Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste
Acties:

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Jojo Rabbit (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Wat een geweldige film dit, had het gezien de regisseur ook wel kunnen verwachten maar hoe Taika met zijn typische kwinkslag weer een zwaar onderwerp kan verhalen blijft genieten. Net als bij Boy en Hunt For the Wilderpeople heb ik hardop gelachen maar ook een traan gelaten.

Vanuit het oogpunt van een door en door geïndoctrineerd 10 jarig jongetje genaamd Jojo (Johannes) zien we de laatste jaren van de tweede wereld oorlog in een klein dorpje in Duitsland. Jojo is volledig overtuigd Nazi totdat hij iets op zolder ontdekt waardoor hij ook twijfels krijgt over de motivaties van zijn moeder.
Taika neemt de gewaagde rol van het denkbeeldige vriendje op zich
spoiler:
Adolf Hitler

die gedurende de film (en dus de tijd) ook van outfit en gedrag veranderd
spoiler:
analoog aan de outfits en gedrag van de echte Hitler

Wat mij nog wat meer bewondering gaf. Ook het gebruik van originele posters, teksten, banieren en uniformen laat maar zien hoeveel tijd en moeite in deze film gestoken is.

Andere highlights zijn Jojo en zijn vriendje Yorki, Scarlett Johansson als de moeder van Jojo en Sam Rockwell die zich volledig uitleeft in zijn rol als Captain K :) Ook het melige stukje waarbij de door Stephan Merchant gespeelde Gestapo officier Jojo’s huis kwam binnen vallen kon mij zeer bekoren al bleef voor mij de grap
spoiler:
Can I get a little Heil?

Het leukst. Is nu ook running gag bij ons thuis :p
Al met al een heerlijke film van Taika (zoals altijd eigenlijk) en wat mij betreft de beste film van 2019
9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:45:
Jojo Rabbit (2019)[Afbeelding: Jojo Rabbit (2019)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Wat een geweldige film dit, had het gezien de regisseur ook wel kunnen verwachten maar hoe Taiki met zijn typische kwinkslag weer een zwaar onderwerp kan verhalen blijft genieten. Net als bij Boy en Hunt For the Wilderpeople heb ik hardop gelachen maar ook een traan gelaten.

Vanuit het oogpunt van een door en door geïndoctrineerd 10 jarig jongetje genaamd Jojo (Johannes) zien we de laatste jaren van de tweede wereld oorlog in een klein dorpje in Duitsland. Jojo is volledig overtuigd Nazi totdat hij iets op zolder ontdekt waardoor hij ook twijfels krijgt over de motivaties van zijn moeder.
Taiki neemt de gewaagde rol van het denkbeeldige vriendje op zich
spoiler:
Adolf Hitler

die gedurende de film (en dus de tijd) ook van outfit en gedrag veranderd
spoiler:
analoog aan de outfits en gedrag van de echte Hitler

Wat mij nog wat meer bewondering gaf. Ook het gebruik van originele posters, teksten, banieren en uniformen laat maar zien hoeveel tijd en moeite in deze film gestoken is.

Andere highlights zijn Jojo en zijn vriendje Yorki, Scarlett Johansson als de moeder van Jojo en Sam Rockwell die zich volledig uitleeft in zijn rol als Captain K :) Ook het melige stukje waarbij de door Stephan Merchant gespeelde Gestapo officier kon mij zeer bekoren al bleef voor mij de grap
spoiler:
Can I get a little Heil?

Het leukst. Is nu ook running gag bij ons thuis :p
Al met al een heerlijke film van Taiki (zoals altijd eigenlijk) en wat mij betreft de beste film van 2019
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Naar aanleiding van deze film bij Boy uitgekomen, wat mij betreft ook een aanrader:
https://www.rottentomatoes.com/m/boy_2012

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Exocet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Naar aanleiding van deze film bij Boy uitgekomen, wat mij betreft ook een aanrader:
https://www.rottentomatoes.com/m/boy_2012
Boy is inderdaad geweldig
Taika’s andere films kan ik stuk voor stuk aanraden, zelfs Thor Ragnarok :) (de enige Marvell film waar ik van begin tot eind van kon genieten :p)

Ps kijk zeker Hunt for the Wilderpeople ook!

[Voor 4% gewijzigd door Tomba op 26-02-2020 14:52]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:08
ByteMe_ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:29:
It Chapter Two (2019)[Afbeelding: It Chapter Two (2019)]
Tweakers: 7.8 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 169 min | MPAA: R

WTF hebben ze met deze klassieker uitgespookt :( De film is in z'n algemeen niet slecht, de acteerprestaties wel best redelijk en het heeft z'n schrikmomenten. Maar soms is het zo erg over de top, ik kan me het van de oude versie niet herinneren dat het zo overdreven was.

Bijvoorbeeld
spoiler:
De scenes met die zombies, neem nou die ene aan de haak die langzaam naar de moeder schuift. Of de scene waarbij deze zombie wordt gedood op een later tijdstip. Het is alsof je Ash vs Evil dead aan het kijken bent, daar kon ik het echter waarderen omdat dat het genre gewoon is.

De film schommelt met leuk en minder leuk...

spoiler:
De scene met die spin uit die kop vond ik dan wel weer prachtig, hoewel dat ook weer richting satire neigt. De final-form van IT is daarentegen vele malen beter uitgewerkt dan bij het origineel, dat vond ik juist de enorme teleurstelling van de hele film. Toen vond ik dat ze dat stuk gewoon beter compleet hadden kunnen weglaten. Pennywise was al eng zat, die CGI spin absoluut niet.

De eerste film hield zich meer in en vond ik ook beter dan dit deel. Maar al met al: ze kunnen beiden gewoon echt niet tippen aan de klassieker.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Wist je al dat het een verfilming van een boek is en daarmee een verhaal al vast staat en moeilijk is om stukken weg te laten? :P
Ze hebben het boek beter gevolgd dan de eerste verfilming uit 1990.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Gentlemen (2019)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Heerlijk !!!!

Net in de bios gezien.
Het is duidelijk een guy richie film, en past zo in een rij met snatch en lock-stock, en rocknrolla
Wel is deze film iets meer gericht op een goed, gelaagd verhaal vertellen, en iets minder op de actie scenes. (al zijn die er ook genoeg).

Veel twists, en wat leuke filmische vondsten maken dat ik dit de beste uit de serie vind.
En aangezien ik LS&2SB al een 9 gaf, laat dat niet veel ruimte voor een punt :P
9.5 / 10

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Underworld: Rise of the Lycans (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Dit keer wordt het vampiertje niet door Kate Beckinsale gedaan, maar door een dame die luistert naar de fraaie naam Rhona Mitra. Ik vind dit een mooie naam die impact heeft, een naam die je niet zo snel vergeet. Het debat wie er lekkerder is - Rhona Mitra of Kate Beckinsale - laat ik aan anderen over.

Het verhaal kan er wel mee door, echt een hoogstaande film is het niet. Het is wel oké. En het einde van de film is eigenlijk ook wel oké.
7 / 10

The enemy within

• Argof
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-05 14:47
Out of Time (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Sterke film, op het randje van B-Film maar met topacteurs. Gewoon relaxede Denzel Washington met een paar doortrapluikjes in het verhaal en een flinke dosis spanning.
0 / 10

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Underworld Awakening (2012)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: R

Nadat Rhona Mitra (mooie naam) de vorige film even had overgenomen, is Kate Beckinsale weer terug. Dit keer is de mensheid er eindelijk achter dat de mythes over weerwolven en vampieren heus geen mythes zijn, maar dat ze echt waar zijn. Het is dan ook oorlog met de mensheid.

Het pak van Selene zit heel strak om haar lichaam. Vindt Kate Beckinsale dit niet vervelend? Ik vind het zelf nooit lekker voelen als kleding zo strak om mijn lichaam heen zit, ik heb wel eens een spijkerbroek geprobeerd die zo strak was, en dat zat echt niet lekker. Wel is het pak van Selene mooi, het glimt mooi en gaat goed op in de omgeving. Ook zwart is natuurlijk handig als camouflage wanneer de vampiers eropuit gaan om bloed te drinken.

Het verhaal is best wel prima, Kate Beckinsale is een lief, schattig vampiertje, en de film weet uiteindelijk toch wel te boeien, ook al hadden de weerwolven (Lycans genaamd) van mij wel wat minder debiel mogen zijn.

Te doen.

Kijk eens naar deze foto, hoe fraai:
het zwarte glimmende strakke pak van onze geliefde vampier past prima bij de rest van de omgeving. Een grijze omgeving, een strak zwart pak, en een grijs pistool uit een speelgoedwinkel. Kleurloos en het past goed bij elkaar. Enig punt van kritiek is dat Selene geen zwarte leren handschoenen draagt maar gewoon blote handen heeft. Zwarte handschoenen waren een betere keuze geweest.

7 / 10

[Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 28-02-2020 03:08]

The enemy within

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:08
Jumanji: The Next Level (2019)
Tweakers: 3.9 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Ik hou wel van dit soort films; humor en avontuur. Vaak perfecte ingrediënten voor een filmavondje. Deel 2 is sterk vergelijkbaar met deel 1, wat een hoop leuke momenten oplevert maar helaas ook een 'been there done that' gevoel geeft.
7 / 10

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:22
[b]Salvatron in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"Salvatron schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 05:34

Rhona Mitra
Was ook Lara Croft-model een tijdje :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
Midway (2019)
Tweakers: 3.3 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, History, War | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13
Behoorlijk 'over the top' verfilming van de slag bij Midway, dik aangezet met CGI effecten. Hoewel de gebeurtenissen en keuzes die de diverse personages maken wel gebaseerd zijn op wat de echte personen gedaan hebben in die tijd komt het regelmatig toch behoorlijk onrealistisch over. Vooral de acties van de vliegtuigen in de lucht met dogfights en duik vluchten om bommen af te werpen zijn erg onrealistisch en doen meer aan het computerspelletje Battlefield denken!

In 4K HDR zag het er allemaal wel mooi helder en scherp en kleurrijk uit. Maar als film vond ik het middelmatig.
5.5 / 10

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:14
Argof schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:04:
Out of Time (2003)[Afbeelding: Out of Time (2003)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Sterke film, op het randje van B-Film maar met topacteurs. Gewoon relaxede Denzel Washington met een paar doortrapluikjes in het verhaal en een flinke dosis spanning.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Dat is geen hoge score....

PSN: TDBtje

• Argof
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-05 14:47
TDB schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Dat is geen hoge score....
klopt, vergeten te scoren.. zou een zeuven (7) moeten zijn. Ruim voldoende maar niet speciaal.

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:18
Sharky schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Halverwege afgezet, en dat doe ik zelden. Vond het allemaal zo overdreven en geforceerd nazi's//WO2 de draak steken. Het type film op zich kan ik prima hebben, maar dit lag er zo dik bovenop dat het een soort one trick pony werd. Qua acteren, dialogen of verhaal deed het me helemaal niks.
IMDB: Jojo Rabbit (2019)
Ik heb hem gisteren gezien en vond juist de cynische humor en de onderliggende boodschap top. Totaal afwijkend van regulier werk. Dikke 8!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:50
Ready or Not (2019)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Leuk! Een net getrouwde vrouw moet als inwijdingsritueel een spelletje spelen met haar kersverse, steenrijke familie, niet wetende dat dit een spel op leven en dood zal zijn. Het verhaal is simpel, maar wordt erg leuk uitgewerkt en de film bevat veel humor en gore. Echt spannend kan ik het niet noemen, want het is allemaal redelijk voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Het deed me ergens denken aan Rec 3: Genesis, waar een kersvers bruidspaar wordt opgejaagd door zombies. Deze film heeft een zelfde soort sfeer. De film ziet er goed uit, is leuk geacteerd en ook de soundtrack van Brian Tyler doet wat het moet doen. Ready Or Not is gemaakt voor een luttele 6 miljoen dollar, maar is beter uitgewerkt dan menig big budget horrorfilm. Aanradertje!
8 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 21:20

Tijntje

Hello?!

Motherless Brooklyn (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 144 min | MPAA: R
Een oude film noir maar dan met een moderne look in de jaren 50.
Goede film die lekker wegkijkt en die mee laat puzzelen wat er nu echt speelt en waar het bewijs zich moet bevinden.
Edward Norton, Alec Baldwin, Bruce Willis en Michael Kenneth Williams zetten een prima acteer prestatie neer. Met name die laatste kan zo veel sfeer neerzetten met zijn stem.
De Jazz past goed bij de stemming in het hoofd Lionel Essrog (Edward Norton) met zijn Tourette's Syndrome.
8 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Zombieland: Double Tap (2019)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R
Het erg late vervolg op Zombieland. De zombie-hype is al grotendeels voorbij, dus dit deel komt eigenlijk te laat, maar daar merk je niks van wanneer je de film kijkt. Onze helden hebben er duidelijk nog net zoveel zin in als tijdens de eerste film. Columbus en Wichita zijn nu een stel, maar Little Rock hunkert ook naar liefde en smeert 'm. Dit zet druk op de relatie tussen Columbus, Wichita en Tallahassee. Zeker wanneer Columbus de superblije, oliedomme Madison ontmoet. Rosario Dawson heeft ook een rolletje als de stoere Nevada. Ik heb me prima vermaakt met Double Tap. Eigenlijk is dit gewoon een reboot van Zombieland, want het verhaal volgt in grote lijnen de eerste film, maar dan net even anders. De film ziet er goed uit en alle hoofdrolspelers hebben zichtbaar plezier in hun rol. In dit deel wordt een nieuwe zombie geintroduceerd die sneller en dodelijker is, maar er wordt jammer genoeg bar weinig mee gedaan. Double Tap is een erg vermakelijke zombie komedie, zolang je je verstand maar op nul zet.
7.5 / 10

The Lighthouse (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R
De nieuwe film van Robert Eggers, die opzien baarde in de horrorwereld met The VVitch. Twee vuurtorenwachters zitten met elkaar opgescheept op een klein eiland, terwijl er een enorme storm woedt. Pattinson speelt het hulpje van de starre Dafoe, die hem op allerlei manier uitbuit, terwijl hijzelf de vuurtoren bewaakt. Elke avond vloeit de alcohol rijkelijk en komen beide mannen langzaam elkaars duistere geheimen te weten. Ik heb genoten van The Lighthouse, al vind ik de film niet zo goed als Eggers' debuut. De twee hoofdrolspelers zijn in ieder geval goed op dreef, waarbij vooral Willem Dafoe een uitmuntende acteerprestatie neerzet. De film zal wel te bizar geweest zijn voor de Academy, want hier had hij wat mij betreft een Oscar voor mogen ontvangen. De personages bezigen ook de taal zoals mensen eind 19e eeuw zouden hebben gesproken; De filmmakers hebben hier uitvoerig onderzoek naar gedaan. De cinematografie, soundtrack en geluidseffecten zijn allemaal dik in orde en dragen bij aan de onheilspellende sfeer. Ook leuk om enkele referenties naar H.P. Lovecraft in deze film te zien. The Lighthouse is een film voor een select publiek en liefhebbers van The VVitch en trage, mysterieuze horrorfilms zullen zeker aan hun trekken komen. The Lighthouse heeft me in ieder geval één ding geleerd: Zeemeeuwen zijn klootzakken!
8.5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 26-05 23:56
13 Hours (2016)
Tweakers: 3.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History, Thriller, War | Runtime: 144 min | MPAA: R
Een prima film om te kijken. Het verhaal bouwt goed op. En de actie op het einde is ook prima. Had wat meer en langer gemogen. Maar goed toch nog een goede film. Had wel wat meer betere grafische pracht van Michael Bay verwacht. Een van de betere, maar deze keer wat minder.
8.5 / 10

Come to Daddy (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
Ik heb de film in de vliegtuig bekeken, om tijd te doden.

Ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Vindt Elijah Woods sowieso niet echt iemand die goed presteert. Maar goed.
De film is erg langzaam, en er is maar 1 stuk echt wat leuk was, voor de rest zijn het echt van die dode elementen die je niet wilt zien.
Maar pas de laatste 30 minuten is het verhaal duidelijk, ervoor niet.
6.5 / 10

Godzilla: King of the Monsters (2019)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Had de eerste deel bekeken, en nooit meer echt delen erna. Maar kon me niet echt herinneren dat het zo sci-fi en fake is als deze deel.
Dit is wel erg over de top creature vs creature. Voor mij hoefde dat niet echt.
6.5 / 10

[Voor 51% gewijzigd door theduke1989 op 02-03-2020 11:28]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Greenisthebest
Bombshell (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: R
Deze film maakt me kotsmisselijk/woest hoe sommige van ons, lees mannen, met vrouwen omgaan of beter niet omgaan. Echt verschrikkelijk hoe narcistische mannetjes misbruik (kunnen) maken van hun machtspositie om hun leuter ergens in te kunnen steken. En pijnlijk te zien hoe vrouwen hiermee omgaan, zelfs het gedrag van dat soort figuren soms goed praten en worstelen met dit misbruik. Tekenende film over #metoo en past goed in de huidige tijd. Laat ook goed zien hoe bijna alles in Amerika alleen maar om de payroll en opklimmen op de carriereladder draait kost wat kost, al vind ik dat die kwalijke tendens de laatste jaren ook in Nederland zichtbaar is. Verkoop nooit je ziel/lichaam voor je werk. Nooit!
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:23
All the Bright Places (2020)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6,5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 107 min | MPAA: N/A
Vreemd dat deze film nog niet voorbij is gekomen hier.

Mijn vrouw wilde een keer een speelfilm zien en dankzij Netflix top 10, zijn we bij deze titel terecht gekomen.

De omschrijving was goed en we hebben voor de verandering een keer NIET op IMDB gekeken.
(We weten dat IMBD niet heilig is maar vaak geeft het wel een redelijke goeie indicatie.)

Een kopie: "The story of Violet and Theodore, who meet and change each other's lives forever. As they struggle with the emotional and physical scars of their past, they discover that even the smallest places and moments can mean something."

Ondanks het voorspelbaar was, hebben we toch samen genoten van deze film.
7 / 10

Edit:
PS... ik heb iets fout gedaan bij de UBB generator. De Tweakers score klopt nu niet meer... Hij was n/a en ny staat er 2,3 bij de generator. En ik heb in dit bericht de score bij IMDB moeten invullen aangezien daar ook n/a stond

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:09
streamnl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:06:
Hij is pas twee dagen uit (en alleen via Netflix), dus zo bijzonder is dat niet.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:23
josh-hill schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:27:
[...]

Hij is pas twee dagen uit (en alleen via Netflix), dus zo bijzonder is dat niet.
Ik zie nu ook in mijn eigen reactie 2020 staan... Niet gewend dat ik er zo vlug bij ben met een film. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:56
streamnl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:06:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14][url="http://www.imdb.com/title/tt3907584","IMDb -- All the Bright Places"]All the Bright Places (2020)
Ik heb deze film zojuist gekeken op aanbeveling van mijn zusje. En ik snap ook direct waarom.
De fim zit goed in elkaar, hoe de een de ander uit de schulp probeert te krijgen, maar intussen zelf zaken achter houdt. Het enige wat mij echt veel te snel ging
spoiler:
was de omschakeling tussen hen. Zij zegt het fijn te vrienden eindelijk weer een vriend te hebben, als in een gewone vriend, iemand om mee te praten.
En nog dezelfde autorit maakt hij avances en gaan ze verder. Daar had ik echt zoiets van "wtf dat doe je niet"
Verder is het acteerwerk van de hoofdrolspelers prima. Ik geef hem een 7,5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Underworld: Blood Wars (2016)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Drama, Fantasy, Horror, Sci-Fi, War | Runtime: 91 min | MPAA: R
Intriges aan het hof van de vampieren. Dat is waar deze film over gaat. Af en toe een leuke plotwending maar tegen het einde van de film wordt het allemaal wel heel extravagant, een beetje té. De film is wel te doen maar ik vond de vorige films in de serie toch beter.
6 / 10

The enemy within

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:13
Pokémon: Mewtwo Strikes Back - Evolution (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Animation, Action, Family, Fantasy | Runtime: 98 min | MPAA: TV-Y7
Deze film is een grote jeugdsentiment voor mij, heb hem als kind op videoband gezien.
Toen ik zag dat ze deze film op Netflix uitbrachten kon ik niet wachten om hem nogmaals te bekijken, het blijft een prachtfilm!

Grappige is dat er een mega fout in de film zit die nu als volwassene opvalt:

spoiler:
Wanneer Mewtwo alle pokemons van de trainers vangt en gaat clonen, zijn er al 2 Charizards in de film. Dat zou betekenen dat er na het clonen 3 Charizards zouden moeten zijn, alleen op de een of andere manier komt er geen 3e bij.
8 / 10

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 26-05 13:05

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

The Gentlemen (2019)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Ik ga absoluut niet vertellen dat Guy Ritchie een one-trick-pony is (en al is hij het misschien wel, dan doet hij dat truukje uitzonderlijk goed), maar zoals al eerder door Heuveltje gerecenseerd, dit valt in het rijtje : "Lock, Stock en 2 smoking barrels", "Snatch" & "Rock n Rolla". En dat is een mooi bruggetje of je wel of niet naar deze film moet gaan. Daar hou je van en kan je misschien niet genoeg van krijgen, dan zou ik sowieso gaan. Als je het ondertussen wel kent, dan ga je hier niet al te hard verrast worden en is de vraag of je wel naar deze film moet gaan?

Het is wel een wat tragere verhaalvertelling (letterlijk en figuurlijk) met de bekende gelaagdheid, maar daardoor krijgen bepaalde karakters wat meer schermtijd wat prima is. Mooie rollen van Matthew McConaughey en een zeer groezelige Hugh Grant. Ook een mooie bijrol van Collin Farrel.

Waar mijn top 3 bestond uit dezelfde volgorde als wanneer de films waren uitgekomen is deze binnengekomen wat mij betreft op nummer 3, niet dat Rock 'n Rolla zo slecht was, prima vermaak, maar The Gentlemen is wat mij betreft net anders genoeg om die plek op te eisen.
8 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zaterdagavond thuis the VVitch gekeken nadat ik erg onder de indruk was van The Lighthouse. The Witch stond al wat langer op mijn kijklijst maar ik ben geen fan van horror, maar een hoop mensen die de Lighthouse hadden gezien vonden de Witch niet veel enger, er zijn geen jumpscares en het is vooral de sfeer die de boel zo creepy maakt. Dat kan ik nog wel hebben.

Ik vond het een erg goede film. Ik ben er nog niet over uit wat ik beter vond, het acteerwerk van de kinderen, de muziek of de beelden. Ik ga er niet veel meer over zeggen want je moet het zelf gaan ervaren, da's een stuk leuker.

Black Phillip, Black Phillip
A crown grows out his head,
To nanny queen is wed.
Jump to the fence post,
Running in the stall.
King of all.

King of sky and land,
King of sea and sand.
We are ye servants,
We are ye men.
Black Phillip eats the lions
From the lions' den.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Wolf (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: Unrated
Van de week heb ik Wolf gekeken: erg: gaaf! Alweer even geleden dat ik een zwart-wit film gekeken heb. Ik merk dat ik het toch erg gaaf vind en ga in de toekomst daar eens wat gerichter naar zoeken (tips zijn welkom!). Het geeft een gave sfeer aan de film.

Wolf is verder nergens ontzettend diepgaand maar is toch een erg onderhoudende film over het doen en laten van Majid (Marwan Kenzari), een crimineel die ook nog eens aardig potje kan vechten. Marwan acteert prima, niet uitmuntend of oscarwaardig maar wel gewoon goed. Raymond Thiry komt voorbij en die vind ik er wat meer uitspringen, vult zijn bijrol prima in. Het verhaal is verder relatief voorspelbaar maar door de algehele sfeer en de nog sterkere muziek geef ik de film toch een 7,5/10.
7.5 / 10

[Voor 46% gewijzigd door snmght op 04-03-2020 10:13]

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:38
snmght schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:48:
Van de week heb ik Wolf gekeken. Ik kan hem niet vinden met de generator.
Zoek in de ubb generator dan op tt nummer ipv titel.
Bijvoorbeeld bij wolf zoek je dan op tt2504404. Dit nummer staat in de url van imdb link. Dan vind je wel de film.
Voor degenen die dit nog niet wisten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Harribo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Bijvoorbeeld bij wolf zoek je dan op tt2504404. Dit nummer staat in de url van imdb link. Dan vind je wel de film.
Nice! Mag wat mij betreft bovenaan het topic staan! _/-\o_

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greenisthebest
@snmght Tips zwart/wit: Oud IMDB: Sin City (2005) en IMDB: American History X (1998) (laatste niet helemaal). De originele, niet ingekleurde versie van IMDB: The Longest Day (1962).
Nieuw IMDB: The Lighthouse (2019)

Hier nog een rijtje: http://www.previewmag.nl/...e-moderne-zwart-witfilms/

[Voor 49% gewijzigd door Greenisthebest op 04-03-2020 10:54]

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:16
MrVegeta schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:57:
Zaterdagavond thuis the VVitch gekeken nadat ik erg onder de indruk was van The Lighthouse. The Witch stond al wat langer op mijn kijklijst maar ik ben geen fan van horror, maar een hoop mensen die de Lighthouse hadden gezien vonden de Witch niet veel enger, er zijn geen jumpscares en het is vooral de sfeer die de boel zo creepy maakt. Dat kan ik nog wel hebben.

Ik vond het een erg goede film. Ik ben er nog niet over uit wat ik beter vond, het acteerwerk van de kinderen, de muziek of de beelden. Ik ga er niet veel meer over zeggen want je moet het zelf gaan ervaren, da's een stuk leuker.

[Afbeelding]

[...]
Fantastische film _O_ Niet het standaard "HARD GELUID = eng!" maar een lekker naargeestige sfeer, mooie setting en sterk acteerwerk van de kinderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vrijdag schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Fantastische film _O_ Niet het standaard "HARD GELUID = eng!" maar een lekker naargeestige sfeer, mooie setting en sterk acteerwerk van de kinderen.
What dost thou want

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Greenisthebest
Vrijdag schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Eens, maar de meerderheid zal dit wel weer een slome film vinden. Er gebeurd helemaal niets zeggen ze dan. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:00

Sharky

Skamn Dippy!

MrVegeta schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:57:
Zaterdagavond thuis the VVitch gekeken
Is je 'W' stuk?

Portfolio // Bruiloftsfotografie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greenisthebest

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:00

Sharky

Skamn Dippy!

:D Heb die film ook gezien maar dat is me echt nog nooit opgevallen. Mea culpa.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• Greenisthebest
Sharky schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
[...]

De echte liefhebber let op details. O-)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sharky schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Het is je vergeven ;). Iemand deze ook gezien IMDB: Us (2019) ? Ben wel fan van de "nieuwe" horror films (Get Out bv) is dit nog wat?

• Greenisthebest
MrVegeta schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Het is je vergeven ;). Iemand deze ook gezien IMDB: Us (2019) ? Ben wel fan van de "nieuwe" horror films (Get Out bv) is dit nog wat?
Yep. Lekker maf absurdistisch sfeertje.

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Bizarre film, zeker wel de moeite waard als je wat anders wilt zien dan de saaie standaard horrorfilms.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josh-hill
Wolf (2013)[Afbeelding: Wolf (2013)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: Unrated
Van de week heb ik Wolf gekeken: erg: gaaf! Alweer even geleden dat ik een zwart-wit film gekeken heb. Ik merk dat ik het toch erg gaaf vind en ga in de toekomst daar eens wat gerichter naar zoeken (tips zijn welkom!). Het geeft een gave sfeer aan de film.

Wolf is verder nergens ontzettend diepgaand maar is toch een erg onderhoudende film over het doen en laten van Majid (Marwan Kenzari), een crimineel die ook nog eens aardig potje kan vechten. Marwan acteert prima, niet uitmuntend of oscarwaardig maar wel gewoon goed. Raymond Thiry komt voorbij en die vind ik er wat meer uitspringen, vult zijn bijrol prima in. Het verhaal is verder relatief voorspelbaar maar door de algehele sfeer en de nog sterkere muziek geef ik de film toch een 7,5/10.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Wolf is denk ik mijn favoriete Nederlandse film. Misschien qua verhaal geen hoogvlieger, maar de sfeer is inderdaad prima!

Andere zwart-wit films in mijn collectie die ik erg kan waarderen zijn bijvoorbeeld La Haine (1995) en Ida (2013). En inderdaad Sin City, al wordt daarin hier en daar iets speciaal ingekleurd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dr. Strangelove
snmght schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:48: Alweer even geleden dat ik een zwart-wit film gekeken heb. Ik merk dat ik het toch erg gaaf vind en ga in de toekomst daar eens wat gerichter naar zoeken (tips zijn welkom!). Het geeft een gave sfeer aan de film.
Dr. Strangelove

;)

Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Verder:
- The Artist
- Schindler's List
- Raging Bull

Oudere classics, deze lijst kan je heel lang maken:
- Roman Holiday
- Citizen Kane
- Paths of Glory
- Pyscho
- Casablanca
- To Kill a Mockingbird
- M

[Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-03-2020 14:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:15
Ik lees dat topic wel eens om ideeën op te doen. Merkwaardig genoeg is mijn favoriete film van het afgelopen jaar niet genoemd : sorry, we missed you. Deze film is zo ECHT, gebeurtenissen zo herkenbaar en eigenlijk diep triest. Zelfde genre als I, Daniël Blake ( ook hier vind ik geen recensie over)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wolf (2013)[Afbeelding: Wolf (2013)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
The Lighthouse!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Ik had gehoopt op James Bond volgende maand maar helaas, het coronavirus gooit roet in het eten. Geen james bond volgende maand. Triest:

De première van No Time To Die is verschoven van april naar november.

https://nos.nl/artikel/23...-vanwege-coronavirus.html

The enemy within

• AvK
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Ook prachtig Zwart Wit:

Das weiße Band

Film speelt in de aanloop van de Eerste Wereldoorlog maar heeft daar verder weinig raakvlakken mee.
Gaat globaal over vreemde gebeurtenissen in een dorp. Een schoolmeester onderzoekt de zaak en vind het gedrag van een groepje kinderen verdacht. Aparte film die ik zelf binnenkort ook weer eens moet kijken.

Das weiße Band IMDB: Das weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:04
The BFG (2016)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: PG
ik ben al sinds mijn jeugd fan van Roald Dahl en dus deze kon ik niet missen natuurlijk!

Aardige vermakelijk en prima special effects. De spraak van BFG is leuk gedaan.

Verwacht geen knotsgekke Pixar-humor-rollercoaster maar gewoon een mooi verhaaltje. Ik vond het een leuke verfilming.

Had van mij iets meer humor in gemogen.

7.5 / 10

Whiskey Tango Foxtrot

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:04
Harribo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:07:
[...]

helemaal top d:)b

ik heb al vaker een review willen doen maar niet gedaan omdat ik dat UBBding niet snapte.

@Webgnome of @Albantar kun je bovenstaande tip in de OP zetten?

Whiskey Tango Foxtrot

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:44
flyingdutchboy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:08:
Ik lees dat topic wel eens om ideeën op te doen. Merkwaardig genoeg is mijn favoriete film van het afgelopen jaar niet genoemd : sorry, we missed you. Deze film is zo ECHT, gebeurtenissen zo herkenbaar en eigenlijk diep triest. Zelfde genre als I, Daniël Blake ( ook hier vind ik geen recensie over)
Wat houd je tegen om er zelf een recensie over te schrijven?

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:26

Punkrocker

Mostly harmless

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Dr. Strangelove

;)

Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Verder:
- The Artist
- Schindler's List
- Raging Bull

Oudere classics, deze lijst kan je heel lang maken:
- Roman Holiday
- Citizen Kane
- Paths of Glory
- Pyscho
- Casablanca
- To Kill a Mockingbird
- M
Eraserhead

_/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Dr. Strangelove
Salvatron schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:50:
Ik had gehoopt op James Bond volgende maand maar helaas, het coronavirus gooit roet in het eten. Geen james bond volgende maand. Triest:

De première van No Time To Die is verschoven van april naar november.

https://nos.nl/artikel/23...-vanwege-coronavirus.html
Grote kans dat er meer summer blockbusters gaan volgen.

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:56
Guns Akimbo (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: R
Maffe aktie comedy in de stijl van Deadpool: Volslagen idioot, maar best wel grappig. De film neemt zichzelf geen moment te serieus, en dat is ook de kracht erachter. Erg leuk om Daniel Radcliffe weer eens in een hele andere rol te zien, maar Samara Weaving doet het ook goed als de compleet ontspoorde Nix.
7 / 10
The Invisible Man (2020)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Prima thriller, weet de spanning goed op te bouwen. Wel een paar jumpscares, maar die hebben niet de overhand. Het acteerwerk van Elizabeth Moss is voldoende om haar ogenschijnlijk langzaam doordraaien van haar karakter geloofwaardig te maken. Het eerste halfuur kwam de film wat moeizaam op gang, maar daarna werd het steeds beter.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Spider-Man: Far from Home (2019)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Na de eerste 20 minuten wilde ik hem eigenlijk afzetten. Hele flauwe grappen die totaal niet landden. Gelukkig werd die daarna beter te pruimen. Mooie actie, dun verhaal. Wel een leuke badguy.
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 27-05 10:14
Mean Streets (1973)

Ik heb tegenwoordig toch meer moeite om echt in het verhaal en de sfeer van dit soort oudere films te komen. Overacting, personages die rare keuzes maken, dat soort dingen. Moeilijk te beschrijven in ieder geval.
Maar los daarvan, je merkt dat de stijl van Scorsese voor die tijd zeer inconventioneel was. Shots zoals het achterhoofd van een pesonage volgen terwijl hij wandelt zie je nu zelfs niet vaak.
Al bij al 'beklijvend' zou ik toch zeggen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Van Helsing (2004)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Onzinnige film met achterhaalde CGI. Het verhaal slaat ook nergens op, in het wilde weg worden er maar wat fantasiepersonages bijgesleept zoals Frankensteins monster, Dracula, een paar weerwolven, etc. De film is nog wel te kijken maar je kun je afvragen waarom Hugh Jackman en Kate Beckinsale hun medewerking hebben verleend aan dit soort onzin.
5 / 10

The enemy within

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Vampire Hunter D (1985)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 80 min | MPAA: Not Rated
Een mysterieuze dhampir (half vampier, half mens) genaamd D wordt ingehuurd door een jonge vrouw om haar te beschermen tegen Graaf Lee, een vampier van adel die haar heeft gebeten en tot zijn vrouw wil maken. Ze krijgen te maken met zowel de hulpjes van de graaf als zijn dochter, die helemaal geen zin heeft in een stiefmoeder die niet van adel is. De animaties zijn typisch jaren '80 en niet echt om over naar huis te schrijven, maar je kunt wel zien dat het de stijl van regisseur Toyoo Ashida (Fist of the North Star) is. De film verveelt niet, ondanks dat het verhaal vrij simpel is, en heeft hier en daar wat leuke actiescenes. Ook grappig was de cameo van Kenshiro, de held uit Fist of the North Star. Jammer genoeg wordt de film nooit echt duister en blijven de vampiers en andere monsters erg 'netjes' tegenover hun prooi. Vampire Hunter D is een vermakelijk filmpje met een aantal duidelijke tekortkomingen. Als je er niet te veel van verwacht en de oudere animatiestijl kunt waarderen, kun je er best plezier van hebben.
6 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greenisthebest
The Informer (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
Aardige film om een keer te kijken als je tijd over hebt. Ik vond hem redelijk oppervlakkig en ook niet spannend. Krappe voldoende.
6 / 10

T-34 (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, War | Runtime: 139 min | MPAA: TV-14
Was al een tijdje naar deze op zoek omdat ik wel van Tweede Wereldoorlog films houd. Staat hij ineens op Netflix. De Amerikanen hebben IMDB: Fury (2014) en die is al redelijk ongeloofwaardig, maar deze slaat helemaal nergens op. Verder is de CGI zo slecht dat je het idee hebt naar een game uit de jaren 90 aan het kijken bent. Enige positieve van de film, de Russen spreken Russisch en de Duitser Duits. Dat is vaak niet het geval. Mijn advies .... overslaan.
3 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:49

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

P-Rock schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:58:
Vampire Hunter D (1985)[Afbeelding: Vampire Hunter D (1985)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 80 min | MPAA: Not Rated
Een mysterieuze dhampir (half vampier, half mens) genaamd D wordt ingehuurd door een jonge vrouw om haar te beschermen tegen Graaf Lee, een vampier van adel die haar heeft gebeten en tot zijn vrouw wil maken. Ze krijgen te maken met zowel de hulpjes van de graaf als zijn dochter, die helemaal geen zin heeft in een stiefmoeder die niet van adel is. De animaties zijn typisch jaren '80 en niet echt om over naar huis te schrijven, maar je kunt wel zien dat het de stijl van regisseur Toyoo Ashida (Fist of the North Star) is. De film verveelt niet, ondanks dat het verhaal vrij simpel is, en heeft hier en daar wat leuke actiescenes. Ook grappig was de cameo van Kenshiro, de held uit Fist of the North Star. Jammer genoeg wordt de film nooit echt duister en blijven de vampiers en andere monsters erg 'netjes' tegenover hun prooi. Vampire Hunter D is een vermakelijk filmpje met een aantal duidelijke tekortkomingen. Als je er niet te veel van verwacht en de oudere animatiestijl kunt waarderen, kun je er best plezier van hebben.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Zoek eens de 'nieuwere' op Vampire Hunter D: Bloodlust. Werkelijk een pareltje als je het mij vraagt. Hele andere stijl en in mijn ogen gewoon kunst.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:16
flyingdutchboy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:08:
Het verhaal spreekt mij totaal niet aan. Klinkt als een typisch dramafilm die we wel vaker gezien hebben. Heb Sorry, We Missed You dan ook niet gekeken om die reden. Mensen die het financieel zwaar hebben en moeite hebben om voor hun gezin te zorgen, dat hebben we nog niet eerder gezien ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 13:13
Sonic the Hedgehog (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Had hier geen verwachtingen bij, dacht dit word een waardeloze game film. Maar wat hebben wij genoten van deze film, sommige stukken in een deuk gelegen van het lachen.

Jim Carrey had een fantastische rol
7 / 10

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn (2020)
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Na het zien van de eerste trailer dacht ik dat dit een mooie film voor in de bios zou worden, uiteindelijk geen tijd gehad om heen te gaan. Vanmiddag hebben we samen deze film thuis gekeken, wat ben ik blij dat ik toen niet naar de bioscoop ben geweest.

Wat een saaie film die erg afwisseld tussen tijdlijnen waardoor je de concentratie verliest. De humor en muziek zijn het enige wat wij leuk vonden van de film, het verhaal zelf is erg zwak.
5 / 10

[Voor 63% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2020 16:15]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
prutser001 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:45:
[...]

Zoek eens de 'nieuwere' op Vampire Hunter D: Bloodlust. Werkelijk een pareltje als je het mij vraagt. Hele andere stijl en in mijn ogen gewoon kunst.
Die heb ik ook gekeken, maar ik had geen zin/tijd om nog een recensie te schrijven. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droefsnoet
P-Rock schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Die heb ik ook gekeken, maar ik had geen zin/tijd om nog een recensie te schrijven. ;)
Heb je Ninja Scroll ook gezien? Deze en Vampire Hunter D zijn van dezelfde regisseur en lijken best op elkaar. Een stoïcijnse held die één voor één bizarre tegenstanders moet tegenhouden. Ik vergis me soms weleens in welke film een bepaalde vijand nou voorkwam, vocht die schaduwgast met zijn klauw nou tegen Jubei of tegen D. Heb je Ninja Scroll nog niet gezien en vond je Bloodlust leuk, dan is het zeker een aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:34

Caveman

whahoehaha

Greenisthebest schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:38:

T-34 (2018)[Afbeelding: T-34 (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, War | Runtime: 139 min | MPAA: TV-14
Was al een tijdje naar deze op zoek omdat ik wel van Tweede Wereldoorlog films houd. Staat hij ineens op Netflix. De Amerikanen hebben IMDB: Fury (2014) en die is al redelijk ongeloofwaardig, maar deze slaat helemaal nergens op. Verder is de CGI zo slecht dat je het idee hebt naar een game uit de jaren 90 aan het kijken bent. Enige positieve van de film, de Russen spreken Russisch en de Duitser Duits. Dat is vaak niet het geval. Mijn advies .... overslaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Wat grappig, ik vond het een goede film. Alles aan het materiaal (DE T-34) klopt, dat russen een iets andere manier van acteren hebben, neem ik voor lief. De special effects vond ik juist heel mooi gedaan, de slomo's van de granaten voegde wel iets toe. Maar goed, je ziet het hier wat vaker.. smaken verschillen ;) Als ik een cijfer aan deze film zou moeten geven dan was het een 8 ! Als je iets met tanks hebt, zeker kijken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Salvatron schreef op zondag 8 maart 2020 @ 03:37:
Van Helsing (2004)[Afbeelding: Van Helsing (2004)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Onzinnige film met achterhaalde CGI. Het verhaal slaat ook nergens op, in het wilde weg worden er maar wat fantasiepersonages bijgesleept zoals Frankensteins monster, Dracula, een paar weerwolven, etc. De film is nog wel te kijken maar je kun je afvragen waarom Hugh Jackman en Kate Beckinsale hun medewerking hebben verleend aan dit soort onzin.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Tja, smaken verschillen dus..... Deze film heb ik zeker 6x gezien en nog steeds pakt de humor, de spanning en de beelden me prima. Ik beschouw het als een soort avonturen film alla Indiana Jones. Bij Indy wordt ook alles door elkaar gehaald en er bij gesleept. Is het dan een slechte film? Nee natuurlijk niet. En klagen over CGI uit 2004...... Meen je dat serieus?
Het mooie van deze film is juist DAT alles erbij gesleept wordt. Het hele horror genre komt langs. En nog redelijk accuraat ook. En Dracula wordt prachtig vertolkt. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P-Rock
Droefsnoet schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Heb je Ninja Scroll ook gezien? Deze en Vampire Hunter D zijn van dezelfde regisseur en lijken best op elkaar. Een stoïcijnse held die één voor één bizarre tegenstanders moet tegenhouden. Ik vergis me soms weleens in welke film een bepaalde vijand nou voorkwam, vocht die schaduwgast met zijn klauw nou tegen Jubei of tegen D. Heb je Ninja Scroll nog niet gezien en vond je Bloodlust leuk, dan is het zeker een aanrader.
Die schaduwklauw zit in Ninja Scroll, al zit er ook zo'n schaduwfiguur in Bloodlust. Ik heb alle Kawajiri's gezien, behalve Highlander. ;)

Wat vind je van de Ninja Scroll serie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Caveman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Wat grappig, ik vond het een goede film. Alles aan het materiaal (DE T-34) klopt,
De T-34 klopt, de Panthers niet. Maar goed, het was een stuk beter dan bij bijvoorbeeld A Bridge Too Far waar ze Leopard 1's gebruikten. :+

Verder was T-34 gewoon een prima vermakelijke film. Zeker als je een beetje into tanks bent inderdaad. En in dat genre kunnen we best wat meer films gebruiken vind ik. Mijn advies is dan ook.... zeker niet overslaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

The Invisible Man (2020)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Goed acteerwerk van de hoofdpersoon hoewel geen wifey material. Ook acteert ze wel goed maar is ze niet al te geloofwaardig omdat ze nogal eens wat ongeloofwaardigs doet. Verder wordt er eigenlijk een beetje teveel in gemoord wat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komt. Is het een spannende film? Jawel. Prima kijkbaar van begin tot eind.
8 / 10

The enemy within

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 11:45
Salvatron schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:17:
The Invisible Man (2020)[Afbeelding: The Invisible Man (2020)]
Goed acteerwerk van de hoofdpersoon hoewel geen wifey material. Ook acteert ze wel goed maar is ze niet al te geloofwaardig omdat ze nogal eens wat ongeloofwaardigs doet. Verder wordt er eigenlijk een beetje teveel in gemoord wat de geloofwaardigheid ook niet ten goede komt. Is het een spannende film? Jawel. Prima kijkbaar van begin tot eind.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Deze film was voor mij een 9 geweest als
spoiler:
het einde was geweest direct nadat Cecile werd gearresteerd in het restaurant en terecht kwam in het gesticht. Nu voelde het voor mij wat teveel als een afgerond geheel (iets wat ik normaliter niet snel heb).
.
Al met al inderdaad een vermakelijke film met prima acteerwerk en een aantal leuke onverwachte momenten. Voor mij een 7, mijn vriendin vond het een 8.

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Salvatron schreef op zondag 8 maart 2020 @ 03:37:
Van Helsing (2004)[Afbeelding: Van Helsing (2004)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Dat accent want Kate Beckinsale aanneemt in deze film ook...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Martinspire

Awesomeness

Dinictus208 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Dat accent want Kate Beckinsale aanneemt in deze film ook...
Ach, ze zit niet in de film vanwege haar acteertalent ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Honesty
  • Laatst online: 22:24

Honesty

kattenneus!

Richard Jewell (2019)
Tweakers: 10.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: R
Goede film weer van Clint eastwood, de film is tergend langzaam maar wordt nooit echt langdradig, de karakters zitten goed in elkaar en laat goed zien hoe snel het kan gaan als je de media zijn werk laat gaan.
Natuurlijk genoeg patrionisme en wapenlobby maar ik vond dit wel een van de minder goedlopende films door eastwood gemaakt.
7 / 10

[Voor 33% gewijzigd door Honesty op 11-03-2020 17:02]

festina lente

• Haay
  • Laatst online: 22:54
Brimstone (2016)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R
Zojuist gezien, en ben er nog stil van. Wat een film! Sterk en ingetogen gespeeld door de diverse acteurs, prachtige beelden van het desolate en onontwikkelde Wilde Westen. En veel ongemakkelijke scenes waarin zo veel onrechtvaardigheid naar boven komt. Hoe vrouwen in deze film behandeld worden als bezit, als eigendom waar mannen mee kunnen doen wat ze willen, is bijna ondraaglijk om aan te zien voor mij als geëmancipeerde Nederlandse man. Pijnlijk om te kijken hoe de hoofdpersoon keer op keer op keer door ongunstige omstandigheden weer de misère over zich heen krijgt. En wat is die dominee een ongelofelijke 'creep' ! Overtuigend gespeeld door Guy Pierce.

De structuur van de film, met de niet chronologisch afspelende 'chapters', maakt het boeiend omdat het je langer laat raden wat de reden is waarom Joanna zich zo ongemakkelijk voelt bij de Reverend, en waarom ze niet kan praten. Uiteindelijk vallen alle stukjes op hun plaats en begrijp je het complete verhaal, en eindigt de film waar het begon. Zeker een aanrader als je van dit soort films houdt, hoewel ik het geen tweede keer hoef te zien. Daar is het allemaal toch te pijnlijk en ongemakkelijk voor.
8.5 / 10

• josh-hill
Parasite (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ik kan er kort over zijn. Op zich wel leuk verhaal, maar niet echt bijzonder. Vooral het begin en het eind zijn niet zo sterk. Snap dan ook niet waarom deze alle prijzen won. Blijkbaar was het niet zo'n goed jaar. Maar goed, beste film die ik in 2019 heb gezien was voor mij Marriage Story.
7 / 10

Sunrise (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 85 min | MPAA: Not Rated
Script van deze film is echt heel erg veel op aan te merken. Maar de uitvoering, de soundtrack, en het idee er achter zitten op zich prima in elkaar.
spoiler:
Een hoop van de onvolkomenheden kun je ook verklaren met het feit dat het merendeel zich slechts in het hoofd van de hoofdpersoon afspeelt, dus dat maakt het minder problematisch.

Heb me er in ieder geval wel mee vermaakt. Staat nog tot de 14e op Netflix geloof ik.
7 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Bad Boys (1995)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Martin Lawrence is niet al te geweldig maar nog altijd beter dan in Bad Boys for LIfe waarin ie beter al lang met pensioen had kunnen zijn. Ook is hij in deze film nog dun. Martin Lawrence in betere tijden. Will Smith is altijd wel goed.
Het verhaal is het typische buddy-verhaal: 2 makkers die bij de politie werken, erg spraakzaam zijn, en saampjes doldwaze avonturen beleven. Niet de beste buddy-film ooit, het verhaal is wel oke, het acteerwerk is wel oke, alles is wel oke. Tea Leoni is een vrouw die ik vroeger nog wel eens tegenkwam in films maar tegenwoordig van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. Niet echt mijn ding, deze Tea, ook al speelt ze haar rol acceptabel. Will Smith echter, is wel mijn ding.

Een acceptabele buddymovie maar ik heb wel eens betere gezien.
7 / 10

The enemy within

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:10

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Bloodshot (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Ga. Er. Niet. Heen.
2 / 10

Te ruil: Tada68 (gateron blue), Volca Beats (modded), Korg Padcontrol. Gezocht: Arturia RackBrute 3U, Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm, KRK Systems Rokit RP5 G4 | Andere audio of computer ruilwaar? PM me, zie ook m’n wenslijsten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat had je mij niet hoeven te vertellen. Waarom een twee in plaats van een één?

[Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 13-03-2020 07:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:10

Dwarlorf

Muziek connoisseur

MrVegeta schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:57:
Dat had je mij niet hoeven te vertellen. Waarom een twee in plaats van een één?
Dat ie slecht was ging ik al van uit maar je hoopt toch er iets uit te kunnen halen zoals bijvoorbeeld bij Skyscraper van Dwayne Johnson. Dat was hier zeker niet het geval.Volgende keer maar weer naar een echte film.

Een 2 omdat er wel wat leuke (actie) concepten in zaten. Sowieso geef ik niet snel een 1 of een 10.

[Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 13-03-2020 08:09]

Te ruil: Tada68 (gateron blue), Volca Beats (modded), Korg Padcontrol. Gezocht: Arturia RackBrute 3U, Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm, KRK Systems Rokit RP5 G4 | Andere audio of computer ruilwaar? PM me, zie ook m’n wenslijsten

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Piet_Piraat7
The Gentlemen (2019)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Wat hou ik van dit soort films zeg. Elke acteur zet een geweldig personage neer, zelfs Hugh Grant die mij echt verbaasde in zijn rol. Er zit goede humor in, wat actie en vooral een heel boeiende verhaallijn. Klein minpuntje voor Dry Eye, dat personage/acteur deed mij niks. Absolute aanrader dit.
9 / 10

• okanylmz.68
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-03 15:42

okanylmz.68

Private life is a happy life.

Ik ben nooit iemand geweest die al te graag tv, series of netflix kijkt.

Laatst had ik vorig jaar La Casa gekeken en Prison break gekeken. Maar verder heb ik volgens mij ook echt nooit een serie bekeken.

Prison break vond ik op een gegeven moment eentonig worden, aangezien ze elke keer in de gevangenis kwamen en steeds weer ontsnapten..

La Casa eigenlijk ook hetzelfde, ze doen niks anders dan banken overvallen :9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Greenisthebest
@okanylmz.68 En jij doet niets anders dan klagen op het verkeerde topic. ;)

• okanylmz.68
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-03 15:42

okanylmz.68

Private life is a happy life.

@Greenisthebest sorry baas.

• Droefsnoet
Power Rangers (2017)
Tweakers: 5.4 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Power Rangers is een 'gritty' reboot van een campy kinderserie. Dat is een lastige combinatie en het werkt dan ook niet. Net als Man of Steel is het eigenlijk helemaal niet leuk om realistische vernielingen te zien bij een anders vrolijk concept. Rita moordt ook net iets te veel voor een film die bij andere gevechten er luchtig vertier op nahoudt.

Voor het design van de Zords en Goldar is er gek genoeg gekeken naar Michael Bay's Transformers, waardoor het onherkenbare hompen metaal zijn geworden. Zoals veel franchise pogingen is dit een origin film en wordt de meeste tijd gebruikt aan uitleg en karakterontwikkeling. De actie laat zo'n anderhalf uur op zich wachten en is nergens bijzonder.

De special effects zijn beter dan die van de film uit 1995, maar toch vind ik die film leuker. Net wat meer actie (al is het PG kungfu) en vaart. Deze versie is mooi in beeld gebracht, de effects zijn goed, de acteurs zijn prima, maar is te slapjes voor een actiefilm en Power Rangers moet je absoluut niet serieus filmen. Dat werkt voor een youtube fanfilm, maar niet voor een feature film.

Leuk geprobeerd, maar toch de plank misgeslagen.

• MazeWing
  • Laatst online: 22:59

MazeWing

passionate & cynical

Hotel Mumbai (2018)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Wow! Gisterenavond deze film gekeken en, zoals anderen al aangaven, vanaf de eerste tot de laatste minuut een spannende film.
De manier waarop alles in beeld wordt gebracht is erg rauw, realistisch en visueel indrukwekkend (lees: de manier waarop schotwonden in beeld worden gebracht, hoe lijken er bij liggen, etc.) en geeft tevens aan wat voor slachtpartij deze hele situatie geweest is.

Qua acteerprestaties doet iedereen het voortreffelijk, waarbij vooral Dev Patel (die een bediende speelt) zeer overtuigend zijn rol neer zet. Ook een pluim voor de acteurs die de terroristen spelen. Allen zetten een zeer geloofwaardige en overtuigende rol neer.

Ik kan deze film plaatsen in het rijtje van Argo en Captain Philips, waarbij Hotel Mumbai in mijn optiek de beste van de 3 is. Het is een film die geen heldhaftige scenario's voorschotelt of mensen onwaarschijnlijke dingen laat doen. Nee, het is een film die uitstekend laat zien hoe wij allen waarschijnlijk in zo'n situatie zouden doen en hoe wij waarschijnlijk zouden sneuvelen...
9.5 / 10

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Tijntje
  • Laatst online: 21:20

Tijntje

Hello?!

MazeWing schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:31:
Hotel Mumbai (2018)[Afbeelding: Hotel Mumbai (2018)]
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Wow! Gisterenavond deze film gekeken en, zoals anderen al aangaven, vanaf de eerste tot de laatste minuut een spannende film.
De manier waarop alles in beeld wordt gebracht is erg rauw, realistisch en visueel indrukwekkend (lees: de manier waarop schotwonden in beeld worden gebracht, hoe lijken er bij liggen, etc.) en geeft tevens aan wat voor slachtpartij deze hele situatie geweest is.

Qua acteerprestaties doet iedereen het voortreffelijk, waarbij vooral Dev Patel (die een bediende speelt) zeer overtuigend zijn rol neer zet. Ook een pluim voor de acteurs die de terroristen spelen. Allen zetten een zeer geloofwaardige en overtuigende rol neer.

Ik kan deze film plaatsen in het rijtje van Argo en Captain Philips, waarbij Hotel Mumbai in mijn optiek de beste van de 3 is. Het is een film die geen heldhaftige scenario's voorschotelt of mensen onwaarschijnlijke dingen laat doen. Nee, het is een film die uitstekend laat zien hoe wij allen waarschijnlijk in zo'n situatie zouden doen en hoe wij waarschijnlijk zouden sneuvelen...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Was inderdaad een film waar de rillingen over mijn rug van liepen.
De enige die een een klein beetje over de top vond was Vasili al zou het best kunnen dat hij in het echt ook zo was.

EDIT:
Door je post toch maar eens besloten het op te zoeken.
https://time.com/5556215/hotel-mumbai-movie-true-story/
Zahra (Nazanin Boniadi) and David (Armie Hammer), a well-to-do couple, and Vasili (Jason Isaacs), a Russian businessman, are also at the center of the action in Hotel Mumbai. All of them are guests caught up in the attacks trying desperately to make it out alive. All three are fictionalized, although, like Arjun, many of their traits and actions are based on those of real people. According to Maras, Zahra and David’s characters are an amalgam of two different real couples caught in the attacks. One real-life couple inspired the scene in which Zahra and David are taken hostage by the terrorists, while the other was faced with a similar predicament to Zahra and David’s in the movie — deciding to split up during the attacks in order to give their young child a better chance of having at least one parent make it out alive. Vasili’s character, also fictionalized, is an amalgam of two people: a wealthy businessman and an ex-special forces operative who were both in the Taj during the attacks.

For Maras, the choice to fictionalize these characters seemed more respectful to the privacy of those who survived the attacks, as well as the memory of those who didn’t. “It’s something that we tried to approach with as much sensitivity as we could,” Maras tells TIME. “Obviously blood is spilled on the floor — people have died and there are very pronounced memories of these attacks.”

[Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 14-03-2020 10:54]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Greenisthebest
Ja ja en wij maar met veel vermaak in het verleden naar IMDB: Outbreak (1995) kijken. De lol is daar wel vanaf nu. :X

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-05 09:22
1917 (2019)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R
Prima oorlogsfilm. Wat mij betreft wordt de film "gedragen" door de filmtechniek waarbij alles in 1 take gefilmd lijkt te zijn.
Hier wordt dat mooi uitgelegd. Vond het verhelderend om achteraf te zien hoe ze zoiets doen.

Ik herken ook de kritiekpunten van de film. Nauwelijks karakterontwikkeling, niet altijd even overtuigend acteerwerk, acties die je mijlenver aan ziet komen.
Maar toch was het een film die me probleemloos 2 uur wist te boeien. Geen niveau Saving private Ryan (als je een serie al kan vergelijken met een film...), maar absoluut de moeite waard.
8 / 10

• Honesty

Honesty

kattenneus!

chielmi schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:22:
1917 (2019)[Afbeelding: 1917 (2019)]
Tweakers: 4.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R
Prima oorlogsfilm. Wat mij betreft wordt de film "gedragen" door de filmtechniek waarbij alles in 1 take gefilmd lijkt te zijn.
Hier wordt dat mooi uitgelegd. Vond het verhelderend om achteraf te zien hoe ze zoiets doen.

Ik herken ook de kritiekpunten van de film. Nauwelijks karakterontwikkeling, niet altijd even overtuigend acteerwerk, acties die je mijlenver aan ziet komen.
Maar toch was het een film die me probleemloos 2 uur wist te boeien. Geen niveau Saving private Ryan (als je een serie al kan vergelijken met een film...), maar absoluut de moeite waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Saving private Ryan is gewoon een film hoor, je bent in de war met band of brothers

festina lente

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-05 09:22
Je hebt natuurlijk gelijk. Suf zeg :o

• Droefsnoet
Greenisthebest schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:22:
Ja ja en wij maar met veel vermaak in het verleden naar IMDB: Outbreak (1995) kijken. De lol is daar wel vanaf nu. :X
Waarom is de lol daar vanaf?

My Spy (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Comedy, Family | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Het lijkt alsof de carrière van een actieheld op een gegeven moment een kinderfilm moet bevatten. Arnold Schwarzenegger had Kindergarten Cop, Vin Diesel The Pacifier, Dwayne Johnson The Tooth Fairy en nu neemt stoere bink Dave Bautista ook een uitstapje naar luchtige familie komedie. Doorgaans sla ik dit soort films over in de bioscoop, maar met een Unlimited abonnement hoef je niet kieskeurig te zijn.

Heb je de trailer gezien, dan weet je hoe de film gaat. De film verrast nergens, maar ik vond het toch wel leuk om naar te kijken. Bautista had in Guardians of the Galaxy al laten zien dat hij gevoel voor komische timing heeft en hij maakt een leuk duo met de jonge Chloe Coleman. Doorgaans ben ik best kritisch op films, maar ik kan eigenlijk weinig negatiefs zeggen over de film, het is precies wat je ervan verwacht.

Bloodshot (2020)
Tweakers: 2.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Bloodshot heeft het bekende verhaal van een persoon die wordt geupgrade en zich tegen zijn maker keert. In dit geval is Vin Diesel ingespoten met 'nanites' waardoor hij van elke wond kan herstellen. Waarom uitgerekend deze goeie lobbes wordt ingezet om moorden te plegen wordt niet uitgelegd. En ja normaal klaag ik dat een film teveel uitlegt, maar als je een aantal slechte knechten tot je beschikking hebt, waarom iemand gebruiken die 'wetwork' moreel verwerpelijk vindt. Achja, anders was er geen film natuurlijk.

Net als My Spy die ik hiervoor heb gezien (van de ene film naar de andere gegaan) is de film nergens verrassend. Maar waar in My Spy dat eigenlijk ook niet hoeft en het moet hebben van de humor van/met Dave Bautista, is dit gortdroge actie. Vin Diesel heeft (in deze rol) totaal geen charisma en de film geeft geen enkele reden waarom dit een franchise zou moeten worden. Misschien had Valiant Entertainment beter met Ninjak kunnen beginnen. Je mist niks als je deze film overslaat.

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Torpedo (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, History, War | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een Hollywood film uit België, niet superslecht of supergoed maar komt gewoon niet uit de verf, veel gore zodat het een vleugje weg heeft van Inglourious Basterds maar lang niet zo goed.
6 / 10

festina lente

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Bad Boys II (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: R
Alles is dicht. Bioscopen zijn dicht. Bedrijven zijn dicht. Dus zitten we thuis. Tijd voor enkele filmpjes!!!

Bad Boys 2 is een buddymovie op basis van de standaardformule: veel gepraat, een overspannen schreeuwlelijk van een baas, geschiet, een paar vrouwen. Vast afgekeken van Lethal Weapon.
De maffia is wat overdreven karikaturaal. Martin Lawrence is niet mijn ding en is hier al flink wat dikker dan in de vorige film. Will Smith is wel weer ok. Het verhaal boeit wel en de film verveelt nergens. De achtervolgingsscenes zijn van het kaliber Terminator 3, zo overdreven, wel grappig maar minder goed dan in Terminator 3. Wel een leuke film maar geen hoogvlieger.

Bad Boys for Life vind ik van alledrie de films het meest interessante verhaal hebben.
7 / 10

The enemy within

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-04 21:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thunderdome Never Dies (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Documentary | Runtime: 82 min | MPAA: N/A
Tja, valt het onder "films"? Het is een docu over the rise, fall & rebirth van het Thunderdome "merk". Een trip down memory lane voor een aantal oud-gedienden onder ons. Hoe een jeugd-vriendschap leidde tot een set (inter)nationale feesten met alle positieve en negatieve randverschijnselen.

Heb deze docu helaas moeten missen in de bios maar meteen de pre-order geplaatst voor de BD. Zeker niet ontevreden. Leuk om te zien hoe men onvoorwaardelijk gelooft in een initieel flinterdun concept wat uiteindelijk leidde tot omzetten van tonnen per week. Door het aantal geinterviewden zeer klein te houden, krijg je een goed beeld van de organisatie en hun ervaring & visie op de uitgewerkte ideeen en het publiek wat sinds Thunderdome '92 is uitgegroeid tot een zeer trouwe schare fans.
8.5 / 10

Voor what it's worth, groeten aan Vincent, Mirko, Sander & Mark

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Piet_Piraat7
Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (2019)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
Ik vond 'm eigenlijk heel leuk. De film krijgt behoorlijk wat haat over zich heen maar misschien moet je daar meer een die hard Star Wars fan voor zijn. Er zitten wat domme scenes in, maar over het algemeen was het prima kijkvoer.
8 / 10

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:20
Queen & Slim (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Romance | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ik had veel zin om deze te kijken, dat maakte denk ik ook dat ik bepaalde verwachtingen had over deze film. Die verwachtingen zijn niet helemaal uit gekomen. Ik mis iets in deze film. Ik kan het niet helemaal plaatsen. Wellicht komt het omdat ik niet een "klik" kreeg met de hoofdrol spelers. Ik vond hun acteer werk bijvoorbeeld minder goed dan bijna ieder ander persoon die in de film speelt. Het verhaal is wel oke. Af en toe vond ik dat er bepaalde scene's voorbij kwamen waarvan ik een beetje een opvul idee kreeg,

Het oordeel. Eigenlijk vind ik het een 5.
Maar hoe het in beeld is gebracht (het cinematische aspect?) - mooie shots, mooie beelden. Dat geeft het een punt extra.
Tevens de sound track - subwoofer ready!!!! Ook dik in orde. + 0.5
6.5 / 10

MENTAL SHUTDOWN

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:13

AW_Bos

Fietsnerd :+

The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Family, Fantasy, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Les Aventures Extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec, een leuke Franse actie- en humorfilm in het Parijs van 1912, met een mummie die gestolen wordt, en later in de film tot leven komt, een zus die al 5 jaar in coma in huis staat, een vliegende pterodactylus die bevlogen wordt, een doortastende journaliste met humor (wat ze zelf niet altijd inziet), en twee agenten die qua gedrag doen denken aan de domme agenten Doyle en Kellaway uit The Mask.

Hoewel in deze film de realiteit echt omver wordt gegooid, blijft het gewoon onverwachts wat er allemaal gebeurt.

Ik heb echt tijden niet meer aan één stuk zo gelachen..... 😂
8.5 / 10

PS: Met bier erbij kan je hem een puntje hoger geven :P

[Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2020 23:04]

Van treinliefhebber tot fietsnerd! :+

• Droefsnoet
Ik heb The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec ook ooit gekeken, maar weet er werkelijk waar niks meer van. Doorgaans onthou ik toch wel iets van een Luc Besson film, maar deze is helemaal niet blijven hangen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De film is gebasseerd op een Franse comic boek serie, ik heb hier een aantal daarvan liggen :).
The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec

Battle.net tag

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-05 09:14
John Wick (2014)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Heerlijke actie film, die goed nog enkele lijnen naar een vervolg openhoudt. Gelukkig, want deze smaakt naar meer.
8.2 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:20
@Steefmeister Deel 2 stond al op Netflix en ook deel 3 is net toegevoegd, je kan dus nog even door :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True