Bumblebee (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Deze film kun je eigenlijk het beste opsplitsen is twee stukken. Aan de ene kant de interactie tussen tiener Charlie (Hailee) en Bumblebee en aan de andere kant militair John Cena die op jacht gaat naar Transformers. De hoofdrolspeelster acteert goed en leuk, de scenes in het begin zijn grappig gedaan en de chemie tussen haar in dr kever komt ook goed over. Naar mijn mening draagt zij de hele film want het hele miltaire gedeelte is gewoon lachwekkend slecht. Nu moet je een Michael Bay film altijd met een kiepwagen zout nemen, maar het is jammer dat het leuke gedeelte van de film daarmee zo naar beneden wordt gehaald. Denk bijvoorbeeld aan: spoiler: - De slechtst bewaakte militaire basis op aarde. Ze houden er drie aliens vast, maar twee tieners op een fiets wandelen er zo naar binnen - Bumblebee die, wanneer die kapot/verroest is, met zijn autoradio per ongeluk de Decepticons bereikt. Maar wanneer de Decepticons hun troepen moeten bereiken hebben ze een zendmast nodig op aarde plus een uploadsnelheid van een jaren 90 modem? - Iemand gaat cliffjumpen en is echt in 1,5 seconde in het water terwijl de klif echt hoog was. What? Acteerwerk Hailee en scenes Bumblee - 8 Rest van de film - 5 | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Extraction (2020) | ![]() |
Tweakers: 6.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Gisterenavond deze film gekeken nadat ik zin had in redelijk laagdrempelige actiefilm. Ik moet zeggen dat de film beter was dan ik had verwacht. De actie is allemaal mooi in beeld gebracht en zeker die achtervolging halverwege de film, die uit 1 take bestaat (uiteraard met voldoende trucjes om er 1 take van te maken), is een verademing ten opzichte van de shots van Michael Bay (om maar iets te noemen). De film zelf heeft nog het meeste weg van een John Wick, zeker gezien de actie en de manier waarop vijanden worden uitgeschakeld. Ik moet wel zeggen dat ik heel de setting van deze film en de actie (vooral waar de hoofdrolspeler allemaal "tegen kan") een stuk geloofwaardiger is dan John Wick (zeker deel 2 en 3). Ook was het gelukkig geen actiefilm die doorslaat en non-stop meer van hetzelfde is of iedere vorm van geloofwaardigheid verliest. Het was voor mij een film die voor mij heerlijk wegkeek en vanaf het begin tot het einde boeiend was. De beelden waren (Dolby Vision) uitstekend, zeker omdat Netflix z'n bitrate weer hersteld heeft. Wel viel het me op dat de audio redelijk zacht was. Waar ik normaliter het volume op -25dB heb staan (en dit al behoorlijk hard is), moest ik 'm nu op -10dB zetten. Wat betreft de geluidsmix zelf was het allemaal prima. Zeker in de drukke straten hoorde je overal geluid en werd er goed gebruik gemaakt van de rear channels. | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
The Vast of Night (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: PG-13 Deze ook maar even aangezet. En niet afgekeken. De opening scene duurt erg lang, en vond ik al vervelend. De opvolgende scene's zijn langdradig waar vooral veel in wordt gesproken. Ze proberen een spannend verhaal te vertellen over een mysterieus geluid wat opeens door de telefoon centrale opgepikt wordt. Ik ben over de helft van de film, en toen kwam er weer een scene, met een nieuw personage die opnieuw een dialoog begon. Toen uitgezet. Geen cijfer dus, maar duidelijk dus wel een dikke onvoldoende. | |
Aan de recensies te zien zo'n typische film die heel goed (84 metacritic, 92 RT) scoort bij reviewers maar een stuk minder (6,8 IMDB, 61% audience score, 2.77 MovieMeter) bij de gemiddelde kijker.ppeterr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:55:
Genereer je eigen UBB code review
The Vast of Night (2019) [Afbeelding: The Vast of Night (2019)] Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: PG-13 Deze ook maar even aangezet. En niet afgekeken. De opening scene duurt erg lang, en vond ik al vervelend. De opvolgende scene's zijn langdradig waar vooral veel in wordt gesproken. Ze proberen een spannend verhaal te vertellen over een mysterieus geluid wat opeens door de telefoon centrale opgepikt wordt. Ik ben over de helft van de film, en toen kwam er weer een scene, met een nieuw personage die opnieuw een dialoog begon. Toen uitgezet. Geen cijfer dus, maar duidelijk dus wel een dikke onvoldoende.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
De film leek me wel interessant, echter zit ik heel eerlijk gezegd ook niet te wachten op praktisch alleen maar dialogen. Een film moet op de eerste plaats vermakelijk zijn. Zeker wanneer ik een deel van mij toch al kostbare vrije tijd opoffer.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
@ppeterr Jaren geleden meegedaan op indiegogo en vorige week de DVD en BD binnen gekregen. Als het goed is moeten we ergens in de aftiteling staan. 
Maar nog geen mogelijkheid gehad om te kijken. Zal dat binnenkort gaan doen. De reden dat we mee gedaan hebben is eigenlijk vanwege de trailer toen. Ben wel benieuwd en verwacht ook geen hoogvlieger.
Alhoewel wij meestal films anders zien als de mensen hier!
Wat luchtiger. Wat te snacken erbij en kijken maar.
Maar nog geen mogelijkheid gehad om te kijken. Zal dat binnenkort gaan doen. De reden dat we mee gedaan hebben is eigenlijk vanwege de trailer toen. Ben wel benieuwd en verwacht ook geen hoogvlieger.
Alhoewel wij meestal films anders zien als de mensen hier!
@MazeWing
Maar ja, het kan zo maar zijn dat iemand anders dit soort films wel vermaak vind. Ik kreeg een beetje het idee dat er meer een verhaal opgesomd werd dan dat ik naar een film zat te kijken. Er had zomaar een soort tweede script opgelezen kunnen worden, afgewisseld met soms wat film elementen
Dus als ze die dialogen nou eens in een film "jasje" hadden gegoten had ik hem denk ik een stuk beter gevonden.
(beetje vage omschrijving, maar goed)
Anderzijds zijn er natuurlijk bergen films waar het wel wat toevoegt. Maar dat zijn dan pakkende dialogen die de rest van de film ondersteunen, en niet de dialogen als hoofdlijn zoals bij deze film.
@Arunia De aftiteling heb ik dus niet gehaald
Zal hem er eens bij pakken weer 
[edit] nou de aftiteling was boeiend hoor
(toch veel plezier met kijken, wellicht kijk jij er inderdaad anders naar)
Maar ja, het kan zo maar zijn dat iemand anders dit soort films wel vermaak vind. Ik kreeg een beetje het idee dat er meer een verhaal opgesomd werd dan dat ik naar een film zat te kijken. Er had zomaar een soort tweede script opgelezen kunnen worden, afgewisseld met soms wat film elementen
(beetje vage omschrijving, maar goed)
Anderzijds zijn er natuurlijk bergen films waar het wel wat toevoegt. Maar dat zijn dan pakkende dialogen die de rest van de film ondersteunen, en niet de dialogen als hoofdlijn zoals bij deze film.
@Arunia De aftiteling heb ik dus niet gehaald
[edit] nou de aftiteling was boeiend hoor
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 05-06-2020 14:41 ]
@ppeterr Haha, als ik hem gezien heb ga ik zeker een review plaatsen. Ben ook benieuwd of ik überhaupt onze naam ga zien staan.
Goed nieuws voor jou, voorlopig komen er maar weinig grote films uit, er draaien nu twee soorten films in de bioscoop. De ouderwetse pareltjes (top 10 imdb ofzo) en nieuwe wat minder grote films. Dus ik denk dat je voorlopig nog wel veel tips voorbij ziet komenstreamnl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:29:
Toch "baal" ik een beetje dat de bioscoop weer open is...
/Egoïstisch
Ik ben niet zo'n bioscoopganger als sommige in dit topic en loop vaak qua films "achter de feiten aan". Twee keer per jaar naar de bios is veel voor mij![]()
Doordat de bioscoop dicht was, kwam er veel meer oudere films hier voorbij. En ik heb de afgelopen maanden echt veel pareltjes voorbij zien komen die ik nog niet kon.
Dat... zal vermoedelijk weer minder worden.
Bedankt voor de vele tips die voorbij kwamen
Interstellar (2014) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Gisteren voor het eerst in de bioscoop gezien eerder al op dvd. De film duurt lang maar nergens echt te lang. Sommige momenten is het iets te lang maar heb ook geen idee dat er stukken bij staan die er makkelijk uit kunnen. De film is goed gemaakt, loopt goed door en je voelt steeds een beklemmend gevoel van de toekomst. Viel me nu pas op dat er veel bekende acteurs meededen, waarschijnlijk had ik ze de eerste keer wel herkend maar het niet onthouden. . | |
Festina lente
Bioscoopbezoek tijdens Corona was vreemd in de foyer spatschermen en verplichte routes, geen pauzes(pluspunt) maar eenmaal toen de film gestart was merk je er niks meer van en zat ik weer in de film. Volgende week Inception
Festina lente
@Honesty Kort terug ook Interstellar gekeken, maar dan thuis. Ik vond het top, maar denk op het grote doek nog veel indrukwekkender. Ondanks dat ik een knappe HT heb, vind ik het echt een film voor in de bios
Mijn cijfer was ook een 8.
Mijn cijfer was ook een 8.
Parasite (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Deze film laat zich lastig beschrijven. Een verademing is het wel van de standaard Hollywoodfilm; halverwege had ik nog steeds geen idee waar de film nou heen ging. Dat maakt hem boeiend tot het eind. Het is drama, komedie en een deel wtf | |
Mission: Impossible - Fallout (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Ethan Hunt is weer terug met een fatsoenlijk verhaal, leuke plotwendingen en een heel eerlijk uitziende angstgegner. Fijn dat ik op het verkeerde spoor werd gezet door deze angstgegner met zijn superman-achtige uitstraling. Een prima angstgegner! Benji doet het niet zo goed in deze film door zijn slappe opmerkingen die me de hele tijd doen denken: 'moet deze clichematige opmerking nou echt in de film?' Ik ben nooit dol op Benji geweest, beter vervangen ze hem in de volgende film door iemand anders. Tom Cruise is daarentegen wel goed en gelukkig leidt Ethan Hunts kapsel niet af in deze film omdat hij gewoon een standaardkapsel heeft en niet iets pompeus. De laatste 3 mission impossible films zijn wat mij betreft toch duidelijk beter dan de 1e 3. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 89 min | MPAA: R Ai ai ai, wat is dit slecht. En niet eens een 'so bad it's good' film, maar een 'so bad it's worse'. Je kunt dit niet eens een horrorfilm noemen. Er zit wel wat bloed in, maar wanneer er in de film een hoofd explodeert zie je helemaal niks (goors). The Final Nightmare is een soort van parodie op de Nightmare films, waarin Freddy als een Wile E. Coyote de kids probeert te vermoorden dmv de meest idiote en bizarre valstrikken. Als je dan ook nog eens een cameo van Roseanne Barr en Tom Arnold voor je kiezen krijgt dan weet je wel met wat voor een troep je te maken hebt. Het verhaaltje die ze erbij hebben verzonnen (Freddy zou een dochter hebben en daar is hij naar op zoek) doet er ook helemaal niet toe in deze film. Jammer, want het acteerwerk is niet eens zo slecht eigenlijk. Yaphet Kotto (Alien, Midnight Run) is de beste acteur van het stel, maar zijn rol is beperkt. Wat hij uberhaupt in deze film doet is me een raadsel. De hoofdrolspeelster en haar blonde sidekick zagen er wel appetijtelijk uit, dus dat zijn een paar pluspunten. De film ziet er echter uit alsof het voor tv is gemaakt en de soundtrack van Brian May ligt er veel te dik bovenop. De make-up van Freddy is wel de slechtste uit de reeks, want het ziet er heel goedkoop en als een rubber masker uit. Freddy had een beter einde verdiend. Gelukkig had Wes Craven, de bedenker en regisseur van de 1e film, dat idee ook en kwam hij 3 jaar later met New Nightmare. | |
Je moet daarbij niet vergeten dat dit nou eenmaal de norm was in horrorfilms in die tijd. Horrorfilms hadden veel last van de MPAA die aangaf dat in scenes geknipt moest worden voor een R rating in plaats van een X. Eind jaren 80 en begin jaren 90 waren horrorfilms daarom erg tam geworden. Ook Friday the 13th had veel smaak verloren naarmate de jaren vorderde. Het slasher genre was sowieso een beetje ingekakt, dat weer tot leven kwam met Scream. Films als Saw en Hostel hebben de onsmakelijke effecten weer teruggebracht in films.P-Rock schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:18:
Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991)
Ai ai ai, wat is dit slecht. En niet eens een 'so bad it's good' film, maar een 'so bad it's worse'. Je kunt dit niet eens een horrorfilm noemen. Er zit wel wat bloed in, maar wanneer er in de film een hoofd explodeert zie je helemaal niks (goors).
Het is raar om te beseffen dat een horrorfilm als deze minder gore bevat dan de laatste Rambo film. Wat dat betreft is er tegenwoordig veel meer mogelijk in een R rating.
Dat zal wellicht hebben meegespeeld, maar het is niet de reden waarom deze film mislukt is. Dat is te wijten aan een hoop andere factoren.Droefsnoet schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:27:
[...]
Je moet daarbij niet vergeten dat dit nou eenmaal de norm was in horrorfilms in die tijd. Horrorfilms hadden veel last van de MPAA die aangaf dat in scenes geknipt moest worden voor een R rating in plaats van een X. Eind jaren 80 en begin jaren 90 waren horrorfilms daarom erg tam geworden. Ook Friday the 13th had veel smaak verloren naarmate de jaren vorderde. Het slasher genre was sowieso een beetje ingekakt, dat weer tot leven kwam met Scream. Films als Saw en Hostel hebben de onsmakelijke effecten weer teruggebracht in films.
Het is raar om te beseffen dat een horrorfilm als deze minder gore bevat dan de laatste Rambo film. Wat dat betreft is er tegenwoordig veel meer mogelijk in een R rating.
Wes Craven's New Nightmare (1994) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Fantasy, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R Na het teleurstellende zesde deel in de reeks pakte Wes craven de draad zelf weer op en kwam met New Nightmare, een film in een film. Hij had dit idee al voor het derde deel Dream Warriors, maar dat werd toen afgekeurd door New Line Cinema. New Nightmare is niet echt een vervolg op de de voorgaande delen, omdat het zich grotendeels in de 'echte' wereld afspeelt. Regisseur Wes Craven is bezig aan een nieuw script voor een Nightmare film en vraagt Heather om nog één keer Nancy te spelen. Hierna gebeuren er allerlei vreemde dingen die te maken zouden kunnen hebben met Freddy Krueger, die een weg naar de realiteit zou hebben gevonden om de echte acteurs en crew van de films een kopje kleiner te maken. Het acteerwerk is okee, al is Heather Langenkamp niet echt een beste actrice, en het is grappig om Wes Craven, Robert Englund en John Saxon zichzelf zien te spelen. Freddy Krueger heeft een facelift gekregen en ziet er een stuk enger en dreigender uit nu, al wil ik het niet helemaal geslaagd noemen. Ook duurt het een dik uur voordat je hem helemaal te zien krijgt. Na zes delen Krueger is dit iets te lang. Je hebt daarom het eerste uur het gevoel dat je naar een psychologisch drama zit te kijken ipv een horrorfilm. Pas daarna wordt het echt leuk, maar dan is de film alweer bijna voorbij. New Nightmare is een return to form, al kan ik het niet helemaal een geslaagde comeback noemen. | |
Daar heb je gelijk in, de film is van zichzelf erg onnozel. Eng kan het nooit worden als de griezel met een vette knipoog een looney tunes val plaatst of een powerglove gebruikt waarbij iemand zich dood stuitert.P-Rock schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:53:
[...]
Dat zal wellicht hebben meegespeeld, maar het is niet de reden waarom deze film mislukt is. Dat is te wijten aan een hoop andere factoren.
Mooie review ook van Wes Craven's New Nightmare. Die vond ik persoonlijk niet zo goed als anderen die vonden. Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben. Vooral het banale einde dat wordt ingeseind door het sprookje dat in het begin wordt voorgelezen vond ik zwak. In deze film is Freddy Krueger zogenaamd de personificatie van het kwaad of de duivel, maar blijkbaar is die toch best kwetsbaar.
Ga je verder met Freddy vs Jason?
Yup, die heb ik gisteren gekeken. Nu alleen de ANOES remake nog. Die heb ik al eens gezien, al is ie niet echt blijven hangen.Droefsnoet schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Daar heb je gelijk in, de film is van zichzelf erg onnozel. Eng kan het nooit worden als de griezel met een vette knipoog een looney tunes val plaatst of een powerglove gebruikt waarbij iemand zich dood stuitert.
Mooie review ook van Wes Craven's New Nightmare. Die vond ik persoonlijk niet zo goed als anderen die vonden. Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben. Vooral het banale einde dat wordt ingeseind door het sprookje dat in het begin wordt voorgelezen vond ik zwak. In deze film is Freddy Krueger zogenaamd de personificatie van het kwaad of de duivel, maar blijkbaar is die toch best kwetsbaar.
Ga je verder met Freddy vs Jason?
Bloodshot (2020) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 Wat moet ik hier nu van zeggen. Alle actie film clichés komen voorbij, Vin Diesel weet ook niet echt te overtuigen, Elisa Gonozalez acteerde voldoende, Guy Pearce komt hier niet uit de verf. We hebben hem afgekeken maar ook maar net, kan het geen voldoende geven. | |
The Good Liar (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Consummate con man Roy Courtnay has set his sights on his latest mark: the recently widowed Betty McLeish, worth millions. But this time, what should have been a simple swindle escalates into a cat-and-mouse game with the ultimate stakes. Redelijk hoge verwachting aangezien Helen Mirren en Ian McKellen, echter na 10 minuten hadden we al wel door hoe het zou aflopen. De laatste twist is dan nog onverwacht maar voelde ook er ingeschreven zonder dat het natuurlijk aanvoelde voor het verhaal. | |
[ Voor 44% gewijzigd door Tijntje op 07-06-2020 20:06 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Hunt for the Wilderpeople (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Op aanraden van een vriend deze film gekeken. Kijkt lekker weg, zitten een paar leuke grappen in. Ook mooie landschappen die voorbij komen! | |
Kingsman: The Secret Service (2014) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: R Actiekomedie waarin een jonge snuiter wordt gerekruteerd door een geheime organisatie die de wereld veilig moet houden. Grappig maar ik vond kingsman 2 grappiger en leuker. Dit verhaal was wat minder. Vooral dat gerekruteer was wat minder. | |
Als je deze leuk vond, kijk dan ook zeker ook Boy.wokkelz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:43:
Hunt for the Wilderpeople (2016) [Afbeelding: Hunt for the Wilderpeople (2016)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Op aanraden van een vriend deze film gekeken.
Kijkt lekker weg, zitten een paar leuke grappen in. Ook mooie landschappen die voorbij komen!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Code 8 (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Gisterenavond eindelijk deze film kunnen bekijken. We vonden het redelijk onderhouden. Qua VFX viel het reuzen mee op bloed na. De rest was best netjes gedaan. Kan het beter? Altijd, maar dat kun je van grotere budgetten ook zeggen natuurlijk. Het verhaal zat netjes in elkaar. Hier en daar wat vreemde keuzes, maar ook dat was voor ons niet zo'n probleem. Het einde hadden ze net even wat meer tijd aan kunnen geven aangezien de film 1 uur en 40 minuten duurt. Dus iets extra tijd had best gemogen om dat wat betere uit te diepen. Je moest zelf nog wat puntjes op de i zetten. Wat overigens niet zo'n drama is bij deze film. Al met al geen slechte back voor de blu-ray en dvd. | |
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Je kunt van de films van Will Ferrell natuurlijk van alles vinden; dat ze flauwer dan flauw zijn, dat het onderbroekgehalte vaak erg hoog is en dat er van verhaallijnen nauwelijks sprake is. En dan zou je helemaal gelijk hebben, maar juist dat is nou wat die films zo geestig maken. Anchorman. Blades of Glory. Step Brothers; fantastische films waarvan ik jankend van het lachen onder de tafel lig. Ook deze film is wat dat betreft een pareltje; de openingsscene, waarin de hoofdrolspeler wordt geboren, zet meteen de toon. Laten we zeggen dat het onverstandig was om om dat moment een slok bier te nemen. Het verhaal gaat dus over Ricky Bobby (Will Ferrell), een beroemde NASCAR-driver met het IQ van een pak koffie. Zijn beste vriend Cal (John C. Reilly, gouden duo) is zo mogelijk nog dommer. Samen komen ze in de ene na de andere kolderieke situatie terecht en, oh ja, ze moeten het ook nog opnemen tegen een curieuze Franse driver, gespeeld door Sascha Baron Cohen. Dat laatste is allemaal maar bijzaak en slechts een excuus om de ene na de andere hilariteit af te vuren. En daarin stelt de film zeker niet teleur! Zoek je een film met de meligheid van een Leslie Nielsen, dan ga je een hoop plezier beleven aan deze titel. En voor fans van Anchorman (wat mij betreft de grappigste film ooit) en Step Brothers (ook met John C. Reilly) is dit natuurlijk sowieso een aanrader. | |
[ Voor 0% gewijzigd door Megatron op 08-06-2020 16:58 . Reden: spelfoutjes ]
Scranton! What? The electric city.
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Tom Cruise speelt soldaat William Cage in deze Groundhog Day kloon die de originaliteitsprijs wint. Goed verhaal, het ziet er allemaal goed uit. Weet de aandacht vast te houden. Laat me genieten. | |
2001: A Space Odyssey (1968) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: G Dit is een moeilijke film om te reviewen. Ten eerste is de film gewoon prachtig. Elk shot, elke beweging van de camera, elke kleur, elke framing, alles is goed over nagedacht en is echte eye-candy. Je merkt totaal niet dat de film al 52 jaar oud is, visueel gezien een kunstwerk. Daarmee is Kubrick weer Kubrick, maar een film is meer dan alleen beeld en geluid. Kubrick probeert een verhaal te vertellen zonder echte text, de atmosfeer en ervaring van de langzame scenes maken de film. Hierin is het pure verhaal ook niet echt belangrijk, de sfeer die je ervaart en de thema's zijn de focus. De film presenteert een idee van evolutie, kennis, wedergeboorte en mensheid. Ik ga hier niet dieper op in aangezien het juist belangrijk is om dat zelf te interpreteren, en ook meer een analyse dan een review zal worden. Maar zelf vind ik dat de film hierin wel erg slaagt. Het geheel van prachtig beeld die een bepaalde sfeer/idee over brengt werkt. Echter heeft de film wel een groot minpunt. Misschien ben ik dit als 21 jaar jonge man met een aandachtsspanne van een eendagsvlieg, maar de film is echt ongekend traag. Traag is zelfs een understatement. Niet een spoiler aangezien het niet inhoudelijk over de aller eerste scene gaat, maar voor de zekerheid toch maar in tags: spoiler: Als de film 1:50 lang geweest was zou ik hem een 9 gegeven hebben, maar een enkel shot van de ruimte van 5 minuten lang zou ook goed gewerkt hebben in 3 minuten, wat nog steeds langzaam zou zijn.de film begint met apen, het begin van de mensheid. Ze vechten een beetje met vuisten en gedragen zich als apen. Dit duurt tot 13 minuten in de film. De film gaat pas verder van de apen na 20 minuten en 1 seconde (toeval, denk het niet!) dus 20... minuten... aan... apen... zonder een enkele zin. Overal wel een film die je gezien moet hebben vind ik, maar ik zal niet liegen, ik heb tussendoor redelijk lang op reddit gezeten omdat het zo traag ging, iets wat ik normaal niet doe tijdens het kijken van een film. Moet ik het dan een goed punt geven omdat het prachtig was en een must-see, of een laag punt omdat ik letterlijk weg keek? Ik ga er maar voor tussenin. | |
Echt een topfilm! Heb hem inmiddels 4 keer gezien ofzo. Uitstekend vermaak.Salvatron schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Edge of Tomorrow (2014) [Afbeelding: Edge of Tomorrow (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Tom Cruise speelt soldaat William Cage in deze Groundhog Day kloon die de originaliteitsprijs wint. Goed verhaal, het ziet er allemaal goed uit. Weet de aandacht vast te houden. Laat me genieten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik heb hem ook al een paar keer gezien en wil zelfs zo ver gaan dat er sinds deze geen betere actiefilm meer is gemaakt (in mijn geval dan)jodeltje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:07:
[...]
Echt een topfilm! Heb hem inmiddels 4 keer gezien ofzo. Uitstekend vermaak.
@Salvatron ik heb ook genoten van die film. Echt super gaaf en goed gedaan.
Ik ben hypergevoelig en werd een beetje misselijk van de snelle bewegingen van de aliens. Verder zeker goede film. Komt ook niet vaak voor dat bij een serieuze actiefilm de hele zaal in een deuk ligt als de held sterft.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Zulke timeloops zijn altijd leuk om te zien als ze goed uitgewerkt zijn. Hier in het westen zie ik ze niet zo vaak maar in Japan wordt het wel wat vaker gebruikt, zo is Edge of Tomorrow ook gebaseerd op een Japanse light novel. Zo kan ik in mijn gekeken anime al 5 series herkennen met een timeloop.Salvatron schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
Edge of Tomorrow (2014) [Afbeelding: Edge of Tomorrow (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Tom Cruise speelt soldaat William Cage in deze Groundhog Day kloon die de originaliteitsprijs wint. Goed verhaal, het ziet er allemaal goed uit. Weet de aandacht vast te houden. Laat me genieten.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik vind Edge of Tomorrow en erg leuke mix hebben tussen actie en de loop, alleen de focus ligt voor mij wel erg op de actie ipv alle andere gevolgen die een timeloop meebrengt, zoals psychologische traumas en het kunnen oplossen van problemen. Zelf vind ik dat de anime Stein's Gate en vooral Re:Zero daarentegen erg goed ingaan op deze gevolgen die zo'n loop met zich mee kan brengen.
Revenge (2017) | ![]() |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Een sexy vrouw wordt verkracht en naar beneden gegooid. Dit slikt ze niet. De wonden zien er nep uit maar het acteerwerk is acceptabel en het verhaal is niet zo realistisch maar toch acceptabel waardoor deze film als geheel acceptabel is. Het is dat ik van achtervolgingsfilms hou, anders had ik dit een film van niks gevonden. Kat en muis spel. Beetje overdreven veel bloed, however, go easy on the ketchup. | |
Probeer Looper ook een keer dan. En natuurlijk dé time-loop film: Twelve Monkeys.markdm schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Zulke timeloops zijn altijd leuk om te zien als ze goed uitgewerkt zijn. Hier in het westen zie ik ze niet zo vaak maar in Japan wordt het wel wat vaker gebruikt, zo is Edge of Tomorrow ook gebaseerd op een Japanse light novel. Zo kan ik in mijn gekeken anime al 5 series herkennen met een timeloop.
Ik vind Edge of Tomorrow en erg leuke mix hebben tussen actie en de loop, alleen de focus ligt voor mij wel erg op de actie ipv alle andere gevolgen die een timeloop meebrengt, zoals psychologische traumas en het kunnen oplossen van problemen. Zelf vind ik dat de anime Stein's Gate en vooral Re:Zero daarentegen erg goed ingaan op deze gevolgen die zo'n loop met zich mee kan brengen.
Looper heb ik ook gezien maar vind ik eerlijk gezegd niet veel aan. Twelve Monkeys daarentegen staat wel erg lang hoog op mijn to-watch list me ik was hem helemaal vergeten!GurbY{nl} schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:28:
[...]
Probeer Looper ook een keer dan. En natuurlijk dé time-loop film: Twelve Monkeys.
Verwijderd
Groundhog Day is toch wel de beste van alle loop films. Heerlijke comedy die zo lekker wegkijkt. Andere films hierboven zijn natuurlijk ook prachtig.
Timecrimes en Primer zijn ook geweldig.
Iets minder maar zeker ook niet slecht, Triangle en Happy Death Day
Iets minder maar zeker ook niet slecht, Triangle en Happy Death Day
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wat betreft time-loop films ben ik zelf erg fan van Predestination en In the Shadow of the Moon.
Twelve Monkeys, Primer Timecrimes en Predestination gaan wel over tijdreizen, maar bevatten geen time loop waarin de hoofdpersoon continue hetzelfde beleeft, zoals in Groundhog Day. Onder andere de TV film 12:01, het tienerdrama Before I Fall, de Netflix film ARQ en de Netflix serie Russian Doll gaan wel over een personage dat continue dezelfde dag beleeft.
Uiteindelijk bevatten veel tijdreis films wel een lus, maar dat is dan vaak dat een gebeurtenis eerst vanuit het perspectief van de hoofdpersoon wordt gezien en later wordt verklaard door een handeling van hetzelfde personage wanneer die is teruggereisd, zoals bijvoorbeeld in Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
De film Time Lapse is ook wel geinig, over een camera die foto's toont uit de toekomst.
Uiteindelijk bevatten veel tijdreis films wel een lus, maar dat is dan vaak dat een gebeurtenis eerst vanuit het perspectief van de hoofdpersoon wordt gezien en later wordt verklaard door een handeling van hetzelfde personage wanneer die is teruggereisd, zoals bijvoorbeeld in Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
De film Time Lapse is ook wel geinig, over een camera die foto's toont uit de toekomst.
[ Voor 6% gewijzigd door Droefsnoet op 09-06-2020 12:37 ]
@Droefsnoet Ah Time Lapse, de film met Danielle Pannabaker. Ik vond hem erg lekker wegkijken.
Zeker een aanrader om te bekijken.
Zeker een aanrader om te bekijken.
Edge of Tomorrow (2014) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Deze dan ook eens aangezet. Lekker vol met aktie, sci-fi met soms wat humor, en zelfs een love story Goed vermaak! | |
Niet 100% een time loop film, maar ik vond the butterfly effect ook een steengoede film!
Ow yes....ik weer er niks meer van, enkel dat ik mij herinner dat hij goed isArdjee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:23:
Niet 100% een time loop film, maar ik vond the butterfly effect ook een steengoede film!
Als we het dan over Time Travel/Loop films hebben, dan moeten we natuurlijk Donnie Darko niet vergeten!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Of Source Code, Triangle, Lola Rennt, Tag (2015) en The Endless.
[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 09-06-2020 17:57 ]
Ardjee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:23:
Dit zijn een paar van m'n favoriete films ooit, en Edge of Tomorrow staat ook hoog op mijn lijstje van goede filmsWoy schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:33:
Als we het dan over Time Travel/Loop films hebben, dan moeten we natuurlijk Donnie Darko niet vergeten!
In het rijtje van The Butterfly Effect en Donnie Darko wil ik ook nog Mr Nobody toevoegen. Die vond ik redelijk vergelijkbaar met The Butterfly Effect, maar dan nog weirder (op een goede manier).
The devil is in the details.
Mijn interesse is gewekt! Trailer heeft al super toffe visuals en soundtrack.Hahn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:47:
[...]
[...]
In het rijtje van The Butterfly Effect en Donnie Darko wil ik ook nog Mr Nobody toevoegen. Die vond ik redelijk vergelijkbaar met The Butterfly Effect, maar dan nog weirder (op een goede manier).
YouTube: Mr. Nobody - Extended Trailer
[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 09-06-2020 18:28 ]
Freddy vs. Jason (2003) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Horror | Runtime: 97 min | MPAA: R Vermakelijke horrorfilm waarbij twee horroriconen (Freddy Krueger van A Nightmare On Elm Street en Jason Voorhees van Friday the 13th) tegen elkaar worden uitgespeeld. Het is handig om je even in te lezen als je niet bekend met de franchises voordat je deze film opzet, omdat sommige acties een vervolg zijn op wat er in die films is gebeurd. Freddy Krueger zit vast in de hel en heeft de angst van zijn slachtoffers nodig om sterker te worden, dus bedenkt hij een duister plan om Jason weer tot leven te wekken en hem te laten moorden, totdat hij weer genoeg op krachten is. Dat gaat helaas niet helemaal volgens plan, omdat Jason Freddy's potentiële slachtoffers blijft vermoorden. We krijgen bij Freddy vs Jason in ieder geval waar voor ons geld, want de twee hebben twee vrij lange vechtscenes en ze hebben ook genoeg afzonderlijke scenes. Daartussen lopen nog wat verdwaalde tieners die één voor één gruwelijk afgeslacht worden. Het acteerwerk is over het algemeen prima en vooral Robert Englund is goed op dreef, zonder echt in clownsgedrag te vervallen. Kelly Rowland, die de sassy, donkere vriendin speelt van hoofdrolspeelster Lori, is echter een minpunt. Haar acteren is best aardig, maar het is gewoon een irritant personage. Zo ook de stoner Freeburg, die duidelijk geportretteerd is naar Jason Mewes. Had dan gewoon die acteur genomen..? Er wordt helaas niet echt moeite gedaan om eerdere gebeurtenissen in het verhaal goed uit te leggen, zoals bv. die twee jongens in het gesticht. De film ziet er goed uit en ook de soundtrack van Graeme Revell doet wat het moet doen, al is 'ie niet echt memorabel. Freddy vs. Jason is van hetzelfde niveau als Alien vs Predator: Als je er niet teveel van verwacht dan is het een prima film. | |
Owja! Mr nobody! Zo heette die film. Ik was er zelf niet ondersteboven van maar het was een fantastische film. Zeker een aanrader.
Nog iets verder verwijderd van het timeloop-thema, maar wellicht mag ik The Man from Earth toch ook als tip aandragen in deze. Een van mijn favoriete films aller tijden, naast eerder genoemde toppers zoals The Butterfly Effect.
Miss Sloane op Netflix.
Gek op films waarin een plot zit die je niet ziet aankomen.
Gek op films waarin een plot zit die je niet ziet aankomen.
In the Shadow of the Moon (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: TV-MA Boeiende film met een goed verhaal over de politie die een mysterieuze moordenares achternazit. Het laatste deel van de film slaat een wat mindere weg in maar is nog wel te doen. Zeker het 1e 2/3e deel was erg goed. 'Hello Harold'... ![]() | |
Eindelijk de Kore-eda box set die ik vorig jaar gekocht heb eens opgezet.
Andere films van Kore-eda in mijn blu-ray collectie zijn "Like Father, Like Son", "Our Little Sister", "After The Storm" en "Shoplifters". Ook allemaal top films. Het is wellicht een bepaald trucje (allemaal films over gezinnen in een meestal nogal extreme situatie), maar het werkt wel!
Maborosi (1995) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Prachtig gefilmd drama waarin de hoofdrolspeelster op jonge leeftijd op een aparte manier haar oma verliest. Wanneer zij en haar vriend een kindje krijgen maakt ze weer zoiets mee. Deze gebeurtenissen blijven haar in haar verdere leven achtervolgen. Dit alles wordt allemaal subtiel verteld. Veel lange shots zonder enige camera beweging. Moet je wellicht van houden, maar ik vond het prachtig gedaan. Het is geen film waar je vrolijk van wordt, maar het raakt je wel. | |
After Life (1998) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 119 min | MPAA: R Dit was een beetje een rare film. Het is eigenlijk een beetje een kruising tussen de films The Lobster (2015) en Human (2015), maar dan 17 jaar ouder. Mensen krijgen na hun dood de opdracht om een herinnering uit hun leven in scene te laten zetten en deze voor de rest van hun "after life" te herbeleven. Ik vond het helaas wat te vergezocht en te geforceerd. Het is wel leuk gedaan, maar ik vind zowel The Lobster als Human veel beter. Voor mij duidelijk de minste film van de box set. | |
Nobody Knows (2004) | ![]() |
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 In deze film volgen we het leven van 4 jonge broers en zussen die door hun (alleenstaande) moeder aan hun lot worden over gelaten. Deze situatie is behoorlijk extreem en wordt redelijk geloofwaardig verteld. Zoals gebruikelijk in Kore-eda films, wordt de film naar een hoger plan getild door allemaal details die op zich niet noodzakelijk zijn om het verhaal te vertellen maar de film wel af maken. Aangrijpende film, maar ook prachtig. De situatie is in het begin al redelijk absurd, maar wordt gaandeweg de moeder weg is nog extremer. Ik had de film al eerder een keer gezien en het was de reden van de aanschaf van de box set, maar hij was nóg beter dan ik me herinnerde. Meesterwerk! | |
Still Walking (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: Not Rated Deze film bleek ik toch al een keer gezien te hebben, maar ook deze film is een pareltje. In deze film komen ouders en de kinderen (met hun gezin) bij elkaar om de overleden zoon/broer te herdenken. Door de hele film heen wordt er onderling gebekvecht en ook achter de rug om geroddeld. Dit echter geheel geloofwaardig zonder te overdrijven en je wordt helemaal meegezogen in hun wereld. Wederom veel lange shots waarin een scene (vrijwel helemaal) afspeelt. Soms wordt er misschien net wat te veel gezeverd (ben ik niet zo'n fan van), maar de rest van de film maakt dat ruimschoots goed. Ook het einde is mooi gedaan. Prachtige film. | |
Andere films van Kore-eda in mijn blu-ray collectie zijn "Like Father, Like Son", "Our Little Sister", "After The Storm" en "Shoplifters". Ook allemaal top films. Het is wellicht een bepaald trucje (allemaal films over gezinnen in een meestal nogal extreme situatie), maar het werkt wel!
[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 09-06-2020 23:18 ]
Verwijderd
Ik ben gisteravond weer voor de eerste keer sinds de lockdown naar de bioscoop gegaan. Over de hele zaal waren 5 mensen verdeeld Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 aan het kijken. Leuk om de film 10 jaar nadat die uitkwam weer in deze omgeving te zien.
De thema's en meer subtiele filmkeuzes vallen nu ik wat ouder ben ook een stuk meer op wat de filmbeleving rijker maakt.
De thema's en meer subtiele filmkeuzes vallen nu ik wat ouder ben ook een stuk meer op wat de filmbeleving rijker maakt.
Verwijderd
Kan soms echt genieten van wat rustigere films. Zijn deze wat te vergelijken met een Spring, Summer, fall, Winter and... Spring? Of een Bin-Jip. Die vond ik echt geweldig, net als vele andere films van Kim Kim-duk.josh-hill schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:10:
Eindelijk de Kore-eda box set die ik vorig jaar gekocht heb eens opgezet.
Maborosi (1995) [Afbeelding: Maborosi (1995)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Prachtig gefilmd drama waarin de hoofdrolspeelster op jonge leeftijd op een aparte manier haar oma verliest. Wanneer zij en haar vriend een kindje krijgen maakt ze weer zoiets mee. Deze gebeurtenissen blijven haar in haar verdere leven achtervolgen. Dit alles wordt allemaal subtiel verteld.
Veel lange shots zonder enige camera beweging. Moet je wellicht van houden, maar ik vond het prachtig gedaan. Het is geen film waar je vrolijk van wordt, maar het raakt je wel.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
After Life (1998) [Afbeelding: After Life (1998)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 119 min | MPAA: R Dit was een beetje een rare film. Het is eigenlijk een beetje een kruising tussen de films The Lobster (2015) en Human (2015), maar dan 17 jaar ouder. Mensen krijgen na hun dood de opdracht om een herinnering uit hun leven in scene te laten zetten en deze voor de rest van hun "after life" te herbeleven.
Ik vond het helaas wat te vergezocht en te geforceerd. Het is wel leuk gedaan, maar ik vind zowel The Lobster als Human veel beter. Voor mij duidelijk de minste film van de box set.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Nobody Knows (2004) [Afbeelding: Nobody Knows (2004)] Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 In deze film volgen we het leven van 4 jonge broers en zussen die door hun (alleenstaande) moeder aan hun lot worden over gelaten.
Deze situatie is behoorlijk extreem en wordt redelijk geloofwaardig verteld. Zoals gebruikelijk in Kore-eda films, wordt de film naar een hoger plan getild door allemaal details die op zich niet noodzakelijk zijn om het verhaal te vertellen maar de film wel af maken.
Aangrijpende film, maar ook prachtig. De situatie is in het begin al redelijk absurd, maar wordt gaandeweg de moeder weg is nog extremer.
Ik had de film al eerder een keer gezien en het was de reden van de aanschaf van de box set, maar hij was nóg beter dan ik me herinnerde. Meesterwerk![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Still Walking (2008) [Afbeelding: Still Walking (2008)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 115 min | MPAA: Not Rated Deze film bleek ik toch al een keer gezien te hebben, maar ook deze film is een pareltje.
In deze film komen ouders en de kinderen (met hun gezin) bij elkaar om de overleden zoon/broer te herdenken.
Door de hele film heen wordt er onderling gebekvecht en ook achter de rug om geroddeld. Dit echter geheel geloofwaardig zonder te overdrijven en je wordt helemaal meegezogen in hun wereld. Wederom veel lange shots waarin een scene (vrijwel helemaal) afspeelt. Soms wordt er misschien net wat te veel gezeverd (ben ik niet zo'n fan van), maar de rest van de film maakt dat ruimschoots goed. Ook het einde is mooi gedaan. Prachtige film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dat durf ik niet te zeggen, want ik heb deze films niet gezien. Maar het zijn inderdaad wat rustigere films, vooral Maborosi. Kan het wel een beetje vergelijken met de films van Andrey Zvyagintsev. "The Return", "Elena", "Leviathan" en "Loveless" staan ook in het lijstje van mijn favoriete films.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:08:
[...]
Kan soms echt genieten van wat rustigere films. Zijn deze wat te vergelijken met een Spring, Summer, fall, Winter and... Spring? Of een Bin-Jip. Die vond ik echt geweldig, net als vele andere films van Kim Kim-duk.
Mirage (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Romance, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: TV-MA Durante la tormenta (original title) Tijdens een storm onstaat er een complex geheel tussen toekomst en verleden. Goed verhaal, er worden halsbrekende toeren uitgehaald om maar origineel te zijn. De ondertiteling op netflix gaat nogal snel vermoedelijk omdat het amateurs zijn die de ondertiteling hebben gemaakt. Hierdoor moet ik deze spaanstalige film in nagesynchroniseerd Engels kijken, wat prima gaat maar soms merk je wel dat de stemmen toch niet helemaal kloppen omdat ze niet precies de emotie weergeven van het personage of omdat de stem niet zo klinkt zoals zou moeten. Dat voel je onbewust toch. | |
A Nightmare on Elm Street (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Crime, Drama, Horror, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: R Tja, wat valt er te zeggen over deze remake van Wes Craven's slasher uit 1984? Eigenlijk vrij weinig, behalve dat het vooral een film is geworden die erg binnen de lijntjes kleurt en die in geen enkel opzicht creatief of origineel is. Het deed me gewoon helemaal niks. Een interessant zijplotje over Freddy's verleden gaat daarom ook uit als een nachtkaars. Als ze risico's hadden durven nemen met het verhaal, dan had dit de film nog enigszins kunnen redden. Het acteerwerk is ook niks om over naar huis te schrijven en Rooney Mara lijkt door de film te slaapwandelen (sic). De rest van de cast overtuigde ook niet. Jackie Earle Haley probeert het nog wel als Freddy, maar zijn diepe stem deed me onbedoeld denken aan Günther Schneider, een typetje uit de show Industry of Love van cabaretier Hans Teeuwen. Ik zat te wachten op het moment dat Freddy 'Bootsjunge!' zou roepen. Ik snap dat ze geprobeerd hebben om hem eruit te laten zien als een echte burn victim, maar het is gewoon niet eng. De beste acteur van de kliek is Clancy Brown (Highlander, The Shawshank Redemption), maar hij krijgt vrij weinig te doen. De moorden zelf zijn slappe herhalingsoefeningen die je doen verlangen naar het origineel en New Nightmare. Ik kijk nog liever A Nightmare on Elm Steet 2: Freddy's Revenge dan dat ik deze weinig verheffende remake weer opzet. | |
Hoe zit dat eigenlijk met jullie film liefhebbers, ik kijk al jaren geen trailers meer omdat ik vind dat ze te veel verklappen, hoe zit dat bij jullie?ppeterr schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:05:
[...]
Mijn interesse is gewekt! Trailer heeft al super toffe visuals en soundtrack.
YouTube: Mr. Nobody - Extended Trailer
Mijn scores voor de Nightmare on Elm street reeks, op basis van punten:
1. ANOES 3: Dream Warriors 7/10
2. ANOES 5: The Dream Child 6.5/10
3. Wes Craven's New Nightmare 6.5/10
4. A Nightmare on Elm Street 6/10
5. ANOES 4: The Dream Master 6/10
6. ANOES 2: Freddy's Revenge 5.5/10
7. A Nightmare on Elm Street (2010) 4.5/10
8. Freddy's Dead: The Final Nightmare 3/10
Freddy vs. Jason 7/10
Op naar Hellraiser, Halloween of Friday the 13th!
Freddy vs. Jason 7/10
Ik heb alleen New Nightmare nog niet gezien. Ik merk wel dat ik flink minder moet lachen om alle slechte verhalen en effecten van alle Freddy films, jammer.P-Rock schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:28:
Mijn scores voor de Nightmare on Elm street reeks, op basis van punten:
Freddy vs. Jason 7/10
Ik heb die drie filmreeksen allen niet gezien. Is er 1 aan te raden als je bovenstaande meeneemt?
Ze lijden allemaal aan hetzelfde euvel: Ze worden steeds slechter. Dus in principe maakt het niet zoveel uit waarmee je begint. De Hellraiser serie is iets anders dan ANOES, Friday the 13th en Halloween. Die films zijn wat seksueler en psychologischer van aard en vrij inventief in de make up.jodeltje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:35:
[...]
Ik heb alleen New Nightmare nog niet gezien. Ik merk wel dat ik flink minder moet lachen om alle slechte verhalen en effecten van alle Freddy films, jammer.
Ik heb die drie filmreeksen allen niet gezien. Is er 1 aan te raden als je bovenstaande meeneemt?
Begin ik met Hellraiser, hartstikke bedankt voor alle retro horror inspiratieP-Rock schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:46:
[...]
Ze lijden allemaal aan hetzelfde euvel: Ze worden steeds slechter. Dus in principe maakt het niet zoveel uit waarmee je begint. De Hellraiser serie is iets anders dan ANOES, Friday the 13th en Halloween. Die films zijn wat seksueler en psychologischer van aard en vrij inventief in de make up.
Hellraiser heeft na vier films die in de bioscoop zijn uitgebracht nog 6 direct-to-video vervolgen. De eerste paar hiervan hebben bar weinig van doen met Hellraiser en zijn zover ik de reviews moet geloven films die van oorsprong standalone films waren, maar voor de marketing een link hebben gekregen met Hellraiser. De laatste twee films zijn volgens mij gemaakt zodat de studio de rechten niet verliest, in die films doet Doug Bradley niet meer mee als Pinhead.
Het is wat mij betreft niet de beste horrorserie en ik raad het niet aan om ze allemaal te kijken. Ben wel benieuwd naar je reviews als jij je tijd wil besteden aan alle films, ik heb alleen de eerste vier gezien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ylilkpCIYClmvqxicTu4Cp55.png?f=user_large)
Halloween (1978) is de moeder van de slasher films, niet dat het de eerste was, Black Christmas was al in 1974 uitgekomen en sommigen rekenen zelfs Psycho (1960) als slasher film. Het is wel de film die het genre populair heeft gemaakt. Halloween is een bijzondere franchise, waarbij Halloween III bekend staat als het deel zonder Michael Myers en na het floppen daarvan is Michael Myers teruggehaald voor deel 4, 5 en 6. Daarna is de serie in 1998 gereboot met Halloween H20 die deel 3 t/m 6 negeerde en een vervolg was op Halloween II (1981). Deze kreeg een vervolg in Halloween Resurrection, daarna heeft Rob Zombie een remake gemaakt genaamd Halloween dat een vervolg kreeg met de titel Halloween II en in 2018 is de franchise wéér gereboot en is Halloween (2018) uitgebracht dat een vervolg is op het origineel uit 1978.
De serie bestaat als je het mij vraagt uit teveel zwakke films, al is het lang geleden dat ik ze allemaal heb gezien. Deel 4 en 5 kwamen vroegâh regelmatig op het Duitse RTL+ al had ik het idee dat ze daar wel in hebben geknipt. De Halloween serie mist de inventieve moorden zoals in de Nightmare on Elm Street en Friday the 13th franchise en daar kijk je uiteindelijk zo'n film voor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PWs310RCOr4IR96EGyTtooV7.png?f=user_large)
Tot slot Friday the 13th, wat mij betreft de beste slasher serie. Friday the 13 heeft een repetitief verhaaltje en de eerste vijf films maken nog gretig gebruik van veel pov shots die gaan vervelen als je een marathon sessie houdt. Wel leuk dat deel 2, 3 en 4 opeenvolgende dagen zijn. De serie het moet niet hebben van een goed verhaal, maar van de inventieve death scenes. Waar Michael Myers alleen een groot mes gebruikt, wordt in Friday the 13th een heel scala aan objecten gebruikt om mensen af te maken en dat maakt de serie zo leuk.
Wat deze serie verder bijzonder maakt is dat de serie elke keer een soort van nieuwe start krijgt. De bekende moordenaar Jason is pas in de tweede film de moordenaar, pas in de derde film krijgt hij het iconische hockeymasker, de vierde film is 'the final chapter' waarna er nog zeven vervolgen kwamen. Het vijfde deel probeert de franchise in een andere richting te duwen, wat mislukte waarna in deel 6 Jason Voorhees letterlijk een zombie wordt. Vanaf dit deel worden de POV shots achterwege gelaten en zie je Jason lekker rondstrompelen in het bos, omdat hem verbergen niet langer nodig was. In deel 7 vertolkt Kane Hodder voor het eerst Jason Voorhees dat hij daarna nog drie keer zou doen. Je merkt heel duidelijk dat de lichaamstaal van Kane Hodder anders is dan die van de andere Jason acteurs. Deel 8 is de laatste film die de andere echt opvolgt, de plek waar Jason wordt verslagen in de vorige film is namelijk steeds de plek waar Jason ook weer tot leven komt in de film die je aan het kijken bent. Deel 9 stopt die traditie. Het is de eerste film gemaakt door New Line Cinema die de rechten kocht van Paramount en is de tweede film in de serie met 'final' in de titel. Deel 10 is waar Jason naar de ruimte gaat, een typisch jaren 90 concept, waarna de serie eindigt met het duel tegen Freddy Krueger, de reden waarom New Line de rechten in eerste instantie had gekocht. Hierna is er een verrassend leuke remake gemaakt.
Als je toch een horrorserie wil kijken, dan zou ik zeker Friday the 13th kijken. Ik kan geen betere typische jaren 80 slasher bedenken die leuke death scenes heeft en niet vies is van onnodig naakt. Het is een bizarre rit die uitstapjes maakt naar een whodunnit (deel 5), parodie (deel 6), superkrachten (deel 7), bodyswap (deel 9) en sci-fi (deel 10) Een tijdlijn die van geen kant klopt (erg grappig om te lezen op Friday the 13th fansites wat ze van de tijdlijn maken), maar wel een leuk tijdsbeeld geeft van de jaren 80 van de vorige eeuw. Je ziet als het ware de jaren 80 aan je voorbij gaan met nog een beetje jaren 70 in de eerste film tot aan invloeden van de jaren 90 in deel 8 die toch al in 1989 is uitgebracht. Een tijd waarin nog niemand een mobieltje had en er niet expliciet gezegd hoefde te worden dat er geen bereik is in het bos.
Het is wat mij betreft niet de beste horrorserie en ik raad het niet aan om ze allemaal te kijken. Ben wel benieuwd naar je reviews als jij je tijd wil besteden aan alle films, ik heb alleen de eerste vier gezien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ylilkpCIYClmvqxicTu4Cp55.png?f=user_large)
Halloween (1978) is de moeder van de slasher films, niet dat het de eerste was, Black Christmas was al in 1974 uitgekomen en sommigen rekenen zelfs Psycho (1960) als slasher film. Het is wel de film die het genre populair heeft gemaakt. Halloween is een bijzondere franchise, waarbij Halloween III bekend staat als het deel zonder Michael Myers en na het floppen daarvan is Michael Myers teruggehaald voor deel 4, 5 en 6. Daarna is de serie in 1998 gereboot met Halloween H20 die deel 3 t/m 6 negeerde en een vervolg was op Halloween II (1981). Deze kreeg een vervolg in Halloween Resurrection, daarna heeft Rob Zombie een remake gemaakt genaamd Halloween dat een vervolg kreeg met de titel Halloween II en in 2018 is de franchise wéér gereboot en is Halloween (2018) uitgebracht dat een vervolg is op het origineel uit 1978.
De serie bestaat als je het mij vraagt uit teveel zwakke films, al is het lang geleden dat ik ze allemaal heb gezien. Deel 4 en 5 kwamen vroegâh regelmatig op het Duitse RTL+ al had ik het idee dat ze daar wel in hebben geknipt. De Halloween serie mist de inventieve moorden zoals in de Nightmare on Elm Street en Friday the 13th franchise en daar kijk je uiteindelijk zo'n film voor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PWs310RCOr4IR96EGyTtooV7.png?f=user_large)
Tot slot Friday the 13th, wat mij betreft de beste slasher serie. Friday the 13 heeft een repetitief verhaaltje en de eerste vijf films maken nog gretig gebruik van veel pov shots die gaan vervelen als je een marathon sessie houdt. Wel leuk dat deel 2, 3 en 4 opeenvolgende dagen zijn. De serie het moet niet hebben van een goed verhaal, maar van de inventieve death scenes. Waar Michael Myers alleen een groot mes gebruikt, wordt in Friday the 13th een heel scala aan objecten gebruikt om mensen af te maken en dat maakt de serie zo leuk.
Wat deze serie verder bijzonder maakt is dat de serie elke keer een soort van nieuwe start krijgt. De bekende moordenaar Jason is pas in de tweede film de moordenaar, pas in de derde film krijgt hij het iconische hockeymasker, de vierde film is 'the final chapter' waarna er nog zeven vervolgen kwamen. Het vijfde deel probeert de franchise in een andere richting te duwen, wat mislukte waarna in deel 6 Jason Voorhees letterlijk een zombie wordt. Vanaf dit deel worden de POV shots achterwege gelaten en zie je Jason lekker rondstrompelen in het bos, omdat hem verbergen niet langer nodig was. In deel 7 vertolkt Kane Hodder voor het eerst Jason Voorhees dat hij daarna nog drie keer zou doen. Je merkt heel duidelijk dat de lichaamstaal van Kane Hodder anders is dan die van de andere Jason acteurs. Deel 8 is de laatste film die de andere echt opvolgt, de plek waar Jason wordt verslagen in de vorige film is namelijk steeds de plek waar Jason ook weer tot leven komt in de film die je aan het kijken bent. Deel 9 stopt die traditie. Het is de eerste film gemaakt door New Line Cinema die de rechten kocht van Paramount en is de tweede film in de serie met 'final' in de titel. Deel 10 is waar Jason naar de ruimte gaat, een typisch jaren 90 concept, waarna de serie eindigt met het duel tegen Freddy Krueger, de reden waarom New Line de rechten in eerste instantie had gekocht. Hierna is er een verrassend leuke remake gemaakt.
Als je toch een horrorserie wil kijken, dan zou ik zeker Friday the 13th kijken. Ik kan geen betere typische jaren 80 slasher bedenken die leuke death scenes heeft en niet vies is van onnodig naakt. Het is een bizarre rit die uitstapjes maakt naar een whodunnit (deel 5), parodie (deel 6), superkrachten (deel 7), bodyswap (deel 9) en sci-fi (deel 10) Een tijdlijn die van geen kant klopt (erg grappig om te lezen op Friday the 13th fansites wat ze van de tijdlijn maken), maar wel een leuk tijdsbeeld geeft van de jaren 80 van de vorige eeuw. Je ziet als het ware de jaren 80 aan je voorbij gaan met nog een beetje jaren 70 in de eerste film tot aan invloeden van de jaren 90 in deel 8 die toch al in 1989 is uitgebracht. Een tijd waarin nog niemand een mobieltje had en er niet expliciet gezegd hoefde te worden dat er geen bereik is in het bos.
Hier ben ik het eigenlijk wel met jou eens, en ik doe dat ook zo weinig mogelijk. Ik lees ook geen recensies behalve hier in het topic. Hier valt het zeker mee, maar als ik bijvoorbeeld naderhand recensies ga lezen elders (bijvoorbeeld van de Volkskrant). Dan lees ik veel spoilers. Maar goed spreek mijzelf een beetje tegen met wat je daar quote van mij. Maar Mr Nobody, kende ik helemaal niet en zit in een bepaald genre waar ik dan toch even een sneak preview van wilde zienjodeltje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 00:22:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met jullie film liefhebbers, ik kijk al jaren geen trailers meer omdat ik vind dat ze te veel verklappen, hoe zit dat bij jullie?
Ik begon rond 10 uur met silence of the lambs, en had de smaak te pakken. Dus heb een kleine Anthony Hopkins marathon gehouden. Wat een geweldige acteur is dat toch!
* Ik wil naar bed, maar ben een cijfer voor Fracture vergeten in te vullen maar die krijgt van mij een dikke 8!
Fracture (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Toffe film, had hem al eens eerder gezien. Hopkins is op zijn best als personage met hoge intelligentie. Heb genoten van vooral de scene's in de rechtbank waar hij iedereen aan het lijntje weet te houden. Ryan Gossling vind ik normaal niet wat, maar dit is een van zijn betere rollen. | |
Solace (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Heeft een aantal keer op mijn nas gestaan, maar blijkbaar nooit eerder gezien. Vond hem erg spannend. Wederom een geweldige rol van Hopkins. | |
* Ik wil naar bed, maar ben een cijfer voor Fracture vergeten in te vullen maar die krijgt van mij een dikke 8!
Net X-Men: Dark Phoenix gekeken.
Er ontbreekt gewoon iets aan de hele X-Men franchise.
Er ontbreekt gewoon iets aan de hele X-Men franchise.
@Tartarus originaliteit?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat boeit me niets eens zo.
De hele film kwam me te gehaast over.
Jarhead (2005) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Biography, Drama, War | Runtime: 125 min | MPAA: R Ondergewaarde film, maar ik vond hem zeker geslaagd. Sowieso speelt Jake Gyllenhaal eigenlijk bijna alleen maar in top films. Jarhead is een verfilming van een boek van ex-marinier Anthony Swofford en laat zien hoe hij de Eerste Golfoorlog heeft ervaren. Volgens andere mariniers is het veelal een waarheidsgetrouwe afbeelding van wat er zich heeft afgespeeld en hoe mariniers zich gedragen. Ondanks het ontbreken van veel overdreven spektakel, of juist door het ontbreken daarvan, wist de film mij zeker te boeien. Overigens heb ik begrepen dat de vervolgen van Jarhead niet echt vervolgen zijn en juist overdreven spektakel, dus die laat ik maar links liggen. | |
Niet zozeer een loop, maar wel nadrukkelijk "time" Coherence vond ik zelf een heel erg goeie film.
Bijna net zo low budget als Primer.
Bijna net zo low budget als Primer.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Mee eens, Jarhead geeft mooi aan de nutteloosheid van het leger, iets wat je al in de vietnam oorlog en de tweede oorlog ook had, tussen het 'spektakel' moeten de soldaten wachten wachten en wachten. Jarhead geeft mooi aan hoe dat voelt en hoe het voelt als er dan toch aktie komt.josh-hill schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:33:
Jarhead (2005) [Afbeelding: Jarhead (2005)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Biography, Drama, War | Runtime: 125 min | MPAA: R Ondergewaarde film, maar ik vond hem zeker geslaagd. Sowieso speelt Jake Gyllenhaal eigenlijk bijna alleen maar in top films.
Jarhead is een verfilming van een boek van ex-marinier Anthony Swofford en laat zien hoe hij de Eerste Golfoorlog heeft ervaren. Volgens andere mariniers is het veelal een waarheidsgetrouwe afbeelding van wat er zich heeft afgespeeld en hoe mariniers zich gedragen. Ondanks het ontbreken van veel overdreven spektakel, of juist door het ontbreken daarvan, wist de film mij zeker te boeien.
Overigens heb ik begrepen dat de vervolgen van Jarhead niet echt vervolgen zijn en juist overdreven spektakel, dus die laat ik maar links liggen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De vervolgen zijn inderdaad een ander verhaal en zijn meer te vergelijken met die sniper: films, niet superslecht maar zeker geen topklasse. Van alle films van Jake Gyllenhaal was eigenlijk alleen Brokeback niet mijn film maar ook die kon ik niet slecht noemen.
Sabotage (2014) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R kijkt lekker weg maar meer ook niet, vrij veel bekendere acteurs maar ook niet echt een hoogvlieger, Snap nooit zo goed waarom dit soort films worden gemaakt, is dat echt alleen voor het geld of is het ook een kans om tweederangs acteurs een kans te geven en de crew aan het werk te houden? | |
Festina lente
The Invisible Guest (2016) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: N/A Contratiempo (original title) Spaanstalige film, helaas zonder engelse napraterij. Helaas gaan op Netflix de subtitles nogal snel waardoor engelse spraak wel zo handig zou zijn geweest voor een beter begrip van de film. Zeker in deze film is een beetje begrip wel zo handig omdat het verhaal vrij complex is. Er worden namelijk halsbrekende toeren uitgehaald hier om de kijker geboeid te houden, wat overigens prima lukt, want het verhaal is echt niet mis, evenals dat de afsluiting van de film best geinig is. | |
Verwijderd
A Hidden Life (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, Romance, War | Runtime: 174 min | MPAA: PG-13 NB filmhuisfilm! Dus verwacht geen spectaculaire actiescenes. Maar wat een mooie film. Bij de promotie van boeken en filmen wordt wel eens de term 'verontrustend' gebruikt. Die term is op deze film van toepassing. Verontrustend en beklemmend. Erg mooie beelden, heel mooi en bijzonder gefilmd. Ongeloofelijk goed geacteerd en de setting (jaren 40): zo realistisch! Geen spoilers, dus heel summier: de film gaat over twee mensen die ieder op hun eigen manier gevangen zitten tijdens de Tweede Wereldoorlog in Oostenrijk. Wat doe je als je moet instemmen met iets waar je het niet mee eens bent? En wat als er gedreigd wordt met geweld? Kun je ontsnappen aan de waanzin van Hitler? Bij het bekijken van de film dacht ik regelmatig: 'wat zou ik doen'? en andere levensvragen. Film blijft je nog lang bij. Ik geef een 9.5 en zo hoog heb ik nog nooit gegeven (o ja, toch: aan Micmacs à Tire-larigot, eveneens een fantastische film. Maar heel anders...) | |
The Silence of the Sky (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: N/A O Silêncio do Céu (original title) Portugeestalige of spaanstalige wanfilm over een vrouw die wordt verkracht en haar man die een angsthaas is die iets te verbergen heeft. Helaas zegt de man wel dat ie aan angsten lijdt maar toont hij het niet waardoor je het als kijker niet voelt. Verder zijn de hoofdrolspelers niet erg inspirerend. Het einde is wel goed maar wat er aan voorafgaat is saai en je gaat niet naar zoiets saais zitten kijken puur omdat het einde van de film een meevaller is. | |
Coherence (2013) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated Op aanraden van @Bad Brains deze film opgezet. De film gaat over 8 vrienden die met elkaar gaan dineren. Op de bewuste avond vliegt er een komeet voorbij die er voor zorgt dat in de hele buurt de stroom uitvalt. Er is slechts één huis een paar straten verder waar nog licht brand. Twee personen gaan naar dat huis voor hulp waarbij er een ziet dat in het huis een tafel is gedekt is voor 8 personen... De film is als een lange Twilight Zone aflevering over een parallel universum. Het script zit goed in elkaar en nu ik achteraf lees hoe de vork in de steel zit heb ik eigenlijk zin om de film nog eens te kijken. Wat met de korte speelduur van nog geen 90 minuten geen straf is. Bijzonder leuk gegeven wat goed is uitgewerkt door te focussen op karakters. Dank je voor de suggestie Bad Brains, ik vond hem erg leuk | |
![]() ![]() ![]() |
Ik zie hier wel eens een aantal (zie de reviews hierboven) films voorbij komen die mij nieuwsgierig maken. Maar waar kijken jullie die films? Video-on-demand, Netflix, videotheek, arthouse bios, hardcopy gekocht of de "shareware" versies? Hier in Den Haag zit https://www.filmhuisdenhaag.nl/ maar daar is het aanbod nogal afwisselend. En de bibliotheek heeft wel een groot assortiment, maar lang niet alles.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Like a Boss (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.4 | Genre: Comedy | Runtime: 83 min | MPAA: R Two friends with very different ideals start a beauty company together. One is more practical while the other wants to earn her fortune and live a lavish lifestyle. Omdat we door Radarr automatisering altijd wel enkele films hebben staan, gebruiken we in Kodi vaak de mogelijkheid om een random, nog niet bekeken film op te zetten. Gisteren werden we op deze "getrakteerd". Wat een slechte film. Op 3/4 hebben we hem uitgezet, omdat we het niet meer volhielden. Op zijn tijd kan ik een flauwe comedy echt wel waarderen maar echt alle grappen sloegen de plank mis, al betwijfel ik of er überhaupt een plank in de buurt was. | |
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gisteravond de klassieker Chinatown gezien. Beetje mixed feelings. Aan de ene kant een knappe film met goeie soundtrack en goeie sfeer aan de andere kant ook gedateerd, wat natuurlijk niet zo gek is. Gedateerd komt wat door het acteerwerk en de pacing. Iets anders wat ik wat vervelend vond was dat iedereen incompetent leek te zijn. Onze hoofdpersoon heeft het een aantal keer goed mis en de oplossing lijkt hem beetje in de schoot te vallen.
Ik probeer en kan de artiest en de kunst wel aardig van elkaar scheiden maar met deze film is het wel lastig gezien de geschiedenis van Polanski en de ... Relaties in deze film.
Al met al best aan te raden als je beetje film geschiedenis wilt zien en wat geduld hebt.
Ik probeer en kan de artiest en de kunst wel aardig van elkaar scheiden maar met deze film is het wel lastig gezien de geschiedenis van Polanski en de ... Relaties in deze film.
Al met al best aan te raden als je beetje film geschiedenis wilt zien en wat geduld hebt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
2001: A Space Odyssey (1968) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: G Met gemengde gevoelens heb ik deze film voor het eerst gezien. Sommige stukken vond ik echt te lang duren maar ik vond de dialogen geweldig en ook is de film prachtig gemaakt, de tand tijds heeft deze film goed doorstaan wat mij betreft. Wel ben ik blij dat ik deze klassieker eindelijk eens gezien heb. | |
Ik heb deze film ook een tijd terug aangezet en ben in slaap gevallen.Salvatron schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 01:11:
Revenge (2017) [Afbeelding: Revenge (2017)] Tweakers: 4.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R Een sexy vrouw wordt verkracht en naar beneden gegooid. Dit slikt ze niet.
De wonden zien er nep uit maar het acteerwerk is acceptabel en het verhaal is niet zo realistisch maar toch acceptabel waardoor deze film als geheel acceptabel is. Het is dat ik van achtervolgingsfilms hou, anders had ik dit een film van niks gevonden. Kat en muis spel. Beetje overdreven veel bloed, however, go easy on the ketchup.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Opzich vind ik dit soort films leuk, maar in dit geval kon het me niet boeien.
Gisteren heb ik Becky
gekeken en hoewel met eigenlijk een mix tussen Home Alone en een cheesy slash film is, is het naar mijn idee best goed uitgewerkt.
Bloed is ruim aanwezig en het is best goed uitgewerkt dat iemand niet zomaar dood is.
Niet 1x steken en klaar, nee daar is meer voor nodig.
Hier en daar natuurlijk een " Jahoor-moment", bijvoorbeeld tegen het einde en het einde zelf laa nog wat vragen onbeantwoord.
Verder goed hoor.
Nu nog bezig met Da 5 bloods en vooralsnog heb ik geen idee wat de film nou wil laten zien. Iets dat je ook terugvind in user reviews, maar eerst afkijken en dan oordelen.
The Gentlemen kon ik echter niet inkomen. Het continue geswitch tussen " het verhaal" en de dude die het script uitlegt is in deze vorm niks voor mij.
Wellicht dat dat later in de film (kwartier oid gekeken) wel beter is, maar in 10 minuten 10x wisselen tussen film en "ik heb een idee en dit is mijn script uitgelegd" kon ik niet trekken.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Verwijderd
The Gentlemen heb ik in de bioscoop gezien en vond het eerste half uur inderdaad wat lastig met al die namen en dat geswitch steeds. Echter daarna vond ik het erg vermakelijk kijken en heb ik al met al enorm genoten van die film.Koos2009 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:54:
[...]
Ik heb deze film ook een tijd terug aangezet en ben in slaap gevallen.
Opzich vind ik dit soort films leuk, maar in dit geval kon het me niet boeien.
Gisteren heb ik Becky
gekeken en hoewel met eigenlijk een mix tussen Home Alone en een cheesy slash film is, is het naar mijn idee best goed uitgewerkt.
Bloed is ruim aanwezig en het is best goed uitgewerkt dat iemand niet zomaar dood is.
Niet 1x steken en klaar, nee daar is meer voor nodig.
Hier en daar natuurlijk een " Jahoor-moment", bijvoorbeeld tegen het einde en het einde zelf laa nog wat vragen onbeantwoord.
Verder goed hoor.
Nu nog bezig met Da 5 bloods en vooralsnog heb ik geen idee wat de film nou wil laten zien. Iets dat je ook terugvind in user reviews, maar eerst afkijken en dan oordelen.
The Gentlemen kon ik echter niet inkomen. Het continue geswitch tussen " het verhaal" en de dude die het script uitlegt is in deze vorm niks voor mij.
Wellicht dat dat later in de film (kwartier oid gekeken) wel beter is, maar in 10 minuten 10x wisselen tussen film en "ik heb een idee en dit is mijn script uitgelegd" kon ik niet trekken.
Becky sla ik over, niet mijn genre. Da 5 Bloods trekt mij ook niet echt, behalve de regisseur. Die maakt soms wel gave films. De trailer van deze film is echter wat saai, dus weet nog niet of ik hem aanzet.
The Butterfly Effect (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Change one thing, change everything. Deze film had ik 15 jaar geleden al eens gezien. En ik was eigenlijk alles er over vergeten, behalve dat hij fantastisch was. @Ardjee noemde deze titel ergens terug in de topic en ik besloot hem nog eens te kijken. Ik was zelfs kwijt dat de hoofdrol voor Ashton Kutcher was. Geen idee of dit zijn doorbraak was met deze film, maar hij zet een fantastische rol neer. Erg sterk op een veelvoud vlakken. Van emotie tot drama met soms humor. Geen idee of hij hierna nog vergelijkbare films heeft gemaakt. Ik kende hem verder eigenlijk alleen van de Thats 70's show. En skipte verder de films waar hij in speelde. Maar goed, wel apart dat ik alles kwijt was over deze film, want daar gaat hij eigenlijk ook over. Hoe iemand gek wordt van zijn eigen black-out's en door meerdere tijd lijnen steeds te veranderen in zijn herinneringen. Denken dat je daar mee dingen oplost, maar je maakt het juist steeds erger. | |
Ashton Kutcher zat sinds 1998 in That 70's Show, en was dus al wat jaartjes beroemd. Dat vind ik ook wel een mooi iets aan deze film: Ashton Kutcher vind ik heel goed spelen, terwijl veel mensen 'm alleen als middelmatige comedy acteur zien.ppeterr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:44:
The Butterfly Effect (2004) [Afbeelding: The Butterfly Effect (2004)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Change one thing, change everything. Deze film had ik 15 jaar geleden al eens gezien. En ik was eigenlijk alles er over vergeten, behalve dat hij fantastisch was. @Ardjee noemde deze titel ergens terug in de topic en ik besloot hem nog eens te kijken. Ik was zelfs kwijt dat de hoofdrol voor Ashton Kutcher was. Geen idee of dit zijn doorbraak was met deze film, maar hij zet een fantastische rol neer. Erg sterk op een veelvoud vlakken. Van emotie tot drama met soms humor. Geen idee of hij hierna nog vergelijkbare films heeft gemaakt. Ik kende hem verder eigenlijk alleen van de Thats 70's show. En skipte verder de films waar hij in speelde. Maar goed, wel apart dat ik alles kwijt was over deze film, want daar gaat hij eigenlijk ook over. Hoe iemand gek wordt van zijn eigen black-out's en door meerdere tijd lijnen steeds te veranderen in zijn herinneringen. Denken dat je daar mee dingen oplost, maar je maakt het juist steeds erger.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Deze film heeft overigens 3 verschillende eindes, mocht je dat nog niet weten. Elk einde is best wel anders (alleen de laatste paar minuten zijn anders), en wat mij betreft allemaal de moeite waard om te kijken
Ik heb deze film denk ik een stuk of 6-7 keer gekeken, en krijg er gelijk weer zin in
Ik heb er erg van genoten ook, was jij het niet die Mr Nobody noemde? Die zet ik nu aanHahn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:51:
[...]
Ashton Kutcher zat sinds 1998 in That 70's Show, en was dus al wat jaartjes beroemd. Dat vind ik ook wel een mooi iets aan deze film: Ashton Kutcher vind ik heel goed spelen, terwijl veel mensen 'm alleen als middelmatige comedy acteur zien.
Deze film heeft overigens 3 verschillende eindes, mocht je dat nog niet weten. Elk einde is best wel anders (alleen de laatste paar minuten zijn anders), en wat mij betreft allemaal de moeite waard om te kijken![]()
Ik heb deze film denk ik een stuk of 6-7 keer gekeken, en krijg er gelijk weer zin in
Yep, zat te twijfelen of ik die en Eternal Sunshine of the Spotless Mind nog een keer zou benoemen, maar ik wou niet in herhaling vallenppeterr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Ik heb er erg van genoten ook, was jij het niet die Mr Nobody noemde? Die zet ik nu aan
Mr. Nobody (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: R Drama, dementie, parallel universum, verwarring, keuze's maken, geluk, verdriet. Dit zijn een aantal aspecten die ik terug zie in deze film. Het verhaal over een opgroeiende jongen verteld op een aparte manier. De film duurt ruim 2.5 uur en heeft een fijne rustige sfeer De beelden en "cinematische" scene's zijn erg mooi en in veelvoud gedaan. Bijna iedere scene heeft iets aparts. Zelfs de sci-fi delen in de film zijn tof gedaan. Maar goed, het is een lastige film om te begrijpen, een aantal dingen zijn wel raar. Maar ik ga er niet een hele analyse op loslaten Dit is zeker niet een film voor iedereen, maar als je een rustig apart raar verhaal met een diepere betekenis. En dan nog eens prachtig in beeld gebracht met ieder film effect snufje die je maar kan bedenken erin wilt zien. En de tijd hebt - kijken! (en nog eens een belgische productie ook.) | |
Thanks @Hahn - Toffe tip, fijn om eens een andere soort film te kijken
waar vind je die film? ik zie hem niet op netflix en in prime moet je ervoor betalenppeterr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:31:
Mr. Nobody (2009) [Afbeelding: Mr. Nobody (2009)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: R Drama, dementie, parallel universum, verwarring, keuze's maken, geluk, verdriet. Dit zijn een aantal aspecten die ik terug zie in deze film. Het verhaal over een opgroeiende jongen verteld op een aparte manier. De film duurt ruim 2.5 uur en heeft een fijne rustige sfeer De beelden en "cinematische" scene's zijn erg mooi en in veelvoud gedaan. Bijna iedere scene heeft iets aparts. Zelfs de sci-fi delen in de film zijn tof gedaan. Maar goed, het is een lastige film om te begrijpen, een aantal dingen zijn wel raar. Maar ik ga er niet een hele analyse op loslaten![]()
Dit is zeker niet een film voor iedereen, maar als je een rustig apart raar verhaal met een diepere betekenis. En dan nog eens prachtig in beeld gebracht met ieder film effect snufje die je maar kan bedenken erin wilt zien. En de tijd hebt - kijken! (en nog eens een belgische productie ook.)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Thanks @Hahn - Toffe tip, fijn om eens een andere soort film te kijken
Inderdaad prime, of google play. Maar het klopt, voor sommige titels moet je iets meer moeite doen.Salvatron schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:01:
[...]
waar vind je die film? ik zie hem niet op netflix en in prime moet je ervoor betalen
justwatch.com kan wellicht niet goed overweg met de punt in de titel dan, want die kan er geen stream platform voor vinden
Bird Box (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: R Vooral het eerste deel van deze spannende film is erg goed, daarna zwakt het wat af. Het open einde is prima, laat de kijker maar lekker in de waan. Het komt te vaak voor dat vragen beantwoorden leidt tot een slappe film. Waarom sommige mensen toch altijd overal een antwoord op willen hebben is mij een raadsel; het is een film, geen natuurkunde. Over de bakkes van Sandra Bullock is al teveel gezegd. Toch nog eventjes dit: haar smoelwerk ziet er kunstmatig uit. Ik weet niet precies wat ze de laatste tijd heeft uitgespookt maar je kunt er maar beter niet naar kijken. | |
Ik heb een Pathe abonnement en kijk erg veel films in de bioscoop, verder veel Netflix, maar een film als Coherence heb ik onder het Tweakers motto "kopiëren is geen stelen" gekeken.Vrijdag schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:03:
Ik zie hier wel eens een aantal (zie de reviews hierboven) films voorbij komen die mij nieuwsgierig maken. Maar waar kijken jullie die films? Video-on-demand, Netflix, videotheek, arthouse bios, hardcopy gekocht of de "shareware" versies? Hier in Den Haag zit https://www.filmhuisdenhaag.nl/ maar daar is het aanbod nogal afwisselend. En de bibliotheek heeft wel een groot assortiment, maar lang niet alles.
The Invisible Man (2020) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Wilde weer eens een horror film kijken, mijn vriendin houdt daar totaal niet van en had dus het geluk dat ik een avondje voor mezelf had. The Invisible Man had ik nog op mijn watch list staan en met het bijbehorende IMDB cijfer leek het me een leuke film. Film begint met weinig info, maar door de beschrijving van de film wist ik dat het om een gewelddadige man zou gaan, dat verklaarde meteen het begin. Verder lijkt het de vrouw best mee te zitten, totdat er vreemde dingen gebeuren. Ik wist in eerste instantie niet wat ik moest verwachten (is het een film met het paranormale?). Er zit één leuk schrik momentje in spoiler: en daarna wordt het steeds wat duidelijker.(het zolder stukje) Verder een leuke film met wat onverwachte stukjes, zou hem niet hoger dan een 7 geven. spoiler: Aan het einde van de film denk ik dat de vrouw het ook niet meer helemaal lekker in haar hoofd heeft, maar dat is misschien wel logisch. | |
Met excuses voor de zelf-quote, maar van de week deze film via Pathe Thuis gekeken en ik kan me nog steeds vinden in onderstaande. 
Edit, toch nog een (voor de film irrelevante) toevoeging: wordt het niet langzaam tijd voor deel 29 van deze reeks? Of wachten we nog exact 2 weken, dan blaast het topic 5 kaarsjes uit!
Edit, toch nog een (voor de film irrelevante) toevoeging: wordt het niet langzaam tijd voor deel 29 van deze reeks? Of wachten we nog exact 2 weken, dan blaast het topic 5 kaarsjes uit!
snmght schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:19:
Ford v Ferrari (2019) [Afbeelding: Ford v Ferrari (2019)] Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13 Wat een geweldige film! De openingsscene is subliem en zorgt dat je meteen rechtop in je stoel zit. De film stelt verder geen moment teleur. Ik ben het eens met iedereen die aangeeft dat de film ook geschikt is voor niet-auto fans; maar voor auto-fans is het eigenlijk een must-see, zeker in de bioscoop. Het geluid is namelijk dik in orde van die wagens en klinkt in deze tijd van mini-turbo-motoren en elektrificatie als muziek in de oren. De muziek is verder ook goed in de film!
Matt Damon speelt erg sterk en zeker ook de acteur die Henry Ford II speelt. Christian Bale was ook goed maar dat is hij eigenlijk altijd wel. Het samenspel met zijn zoon (ook een goede kinderrol!) en zijn vrouw is mooi om te zien. Ik vond andere bijrollen minder sterk, Jon Bernthal en Josh Lucas (die de vice-president van Ford speelt) zijn erg inwisselbaar wat mij betreft.
Voor de zekerheid een spoiler tag maar kan me niet voorstellen dat iemand die de film nog wel gaat kijken hier last van zou hebben.spoiler:Verder wel minpunten voor de erg gezochte reclame voor Coca Cola. Bij het eerste shot met het bekende flesje dacht ik al: daar hebben ze vast dik voor betaald. Maar evengoed was dat nog subtiel te noemen, daarna komt het flesje evengoed nog een paar keer prominent in beeld. In dit filmpje zijn niet eens alle shots te zien maar geeft wel een beeld; YouTube: Yo Dawg we heard you like commercials so we put a commercial in your...
Toch alles bij elkaar een 8, erg genoten alles bij elkaar![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 15-06-2020 12:10 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Minority Report (2002) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 145 min | MPAA: PG-13 Minority Report vormt voor mij vaak een tweeluik met A.I. Artificial Intelligence. Spielberg bracht de films in respectievelijk 2001 en 2002 uit. Lange tijd beschouwde ik Minority Report als de betere van de twee; betere pacing, goede actiescenes, meer humor en minder Spielberg schmaltz. Zoals ik in mijn recente review van A.I. aangaf ben ik die film veel meer gaan waarderen. Ik was benieuwd hoe Minority Report de laatste tien jaar doorgekomen is. Tom Cruise speelt Tom Cruise, ik bedoel John Anderton, detective in de Pre-Crime divisie in Washington D.C. in de nabije toekomst. Pre-Crime kan door de visioenen van een drietal door drugs aangetaste kasplantjes moorden zien voor ze gebeuren. De daders in spé worden voor ze de moord kunnen begaan te grazen genomen en gevangen gezet. Doordat Anderton een afwijkend visioen van een van de kasplantjes te zien krijgt komt hij in een lastig pakket te zitten en wordt zelf aangeduid als een target voor de rest van de Pre-Crime divisie. Aan John om zijn onschuld te bewijzen voordat de tijd op is. Eén van de dingen die me aantrekt in dit tweeluik van Spielberg is het near future sci-fi aspect. Eigenlijk is dat veel interessanter en moeilijker neer te zetten dan sci-fi die eeuwen in de toekomst speelt; Minority Report speelt zich een paar decennia in de toekomst af en dat betekent dat de wereld anders is, maar misschien niet heel anders. Geen lasers, ruimteschepen en rare outfits, de link met onze eigen samenleving moet gewaarborgd blijven. A.I. deed dit erg goed bij vlagen; visueel was de film erg mooi en de morele aspecten van het gebruik van robots waren een essentieel thema van de film. In Minority Report is dit wat minder; de morele kwesties rondom pre-crime worden niet aan de kijker voorgelegd om over te oordelen, de film doet dit zelf al voor je. De resterende sci-fi elementen zijn vooral gadgets en gizmo's - een groot deel waarvan inmiddels al achterhaald is in onze huidige samenleving! - en wat overblijft is een whodunnit. Echter, wel een goede, met sterk acteerwerk in alle rollen en veel memorabele scenes. De sequence met Peter Stormare en zijn lovely assistant zijn heerlijk komisch en de spiders scene die erop volgt is fantastisch gefilmd. Cruise doet wat hij altijd doet en zoals altijd doet hij dat heel goed, de (bijna) onkreukbare held. Bijrollen van Lois Smith, Max von Sydow en Colin Farrell zijn ook erg sterk. Het einde van de film is misschien nog het minst en enigszins geforceerd een happy ending. Dat had misschien wat beter gekund nog en had de film wat meer gravitas gegeven. Uiteindelijk is Minority Report een prima film maar je zou door de prachtige aankleding en de initieel uitdagende premise misschien laten denken dat hij meer om het lijf heeft dan er werkelijk te zien is. Dit is niet een heel hoogdravend stuk werk van Spielberg maar het is een sterke actiethriller zoals er veel en veel te weinig gemaakt worden. | |
Onward (2020) | ![]() |
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: PG Nieuwe Pixar film, sign me up. Onward gaat over twee elvenbroers die elkaar beter leren kennen in hun zoektocht naar een magische McGuffin die hun overleden vader voor een dag terug kan brengen. Door vele hindernissen te overkomen, ruzie te maken met elkaar en het uiteraard ook weer bij te leggen bereiken ze closure en krijgen we een happy end. De beste Pixar films zijn visueel grensverleggend, amusant voor kinderen en op emotioneel vlak interessant voor volwassenen. Onward scoort goed op de eerste twee items maar matig op het laatste. Ik vond de boodschap van verbroedering zelfs voor een Pixarfilm vrij dun en hoewel de film amusant en bij tijden erg grappig was kon het me allemaal niet heel erg boeien. De film haalt geen moment het niveau van bijvoorbeeld Inside Out of Toy Story 2. | |
[ Voor 50% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-06-2020 16:59 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Shazam! (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13 Gisteren in de lijst met films zitten kijken voor een luchtige film. Aan de hand van trailers voorheen twijfelden we enorm, maar moet zeggen dat mijn vrouw en ik het een erg leuke film vonden. Er valt veel over te zeggen, maar hij neemt zichzelf ook niet heel serieus. Dat is wel lekker om weg te kijken op een avondje. We hebben een groot aantal keer gelachen, ook om alle cliches. Het einde vonden we leuk gedaan, maar er werd ook zeker naar gehint. Qua special effects zit het zeker goed. Een aantal zijn minder, maar andere zijn zeker de beste die je tegen komt (rook effecten). En die laatste komt niet perse van mij, maar ben het er zeker wel mee eens (Corridor Crew op YouTube over de effecten in deze film). | |
Assassin's Creed (2016) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Als redelijke fan van de game reeks had ik verwacht dit wel een leuke film te vinden, helaas viel dit viel flink tegen. Zelfs als je het verhaal goed kent gaat het script in het verhaal van de hak op de tak. De hoofdrolspeler doet wat die kan met het script en acteert prima, maar met een slecht script kom je maar zo ver. De andere assassin's in de huidige tijd acteren gewoon ronduit slecht. Visueel ziet het er oké uit. Jammer genoeg focust de film zich vooral op het nu. Dat vind ik ook in de games het sufst; als je uit de Animus wordt getrokken en verplicht wat dialogen in de hedendaagse tijd moet afronden. Overigens ook nauwelijks bloed gezien ondanks de vele zwaarden en pijlen. De gevechten voelen een beetje als Pirates of the Caribbean zo. Jammer, er had veel meer in gezeten denk ik. | |
Heel toevallig ook gisteren gezien.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 06:52:
Assassin's Creed (2016) [Afbeelding: Assassin's Creed (2016)] Tweakers: 5.8 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Als redelijke fan van de game reeks had ik verwacht dit wel een leuke film te vinden, helaas viel dit viel flink tegen. Zelfs als je het verhaal goed kent gaat het script in het verhaal van de hak op de tak. De hoofdrolspeler doet wat die kan met het script en acteert prima, maar met een slecht script kom je maar zo ver. De andere assassin's in de huidige tijd acteren gewoon ronduit slecht. Visueel ziet het er oké uit.
Jammer genoeg focust de film zich vooral op het nu. Dat vind ik ook in de games het sufst; als je uit de Animus wordt getrokken en verplicht wat dialogen in de hedendaagse tijd moet afronden. Overigens ook nauwelijks bloed gezien ondanks de vele zwaarden en pijlen. De gevechten voelen een beetje als Pirates of the Caribbean zo. Jammer, er had veel meer in gezeten denk ik.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Op je vergelijking in je laatste stukje na, helemaal met je eens.
(Ik vind de gevechten bij Pirates of the Carrabian wel tof 😉. Dat past ook bij de film)
In deze film vond ik ze wel slecht.
Ik vond Prince of Persia een leukere gameverfilming dan Assassin's Creed 
[ Voor 40% gewijzigd door Vrijdag op 18-06-2020 15:37 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Over welke uitvoering heb je het danVrijdag schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:03:
Ik vond Prince of Persia een leukere gameverfilming dan Assassin's Creed
nevermind, ik las niet goed, ik dacht dat je het over het spelletje an sich had

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 18-06-2020 12:44 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.