Herinnerde me deze quote nog en wilde hier na recentelijk OoT, MM en huidig TP te hebben gespeeld (nog even zo veel mogelijk Zelda's voor maart er doorheen jassen

) nog even op reageren. Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat alle "Field" gedeeltes van deze games aardig leeg zijn. In TP lopen er af en toe wat vijanden rond, maar is het vooral een leeg grasveld, waar slechts enkele main story events plaatsvinden:
spoiler:Vechten tegen Ganon, en een aantal protect-the-NPC missies -rolt ogen-
Het HF van TP is zelfs zo groot en leeg dat er teleport points op te vinden zijn om er doorheen te komen.
In OoT en MM gebeurt er bijna niets behalve willekeurige enemy spawns en wat "verborgen" gaatjes waar je een paar rupees of hartjes kunt vinden.
Je kunt dus stellen dat afzijdig van de GB/SNES games, waarin Hyrule Field of het equivalent eigenlijk aardig opgevuld is met huisjes, grotten en NPCs, de 3D-games van Zelda nooit een interessante overworld hebben gehad. Enkel een vrij lege hub naar alle andere provincies.
Maakte dat uit? Niet echt. In het echte leven vind je ook kilometers bos en veld of vrij lege wegen wanneer je van het ene dorp of stadje naar het ander gaat.
spoiler:In BotW weten we dat er overworld bosses zijn, mini-bosses, shrines, enemy camps en dat je veel basis-versies van wapens kunt vinden, evenals dingen craften en koken). Ik neem aan dat er net als vanouds ook verborgen plekken zijn waar rupees en heart containers liggen.