Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:33:
[...]
Laten we eerlijk zijn: Zou jij jou BF of Crysis in een brakke port naar een Nintendo systeem brengen? Ik iig niet.
Mee eens, persoonlijk hoef ik helemaal geen volwassen shooters voor de Switch. Geef mij veel melige party games en ik ben verkocht, maar dat aanbod lijkt dit jaar iig nog niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:53:
[...]

Mee eens, persoonlijk hoef ik helemaal geen volwassen shooters voor de Switch. Geef mij veel melige party games en ik ben verkocht, maar dat aanbod lijkt dit jaar iig nog niet te komen.
Een nieuwe Metroid prime of the Conduit 3 is voor mij ook welkom hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
S2S schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:53:
[...]

Games worden vaak op CD voor dat ze gold zijn al geperst... daarom heb je onder andere day 1 patches. En zo kunnen ze ook garanderen dat er genoeg zijn Carts worden veel minder producenten van, zen ze hanteren vaak een queue voor carts... en vaak produceren ze niet meer dan nodig is, maar kan zijn dat het tegenwoordig sneller gaat.. maar er is wel wezenlijk een kans dat Zelda straks schaars is..
Je zou kunnen zeggen dat games gold zijn voordat ze klaar zijn, maar niet dat ze geperst worden voordat ze gold zijn. Gold wil gewoon zeggen dat die versie wordt gebruikt als master voor alle disks die van de band rollen.

En wat betreft "branden", dat gebeurd niet met productiedisks. De allereerste stap in het productieproces is al de stap waarbij de master wordt gekopieerd. En op dat moment is de disk nog maar een transparant stukje plastic. In de stappen daarna krijgt ie de overige lagen voor reflectie, bescherming en de print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:20:
[...]

GameMania zegt al dat ie is uitverkocht, maar goed daar koop ik ook nooit meer wat, die waren mijn pre-order van november voor de Switch kwijt...

Bol.com heeft hem niet (uitverkocht)
Mediamarkt: uitverkocht
Bart Smit/Intertoys: uitverkocht
NedGame:
https://www.nedgame.nl/ni...h-of-the-wild/7226282312/

Zolang de pre-order op de site staat kan je 'm daar pre-orderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Goed om te weten, misschien dat ik BF one dan alsnog op zal gaan pikken.

Met deze opmerking zal ik weinig vrienden gaan maken: Games als BF en bv Crysis zijn FPS's die nice graphics en een hoge frame rate hoog in het vaandel hebben staan, PC gamers upgraden er vaak zelfs hun PC voor.

Je mag al blij zijn dat BF en Crysis op PS en Xbox speelbaar zijn IMO maar Nintendo vind ik ongeschikt voor zulk soort high budget triple A games.

Laten we eerlijk zijn: Zou jij jou BF of Crysis in een brakke port naar een Nintendo systeem brengen? Ik iig niet.
DICE heeft het goed voor elkaar hoor qua specs vor PC's. Ik heb niet een al te beste Game PC meer GTX770 en een i5 2500k en Battlefield draait goed. Niet op Ultra, maar het is voor mij goed genoeg. Maar Battlefield 1 ziet er zelfd goed uit op low settings. DICE wilt dat het spel op zoveel mogelijk computers draait. En DICE ontwikkeld voorde consoles en PC's een aparte game sinds Battlefield 3.
Ik denk dat geen enkele uitgever het fiasco van GTA IV mee wil maken. Dat spel draaide nog niet goed op de beste high end PC's.

Om nog even terug te komen op de EA Discussie. Battlefield is denk ik de beste game serie die EA in handen heeft. Al sinds BF1942 is het een uniek spel. Ook hier hebben ze een paar kleine foutjes gemaakt zoals 2142 en Hardline was ook niet echt een succes te noemen. Maar het is voor mij één van de beste game series die er is.
Verder heeft EA in mijn ogen niet zo veel. Titanfall is leuk, maar lijkt te veel op CoD qua gameplay en je raakt er snel op uit gekeken. FIFA? Meh. Hetzelfde maar dan elk jaar nieuwe teams. En hou op over NFS. dat spel is al sinds Undercover bezig met een neerwaartse spiraal.
Niets tegen Nintendo maar je ontwikkeld lijkt mij geen game met de meest mogelijk mooie graphics om er in verhouding tot het origineel een droevige Switch port voor te maken.
Ik denk dat dat wel mee valt. Als je ziet hoe BF 1 er uit ziet op lage settings op de PC moet het ook wel mogelijk zijn om met deze specs een mooie game tevoorschijn te toveren. Hou er rekening mee dat developers te tijd moeten krijgen om alles uit een console te trekken. De enige die alles uit een console heeft weten te trekken is Rockstar met GTA V. Daarbij hebben ze alle registers open getrokken om die op de PS3 goed speelbaar te krijgen en hoe.
...KNIP....

Heb opzich geen hekel aan EA, vind alleen dat ze te veel betaalde DLC hebben en dat ze DICE en Bioware te veel pushen waardoor games op day one vaak nog te buggy zijn IMO.
Tsja te veel pushen zorgt inderdaad voor een buggy game. Hoeveel veel mensen last hadden van Bugs in BF3 en BF4 had ik hier totaal geen last van. Ik had geen disconnects en ook geen rubber banding. Alles liep smooth. DLC is nu wat vroeger Expansion waren. Het valt mij altijd op dat iedereen vandaag de dag zit te bitchen over DLC en dat men vroeger nooit klaagden over expansion packs terwijl dit in veel gevallen hetzelfde was.
Een developer investeerd tijd en dus geld in extra content en daar mag van mij geld voor gevraagd worden. Dat zou jij ook doen als developer.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Maar als er nu een update komt voor een game, kan die dan op de cartridge worden bijgeschreven of ben je dan alsnog je opslag met GB's aan het volpompen?

Gelukkig heb ik nog een 128 GB MicroSD liggen waar ik niks mee doe.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:01:
Maar als er nu een update komt voor een game, kan die dan op de cartridge worden bijgeschreven of ben je dan alsnog je opslag met GB's aan het volpompen?

Savegames, dlc en updates worden op het interne geheugen / sd kaart geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:01:

Meestal kunnen die niet op cartridge worden bijgeschreven. In theorie zou het kunnen natuurlijk, maar is tot op heden nog niet gebeurd. Ik denk ook niet dat dat nu wel gebeurd.

Maar twee dingen om rekening mee te houden:
- Nintendo games rollen tot nu toe nog niet half af van de band. Maar dat is voornamelijk omdat Nintendo niet zo veel waarde hecht aan goede momenten om te releasen. Dat grote thirdparty games in halfgare toestand op disk worden gebrand is niet omdat ze te lui zijn of omdat ze geen gevoel hebben voor kwaliteit, maar omdat ze de tijd tussen productie en release gewoon nodig hebben om het spel af te maken. Er is veel concurrentie op gebied van games en de meeste inkomsten komen uit de eerste paar maand. Als je dan een verkeerd moment kiest om te releasen dan kost het miljoenen.

- Nintendo games hebben tot nu toe nog geen hele grote patches gehad. Misschien een paar honderd mb maximaal. Die grote patches van andere games bevatten vaak al de data voor DLC packs zodat je direct kan spelen als je die hebt gekocht (en omdat het makkelijker is om 1 versie te debuggen ipv ontelbaar verschillende combinaties van gedownloade DLC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xplosivv schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:31:
Iemand al bericht van die wedstrijd voor dat evenement in Amsterdam?
Ja, ik mag gaan .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:14

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Oh cool, wanneer was dat ook alweer, 18 februari ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Grats... Ik hoop dat je positief verrast wordt en hem alsnog koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hardware overview:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Ik lees net wat bij de beschrijving van splatoon 2:
De game ondersteunt ook voicechat door middel van de nieuwe Nintendo Switch-app voor smartphones en tablets (een gratis, gelimiteerde versie van de app is deze zomer verkrijgbaar).
Ik geloof niet dat ik hier al voorbij had zien komen dat de switch app pas in de zomer beschikbaar komt.

/edit
je kan het trouwens nog op meerder manieren opvatten, je zou ook nog kunnen denken dat ze een betaalde versie gelijk uitbrengen en de gratis versie later, hoewel dat totaal niet logisch is

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 08-02-2017 09:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:14
Maar ga je ook...
Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:44:
Ik snap hem wel hoor, niet iedereen woont in de randstad en niet iedereen heeft een OV kaart. Tripje Amsterdam kan tegenwoordig een flink reisje zijn als je vast staat op de snelweg en van het parkeren in Amsterdam kan je een game kopen.

Mischien leuk voor hen die twijfelen maar de meesten hier hebben pre-order staan dus kopen het toch wel.

Idd een beetje mosterd na de maaltijd op 18feb.
De ultieme test voor Nintendo :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:40:

[...]

Ik geloof niet dat ik hier al voorbij had zien komen dat de switch app pas in de zomer beschikbaar komt
Dit wekt wel wat verwarring.

Ze hebben het over een gratis, gelimiteerde versie van de app in de context van Splatoon 2. Maar als je moet betalen voor online (waar je dus splatoon 2 voor speelt), waarom hebben ze het dan over een gratis, gelimiteerde versie?

Dus of:
- De niet-gelimiteerde versie van de app kost geld naast je abonnement.
- Je kan ook gelimiteerd online gamen met splatoon 2 zonder een abonnement te hebben.
- De vertalers moeten ander werk zoeken.

Edit:
Of natuurlijk:
- Die gelimiteerde versie is puur voor de overbrugging tussen release van Splatoon 2 en het live gaan van het betaalde online gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door BlackMage op 08-02-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:45:
[...]

Dit wekt wel wat verwarring.

Ze hebben het over een gratis, gelimiteerde versie van de app in de context van Splatoon 2. Maar als je moet betalen voor online (waar je dus splatoon 2 voor speelt), waarom hebben ze het dan over een gratis, gelimiteerde versie?

Dus of:
- De niet-gelimiteerde versie van de app kost geld naast je abonnement.
- Je kan ook gelimiteerd online gamen met splatoon 2 zonder een abonnement te hebben.
- De vertalers moeten ander werk zoeken.

Edit:
Of natuurlijk:
- Die gelimiteerde versie is puur voor de overbrugging tussen release van Splatoon 2 en het live gaan van het betaalde online gebeuren.
veel opties :D
conclusie is eigenlijk dat het een nogal vage zin is, op een rare plek, die meer vragen oproept dan antwoorden geeft ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme inmiddels is omgeslagen, ik zie in het eerste jaar maar 3 games waar ik in geïnteresseerd ben, namelijk Zelda, MK8 en Mario Odyssey. En dat vind ik zelf nog te weinig om de aanschaf te verantwoorden.

Ik had gehoopt op aankondigingen van andere studio's, maar het lijkt erop dat ze eerst de kat uit de boom gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:40:

[...]

Ik geloof niet dat ik hier al voorbij had zien komen dat de switch app pas in de zomer beschikbaar komt.

/edit
je kan het trouwens nog op meerder manieren opvatten, je zou ook nog kunnen denken dat ze een betaalde versie gelijk uitbrengen en de gratis versie later, hoewel dat totaal niet logisch is
Tot de herfst is online gaming gratis. Hier komt in de zomer een app voor om o.a. te voice chatten en friend lobbies op te zetten. Deze app zal beperkte functies hebben.

In de herfst wordt online gamen betaald en dan zullen ze de app verder uitbreiden.

Zie: http://www.nintendo.nl/Ni...Onlinedienst-1183143.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Dus ze gaan mensen overhalen te betalen door de App (flink) te limiteren...fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Tot de herfst is online gaming gratis. Hier komt in de zomer een app voor om o.a. te voice chatten en friend lobbies op te zetten. Deze app zal beperkte functies hebben.

In de herfst wordt online gamen betaald en dan zullen ze de app verder uitbreiden.

Zie: http://www.nintendo.nl/Ni...Onlinedienst-1183143.html
ah, dat is een stuk duidelijker, thanks:
Er komt een speciale app uit voor smartphones en tablets waarmee je verbinding kunt maken met de Nintendo Switch. Met deze app kun je vrienden uitnodigen om online te spelen, afspraken maken en in compatibele games kun je met vrienden praten – allemaal met behulp van je smartphone of tablet. Vóór de officiële release in de herfst van 2017 wordt er een gratis versie van deze app uitgebracht. De gratis versie zal beschikbaar zijn in de zomer van 2017.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
mercapto schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:59:
Dus ze gaan mensen overhalen te betalen door de App (flink) te limiteren...fijn :D
Je moet het zien als een Beta. Eerst testen of alles goed werkt en dan alles finetunen voor volledige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercapto schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:59:
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/9a/9a80c91ddda3b4cec4767e8722dc8380c8d9ff4b9679d5153a9a2b1fbbfd634e.jpg

De app is natuurlijk eerst een beta versie. Maar je kan alles lopen te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:57:
Zie hier in mijn ogen de beste review mbt de hardware en met name de controllers tot nu toe. HEEL uitgebreid en fair.

YouTube: Nintendo Switch REVIEW - First Thoughts - A Reason to HOPE?
Het stukje over de losse joy cons klinkt best goed eigenlijk. Zoals hij het verteld zijn ze prima geschikt voor een multiplayer potje, of een party game tussendoor. Het lijkt me vrij logisch dat die niet gemaakt zijn om uren aan 1 stuk te spelen. Dan moet je gewoon investeren in een extra (pro) controller.

Zelf neig ik nog het meest naar 2 sets joycons, zodat er hier in huis 2 player games fatsoenlijk gespeeld kunnen worden, maar ook zo nu en dan 3-4 player games.

Het enige minpunt wat ie noemt in handheld mode is de positie van de rechter stick, die had eigenlijk meer naar links gemoeten, zodat je je duim niet naar binnen hoeft te trekken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

The chip-maker revealed in a Facebook post that the Switch is powered by a quad core ARM Cortex A57 CPU. The chip can run at up to 2 GHz and has 2MB L2 cache.

Another post, which was removed, revealed that the Switch has an Nvidia Maxwell CPU with 256 CUDA cores running at 1 GHz (maximum clock speed).

All of this corresponds to an Nvidia Tegra X1 chip, which was originally released in 2015.

Finally, as many previous reports have suggested, the Switch features 4 GB RAM that’s shared between CPU and GPU.

http://nintendotoday.com/nintendo-switch-hardware-specs/

Of te wel, grafisch net zo sterk als de wiiu. -O-

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Volgens mij is dat bericht alweer ontkrachtigd. ARM kan niet weten wat er in de Switch zit omdat Nvidia de chip maakt. ARM heeft alleen de licentie op de arm architectuur. Was waarschijnlijk een social media medewerker die iets te enthousiast was.

Gerucht gaat dat het een A72 quadcore is. Dat is uit een leak van foxconn gekomen die redelijk accuraat was. Echter weten we het pas zeker na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Het is een Custom chip gebaseerd op de Tegra SoC. Tevens zie ik niet in dat artikel dat deze grafisch net zo is als de WiiU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:30:
[...]

[afbeelding]

De app is natuurlijk eerst een beta versie. Maar je kan alles lopen te verdraaien.
Oh nee, ik ben serieus.
Je kunt "een gratis, gelimiteerde versie van de app is deze zomer verkrijgbaar" natuurlijk op twee manieren lezen.

"We hebben een App in beta die we langzaam maar zeker aanvullen met nieuwe functies"
of
"We hebben een App in beta die zo gauw hij af is achter een pay-wall verdwijnt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Of je bent minder cynisch en zegt gewoon dat de app gratis is tot de Nintendo met hun nieuwe online abonnement komt... Je kan nu nog weinig zeggen over welke functionaliteiten de gratis versie gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:19:
Kun je Zelda nu ook meteen in de eshop kopen? Enige nadeel is dat je eerst uren moet wachten op de download natuurlijk.
Waarom moet je uren wachten dan? Dit zal aan je internet speed liggen. Voor mij zou die 16GB binnen een half uur binnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom moet je uren wachten dan? Dit zal aan je internet speed liggen. Voor mij zou die 16GB binnen een half uur binnen zijn.
Ik denk dat ervan uitgegaan wordt dat de Nintendo servers op 3 maart flink aan het stampen zijn (~2 miljoen nieuwe gebruikers) waardoor de downloadsnelheid dus niet optimaal zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:46:
[...]

Grote kans dat servers overbelast worden de eerste dag door iedereen die iets wilt downloaden :) Vergeet niet dat het een wereldwijde launch is :+ Dus we hebben het hier over miljoenen op een dag

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Kadardar schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Grote kans dat servers overbelast worden de eerste dag door iedereen die iets wilt downloaden :) Vergeet niet dat het een wereldwijde launch is :+ Dus we hebben het hier over miljoenen op een dag
Ja ik denk dat we van geluk kunnen spreken als we op de 3e uberhaubt onze Switch kunnen koppelen aan de Nintendo account :P

Dan heb je nog:
- Systeemupdate downloaden die vast verplicht is voordat de eShop werkt (eerdere berichten dat er een update is op release (SDXC kaartjes), en eShop heeft tot nu toe altijd de nieuwste systeemsoftware vereist.
- Het moeten werken van de eShop incl afrekenen en betalen.
- Het downloaden van vele gigabytes van het spel.

Noem me pessimistisch of cynisch, maar ik denk niet dat je op 3 maart kan gamen als je een spel van de eShop wilt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Ja ik denk dat we van geluk kunnen spreken als we op de 3e uberhaubt onze Switch kunnen koppelen aan de Nintendo account :P

Dan heb je nog:
- Systeemupdate downloaden die vast verplicht is voordat de eShop werkt (eerdere berichten dat er een update is op release (SDXC kaartjes), en eShop heeft tot nu toe altijd de nieuwste systeemsoftware vereist.
- Het moeten werken van de eShop incl afrekenen en betalen.
- Het downloaden van vele gigabytes van het spel.

Noem me pessimistisch of cynisch, maar ik denk niet dat je op 3 maart kan gamen als je een spel van de eShop wilt }:O
Of het gaat verrassend goed :+

Nee reken daar maar niet op :) Ben blij dat ik alleen door de systeem update en game update heen moet bijten... laat staan nog even een game downloaden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Vele gigabytes"? Het grootste spel is Zelda en die is 13 gig, dat valt erg mee. Verder is de release wel wereldwijd, maar je hebt ook nog dingen als tijdzones. Waardoor niet iedereen tegelijkertijd een Switch koopt.

Maar verder, ja, ga er maar van uit dat de servers aan het roken zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:11:
"Vele gigabytes"? Het grootste spel is Zelda en die is 13 gig, dat valt erg mee. Verder is de release wel wereldwijd, maar je hebt ook nog dingen als tijdzones. Waardoor niet iedereen tegelijkertijd een Switch koopt.

Maar verder, ja, ga er maar van uit dat de servers aan het roken zijn :p
Ondertussen bij Nintendo.

Medewerker A: hebben we extra hamsters ingeslagen?
Medewerker B: Die draaien al op volle toeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Wat ik me even afvraag... gemiddeld genomen, hoe groot is een Wii U game? Ben mezelf even aan het bedenken wat handig is om aan sd kaartje te halen... heb nog een 16gb en een 32gb liggen... Saves wil ik op de switch op gaan slaan (als dat aan te geven is) evenvutele eshop games op sd kaart uiteraard... (hoop op enkele wii u games...) 16gb zal al snel afvallen... 32gb valt dus onder de discussie, is dat genoeg of niet... ik weet het is afhankelijk.. maar een gemiddelde wii u game? dat zal heel erg helpen met het besluit van 32gb of een 64gb kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii U games zijn tussen een paar honderd MB en 25GB groot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
mfreriks schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:13:
Wat ik me even afvraag... gemiddeld genomen, hoe groot is een Wii U game? Ben mezelf even aan het bedenken wat handig is om aan sd kaartje te halen... heb nog een 16gb en een 32gb liggen... Saves wil ik op de switch op gaan slaan (als dat aan te geven is) evenvutele eshop games op sd kaart uiteraard... (hoop op enkele wii u games...) 16gb zal al snel afvallen... 32gb valt dus onder de discussie, is dat genoeg of niet... ik weet het is afhankelijk.. maar een gemiddelde wii u game? dat zal heel erg helpen met het besluit van 32gb of een 64gb kaartje!
Dit kan je op deze link zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Thanks toppers!! :D

Geen touw aan vast te knopen dus... 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door mfneed op 08-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
mfreriks schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:13:
Alle saves worden op de Switch opgeslagen. De game cards zijn read-only. Ook updates zullen op het Switch (of Microsd) opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Kadardar schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Ja want alles komt ook van 1 server of serverpark vandaan.

Het zal niet super snel gaan, maar ik verwacht met de hoeveelheid over de gehele wereld dat het nog wel eens mee zou kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

DukeN schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:01:

Of te wel, grafisch net zo sterk als de wiiu. -O-
Geruchten op NeoGAF zeggen dat een Switch in portable mode (dus op 40% van zijn max GPU clock speeds) grofweg de grafische performance van de WiiU heeft. Dus grafische kracht van de Switch docked is +/- 2x een WiiU. In vergelijking met een Xbox One valt het natuurlijk wel tegen, maar dat is dan ook geen handheld :+.

[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 08-02-2017 13:22 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:44
Ik ben groot voorstander van digital only, het is echt een FWP, maar ik hou niet van fysieke media wisselen.

Dat gezegd hebbende, ik zou absoluut lekker je eerste game op cart aanschaffen. En lekker die switch aanzetten zonder eerst up te daten. En dan voor je gaat slapen een updateje aanzetten. Dan zou je een maand later of bij leuke korting alsnog digitaal kunnen aanschaffen en je cart game verkopen/weggeven of in een vitrine kastje gooien ofzo :D
Vrijwel alle grote recentle launches tegenwoordig gaan wel gepaard met wat online issues, dus het gaat hier echt niet anders zijn.

Maar dit is dus een van de voordelen van geen pioneer/early adaptor zijn. Ik verwacht er geen last te gaan hebben.

@power
is dit echt een verassing? De wii was niet veel sterker dan de cube en de wii u weer niet bar veel sterker dan de wii, ik vind het niet gek dat de switch in deze cyclus meegaat. (mogelijke) 3rd party gevolgen zijn al uitgebreid besproken maar daarbuiten is het imho ook geen probleem. Als ik mario en zelfs zelda zie denk ik niet, oh deze games zijn grafisch matig, nee dan krijg ik zin om alsnog die pre-ordert in te schieten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Sagat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:47:
Ik ben groot voorstander van digital only, het is echt een FWP, maar ik hou niet van fysieke media wisselen.

Dat gezegd hebbende, ik zou absoluut lekker je eerste game op cart aanschaffen. En lekker die switch aanzetten zonder eerst up te daten. En dan voor je gaat slapen een updateje aanzetten. Dan zou je een maand later of bij leuke korting alsnog digitaal kunnen aanschaffen en je cart game verkopen/weggeven of in een vitrine kastje gooien ofzo :D
Vrijwel alle grote recentle launches tegenwoordig gaan wel gepaard met wat online issues, dus het gaat hier echt niet anders zijn.

Maar dit is dus een van de voordelen van geen pioneer/early adaptor zijn. Ik verwacht er geen last te gaan hebben.

@power
is dit echt een verassing? De wii was niet veel sterker dan de cube en de wii u weer niet bar veel sterker dan de wii, ik vind het niet gek dat de switch in deze cyclus meegaat. (mogelijke) 3rd party gevolgen zijn al uitgebreid besproken maar daarbuiten is het imho ook geen probleem. Als ik mario en zelfs zelda zie denk ik niet, oh deze games zijn grafisch matig, nee dan krijg ik zin om alsnog die pre-ordert in te schieten.
Probleem is alleen echter dat ze op deze manier alleen mensen blijven trekken in de bekende franchises van Nintendo en niet daarbuiten... denk dat de meeste van ons wel weer willen dat Nintendo een serieuze dreiging wordt voor Sony en Microsoft... alhoewel de Switch erg innovatief is met home en hand held zijn de meeste bang dat deze niet de support van 3th partys gaat krijgen waardoor je eigenlijk weer een WiiU effect krijgt... overshadowed by the rest. Nintendo game verkoopt vast super goed maar eenmaal uitgespeeld zit je weer een maand of meer te wachten en zet je toch maar weer de PS4/XB1 of pc aan omdat je uitgekeken bent op de Switch.

Met vel 3th party support is er altijd wel iets nieuws op je Switch waardoor je gewoon lekker door kan gamen erop, dus ja ik begrijp dat er wel wat mensen op de performance neerkijken.

EDIT
Kijkend naar wat er nu uitkomt zou je kunnen zeggen dat ze aardig gaan knallen dit jaar en hopelijk houden ze dit vol.
mfreriks schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:15:
Thanks toppers!! :D

Geen touw aan vast te knopen dus... 8)7
Behalve dat de max size per wii u disc 25 gb is.

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 08-02-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
heh dit is wat ik bedoelde met 3rd party support al besproken. Ik heb jouw punt zelf ook al (een paar keer?) benoemd.
Maar dan kom je weer op de vraag uit, wat is een switch. Ik zie hem gewoon als een handheld met erg goede tv support (in feite wat de vita ook had met een hdmi kabel :P ).
Het is wat flauw, maar dan kan het alleen maar meevallen, en gezien alles is dit (imho) ook de opzet van nintendo. Met hun standaard voorbehoud: 'dit is geen vervanging van de 3ds'tsja dat geloof ik wel, maar ik geloof ook dat als de switch het goed doet, de ds erg snel de gba (micro) route gaat volgen. En de 3ds had/heeft natuurlijk WEL goede 3rd party support.
De enige redding van de 3ds is dat hij het blijft winnen op pure portability....das bij de ds/gba destijds geen ding.

Ik zou ook graag willen dat ik 'net als vroeger' met alleen een nintendo (en desnoods een pc ernaast, want dat had ik toen ook al, nes/c64 snes/amiga en n64/pc ;) ) maar dat is gewoon niet reëel op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 08-02-2017 13:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Maar ga je ook...

[...]

De ultieme test voor Nintendo :D
Neen, ga niet.. te ver weg voor mij en heb hem kunnen schenken aan een oude game vriend van mij. Ik had hem sowieso niet gekocht na release dus ik zou sowieso niet gaan en hem sowieso weg geven.
Dat dat we nu best wel veel weten en gezien hebben en het enige dat ontbreekt is hands on.
2 weken later hebben de mensen hem thuis dus de meesten missen niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Ja want alles komt ook van 1 server of serverpark vandaan.

Het zal niet super snel gaan, maar ik verwacht met de hoeveelheid over de gehele wereld dat het nog wel eens mee zou kunnen vallen.
Ik wilde eigenlijk de netwerktechnische discussie hier niet aangaan. Nintendo heeft natuurlijk inderdaad over de hele wereld nodes voor hun CDN staan, want ze gaan een betaald netwerk ook tegelijk uitrollen. Dan kun je niet de hele wereld op een datacenter in Japan inpluggen. Ook zullen die downloads niet allemaal tegelijk zijn, de Amerikanen/Aziaten zitten sowieso niet op onze nodes en wij bereiken onze piek pas 6-10 uur na die van Amerika en 6-10 uur voor Azie/Australie. Ook gaan er van die miljoenen gebruikers ook een hele hoop af, want die downloaden de game niet.

Ook hebben wij natuurlijk de AMS-IX, die globaal de snelste is. Ik denk dat wij als Nederlanders niet bijzonder veel last gaan hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Ik wilde eigenlijk de netwerktechnische discussie hier niet aangaan. Nintendo heeft natuurlijk inderdaad over de hele wereld nodes voor hun CDN staan, want ze gaan een betaald netwerk ook tegelijk uitrollen. Dan kun je niet de hele wereld op een datacenter in Japan inpluggen. Ook zullen die downloads niet allemaal tegelijk zijn, de Amerikanen/Aziaten zitten sowieso niet op onze nodes en wij bereiken onze piek pas 6-10 uur na die van Amerika en 6-10 uur voor Azie/Australie. Ook gaan er van die miljoenen gebruikers ook een hele hoop af, want die downloaden de game niet.

Ook hebben wij natuurlijk de AMS-IX, die globaal de snelste is. Ik denk dat wij als Nederlanders niet bijzonder veel last gaan hebben.
Kratje 'bier of choice' er op zetten (met max bedrag voor het geval mensen kiezen voor een of ander wannabe crystal bier voor 30 euro per liter ofzo :P )?

Als blizzard het bij d3 al niet voor elkaar kreeg........en die hebben 'wat meer' online ervaring dan nintendo.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze, als jij (Sagat) op release day tussen 08:00-23:59 met een internetpakket van minstens 50mbps en volle streepjes wifi (wel even filmpje van schieten begin en einde met tijdsmarker!) de hele dag Zelda door problemen bij Nintendo niet kunt downloaden of dit duurt langer dan 2 uur wanneer deze gestart is, dan mag je op mijn kosten hier een kratje < 20 euro uitzoeken voor bezorging ;)

https://www.ah.nl/producten/bier/pilsener-bier-krat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:
Bij deze, als jij (Sagat) op release day tussen 08:00-23:59 met een internetpakket van minstens 50mbps en volle streepjes wifi (wel even filmpje van schieten begin en einde met tijdsmarker!) de hele dag Zelda door problemen bij Nintendo niet kunt downloaden of dit duurt langer dan 2 uur wanneer deze gestart is, dan mag je op mijn kosten hier een kratje < 20 euro uitzoeken voor bezorging ;)

Het verschil tussen mannen en jongens. Post van het jaar. _/-\o_

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Over dat online gamen, ik heb echt geen idee hoe dat goed moet gaan werken. Dat is het enige waar ik me zorgen om maak. Ik zie zoveel beren op de weg, zie niet in dat dit heel feestelijk wordt.

Maar ok.... de Switch komt in maart uit, en die online app in de zomer. Betekent dat dat je tussen maart en de zomer niet online kan spelen? Je geen friendlist kan oobouwen? Kan chatten? Etc etc

Dat zal toch niet?

Ben blij als dat ding uit is, want hoe dichterbij de launge is, hoe meer vragen ik krijg haha, :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst zien dan geloven. Op de WiiU zat geen hond online en updates duurde daar al snel 20 minuten.
Erg lang voor een simpele update.
Ook de DLC download voor MK8 duurde enorm lang.

Ik moet maar zien dat hun online service veel sneller en beter is geworden.
Enne 150mbit down hier ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:58:

_/-\o_
Helaas ga ik niet bij de first batch zitten. Laten we het topic in de gaten en verder de game pers, als we daaruit concluderen dat het inderdaad een smooth launch was en de meerderheid van de mensen probleemloos alles kon binnenhalen mag je van mij ook dat kratje <20 euro uitzoeken. (want er zijn inderdaad mensen die via hun stoffige 14k4 modem 1 poging doen en dan klagen dat het 'de hele dag niet lukte' dat telt niet natuurlijk :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Sagat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:26:
[...]

_/-\o_
Helaas ga ik niet bij de first batch zitten... )
Dan gaat het kratje dus de andere kan top, een man een man...😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
HERTOG JAN INCOMING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:26:
[...]

_/-\o_
Helaas ga ik niet bij de first batch zitten. Laten we het topic in de gaten en verder de game pers, als we daaruit concluderen dat het inderdaad een smooth launch was en de meerderheid van de mensen probleemloos alles kon binnenhalen mag je van mij ook dat kratje <20 euro uitzoeken. (want er zijn inderdaad mensen die via hun stoffige 14k4 modem 1 poging doen en dan klagen dat het 'de hele dag niet lukte' dat telt niet natuurlijk :) )
-O-

Aanbod was helaas alleen voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nou mogelijk veranderd het bovenstaande nog......it might still be on. Stay tuned to this channel :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Sagat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:47:
Ik koop juist altijd de fysieke media. Als ik een game zat ben kan ik hem eenvoudig weer doorverkopen. Dat is met een digitale download niet meer mogelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:45:
[...]

Ik koop juist altijd de fysieke media. Als ik een game zat ben kan ik hem eenvoudig weer doorverkopen. Dat is met een digitale download niet meer mogelijk. :)
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Eindeloze discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De release datum van Puyo Puyo Tetris is vrijgegeven: 28 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*knip*

Dit is het Nintento topic, Playstation aanbiedingen zijn dan ook niet echt op zijn plek.

Tevens, Nintendo liet in een interview een beetje doorschemeren dat een hardware update zeker een mogelijkheid was. Iets wat geheel past bij de handhelds die ze de afgelopen 15 jaar gemaakt hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 09-02-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 14-09 03:56
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:18:
De release datum van Puyo Puyo Tetris is vrijgegeven: 28 april.

[video]
Dit is best wel een game waar ik naar uit kijk. Veel Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix bijvoorbeeld gespeeld en nu spelen we ook regelmatig Tricky Towers. Ik zou ook nog graag een Columns (HD) game willen zien op de Switch.

Is dit een eShop of retail titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

http://www.gameinformer.c...a-breath-of-the-wild.aspx

Mooi filmpje van Game Informer met 51 Zelda BotW (soort van) gerelateerde vragen aan Miyamoto en Aonuma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waardeloze movie op die manier .... Het delen van die experience doen anderen toch echt beter ipv amateuristische beelden van iemand die zit te spelen. Sowieso veel van hetzelfde (zelda footage afgelopen weken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 08:15
Ik ben zo mega hyped voor de switch, lange tijd enkel games gespeeld op de ps4. De game waar ik met het meeste plezier op terug kijk is couch multiplayer towerfall ascension, het lachen met vrienden. Ik heb al eerder getwijfeld om de wii u te kopen voor couch mp games, blij dat ik het heb kunnen weerstaan. Mk8 wordt smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Bomberman71 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:48:
Voor de PES fans die ook een PS4 hebben, deze is (PES 2017) deze week slechts 19,95 in de PSstore.
Er was hier iemand die daar een fan van was, tenminste dat zag ik in de comments voorbij komen.

Tevens, Nintendo liet in een interview een beetje doorschemeren dat een hardware update zeker een mogelijkheid was. Iets wat geheel past bij de handhelds die ze de afgelopen 15 jaar gemaakt hebben.
Ik had wel aangegeven toen we in EA bash/defend mode zaten hier ;) , dat ik zelf PES prefereerde boven fifa. Maar ik heb die game paar jaar vrij fanatiek gespeeld sp en couch co-op/vs, volgens mij was er toen niet of nauwelijks console online. Dit was early jaren 00, mijn favo pes was denk is 2005. Daarna 2006 nog gekocht maar toen was de liefde wel redelijk voorbij.
Ik heb er momenteel zelf dus even geen behoefte aan. Ik heb nog 2x pes (2011 en 2015 ofzo?) op de ps3 vrijwel onaangeraakt liggen, en verder voldoen de demo's wel als ik even snel een potje wil spelen.

Mijn zoon wil wel graag fifa hebben, moet nog even kijken hoe we dat gaan doen (net als zijn vader heeft hij een nogal brede game smaak, dus vandaag fifa17. morgen pokemon, overmorgen PvZ2......dus ik kan blijven doorgaan met games kopen, denk dat ie lekker ook de demo mag spelen, maar wie weet als fifa 17 straks massaal gedumpt wordt, of, OT misschien koop ik die wel voor de switch)

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 09-02-2017 09:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Sagat schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:08:
heh dit is wat ik bedoelde met 3rd party support al besproken. Ik heb jouw punt zelf ook al (een paar keer?) benoemd.
Maar dan kom je weer op de vraag uit, wat is een switch. Ik zie hem gewoon als een handheld met erg goede tv support (in feite wat de vita ook had met een hdmi kabel :P ).
Het is wat flauw, maar dan kan het alleen maar meevallen, en gezien alles is dit (imho) ook de opzet van nintendo. Met hun standaard voorbehoud: 'dit is geen vervanging van de 3ds'tsja dat geloof ik wel, maar ik geloof ook dat als de switch het goed doet, de ds erg snel de gba (micro) route gaat volgen. En de 3ds had/heeft natuurlijk WEL goede 3rd party support.
De enige redding van de 3ds is dat hij het blijft winnen op pure portability....das bij de ds/gba destijds geen ding.

Ik zou ook graag willen dat ik 'net als vroeger' met alleen een nintendo (en desnoods een pc ernaast, want dat had ik toen ook al, nes/c64 snes/amiga en n64/pc ;) ) maar dat is gewoon niet reëel op dit moment.
Kwam er dus gister achter dat alle games die op die roadmap stonden ver weg van alles blijkt te zijn, er zijn dus meer dan 80 3th party developers bezig voor de Switch. Ben zelf er alleen niet echt achteraan gegaan welke games dit precies zijn (element of surprise voor mezelf) en of dit half gebakken ports zijn of echt nieuwe games (wellicht exclusives?).

Hopelijk kan de Switch dit volhouden en misschien zien we de Switch daadwerkelijk volwassen worden qua games zonder het dilemma dat er maanden geen games voor uit komen... ik hoop het :)
[...]

Ik ook hoor maar ik vind het gewoon leuk om een collectie te showen op mijn displays :+ Zijn maar weinig games die ik alleen digitaal heb

Mocht je de pro controller te duur vinden heeft Hori een oplossing voor je... of deze een beetje fijn aanvoelt/speelt geen idee. Link

[ Voor 17% gewijzigd door Kadardar op 09-02-2017 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ook ik heb zin in de Switch!.. ik zit dit Forum al enige tijd op de achtergrond mee te lezen en wat mij opvalt is dat sommige forumcollega's de Switch in dezelfde categorie zetten als de PS4 en de Xbox One. Zoals ik het zie is een compleet ander apparaat met een hele andere insteek als bovengenoemde machines. Ik zit echt niet te wachten op een CoD op de Switch. Ik zoek fijne (kleurrijke) games die me vermaken on the go of als ik uitgezakt op de bank zit.
Ook zie ik de switch als uitgelezen kans om wat familie 4 player fun op de zondagmiddag te introduceren.

Ik heb een Ps4Pro. ik heb een ps3... ik heb een redelijk zware game-pc.. ik heb een Retropie.. en elk van die machines heb ik voor een andere reden.

Natuurlijk kijk ik ook naar de line-up van launch titles, maar ik maak me daar niet echt zorgen over eigenlijk.. Ik kan me nog herinneren dat de ps3 uitkwam.. en dat ik daar 2 maanden naar het Motorstorm spelletje heb lopen staren omdat er verder niks leuks was.
Zelfde gold voor de PS4.. waar KNACK (jawel) een launch title was en het eerste half jaar eigenlijk niet echt iets bijzonders uitkwam.

Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.. Ik zie wel ruimte voor Nintendo om tussen het geweld van Sony en Microsoft een plek te veroveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Alcmaria schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:44:
Ook ik heb zin in de Switch!.. ik zit dit Forum al enige tijd op de achtergrond mee te lezen en wat mij opvalt is dat sommige forumcollega's de Switch in dezelfde categorie zetten als de PS4 en de Xbox One. Zoals ik het zie is een compleet ander apparaat met een hele andere insteek als bovengenoemde machines. Ik zit echt niet te wachten op een CoD op de Switch. Ik zoek fijne (kleurrijke) games die me vermaken on the go of als ik uitgezakt op de bank zit.
Ook zie ik de switch als uitgelezen kans om wat familie 4 player fun op de zondagmiddag te introduceren.

Ik heb een Ps4Pro. ik heb een ps3... ik heb een redelijk zware game-pc.. ik heb een Retropie.. en elk van die machines heb ik voor een andere reden.

Natuurlijk kijk ik ook naar de line-up van launch titles, maar ik maak me daar niet echt zorgen over eigenlijk.. Ik kan me nog herinneren dat de ps3 uitkwam.. en dat ik daar 2 maanden naar het Motorstorm spelletje heb lopen staren omdat er verder niks leuks was.
Zelfde gold voor de PS4.. waar KNACK (jawel) een launch title was en het eerste half jaar eigenlijk niet echt iets bijzonders uitkwam.

Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.. Ik zie wel ruimte voor Nintendo om tussen het geweld van Sony en Microsoft een plek te veroveren...
Welkom in ons hype thread :) De Switch heeft ongetwijfeld een plek tussen de ps4 en xb1 puur omdat het een uniek aspect mee brengt wat de PS4/XB1 niet hebben, namelijk on the go... debateble zou je de Vita bij de PS4 kunnen trekken maar de aankoopsom van beiden staan ver weg gelijk van 1 Switch en niet alle games ondersteunen dit waar de Switch dat wel doet (zolang het in portable mode speelbaar is).

Ben blij dat je aangeeft dat de launch line-up nog reuzen meevalt en ik vindt dat ze snel nog wat andere vermakelijke games erin kunnen gooien waarbij beide PS4 wel even een goede dip hadden in games... Bij de PS4 had ik maar 3 games die wat vermakelijk waren nl. Killzone, Need for Speed Rivals en Knack maar op alle 3 was ik toch wel aardig uitgekeken na 3 weken (door uitgespeeld, magere multiplayer etc.). XB1 geen mening over aangezien ik die ook pas een half jaar later kocht.

Maarja vermakelijke games is ook een kwestie van smaak... ikzelf zou bijv nooit een sports game kopen zoals Fifa/PES/WWE of NHL (en de rest ongetwijfeld ook tevens) waardoor ik dus al snel wat games moet uitzonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:15:
[...]

Mocht je de pro controller te duur vinden heeft Hori een oplossing voor je... of deze een beetje fijn aanvoelt/speelt geen idee. Link
Wat een foeilelijk ding zeg. Verder is die bedraad en heeft vermoedelijk geen HD rumble. Nee dan betaal ik liever iets meer voor de echte pro controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Grrrr een maat van mij heeft ook ticket voor het launch event... Ik had zo graag gegaan voor een handson ervaring. Moet ik toch wachten tot 3 maart.

Mooi om te zien dat ook andere fabrikanten spullen gaan maken. Ben benieuwd naar de kwaliteit.

[ Voor 60% gewijzigd door Lanithro op 09-02-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Oe, dat is heel goed nieuws :)

Hij is bedraad, dus dat lijkt me dat de Switch via USB dus een nieuwe pro controller kan gebruiken. Dit opent de deur voor simpele ontvangertjes/convertertjes om letterlijk elke andere controller, bedraad of draadloos, te kunnen gebruiken alsof het een pro controller is.

Als hij zoals de Wii U alleen draadloze controllers ondersteunde dan is dat veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Wat een foeilelijk ding zeg. Verder is die bedraad en heeft vermoedelijk geen HD rumble. Nee dan betaal ik liever iets meer voor de echte pro controller.
Ja vond hem ook spuuglelijk... maarja hij is wel een stuk goedkoper en handig voor jonge kinderen die wellicht nog wel eens wat slopen :)
Lanithro schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:17:
Mooi om te zien dat ook andere fabrikanten spullen gaan maken. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Als ik het zo zie... niet veel boeiends maarja Hori heeft wel eens mooie handige en goede spullen uitgebracht voor een prikkie dus wellicht eentje oppikken is de moeite waard voor die prijs.
BlackMage schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Oe, dat is heel goed nieuws :)

Hij is bedraad, dus dat lijkt me dat de Switch via USB dus een nieuwe pro controller kan gebruiken. Dit opent de deur voor simpele ontvangertjes/convertertjes om letterlijk elke andere controller, bedraad of draadloos, te kunnen gebruiken alsof het een pro controller is.

Als hij zoals de Wii U alleen draadloze controllers ondersteunde dan is dat veel lastiger.
Geen idee ben nooit in de controllers gedoken voor de WiiU, heb alleen een wiimote naar Nes/Snes (volgens mij ook sega megadrive/atari controllers) adapter zodat ik gewoon normaal zonder een reusachtige controller Super Mario Maker kan spelen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kadardar op 09-02-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-08 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Foeilelijk vind ik eerlijk gezegd ook wel weer meevallen. Vind de pro controller zelf ook niet de mooiste namelijk.

Desalniettemin, lelijk of mooi, geen HD rumble of wel, bedraad, het ding is goedkoop en kan een mooie uitkomst bieden voor inderdaad kinderen zoals aangegeven of couch co-op. Hoef je voor je vrienden niet de volle mep neer te leggen.

Twee van deze zijn zelfs nog goedkoper dan een extra setje joycons, geeft weer wat extra opties om te overwegen. Goede zaak dat dit soort dingen bij release ook al beschikbaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

R4m0n_46 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Foeilelijk vind ik eerlijk gezegd ook wel weer meevallen. Vind de pro controller zelf ook niet de mooiste namelijk.

Desalniettemin, lelijk of mooi, geen HD rumble of wel, bedraad, het ding is goedkoop en kan een mooie uitkomst bieden voor inderdaad kinderen zoals aangegeven of couch co-op. Hoef je voor je vrienden niet de volle mep neer te leggen.

Twee van deze zijn zelfs nog goedkoper dan een extra setje joycons, geeft weer wat extra opties om te overwegen. Goede zaak dat dit soort dingen bij release ook al beschikbaar zijn. :)
Kijk, zo kun je het ook bekijken inderdaad.. wil je geen fortuin uitgeven aan Joy-cons voor je vrienden die af en toe eens langskomen, koop je lekker 3 of 4 van deze dingen en kan je mooi met z'n allen 'comfortabeler' MK8 spelen.

- Is er wel iets te vinden of deze controller ook gyroscopes heeft?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
AstralizeR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Kijk, zo kun je het ook bekijken inderdaad.. wil je geen fortuin uitgeven aan Joy-cons voor je vrienden die af en toe eens langskomen, koop je lekker 3 of 4 van deze dingen en kan je mooi met z'n allen 'comfortabeler' MK8 spelen.

- Is er wel iets te vinden of deze controller ook gyroscopes heeft?
Van de Media Markt website:
De Hori Pad voor de Nintendo Switch geeft je een traditionele controller zodat jij volledige controle hebt op games als Splatoon 2 en ARMS. Deze gamepad bevat de belangrijkste functies die je ook in de originele Nintendo-controller vindt, zoals alle besturingsknoppen, twee analoge sticks, schouderknoppen en triggers, maar zonder onnodige extra’s. Zo zit er niets tussen jou en je game!

Ik neem aan van niet (door de belangrijkste functies (lees ik als: Je kan het gebruiken maar is wel een uitgeklede versie) :) Maar dat had ik ook niet verwacht voor die prijs... dat is ook de enige reden waarom die Pro controller zo duur is waarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 09-02-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Kadardar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:00:
[...]

Van de Media Markt website:
De Hori Pad voor de Nintendo Switch geeft je een traditionele controller zodat jij volledige controle hebt op games als Splatoon 2 en ARMS. Deze gamepad bevat de belangrijkste functies die je ook in de originele Nintendo-controller vindt, zoals alle besturingsknoppen, twee analoge sticks, schouderknoppen en triggers, maar zonder onnodige extra’s. Zo zit er niets tussen jou en je game!

Ik neem aan van niet :) Maar dat had ik ook niet verwacht voor die prijs... dat is ook de enige reden waarom die Pro controller zo duur is waarschijnlijk.
Ja, logisch voor die prijs. Helaas geen optie (voor mij) om hem voor Splatoon 2 te gebruiken dan.
Afhankelijk van de kwaliteit van de thumbsticks wel een goedkoop alternatief voor o.a. 4 player MK8, Bomberman R en Fast RMX.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kadardar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:32:
Geen idee ben nooit in de controllers gedoken voor de WiiU, heb alleen een wiimote naar Nes/Snes (volgens mij ook sega megadrive/atari controllers) adapter zodat ik gewoon normaal zonder een reusachtige controller Super Mario Maker kan spelen :)
Ja precies, met de Wii-mote kon dat wel, daar had je van die adaptertjes die verschillende andere controllers als een "classic pro" controller kon laten werken. Maar het probleem daarmee was dat de classic pro controller in lang niet elk spel te gebruiken was.

Maar als die bedrade HORI controller wel gewoon door het systeem als volwaardige pro controller wordt gezien dan werkt elk spel daarmee (ik denk niet dat HORI zo'n ding zou verkopen als dat niet het geval was). Dus is het even wachten tot je voor twee tientjes een adapter hebt (ebay) om een WiiU, PS3, PS4, X360 of X1 controller te gebruiken in vrijwel elk spel. Dat zou natuurlijk ideaal zijn, want denk dat veel van ons daar wel wat van hebben liggen 8) Ook al gebruik je het misschien alleen voor de incidentele player 3 en 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Afgezien van de prijs hoor je eigenlijk alleen maar positieve geluiden over de Switch Pro controller. Afgezien van de IR camera in de rechter joy-con zit alles er ook in. Enige wat ik een gemiste kans vind is dat de triggers niet analoog zijn. De prijs is fors, maar een PS4 controller is maar 5 euro goedkoper gemiddeld gezien en die accu loopt (iig bij mij) erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd typisch dat de triggers digitaal zijn, jammer. En dat terwijl Nintendo juist op de GC de eerste was met analoge en daarmee de trend zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
BlackMage schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Ja precies, met de Wii-mote kon dat wel, daar had je van die adaptertjes die verschillende andere controllers als een "classic pro" controller kon laten werken. Maar het probleem daarmee was dat de classic pro controller in lang niet elk spel te gebruiken was.

Maar als die bedrade HORI controller wel gewoon door het systeem als volwaardige pro controller wordt gezien dan werkt elk spel daarmee (ik denk niet dat HORI zo'n ding zou verkopen als dat niet het geval was). Dus is het even wachten tot je voor twee tientjes een adapter hebt (ebay) om een WiiU, PS3, PS4, X360 of X1 controller te gebruiken in vrijwel elk spel. Dat zou natuurlijk ideaal zijn, want denk dat veel van ons daar wel wat van hebben liggen 8) Ook al gebruik je het misschien alleen voor de incidentele player 3 en 4 :)
Laten we het hopen, heb genoeg van die controllers liggen :P
Turanmegil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:31:
Afgezien van de prijs hoor je eigenlijk alleen maar positieve geluiden over de Switch Pro controller. Afgezien van de IR camera in de rechter joy-con zit alles er ook in. Enige wat ik een gemiste kans vind is dat de triggers niet analoog zijn. De prijs is fors, maar een PS4 controller is maar 5 euro goedkoper gemiddeld gezien en die accu loopt (iig bij mij) erg snel leeg.
Met een beetje geduld koop je zo Pro controller voor wellicht een of twee tientjes goedkoper via de pricewatch. Dit zijn lekkere launch en vasthoudende winkel prijzen waarmee het gewoon begint en aangezien het begin er grote vraag naar is gaan ze die prijs ook niet verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Ja, logisch voor die prijs. Helaas geen optie (voor mij) om hem voor Splatoon 2 te gebruiken dan.
Misschien dat Splatoon 2 dit nog gaat ondersteunen? Dan kun je een HORI pad combineren met een Wiimote. :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4I4xKG9.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R4m0n_46 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qMCFngSwYursWtGWKwAN63g7/full.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nwO8j0wBXZxKdE1o9QFnOhN/full.png

Sorry, maar dit is in geen geval competitie voor de originele controller, qua uiterlijk of functies.
Of NFC, of motion control.

Ik denk dat dit ding na 10 minuten spelen uit elkaar valt. Nee, zelfs al zouden ze me geld toegeven zal ik ze niet willen. Sowieso koop ik toch nooit onofficiële controllers.
Maar ja een extra set JoyCon zijn ook twee controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Bomberman71 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:34:
Idd typisch dat de triggers digitaal zijn, jammer. En dat terwijl Nintendo juist op de GC de eerste was met analoge en daarmee de trend zette.
Inderdaad wel jammer.
Ik vraag mij hierbij wel af in hoeverre de analoge triggers nu eigenlijk gebruikt worden door een game. Ik ken zelf niet veel games die hier goed gebruik van maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Zeror schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Inderdaad wel jammer.
Ik vraag mij hierbij wel af in hoeverre de analoge triggers nu eigenlijk gebruikt worden door een game. Ik ken zelf niet veel games die hier goed gebruik van maken.
En als spellen het ondersteunen heb ik nou nooit het gevoel gehad dat het me controle gaf over bepaalde zaken..het zat me vaak meer in de weg dan dat het me hielp.

Kan natuurlijk aan mij liggen, ik ben er maar vanuit gegaan dat ik redelijk binair ben ingesteld.. subtiliteit is soms ver te zoeken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Bij racegames heeft het voordelen. En bij games als Watch Dogs. Toen ik Watch Dogs 1 aan het spelen was op mijn pc heb ik op gegeven moment mijn xbxox 360 controller gepakt omdat steeds vol gas door de stad te racen niet zo goed werkte :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Turanmegil op 09-02-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Alcmaria schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:49:
[...]

En als spellen het ondersteunen heb ik nou nooit het gevoel gehad dat het me controle gaf over bepaalde zaken..het zat me vaak meer in de weg dan dat het me hielp.

Kan natuurlijk aan mij liggen, ik ben er maar vanuit gegaan dat ik redelijk binair ben ingesteld.. subtiliteit is soms ver te zoeken .
Onderdelen waarbij je iets kunt doen met veschillende levels kan het nuttig zijn.
Gas geven of remmen in racegames is er daar een van. Je boog spannen in Zelda ofzo kan dat ook zijn. Er zijn best wel wat toepassingen te bedenken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Sinds de Wii zitten er al geen analoge triggers meer op de controllers van Nintendo. Is volgens mij nog nooit echt een probleem geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luigi's mansion en volgens mij ook Smash Bros Melee maakten goed gebruik van analoge triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de toepassing kan je discussieren maar als je het niet hebt vallen bepaalde zaken weg.
Je kan ze altijd als 'digitaal' gebruiken als iedere waarde die geregistreerd wordt als trigger gebruikt wordt.

Iets wat je niet hebt kan je ook niet gebruiken.
Zoals genoemd, race games, zelfs MK, boog spannen, zoom bedienen, en noem maar op, de toepassingen zijn eindeloos.

Het is gewoon jammer, zeker als grondlegger van dat systeem voor zover ik weet.

Sinds de wii geen analoog meer ? Zou kunnen, maar als je wat flauwe party games hebt en wat jump and run mario games dan mis je het idd niet.
Als de Switch een succes wordt en 3rd party mee gaat doen dan zijn dit de details die een game net niet afmaken.
Nogmaals, als je analoog heb kan je die als digitaal gebruiken, geen nadelen. Andersom kan niet.
Kosten zijn nauwelijk een issue, ergo een gemiste kans.

[ Voor 31% gewijzigd door Bomberman71 op 09-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:08:
Luigi's mansion en volgens mij ook Smash Bros Melee maakten goed gebruik van analoge triggers.
Super Mario Sunshine ook, halve press was een kortere, brede waterstraal, full press een dunnere, verre straal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Bomberman71 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:15:
Nogmaals, als je analoog heb kan je die als digitaal gebruiken, geen nadelen. Andersom kan niet.
Dat heeft wel nadelen, namelijk dat je trigger een groter bereik moet hebben. Digitale triggers zullen een paar mm naar beneden gaan, maar analoge moeten wel 1-2cm bereik hebben als je die met enige precisie binnen dat bereik wilt kunnen gebruiken. Daar moet je de constructie en formfactor van je controller op aanpassen.

In geval van de joycons zou dat betekenen dat ze flink wat 'lomper' hadden moeten worden.

Persoonlijk heb ik ook liever wel analoog dan niet. Maar ik wil geen dikkere joycons daarvoor. Wat mij betreft hadden ze dat wel in de pro controller mogen doen, maar ik snap ook wel dat Nintendo de joycons en pro controller liever zoveel mogelijk het zelfde wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Meningen zijn (ook hier) verdeeld, ik mis de digitale triggers niet, maar ik begrijp wat Bomberman zegt.. je kan ze natuurlijk er wel op plempen, gebruik je ze niet, gebruik je ze niet.. wil je ze wel gebruiken, dan kan dat.

Overigens speel ik muis en tobo op een PC en op mijn tobo zitten ook niet heel veel digitale analoge knoppen.. :-) Ik lees dat sinds de gamecube er geen digitale analoge knoppen meer op een Nintendo Controller zitten. Nou heb ik alleen de Wii gehad.. en nooit een Wii U, maar ook daar nog niet iets gemist.

Volgens mij hebben de PS Vita en de 3ds ook geen digitale analoge triggers, ook daar.. nog nooit gemist.

edit: als je eenmaal verkeerd begint te typen.. blijf je gaan :-D

[ Voor 8% gewijzigd door Alcmaria op 09-02-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Volgens mij heeft je tobo eerder geen analoge knoppen. Het is niet dat je in een fps door zachtjes op w te drukken loopt en door harder te drukken kan rennen? Als ik het mis heb, welk tobo? :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:14:
Volgens mij heeft je tobo eerder geen analoge knoppen. Het is niet dat je in een fps door zachtjes op w te drukken loopt en door harder te drukken kan rennen? Als ik het mis heb, welk tobo? :P
Ja jeetje.haha.. ik was even in de bonen..

Dank je voor je opmerkzaamheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:14:
Ze bestaan wel, maar er is geen officiële interface daarvoor. De toetsen die je gebruikt voor analoog worden dan als een gamepad met analog stick gezien voor je pc.

Het is volgens mij een Nederlands bedrijf die ze maakt. Ben de naam kwijt.
Pagina: 1 ... 73 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic