Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:16
@Arjan90 Nou vind ik JW2 en 3 in geen geval een waardig vervolg. Misschien omdat ze het vernieuwende van deel 1 vanzelfsprekend missen en ook niet goed weten hoe ze het interessant/spannend kunnen houden.

Op zich zijn het prima actiefilms, maar ik vond deel 1 het etiket "prima actiefilm" toch wel ruim overstijgen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +2Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:12
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die JW2 helemaal niks vindt. Op de opening scene na dan. Overigens staat JW2 niet op netflix, alleen JW en JW3. Maar omdat ik JW ook al niet zo geweldig vond, vraag ik me serieus af of ik me aan JW3 moet wagen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:45
JW2 is de minste van de 3. JW1 is origineel, JW3 is fantastische actie van begin tot eind.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich prima om naar te kijken, maar een beetje een vaag verhaal natuurlijk om een hond.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:35
Naja, Doom draait om een konijn, dus ach :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Haay schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:32:
Brimstone (2016)[Afbeelding: Brimstone (2016)]
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R
Zojuist gezien, en ben er nog stil van. Wat een film! Sterk en ingetogen gespeeld door de diverse acteurs, prachtige beelden van het desolate en onontwikkelde Wilde Westen. En veel ongemakkelijke scenes waarin zo veel onrechtvaardigheid naar boven komt. Hoe vrouwen in deze film behandeld worden als bezit, als eigendom waar mannen mee kunnen doen wat ze willen, is bijna ondraaglijk om aan te zien voor mij als geëmancipeerde Nederlandse man. Pijnlijk om te kijken hoe de hoofdpersoon keer op keer op keer door ongunstige omstandigheden weer de misère over zich heen krijgt. En wat is die dominee een ongelofelijke 'creep' ! Overtuigend gespeeld door Guy Pierce.

De structuur van de film, met de niet chronologisch afspelende 'chapters', maakt het boeiend omdat het je langer laat raden wat de reden is waarom Joanna zich zo ongemakkelijk voelt bij de Reverend, en waarom ze niet kan praten. Uiteindelijk vallen alle stukjes op hun plaats en begrijp je het complete verhaal, en eindigt de film waar het begon. Zeker een aanrader als je van dit soort films houdt, hoewel ik het geen tweede keer hoef te zien. Daar is het allemaal toch te pijnlijk en ongemakkelijk voor.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
De Kijk van Koolhoven is ook een aanrader. Wekelijks te zien op vrijdagavond om 20:25 uur op NPO3.

Martin Koolhoven is de regisseur van Brimstone.

"When you grow up your heart dies"

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Vrijdag schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:17:
Naja, Doom draait om een konijn, dus ach :P
Que?

Strava, Twitter

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

AvK

Ready Set Go

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:01:
De film is gebasseerd op een Franse comic boek serie, ik heb hier een aantal daarvan liggen :).
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec
Oh ja, dat dacht ik al toen ik de post hierboven zag. Dat boek lag vroegah bij ons in de bibliotheek. Daar wel 10x gelezen. GEWELDIG!

Dus die film binnenkort maar eens kijken!!!!

[Voor 4% gewijzigd door AvK op 20-03-2020 22:32]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:42
ikweethetbeter schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:01:
JW2 is de minste van de 3. JW1 is origineel, JW3 is fantastische actie van begin tot eind.
Ik had een hele reactie getypt, maar toen zag ik deze en dat komt op hetzelfde neer :P

John Wick 3 heeft een slap verhaal waarin de onderwereld (High Table) een nog absurdere hiërarchie krijgt (waar niemand zich wat van aantrekt), maar de actie is zeker bruut en beter dan JW2.

Zoals @LA-384 zijn het verder beide prima actiefilms, zeker niet slecht genoeg om helemaal niet te kijken. Ik heb slechtere films gezien op Netflix (The Black Room, The Temple, Hungerford).

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Blinded by the Light (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Ik ben geen echte Bruce fan, maar wel een muziek liefhebber. Zeker uit die periode. Nou, je wordt verwend met een jaren 80 vibe! In het begin dacht ik heel even naar een high-school film te kijken. Maar laat ik dat maar een onderdeel noemen van de gehele mix die door de film heen loopt. Liefde, drama, emotie, muziek.
Sommige delen zijn prachtig in beeld gebracht met de teksten uit Springsteen daarin verwerkt. Leuk!
7.7 / 10

Yesterday (2019)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Fantasy, Music, Musical, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Ik heb deze maar gelijk achter "blinded by the light" gekeken. Het is een verhaal van niks, in toch een leuk jasje. Met wederom lekkere muziek natuurlijk. Er zit zelfs een plot twist in die ik eigenlijk ook niet snap. Aan het einde van de streep heb ik er toch van genoten.
(ik geef het een iets hoger cijfer dan ik in eerste instantie zou geven. Omdat het toch een apart ehhhh...concept is.)

Niet te lang over nadenken, en het volume iets hoger :)
6.5 / 10

[Voor 33% gewijzigd door ppeterr op 21-03-2020 17:32]

MENTAL SHUTDOWN

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Sonic the Hedgehog (2020)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Dit was echt een leuke animatiefilm :) prima visueel, leuke acteurs en enkele grappen die goed landen. Wij waren positief verrast.
8 / 10

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:53
Ik kijk al een hele tijd mee in dit topic en ik vond het maar eens tijd worden om te delen wat ik kijk aan films.
Ik ben helaas geen professioneel reviewer of criticaster maar wie weet komt daar nog verbetering in de aankomende tijd :)

Ultras (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: 108 min | MPAA: N/A
Vandaag deze film gekeken op Netflix.
Een italiaanse film over de hooligans van de voetbalclub Napoli.
Je ziet de oude generatie botsen met de jongere generatie en de drang naar misschien wel een normaal leven waarbij je het oude moet loslaten.
Ik vond het een vermakelijke film, makkelijk te volgen ondanks dat het Italiaans gesproken is.
7 / 10

Escape from Pretoria (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Deze film gaat over blanke leden van het ANC die tegen de apartheid in Zuid Afrika vechten.
Ze lopen tegen de lamp en belanden in de gevangenis.
Hier gaat het verhaal verder hoe ze proberen een plan te bedenken om te ontsnappen.
Ik vond het een goede film met spannende stukken erin. Kijkt makkelijk weg.
7.5 / 10

The Postcard Killings (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: Not Rated
Een amerikaanse politieman beland in europa na een moord op een familielid.
Hij loopt mee in de onderzoeken naar de daders in verschillende landen om de daders op te sporen.

Ik vond het een redelijke film, misschien een beetje vergezocht. Maar ook makkelijk kijkbaar.
6 / 10

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:49
JW1 was gewoon erg goed, JW2 was belachelijk slecht, JW3 heeft gewoon een raar verhaallijntje.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:41

Tijntje

Hello?!

Dark Waters (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
A corporate defense attorney takes on an environmental lawsuit against a chemical company that exposes a lengthy history of pollution.

Indrukwekkende film met een uitstekende Mark Ruffalo in de hoofdrol. De film duurt 2 uur maar verveelt geen moment.
Na de film had ik een ongemakkelijk gevoel over zeker als je weet dat deze ellende ook in Dordrecht nog speelt en dat na al die jaren DuPont zich er nog steeds van probeert af te maken.
https://eenvandaag.avrotr...dt-onverminderd-voor-een/
8.5 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 25-05 16:37
T-34 (2018)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, War | Runtime: 139 min | MPAA: TV-14
Interessante film over een Russische tank bemanning die met een door de Duitsers geconfisqueerde tank aan de haal gaan.
Het feit dat er daadwerkelijk Duits en Russisch gesproken wordt, komt de film zeker ten goede, ook qua authenciteit.
Het acteerwerk is voldoende tot goed, al gaan 1 of 2 personages af en toe een beetje over the top. Het enige punt waar ik me echt aan stoorde (buiten technische/militair gerelateerde zaken, want daar ben ik niet van op de hoogte) :
spoiler:
het liefdes verhaal lijkt er echt met de haren bijgesleurd te zijn, dat was totaal overbodig.

Nou weet ik niet in hoeverre dat deel van het verhaal echt is. of erbij verzonnen, maar het haalde me behoorlijk uit de film.
Buiten dat, is het een prima film met behoorlijk wat actie en toch meer diepgang dan verwacht.
7 / 10

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:37
Helemaal mee eens, als je het ziet als een actiefilm in een WW2 setting dat is het niet eens zo overdreven.
Verwacht geen waarheidsgetrouw realistisch verhaal, maar met die insteek is het een zeer vermakelijke film. (volgens mij)

• ppeterr
  • Nu online
Parasite (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Vanmorgen vroeg deze film aangezet, en het was een heerlijke start van de dag. De film start rustig en ik had het idee dat zo ongeveer de hele film zo zou doorgaan. Dat is dus niet het geval en heeft mij aardig verrast. Het verhaal kijkt weg als een goed boek. Heerlijk!
8 / 10

Richard Jewell (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: R
Deze film gaf mij een gevoel zoals ik had bij "making a murderer". Enkel dan iets minder in docu style. Waar ik bij "making a murderer" echt achterbleef met.....wtf heb ik hier al die tijd de spanning voor gehad....na al die afleveringen. Zet deze film het zelfde idee neer, maar dan wel met een echt einde.
7 / 10

MENTAL SHUTDOWN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:21

MazeWing

passionate & cynical

1917 (2019)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R
Technisch (qua camerawerk) een dikke 10! Ik hoop dat meer films deze stijl gaan volgen. Het is fantastisch om te zien en voegt echt wat toe.

Dat is dan ook 1 van de weinig positieve punten aan de film want voor de rest was het maar een zeer zeer matige film die mij weinig wist te boeien. Dat terwijl ik normaal een groot fan ben van het genre en het interessant is dat ze een keer WW1 belichten, ipv steeds maar weer WW2. Ik denk dat (voor mij) het grootste probleem aan deze film was dat ik 0,0 connectie voelde met de hoofdrolspeler(s). Ondanks dat hem een heleboel overkwam, vond ik alles behoorlijk ongeloofwaardig (hoe vaak kunnen de Duitsers mis schieten?) en leefde ik geen moment mee met alles wat hij meemaakte. Hierdoor waren de "rustige" scenes zoals in die truck, geen moment om tot adem te komen, maar een moment waarbij het voor mij letterlijk plaksel was tussen 2 scenes en het ronduit saai was. Misschien dat het kwam door het "verhaal" zelf of de manier van filmen die er voor zorgt dat het een behoorlijk eenzijdig gebeuren is. "Saai" is het woord dat de film voor mij in ieder geval perfect samenvat!

In die zin is het knap dat een film uit dit genre het voor elkaar krijgt dat het me eigenlijk niets uitmaakt wat er met de hoofdrolspeler gaan gebeuren. Als ik dit afzet tegen de personages in een Saving Private Ryan (die stuk voor stuk, aanzienlijk minder minuten screen-time hebben) of zelfs de eerste aflevering van Band of Brothers, dan is dit toch een vreemd gegeven. Hierdoor ontbreekt het volledig aan emotionele lading en moet de film het hebben van die paar "set pieces". Set pieces die in mijn ogen eigenlijk te kort schieten en de film bij lange na niet kunnen redden.

Ik ben dan ook van mening dat de film het van de manier waarop het gefilmd is moet hebben. Als dit op de klassieke manier gefilmd was, was het denk ik een regelrechte flop geweest!

Een zeer kleine voldoende, enkel voor de manier waarop het allemaal in beeld is gebracht...
5.5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 22-03-2020 22:37]

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 23:12
Frozen II (2019)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Is wat volwassener ten opzichte van zijn voorganger. Persoonlijk vond ik dat wel prima, maar voor de kleinere is het wellicht too much.
Het verhaal an sich is wat complex t.o.v. het eerste deel.
7.3 / 10

Toy Story 4 (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: G
Persoonlijk had ik wat gematigde verwachtingen van Toy Story 4. Het verhaal was immers volledig verteld na deel 3.
Puur om het feit dat ik deel 1 t/m 3 geweldig vond deze toch zo snel mogelijk gekeken zodra deze op disney+ kwam. Het bleek wederom een ontzettend leuke pixar te zijn. Leuke grapjes, redelijk verhaal, maar slechts een kleine bijrol voor Buzz. Haalt het niet bij deel 1,2 en 3 maar dat geeft niet. Ook deel 4 is fantastisch.
8 / 10

Skyfall (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Na 8 jaar eindelijk voor de tweede maal gezien en opnieuw ontzettend van genoten. Dit is wat mij betreft één van de allerbeste bond films ooit gemaakt. Mooie actiescenes, goed verhaal: ik heb mij geen minuut verveeld met deze ruim 2 uur durende bond film. Enige misser is in de scene waarin
spoiler:
M en Kincade wegsluipen van Silva door het donkere veld en dan een zaklamp gebruiken....
8.4 / 10

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12:35
Queen & Slim (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Romance | Runtime: 132 min | MPAA: R
Maker van deze film is duidelijk geinspireerd door IMDB: Thelma & Louise (1991) . Aardige film was het niet dat zo alle blanke als the bad guys worden weggezet en de donkere mensen als the good guys. Het ligt in werkelijkheid gelukkig allemaal wat genuanceerder. Tevens maken diegene die op de vlucht zijn wel erg ondoordachte acties wat het allemaal erg ongeloofwaardig maakt. Wel jammer want ik houd van Road Movies en hier had meer ingezeten. Voor de jonkies onder ons die Road Movies zoeken, kijk deze dan ook eens IMDB: Kalifornia (1993) Vrij onbekende film met Brad Pitt en Juliette Lewis.
5 / 10

1917 (2019)
Tweakers: 4.4 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R
Veelgeprezen camerawerk, maar voor de rest slappe hap. Heb er niet meer over te melden na de recensie hierboven.
5 / 10

• Droefsnoet
MazeWing schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:24:
1917 (2019)

Ik ben dan ook van mening dat de film het van de manier waarop het gefilmd is moet hebben. Als dit op de klassieke manier gefilmd was, was het denk ik een regelrechte flop geweest!
Of de film was juist beter. Door de zogenaamde lange take is er geen plek voor bijfiguren, geen plek voor expositie. Het is nu twee uur uit het leven van twee soldaten die van A naar B gaat. De treurnis van de loopgraven en de dood tegemoet lopen op het slagveld komt wel in beeld, maar zou conventioneel gefilmd een grotere impact hebben.

spoiler:
Nadat Tommen Baratheon doodgaat heeft de andere soldaat helemaal geen tegenspeler meer, waardoor er nog minder conversatie is en je geen emotionele band krijgt met zijn personage.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Droefsnoet schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Of de film was juist beter. Door de zogenaamde lange take is er geen plek voor bijfiguren, geen plek voor expositie. Het is nu twee uur uit het leven van twee soldaten die van A naar B gaat. De treurnis van de loopgraven en de dood tegemoet lopen op het slagveld komt wel in beeld, maar zou conventioneel gefilmd een grotere impact hebben.

spoiler:
Nadat Tommen Baratheon doodgaat heeft de andere soldaat helemaal geen tegenspeler meer, waardoor er nog minder conversatie is en je geen emotionele band krijgt met zijn personage.
Maar ik denk dat veel publiek naar de film is gegaan vanwege de manier waarop alles gefilmd is. Dit werd zo ongeveer een complete hype. Niemand had het eigenlijk over de film zelf, maar vooral waarop alles in beeld was gebracht.

Verhaaltechnisch was de film er waarschijnlijk flink op vooruit gegaan als ze meerdere perspectieven en locaties hadden kunnen filmen. De spanning hadden ze een stuk beter over kunnen brengen als je wist wat er nog meer allemaal op het slagveld (of daarbuiten) zou plaatsvinden. Een (flink) nadeel van deze manier van filmen is dat je het allemaal kleinschaliger maakt. Dit omdat je grotendeels maar 1 personage echt aandacht geeft.
Als een landing zoals in Normandië op deze manier gefilmd zou worden, zou het volgens mij een stuk minder massaal zijn. Misschien in het begin zeer vet, maar uiteindelijk heb je gewoon een boel van de actie gemist, omdat het simpelweg niet in beeld is gebracht.

Ik vond op dat vlak The Revenant beter. Die gebruikte het bij bepaalde momenten (zoals in het begin), maar stapte er ook weer vanaf om een verhaal te vertellen.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:36
The Bird with the Crystal Plumage (1970)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: GP
Leuk debuut van de Italiaanse giallo maestro Dario Argento. Voor dit moordmysterie wist hij Ennio Morricone te strikken voor de soundtrack en heeft Vittorio Storaro (Apocalypse Now) de cinematografie voor zijn rekening genomen. Een schrijver start zijn eigen onderzoek nadat hij een poging tot moord op een jonge vrouw heeft verijdeld, waarmee hij niet alleen zichzelf, maar ook zijn vriendin en vrienden in gevaar brengt. Het is even wennen dat Italianen in de jaren '70 de voorkeur hadden om alle stemmen opnieuw te dubben in de studio, waardoor het soms lijkt dat de mondbewegingen niet helemaal kloppen. De muziek is prima en ook ziet de film er goed uit. De moorden zijn lekker kneuterig en flink uitgesponnen, wat soms onbedoelde hilariteit met zich meebrengt. Niettemin een erg geslaagd werkje die tot het einde blijft boeien.
7.5 / 10

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-05 23:43
Superman: Red Son (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Action, Sci-Fi | Runtime: 84 min | MPAA: PG-13
Het is geen hoogvlieger qua productiekwaliteit. Het verhaal is echter wel redelijk: alternatieve realiteit waar Superman in de USSR opgroeide, met communistische idealen. Dan zou je verwachten dat het commies = bad, murica = good wordt, maar zo cliché wordt het gelukkig niet. Ook is Lex Luthor eens een keer niet te stereotype badguy met 0 karakterontwikkeling. Wel vermakelijk om te kijken dus, maar het blijft een "side story", dus verwacht geen epische plot twists.
6.5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 23:22
Parasite (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ook maar eens gewaagd aan deze Koreaanse hit.
Zeer origineel verhaal. Dat kan van veel films niet altijd gezegd worden mi. Genoeg te beleven met verrassende wendingen.
Toch zat ik de film wat uit. Het was voor mij onderhoudend maar niet heel erg spannend.

Leuke film maar ook niet meer dan dat.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 13:04
Ultras (2020)
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: 108 min | MPAA: N/A
Wat een aanfluiting deze film, meest spannende van de film is de trailer, voor de rest niet de moeite waard.
3 / 10

• Greenisthebest
Harribo schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:05:
Parasite (2019)[Afbeelding: Parasite (2019)]
Ook maar eens gewaagd aan deze Koreaanse hit.
Zeer origineel verhaal. Dat kan van veel films niet altijd gezegd worden mi. Genoeg te beleven met verrassende wendingen.
Toch zat ik de film wat uit. Het was voor mij onderhoudend maar niet heel erg spannend.

Leuke film maar ook niet meer dan dat.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Leuke film maar niet meer dan dat? Grote Oscar winnaar jongen wat zeg je nu? :+

Ik vond er helemaal geen malle moer aan. Zogenaamde grappige film moet het zijn met wat spanning. :? 8)7 Ik vond maar 1 ding mooi/goed aan de film......het huis. Zo'n huis zou ik voor tekenen.

• Vrijdag
Outbreak (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Een onbekend virus houdt huis in een klein stadje en terwijl het leger bekijkt welke bom er op gedropt kan worden haalt een klein team van wetenschappers alles uit de kast om een vaccin te vinden.

Een onderhoudende thriller met veel vaart waar je vooral niet te wetenschappelijk over moet denken. Denk ik.
Qua acteerprestaties zit het wel goed, het zijn dan ook niet de minste namen. Wel heel veel plotarmour en net even teveel handige toevalligheden.

Ondanks dat, een prima film voor een rustige dinsdagavond.
7 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:53

Toet3r

Trek eens aan mijn vinger!

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R
Mijn inziens duidelijk het minst goede deel uit de serie. Verhaallijn is echt super slap en lijkt er alleen maar meer om te gaan hoe vermoord ik zoveel mogelijk van mijn tegenstanders. De gevechten zijn ook uiterst onrealistisch en saai te noemen. De hoeveelheid judo worpen en mensen door een ruit heen trappen/gooien is op een gegeven moment wel uitgewerkt.
5 / 10

.

• ppeterr
  • Nu online
Tag (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: R
Waarom deze op mijn te kijken lijstje stond...geen idee... Maar omdat het ze gelukt is om mij toch deze te laten aanzetten een 1 voor de moeite....
1 / 10

Bad Times at the El Royale (2018)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: R
Een bij een geraapt zooitje verhalen waarvan ik soms dacht dat het te sloom ging. Anderzijds op het moment dat ik dat dacht was er weer iets te zien of een dialoog wat mij dan wel weer in de film trok. Boel maffe dingen met een hoop losse eindjes waar ik mij toch goed mee heb vermaakt.
7 / 10

MENTAL SHUTDOWN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LA-384
Greenisthebest schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Leuke film maar niet meer dan dat? Grote Oscar winnaar jongen wat zeg je nu? :+

Ik vond er helemaal geen malle moer aan. Zogenaamde grappige film moet het zijn met wat spanning. :? 8)7 Ik vond maar 1 ding mooi/goed aan de film......het huis. Zo'n huis zou ik voor tekenen.
Erg mooi huis inderdaad. Zelf vond ik het eerste deel van de film erg leuk. Het is grappig te zien dat de arme familie eigenlijk geen enkel gêne kent in het bespelen en misbruiken van anderen, waaronder de rijke familie.

Het tweede deel (vanaf de kelder) vond ik maar matig. De film verloor z'n komische karakter en het inlevingsvermogen was voor mij vanaf dat punt ver te zoeken. Ik had eigenlijk bij niemand meer een gunfactor.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:50

Honesty

kattenneus!

LA-384 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Erg mooi huis inderdaad. Zelf vond ik het eerste deel van de film erg leuk. Het is grappig te zien dat de arme familie eigenlijk geen enkel gêne kent in het bespelen en misbruiken van anderen, waaronder de rijke familie.

Het tweede deel (vanaf de kelder) vond ik maar matig. De film verloor z'n komische karakter en het inlevingsvermogen was voor mij vanaf dat punt ver te zoeken. Ik had eigenlijk bij niemand meer een gunfactor.
Mee eens vond het nog wel een vande betere films afgelopen jaar maar kon beter, film kwam in zo'n snelversnelling dat het einde het niet meer goed maakte, denk wel beste film in2019 die ik gezienheb

festina lente

• ppeterr
  • Nu online
Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Oke, ik ben een casual Star Wars kijker. Geen groot fan, maar vind het soms natuurlijk wel leuk om te kijken. De vorige had ik in de bios gezien. En ik denk dat dit soort films ondanks dat ik een best scherm en audio gedoetje heb, daar beter tot zijn recht komt. Soms vond ik het prachtige opname's. De andere keer domweg een kinderlijke muppet show. Het verhaal en alles er omheen is ondertussen wel genoeg uitgemolken denk ik. Geen hoog cijfer dus van mijn kant hiervoor.
5.5 / 10

MENTAL SHUTDOWN

• Greenisthebest
Honesty schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Mee eens vond het nog wel een vande betere films afgelopen jaar maar kon beter, film kwam in zo'n snelversnelling dat het einde het niet meer goed maakte, denk wel beste film in2019 die ik gezienheb
Beste films 2019 vind ik toch: IMDB: Joker (2019) en IMDB: The Irishman (2019)

Die 2 bewaar ik voor jaren en ga ik vast nog eens kijken. Met name de laatste zal mijn zwak voor dit soort films zijn. Heb laatst ook echt genoten van https://www.vpro.nl/progr...-american-gangster-1.html en https://www.vpro.nl/progr...-american-gangster-2.html Sowieso is dit programma voor de filmjunks onder ons een must.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
Knives Out (2019)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Lekkere film voor een doordeweekse avond. Het is een beetje een "wie heeft het gedaan" verhaal, alleen wordt dat voor de kijker al vrij snel duidelijk. Dat maakt de film er niet minder om, er blijven nog genoeg vragen open staan. Er zat voor mijn gevoel een prima tempo in en het kijkt gewoon prima weg. Verwacht geen plottwists zoals Memento.
7.5 / 10

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Wat voor een bagger heb ik naar zitten kijken? Ik klink nu vast als een incel, maar het is zo ongelofelijk in-your-face hoe letterlijk alle mannen slecht zijn in deze film en alle vrouwen goed. Niet een paar. Nee, letterlijk allemaal en precies op die manier netjes verdeeld. Ik zei dit ook tegen mijn vriendin (die de film wel leuk vond) en ze gaf aan dat vrouwen in een James Bond film alleen maar goed zijn voor sex en wat informatie. Daar kon ik weinig tegenin brengen.

De pluspunten? Het ziet er prima uit. Soms is er leuke muziek gebruikt. Ik denk dat je meer voldoening haalt uit een liedje kijken op YouTube met een toffe videoclip. De minpunten? Hoe ontzettend vaak 'kijk mij een badass girl zijn' scene voorbij komt met slomo, muziek en blik in de camera. Het verhaal is flinterdun en slaat als een lul op een drumstel. Nee sorry, het slaat als een klapperkut tegen een kamerplant. Laten we het wel vanuit het vrouwelijk perspectief schrijven hier. De badguy is echt verschrikkelijk. Ik heb Ewan McGregor best hoog zitten maar wat was dit zeg? Een man met een SM masker op die blijkbaar niet zelf kan nadenken en alles ingefluisterd krijgt. En dan de vechtscenes. De tering zeg. Alsof je naar een groep 8 theater stuk zit te kijken waarin iedereen ingestudeerde pasjes doet. Het slaat werkelijk nergens op. Pak een pistool en schiet iedereen neer? Maar nee, laten we als badguys even stoer opkomen om dan door een meisje van een vijfde van je gewicht in elkaar geslagen te worden. Vergeet de blik in de camera niet daarna met een cheesy opmerking. Tegen het einde kan opeens iemand ook heel hard schreeuwen, zo hard zelfs dat alles en iedereen weg vliegt. Wel fijn dat ze er precies achter komt op dat moment, want een luiere uitweg nadat ze omsingeld waren hadden de schrijvers niet kunnen bedenken.
2 / 10

• Bor
  • Laatst online: 13:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jumanji: The Next Level (2019)
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Logisch vervolg op de eerder uitgekomen Jumanji remake welke ik behoorlijk minder leuk vond. Het verhaal is dun en herkauwt stukjes uit het vorige deel. Ook de humor vond ik een stuk minder leuk. Origineel is het in ieder geval nergens. Een 5 vond ik de max.
5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• ppeterr
  • Nu online
Rocketman (2019)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, Music, Musical | Runtime: 121 min | MPAA: R
Een best triest verhaal over hoe Elton John groot is geworden. De film zit wel heel fijn in elkaar. Ik verwachte een musical achtige verfilming, maar dat viel mij erg mee. Heerlijke muziek natuurlijk, Ik ga maar even een cd'tje van hem opzetten
7 / 10

MENTAL SHUTDOWN

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-05 22:16
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:35:
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)[Afbeelding: Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)]
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Wat voor een bagger heb ik naar zitten kijken? Ik klink nu vast als een incel, maar het is zo ongelofelijk in-your-face hoe letterlijk alle mannen slecht zijn in deze film en alle vrouwen goed. Niet een paar. Nee, letterlijk allemaal en precies op die manier netjes verdeeld. Ik zei dit ook tegen mijn vriendin (die de film wel leuk vond) en ze gaf aan dat vrouwen in een James Bond film alleen maar goed zijn voor sex en wat informatie. Daar kon ik weinig tegenin brengen.

De pluspunten? Het ziet er prima uit. Soms is er leuke muziek gebruikt. Ik denk dat je meer voldoening haalt uit een liedje kijken op YouTube met een toffe videoclip. De minpunten? Hoe ontzettend vaak 'kijk mij een badass girl zijn' scene voorbij komt met slomo, muziek en blik in de camera. Het verhaal is flinterdun en slaat als een lul op een drumstel. Nee sorry, het slaat als een klapperkut tegen een kamerplant. Laten we het wel vanuit het vrouwelijk perspectief schrijven hier. De badguy is echt verschrikkelijk. Ik heb Ewan McGregor best hoog zitten maar wat was dit zeg? Een man met een SM masker op die blijkbaar niet zelf kan nadenken en alles ingefluisterd krijgt. En dan de vechtscenes. De tering zeg. Alsof je naar een groep 8 theater stuk zit te kijken waarin iedereen ingestudeerde pasjes doet. Het slaat werkelijk nergens op. Pak een pistool en schiet iedereen neer? Maar nee, laten we als badguys even stoer opkomen om dan door een meisje van een vijfde van je gewicht in elkaar geslagen te worden. Vergeet de blik in de camera niet daarna met een cheesy opmerking. Tegen het einde kan opeens iemand ook heel hard schreeuwen, zo hard zelfs dat alles en iedereen weg vliegt. Wel fijn dat ze er precies achter komt op dat moment, want een luiere uitweg nadat ze omsingeld waren hadden de schrijvers niet kunnen bedenken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Vergelijking met James Bond vind ik nogal scheef. De grote baas bij James Bond is bijna altijd een vrouw. Dit is natuurlijk wat anders dan wat informatie en sex. :/

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:05

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

OMD schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Vergelijking met James Bond vind ik nogal scheef. De grote baas bij James Bond is bijna altijd een vrouw. Dit is natuurlijk wat anders dan wat informatie en sex. :/
Ik dacht ff aan "Don't feed the troll", maar blijkbaar sinds 1995 (GoldenEye) speelt Judi Dench al als M, I stand corrected :+

Echter, zij is dan wel een soort van de spreekwoordelijke uitzondering. De meeste vrouwelijke karakters zijn eye candy en eindigen zelden niet tussen de lakens met Bond. In ieder geval in de 007-films van weleer.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Batman Begins (2005)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Een gewone man met teveel geld is kwaad omdat zijn ouders voor jan doedel om zeep worden geholpen. Ook - heel actueel - heeft hij een probleem met vleermuizen.

Uitstekend verhaal, een goede Christian Bale hoewel ik niet snap waar zijn donkere stem ineens vandaankomt wanneer hij zich verkleedt als batman. Boeiende, goede film. We moeten allemaal een voorbeeld nemen aan deze strijder voor gerechtigheid. Prima kerel, die batman. Leuke vent.
9 / 10

The enemy within

• ppeterr
  • Nu online
Knives Out (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
In het begin van de film had ik wat moeite om erin te komen. Het is een aardig verhaal, in een leuk jasje. Wat in de loop van de film toch mijn aandacht genoeg trok om hem af te kijken.
6 / 10

MENTAL SHUTDOWN

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Hogar (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een nieuwe film op Netflix. Komt goed op gang, daarna was het een beetje te veel van het goede.
De makers willen echt wat zeggen met deze film.
Het einde was voor mij persoonlijk erg jammer.
6.5 / 10

Proud Mary (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Een vermakelijke film moet ik je zeggen. Natuurlijk niet te realistisch. Maar dat maakt de film zo leuk.
Erg van genoten, hier en daar kan het wat beter maar goed geen 1 film is perfect.
7.5 / 10

Bloodshot (2020)
Tweakers: 3.5 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Ik vindt Vin Diesel niet zo zeer in dit soort films passen. En het blijkt weer waar te zijn.
Ondanks dat Fast movies nu ook overdreven de fantasie wereld ingaan, past Vin Diesel daar wel een stuk beter in.
In Bloodshot als soldaat naah, en dan de fanatasie met de RTS etc, het is een film wat je maar 1x bekijkt en het weg stopt.
Actie kon een stuk beter.
5.5 / 10

[Voor 55% gewijzigd door theduke1989 op 27-03-2020 09:05]

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13

De film die volgens velen een flinke teleurstelling was. Met die gedachtegang ging ik deze film toch kijken, stiekem was ik toch benieuwd hoe de saga zou gaan aflopen. Van de andere delen was ik niet echt te spreken. Dit deel maakt toch erg veel goed: er is volop Star Wars te zien en het tweede deel van de film is echt duister zoals je zou willen dat het zou zijn. Maar het blijft wel een herhaling van vroeger, daarom toch geen uitstekende score, het had toch wat nieuwer mogen zijn. Neemt niet weg dat de film me veel meer wist te boeien dan de andere twee.

7.5 / 10

Escape from Pretoria (2020)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13

Een spannende film die erg goed gespeeld is door Radcliffe. Ik vond het onderwerp (Apartheid) i.c.m. de achtergrond van de hoofdrolspelers daarentegen niet echt goed ontwikkeld, daar mocht net wat meer over zijn. Het grote plan van het ontsnappen staat vooral vooraan en je ziet erg creatief gemaakte oplossingen.

8 / 10

Guns Akimbo (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: R

Prachtige film. Je krijgt een paniekerige Miles (Radcliffe) in de hoofdrol van een kat en muis spel waarbij de beste overleeft. De klungelige kant met de nodige actie maakt het een leuke combinatie.

7.5 / 10

Brightburn (2019)
Tweakers: 4.9 | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: R

Hier hebben we een horrorfilm waarbij twee ouders dolgraag een kind willen hebben. Al redelijk snel voelt het als een SF film aan, maar toch zijn er diverse momenten waarop je echt ouderwetse gore horrorscenes voor je kiezen krijgt. De karakters daarentegen zijn nogal vaag en ook het verhaal is maar matig.

5.5 / 10

Rambo: Last Blood (2019)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R

Het eerste gedeelte van de film bouwt wat traag op en voelt eigenlijk weinig interessant, totdat Rambo weer Rambo is en op zijn manier afrekent met de tegenstanders, dat maakt het wachten het zeker waard. Het verhaal is natuurlijk van mijlenver voorspelbaar en de oudere Rambo lijkt in eerste instantie niet veel meer in z'n mars te hebben, maar toch komt er nog best wat uit. Maar laat dit wel de laatste zijn, een nog oudere Stallone is zeker niet geloofwaardig meer.

7 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Toet3r
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:53

Toet3r

Trek eens aan mijn vinger!

Ready Player One (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Vond het een erg vermakelijke film Verhaal vond ik op wat kleine dingetje na prima in orde en de virtuele wereld waarin de personages spelen ziet er ook echt gelikt uit. Heeft ILM een hoop werk aan gehad om dit te maken.
De hoeveelheid referenties naar andere films, games, muziek is gewoon weg bizar. Denk dat ik er nog een hele hoop heb gemist.
spoiler:
Een van de leukste stukken vond ik dat ze in het hotel uit The Shining rond liepen als onderdeel van een quest.

Referenties die ik gevonden heb en nog weet:
spoiler:
back to the future, alien, jurassic park, minecraft, the iron giant, battlestar galactica, batman, godzilla, ninja turtles, monty python, king kong, star wars, saturday night fever, superman, knight rider, street fighter, terminator 2, the fly, childs play (it's fucking chucky _/-\o_ ) en natuurlijk the shining

Ik ga hem zeker nog een keer kijken om nog meer referenties te vinden :)
9 / 10

.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
A Prayer Before Dawn (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Crime, Drama, Sport, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
A prayer before dawn met John peaky blinders. Engelse kickbokser en heroïneverslaafde komt in de gevangenis in Bangkok. Vooral het 1e uur is mega intens doordat dicht op de huid wordt gefilmd en het Thais niet vertaald wordt. Grimmig en rauw. Precies zoals deze Billy Moore dit ervaren moet hebben. Met 100 man in een cel, rug tegen rug slapen. Vreselijk.

Geen soundtrack, de kakofonie aan geluiden in de gevangenis is genoeg.

Gebaseerd op de memoires van Billy Moore . Ik kom op een kleine 4 sterren uit. Aanrader voor fans van gevangenis en knok films.

De film staat op Netflix.
7.8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 23:12
The Mountain Between Us (2017)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Romance, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Schitterende beelden van de woeste rockies waar twee mensen in belanden na een crash een vliegtuigje. Simpel verhaal, maar wanneer je van overlevingsverhalen houd dan zet je een dergelijke film maar al te graag op. Goede cast, redelijk wat spanning totdat de film veranderd in een soort chickflick. Dat had voor mij niet gehoeven en hier levert de film aan kwaliteit in.
6.5 / 10

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:46

Sharky

Skamn Dippy!

Bor schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:28:
Jumanji: The Next Level (2019)[Afbeelding: Jumanji: The Next Level (2019)]
Tweakers: 4.3 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Logisch vervolg op de eerder uitgekomen Jumanji remake welke ik behoorlijk minder leuk vond. Het verhaal is dun en herkauwt stukjes uit het vorige deel. Ook de humor vond ik een stuk minder leuk. Origineel is het in ieder geval nergens. Een 5 vond ik de max.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
De Jumanji uit 2017 is een sequel, geen remake :) Vond dat trouwens een prima film, beter dan ik had verwacht. Vanavond ga ik The Next Level kijken denk ik.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• Bor
  • Laatst online: 13:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sharky schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:59:
[...]

De Jumanji uit 2017 is een sequel, geen remake :) Vond dat trouwens een prima film, beter dan ik had verwacht. Vanavond ga ik The Next Level kijken denk ik.
Je hebt helemaal gelijk. Jumanji uit 2017 vond ik persoonlijk vele malen leuker dan dit vervolg.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
OMD schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Het gaat niet zozeer over wie welk beroep heeft in de bond films, maar wat de impact is van vrouwen op het plot van de films. En dit is ook bij M niet echt meer dan wat info verschaffen.

In quasi al die bondfilms zou je M kunnen vervangen door een email en het plot zou exact hetzelfde zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Kheos op 27-03-2020 15:44]

• OMD
  • Laatst online: 25-05 22:16
Kheos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Het gaat niet zozeer over wie welk beroep heeft in de bond films, maar wat de impact is van vrouwen op het plot van de films. En dat dit is ook bij M niet echt meer dan wat info verschaffen.
Ja maar natuurlijk.... 8)7

[Voor 5% gewijzigd door OMD op 27-03-2020 15:38]

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

The Dark Knight (2008)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Daar is onze vleermuis weer in deze geweldige film die nog beter is dan het al zeer goede Batman Begins. Heath Ledger wordt veelal geprezen om zijn goede vertolking van de Joker, en dit is volledig terecht want zijn vertolking is formidabel. Op het eind wordt Christian Bale een beetje debiel in zijn rol als batman omdat hij met zo'n zware stem spreekt en dat had beter gekund. Maar het is Christian Bale en Christian Bale is natuurlijk wel Christian Bale en die zet zijn rollen in het algemeen prima neer, zo ook in deze film.

Het verhaal is sterk, de dialogen vind ik wat moeilijk te volgen soms, 'FOCUS!' zou The Rock hier uitroepen. Mooie voertuigen, zeker de scene waarin Joker te zien is tegen een zwarte achtergrond blijft me bij, en gelukkig duurt deze film ook lekker lang.

Zeker geen misselijk filmpje.
9.5 / 10

The enemy within

• Haay
  • Laatst online: 12:24
Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Boven verwachting boeiende film met goede acteurs die hun rollen prima vertolken. Interessant stukje geschiedenis dat een enigszins geromantiseerd kijkje biedt in de concurrentie tussen de automerken. Mooie, bijzondere auto's die heerlijk klinken, en verder een hoop politiek steekspel tussen de hoge bazen van Ford en Ferrari, met hun laag van managers (met hun eigen doelen en vetes) daaronder. Onderhoudend!
8 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Lethal Weapon (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Bekende titel, maar de film is niet zo goed als zijn bekendheid doet vermoeden. Typische buddymovie met 2 praatgrage politieagenten en een gestresste baas die ze in toom moet houden. Standaard-receptje. Niks mis mee. Mel Gibson en Danny Glover doen het allebei wel goed.
7 / 10

The enemy within

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Salvatron schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:36:
Lethal Weapon (1987)[Afbeelding: Lethal Weapon (1987)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Bekende titel, maar de film is niet zo goed als zijn bekendheid doet vermoeden. Typische buddymovie met 2 praatgrage politieagenten en een gestresste baas die ze in toom moet houden. Standaard-receptje. Niks mis mee. Mel Gibson en Danny Glover doen het allebei wel goed.
Vond zelf de serie die als een soort spin off gemaakt is veel leuker om te kijken dan de originele film
IMDB: Lethal Weapon (TV Series 2016–2019)

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-05 20:11
Apollo 11 (2019)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, History | Runtime: 93 min | MPAA: G
In 1 woord: geweldig! Het is niet zozeer een documentaire als wel een registratie van de reis naar de maan. Het gaat in alle gevallen om gerestaureerde authentieke beelden die door het grote 70mm-formaat geweldig tot hun recht komen op hedendaagse tv's. Ik heb de "film" gekeken op een 65" 4K tv en het was alsof ik zat te kijken naar opnames van gisteren. Het is alsof je in een tijdcapsule stapt en de maanlanding live meemaakt. Een absolute must see voor iedereen met enig historisch besef.
10 / 10

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond Apollo 11 ook een behoorlijke ervaring, maar ik vond de beelden vrij saai. Erg imposant om te zien, maar heel statisch. Past waarschijnlijk veel beter bij wat de film overbracht maar na La La Land en Whiplash vond ik het qua camerawerk vrij saai.

Ik had waarschijnlijk verkeerde verwachtingen toen ik naar Apollo 11 ging. Desondanks heb ik ontzettend genoten van de imposante beelden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• KlaasjeNL
MrVegeta schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:51:
Ik vond Apollo 11 ook een behoorlijke ervaring, maar ik vond de beelden vrij saai. Erg imposant om te zien, maar heel statisch. Past waarschijnlijk veel beter bij wat de film overbracht maar na La La Land en Whiplash vond ik het qua camerawerk vrij saai.

[YouTube: Whiplash Final Scene - Andrew Neyman's Performance]
[YouTube: La La Land Ending Scene]

Ik had waarschijnlijk verkeerde verwachtingen toen ik naar Apollo 11 ging. Desondanks heb ik ontzettend genoten van de imposante beelden.
Mogelijk scheelde het dat ik daarvoor de achtbaanrit in John Wick 3 had gekeken, mijn vrouw naar bed ging en ik nog even wilde ontspannen met een bakje pinda's en een goed glas whisky. Dan zijn het geweldige, tot de verbeelding sprekende beelden. Met name omdat je eigenlijk niet ziet dat het beelden van 50 jaar oud zijn. Het lijkt alsof je naar hedendaagse beelden zit te kijken met figuranten op een filmset in een jaren '60 stijl.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12:24
Zombieland: Double Tap (2019)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R
Leuk pretentieloos vervolg op Zombieland uit 2009, precies 10 jaar later gemaakt. Verhaal stelt niet veel voor, maar er zit af en toe leuke licht sarcastische humor in. Prima voor een avondje vermaak.
7 / 10

• Greenisthebest
The Gentlemen (2019)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Met grote verwachting opgezet, maar beetje tegenvaller. Er zit (vind ik) veel te veel slap geouwehoer in de film, te traag, geen spanning en te weinig actie. Ik vind deze een van de mindere van Ritchie. Hij heeft denk ik geprobeerd het sfeertje van IMDB: Snatch (2000) terug te halen (Colin Farell doet zelfs enigszins Brad Pitt na uit Snatch qua acteren) maar ik vind het het allemaal net niet.
6/ 10

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-05 17:38

Martinspire

Awesomeness

Salvatron schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:36:
Lethal Weapon (1987)[Afbeelding: Lethal Weapon (1987)]
Vergeet je niet dat het een film uit 1987 is die dus de standaard heeft gezet voor dit soort films? :X

Whats next, James Bond die je maar een typische spionnenfilm vindt?

Martinspire - PC, PS4, X1

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:29
Martinspire schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Vergeet je niet dat het een film uit 1987 is die dus de standaard heeft gezet voor dit soort films? :X

Precies. Maar eigenlijk was het Beverly Hills Cop die de standaard heeft gezet in dit genre. Een samenspel van acteurs die zo verschillend zijn dat ze eigenlijk totaal niet bij elkaar in een film zouden passen. Maar juist dit maakt het trio agenten zo ontzettend sterk en geliefd. Dit, gekoppeld aan een goede portie serieuze actie, afgewisseld met geweldige humor en een geloofwaardig verhaal, maken het voor mij dat deze film nog steeds de maatstaaf is in dit genre. Jammer dat ze zo niet meer gemaakt worden. Lethal Weapon deed het ze goed na en is ook een zeer vermakelijke reeks.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

The Dark Knight Rises (2012)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 164 min | MPAA: PG-13
Uitstekende batmanverfilming, hoewel ik de dialogen wat moeilijk te volgen vond. Catwoman wordt goed vertolkt in deze film maar is hier geen mooie vrouw en dat is jammer want in het echt is ze wel een mooie vrouw. Bane is een prima antagonist hoewel de beste kerel niet kan tippen aan Heath Ledger's Joker, maar wie kan dat wel? Christian Bale zet een goede Bruce Wayne en batman neer, maar zijn donkere stem en de kwaaie manier blik onder zijn masker zijn wat minder.

Fijn filmpje, echt fijn!
9.5 / 10

Lethal Weapon 2 (1989)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
Typische buddymovie waarin Mel Gibson en Danny Glover hun rollen prima spelen. Standaardverhaal over zuidafrikaanse drugscriminelen die met z'n allen aan de krugerrand zitten. Wel goed maar verder niet bijzonder.
7 / 10

The enemy within

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
T-34 (2018)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, War | Runtime: 139 min | MPAA: TV-14
Vermakelijke film. In het begin wel wat veel CGI en slo-mo's m.b.t. de rondvliegende kogels, ook verderop in de film is de CGI op sommige momenten te overduidelijk en is het meer alsof je naar een stream van World of Tanks zit te kijken. De gevolgen van de ontploffingen vond ik ook wat ondermaats? Volgens mij richt een tank veel meer schade aan?

Eerste deel (gevecht tussen de tanks in het dorpje) was wel spannend, maar duurde net wat te lang eigenlijk, m'n vriendin had op een gegeven moment zoiets van: "Is het alleen maar meer van ditzelfde?, dan haak ik af namelijk :/ ". Gelukkig wordt het daarna beter en komt er meer een verhaallijn in en kom je wat beter in de film. Vriendin vond hem ook leuk/spannend, wellicht ook door het stukje romantiek wat er in zat. De vertoning van Hitler had wat mij betreft niet gehoeven, die leek zo hilarisch slecht!

Vermakelijke film, maar geen enorme uitblinker.
6.5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2020 09:25]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KlaasjeNL
Go Karts (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Family | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
The Karate Kid op wielen. Veel meer valt er niet over te zeggen zonder al te veel te spoilen. Wie The Karate Kid heeft gezien (en wie heeft dat niet?) weet precies wat er gaat komen. Vervang karate door karten en je hebt Go Karts. Hersenloos en voorspelbaar vermaak dat wel de hele film blijft boeien. Minpuntje vond ik de ontknoping die wat mij betreft iets langer had mogen duren en daardoor wat heroïscher had kunnen zijn. Verder is het wat onduidelijk in welke tijd de film zich afspeelt. Het ademt ergens 80's, maar zit ook vol met hedendaagse gadgets, computers, internet etcetera. Het mist daardoor een beetje de charme van een Karate Kid, maar is desondanks zeker vermakelijk voor een avondje film kijken zonder teveel na te moeten denken. De acteerprestaties zijn niet bijzonder, maar ook niet storend slecht. Eigenlijk blijft Go Karts ook op dit vlak trouw aan The Karate Kid, dat qua acteerwerk ook geen hoogvlieger is.
6.5 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Lethal Weapon 3 (1992)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
We moeten met z'n allen zoveel mogelijk binnen blijven, dus wat kunnen we dan anders doen dan op ons luie gat voor de tv hangen? Ja toch?

Typische buddymovie volgens bekend recept waarin Mel Gibson en Danny Glover weer achter drugsfiguren aan gaan. Dit keer is de drugsbaas een ex-agent. Rene Russo - die vroeger nog wel eens langskwam - helpt ze met haar oostindische vechterspraktijken. Op zich wel een goed verhaal en een vermakelijke film. Martin Riggs haalt soms wat kinderachtige flauwe grappen uit maar we hebben het dan ook wel over iemand die er geen zin meer in heeft. Althans, in de eerste film had hij er geen zin meer in, maar dat zal hier nog steeds wel het geval zijn neem ik aan.
7 / 10

The enemy within

• Droefsnoet
Killer Fish (1979)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.0 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: PG
In het genre piranha films dacht ik altijd dat deze toch best wel goed was. Had hem vele jaren geleden al eens gezien en ik kwam hem dit weekend tegen op Youtube. Killer Fish is een Italiaanse film uit 1979 die handig meeliftte op het succes van Jaws dat een hausse aan waterdieren horrorfilms opleverde. Italie was in die tijd nog altijd een land dat, op de werken van Fellini na, vooral bekend stond om (goedkope) kopieën van bekende Hollywood films.

Het verhaal in het kort gaat over een diamantenroof, waarbij de boeven hun buit verstoppen in een meer. Het plan is om na zestig dagen,als de overal niet meer wordt onderzocht, de diamanten weer op te vissen en te verdelen. Echter vertrouwt de boevenclub elkaar niet en plannen sommigen om de diamanten al eerder op te halen. Het grote brein achter de roof heeft echter zonder het te laten weten piranha's in het meer losgelaten om de edelstenen te beschermen.

De piranha aanvallen zijn erg slap. De eerste slachtoffers spartelen in het water, zonder dat je ook maar één vis of hap ziet. Later worden de vraatzuchtige vissen wel getoond, maar erg gruwelijk wordt het nergens, terwijl Italiaanse cinema doorgaans toch best ver kan gaan (in hetzelfde jaar kwam Fulci's Zombi 2 uit met een onsmakelijke scene met een oog). Daarentegen wordt er wel volop gebruik gemaakt van miniaturen om een explosies tijdens de diamantenroof te tonen en later in de film worden de schaalmodellen weer van stal gehaald bij een tornado. Het is duidelijk waar het budget naar toe is gegaan.

De film keek verder wel goed weg, maar stelt teleur als horrorfilm. Wil je betere piranha horror dan is de beste keuze Piranha 3D uit 2010, het kolderieke bloedbad in die film is niet te overtreffen.

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Laatst wat films gekeken gezien we meer tijd hebben om dat te doen :)

World War Z (2013)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze film stond bij mij heel lang op het lijstje, nu eindelijk kunnen kijken.

Vermakelijke film, maar wel erg voorspelbaar. Prima film om op een avond te kijken.
7.5 / 10

Toy Story 4 (2019)
Tweakers: 8.4 | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: G
Was altijd heel erg fan van Toy Story, maar dit is er toch wel 1 die op nummer 2 kan van mij. Veel humor voor jong en oud. Nieuwe karakters en Bo Peep weer terug!
8.5 / 10

Frozen II (2019)
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Prima vervolg deel, wat volwassener sausje. Maar geen "kraker" vergeleken met deel 1. Vooral veel van hetzelfde als deel 1.
7 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Lethal Weapon 4 (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Typische buddymovie volgens bekend recept waarin Mel Gibson en Danny Glover weer achter bandietjes aan gaan. Dit keer zijn de bandietjes een stel chinese mensenhandelaars. Een van die chinezen kan heel goed vechten.

De leukste van alle 4 wat mij betreft. Absurde achtervolgingen, en verder wel een leuke film. Wat zou ik er verder over moeten zeggen? Ik kan er verder niet zoveel over zeggen.
7 / 10

The enemy within

• Vrijdag
corporalnl schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:05:
Laatst wat films gekeken gezien we meer tijd hebben om dat te doen :)

World War Z (2013)[Afbeelding: World War Z (2013)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze film stond bij mij heel lang op het lijstje, nu eindelijk kunnen kijken.

Vermakelijke film, maar wel erg voorspelbaar. Prima film om op een avond te kijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik vond deze echt zo slecht. Maar dat komt omdat het boek fantastisch is. De film heeft maar één ding met het boek gemeen: de titel.

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Vrijdag schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:24:
[...]

Ik vond deze echt zo slecht. Maar dat komt omdat het boek fantastisch is. De film heeft maar één ding met het boek gemeen: de titel.
Boek nooit gelezen, misschien dat het daarom voor mij prima te kijken was :)

• Vrijdag
corporalnl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:25:
[...]

Boek nooit gelezen, misschien dat het daarom voor mij prima te kijken was :)
Dat scheelt ook behoorlijk denk ik. Het boek kan ik je wel aanraden trouwens. Het is een collectie van verhalen van de overlevenden van de zombie apocalyps en er zitten echt gave dingen in :)

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Salvatron schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:50:
The Dark Knight Rises (2012)[Afbeelding: The Dark Knight Rises (2012)]
Tweakers: 6.2 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 164 min | MPAA: PG-13
Uitstekende batmanverfilming, hoewel ik de dialogen wat moeilijk te volgen vond. Catwoman wordt goed vertolkt in deze film maar is hier geen mooie vrouw en dat is jammer want in het echt is ze wel een mooie vrouw. Bane is een prima antagonist hoewel de beste kerel niet kan tippen aan Heath Ledger's Joker, maar wie kan dat wel? Christian Bale zet een goede Bruce Wayne en batman neer, maar zijn donkere stem en de kwaaie manier blik onder zijn masker zijn wat minder.

Fijn filmpje, echt fijn!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Ik ben groot van fan de 3 Nolan films, maar alhoewel ik met plezier Rises heb gekeken is het wel een gatenkaas qua plot. Niet alleen het plot heeft serieus mankementen, ook de chronologie van alles rammelt behoorlijk. Een simpel voorbeeld: de achtervolging nadat gebeuren op wallstreet. Het begint op klaarlichte dag (wanneer ze de tunnel in gaan) en een paar minuten later is het opeens nacht.

Ik heb 'm laatst weer een keer gezien en stoorde me echt behoorlijk aan dit soort zaken. Zeker gezien Nolan's onderhoudende scripts normaliter.

Alsnog een goede film maar met afstand de minste van de 3. De beste blijft voor mij (en volgens mij praktisch voor idereen) The Dark Knight :9~

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:25
Wat ik het minste vond aan The Dark Knight Rises als je al iets weet van Batman universum.

In begin ergens wordt gezegd dat Bane het kind is van Ra's Al Ghul, maar wetende dat dat een dochter moet zijn en even later een 'onbekende' vrouw op het toneel verschijnt bij Wayne's company is elke spanning wel weg vond ik.

• anandus
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:27:
[...]

Dat scheelt ook behoorlijk denk ik. Het boek kan ik je wel aanraden trouwens. Het is een collectie van verhalen van de overlevenden van de zombie apocalyps en er zitten echt gave dingen in :)
offtopic:
Of het audioboek. Een van de beste audiobooks die er is!
Het is echt een hoorspel, heel cool.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• MarcoC
  • Laatst online: 14:46
[...]

Ik heb het boek gelezen en de film gezien, maar het zijn voor mij gewoon twee totaal verschillende verhalen. De film heeft echt niets met het boek te maken, behalve dat de film zich ook over meerdere continenten afspeelt.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
A Walk Among the Tombstones (2014)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R
Ik heb normaal niet zoveel met Liam Neeson, maar deze kwam voorbij op TV en leek toch wel potentie te hebben. Gauw Netflix even aangeslingerd om de reclames op TV te kunnen vermijden. De 'inleiding' is wat lang en in het begin is het een beetje zoeken om de verhaallijn goed te kunnen volgen, maar al met al een prima film. De bad guys worden ook goed neergezet (ik kreeg er de kriebels van i.i.g.). Ik vond het een goed spannende thriller!
7.5 / 10

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Vrijdag
Contagion (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Schijnbaar uit het niets steekt een enorm agressief virus de kop op. Het enige dat bekend is, is dat het ergens uit Azië komt en dat het zich verspreid door de lucht en via menselijk contact. Ook voorwerpen kunnen besmet worden.

Terwijl de R0 eerst naar twee en vervolgens naar vier gaat, wordt er naarstig gezocht naar een vaccin. Wereldwijde paniek, enorme mortaliteit en een flink stuk kwakzalverij zijn naast het virus aan de orde van de dag. Na meer dan honderd dagen wordt er dan toch een vaccin gevonden en vervolgens duurt het ruim een jaar voordat het grootste deel van de wereldbevolking is ingeënt.

Een behoorlijk actuele film, maar met wat meer spektakel dan onze huidige situatie. Er zit aardig wat vaart in en er komen redelijk wat personages in voor. Helaas hebben de meeste karakters de diepgang van een soepbord en er wordt niet heel erg diep ingegaan op het vaccin. Ook zitten er nogal wat losse eindjes in, plotgaten en deus ex machina's. Ik weet ook niet of deze film nou een drama, actie of thriller wilde zijn maar het is het allemaal net niet.
6 / 10

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 05:15
Albinoraptor schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:59:
Wat ik het minste vond aan The Dark Knight Rises als je al iets weet van Batman universum.

In begin ergens wordt gezegd dat Bane het kind is van Ra's Al Ghul, maar wetende dat dat een dochter moet zijn en even later een 'onbekende' vrouw op het toneel verschijnt bij Wayne's company is elke spanning wel weg vond ik.
Ik vond vooral die gevangenis zo nep. Geen bewaking, dus geen levering van voedsel. Ze hanteren daar hun eigen regels.
Maar als je naar boven klimt, dan ben je vrij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

Albinoraptor schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:59:

Bane is niet letterlijk het kind van Al Ghul in de film, maar hij is vanaf hele jonge leeftijd 'geadopteerd' en opgevoed door hem.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Sinds ik rond 1993 een Sega MegaDrive kreeg, ben ik groot fan van Sonic. Gelukkig ging men, na de eerste dramatisch slechte trailer, terug naar de tekentafel om een meer "natuurgetrouwe" Sonic te maken. Toen hierop de nieuwe trailer kwam was ik meteen een stuk enthousiaster. Het zag er leuk uit en ook de humor was best te pruimen. Aangezien een heleboel films die nog niet zo lang in de bioscoop te zien zijn, nu allemaal op streamingdiensten gezet zijn, gisteren besloten deze film te kijken.

En wat de 2e (nieuwe) trailer mij al deed vermoeden, werd gisterenavond bevestigd: het is een leuke film die goed wegkijkt en op bepaalde momenten nog best grappig is ook. Het viel me op hoe goed ze eigenlijk heel Sonic, met z'n snelheid, aanval door te rollen, etc. in de film verwerkt hebben. Natuurlijk zie je van mijlen ver dat Sonic CG is, alhoewel ze daar volgens mij weinig aan hadden kunnen doen. Hetzelfde zag je bij Detective Pickachu (alleen trailer gezien), waarbij een realistische aanpak absoluut niet zou werken. Een (verkeerd) voorbeeld hiervan was te zien in de eerste trailer van Sonic.

Verder viel vooral de performance van Jim Carrey op. Het kan niet anders dan dat hij in de weken van filmen het gigantisch naar z'n zin heeft gehad en volledige vrijheid kreeg om lekker over the top te gaan. De overige acteurs (incl. de hoofdrolspeler) doen het verder niet slecht, maar zijn grotendeels inwisselbaar.
De stem van Sonic; misschien wel het belangrijkste aspect in zo'n soort film, is ook prima en past bij het personage. Ik heb de nederlandse trailer gezien en daar wordt de stem verzorgd door Najib Amhali; een complete mismatch als je het mij vraagt.

Het totaalpakket is simpelweg een film die prima wegkijkt, met onderhoudende effecten (vooral de slow-motion met een knipoog naar x-men), genoeg referenties naar andere "pop-culture" en een simpel, maar voor dit soort films prima, verhaal. Verwacht geen grensverleggende film in het genre of nog iets dat je vele malen wil bekijken. Het is gewoon een uitstekende invulling van een avond. Daarnaast denk ik dat de film het nog beter doet bij kinderen vanaf een jaar of 8.
7.5 / 10

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:44
Martinspire schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:57:
[...]

De standaard is wat overdreven. Nooit Butch Cassidy and the Sundance Kid en The Sting gezien?

Tuurlijk, Lethal Weapon heeft de adrenaline van de jaren 80 maar qua verhaal en structuur is het genre al veel, veel ouder.
MazeWing schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:50:
[...]

Alsnog een goede film maar met afstand de minste van de 3. De beste blijft voor mij (en volgens mij praktisch voor idereen) The Dark Knight :9~
Nolan heeft het zichzelf moeilijk gemaakt met deeltje 3. Hoe? Door deel 2 te maken. Want The Dark Knight is gewoon een van de beste films ooit gemaakt. Genre-overstijgend meesterwerk. Niet alleen - op afstand - de beste superhero film ooit maar ook een steengoede psychologische thriller, heist movie, actie film en karaterstudie.

Kom daar maar eens overheen. TDKR moest wel gaan tegenvallen na zo'n spektakel.

[Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-04-2020 11:53]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

@Dr. Strangelove Rises probeerde een aantal zaken "opnieuw" te doen met iets andere personages. Dit hadden ze beter niet kunnen doen.

Maar waar voor mij Rises gewoon enorm de plank misslaat is de manier waarop Gotham "overgenomen" wordt door Bane en hoe ze vervolgens alles opgezet hebben. Met het meest achterlijke nog wel die kernbom die ze door de stad rijden. De hele film zat vol met dit soort rariteiten om maar een soort plot te hebben.
Ook Bane zelf was echt een villain om over naar huis te schrijven, waarbij z'n te hoge stem een vreemde beslissing was.

Ze hadden misschien beter Hugo Strange als villain kunnen gebruiken die op een zeer geraffineerde (en geloofwaardige) wijze Bruce Wayne's imperium, Batman alter-ego, etc. tot de grond afbreken en daardoor veel meer een echt vervolg op het einde van the Dark Knight.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klopt, TDKR heeft gewoon ook echt wel wat issues en is zeker de slechtste van de drie film in de trilogie. Echter ik vind het nog steeds een prima film en een goede afsluiting van het verhaal.

Grappig wel dat nu ik erover nadenk het vaak het tweede deel is van een trilogie dat ik het meeste waardeer en deel drie het minst. The Godfather, Lord of the Rings, Batman, Star Wars OT, allemaal een steengoede opening, legendarisch middendeel en een wat minder maar degelijk slot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:50
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:25:
Klopt, TDKR heeft gewoon ook echt wel wat issues en is zeker de slechtste van de drie film in de trilogie. Echter ik vind het nog steeds een prima film en een goede afsluiting van het verhaal.

Grappig wel dat nu ik erover nadenk het vaak het tweede deel is van een trilogie dat ik het meeste waardeer en deel drie het minst. The Godfather, Lord of the Rings, Batman, Star Wars OT, allemaal een steengoede opening, legendarisch middendeel en een wat minder maar degelijk slot.
True! En Terminator past hier ook wel bij. Die hebben al een aantal keer geprobeerd om een fatsoenlijke deel 3 te maken :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:25:

Ik vond zelf Return of the King de beste van de 3, echter kwam dat mogelijk ook door de gigantische schaal waarop alles uit de doeken werd gedaan. Ikzelf zie de Lord of the Rings films echter als 1 geheel en heb al verschillende keren de Extended Editions achter elkaar gezien (wel maar iedere dag 1). Het vormt dan 1 groot geheel, waarbij het verhaal zich heel geleidelijk aan ontvouwt. Dit is natuurlijk minder bij de andere films die je noemde, aangezien die niet als 1 geheel gefilmd zijn. Daar zijn de vervolgen grotendeels te danken aan het succes van het eerste deel.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Bad Boys for Life (2020)
Tweakers: 4.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R
Het verhaal, de opbouw begonnen allemaal goed. Tot de laatste 30 minuten, toen vindt ik het veel minder. Voorspelbare actie, het einde was al helemaal om te lachen.
Erg jammer, het kon een goede film zijn.
7 / 10

spoiler:
Er komt een vervolg

• Webgnome
  • Nu online
Asterix and Obelix: Mansion of the Gods (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 85 min | MPAA: N/A
Deze film stond op moment van schrijven in de Netflix top 10. Aangezien mijn vrouw en groot fan van Asterix en Obelix is hebben we deze samen gekeken.

We hebben dubbel gelegen van het lachen. De animatie stijl, de grapjes en de algemene humor zijn echt perfect gedaan.

Wij hebben de film in het Nederlands gekeken.
7.5 / 10

Strava, Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Interessant, vroeger de oude Asterix cartoons grijs gedraaid op onze Philips VCR :P

Mansion of the Gods is gebaseerd op de De Romeinse Lusthof, misschien wel mijn favoriete Asterix album.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greenisthebest
The Hunt (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
We moeten wat en deze maar eens kijken. Verrassend genoeg heb ik me nog vermaakt ook. Verhaallijn hebben we eerder gezien en ik roep zodra de blonde dame die de hoofdrol speelt in deze film gekscherend: Hee de Uma Thurman van deze film. Zit er aan het eind van de film een scene die zo uit Kill Bill is gejat lijkt het wel. Grappig. Ik denk dat de regisseur behoorlijk wat inspiratie heeft door Tarantino gezien de mate van overdreven geweld en absurde situaties. Sowieso heeft deze film aardig wat komische momenten en heb ik meer moeten lachen dan dat het een horror is. Als je tijd hebt gewoon even meepakken.
6.5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Met momenten grappige film, maar vooral geschikt voor een jong publiek. Hoewel ik opgegroeid ben met Sonic op de Sega Mega drive, voelde ik weinig nostalgie bij deze film.

Het verhaal vond ik niet spannend of interessant, waardoor ik met enige regelmaat keek hoe lang de film nog duurde.

Hoewel Dr Robotnik een heel ander personage is dan in het spel, vond ik hem wel het hoogtepunt van de film. Jim Carrey kon weer lekker de Jim Carrey van weleer zijn. Deed me erg aan ace ventura denken, maar net iets minder maf. Hij heeft alleen niet genoeg screentime om de film te redden.

Sonic daarentegen was maar irritant, ik vond em wat te kinderlijk.

Sonic The Hedgehog - 5/10
spoiler:
Ik had dit al geschreven voordat de film afgelopen was, maar moet zeggen dat de een na laatste scene wel veel goedmaakt voor wat betreft Dr Robotnik.
5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 05-04-2020 23:18]

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:09
[...]

Boek niet gelezen, ook geen interesse want film was kut.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:10

HMC

Pluviophile

Op jouw aanraden gekeken.
Aanrader wat mij betreft. Volop lol.
d:)b

Het politiek getinte is wel lollig ook.
Men gaat los in comments op IMDB. _O-

[Voor 7% gewijzigd door HMC op 06-04-2020 00:35]

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vincent Dave schreef op maandag 6 april 2020 @ 00:13:
[...]

Het enige wat de film uiteindelijk heeft overgenomen van het boek is de titel en het zombie thema. Het boek is, zeker als je een realistisch beeld wilt van een zombie outbreak, de moeite waard om te lezen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 25-05 14:41

Underwater (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
0 / 10

Deze film heeft alles tegen, matige score op imdb, gereleased in januari waar meestal de "plank-liggers" uitkomen, actrice met een matige naam door haar eerdere werk. Maar wellicht dat je erinstapt met een laag verwachtingspatroon geef je een film een betere kans.
Ik vond hem achteraf zelfs "best goed en verrassend"

7.5 van mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 25-05 15:59
Lion (2016)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Normaal gezien vind ik films gebaseerd op een waargebeurd verhaal niet echt boeiend. Maar deze film is de uitzondering. We kwamen deze tegen en waren aangenaam verrast. Een klein jongetje woont met zijn moeder, zusje en broer in een sloppenwijk. Op een dag gaat hij met zijn grotere broer mee om een nacht te werken. Ze raken elkaar kwijt en na flink wat omzwervingen word hij geadopteerd door een koppel uit Australië. 25 jaar later gaat hij op zoek naar zijn moeder, zus en broer.
Mooi verhaal, goed verfilmd. Het eerste deel waar het verhaal nog over het kleine jongetje gaat vond ik het meest aangrijpend. Het tweede deel waar hij op zoek gaat naar zijn familie was voor mij iets minder. Al met al een mooie film die me aangenaam verraste.
7.5 / 10

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vincent Dave schreef op maandag 6 april 2020 @ 00:13:
[...]

Totaal niet vergelijkbaar met elkaar. De film is echt heel meh, het boek is fantastisch (er van uitgaand dat je de schrijfstijl kunt waarderen; geen lang verhaal, maar allemaal hoofdstukken over het begin van de zombie-epidemie, bijna-ondergang van de mensheid, en hoe er teruggevochten werd). Als je van het genre houdt, zou ik het boek zeker proberen.

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

ik vond het anders best een leuke film (world war z)

The enemy within

• Hahn
  • Laatst online: 14:25
Salvatron schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:26:
ik vond het anders best een leuke film (world war z)
Same! Boek nooit gelezen, film meerdere keren gezien, omdat ik 'm heel vermakelijk vind :)

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True