Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste
Acties:

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:21
Is er trouwens behoefte aan een topic genaamd "Welke serie(s) heb je laatst gezien en wat vond je?". Dit topic over films is redelijk populair en leuk om te lezen, aangezien series iets langer zijn is verwacht ik wel dat zo'n topic langzamer zou gaan maar ook wel leuk zou zijn.

Er is al een "Buitenlandse TV Series 2019-2020" topic, "Netflix Nederland en België" en een " "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic" dus misschien is zo'n extra toevoegen wel te veel fragmentatie, maar in tegenstelling tot die drie vind ik dit topic juist mooi gestructureerd met de UBB-generator, dan is alles over series aanbevelen ook lekker overzichtelijk.

-edit-

Ik ben dom en kan de zoekbalk niet goed gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door markdm op 03-02-2020 12:54]

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03-04 17:55

Tijntje

Hello?!

markdm schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:02:
Is er trouwens behoefte aan een topic genaamd "Welke serie(s) heb je laatst gezien en wat vond je?". Dit topic over films is redelijk populair en leuk om te lezen, aangezien series iets langer zijn is verwacht ik wel dat zo'n topic langzamer zou gaan maar ook wel leuk zou zijn.

Er is al een "Buitenlandse TV Series 2019-2020" topic, "Netflix Nederland en België" en een " "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic" dus misschien is zo'n extra toevoegen wel te veel fragmentatie, maar in tegenstelling tot die drie vind ik dit topic juist mooi gestructureerd met de UBB-generator, dan is alles over series aanbevelen ook lekker overzichtelijk.
Ik zet ze zelf in het UBB generator formaat in het "Buitenlandse TV Series 2019-2020", wat weerhoud je ervan dat ook te doen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
josh-hill schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:06:
Uncut Gems (2019)[Afbeelding: Uncut Gems (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Deze staat sinds vandaag op Netflix. Had al gezien dat hij goede recensies kreeg maar verder geen info over de film gehad.

Kwam er al snel door de stijl achter dat het door de Safdie broers gemaakt was (wist dat van tevoren niet, omdat ik me dus niet ingelezen had). Qua dat betreft dus redelijk vergelijkbaar met Good Time, welke ik ok vond (maar niet super). En waar ik aan het begin van de film dacht dat ik weer niet erg in de film gezogen zou worden, zoals ik helaas met Good Time had, gebeurde het tegendeel. Ook al doet de protagonist de ene domme na andere domme actie en is hij eigenlijk gewoon een enorme droplul, wordt je continu geboeid door wat er gebeurt. Ik had ook regelmatig dat ik zat te denken "als er nu het volgende gaat gebeuren dan is dat wel weer behoorlijk cliché en een beetje jammer", maar dan gebeurde wat cliche was ook helemaal niet. Verhaal zit dus (ondanks de enorme onwaarschijnlijkheid) goed in elkaar. Ook het einde is wat het hoorde te zijn. Top!

Dus, ja, puik werk van de Safdie broers... die ga ik vanaf nu toch echt wel in de gaten houden!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Helemaal mee eens. Fantastische film en vanaf minuut 1 is hij boeiend. Adam Sandler is erg goed en past hier perfect. Gelukkig geen 'domme' film dit keer, maar gewoon 1 met erg goed acteerwerk en een zeer goed verhaal. Wel één van de meest stressvolle films die ik ooit heb gezien, maar dat maakt het zo boeiend. Er gebeurt constant wel iets. Een aanrader en gewoon op Netflix te zien.

• markdm
Tijntje schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Ik zet ze zelf in het UBB generator formaat in het "Buitenlandse TV Series 2019-2020", wat weerhoud je ervan dat ook te doen?
Daar heb je wel gelijk ja, toen ik net dat topic doorscrollde was jij echter de enige die dat helaas deed, dus daarom dacht ik aan een nieuwe.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:32

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Het serietopic bestaat overigens ook gewoon: Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:49
No Strings Attached (2011)No Strings Attached (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 108 min | MPAA: R
Gister gekeken om de tijd te doden. Ik was vooral benieuwd naar het optreden van Natalie Portman in een comedy.
Portman stelt zeker niet teleur; zij heeft momenten waarin zij veel grappiger is dan Ashton Kutcher.
Ashton Kutcher gaf dan ook niet zijn beste optreden in deze film, terwijl ik van hem (als fervent comedyacteur) juist meer komische momenten verwacht.
Kutcher en Portman hadden zeker 'on-screen chemistry' maar lang niet zo goed als Mila Kunis en Justin Timberlake in 'Friends with Benefits'.

Friends with Benefits heeft van mij een 8, dus een 7 voor No Strings Attached volstaat.
7 / 10

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-04 11:12
Greenisthebest schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:06:
@Martell Kijk, beter dan al die Popie Jopie films! Gaat op de te kijken lijst. Tnkx
En je reviewed even later een race film die gewoon in de bios draait en populair is.. de ironie ontgaat je niet hoop ik? |:(

Maar aangezien de films hier allemaal te laag voor jou en anderen zijn, ben ik echt nieuwsgierig naar het antwoord wat er nog steeds niet gegeven is. Wat kijken jullie dan? Wat is zoveel beter dan het niet bij het pleb bioscoop publiek mag komen? En welke concerten mogen dan wel op uw goedkeuring rekenen? :+

Johnny Got His Gun (1971)Johnny Got His Gun (1971)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 111 min | MPAA: R
Blijft een aparte film om te zien. hij is niet snel, het is niet diepgaand. Maar je gaat meeleven met de hoofdpersoon, of wat er van hem over is. Je gaat een afkeer krijgen voor de mensen om hem heen, en een soort hopeloos gevoel net zoals de mensen die hem willen helpen, maar het niet kunnen.
Deze staat bij mij nog steeds hoog in de lijst van "Must see"
9 / 10

A Clockwork Orange (1971)A Clockwork Orange (1971)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R
Wat kan ik er nog over zeggen. Geniale film, met veel vragen die open blijven staan. Over de samenleving, over de manier waarop daders worden behandeld, etc.

Ook in de "must see" lijst
9.5 / 10

Tusk (2014)Tusk (2014)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 102 min | MPAA: R
Zelf als je niks verwacht, kan je nog worden teleurgesteld.. wat was dit een slechte film. Van de "onze Not-see podcast klinkt als Nazi, en maken we grappen over" tot "elke canadees maakt elke mogelijke stereotype grap".

Nee, net zo boeiend als het drogen van verf.
3 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:59
Parasite (2019)Parasite (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Mijn interesse was een tijdje terug al gegroeid in Koreaanse films, voornamelijk door bijvoorbeeld I Saw the Devil. Zag deze voorbij komen met erg hoge cijfers op IMDB en moest hem dus wel zien.

De film begint al met een beetje aparte familie uit een lagere klasse in Zuid-Korea en des te langer je de film kijkt des te vreemder het wordt. Hoewel ik wel enigszins mee kon leven met het gezin kreeg ik steeds meer twijfels over waar ze nou mee bezig zijn, maar dat moeten jullie zelf maar zien. Zat zelf met gemixte gevoelens te kijken, voornamelijk door bepaalde keuzes en acties (zat voornamelijk af en toe te denken van: "waarom doe je dat nou.. :'( ").

Kan hem zeker aanraden.
8 / 10

Mijn website

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:12
@corset Ik heb ook IMDB: The Lighthouse (2019) een review gegeven wijsneus. Iets minder mainstream. Ik kijk ook wel de mainstream films (behalve echte pulp zoals Fast and Furious en dat soort rotzooi) maar ben wel blij dat er ook andere zijn die wat mindere populaire films een blijk van waardering geven zoals ik zelf ook probeer.

• corset
Greenisthebest schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:09:
@corset Ik heb ook IMDB: The Lighthouse (2019) een review gegeven wijsneus. Iets minder mainstream. Ik kijk ook wel de mainstream films (behalve echte pulp zoals Fast and Furious en dat soort rotzooi) maar ben wel blij dat er ook andere zijn die wat mindere populaire films een blijk van waardering geven zoals ik zelf ook probeer.
Jammer dat je dan de vragen ontwijkt.. Overigens is de Lighthouse gewoon in de Pathe te zien, dus een standaardfilm en echt niks speciaals.. (wat overigens in mijn mening een middelmatige film was).

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:38
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:15:
@josh-hill Acteert Adam Sandler goed in deze film? Dat hij de hoofdrol speelt weerhoudt mij een beetje van deze film te kijken.
Ik ben ook geen fan van Adam Sandler, maar dit was best te pruimen. En de film zit gewoon goed in elkaar, dus dat helpt. Zelf dacht ie er een oscar mee binnen te halen. :+

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Greenisthebest
corset schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Jammer dat je dan de vragen ontwijkt.. Overigens is de Lighthouse gewoon in de Pathe te zien, dus een standaardfilm en echt niks speciaals.. (wat overigens in mijn mening een middelmatige film was).
Geen enkele behoefte me verder te verantwoorden naar jou. En wat jij standaard vindt, vindt een ander speciaal en goed en omgekeerd. Kijk nu maar mooie films en laat als je behoefte hebt er hier iets over horen. Hebben de andere lezers ook meer aan. Happy viewing! :Y

• corset
Greenisthebest schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:34:
[...]

Geen enkele behoefte me verder te verantwoorden naar jou. En wat jij standaard vindt, vindt een ander speciaal en goed en omgekeerd. Kijk nu maar mooie films en laat als je behoefte hebt er hier iets over horen. Hebben de andere lezers ook meer aan. Happy viewing! :Y
de ironie.. "Marco borsato concertgangers hebben geen smaak, en de meeste reviewers hier ook niet" en dan deze reactie :+

Fijne avond

• doomtech
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22:40
Uncut Gems (2019)Uncut Gems (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Een Joodse diamanthandelaar met schulden die ook nog eens gokverslaafd is zijn de ingrediënten voor deze film. Dat kan natuurlijk alleen maar een recept zijn met catastrofale gevolgen. Adam Sandler schittert hier als een totale klootzak waar je naarmate de film vordert toch van gaat houden.

Deze film weet door zijn montage en muziekgebruik heel goed de constante stress die het hoofdpersonage ervaart uit te vergroten. Dit gaat gepaard met constant geschreeuw (volgens mij is er in de film amper een dialoog met normaal geluidsniveau). Eigenlijk is het één grote paniekaanval in 135 minuten. Zelf normaliter geen fan van deze stijl, maar hier werkt het erg goed.

Verassing deze film!
8 / 10

• Greenisthebest
corset schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:13:
[...]

de ironie.. "Marco borsato concertgangers hebben geen smaak, en de meeste reviewers hier ook niet" en dan deze reactie :+

Fijne avond
Die quote is niet van mij wijsneus. ;w Ik zou even teruglezen.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:39

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we het gezellig houden @Greenisthebest @corset?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• ikbenerniet
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:38
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:15:
@josh-hill Acteert Adam Sandler goed in deze film? Dat hij de hoofdrol speelt weerhoudt mij een beetje van deze film te kijken.
Ja hij acteert best wel goed.
Je moet je alleen afvragen of je 2 uur lang naar een schreeuwende Adam Sandler wil kijken. Ik vond dit zijn meest irritante rol tot nu toe, deze film jaagt je de depressie in.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
Ik heb hem na een ruim uur af gezet. De film geeft continue een enorme stress aan de kijker (iig bij mij). Wat natuurlijk ook wel erg goed is neergezet door Adam, en door de muziek/filmprestaties, maar het was niets voor mij.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Equilibrium (2002)Equilibrium (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
In de toekomst worden alle emoties onderdrukt maar een groep mensen flikt het toch om emoties te tonen. Christian Bale doet het wel ok als de hoofdrolspeler maar zelfs hij kan de film niet voldoende niveau geven. De film is bijna van te voren al gedoemd om op zijn best middelmatig te zijn gezien het idiote thema van het uitbannen van alle emoties en daar dan in opstand tegen komen. Daarnaast komt de CGI uit een lang vervlogen tijdperk en hebben ze de gevechten afgekeken van The Matrix. Ook zijn de gevechten niet belachelijk indrukwekkend. De uitspraak 'forget the matrix, this movie will blow you away', wat pontificaal op de DVD staat is dan ook schromelijk overdreven, want deze film kan van z'n lang zal ze leven niet tippen aan The Matrix. Wel een enigszins interessante film maar het hoge IMDB-cijfer begrijp ik niet.
6 / 10

The enemy within

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:05
ikbenerniet schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:59:
[...]

Ja hij acteert best wel goed.
Je moet je alleen afvragen of je 2 uur lang naar een schreeuwende Adam Sandler wil kijken. Ik vond dit zijn meest irritante rol tot nu toe, deze film jaagt je de depressie in.
Remy!!!! schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:04:
Ik heb hem na een ruim uur af gezet. De film geeft continue een enorme stress aan de kijker (iig bij mij). Wat natuurlijk ook wel erg goed is neergezet door Adam, en door de muziek/filmprestaties, maar het was niets voor mij.
Dan laat ik hem maar aan mij voorbij gaan. Ik kan erg slecht tegen schreeuwende mensen. Ooit met een half oog mee gekeken met mijn vriendin naar New Girl en daar vond ik die Nick al te veel schreeuwen. (als dat je wat zegt)

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:06
The Gentlemen (2019)The Gentlemen (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Na uitstapjes in een iets ander genre met oa King Arthur, Aladdin & The Man from U.N.C.L.E is Guy Ritchie weer terug waar hij meer dan 20 jaar geleden begon met Lock, Stock and Two Smoking Barrels (niet lang daarna gevolgd door Snatch). Ondanks dat ik eerder genoemde films ook prima kon waarderen blijkt toch dat Guy Ritchie op zijn best is als hij een waar Brits gangsterepos neerzet.

Dat is precies wat The Gentlemen is en verdomd goed ook. De cast bestaat uit genoeg potentie en levert die ook vloeiend af, maar vooral Hugh Grant springt er wmb met kop en schouders bovenuit. Kortom een pracht film met meesterlijke dialogen en genoeg comic relief.
9 / 10

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hogader schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:
The Gentlemen (2019)[Afbeelding: The Gentlemen (2019)]
Na uitstapjes in een iets ander genre met oa King Arthur, Aladdin & The Man from U.N.C.L.E is Guy Ritchie weer terug waar hij meer dan 20 jaar geleden begon met Lock, Stock and Two Smoking Barrels (niet lang daarna gevolgd door Snatch). Ondanks dat ik eerder genoemde films ook prima kon waarderen blijkt toch dat Guy Ritchie op zijn best is als hij een waar Brits gangsterepos neerzet.

Dat is precies wat The Gentlemen is en verdomd goed ook. De cast bestaat uit genoeg potentie en levert die ook vloeiend af, maar vooral Hugh Grant springt er wmb met kop en schouders bovenuit. Kortom een pracht film met meesterlijke dialogen en genoeg comic relief.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Als ik Lock Stock & Snatch een dikke 9-10 zou geven, ga ik deze film dus ook geweldig vinden? :*)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-04 11:07
Joker (2019)Joker (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
In één woord: ongemakkelijk. Ik heb zelden een film gekeken waar ik me zo aan stoorde. Dit is geen horrorfilm (die doen me niets), maar een film over iemand die normaalheid niet kan verdragen.

Ik ben blij dat ik 'm gezien ben, maar ga 'm nooit opnieuw kijken.
spoiler:
De interview scene aan het einde is natuurlijk geweldig.
8 / 10

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-04 18:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Dit is geen horrorfilm (die doen me niets), maar een film over iemand die normaalheid niet kan verdragen.
Interessante interpretatie. Ik vond de film juist gaan over iemand die steeds verder in een isolement raakt (en daar weliswaar psychotisch op reageert) door de toenemende individualisering van de maatschappij en het gebrek aan empathie/medemenselijkheid. Iedereen voor zichzelf, zeg maar.
Ik vond de film een geslaagde kritische blik op de maatschappij, weergegeven in de totstandkoming van een supervillain. Zeker geen horror zoals je aangeeft, lijkt me eerder drama.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Omdat een film in de pathe draait is het een mainstream film. Pathe heeft ook 'art-house' cinema,heus niet alles daar zijn blockbusters. De film speelt zich af op 1 setting met 2 acteurs en een 1.19:1 format in grijswit en het verhaal is geinspireerd om Griekse mythologie. Hoe is dat een "standaard" film? Maar als jij Lighthouse niets speciaals vindt dan zegt dat meer over jouw kennis/ervaring met films dan over de film zelf (dit is niet op de man spelen, dit is gewoon een observering.. De film zelf wordt kritisch zeer goed gevonden, knappe dialogen, fantastisch acteerwerk, beeld en geluid zijn beide van ongekend niveau. Je kan het wel een saaie/slechte film vinden, dat is prima maar om te zeggen dat het niet speciaal is dat is erg kortzichtig.

[Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 04-02-2020 11:23]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• corset
MrVegeta schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:18:
[...]

Omdat een film in de pathe draait is het een mainstream film. Pathe heeft ook 'art-house' cinema,heus niet alles daar zijn blockbusters. De film speelt zich af op 1 setting met 2 acteurs en een 1.19:1 format in grijswit en het verhaal is geinspireerd om Griekse mythologie. Hoe is dat een "standaard" film? Maar als jij Lighthouse niets speciaals vindt dan zegt dat meer over jouw kennis/ervaring met films dan over de film zelf (dit is niet op de man spelen, dit is gewoon een observering.. De film zelf wordt kritisch zeer goed gevonden, knappe dialogen, fantastisch acteerwerk, beeld en geluid zijn beide van ongekend niveau. Je kan het wel een saaie/slechte film vinden, dat is prima maar om te zeggen dat het niet speciaal is dat is erg kortzichtig.
Nee hoor, niet speciaal is een mening :) overigens, zwart wit is echt geen iets wat het een "arthouse" film maakt hoor. Genoeg grote films met zwart wit/scenes, zijn die dan ook arthouse?

Maar goed, ik ken je hier een beetje. Jij vind dat reviews en jou mening feiten zijn. Mensen die ertegen zijn, hebben het fout en weten niet waar ze het over hebben. Dus ga je het op de man spelen (Wat het gewoon is).
Misschien even de verschillen tussen subjectief en objectief rustig nalezen.

• ExNomenDei
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-04 11:07
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Interessante interpretatie. Ik vond de film juist gaan over iemand die steeds verder in een isolement raakt (en daar weliswaar psychotisch op reageert) door de toenemende individualisering van de maatschappij en het gebrek aan empathie/medemenselijkheid. Iedereen voor zichzelf, zeg maar.
Ik vond de film een geslaagde kritische blik op de maatschappij, weergegeven in de totstandkoming van een supervillain. Zeker geen horror zoals je aangeeft, lijkt me eerder drama.
De
spoiler:
breek met de werkelijkheid die Arthur ervaart
is denk ik het centrale thema. Hoe verder de film gaat, hoe meer dat punt duidelijk wordt. En zoals hij zelf zegt
spoiler:
I've got nothing to lose.

De maatschappij van Gotham reflecteert onze huidige maatschappij naar mijn mening, maar is 'verder heen' als waarschuwing. Meer corrupt, meer harteloos, en meer egoïstisch dan wij nu zijn, maar het verschil is niet heel groot.

Maar al zijn mannerisms en ticks maakte het voor mij diep verontrustend om te zien. Joaquin Phoenix heeft dus heel goed werk geleverd!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-04 18:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

ExNomenDei schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:42:
[...]

De
spoiler:
breek met de werkelijkheid die Arthur ervaart
is denk ik het centrale thema. Hoe verder de film gaat, hoe meer dat punt duidelijk wordt. En zoals hij zelf zegt
spoiler:
I've got nothing to lose.

De maatschappij van Gotham reflecteert onze huidige maatschappij naar mijn mening, maar is 'verder heen' als waarschuwing. Meer corrupt, meer harteloos, en meer egoïstisch dan wij nu zijn, maar het verschil is niet heel groot.

Maar al zijn mannerisms en ticks maakte het voor mij diep verontrustend om te zien. Joaquin Phoenix heeft dus heel goed werk geleverd!
Ah oke, ik denk dat ik je 'normaalheid' verkeerd interpreteerde :)

• Hogader
Angeloonie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:03:
[...]

Als ik Lock Stock & Snatch een dikke 9-10 zou geven, ga ik deze film dus ook geweldig vinden? :*)
Dan zou ik maar alvast een plek in de agenda reserveren voor donderdag 20 februari, gezien hij dan uit moet komen in NL. ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Nee hoor, niet speciaal is een mening :) overigens, zwart wit is echt geen iets wat het een "arthouse" film maakt hoor. Genoeg grote films met zwart wit/scenes, zijn die dan ook arthouse?

Maar goed, ik ken je hier een beetje. Jij vind dat reviews en jou mening feiten zijn. Mensen die ertegen zijn, hebben het fout en weten niet waar ze het over hebben. Dus ga je het op de man spelen (Wat het gewoon is).
Misschien even de verschillen tussen subjectief en objectief rustig nalezen.
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Ik zeg niet dat om het een zwart/wit film is dat het daarom een arthouse film is. Ik geef je meerdere argumenen waarom The Lighthouse wel een speciale film is, of het daardoor een art house film is laat ik in het midden. Die definitie is een beetje vaag. Ik ben wel van mening dat dit art-house is, maar gelukkig populair, maar misschien is dat tegenstrijdig.

Overigens kunnen meningen gewoon fout zijn. Er zijn mensen van mening dan vaccineren slecht is en dat we nooit op de maan zijn geweest. Dus jij mag best van mening zijn dat The Lighthouse geen speciale mening is, en ik mag vinden dat jou mening daarover fout is. Overigens zeg ik nergens dat je de film leuk moet vinden. Maar als je verheven gaat doen en dan vervolgens gaat zeggen dat The Lighthouse een doorsnee film is dan heb je naar mijn mening weinig brood van films gegeten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:39

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zullen we de discussie nog maar een keer stoppen over wat iemand een doorsnee film vind en welke niet? Dank u

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo, we kunnen toch wel over films discussiëren? Dat dit niet specifiek over reviews gaat maakt toch niet zoveel uit? Ik dacht dat dit een forum was.

• markdm
The Invisible Guest (2016)The Invisible Guest (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Dit is een Spaanse mysterie over een man in gesprek met zijn adviseur drie uur voor een rechtszaak, hij is namelijk verdacht van moord en zijn verhaal heeft gaten. In gesprek probeert hij de gebeurtenissen terug te lopen om zijn verhaal en alibi waterdicht te maken. Door deze reconstructie wordt steeds meer duidelijk wat er nou precies gebeurt is.

Hiermee is het een erg geslaagde mystery die je constant aan het denken houdt. Doordat het verhaal dus een hervertelling is, is het niet al te betrouwbaar wat je te weten krijgt wat het erg spannend houdt.
Topklasse acteerwerk en technisch ook goed.
8.5 / 10

[Voor 3% gewijzigd door markdm op 04-02-2020 18:11]

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:27
Hogader schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:48:

Mag ik vragen waar je deze hebt gezien? Komt toch pas 20-02 uit in Nederland of vergis ik mij?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verona27 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Mag ik vragen waar je deze hebt gezien? Komt toch pas 20-02 uit in Nederland of vergis ik mij?
Voorpremières :)

• Hogader
Verona27 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:11:
[...]

Unlimited Night van de Pathe afgelopen maandag. Worden eens in de zoveel tijd georganiseerd voor abbonees en naast gratis hapje en drankje ook altijd een voorpremiere van +- 2 a 3 weken vooruit.

• Martell
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:23
I Lost My Body (2019)I Lost My Body (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 81 min | MPAA: TV-MA
De afgelopen weken ben ik bezig geweest om mijn "award season watchlist" weg te werken. Nog een paar films te gaan, en deze was er eentje van.
2019 was een goed jaar voor animatiefilms. Toy Story 4, How to Train Your Dragon 3 en Frozen 2 zijn natuurlijk de meest bekende, maar ook Klaus op Netflix was een (voor mij) onverwachte parel. Na Missing Link onlangs te hebben gekeken, die er overigens met een Golden Globe vandoor ging, was het de beurt aan deze "onverwachte" nominatie voor de Oscars.

Het begin van deze film moest ik even in komen. Na een tijdje begint het verhaal wat vaart te krijgen en kijkt de film heel prettig weg. De animatiestijl doet wat ouder aan, maar dat deert niet. De film draait om een jonge jongen, waarbij we zijn dagelijkse routine mee maken. Tegelijkertijd volgen we een hand (a la Thing uit Addams Family) die een hele klim- en klautertocht voltooid door de stad. Het is zoals je kan verwachten wat surrealistisch, maar in ieder geval een verder prima verhaal uit een originele hoek.

Wat niet onvermeld mag blijven is de fenomenale soundtrack. Onderstaand de titelsong van de film. Ge-wel-dig. De film zelf is ook wel prima. De strijd voor de Oscar voor animatie is niet zomaar gestreden, erg benieuwd!
7 / 10

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-04 15:55

vectormatic

In a distant future long ago

Once Upon a Time... in Hollywood (2019)Once Upon a Time... in Hollywood (2019)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
In een woord, SAAI. Het is dat ik daadwerkelijk betaald had om de film te huren, anders was ie na 30 minuten uit gegaan, nu voelde ik me toch verplicht om te kijken of het verhaal ooit een keer op gang zou komen, maar nee. Er zitten twee/drie momenten in de film waar je zowaar vanuit je zelf zou gaan opletten, maar elke keer slaat het tempo weer compleet dood. Voeg daarbij een compleet onnodige verteller, karakters die eigenlijk 0 ontwikkeling doormaken en een hele hoop karakters die niks toevoegen, of meer uitwerking behoefden (Charlie..) en je hebt gewoon een slechte oninteressante film.
4 / 10

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:26

HMC

Pluviophile

Ironclad (2011)Ironclad (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Drama, History, Romance, War | Runtime: 121 min | MPAA: R
Ben een groot fan van "Swords and sandals"-films, dus heb ik er een paar opgezocht.
Deze kwam langs en leek me interessant.

Heb het niet kunnen afkijken, vanwege het camerawerk.
Wie het heeft uitgevonden om tijdens gevechten de camera zo heen en weer te slingeren en schudden mag in een hoekje gaan zitten en zich gaan schamen.

Ik werd er gewoon duizelig van bij de eerste grote gevechtsscene. Daarna snel door de film heen gescroll't om te kijken of het beter werd.
Niet dus.

Als je tegen het camerawerk kan, dan is het vast een leuke film.
Maar ik kan er dus niet tegen.

2 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:05

SomerenV

It's something!

@MrVegeta @corset

Ik heb The Lighthouse niet gezien (op een trailer en dialoog-scene na) dus ik ga uit van wat ik her en der op het internet gelezen heb over de film. Om te beginnen de definitie van een Arthouse-film: een film die qua content en artistieke visie zéér dicht bij het originele idee van de filmmaker zit. Het verhaal wordt vaak op een realistische manier verteld met een focus op motivaties van personages. Het wordt vaak onafhankelijk geproduceerd met een beperkt budget omdat grote studio's zich niet willen branden aan een bepaalde niche. Vaak wordt er gebruikgemaakt van echte locaties, weinig stunts en weinig special effects. Vaak zijn dergelijke films te zien op filmfestivals.

De regisseur heeft (samen met nog iemand) de film geschreven, dus ik neem aan dat hij zo dicht mogelijk bij zijn originele visie is gebleven :+ Als de dialoog-scene op Youtube een indicatie is van hoe alles in beeld wordt gebracht dan is dat best realistisch te noemen. Geen poespas, gewoon zoals 't is. Focus ligt behoorlijk op de twee personages. Er is (deels) gefilmd op locatie bij een echte vuurtoren met oldskool-apparatuur voor een zo authentiek mogelijke look. Het budget was 4 miljoen dollar en de film was te zien bij diverse filmfestivals.

Puur objectief bekeken is The Lighthouse dus een arthouse-film en juist door de manier waarop de film gemaakt is, met oud spul, is het best een speciaal project (nogmaals, objectief bekeken). Hoe het verhaaltechnisch is, geen idee, maar technisch is het geen normale productie.

En dan hebben we ook nog het volgende:
Pathé Alternative Cinema speelt in op de groeiende behoefte naar kwaliteitsfilms. PAC selecteert mooie films die iets extra's brengen; met diepgang, adembenemende achtergronden en een verhaal dat lang blijft hangen.

Deze films krijgen vaak minder aandacht dan films uit Hollywood, maar winnen de laatste jaren snel aan populariteit. Geniet dus bij Pathé van deze ontroerende en krachtige PAC-films.
Pathé doet dus niet alleen de blockbusters maar inderdaad ook de alternatieve films. Het is niet allemaal arthouse, maar vaak wel onbekendere of 'kleinere' films. Niet het 100+ miljoen dollar geweld uit Hollywood, maar bijvoorbeeld een JoJo Rabbit dat een budget had van 14 miljoen (wat voor films tegenwoordig echt bizar weinig is). Toevallig ook een film die de rondte deed op diverse filmfestivals voordat ie in de bios verscheen :+ Om terug te komen bij arthouse: ik persoonlijk vind het een kut term. Het zegt niks namelijk. De naam die Pathé hanteert, namelijk Alternative Cinema, vind ik een stuk beter. Het is cinema, maar wijkt af van de standaard Hollywood-meuk die we inmiddels wel kennen. Vaak hate it or love it, wat experimenteel, artsy en noem maar op. En dat is volgens mij precies wat The Lighthouse is :D

@Outerspace Bovenstaande is niet bedoeld als knuppel in het hoenderhok, alleen een objectieve kijk op de discussie die er speelde :>

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
SomerenV schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 02:24:
Het is cinema, maar wijkt af van de standaard Hollywood-meuk die we inmiddels wel kennen. Vaak hate it or love it, wat experimenteel, artsy en noem maar op. En dat is volgens mij precies wat The Lighthouse is :D
Beetje hetzelfde als 'Indie games '.
Al begint Indie een genre te worden dat wel een bepaalde formule heeft tegenwoordig, ' pixelated, platform game, met artistieke achtergrond en sfeer muziek'

het gaat mij erom dat iets origineel is, en hoe je dat noemt maakt mij niet uit. Vaak als je het gaat benoemen dan is het al snel niet meer origineel, zie 'indie games' waarvan er nu veel te veel van gemaakt worden.

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 21:13
Little Women (2019)Little Women (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: PG
Ik heb een hekel aan kostuumdrama's. Toch ben ik deze gaan kijken omdat Emma Watson erin zit, en ik alles kijk waar zij (en Jennifer Lawrence) in speelt.
Werkelijk de hele film lag zag ik Saoirse Ronan als zichzelf, en niet als haar karakter. Het helpt natuurlijk niet als een van de dames duidelijk een Iers accent heeft (Soairse), en de ander een Engels accent (Emma), terwijl ze Amerikanen voor moeten stellen. De film heeft een top cast, en toch vond ik het allemaal niet echt van het beeld af spatten.
Ik sta dan ook verbaast dat zowel Saoirse als Florence genomineerd is voor een Oscar, terwijl ik beide rollen echt niet van dat niveau vind.
Op zich is het geen slechte film, maar het is duidelijk niet mijn ding.
6 / 10

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Van de week de laatste van de genomineerden voor Best Picture gezien. In volgorde van waardering:

Jojo Rabbit (2019)Jojo Rabbit (2019)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Sue me maar ik begrijp het punt van Jojo Rabbit niet helemaal. Een persiflage op Hitler en zijn Nazi's? Een licht komische coming of age story tegen de achtergrond van het Derde Rijk? De film begint echt als een soort comedy (maar werd voor mij niet echt grappig) maar de tone shifts zijn echt heel abrupt en heel naar om te zien ook. Ik vond het een vreemde film en ik kan er ook maar weinig mee.

Scarlett Johanson en de jonge actrice die de onderduikster speelde waren de lichtpunten. En Sam Rockwell was bij vlagen hilarisch. Maar voor de rest, I didn't get it.
5 / 10

Once Upon a Time... in Hollywood (2019)Once Upon a Time... in Hollywood (2019)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
Pulp Fiction is geniaal en ik vergeef Tarantino veel vanwege deze film. In 1994 drie keer in de bios gezien en de film heeft mijzelf en de filmwereld toen veranderd. Reservoir Dogs snel gehuurd en ook die is heerlijk. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik geen fan van Tarantino; de meeste van zijn latere films vind ik matig tot goed maar geen toppers. Ik vind Tarantino op zijn best met zijn heerlijke dialogen in zijn vroege films en daarna vind ik het allemaal een stuk minder interessant en trager worden.

Once Upon a Time in Hollywood is om heel eerlijk te zijn een dieptepunt. Waar is het verhaal? De Manson murders tegen de achtergrond van afglijden van de carriere van twee filmvrienden. Tja, ik werd er geen moment in meegenomen. Knap acteerwerk bij vlagen van de beide heren maar het was allemaal erg traag, weinig ontwikkeling. Goddank voor die flamethrower op het eind.

Een voldoende door het acteerwerk van DiCaprio en Pitt.
6 / 10

Joker (2019)Joker (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Joaquin Phoenix heeft big boots to fill voor mij. Jack Nicholson en Heath Ledger hebben op geheel eigen wijze de rol van The Joker gedefinieerd. Phoenix doet een fantastische poging, je kan hem committment aan het character niet verwijten. Helaas vond ik hem het enige overtuigende in de film. Ik vond de hele film een naargeestige stemming hebben, vergeleken hierbij is Requiem for a Dream bijna een comedy. Halverwege de film komen er wat tie-ins met andere Batman-karakters en locaties en kreeg ik even het gevoel dat het goed ging komen en er een goede origin story uit ging komen maar het einde verpest dit helemaal. Ik begrijp niet wat het doel is van de laatste scenes in het mad house en het haalde de hele film weer onderuit.
6 / 10

Ford v Ferrari (2019)Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Ik hou van biofilms. Weet niet waarom, ik vind ze gewoon leuk, vooral als ze zo goed zijn als deze. Ford vs Ferrari laat een stukje van het leven van Carroll Shelby en zijn vriend en collega Ken Miles zien, die samen de beroemde GT40 in de jaren 60 naar dominantie op Le Mans brachten. Ik kon het niet helpen maar ik blijf de film vergelijken met Rush van een paar jaar terug, en dan moet ik toch zeggen dat ik die laatste beter vond. Ford vs Ferrari is qua verhaal toch wat langzamer (no pun intended) en ik werd ook iets minder erin getrokken. Verder is het eigenlijk niet echt Ford vs Ferrari maar Carroll & Ken vs Ford Management, toch wat minder interessant dan de persoonlijk F1 rivalry in Rush. Wat me ook stoorde waren de special effects, ik had echt het gevoel soms naar Carrera autootjes te kijken i.p.v. racemonsters. Ook hier slaagde Rush beter.

Wel een highlight, het spel van Christian Bale. Over the top misschien maar zo was Ken Miles blijkbaar echt. Heerlijk om naar te kijken in elk geval.
8 / 10

1917 (2019)1917 (2019)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 119 min | MPAA: R
The Great War is toch wat onderbelicht geweest altijd door Hollywood. Misschiend dat dat te maken heeft met het statische aspect van de loopgraven (hoewel dat maar één kant van die oorlog was). De paar die ik gezien heb waren wel erg sterk, maar 1917 is wel de beste. Geen enkele film laat zo goed de nachtmerrie-achtige aspecten en de claustrofobie van de loopgraven zien. De op het oog continue cut maakt het allemaal erg vloeiend maar het geeft wel een heel erg gecondenseerd en ergens ook episodisch gevoel aan de film, alsof je set piece naar set piece gaat. Dat is op zich niet nieuw voor oorlogsfilms trouwens, het deed me erg denken aan Apocalypse Now en War Horse.

Technisch erg knap, prachig in beeld gebracht (de nachtscenes in het dorp zijn adembenemend) en goed acteerwerk van een grotendeels onbekende cast. Toch wist de film me niet helemaal emotioneel te betrekken door de wijze waarop het verhaal verteld wordt; ik kon mezelf niet overtuigen dat dit allemaal één man overkomt en daardoor wordt het voor mij toch geen echte topper.
/ 10

Parasite (2019)Parasite (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Parasite is Koreaans natuurlijk, maar ik had een uur lang toch echt het gevoel naar een standaard Amerikaanse formulefilm te zitten kijken. RIjke sukkels worden in de luren gelegd door streetwise grifters. De film neemt zijn tijd om je op het verkeerde been te zetten, en gooit dan de boeg helemaal om, en eindigt vervolgens helemaal knots. Fantastisch acteerwerk van de hele cast, genieten van begin tot eind van alle acteurs. Ook een interessante maatschappijkritische boodschap: Wie zijn nou de parasites?
9 / 10

The Irishman (2019)The Irishman (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 209 min | MPAA: R
Ik ben een enorme fan van Casino en Goodfellas en toen The Irishman werd aangekondigd werd ik een beetje bang. Scorsese, DeNiro, Pesci en ook nog Pacino erbij... dit moet wel gaan tegenvallen.

Niet dus. The Irishman staat zonder enig probleem fier naast die andere twee maffia-epics van Scorsese. Een avond lang genieten, vooral DeNiro is weergaloos, wat ontzettend goed om hem weer in optima forma te zien na alle crap die hij de laatste paar jaar gemaakt heeft. Pacino was ook weer toe aan een nieuwe hit en levert hem hier af. Maar op afstand de beste hier is Joe Pesci. Zijn rol is bijna het tegenovergestelde van de psycho's die hij in Goodfellas en Casino speelt. Understated en onweerstaanbaar.

Enige puntje van kritiek? Tja, de film doet niet echt iets nieuws, breekt geen nieuwe grond, maar ja, who cares als het zo goed is?
9 / 10

Marriage Story (2019)Marriage Story (2019)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 137 min | MPAA: R
Marriage Story is de engste film die ik dit jaar gezien heb. Ik zit zelf in de levensfase waarin de hoofdpersonen in deze film zitten. Mijn huwelijk is gelukkig een stuk beter dan dat van hun, maar Marriage Story laat keihard zien hoe verschrikkelijk het is als mensen uit elkaar gaan. Het enge zit hem vooral voor mij in hoe ze met de beste intenties de zaken willen afwikkelen maar toch door de omstandigheden in een vechtscheiding terecht komen. De rol van de advocaten daarin vond ik erg sterk neergezet; niet (alleen) als afschuwelijke geldhaaien die zoveel mogelijk willen verdienen maar ook als mensen die door schade en schande geleerd hebben hoe ze het beste voor hun client moeten opkomen.

Ik kende Adam Driver alleen als Kylo Ren en die rol gaf me de indruk dat hij een waardeloze acteur was. I take it all back, hij is hier fantastisch.
9 / 10

Little Women (2019)Little Women (2019)
Tweakers: 52.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: PG
Little Women is al eerder en erg succesvol verfilmd, al moet ik zeggen dat ik de eerdere versies niet gezien heb. Ik heb de film vooral gekeken omdat ik onder de indruk van de cast was; Saoirse Ronan, Emma Watson, Meryl Streep... En ik ben niet teleurgesteld. Dit is een fantastische, moderne interpretatie van het boek, dat toch trouw blijft aan het originele materiaal. Op het einde na, dat misschien wel beter is dan het boek.

Prachtig acteerwerk van de hele cast. Ronan is super maar ook Laura Dern en de voor mij onbekende Florence Pugh zijn fantastisch. Wat me helemaal over de streep trok was de pianorenditie van Bach's 'Schafe können sicher weiden' uit de Jachtkantate, een stuk dat speciale betekenis heeft voor mij.
9 / 10

Ik geef niet snel hoger dan een 9; ik heb zo'n 3000 films gezien en misschien 50 films die een 9,5 verdienen, hooguit 10-20 tienen. De laatste 9,5 is alweer een tijdje terug (for the record, Arrival) en dit jaar was er helaas geen bij. Er zat voor mij niet veel tussen de laatste vier hierboven; allemaal goede film op hun eigen manier, lastig te vergelijken.

Oscar gokjes: 1917 en Parasite gaan Best Picture en Director verdelen hoop ik. Ik denk echter dat 1917 beiden pakt en Parasite afgescheept wordt met Best Foreign Language film. Mendes verdient director wel, geef Parasite dan best picture, dat zou netjes zijn, maar no way dat ze een buitenlandse film best picture geven. Phoenix zal best actor krijgen al vind ik dat Driver hem meer verdient al is het alleen maar omdat ik Joker zo overrated vind. Actress gaat naar Zellweger schijnt het, ik heb Judy niet gezien maar ik vond Ronan en Johannson beiden super. Ook jammer dat Pitt een shoe in is voor supporting actor, die zou naar Pesci moeten gaan. En Dern zal supporting actress wel winnen maar helaas voor de verkeerde film. Pugh verdient hem ook meer wat mij betreft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Jojo Rabbit (2019)Jojo Rabbit (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Vanavond voor de vijfde keer denk ik JoJo Rabbit gekeken (steeds met andere vrienden gekeken). Voor mij is het een van de meest relevante oorlogsfilms die ik tot op heden gezien heb. Je ziet door de ogen van Johannes de oorlog, vanuit een (in het begin van de film) onaantastbaar Duitsland waar al meer dan tien jaar een "religie" wordt ingeprent vanaf je vroege jeugd. Langzaamaan ontdekt Johannes dat zijn religie niet past bij de werkelijkheid (precies zoals ik van genoeg Duitsers heb meegekregen die de oorlog ook als kind hebben meegemaakt)
Het is geen komedie en is zeker ook niet zo bedoeld. Het is een drama, waarbij het feit dat je het geheel aanschouwt door de ogen van een gehersenspoeld kind voor de nodige komische taferelen zorgt.
9 / 10

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Misschien kan je mij uitleggen waarom
spoiler:
zijn moeder opeens opgehangen wordt. Ja, ik begrijp dat ze gepakt is omdat ze pamfletjes uitdeelde, maar vond je dat geen absurde tonal shift in de film opeens? En waarom laten ze hem met rust terwijl zijn moeder aan de galg hangt? Dat moment vernielde voor mij wat ik toch al een enigszins vreemde film vond en maakte het tot een nare en onlogische puinhoop.

Overigens is het wel degelijk een comedy, de film plays for laughs van start tot finish maar slaat de plank gewoon mis. La Vita e Bella deed dit op een subtiele manier maar slaagde veel beter. De humor van Jojo Rabbit is veel meer slapstick maar juist daarom integreert het heel slecht met de serieuze momenten en de boodschap die Waititi wil neerzetten wat mij betreft.

[Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-02-2020 23:37]

• P-Rock
  • Laatst online: 20:22
Rurouni Kenshin Part I: Origins (2012)Rurouni Kenshin Part I: Origins (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 134 min | MPAA: TV-MA
Gebaseerd op de populaire manga- en animereeks, met hier en daar wat knikjes naar de OVA's. De zwervende Kenshin, een voormalig sluipmoordenaar die het doden heeft afgezworen en vecht met zijn speciale katana, waarvan het lemmet is omgedraaid, komt oog in oog te staan met een opiumdealer en een huurmoordenaar die hem een kopje kleiner willen maken. Ook ontmoet hij Kaoru, een jongedame die een dojo beheert en wel wat bescherming kan gebruiken. De film is redelijk trouw aan de serie, met hier en daar wat veranderingen. Wat meteen opvalt is dat het er allemaal erg goed uitziet en ook de special effects en cgi zijn prima. Het acteerwerk is over het algemeen ook best aardig, al vind ik de acteur die Kenshin speelt en Sanosuke een miscast. Ze doen wel hun best, maar ik kan ze maar moeilijk vergelijken met hun geanimeerde personages. De soundtrack is degelijk, maar af en toe iets te dramatisch. Niettemin is deze eerste film best vermakelijk en zitten de actiescenes goed in elkaar.
7 / 10

Rurouni Kenshin Part II: Kyoto Inferno (2014)Rurouni Kenshin Part II: Kyoto Inferno (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 138 min | MPAA: TV-MA
Kyoto Inferno gaat verder waar de eerste film ophield. Kenshin en co verblijven allemaal in Kaoru's dojo, totdat de rust wreed wordt verstoord door Shishio, de man die de rol van Kenshin heeft overgenomen als sluipmoordenaar. Nadat hij in de val is gelokt, verbrand en voor dood is achtergelaten zweert hij wraak op de Japanse regering en iedereen die hem in de weg loopt. Kenshin voelt zich verantwoordelijk om hem te stoppen en vertrekt naar Kyoto. Voor mij is dit de beste van de drie films. Deze film heeft een meer gestroomlijnd verhaal, betere actie en minder romantisch geneuzel tussen Kaoru en Kenshin. Ook lijkt de acteur gegroeid te zijn in zijn rol en is hij beter te pruimen dan in de eerste film. Maar degene die het meest opvalt is Tatsuya Fujiwara, die de rol van Shishio vertolkt. Dit is een vijand die wellicht sterker is dan Kenshin. Het is dan ook genieten van elk moment dat hij in beeld is. Ook de acteur die zijn blije hulpje Sojiro speelt doet het leuk. Een prima vervolg en uitermate vermakelijk.
8.5 / 10

Rurouni Kenshin Part III: The Legend Ends (2014)Rurouni Kenshin Part III: The Legend Ends (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: TV-MA
Ai ai ai, het laatste deel laat flink wat steken vallen. Het verhaal is rommelig en in het eerste uur zit je vooral te kijken naar Kenshin die met zichzelf in de knoop zit. Daarna verplaatst het verhaal zich naar het strand en een oorlogsschip voor de kust van Tokio, waarop aartsvijand Shishio zich schuilhoudt. Kenshin wordt ondertussen als zondebok aangewezen, waardoor de hele politiemacht naar hem op zoek is en hem en publique wil executeren. De film voelt aan alsof ze snel alle losse draadjes aan elkaar moesten knopen en waar verschillende personages er nog even snel aan de haren bij worden gesleept. Daarbij zitten er tal van plotgaten en ongeloofwaardigheden in de film die je niet kan negeren. Zelfs de grote battle tussen Kenshin en Shishio is teleurstellend, omdat het geen één op één gevecht is. Gelukkig zijn de cinematografie, special effects en actiechoreografie van hoog niveau, dus er valt gelukkig nog wel wat te genieten. Ook het acteerwerk is vrij constant. Daarom toch een nipte voldoende.
6 / 10

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:59
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:37:
Parasite (2019)[Afbeelding: Parasite (2019)]
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Parasite is Koreaans natuurlijk, maar ik had een uur lang toch echt het gevoel naar een standaard Amerikaanse formulefilm te zitten kijken. RIjke sukkels worden in de luren gelegd door streetwise grifters. De film neemt zijn tijd om je op het verkeerde been te zetten, en gooit dan de boeg helemaal om, en eindigt vervolgens helemaal knots. Fantastisch acteerwerk van de hele cast, genieten van begin tot eind van alle acteurs. Ook een interessante maatschappijkritische boodschap: Wie zijn nou de parasites?
spoiler:
Mag ik vragen wat jij bij de maatschappelijke boodschap denkt? Want zowel die arme familie als die vorige bediende en haar man maakten er een zooitje van. Bij de gedachte van de titel zou ik als eerste naar die vent wijzen die dus blijkbaar al een tijd in de kelder van dat rijke huis leeft, maar ook die arme familie zelf die zichzelf helemaal dat huis inwerken natuurlijk.

De rijke familie vond ik best mild. Ze gedragen zich wel een beetje uit de hoogte, maar verder is het ergste wat die man gezegd/gedaan heeft dat die chauffeur best wel stonk?

Mijn website

• pagani
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:35:
Misschien kan je mij uitleggen waarom
spoiler:
zijn moeder opeens opgehangen wordt. Ja, ik begrijp dat ze gepakt is omdat ze pamfletjes uitdeelde, maar vond je dat geen absurde tonal shift in de film opeens? En waarom laten ze hem met rust terwijl zijn moeder aan de galg hangt? Dat moment vernielde voor mij wat ik toch al een enigszins vreemde film vond en maakte het tot een nare en onlogische puinhoop.

Overigens is het wel degelijk een comedy, de film plays for laughs van start tot finish maar slaat de plank gewoon mis. La Vita e Bella deed dit op een subtiele manier maar slaagde veel beter. De humor van Jojo Rabbit is veel meer slapstick maar juist daarom integreert het heel slecht met de serieuze momenten en de boodschap die Waititi wil neerzetten wat mij betreft.
spoiler:
Redelijk aan het begin van de film zie je bij de galg al een slachtoffer hanger waar een anti-partijpamflet aan hangt. De moeder toont hier respect voor. Later zie je de moeder een pamflet verbranden en zie je (in de robotscene) de moeder pamfletten verspreiden. Voor de door jou genoemde scene komt de Gestapo een inspectie doen in huis en ze vragen expliciet naar het gedrag van de moeder. Als je dan nog niet zag aankomen dat ze in het verzet zit... Captain K geeft ook tussendoor nog een opmerking dat of je nu een Jood huisvest of er een vermoeden bestaat of zelfs niet er gewoon random executies worden gedaan (dat was in die periode ook zo)

Daarnaast bracht de dood van de moeder JoJo en het meisje dichter bij elkaar én was dit voor JoJo de druppel om te beseffen dat zijn wereldbeeld niet klopt.

En volgens mij is de film dus eigenlijk precies geslaagd in jou te laten voelen wat het einde van de oorlog in Duitsland was: Een nare en niet altijd even logische puinhoop. Het merendeel van de mensen leefde niet strijdend in de frontlinie of opgesloten in een kamp, het leven ging door zo goed en kwaad als dat ging.

[Voor 42% gewijzigd door pagani op 07-02-2020 10:04]

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:45
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:37:

Phoenix doet een fantastische poging, je kan hem committment aan het character niet verwijten. Helaas vond ik hem het enige overtuigende in de film. Ik vond de hele film een naargeestige stemming hebben, vergeleken hierbij is Requiem for a Dream bijna een comedy.
Serieuze vraag: had je een opgewektere stemming dan bij deze film vinden passen?

Ik heb hem gisteren opnieuw gekeken (gehuurd via Pathe Thuis). Erg fijn om hem een tweede keer te zien, iets meer oog voor sommige details en elementen uit het verhaal. Verder in noodzakelijke spoilers.

spoiler:
Zo wordt er vrij vroeg in de film door Arthur aangegeven dat hij zich prettiger voelde toen hij nog opgesloten zat. Dat doet vermoeden dat hij (waarschijnlijk ook door bezuinigingen) veel te vroeg terug in de samenleving gekomen is. Later verdwijnt dan ook nog eens zijn social worker en zijn medicijnen.

Toen ik een tweede keer keek was ook beter te zien dat niemand bij machte is geweest om te zien dat Arthur zich niet kon redden. Op zijn werk heerst een macho-cultuur (grappen ten koste van elkaar) en zien ze hem hooguit als weirdo. De agenten waar hij mee in contact komt zien hem als verdachte en hebben vooral daar oog voor. Richting het ambulance-personeel maakt hij wel een verwarde indruk maar dat kunnen zij vermoedelijk ook uitleggen als iemand die in shock is omwille van de situatie van zijn moeder.

Dan heb je de archivaris in Arkham, die heeft wel snel door dat er iets niet goed zit en excuseert zich ook dat hij Arthur niet kan helpen en adviseert hem om hulp te zoeken.

Arthur is natuurlijk in zijn geheel niet in staat om hulp te zoeken. Je ziet hem de hele film niet eten, hij is supermager en zijn moeder merkt ook op dat ze zou willen dat hij eens wat eet. Ik denk dat hij helemaal niet eet en leeft op zijn medicijnen. Hij heeft nog enige houvast in zijn baan en vooral in de verzorging van zijn moeder. Dat geeft structuur zoals iedere avond dezelfde talkshow kijken. Als zijn social worker, medicijnen, moeder en hele identiteit (vanwege onthullingen rondom zijn jeugd) wegvallen is het natuurlijk afgelopen met hem.

Het viel me verder op dat na de moord op die 3 gasten, als Arthur (al dan niet) zoenend bij die buurvrouw naar binnen is gegaan de deur dichtknalt en de huisnummertoevoeging B prominent in beeld komt. Dat valt mooi samen met het moment dat de knop omgegaan is bij Arthur. Eerst was er A, nu is er B.

Het viel me op dat het geweld door Arthur vrij expliciet in beeld gebracht is. Ik ben daar geen voor- of tegenstander van, maar het rijmt niet helemaal met de mate waarin het overige geweld in beeld gebracht is. Bij de demonstratie (waar Arthur het theater in glipt) zie je een agent de menigte ingetrokken worden en later in de film worden de 2 agenten die Arthur achterna zaten ook toegetakeld maar dat is zeer verhullend in beeld gebracht. Het contrast in de mate waarin ze dat laten zien is groot ten opzichte van Arthurs geweld. Ik denk dat de film er niet slechter op zou zijn als het overige geweld ook wat visueel explicieter in beeld kwam. Dan zie je des te meer wat Arthur / Joker op gang heeft gebracht. Het loopt dan in elk geval in pas met hoe grimmig je Arthur gaandeweg ziet worden.

De toegevoegde waarde van de laatste scene in het gekkenhuis ontgaat me eerlijk gezegd ook een beetje.

Het zal zeker niet voor iedereen gelden maar ik hoop van harte dat er nog een film met Phoenix komt. Er zit nog tamelijk wat tijd tussen het einde van Joker en het moment dat Bruce Wayne eindelijk Batman wordt. Ik zie ook nog genoeg ruimte voor ontwikkeling van het karakter tot de compleet krankzinnige en destructieve Joker die Heath Ledger neerzette. Dat Arthur in Arkham zit is niet per se een probleem, kan me indenken dat de op gang gekomen beweging hem vroeg of laat in die film zal bevrijden. Zou niet de eerste outbreak zijn uit Arkham in de lore natuurlijk. Mainly wil ik een sequel gewoon omdat ik wederom ontzettend genoten heb. Een van de weinige films die ik absoluut op blu-ray ga scoren.

Wederom genoten van Phoenix, maar ook van de fantastische, beklemmende muziek, de aankleding en belichting en het kleurenpalet. Dat laatste lijkt vooral groen/blauw en geel/oranje, met tinten rose en rood er soms subtiel door heen. Audiovisueel fantastisch, geweldig verhaal. Voor mij 10 sterren.

[Voor 7% gewijzigd door snmght op 07-02-2020 10:24]

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• abeker
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-04 12:27
Cerenas schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:47:
[...]
spoiler:
De rijke familie vond ik best mild. Ze gedragen zich wel een beetje uit de hoogte, maar verder is het ergste wat die man gezegd/gedaan heeft dat die chauffeur best wel stonk?
spoiler:
Mrs. Park zegt bij het betalen van Kim Ki-woo dat ze hem hetzelfde geeft als zijn vriend + wat extra vanwege inflatie, maar ze geeft stiekem minder. Ze heeft ook geen medelijden met de oude huishoudster maar denkt alleen aan haar eigen gezin, of sterker nog, aan haar eigen hachje omdat ze bang is dat haar man haar wat aan zal doen als hij erachter komt wat voor ziekte de huishoudster zou hebben. En Mr. Park vindt de stank van arme mensen zo erg, dat hij daar meer last van heeft dan het feit dat er een dode man in zijn tuin ligt.

the less one forgets, the less one remembers

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Parasite spoiler:

spoiler:
Beide gezinnen zijn parasites. Het arme gezin maakt gebruik van de naiviteit van het rijke gezin en en het rijke gezien gebruikt de arme mensen als wegwerp artikelen.

• Honesty
  • Laatst online: 07:50

Honesty

kattenneus!

snmght schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Serieuze vraag: had je een opgewektere stemming dan bij deze film vinden passen?

Ik heb hem gisteren opnieuw gekeken (gehuurd via Pathe Thuis). Erg fijn om hem een tweede keer te zien, iets meer oog voor sommige details en elementen uit het verhaal. Verder in noodzakelijke spoilers.

spoiler:
Zo wordt er vrij vroeg in de film door Arthur aangegeven dat hij zich prettiger voelde toen hij nog opgesloten zat. Dat doet vermoeden dat hij (waarschijnlijk ook door bezuinigingen) veel te vroeg terug in de samenleving gekomen is. Later verdwijnt dan ook nog eens zijn social worker en zijn medicijnen.

Toen ik een tweede keer keek was ook beter te zien dat niemand bij machte is geweest om te zien dat Arthur zich niet kon redden. Op zijn werk heerst een macho-cultuur (grappen ten koste van elkaar) en zien ze hem hooguit als weirdo. De agenten waar hij mee in contact komt zien hem als verdachte en hebben vooral daar oog voor. Richting het ambulance-personeel maakt hij wel een verwarde indruk maar dat kunnen zij vermoedelijk ook uitleggen als iemand die in shock is omwille van de situatie van zijn moeder.

Dan heb je de archivaris in Arkham, die heeft wel snel door dat er iets niet goed zit en excuseert zich ook dat hij Arthur niet kan helpen en adviseert hem om hulp te zoeken.

Arthur is natuurlijk in zijn geheel niet in staat om hulp te zoeken. Je ziet hem de hele film niet eten, hij is supermager en zijn moeder merkt ook op dat ze zou willen dat hij eens wat eet. Ik denk dat hij helemaal niet eet en leeft op zijn medicijnen. Hij heeft nog enige houvast in zijn baan en vooral in de verzorging van zijn moeder. Dat geeft structuur zoals iedere avond dezelfde talkshow kijken. Als zijn social worker, medicijnen, moeder en hele identiteit (vanwege onthullingen rondom zijn jeugd) wegvallen is het natuurlijk afgelopen met hem.

Het viel me verder op dat na de moord op die 3 gasten, als Arthur (al dan niet) zoenend bij die buurvrouw naar binnen is gegaan de deur dichtknalt en de huisnummertoevoeging B prominent in beeld komt. Dat valt mooi samen met het moment dat de knop omgegaan is bij Arthur. Eerst was er A, nu is er B.

Het viel me op dat het geweld door Arthur vrij expliciet in beeld gebracht is. Ik ben daar geen voor- of tegenstander van, maar het rijmt niet helemaal met de mate waarin het overige geweld in beeld gebracht is. Bij de demonstratie (waar Arthur het theater in glipt) zie je een agent de menigte ingetrokken worden en later in de film worden de 2 agenten die Arthur achterna zaten ook toegetakeld maar dat is zeer verhullend in beeld gebracht. Het contrast in de mate waarin ze dat laten zien is groot ten opzichte van Arthurs geweld. Ik denk dat de film er niet slechter op zou zijn als het overige geweld ook wat visueel explicieter in beeld kwam. Dan zie je des te meer wat Arthur / Joker op gang heeft gebracht. Het loopt dan in elk geval in pas met hoe grimmig je Arthur gaandeweg ziet worden.

De toegevoegde waarde van de laatste scene in het gekkenhuis ontgaat me eerlijk gezegd ook een beetje.

Het zal zeker niet voor iedereen gelden maar ik hoop van harte dat er nog een film met Phoenix komt. Er zit nog tamelijk wat tijd tussen het einde van Joker en het moment dat Bruce Wayne eindelijk Batman wordt. Ik zie ook nog genoeg ruimte voor ontwikkeling van het karakter tot de compleet krankzinnige en destructieve Joker die Heath Ledger neerzette. Dat Arthur in Arkham zit is niet per se een probleem, kan me indenken dat de op gang gekomen beweging hem vroeg of laat in die film zal bevrijden. Zou niet de eerste outbreak zijn uit Arkham in de lore natuurlijk. Mainly wil ik een sequel gewoon omdat ik wederom ontzettend genoten heb. Een van de weinige films die ik absoluut op blu-ray ga scoren.

Wederom genoten van Phoenix, maar ook van de fantastische, beklemmende muziek, de aankleding en belichting en het kleurenpalet. Dat laatste lijkt vooral groen/blauw en geel/oranje, met tinten rose en rood er soms subtiel door heen. Audiovisueel fantastisch, geweldig verhaal. Voor mij 10 sterren.
Mee eens, veel grimmiger zal niet kunnen maar ik vind juist ook dat er gewoon genoeg te lachen valt in de film, kan natuurlijk zijn dat ik zelf ook een beetje verknipt ben natuurlijk. Ik zag dat je hem 2 keer heb gezien, ik heb hem inmiddels nog vaker gezien en zag dat die nu(misschien vanwege oscars) terug in de bioscoop is en het bekruipt me weer om hem weer op het grote doek te gaan zien. Iedere keer zie je weer iets nieuws of denk je dat dat er is maar ook cinematografisch blijft het mooi om te zien. Er komt ook een orkestversie en hoewel ik doorgaans niet zo van de filmmuziek hou(je moet het eigenlijk niet horen/het moet opgaan in de film) vond ik bij deze film de muziek ook heel passend bij de setting en geeft ook heel goed extra sfeer.
Bij de demonstratie was volgens mij wel een van de verwijderde scenes dus misschien mis je als er ooit een extra lange versie komt daar iets niet meer.
Straks naar aanleiding van Joker naar Bird op prey, voorheen had ik iets tegen badman films maar na Joker wil ik het toch zien, al weet ik nu al zeker dat BoP een hele andere film is.

festina lente

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Als je mijn stukje goed leest dan zie je dat ik echt wel begrijp WAAROM het haar overkomt. Het punt voor mij is dat het niet goed in de film past - ik vind het tot dat moment een halve comedy, geen van de karakters lijkt serieus te zijn en ik had zelfs het idee naar een cartoonversie van het Derde RIjk te kijken.

Die scene schopt de hele film onderuit en niet op een goede manier. Je kan niet een uur lang comedy bedrijven a la The Great Dictator en dan vervolgens zo'n scene erin stoppen. MIsschien dat dat jou niet stoort maar het stoorde mij enorm en is het beste voorbeeld dat ik heb van waarom ik de film niet duidelijk vind over wat hij nou wil zijn.
snmght schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Ik heb geen issues met films die niet zo vrolijk zijn, genoeg van gezien. Punt met Joker is dat de film me op geen moment het gevoel gaf dat deze stemming ertoe bijdroeg om het verhaal te vertellen. Ik vind Phoenix' Joker gewoon een naargeestige kerel en ik kon geen moment enig begrip of empathie voor hem opbrengen. De film verzandde daarom voor mij in een aaneenschakeling van rommelige en deprimerende gebeurtenissen.
Het mooie aan de film is dat alle karakters zich parasiteren op elkaar, op hun eigen wijze.

spoiler:
- De arme familie legt de rijke familie in de luren en misbruikt hun goeder trouw.
- De rijke familie kijkt neer op het klootjesvolk maar gebruikt ze maar wat lief om hun welvaartsproblemen op te lossen.
- De man in de kelder leeft letterlijk als parasiet door eten te stelen elke nacht.

• pagani
  • Niet online
Je snapt volgens mij niet dat je de hele film door de kinderogen van Johannes kijkt, maar ik vrees dat ik je hier ook niet meer van kan overtuigen.

Om JoJo te quoten: Let's agree to disagree.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Precies. Zoals ik al zei, I didn't get it :P

• Naboo
  • Laatst online: 02-04 11:06

Naboo

#WINNING!! DUH!

The Gentlemen (2019)The Gentlemen (2019)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Heerlijke film! Heb mij echt vermaakt. Dit genre, Guy Ritchie, you know what to expect.
Heb mij geen moment verveeld of ergens aan geërgerd.
10 / 10

Dolittle (2020)Dolittle (2020)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG
Pfoe. Ik had al mijn bedenkingen nav de trailer. Maar goed, je hebt een pathe unlimited card of je hebt hem niet.
Dus lekker met vriendin naar deze film.

Visueel gewoon prima, ondanks de pratende dieren zijn ze wel grotendeels realistisch neergezet qua uiterlijk. Verhaal lijn is wel basic, niks verrassends of nieuws.
Man die zich opsluit voor de wereld, maar gaat toch nog een soort van avontuur aan. Het is dat er gewoon wat humor in zit wat de film dragelijk maakt. Personages zijn matig, Robert Downey Jr. wat een soort half posh Engels spreekt. Kinderfilm die men beter voor de feestdagen had kunnen uitbrengen.

Ik geef het een 5, omdat ik een 4 werd net de streng vind.
5 / 10

Charlie's Angels (2019)Charlie's Angels (2019)
Tweakers: 0.0 | IMDb: 4.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Ik dacht hersenen uit en kijken maar. Maar zelfs met hersenen uit is dit matig.
Acteerwerk matig, actie scenes slecht, je ziet ze al bewegen voor de explosie enzo. Verhaal is matig. Pluspunten, er zit wel wat leuke humor in. VAG branding is wel iets te overduidelijk aanwezig. En het eind zinspeelt op een vervolg. Laat maar zitten.

Vroegah had dit een "straight to DVD film" geweest, maar blijkbaar had de filmmaatschappij er vertrouwen in.
3 / 10

[Voor 60% gewijzigd door Naboo op 07-02-2020 15:33]

Koos Signatureloos

• NyceNL
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 03-04 19:00
Begint zo wel een donker topic te worden met al de spoiler tags :+

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Naboo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:49:
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime | Runtime: 113 min | MPAA: R
Heerlijke film! Heb mij echt vermaakt. Dit genre, Guy Ritchie, you know what to expect.
Heb mij geen moment verveeld of ergens aan geërgerd.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Geen overdreven veel geknok mag ik hopen?

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Birds of Prey (2020)Birds of Prey (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Lekkere film die goed wegkijkt en zichzelf niet al te serieus neemt, geen diep gelaagde villain, de film gaat snel heen en weer zodat je soms vergeet in welke tijd je in de film zit en of het allemaal wel klopt. Maar veel vrouwelijk schoon te zien en natuurlijk is het weer een feministische film geworden met veel girl power.
7 / 10

festina lente

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:58

steveman

"Be curious"

NyceNL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:49:
Begint zo wel een donker topic te worden met al de spoiler tags :+
Lijkt wel een toeslagdossier :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Donderdag naar Bad Boys for Life geweest. In 4dx voor het eerst. Bad boys for life blijft qua verhaal recht toe, recht aan. Prima 3e deel van de serie.

Ik vond 4dx grappig om eens te ervaren, vooral in de achtervolging scenes met auto's en de handgevechten. En het meedeinen van de stoel op de camera die uitzoomt en zweeft in de lucht. Maar bij de meeste schietscenes vond ik die luchtpufjes links en rechts van mijn nek/hals vreselijk irritant. Ik merkte de aan/uit knopjes op voor water voordat de film begon. Dus die meteen op off gezet. Blij toe.

Voortaan toch maar weer voor 2d in de dolby atmos zaal kiezen. Zit toch een stuk relaxter. En scheelt nogal qua prijs. Ben benieuwd of ze bij de Pathe in Zwolle ooit nog een andere zaal ombouwen tot imax variant. Scheelt weer een ritje naar Amsterdam of Arnhem.

• P-Rock
Renegade (2004)Renegade (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 124 min | MPAA: R
Renegade, ook wel bekend in Nederland onder de naam Blueberry, is losjes gebaseerd op twee stripboeken ('De Mijn van Prosit' en 'Het Spook van de Goudmijn') van Jean 'Moebius' Giraud. De film gaat over een sheriff genaamd Mike Blueberry, zijn band met een indianenstam (die hem heeft verzorgd en opgenomen na een dodelijk voorval in een bordeel) en de verschillende louche figuren die zijn pad kruisen. Met name slechterik Wally Blount, die op zoek is naar een mythische grot die vol met goud zou moeten liggen, is iemand waar hij nog appeltje mee heeft te schillen. Na het hyperkinetische en ultra-gewelddadige Dobermann zien we hier een hele andere kant van regisseur Jan Kounen. De nadruk ligt vooral op de fragiele verstandhouding tussen cowboys en indianen en er wordt veel gerefereerd naar het sjamanisme. De uiteindelijke confrontatie tussen Blueberry en Blount is één grote (bad) trip. Je hoeft in ieder geval geen traditionele Wild West taferelen te verwachten, want Blueberry is vooral een spirituele film geworden. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich af zullen vragen waar ze in godsnaam naar zitten te kijken. Vincent Cassel speelt de ruige cowboy Blueberry en doet dit prima, en ook Michael Madsen - die de rol van slechterik Wally Blount vertolkt - doet dit met verve. Leuk om vader Geoffrey en dochter Juliette Lewis samen in een film te zien, waarin ze ook nog eens vader en dochter spelen. Temuera Morrison speelt Mike's indianenvriend Runi en hij zou zo voor een echte indiaan kunnen doorgaan. De cinematografie en soundtrack zijn ook van een hoog niveau. Renegade/Blueberry is zeker geen film voor iedereen, maar als je openstaat voor spiritualisme en sjamanisme, dan is dit een prima keuze. Ik denk dat liefhebbers van de latere werken van regisseur Terrence Malick hier ook wel iets mee kunnen.
7.5 / 10

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-04 17:36
Waar hebben jullie 'The Gentlemen' gezien? Bij Pathe kan je nog niet eens kaarten bestellen voor deze film.

• pagani
  • Niet online
Ford v Ferrari (2019)Ford v Ferrari (2019)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Biography, Drama, Sport | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Gisteren deze film voor een derde keer gekeken. Heerlijk genieten van het realistische gebrul en gesputter van de oude racemachines met mooie visuals (anders dan eerdere reviews hier doen vermoeden is de film praktisch geheel met practical effects geschoten, de auto's zijn géén CG)
Goed acteerwerk, mooie weergave van het tijdsbeeld (inclusief aardig wat product placement) en het kijkt gewoon heerlijk weg. Wel even het volume op 11 en de subwoofers een beetje kietelen!
8.5 / 10

• Dr. Strangelove
  • Nu online
De auto's zijn geen CG maar de effects eromheen wel (meer dan 1000 visual effects shots in deze film, ter vergelijking, The Return of the King heeft er 1450) , met name de fog effects van het stof en tijdens de regen vond ik niet convincing. Niet storend grotendeels, maar er zijn films die dit beter doen.

Knives Out (2019)Knives Out (2019)
Tweakers: 5.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Knives Out is een ouderwetse whodunnit in de stijl van Agatha Christie, met James Bond in de rol van Hercule Poirot. Of zoiets. De cast of characters is interessant en bij vlagen erg amusant, maar ondanks mijn hoge verwachtingen kon ik me niet aan de indruk onttrekken dat regisseur Rian Johnson zich wat teveel liet inspireren door Wes Anderson, de film heeft duidelijke hints naar de look and feel van bijvoorbeeld The Royal Tenenbaums.

Het verhaal loopt lekker, James Bond, pardon, Daniel Craig heeft lol met zijn CSI KFC rol en de supporting characters zijn zonder uitzondering goed bezig, maar Knives Out haalt het niet helemaal naar de top. Een vervolg is inmiddels aangekondigd en ik hoop dat men daarin wat meer originaliteit kan brengen. Ik ben benieuwd naar de volgende case van Benoit Blanc.
8 / 10

[Voor 80% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-02-2020 19:35]

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:58
Bad Boys for Life (2020)Bad Boys for Life (2020)
Tweakers: 3.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Gewoon een lekkere ouderwetse actiefilm. Schieten, achtervolgingen en humor. Wellicht niet zo goed als deel 1, maar zeker beter dan deel 2. Prima avondje bios.
/ 10

• AcidBurn
The Lodge (2019)The Lodge (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Dit is het genre waar ik gek op ben: De psychische thriller. Deze film is ook alles behalve snel, en heeft best veel trage of zelfs stilstaande shots.
Maar het grote verschil met Gretel and Hansel is dat deze film de langzaam opbouwende spanning wel vast weet te houden.

Waar Sophia Lillis in Gretel and Hansel te weinig materiaal had om er haar stempel op te kunnen drukken, ziet haar IT collega Jaden Lieberherr in deze film wel kans om zich de rol eigen te maken. Sommige scenes lijken eerst nergens op te slaan, en halverwege vraag je je echt af wat er nou precies aan de hand is. Eigenlijk komt de aap iets te vroeg uit de mouw, maar daarna slaan de stoppen pas echt door. Het laatste halfuur heeft iets teveel sfeer-shots voor mijn gevoel, en het laatste kwartier draaft me iets te ver door. Maar verder heb ik me prima vermaakt met deze film.

Wat mij betreft past The Lodge wel in het rijtje van The Others en Get Out: Thrillers die je bij je strot weten te pakken en niet meer loslaten.
7,5 / 10

[Voor 4% gewijzigd door AcidBurn op 09-02-2020 01:02]

• AMDhardware
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 11-02 23:52
Maleficent: Mistress of Evil (2019)Maleficent: Mistress of Evil (2019)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 119 min | MPAA: PG
Normaal gesproken ben ik helemaal niet zo van dit soort type films.
Wist eens niet wat ik moest kijken en toen kwam ik Maleficent tegen. Op een of andere manier vond ik het wel een leuke film om te kijken, is een keer totaal wat anders.

Maleficent 2 heb ik gisteren gezien en deze vond ik tegenvallen tegenover de eerste, de eerste is in mijn ogen duidelijk beter maar dat is persoonlijk.
0 / 10

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

wokkelz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:46:
Waar hebben jullie 'The Gentlemen' gezien? Bij Pathe kan je nog niet eens kaarten bestellen voor deze film.
Unlimited Night afgelopen maandag.

Koos Signatureloos

• Greenisthebest
The Traitor (2019)The Traitor (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 145 min | MPAA: R
Ben nogal een fan van IMDB: Gomorra (2008) en IMDB: Suburra (2015), zowel de films als de series IMDB: Gomorra: La serie (TV Series 2014– ) dus hoopte dat dit van hetzelfde zou zijn. Niet dus. Nogal chaotische film waarbij het niveau van acteren niet best is. Kon met moeite mijn aandacht erbij houden. Spanning en diepgang zijn ver te zoeken.
5 / 10

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Gisteravond bekeken in IMAX. Heerlijke crazy bitch chaos met kleuren, humor en een prima gekozen soundtrack.

Ik ben geen intensieve volger van dit genre of DC/Marvel etc. De meeste spreken mij gewoon niet aan. Suicide Squad heb ik bijvoorbeeld niet gezien en films als
de zoveelste Iron Man, Spider-Man, Batman, Avengers whatever, het is niet aan mij besteed. Black Widow, als ik hem niet zie prima, maar een Morbius, die lijkt mij
dan wel weer super gaaf. Om maar een beetje een idee te geven van hoe mijn brein werkt met dit genre.

Birds Of Prey sprak mij dan wel weer aan, gewoon doordat het een aaneenschakeling van gestoordheid is. Soms is eenvoud gewoon het beste. Geen gecompliceerde
verhaallijnen, geen grote onmogelijke tegenstander of dat soort geneuzel. Nee, gewoon lekker 110 minuten actie, chaos en girl power met een goede dosis humor. Lekker over de top, maar wel op een goede manier.
8 / 10

The Informer (2019)The Informer (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R
The Informer. Joel Kinnaman. Voor het eerst kennis mee gemaakt in de serie The Killing waar ik toen hoopte dat ik hem vaker terug zou zien in films en series. De uitkomst
was erg varierend. Soms vind ik hem te veel het zelfde soort character doen, qua houding en manier van doen, manier van praten. Wat de ene keer prima werkt, de andere keer
minder.
Gelukkig bij The Informer pakt dat goed uit. De film zelf is een relatief bekend recept. Informant die de cel in moet en het spel tussen politie en FBI. Maar deze film was op een aantal punten toch wat intenser, mede dankzij het acteerwerk van Joel Kinnaman en verslapte geen moment. Ondanks het vertrouwde recept bleef deze film toch boeiend en
mijn aandacht houden. Zelfs de 3 meiden een paar stoelen verderop die wat praterig waren in het begin, heb ik verder niet meer gehoord.

Verder fijn om Clive Owen weer te zien. Vond ik vroeger al een fijne acteur en laatste jaren niet meer heel vaak gezien.

9 / 10

Koos Signatureloos

• Piet_Piraat7
Hellboy (2019)Hellboy (2019)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R
Slechte CGI haalt deze film aardig naar beneden, maar de rest is eigenlijk best prima. Zeker de hoofdrolspeler doet het leuk. De actrice die de heks speelt vond ik niks, maar dat vond ik in de Resident Evil films ook al een heel matige actrice. Verder prima kijkplezier voor een filmavondje, de 5.2 van IMDB vind ik wel erg kritisch.
7 / 10

• P-Rock
Fear and Loathing in Las Vegas (1998)Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
De ultieme tripfilm. Gemaakt door Hollywood's enfant terrible Terry Gilliam (bekend van Monty Python) en gebaseerd op een boek van Gonzo-journalist Hunter S. Thompson, waarin hij zijn surrealistische en psychedelische reis naar Las Vegas in het begin van de jaren '70 beschrijft. Samen met Dr. Gonzo, zijn Samoaanse advocaat, reist hij af naar Las Vegas om daar verslag te doen van één of andere grote woestijnrace, terwijl ze voortdurend onder invloed van drank en drugs een spoor van vernieling achterlaten. Er valt heel wat te lachen, al denk ik dat niet iedereen hier gecharmeerd van zal zijn, want je zit toch twee uur lang naar twee ontzettend asociale egotrippers te kijken. Als je dit soort figuren slecht trekt dan kun je deze film beter skippen. Ik vind het in ieder geval geweldig. Johnny Depp en Benicio del Toro spelen de hoofdrollen van Raoul Duke en Dr. Gonzo. In eerste instantie denk je dat Depp weer een uitvergroot typetje speelt, totdat je een filmpje van de echte Hunter S. Thompson bekijkt. Pas dan besef je je dat Depp perfect in zijn huid is gekropen. Daarnaast hebben veel grote Hollywoodsterren zoals Christina Ricci, Ellen Barkin, Harry Dean Stanton, Gary Busey, Tobey Maguire en Cameron Diaz een klein rolletje. De film ziet er visueel fantastisch uit dankzij Gilliams vaste cinematograaf Nicola Pecorini en ook de soundtrack, die boordevol met jaren '60 en '70 hits zit, vergroten het kijkplezier. Eén van Gilliams beste en grappigste films.
10 / 10

• AcidBurn
Tweakers: 7.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 109 min | MPAA: R
Wat een chaos is deze film, het gaat alle kanten op. Maar wat heb ik me vooral lopen ergeren aan de stem en het accent dat Margot Robbie gebruikt voor Harley Quinn. In Suicide Squad viel het nog mee, maar omdat ze in deze film (vooral de eerste helft) front and center is, viel het me veel meer op en tegen. Het laatste halfuur is voornamelijk actie, en dat is ook het leukste deel van de film. Margot zet Harley verder prima neer als wandelende tijdbom die eigenlijk nooit een plan heeft en zo impulsief is als maar kan. Als afgestudeerd psychiater zou je beter verwachten, maar Harley is gewoon compleet doorgedraait. Mary Elizabeth Winstead kan ik steeds beter waarderen, die speelt vaak vrouwen die zich niet zomaar uit het veld laten slaan. Ook hier doet ze het aardig, de rol was duidelijk niet al te serieus bedoeld. Ewan McGregor mocht lekker aan de overacting en lijkt daar wel lol in te hebben. Alles bij elkaar was het wel aardig, maar niet denderend.
6 / 10

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:26

HMC

Pluviophile

Vacancy (2007)Vacancy (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: R
Weer een leuke thriller/horror (zonder jump scares uiteraard) die ik totaal gemist heb.
Met de Idiocracy-guy :D maar in een iets serieuzere rol.

Verder rechttoe rechtaan. Couple gets lost, boekt kamer in motel, motel doet iets met camera's.
spoiler:
(snuff)

Als ze er licht van krijgen proberen ze te ontsnappen en dat gaat moeilijk.

Beetje B-grade, maar dat kan mij niet boeien.
Voor mij een interessante film.

Geen jump scares, weinig bloed, maar de suspense zit er goed in. De sfeer is goed neergezet.
Laten we zeggen dat vrouwlief het allemaal net iets te spannend vond om constant te kijken en dan na elke vijf minuten om updates vroeg. :+
Uiteindelijk wilde ze dus wel weten hoe het verloop ging.

7 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• Piet_Piraat7
Knives Out (2019)Knives Out (2019)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Wat een leuke film was dit :) alsof je naar een potje Cluedo zit te kijken. Leuke twists, goede acteurs en een boeiend verhaal tot het einde.
8 / 10

• The Killer
  • Niet online
josh-hill schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:06:
Uncut Gems (2019)[Afbeelding: Uncut Gems (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Deze staat sinds vandaag op Netflix. Had al gezien dat hij goede recensies kreeg maar verder geen info over de film gehad.

Kwam er al snel door de stijl achter dat het door de Safdie broers gemaakt was (wist dat van tevoren niet, omdat ik me dus niet ingelezen had). Qua dat betreft dus redelijk vergelijkbaar met Good Time, welke ik ok vond (maar niet super). En waar ik aan het begin van de film dacht dat ik weer niet erg in de film gezogen zou worden, zoals ik helaas met Good Time had, gebeurde het tegendeel. Ook al doet de protagonist de ene domme na andere domme actie en is hij eigenlijk gewoon een enorme droplul, wordt je continu geboeid door wat er gebeurt. Ik had ook regelmatig dat ik zat te denken "als er nu het volgende gaat gebeuren dan is dat wel weer behoorlijk cliché en een beetje jammer", maar dan gebeurde wat cliche was ook helemaal niet. Verhaal zit dus (ondanks de enorme onwaarschijnlijkheid) goed in elkaar. Ook het einde is wat het hoorde te zijn. Top!

Dus, ja, puik werk van de Safdie broers... die ga ik vanaf nu toch echt wel in de gaten houden!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Deze film is een van de grootste teleurstellingen van het afgelopen jaar. Werkelijk geen zak aan. Oppervlakkige pulp. Enige highlights acteerwerk van Sandler en Menzel.

Geen moment spannend, geen moment de stress op het scherm overgebracht gevoeld. Hoofdpersoon is een doorzichtig sjacheraartje met een gat in zijn hand. Wat een flut.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
The Killer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:13:
[...]

Deze film is een van de grootste teleurstellingen van het afgelopen jaar. Werkelijk geen zak aan. Oppervlakkige pulp. Enige highlights acteerwerk van Sandler en Menzel.

Geen moment spannend, geen moment de stress op het scherm overgebracht gevoeld. Hoofdpersoon is een doorzichtig sjacheraartje met een gat in zijn hand. Wat een flut.
Vind jij.

Mag je vinden hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd vrij irritant dat je dit snoeihard als feit lijkt te willen brengen. Ik vond het een heel vermakelijke film, die me constant liet stressen en benieuwd hield hoe het verder zou verlopen.

The devil is in the details.

• The Killer
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Vind jij.

Mag je vinden hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd vrij irritant dat je dit snoeihard als feit lijkt te willen brengen. Ik vond het een heel vermakelijke film, die me constant liet stressen en benieuwd hield hoe het verder zou verlopen.
Feit? Dat maak je er zelf van. Een recensie is per definitie een mening, ik dacht eerlijk gezegd dat dat geen toelichting nodig had. Dat dat wel nodig is vind ik dan weer vrij irritant.

Prutfilm. Niet kijken.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• markdm
The Killer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:23:
[...]

Feit? Dat maak je er zelf van. Een recensie is per definitie een mening, ik dacht eerlijk gezegd dat dat geen toelichting nodig had. Dat dat wel nodig is vind ik dan weer vrij irritant.

Prutfilm. Niet kijken.
Je mag het anders ook wel iets liever aardiger verwoorden. Iedereen heeft het recht op een mening, maar iedereen heeft ook de plicht een beetje aardig te blijven.

Om maar te quoten wat jij zei:
1. "Werkelijk geen zak aan."
2. "Oppervlakkige pulp."
3. "Wat een flut."
4. "Prutfilm."
5. "Niet kijken."
Geen enkele van die opmerkingen heeft iets constructiefs of descriptief. Het is puur oppervlakkig beledigend en herhalend. Geef eens een onderbouwde reden voor je argument en hou het aardig: "Ik vond de film niet leuk, het verhaal was namelijk erg voorspelbaar en miste daardoor spanning", "ik vond de hoofdpersonage slechte en ongeloofwaardige keuzes maken wat het voor mij erg frustrerend maakt". Kijk eens, zo moeilijk is het niet. ;)

• The Killer
  • Niet online
markdm schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:36:
[...]

Je mag het anders ook wel iets liever verwoorden. Iedereen heeft het recht op een mening, maar iedereen heeft ook de plicht een beetje aardig te blijven.

Om maar te quoten wat jij zei:
1. "Werkelijk geen zak aan."
2. "Oppervlakkige pulp."
3. "Wat een flut."
4. "Prutfilm."
5. "Niet kijken."
Geen enkele van die opmerkingen heeft iets constructiefs of descriptief. Het is puur oppervlakkig beledigend en herhalend. Geef eens een onderbouwde reden voor je argument en hou het aardig: "Ik vond de film niet leuk, het verhaal was namelijk erg voorspelbaar en miste daardoor spanning", "ik vond de hoofdpersonage slechte en ongeloofwaardige keuzes maken wat het voor mij erg frustrerend maakt". Kijk eens, zo moeilijk is het niet. ;)
Liever verwoorden? Beledigend? Je maakt een grapje? Je hebt dat wat beschrijvend of complimenteus is uit je ge-cherrypickete lijstje gelaten. Jammer dat je zo je punt moet maken.

Dat mensen zoveel aanstoot nemen aan de mening van een ander over een film. Een film. Onvoorstelbaar. Alsof het over abortusrecht gaat.

Lieve allemaal: ik vind het een prutsklungelrampfilm. Dat vindt gelukkig niet iedereen. Bepaal lekker zelf of je hem kijkt, of niet. Laat je niet op de kop zitten door de mening van iemand anders als je het er niet mee eens bent, daar is het leven te kort voor. Je daardoor beledigd voelen moet je lekker doen. Of niet. Niemand, incluis jezelf, ligt er wakker van.

<3

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:35

Niku

Alagaesii

En laten we eerlijk zijn. Het is ook bepaald geen Gem. Julia Fox daarentegen..

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:38
Het is duidelijk een love it or hate it film. Na het zien van de scores op rotten tomatoes en imdb.com had ik wel meer positieve reacties verwacht.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Oscarwinnaars:
Best Picture

“Parasite”

Director

Bong Joon Ho, “Parasite”

Actor

Joaquin Phoenix, “Joker”

Actress

Renée Zellweger, “Judy”

Supporting Actor

Brad Pitt, “Once Upon a Time … in Hollywood”

Supporting Actress

Laura Dern, “Marriage Story”

Original Screenplay

“Parasite”

Adapted Screenplay

“Jojo Rabbit”

International Feature

“Parasite” (South Korea)

Animated Feature

“Toy Story 4”

Sound Editing

“Ford v Ferrari”

Visual Effects

“1917”

Film Editing

“Ford v Ferrari”

Animated Short

“Hair Love”

Live Action Short

“The Neighbors’ Window”

Documentary Short

“Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)”

Original Score

“Joker”

Original Song

“(I’m Gonna) Love Me Again” from “Rocketman”

Production Design

“Once Upon a Time … in Hollywood”

Cinematography

“1917”

Costume Design

“Little Women”

Makeup and Hairstyling

“Bombshell”

Documentary Feature

“American Factory"

Sound Mixing

“1917”
Fantastisch dat Parasite Picture, Director en Screenplay pakt. Had ik niet verwacht, de Academy krijgt weer wat credits hiermee.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Nu online
1917 had hem ook mogen winnen wat mij betreft, maar ben sowieso blij met deze winnaar. Fantastische film die alle credits verdient!

Brad Pitt is ook dik terecht en had eigenlijk Scarlett Johannson verwacht als winnaar van beste actrice. Ben normaal geen fan van haar, maar ze was echt steengoed in Marriage Story!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Mooie en terchte winnaar inderdaad, onverwacht wat mij betreft, zeker omdat ie al "best foreign language" won.
The Irishman wint uiteindelijk dus niks? Enigszins te verwachten gezien de concurrentie in de diverse categorieën.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En het feit dat Oscars en Netflix elkaar niet goed liggen.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:27

Sharky

Skamn Dippy!

Piet_Piraat7 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:33:
Knives Out (2019)[Afbeelding: Knives Out (2019)]
Tweakers: 5.9 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Wat een leuke film was dit :) alsof je naar een potje Cluedo zit te kijken. Leuke twists, goede acteurs en een boeiend verhaal tot het einde.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Gisteren gekeken, helemaal mee eens. Superleuke film die zo voorbij is.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Eerste keer dat Brad Pitt een oscar voor zijn acteerwerk verdient lees ik. Dat werd wel eens tijd dan..
De film Once Upon vond ik zelf dodelijk saai en nietszeggend.

Snap zelf niet dat de Irishman niets kreeg. Voor mij nu al een maffia klassieker

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01-04 14:21
Patrick schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:27:
Bad Boys for Life (2020)[Afbeelding: Bad Boys for Life (2020)]
Tweakers: 3.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Gewoon een lekkere ouderwetse actiefilm. Schieten, achtervolgingen en humor. Wellicht niet zo goed als deel 1, maar zeker beter dan deel 2. Prima avondje bios.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding] / 10
Grappig, ik vond deel 2 eigenlijk leuker dan deel 1. Maar deel 3 inderdaad leuke film. Ook met dit deel weer prima vermaakt.

• Greenisthebest
Harribo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:43:
Snap zelf niet dat de Irishman niets kreeg. Voor mij nu al een maffia klassieker
Ik vind het ook een goede film, maar wel een "beetje" herhaling van zetten. Beetje heel veel. Dus ik snap het wel.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:00

Martinspire

Awesomeness

En wellicht is 4u+ toch te lang voor een film en zien ze het misschien meer als serie (zoals ie imo ook uitgebracht had moeten worden)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Piet_Piraat7
Ik moet Parasite echt eens kijken geloof ik :)

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:58
Martinspire schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:26:
En wellicht is 4u+ toch te lang voor een film en zien ze het misschien meer als serie (zoals ie imo ook uitgebracht had moeten worden)
Slechts 3 uur en 29 minuten ;)

• Honesty

Honesty

kattenneus!

The Intern (2015)The Intern (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Gewoon een lekkere feel good movie met weinig diepgang en komt gewoon lekker langzaam op gang.
Zoals je ook verwacht bij een film over een bejaarde die stagiair wordt bij een internetbedrijfje, gewoon
de zakdoek en vriend of vriendin naast je op de bank en lekker genieten. Enige storende vind ik een
beetje het overacting van Robert de Niro maar als die het niet doet mis je het ook weer.

7 / 10

Clown (2019)Clown (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 2.9 | Genre: Horror | Runtime: 87 min | MPAA: Unrated
Deze kan je gemakkelijk overslaan, in heb het idee omdat de film in de zelfde tijd als IT kwam dat ze proberen mee te liften op het succes
maar het is een heel ander soort film qua verhaal en zeker qua budget. Gewoon zonde van de tijd, ik had het idee dat de film ook tegen
de twee uur aanzat maar doordat het zo slecht geheel is gaat de tijd nog langzamer.
2 / 10

Saving Leningrad (2019)Saving Leningrad (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
Hoewel ik de laatste tijd vaker een Russische film opzet en de meeste ook waardeer vond ik dit een beetje een matige,
matig verhaal(druk zodat je niet snel ziet welke soldaat wie was, veel slechte SFX(zal wel budget te maken hebben)
en ook het verhaal is niet zo boeiend verteld, terwijl ik juist wel veel interesse heb in de WW2 in andere landen.
6 / 10

festina lente

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toy Story 4 (2019)Toy Story 4 (2019)
Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: G
Gister voor het eerst TS4 gekeken en de hele tijd verbluft geweest over de animaties. Soms leek het echt gewoon levensecht. 1,5 uur onder de indruk geweest over beeld en geluid. Het verhaal was natuurlijk gewoon goed met een paar goed grappen erin. Samen met m'n vrouw toch een paar keer hardop gelachen.
8 / 10

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Greenisthebest
Patrick schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:54:
[...]

Slechts 3 uur en 29 minuten ;)
Hij had wat mij betreft toch echt wel 31 minuten + langer mogen duren. Al die korte snelle filmpjes tegenwoordig voor de jeugd die geen geduld meer heeft. :+ Groeten van opa. 8)

[Voor 3% gewijzigd door Greenisthebest op 10-02-2020 15:29]

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Tja, als je 2,5 uur naar explosies zit te kijken bij de zoveelste Marvel film dan klaagt er niemand maar als er eens de tijd genomen wordt om een verhaal te vertellen dan is het al gauw te lang.

Drie en een half uur The Irishman kijken is voor mij heaven. 2,5 uur Marvel of een van de nieuwe Star Wars films kijken voelt voor mij als 5 minuten wortelkanaal bij de tandarts :P

Jammer inderdaad dat The Irishman niets wint. Past wel een beetje in de carriere van Scorses helaas, negen nominaties voor best director, slechts 1 win (The Departed). Zijn films hebben een slordige 20 Oscars gewonnen maar grotendeels in de technische categorieën. Zuurste vind ik dat een aantal van zijn beste films verloren van best wel matige winnaars (Raging Bull vs Ordinary People, Goodfellas vs Dances with Wolves en Gangs of New York vs Million Dollar Baby).

In elk geval kan ik niet zeggen dat het in dit geval verdiend was geweest als hij director of best picture had gewonnen, Parasite was gewoon erg sterk en een stuk origineler dan The Irishman.

• Greenisthebest
@Dr. Strangelove Tsja de Oscars ..... tsja. Nietszeggende prijs vaak helaas. Nu toevallig zit mijn vrouw te kijken wat de vrouwen daar droegen via RTL Boulevard. Lekker belangrijk allemaal.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Het zegt ook niet alles maar het blijft - op afstand - de meest toonaangevende filmprijs. En het is gewoon een beetje als sport kijken. Verandert het je leven? Nope. Maar het is leuk om 'jouw' team te zien winnen :) Sommige mensen gun je het gewoon dat ze die prijs pakken. En met Parasite laat de Academy zien dat ze niet te beroerd meer zijn om de prijzen uit te delen aan films die niet de gebaande paden volgen. Dat is positief, want dan krijgen de makers van dat soort films vaker de ruimte. Dus ik ben erg blij met de winst van Parasite. 1917 was ook een goede film maar wel een veel safere keuze geweest.

Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True