ben het er ook mee eens. Ik had constant het gevoel alsof de tekst in de studio was ingesproken ofzo, of dat iemand de Engelse taal er overheen had geplakt.
Heb de film niet af kunnen kijken, was erg kinderlijk, slecht geacteerd, slechte CGI etc.
Jammer, maar gelukkig geen stuiver voor uitgegeven.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Vond het langdradig.pizzacabonara schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:34:
| Vertigo (1958) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Mystery, Romance, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG Met recht een echte klassieker van Hitchcock maar zelf vond ik hem niet zo perfect als vaak beweerd wordt. Hitchcocks regie is weer geweldig met een goed gebruik van soms erg unieke devices zoals de uitvinding van de dolly zoom. Daarnaast is het acteerwerk van James Stewart geweldig en laat hij goed de nuances van zijn rol zien. Over het plot wil ik helemaal niks weg geven om niet het risico te nemen om hem te spoilen, maar over het algemeen zit dit ook wel snor. Echter heb ik hier wel een paar minpunten over. Ten eerste vond ik de romantische lijn wel erg geforceerd en ongeloofwaardig gerushed terwijl het wel een erg belangrijk onderdeel van de film is, wat daardoor een hoop van de draagkracht van de film weg laat vallen. Ten tweede vind ik sommige stukken een beetje anticlimactisch. De film zou een 9/10 zijn als de love interest beter uitgewerkt zou zijn maar nu voelt dat een beetje zwakjes aan. | |
Man van smaak! La La Land was mijn absolute topper dat jaar geloof ik.Dwarlorf schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:43:
[...]
Ik niet. Ik vond het de beste film van dat jaar op de voet gevolgd door Arrival en Neon Demon.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
| Nocturnal Animals (2016) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Eindelijk weer een echte jake gylenhale film, vreemd, beklemmend. De film komt langzaam op gang en niet alles word netjes uitgelegd. | |
Festina lente
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Verwachtingen waren laag, maar toch gegaan met een paar vrienden, meer voor het sociale aspect dan iets anders. Mijn verwachtingen bleken overtrokken. Dit is geen redelijke actiefilm, maar gewoon overhypte stront, op z'n best een B-film. Personages zijn van bordkarton, de plot is vrijwel non-existent en geheel idioot en de hele film druipt van pseudo-intellectualiteit. Die arrogantie is misplaatst: Nolan slaagt erin met een origineel concept toch nog een geheel voorspelbare film te maken. spoiler: De film heeft nog het meest weg van een Potemkin-dorp: van een afstandje ziet het er leuk uit, maar er blijkt niets achter te zitten. Als Rick & Morty Inception al afzeken, gaan ze een field day hebben met Tenet. Toch nog 3,5 sterren vanwege de productie, het camerawerk en de cinematografie.Objecten gaan terug in de tijd, en misschien kunnen ze zelfs mensen terugsturen in de tijd. Wie zou er ooit verwacht hebben dat de gemaskerde man met wie de protagonist op een gegeven moment vecht, de protagonist zelf is? Waanzinnig! Conclusie: bespaar jezelf een tientje en het risico op corona, ga niet naar Tenet. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 13-09-2020 21:54 ]
Wat moet je weten? Heb de film meerdere keren gezien.Honesty schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:44:
Nocturnal Animals (2016) [Afbeelding: Nocturnal Animals (2016)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Eindelijk weer een echte jake gylenhale film, vreemd, beklemmend. De film komt langzaam op gang en niet alles word netjes uitgelegd.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
| True Grit (2010) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Western | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Zojuist true grit gezien. Een meisje gaat met een premiejager op jacht naar de moordenaar van haar vader. Mooi verhaal in een mooi gefilmde western setting. Prachtige Coen-brothers film. Een pareltje. | |
MrVegeta schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:21:
[...]
Wat moet je weten? Heb de film meerdere keren gezien.
Festina lente
| The Big Lebowski (1998) | ![]() |
| Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Crime, Sport | Runtime: 117 min | MPAA: R Zelf ben ik geen grote van van de stijl van de Coen broers dus daarom heeft het voor mij een tijd geduurd om deze film een keer een kans te geven. Het verhaal gaat over Jeff "The Dude" Lebowski die verward wordt met een millionaire met dezelfde naam, wat het einde van zijn tapijt betekend. In zijn quest vergoeding voor zijn tapijt te krijgen raakt hij betrokken in allemaal rare gebeurtenissen die alle conventies weggooien. Hierdoor kan de film redelijk absurd en raar overkomen. Ten eerste is de film ten tijden gewoon erg grappig. De cast is allemaal raar en vermakelijk, dus het belangrijkste pluspunt is dat ik wel gelachen heb tijdens het kijken, daarnaast is de film is tot aan de nok gevuld met mooie oneliners, vermakelijk is het zeker. Een belangrijk thema in de film lijkt te zijn om juist expres inderdaad alle conventies in een normale verhaal/vertelling weg te gooien en te ondermijnen. Dit zorgt voor sommige grappige situaties, maar het zorgt wel (expres?) voor een beetje gebrek aan structuur en ik vind deze ondermijning ook niet al te heel geslaagd vaak. Het komt meer over als speciaal doen puur voor het speciaal zijn. Misschien moet ik de film een tweede keer kijken om te zien wat er bedoelt voor. Over het algemeen wel erg grappig dus, maar het probeert een beetje te hard om raar te zijn. | |
Honesty schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:23:
[...]
spoiler: titleNiet super goed opgelet tijdens de film maar ergens halverwege belt ze op zondagochtend haar dochter op, zelfde actrice als in het boek de dochter speelt maar in de flashback zie je dat ze abortus pleegt.
Dit is misschien wel de rode draad in alle films van de Coens, de zinloosheid van het leven, het falen van ambities en het vinden van acceptatie, tevredenheid en zelfs geluk in wat je hebt in plaats van wat je zou kunnen hebben. Fargo is denk ik het beste voorbeeld ervan, waarin de materialistische dromen van Macy en Buscemi en Stormare uiteen spatten, terwijl McDormand met haar burgerlijke leventje diep zuchtend tot de conclusie komt dat al die ellende slechts 'for a little bit of money' was. The Big Lebowski laat dat op zijn eigen wijze zien, het simpele leventje van The Dude, die blij is met wat bowlen en lanterfanten, wordt op de kop gezet door een rits vage types met allerlei gestoorde plannen en in typische Coen fashion draait het allemaal in de prut.
Ik wordt gelukkig van Coen films. Don't sweat the small stuff zeggen ze tegen me, take it easy, hardlopers zijn doodlopers. In die zin zijn er weinig films die meer te vertellen hebben dan deze.
Ik heb het idee dat ze of een goede film maken of een film die me compleet niet raakt. Fargo, True Grit en The Ballad heb ik meerdere keren gekeken. The Big Lebowski heb ik drie keer geprobeerd, ik kom er niet door. Van de week Burn After Reading gekeken. Die film gaat nergens naartoe, heeft doodsaaie karakters en plot dat leuk had kunnen zijn, maar vakkundig de grond in wordt geboord. Gelukkig duurde hij maar 1,5 uur.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:32:
[...]
Dit is misschien wel de rode draad in alle films van de Coens, de zinloosheid van het leven, het falen van ambities en het vinden van acceptatie, tevredenheid en zelfs geluk in wat je hebt in plaats van wat je zou kunnen hebben.
[...]
Ik wordt gelukkig van Coen films. Don't sweat the small stuff zeggen ze tegen me, take it easy, hardlopers zijn doodlopers. In die zin zijn er weinig films die meer te vertellen hebben dan deze.
This too shall pass
Voor mij zijn de Coen brothers een hit or a miss.Sharky schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:
[...]
Ik heb het idee dat ze of een goede film maken of een film die me compleet niet raakt. Fargo, True Grit en The Ballad heb ik meerdere keren gekeken. The Big Lebowski heb ik drie keer geprobeerd, ik kom er niet door. Van de week Burn After Reading gekeken. Die film gaat nergens naartoe, heeft doodsaaie karakters en plot dat leuk had kunnen zijn, maar vakkundig de grond in wordt geboord. Gelukkig duurde hij maar 1,5 uur.
Fargo vond ik nog wel aardig, tevens ook True grit.
O brother where are thou vond ik verschrikkelijk (en is voor mij dé film geworden waar ik sindsdien heel voorzichtig ben geworden over waardeoordelen als het om komische films gaat. Daardoor waren mijn verwachtingen misschien te hoog gespannen, want "ik moest 'm echt gaan zien, geweldig!"
Burn after reading vond ik ok'ish, maar kan er weinig meer over vertellen.
The Big Lebowski vond ik in het begin niks en op een gegeven moment (na een paar keer gezien te hebben, vraag me niet waarom ik het nog een paar kansen heb gegeven
The ballad had ik ook niks mee.
Ik ben over het algemeen een filmliefhebber pur sang, ik kijk best wel veel van allerlei genres, zelden een film afgezet (of ik moet 'm al een keer gezien hebben en als ik moe ben en wil slapen), maar als ik weet dat het een Coen brothers film is, dan stel ik m'n verwachtingen wel bij. Hun humor het zit niet helemaal in mijn straatje.
Dat is ook niet mijn kritiek, mijn persoonlijke minpunt van de film is dat ze soms "te hard proberen" met subversive of raar te zijn. Ik heb het hier over de scenes dat The Dude high is, of hoe het verhaal constant heen en weer gaat, of hoe alle personages altijd wel een over de top rare/irritante character trait moeten hebben. Dit komt ook terug in de verhaalvertelling, er zit inderdaad wel een lijn in en het verhaal gaat zeker ergens over maar het valt niet te ontkennen dat het verhaal enigszins tegen conventie in gaat. Dit is niet echt een kritiek op de kwaliteit van de film want ik herken dus wel de reden, de kwaliteit en het nut erachter, maar meer over mijn persoonlijke ervaring en vermaak.Dr. Strangelove schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:32:
'het verhaal gaat nergens over'.
Maar dit is iets wat ik wel vaker heb met films van de Coens, van zowel O Brother, Where Art Thou? en Burn After Reading merkte ik ook wel dat ze goed gemaakt zijn, maar de stijl van de Coens, waaronder de theater-like over de top personages, vind ik zelfs gewoon niet zo geweldig. Alle 3 de films rate ik daarom ook ronde de 7. No Country for Old Men vond ik zelf echter wel een top film.
Ik vind ook niks mis met de boodschap om wat geluk te vinden in het normale, dus het geluk hebben met het bowlen en lanterfanten.
Helemaal mee eens, die ‘whacky’ gezichten die Brad Pitt en George Clooney in die films trekken gaan echt te ver. Heel irritant en over the top.markdm schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:35:
[...]
van zowel O Brother, Where Art Thou? en Burn After Reading merkte ik ook wel dat ze goed gemaakt zijn, maar de stijl van de Coens, waaronder de theater-like over de top personages, vind ik zelfs gewoon niet zo geweldig.
This too shall pass
Haha wat grappig, die vond ik juist weer heel leuk. Burn After Reading gaat om iets heel lulligs dat wordt opgeblazen en voor bijna iedereen slecht afloopt. Als ik die film zou moeten verdedigen past het betoog van @Dr. Strangelove eigenlijk ook bij deze film. Dat terwijl ik in het kamp zit van degenen die de charme van The Big Lebowski niet snappenSharky schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:
[...]
Van de week Burn After Reading gekeken. Die film gaat nergens naartoe, heeft doodsaaie karakters en plot dat leuk had kunnen zijn, maar vakkundig de grond in wordt geboord. Gelukkig duurde hij maar 1,5 uur.
Wat de meeste Coens in elk geval wel heel kijkbaar maakt zijn de licht absurdistische karakters. Elke film heeft er wel een paar. Bijvoorbeeld de baron in Intolerable Cruelty. Film is geen hoogvlieger maar die vent... fantastisch, hoe bedenk je het.
[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-09-2020 18:10 ]
Burn After Reading minder maar had ook wel z'n grappige momenten. Ik vind vooral dat Brad Pitt en Frances Mcdormand echt goed die onnozele rollen in de film neerzetten. Erg knap.
Is een van mijn favoriete scenes uit de film met Malkovich.
[ Voor 26% gewijzigd door pizzacabonara op 14-09-2020 21:17 ]
Poah dikke Massey.
1. No Country For Old Men
2. Fargo
3. The Big Lebowski
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet al hun films gezien heb.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
| Defendor (2009) | Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: R Defendor! 's Nachts een superheld, overdag een wegenwerker. Een komische superheldenparodie met een wannabe held die in allerlei absurde situaties terecht komt. Als je denkt dat je dit te zien krijgt, dan zit je net als ik er naast Naar mijn gevoel geen topfilm maar zeker ook geen flop, er had gewoon nog iets meer in gezeten. Woody Harrelson draagt de film en zet een geloofwaardig, sympathiek maar vooral menselijk personage neer. Dat maakt film ook sympathiek en soms moet het gewoon niet meer zijn. Voor de film een 7.5 dankzij Woody! | |
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 16-09-2020 19:04 ]
Ik denk dat ik dezelfde volgorde heb. Misschien nu met 1 en 2 omgedraaid, maar dat ligt aan het moment van de dagjosh-hill schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:33:
Voor mijn deze top 3 (alle drie toppers):
1. No Country For Old Men
2. Fargo
3. The Big Lebowski
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet al hun films gezien heb.
De Coen brothers hebben af en toe een mindere film ertussen zitten, maar over het algemeen zeer goede films met overwegend klassiekers.
Oh ja, die is ook van de Coen brothers. De punten die ik kan herinneren is dat er geweldige typetjes in zaten, Woody Haroldson (geloof ik), maarvooral Javier Bardem als die sociopaat. Voor mijn gevoel was het ook rond de tijd dat The Dark knight uitkwam en ik zeg niet dat Javier Bardem (respectievelijk Heath Ledger als de Joker) de film droeg, maar hun rol/acteerwerk was duidelijk een pluspunt van de film.markdm schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:35:
[...]
No Country for Old Men vond ik zelf echter wel een top film.
Dat en de film eindigde vrij abrupt voor mijn gevoel.
Note: Ja ja, ik kan dingen opzoeken, maar het gaat mij er vaak niet om wat er feitelijk is gebeurd, maar hoe ik het me herinner (bonuspunten wie de titel van de film kan noemen, waar dit een semi-quote van is
| MILF (2018) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.7 | Genre: Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: TV-MA Ik ben absoluut niet de doelgroep maar deze film kwam laatst voorbij en ik dacht "ach, het is warm, ik heb niks te doen, laat ik eens een Franse comedy opzetten". Het verhaal (en de meeste acteurs/trices) heeft/hebben weinig om het lijf. Drie single vriendinnen van ergens rond de mid/eind-30 gaan met z'n drieën naar het vakantiehuis van één van hen. De bedoeling is het op te knappen en te verkopen, omdat van één van hen de man is overleden en er teveel herinneringen aan kleven. Tijdens hun verblijf daar is er uiteraard het nodig drama, met wijn, slappe lach, foto's en een pelikaan in één van de slaapkamers. Nadat ze tijdens het waterskieën een paar jongens (die ongeveer 15 jaar jonger zijn) tegenkomen, herontdekken ze zichzelf en storten ze zich in het vakantiegevoel. Hierbij horen natuurlijk dronken worden, onhandige sex en het gebruikelijke drama dat je hebt met vakantieliefdes. De film kabbelt een beetje voort, er zit nog een vervelende vent bij als semi-antagonist en een verwaand jong nest die eigenlijk uit is op één van de jongens. Karakters komen en gaan en afgezien van de hoofdrolspeelsters en de jongens blijft niemand echt hangen. Ook is er niet echt sprake van veel karakterontwikkeling. Maakt dat de film slecht? Mwoah. Het is op zich een prima wegkijker als je meer in de doelgroep valt (lees: de VT Wonen, Marie Claire, Elle en Cosmo leest en een vrouw bent van mid-30/40 en je leven is maar zo-zo). Desondanks vond ik het nog best een aardige film. Het is niet zo volkomen over de top Amerikaans zoals de meeste films in het genre en de actrices zien er (dat vind ik) leuk genoeg uit om naar te kijken. Tevens wordt er ook een interessante vraag gesteld "waarom kijkt niemand op van een man met een veel jongere vriendin, maar zijn wij ineens zielig en/of pervers?". Ook wordt tussen neus en lippen nog gesteld dat (internet)porno niet echt een goede manier is om bedmanieren te leren. Al met al een aardige zomerfilm. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
GRDavies75 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:47:
[...]
Dat en de film eindigde vrij abrupt voor mijn gevoel.
spoiler:De sheriff, gespeeld door Josh Brolin volgens mij, werd neergeschoten bij het motel en klaar was de film (of zo goed als, Javier Bardem die nog door een wijk rijdt), toch?
1. Inside Llewyn Davis
2. The Big Lebowski
3. Miller's Crossing
Daarnaast heb ik er een aantal die op mijn rewatch lijst staan omdat ik me er te weinig van kan herinneren of omdat ze in de tussentijd echte classics zijn geworden. No Country For Old Men staat daarin bovenaan. Ik vond dat indertijd geen topper, en die wil ik nog wel eens een tweede kans geven. Ook The Hudsucker Proxy, Miller's Crossing en Blood Simple wil ik nog eens opnieuw zien.
Eentje die weinig genoemd is tot nu toe is Raising Arizona, met een jonge Nicolas Cage. Als je de humor van de Coen's kan waarderen is dit een echte topper.
Eindelijk wordt The Hudsucker Proxy genoemd, wat volgens mij de eerste Coen film is die ik gezien heb, en waar ik wel een goede herinnering aan heb. Vond het in ieder geval een leuke en zeker vermakelijke film. Tim Robbins heeft dan ook de perfecte licht naïeve uitstraling voor de rol die hij daar speelt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:09:
Grappig om te zien hoe divers de meningen over hun films zijn. Ik kan niet echt een top 3 maken zelf. Wel een top 2, The Big Lebowski en Fargo zijn voor mij beiden dikke tienen. Daaronder heb ik een tweedeling, een hele serie (hele) goede films en een paar echt mindere. Zelfs de mindere film zijn minimaal een zeven bij mij.
Daarnaast heb ik er een aantal die op mijn rewatch lijst staan omdat ik me er te weinig van kan herinneren of omdat ze in de tussentijd echte classics zijn geworden. No Country For Old Men staat daarin bovenaan. Ik vond dat indertijd geen topper, en die wil ik nog wel eens een tweede kans geven. Ook The Hudsucker Proxy, Miller's Crossing en Blood Simple wil ik nog eens opnieuw zien.
Eentje die weinig genoemd is tot nu toe is Raising Arizona, met een jonge Nicolas Cage. Als je de humor van de Coen's kan waarderen is dit een echte topper.
Wat het overige oevre van de Coen broers betreft, daar heb ik lang niet alles van gezien. The Big Lebowski vond ik wel vermakelijk maar was voor mij niet de cult klassieker die het voor anderen is. Fargo moet ik nog eens een kans geven. Ik heb bij The Ballad of ... op Netflix me echt bescheurd van het lachen bij de eerste short, en me redelijk vermaakt (de een wat meer dan de ander) met de andere shorts.
Zoals anderen ook al aangeven: het moet je maar net liggen bij de Coen films en soms is het een hit, en soms een mis. In ieder geval geen 13 in een dozijn films volgens telkens weer hetzelfde cliché plot.
| 47 Meters Down: Uncaged (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.3 | IMDb: 5.0 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 47 Meters Down: Uncaged schaart zich in het illustere rijtje van Aliens, Empire Strikes Back en Terminator 2 waarbij het vervolg beter is dan het origineel. Het is een genre film dus je moet er van houden en ik kan een me wel vermaken met een goeie haaienfilm. Het origineel vond ik zeer vermakelijk en in het vervolg doen ze er een schepje bovenop wat betreft slachtoffers. Deze keer gaat een groepje meiden een onderwater gelopen grot verkennen. Wat ze niet weten is dat ze hiermee het territorium betreden van een uitgehongerde grote witte haai. De haai in kwestie ziet er geweldig uit, omdat die in de grot leeft is hij blind, letterlijk wit en zit boordevol schrammen. Is het geloofwaardig dat een haai actief jacht maakt op vier lieve meisjes en soms voor effect heel langzaam achter ze aanzwemt? Nee natuurlijk niet. Maar het levert wel leuke beelden op. Vergeleken met direct-to-video haaienfilms van het begin van dit millennium (Shark Attack, Sharkzone etc) die stock footage gebruikten en de latere Syfy originals met bedroevende computer effecten is een film als deze een verademing. Dit is verstand op nul en kijken hoe de haai één voor één mensen vermoord. Het is een slasher film onder water. Heerlijk. | |
| Becky (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Home alone maar dan bruter en met nazi's dat leek me wel wat. Film viel helaas nogal tegen. Eerder een saaie thriller met wat actie/horror elementen dan een actie-horrorfilm. waarvan op 1 of 2 scenes na zich ook nog veel van de actie, gore en belangrijke verhaal elementen zich buiten beeld afspelen of simpelweg achterwege blijven. | |
| Paydirt (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: N/A low budget actiethriller, niks speciaals maar best okee om de avond mee te vullen. Grootste minpunt was het hoofd van Val Kilmer die gast is niet echt gratieus oud geworden | |
| Running with the Devil (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Nicolas Cage heeft er de laatste jaren behoorlijk wat B films uitgepompt. Daarvan is deze naar mijn idee een van de betere. Beetje droog en afstandelijk wordt verteld hoe de coke smokkel van Zuid-America naar de USA verloopt. Maar alsnog vermakelijk en interessant genoeg om naar te kijken. | |
| Debt Collectors (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Staat ook bekend als The Debt Collector 2. Had me niet gerealiseerd dat dit een deel 2 was. Maar prima actiefilmpje. Lekker simpel ouderwets knokken zonder moeilijk gedoe of diepere betekenis. Ga deel 1 zeker ook nog kijken. | |
[ Voor 19% gewijzigd door -36- op 23-09-2020 13:38 ]
| Casino Royale (1954) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Drama | Runtime: 52 min | MPAA: Unrated ”De televisieaflevering Casino Royale was de eerste verfilming van de roman Casino Royale van Ian Fleming. Het boek zou later nog twee keer verfilmd worden. De aflevering was te zien in de televisieserie Climax! (Climax Mystery Theater), die van 1954 tot 1958 op de Amerikaanse televisiezender CBS te zien was. Hiervoor werd elke keer een thriller verfilmd in de vorm van een toneelstuk. Het optreden werd dan rechtstreeks uitgezonden. Hierom werd het verhaal door Ian Fleming aangepast, zodat het in drie delen kon worden opgevoerd. Ook werden de namen van de personages aangepast en zou de hoofdrolspeler een Amerikaans geheim agent spelen. Felix Leiter werd hernoemd naar Clarence Leiter en was in deze film een Engelsman.” Als je op wikipedia de lijst zoekt met alle James Bond films staat deze er ook tussen als niet officiële film. Omdat ik graag alle films van James Bond wilde zien heb ik deze ook een kans gegeven. Het haalt het bij lange na niet bij de rest van de films maar goed deze film is dan ook al 65 jaar oud. Volledig in zwart wit, slecht geluid. formaat waar ik niets mee kon. Nee, voor de volledigheid heb ik deze film gezien en het is leuk om te zien dat het verhaal nog 2 keer verteld wordt in latere films, maar ik raad aan deze over te slaan en bij Dr. No te beginnen. | |
| Dr. No (1962) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG ”Drie mannen – die "de drie blinde muizen" worden genoemd omdat ze zich als blinden voordoen – vermoorden op Jamaica de plaatselijke contactpersoon van de SIS, John Strangways, en zijn secretaresse. Strangways was samen met de CIA bezig met een onderzoek naar een mysterieuze stoorzender waarmee de lanceringen op Cape Canaveral worden gesaboteerd. Hierna verplaatst de film zich naar Londen. Bond leert in het casino Sylvia Trench kennen tijdens een spelletje baccarat chemin de fer. Dan wordt hij opgeroepen om bij M te verschijnen. Tijdens het gesprek wordt duidelijk dat Bond van niemand onder de indruk is, behalve van M.” Officieel de eerste James Bond film en ik zag deze voor de eerste keer. De planning staat al heel lang om ze allemaal eens te kijken maar dat is er nooit van gekomen. Je zou niet echt zeggen dat deze uit 1962 komt, waarschijnlijk ook omdat ik de blu-ray gekeken heb. Het geluid was goed en het beeld niet slecht. Verhaal is bij de meeste fans wel bekend. Iets met een vuurspuwende draak op Crab Island en de eerste ontmoeting tussen James Bond en Spectre. | |
| From Russia with Love (1963) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: PG ”Schaakmeester Kronsteen heeft voor de organisatie SPECTRE een geheim plan uitgedokterd om een Lektor, een Russische decoderingsmachine, te stelen. Hierbij zullen zowel de Russische als de Britse geheime dienst als pionnen fungeren. De uitvoering van het plan wordt overzien door Rosa Klebb, het naar SPECTRE overgelopen operatie hoofd van SMERSJ, die de geraffineerde beroepsmoordenaar Red Grant selecteert. Doordat Klebbs overlopen nog niet bekend is gemaakt, kan zij de Russische agente Tatiana Romanova een valse opdracht geven. Tatiana moet voorwenden verliefd te zijn op Bond: zij zal MI6 aanbieden de machine te stelen waarna James Bond haar naar Engeland zal smokkelen. SPECTRE wil dat ze de reis niet overleven: Grant moet hen volgen en alles in de juiste richting sturen, zodat hij hen uiteindelijk vermoorden kan en de Lektor kan stelen. Zodoende zal SPECTRE niet alleen de Lektor in handen krijgen, maar ook de dood van hun agent Dr. No wreken, die door Bond was vermoord.” En de 2e film. Deze keer wil Spectre wraak nemen op James Bond voor wat er in deel 1 gebeurd is. Daarvoor bedenken ze een plan wat niet kan mislukken. Ze misleiden Bond en zetten hem tegen de Russen op om een ontcijferings machine genaamd Lektor te pakken te krijgen. Ook bij deze film zie je de leeftijd. Achtergronden die niet goed meebewegen, geen bloed, verhaal dat niet helemaal logisch is maar toch kijkt het goed weg. Op naar de volgende. | |
| Goldfinger (1964) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG ”Bond komt 's nachts ergens in Zuid-Amerika uit zee. Hij heeft een duikerspak aan en een rubberen camouflage-eend op zijn hoofd. Hij sluipt een fabrieksterrein binnen en plaatst een tijdbom. Onder zijn duikpak draagt hij een witte smoking, waarmee hij een nachtclub binnengaat. De ontploffing van de bom verstoort de act van de buikdanseres, die daarop kwaad naar de kleedkamer loopt. Bond volgt haar en treft haar aan in de kleedkamer, waar ze in bad zit. Bond doet zijn jasje uit en zoent de buikdanseres. In de reflectie van haar oog ziet Bond iemand naderen. Vervolgens wordt Bond aangevallen door een bewaker, die hij uitschakelt door hem in het bad te duwen en er een elektrisch ventilatortje bij te gooien.” En dan door naar deel 3. Deze heb ik ooit in een ver verleden gezien want ik kon me de scène in de kluis herinneren. De rest van de film helaas niet dus het is leuk hem weer eens te zien. In dit deel gaat het om een misdaad om al het goud in fort knox te besmetten met nucleair materiaal zodat het goud wat de slechterik in bezit heeft veel meer waard wordt. Leuke film, je ziet al stukken verbetering met de vorige films. Door naar deel 4 | |
| Thunderball (1965) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG ”James Bond woont in het begin van de film de begrafenis van de beroepsmoordenaar kolonel Jacques Bouvar bij. Eigenlijk is Bouvar niet dood en ligt er niemand in de kist. Bouvars zogenaamde weduwe is Bouvar zelf. Als Bond dit merkt valt hij Bouvar in diens kasteel aan en doodt hem. Bond ontsnapt door een jetpack op zijn jasje en een Aston Martin DB5 die klaar staat. In de volgende scène is Emilio Largo te zien, SPECTRE-agent Nr. 2. Hij heeft een vergadering met andere SPECTRE-agenten, en legt het Omega plan aan ze uit. Ze gaan twee atoombommen stelen van de NAVO en deze alleen voor veel losgeld teruggeven.” En dan deel 4 Hierin gaat het om de diefstal van 2 nucleaire bommen waarmee de daders dreigen een stad in de vs of de uk plat te gooien. In ruil hiervoor willen ze een 100 miljoen aan diamanten. Aan Bond de taak om de daders te vinden en de plannen tegen te houden. Een erg drukke film, veel locaties, veel verschillende vrouwen maar wel erg leuk om een keer gezien te hebben. | |
| Casino Royale (1967) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Comedy | Runtime: 131 min | MPAA: Not Rated ”Sir James Bond wordt teruggeroepen na zijn pensioen, omdat hij moet meehelpen te strijden tegen de organisatie SMERSH, die overal agenten vermoordt. Dan wordt M vermoord, en kan Bond niet meer weigeren, hij moet meehelpen de agenten van zijn land te beschermen. Hij wordt het nieuwe hoofd van de Britse geheime dienst, en creëert daar een corps van speciale agenten die hij allemaal James Bond noemt, om de verwarring te vergroten.” Tja, wat valt hier van te zeggen. Misschien dat de film rond die tijd als grappig gezien werd maar ik kon er wel om janken. Slecht verloop van het verhaal. Hele slechte grappen. Meerdere James Bonds. Ik begreep dat deze film gemaakt is vanwege een rechtenkwestie en dat ze de vorige James Bond films belachelijk wilden laten kijken. Ook schijnt de film nog redelijk succesvol geweest te zijn ook. Mij viel deze erg tegen maar dat zal ook met de tijd te maken hebben. De 2 uur duurden langer dan alle James bonds die ervoor kwamen bij elkaar. Snel door naar de officiële 5e film: You Only Live Twice. | |
| You Only Live Twice (1967) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG ”Een Amerikaanse ruimtecapsule met daarin twee astronauten zweeft boven de aarde. Een van de astronauten verlaat de capsule voor een ruimtewandeling. Dan verschijnt er een ander, groter ruimteschip dat zich rondom de Amerikaanse ruimtecapsule sluit. Hierbij wordt de luchtslang tussen de astronaut en de capsule doormidden gesneden. Nu de capsule helemaal in het grote onbekende ruimteschip zit, heeft de aarde er geen radiocontact meer mee. De Verenigde Staten verdenken de Sovjet-Unie van dit incident en zeggen dat ze over twintig dagen hun volgende ruimteschip zullen lanceren. Als daarbij weer wat misgaat, zal dat worden opgevat als een oorlogsdaad. De Sovjet-Unie ontkent met het gebeurde iets te maken te hebben. Het Verenigd Koninkrijk kan zich niet vinden in de verdenking richting de Sovjet-Unie; Singapore heeft zwakke echo's in de Japanse Zee gemeld, die waarschijnlijk van het onbekende ruimteschip komen. De Britse inlichtingendienst MI6 is hiermee al aan het werk gezet. Intussen is James Bond inderdaad al in Hongkong, waar hij seks heeft met een Chinese vrouw. Hij wordt echter door haar bedrogen en vervolgens ogenschijnlijk doodgeschoten door twee binnenstormende mannen. De kranten melden dat een Britse "kapitein-luitenant-ter-zee" is vermoord.” En dan de 5e (officiële) film. Hierin zie je de strijd tussen de Amerikanen en de Russen echt opleven. Ze beschuldigen elkaar van het stelen en ontvoeren van ruimteschepen terwijl eigenlijk iemand anders erachter zit. Toffe film ondanks de leeftijd. | |
| On Her Majesty's Secret Service (1969) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 142 min | MPAA: PG ”James Bond rijdt in een snelle auto over een autoweg langs de Portugese kust. Plots wordt hij ingehaald door een vrouw in een Mercury Cougar. Bond volgt de auto naar het strand, waar hij ziet hoe de vrouw zelfmoord probeert te plegen door zich in zee te verdrinken. Bond rijdt het strand op en duikt de zee in om haar te redden. Wanneer hij haar uit de zee heeft gehaald en zich aan haar voorstelt, duiken er twee potige kerels op die proberen om Bond én de vrouw om te leggen. Na een vechtpartij met de twee mannen, die door Bond glorieus wordt gewonnen, vlucht de vrouw zonder een woord met Bond gewisseld te hebben haar auto in en scheurt weg. Bond ontmoet de vrouw later in een casino. Hij ziet hoe ze een inzet doet aan de baccarat tafel, maar daarna aan de croupier opbiecht dat ze haar inzet niet kan betalen. Bond redt haar uit de brand door haar schuld op zich te nemen. De vrouw, gravin Teresa di Vincenzo (liever "Tracy", want zoals ze zelf zegt, "Teresa is een heilige"), nodigt hem uit in haar hotelkamer om hem te bedanken voor zijn gunsten.” Het zag er wel oké uit. Vooral de locatie in zwitserland was erg tof gedaan. Het einde vond ik wat teleurstellend. Het past niet echt bij James Bond om zogenaamd met pensioen te gaan en te gaan trouwen. Door naar de volgende. | |
| Diamonds Are Forever (1971) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG ”Als MI6 ingelicht wordt over een wereldwijde diamantensmokkel, die de diamantmarkt ernstig dreigt te beroeren, wordt James Bond op onderzoek uit gestuurd. Intussen worden in Zuid-Afrika de leden van de smokkel ring echter een voor een vermoord door het sadistische koppel Mr. Wint en Mr. Kidd. Bond neemt de identiteit van de smokkelaar Peter Franks over en neemt contact op met Tiffany Case in Amsterdam. Zij is degene voor wie hij de diamanten van Amsterdam naar de VS moet smokkelen en overdragen aan de contactpersoon aldaar. De problemen beginnen als de echte smokkelaar opduikt en een gevecht met Bond begint. Bond wint dit gevecht en verstopt zijn portefeuille in deze man zijn binnenzak, zodat Tiffany denkt dat de dode man James Bond is. De diamanten worden in het lijk verstopt en, met enige hulp van Felix Leiter, in de VS overgedragen aan de CIA. Om geen argwaan te wekken smokkelt Bond valse diamanten naar de volgende halte in de smokkellijn: een crematorium. Wint en Kidd proberen Bond levend te cremeren, maar als de volgende smokkelaar, Shady Tree, ontdekt dat de diamanten vals zijn gaan hij en de chef van het crematorium Bond zoeken en redden hem zo.” En daarna komt natuurlijk Diamonds Are Forever waar James Bond eindelijk Nederland bezoekt. De scène in Nederlands stelt helaas niet veel voor maar voor het idee is het leuk. De achtervolging in Las Vegas en met het maanwagentje door de woestijn van Nevada maken deze film erg vermakelijk om naar te kijken. Door naar de volgende | |
| Live and Let Die (1973) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: PG ”Binnen één etmaal worden drie Britse agenten vermoord: de eerste in New York, in het hoofdkwartier van de VN, waar hij Dr. Kananga, de leider van het Caribische eiland San Monique, in de gaten hield; de tweede in New Orleans; de derde op San Monique zelf. Er is dus mogelijk een connectie, en James Bond wordt op missie naar New York gestuurd, waar hij zal samenwerken met Felix Leiter van de CIA, die Kananga's ambassade afluistert. Direct bij aankomst in New York wordt de chauffeur van Bond vermoord. Bond volgt de moordenaar naar een winkel vol voodoo-items. Vanuit de winkel volgt hij een auto, die naar Harlem gaat, en stopt bij een restaurant dat Filet of Soul heet. In het restaurant wordt Bond opgewacht en overmeesterd. Daar ontmoet hij Solitaire, een helderziend meisje dat voor Kananga werkt, en gangster leider Mr. Big, die terstond opdracht geeft om Bond te doden. Buiten weet Bond te ontsnappen, met behulp van CIA-agent Harold Strutter. Deze legt hem uit dat Mr. Big de machtigste crimineel van de stad is. De vraag is wat Kananga en hij met elkaar te maken hebben.” De eerste film met Roger Moore als James Bond. Wat mij het meeste is bijgebleven van deze film is de achtervolging in zowel de bus, het vliegtuig als met die boten, waarbij de boten scènes toch wel erg tof waren gemaakt. Ook de steeds terugkerende sheriff zorgde voor een glimlach. Net zoals de man met die grijparm en de terugkerende tarot kaarten. Al met al een leuke film. | |
[ Voor 100% gewijzigd door Sunfalls op 16-09-2020 17:37 ]
| The Man with the Golden Gun (1974) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG ”Francisco Scaramanga − naar wie de titel van de film verwijst − is een zeer dure huurmoordenaar (het kost zeker een miljoen dollar om hem in te huren) met een opvallend wapen, een gouden pistool waarmee hij gouden kogels kan afschieten. Er is niet veel over deze man bekend, behalve zijn favoriete wapen en dat hij een derde tepel heeft. In het begin van de film ontvangt MI6 zo'n gouden kogel, waarin "007" is gekrast, het codenummer van James Bond. Omdat hieruit de conclusie wordt getrokken dat Bond Scaramanga's volgende slachtoffer zal zijn, wordt hij door M van zijn huidige missie − het vinden van de wetenschapper Gibson, die een nieuwe techniek om zonne-energie te benutten ontwikkeld heeft − gehaald tot het gevaar is geweken. Bond besluit echter om Scaramanga te vinden voordat deze hem vindt.” The man with the golden gun gaat voornamelijk over een te rijke kerel die geobsedeerd is met het doodmaken van James Bond en hem via via over weet te halen om naar zijn eiland te komen om hem daar eigenhandig te vermoorden. Dit heeft hij namelijk al verschillende keren geprobeerd met kartonnen borden en de man with the golden gun won altijd. Zal het hem dit keer weer lukken... | |
| The Spy Who Loved Me (1977) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG ”Nadat zowel een Britse als een Russische onderzeeër, beide met kernwapens aan boord, verdwenen zijn, besluiten de KGB en de MI6 hun beste agent op de zaak te zetten. KGB-generaal Gogol kiest voor agente Triple X, majoor Anya Amasova. M roept op zijn beurt agent James Bond terug uit Oostenrijk. Deze wordt op de terugtocht echter aangevallen door KGB-agenten en schiet één van hen neer: agent Sergei Barsov, die toevalligerwijs de minnaar van Amasova was.” Leuke film om te zien. Omdat het James Bond is neem je het een en ander met een korreltje zout natuurlijk. Als iemand net je geliefde vermoord heeft dan reageer je volgens mij wel anders dan een een beetje boos kijken en uiteindelijk bij hem in bed belanden maar in The Spy Who Loved Me krijgt James Bond het gewoon weer voor elkaar. Vooral het stuk in de woestijn was leuk om te zien en aan het einde in het water. | |
| Moonraker (1979) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG "Als een Moonraker-spaceshuttle wordt gestolen tijdens het transport naar het Verenigd Koninkrijk boven op een transportvliegtuig, wordt James Bond door M op onderzoek uitgestuurd. De inleiding voor de begintitel bevat zowel het in vlammen opgaan van het vliegtuig tijdens de diefstal van de Moonraker als Bond die in Zuid-Afrika uit een ander vliegtuig wordt geduwd zonder parachute door Jaws, een huurmoordenaar die voor het eerst te zien was in The Spy Who Loved Me. Na dit overleefd te hebben (door de parachute van een tegenstander af te pakken) komt Bond terug op het hoofdkwartier in Londen waar hij door M over de huidige crisis wordt geïnformeerd: de shuttle was in bruikleen van de Amerikaanse regering en moet dus opgespoord worden. Bond moet zijn onderzoek beginnen door informatie te zoeken bij Sir Hugo Drax, wiens bedrijf de leverancier is van de spaceshuttles voor de Amerikaanse regering. Bond probeert hem te ontmoeten op zijn landgoed en bij zijn fabriek in Californië." De film waarin James Bond bijna dood gaat door een ongelukje in een centrifuge. Een professor een soort van bollen met zenuwgas wil verspreiden om de mensheid perfect te maken en natuurlijk Jaws die we nog kunnen uit de vorige film. Niet heel bijzonder, maar leuk om te zien. | |
| For Your Eyes Only (1981) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: PG "Wanneer een Brits schip, met aan boord een ATAC-decoder (Automatic Targetting Attack Communicator), vlak bij Griekenland tot zinken wordt gebracht, wordt James Bond eropuit gestuurd om de geheimzinnige zaak te onderzoeken. Er zijn echter meer kapers op de kust, aangezien general Gogol, het hoofd van de KGB sterk geïnteresseerd is in het apparaat. Het echtpaar Havelock lijkt de ligging van het wrak bijna bepaald te hebben als een zekere Hector Gonzales hen vermoordt. Hun dochter Melina zint op wraak en vermoordt de schurk voor Bonds ogen. Terug in Londen identificeert Bond een aanwezige bij Gonzales' schuilplaats als de Belgische crimineel Emile Leopold Locque." Van deze film is me niet veel bijgebleven als ik dit schrijf. Iets met een wraakactie door een dochter, een ATAC decoder en een scene waarin Bond en Melina achter een boot worden aangesleept door het koraal heen om als haaienvoer te dienen. Wel een fijne titelsong die lang in je hoofd blijft hangen. Deze krijgt een 6e. | |
| Octopussy (1983) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG "De proloog van de film speelt zich af in een Latijns-Amerikaans land. 007 betreedt een militaire basis, alwaar hij een bom plaatst bij een speciaal radar-/codevliegtuig. Bond wordt betrapt en gearresteerd, maar ontsnapt onderweg als een vrouwelijke collega de aandacht van de bewakers afleidt. Bond vliegt vervolgens weg in een klein vliegtuigje, maar krijgt een hittezoekende raket achter zich aan. Hij weet aan de raket te ontkomen met diverse capriolen en duikt door de hangar heen die vervolgens opgeblazen wordt door de raket. Door de vlucht raakt zijn brandstof op en zien we de beroemde scène waarin hij droog komt te staan bij een benzinepomp. Direct na de titel belanden we in Oost-Berlijn, waar een clown op de vlucht is voor twee messenwerpers, die duidelijk tweelingbroers zijn. Uiteindelijk gooien ze bij een sluis een mes in zijn rug en raakt hij te water. Hij strompelt aan land en loopt naar de Britse ambassade. Hier valt hij dood neer door een raam, waarbij hij een gouden ei laat vallen." De jacht op een Fabergé ei. De muur in Berlijn en James Bond verkleed als Clown. Een erg leuke film om te zien. | |
| Never Say Never Again (1983) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: PG "James Bond is in een latere fase van zijn leven nog steeds actief als 007. Hij redt een jonge vrouw uit de handen van zwaar bewapende terroristen. Hij houdt er echter geen rekening mee dat de vrouw lijdt aan het stockholmsyndroom. De vrouw steekt Bond vervolgens neer. Gelukkig is deze reddingsactie slechts een oefening, Bond komt dus niet daadwerkelijk in gevaar. De nieuwe M ziet weinig in de geheim agenten. Als Bond niet slaagt voor de oefening, stuurt M hem naar een kuuroord om te herstellen. Daar wordt Bond echter bijna vermoord door een dief. Een zuster genaamd Fatima Blush en haar verbonden patiënt, Jack Petachi, blijken deel uit te maken van de criminele organisatie SPECTRE, die wordt geleid door Ernst Stavro Blofeld. Petachi heeft een operatie ondergaan waarbij zijn rechteroog identiek is gemaakt aan dat van de president van de Verenigde Staten. In die hoedanigheid omzeilt hij de beveiliging van de iris scanner op een Amerikaanse militaire basis in Engeland, om zodoende twee nucleaire kernkoppen te stelen door ze aan twee kruisvluchtwapens te bevestigen. SPECTRE wil deze gebruiken om veel geld af te troggelen van overheden. Petachi wordt vervolgens door Blush (alias SPECTRE nummer 12) vermoord." De film met een terugkerende Sean Connery en een kopie van Thunderball. Dit vanwege geruzie tussen 2 partijen over de rechten van James Bond. Een aardige film al vond ik Moonraker uit datzelfde jaar leuker. Wel leuk om Sean nog een keer terug te zien als James Bond. | |
| A View to a Kill (1985) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG "Bond is in Siberië op zoek naar het dode lichaam van agent 003 en een uit de Sovjet-Unie afkomstige microchip die deze op zak heeft. Later blijkt dat een exacte kopie te zijn van een microchip van 'Zorin Industries'. Bond moet de onverklaarbare dood van agent 003 onderzoeken en diens werk afmaken. Zorin Industries is zijn enige aanknopingspunt. Bond trekt samen met M en Miss Moneypenny naar Ascot Racecourse om daar Max Zorin te volgen, de eigenaar van 'Zorin Industries'. Zorin heeft duidelijk een passie voor paarden en blijkt ook een manier gevonden te hebben om zijn eigen paard dat meeloopt in de race te laten winnen. Paardentrainer Sir Godfrey Tibbett vermoedt dat Zorin een soort drug gebruikt om zijn paard sneller te laten lopen, doch het paard testte negatief na een dopingcontrole. Via Tibbett ontmoet 007 Achille Aubergine. Deze weet ook nog niet hoe het paard van Zorin de race kon winnen, maar geeft aan daar binnenkort onderzoek naar te gaan doen. Aubergine wordt echter tijdens een diner in de Eiffeltoren vermoord door May Day, de rechterhand en minnares van Zorin, vooraleer hij zijn kennis met Bond kan delen." De 14e officiële film en de 17e film in mijn reeks. Met hierin een slechterik die Sillicon Valley onder wil laten lopen zodat hij het monopolierecht op de micro ships krijgt. James Bond die bijna sterft in een mijn. May day die zichzelf opoffert. Een zeppelin die ontploft en het gevecht boven op de brug. Het wordt misschien een beetje afgezaagd maar ook dit vond ik een leuke film om te kijken. | |
| The Living Daylights (1987) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG "Aan het begin van de film trachten de drie Britse agenten 007, 002 en 004 per parachute te landen op het schiereiland Gibraltar, om de verdediging te testen. 002 wordt vrijwel direct gevangengenomen door de SAS. 004 wordt echter door een onbekende aanvaller vermoord. 007, James Bond, is getuige van het incident en zet de jacht in op de moordenaar, die eindigt in een dodemansrit met een met explosieven afgeladen Land Rover. Bond ontsnapt met zijn reserveparachute terwijl de moordenaar omkomt in de exploderende auto." De film waarin een jonge celliste verdacht wordt van een moordaanslag maar Bond dat maar moeilijk te geloven vind. Hij zoekt haar op en ondanks dat ze het eerst probeert te verhullen geeft ze toch toe dat het losse flodders waren en moeten ze samen vluchten om aan haar opdrachtgevers te ontsnappen. | |
| Licence to Kill (1989) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 "James Bond is met zijn vriend Felix Leiter, een CIA-agent, op weg naar diens huwelijk in Florida, met Bond als getuige. Onderweg horen ze van DEA-collega's van Leiter dat de drugsbaron Franz Sanchez gevonden is op de Bahama's. Leiter laat deze kans niet liggen en vertrekt net voor de huwelijksmis, samen met Bond, naar het eiland waar Sanchez zich bevindt. Sanchez probeert te ontkomen in een vliegtuig, maar wordt met een helikopter gevangengenomen. Leiter en Bond zijn net op tijd terug voor het huwelijk met Della. Bond krijgt daar een gegraveerde zilveren aansteker cadeau." De laatste film van de "oude serie" en de laatste film met Timothy Dalton. Van alle Bonds tot nu toe vond ik hem de minst overtuigende. Toch blijven het leuke films voor een avondje vermaak en zo ook deze waarom Bond ontslag neemt bij de Geheime Dienst om de moordaanslag op Felix Leiter te wreken op de drugsbaron Franz Sanchez. | |
| GoldenEye (1995) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 "In 1986 moet James Bond 007 samen met Alec Trevelyan 006 een fabriek voor chemische wapens in Archangelsk vernietigen. De basis zit vol explosieven waar Bond een bom opplakt, die na 6 minuten afgaat. Als Bond even niet oplet waar 006 is, ziet hij dat 006 plotseling, op zijn knieën, onder schot wordt gehouden door kolonel Ourumov, het hoofd van de basis. Even later schiet Ourumov Trevelyan neer. Bond ontsnapt uit de basis en schakelt een piloot van een vertrekkend vliegtuig uit, dat dus niet opstijgt en bij een ravijn naar beneden valt. Bond gaat skydivend naar het vliegtuig toe en bestuurt het net op tijd, voor het te pletter stort. Dan ontploft de basis." De eerste film van de "nieuwe serie" Na een paar jaar is James Bond weer terug. En ondanks dat deze film alweer 25!!!! jaar oud is zie je wel duidelijk het verschil met de oudere reeks. Alles is mooier, glimmender, echter en de explosies en vuurwapen gevechten lijken ook veel echter. Voor mij begon de James Bond serie eigenlijk pas bij deze film. Ik mocht deze 's avonds met mijn vader op yorin kijken en mocht er zelfs voor opblijven. Al kostte me dat toen behoorlijk wat moeite. De film waarom andere geheime spionnen toch niet zo betrouwbaar lijken te zijn en 6 minuten eigenlijk 3 minuten is. Hoe 006 het in het begin overleefd heeft kunnen hebben blijft een groot mysterie maar feit is dat 006 en 007 tegenover elkaar komen te staan. Uiteraard met ons eigen Famke Jansen die op een nare manier aan haar einde komt en de schotel die onder water verstopt zit. | |
| Tomorrow Never Dies (1997) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13 "De film begint als Bond spioneert op een illegale wapenmarkt op de Russische grens. De Britse admiraal Roebuck besluit om de wapenmarkt met een kruisvluchtwapen te vernietigen, maar ziet te laat dat er twee nucleaire torpedo's aanwezig zijn. Bond slaagt erin om het vliegtuig met de torpedo's weg te krijgen voordat de raket inslaat." Waarin een mediamagnaat een ruzie tussen 2 grote landen probeert te veroorzaken om zo de eeuwige televisierechten voor China te krijgen. Daarbij maakt hij gebruik van een Stealth Ship vanwaar hij zijn raketten wil afvuren en een programma om een satelliet te laten denken ergens anders te zijn. Ook weer een erg aangename film. | |
| The World Is Not Enough (1999) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 "James Bond haalt in opdracht van Sir Robert King een geldkoffer op bij een Zwitserse bankier in Bilbao; hierbij wordt hij in de val gelokt, Bond ontsnapt en brengt de koffer terug naar het MI6-Hoofdkwartier in Londen. Sir Robert King, een persoonlijke vriend van M (Judi Dench), is een oliemagnaat die op het punt staat een nieuwe oliepijplijn te openen. De geldkoffer blijkt echter een bom te bevatten en King komt om het leven." En mijn favoriete bond film. Deze staat bol van de actie. Een geweldige race op het water. Een snelle rit door een pijplijn. Sophie Marceau en Denise Richards als bondgirl en tegenstander, een geweldige soundtrack. Deze film heeft het allemaal. Ik heb aardig wat films moeten kijken voordat ik hier was maar ik heb er weer van genoten om deze weer te zien. | |
| Die Another Day (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 "Die Another Day begint als James Bond infiltreert in de organisatie van Kolonel Moon, een Noord-Koreaanse legerofficier die illegale wapens verkoopt in ruil voor Afrikaanse conflictdiamanten. Bond wordt verraden, wat resulteert in een achtervolging met veel explosies in het gebied. Kolonel Moon valt van een rots in een waterval, terwijl 007 gevangen wordt genomen door diens vader, Generaal Moon. Gedurende veertien maanden wordt hij gemarteld, totdat hij wordt geruild tegen Zao, degene die hem verried tijdens de wapen ruil. Bond wil na zijn vrijlating uiteraard meteen weer aan het werk, maar M is bang dat hij zijn mond voorbij gepraat heeft en zet hem op non-actief." De film waar ik leuke herinneringen aan heb. Deze film was al vrij snel nadat hij in de bioscoop uitkwam te downloaden. Ik zat toen op de middelbare school tijdens een ict-achtige les en kwam deze film tegen. Omdat we het weekend erna een goede doelen actie hadden op school en daar ook zouden blijven slapen hadden we besloten deze film op groot beeld uit te zenden. De film waarom James Bond Halle Berry uit het water ziet stappen. De race op het ijs en het gigantische ijspaleis. De slechterik die een satelliet gemaakt van diamanten de mijnen tussen Noord en Zuid Korea wil vernietigen. Een film met veel spektakel en actie. De scènes op het ijs en het paleis zijn erg tof om naar te kijken. | |
| Casino Royale (2006) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 "In Casino Royale zien we James Bond als agent bij MI6. Hij gaat hier de strijd aan met Le Chiffre, een crimineel die fungeert als bankier voor terroristen. Le Chiffre gebruikt short selling bij aanslaggevoelige ondernemingen om grote winsten te boeken voor zijn terroristische klanten. Hij verkoopt aandelen die hij geleend heeft, om zo te kunnen profiteren van een daling van de beurskoers. Het vermoeden bestaat dat deze constructie ook is gebruikt voor de aanslagen van 11 september 2001. Dit komt ook in een gesprek terug tussen M (Judi Dench) en Bond. Bond weet echter een geplande aanslag te verijdelen op de luchthaven van Miami, waardoor Le Chiffre veel geld verliest van één van zijn opdrachtgevers. Bij deze miljoenendeals fungeert een zekere Mr. White als tussenpersoon. Het gaat hem niet om het geld maar alleen om het vertrouwen van zijn klanten." En de eerste film met Daniel Craig. En de 3e keer dat deze titel gebruikt werd in de reeks die ik gekeken heb. Redelijke film die zich voornamelijk afspeelt in het Casino. Waarin James Bond verliefd word op Vesper en daardoor ook het drankje verzint. M dood lijkt te zijn en een een geheimzinnige organisatie geleid door Mr. White. Geen onaardige film. De scène in het casino duurde alleen vrij lang. De lift scene was daarin wel tof gedaan. | |
| Quantum of Solace (2008) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 "De film begint op het moment waar de vorige film eindigde. Bond reist van het Comomeer naar Siena met zijn gevangene, Mr. White. Tijdens de reis wordt Bond achtervolgd door meerdere Alfa's. Bond schudt ze af en arriveert even later in Siena, waar M en Bond Mr. White ondervragen. Mr. White laat aan Bond en M weten dat zijn organisatie medewerkers heeft rondlopen bij zowel de CIA als de Britse geheime dienst. M's bodyguard Mitchell voegt meteen de daad bij het woord en valt hen aan. Na een dolle achtervolging doodt Bond zijn tegenstander door net een fractie eerder te schieten. Mr. White is echter al ontsnapt. Forensisch onderzoek in Mitchells appartement leidt Bond naar Mitchells contactman Mr. Slate in Haïti. Slate wacht hem echter op en Bond moet hem uit verweer doden. Hierop ontmoet hij Camille Montes, die blijkbaar door Slate gedood moest worden in opdracht van haar minnaar, Dominic Greene. Greene is een zakenman die aan het hoofd van het ecologische Greene Planet staat. Het blijkt dat Greene een staatsgreep in Bolivia wil plegen zodat generaal Medrano daar opnieuw aan de macht kan komen. Medrano zal in ruil voor die macht Greene een stuk woestijngrond geven. Iedereen vermoedt daarom dat het stuk grond olie bevat. Camille wordt meegenomen door generaal Medrano en zijn mannen. Bond bevrijdt haar." De eerste keer dat een film in de James Bond reeks echt een vervolg is op de vorige. Het speelt zich voornamelijk af in, rond en vanwege een krater die in handen komt van Mr Greene. Hij wil daarmee de watervoorraad van Bolivia in handen krijgen en zodoende het politieke spel bepalen. Er gebeurt enorm veel in de film en het is ook weer een waar genot om naar te kijken. | |
| London 2012 Olympic Opening Ceremony: Isles of Wonder (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Sport | Runtime: 352 min | MPAA: N/A "Happy and Glorious is een mini James Bondfilm. Met Daniel Craig als James Bond. De film is uitgebracht in 2012 als onderdeel van de opening van de Olympische Zomerspelen 2012." Een beetje een vreemde eend in de bijt. Maar ook in deze 5,5 minuut durende special speelt James Bond een rol. Daarom deze ook maar gekeken. In het begin zie je Buckingham Palace en dan zie je dat James Bond de Queen of England ophaalt. Ze samen in een helikopter zitten en daar vervolgens samen uitspringen om in het olympisch stadion aan te komen. Even later zie je de Queen aan komen lopen alsof er niets gebeurd is. Wel leuk gedaan en leuk om keer te zien. Het voegt natuurlijk niets toe aan het hele James Bond verhaal maar ik vond dat ik deze ook gezien moest hebben. | |
| Skyfall (2012) | ![]() |
| Tweakers: 8.4 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 "De film opent met een operatie in Istanboel, waarbij James Bond en zijn collega Eve achter een dief van een harde schijf aanzitten. Na een heftige achtervolging door de straten van Istanboel komt Bond in gevecht op een trein. Onder druk van M probeert Eve de dief neer te schieten als hij met Bond in gevecht is. Bond wordt per ongeluk geraakt en stort in de diepte, waarna iedereen hem dood waant. M schrijft zijn necrologie en zijn bezittingen worden verkocht. Drie maanden later is de gestolen schijf nog steeds verdwenen en wordt M door haar superieur Gareth Mallory onder druk gezet om met pensioen te gaan. In de harde schijf stond namelijk een geheime lijst met alle namen van de undercoveragenten van de NAVO. Kort na dit gesprek worden de computers van MI6 echter gehackt, waarmee niet alleen de gestolen schijf ontcijferd wordt maar ook een gasexplosie op het kantoor van M bij MI6 wordt veroorzaakt." De film waarin James Bond "doodgeschoten” wordt door zijn collega. Hij vervolgens nog blijkt te leven. Het hoofdkantoor van MI6 opgeblazen wordt. M's regime in twijfel gebracht wordt en Raoul Silva als oud MI6-agent laat zien dat er veel mogelijk is met techniek. Ik zal na de laatste film een oordeel geven over deze nieuwe richting waar de James Bonds heen gaan. | |
| Spectre (2015) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 "De film opent met de viering van de Dag van de Doden in Mexico-Stad, waar Bond Marco Sciarra liquideert, een man die een bomaanslag plant en zegt na afloop naar "The Pale King" te gaan. De liquidatie loopt in eerste aanleg fout zodat de bom te vroeg afgaat en Bond Sciarra achtervolgt tot in zijn helikopter. Na een uitgebreid gevecht weet Bond Sciarra en de piloot uit de helikopter te gooien en heeft hij Sciarra's ring, die een geheimzinnige afbeelding van een octopus bevat, bemachtigd. Terug in Londen blijkt dat Bond op eigen houtje in Mexico was en wordt hij derhalve voor onbepaalde tijd geschorst door M. Bonds daad is gevoelig aangekomen, want MI6 en M liggen politiek nog steeds onder vuur. MI6 en MI5 zijn recentelijk gefuseerd in een gezamenlijke inlichtingendienst, geleid door ene Max Denbigh, bijgenaamd C. C ziet weinig toekomst in de volgens hem achterhaalde 00-sectie en is bovendien van plan om een samenwerkingsverband tussen de inlichtingendiensten van negen landen te creëren." En de laatste (tot nu toe). Het lijkt alsof er sinds "The world is not Enough" er veel meer verhaal in de films is gekomen. Ook de vrouwen spelen een grotere rol en laten zich (meestal) niet zo makkelijk inpalmen. Ook zijn de films veel harder en donkerder. Waar in het verleden alles lukte bij James Bond. Al sprong hij in een schoorsteen (Dr. No) of werd hij bedolven onder een watermassa (The Spy Who Loved Me). James wist alles te overleven en ook altijd de slechterik makkelijk te verslaan. Sinds de laatste films zie je dat hij het moeilijker heeft. Hij wordt gewaterboard (Die Another Day) of er worden naalden in zijn hersens gestoken (Spectre). Hij overleeft alles wel maar je zie dat het wat harder en moeilijker is. Deze laatste film is ook weer een genot om naar te kijken. De actie wisselt af met drama. Het enige waar ik me over blijf verbazen is hoe een jonge vrouw binnen een half uur smoorverliefd kan zijn op James bond. Nog even een paar stomme feitjes: Bond heeft intussen 405 slechteriken gedood. Hij heeft met 58 vrouwen geslapen. De ringtone van de mobiel van Dame Judi Dench (M) is de James Bond-theme. Kinderboekenschrijver Roald Dahl (Sjakie en de Chocoladefabriek) schreef het scenario voor You Only Live Twice (1967). Spectre staat voor SPecial Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion en is de criminele organisatie die aangevoerd wordt door Blofeld. Roger Moore heeft de rol van Bond het vaakst vertolkt (zeven keer) en is ook nog altijd de oudste acteur die de rol heeft gespeeld (hij was 57 in A View to a Kill (1985)) Al met al is het mooi om te zien hoe de films gegroeid zijn. Hoe James Bond gegroeid is en hoe de filmindustrie gegroeid is. Van het bescheiden budget van $1,100,000 in 1962 voor Dr. No tot het schrikbarende bedrag van $245,000,000 voor Spectre. Het blijven films om van te houden. Op naar November. Op naar No Time To Die. | |
Leuk ook om te lezen: Tijdens de audities werd Lazenby vooral uitgekozen omdat hij een expert was in de vele vechtscènes die de film vereiste. Tijdens een van deze gevechten brak hij zelfs de neus van een stuntman. Terwijl de producenten dolenthousiast met hun nieuwe acteur waren, konden de critici de keuze niet begrijpen: waarom kies je een fotomodel, dat behalve een paar reclamespotjes, geen enkele acteerervaring heeft?Salvatron schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:12:
in On her majesty's secret service wordt james bond gevraagd of ie niet van meisjes houdt en dergelijke, later in de film, zo debiel vind ik dat. En George Lazenby, wat een waardeloze james bond.
On Her Majesty's Secret Service werd helaas geen groot succes en betekende meteen het einde van Lazenby's carrière: de acteur stapte zelf op. Dit was vreemd omdat de producenten juist erg tevreden over Lazenby's acteerprestaties waren en hem zelfs een contract voor 7 andere Bondfilms aanboden. Lazenby was echter van mening dat, in de hoogtijdagen van het hippietijdperk, niemand zat te wachten op een smoking dragende geheim agent. Volgens hem was de Bond reeks gedoemd te mislukken en lag voor hem zelf juist een gouden carrière in het verschiet. Nog meer Bondfilms zou zijn carrière alleen maar ophouden.
Later zou echter het tegenovergestelde waar worden: de Bondfilms groeiden uit tot een zeer succesvolle filmreeks terwijl Lazenby's carrière mislukte.
[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 16-09-2020 17:53 ]
Ik ben zelf opgegroeid met Brosnan als Bond en toendertijd in de 90's waren die films gewoon spektakel zoals we dat van de 80's en 90's gewend waren. Maar ik heb precies hetzelfde gevoel als jou, elke film met Brosnan werd steeds een beetje minder en dat was jammer. Goldeneye is gewoon goud zoals de naamP-Rock schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:52:
Wat mij betreft horen The World Is Not Enough en Die Another Day bij het slechtste wat de Bond-films te bieden hebben. Wat een kolder. Ik ben blij dat ze met Daniel Craig al die malle gadgets overboord hebben gegooid en weer terug naar de basis zijn gegaan. Toch was Brosnan geen slechte Bond.
Daniel Craigs bond vind ik ook wel aardig trouwens, ze zijn een stuk grauwer en realistischer als vele moderne films zijn, maar das niet verkeerd. Ook bij Craigs films scoren ze toch wisselvallig. Je kan het bijna als iets Bonds zien hoe dat gaat haha.
[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 16-09-2020 18:06 ]
Ook Daniel zijn laatste film vond ik best wel goed. Komt traag op gang, maar wel een sterk einde!
| Knives Out (2019) | ![]() |
| Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 | |
Verwijderd
| Love, Guaranteed (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 90 min | MPAA: N/A Een standaard romcom. Je weet voordat je de film al aanzet hoe het afloopt. Toch nog redelijk vermakelijk. Het einde is wel erg onrealistisch (en Amerikaans). Leuk voor als je je vriendin een plezier wilt doen op de bank. | |
Leuke persoonlijke anekdote over Moonraker: Deze werd eens op het televisie kanaal van Center Parcs uitgezonden. Toen ik in de omschrijving las dat James Bond het tegen Jaws zou opnemen dacht ik dat ze de haai bedoelden
La La Land vond ik verschrikkelijk dus dat je Brimstone zou goed vond bewijst denk ik niet dat je goede smaak hebt maar vooral een andere smaak dan ikMrVegeta schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:38:
[...]
Man van smaak! La La Land was mijn absolute topper dat jaar geloof ik.
Weet ik niet. Ben 46.Sunfalls schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:21:
Denk dat je favo bond film ook hoort bij de leeftijd en met welke bond je opgegroeid bent. Die films van vroeger zeiden mij minder en was ik minder enthousiast over. Die gadget en snufjes van Q vond ik altijd juist het tofs.
Mijn favorieten zijn Moonraker en Skyfall
Als ik een lijstje van mijn favoriete Bond films moet maken staan daar films uit alle decennia en van alle Bonds in. Ze hebben allemaal goede en slechte films gemaakt, de één wat meer dan de ander.Sunfalls schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:21:
Denk dat je favo bond film ook hoort bij de leeftijd en met welke bond je opgegroeid bent. Die films van vroeger zeiden mij minder en was ik minder enthousiast over. Die gadget en snufjes van Q vond ik altijd juist het tofs.
Meest tragische Bond vind ik toch Brosnan. Misschien wel de best pure acteur van alle Bonds, maar zonder enige twijfel degene die alles bij elkaar de slechtste scripts kreeg om mee te werken. Op Goldeneye na allemaal stinkers. Hij had beter verdiend.
[ Voor 76% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-09-2020 16:41 ]
Met Casino Royal in 2006 is gekozen voor een soft reboot, dan kan je niet een oude James Bond gebruiken die zogenaamd op zijn eerste missie is.P-Rock schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:16:
Brosnan had de pech om in films te spelen waarin de gadgets op een gegeven moment een belangrijkere rol hadden dan de ouwe spion zelf. Van mij had hij niet weg gehoeven, maar de studio dacht daar kennelijk anders over.
Van mij mag er best elke tien jaar een nieuwe Bond acteur komen. Op een gegeven moment wordt het toch een beetje gênant dat Bond alsmaar ouder wordt en de dames met wie hij het bed deelt alleen maar jonger.
De James Bond in Casino Royale is door de scriptschrijvers geschreven met Brosnan in gedachten en hij was ook al in onderhandeling, totdat de studio besloot om een compleet nieuwe acteur aan te nemen.Droefsnoet schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:50:
[...]
Met Casino Royal in 2006 is gekozen voor een soft reboot, dan kan je niet een oude James Bond gebruiken die zogenaamd op zijn eerste missie is.
Van mij mag er best elke tien jaar een nieuwe Bond acteur komen. Op een gegeven moment wordt het toch een beetje gênant dat Bond alsmaar ouder wordt en de dames met wie hij het bed deelt alleen maar jonger.
de films met brosnan zijn erg wennen maar uiteindelijk toch wel zeer vermakelijk. Die onzichtbare autoDr. Strangelove schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:35:
Meest tragische Bond vind ik toch Brosnan. Misschien wel de best pure acteur van alle Bonds, maar zonder enige twijfel degene die alles bij elkaar de slechtste scripts kreeg om mee te werken. Op Goldeneye na allemaal stinkers. Hij had beter verdiend.
Het is geen toeval dat Bond het na de travestie die Die Another Day was het twee films zonder gadgets moest doen. Een van de redenen dat Casino Royale hoog bij mij scoort is dat de verwachtingen na drie ontzettend slechte Bonds heel laag waren; beste voorbeeld tot op heden hoe een reboot een dooie franchise nieuw leven kan inblazen.
Ja en dat terwijl Goldeneye natuurlijk al een reboot was die de franchise leven in moest blazen.Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:35:
De onzichtbare auto was het moment when Bond finally jumped the shark.
Het is geen toeval dat Bond het na de travestie die Die Another Day was het twee films zonder gadgets moest doen. Een van de redenen dat Casino Royale hoog bij mij scoort is dat de verwachtingen na drie ontzettend slechte Bonds heel laag waren; beste voorbeeld tot op heden hoe een reboot een dooie franchise nieuw leven kan inblazen.
Probleem met License was tweeledig. Bekende verhaal is dat hij het slecht deed bij de box office omdat er dat jaar veel concurrentie van blockbusters was (Lethal Weapon 2, Ghostbusters II, Indiana Jones and the Last Crusade). Echter wat denk ik meer meespeelde was een film die een jaar eerder uitkwam: Die Hard. Die film herdefinieerde het actiegenre waarin Bond zich toen bevond, en de makers van License to Kill vonden het nodig daarin mee te gaan, waardoor de film een stuk harder was dan eerdere Bond films. Ik denk dat dat toen bij veel traditionele Bondfans verkeerd viel.
Grappig genoeg was en ben ik een enorme fan van License to Kill en Timothy Dalton en toen ik in 1995 naar Goldeneye ging (ook met Heat in het achterhoofd die ik de maand ervoor had gezien en die voor mij in één klap de benchmark voor zowel actiefilms als thrillers werd), stak die daar schril bij af. Tegenwoordig bekijk ik Bondfilms met wat andere ogen en vind ik Goldeneye zeker de beste van de Brosnan films.
Anyway, Goldeneye is een traditionele Bond wat mij betreft. Casino Royale deed wat heel anders door een serialization van het verhaal over meerdere films te starten, en Bond een stuk meer diepte te geven. Die aanpak heeft de film denk ik deels geleend van Batman Begins maar dat heeft de franchise best goed gedaan denk ik. Ik ben benieuwd wat er na No Time To Die gaat veranderen; ik verwacht niet echt dat ze met de laatste Craig outing wat nieuws gaan doen maar wie weet.
| Paths of Glory (1957) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 88 min | MPAA: Approved Tijdens de eerste wereldoorlog krijgen Franse soldaten de order een onmogelijke aanval te doen waarna sommige soldaten worden beschuldigt voor lafheid. Hierin gaat de film vooral in op de falende werking van de lijn van gezag. De film ging een richting die ik niet verwacht had maar zelf vond ik dat het de boodschap alleen maar versterkte, het nam erg geslaagd een unieke en destijds controversiële richting. De boodschap is hard, het zet een paar individuen duidelijk op als "de slechterik", wat altijd moeilijk is in zo'n soort kritische film, maar het werkt wel en is overtuigend. Hierdoor vind ik het een echte must-watch, vooral omdat de film redelijk kort is. | |
| Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Ik heb deze film wel een tijdje geleden gezien, maar omdat hij thematisch zo goed bij de andere past zet ik hem er toch maar tussen. De film begint met een gestoorde Amerikaanse generaal die besloot een atoombom op Rusland te gooien. Het merendeel van de film speelt zich af in War Room waar hevig gediscussieerd wordt hoe om te gaan met de mogelijk inkomende nucleaire holocaust. Deze ridicule situatie wordt zwaar over de top en goed komedisch weergegeven. Juist doordat alles zo overduidelijk idioot is geeft dit ook een goede kritiek op hoe idioot de dreiging in koude oorlog en het bestaan van nucleaire wapens eigenlijk wel niet was. Dit zorgt voor leuke ironische en iconische momenten, met als mijn favoriete de zin: "Gentleman, you can't fight in here, this is the war room!". De geweldige over de top Dr Strangelove als kers op de taart maakt dit goed af. Hierin speelt vooral Peter Sellers een geweldige rol. Overal ook een echte aanrader. Een leuke comedy die onder de humor een goed scenario neerzet en daarmee goed kritiek levert op het egoïsme van de mens en meer. | |
| Full Metal Jacket (1987) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 116 min | MPAA: R Deze film staat vooral bekend om de eerste act met het militaire bootcamp. Deze act laat zien hoe de individualiteit en menselijkheid van de soldaten eigenlijk door constante druk kapot gemaakt wordt. Hun hele relatie met individualiteit en het concept van moord wordt vernietigd. Aan de ene kant is dit helaas in ene mate ook zeer nodig voor een soldaat in een gruwelijke oorlog, maar deze realiteit is toch wel erg pijnlijk en inhumaan. Dit zorgt voor sommige mooie iconische one-liners in de constante barrage aan beledegingen van Gunnery Sergeant Hartman: "you're so ugly you could be a modern art masterpiece", wat de act ook wel erg vermakelijk maakt. Echter is dit tegelijkertijd ook erg schokkend, vooral als je door hebt dat deze idiote praktijken geeneens zo heel overdreven waren. Na deze bootcamp gaat de film over in een meer "normale", meer down to earth en kritische film over de Vietnam Oorlog. Dit gedeelte heeft sommige enorm iconische, prachtige en impactvolle scenes. Hier zorgt juist de context van de eerste act voor meer diepte en nuance. Je hebt meer achtergrond waarom de soldaten zo gebroken zijn en waardoor ze de Vietnamezen zien als "cannon fodder". Toen ik de film begon was ik bang dat het een erg ongenuanceerde, in je gezicht geduwde kritiek zou zijn door de overdreven eerste act. Echter resulteerde door de tweede helft dit toch in een prachtig totaalplaatje. | |
Opvallend dat je Quantum hoger beoordeeld dan Casino Royale.
In mijn herinnering was Quantum minder goed dan ik em nu vond, eigenlijk best een vermakelijke Bond met her en der wat kanttekeningen zoals het wilde camerawerk ala Jason Bourne. Maar Casino Royale kandie wat mij betreft niet aan tippen
Hmm, ja ik vond die scene in het casino te lang en niet spannend. Ook dat hij bijna vergiftigd werd vond ik maar zo zo. Vandaar de hogere score voor QuantumMip schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:41:
Leuk om te lezen @Sunfalls , ik ben zelf bezig om de 'Daniel Craig-serie' weer opnieuw te bekijken in aanloop naar No Time To Die
Opvallend dat je Quantum hoger beoordeeld dan Casino Royale.
In mijn herinnering was Quantum minder goed dan ik em nu vond, eigenlijk best een vermakelijke Bond met her en der wat kanttekeningen zoals het wilde camerawerk ala Jason Bourne. Maar Casino Royale kandie wat mij betreft niet aan tippen
Ben benieuwd wat ze gaan doen na Daniel Craig.
Volgens mij toch gewoon verder met die nieuwe 00 die in het komende deel ook voorkomt? Donkere masculine vrouw, tik je gelijk de juiste vakjes aan voor social justice.Gaius schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:15:
Ik ben na Casino Royale gestopt met de nieuwe Bond-films te kijken. Als ik een spionnenfilm wil zien die zichzelf te serieus neemt en waar geen typische James Bond-dingetjes in zitten kan ik net zo goed een Jason Bourne film kijken.
Ik ben niet gestopt met kijken, maar de eerste 2 films met Daniel Craig kunnen mij totaal niet bekoren. Gewoon een random actie film met een personage die toevallig James Bond heet (met in Casino Royale een slaapverwekkende pokerscene). Juist al die een "beetje" over de top dingen als gadgets maken James Bond, James Bond. Zo zijn ook Moneypenny, M en Q een onderdeel van een echte James Bond film.Gaius schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:15:
Ik ben na Casino Royale gestopt met de nieuwe Bond-films te kijken. Als ik een spionnenfilm wil zien die zichzelf te serieus neemt en waar geen typische James Bond-dingetjes in zitten kan ik net zo goed een Jason Bourne film kijken.
En als je echte spionnen vraagt wat er in de film nog enig raakvlak heeft met het echte werk zullen ze toch zeggen "de gadgets".
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Tom Hardy is op moment de frontrunner om de nieuwe Bond te worden. Goede acteur maar ik zie hem niet als Bond. Tom Hiddleston lijkt me veel beter, die heeft met The Night Manager een fantastische auditie gedaan en hij kan ook de droge humor wat meer terug brengen, dat is aan Craig nooit echt besteed geweest.pagani schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:19:
[...]
Volgens mij toch gewoon verder met die nieuwe 00 die in het komende deel ook voorkomt? Donkere masculine vrouw, tik je gelijk de juiste vakjes aan voor social justice.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-09-2020 10:09 ]
This too shall pass
Te oud (ogend), inderdaad Amerikaans en zie hem ook niet als actieheld.Sharky schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:11:
Misschien zeg ik iets raars nu, maar waarom is George Clooney nooit Bond geworden, te Amerikaans?
Van mij mogen ze gerust verder gaan op de Casino Royale toer met Craig. Beter dan een onzichtbare auto en over de top special effects.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.