| The Good Girl (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: R Nadat deze titel door de vorige poster werd aangehaald, ben ik er even naar gaan kijken. want Jake Gyllenhaal is vrijwel altijd goed. En inderdaad, in deze film zet Jennifer Aniston een hele goede rol neer. Grappig is de film naar mijn idee zeker niet, maar het wordt wel goed neergezet. Ik vergelijk dit eerder met Adventureland. Het Southern accent doet ze ook beter dan ik verwacht had, komt totaal anders over dan haar bekendste rol. Gyllenhaal doet zijn rol als Donnie Darko nog eens dunnetjes over, ik zie daar best wat raakvlakken mee. De film kabbelt maar voort zonder ergens echt tempo te maken,het zijn de acteerprestaties van Aniston en Gyllenhaal die het toch het kijken waard maken. | |
Dit is een remake van Manhunter (1986) van Michael Mann, probeer die anders eens.Salvatron schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:53:
Genereer je eigen UBB code review
Red Dragon (2002) [Afbeelding: Red Dragon (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Poging om een griezelverhaal over een geschifte seriemoordenaar neer te zetten in de trant van The Silence of the Lambs. Hannibal the Cannibal komt ook voor in deze film, maar zijn rol is niet bijster nuttig, ik had er meer van verwacht. Ook Anthony Hopkins' trucje om eerst snel te praten en dan aan het eind van de zin langzaam begint wat afgezaagd aan te doen, inmiddels ken ik het trucje wel.
Edward Norton doet het goed maar is zeker niet de leukste acteur ooit. Het eind van de film kan ermee door maar maakt de film niet briljanter en is wat geforceerd. Wel OK maar niet de beste Hannibal the Cannibal-film gezien het niet al te supere verhaal.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
oh nee, dat vond ik zo'n waardeloze ongeloofwaardige film. Red Dragon is heel wat beter wat mij betreft.P-Rock schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:11:
[...]
Dit is een remake van Manhunter (1986) van Michael Mann, probeer die anders eens.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Voor diegene die de strips wel kennen is het een draak van een filmBor schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:39:
Valerian and the City of a Thousand Planets (2017) [Afbeelding: Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Leuke SCI-FI om met (jongere) tieners te kijken, ook als je de comics niet kent. Nergens echt erg spannend of te gewelddadig maar gewoon prima popcorn vermaak. Rihanna is een beetje vreemd gecast. De grafisch mooie stukken komen eigenlijk allemaal in de trailer al voorbij wat jammer is. Een 6.5 lijkt mij voldoende, mede door het toch wel rechtlijnige verhaal.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
| Jupiter Ascending (2015) | ![]() |
| Tweakers: 2.0 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Ik heb de film geregeld een beetje terug moeten spoelen want er worden veel personages in korte tijd geïntroduceerd en het verhaal bevat veel informatie. Zonder terug te spoelen is er geen touw aan vast te knopen. Iemands brein heeft duidelijk overuren gedraaid toen die met deze fantasie op de proppen kwam. De CGI is goed, beelden zijn mooi, de karakters zijn goed, hoewel het hoofdpersonage niet verbaasd genoeg reageert als ze aliens ziet. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Als je aliens ziet, dan reageer je verbaasd, dus hier laat Mila Kunis een steekje vallen. Acteerwerk is heel redelijk en hoewel Mila Kunis weinig indruk maakt, maakt ze het kijken naar deze film wel draaglijk. Het verhaal is goed uitgewerkt maar complete onzin waardoor deze film gewoonweg een onzinfilm is. Ultrakapitalisten hebben het voorzien op de mensheid. Ook dat geflierefluit op die vliegende rolschaatsen is tergend onzinnig. Uiteindelijk is de film vrij goed in elkaar gezet maar vanwege het enorme onzingehalte en vanwege de overdaad aan informatie vind ik dit toch geen voldoende. | |
Het is hetzelfde verhaal?Salvatron schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:35:
[...]
oh nee, dat vond ik zo'n waardeloze ongeloofwaardige film.
in Manhunter zit die detective de hele tijd voor het beeldscherm zich in te leven, werkt me op de lachspieren. In Red Dragon doet Edward Norton dat ook af en toe maar een heel stuk minder.
Voor degene die hem niet kennen ook.lordsnow schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:39:
[...]
Voor diegene die de strips wel kennen is het een draak van een film
Maar smaken verschillen, en ieder zijn ding blijkbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 10-08-2020 08:36 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat het een reboot is hebben ze pas achteraf verzonnen, in eerste instantie was het een spin off die een prequel is. Als kijker kan je dat verder niet weten, omdat de film uitlegt hoe Bumblebee zijn voicebox verliest en zoals @PdeBie aangeeft, verandert Bumblebee in een Camaro zoals hij in de eerste Transformers film is. Verder is zijn gezicht wat gestroomlijnder, maar komt het nog best overeen met zijn snoet uit 2007 inclusief de helm die hij kan opzetten als hij vecht.. Hoe je dat kan opvatten als een 'compleet andere' Bumblebee is mij een raadsel. Zoals @horizon1978 ook aangeeft zit de live action serie propvol retcons dus dat er dingen niet kloppen met de andere films ben je als kijker ook al gewend.Starbucks schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:51:
[...]
Het is geen prequel, maar een reboot. De karakters komen dan uiteraard ook niet terug. Dat had je ook wel kunnen weten, aangezien het een compleet andere Bumblebee is dan uit die andere films.
Wauw, jij hebt hem dus uit kunnen kijken? Zie mijn review niet veel eerderSalvatron schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:17:
Ik heb de film geregeld een beetje terug moeten spoelen want er worden veel personages in korte tijd geïntroduceerd en het verhaal bevat veel informatie. Zonder terug te spoelen is er geen touw aan vast te knopen. Iemands brein heeft duidelijk overuren gedraaid toen die met deze fantasie op de proppen kwam.
PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
@Droefsnoet Inderdaad, het is duidelijk een prequel. Maar geen beste. Er had heel veel in kunnen zitten, want decepticons die zich in de mensenwereld infiltreren was op zich een gaaf idee (al had John Cena een duidelijk punt toen hij op de naam van de Decepticons wees
[ Voor 18% gewijzigd door PdeBie op 10-08-2020 10:17 ]
Jupiter Ascending is het meese miskende meesterwerk aller tijden.
/daar gaan waarschijnlijk mijn credits maar kan het niet helpen.
Zo vertelde een vriend van me laatst dat hij Event Horizon minimaal elk jaar kijkt. Is waarschijnlijk zijn favoriete film. Had hem zelf nog niet gezien en staat op Netflix, dus ook maar eens opgezet.
Maar, man man, wat een slechte film.
Maar goed, dat heb ik eigenlijk wel met de meeste science fiction films, en ik ben toch echt een science fiction liefhebber (lees eigenlijk alleen maar science fiction boeken).
Jupiter Ascending was ik sowieso al van plan links te laten liggen, na het bekijken van de scores op RT en IMDB.
Maar goed, dat heb ik eigenlijk wel met de meeste science fiction films, en ik ben toch echt een science fiction liefhebber (lees eigenlijk alleen maar science fiction boeken).
Jupiter Ascending was ik sowieso al van plan links te laten liggen, na het bekijken van de scores op RT en IMDB.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Haha, ik vind dat die film vol zit met gigantisch slechte scènes. Met name het acteerwerk was om te lachen zo slecht. Vooral Eddie redmayne die loopt te schreeuwen en je totaal niet serieus kunt nemen.horizon1978 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:38:
Jupiter Ascending is het meese miskende meesterwerk aller tijden.
Ik heb zitten kijken wat voor cijfer ik die op IMDb had gegeven en dat was een 4.0. kan er niks positiefs aan vinden, sorry.
wat is er slecht aan het acteerwerk? Ik vond het niet slecht?Starbucks schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
Haha, ik vind dat die film vol zit met gigantisch slechte scènes. Met name het acteerwerk was om te lachen zo slecht. Vooral Eddie redmayne die loopt te schreeuwen en je totaal niet serieus kunt nemen.
Ik heb zitten kijken wat voor cijfer ik die op IMDb had gegeven en dat was een 4.0. kan er niks positiefs aan vinden, sorry.
ja maar dus wel met het nodige teruggespoel omdat ik er anders geen zak van snapte.PdeBie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Wauw, jij hebt hem dus uit kunnen kijken? Zie mijn review niet veel eerder
[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 10-08-2020 15:55 ]
Even kleine uitzondering gevraagd op het standaard gekeken films lijstje posten:
Tenet, 70mm in Eye Rotterdam. IMAX of Dolby Cinema in Pathe Scheveningen, of toch ergens anders?
Wat zijn jullie suggesties? Ik ben erg onder de indruk van Dolby Cinema, vind de kleinere zaal dan de IMAX toch iets relaxter en vond de projectie ook erg knap. Maar ik heb nog geen film in 70mm gezien, dus weet niet zo goed of dat heel anders is en de moeite waard is.
Tenet, 70mm in Eye Rotterdam. IMAX of Dolby Cinema in Pathe Scheveningen, of toch ergens anders?
Wat zijn jullie suggesties? Ik ben erg onder de indruk van Dolby Cinema, vind de kleinere zaal dan de IMAX toch iets relaxter en vond de projectie ook erg knap. Maar ik heb nog geen film in 70mm gezien, dus weet niet zo goed of dat heel anders is en de moeite waard is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb het even opgezocht, maar ik meende mij al te herinneren dat die film veel awards kreeg voor slechtste film van het jaar en ook het slechtste acteerwerk. Mijn inziens echt terecht, want het was tenenkrommend! Zie screenshot hieronder.Salvatron schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:55:
[...]
wat is er slecht aan het acteerwerk? Ik vond het niet slecht?
Ik vond die Eddie Redmayne helemaal niet zo slecht. Hij praat met een hese stem, ik vond het wel goed gedaan en een goed personage.Starbucks schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Ik heb het even opgezocht, maar ik meende mij al te herinneren dat die film veel awards kreeg voor slechtste film van het jaar en ook het slechtste acteerwerk. Mijn inziens echt terecht, want het was tenenkrommend! Zie screenshot hieronder.
[Afbeelding]
Smaken verschillen uiteraard, maar ik kon het niet aanzien en nam het daardoor niet serieus. Als de uitvoering zo slecht is, dan kan het verhaal mij ook niks meer boeien. Misschien jammer, maar ik lees liever het script dan dat ik die film nog een keer weer probeer.Salvatron schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Ik vond die Eddie Redmayne helemaal niet zo slecht. Hij praat met een hese stem, ik vond het wel goed gedaan en een goed personage.
Als we dan toch bekentenissen plaatsen en elkaars smaak bekritiseren. Ik vind the Big Lebowski echt een nare jeukfilm. Drie keer aan begonnen, drie keer niet afgekeken. Ik zet zelden een film af, maar ik snap werkelijk niet waar de hype vandaan komt.
This too shall pass
Vrij recent stonden de mensen hier al tegenover elkaar om deze film. Weet niet of dit weer moet eigenlijkSharky schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
Als we dan toch bekentenissen plaatsen en elkaars smaak bekritiseren. Ik vind the Big Lebowski echt een nare jeukfilm. Drie keer aan begonnen, drie keer niet afgekeken. Ik zet zelden een film af, maar ik snap werkelijk niet waar de hype vandaan komt.
Heresy!josh-hill schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:04:
Zo vertelde een vriend van me laatst dat hij Event Horizon minimaal elk jaar kijkt. Is waarschijnlijk zijn favoriete film. Had hem zelf nog niet gezien en staat op Netflix, dus ook maar eens opgezet.![]()
Wat er met de Event Horizon gebeurt, is wat je overkomt als je Gellar Fields het niet doen
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 10-08-2020 16:57 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sorry, niet gezien. Ik wilde alleen even stokenStarbucks schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:53:
[...]
Vrij recent stonden de mensen hier al tegenover elkaar om deze film. Weet niet of dit weer moet eigenlijk
Zoiets zei @YellowCube vorige keer ookVrijdag schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:53:
[...]
Heresy!Get the flamer brother, the HEAVY flamer!
Wat er met de Event Horizon gebeurt, is wat je overkomt als je Gellar Fields het niet doen
This too shall pass
Event Horizon is op dat gebied gewoonweg een niet geautoriseerde Games Workshop film over het 40K universum en de ontdekking van 'the warp'. haha.
Schijnt een lugubere director's cut van te bestaan.
Schijnt een lugubere director's cut van te bestaan.
Event Horizon is gewoon een toffe cult-sci-fi. Hellraiser in space, met wat jatwerk van The Shining en Alien. Prima film hoor. Het interieur van het ruimteschip is deels gebaseerd op de Notre Dame. Jammer dat Anderson werd tegengewerkt door de studio en er 30 minuten aan horrorbeelden uit moest knippen.
Verwijderd
Vermakelijk maar niet bijzonder, maarja The Dude of zoiets, geen idee waarom dat het zo leuk maakt voor anderen.Sharky schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
Ah als ik mijn duit in t zakje mag doen, ik vind die Shawshank Redemption zo'n zeikvioolmuziek film, zoals als ze op dak zitten en ze krijgen een biertje, het is allemaal zo tenenkrommend goed wat die gast doet, bleh.Sharky schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
Als we dan toch bekentenissen plaatsen en elkaars smaak bekritiseren.
Maar daar sta ik helemaal alleen in, heb ik het vermoeden
Niet echt. Ik kwam er vroegah ook nooit doorheen, maar doordat 'ie hier recent werd aangehaald, toch maar weer eens geprobeerd. We zijn immers, zogenaamd, volwassener geworden.deBennie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:08:
[...]
Ah als ik mijn duit in t zakje mag doen, ik vind die Shawshank Redemption zo'n zeikvioolmuziek film, zoals als ze op dak zitten en ze krijgen een biertje, het is allemaal zo tenenkrommend goed wat die gast doet, bleh.
Nou nee, ik vond het nog steeds niet om door te komen.
Er zitten zeker memorabele scenes in die je voor het leven bijblijven, maar nee...gewoon nog steeds niet mijn ding.
Eat the bugs, live in a pod
Je beschrijft precies de sequel (IMDB: The Jesus Rolls (2019)), maar dan zonder de hype.Sharky schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
tip: niet aan beginnen
Anders gaan jullie allemaal lekker Transformers of Sharknado kijken. Allemachtig.
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2020 01:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
| Gladiator (2000) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 155 min | MPAA: R Ijzersterke film, geweldig om deze 20 jaar na dato nog eens in de bioscoop te zien. Geweldig acteerwerk van Russel Crowe, Joaquien Phoenix en Connie Nielsen. Vooral die laatste.... haar angst en walging voor haar eigen broer komt zo sterk over. | |
Onlangs werd de The Lord of the Rings trilogie nogmaals uitgezonden op TV. Ik ben niet iemand die met opzet vele malen een film zal herbekijken, éénmaal gezien is het nieuwe er wel van af.
En dan moet het meestal wel een paar jaar duren voor ik nog eens kijk. En hoe goed ook, LOTR is daar geen uitzondering op. Deze keer heb ik wel gekeken, al moet ik toegeven niet geheel aandachtig.
Toch interesseert de trilogie mij nog steeds, een prachtig avontuur waarvan de meeste special effect na bijna 20 jaar nog stand houden. Er werd destijds veel moeite in gestoken om de films zo 'realistisch' mogelijk te laten ogen door een ideale balans van 'practical effects' en CGI. Enig minpuntje is dat er in de laatste 2 films iets meer CGI werd gebruikt waardoor het mij af en toe toch bijna uit het verhaal haalt. Maar dat is mierenneuken. Oh ja, en Frodo die een 'whining bitch' is, in de boeken leek mij dat toch minder (alhoewel nooit uitgelezen
).
Over boeken gesproken; ik heb mijn oude hobby terug op genomen en ben nog eens begonnen aan Dune. Daarvan ben ik ooit blijven steken na 2 delen, nu misschien alle 6. De aanleiding is ook wel een beetje de film die hopelijk komt in december. Hopelijk binnenkort een trailer.
Toch interesseert de trilogie mij nog steeds, een prachtig avontuur waarvan de meeste special effect na bijna 20 jaar nog stand houden. Er werd destijds veel moeite in gestoken om de films zo 'realistisch' mogelijk te laten ogen door een ideale balans van 'practical effects' en CGI. Enig minpuntje is dat er in de laatste 2 films iets meer CGI werd gebruikt waardoor het mij af en toe toch bijna uit het verhaal haalt. Maar dat is mierenneuken. Oh ja, en Frodo die een 'whining bitch' is, in de boeken leek mij dat toch minder (alhoewel nooit uitgelezen
Over boeken gesproken; ik heb mijn oude hobby terug op genomen en ben nog eens begonnen aan Dune. Daarvan ben ik ooit blijven steken na 2 delen, nu misschien alle 6. De aanleiding is ook wel een beetje de film die hopelijk komt in december. Hopelijk binnenkort een trailer.
| The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) | ![]() |
| Tweakers: 4.3 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 178 min | MPAA: PG-13 | |
| The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 179 min | MPAA: PG-13 | |
| The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 201 min | MPAA: PG-13 | |
Zeker niet, gezien de lovende reacties mijns inziens een overschatte film.deBennie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:08:
[...]
Ah als ik mijn duit in t zakje mag doen, ik vind die Shawshank Redemption zo'n zeikvioolmuziek film, zoals als ze op dak zitten en ze krijgen een biertje, het is allemaal zo tenenkrommend goed wat die gast doet, bleh.
Ik denk dat iedereen wel zo een film heeft dat geniaal is onder een eigen groepje, maar als je deze laat zien aan andere mensen dat ze er geen bal aan vinden.josh-hill schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:04:
Zo vertelde een vriend van me laatst dat hij Event Horizon minimaal elk jaar kijkt. Is waarschijnlijk zijn favoriete film. Had hem zelf nog niet gezien en staat op Netflix, dus ook maar eens opgezet.![]()
De film voor mij en een goede vriend is zo Flash Gordon : IMDB: Flash Gordon (1980)
We kennen ondertussen na deze minstens 15x of meer te zien alle scenes van binnen en van buiten, maar toch blijft deze geniaal voor ons. Ik denk dat we deze minstens 2 à 3x per jaar eens opzetten. Het is weer van begin dit jaar geleden dus ik denk dat het er achtereen nog eens aan komt :-p
Als je dan de Ted films bekijkt kan je zo meeleven als ze hun super held (Sam J. Jones) gaan bezoeken
| The Deer Hunter (1978) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 183 min | MPAA: R Deze was een paar weken op tv en ondanks dat ik hem al een paar keer gezien hebt en het meeste nog dacht te weten toch maar weer opgezet. 2 dingen vielen me erg op, spoiler: Voor de zekerheid maar in spoilertags al denk ik dat iedereen die film wel kent, maar de Russische roulette scene's vond ik heel kort, zelfs de oorlog is maar een heel klein stukje. Normaal kijk ik nooit tv maar nu had ik de film opgenomen en ondanks dat de film lang duurt zat er misschien wel 8 keer reclame tussen, gelukkig kunnen doorspoelen steeds maar volgens mij is dat voor je aandachtsspanne niet bevorderlijk zoveel tussenpozen. Misschien word ik te oud voor dit soort films(omdat de hoofdrolspelers toen ik de film de eerste keer zag oude mannen waren en nu broekies )maar vond de film een stuk minder goed dan voorheen. Kan ook komen omdat de film tergend langzaam is en de actie scenes heel snel voorbij gingen. | |
Jupiter ascending ook geprobeerd maar na 20 minuten uitgezet.
Festina lente
Cult is vrij specifiek. Zie je ook met een film als Jupiter Ascending. het zijn een beetje het type films waar je het of meteen snapt of je blijft je achter je oren krabben. Maar Jupiter Ascending is een cult film over 5-10 jaar.Shadow_J schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:15:
[...]
Ik denk dat iedereen wel zo een film heeft dat geniaal is onder een eigen groepje, maar als je deze laat zien aan andere mensen dat ze er geen bal aan vinden.
De film voor mij en een goede vriend is zo Flash Gordon : IMDB: Flash Gordon (1980)
We kennen ondertussen na deze minstens 15x of meer te zien alle scenes van binnen en van buiten, maar toch blijft deze geniaal voor ons. Ik denk dat we deze minstens 2 à 3x per jaar eens opzetten. Het is weer van begin dit jaar geleden dus ik denk dat het er achtereen nog eens aan komt :-p
Als je dan de Ted films bekijkt kan je zo meeleven als ze hun super held (Sam J. Jones) gaan bezoeken
Zoals in dit topic ook al aangehaald, the big lebowski. Al is dit wel iets meer als cult, dit is wel een vrij erkend meesterwerk maar dan zijn er nog hordes mensen voor wie deze film niet klikt.
Sommige films kan je langzaam ingezogen worden, andere gaan meteen vanaf minuut 1 voor 100% erin.
En dat the big lebowski/jupiter ascending niet goed begrepen wordt op een forum vol aut IT-ers...tja niet geheel onverwacht
Voor iedereen die ouwehoeren over films leuk vind, kan ik de kijk van koolhoven aanraden. Zijn 2 seizoenen van op NPO gemist/start+ (weet ik het hoe dat heet). Kerel lult leuk en interessant over films, je gaat ook iets anders film kijken merk ik aan mezelf.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 11-08-2020 14:42 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik heb toevalig 2 weken The Big Lebowski eens op nieuw bekeken omdat ik hem mij echt niet meer kon herinneren. Ik kon de film zeer goed smaken, mijn vriendin die is na 15min op de Laptop wat dingen gaan doen, die vond er niks aan :-p
Over het algemeen kijk ik heel veel films van alle uiteenlopende genres. Er zijn zelden films dat ik echt slecht vind. Natuurlijk zijn er hier en daar favorieten. Het enige wat ik niet vaak op zet zijn drama films :-)
De slechtste film ooit voor mij is Napoleon Dynamite IMDB: Napoleon Dynamite (2004)
Zo zie je maar dat een IMDB rating niet voor iedereen op gaat.
Over het algemeen kijk ik heel veel films van alle uiteenlopende genres. Er zijn zelden films dat ik echt slecht vind. Natuurlijk zijn er hier en daar favorieten. Het enige wat ik niet vaak op zet zijn drama films :-)
De slechtste film ooit voor mij is Napoleon Dynamite IMDB: Napoleon Dynamite (2004)
Zo zie je dat altijd in het comedy genre. Iedereen heeft net een andere ervaring en daarom zal je ook nooit een comedy film zien die een oscar/grammy/weetikveelwat gaat winnen met die wisselvallige ratings (niet dat je award shows serieus moet nemen overigens...)
Smaken verschilenShadow_J schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:52:
Ik heb toevalig 2 weken The Big Lebowski eens op nieuw bekeken omdat ik hem mij echt niet meer kon herinneren. Ik kon de film zeer goed smaken, mijn vriendin die is na 15min op de Laptop wat dingen gaan doen, die vond er niks aan :-p
De koe scene in deze film; geniaal
Ik denk dat je gewoon verkeerde verwachtingen had. Het is nooit bedoeld als één of andere actie-oorlogsfilm a la Platoon of Saving Private Ryan, maar behandeld vooral de nasleep ervan.Honesty schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:27:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Deer Hunter (1978)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: The Deer Hunter (1978)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 183 min | MPAA: R
[justify]Deze was een paar weken op tv en ondanks dat ik hem al een paar keer gezien hebt en het meeste nog dacht te weten toch maar weer opgezet.
2 dingen vielen me erg op,spoiler:Voor de zekerheid maar in spoilertags al denk ik dat iedereen die film wel kent, maar de Russische roulette scene's vond ik heel kort, zelfs de oorlog is maar een heel klein stukje.
Normaal kijk ik nooit tv maar nu had ik de film opgenomen en ondanks dat de film lang duurt zat er misschien wel 8 keer reclame tussen, gelukkig kunnen doorspoelen steeds maar volgens mij is dat voor je aandachtsspanne niet bevorderlijk zoveel tussenpozen.
Misschien word ik te oud voor dit soort films(omdat de hoofdrolspelers toen ik de film de eerste keer zag oude mannen waren en nu broekies )maar vond de film een stuk minder goed dan voorheen. Kan ook komen omdat de film tergend langzaam is en de actie scenes heel snel voorbij gingen.
| Ava (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Trailer gezien, zag er wel oké uit, dus vanavond met vriendinlief naar de bios geweest. Eerste reactie: oef. Het verhaal: rommelig en gaat alle kanten op. Het ene moment is Ava een badass huurmoordenaar, dan loopt ze GTST-style te worstelen met familie-issues, dán lijkt er een dieper probleem te zijn, nog wat gevoeligheid voor alcoholisme erbij én een soort van affaire. Kwam heel erg over als 'het personage moet diepgang hebben dus trekken we alle registers maar open' waardoor het nooit echt lekker overkomt. Het acteren: nog een oef. Twee of drie acteurs doen het goed, maar de rest not so much. Vooral de scenes met de vriend van de zus van Ava zijn echt tenenkrommend slecht. Kan overigens ook door het script komen, maar hierbij verwijs ik even terug naar GTST-style. Om even aan te tonen hoe slecht het is. De actiescenes: een film als Ava wil je vooral zien om de actiescenes. Het camerawerk is een puinhoop, je hebt de halve tijd geen idee wat er precies gebeurt, de klappen en trappen komen niet echt goed over en bij vuurgevechten zijn de special effects echt lachwekkend (lees: iemand met een beetje ervaring in After Effects maakt wat beters in een uurtje of 2). De film probeert drama te mixen met actie maar de uitvoering is gewoon slecht. Je merkt wel heel erg dat de film geïnspireerd is door John Wick, maar waar die met weinig verhaal toch een geloofwaardige/intrigerende setting neer weet te zetten (ook al is het over the top) slaat Ava de bal op dat vlak compleet mis. Het is een oké film in het genre 'verstand op 0 en op de bank ploffen op een loze avond' maar ook echt niet meer dan dat. Als je een vrouwelijke John Wick wilt kijken kun je beter Atomic Blonde aan zetten. | |
M'n vriendin gaf de film trouwens een 7, maar haar vallen veel dingen niet of nauwelijks op. Zo wordt er in het begin van de film dit gebruikt wanneer Ava op afstand afgeluisterd wordt terwijl ze in een auto zit. Gemiddelde kijker ziet een onbekend stukje apparatuur, maar ik weet dat 't een fieldrecorder is die niet bepaald geschikt is om af te luisteren
[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 12-08-2020 01:03 ]
| Mississippi Grind (2015) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 108 min | MPAA: R Gerry is een getalenteerde pokerspeler en hopeloos gokverslaafde, Curtis is een vrije jongen die zijn neus achterna loopt en vrouwen versiert. Ze ontmoeten elkaar tijdens een pokerspel en Gerry raakt ervan overtuigd dat Curtis zijn lucky charm is; ze besluiten samen een road trip te maken naar New Orleans om een high stakes poker game te gaan spelen en een big score binnen te halen. Mississippi Grind is behoorlijk under the radar gebleven; ik kwam de film bij toeval tegen bij het browsen op Rotten Tomatoes en de cast, subject matter en de hoge RT score haalden me over om de film te gaan kijken. Dit is een echt slow burn, een character study van twee mensen die worstelen met zichzelf. Gerry en Curtis hebben beiden hun eigen challenges te overwinnen maar wat de film naar een hoger plan tilt is de chemistry tussen de twee; vooral Curtis is echt een enigma soms in de wijze waarop hij Gerry steunt. Gerry wordt schitterend neergezet door Ben Mendelsohn, die voor velen denk ik slechts bekend is als typecasted bad guy in grote blockbusters. Ryan Reynolds is ook erg goed maar wel een beetje Ryan Reynolds. Zeker geen film voor iedereen vanwege het trage tempo en het dunne verhaal. Dit is een film over echte mensen. Zoals Curtis zegt in de film, it's not the destination, it's the journey. | |
Yeah, well, that's just, like, your opinion, manSharky schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:52:
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-08-2020 10:11 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Als je Ben Mendelsohn tot in je tenen wil haten (tenminste als karakter) kan ik je de serie Bloodline aanraden.Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:05:
Mississippi Grind (2015) [Afbeelding: Mississippi Grind (2015)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 108 min | MPAA: R Gerry is een getalenteerde pokerspeler en hopeloos gokverslaafde, Curtis is een vrije jongen die zijn neus achterna loopt en vrouwen versiert. Ze ontmoeten elkaar tijdens een pokerspel en Gerry raakt ervan overtuigd dat Curtis zijn lucky charm is; ze besluiten samen een road trip te maken naar New Orleans om een high stakes poker game te gaan spelen en een big score binnen te halen.
Mississippi Grind is behoorlijk under the radar gebleven; ik kwam de film bij toeval tegen bij het browsen op Rotten Tomatoes en de cast, subject matter en de hoge RT score haalden me over om de film te gaan kijken. Dit is een echt slow burn, een character study van twee mensen die worstelen met zichzelf. Gerry en Curtis hebben beiden hun eigen challenges te overwinnen maar wat de film naar een hoger plan tilt is de chemistry tussen de twee; vooral Curtis is echt een enigma soms in de wijze waarop hij Gerry steunt. Gerry wordt schitterend neergezet door Ben Mendelsohn, die voor velen denk ik slechts bekend is als typecasted bad guy in grote blockbusters. Ryan Reynolds is ook erg goed maar wel een beetje Ryan Reynolds.
Zeker geen film voor iedereen vanwege het trage tempo en het dunne verhaal. Dit is een film over echte mensen. Zoals Curtis zegt in de film, it's not the destination, it's the journey.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[...]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man
IMDB: Bloodline (TV Series 2015–2017)
Daar speelt hij zo goed de fuck up broer die je wel moet haten.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
| The Old Guard (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Fantasy | Runtime: 118 min | MPAA: R Een groepje bijna-onsterfelijken wordt in de val gelokt, waarbij hun identiteit en gave bekend wordt. Een rijke, farmaceutische ondernemer probeert ze vervolgens gevangen te nemen, zodat hij op ze kan experimenteren om hun zelfgenezende krachten te ontdekken. Ook dient zich een nieuw lid aan in de vorm van Nile, een ex-marinier, die alles wat er met haar gebeurt probeert te beprijpen. The Old Guard is weer zo'n typische, nietszeggende Netflix-film, met een verhaal wat erg weinig om het lijf heeft en waarbij de achtergronden van onze Highla.. eh, onsterfelijken opzettelijk vaag worden gehouden. Hier en daar wat korte, goedkoop ogende flashbacks, en dat was het wel. Er wordt redelijk in geacteerd, maar ik heb Charlize Theron en Chiwetel Ejiofor wel eens beter gezien. Daarnaast hebben we nog Matthias Schoenaerts, maar de rest van de cast kende ik niet tot nauwelijks, behalve dat de slechterik de arm- en beenloze man speelde in één van de segmenten ('Meal Ticket') van de film The Ballad of Buster Scruggs en dat dikke ventje in Harry Potter's pleeggezin. Oh, de soundtrack is ontzettend vervelend, met slecht gekozen electro-pop die op alle verkeerde momenten wordt ingezet. Als je echt niks anders te kijken hebt dan zou je deze film kunnen opzetten, maar erg enerverend is het allemaal niet. Er zijn zat betere superheldenfilms. | |
| What Women Want (2000) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Mel Gibson speelt in deze film de typische man die van zichzelf denkt dat hij heel wat is maar in werkelijkheid niks van vrouwen begrijpt, en van zichzelf denkt dat hij goed in bed is maar in werkelijkheid bekend staat als de 5-minuten-man, so to speak. De film is met de praatgrage Mel Gibson en die bakt er meestal wel wat van. Helaas komt ook de vervelende Helen Hunt veelvuldig in beeld en die zie ik liever niet. Niet dat ze slecht speelt, ze doet het best goed, maar het is simpelweg nu eenmaal gewoon niet mijn favoriete actrice. Ik heb liever Mila Kunis of weet ik veel wie, maar liever niet Helen Hunt. Het verhaal is goed en gaat over 1 van de diepste verlangens die wij mannen hebben: weten wat vrouwen echt willen en denken. Want - laten we eens eerlijk zijn tegen onszelf - wij mannen bakken er meestal niet zoveel van met vrouwen, zowel in bed als eruit. Wat zou het toch mooi zijn als we daar verandering in kunnen brengen. Een geluk wat Nick Marshall ten deel valt in deze komedie. Was zoiets maar in het echt mogelijk. | |
| Relic (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 89 min | MPAA: R Het eerste uur is de film te saai voor woorden. Het moet een slow burner zijn, maar deze brandde het eerste uur in het geheel niet. Het laatste halfuur wordt het interessanter, maar dan weet de regisseur niet meer wat hij nou eigenlijk wil maken. Is het nou een possession, psychische thriller of emotionele thriller? Doordat het verhaal tussen die punten twijfelt, mist het elke vorm van duidelijkheid en het einde slaat werkelijk nergens op. spoiler: De enige manier waarop ik het einde uit kan leggen, is dat je het moet zien als de visualisatie van het proces om te accepteren en vrede te krijgen met de achteruitgang en overlijden van een dierbare. Wat ik niet snap is de inconsistentie van Sam. Door de hele film heen noemt ze haar moeder de ene keer "mom" en de andere keer bij haar voornaam. Het betreft haar biologische moeder, die wisseling is dan erg onlogisch. Het enige wat de film uiteindelijk kijkbaar houdt, is het uitstekende acteerwerk van de oma. Voor de rest is er niks dat je bij zal blijven. | |
| Bumblebee (2018) | ![]() |
| Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Na de vernietigende review van @PdeBie Bumblebee ook nog eens gekeken. Ik was dat sowieso van plan, omdat ik het een vermakelijke film vond in de bioscoop. De Michael Bay Transformers films zijn verschrikkelijk. Ja zelfs de eerste is niet zo best en naar mate de filmreeks langer werd is het niveau steeds verder omlaag gegaan. Elk vervolg spreekt de vorige tegen, elke film heeft plotseling weer nieuwe Autobots en Decepticons, de menselijke karakters zijn zo flinterdun dat ze doorzichtig zijn. Weet iemand hoe die soldaat heet die wordt gespeeld door de ex-man van Fergie? Doet in vier films mee, ik heb geen idee wat zijn naam is. De actie is vaak te hectisch om er iets van te maken, waarbij niet van elkaar te onderscheiden robots met elkaar op de vuist gaan waarbij stukken metaal door het beeld vliegen tussen explosies door. Bumblebee is wat dat betreft een verademing. Het verhaal is niet bijster origineel, meisje vindt een vreemd wezen en probeert het voor de buitenwereld te verstoppen (hoi ET). Het zorgt er wel voor dat er focus is in de film. De film duurt ook niet zo lang, waardoor je aan het eind niet helemaal uitgeput bent van gevecht na gevecht, explosie na explosie tot je aankomt bij weer een race tegen de klok. De Transformer designs zijn nu ook veel meer zoals de tekenfilm serie. Door de felle kleuren van de Transformers ziet de intro op Cybertron er echter wel uit als een tekenfilm. Dat terwijl Bumblebee later in de film er prima uitziet, zeker nadat zijn gele kleur is vervaagd en er roestplekken zichtbaar zijn. Al met al ben ik blij dat iemand anders eens de kans heeft gekregen om een film te maken over Transformers. Het is geen meesterwerk, maar toch een betere film dan de andere. | |
| Zodiac (2007) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 157 min | MPAA: R De Zodiac-seriemoordenaar die in 1968 en 1969 mensen bang maakte in de VS is nooit gevonden, maar films zijn er wel over gemaakt. Dirty Harry is er een van, en dit is een andere. Deze film zal historisch wel accuraat zijn, wat het sterkste punt is van de film. Het is goed geacteerd en prima te volgen maar van de 2 en een half uur zijn er maar 2 minuten echt spannend. Voor de rest kabbelt dit filmpje rustig voort zonder veel poespas. | |
De eerste keer dat ik Zodiac keek vond ik hem echt geweldig. Maar toen ik hem vorig jaar of zo nog een keer keek vond ik er inderdaad niet zo heel veel aan.
Eerlijk gezegd vind ik 'historisch accurate' films meestal niet zo interessant.
Eerlijk gezegd vind ik 'historisch accurate' films meestal niet zo interessant.
| Bad Teacher (2011) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: R Op Netflix Bad Teacher nog eens opgezet. Ik heb deze film nog in de bioscoop gezien en holy fuck dat is al bijna 10 jaar geleden. Wat heb ik de afgelopen 10 jaar bereikt? Helemaal niks! Maar goed deze review gaat niet over mijn extensiele crisis, maar over Bad Teacher. Cameron Diaz speelt een oppervlakkige op geldbeluste lerares die helemaal geen zin heeft in les geven. Ze probeert een rijke collega aan de haak te slaan en te sparen voor een borstvergroting. Het strebertje van de leraren is echter haar concurrente op liefdesgebied en de gymleraar gespeeld door Jason Segal probeert haar te versieren. De film beslaat een compleet schooljaar en heeft daardoor een moordend tempo. Je krijgt dan vanzelf een zeer oppervlakkige film, omdat het net lijkt alsof de personages elkaar maar één keer per maand spreken. Zo is het karakter van Cameron Diaz erg verbaasd dat twee leraren een relatie hebben, terwijl dat in de filmwereld al maanden sluimerde en vind ze het alsnog nodig om maanden later een wig tussen hen te drijven. Ook haar leerlingen (waarom heeft ze maar één klas?) krijgen weinig persoonlijkheid mee. Jason Segal doet het echter wel leuk in de kleine rol die hij heeft. De humor moet het vooral hebben van het gegeven dat het om een lerares gaat die erg lomp is. Dat is toch wel aardig gelukt, maar het is al met al een magere film. | |
| The Dare (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Laat op de avond kijk ik graag films op Netflix die maar anderhalf uur duren. Ik kom dan al snel uit in de horror sectie. Helaas zijn de meeste van die films erg slap en The Dare is daar geen uitzondering op. Familieman Jay wordt ontvoerd en wordt opgesloten in een kelder waar hij samen met drie anderen aan de muur is geketend. De link met Saw is dan al snel gelegd. De film wordt nergens spannend en de onthulling die halverwege komt zal je doen facepalmen. Af en toe zijn er wat smerige momenten, maar het verhaal is flinterdun en slaat nergens op. Deze film kan je overslaan, tenzij je iets zoekt om bij in slaap te vallen. | |
| Dredd (2012) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: R Eindelijk deze versie gezien. Dat wanproduct met Stallone maar snel vergeten... Lekker brute versie, gore , explosies, gunfights. Slo-Mo. Heerlijk. Helemaal in de sfeer van de comics met een af en toe een heerlijk ironische Dredd. Op missie met Anderson, hier nog een rookie die zich eerst moet bewijzen. Ze komen vast te zitten in een "flatgebouw" dat gecontroleerd wordt door een gewelddadige drugsbende... I Am The Law! Kom maar op met deel 2! Er zou ook een TV-serie in de pen zitten. Met Karl Urban, die super is in deze film! | |
[ Voor 1% gewijzigd door Punkrocker op 16-08-2020 19:35 . Reden: Stallone is met twee keer een L... ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Nee! Ik vind die film zo...bleeeeeh. Te zoet.deBennie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:08:
[...]
Mijn nummer 1 blijft gewoon Pulp Fiction. Zijn er betere films? Misschien. Maar ik vind de dialogen geniaal. Tarantino heeft daarna zeker goede films gemaakt. Maat Pulp was omverwachts in your face.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Maar toch een 7. Mijn interesse is gewekt. Waarom toch een 7?Salvatron schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:46:
Zodiac (2007) [Afbeelding: Zodiac (2007)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 157 min | MPAA: R De Zodiac-seriemoordenaar die in 1968 en 1969 mensen bang maakte in de VS is nooit gevonden, maar films zijn er wel over gemaakt. Dirty Harry is er een van, en dit is een andere. Deze film zal historisch wel accuraat zijn, wat het sterkste punt is van de film. Het is goed geacteerd en prima te volgen maar van de 2 en een half uur zijn er maar 2 minuten echt spannend. Voor de rest kabbelt dit filmpje rustig voort zonder veel poespas.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik vind deze film gewoon saaiOMX2000 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:38:
[...]
Nee! Ik vind die film zo...bleeeeeh. Te zoet.
Mijn nummer 1 blijft gewoon Pulp Fiction. Zijn er betere films? Misschien. Maar ik vind de dialogen geniaal. Tarantino heeft daarna zeker goede films gemaakt. Maat Pulp was omverwachts in your face.
Oh man! Heerlijke film inderdaad. Ik heb deze film in de bios gezien (3D). Zo zeg.. die slomo scènes kwam dubbel zo hard binnen.Punkrocker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:30:
Dredd (2012) [Afbeelding: Dredd (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: R Eindelijk deze versie gezien. Dat wanproduct met Stallone maar snel vergeten...
Lekker brute versie, gore , explosies, gunfights. Slo-Mo. Heerlijk. Helemaal in de sfeer van de comics met een af en toe een heerlijk ironische Dredd. Op missie met Anderson, hier nog een rookie die zich eerst moet bewijzen. Ze komen vast te zitten in een "flatgebouw" dat gecontroleerd wordt door een gewelddadige drugsbende...
I Am The Law!
Kom maar op met deel 2!
Er zou ook een TV-serie in de pen zitten. Met Karl Urban, die super is in deze film![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
spoiler:
moet je dus voorstellen... Je zit in de bios en je krijgt die laatste slomo scene voorgeschoteld dat ma-ma naar beneden klettert..in 3D
Staat er toch bij? Gewoon een prima film maar vrijwel nergens spannendHMC schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:39:
[...]
Maar toch een 7. Mijn interesse is gewekt. Waarom toch een 7?
Bij 70mm krijg je echt het analoge 'filmgevoel', maar dan met de geluidskwaliteit en beeldscherpte/contrast van een dolby digital/formaat van IMAX. Ten opzichte van een gewone vertoning is het beduidend beter, maar ik vond de vertoningen die ik heb gezien on par met dolby digital.MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:33:
Even kleine uitzondering gevraagd op het standaard gekeken films lijstje posten:
PSN: MrMistral
Als je Urban kan waarderen in zo'n rol kan ik je The Boys van Amazon aanraden. Dat kan ik sowieso wel maar nu extra!Punkrocker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:30:
Dredd (2012) [Afbeelding: Dredd (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: R Eindelijk deze versie gezien. Dat wanproduct met Stallone maar snel vergeten...
Lekker brute versie, gore , explosies, gunfights. Slo-Mo. Heerlijk. Helemaal in de sfeer van de comics met een af en toe een heerlijk ironische Dredd. Op missie met Anderson, hier nog een rookie die zich eerst moet bewijzen. Ze komen vast te zitten in een "flatgebouw" dat gecontroleerd wordt door een gewelddadige drugsbende...
I Am The Law!
Kom maar op met deel 2!
Er zou ook een TV-serie in de pen zitten. Met Karl Urban, die super is in deze film![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Laat maar.
[ Voor 44% gewijzigd door Arjantje72 op 17-08-2020 02:48 ]
Van de week een paar films bekeken:
| Ride Your Wave (2019) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Comedy, Drama, Family, Fantasy, Romance | Runtime: 95 min | MPAA: Not Rated Ride your wave lijkt een lovestory wat veranderd in een tragedie wanneer hij van het stelletje komt te overlijden, maar zou je ook kunnen typeren als een observatie hoe jongvolwassenen omgaan met liefde, werk, verlies en rouwen, met natuurlijk de typische Japanse toevoeging van surrealisme. Het verhaal is misschien niet al te spannend dan wel voorspelbaar, maar daardoor geloof ik ook wel dat ik een realistisch beeld krijg van de Japanse cultuur, wat ik altijd wel interessant vindt om te zien, hoe die cultuur toch verschilt met de onze. Mooie tekenstijl, maar er lijkt wel klein beetje leentjebuur te hebben gespeeld bij Frozen als het aankomt op een liedje die - wel begrijpelijkerwijs - iets te vaak gezongen wordt. Let it go! Met hakken over de sloot een zeventje (maar kan ook wel begrijpen als mensen het lager zouden waarderen). | |
| The Dare (2019) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: 4.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Toen deze nog in de bios draaide twijfelde ik nog om te gaan, maar zoveel van mijn vrienden houden niet van horrorfilms, dus is het er niet echt van gekomen. Maar The Dare is onlangs op Netflix verschenen, dus ach waarom niet. Maar het is niet een standaard horror film, het begint een beetje als een slasher, maar verschuift dan al snel richting de martelporn en toch wel redelijk nasty. Ik kan niet al teveel uitweiden over het plot, vaak niet al te dik bij horrorfilms en vaak ook niet de reden waarom mensen kijken, maar dat is hier misschien nog een beetje interessant (door wel de typische verhaalvertelling om via flashbacks het verleden te ontrafelen), hoewel na de helft alle puzzelstukjes wel zijn aangeleverd. Ook de flashbacks zijn naar, dus dat doet deze film dan wel goed, maar toch, misschien nog wel te pruimen voor de liefhebber (van horror/martelporn), een 5. | |
| Project Power (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: R 2 maanden geleden o.i.d. al een trailer van gezien en de premisse van Project Power, één van de nieuwere Netflix-films, sprak me wel aan. Een nieuw type drug geeft je voor 5 minuten een superkracht, maar je weet niet welke, het is wel per individu altijd hetzelfde effect, maar je weet pas wat het is als je het een keer probeert (en het is geen garantie dat het een positief effect zal zijn). Dat en ik vind Jamie Fox & Joseph Gordon-Levit leuke acteurs, dus die wilde ik sowieso wel zien. Joseph is een lokale politieagent die samenwerkt met de 3e hoofdpersoon, actrice Dominique Fishback - nog nooit van gehoord, maar ze deed het echt leuk als tienerdrugsdealer annex rapper - om tot de bron van Power (zo heet de drug) uit te komen, maar gaanderweg komen ze in contact met Jamie die ook daar op zoek naar is. Pluspunt/-en zijn natuurlijk de effecten van Power zelf, dat zijn leuke actiescenes. Minpunt/-en en dat hangt een beetje samen met dat het een Netflixproductie is, het scenario is wat kleinschaliger / simpeler. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken, maar ik let zelden op dat soort zaken, als ik maar vermaakt wordt, maar omdat ik de laatste tijd veel Netflix kijk, valt het me toch steeds meer en meer op. Het is zelden tot nooit Hollywood tripple A kwaliteit (ja ja, er komt ook zat pauperzut uit Hollywood). Desondanks dat heb ik me prima vermaakt, een 7 | |
| Redemption (2013) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Zal wel een lokalisatiedingetje zijn, maar net Hummingbird gezien (Redemption op IMDB) op Netflix. Een Jason Statham flik en dan zal je als je al menig film met hem hebt gezien wel al een beetje idee hebben wat voor typetje hij speelt, hij speelt altijd hetzelfde typetje of in ieder geval vaak, héél vaak. Meestal een militaire achtergrond en dus goed in hand to hand combat, een mannetjesputter, maar wel vaak van het type ruwe bolster, blanke pit. Dus ook in deze film? Ja en nee, wel een militaire achtergrond, maar tevens aan lager wal geraakt ivm PTSS (Post traumatische stress syndroom), dus het begin is er niet al te veel (typische JS-) actie. Daarnaast deelt hij de film met een andere hoofdpersoon, non Catherina, die hij kent van de gaarkeuken waar hij als zwerver regelmatig komt. Catherina is zelf ook twijfelend over haar geloof en of dit wel wat ze wil. Door haar en omstandigheden kruipt hij een beetje uit z'n dal en wordt weer een normaal mens, maar dat komt met een prijs. Ruwe bolster, maar de pit is zeker niet zo blank. Het is wat mij betreft enigszins verfrissend, door de afwijkingen in typische elementen in zo'n JS-film, maar verwacht niet echt outside of the box, eerder tegen de zijkanten aanschurend. Een 6, maar de liefhebber - en ik schaar me daaronder - zal hier waarschijnlijk zich ook wel mee kunnen vermaken. | |
Als je deze film leuk vindt, dan moet je zeker The Raid (2011) checken. Het verhaal lijkt als twee druppels water op die van Dredd (al was The Raid eerder), maar hierin zit veel meer bruut knok- en schopwerk.Punkrocker schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:30:
I Am The Law!
Kom maar op met deel 2!
De afgelopen paar dagen wat Franse films gekeken op Netflix om eens wat anders te zien dan al het Hollywoord geweld.
| The Climb (2017) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: Not Rated Sommige zangers zingen dat ze alles overhebben voor de vrouw van hun dromen, zo vangen ze een granaat voor je als het moet. De hoofdpersoon uit deze film is ook uit deze categorie maar aangezien hij in Frankrijk woont is het vangen van een granaat niet echt nodig. Om deze reden en om het hart van het meisje van zijn dromen te stelen besluit hij de Mount Everest voor haar te beklimmen. Dat hij dan geen idee heeft wat hij zich op de hals haalt maakt hem niet uit! Waar de meeste Holywood comedies nauwelijks een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren heb ik om deze film echt goed kunnen lachen bij vlagen. Het is geen hele platte humor maar de hoofdpersoon beland op een geloofwaardige manier in grappige situaties. Ik denk dat als je films zoals marley and me kunt waarderen je deze film ook erg leuk zal vinden. Zonder teveel te verklappen over de films, draait het verhaal om hoofdzakelijk 3 hoofdpersonen wat het lekker overzichtelijk houdt, verder is de film redelijk voorspelbaar maar niet langdradig en kijkt hij daardoor erg prettig weg. | |
| Two Is a Family (2016) | ![]() |
| Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: N/A Simpel verhaal, maar Omar Sy vind ik een grappige acteur om naar te kijken welke in een komedie er een serieuze twist aan weet te geven. In deze film speelt hij overtuigend een klungelende man waarbij je gedurende de film steeds meer begint mee te leven met zijn leven. Verfrissende film tussen al het Hollywood geweld welke lekker wegkijkt. | |
| Bienvenue à Marly-Gomont (2016) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: N/A Mooi verhaal over de tegenslagen die een familie uit een ander land moet overwinnen om te kunnen aarden in een nieuw land. | |
| Greyhound (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, History, War | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13 Redelijk filmpje. De acties e.d. waren prima om te kijken maar qua verhaal was het matig. Er zat nog een klein beetje emotie in het begin van de film maar toen het eenmaal over de boot ging was daar weinig van te merken. Voor de rest iets te veel toevalligheden met duikboten die ineens naar boven kwamen om vervolgens geraakt te worden. | |
| Project Power (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: R Entertainende actiefilm met goeie visuals. Geen topper, vele cliché's passeren de revue, maar de mooie beelden en originele camerastandpunten maken liften het geheel toch een beetje omhoog. | |
| The Matrix (1999) | ![]() |
| Tweakers: 5.5 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R Deze actie/sf klassieker is tijdelijk weer terug in de bios, en die kans greep ik aan om hem nogmaals op het grote scherm te kijken. De (eerste) comeback van Keanu Reeves, plus uitstekend werk van Lawrence Fishburne, Carrie-Ann Moss en Hugo Weaving. Ook na 20 jaar blijft dit sf spektakel nog moeiteloos overeind. Deel 2 en 3 waren stukken minder, maar het origineel is en blijft een genot om te kijken. Grappig detail is dat minstens de helft van de aanwezige bezoekers, niet oud genoeg waren om de film tijdens de originele release te kunnen kijken. Sterker nog, sommigen waren toen nog niet eens geboren Ik ben benieuwd wat voor volk ik morgen aantref, als ik naar een nog oudere klassieker ga: The Breakfast Club. | |
| Duel (1971) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG Man rijdt op een stille weg door de woestijn en haalt een truck in. De chauffeur van de truck vindt dit niet acceptabel en begint hem te terroriseren. Dit is het plot van Duel. En meer is het niet. Vanaf de eerste tot de laatste minuut wordt de spanning opgebouwd tot aan de climax. Hitchcock on petrol. De film heeft bijna geen dialoog, maar is een puur visueel spektakel van de bovenste plank met schitterend camerawerk waarmee mogelijk de meeste sinistere bad guy aller tijden die geheel mechanisch is wordt neergezet. De chauffeur van de truck doet er eigenlijk niet toe, hij is één met zijn Peterbilt en de arme Dennis Weaver die het slachtoffer dreigt te worden van zijn moordlust moet 90 minuten lang rijden voor zijn leven. Weaver is perfect als de everyman waarmee we ons kunnen identificeren: Iedereen is wel eens het slachtoffer geweest van road rage, en Duel is eigenlijk een extrapolatie van al die momenten die je gehad hebt achter het stuur waarbij je vloekend op de rem trapte of uitweek vanwege een wegpiraat. Duel is een klassieker en de echte filmfan kent deze film uiteraard. Daar zijn twee redenen voor: De eerste is dat het het regiedebuut is van Steven Spielberg (niet 100% - hij had wat episodes van TV-series gedaan ervoor, dit was zijn eerste op zich staande film, gemaakt voor TV), maar veel belangrijker, het is gewoon een dijk van een film. Een simpele premise perfect uitgewerkt, spannend van de eerste tot de laatste minuut, en misschien wel het knapst: Geloofwaardig ondanks het absurde plot. | |
Deze film vorige week op tv gezien en ik vond het ook een dijk van een film.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:36:
Duel (1971) [Afbeelding: Duel (1971)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG Man rijdt op een stille weg door de woestijn en haalt een truck in. De chauffeur van de truck vindt dit niet acceptabel en begint hem te terroriseren.
Dit is het plot van Duel. En meer is het niet. Vanaf de eerste tot de laatste minuut wordt de spanning opgebouwd tot aan de climax. Hitchcock on petrol. De film heeft bijna geen dialoog, maar is een puur visueel spektakel van de bovenste plak met schitterend camerawerk waarmee mogelijk de meeste sinistere bad guy aller tijden die geheel mechanisch is wordt neergezet. De chauffeur van de truck doet er eigenlijk niet toe, hij is één met zijn Peterbilt en de arme Dennis Weaver die het slachtoffer dreigt te worden van zijn moordlust moet 90 minuten lang rijden voor zijn leven. Weaver is perfect als de everyman waarmee we ons kunnen identificeren: Iedereen is wel eens het slachtoffer geweest van road rage, en Duel is eigenlijk een extrapolatie van al die momenten die je gehad hebt achter het stuur waarbij je vloekend op de rem trapte of uitweek vanwege een wegpiraat.
Duel is een klassieker en de echte filmfan kent deze film uiteraard. Daar zijn twee redenen voor: De eerste is dat het het regiedebuut is van Steven Spielberg (niet 100% - hij had wat episodes van TV-series gedaan ervoor, dit was zijn eerste op zich staande film, gemaakt voor TV), maar veel belangrijker, het is gewoon een dijk van een film. Een simpele premise perfect uitgewerkt, spannend van de eerste tot de laatste minuut, en misschien wel het knapst: Geloofwaardig ondanks het absurde plot.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Kwamen die uboten niet gewoon naar boven omdat ze getroffen waren door dieptebommen en daardoor niet meer konden duiken?Sunfalls schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:43:
Greyhound (2020) [Afbeelding: Greyhound (2020)] Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, History, War | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13 Redelijk filmpje. De acties e.d. waren prima om te kijken maar qua verhaal was het matig. Er zat nog een klein beetje emotie in het begin van de film maar toen het eenmaal over de boot ging was daar weinig van te merken. Voor de rest iets te veel toevalligheden met duikboten die ineens naar boven kwamen om vervolgens geraakt te worden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Festina lente
KINO Rotterdam heeft ook 70mm staan en verkoopt ook kaarten. Ik had hetzelfde als jij had, dus maar besloten er heen te gaan in september.MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:33:
| A Star Is Born (2018) | ![]() |
| Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R Aangezien deze film op Netflix staat toch maar eens gekeken. Aan de ene kant is het verhaal overbekend: een nobody wordt binnen mum van tijd een populaire artiest. Wat mooi gedaan is dat de film niet het platgetreden pad volgt waarbij het pijnpunt is dat de zangeres in kwestie van muziekgenre en uiterlijk verandert en daardoor haar idealen verloochend. Oude muzikant Jack geeft wijselijk aan dat muziek er is om je verhaal te vertellen en dat je de kans moet grijpen als je dat kan. In dit geval is niet de carrière switch naar generieke popster het probleem, maar de liefde tussen de rijzende ster en aan lager wal geraakte muzikant. Ik vond de film net iets teveel voortkabbelen. Er is eigenlijk weinig drama, het koppel is heel tevreden met elkaar, de carrière van Ally gaat als een speer. Dat Jack aan lager wal is geraakt is ook niet helemaal duidelijk, aangezien hij in het begin nog steeds voor een groot publiek optreed. Het is lang wachten tot de alcohol en drugsverslaving van Jack voor problemen zorgt. Wellicht was de film te subtiel voor me, misschien had ik in mijn hoofd het verhaal al teveel ingevuld, misschien is het wel gewoon niet mijn genre. Pluspunt is Lady Gaga die zeer goed speelt. | |
@Droefsnoet Mijn vriendin zat deze film laatst te kijken (ik zat op de bank met een iPad een andere film te kijken) en ik heb de laatste 20 minuten van de film soort van mee gekregen. In die 20 minuten heb ik denk ik de hele film wel zo'n beetje gezien qua verhaal. Althans.... ik begrijp hoe het verhaal ongeveer is verlopen, dus mja..... dat zegt wel iets over de algehele film.
Toch is hij inderdaad niet slecht ofzo, dus die 6.5 begrijp ik volledig.
Toch is hij inderdaad niet slecht ofzo, dus die 6.5 begrijp ik volledig.
In het begin wel, aan het einde van de film waren ze door de dieptebommen heen. Dus was het onnodig dat ze zomaar boven kwamen.Honesty schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:48:
[...]
Kwamen die uboten niet gewoon naar boven omdat ze getroffen waren door dieptebommen en daardoor niet meer konden duiken?
| Rogue (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action | Runtime: 105 min | MPAA: R Wat een ... film zeg. Waarom ze hier geld aan besteed hebben is echt niet te geloven. Ook dat Megan Fox zich hiervoor geleend heeft snap ik niet. spoiler: maar door zo'n slechte film te maken vraag ik me af of deze boodschap echt duidelijk overkomt. Volgende keer mag Megan gewoon weer lekker in Transformers of in Teenage Mutant Ninja Turtles een rol spelen.De film begint met een lionfarm in Afrika, waar rijke Europeanen voor 100.000 dollar een leeuw (die zijn hele leven al in gevangenschap zit en ineens vrij gelaten wordt) kunnen neerschieten. Door een foutje ontsnapt er 1 leeuw en die slacht alle mensen daar af. De andere leeuwen kunnen ontsnappen maar... Het volgende moment zijn we bij een ontsnappingspoging van een stel militairen onder leiding van Megan Fox. Hier is het een en al knulligheid en toevalligheden maar natuurlijk weten ze te ontsnappen. De bedoeling was de dochter van een belangrijke pipo te redden maar het blijkt dat er nog 2 jonge vrouwen opgesloten zitten, dus uiteindelijk besluit Megan haar hand over haar hart te strijken en die andere 2 ook maar mee te nemen. Uiteindelijk lukt de poging om te ontsnappen maar nadat hun ontsnappingshelikopter met een rpg wordt neergeschoten moeten ze vluchten. Ze worden in het nauw gedreven en belanden bij een diepe afgrond met een rivier daaronder. Na veel gezeur en gedoe springen ze er 1 voor 1 in. Het lijkt erop dat ze zijn ontsnapt totdat 1 van de vrouwen moe is en ineens niet meer door het water durft en totaal onverwachts maar ook heel random gegrepen wordt door een krokodil. Uiteindelijk komen ze bij die (inmiddels) verlaten boerderij en gaan ze op onderzoek uit. De een na de andere wordt gegrepen door een (hele lelijke cgi) leeuw. Ze vinden uiteindelijk stroom en maken contact met hun opdrachtgever om die te op te halen. Die zit jammer genoeg helemaal vol met opdrachten tot de volgende ochtend terwijl Megan uitlegt dat er een troep gevaarlijke criminelen achter hun aan zit, een bloeddorstige leeuw en ze nog maar 6 kogels hebben. Ze besluit zonder al te veel moeite zich erbij neer te leggen en gaat terug naar de rest. Ondertussen is de leider van de ontvoerders met een aantal manschappen achter ze aan gegaan en heeft hun locatie gevonden. Daar aangekomen vallen ze met zn alle aan en ondanks dat er nog maar 3 teamleden van Megan haar team over zijn schieten ze ze bijna alle ontvoerders makkelijk neer. Uiteindelijk worden er nog een paar gegrepen door die hele lelijke en neppe cgi leeuw en huppelt Megan of een grote lege vlakte met brandend puil en schietende ontvoerders alsof het niets is. Uiteindelijk wordt ook de baas van de ontvoerders vermoord doordat de leeuw hem te pakken gekregen heeft en lijkt het erop dat Megan de volgende is... Totdat ineens blijkt dat haar laatste teamlid 2 leeuwen welpjes gevonden heeft waar de moeder dus naar op zoek was. Alsof er niets gebeurd is loopt de moeder weg met de welpjes, is het ineens licht buiten en komt de helikopter aanvliegen om ze op te halen. Natuurlijk ben ik het wel eens met de boodschap dat de natuurlijk belachelijk is dat er bedrijven zijn die leeuwen fokken om vervolgens vrij te laten zodat rijke mensen deze neer kunnen schieten en als souvenir thuis opgestuurd krijgen, | |
[ Voor 86% gewijzigd door Sunfalls op 24-08-2020 13:16 ]
| Groeten van Gerri (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Terwijl heel Nederland thuis zit vanwege het coronavirus, gaat scheikundeleraar Gerri van Vlokhoven (45) viraal. Tijdens een virtuele les aan z’n middelbare schoolleerlingen geeft hij een bevlogen demonstratie, maar hij is even vergeten dat hij geen broek aan heeft getrokken die ochtend. Wanneer je niets verwacht kan het alleen maar meevallen. Een flinterdun plot zonder onverwachte wendingen maar toch een redelijke feel good movie. Net niet te lang maar ook nergens echt heel erg grappig. Gezien het thema is de houdbaarheid van de film waarschijnlijk vrij kort. Een 6.5 lijkt mij echt de max. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| Walk the Line (2005) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Het leven van Johnny Cash verfilmd. Vanaf het prille begin, toen hij als 10 jarig jochie met z'n broertje op de katoenplantage van z'n vader werkte, naar het leger ging om daar zijn eerste liedjes te schrijven. Als onzekere jongeman klopt hij aan bij een kleine recording studio om met z'n vrienden een platencontract te verdienen. De onzekerheid van Cash staat eigenlijk centraal in de film. Bij het opnemen van de eerste plaat, het schrijven van z'n nummers (wat ie ergens achteraf in een hangar doet, waar niemand hem ziet of hoort), z'n liefde voor June Carter. En natuurlijk z'n drugsgebruik, waardoor hij zich veel meer zelfverzekerd voelt. Dat allemaal gevoed door een slechte jeugd spoiler: . De dood van z'n broertje en zijn slechte relatie met zijn vader Joaquin Phoenix zet Cash heel erg goed neer en Reese Witherspoon idem dito. De nadruk ligt wel heel erg op de relatie tussen die twee en iets minder op de muziek. Persoonlijk vind ik dat wel een minpunt, want Cash heeft heel veel muziek gemaakt en dingen gedaan die wel wat meer aandacht verdienen. Sommige zaken zijn dan ook weer raar belicht. Na zijn drank- en drugsverslaving is Cash weer bekeert tot het Christendom, maar meer dan een handje vast houden met June in de kerk zien we niet. De film is met z'n 2 uur en 15 minuten aan de lange kant, maar die minuten zijn zo voorbij door de uitstekende acteerprestaties en het tempo wat er goed in zit. Eindresultaat is een uitstekende film, één van de betere biopics van de laatste 20 jaar. | |
| Interstellar (2014) | ![]() |
| Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Soms dan moet je een film vaker kijken om hem meer te waarderen. Vorige keer vond ik er kennelijk geen bal aan: Salvatron in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]" Nog maar een kans gegeven omdat de film goede reviews krijgt. Had ik wat gemist? Ja. De film klopt vrijwel perfect, het verhaal is niet helemaal logisch maar de mensheid doet nu eenmaal gekke dingen en dat is in deze film niet anders. IJzersterk verhaal, zeer realistisch en wetenschappelijk. De relativiteitstheorie is op een fraaie manier in de film verwerkt, zie de tweelingparadox (een enorme zwaartekracht heeft hetzelfde effect als reizen nabij de lichtsnelheid). Wikipedia: Tweelingparadox De tweelingparadox is een gedachte-experiment in de speciale relativiteitstheorie (SR). Een astronaut maakt een ruimtereis waarin hij lang met zeer hoge snelheden reist. Wanneer hij terugkomt op aarde, blijkt hij jonger te zijn dan zijn tweelingbroer, die op aarde is gebleven. Dit resultaat, de tijddilatatie van bewegende lichamen, wordt voorspeld door de speciale relativiteitstheorie. Je moet wel wat van natuurkunde weten om de film beter te waarderen. Ook zijn er een goed begrip en inlevingsvermogen nodig van de achtergrond van de karakters om hun gedrag en het drama te begrijpen. Dit is een film voor slimme mensen. Goed drama in de film. Uitstekend acteerwerk van het jonge meisje Murph en ook Matt Damon doet het erg goed als dr. Mann. De andere personages zijn ook goed en de robots ook. Matthew McDinges heeft vooral het eerste uur een onverstaanbaar naar accent en praat bovendien te traag, daarna wordt het wat beter. Praat voortaan normaal, McDinges. Het einde is wat dubieus maar past goed in het verhaal en kan er net mee door omdat het mogelijk is dat andere wezens over supertechnologie kunnen beschikken en zoiets kunnen maken. Huppakee, 5 sterren bij de vorige review, want soms dan moet je een film vaker kijken om hem meer te waarderen. | |
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Na lang wachten eindelijk weer een grote release en er is geen betere film om weer mee af te trappen dan de nieuwe van Christopher Nolan. Om de film in 1 zin te reviewen: "Een mindfuck die zichzelf opbouwt als een puzzel, maar laat ontrafelen als een meesterlijke film". | |
Ik zie Tenet staan in je post, en verder ga ik ook niet lezen
Ik moet hem nog zien zaterdag! Valt niet mee om zoveel mogelijk te ontwijken want zelfs in de ads van YouTube zit de trailer, die je pas na 5 seconden kan skippen.
Ik heb destijds Interstellar in de bioscoop gezien en ik kan me vooral herinneren dat ik de film vond tegenvallen. Dingen die mij onlogisch leken irriteerden mij wat mij uit het verhaal trok.Salvatron schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:13:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Interstellar (2014)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Interstellar (2014)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13
[justify]Soms dan moet je een film vaker kijken om hem meer te waarderen. Vorige keer vond ik er kennelijk geen bal aan:
<...>
Zo vond ik het bijvoorbeeld ontzettend raar dat de raket die ze nemen om van de Aarde af te gaan zo'n ouderwetse raket is met verouderde technologie, en zodra ze eenmaal in de ruimte zijn hebben ze ineens hypermoderne ruimtevaart spullen. En zo waren er nog wel meer dingen die ik op dat moment gewoon niet logisch vond.
Maar zoals je zelf al zei, soms moet je een film een tweede kans geven. Eens kijken of ik binnenkort Interstellar een tweede kans kan geven.
Gisteren ook gezien in IMAX in Tilburg en wat heb ik genoten! Geen moment verveeld en gewoon OMG!Hogader schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:20:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Na lang wachten eindelijk weer een grote release en er is geen betere film om weer mee af te trappen dan de nieuwe van Christopher Nolan.
Om de film in 1 zin te reviewen: "Een mindfuck die zichzelf opbouwt als een puzzel, maar laat ontrafelen als een meesterlijke film".
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
De acteur die de hoofdrol heeft vond ik ook echt cool
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.7 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Toffe film, maar een 9,5 is hij mij niet waard. Acteerwerk van Washington is prima, maar Pattinson vond ik beter. Brannagh vond ik wel behoorlijk een-dimensionaal overkomen als de stereotype bad guy helaas. Ik weet niet waarom, maar deze film deed me een beetje denken aan een kruising tussen Inception, Edge of Tomorrow en Memento. Ga verder niks over de verhaallijn of details zeggen, dit is het soort film waar je zo blanco mogelijk in moet gaan om er de eerste keer echt van te genieten. Om hem daarna nog 2 of 3 keer te kijken om te controleren of alles wel klopt | |
Ik heb hem ook gezien en denk dat een 8 beter overeenkomt dan een 9.5. de film heeft helaas niet de spanning die een Inception of Interstellar wel heeft.
Wel is het weer een erg uniek verhaal en zag het er weer prachtig uit.
Wel is het weer een erg uniek verhaal en zag het er weer prachtig uit.
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 5.8 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Ik heb hem ook gezien en vind het een 9. Een moderne klassieker wat mij betreft. Een audiovisueel spektakel dat verhaaltechnisch goed in elkaar zit. Als ik een minpuntje zou willen geven is dat het einde een beetje rommelig is vanwege het 'ingewikkelde' concept van de film. Maar het scheelt dat ze in het begin v/d film goed hun best hebben gedaan om het concept uit te leggen. Er waren ook mensen in de bios die vlak na die 'uitleg' weg gingen. Terwijl ik toen dacht; "zo, ik ben benieuwd". | |
[ Voor 58% gewijzigd door Dwarlorf op 28-08-2020 07:28 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Damn, ik wil echt graag naar Tenet toe maar hij draait bij ons op een heel klein scherm en aangezien ik toch niet echt lekker zit i.v.m. COVID (vrouw in de risicocategorie) vind ik dat het risico niet waard. Dan maar even wachten en thuis op de OLED kijken.
En nee ik ga jullie reviews niet lezen
Ik heb alleen de teaser trailer gezien een jaar terug en verder weet ik NIKS van de film en dat ga ik zo houden
En nee ik ga jullie reviews niet lezen
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 6.6 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Gisteravond Tenet gezien in Kinepolis Almere. Mooie, erg knap gemaakte, visueel overdonderende film die behoorlijk complex in elkaar zit. Na afloop van de film blijf je dan ook nog wel even over de film denken om te bevatten hoe alles in elkaar zit. Alleen, hoewel er nadrukkelijk wordt gezegd dat het hier niet gaat om tijdreizen maar om 'tijd-inversie' en we dit ook meestentijds zien in de film, moet er wel degelijk ook in de tijd gereisd zijn. spoiler: tijdreizen Want hoe anders kan Kat teruggekeerd zijn naar het jacht in Thailand waar ze '14 dagen geleden' was geweest met haar man ? En tegelijkertijd is er de finale actie-scene bij die verborgen plaats in Rusland/Siberië welke ook in het verleden heeft plaatsgevonden, dus daar hebben ze ook terug in de tijd naar toe hebben moeten reizen, toch? Nolan gebruikt wederom weer de opzwepende ritmische achtergrond muziek om je hartslag te versnellen bij actiescènes. Dit deed hij ook erg effectief met Inception en Dunkirk. De special effects en cinematografie zijn oogstrelend en de actie choreografie houdt je voortdurend op het puntje van je stoel. Al met al een spectaculaire film die het zeker waard is om in de bioscoop mee te maken! | |
Haay schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:41:
Alleen, hoewel er nadrukkelijk wordt gezegd dat het hier niet gaat om tijdreizen maar om 'tijd-inversie' en we dit ook meestentijds zien in de film, moet er wel degelijk ook in de tijd gereisd zijn.spoiler: tijdreizenWant hoe anders kan Kat teruggekeerd zijn naar het jacht in Thailand waar ze '14 dagen geleden' was geweest met haar man ? En tegelijkertijd is er de finale actie-scene bij die verborgen plaats in Rusland/Siberië welke ook in het verleden heeft plaatsgevonden, dus daar hebben ze ook terug in de tijd naar toe hebben moeten reizen, toch?
spoiler:
Ik denk dat het verschil hem vooral zit in dat je bij tijdreizen instantly reist naar het moment in tijd waar je wilt zijn. Zo hebben wel dat ook altijd ervaren in films. En bij het concept van Nolan waar ze spreken over inversie, kan dit alleen als je alles opnieuw meemaakt maar dan andersom in de tijd. Je moet dus ieder moment meemaken in de voor jou inversed wereld. En als je het doel bereikt hebt moet je weer opnieuw in de machine.
Dus als je 14 dagen terug wilt dan moet je die 14 dagen in de inversed wereld leven, opnieuw in de machine gaan en dan ben je er pas. Verder is de ervaring van de inversed wereld ook volledig anders. Denk dat daar vooral het verschil in zit. Overigens vind ik het een geweldig concept. Weer even net wat anders dan de rest.
Dus als je 14 dagen terug wilt dan moet je die 14 dagen in de inversed wereld leven, opnieuw in de machine gaan en dan ben je er pas. Verder is de ervaring van de inversed wereld ook volledig anders. Denk dat daar vooral het verschil in zit. Overigens vind ik het een geweldig concept. Weer even net wat anders dan de rest.
Goed om te zien dat Tenet goeie reviews krijgt. Op basis van de trailer ziet hij er echt supermiddelmatig uit.
This too shall pass
verklaar me die term eens? Er is imo niet zoiets als supermiddelmatig, dan zou het goed zijnSharky schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:32:
Goed om te zien dat Tenet goeie reviews krijgt. Op basis van de trailer ziet hij er echt supermiddelmatig uit.
Of ben je er zoeen die alles super vindt? (supergoed, supertof, super gezellig, enz.. oh wat ik heb daar een hekel aan, zo onnodig).
Dwarlorf schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:23:
Tenet (2020) [Afbeelding: Tenet (2020)] Tweakers: 5.8 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Ik heb hem ook gezien en vind het een 9. Een moderne klassieker wat mij betreft. Een audiovisueel spektakel dat verhaaltechnisch goed in elkaar zit. Als ik een minpuntje zou willen geven is dat het einde een beetje rommelig is vanwege het 'ingewikkelde' concept van de film. Maar het scheelt dat ze in het begin v/d film goed hun best hebben gedaan om het concept uit te leggen.
Er waren ook mensen in de bios die vlak na die 'uitleg' weg gingen. Terwijl ik toen dacht; "zo, ik ben benieuwd".[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
| Tenet (2020) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13 Juist vanwege de rommelige verhaallijn is het een 7 voor mij. Ik vond het erg lastig te volgen en voor mijn gevoel ging het net te snel. John David Washington en Robert Pattinson waren wel erg goed in de film spoiler: En zoals @AcidBurn al zegt, is Branagh een eendimensionale bad guy. maar andere personages waren in een blink weer weg waaronder Michael Caine. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik geen enkele andere film van Nolan heb gezien dus wellicht ben ik niet gewend aan zijn manier van 'filmmaking'. Ik was wel onder de indruk van de VFX en de landschappen in de film. Ik heb de film gezien bij Pathé Schouwburgplein in IMAX. | |
[ Voor 28% gewijzigd door VirinR op 28-08-2020 16:58 ]
Is een zegswijze he. Ik bedoel dat het verhaal, plot, karakters, manier van filmen eruitzien als een netflixfilm die ik 2 dagen later volledig ben vergeten. Vooralsnog vermaak ik me prima met zijn films, zal met deze vast niet anders zijn als ik op de reviews af ga.AcidBurn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
verklaar me die term eens? Er is imo niet zoiets als supermiddelmatig, dan zou het goed zijn
Of ben je er zoeen die alles super vindt? (supergoed, supertof, super gezellig, enz.. oh wat ik heb daar een hekel aan, zo onnodig).
This too shall pass
| Ghosts of War (2020) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Horror, Thriller, War | Runtime: 94 min | MPAA: R Ik verlang een beetje naar de echte films ipv de B films, wel lekker dat die slechterik van de Titanic nooit meer een echte rol heeft gehad, en nu zelfs een bij acteur is in een B-film. | |
| Rogue (2020) | ![]() |
| Tweakers: 4.0 | IMDb: N/A | Genre: Action | Runtime: 105 min | MPAA: R wat krijg je als je terroristen probeert te ontvluchten natuurlijk een super bloeddorstige leeuwin, wederom weer een B film, kan niet wachten tot er weer echt iets uitkomt. Volgende week naar TeneT. | |
Festina lente
Verwijderd
Zegt iemand die me i.p.v. mij schrijft.AcidBurn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:50:
[...]
verklaar me die term eens? Er is imo niet zoiets als supermiddelmatig, dan zou het goed zijn
Volgens mij is "me" in dit geval gewoon geaccepteerd hoor?Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:43:
[...]
Zegt iemand die me i.p.v. mij schrijft.
Ik verwijs naar een werkwoord, niet naar een leidend voorwerp. Net zoiets als "me dunkt"
Verwijderd
AcidBurn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:56:
[...]
Volgens mij is "me" in dit geval gewoon geaccepteerd hoor?
Ik verwijs naar een werkwoord, niet naar een leidend voorwerp. Net zoiets als "me dunkt"
offtopic:
Lijdend voorwerp.
Excuses want ik wil het topic niet vervuilen met dit soort offtopic prietpraat. Ik vond het gewoon grappig om te zien dat je kritiek uit terwijl je zelf aardig wat taalfouten maakt.
Lijdend voorwerp.
Zullen we weer ontopic gaan? Heb je onlangs nog goeie films of series gezien toevallig?
me is geen taalfout daarVerwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:08:
[...]
offtopic:
Lijdend voorwerp.Excuses want ik wil het topic niet vervuilen met dit soort offtopic prietpraat. Ik vond het gewoon grappig om te zien dat je kritiek uit terwijl je zelf aardig wat taalfouten maakt.
Zullen we weer ontopic gaan? Heb je onlangs nog goeie films of series gezien toevallig?
Ik moet toegeven dat ik ook niet warm werd van de trailer. Inception en Interstellar vielen me ook tegen in de bioscoop, dus ik denk dat het gewoon niet mijn ding is.
Kijk wel uit naar Dune overigens.
Ben ook geïnteresseerd in Öndög, maar die draait om de een of andere reden niet in Eindhoven en ik denk dat het de rit naar een andere stad ook weer niet waard is. Het plot doet me denken aan Wind River en die vond ik niet echt bijzonder (te voorspelbaar). Maar ik denk dat bij deze film de Mongoolse landschappen veel goedmaken.
Kijk wel uit naar Dune overigens.
Ben ook geïnteresseerd in Öndög, maar die draait om de een of andere reden niet in Eindhoven en ik denk dat het de rit naar een andere stad ook weer niet waard is. Het plot doet me denken aan Wind River en die vond ik niet echt bijzonder (te voorspelbaar). Maar ik denk dat bij deze film de Mongoolse landschappen veel goedmaken.
Wat betreft films: The Matrix, The Breakfast Club en Tenet in de bios zien vond ik wel even genoeg voor 1 week. Vooral als je daarnaast ook nog een half seizoen The Big Bang Theory wegkijkt (kwam er deze week pas achter dat het op Netflix staat... ) en Lucifer S5A er in 1 dag doorheen knalt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:08:
[...]
Eerstvolgende film die ik in de bios wil zien is The New Mutants.
De eerste X-Men spin-off die richting horror zou gaan
Heeft ook maar 3 jaar geduurd voordat die eindelijk te zien is....
Verwijderd
Ik dacht heel ff dat Matrix weer in de bios draaide of zo maar snap nu wat je bedoelde. Ik las ergens dat er een Matrix 4 in de maak is, daar verheug ik mij heel erg op aangezien ik van de 1e 3 genoten heb (behalve dan het eind van deel 3 die ik niet wil spoileren).AcidBurn schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:24:
[...]
Wat betreft films: The Matrix, The Breakfast Club en Tenet in de bios zien vond ik wel even genoeg voor 1 week. Vooral als je daarnaast ook nog een half seizoen The Big Bang Theory wegkijkt (kwam er deze week pas achter dat het op Netflix staat... ) en Lucifer S5A er in 1 dag doorheen knalt.
Eerstvolgende film die ik in de bios wil zien is The New Mutants.
De eerste X-Men spin-off die richting horror zou gaan
Heeft ook maar 3 jaar geduurd voordat die eindelijk te zien is....
Ik ook, eindelijk een echte goede Dune film? De regisseur belooft iig veel goeds.
Ergens een hele kleine spoiler van TENET gezien en nu ben ik toch wel nieuwsgierig.
Inception vond ik de derde keer eigenlijk ook wel veel beter. Daarvoor stoorde ik me mateloos aan het personage van DiCaprio.
Inception vond ik de derde keer eigenlijk ook wel veel beter. Daarvoor stoorde ik me mateloos aan het personage van DiCaprio.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.