Once Upon a Time... in Hollywood (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R Ik had niet echt het idee dat in naar een Tarantino film zat te kijken. Meestal zit er in zijn films overdreven veel geweld of superscherpe dialogen, maar die miste ik in deze film. Ergens diep in mijn geheugen wist ik iets over Sharon Tate, en ik was dan ook verrast door het einde van de film. Net dat trekt de film, volgens mij, naar een voldoende. 6/10 | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Uncut Gems (2019) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R Wat een film ![]() En dat einde, geweldig. Eindelijk niet eens voorspelbaar. spoiler: Stiekem zou je hetzelfde gedaan te hebben na dat hysterische gedoe van Howard en zijn weddenschap, dan wil je hem gewoon neerknallen. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: N/A Toen deze in de bios kwam ben ik er met mijn zoontje (toen vijf, maar nu ál zes! We hebben beiden heel vaak en heel hard moeten lachen. Hij om de schapen en de situaties en ik om grapjes en referenties die je alleen snapt als je bekend bent met (oudere) sci-fi films. Alien, 2001, Men in Black, X Files, ET, etc zie je allemaal terug. De film zelf is zoals altijd fantastisch geanimeerd en ondanks een totaal gebrek aan gesproken dialoog voor iedereen te volgen. Er komt een buitenaards wezen naar de aarde en deze wordt vriendjes met Shaun. Samen beleven ze een hoop avonturen en zorgen voor veel hilariteit. Naast grapjes zitten er ook nog een paar boodschappen in. Zoals gezond eten is belangrijk, familie en vrienden en samenwerking. In tegenstelling tot het meeste Disney werk wordt dit je in elk geval niet door de strot gedrukt of gebracht alsof je niet zelf kan denken. Voor liefhebbers van animatie en ouders met kinderen kan ik deze film in elk geval van harte aanraden 😊 | |
Hmm, mijn score wordt niet meegenomen. Maar ik geef de film een 8,5 👌
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jojo Rabbit (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Gelukkig had ik me vooraf niet ingelezen over deze film. Andere films van Taika Waititi vond ik echt heerlijke films. What we do in the Shadows heb ik al een keer of vijf gekekekn. Hunt for the Wilderpeople ook al twee keer. Deze film raakt voor mij ook weer de juiste snaar. Een jonge knul die helemaal geobsedeerd is met Adolf en gelooft in een "goede" afloop van de tweede wereldoorlog voor Duitsland komt langzaam tot de ontdekking dat het allemaal niet zo rooskleurig is als hij eigenlijk dacht. Dat hij dan ook Adolf als denkbeeldige vriend/mentor heeft zorgt voor heerlijke, weirde situaties. De film kakt na een tijdje een heel klein beetje in, maar pakt daarna het tempo wel weer lekker op. Deze past voor mij zeker in het rijtje van de twee eerder genoemde films en zal ik ook zeker nog vaker gaan kijken. | |
Birds of Prey (2020) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R De trailer van deze film deed niks voor me en de uiteindelijke film kon ik ook niet waarderen. Ik ben sowieso al geen fan van Harley Quinn, zal wel komen omdat ik geen puber/cosplaymeisje ben. De film gaat echter over haar, de Birds of Prey in de titel doen amper mee. De film probeert een soort Deadpool te zijn door Harley met het publiek te laten praten, maar haalt het helemaal niet bij die film. De komische elementen zijn te overdreven, terwijl de actie weer erg sober is (voor een superheldenfilm). Harley vind ik vooral irritant en ze is op sommige momenten te onnozel (hoi daterape) waardoor het ongeloofwaardig is dat ze een scene later ineens een niet te stoppen vechtersbaas is. Het is sowieso bijzonder dat ze normaal kan leven, aangezien ze eigenlijk een ontsnapte crimineel hoort te zijn. Pluspuntjes zijn Chris Messina als Zsasz de enge knecht van Ewan McGregor en Mary Elizabeth Winstead als de Cross Bow Killer. Jurnee Smollett als Black Canary is een zeer mooie verschijning, maar haar rol heeft - net als haar topjes - maar weinig om het lijf. | |
Ford v Ferrari (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13 Wat een heerlijke film met prachtig geluid, heb me geen moment verveeld. De auto's komen echt tot leven en er is goed gebruik gemaakt van Dolby Atmos tijdens de races. Interessante video over de Sound Edit, vooral de opname van de GT40 hero car is bizar. Daar hebben ze microfoons op de meest bizarre plekken gezet om alle kraakjes en geluidjes te kunnen opvang. Een andere video over de opnames, camera, lenzen, verlichting en visuele stijl. | |
[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 14-02-2020 11:24 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Toevallig kwam ik langs deze post op Reddit over de Koreaanse film Parasite waarbij een Koreaan voor niet-Koreaans sprekende kijkers de heel subtiele taal-spelletjes in die film uitlegt:
https://www.reddit.com/r/..._on_parasite_as_a_korean/.
Erg boeiend om te lezen en geeft nog weer meer diepgang aan die film!
https://www.reddit.com/r/..._on_parasite_as_a_korean/.
Erg boeiend om te lezen en geeft nog weer meer diepgang aan die film!
Goodnight Mommy (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Ich seh, ich seh, ook wel Goodnight Mummy. Ligt er maar aan waar je vandaan komt. Tweelingbroertjes vinden hun moeder echt heel anders dan voorheen, nadat ze plastische chirurgie heeft ondergaan. Eerste half uur gebeurt er weinig, behalve voor een veertiger zoals ik die de bekende spelletjes die jongetjes in het wild speelden herkent. In het riet, in het graan, stoeien, vechten, onderzoeken. In het tweede half uur breidt het plot zich uit en gebeurt er beduidend meer. Moeder gedraagt zich indserdaad vreemd. Laatste half uur is zeer goed om aan te zien. De tweeling vertrouwt de boel niet en neemt het heft in handen, Leuke scenes. Helaas, in de laatste 5 minuten maken ze er een bende van. Een (voor mij) niet voorziene plottwist maakt er in mijn opinie ineens een erg makkelijk einde aan. Al met al zeker te kijken, vanwege de sfeer en je wilt toch weten wat er gaat gebeuren. Maar niets ijzersterks. Het kan horror genoemd worden, maar ik doe mijn screenings fijntjes op "Geen jumpscares!" Hier dus ook nul. Een plus, in mijn opinie. Mystery? Ja, zeker...maar meer doordat er weinig gebeurt, dus je blijft je afvragen waar het naartoe gaat. Thriller. Ja, dat ook, want het is toch wel spannend na het eerste half uur. Artsy fartsy schijnt het, en ja, het is mooi gefilmd allemaal. Of ik 'em nog een keer zou kijken? Nee. | |
Eat the bugs, live in a pod
Ik vond deze toch wat saaie film juist door het einde een stuk beter. Vond dat erg goed gedaanHMC schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:33:
Genereer je eigen UBB code review
Goodnight Mommy (2014) [Afbeelding: Goodnight Mommy (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Ich seh, ich seh, ook wel Goodnight Mummy.
Ligt er maar aan waar je vandaan komt.
Tweelingbroertjes vinden hun moeder echt heel anders dan voorheen, nadat ze plastische chirurgie heeft ondergaan.
Eerste half uur gebeurt er weinig, behalve voor een veertiger zoals ik die de bekende spelletjes die jongetjes in het wild speelden herkent.
In het riet, in het graan, stoeien, vechten, onderzoeken.
In het tweede half uur breidt het plot zich uit en gebeurt er beduidend meer.
Moeder gedraagt zich indserdaad vreemd.
Laatste half uur is zeer goed om aan te zien. De tweeling vertrouwt de boel niet en neemt het heft in handen, Leuke scenes.
Helaas, in de laatste 5 minuten maken ze er een bende van.
Een (voor mij) niet voorziene plottwist maakt er in mijn opinie ineens een erg makkelijk einde aan.
Al met al zeker te kijken, vanwege de sfeer en je wilt toch weten wat er gaat gebeuren.
Maar niets ijzersterks.
Het kan horror genoemd worden, maar ik doe mijn screenings fijntjes op "Geen jumpscares!"
Hier dus ook nul. Een plus, in mijn opinie.
Mystery? Ja, zeker...maar meer doordat er weinig gebeurt, dus je blijft je afvragen waar het naartoe gaat.
Thriller. Ja, dat ook, want het is toch wel spannend na het eerste half uur.
Artsy fartsy schijnt het, en ja, het is mooi gefilmd allemaal.
Of ik 'em nog een keer zou kijken? Nee.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Five Feet Apart (2019) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Opzich een leuke film. De film geeft inzichten in een voor mij onbekende ziekte (CF en B. cepacia). Het leven van jongeren in zo ziekenhuis wordt voor mij gevoel redelijk realistisch getoond, waardoor je toch door blijft kijken. De film voelt wel als een typische tiener drame ala The fault in our stars / my sisters keeper. De nodige zielige stukken en romantiek komt er in voor wat je hier ook bij verwacht. Zeker een aanrader voor liefhebbers van eerder genoemde films. | |
Gretel & Hansel (2020) | ![]() |
Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.5 | Genre: Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 87 min | MPAA: PG-13 Goed uitgewerkte film met op zich redelijke personages. Het ziet er allemaal goed uit, wel vreemd dat het beeld 4:3 lijkt te zijn. Je verwacht het verhaal van Hans en Grietje maar de makers hebben hun eigen draai eraan gegeven waardoor jij jouzelf steeds afvraagt waar het nou allemaal op slaat en jij niet echt in het verhaal kunt komen. Verfilm het verhaal van Hans en Grietje of verfilm je eigen verzinsel, maar pluk niet Hans en Grietje uit het sprookje, ga daar vervolgens mee aan de haal, en verzin in het wilde weg zomaar wat flauwekul met die sprookjesfiguren, want dat slaat helemaal nergens op en overtuigt ons niet. Het is ook niet voor niets dat deze film 'Gretel & Hansel' heet en niet 'Hansel & Gretel'. Dat de namen omgedraaid zijn geeft al aan dat de makers er een eigen draai aan hebben gegeven. Op IMDB zegt iemand 'What did I just watch', en ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. What did I just watch? | |
[ Voor 7% gewijzigd door Salvatron op 13-02-2020 04:46 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ik had maar besloten er niet heen te gaan. Al was het maar vanwege de 10 mensen die afgelopen zaterdag tijdens de film weggingenSalvatron schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 04:34:
Gretel & Hansel (2020) [Afbeelding: Gretel & Hansel (2020)] Tweakers: 5.0 | IMDb: 5.5 | Genre: Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 87 min | MPAA: PG-13 Goed uitgewerkte film met op zich redelijke personages. Het ziet er allemaal goed uit, wel vreemd dat het beeld 4:3 lijkt te zijn. Je verwacht het verhaal van Hans en Grietje maar de makers hebben hun eigen draai eraan gegeven waardoor jij jouzelf steeds afvraagt waar het nou allemaal op slaat en jij niet echt in het verhaal kunt komen. Verfilm het verhaal van Hans en Grietje of verfilm je eigen verzinsel, maar pluk niet Hans en Grietje uit het sprookje, ga daar vervolgens mee aan de haal, en verzin in het wilde weg zomaar wat flauwekul met die sprookjesfiguren, want dat slaat helemaal nergens op en overtuigt ons niet.
Het is ook niet voor niets dat deze film 'Gretel & Hansel' heet en niet 'Hansel & Gretel'. Dat de namen omgedraaid zijn geeft al aan dat de makers er een eigen draai aan hebben gegeven.
Op IMDB zegt iemand 'What did I just watch', en ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. What did I just watch?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10

(ik stond te wachten op begin van film in de zaal er naast)
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Roma (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R Wat een beleving! Dit is hoe een goed drama hoort te zijn, namelijk net als het leven zelf, eerlijk en authentiek! Ik ben enthousiast zoals jullie merken maar had wel moeite in de film te komen. Dat lag niet aan de film zelf maar aan het feit dat ik tamelijk geconditioneerd ben door modern entertainment waardoor er een duidelijk plot moet zijn, snelheid en actie. Veel films, met name de typische Hollywood kaskrakers volgen de regels die dicteren waar de massa positef op reageert. Niks mis mee maar drama's zoals Roma kennen veel meer diepte en maken als gevolg daarvan veel meer indruk. Alfonso Cuaron heeft een pareltje afgeleverd die triest genoeg maar een schamele 5 miljoen dollar heeft opgebracht terwijl deze film ruim 15 miljoen heeft gekost en dus zwaar verliesgevend is geweest. Hoe is het mogelijk dat een meesterwerk dat overkomt?!? Zoals gezegd kostte het me even tijd voordat ik een beetje kon plaatsen waar ik naar keek. De tijdsgeest, de setting, de hoofdpersonen, hun onderlinge realaties, het duurde even voordat ik daar een kloppend plaatje van kon maken. Ik had niets over deze film gelezen of gehoord behalve dat het een Oscar winnende film was. Er wordt niets uitgekauwd, geen toelichtingen, motieven van personen zijn vaak een raadsel en ontvouwen zich gaandeweg enigszins aan de hand van gebeurtenissen. Alles ligt open voor interpretatie. Ik werd echt uitgedaagd om te begrijpen wat ik zag en dat maakt het echt leuk. Er wordt een beroep gedaan op de intelligentie van de kijker. Yay! De film bestaat voornamelijk uit langzame shots waarbij de camera meedraait. Hierdoor ontstaan heel rustig ogende en overzichtelijke scenes. Alle taferelen zijn goed te volgen en er is net genoeg tijd voor de kijker om de gebeurtenissen en de sfeer goed in je op te nemen en te verwerken. Ook bij een paar heftigere scenes blijft het camerawerk altijd rustig en beheerst. Persoonlijk vond ik dat erg fijn kijken. Shacky cam shots geven mij vaak het gevoel dat de regisseur wat te verbergen heeft. Ik wil graag observeren wat er precies gebeurt en Roma levert precies dat: een perfect tempo en overzichtelijke scenes. Ook moet ik nog vermelden hoe indrukwekkend sommige buitenscenes zijn. Ik heb geen verstand van filmtechniek maar zelfs voor mij als leek op dat gebied was het vakmanschap van bepaalde scenes met zoveel spoiler: auto's en aankleding in combinatie met zoveel figuranten duidelijk zichtbaar en erg indrukwekkend.jaren 70 De acteurs waren voor mij allemaal onbekend. En dat is eigenlijk wel fijn omdat ik daardoor niet afgeleid werd door mijn mind die automatisch vergelijkingen gaat doen met acteerprestaties in andere films. Alle acteurs hebben wat mij betreft een voortreffelijke job gedaan. Ik had nergens het gevolg dat er werd geacteerd, alles voelde heel natuurlijk aan. Een dikke pluim voor de acteurs en in het bijzonder voor de kinderen in Roma! De cinematografie is zo goed als het kan zijn. Elke scene is een plaatje op zich. Ondanks dat de film in zwart-wit wordt weergegeven is er zoveel te zien en wordt er prachtig gewerkt met licht en donker. Hilarisch is spoiler: in het straatje waar soms auto's worden geparkeerd. Deze subtiele vorm van humor kon ik erg waarderen. Het beeld op de bluray die ik heb gekeken is prachtig. Haarscherp (voor 1080p materiaal)! En de audio.......yes baby.....ik heb mijn versterker wat verder opengedraaid dan normaal. Er is geen onnodige afleidende muziek en verder wordt nergens de audio misbruikt. Alle geluiden en stemmen zijn kraakhelder en volledig in proportie. Dat betekent meestal, net als het beeld, rustig en zacht maar in enkele scenes keihard maar wel helemaal passend bij de scene zoals bij de hondenpoep spoiler: , het parkeren van de auto's in het smalle straatje spoiler: en de bosbrand spoiler: . Eigenlijk geldt het voor alle films en Roma is geen uitzondering, je moet ze kijken op een groot scherm en met een deugdelijke surroundset.het aanzwellende geluid van de rellen wanneer deze dichtbij komen Ik kon het na de geweldige kijk- en luisterervaring gisteravond vandaag niet laten om wat reviews op iMDB te lezen om te kijken of anderen ook dezelfde schoonheid in deze film zien als ik. Maar wat schetst mijn verbazing: legio kijkers geven Roma een 1. WTF?!? ![]() | |
Verwijderd
Dit klopt niet. De film is niet verliesgevend geweest. Je vergeet even dat deze film slechts (en bewust) een korte release in de bioscoop heeft gekend. Ze hebben een deal met Netflix gemaakt en die mochten de film na 2 weken (geloof ik) reeds op het kleine scherm vertonen. Ik denk dan ook dat jij alleen kijkt naar de opbrengst in de bioscopen en dat is niet representatief.-Moondust- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:45:
Roma (2018) [Afbeelding: Roma (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R Wat een beleving! Dit is hoe een goed drama hoort te zijn, namelijk net als het leven zelf, eerlijk en authentiek! Ik ben enthousiast zoals jullie merken maar had wel moeite in de film te komen. Dat lag niet aan de film zelf maar aan het feit dat ik tamelijk geconditioneerd ben door modern entertainment waardoor er een duidelijk plot moet zijn, snelheid en actie. Veel films, met name de typische Hollywood kaskrakers volgen de regels die dicteren waar de massa positef op reageert. Niks mis mee maar drama's zoals Roma kennen veel meer diepte en en maken als gevolg daarvan veel meer indruk. Alfonso Cuaron heeft een pareltje afgeleverd die triest genoeg maar een schamele 5 miljoen dollar heeft opgebracht terwijl deze film ruim 15 miljoen heeft gekost en dus zwaar verliesgevend is geweest. Hoe is het mogelijk dat een meesterwerk dat overkomt?!?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Verder een prachtige review!
Gelukkig! Ik ben idd wat kort door de bocht gegaan door de box office opbrengsten te vergelijken met de maakkosten. Het doet me deugd dat het financiële plaatje er toch een heel stuk rooskleuriger uitziet. Dat geeft het vooruitzicht op meer van dit soort mooie films. Overigens wel jammer dat Roma maar kort in de bios heeft gedraaid. Ik vind dit echt een film voor het grote doek en de meeste mensen hebben thuis maar middelmatige apparatuur staan. Daarnaast geldt dat streaming video (met alle respect) vooralsnog de beeld- en geluidskwaliteit echt geweld aandoet. Ik hoop van harte dat de kwaliteit van streaming video de komende jaren sterk gaat verbeteren en op het niveau van bluray en ultra bluray gaat komen. Met al die gigabit-aansluitingen zou dat toch wel moeten kunnen onderhand zou je zeggen. Ik wil er iig wel extra voor betalen. Dank voor de correctie!Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:49:
[...]
Dit klopt niet. De film is niet verliesgevend geweest. Je vergeet even dat deze film slechts (en bewust) een korte release in de bioscoop heeft gekend. Ze hebben een deal met Netflix gemaakt en die mochten de film na 2 weken (geloof ik) reeds op het kleine scherm vertonen. Ik denk dan ook dat jij alleen kijkt naar de opbrengst in de bioscopen en dat is niet representatief.
Verder een prachtige review!
Net gekeken, had hetzelfde cijfer in gedachten!
spoiler:
German Shepherds? We need dogs!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Een van de mooie scenes idd.steveman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:42:
[...]
Birds of Prey (2020) | ![]() |
Tweakers: 5.2 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R Birds of Prey: een keer wat anders dan The Joker. Ik kan me wel vinden in de vergelijking met Deadpool: Harley praat de kijker bij en allerlei actie zie je in Max Payne bullet time voorbij komen. Het geeft een mooie combinatie en werkt voor een karakter als Harley prima. De synopsis zegt genoeg qua verhaal is het recht toe recht aan. Harley is een meester om zich in en uit de nesten te helpen gedurende de film met de nodige gekkigheid. Jurnee als Black Canary is nooit vervelend om aan te moeten zien maar Mary Elizabeth Winstead steelt de show voor mij. Al met al een prima film met knotsgekke actie, ratjetoe aan personages en goed genoeg verhaal. Geen hoog of laagvlieger maar prima voor in de bios met popcorn erbij. | |
De film zit vol met geweldige oneliners!steveman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:42:
[...]
spoiler:German Shepherds? We need dogs!
Net gezien en onder de indruk, prachtige shots, mijn soort humor en heeft daarnaast genoeg te vertellen
spoiler:
You're not a Nazi, Jojo. You're a ten-year-old kid who likes dressing up in a funny uniform and wants to be part of a club.
De Beentjes van Sint Hildegard (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Normaal gesproken weiger ik Nederlandstalige films te kijken, maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt. Wat me over de streep trok: Herman Finkers en het Twents dialect dat de hoofdmoot vormt in dit verhaal. Blij dat ik gegaan ben, want ik heb meerdere keren in een deuk gelegen om de heerlijke typische Finkers humor Voor zijn eerste filmrol houdt Herman zich prima staande tegenover een aantal acteerveteranen. Het verhaal zou zo uit een van zijn conferences kunnen komen, zo absurd als het is. Voor wie eens wat anders wil dan de standaard films, Het Twentse dialect niet als een nadeel ziet, en van droge humor houdt, kan ik deze film zeker aanraden. | |
Fantasy Island (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Horror | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Een horrorfilm kun je dit absoluut niet noemen, maar het is best een aardige actiefilm. Het idee is ook niet eens zo gek, maar de uitvoering had beter gekund. Het laatste halfuur slaat nergens meer op. | |
Uncut Gems (2019) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R Ik heb weinig met Adam Sandler maar deze film(wat meer een drama is dan een comedy) kon ik best wel waarderen, je wordt meegenomen in het leven van een gokverslaafde en zoals we al kunnen vermoeden is dat niet zo'n leuk leven hoewel hij wel twee heerlijke vrouwen heeft:) Kijkt lekker weg en eindelijk eens een nexflix origineel die wel goed is. | |
Parasite (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Heerlijke film en een terechte winnaar, persoonlijk vond ik Joker als film beter maar voor een niet westerse film is het een goede winnaar. De film bouwt goed op, is bijzonder en origineel maar het einde is een beetje over te top. Ook verfrissend om een keer iets anders te zien. | |
Festina lente
Bad Boys for Life (2020) | ![]() |
Tweakers: 3.8 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Deze film kijk je niet voor het goede verhaal (hint; flinterdun), ook niet voor de echt briljante grappen (hint; humor overal aanwezig maar nergens echt super grappig) of voor de perfect uitgewerkte actie scene's (hint; veel actie maar nergens echt fris of heel overtuigend). Waar je deze film wel voor kijkt is puur vermaak, een trip down memory lane naar "Bad Boys". Met dat in het achterhoofd is de film leuk, onderhoudend en vermakelijk. Prima voor een zaterdagavond met een bak popcorn. Een 7. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
The Life Aquatic with Steve Zissou (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: R Sommige mensen lopen weg met Wes Anderson en vinden alles wat de man doet prachtig. Hij heeft een vrij unieke stijl van filmen en de humor in zijn films is ook vaak zo droog als het maar kan. Hij focust vaak op menselijk drama binnen een bepaalde groep en brengt dit bijna surrealistisch tot uiting, maar soms slaat hij een beetje door. Zijn Royal Tenenbaums vond ik bijvoorbeeld weinig aan en ook bij het verder prettig geanimeerde Isle of Dogs verloor ik langzaam mijn aandacht. The Life Aquatic vond ik echter een alleraardigst filmpje met leuke vertolkingen door Bill Murray, Cate Blanchett, Jeff Goldblum en Willem Dafoe. Owen Wilson als acteur vind ik maar zo zo, maar hij is niet vervelend verder. Er zitten twee abrupte scenes in die een beetje out of place overkwamen: De dood van een personage en een shoot out met piraten. Deze scenes halen een beetje de prettige flow uit de film. Voor de onderwaterscenes maakt Anderson gebruik van de animaties van Henry Selick (A Nightmare Before Christmas), wat een leuke toevoeging is. The Life Aquatic wordt (kennelijk) slecht gewaardeerd onder de Wes Anderson fans, maar ik heb me prima vermaakt. | |
The Darjeeling Limited (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 91 min | MPAA: R Drie van elkaar vervreemde broers maken een reis door India om nader tot elkaar te komen en om hun moeder te bezoeken. Tijdens hun reis moeten ze ook een aantal problemen onder elkaar oplossen, die ervoor hebben gezorgd dat ze van elkaar zijn vervreemd. The Darjeeling Limited heeft een redelijk simpel en enigszins spiritueel verhaal, maar Wes Anderson brengt dit mooi tot uiting. De vaak prachtige cinematografie, mooie locaties en het prima acteerwerk zorgt ervoor dat we geboeid blijven kijken. Adrien Brody, Owen Wilson en Jason Schwartzman spelen de broers die ieder hun eigen eigenaardigheden hebben. Zo is bv. Owen Wilson's personage een enorme control freak die een motorongeluk heeft gehad en verpakt zit in verband, is Jason Schwartzman's personage iemand die niet goed weet wat hij wil en waarvan zijn relatie op de klippen is gelopen en heeft Adrien Brody de dood van hun vader nog niet helemaal verwerkt. De film kabbelt lekker voort zonder echt grote onthullingen of uitspattingen, maar dat maakt ook helemaal niet uit verder. Bill Murray heeft ook kort maar grappig bijrolletje. The Darjeeling Limited duurt ook niet al te lang: Als je het voorfilmpje, waarin Schwartzman in Parijs zijn ex - gespeeld door Natalie Portman - ontmoet erbij optelt, komt de lengte waarschijnlijk net aan de 95-100 minuten. Naast Moonrise Kingdom is dit de beste film die ik heb gezien van Wes Anderson. | |
Moonrise Kingdom (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Moonrise Kingdom is misschien wel Anderson's meest toegangelijke film. Het gaat over twee rebelse, verliefde tieners die van samen huis weglopen, waarna er een zoekactie op touw wordt gezet door de lokale padvindersclub (waar de jongen lid van is) en de enige politieman op het eiland waar ze wonen. Gaandeweg wordt er het één en ander duidelijk waarom ze zijn weggelopen en de relatie tussen alle belangrijke personages. De film zit boordevol starpower: Bruce Willis, Edward Norton, Bill Murray, Frances McDormand, Harvey Keitel, Tilda Swinton, Bob Balaban en Anderson regular Jason Schwartzman. De film brengt pestgedrag, tienerproblemen en ontluikende seksualiteit goed in beeld op de droogkomische en surrealistische manier zoals alleen Wes Anderson dat kan. Er wordt door vrijwel iedereen prima geacteerd en de film ziet er, zoals alle films van Anderson, prachtig uit. De beelden worden begeleid door een mooie, speelse soundtrack van Alexandre Desplat. Een heerlijke film voor jong en oud! | |
Tweakers: 4.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: G Vermakelijke film met Sims-taal als enig dialoog. Het verhaal doet erg sterk denken aan E.T. (en dus ook aan Everest). maar het is juist de synergie tussen de schapen en de waakhond die zorgen voor hilarische momenten. Erg van genoten met mijn ADHD schoonbroertje waar de sugarrush een feest van herkenning voor hem was | |
Exorcist II: The Heretic (1977) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 3.8 | Genre: Horror | Runtime: 117 min | MPAA: R Expres deze film erbij gepakt om te reviewen omdat hoewel iedereen deze film slecht vindt en hij zelfs verkozen is als slechtste vervolg ooit ik hem persoonlijk geweldig vind. We zien Regan een heleboel jaartjes na haar exorcisme terug en merken dat ze nog steeds last heeft van nachtmerries. Daarnaast duiken we terug in het verleden en zien we hoe het komt dat pastoor Merrin herkend werd door de ' demoon' uit de vorige film. Uiteindelijk krijgt Regan regressietherapie en dit wakkert het een en ander aan. Zo praat opeens een zwaar autistisch meisje tegen haar terwijl dokters dat kind uit alle macht niet konden laten praten en leren we de motieven van de 'demoon' Pazuzu kennen. Enorm veel gapende plotholes uit het eerste deel worden netjes uitgewerkt, het verhaal is geloofwaardig en hoewel je niet de horror moet verwachten uit het eerste deel spreekt deze film de verbeelding van de kijker veel meer aan. De muziek is episch (ik krijg dat nummer nooit uit mijn hoofd) en de verklaring waarom Pazuzu niet echt een demoon is (dit speelde een grote rol in de eerste film, maar werd daar nooit verklaard) is zeker plausibel. | |
Jumanji: The Next Level (2019) | ![]() |
Tweakers: 2.6 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Een leuk vervolg op de reboot, maar kan nog steeds niet tippen aan de originele Jumanji film. We gaan met een sterrencast wederom de wereld van Jumanji in omdat er iemand in is verdwenen. Iedereen kruipt weer in zijn avatar en een nieuw verhaal ligt weer voor de boeg. Nu vond ik het bij de vorige film al lastig om te bepalen wie nu wie was in de avatars, maar dat is nog lastiger bij deze film omdat ze tijdens het avontuur ook nog eens onderling wisselen. Verder niet echt een spectaculair verhaal, maar best wel vermakelijk om de tijd te doden. | |
Frozen II (2019) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 103 min | MPAA: PG Het verhaal valt nogal tegen in dit vervolg van de epische Disney film Frozen. Daarnaast ligt de nadruk ditmaal veels te veel op de liedjes en zitten er naar mijn smaak teveel in. Kwantiteit boven kwaliteit gaat in deze film dan ook erg hard op. Geen van de liedjes komt nog maar in de buurt van de liedjes uit de eerste Frozen film hetgeen het allemaal een beetje gedwongen doet aanvoelen. Je kids zullen het wel leuk vinden, maar ik vond het tenenkrommend slecht. | |
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Verwijderd
Mooie reviews. Wel grappig, ik zou de volgorde precies andersom doen. The Life Aquatic vond ik zelf het meest grappige van de 3. Wel moet ik Moonrise Kingdom nog een keer weer zien. Die slechts 1 keer gezien en de rest veel vaker.P-Rock schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:29:
The Life Aquatic with Steve Zissou (2004) [Afbeelding: The Life Aquatic with Steve Zissou (2004)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: R Sommige mensen lopen weg met Wes Anderson en vinden alles wat de man doet prachtig. Hij heeft een vrij unieke stijl van filmen en de humor in zijn films is ook vaak zo droog als het maar kan. Hij focust vaak op menselijk drama binnen een bepaalde groep en brengt dit bijna surrealistisch tot uiting, maar soms slaat hij een beetje door. Zijn Royal Tenenbaums vond ik bijvoorbeeld weinig aan en ook bij het verder prettig geanimeerde Isle of Dogs verloor ik langzaam mijn aandacht. The Life Aquatic vond ik echter een alleraardigst filmpje met leuke vertolkingen door Bill Murray, Cate Blanchett, Jeff Goldblum en Willem Dafoe. Owen Wilson als acteur vind ik maar zo zo, maar hij is niet vervelend verder. Er zitten twee abrupte scenes in die een beetje out of place overkwamen: De dood van een personage en een shoot out met piraten. Deze scenes halen een beetje de prettige flow uit de film. Voor de onderwaterscenes maakt Anderson gebruik van de animaties van Henry Selick (A Nightmare Before Christmas), wat een leuke toevoeging is. The Life Aquatic wordt (kennelijk) slecht gewaardeerd onder de Wes Anderson fans, maar ik heb me prima vermaakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
The Darjeeling Limited (2007) [Afbeelding: The Darjeeling Limited (2007)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 91 min | MPAA: R Drie van elkaar vervreemde broers maken een reis door India om nader tot elkaar te komen en om hun moeder te bezoeken. Tijdens hun reis moeten ze ook een aantal problemen onder elkaar oplossen, die ervoor hebben gezorgd dat ze van elkaar zijn vervreemd. The Darjeeling Limited heeft een redelijk simpel en enigszins spiritueel verhaal, maar Wes Anderson brengt dit mooi tot uiting. De vaak prachtige cinematografie, mooie locaties en het prima acteerwerk zorgt ervoor dat we geboeid blijven kijken. Adrien Brody, Owen Wilson en Jason Schwartzman spelen de broers die ieder hun eigen eigenaardigheden hebben. Zo is bv. Owen Wilson's personage een enorme control freak die een motorongeluk heeft gehad en verpakt zit in verband, is Jason Schwartzman's personage iemand die niet goed weet wat hij wil en waarvan zijn relatie op de klippen is gelopen en heeft Adrien Brody de dood van hun vader nog niet helemaal verwerkt. De film kabbelt lekker voort zonder echt grote onthullingen of uitspattingen, maar dat maakt ook helemaal niet uit verder. Bill Murray heeft ook kort maar grappig bijrolletje. The Darjeeling Limited duurt ook niet al te lang: Als je het voorfilmpje, waarin Schwartzman in Parijs zijn ex - gespeeld door Natalie Portman - ontmoet erbij optelt, komt de lengte waarschijnlijk net aan de 95-100 minuten. Naast Moonrise Kingdom is dit de beste film die ik heb gezien van Wes Anderson.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Moonrise Kingdom (2012) [Afbeelding: Moonrise Kingdom (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Moonrise Kingdom is misschien wel Anderson's meest toegangelijke film. Het gaat over twee rebelse, verliefde tieners die van samen huis weglopen, waarna er een zoekactie op touw wordt gezet door de lokale padvindersclub (waar de jongen lid van is) en de enige politieman op het eiland waar ze wonen. Gaandeweg wordt er het één en ander duidelijk waarom ze zijn weggelopen en de relatie tussen alle belangrijke personages. De film zit boordevol starpower: Bruce Willis, Edward Norton, Bill Murray, Frances McDormand, Harvey Keitel, Tilda Swinton, Bob Balaban en Anderson regular Jason Schwartzman. De film brengt pestgedrag, tienerproblemen en ontluikende seksualiteit goed in beeld op de droogkomische en surrealistische manier zoals alleen Wes Anderson dat kan. Er wordt door vrijwel iedereen prima geacteerd en de film ziet er, zoals alle films van Anderson, prachtig uit. De beelden worden begeleid door een mooie, speelse soundtrack van Alexandre Desplat. Een heerlijke film voor jong en oud![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Mijn favoriet is Rushmore denk ik en daarachter the Grand Budapest Hotel. Binnenkort weer een nieuwe film van hem en ik sta weer vooraan in de rij!
@P-Rock @Verwijderd Ik durf bijna niet te zeggen dat ik 10 jaar geleden bij het horen van de naam Wes Anderson nog dacht dat het over de regisseur van Resident Evil ging

Maar toen ik ooit toevallig Fantastic Mr. Fox te zien kreeg, had ik wel snel door hoe erg verkeerd ik was.
Die film vond ik hilarisch.
De rest van zijn werk spreekt mij op het eerste zicht niet zo aan. Maar dat was bij Fantastic Mr. Fox misschien niet anders. The Life Aquatic en The Grand Budapest Hotel lijken mij nog wel grappig, al heb ik ze ook nog niet bekeken. Als ik Fantastic Mr. Fox goed vond, zijn die dan aan te raden en welke nog?

Maar toen ik ooit toevallig Fantastic Mr. Fox te zien kreeg, had ik wel snel door hoe erg verkeerd ik was.
De rest van zijn werk spreekt mij op het eerste zicht niet zo aan. Maar dat was bij Fantastic Mr. Fox misschien niet anders. The Life Aquatic en The Grand Budapest Hotel lijken mij nog wel grappig, al heb ik ze ook nog niet bekeken. Als ik Fantastic Mr. Fox goed vond, zijn die dan aan te raden en welke nog?
Jumanji: The Next Level (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Zeer vermakelijke film, kijkt lekker weg en er zit genoeg humor in! Het begin is iets wat traag, de intro naar het verhaal vind ik ietswat lang. Iets verder in de film kwam de snelheid er een beetje in en was de humor ook goed aanwezig. Hierdoor een zeer vermakelijke film. spoiler: Op de hysterisch lachende vrouwen bij elk klein grapje achter je in de bioscoop na.. De film is zeker het kijken waard als je de eerste leuk vind. Er zitten een paar twists in waar ik iets lastiger in kmam, maar uiteindelijk zeker genoten. | |
Color Out of Space (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: N/A Color Out Of Space is gebaseerd op een kort verhaal van de vader van de cosmic horror: H.P. Lovecraft. Richard Stanley, die - na te zijn ontslagen bij zijn droomproject The Island of Dr. Moreau - zo gedesillusioneerd was dat 'ie tot nu geen film meer heeft geregisseerd, durfde het eindelijk aan om dit project op zich te nemen. Hij is het regisseren in ieder geval nog niet verleerd, want Color Out Of Space is een pareltje in het oeuvre van de cosmic horror. Het verhaal gaat over een meteoriet die inslaat op een boerderij van de familie Gardner. Dit zorgt ervoor dat alles rondom de plek van inslag langzaam wordt veranderd. De kleur roze speelt hierin een hoofdrol. Ook krijgt de familie last van vreemde visioenen en wordt hun onderbewustzijn langzaam overgenomen door de buitenaardse levensvorm. De film doet nog het meeste denken aan Annihilation met Natalie Portman, wat een soortgelijk verhaal kent. De schrijver van dat boek, Jeff Vandermeer, heeft zich duidelijk laten inspireren door Lovecraft. In de tweede helft gaan alle remmen los en krijgen we te maken met een sterk staalte cosmic body horror a la The Thing. Er wordt redelijk tot goed in geacteerd en Nicolas Cage mag weer lekker gek doen, wat altijd een pluspunt is. De cinematografie is prima en de elektronische soundtrack versterkt het onheilspellende gevoel dat dingen snel gruwelijk mis zullen gaan. Regisseur Stanley schijnt alweer bezig te zijn met het volgende Lovecraft-verhaal, The Dunwich Horror. Laat maar komen, want Color Out Of Space is klasse en een must-see voor liefhebbers van Lovecraft, The Thing en Annihilation! | |
Verwijderd
Doctor Sleep (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: R Ben echt geen fan van horror. Vindt het vaak eerder humoristisch dan spannend, maar deze kan wel. Ik vind de link met IMDB: The Shining (1980) wel wat ver gezocht en de eerste 2 uur is de film best onderhoudend. Na deze 2 uur wordt het in mijn ogen echt zoeken naar een eind en hoe kunnen we daar The Shining ingepropt krijgen. Jammer, had meer ingezeten en men had deze film korter moeten houden zodat de spanning ermee in bleef. | |
All the Money in the World (2017) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Lekkere langzame film met in het begin in mijn ogen te veel flashbacks van personen waarbij niet altijd duidelijk is welke tijd het zich afspeelt, geen idee of het waargebeurd is | |
Festina lente
Ja, dit is gebaseerd op ware gebeurtenissen.Honesty schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:03:
All the Money in the World (2017) [Afbeelding: All the Money in the World (2017)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Lekkere langzame film met in het begin in mijn ogen te veel flashbacks van personen waarbij niet altijd duidelijk is welke tijd het zich afspeelt, geen idee of het waargebeurd is[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Wikipedia: John Paul Getty III
Verwijderd
Die link volgt gewoon uit de boeken waar de films op gebaseerd zijn, hoezo geforceerd?Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:16:
Doctor Sleep (2019) [Afbeelding: Doctor Sleep (2019)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: R Ben echt geen fan van horror. Vindt het vaak eerder humoristisch dan spannend, maar deze kan wel. Ik vind de link met IMDB: The Shining (1980) wel wat ver gezocht en de eerste 2 uur is de film best onderhoudend. Na deze 2 uur wordt het in mijn ogen echt zoeken naar een eind en hoe kunnen we daar The Shining ingepropt krijgen. Jammer, had meer ingezeten en men had deze film korter moeten houden zodat de spanning ermee in bleef.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Inderdaad, Doctor Sleep is letterlijk het vervolg op The Shining en volgt voor 2/3e het verhaal van het boek. Alleen het einde is anders, omdat de regisseur een referentie wilde naar de Kubrick film. Het is geen geheim dat Stephen King een hekel heeft aan Kubrick's versie, maar het boekeinde zou niet passen bij deze film.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:10:
[...]
Die link volgt gewoon uit de boeken waar de films op gebaseerd zijn, hoezo geforceerd?
The 15:17 to Paris (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.1 | IMDb: 5.2 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Niet de beste van Clint en hier en daar best irritant doordat er wel heel flashbacks elkaar opvolgen, biedt in dit verhaal in mijn ogen ook niks toe. Natuurlijk weer op en top Amerikaans maar film kijkt redelijk weg, het verhaal is goed en dat de jongens zichzelf spelen en geen gelikte acteurs zijn maakt het denk ik eerder beter dan slechter. Goed om even te kijken maar zat veel meer in het verhaal dan op deze manier. | |
Nerve (2016) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Volgens mij na 3 kwartier uitgegooid, niet spannend genoeg en ook niet echt goed gespeeld ofzo, af en toe een lekker wijf in beeld maar als je daar voor kijkt kan je beter een andere film opzetten; spoiler: Wat ik ook jammer vond is dat als je een bekendere acteur in zo'n soort film ziet dat je bijna van te voren al weet dat hij een grotere rol gaat krijgen dan een toevallige passant in een kus scene. [ | |
Festina lente
Underworld (2003) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Een donkerblauwe film waarin Kate Beckinsale een te dunne vampier speelt die het heeft gemund op weerwolven die het hebben gemund op vampiers. Zelf ben ik niet vies van vrouwen met zwepen in strakke leren pakjes, en zou ik er wel door eentje gebeten willen worden, maar dan wel door eentje die flink aan fitness heeft gedaan en niet zoals hier zodanig dun is dat je je kunt afvragen hoe het mogelijk is dat ze een weerwolf van pakweg 1000 kilo een halve kilometer de lucht in smijt. Dunne armpjes die dit voor elkaar krijgen zijn gewoon niet geloofwaardig. Het verhaal is an sich wel goed, maar sommige vampiers zijn me veel te lelijk. Dat hoort natuurlijk zo maar ik moet er wel de hele tijd naar kijken. Verder viel het me op dat enkele gevechten echt hartstikke nep eruit zien. Je ziet gewoon dat ze elkaar niet raken en dit heeft een soort slapstick-effect. Echt belachelijk. Ziet er niet uit. Wel verklaart dit die dunne armpjes: aangezien ze elkaar toch niet raken hebben ze ook niet veel spieren nodig. | |
Gerald's Game (2017) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: TV-MA Een beetje een langdradige film. Tuurlijk het is een spannende film en veel kun je niet gaan doen met een plot wat voor 90% op een bed afspeeld. Maar voor mij gevoel had de film korter gekunt. Wel een vermakelijke en spannende film met een leuke wending uiteindelijk. Ik kan mij ook geen jump scares herinneren. | |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: G Grappige animatiefilm over een alien die op aarde crasht en samen met Shaun het schaap op zoek gaat naar een manier om weer thuis te komen. Doe geen moeite om een goede Engelse ondertiteling te vinden voor de film want er wordt vrijwel niet in gesproken (ik kende de serie van Shaun nog niet echt). Er zitten genoeg grappige verwijzingen in de film en een paar keer gelachen. Het haalt voor mij niet het niveau van andere animatiefilm klassiekers maar het bezorgt wel een prima avondje kijkplezier. | |
Gek, aangezien er geen cijfer staat bij sommige reviews (zoals bij @Vrijdag zijn review van Farmageddon, wordt het Tweakers cijfer enorm naar beneden gehaald. Van een 9 naar een 4,5, geen cijfer is dus een nul?
Vond het al vreemd waarom de film een 5,3 nu gemiddeld heeft want zo slecht is die niet.
Vond het al vreemd waarom de film een 5,3 nu gemiddeld heeft want zo slecht is die niet.
Goede vraag, ik geef namelijk nooit een cijfer en haal dit weg bij het genereren. Vraag me al de hele tijd af of dit dan toch invloed heeft op de score.
Dat is wel eigenaardig, want null is geen cijfer.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Vanaf de life Aquatic gaat Anderson echt vol op de voor hen zo typische achtergrondjes en animaties. Daarvoor, met bijv. the Royal Tenenbaums en Rushmore was dat gedeelte iets minder. Wat hetzelfde blijft is de soort humor. Rushmore vind ik zelf een van zijn betere, misschien vanwege de herkenbare hoofdpersoonD-Three schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:57:
@P-Rock @Verwijderd Ik durf bijna niet te zeggen dat ik 10 jaar geleden bij het horen van de naam Wes Anderson nog dacht dat het over de regisseur van Resident Evil ging![]()
Maar toen ik ooit toevallig Fantastic Mr. Fox te zien kreeg, had ik wel snel door hoe erg verkeerd ik was.Die film vond ik hilarisch.
Charlie's Angels (2019) | ![]() |
Tweakers: 1.5 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Bij het zien van de eerste trailer dacht ik wat een bagger film gaat dit worden, de 2e trailer was nog erger, Maar ik heb toch deze film een kans gegeven, en ik was aardig verrast, de stijl en pace van de film was goed, verhaal ook best aardig alhoewel natuurlijk redelijk voorspelbaar De dames doen het goed als Angels, en het hele Townsend instituut is op een leuke manier ge-update, en maakt en hele hoop verklaarbaar in het verhaal. ook de actie scenes zijn goed gemaakt, en geen kromme tenen moment ook Kirsten Steward, waar ik een haat liefde verhouding mee heb, was in deze film helemaal thuis, en haar beetje emotieloze uitdrukking past hier juist goed. De film is nu helemaal gemaakt dat er zonder probleem meerdere vervolgen kan komen, zonder vast te zitten aan specifieke actrices spoiler: of een Bosley. Dus, aardig verrast, zeker beter de het 2e deel van de vorige Angels film, maar niet beter dan de eerste Angels film (hoe sullig die ook was). spoiler: Leuk dat Patrick Steward de bad guy speelt, maart hij had wel wat bozer mogen kijken, die vastgeplakte glimlach werkt niet mee om hem als ruthless villain te zien | |
@P-Rock
Mooi overzicht van drie Wes Anderson films. Ik ben een enorme fan van hem en The Life Aquatic is misschien wel mijn favoriet, in elk geval van deze drie. Beide andere heb ik slechts eenmaal gezien en staan op mijn 'rewatch' list.
Isle of Dogs vond ik ook fantastisch, net als Fantastic Mr Fox (Wes Anderson + Roald Dahl = win), Grand Budapest Hotel en The Royal Tenenbaums. De heerlijke understated humor en de unieke visuele stijl maken het voor mij echter allemaal heerlijke films.
Zijn nieuwste is The French Dispatch, de trailer daarvan belooft veel goeds ook.
Mooi overzicht van drie Wes Anderson films. Ik ben een enorme fan van hem en The Life Aquatic is misschien wel mijn favoriet, in elk geval van deze drie. Beide andere heb ik slechts eenmaal gezien en staan op mijn 'rewatch' list.
Isle of Dogs vond ik ook fantastisch, net als Fantastic Mr Fox (Wes Anderson + Roald Dahl = win), Grand Budapest Hotel en The Royal Tenenbaums. De heerlijke understated humor en de unieke visuele stijl maken het voor mij echter allemaal heerlijke films.
Zijn nieuwste is The French Dispatch, de trailer daarvan belooft veel goeds ook.
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-02-2020 09:19 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Voor mij de perfecte film. Gisteravond ben ik er naar de 3e keer in de bioscoop geweest (eerder in November, en nog in Januari voor de Oscars). Deze 3e keer was in Zwart-wit, en ik was hier toch benieuwd genoeg naar. Dit filter voegt echter helemaal níets toe, en laat zien hoe belangrijk sommige kleuren kunnen zijn. (Rood voor het bloed, contrast tussen kleurrijke gras en huis van de rijke familie tegenover de grauwe kelder, etc.) Film bekijken in Zwart-wit zou ik dus niet aanraden. Lekker naar de kleur versie gaan als je deze nog niet hebt gezien. De film is voor mij stijlvol, grappig, spannend, goed geacteerd, perfect in montage maar vooral verassend in de loop van het verhaal. In korte momenten ben je eerst voor de ene personage, om dit vervolgens compleet om te zien slaan. Ook vond ik het verassend hoe grappig de film soms was, en hoe goed deze wegkijkt - ondanks de duur van 2,5 uur. Voor mij de beste film van de afgelopen paar jaar, en ik zie mijzelf deze zo nog een keer bekijken. | |
The Lighthouse (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Horror, Mystery | Runtime: 109 min | MPAA: R Dan heb je daar een film die wél werkt in zwart-wit. Erg benieuwd naar de film door positieve verhalen die ik heb meegekregen. Daarbij sprak de setting me aan, maar ook de aparte aspect ratio en filter van de film die deze een oude stijl meegeeft. De stijl en setting was erg tof gedaan, waarbij het gevoel van isolatie en vastzitten op een locatie met iemand die je haat goed naar voren kwam. Hier kwam verassend vaak humor in terug, die opgebouwd werd door awkward momenten, frusteraties en stiltes die vervolgens doorbroken werden. Prachtig gefilmd en nog beter geacteerd. Beide karakters zijn erg geloofwaardig ondanks hoe absurd ze zijn. Zo zijn ook sommige monologen van enkele minuten van beide acteurs indrukwekkend te noemen. De film duurde geen seconde te lang, en wist absurde shots en momenten toch nog erg interssant te maken. Aanrader, maar verwacht zeker geen actie film o.i.d. Dit is een film voor een niche publiek die absurde films moet kunnen waarderen. Daar hoor ik in dit geval wel bij. | |
Dat is die film waar Kevin Spacey in zat maar vervangen werd door Christopher Plummer na Me2 - die vervolgens ook nog een rits prijzen voor die rol won.P-Rock schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:13:
[...]
Ja, dit is gebaseerd op ware gebeurtenissen.
Wikipedia: John Paul Getty III
Charlie's Angels (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.3 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Dit is zo'n film die je na 20 minuten kijken af zet (en dat heb ik dan ook gedaan). Totaal niet grappig noch boeiend. Weer zo'n typisch voor vrouwen door vrouwen film dus wellicht voor het niet-kritische deel van die doelgroep interessant maar dat maakt het geen goede film. Ik kan er in ieder geval niet tegen als het er zo dik bovenop licht. Klein lichtpuntje is Kirsten Stewart maar geen reden om door te kijken. | |
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Bedankt voor de info. Dan ga ik toch maar niet de UK steelbook bestellen (die heeft ook de zwart-wit versie). hou ik het wel bij de Nederlandse release, al is Source 1 Media voor mij wel redelijk onbekend (heb er geen andere blu-rays van).Houstyn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:37:
Gisteravond ben ik er naar de 3e keer in de bioscoop geweest (eerder in November, en nog in Januari voor de Oscars). Deze 3e keer was in Zwart-wit, en ik was hier toch benieuwd genoeg naar. Dit filter voegt echter helemaal níets toe, en laat zien hoe belangrijk sommige kleuren kunnen zijn.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Come to Daddy (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Niet te verwarren met het bizarre nummer en videoclip van IDM-artiest Aphex Twin, al heeft de regisseur wel een ander nummer van hem gebruikt in de film. Elijah Wood speelt een dertiger, een echt moederskindje, die een brief van zijn vader ontvangt waar hij al sinds zijn jonge kinderjaren geen contact mee heeft gehad. Aangekomen bij het huis van paps op een afgelegen plek aan de rand van het bos, komt hij er al snel achter dat er iets niet helemaal in de haak is met het bizarre gedrag van zijn oude vader. Er wordt prima in geacteerd door Wood, die zo weggelopen lijkt van de set van een jaren '70 gay pornofilm, en Stephen McHattie, die Wood's mysterieuze vader speelt. Jammer dat hij redelijk snel uit beeld verdwijnt, maar gelukkig is een bijna onherkenbare Michael Smiley ook van de partij. Ik had de twist wel al redelijk snel door, aangezien de film nogal wat overeenkomsten heeft met een andere horrorfilm van een paar jaar terug en die eenzelfde soort thema heeft. Come to Daddy is niettemin een leuke thriller/horror geworden met aardig wat gore en ook redelijk wat grappige, bizarre momenten. | |
Rampage (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Aanvankelijk heb ik bij films met Dwayne 'The Rock' Johnson steeds de gedachte "verstand op nul en dan komt het wel goed"... Meestal is dat ook zo. Het leuke aan die kerel is dat hij zichzelf niet te serieus neemt. In de meeste films waarin hij speelt komt dit ook aan bod. Hier ook maar... Het voelde toch veel... kunstmatiger aan... Het is een 'fastflick' een snelle hamburger van een film, dat kan wel eens smaken, alleen lag er deze keer niks tussen de helften van het hamburgerbroodje. Letterlijk geen verhaal, of je moet het doen met de korte en oppervlakkige duiding die aan het begin gegeven wordt over de oorzaak van de gigantische groeimutatie van een gorilla, een wolf en een krokodil... Die het dan tegen elkaar opnemen in iets dat een film moet voorstellen. Qua acteerwerk: dat van The Rock kennen we, hij zal geen potten breken maar hij heeft zijn stijl, daar ben je voor of niet, zijn medespelers die niet kunnen teren op grote bekendheid en eigen, typische, bijna iconische stijl, doen het al veel minder goed op dat vlak. Verder is het een special-effects festival dat (bijna) z'n gelijke niet kent... Hoeft niet persé negatief te zijn, alleen dat er hier -i.m.h.o.- niks origineels mee gebeurd is. Godzilla (2014) had kilometers meer diepgang én geslaagde uitvoering van CGI... En dat was al een middelmatige film... 'nuff said... 3 punten voor de paar grappige momentjes (3 ofzo) die kort een glimlach op m'n gezicht brachten, vooral tijdens de gebarenconversatie tussen protagonist en aap die blijkbaar gebarentaal kent. | |
Snowpiercer (2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: R Oh man, ik moet zo moeite doen om de punten die ik geef te verantwoorden... En ik weet niet of ik het kan, ik geef ze gewoon omdat '0' geven me zo... selfimportant doet overkomen... Tuurlijk is het maar een mening maar f***, zelden zo'n slechte film gezien... Die kan op m'n lijstje naast, hoe heet het ook alweer, was onlangs nog op TV... enfin, nog een film dat ik zo memorabel slecht vond dat ik de titel vergeten ben in een vlaag van Post-Traumatic Amnesia. Ik kan mezelf er niet toe brengen om de korte inhoud zonder spoilers hier te schrijven. Niks klopte, niks... Neen, niet alles moet kloppen, ik ben niet zo iemand die bij Star Wars films gaat zeuren over geluid in ruimtegevechten tussen spaceships maar... Zo'n ongeloofwaardig verhaal, zo'n teleurstellende acteerprestaties, zo'n ongeloofwaardige twists en gebeurtenissen, soms twijfelde ik of het een komedie was maar dat bleek niet zo te zijn... Sorry, ik moet gaan, moet naar m'n therapeut. >:-D | |
Je hebt me zeer geïnteresseerd in deze film.PinusRigida schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:49:
Snowpiercer (2013) [Afbeelding: Snowpiercer (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: R Oh man, ik moet zo moeite doen om de punten die ik geef te verantwoorden... En ik weet niet of ik het kan, ik geef ze gewoon omdat '0' geven me zo... selfimportant doet overkomen... Tuurlijk is het maar een mening maar f***, zelden zo'n slechte film gezien... Die kan op m'n lijstje naast, hoe heet het ook alweer, was onlangs nog op TV... enfin, nog een film dat ik zo memorabel slecht vond dat ik de titel vergeten ben in een vlaag van Post-Traumatic Amnesia.
Ik kan mezelf er niet toe brengen om de korte inhoud zonder spoilers hier te schrijven.
Niks klopte, niks... Neen, niet alles moet kloppen, ik ben niet zo iemand die bij Star Wars films gaat zeuren over geluid in ruimtegevechten tussen spaceships maar... Zo'n ongeloofwaardig verhaal, zo'n teleurstellende acteerprestaties, zo'n ongeloofwaardige twists en gebeurtenissen, soms twijfelde ik of het een komedie was maar dat bleek niet zo te zijn...
Sorry, ik moet gaan, moet naar m'n therapeut. >:-D[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1.5 / 10
Geintje.
Deze heb ik ook wel eens gezien. Inderdaad niet veel aan.
Eat the bugs, live in a pod
Het is een post-apocalyptische science-fiction film die grotendeels het verhaal volgt van de graphic novel, waar Snowpiercer op is gebaseerd. Maar goed, wat klopte er allemaal niet volgens jou?PinusRigida schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:49:
Snowpiercer (2013) [Afbeelding: Snowpiercer (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: R Oh man, ik moet zo moeite doen om de punten die ik geef te verantwoorden... En ik weet niet of ik het kan, ik geef ze gewoon omdat '0' geven me zo... selfimportant doet overkomen... Tuurlijk is het maar een mening maar f***, zelden zo'n slechte film gezien... Die kan op m'n lijstje naast, hoe heet het ook alweer, was onlangs nog op TV... enfin, nog een film dat ik zo memorabel slecht vond dat ik de titel vergeten ben in een vlaag van Post-Traumatic Amnesia.
Ik kan mezelf er niet toe brengen om de korte inhoud zonder spoilers hier te schrijven.
Niks klopte, niks... Neen, niet alles moet kloppen, ik ben niet zo iemand die bij Star Wars films gaat zeuren over geluid in ruimtegevechten tussen spaceships maar... Zo'n ongeloofwaardig verhaal, zo'n teleurstellende acteerprestaties, zo'n ongeloofwaardige twists en gebeurtenissen, soms twijfelde ik of het een komedie was maar dat bleek niet zo te zijn...
Sorry, ik moet gaan, moet naar m'n therapeut. >:-D[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1.5 / 10
Terminator: Dark Fate (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.9 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 128 min | MPAA: R Terminator Dark Fate! De eerste teaser YouTube: Terminator: Dark Fate - Official Teaser Trailer (2019) - Paramount P... was veelbelovend. Met Cameron die terugkeert naar de franchise als schrijver. En ook Hamilton en Schwarzenegger die terug in hun rollen van Sarah Connor en de T-800 kruipen. Kan niet verkeerd gaan zou je denken maar dus toch.. Het grootste probleem is dat er geen moeite lijkt gedaan te zijn betreffende het plot. Het verhaal is flinterdun en rammelt langs alle kanten en de personages hebben maar weinig diepgang. Dat hoeft misschien nog niet zo erg te zijn, het is niet dat T1 en T2 een hoogstaand verhaal hebben. En bekijk je Dark Fate als een verstand-op-nul-actiefilm, dan valt het nog mee. Alles is erg mooi in beeld gebracht, de CGI is top en de filmstijl en sommige scenes doen me zelfs aan de oude terminator films denken. Maar dat is het dan ook en het lijkt een lege inhoud te verbergen. Als je beweert dat je alles in de franchise na T2 moet vergeten en Dark Fate de enige echte derde film is, zorg dan op zijn minst dat het ook iets toe voegt aan T1 & T2. spoiler: Dark Fate lijkt op een remake met nieuwe karakters Erger nog, deze film zorgt er zelfs voor dat T2 totaal overbodig lijkt door John Connor om zeep te helpen nog voor Dark Fate begint! spoiler: waarbij de oude karakters opdraven als fan service (Star Wars anyone?). Al lijkt Hamilton nog wel haar plaats te hebben en is het vooral Schwarzenegger die er teveel aan is.en een nieuwe AI Op bepaalde momenten vond ik de film zelfs saai net omdat ik alles al eens gezien leek te hebben. Het plot is bijna identiek aan T1. De relatie tussen Sarah Connor en de T-800 is gelijkaardig aan T2. spoiler: En van zodra de T-800 op het toneel verschijnt, moest ik steeds aan Genisys denken en wou ik hem 'Pops' noemen. Een mens met machine-tech lijkt dan weer sterk op Salvation. spoiler: Ook het zwarte vloeibare materiaal van de nieuwe Rev.9 Terminator deed me aan een kruising tussen de T-1000 en de 'John Connor Terminator' uit Genisys denken. Maar wat vooral gerecycleerd lijkt uit Genisys is dat de nieuwe AI een een nieuwe naam heeft. Het enige verschil is dat het in Genisys nog steeds Skynet is die er achter zit maar dat het in Dark Fate een nieuwe AI is uit een nieuwe toekomst/tijdlijn. Wat ik dan wel vreemd vind is dat de Terminators nog steeds op de Skynet-Terminators lijken. Op één of andere manier vind ik toch dat de film qua stijl beter aansluit bij T1 en T2 dan de andere Terminator films. Toch kan hij op geen enkel moment tippen aan T1 en T2. Ik denk dat ze de franchise beter laten rusten of iets totaal anders proberen zonder Schwarzenegger. Toch nog een 5 voor de moeite. | |
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 20-02-2020 01:48 ]
Ik had een hele poos geleden een gedachte... "Misschien was het omdat ik nog zoveel jonger was en met een ander perspectief naar films keek, misschien omdat ik de lat lager legde, dat ik T1 en T2 als "zoveel beter" ervoer dan de vervolg films Genisys, Salvation en Dark Fate (waarbij ik het over het algemeen eens ben met je conclusie dat de laatste ietsje dichter aanleunt qua sfeer bij T2, dan z'n voorgangers Genisys en Salvation...).
Ik had dat gevoel dus ook bij Predator 1 en 2, vergeleken met de Alien vs Predator spinofs.
Het ding is dat de AvP-spinofs i.m.o. niet zo slecht zijn vergeleken met Terminator Genisys en Salvation maar dat terzijde...
...Dus heb ik m'n ouwe DVD's nog eens vanonder het stof gehaald en alles nog eens herbekeken...
Conclusie was dat het niet aan mijn perceptie of leeftijd lag dat ik die films beter vond, die films WAREN ook gewoon effectief beter, veel beter zelfs. Ik heb zo genoten toen, en ondanks dat ik die films door en door ken, slagen ze er nog zo goed in om dat gevoel van spanning over te brengen, zelfs na x-aantal keer gezien te hebben.
Hoe het juist komt ligt -denk ik- o.a. aan het feit dat je merkt dat er aan T1, T2, Predator en zelfs Predator 2, echt moeite werd gestoken in het geloofwaardig overbrengen van verhaal en sfeer, de fantasie zeg maar, door verdomd goeie acteurs in hun eigen ideale rol te casten, ik denk dan onvermijdelijk aan scènes als Dutch vs. Dillon, maar ook bvb. Mac in P1, maar ook de jonge John Connor in T2, of Sarah in T1 en 2...
Toppunt is dat sommige van die acteurs die het toen fantastisch deden in hun hoofdrollen, het nu, desondanks véél minder goed doen in hun hoofdrollen omdat het aanvoelt als kunstmatig... Idd. om een bepaalde fanbase tevreden te houden. Niet dat ze plots niet meer kunnen acteren, alleen... het komt niet meer over vind ik.... We krijgen in Genisys (dacht ik) wel mee hoe het komt dat het biologisch materiaal van de Terminator, z'n 'skinsuit' zeg maar, veroudert maar het lijkt een te kleine pleister op een te grote wonde, het-is-nog-steeds-niet-geloofwaardig...
Ook vaak gedwongen 'grappig willen doen'.... In T1 en T2 was het allemaal vrij spontaan (natuurlijk niet maar het kwam zo over omdat de casting en setting dik in orde was) maar jeezes wat heb ik me geërgerd aan "pops" z'n ongemakkelijke grijnzen en pogingen tot humor in Genesys (of was het Salvation, ik gooi ze door elkaar).
Ook toen in Genisys de alleréérste keer het gezicht van John Connor in beeld kwam, toen nog zogezegd "een goeierik" wist ik al zeker: die heeft niet het gezicht van een Hollywood-held, nog voor het einde van de film gebeurt er iets waardoor hij de 'bad guy' wordt... en ik had de film toen nog niet eens gezien.
Ik vond Snowpiercer fantastisch. Relatief klein budget, wel goede acteurs en een lekker lopend post-apocalyptisch en claustrofobisch verhaal. Actiefilm voor mensen die volledig klaar zijn met de safe blockbuster action movies die tegenwoordig 13 in een dozijn zijn dankzij Disney.
Het episodische element van de verschillende carriages waar ze doorheen gaan vond ik erg goed werken maar ik hou nu eenmaal van dat soort structuren in verhalen en films. Goede rol van vooral Chris Evans die ik alleen van Captain America kende maar hier een heel andere kant laat zien. De film is lekker donker bij vlagen. Sterke bijrollen van Tilda Swinton en John Hurt (beiden altijd super) en Ed Harris. Ik denk dat je na moet gaan dat dit gebaseerd is op een Koreaanse (?) anime graphic novel en het verhaal ook in dat licht moet zien, veel van die verhalen hebben voor westerse begrippen soms enigszins absurdistische elementen in zich. Dat zie je ook in Akira en The Ghost in the Shell maar op een andere manier ook in Studio Ghibli films.
Overigens is de film door critici ontzettend goed gewaardeerd, hij is 95% fresh op Rotten Tomatoes. Van de regisseur van Parasite trouwens.
Het episodische element van de verschillende carriages waar ze doorheen gaan vond ik erg goed werken maar ik hou nu eenmaal van dat soort structuren in verhalen en films. Goede rol van vooral Chris Evans die ik alleen van Captain America kende maar hier een heel andere kant laat zien. De film is lekker donker bij vlagen. Sterke bijrollen van Tilda Swinton en John Hurt (beiden altijd super) en Ed Harris. Ik denk dat je na moet gaan dat dit gebaseerd is op een Koreaanse (?) anime graphic novel en het verhaal ook in dat licht moet zien, veel van die verhalen hebben voor westerse begrippen soms enigszins absurdistische elementen in zich. Dat zie je ook in Akira en The Ghost in the Shell maar op een andere manier ook in Studio Ghibli films.
Overigens is de film door critici ontzettend goed gewaardeerd, hij is 95% fresh op Rotten Tomatoes. Van de regisseur van Parasite trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-02-2020 09:26 ]
Ja, heb ook gezien dat mijn beoordeling wat afsteekt bij de algemene waardering.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:23:
Ik vond Snowpiercer fantastisch. Relatief klein budget, wel goede acteurs en een lekker lopend post-apocalyptisch en claustrofobisch verhaal. Actiefilm voor mensen die volledig klaar zijn met de safe blockbuster action movies die tegenwoordig 13 in een dozijn zijn dankzij Disney.
Het episodische element van de verschillende carriages waar ze doorheen gaan vond ik erg goed werken maar ik hou nu eenmaal van dat soort structuren in verhalen en films. Goede rol van vooral Chris Evans die ik alleen van Captain America kende maar hier een heel andere kant laat zien. De film is lekker donker bij vlagen. Sterke bijrollen van Tilda Swinton en John Hurt (beiden altijd super) en Ed Harris.
Neen, ik hou ook meestal niet van die 13-in-een-dozijn blockbusters en kan een goeie, low-budget post-apocalyptische SF zéker appreciëren maar in Snowpiercer had ik bijna bij alles het gevoel van "hadden ze hier echt niet ietsjes verder over kunnen nadenken?!"
vb:
spoiler:
Die groene kleverige materie die gebruikt wordt als drugs door een groot deel van de bevolking op de trein, waarbij van in het begin gezegd wordt dat het chemisch afval is en "highly explosive is"... Toch duurt het tot ongeveer op het einde dat zelfs één van de hoofdpersonages op het lumineuze idee komt om het als explosief te gebruiken i.p.v. als betaling voor de ""grappig"" gestoorde, zogezegd verslaafde sidekick die de deuren opent... Niet eerder... Ok, die Koreaan had het al op voorhand ingepland, dat werd toen duidelijk, maar het is me zo ongeloofwaardig dat niemand anders ooit op het idee kwam, zeker niet tijdens het plannen van hun revolte, ondanks dat het blijkbaar algemene kennis was dat het goedje lichtontvlambaar is.
Of op het moment dat men in de wagon waarin diegene zit die zich met de waterpompen (dacht ik) bezig houdt, en beweert nooit iemand te zien, krijgt z'n orders via briefjes vanuit de voorste wagons, is daar helemaal alleen in z'n laboratorium-achtige wagon...
Maar als je dan ziet dat er om de haverklap wordt binnengevallen in de achterste wagons door troepen ordehandhavers met wapens... dan besef je toch dat die manschappen ook steeds langs die wagon moeten passeren om achteraan en weer naar voor te moeten geraken, hoe rijmt dat dan met een man in een wagon die zogezegd al jarenlang geen levende ziel te zien kreeg? Of passeerden de troepen langs een geheim gangetje onder, naast of boven die wagon ofzo?... (ofwel heb ik iets gemist omdat mijn aandacht toen al aan het wegzakken was, dat kan ook
)
De kakkerlakken waarvan de proteïnebars gemaakt werden kunnen misschien nog gekweekt worden in relatief kleine omgeving (ook al waren het er miljoenen), maar vee?!
De dierenkarkassen die je zag hangen in één van de wagons die dienden als voedsel voor de hogere klasse... ijstijd, al het leven uitgestorven behalve diegenen die in de trein zitten... een trein die niet stopt en steeds ongehinderd doorrijdt... En toch verse karkassen van groot vee, of Sushi... Hoe?! Vissen kan je nog kweken wellicht maar rijst geraakt op en groot vee kweken, in een trein die nooit stopt nooit om te bevoorraden... Huh?! "closed ecosystem" ok, maar niet overdrijven hoor.
De wereld in een ijstijd 'geplunged' nadat vliegtuigen een chemisch goedje in de lucht spoten... Maar de zon, of toch zonovergoten landschappen zijn meermaals zichtbaar vanuit de trein... is de positie van de aarde zélf dan ook zo veranderd zodat het ijskoud blijft ondanks dat de zon ongehinderd het oppervlak bereikt? toegegeven, ergens in de film wordt geopperd dat de dikke lagen ijs en sneeuw jaar na jaar verminderen in dikte.
Wanneer hoofdpersonage 1, hoofdpersonage 2 vindt "de deurenopener"... hebben ze een vertalingsapparaatje nodig om elkaar te begrijpen. Doch doorheen de film zijn er verschillende momenten waar ze elkaar blijkbaar zonder problemen begrijpen, en de Koreaan zelfs vrij goed Engels begrijpt én spreekt...
Of een grote, gigantische trein die al 17 jaar continu doorrijdt aan belachelijke snelheden door een vriezend landschap, dat ie zonder remmen door bergen ijs boort zonder ontsporing, tot daaraan toe, da's zoals een wagen die bij een ongeval-scene onmiddellijk ontploft, ach, het hoeft zeker allemaal niet te kloppen maar dat die trein al zoveel jaren blijkbaar niet het minste onderhoud nodig heeft aan onderdelen aan de buitenkant waar men niet kan komen -ook al werd ie "overengineered" zoals wel wordt gezegd in de film- is voor mij toch ongelooflijk gokken op dat "verstand op 0 zetten" bij de kijkers...
Nog een kleintje en dan stop ik: op beelden van buitenaf de trein zien we een ongelooflijk snelle trein door ruig landschap, we zien hem schudden en schokken, zeker in bochten maar in 95% van de beelden in de trein lijkt alles altijd zo smooth als een babyvelletje, geen schokken of schudden behàlve die paar keer wanneer het één of ander nut heeft om bvb. iemand uit balans te krijgen op een cruciaal moment.
En over Tilda's unieke stijl waar ik wel van hou, vond ik het deze keer te... komisch om serieus te nemen maar niet komisch genoeg om grappig te zijn... ik hou het op "raar"...
Of op het moment dat men in de wagon waarin diegene zit die zich met de waterpompen (dacht ik) bezig houdt, en beweert nooit iemand te zien, krijgt z'n orders via briefjes vanuit de voorste wagons, is daar helemaal alleen in z'n laboratorium-achtige wagon...
Maar als je dan ziet dat er om de haverklap wordt binnengevallen in de achterste wagons door troepen ordehandhavers met wapens... dan besef je toch dat die manschappen ook steeds langs die wagon moeten passeren om achteraan en weer naar voor te moeten geraken, hoe rijmt dat dan met een man in een wagon die zogezegd al jarenlang geen levende ziel te zien kreeg? Of passeerden de troepen langs een geheim gangetje onder, naast of boven die wagon ofzo?... (ofwel heb ik iets gemist omdat mijn aandacht toen al aan het wegzakken was, dat kan ook
De kakkerlakken waarvan de proteïnebars gemaakt werden kunnen misschien nog gekweekt worden in relatief kleine omgeving (ook al waren het er miljoenen), maar vee?!
De dierenkarkassen die je zag hangen in één van de wagons die dienden als voedsel voor de hogere klasse... ijstijd, al het leven uitgestorven behalve diegenen die in de trein zitten... een trein die niet stopt en steeds ongehinderd doorrijdt... En toch verse karkassen van groot vee, of Sushi... Hoe?! Vissen kan je nog kweken wellicht maar rijst geraakt op en groot vee kweken, in een trein die nooit stopt nooit om te bevoorraden... Huh?! "closed ecosystem" ok, maar niet overdrijven hoor.
De wereld in een ijstijd 'geplunged' nadat vliegtuigen een chemisch goedje in de lucht spoten... Maar de zon, of toch zonovergoten landschappen zijn meermaals zichtbaar vanuit de trein... is de positie van de aarde zélf dan ook zo veranderd zodat het ijskoud blijft ondanks dat de zon ongehinderd het oppervlak bereikt? toegegeven, ergens in de film wordt geopperd dat de dikke lagen ijs en sneeuw jaar na jaar verminderen in dikte.
Wanneer hoofdpersonage 1, hoofdpersonage 2 vindt "de deurenopener"... hebben ze een vertalingsapparaatje nodig om elkaar te begrijpen. Doch doorheen de film zijn er verschillende momenten waar ze elkaar blijkbaar zonder problemen begrijpen, en de Koreaan zelfs vrij goed Engels begrijpt én spreekt...
Of een grote, gigantische trein die al 17 jaar continu doorrijdt aan belachelijke snelheden door een vriezend landschap, dat ie zonder remmen door bergen ijs boort zonder ontsporing, tot daaraan toe, da's zoals een wagen die bij een ongeval-scene onmiddellijk ontploft, ach, het hoeft zeker allemaal niet te kloppen maar dat die trein al zoveel jaren blijkbaar niet het minste onderhoud nodig heeft aan onderdelen aan de buitenkant waar men niet kan komen -ook al werd ie "overengineered" zoals wel wordt gezegd in de film- is voor mij toch ongelooflijk gokken op dat "verstand op 0 zetten" bij de kijkers...
Nog een kleintje en dan stop ik: op beelden van buitenaf de trein zien we een ongelooflijk snelle trein door ruig landschap, we zien hem schudden en schokken, zeker in bochten maar in 95% van de beelden in de trein lijkt alles altijd zo smooth als een babyvelletje, geen schokken of schudden behàlve die paar keer wanneer het één of ander nut heeft om bvb. iemand uit balans te krijgen op een cruciaal moment.
En over Tilda's unieke stijl waar ik wel van hou, vond ik het deze keer te... komisch om serieus te nemen maar niet komisch genoeg om grappig te zijn... ik hou het op "raar"...
Inconsistenties vind je overal, zelfs in de beste films, hoe subjectief het woord "beste" hier ook is... ik heb daar meestal niet zo'n probleem mee, anders zou ik onmogelijk sci-fi fan kunnen zijn... Maar voor mij had deze film er veel te veel van...
[ Voor 25% gewijzigd door PinusRigida op 21-02-2020 11:36 ]
Het is te lang geleden voor me om al de elementen die je noemt goed te herinneren; dergelijke issues zouden mij ook irriteren in een 'serieuze' actiefilm als Heat of Ronin, films die sterk 'grounded in reality' zijn maar dat is Snowpiercer niet voor mij. Indiana Jones reken ik ook niet af op de portrayal van archeologen en Egyptische oudheden; dat zijn slechts achtergronden waartegen het verhaal en de actie zich afspeelt, geen recreaties van de realiteit. Wat deze films moeten kunnen doen is de suspension of disbelief voldoende volhouden dat het je niet in de weg gaat zitten, en dat is soms heel persoonlijk. Zo stoorde ik me vreselijk aan de inconsistencies in de nieuwe Star Wars trilogie tot het punt dat ik niet denk ik ooit een van die films nog wil zien, maar zijn er genoeg mensen die daar geen moeite mee hadden.
Snowpiercer is vermakelijk maar zo ongeloofwaardig en over the top dat je die in mijn ogen echt niet mag vergelijken met films als Heat. Je moet af en toe een paar hersencellen uitschakelen om de film als enigszins geloofwaardig te ervaren
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De film is gebaseerd op de Franse graphic novels "Le Transperceneige".Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:23:
Ik denk dat je na moet gaan dat dit gebaseerd is op een Koreaanse (?) anime graphic novel
Wikipedia: Le Transperceneige
Ik heb een halfbakken poging gedaan om die film te kijken afgelopen zomer, totaal uitgeput van de hele dag motorrijden ben ik er voor minimaal 3/4e doorheen geslapen 
Maar vermoed dat ik niet veel gemist heb als ik dit zo lees.
Bij deze bleef ik wel degelijk wakker!
Maar vermoed dat ik niet veel gemist heb als ik dit zo lees.
Bij deze bleef ik wel degelijk wakker!
Ford v Ferrari (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.4 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13 GT40 altijd +1 Goed mee vermaakt, al had ik graag beter geluid gehad... Maar hij draaide niet meer op normale tijden in de bios Was trouwens de afscheiding van de pits en het rechte stuk niet aangelegd na dat rampzalige ongeluk in... 1955 | |
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dolemite Is My Name (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R ...and fucking up motherfuckers is my game! Ik ben opgegroeid met de comedies van de jaren '80 en dan kan je niet om Eddie Murphy heen. Trading Places, Beverly Hills Cop, Coming to America... stuk voor stuk classics wat mij betreft. In de jaren 90 ging het bergaf met Eddie's carriere en ik was verbaasd een paar maanden geleden zoveel goeds over Dolemite is My Name te horen, en dat Murphy er een comeback mee heeft geflikt. Alleen al op basis daarvan ben ik de film gaan kijken en ik had dus ook geen idee wat ik te zien zou krijgen. Murphy speelt Rudy Ray Moore. Een mislukte artiest die begin jaren '70 een typetje bedenkt en daarmee een bescheiden aantal LPs maakt met profane teksten. Hij wil meer en besluit tot het zelf financieren van een film met zijn typetje Dolemite, wat uiteindelijk een van de bekendste blaxploitation films wordt. Omdat mijn kennis van blaxploitation en rap zeer beperkt is had ik pas aan het einde van de film door dat dit een biopic is en dat Rudy Ray Moore niet alleen echt heeft bestaan maar door veel rappers als de godfather of rap' gezien wordt. De film is, van het beperkte googlen dat ik gedaan heb, een vrij accurate samenvatting van Rudy's carriere. Ondanks het feit dat het hier materie betreft die mij absoluut niet interesseert heb ik genoten van Dolemite Is My Name, en dat vooral vanwege de cast. Het is gewoonweg genieten om Eddie Murphy's brede grijns weer te zien maar vooral om zijn serieuze kant eens goed te kunnen bewonderen. Hij is echt fantastisch in de titelrol en ik hoop echt dat deze film de deur voor hem opent naar een nieuw hoofdstuk in zijn carriere. De rest van de cast bestaat voor mij grotendeels uit unknowns maar is net zo goed bezig als Murphy. Puntjes van kritiek zijn er ook, ik vond de film hier en daar wat traag en wat me enigszins stoorde was de rol van de playwright / scenarioschrijver Jerry; hij maakt sociaal relevant theater maar wordt door Rudy ingehuurd om het scenario voor de film te schrijven, die volledig over the top standaard blaxploitation is. Die clash wordt niet helemaal opgehelderd vond ik. Minor detail, beetje nitpicking. Al met al een goede film voor liefhebbers van Eddie Murphy, biopics, rap, en blaxploitation | |
The Two Popes (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13 En nog maar eens een film gebaseerd op ware gebeurtenissen. In dit geval mag je echter aannemen dat er behoorlijk wat vrijheden genomen zijn door de schrijver en regisseur. The Two Popes is gebaseerd op een toneelstuk en dat is duidelijk terug te zien in de film, het is in feite een reeks dialogen tussen Paus Benedictus XVI en zijn opvolger Franciscus, tijdens het overgrote deel van de film nog Cardinaal Bergoglio. Benedictus wordt neergezet als de conservatieve Paus die de Kerk terug wil brengen naar haar basis, Bergoglio als de reformer die haar meer tussen de mensen wil plaatsen. De clashes tussen hun zienswijzes vormen de basis van de film, maar het plot draait om de wens van Bergoglio om zich terug te trekken als cardinaal en Benedictus' beslissing om af te treden als Paus. De film is op een aparte manier eigenlijk een standaard buddy movie: De hoofdpersonen liggen elkaar niet maar groeien naar elkaar toe. De film krijgt wat meer body door de flashbacks die laten zien hoe Bergoglio gevormd werd als jongeman en later priester ten tijde van junta van Videla en co. Dit is zeker geen film voor iedereen. Zoals gezegd is het eigenlijk een lange dialoog en als je wat meer actie zoekt of zelfs maar verbale actie dan zit je hier verkeerd. Hou je echter van subliem subtiel acteerwerk van twee van de beste acteurs die er rond lopen, theologische inzichten en introspectie over de beslissingen die mensen maken en hoe die hun leven vormen, schuif dan aan. De film heeft ook best wat humoristische momenten, de verschillen in opvatting tussen beide eminenties worden ten volle benut hiervoor. Het einde is bijna hilarisch. Anthony Hopkins is schitterend gecast als de grumpy Benedictus en Jonathan Pryce is in een career best als Bergoglio. Beiden krijgen nominaties voor respectievelijk best supporting actor en best actor, en terecht. Het is maar de vraag in hoeverre de film enigszins lijkt op de waarheid. Geen van de dialogen is natuurlijk gebaseerd op enige vorm van transcripties en is puur afgeleid uit de beperkte derde hands informatie die er is, maar eigenlijk is dat ook niet belangrijk. Waar het om gaat is dat hier twee fantastische acteurs twee uur lang een prachtige verbale veldslag leveren, en de kijker is de winnaar. | |
Dat is mijn punt, het is een heel ander soort film die je niet op dezelfde criteria moet beoordelen. Een film met een serieuze ondertoon mag je wat mij betreft op plot holes en inconsistencies fileren, een campy SF action flick, not so much.Bor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:46:
Snowpiercer is vermakelijk maar zo ongeloofwaardig en over the top dat je die in mijn ogen echt niet mag vergelijken met films als Heat. Je moet af en toe een paar hersencellen uitschakelen om de film als enigszins geloofwaardig te ervaren
[ Voor 50% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-02-2020 14:44 ]
Knives Out (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Gisterenavond deze film gekeken en heb me erg met de film vermaakt. Zoals anderen aangeven is het een soort Cluedo (1 persoon geeft zelf al aan dat het huis net 1 groot Cluedo is) met leuke personages, soms grappige plotwendingen en een Daniel Craig die de tijd van z'n leven lijkt te hebben. Qua geloofwaardigheid en realisme niet de beste film, maar dit is volledig ondergeschikt aan de rest van de film. Het is leuk hoe je als kijker een paar keer op het verkeerde been wordt gezet en een plotwending toch nog meerdere plotwendingen in zich heeft. spoiler: Wat voor mij erg grappig en onverwacht kwam was het moment dat bekend is dat Martha alles zou erven. De reacties van de familie en vooral Jamie Lee Curtis: "You little bitch!" waren briljant. Ook het einde waar Chris Evans Martha met een mes aanvalt en het blijk een prop te zijn is grappig. Dit wordt nog eens versterkt door z'n "Goddamnit!" Als je een luchtige maar toch goede film wil kijken, die gegarandeerd je tijd waard is, is Knives Out een prima film. Verwacht echter geen plotwendingen en eindes die zich kunnen meten met The Usual Suspects, The Prestige of Shutter Island... | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Voor mij is het altijd belangrijk dat de film consistent met zichzelf is en "geloofwaardig" is. Dit is wat anders dan realisme. Een film mag z'n eigen regels, setting, etc. hebben die volledig anders zijn dan de werkelijk. Maar zorg dan wel dat alles op een geloofwaardige manier in deze setting (houdend aan de regels, etc.) plaatsvindt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:45:
Het is te lang geleden voor me om al de elementen die je noemt goed te herinneren; dergelijke issues zouden mij ook irriteren in een 'serieuze' actiefilm als Heat of Ronin, films die sterk 'grounded in reality' zijn maar dat is Snowpiercer niet voor mij. Indiana Jones reken ik ook niet af op de portrayal van archeologen en Egyptische oudheden; dat zijn slechts achtergronden waartegen het verhaal en de actie zich afspeelt, geen recreaties van de realiteit. Wat deze films moeten kunnen doen is de suspension of disbelief voldoende volhouden dat het je niet in de weg gaat zitten, en dat is soms heel persoonlijk. Zo stoorde ik me vreselijk aan de inconsistencies in de nieuwe Star Wars trilogie tot het punt dat ik niet denk ik ooit een van die films nog wil zien, maar zijn er genoeg mensen die daar geen moeite mee hadden.
Dus niet dat mensen "opeens" kunnen vliegen, "opeens" extreme super krachten hebben, etc.
De laatste Star Wars film (7 en 8 vielen nog mee in dat opzicht) slaat op dat vlak volledig door. Het is inconsistent, personen zijn "opeens" levend, hebben "opeens" het grootste en krachtigste leger ooit en bezitten ook "opeens" de sterkste krachten ooit.
Wat dat betreft is een de Nolan Batman trilogy een zeer goed voorbeeld van iets wat niet in het echt kan, maar toch op een zeer geloofwaardige manier in een bestaande setting wordt geplaatst, zonder "voor de actie" volledig door te slaan.
The Fast & Furious reeks is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Ooit behoorlijk realitisch en geloofwaardig begonnen, echter zijn ze, zeker na deeltje 5, volledig doorgeslagen en draait alles om de "actie mooi in beeld te krijgen". Hierdoor is voor mij de fun er grotendeels af...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Jojo Rabbit (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Mijn review van deze film zal, als ik alles uitschrijf, een copy/paste worden van tweakers voor mij dus zal het kort proberen te houden. De film vond ik fantastisch vanwege: - de unieke kijk op oorlog door de ogen van een gehersenspoelde 10 jarige jongen (JoJo). Een mix van fantasie en harde realiteit. - De manier van het in beeld brengen van het conflict wat ontstaat bij JoJo tussen wat er in zijn hersenen gespoeld is en wat ie daadwerkelijk meemaakt en voelt. - de humor die gebruikt wordt binnen dit drama. - de dialogen. - het acteerwerk van Scarlett Johansson. - het karakter Yorki :-) | |
Dat betekent, stam + t .
Bedankt voor jou bericht, had nog niet gehoord van deze film maar door jou recensie besloten om hem vanavond te kijken. Erg van genoten, acteerwerk goed en algehele feel van de film prettig. AanraderMazeWing schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:41:
Knives Out (2019) [Afbeelding: Knives Out (2019)] Tweakers: 5.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Gisterenavond deze film gekeken en heb me erg met de film vermaakt. Zoals anderen aangeven is het een soort Cluedo (1 persoon geeft zelf al aan dat het huis net 1 groot Cluedo is) met leuke personages, soms grappige plotwendingen en een Daniel Craig die de tijd van z'n leven lijkt te hebben.
Qua geloofwaardigheid en realisme niet de beste film, maar dit is volledig ondergeschikt aan de rest van de film. Het is leuk hoe je als kijker een paar keer op het verkeerde been wordt gezet en een plotwending toch nog meerdere plotwendingen in zich heeft.
spoiler:Wat voor mij erg grappig en onverwacht kwam was het moment dat bekend is dat Martha alles zou erven. De reacties van de familie en vooral Jamie Lee Curtis: "You little bitch!" waren briljant. Ook het einde waar Chris Evans Martha met een mes aanvalt en het blijk een prop te zijn is grappig. Dit wordt nog eens versterkt door z'n "Goddamnit!"
Als je een luchtige maar toch goede film wil kijken, die gegarandeerd je tijd waard is, is Knives Out een prima film. Verwacht echter geen plotwendingen en eindes die zich kunnen meten met The Usual Suspects, The Prestige of Shutter Island...[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Vandaag de Blu-ray van Cold War eindelijk uit de kast getrokken.
En Midsommar staat sinds gisteren op Netflix.
Gisteren was ook Mustang weer op TV (NPO).
Vannacht komt om 0:15 ook Noces aka A Wedding (2016) op NPO2. Vergelijkbare film qua onderwerp aan Mustang en ook zeker de moeite waard!
Cold War (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Music, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: R Net als Ida (2013) een prachtig geschoten zwart wit film van Pawel Pawlikowski in 4:3 formaat met daarin een verhaal dat reflecteert aan het Polen van na de tweede wereldoorlog. Waar het verhaal van Ida (ondanks dat het op dezelfde manier verteld wordt) me zeker wist te boeien, had ik dat bij Cold War veel minder. De personages zijn flinterdun en komen elkaar steeds na een jaar of enkele jaren weer tegen, en geven dan aan dat ze nog steeds hopeloos verliefd op elkaar zijn, maar kunnen eigenlijk amper met elkaar door 1 deur en hebben een leven zonder elkaar opgebouwd. En dat gaat zo de hele film door zonder dat er echt iets gebeurt, behalve dat het steeds in een ander land is, tot er een eind aan komt. En dat is het dan. Beetje een teleurstelling. Verder bevat de film wel mooie muziek en hij is dus prachtig geschoten, dat maakt het dan toch weer een beetje goed. Maar als je naar een liefdesverhaal dat over twee decennia is uitgespreid wilt kijken kun je toch beter de Before trilogie opzetten. Daar zit alles in wat in deze film ontbreekt. PS: voor de Berlijnse muur was gebouwd was het blijkbaar nogal eenvoudig om van Oost naar West-Berlijn te vluchten. Of zo wordt het toch gebracht. Geen idee hoe goed de grenscontroles toen waren. | |
En Midsommar staat sinds gisteren op Netflix.
Midsommar (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: R Beetje vreemde film dit. Verhaal waarin wat studenten een heidens midzomer feest van een commune in Zweden bezoeken, op uitnodiging van 1 van de studenten die daarin is opgegroeid. De commune (sekte) houdt er nogal aparte methoden op na voor de stabiliteit van het geheel, waardoor je behoorlijk vreemde situaties krijgt. Je wordt gedurende de film echter continu met hints gevoed, waardoor niets als een verrassing komt en het zelfs nogal voorspelbaar is, ook al is het te absurd voor woorden. Maakt het dat een slechte film? Ik denk het niet, want anders zou het waarschijnlijk 'te random' te zijn omdat dingen anders op je dak worden gegooid zonder enige uitleg/motivatie. Maar goed, ondanks het bizarre en soms lugubere onderwerp is de film best grappig. Het probeert tenminste ook wat nieuws en dat kan ik alleen maar toejuichen. | |
Gisteren was ook Mustang weer op TV (NPO).
Mustang (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13 Verhaal van vijf Turkse zussen die wees zijn en bij hun oom en grootmoeder wonen. Er wordt aan het begin van het verhaal over hun geroddeld dat ze onzedelijke handelingen zouden verrichten en worden daarom opgesloten in het huis dat langzaamaan in een vesting verandert. Ook wordt besloten om de zussen 1 voor 1 uit te huwelijken waar de meesten niet echt op zitten te wachten. Een aandoenlijk maar ook vooral dramatisch verhaal, wat zeker de moeite waard is. | |
Vannacht komt om 0:15 ook Noces aka A Wedding (2016) op NPO2. Vergelijkbare film qua onderwerp aan Mustang en ook zeker de moeite waard!
[ Voor 45% gewijzigd door josh-hill op 22-02-2020 23:44 ]
Zeker nooit The Wicker Man (1973) gezien?josh-hill schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:15:
Maar goed, ondanks het bizarre en soms lugubere onderwerp is de film best grappig. Het probeert tenminste ook wat nieuws en dat kan ik alleen maar toejuichen.
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R De eerste anderhalf uur van deze film is redelijk straightforward: Een zoon van een werkeloos arm gezin krijgt een buitenkansje, grijpt dat aan en ziet kans zijn hele familie aan het werk te krijgen in dienst van een rijke familie. Hoe dat gaat, maar vooral wat daarna gebeurd is tamelijk bizar, maar ik vond het wel grappig. Het acteerwerk is over het algemeen prima, maar ik vond de zus er wel uitspringen. Prima film, maar ik zie niet echt waarom dit nou de Oscar voor beste film waard is. Aan de andere kant, vond ik hem ook niet beter of slechter dan Joker. | |
Volgens mij niet nee. Is deze film dan een (directe) kopie daarvan?
Verwijderd
Tweakers: 7.9 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Echt jongens, dit DE Oscar winnaar? Wat een flauwe film. Wellicht kennen onze Amerikaanse vrienden niet het fenomeen "klucht"? Vroeger had je in Nederland Het Theater van de Lach met John Lantink op toneel en die deed dit soort verhaallijntjes aan de lopende band. Ik kon echt met moeite mijn aandacht bij deze film houden en grappig vond ik hem al helemaal niet en veel te voorspelbaar. Snel vergeten en vanaf nu weet ik het zeker. Een Oscar zegt helemaal niets. Ergste is dat ik Trump ook nog gelijk moet geven: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70631 En met hem ben ik het nooit eens. | |
The Gentlemen (2019) | ![]() |
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R Weer een typische Guy Ritchie film.... Vol met verschillende soorten Britse accenten. Duurde wel even voordat ik Hugh Grant herkende, vanwege de stem die hij hier gebruikt. Zo heb ik hem nog nooit horen praten.... Het grootste probleem dat ik met Charlie Hunnam heb, is dat sinds hij Jax zo overtuigend speelde in Sons of Anarchy, ik hem niet meer serieus kan nemen als hij Engels praat. Ik weet dat het zijn moedertaal is, maar het komt zo lachwekkend op me over | |
Zo ongeveer wel ja. Vooral het einde.josh-hill schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:11:
[...]
Volgens mij niet nee. Is deze film dan een (directe) kopie daarvan?
Je hebt de film, net zoals Trump, dus ook niet gezien?Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:41:
Parasite (2019) [Afbeelding: Parasite (2019)] Tweakers: 7.9 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R Echt jongens, dit DE Oscar winnaar? Wat een flauwe film. Wellicht kennen onze Amerikaanse vrienden niet het fenomeen "klucht"? Vroeger had je in Nederland Het Theater van de Lach met John Lantink op toneel en die deed dit soort verhaallijntjes aan de lopende band. Ik kon echt met moeite mijn aandacht bij deze film houden en grappig vond ik hem al helemaal niet en veel te voorspelbaar. Snel vergeten en vanaf nu weet ik het zeker. Een Oscar zegt helemaal niets. Ergste is dat ik Trump ook nog gelijk moet geven: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70631 En met hem ben ik het nooit eens.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Verwijderd
Lezen kan je leren:"Ik kon echt met moeite mijn aandacht bij deze film houden"P-Rock schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:57:
[...]
Je hebt de film, net zoals Trump, dus ook niet gezien?
Over oordeel over een film vellen voordat je hem helemaal gezien hebt: probeerde vanmiddag Ready Player One te kijken, maar die is (naar mijn smaak) zo slecht dat ik hem al snel heb afgezet. Wat een pulp. Niet interessant, niet spannend.
Lol...... Hoe snel heb je hem afgezet? Naar mijn idee kun je een film niet afrekenen op "niet interessant/spannend" als je nog geen halfuur gekeken hebt...
Vind je er na 3 kwartier nog niks aan, wordt het een ander verhaal.
Zelf heb ik Ready Player One 3x in de bios gezien, en daarna nog 2x met vrienden die hem toevallig opzetten. En op het langdradige einde na, vind ik het nog steeds een leuke film.
Hij is ook niet spannend ofzo (alles wat er spannend aan is, is redelijk voorspelbaar). Het is vooral een leuke film als je in de 80's bent opgegroeid of interesse hebt in dat tijdperk, ivm de idiote hoeveelheid referenties.
Vind je er na 3 kwartier nog niks aan, wordt het een ander verhaal.
Zelf heb ik Ready Player One 3x in de bios gezien, en daarna nog 2x met vrienden die hem toevallig opzetten. En op het langdradige einde na, vind ik het nog steeds een leuke film.
Hij is ook niet spannend ofzo (alles wat er spannend aan is, is redelijk voorspelbaar). Het is vooral een leuke film als je in de 80's bent opgegroeid of interesse hebt in dat tijdperk, ivm de idiote hoeveelheid referenties.
[ Voor 47% gewijzigd door AcidBurn op 23-02-2020 16:57 ]
Het boek is oneindig veel beter overigens.
En dat is niet eens een mening
Eenssteveman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:28:
The Call of the Wild (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 105 min | MPAA: PG Leuke film, beetje in de trend van A Dog's Yourney maar dan anders. Je kan duidelijk zien dat de hond cgi is, maar dat blijkt bewust gedaan te zijn om gezeik met dieren activisten te voorkomen. Plus dat je met cgi meer kunt doen dan met echte dieren. Acteerwerk valt uiteraard niet veel van te zeggen, omdat het gros cgi is | |
Toevallig eergister ook gezien, vond er ook weinig aan. Mogelijk omdat ik het boek gelezen heb.steveman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:28:
Eigenlijk is het boek ook al slecht, haal alle jaren 80 referenties en nostalgiefilter eruit. en je houd een heel basic middelmatig verhaal over.
Knives Out (2019) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Goede hoop op een goede film, gezien de eerdere reviews hier. Maar ik vond deze nogal tegenvallen. Verhaal opzich was wel interesant. Maar karakters zijn zo overdreven dat het bijna een parodie lijkt. En ik zal wel wat bevooroordeeld zijn, maar ik kan daniel craig in deze film niet anders zien dan James bond met een stom accent. | |
[ Voor 67% gewijzigd door heuveltje op 24-02-2020 01:31 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het boek heb ik met groot plezier verslonden. Maar ja, geboren begin jaren '70 en dus min of meer dezelfde culturele ontwikkeling meegemaakt als Halliday, was het voor mij een warm bad aan referenties naar games, films en muziek van de jaren '80 die ik vrijwel allemaal gespeeld, gezien en geluisterd heb destijds. Het is zeker geen literatuur maar als 'guilty pleasure' lekker weg te lezen.heuveltje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 01:27:
Toevallig eergister ook gezien, vond er ook weinig aan. Mogelijk omdat ik het boek gelezen heb.
Eigenlijk is het boek ook al slecht, haal alle jaren 80 referenties en nostalgiefilter eruit. en je houd een heel basic middelmatig verhaal over.
Hoewel de film op punten aardig afwijkt van het boek en de boel ook wat versimpelt, vond ik het best een aardige film. Leuk om eens gezien te hebben, maar niet een film voor de collectie om in de toekomst nog eens te gaan kijken. Dan zou ik toch liever het boek nog eens een tweede keer lezen.
Ja, maar dat spelletje is dus eindeloos he:heuveltje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 01:27:
[...]
Toevallig eergister ook gezien, vond er ook weinig aan. Mogelijk omdat ik het boek gelezen heb.
[...]
Saving Private Ryan zonder Tweede Wereldoorlog ?
Das Boot zonder water ?
Matrix zonder bullet time ?
Eurotrip zonder David Hasselhoff ?
@heuveltje zelfde hier. Best genietbare film met degelijk verhaal maar dat accent van Craig....Verschrikkelijk cringe
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Volledig mijn samenvattingSadisticPanda schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:54:
@heuveltje zelfde hier. Best genietbare film met degelijk verhaal maar dat accent van Craig....Verschrikkelijk cringe
Dat accent alleen neemt 2 punten af van de film.
Verder moet het volgens mij een aangenaam boek geweest zijn, maar in filmvorm kan ik me niet houden aan de gedwongen gedachtegang. Je hebt gewoon continu zoiets van, maar dit klopt niet. Terwijl je in een goede film of boek danig moet ingezogen worden, dat zoiets niet opvalt.
5/10
Idem. Het is mij een raadsel hoe deze film een 8 op IMDB heeft gekregen. Het haalt nog niet eens het niveau van een Murder, she wrote - aflevering.Joindry schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:19:
[...]
Volledig mijn samenvatting![]()
Dat accent alleen neemt 2 punten af van de film.
Verder moet het volgens mij een aangenaam boek geweest zijn, maar in filmvorm kan ik me niet houden aan de gedwongen gedachtegang. Je hebt gewoon continu zoiets van, maar dit klopt niet. Terwijl je in een goede film of boek danig moet ingezogen worden, dat zoiets niet opvalt.
5/10
_██_
(ಠ_ృ)
The Ballad of Buster Scruggs (2018) | ![]() |
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Musical, Mystery, Romance, Western | Runtime: 133 min | MPAA: R Na het lezen van een aantal reviews hier toch eens gekeken of dat wat men opschreef klopt. Iedereen heeft immers een andere smaak. Wat voor de een complete rommel is is voor de ander de hemel. Nou .. ik sluit mij aan bij de algehele tendens. Dit had zo mooi uit kunnen pakken. De eerste van de zes filmpjes is leuk gedaan maar het word er eigenlijk steeds slechter op. Of nou ja slechter. Dat is eigenlijk niet het goede woord. De eerste is duidelijk bedoeld om kijkers te trekken. De andere zijn op hun eigen manier kunstwerkjes maar zijn van een compleet andere orde. Daardoor is het als geheel een beetje mislukt. Ik zat nou niet constant te denken 'waarom?' 'hoezo?' . | |
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: G Ooit waren Shaun the sheep movies leuk en origineel. De meer recente, waaronder ook deze, zijn echter geïnfecteerd door een virus. Het virus van verwijzen naar herkenbare dingen uit volkscultuur: bekende personages, films, hypes en virals. Is dat verboden dan? Nee, natuurlijk niet, maar het is zo gemakkelijk scoren met "oh kijk, dat is dr. Who" en wanneer zo ongeveer alle grappen van dat type zijn, wordt het vervelend. Heel Farmageddon zit dus volgestampt met verwijzingen naar SF films en series. Het verhaal zelf is vrij standaard, wat dus resulteert in een middelmatig product. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Ik vond het boek zeer matig. De eerste 100 pagina's waren leuk, daarna was het rinse and repeat. Meer van hetzelfde met andere nostalgische elementen om te verbloemen dat het plot heel dun was.steveman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:28:
De film was bij vlagen ok maar een van de zwakste uit Spielberg's oeuvre. Maar ja, zelfs Spielberg op zijn slechtst (1941, Hook, Always) is nog beter te pruimen dan de meeste andere films.
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-02-2020 12:34 ]
Hook is toch helemaal niet slecht, ook niet voor Spielberg? Ja voor de standaard van nu, maar wat een magische film was dat destijds!Dr. Strangelove schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:31:
[...]
Ik vond het boek zeer matig. De eerste 100 pagina's waren leuk, daarna was het rinse and repeat. Meer van hetzelfde met andere nostalgische elementen om te verbloemen dat het plot heel dun was.
De film was bij vlagen ok maar een van de zwakste uit Spielberg's oeuvre. Maar ja, zelfs Spielberg op zijn slechtst (1941, Hook, Always) is nog beter te pruimen dan de meeste andere films.
Halverwege afgezet, en dat doe ik zelden. Vond het allemaal zo overdreven en geforceerd nazi's//WO2 de draak steken. Het type film op zich kan ik prima hebben, maar dit lag er zo dik bovenop dat het een soort one trick pony werd. Qua acteren, dialogen of verhaal deed het me helemaal niks.Apache4u schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:20:
Jojo Rabbit (2019) [Afbeelding: Jojo Rabbit (2019)] Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Mijn review van deze film zal, als ik alles uitschrijf, een copy/paste worden van tweakers voor mij dus zal het kort proberen te houden.
De film vond ik fantastisch vanwege:
- de unieke kijk op oorlog door de ogen van een gehersenspoelde 10 jarige jongen (JoJo). Een mix van fantasie en harde realiteit.
- De manier van het in beeld brengen van het conflict wat ontstaat bij JoJo tussen wat er in zijn hersenen gespoeld is en wat ie daadwerkelijk meemaakt en voelt.
- de humor die gebruikt wordt binnen dit drama.
- de dialogen.
- het acteerwerk van Scarlett Johansson.
- het karakter Yorki :-)[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
This too shall pass
Destijds, toen ik 13 was, ja. Nu, not so much. Ik heb hem een paar jaar terug nog eens gezien en ik vond het echt een klus om er doorheen te komen. De scenes met Dustin Hoffman en Bob Hoskins blijven heerlijk en houden het geheel overeind maar voor de rest is het een infantiele bedoening. Wel een goede soundtrack nog steeds.Xecuter NL schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:10:
[...]
Hook is toch helemaal niet slecht, ook niet voor Spielberg? Ja voor de standaard van nu, maar wat een magische film was dat destijds!
Over een paar jaar zijn mijn eigen kinderen er groot genoeg voor, ik ben benieuwd hoe zij hem ervaren.
Overigens zijn er genoeg vergelijkbare films die wel overeind blijven als je zelf de doelgroep ontgroeit bent. The Goonies bijvoorbeeld is nog steeds een van mijn favoriete films. Op een of andere manier is die film veel spontaner geacteerd dan het volk dat in Hook rondloopt.
Heb Ready Player One uiteindelijk helemaal af gekeken. Ga er alleen geen punten aan toekennen want het is gewoon niet mijn ding.
Overigens een film die je echt moet ontwijken is "The Last Thing He Wanted" op Netflix. De eerste drie kwartier is het een grote partij random geneuzel. Zelfs als je goed oplet, is het niet te volgen. Heb hem daarna maar afgezet. Het cijfer op bijvoorbeeld imdb zegt ook wel genoeg.
Overigens een film die je echt moet ontwijken is "The Last Thing He Wanted" op Netflix. De eerste drie kwartier is het een grote partij random geneuzel. Zelfs als je goed oplet, is het niet te volgen. Heb hem daarna maar afgezet. Het cijfer op bijvoorbeeld imdb zegt ook wel genoeg.
Ik zie wel vaker bij sequels dat de creativiteit er niet meer in zit. Als ze geen ideeen meer hebben, gooien ze er maar dinosaurussen of aliens in. (Ice Age bijv.)Atomsk schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:10:
A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019) [Afbeelding: A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019)] Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: G Ooit waren Shaun the sheep movies leuk en origineel. De meer recente, waaronder ook deze, zijn echter geïnfecteerd door een virus. Het virus van verwijzen naar herkenbare dingen uit volkscultuur: bekende personages, films, hypes en virals. Is dat verboden dan? Nee, natuurlijk niet, maar het is zo gemakkelijk scoren met "oh kijk, dat is dr. Who" en wanneer zo ongeveer alle grappen van dat type zijn, wordt het vervelend. Heel Farmageddon zit dus volgestampt met verwijzingen naar SF films en series. Het verhaal zelf is vrij standaard, wat dus resulteert in een middelmatig product.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Als dat gebeurt, hoef ik het al niet meer te zien.
I hide at work because good employees are hard to find.
Underworld: Evolution (2006) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Daar is Selene de weerwolvenjager weer. Dit keer krijgt ze het aan de stok met haar eigen bloedzuigende soortgenoten en natuurlijk weer met weerwolven. De film kent een beperkt kleurenpalet. Zeer donkerblauw en zwart zijn eigenlijk de enige kleuren die je voorbij ziet komen, waarbij zij opgemerkt dat zwart eigenlijk geen kleur is. Toch komt ook rood geregeld voorbij, en dat is logisch want vampiers houden van bloed. Kate Beckinsale draagt hier weer haar strakke, glanzende zwarte leren pakje wat me op de gedachte brengt om eens een bezoekje te brengen aan een SM-kelder. Het verhaal, ja, het is niet indrukwekkend, maar het kan ermee door. De vraag is welke zot een onzinnig verhaal als dit verzint, en welke zot er naar gaat zitten kijken. De film is wel ok, maar het slurpt me niet op. | |
It Chapter Two (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 169 min | MPAA: R WTF hebben ze met deze klassieker uitgespookt Bijvoorbeeld spoiler: De scenes met die zombies, neem nou die ene aan de haak die langzaam naar de moeder schuift. Of de scene waarbij deze zombie wordt gedood op een later tijdstip. Het is alsof je Ash vs Evil dead aan het kijken bent, daar kon ik het echter waarderen omdat dat het genre gewoon is. De film schommelt met leuk en minder leuk... spoiler: De scene met die spin uit die kop vond ik dan wel weer prachtig, hoewel dat ook weer richting satire neigt. De final-form van IT is daarentegen vele malen beter uitgewerkt dan bij het origineel, dat vond ik juist de enorme teleurstelling van de hele film. Toen vond ik dat ze dat stuk gewoon beter compleet hadden kunnen weglaten. Pennywise was al eng zat, die CGI spin absoluut niet. De eerste film hield zich meer in en vond ik ook beter dan dit deel. Maar al met al: ze kunnen beiden gewoon echt niet tippen aan de klassieker. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Precies dit had ik eigenlijk bij de trailer al. Accuraat verwoord, scheelt weer de film op te zetten voor Johansson. Ik wacht wel op Black Widow.Sharky schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:21:
[...]
Halverwege afgezet, en dat doe ik zelden. Vond het allemaal zo overdreven en geforceerd nazi's//WO2 de draak steken. Het type film op zich kan ik prima hebben, maar dit lag er zo dik bovenop dat het een soort one trick pony werd. Qua acteren, dialogen of verhaal deed het me helemaal niks.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dat had ik dus ook, maar door de positieve recensies e.d. wilde ik hem toch graag een kans geven.Nitai schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:35:
[...]
Precies dit had ik eigenlijk bij de trailer al. Accuraat verwoord, scheelt weer de film op te zetten voor Johansson. Ik wacht wel op Black Widow.
This too shall pass
Beckinsale is in die film in haar eentje al 7 sterren waard. Jammer dat de rest van de film er 0 verdient[b]Salvatron in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"Salvatron schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:13[/message
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.